استوپر

استوپر
استوپر

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، استوپر موتور یا استپر موتور قطعه ای است که بر روی دریچه گاز (انژکتور) موتور انژکتوری قرار دارد که وظیفه اصلی این قطعه، روشن نگه داشتن خودرو در حالت دور آرام است.

۱-این قطعه وظیفه بسیار مهمتری نیز دارد. هنگامی که کولر را روشن میکنیم، کمپرسور کولر بار خود را روی موتور وارد میکند. برای جبران آن، استوپر موتور ژیگلور مربوطه راکمی به عقب تر می کشد، تا خود به خود گاز کمی زیاد شود.

۲-اگر سنسور ضربه نیز نصب شده باشد استوپر موتور وظیفه گسترده تری دارد، در این حالت استوپر موتور باید در هر لحظه سوزن ژیگلور مربوطه را طوری عقب و جلو می کرد تا ضربه حس شده توسط سنسور ضربه، ناشی از احتراق ناقص سوخت، به گونه مناسبی جبران شده ویا بهبود یابد.

۳-استوپر موتور کار ساسات را نیز انجام میدهد. در هنگامی که خودرو سرد است سوزن آن طوری تنظیم میشود که خودرو با اولین استارت روشن شود. کار دیگر استوپر موتور، تنظیم هوای مورد مصرف سیلندرها در زمان رهاکردن گاز است.

این قطعه کوچک همانند بسیاری از قطعات دیگر خودرو توسط ECU یا کامپیوتر خودرو کنترل می گردد. ECU استپر را توسط ۴ ترانزیستور کنترل می نماید به این صورت که دو عدد از آن ها برای حرکت به جلو و دو عدد از آن ها برای حرکت به عقب استفاده می گردد. کامپیوتر خودرو با توجه به وضعیت خودرو و دمای موتور با فرستادن بار الکتریکی به این ترانزیستورها باعث می شود که دریچه استپر باز یا بسته شود. هنگامی که دمای موتور به درجه مورد انتظار ECU برسد، آنگاه کامپیوتر دریچه را در بسته ترین حالت قرار می دهد که دیگر هوای اضافی وارد موتور نگردد. هنگامی که شما پای خود را از روی پدال گاز بردارید، ECU به استپر فرمان می دهد که دریچه های خود را باز کرده تا هوای موتور از طریق این دریچه ها تامین گردد.استوپر

همانطور که اشاره شد وظیفه اصلی این قطعه روشن نگه داشتن خودرو در شرایط کارکرد در دور پایین موتور می باشد. اگر در هنگام درجا کار کردن موتور، دور موتور دائما با نوسان روبرو شود و نتواند ثابت شود، نشانه ای از عدم کارکرد صحیح استپر خودرو می باشد. علاوه بر این نیز ممکن است در دور موتورهای بالا و حتی در اتومبیل در حال حرکت نیز با مشکل تغییر ناگهانی دور موتور مواجه شویم. همچنین ممکن است در صورتی که خودرو می ایستد و یا خودرو با گرفتن کلاچ به دور موتور پایین میرسد، اتومبیل خاموش گردد که همه این علائم، نشان از عدم درست کار کردن استپر خودرو می دهد و باید برای رفع آن، استپر خودرو را باز کرده و آن را عیب یابی نمود.

معمولا چون این قطعه در معرض پاشش سوخت و هوا قرار می گیرد دچار کثیفی و آلودگی می گردد که باعث بسته شدن دریچه و یا ناقص باز شدن آن می شود. اغلب این مشکل راه حل بسیار ساده ای داشته و تنها با باز کردن آن و تمیز کردن دریچه می توان آن را حل نمود.

در خودروهای درون سوز انژکتوری قطعات زیادی در کنار یکدیگر کار می کنند تا بهترین خروجی را در اختیار راننده و دیگر سرنشینان خودرو قرار دهند. وجود هر کدام از این قطعات لازم و عملکرد نا مناسب یا خرابی آنها می تواند منجر به آسیب های مالی یا حتی جانی به سرنشینان خودرو باشد.استوپر

در مقالات قبلی درباره برخی از قطعات صحبت کردیم و به اهمیت عملکرد شمع، کویل، سنسور اکسیژن، ترموستات و … در کارکرد بهینه و صحیح خودرو پی بردیم. یکی دیگر از قطعات خودرو که قصد داریم در این مقاله درباره آن صحبت کنیم استپر موتور ( به انگلیسی idle air control valve) است. استپر موتور یکی از قطعات مهم موتور خودرو است که خرابی آن هم بر روی عملکرد موتور تاثیر منفی می گذارد و هم باعث افزایش آلایندگی خودرو می شود.

استپر موتور یکی از قطعات اساسی مربوط به سیستم تولید گشتاور (موتور) بوده و بیشتر خودروهای رنو مجهز به این قطعه هستند. این قطعه تحت فرمان یونیت موتور است و با دریافت دستور از آن عمل می کند؛ یونیت موتور نیز با توجه به اطلاعاتی که از سنسورهای دیگر دریافت می کند، به استپرموتور فرمان می دهد. به عبارتی دیگر استپر موتور یک عملگر است.

عملکرد این قطعه موجب می شود تا میزان هوای ورودی به موتور در دور آرام تنظیم گردد؛ منظور از دور آرام زمانی است که پدال گاز توسط راننده فشرده نمی شود. عدم فشرده شدن پدال گاز می تواند در زمان استارت زدن خودرو، در زمان گرم شدن خودرو، هنگامیکه خودرو در وضعیت پشت چراغ قرمز و یا در ترافیک شدید قرار گرفته و یا در فاصله زمانی بین تعویض دنده اتفاق بیافتد. اگر استپر موتور وظیفه خود را به درستی انجام ندهد، علاوه بر اینکه ممکن است خودرو در حالات فوق خاموش شود ممکن است موجب بروز حادثه نیز شود.

تصور کنید که راننده در سرعت بالا، قصد تعویض دنده دارد، ایشان ابتدا پا را از روی پدال بر می دارد و دنده را تعویض می کند، اگر در زمانی که دنده خلاص است و راننده پا را از روی پدال گاز برداشته است، خودرو به علت عملکرد بد خاموش شود، ترمز خودرو به شدت ضعیف شده و ممکن است موجب بروز حادثه ای غیرقابل جبران شود.

استپرموتور ممکن است به شکل دیگری نیز دچار مشکل شود که پیامد آن افزایش آلایندگی و همچنین افزایش مصرف سوخت است. بر اساس آنچه گفته شد استپرموتور فقط در دور آرام کار می کند و هنگامی که پدال گاز فشرده می شود، این قطعه دیگر کاری انجام نمی دهد لذا نام دیگر آن موتور مرحله ای دور آرام و یا موتور پله ای دور آرام است.

همانطور که عنوان شد بعضی از خودروهای رنو مجهز به این قطعه نیستند؛ وظیفه تنظیم دور موتور در وضعیت دور آرام در خودروهائی که از استپر بهره نمی برند توسط قطعه دیگری به نام موتور دریچه گاز و با مکانیزم دیگری انجام می گیرد. تقریباً تمامی خودروهای رنو که مجهز به گیربکس دستی هستند به استپر موتور مجهز بوده و خودروهائی که بر روی آنها گیربکس اتوماتیک نصب شده است، فاقد این قطعه هستند.

عملکرد استپر موتور موجب می شود تا مسیر ورودی هوا به موتور در وضعیت دور آرام تنظیم گردد، این کار توسط یک موتور برقی بسیار حساس انجام می گیرد، قطعه ای که در داخل استپر موتور است، توسط یونیت موتور تحریک شده و مسیری به طول هشت میلیمتر را به صورت رفت و برگشت طی می کند. حساسیت و ظرافت این قطعه زمانی بیشتر نمایان می شود که بدانید کورس حرکتی این قطعه که هشت میلیمتر است به چهارصد پله تقسیم شده و یونیت موتور با توجه به شرایط مختلف موتور می تواند از یک تا چهارصد پله را طی کرده و در ایده آل ترین وضعیت قرار گیرد تا عملکرد موتور در وضعیت پایدار قرار گیرد.

 

 

هنگامی که در وضعیت عدم فشرده شدن پدال گاز، کولر خودرو روشن شود و یا در خودروهای مجهز به فرمان کمکی از نوع هیدرولیک، فرمان خودرو به سمت چپ و راست چرخانده شود، استپر موتور در مسیر حرکت خود حرکت کرده و مسیر عبوری هوا تغییر کرده و میزان هوای ورودی هوا تنظیم می شود و همزمان میزان پاشش انژکتور نیز تغییر کرده و دور موتور در وضعیت مناسب قرار می گیرد.

یکی دیگر از مهم ترین وظایف استپر موتور در هنگام استارت زدن موتور است که در این حالت، مسیر عبور هوا در وضعیتی مناسب قرار می گیرد تا خودرو با کمترین استارت روشن شود و تا زمان گرم شدن خودرو، اختلالی در عملکرد موتور پیش نیاید.

یکی از روش های تست عملکرد استپر موتور توسط راننده و بصورت تجربی به این صورت است که راننده در یک سطح نسبتاً صاف و در حالت کاملاً بی حرکت قرار گیرد و پدال کلاچ را فشرده و دنده را در دنده یک قرار داده و بدون اینکه کوچکترین اشاره ای به پدال گاز کند، پدال کلاچ را بهصورت خیلی آرام رها نماید، چنانچه موتور خاموش شد، می توان با درصد بالائی احتمال داد که استپر موتور خراب است، اگر در هنگام تعویض دنده و در حالتی که پدال گاز بطور کامل رها شده است، خودرو خاموش می شود و یا در وضعیتی که موتور در دور آرام قرار دارد، کولر را روشن می کنید و موتور خاموش می شود و یا عملکرد موتور به صورت جدی با اختلال همراه می شود. خرابی استپر موتور می تواند یکی از دلایل مشکل باشد، اگر در حالت خلاص و وقتی پدال گاز را به هیچ عنوان تحریک نکرده اید، دور موتور روی مقادیر بالا قرار می گیرد، یکی از دلایل می تواند خرابی استپرموتور باشد، به هر حال برای اطمینان از خرابی استپر لازم است تا به نمایندگی رنو مراجعه کنید.

در انتها لازم است یادآوری شود که عملکرد این قطعه بسیار حساس بوده و پیامد خرابی آن می تواند افزایش مصرف سوخت و آلایندگی و یا بروز یک حادثه ناگوار باشد لذا لازم است به محض اینکه احساس می کنید که این قطعه خراب است، سریعاً به یکی از تعمیرگاه های رنو مراجعه کنید و چنانچه این قطعه نیاز به تعویض داشت، لازم است حتماً از قطعه اصلی رنو استفاده شود که در پائین توضیحات مربوط به تشخیص قطعه اصلی آمده است.

 

 

همانطور که در بالا خواندید استپر از اهمیت بالایی در خودرو برخوردار است بنابراین عملکرد صحیح آن نیز مهم است. استفاده از استپر تقلبی رنو و یا استفاده از قطعه ای که مورد تائید رنو نیست می تواند علاوه به آسیب جدی به خودرو شما باعث افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو شود.

توصیه مجله رنو ایران به شما این است که در صورتی که با مشاهده هر کدام از علائم ذکر شده نیازمند تعویض استپر موتور رنو خود شدید در اولین قدم به کلیه نمایندگی های خدمات پس از فروش رنو و شرکای تجاری آن در سراسر کشور مراجعه کنید. البته در صورتی که به این نمایندگی ها دسترسی ندارید نیز جای نگرانی وجود ندارد چرا که قطعات اصلی مورد تأیید رنو دارای نشانه هایی است که شناسایی آنها را از قطعات غیرتقلبی آسان می کند.

اولین و بارزترین نشانه قطعات اصلی رنو بسته بندی آنهاست. به منظور تشخیص بسته بندی اصلی از سایر بسته بندی ها می بایست به نکات زیر توجه کنید:

– عبارت “Group Renault” و “Groupe Renault” به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی بر روی کلیه جعبه‌ها درج شده است.
– عبارت “Genuine Parts” و “Pieces D’Origine” و”Piezas De Origen” (به معنای قطعه اصلی) نیز بر روی کلیه جعبه‌ها به چاپ رسیده است. باید توجه کنید که بجز این دو عبارت هر عبارت دیگری بر روی جعبه‌ها مشاهده شود به معنای تقلبی بودن بسته قلمداد می‌شود. همچنین در حال حاضر قطعه یدکی اصلی در دو بسته بندی سفید و کارتن‌ها قهوه‌ای رنگ عرضه می‌شوند.

 

دومین راه شناسایی قطعه اصلی و استاندارد رنو درج برچسب‌های امنیتی این شرکت بر روی بسته بندی قطعه است. این برچسب‌ها دارای به علاوه در ساخت این بر چسب‌ها از جوهر حساس به نور (همانند تکنولوژی به کار رفته در چاپ اسکناس) استفاده شده است که با تغییر زوایه تابش رنگ آن از خاکستری به طلایی تغییر می‌کند.کد پیگیری منحصر به فرد هستند که جهت شناسایی فروشنده قطعه و کشور سازنده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کلید واژه ها:
قطعات یدکی اصلی شناسایی قطعات یدکی اصلی قطعات اصلی رنو محصولات رنو استپر رنو قطعه یدکی رنو

استپر موتور یا idle valve control مسئولیت باز و بسته کردن مجاری bypass  هوا در مسیر هوای موتور را برعهده دارد تا به این ترتیب میزان هوایی را که به موتور می رسد براساس نیاز و بار موتور تنظیم کند.این عملگر بوسیله ECU کنترل می شود ، خودروهای دریچه گاز برقی معمولاً استپرموتور ندارند.

عمده خرابی در استپر موتورهنگام عملکرد موتور در دور آرام نمایان می شود.خرابی آن باعث نوسان دور موتور در دور آرام خواهد شد.معولا اولین کار مکانیک جهت رفع ایراد تمیز کردن استپر و محوظه ان خواهد بود.که تا حدودی مشکل بر طرف خواهد شد.

1- ایجاد حالت ساسات در حالت سرد بودن موتور2- کمک به تنظیم سوخت و هوای دور آرام و تثیت دور های ناپایدار موتور3- تنظیم دور آرام در زمان گرفتن بار اضافی از موتور (کولر،فرمان هیدرولیک،….)4- جلوگیری از بسته شدن سریع مسی هوا زمانی که در سرعت ای بالا راننده به طور ناگهانی پا را از روی پدال گاز بر می دارد.

استوپر

حتماً از اسپری مخصوص استفاده کنید.

در مراحل بعد در صورتیکه موتور در موارد ذیل دچار ایراد نباشد می باید نسبت به تعویض استپر موتور اقدام نمود.1-خرابی سیستم سنسور موقیعت دریچه گاز2-نشتی هوا در سیستم ورودی هوا3-پاشش نا منظم سوخت از انژکتورها4-معوب بودن سیستم جرقه

1. سرعت دور درجای ماشین کم است گویی ساسات خودرو خوب کار نمی کند.2. وقتی موتور گرم می شود دور موتور بالا می رود حتی تا 2000 دور در دقیقه هم می رسد.3. نوسان دور موتور در حین درجا کار کردن که معمولا با لرزش همراه است.4. خاموش شدن ماشین به خصوص در زمان رها کردن ناگهانی پدال گاز5. کاهش دور موتور به مقدار قابل توجه در زمان گرفتن کولر ودور ارام خودرو.6. گاز خوردن بی دلیل پس از روشن شدن موتور خودرو.7. ثابت نبودن بی دلیل دور موتور در دور ارام و کاهش افزایش دور خودرو بدون دلیل

نکته : خرابی این عملگر معمولاً باعث روشن شدن چراغ چک میشود و هنگام تعویض دنده خودررو کمی گاز می خورد.

وظیفه اصلی این قطعه، روشن نگه داشتن خودرو در حالت دور آرام است. این قطعه وظیفه بسیار مهمتری نیز دارد. هنگامی که کولر را روشن میکنیم، کمپرسور بارخود را روی موتور وارد میکند. برای جبران آن، استپ موتور ژیگلور مربوطه راکمی به عقب تر می کشد. تا خود به خود گاز کمی زیاد شود.

اگر سنسور ضربه نیز نصب شده بود استپ وظیفه گسترده تری داشت. در این حالت استپ موتور بایددر هر لحظه سوزن ژیگلور مربوطه را طوری عقب و جلو می کرد تا ضربه حس شده توسط سنسور ضربه ، ناشی از احتراق ناقص سوخت، به گونه مناسبی جبران شده ویا بهبود یابد. استپ موتور کار ساسات را نیز انجام میدهد. در هنگامی کهخودرو سرد است سوزن آن طوری تنظیم میشود که خودرو با اولین استارت روشنشود. کار دیگر استپ موتور، تنظیم هوای مورد مصرف سیلندرها در زمان رهاکردن گاز است.

در صورت عدم رفع مشکل در مرتبه بعد چک کردن نشتی هوا از اطراف محوطه استپر موتور است .که معمولا اورینگ ان تعویض خواهد شد.این نشتی هوا در سیستم ورودی هوا نیز می تواند وجود داشته باشد.

شاید یکی از ظریف‌ترین و حساس ترین وظایف استپر عکس‌‌العمل در مقابل روشن کردن هر نوع وسیله مصرف‌کننده در داخل خودرو و حفظ تعادل دور موتور در هر شرایط است. با بالا و پایین رفتن شرایط محیطی و موتوری و نیز روشن و خاموش کردن هر نوع مصرف‌کننده در داخل خودرو، موتور پله‌ای با جابه‌جا‌یی سوزن خود شرایط را برای پایداری همیشگی موتور فراهم می‌کند تا موارد فوق به گونه مناسبی جبران شده یا بهبود یابد.

همان‌طور که در وظایف استپر بیان کردیم یکی از وظایف این قطعه جبران افت دور موتور در هنگام کولر گرفتن است. گاهی در پراید دیده می‌شود شما زمانی که کولر می‌گیرید دور موتور به شدت افت کرده و دور موتور تا نزدیک خاموش شدن پایین می‌آید. اینجا دلیل را باید در موتور پله‌ای جست‌وجو کنید. نحوه کار آن باید کنترل شود تا بتواند دراین لحظه به درستی دور موتور را بالا ببرد. برای رفع این عیب یا استپر را باید تمیز کرد و یا به طور کلی آن را تعویض کرد.

اما یکی از شایع‌ترین عیوب مربوط به موتور پله‌ای نوسانات دور موتور در حالت آرام است. یعنی وقتی شما خودرو را در حالت سکون قرار می‌دهید و هیچ فشاری به پدال گاز وارد نمی‌کنید دور موتور نوسان داشته و ثابت نمی‌شود. دلیل این عیب نیز استپر است. گاهی استپر نشتی هوا داشته و اورینگ دور آن خراب است در نتیجه باید تعمیر و اورینک آن تعویض شود.

در بسیاری موارد استپر کثیف شده و با تمیز کردن استپر و شست‌وشوی آن، این مشکل حل می‌شود ولی در بعضی مواقع استپر خراب بوده و باید تعویض شود. اما گاهی خرابی سیستم جرقه باعث نوسانات دور موتور می‌شود، در بعضی مواقع پاشش نامساوی انژکتورها این مشکل را ایجاد کرده و نشتی هوا در سیستم ورودی هوا در نهایت می‌تواند این مشکل را ایجاد کند، اما بی‌تجربگی بعضی تعمیرکاران سبب می‌شود تا شما بی‌دلیل استپر خودرو را تعویض کرده و هزینه اضافی متحمل شوید.

در بعضی مواقع در دورهای بالا این مشکل پیش می‌آید، به نحوی که شما در دنده‌های ۳ یا ۴ ناگهان با افت شدید دور موتور مواجه شده و دور شمار موتور پایین می‌افتد. در اینجا مشخص است استپر کثیف بوده و باید تمیز شود. باز هم باید استپر را باز کرد تا عیب آن مشخص شود. در زمستان یا هوای سرد گاهی خودرو به سختی روشن می‌شود. هر چندگاهی در هوای معمولی نیز این اتفاق می‌افتد، ولی نمود آن در هوای سرد بیشتر است. اینجا استپر تا نهایت باز نشده و راه هوا را برای موتور باز نمی‌کند تا موتور به راحتی روشن شود.

در نهایت خاموش شدن خودرو در زمان ایست کامل است. به نحوی که تا خودرو کامل می‌ایستد و دور آرام بر موتور حاکم می‌شود خودرو خاموش می‌شود. باز هم باید استپر موتور را کنترل کرده و نحوه کار آن را چک کرد.

بسیاری از عیوبی که گفته شد با شست‌وشوی صحیح موتور پله‌ای برطرف می‌شوند. دقت داشته باشید تا هزینه گزافی بابت تعویض بی‌مورد این قطعه متحمل نشوید.

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

▼ (اسکرول کنید…)

لیست کامل و جستجو در همه مطالب فنی و آموزشی

هستند.

[ کانال رسمی کارگیک در آپارات ]

[ کانال رسمی کارگیک در تلگرام ]

[ گروه گفتگوی کارگیک در تلگرام ]

آخرین به روز رسانی در تاریخ پنجشنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۹ ، ۱۶:۵۷:۵۴

قیمت ها براساس مدل و عنوان است. ممکن است براساس تعداد فروش تک یا جفت باشد.

آخرین به روز رسانی در تاریخ یکشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۹ ، ۰۹:۴۱:۱۸

آخرین به روز رسانی در تاریخ یکشنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ۱۳:۳۸:۴۵

آخرین به روز رسانی در تاریخ سه شنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ، ۱۱:۱۳:۴۶

به سادگی و در هر مکان و هر زمان خودرو خود را دیاگ بزنید و خطاهای آن را بر طرف کنید.

اکسچنج 98 سیستم تمام خودکار خرید و فروش پول های الکترونیک ازرهای دیجیتال با پشتیبانی 24 ساعته و خدمات رسالی سریع
خرید و فروش کلیه پول های الکترونیک زیر

به صورت کاملا اتوماتیک و پرداخت آنی

استپر خودرو چیست و جگونه کار می کند

استپر موتور قطعه ای است که بر روی دریچه سوخت موتور انژکتوری قرار داشته و وظیفه اصلی آن، روشن نگه داشتن خودرو در حالت دور آرام است. به عبارت بهتر هنگامی که خودرو در دور موتورهای پایین کار میکند، این قطعه مانع از خاموش شدن موتور می گردد. بدیهی است که ایجاد اشکال در این قطعه موجب بد کار کردن موتور در دور موتور پایین می شود. علاوه بر این، این قطعه کوچک، موارد استفاده دیگری نیز دارد. در ادامه این مطلب به بررسی جامع استپر خودرو پرداخته و نکاتی را در رابطه با عیب یابی این قطعه کاربردی در موتور خودروها ارائه خواهیم داد.استوپر

همانطور که اشاره شد، این قطعه کوچک نوعی قطعه الکترونیکی- مکانیکی است که در هنگام دور پایین کار کردن موتور باعث می شود که خودرو خاموش نشود. علاوه بر این وظیفه مهم استپر خودرو باعث می شود که هنگام روشن شدن کولر خودرو و آمدن بار اضافی روی موتور، دور موتور خودرو افزایش یافته تا از این طریق موتور راحت تر کار کند. همچنین این قطعه وظیفه باز کردن دریچه گاز را در مواقعی که موتور سرد است بر عهده دارد تا بتوان خودرو را با یک استارت روشن نمود. علاوه بر این، استپر می تواند هوای مصرفی سیلندرها را نیز تنظیم نماید.

برش مقطعی

این قطعه کوچک همانند بسیاری از قطعات دیگر خودرو توسط ECU یا کامپیوتر خودرو کنترل می گردد. ECU استپر را توسط 4 ترانزیستور کنترل می نماید به این صورت که دو عدد از آن ها برای حرکت به جلو و دو عدد از آن ها برای حرکت به عقب استفاده می گردد. کامپیوتر خودرو با توجه به وضعیت خودرو و دمای موتور با فرستادن بار الکتریکی به این ترانزیستورها باعث می شود که دریچه استپر باز یا بسته شود. هنگامی که دمای موتور به درجه مورد انتظار ECU برسد، آنگاه کامپیوتر دریچه را در بسته ترین حالت قرار می دهد که دیگر هوای اضافی وارد موتور نگردد. هنگامی که شما پای خود را از روی پدال گاز بردارید، ECU به استپر فرمان می دهد که دریچه های خود را باز کرده تا هوای موتور از طریق این دریچه ها تامین گردد.

مکان قرارگیری

همانطور که اشاره شد وظیفه اصلی این قطعه روشن نگه داشتن خودرو در شرایط کارکرد در دور پایین موتور می باشد. اگر در هنگام درجا کار کردن موتور، دور موتور دائما با نوسان روبرو شود و نتواند ثابت شود، نشانه ای از عدم کارکرد صحیح استپر خودرو می باشد. علاوه بر این نیز ممکن است در دور موتورهای بالا و حتی در اتومبیل در حال حرکت نیز با مشکل تغییر ناگهانی دور موتور مواجه شویم. همچنین ممکن است در صورتی که خودرو می ایستد و یا خودرو با گرفتن کلاچ به دور موتور پایین میرسد، اتومبیل خاموش گردد که همه این علائم، نشان از عدم درست کار کردن استپر خودرو می دهد و باید برای رفع آن، استپر خودرو را باز کرده و آن را عیب یابی نمود.

معمولا چون این قطعه در معرض پاشش سوخت و هوا قرار می گیرد دچار کثیفی و آلودگی می گردد که باعث بسته شدن دریچه و یا ناقص باز شدن آن می شود. اغلب این مشکل راه حل بسیار ساده ای داشته و تنها با باز کردن آن و تمیز کردن دریچه می توان آن را حل نمود.


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کنترل فرزندان و دانلود برنامه هک کردن تلگرام می توانید از سامانه مراقبت از خانواده استفاده کنید.

اگر قصد خرید پرفکت مانی سریع و خودکار و فروش آن را دارید، می توانید ازخدمات وب سایت پی98 استفاده کنید.

برای خرید وبمانی اتوماتیک می توانید از خدمات بخش وبمانی پی98 استفاده کنید.

تمامی حقوق نزد
اسمارت کار
محفوظ می باشد.

استوپر
استوپر
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *