آمار کرونا 1 مرداد

آمار کرونا 1 مرداد
آمار کرونا 1 مرداد

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلاء، بهبودیافته و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا ویروس در کشور را تا تاریخ ۱ مردادماه ۹۹ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیما سادات لاری در نشست خبری خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص آمار جدید ابتلاء به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز _ چهارشنبه ۱ مردادماه _ اظهار کرد: در این بازه زمانی بر اساس جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور دو هزار و ۵۸۶ مبتلای جدید شناسایی شده که با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۲۸۱ هزار و ۴۱۳ نفر رسیده است.

وی افزود: از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور تاکنون ۲۴۴ هزار و ۸۴۰ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت تعداد جان باختگان بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۲۱۹ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این آمار از ابتدا تا کنون در کشور بر اثر بیماری کرونا ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر جان باخته‌اند.

لاری تصریح کرد: از تعداد مبتلایان شناسایی شده یک هزار و ۹۳۴ مورد در موارد بیمارستانی به شمار می‌آید.آمار کرونا 1 مرداد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سه هزار و ۶۰۹ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی گفت: در حال حاضر استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری اظهار کرد: تا کنون دو میلیون و ۲۲۸ هزار و ۲۷۷ نمونه تست آزمایشگاهی در کشور در زمینه کرونا دریافت شده است.

تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری ایمنا محفوظ است

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۳۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۱ هزار و ۴۱۳ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۴۴ هزار و ۸۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری ادامه داد: ۳۶۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.آمار کرونا 1 مرداد

به گفته وی، تا کنون دو میلیون و ۲۲۸ هزار و ۲۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی دستها و استفاده از ماسک بویژه هنگام خروج از منزل و حضور در مکان های عمومی و سرپوشیده، افزود: همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین گفت: استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، تعداد فوتی های کرونا در شبانه روز گذشته را ۱۱۲ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۳۵۴ هزار و ۷۶۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیما سادات لاری، بعد از ظهر جمعه ۳۱ مرداد ۹۹ در ارتباط تصویری با شبکه خبر، گفت: در شبانه روز گذشته ۲۲۰۶ مورد جدید کرونا در کشور شناسایی شده که بر همین اساس تاکنون ۳۵۴ هزار و ۷۶۴ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی با اشاره به ۱۱۲ مورد فوتی در شبانه روز گذشته، افزود: تاکنون ۲۰ هزار و ۳۷۶ نفر از بیماران بر اثر ابتلاء به کرونا جان باخته‌اند.

لاری، تعداد بهبود یافتگان را ۳۰۵ هزار و ۸۶۶ نفر اعلام کرد و گفت: تا ظهر پنج شنبه، حال ۳۷۹۴ نفر از بیماران وخیم گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، افزود: تا کنون دو میلیون و ۹۸۷ هزار و ۱۱۷ مورد آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.آمار کرونا 1 مرداد

به گفته لاری، استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان‌شمالی، اردبیل، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان‌شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: همچنین استان‌های فارس، ایلام، البرز، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان‌غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران در خصوص آخرین وضعیت کرونا در این کشور گفت: همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند و

استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار هستند.

وی در ادامه تعداد موارد فوتی طی یک روز گذشته را 219 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد جان باختگان به 14 هزار و 853 نفر رسیده است. همچنین از روز گذشته تا امروز دو هزار و 586 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده که هزار و 934 نفر از آنها بستری شده‌اند.

به گفته لاری، مجموع بیماران کووید-19 در ایران به 281 هزار و 413 نفر رسیده است، 244 هزار و 840 نفر بهبود یافته و 3609 نفر نیز در شرایط وخیم بیماری قرار دارند.
تا کنون 2 میلیون و 228 هزار و 277 آزمایش تشخیص کووید-19 در ایران صورت گرفته است.

افزایش قربانیان کرونا در ایران به بیش از 34 هزار نفر
آمار کرونا 1 مرداد

ابراز همدری وزیر امور خارجه ایران با همتای ترک خود و مردم ترکیه

در ایران ظرف 24 ساعت اخیر، 365 بیمار کووید-19 جان خود را از دست دادند

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ایران با ابتلای 8 هزار و 293 تن به ویروس کرونا، شمار کل مبتلایان در این کشور به 596 هزار و 941 نفر رسید

وب سایت رسمی سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه این وب سایت حاوی مطالبی با حق تالیف از آژانس آناتولی، آژانس فرانس پرس، آسوشیتدپرس، رویترز، آژانس دویچه پرس، ایتارتاس، ATSH، EFE، MENA و XINHUA می باشد. استفاده از اخبار و مطالب سایت بدون کسب اجازه ممنوع است. تی آر تی در قبال محتوای سایر سایتها مسئول نمی باشد.

استان ها – ایرنا – ۳۰ روز از مرداد ماه در حالی سپری شد که ویروس کرونا امروز نیز با گرفتن جان ۱۳۹ نفر از هموطنانمان این موضوع را بار دیگر گوشزد کرد که رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی سرانجامی جز درد و بیماری به دنبال نخواهد داشت.

 بر اساس آخرین پایش های وزارت بهداشت هنوز استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

زندگی چند ماهه ایرانیان با کووید۱۹، رفتار فردی و اجتماعی جدیدی را ایجاب کرده است. حفظ فاصله‌ فیزیکی، شرکت نکردن در تجمعات، خودداری از ترددهای غیرضروری در سطح شهر، پرهیز از سفرهای بین شهری و استفاده از ماسک  و دستکش، از تدابیری است که رعایت آن مسووولیت پذیری افراد را در قبال سلامت خود و دیگران نشان می دهد. 

در میانه تلاش مسوولان کشور و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان برای مهار کرونا و قطع زنجیره ابتلا ، تازه ترین تولیدات خبرنگاران ایرنا نشان می‌دهد که برخی استان ها به واسطه جدی نگرفتن خطر کرونا و اهمیت پروتکل‌های بهداشتی از سوی جمعی از هموطنان، همچنان در وضعیت قرمز و یا هشدار به سر می برند 

با این حال در بسیاری از استان ها مردم روزهای سخت و پر استرسی را در مقابله با این ویروس شاخدار سپری می کنند و همچنان طرح های مراقبتی به همراه تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار قرار داده اند و  بوستان ها تعطیل، برگزاری مراسم عروسی در تالارها و عزا در آرامستانها نیز ممنوع شده است.آمار کرونا 1 مرداد

یکه‌تازی کرونا در استان اردبیل با ۴۳ بیمار بستری جدید و فوت هفت نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در این استان گفت که طی شبانه روز گذشته ۴۳ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شده و هفت نفر دیگر از مبتلایان جان باختند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده اظهار داشت : طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۳ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۲۴ نفر در اردبیل، سه نفر در پارس‌آباد، ۱۰ نفر در مشگین‌شهر، پنج نفر در گرمی و یک نفر در خلخال بستری و در حال مداوا هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۸۱ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۶۱ نفر بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار دارند.

احتمال بدتر شدن اوضاع کرونا در کرمانشاه وجود دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با شرایطی که پیش رو داریم از جمله برگزاری آزمون‌ها و آیین‌های عزاداری ایام محرم احتمال می‌رود اوضاع بیماری کرونا در استان بدتر شود.

دکتر محمودرضا مرادی اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون در اطفال هم شاهد افزایش موارد مثبت کرونا هستیم، انتظار می رود در اواخر شهریور و مهر ماه تعداد بیماران بیشتر شود که باید آمادگی لازم برای مقابله با آن را داشته باشیم و زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود.

آمار مرگ و میر بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد یک سوم کشور است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس آخرین آمارهای دانشگاه علوم پزشکی میزان مرگ و میر بیماران کرونایی در این استان یک سوم شاخص آمار کشور است.

حسین کلانتری اظهار داشت: میزان کشندگی بیماری کرونا در استان ۱.۶ و در کشور ۵.۷  و مرگ و میر در ۱۰۰ هزار نفر در کشور ۲۲.۹ و در استان ۹.۹ است.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان هایی بود که با رویکرد پیشگیرانه، پیش از ورود بیماری به کشور، اقدامات خود را آغاز کرد و آمادگی های لازم برای مقابله احتمالی با بیماری را داشت.

تمدید محدودیت‌های کرونایی استان تهران تا ۵ شهریور 

استاندار تهران با بیان اینکه محدودیت های کرونایی این استان تا ۵ شهریور تمدید شد افزود: دورکاری کارکنان ادارات و دستگاه های اجرایی استان تهران به مدت یک هفته دیگر ادامه می یابد.

انوشیروان محسنی بندپی اظهار داشت : تصمیم گیری ها برای ادامه یا اصلاح محدودیت ها به صورت هفتگی و متناسب با وضعیت موجود اتخاذ می شود.

وی گفت: مصوبه لغو طرح ترافیک تا پایان مرداد ماه معتبر بود و هنوز برای تمدید آن در هفته پیش رو تصمیمی اتخاذ نشده است.

استاندار تهران گفت: سال تحصیلی پیش رو در مدارس طبق پروتکل های ابلاغی ستاد ملی کرونا و با تمهیدات اندیشیده شده با وزارت آموزش و پرورش به صورت حضوری و مجازی آغاز می شود.

از پیامدهای شیوع کرونا این که پنجاه و هفتمین کنکور سراسری کشور در حالی آغاز شد که بسیاری از استان ها در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار  داوطلب و خانواده های آنان ملزم به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی شده اند. 

به واقع، داوطلبان کنکور هیچگاه گمان نمی‌کردند که روزی علاوه بر مداد، پاک‌کن و کارت شناسایی، این آزمون سراسری را با ماسک و الکل و موادضدعفونی کننده برگزار کنند.

از سوی دیگر، همه ساله با آغاز ماه محرم، شهرها و روستاهای کشور شاهد برگزاری مراسم و حضور دسته‌های عزاداری بودند اما امسال قرار است شور حسینی با رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی همراه باشد تا مهار کرونا در ماه‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) نیز ادامه یابد. 

اهم اخبار و گزارش های کرونایی در استان ها 

کرونا و تغییر سبک‌ عزاداری در ماه محرم

کنکور دلشوره‌ای که با کرونا بیشتر شد

هیچ درمان قطعی برای بیماری کرونا کشف نشده است

محدودیت‌های کرونایی استان تهران تا ۵ شهریور تمدید شد

آخرین آمار وزارت بهداشت از جانباختگان کرونا  

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه تاکنون ۳۵۲ هزار و ۵۵۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۳۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۲۰ هزار و ۲۶۴ نفر رسید.

سیما سادات لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۲۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده است.

لاری افزود: از بیماران شناسایی شده جدید، هزار و ۳۸ مورد بستری شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان کرونا در ایران به ۲۰ هزار و ۲۶۴ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مجموع بیماران شناسایی شده تاکنون ۳۵۲ هزار و ۵۵۸ نفر است که ۳۰۴ هزار و ۲۳۶ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۵۲ هزار و ۵۵۸ نفر در کشور…

زنجان – ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: انسان‌ها اعم از زن و مردم…
آمار کرونا 1 مرداد

اردبیل- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل آخرین وضعیت…

اصفهان – ایرنا – مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: اهدای پلاسمای بهبودیافتگان از بیماری کرونا…

مشهد- ایرنا- مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی…

اهواز-ایرنا- مدارس شهرستان های اهواز و مسجد سلیمان به مدت ۱۰ روز تعطیل…

بوشهر-ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: ۴۸۲ طرح…

زاهدان- ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اقتدار امروز کشور…

خمین – ایرنا – استاندار استان مرکزی گفت: واحد پتروشیمی خمین به‌عنوان…

تبریز – ایرنا – مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۹ هزار و…

بوشهر-ایرنا- فاز  نخست پروژه آب شیرین‌کن ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف -…

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: به دنبال…

تبریز – ایرنا – رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کابینت تبریز…

تبریز – ایرنا – مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین ‎الملل گفت:…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد، گفت: اگرچه تعدادی از شهرستان‌های کشور از وضعیت قرمز خارج شدند اما، اکنون ۱۱۴ شهرستان در سراسر کشور در وضعیت قرمز و ۱۳۳ شهرستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: از دیروز تا امروز ( ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۰۷۱ نفر از آنها بستری شدند. در نتیجه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۵۴ هزار و ۷۶۴ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۳۷۶ نفر رسید.

لاری ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۳۰۵ هزار و ۸۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند اما متاسفانه ۳۷۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.آمار کرونا 1 مرداد

وی با اشاره به اینکه تاکنون دو میلیون و ۹۸۷ هزار و ۱۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، گفت: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، تاکید کرد: همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: گرچه تعدادی از شهرستان‌های کشور از وضعیت قرمز خارج شدند اما، در حال حاضر ۱۱۴ شهرستان در سراسر کشور در وضعیت قرمز و ۱۳۳ شهرستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی با اشاره به روند نسبتا کاهشی موارد ابتلا و بستری روزانه در کشور، تاکید کرد: مطمئنا مهم‌ترین عامل در کاهش موارد ابتلا و بستری روزانه در کشور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده بیشتر و همگانی از ماسک است. البته اعلام روند کاهشی بیماری به هیچ وجه نبابد موجب عادی انگاری شرایط شود زیرا با توجه به افزایش چندین برابری میزان سرایت‌پذیری این ویروس، رعایت چندین برابر پروتکل‌های بهداشتی توسط ما امری لازم و ضروری است.

وی افزود: از تاریخ ۲۰ مرداد تا ۲۸ مرداد سال جاری همکاران بهداشتی و بهداشت محیط ما در وزارت بهداشت در سراسر کشور ۳۳۰ هزار بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و کارگاهی انجام دادند که تعداد ۴ هزار و ۸۹۱ مورد به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند و تعداد ۲۷۵۰ مورد پس از اخطار پلمب شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: آخرین بررسی‌ها از میزان استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی ۷۶.۹ درصد گزارش شده است که این عدد نسبت به دو هفته گذشته به میزان ۲.۷ درصد افزایش داشته است. طبق گزارشات واصله میزان استفاده از ماسک توسط شاغلین صنوف، صنایع، کارمندان ادارات نیز نسبت به دو هفته قبل افزایشی بوده است اما متاسفانه شاهد کاهش میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی در این مدت زمانی هستیم. امیدواریم استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی درون و برون شهری جدی‌تر گرفته شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که هر تغییر رفتاری در برابر ویروس یک تا دو هفته بعد در تعداد موارد بستری و حدود ۴ تا ۶ هفته بعد در تعداد موارد مرگ و میر مشخص می‌شود بنابراین وضعیت اکنون بیماری در کشور بازتاب نوع رفتار ما و رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی هفته‌های گذشته بوده است.

وی تاکید کرد: مطمئنا تقویت و تداوم عزم و اراده ما در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست و شوی دست‌ها، فاصله‌گذاری فیزیکی به میزان ۱.۵ تا ۲ متر و استفاده از ماسک، کمک شایانی به قطع زنجیره انتقال بیماری در کشور می‌کند. امیدواریم عاشقان مکتب امام حسین (ع) در سراسر میهن اسلامی کمک کنند تا آیین‌های عزاداری امسال بر اساس دستورالعمل مصوب ابلاغی صورت گیرد تا شاهد الگویی بی بدیل از شور آمیخته با شعور حسینی در کشورمان باشیم.

منبع: ایسنا


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

بعد از دوره اصلاح قیمتی سهم‌ها در بازار سهام روند شاخص کل نزولی شد و به یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ریزش کرد، اما روند بازار سهام بعد از انتخابات آمریکا چگونه خواهد بود؟

هرچند سیاستگذاران عرصه صنعت خودرو به دنبال آن هستند که با اجرای طرح پیش‌فروش خودرو، مانع از افزایش قیمت در این بازار شوند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود پیش‌فروش خودرو در دو هفته اخیر، تنها در یک هفته اخیر برخی از خودروهای داخلی تا ۱۰ درصد هم افزایش قیمت در بازار را تجربه کردند.

با وجود روند نزولی شاخص بورس در سه ماه اخیر اما همچنان پربازده‌ترین بازار امسال تلقی می‌شود. با این حال این بازار پس از هفته پیش‌رو که در آن انتخابات آمریکا برگزار خواهد شد، چه روندی را در پیش خواهد گرفت؟

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

آمار کرونا 1 مرداد
آمار کرونا 1 مرداد
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *