آغاز ثبت نام وام کرونای کسب و کارهای فاقد بیم

آغاز ثبت نام وام کرونای کسب و کارهای فاقد بیم
آغاز ثبت نام وام کرونای کسب و کارهای فاقد بیم

همه شاغلان و صاحبان کسب و کارهای فاقد بیمه و آسیب‌دیده از کرونا که متقاضی استفاده از وام و تسهیلات حمایتی کرونا هستند، می‌توانند از امروز به سامانه کارا مراجعه کنند و درخواست وام بدهند.

به گزارش ایسنا، ارسال پیامک دعوت مشمولان و متقاضیان فاقد بیمه از پنجشنبه گذشته توسط وزارت کار آغاز شده و کسانی که پیامک وزارت کار را دریافت کرده‌اند، در صورت تمایل می‌توانند به سامانه کارا مراجعه و مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند.

صاحبان مشاغل و کسب و کارهایی هم که فاقد بیمه یا کد کارگاهی هستند و  ابن پیامک را دریافت نکرده اند اما متقاضی دریافت تسهیلات حمایتی کرونا هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا از قسمت ثبت نام متقاضی اقدام کنند.

بر این اساس شاغلان کسب و کارهایی که فاقد بیمه یا کد کارگاهی هستند، دستفروشان، قالیبافان، فعالان گردشگری و بخشی از مشاغل فصلی می توانند با ثبت نام در سامانه کارا درخواست خود را برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا ارائه دهند که پس از راستی آزمایی و احصای دقیق اطلاعات مشمول دریافت وام کرونا می شوند.

نکته قابل توجه این است که همه بنگاه‌ها و شاغلان کسب و کارهای فاقد بیمه مشمول دریافت وام کرونا نمی شوند، بلکه آن‌هایی می توانند درخواست وام بدهند و مشمول دریافت وام کرونا شوند که شغلشان برای وزارت کار قابل شناسایی باشد؛ مثلا دستفروشانی که به نوعی اطلاعاتشان توسط وزارت کشور یا شهرداری‌ها به ثبت رسیده باشد یا قالیبافانی که زیرمجموعه وزارت تعاون یا دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها هستند و اطلاعات آن‌ها در دستگاه‌ها موجود و کسب و کاری که به آن اشتغال دارند، قابل شناسایی باشد.

آغاز ثبت نام وام کرونای کسب و کارهای فاقد بیم

برهمین اساس معاونت اشتغال وزارت کار، از دستگاه‌های تخصصی و وزارتخانه‌های مختلف اعم از وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت جهاد کشاورزی و … برای شناسایی، راستی آزمایی و انجام صحیح احراز هویت دعوت کرده است.

پیش از این عیسی منصوری – معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال – وزیر کار به ایسنا گفته بود “در خصوص افراد فاقد بیمه از تشکل‌ها و دستگاه‌های تخصصی درخواست کرده‌ایم که افراد را به ما معرفی کنند تا از این طریق امکان راستی آزمایی وجود داشته باشد؛ به عنوان نمونه یک راننده تاکسی که بیمه ندارد ولی از سهمیه بنزین وزارت کشور استفاده می‌کند و می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که به تایید وزارت کشور شاغل است، مشمول تسهیلات حمایتی کرونا قرار می‌گیرد.”

به گفته وی، طی مذاکرت صورت گرفته با دستگاه‌های مختلف، اطلاعات افراد شاغل و بنگاه‌های فاقد بیمه مورد بررسی و احصا قرار گرفته و لیست افرادی که هویت آن‌ها احراز شده و در حال حاضر فعال هستند، دریافت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلین کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و فعالان اقتصادی ۱۴ رسته از ۱۳ خرداد ماه اغاز شده است و مشمولان برای گرفتن وام به بانکها معرفی شده‌اند. برابر آخرین آمارها از سامانه کارا، تاکنون مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان تسهیلات به واجدین شرایط دریافت تسهیلات کرونا پرداخت شده است.

طبق اعلام معاونت اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به تعداد ۱۱۲۵ نفر از رانندگان مسافربری اعم از برون شهری و درون شهری که مشمول بیمه خویش فرمایی هستند، مبلغ ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات ۶ میلیون تومانی کرونا از سوی مؤسسات عامل پرداخت شده و به تعداد ۵۵ بنگاه از واحدهای کسب و کاری که فعال بوده و تعطیل نشده‌اند به ازای هر شاغل دارای پرونده بیمه تامین اجتماعی، مبلغ ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که مجموع آن رقمی معادل یک میلیارد و ۴۶۴ میلیون تومان است.

همچنین به تعداد ۷۲ فقره پرونده از واحدهایی که در پی شیوع کرونا، به اجبار تعطیل شده‌اند، مبلغ دو میلیارد و ۴۹۶ میلیون تومان تسهیلات ۱۶ میلیون تومانی از سوی مؤسسات عامل پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده و پرونده‌هایشان در شعب بانکی برقرار است که از امروز با اضافه شدن گروه جدید به مشمولان دریافت تسهیلات کرونا، تشکیل پرونده کسب و کارهای فاقد بیمه در شعب بانکی و معرفی برای دریافت تسهیلات آغاز می شود.

طبق اعلام وزارت کار بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از شاغلان شناسایی و احراز هویت شده‌اند و پیامک اطلاع‌رسانی و دعوت از متقاضیان مشمول دریافت وام کرونا ارسال شده است.

انتهای پیام 

سلام برا وام یارانه خطی که به نام خودم بود گم شده بود رفتم یکی تهیه کردم مرحله دوم پیام نیامد برام و نتونستم وام ۱ملیونیا بگیرم ایا دوباره میشه ثبت نام کرد لطفا رسیدگی بشه

من ثبت نام کردم ولی هنوز جوابی برای من ارسال نشده

من آرایشگرم و از برج ۱۲ سال گذشته تا برج ۳ تعطیل بودیم. الانم کارمون تقریبا تعطیل هست. فاقد بیمه هستیم ولی هبچگونه پیامکی برامون نیومده. از کجا پیگیر بشیم

من راننده اسنپ هستم ومستاجرم نیاز مبرم به این وام دارم به غیر از رانندگی ودرامد از ماشین هیچ درامد دیگری ندارم

دوماهه درمغازه ام بسته است واسه کورونا شغلم تعویض روغن

سلام ببخشید پس تکلیف مغازه قهوه خانه ها چی میشود که الان حدود ۴ ماهه اجاره عقب افتاده داریم الان پول خرید یک بستنی واسه بچه هام ندارم وپس کمک معیشتی ما چی میشه ما ادم نیستیم

من شش ماه ک بیکارم کمکم کنید….

پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلین کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و فعالان اقتصادی ۱۴ رسته از ۱۳ خرداد ماه اغاز شده است و مشمولیان برای گرفتن وام به بانکها معرفی شده‌اند

به گزارش خبرگزاری برنا؛ وزارت کار با ارسال پیامک به متقاضیان و صاحبان مشاغل فاقد بیمه و آسیب دیده از کرونا از آنها دعوت کرده تا از فردا (روز دوشنبه ۱۶ تیر ماه) به سامانه کارا مراجعه و برای دریافت وام کرونا ثبت‌نام کنند.

ارسال پیامک دعوت متقاضیان تسهیلات کرونا که فاقد بیمه هستند از پنجشنبه گذشته آغاز شده و همچنان که پیش از این معاونت اشتغال وزارت کار اعلام کرده بود طی مذاکرت صورت گرفته با دستگاههای مختلف، اطلاعات افراد شاغل و بنگاههای فاقد بیمه مورد بررسی و احصا قرار گرفته و مقرر شده لیست افرادی که هویت آنها احراز شده و در حال حاضر فعال هستند، هرچه سریع‌تر ارائه شود.

پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلین کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و فعالان اقتصادی ۱۴ رسته از ۱۳ خرداد ماه اغاز شده است و مشمولیان برای گرفتن وام به بانکها معرفی شده‌اند.طبق اعلام معاونت اشتغال وزارت کار فرصت ثبت‌نام تا پایان ماه جاری همچنان باقی است و افراد با مراجعه به سامانه کارا می‌توانند برای بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی کرونا ثبت‌نام کنند.

بر این اساس بنگاههایی که کد کارگاهی و شاغل بیمه شده داشته، از سال گذشته تاکنون فعال بوده و نیروهای کار خود را تعدیل نکرده باشند مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا قرار می‌گیرند.این بنگاهها پس از تایید اطلاعات از سوی داده‌های تامین اجتماعی، توسط ستاد ملی کرونا برای پرداخت تسهیلات حمایتی انتخاب و معرفی می‌شوند.

آغاز ثبت نام وام کرونای کسب و کارهای فاقد بیم

ارسال پیامک اطلاع‌رسانی و دعوت از متقاضیان مشمول دریافت تسهیلات از صبح روز پنجشنبه ۱۲ تیر ماه آغاز شده و متقاضیان می‌توانند از روز دوشنبه ۱۶ تیرماه با مراجعه به سامانه کارا برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا ثبت‌نام کنند.با توجه به آنکه شرط پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا داشتن کد کارگاهی و شاغل بیمه شده است،امکان ثبت‌نام آن دسته کسب وکارهایی که فاقد کد بیمه پردازی بودند وجود نداشت و این امر به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا موکول شد تا اینکه معاونت اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی طی روزهای اخیر از فراهم شدن امکان ثبت‌نام متقاضیان فاقد بیمه خبر داد و اعلام کرد که مشاغل و کسب‌وکارهای فاقد بیمه می‌توانند به سامانه کارا مراجعه و مراحل ثبت‌نام خود را دنبال کنند.

عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار اظهار کرد: از روز پنجشنبه ۱۲ تیرماه به متقاضیان و صاحبان مشاغل فاقد بیمه و افراد شاغل در رسته‌های تایید شده پیامک ثبت‌نام ارسال شده و این افراد می‌توانند از دوشنبه همین هفته پس از ثبت‌نام به بانکهایی که خودشان در سامانه کارا انتخاب کرده‌اند مراجعه و تسهیلات مربوطه را دریافت کنند.

وی گفت: در خصوص افراد فاقد بیمه از تشکل‌ها و دستگاههای تخصصی درخواست کرده‌ایم که افراد را به ما معرفی کنند تا از این طریق امکان راستی آزمایی وجود داشته باشد.به عنوان نمونه یک راننده تاکسی که بیمه ندارد ولی از سهمیه بنزین وزارت کشور استفاده می‌کند و می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که به تایید وزارت کشور شاغل است، مشمول تسهیلات حمایتی کرونا قرار می‌گیرد.

به گفته معاون اشتغال وزیر کار تاکنون ۳۰۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده و پرونده‌هایشان در شعب بانکی برقرار است و از روز دوشنبه با اضافه شدن گروه جدید به مشمولان دریافت تسهیلات کرونا، تشکیل پرونده در شعب بانکی و معرفی برای دریافت تسهیلات آغاز خواهد شد.

طی بررسی‌های صورت گرفته نزدیک به سه میلیون شاغل در ۱۴ رسته منتخب قرار دارند که مشمول حمایتهای دولت می‌شوند و به منظور شناسایی این افراد با وزارتخانه‌ها و دستگاههای متعدد اعم از وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

برابر اعلام وزارت کار تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از شاغلان شناسایی و احراز هویت شده‌اند و پیامک اطلاع‌رسانی و دعوت از متقاضیان مشمول دریافت تسهیلات از صبح روز پنجشنبه ۱۲ تیر ماه ارسال شده است.متقاضیان مشمول می‌توانند از پس فردا دوشنبه ۱۶ تیرماه با مراجعه به سامانه کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir  برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا ثبت‌نام کنند.

 

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

پژو پارس اتوماتیک ۳۰۳ میلیون تومان +جدول

نحوه ثبت نام دریافت وام یک میلیونی

زمان واریز بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی

عکس/ سمند تارا هم آمد

نامه انتقادی رئیس کل بانک مرکزی به روحانی

آغاز ثبت نام وام کرونای کسب و کارهای فاقد بیم

ارزش سهام عدالت امروز چقدر است؟

برلیانس H۲۳۰ چند؟ +جدول

واکنش منبری معروف به گرانی‌های جدید

کف‌ حقوق سال ۱۴۰۰ چقدر می‌شود؟

یادداشت همتی بعد از دیدار با رهبری

پژو پارس اتوماتیک ۳۰۳ میلیون تومان +جدول

دولت می‌خواهد به نوعی مجلس را ناکارآمد جلوه دهد/ به نظر نمی‌رسد طرح کمک معیشتی دولت از سر دلسوزی برای مردم باشد/ ظرف چند روز به اندازه یکسال کالا از گمرکات ترخیص شد

نحوه ثبت نام دریافت وام یک میلیونی

واکنش منبری معروف به گرانی‌های جدید

عکس/ سمند تارا هم آمد

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، همه شاغلان و صاحبان کسب و کارهای فاقد بیمه و آسیب دیده از کرونا که متقاضی استفاده از وام و تسهیلات حمایتی کرونا هستند، می توانند از امروز به سامانه کارا مراجعه کنند و درخواست وام بدهند.

ارسال پیامک دعوت مشمولان و متقاضیان فاقد بیمه از پنجشنبه گذشته توسط وزارت کار آغاز شده و کسانی که پیامک وزارت کار را دریافت کرده اند، در صورت تمایل می توانند به سامانه کارا مراجعه و مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند.

صاحبان مشاغل و کسب و کارهایی هم که فاقد بیمه یا کد کارگاهی هستند و ابن پیامک را دریافت نکرده اند اما متقاضی دریافت تسهیلات حمایتی کرونا هستند، می توانند با مراجعه به سامانه کارا از قسمت ثبت نام متقاضی اقدام کنند.

بر این اساس شاغلان کسب و کارهایی که فاقد بیمه یا کد کارگاهی هستند، دستفروشان، قالیبافان، فعالان گردشگری و بخشی از مشاغل فصلی می توانند با ثبت نام در سامانه کارا درخواست خود را برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا ارائه دهند که پس از راستی آزمایی و احصای دقیق اطلاعات مشمول دریافت وام کرونا می شوند.

نکته قابل توجه این است که همه بنگاه ها و شاغلان کسب و کارهای فاقد بیمه مشمول دریافت وام کرونا نمی شوند، بلکه آن هایی می توانند درخواست وام بدهند و مشمول دریافت وام کرونا شوند که شغلشان برای وزارت کار قابل شناسایی باشد؛ مثلا دستفروشانی که به نوعی اطلاعاتشان توسط وزارت کشور یا شهرداری ها به ثبت رسیده باشد یا قالیبافانی که زیرمجموعه وزارت تعاون یا دیگر دستگاه ها و سازمان ها هستند و اطلاعات آن ها در دستگاه ها موجود و کسب و کاری که به آن اشتغال دارند، قابل شناسایی باشد.

آغاز ثبت نام وام کرونای کسب و کارهای فاقد بیم

برهمین اساس معاونت اشتغال وزارت کار، از دستگاه های تخصصی و وزارتخانه های مختلف اعم از وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت جهاد کشاورزی و … برای شناسایی، راستی آزمایی و انجام صحیح احراز هویت دعوت کرده است.

پیش از این عیسی منصوری – معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال – وزیر کار به ایسنا گفته بود “در خصوص افراد فاقد بیمه از تشکل ها و دستگاه های تخصصی درخواست کرده ایم که افراد را به ما معرفی کنند تا از این طریق امکان راستی آزمایی وجود داشته باشد؛ به عنوان نمونه یک راننده تاکسی که بیمه ندارد ولی از سهمیه بنزین وزارت کشور استفاده می کند و می توانیم اطمینان حاصل کنیم که به تایید وزارت کشور شاغل است، مشمول تسهیلات حمایتی کرونا قرار می گیرد.”

به گفته وی، طی مذاکرت صورت گرفته با دستگاه های مختلف، اطلاعات افراد شاغل و بنگاه های فاقد بیمه مورد بررسی و احصا قرار گرفته و لیست افرادی که هویت آن ها احراز شده و در حال حاضر فعال هستند، دریافت خواهد شد.

پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلین کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و فعالان اقتصادی ۱۴ رسته از ۱۳ خرداد ماه اغاز شده است و مشمولان برای گرفتن وام به بانکها معرفی شده اند. برابر آخرین آمارها از سامانه کارا، تاکنون مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان تسهیلات به واجدین شرایط دریافت تسهیلات کرونا پرداخت شده است.

طبق اعلام معاونت اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به تعداد ۱۱۲۵ نفر از رانندگان مسافربری اعم از برون شهری و درون شهری که مشمول بیمه خویش فرمایی هستند، مبلغ ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات ۶ میلیون تومانی کرونا از سوی مؤسسات عامل پرداخت شده و به تعداد ۵۵ بنگاه از واحدهای کسب و کاری که فعال بوده و تعطیل نشده اند به ازای هر شاغل دارای پرونده بیمه تامین اجتماعی، مبلغ ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که مجموع آن رقمی معادل یک میلیارد و ۴۶۴ میلیون تومان است.

همچنین به تعداد ۷۲ فقره پرونده از واحدهایی که در پی شیوع کرونا، به اجبار تعطیل شده اند، مبلغ دو میلیارد و ۴۹۶ میلیون تومان تسهیلات ۱۶ میلیون تومانی از سوی مؤسسات عامل پرداخت شده است.

تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده و پرونده هایشان در شعب بانکی برقرار است که از امروز با اضافه شدن گروه جدید به مشمولان دریافت تسهیلات کرونا، تشکیل پرونده کسب و کارهای فاقد بیمه در شعب بانکی و معرفی برای دریافت تسهیلات آغاز می شود.

طبق اعلام وزارت کار بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از شاغلان شناسایی و احراز هویت شده اند و پیامک اطلاع رسانی و دعوت از متقاضیان مشمول دریافت وام کرونا ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، پیدایش ویروس کووید 19 و الزامات بهداشتی برای پیشگیری و جلوگیری از این بیماری و حفظ جان و مال مردم, پیامدهای ناخوشایندی از جمله رکود در حوزه اقتصادی به همراه داشت و فعالان حوزه کسب و کار را تحت فشار قرار داده است. کارگروه پیامدهای ناشی از ویروس کرونا برای حمایت از واحدهایی که آسیب بیشتری دیدند و برای حفظ اشتغال آنها تسهیلات کرونایی در نظر گرفت. بر اساس تصمیمات اولیه مقرر شد این تسهیلات توسط وزارت کار تا پایان خرداد سال جاری به بنگاه های مشمول پرداخت شود. 

اما 5 شرط برای پرداخت تسهیلات به کارفرمایان وجود داشت. اول اینکه دارای لیست بیمه کارفرمایی یا خویش فرمایی باشند, دوم اینکه  بنگاه ها درسال 98 فعال بوده و در سال 99 فعال باشند. سوم اینکه کارگران واحدهای مشمول از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند. چهارم اینکه نیروی کار خود را تعدیل نکرده باشند و پنجم اینکه  بنگاه ها با نیروی کار خود  قرارداد همراه با  بیمه منعقد کرده باشند و نسبت به رعایت آن تا پایان سال متعهد بمانند. 

علی رغم اینکه در شروط دریافت تسهیلات حفظ اشتغال موجود ذکر شده بود، برای تسهیل شرایط عیسی منصوری, معاون اشتغال وزیر کار در 19خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه از برداشته شدن شرط حفظ تمام نیروهای کار برای پرداخت تسهیلات کرونا خبر داد و گفت: متقاضیان وام و تسهیلات کرونا از روز شنبه 24 خرداد ماه باید به شعبی که در سامانه بیمه بیکاری اعلام کرده مراجعه و تسهیلات خود را دریافت کنند.

حذف شرط حفظ تمام کارگران در بنگاهها

وی در خصوص حذف شرط حفظ تمام کارگران و نیروهای کار در یک بنگاه برای دریافت تسهیلات کرونا توضیح داد: از یک میلیون و 200 هزار بنگاهی که اطلاعات آنها را در اختیار داشتیم پیامک داریم و کارفرمایانی که تمایل داشتند و پیامک را دریافت کرده بودند در سامانه کارا ثبت نام کردند و در این دوره کرونا مشمول وام 12 درصدی می شوند.

آغاز ثبت نام وام کرونای کسب و کارهای فاقد بیم

منصوری ادامه داد: در ابتدا اصرار ما این بود که بنگاهها نیروی کار خود را حفظ کنند تا وام به آنها تعلق بگیرد ولی در حال حاضر این شرط برداشته شده و اگر بنگاهی با حداقل نیروی کار مشغول کار باشد به ازای تعداد نیروهای شاغل در بنگاه وام می گیرد؛ یعنی اگر کارفرمایی قبلاً 10 نفر کارکن داشت با توجه به وام 12 میلیون تومانی، 120 میلیون تومان وام دریافت می کند ولی اگر یک نفر را هم حفظ کرده باشد معادل آن یک نفر به او تسهیلات پرداخت می شود.

14 رسته و550 زیر رسته مشمول تسهیلات کرونا

معاون اشتغال وزیر کار خاطرنشان کرد: در حال حاضر با 14 رسته اصلی و 550 زیررسته مواجه هستیم که یک میلیون و 200 هزار بنگاه می‌شوند. وزارت کار رسته های اصلی را از ابتدا مورد مطالعه قرار داد تا به 10 رسته رسید و پس از تلفیق آنها با 14 رسته و حدود 550 زیر رسته مواجه شدیم که از شیوع ویروس کرونا شدیدا آسیب دیده اند و برخی از این رسته ها در حوزه گردشگری، مراکز اقامتی، رستورانها، اغذیه فروشی ها بودند، برخی آموزشگاههای رانندگی، آرایشگاهها و سالنهای زیبایی، مراکز تولید و فروش صنایع دستی، کیف و کفش، پوشاک، مراکز عرضه آجیل و خشکبار، باشگاهها و مجتمع های ورزشی و تفریحی و حمل و نقل مسافری برون شهری و بین شهری که در این 14 رسته می گنجیدند.

پرداخت 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات کرونا به کسب و کارها

اما اکنون عیسی منصوری درباره آخرین وضعیت این تسهیلات گفته است:پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در هفته‌های اخیر آغاز شده و تاکنون 40 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون  اظهار داشت: تاکنون حدود900هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کردند و در حال حاضر نیز حدود 76 هزار پرونده در شعب بانک‌ها وجود دارد.

منصوری افزود: متقاضیان دریافت تسهیلات کارفرما یا خویش فرما هستند و هر کدام از پرونده‌هایی که به شعب بانک‌ها ارسال شده تعداد زیادی اشتغال را دربرمی‌گیرد. ظرف چند روز اخیر 143 هزار پرونده از طریق سامانه کارا به بانک‌ها ارسال،  658 پرونده نیز تصویب شده و آماده انتقال به مرحله بعد است.

معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون گفت: با توجه به اینکه پرداخت تسهیلات اخیراً شروع شده است و به تدریج رو به افزایش است پیش بینی می‌کنیم 380 هزار پرونده در آینده نزدیک به مرحله پرداخت برسد که حدود یک میلیون اشتغال را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی درباره زمان پرداخت تسهیلات به رسته‌های مختلف به عنوان نمونه بخش حمل و نقل، گفت: فرآیند بررسی درخواست‌ها طولانی نیست و توقفی در کار نیست. سیستمی طراحی شده که افراد امضای طلایی ندارند به محض ثبت نام و وارد کردن اطلاعات در سامانه دستگاه‌های مختلف، سه روز فرصت دارند بررسی‌های لازم را انجام دهند و چنانچه نظرشان اعلام نشود سیستم به صورت اتوماتیک درخواست را به بانک اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: پس از ارسال پرونده به بانک، بلافاصله پیامک برای متقاضی ارسال می‌شود که باید برای احراز هویت مراجعه و ضمانت تعیین شده را فراهم کند. تلاش کردیم اخذ ضمانت تسهیل شود برای نمونه رانندگان و خویش‌فرمایان می‌توانند سفته یا چک به بانک ارائه کنند و نیاز به ضامن نیست.بانک‌ها یک هفته فرصت دارند اقدامات لازم در خصوص احراز هویت و تکمیل پرونده را انجام دهند. ممکن است برخی از بانک‌ها با سامانه آشنا نباشند و نشستن پرونده در سامانه و درون سیستم بانکی زمان‌بر باشد.

شرایط بنگاه های بدون بیمه 

معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون درباره پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای فاقد بیمه، گفت: طی مذاکراتی که با دستگاه‌ها و تشکل‌های مختلف داشتیم، خواستیم که اطلاعات افراد شاغل و بنگاه‌های فاقد بیمه را ارائه دهند و تا کنون نیز اطلاعات قابل توجهی ارائه شده است. مشکل ما این بود که اطلاعات صرفاً در حد کد ملی و داشتن یک جواز بود که این کافی نیست زیرا برای نمونه ممکن است فرد جواز فعالیت را دریافت کرده باشد اما در این زمینه فعال نباشد، بنابراین با پرداخت تسهیلات به آنها حق افراد دیگر تضییع شود.

منصوری بیان کرد: طی هماهنگی که با دستگاه‌ها داشتیم مقرر شد لیست افرادی که هویت آنها احراز شده و در حال حاضر فعال هستند ارائه شود. از این هفته ثبت نام کسب و کارها و افراد متقاضی که بیمه نیستند شروع می‌شود و پرداخت تسهیلات به آنها از هفته آینده شروع می‌شود.

 انتهای پیام/

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل،قاسم رحیمی با حضور در برنامه خبر صدا و سیما مرکز اردبیل گفت: همزمان با شیوع کرونا احصا فعالیت ها و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا به صورت ملی شروع شده و پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلین کسب و کارها و فعالان اقتصادی ۱۴ رسته و 550 حرفه به شدت آسیب دیده از کرونا در ستاد ملی مقابله با کرونا تایید و فرایند ثبت نام از ۱۳ خرداد ماه آغاز شده است.

وی با تاکید بر این که فرصت ثبت‌نام تا پایان تیرماه همچنان باقی است و افراد با مراجعه به سامانه کارا می‌توانند برای بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی کرونا ثبت‌نام کنند :گفت بر این اساس بنگاههایی که کد کارگاهی و شاغل بیمه شده داشته، از سال گذشته تاکنون فعال بوده بر اساس تعداد نیروهای کار فعال خود مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل افزود:  در مرحله اول بیش از ۲۰ هزار کسب و کار دارای کدگارگاهی و بیمه در استان مشمول حمایت های دولت شدند که لازم است این متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه کارا به دستگاه های مربوطه مراجعه کرده تا با انجام هماهنگی‌های لازم  جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شوند.

وی تصریح کرد: با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تایید ستاد ملی مقابله با کرونا امکان ثبت‌نام متقاضیان فاقد بیمه در رسته های اعلامی فراهم شد و مشاغل و کسب‌وکارهای فاقد بیمه می‌توانند به سامانه کارا مراجعه و مراحل ثبت‌نام خود را دنبال کنند.

رحیمی ادامه داد: ارسال پیامک دعوت متقاضیان تسهیلات کرونا که فاقد بیمه از پنجشنبه گذشته آغاز شده و  طی مذاکرت معاونت توسعه اشتغال و کارآفرین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستگاه های مختلف، اطلاعات افراد شاغل و بنگاه های فاقد بیمه مورد بررسی و احصا قرار گرفته است.

آغاز ثبت نام وام کرونای کسب و کارهای فاقد بیم

وی عنوان کرد: متقاضیان مشمول فاقد بیمه می‌توانند  با مراجعه به سامانه کارا به نشانی  kara.mcls.gov.ir   برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا ثبت‌نام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل اعلام کرد: سهم استان اردبیل از محل تسهیلات حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارهای متاثر از کرونا مبلغ ۵۳۵ میلیارد تومان است و مشاغلی که به دستور دولت در ایام کرونا تعطیل شده بودند به ازای هر نفر نیروی کار 16 میلیون تومان، مشاغلی که به تشخیص ستاد ملی مقابله با کرونا آسیب دیده تشخیص داده شده اند مبلغ 12 میلیون تومان و مشاغل راننده خویش فرمایی متاثر از کرونا 6 میلیون تومان تسهیلات (با نرخ سود 12 درصد با سه ماه فرصت تنفس و بازپرداخت 24 ماه و شروع اقساط از مهر ماه سال جاری) دریافت می کنند.

وی اظهار کرد: فرایند پرداخت تسهیلات پس از ثبت نام متقاضی در سامانه کارا نسبت به ارسال درخواست به دستگاه اجرایی دارای مجوز اقدام نماید و پس از تایید درخواست توسط دستگاه بخشی به بانک عامل انتخابی متقاضی ارجاع خواهد شد.

کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، مهلت ثبت نام وام کرونا را برای صاحبان مشاغل بیمه شده تا ۱۵ شهریور و صاحبان مشاغل فاقد بیمه را تا پایان شهریورماه تمدید کرد.

به گزارش ایمنا، مهمترین مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، حذف شرط «نداشتن چک برگشتی» از شروط دریافت همه تسهیلات کرونایی برای متقاضیان و ضامنین در همه تسهیلات مربوط به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا بود.

در بیست و چهارمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا که به ریاست معاون اقتصادی رئیس جمهور و با حضور نمایندگان دستگاه‌ها برگزار شد، گزارشی از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده ناشی شیوع کرونا توسط وزارت کار و بانک مرکزی و گزارشی از آخرین وضعیت پرداخت مقرری بیمه بیکاری توسط سازمان تأمین اجتماعی ارائه و راهکارها و پیشنهادات این سازمان در خصوص دریافت تسهیلات بانکی بحث و بررسی شد.

یکی از موانع پیش رو برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا، «نداشتن چک برگشتی» بود که کارگروه این شرط را از مقررات پرداخت تسهیلات بانکی مستثنی کرد تا روند پرداخت تسهیلات کرونا به متقاضیان و صاحبان کسب و کارها تسهیل شود.

بر این اساس مهلت زمانی تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات به «کسب وکارهای بیمه نشده» تا پایان شهریور ۱۳۹۹و «کسب و کارهای بیمه شده» تا ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۹ تمدید شد و متقاضیان می‌توانند در مهلت یاد شده به سامانه کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir مراجعه و روند ثبت نام برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا را دنبال کنند.

آغاز ثبت نام وام کرونای کسب و کارهای فاقد بیم

در این جلسه همچنین از پایگاه اطلاع رسانی و پایش اقتصادی کرونا به آدرس www.coronomy.ir رونمایی شد.

مصوبات کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از کرونا، تمدید مهلت زمانی تشکیل پرونده متقاضیان و پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن برای این گروه‌ها تا پایان شهریور ۱۳۹۹ بود و گزارشی از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در خصوص پرداخت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن به خانوارها ارائه شد.

گفتنی است، پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلین کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و فعالان اقتصادی ۱۴ رسته منتخب از سیزدهم خرداد ماه آغاز شده و مشمولان برای گرفتن وام به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

برابر آخرین آمارها بیش از ۴۰۷ هزار واحد در سامانه کارا ثبت نام کرده و وام کرونا به ۵۰ درصد متقاضیان پرداخت شده است.

منبع: ایسنا

تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری ایمنا محفوظ است

آغاز ثبت نام وام کرونای کسب و کارهای فاقد بیم
آغاز ثبت نام وام کرونای کسب و کارهای فاقد بیم
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *