آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایزان

آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایزان
آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایزان

منبع تصویر، FARS

وزارت بهداشت ایران می‌گوید در ٢٤ ساعت گذشته ۵۰ نفر به علت کرونا جان‌ باخته‌اند و یک هزار و ۹۵۸ مبتلای جدید شناسایی شده است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، امروز (چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت) گفت آمار رسمی مبتلایان کرونا به ۱۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر و تعداد کل جان باختگان نیز به ۶ هزار و ۷۸۳ نفر رسیده است.

بنا به آمار رسمی، بیش از ۸۹ هزار نفر نیز پس از ابتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند و ۲ هزار و ۷۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

درباره درستی آمارهای رسمی کرونا در ایران هم منابع داخلی و هم منابع خارجی ابراز تردید کرده‌اند. مرکز پژوهش‌های مجلس ایران آمار واقعی مبتلایان و جان‌باختگان را چند برابر آمار رسمی دانسته اما وزارت بهداشت می‌گوید تفاوت آمار به دلیل محدودیت آزمایش است.

آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایزان

بر اساس آمار دولتی، در هفته گذشته آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران روند افزایشی داشته است و در برخی از استان‌ها مانند خوزستان و تهران میزان ابتلا به کووید-۱۹ مجددا بالا رفته است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران امروز گفت خوزستان همچنان در وضعیت قرمز به سر می برد و یک چهارم موارد بستری و سرپایی در استان خوزستان دیده می‌شود.

مسئولان محلی وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان را نگران‌کننده و “بحرانی” توصیف کرده‌اند.

رضا نجاتی، سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان خوزستان گفت: “به دلیل افزایش بیماریابی و همچنین عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط برخی مردم، شرایط بویژه در ۹ شهرستان خوزستان نگران‌کننده است و همه ادارات، شرکت‌ها، دفاتر پیشخوان و بیمه، بانک‌ها و همه اصناف بجز اصناف ضروری در این شهرها باید تعطیل باشند.”

مقامات ایران می‌گویند افزایش شمار مبتلایان به خاطر طرح‌های بیماریابی است.

در ایران تا کنون بیش از ۶۲۹ هزار تست تشخیص کرونا انجام شده است.

در حال حاضر در ایالات متحده نزدیک ۱۰ میلیون، در روسیه حدود ۶ میلیون و در آلمان و ایتالیا نیز نزدیک دو و نیم میلیون تست تشخیص ویروس کرونا انجام شده است.

با کاهش محدودیت‌ها از هفته‌های پایانی فروردین‌ماه در ایران، کارشناسان و متخصصان و مقامات بهداشتی شهرهای مختلف نسبت به بروز موج دوم شیوع کرونا هشدار داده بودند اما با وجود همه هشدارها دولت ایران اقدام به برداشتن محدودیت‌ها کرد.

سازمان جهانی بهداشت در مورد خطر پیک دوم همه‌گیری بیماری عفونی کووید- ۱۹ هشدار داده است.

همزمان با کاهش محدودیت‌ها در بیشتر کشورها که با آزادی بیشتر برای مردم همراه شده، تا صبح امروز بیش از ۴ میلیون و ۳۵۷ هزار به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

تاکنون بیش از یک و نیم میلیون نفر نیز پس از ابتلا به کرونا بهبود یافته‌اند.

شمار افرادی که به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در جهان جان خود را از دست داده‌اند، بیش از ۲۹۳ هزار نفر رسید.

در شمار مبتلایان، ایالات متحده با حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیشترین تعداد را دارد و پس از آن اسپانیا با بیش از ۲۶۹ هزار نفر، روسیه با ۲۴۲ هزار نفر، و بریتانیا با بیش از ۲۲۶ هزار نفر بیشترین تعداد مبتلایان را دارند.

ایالات متحده با نزدیک ۸۳ هزار نفر و پس از آن بریتانیا با بیش از ۳۲ هزار نفر بیشترین تعداد جان‌باخته را دارند. پس از این دو کشور، ایتالیا، اسپانیا، و فرانسه در رتبه بعدی بیشترین تعداد قربانیان قرار دارند.

گرچه به خاطر روش‌های مختلف کشورها در محاسبه و پایین بودن شمار تست‌های تشخیصی در برخی از کشورها، ممکن است آمار واقعی در بسیاری از نقاط جهان پنهان مانده باشد.

© 2021 بی بی سی. بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست. سیاست ما درباره لینک دادن به سایت های دیگر.

موارد جدید ابتلای روزانه به کرونا در ایران رکورد شکست

وزارت بهداشت ایران می‌گوید در ٢٤ ساعت گذشته سه هزار و ۵۷۴ مورد جدید و قطعی ابتلا به کووید۱۹ را شناسایی کرده است.

طی چند روز اخیر، آمار وزارت بهداشت ایران از مبتلایان جدید کرونا، روند صعودی دارد و این، موجب نگرانی ازبروز موج دوم کرونا شده.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران هشدار داده که اگر شیوع کرونا دوباره اوج بگیرد دولت ناگزیر خواهد شد محدودیت‌ها را برای مهار آن برقرار کند

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، امروز (پنجشنبه ۱۵ خرداد) گفت با احتساب مبتلایان جدید، شمار کل مبتلایان در ایران به ۱۶۴ هزار رسیده است.

آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایزان

بنابر آمار رسمی وزارت بهداشت با جان باختن ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران نیز به ۸۰۷۱ نفر رسید.

در سه روز گذشته، هر روز بیش از سه هزار نفر در ایران به کرونا مبتلا شده‌اند. آخرین بار دو ماه پیش بود که بیش از سه هزار نفر مبتلا در یک روز ثبت شده بود.

وزارت بهداشت در آمارهای خود فقط مبتلایانی را اعلام می‌کند که تست کووید-۱۹ آنها در آزمایشگاه‌های مورد تایید این وزارتخانه مثبت اعلام شده باشد. مرکز پژوهش‌های مجلس ایران اما می‌گوید آمار واقعی مبتلایان و جان‌باختگان چند برابر آمار رسمی است.

وزارت بهداشت اما می‌گوید تفاوت آمار به دلیل محدودیت آزمایش است.

در ایران تا کنون بیش از یک میلیون و ۱۹ هزار تست تشخیص کرونا انجام شده است. در حال حاضر در ایالات متحده بیش از ۱۹ میلیون، در روسیه ۱۱ و نیم میلیون و در هند، آلمان، اسپانیا، بریتانیا و ایتالیا نیز نزدیک چهار میلیون تست تشخیص ویروس کرونا انجام شده است. امارات نیز بیش از دو میلیون تست کووید-۱۹ تا کنون انجام داده است.

با کاهش محدودیت‌ها از هفته‌های پایانی فروردین‌ماه در ایران، کارشناسان و متخصصان و مقامات بهداشتی شهرهای مختلف نسبت به بروز موج دوم شیوع کرونا هشدار داده بودند اما با وجود همه هشدارها دولت ایران اقدام به برداشتن محدودیت‌ها کرد.

اکنون حسن روحانی، رئیس جمهوری در تماس تلفنی با سعید نمکی، وزیر بهداشت، گفته است چنانچه “شیوع بیماری دوباره اوج بگیرد، مسئولین ناگزیر از بازگرداندن محدودیت‌ها خواهند بود که این موضوع هم زندگی عادی شهروندان را دچار مشکل خواهد کرد و هم آسیب‌های اقتصادی جدی به جامعه خواهد زد.”‎

در حال حاضر استان‌های هرمزگان، کردستان و کرمانشاه در وضعیت “هشدار جدی” قرار دارند. در خوزستان برخی محدودیت‌های دوباره اعمال شده است.

منبع تصویر، MEHR

سعید نمکی در تماس تلفنی با حسن روحانی گفته تیم‌هایی از کادر درمانی استان‌هایی که در مهار کرونا بهتر عمل کرده‌اند به برخی استان‌های جنوبی و غربی اعزام شده‌اند.

وزیر بهداشت ایران گفته با استفاده از تیم‌های کمکی که به استان‌های غربی و جنوبی رفته‌اند آزمایش بیشتری گرفته شده و پایین آوردن آمار بیماران بدحال بستری و نیز کاهش تعداد فوتی‌ها شده است.

© 2021 بی بی سی. بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست. سیاست ما درباره لینک دادن به سایت های دیگر.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران طی ۲۴ ساعت گذشته، بر اساس آمار رسمی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته، نزدیک به ۱۱ هزار مورد بوده است.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز دوشنبه ۱۷ آذر در گزارش روزانه خود درباره آمار رسمی کرونا در ایران گفت که طی شبانه‌روز گذشته، ۲۸۴ نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که نسبت به روز قبل ۱۰ نفر کمتر بوده است.

خانم لاری همچنین با اعلام شناسایی ۱۰ هزار و ۸۲۷ بیمار جدید گفت بدین ترتیب مجموع بیماران مبتلا به کرونا در ایران، طبق آمار رسمی، به یک میلیون و ۵۱ هزار و ۳۷۴ نفر رسید.

بر اساس این گزارش، یک هزار و ۶۹۱ نفر از تازه‌مبتلایان در شبانه‌روز گذشته بستری شده‌اند و در حال حاضر ۵۷۹۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری و تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

برخی منابع مستقل، آمار رسمی کرونا در ایران را همواره مورد تردید جدی قرار داده‌اند و حتی شماری از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر نسبت به درستی آن تردید‌هایی وارد کرده‌اند.

آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایزان

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران، پیش از این آمار واقعی مرگ ‌و میر و مبتلایان کرونا در ایران را تا سه برابر آمار رسمی وزارت بهداشت اعلام کرده است.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و مدافع حقوق بشر در ایران که در مرخصی درمانی بود، به زندان قرچک بازگشت.

به گفته همسر نسرین ستوده وی چند روز قبل مورد آنژیوگرافی قلب قرار گرفته بود.

رضا خندان، همسر خانم ستوده روز چهارشنبه اول بهمن با ابراز نگرانی از وضعیت سلامت همسرش، شرایط زندان را فاجعه توصیف کرد و محل نگهداری نسرین ستوده را کابینی ده متری و بدون پنجره توصیف کرد که در آن ۱۲ تخت جا داده شده است.

به نوشته رضا خندان،‌با وجود ویروس کرونا این زندانیان به هیچ وجه نمی‌توانند فاصله کافی را رعایت کنند. به همین دلیل نسرین ستوده در کمتر از سه هفته پس از انتقال به قرچک به ویروس کرونا مبتلا شد.

نسرین ستوده ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او به اتهامات سیاسی به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است.

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه با حضور در مجلس سنا و به عنوان رئیس این مجلس مراسم سوگند سه سناتور جدید را برگزار کرد.

با اضافه شدن این سه سناتور دموکرات به سنای آمریکا تعداد اعضای دموکرات و جمهوریخواه در این مجلس برابر شد و با توجه به این که معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز در سنا حق رای دارد به این ترتیب اکثریت سنا هم دست دموکرات‌ها افتاد.

با این تحول دموکرات‌ها دستور کار در مجلس سنا را در دست گرفتند و سناتور چاک شومر، رهبر اکثریت سنا خواهد بود.

الکس پدیا، سیاستمدار دموکرات، به عنوان سناتور ایالات متحده از کالیفرنیا جانشین خانم کامالا هریس در مجلس سنا شد. خانم هریس روز دوشنبه در آستانه مراسم تحلیف جو بایدن از سمت خود در مجلس سنای ایالات متحده استعفا کرد.

رافائل وارناک و جان اوساف هردو از حزب دموکرات نیز توانستند در دور دوم انتخابات سنا در ایالت جورجیا به پیروزی برسند.

دموکرات‌ها همچنین در مجلس نمایندگان آمریکا در اختیار دارند. دموکرات‌ها در انتخابات میاندوره‌ای سال ۲۰۱۰ کنترل سنا را از دست دادند.

دادستانی تهران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به اتهام «گزارش نهاد‌های مردم نهاد، ضابطان و ارگان‌های مختلف است» احضار شده است.

رسانه‌های ایران پیشتر خبر داده بودند که از وزیر ارتباطات از جمله به اتهام «خودداری از اجرای حکم قوه قضاییه برای فیلتر کردن اینستاگرام» شکایت شده و پس از حضور در دادسرا با قرار التزام آزاد شده است.

در اطلاعیه دادستانی تهران اعلام شده که پرونده قضائی آمحمدجواد آذری جهرمی «با شکایت تعداد زیادی از اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل شده است که در متن منتشره اغلب این موارد اتهامی حذف شده است.»

دادستانی تهران اعلام کرد که «طی دو سال گذشته و در دور جدید دادستانی تهران، هیچ حکم قضایی مبنی بر فیلترینگ یا مسدودسازی شبکه اجتماعی‌ای صادر نشده است.»

به گفته جمال هادیان، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری،محمدجواد آذری جهرمی پس از بیان توضیحاتی با قرار التزام آزاد شده است.

شاهزاده رضا پهلوی با انتشار نامه‌ای در صفحه تلگرام خود خواستار همبستگی جو بایدن رئیس‌جمهوری جدید آمریکا با مردم ایران علیه «دیکتاتوری بی‌رحم و قرون وسطایی جمهوری اسلامی» شد.

آقای پهلوی در این نامه که روز چهارشنبه اول بهمن‌ماه، همزمان با آغاز کار آقای بایدن در مقام رئیس‌جمهوری جدید آمریکا منتشر کرد، می‌نویسد از این‌که او در جریان کارزار انتخاباتی، تعهد خود را برای پیشبرد دموکراسی و حقوق بشر در خارج از مرزهای آمریکا ابراز کرده، دلگرم شده است.

در ادامه این نامه آمده است: «با توجه به قدرت و شتاب فزاینده جنبش دموکراسی‌‌خواهی و حقوق بشر در کشور من، ایران، هم‌میهنانم امید و انتظار دارند که هم‌زمان با تداوم مبارزه‌شان علیه دیکتاتوری بی‌رحم و قرون وسطایی جمهوری اسلامی، شما و دولت‌تان در همبستگی با آنان بایستید».

آقای بایدن در کارزار انتخاباتی خود وعده داده بود که به برجام بازگردد، اما گفته که این کار آسان نخواهد بود.

لوید آستین، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که قرار است هدایت پنتاگون را در دولت آقای بایدن بر عهده گیرد نیز روز چهارشنبه حکومت ایران را تهدیدی برای متحدان آمریکا در منطقه و نیروهایی دانست که در آن‌جا مستقر شده‌اند.

همچنین آوریل هینس، کاندیدای آقای بایدن برای تصدی سمت مدیر اطلاعات ملی روز سه‌شنبه گفت که «راهی درازی در پیش داریم» تا ایران در چارچوب برجام دوباره تحت نظارت شدید قرار گیرد.

در فهرست ۷۳ نفره‌ای که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا روز چهارشنبه اول بهمن در آخرین ساعات کاری خود مورد عفو قرار داد، نام محمودرضا بانکی آمریکایی ایرانی‌تبار نیز وجود دارد که به اتهام نقض تحریم‌های ایران و ارائه اظهارات نادرست محکوم شده بود.

بر اساس گزارشی که در سایت کاخ سفید منتشر شده، آقای بانکی ۱۰ سال پیش بازداشت شده بود و به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی و ادای اظهارات «نادرست» دو سال و نیم زندانی بود.

بر اساس گزارش‌ها، وی در سال ۲۰۱۰ حدود ۳.۴ میلیون دلار از ایران دریافت کرده بود و به اتهام استفاده از سیستم انتقال پول که مورد تایید ایالات متحده نبود و همچنین اظهارات نادرست در جریان بازپرسی، محکوم شده بود.

او در نهایت بعد از نزدیک به دو سال حبس، توسط دادگاه تجدیدنظر تبرئه شد اما کماکان ارائه اظهارات نادرست در جریان بازپرسی در پرونده کیفری وی باقی ماند؛ موضوعی که محدودیت‌هایی برای فعالیت شغلی وی ایجاد کرده بود.

آقای بانکی بعد از آزاد شدن در تلاش بود که مورد عفو یکی از روسای‌جمهوری آمریکا قرار بگیرد تا پرونده کیفری وی پاک شود.

در گزارش کاخ سفید گفته شده که این آمریکایی ایرانی‌تبار از ۱۸ سالگی در آمریکا بوده و درجه دکترا از دانشگاه پرینستون نیوجرسی گرفته است.

کاخ سفید می‌گوید عفو آقای بانکی مورد تایید و درخواست برخی از سناتورها نیز بوده است.

در این گزارش آمده که آقای بانکی بعد از آزاد شدن زندگی خود را وقف جامعه و عشق و احترام به آمریکا کرده است.

گزارش‌ها حاکی است در انفجاری که روز چهارشنبه اول بهمن در ساختمانی در مرکز پایتخت اسپانیا اتفاق افتاد، دست کم سه نفر کشته شدند.

به گفته مقامات محلی، این بنا متعلق به کلیسای کاتولیک مادرید است که در پی انفجار امروز تخریب شد.

وضعیت یک مجروح این حادثه که به بیمارستان انتقال یافته، وخیم گزارش شده است. همچنین به گفته مقامات، یک خادم کلیسا نیز ناپدید شده است.

خوزه لوییز مارتینز آلمیدا، شهردار مادرید، نشت گاز را دلیل اصلی وقوع این انفجار عنوان کرده است.

آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایزان

افراد سالمند داخل ساختمان بلافاصله توسط ماموران آتش‌نشانی به بیمارستانی در نزدیکی محل حادثه منتقل شدند.

پنج طبقه بالایی ساختمان به کلی فرو ریخته است.

یک شاهد عینی به خبرنگاران گفت که این مجتمع ویژه آموزش کشیش‌ها و همچنین اهدای غذا به افراد بی‌خانمان بود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به بازداشت کاوه لطف‌الله افراسیابی، این اقدام واشینگتن را «گروگان‌گیری آشکار علیه اتباع ایرانی» خواند.

سعید خطیب‌زاده روز چهارشنبه اول بهمن ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا با بیان این‌که «آمریکایی‌ها به این نوع اقدامات اعتیاد پیدا کرده‌اند» گفت: «امیدواریم دولت جدید آمریکا از رویکرد گروگانگیری دولت ترامپ فاصله بگیرد».

وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که آقای افراسیابی در تاریخ ۲۹ دی به اتهام «نقض قانون ثبت نمایندگان خارجی» در کنار «توطئه برای اقدام به عنوان عامل ثبت نشده»، بازداشت شده است.

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید که آقای افراسیابی «به استخدام» دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد درآمده و سال‌ها «مخفیانه» برای آن کار می‌کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه سخنان امروز خود از کاوه افراسیابی به عنوان «استاد شناخته‌شده دانشگاه» نام برد و گفت: «این چندمین باری است که آمریکا در کشورهای مختلف با ادعاهای بی‌اساس اقدام به ایجاد مشکل برای اتباع ایرانی می کند و دست به ‘گروگان‌گیری’ می‌زند».

آقای خطیب‌زاده در حالی آمریکا را به گروگانگیری متهم کرده که در حال حاضر دستکم سه ایرانی-آمریکایی به نام‌های سیامک نمازی، باقر نمازی و مراد طاهباز دوران محکومیت خود را در ایران سپری می‌کنند.

عماد شرقی یک شهروند ایرانی-آمریکایی دیگر هم هفته گذشته هنگام خروج از ایران بازداشت شد.

آمارهای گمرکی چین نشان می‌دهد واردات این کشور از جمهوری اسلامی طی سال گذشته میلادی با ۵۲ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۹ به حدود ۶.۴ میلیارد دلار رسیده است.

آمارهای گمرکی چین نشان می‌دهد واردات این کشور از جمهوری اسلامی طی سال گذشته میلادی با ۵۲ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۹ به حدود ۶.۴ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس آمارهای سایت گمرک چین، صادرات این کشور به ایران نیز در سال ۲۰۲۰ با افتی ۱۱ درصدی به ۸.۵ میلیارد دلار رسید.

بدین ترتیب برای اولین بار صادرات سالانه چین به ایران از وارداتش پیشی گرفت.

جزئیات آمارهای گمرکی نشان می‌دهد که واردات نفت چین از ایران در سال گذشته به ۱.۳ میلیارد دلار رسیده، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۹ بیش از ۷ میلیارد دلار بود.

ایران پارسال روزانه نزدیک ۸۰ هزار بشکه نفت به چین تحویل داده است، در حالی که در سال ۲۰۱۹ این رقم حدود ۳۰۰ هزار بشکه و در سال ۲۰۱۸ حدود ۷۰۰ هزار بشکه بود.

چین تنها مشتری نفتی سنتی ایران است که علنا خرید نفت از جمهوری اسلامی را ادامه می‌دهد، اما حجم وارداتش به شدت کاهش یافته است. سوریه و ونزوئلا نیز که هر دو از طرف آمریکا تحریم شده‌اند، نفت خام و محصولات نفتی از ایران می‌خرند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه از افزایش قربانیان کووید ۱۹ به بیش از ۵۷ هزار نفر در ایران خبر داد و از افزایش احتمالی آمارها در روزهای آینده در پی سفرهای روزهای گذشته ابراز نگرانی کرد.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه، اول بهمن‌ماه، ضمن هشدار درخصوص «عادی‌انگاری» درباره کرونا از نگرانی مقامات وزارت بهداشت به دنبال سفرهای انجام‌شده در روزهای اخیر به مناطق جنوبی و شمالی کشور خبر داد.

وزیر بهداشت ایران روز شنبه، ۲۷ دی‌ماه، از وزیر کشور خواسته بود که «از ورود هرگونه مسافر غیر بومی» به استان‌ها، به‌ویژه استان مازندران، جلوگیری شود.

اما با وجود هشدار مقامات وزارت بهداشت ایران درباره احتمال خیز دوباره کرونا در بهمن‌ماه، گزارش‌های منتشره در شبکه‌های اجتماعی از سفر هزاران گردشگر به شهرهای جنوبی در تعطیلات هفته گذشته حکایت داشت.

مسئولان وزارت بهداشت و درمان قشم روز شنبه تعداد گردشگران ورودی به این جزیره را ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر تخمین زده بودند.

بنا بر آخرین گزارش سخنگوی وزارت بهداشت ایران در روز چهارشنبه، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۴ تن دیگر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. به این ترتیب تعداد کل قربانیان از مرز ۵۷ هزار نفر گذشت.

به گفته خانم لاری، در مدت زمان گفته‌شده نزدیک به شش‌ هزار بیمار جدید شناسایی شد و مجموع کل بیماران کووید ۱۹ در ایران به یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۳۱۶ نفر رسید.

آمار رسمی مبتلایان به کرونا و قربانیان آن همواره با تردید جدی کارشناسان و شماری از مدیران بهداشتی در ایران مواجه بوده و حتی مدیران سازمان نظام پزشکی، آمار قربانیان را سه تا چهار برابر آمار رسمی اعلام شده توسط وزارت بهداشت برآورد کرده‌اند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران که پیشتر از نحوه برگزاری نماز جمعه در قم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی انتقاد کرده بود، در مقابل واکنش تند روحانیون و نهادهای مذهبی این شهر مجبور به عذرخواهی شد.

علیرضا رئیسی روز چهارشنبه، اول بهمن‌ماه، در پیامی صوتی با بیان این‌که از صحبت‌های اخیر او در جلسه ستاد «سوءبرداشت» شده، گفت که از «مردم شریف، علما و ائمه جمعه استان قم» عذرخواهی می‌کند.

آقای رئیسی روز شنبه، ۲۷ دی‌ماه، در جلسه ستاد مقابله با کرونا ضمن انتقاد از نحوه برگزاری نماز جمعه هفته گذشته در قم گفته بود: «در قم هیچ‌ گونه پروتکل بهداشتی رعایت نمی‌شود و تنها ۳۰ درصد مردم از ماسک برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده می‌کنند.»

این سخنان سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با واکنش‌ تند بسیاری از روحانیون و نهادهای مذهبی در قم مواجه شد.

قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی روز دوشنبه، ۲۹ دی‌ماه، در نامه‌ای به وزیر بهداشت ایران در پی آن چه «قم‌هراسی» در ستاد ملی کرونا خوانده بود، خواستار عزل و محاکمه علیرضا رئیسی به دلیل «تشویش اذهان عمومی» شده بود.

احمد پناهیان از روحانیون قم هم روز ۳۰ دی‌ماه ضمن انتقاد از «تعطیلی بی‌دلیل» نماز جمعه قم در ماه‌های گذشته گفت که «سخنگوی ستاد کرونا دهان باز کرد و به شهر قم توهین کرد.»

نماز جمعه قم بعد از ۲۴ هفته تعطیلی در حالی روز جمعه گذشته، ‌۲۶ دی‌ماه در فضای بسته برگزار شد که بسیاری از گروه‌های مذهبی در هفته گذشته اقدام به برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز مرگ دختر پیامبر اسلام کردند.

رئیس شورای اروپا صبح چهارشنبه، تنها ساعاتی پیش از مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا، به استقبال این مراسم رفت و در پیامی جو بایدن را «دوست» اتحادیه اروپا خواند.

شارل میشل در پیامی که به زبان انگلیسی در پارلمان اروپا قرائت کرد با تاکید بر تاریخ مشترک اروپا و آمریکا این کشور را «نزدیک‌ترین متحد» اروپا خواند.

او با اشاره به حمله عده‌ای از حامیان خشونت‌طلب دونالد ترامپ به کنگره آمریکا در روز ششم ژانویه گفت: «تاریکی خشونت از نور دموکراسی نخواهد کاست.»

آقای میشل در ادامه بر دو نکته تاکید کرد: «بازیابی رابطه‌ای که در چهار سال اخیر لطمه دید» و «مشارکت استراتژیک با آمریکا».

او در پیام خود به دونالد ترامپ اشاره مستقیم نکرد، اما همین پیام نشانه اثری است که چهار سال ریاست جمهوری او بر رابطه ایالات متحده با متحدان اروپایی‌اش داشته است.

ایالات متحده روز سه‌شنبه اعلام کرد یک کشتی روسی را که در ساخت خط لوله جدید انتقال گاز روسیه به اروپا شرکت دارد، تحریم می‌کند.

این خط لوله زیردریایی که «نورد استریم ۲» نام دارد از مدت‌ها پیش با فشار دولت ترامپ مواجه بوده و تحریم کشتی یادشده تازه‌ترین مورد از این فشارها در آخرین روز از دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد که در این ارتباط، هم کشتی «فورچونا» و هم شرکت صاحب آن کی‌وی‌تی-روس (KVT-RUS) بر طبق قوانین تحریمی آمریکا تحریم می‌شوند.

پروژه «نورد استریم ۲» قرار است با دور زدن اوکراین و عبور از آلمان، دو برابر خط «نورد استریم ۱»، از روسیه گاز به اروپا برساند.

این پروژه به یکی از مسائل تنش‌آفرین بین آمریکا و روسیه تبدیل شده است. ایالات متحده که مشتاق فروش بیشتر گاز طبیعی به اروپا است می‌گوید «نورد استریم ۲» اهرم فشار اقتصادی و سیاسی مسکو بر اروپا را سنگین‌تر می‌کند، اما روسیه و آلمان می‌گویند که این تنها یک پروژه تجاری است.

روز سه‌شنبه مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، در بیانیه‌ای گفت: «ایالات متحده از پاسخگو کردن کسانی که برای فراهم کردن این ابزار با روسیه همدستی می‌کنند و به آن یاری می‌رسانند باکی ندارد.»

به نوشته رویترز، جو بایدن، رئیس ‌جمهور منتخب ایالات متحده که روز چهارشنبه جانشین دونالد ترامپ می‌شود، پیش از این مخالفت خود را با ساخت خط لوله «نورد استریم ۲» اعلام کرده است.

آنتونی بلینکن، کاندیدای آقای بایدن برای وزارت امور خارجه، روز سه‌شنبه به سنای آمریکا گفت که جو بایدن کاملاً با اعضای کنگره موافق است که ساخت این خط لوله «ایده بدی» است.

یک زندانی محکوم به قطع چهار انگشت دست راست در زندان ارومیه با خوردن شیشه شکسته «اقدام به خودکشی کرد».

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی به نام هادی رستمی در اعتراض به تداوم نگهداری در بند امن زندان ارومیه، شامگاه دوشنبه، ۲۹ دی، «با خوردن شیشه شکسته خودکشی کرد» و به بیمارستان منتقل شد.

درباره وضعیت این زندانی پس از انتقال به بیمارستان تاکنون خبری منتشر نشده است.

اواخر شهریورماه امسال تایید حکم قطع دست چهار زندانی متهم به سرقت در ارومیه از سوی دیوان عالی کشور با واکنش بسیاری از سوی مدافعان حقوق بشر و کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

سه تن از این متهمان هادی رستمی٬ مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند نام دارند که در یک پرونده مشترک با حدود ۳۰ شاکی خصوصی به اتهام «سرقت» در سال‌های ۹۴ و ۹۵ بازداشت شدند و امسال به قطع انگشتان دست محکوم شده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، هادی رستمی پیشتر در دفاعیات خود اعترافاتش را تحت فشار و شکنجه اعلام کرده و گفته بود که در زمان وقوع برخی از سرقت‌های اعلام‌شده از سوی دادگاه در زندان تهران بزرگ در حال تحمل محکومیت پیشین خود بوده است.

پس از انتشار این اظهارات، آقای رستمی چندین بار احضار و تهدید شد که با رسانه‌‌ای شدن پرونده، حکم قطع ید او زودتر اجرا خواهد شد.

عفو بین‌الملل اواسط آذرماه امسال گزارش داد که مقامات زندان ارومیه دستگاهی مخصوص شبیه به گیوتین برای قطع انگشت به این زندان منتقل کرده‌اند.

این سازمان دادگاه متهمان به دزدی در زندان ارومیه را «ناعادلانه» توصیف کرد و حکم قطع دست را هم امری «ضد انسانی و خلاف موازین حقوق بشر در جهان» اعلام کرد.

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، قبلا اعلام کرده بود که «قطع دست از افتخارات بزرگ نظام ما است.»

به گزارش عفو بین‌الملل طی ۲۰ سال گذشته برای ۲۶۴ نفر در ایران حکم قطع دست صادر شده که اجرای حکم ۱۲۹ نفر از آن‌ها ثبت و تایید شده است.

با اعلام جرم دادستان کل کشور و شکایت صداوسیما، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به دادسرای فرهنگ و رسانه فراخوانده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، دادستان کل کشور از محمدجواد آذری جهرمی به دلیل «استنکاف از اجرای اوامر قضایی در مورد فیلتر کردن اینستاگرام» و «استنکاف از ابلاغ رئیس مرکز ملی فضای مجازی برای کاهش پهنای باند بین‌الملل و محدودسازی پیام‌رسان‌های خارجی» شکایت کرده است.

عدم اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی از جمله بستن فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌ان‌ها دیگر دلایل شکایت از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده است.

شکایت سازمان صداوسیما از جهرمی در مورد اظهارنظر او در مورد بازپس‌گیری فرکانس‌های باند ۷۰۰ و ۸۰۰ از دیگر اتهامات وزیر ارتباطات است.

پیشتر اظهارات وزیر ارتباطات دربارهٔ عدم فیلترینگ پیام‌رسان اینستاگرام در ایران با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو شده بود.

بیشتر شبکه‌های اجتماعی در ایران برای عموم فیلتر شده‌اند، در حالی که مقامات ارشد جمهوری اسلامی از این شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

یک روز پیش از آغاز سکونت در کاخ سفید، با گذشتن تعداد جان‌باختگان کرونا در آمریکا از مرز ۴۰۰ هزار نفر، جو بایدن، رئیس ‌جمهوری منتخب ایالات متحده، شامگاه سه‌شنبه در آیین یادبود قربانیان همه‌گیری کرونا در آمریکا حاضر شد.

جو بایدن در این مراسم در پایتخت آمریکا که با ۴۰۰ شمع روشن برگزار شد، گفت: «بیایید در تاریکی، روشنایی بدمیم و همه کسانی را که از دست دادیم، به یاد آوریم.»

بر پایه آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز روز سه‌شنبه شمار جان‌باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده، از مرز ۴۰۰ هزار نفر و شمار مبتلایان نیز از ۲۴ میلیون نفر گذشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در سه هفته گذشته، آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا ۲۱ درصد افزایش داشته است.

همچنین آمار مرگ روزانه بر اثر این بیماری در آن کشور، برای اولین بار در روز ششم ژانویه، از چهار هزار نفر فراتر رفته بود.

در همین حال کارشناسان در این کشور زمستان بسیار دشواری را همراه با ابتلا و مرگ بیشتر برای ایالات متحده پیش‌بینی می‌کنند.


بیشتر

نماینده پیشین مجلس و دختر اکبر هاشمی رفسنجانی

«شما کسی را پیدا نمی‌کنید که مثل بابا آزادی و دموکراسی را عملاً پیاده کرده باشد… [در زمان او در کشور] آزادی بود»

© 2021 تمام حقوق این وب‌سایت، بر اساس مقررات کپی‌رایت، برای رادیو فردا محفوظ است.

خبرها را در تلگرام تابناک دنبال کنید:

تغییر مسیر به صفحه: 

کروناویروس

کووید 19

هر روز می توانید آمار رسمی و مورد تأیید وزارت بهداشت کشورمان را درباره شمار مبتلایان و جان باختگان ویروس کرونا (بیماری کویید19) اینجا مشاهده کرده و اخبار مرتبط به آن را در ادامه مطالعه کنید.

آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایزان

 

 

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

برای رفتن به هر بخش رو آیکون‌های بالا کلیک کنید

تا این لحظه، مردم 220 کشور در جهان درگیر بیماری
کرونا
شده‌اند.

به نقل از سازمان بهداشت جهانی، شایع‌ترین علائم این بیماری تب، خستگی و سرفه‌های خشک است.

برخی بیماران ممکن است دردهای ضعیف تا شدید عضلانی و سردرد، گرفتگی یا آبریزش بینی، گلودرد یا اسهال را تجربه کنند. این علائم عموما ملایمند و به‌تدریج آغاز می‌شوند.

آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایزان

ویروس ممکن است به بعضی از مردم سرایت کند، بدون آن‌که هیچ علامتی بروز دهد یا سبب بیماری شود.

اﮔﺮ ﺗﺐ، ﺳﺮﻓﻪ و دﺷﻮاري در ﺗﻨﻔﺲ دارﯾﺪ، به دنبال مراقبت‌های پزشکی برای کاهش ﺧﻄﺮ اﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﺷﺪﯾﺪﺗﺮ ﺑﺎﺷﯿﺪ.

در حدود 80٪ افراد بدون هیچ گونه اقدام خاص، به‌طور کامل بهبود می‌یابند اما در میان آن‌هایی که بیماري را بروز داده‌اند، تقریبا از هر شش بیمار یک نفر ناخوشی شدیدی را تجربه می‌کند و دچار تنگی نفس می‌شود.

افراد مسن و آن‌هایی که بیماری زمینه‌ای مانند پرفشاری خون، مشکلات قلبی یا دیابت دارند، بیشتر در معرض خطر نوع شدید بیماری هستند. تاکنون حدود 2٪ از این بیماران درگذشته‌اند.

کسانی که تب، سرفه و تنگی نفس را تجربه می‌کنند باید به پزشک مراجعه کنند.

به نقل از سازمان بهداشت جهانی، قطرات ریزي که هنگام سرفه یا بازدم از دهان یا بینی فرد آلوده پرتاب می‌شوند می‌توانند موجب سرایت ویروس از یک فرد به فرد دیگري شوند و تولید بیماري کنند. این قطرات همچنین ممکن روي اشیاء و سطوح نشسته و فرد دیگري پس از لمس آن اشیاء و سطوح سپس لمس چشم، بینی یا دهان خود دچار بیماري شود. فرد ممکن است مستقیما همان قطرات ریزي که دهان یا بینی فرد مبتلا هنگام سرفه یا بازدم به بیرون پرتاب می‌شوند را به درون دستگاه تنفسی خود کشیده و بیمار شود. به همین دلیل افراد سالم باید فاصله‌اي بیش از یک متر با فرد بیمار را رعایت کنند.

به نقل از سازمان بهداشت جهانی، اقدامات محافظتی همگانی: گوش به زنگ آخرین یافته‌هاي همه گیری بیماری که از طریق سازمان بهداشت جهانی، وزارت بهداشت کشور یا شبکه‌هاي محلی بهداشت منتشر می‌شوند باشید.

به نقل از سازمان بهداشت جهانی و از پژوهش‌هایی که تاکنون انجام شده‌اند بیشتر نمایانگر انتشار ویروس از طریق قطرات ریز تنفسی است تا انتشار از طریق هوا

به نقل از سازمان بهداشت جهانی، به نظر می‌رسد خطر سرایت از طریق مدفوع فرد آلوده پایین است. اگرچه بررسی‌هاي ابتدایی نشان داد که ممکن ویروس در مدفوع فرد آلوده هم وجود داشته باشد اما، انتشار از طریق مدفوع از مشخصات اصلی این همه‌گیري نبوده است. با این وجود، با توجه به این که انتقال ویروس از راه مدفوع هرچند ناچیز اما یک خطر محسوب می‌شود، این هم دلیل دیگري است که دست‌ها پس از توالت رفتن  و پیش از غذا خوردن شستشو شوند.

به نقل از سازمان بهداشت جهانی، راه اصلی انتقال بیماري قطرات تنفسی بیرون جهیده از دهان و بینی فرديست که سرفه می‌کند. خطر ابتلا از فردي که هیچ علامتی ندارد بسیار پایین است. با این وجود، تعداد زیادي از این بیماران به خصوص در مراحل نخستین بیماري، علائم ملایمی تجربه می‌کنند. بنابراین این امکان وجود دارد که انسان بیماري را از فردي بگیرد که به عنوان نمونه فقط سرفه‌اي ملایم دارد اما احساس بدحالی نمی‌کند.

به نقل از سازمان بهداشت جهانی،

افراد مسن مبتلایان به فشار خون بالا سابقه بیماري قلبی افراد دیابتی

به نقل از سازمان بهداشت جهانی، هنوز خیر. تا به امروز، هیچ واکسن و داروي ضد ویروس خاصی براي جلوگیری و یا درمان کرونا وجود ندارد. واکسن‌هاي احتمالی و برخی از درمان‌هاي دارویی خاص در دست بررسی هستند.

با این حال، مبتلایان براي رفع علائم باید تحت مراقبت قرار بگیرند. افراد مبتلا به حالت شدید بیماري باید در بیمارستان بستری شوند. بیشتر بیماران به لطف مراقبت حمایتی بهبود می‌یابند.

رضا صادقی، متخصص بیماری‌های عفونی، در گفتگو با مهدی خواجوی، جراح مغز و اعصاب: هرچند توصیه می‌شود میوه بخوریم تا ویتامین‌های بدن در سطح بالایی قرار داشته باشد اما ممکن است خود میوه‌ها عامل انتقال ویروس باشند. بنابراین توصیه می‌کنم با اسپری الکل میوه را تمییز و بعد بشوییم. درباره آجیل هم توصیه به نخوردن می‌کنم. در نظر داشته باشید که حتی با بو دادن هم این ویروس از بین نمی‌رود. 

به نقل از سازمان بهداشت جهانی،

به نقل از سازمان بهداشت جهانی،

لزومی ندارد همه لباس‌هایی‌ که می‌پوشیم را بشوریم، بلکه حرارت شوفاژ یا نور مستقیم خورشید آن‌ها را پاک می‌کند.

به نقل از سازمان بهداشت جهانی، «دوره کمون» به معنی مدت زمان بین ابتلا به ویروس تا شروع علائم بیماری است. بیشترین تخمین دوره نهفتگی براي  ویروس کرونا از 1 تا 14 روز است که معمولاً در حدود پنج روز تخمین زده شده است.

ویروس کرونا از پوست سالم رد نمی‌شود و تا ده دقیقه روی پوست زنده است. پس اگر دستکش ندارید نگران نباشید، فقط نباید دست‌های خود را به بینی و دهان خود بزنید. با این وجود بهترین نوع دستکش برای مقابله با ویروس کرونا، دستکش‌های لاتکس هستند که قابلیت ضدعفونی کردن با الکل اتانول رو هم دارند و میتوان به مدت 16 ساعت از آنها استفاده کرد.

به نقل از سازمان بهداشت جهانی، اقدامات زیر بر ضد میروس کرونا مؤثر نیستند و می‌توانند مضر باشند:

سیگار کشیدن مصرف داروهاي گیاهی سنتی (بدون تجویز تایید پزشک طب سنتی) پوشیدن  چند ماسک روی هم مصرف خودسر دارو مانند آنتیبیوتیک‌ها

مهدی خواجوی، جراح مغز و اعصاب: برخی سوال می‌کنند که با توجه به اوضاع نامناسب اقتصادی ناشی از کرونا، چه کمکی از نظر روحی و روانی می‌توان به کاسبان و فعالان اقتصادی کرد؟

حافظ باجغلی، متخصص اعصاب و روان (روانپزشک): در واقع راهکاری نداریم و ناچاریم قبول کنیم که این مسائل به عنوان بخشی از مشکلات یک بحران، اجتناب‌ناپذیر است. مثلا کارگری که روی مزد روزانه خود حساب کرده و الان در این بحران بیکار شده، قطعا با مشکلات اقتصادی مواجه شده است. این موارد ابعاد ناشناخته و ناپیدای این اپیدمی است و از عوارض غیرقابل تغییر و غیر قابل اجتناب آن است. اما همین که ما نسبت به آن آگاه باشیم مهم است و می‌تواند موثر باشد. تنها کاری که از دست ما برمی‌آید این است که اگر امکان کمک داریم، حواسمان بیشتر به این آدم‌های زحمتکش و آبرومند باشد.

مهدی خواجوی، جراح مغز و اعصاب:  باید در این شرایط به فکر خانواده‌های دیگر باشیم. مثلا موجران به فکر مستاجران باشند.

حافظ باجغلی، متخصص اعصاب و روان (روانپزشک): بله. مخصوصا با توجه به اینکه خیلی از کسانی که باید اجاره خانه یا مغازه یا کافی شاپ بدهند، الان کاسبی ندارند، موجران اگر می‌توانند اجاره یک ماه را ببخشند یا دریافت آن را به آینده موکول کنند.

به علت درشت بودن ویروس کرونا، هر ماسکی می‌تواند در محیط آلوده جلوی ویروس را بگیرد (پارچه‌ای، ویبریلی، با دستمال کاغذی و…) مشروط بر این‌که خشک باشد، یعنی باید ماسک‌ها را مرتبا عوض کرد.

حافظ باجغلی، متخصص اعصاب و روان (روانپزشک): الان که مردم باید در خانه بمانند، افراد باید راه‌های جدید لذت بردن از زندگی و معنا بخشیدن به آن را پیدا کنند. ما همیشه شیوه زندگی خود را طوری تنظیم کرده بودیم که در بیرون باشیم و عادت به بیرون رفتن از خانه داشتیم، اما حالا باید تفریحات خانگی داشته باشیم. بیشتر کتاب بخوانیم، بیشتر فیلم و سریال ببینیم و به گونه‌ای با تنهایی خود مواجه شویم تا استرس ما کمتر شود. کتاب خواندن از آن لذت‌هایی است که شاید در شروع خواندن یک کتاب خسته‌کننده و سخت باشد، اما در ادامه فرد می‌تواند لذت بسیاری از آن ببرد.

مهدی خواجوی، جراح مغز و اعصاب:  یکی از این توصیه‌ها خودداری از سفر است، اما بعضی می‌گویند ما می‌خواهیم خودمان را در ویلایی قرنطینه کنیم و به همین دلیل به سفر می‌روند اما این کار قطعا منطقی نیست. ما عادت کرده‌ایم خیلی از موضوعات را سطحی ببینیم، درحالی‌که باید جوانب عمیق‌تر را هم در نظر بگیریم. مثلا فکر کنیم که اگر در جاده تصادف کنیم یا در همان ویلا دچار بیماری قلبی شویم، باید به بیمارستان برویم، اما خیلی از بیمارستان‌های مناطق مختلف برای مردم خودشان هم ظرفیت ندارند و در شرایط فعلی امکان پذیرش مسافران در این بیمارستان‌ها وجود ندارد. از طرف دیگر ممکن است فردی که برای مشکل دیگری به بیمارستان رفته است، در محیط بیمارستان به کرونا هم مبتلا شود. بنابراین مردم باید به محدودیت زیرساخت‌های مناطق مختلف کشور هم توجه کنند. به همین دلیل به نظر من، کسانی که این روزها خودشان جاده‌های شهر را می‌بندند تا مسافری وارد نشود، کاری منطقی انجام می‌دهند.

مهدی خواجوی، جراح مغز و اعصاب:  اولین نکته این است که ترسیدن هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، فقط مشکلی به مشکلات دیگر اضافه می‌کند. خطر کرونا به هر حال بیخ گوش ماست، ولی در نظر داشته باشید که تنها سه درصد از مبتلایان به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

حافظ باجغلی، متخصص اعصاب و روان (روانپزشک): اگر کسی علائمی مشاهده کرد بهتر است تست کرونا بدهد، ولی اگر امکان دادن تست نبود، نباید خودمان را ببازیم. البته باید موضوع را کاملا جدی بگیریم و مراقبت‌های لازم را انجام دهیم یعنی باید همه اعضای دیگر خانواده ماسک بپوشند، ترجیحا فرد مشکوک به بیماری، در اتاقی دیگر با تهویه مناسب بماند و اگر همزمان پدر و مادر مسنی در خانه داریم، بهتر است در صورت امکان آنها را به خانه‌ای دیگر منتقل کنیم تا کمتر در معرض خطر باشند.

حافظ باجغلی، متخصص اعصاب و روان (روانپزشک): قطعا کرونا تاثیرهای جدی درازمدت خواهد داشت و من با ایده پساکرونایی موافق هستم. البته نگاه من قطعا بدبینانه نیست، ممکن است تاثیرات خوبی هم وجود داشته باشد. مثلا همین الان که ما از روابط نزدیک انسانی و دست دادن منع شده‌ایم و با تشدید ترس از دست دادن عزیزان خود مواجه شده‌ایم احتمالا این ترس و آن محدودیت باعث شده است که قدر خانواده و اقوام خود را بیشتر بدانیم. البته ترس از مرگ عزیزان، امکان دارد ریشه در ترس از مرگ خود داشته باشد به این معنی که فرد تصور می‌کند بعد از مرگ عزیزانش، نوبت به خودش می‌رسد، اما اگر تحلیل را خیلی عمیق نکنیم، به هر حال ترس از مرگ عزیزان باعث می‌شود که ما بیشتر قدر آنها و قدر روابط انسانی خود را بدانیم. یا اینکه یاد بگیریم که در عین حال که مشکل داریم خود را نبازیم. من فکر می‌کنم به هرحال احتمالا به‌زودی یک اپیدمی وسواس دامن‌گیر ما می‌شود.

مهدی خواجوی، جراح مغز و اعصاب:  به نظر من، نگرانی‌های پس از کرونا، تا حدی طبیعی است اما نگران ماندن یک انتخاب است. می‌توانید انتخاب کنید شبانه‌روز نگران باشید یا اینکه همه موارد بهداشتی را رعایت کنید ولی کمتر نگران باشید. وقتی همه موارد بهداشتی را رعایت می‌کنیم دیگر نباید نگرانی آن چنانی داشت. رعایت نکات بهداشتی باید در حدی باشد که زندگی روزمره ما مختل نشود. در واقع توصیه این است که شرایط بهداشتی و قرنطینه خانگی را رعایت کنیم و سفر نرویم تا چرخه اپیدمی شکسته شود.

حافظ باجغلی، متخصص اعصاب و روان (روانپزشک): برخی از مردم می‌پرسند ما کودک یا همسر خود را در آغوش بگیریم یا نه؟ جوابی که من به این نوع سوالات می‌دهم این است که ما نباید در رعایت نکات بهداشتی از عرف خارج شویم و زیاده‌روی کنیم. البته در این شرایط بحرانی، خیلی از تعاریف عوض شده است، اما در عین حال ما باید همچنان مراقب باشیم که به سمت وسواس نرویم. آنچه من به آن اعتقاد دارم این است که ما نباید خود را از موهبت روابط انسانی محروم کنیم. مثلا شاید یک پرستار مجبور باشد به دلیل شغلش بیشتر مراعات کند و مثلا فرزند خود را در آغوش نگیرد اما در بیشتر موارد اگر افراد توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند، مشکلی به وجود نخواهد آمد. برخی حتی در ارتباط با پدر و مادر خود چنین مشکلی دارند و می‌ترسند که به دیدار آنها بروند. در مجموع می‌گویم که این همه سخت‌گیری لازم نیست. کسانی که در رعایت موارد بهداشتی سخت‌گیری می‌کنند، مسائل روان شناختی را جدی نمی‌گیرند. باید به این شرایط بحرانی همه جانبه‌تر نگاه کنیم. اگر حواسمان نباشد وارد بحران تنهایی، بحران اضطراب و بحران سلامت روان می‌شویم.

رضا صادقی، متخصص بیماری‌های عفونی، در گفتگو با مهدی خواجوی، جراح مغز و اعصاب: شما وقتی می‌خواهید ماهی قرمز را به تنگ آب بیندازید ماهی قرمز را در دست می‌گیرید. بنابراین ممکن است آلودگی و انتقال رخ دهد. بنابراین توصیه ما این است که مردم ماهی قرمز نخرند. اما در مورد حیوانات دیگر این طور نیست. البته در هنگ‌کنگ در ترشحات بزاق یک سگ ویروس مشاهده شده، اما سگ ویروس را به موجود دیگری انتقال نداده است. بنابراین سگ و گربه در منزل از طریق ترشحات بزاق ویروس را انتقال نمی‌دهند اما اگر بیرون بروند و بعد به خانه بیایند ممکن است همراه خود ویروس را به خانه منتقل کنند.

آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایزان

رضا صادقی، متخصص بیماری‌های عفونی، در گفتگو با مهدی خواجوی، جراح مغز و اعصاب: توصیه پزشکان این است که وقتی افراد در قرنطینه منزل هستند در اتاق‌های جداگانه بخوابند و حداقل فاصله در کنار همدیگر نیز بیشتر از یک متر باشد و سیستم تهویه منزل را به صورت مناسبی فعال نگه دارند و در رابطه جنسی هم راه‌های انتقال مصداق پیدا نمی‌کند. معمولا از دهان و بینی است که ویروس منتقل می‌شود.

حافظ باجغلی، متخصص اعصاب و روان (روانپزشک): برخی می‌پرسند که تا چه میزان از مواد شوینده مثل وایتکس استفاده کنیم؟ آیا این خودش عوارضی ندارد؟ باید بگویم استفاده بیش از حد از وایتکس عوارض جانبی دیگری دارد و ممکن است مشکلات ریوی و پوستی جدی ایجاد کند.

رضا صادقی، متخصص بیماری‌های عفونی، در گفتگو با مهدی خواجوی، جراح مغز و اعصاب: آرایشگاه‌ها می‌توانند عامل انتقال باشند. چرا که شما نمی‌دانید نفر قبل از شما آیا آلوده به ویروس بوده است یا نه. در استخر هم وضعیت همین طور است و توصیه می‌شود مردم استخر نروند.

رضا صادقی، متخصص بیماری‌های عفونی، در گفتگو با مهدی خواجوی، جراح مغز و اعصاب: درباره انگشتر و زیورآلات توصیه می‌کنم بهتر است استفاده نشود.


سوال شما

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

سلام شخصی که یکبار به ویروس کرونا آلوده شده بعد از بهبودی چقدر امکان ابتلای ممجد در وی وجود دارد؟

چه گروه خونی بیشترآسیب پذیرتراست

آیا از طریق هم بستر شدم وامیزش جنسی کرونا منتقل میشه

من چیزی حدودیکماه میباش که بشدت دچار ابریزش بینی هستم ویکروند درگیرم وسماه پیش هم تست دادم که منفی بود الان حسبویایی ندارم وابریزش شدید اما حس چشایی هنوز بدون مشکله ایا مشکوک هست این علاعم گاها هم بهم حالت تهوع دست میدهد ممنون اگرر پاسسسخ گو باشید

بعد از بيماري تا چند روز ناقل هستيم كه ويروس رو منتقل كنيم ؟

آیا کسانی که یک بار کرونا گرفته اند دوباره مبتلا می شوند؟

آیا دردمعده و روده درزمان ابتلا عادی است

مشهد.

همسرمن اولش لرز گرفت ومن بمحض اینکه متوجه شدم پسرمو8ساله فرستادم خونه پدرم.پدرومادرم پیرن وپدرم سیگاری.آیااحتمال داره پسرم ناقل بوده وانهارو گرفتارکنه؟هیچ علائمی ندارن.توروخدا یکی جواب بده

تهمسرمن مبتلا شده ولی خفیف.احتمال داره پسر8سالم مبتلا سده باشه؟به محض اینکه دیدم همسرم لرز داره پسرمو بردم خونه پدرم وپدرو مادرمم پیرن.آیاممکنه پسرم ناقل بوده باشه وپدرم گرفتاربشه؟الان4روزه آنجاس وهیچ علائمی فعلا نداره

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

جهان

هم‌رسانی این مطلب:

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا نیمروز یکشنبه ۱۵ نوامبر (۲۵ آبان) به دست‌کم ۵۴ میلیون و ۴۲۴ هزار نفر و شمار قربانیان آن به دست‌کم ۱ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۹۰۰ نفر رسید.

در جدول جهانی کشورهای گرفتار به این ویروس، ایالات متحده آمریکا همچنان با ۱۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۲۱۸ بیمار و بیش از ۲۵۱ هزار و ۲۵۶ قربانی در صدر قرار دارد و پس از آن پنج کشور هند، برزیل، فرانسه، روسیه و اسپانیا رده‌های دو تا شش را به عنوان سرزمین‌هایی با بیشترین شمار ابتلا به خود اختصاص داده‌اند.

در این جدول همچنین ۱۱ کشور بیش از ۱ میلیون مورد تایید شدۀ ابتلا به ویروس کرونا دارند که عبارتند از آمریکا، هند، برزیل، فرانسه، روسیه، اسپانیا، بریتانیا، آرژانتین، کلمبیا، ایتالیا و مکزیک.

آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایزان

انتظار می‌رود پرو که در حال حاضر بیش از ۹۳۴ هزار و ۸۰۰ بیمار تایید شدۀ کرونا دارد، تا ۲۴ ساعت آینده به جمع کشورهایی با بیش از ۱ میلیون مبتلای کووید۱۹ بپیوندد.

وزیر اقتصاد آلمان نیز روز یکشنبه اعلام کرد تدابیر سختگیرانه برای مهار کرونا دست‌کم برای ۴ تا ۵ ماه آینده ادامه خواهد داشت و مردم این کشور باید خود را برای این وضعیت آماده کنند. او تاکید کرد که نباید انتظار داشت محدودیتهای اجتماعی به این زودی کاهش یابد.

پیتر آلتمایر با اشاره به آمار کنونی شیوع کرونا در کشورش(حدود ۷۸۸ هزار و ۹۰۰ مبتلا و ۱۲ هزار و ۶۱۹ جان باخته) هشدار داد که اگر نمی‌خواهید مانند فرانسه با روزهایی بیش از ۵۰ هزار مورد جدید ابتلا مواجه شوید، باید مقررات سخت کنونی را بپذیرید.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت ایران در شبانه‌روز گذشته ۱۲ هزار و ۵۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند و ۴۵۹ بیمار نیز در اثر کرونا جان باخته‌اند.

با احتساب این آمار، شمار کل مبتلایان به این ویروس در کشور به ۷۶۲ هزار و ۶۸ نفر و شمار قربانیان آن به ۴۱ هزار و ۴۹۳ نفر می‌رسد.

هم اکنون ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا و ۴ استان نیز در وضعیت نارنجی (هرمزگان، فارس، گلستان، سیستان و بلوچستان) قرار دارند.

۲۷ استان دارای وضعیت قرمز عبارتند از: تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان.

علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران روز یکشنبه از آمادگی وزارت بهداشت برای اجارۀ هتل‌ها به‌ عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی و استقرار کادر پزشکی خبر داد.

بنا بر گزارش ایرنا، آقای مونسان از مدیران‌ کل میراث فرهنگی استان‌ها خواست تا این موضوع را به هتل‌ها و اقامتگاه‌ها اطلاع داده و فهرست هتل‌هایی را که به این کار علاقمند هستند اعلام کنند؛ تا درنهایت دانشگاه‌های علوم پزشکی هر شهر برای عقد قرارداد با هتل‌ها وارد عمل شوند.

هم‌رسانی این مطلب:

مطالب بیشتر درباره

مطالب بیشتر درباره

اخبار جهان

هم‌رسانی این مطلب:

سخنگوی وزارت بهداشت روز دوشنبه اول ژوئن از مرگ ۸۱ شهروند ایرانی ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر داد، آمار مرگ و میر در روز پیش ۶۳ نفر بود.

به‌این ترتیب آمار مرگ و میر در ایران به دنبال ابتلا به بیماری کووید۱۹ به ۷ هزار و ۸۷۸ نفر رسید.

کیانوش جهان‌پور همچنین از شناسایی ۲ هزار و ۹۷۹ نفر بیمار جدید در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. بر این اساس آمار تعداد کل بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ایران به ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر رسیده است.

آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایزان

بر اساس آمار اعلام شده توسط سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین ۱۲۱ هزار و ۴ نفر از بیماری کووید ۱۹ بهبود یافتند. در همین حال ۲۵۷۸ نفر از بیماران نیز تحت مراقبت ویژه قرار گرفتند.

بر اساس تصمیم‌های اخیر دولت ایران نه تنها مراکز تجاری و کافه‌ها و رستوران‌ها که مراکز تجمع مذهبی از جمله در مساجد و حرم‌ها نیز به روی مردم گشوده می‌شود.بر اساس آمار ارایه شده توسط وزارت بهداشت ایران به نظر می‌رسد موج تازه‌ای از شیوع ویروس کرونا در ایران آغاز شده است.

هم‌رسانی این مطلب:

مطالب بیشتر درباره

مطالب بیشتر درباره

ما از کوکی‌ها Cookies استفاده می‌کنیم تا پیشکش‌های خود به شما را بهبود ببخشیم. معلومات بیشتر در این رابطه می‌توانید در اعلامیه حفظ داده‌ها بیابید.

ایران روز دوشنبه از ثبت نزدیک به ۳۰۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد که بیشترین آمار مبتلایان روزانه از دو ماه به اینسو است. مقام های این کشور هشدار داده اند که این بیماری بار دیگر به «اوج خطرناک» خواهد رسید.

سعید نمکی، وزیر صحت ایران روز دوشنبه گفت: «به نظر می رسد مردم فکر می کنند که ویروس کرونا پایان یافته است… برخی مقام ها نیز فکر می کنند که همه چه عادی شده است.»

آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایزان

وزیر صحت ایران در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «نه تنها هنوز از پایان یافتن ویروس کرونا خیلی فاصله داریم، بلکه ممکن است هر لحظه ای شاهد اوج گرفتن خطرناک (مجدد این بیماری) باشیم.»

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت صحت ایران اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۷۹ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ در این کشور ثبت شده است و به این ترتیب شمار مجموعی مبتلایان به ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ تن رسیده است.

او افزود که این ویروس در یک شبانه روز اخیر جان ۸۱ تن را گرفته است که ۱۸ تن بیشتر از روز یکشنبه است. به این ترتیب شمار مجموعی وفات یافتگان ناشی از کرونا در این کشور به ۷۸۷۸ تن افزایش یافته است.

به گفته سعید نمکی ولایت های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و هرمزگان فعلاً با شیوع گسترده این بیماری عفونی دست و گریبان اند.

او گفت که نیمی از حوادث فوتی در یک روز اخیر در سه ولایت اتفاق افتاده است اما مشخص نکرد که منظورش همین سه ولایت نامبرده است یا ولایات دیگر. او گفت: «اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد، آمار فوتی ها دوباره سه رقمی خواهد شد.»

فرستادن Facebook Twitter Facebook Messenger Web EMail Telegram Whatsapp Web

لینک کوتاه https://p.dw.com/p/3aLps

کارشناسان هم در داخل ایران و هم در خارج از این کشور در مورد صحت ارقام رسمی ابراز تردید کرده اند. آن ها می گویند که ارقام واقعی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ و تعداد جان باختگان ممکن است به مراتب بیشتر از آمار رسمی باشد.

مقام های صحی ایران به تکرار از وضعیت وخیم ولایت خوزستان در مرز جنوب غربی این کشور با عراق هشدار داده اند. وضعیت این ولایت هنوز «قرمز» است که در سیستم ارزیابی خطرات در ایران بیانگر بالاترین درجه خطر است. خوزستان تنها ولایتی است که حکومت ایران محدودیت ها در آن را دوباره وضع کرده است.

سعید نمکی گفت: «ما از مردم خواستیم که مراسم عروسی یا تشییع جنازه برگزار نکنند؛ اما مردم گوش ندادند، خصوصاً در خوزستان.»

Af/nf (AFP)

با وجود تردید شدید مردم ایران، محدودیت های وضع شده در زندگی عامه به دلیل بحران کرونا، به روز شنبه در تهران کاهش یافت. اما وضعیت در پایتخت ایران تا هنوز به حالت عادی برنگشته است. (18.04.2020)
 

آمار وزارت امور مهاجرین افغانستان می رساند که از آغاز پاندمی کرونا بیش از ۸۵۰ هزار مهاجر افغان از ایران به کشورشان بازگشته اند. عوامل اصلی ترس از ابتلا به ویروس کرونا و اوضاع اقتصادی وخیم و بیکاری در ایران است.

آمار نشر شده از سوی وزارت صحت نشان می دهد که رقم مبتلایان کرونا در افغانستان از مرز ۴۰ هزار نفر هم فراتر رفته است. شمار مجموعی قربانیان کرونا در این کشور به بیش از ۱۴۸۰ نفر رسیده است.

همزمان با افزایش مجدد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران، مقام های این کشور از گشایش مجدد مکاتب خبر داده اند. مراکز آموزشی و تحصیلی به دلیل همه گیری ویروس کرونا در این کشور از ماه ها به این سو مسدود بودند.

جو بایدن، رئيس جمهور جدید ایالات متحده امریکا و معاون‌اش کاملا هریس روز چهارشنبه سوگند وفاداری یاد کردند. او در سخنرانی‌اش بعد از ادای سوگند به وحدت و یکپارچگی تاکید کرد.
 
 

کاملا هریس معاون رئیس جمهور جدید ایالات متحده امریکا است. او اولین زن با ریشه جامائیکایی و هندی در این مقام است. دقیقاً همین مسأله نقش مهمی در ارتقای وی داشته است. شرح مختصری از زندگی کاملا هریس: 
 

یک کارمند سابق دولت تایلند به دلیل نشر کلیپ‌های صوتی که در آنها گویا پادشاه ماها واجیرالونگکورن توهین شده است، به ۴۳ سال حبس محکوم شده است. در ابتدا میزان مجازات او به مراتب بیشتر بود.  
 

انگلا مرکل، صدراعظم آلمان و نخست وزیران ۱۶ ایالت این کشور در یک نشست مجازی به تمدید و تشدید محدودیت‌های کرونایی به توافق رسیدند. این محدودیت‌ها قرار است دست‌کم تا روز ۱۴ فبروری ادامه یابد.  
 

© 2021 Deutsche Welle |
حفظ داده ها |
یادداشت حقوقی |
تماس
| نسخه موبایل

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است

 سیما سادات لاری روز شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۰ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی پنج هزار و ۹۲۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۴۵۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۴۳۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۶۷ هزار و ۴۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۶۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون هشت میلیون و ۹۹ هزار و ۱۹۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: هم اکنون بر اساس آخرین تحلیل ها، ۷ شهرستان ساری، آمل، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در استان مازندران و بندرگز و کردکوی در استان گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین ۳۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایزان

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۸۹ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و روسیه بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان که موجب افزایش سرایت و بیماری زایی آن شده، نگرانی های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

۴۷۲۳۲

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

تعمیر شارژ موبایل یکی از رایج ترین مشکلاتی است که کاربران موبایل با آن مواجه می شوند. شارژر موبایل بنا به دلایل گوناگونی از قبیل: آب خوردگی، نوسانات برق از جمله رایج ترین دلایل آسیب دیدن شارژر می باشد.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved


ترکیه


ایران


افغانستان


تاجيكستان


خاورمیانه

آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایزان


جهان


سیاسی


اقتصادی


ورزشی

اینفوگرافیک


عکس


ویدیو


انتخابات


اجتماعی

دانش و فن‌آوری

فرهنگی و هنری


اخبار شرکت ها

ترمینال فاینانس


بخش عکس آناتولی


ترمینال انرژی

آکادمی روزنامه نگاری


اخبار سازمانی

استانبول/ خبرگزاری آناتولی

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد: از دیروز تا امروز ( 29 آگوست 2020) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و 905 بیمار جدید مبتلا به کووید-19 شناسایی شد، بر این اساس مجموع بیماران در کشور به 371 هزار و 816 نفر رسید.

وی افزود: در طول 24 ساعت گذشته، 110 بیمار کووید-19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 21 هزار و 359 نفر رسید.

لاری تصریح کرد: تا کنون 319 هزار و 867 نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند، همچنین 3 هزار و 719 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران در ادامه گفت: تا کنون 3 میلیون و 184 هزار و 857 آزمایش تشخیص کووید-19 در کشور انجام شده است.

وی در ادامه گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز و همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

تاریخچه

مرامنامه و اصول

سیاست‌ شبکه‌های اجتماعی

تیم مدیریتی

دفتر نمایندگی های داخلی

دفتر نمایندگی‌های بین المللی

مرکز رسانه ها

تماس


RSS


منابع بشری

آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایزان


سفارشهای آبونمانی


مدیریت کیفیت

حریم خصوصی و سیاست کوکی‌ها

سیاست اطلاع‌رسانی

رویدادهای مهم خبری امروز


اخبار شرکت ها


ترمینال فاینانس


بخش عکس آناتولی


ترمینال انرژی


آکادمی روزنامه نگاری


نسخه آی فون


نسخه آی پد


نسخه آندروید


نرم افزار ویندوز

آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایزان
آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایزان
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *