استخراج بیت کوین با کامپیوتر

استخراج بیت کوین با کامپیوتر
استخراج بیت کوین با کامپیوتر

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

ارزهای رمزنگاری‌شده (cryptocurrency) راه‌های کسب درآمد جدیدی پیش روی افراد قرار داده است. راه‌هایی مانند خرید و فروش بیت‌کوین، استخراج ارزها، راه‌اندازی استارت آپ‌ها و… که روز به روز در حال رشد هستند.

کاربران عادی اما معمولا سهم بسیار کمی از این بازار دارند. برخی‌ها فقط به کسب بیت‌کوین رایگان و سایر ارزها از سایت‌ها می‌پردازند که البته مقادیر ناچیزی است.

سعی ما در بورسینس این است کاربران عادی را با ارزهای دیجیتال و روش‌های بدست آوردن آن بیشتر آشنا کنیم.

مطالب مرتبط:

استخراج بیت کوین با کامپیوتر

بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

بلاک‌چین چیست؟

چگونه کیف پول ارز دیجیتال داشته باشیم؟

در ادامه این راهنمای جامع قصد داریم روش استخراج ارزها با استفاده از کامپیوتر یا لپ‌تاپ شخصی خودتان را آموزش دهیم. از اولین قدم تا فروش ارز استخراج شده و تبدیل آن به ریال همراه شما خواهیم بود، بنابراین تا انتهای مطلب همراه باشید.

توجه کنید که استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر و لپ تاپ شخصی، درآمدزایی چندانی ندارد و صرفا به عنوان یک تجربه و آشنایی اولیه با ارزهای دیجیتال مطرح می‌شود.

اگر بخواهیم بصورت ساده بگوییم و از اصطلاحات پیچیده و عجیب و غریب پرهیز کنیم: ارزهای دیجیتال که با نام ارزهای رمزنگاری‌شده (cryptocurrency) یا کریپتوکارنسی نیز شناخته می‌شود، ارزهایی هستند که توسط سرورها و کامپیوترهای قدرتمند ایجاد می‌شوند.

این کامپیوترها و سرورها که تنظیمات خاصی لازم دارند، براساس قدرت پردازش، سخت‌افزار و نرم‌افزاری که دارند می‌توانند این ارزها را استخراج کنند.

قدرت استخراج ارز با واحدی با نام هش ریت (Hash Rate) یا نرخ هش محاسبه می‌شود.

قبلا در مطلبی تحت عنوان “آیا استخراج بیت کوین سودآور است” در مورد اصطلاحاتی که در استخراج ارزها ذکر می‌شود توضیحاتی دادم و نیاز به تکرار نیست.

در این مطلب بیشتر قصد دارم برای آن دسته از افراد که نمی‌خواهند وارد مباحث فنی و تخصصی شوند و فقط می‌خواهند از استخراج ارز درآمد کسب کنند مراحل کار را توضیح دهم.

ویدئوی این مطلب:

 

 

مراحل استخراج ارز بصورت کلی

جزییات این مراحل را در ادامه بخوانید

اینکار کاملا رایگان انجام می‌شود و نیازی به پرداخت هیچ وجهی نیست. سایت Minergate یک واسط بین استخراج‌کنندگان، صرافی‌ها و صاحبان گروه‌های استخراج (Mining Pool) است و کار استخراج ارزهای مختلف را برای افراد عادی بسیار آسان کرده است.

برای ثبت‌نام در Minergate اینجا کلیک کنید

فرم ثبت‌نام که مطابق شکل زیر است را ثبت کنید

پس از ثبت نام (کلیک روی دکمه Sign up & start mining) مستقیما به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که می‌توانید نرم افزار استخراج ارز، مخصوص سیستم عاملی که روی کامپیوترتان هست را دانلود کنید.

مثلا اگر سیستم عامل کامپیوتر شما ویندوز باشد باید در زیر لوگوی ویندوز روی علامت فلش سبز رنگ کلیک کنید تا دانلود آغاز شود

 

پس از دانلود نرم افزار که حجمی پایین‌تر از 20 مگابایت دارد، آنرا روی سیستم‌تان نصب کنید. فرایند نصب نرم‌افزار مانند سایر نرم‌افزارهای سیستم عامل‌تان است و هیچ تفاوتی ندارد.

پس از نصب نرم افزار آنرا اجرا کنید. پس از اجرا با صفحه‌ای مطابق شکل زیر روبرو خواهید شد.

 

 

کافیست ایمیلی که با آن در سایت Minergate عضو شده‌اید را وارد کنید و روی دکمه Start mining نمایید.

پس از آن به صفحه ای مطابق شکل زیر وارد خواهید شد

 

با کلیک روی Start smart mining  این نرم افزار براساس قدرت سیستم شما و بازاری که برای ارزها وجود دارد بصورت خودکار شروع به استخراج بهترین ارز مناسب می‌کند. (تصویر زیر)

 

استخراج بیت کوین با کامپیوتر

 

XMR : علامت اختصاصی ارزی با نام «مونرو» است (monero) این ارز به دلیل سختی استخراج پایین، این روزها بسیار موردتوجه قرار گرفته و نرم افزار نیز این ارز را بصورت خودکار انتخاب کرده و در حال استخراج آن است

CPU MINING : اگر زیر این گزینه سبز شده باشد، نشان دهنده این است که استخراج از طریق استفاده از قدرت CPU سیستم شما در حال انجام است.

H/s : نشان دهنده همان نرخ هش (Hash Rate) است که سیستم شما با آن در حال استخراج ارز موردنظر می‌باشد. این عدد هر چقدر بالاتر باشد درآمد بیشتری خواهید داشت. به طور مثال این نرم افزار روی یک لپ تاپ HP proBook 6475b نصب شده و هش ریت 24.3 که ملاحظه می‌کنید را برای ما داشته است.

CPU CORES : با این گزینه می‌توانید انتخاب کنید چند هسته از سی پی یو شما درگیر استخراج باشد. این گزینه برای زمانی که خودتان با سیستم کار دارید مفید است. در این هنگام می‌توان با کم کردن استفاده از هسته‌های CPU ، کارهای دیگرتان را با لپ تاپ یا کامپیوتر انجام دهید.

GPU MINING : اگر زیر این گزینه سبز شده باشد، نشان دهنده این است که استخراج از طریق استفاده از قدرت کارت گرافیک سیستم شما در حال انجام است. (فعال بودن این گزینه معمولا باعث کندی شدید سیستم می‌شود اگر INTENSITY را روی 1 قرار دادید و بازهم سیستم کند بود شاید بهتر باشد با کلیک روی علامت Pause آنرا متوقف کنید)

SHARES: GOOD/BAD/LAST : پردازش‌هایی که توسط سیستم شما انجام می‌گیرد گاهی به هر دلیل باعث استخراج ارز نمی‌شود که در این بخش مشخص می‌گردد. LAST زمان رسیدن آخرین پردازش صحیح را نشان می‌دهد 

SHARES DIFFICULTY : مقدار کنونی سختی برای هر سهم ارسال شده را نشان می‌دهد

Unconfirmed balance : مقدار موجودی که هنوز توسط سرورهای MINERGATE تایید نشده است.

Reward method : نوع جایزه‌ای است که به استخراج کننده پرداخت می‌شود و دو نوع دارد، PPS و PPLNS که هر کدام مزایای مختلفی دارند.

Merged mining : این گزینه به شما اجازه می‌دهد علاوه بر استخراج ارز اصلی، دو ارز فانتوم کوین (Fantomcoin (FCN)) و مونتاورده (MonetaVerde (MCN)) را نیز بدون کم شدن نرخ هش استخراج کنید.

 

پس از اجرای نرم افزار وارد حساب کاربری‌تان در سایت ماینرگیت Minergate شوید و در بخش Dashboard مشاهده کنید که آیا تغییری در رقم موجودی ارز موردنظر به وجود آمده یا خیر.

همانطور که تصویر فوق می‌بینید خط سمت راست پنجره هر سکه‌ای که در حال استخراج است به رنگ سبز درآمده است.

موجودی مونرو (Monero) و فانتوم کوین (Fantomcoin) را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

پس استخراج به درستی انجام می‌شود و باید سیستم را روشن بگذارید تا به اندازه کافی ارز استخراج شود تا بتوانید آنرا با کلیک روی دکمه Withdraw به کیف پول یا صرافی انتقال دهید.

حداقل موردنیاز برای برداشت ارز مونرو 0.1 و برای برداشت فانتوم کوین (با علامت اختصاری FCN ) این رقم 0.01 است.

Status: این گزینه وضعیت نرم افزار استخراج شما را نشان می‌دهد که در حال کار است یا خیر. اگر Offline بود یعنی نرم‌افزار در حال استخراج نیست و اگر Online بود یعنی نرم‌افزار در حال استخراج است.

Unconfirmed : مقادیر تایید نشده ارز را نشان می‌دهد. این مقدار بعد از تایید به مقدار روبروی نام ارز (مثلا Monero) که در شکل بالا صفر است اضافه می‌شود.

Total mined : کل مبلغ استخراج شده را نشان می‌دهد (تایید شده و تایید نشده)

Active workers : به معنای تعداد دستگاه‌هایی  شماست که در حال استخراج هستند.

Good shares : پردازش‌های صحیح را نشان می‌دهد.

Blocks : منظور از بلاک، حجم مشخصی از محاسبات است که باید محاسبه شود تا مقدار مشخصی ارز به محاسبه‌کننده (استخراج کننده) تعلق گیرد. روبروی این کلمه، تعداد بلاک‌هایی که توسط شما محاسبه شده‌اند نشان داده می‌شود

Pool : نشان دهنده جمع قدرت استخراج در آن استخر است که معمولا با واحد MH/s یعنی مگا هش بر ثانیه نوشته شده است.

Miners : تعداد کل دستگاه‌هایی که در آن استخر در حال استخراج ارز هستند.

World : آمار جهانی قدرت استخراج کنندگان را نشان می‌دهد

Difficulty : سختی استخراج را نشان می‌دهد و هرچقدر بالاتر باشد، معمولا استخراج سود کمتری خواهد داشت.

 

بسته به اینکه ارزی که استخراج می‌کنید چیست، برای نگهداری آن نیاز به یک کیف پول دارید.

ساخت کیف پول Monero (ارز با علامت اختصاری XMR) را می‌توانید در سایت mymonero.com انجام دهید. پس از ورود به سایت کافیست روی دکمه create an account کلیک کنید.

سپس در صفحه بعدی که وارد می‌شوید در بخش “Your Private Login Key” کلماتی که بصورت تصادفی ساخته شده را در کادر پایین آن برای تایید، وارد نمایید (از این کلمات مراقبت کنید و آنرا به هیچکس ندهید زیرا کلید ورود به کیف پول مونرو هستند)

پس از اینکار وارد محیط کاربری کیف پول خودتان خواهید شد، به همین راحتی!

 

عبارت تصادفی ساخته شده در زیر Address در واقع آدرس کیف پول مونرو شماست که می‌توانید برای دریافت مونرو از آن استفاده کنید.

در صورتی که ارزهای دیگری غیر از مونرو را با استفاده از این نرم افزار استخراج کردید می‌توانید آنها را از طریق سایت مستقیما به حساب صرافی‌های آنلاین انتقال دهید و آنها را بیت‌کوین تبدیل کنید سپس بیت‌کوین را مطابق این راهنما بفروشید.

 

همانطور که عرض شد، حداقل موردنیاز برای برداشت ارز مونرو 0.1 XMR و برای برداشت فانتوم کوین (با علامت اختصاری FCN ) این رقم 0.01 است.

وقتی حداقل به این مقادیر رسیدید، می‌توانید در داشبورد حساب کاربری‌تان در سایت minergate روی دکمه Withdraw کلیک کنید و با وارد کردن آدرس کیف پول تان، ارز موردنظر را به کیف پول منتقل کنید.

اگر با minergate بیت کوین استخراج کرده‌اید و قصد فروش فوری آنر را دارید، امکان انتقال مستقیم بیت کوین از Minergate به حساب کاربری‌تان در سایت Localbitcoins وجود دارد.

 

 

چون بیشتر افراد در حال حاضر، ارز مونرو و سایر ارزهای مشابه آن را استخراج می‌کنند، فروش آن شاید برایشان کمی مشکل به نظر برسد ولی اینطور نیست. برای تبدیل ارزی که استخراج کرده‌اید به ریال، بهترین روش این است که ابتدا ارز موردنظر را به بیت کوین تبدیل کنید و سپس بیت کوین را در سایت لوکال بیت کوینز ( مطابق این راهنما ) بفروشید.

اما برای تبدیل مونرو به بیت‌کوین، یک صرافی پرطرفدار با نام Changelly وجود دارد که در آن می‌توان ارزهای بیت کوین، اتریوم (Ethereum)، مونرو (Monero)، زد کش (Zcash)، دش (Dash)، ریپل (Ripple)، استیم (Steem) را به هم تبدیل کنید.

ورود و ثبت نام در سایت Changelly

مطابق تصویر زیر می‌توانید ارزی که دارید و ارزی که می‌خواهید دریافت کنید را مشخص کنید

مفهوم اصطلاحات

EXCHANGE RATE : نشان دهنده نرخ تبدیل ارز انتخاب شده است

FEE INCLUDED : کارمزد صرافی را نشان می‌دهد

ESTIMATED ARRIVAL : زمان تقریبی که ارز را دریافت می‌کنید را نشان می‌دهد.

 

سپس آدرس بیت کوین را وارد کنید

.

پس از آن از شما خواسته می‌شود جزییات مبادله ارز را مشاهده کرده و در صورت درست بودن تایید کنید

.

سپس یک آدرس به شما داده می‌شود که باید مقدار مونرو (XMR) مشخص شده را به آن ارسال کنید تا صرافی نیز بیت کوین را به آدرسی که وارد کردید انتقال دهد (تصویر زیر)

 

پس از منتقل شده بیت کوین به حساب شما، همانطور که عرض شد می‌توانید آنرا از طریق راهنمای خرید و فروش بیت کوین به فروش رسانید و ریال را در حساب بانکی خودتان دریافت کنید.

جزییات بیشتر: روش خرید و فروش بیت کوین با ریال

میزان درآمدی که می‌توان بدست آورد براساس قدرت سیستم، سختی استخراج در آن لحظه، قیمت ارز و سایر فاکتورها متفاوت است.

اکنون برای محاسبه هش ریت سیستم‌تان وارد این سایت شوید : faragig.ir

سپس مقدار نرخ هش که با واحد H/s نوشته را در این صفحه در کادر نرخ هش وارد کنید (واحد سنجش را روی H/s قرار دهید):

https://minergate.com/calculator/cryptonote

همانطور که در تصویر فوق می‌بینید درآمد شما را بر حسب بیت کوین، در 1 ساعت، 24 ساعت و هفته نشان می‌دهد.

با هش ریت 120 بر ثانیه درآمد بسیار کمی در حدود 0.00024 بیت کوین (حدودا 2 دلار) در هفته بدست می‌آید.

برای محاسبه مستقیم ارزش دلاری ارزی که استخراج کرده‌اید باید مقدار آنرا در قیمت دلاری ضرب کنید. مثلا اگر با 4 ساعت اجرای نرم‌افزار 0.005 مونرو و 0.1 فانتوم کوین بدست آورده‌اید این موجودی را بر قیمت مونرو و فانتوم کوین ضرب کنید.

مشاهده قیمت مونرو (به دلار)

مشاهده قیمت فانتوم کوین (به دلار)

در حال حاضر قیمت مونرو 160 دلار است و 0.005 مونرو معادل 80 سنت (0.8 دلار) است.

با توجه به افزایش و کاهش قیمت‌ ارزها باید مطابق توضیحاتی خودتان محاسبه را انجام دهید، محاسبه کنید چقدر می‌توانید درآمد بدست آورید.

مطلب مرتبط: بهترین ارز دیجیتال برای استخراج چیست؟

CryptoTab افزونه‌ای است که قابلیت استخراج ارز دیجیتال با مرورگر کروم را فراهم کرده است.

CryptoTab به عنوان یک اکستنشن (افزونه کروم) روی مرورگر Google chrome کامپیوتر یا لپ تاپ نصب می‌شود و با آن می‌توانید بدون نیاز به نصب نرم افزار، به استخراج ارز دیجیتال بپردازید.

با وجودیکه پرداخت این افزونه با بیت‌کوین انجام می‌شود ولی در واقع این افزونه استخراج بیت‌کوین را انجام نمی‌دهد زیرا استخراج بیت کوین سختی بسیار زیادی دارد و انجام آن با کامپیوتر عادی ممکن نیست. بلکه در واقع استخراج ارزهایی مانند مونرو از طریق این افزونه انجام می‌گیرد ولی این افزونه، مبالغ پرداختی را با بیت‌کوین انجام می‌دهد.

ابتدا برای شروع، با مرورگر کروم و از طریق کامپیوتر جهت نصب افزونه روی این لینک کلیک کنید: getcryptotab

پس از وارد شدن به سایت با صفحه‌ای همانند تصویر زیر روبرو می‌شوید:

با کلیک روی دکمه Add To Chrome این افزونه به مرورگر کروم شما اضافه می‌شود.

تایید اضافه شدن افزونه به کروم:

پس از فعال شدن افزونه، وارد صفحه افزونه می‌شوید و آیکون افزونه نیز در بالای مرورگر کروم قابل مشاهده خواهد بود:

در مرکز صفحه، موجودی حساب شما به بیت‌کوین نوشته شده است.

برای اینکه بدانید این رقم معادل چند دلار است، کافیست در زیر آن روبروی عبارت Approx، رقم دلاری آنرا مشاهده کنید.

برای فعالسازی و غیرفعال سازی فرایند استخراج، می‌توانید از گزینه پایین صفحه مرورگر استفاده نمایید:

با کلیک روی گزینه MAX، از حداکثر منابع سخت افزاری سیستم شما استفاده می‌شود، به همین دلیل شاهد داغ شدن سخت افزار و همچنین کاهش سرعت چشم‌گیر آن خواهید بود.

بنابراین در صورتی که قصد استفاده از سیستم را دارید، بهتر است با کمتر کردن این گزینه، مقدار منابع لازم برای استخراج را کاهش دهید.

صرفا استخراج با این افزونه درآمد چندانی ندارد و برای افزایش درآمد بهتر است این افزونه را به سایرین نیز معرفی کنید.

لینک معرفی افراد، در تصویر زیر مشخص شده است. می‌توانید با ارسال این لینک به دیگران، این افزونه را به آنها معرفی کنید.

برای کارهایی ورود به حساب و برداشت از حساب باید روی منوی کناری صفحه کلیک کنید.

منوی کنار صفحه به شکل زیر خواهد بود:

 

توجه داشته باشید که باید با جیمیل خودتان وارد حساب کاربری شوید.

لاگین با جیمیل، بهترین راه برای حفظ کاربری است.

برای برداشت درآمد با کلیک روی Withdraw BTC وارد صفحه‌ای خواهید شد که حداقل برداشت را به شما نمایش می‌دهد.

حداقل برداشت در حال حاضر 0.00041 بیت‌کوین است ولی ممکن است این رقم در آینده فرق کند.

برداشت را می‌توانید مستقیما به کیف پول خود انجام دهید و آنرا نگهداری کنید و یا اینکه مستقیما بیت‌کوین را به سایت‌ localbitcoins ارسال نمایید و آنرا به ریال تبدیل کنید.

همانطور که بارها اشاره کرده‌ایم، درآمد از استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی بسیار پایین است ولی می‌توانید با معرفی CryptoTab به سایرین، مقداری پورسانت بابت استخراج آنها بدست آورید.

بنابراین شخصی که این افزونه را به او معرفی می‌کنید باید افزونه را اجرا کند تا برای شما درآمد ایجاد شود.

به دلیل اینکه این افزونه به راحتی نصب و آماده کسب درآمد می‌شود و همچنین در کنار کارهای روزانه می‌توان آنرا روشن گذاشت، به روش متداولی برای کسب درآمد بین افراد تبدیل شده است. احتمال افزایش قیمت و ارزش بیت‌کوین کسب شده نیز یکی از انگیزه‌هایی است که افراد را ترغیب به ادامه کار می‌کند.

برای افزایش درآمد از طریق CryptoTab کارهای زیر را انجام دهید:

1 – مرورگر مخصوص استخراج ارز را دانلود کرده و نصب کنید.

پس از عضویت در CryptoTab می‌توانید با همان اکانت جیمیل که وارد شده‌اید، در سایت cryptobrowser.site وارد حساب کاربری شوید و این مرورگر را دانلود و نصب کنید.

طبق گفته خود سایت، درآمد از استخراج از طریق این مرورگر 8 برابر بیشتر است.

2 – اصلی‌ترین روش برای کسب درآمد معرفی سایرین است.

در صورتی که سایرین را به این سیستم معرفی نکنید رسیدن به حداقل برداشت، مشکل خواهد بود.

برای معرفی سایرین لینک معرفی افراد را به آنها بفرستید.

برای آموزش کار با این افزونه، می‌توانید از محتوای همین صفحه استفاده کنید (مثلا وبلاگی بسازید و این آموزش را در آن قرار دهید).

 

 

 

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

اگر مایل به مطالعه بیشتر درباره ارز دیجیتال هستید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب “ارز دیجیتال، سیر تکامل طبیعی پول” را در اینجا دانلود کنید و بخوانید…

در بورسینس با مقالات آموزشی، دوره‌های آنلاین و کتاب‌ها و… به شما کمک می‌کنیم درآمد بیشتری داشته باشید و سود بیشتری از سرمایه‌گذاری کسب کنید.

سلام
سایتتون عالیه مقاله‌های ک میذارید کاملو خوبن.
اگه یه مقاله در مورد Decred هم روی سایت قرار بدید (صفر تا صد) یا از منابع دیگه برای مطالعه معرفی کنید خیلی خوب میشه

سلام، اگه وقت شد تهیه میشه.

با تشکر فراوان
با راهنمایی شما ، مشکلم حل شد
به نظر شما بهترین ارز دیجیتالی برای مایینگ چی هست
که با سیستم معمولی مرقوم به صرفه باشه سیستم من
Intel Core 2 Quad Q9450
NVIDIA GeForce GTX 550 Ti
FOXCONN Mode P5C-i (SOCKET775 M/B)
RAM DDR3 12G

بازم ممنونم.

اینجا توضیح دادیم:
بهترین ارز برای استخراج

با سلام ،
من چند روزه با سایت MinerGate اشنا شدهام و شروع به استخراج چند ارز دیجیتال کردهام
وقتی توی صفحه MinerGate در داشبورد روی withdraw کلیک میکنی مثلا جلوی مونرو صفحهای
باز نمیشه و میزنه Mine 0.005 XMR to send که هنوز به این حد نرسیدهام ولی وقتی جلوی اتریم
روی withdraw کلیک میکنم صفحه کامل باز می شود ابتدا نوشته You send وYou get بعد نوشته
Enter your email and withdraw your coins instantly and for free to a newly generated wallet.iTerms of use
دو کادر برای وارد کردن ایمیل داره که باید توش ایمیل رو بزنیم یک جای برای وارد کردن یک چیزی به نام Verification code
داره که من نمیدونم چیه ولی جای برای وارد کردن ادرس wallet یا ادرس کیف پول که واسه من واسه بلاک چین هست نداره
Verification code چیه و ادس کیف پول رو کجا باید وارد کنم.
ممنونم

سلام
Verification code رو اگه فعال نکردید نیازی نیست وارد کنید
در بخش ایمیل و confirm email، باید ایمیلی که با اون در کیف پول freewallet.org عضو شدید رو وارد کنید
بنابراین از شما ادرس کیف پول خواسته نمیشه و مبالغ به والت freewallet.org منتقل میشه
چون ماینرگیت و freewallet.org ظاهرا متعلق به یه شرکته و به هم ارتباط دارند

سلام . با تشکر از آموزش هایی که گذاشتین .
به نظر من کار بسیار اشتباه و مضحکی هستش که بخوایم با سیستم خانگی استخراج انجام بدیم .
من برای تست با سیستمم با مشخصات زیر
cpu : amd ryzen 1700x
gpu : Gtx 1080
سه ساعت تمام کار استخراج رو انجام دادم و این مبلغ به من اضافه شد: Total mined: 0.00000400
تبدیل به تومان کردم این موجودی رو شد 235 تومن یعنی من 3 ساعت فشار زیادی و سی پی یو و کارت گرافیک خودم آوردم حالا مصرف برقی که میاد به کنار و رقم مضحک 235 تومن درآمد داشتم !

سلام، بله بارها اشاره کردیم که استخراج با کامپیوتر و لپ تاپ درآمدی نداره

تو اینکار فقط باید زیر مجموعه گیری کنی تا درآمد داشته باشی

سلام، لطفا در مورد ارز ایرانی Parsicoin توضیح بدین. آیا اصلا ارزش استخراج داره؟

سلام، در موردش اطلاعی ندارم

سلام
سایت changely ارز مونرو xmr رو از مبادلات با بیت کوین حذف کرده
از کدوم سایت میشه چنجش کرد؟

سلام، مونرو در این سایتها معامله میشه.

سلام
ایا برای استخراج ارز مونرو بای ثبت نام و استخراج با نرم افزار نیاز به فیلتر شکن است
چون وقتی IPیران میفتد تمام استخراج ها وتعادل را صفر میکند؟
لطفا راهنمای کنید

سلام
فکر نمیکنم ربطی به آی پی ایران داشته باشه.

با سلام
مدتی هست با کریپتوتب کار میکنم و تعدادی زیرمجموعه گرفتم یکی از زیرمجموعه ها که برنامه نویس هست گفت بعد مدتی کارت گرافیک دستگاه میسوزه و ارزش کار نداره
می‌خوام بدونم افزونه کریپتوتب از کدوم قسمت رایانه استفاده می‌کنه و آیا حرف ایشون درسته یا خیر ممنون

سلام، کریپتو تب به احتمال قوی از cpu دستگاه استفاده میکنه
با این حال احتمال استفاده از کارت گرافیک هم هست
سوختن سخت افزار معمولا به دلیل افزایش حرارت اتفاق میفته
اگه بخش تنظیم استفاده از منابع سخت افزاری سیستم (جایی که هش ریت مشخص میشه) رو روی Max قرار بدید طبیعتا فشار زیادی به سیستم میاد و احتمال همه جور آسیبی وجود داره

من امروز برای xmo ماین کردم تعداد 242 good share هم داشتم ولی اعداد هنوز 0.00000000 هستن
میشه لطفا جواب بدین که مونرو اوریجینال رو انتخاب کنم یا تنها خود مونرو

احتمالا عددها دیرتر اپدیت بشه
مونرو ارز اصلی هست و ارزشش بالاتره

سلام مهندس
می خواستم بپرسم اون مونرو که تو فیلم اشاره کردین الان به بونرو اورجینال تغییر پیدا کرده؟
چون الان هم مونرو هست هم مونرو اورجینال
می خواستم بدونم کدوم رو ماینینگ کنم بهتره

سلام وقت بخیر
مونرو ارز اصلی هست و ارزش بالاتری داره

XMR یا XMO؟
چون تو سایت CHANGELY الان XMR رو نداره برای تبدیل به بیت کوین
ببخشید انقدر سوال می کنم
سپاسگذارم از راهنماییتون

XMR دوست عزیز

چجوری میشه ایدیی که توcrypto tab دارمو هامینو‌ انتقال بدم به یه سیستم دیگه
و اینکه مسرف برق خیلی میره بالا؟؟؟؟؟

منظور شمارو متوجه نشدم…

سلام من 1 ماه هست در حال استخراج هستم در سایت minergate ولی این Bitcoin زده buy میزنم چیزی نشون نمیده چه طور فعال میشه

سلام.من چطور میتونم چند کامپیوتر را زیر مجموعه خودم بکنم و کار استخراج رو هم زمان جلو ببرم؟میشه راهنماییم کنید؟

سلام جناب جهان‌دیده خسته نباشید
لطف کنید یک مقاله در مورد ارز دیجیتال Decred توی سایت قرار بدید یا برای مطالعه معرفی کنید
تاریخچه نحوه مدیریت و سیاست‌هاش چند صرافی ک خدمات این ارزو ارائه بدن کیفو پول و غیره…
و اینکه برای ماینینگ میتونه گزینه‌ی خوبی باشه یا خیر
قلم شما خوبه واسه خیلیا میتونه مفید باشه

سلام
وقت بخیر
پیشنهاد خوبیه، بررسی میکنم
مرسی

گلی, [29.09.18 03:51]
سلام خسته نباشید دوستم رو تازه شروع کرده بودم و دوستم رو اوردم زیر مجموعه خودم بعد از 2 روز لپ تابش خیلی داغ کرد و اخر سر هم سوخت منم تازه فهمیدم که از پردازنده خیلی کار میکشه و حتی درجش رو رو مکس هم نذاشته بودم پایین بوده تازه هیچی یه پولی هم از دست دادم خدایی سعی کنید به کسایی بگید که حداقل سیستم خونگی دارن اونم به همراه ایر کولر یا واتر کولر وگرنه مثل من یه ضرری هم کردم

گلی, [29.09.18 03:52]
من هم دیر فهمیدم که خیلی از پردازنده کار میکشه

گلی, [29.09.18 03:53]
اصلا نمیشه با گوشی یا لپ تاب کار کرد هیچی دیگه ما فقط دستگاه رفیقمون رو نو کردیم البته کار کرده بود دستگاهش ولی خوب کار میکرد و مشکلی نداشت این بدخت هم عقلش نرسیده بود که برنامه رو ببنده

گلی, [29.09.18 03:54]
اینم از کاسبی بیت کوین مای خوش بخت خوش شانس کاش که بقیه هم بدونن

سلام آیا بینت کوین نیاز به وصل بودن اینترنت دارد؟

سلام، برای استخراج بله

سلام ببخشید من از طریق افزونه ی cryptotab دارم چند روزیه بیت کوین استخراج میکنم الان عددش 0.000002068009 هست و هر از گاهی هم تغییر می‌کنه ..ولی گاهی یه پیغامی میاد که داخلش نوشته mining is blocked
Some security system can block cryptotab browser work .
You need to unlock the script to start mining and earn money.
Please , check your security system setting to start mining

متوجه نمیشم چئ میگه ؟میشه راهنماییم کنید چرا این ارور رو میده و باید چیکار کنم مشکلم حل بشه؟ و آیا افزونه cryptoTab معتبر و قابل قبول هست؟

سلام، در سیستم های کسب درآمدی مثل cryptotab درامد ناچیزی بدست میاد و فقط از طریق زیرمجموعه گیری درامد کسب میکنن
و کار استخراج بیت کوین هم در واقع انجام نمیشه چون سختی استخراج بیت کوین اونقدر بالاست که دستگاه های چندهزاردلاری ASIC برای اینکار خریداری میکنن
بنابراین اینکه فرض بشه با کامپیوتر خونگی بشه بیت کوین استخراج کرد کاملا باطله
در واقع مرورگر از منابع سیستم برای استخراج ارز مونرو یا ارزی با استخراج پایین استفاده میکنه
بعد این مونرو رو تبدیل به بیت کوین میکنه و به کاربران میده

اروری که دیدید مربوط به آنتی ویروس یا نرم افزار امنیتی سیستم شماست که اجازه اجراشدن به ماینر رو نمیده.

خیلی ممنونم از پاسخگویی تون.. ببخشید پس اگه من زیرمجموعه بتونم بگیرم میتونم امیدوار باشم که استخراج بیت کوین با همین لپتاب هم برام درآمد زا می‌تونه بشه؟

و اینکه شما میدونید از کجا باید اون نرم افزار امنیتی که اجازه اجرا شدن ماینر رو نمی‌دهد قطع یا خاموش کنم؟

اگر زیرمجموعه ها زیاد باشن و فعالیت هم داشته باشن بله میتونه درآمدزا باشه
نرم افزار امنیتی احتمالا آنتی ویروس سیستم باشه.

سلام دوست عزیز
مقدار قدرتی ک برای دستگاه تعیین میکنن واسه ارزهای مختلف یکسانه؟ مثلا یک دستگاه با نرخ 12 ترا هش همین میزان استخراج رو در ارز مونرو و بیتکوین ارایه میده (بدون در نظر گرفتن درجه سختی)؟

سلام وقت بخیر
الگوریتم ارزها متفاوته ولی برخی از ارزها مثل مونرو و الکترونیوم در یک دسته هستن
سختی استخراج هر ارز هم کاملا فرق میکنه
بنابراین با یک هش ریت ثابت، مقدار متفاوتی از ارزها استخراج میشه

سلام وقت بخیر من چند تا سیستم دارم اگر نرم افزار رو رو همشون با یه ایمیل run کنم ایا ماینیگ برای من محاسبه میشه؟

سلام، آره محاسبه میشه.
تعداد سیستم هایی که میتونید با یک حساب (ایمیل) برای ماینینگ راه اندازی کنید نامحدوده.

سلام . من نرم افزار را نصب کرده و با سرعت 256.1kH/s مشغول استخراج اتریوم هستم . ولی در سایت مقدار موجودی من را 0000000000000000 نشان میدهد . Unconfirmed:0.000000000000000000 سیستم تقریبا 4 ساعت کار میکند . چرا ؟

سلام جناب جهاندیده . من در سایت ثبت نام کرده ام و نرم افزار هم با هش ریت 250 داره کار میکنه برای اتریوم . ولی در سایت هیچ تغیری در Unconfirmed نمیشود . 000000000000000000000 است . چرا ؟ چه کنیم ؟

Your unconfirmed balance will be confirmed after reaching this numbers
AEON: 0.005
BCN: 20
ETC: 0.000001
ETH: 0.000001
XMR: 0.005
XMO: 0.001
XDN: 1
ZEC: 0.001
BTG: 0.001
LTC: 0.0001
BTC: 0.0001
FCN: 1

یکسوال داشتم من یک دستگاه سرور دارم میخوام فقط بیت کوین استخراج کنم کدام سایت ثبت نام کنم و استخراج اندرود که هم سود دهی عالی هست چه می باشد

سلام خسته نباشید 2 رئزی هست در نرم افزار mainer gate این پیام اومده و دیگه هرچی ماین میکنم چیزی نمیده (monero)
automatic mining of the currency that has the highest exchange rate during the last hour
خیلی ممنونم راه نمایی کنید

سلام خسته نباشید خدمت ادمین عزیز سایت بورسینس چندتا سوال دارم ممنون میشم پاسخ بدید با تشکر
من برای استخراج بیت کوین سخت‌ افزار اسیک (ASIC) بیتمین انتماینر اس9 رو خریداری کنم یا یک دستگاه دیگه پیشنهاد میدید؟
حالا در ماه حدودا چند بیت کوین میتونم برداشت کنم؟
بعدش این دستگاه رو کجا میشه خریداری کرد و الان حدود قیمتش چقدره ؟
و بعد از خریداری آیا خودم این سخت افزار رو باید راه اندازی کنم یا کارشناس مربوطه داره برای راه اندازی ؟
و کلا به صرفه هست یانه ؟

ممنون میشم راهنمایی کنید سپاس

سلام در مورد دستگاه ASIC، سودآوری استخراج ارز و به صرفه بودن این مطالب رو بخونید:
درباره دستگاه های ASIC
بهترین ارز دیجیتال برای استخراج کدام است؟
آیا استخراج بیت کوین سودآور است؟

سایت مطلب مرتبط با استخراج ارز

نظرات بسته شده‌اند.

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر معمولی یکی از جذاب ترین روش های کسب درآمد بدون دردسر و سرمایه اولیه است. در این زمینه نرم افزارهای استخراج زیادی در حال فعالیت هستند به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم که آیا استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی یا لپ تاپ امکان پذیر است یا خیر، باید گفت بله، این کار از نظر تئوری شدنی است.

از چند سال پیش، نرم افزارهای زیادی برای استخراج ارزهای دیجیتال با کامپیوتر های شخصی تولید شده که به ماینرها این امکان را می دهد تا با استفاده از لپ تاپ های خود، بیت کوین استخراج کنند.

با این حال، باید این حقیقت تلخ را بدانید که استفاده از لپ تاپ و کامپیوترهای معمولی برای استخراج بیت کوین، به احتمال 99 درصد سودآور و به صرفه نخواهد بود.

1 درصد باقیمانده به خاطر این است که شاید با کارت گرافیک لپ تاپ یا کامپیوترهای خانگی بتوانید در طولانی مدت مقدار کمی بیت کوین بدست بیاورید که با قیمت فعلی به صرفه نباشد اما در آینده ارزش بیت کوین های شما به شدت افزایش یابد.

گسترش شبکه بیت کوین، رشد شدید ماینرها، افزایش قیمت بیت کوین و متغیرهای زیادی دست به دست هم داده اند تا استخراج بیت کوین این روزها فقط با تجهیزات و دستگاه های مخصوصی با عنوان ای سیک (ASIC) به صرفه باشد. استخراج بیت کوین با لپ تاپ یا کامپیوترهای خانگی، فقط برای سرگرمی امکان پذیر است و چیزی جز فشار به لپ تاپ و قبض برق بالا عاید شما نمی شود.استخراج بیت کوین با کامپیوتر

ابزار لازم برای استخراج با کامپیوتر خانگی

در استخراج ارز دیجیتال با کامپیوترها نخست باید سخت افزار مورد نیاز برای این امر را فراهم کنیم. باید بدانیم که قصد استخراج با CPU را داریم و یا می خواهیم از کارت گرافیک سیستم خود برای استخراج استفاده کنیم.

میزان درآمدی که می توان بدست آورد براساس قدرت سیستم، سختی استخراج در آن لحظه، قیمت ارز و سایر فاکتورها متفاوت است. کامپیوترهایی با پردازنده (CPU) و کارت گرافیک (GPU) بالاتر و قوی تر، می توانند هش ریت بالاتری را داشته باشند.

استخراج بیت کوین با کامپیوتر

در زمان معرفی بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی ممکن بود. استخراج بیت کوین زمانی که تعداد کمی استخراج کنند وجود داشت و سختی شبکه کم و سود آور بود ولی امروزه برای اینکه ماینینگ بیت­ کوین به صرفه باشد، باید سرمایه ­گذاری زیادی بر روی تجهیزات پردازش، خنک­ سازی و ذخیره­ سازی داده انجام داد و امکان ماینینگ سودآور با استفاده از کامپیوترهای خانگی وجود ندارد. امروزه سی پی یو ها (CPU) و حتی GPU های قدرتمند تر برای استخراج بیت کوین بی ارزش هستند اما بازهم این بدان معنی نیست که شما از استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی ناامید شوید!

استخراج بیت کوین با کامپیوتر سود آور نیست

نرم افزار استخراج بیت کوین با کامپیوتر

1- نرم افزار CryptoTab: کریپتوتب افزونه ای است که قابلیت استخراج ارز دیجیتال بیت کوین را با مرورگر کروم فراهم کرده است. همانطور که بارها اشاره کرده ایم، درآمد از استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی بسیار پایین است ولی می توانید با معرفی CryptoTab به سایرین، مقداری پورسانت بابت استخراج آنها بدست آورید.

2- نرم افزار Minergate: ماینرگیت یک سایت استخراج ابری و یک استخر آزاد استخراج است. ماینرگیت در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد و این سایت دارای یک نرم افزار قوی برای استخراج است و می توانید از سیستم های خود در خانه استخراج داشته باشید.

3- نرم افزار CGminer: این نرم افزار در حال حاضر محبوب ترین نرم افزار استخراج بیت کوین است. CGminer نرم افزار سورس باز استخراج بیت کوین است که با زبان C برای سیستم عامل های مختلف مانند ویندوز، لینوکس و OS X نوشته شده است.

4- نرم افزار GUIminer: این نرم افزار یک رابط کاربری ویژوال و کارپسند دارد و استخرهای استخراج زیادی را پوشش می دهد. این نرم افزار امکان استخراج با CPU و GPU را دارد.

5- نرم افزار EasyMiner: برای استفاده ی CPU و GPU مناسب است. می تواند به طور همزمان CGMiner و CPUMiner را اجرا کند.

6- نرم افزار BitMinter: این نرم افزار در بین نرم افزارهای استخراج بیت کوین جز برترین ها است. این نرم افزار، از یک استخر استخراج خاص به همین نام استفاده می کند.

7- نرم افزار Kryptex: برنامه ای برای ویندوز است که توسط آن می توان در کامپیوتر به استخراج بیت کوین پرداخت این نرم افزار از CPU و GPU دستگاه استفاده می کند و از این طریق بیت کوین می سازد.

8- نرم افزار BTCMiner: بی تی سی ماینر برای کارت گرافیک های بر پایه FPGA طراحی شده است که از ماژول ZTEX USB-FPGA برخوردارند. این نرم افزار بیت کوین برای سیستم عامل های ویندوز و لینوکس در دسترس می باشد.

9- نرم افزار Poclbm: نرم افزار بیت کوین Poclbm نرم افزاری نوشته شده بر اساس زبان پایتون بوده و با فناوری GPU کار می کند. این برنامه از اکثر توان محاسباتی CPU و GPU استفاده نماید و به همین منظور نرم افزار بیت کوین Poclbm از جمله برنامه هایی است که می تواند از تمام توان محاسباتی سیستم برای تهیه هش کدهای بیت کوین، استفاده نماید.

10- نرم افزار Computta: یکی از بهترین سایت های استخراج و ماینینگ بیت کوین در اینترنت می باشد که با دانلود برنامه Computta و نصب آن می توانید با توجه به قدرت رایانه تان می توانید استخراج ارز دیجیتالی بیت کوین را انجام دهید. یکی از قدرتمند ترین برنامه های ماین بیت کویین در کامپیوتر و لپ تاپ ها می باشد.

11- نرم افزار NiceHash: نایس هش پلتفرمی است که توسط توسعه دهندگان واقع در اسلوونی ساخته شده است و به عنوان بازار برای استخراج کریپتو طراحی شده است.

بیت کوین کش یکی از زنجیره های جدا شده از بیت کوین در سال ۲۰۱۷ است، به همین دلیل نیز شباهت های فراوانی بین استخراج بیت کوین و بیت کوین کش وجود دارد.

استخراج بیت کوین کش با کامپیوتر سود آور نیست

نرم افزار استخراج بیت کوین کش با کامپیوتر

1- نرم افزار Minergate: ماینرگیت یک سایت استخراج ابری و یک استخر آزاد استخراج است. ماینرگیت در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد و این سایت دارای یک نرم افزار قوی برای استخراج است و می توانید از سیستم های خود در خانه استخراج داشته باشید.

2- نرم افزار CGminer: این نرم افزار در حال حاضر محبوب ترین نرم افزار استخراج بیت کوین است. CGminer نرم افزار سورس باز استخراج بیت کوین است که با زبان C برای سیستم عامل های مختلف مانند ویندوز، لینوکس و OS X نوشته شده است.

3- نرم افزار BFGminer: یک نرم افزار سورس باز برای استخراج الگوریتم SHA256 با استفاده از ASIC/FPGA می باشد.

4- نرم افزار EasyMiner: برای استفاده ی CPU و GPU مناسب است. می تواند به طور همزمان CGMiner و CPUMiner را اجرا کند.

5- نرم افزار NiceHash: نایس هش پلتفرمی است که توسط توسعه دهندگان واقع در اسلوونی ساخته شده است و به عنوان بازار برای استخراج کریپتو طراحی شده است.

Bitcoin
Ethereum
Bitcoin Cash
Litecoin
Bitcoin SV
Monero
TRON
Cardano
Dash
Ethereum Classic
Zcash
Dogecoin
Decred
Bitcoin Gold
Ravencoin
Bitcoin Diamond
DigiByte
Energi
MonaCoin
Bytecoin
Bytom
HyperCash
Siacoin
ABBC Coin
Komodo
Verge
Aeternity
Zilliqa
Zcoin
Metaverse ETP
Grin
Elastos
Horizen
Electroneum
NULS
Beam
Cryptonex
TomoChain
Newton
Aion
Groestlcoin
Vertcoin
Syscoin
Ether Zero
Nexus
ILCoin
Quantum Resis…
Vitae
Lightning Bit…
Einsteinium
Burst
HYCON
Peercoin
Litecoin Cash
Namecoin
EDC Blockchain
OTOCASH
Aeon
VeriBlock
ZelCash
Dero
TERA
Divi
Pirate Chain
Loki
Electra
FLO
Boolberry
Viacoin
NIX
Metrix Coin
SmartCash
NativeCoin
Bitcore
Veil
DigitalNote
Primecoin
Emercoin
LBRY Credits
Amoveo
GameCredits
Ubiq
Pandacoin
SINOVATE
Callisto Network
Pascal Coin
Gulden
TurtleCoin
Zen Protocol
HTMLCOIN
Mooncoin
DeepOnion
Feathercoin
Polis
Nimiq
ZClassic
BitGreen
GoldCoin
MIR COIN
Nexty

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

فهمیدن پاسخ سریع این پرسش چندان سخت نیست. خیر. به‌صرفه نیست؛ اما برای سوال بهتر می‌توان پاسخ دقیق‌تری داد.

سوال بهتر این است: آیا ماینینگ ارزهای دیجیتال با کامپیوتر به‌صرفه است؟ پاسخ دقیق‌ این پرسش چنین است.‌ «بستگی به ارز دیجیتالی دارد که می‌خواهد استخراج کنید».

برای روشن شدن این قضیه بگذارید مسئله را بیشتر باز کنیم.

در روزهای اولی که مفهوم ارز دیجیتال با بیت‌کوین به دنیا معرفی شد، تنها ابزارهای پردازشی قوی کامپیوترها بودند. بیت‌کوین در اولین روزهای سال ۲۰۰۹ معرفی شد. آن روزها تازه اولین گوشی اندرویدی عرضه شده بود. آیفون اپل هم یک و نیم سال بیشتر نداشت.استخراج بیت کوین با کامپیوتر

آن روزها بهترین پردازنده‌ای که روی کامپیوترها می‌توانستیم بیابیم، نسل اول سری Core پردازنده‌های اینتل بودند.

البته بیت‌کوین ماینینگ هم خیلی معنایی نداشت؛ زیرا قیمت بیت‌کوین تازه یک سال بعد از عرضه نیز در بهترین حالت ۸ سنت بود. به قیمت دلار هزار تومانی آن روزها، هر بیت‌کوین می‌شد ۸۰ تومان.

به همین دلیل به‌صرفه نبود که آدم‌ها کلی هزینه کنند و برای استخراج بیت‌کوین ۸۰ سنتی، چند صد دلار پول بابت یک سیستم بدهند.

این قضیه از نمودار توان پردازشی شبکه بیت‌کوین به‌راحتی قابل دریافت است. توان پردازشی کل شبکه بیت‌کوین در اوایل سال ۲۰۱۱، تنها 0.1TH/s بود. توان پردازشی شبکه بیت‌کوین در لحظه نوشتن این مقاله نیز ۵۲ میلیون بار بزرگ‌تر از این عدد است.

در این زمان تنها چیزهایی که برای بیت‌کوین ماینینگ استفاده می‌شدند، پردازنده مرکزی یا سی‌پی‌یو کامپیوترها بودند.

کمی بعد بیت‌کوین ماینرها متوجه شدند که کارت‌های گرافیکی و به‌خصوص کارت‌های مبتنی بر ATI که ساخت شرکت AMD بودند، برای بیت‌کوین ماینینگ بسیار بهینه‌تر از سی‌پی‌یو هستند.

این کشف باعث شد توان پردازشی یا نرخ هش کل شبکه به‌صورت تندی افزایش یابد و در فاصله دو سال بیش از ۲۵۰ برابر شود.

این افزایش توان پردازشی شبکه بیت‌کوین هم‌زمان با افزایش قیمت بیت‌کوین رخ داد. در این بازه زمانی قیمت بیت‌کوین از ۳۰ سنت به ۱۴ دلار رسید؛ یعنی ۴۶ برابر شد. از سویی خود همین افزایش قیمت بیت‌کوین باعث شد بیت‌کوین ماینرهای بیشتری به شبکه بپیوندند و این اتفاق نیز باعث افزایش بیش‌ازپیش توان پردازشی کلی شبکه بیت‌کوین شد.

اما در سال ۲۰۱۳ تغییرات دیگری هم رخ دادند. در این سال شرکت بیت‌فیوری (Bitfury) توانست اولین چیپ‌های تک‌کاره اختصاصی یا اسیک (ASIC) را برای بیت‌کوین ماینینگ بسازد. هم‌زمان هم در چین شرکت بیت‌مین (ASIC) بنیان‌گذاری شد و وارد همین بازار شد.

این اتفاق باعث شد دنیای بیت‌کوین ماینینگ کاملا دگرگون شود؛ زیرا این دستگاه‌ها در مقایسه با کامپیوتر و کارت‌های گرافیکی ارزان‌تر بودند و از آن‌سو می‌توانستند نرخ هش بالاتری نسبت به کامپیوترها ارائه دهند.

ازاین‌پس بود که توان پردازشی شبکه بیت‌کوین با سرعت بسیاری زیادی افزایش یافت و امروز به ۵۲ اگزا هش یا ۵۲ میلیون ترا هش در ثانیه (52EH/s or 52 Million TH/s) برسد.

البته افزایش تعداد دستگاه‌‌های اسیک بیت‌کوین ماینینگ به مشکلاتی همچون حمله ۵۱ درصد (51% Attactk) هم می‌توانست منجر شود و البته منجر هم شد.

حمله ۵۱ درصد به حالتی می‌گویند که در آن یک فرد یا یک گروه بیت‌کوین ماینینگ بیش از نصف توان پردازشی کل شبکه را در اختیار داشته باشد.

هرچند امروز هیچ فرد، یا استخر بیت‌کوین ماینینگی وجود ندارد که چنین قدرتی داشته باشد اما کافی است که یکی از استخرهای بیت‌کوین ماینینگ کوچک با یکی از استخرهای ماینینگ نسبتا بزرگ به هم بپیوندند تا چنین اتفاقی رخ دهد.

چه‌بسا شاید همین استخرهای بیت‌کوین ماینینگ ارتباطاتی در پشت پرده داشته باشند که آن‌ها را به چنین وضعیتی برساند.

وقتی یک فرد یا استخر بیت‌کوین ماینینگ بیش از توان پردازشی کل شبکه بیت‌کوین را داشته باشند، به‌راحتی می‌توانند شبکه را مختل و تحت کنترل خود قرار دهند.

می‌توانند بلوک‌هایی را که ماینرهای دیگر ساخته‌اند را نپذیرد تا توافق عمومی برای ثبت آن حاصل نشود و به‌جای آن بلوک‌های ساخت خود را به همه تحمیل کند و تمام پاداش‌های بیت‌کوین ماینینگ را به دست آورند.

چنین گروه یا فردی همچنین هم می‌تواند روند تایید تراکنش‌ها را هم کندتر کند و هم از شبکه بیت‌کوین بدزد.

چنین اتفاقی تا به امروز چند بار رخ داده است و تلاش فعالان این حوزه این است که مانع قدرت‌گیری یک فرد یا گروه خاص در شبکه بشوند.

حال به سؤال اصلی‌مان برگردیم.

بگذارید با قدرتمندترین سخت‌افزار کامپیوتری برای بیت‌کوین ماینینگ یعنی با کارت گرافیکی AMD Radeon VII شروع کنیم. این کارت گرافیکی در فرکانس ۱۴۰۰ مگاهرتز کار می‌کند. ۱۶ گیگابایت رم دارد و ۳۰۰ وات هم برق مصرف می‌کند. معماری این کارت گرافیکی هم ۷ نانومتری است و قیمت آن ۶۷۹ دلار است.

تعیین نرخ هش برای هر دستگاهی کاملا تابع الگوریتم هشی هست که قرار است با آن کار کند. نرخ هش این کارت گرافیکی برای الگوریتم Ethash که در شبکه اتریوم استفاده می‌شود، ۹۰ مگا هش در ثانیه است.

این عدد در مقایسه با دومین کارت گرافیکی خوب برای ماینینگ ارزهای دیجیتال یعنی Nvidia GeForce GTX 1070 حدود سه برابر است. نرخ هش کارت گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1070 فقط ۳۰ مگا هش در ثانیه است و آن نیز قیمت ۳۰۰ دلار است.ازآنجایی‌که الگوریتم Ethash کمی پیچیده‌تر از الگوریتم SAH-256 مورداستفاده در بیت‌کوین است مشخصا نرخ هشی که در این کارت‌های گرافیکی بیان کردیم، همان نرخ هشی نخواهد بود که برای اجرای الگوریتم SAH-256 مشاهده خواهیم کرد.

نرخ هش این کارت‌های گرافیکی در بیت‌کوین بیشتر از اعدادی است که در سطور بالا گفتیم؛ اما چقدر بالاتر؟

ازآنجایی‌که کارت‌های گرافیکی خصوصا کارت‌ها گرافیکی جدیدتر دیگر برای بیت‌کوین ماینینگ استفاده نمی‌شوند، شما نمی‌توانید گزارشی از نرخ هش این کارت‌های گرافیکی پیدا کنید. شرکت‌های تولیدکننده کارت‌های گرافیکی هم ‌چنین داده‌هایی را ارائه نمی‌دهند.

در ویکی‌پدیای خود بیت‌کوین مقایسه‌ای بین نرخ هش برای الگوریتم SHA-256 سخت‌افزارهای گوناگون بیت‌کوین ماینینگ وجود دارد که اطلاعات کارت‌های گرافیکی عموما قدیمی در آن‌ها آمده‌اند. این داده‌ها به‌صورت تجربی و داوطلبانه توسط خود کاربران و ماینرها ارائه شده است.

آخرین کارت گرافیکی شرکت AMD که اطلاعات مربوط به نرخ هش آن در همین سایت ویکی‌پدیای بیت‌کوین وجود دارد، مدل FirePro M7820 است.

سرعت پردازنده این کارت گرافیکی ۷۰۰ مگاهرتز و حافظه آن از نوع GDDR5 است. نرخ هش گزارش‌شده برای این کارت گرافیکی ۱۵۰ میلیون هش در ثانیه است.

با مقایسه این کارت گرافیکی با کارت گرافیکی AMD Radeon VII که سرعت پردازنده آن ۱۴۰۰ مگاهرتز است و با توجه به بهبود پهنای باند رم و سرعت رم AMD Radeon VII، می‌توانیم تخمین بزنیم که نرخ هش این کارت گرافیکی حدودا سه برابر FirePro M7820 یعنی ۴۵۰ میلیون هش در ثانیه است.

بررسی تفاوت‌ها و سرعت اجرای الگوریتم پیچیده Ethash و الگوریتم SHA-256 هم ما را به نتیجه مشابهی می‌رساند.استخراج بیت کوین با کامپیوتر

الگوریتم Ethash به‌شدت نیازمند استفاده از حافظه، فضای ذخیره‌سازی (هارد کامپیوتر)، خواندن اطلاعات از رم و نوشتن مقدار زیادی از اطلاعات روی آن است.

اجرای الگورتیم Ethash نیازمند طی گام‌هایی پنج برابر الگورتیم SHA-256 است. در نتیجه به توجه به نرخ هش ۹۰ میلیون هش در ثانیه برای Ethash، می‌توانیم متوجه شویم که نرخ هش یک کارت گرافیکی AMD Radeon VII برای بیت‌کوین ماینینگ همان حدود ۴۵۰ میلیون هش در ثانیه است.

برای استفاده از یک کارت گرافیکی شما نیازمند مادربرد، سی‌پی‌یو و رم هم برای بیت‌کوین ماینینگ هستید. با توجه به قیمت ۶۷۹ دلاری برای کارت گرافیکی AMD Radeon VII و در نظر گرفتن قطعات موردنیاز دیگر، احتمالا در نهایت مجبور شوید حدود ۸۵۰ دلار برای کامپیوتر خود بپردازید.

در نهایت شما ۸۵۰ دلار خرج می‌کنید و در بهترین حالت به توان پردازشی ۴۵۰ میلیون هش در ثانیه می‌رسید.

حال اگر با مدل‌ها و قیمت‌های انواع دستگاه‌های بیت‌کوین ماینینگ آشنا باشید، متوجه خواهید شد قیمت یک دستگاه Antminer S9J که ۱۴.۵ ترا هش در ثانیه توان پردازشی دارد، ۶۶۶ دلار است. اگر قیمت منبع تغذیه آن را هم در نظر بگیرید، قیمت تمام‌شده برای شما ۷۷۶ دلار خواهد بود.

این در مقایسه با قیمت ۸۵۰ دلاری کامپیوتری که تهیه می‌کنید، کمتر است و درعین‌حال توان پردازشی آن حدود ۳۲ هزار برابر کامپیوتر است.

با اینکه مصرف برق Antminer S9J حدود ۴ برابر توان مصرفی کارت گرافیکی AMD Radeon VII است، اما مشخصا این مصرف برق یک‌چهارم، به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند کمبود عملکرد ۳۲ هزار برابری AMD Radeon VII را جبران کند.

اگر بقیه کارت‌ها گرافیکی را هم بررسی کنید، به اطلاعات مشابهی می‌رسید. با اینکه قیمت بقیه کارت‌های گرافیکی کمتر از AMD Radeon VII است اما توان پردازشی آن‌ها معمولا در بهترین حالت یک‌سوم این کارت گرافیکی قدرتمند است.

در نهایت به این رسیدیم که توان پردازشی قدرتمندترین کارت گرافیکی برای بیت‌کوین ماینینگ یک ۳۲ هزارم یک دستگاه بیت‌کوین ماینینگ است که قیمت ارزان‌تری هم دارد.

در نتیجه جواب مشخص است، در دنیایی که دستگاه‌های بیت‌کوین ماینینگ وجود دارند، بیت‌کوین ماینینگ با کامپیوتر به‌صرفه نیست.

علی‌رغم تمام حرف‌هایی که زدیم، نمی‌توان کامپیوترها را از دنیای ارزهای دیجیتال کنار گذاشت. با اینکه کامپیوترها برای خود ماینینگ به‌صرفه نیستند، اما قلب و هسته فرآیندهایی امنیتی و اجرایی هر شبکه ارز دیجیتال با کامپیوتر اداره و اجرا می‌شود. البته کامپیوتر هم که نه. بلکه سرور که یک کامپیوتر بزرگ است.

در دنیای بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، کامپیوترها وظیفه تطبیق امضای دیجیتال هر تراکنش با کلید عمومی درخواست‌کننده تراکنش را بر عهده دارند.

همچنین کامپیوتر است که هنگام درخواست یک تراکنش از سوی شما، سابقه تراکنش‌های شما را در بلاک‌چین بررسی می‌کند تا مانع از تقلب در پرداخت‌ها شود.

در نهایت کامپیوتر است که همه تراکنش‌های تایید نشده را جمع می‌کند و بین دستگاه‌های ماینینگ زیردست خود برای یافتن یک بلوک معتبر پخش می‌کند. میزان بار پردازشی هرکدام از این دستگاه‌ها را نیز توسط کامپیوتر تعیین می‌شود.

به‌عبارت‌دیگر، در هر شبکه ارزهای دیجیتالی، کامپیوتر مغز است و بقیه دستگاه‌های ماینینگ، اعضایی هستند که بدون کامپیوتر به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند کار کنند.

ارزهای دیجیتال از الگوریتم‌های گوناگونی برای رمزگذاری و ساخت بلوک استفاده می‌کنند. در بین بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتالی که امروز وجود دارد، شاید فقط صد الگورتیم گوناگون با تفاوت‌های اندک وجود داشته باشند.

دستگاه‌های ماینینگ هم برای نه برای ارز دیجیتال خاص بلکه برای الگوریتم‌های خاص ساخته می‌شوند. مثلا تمامی دستگاه سری A، V، S و T انت‌ماینر شرکت بیت‌مین برای کار با الگوریتم SHA-256 ساخته شده‌اند.

ارزهای دیجیتال گوناگونی نیز از این الگوریتم استفاده می‌کنند. بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، پییرکوین (Peercoin)، ای‌مارک (eMark)، Unbreakable، تراکوین (Terracoin)، آکوین (Acoin)، کراون (Crown)، کیورکوین (Curecoin)، ژول‌کوین (Joulecoin) همه از همین الگوریتم استفاده می‌کنند در نتیجه می‌توان از این دستگاه‌ها، برای ماینینگ ارزهای مذکور هم استفاده کرد.

الگوریتم SHA-256 الگوریتم ساده و کوچکی است که اجرای آن نیازمند حافظه و توان پردازشی بالایی نیست. بیشتر الگوریتم‌هایی مورداستفاده در ارزهای دیجیتال هم مثل همین SHA-256 سبک هستند و به‌راحتی می‌توانند با هر دستگاهی اجرا شوند.

اما تا همین چند ماه پیش دو استثنا وجود داشت که البته کمی تا حدی هنوز هم وجود دارد.

الگوریتم Ethash که ارز دیجیتال اتریوم از آن استفاده می‌کند و الگوریتم کریپتو نایت (CryptoNight) که ارز دیجیتال مونرو (Monero) آن را به کار می‌برد، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که مقاوم به اسیک (ASIC Resistant) باشند.

یعنی به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که نتوان دستگاه‌های اسیک برای ماینینگ آن‌ها تولید کرد.

اجرای این دو الگورتیم نیازمند استفاده مقدار زیادی از حافظه رم (RAM) است که همین قضیه باعث می‌شود نتوان دستگاه اسیک مخصوص ماینینگ آن‌ها ساخت؛ زیرا دستگاهی ماینینگ مبتنی بر اسیک مانند آن‌هایی که برای بیت‌کوین ماینینگ استفاده می‌شوند، چندان نمی‌توانند مقدار زیادی از رم را پشتیبانی کنند.

برای پشتیبانی از این مقدار رم، دستگاه‌ها نیازمند حافظه‌های رم سریع و پردازنده مرکزی سریعی است که این رم را کنترل کند و همین اتفاق باعث می‌شود در نهایت دستگاه ماینینگ اسیکی که ساخته می‌شود هم گران‌تر از کامپیوترها تمام شود و هم قدرت پردازشی کمتری نسبت به کامپیوتر داشته باشد.

در نهایت این مسئله باعث می‌شود در دنیای اتریوم و مونرو، کامپیوترها همچنان حرف اول را برای ماینینگ بزنند.

اما دو ماه پیش شرکت بیت‌مین دستگاه‌های انت‌ماینر سری X و B را برای ماینینگ مونرو و اتریوم ارائه داد. البته به دلیل همین الگوریتم‌ها، استفاده از این دستگاه‌ها به‌راحتی از استفاده دستگاه‌های اسیک بیت‌کوین ماینینگ مثل همین انت‌ماینر S9J نیست.

بلکه نیازمند خرید یک حساب کاربری از چند سرور ابری است که عملیات زمان‌بر و حافظه‌بر و الگوریتم‌های Ethash و کریپتونایت را انجام دهند و بخش سبک و طولانی کار را به این دو دستگاه بدهند.

کمی بعد از ارائه این دستگاه‌ها نیز تیم پشتیبانی ارز دیجیتال مونرو اعلام کرد که می‌خواهد الگورتیم مونرو رو تغییر دهد تا همچنان مقام به اسیک باقی بماند.

تیم اتریوم هم با اینکه اعلام نکرد که قصد کار مشابهی دارد، اما گفت اگر زمانی احساس کند وجود دستگاه‌های اتریوم ماینینگ می‌تواند به شبکه اتریوم آسیب بزند و مشکلات مشابه بیت‌کوین را برای آن پدید آورند، آن‌ها نیز با انجام یک هارد فورک (Hard Fork)، الگوریتم جدید مقاوم به اسیک ارائه خواهند داد و بلاک‌چین جدیدی خواهند ساخت.

با این کار دستگاه‌های سری X و ‌B شرکت بیت‌مین برای استخراج این دو ارز به‌دردنخور خواهند شد و اینجاست که دوباره کامپیوترها در هسته اصلی این ارزهای دیجیتال باقی خواهند ماند.

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، اینکه استفاده از کامپیوترها برای ماینینگ ارزهای دیجیتال به‌صرفه است یا نه تابع نوع ارز و به‌طور خاص الگورتیم مورداستفاده در آن ارز است.

طبق چیزهایی که در بالا گفتیم، معلوم است که استفاده از کامپیوتر برای بیت‌کوین ماینینگ به‌هیچ‌وجه به‌صرفه نیست اما اگر می‌خواهید به اتریوم یا مونرو ماینینگ بپردازید، نه‌تنها استفاده از کامپیوتر به‌صرفه است، بلکه گزینه دیگری غیر از کامپیوتر وجود ندارد.


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

سلام من با یک حساب روی موبایل و لبتاب دارم بیتکوین استخراج میکنم آیا حسابم بسته میشه؟

آیا واقعا با لپ تاپ امکانپذیره؟

آیا این سایت‌هایی که بیت‌کوین ماینینگ می‌کنن واقعی هستن؟

میخواستم بدونم که با سرعت ۱۳ تراهش درماه چقدر بیت کویین میشود کسب کرد و مصرف برق ماهانه اش چقدر میشود

آیا با استفاده از مرورگر میشه بیت‌کوین ماینینگ کرد؟

سلام میخواستم بگم با لپتاپ میشه بیت کویین استخراج کرد.
و چقدر زمان لازم است تا یک بیت کویین از لپتاپ استخراج شود،میشه زمان دقیق با لپتاپ را بگید.

به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم که آیا استخراج بیت‌کوین با کامپیوتر خانگی یا لپ‌تاپ امکان‌پذیر است یا خیر، باید گفت بله، این کار از نظر تئوری شدنی است.

از چند سال پیش، نرم‌افزارهای زیادی برای استخراج ارزهای دیجیتال با کامپیوترهای شخصی تولید شده که به ماینرها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از لپ‌تاپ‌های خود، بیت‌کوین استخراج کنند.

با این حال، باید این حقیقت تلخ را بدانید که استفاده از لپ‌ تاپ و کامپیوترهای معمولی برای بیت کوین ماینینگ به احتمال ۹۹ درصد سودآور و به صرفه نخواهد بود.

ما اگه سرور hp داشته باشیم و هزینه ای نکنیم
۳۲ گیگ رم و ۸ هسته cpu
نظرتون چیه برای تولید بیت کوین …؟؟؟ ارزهای دیگه چطور ؟

سلام وقت بخیر
ببخشید با سرور هم میشه بیت کوین استخراج کرد یا فقط باید دستگاه ماینر باش؟؟

سلام
با هر وسیله‌ای که سی‌پی‌یو یا جی‌پی‌یو داشته باشه میشه بیت‌کوین استخراج کرد. مشکل به صرفه بودن یه سرور در مقایسه با دستگاه‌های ماینینگ هست.

این تجهیزات را چطور میتوان خرید و نصب کرد

در مورد نحوه نصب و اجراش در آینده نزدیک مقاله‌هایی خواهم نوشت. اما برای خریدش کافیه تو اینترنت به فارسی سرچ کنید. کلی شرکت و وارد کننده هستند که اینا رو می‌فروشند

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

بهترین و شیک ترین باکس گل و دسته گل در تهران !

ارز های دیجیتال قابل استخراج با کامپیوتر و لپتاپ شخصی کدامند؟

استخراج برای اکثر رمزارزها یک فعالیت سخت و سنگین محسوب میشود. بنابر پیچیدگی های الگوریتم، استخراج بسیاری از کوین ها توسط کارت های گرافیک امکان پذیر است. اما هنوز و همچنان پروژه‌هایی وجود دارند که یا به تازگی شروع به کار کرده‌اند و یا تصمیم روشن خود را مبنی بر حمایت از ماینرهای CPUای اعلان داشته‌اند.

قاعده کلی استخراج ارز دیجیتال با کمک CPU کامپیوتر بر مبنای الگوریتم “یک پردازنده، یک رای” استوار است. همان قاعده‌ای که در وایت پیپر بیت کوین توسط آفریننده نابغه آن ساتوشی ناکاموتو عنوان شده است. قاعده‌ای که خیلی زود برای بیت کوین شکسته شد، اما هنوز هم الگوریتم استخراج کوین های زیادی بر این اصل استوار هستند.

 

استخراج بیت کوین با کامپیوتر

اگر در یک کلام بخواهیم به شما پاسخ دهیم جواب شما “خیر” است. در واقع از نظر تئوری امکان استخراج بیت کوین با کامپیوتر وجود دارد ولی در عمل این کار هیچ صرفه اقتصادی برای شما نداشته و کاملاً از این کار متضرر خواهید بود.

الگوریتم استخرج بیت کوین به گونه ای طراحی شده است که در هر ۱۰ دقیقه مقدار مشخصی بیت کوین بین تمام ماینرها و استخراج کنندگان خانگی و صنعتی توزیع میشود. از آنجا که امروزه تعداد این ماینرها در سراسر دنیا از میلیون ها دستگاه نیز فراتر رفته است، لذا استخراج بیت کوین با کامپیوتر شخصی و لپتاپ تنها اتلاف وقت است.

پس برای استخراج بیت کوین دور کامپیوتر و لپتاپ خود را خط بکشید و به فکر راه دیگری باشید. اما اگر همچنان اصرار دارید که با سیستم خانگی خود به ماینینگ ارزهای دیجیتال مبادرت ورزید باید رمزارز دیگری را به جای بیت کوین انتخاب کنید.

 

اجماع نظر در سال ۲۰۲۰ بر این است که استخراج انفرادی منسوخ خواهد شد اما برای کوین های جدید یا آن دسته از کوین هایی که از اقبال کمتری نزد حامیان ارزهای رمزپایه برخوردارند، استخراج انفرادی بواسطه CPU میتواند همچنان برای اخذ پاداش حل بلاک کارگشا باشد.

دلیل این امر این است که استخراج، دریافت پاداش را تضمین نمی‌کند، اما یک بازی شانس است. ممکن است برای یک ماینر انفرادی، یافتن و حل یک بلاک اتفاق بیفتد و اما ممکن است این موضوع هیچگاه برایش میسر نگردد.

با ورود به استخراج استخری، درصد بالاتری برای کسب پاداش بلاک در اختیار شما قرار می گیرد. یک استخر میتواند از تعداد بسیاری از استخراج کنندگان تشکیل شده باشد و همه اینها به افزایش هشریت یا همان قدرت پردازش شما کمک میکند. وقتی استخر به اندازه کافی بزرگ باشد، احتمال بیشتری برای حل یک بلاک وجود دارد. پس از آن پاداش به طور متناسب بین مشارکت کنندگان توزیع میشود.

استخراج استخری بدان معنی است که CPU شما شانس کسری از پاداش بلاک را دریافت میکند و با گذشت زمان به یک میزان خاص از رمزارز دست می یابد. حل یک بلاک بطور کل، اگر چه مقدار بیشتری پاداش به همراه خواهد داشت، اما فقط براساس احتمالات نجومی، میتواند اتفاق بیفتد.

پردازنده‌های نسبتاً پیشرفته‌ای در حال حاضر در بازار وجود دارد که برای استخراج توسط CPU گزینه مناسبی هستند. از لحاظ تئوری، قدرت هش متوسط این پردازنده‌ها میتواند برای استخراج سکه‌های مونرو یا رمزارزهای کوچکتر مورد استفاده قرار گیرد. بااین حال، پردازنده های پیشرفته‌تر و قدرتمندتر نیز احتمالاً به مسابقه ماینینگ می‌پیوندند.

بهترین رویکرد، استفاده از تجهیزات ماینینگ دسته دوم در دسترس است و اینکه آیا استفاده از لوازم الکترونیکی دسته دوم خود ایده خوبی خواهد بود جای تامل دارد. گذشته از آن، فهرست کوین‌ها ممکن است تغییر کند، و برخی از شبکه‌ها ممکن است به طور موقت برای ماینینگ دشوارتر شوند.

وبسایت هاسترو (hostero) یک لیست بروزرسانی شده از ارز های دیجیتال مناسب برای استخراج توسط CPU کامپیوتر را در اختیار شما قرار میدهد که میتوانید جزئیات هر یک رمزارز را در این وبسایت مشاهده نمایید.

 

هنوز تخمین زدن اینکه کدام سکه ارزش استخراج را دارد دشوار است. ماشین حساب‎ها به طور مداوم درآمدها را فیلتر کرده و شما را در این خصوص راهنمایی میکنند. بااین حال شما با این هشدار که نرخ‎های مطلوب پیشنهادی ممکن است گمراه کننده باشند، روبرو هستید.

تخصیص منابع به یک پروژه‌ی کاملاً جدید همیشه یک تیراندازی در تاریکی است و ممکن است استخراج باتوجه به هزینه های برق و خرابی پردازنده، کاری بیهوده باشد.

ریسک قیمت بازار بزرگترین عامل در تحلیل نهایی است. امکان فروش سکه های استخراج شده یا مبادله آنها با سایر ارزهای رمزپایه موجود، تجزیه و تحلیل در مورد اینکه آیا روند استخراج سکه سودآور بوده است را کامل میکند. نکته حائز اهمیت آن است که ماشین حساب های ماینینگ معمولاً سودآوری را در زمان محاسبه، مدنظر قرار میدهند.

در گذشته، ماینرها براساس نگه داشتن پاداش های بلاک، به دستاوردهای عظیمی رسیده‌اند. رونق در همه آلتکوین‎ها در سال ۲۰۱۷ به ماینرهای در مقیاس کوچک اجازه میداد بخشی از پاداش‏‌ها را نگه داشته و به این ترتیب به سودهای عجیب و غریب دست یابند.

اما در سال ۲۰۲۰، تصمیم برای ماینینگ از طریق CPU ممکن است بازی سکه و دلار باشد. افزایش هشریت، افزایش نرخ سربه سری و نیز افزایش سودآوری را میتواند بهمراه بیاورد.

 

نیازی به گفتن نیست که مونرو (XMR) همچنان محبوب‌ترین رمزارز برای استخراج با کامپیوتر شخصی است. دیگر کوین های شناخته شده و مناسب ماینینگ از طریق CPU که در حال حاضر در دسترس قرار دارند شامل وب دلار (WEBD) و نروا (XNV) میشوند.

ما همچنین رمزارزهای کردیتز (CRDS)، وب چین (WEB) و راون کوین (RVN) را به دلیل هشریت نسبتاً کم‌شان و سودآوری بالقوه در سال ۲۰۲۰ زیر نظر خواهیم داشت.

 

ترون رمزارزی است که این روزها طرفداران بیشماری در کشور ما برای خود دست و پا کرده است. در رابطه با استخراج ترون باید گفت که این ارز دیجیتال قابل استخراج نبوده و تمام کوین های آن از قبل توسط بنیاد ترون استخراج شده و تنها با خرید این رمزارز میتوانید صاحب آن باشید.

منبع: bitcoinist

همش دروغ محضه

سلا به اونایی که میخوان اتریوم استخراج کنن خیلی راحت

بیت کوین خیلی به صرفه تره

سلام

دوستان عزیز دقت کنید.
خیلی دقت کنید.
من یک فارم دارم با حدود ۴۳۵ تا ماینر s17 pro
اینو گفتم که بدونید تجربه بسیار کافی دارم تو این زمینه.
تحت هیچ عنوان، تاکید میکنم هیچ عنوان شما در منزل و با لب تاب نمیتونید بیت کوین استخراج کنید، در گذشته میشد ولی الان نمیشه.
تمامی این سایتهایی که میرید و زیر مجموعه جمع میکنید هرگز هرگز هرگز ۱ ساتوشی به شما نخواهند داد و همه اینا بدون استثنا کلک و حقه هست برای استفاده از سیستم و ip و فضای ابری مختص شما که ۹۹درصد چینی هستند.
توجه کنید نگید آی این سایت فرق میکنه و فلان هست و بیسار.
با کلی بررسی از حدود ۲۵ سایت اینترنتی جهت تحقیق متوجه شدیم فقط و فقط ۱ سایت بود که خیلی جالب بود طبق محاسبه ما برای روشن موندن کامپیوتر و اتصال به اینترنت طی ۶ ماه مبلغ ۱۲ هزار و پونصد تومن کارمزد پرداخت میکرد.
شما میتونید مونرو استخراج بکنید ولی بیت نه.
یکی میگفت کامپیوتر خاموش باشه هم میده یا اینترنت خاموش باشه، خب عزیز وقتی اتصال نداری چی میخواهی دریافت کنی و محاسبه کنی و تحویل بدی که کارمزدش رو بگیری.
همش دروغه و زیرمجموعه بخاطر تلاش شما بجای تلاش اونا هست، از ما گفتن، ۱۰۰ درصد فیک هست.
والسلام

سلام بچها بخدا بهترین سایتی که تا الان دیدم

دوستان گلم با استفاده از این سایتم خیلی راحت میتونید اتریوم استخراج کنید هزینشم خیلی پایینه اگه کامپیوتر ا گوشیتون خاموش هم باشه خودش استخراج میکنه

سلام دوستان با استفاده از این سایت خیلی راحت میتونید بیت کوین استخراج کنید

عالی بود

استخراج اتریوم سود خوبی داره

با کامپیوترت بیت کوین استخراج کن

استخراج بیت کوین با کامپیوتر

با کامپیوترت بیت کوین استخراج کن و با زیر مجموعه سازی سرعت استخراجت رو بیشتر کن و حالشو ببببببررر

چه جالب

گود گود گود

سلام من تازه دارم درمورد ارز دیجیتال مطالعه و مشورت میگیرم از باتجربه های این کار ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایین و بگین از کجا شروع کنم

زیر مجموعه سازی سرعت استخراجت رو بیشتر میکنه

سلام من حدود یکسال هست بیت کوین استخراج میکنم و راضی هستم .

ادرس را اشتباه نوشته بودم این درست است.

با کامپیوتر یا لبتاپ شخصی بیتکوین ماین کن و با مجموعه گیری سرعت ماین کردمنو بالا ببر داشتیم کسانی که با زیر جموعه خوب طی سه ماه یک و نیم بیتکوین استخراج کردن و رفته رفته بیشترم شده.وتو صرافی ها به ریال تبدیل کردن الانه هم که با بی ارزش شدن روز به روز ریال بهترین راه ارزهای قوی دیجیتال مثل بیتکوینو ترون هستش لینک رو بزن و از همین امروز شروع کن

سلام من چجوری بیت کوین با کامپیوتر استخراج کنم راهنمایی می کنید یا ترون یا اتریوم راهنمایی کنید ۰۹۱۴۸۶۳۷۱۵۴

سلام خواستی پیام بده تابگم بهت

سلام میتوانید راهنمایی کنید کامپیوتر چه قطعاتی جمع کنم تا مونور استخراج بشه

ممنون از مقالتون

یه سایت عالی پیدا کردم که سرعت ماینش بسیار بالاست و احتیاج به هیچ کار خاصی نیست و سیستم گوشی یا کامپیوتر رو هم درگیر نمیکنه فقط کافیه برای شروع آدرس کیف پول بیت کوینتون رو وارد کنین. شاید باورتون نشه ولی هر ۴ ثانیه ۱۲ ساتوشی پاداش میده!!! و در ضمن برای اینکه خیالتونو راحت کنم باید بگم برداشت هم داشتم. پس تا اعضای سایتش که تازه تاسیس هست زیاد نشده اقدام کنید.

سلام چه سایتی سامان جان؟

به منم بگید

سلام سایت پرسرعت میخای ایمیل بده بدم بهت

چه سایتی
لطفا ارسال کنید ممنون

سلام لطف میکنی لینک سایتشو برام تو تلگرام بفرستی
این ایدی تلگراممه
Mpt999

۰۹۰۱۹۸۸۹۰۸۸

سلام به همه علاقه مندان به ماین رایگان بیتکوین من براتون یه پیشنهاد عالی دارم

چه خبرتونههههههه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

استخراج بیت کوین با کامپیوتر ؛ در حال حاضر افراد زیادی هستند که علاقه دارند وارد عرصه ماینینگ و یا همان استخراج کردن ” ارز دیجیتال بیت کوین ” شوند. همین امر باعث شده است کسانی که توانستند دستگاه های مورد نیاز را خریداری کردند شروع به استخراج  بیت کوین نمودند.و افرادی که قادر به خرید دستگاه ماینر نشدن بدنیال ماین کردن از طریق کامپیوتر و یا استخراج ارز های دیجیتال از طریق گوشی هستند که ما در این مقاله به نرم افزار های استخراج از طریق کامپیوتر پرداختیم.

در این میان یک سری از افراد توانایی خرید دستگاه های قدرتمند استخراج را نداشتند، همین موضوع سبب شد تا یک سری از افراد کناره کشی کنند اما بعضی ها همچنان در تلاش اند تا روش های دیگری را نیز پیدا کنند.

شما می توانید با مراجعه به مقاله چگونه می توانیم ارز دیجیتال ” بیت کوین ” استخراج کنیم؟  روش های مختلفی برای انجام این کار متناسب با توانایی هایتان پیدا کنید.

در این مقاله قصد داریم تا به شما توضیح دهیم که آیا از طریق کامپیوتر و یا لپ تاپ های خانگی هم می توان ” بیت کوین ” استخراج نمود یا خیر؟!

در پاسخ به این سوال اینگونه می گوئیم که بله، این امکان در عمل وجود دارد اما باید این را به خاطر داشته باشید که این کار با سیستم های معمولی قطعا سود آور نمی باشد بلکه ممکن است خسارات جبران نا پذیری را به سوی شما تحمیل کند.استخراج بیت کوین با کامپیوتر

فهرست مطالب

خیر، در زمان پیدایش ” بیت کوین ” به دلیل نداشتن طرفدار و کم بار بودن شبکه بیت کوین می شد که از طریق لپ تاپ و یا کامپیوتر اقدام به استخراج نمود، آن هم با سود دهی مناسب اما همانطور که در ابتدا گفتیم امروزه با وجود ماینر های مختلف در سراسر جهان این امکان به حداقل رسیده است. شاید از 100 درصد تنها 1 درصد موفق شوید که از طریق کامپیوتر خود بیت کوین استخراج کنید.

این ها را گفتیم تا بدانید که با کامپیوتر های معمولی امکان استخراج وجود ندارد ، ممکن است افرادی با پردازنده و یا کارت گرافیک قدرتمند شروع به استخراج نمایید.

سال ها پیش، با هر کامپیوتر و یا لپ تاپ امکان داشت چندین بیتکوین را در یک مدت کوتاه به دست آورد ، یعنی افراد می توانستند در هر کجا از دنیا که باشند اقدام به استخراج ” بیت کوین “ کنند.

همانطور که در ابتدای مقاله آوردیم استخراج ” بیت کوین ” از طریق کامپیوتر به احتمال 99 درصد با شکست مواجه خواهد شد ، اما ما برای کسانی که به این کار علاقه مند هستند توضیح خواهیم داد که از چه طریق می توانند شروع به استخراج کنند.

این کار از طریق چند نرم افزار امکان پذیر است، شما می توانید با نصب نرم افزار بر روی سیستم خود اقدام به استخراج ” بیت کوین ” کنید. ( نرم افزار هایی که در ادامه برایتان آورده ایم تمامی آن ها نرم افزار هایی هستند که توسط چندین سایت خارجی معرفی شده است. ما هیچگونه تضمیمی در قبال کارکرد این نرم افزار ها به شما کاربران محترم ارائه نمی دهیم. )

بیش از شش سال از ساخت نرم‌افزار CGMiner می‌گذرد و هنوز هم در حال پیشرفت است. CGminer به زبان برنامه نویسی C نوشته شده، تقریباً با همه‌ی سیستم‌عامل‌ها همخوانی دارد. این نرم افزار از سیستم عامل های زیادی همچون ویندوز-لینوکس و مک پشتیبانی می کند.همچنین شایان ذکر است که  از استخرهای استخراج و سخت افزار های بی‌شماری پشتیبانی می‌کند.

با داشتن یک سری ویژگی ها و پشتیبانی فعال جامعه ، به راحتی بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین در آنجا است. اما با توجه به اینکه این نرم‌افزار برای کار با سخت‌افزارهای مخصوص استخراج طراحی شده اما قابلیت کار با GPU را نیز دارد. نرم افزار CGminer سازگار با دو سخت افزار FPGA و ASIC است.

محیط این نرم افزار به صورت برنامه خط فرمان است اما کار کردن با این نرم افزار سخت نیست ، همچنین این نرم افزار دارای نظارت کامل ، کنترل سرعت فن و قابلیت رابط از راه دور است.

اولین باری که این نرم‌افزار را اجرا می‌کنید، از شما می‌خواهد آدرس URL ، نام کاربری و رمز عبور را برای اتصال به استخر استخراج وارد کنید. این نرم‌افزار به طور خودکار، هر دستگاه و سخت ‌افزاری که به رایانه‌ی شما متصل باشد را تشخیص خواهد داد.

یک نکته امنیتی این است که امکان دارد زمان نصب آن نرم افزار، آنتی‌ویروس جلوی فرایند را بگیرد دلیل آن این است که برخی از افراد با انتشار نسخه‌های تقلبی سعی در سوء استفاده از سیستم شما را دارند. جهت جلوگیری از این کار می‌توانید بر روی گزینه‌ی «execption» در آنتی‌ویروس بزنید،سپس آن را نصب کرده و یا از نسخه‌ی لینوکس آن استفاده کنید.

شایان ذکر است که این نرم افزار از طیف وسیعی از سخت افزار ههای استخراح حمایت می کند.همچنین CGminer با هر نرخ هش هماهنگ شده و بدون ایجاد تأخیر در شبکه و با اجرای مکانیزم‌های متعادل‌سازی بار ( تقسیم بار ) هوشمند ، از استخر های استخراج متعددی پشتیبانی کند.

اگر کاملاً تازه با مفهوم رمز ارزها آشنا شدید و قصد دارید شروع به استخراج بیت کوین نمایید اما کمی دلهره آور دارید .چون کار با نرم افزار های استخراج را کاملا بلد نیستید و از آنجایی که کار با اکثر استخرها مبتنی بر خط فرمان هستند ، پس کمی سخت می باشد. اما برای حل این مشکل یک راه حل وجود دارد ، و آن استفاده از MultiMiner می نامند.

شاید بتوان گفت ساده ترین نرم افزار استخراج بیت کوین ، همین MultiMiner باشد. MultiMiner پر از ویژگی های است برای سیستم عامل هایی همچون Windows ، Mac و Linux همچنین این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که دستگاه های استخراج خود را مانند ( ASIC ها ، FPGA ها ) را بین رمز ارزهای مختلف ( مانند Litecoin ، Bitcoin ) تغییر دهید.

شایان ذکر است که MultiMiner دارای بسیاری از ویژگی های پیشرفته است مانند تشخیص خودکار دستگاه های شبکه و همچنین امکان نظارت و کنترل از راه دور .

محیط کاربری آن نرم افزار به صورت متنی بوده اما بسیار ساده و آسان است.

نرم افزار BFGMiner  با زبان برنامه نویسی C  نوشته شده است .این نرم افزار قابلیت تنظیم ساعت ، نظارت از راه دور را دارد.همچنین این نرم افزار مخصوص سخت‌افزارهای ای‌سیک و به زبان C بوده و با مدارات مجتمع دیجیتال برنامه پذیر (FPGA) و برخی کارت‌های گرافیک سازگار است.

این نرم افزار را شما می توانید بر روی سیستم عامل ویندوز – لینوکس و مک نصب کنید. نرم افزار ” BFG Miner ” از اتصال به استخر های غیر قابل دسترسی اجتناب می کند و همین امر مهم باعث می شود تا منابع سیستم شما از دست نرود تا سیستم شما با کندی سرعت رو به رو شود.

موردی که نرم افزار BitMinter را از رم افزار های مشابه خود متمایز می کند این است که خود دارای استخر استخراج مخصوص به خود است.همچنین می توان گفت استخر آن نیز یکی از قدیمی ترین موجود ها است.همچنین این نرم افزار پشتیبانی می کند از سیستم عامل هایی مانند ویندوز-مک و لینوکس.

برای شروع کار با این نرم افزار ابتدا باید در  وب سایت BitMinter ثبت نام کنید ،سپس پیکربندی سخت افزار ASIC خود را مطابق دستورالعمل ست نمایید.سپس با زدن دکمه‌ی Engin Start استخراجشروع می شود.همچنین می توانید از قسمت Stats، روند استخراج خود را چک نمایید.همان طور که در عکس مشاهده می کنید در پایین صفحه نرم افزار یک پنجره‌ی کامنتی وجود دارد که پیام‌هایی از جمله اتصال موفقت آمیز یک سخت افزار و یا استخر استخراج را نشان خواهد داد.

شایان ذکر است که شما با این نرم‌افزار فقط می توانید از استخر Bitminter استخراج رمز ارز داشته باشید.

این نرم افزار به راحتی می تواند با کارت گرافیک مچ شود و همچنین دارای یک رابط کاربری بسیار آسان می باشد و به راحتی می توان عمل استخراج را انجام داد.

برای استخراج رمز ارزها نیاز است که شما کار با خط فرمان را بلد باشید . اما اگر کار با خط فرمان برای شما سخت می باشد و مدیریت آن برای شما دشوار است نرم افزار EasyMiner با محیط گرافیکی کار را برای شما آسان می کند .

نرم افزار ” GUI Miner “ جزء نرم افزار های محبوب و برتر استخراج بیت کوین با کامپیوتر های خانگی می باشد. نرم‌افزار GUIminer برای استخراج بیت کوین، با پردازنده‌های گرافیکی و یا مرکزی ویندوز هماهنگ می باشد. همچنین این نرم افزار رابط کاربری بسیار خوبی دارد. همچنین شمما از طریق این نرم افزار می توانید در کوتاهترین زمان ممکن به حساب خود دسترسی داشته باشید.

یکی از خصوصیت های خوب این نرم افزار این است که شما می توانید به صورت اتوماتیک متناسب با هر استخر کانفیگ می شود و نیازی به ورود اطلاعات توسط کاربر نمی باشد.

این نرم افزار به شما این امکان را می دهد تا انتخاب کنید که : به صورت تک نفره می خواهید شروع به استخراج مایید ” Solo mining ” و یا به صورت گروهی ” Pooled Mining “.همچچنین این دستگاه به شما گزارشاتی مانند هش ریت دستگاه را می دهد.

نرم افزار ” GUI Miner ” از پردازنده های گرافیکی ” AMD ” و ” NVIDIA ” و همچنین پردازنده های مرکزی پشتیبانی می کند.

نرم افزار DiabloMiner از فریم ورک OpenCL استفاده می کند استفاده از OpenCL  جهت این ایت که سریعتر هش ریت را انجام دهد وهمچنین حمایت می کند از تعداد نامحدودی از استخر های ماینینگ.

این نرم افزار سازگار است با GPU  و بر روی mac  اجرا می شود. اما اگر هر یک از درایورهای فعلی Nvidia یا یک ATI Stream SDK 2.1 را دارید ، می توانید این نرم افزار را با شرایط گفته شده روی هر سیستم عامل اجرا خواهید کرد

نرم افزار Awesome Miner یک نرم افزار قوی استخراج است. این نرم افزار روی ویندوز اجرا می شود ، اما شما می توانید به نسخه وب آن در هر نوع رایانه و سیستم عامل دسترسی پیدا کنید.

این نرم افزار می تواند به صورت همزمان کنترل کند چندین سخت افزار استخراج. همچنین  بیش از 25 موتور استخراج را پشتیبانی می کند ، شایان ذکر است که این نرم افزار با هر الگوریتم محبوب استخراج سازگار است و به شما امکان می دهد همزمان چندین دستگاه ماینر استخراج را مدیریت کنید.

ویژگی خوب آن این است نرم افزار Awesome Miner دارای داشبوردی است که دما و وضعیت سخت افزار شما را نشان می دهد و به شما این امکان را می دهد که بتوانید پیشرفت و سلامتی دستگاه خود را کنترل کنید.

با استفاده از نرم افزار Computta  با توجه به قدرت رایانه تان می توانید اقدام به استخراج ” بیت کوین ” نمایید، این نرم افزار دارای یک سایت به آدرس https://computta.com/ می باشد. با مراجعه به سایت رسمی می توانید نسخه اصلی این نرم افزار را دانلود کنید.

قابل ذکر است که عده زیادی بر این باور هستند که Computta بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین نیست. شاید در بعضی موارد این ادعا صحیح باشد.اما به هر حال، این یک نرم افزار استخراج بیت کوین برای ویندوز است ، و یک رابط کاربری گرافیکی ، و ما آن را صرفا به شما معرفی میکنیم.استخراج بیت کوین با کامپیوتر

برخی از ویژگی های اصلی Computta:

یک GUI miner برای ویندوز
پرداخت از طریق Bitcoin یا Mobile Top Up
استخراج سود آورترین رمز ارز ها به صورت خودکار
فقط در ویندوز x64 کار می کند
امکان استخراج با CPU و / یا GPU

این نرم افزار مختص سیستم عامل ویندوز است. ” Kryptex ” با در بر گرفتن منابع ” CPU ” و ” GPU ” اقدام به استخراج  ” بیت کوین ” می کند.

شما می تتوانید جهت اطلاعات بیشتر از سایت رسمی آن ‘https://www.kryptex.org/’ بازدید نمایید.

در فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال میزان درآمد شما از طریق پردازش و حل معادلات پیچیده ریاضی در بلاکچین به دست می آید.که به تبع هرچه سخت افزار قوی تری در اختیار داشته باشید سریع تر این معادلات را حل کرده و کارمزد تراکنش و در نهایت درآمد بیشتری بدست می آورید.در سال های اولیه ورود بیت کوین استخراج بیت کوین با سی پی یو ها امکان پذیر بود. به طوریکه در سال های اولیه استخراج بیت کوین با کامپیوتر شخصی بسیار رواج داشت و بیت کوین های زیادی هم از این طریق استخراج شد.اما در حال حاضر دیگر سود آوری ندارد.و برای بیشتر شدن سرعت پردازش به کارت گرافیک نیاز است.اما همچنان برای استخراج بیت کوین کارت گرافیک هم سودآوری ندارد.برای استخراج بیت کوین در حال حاضر دستگاه هایی به نام اسیک ساخته شده است.این دستگاه های اسیک  درون سخت افزارهایی به نام دستگاه استخراج یا miner در تعداد زیاد قرار گرفته اند.

به صورت کلی استخراج بیت کوین با کامپیوتر امکان پذیر هست اما به هیچ وجه به صرفه و بهینه نمی باشد.و آن به دلیل توسعه پیدا کردن شبکه بیت کوین،افزایش یافتن تعداد ماینرها،بالارفتن قیمت بیت کوین می باشد.این موارد باعث شده که استخراج بیت کوین فقط از طریق  دستگاه های اسیک یا asic به صرفه باشد و باعث سوداوری شود.

در یک نتیجه گیری کلی و به صورت خلاصه باید بدانید که با توجه به هاوینگ بیت کوین یا همان سختی شبکه بیت کوین ،بدون استفاده کردن از دستگاه های بروز تقریبا هیچ شانسی برای پردازش و حل معادلات و در نتیجه ماین کردن نخواهید داشت.

اینکه استخراج بیت کوین یا هر ارزدیجیتال دیگر به صرفه و بهینه باشد به نوع ارزدیجیتال و الگوریتم به کار رفته در آن بستگی دارد.مثلا بیت کوین از الگوریتم SHA_256 استفاده می کند که استخراج آن فقط با دستگاه های ماینر به صرفه است.اما تعدادی از ارزهای دیجیتال مثل اتریوم و مونرو با استفاده از الگوریتم هایی طراحی شده اند که در مقابل دستگاه های اسیک مقاوم هستند یعنی با استفاده از Asic ها نمی توان آن ها را استخراج کرد.الگوریتم مورد استفاده در طراحی اتریوم  Ethash است و الگوریتم مورد استفاده در مونرو Cryptonight  می باشد.برای اجرا کردن دو الگوریتم گفته شده باید قسمت زیادی از حافظه رم استفاده شود.به همین دلیل نمی توان دستگاه Asic  برای استخراج آن ها ساخت.بخاطر اینکه دستگاه های Asic نمی توانند قسمت زیادی از حافظه رم را پوشش دهند.برای اینکه دستگاهی بتواند این قسمت از حافظه رم را پوشش دهد به حافظه رم هایی که سرعت زیاد دارند و همچنین پردازنده های مرکزی که سریع عمل می کنند؛ نیاز دارد. اگر دستگاهی تمامی این مشخصات را داشته باشد هزینه تمام شده برای آن بسیار بالا می رود .و در نهایت از کامپیوتر ها گرانتر می شود ولی قدرت پردازش آن نسبت به کامپیوتر کم تر می شود. به همین دلیل است که برای استخراج اتریوم و مونرو کامپیوتر ها پیشگام هستند.

چندی پیش شرکت بیت مین دستگاه های سری x و B را برای استخراج اتریوم و مونرو وارد بازار کرد.اما استفاده از آن برای استخراج اتریوم و استخراج مونرو سخت تر از استفاده از اسیک های استخراج بیت کوین است.زیرا خریدن حساب کاربری از چندین سرور ابری نیاز دارد برایاین است که فرایندهای نیازمند زمان و الگوریتم های Ethash  و cryptonight انجام شود.بعد از تولید این دستگاه ها توسعه دهندگان مونرو تغییر الگوریتم مونور را اعلام کردند .زیرا هدف آن ها مقاوم ماندن مونرو به اسیک ها بود.توسعه دهندگان اتریوم نیز اعلام کردند چناچه خطری برای شبکه اتریوم پیدا کنند،الگوریتم آن را تغییر می دهند و یک بلاکچین جدید می سازند.

سخن آخر :

ما در مطلب بالا درباره چگونگی استخراج بیت کوین با کامپیوتر صحبت کردیم همچنین انواع نرم افزار برای استخراج بیت کوین را برای شما گفتیم اما پیشنها زوم ارز به شما این است که صرفا با کامپیوتر های شخصی و خانگی به استخراج بیت کوین نپردازید .از آنجایی که سختی شبکه استخراج بیت کوین بالا می باشد .به همینی دلیل در حال حاضر استخراج رمز ارز بیت کوین صرفه با یک کامپیوتر به صرفه نیست.

 

بشتر بخوانید:

باسلام و احترام
بسيار عالي و جامع بود ،‌دست مريزاد

سپاس از همراهی شما

سلام
اینکه میگید به صرفه نیست یعنی چی؟ مگر چه هزینه هایی داره؟
من احساس کردم که بدون پرداخت هزینه میشه بیت کوین دریافت کرد، و قیمت بیت کوین که الان خیلی بالا هست، پس چجوری به صرفه نیست؟

سلام.دوست عزیز شبکه استخراج بیت کوین خیلی شلوغ شده و این بخاطر تعداد بالای ماینرها و نرخ تبادلات این ارز هست.خودتون تصور کنید وقتی در سطح جهانی با ماینرهای قدرتمند در حال استخراج هستند آیا شانسی برای کامپیوتر های معمولی با قدرت پردازش پایین وجود داره ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

https://jeeb.io ارائه دهنده درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال

اگر در مورد بیت­ کوین شنیده باشید حتما در مورد ماینینگ یا استخراج بیت­ کوین هم چیزهایی شنیده‌­اید. ماینینگ به معنای تولید بیت ­کوین با کامپیوتر است. در این مطلب قصد داریم شما را به صورت ساده با مفهوم ماینینگ بیت­ کوین آشنا کنیم و ببینیم این پروسه چگونه انجام می شود و آیا انجام آن توسط شما با ابزارهای خانگی به صرفه است یا خیر.

ماینینگ به معنای به روزرسانی زنجیره تراکنش­‌های بیت­ کوین است که به این زنجیره بلاک ­چین می­‌گویند و حاوی بلوک­‌هایی است که اطلاعات تراکنش‌های رد و بدل شده بیت ­کوین بین افراد مختلف در سراسر جهان را در این بستر ذخیره می‌کند.استخراج بیت کوین با کامپیوتر

به کسی که فرآیند ماینینگ یا استخراج بیت­ کوین را انجام می­دهد، ماینر گفته می‌شود.

ماینینگ به وسیله سیستم­‌های پردازشگر و نرم‌­افزارهای مطابق با آن­‌ها (که به طور خاص برای ماینینگ طراحی شده‌­اند) انجام می‌گیرد و به آن‌ها ASIC نیز تلقی میشود. البته این عمل در سطح بسیار محدود و ناچیز توسط یک کامپیوتر قدرتمند خانگی هم قابل انجام است.

در فرآیند ماینینگ بیت­ کوین، این کامپیوترهای قدرتمند برای حدس زدن یک عدد ویژه با یکدیگر رقابت می­کنند. اولین ماینری که بتواند این عدد خاص را حدس بزند، زنجیره تراکنش­‌ها را به روزرسانی می­کند و به عنوان پاداش، مقداری بیت­کوین به او تعلق می­گیرد (هم‌­اکنون مقدار این پاداش یا حق­‌الزحمه برابر با ۱۲٫۵ بیت­ کوین است.).

هر کسی که تمایل و توانایی انجام به روزرسانی بلوک­‌های تراکنش از طریق حل معادلات پیچیده با استفاده از نرم افزارها و سخت­‌افزارهای قوی را داشته باشد، می­تواند ماینینگ بیت ­کوین را انجام بدهد و محدودیتی برای ورود به ماینینگ وجود ندارد. همه آنچه که شما لازم دارید، حدس زدن یک عدد تصادفی است که جایگذاری آن در معادله تولیدشده توسط بلاک­ چین، این معادله را حل می­کند. البته این معادله‌­ها بسیار پیچیده هستند و سختی آن‌ها رو به افزایش است.

پاسخ مثبت است. ولی انجام این کار دشواری­‌های زیادی دارد و به صورت خانگی و بدون سرمایه­‌گذاری به‌صرفه نیست. همانطور که گفته شد، فرآیند ماینینگ با استفاده از سخت­‌افزارهای قدرتمند برای حل معادلات سیستم بلاک­ چین امکانپذیر است. هر چه ابزارهای محاسباتی شما قدرتمندتر باشند، شما می­توانید تعداد حدس‌­های بیشتری برای معادله ارائه کنید و شانس شما برای بردن این بازی بیشتر است. اگر عددی که سیستم شما حدس زده است، صحیح باشد، شما بیت ­کوین به دست می‌آورید و به مرحله بعدی تراکنش­‌های بیت­ کوین بر روی بلاک ­چین وارد می­‌شوید.

امروزه برای اینکه ماینینگ بیت­ کوین به‌صرفه باشد، باید سرمایه‌­گذاری زیادی بر روی تجهیزات پردازش، خنک­سازی و ذخیره­‌سازیِ داده انجام داد و امکان ماینینگ سودآور با استفاده از کامپیوترهای خانگی وجود ندارد. در ابتدای ظهور بیت­ کوین، هر شخصی می­توانست در خانه و با استفاده از یک کامپیوتر خانگی یا لپ­‌تاپ اقدام به ماینینگ کند. با افزایش محبوبیت و تعداد کاربران بیت­ کوین، خیلی‌­ها روش ماینینگ را یاد گرفتند و در آن مشارکت کردند و معادلات تولیدشده توسط سیستم بلاک ­چین به دلیل این مشارکت گسترده، هر روز بیشتر و پیچیده­‌تر شد و معادلات ماینینگ در مقیاس بزرگ ایجاد شدند که حل آن­ها بسیار زمانبر است و نیازمند سیستم­‌های پیشرفته است.

علاوه بر این، ظهور مدارهای اختصاصی به همراه نرم‌­افزارهای مخصوص آن­‌ها (ASICs) برای ماینینگ باعث شده‌است که امروزه انجام این کار با توان پردازشی یک سیستم خانگی امکانپذیر نباشد یا زمان بسیار بسیار زیادی بطلبد و بنابراین بایستی قید تولید بیت­ کوین با کامپیوتر خانگی را بزنید. البته هنوز ارزهای رمزنگاری­‌شده دیگری وجود دارند که شما بتوانید با کامپیوتر خانگی به ماینینگ یا استخراج آن­‌ها بپردازید که در ادامه برخی از آن­ها را معرفی می­کنیم.

مونرو یک ارز دیجیتال بسیار جدید و پیشرفته است که محبوبیت عمومی دارد. این ارز جایگزین بیت­ کوین را می­توانید از منزل و با کامپیوتر خانگی هم استخراج کنید. برای شروع باید کیف پول یا والت مونرو را برای ذخیره‌­کردن این ارز دانلود کنید. پیشنهاد می­شود از سایت رسمی مونرو استفاده کنید. پس از این باید نرم‌­افزار ماینینگ که از استخراج مونرو پشتیبانی کند را دانلود کنید. مثالی از این نرم‌­افزارها، مولتی‌­ماینر یا گوی­ماینرهستند. این دو نرم­‌افزار در این زمینه مشهورند و استفاده از آن­ها ساده است، البته نرم­‌افزارهای آنلاین دیگری هم برای این کار وجود دارند.

یکی از ارزهای دیجیتال دیگری که این روزها کاربران زیادی پیدا کرده است، دوج­‌کوین است. این ارز به این منظور طراحی شده است که هر ساله ارزهای جدیدی به ارزش بازار آن افزوده شود (برخلاف بیت­ کوین کهmarketcap مشخص ۲۱میلیونی دارد.). مانند سایر ارزهای دیجیتالی برای ماینینگ دوج­‌کوین هم ابتدا باید کیف پول آن را دانلود کنید. شما می­توانید از سایت دوج­‌کوین اقدام به این کار بکنید و سپس با نرم‌­افزارهای عمومی ماینینگ که از دوج­‌کوین پشتیبانی کنند، استخراج یا ماینینگ دوج‌­کوین با یک کامپیوتر خانگی را شروع کنید.

https://jeeb.io ارائه دهنده درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این نویسنده


مطلبی دیگر در همین موضوع

افزایش بازدید بر اساس علاقه‌مندی‌های شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

استخراج بیت کوین با کامپیوتر
استخراج بیت کوین با کامپیوتر
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *