اصلاح صورت آقایان

اصلاح صورت آقایان
اصلاح صورت آقایان

اصلاح صورت برای آقایان یکی از عادات مراقبتی و بهداشتی است و البته یکی از راهکارهای مهم زیبایی هم محسوب می‌شود. با توجه به سرعت رشد مو در افراد مختلف و همچنین مدلی که برای موهای صورت خود انتخاب می‌کنند، فواصل زمانی بین دو اصلاح می‌تواند متغیر باشد. اگر عادت دارید که هیچ مویی روی صورتتان نباشد و همیشه ظاهر کاملاً اصلاح شده و در اصطلاح شش تیغ داشته باشید و از طرفی رشد موی ریش و سبیلتان بالا باشد، مجبور می‌شوید که هر روز عملیات اصلاح را انجام دهید. با وجود آنکه این روزها کمی ته‌ریش و مدل‌های مختلف ریش، مد روز هستند و محبوب شده‌اند، هنوز آقایان بسیاری عادت دارند که صورتی کاملاً براق، نرم و یکدست داشته باشند. این بار لازم است نکات مختص آقایان برای سلامت بیشتر پوست صورت و البته ظاهری آراسته‌تر را ذکر کنیم.

با اصلاح کردن روزانه بسیاری از آلودگی‌ها، گرد و غبار و ذرات کوچکی که به موهای ریش چسبیده‌اند، از بین می‌روند و به همین دلیل است که بعد از اصلاح کامل صورت حس شادابی و تازگی بیشتری در آقایان دیده می‌شود. صرف نظر از اینکه به دلیل استایل شخصی‌تان هر روز اصلاح صورت را انجام می‌دهید یا هر دلیل دیگر، داشتن پوست حساس یکی از مشکلاتی است که باید در دستور مراقبت بیشتری قرار گیرد. خشکی پوست، ایجاد خراشیدگی با تیغ اصلاح و التهابات پوستی چند عوارض در پوست‌های حساس است که با اصلاح روزانه ایجاد می‌شود. شاید برای شما سؤال باشد که چطور در برخی افراد که حتی هر روز هم اصلاح می‌کنند، پوستی صاف و سالم دیده می‌شود و مانند صورت شما ردی از زخم یا بریدگی وجود ندارد. باید بدانید که برخی از راهکارها می‌تواند شما را نیز به همین سمت سوق بدهد.

اولین سؤالی که باید از خود بپرسید این است: آیا واقعاً نیاز است که هر روز صورتتان را اصلاح کنید؟ کشیده شدن تیغه‌های خودتراش روی صورت می‌تواند عواقبی بر جای بگذارد خصوصاً اگر به روش صحیح مورد استفاده قرار نگیرد. اگر دلیل غیرشخصی برای شیو کردن شما وجود ندارد، برای مثال اگر از طرف محل کارتان مجبور نیستید که همیشه اصلاح شده و منظم حاضر شوید و یا اصلاً موی صورتتان به اندازه کافی رشد نکرده است، به جای اینکه هر روز صورتتان را اصلاح کنید، دفعات تکرار را به یک روز در میان تغییر دهید. در این صورت حتی اصلاح کردن بهتر هم انجام می‌شود.

اصلاح صورت آقایان

با وجود اینکه اصلاح صورت زمان زیادی نمی‌گیرد، دلیلی هم وجود ندارد که برای انجام آن بیشتر عجله کنید. مثل هنرمندی که بوم نقاشی خود را آماده می‌کند، شما هم باید پوست خود را قبل از اصلاح آماده کنید. قبل از شروع، یک حوله داغ و مرطوب را برای مدت ۳۰ ثانیه روی صورت قرار دهید، با انجام این کار موهای صورت کمی نرم می‌شوند و منافذ صورت باز می‌گردند. در نتیجه تیغه اصلاح راحت‌تر روی موهای صورت سر می‌خورد، با فشار کمتری می‌توانید اصلاح صورت را انجام دهید و زخم و خراش‌های کمتری روی پوست باقی می‌ماند.

به گفته برخی متخصصان کمتر بهتر است! خودتراش‌های سه تیغ موی صورت را از نزدیک‌ترین قسمت به پوست صورت برش می‌زنند، درست است که با این خودتراش‌ها اصلاح کامل و عاری از مو انجام می‌شود ولی اگر هر روز این کار را انجام می‌دهید، پوست را اذیت می‌کند. بهتر است خودتراش‌های چند تیغه را برای مواقعی استفاده کنید که فاصله بین دو اصلاح بیش از یک روز است. همچنین به یاد داشته باشید که هر چند وقت تیغ اصلاح صورت را تعویض کنید. یک تیغ قدیمی و کند می‌تواند جراحات بیشتری ایجاد کند. با گذشت زمان و کهنه شدن تیغ صورت، آب و فشری که به آن وارد می‌شود موجب پوسیدن، زنگ زدن و کند شدن تیغه تیز آن می‌شود و سطحی ناهموار باقی می‌گذارد که می‌تواند مانند چاقو پوست صورت را خراش دهد. تیغی را انتخاب کنید که دوستش دارید و کار کردن با آن برایتان راحت و خوش‌دست است.

برخی افراد برای اصلاح از ژل و فوم‌های با پایه الکل استفاده می‌کنند و تصور می‌کنند که رطوبت بیشتری به پوست می‌دهد که التهاب آن را کاهش می‌دهد. نوع کرمی که برای اصلاح استفاده می‌کنید به ترجیح خودتان و البته نوع پوستتان بستگی دارد. برندهای مختلف از فرمول‌های متفاوت استفاده می‌کنند که برای پوست‌های گوناگون هم کارآمد باشد. بهتر است محصولات مختلف مانند صابون، کف، ژل و کرم را در دفعات مختلف استفاده کنید تا خودتان ببینید که کدام محصول مناسب پوستتان است و می‌تواند نیازهایتان را برآورده کند.

کف اصلاح پوستی نرم و باقی می‌گذارد و شیو را راحت‌تر می‌کند، ولی مشکلی که دارد این است که نمی‌توانید پوستتان را به خوبی ببینید و مطمئن شوید که همه قسمت‌ها به خوبی اصلاح شده است. خصوصاً در افرادی که ریش صورتشان از مدل‌های خاص و متفاوت است، باید پوست به خوبی دیده شود تا مدل ریش به هم نریزد. پس بهتر است این افراد از محصولاتی استفاده کنند که شفاف هستند و حالت ژلی دارند.

اگر از کف اصلاح استفاده می‌کنید، به یک برس مناسب هم نیاز دارید تا بتوانید با استفاده از آن کف را روی صورت پخش کنید. از برس های مرغوبی استفاده کنید که با استفاده مدام زود کیفیتش را از دست ندهد.

شیو کردن صورت هم تکنیک خاص خودش را دارد. اگر اصلاح کردن را به گونه‌ای انجام دهید که تیغ در جهت رشد موها حرکت کند، بعدها احتمال رویش موهای زیر پوستی را کاهش می‌یابد. پس برای اینکه فراموش نکنید این جمله را به خاطر بسپارید: تیغ را روی صورت به سمت پایین و روی گردن به سمت بالا حرکت دهید. جهت رویش موها در صورت به سمت پایین و در روی گردن اغلب به سمت بالا است.

بعد از تمام شدن فرآیند، فوم اصلاح را بشویید و برای اینکه پوست خود را در برابر التهاب و تحریکات پوستی تسکین دهید، باید از افتر شیو استفاده کنید تا پوست صورت آب‌رسانی، تغذیه و نرم شود. از آنجایی که شیو کردن نوعی لایه‌برداری محسوب می‌شود و پوست به دلیل فشاری که به آن اعمال شده و نیز عملیاتی که رویش انجام شده، بعد از اصلاح حساس است پس به یاد داشته باشید که حتماً از افتر شیوهای بدون الکل استفاده کنید.

در برخی افراد بعد از اصلاح جوش‌هایی روی پوست ظاهر می‌شود که اغلب به دلیل گیر کردن فولیکول مو درون پوست است که دانه‌های قرمز رنگی را پدید می‌آورند. برای جلوگیری از جوش زدن، قبل از اصلاح صورت خود را با آب گرم بشویید تا جریان خون در پوست بیشتر می‌شود. استفاده از کرم اصلاح هم از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند. کرم یا هر محصول دیگری که روی پوست می‌مالید، باعث می‌شود برخورد کمتری از تیغ روی پوست صورت گیرد و احتمال ایجاد آکنه را کمتر می‌کند. همه مراحل گفته شده هم در جلوگیری از ایجاد جوش بعد از اصلاح مؤثر است.

اگر اصلاح صورت با تیغ به هر روش و با رعایت همه نکات همچنان پوست شما را آزار می‌دهد از ریش‌تراش‌های برقی استفاده کنید. این وسیله ریش را درست از محل پوست قطع نمی‌کند و پوست صورت را آسیب نمی‌رساند. ریش تراش ها، موهای صورت را بدون خراش پوست، کوتاه و مرتب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: من چه نوع پوستی دارم؟ شناخت انواع پوست و شیوه مراقبت از آن

4
 − 
یک
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

واقعا مفید و کامل بود .. سپاس از نویسنده

خوب بود نمیدونستم ممنون



اصلاح صورت

 

کشیش‌های مصری جزء نخستین افرادی بودند که از تیغ‌های مسی استفاده می‌کردند. اسکندر مقدونی، در قرن چهارم قبل از میلاد، استفاده از تیغ‌ها جهت اصلاح کردن را در قلمروی حکومتش رواج داد؛ زیرا به آراستگی و انضباط اهمیت ویژه‌ای می‌داد. ۱۹ درصد از مردان بالای ۱۵ سال، هر روز صورت خود را اصلاح می‌کنند. به طور میانگین مردان ۱۵-۲۰ ساله سالانه ۲۷۵ مرتبه اصلاح صورت دارند و این رقم در میان مردان ۲۰-۶۵ ساله بسیار بیشتر است.

 

اصلاح صورت آقایان

روش‌های اصلاح کردن آقایان

1-خودتراش دستی :تیغ و ژیلت

2-خودتراش برقی: ماشینهای ریش تراش 

 

تیغ و ژیلت

این نوع اصلاح با کمک تیغ، فرچه اصلاح و صابون اصلاح انجام می‌شود. دو نوع تیغ دستی وجود دارد: تیغ مستقیم و تیغ مطمئن. تیغ مطمئن شامل بخش‌های کوچک است و تیغ‌های دو طرفه را نیز در برمی‌گیرد. تیغ‌های دو طرفه، یک طرفه، تیغ‌های انژکتوری و تیغ‌های یکبار مصرف جزء این دسته هستند. اما تیغ‌های مستقیم که امروزه نیز رایج هستند، نیاز به کمی تمرین دارند. امروزه بسیاری از آرایشگران مجرب به راحتی از این‌ گونه تیغ‌ها استفاده می‌کنند. با تیغ‌های مستقیم، یک اصلاح کامل و خوب انجام می‌گیرد. پس از ساخت تیغ‌های دوطرفه، دیگری نیازی به تیز کردن تیغ نبود.

 

تیغ‌های دوطرفه به راحتی در دسترس هستند و هنوز هم توسط کارخانه‌های بسیاری در سرتاسر جهان تولید می‌شوند. به خاطر استفاده از تیغه‌ای که دو لبه تیز دارد، این تیغه‌ها را دو طرفه می‌نامند. قبل از اصلاح خیس، از یک صابون، کرم، ژل یا کف برای روان شدن سطح پوست استفاده می‌شود.

 

این کار از آسیب‌ دیدگی پوست و سوزش آن به هنگام استفاده از تیغ جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، موجب نرمی موها و راحت تراشیده شدن آنها می‌شود. اگر برای اصلاح از صابون استفاده شود، به فرچه مخصوص اصلاح نیز نیاز است. این فرچه باید موهای نرم و بلندی داشته باشد تا به راحتی بتوان صابون مخصوص اصلاح را روی پوست مالید.

 

ماشین  اصلاح برقی

تیغه‌های الکتریکی شامل مجموعه‌ای از تیغه‌های نوسانی و چرخشی هستند که در پشت یک تراشه آهنی قرار دارند و این تراشه مانع از تماس مستقیم تیغه‌ها با پوست می‌شود. وقتی که تیغ روی پوست قرار می‌گیرد، با حرکت تیغه‌ها موهایی که از سوراخ‌های تراشه بیرون آمده‌اند، کوتاه می‌شوند. تیغه‌های دایرهای شکل، حرکت دورانی دارند و تیغه‌های نوسانی حرکت‌شان به سمت بالا و پایین است. تیغ برقی را نخستین بار جاکوب چیک در سال ۱۹۲۸ ساخت.

 

اصلاح برقی در کنار داشتن برخی مزایا، معایبی نیز دارد. مثلا اینکه همواره نیاز به منبع انرژی برق دارد تا بتوان از آن استفاده کرد. در عوض، برای اصلاح نیاز به مرطوب و نرم کردن پوست نیست و پوست ایمنی بیشتری دارد و دچار زخم و خراشیدگی نمی‌شود. لوسیون‌های مختلفی برای قبل و بعد از اصلاح الکتریکی وجود دارد، اما این نوع اصلاح نیاز به لوسیون و یا مرطوب کردن و لیز کردن سطح پوست صورت ندارد. تیغ‌های الکتریکی مختلفی مخصوص خانم‌ها طراحی و ساخته شده‌اند که تفاوت چندانی هم با تیغ‌های الکتریکی مردانه ندارند.

 

روش صحیح اصلاح صورت با ژیلت

 

بسته به نوع تکنولوژی سر اصلاح شان به دو دوسته تقسیم میگردند:

1- فویل دار و یا نوسانی(foil razor/oscillating):دارای یک تیغه برنده (cutter) میباشند که توسط یک ورقه نازک فلزی مشبک و قابل انعطاف موسوم به فویل (توری) پوشیده شده اند. تیغه با حرکات سریع رفت و برگشتی موها را میتراشند.

 

انواع ماشین اصلاح نوسانی:

1- تک کاتر(single): دارای یک کاتر (تیغه برنده) بوده که توسط یک فویل پوشیده گردیده است (برای افرادی که رشد موهای صورتشان کند است ایده آل میباشد)

 

2-کاتر دوبل (double):دارای دو کاتر و دو فویل پوشاننده است.اثر بخش تر و سریعترازنوع تک کاتر میباشد.

 

3-سه کاتر (triple):دارای 3 آلت برنده و 3 فویل پوشاننده مجزا میباشد.

 

4-کاتر دوبل+ کاتر میانی(double+integrated cutter):مشابه ریش تراش برقی با کاتر دوبل میباشد، اما یک کاتر در بین دو کاتر اصلی تعبیه گردیده که وظیفه تراشیدن موهای بلند را به عهده دارد.

 

2-روتاری و یا دوار (rotary razor): دارای 3 تیغه برنده بوده که در پشت شبکه های فلزی معلق(گارد) با حرکت چرخشی موها را میتراشد. تیغه های برنده به فرم مثلث روی دستگاه تعبیه میگردد.

 

تقسیم بندی شیورهای برقی از نظر منبع نیرو:

1-معمولی(mains):مستقیما به جریان برق متصل میگردند.

2-باطری خور(battery):تنها با نیروی باطری کار میکنند.اصلاح صورت آقایان

3-شارژی(rechargeable): قابلیت شارژ دارند و برای مسافرت ایده آل میباشند. برخی از مدلهای پیشرفته با هر بار شارژ تا 3 هفته شما را از شارژ مجدد بی نیاز میکنند.

 

در ادامه به ۵ نکته ای می پردازیم که به مردان کمک می کنند جلوی بروز مشکلات پوستی بعد از اصلاح  با ژیلت را بگیرند.

 

1- قبل از اصلاح، صورت را با یک شوینده بشویید

قبل از آنکه کار اصلاح را شروع کنید، صورت خود را با یک شوینده ی صورت ملایم بشویید.

 

آب موهای ریش را نرم و زدن آن ها را راحت تر می کند. علاوه بر این، مالش دادن پوست با یک شوینده ی ملایم به بیرون آمدن موهای زیر پوستی کمک می کند و به این ترتیب کار اصلاح راحت تر می شود.

 

همچنین استفاده از شوینده ی صورت هر گونه آلودگی و سلول مرده را از بین می برد و به این ترتیب تیغ روی پوست راحت تر حرکت می کند.

با این حال، برای شستن صورت خود از آب خیلی داغ استفاده نکنید چون این کار ممکن است چربی طبیعی پوست را از بین ببرد، در نتیجه، کار اصلاح سخت تر و پوست مستعد جوش شود.

 

2- برای گردن روش دیگری را انجام دهید

مردانی که از مشکل سوزش جای تیغ بعد از اصلاح رنج می برند، ممکن است این مشکل را بیشتر از هر جای دیگری در قسمت گردن داشته باشند. علت این مسأله آن است که پوست گردن شکل بسیار متفاوتی با پوست صورت دارد.

 

در مقایسه با پوست گونه، پوست گردن سطح متفاوتی دارد و بخش هایی از آن برآمدگی هایی دارد که ریسک بیشتری برای صدمه دیدن بر اثر تیغ دارند.

 

به علاوه، موهای قسمت گردن معمولاً با زاویه ی کمتری از پوست بیرون می زنند و بسیاری از مردان در قسمت گردن با مشکل موهای زیرپوستی مواجه هستند.

 

برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات پوستی روی گردن، در همان مرحله ی اول که برای آماده سازی پوست قبل از اصلاح انجام می شود، پوست گردن را با حرکات مدور مالش دهید تا به بیرون آمدن موهای زیرپوستی کمک شود.

 

3- از فوم استفاده کنید

فوم های اصلاح یک نوع ژلی هم دارند که البته تفاوتی ندارد از کدام آن ها استفاده کنید، مهم آن است که پوست خود را نرم و روان کنید.

 

مقداری فوم یا ژل اصلاح به پوست خود بمالید. با این کار یک لایه ی محافظ روی پوست خود به وجود می آورید و حرکت تیغ را نرم تر و راحت تر می کنید.

علاوه بر این، فوم ها یا ژل های اصلاح، پوست و موها را مرطوب نگه می دانند، مسأله ای که کمک می کند راحت تر بتوانید قسمت بیشتری از موها را بزنید و نرمی پوست خود را حفظ کنید.

 

ضمن آنکه استفاده از این مواد کمک می کند راحت تر متوجه شوید کدام قسمت ها را تیغ زده اید. اگر به اندازه ی کافی از فوم یا ژل استفاده نکنید، ممکن است فراموش کنید کدام قسمت ها را اصلاح کرده اید، در نتیجه یک قسمت را چندین و چند بار تیغ بکشید، مسأله ای که احتمال بروز مشکل سوزش جای تیغ را بیشتر می کند.

 

4- ژیلت را خیلی فشار ندهید و اجازه دهید تیغ کار خودش را بکند

ژیلت را با فشار کم روی پوست خود حرکت دهید و بیش از حد به آن فشار وارد نکنید.

تولید کنندگان، تیغ های اصلاح را با دقت نانومتری طراحی کرده اند، به همین دلیل تیغ ها هر کاری که از دست شان برمی آید را برایتان انجام می دهند و نیازی نیست فشار زیادی به پوست تان وارد کنید.

 

تیغ های جدید به گونه ای طراحی شده اند که برای مردانی که فشار کمی به ژیلت وارد می کنند هم مناسب هستند.

 

5- هیچوقت ژیلت خود را روی روشویی نزنید یا آن را به حوله نکشید

یکی از کارهای رایجی که مردان بعد از تمام شدن اصلاح شان انجام می دهند این است که چند باری با ژیلت خود به روشویی ضربه می زنند یا آن را به حوله می کشند، تا موها را از تیغ جدا کنند. اما این کار بسیار اشتباه است.

 

این حرکت می تواند به طراحی دقیق تیغ صدمه بزند و تیز ترین تیغ ها را کُند کنَد. علاوه بر این، اگر دیر به دیر تیغ ژیلت تان را عوض کنید، این مسأله ریسک خراش برداشتن و تحریک شدن پوست را بالا می برد.

 

روش صحیح اصلاح صورت با ماشین

 

تیغ بهتراست یا ریش تراش

استفاده از تیغ یا ریش تراش بسته به نوع پوست هر فردی در نظر گرفته می شود. برخی افراد با تیغ و بعضی هم با ریش تراش بهتر اصلاح می کنند. به طور کلی استفاده از ریش تراش برای انواع پوست ها چه حساس و غیر حساس مناسب تر بوده و در عین حال کار با آن آسان تر است. به علاوه هنگام کار با ریش تراش آسیب و برش بر سطح پوست ایجاد نشده اما با استفاده از تیغ، ممکن است پوست صورت دچار برش شود.

 

مضرات ماشین ریش تراش

استفاده از ماشین ریش تراش برای اکثر افراد آسان بوده و معمولا از آن راضی هستند. اما باید توجه کنید که استفاده زیاد از ریش تراش هم می تواند برای پوست صورت مضر باشد. بهتراست بین اصلاح صورت خود چند روز فاصله باشد زیرا با این کار پوست سالم تر و شاداب تر می ماند و اگر به طور مرتب و هر روز با ریش تراش، صورت خود را اصلاح کنید، ممکن است به پوست صورت آسیب برسانید.

 

چند مطلب جالب: 

1-یک مرد معمولی 30 هزار موی ریش در صورت خود دارد. بیشترین تراکم موی صورت در نواحی چانه و بالای لب بالا میباشد.

 

2-مو روزانه در حدود 0.8 میلی متر رشد میکند که این سرعت در طی روز بیشتر از شب است.

 

3-بر خلاف تصور تعداد دفعات تراشیدن موهای صورت در سرعت و ضخامت موهای تازه روییده تاثیری ندارد.

 

4-ایده آل ترین زاویه اصلاح ریش با خود تراش دستی 28-32 درجه میباشد.

 

5-موهای گردن موازی با پوست گردن رشد میکنند.

 

6- 42 درصد مردان یا کاملا فاقد موی صورت هستند و یا از کم پوشت بودن موهای صورت خود ابراز نارضایتی میکنند.

 

7-چنانچه یک اصلاح معمولی تنها 3.5 دقیقه بطول انجامد، یک مرد با تراکم موهای صورت معمولی سالانه 10-15 ساعت را صرف اصلاح موهای صورت خود میکند.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

 

زیبایی خود را دوچندان کنید

رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات

با ترک سیگار جلوی نابودی بدنت رو بگیر!

دسترسی به بازی هاوقابلیت های جدید

باغ رستوران باصفا وتوریستی/تنوع غذایی عالی

باغ رستوران مجلل شاخه نبات / مشاهده منو

اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

ست های لباس زیر جذاب و لاکچری

کم شنوایی وناشنوایی در کودکان وخرید سمعک

خریدغیرحضوری جدیدترین پالتوهای بچگانه

جراحی زیبایی سینه و شکم

گيفت كارت اپل آيتونز آمریکا،آلمان و..

عوارض خطرناک لیزر موهای زائد

همه‌ی چیزی که برای پوست وموخوب نیازداری

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020



 

 

صورت اصلاح شده و عاری از مو، از مهمـترین مشخصه های بهداشـت و زیبـایی در مردان است و ماشین ریش تراش و تیغ مناسب، ابزارهای این کار به شمار می روند. اما برای یک اصلاح صحیح و کامل و همچنین پیشگیری از بروز صدمه های ناخواسته در هنگام اصلاح با تیغ، پیش زمینه هایی لازم است که در اینجا یک به یک توضیح داده شده اند.اصلاح صورت آقایان

 

۱- صورت خود را بشوئید. بهتر است از شوینده های بدون الکل برای این کار استفاده کنید.

 

۲- منافذ پوست را باز کنید. جهت پیشگیری از آسیب ها و التهابات پوستیِ ناشی از تماس تیغ با صورت، قبل از آغاز کار، صورت خود را با یک حوله یا دستمال گرم، حرارت دهید. همچنین اصلاح پس از یک دوش آب گرم نیز توصیه می شود.

 

۳- از کف ریش استفاده کنید. به منظور حرکت آزادانه تیغ بر روی صورت، از کف ریش های مخصوص اصلاح صورت استفاده کنید. می توانید آن را با دست یا فرچه‌ی مخصوص بر روی صورت خود بمالید.

 

۴- تیغ را در جهت رشد موهای صورت حرکت دهید. برای پیشگیری از بروز التهاب، به هیچ وجه در مرحله اول اصلاح، تیغ را بر خلاف جهت رشد ریش، حرکت ندهید. بهتر است اصلاح را از شقیقه ها آغاز و تیغ را به سمت بینی و چانه حرکت دهید. همچنین بهتر است تا حد امکان از اصلاح در خلاف جهت رشد موها (چپ تراش) اجتناب کنید.

 

نکته: جهت جلوگیری از تحریک پوست، هیچ بخشی از پوست لطیف صورت را بیش از سه بار تراش ندهید.

 

۵- پس از اصلاح پوست را با آب سرد شستشو دهید. استفاده از آب سرد و افترشیوهای الکل دار برای شستشو و ضدعفونی کردن پوست صورت، پس از اصلاح توصیه می شود.

 

نکته: از یک تیغ بیش از سه بار جهت اصلاح صورت استفاده نکنید. پس از هر بار استفاده آن را با آب داغ شستشو داده و به صورت ایستاده در لیوانی قرار دهید تا خشک شود. همچنین جهت جلوگیری از رشد باکتری ها، هیچگاه تیغ مرطوب را به صورت خوابیده در جایی نگذارید.

 

با پیش بردن مراحل اشاره شده و رعایت موارد بهداشتی مسطور در این راهنما، همواره صورتی تمیز، بدون التهاب و بدون آسیب دیدگی خواهید داشت.

منبع:سالم زی

زیبایی خود را دوچندان کنید

میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

برترین بازی های ایکس باکس و پلی استیشن

راهی بدون بازگشت برای ترک سیگار

دسترسی آسان به تمام برنامه های اپل

برنامه های پولی رو به راحتی دانلودکن

شوره سر کلافت کرده؟ درمان بدون عارضه

قصد آنلاین بازی کردنGTAبادوستاتو داری؟

برترین برند های عینک آفتابی زنانه و مردانه

برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

از عمل افزایش قد، چقدر می دانید؟

خرید قسطی انواع سمعک بدون بهره

شارژ دلاری اکانت اپل آیدی

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

اصلاح صورت برای آقایان یکی از عادات مراقبتی و بهداشتی است و البته یکی از راهکارهای مهم زیبایی هم محسوب می شود. با توجه به سرعت رشد مو در افراد مختلف و همچنین مدلی که برای موهای صورت خود انتخاب می کنند، فواصل زمانی بین دو اصلاح می تواند متغیر باشد. اگر عادت دارید که هیچ مویی روی صورتتان نباشد و همیشه ظاهر کاملاً اصلاح شده و در اصطلاح شش تیغ داشته باشید و از طرفی رشد موی ریش و سبیلتان بالا باشد، مجبور می شوید که هر روز عملیات اصلاح را انجام دهید. با وجود آنکه این روزها کمی ته ریش و مدل های مختلف ریش، مد روز هستند و محبوب شده اند، هنوز آقایان بسیاری عادت دارند که صورتی کاملاً براق، نرم و یکدست داشته باشند. این بار لازم است نکات مختص آقایان برای سلامت بیشتر پوست صورت و البته ظاهری آراسته تر را ذکر کنیم.

با اصلاح کردن روزانه بسیاری از آلودگی ها، گرد و غبار و ذرات کوچکی که به موهای ریش چسبیده اند، از بین می روند و به همین دلیل است که بعد از اصلاح کامل صورت حس شادابی و تازگی بیشتری در آقایان دیده می شود. صرف نظر از اینکه به دلیل استایل شخصی تان هر روز اصلاح صورت را انجام می دهید یا هر دلیل دیگر، داشتن پوست حساس یکی از مشکلاتی است که باید در دستور مراقبت بیشتری قرار گیرد. خشکی پوست، ایجاد خراشیدگی با تیغ اصلاح و التهابات پوستی چند عوارض در پوست های حساس است که با اصلاح روزانه ایجاد می شود. شاید برای شما سؤال باشد که چطور در برخی افراد که حتی هر روز هم اصلاح می کنند، پوستی صاف و سالم دیده می شود و مانند صورت شما ردی از زخم یا بریدگی وجود ندارد. به همین منظور، در نوشته زیر به مشکلاتی اشاره کرده ایم که تنها با رعایت نکات نوشته شده می توانید ریشتان را بدون هیچ مشکلی کوتاه کنید.

برخی از آقایان شکایت دارند که محل ریش آنها بعد از اصلاح شوره می زند. مشکل این افراد ابتلا به اگزمای سبوره است و اصلاح صورت برای این آقایان مفید است اما ناراحتی آنها با اصلاح برطرف نمی شود. کسانی که زمینه یا استعداد درماتیت سبوره دارند، تا حدامکان باید موی صورت خود را کوتاه نگه دارند. وقتی چربی ای که به صورت طبیعی در سطح پوست وجود دارد، درست شسته نمی شود، باعث عود درماتیت سبوره می شود. پس این افراد نباید موی ریش و سبیل خود را بلند کنند اما اصلاح به تنهایی کافی نیست و باید درمان ها را آغاز کرد و ادامه داد.

برخی افراد به دلیل انحنای زیاد مو به دنبال کلوزشیوینگ یا تراشیدن موها از ته، دچار فولیکولیت کاذب یا جوش و موهای زیر پوستی می شوند. در ضمن شیوکردن مو برخلاف جهت رشد مو نیز می تواند عامل بروز این مساله باشد. برخی آقایان برای آنکه بتوانند موها را هر چه بیشتر از ته بزنند، پوست را هنگام اصلاح می کشند. گرچه این کار باعث بهتر شیوشدن مو می شود، اما احتمال آنکه مو هنگام رشد مجدد داخل پوست گیر کند و فولیکولیت کاذب ایجاد شود، بسیار بالاست.

تراشیدن مو با تیغ و استفاده از افترشیو می تواند زمینه ساز بروز درماتیت تماسی و تحریک پوست باشد. برای مدتی استفاده از تیغ را کنار بگذارید.اصلاح صورت آقایان

برخی افترشیوها حاوی مواد معطری هستند که تماس آنها با نورآفتاب باعث تیرگی پوست می شود. د رانتخاب نوع محصولی که می خرید دقت کنید.

افرادی که ۳ و یا ۲ روز بعد از تراشیدن موی صورت دچار جوش در این ناحیه می شوند، باید بعد از هر بار اصلاح فرصتی دهند تا مو دوباره از پوست کامل بیرون بیاید و برای اصلاح از وسیله ای غیر از تیغ مثل ریش تراش استفاده کنند. البته جوش زدن صورت آقایان همیشه مربوط به نوع اصلاح نیست و گاهی بهداشت فردی رعایت نمی شود، همان طور که اشاره شد، در بیشتر موارد جوش های بعد از اصلاح فولیکولیت کاذب است و در افرادی بیشتر رخ می دهد که مو را از ته می زنند یا عادت به تراشیدن برعکس مو دارند یا اینکه در آنها مو با پوست انحنای زیادی دارد.

مو بافت کراتین است. هرچه پوست و مو رطوبت بیشتری داشته باشد و فرد از کف ها و موس های مخصوص استفاده کند تا اصطکاک پوست و تیغ کمتر شود و هر چه تیغ تیزتر باشد، اصلاح بهتری انجام می شود. به همین دلیل توصیه می شود اصلاح را در حمام انجام دهید.

همیشه نمی توان گفت ریش تراش بهترین انتخاب است. برخی ریش تراش ها مانند تیغ، مو را از ته می تراشند. در افرادی که به تیغ حساسیت دارند و بعد از اصلاح با آن دچار مشکل می شوند، این نوع ریش تراش ها هم همان حالت را در آنها ایجاد می کند. در کل ریش تراش هایی که مو را از ته نمی تراشند، ارجح هستند.

برخی ریش تراش ها وارد بازار شده که می توان آن را زیر دوش برد. این وسایل بعد از اصلاح به طور اتوماتیک خود را تمیز می کنند. به نظر من نباید به وسایل الکتریکی آب بخورد زیرا رطوبت زمینه ساز رشد قارچ در این وسایل است.

برخی آقایان عادت به تمیز کردن سریع ریش تراش بعد از اصلاح ندارند و آن را برای چند ساعت یا چند روز به حال خود رها می کنند. ریش تراش از وسایل بهداشت فردی است که باید به موقع تمیز شود و در غیر این صورت ماندن مو و کثیفی داخل آن زمینه ساز بروز مشکل های پوستی خواهد شد. بهتر است بعد از اصلاح فورا ریش تراش را تمیز کنید و بعد از شستن آن از محلول های ضدعفونی کننده و الکلی کمک بگیرید.

وسایل بهداشت فردی اگر تیز و برنده باشند، ممکن است با خون تماس پیدا کنند و منتقل کننده برخی بیماری ها نظیر ایدز، هپاتیت و… باشند. تمیزکردن وسایل تیز و برنده با الکل بی فایده است اما ماشین های ریش تراش که مو را از ته نمی زنند و با خون تماس ندارند، می توان با الکل تمیز کرد و آن را در برخی شرایط خاص مثلا هنگام مسافرت به دوست خود قرض داد.

با توجه به سرعت رشد مو در افراد مختلف و همچنین مدلی که برای موهای صورت خود انتخاب می کنند، فواصل زمانی بین دو اصلاح می تواند متغیر باشد. اگر عادت دارید که هیچ مویی روی صورتتان نباشد و همیشه ظاهر کاملاً اصلاح شده و در اصطلاح شش تیغ داشته باشید و از طرفی رشد موی ریش و سبیلتان بالا باشد، مجبور می شوید که هر روز عملیات اصلاح را انجام دهید. با وجود آنکه این روزها کمی ته ریش و مدل های مختلف ریش، مد روز هستند و محبوب شده اند، هنوز آقایان بسیاری عادت دارند که صورتی کاملاً براق، نرم و یکدست داشته باشند. این بار لازم است نکات مختص آقایان برای سلامت بیشتر پوست صورت و البته ظاهری آراسته تر را ذکر کنیم.

با اصلاح کردن روزانه بسیاری از آلودگی ها، گرد و غبار و ذرات کوچکی که به موهای ریش چسبیده اند، از بین می روند و به همین دلیل است که بعد از اصلاح کامل صورت حس شادابی و تازگی بیشتری در آقایان دیده می شود. صرف نظر از اینکه به دلیل استایل شخصی تان هر روز اصلاح صورت را انجام می دهید یا هر دلیل دیگر، داشتن پوست حساس یکی از مشکلاتی است که باید در دستور مراقبت بیشتری قرار گیرد. خشکی پوست، ایجاد خراشیدگی با تیغ اصلاح و التهابات پوستی چند عوارض در پوست های حساس است که با اصلاح روزانه ایجاد می شود. شاید برای شما سؤال باشد که چطور در برخی افراد که حتی هر روز هم اصلاح می کنند، پوستی صاف و سالم دیده می شود و مانند صورت شما ردی از زخم یا بریدگی وجود ندارد. باید بدانید که برخی از راهکارها می تواند شما را نیز به همین سمت سوق بدهد.

اولین سؤالی که باید از خود بپرسید این است: آیا واقعاً نیاز است که هر روز صورتتان را اصلاح کنید؟ کشیده شدن تیغه های خودتراش روی صورت می تواند عواقبی بر جای بگذارد خصوصاً اگر به روش صحیح مورد استفاده قرار نگیرد. اگر دلیل غیرشخصی برای شیو کردن شما وجود ندارد، برای مثال اگر از طرف محل کارتان مجبور نیستید که همیشه اصلاح شده و منظم حاضر شوید و یا اصلاً موی صورتتان به اندازه کافی رشد نکرده است، به جای اینکه هر روز صورتتان را اصلاح کنید، دفعات تکرار را به یک روز در میان تغییر دهید. در این صورت حتی اصلاح کردن بهتر هم انجام می شود.

با وجود اینکه اصلاح صورت زمان زیادی نمی گیرد، دلیلی هم وجود ندارد که برای انجام آن بیشتر عجله کنید. مثل هنرمندی که بوم نقاشی خود را آماده می کند، شما هم باید پوست خود را قبل از اصلاح آماده کنید. قبل از شروع، یک حوله داغ و مرطوب را برای مدت ۳۰ ثانیه روی صورت قرار دهید، با انجام این کار موهای صورت کمی نرم می شوند و منافذ صورت باز می گردند. در نتیجه تیغه اصلاح راحت تر روی موهای صورت سر می خورد، با فشار کمتری می توانید اصلاح صورت را انجام دهید و زخم و خراش های کمتری روی پوست باقی می ماند.

به گفته برخی متخصصان کمتر بهتر است! خودتراش های سه تیغ موی صورت را از نزدیک ترین قسمت به پوست صورت برش می زنند، درست است که با این خودتراش ها اصلاح کامل و عاری از مو انجام می شود ولی اگر هر روز این کار را انجام می دهید، پوست را اذیت می کند. بهتر است خودتراش های چند تیغه را برای مواقعی استفاده کنید که فاصله بین دو اصلاح بیش از یک روز است. همچنین به یاد داشته باشید که هر چند وقت تیغ اصلاح صورت را تعویض کنید. یک تیغ قدیمی و کند می تواند جراحات بیشتری ایجاد کند. با گذشت زمان و کهنه شدن تیغ صورت، آب و فشری که به آن وارد می شود موجب پوسیدن، زنگ زدن و کند شدن تیغه تیز آن می شود و سطحی ناهموار باقی می گذارد که می تواند مانند چاقو پوست صورت را خراش دهد. تیغی را انتخاب کنید که دوستش دارید و کار کردن با آن برایتان راحت و خوش دست است.اصلاح صورت آقایان

برخی افراد برای اصلاح از ژل و فوم های با پایه الکل استفاده می کنند و تصور می کنند که رطوبت بیشتری به پوست می دهد که التهاب آن را کاهش می دهد. نوع کرمی که برای اصلاح استفاده می کنید به ترجیح خودتان و البته نوع پوستتان بستگی دارد. برندهای مختلف از فرمول های متفاوت استفاده می کنند که برای پوست های گوناگون هم کارآمد باشد. بهتر است محصولات مختلف مانند صابون، کف، ژل و کرم را در دفعات مختلف استفاده کنید تا خودتان ببینید که کدام محصول مناسب پوستتان است و می تواند نیازهایتان را برآورده کند.

کف اصلاح پوستی نرم و باقی می گذارد و شیو را راحت تر می کند، ولی مشکلی که دارد این است که نمی توانید پوستتان را به خوبی ببینید و مطمئن شوید که همه قسمت ها به خوبی اصلاح شده است. خصوصاً در افرادی که ریش صورتشان از مدل های خاص و متفاوت است، باید پوست به خوبی دیده شود تا مدل ریش به هم نریزد. پس بهتر است این افراد از محصولاتی استفاده کنند که شفاف هستند و حالت ژلی دارند.

اگر از کف اصلاح استفاده می کنید، به یک برس مناسب هم نیاز دارید تا بتوانید با استفاده از آن کف را روی صورت پخش کنید. از برس های مرغوبی استفاده کنید که با استفاده مدام زود کیفیتش را از دست ندهد.

شیو کردن صورت هم تکنیک خاص خودش را دارد. اگر اصلاح کردن را به گونه ای انجام دهید که تیغ در جهت رشد موها حرکت کند، بعدها احتمال رویش موهای زیر پوستی را کاهش می یابد. پس برای اینکه فراموش نکنید این جمله را به خاطر بسپارید: تیغ را روی صورت به سمت پایین و روی گردن به سمت بالا حرکت دهید. جهت رویش موها در صورت به سمت پایین و در روی گردن اغلب به سمت بالا است.

بعد از تمام شدن فرآیند، فوم اصلاح را بشویید و برای اینکه پوست خود را در برابر التهاب و تحریکات پوستی تسکین دهید، باید از افتر شیو استفاده کنید تا پوست صورت آب رسانی، تغذیه و نرم شود. از آنجایی که شیو کردن نوعی لایه برداری محسوب می شود و پوست به دلیل فشاری که به آن اعمال شده و نیز عملیاتی که رویش انجام شده، بعد از اصلاح حساس است پس به یاد داشته باشید که حتماً از افتر شیوهای بدون الکل استفاده کنید.

در برخی افراد بعد از اصلاح جوش هایی روی پوست ظاهر می شود که اغلب به دلیل گیر کردن فولیکول مو درون پوست است که دانه های قرمز رنگی را پدید می آورند. برای جلوگیری از جوش زدن، قبل از اصلاح صورت خود را با آب گرم بشویید تا جریان خون در پوست بیشتر می شود. استفاده از کرم اصلاح هم از ایجاد آکنه جلوگیری می کند. کرم یا هر محصول دیگری که روی پوست می مالید، باعث می شود برخورد کمتری از تیغ روی پوست صورت گیرد و احتمال ایجاد آکنه را کمتر می کند. همه مراحل گفته شده هم در جلوگیری از ایجاد جوش بعد از اصلاح مؤثر است.

اگر اصلاح صورت با تیغ به هر روش و با رعایت همه نکات همچنان پوست شما را آزار می دهد از ریش تراش های برقی استفاده کنید. این وسیله ریش را درست از محل پوست قطع نمی کند و پوست صورت را آسیب نمی رساند. ریش تراش ها، موهای صورت را بدون خراش پوست، کوتاه و مرتب می کنند.

بهترین راهکار درمن جوش بعد از اصلاح، استفاده از بهترین کرم ضد جوش است؛ اما آیا تا به‌حال به این فکر کرده‌اید که چطور می‌توان از بروز جوش بعد از اصلاح جلوگیری کرد؟ از آن‌جایی که پوست صورت افراد با یکدیگر متفاوت است، اصلاح صورت نیز نیازمند در نظر گرفتن نکته‌های خاصی است تا در حین اصلاح، پوست جوش نزند و آسیب نبینند. به همین منظور قصد داریم در این مقاله، به انتخاب بهترین روش اصلاح صورت برای پوست‌های مختلف نگاهی داشته باشیم:

اگر نگران این هستید که بعد از اصلاح ممکن است پوست شما جوش بزند، در کنار استفاده از بهترین کرم ضد جوش نکات زیر را حتما در نظر داشته باشید:

اگر از آن دسته آقایانی هستید که در حین اصلاح، پوست صورت آن‌ها آزرده یا دچار بریدگی می‌شود، یا با جوش بعد از اصلاح روبه‌رو می‌شوید؛ غم به دل خود راه ندهید و برای اصلاح پوست‌های حساس علاوه‌بر استفاده از بهترین کرم ضد جوش مناسب پوست حساس، نکات زیر را در نظر داشته باشید:اصلاح صورت آقایان

رعایت تمامی این نکات به شما کمک می‌کند تا از انتخاب بهترین روش اصلاح صورت خود لذت ببرید. بااین‌حال توصیه می‌کنیم همیشه بهترین کرم ضد جوش را بین لوازم اصلاح خود داشته باشید تا در صورت نیاز، بلافاصله از آن استفاده کنید.

حتماً برای شما هم پیش آمده که پس از اصلاح، متوجه شده‌اید قسمت خاصی از پوست صورت ملتهب شده و می‌سوزد. سوزش و التهاب پوست، پس از اصلاح به راحتی قابل پیشگیری است. در بیشتر مواقع اگر پوست صورت شما خشک باشد یا این‌که در حین اصلاح، فشار بیش از حدی با خودتراش روی پوست وارد کنید، ممکن است پوست صورت پس از اصلاح ملتهب شود یا در مواردی نیاز است که از بهترین کرم ضد جوش استفاده کنید. اگر هم تیغ‌ خودتراش بیش از اندازه کند باشد احتمال سوزش و التهاب پوست پس از اصلاح وجود دارد.

در انتخاب بهترین روش اصلاح صورت برای این‌که پوست دچار سوزش و التهاب نشود از ژل و کف‌های اصلاح استفاده می‌کنند. این ترکیبات باعث می‌شوند خودتراش به راحتی در میان مو و پوست صورت حرکت کند. از طرف دیگر باعث می‌شود آبرسانی به پوست به خوبی انجام شود تا شاهد خشکی پوست در حین اصلاح نباشید. زمانی که آب به اندازه کافی به پوست برسد، پوستِ متورم‌شده، نرم‌تر می‌شود. این کار به حرکت راحت‌تر خودتراش در میان موهای صورت منجر خواهد شد و در نتیجه پس از اصلاح، شاهد سوزش و التهاب پوست نخواهید بود. فشاردادن بیش از اندازه خودتراش روی پوست نیز به التهاب پوستی، سوزش و بروز جوش بعد از اصلاح منجر خواهد شد. سعی کنید خودتراش را به آرامی روی کف اصلاح و پوست بکشید.

در بسیاری از مواقع هم دیده شده است که عوض کردن خودتراش، مشکلات سوزش و التهاب پوست را برطرف می‌کند. از طرف دیگر ممکن است خودتراش شما مشکلی نداشته باشد و فقط تیغ‌هایش کُند شده باشد که در این حالت تنها کافی است تیغ خودتراش را با تیغ نو تعویض کنید.

یکی دیگر از دلایل سوزش و التهاب پوست پس از اصلاح، کشیدن بی‌موردِ خودتراش روی پوست است. جالب است بدانید بر اساس تحقیقاتی که از جانب برند ژیلت انجام شده است، یک مرد در هر بار اصلاح صورت، حدود ۱۷۰ بار خودتراش را روی صورت و به قصد تراشیدن موها می‌کشد که از این تعداد حدود ۱۲۰بار کشیدن خودتراش روی پوست صورت ضرورتی ندارد.

کشیدن دوباره خودتراش روی پوست صورت باعث می‌شود تا خمیر یا ژل اصلاحی که استفاده کرده‌اید از روی پوست برداشته شود و در نتیجه تماس بیشتری بین تیغ و پوست شما ایجاد می‌شود، این امر در نهایت به سوزش،التهاب و بروز جوش بعد از اصلاح منجر خواهد شد.

همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره شد، اصلاح صورت ترفند‌های زیادی دارد و بر خلاف اینکه به نظر می‌رسد کار راحتی است، نیازمند دقت و ظرافت خاص خود است تا منجر به بروز جوش بعد از اصلاح نشود. البته این جوش ها به کمک استفاده از بهترین کرم ضد جوش به راحتی از بین می‌روند. همچنین هر کس می‌تواند در انتخاب بهترین روش اصلاح صورت ویژگی‌های پوست خود را در نظر بگیرد. بنابراین اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه اصلاح صورت دارید، تجارب خود را با ما و سایر کاربران اُردمی در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

همه چی عالی ولی قیمت ها کمی گران است هر کس توان خرید ندارد کمی ملاحظه افراد کم درآمد هم درنظر بگیرید

درود به شما پیمان عزیز

شما برای مشاهده محصولات با قیمت مناسب از هر دسته، می‌توانید ترتیب نمایش محصولات را «قیمت کم به زیاد» انتخاب کنید.

آیا میشه از ژل اصلاح و افترشیو با هم استفاده کرد؟

درود به شما علیرضای عزیز

ژل اصلاح برای نرم کردن موی صورت هنگام اصلاح استفاده می‌شود و افتر شیو بعد از اصلاح باید زده شود.

سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

سلام من یه مشکل دارم اونم این هست که ریش من داره تا زیر چشام پیش میره باید چیکار کنم ؟؟ینی بیش از حد داره جلو میره

درود به شما دوست عزیز

بهتر است به مراکز معتبر لیزر مراجعه کنید.

بهترین چیز فقط موزر که از قدیم بوده صورت همیشه نرم میمونه و خشن نیست صورت و خبری از جوش و التهاب صورت نیست

سلام من یه مشکلی دارم وقتی باتیغ ،صورت رواصلاح میکنم موهای صورتم کشیده واصلاح نمیشن چکارکنم؟تاحالا بخاطرهمین باتیغ نزدم

درود به شما امیرحسین عزیز

طول ریش نباید خیلی بلند باشد تا بتوان برخلاف جهت رویش مو، تیغ را روی صورت بکشید، تیغ‌های 5 لبه ژیلت گزینه خوبی برای اصلاح صورت هستند.

سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

ثبت دیدگاه شما صرف نظر از پاسخگویی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی *

آدرس ایمیل *

وبسایت/وبلاگ

هنگامی که به دیدگاه من پاسخ داده شد، مرا از طریق ایمیل باخبر کن.

متن دیدگاه

You may use these HTML tags and attributes:


Special Price

‎28,400 تومان


Regular Price:

‎33,500 تومان


Special Price

‎28,400 تومان

اصلاح صورت آقایان


Regular Price:

‎33,500 تومان


Special Price

‎28,400 تومان


Regular Price:

‎33,500 تومان


Special Price

‎28,400 تومان


Regular Price:

‎33,500 تومان


Special Price

‎43,700 تومان


Regular Price:

‎51,500 تومان

با اشتراک در خبرنامه اُردمی، از آخرین تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه، مقالات علمی در حوزه
زیبایی و
تندرستی و بسیاری مطالب دیگر مطلع شوید.

اُردمی، یک مرجع تخصصی در حوزه زیبایی و تندرستی است که می‌کوشد آگاهی و شناخت شما
را
نسبت به
کلیه نکات و ملاحظات مربوط به انتخاب، خرید و مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی افزایش
دهد؛ تا
بتوانید هر چه بیشتر تاثیر مطلوب آن‌ها را احساس کنید.
بیشتر بخوانید


9 مارس 2020 ساعت 12:00


توسط محمد رضا اهوارکی

اصلاح صورت یکی از کارهایی است که بسیاری از آقایان به صورت روزانه با آن مواجه هستند. اما کدام وسیله برای یک اصلاح بی عیب و نقص مناسب است؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد. با چی بپوشم همراه ما باشید.

بهترین وسیله برای اصلاح صورت چیست؟ تیغ یک بار مصرف استفاده کنم و یا ماشین ریش تراش؟ در این بخش بهترین وسایل را برای شما معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید.اصلاح صورت آقایان

این وسیله اصلاح صورت برای یک و نهایتا ۲ بار اصلاح ساخته شده است. نکته مهم این است که دسته پلاستیکی این ریش تراش به صورت ثابت به تیغه آن وصل است و امکان تعویض تیغ به هیچ وجه وجود ندارد.

ماشین ریش تراش یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آقایانی است که همیشه در حال راه رفتن هستند! از سفر گرفته تا در منزل و محل کار. این وسیله علی رقم قیمت نسبتا بالا نتایج بسیار خوبی شما برای شما به همراه خواهد داشت.

این نوع ریش تراش‌ها نسبت به انواع یک بار مصرف دارای قابلیت‌های بسیار بیشتری هستند. اول اینکه دارای انعطاف پذیری بوده و اصلاح بهتری به همراه دارند و هم تیغه‌های سر آن قابل تعویض هستند.

این مدل ریش تراش‌ها بسیار قدیمی شده‌اند البته همچنان هم توسط بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. دسته ریش تراش ثابت بوده و تنها سری تیغ‌ها تعویض می‌شوند.

علی رغم اینکه این روش اصلاح صورت نیاز به دقت فراوان دارد، ولی در بسیاری از آرایشگاه‌های مردانه همچنان از آن استفاده می‌شود. تیغه این وسیله نیز مانند مدل قبلی قابلیت تعویض دارد.

در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که اصلاح شما را به بهترین نحوه ممکن اجرا خواهد کرد. کمترین آسیب به پوست صورت خواهد رسید. با چی بپوشم همراه ما باشید تا این نکات را بررسی کنیم.

بسیاری از آقایان این مرحله را انجام نداده و یک راست می‌روند سراغ اصلاح صورت که به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، زیرا باعث بروز جوش و آسیب پوست صورت خواهد شد.

کار خمیر ریش در فرآیند اصلاح این است که حرکت تیغ را با سرعت و بدون احساس درد انجام دهد و مانع از ایجاد حساسیت بر روی پوست صورت شود. به همین دلیل به سراغ مدل‌های با کیفیت‌تری بروید.

برس خمیر ریش کمک می‌کند که خمیر ریش به خوبی بر روی تمام نقاط صورت قرار بگیرد و با خیس خوردن ریش امکان اصلاح بهتر را برایتان فراهم می‌کند.

هرگز سعی نکنید بر خلاف رشد ریش اقدام به اصلاح صورت کنید. این کار باعث ایجاد حساسیت بر روی پوست و همچنین بروز جوش صورت و یا بریدگی در شما خواهد شد.

پوست گردن نسبت به سای نقاط صورت حساس‌تر است. به همین دلیل سعی کنید در آخرین مرحله، اصلاح این نقطه را انجام دهید. برای این کار کافی است سر را به عقب متمایل کرده و با کشیدن پوست اقدام به اصلاح کنید.

بهتر است بعد از پایان اصلاح، صورت را با آب سرد بشویید این کار باعث می‌شود که منافذ پوست بسته شده و احیانا اگر خون ریزی انجام شده به سرعت بسته شده و صورت شما قرمز و حساس باقی نماند.

استفاده از خمیر ریش علاوه بر ضد عفونی کردن پوست باعث برگردان چربی و رطوبت به پوست صورت شده و نرمی بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت. از آنجایی که اصلاح صورت نوعی لایه‌برداری محسوب می‌شود، بعد از اصلاح حساس است پس به یاد داشته باشید که حتماً از خمیر بعد از اصلاح بدون الکل استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط:

۱- لباس مناسب مردان ریش دار

۲- انتخاب بهترین ریش با توجه به فرم صورت

۳- ۵ راه موثر بلند کردن ریش

محبوبترین مطالب

اصلاح صورت آقایان

(function( timeout ) {
setTimeout(
function() {
var notice = document.getElementById("cptch_time_limit_notice_87");
if ( notice )
notice.style.display = "block";
},
timeout
);
})(120000);

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.
8
 × 

 = 
32

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

سلام ببخشید سایتتون عالی ولی نمیتونم از روش کپی کنم باهمون اسمه خودتون بزارم تو سایتم میشه این امکان وبهم بدین

باسلام
با ایمیل info @ chibepoosham.com تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی های لازم انجام شود.
باتشکر

مطالب مرتبط

©چی بپوشم / بازنشر مطالب تنها با کسب اجازه کتبی و پرداخت هزینه بابت هر مطلب و همچنین ذکر منبع و لینک مستقیم به همان مطلب مجاز است

 پوست صورت پوستی حساس استت و بعضی از مردان بعد از اصلاح صورتشان از خارش و سوزش رنج میبرند اما با چند نکته می توان از پوست محافظت کرد

هر مردی روش خودش را برای اصلاح صورت دارد. مردان به طور متوسط با ۲۰۰ تا ۳۰۰ حرکت، صورت خود را اصلاح می کنند. با این حال، برای بعضی مردان ۳۰ حرکت کافی است، در حالی که بعضی دیگر با ۷۰۰ حرکت، تک تک موهای صورت خود را از دم تیغ می گذرانند. از طرفی، بعضی از مردان هنگام اصلاح، فشار اندکی به صورت خود وارد می کند، در حالی که بعضی دیگر ژیلت را محکم به صورت خود فشار می دهند. با همه ی این تفاوت ها، اغلب مردان بعد از اصلاح با یک مشکل مشترک رو به رو هستند که آن هم ناراحتی های پوستی ای مثل سوزش، خارش، زخم شدن و تحریک پوست است. در ادامه به ۵ نکته ای می پردازیم که به مردان کمک می کنند جلوی بروز مشکلات پوستی بعد از اصلاح را بگیرند.

قبل از آنکه کار اصلاح را شروع کنید، صورت خود را با یک شوینده ی صورت ملایم بشویید.آب موهای ریش را نرم و زدن آن ها را راحت تر می کند. علاوه بر این، مالش دادن پوست با یک شوینده ی ملایم به بیرون آمدن موهای زیر پوستی کمک می کند و به این ترتیب کار اصلاح راحت تر می شود.همچنین استفاده از شوینده ی صورت هر گونه آلودگی و سلول مرده را از بین می برد و به این ترتیب تیغ روی پوست راحت تر حرکت می کند.با این حال، برای شستن صورت خود از آب خیلی داغ استفاده نکنید چون این کار ممکن است چربی طبیعی پوست را از بین ببرد، در نتیجه، کار اصلاح سخت تر و پوست مستعد جوش شود.

مردانی که از مشکل سوزش جای تیغ بعد از اصلاح رنج می برند، ممکن است این مشکل را بیشتر از هر جای دیگری در قسمت گردن داشته باشند. علت این مسأله آن است که پوست گردن شکل بسیار متفاوتی با پوست صورت دارد.در مقایسه با پوست گونه، پوست گردن سطح متفاوتی دارد و بخش هایی از آن برآمدگی هایی دارد که ریسک بیشتری برای صدمه دیدن بر اثر تیغ دارند.به علاوه، موهای قسمت گردن معمولاً با زاویه ی کمتری از پوست بیرون می زنند و بسیاری از مردان در قسمت گردن با مشکل موهای زیرپوستی مواجه هستند.برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات پوستی روی گردن، در همان مرحله ی اول که برای آماده سازی پوست قبل از اصلاح انجام می شود، پوست گردن را با حرکات مدور مالش دهید تا به بیرون آمدن موهای زیرپوستی کمک شود.اصلاح صورت آقایان

فوم های اصلاح یک نوع ژلی هم دارند که البته تفاوتی ندارد از کدام آن ها استفاده کنید، مهم آن است که پوست خود را نرم و روان کنید.مقداری فوم یا ژل اصلاح به پوست خود بمالید. با این کار یک لایه ی محافظ روی پوست خود به وجود می آورید و حرکت تیغ را نرم تر و راحت تر می کنید.علاوه بر این، فوم ها یا ژل های اصلاح، پوست و موها را مرطوب نگه می دانند، مسأله ای که کمک می کند راحت تر بتوانید قسمت بیشتری از موها را بزنید و نرمی پوست خود را حفظ کنید.ضمن آنکه استفاده از این مواد کمک می کند راحت تر متوجه شوید کدام قسمت ها را تیغ زده اید. اگر به اندازه ی کافی از فوم یا ژل استفاده نکنید، ممکن است فراموش کنید کدام قسمت ها را اصلاح کرده اید، در نتیجه یک قسمت را چندین و چند بار تیغ بکشید، مسأله ای که احتمال بروز مشکل سوزش جای تیغ را بیشتر می کند.

ژیلت را با فشار کم روی پوست خود حرکت دهید و بیش از حد به آن فشار وارد نکنید.تولید کنندگان، تیغ های اصلاح را با دقت نانومتری طراحی کرده اند، به همین دلیل تیغ ها هر کاری که از دست شان برمی آید را برایتان انجام می دهند و نیازی نیست فشار زیادی به پوست تان وارد کنید.تیغ های جدید به گونه ای طراحی شده اند که برای مردانی که فشار کمی به ژیلت وارد می کنند هم مناسب هستند.

یکی از کارهای رایجی که مردان بعد از تمام شدن اصلاح شان انجام می دهند این است که چند باری با ژیلت خود به روشویی ضربه می زنند یا آن را به حوله می کشند، تا موها را از تیغ جدا کنند. اما این کار بسیار اشتباه است.این حرکت می تواند به طراحی دقیق تیغ صدمه بزند و تیز ترین تیغ ها را کُند کنَد. علاوه بر این، اگر دیر به دیر تیغ ژیلت تان را عوض کنید، این مسأله ریسک خراش برداشتن و تحریک شدن پوست را بالا می برد.

بیشتر بدانید : پریود در مردان چگونه است؟!!

بیشتر بدانید : آقایان این علائم را نادیده نگیرند

بیشتر بدانید : علائم کمبود ویتامین D در مردان چیست؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع:rooziato.com

All Rights Reserved - © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

آموزشگاه آرایشگری جهان مو

آدرس: میدان انقلاب، ضلع شمال شرقی میدان، جنب بانک شهر، ساختمان 1135، طبقه 4

66957006 – 66956142 – 66417434

همه آقایان نیاز به اصلاح صورت دارند. حتی افرادی که موهای ریش و سبیل را بلند نگه می دارند نیز باید به طور مرتب، به سر و وضع شان رسیدگی کنند. در مورد مردانی که ریش ها را به کلی از ته می تراشند، تکلیف روشن است ولی حتی اگر ریش بلند یا ته ریش داشته باشید نیز باید موهای صورت را مرتب کنید. بی توجهی به این موها کار دست تان می دهد. خط طبیعی رویش موهای ریش خیلی وسیع تر از چیزی است که می خواهید. گاهی روی گردن و حتی بالای گونه ها نیز پر از موهای زبر و بد حالت است. اصلاح صورت مردان به دو شیوه رایج تر است:

الف اصلاح با تیغ ریش تراشی

اصلاح صورت آقایان

ب-اصلاح با ماشین ریش تراش

طرفداران هر دو گروه، دلایل خود را دارند. تصمیم گیری در این مورد خیلی شخصی است اگر با ماشین اصلاح راحت تر هستید همان را انتخاب کنید. ولی اگر تیغ ریش تراشی را ترجیح می دهید نیز هیچ چیز نباید مانع تان بشود.

چه با ریش تراش صورت را اصلاح کنید و یا با تیغ، تفاوتی ندارد. مهم ترین نکته اینست که سلامت پوست را در نظر بگیرید. بهترین روش اصلاح صورت همانی است که بیشتر با پوست تان سازگار است. برخی از مردان، پس از اصلاح با ماشین ریش تراشی دچار جوش صورت می شوند. برخی نیز نمی توانند از تیغ استفاده کنند زیرا سوزش پوست شدیدی را تجربه می کنند. برای اینکه پس از اصلاح، وضعیت پوست به هم نریزد به چند نکته توجه کنید.

یکی از اصلی ترین دلایل سوزش پوست پس از اصلاح، خشکی بیش از حد آن است. قبل از اصلاح صورت را کمی مرطوب کنید. رطوبت موجب ضعیف شدن ریش ها نیز می شود و کار اصلاح را راحت تر می کند. حتی دوش گرفتن قبل از اصلاح نیز روش خوبی برای جذب آب ریش است. اغلب آرایشگران از یک حوله مرطوب گرم برای مرطوب کردن صورت استفاده می کنند.

بعد از مرطوب کردن نوبت به استفاده از کرم اصلاح می رسد. همیشه از کرم های با کیفیت برای اصلاح صورت استفاده کنند. کرم هایی که حالت فومی دارند چندان توصیه نمی شود. قیمت کرم های اصلاح به صورت کرمی است اندکی بیشتر است ولی از خریدش پشیمان نخواهید شد. این کرم ها داای روان کننده های سیلیکونی و مواد مرطوب کننده با غلظت بالا هستند. کرم اصلاح خوب موجب حساسیت کمتری شده و پس از اصلاح، پوست صورت نرم تر خواهد شد.

داشتن یک برس اصلاح خوب، کمک می کند که کرم اصلاح به طور کامل و یکنواخت در پوست پخش شود. این برس نباید خیلی زبر یا خیلی نرم باشد. برس اصلاح در حذف سلول های مرده پوست نیز موثر است و تقریبا یک روش لایه برداری ارزان قیمت به حساب می آید. هرگز با دست کرم صالاح را روی صورت پخش نکنید.

تیز بودن تیغ اصلاح بسیار مهم است. تیغ کند نمی تواند موهای ریش و سبیل را بتراشد و حتی می تواند بریدگی و آسیب های پوستی نیز ایجاد کند.

حتما پس از اصلاح صورت را با آب ملایم شستشو دهید. برای خشک کردن صورت از حوله استفاده کنید اما هرگز حوله را روی پوست صورت نکشید. به صورت ضربه ای رطوبت صورت را خشک کنید.

اشتراک گذاری

مطالب پربازدید

همه مطالب

طراحی سایت و سئو توسط کاراوب

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

روش های درست و صحیح اصلاح صورت مردان یک هنر است. فرقی نمی‌کند که برای اولین بار اصلاح ریش خود را انجام داده‌اید، یا سال‌ها آن را اصلاح کرده اید. شاید مطمئن نباشید که این کار را درست انجام می داده اید با خیر. برای اصلاح خوب و بی عیب و نقص ابتدا باید پوست خود را آماده کنید. اصلاحش کنید و سپس مراقبت پس از آن را فراموش نکنید.

1) تیغ مناسبی انتخاب کنید

اصلاح صورت آقایان

شما باید ضخامت موی صورت، بافت پوست تان، روش اصلاح مناسب و جزئیات دیگری را هنگام انتخاب تیغ را در نظر بگیرید. به طور کلی، برای مردان ریش دار با پوست حساس‌تر، معمولا استفاده از یک تیغ چند لبه ای خوب است. ​

2) کیت اصلاح خود را را آماده و تمیز و تیز نگه دارید

اصلاح با تیغ کند دلیل بریدن پوست است و باعث آزار پوست تان نیز می شود. همیشه پوست تان را با یک تیغ تمیز و تیز اصلاح کنید.

3) ریش خود را کوتاه کنید

اگر ریش دارید ابتدا با استفاده از یک قیچی یا موزن تا حد ممکن آنها را کوتاه کنید. موزن های الکتریکی انتخاب خوبی برای این کار هستند. ریش های بلند مانند حفاظ عمل می کنند، ابتدا حفاظ را بردارید سپس راحت اصلاح کنید.

4) صورت خود را با یک شوینده ی حاوی لایه بردار بشوید

جهت آماده کردن پوست برای تراشیدن، ایده خوبی است که پوست را کاملا تمیز کنید تا از ایجاد عفونت احتمالی جلوگیری کنید. یک شوینده ی ملایم و خوب تهیه کنید پوست تان را با آن ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید.

5) از روغن اصلاح استفاده کنید

روغن اصلاح برای تغذیه پوست استفاده می‌شود و باعث می شود تیغ به راحتی روی پوست شما حرکت کند. این یک محصول متفاوت نسبت به خمیر ریش است، چند قطره روغن اصلاح را در کف دست خود بگذارید و قبل از استفاده از خمیر ریش آن را روی ریش های خود ماساژ دهید تا تیغ به صورت یکنواخت روی پوست شما حرکت کند. این کار به کاهش سوزش ناشی از اصلاح با تیغ کمک خواهد کرد.​

6) منافذ پوست تان را گرم کنید

به طور سنتی، آرایشگران با حوله‌های داغی صورت مردان را گرم می‌کنند تا منافذ را باز کنند تا موهای ریشش را کمی بهتر و راحت‌تر اصلاح کنند. امروزه، برخی از مردم‌ دوست دارند از یک پارچه پشمی گرم در خانه استفاده کنند تا همین تاثیر را شبیه‌سازی کنند. گرما و رطوبت به نرم کردن ریش شما کمک خواهد کرد.

7) در صورت امکان از یک برس ریش تراشی برای اعمال کرم اصلاح استفاده کنید

در حالی که ممکن است قدیمی به نظر برسد، اما استفاده از خمیر ریش با یک قلم‌مو به نرم کردن ریش شما و لایه برداری پوست کمک خواهد کرد.

1) وقتی هنوز منافذ گرم و باز هستند اصلاح را شروع کنید

هنگامی که شستن صورت خود را تمام می‌کنید، باید درست قبل از اینکه منافذ شانس سفت شدن داشته باشند و پوست شما هنوز مرطوب است، اصلاح را شروع کنید. این بهترین راه برای رسیدن به اصلاحی راحت است، هنگام اصلاح در اطراف خانه راه نروید و سریعا کار را تمام کنید.

2) از دست دیگر خود برای بالا کشیدن پوست کمک بگیرید

تیغ خود را در دست غالب خود بگیرید و از دست دیگر برای سفت کردن پوست خود استفاده کنید و تا جایی که ممکن است، سطح صاف داشته باشید. این به ویژه زمانی مفید است که شما در حال اصلاخ اطراف بینی دهان و فک خود هستید.

3) در یک جهت اصلاح کنید

 اصلاح در یک جهت باعث می شود پوست تان به طور یک دست اصلاح شود. تیغ را موازی با صورت خود بگیرید تا بتوانید حجم موها را نیز کم کنید.

4) قبل از اینکه سراغ سمت دیگر صورت بروید، یک قسمت را کاملا اصلاح کنید

 اصلاح شما باید یک فرآیند آهسته، راحت و کامل باشد. این چیزی نیست که هنگام عجله کردن انجام شو، با یک طرف صورت خود شروع کنید و به طور یکنواخت به طرف دیگر بروید، بخش‌های کوچکی از پوست را کاملا اصلاح کنید و بعد سراغ قسمت دیگر بروید. این باعث سریع تر انجام شدن کار و اصلاح کامل در اولین بار است.

5) تیغ را بشوید

آن را در سینک آب پر فرو ببرید و لبه ی تیغ را به بغل سینک بزنید تا موهای داخل آن بیرون بریزند. به خصوص برای تیغ های چند لبه حتما این کار را انجام دهید تا تیغ ها با کرم و موهای ریز مسدود نشوند .

6) صورت خود را با آب گرم پاک کنید

انگشت خود را روی پوست تان بکشید تا ببینید آیا جایی از قلم نیفتاده باشد. نواحی خط ریش و دور بینی را چک کنید. قسمت فک و گردن تان را با حرکات نا منظم اصلاح کنید چون ممکن است هنگام اصلاح با فوم جایی را از قلم انداخته باشید.

1) صورت خود را با آب سرد بشویید و با حوله تمیز خشک کنید

استفاده از آب سرد تا جایی که ممکن است پس از این که صورت شما تراشیده شد، بهترین راه ممکن برای بستن منافذ و رسیدن به اصلاح خوب است. هم چنین آب سرد به مسدود کردن بریدگی‌ها و توقف ‌کردن خونریزی کمک می‌کند. ​

2) از یک بالم غیر الکلی استفاده کنید

بالم های بر پایه ژل آلوئه ورا و روغن درخت چای می‌تواند به جلوگیری از سوختگی و سوزاندن ناشی تیغ کمک کند. از محصولات طبیعی برای سالم نگه داشتن پوست خود استفاده بکنید و مقدار کمی از آن را به طور کامل در اطراف ناحیه ریش خود بمالید. ​

– اگر افتر شیو الکلی استقاده کنید حتما در پوست خود احساس سوزش خواهید کرد. از این نوع افترشیو ها دوری کنید چون به طور قابل توجهی پوست شما را خشک و خشن می کند.

3) لوازم اصلاح خود را تمیز کنید

لوازم را پس از تمیز کردن خشک کنید و در جای خشک نیز نگه داری شان کنید. تجهیزات تمیز کم‌تر احتمال دارد قارچ و باکتری به خود بگیرند و عفونت هم به پوست شما منتقل نمی کنند. تیغ را هر چند وقت یکبار عوض کنید. تیغ کند احساس بدی روی پوست شما ایجاد می کند.

4) برای داشتن پوست خوب اصلاح کنید

اصلاح صورت آقایان

سعی کنید هر چند روز یکبار صورت خود را اصلاح کنید تا از ضخیم شدن موهای صورت تان جلوگیری کنید. هر چه اصلاح صورت گیرد، کیفیت آن نیز بهتر خواهد بود و رنگ صورا شما بهتر خواهد بود.  اصلاح هم چنین پوست های مرده را از بین می‌برد و از مسدود شدن منافذ جلوگیری می‌کند، به خصوص اگر بعد از اصلاح، بهداشت خوبی را رعایت کنید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

کمپانی دکتر رولر تنها نماینده رسمی دکتر رولر در ایران در ششمین سال فعالیت خود با دیدگاه داشتن پوستی سالم برای تمام افراد جامعه قدم به این عرصه نهاده است

 

icon ۰۹۰۱۷۲۰۸۰۰۸

icon ۰۹۳۶۰۱۸۲۰۳۰

icon info@drroller.ir


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

اصلاح صورت آقایان
اصلاح صورت آقایان
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *