اردر ترس چیست

اردر ترس چیست
اردر ترس چیست

یکی از راهکارهای روتین، استفاده از اردر ترس می باشد‌، برای این کار، بازیگر ابتدا مقداری سهم از فروشندگان عادی جمع مینماید (به حدی که بتوانند اردرگذاری کنند)

تهران – اقتصادبرتر – ۳ شهریور ۹۸

به گزارش #اقتصادبرتر ، تابلو خوانی و بازار خوانی یکی از ارکان مهم در جهت تشخیص روند حرکتی سهم می باشد یعنی با استفاده از مولفه های تابلو خوانی و با استفاده از تحلیل تکنیکال به سادگی می توان جهت حرکت سهم را تشخیص داد. در این بخش قصد داریم یکی از سفارش های سرمایه گذاران به نام اردر ترس را بررسی کنیم و توضیح دهیم که چگونه سرمایه گذاران با این سفارش ها ممکن سهام خود را بفروشند در صورتی که سهم پس از فروش، شروع به افزایش قیمت میکند. حال در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که ترفند معاملاتی برای این کار توسط بازیگران سهم به چه صورتی اجرا می شود.

همانطور که از نامش پیداست اردری (Order) که جهت ترساندن سهامداران برای جمع آوری هرچه بیشتر سهم در کف قیمتی و حتی پس از شکست حمایت فیک (fake) استفاده میگردد. معمولا بازیگران ، زمانی که قصد بالابردن (سهم) را داشته باشند، ابتدا بایستی حجم مورد نیاز خود را در کف قیمتی جمع نمایند تا بتوانند به خوبی آن را کنترل کنند.اردر ترس چیست

یکی از راهکارهای روتین، استفاده از اردر ترس می باشد‌

برای این کار، بازیگر ابتدا مقداری سهم از فروشندگان عادی جمع مینماید (به حدی که بتوانند اردرگذاری کنند)

بیشتر بخوانید: آموزش تابلوخوانی به زبان ساده ( ۱ )

✅ سپس برای جمع آوری بیشتر، شروع به اردرگذاری در سمت فروشنده با حجم اصلی در ردیف های دوم و پایین تر (تا اردر پنجم) می نماید.سهامدار عادی که از اهداف بازیگر آگاه نیست، احساس میکند که فروشندگان سهم بیشتر شده و سهم قصد سقوط دارد. در نتیجه سهامدار ترسیده و شروع به فروش می نمایند. درواقع بازیگر با این کار به آنچه که در ذهن خود داشته رسیده است.( تشویق هرچه بیشتر سهامدار به فروش )

به عنوان مثال در سمت فروشنده چندین اردر ۵۰هزار تایی و یا بیشتر (در چارچوب قانون) قرار میدهند.

در همین حین، بازیگر در سمت خریدار با ترفندی دیگر شروع به جمع آوری سهم‌ می نماید

بازیگر با اردهای واقعی در ردیف های دوم و پایین تر سعی در ایجاد ترس و دلهره در دل سهامداران دارد. در همین حین با اندکی رنج منفی ترس بیشتری را چاشنی کار خود قرار داده و این اطمینان را به سهامداران می دهد که سهم واقعا قصد سقوط را دارد.

به عنوان مثال شکل زیر نمونه ای از اردر ترس را در تابلو خوانی بورس نشان میدهد.

?پس از اینکه فروشندگان ظاهر شدند؛ این بار بازیگر در سمت خریدار با شگرد های مختلفی شروع به جمع آوری مینماید

یکی از راه کارهای مرسوم مورد استفاده توسط این افراد، استفاده از اردر مخفی یا همان اردر نمایشی است.

حال بایستی دید اردر مخفی چیست؟

◽️شاید اکثر سهامداران خرد با این نوع اردر اشنا باشند اما استفاده آنچنانی در خرید و فروششان‌ نمی شود.

♻️ اردر نمایشی در هر کارگزاری،بسته به نوع پلتفرمی (قالب) که داراست در قسمت های مختلف قرار گرفته است. با استفاده از این ابزار شما‌میتوانید چه در زمان فروش و چه زمان خرید، فقط قسمتی از تعداد سهام مورد نظرتان را به معرض نمایش قرار دهید.

? درواقع شما میتوانید ۳۰% از حجم مورد نظر را به نمایش قرار داده و ۷۰% را مخفی‌نمایید.

? برای مثال شما قصد دارید ۱۰۰۰۰ سهم از یک شرکت را خریداری نمایید.در قسمت خرید؛ تعداد را ۱۰۰۰۰ درج‌نموده و در قسمت حجم‌نمایشی ، بجای ۱۰۰۰۰، عدد ۳۰۰۰ را می نویسید. با این کار درواقع حجم درخواستی شما ۱۰۰۰۰ بوده اما حجمی که روی تابلو در معرض نمایش قرار خواهد گرفت، ۳۰۰۰ خواهد بود.

البته برای حجم های کمتر این امر، امکان پذیر نیست.

حال برمیگردیم به مبحث اصلی، یعنی جمع آوری سهم توسط بازیگر!

این اردر مخفی چه کاربردی برای بازیگر دارد؟

 زمانی که سهامداران خرد در سمت فروشنده ظاهر شدند، اینبار بازیگر در سمت خریدار با استفاده از این اردرهای مخفی(نمایشی) شروع به جمع آوری سهم‌می نمایند تا کسی متوجه اردرهای مشکوک نشود. چرا که اگر این حجم ها را با تعداد واقعی قرار دهد، خریداران تحریک شده و شروع به خرید می نمایند و درنتیجه تمام برنامه های بازیگر را مختل خواهند کرد. ( باعث رِنج‌ میگردند)

☑️ این روش،فقط یکی از شگرد های بازیگران بوده و روش های بسیار متعدد دیگری جهت بازی سهم وجود دارد.

با اقتصادبرتر باشید/ با جدیدترین و ساده ترین #آموزش_مفاهیم_بورسی

*افسانه صدیقی

برای دریافت مشاوره در مورد چگونگی عضویت در صندوق و شرایط سبد های مختلف کافیست عدد 2 را به سامانه زیر پیامک کنید.

شرکت سبدگردان هدف در ۱۳۹۱/۱۱/۲۴ تحت شماره ۴۳۵۰۱۵ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۸۵۰۹۷۳ با مجوز رسمی از سازمان بورس و اوراق بهادار، درتهران و همزمان با شماره ۱۱۱۴۰ نزد سازمان بورس اوراق بهادار تاسیس گردید.

دفتر مرکزی: تهران، خیابان میرزای شیرازی، خیابان بهشتی، پلاک 436، طبقه 4، واحد 15
اردر ترس چیست

برای دریافت مشاوره در مورد چگونگی عضویت در صندوق و شرایط سبد های مختلف کافیست عدد 2 را به سامانه 10000604 پیامک کنید.

© 1399 سبدگردان هدف تمام حقوق محفوظ است.

در بورس اردر ترس به سفارشی گفته می‌شود که جهت ترساندن سهامداران برای جمع آوری هر چه بیشتر سهم در کف قیمتی اتفاق می‌افتد و معمولا این سفارش ها حتی پس از شکست حمایت فیک استفاده می‌گردد. ‌معمولا بازیگران سهم، و یا به اصطلاح سفته بازان، زمانی که قصد بالا بردن (سهم) را داشته باشند، ابتدا بایستی حجم مورد نیاز خود را در کف قیمتی، جمع نمایند تا بتوانند به خوبی آن را کنترل کنند.

‌به صورت کلی، استفاده از اردر ترس اینگونه آغاز می‌شود که ابتدا بازیگر، در قیمت های پایین تر اقدام به خرید سهام شرکت میکند تا سهم را از فروشندگان عادی که وجود دارد خریداری کند و سپس برای خرید بیشتر سهم، شروع به اردر گذاری در حجم های بالا در قسمت فروش و در سطر های دوم به بعد میکند تا ترس را در بین سرمایه گذار ایجاد کند و سرمایه گذار با خیال اینکه احتمال کاهش قیمت با این حجم های فروش وجود دارد شروع به فروش سهم می‌کنند.

‌زمانی که بازیگر با اردر ترس، ترس لازم را در بین سرمایه گذاران ایجاد کرد با شیوه هایی مانند حجم نمایشی به عنوان خریدار ظاهر می‌شوند.

‌حجم نمایشی در واقع سفارش خریدی می‌باشد که توسط بازیگر وارد سهم می‌شود. از آنجا که حجم های موجود در سیستم با حجم نمایشی نشان داده می‌شود تحریکی توسط دیگر خریداران ایجاد نمی‌کند؛ و به همین دلیل بازی بازیگر مختل نمی‌شود و به راحتی می‌تواند کار خود را که با هدف جمع آوری سهم می‌باشد انجام دهد.اردر ترس چیست

تهران، خیابان‌ خالد اسلامبولی (وزراء)، خیابان ۱۸، پلاک ۱۶، کارگزاری مهرآفرین
۰۲۱ ۸۳۵۷۰

این سایت توسط شرکت فناوری اطلاعات اکسون طراحی شده و کلیه حقوق آن متعلق به کارگزاری مهرآفرین می باشد.

 

 #اردر_ترس_چیست؟

 

 🔹همانطور که از نامش پیداست اردری که جهت ترساندن سهامداران برای جمع آوری هرچه بیشتر سهم در کف قیمتی و حتی پس از شکست حمایت فیک  استفاده میگردد

 🔹معمولا بازیگران ، زمانی که قصد بالابردن (سهم) را داشته باشند، ابتدا بایستی حجم مورد نیاز خود را در کف قیمتی جمع نمایند تا بتوانند به خوبی آن را کنترل کنند.اردر ترس چیست

 

🔹یکی از راهکارهای روتین، استفاده از #اردر ترس می باشد‌

برای این کار، بازیگر ابتدا مقداری سهم از فروشندگان عادی جمع مینماید (به حدی که بتوانند اردرگذاری کنند)

  🔹سپس برای جمع آوری بیشتر، شروع به اردرگذاری در سمت فروشنده با حجم اصلی در ردیف های دوم و پایین تر (تا اردر پنجم) می نماید.

🔹سهامدار عادی که از اهداف بازیگر آگاه نیست، احساس میکند که فروشندگان سهم بیشتر شده و سهم قصد سقوط دارد. در نتیجه سهامدار ترسیده و شروع به فروش می نمایند. 

درواقع بازیگر با این کار به آنچه که در ذهن خود داشته رسیده است.( تشویق هرچه بیشتر سهامدار به فروش )

 

🔹به عنوان مثال در سمت فروشنده چندین اردر ۵۰هزار تایی و یا بیشتر (در چارچوب قانون) قرار میدهند.

 

🔹در همین حین، بازیگر در سمت خریدار با ترفندی دیگر شروع به جمع آوری سهم‌می نماید

 

🔹در همین حین با اندکی رنج منفی ترس بیشتری را چاشنی کار خود قرار داده و این اطمینان را به سهامداران می دهد که سهم واقعا قصد سقوط را دارد. 

🔹پس از اینکه فروشندگان ظاهر شدند؛ این بار بازیگر در سمت خریدار با شگرد های مختلفی شروع به جمع آوری مینماید

 

یکی از راه کارهای مرسوم مورد استفاده توسط این افراد، استفاده از اردر مخفی یا همان اردر نمایشی است.

 

👈حال بایستی دید اردر مخفی چیست؟

 

🔹شاید اکثر سهامداران خرد با این نوع اردر اشنا باشند اما استفاده آنچنانی در خرید و فروششان‌ نمی شود.

🔹اردر نمایشی در هر کارگزاری،بسته به نوع پلتفرمی (قالب) که داراست در قسمت های مختلف قرار گرفته است. با استفاده از این ابزار شما‌میتوانید چه در زمان فروش و چه زمان خرید، فقط قسمتی از تعداد سهام مورد نظرتان را به معرض نمایش قرار دهید.

🔹 درواقع شما میتوانید ۳۰درصداز حجم مورد نظر را به نمایش قرار داده و ۷۰درصد را مخفی‌نمایید.

قبل از آن که مراحل زیر را مطالعه فرمایید، به این سوال در ذهن خود پاسخ دهید، فرض کنید به عنوان سهامدار یک سهم در حال مشاهده تابلوی سهم هستید، زمانی که اردرهای فروش سنگینی در قسمت فروشنده ملاحظه کنید، احتمالا چه واکنشی خواهید داشت؟ آیا شما هم فروشنده می شوید؟

اردر ترس در بورس معمولا طی مراحل زیر توسط بازیگر سهم اجرایی می شود:

این مقاله چقدر برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز ۳.۱ / ۵. تعداد آرا: ۹

اردر ترس چیست

عالی بود

خوب بود, روشهای دیگر را لطفا ارائه

کنید

عالی بود دستتون درد نکنه از مطالب آموزندتون

سلام سایت خوبی دارین و در تابلو خوانی عالی عمل میکنین
مقالات جذابی دارید
بهتره در شروع مقالاتتون زمان تقریبی مطالعه رو هم قرار بدید

استاد وقتی اردر ترس میزارن و فروشنده ها میان وسط اول این که حجم زیادی میخوره و بعد قدرت فزوشندگان از خریداران تو تابلو بیشتر میشه حالا میتونیم بگیم خروج پول رو داشته توی سهم ؟

مرسی عالی بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

از بهمن 98 شروع به کار کردیم و تاکنون بالای 1 میلیون نفر از دوره های ما استفاده کرده اند. امیدواریم از ما راضی بمانید.

بازارهای مالی دارای ریسک می باشند و معامله در آن ها نیازمند آموزش است، هرگونه معامله افراد بر عهده خودشان می باشد.


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


آدرس ایمیل *


گذرواژه *

اطلاعات شخصی شما برای پردازش سفارش شما استفاده می‌شود، و پشتیبانی از تجربه شما در این وبسایت، و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی توضیح داده شده است.


عضویت

یکی دیگر از اصطلاحات بورسی که قطعا تا کنون شنیده اید “سفارش و یا اردر ترس” می باشد. هدف از انتشار این مطلب بیان این موضوع و نحوه شناسایی آن می باشد.

اگر بخواهیم بطور خلاصه اردر ترس در بورس را توضیح دهیم می توان گفت، به تشکیل صف فروش جعلی از سوی بازیگر سهم به منظور ایجاد ترس در سهامداران کم تجربه و خرید سهام به قیمت پایین در روند صعودی بازار را اردر ترس می گویند که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد ، اردر ترس (Order fake) به سفارش فروش سهم جعلی از سوی بازیگر سهم در روند صعودی سهام یک شرکت ثبت می شود تا موجب ترس و دلهره سهامداران خرد شود تا آنها تحت تاثیر رفتار هیجانی در بورس ، اقدام به فروش سهام نمایند.

این امر باعث کاهش قیمت یک سهم شده و به سود بازیگر سهم تمام می شود زیرا او در مقابل اقدام به خرید سهم با قیمت کمتر می نماید و در روز های بعدی که سهام رشد خود را ادامه می دهد سود خوبی را کسب می نماید.

بازی حقوقی ها در بورس به جه معناست؟

اردر ترس چیست

یکی از راهکارهای معمول، استفاده کردن از اردر ترس این است که بازیگر جهت بالا بردن قیمت سهم ابتدا حجم مورد نیازشان را در کف قیمت جمع می کند کنند تا بتوانند به خوبی آن را کنترل نمایند. به همین دلیل بازیگر در ابتدا شروع به اردرهای فروش (ثبت سفارش) می نماید و از سوی دیگر سهامداران خرد با مشاهده صف سنگین فروش به دلیل ترس از ضرر کردن اقدام به فروش سهام خود می کند و این امر باعث می شود قیمت سهام کاهش بیاید و در این زمان بازیگر سهم اقدام جمع آوری این مقدار و جمع آوری بیشتر، شروع به اردر گذاری در سمت فروشنده با حجم اصلی در ردیف های دوم و پایین تر تا اردر پنجم می کند.

سهامداران خرد و عادی که به روش های تحلیل بازار آشنایی ندارند و همچنین اطلاعات و تجربه طولانی در بازار بورس ندارند، با مشاهده صف فروش سنگین سهم به دلیل ترس از دست دادن سرمایه خود اقدام به ثبت سفارش فروش سهام خود کرده و در روز های آتی پس از مشاهده رشد سهم فقط احساس پشیمانی دارد و بس!!

بازیگر سهم برای کاهش قیمت سهم و خرید آن در قیمت کف ، در سمت فروشنده اردر هایی زیادی مثلا 50 تایی و یا بیشتر (در حد مجاز) می نماید و سپس در سمت خریدار با ترفندی دیگر شروع به جمع آوری سهم‌ می کند.

بازیگر با ثبت سفارش فروش در ردیف های دوم و پایین تر قصد دارد که ترس و دلهره در دل سهامداران ایجاد کند و وضعیت سهم را طوری جلوه می دهد که انگار قیمت سهام واقعا ریزش وا افت کرده است. می توانید در تصویر زیر یک نمونه اردر ترس در تابلو خوانی مشاهده نمایید.

بازیگران سهم برای اینکه به اهداف خود که کسب سود بیشتر می باشد، با استفاده از روش هایی کاملا ناعادلانه همچون کد به کد کردن و اردر ترس ، سهامداران خرد را به اصطلاح دور می زنند. این سهامدار است که در این بین باید کاملا هوشمندانه رفتار کند و از روی هیجان در هیچ صف فروش و خریدی قرار نگیرد.

حال این سوال در ذهنتان مطرح می شود که چگونه اردر ترس را بشناسیم و از دام آن در امان بمانیم؟ سرمایه گذاری در بازار بورس نیازمند آشنایی و یادگیری روش های تحلیل (تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال) و همچنین دنبال کردن اخبار سیاسی و اقتصادی می باشد.

اگر با این روش ها سهم خوب را شناسایی کرده اید باید به انتخاب خود ایمان داشته باشید و با مشاهده صف های فروش تمام درهای ورود ترس را ببنید و در روز های آتی از افزایش قیمت سهم و سود خود لذت ببرید.

چگونه سهام خوب در بازار بورس را شناسایی کنیم؟

اگر اطلاعات کافی به روش های تحلیل بازار ندارید و یا فرصت یادگیری آن را ندارید، برای اینکه از دام اردر ترس در امان بمانید بهتر است که روش سرمایه گذاری غیر مستقیم در بازار بورس را انتخاب کنید به عبارتی یک شرکت سبدگردان با سابقه خوب را انتخاب کنید و مدیریت سرمایه خود در بازار بورس را به دست کارشناسان حرفه ای آن سهم بسپارید.

نکات قابل توجه جهت مقایسه شرکت های سبدگردان

عاشق مسافرت و ماجراجویی و موزیک و ورزش، مدتی هست دارم در اینترنت فعالیت میکنم و بنظرم اشتراک گذاری مطالب آموزشی به فرهنگسازی ایران کمک میکند و هم روحیه‌شون بهتر می شود.
دوستتون دارم 🙂 با ارسال نظراتتون در مطالبم بهم انرژی بدین
در آخرم میگم : “سعی کنید بهترین خودتون باشید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تا کنون در مجله فرادرس، مقالات و آموزش‌های متنوعی را در موضوع «اردر ترس چیست» منتشر کرده ایم. در ادامه برخی از این مقالات مرتبط با این موضوع لیست شده اند. برای مطالعه هر مقاله، لطفا روی عنوان آن کلیک کنید.

این روزها تب و تاب بورس زیاد است و احتمالاً در بین اطرافیانتان حداقل یک نفر را می‌شناسید که اصطلاحاً در بورس باشد. شاید هم…

در آموزش‌های قبلی از مجموعه بورس و بازار سرمایه مجله فرادرس، در مطالبی تحت عنوان «آموزش بورس رایگان | گام به گام برای همه |…

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹

وبلاگ

اُردر ترس چیست؟

بارها شاید با افرادی برخورد داشته اید که عنوان کرده اند سهامشان افت نزولی شدیدی داشته و با ضرر آن را فروخته اند و با گذشت چند روز قیمت سهام، رشد چشمگیری داشته است. این افراد بدشانس نیستند در تله اُردر ترس گیر افتاده اند.

اُردر ترس همانطور که از نامش پیداست، جهت ترساندن سهامداران برای جمع آوری هرچه بیشتر سهم در کف قیمتی و حتی پس از شکست حمایت فیک استفاده می شود.

اردر ( Order )به زبان انگلیسی به معنی سفارش می باشد ، اردر ترس ، یعنی سفارش فروش جعلی که باعث ترس سهامداران خرد میشود .اردر ترس چیست

در زمانی که سهم ، در بازه اردر ترس قرار دارد ، معمولاً خریدار برنده و فروشنده بازی را باخته است.

به طور نسبی افزایش بالای درخواست ناگهانی برای سهامی می تواند نمونه اُردر سنگین و شک برای رشد باشد. در روند عادی یکدفعه بدون دلیل برای سهام، اینقدر سفارش و درخواست نمی تواند ایجاد شود.

اغلب موارد بازیگران، زمانی که قصد بالابردن سهم را داشته باشند، قبل از بالا بردن سهم ، باید تا حد ممکن از سهام مورد نظرشان را با کمترین قیمت ممکن ، بخرند . سهام‌داران عمده که تعداد زیادی از سهام را در اختیار دارند، برای خرید سهام بیشتر در قیمت پایین‌تر صف فروش میلیونی تشکیل می‌دهند.

ابتدا بازار گردان برای بالا بردن قیمت سهم ابتدا حجم مورد نیازش را در کف قیمتی جمع می کند تا به خوبی روی قیمت و سهام دار کنترل داشته باشد به همین دلیل به جهت کنترل و پیاده کردن سهامدار خرد و نوسان گیر بازار گردان اردر ترس ایجاد می کند تا مالکیت سهم را از نوسان گیر و سهامدار خرد در آورد این کار موجب افت قیمت سهام می شود.

بعد از جمع آوری مقدارسهم مورد نظر بازیگر ، برای جمع آوری بیشتر، شروع به اردر گذاری در سمت فروشنده با حجم اصلی در ردیف های دوم و پایین تر تا اردر پنجم می کند.

بازیگر با اردهای واقعی در سمت فروش تلاش در ایجاد ترس و دلهره در دل سهامداران میکنند و با اندکی رنج منفی ترس بیشتری را در دل سهامداران عادی می اندازند و وضعیت را طوری نشان می دهند که انگار سهم واقعا قصد سقوط دارد. زمانی که ترس لازم در بین سهام داران ایجاد شد به شیوه هایی مثل حجم نمایشی به عنوان خریداد ظاهر میشود.

 حجم نمایشی در واقع سفارش خرید بازار گردان سهم هست. مثال : اگر بازار گردان تصمیم به خرید پنجاه هزار سهم و یا بیشتر در چارچوب قانون داشته باشه سی درصد آن را معادل پانزده هزار سهم در تابلو قرار میدهد و در این میان بازیگر در سمت خریدار با ترفندی دیگر شروع به جمع آوری سهم‌ می کند.

در مواقعی که اردر ترس توسط بازیگر گذاشته می‌شود، سهامدار عادی که احساس می کند که فروشندگان سهم بیشتر شده و سهم قصد سقوط دارد. از آنجایی که سهامدار عادی از اهداف بازیگر آگاه نیست، در نتیجه در این زمان‌ها ترسیده وارد این ماجرا میشود و شروع به فروش می نمایند بازار گردان هم به هدفش می رسد.

به این ترتیب زمانی که سهام‌دار خرد می‌ترسد و سهمش را می‌فروشد. دقیقا همان فرصتی است که سهام‌دار عمده به دنبال آن است.

یکی از راه کارهای مرسوم مورد استفاده توسط این افراد، استفاده از اردر مخفی یا همان اردر نمایشی است.

شاید اکثر سهامداران خرد با این نوع اردر آشنا باشند اما استفاده آنچنانی در خرید و فروششان‌ نمی شود.

اردر نمایشی در هر کارگزاری،بسته به نوع پلتفرمی (قالب) که دارد در قسمت های مختلف قرار گرفته است. با استفاده از این ابزار شما ‌میتوانید چه در زمان فروش و چه زمان خرید، فقط قسمتی از تعداد سهام مورد نظرتان را به معرض نمایش قرار دهید.

درواقع شما میتوانید ۳۰درصداز حجم مورد نظر را به نمایش قرار داده و ۷۰درصد را مخفی‌نمایید.

روش های بسیار متعدد دیگری جهت بازی سهم وجود دارد.

یکی از شگرد های بازیگران این است زمانی که سهامداران خرد در سمت فروشنده ظاهر شدند، این بار بازیگر در سمت خریدار با استفاده از این اردرهای مخفی(نمایشی) شروع به جمع آوری سهم‌می نمایند تا کسی متوجه اردرهای مشکوک نشود.

چرا که اگر حجم ها را با تعداد واقعی قرار دهد، خریداران تحریک شده و شروع به خرید می نمایند و درنتیجه تمام برنامه های بازیگر را مختل خواهند کرد. ( باعث رِنج‌ می گردند)

اکثر اوقات سفارش ترس روی حمایت های معتبر تکنیکال ثبت می شود اما گاهی اوقات بازیگران اجازه می دهند تا حمایت های معتبر به طور غیر واقعی (Fake) شکسته شوند و سپس اردر ترس را ثبت می کنند و شروع به خرید حجم قابل توجهی از سهام به صورت تدریجی می کنند.

بنابراین اگر به عنوان مثال، قیمت 2 درصد زیر حمایت معتبر خود نفوذ کرد، اینطور برداشت نکنید که حمایت، شکسته شده و فروشندگان تمایل زیادی برای فروش سهام خود دارند، بلکه ممکن است چنین اردری نیز اردر ترس باشد.

د نتیجه بهتر است برای تشخیص اردر ترس، تابلو معاملاتی را برای دقایقی دنبال کنید. اگر به صورت تدریجی از حجم سنگینی که برای فروش گذاشته شده بود، کاسته شد و همزمان به حجم معاملات نیز اضافه شد، می توان آن را فروش واقعی پنداشت اما اگر هیچ معامله ای صورت نگیرد و همواره قیمت به گونه ای تغییر کند که در سطر دوم و یا سوم باقی بماند، می توان آن را اردر ترس در نظر گرفت.

سفارش و یا اردر ترس همچون کد به کد در بورس روشی برای دور زدن سهامداران عادی برای رسیدن به سود و بازدهی بیشتر می باشد از این رو برای اینکه به دام این شگرد ها نیافتید، بهتر است که جهت سرمایه گذاری در بازار بورس روش های تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال را فرا بگیرید و یا با روش غیر مستقیم سرمایه گذاری وارد بازار بورس شوید.


پسورد فایل :
گزارش خرابی لینک

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

مجموعه همیار سرمایه با پشتوانه ای قوی در امر آموزش و پژوهش و با هدف توسعه دانش مالی و سرمایه گذاری جامعه در سال ۱۳89 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. در طول این سال ها و با فراز و نشیب های اقتصادی کشور، همواره سعی و کوشش مجموعه بر این بوده است که باکیفیت ترین دوره ها را به دانش پذیران خود ارائه دهد و نظرات این دانشجویان پس از پایان دوره می تواند گواه این مدعا باشد.

ورود


نام کاربری:

اردر ترس چیست


رمز عبور:


اردر ترس چیست
اردر ترس چیست
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *