آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا

آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا
آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا

منبع تصویر، Reuters

تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز ۲۰ میلیون نفر گذشت.

بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز تا زمان نشر این خبر آمار مبتلایان از ۲۰ میلیون نفر گذشته و دست کم ۳۴۶ هزار نفر جانشان را در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونای ۲۰۱۹ از دست داده اند.

بسیاری از بیمارستان های کشور با دشواری برای رسیدگی به انبوه بیماران روبروی هستند.

در لوس انجلس سخنگوی یکی از مقام های بهداشتی گفته است تعداد بالای بیماران مبتلا به کرونا باعث شده کارکنان بخش های دیگر به رسیدگی به بیماران کوید بپردازند و سایر بیماران از امکانات کمتری برخوردارند . آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا

در کمتر از دو ماه گذشته یک میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند. و نزدیک به یک چهارم مبتلایان به کرونای جهان در آمریکا هستند.

در همین حال رد ویروس جهش یافته کرونا که اولین بار در بریتانیا مشاهده شده بود در فلوریدا، سومین ایالت آمریکا پیدا شده است.

مبتلا یک مرد در بیست و چند ساله است که سابقه سفر در هفته های اخیر نداشته است.

پیش از این این ویروس در کالیفرنیا و کلورادو مشاهده شده بود.

در همین حال تلاش برای واکسیناسیون در این کشور با تاخیر رو برو شده و علیرغم وعده دولت برای واکسیناسیون بیست میلیون نفر تا پایان سال ۲۰۲۰ تنها ۳ میلیون نفر واکسینه شده اند.

فهرست کشورهایی که ویروس جهش یافته کرونا را در مرزهای خود ردیابی کرده‌اند به سرعت در حال گسترش است و تا آخرین ساعات روز جمعه کشورهای آمریکا، بریتانیا، ترکیه، استرالیا، بلژیک، برزیل، دانمارک، فرانسه، فنلاند، آلمان، ایسلند، شیلی، چین، کانادا، هند، اسراییل، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، اردن، لبنان، مالت، هلند، پاکستان، نروژ، پاکستان، پرتغال، سنگاپور، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، امارات متحده عربی و تایوان را در بر می‌گیرد.

در آمریکا سال نو در حالی آغاز می‌شود که دولت از برنامه موعود واکسیناسیون خود به شدت عقب است و انتقاد از سوی هم حزبی‌های رییس جمهوری نیز در این زمینه آغاز شده است.

سناتور میت رامنی در بیانیه‌ای با انتقاد از عملکرد دولت در این زمینه گفته است اینکه برنامه جامع واکسیناسیون از سور دولت فدرال طراحی نشده و به عنوان نمونه برای ایالت‌ها ارسال نشده غیرقابل توجیه و نابخشودنی است.

به گفته مرکز مقابله و پیشگیری از بیماری‌ها نزدیک به ۲.۸ میلیون نفر تا کنون واکسینه شده‌اند. مقام‌های دولت فدرال می‌گویند دقیقا نمی‌دانند دلیل تاخیر در واکسیناسیون چیست.

سازمان غذا و دارو آمریکا، اف‌دی‌ای، مجوز اضطراری برای تزریق واکسن تولیدی شرکت فایزر-بیوان‌تک را تایید کرد تا زمینه قانونی برای استفاده از آن در واکسیناسیون عمومی این کشور فراهم شود. نهادهای مرتبط با توزیع این واکسن اعلام کرده‌اند که ظرف ۴۸ ساعت آماده توزیع سراسری حدود ۶ و نیم میلیون دوز از این واکسن در سراسر آمریکا هستند که قرار است به حدود ۳ میلیون سالمند در معرض خطر تزریق شود.

© 2021 بی بی سی. بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست. سیاست ما درباره لینک دادن به سایت های دیگر.

منبع تصویر، Reuters

آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و لاتین‌تبار به طرز چشمگیری بیشتر قربانی کرونا شده‌اند

تنها یک سال پس از شناسایی نخستین بیمار مبتلابه ویروس کرونا در غرب آمریکا، شمار قربانیان کووید۱۹ در این کشور از ۵۰۰ هزار نفر گذشت.

این رقم برابر جمع کل تعداد کشته‌شدگان آمریکا در جنگ‌‎های جهانی اول و دوم و جنگ ویتنام است.

این آمار که حدودا دو برابر برزیل (۲۲۴ هزار قربانی)، دومین کشور با بدترین آمار مرگ بر اثر کرونا است در حالی روی داد که شمار مبتلایان به این ویروس در ایالات متحده هم اکنون از مرز ۲۸ میلیون نفر گذشته است. آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا

در همین حال، واکسیناسیون عمومی در این کشور در حال شتاب گرفتن است و تا کنون حدود ۱۵ درصد از جمعیت ۳۴۰ میلیونی آمریکا دست کم یک نوبت واکسن زده‌اند.

همزمان با اعلام رسمی عبور تعداد قربانیان از مرز نیم میلیون نفر، جو بایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا در کاخ‌سفید یک دقیقه سکوت برقرار کرد و به هنگام غروب دوشنبه، ۲۲ فوریه، به همراه جیل بایدن، بانوی اول آمریکا، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری و همسر او، به یاد جان باختگان کرونا شمع روشن کرد .

رئیس جمهوری جدید آمریکا دستور داده به احترام قربانیان کووید۱۹، تمامی پرچم‌های آمریکا در اماکن فدرال این کشور برای پنج روز به حالت نیمه افراشته درآید.

منبع تصویر، Getty Images

جو بایدن و کامالا هریس به همراه همسران خود در بیرون کاخ سفید در حالی که به یاد نیم میلیون قربانیان کرونا شمع روشن شده بود یک دقیقه سکوت کردند

او سپس در سخنانی تلوزیونی از مردم کشور خواست که اجازه ندهند تکرار هر روزه آمار موجب “بی‌حسی-بی‌تفاوتی” نسبت به “بزرگی و عمق فاجعه‌ای” شود که ویروس کرونا در یک سال گذشته پدید آورده است.

“برخی آنها را مردمان معمولی خطاب می کنند. نه! هیچ کدام از آنها یک فرد عادی نبود. همه آنها خارق‌العاده بودند. بسیاری در این خاک متولد شده بودند و بسیاری هم به اینجا مهاجرت کرده بودند. خیلی از آنها آخرین نفس را به تنهایی در همین سرزمین کشیدند و جان باختند.”

هند پس از آمریکا با ۱۱ میلیون مبتلا در رتبه دوم نمودارهای جهانی کووید۱۹ قرار دارد و برزیل با بیش از ۱۰ میلیون کرونا مثبت در رتبه سوم قرار دارد. هر چند برزیل به لحاظ تعداد جان باختگان این ویروس، با ۲۲۴ هزار قربانی، در جهان دوم است و مکزیک با ۱۷۸ هزار قربانی سوم است.

با وجود عبور آمار قربانیان کرونا از مرز نیم میلیون نفر در آمریکا، این کشور طی چند هفته گذشته با کاهش ابتلا، بستری و مرگ بر اثر این ویروس روبرو بوده است که بسیاری از کارشناسان را نسبت به ادامه نزولی بودن نمودارها خوش‌بین کرده است.

تعداد جان باختگان کرونا در اواسط ماه ژانویه گذشته در آمریکا به مرز ۴۰۰۰ هزار نفر طی یک ۲۴ ساعت رسیده بود اما اکنون این آمار به زیر ۱۹۰۰ نفر در یک شبانه روز رسیده است.

با این حال، انستیتو پژوهش آماری بهداشت، آی‌ام‌اچ‌ای، در دانشگاه ایالت واشنگتن که مدل‌های پیش‌بینی آن طی یک سال گذشته مورد استناد بسیاری از دولت‌ها و مقام‌های رسمی قرار گرفته، پیش‌بینی کرده است تا پایان بهار امسال (ماه ژوئن) حدود ۹۰ هزار نفر دیگر در آمریکا به علت کرونا جان خواهند باخت. بدین ترتیب ممکن است مردم این کشور مراسم روز چهارم ژوئیه امسال را همزمان با عبور آمار قربانیان کرونا از مرز ۶۰۰ هزار نفر تجربه کنند.

این موسسه، آی‌اچ‌ام‌ای، پیش‌بینی کرده است که در صورت ادامه سیر نزولی آمارهای کرونا تا دو ماه دیگر، ماه مه، شمار قربانیان روزانه کرونا در آمریکا به حدود ۵۰۰ نفر کاهش پیدا کند. هم اکنون این آمار حدود ۲۰۰۰ نفر در روز است.

در همین حال آمار بستری بیماران کرونا در نقاط مختلف آمریکا برای چهلمین روز متوالی کاهش یافته است. برخی از کارشناسان این کاهش را مرتبط با سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی در این کشور می‌دانند.

هم اکنون روزانه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مردم آمریکا واکسن می‌زنند.

منبع تصویر، Getty Images

رگذشت بیش از نیم میلیون نفر طی یک سال گذشته بر اثر ویروس کرونا برابر جمع کل تعداد کشته‌شدگان آمریکا در جنگ‌‎های جهانی اول و دوم و جنگ ویتنام است

اما درگذشت بیش از نیم میلیون نفر طی یک سال گذشته بر اثر ویروس کرونا موجب شده میانگین امید به زندگی در آمریکا یک سال کاهش یابد.

در حالی که هر آمریکایی در سال ۲۰۲۰ می توانست امیدوار باشد که ۷۸.۸ سال عمر کند اکنون این عدد به ۷۷.۸ سال کاهش یافته است.

از میان گروه‌های مختلف جمعیتی در آمریکا، مردان آفریقایی‌تبار بیشترین کاهش میانگین امید به زندگی را تجربه کرده‌اند؛ چرا که آنها و مردان لاتین‌تبار بسیار بیشتر از مردان سفیدپوست قربانی کرونا شده‌اند.

در حالی که میانگین امید به زندگی برای عموم آمریکایی‌ها اکنون یک سال کاهش پیدا کرده است، برای مردان سیاهپوست این میانگین ۳ سال کاهش یافته است. امید به زندگی در میان مردان لاتین‌تبار هم ظرف یک سال گذشته ۲.۴ سال کاهش یافته است.

این دومین سال است که میانگین امید به زندگی در آمریکا کاهش می‌یابد. قبل از آغاز همه‌گیری کرونا هم آمریکا به علت بحران مرگ بر اثر اوردوز (بیش‌مصرفی) موادمخدری نظیر فنتانیل، این کشور با کاهش میانگین امید به زندگی روبرو بود. بحران اوردوز که در یک سال گذشته همچنان افزایش یافته در پنج سال میان ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ بیش از نیم میلیون آمریکایی-اکثرا جوان و میانسال- را کشت.

بیشتر بخوانید

© 2021 بی بی سی. بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست. سیاست ما درباره لینک دادن به سایت های دیگر.

در حالی که تعداد جانباختگان بر اثر ویروس جدید کرونا در آمریکا دست کم به ۲۱ نفر رسیده است، فرماندار کالیفرنیا و شهردار اوکلند روز یکشنبه ۱۸ اسفند ماه اطمینان دادند که هیچ یک از مسافران کشتی مسافرتی «گرند پرینسس»، قبل از ۱۴ روز از قرنطینه بیرون نخواهند آمد.

یک کشتی مسافرتی با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ سرنشین از ۵۴ کشور جهان قرار است روز دوشنبه در شهر اوکلند در ایالت کالیفرنیا مستقر شود و مقامات اعلام کرده‌اند که برای انجام مراقبت‌های پزشکی از این افراد آمادگی لازم وجود دارد.

گزارش‌ها حاکی است که بندر اوکلند به دلیل نزدیکی به فرودگاه و پایگاه نظامی برای به عنوان اسلکه این کشتی انتخاب شده است. قرار است مسافران ایالات متحده به پایگاههای نظامی در کالیفرنیا ، تگزاس و جورجیا منتقل شوند، در آنجا از این افراد آزمایش ویروس کووید ۱۹ گرفته و این افراد قرنطینه شوند.

بنابر این گزارش از حدود هزار و ۱۰۰ خدمه این کشتی تست کرونا گرفته شده که آزمایش ۱۹ خدمه مثبت بوده است. قرار است این افراد قرنطینه شده و تحت درمان قرار گیرند.

بنابر آمارهای رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تا روز یکشنبه از مرز ۵۰۰ نفر گذشته است و تا کنون دست کم ۲۱ مبتلا کشته شده‌اند.آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا

Telegram Banner

تهران-ایرنا- روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز آمار رسمی دولت آمریکا درباره تعداد مبتلایان به کرونا را زیر سوال برد و در گزارشی نوشت: کارشناسان می گویند آمار رسمی شکننده ابتلا به کرونا در آمریکا واقعی نیست و تعداد واقعی مبتلایان و دامنه شکست در کنترل این ویروس را کمتر نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، این روزنامه آمریکایی درباره کشورش که بر اساس آمار ارائه شده، اکنون بالاترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و نیز فوت شدگان ناشی از این بیماری را در جهان دارد، نوشت تا عصر شنبه آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا با گذشتن از مرز  ۲۵ میلیون نفر رکورد زد.

این آمار رسمی نشان می دهد از هر ۱۳ آمریکایی یک نفر یا حدود ۷.۶ درصد جمعیت این کشور به کرونا مبتلا شده اند.

کیتلین ریورز ایمنی شناس در مدرسه بهداشت عمومی بلومبرگ وابسته به دانشگاه جانز هاپکینز گفت ابتلای ۲۵ میلیون نفر غیرقابل باور است و عمق این تراژدی را نشان می دهد.

وی همه گیری کرونا را یکی از بدترین بحران های بهداشت عمومی در کشورش توصیف کرد.آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا

نیویورک تایمز نوشت: در نتیجه شمار جان باختگان در این کشور افزایش یافته که بیش از ۴۱۴ هزار مورد از آنها به ویروس مربوط می شود. این به معنای یک مرگ در بین حدود ۸۰۰ نفر از جمعیت آمریکا است.

از اولین مورد ابتلای گزارش شده در آمریکا در ژانویه گذشته بیش از ۹ ماه طول کشید تا موارد ابتلا در این کشور به ۱۰ میلیون نفر برسد. در تاریخ ۸ نوامبر و درست قبل از شروع تعطیلات سال نو آمریکا از این مرز گذشت و مرگ و بستری شدن در بیمارستان های آمریکا رکورد زد. تا آخرین روز سال ۲۰۲۰ میلادی فقط در ۷ هفته ۱۰ میلیون نفر دیگر به شمار متبلایان به کرونا در این کشور افزوده شد.

رسیدن به رقم ۲۵ میلیون نفر مبتلا فقط در سه هفته طول کشید که به دنبال به اوج رسیدن ابتلایان به بیش از ۳۰۰ هزار نفر در مقیاس روزانه رقم خورد.

در همین دوران بستری در بیمارستان های آمریکا به اوج خود رسید.

هرچند بر اساس پروژه پیگیری کووید از ۲۱ دسامبر تاکنون این سیر نزولی بوده اما کارشناسان اکنون نگران هستند که هر گونه نشانه پیشرفتی با ظهور موارد جدید جهش یافته که سرایت بیشتری هم دارد بی نتیجه بماند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا به تازگی هشدار داد که انواع جهش یافته ویروس کشف شده در بریتانیا می تواند به منبع اصلی آلودگی در آمریکا تا ماه مارس تبدیل شود و ممکن است به افزایش موارد ابتلا منجر شود.

متخصصان اپیدمیولوژی در آمریکا می گویند تعداد واقعی مبتلایان به کرونا احتمالا بسیار بالاتر از آمار رسمی است. آنها می گویند حتی با آزمایشات گسترده تر بیشتر نسبت به ماه های اولیه همه گیری بسیاری از افرادی که علائمی نداشته اند ممکن است آزمایش نشده باشند و در آمار به حساب نیامده باشند.

ایرا لانگینی استاد آمار زیستی در دانشگاه فلوریدا برآورد کرده که حدود ۲۵ درصد از آمریکایی ها به ویروس مبتلا شده اند که بیش از دو برابر تعداد موارد گزارش شده است. مدل سازی آماری که به تازگی در فلوریدا تکمیل شده نشان می دهد که یک سوم جمعیت این کشور در دوره ای از همه گیری مبتلا شده اند که چهار برابر آمار گزارش شده است.

طبق گزارش های اعلام شده، کرونا در آمریکا  تاکنون ۲۵ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۷۸۹ نفر را مبتلا کرده که از این تعداد ۴۲۷ هزار و ۶۳۵ نفر جان باخته اند.

تهران –ایرنا– آمریکا با توجه به وضعیت وخیم آمار مبتلایان به  ویروس کرونا و کمبود امکانات درمانی…

تهران- ایرنا- با ادامه سیاست‌های دولت ترامپ در عدم مهار ویروس کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا…

نیویورک– ایرنا– آمریکا بر خلاف تصمیم مقامات این کشور برای بازگشایی اقتصادی و از سرگیری فعالیت‌ها،…

تهران – ایرنا – «سلیم بدوره» نماینده لبنان در سازمان ملل متحد در سخنانی…

تهران- ایرنا- آمریکا چند مقامات ارشد چین را به بهانه نقش آنها در تصویب…

اسلام‌آباد – ایرنا – نخست وزیر پاکستان موقعیت جغرافیایی کشور را وابسته…

مسکو – ایرنا- این روزها و در آستانه فصل بهار آیین «ماسلنیتسا» جشنی…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

ما از کوکی‌ها Cookies استفاده می‌کنیم تا پیشکش‌های خود به شما را بهبود ببخشیم. معلومات بیشتر در این رابطه می‌توانید در اعلامیه حفظ داده‌ها بیابید.

در ایالات متحده امریکا در یک شبانه روز بیش از ۴۰۰۰ نفر در نتیجه ابتلا به کرونا جان باخته اند. در آلمان نیز در طی ۲۴ ساعت بیش از۱۱۵۰ فوتی مرتبط با کرونا ثبت شده است.

در ایالات متحده امریکا تعداد قربانیان روزانه کرونا برای اولین بار به بیش از ۴۰۰۰ نفر رسیده است. بنا بر آمار دانشگاه جانز هاپکینز ایالات متحده امریکا در بالتیمور که صبح روز جمعه نشر شده است، روز پنج شنبه در مجموع ۴۰۸۵ مورد مرگ مرتبط با کرونا در این کشور ثبت شده است. علاوه  بر این ۲۷۴ هزار و ۷۰۳ نفر نیز جدیداً به این ویروس مبتلا شده اند.آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا

روز چهارشنبه دانشگاه جانز هاپکینز رقم فوتی های مرتبط با کرونا را در ایالات متحده امریکا ۳۸۶۵ نفر اعلام کرده بود. آمار دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد که تا کنون بلندترین رقم مبتلایان جدید روزانه در این کشور روز شنبه با ۲۹۷ هزار و۴۹۱ تن بوده است.

از مجموع ۳۳۰ میلیون نفوس ایالات متحده امریکا تا کنون بیش از ۲۱.۵ میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از زمان شیوع همه گیری کرونا در ایالات متحده امریکا بیش از ۳۶۵ هزار نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

بیشتر بخوانید: سازمان ملل: در صورت ادامه جنگ پاندمی کرونا برنده اصلی خواهد بود

رقم مجموعی قربانیان و افراد مبتلا شده نشان می دهد که این کشور بیش از هر کشور دیگری در جهان از این پاندمی متاثر شده است.

داده های وب سایت دانشگاه جانز هاپکینز ایالات متحده امریکا منظم به روز رسانی می شود، از این یک رو رقم بلندتری را نسبت به آمار رسمی سازمان جهانی صحت نشان می دهد.

ثبت رکورد تازه قربانیان مرتبط با کرونا در آلمان

موارد مرگ مرتبط با کرونا در آلمان نیز به یک رکورد تازه رسیده است. انستیتوت روبرت کوخ آلمان رکورد جدیدی از قربانیان مرتبط با  ویروس کرونا را اعلام کرده است.

 چنانچه این انستیتوت صبح جمعه (۸ جنوری/ ۱۹جدی) با استناد به گزارش روزانه ادارات صحی آلمان اعلام کرده است، در مجموع در شبانه روز گذشته ۱۱۸۸ واقعه فوتی به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: کرونا در آلمان: تقریباً ۳۰ هزار مورد ابتلا در یک شبانه روز

تا کنون بلندترین رقم قربانیان کرونا در آلمان به تاریخ ۳۰ دسمبر سال گذشته میلادی با ۱۱۲۹ نفر ثبت شده بود. رقم مجوعی قربانیان کرونا در آلمان بنا بر گزارش انستیتوت روبرت کوخ حالا به ۳۸ هزار و ۷۹۵ نفر افزایش یافته است. علاوه بر این از ۳۱ هزار و ۸۴۹ مورد جدید ابتلا در یک شبانه روز گزارش شده است. تا کنون بیش از یک میلیون و ۸۶۶ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

کمیسیون اتحادیه اروپا ۳۰۰ میلیون دوز جدید واکسین کرونا خریداری می کند  

اتحادیه اروپا سفارشات واکسین کرونای تولید شده توسط شرکت های فایزر و بایونتک را دو برابر ساخت. اورزولا فون دیر لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که این اتحادیه ۳۰۰ میلیون دوز دیگر از واکسین کرونا را تامین می کند.

مقامات بروکسل به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده اند که ۲۰۰ میلیون دوز واکسین را سفارش دهند، با گزینه این که بعدا نیز ۱۰۰ میلیون دیگر را در نظر داشته باشند. در یک اعلامیه آمده است که اتحادیه اروپا شرایط لازم برای تهیه مجموعاً ۶۰۰ میلیون دوز از این واکسین را فراهم کرده است.

به طور مجموعی در اتحادیه اروپا حدود ۴۵۰ میلیون نفر زندگی می کنند. فون دیر لاین گفته است که ممکن است تقریبا مقدار ۷۵ میلیون دوز اضافی سفارش شده در سه ماهه دوم امسال تحویل داده شود.

Pa/af (Reuter, dpa, epd) 

هر کسی که از منطقه خطرناک کرونایی وارد آلمان شود، باید آزمایش بدهد. براساس گزارش رسانه های آلمانی، مردم از این اقدام استقبال کرده و خواهان نظارت شدیدتر بر پوشیدن ماسک اجباری هستند. شمار مبتلایان بازهم رو به افزایش است.
 

انجمن جهانی پرستاران از فشار مضاعف بر پرستاران و فرسودگی شغلی در سراسر جهان ابراز نگرانی کرده است. در آلمان شمار پرستارانی که ترک شغل می کنند افزایش یافته است. همین حالا هم مراکز صحی آلمان ۱۰۰ هزار پرستار کمبود دارند.

در شهر دریسدن آلمان بیشتر از هزار نفر که به تئوری توطئه در قبال محدودیت های کرونا باور دارند، قواعد حفاظتی در برابر ویروس کرونا را نادیده گرفته و دست به تظاهرات زدند. آن‌ها بر نیروهای پولیس نیز حمله کردند.

ملل متحد در گزارشی گفته است که پاندمی کرونا ممکن است به صورت غیرمستقیم باعث مرگ و میر اضافی ۲۲۸ هزار کودک و ۱۱ هزار مادر و حاملگی ناخواسته ۳.۵ میلیون زن دیگر در جنوب آسیا شده باشد.

ملل متحد در گزارشی گفته است که پاندمی کرونا ممکن است به صورت غیرمستقیم باعث مرگ و میر اضافی ۲۲۸ هزار کودک و ۱۱ هزار مادر و حاملگی ناخواسته ۳.۵ میلیون زن دیگر در جنوب آسیا شده باشد.  
 

در ده سال جنگ سوریه، اقلیت کردها در این کشور به مهمترین شریک کشورهای غربی در جنگ علیه شبه نظامیان داعش مبدل شدند. اما هنوز روشن نیست که آیا کردها مؤفق به حفظ منطقه خودمختار خود در شمال سوریه خواهند شد؟ 
 

وزیر امنیت عامه سریلانکا قصد دارد که پوشیدن برقع در این کشور را ممنوع  قرار دهد و حدود ۱۰۰۰ مدرسه را مسدود کند. او این پیشنهاد را روز دوشنبه به کابینه پیشکش کرده است. 
 

رقم مبتلایان کرونا در هند بعد از سه ماه به یک رکورد جدید رسید. چنانچه روزنامه ایندین اکسپرس گزارش داده است در طی ۲۴ ساعت حدود ۲۶۳۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند. تا کنون در هند ۱۱.۴ میلیون مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است. 
 

طالبان از دیدار رئیس دفتر سیاسی این گروه با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان و معاون نخست وزیر قطر خبر داده اند. در این دیدار در مورد تطبیق توافقنامه دوحه و جریان مذاکرات بین الافغانی بحث شده است. 
 

© 2021 Deutsche Welle |
حفظ داده ها |
یادداشت حقوقی |
تماس
| نسخه موبایل

جهان

هم‌رسانی این مطلب:

در حالی که شمار روزانه جانباختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در ایران به بالاترین حد در ۱۳ روز گذشته رسید، مجموع بیماران فوت شده به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در ایالات متحده از مرگ و میر آمریکایی‌ها در خلال جنگ جهانی دوم فراتر رفت.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه اعلام کرد که با تشخیص ابتلای قطعی ۶ هزار و ۳۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۲۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۴۸۱ نفر رسیده است.

بدین ترتیب شمار مبتلایان روزانه در ایران به بالاترین حد در ۱۰ روز پیش و تعداد جانباختگان به بیشترین حد از ۲۳ دی ماه گذشته رسید.آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا

به گفته خانم لاری، ۴۰۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

همزمان مجموع شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا ۱۵ هزار و ۶۲ نفر دیگر افزایش یافت و از ۲۵ میلیون و ۷۱۷ هزار نفر فراتر رفت. از این میان تا کنون ۴۲۹ هزار و ۶۱۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند. مطابق تحقیقات موزه ملی جنگ جهانی دوم در ایالت نیواورلئان در فاصله سال‌های ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ که ایالات متحده درگیر جنگ جهانی دوم بود، ۴۱۸ هزار و ۵۰۰ آمریکایی کشته شده بودند.

البته طبق داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا تا ظهر دوشنبه در مجموع نزدیک به ۲۲ میلیون نفر در این کشور واکسن فایزر-بیون‌تک یا مُدرنا را دریافت کرده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

در پی ادامه شیوع مرگبار ویروس کرونا در ایالات متحده، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد از ۲۶ ژانویه محدودیت‌های جدید سفر را برای مسافران ورودی از برزیل، بریتانیا، بیشتر مناطق اروپا و آفریقای جنوبی به اجرا بگذارد؛ محدودیت‌هایی که یک هفته پیش با فرمان اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا لغو شده بود.

هم‌رسانی این مطلب:

مطالب بیشتر درباره

مطالب بیشتر درباره

مقامات بهداشت آمریکا به مردم توصیه کردند با تغییر یا لغو برنامه‌ تعطیلات روز پاک، از شیوع سریع بیماری جلوگیری کنند-عکس از مهر

با فراتر رفتن تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا از مرز ۱۱ میلیون نفر در آمریکا، میشیگان و واشینگتن آخرین ایالت‌هایی هستند که مقررات شدید منع رفت و آمد وضع می‌کنند.

تعداد مبتلایان میلیونی اخیر مربوط به همین هفته گذشته است. مقامات بهداشت آمریکا به مردم توصیه کردند با تغییر یا لغو برنامه‌ تعطیلات روز پاک، از شیوع سریع بیماری جلوگیری کنند.

فرماندار دموکرات میشیگان، گرچن ویتمر، دستور توقف تدریس حضوری در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها را داده و با لغو برنامه‌های ورزشی و ایجاد محدودیت برای رستوران‌ها، ارائه خدمات را تا سه هفته آینده ممنوع کرده است.

فرماندار واشینگتن، جی اینزلی، دیگر دموکرات مسئول، اعلام کرده این ایالت به مدت یک ماه ممنوعیت‌های شدیدتری را برای کسب و کارها و تجمعات مردم اعمال خواهد کرد. باشگاه‌های ورزشی و سینماها بسته خواهند شد و رستوران‌ها و میکده‌ها فقط اجازه ارائه خدمات بیرون‌بر و در فضای باز را خواهند داشت.آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا

مغازه‌ها و خرده‌فروشان در این ایالت شمال غربی، موظف‌اند ظرفیت پذیرش مشتری داخل مغازه را کاهش داده و خانواده‌ها اجازه نخواهند داشت در اماکن سربسته به دیدار یکدیگر بروند؛ مگر این‌که ۱۴ روز در قرنطینه باشند یا در صورت منفی بودن آزمایش کرونا، یک هفته خود را قرنطینه کنند.

تیم رئیس جمهور منتخب جو بایدن ادعا کرده عدم پذیرش شکست در انتخابات از سوی دونالد ترامپ و آغاز نشدن روند مرسوم انتقال قدرت می‌تواند تلاش‌ها برای مبارزه با ویروس را با مشکل مواجه کند. رئیس دفتر رئیس جمهور منتخب، ران کلین، گفت: «کارشناسان ما باید هر چه زودتر با این افراد صحبت کنند تا هنگام انتقال قدرت در ۲۰ ژانویه هیچ چیز از قلم نیفتد.»

با این‌حال، مقرراتی که فرمانداران میشیگان، واشینگتن و چند ایالت دیگر طی روزهای اخیر وضع کرده‌اند نشان می‌دهد پیروزی بایدن، در روند افزایشی تعداد مبتلایان و جدی گرفتن موضوع تأثیر گذاشته است.

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرمانداران جمهوری‌خواه اوهایو، ویرجینیای غربی، آیوا، داکوتای شمالی و یوتا همگی با صدور فرامینی شهروندان را به پوشیدن ماسک فراخوانده‌اند. مردم ویسکانسین و نوادا باید دو هفته آینده را در خانه بمانند وگرنه محدودیت‌های شدیدتر دوباره باز خواهند گشت.

اقدامات اخیر پس از آن انجام می‌شود که تگزاس و کالیفرنیا هر کدام با ثبت بیش از یک میلیون مورد ابتلای قطعی به کووید از زمان شروع همه‌گیری، وارد مرحله تازه‌ای می‌شوند.

در تگزاس، وقایع ورزشی لغو شدند و با پیش‌بینی تلفات بیشتر ویروس و با پر شدن بیمارستان‌ها، دست کم در یک شهر، سردخانه موقتی اجساد بنا شد. در همین زمان در کالیفرنیا، مسئولین از کسانی که برنامه دیدار خانوادگی ترتیب داده‌اند خواستند، با کم کردن تعداد، دیدار در فضای باز و کاهش برنامه‌ها به کمتر  از دو ساعت، سطح احتیاط را بالا ببرند.

مشاور ارشد بایدن در موضوع کرونا، روز جمعه گفت دولت جدید هیچ برنامه‌ای برای قرنطینه در سطح ملی ندارد. دکتر ویوک مارتی، که حالا جزو تیم مشاور رئیس جمهور منتخب در موضوع ویروس کرونا شده، گفت: «ما در موضعی نیستیم که اعلام کنیم حالا همه مملکت باید تعطیل شود.»

خانم ویتمر پیش‌تر از سوی مجلس تحت کنترل جمهوری‌خواهان میشیگان، با انتقاداتی روبه‌رو شد. آنها پیش‌تر در سال جاری پرونده‌ای حقوقی را مورد بررسی قرار دادند که اختیارات فرماندار را برای مبارزه با بیماری همه‌‌گیر مورد شکایت قرار داده بود. اف‌بی‌آی در ماه اکتبر اعلام کرد او در پی وضع محدودیت‌های قبلی، مورد هدف آدم‌ربایان خشمگین از محدودیت‌ها قرار گرفته بود.

فرماندار میشیگان در رابطه با آخرین مقررات ایالتی گفت: «اوضاع هیچ‌وقت به این وخامت نبوده است. ما در ورطه سقوط قرار داریم و باید دست به کار شویم.»

ویروس‌شمار دانشگاه جان هاپکینز تا روز یکشنبه ۱۱ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا را نشان داد که پس از آمار ۱۰ میلیونی ۹ نوامبر، بیشترین افزایش میلیونی در عرض فقط ۶ روز را نشان می‌دهد.

به طور میانگین، روزانه بیش از هزار نفر در آمریکا در اثر ویروس جان خود را از دست می‌دهند. آمار کل مرگ‌ومیر کرونا در آمریکا به ۲۵۰ هزار نفر نزدیک می‌شود.

© The Independent

آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا
آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *