ارز کاردانو چیست

ارز کاردانو چیست
ارز کاردانو چیست

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

پروژه کاردانو (Cardano) در سال ۲۰۱۵ توسط چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) یکی از بنیان‌گذاران اتریوم آغاز به کار کرده است اما ۲ سال طول کشید که عرضه شود. توکنی که در شبکه ارز دیجیتال کاردانو استفاده می‌شود، آدا (Ada) نام دارد.

ارز دیجیتال کاردانو در حال حاضر با بیش از ۳ میلیارد دلار ارزش بازار، هفتمین ارز دیجیتال بزرگ در دنیاست. حدود ۲۰۰ میلیون دلار نیز روزانه گردش مالی در این ارز دیجیتال است.

ارز دیجیتال کاردانو یک ارز دیجیتال نسل سوم است که از قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین یکی از مباحث جالب مطرح در مورد پروژه کاردانو، دلیل بسیاری از نام‌گذاری‌ها در آن است.

یکی از بخش‌های پروژه ارز دیجیتال کاردانو بایرون نام دارد که از نام شاعر انگلیسی جرج بایرون (George Byron) گرفته شده است. آدا (Ada) هم از نام آدا لاولیس (Ada Lovelace) یکی از بزرگ‌ترین ریاضی‌دان‌های قرن نوزدهم و دختر جرج بایرون، برداشته شده است.

ارز کاردانو چیست

جزئیات جالب و فراوانی در مورد ارز دیجیتال کاردانو وجود دارد که مشخصا خارج از محدوده این مقاله است. به همین دلیل ما به بخشی از جزئیات که برای آشنایی با ارز دیجیتال کاردانو اهمیت دارند، می‌پردازیم.

ارز دیجیتال کاردانو در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ پس از ۲ سال از آغاز پروژه عرضه شد؛ اما علی‌رغم دو سال کار و تلاش، ارز دیجیتال کاردانو هیچ‌وقت وایت‌پیپری (Whitepaper) نداشت و هنوز هم ندارد.

وایت‌پیپر یک سند رسمی است که گروه یا شرکت توسعه‌دهنده یک ارز دیجیتال در آغاز پروژه ارائه می‌دهند. در این سند رسمی توضیحات نه‌چندان جزئی و کمتر فنی در مورد ارز دیجیتال داده می‌شود.

دلیل اینکه وایت‌پیپر چندان توضیحات فنی ندارد و صرفا به توضیح ایده و چهارچوبی که برای کار سیستم در نظر گرفته شده، می‌پردازد این است که در زمان انتشار وایت‌پیپر هنوز خیلی از جزئیات فنی یک ارز دیجیتال روشن نیست. صرفا یک ایده وجود دارد که قرار است با روش خاصی یک یا چند مشکل خاص را حل کند.

به همین دلیل هم این احتمال وجود دارد که بخش‌های فنی یک ارز دیجیتال پس‌ ازانتشار وایت‌پیپر و در هنگام اجرا کمی عوض شوند.

ازاین‌روی است که ارز دیجیتال کاردانو هیچ‌ وایت‌پیپری ندارد. به‌جای آن ایده و روش اجرایی ارز دیجیتال کاردانو در طول چندین سال توسط محققین کامپیوتر در دانشگاه‌های مختلف دنیا توضیح داده‌شده و اصلاح گردیده است.

پروژه کاردانو زمانی شروع به کار کرد که تمام مشکلاتی و چالش‌های احتمالی بررسی شده و راه‌حل‌هایی برای آن ارائه شده بود. در نتیجه زمان آغاز این پروژه تنها کارهای برنامه‌نویسی آن مانده بودند.

تیم توسعه‌دهنده کاردانو پیش از انجام کدنویسی با انتشار مقاله‌ها و رساندن آن به دست متخصصین و دانشگاهیان دیگر مطمئن شدند که مقاله‌های آن‌ها خوانده شده و ایده‌ها و راه‌حل‌های آن بررسی و تست شده است.

کاردانو یک ارز دیجیتال نسل سوم است. ارز دیجیتال نسل سوم به ارزهایی گفته می‌شود که برخلاف بیت‌کوین و اتریوم قابلیت گسترش و توسعه برای استفاده کلان را دارند. در برخی نیز امکان استفاده بهینه از قراردادهای هوشمند وجود دارد. همچنین فرآیند تایید تراکنش‌ها نیز در آن‌ها برخلاف بیت‌کوین و اتریوم توان پردازشی بالا و انرژی مصرفی بالای لازم ندارد.

ارز دیجیتال کاردانو برای حل سه مشکل موجود در ارزهای دیجیتال نسل اول و دوم ایجاد شد:

مثل بسیاری ارزهای دیجیتال نسل سوم چون ترون، پای‌ نتورک و نانو که بخش مهمی از طراحی برای افزایش سرعت تراکنش‌ها است، ارز دیجیتال کاردانو نیز نقشه‌هایی نیز برای ایجاد بستری جهت استفاده گسترده از ارزهای دیجیتال دارد.

ارز دیجیتال کاردانو این مسئله را از سه جنبه حل می‌کند.

ارز دیجیتال کاردانو برای افزایش سرعت تراکنش‌ها مثل ارز دیجیتال تلگرام از یک نسخه تغییریافته از فرآیند اثبات دارایی (Proof of Stack) استفاده می‌کند. برای آشنایی با فرآیند اثبات دارایی حتما مقاله ما در مورد ارز دیجیتال ترون را بخوانید.

در فرآیند اثبات دارایی، تایید تراکنش‌ها و دریافت کارمزد آن تراکنش‌ها، به نودی (Node) می‌رسد که در رای‌گیری بین شرکت‌کننده‌ها برنده شده است. برای اینکه کسی یک نود باشد باید حداقلی از آن ارز دیجیتال را در کیف پول خود داشته باشد. هر چه میزان دارایی فرد بیشتر باشد، احتمال برنده شدنش در رای‌گیری افزایش می‌یابد.

ارز دیجیتال کاردانو از فرآیند اثبات دارایی اوروبوروس (Ouroboros Proof of Stack) استفاده می‌کند.

در ارز دیجیتال کاردانو چند نود برای تایید تراکنش‌ها استفاده می‌شوند. به این نودها اسلات لیدر (Slot Leader) گفته می‌شود.

در سیستم ارز دیجیتال کاردانو زمان به بازه‌هایی به اسم اپیک (Epoch) تقسیم می‌شود. هر اپیک نیز به بازه‌های کوچک‌تری به نام اسلات (Slot) تقسیم می‌شود. در این سیستم تنظیم‌شده که در هر اسلات یک بلاک تولید شود.

پس‌ازآن شبکه برای هر اسلات یک نود را به‌عنوان لیدر (Leader) آن اسلات انتخاب می‌کند که همان‌طور که گفتیم به آن‌ها اسلات لیدر گفته می‌شود. این اسلات لیدرها کارشان این است که تراکنش‌های منتشرشده در شبکه در آن بازه زمانی را تایید کنند، با آن بلاک بسازند و به بلاک‌چین متصل کنند.

یعنی برای هر اسلات تنها یک نفر یا نود تعیین می‌شود و آن فقط می‌تواند در آن اسلات تعیین‌شده تراکنش‌ها را تایید کند.

اگر به هر دلیل اسلات لیدر، تایید تراکنش‌های اسلات تعیین‌شده را در مدت‌زمان تعیین‌شده انجام ندهد یا کلا هیچ کاری در این باره نکند، تایید تراکنش‌های آن اسلات و تولید بلاک از آن‌ها به نود دیگری واگذار می‌شود. حالا این نود باید صبر کند که دوباره به‌عنوان یک اسلات لیدر انتخاب شود.

این فرآیند باعث می‌شود شبکه ارز دیجیتال کاردانو بسیار قابل توسعه و مقیاس‌پذیر باشد؛ زیرا در صورت افزایش تعداد تراکنش‌ها می‌توان تعداد اسلات‌های هر اپیک را افزایش داد.

از آن‌سو هم‌زمان می‌تواند چند خط زمانی یعنی چند اپیک را به‌صورت موازی جلو برد تا جوابگوی نیاز کاربران باشد.

مشکل بعدی که مانع از مقیاس‌پذیری ارزهایی مثل بیت‌کوین می‌شود، پهنای باند شبکه است. بیت‌کوین یک شبکه فردبه‌فرد (Peer to Peer) است. در نتیجه وقتی تراکنش جدید یا بلاک جدیدی در شبکه تولید می‌شود، این داده‌ها باید به‌صورت فردبه‌فرد بین همه نودها توزیع شود.

این سیستم توزیع کند است و به همین دلیل قید زمانی ده دقیقه بین تولید بلاک‌ها در شبکه بیت‌کوین گذاشته شده است که تضمین کند پیش از تولید بلاک جدید، همه نودها از اتفاق‌های قبلی با خبر هستند.

در این حالت اگر حجم تراکنش‌ها بیشتر شود و بخواهیم همچنان با همان سرعت پیشین، تراکنش‌ها را تایید کنیم، باید هر نود اینترنت خوب با پهنای باند زیادی داشته باشد که تایید تراکنش‌ها کند نشود. مشخص است که پهنای باند را تا جایی می‌شود افزایش داد. در نهایت باید در نقطه آن را متوقف شود. تازه مسئله کندی تولید بلاک‌ها نیز وجود دارد.

برای جلوگیری از این کار، در ارز دیجیتال کاردانو خود شبکه به زیرشبکه‌هایی (sun-networks) تقسیم می‌شود. در این سیستم تعدادی از نودهای نزدیک به هم با تکنیکی به نام پیکربندی بین‌شبکه‌ای بازگشتی (Recursive InterNetwork Architecture) یا RINA به زیرشبکه‌هایی تقسیم می‌شود.

هر نود در یک زیرشبکه قرار می‌گیرد و با نودهای داخل آن زیر شبکه تعامل می‌کند. این پیکربندی به‌گونه‌ای است که باعث می‌شود بیشتر تراکنش‌های هر نود با نودهای دیگری که در داخل آن زیرشبکه قرار دارند، انجام شود.

مشخصا هر نود می‌تواند در صورت لزوم با نودهای دیگری در زیرشبکه‌های دیگر نیز داده مبادله کند، اما کل داستان اینجاست تا جای ممکن این تعامل‌ها بین اعضای زیرشبکه‌های مختلف حداقل شود.

مسئله ذخیره‌سازی شاید چند سال پیش یک مسئله مهم در ارزهای دیجیتال بود. در بلاک‌چین‌های ارزهای دیجیتال، تاریخچه تمام تراکنش‌ها از اولین لحظه آغاز به کار شبکه ثبت می‌شود. به همین دلیل عجیب نیست که میزان فضای ذخیره‌سازی لازم برای ذخیره کردن این‌همه داده زیاد باشد؛ اما راستش این حجم ذخیره‌سازی قبلا عدد بزرگی به‌حساب می‌آمد.

شاید بیت‌کوین که قدیمی‌ترین ارز دیجیتال است حجیم‌ترین بلاک‌چین را داشته باشد؛ اما حجم فایل بلاک‌چین بیت‌کوین فقط کمی بیشتر از ۲۰۰ گیگابایت است. در طول این سال‌ها هزینه تولید ابزارهای ذخیره‌سازی آن‌قدر پایین آمده است که این ۲۰۰ گیگابایت رقمی به‌حساب نمی‌آید.

ارز کاردانو چیست

در نتیجه این بخش از پروژه کاردانو که برای کاهش حجم داده‌ها بود، دیگر ادامه پیدا نکرد.

خود این مسئله عملکرد بین‌سیستمی که ارز دیجیتال کاردانو به دنبال حل آن است، دربرگیرنده دو مسئله دیگر است.

مسئله اول در دنیای ارزهای دیجیتال این است که علی‌رغم اینکه بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال وجود دارد، غیر از ارزهایی مثل ارز دیجیتال تتر که بر پایه ارز‌های دیجیتال دیگر ساخته شده‌اند، بقیه ارزهای دیجیتال خیلی نمی‌توانند با هم تعامل و کار کنند.

تیم توسعه کاردانو به این مسئله امید دارد که در آینده بتواند ابزارهایی بسازد که باعث شود ارزهای دیجیتال مختلف با یکدیگر تعامل کنند. در نتیجه بتوان مثلا به‌راحتی یک ارز دیجیتال را به ارز دیجیتال دیگری تبدیل کرد.

یکی از اهداف بسیار بلندپروازانه ارز دیجیتال کاردانو این اشت که این شبکه در نهایت به چیزی به اسم «اینترنت بلاک‌چین‌ها» تبدیل شود؛ یعنی این ارز دیجیتال واسطه‌ای را فراهم کند که بین بلاک‌چین ارزهای دیجیتال گوناگون تعامل، تبادل داده‌ها و مبادله ارزهای دیجیتال به وجود آید.

مشکل دوم هم در این دنیای ارزهای دیجیتال این است که بانک‌ها و موسسات مالی در دنیا تمایلی برای استفاده از آن‌ها ندارند؛ زیرا در ارزهای دیجیتال تبادلات مالی به‌صورت ناشناخته صورت می‌گیرد و این چیزی است که بانک‌ها دوست ندارند.

بانک‌های می‌خواهند هنگام تراکنش علاوه بر خودش واکنش، بدانند که پول از چه کسی به چه کسی می‌رود و در راستای اجرای قواعد بین‌المللی و جلوگیری از پول‌شویی حتی دوست دارند بدانند چرا یک تراکنش خاص انجام می‌شود.

ارز دیجیتال کاردانو با روشی که در نهایت باعث جدا شدن داده‌های تراکنش‌ها از داده‌های قراردادهای هوشمند می‌شود، امکانی فراهم می‌آورد که کاربران در صورت تمایل بتوانند چنین اطلاعات شخصی موردنیاز بانک‌ها را که به آن‌ها متادیتای (Metadata) تراکنش می‌گویند نیز مبادله کنند.

شرکت‌ها و تیم‌هایی که می‌خواهند یک ارز دیجیتال را توسعه دهند، برای به دست آوردن سرمایه موردنیاز، در مقطعی یک عرضه اولیه سکه‌های ارز دیجیتال (Initial Public Offer) یا ICO برگزار می‌کنند. در این حالت کسانی که می‌خواهند در ارز دیجیتال مذکور سرمایه‌گذاری کنند و سود ببرند، تعداد مشخصی توکن را از شرکت پیش‌خرید می‌کنند.

شرکت هم با سرمایه‌ای که از این راه جمع کرده، بقیه شبکه را توسعه می‌دهد؛ اما مشکل اینجاست در بیشتر پروژه‌ها این سرمایه جمع شده از ICO برای توسعه کامل شبکه کافی نیست.

به همین دلیل در ارز دیجیتال کاردانو این قاعده گذاشته شده است که همواره درصدی از همه تراکنش‌ها در یک حساب اختصاصی پس‌انداز شود. با این کار وقتی یک تیم یا افرادی، پیشنهادی برای توسعه و پیشبرد شبکه دارند و آن‌ها را ارائه می‌دهند ممکن است بودجه توسعه آن را نیز برنده شوند.

زیرا این پیشنهاد‌های توسعه و تغییر بین فعالین شبکه به رای گذاشته می‌شود. وقتی یکی از این پیشنهادها بیشترین رای را به دست آورد، دارایی این حساب پس‌انداز به آن گروه یا آن تیم داده می‌شود تا آن تیم توسعه سیستم را ادامه دهد.

ارز دیجیتال کاردانو علی‌رغم همه استقبال‌هایی که از آن شده است، یک ارز دیجیتال بسیار جدید است و هنوز بخش‌هایی از آن توسعه نیافته است.  مقاله حاضر صرفا توضیحی مختصر درباره ارز دیجیتال کاردانو بود و حتی جزئیات فنی که در این مقاله آمده است، ممکن در آینده تغییر کند.


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

جالب بود مرسی

آینده کاردانو رو برای سرمایه گذاری چطور پیش بینی میکنید؟

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

کاردانو Cardona یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین است که  ارز دیجیتال ADA را ارائه می کند. در واقع برای تعریف دقیقتر می توان گفت Cardano یک پلتفرم  ثبت قرارداد هوشمند است که به منظور برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری و امنیت ایجاد شده است. اگرچه این پلتفرم هنوز در حال ساخت است ولی امروزه توکن (Cardano Ada (ADA جز ۱۰ ارز دیجیتال بزرگ جهان می باشد. اگر به فکر خرید و فروش ارز دیجیتال به خصوص ADA هستید اما می خواهید در مورد چگونگی کار Cardano و اینکه کاردانو چیست بدانید، در این مقاله همراه ما باشید.

کاردانو یک پروژه غیرمتمرکز عمومی و رمزنگاری است. Cardano برای ایجاد برنامه های غیرمتمرکز (داپ ها) و ثبت قراردادهای هوشمند استفاده می شود. کاردانو بر روی یک معماری بی نظیر و لایه باز ساخته شده است و به گونه ای طراحی شده است تا امنیت و مقیاس پذیری بیشتری را در مقایسه با سایر سیستم عامل های قرارداد هوشمند فراهم کند.

یكی از مهمترین فاكتورهایی كه کاردانو را از بقیه جدا می كند این است كه این نخستین پروژه بلاکچین است كه با تحقیقات دانشگاهی و یك فلسفه علمی هدایت می شود. این بستر توسط یک مجموعه جهانی از مهندسین و محققان متخصص ایجاد می شود. توسعه دهندگان Cardano امیدوارند که بستری را ایجاد کنند که نیاز به حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان و حمایت از آن ها در بر بگیرد.

هنگامی که پروژه Cardano برای اولین بار در سال 2015 شکل گرفت، هدف اصلی آن تغییر شیوه طراحی و توسعه ارزهای رمزنگاری شده بود. با توجه به whitepaper خود، تمرکز کلی فراتر از مجموعه خاصی از نوآوری ها، فراهم کردن یک اکوسیستم متعادل تر و پایدار تر است که نیازهای کاربران خود و همچنین سایر سیستم هایی که به دنبال ادغام هستند، بهتر به حساب آید. کاردانو از لحاظ تئوری بسیار عالی به نظر می رسد، اما این سیستم عامل از دنیای واقعی استفاده می کند؟ کاردانو در موارد زیر قابل استفاده است:

ارز کاردانو چیست

Ada ارز دیجیتال موجود در بلاکچین Cardano است. ارز دیجیتال Ada می تواند برای ارسال بین دوستان، پرداخت کالاها و خدمات ، واریز وجه در بورس یا وارد کردن یک برنامه کاربردی مورد استفاده قرار گیرد. برای تکمیل انتقال در لایه تسویه حساب Cardano به Ada نیاز دارید، در حالی که برنامه های ساخته شده روی Cardano از ارز دیجیتال Ada به عنوان توکن بومی خود استفاده می کنند. عرضه توکن ها در حداکثر 45 میلیارد ADA محصور شده است.

هر پلت فرم جدید قرارداد هوشمند به ناچار با اتریوم مقایسه می شود و این نقطه شروع خوبی برای هر کسی است که به دنبال دستیابی به آنچه پروژه ارائه می دهد، باشد. درست مانند اتریوم، Cardano پلتفرمی را در اختیار شما قرار می دهد که توسعه دهندگان بتوانند داپ ها را ایجاد کرده و قراردادهای هوشمند مستقر کنند. با این حال این ارز برای ارائه تعدادی از ویژگی های متنوع دیگر طراحی شده است. Cardano به لطف معماری لایه ای خود، اجازه می دهد تا قراردادهای هوشمند بر روی یک لایه متفاوت از محل انجام معاملات انجام شود. این امر باعث می شود تا به سرعت طیف گسترده ای از قراردادهای هوشمند پیشرفته را در بلاکچین مستقر کنید.

همچنین این اولین ارز دیجیتال رمزگذاری شده در کد هاکل است که به طور گسترده به عنوان یکی از امن ترین زبان های برنامه نویسی در نظر گرفته می شود و طیف وسیعی از مزایای امنیتی را ارائه می دهد. در ابتدا به جای roadmap یا whitepaper، این پروژه مبتنی بر مجموعه ای از اصول طراحی، بهترین شیوه های مهندسی و سایر ملاحظات کلیدی بود از جمله:

از بین این ایده ها و اصول Cardano به وجود آمد.

Cardano از دو لایه – لایه Cardano Settlement و لایه Cardano Computation – برای فراهم کردن انعطاف پذیری معاملات و انطباق قراردادهای هوشمند با نیازهای آنها تشکیل شده است.

همانطور که گفته شد ارز کاردانو به جای استفاده از یک الگوریتم PoW مانند بیت کوین، Cardano از یک الگوریتم جدید PoS به نام Ouroboros استفاده می کند.

حال که متوجه شدید ارز کاردانو چیست و ارز دیجیتال آن را شناختید در صورتیکه قصد خرید و فروش این ارز دیجیتال یا هر ارز دیجیتال دیگری را دارید می توانید از خدمات مجموعه ایرانیکارت استفاده کنید.

 

برای دریافت آخرین اخبار و آفرهای ایرانیکارت ایمیل خود را وارد نموده و در خبرنامه ثبت نام کنید

ممنون اطلاعات شما ثبت شد

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

copyright © 2020 iranicard.com. All Right Reserved.

کاردانو Cardona یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین است که  ارز دیجیتال ADA را ارائه می کند. در واقع برای تعریف دقیقتر می توان گفت Cardano یک پلتفرم  ثبت قرارداد هوشمند است که به منظور برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری و امنیت ایجاد شده است. اگرچه این پلتفرم هنوز در حال ساخت است ولی امروزه توکن (Cardano Ada (ADA جز ۱۰ ارز دیجیتال بزرگ جهان می باشد. اگر به فکر خرید و فروش ارز دیجیتال به خصوص ADA هستید اما می خواهید در مورد چگونگی کار Cardano و اینکه کاردانو چیست بدانید، در این مقاله همراه ما باشید.

کاردانو یک پروژه غیرمتمرکز عمومی و رمزنگاری است. Cardano برای ایجاد برنامه های غیرمتمرکز (داپ ها) و ثبت قراردادهای هوشمند استفاده می شود. کاردانو بر روی یک معماری بی نظیر و لایه باز ساخته شده است و به گونه ای طراحی شده است تا امنیت و مقیاس پذیری بیشتری را در مقایسه با سایر سیستم عامل های قرارداد هوشمند فراهم کند.

یكی از مهمترین فاكتورهایی كه کاردانو را از بقیه جدا می كند این است كه این نخستین پروژه بلاکچین است كه با تحقیقات دانشگاهی و یك فلسفه علمی هدایت می شود. این بستر توسط یک مجموعه جهانی از مهندسین و محققان متخصص ایجاد می شود. توسعه دهندگان Cardano امیدوارند که بستری را ایجاد کنند که نیاز به حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان و حمایت از آن ها در بر بگیرد.

هنگامی که پروژه Cardano برای اولین بار در سال 2015 شکل گرفت، هدف اصلی آن تغییر شیوه طراحی و توسعه ارزهای رمزنگاری شده بود. با توجه به whitepaper خود، تمرکز کلی فراتر از مجموعه خاصی از نوآوری ها، فراهم کردن یک اکوسیستم متعادل تر و پایدار تر است که نیازهای کاربران خود و همچنین سایر سیستم هایی که به دنبال ادغام هستند، بهتر به حساب آید. کاردانو از لحاظ تئوری بسیار عالی به نظر می رسد، اما این سیستم عامل از دنیای واقعی استفاده می کند؟ کاردانو در موارد زیر قابل استفاده است:

ارز کاردانو چیست

Ada ارز دیجیتال موجود در بلاکچین Cardano است. ارز دیجیتال Ada می تواند برای ارسال بین دوستان، پرداخت کالاها و خدمات ، واریز وجه در بورس یا وارد کردن یک برنامه کاربردی مورد استفاده قرار گیرد. برای تکمیل انتقال در لایه تسویه حساب Cardano به Ada نیاز دارید، در حالی که برنامه های ساخته شده روی Cardano از ارز دیجیتال Ada به عنوان توکن بومی خود استفاده می کنند. عرضه توکن ها در حداکثر 45 میلیارد ADA محصور شده است.

هر پلت فرم جدید قرارداد هوشمند به ناچار با اتریوم مقایسه می شود و این نقطه شروع خوبی برای هر کسی است که به دنبال دستیابی به آنچه پروژه ارائه می دهد، باشد. درست مانند اتریوم، Cardano پلتفرمی را در اختیار شما قرار می دهد که توسعه دهندگان بتوانند داپ ها را ایجاد کرده و قراردادهای هوشمند مستقر کنند. با این حال این ارز برای ارائه تعدادی از ویژگی های متنوع دیگر طراحی شده است. Cardano به لطف معماری لایه ای خود، اجازه می دهد تا قراردادهای هوشمند بر روی یک لایه متفاوت از محل انجام معاملات انجام شود. این امر باعث می شود تا به سرعت طیف گسترده ای از قراردادهای هوشمند پیشرفته را در بلاکچین مستقر کنید.

همچنین این اولین ارز دیجیتال رمزگذاری شده در کد هاکل است که به طور گسترده به عنوان یکی از امن ترین زبان های برنامه نویسی در نظر گرفته می شود و طیف وسیعی از مزایای امنیتی را ارائه می دهد. در ابتدا به جای roadmap یا whitepaper، این پروژه مبتنی بر مجموعه ای از اصول طراحی، بهترین شیوه های مهندسی و سایر ملاحظات کلیدی بود از جمله:

از بین این ایده ها و اصول Cardano به وجود آمد.

Cardano از دو لایه – لایه Cardano Settlement و لایه Cardano Computation – برای فراهم کردن انعطاف پذیری معاملات و انطباق قراردادهای هوشمند با نیازهای آنها تشکیل شده است.

همانطور که گفته شد ارز کاردانو به جای استفاده از یک الگوریتم PoW مانند بیت کوین، Cardano از یک الگوریتم جدید PoS به نام Ouroboros استفاده می کند.

حال که متوجه شدید ارز کاردانو چیست و ارز دیجیتال آن را شناختید در صورتیکه قصد خرید و فروش این ارز دیجیتال یا هر ارز دیجیتال دیگری را دارید می توانید از خدمات مجموعه ایرانیکارت استفاده کنید.

 

برای دریافت آخرین اخبار و آفرهای ایرانیکارت ایمیل خود را وارد نموده و در خبرنامه ثبت نام کنید

ممنون اطلاعات شما ثبت شد

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

copyright © 2020 iranicard.com. All Right Reserved.

کاردانو Cardona یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین است که  ارز دیجیتال ADA را ارائه می کند. در واقع برای تعریف دقیقتر می توان گفت Cardano یک پلتفرم  ثبت قرارداد هوشمند است که به منظور برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری و امنیت ایجاد شده است. اگرچه این پلتفرم هنوز در حال ساخت است ولی امروزه توکن (Cardano Ada (ADA جز ۱۰ ارز دیجیتال بزرگ جهان می باشد. اگر به فکر خرید و فروش ارز دیجیتال به خصوص ADA هستید اما می خواهید در مورد چگونگی کار Cardano و اینکه کاردانو چیست بدانید، در این مقاله همراه ما باشید.

کاردانو یک پروژه غیرمتمرکز عمومی و رمزنگاری است. Cardano برای ایجاد برنامه های غیرمتمرکز (داپ ها) و ثبت قراردادهای هوشمند استفاده می شود. کاردانو بر روی یک معماری بی نظیر و لایه باز ساخته شده است و به گونه ای طراحی شده است تا امنیت و مقیاس پذیری بیشتری را در مقایسه با سایر سیستم عامل های قرارداد هوشمند فراهم کند.

یكی از مهمترین فاكتورهایی كه کاردانو را از بقیه جدا می كند این است كه این نخستین پروژه بلاکچین است كه با تحقیقات دانشگاهی و یك فلسفه علمی هدایت می شود. این بستر توسط یک مجموعه جهانی از مهندسین و محققان متخصص ایجاد می شود. توسعه دهندگان Cardano امیدوارند که بستری را ایجاد کنند که نیاز به حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان و حمایت از آن ها در بر بگیرد.

هنگامی که پروژه Cardano برای اولین بار در سال 2015 شکل گرفت، هدف اصلی آن تغییر شیوه طراحی و توسعه ارزهای رمزنگاری شده بود. با توجه به whitepaper خود، تمرکز کلی فراتر از مجموعه خاصی از نوآوری ها، فراهم کردن یک اکوسیستم متعادل تر و پایدار تر است که نیازهای کاربران خود و همچنین سایر سیستم هایی که به دنبال ادغام هستند، بهتر به حساب آید. کاردانو از لحاظ تئوری بسیار عالی به نظر می رسد، اما این سیستم عامل از دنیای واقعی استفاده می کند؟ کاردانو در موارد زیر قابل استفاده است:

ارز کاردانو چیست

Ada ارز دیجیتال موجود در بلاکچین Cardano است. ارز دیجیتال Ada می تواند برای ارسال بین دوستان، پرداخت کالاها و خدمات ، واریز وجه در بورس یا وارد کردن یک برنامه کاربردی مورد استفاده قرار گیرد. برای تکمیل انتقال در لایه تسویه حساب Cardano به Ada نیاز دارید، در حالی که برنامه های ساخته شده روی Cardano از ارز دیجیتال Ada به عنوان توکن بومی خود استفاده می کنند. عرضه توکن ها در حداکثر 45 میلیارد ADA محصور شده است.

هر پلت فرم جدید قرارداد هوشمند به ناچار با اتریوم مقایسه می شود و این نقطه شروع خوبی برای هر کسی است که به دنبال دستیابی به آنچه پروژه ارائه می دهد، باشد. درست مانند اتریوم، Cardano پلتفرمی را در اختیار شما قرار می دهد که توسعه دهندگان بتوانند داپ ها را ایجاد کرده و قراردادهای هوشمند مستقر کنند. با این حال این ارز برای ارائه تعدادی از ویژگی های متنوع دیگر طراحی شده است. Cardano به لطف معماری لایه ای خود، اجازه می دهد تا قراردادهای هوشمند بر روی یک لایه متفاوت از محل انجام معاملات انجام شود. این امر باعث می شود تا به سرعت طیف گسترده ای از قراردادهای هوشمند پیشرفته را در بلاکچین مستقر کنید.

همچنین این اولین ارز دیجیتال رمزگذاری شده در کد هاکل است که به طور گسترده به عنوان یکی از امن ترین زبان های برنامه نویسی در نظر گرفته می شود و طیف وسیعی از مزایای امنیتی را ارائه می دهد. در ابتدا به جای roadmap یا whitepaper، این پروژه مبتنی بر مجموعه ای از اصول طراحی، بهترین شیوه های مهندسی و سایر ملاحظات کلیدی بود از جمله:

از بین این ایده ها و اصول Cardano به وجود آمد.

Cardano از دو لایه – لایه Cardano Settlement و لایه Cardano Computation – برای فراهم کردن انعطاف پذیری معاملات و انطباق قراردادهای هوشمند با نیازهای آنها تشکیل شده است.

همانطور که گفته شد ارز کاردانو به جای استفاده از یک الگوریتم PoW مانند بیت کوین، Cardano از یک الگوریتم جدید PoS به نام Ouroboros استفاده می کند.

حال که متوجه شدید ارز کاردانو چیست و ارز دیجیتال آن را شناختید در صورتیکه قصد خرید و فروش این ارز دیجیتال یا هر ارز دیجیتال دیگری را دارید می توانید از خدمات مجموعه ایرانیکارت استفاده کنید.

 

برای دریافت آخرین اخبار و آفرهای ایرانیکارت ایمیل خود را وارد نموده و در خبرنامه ثبت نام کنید

ممنون اطلاعات شما ثبت شد

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

copyright © 2020 iranicard.com. All Right Reserved.

کاردانو Cardona یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین است که  ارز دیجیتال ADA را ارائه می کند. در واقع برای تعریف دقیقتر می توان گفت Cardano یک پلتفرم  ثبت قرارداد هوشمند است که به منظور برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری و امنیت ایجاد شده است. اگرچه این پلتفرم هنوز در حال ساخت است ولی امروزه توکن (Cardano Ada (ADA جز ۱۰ ارز دیجیتال بزرگ جهان می باشد. اگر به فکر خرید و فروش ارز دیجیتال به خصوص ADA هستید اما می خواهید در مورد چگونگی کار Cardano و اینکه کاردانو چیست بدانید، در این مقاله همراه ما باشید.

کاردانو یک پروژه غیرمتمرکز عمومی و رمزنگاری است. Cardano برای ایجاد برنامه های غیرمتمرکز (داپ ها) و ثبت قراردادهای هوشمند استفاده می شود. کاردانو بر روی یک معماری بی نظیر و لایه باز ساخته شده است و به گونه ای طراحی شده است تا امنیت و مقیاس پذیری بیشتری را در مقایسه با سایر سیستم عامل های قرارداد هوشمند فراهم کند.

یكی از مهمترین فاكتورهایی كه کاردانو را از بقیه جدا می كند این است كه این نخستین پروژه بلاکچین است كه با تحقیقات دانشگاهی و یك فلسفه علمی هدایت می شود. این بستر توسط یک مجموعه جهانی از مهندسین و محققان متخصص ایجاد می شود. توسعه دهندگان Cardano امیدوارند که بستری را ایجاد کنند که نیاز به حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان و حمایت از آن ها در بر بگیرد.

هنگامی که پروژه Cardano برای اولین بار در سال 2015 شکل گرفت، هدف اصلی آن تغییر شیوه طراحی و توسعه ارزهای رمزنگاری شده بود. با توجه به whitepaper خود، تمرکز کلی فراتر از مجموعه خاصی از نوآوری ها، فراهم کردن یک اکوسیستم متعادل تر و پایدار تر است که نیازهای کاربران خود و همچنین سایر سیستم هایی که به دنبال ادغام هستند، بهتر به حساب آید. کاردانو از لحاظ تئوری بسیار عالی به نظر می رسد، اما این سیستم عامل از دنیای واقعی استفاده می کند؟ کاردانو در موارد زیر قابل استفاده است:

ارز کاردانو چیست

Ada ارز دیجیتال موجود در بلاکچین Cardano است. ارز دیجیتال Ada می تواند برای ارسال بین دوستان، پرداخت کالاها و خدمات ، واریز وجه در بورس یا وارد کردن یک برنامه کاربردی مورد استفاده قرار گیرد. برای تکمیل انتقال در لایه تسویه حساب Cardano به Ada نیاز دارید، در حالی که برنامه های ساخته شده روی Cardano از ارز دیجیتال Ada به عنوان توکن بومی خود استفاده می کنند. عرضه توکن ها در حداکثر 45 میلیارد ADA محصور شده است.

هر پلت فرم جدید قرارداد هوشمند به ناچار با اتریوم مقایسه می شود و این نقطه شروع خوبی برای هر کسی است که به دنبال دستیابی به آنچه پروژه ارائه می دهد، باشد. درست مانند اتریوم، Cardano پلتفرمی را در اختیار شما قرار می دهد که توسعه دهندگان بتوانند داپ ها را ایجاد کرده و قراردادهای هوشمند مستقر کنند. با این حال این ارز برای ارائه تعدادی از ویژگی های متنوع دیگر طراحی شده است. Cardano به لطف معماری لایه ای خود، اجازه می دهد تا قراردادهای هوشمند بر روی یک لایه متفاوت از محل انجام معاملات انجام شود. این امر باعث می شود تا به سرعت طیف گسترده ای از قراردادهای هوشمند پیشرفته را در بلاکچین مستقر کنید.

همچنین این اولین ارز دیجیتال رمزگذاری شده در کد هاکل است که به طور گسترده به عنوان یکی از امن ترین زبان های برنامه نویسی در نظر گرفته می شود و طیف وسیعی از مزایای امنیتی را ارائه می دهد. در ابتدا به جای roadmap یا whitepaper، این پروژه مبتنی بر مجموعه ای از اصول طراحی، بهترین شیوه های مهندسی و سایر ملاحظات کلیدی بود از جمله:

از بین این ایده ها و اصول Cardano به وجود آمد.

Cardano از دو لایه – لایه Cardano Settlement و لایه Cardano Computation – برای فراهم کردن انعطاف پذیری معاملات و انطباق قراردادهای هوشمند با نیازهای آنها تشکیل شده است.

همانطور که گفته شد ارز کاردانو به جای استفاده از یک الگوریتم PoW مانند بیت کوین، Cardano از یک الگوریتم جدید PoS به نام Ouroboros استفاده می کند.

حال که متوجه شدید ارز کاردانو چیست و ارز دیجیتال آن را شناختید در صورتیکه قصد خرید و فروش این ارز دیجیتال یا هر ارز دیجیتال دیگری را دارید می توانید از خدمات مجموعه ایرانیکارت استفاده کنید.

 

برای دریافت آخرین اخبار و آفرهای ایرانیکارت ایمیل خود را وارد نموده و در خبرنامه ثبت نام کنید

ممنون اطلاعات شما ثبت شد

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

copyright © 2020 iranicard.com. All Right Reserved.

آی‌آر بلاکچین تولید کننده محتوای فارسی در حوزه زنجیره بلوک و فناوری های مرتبط است و اخبار، گزارش ها و محصولاتی از بازیگران کلیدی این عرصه را پوشش می دهد

کاردانو ظاهراً یک آلت‌کوین دیگر است اما خیلی‌ها معتقدند می‌تواند نسخه بهبودیافته اتریوم باشد که حتی قابلیت‌های بیشتری هم دارد.

در وب‌سایت کاردانو ادعاشده است که این پروژه بیشتر از یک رمزارز است. در واقع یک پلتفرم فناورانه است که می‌توان اپلیکیشن‌های مالی که هر روز توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در سراسر جهان مورداستفاده قرار می‌گیرد را بر روی آن اجرا کرد.در حقیقت کاردانو بعد از معرفی خیلی زود به یک محبوبیت جهانی رسیده است. این رمزارز با نماد ارزی ADA که بهای آن در ابتدا با دشواری به ۰/۰۲ دلار می‌رسید در ژانویه ۲۰۱۸ به ۱/۳ دلار رسید و جایگاه پنجم را در فهرست ارزهای دیجیتال Coinlib‌ به خود اختصاص داد.اما ADA هم از کاهش قیمت گسترده بازار رمزارزها در امان نمانده و حالا با قیمت ۰/۱۲ دلار (در زمان نگارش این پست) به جایگاه هشتم جدول بسنده کرده است.با این حال ساختار بلاک‌چین کاردانو همچنان موردستایش بسیاری از اهالی دیار رمزارزها است. متی‌گرینزپن، به‌عنوان تحلیل‌گر در صرافی eToro مطالعه‌ای را بر روی کاردانو، مبانی فنی و توسعه‌های آینده آن انجام داده است که نتیجه آن را در یک جمله خلاصه می‌کند:

کاردانو به عنوان سکویی برای اکوسیستم اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ایجادشده است.

این در حالی است که بلاک‌چین اتریوم و حتی چندین بلاک‌چین دیگر مثل نئو، تران، ای‌اواس (EOS) و … همین ادعای میزبانی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را دارند که البته از این بین اتریوم بیشترین سابقه و ارزش را دارد.اما بین کاردانو و اتریوم تفاوت‌هایی هم وجود دارد که شاید همین تفاوت‌ها بتواند در آینده نه‌چندان دور باعث برتری اولی بر دومی شود.مؤسس کاردانو، چارلز هاسکینسون می‌گوید این رمزارز و شبکه زنجیره‌بلوک آن بر پایه‌یک پروتکل منبع باز ساخته‌شده که از پژوهش‌های دانشگاهی متعدد و معتبر نشأت‌گرفته است. این اولین تفاوت کاردانو با اتریوم است و نکته دیگری که میان آن‌ها مشترک نیست برمی‌گردد به معماری شبکه زنجیره‌بلوک کاردانو که به‌صورت دولایه است. لایه اول به میزبانی از تراکنش‌های ADA اختصاص داده خواهد شد در حالیکه لایه دوم برای اکوسیستم اپ‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند طراحی‌شده است.

ارز کاردانو چیست

درنهایت کاردانو قابلیت پردازش تعداد بسیاری از تراکنش‌ها در ثانیه را دارد که بسیار بیشتر از ظرفیت ۴ تا ۷ تراکنش در ثانیه اتریوم است.اما اوضاع برای همسایه چندساله بیت‌کوین یعنی اتریوم خیلی هم آشفته نیست. زنجیره‌بلوک اتریوم تعداد کاربران بیشتری دارد و به مناسبت همین موضوع ارزش بازارش هم بیشتر از کاردانو است.همین نکته نشان می‌دهد که کاردانو باید علاوه بر رقابت با پلتفرم‌های دیگری مثل ‌تران و ای‌اواس، آن‌قدر ارزش‌های افزوده و جذابیت داشته باشد که بتواند جایگاه همسایه بیت‌کوین را تصاحب کند.

اما اصلاً چه اتفاقی افتاده که متخصصان، کاردانو را با اتریوم مقایسه می‌کنند و آن را نسخه بهبودیافته آن می‌دانند؟ کلید حل این معما برمی‌گردد به همین آقای هاسکینسون.وی یکی از ۸ هم‌بنیانگذار اتریوم بود که در سال ۲۰۱۴ در پی بروز اختلافات با سایر رهبران اتریوم درباره تبدیل اتریوم به یک پروژه انتفاعی و تدوین ساختار حاکمیتی برای آن از ادامه مسیر منصرف شد و تصمیم گرفت با جرمی وود شرکت IOHK را تأسیس کنند.چارلز و جرمی در این شرکت برای سازمان‌ها و مؤسسات عمومی و خصوصی زنجیره‌بلوک و رمزارز می‌سازند.و کاردانو یکی از همین پروژه‌ها بود که بعدتر جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد. هاسکینسون در یک مصاحبه اختصاصی با Finance magnates در اوایل ۲۰۱۸ میلادی شدیداً به پیشرفت این پروژه ابراز امیدواری کرده و گفته است ظرف یک سال می‌تواند رقابت تنگاتنگی با بیت‌کوین و اتریوم داشته باشد.بسیاری از افراد در میزان نوآوری کاردانو و اهدافی که دنبال می‌کند شکی ندارند اما بعضی از تفکرات آقای هاسکینسون شاید بر روی این آینده روشن تاثیر بگذارد و البته این موضوعی است که فقط در گذر زمان مشخص می‌شود.

ارزهای دیجیتال و بیشتر از آن

آی‌آر بلاکچین تولید کننده محتوای فارسی در حوزه زنجیره بلوک و فناوری های مرتبط است و اخبار، گزارش ها و محصولاتی از بازیگران کلیدی این عرصه را پوشش می دهد

ارزهای دیجیتال و بیشتر از آن

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این انتشارات


مطلبی دیگر از این انتشارات


مطلبی دیگر از این انتشارات

کاردانو چیست ؟ ،در این مطلب می خواهیم به بررسی ارز دیجیتال کاردانو (cardano) بپردازیم .ارز دیجیتال کاردانو مبتنی بر شبکه بلاکچین است و نماد این ارز (ADA) می باشد.از رقبای کاردانو می توان به اتریوم (ETH) و ایاس (EOS) اشاره کرد .از اهداف این شبکه می توان به قرار دادهای هوشمند و ساخت برنامه یا اپلیکیشن های غیرمتمرکز DAPP و انتقال ارز های دیجیتال اشاره کرد.در ادامه به بررسی دقیق تر ارز دیجیتال کاردانو می پردازیم :

فهرست مطالب

پروژه کاردانو در سال 2015 آغاز به کار کرد این پروژه بعد از تحقیق های فراوان توانست ایراد های مقیاس پذیری در بیت کوین وهمچنین قرار دادهای هوشمند در اتریوم را برطرف کند. ایجاد کننده پروژه کاردانو چارز هاسکینسون است . که این فرد خودش یکی از توسعه دهندگان پروژه اتریوم بوده است.و همچنین سه شرکت بزرگ به نام های  IOHK و Emurgo و The Cardano Foundation بر روی پروژه کاردانو کار می کنند.اما به دلیل متن باز بودن پروژه ، تیم های زیادی بر روی این پروژه ها مشغول به کار هستند.

ارز دیجیتال کاردانو (cardano) که نماد آن ADA  است.در سال 2015 به صورت ICO بازار های ارز دیجیتال ورود کرده است و در سال 2017 در صرافی های مختلف لیست شده است.این ارز نیز به روش شبکه بلاک چین است و می توان روی این بلاکچین نیز قرار دادهای هوشمند را ایجاد و اجرا کرد.از آنجایی پروژه کاردانو خود را پیشگام در نسل سوم بلاکچین می دانند ، ادعا می کنند که سرعت و کارمزد تراکنس های این شبکه بسیار بهتر از بلاکچین اتریوم است.همچنین برنامه های غیرمتمرکز بر روی این شبکه بلاکچین را هیچ فردی نمی تواند متوقف کند.

ارز دیجیتال کاردانو در زمان نگارش این مقاله در تاریخ 08-04-99 حدود قیمتی 0.078 دلار است .در اکتبر 2017 قیمت هر کوین کاردانو 0.02 دلار بود که برای اولین بار در صرافی بیترکس لیست شد. و قیمت این ارز در تاریخ jan-2018 بالاترین قیمت خود را داشته است که این قیمت حدود 1.18 دلار بوده است .ارز دیجیتال کاردانو محدود است و در نهایت 45000000000 کوین از آن ایجاد می شود.

ارز کاردانو چیست

از آنجای که این پروژه بسیار شبیه پروژه اتریوم می باشد و همچنین توسعه دهندگان این پروژه ژاپنی هستند .اصطلاحا با کاردانو “اترویم ژاپنی ” می گویند.و از نظر سایت زوم ارز این پروژه بسیار قوی و آینده قیمتی خوبی دارد.

همانطور که میدانید بیت کوین برای تایید تراکنش های خود از proof of work  استفاده می کند .اما کاردانو از اثبات کار برای تایید تراکنش های خود استفاده نمی کند بلکه از الگوریتم proof of stake  یا الگوریتم اثبات سهام بهره می برد.منظور از اثبات سهام یعنی برای تایید تراکش ها دیگر نیاز قدرت محاسباتی ندارد ، افراد به ازای میزان دارایی که در اختیار شبکه قرار می دهند می توانند در تایید تراکنش ها شرکت کنند.

برای انتخاب کیف پول مناسب برای سرمایه دیجیتالی خود باید به چند نکته توجه کنید.

کیف پول سخت افزاری ledger nano x جزو کیف پول های سخت افزاری است.این کیف پول ها از لحاظ امنیت بهتر از همه کیف پول های موجود هستند.و برای ذخیره بلند مدت سرمایه دیجیتالی بسیار مناسب هستند.ارزهای دیجیتال زیادی را پوشش می دهد بیش از هزار ارزدیجیتال.

این کیف پول نیز درجه امنیت بالایی دارد.حدود 700 ارزدیجیتال را پوشش می دهد که کاردانو هم جزو آن هاست.با ایجاد نسخه پشتیبان و استفاده از پین و احراز هویت دو مرحله ای امنیت آن را بهبود بخشیده است.

مدل T این کیف پول از کاردانو و بیش از 100 ارزدیجیتالی دیگر پشتیبانی می کند.رابط کاربری آن ساده است و افراد تازه کار هم می توانند از آن استفاده کنند.

این کیف پول رسمی خود ارزدیجیتال کاردانو است.این کیف پول فقط برای نسخه دسکتاپ در دسترس است و برای ویندوز و مک قابل دسترسی می باشد.نسخه های اندروید و ای او اس این کیف پول در حال ورود به بازار است.

نام آن Adalite است البته در گذشته با نام cardanolite شناخته می شد.این کیف پول تحت وب است.برای استفاده از این کیف پول به نصب یا ثبت نام در جایی نیاز ندارید .فقط با مراجعه به سایت adalite.io می توانید از این کیف پول استفاده کنید.

این کیف پول برای نسخه های اندروید و آی او اس در دسترس است .با استفاده از این کیف پول می توانید ارزدیجیتال ذخیره ،ارسال و دریافت کنید.از ارزهای دیجیتال بیت کوین ،اتریوم ،بیت کوین کش ،ایاس و نئو پشتیبانی می کند.

برای خرید ارز دیجیتال کاردانو می توانید به صرافی های ارز دیجیتال مراجعه نمایید. که بهتر است به سراغ صرافی هایی بروید که دارای احراز هویت هستند.سپس در آن صرافی شما می توانید ارز دیجیتال کاردانو را خرید نمایید یااینکه می توانید تتر یا بیت کوین خریداری کرده واز طریق صرافی های جهانی که دارای کارمزد پایین تری هستند . ارز تتر یا بیت کوین خود را به کاردانو تبدیل نمایید.

ما در مقاله انواع صرافی های ارز دیجیتال تعدادی از صرافی های خارجی را به شما معرفی کرده ایم که شما می توانید با ثبت نام در این صرافی ها به راحتی به ترید ارز های خود بپردازید.البته شایان ذکر است که برای اتصال به صرافی های خارجی از VPN  یا VPS  استفاده نمایید.

همچنین برای فروش ارزدیجیتال کاردانو به شما پیشنهاد می کنم که در صرافی های جهانی ابتدا ارز دیجیتال کاردانو خود را به بیت کوین یا تتر تبدیل نمایید سپس از طریق این دو ارز که در کیف پول شما قرار دارد . می توانید ارز خود را راحتتر به پول نقد یا همان تومان تبدیل نمایید.

ممنون از اینکه تا پایان ” کاردانو چیست ؟ ” همراه ما بودید.

بیشتر بخوانید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

پس از این که توکن ADA کاردانو در سپتامبر سال 2017 به راه افتاد، تا پایان نوامبر زیر نظر تاجران بود. از آن زمان به بعد این ارز مجازی 1520 درصد رشد داشته است. این ارز مجازی با ارزش 18.8 میلیارد دلار، به عنوان پنجمین ارز مجازی با ارزش به شمار می آید. در این مطلب قصد داریم به مقدمه کوتاهی درمورد کاردانو و ارز مجازی آن بپردازیم.

با وجود اینکه ارزهای مجازی در چند سال گذشته کاملاً شناخته شده و به اوج رسیده اند، بیشتر آنها روند رشد بی نظمی داشته اند. تهمت ها، حملات هک و ناسازگاری هایی که باعث شدند هارد فورک ها شهرت بدی را برای اکوسیستم خود به وجود آورند.

جرمی وود و چارلز هسکینسون بنیانگذاران کاردانو هستند. هسکینسون به گفته خودش «کارآفرین ارز دیجیتال» است. او همچنین در تاسیس اتریوم نیز نقش داشته است. پیشینه ریاضیاتی هسکینسون در انتخاب نام پلتفرم کاملا مشهود است. «جرلامو کاردانو» یک همه چیز دان ایتالیایی است که به عنوان اولین محاسبه گر سیستماتیک احتمالات شناخته شده است.

نام ارز دیجیتال آن «ADA» برگرفته از
نام آدا لاولیس دختر شاعر معروف لرد بیرون، ریاضیدان و اولین برنامه
نویس کامپیوتر می باشد.

کاردانو یک پروژه بلاک چین است که توسط چارلز هاسکینسن، شریک مؤسس اتریوم، تأسیس شد تا برای ارزهای مجازی یک اکوسیستم متعادل تر و با ثبات تر به وجود آورد. با توجه به وب سایت آن، ADA تنها کوینی است که فلسفه ای علمی و راهکاری پژوهشی دارد. به زبان علمی، این به این معنی است که بلاک چین منبع آزاد آن توسط دانشمندان و برنامه گذران دانشگاهی یک فرآیند پژوهشی را می گذراند.

ارز کاردانو چیست

بنیاد غیرانتفاعی که اداره این ارز کاردانو را بر عهده دارد با برخی از مؤسسات آموزشی نیز مشارکت داشته تا درمورد تمامی جنبه های آن پژوهش انجام داده و آن ها را بررسی کنند. برای مثال پژوهشگران در دانشگاه لنکستر یک مدل مرجع طراحی کرده اند تا راه حل مناسبی برای توسعه بیشتر بلاک چین کاردانو پیدا کنند.

 ADA علی رغم افزایش
چشمگیرش در کمتر از دو ماه، در دنیای متغیر و فرار ارزهای مجازی طرد شده است.

 ADA خودش را اولین ارز مجازی نسل سوم می نامد و قصد دارد در بیت کوین، نسل اول ارزهای مجازی که ایده کوین های دیجیتال را ارائه کرد، و اتریوم، نسل دوم ارزهای مجازی که موارد استفاده از کوین ها در قراردادهای هوشمند را توسعه داد، مشکلات زیرساختی را که نخستین بار در این شبکه ها به وجود آمدند رفع کند. به ویژه این ارز قصد دارد مشکلات مربوط به مقیاس پذیری، هماهنگ پذیری و ثبات را در پلتفورم های ارز مجازی رفع کند.

نخستین مشکل به کند شدن شبکه ها و هزینه
های بالای ناشی از افزایش حجم تراکنش ها اشاره دارد. الگوریتم کاردانو به عنوان یک
راه حل ممکن برای مشکلات مقیاس دهی آن در نظر گرفته شده است.

 Ouroboros از راهکار پروف آو استیک (PoS) برای حفظ هزینه های انرژی و ممکن ساختن تراکنش های سریع تر استفاده می­کند. به جای داشتن یک کپی از بلاک چین های شخصی روی هر نود (همانطور که در بیت کوین رایج است)، بلاک چین این ارز مجازی با منصوب کردن هر لیدر برای تأیید تراکنش های مجموعه ای از نود ها، تعداد نودهای موجود در شبکه را ساده می­کند. در نتیجه نود لیدر تراکنش ها را وارد شبکه می­کند.

کاردانو همچنین برای اندازه گیری شبکه خود از RINA استفاده کرده است. این توپولوژی شبکه ابتدا توسط جان دی به راه افتاد و این امکان را به وجود می­آورد سودهای اختصاصی شده در شبکه های ناهمگن وارد شوند. هاسکینسون گفته است که می­خواهد پروتکل های cardano به استانداردهای TCO/IP دست یابد که در واقع پروتکل اصلی برای انتقال اطلاعات در اینترنت از آن استفاده می­شود.

امکان پذیر بودن
یک ارز مجازی به قابلیت انتقال آن هم در اکوسیستم طبیعی خودش و هم در رابطه با
اکوسیستم های مالی جهانی موجود بستگی دارد. در حال حاضر، هیچ راهی وجود ندارد که
بتوان تراکنش های بین زنجیره ای را بین ارزهای مجازی اجرا کرد یا یک تراکنش یکپارچه
و متشکل از ارزهای مجازی و اکوسیستم مالی جهانی را انجام داد. اکسچنج ها که هزینه
های گزافی را به همراه دارند، تنها واسطه ها هستند. مجموعه ای از قوانین که به
مشتری و هویت تراکنش مربوط هستند، ارز مجازی را بیشتر از همکاران جهانی اش دور
کرده است.

کاردانو قصد دارد
از طریق زنجیره های فرعی که تراکنش ها را بین دو طرف زنجیره انجام می­دهند،
انتقالات درون زنجیره ای را ممکن کند. همچنین به دنبال راه هایی برای مؤسسات و
اشخاص است تا بتوانند اطلاعات مربوط به تراکنش ها و افراد را منتشر کنند تا بتوان
از ارزهای مجازی برای انجام مبادلات و تراکنش های روزانه استفاده کرد.

در نهایت، ثبات درمورد ساختارهای دولتی است که به استخراج گران و دیگر سهام داران انگیزه می­دهد و یک مدل اقتصادی خودجوش برای ارز مجازی به وجود می­آورد. علاوه بر این، قصد دارد چیزی را به وجود آورد که سازندگان آن را به عنوان “قانون اساسی” پروتکل ها برای اجتناب از هارد فورک های به هم ریخته توصیف می­کنند (مانند هارد فورک هایی که در اتریوم و بیت کوین به وجود آمدند).آینده نگ

در آینده پروتکل ها در بلاک چین های cardano کدنگاری می­شوند و برنامه هایی که از این پروتکل استفاده می­کنند، مانند اکسچنج ها و کیف پول های آنلاین، در زمان به وجود آمدن برنامه ها به صورت خودکار به دنبال پذیرش هستند. این فرآیند خودکار همچنین می­تواند زمان موردنیاز برای بررسی و اجرای فورک ها را کم کند. هاسکینسون به آن به عنوان “مکانیزه سازی فرآیند اجتماعی” اشاره کرده است.

فعلا کاربرد اصلی کاردانو به عنوان یک ارز مجازی است. ADA، ارز مجازی آن، بخشی از لایه شکل گیری کاردانو است. cardanoو معمولاً “اتریوم ژاپنی” در نظر گرفته می­شود و سال گذشته پژوهش ها نشان دادند که در ژاپن از طریق دستگاه های خودپرداز و کارت اعتباری در دسترس افراد قرار گرفته است.

کاردانو برنامه های جاه طلبانه ای برای آینده دارد و قصد دارد از لایه شکل گیری به لایه کنترلی برود که به عنوان یک “چارچوب محاسباتی قابل اعتماد” در سیستم های پیشرفته مانند شرط بندی و سیستم های بازی کار خواهد کرد. دیگر کاربردهای آن که در وب سایتش ذکر شده اند، مدیریت هویت، سیستم اعتباری و دیدالوس است، کیف پول جهانی ارز مجازی که امکان مبادله خودکار کدها و تبدیل کد به ارز فیات را به وجود می ­آورد. مشخص نیست که آیا ADA نقش مهمی در سیستم های برنامه ریزی ایفا می­کند یا خیر.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، سازمان غیرانتفاعی که کاردانو را اداره می­کند یک لیست گسترده از مؤسسات همکارش را تهیه کرده است تا الگوریتم های آن را تصحیح کرده و ساختارهای اداری جدیدی به وجود آورند. با توجه به هاسکینسون، این مشارکت مزایای دو طرفه دارد چرا که پروژه های پژوهشی کاردانو ایده های آکادمیک را با انتظارات صنعت ارز مجازی همسان می­کند.

با  اینکه اهداف و سابقه کاردانو بسیار تأثیر گذار
است، ADA آن معایبی
مشابه دیگر ارزهای مجازی دارد. در زمینه اجرا حرف خاصی برای گفتن ندارد. بلاک چین
آن در سپتامبر 2017 منتشر شد و تعداد محدود نودها در شبکه آن همگی توسط بنیاد آن
کنترل می­شوند.

هاسکینسون گفته
است که تلاش آن برای پیمایش اطلاعات تا سال 2019 نتیجه بخش نخواهد بود. بسیاری از
نوآوری ها در سیستم، مانند هدف آن برای استاندارد سازی پروتکل ها هنوز در مرحله
پژوهشی قرار دارند و تنها در صورتی اجرا می­شوند که میزان استفاده از کاردانو
افزایش یابد. در وضعیت کنونی کاردانو، تکنولوژی آن نیز اثبات نشده است.

منتقدان گفته اند راهکاری که مدل آن پروف آو استیک باشد ممکن است به یک پلوتوکراسی تبدیل شود که در آن نودهایی که بیشترین خطر را به همراه دارند، کنترل را در دست دارند. حتی با اینکه کاردانو برای تصحیح الگوریتم خود پژوهش انجام می­دهد، دورنمای آن نشان می­دهد که امسال نسخه کاملی از آن منتشر می­شود. تنها آن زمان می­توانیم ارزیابی جامعی از چشم انداز آن داشته باشیم.

همچنین این ارز مجازی با رقابت شدیدی از سوی دیگر ارزهای مجازی در یک اکوسیستم شلوغ مواجه است. لایت کوین، که یک شاخه از بیت کوین است، به دنبال یافتن نقش مشابهی در تراکنش های روزانه است. دش، که الهام بخش راهکار اداره کاردانو بوده است نیز اهداف یکسانی دارد. ریپل ممکن است در زمینه تبدیل شدن به یک پل بین سیستم های مالی موجود و ارزهای مجازی، با کاردانو رقابت سنگینی داشته باشد.

بنابراین به نظر می­رسد که ارزش کنونی کاردانو دقیق نیست. با این حال، حباب در نظر گرفتن ارزش کاردانو ممکن است هوشمندانه نباشد. ارزش کنونی ارز مجازی بر اساس آینده بازار تعیین می­شود. این بدین معنی است که مبادله کننده ها بر اساس چشم اندازهای رشد آن در آینده سود می­برند.

سه سازمان هستند که از بلاک چین کاردانو حمایت می کنند:

IOHK یک شرکت علمی و مهندسی است که با ساخت، طراحی و نگهداری پروژه
اصلی خود، کاردانو، تا سال 2020 قرارداد بسته است. IOHK به دو بخش
تقسیم شده است؛ وجهه علمی آن به مطالعه مبانی رمز ارز اختصاص یافته که شامل سوالات
نظری مانند الگوریتم اجماع چیست و حریم خصوصی رمز ارز چیست، می باشد.

بخش مهندسی آن با استفاده از تئوری، سعی در ساختن سیستم های
قابل استفاده دارد و با به کارگیری متدلوژی های رسمی، ارزهای دیجبتال را ایجاد می
کند.

بنیاد کاردانو یک نهاد غیر انتفاعی است و نه تنها از
تکنولوژی پروتکل محافظت می کند، بلکه آن را استاندارد سازی کرده و ترویج می کند.

Emurgo یک انکوباتور
ژاپنی است که بر روی مشاغل تجاری متمرکز بر استفاده از فناوری بلاک چین تمرکز
دارد.

چارلز هسکینسون یک کارآفرین تکنولوژی و ریاضیدان است که در کولورادو مستقر است. او سه استارت آپ مرتبط با ارز دیجیتال راه اندازی کرد: Invictus Innovations، اتریوم و IOHK. پروژه کنونی او بر روی تحصیلات رمز ارزی، ترویج غیرمتمرکز گرایی و استفاده آسان تر از ابزارهای رمزنگاری در جریان زندگی.

شخصیت رسانه ای وی بسیار ملایم و آرام است. در فوربس او اختلافات
موجود بر سر اتریوم را توضیح داد و چگونگی ساختار دادن به یک سازمان را با اسم «نزاع
در اتاق جلسه» عنوان کرد.

جرمی وود از سال 2008 در اوساکا ژاپن مستقر بوده و عضو
موسسین Kansai Bitcoin Meetup می باشد. پیش از این او در پایان سال 2013 عملیات اتریوم را اداره
می کرد.

پس از ترک اتریوم، قبل از شروع IOHK با هاسکینسون در سال 2015 به سایر ارزهای دیجیتال مشاوره می داد. بر اساس آنچه خودش شرح می دهد معتقد است که آینده فینتک تنها از طریق آزمایش و تحقیق و با ارتقا همکاری بین گروه ها و سازمان های مختلف پیشرفت خواهد کرد.

استاد آگلوس کیایاس، استاد برجسته دانشگاهی و استاد
رمزنگاری در دانشگاه ادینبورگ، به دلیل موقعیت سنگین خود، به عنوان دانشمند ارشد
به IOHK پیوست. نخستین پروتکل اثبات سهام معتبر او با نقش کمی در مقاله IOHK به وی اعتبار
بخشید.

در مطبوعات کیایاس می گوید: « درحالی که کمپانی های دیگر
ممکن است توجهشان را بر مهندسی محصولاتشان معطوف کنند، IOHK به دنبال
تعهدات طولانی مدت در ساخت ابزارهای اساسی که در دسترس جامعه است، به عنوان یک کل در
نظر می گیرد و در پی پیشبرد علم در پشت سیستم های بلاک چین است.»

کاردانو سابقه بسیار تأثیرگذار و چشم اندازی طولانی مدت برای بلاک چین و ارز مجازی خود دارد. اما هنوز در ابتدای کار است. با این که کاربرد اولیه آن به عنوان یک ارز مجازی است، بلاک چین کاردانو قصد دارد از کوین ها گذشته و به سطح کنترلی برسد که خدماتی را ارائه کند که امروزه در اکوسیستم ارز مجازی وجود ندارند. با توجه به این که کاردانو در ابتدای راه خود قرار گرفته است، آینده آن به نحوه اجرای برنامه هایش بستگی دارد.

فرآیند خرید در شبکه کاردانو برای کاربران ایرانی به چه صورت است؟

به دلیل تحریم های ایران و ریسک صرافی های آمریکایی، در وضعیت فعلی بهترین سایت برای خرید کاردانو، صرافی چینی بایننس (Binance.com) است. به همین منظور کاربران ایرانی برای تکمیل فرآیند خرید باید مراحل زیرا طی کنند:

۱- خرید بیت کوین یا اتریوم از صرافی های داخلی ۲- شارژ آن در بایننس ۳- انجام خرید برداشت از کیف پول

ارز کاردانو چیست

چه جوری میتونیم ارز دیجیتال ADA رو ذخیره کنیم؟

یکی از گزینه ها برای ذخیره سازی ADA استفاده از کیف پول رسمی کاردانو با عنوان “Daedalus” میباشد. این کیف پول در سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس قابل استفاده است.

سلام و عرض ادب
لطفاً کسی راهنمایی کند ،چگونه در بایننس کیف پول ایجاد کنیم ،چون ایران تحریم است
چون قصد دارم کاردانو بخرم ،بیشتر اینجا سرمایه گذاری کنم

برای پاسخ به این سوال میتونید از طریق فرم مشاوره سرمایه‌گذاری ، بصورت رایگان از ما مشاوره دریافت کنید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آکادمی اسکناس به عنوان زیرمجموعه پلتفرم سرمایه‌گذاری نیکات ، با رویکرد مدیریت سرمایه‌گذاری در کشور ، به آموزش و تولید محتوای تخصصی در این حوزه میپردازد.
کلیه حقوق متعلق است به شرکت تجارت الکترونیک نیکات (سهامی خاص)

 

?What is Cardano

در این مقاله بطور کامل درباره کاردانو و قیمت لحظه ای کاردانو اطلاعات مستند و بروزی کسب می کنید و به پاسخ این سوال که «کاردانو چیست؟» می رسید.

کاردانو (Cardano) یک پروژه مبتنی بر بلاکچین است که توسط چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، یکی از بنیانگذاران اتریوم بنیان نهاده شد تا «ارایه یک اکوسیستم متعادل‌تر و پایدارتر» برای کریپتوکارنسی‌ها باشد. براساس وبسایت، ADA تنها توکنی است که با یک فلسفه علمی و رویکرد تحقیقاتی ایجاد شده است. بلاکچین منبع باز این ارز، توسط دانشمندان و برنامه‌نویسان در دانشگاه تحت یک فرآیند دقیق مورد بررسی قرار گرفته است.

بنیاد غیر دولتی کاردانو (Cardano) با گروهی از موسسات دانشگاهی برای تحقیق و بررسی تمام جنبه‌های بلاکچین هم‌کاری کرده‌است. به عنوان مثال، محققان در دانشگاه لنکستر در حال توسعه یک «مدل خزانه‌داری مرجع»  هستند تا راهی پایدار برای توسعه سرمایه‌گذاری در آینده برای کاردانو (Cardano) پیدا کنند.

در کمتر از دو ماه پس از شروع پروژه کاردانو (Cardano)، این ارز جای خود را میان دیگر کریپتوکارنسی‌ها پیدا کرد. توکن ADA خود را نسل سوم ارزهای رمزنگاری شده می‌نامد و هدف خود را مقابله با مشکلات مقیاس پذیری و زیرساختی که ابتدا در بیتکوین، اولین کریپتوکارنسی که ایده سکه‌های دیجیتال را معرفی کرد و سپس در اتریوم، نسل دوم از سکه‌های هوشمند، عنوان می‌کند. به طور خاص، هدف کاردانو (Cardano) پایداری در پلت فرم‌های کریپتوکارنسی است.

ارز کاردانو چیست

اولین مشکل کاهش سرعت شبکه‌ها و هزینه‌های بالا ناشی از افزایش حجم معاملات است. الگوریتم کاردانو، اوروبوس (Ouroboros)، به عنوان یک راه‌حل احتمالی برای حل این مشکل ارائه شده است.

اوروبوس (Ouroboros) از الگوریتم گواه اثبات سهام (PoS) برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها استفاده می‌کند و پردازش تراکنش‌ها را سرعت می‌بخشد. به جای داشتن یک کپی بلاکچین در هر گره (همانطور که در بیت کوین رایج است)، تعداد گره‌ها را در یک شبکه با انتصاب یک رهبر مسئول برای تایید و تایید تراکنش‌ها از مجموعه‌ای از گره‌ها، تنظیم می‌کند. بنابراین گره رهبر تراکنش‌ها را به شبکه اصلی متصل می‌کند.

کاردانو همچنین از RINA برای افزایش مقیاس پذیری شبکه خود استفاده کرده است. این توپولوژی شبکه ابتدا توسط John Rose توسعه داده شد تا امکان افزایش مقیاس پذیری را به شبکه‌های ناهمگن بدهد. چارلز هاسکینسون اعتقاد دارد که می‌خواهد پروتکل‌های کاردانو (Cardano) را برای رسیدن به استانداردهای TCP / IP، به پروتکل غالب اینترنت برای تبادل اطلاعات تبدیل کند.

در حال حاضر هیچ راهی برای انجام تراکنش‌های زنجیره‌ای بین کریپتوکارنسی‌ها یا انجام تراکنش بین کریپتوکارنسی و اکوسیستم مالی جهانی وجود ندارد. معاملاتی که هزینه‌های گزافی دارند تنها یک واسطه محسوب می‌شوند. مجموعه‌ای از مقررات مربوط به هویت مشتری (KYC) و تراکنش، اکوسیستم کریپتوکارنسی را از همتای جهانی خود دور می‌کند.

هدف کاردانو چیست؟ کاردانو با ایجاد بلوک زنجیره های متقاطع، امکان این مبادلات را فراهم کند و در نهایت پایداری در ساختارهای حکومتی ایجاد کند تا انگیزه‌هایی برای ماینرها و سایر ذینفعان در استفاده از این ارز ایجاد کند. علاوه بر این، هدف آن ایجاد چیزی است که سازندگان آن را به عنوان «قانون اساسی» توصیف می‌کنند (اتفاقاتی که در بیت کوین و اتریوم راجع به هاردفورک افتاد تکرار نشود).

کاردانو (Cardano) در مراحل اولیه خود به عنوان یک کریپتوکارنسی به سر میبرد. ADA اغلب به عنوان «اتریوم ژاپنی»شناخته می‌شود و سال گذشته در ژاپن از طریق دستگاه‌های خودپرداز و کارت‌های اعتباری در دسترس قرار گرفت.

کاردانو (Cardano) برنامه‌های جاه طلبانه ای برای آینده دارد و قصد دارد فراتر پیش رود و به عنوان یک «چارچوب محاسبات قابل‌اعتماد» برای سیستم‌های پیچیده، مانند قمار و سیستم‌های بازی عمل کند. کاربردهای دیگری نیز در وب سایت این ارز مانند مدیریت هویت، ایجاد یک سیستم اعتباری، یک کیف پول جهانی با تسهیلات تجاری رمزنگاری خودکار با نام Daedalus و قابلیت‌های تبدیل توکن به ارز فیات آمده است. اما در حال حاضر مشخص نیست که آیا حقیقتا توکن ADA نقش مهمی در سیستم‌های برنامه‌ریزی‌شده ایفا می‌کند یا خیر.

دفتر آموزشی:
تهران، بلوار میرداماد، روبروی مسجد الغدیر، جنب بانک ملی، پلاک 188، واحد 5

دفتر مرکزی:
تهران، فاز 4 اندیشه، خیابان توحید شمالی، مجتمع تجاری-اداری ارغوان، طبقه دوم اداری، واحد 158

کلیه آموزش‌ها، تحلیل‌ها و پیشنهادات معاملاتی ارائه شده در وب سایت شرکت پیشرو آساک صرفا جنبه مطالعاتی و اطلاع رسانی داشته و این شرکت بابت ضرر و زیان احتمالی ناشی از استفاده آنها در انجام معاملات، هیچگونه مسئولیتی را نمی پذیرد.

عضو شرکت های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کوین سرا – در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار بیت کوین و ارزهای رمزپایه مطلع می شوید.

فیس بوک ارز لیبرا را در ژانویه سال 2021 راه اندازی می کند

هاردفورک اتریوم کلاسیک؛ امکان ادامه استخراج با کارت های 4 گیگابایتی

چگونه امن ترین کیف پول بیت‌کوین را انتخاب کنیم؟

به روز رسانی شبکه استلار و دو برابر شدن قیمت آن

ارز کاردانو چیست

کاردانو(به انگلیسی: Cardano؛ نماد: ADA) یک ارز دیجیتال رمزپایه یا رمزنگاری شده است. ارز کاردانو در عمل یک کوین غیر قابل استخراج است. کوین های غیر قابل استخراج در ابتدا توسط خالق آن کوین استخراج شده اند و سپس به عموم عرضه می شوند.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره نام و ایمیل برای ارسال نظرات بعدی از این مرورگر

وسی میدونه واسه انتقال لایت کوین نیاز هست که حتما مشتیبان دلشته بلشه؟؟ میخوام لایت کوین انتقال بدم میکه هش ۱۶۰ نمیدونم یعنی چی

این Qlink رو توی کدوم کیف پول میتونم بخرم ؟؟؟ کسی میدونه؟؟

کسی برای tv-two ttv صرافی سراغ داره ؟

سلام ارز Soul رو چطوری میتونم بفروشم؟

سلام دوستان تبدیل گرین به بیت کوین امکان پذیر هست؟

سلام یه چند وقتی هس ک فتچ عوض شده ، دیگه نمیشه جا ب جاش کرد ، هر جا میفرستم ب دستشون نمیرسه ، کسی میدونه بایس چکار کرد ؟

سلام چطور میشه یوآن خرید ؟ و کدوم کیف پول یوآن قبول میکنه ؟ تو سایت ها که برای خرید و فروش ارائه ندادن

دوستان ارزی بنام pi network وجود داره برید تو گوشیتون نصب کنید با فیلتر شکن باز میشه برین باز کنین هر ۲۴ ساعت یه بار سمت راست رعد و برق رو میزنین بعدا mine رو میزنین.
برای ثبت نام هم باید فیلتر شکنتون هم روشن باشه.
تو کد معرف:nmahdv
بنویسید،وقتی ثبت نام تکمیل شد و وارد برنامه شدین هر ۲۴ ساعت یکبار رعد و برق رو بتپید و پایین سمت راست mine رو بزنید و بعد چپ مینویسه dismiss اونو بزنین و اون شروع به جمع کردن کنه(قیمت هر یدونش هم ۰/۳۵۴۷ دلاره.زود اقدام به نصب کنید،ممنون🙏

هنوز به مرحله قیمت گذاری نرسیده اصلا شاید به فاز 3 نرسه

دادش پای نتورک هنوز به طور رسمی قیمت گذاری نشده شما چه جور و با چه منبعی براش قیمت گذاری می کنی

?Salam che ghadr mikhaee

سلام چقدر میخوای؟

سلام خسته نباشید ارز کین چه جوری باید خرید کنم؟ ممنون میشم راهنمایم کنید

سلام چطوری این ارز رو بخرم؟!

سلام .. امکان داره ارز روپیه کلاهبرداری باشه ؟و آینده این ارز رو چطور پیش بینی میکنید ؟ سپاسگزارم

salam
che etefaghi Baraye Arze STRAT oftade??
mamnoon misham rahnamai konin

سلام دوستان . پنجاه میلیون تو کیف پول ترون به عنوان بونوس ثبت شده ! کسی میدونه یعنی چه و چطوری استفاده اش کنیم

سلام تو کیف پول منم ایجاد شده قضیه چیه

پاداش شماست برو نقدش کن

توی کدوم قسمت هستش

توی چه قسمتی اومده میشه به ما هم بگی شاید برا ما هم اومده باشه

سلام من کیف ترون ولتم هک شد و تمام پولمو جابجا کردن ، هیچ راهیم برای برگشت پولم نیست ، به این کیف پولها اطمینان نکنید

تا می تونید ارزاتون رو استیک یا فریز کنین اینطوری هم سود مختصری می گیرین هم بلافاصله قابل برداشت و انتقال نیست. دیگه اینکه لااقل روزی یکبار به کیف پولتون سر بزنین کیف پولهایی که مدتی راکد و بدون مراجعه هستند در معرض خطر بیشتری برای هک شدن هستند. حتی المقدور و بی جهت کیف پول رو حذف و بازیابی نکنید. موقع بازیابی هم کلمات را دستی وارد کنین و از paste کردن خودداری کنین.

سلام،فیلتر شکن روشن کن،ترون ولت غیر از خود ترون باید فیلتر شکن داشته باشی،دوما بهت هشدار میدم از انتقال ارزهات به سایت بایننس خودداری کن،چون موقع درآوردنش حتما باید احراز هویت بکنی،و از اونجا که ایران تحریمه نمیتونی پولت رو دوباره در بیاری

من دارم از بایننس استفاده میکنم اما با فیلتر شکن نقطه ثابت خیلی عالیه

ارز کاردانو چیست

سلام
دوستان من تتر رو وارد کیف پول ترون ولت کردم ولی الان میخوام خارج کنم به بایننس نمیشه
میشه کمکم کنین

سلام. مگه بایننس برای ایرلنی ها تحریم نیست؟

تتر روی بلاک چین ترون هم هست از تو خود باینس تعیین کن که رو چه بلاک چینی میخوای وارد کنی

بايد مقداري ترون به عنوان كارمزد انتقال در ولت داشته باشي

آقا کسی میدونهbnsچیه و اصلا خرید و فروش میشه؟

سلام میخوام وارید سایت شم برا ثبت نام کسی کمکم میکنه

برادر اگه کلاهبرداری نبود که یع نفر پیدا میشد که تونسته باشه از کیف پول یوتی بایت خارج کنه ، خوشحالم هستن بین خودشون خرید و فروش میکنن خب معلوم که از یوتی بایت به یوتی بایت قابل انتقال .مهم اینه که به یع کیفی غیر خودشون خارج بشه

سلام دوستان بهتره برای استخراج pi network اقدام کنید خیلی هم عالیه از طریق گوگل استوری pinetwork دانلود کنید و وارد برنانه بشید بعد از وارد کردن اطلاعات خودتون با کد معرف MNP1191 میتونید وارد برنامه بشید توضیحات بیشتر داخل چت روم برنامه میتونید بپرسید

سلام دوست عزیز
فروشم داشتین؟؟؟

سلاک کودوم کیف پول ازین ارز پشتیبانی میکنه؟

کوینومی والت خوبه!

اینو چطور میشه فروخت؟

صرافی کوینکس
این هم لینکش

https://www.coinex.com/account/signup?refer_code=6gvag&lang=en_US

به عنوان التکوین کدوم پلاتین روبخرم چون چمد نوع هست با قیمت متفاوت

کدوم صرافی معتبر میشه ارز کین رو خرید

کدوم آینده
از پارسال دارن میگن یه ماه دیگه
کو پس

سلام منم ۶ماهه خریدم کلا میادپایین

پارسال ۱۰۰تومن و امسال به ۱۰۰۰تومن هم رسید

دوستان سلام crypto miner جعلیه یانه

سلام دوستان cryptominer جعلیه یانه

سلام دوستان کسی میدونه تو کینگ مانی چه خبره آدم دیونه میشه کلاهبرداریه یا واقعیه

۹۹ درصد پلت فرم ها کلاهبرداری هستن

لطفا توجه کنید در اینده نزدیک ارزش بالایی خواهد گرفت
لینک دعوتQ است از دست ندین
Initiative Q is an attempt by ex-PayPal guys to create a new payment system instead of payment cards that were designed in the 1950s. The system uses its own currency, the Q, and to get people to start using the system once it’s ready they are allocating Qs for free to people that sign up now (the amount drops as more people join – so better to join early). Signing up is free and they only ask for your name and an email address. There’s nothing to lose but if this payment system becomes a world leading payment method your Qs can be worth a lot. If you missed getting bitcoin seven years ago, you wouldn’t want to miss this.

Here is my invite link: https://initiativeq.com/invite/hnvX1NfqI

This link will stop working once I’m out of invites. Let me know after you registered, because I need to verify you on my end.

سلام من یک ارزی از ترون لینک پرو خریدم .به نام HT اما با این هوبی توکن فرقی نداره ولی این قیمت نداره باید چ کنم

با سلام
اسم یه ولت بگید که بشه توش اتریوم کلاسیک اکسچنج کرد به ارزهای دیگه
چند تا ولت دانلود کردم نمیدونم چرا نمیشه مثل اکسودوس

جهت تبدیل اتریوم کلاسیک می توانید از لینک زیر استفاده کنید:
exchanging.ir/fa/

کیف پول “انجین” حرف نداره.
برای اندرویده

با سلام خواستم بگم اريا كوين كلاهبرداري نيست و تو خيلي از ولت هاي معروف مثل كوينومي و گواردا و صرافي هاي مهم مثل hitbtc و كوينكس و p2p ليست شده و قراره به زودي تو بايننس هم ليست بشه من خودم كه بالاي ١٥٠٠ درصد ازش سود بردم و بازم كلي جاي رشد داره

لینک دعوت اصلی
https://initiativeq.com/invite/tAF5By6l3
👆👆👆

سلام جناب محمد على ميشه چند تا عرض كيليكى رو بهم معرفى كنى ممنون

سلام محمد على ميشه در مورد ارزهايي كه كليك ميكنى توضيح بدى و بگى چه ارزى هست و آدرسش رو بدى مممنون ميشم

منظورت سایت هایی است که در ازای کلیک یا تبلیغات دیدن بهت ارز دیجیتال میدن هست؟ اگه آره من چند تا مطمئن اش و دارم

سلام ممنون میشم معرفی کنی

من جديدا عرض pi بهم معرفى شده كه فعلا رايگان هست لينك دعوتش رو ميفرستم هر كى خواست استفاده كنه فقط بايد با فيلتر شكن وارد بشيد و هر ٢٤ ساعت يك بار وارد برنامه بشيد تا پول آزاد كنه ☺️

دروغ و اسكمه،

سلام در مورد عرض لايت كوين (LTC)كسى چيزى ميدونه ممنون ميشم راهنماييم كنيد

در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

تماس با ما: [email protected]

محبوب ترینها

هر آنچه باید قبل از پیوستن به یک استخر استخراج بدانید

چگونه می توان از حملات فیشینگ جلوگیری کرد؟

خرید بیش از 70 درصد بیت کوین های تازه استخراج شده توسط پی پال

به روز رسانی شبکه استلار و دو برابر شدن قیمت آن

توسعه ابزارهایی برای ردیابی تراکنش های خصوصی مونرو

چه چیزی باعث امنیت بلاک چین بیت کوین می شود؟

شمارش معکوس برای راه اندازی فاز صفر اتریوم 2.0؛ رشد قیمت اتریوم

پر بحث ترینها


هاردفورک بیت کوین کش تا 6 روز دیگر


هاردفورک دوباره شبکه بیت‌کوین کش


مراقب باشید: کلاهبرداری با نام Blockchain.com

هر آنچه باید قبل از پیوستن به یک استخر استخراج بدانید

5 مهارتی که برای استخدام در زمینه رمزنگاری و بلاک چین باید داشته…

چه چیزی باعث امنیت بلاک چین بیت کوین می شود؟

فیس بوک ارز لیبرا را در ژانویه سال 2021 راه اندازی می کند

منتخب سردبیر

کیف پول ترون والت چیست؟ نحوه نصب و راه اندازی آن چگونه است؟

همه چیز درباره کیف پول تراست والت(trust wallet)؛ نحوه نصب، راه…

5 نکته ای که هر سرمایه گذار مبتدی باید بداند

5 علامتی که نشان می دهند احتمالا بیت کوین وارد چرخه صعودی خواهد شد

نحوه تنظیم و پیکربندی کیف پول اندروید مایسلیوم: راهنمای مبتدیان

استیکینگ اتریوم 2.0 چیست و چگونه کار می کند؟

بیت مین قدرتمندترین دستگاه استخراج خود را عرضه کرد

فیس بوک ارز لیبرا را در ژانویه سال 2021 راه اندازی می کند

هاردفورک اتریوم کلاسیک؛ امکان ادامه استخراج با کارت های 4 گیگابایتی

چگونه امن ترین کیف پول بیت‌کوین را انتخاب کنیم؟

به روز رسانی شبکه استلار و دو برابر شدن قیمت آن

خوش آمدید؛ به حساب خودتان لاگین کنید

بازیابی کلمه عبور

یک کلمه عبور از طریق پست الکترونیک برای شما ارسال می شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، کاردانو یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که ارز دیجیتال آن «Ada» نام دارد. از این شبکه می توان برای انتقال پول دیجیتالی و همچنین ثبت قراردادهای هوشمند و ساخت برنامه های غیرمتمرکز استفاده کرد. به نوعی می توان گفت که کاردانو رقیبی برای اتریوم، ایاس و دیگر پلتفرم های قرارداد هوشمند محسوب می شود.

کاردانو یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که مانند اتریوم امکان ایجاد و اجرای قراردادهای هوشمند را فراهم می کند؛ با این تفاوت که کاردانو خود را پیشگام در «نسل سوم بلاک چین» می نامد و امنیت آن با استفاده از معماری چند لایه تأمین شده است. به گفته تیم کاردانو، سرعت و کارمزد تراکنش های این شبکه بسیار بهتر از بلاک چین های قدیمی مانند اتریوم است.

به گفته تیم توسعه دهنده، کاردانو اولین پروژه مبتنی بر بلاک چین است که با فلسفه علمی و تحقیقات دانشمندان طراحی شده است. کار بر روی این پروژه از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و ارز دیجیتال کاردانو (Ada) در دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ۹۶) به صرافی ها عرضه شد.

همانطور که اشاره شد، مانند اتریوم، با استفاده از کاردانو و امکان ایجاد قراردادهای هوشمند، می توان روی این بلاک چین برنامه های غیرمتمرکز ساخت؛ برنامه هایی که هیچ کس نمی تواند آنها را متوقف کند.

تیم کاردانو هر دو نیاز کاربر و تنظیم کننده مقررات را در نظر گرفته است. آنها تلاش می کنند تا بین موارد قانونی و حریم خصوصی کاربران تعادل برقرار کنند.

ارز کاردانو چیست

به دلیل اینکه بیشتر توسعه دهندگان و سرمایه گذاران اولیه این پروژه، ژاپنی هستند و شباهت های زیادی با اتریوم دارد، به کاردانو «اتریوم ژاپنی» هم می گویند.

نام: Cardano
نماد: ₳
نماد معاملاتی: ADA
قابلیت استخراج: ندارد
الگوریتم رمز نگاری: Ouroboros
وبسایت رسمی: www.cardano.org

Cardano اولین پروژه بلاک چینی است که براساس فلسفه و تحقیقات علمی داوری شده همتا کار می کند.

کاردانو در تاریخ 29 سپتامبر 2017 تحت فرآیند بوت استرپ “بایرون” با انتشار رسمی در ژاپن منتشر شد.

Cardano با استفاده از Haskell، که یک زبان برنامه نویسی با درجه بالایی از تحمل خطا است ساخته شده.

شبکه کاردانو، با ارز دیجیتالش به نام Ada می تواند برای ارسال و دریافت وجوه دیجیتالی استفاده شود. این پول دیجیتال با امکان انتقال سریع و امنیت توسط رمزنگاری، این روزها به شدت محبوب شده است.

Cardano برای استخراج از الگوریتم اثبات سهام به جای اثبات کار استفاده می کند.

کاردانو، کامل تر از بیت کوین و اتریوم است.

Cardano توسط Charles Hoskinson یکی از بنیانگذاران بلاک چین اتریوم ساخته شده است. به همین دلیل که کاردانو قصد دارد نسخه پیشرفته تر و بهتر از اتریوم باشد نام الگوریتم آن را Ouroboros گذاشته اند که نشانه ای اساطیری به معنای پیشرفت است. کاردانو به دنبال یک عملکرد قوی تر در کنار نرخ کارمزد کمتر است.

در Cardano سرعت تراکنش ها بالا و کارمزد خیلی کم است. این شبکه با طراحی لایه لایه، امکان ارائه قابلیت های جدید در بلاک چین را فراهم کرده است. برنامه نویسان می توانند در صورت داشتن ایده ای هدفمند، برنامه های غیرمتمرکز خود را با آزادی کامل روی این شبکه پیاده سازی کنند. اگرچه اتریوم هم در حال توسعه شبکه است اما در آینده کاردانو می تواند یک رقیب بسیار جدی برای آن باشد.

این پلتفرم با هدف اجرای قراردادهای هوشمند، برنامه های غیر متمرکز، زنجیره های جانبی، محاسبات چند جانبه و فراداده ها توسط شرکت توسعه بلاک چین به نام (Input Output Hong Kong (IOHK ایجاد شده که توسط Charles Hoskinson، بنیانگذار سابق BitShares و Ethereum، رهبری می شود.

هر پروژه بلاک چین دارای نشان است که معمولا به عنوان یک ارز رمزنگاری شناخته می شود. آدا ADA ارز دیجیتال بلاک چین در Cardano است. با آدا، می توان نسبت به پرداخت هزینه برای یک کالا یا خدمات، سپرده پول در یک مبادله یا یک برنامه اقدام کرد.

استخراج Cardano اثبات سهام است و قابلیت ماین کردن ندارد. یعنی چندین میلیارد از این ارز قبلاً ماین شده و رفته رفته به کسانی که کاردانو بخرند و در کلاینت اصلیش واریز کنند به نسبت سرمایه خود، کاردانو دریافت میکند.

(Proof of Stake (PoS گواه اثبات سهام راه متفاوتی برای اعتبارسنجی تراکنش ها با استفاده از توافق جمعی است. هدف آن با اثبات کار مشابه و نحوه انجام آن کاملا متفاوت است.
بر خلاف الگوریتم اثبات کار، که در آن ماینرها با حل مسائل ریاضی پاداش می گیرند، در اثبات سهام ماینر یک بلاک به طور قطعی انتخاب می شود و هر کسی نسبت به دارایی خود از آن ارز در نگهداری شبکه شریک می شود.

فقط یک کیف پول رسمی Cardano وجود دارد و آن هم کیف پول دسکتاپ DAEDLUS است.

Daedalus اولین کیف پولی است که ارز رمزنگاری Ada را نگه میدارد و اجازه انتقال به دیگر آدرس های کیف پول را می دهد، اما با این جال هنوز هم از آن بیشتر استفاده می شود.

کیف پول DAEDLUS یک کیف منبع باز است که توسط تیم کاردانو توسعه داده شده است.

آدرس کیف پول: daedaluswallet.io

سکه آدا (Ada) در صرافی های اصلی و معتبر ارزعای دیجیتال، خرید و فروش می شود.

به دلیل تحریم های ایران و ریسک های بالا صرافی های آمریکایی، در وضعیت فعلی بهترین سایت برای خرید کاردانو، صرافی چینی بایننس (Binance.com) است.

صرافی های پشتیبانی کننده: Binance, Bittrex, Coinnest, Gate.io, Mr. Exchange و..

رمزارز نیوز – سایت خبری تحلیلی بلاک چین و ارز دیجیتال

کاردانو به عنوان یک بلاکچین عمومی دارای توکن ADA می‌باشد. طراحی این ارز دیجیتال به شکلی است که می‌توان از آن به عنوان وجه نقد دیجیتالی نام برد. آینده کاردانو به عوامل بسیاری بستگی دارد. اصولاً آیندۀ رمزارزها به طور دقیق قابل پیش‌بینی نیست. این پلتفرم در پی حفاظت از حریم خصوصی افراد است. طبق تحقیقات انجام‌شده، می‌توان گفت پلتفرم کاردانو «بلاک چین نسل سوم» است که به برخلاف دیگر بلاکچین‌ها به زبان برنامه نویسی Haskell نوشته شده است.

سال 2015، سازمان IOHK توسط چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) تأسیس شد. در سال 2017 چارلز هاسکینسون، مدیر عامل اسبق اتریوم، کاردانو را طراحی و عرضه کرد. در سپتامبر سال 2017 کاردانو به عموم مردم ارائه شد.

ارز کاردانو چیست

چارلز به دنبال یک پلتفرم با قابلیت‌هایی همچون مقیاس‌پذیری، پایداری مناسب و قابلیت تعامل بود.

سه سازمان به نام‌های بنیاد کاردانو، IOHK و Emurgo، این پلتفرم را نگهداری و اداره می‌کنند. بنیاد کاردانو در کشور سوئیس قرار دارد.

IOHK تیمی است که این پلتفرم را طراحی کرده و ساخته است. علاوه بر این، آنها الگوریتم Ouroboros را به صورت منحصربه‌فرد، یکپارچه‌سازی کرده‌اند. کاردانو می‌کوشد با سرمایه‌گذاری و همچنین دادن مشاوره و کمک کردن به توسعه بلاک چین، این بلاک چین را که به صورت غیرمتمرکز است، برای پذیرش سازمان‌های‌ مختلف، آماده کند.

از زمان تأسیس کاردانو تا کنون، نسخۀ بایرن (Byron) روی این شبکه فعال بوده است. همانطور که قبلا در مقاله استیکینگ کاردانو گفته شد، شلی (Shelley) عصر جدیدی برای کاردانو است. تیم توسعه‌دهندۀ کاردانو، مسیر پیشرفت کاردانو را به 5 مرحله تقسیم کرده است. شلی مرحلۀ دوم این مسیر است. این به‌روزرسانی، گامی در جهت غیرمتمرکزشدن کاردانو است.

این به‌روزرسانی موجب شد که هیجان زیادی در قیمت کاردانو و توکن آن ADA ایجاد شود. به دنبال آن، آینده ارز کاردانو می‌تواند امیدوارکننده‌تر باشد.

چارلز هاسکینسون، مؤسس کاردانو، معتقد است که پس از این به‌روزرسانی، آینده‌ کاردانو بسیار لذت‌بخش‌تر می‌شود و به اعتقاد وی هیچ رمزارز دیگری قابل مقایسه با آنها نیست.

پس از این به‌روزرسانی، شلی شاهد استقبال خوبی از سوی کاربران بوده است و تنها در یک روز، 100 ها استخر سرمایه‌گذاری به شلی پیوستند.

پس از راه‌اندازی شبکۀ شلی، 481 استخر که 416 تای آن فعال است، برای سرمایه گذاری به این شبکه پیوستند، البته این اعداد دائماً در حال تغییرند.

این میزان اعتماد به کاردانو و شبکۀ شلی، می‌تواند آینده ارز کاردانو را به سمت سودهی ببرد.

تا تاریخ 2 تیرماه، 1061 استخر در شبکۀ شلی سرمايه‌گذاري کرده‌اند که از این 1061 استخر، حدود 986 استخر فعال می‌باشند. این استخرها با ارزش 12.9 میلیارد توکن ADA که معادل 2.4 میلیارد دلار است، در حال فعالیت هستند. انتظار می‌رود در آینده‌ای نه چندان دور، 500 استخر دیگر نیز اضافه شود که این موضوع برای آینده‌ کاردانو بسیار بااهمیت است.

چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو می‌گوید:

تمرکززدایی مهم‌ترین و بااهمیت‌ترین کاری است که IOHK می‌تواند انجام ‌دهد.

به‌روزرسانی کاردانو موجب شد که ارزش آن افزایش یابد. هاسکینسون معتقد است که اگر تمام برنامه‌های تیم وی به خوبی پیش برود، آینده ارز کاردانو بسیار امیدوارکننده‌تر از بیت کوین خواهد بود.

به گفتۀ چارلز هاسکینسون، بلاک چین دارای سه نسل است. بنیانگذار اتریوم معتقد است کاردانو نسل سوم بلاک چین می‌باشد. در ادامۀ مقاله به معرفی 3 نسل بلاک چین می‌پردازیم.

در دنیای مدرن، یکی از متداول‌ترین سؤالات این است که آیا روشی وجود دارد که بتوان به کمک آن پول را بدون هیچ واسطه‌ای و همچنین به صورت غیرمتمرکز، بین دو یا چند شخص انتقال داد؟

ساتوشی ناکاموتو با خلق بیت کوین به تمام پرسش‌هایی از این قبیل پاسخ داد.

در بیت کوین هیچ راهی وجود ندارد که برای یک تراکنش شرایط خاصی در نظر گرفته شود. به‌عنوان مثال اگر علی کارمند یک شرکت است و قرار است حقوق او به صورت بیت کوین پرداخت شود، رئیس شرکت نمی‌تواند بیت کوین را با شرط انجام‌پذیری صحیح کار، در همان ابتدا پرداخت کند. زیرا بیت کوین قابلیت پذیرش شرایط خاص را ندارد.

برای به وجود آوردن چنین شرایطی، باید یک برنامه‌نویسی پیچیده و در عین حال یکپارچه صورت پذیرد. به دلیل وجود این مشکل، نسل دوم بلاک چین تولید شد.

برای پایان دادن به مشکل نسل اول بلاک چین، Smart Contract (قرارداد هوشمند) تولید شد.

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) خالق اتریوم توانست با رفع این مشکل، یک بلاکچین قدرتمند را تأسیس کند. این ویژگی (قرارداد هوشمند) آنقدر جذاب بود که به سرعت با استقبال کاربران همراه شد.

اما نسل دوم بلاک چین نیز دارای مشکلاتی بود. پیش‌بینی نکردن مقیاس‌پذیری در این بلاکچین به عنوان یک مشکل در نسل دوم بلاکچین مطرح بود. در زمان طراحی این پروژه، مقیاس‌پذیری پیش‌بینی نشده و با ورود کاربران، گنجایش و سرعت انجام تراکنش‌ها به مشکل خورد.

برای رفع چنین مشکلی نسل سوم بلاک چین وارد شد.

هاسکینسون می‌دانست که بلاکچین اتریوم نیاز به تغییراتی دارد.

ویژگی‌های مثبت جدید کاردانو عبارت‌اند از:

همان‌طور که گفته شد، کاردانو به صورت منحصربه‌فرد می‌باشد و با فلسفه علمی و دانشِ داوریِ همتا خلق شده است. کاردانو به دلیل قدرتمند بودن و همچنین رفع مشکلات دو نسل قبل بلاک چین، به سرعت در حال انتشار است. به گفتۀ هاسکینسون، کاردانو در تلاش است که مشکلات اتریوم را نداشته باشد. هاسکینسون آینده ارز کاردانو را امیدوارانه توصیف می‌کند.

برای یافتن پاسخ این سؤال، باید هر سه بلاکچین را با یکدیگر مقایسه کنیم. همان‌طور که می‌دانید بیت کوین و اتریوم از ماینینگ استفاده می‌کنند. اما این روش دارای مشکلاتی همچون میزان بالای مصرف برق، رقابت ناعادلانه و سرعت انتقال است.

اما در کاردانو که با روش اثبات سهام فعالیت می‌کند، این‌گونه نیست و هر کس به میزان دارایی خود، به مرور زمان، کوین دریافت می‌کند.

ارز کاردانو چیست

بیت کوین قصد ندارد از روش اثبات سهام بهره ببرد، اما اتریوم به زودی در نسخه 2 خود از روش اثبات سهام استفاده می‌کند. روش اثبات سهام کاردانو، قوی‌تر از روش اثبات سهام اتریوم خواهد بود.

بیت کوین فقط ارزش را منتقل می‌کند و نمی‌تواند قراردادها را ذخیره کند اما اتریوم برخلاف بیت کوین، علاوه بر ارسال ارزش، توانایی ذخیره قراردادها را نیز دارد. ولی مشکل اتریوم این است که تنها از یک لایه برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کند و باعث می‌شود حرکت انتقال کند شود.

کاردانو برخلاف اتریوم، از چند لایه برای ذخیرۀ قراردادها استفاده می‌کند و همین امر باعث می‌شود سرعت انتقال، بسیار افزایش یابد.

با تمام این توضیحات، می‌توان به آینده ارز کاردانو امیدوار بود.

بیت کوین را می‌توان شروع‌کنندۀ جریان رمزارزها دانست. بیت کوین می‌تواند برای سیستم پرداخت جهانی مؤثر واقع شود اما برای دنیایی مدرن و غیرمتمرکز، نیاز به بلاکچین‌های مدرن‌تر حس می‌شود. از این رو با توجه به ویژگی‌های کاردانو می‌توان به آیندۀ کاردانو امیدوار بود. همان‌طور که گفته شد، هیچ پیش‌بینی دقیقی نمی‌توان در مورد آینده ارز کاردانو انجام داد، اما کاردانو می‌تواند با ادامه دادن همین مسیر، آیندۀ خوبی را برای خود رقم بزند. شاید آیندۀ‌ ارز کاردانو با توجه به آیندۀ بازار رمزارزها تغییر کند، اما با شرایط فعلی می‌توان بلاکچین کاردانو را نسل سوم بلاکچین‌ها دانست.

ارز دیجیتال لیسک (lisk) چیست؟

ارز دیجیتال Revain چیست؟ + ویژگی‌ها و امکانات

ارز دیجیتال Husd چیست و چه ارتباطی با استیبل ‌کوین‌های دیگر دارد؟

ارز دیجیتال ABBC Coin چیست؟ امکانات جدید و خلاقانه‌

آخرین خبرها

۴ میلیارد دلار از پروژه پانزی پلاس توکن توقیف شد!


رشد بی‌سابقه ارزش بازار تتر!

کارمزد تراکنش های بیت‌کوین در پایین‌ترین سطح ۳ سال گذشته

برداشت از صرافی اوکی اِکس آزاد شد. کاربران ۱۱۰ میلیون دلار خارج کردند!

سقوط ۲۲ درصدی قیمت ریپل؛ بازار ارزهای دیجیتال دوباره قرمز شد

ریزش ناگهانی قیمت بیت کوین به زیر ۱۷۰۰۰ دلار!

مانع بیت کوین برای رسیدن به قیمت ۲۰ هزار دلار!


افزایش ۴۰ درصدی سود قراردادهای آتی ریپل


بیت‌کوین در یک قدمی ۲۰هزار دلار!

چگونه از سرقت دارایی‎‌هایمان از طریق حملات فیشینگ جلوگیری کنیم؟

ارز کاردانو چیست
ارز کاردانو چیست
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *