ارز دیجیتال استلار

ارز دیجیتال استلار
ارز دیجیتال استلار



فقط ۲ روز تا پایان جشنواره پاییز با ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان جایزه نقدی

ورود به جشنواره

khanesarmaye – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

ارز دیجیتال استلار یکی دیگر از انواع رمز ارزها است که باید حتماً آن را نیز بشناسید. هر چند تعداد ارزهای دیجیتال در سال‌های گذشته رو به فزونی گذاشته و اکنون تعداد قابل‌توجهی از آن در بازار موجود است، اما سرمایه‌گذاری روی همه‌ی آن‌ها کار عاقلانه‌ای نیست. در این میان برخی از رمز ارزها با امکانات بهتر و امنیت بیشتر توانسته‌اند خود را از سایرین متمایز کنند. ارز دیجیتال استلار نیز یکی از این دسته‌ها می‌باشد که در این مقاله قصد داریم به معرفی آن بپردازیم.ارز دیجیتال استلار

سرفصل های این مقاله

استلار یک شبکه‌ همتا به همتاست که همانند بیت کوین، غیرمتمرکز است. استلار نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال، از تکنولوژی بلاک چین استفاده می‌کند. در این شبکه‌ی غیرمتمرکز، هیچ نهادی مرکزی و تصمیم گیرنده‌ای وجود ندارد. تمام جزئیات تراکنش‌ها در استلار، بر روی بلاک چین آن به‌عنوان یک دفترکل عمومی ذخیره می‌شوند و هر کسی قادر است این دفتر کل و جزئیات تراکنش‌ها را مشاهده کند. در شبکه استلار، اطلاعات به‌جای اینکه در یک منبع متمرکز (مانند یک بانک) جمع‌آوری شوند، بین گره‌‌هایی به‌ هم‌ پیوسته (سرورها) توزیع می‌شوند. کلیه تصمیمات و تأییدهای صورت گرفته در این شبکه از طریق پروتکل اجماع استلار انجام می‌شوند. مدت زمان رسیدن به این اجماع، ۳ الی ۵ ثانیه است. برخلاف شبکه بیت کوین، استلار از سیستم اثبات کار یا همان Proof of Work استفاده نمی‌کند و در عوض تراکنش‌هایش از طریق پروتکل توافقی استلار (SCP) انجام می‌شوند. در بیت کوین، ماینرها برای تائید تراکنش‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند؛ اما در این ارز دیجیتال گره‌های مورد اعتماد که به گره‌های تائید (سرورها) معروف‌اند و Stellar Core را اجرا می‌کنند، وظیفه‌ی تائید تراکنش‌ها را بر عهده دارند. (Stellar Core نرم‌افزاری است که گره‌ها بر روی شبکه از آن استفاده می‌کنند تا به اجماع و تراکنش‌های معتبر برسند).

در ساختار اصلی استلار و ریپل شباهت‌های زیادی وجود دارد. این موضوع دقیقاً به سازنده‌ی اصلی استلار برمی‌گردد. سازنده‌ی این ارز دیجیتال آقای جد مک کالب همان بنیان‌گذار ارشد ارز دیجیتال ریپل است. وی بعد از یک اختلاف به وجود آمده در میان توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال، آن را رها کرد و با تیم شخصی خود اقدام به ساخت ارز دیجیتالی جدید به نام استلار نمود.

در سال ۲۰۱۴ مک کالب یکی از بنیان‌گذاران ارز دیجیتال ریپل با جدایی از این تیم اقدام به توسعه‌ی ارز دیجیتال استلار کرد. در سال ۲۰۱۵ اولین کد نویسی استلار معرفی شد. در ورژن اول ارز دیجیتال استلار به دلیل حضور آقای کالب در تیم ریپل، شباهت‌های زیادی بین این دو وجود داشت. این شباهت حتی به حدی بود که مالکین ریپل و استلار را وارد یک چالش بزرگ نمود. در اواخر سال ۲۰۱۵ اما الگوریتم جدیدی برای استلار معرفی شد و کدهای آن دوباره بازنویسی شدند.

ریپل با هدف برقراری تبادلات مالی بین بانک‌ها و مؤسسات مالی شکل گرفته بود. مدیر استلار با جدا نمودن این ارز از ریپل، هدف بزرگ آن را ارائه‌ی خدمات مالی مقرون‌به‌صرفه با سرعتی بالا به کاربران اعلام کرده است و از این طریق به دنبال ساختن محیطی امن و سریع برای تبادلات مالی خرد در جهان می‌باشد. بلاک چین غیرمتمرکز استلار این توانایی را دارد که در عرض ۳ تا ۵ ثانیه هزاران تراکنش را انجام دهد. این مزیت که هدف اصلی ساخت این رمز ارز نیز بوده است، دلیل اصلی محبوبیت آن نیز محسوب می‌شود.

استلار یک پلتفرم بلاک چین است که به منظور تسهیل تراکنش‌های مالی برون مرزی و بانکی طراحی شده است. این پلتفرم به مسائلی مانند وجوه ارسالی، پرداخت‌های همراه و پرداخت‌های خرد می‌پردازد. هدف بزرگ شبکه استلار، ارائه خدمات مالی مقرون‌به‌صرفه با سرعتی بالاست.

شبکه استلار در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان شاخه‌ای از پروتکل ریپل توسط جد مک ‌کالب (Jed McCaleb) و جویس کیم (Joyce Kim) راه‌اندازی شد. با این حال، از آنجایی که استلار برای حل مشکلات مختلفی طراحی شده است، پلتفرم آن در حال حاضر تفاوت زیادی با ریپل دارد. در آغاز کار، کریپتوکارنسی موجود در این شبکه “Stellar” نام گرفته بود؛ اما پس از آن، برای جلوگیری از هرگونه اشتباه با شبکه استلار، به lumens (XLM) تغییر پیدا کرد. خلاصه‌ای از ویژگی‌های بلاک چین استلار:

استلار، خدمات گسترده‌ای را که انتظار دارید از یک بانک عادی دریافت کنید ارائه می‌دهد، اما با چند تفاوت اساسی. این تراکنش‌ها در یک شبکه‌ی غیرمتمرکز، با هزینه‌ای بسیار کمتر و سرعت پردازش بالاتر از یک بانک سنتی انجام می‌شوند. این پرداخت‌ها در عرض ۳ الی ۵ ثانیه پردازش می‌شوند، تبادل ارزها در این سیستم نسبتاً ساده و هزینه‌های شبکه ناچیز است. تمام این خدمات با رویکردی متفاوت نسبت به بسیاری از پروژه‌های دیگر رمزنگاری ارائه می‌شوند. استلار قصد دارد با ارائه خدمات مالی کم هزینه به مردم سراسر جهان، با فقر مبارزه کند و پتانسیل‌های فردی را به حداکثر برساند.

استلار، مفید و ارزشمند است چراکه یک شبکه تبادل جهانی است که قادر به میزبانی هزاران مبادله بین ارزها و توکن‌ها در ثانیه است. مبادله بین ارزهای دیجیتال یا ارزهای فیات فرایندی زمانبر و پر‌هزینه است که از طریق استلار این مبادلات سریع و ارزان‌تر انجام می‌شوند. XLM دارایی است که برای پرداخت هزینه‌های تراکنش و نگهداری حساب‌ها در شبکه استلار مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچه ارز دیجیتال Lumen مورد پذیرش بیشتری قرار بگیرد، ارزش آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. کمیت بر کمیابی تاثیرگذار است، به همین دلیل قیمت یک Lumen بسیار کم‌تر از قیمت یک بیت کوین است. به سختی می‌توان ارزش Lumen را در آینده مشخص کرد، چراکه این موضوع به شدت با میزان پذیرش گسترده و موفقیت این فناوری مرتبط است.

استلار، به لحاظ امنیتی سابقه‌ی بسیار خوبی دارد. شبکه استلار، تقریبا هیچ گونه هکی را تاکنون تجربه نکرده است. هزینه‌ بسیار کمی که با انجام هر تراکنش این ارز دیجیتال پرداخت می‌کنید، برای جلوگیری حملات DDoS (نوعی حملات سایبری به سرور) مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجایی که، شرکتی بزرگی مانند IBM هم در پروژه‌های خود از این ارز دیجیتال استفاده می‌کند، قطعاً به اندازه‌ کافی ایمن و مطمئن است.

استلار، پردازش حدود ۲۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه را بر عهده دارد. در نتیجه، هر تراکنش حداکثر ظرف ۵ ثانیه تائید می‌شود. این سرعت چشمگیر باعث ایجاد پیشرفت بزرگی در پرداخت‌های برون مرزی شده است.

زمان کوتاه انجام تراکنش‌ها و کارایی عملیاتی بالای این ارز دیجیتال به کاهش هزینه آن منجر شده است. هزینه تراکنش این پروتکل بسیار کمتر از پروتکل پرداختی رقابتی مانند ریپل است.

استلار می‌تواند عناصری مانند قرارداد هوشمند بلاک چین را در کنار ویژگی‌‌هایی چون امضای چندگانه قرار دهد که این ترکیب عملکرد پروتکل پرداخت را به طور کلی افزایش می‌‌دهد.

در نتیجه حفظ قدرت برایش دشوار است. پروتکل پرداخت ریپل بزرگترین رقیب استلار محسوب می‌شود، چراکه هر دوی آنها توسط یک شخص اجرا شده‌اند. به علاوه، مؤسسات بانکی سنتی نیز در تلاش‌اند تا در پرداخت‌های برون مرزی خود، تنوع ایجاد کنند و دسترسی به جوامع مختلف را حفظ نمایند (پلتفرم SWIFT یکی از این نمونه‌هاست).

شما باید حداقل ۲۰ ارز دیجیتال XLM در کیف پول خود داشته باشید.این محدودیت در سیستم، می‌تواند برای کاربرانی که قصد ندارند تا این مقدار در ارز استلار سرمایه‌گذاری کنند، مشکل‌ساز باشد.

در حالی که ریپل یک ارز متمرکز به حساب می‌آید. با اینکه ممکن است بسیاری از کاربران به همین دلیل، استلار را به ریپل ترجیح دهند اما کاربران دیگری نیز مانند بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی، سیستمی متمرکزتر مانند ریپل را ترجیح می‌دهند.

شبکه‌ی استلار در حال ربودن گوی سبقت از شبکه‌ی اتریوم است؛ چراکه عملکرد این شبکه ارزان‌تر و سریع‌تر است و تبادل دارایی یک ویژگی داخلی پروتکل استلار به حساب می‌آید. در حالی که کاربران معمولاً برای انجام تراکنش‌های اتریوم مجبورند از یک صرافی واسط استفاده کنند، سهولت استفاده از استلار موجب شده است که این شبکه محبوبیت زیادی در میان پروژه‌های گوناگون پیدا کند. شرکت IBM یکی از بزرگترین نام‌هایی است که در حال حاضر در چندین پروژه خود از بلاک چین استلار استفاده می‌کند. این شرکت یک سیستم پرداخت مبتنی بر استلار با نام “Blockchain World Wire” را راه‌اندازی کرده است.

نحوه‌ی کار استلار شباهت زیادی به ارز ریپل دارد. نوع شبکه‌ی استلار باعث می‌شود تا روند کار با آن بسیار ساده باشد. استفاده از این ارز دیجیتال در یک بعد در بحث سرمایه‌گذاری و تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر تعریف می‌شود و در بعد دیگر کاربران خرد نیز می‌توانند از شبکه‌ی غیرمتمرکز استلار برای انتقال پول در بین خود استفاده کنند. با استفاده از این سیستم دیگر نیازی به کارهای پیچیده‌ی بانکی برای نقل‌وانتقال پول در سرتاسر جهان نخواهید داشت. بانک‌ها و مؤسسات مالی در سیستم استلار به‌عنوان انچر شناخته می‌شوند که کاملاً اعتمادسازی شده‌اند. بعد از هر ثبت سفارش توسط کاربر در هر گوشه از دنیا، بلافاصله بانک‌های حاضر در شبکه‌ ارز استلار وی را تبدیل به پول فیات کرده و نقل‌وانتقال آن را در سیستم جهانی انجام می‌دهند. جالب است بدانید که تمام مراحل این نقل‌وانتقال در کمتر از ۵ ثانیه به وقوع می‌پیوندد. بلافاصله بعد از درخواست واریز توسط کاربر، مقدار استلار معادل آن به حساب کیف پول طرف مقابل به‌صورت ارزش، اضافه می‌شود.

استلار یک شبکه‌ی ‌اینترنت غیرمتمرکز است که سرورهای آن در هر گوشه‌ای از جهان قرار دارند. هر نهادی هم می‌تواند سرور مخصوص به خود را در اختیار داشته باشد تا سرعت انجام کارهای خود در شبکه را افزایش دهد. برای ارسال ارزهای سنتی در شبکه‌ی استلار این سیستم به‌صورت کاملاً یکپارچه عمل می‌کند. به این صورت که کل سیستم تبدیل به یک دفتر کل می‌شود که هم وظیفه‌ی انتقال پول را به عهده دارد و هم برای امنیت و حفظ سابقه‌ی نقل‌وانتقال‌ها کاربرد دارد. بعد از هر ثبت تراکنشی در شبکه‌ی استلار، این دستور به صرافی استلار منتقل می‌شود. صرافی این ارز دیجیتال نیز به‌صورت غیرمتمرکز در جهان فعالیت می‌کند. این صرافی کوچکترین نقل‌وانتقال‌ها را سریعاً به ارزهای سنتی تبدیل و معادل آن را در حساب شخص دوم قرار می‌دهد.

استلار نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال قابلیت نقل‌وانتقال در کیف پول‌های الکترونیکی را دارد. در ادامه برخی از کیف پول‌های رایج برای ذخیره‌ی این رمز ارز را با هم مرور می‌کنیم.

اولین و اصلی‌ترین کیف پول رایج برای ذخیره‌سازی استلار کیف پول دسکتاپ استلار می‌باشد که به صورت رسمی برای این ارز ساخته شده است. امکان استفاده از این کیف پول در دسکتاپ های ویندوز، مک و لینوکس وجود دارد. کار با این کیف پول بسیار ساده بوده و بدون نیاز به تخصصی خاص هر شخصی می‌تواند از آن برای ذخیره‌ی استلار استفاده کند.

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو یکی از امن‌ترین کیف پول‌های الکترونیکی در جهان است که از آن برای نگهداری و ذخیره‌سازی انبوهی از رمز ارزها می‌توان بهره برد. این کیف پول قابلیت ذخیره‌سازی استلار را نیز در سیستم خود دارد. البته برخلاف کیف پول‌های تحت وب که قیمتی ندارند این کیف پول‌های سخت‌افزاری معمولاً کمی گران هستند. کاربران ایرانی نیز در حال حاضر دسترسی لازم برای خرید کیف پول لجر نانو را دارند.

پاپایابات یک ربات تلگرامی است که روی بلاک پین تلگرام طراحی شده و امکان ذخیره‌سازی برخی از ارزهای دیجیتال در آن برای کاربران وجود دارد. استفاده از این کیف پول در هر سیستم و سخت‌افزاری که تلگرام را روی خودش داشته باشد، قابل اجرا است.

یکی دیگر از کیف پول‌های رایج برای ذخیره‌سازی و نقل‌وانتقال استلار کیف پول تحت وب لابستر می‌باشد. مسلماً کیف پول‌های تحت وب از نظر امنیتی نسبت به نسخه‌های سخت‌افزاری در سطح پایین‌تری قرار دارند اما استفاده از آن‌ها بسیار راحت است. لابستر نیز ساختار بسیار ساده‌ای داشته و هر کاربری در همان ورود اول به این نرم‌افزار می‌تواند از امکانات مختلف آن استفاده نماید. امکان استفاده از آن در پلتفرم‌های موبایل نیز وجود داشته و کاربران اسمارت فون های اندرویدی و یا اپل نیز می‌توانند از مزایای لابستر بهره‌مند شوند. شرکت توسعه‌دهنده‌ی این کیف پول از سیستم‌های امنیتی مختلفی برای حفظ رمزارزهای کاربران استفاده کرده است که شما هم می‌توانید از یکی از آن‌ها یا ترکیبی از آن‌ها بهره‌مند شوید. از این گذشته کیف پول با اتصال به ایمیل شما می‌تواند لیستی از تراکنش‌های انجام‌شده را از این طریق به اطلاع شما برساند.

کیف پول بلاک چین یکی از باسابقه‌ترین کیف پول‌های دیجیتالی است که سال‌هاست مورد استفاده‌ی کاربران این رمز ارزها قرار می‌گیرد. کاربران قدیمی بیت کوین با این کیف پول کاملاً آشنا هستند و اکنون می‌توانند به‌راحتی از آن برای ذخیره‌سازی استلار استفاده کنند. این کیف پول به‌صورت تحت وب نیز استفاده می‌شود و با توجه به سابقه و موارد استفاده‌ای که دارد به اکثر زبان‌های رایج در دنیا توسعه‌یافته است تا کاربران با خیال راحت به استفاده از آن بپردازند.

کاربرانی که با کیف پول‌های الکترونیکی آشنایی داشته باشند و نام تعدادی از آن‌ها را شنیده باشند، احتمالاً با نام کیف پول اتومیک نیز آشنا هستند. این کیف پول یکی از شناخته‌شده‌ترین کیف پول‌های الکترونیکی در جهان است که از آن می‌توان برای ذخیره‌سازی و نقل‌وانتقال تعداد بسیار زیادی از رمز ارزها استفاده کرد. در حال حاضر قابلیت ذخیره‌سازی بیش از ۳۰۰ رمز ارز در کیف پول اتومیک امکان‌پذیر شده است که استلار نیز یکی از آن‌ها است.

با توجه به شهرت و اعتباری که استلار دارد برای مبادله‌ی این رمز ارز پایگاه‌های بسیار زیادی وجود دارد. حتی سایت‌های محلی زیادی نیز اقدام به خریدوفروش این ارز دیجیتال می‌نمایند که درصد بالایی از آن‌ها به‌هیچ‌وجه قابل اعتماد نیستند و خرید از این سایت‌ها می‌تواند ریسک بسیار زیادی برای کاربران به دنبال داشته باشد. در ادامه لیستی از معتبرترین سایت‌ها و پایگاه‌های مبادله‌ی استلار را با هم مرور می‌کنیم.

ارز دیجیتال استلار

یک صرافی بزرگ آمریکایی است که قابلیت مبادله استلار را نیز برای کاربران خود فراهم نموده است.

این صرافی نیز مبدائی آمریکایی داشته و از جمله صرافی‌های بسیار معتبر در عرصه‌ی چینج ارزهای دیجیتال برای کاربران جهانی محسوب می‌شود.

اگر گشتی در فضای اینترنت بزنید احتمالاً با ارز دیجیتال باینانس نیز روبرو خواهید شد. باینانس به گواه بسیاری از کاربران بزرگترین صرافی برای مبادله‌ی رمزارزهای موجود در جهان است که کاربران می‌توانند از نسخه‌ی وب و یا اپلیکیشن موبایلی آن برای مبادله‌ی استلار استفاده کنند. البته استفاده از این صرافی در ایران با استفاده از خدمات وی پی ان امکان‌پذیر خواهد بود.

پلتفرم این صرافی نیز به‌صورت مبتنی بر وب برای کاربران در دسترس است. دفتر اصلی این صرافی نیز در آمریکا است.

بیت فینکس نیز یکی از صرافی‌های بین‌المللی بزرگ برای مبادله‌ی رمزارزهای موجود است. البته امکان استفاده از خدمات این صرافی تنها برای کاربران غیر آمریکایی وجود دارد و کاربران آمریکایی نمی‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

صرافی آپبیت یک صرافی کره‌ای است که با استفاده از خدمات آن امکان مبادله‌ی استلار را خواهید داشت.

صرافی کوین چک یک صرافی بزرگ ژاپنی برای مبادله‌ی ارزهای دیجیتال می‌باشد که امکان استفاده از آن در نسخه‌های وب و اپلیکیشن موبایلی برای کاربران فراهم است.

صرافی مخصوص مبادله‌ی استلار می‌باشد که امکان خرید استلار با ارز فیات در آن برای کاربران فراهم آمده است.

این صرافی نیز ملیتی ژاپنی دارد و امکان مبادله و خریدوفروش استلار را برای کاربران خود فراهم آورده است.

هیوبی نیز یکی دیگر از صرافی‌های بین‌المللی برای مبادله‌ی استلار و سایر ارزهای دیجیتال است که برای مشتریان غیر آمریکایی فعالیت می‌نماید.

این صرافی دارای ملیتی برزیلی است و امکانات خود را در نسخه‌ی تحت وب و نرم‌افزارهای موبایلی برای کاربران عرضه داشته است.

ستلار از سال ۲۰۱۴ توسعه‌یافته است و از آن سال با عرضه و تقاضا و البته گسترش شبکه‌ی خود و همچنین رشد قیمت روبرو بوده است. بالاترین میزان افزایش قیمت این ارز دیجیتال مربوط به یک سال گذشته است که قیمت آن از ۰٫۰۰۲ دلار به ۰٫۶۵ دلار رسیده است. در واقع قیمت این ارز دیجیتال در یک سال گذشته بیش از ۳۰۰ برابر شده است که نشان از توجه ویژه‌ی کاربران به این رمز ارز دارد. البته این پایان راه استلار نیست و همچنان رشد قیمتی این ارز دیجیتال با پیشرفت‌هایی که در آن شاهد هستیم در حال ادامه یافتن است.

در زمان انتشار این مقاله استلار به ۱٫۳۱ میلیارد دلار ارزش در بازار کریپتوکارنسی ها با قیمت ۱۳۳۵ تومان و ۰٫۰۶۵ دلار در حال معامله است.

استلار یکی از ارزهای دیجیتالی است که می‌توانید آن را در صرافی‌های معتبر زیادی پیدا کنید. برای خرید استلار نیز راه‌های پرداخت مختلفی خواهید داشت. دو روش معمول خرید استلار، خرید با استفاده از ارز فیات و همچنین پرداخت با سایر ارزهای دیجیتال است.

استلار از مجموعه‌ای از سرورهای غیرمتمرکز تشکیل شده است که به‌صورت یکپارچه در هر ۲ تا ۵ ثانیه به‌روزرسانی می‌شوند. سیستم بلاک چین استلار در حال حاضر مورد استفاده شرکت بزرگ IBM قرار دارد. پروتکل‌های بلاک چین استلار به‌جای استفاده از ماینرها برای استخراج و تائید از الگوریتم FBA استفاده می‌نمایند. در این الگوریتم تنها زمانی یک تراکنش تائید و اجرا خواهد شد که همه‌ی گره‌ها آن را تائید کرده باشند. ازاین‌رو استلار را می توان شبکه‌ای کاملاً ایمن نامید. از این گذشته پایین بودن هزینه‌ی تراکنش در سیستم این شبکه نیز باعث جلوگیری از حملات DDoS می‌شود تا کاربران با خیال راحت‌تری از آن استفاده نمایند.

جد مک کالب مؤسس هر دوی این پروژه‌ها بود. در کنار شباهت‌های این دو پروژه، تفاوت‌های اساسی نیز بین این دو پلتفرم مشاهده می‌شود. با اینکه ریپل عمدتاً بر حفظ مشارکت با بانک‌های بزرگ و مؤسسات مالی تمرکز دارد، این ارز بر ارتقاء دانش مالی جهانی متمرکز شده است. پروتکل پرداخت استلار (Stellar Core)، از الگوریتم پروتکل اجماع استلار (SCP) و پروتکل ریپل از یک مکانیسم اجماع اثبات صحت (PoC) استفاده می‌کند. تاریخ تأسیس استلار، ۳۰ جولیای ۲۰۱۴ و تاریخ تأسیس ریپل، ۱ ژانویه ۲۰۱۲ است. مدت زمان مورد نیاز برای تراکنش‌های استلار، ۳ الی ۵ ثانیه و برای ریپل ۴ ثانیه است. زبان برنامه‌نویسی استلار، C/C++، JavaScript و GO و برای ریپل C/C++، JavaScript، Java و GO است. بازار هدف استلار، عموم مردم و ریپل، مؤسسات مالی است.

استلار و اتریوم از نظر ساختار و کاربرد شباهت زیادی با هم دارند . هر دو به نوعی به دنبال یک هدف هستند. ازاین‌رو رقابت بین این دو ارز می‌تواند بسیار پیچیده‌تر شود. با این حال بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که استلار در آینده می‌تواند محبوبیتی بالاتر از اتریوم داشته باشد. طبق نظر کارشناسان قراردادهای هوشمند استلار به دلیل قابلیت چند امضاء و نیاز به تائید چند گره و همچنین توابع مستقل از زمان فضای امن‌ترین نسبت به اتریوم برای کاربران ایجاد می‌نمایند. با این حال این دو ارز رقیب بسیار جدی با هم می‌باشند.

در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که ارزهای دیجیتال بسیار زیادی با ایده‌ها و پروتکل‌های مختلف ارائه شده‌اند. اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام ارزیابی این ارزها باید ملاک قرار دهیم، اعتبار توسعه‌دهندگان می‌باشد. دانش بالا باعث ایجاد رمز ارزهایی با امنیت زیاد و سرعت مناسب شده و رشدهای انفجاری در آن‌ها ایجاد می‌نماید. استلار نیز یکی از این رمز ارزها است که با توجه به تیم قدرتمندی که در اختیار دارد، توانسته به یکی از امن‌ترین و سریع‌ترین شبکه‌های ارز دیجیتال در دنیا تبدیل گردد.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 3 / 5. تعداد امتیاز: 3

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

از سال 1390 که مجموعه خانه سرمایه شروع به کار کرد تمام تلاش من و همکارانم ایجاد مرجعی برای آموزش واقعی و صحیح موفقیت مالی و سرمایه گذاری بوده است مرجعی که کمک می کند زندگی بهتری برای خود و اطرافیانمان بسازیم.ما اعتقاد داریم ثروت زمینه ساز رشد انسان در سایر ابعاد زندگیست و با آموزش روش های درست موفقیت مالی و سرمایه گذاری، نه تنها خودمان به ثروت دست خواهیم یافت بلکه وطنی ثروتمند خواهیم داشت.

تهران، پاسداران، بوستان دوم، گیلان غربی، بن بست مریم، پلاک ۲  ۰۲۱-۹۱۰۰۷۵۹۰  

لینک های آموزشی مهم

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

Stellar ist ein Open-Source-Protokoll für den Wertaustausch, das Anfang 2014 von Jed McCaleb – dem Schöpfer von eDonkey – und Joyce Kim gegründet wurde. Zu seinen Vorstandsmitgliedern und Beiratsmitgliedern zählen Keith Rabois, Patrick Collison, Matt Mullenweg, Greg Stein, Joi Ito, Sam Altman, Naval Ravikant und andere.[1] Das Stellar-Protokoll wird von einer Non-Profit-Organisation, der Stellar Development Foundation, unterstützt.[2] Im Oktober 2017 gründeten Stellar und IBM eine Partnerschaft. IBM nutzt das Stellar-Netzwerk zur Vereinfachung von internationalen Zahlungen.[3] Ebenso unterstützt IBM den Stablecoin „Stronghold USD“, welcher nahezu 1:1 im Verhältnis mit dem US-Dollar steht, da für jeden vollen Coin genau ein US-Dollar reserviert wird – ähnlich wie bei der Kryptowährung Tether.[4][5]

Die eigens entwickelte Kryptowährung Stellar Lumens (XLM) erreichte im Januar 2018 eine Marktkapitalisierung von fast 16 Mrd. US-Dollar und ist aktuell eine der zehn wertvollsten Kryptowährungen.[6]

Beim Start basierte Stellar auf dem Ripple-Protokoll, welches jedoch nach einigen Anpassungen des kritischen Konsensuscodes an das Stellar-Netzwerk überlastet war. In der Folge behauptete Stellar-Mitbegründerin Joyce Kim, dass dies ein Fehler im Ripple-Protokoll sei, wohingegen diese Aussage jedoch in einem Blogpost von Stefan Thomas – dem CTO von Ripple – in Frage gestellt wurde.[7] Die Stellar Development Foundation erstellte daraufhin eine aktualisierte Version des Protokolls mit einem neuen Konsensalgorithmus, der auf völlig neuem Code basiert. Der Code und das Whitepaper für diesen neuen Algorithmus wurden im April 2015 veröffentlicht und das aufgerüstete Netzwerk im November 2015 live geschaltet.[8]

Stellar ist ein Open-Source-Protokoll für den Geldwechsel.[9] Verschiedene Server führen eine Softwareimplementierung des Protokolls aus und nutzen das Internet, um sich mit anderen Stellar-Servern zu verbinden und mit diesen zu kommunizieren, wodurch ein globales Netzwerk für den Austausch von Werten entsteht. Jeder Server speichert einen Datensatz aller Accounts im Netzwerk. Diese Datensätze werden in einer Datenbank namens Ledger gespeichert. Server schlagen Änderungen für das Hauptbuch vor, indem sie Transaktionen vorschlagen, die Konten von einem Zustand in einen anderen verschieben, indem sie den Kontostand ausgleichen oder eine Eigenschaft des Kontos ändern. Stimmen alle Server mit dem Satz von Transaktion für das aktuelle Hauptbuch überein, wird ein Prozess, der Consensus genannt wird, durchgeführt. Der Consensusprozess findet in regelmäßigen Abständen statt, typischerweise alle zwei bis vier Sekunden. Dies hält die Kopie des Ledgers jedes Servers synchron und identisch.[10]

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، استلار یک شبکه همتا به همتاست که همانند بیت کوین، غیرمتمرکز است. استلار نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال، از تکنولوژی بلاک چین استفاده می کند. در این شبکه ی غیرمتمرکز، هیچ نهادی مرکزی و تصمیم گیرنده ای وجود ندارد. تمام جزئیات تراکنش ها در استلار، بر روی بلاک چین آن به عنوان یک دفترکل عمومی ذخیره می شوند و هر کسی قادر است این دفتر کل و جزئیات تراکنش ها را مشاهده کند. در شبکه استلار، اطلاعات به جای اینکه در یک منبع متمرکز (مانند یک بانک) جمع آوری شوند، بین گره هایی به هم پیوسته (سرورها) توزیع می شوند.

کلیه تصمیمات و تأییدهای صورت گرفته در این شبکه از طریق پروتکل اجماع استلار انجام می شوند. مدت زمان رسیدن به این اجماع، ۳ الی ۵ ثانیه است. برخلاف شبکه بیت کوین، استلار از سیستم اثبات کار یا همان Proof of Work استفاده نمی کند و در عوض تراکنش هایش از طریق پروتکل توافقی استلار (SCP) انجام می شوند. در بیت کوین، ماینرها برای تأیید تراکنش ها با یکدیگر همکاری می کنند؛ اما در این ارز دیجیتال گره های مورد اعتماد که به گره های تائید (سرورها) معروف اند و Stellar Core را اجرا می کنند، وظیفه ی تأیید تراکنش ها را بر عهده دارند. (Stellar Core نرم افزاری است که گره ها بر روی شبکه از آن استفاده می کنند تا به اجماع و تراکنش های معتبر برسند).

استلار یک پلتفرم بلاک چین است که به منظور تسهیل تراکنش های مالی برون مرزی و بانکی طراحی شده است. این پلتفرم به مسائلی مانند وجوه ارسالی، پرداخت های همراه و پرداخت های خرد می پردازد. هدف بزرگ شبکه استلار، ارائه خدمات مالی مقرون به صرفه با سرعتی بالاست.

شبکه استلار در سال ۲۰۱۴ به عنوان شاخه ای از پروتکل ریپل توسط جد مک کالب (Jed McCaleb) و جویس کیم (Joyce Kim) راه اندازی شد. با این حال، از آنجایی که استلار برای حل مشکلات مختلفی طراحی شده است، پلتفرم آن در حال حاضر تفاوت زیادی با ریپل دارد. در آغاز کار، کریپتوکارنسی موجود در این شبکه “Stellar” نام گرفته بود؛ اما پس از آن، برای جلوگیری از هرگونه اشتباه با شبکه استلار، به lumens (XLM) تغییر پیدا کرد.

دارای پایگاه داده باز و غیرمتمرکز است.

ارز دیجیتال استلار

زمان تائید تراکنش ها بین ۳ الی ۵ ثانیه است

قادر است هزاران تراکنش را در ثانیه مدیریت کند

از پروتکل اجماع استلار استفاده می کند

توکن استلار “Lumen” نام دارد و با نشانه ی اختصاری “XLM” مشخص می شود.

استلار، خدمات گسترده ای را که انتظار دارید از یک بانک عادی دریافت کنید ارائه می دهد، اما با چند تفاوت اساسی. این تراکنش ها در یک شبکه ی غیرمتمرکز، با هزینه ای بسیار کمتر و سرعت پردازش بالاتر از یک بانک سنتی انجام می شوند. این پرداخت ها در عرض ۳ الی ۵ ثانیه پردازش می شوند، تبادل ارزها در این سیستم نسبتاً ساده و هزینه های شبکه ناچیز است. تمام این خدمات با رویکردی متفاوت نسبت به بسیاری از پروژه های دیگر رمزنگاری ارائه می شوند. استلار قصد دارد با ارائه خدمات مالی کم هزینه به مردم سراسر جهان، با فقر مبارزه کند و پتانسیل های فردی را به حداکثر برساند.

استلار، مفید و ارزشمند است چراکه یک شبکه تبادل جهانی است که قادر به میزبانی هزاران مبادله بین ارزها و توکن ها در ثانیه است. مبادله بین ارزهای دیجیتال یا ارزهای فیات فرایندی زمانبر و پر هزینه است که از طریق استلار این مبادلات سریع و ارزان تر انجام می شوند. XLM دارایی است که برای پرداخت هزینه های تراکنش و نگهداری حساب ها در شبکه استلار مورد استفاده قرار می گیرد. هرچه ارز دیجیتال Lumen مورد پذیرش بیشتری قرار بگیرد، ارزش آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. کمیت بر کمیابی تاثیرگذار است، به همین دلیل قیمت یک Lumen بسیار کم تر از قیمت یک بیت کوین است. به سختی می توان ارزش Lumen را در آینده مشخص کرد، چراکه این موضوع به شدت با میزان پذیرش گسترده و موفقیت این فناوری مرتبط است.

آیا ارز دیجیتال Lumen امن است؟

استلار، به لحاظ امنیتی سابقه ی بسیار خوبی دارد. شبکه استلار، تقریبا هیچ گونه هکی را تاکنون تجربه نکرده است. هزینه بسیار کمی که با انجام هر تراکنش این ارز دیجیتال پرداخت می کنید، برای جلوگیری حملات DDoS (نوعی حملات سایبری به سرور) مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که، شرکتی بزرگی مانند IBM هم در پروژه های خود از این ارز دیجیتال استفاده می کند، قطعاً به اندازه کافی ایمن و مطمئن است.

سرعت بالای تراکنش ها:

استلار، پردازش حدود ۲۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه را بر عهده دارد. در نتیجه، هر تراکنش حداکثر ظرف ۵ ثانیه تائید می شود. این سرعت چشمگیر باعث ایجاد پیشرفت بزرگی در پرداخت های برون مرزی شده است.

هزینه تراکنش پایین:

زمان کوتاه انجام تراکنش ها و کارایی عملیاتی بالای این ارز دیجیتال به کاهش هزینه آن منجر شده است. هزینه تراکنش این پروتکل بسیار کمتر از پروتکل پرداختی رقابتی مانند ریپل است.

بهره گیری از عناصر فنی پیشرفته

استلار می تواند عناصری مانند قرارداد هوشمند بلاک چین را در کنار ویژگی هایی چون امضای چندگانه قرار دهد که این ترکیب عملکرد پروتکل پرداخت را به طور کلی افزایش می دهد.

عدم تمرکز استلار

مشارکت با نام های بزرگی مانند IBM

استلار با رقابت بالایی روبرو است

در نتیجه حفظ قدرت برایش دشوار است. پروتکل پرداخت ریپل بزرگترین رقیب استلار محسوب می شود، چراکه هر دوی آنها توسط یک شخص اجرا شده اند. به علاوه، موسسات بانکی سنتی نیز در تلاش اند تا در پرداخت های برون مرزی خود، تنوع ایجاد کنند و دسترسی به جوامع مختلف را حفظ نمایند (پلتفرم SWIFT یکی از این نمونه هاست).

دارای محدودیت در دسترسی برای انجام تراکنش

شما باید حداقل ۲۰ ارز دیجیتال XLM در کیف پول خود داشته باشید.این محدودیت در سیستم، می تواند برای کاربرانی که قصد ندارند تا این مقدار در ارز استلار سرمایه گذاری کنند، مشکل ساز باشد.

استلار، یک ارز غیرمتمرکز است

در حالی که ریپل یک ارز متمرکز به حساب می آید. با اینکه ممکن است بسیاری از کاربران به همین دلیل، استلار را به ریپل ترجیح دهند اما کاربران دیگری نیز مانند بانک ها و سایر موسسات مالی، سیستمی متمرکزتر مانند ریپل را ترجیح می دهند.

جد مک کالب مؤسس هر دوی این پروژه ها بود. در کنار شباهت های این دو پروژه، تفاوت های اساسی نیز بین این دو پلتفرم مشاهده می شود. با اینکه ریپل عمدتاً بر حفظ مشارکت با بانک های بزرگ و موسسات مالی تمرکز دارد، این ارز بر ارتقاء دانش مالی جهانی متمرکز شده است. پروتکل پرداخت استلار (Stellar Core)، از الگوریتم پروتکل اجماع استلار (SCP) و پروتکل ریپل از یک مکانیسم اجماع اثبات صحت (PoC) استفاده می کند. تاریخ تأسیس استلار، ۳۰ جولیای ۲۰۱۴ و تاریخ تأسیس ریپل، ۱ ژانویه ۲۰۱۲ است. مدت زمان مورد نیاز برای تراکنش های استلار، ۳ الی ۵ ثانیه و برای ریپل ۴ ثانیه است. زبان برنامه نویسی استلار، C/C++، JavaScript و GO و برای ریپل C/C++، JavaScript، Java و GO است. بازار هدف استلار، عموم مردم و ریپل، موسسات مالی است.

شبکه ی استلار در حال ربودن گوی سبقت از شبکه ی اتریوم است؛ چراکه عملکرد این شبکه ارزان تر و سریع تر است و تبادل دارایی یک ویژگی داخلی پروتکل استلار به حساب می آید. در حالی که کاربران معمولاً برای انجام تراکنش های اتریوم مجبورند از یک صرافی واسط استفاده کنند، سهولت استفاده از استلار موجب شده است که این شبکه محبوبیت زیادی در میان پروژه های گوناگون پیدا کند. شرکت IBM یکی از بزرگترین نام هایی است که در حال حاضر در چندین پروژه خود از بلاک چین استلار استفاده می کند. این شرکت یک سیستم پرداخت مبتنی بر استلار با نام “Blockchain World Wire” را راه اندازی کرده است.

سخن پایانی

با توجه به بررسی ها، به نظر می رسد که مخاطبان این ارز دیجیتال نظرات و انتقادات منفی کمی نسبت به آن بیان کرده اند. این ارز از تیم پشتیبانی قدرتمندی برخوردار است و مزیت های بسیاری نسبت به پروژه های مشابه دارد. اما به یاد داشته باشید که پیش از سرمایه گذاری در هر ارز دیجیتالی، باید تحقیقات لازم و کافی انجام دهید، با اشخاص حرفه ای مشورت کنید و هرگز بیش از توان خود در این زمینه سرمایه گذاری نکنید.

استلار در سال ۲۰۱۴ و با ماهیتی تقریباً مشابه با ریپل متولد شد. جالب است بدانید که استلار را در واقع می‌توان شاخه یا فورک ریپل دانست. جد مک کالب، بنیانگذار ارشد ریپل با چند نفر از توسعه دهندگان بر سر مسائلی اختلاف نظر داشت که باعث شد در نهایت جد مک کالب ریپل را رها و روی استلار کار کند. در حالی که ریپل به ارائه راه حل برای انتقال بین بانک‌های سراسر جهان متمرکز است، استلار قصد تسهیل پرداخت‌های بین افراد را در سراسر جهان دارد. اما تقریباً شیوه کار هر دو یکی است.

لومن (XLM)، واحد ارز استفاده شده در شبکه استلار است و ۱۰۰ میلیارد از آن ایجاد شده‌است که رفته رفته و به صورت خودکار به بازار عرضه می‌شود. هر تراکنش در شبکه استلار فقط ۰٫۰۰۰۱ کارمزد دارد و کمتر از ۶ ثانیه انجام می‌شود.

در سایت رسمی، استلار خود را یک زیربنای پرداخت متن باز و توزیع شده معرفی می‌کند. پروتکل آن‌ها با استفاده از پرداخت‌های برون مرزی، امکان تبادل با ارزهای سنتی و با تبدیل خودکار را بین مردم سراسر جهان فراهم می‌کند. شبکه استلار غیرمتمرکز است اما مانند ریپل و برخلاف بیت کوین روی بلاک چینفعالیت نمی‌کند. ارز شبکه استلار یا همان لومن قابل استخراج نیست و توسط شرکت مقدار مشخصی ایجاد شده‌است.

به جز استفاده به عنوان ارز دیجیتال با کارمزد کم و سرعت بالا، استلار فراتر از یک ارز دیجیتال است. سازمان‌هایی مانند بانک و سیستم‌های مالی که اصطلاحاً در شبکه به آن انچر (Anchors) گفته می‌شود در شبکه ارتباطات را بررسی می‌کنند. انچرها نهادهای قابل اعتمادی هستند که نقش پل‌های ارتباطی را در شبکه استلار را ایفا می‌کند. مثلاً شما در آمریکا و دوست شما در فرانسه است و از شما درخواست پرداخت ۱۰۰ یورو می‌کند. شما می‌توانید از شبکه استلار استفاده کنید و معادل دلاری را برای دوستتان بفرستید. این پول در بانک فرانسه کاملاً خودکار تبدیل به یورو خواهد شد و به دست دوستتان خواهد رسید. پس استلار می‌تواند مانند بقیه ارزهای دیجیتال در ولت‌ها جابه‌جا شود یا از شبکه آن برای پرداخت‌های ارزی دیگر استفاده شود.[۱][۲][۳][۴]

بنیان‌گذار استلار فردی به نام مک کالب است که به دلیل مشکلاتی که با گروه ریپل پیدا کرده بود، آنجا را ترک کرد. با وجود تشابهات ساختاری استلار با ریپل تفاوت‌هایی میان این دو وجود دارد. برای نمونه، برخلاف ریپل شما برای عضویت در استلار نیازی به تأیید هویت ندارید و البته استلار بیشتر در میان افراد و عموم استفاده می‌شود. از طرفی استلار یک شرکت غیرانتفاعی و معاف از مالیات است.[۵]
ارز دیجیتال استلار

شبکه استلار ارزی به‌نام لومن (XLM) دارد که برای پرداخت کارمزدها از آن استفاده می‌شود. پرداخت در استلار از کارمزد بسیار پایینی (XLM 0.00001) برخوردار است که در مقایسه با بیت کوین هزینه‌ای ندارد. برطبق قانونی که در استلار وجود دارد هر کاربر باید حداقل یک لومن (XLM) در حساب خود داشته باشد تا بتواند از خدمات استفاده کند (بر خلاف ریپل که نیاز به 20 XRP می‌باشد). علاوه بر این، پلتفرم استلار از سطح امنیت بالایی نیز برخوردار است. سرعت تراکنش در شبکه استلار بین ۳ تا ۵ ثانیه می‌باشد و این شبکه توانایی پردازش ۱۰۰۰۰ تراکنش بر ثانیه را دارد.

یکی از فواید استلار را می‌توان در کشورهای در حال توسعه دید. کشورهای در حال توسعه یا کشورهایی که با تحریم روبه‌رو هستند و برای انجام معاملات تجاری خود و دستیابی به سرویس‌های مالی مشکل دارند، می‌توانند از استلار استفاده کنند. از دیگر فواید استلار می‌توان به تبدیل ارز دیجیتال به پول رایج کشوری اشاره کرد. بسیاری از افراد یا سرمایه‌گذاران ممکن است در ارتباطات خود به یک نوع ارز خاص نیاز داشته باشند و پلتفرم مالی استلار به دلیل ارتباط با بانک‌های بزرگ دنیا و شراکت با کمپانی IBM توانسته در این زمینه پیشگام باشد.

برای خرید و فروش استلار لومن، صرافی‌های رمزارزی وجود دارند که شما می‌توانید با ارزهایی چون دلار، یورو یا حتی بیت کوین ارز خود را خریداری کنید. استلار از ارزش بازاری مناسبی برخوردار است و می‌توان آن را در میان ده ارز دیجیتال برتر یافت. کراکن kraken یکی از صرافی‌هایی است که خریدوفروش استلار لومن انجام می‌دهد. این صرافی از امنیت خوبی برخوردار است و برای خرید از آن ابتدا باید با استفاده از پول رایج کشوری احراز هویت صورت گیرد. از دیگر امکانات این صرافی می‌توان به اتصال حساب بانکی بین‌المللی به حساب موجود در صرافی اشاره کرد.
به دلیل جدید بودن استلار نمی‌توان فرمول مخصوصی برای رشد ارزش آن در نظر گرفت. بااین‌حال استلار از سال ۲۰۱۷ همانند ارزهای دیگر، رشدی صعودی داشته و در زمانی مشابه با ارزهای دیگر دچار کاهش ارزش شده‌است.

استلار (Stellar) یکی از ارزهای دیجیتال محبوب است که در سال های اخیر به عنوان یکی از رقبا برای بیت کوین توانسته است به دستاوردهای قابل توجهی دست پیدا کند و همچنین افراد زیادی از جمله توسعه دهندگان را به خود جذب نموده است. با رشد 41,900 درصدی لومن (Lumen) در سال 2017 میلادی، استلار به یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شد. استلار می تواند یکی از گزینه های مناسب برای معامله گرانی باشد که قصد ایجاد تنوع و سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را دارند. با وب سایت سیگنال در این آموزش همراه شده تا بیشتر با این ارز دیجیتال آشنا شوید.

استلار شبکه ای غیرمتمرکز برای انجام عملیات پرداخت است که با استفاده از دفتر کل توزیع شده روی تکنولوژی بلاک چین به افراد امکان معاملات برون مرزی را می دهد. استلار در سال ۲۰۱۴ و با ماهیتی تقریبا مشابه ریپل (Ripple) به وجود آمد. در واقع استلار را می توان شاخه یا فورکی (Fork) از ریپل در نظر گرفت. در حالی که ریپل به ارائه راه حلی برای انتقال بین بانک های سراسر جهان متمرکز است، استلار قصد تسهیل پرداخت های بین المللی افراد را در سراسر دنیا دارد.

Stellar با هدف ایجاد پلتفرمی سریع، ارزان و امن برای انتقال وجوه و پر کردن شکاف بین ارزهای دیجیتال و سیستم های پرداختی سنتی به وجود آمد. استلار توسط سازمانی غیرانتفاعی به نام Stellar Development Foundation مدیریت می شود.

لومن ارز دیجیتال استلار است که با علامت اختصاری XLM در بازار های بین المللی شناخته می شود و میزان کل عرضه آن 100 میلیارد واحد است که با گذشت زمان و بصورت خودکار به بازار عرضه می شود. لومن ها در قسمت های مختلفی از شبکه استلار مورد استفاده قرار می گیرند به صورتی که مثلاً کاربران برای کمک به شبکه در امر شناسایی حسابهای غیرفعال باید حداقل 0.5 لومن در حساب خود داشته باشند. همچنین لومن به منظور پرداخت کارمزد تراکنش های درون شبکه استلار نیز مورد استفاده قرار می گیرد که حداقل آن 0.00001 XLM است.

بصورت خلاصه تعدادی از ویژگی های مهم ارز دیجیتال Stellar بصورت زیر می باشد:ارز دیجیتال استلار

ارز دیجیتال استلار در واقع فورکی از ریپل نیست. با این حال به این دلیل که این دو از پروتکل اجماع به جای الگوریتم گواهی اثبات کار استفاده می کنند، تشابهات بسیار زیادی با یکدیگر دارند. هر تراکنش برای ورود به دفتر کل ریپل باید توسط 80 درصد نودها تایید شود، اما در استلار اینگونه نیست و هر گره به تنهایی می تواند عملیات اعتباردهی و تایید را انجام دهد.

علاوه بر این، تفاوت دیگر این دو در اهداف تعریف شده آن هاست. تمرکز ریپل بیشتر موسسات مالی و بانگ ها هستند، این در حالی است که استلار قصد تسهیل پرداخت های بین المللی افراد را در سراسر دنیا دارد. استلار سازمانی غیرانتفاعی است که هدف اصلی آن فراهم آوردن بستری برای افراد و انجام تراکنش ها با سرعت بالا و هزینه های کم است.

مقایسه کلی ریپل و استلار و تفاوت های آنها را می توانید با یک نگاه در جدول زیر مشاهده کنید:

سال 2014 – پروژه استلار توسط جد مک کالب (Jed McCaleb)، بنیانگذار ریپل، و وکیلی به نام جویس کیم (Joyce Kim) با راه اندازی سایتی به نام Secret Bitcoin Project کلید خورد.

جولای 2014 – سازمان Stellar Development Foundation توسط همکاری با فردی به نام پاتریک کولیسون و سرمایه اولیه 3 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد و پلتفرم استلار بصورت رسمی به دنیا معرفی شد.

آوریل 2015 – سازمان Stellar Development Foundation پروتکل اجماع استلار را بصورت عمومی معرفی کرد.

نوامبر 2015 – در این تاریخ نام توکن این شرکت از استلار به لومن تغییر
داده شد.

مخترع استلار همان گونه که گفته شد جد مک کالب است. او یکی از بنیان گذاران صرافی ارز دیجیتال Mt.Gox بود که پس از هک و زیان 450 میلیون دلاری از این صرافی جدا شد. پس از آن مک کالب ارز دیجیتال ریپل را بنیان گذاری نمود، اما در سال 2013 میلادی به علت اختلاف عقیده ای با بقیه اعضای پروژه از این پروژه نیز جدا شد و کمی بعد از آن در سال 2014 استلار را ارائه کرد.

Stellar در حال حاضر به یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال در دنیا تبدیا شده است اعضای تیم اصلی آن علاوه بر مک کالب شامل پاتریک کولیسون (Patrick Collison)، مت مالنوگ (Matt Mullenweg)، ناوال راویکنت (Naval Ravikant) و سم آلتمن (Sam Altman) است.

حال که با ویژگی های استلار آشنا شدید، وقت آن فرارسیده که ببینیم این ارز دیجیتال چگونه کار می کند. به این منظور با مثالی ساده این مبحث را شرح خواهیم داد.

فرض کنید آلیس قصد ارسال پول به باب را دارد. آلیس در آمریکا و باب در نیجریه زندگی می کنند. آلیس قصد ارسال 100 دلار به باب را دارد با این فرض که در هنگام رسید این مقدار به واحد پول نیجریه نایرا تبدیل شده و به دست باب برسد. این فرآیند چگونه انجام می شود؟

فرض کنید، آلیس در بانک A واقع در آمریکا و باب در بانک B واقع در نیجریه سرمایه گذاری کرده اند.
هردوی این بانک ها به شبکه استلار متصل هستند یا به اصطلاح آنکور (Anchor) هستند.

آلیس 100 دلار را برای باب ارسال می کند، این تراکنش در عرض چند ثانیه به بانک باب یا همان B برای تطبیق مشخصات ارسال می شود. لحظه ای که بانک A سیگنالی مبنی بر صحت اطلاعات از بانک B دریافت کند، وجوه مربوطه از حساب آلیس برداشت می شود. سپس به شکل توکن لومن به شبکه استلار منتقل می شود، سپس داخل شبکه بهترین نرخ ارز برای تبدیل دلار به نایرا (واحد پول نیجریه)  انتخاب شده و به حساب باب در بانک B منتقل می شود.

پلتفرم Stellar در حقیقت سیستمی غیرمتمرکز و همتا به همتا است. در یک شبکه غیرمتمرکز موجودیتی مرکزی وجود ندارد که تمامی فرایند ها را کنترل نماید.

اطلاعات تمامی تراکنش های استلار در بلاک چینی که مانند دفتر کلی توزیع شده عمل می کند ثبت و ذخیره می شود؛ بطوری که هر کسی در شبکه می تواند به آن دسترسی داشته باشد و این اطلاعات را مشاهده کند.

با استفاده از پروتکل اجماع تمامی تصمیمات و اعتبارسنجی ها روی شبکه توسط افراد انجام می شود. این پروسه هر 3 الی 5 ثانیه یکبار اتفاق می افتد.

آنکورها در واقع موجودیت هایی روی شبکه استلار هستند که
سرمایه پذیر هستند و می توانند اعتبارات را منتشر و توزیع کنند. (مانند بانک ها و
موسسات مالی)

یکی دیگر از ویژگی های مهم شبکه Stellar حالت صرافی گونه آن است؛ یعنی اینکه امکان معاوضه یک واحد پولی با واحد پولی دیگر در نرخ ارزی از پیش تعیین شده را به افراد می دهد. در واقع دفتر کل استلار تبدیل به بازاری برای خرید و فروش ارزهای مختلف شده است.

یکی دیگر از ویژگی های مهم استلار انجام تراکنش ها با ارزهای مختلف است؛ یعنی آلیس می تواند با داشتن دلار برای باب یورو ارسال کند. (آلیس دلار ارسال نموده و باب یورو دریافت کند.)

همانند دیگر ارزهای دیجیتال بهترین و امن ترین روش برای ذخیره سازی استلار استفاده از کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال است. در حال حاضر لجر (Ledger Nano S) محبوب ترین و امن ترین کیف پول دیجیتالی است که استلار را پشتیبانی می کند. همچنین گزینه ای دیگر برای ذخیره سازی لومن ها کیف پول سخت افزاری Trezor است.

در این میان کیف پول نرم افزاری Solar Wallet نیز می تواند گزینه خوبی باشد، اما عیب آن این است که به غیر از استلار ارزهای دیجیتال دیگر را پشتیبانی نمی کند. کیف پول دیگری به نام Atomic Wallet نیز وجود دارد که می تواند 300 کوین و توکن مختلف از جمله XLM را در خود ذخیره کند. دو کیف پول ذکر شده از سیستم عامل های مختلفی همچون ویندوز، مک، اندروید و iOS پشتیبانی می کنند.

همان گونه که قبلا گفته شد استلار همچون ریپل قابلیت استخراج ندارد. تعداد کل توکن XLM موجود 100 میلیارد می باشد که بصورت متمرکز و با گذشت زمان توسط بنیاد توسعه دهنده Stellar بصورت خودکار عرضه می شود.

با افزایش تقاضا در اوایل سال 2018 میلادی قیمت استلار به بالاترین مقدار خود تا امروز یعنی 0.87556 دلار رسید. پس از آن قیمت این ارز دیجیتال در اکثر اوقات سال 2018 روندی صعودی داشت. با این حال اواخر سال گذشته قیمت XLM کاهش شدیدی را تجربه نمود و از اوایل سال 2019 روندی سینوسی و اکثرا نزولی و در اواسط آن روندی سینوسی و اکثرا صعودی را در پیش گرفته که تا حال حاضر ادامه داشته است. در زمان انتشار این مقاله آموزشی قیمت هر واحد XLM در سطح 0.059934 دلار قرار دارد.

با استناد به نمودار Google Trends نیز میتوان دریافت که میزان محبوبیت استلار در اواخر سال 2017 و اوایل سال 2018 به اوج خود رسیده است که تایید کننده افزایش قیمت ها در نمودار قیمتی بالا در ماه های مشابه میباشد.

اگر ریپل برای بانک ها و موسسات مالی بزرگ دنیا ساخته شد، استلار هم برای تسهیل فرآیند تراکنش ها بین افراد به وجود آمد. رشد روز افزون و توانایی بالقوه استلار در بازار ارز دیجیتال نباید نادیده گرفته بشود. در حال حاضر Stellar با شرکت های بزرگ زیادی از جمله IBM ،Deloitte و Stripe همکاری می کند که این امر باعث گسترش و محبوبیت روزافزون این ارز دیجیتال شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام وقت بخیر خیلی ممنونم از عزیزانی که این مقاله رو در اختیار عموم گذاشتن
یه سوال داشتم
میخواستم بدونم این ارز در آینده چقدر رشت خواهد داشت آیا مثل بیت کوین میتونه ارزش پیدا کنه
ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز
می‌تونید بخش تحلیلهای ارز دیجیتال رو مطالعه کنید

مایلید در کدام زمینه ها ایمیل دریافت کنید؟

کوین سرا – در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار بیت کوین و ارزهای رمزپایه مطلع می شوید.

چگونه می توان از طریق استخراج ابری کسب سود کرد؟


پاییر چیست؟ چگونه یک حساب پاییر بسازیم؟

موج الیوت چیست؟ آیا استفاده از آن در معاملات کارایی دارد؟

یرن فایننس (YFI) چیست؟ چگونه می توان آن را بدست آورد؟
ارز دیجیتال استلار

استلار(به انگلیسی: Stellar؛ نماد: XLM) یک ارز دیجیتال رمزپایه یا رمزنگاری شده است. ارز استلار در عمل یک کوین غیر قابل استخراج است. کوین های غیر قابل استخراج در ابتدا توسط خالق آن کوین استخراج شده اند و سپس به عموم عرضه می شوند.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره نام و ایمیل برای ارسال نظرات بعدی از این مرورگر

تایید در کمتر از چند دقیقه، من هر ۵ دقیقه پروفایلم رو چک میکنم دوستان

اگه لینک واستون باز نشد حتما از تحریم شکن استفاده کنید
لینک دعوت:

https://initiativeq.com/invite/gowUbQt5h

اگه باورشون نداری چرا اومدی اینجا نظر دادن
یا نه اومدی گردش.

با سلام روش خرید یوآن دیجیتال چین رو میگین،ممنون

سلام سیس کوین نمیشه اینجا فروخت

سلام من چند ماهیه که من ارز دیجیتال cbm دارم خیلی راضی هستم

سلام این ارزروچجوری وازکجا بخریم من واردسایتش شدم هف هشتاارزدیگه نشون میداد مثل بیت تریکس وخیلی سخته ثبت نام واحراز هویتش ایرانو اصلانداره توکشورهاش کسی راهی بلده واسه خریداین ارزممنون میشم راهنمایی کنه؟؟؟

تایید در کمتر از چند دقیقه، من هر ۵ دقیقه پروفایلم رو چک میکنم دوستان
لینک دعوت:

https://initiativeq.com/invite/gowUbQt5h

دوستان اگر لینک برایتان باز نشد حتما از تحریم شکن استفاده کنید.

ببین مثل من اشتباه نکن من درعرض یه هفته 30نفروزیرمجموعم کردم الان اکانتم بسته شده ونمیتونم کسیو زیرمجموعم کنم میگن لیستت کامل شده بایدزیرمجموعه هات نفراضافه کنن که واسه من هم امتیازیاهمون کیواضافه بشه چهارتا ادم درست حسابی اددکن به مشکل نخوری

با سلام . مدتی در سایت https://eth.cryptominer.tel/ کار میکنم. حالا میخام برداشت کنم. کسی هست بتونه راهنماییم کنه؟ آدمین محترم ، لطفا پاسخ رو به ایمیلم بفرستین. ممنون میشم.

پاسخ بدین با مراما

سلام برای خرید ارز دیجیتالی یوان چین چطوری باید اقدام کنیم.شما میتوانید کمک کنید برای خرید.

کیف پول اتومیک چطور کیف پولی هست خوبه و قابل اطمینان با نه و برای خرید و فروش مناسب هست

درود
کیف پول امنی هست ولی کارمزد جابجایی بالایی داره و حتی برای چنج کردن هم کارمزد بالایی میگیره , باید ببینید چه کوینی میخواهید ذخیره کنید در کیف پولتون !!!
اگه ترون و کوین های وابسته هست , از ترون لینک پرو استفاده کنید , واگرنه برای کوین دیگه من شخصا کوینومی رو پیشنهاد میکنم!
البته برای کوین vet من خودم اتومیک رو نصب کردم

با سلام و خسته نباشید.
۱-کدام کیف پول بهتر است برای استفاده.
۲-برای خرید و فروش ارز دیجیتال باید چیکار کرد.
۳-خرید و فروش ارز دیجیتال خوبه و سود داره

دوستان از کجا یوان دیجیتال بخرم؟

اگه راستش روبخواین همه ارزهای دیجیتال اسکم هستند چون ارزش ذاتی ندارن و صرفا بصورت قرادادی مبادله میشن. اسکناس کاغذی در هر کشور بر پایه ذخایر طلا و داراییهای خاصی چاپ و ارزش گذاری میشه ولی ارزهای دیجیتال مبنای مشخصی ندارند. مثل جنس عتیقه میمونن که که سمسار هر چی تیغش ببره می فروشه.

سلام متاسفم این قدر بدون اطلاعات و پشتوانه صحبت میکنین بهتره اول کمی مطالعه راجب ارز های فیات و دیجیتال داشته باشین بعد نظر بدین…..

سواد کافی نداری نظر نده

سلام آرش جان
در مورد موجودیت کل ارزها دقیقا به زبان ساده گفتی و حرفتم درسته
اما در مورد اینکه اسکم هستن مطمعنن اشتباهه چون مثلا بیتکوین که همه میشناسن هر چهار سال پاداش استخراجش یا همون سختی بدست آوردنش نصف میشه که جلوی تورم و خیلی چیزها رو میگیره
در مورد اینکه مثل سمساری میمونه در اشتباهید چون هر ارز دیجینالی که مردم بخرن حتما قیمتش عوض میشه یعنی در کل این ارزها دولتی نیستند و ارز مردم حساب میشن چون فقط مردم دنیا میتونن قیمتشو بالا پایین ببرن که اگه در این ضمینه مطالعه کرپه باشین مطمعنن اسم نهنگ های ارز بگوشتون خورده که ثروت زیادی دارن و گاها دست به یکی میکنن و یک ارز خاص رو میخرن و میفروشن و از تاثیر همین خرید فروش ها پول خوبی به جیب میزنن
دنیای ارز دیجیتال خیلی وسیعه و پر از انتخاب های گوناگون
مطمعنن این پولها جای پولهای کاغذی رو میگیرن بدلیل اینکه ساختار بلاکچین جوری هست که غیر متمرکزه و به هیچ وجه نمیشه توش دست برد .. یه مثال : من مقداری از هر ارزی رو که به کیف شما بفرستم همین معامله توسط چندین ملیون آدم تایید میشه و من و شما نمیتونیم این وسط کاری انجام بدیم چون همه شاهد هستن که انتقال انجام شده(یعنی نه چک نه سفته نه قول نه وعده .. هیچکدوم اینجا جایی ندارن
تنها فرضیه اینکه یک حکومت بخواد کنترل یک ارز رو در دست بگیره و بخواد فقط یکم قیمت رو بالا پایین کنه باید 51 درصد از کل کامپیوتر و موبایل و هر وسیله هوشمند توی دنیا رو در اختیار داشته باشه که این امر محاله (این فقط برای تاثیر روی ارز بود چه برسه بخوان کلا ارز رو از بین ببرن که هیچوقت شدنی نیست)
ارز دیجیتال پول آیندست و هیچ شکی توش نیست و جالبه با هرچقد پول میتونید وارد این بازار بشید و خودتون فکر کنین و تحقیق کنین و ارز بخرید و مطمعنا سودآور خواهد بود مگه اینکه به حرف های بقیه گوش کنید و ضرر موقت کنین(چون مثل بورس بالا پایین داره و اگه ضررم کردی مطمعنن با صبر کردن سود میکنی)
آرزوی سلامتی و موفقیت براتون دارم
کوچیک شما محمدعلی 🌷🌷🌷

البته نمیدونم چجور اینقدر مطمئنید که کلاهبرداریه ، اگه مستندات خودتون رو بیان میکردید درستتر بود

ارز آریا کوین رو میگم

ارز دیجیتال استلار

سلام من کجا میتونم کیو مو بفروشم؟

تقریبا میشه گفت که هیچ جا کیو نمیخره
ولی اگر فروختی دیگه تو کیو سرمایه گذاری نکن که اینده نداره

سلام
ارزهایی که هنوز تایید جهانی نشدن و در هیچ صرافی لیست نشدن رو نمیشه خرید یا فروخت … نمیگم امثال کیو و پی نتوورک کلاهبردایه .. چون هنوز دارن پشتوانه جمع میکنن و یروز به ICO جهانی میرن و قیمت‌گذاری میشن اونوقت میبینید چه جوری قیمت هاشون با خرید و فروش مردم بالا میره … در این مورد(کیو و پی نتوورک) رمز و ایمیلتون رو حتما تو دفتر یادداشت کنین برای روزی که لیست بشه و مورد تایید قرار بگیره بتونین دوباره لاگین بشین و ارزتون رو به کیف پول بریزید و خرید و فروش رو شروع کنید . هنوز هیچ قیمتی و حتی زمان تایید شدنشون معلوم نیست ولی بالاخره تایید میشن

اگه میخواین کلیک کنید و پول واقعی در بیارید اولا نباید توقع داشته باشین زود پولدار بشین .. سایت های معتبر زیادی وجود دارن که در قبال دیدن تبلیغات بهتون ارز بیتکوین یا لایت کوین و و و میدن حتی رول ساعتی داره اما باید صبور باشید
من بشخصه از لحاظ کلیکی فقط توی سه سایت و دو اپلیکیشن و یک موتور جسنحو فعالیت میکنم و همشونم برداشت داشتم..کلا قبل از وارد شدن به خرید ارز دوسال فقط و فقط کلیک میکردم و به کیف پولم انتقال میدادم .. البته خودم چندین ماه توسط کانال های تلگرام و بعضی سایتای اسکم وقتم تلف شد ولی.. بالاخره سایتای معتبر رو پیدا کردم ..شما میتونید با همین سرچ کردن توی گوگل روزانه با 32 تا سرچ حدودا 2,400 تومان پول در بیارین(فقط با سرچ ساده)
من نه کانال دارم نه پست میذارم که کسی بیاد زیرمجموعه من بشه .. فقط دوسدارم اطلاعاتم رو با هموطنام به اشتراک بذارم و اگه میشه توی نظرات اسم این سایت های معتبر رو ببرم حتما اینکارو میکنم (نه با دادن لینک رفرال خودم بلکه اسمشونو به فارسی میگم خودتون برید ثبت نام کنید)
در بعضی سایتها معمولا کامنتها اگه حاوی اسم اپلیکیشن یا اسم سایت توش باشه منتشر نمیشه اما اگه این سایت خوب کوین سرا میذاره هموطنامو راهنمایی کنم و نظرمو تایید میکنه مطمعنن دریغ نمیکنم و راهنمایی میکنم
موفق و موید باشید و صد البته سلامت 🌷🌷🌷

حداقل بکم تحقیق کن و بعد پست بگذار همه مثل شما اسکل و پکیج فروش نیستند که مزخرفاف شما را قبول کنند
در ضمن اریا کوین قابل استخراج هست ولی بخاطر سختی شبکه فعلا مقرون به صرفه نیست برای استخراج
در ضمن فراموش نکن آریا در مقابل حملات 51% کاملا ایمن هست قبول نداری از همکارانت بپرس که چندبار هزاران دلار هزینه کردند و شکست خردند

سلام ممنون

سلام ایا سایتی برای استخراج یرن فایننس هست

درود بنده دو کامپیوتر متوسط دارم و قبض برقمون هم مبلغ ثابتی میاد استخراج ارز به صرفه هست و اینکه کدوم ارز رو استخراج کنم؟
هر پیشنهادی بدید ممنون میشم.

استخراج هیچ ارزی با کامپیوتر به صرفه نیست اگر رم قویی داشته باشی شاید بتوی اتریم استخراج کنی

سلام.چطور میتوان یوان چین کوین خرید؟

.لطفا دوستانی که اطلاع دارند بفرمایند از چه کیف پولی برای yfi استفاده کنم ؟ شنیدم تراست والت بعدا نصب کردم چندین ارز رو داره ولی این ارز رو نداره شاید به اسم دیگری است یا هرچه دیگه Guarda رو نصب کردم ولی کیف و ادرس برای یرن فایننس نداره لطفا رهانمایی کنید .

شما با مراجعه به سایت کوین سرا می توانید جواب سوال خود را پیدا کنید.https://coinsara.com/review-yearn-finance-yfi/

سلام
اول اطلاعات ارزتون رو پیدا کنید مثل لیبل و اعشار و شماره قراردادش
بعد توس همون تراست والت یا کوینومی برید قسمت اد توکن بزنین و اطلاعاتی که گفتم رو وارد کنید تا ارزتون به کیف اضافه بشه .. کیف اتمیک هم میشه اینکارو کرد
حتما بعد اضافه کردن به کیف … به لوگوی ارزتون توجه کنید و مطمعن بشید خودشه چون خیلی ارزها اسمشون شبیه همدیگست
موفق و سالم باشید 🌷🌷🌷

سلام کی میشه ارز کیو رو فروخت و چطوری بفروشیم ممنون میشم کسی راهنمایی کنه

سلام؛مگه ارز Q رایگان و شما گرفتید ؛که میخواید بفروشیش

سلام من ۱۲ هزار یونی دارم و اینکه چجوری میتونم تبدیل به تومان کنم و برداشتش کنم؟ میشه هرکیی خوند راهنماییم کنه؟

من تو بانک او ترون پول گذاشتم همه ترونهام رفته .چطور میشه برداشت کنم .ممنون

سلام
بانک آف ترون وسطای تابستون بود یادمه واردش شدم و خودش پیام هشدار داد که از این به بعد سرمایه گذاری نکنید یا کوتاه مدت سرمایه بذارید چون ریسکش بالاست .. مطمعنم بعضی از دوستان متوجه پیام شدن و شاید خیلی ها هم اصلا براشون پیام هشدار نیومده .. درست یمدت بعد این هشدارشون دیگه یجورایی اسکم شد و دیگه براش نمیصرفید که سود بدن به مردم
هموطنم شکور عزیز … میدونم حس بدیه که ثمره زحمتتو از دست بدی اما کاش زودتر با بانک آف ترون آشنا میشدی و به سودت میرسیدی ولی الان ناراحتی چیزی رو حل نمیکنه .. اولا توصیه میکنم گاهی اوقات بری و چک کنی شاید راهی باشه برای برداشت .. دوما اگه راهی نبود بجاش انگیزه بگیر و با سایتای قطره ای سعی کن حداقل یه بخشی از پولتو یجورایی جبران کنی
من توی سایپر دراگون به اصرار دوستم اونموقه 0.002 ساتوشی گذاشتم و بعد شش روز اسکم شد .. جدا از اینکه رفتم از صرافی اونموقه دقیقا با 208 هزار تومن اون سرمایه رو خریدم و جایگزین کردم … اما با خودم گفتم حداقل شبا یساعت قبل خواب برم در کنار بقیه کارها دوتا سایت کلیکی معتبر رو هم کلیک کنم و یجورایی هم خودم رو تنبیه کنم بابت اینکه چرا با اصرار دوستم رفتم تو سایتی که بهش اعتماد نداشتم سرمایه گذاشتم و هم اینکه بذارمش پای تجربه بد و ازش درس بگیرم و با همین سایت کلیکی هرچقد شد جبران ضرر کنم که اتفاقا بعد 70 روز تونستم 200 هزار ساتوشی رو بدست بیارم
به خودم گفتم چرا در کنار خرید از صرافی روزی یساعت نرم یه سایت کلیکی؟
میتونستم نرم و با خودم بگم ولش کن فدای سرم 208 تومن پوله مگه چی شده .. ولی لُپ کلام اینکه میشه از هر طریقی حالا هرچقدم کم باشه درآمد کسب کرد

امیدوارم هیچکسی ضرر نکنه و همه با اطلاعات تحقیقات خودمون و در آخر با تصمیمی که خودمون میگیریم بریم جلو نه با تحلیل های بقیه .. 🌷🌷🌷

دوستان پی نتورک خیلی خوب داره جلو می‌ره قابل توجه اونایی که میگفتن کلاهبرداریه می‌خوام بگم که شبکه بلاکچینشو هم تشکیل داده و الان ند ها و سوپر ند ها میتونن شبکه رو ببینن،تو خود ایران هم چنتا فروشگاه هست که بجای ریال ارز پی دریافت مسکنه،هر کی خواست بره نصب کنه همین الان تو ایران ۲۰هزار بصورت توافقی معامله میشه ولی تراکنشای خارجی رو که دیدم ارزشش خیلی بیشتر از اینم بود،مثلا کفش آدیداس رو با یه پی و لپ تاپ دل رو با ۱۱۳پی خریده بودن،هر کی خواست بره نصب کنه فقط حواستون باشه که برای هر نفر یک اکانت ساخته باشه نه بیشتر،کد معرفمو هم پایین ومیزارم کسی خواست می‌تونه راهنمایی کنم تو قسمت چت پای.
rouintan.
دانلود از گوگل پلی و اپ استور

با وجود انسان هایی مثل شماست که زندگی سخت میشه

اره والا ،الکی بچه های مردم رو سرکار نذار

با سلام و احترام بنده نزديك دو سال هست كه ارز ازبيت خريداري كردم قرار بود ارديبهشت ٩٨ قيمت گذاري بشه مه تا الان خبري نست،از اساتيد محترم ميشه خواهش كنم نظراتشون رو در مورد اين ارز بفرمايند و در مورد آينده ي اين ارز نظراتتون رو لطف كنيد ؟بينهايت سپاس

ببخشید آیا aitrades.com کلاهبردار از آب درومده؟من ۵۰۰۰ دلار توش داشتم.

بله کلاه برداره

ارز پای هم کلاهبرداره

سلام هموطن
تا الان که ازمون خاسته روزانه یک کلیک کنیم و چندتا زیرمجموعه بیاریم که اونا هم فقط روزی یک کلیک کنن.. خودم فقط 4 نفر آوردم و بعدش بقیه رو به اون 4 نفر معرفی کردم .. اگه چیزی ازمون گرفته بود یا چیزی بیشتر از کلیک کردن ازمون خاسته بود میشد بگیم کلاهبردار…ولی چرا بی صبری و کم تحملی و نا امیدی خودمون رو به کلاه بردار بودن پی نتوورک ربط بدیم؟ خب نهایتا خسته و نا امید شدی دیگه از این به بعد کلیک نکن چرا بقیه رو تشویق میکنی؟ (اکثرا بعد فیلتر شدنش دیگه کلیک نمیکنن) اشکال نداره ولی لطفاً جیمیل و رمز ورودیتونو یادداشت کنید برا روزی که تایید شد … اگرم نشد که نشد..چیزی کم نشده روزی یبار یا چند روز یبار سه تا لمس صفحه چه ضرری داشته که کلاهبرداری باشه…روزی چندین هزار بار صفحه گوشیو لمس میکنیم این چندتا هم روش
سنک مفت گنجشک هم مفت…تایید نشد که هیچی از دست ندادیم .. اما اگه تایید بشه یچیزی بدست میاریم..هممون بدست میاریم

در مورد دوستی که گفت کفش آدیداس 113 پی …فقط سکوت میکنم چون اگه آدم بگه لطفا با کد من وارد شید خیلی بهتره تا این دروغ ها…آخه چیزی که هنوز تایید نشده چطور فروشگاه ها قبول میکنن؟ انگار با پول برره بری آیفون بخری
گیرم مثلا مثلا مثلا بلاکچینش درست شده باشه گیرم بازم فقط مثلا بشه مانیتورش کرد ولی وقتی تایید نشه و قیمتش معلوم نشه کدوم فروشگاه یا اصلا کدوم فردی میاد بخره؟؟

هموطنایی که اطلاعاتشون کمتره رو چرا باید سکو کنیم برای بالا رفتن خودمون

خدا کنه یروز تایید بشه تا حداقل هموطنامون تو این وضعیت یه کمکی بحالشون شده باشه

موفق و سلامت باشید 🌷🌷🌷

سلام چطور میشه ارز cvt رو خرید

سلام چطور مییشه این ارز رو خرید

سلام

دلایل و مستندات شما در مورد کاهبرداری بودن این پروژه چیست؟

سلام خسته نباشید دوستان من یکی مشکلی توی کیف پول کونومی داشتم این هست که مونرو داخلش ریختم ولی نمی تونم برداشت کنم لطفا راهنماییم کنید

دوست گرامی فعلا در دسترس نیست چند روز دیگه امتحان کن

میشه بفرمایین ارزQچیه وایا واقعیت داره یانه ثبت نام کنیم یانه؟

سلام ارز دیجیتال Q حدود دو هفته گذشته عرضه شد به هر نفر 2000 حدودا داده و رایگان. حالا اگه بعدا ارزش پیدا کنه یه چیزی میشه فعلا هم عرضه نداره.

درود بر شما
ارز Q چه موقع قابل خرید و فروش میشه ؟ من حدود ۱۷۰۰۰ تا دارم

سلام دوستان وقت همگی بخیر میخواستم از تریدرای حرفه ای بپرسم نظرشون درمورد ارزترون وآیندش چیه من تازه وارداین عرصه شدم و همون اول۲۷هزارتا ترون خریدم روی قیمت۸۸۷ ولی الان هی داره میادپایین وکلا چیز مثبتی ازش توسایتا ندیدم.من میخوام این ارزوتاپایان سال نگه دارم به نظرتون چجوری میشه

سلام ارز بسیار خوبیه ولی باید صبر داشته باشی تا خبرهای فاندامنتال بعدی برای صعود

کسی می دونه برا ارز بیت تورنتbtt کدام کیف پول مناسبه؟؟؟؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

لجر

به نظر من برو دوج کوین بخر هم قیمتش نسبت به بقیه ارزونتره – هم افت قیمت خیلی داشته – هم سرشناسه تو بیشتر سایت ها خارجی – ولی بیت تورنت را تو خیلی سایت ها خارجی باهاش کار نمیکنن

Trust

Tron wallet خوبه
Tron link بهتره ! اما ترون ولت برای موبایل راحت ترو را دست تره و بسیار امنیت خوبی داره اما برای اینکه بخوای باهاش بیت تورنت نگه داری کنی باید فیلتر شکن وصل کنی که بدون اذیت کردن برات لود کنه تعداد توکن هاتو

ارز بیت تورنت رو میتونید روی ترون ولت یا تراست ولت بریزید
البته که کیف پول های دیگه ای هم هستش

سلام
کیف پول ترون ولت

توی کیف پول ترون لینک پرو , ترون ولت و ترون پاکت و اتومیک میتونی بی تی تی نگهداری کنید

ارز Q چیه و آیا ارزشی داره یا نه؟ ممنون میشم جواب بدید

ارز کیو هنوز قیمت گذاری نشده ولی با تیم کار کشته و با تجربه ای پی پال حتما قیمت گذاری خوبی روش انجام میشه . هدفشون 1 دلاره
من توصیه میکنم برای بلند مدت نگه دارید چون نگرش خیلی ها نسبت به این ارز مثبت هست و میگن که بیت کوین جدید هستش این ارز

سلام ببخشید ایا میشه با چنتا جیمیل وارد بشی و چنتا حساب داشته باشی برا ارز کیو از طریق گوگل

سلام.نه نمیشه

بله Qقرار قیمت 1 دلار بهش بدن

جرت

نظرتون درباره ارز هالیوودد کوین چیه؟

سلام لطفا میتونین برای استخراج ارز مجازی راهنماییم کنید یک ارز ارزان قیمت با رشد بالا مثل آنتولوژی

اگه نظر منو میخوای بیا برو همین ارز بی ایکس بی رو کار کن خیلی خوب برو راجبش تحقیق کن

سلام ،اگه کسی حرفه‌ای هست لطفا راهنمایی کنه
الان بهتره چی بخریم ؟ وتا کِی نگهش داریم و بفروشیم؟
از

سلام خسته نباشید،اگر امکانش هست میشه بگید ک عایا سایتhttps://computta.com/?ref=621992 برای استخراج بیتکوین یک سایت معتبره و میشه برداشت گرد از این سایت؟

سلام سوالی ندارم دستتون درد نکنه
خسته نباشید
ادامه بدید پاینده باشید
فردا دوابره میام
دستتون درد نکنه از شما بسیار ممنون انشالله همیشه برقرار باشید
جیباتون پر از بیت کوین کیفاتون پر از لایت کوین

سلام سوالی ندارم خسته نباشید

سلام
میخواستم درباره هشدار اسکمی که داده شده جدی بگیریم و الف خرید کنیم یا نخریم

من می خواستم بیت کوین اتم خرید کنم
میشه بگید کدوم صرافی میفروشه؟؟؟

سلام با بروز رسانی کیف پول اتمیکم موجودی کاردان و پرید علت چیه؟

نمیپره. با نسخه دسکتاپ میتونید برگردونید. به پشتیبانی پیام بدید راهنماییتون میکنن

خسته نباشید.ایاخریدار کالیفرنیوم هستش

سلام چطور میشه تو این بیت تورنت سرمایه گذاری کرد میشه بگین

سلام لطفا بگین این ultra رو چجوری میشه خرید .یا از چه ولتی میشه چنج کرد و داخلش نگه داشت

جسارتا لیبرا کسی هست بخره؟؟؟

چرا اجازه میدید سوالهایی که هیچ ربطی به این صفحه (نانو) نداره اینجا پرسیده بشه؟
آدم میاد اینجا ببینه در مورد نانو چه دیدگاه هایی وحود داره. از شیر مرغ تا جون آدمیزاد اینجا صحبت شده الا نانو 😐

دقیقا بهدنکته خوبی اشاره کردی ممنون

اقا erd در بایننس تبدیل نمیشه.کسی میدونه چرا؟ممنون میشم راهنمایی کنید

با سلام شما در جریانید که چرا رمز ارز ERD در صرافی بایننس نمایش نمیده در ضمن سایت TRADINGVIEW هم نشونش نمیده

سلام.خسته نباشید من نمیتونم چند تا ارز رو جا بجا کنم.مثلا دنت.اصلا انتقال پیدا نمیکنه.چه چیزی نیازه تا انتقالش باز بشه

یه سوال داشتم لطفا پاسخ بدید .
من مدتی هست که از کیف پول تراست والت استفاده میکنم .
و چند وقت پیش خود کیف پول 888’888واحد kickToken به ارزش ۲۳دلار ریخته توش
این چیه و چرا قابل برداشت یا انتقال نیست

سوال داشتم.
چطور از ترون والت همراه میتونم قرارداد هوشمند tron gold رو ترون بزارم

سلام
چرا ایمیل من تایید نمیشه

ممنون ک به روزید

سلام من میخواستم یکم بیت کوین بخرم اما داره میره بالا ایا پاین میاد یا فقت میره بالا

سلام و احترام
ببینید هر چیزی تو دنیا عمر خودش و داره و بیت کویین کشش اینو نداره مثلا پولتونو بخوابونید ده سال به امید اینکه ده سال دیگه پولتون چند برابر بشه و روزی میرسه که بیت کویین هم ماننده خیلی ارز های دیگه از دور خارج بشه
من نمیگم خیلی بار علمیم زیاده برعکس هیچی از ترید کردن هم بلد نیستم چون تا الان خیلی ضرر دادم و دوست ندارم کسی مثل من ضرر کنه بعنوان برادر کوچیک تر به شما نصیحت بی گدار به آب نزنید و گول تبلیغاتو نخورید
شما حالا میتونید یه مقدار تحقیق کنید از اساتید ترید کمک بگیرید داخل وب سایت ها تحقیق کنید و بعد بصورت کوتاه مدت ترید کنید خوابوندن پول بلند مدت اشتباهه به نظر من
موفق و پیروز باشید
یاعلی

سلام بر اساتید محترم
ارز trtl را از کدام صرافی داخلی تهیه گنیم

سلام. وقت بخير يك كيف پول كه IQ رو پشتيباني كنه لطفا بهم معرفي كنيد و صرافي جهت فروشش. ممنونم

کیف پول trust wallet.
و صرافی هم بایننس

وقت بخیر لطفا راهنمایی کنید سایتی هست که لحظه ورود ارز ها رو به صرافی های خارج از ایران رو اعلام کنه ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

سوال منم هست

کوین مارکت کپ

چه صرافی و ولتی ارز کوبوکوین را ساپورت میکند؟؟؟

سلام
حداقل تعداد ترون برای خرید باید چقدر باشه

سلام.الان تزوس بخرم سه ماه دیگه چه پیش بینی میکنید؟

سلام ولت تورچین کسی میدونه؟

سلام این ارز رو از کجا میشه خرید uycc

من ۳۰ لیبرا دارم چطور میتونم اونو مستقیم بفروشم.ممنون میشم راهنمایی کنید

ترون والت داخل مرورگرش مارکت های زیادی داره براحتی میتونید چنج کنید

لطفا جواب بدید

سلام من ۱۳ تا بیت کوین استخراج کردم میتونم بفروشمشون

chetori estekhraj kardi yade maham bede

به نظر من یکسال دیگه بفروش

از کجا ؟ با ماینر؟ چند تا صرافی هست . صرافی ارز اینجا خوبه. من کار کردم

سلام میتونید توضیح بدید چطور استخراج کردید؟
ممنون میشم

اره چرا نشه

سلام اول برداشتش کن و به یک کیف پول انتقالش بده بعد اقدام بفروش کن

سلام من دیجی بایت ماین میکنم .دنبال خریدارم

سلام چطوری ماین میکنین

من از این ترز خرید کردم دوستم گفت باید تبدیل کنم به ارز دیگری آیا این واقعیت دارد؟

تمام ارزها از دید این سایت اسکم و کلابرداری هستن بعد چند ماه تو رتبه ی 1 تا صد هستن همه شون خخخخخخخخخخخخخخخخخ او..ل

افرین

بیت کویینم همین حرفو امثال تو میزدن که هر یدونه بیت کویین قیمتش به 8000دلار رسید 🙂

سلام به همگی
خوتستم بدونم نظر دوستانی ک اطلاعات دارن در مورد دگ کوین چیه نطرشون؟

سلام چگونه ارز کین بخرم؟

سلام .خسته نباشید .
این ارز ترامپ کوین رو از کجا و چطور میشه خرید و فروش کرد ؟
ممنون

سلام
یکی بی زحمت راهنمایی کنه
ترون لینک از گوشی پاک شده دوباره نصب کردم import کردم قسمت private key
12 کلمه رو هر طور مینویسم میزنه اشتباه
موندم چکار کنم
فقط میشه ازطریق واچ والت وارد شد اما ترانسفر نمیشه کرد
چرا 12 کلمه رو نمی پذیره
دقیقا موقع نصب اولیه 12 کلمه رو درست نوشتم و یادداشت کردم
خواهشا راهنمایی کنید

توی قسمت provate key نباید 12 تا کلمه بزنی اون
باید قسمت mnemonic pharase اون 12 تا کلمه رو بزنی !!

حتما باید حروف کوچک باشه و بین هر کلمه فقط یه فاصله

باید بین هر کلمه یه فاصله بذاری مثلا ماشین خانه .اینجوریه فقط

گرایویت کی با 12 کلمه عبور فرق میکنه عزیزم

یه ارزفیات،باآینده ای روشن

در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

تماس با ما: [email protected]

محبوب ترینها

موج الیوت چیست؟ آیا استفاده از آن در معاملات کارایی دارد؟


پاییر چیست؟ چگونه یک حساب پاییر بسازیم؟

چگونه می توان از طریق استخراج ابری کسب سود کرد؟

پر بحث ترینها

ارز دیجیتال کیو یا Initiative Q چیست؟ آیا یک طرح کلاهبرداری است یا…

دیفای چیست؟ اهداف، مزایا و موارد استفاده آن چه هستند؟

کیف پول ترون والت چیست؟ نحوه نصب و راه اندازی آن چگونه است؟

الگوریتم Equihash چیست؟ چه ارزهایی از آن استفاده می کنند؟

کمتر از 2.5 میلیون بیت کوین برای استخراج باقی مانده

بلومبرگ: شاخص های کلیدی به روند صعودی بیت کوین اشاره می کنند

در حال حاضر کدام کارت های گرافیک برای استخراج اتریوم مناسب تر…

منتخب سردبیر

کیف پول ترون والت چیست؟ نحوه نصب و راه اندازی آن چگونه است؟

همه چیز درباره کیف پول تراست والت(trust wallet)؛ نحوه نصب، راه…

5 نکته ای که هر سرمایه گذار مبتدی باید بداند

5 علامتی که نشان می دهند احتمالا بیت کوین وارد چرخه صعودی خواهد شد

نحوه تنظیم و پیکربندی کیف پول اندروید مایسلیوم: راهنمای مبتدیان

استیکینگ اتریوم 2.0 چیست و چگونه کار می کند؟

بیت مین قدرتمندترین دستگاه استخراج خود را عرضه کرد

چگونه می توان از طریق استخراج ابری کسب سود کرد؟


پاییر چیست؟ چگونه یک حساب پاییر بسازیم؟

موج الیوت چیست؟ آیا استفاده از آن در معاملات کارایی دارد؟

یرن فایننس (YFI) چیست؟ چگونه می توان آن را بدست آورد؟

خوش آمدید؛ به حساب خودتان لاگین کنید

بازیابی کلمه عبور

یک کلمه عبور از طریق پست الکترونیک برای شما ارسال می شود.

احتمالا این روزها در اخبار و رسانه‌ها درباره‌ استلار (stellar) چیزهایی شنیده باشید ویا مطالبی در سایت های مختلفی درباره اینکه استلار چیست و چطور می توانید استلار را استخراج کنید به دست آورید دیده اید. استلار از زمان عرضه یعنی سال 2014 نوسانات فراوانی داشته و همین باعث شده بر سرزبان ها بیوفتد و افراد زیادی درباره اینکه استلار چیست به جستجو بپردازند. استلار در رده جهانی در جیگاه 13 قرار دارد و مبادلات آن در روز به رقمی برابر با 436.55 میلیون دلار میرسد. استلار بعد از بیت کوین، ریپل، لایت کوین، بایننس کوین و اتریوم به عنوان یکی از معروف ترین ارزهای دیجیتال شناخته شده است. اما علاوه بر استلار، ارزهای دیجیتال دیگری نیز وجود دارد. در این مقاله درباره اینکه استلار و یا لومن (XLM) چیست و سوالاتی که به طور روزمره درباره آن پیش می آید توضیح داده شده است.با ایرانیکارت همراه باشید.

استلار، در سال 2014 یک ارز دیجیتال شکل گرفت که تقریبا تمام فرآیند و رویکرد های آن مشابه با ریپل بود. این شباهت در کارایی بی دلیل نبود و میتوان عمده ترین دلیل آن را این دانست که این کوین یعنی استلار یکی از فورک های ریپل به حساب می آید و پس از ایجاد مشکلاتی در بین توسعه دهندگان و بنیان گذار این ارز دیجیتال، تصمیم به آن شد که راه خود را از هم جدا کنند و اینگونه بود که استلار پرورش یافت و به دنیا معرفی شد. تفاوت عمده این دو هم میتوان به این موضوع اشاره کرد که ریپل جهت ارائه راه حل برای انتقال بین بانک های سراسر جهان توسعه یافته در حالی که استلار قصد تسهیل پرداخت های بین افراد را در سراسر دنیا دارد.

تصور کنید که شما در میلان حضور دارید و دوستی در منهتن از شما درخواست 1000 دلار پول را میکند. شما از کدام سرویس میخواهید بهره ببرید که هم ایمن باشد، سریع باشد و همچنین مشکلاتی در زمینه تبدیل واحد های پولی برای شما به وجود نیاید؟ شما به حساب خود رجوع میکنید و مبلغی را که قصد انتقال آن را دارید را از طریق استلار و یا همان لومن منتقل میکنید. یورو شما وارد چرخه میشود و در بین بانک انتقال پیدا میکند و در کمتر از 5 ثانیه انتقال شما انجام میشود و پول به دلار تبدیل میشود و به مقصد مورد نظر شما میرسد.

استلار به عنوان یک شبکه فوق پیشرفته مالی، با داشتن ارتباطاتی که در بین بانک های معتبر است. بر خلاف بیت کوین که بر روی شبکه بلاک چین فعالیت میکند، استلار بر روی شبکه غیر متمرکز خود فعالیت میکند و همچنین این ارز قابل استخراج نیست و در اول مقدار معینی از آن تولید شده است. همین امر باعث میشود که این ارز قابل استخراج نباشد. این ارز از پل های به اصطلاح ارتباطی با نام انکر (anchors) سود میبرد و فعالیت های مالی بر این بستر انجام میگیرند.ارز دیجیتال استلار

باید بدانید که نه تنها این فرآیند سریع هستند بلکه بسیار کارمزد پایینی دارند و برای هر تراکنش مبلغی برابر با 0.001 سنت به عنوان کارمزد از شما کسر میشود.

لومن (XLM) نام ارزی است که در تراکنش های استلار استفاده میشود. راه های زیادی برای تهیه این ارز بیان شده است که نمیتوان به همه آنها اعتماد کرد. ولی به صورت کلی میتوانید از طریق صرافی های آنلاین و یا وبسایت های معتبر خرید و فروش ارز های دیجیتالی اقدام کنید. همچنین میتوانید این رمزارز را از ایرانیکارت نیز تهیه فرمایید.

خرید استلار XLM

باید از این مساله مطلع باشید که قیمت این ارز به واسطه غیر متمرکز بودنش عوامل داخلی شرکت ارایه دهنده اش میتواند بسیار بر روی قیمت آن تاثیر گذار باشد. شما برای استفاده از این سرویس نیز مانند تمام موارد دیگر باید کیف پولی در جهت نگهداری آن تهیه کنید. با رجوع به سناریو های آینده برای انتقال و تمامی خدمات مالی میتوان آینده روشنی را برای این ارز متصور شد.

برای دریافت آخرین اخبار و آفرهای ایرانیکارت ایمیل خود را وارد نموده و در خبرنامه ثبت نام کنید

ممنون اطلاعات شما ثبت شد

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

copyright © 2020 iranicard.com. All Right Reserved.

ارز دیجیتال استلار
ارز دیجیتال استلار
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *