انواع کاندوم ها

انواع کاندوم ها
انواع کاندوم ها

یکی از بهترین و موثرترین شیوه پیشگیری از بارداری، استفاده از انواع کاندوم است، که خوشبختانه امروزه فرهنگ استفاده از کاندوم در بین افراد برای برقراری رابطه جنسی سالم تبدیل به نوعی عادت شده است. در کل دو نوع کاندوم وجود دارد که رایج‌ترین و مرسوم‌ترین آن، نوع مردانه کاندوم است. در ادامه به معرفی و توضیح انواع کاندوم می‌پردازیم و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

در صورتی که به فکر خرید کاندوم با قیمت مناسب و تضمین کیفیت کالا هستید پیشنهاد میکنیم از طریق لینک زیر انواع کاندوم در تیماپ را مشاهده نمایید.

قیمت کاندوم در تیماپ

 

موضوعات :

انواع کاندوم ها

جالب است بدانید کاربرد کاندوم فقط به جهت پیشگیری از بارداری استفاده نمی‌شود. خبر خوب این است که استفاده از کاندوم میزان خطر ابتلای افراد را به بیماری‌های مقاربتی و آلودگی‌ها و میکروب‌های بیماری‌زا را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. استفاده قابل توجه از کاندوم، شرکت‌های تولیدکننده آن را ملزم به تولید انواع مختلف آن کرده است. کاندوم‌ها تنوع زیادی دارند که این موضوع به دلیل ایجاد احساس رضایت و خوشایندی در طرفین است. با ما در ادامه این مطلب که قصد معرفی انواع کاندوم را داریم، همراه باشید.

 

در حالت کلی انواع کاندوم ها به دو دسته کاندوم زنانه و کاندوم مردانه تقسیم می‌شود.

انواع کاندوم زنانه همان کیسه از نوع لاتکس است که در واژن زنان قرار می‌گیرد. کاندوم زنانه جلوی ورود اسپرم به واژن را می‌گیرد و همچنین مانع از ابتلای افراد به عفونت‌های مقاربتی (STI) مانند ایدز/HIV و ویروس هپاتیت می‌شوند. کاندوم‌های زنانه در انتهای خود حلقه‌هایی دارند که به مهبل زنان مانند لنگر می‌چسبد و بخش دیگر آن در خارج از مهبل قرار می‌گیرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از کلینیک مایو، تنها کاندوم‌های زنانه مورد تایید FDA، کاندوم‌های FC1 و FC2 هستند. کاندوم زنانه نوع FC1 از پلاستیک ساخته شده است. در حال حاضر کاندوم زنانه نوع FC1 دیگر تولید نمی‌شود. کاندوم FC2 از نوعی لاستیک مصنوعی به نام نیتریل ساخته شده است که تنها کاندوم زنانه مورد تأیید FDA است.

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، رایج‌ترین نوع کاندوم که مورد استفاده قرار می‌گیرد، انواع کاندوم مردانه است. کاندوم مردانه نیز، با جلوگیری از ورود مایع منی به واژن، از بارداری پیشگیری می‌کند. همچنین از کاندوم مردانه می‌توانید در رابطه مقعدی و دهانی نیز استفاده کنید. کاندوم‌های مردانه نیز از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و SITها مثل ایدز جلوگیری می‌کنند.

هر دو نوع کاندوم زنانه و مردانه، در صورتی که بطور صحیح و مداوم از آن‌ها استفاده شود می‌توانند موثر واقع شوند. با این حال، هنوز کاندوم‌های زنانه و مردانه دچار خطا می‌شوند و امکان بارداری فرد پس از استفاده از کاندوم در رابطه جنسی نیز وجود دارد، که این میزان خطا با استناد به گزارش از مطالعات CDC و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، در مورد استفاده از کاندوم زنانه به مراتب بیشتر است.

میزان خطا در کاندوم زنانه حدود ۲۱ دصد است، این یعنی هر ۱۰۰ نفری که از کاندوم زنانه استفاده می‌کنند،۲۱نفر آن‌ها ممکن است بطور تصادفی باردار شوند. این در حالی است که این میزان از خطا در پیشگیری از بارداری با استفاده از کاندوم مردانه به عدد ۱۸ درصد می‌رسد.

 

با توجه به اینکه نوع کاندوم‌های مردانه رایج‌تر هستند، انواع کاندوم کردانه را با سایزهای مختلف، سبک‌های متنوع، رنگ‌ها، ویژگی‌ها و طعم‌های متفاوت تولید و عرضه می‌کنند. کاندوم‌های مردانه از ۳ نوع مختلف لاتکس، پلی یورتان و پلی استراین که خود نوع مصنوعی لاتکس است، ساخته شده‌اند، که در ادامه مبحث به حساسیت‌هایی که هرکدام از آن‌ها می‌توانند ایجاد کنند، می‌پردازیم.

برخی از کاندوم‌های مردانه روغنی و برخی دیگر فاقد روغن هستند. نوعی از کاندو‌م‌ مردانه روغنی، اسپرم‌کش هستند که توصیه اکثر پزشکان بر این است که تا حد امکان از استفاده از این نوع کاندوم‌ها خودداری شود.

انواع کاندوم عروسکی یا فاندوم مدل‌های مختلفی دارد که برای ایجاد تنوع در رابطه جنسی گزینه خوبی است. کاندم عروسکی به شکل‌های مختلفی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره مختصری می‌کنیم.

کاندوم عروسکی به شکل گاو که در بالای آن دو شاخ دارد و این دو شاخ برای تحریک بانوان بسیار موثر است و مانند کاندوم خاردار عمل می‌کند. کاندوم عروسکی به شکل گربه که دو نوع با سبیل و بدون سییل دارد. در کاندوم عروسکی به شکل گربه نیز دو شاخ وجود دارد که عملکرد این کاندوم را شبیه به کاندوم خاردار کرده است. کاندوم عروسکی مدل تخم‌مرغی، نوشابه‌ای، ماه، الاغ، بتمن، قلب، بوفالو و… از مدل‌های متنوع این نوع کاندوم هستند.

نکته قابل توجه در مورد کاندوم‌های عروسکی و یا همان فاندوم‌ها این است که استفاده از این کاندوم‌ها برای جلوگیری از بارداری و محافظت از بیماری‌های مقاربتی اصلاً توصیه نمی‌شود. کاندوم‌های عروسکی بیشتر جنبه تنوع دارند و همچنین این محصولات از لاتکس تولید شده‌اند و لاتکس آن‌ها از بقیه انواع کاندوم ها ضخیم‌تر است.

کاندوم‌ ضد حساسیت با مشخصه Sensitive روی بسته‌های خود، همانطور که از نام آن نیز پیداست کاندوم‌های نازکی هستند که از ایجاد حساسیت جلوگیری می‌کنند.

کاندوم برقی نوعی از انواع کاندوم است که دارای یک حلقه‌ی لرزنده (ویبراتور) روی قسمت انتهایی در گردنه‌ی کاندوم است که دارای باطری است و بصورت الکتریکی می‌لرزد. این قطعه باعث ایجاد لرزش و شوک‌های الکتریکی می‌شود که لذت جنسی را برای مرد و زن در حین رابطه جنسی بیشتر می‌کند.

کاندوم خوراکی در چهار بسته متفاوت عرضه می‌شود که هرکدام از آن‌ها طعم متفاوتی دارد. کاندوم خوراکی برگردانده می‌شود و سپس می‌توان آن را خورد. این کاندوم فقط برای ایجاد تنوع است و هیچ نقش جلوگیری از بارداری یا ابتلا به بیماری ندارد.

کاندوم‌های لذت سوزنی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که به هر دو طرف در رابطه جنسی، احساس شدیدی از رضایت‌بخشی را با حس سوزن‌سوزن شدن بدهد.

کاندوم‌های قلقلک‌دهنده یا از نوک کاندوم نرم پلاستیکی ساخته شده‌اند و یا در کل ژله‌ای هستند. این کاندوم‌ها با سبک‌های مختلفی ارائه شدند که هر کدام آن‌ها با تحریک دیواره‌های داخل واژن، فرد را بیشتر تحریک می‌کنند. کاندوم‌های قلقلک‌دهنده نیز جز کاندوم‌های جدیدی به حساب می‌آیند که قابلیت جلوگیری از بارداری و ابتلا به بیماری افراد را ندارند.

کاندوم‌های بوسه نعنایی به نوعی تقویت کننده هستند. این کاندوم طعم شیرینی خاصی دارد و به رنگ سبز و عاری از قند است که برای رابطه دهانی ایمن کاملاً مناسب است. کاندوم بوسه نعنایی در مورد پیشگیری از بارداری مورد تایید FDA است.

کاندوم‌‌ ساده بدنه‌ای صاف و بدون خار و حلقه است. اغلب این کاندوم‌ها اگر ویژگی دیگری داشته باشند، روی بسته‌ آن نوشته می‌شود. امکان دارد روان‌کننده داشته باشند و یا طعم‌دار و رنگی باشند.

در ابتدا به نظر می‌رسد منظور از کاندوم مسافرتی، آن نوع کاندوم است که افراد در مسافرت از آن استفاده می‌کنند. اما این تصور اشتباه است. حقیقت این است که کاندوم مسافرتی برای افراد تنوع‌طلب مناسب است. برای کسانی که می‌خواهند تجربه‌های مختلفی از رابطه جنسی داشته باشند این نوع کاندوم بسیار مفید است. ممکن است شما جزو آن افرادی باشید که بخواهید در ایام مسافرت تجربه‌های متنوعی از کاندوم در رابطه جنسی خود داشته باشید و لذت خود را بیشتر کنید که کاندوم مسافرتی در مسافرت شما برای شما مفید خواهد بود.

کاندوم میوه‌ ای مناسب افرادی است که در رابطه جنسی خود علاوه بر دخول به رابطه دهانی نیز علاقه‌مند هستند. کاندوم میوه‌ای در طعم‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود هستند که هرکدام از آن‌ها را با توجه به علاقه خود می‌توانید انتخاب کنید و از آن لذت ببرید.

کاندوم فلفلی همان کاندوم گرم‌کننده است که همراه با تحریک بیشتر و لذت جنسی بیشتری است.

کاندوم شب‌نما جز کاندوم‌های فانتزی محسوب می‌شود. کاندوم شب‌نما از تمامی برند‌ها اغلب دارای تاییدیه FDA جهت جلوگیری از بارداری و STDها هستند. این کاندوم‌ها معمولاً غیرسمی هستند و در سه لایه ساخته می‌شوند. لایه داخلی و خارجی از لاتکس معمولی ساخته شده است و اما لایه میانی از رنگدانه‌های ایمنی ساخته شده‌اند که پس از ۳۰ ثانیه قرار گرفتن در معرض نور، در تاریکی شروع به درخشش می‌کنند.

 

کاندوم‌ خاردار و شیاردار همانطور که از نام آن‌ها پیداست، روی بدنه خود برجستگی‌هایی دارند که منجر به احساس خوشایندی در شخص مقابل خود می‌شوند. برخی از کاندوم‌ها این حس خوشایند را هم برای خانم‌ها و هم آقایان بصورت همزمان ایجاد می‌کنند. یعنی چه در سطح داخلی بدنه و چه در سطح خارجی بدنه خود برای تحریک و لذت بیشتر برجستگی دارند.

کاندوم خاردار برای سریع‌تر ارضاء شدن عموماً مورداستفاده قرار می‌گیرد، زیرا سبک طراحی این کاندوم به‌گونه‌ای است که با وارد شدن به دهانه رحم لذت مضاعف‌تری را برای زوج فراهم می‌کند. استفاده از این کاندوم نباید خیلی طولانی باشد و توصیه می‌شود در هفته دو بار بیشتر استفاده نشود البته زوج‌های جوان بهتر است از این محصول استفاده نکنند زیرا سبب گشادی دهانه رحم می‌شود. این کاندوم برای افراد مسن، خانم‌های که به دلیل زایمان واژن آن‌ها گشاد شده است و افرادی که دیر به ارگاسم می‌رسند گزینه انتخابی مناسبی است.

کاندوم تاخیری همانطور که از نامش مشخص است، جهت تاخیر در انزال است. درون این کاندوم‌ها ماده مایع و یا جامدی آغشته شده که معمولاً پس از ده دقیقه پوشیدن کاندوم روی آلت مرد پخش می‌شود و آن را بی‌حس می‌کند. کاندوم تاخیری به این طریق منجر به تاخیر در انزال می‌شود.

با وجود کاربرد زیاد و چشمگیر انواع کاندوم‌ها، اما متاسفانه از آذر ماه سال ۹۱ با تصویب دولت وقت، واردات کاندوم به داخل ایران بطور کلی ممنوع شد. اغلب کاندوم‌هایی که در فروشگاه‌ها قابل تهیه هستند، ساخت ایران هستند. تمامی کاندوم‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردم، در بازار ایران موجودند. البته وجود فروشگاه‌های اینترنتی در این زمینه نیز اصلاً بی‌تاثیر نبودi و خرید فروش این کالا را در هر نوعی آسان‌تر کرده است.انواع کاندوم ها

 

متاسفانه برخی از افراد نسبت به کاندوم‌هایی که از لاتکس ساخته شده‌اند، حساسیت نشان می‌دهند که برای این افراد استفاده از کاندوم‌های ساخته شده از پلی اورتان توصیه می‌شود. متاسفانه کاندوم‌های پلی اورتان کمی گران‌تر از کاندوم‌های لاتکس هستند اما نکته مهم این است که دچار حساسیت نمی‌شوید.

 

استفاده از کاندوم ویبره دار در هنگام نزدیکی عمل لرزش را به عهده دارد و کنترل آن با حلقه دنباله کاندوم انجام می‌شود. کاندوم‌های تأخیری سبب بی حسن شدن آلت می‌شوند و تحریک‌پذیری را در آقایان کاهش و رابطه جنسی را طولانی‌تر می‌کنند. کاندوم‌های عروسکی نیز همانند سایر کاندوم‌های معمولی استفاده می‌شوند با این تفاوت که شکل آن متفاوت است و قدری تنوع در لذت جنسی را فراهم می‌کند. کاندوم را بر اساس سایز آلت خریداری کنید تا در زمان استفاده دچار پارگی نشود و یا با بزرگ بودن آن مدام در حین نزدیکی با مشکل روبرو نشوید.

 

کاندوم‌ها به چهار دسته کوچک، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ دسته‌بندی می‌شوند. اندازه کوچک ۱۵ تا ۱۷٫۵، متوسط ۱۷٫۵ تا ۱۹، بزرگ ۲۰ سانتی‌متر و خیلی بزرگ برای طولی بیشتر از ۲۰ سانتی‌متر در نظر گرفته‌شده است. جنس کاندوم نیز به دودسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند. کاندوم های طبیعی از لاتکس و پلاستیک و کاندوم مصنوعی از پلی اورتان و پلی ایزوپرن ساخته‌شده است. برای انتخاب کاندوم مناسب می‌توانید با دستمال، نوار پارچه‌ای و متر آلت را اندازه‌گیری کنید.

 

استفاده از کاندوم به‌تنهایی مانع از بارداری نمی‌شود بلکه به دلیل پاره شدن احتمال بالا رفتن ریسک بارداری وجود دارد. استفاده از کاندوم در طولانی‌مدت به دلیل مواد لاتکس موجود در این محصول سبب بروز حساسیت و بیماری‌های ناشی از این ماده لغزنده می‌شود. از سوی دیگر به‌صورت صد در صد نمی‌تواند از انتقال بیماری‌های ویروسی جلوگیری کرد. سد دفاعی ناامنی در برابر بیماری‌های مثل سفلیس، کلامیدیا، گونوره، تب‌خال دستگاه تناسلی، HPV و یا HIV است.

 

در دنیای مدرن امروز کاندوم‌ها با تنوع بسیار بالایی روبرو هستند و شما در کنار انتخاب با تنوع بالا می‌توانید از کاندومی استفاده کنید که حساسیت‌زا نباشد و سایز مناسبی داشته باشد. همچنین در هنگام خرید به تاریخ انقضاء نیز توجه کنید. کاندوم کاپوت مدل ۴۵، کاندوم کاپوت مدل VCOOL TIME و کاندوم کلاسیک ایکس دریم مدل CLASSIC تنها بخشی از محصولاتی است که شما به‌عنوان بهترین کاندوم می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید. کاندوم پلی سوپرن، یخی و داغ، طعم دار، پلی یورتان و پلی ایزوپرن نمونه محصولاتی است که شما برای خرید بهترین محصول در پیش رودارید. کاندوم زنانه، مردانه، تأخیری، اسپرکش، لایه‌نازک و خاردار نیز بخشی از محصولات انتخابی است که در پیش رودارید.

 

سعی ما در این مطلب این بوده که شما را در شناخت انواع کاندوم همراهی کنیم. همانطور که گفتیم، درصد خطا در کاندوم زنانه مقداری بیشتر از کاندوم مردانه است. معمولاً کاندوم مردانه رایج‌تر است به همین خاطر تنوع بیشتری هم دارد. در برخی موارد کاندوم لاتکس حساسیت‌زاست که با تهیه کاندوم پلی اورتان این حساسیت تا حد زیادی برطرف می‌شود.

در صورتی که به فکر خرید کاندوم با قیمت مناسب و تضمین کیفیت کالا هستید پیشنهاد میکنیم از طریق لینک زیر انواع کاندوم در تیماپ را مشاهده نمایید.

قیمت کاندوم در تیماپ

 

 

همه این کاندوم‌ها تو ایران موجوده؟

بله تقریبا همه این کاندوم ها رو میتونید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. برای خرید کاندوم به فروشگاه تیماپ مراجعه نمایید.

سلام از کجا میتونم بدست بیارم کاندوم بانوان رو

سلام دوست عزیز کاندوم بانوان رو میتونید از داروخونه‌ها تهیه کنید

مطلب خوب و کاملی بود. ممنون از سایت خوبتون

سلام کاندوم ها گران هستند

چطور از روی جعبه متوجه بشم که سایز ش چی هستش؟؟

راهی بهترازکاندم برای پیشگیری ازبارداری وجودداره یانه

سلام دوست عزیز راه های مختلفی برای پیشگیری از بارداری وجود داره مثل: IOD، آمپول ضدبارداری، قرص ضد بارداری و … که بهتر هست برای پیدا کردن بهترین راه برای جلوگیری از بارداری از پزشک مشورت بگیرید.

ممنون اطلاعات مفیدی بود.

کامل و مفید. ممنون

یکی از بهترین و موثرترین شیوه پیشگیری از بارداری، استفاده از انواع کاندوم است، که خوشبختانه امروزه فرهنگ استفاده از کاندوم در بین افراد برای برقراری رابطه جنسی سالم تبدیل به نوعی عادت شده است. در کل دو نوع کاندوم وجود دارد که رایج‌ترین و مرسوم‌ترین آن، نوع مردانه کاندوم است. در ادامه به معرفی و توضیح انواع کاندوم می‌پردازیم و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

در صورتی که به فکر خرید کاندوم با قیمت مناسب و تضمین کیفیت کالا هستید پیشنهاد میکنیم از طریق لینک زیر انواع کاندوم در تیماپ را مشاهده نمایید.

قیمت کاندوم در تیماپ

 

موضوعات :

انواع کاندوم ها

جالب است بدانید کاربرد کاندوم فقط به جهت پیشگیری از بارداری استفاده نمی‌شود. خبر خوب این است که استفاده از کاندوم میزان خطر ابتلای افراد را به بیماری‌های مقاربتی و آلودگی‌ها و میکروب‌های بیماری‌زا را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. استفاده قابل توجه از کاندوم، شرکت‌های تولیدکننده آن را ملزم به تولید انواع مختلف آن کرده است. کاندوم‌ها تنوع زیادی دارند که این موضوع به دلیل ایجاد احساس رضایت و خوشایندی در طرفین است. با ما در ادامه این مطلب که قصد معرفی انواع کاندوم را داریم، همراه باشید.

 

در حالت کلی انواع کاندوم ها به دو دسته کاندوم زنانه و کاندوم مردانه تقسیم می‌شود.

انواع کاندوم زنانه همان کیسه از نوع لاتکس است که در واژن زنان قرار می‌گیرد. کاندوم زنانه جلوی ورود اسپرم به واژن را می‌گیرد و همچنین مانع از ابتلای افراد به عفونت‌های مقاربتی (STI) مانند ایدز/HIV و ویروس هپاتیت می‌شوند. کاندوم‌های زنانه در انتهای خود حلقه‌هایی دارند که به مهبل زنان مانند لنگر می‌چسبد و بخش دیگر آن در خارج از مهبل قرار می‌گیرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از کلینیک مایو، تنها کاندوم‌های زنانه مورد تایید FDA، کاندوم‌های FC1 و FC2 هستند. کاندوم زنانه نوع FC1 از پلاستیک ساخته شده است. در حال حاضر کاندوم زنانه نوع FC1 دیگر تولید نمی‌شود. کاندوم FC2 از نوعی لاستیک مصنوعی به نام نیتریل ساخته شده است که تنها کاندوم زنانه مورد تأیید FDA است.

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، رایج‌ترین نوع کاندوم که مورد استفاده قرار می‌گیرد، انواع کاندوم مردانه است. کاندوم مردانه نیز، با جلوگیری از ورود مایع منی به واژن، از بارداری پیشگیری می‌کند. همچنین از کاندوم مردانه می‌توانید در رابطه مقعدی و دهانی نیز استفاده کنید. کاندوم‌های مردانه نیز از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و SITها مثل ایدز جلوگیری می‌کنند.

هر دو نوع کاندوم زنانه و مردانه، در صورتی که بطور صحیح و مداوم از آن‌ها استفاده شود می‌توانند موثر واقع شوند. با این حال، هنوز کاندوم‌های زنانه و مردانه دچار خطا می‌شوند و امکان بارداری فرد پس از استفاده از کاندوم در رابطه جنسی نیز وجود دارد، که این میزان خطا با استناد به گزارش از مطالعات CDC و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، در مورد استفاده از کاندوم زنانه به مراتب بیشتر است.

میزان خطا در کاندوم زنانه حدود ۲۱ دصد است، این یعنی هر ۱۰۰ نفری که از کاندوم زنانه استفاده می‌کنند،۲۱نفر آن‌ها ممکن است بطور تصادفی باردار شوند. این در حالی است که این میزان از خطا در پیشگیری از بارداری با استفاده از کاندوم مردانه به عدد ۱۸ درصد می‌رسد.

 

با توجه به اینکه نوع کاندوم‌های مردانه رایج‌تر هستند، انواع کاندوم کردانه را با سایزهای مختلف، سبک‌های متنوع، رنگ‌ها، ویژگی‌ها و طعم‌های متفاوت تولید و عرضه می‌کنند. کاندوم‌های مردانه از ۳ نوع مختلف لاتکس، پلی یورتان و پلی استراین که خود نوع مصنوعی لاتکس است، ساخته شده‌اند، که در ادامه مبحث به حساسیت‌هایی که هرکدام از آن‌ها می‌توانند ایجاد کنند، می‌پردازیم.

برخی از کاندوم‌های مردانه روغنی و برخی دیگر فاقد روغن هستند. نوعی از کاندو‌م‌ مردانه روغنی، اسپرم‌کش هستند که توصیه اکثر پزشکان بر این است که تا حد امکان از استفاده از این نوع کاندوم‌ها خودداری شود.

انواع کاندوم عروسکی یا فاندوم مدل‌های مختلفی دارد که برای ایجاد تنوع در رابطه جنسی گزینه خوبی است. کاندم عروسکی به شکل‌های مختلفی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره مختصری می‌کنیم.

کاندوم عروسکی به شکل گاو که در بالای آن دو شاخ دارد و این دو شاخ برای تحریک بانوان بسیار موثر است و مانند کاندوم خاردار عمل می‌کند. کاندوم عروسکی به شکل گربه که دو نوع با سبیل و بدون سییل دارد. در کاندوم عروسکی به شکل گربه نیز دو شاخ وجود دارد که عملکرد این کاندوم را شبیه به کاندوم خاردار کرده است. کاندوم عروسکی مدل تخم‌مرغی، نوشابه‌ای، ماه، الاغ، بتمن، قلب، بوفالو و… از مدل‌های متنوع این نوع کاندوم هستند.

نکته قابل توجه در مورد کاندوم‌های عروسکی و یا همان فاندوم‌ها این است که استفاده از این کاندوم‌ها برای جلوگیری از بارداری و محافظت از بیماری‌های مقاربتی اصلاً توصیه نمی‌شود. کاندوم‌های عروسکی بیشتر جنبه تنوع دارند و همچنین این محصولات از لاتکس تولید شده‌اند و لاتکس آن‌ها از بقیه انواع کاندوم ها ضخیم‌تر است.

کاندوم‌ ضد حساسیت با مشخصه Sensitive روی بسته‌های خود، همانطور که از نام آن نیز پیداست کاندوم‌های نازکی هستند که از ایجاد حساسیت جلوگیری می‌کنند.

کاندوم برقی نوعی از انواع کاندوم است که دارای یک حلقه‌ی لرزنده (ویبراتور) روی قسمت انتهایی در گردنه‌ی کاندوم است که دارای باطری است و بصورت الکتریکی می‌لرزد. این قطعه باعث ایجاد لرزش و شوک‌های الکتریکی می‌شود که لذت جنسی را برای مرد و زن در حین رابطه جنسی بیشتر می‌کند.

کاندوم خوراکی در چهار بسته متفاوت عرضه می‌شود که هرکدام از آن‌ها طعم متفاوتی دارد. کاندوم خوراکی برگردانده می‌شود و سپس می‌توان آن را خورد. این کاندوم فقط برای ایجاد تنوع است و هیچ نقش جلوگیری از بارداری یا ابتلا به بیماری ندارد.

کاندوم‌های لذت سوزنی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که به هر دو طرف در رابطه جنسی، احساس شدیدی از رضایت‌بخشی را با حس سوزن‌سوزن شدن بدهد.

کاندوم‌های قلقلک‌دهنده یا از نوک کاندوم نرم پلاستیکی ساخته شده‌اند و یا در کل ژله‌ای هستند. این کاندوم‌ها با سبک‌های مختلفی ارائه شدند که هر کدام آن‌ها با تحریک دیواره‌های داخل واژن، فرد را بیشتر تحریک می‌کنند. کاندوم‌های قلقلک‌دهنده نیز جز کاندوم‌های جدیدی به حساب می‌آیند که قابلیت جلوگیری از بارداری و ابتلا به بیماری افراد را ندارند.

کاندوم‌های بوسه نعنایی به نوعی تقویت کننده هستند. این کاندوم طعم شیرینی خاصی دارد و به رنگ سبز و عاری از قند است که برای رابطه دهانی ایمن کاملاً مناسب است. کاندوم بوسه نعنایی در مورد پیشگیری از بارداری مورد تایید FDA است.

کاندوم‌‌ ساده بدنه‌ای صاف و بدون خار و حلقه است. اغلب این کاندوم‌ها اگر ویژگی دیگری داشته باشند، روی بسته‌ آن نوشته می‌شود. امکان دارد روان‌کننده داشته باشند و یا طعم‌دار و رنگی باشند.

در ابتدا به نظر می‌رسد منظور از کاندوم مسافرتی، آن نوع کاندوم است که افراد در مسافرت از آن استفاده می‌کنند. اما این تصور اشتباه است. حقیقت این است که کاندوم مسافرتی برای افراد تنوع‌طلب مناسب است. برای کسانی که می‌خواهند تجربه‌های مختلفی از رابطه جنسی داشته باشند این نوع کاندوم بسیار مفید است. ممکن است شما جزو آن افرادی باشید که بخواهید در ایام مسافرت تجربه‌های متنوعی از کاندوم در رابطه جنسی خود داشته باشید و لذت خود را بیشتر کنید که کاندوم مسافرتی در مسافرت شما برای شما مفید خواهد بود.

کاندوم میوه‌ ای مناسب افرادی است که در رابطه جنسی خود علاوه بر دخول به رابطه دهانی نیز علاقه‌مند هستند. کاندوم میوه‌ای در طعم‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود هستند که هرکدام از آن‌ها را با توجه به علاقه خود می‌توانید انتخاب کنید و از آن لذت ببرید.

کاندوم فلفلی همان کاندوم گرم‌کننده است که همراه با تحریک بیشتر و لذت جنسی بیشتری است.

کاندوم شب‌نما جز کاندوم‌های فانتزی محسوب می‌شود. کاندوم شب‌نما از تمامی برند‌ها اغلب دارای تاییدیه FDA جهت جلوگیری از بارداری و STDها هستند. این کاندوم‌ها معمولاً غیرسمی هستند و در سه لایه ساخته می‌شوند. لایه داخلی و خارجی از لاتکس معمولی ساخته شده است و اما لایه میانی از رنگدانه‌های ایمنی ساخته شده‌اند که پس از ۳۰ ثانیه قرار گرفتن در معرض نور، در تاریکی شروع به درخشش می‌کنند.

 

کاندوم‌ خاردار و شیاردار همانطور که از نام آن‌ها پیداست، روی بدنه خود برجستگی‌هایی دارند که منجر به احساس خوشایندی در شخص مقابل خود می‌شوند. برخی از کاندوم‌ها این حس خوشایند را هم برای خانم‌ها و هم آقایان بصورت همزمان ایجاد می‌کنند. یعنی چه در سطح داخلی بدنه و چه در سطح خارجی بدنه خود برای تحریک و لذت بیشتر برجستگی دارند.

کاندوم خاردار برای سریع‌تر ارضاء شدن عموماً مورداستفاده قرار می‌گیرد، زیرا سبک طراحی این کاندوم به‌گونه‌ای است که با وارد شدن به دهانه رحم لذت مضاعف‌تری را برای زوج فراهم می‌کند. استفاده از این کاندوم نباید خیلی طولانی باشد و توصیه می‌شود در هفته دو بار بیشتر استفاده نشود البته زوج‌های جوان بهتر است از این محصول استفاده نکنند زیرا سبب گشادی دهانه رحم می‌شود. این کاندوم برای افراد مسن، خانم‌های که به دلیل زایمان واژن آن‌ها گشاد شده است و افرادی که دیر به ارگاسم می‌رسند گزینه انتخابی مناسبی است.

کاندوم تاخیری همانطور که از نامش مشخص است، جهت تاخیر در انزال است. درون این کاندوم‌ها ماده مایع و یا جامدی آغشته شده که معمولاً پس از ده دقیقه پوشیدن کاندوم روی آلت مرد پخش می‌شود و آن را بی‌حس می‌کند. کاندوم تاخیری به این طریق منجر به تاخیر در انزال می‌شود.

با وجود کاربرد زیاد و چشمگیر انواع کاندوم‌ها، اما متاسفانه از آذر ماه سال ۹۱ با تصویب دولت وقت، واردات کاندوم به داخل ایران بطور کلی ممنوع شد. اغلب کاندوم‌هایی که در فروشگاه‌ها قابل تهیه هستند، ساخت ایران هستند. تمامی کاندوم‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردم، در بازار ایران موجودند. البته وجود فروشگاه‌های اینترنتی در این زمینه نیز اصلاً بی‌تاثیر نبودi و خرید فروش این کالا را در هر نوعی آسان‌تر کرده است.انواع کاندوم ها

 

متاسفانه برخی از افراد نسبت به کاندوم‌هایی که از لاتکس ساخته شده‌اند، حساسیت نشان می‌دهند که برای این افراد استفاده از کاندوم‌های ساخته شده از پلی اورتان توصیه می‌شود. متاسفانه کاندوم‌های پلی اورتان کمی گران‌تر از کاندوم‌های لاتکس هستند اما نکته مهم این است که دچار حساسیت نمی‌شوید.

 

استفاده از کاندوم ویبره دار در هنگام نزدیکی عمل لرزش را به عهده دارد و کنترل آن با حلقه دنباله کاندوم انجام می‌شود. کاندوم‌های تأخیری سبب بی حسن شدن آلت می‌شوند و تحریک‌پذیری را در آقایان کاهش و رابطه جنسی را طولانی‌تر می‌کنند. کاندوم‌های عروسکی نیز همانند سایر کاندوم‌های معمولی استفاده می‌شوند با این تفاوت که شکل آن متفاوت است و قدری تنوع در لذت جنسی را فراهم می‌کند. کاندوم را بر اساس سایز آلت خریداری کنید تا در زمان استفاده دچار پارگی نشود و یا با بزرگ بودن آن مدام در حین نزدیکی با مشکل روبرو نشوید.

 

کاندوم‌ها به چهار دسته کوچک، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ دسته‌بندی می‌شوند. اندازه کوچک ۱۵ تا ۱۷٫۵، متوسط ۱۷٫۵ تا ۱۹، بزرگ ۲۰ سانتی‌متر و خیلی بزرگ برای طولی بیشتر از ۲۰ سانتی‌متر در نظر گرفته‌شده است. جنس کاندوم نیز به دودسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند. کاندوم های طبیعی از لاتکس و پلاستیک و کاندوم مصنوعی از پلی اورتان و پلی ایزوپرن ساخته‌شده است. برای انتخاب کاندوم مناسب می‌توانید با دستمال، نوار پارچه‌ای و متر آلت را اندازه‌گیری کنید.

 

استفاده از کاندوم به‌تنهایی مانع از بارداری نمی‌شود بلکه به دلیل پاره شدن احتمال بالا رفتن ریسک بارداری وجود دارد. استفاده از کاندوم در طولانی‌مدت به دلیل مواد لاتکس موجود در این محصول سبب بروز حساسیت و بیماری‌های ناشی از این ماده لغزنده می‌شود. از سوی دیگر به‌صورت صد در صد نمی‌تواند از انتقال بیماری‌های ویروسی جلوگیری کرد. سد دفاعی ناامنی در برابر بیماری‌های مثل سفلیس، کلامیدیا، گونوره، تب‌خال دستگاه تناسلی، HPV و یا HIV است.

 

در دنیای مدرن امروز کاندوم‌ها با تنوع بسیار بالایی روبرو هستند و شما در کنار انتخاب با تنوع بالا می‌توانید از کاندومی استفاده کنید که حساسیت‌زا نباشد و سایز مناسبی داشته باشد. همچنین در هنگام خرید به تاریخ انقضاء نیز توجه کنید. کاندوم کاپوت مدل ۴۵، کاندوم کاپوت مدل VCOOL TIME و کاندوم کلاسیک ایکس دریم مدل CLASSIC تنها بخشی از محصولاتی است که شما به‌عنوان بهترین کاندوم می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید. کاندوم پلی سوپرن، یخی و داغ، طعم دار، پلی یورتان و پلی ایزوپرن نمونه محصولاتی است که شما برای خرید بهترین محصول در پیش رودارید. کاندوم زنانه، مردانه، تأخیری، اسپرکش، لایه‌نازک و خاردار نیز بخشی از محصولات انتخابی است که در پیش رودارید.

 

سعی ما در این مطلب این بوده که شما را در شناخت انواع کاندوم همراهی کنیم. همانطور که گفتیم، درصد خطا در کاندوم زنانه مقداری بیشتر از کاندوم مردانه است. معمولاً کاندوم مردانه رایج‌تر است به همین خاطر تنوع بیشتری هم دارد. در برخی موارد کاندوم لاتکس حساسیت‌زاست که با تهیه کاندوم پلی اورتان این حساسیت تا حد زیادی برطرف می‌شود.

در صورتی که به فکر خرید کاندوم با قیمت مناسب و تضمین کیفیت کالا هستید پیشنهاد میکنیم از طریق لینک زیر انواع کاندوم در تیماپ را مشاهده نمایید.

قیمت کاندوم در تیماپ

 

 

همه این کاندوم‌ها تو ایران موجوده؟

بله تقریبا همه این کاندوم ها رو میتونید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. برای خرید کاندوم به فروشگاه تیماپ مراجعه نمایید.

سلام از کجا میتونم بدست بیارم کاندوم بانوان رو

سلام دوست عزیز کاندوم بانوان رو میتونید از داروخونه‌ها تهیه کنید

مطلب خوب و کاملی بود. ممنون از سایت خوبتون

سلام کاندوم ها گران هستند

چطور از روی جعبه متوجه بشم که سایز ش چی هستش؟؟

راهی بهترازکاندم برای پیشگیری ازبارداری وجودداره یانه

سلام دوست عزیز راه های مختلفی برای پیشگیری از بارداری وجود داره مثل: IOD، آمپول ضدبارداری، قرص ضد بارداری و … که بهتر هست برای پیدا کردن بهترین راه برای جلوگیری از بارداری از پزشک مشورت بگیرید.

ممنون اطلاعات مفیدی بود.

کامل و مفید. ممنون

یکی از بهترین و موثرترین شیوه پیشگیری از بارداری، استفاده از انواع کاندوم است، که خوشبختانه امروزه فرهنگ استفاده از کاندوم در بین افراد برای برقراری رابطه جنسی سالم تبدیل به نوعی عادت شده است. در کل دو نوع کاندوم وجود دارد که رایج‌ترین و مرسوم‌ترین آن، نوع مردانه کاندوم است. در ادامه به معرفی و توضیح انواع کاندوم می‌پردازیم و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

در صورتی که به فکر خرید کاندوم با قیمت مناسب و تضمین کیفیت کالا هستید پیشنهاد میکنیم از طریق لینک زیر انواع کاندوم در تیماپ را مشاهده نمایید.

قیمت کاندوم در تیماپ

 

موضوعات :

انواع کاندوم ها

جالب است بدانید کاربرد کاندوم فقط به جهت پیشگیری از بارداری استفاده نمی‌شود. خبر خوب این است که استفاده از کاندوم میزان خطر ابتلای افراد را به بیماری‌های مقاربتی و آلودگی‌ها و میکروب‌های بیماری‌زا را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. استفاده قابل توجه از کاندوم، شرکت‌های تولیدکننده آن را ملزم به تولید انواع مختلف آن کرده است. کاندوم‌ها تنوع زیادی دارند که این موضوع به دلیل ایجاد احساس رضایت و خوشایندی در طرفین است. با ما در ادامه این مطلب که قصد معرفی انواع کاندوم را داریم، همراه باشید.

 

در حالت کلی انواع کاندوم ها به دو دسته کاندوم زنانه و کاندوم مردانه تقسیم می‌شود.

انواع کاندوم زنانه همان کیسه از نوع لاتکس است که در واژن زنان قرار می‌گیرد. کاندوم زنانه جلوی ورود اسپرم به واژن را می‌گیرد و همچنین مانع از ابتلای افراد به عفونت‌های مقاربتی (STI) مانند ایدز/HIV و ویروس هپاتیت می‌شوند. کاندوم‌های زنانه در انتهای خود حلقه‌هایی دارند که به مهبل زنان مانند لنگر می‌چسبد و بخش دیگر آن در خارج از مهبل قرار می‌گیرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از کلینیک مایو، تنها کاندوم‌های زنانه مورد تایید FDA، کاندوم‌های FC1 و FC2 هستند. کاندوم زنانه نوع FC1 از پلاستیک ساخته شده است. در حال حاضر کاندوم زنانه نوع FC1 دیگر تولید نمی‌شود. کاندوم FC2 از نوعی لاستیک مصنوعی به نام نیتریل ساخته شده است که تنها کاندوم زنانه مورد تأیید FDA است.

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، رایج‌ترین نوع کاندوم که مورد استفاده قرار می‌گیرد، انواع کاندوم مردانه است. کاندوم مردانه نیز، با جلوگیری از ورود مایع منی به واژن، از بارداری پیشگیری می‌کند. همچنین از کاندوم مردانه می‌توانید در رابطه مقعدی و دهانی نیز استفاده کنید. کاندوم‌های مردانه نیز از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و SITها مثل ایدز جلوگیری می‌کنند.

هر دو نوع کاندوم زنانه و مردانه، در صورتی که بطور صحیح و مداوم از آن‌ها استفاده شود می‌توانند موثر واقع شوند. با این حال، هنوز کاندوم‌های زنانه و مردانه دچار خطا می‌شوند و امکان بارداری فرد پس از استفاده از کاندوم در رابطه جنسی نیز وجود دارد، که این میزان خطا با استناد به گزارش از مطالعات CDC و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، در مورد استفاده از کاندوم زنانه به مراتب بیشتر است.

میزان خطا در کاندوم زنانه حدود ۲۱ دصد است، این یعنی هر ۱۰۰ نفری که از کاندوم زنانه استفاده می‌کنند،۲۱نفر آن‌ها ممکن است بطور تصادفی باردار شوند. این در حالی است که این میزان از خطا در پیشگیری از بارداری با استفاده از کاندوم مردانه به عدد ۱۸ درصد می‌رسد.

 

با توجه به اینکه نوع کاندوم‌های مردانه رایج‌تر هستند، انواع کاندوم کردانه را با سایزهای مختلف، سبک‌های متنوع، رنگ‌ها، ویژگی‌ها و طعم‌های متفاوت تولید و عرضه می‌کنند. کاندوم‌های مردانه از ۳ نوع مختلف لاتکس، پلی یورتان و پلی استراین که خود نوع مصنوعی لاتکس است، ساخته شده‌اند، که در ادامه مبحث به حساسیت‌هایی که هرکدام از آن‌ها می‌توانند ایجاد کنند، می‌پردازیم.

برخی از کاندوم‌های مردانه روغنی و برخی دیگر فاقد روغن هستند. نوعی از کاندو‌م‌ مردانه روغنی، اسپرم‌کش هستند که توصیه اکثر پزشکان بر این است که تا حد امکان از استفاده از این نوع کاندوم‌ها خودداری شود.

انواع کاندوم عروسکی یا فاندوم مدل‌های مختلفی دارد که برای ایجاد تنوع در رابطه جنسی گزینه خوبی است. کاندم عروسکی به شکل‌های مختلفی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره مختصری می‌کنیم.

کاندوم عروسکی به شکل گاو که در بالای آن دو شاخ دارد و این دو شاخ برای تحریک بانوان بسیار موثر است و مانند کاندوم خاردار عمل می‌کند. کاندوم عروسکی به شکل گربه که دو نوع با سبیل و بدون سییل دارد. در کاندوم عروسکی به شکل گربه نیز دو شاخ وجود دارد که عملکرد این کاندوم را شبیه به کاندوم خاردار کرده است. کاندوم عروسکی مدل تخم‌مرغی، نوشابه‌ای، ماه، الاغ، بتمن، قلب، بوفالو و… از مدل‌های متنوع این نوع کاندوم هستند.

نکته قابل توجه در مورد کاندوم‌های عروسکی و یا همان فاندوم‌ها این است که استفاده از این کاندوم‌ها برای جلوگیری از بارداری و محافظت از بیماری‌های مقاربتی اصلاً توصیه نمی‌شود. کاندوم‌های عروسکی بیشتر جنبه تنوع دارند و همچنین این محصولات از لاتکس تولید شده‌اند و لاتکس آن‌ها از بقیه انواع کاندوم ها ضخیم‌تر است.

کاندوم‌ ضد حساسیت با مشخصه Sensitive روی بسته‌های خود، همانطور که از نام آن نیز پیداست کاندوم‌های نازکی هستند که از ایجاد حساسیت جلوگیری می‌کنند.

کاندوم برقی نوعی از انواع کاندوم است که دارای یک حلقه‌ی لرزنده (ویبراتور) روی قسمت انتهایی در گردنه‌ی کاندوم است که دارای باطری است و بصورت الکتریکی می‌لرزد. این قطعه باعث ایجاد لرزش و شوک‌های الکتریکی می‌شود که لذت جنسی را برای مرد و زن در حین رابطه جنسی بیشتر می‌کند.

کاندوم خوراکی در چهار بسته متفاوت عرضه می‌شود که هرکدام از آن‌ها طعم متفاوتی دارد. کاندوم خوراکی برگردانده می‌شود و سپس می‌توان آن را خورد. این کاندوم فقط برای ایجاد تنوع است و هیچ نقش جلوگیری از بارداری یا ابتلا به بیماری ندارد.

کاندوم‌های لذت سوزنی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که به هر دو طرف در رابطه جنسی، احساس شدیدی از رضایت‌بخشی را با حس سوزن‌سوزن شدن بدهد.

کاندوم‌های قلقلک‌دهنده یا از نوک کاندوم نرم پلاستیکی ساخته شده‌اند و یا در کل ژله‌ای هستند. این کاندوم‌ها با سبک‌های مختلفی ارائه شدند که هر کدام آن‌ها با تحریک دیواره‌های داخل واژن، فرد را بیشتر تحریک می‌کنند. کاندوم‌های قلقلک‌دهنده نیز جز کاندوم‌های جدیدی به حساب می‌آیند که قابلیت جلوگیری از بارداری و ابتلا به بیماری افراد را ندارند.

کاندوم‌های بوسه نعنایی به نوعی تقویت کننده هستند. این کاندوم طعم شیرینی خاصی دارد و به رنگ سبز و عاری از قند است که برای رابطه دهانی ایمن کاملاً مناسب است. کاندوم بوسه نعنایی در مورد پیشگیری از بارداری مورد تایید FDA است.

کاندوم‌‌ ساده بدنه‌ای صاف و بدون خار و حلقه است. اغلب این کاندوم‌ها اگر ویژگی دیگری داشته باشند، روی بسته‌ آن نوشته می‌شود. امکان دارد روان‌کننده داشته باشند و یا طعم‌دار و رنگی باشند.

در ابتدا به نظر می‌رسد منظور از کاندوم مسافرتی، آن نوع کاندوم است که افراد در مسافرت از آن استفاده می‌کنند. اما این تصور اشتباه است. حقیقت این است که کاندوم مسافرتی برای افراد تنوع‌طلب مناسب است. برای کسانی که می‌خواهند تجربه‌های مختلفی از رابطه جنسی داشته باشند این نوع کاندوم بسیار مفید است. ممکن است شما جزو آن افرادی باشید که بخواهید در ایام مسافرت تجربه‌های متنوعی از کاندوم در رابطه جنسی خود داشته باشید و لذت خود را بیشتر کنید که کاندوم مسافرتی در مسافرت شما برای شما مفید خواهد بود.

کاندوم میوه‌ ای مناسب افرادی است که در رابطه جنسی خود علاوه بر دخول به رابطه دهانی نیز علاقه‌مند هستند. کاندوم میوه‌ای در طعم‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود هستند که هرکدام از آن‌ها را با توجه به علاقه خود می‌توانید انتخاب کنید و از آن لذت ببرید.

کاندوم فلفلی همان کاندوم گرم‌کننده است که همراه با تحریک بیشتر و لذت جنسی بیشتری است.

کاندوم شب‌نما جز کاندوم‌های فانتزی محسوب می‌شود. کاندوم شب‌نما از تمامی برند‌ها اغلب دارای تاییدیه FDA جهت جلوگیری از بارداری و STDها هستند. این کاندوم‌ها معمولاً غیرسمی هستند و در سه لایه ساخته می‌شوند. لایه داخلی و خارجی از لاتکس معمولی ساخته شده است و اما لایه میانی از رنگدانه‌های ایمنی ساخته شده‌اند که پس از ۳۰ ثانیه قرار گرفتن در معرض نور، در تاریکی شروع به درخشش می‌کنند.

 

کاندوم‌ خاردار و شیاردار همانطور که از نام آن‌ها پیداست، روی بدنه خود برجستگی‌هایی دارند که منجر به احساس خوشایندی در شخص مقابل خود می‌شوند. برخی از کاندوم‌ها این حس خوشایند را هم برای خانم‌ها و هم آقایان بصورت همزمان ایجاد می‌کنند. یعنی چه در سطح داخلی بدنه و چه در سطح خارجی بدنه خود برای تحریک و لذت بیشتر برجستگی دارند.

کاندوم خاردار برای سریع‌تر ارضاء شدن عموماً مورداستفاده قرار می‌گیرد، زیرا سبک طراحی این کاندوم به‌گونه‌ای است که با وارد شدن به دهانه رحم لذت مضاعف‌تری را برای زوج فراهم می‌کند. استفاده از این کاندوم نباید خیلی طولانی باشد و توصیه می‌شود در هفته دو بار بیشتر استفاده نشود البته زوج‌های جوان بهتر است از این محصول استفاده نکنند زیرا سبب گشادی دهانه رحم می‌شود. این کاندوم برای افراد مسن، خانم‌های که به دلیل زایمان واژن آن‌ها گشاد شده است و افرادی که دیر به ارگاسم می‌رسند گزینه انتخابی مناسبی است.

کاندوم تاخیری همانطور که از نامش مشخص است، جهت تاخیر در انزال است. درون این کاندوم‌ها ماده مایع و یا جامدی آغشته شده که معمولاً پس از ده دقیقه پوشیدن کاندوم روی آلت مرد پخش می‌شود و آن را بی‌حس می‌کند. کاندوم تاخیری به این طریق منجر به تاخیر در انزال می‌شود.

با وجود کاربرد زیاد و چشمگیر انواع کاندوم‌ها، اما متاسفانه از آذر ماه سال ۹۱ با تصویب دولت وقت، واردات کاندوم به داخل ایران بطور کلی ممنوع شد. اغلب کاندوم‌هایی که در فروشگاه‌ها قابل تهیه هستند، ساخت ایران هستند. تمامی کاندوم‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردم، در بازار ایران موجودند. البته وجود فروشگاه‌های اینترنتی در این زمینه نیز اصلاً بی‌تاثیر نبودi و خرید فروش این کالا را در هر نوعی آسان‌تر کرده است.انواع کاندوم ها

 

متاسفانه برخی از افراد نسبت به کاندوم‌هایی که از لاتکس ساخته شده‌اند، حساسیت نشان می‌دهند که برای این افراد استفاده از کاندوم‌های ساخته شده از پلی اورتان توصیه می‌شود. متاسفانه کاندوم‌های پلی اورتان کمی گران‌تر از کاندوم‌های لاتکس هستند اما نکته مهم این است که دچار حساسیت نمی‌شوید.

 

استفاده از کاندوم ویبره دار در هنگام نزدیکی عمل لرزش را به عهده دارد و کنترل آن با حلقه دنباله کاندوم انجام می‌شود. کاندوم‌های تأخیری سبب بی حسن شدن آلت می‌شوند و تحریک‌پذیری را در آقایان کاهش و رابطه جنسی را طولانی‌تر می‌کنند. کاندوم‌های عروسکی نیز همانند سایر کاندوم‌های معمولی استفاده می‌شوند با این تفاوت که شکل آن متفاوت است و قدری تنوع در لذت جنسی را فراهم می‌کند. کاندوم را بر اساس سایز آلت خریداری کنید تا در زمان استفاده دچار پارگی نشود و یا با بزرگ بودن آن مدام در حین نزدیکی با مشکل روبرو نشوید.

 

کاندوم‌ها به چهار دسته کوچک، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ دسته‌بندی می‌شوند. اندازه کوچک ۱۵ تا ۱۷٫۵، متوسط ۱۷٫۵ تا ۱۹، بزرگ ۲۰ سانتی‌متر و خیلی بزرگ برای طولی بیشتر از ۲۰ سانتی‌متر در نظر گرفته‌شده است. جنس کاندوم نیز به دودسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند. کاندوم های طبیعی از لاتکس و پلاستیک و کاندوم مصنوعی از پلی اورتان و پلی ایزوپرن ساخته‌شده است. برای انتخاب کاندوم مناسب می‌توانید با دستمال، نوار پارچه‌ای و متر آلت را اندازه‌گیری کنید.

 

استفاده از کاندوم به‌تنهایی مانع از بارداری نمی‌شود بلکه به دلیل پاره شدن احتمال بالا رفتن ریسک بارداری وجود دارد. استفاده از کاندوم در طولانی‌مدت به دلیل مواد لاتکس موجود در این محصول سبب بروز حساسیت و بیماری‌های ناشی از این ماده لغزنده می‌شود. از سوی دیگر به‌صورت صد در صد نمی‌تواند از انتقال بیماری‌های ویروسی جلوگیری کرد. سد دفاعی ناامنی در برابر بیماری‌های مثل سفلیس، کلامیدیا، گونوره، تب‌خال دستگاه تناسلی، HPV و یا HIV است.

 

در دنیای مدرن امروز کاندوم‌ها با تنوع بسیار بالایی روبرو هستند و شما در کنار انتخاب با تنوع بالا می‌توانید از کاندومی استفاده کنید که حساسیت‌زا نباشد و سایز مناسبی داشته باشد. همچنین در هنگام خرید به تاریخ انقضاء نیز توجه کنید. کاندوم کاپوت مدل ۴۵، کاندوم کاپوت مدل VCOOL TIME و کاندوم کلاسیک ایکس دریم مدل CLASSIC تنها بخشی از محصولاتی است که شما به‌عنوان بهترین کاندوم می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید. کاندوم پلی سوپرن، یخی و داغ، طعم دار، پلی یورتان و پلی ایزوپرن نمونه محصولاتی است که شما برای خرید بهترین محصول در پیش رودارید. کاندوم زنانه، مردانه، تأخیری، اسپرکش، لایه‌نازک و خاردار نیز بخشی از محصولات انتخابی است که در پیش رودارید.

 

سعی ما در این مطلب این بوده که شما را در شناخت انواع کاندوم همراهی کنیم. همانطور که گفتیم، درصد خطا در کاندوم زنانه مقداری بیشتر از کاندوم مردانه است. معمولاً کاندوم مردانه رایج‌تر است به همین خاطر تنوع بیشتری هم دارد. در برخی موارد کاندوم لاتکس حساسیت‌زاست که با تهیه کاندوم پلی اورتان این حساسیت تا حد زیادی برطرف می‌شود.

در صورتی که به فکر خرید کاندوم با قیمت مناسب و تضمین کیفیت کالا هستید پیشنهاد میکنیم از طریق لینک زیر انواع کاندوم در تیماپ را مشاهده نمایید.

قیمت کاندوم در تیماپ

 

 

همه این کاندوم‌ها تو ایران موجوده؟

بله تقریبا همه این کاندوم ها رو میتونید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. برای خرید کاندوم به فروشگاه تیماپ مراجعه نمایید.

سلام از کجا میتونم بدست بیارم کاندوم بانوان رو

سلام دوست عزیز کاندوم بانوان رو میتونید از داروخونه‌ها تهیه کنید

مطلب خوب و کاملی بود. ممنون از سایت خوبتون

سلام کاندوم ها گران هستند

چطور از روی جعبه متوجه بشم که سایز ش چی هستش؟؟

راهی بهترازکاندم برای پیشگیری ازبارداری وجودداره یانه

سلام دوست عزیز راه های مختلفی برای پیشگیری از بارداری وجود داره مثل: IOD، آمپول ضدبارداری، قرص ضد بارداری و … که بهتر هست برای پیدا کردن بهترین راه برای جلوگیری از بارداری از پزشک مشورت بگیرید.

ممنون اطلاعات مفیدی بود.

کامل و مفید. ممنون

یکی از بهترین و موثرترین شیوه پیشگیری از بارداری، استفاده از انواع کاندوم است، که خوشبختانه امروزه فرهنگ استفاده از کاندوم در بین افراد برای برقراری رابطه جنسی سالم تبدیل به نوعی عادت شده است. در کل دو نوع کاندوم وجود دارد که رایج‌ترین و مرسوم‌ترین آن، نوع مردانه کاندوم است. در ادامه به معرفی و توضیح انواع کاندوم می‌پردازیم و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

در صورتی که به فکر خرید کاندوم با قیمت مناسب و تضمین کیفیت کالا هستید پیشنهاد میکنیم از طریق لینک زیر انواع کاندوم در تیماپ را مشاهده نمایید.

قیمت کاندوم در تیماپ

 

موضوعات :

انواع کاندوم ها

جالب است بدانید کاربرد کاندوم فقط به جهت پیشگیری از بارداری استفاده نمی‌شود. خبر خوب این است که استفاده از کاندوم میزان خطر ابتلای افراد را به بیماری‌های مقاربتی و آلودگی‌ها و میکروب‌های بیماری‌زا را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. استفاده قابل توجه از کاندوم، شرکت‌های تولیدکننده آن را ملزم به تولید انواع مختلف آن کرده است. کاندوم‌ها تنوع زیادی دارند که این موضوع به دلیل ایجاد احساس رضایت و خوشایندی در طرفین است. با ما در ادامه این مطلب که قصد معرفی انواع کاندوم را داریم، همراه باشید.

 

در حالت کلی انواع کاندوم ها به دو دسته کاندوم زنانه و کاندوم مردانه تقسیم می‌شود.

انواع کاندوم زنانه همان کیسه از نوع لاتکس است که در واژن زنان قرار می‌گیرد. کاندوم زنانه جلوی ورود اسپرم به واژن را می‌گیرد و همچنین مانع از ابتلای افراد به عفونت‌های مقاربتی (STI) مانند ایدز/HIV و ویروس هپاتیت می‌شوند. کاندوم‌های زنانه در انتهای خود حلقه‌هایی دارند که به مهبل زنان مانند لنگر می‌چسبد و بخش دیگر آن در خارج از مهبل قرار می‌گیرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از کلینیک مایو، تنها کاندوم‌های زنانه مورد تایید FDA، کاندوم‌های FC1 و FC2 هستند. کاندوم زنانه نوع FC1 از پلاستیک ساخته شده است. در حال حاضر کاندوم زنانه نوع FC1 دیگر تولید نمی‌شود. کاندوم FC2 از نوعی لاستیک مصنوعی به نام نیتریل ساخته شده است که تنها کاندوم زنانه مورد تأیید FDA است.

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، رایج‌ترین نوع کاندوم که مورد استفاده قرار می‌گیرد، انواع کاندوم مردانه است. کاندوم مردانه نیز، با جلوگیری از ورود مایع منی به واژن، از بارداری پیشگیری می‌کند. همچنین از کاندوم مردانه می‌توانید در رابطه مقعدی و دهانی نیز استفاده کنید. کاندوم‌های مردانه نیز از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و SITها مثل ایدز جلوگیری می‌کنند.

هر دو نوع کاندوم زنانه و مردانه، در صورتی که بطور صحیح و مداوم از آن‌ها استفاده شود می‌توانند موثر واقع شوند. با این حال، هنوز کاندوم‌های زنانه و مردانه دچار خطا می‌شوند و امکان بارداری فرد پس از استفاده از کاندوم در رابطه جنسی نیز وجود دارد، که این میزان خطا با استناد به گزارش از مطالعات CDC و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، در مورد استفاده از کاندوم زنانه به مراتب بیشتر است.

میزان خطا در کاندوم زنانه حدود ۲۱ دصد است، این یعنی هر ۱۰۰ نفری که از کاندوم زنانه استفاده می‌کنند،۲۱نفر آن‌ها ممکن است بطور تصادفی باردار شوند. این در حالی است که این میزان از خطا در پیشگیری از بارداری با استفاده از کاندوم مردانه به عدد ۱۸ درصد می‌رسد.

 

با توجه به اینکه نوع کاندوم‌های مردانه رایج‌تر هستند، انواع کاندوم کردانه را با سایزهای مختلف، سبک‌های متنوع، رنگ‌ها، ویژگی‌ها و طعم‌های متفاوت تولید و عرضه می‌کنند. کاندوم‌های مردانه از ۳ نوع مختلف لاتکس، پلی یورتان و پلی استراین که خود نوع مصنوعی لاتکس است، ساخته شده‌اند، که در ادامه مبحث به حساسیت‌هایی که هرکدام از آن‌ها می‌توانند ایجاد کنند، می‌پردازیم.

برخی از کاندوم‌های مردانه روغنی و برخی دیگر فاقد روغن هستند. نوعی از کاندو‌م‌ مردانه روغنی، اسپرم‌کش هستند که توصیه اکثر پزشکان بر این است که تا حد امکان از استفاده از این نوع کاندوم‌ها خودداری شود.

انواع کاندوم عروسکی یا فاندوم مدل‌های مختلفی دارد که برای ایجاد تنوع در رابطه جنسی گزینه خوبی است. کاندم عروسکی به شکل‌های مختلفی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره مختصری می‌کنیم.

کاندوم عروسکی به شکل گاو که در بالای آن دو شاخ دارد و این دو شاخ برای تحریک بانوان بسیار موثر است و مانند کاندوم خاردار عمل می‌کند. کاندوم عروسکی به شکل گربه که دو نوع با سبیل و بدون سییل دارد. در کاندوم عروسکی به شکل گربه نیز دو شاخ وجود دارد که عملکرد این کاندوم را شبیه به کاندوم خاردار کرده است. کاندوم عروسکی مدل تخم‌مرغی، نوشابه‌ای، ماه، الاغ، بتمن، قلب، بوفالو و… از مدل‌های متنوع این نوع کاندوم هستند.

نکته قابل توجه در مورد کاندوم‌های عروسکی و یا همان فاندوم‌ها این است که استفاده از این کاندوم‌ها برای جلوگیری از بارداری و محافظت از بیماری‌های مقاربتی اصلاً توصیه نمی‌شود. کاندوم‌های عروسکی بیشتر جنبه تنوع دارند و همچنین این محصولات از لاتکس تولید شده‌اند و لاتکس آن‌ها از بقیه انواع کاندوم ها ضخیم‌تر است.

کاندوم‌ ضد حساسیت با مشخصه Sensitive روی بسته‌های خود، همانطور که از نام آن نیز پیداست کاندوم‌های نازکی هستند که از ایجاد حساسیت جلوگیری می‌کنند.

کاندوم برقی نوعی از انواع کاندوم است که دارای یک حلقه‌ی لرزنده (ویبراتور) روی قسمت انتهایی در گردنه‌ی کاندوم است که دارای باطری است و بصورت الکتریکی می‌لرزد. این قطعه باعث ایجاد لرزش و شوک‌های الکتریکی می‌شود که لذت جنسی را برای مرد و زن در حین رابطه جنسی بیشتر می‌کند.

کاندوم خوراکی در چهار بسته متفاوت عرضه می‌شود که هرکدام از آن‌ها طعم متفاوتی دارد. کاندوم خوراکی برگردانده می‌شود و سپس می‌توان آن را خورد. این کاندوم فقط برای ایجاد تنوع است و هیچ نقش جلوگیری از بارداری یا ابتلا به بیماری ندارد.

کاندوم‌های لذت سوزنی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که به هر دو طرف در رابطه جنسی، احساس شدیدی از رضایت‌بخشی را با حس سوزن‌سوزن شدن بدهد.

کاندوم‌های قلقلک‌دهنده یا از نوک کاندوم نرم پلاستیکی ساخته شده‌اند و یا در کل ژله‌ای هستند. این کاندوم‌ها با سبک‌های مختلفی ارائه شدند که هر کدام آن‌ها با تحریک دیواره‌های داخل واژن، فرد را بیشتر تحریک می‌کنند. کاندوم‌های قلقلک‌دهنده نیز جز کاندوم‌های جدیدی به حساب می‌آیند که قابلیت جلوگیری از بارداری و ابتلا به بیماری افراد را ندارند.

کاندوم‌های بوسه نعنایی به نوعی تقویت کننده هستند. این کاندوم طعم شیرینی خاصی دارد و به رنگ سبز و عاری از قند است که برای رابطه دهانی ایمن کاملاً مناسب است. کاندوم بوسه نعنایی در مورد پیشگیری از بارداری مورد تایید FDA است.

کاندوم‌‌ ساده بدنه‌ای صاف و بدون خار و حلقه است. اغلب این کاندوم‌ها اگر ویژگی دیگری داشته باشند، روی بسته‌ آن نوشته می‌شود. امکان دارد روان‌کننده داشته باشند و یا طعم‌دار و رنگی باشند.

در ابتدا به نظر می‌رسد منظور از کاندوم مسافرتی، آن نوع کاندوم است که افراد در مسافرت از آن استفاده می‌کنند. اما این تصور اشتباه است. حقیقت این است که کاندوم مسافرتی برای افراد تنوع‌طلب مناسب است. برای کسانی که می‌خواهند تجربه‌های مختلفی از رابطه جنسی داشته باشند این نوع کاندوم بسیار مفید است. ممکن است شما جزو آن افرادی باشید که بخواهید در ایام مسافرت تجربه‌های متنوعی از کاندوم در رابطه جنسی خود داشته باشید و لذت خود را بیشتر کنید که کاندوم مسافرتی در مسافرت شما برای شما مفید خواهد بود.

کاندوم میوه‌ ای مناسب افرادی است که در رابطه جنسی خود علاوه بر دخول به رابطه دهانی نیز علاقه‌مند هستند. کاندوم میوه‌ای در طعم‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود هستند که هرکدام از آن‌ها را با توجه به علاقه خود می‌توانید انتخاب کنید و از آن لذت ببرید.

کاندوم فلفلی همان کاندوم گرم‌کننده است که همراه با تحریک بیشتر و لذت جنسی بیشتری است.

کاندوم شب‌نما جز کاندوم‌های فانتزی محسوب می‌شود. کاندوم شب‌نما از تمامی برند‌ها اغلب دارای تاییدیه FDA جهت جلوگیری از بارداری و STDها هستند. این کاندوم‌ها معمولاً غیرسمی هستند و در سه لایه ساخته می‌شوند. لایه داخلی و خارجی از لاتکس معمولی ساخته شده است و اما لایه میانی از رنگدانه‌های ایمنی ساخته شده‌اند که پس از ۳۰ ثانیه قرار گرفتن در معرض نور، در تاریکی شروع به درخشش می‌کنند.

 

کاندوم‌ خاردار و شیاردار همانطور که از نام آن‌ها پیداست، روی بدنه خود برجستگی‌هایی دارند که منجر به احساس خوشایندی در شخص مقابل خود می‌شوند. برخی از کاندوم‌ها این حس خوشایند را هم برای خانم‌ها و هم آقایان بصورت همزمان ایجاد می‌کنند. یعنی چه در سطح داخلی بدنه و چه در سطح خارجی بدنه خود برای تحریک و لذت بیشتر برجستگی دارند.

کاندوم خاردار برای سریع‌تر ارضاء شدن عموماً مورداستفاده قرار می‌گیرد، زیرا سبک طراحی این کاندوم به‌گونه‌ای است که با وارد شدن به دهانه رحم لذت مضاعف‌تری را برای زوج فراهم می‌کند. استفاده از این کاندوم نباید خیلی طولانی باشد و توصیه می‌شود در هفته دو بار بیشتر استفاده نشود البته زوج‌های جوان بهتر است از این محصول استفاده نکنند زیرا سبب گشادی دهانه رحم می‌شود. این کاندوم برای افراد مسن، خانم‌های که به دلیل زایمان واژن آن‌ها گشاد شده است و افرادی که دیر به ارگاسم می‌رسند گزینه انتخابی مناسبی است.

کاندوم تاخیری همانطور که از نامش مشخص است، جهت تاخیر در انزال است. درون این کاندوم‌ها ماده مایع و یا جامدی آغشته شده که معمولاً پس از ده دقیقه پوشیدن کاندوم روی آلت مرد پخش می‌شود و آن را بی‌حس می‌کند. کاندوم تاخیری به این طریق منجر به تاخیر در انزال می‌شود.

با وجود کاربرد زیاد و چشمگیر انواع کاندوم‌ها، اما متاسفانه از آذر ماه سال ۹۱ با تصویب دولت وقت، واردات کاندوم به داخل ایران بطور کلی ممنوع شد. اغلب کاندوم‌هایی که در فروشگاه‌ها قابل تهیه هستند، ساخت ایران هستند. تمامی کاندوم‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردم، در بازار ایران موجودند. البته وجود فروشگاه‌های اینترنتی در این زمینه نیز اصلاً بی‌تاثیر نبودi و خرید فروش این کالا را در هر نوعی آسان‌تر کرده است.انواع کاندوم ها

 

متاسفانه برخی از افراد نسبت به کاندوم‌هایی که از لاتکس ساخته شده‌اند، حساسیت نشان می‌دهند که برای این افراد استفاده از کاندوم‌های ساخته شده از پلی اورتان توصیه می‌شود. متاسفانه کاندوم‌های پلی اورتان کمی گران‌تر از کاندوم‌های لاتکس هستند اما نکته مهم این است که دچار حساسیت نمی‌شوید.

 

استفاده از کاندوم ویبره دار در هنگام نزدیکی عمل لرزش را به عهده دارد و کنترل آن با حلقه دنباله کاندوم انجام می‌شود. کاندوم‌های تأخیری سبب بی حسن شدن آلت می‌شوند و تحریک‌پذیری را در آقایان کاهش و رابطه جنسی را طولانی‌تر می‌کنند. کاندوم‌های عروسکی نیز همانند سایر کاندوم‌های معمولی استفاده می‌شوند با این تفاوت که شکل آن متفاوت است و قدری تنوع در لذت جنسی را فراهم می‌کند. کاندوم را بر اساس سایز آلت خریداری کنید تا در زمان استفاده دچار پارگی نشود و یا با بزرگ بودن آن مدام در حین نزدیکی با مشکل روبرو نشوید.

 

کاندوم‌ها به چهار دسته کوچک، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ دسته‌بندی می‌شوند. اندازه کوچک ۱۵ تا ۱۷٫۵، متوسط ۱۷٫۵ تا ۱۹، بزرگ ۲۰ سانتی‌متر و خیلی بزرگ برای طولی بیشتر از ۲۰ سانتی‌متر در نظر گرفته‌شده است. جنس کاندوم نیز به دودسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند. کاندوم های طبیعی از لاتکس و پلاستیک و کاندوم مصنوعی از پلی اورتان و پلی ایزوپرن ساخته‌شده است. برای انتخاب کاندوم مناسب می‌توانید با دستمال، نوار پارچه‌ای و متر آلت را اندازه‌گیری کنید.

 

استفاده از کاندوم به‌تنهایی مانع از بارداری نمی‌شود بلکه به دلیل پاره شدن احتمال بالا رفتن ریسک بارداری وجود دارد. استفاده از کاندوم در طولانی‌مدت به دلیل مواد لاتکس موجود در این محصول سبب بروز حساسیت و بیماری‌های ناشی از این ماده لغزنده می‌شود. از سوی دیگر به‌صورت صد در صد نمی‌تواند از انتقال بیماری‌های ویروسی جلوگیری کرد. سد دفاعی ناامنی در برابر بیماری‌های مثل سفلیس، کلامیدیا، گونوره، تب‌خال دستگاه تناسلی، HPV و یا HIV است.

 

در دنیای مدرن امروز کاندوم‌ها با تنوع بسیار بالایی روبرو هستند و شما در کنار انتخاب با تنوع بالا می‌توانید از کاندومی استفاده کنید که حساسیت‌زا نباشد و سایز مناسبی داشته باشد. همچنین در هنگام خرید به تاریخ انقضاء نیز توجه کنید. کاندوم کاپوت مدل ۴۵، کاندوم کاپوت مدل VCOOL TIME و کاندوم کلاسیک ایکس دریم مدل CLASSIC تنها بخشی از محصولاتی است که شما به‌عنوان بهترین کاندوم می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید. کاندوم پلی سوپرن، یخی و داغ، طعم دار، پلی یورتان و پلی ایزوپرن نمونه محصولاتی است که شما برای خرید بهترین محصول در پیش رودارید. کاندوم زنانه، مردانه، تأخیری، اسپرکش، لایه‌نازک و خاردار نیز بخشی از محصولات انتخابی است که در پیش رودارید.

 

سعی ما در این مطلب این بوده که شما را در شناخت انواع کاندوم همراهی کنیم. همانطور که گفتیم، درصد خطا در کاندوم زنانه مقداری بیشتر از کاندوم مردانه است. معمولاً کاندوم مردانه رایج‌تر است به همین خاطر تنوع بیشتری هم دارد. در برخی موارد کاندوم لاتکس حساسیت‌زاست که با تهیه کاندوم پلی اورتان این حساسیت تا حد زیادی برطرف می‌شود.

در صورتی که به فکر خرید کاندوم با قیمت مناسب و تضمین کیفیت کالا هستید پیشنهاد میکنیم از طریق لینک زیر انواع کاندوم در تیماپ را مشاهده نمایید.

قیمت کاندوم در تیماپ

 

 

همه این کاندوم‌ها تو ایران موجوده؟

بله تقریبا همه این کاندوم ها رو میتونید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. برای خرید کاندوم به فروشگاه تیماپ مراجعه نمایید.

سلام از کجا میتونم بدست بیارم کاندوم بانوان رو

سلام دوست عزیز کاندوم بانوان رو میتونید از داروخونه‌ها تهیه کنید

مطلب خوب و کاملی بود. ممنون از سایت خوبتون

سلام کاندوم ها گران هستند

چطور از روی جعبه متوجه بشم که سایز ش چی هستش؟؟

راهی بهترازکاندم برای پیشگیری ازبارداری وجودداره یانه

سلام دوست عزیز راه های مختلفی برای پیشگیری از بارداری وجود داره مثل: IOD، آمپول ضدبارداری، قرص ضد بارداری و … که بهتر هست برای پیدا کردن بهترین راه برای جلوگیری از بارداری از پزشک مشورت بگیرید.

ممنون اطلاعات مفیدی بود.

کامل و مفید. ممنون

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از دلگرم، کاندوم انواع مختلفی دارد. اگر آدم خجالتی نباشید، انتخاب کردن کاندوم میتواند برایتان تجربه جالبی باشد. البته امروزه انواع زیادی از کاندوم ها وجود دارد و انتخاب کاندوم مناسب کمی سخت تر شده است. نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که آیا شما از کاندوم برای پیشگیری از بارداری استفاده میکنید و یا برای بهبود کیفیت رابطه جنسی؟

اگر میخواهید از کاندوم به عنوان وسیله ای برای پیشگیری از بارداری و انتقال بیماری های مقاربتی استفاده کنید، حتما روی بسته را بخوانید و مطمئن شوید که استاندارد بوده و از تاریخ انقضاء آن نگذشته باشد.

در ادامه 20 نوع کاندوم را معرفی کرده ایم.

کاندوم های شبرنگ خیلی جالبند. بسیاری از انواع این کاندوم ها دارای استاندارد های لازم جهت پیشگیری از بارداری و انتقال بیماری های مقاربتی نیز میباشند. این کاندوم ها را باید قبل از استفاده حداقل به مدت 30 ثانیه در معرض نور قرار دهید تا در طول مدت رابطه جنسی درخشان باشد. کاندوم های شبرنگ از مواد غیر سمی تهیه شده و دارای سه لایه میباشند. لایه اول و سوم این کاندوم ها از جنس لاتکس است و لایه دوم دارای نوعی ماده حاوی رنگدانه بوده که باعث درخشندگی آن میشود.

اگر میخواهید همسر خود را غافلگیر کرده و تجربه جدید و جالبی داشته باشید، این نوع کاندوم ها گزینه خوبی هستند.انواع کاندوم ها

بسیاری از شرکت های سازنده تولید کاندوم در تبلیغات خود ادعا میکنند که محصولات تولیدی آن ها دارای طعم و عطری بسیار دلپذیر میباشد. عطر و طعم کاندوم ها معمولا بدلیل رایحه ای است که ژل روان کننده موجود در آن دارد. (البته کاندوم های بدون روان کننده و طعم و عطر دار نیز موجود میباشد) کاندوم ها در طعم هایی همچون نعناع، انگور، پرتقال، موز، توت فرنگی، آدامس، شکلات، وانیل، بیکن و حتی نوشابه ای موجود است. حتی برخی اوقات کاندوم ها دارای رنگ های مختلفی میباشد تا با طعمی که دارد هماهنگ تر باشد. (مثلا کاندوم های دارای طعم توت فرنگی به رنگ قرمز و کاندوم های موزی به رنگ زرد هستند)

کاندوم های طعم دار معمولا برای اینکه بتوانند تجربه جدیدی هنگام رابطه دهانی برقرار کنند ساخته میشوند. امروزه اکثر کاندوم های تولیدی دارای استاندارد های لازم بوده و مقاومت کافی برای پیشگیری از بارداری و انتقال بیماری های مقاربتی را دارند.

اگر میخواهید از کاندوم های طعم دار برای رابطه واژنی استفاده کنید اطمینان حاصل کنید که بدون شکر باشند چراکه کاندوم های شکر دار میتواند باعث کاهش سطح اسیدی واژن شده و خطر ابتلا به عفونت قارچی را افزایش دهد.

شاید تصور کنید که کاندوم های خاردار تنها برای بیشتر لذت بردن خانم ها کاربرد دارد اما باید بدانید که این کاندوم ها بسته به نوعی که دارند (محل خار ها که میتواند بیرون، درون و یا در هر دو طرف کاندوم باشد) میتوانند باعث لذت بیشتر برای خانم ها، آقایان و یا هر دو نفر بشوند.

برخی از انواع کاندوم های خار دار دارای 2 منطقه خار دار میباشند؛ یک قسمت ابتدایی و یک قسمت انتهایی. این نوع چیدمان خار ها باعث میشود که در خانم ها در رابطه جنسی لذت بیشتری ببرند.

هنگام خرید این نمونه کاندوم ها حتما به بسته بندی و جعبه آن توجه کرده و اطمینان حاصل کنید که دارای استاندارد های لازم هستند.

کاندوم های گرم کننده جنس لاتکس نازک تری دارند و همین امر باعث بهبود تجربه جنسی میشود. این نوع کاندوم ها معمولا دارای نوعی ژل روان کننده و گرم کننده هستند که پس از تماس با رطوبت بدن فعال میشود. کاندوم گرم کننده در روابط جنسی، هم برای آقایان و هم برای خانم ها لذت بخش است.

کاندوم های شکل دار معمولا کمی شل تر هستند چراکه در قسمت سر خود دارای برآمدگی برجسته ای میباشند. هر چقدر سر این نمونه کاندوم ها بزرگ تر باشد باعث ایجاد اصطکاک بیشتری شده و بهتر میتواند آلت تناسلی را تحریک کند.

انواع بسیار دیگری از کاندوم های شکل دار نیز وجود دارد که آن ها هم با هدف تحریک بهتر آلت تناسلی مردان و بخصوص آلت تناسلی زنان (برای تحریک مناطق حساس جنسی مثل نقطه جی) طراحی شده اند.

تقریبا همه رنگ کاندومی وجود دارد اما نمیتوان به رنگ هایی همچون رنگ کشور ها کاندومی پیدا کرد. کاندوم های دو رنگ نیز وجود دارد که استفاده از آن ها در ایام خاص میتواند ایده جالبی باشد (مثلا رنگ مشکی و نارنجی برای هالووین، قرمز و سبز برای کریسمس و یا صورتی و قرمز برای ولنتاین)

برند سنسیس (Sensis) یکی از معروف ترین شرکت های تولید کننده کاندوم میباشد. نوعی از کاندوم های تولیدی این شرکت به نام کوییک استریپ قابلیت نصب بسیار آسانی دارد بدین شکل که دو زائده در دو طرف کاندوم قرار داشته و با کشیدن آن براحتی میتوان کاندوم را بر روی آلت تناسلی قرار داد. این کاندوم ها دارای بافت های مختلفی میباشد و انواع خاردار آن نیز موجود است.

کاندوم های نعنایی تقویت کننده قوای جنسی میباشند. برخی از برند ها این نوع کاندوم ها را تولید میکنند. کاندوم نعنایی بدون ژل روان کننده است و رایحه ای بسیار خوب و قوی دارد. کاندوم نعنایی یک گزینه ایده آل برای رابطه دهانی میباشد و همچنین کاملا استاندارد بوده و از بارداری و انتقال بیماری های مقاربتی پیشگیری میکند. این نوع کاندوم کمی پهن تر از حد معمول و است سر بزرگ تری نیز دارد.

کاندوم فرانسوی و یا کاندوم قلقلکی، سری برجسته و شاخه دار (خار دار) دارد که جنسی بسیار نرم داشته و یا از ژله ساخته میشود. اینگونه کاندوم ها انواع مختلفی دارند و با قلقلک دادن دیواره داخلی رحم، زن را تحریک میکند.

توجه داشته باشید که این کاندوم از بارداری و انتقال بیماری های مقاربتی پیشگیری نمیکنند و توصیه میشود تنها در صورتی از این نوع کاندوم استفاده شود که همسرتان از روش های پیشگیری دیگری همچون ایمپلنت ضد بارداری، آی یو دی، آمپول ضد بارداری و یا دیگر روش ها استفاده میکند.

کاندوم های تحریک کننده دارای فرمولی مخصوصی میباشند که برای تحریک زوجین ساخته شده است. همچنین انواعی از این گونه کاندوم ها وجود دارد که دارای ژل روان کننده میباشند.

کاندوم های خوراکی معمولا در بسته های چهار عددی و در طعم های مختلفی موجود است. این کاندوم ها مثل انواع دیگر براحتی نصب شده و پس از میتوان بجای در آوردن، آن را خورد! این کاندوم ها جدیدا به بازار آمده اند و هنوز استاندارد های لازم جهت پیشگیری از بارداری و انتقال بیماری های مقاربتی را ندارند.

رایج ترین نوع کاندوم ها، کاندوم های از جنس لاتکس میباشند. این جنس انتخابی مطمئن برای پیشگیری از بارداری و انتقال بیماری های جنسی میباشد. اگر پس از استفاده از این کاندوم ها علائمی همچون قرمز و ملتهب شدن پوست، خارش و حساسیت داشتید، به پزشک اطلاع دهید تا آزمایش کند که آیا شما به لاتکس حساسیت دارید یا خیر. البته توجه داشته باشید که هر نوع خارش و یا التهابی بدلیل حساسیت به لاتکس نیست و میتواند به دلیل عواملی همچون خشکی بیش از حد واژن و یا ژل روان کننده باشد.

اگر مشخص شد که به لاتکس آلرژی دارید باید از گزینه های دیگری استفاده کنید. البته کاندوم های جنس دیگر کیفیت و تاثیر گذاری جنس لاتکس را ندارند اما همچنان سودمند هستند. همانطور که در بخش های قبلی هم اشاره کردیم، معمولا این کاندوم ها (کاندوم هایی که از جنس لاتکس نیستند) از موادی همچون پلی اورتان، نتیریل و یا چرم حیوانی تهیه میشود.

شاید بحث برانگیز ترین کاندوم موجود در لیست ما همین کاندوم چرم بره باشد. این کاندوم در واقع یک نوع کاندوم لاکچری محسوب میشود. افرادی که از این نوع کاندوم استفاده میکنند میگویند که کاندوم چرم بره به دلیل اینکه از مواد طبیعی ساخته شده است باعث میشود که کیفیت رابطه جنسی آن ها افزایش پیدا کرده و از برخی از مشکلاتی که کاندوم های معمولی دارند بری است.

البته باید توجه داشته باشید که کاندوم پوست بره نمیتواند از بارداری و انتقال بیماری های مقاربتی پیشگیری کند.

اسپرم کش همانطور که از نام آن پیداست یک ماده شیمیایی میباشد که اسپرم ها را از بین میبرد. این ماده در شکل های مختلفی (ژله ای، فوم، مایع و…) وجود دارد و اغلب با یک روش و یا وسیله پیشگیری از بارداری ترکیب میشود. ماده اسپرم کش تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از بارداری اما زمانیکه با کاندوم استفاده شود، تاثیر گذاری بسیار بیشتری نیز خواهد داشت.

توجه داشته باشید که در برخی مواقع کاندوم هایی که دارای اسپرم کش هستند میتوانند باعث التهاب، خارش، قرمزی و یا دیگر واکنش های آلرژیک شود. اگر چنین اتفاقی برای شما افتاد بهتر است که از کاندوم ها معمولی (بدون اسپرم کش) استفاده کنید.

استفاده از کاندوم زنانه چندان شایع نیست چراکه استفاده از آن بدلیل نحوه قرار گیری اش در واژن بسیار سخت است. گفته میشود که بطور معمول نرخ کارایی صحیح این کاندوم ها حدود 79 درصد است اما اگر به شکل صحیح استفاده بشود، در 95 درصد اوقات کاملا موثر است. کاندوم های زنانه اگر به درستی استفاده بشود میتواند دقیقا مثل کاندوم مردانه از بارداری و انتقال بیماری های مقاربتی پیشگیری کند. بهتر است که همراه با استفاده از کاندوم زنانه، روش های پیشگیری دیگر همچون قرص ضد بارداری و یا آی یو دی نیز بکار برده شود. استفاده از کاندوم زنانه به خانم ها این امکان را میدهد که خودشان در کنترل بوده و بتوانند از خود بخوبی در برابر بیماری مقاربتی محافظت کنند.

استفاده از کاندوم روان کننده نه تنها راحت تر است بلکه میتواند خطر پاره شدن کاندوم را نیز کاهش داده و همچنین باعث افزایش کیفیت رابطه جنسی بشود. اگر میخواهید از روان کننده های دیگر بصورت جداگانه استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که با کاندوم مطابقت داشته و باعث پاره شدن آن نشود. روان کننده هایی مثل روغن نارگیل و روغن بچه باعث آسیب رسیدن به کاندوم میشود. بهترین گزینه استفاده از کاندوم های روان کننده سیلیکونی میباشد.

بسیاری از افراد گمان میکنند که کاندوم های نازک سریعتر و راحت تر سوراخ میشوند اما این تفکر درست نیست و اگر بدرستی از کاندوم استفاده کنید چنین مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. کاندوم های نازک و مخصوصا کاندوم فوق نازک، همانطور که از نام آن پیداست، نسبت به کاندوم های معمولی ضخامت کمتری داشته و به شما کمک میکند که رابطه بهتری داشته باشید.

اگر از مشکل زود انزالی رنج میبرید میتوانید هنگام رابطه جنسی از کاندوم های تاخیری استفاده کنید. روش های تاخیری زیادی وجود دارد مثل اسپری های تاخیری و یا قرص هایی که به داشتن رابطه جنسی طولانی مدت کمک میکند اما کاندوم تاخیری روشی آسان تر، ارزان تر و موثر تر است.

اگر مشکلی را ضخامت کاندوم ندارید و رابطه جنسی شما به نحوی است که فشار و تحرک بیشتری دارید، برای اطمینان خاطر بیشتر از اینکه در هنگام رابطه کاندوم پاره نشود، میتوانید از کاندوم های فوق ایمن که ضخامت بیشتری دارند استفاده کنید.

توجه! همانطورکه پیش تر اشاره کردیم، در صورت تمایل به استفاده از ژل روان کننده، باید اطمینان حاصل کنید که مواد سازنده آن با جنس کاندوم سازگاری داشته باشد.



کاندوم و انواع کاندوم

 

کاندوم چیست؟

انواع کاندوم ها

کاندوم به عنوان یک وسیله پیشگیری از بارداری راه عبور عفونت ها را در زمان نزدیکی جنسی مسدود می کند همچنین جزء یکی از روشهای جلوگیری از بارداری است که مانع از رسیدن اسپرم ها به رحم می شود.

 

کاندوم پوشش پلاستیکی نرمی است که قابلیت ارتجاعی زیادی دارد و توسط مرد هنگام نزدیکی استفاده می شود به این صورت که قبل از شروع نزدیکی بر روی آلت تناسلی در حالت نعوض  Erection) ) کشیده شده و بدین ترتیب از ریخته شدن مایع منی که حاوی اسپرم ( سلول های جنسی مرد) است به داخل دستگاه تناسلی زن (واژن و رحم) جلوگیری می کند . اگر اسپرم مرد با تخمک (سلول جنسی زن) ترکیب شود حاملگی رخ می دهد و کاندوم از این امر جلوگیری می کند.

 

انواع کاندوم

انواع کاندوم-کاندوم ها در دو نوع مردانه و زنانه وجود دارند. کاندوم ها یکسان و یک اندازه نیستند و از نظر اندازه ٬ ضخامت ٬ وجود ماده اسپرم کش ویا ماده نرم کننده (لوبریکنت) متفاوت می باشند و برخی از کاندوم ها ماده اسپرم کش ندارند . کاندوم های محتوی ماده اسپرم کش موثرتر از انواع بدون اسپرم کش هستند . لوبریکانت ها یی که در کاندوم استفاده می شود باید برپایه آب (Water based) باشند نه پایه روغن(Oil based) در غیر این صورت ممکن است به لاتکس کاندوم آسیب بزنند و باعث پارگی کاندوم شوند.

 

کاندوم ها در رنگ ها و طرح های مختلف ساخته و در بسته های کوچک بسته بندی می شود . ۵۰ میلیون مرد در دنیا از کاندوم استفاده می کنند و بیشترین کشوری که از کاندوم برای جلوگیری از بارداری استفاده می کند ژاپن می باشد.درصد شکست کاندوم اگر درست استفاده شود ۳ درصد است ولی اگر در هنگام استفاده دقت لازم نشود تا ۱۴ درصد نیز ممکن است شکست داشته باشد.اما بطور متوسط میران شکست ان ۱۰ درصد است . البته باید توجه داشت که در بیشتر روشهای پیشگیریاز بارداری میزان شکست در سال اول استفاده بیشتر است.

 

نحوه استفاده از کاندوم مردانه:

نحوه استفاده از کاندوم مردانه-هر بسته کاندوم را باید در همان زمانی که قرار است استفاده شود باز نمود و قبل از استفاده باید کاندوم را با کمی باد کردن (فوت کردن) کنترل کرد که سوراخ و یا پاره نباشد.هنگام مصرف باید دقت نمود کاندوم در اثر تماس با ناخن پاره یا سوراخ نشود.از آنجا که در ترشحات مرد قبل از انزال نیز مقداری اسپرم وجود دارد قبل از آغاز مقاربت باید کاندوم روی آلت تناسلی در حال نعوض کشیده شود و اگر از کاندوم تنها هنگام انزال استفاده شود احتمال حاملگی وجود خواهد داشت .هنگام استفاده از کاندوم باید فضای خالی انتهای آن را جهت تخلیه هوا فشار داد سپس کاندوم را باید به طریقی روی آلت تناسلی کشید که این فضای خالی گوچک در انتهای ان باقی بماند تا به هنگام انزال مایع منی در این فضا جمع شده و از ریخته شدن ان به داخل دستگاه تناسلی زن جلوگیری شود.بنابراین نوک آن تا انتها نباید کشیده شود.کاندوم باید تمام طول آلت تناسلی را تا قاعده آن بپوشاند.این کار از نشت مایع منی به داخل دستگاه تناسلی زن جلوگیری می کند.

در صورت احساس پارگی یا سوراخ شدگی کاندوم هنگام نزدیکی بلافاصله باید آلت تناسلی به همراه کاندوم خارج شده و از یک کاندوم جدید استفاده شود.

 

بلافاصله پس از انزال در حالی که آلت تناسلی هنوز در حال نعوض است به همراه کاندوم روی ان می بایست از دستگاه تناسلی زن خارج شود.جهت جلوگیری از سر خوردن کاندوم باید در حالی که با دست کاندوم روی آلت نگه داشته شده است عمل خروج انجام گیرد.بعد از خارج کردن کاندوم جهت اطمینان از اینکه کاندوم سوراخ نشده است باید درون انرا از آب پر نمود.و در صورت سوراخ یا پاره شدن کاندوم باید از روش اورژانسی پیشگیری از بارداری استفاده نمود.

 

حساسیت به لاتکس:

جهت افراد حساس٬ کاندومی هیپوآلرژنیک از الاستومر ترموپلاستیک صناعی و نوع دیگری که از پلی اورتان است موجود می باشد که هر دو علیه STD محافظت می کنند.دومی شانس پارگی به مراتب بیشتری نسبت به جنس لاتکس دارد (۴/۸% در مقابل ۲/۳%) . کاندوم های ساخته شده از غشاهای طبیعی مثل روده گوساله در مقابل STD محافظ نیستند.

 

کاندوم و انواع کاندوم

 

مزایای استفاده از کاندوم:

۱.کاندوم برای جلوگیری از بیماری های مقاربتی مانند : سیفلیس ٬ سوزاک ٬ ایدز ٬ هپاتیت ٬ هرپس ٬ عفونت های گنوره ٬ تریکومونا ٬ کلامیدیا و …مفید است.

۲.در مردانی که دچار انزال زودرس(Premature Ejaculation)  هستند و تحریک پذیری زیادی دارند کاندوم موثر است زیرا تحریک پذیری را کمی به تاخیر می اندازد و حساسیت سر پنیس را کم می کند و موجب تاخیر در انزال و حفظ نعوض می شود .

۳.در صورت وجود حساسیت زن نسبت به مایع منی مرد کاندوم روش مناسبی است.

۴. استفاده از کاندوم احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم (سرویکس) را کاهش می دهد که به علت مسدود کردن انتقال HPV می باشد .

۵.در تمامی آقایان با هر شرایط سنی کاندوم قابل استفاده می باشد.

۶.کاندوم از جمله کالاهای ارزان می باشد و دسترسی به آن آسان است.

۷.گاهی مردان قدرت حفظ آلت تناسلی را برای ادامه نزدیکی ندارند . برای مثال در افراد پیر یا کسانی که اعمال جراحی در قسمت تحتانی شکم داشته اند با استفاده از کاندوم در این افراد قسمت حلقه ای انتهای کاندوم به صورت یک تورنیکه ضعیف اثر می کند و می تواند به حفظ نعوظ کمک کند.

۸. گاهی بعضی از مردان یا زنان به واسطه مسائل خاص تمایل به تماس مستقیم آلت با مخاط واژن را ندارند.کاندوم می تواند راه حلی برای اینگونه مسائل باشد.

 

معایب استفاده از کاندوم :

۱. کاندوم یکبار مصرف است.

۲. دائمی نیست و نیاز به تکرار دارد.

۳.کاندوم ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت به صورت خارش٬ راش و دانه جلدی کندانواع کاندوم ها

۴. برای استفاده از کاندوم باید تجربه داشت تا خارج نشود.

۵. ممکن است کاندوم در حین عمل مقاربت پاره شود .

 

نکات مهمی که در هنگام استفاده از کاندوم باید در نظر داشته باشید :

-کاندوم ها را دور از حرارت ٬ نور و رطوبت نگهداری نمایید تا لاتکس کاندوم خاصیت خود را از دست ندهد و با نزدیکی پاره نشود.

-از هر کاندوم یکبار استفاده کرده و از مصرف مجدد ان خود داری نمایید زیرا در این صورت احتمال حاملگی افزایش می یابد.

-قبل از مصرف کاندوم به تاریخ انقضای آن توجه نمایید و از مصرف کاندوم های تاریخ گذشته و یا کاندوم هایی که چسبناک و یا شکننده ان خودداری نمایید.

-پس از استفاده کاندوم مصرف شده رادر یک قطعه کاغذ باطله پیچیده و در کیسه زباله بیندازید.

-برای نرم کردن کاندوم از روغن ٬ وازلین و یا مواد مشابه استفاده نکنید زیرا این مواد به کاندوم آسیب رسانده و باعث خراب شدن ان می شوند.در این صورت احتمال حاملگی با کاندوم افزایش می یابد .

-هر چند این روش پیشگیری از بارداری روش موثری است ولی احتمال حاملگی با ان از قرص بیشتر است .

 

کاندوم زنانه (Vaginal pouch):

کاندوم زنانه-تنها نوع کاندوم زنانه موجود در بازار به نام FC به فروش میرسد.غلافی از جنس پلی اورتان است که در هر انتهای خود حلقه ای قابل انعطاف دارد.حلقه باز کاندوم زنان بیرون واژن باقی می ماند و حلقه داخلی بسته و مثل دیافراگم زیر سمفیز قرار می گیرد.اثر کاندوم زنانه در حفاظت از انتقال بیماری های جنسی نسبت به کاندوم مردانه کمتر است اما در هر حال کاندوم زنان نسبت به ویروس های ایدز ٬ سیتومگالوویروس و هپاتیت B غیر قابل نفوذ است . شانس جابجایی و لیز خوردن آن کمتر از کاندوم مردانه است (۳% در مقابل ۸-۳%) اما متاسفانه میزان حاملگی با آن بیشتر از کاندوم مردانه است.

منبع:medicalpdf.ir

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

درمان اختلالات جنسی توسط سکس تراپیست

پاسخ سوالات زناشویی‌ را تلفنی دریافت کنید

باغ رستوران باصفا وتوریستی/تنوع غذایی عالی

به همسرت اعتماد نداری؟

تمیز کردن انواع لکه و چربی از شیشه خودرو

لباس های تیره و مشکی رو با چی بشوریم؟

پرستاری از سالمند درمنزل/نازلترین قیمت

چگونه زندگی شاد و آرامی داشته باشم؟

مشاوره و ارزیابی جنسی قبل از ازدواج

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟

سوغات خوشمزه و مقوی نقاط مختلف ایران

کاملا رایگان مشاوره بگیر!

ماندگاری و بور نشدن لباس های تیره

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020



انواع کاندوم زنانه و مردانه و روش استفاده از کاندوم

 

در حال حاضر انواع کاندوم ها وارد بازار شده اند که نوع کاندوم میتواند در میزان میل جنسی شما و همسرتان موثر باشد در این مقاله انواع کاندوم و نحوه استفاده از کاندوم را به شما معرفی می کنیم.انواع کاندوم ها

کاندوم چیست؟

کاندوم به عنوان یک وسیله پیشگیری از بارداری راه عبور عفونت ها را در زمان نزدیکی جنسی مسدود می کند همچنین جزء یکی از روشهای جلوگیری از بارداری است که مانع از رسیدن اسپرم ها به رحم می شود .

 

کاندوم پوشش پلاستیکی نرمی است که قابلیت ارتجاعی زیادی دارد و توسط مرد هنگام نزدیکی استفاده می شود به این صورت که قبل از شروع نزدیکی بر روی آلت تناسلی در حالت نعوض(Erection) کشیده شده و بدین ترتیب از ریخته شدن مایع منی که حاوی اسپرم (سلول های جنسی مرد) است به داخل دستگاه تناسلی زن (واژن و رحم) جلوگیری می کند. اگر اسپرم مرد با تخمک (سلول جنسی زن) ترکیب شود حاملگی رخ می دهد و کاندوم از این امر جلوگیری می کند. انواع مدل های کاندوم  از نظر اندازه، شکل و جنس بسیار زیاد هستند، ولی هنگام خرید کاندوم باید دقت لازم صورت گیرد.

 

آشنایی با انواع کاندوم :

 

انواع کاندوم ها از نظر ضخامت یکسان و یک اندازه نیستند

 

انواع کاندوم دو نوع هستند: کاندوم های مردانه و کاندوم های زنانه. انواع کاندوم ها یکسان و یک اندازه نیستند و از نظر اندازه٬ ضخامت٬ وجود ماده اسپرم کش و یا ماده نرم کننده (لوبریکنت) متفاوت می باشند و برخی از کاندوم ها ماده اسپرم کش ندارند.

 

کاندوم های محتوی ماده اسپرم کش موثرتر از انواع کاندوم بدون اسپرم کش هستند. لوبریکانت هایی که در کاندوم استفاده می شود باید برپایه آب (Water based) باشند نه پایه روغن(Oil based) در غیر این صورت ممکن است به لاتکس کاندوم آسیب بزنند و باعث پارگی کاندوم شوند.

 

انواع کاندوم ها در رنگ ها و طرح های مختلف ساخته و در بسته های کوچک بسته بندی می شود. ۵۰ میلیون مرد در دنیا از انواع کاندوم مردانه استفاده می کنند و بیشترین کشوری که از کاندوم برای جلوگیری از بارداری استفاده می کند ژاپن می باشد. درصد شکست کاندوم اگر درست استفاده شود ۳ درصد است ولی اگر در هنگام استفاده دقت لازم نشود تا ۱۴ درصد نیز ممکن است شکست داشته باشد. اما بطور متوسط میزان شکست انواع کاندوم ۱۰ درصد است.

 

البته باید توجه داشت که در بیشتر روشهای پیشگیری از بارداری میزان شکست در سال اول استفاده بیشتر است.

 

آموزش استفاده از کاندوم :

 

روش صحیح استفاده از انواع کاندوم

 

هر بسته از کاندوم را باید در همان زمانی که قرار است استفاده شود باز نمود و قبل از استفاده باید کاندوم را کنترل کرد که سوراخ و یا پاره نباشد . هنگام مصرف باید دقت نمود کاندوم در اثر تماس با ناخن پاره یا سوراخ نشود .

 

از آنجا که در ترشحات مرد قبل از انزال نیز مقداری اسپرم وجود دارد قبل از آغاز مقاربت باید کاندوم روی آلت تناسلی در حال نعوض کشیده شود و اگر از کاندوم تنها هنگام انزال استفاده شود احتمال حاملگی وجود خواهد داشت .

 

هنگام استفاده از کاندوم باید فضای خالی انتهای ان را جهت تخلیه هوا فشار داد سپس کاندوم را باید به طریقی روی الت تناسلی کشید که این فضای خالی کوچک در انتهای ان باقی بماند تا به هنگام انزال مایع منی در این فضا جمع شده و از ریخته شدن ان به داخل دستگاه تناسلی زن جلوگیری شود. بنابراین نوک ان تا انتها نباید کشیده شود .

 

کاندوم باید تمام طول آلت تناسلی را تا قاعده آن بپوشاند. این کار از نشت مایع منی به داخل دستگاه تناسلی زن جلوگیری می کند. در صورت احساس پارگی یا سوراخ شدگی هنگام نزدیکی بلافاصله باید آلت تناسلی به همراه کاندوم خارج شده و از یک کاندوم جدید استفاده شود.

 

بلافاصله پس از انزال در حالی که الت تناسلی هنوز در حال نعوض است به همراه کاندوم روی ان می بایست از دستگاه تناسلی زن خارج شود. جهت جلوگیری از سر خوردن کاندوم باید در حالی که با دست کاندوم روی الت نگه داشته شده است عمل خروج انجام گیرد.

 

بعد از خارج کردن کاندوم جهت اطمینان از اینکه کاندوم سوراخ نشده است باید درون انرا از آب پر نمود. و در صورت سوراخ یا پاره شدن کاندوم باید از روش اورژانسی پیشگیری از بارداری استفاده نمود .

 

انواع کاندوم ها

حساسیت به لاتکس: جهت افراد حساس٬ کاندومی هیپوآلرژنیک از الاستومر ترموپلاستیک صناعی و نوع دیگری که از پلی اورتان است موجود می باشد که هر دو علیه STD محافظت می کنند. دومی شانس پارگی به مراتب بیشتری نسبت به جنس لاتکس دارد (۴/۸% در مقابل ۲/۳%). انواع کاندوم های ساخته شده از غشاهای طبیعی مثل روده گوساله در مقابل STD محافظ نیستند.

 

نکات مهمی که در هنگام استفاده از انواع کاندوم باید در نظر داشته باشید :

 

روشهای پیشگیری از بارداری با انواع کاندوم

 

* کاندوم ها را دور از حرارت ٬ نور و رطوبت نگهداری نمایید تا لاتکس ان خاصیت خود را از دست ندهد و با نزدیکی پاره نشود.

 

* از هر کاندوم یکبار استفاده کرده و از مصرف مجدد ان خودداری نمایید زیرا در این صورت احتمال حاملگی افزایش می یابد.

 

* قبل از مصرف انواع کاندوم به تاریخ انقضای ان توجه نمایید و از مصرف کاندوم های تاریخ گذشته و یا کاندوم هایی که چسبناک و یا شکننده هستند خودداری نمایید.

 

* پس از استفاده کاندوم مصرف شده رادر یک قطعه کاغذ باطله پیچیده و در کیسه زباله بیندازید.

 

* برای نرم کردن کاندوم از روغن٬ وازلین و یا مواد مشابه استفاده نکنید زیرا این مواد به کاندوم اسیب رسانده و باعث خراب شدن ان می شوند. در این صورت احتمال حاملگی با کاندوم افزایش می یابد.

 

* هر چند این روش پیشگیری از بارداری روش موثری است ولی احتمال حاملگی با ان از قرص بیشتر است.

 

گردآوری : بخش زناشویی بیتوته

منابع:amazing.iriransurprise.ir

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

باغ رستوران باصفا وتوریستی/تنوع غذایی عالی

بالاترین قدرت پاک کنندگی شیشه خودرو

ترک اعتیاد و سم زدایی بدن

رفع‌دعاوی‌ملکی/کوتاهترین زمان،کمترین هزینه

در شرف ازدواج هستید و دچار سردرگمی؟

چگونه زندگی شاد و آرامی داشته باشم؟

مشاوره تلفنی طلاق

بازگشت به زندگی بعد از یک بحران سخت روحی

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟

روغن حیوانی گوسفندی درجه یک کرمانشاه

راه ورسم حفظ وتداوم عشق درزندگی مشترک

مایع مشکین شوی رو ارزان تر از همه جا بخر!!

رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات

ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

صفحه نخست » زناشویی » 👫 مسائل زناشوئی » معرفی انواع کاندوم زنانه و مردانه بهمراه عکس

پیشگیری از بارداری راهی است که زنان و مردان برای جلوگیری از بچه دار شدن استفاده می نمایند. راههای مختلفی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد، بعضی از انواع این راهها نه تنها از بارداری پیشگیری می کنند، بلکه جلوی ابتلا به بیماری های مقاربتی را نیز می گیرند. کاندوم یکی از انواع راههای پیشگیری از بارداری است که نه تنها از بارداری پیشگیری می نماید بلکه می تواند جلوی ابتلای فرد به بیماری های مقاربتی همچون ایدز، هپاتیت، زگیل تناسلی، تبخال تناسلی و … را بگیرد. کاندوم ها در دونوع اصلی کاندوم های زنانه و کاندوم های مردانه موجود هستند..

کاندوم یک پوشش پلاستیکی بسیار نازک است که پس از سخت شدن و ایستادن آلت تناسلی مرد و پیش از ورود به واژن (آلت تناسلی زنانه) روی عضو جنسی مرد کشیده می شود. از این طریق هنگام انزال مرد مایع منی در داخل غلاف کاندوم ریخته شده و مانع ازتماس اسپرم مرد با ترشح های داخل واژن شده و از رسیدن آن به دهانه رحم جلوگیری می کند.

♦ کاندوم تنها وسیله ای است که در صورت استفاده صحیح و همیشگی٬ قادر به پیشگیری از بیماری های آمیزشی و از همه مهمتر ایدز است. ♦  یکی از مطمئن ترین راه های پیشگیری از بارداری ناخواسته در صورت استفاده صحیح و همیشگی است. ♦ کاندوم بر خلاف بعضی از راه های پیشگیری از بارداری دارای هیچگونه عوارض جانبی نمی باشد. ♦ کاندوم ها درشکل ها، رنگ ها، طعم و بو، بافت ها و اندازه هایی متنوع ارایه می شوند که می توانند لذت در نزدیکی را افزایش دهند. ♦ کاندوم را می توان به راحتی از داروخانه ها، سوپر مارکت ها و مغازه ها تهیه کرد و مانند دیگر راه های پیشگیری نیازی به نسخه پزشک ندارد. ♦ کاندوم مشکلات موجود در نزدیکی مانند زود ارضایی را کاهش می دهند. ♦ استفاده از آن بسیار ساده است. تنها با کمی تمرین در مورد نحوه استفاده صحیح از آن شما قادر خواهید بود از لذت ارتباط جنسی با اطمینان خاطر کامل بهره ببرید.انواع کاندوم ها

♦ کاندوم را تنها در موقع نزدیکی باید استفاده کرد. بر خلاف دیگر راه های پیشگیری که شما بایستی زمان مصرف و نوع استفاده از آن ها را مد نظر داشته باشید.

 

 

کاندوم ها در همه اشکال، اندازه ها و مواد ساخته می شود. در ادامه چندین مشخصه خاص هنگام خرید کاندوم ذکر می شود: ♦ اندازه : اندازه استاندارد، تقریبا برای بیشتر مردان مناسب است. کاندوم ها در سایزهای بزرگتر و کوچک تر نیز موجود هستند. ♦ شکل : بعضی از کاندوم ها هستند که چیزی پستانک مانند در بالای خود داشته که برای نگه داری مایعات در آن استفاده می شود. سایر کاندوم ها تهی گردشده دارند. ♦ ضخامت : کاندوم های بسیار محکم موجود می باشند. این کاندوم ها محکم تر بوده و برای افرادیکه مشکل پاره شدن کاندوم دارند، مناسب هستند. کاندوم های بسیار باریک نیز موجود هستند، اما بدلیل احتمال پارگی توصیه نمی شوند. ♦ کاندوم های روغنی : این کاندوم ها روغن کاری شده و عموما روغن ها حاوی موادی برای کشتن اسپرم می باشد. ♦ کاندوم های طعم دار : این کاندوم ها برای رابطه جنسی دهانی بوده و روغن کاری شده نیستند. ♦ کاندوم های رنگی : کاندوم های مردانه در رنگ های مختلفی موجود هستند، این کاندوم ها تفاوتی باهم نداشته و رنگ آنها باعث بهتر و یا بد تبودن آنها نمی شود.

 

 

 

♦ از استفاده همزمان مواد چرب کننده، روغن، مواد ضد عفونی کننده پزشکی (لوسیون) و مواد دیگر مانند وازلین برای چرب تر کردن کاندوم خودداری کنید. این مواد می توانند کاندوم را سوراخ و یا پاره کنند. تنها از ژل ها یا کرم های مخصوص (که محلول در آب هستند) و یا اسپرم کش های مکمل مخصوص که در داروخانه ها قابل دسترسی است استفاده کنید. ♦ بسته حاوی کاندوم را بدقت و به آرامی باز نمایید و به هیچ وجه از قیچی و اجسام نوک تیز استفاده نکنید. ♦ کاندوم را در حالت سخت شدن آلت تناسلی مردانه و قبل از انجام نزدیکی استفاده نمایید، زیرا ممکن است در ترشحات مرد قبل از انزال نیز ویروس و یا اسپرم وجود داشته باشد. کاندوم باید تمام طول آلت تا قاعده را بپوشاند. ♦ در هر بار نزدیکی از یک کاندوم جدید استفاده شود. ♦ از هر کاندوم فقط یک بار استفاده کنید. ♦ قبل از استفاده از کاندوم به تاریخ انقضاء آن توجه کنید. ♦ از مصرف کاندوم های تاریخ گذشته، چسبناک و شکننده بدلیل افزایش احتمال پارگی اجتناب نمایید. ♦ کاندوم ها را از حرارت، نور، فشار و رطوبت دایمی دور نگاه دارید زیرا احتمال سوراخ شدن و پارگی در آن افزایش می یابد و نمی توان به آن اطمینان کرد .

♦  داخل کاندوم را با یک یا دو قطره مایع مرطوب کننده آغشته کنید.

♦ کاندوم را به آلت نعوظ (سفت شده) بپوشانید.

♦ حدود یک سانتی متر از فضا را در نوک آلت برای جمع شدن منی خالی بگذارید.

♦ سعی کنید در حین پوشاندن کاندوم حباب های هوا را از کیسه کاندوم خارج کنید.

♦ خارج کاندوم پوشانده شده را با یک قطره مایع مرطوب کننده آغشته کنید.

♦ بعد از پایان انزال و قبل از اتمام نعوظ باید کاندوم خارج گردد . بعد از خارج کردن کاندوم باید آلت را بشویید.

 

 

♦ انقضای تاریخ کاندوم :  برروی کاندوم های مردانه جدید تاریخی وجودداشته که بعد از گذشتن از آن تاریخ نباید از آن استفاده نمود.

♦ نگهداری نامناسب : گرما باعث آسیب دیدن کاندوم های لاتکسی می شود، پس آنها را در مکان های گرم همچون کیف پول و یا داشبورد ماشین نباید نگه داشت.

♦ کاندوم نامناسب : کاندومی که بسیار کوچک بوده ممکن است پاره شوند، از انواع بزرگتر استفاده نمایید.

♦ روغنکاری نامناسب : درصورتیکه روان کننده های چربی پایه همچون وازلین، روغن بچه و … استفاده شود، امکان پارگی کاندوم مردانه وجود دارد

 

 

 

کاندوم های زنانه بصورت لوله ای پلاستیکی،نازک و قابل انعطاف ساخته شده اند که خانمها می توانند آنها را در داخل مهبل خود قرار دهند . یک حلقه نرم در انتهای بسته لوله به روی دهانه رحم قرار می گیرد تا در هنگام مقاربت ، کاندوم را در داخل مهبل نگهدارد . حلقه دیگری در انتهای باز لوله قرار دارد و تا حدودی بر روی لبهای مهبل را می پوشاند و بدین طریق از ورود مایعات بدن (منی) مرد به داخل مهبل جلوگیری می شود . کاندومهای زنانه ۷۹ تا ۹۵ درصد درجلوگیری از بارداری موثر می باشند .

 

 

 

♦ از انتقال بیماریهای عفونی مقاربتی مثل ایدز جلوگیری می کند.

♦ از آسیب رسیدن به مهبل در هنگام مقاربت جلوگیری می کند.

♦ استفاده از کاندوم زنانه باعث کاهش تحریک آلت تناسلی مرد نمی شود.

♦  می توان آن را بدون نیاز به نسخه پزشک تهیه نمود.

♦ از آنجایی که این کاندومها فاقد لاتکس می باشند، می توان برای افرادی که به لاتکس حساسیت یا آلرژی دارند استفاده نمود.انواع کاندوم ها

♦ می توان آن را با موادچرب کننده ، نرم و لغزنده ساخت.

♦ استفاده از کاندوم زنانه در ایجاد حاملگی های بعدی مشکل ایجاد نمی کند.

 

 

♦ کاندوم های زنانه را می توان تا هشت ساعت قبل از مقاربت در داخل مهبل نصب نمود.در ابتدا ممکن است استفاده از این کاندوم ها برای خانمها ناراحت کننده باشد اما استفاده از این ها آسان بوده و کم کم به آن عادت خواهند نمود.

♦ خانمها می توانند این کاندوم ها را به روشهای مختلفی در داخل مهبل خود قرار دهند. شما می توانید در حالیکه ایستاده اید ویک پایتان را بر روی یک صندلی قرار داده اید ، یا در حالیکه نشسته اید و پاهایتان را از یکدیگر باز نموده اید و حتی در حالت خوابیده نیز این کاندومها را در داخل مهبلتان قرار دهید .

♦ برای قرار دادن کاندوم در داخل مهبل،حلقه ای که در انتهای بسته  قرار دارد را فشار دهید.با استفاده از یک دست، لبهای خارجی مهبل را باز نمایید و کاندوم را به داخل مهبل فرو نمایید .

♦ حلقه داخلی کاندوم باید بر روی دهانه رحم قرار گیرد . بعد از نصب آن در داخل مهبل ، مطمئن شوید که کاندوم در داخل مهبل پیچ نخورده است .

♦ حدود دو سانتیمتر از انتهای باز کاندوم ، درخارج مهبل ( دربیرون از بدن) قرار میگیرد.

♦ حلقه بیرونی کاندوم را باید در هنگام مقاربت، درجای خود نگهداشت، اما این کار ممکن است باعث افزایش تحریک زنانه شود. بعداز تمام شدن مقاربت، حلقه بیرونی را فشار داده و آن را بپیچانید تا تمام مایعاتی (منی) که در داخل آن قرار دارد تبه بیرون نریزد. سپس به آرامی آن را از داخل مهبل بیرون بکشید و آن را به دور بیندازید.

 

گرد آوری:گروه خانواده مجله تصویر زندگی

 

نام:

کاندوم (به انگلیسی: Condom)، پوششی کشسان است که به عنوان یک مانع فیزیکی، از تماس مستقیم آلت تناسلی مرد با اندام شریک جنسی او و ورود اسپرم به دستگاه تناسلی زن، جلوگیری می‌کند. این وسیله برای پیش‌گیری از بارداری، جلوگیری از انتقال میکرو ارگانیسم‌های بیماری‌زا و انتقال بیماری‌های آمیزشی به کار می‌رود. سطح برخی کاندوم‌ها برای بالا بردن اطمینان در جلوگیری از بارداری، از مایع اسپرم‌کُش پوشیده شده‌است. این پوشش در زمان روابط جنسی وارد مقعد یا واژن شریک جنسی می‌شود. جنس این لایه از لاتکس است.

قدیمی‌ترین اشاره به کاندوم مربوط هزار سال قبل از میلاد مسیح است و اشاره به کاغذهایی ابریشمی دارند که روغن اندود شده‌اند. در تصاویر به جا مانده از تمدن مصری‌ها هم نوعی از حفاظ در نوک آلت مردان مشاهده شده‌است. نقاشی‌های روی غارها نیز با حدس و گمان به استفاده از کاندوم اشاره دارد. تاریخچه کاندوم در اروپا از قرن شانزدهم میلادی آغاز می‌شود. در سال ۱۵۴۰ که بیماری آمیزشی سفلیس همه گیر شده بود، پزشکی ایتالیایی به نام گابریل فالوپیو، کاشف لوله‌های رحم یا لوله‌های فالوپ، دربارهٔ سفلیس نوشت و استفاده از کیسه چندلایه پارچه‌ای خیسانده شده در محلولی از نمک یا گیاهان دارویی را برای مردان علاقه‌مند به آمیزش جنسی توصیه کرد. بعدها در دوره رنسانس ساخت کاندوم از روده و مثانه حیوانات متداول شد اما این کاندوم‌ها گران بودند و دسترسی به آن‌ها مشکل بود و در نتیجه اغلب هر کاندوم چندین بار استفاده می‌شد.
هنگامی که چارلز گودیر در سال ۱۸۴۴ فرایند ولکانیزاسیون لاستیک یا افزودن گوگرد و سایر مواد شیمیایی به لاستیک را ابداع کرد و اعلام کرد که این فرایند آن را انعطاف‌پذیرتر می‌کند، ناخواسته باعث آغاز عصر کاملاً جدیدی در پیش‌گیری از بارداری با ساخت کاندوم‌های لاستیکی شد. کاندوم‌های لاستیکی قابلیت کش‌آمدن داشتند و مانند کاندوم‌های روده گوسفند به سادگی پاره نمی‌شدند. با این حال کاندوم‌های لاستیکی هنوز بسیار ضخیم بودند، و مشکل استفاده چندباره به جای خود باقی بود.

اختراع لاتکس در دهه ۱۹۲۰ تحول جدیدی در استفاده از کاندوم را به وجود آورد. کاندوم‌های لاتکس مستحکم‌تر و نازک‌تر از کاندوم‌های لاستیکی بودند و تاریخ انقضای ۵ ساله (در مقایسه با سه ماه برای کاندوم لاستیکی) داشتند و مهمتر این که با توجه به ارزان بودن‌شان یک‌بارمصرف بودند. استفاده از کاندوم با به بازار آمدن قرص‌های پیش‌گیری از بارداری در دهه ۱۹۶۰ کاهش یافت، اما در دهه ۱۹۸۰ با ظهور بیماری ایدز دوباره فروش کاندوم بالا رفت.

باتوجه به این که لاتکس باید به صورت تازه استفاده شود بیشتر کارخانه‌های آن در مالزی، تایلند یا دیگر کشورهای استوایی که دارای دسترسی مستقیم به لاتکس هستند تأسیس می‌گردند.[۱]

کاندوم‌ها دارای دو دستهٔ اصلی «زنانه» و «مردانه» هستند.
انواع کاندوم ها

کاندوم مردانه پوششی است که روی آلت راست شدهٔ مرد کشیده می‌شود. کاندوم در صورت استفادهٔ درست می‌تواند تا ۸۶–۹۵ درصد از بارداری ناخواسته و انتقال ایدز و هپاتیت سی[۲] و دیگر بیماری‌های آمیزشی جلوگیری کند. کاندوم مردانه در درمان انزال زودرس مردان نیز کاربرد دارد و برای بهبود توان نعوظ در مردان پیر یا کم‌توان نیز به کار می‌رود [نیازمند منبع]. برای جلوگیری از شیوع بیماری‌هایی مانند HIV نقش مؤثری دارد.

کاندوم زنانه را طرف مؤنث رابطه داخل واژن خود قرار می‌دهد. در صورت استفاده صحیح، پزشکان این کاندوم را یک وسیله مناسب و کاملاً مؤثر در پیش‌گیری از بارداری و ابتلا به بیماری‌های مقاربتی می‌شناسند و توصیه می‌کنند. کاندوم زنانه (FEMIDOMS) بلندتر از کاندوم مردانه بوده و دارا دو حلقه می‌باشد. قیمت آن از کاندوم مردانه گرانتر و استفاده از آن نیز دشوارتر است. کارایی کاندوم‌های زنانه ۷۵ درصد است و برای زنانی مناسب است که نمی‌توانند شریک جنسی خود را متقاعد به پوشیدن کاندوم مردانه بکنند. هرگز نباید کاندوم زنانه و مردانه را هم‌زمان استفاده کرد، زیرا احتمال پارگی کاندوم و انتقال ترشحات بالا می‌رود.[۳]

برای جلوگیری از انتقال ویروس‌هایی مانند اچ‌آی‌وی، هپاتیت نوع ب و ث جنس کاندوم باید لاتکس یا پلی‌یورتان باشد.

متخصصان عرصه سلامت استفاده از کاندوم در روابط جنسی را به شدت توصیه می‌کنند تا از یک طرف جلوی بارداری‌های ناخواسته گرفته شود و هم از سوی دیگر، احتمال انتقال بیماری‌های مقاربتی از جمله اچ آی وی از بین برود.

به نقل از سایت «upi»، محققان در دانشگاه A&M تگزاس در حال ساخت نوعی کاندوم هستند که از جنس لاتکس مرسوم نیست و گفته می‌شود در صورت پاره شدن کاندوم، قادر به کشتن ویروس‌هایی مثل اچ آی وی است.
جنس این کاندوم از هیدروژل (نوعی از «الاستومر»، پلیمری با قابلیت ارتجاعی) است و آنتی‌اکسیدان‌هایی که از گیاهان به دست آمده و ویژگی ضد اچ آی وی دارند، به آن اضافه شده‌است.
سازندگان معتقدند این محصول حتی قادر به بالا بردن لذت جنسی است و به این ترتیب مردم به استفاده از آن تشویق می‌شوند. آن‌ها می‌گویند در صورت نهایی شدن این محصول، انقلابی در پیشگیری از اچ آی وی رخ خواهد داد. این کاندوم احتمالاً تا ۶ ماه دیگر به مرحله آزمایش می‌رسد.[۴]

نوعی دیگر از کاندوم وجود دارد که به کاندوم خاردار معروف است.

این کاندوم‌ها معمولاً مورد استقبال زوجینی می‌گردد که قصد رسیدن به اوج لذت در مقاربت را دارند.

همچنین آقایان و خانم‌هایی که در مقاربت‌های خود می‌خواهند یک رابطه خشن را تجربه نمایند به سراغ این نوع کاندوم‌ها می‌آیند.

علاوه بر موارد بالا دسته ای دیگر که استفاده از این محصول به آن‌ها توصیه می‌گردد آقایانی هستند که احساس می‌کنند دهانه واژن کمی عریض است و مورد تحریک واقع نمی‌شود.

همچنین برخی از زوج ها به دلایلی که بیشتر فیزیولوژیکی است و مربوط به ساختار بدن آن ها می شود، نمی توانند به لذت کافی و ارگاسم در رابطه ی خود با همسر برسند. این اختلال در زنان بسیار بیشتر از مردان است. کاندوم خاردار به کمک این افراد می آید. برآمدگی های موجود در سطح این کاندوم، می توانند نقاط حساس تناسلی مانند کلیتوریس، دیواره واژن و نقطه G را مورد تحریک بیشتری قرار داده و اعصاب بیشتری را تحریک کنند. تحریک بیشتر اعصاب این نواحی می تواند، لذت جنسی لازم را برای این گروه از زوج ها ایجاد کند.

پر مصرف‌ترین و پرفروشترین نوع کاندوم است. لاتکس غالباً از درختانی در مناطق استوایی به دست می‌آید و در واقع ذرات بسیار ریز پلیمر در یک محلول آبی ست.

افرادی که به لاتکس حساسیت دارند معمولاً از این کاندوم استفاده می‌کنند.

این کاندوم معمولاً توسط افرادی استفاده می‌گردد که به لاتکس حساسیت دارند و همچنین می‌خواهند در رابطه جنسی بیشترین لذت را داشته باشند.

دقت کنید که این کاندوم‌ها تنها در پیشگیری از بارداری مؤثر هستند و به دلیل منافذ ریز تأثیری در پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی ندارند.

این نوع کاندوم معمولاً دارای اثربخشی بالاتری در جلوگیری از بارداری هستند.

این کاندوم‌ها در مواردی که درست استفاده شوند تا ۹۵ درصد امکان موفقیت دارند معمولاً به دلیل دشواری در استفاده کمتر استفاده می‌شوند.

کاندوم‌های روان‌ساز شده معمولاً در مواردی که خشکی واژن وجود دارد استفاده می‌گردد.

کاندوم‌های خیلی نازک عموماً برای افزایش لذت جنسی کارایی دارند اما به دلیل آسیب‌پذیری دارای اثربخشی پایین‌تری نسبت به سایر کاندوم‌ها هستند. پارگی در این کاندوم‌ها معمولاً بسیار بالا است.

اثربخشی این کاندوم‌ها مانند کاندوم لاتکس است تنها تفاوت در نوع بسته‌بندی آن و تنوع آن است.

کاندوم‌های طعم دار نیز مانند کاندوم‌های لاتکس هستند و تنها تفاوت آن‌ها در طعم‌های افزوده شده به آن‌ها است. برای جلوگیری بو بد استفاده می‌شود

استفاده از کاندوم مردانه باید پیش از شروع نزدیکی آغاز شود زیرا ترشحاتی که مردان پیش از انزال کامل دارند، ممکن است حاوی ویروس‌هایی نظیر اچ‌آی‌وی باشد و باعث سرایت بیماری گردد؛ همچنین در مواردی که بیم بیماری نیست برای کاهش احتمال بارداری ناخواسته باید از تماس با این ترشحات جلوگیری کرد چون احتمال وجود اسپرم در آن‌ها صفر نیست.

کاندوم را باید بر روی آلت در حال نعوظ (راست شده) کشید و از آن طوری استفاده کرد که فضای خالی کوچکی در انتهای آن باقی بماند تا در زمان انزال مایع منی در آن جمع شود. کاندوم باید تمامی طول آلت مردانه را تا ته بپوشاند. بلافاصله پس از انزال، در حالی که آلت هنوز در حالت نعوظ قرار دارد، باید نزدیکی را خاتمه داد و کاندوم مردانه را درآورد. خروج بایستی با گرفتن لبه کاندوم صورت گیرد تا از سر خوردن کاندوم و نشت منی جلوگیری شود.

هر کاندوم مردانه را باید تنها یک بار استفاده کرد و پس از مصرف از بین برد. در زمان استفاده باید دقت کرد که کاندوم سوراخ نباشد یا در اثر تماس با ناخن یا اجسام دیگر پاره نشود. هم‌چنین قبل از استفاده از کاندوم باید به تاریخ پایان مصرف آن توجه کرد و از استفاده از کاندوم‌های شکننده و چسبناک که احتمال پاره شدن دارند خودداری کرد. باید آن را از حرارت، نور و رطوبت دور نگه داشت زیرا این عوامل احتمال پارگی یا سوراخ شدن آن را افزایش می‌دهد.

در صورت پاره شدن کاندوم مردانه در حین مقاربت، باید مقاربت را بلافاصله متوقف کرده و از کاندوم جدیدی استفاده نمود. هم‌چنین ممکن است استفاده از روش‌های دیگر پیش‌گیری از بارداری در این موارد ضروری باشد [نیازمند منبع].

کاندوم مردانه نباید با مواد چرب (مانند وازلین) آغشته شود چون این مواد باعث صدمه به آن و از بین رفتن خاصیت پیش‌گیری کاندوم می‌شوند. برای لیز کردن کاندوم می‌توان از ژل‌های روان‌کننده (لوبریکانت) مبتنی بر آب که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند استفاده کرد.

کاندوم یک وسیلهٔ بهداشتی به‌شمار می‌رود و گزیدن کاندوم مناسب و استاندارد با سلامتی جنسی کوتاه مدت و دراز مدت شرکای جنسی ارتباط مستقیم دارد. بنا بر توصیه‌های اف‌دی‌ای، در هنگام خرید باید به موارد زیر توجه کرد:[۵]

نکات دیگری که می‌تواند در شناسایی برند کاندوم کمک کنند:

کاندوم‌های مورد تأیید FDA (وزارت بهداشت آمریکا) در تنها سایت رسمی این نهاد، FDA (بخش تجهیزات پزشکی) لیست شده‌اند؛ بنابراین صرف اینکه سازنده کاندوم نشان FDA را بر روی محصولش درج کند نشان دهندهٔ تأیید توسط اف‌دی‌ای نیست.

در بسیاری کشورها کاندوم علاوه بر این که از طریق داروخانه قابل تهیه‌است، از طریق مراکز بهداشتی نیز به رایگان قابل تهیه می‌باشد. در ایران، کاندوم مردانه را می‌توان از خانه‌های بهداشت روستایی، مراکز بهداشتی–درمانی روستایی و شهری، درمانگاههای دولتی و کلینیک‌های مشاوره بیماری‌های رفتاری به صورت رایگان دریافت کرد.[۷] همچنین تمام داروخانه‌ها در ایران موظفند بدون پرس و جو کاندوم را به هر خریدار، صرف نظر از سن و جنس بفروشند.
همچنین امکان تهیه کاندوم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم فراهم شده‌است[نیازمند منبع].

در آذر ماه ۹۱ با تصویب دولت وقت، ثبت سفارش واردات کاندوم به عنوان یکی از کالاهای «غیرضروری و لوکس» به کشور ایران ممنوع شد. به گمان برخی هدف این قانون پیشبرد سیاست افزایش جمعیت در کشور و کمک به تولید ملی است. طبق آمار سالانه بیش از ۷۰ میلیون کاندوم در داخل کشور تولید می‌شود. این رقم، سه چهارم نیاز مردم ایران به این کالا را تأمین می‌کند.[۸]

مارک‌های کاندوم مختلفی در ایران وجود دارد. به علت شرایط فرهنگی و قانونی در ایران، تبلیغ کاندوم در این کشور آسان نیست.

در زیر فهرستی از انواع رایج کاندوم‌های مردانه در ایران به ترتیب الفبا، آمده‌است (فهرست ممکن است کامل نباشد).

به علت نگرانی از گسترش بیماری‌های آمیزشی، روسپی‌خانه‌ها و روسپی‌ها از مصرف‌کنندگان اصلی کاندوم هستند. در کشور چین در شهرهایی که میزان تن‌فروشی بالا است، دستگاه‌های خودکار فروش کاندوم در خیابان‌ها برای افراد با رفتارهای پرخطر در اختیارشان قرار داده شده‌است.[۹]

در کشور کامبوج نیز پس از آغاز برنامهٔ گسترش استفاده از کاندوم، نرخ حاملان ویروس اچ آی وی از ۳٫۷ در صد به ۰٫۹ کاهش یافت. اگرچه این برنامه‌ها، به تلاش‌های دولت برای برخورد خشونت‌آمیز با تن‌فروشی ضربه زد.[۱۰]

با این وجود برخی از مشتریان روسپی‌ها، از کاربرد کاندوم خودداری می‌کنند برای نمونه، در آفریقای جنوبی ۴۷٪ درصد کامیون دارانی که با فاحشه‌ها رابطهٔ جنسی دارند، همیشه از کاندوم استفاده نمی‌کنند. ۱۳٪ هرگز از آن استفاده نمی‌کنند و ۶۶٪ این افراد نیز اعلام کرده‌اند که نشانه‌های بیماری‌های آمیزشی را در بدن خود مشاهده کرده‌اند.[۱۱]
انواع کاندوم ها

در کشورهایی همچون نیوزلند، جریمه‌هایی تا دو هزار دلار برای افرادی که از کاندوم در ارتباط جنسی خود با روسپیان استفاده نکنند در نظر گرفته شده‌است.[۱۲]

در سال ۱۸۸۲، مهاجر آلمانی ژولیوس اشمیت (Julius Schmidt) یکی از بزرگترین و با دوام‌ترین کسب و کارهای کاندوم.Julius Schmid, Inc را در نیویورک سیتی تأسیس کرد (او حرف “t” را از نامش حذف کرد تا کمتر یهودی به نظر برسد). خط‌های کاندوم تولید شده به وسیله Schmid شامل Shieks و Ramses می‌شد.
در ۱۹۳۲، شرکت لاستیک لندن (که قبلاً کسب و کاری عمده فروشی بود که کاندوم‌های آلمانی را وارد می‌کرد) شروع به تولید کاندوم‌های لاتکس، تحت برند Durex نمود. در ۱۹۶۲ شرکت Schmid توسط شرکت لاستیک لندن خریداری شد. در ۱۹۸۷، شرکت لاستیک لندن شروع به تصاحب سایر تولیدکنندگان کاندوم نمود، و در طی چند سال به یک شرکت بین‌المللی تبدیل شد. در سال‌های پایانی دهه ۱۹۹۰، شرکت لاستیک لندن (در آن زمان London International Limited) تمام برندهای Schmid در برند اروپایی خود، Durex ادغام کرد. اندکی بعد،London International توسط Seton Scholl Healthcare (تولیدکننده محصولات مراقبت از پای Dr. Scholl) خریداری شد و Seton Scholl Limited را تشکیل داد.

در ۱۹۳۴ شرکت لاستیک Kokusia در ژاپن تأسیس شد. این شرکت در حال حاضر با عنوان شرکت تولید کاندوم اوکاموتو در دنیا شناخته شده‌است و کاندوم کراون (Crown) را که ۹ سال پیاپی توسط مؤسسه کاندوم دپات (condomdepot) در فلوریدای آمریکا به عنوان برترین کاندوم دنیا شناخته شده‌است را تولید می‌کند.[۱۳] سایت رسمی
شرکت لاستیک Youngs، تأسیس شده توسط Merle Youngs در اواخر قرن نوزدهم در آمریکا، خط Trojan کاندوم‌ها را معرفی کرد. در ۱۹۸۵، شرکت لاستیک Youngs به Carter-Wallace فروخته شد. نام Trojan دوباره در سال ۲۰۰۰ هنگامی که Carter-Wallace به Church and Dwight فروخته شد دست به دست گردید.

در ۱۹۷۰ Tim Black و Philip Harvey انجمن برنامه‌ریزی جمعیت (امروزه به عنوان Adam & Eve شناخته می‌شود) را بنا کردند. انجمن برنامه‌ریزی جمعیت یک کسب و کار سفارش پستی بود که کاندوم‌ها را، با وجود قوانین ایالات متحده ضد فرستادن محصولات ضدبارداری از طریق پست به دانشجویان می‌فروخت. بلک و هاروی از سود شرکت خود برای ایجاد یک سازمان غیرانتفاعی با نام Population Services International[۱۴] استفاده کردند.[۱۵]

در سال ۱۹۷۵، PSI در کنیا و بنگلادش مشغول به فروش کاندوم بود، و امروزه در بیش از شصت کشور مشغول به کار است.[۱۶] در اواخر دهه ۱۹۷۰ هاروی موقعیت خود را به عنوان مدیر PSI رها کرد،[۱۷] اما در اواخر دهه ۱۹۸۰ دوباره یک شرکت غیرانتفاعی را با نام DKT International تأسیس نمود. DKT International که به نام D.K. Tyagi (از رهبران برنامه‌های تنظیم خانواده در هندوستان) نامگذاری شده‌است، سالانه میلیون‌ها کاندوم را با نرخ‌های تخفیف در کشورهای در حال توسعه در تمام دنیا به فروش می‌رساند. DKT می‌خواهد با فروش کاندوم‌ها به جای بخشیدن آن‌ها، در خریداران خود شناخت ارزش استفاده از این ابزار را پیاده کند. یکی از قابل توجه‌ترین برنامه‌های DKT کار آن در اتیوپی است، که در آن سربازان موظفند هربار که پایگاه را ترک می‌کنند باخود کاندوم حمل نمایند. باور بر این است که نرخ ابتلا به HIV در ارتش اتیوپی، حدود ۵٪، کمترین در بین ارتش‌های آفریقایی است.[۱۸][۱۹]

* Commons

جستجو در سایت


قبل از خرید کاندوم باید
با انواع کاندوم آشنا شوید تا متناسب با عملکرد آن و نیاز خودتان خرید کنید ،
کاندوم علاوه بر آنکه بر اساس جنسیت زن و مرد متفاوت است از نظر نوع شکل و حالت نیز
متفاوت است به عبارتی کاندوم انواع مختلفی دارد که درا ین مطلب با آن آشنا می شویم

انواع کاندوم

کاندوم ها از سایز، شکل، طعم، رنگ
و مواد گوناگونی ساخته شده اند. بنابراین حق انتخاب دارید و میتونید مناسب ترین
کاندوم را انتخاب کنید . در صورتیکه سایز آلت جنسی شما بزرگ است میتونید از سایز
بزرگ کاندوم استفاده کنید و یا اگر کاندومی میخواهید که رضایت جنسی شما را کاهش
ندهد و حتی دوست دارید وجودش رو در زمان آمیزش جنسی حس نکنید می‌تونید از کاندوم
های فوق العاده نازک استفاده کنید که از کاندوم های استاندارد نازک تر هستند. اما
احتمال پارگی و انتقال اسپرم یا بیماری‌های جنسی در این نوع کاندوم‌ها بیشتر است.انواع کاندوم ها


کاندوم های شیاردار و خاردار نیز
انواع مختلفی دارند و شما میتونید انواع مختلف آن را امتحان کنید تا مطلوب ترین و
رضایت بخش ترین آن را بیابید . با انتخاب مناسب ترین نوع کاندوم میتونید رضایت جنسی
تون رو افزایش دهید و ارگاسمی رضایت بخش را نیز تجربه کنید. 


برای انواع مختلف آمیزش جنسی،
خصوصأ رابطه جنسی دهانی میتونید از کاندوم های طعم دار استفاده کنید. میتونید از
میان طیف گسترده ای از طعم های مختلف کاندوم های طعم دار مانند: موز، توت فرنگی،
پرتقال و سیب مناسب ترین را انتخاب کنید و روشی ایده آل برای به ارگاسم رسیدن را
تجربه کنید. 


اگر مشکل زود انزالی داشته باشید
می تونید از کاندوم های تاخیری برای درمان انزال زودرس استفاده کنید ولی اگر این
مشکل را نداشته باشید، در صورت استفاده از کاندوم های تاخیری شاید آن طوری که دوست
داشته‌اید به رضایت جنسی دست پیدا نکنید.


کاندوم‌های طبیعی را از جنسهای
مختلف می سازند که شایعترین آنها لاتکس طبیعی و پلاستیک است. امروزه اکثر کاندومها
از لاتکس طبیعی درست شده اند. این نوع کاندومها موثرترین روش در جلوگیری از ابتلا
به بیماریهای آمیزشی هستند. کاندومهای از جنس لاتکس طبیعی تا ۸۰۰ درصد اندازه خود
قابل کشش هستند.

این کاندومها از نظر وجود سوراخ
با جریان برق تست می شوند. امروزه تمامی کارخانجات سازنده کاندوم باید از
استاندارد۴۰۴۷ ISO پیروی کنند. با اینکه کاندومهای از جنس لاتکس آنها را پر مصرف
ترین کاندوم کرده است ولی آنها یک عده عیوبی هم دارند.

عیوب کاندوم های لاتکس:

– اگر این کاندوم‌ها با مرطوب
کننده های روغنی مثل لوسیون دست و صورت و وازلین استفاده شوند دچار آسیب می شوند.
تماس با مواد روغنی سبب پاره شدن این کاندومها می شود.

– تعدادی از افراد به لاتکس
حساسیت دارند و نمی توانند از آن استفاده کنند. در سال ۲۰۰۹ کاندومی از جنس وایتکس
(Vytex) ساخته شد که در آن ۹۰ درصد پروتئینهائی که در لاتکس طبیعی سبب حساسیت می
شدند، حذف شده اند. یک نوع کاندوم عاری از مواد حساسیت ساخته شده است که جنس آن از
لاتکس صناعی است که پلی ایزوپرن نامیده می شود.

• حتما باید این مساله را بررسی
کنید که آیا همسر شما به لاتکس حساسیت نداشته باشد . واژن بعضی از خانم ها و آلت
تناسلی بعضی آقایون به لاتکس حساسیت دارد و در این موارد باید از کاندوم های پلی
اورتان استفاده کرد . 


کاندومهای پلی یورتان ضخامت خیلی
اندک دارند و فوق العاده نازک هستند. ضخامت آنها از چهار تا هفت صدم میلی متر
متفاوت است.

مزایای کاندوم‌های پلی
یورتان:

– حرارات را خیلی بهتر از
کاندومهای از جنس لاتکس منتقل می کنند.

– در مقابل حرارت و اشعه ماوراء
بنفش حساسیت کمتری دارند بنابراین نگهداری آنها ساده تر است.

– کاندومهای پلی یورتان با مواد
مرطوب کننده حاوی روغن قابل استفاده هستند.

– خیلی کمتر از لاتکس حساسیت زا
می باشند.

– فاقد بو هستند.

عیوب کاندوم‌های پلی
یورتان:

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)
مصرف کاندومهای پلی یورتان را برای جلوگیری از حاملگی و بیماریهای آمیزشی مورد
تائید قرار داده است. اما این کاندومها دارای عیوب زیر نیز می باشند:

– کاندومهای پلی یورتان بخوبی کش
نمی آیند بنابراین بیشتر مستعد پاره شدن می باشند.

– زود شکل خود را از دست می دهند.

– گرانتر هستند.

کاندومهای پلی ایزوپرن

کاندومهای صناعی پلی ایزوپرن یک
نوع لاتکس صناعی می باشند و در ضمن اینکه خیلی گرانتر هستند ولی همان مزایای
کاندومهای لاتکس طبیعی را دارا می باشند. این کاندومها نیز حرارت را خیلی خوب هدایت
می کنند ولی برخلاف کاندومهای پلی یورتان قابل استفاده با مواد مرطوب کننده روغنی
نیستند.


این نوع کاندوم گردن رحم را کاملا
می پوشاند و در بیرون تا اندازه ای لبهای دستگاه تناسلی را نیز پوشش می دهد. این
نوع کاندوم از ورود اسپرم به رحم جلوگیری می کند. پس از هر بار رابطه جنسی کاندوم
باید دورانداخته شود و در صورت لزوم از کاندوم جدید استفاده شود. کاندوم زنانه ۷۵
درصد از حاملگی جلوگیری می کند ولی میزان جلوگیری از بیماریهای آمیزشی به همان
اندازه کاندوم‌های مردانه نیست. هرگز نباید کاندوم زنانه همراه با کاندوم مردانه
استفاده شود.

این مطلب را بخوانید :

آموزش و مزایای استفاده از کاندوم زنانه

 

سایز کاندوم

برخلاف باور اکثر ما، کاندوم‌ها
تک سایز یا اصطلاحا free-size نیستند! برای اینکه آمیزش راحتی داشته باشید، باید از
کاندوم‌های مناسب خود استفاده کنید. دلیل اصلی اینکه تصور می‌کنیم هر کاندومی برای
ما مناسب است، ماهیت کشسان یا اصطلاحاً استرچ آنها است. اما الزاماً چون کشسان
هستند برای هر فردی مناسب نیستند. احتمال پاره شدن کاندوم‌ هایی که برای شما کوچکند
بسیار زیاد است زیرا بیش از حد تحمل خود کش می‌آیند.

در طرف مقابل اگر کاندوم برای شما
بزرگ باشد، احتمال لیز خوردن و افتادن آن حین آمیزش بدون اینکه متوجه شوید وجود
دارد. هر کدام از این حالات ممکن است شما را در معرض بیماری ها و عفونت‌های جنسی و
یا بارداری ناخواسته قرار دهد. ما توصیه می‌کنیم همیشه از یک کاندوم سایز معمولی
شروع کنید و حسب تجربه در صورت نیاز به سایزهای دیگر فکر کنید.انواع کاندوم ها

نوع کاندوم

زمانی که می‌پرسید چه نوع کاندومی
مناسب‌تر است ‌و چه نوعی را باید بخرم؟ باید بگوییم کاملا بستگی به نظر خودتان
دارد. به این دلیل که بدن هر انسانی متفاوت است و هر شخصی دوست دارد رابطه جنسی
ایده آلی داشته باشد، می‌توانید انواع مختلف آن را امتحان کنید تا مناسب ترین نوع
آن را که احساس خوبی به شما می‌دهد را پیدا کنید.

شما باید انواع مختلف کاندوم
مانند: کاندوم های خاردار ٬ تاخیری ، فضایی ٬ طعم دار، کلاسیک، اسپرم کش ٬ لاتکس و
یا بدون لاتکس و یا کاندوم های حاوی لوبریکانت را امتحان کنید تا زمانی که شما و
همسرتان مناسب ترین و ایده آل ترین نوع را بیابید.

برخی کاندوم ها طوری طراحی شده
اند که میتوانند شدت رضایت جنسی زوجین رو چند برابر کنند و در زمان استفاده از آن
ها متوجه خواهید شد که کاندوم علاوه بر محافظت شما از ابتلا به بیماری های جنسی و
جلوگیری از بارداری ناخواسته می‌تواند باعث بهبود زندگی جنسی شما نیز شود.

خرید کاندوم

قبل از اینکه به فروشگاه هایی که
در آن لوازم جنسی و زناشویی وجود داره سری بزنید و کاندوم مورد نیاز خودتان رو تهیه
کنید، باید بدانید که دقیقا چه کاندومی مناسب شماست؟برای خرید چنین چیز مفیدی که
منفعتش ثابت شده است باید خجالت را کنار گذاشت و به عواقب ناخوشایند این خجالت
کشیدن بی مورد فکر کرد.

زمانی که برای خرید کاندوم به
فروشگاه یا داروخانه مراجعه می‌کنید، بله درست نیست با صدای بلند جلوی دیگران که
ممکن است خانم و آقا و یا یک کودک یا نوجوان کنجکاو نیز در بینشان باشد درخواستتان
را با تمام جزئیات بگویید، اما نباید خریدی کورکورانه که با خواسته و نیاز شما
مطابق نیست، در این مورد داشته باشید. شما برای خرید کاندوم مناسب و مطابق با
خواسته و نیاز خود می‌توانید از چند طریق اقدام کنید:

اگر قصد خرید حضوری دارید، زمانی
که به فروشگاه مراجعه می‌کنید، اگر مرد هستید فروشنده‌ی مرد و اگر خانم هستید،
فروشنده خانم را در قسمتی که خلوت‌تر است صدا کنید و کاندوم مورد نظرتان را با تمام
جزئیات از او بخواهید.

اگر شرایط مناسبی نیست و یا روی
گفتنش را ندارید می‌توانید ویژگی‌های کاندوم مورد نظرتان را روی یک کاغذ نوشته و به
فروشنده بدهید. بهتر است زمان خرید کاندوم، تعداد بیشتری بخرید تا مجبور نباشید
هربار به این منظور به داروخانه مراجعه کنید.

از دیگر راه‌های خرید کاندوم،
خرید غیر حضوری و اینترنتی است. شما می‌توانید کاندوم مطابق با خواسته و نیازتان را
در سایت‌های فروشگاه‌های مطمئن انتخاب و خریداری کنید.

• کاندوم ها همیشگی نیستند، برای
همین از اینکه تاریخ مصرف آن نگذشته باشد اطمینان حاصل کنید.

استفاده از کاندوم

استفاده از کاندوم

درحالت عادی به علت عدم آموزش و
استفاده ناصحیح از کاندوم ها ، هر سال 15 نفر از 100 نفری که از کاندوم استفاده می
کنند به بارداری ناخواسته گرفتار می شوند در صورتیکی که اگر با آموزش های مناسب
بدرستی از کاندوم استفاده شود فقط 2 نفر از 100 نفر دچار بارداری ناخواسته می شوند.

قبل از دخول آلت در واژن باید
کاندوم را پوشیده باشید و بلافاصله بعد از انزال باید الت را از واژن خارج کرد. اگر
در حین رابطه به علت خشک شدن واژن کاندوم پاره شود و شما قصد بارداری نداشته باشید،
باید از روش های اورژانسی جلوگیری، بعد از رابطه استفاده کنید، حتی اگر هنوز به
انزال نرسیده باشید ممکن است در مایع پیش از انزال مردها اسپرم وجود داشته باشد که
باعث بارداری می‌شود.

برای جلوگیری از پاره شدن کاندوم
می‌توانید از ژل های روان کننده استفاده کنید. لوبریکانت‌ها علاوه بر این که از
پاره شدن کاندوم جلوگیری می کنند باعث افزایش رضایت جنسی در رابطه می شوند.

کاندوم و ضرورت استفاده
از آن

کاندوم وسیله ی بسیار ضروری برای
استفاده در زمان برقراری رابطه جنسی است که برای بهبود و افزایش رضایت جنسی، تضمین
بهداشت جنسی زوجین، پیشگیری از بارداری ناخواسته و همچنین برای جلوگیری از انتقال
عفونت های جنسی مانند ایدز استفاده می‌شود. در نتیجه با استفاده از کاندوم،
می‌توانید زندگی جنسی ایده آل و به دور از هر گونه نگرانی داشته باشید.

استفاده از کاندوم عوارض روش های
هورمونی جلوگیری از بارداری را نداشته و روشی کاملأ غیر هورمونی است. همچنین برخلاف
داروهای هورمونی، نیاز به تجویز پزشک ندارد و هر زمان که نیاز داشته باشید میتونید
کاندوم را برای برقراری رابطه جنسی محافظت شده و مطمئن تهیه کنید.


این مطالب را بخوانید :

آموزش روش استفاده از کاندوم

اگر کاندوم پاره شد چکار کنیم

چه کاندومی برای جلوگیری ازا نتقال بیماری مقاربتی مناسب است

منبع : بیتوته



 


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


8188


بازدید امروز:


35725


بازدید دیروز:


228230404


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

در این نوشتار درباره انواع کاندوم این لاستیک کوچک که اختلاف نظرهای زیادی در مورد آن وجود دارد برای شما می گوییم. ممکن است فکر کنید کاندوم یک اختراع فوق‌العاده برای جلوگیری از بارداری و بیماری‌های منتقله‌ی جنسی (STDs) هستند. یا ممکن است از کاندوم متنفر باشید و احساس کنید که این وسیله از لذت رابطه‌ی جنسی‌تان کم می‌کند (صرف نظر از مکث ناخوشایندی که در هنگام انجام رابطه برای گذاشتن کاندوم روی آلت تناسلی ایجاد می‌شود). یا شاید هم تنها مشکل‌تان این است که بین انواع مختلفی از کاندوم که در بازار است، سردرگم هستید که کدام را باید انتخاب کنید.

هیچ کس شما را بابت این سردرگمی سرزنش نمی‌کند، زیرا گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد. همه‌ی آدم‌ها برای بررسی تمام گزینه‌های موجود وقت نمی‌گذارند.

– نزدیک راهروی کاندوم‌ها در سوپرمارکت یا داروخانه می‌ایستید.
– منتظر می‌مانید تا زمانی که هیچ‌کس شما را نبیند یا توجهی به شما نداشته باشد.
– به آرامی قدم برمی‌دارید به سمت راهروی مورد نظر می‌روید.
– دست‌تان را دراز می‌کنید و نزدیک‌ترین جعبه را بدون این‌که ریتم قدم برداشتن‌تان را تغییر دهید، ‌برمی‌دارید.
– کاندوم را کورمال کورمال داخل سبد می‌اندازید.
– آن را زیر سایر آیتم‌های موجود در سبد پنهان می‌کنید.
– هزینه‌ی خریدها را پرداخت می‌کنید.
– حواس‌تان هست که کاندوم را ته ساک حمل وسایل بگذارید.
– از فروشگاه خارج می‌شوید.
– یک نفش راحت می‌کشید و تمام!

باور کنید یا نه، برخی از مردم هنگام خرید کاندوم چنین احساسی دارند. اما قرار نباید این‌طور باشد. چرا کسی باید برای برنامه‌ریزی رابطه جنسی‌اش و در نتیجه نیازی که به کاندوم دارد، خجالت بکشد؟انواع کاندوم ها

مطلب مرتبط: ۱۰ دلیل که باید از کاندوم استفاده کنید

اگر از نظر جنسی آدم فعالی هستید، استفاده از انواع کاندوم می‌تواند موضوع مرگ و زندگی شما باشد. ثابت شده‌است که کاندوم به عنوان بخشی از رابطه جنسی سالم، از شما در برابر HIV / AIDS، و همچنین انواع مختلف سایر بیماری‌های منتقله‌ی جنسی (STDs)، از جمله هپاتیت B، سوزاک، سیفلیس و ویروس‌هایی که باعث بروز زگیل‌های تناسلی می‌شوند، محافظت می‌کند. البته این تکه لاستیک در جلوگیری از حاملگی ناخواسته نیز موثر است.

چقدر موثر هستند؟ مارکوس اشتاینر دارای مدرک PhD و MSPH، و یک متخصص همه‌گیر‌شناسی در سازمان بین‌المللی بهداشت خانواده و نویسنده‌ی یک فصل از کتاب درسی «فناوری پیشگیری» در رابطه با کاندوم، می‌گوید: پاسخ به این سوال به طرز شگفت‌آوری دشوار است.

اشتاینر می‌گوید: «کاندوم‌ها تنها در صورتی تاثیرگذار هستند که به طور مداوم و درست استفاده شوند و بررسی این موضوع در میان آدم‌ها دشوار است. مطالعات برآورد می‌کنند که احتمال بارداری در ۱۰۰ زوج که از کاندوم به طور مداوم و درست استفاده می‌کنند، در طول نخستین سال استفاده ۲٪ است. با این حال، در زندگی واقعی، هم آدم‌ها و هم کاندوم‌ها ممکن است دچار خطا شوند. میزان واقعی بارداری ناخواسته در میان زوجین با استفاده از کاندوم برای پیشگیری از بارداری نزدیک به ۱۵ درصد است.

در مورد بیماری‌های منتقله از راه جنسی چه‌طور؟ باز هم، کاندوم تنها در صورتی تاثیرگذار است که به درستی و به طور مداوم استفاده شود. به هر حال، زمانی که از آنها به طور دائمی و درست استفاده شود، می‌توانند به طور چشمگیری خطر ابتلا به عفونت‌های جدی را کاهش دهند. کارشناسان بهداشت معتقدند که استفاده‌ی گسترده از انواع کاندوم به پیشگیری از بیماری ایدز در بسیاری از نقاط جهان کمک شایانی می‌کند. برخی مطالعات نشان می‌دهند که کاندوم در جلوگیری از انتقال HIV به میزان بیش از ۹۰٪ موثر است.

اگر شما به اندازه‌ی کافی خوش‌شانس هستید که به دوست خوب ما یعنی کاندوم نیاز دارید، خوب است کمی در مورد گزینه‌های موجود انواع کاندوم در بازار اطلاعات داشته باشید. حتی اگر قرار نیست به این زودی‌ها از آن استفاده کنید، باز هم خوب است یاد بگیرید که چه گزینه‌هایی در دسترس دارید. بنابراین در این نوشتار با انواع کاندوم که در قفسه‌ها یافت می‌شوند آشنا خواهید شد. بعضی از آنها صرفا برای لذت و تفریح هستند، برخی از آنها کاربردی هستند، و بعضی‌ها فقط عجیب و غریب هستند!

هیچ چیز خاصی در این مورد وجود ندارد، فقط همان کاندوم‌های معمولی لاتکس که می‌شناسید. آنها معمولا حاوی روان‌کننده‌ی بر پایه‌ی آب هستند و مانند بیشتر انواع کاندوم موجود در این فهرست انواع کاندوم ، در اندازه‌های مختلفی در دسترس هستند.

مطلب مرتبط: بیماری های مقاربتی :۷ نشانه و درمان بیماری های مقاربتی

این کاندوم‌ها به طور معمول خاردار هستند و برآمدگی‌های هلالی، شیارها و نواره‌های برجسته‌ای در آنها دیده می‌شود. آنها برای افزایش لذت، گاهی اوقات برای مرد و گاهی اوقات برای زن و گاهی اوقات برای هر دو طراحی شده‌اند. چی از این بهتر!

این کاندوم‌ها که یکی دو (یا چند در بعضی موارد) گام فراتر از کاندوم‌های بافت‌دار هستند، به طور معمول به عنوان کاندوم‌های فرانسوی شناخته می‌شوند. آنها به شکل‌های مختلف و با اندازه‌های مختلف در دسترس هستند و فقط به درد لذت و تفریح بیش‌تر می‌خورند (به عنوان مثال آنها هیچ شکلی از محفاظت را ارائه نمی‌دهند). این مدل کاندوم‌ّها شکلی از برآمدگی، قلمبه‌شدگی یا برجستگی دارند. برخی از آنها حتی از ژله درسته شده‌اند یا به شکل حیوانات هستند. باید آنها را ببینید تا باور کنید. می‌توانید این نوع کاندوم را در گوگل جست‌وجو کنید و شکل جالب آن را ببینید.

این یکی، نوعی کاندوم لذت‌دهنده بین مدل بافت‌دار و مدل فرانسوی است. کاندوم‌های کیسه‌دار دارای نوعی نوک کیسه‌ای یا شکل پیچ‌خورده‌ای هستند که به احساس و لذت فرد اضافه می‌کنند. معمولا به طور کامل از شما در برابر بارداری و بیماری‌های جنسی محافظت می‌کنند، اما بهتر است قبل از استفاده از هر کاندومی، آن را چک کنید تا مطمئن شوید.

این کاندوم‌ها برای این طراحی شده‌اند که محکم‌تر به آلت تناسلی بچسبند. آنها قبل از نوک آلت و در وسط باریک هستند و دوباره نزدیک سر آلت کمی گشاد می‌شوند، و به این ترتیب یک احساس طبیعی‌تر ایجاد می‌کنند چرا که به شکل واقعی آلت تناسلی بسیار نزدیک هستند.

این کاندوم‌ها در انتها گشاد‌تر هستند، بنابراین برای مردانی مناسب هستند که سر آلت‌شان تا حدی بزرگ‌تر از بدنه است. عرض سر این نوع کاندوم تا حدود ۵۸ میلی‌متر یا بیش‌تر است، در مقایسه با کاندوم‌های معمول که سرشان ۵۲ میلی‌متر عرض دارد.

همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، این کاندوم‌ها بسیار نازک هستند. آنها به اندازه‌ی باقی انواع کاندوم ها ایمن هستند، اما طوری طراحی شده‌اند که احساس طبیعی‌تری داشته باشید، تقریبا طوری که انگار اصلا کاندوم نپوشیده‌اید.

مطلب مرتبط: ۱۲ نوع رابطه جنسی که هر کسی باید در طول زندگی تجربه کند

این نوع کاندوم در مقایسه با کاندوم‌های فوق‌العاده نازک، ضخیم‌تر و قوی‌تر است، اما سازندگان آن احساس فرد را اصلا در نظر نگرفته‌اند. کاندوم فوق‌العاده ایمن برای کسانی ایده‌آل است که تمایلی به بچه‌دار شدن ندارند و می‌خواهند کاملا خیال‌شان راحت باشد.

برای کسانی که می‌خواهند رابطه‌ی جنسی حودشان را کش بدهند، این کاندوم بهترین گزینه است. این کاندوم‌ها حاوی روغن مخصوصی هستند که کمک می‌کند رسیدن به اوج لذت حسی در شما کنترل شود و به این ترتیب سبب می‌شود که رابطه‌ی حنسی‌تان زود تمام نشود.

دو طرفه‌ی لبه‌ی کاندوم‌های این برند مجهز به دو زبانه کوچک برای استفاده‌ی آسان است. هنگامی‌که کاندوم را از بسته‌ی خود بیرون می‌آورید، معمولا آن را روی آلت تناسلی خود قرار می‌دهید و به سمت پایین سر می‌دهید، اما با وجود این کاندوم‌ها فقط زبانه‌ها را می‌گیرید و پایین می‌آورید. سپس این زبانه‌ها را جدا می‌کنید و دور می‌اندازید. با این کار تضمین می‌شود که در هنگام پوشیدن کاندوم هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود، مثلا آن را اشتباه نمی‌پوشید یا پارگی و سوراخ روی آن ایجاد نمی‌کنید.

روی کاندوم‌های گرم‌کننده لایه‌ی خاصی از روغن‌های معدنی وجود دارد که به‌تدریج برای ایجاد احساسات لذت‌بخش برای هر دو طرف گرم می‌شود. این گرمای ملایم برای افزایش صمیمیت و افزایش احساس طراحی شده‌است.

این کاندوم‌ها مانند کاندوم‌های گرم‌کننده حاوی لایه‌ای از روان‌کننده‌ی ویژه‌ای هستند که برای افزایش لذت هر دو طرف طراحی شده‌اند، اما نتیجه این است که به جای گرم کردن یک احساس مورمور شدن روی آلت ایجاد می‌کند.

بدیهی است که این نوع کاندوم مخصوص کسانی است که به رابطه‌ی جنسی دهانی علاقه دارند (و چه کسی به این نوع رابطه علاقمند نیست؟) اما می‌توانید آن را برای رابطه‌ی جنسی معمولی هم استفاده کنید. طعم این نوع کاندوم می‌تواند متفاوت باشد اما انواع رایج‌تر آن عبارتند از موز، شکلات و توت‌فرنگی، اما گاهی اوقات می‌توانید طعم‌های منحصر به فردتری هم پیدا کنید مانند بیکن یا سیر!

اگر همسرتان با یک کاندوم طعم‌دار راضی نمی‌شود، اکنون این گزینه را دارد که کلا کاندوم را بخورد (البته انواع خاصی از آن‌ها). بدیهی است که این نوع از انواع کاندوم ها فقط برای لذت و تفریح بیش‌تر طراحی شده‌اند و از بارداری یا بیماری‌های منتقله‌ی جنسی مانند کاندوم‌های طبیعی ممانعت نمی‌کنند.

هیچ توضیحی واقعا لازم نیست. آنها کاندوم هستند و رنگ‌های مختلفی دارند. اگر از کاندوم‌های بی‌رنگ و همیشگی خسته شده‌اید، خوب است که بدانید گزینه‌هایی وجود دارند که می‌توانند آلت تناسلی شما را هیجان‌انگیزتر و جذاب‌تر کنند.

برای زمانی که کاندوم‌های رنگارنگ نرمال، کافی نیستند، می‌توانید از این نوع کاندوم استفاده کنید تا آلت تناسلی‌تان در تاریکی بدرخشد. هنگامی ‌که چراغ‌ها خاموش هستند، واقعا به دردتان می‌خورد، البته بسیار عجیب و غریب است که ببینید یک آلت تناسلی در تاریکی این طرف و آن طرف می‌رود. عجیب نیست؟!

اگر شما یا شریک زندگی‌تان به لاتکس حساسیت دارید، گزینه‌های پیشگیرانه‌ی دیگری نیز وجود دارند. کاندوم‌های بدون لاتکس در فرم‌های مختلف در دسترس هستند، به ویژه پلی‌اورتان، پلی‌ایزوپرن، و حتی پوست بره (که البته آن‌قدری که به نظر می‌رسد عجیب و غریب نیست).

کاندوم بدون مواد روان‌کننده و روغن برای رابطه‌ی جنسی دهانی یا برای کسانی که به این مواد حساسیت دارند یا نوع خاصی از مواد روان‌کننده را ترجیح می‌دهند، ایده‌آل است.

کاندوم‌ها فقط برای مردان ساخته نمی‌شوند. کاندوم‌های زنانه نیز وجود دارند. یک کاندوم زنانه اساسا کیسه‌ای است که در واژن قرار داده می‌شود و حلقه‌ای انعطاف‌پذیر در انتها دارد. انتهای بسته‌ی این نوع کاندوم در داخل قرار می‌گیرد، و انتهای باز آن در خارج از دهانه‌ی واژن قرار می‌گیرد. این مدل مانند کاندوم‌های مردانه عمل می‌کند، اما بزرگتر است و کاندوم در داخل بدن زن جای می‌گیرد نه روی آلت تناسلی مرد. فقط فکر نکنید که می‌توانید یک کاندوم طبیعی را در داخل بدن همسرتان قرار دهید و از آن به همان شیوه استفاده کنید؛ چرا که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست!

وقتی پای کاندوم به میان می‌آید، کلمه‌ی “طبیعی” معانی متفاوتی دارد و می‌تواند از یک برند به برند دیگر فرق داشته باشد. گاهی اوقات منظور از طبیعی بودن این است که یک احساس طبیعی و چسبان و تنگ بودن (بر اساس شکل یا ضخامت) به فرد می‌دهند. بعضی اوقات طبیعی بدان معنا است که کاندوم از مواد ۱۰۰٪ طبیعی ساخته شده یا در اصل برای افراد وگان (گیاه‌خوار) ساخته شده یا برای آنها ایمن است. در موارد دیگر کلمه‌ی طبیعی برای این است که نرمال بودن کاندوم را نشان بدهد (به عنوان مثال یک کاندوم استاندارد). بنابراین، بهتر است نوشته‌های روی جعبه‌ی کاندوم‌های طبیعی را قبل از استفاده بخوانید.

همان­طور که می‌بینید، گزینه‌های زیادی برای شما وجود دارد. این فهرست دقیق نیست، و در واقع انواع کاندوم های بسیار تخصصی و و افراطی در بازار وجود دارد، اما آنها در مقایسه با مواردی که در این نوشتار ذکر شد، تا حدی کمیاب هستند.

کاندوم اگر همواره به طور صحیح مورد استفاده قرار گیرد، موثرتر هم خواهد بود. معمولا چه خطاهایی رخ می‌‌دهد؟ عمدتا خطاهای احمقانه! بنا به گفته‌ی اشتاینر، عدم استفاده‌ی همیشگی از کاندوم در طول مقاربت شایع‌ترین مشکل است. مشکل دیگر این است که بعضی از افراد اصلا در زمان برقراری رابطه‌ی جنسی از کاندوم استفاده نمی‌کنند. در نظرسنجی‌های اخیر، برخی از مردان اعتراف می‌کنند که کاندوم را قبل از دخول آلت می‌پوشند و درست قبل از انزال آن را درمی‌آورند. (چقدر احمقانه به نظر می‌رسد؟) به گفته‌ی اشتاینر مقصری که همیشه مردم پیدا می‌کنند ـ سر خوردن کاندوم یا سوراخ شدن آن- در واقع بسیار نادر است و فقط در ۲ درصد از مواقع رخ می‌دهد. برای نگهداری و محافظت از کاندوم به نکات زیر توجه کنید:

– کاندوم را در یک محل خنک و خشک، دور از نور خورشید نگهداری کنید. درست است که پول‌تان را برای تعطیلات آخر هفته لازم دارید، اما لطفا به خاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها کاندومی را که یک سال پیش خریداری کرده‌اید، استفاده نکنید.

– تاریخ انقضا را بررسی کنید. (بله، کاندوم‌ها معمولا تاریخ انقضا دارند، که با حروف “exp” مشخص شده‌‌است) اگر تاریخ مصرفی کاندومی که دارید، گذشته‌است، آن را دور بیندازید.

– برای کاندوم لاتکس فقط از روان‌کننده‌های بر پایه‌ی آب استفاده کنید (مثلا K-Y و آستروگلاید). برای محافظت از خودتان در برابر بیماری‌ّای منتقله‌ی جنسی (STD) به کاندوم‌های پوستی طبیعی یا پوست بره اتکا نکنید. آنها منافذ کوچک دارند که ممکن است ویروس HIV، ویروس هرپس سیمپلکس و ویروس هپاتیت B را انتقال دهند.

– اگر به لاتکس حساسیت یا آلرژی دارید، یک کاندوم مصنوعی (معمولا ساخته شده از پلی‌اورتان) را امتحان کنید. این نوع از انواع کاندوم معمولا عمر مفیدتری دارد و می‌تواند همراه با روان‌کننده‌های بر پایه‌ی آب و روغن مورد استفاده قرار بگیرند. نقطه‌ی ضعف کاندوم‌های مصنوعی این است که توانایی آنها برای محفاظت کامل از شما در برابر STD‌ها ثابت نشده‌است.

– رابطه‌ی جنسی‌تان خیلی زود پایان می‌یابد؟ یک برند از کاندوم هایی را امتحان کنید که لایه‌ای از بنزوکائین دارند و از حساسیت پوست شما کم می‌کنند و به این ترتیب از انزال زودرس جلوگیری می‌کنند.انواع کاندوم ها

هر مدلی که انتخاب می‌کنید، آن شعار قدیمی را در خاطرتان نگه دارید و همواره آماده باشید. بدترین اشتباه در مورد کاندوم این است که از آن همیشه و به درستی استفاده نکنید. آیا سوال یا نظری در مورد کاندوم دارید؟ لطفا در بخش نظرات آن را با من در میان بگذارید.

منبع: aimtowin و webmd

 

برچسب ها aimtowinwebmdاستفاده از کاندومانواع کاندومبارداریبهداشت فردیسلامتکاندوم

سلام من تو نت تبلیغ ژلی دیدم ک نقش محافظ رو داشت
یعنی نشون میداد ک بدون کاندوم و ا استفاده از این ژل میشه از بیماری ها جلوگیری کرد
آیا این صحت داره؟
همچین ژلی موجوده در بازار؟

ممنون خیلی مفید بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت


یکی از متداول‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های پیشگیری از بارداری، استفاده از انواع کاندوم هاست. کاندوم‌ها، پوشش‌های پلاستیکی و یا لاستیکی نرم و بسیار نازکی هستند که قابلیت ارتجاعی زیادی دارند و هنگام رابطه جنسی استفاده می‌شوند. انواع کاندوم‌ های مردانه و زنانه با ممانعت از ریخته شدن مایع منی به داخل دستگاه تناسلی زن، مانع از رسیدن اسپرم‌ها به تخمک در رحم و به تبع آن بارداری می‌شود. علاوه بر این، انواع کاندوم‌ ها خطر سرایت و ابتلای افراد را به میکروب‌های بیماری‌زا و بیماری‌های مقاربتی مانند ایدز، هپاتیت، تبخال تناسلی و … را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد؛ به نحوی که اگر از آن درست استفاده شود، درصد شکست و خطای آن 3 درصد است.

خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از افراد به ضرورت استفاده از این وسیله پیشگیری، پی برده‌اند و حتی برخی معتقد هستند که استفاده از انواع کاندوم کیفیت و لذت رابطه آن‌ها را افزایش می‌دهد. از این رو برندهای مختلفی اقدام به تولید انواع کاندوم کرده‌اند؛ به نحوی که آمار و گزارش‌ها در این زمینه حاکی از آن است که سالانه بیشتر از 70 میلیون کاندوم با طرح‌های مختلف در داخل کشور تولید می‌شود، با این حال این رقم تنها سه چهارم نیاز مردم ایران را به این کالا تامین می‌کند.

به طور کلی انواع کاندوم ‌ها به دو دسته زنانه و مردانه تقسیم می‌شود. انواع کاندوم‌ های زنانه از لوله پلاستیکی و یا لاتکس ساخته شده‌اند که بسیار نازک و قابل انعطاف بوده و در واژن زنان قرار می‌گیرد. در واقع انواع کاندوم های زنانه مورد تایید FDA، یکی از دو نوع FC1 و FC2 هستند. البته از چندی پیش تولید کاندوم‌های FC1 که از پلاستیک ساخته می‌شدند، متوقف شده و در حال حاضر انواع FC2 از جنس لاستیک مصنوعی نیتریل، تنها کاندوم زنانه موجود در بازار است.

در انتهای انواع کاندوم ‌های زنانه، حلقه نرمی تعبیه شده که به مهبل زنان می‌چسبد و کمک می‌کند حین مقاربت، کاندوم در سرجای خودش قرار گیرد و از روی آلت کنار نرود. علاوه بر این یک حلقه دیگر در انتهای باز کیسه قرار دارد که روی لب‌های مهبل را پوشانده و مانع از ورود مایع منی مرد به داخل واژن می‌شود. این نوع کاندوم‌ها حدود 79 تا 95 درصد از بارداری‌های ناخواسته جلوگیری می‌کنند.

انواع کاندوم های مردانه روی آلت در حال نعوظ مردان، پیش از ورود به واژن، کشیده می‌شود و به این ترتیب با ریخته شدن مایع منی در داخل غلاف کاندوم، از تماس اسپرم مرد با تخمک زن ممانعت به عمل می‌آورد. انواع کاندوم های مردانه برای رابطه مقعدی و دهانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و به طور کلی رایج‌تر از انواع زنانه هستند. اما همین انواع کاندوم مردانه نیز هم اندازه و یک شکل نیستند و از لحاظ اندازه، ضخامت، وجود ترکیبات مختلفی مانند ماده اسپرم‌ کش و یا ماده نرم کننده، طرح و کاربرد متفاوت هستند. در ادامه این مقاله به توضیح انواع کاندوم‌ های مردانه و طرز استفاده از آن می‌پردازیم.انواع کاندوم ها

انواع کاندوم های ساده و کلاسیک برای افرادی که تمایلی به استفاده از کاندوم ندارند و حس طبیعی رابطه جنسی را ترجیح می‌‎دهند، انتخاب ایده‌آل و مناسبی است. این نوع کاندوم‌ها، بدون خار و یا مواد تاخیری هستند و گاهی تنها با داشتن مواد آنتی باکتریال، محیط واژن را ضدعفونی می‌کنند. برخی از انواع کاندوم های کلاسیک، به ماده روان‌کننده هم آغشته هستند و امکان برقراری یک رابطه بدون درد و لذت‌بخش را، به خصوص برای خانم‌هایی که از خشکی واژن رنج می‌برند، فراهم می‌کنند.

“یکی از انواع کاندوم های ساده پرطرفدار، کاندوم استندآپ کلاسیک ناچ کدکس است که ظاهر بسیار طبیعی و شفافی دارد و لوبریکانت به کار رفته در آن، خاطره یک رابطه امنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید این محصول را از فروشگاه اینترنتی میس و مستر تهیه کنید.”

تصور عموم بر این است که انواع کاندوم های خاردار تنها برای لذت بیشتر و به ارگاسم رساندن خانم‌ها کاربرد دارد؛ اما بهتر است بدانید این نوع کاندوم‌ها، بسته به اینکه خارها در کجای آن تعبیه شده باشند (سطح بیرونی، داخلی و یا هر دو طرف)، می‌توانند باعث افزایش لذت جنسی برای خانم‌ها و آقایان شوند. در نقاط مختلفی از سطح بیرونی این کاندوم‌ها، خارهای متوسط یا درشتی از جنس خود کاندوم تعبیه شده که باعث تحریک بیشتر دیواره واژن، کلیتوریس و نقطه جی بانوان می‌شود. توجه داشته باشید که استفاده بیش از 5 دقیقه در روز و 2 بار در هفته از انواع کاندوم های خاردار، می‌تواند واژن را زخمی کند. به خصوص اگر زیر 40 سال سن دارید، توصیه می‌شود به هیچ عنوان از آن‌ها استفاده نکنید.

شاید استفاده از کاندوم‌های عروسکی، گزینه خوبی برای تنوع بخشیدن به رابطه باشد. فاندوم‌ها مدل‌های مختلفی دارند که سبب شادابی و سرگرمی در رابطه می‌شوند و ممکن است بتوانند استرس اولین رابطه را کاهش دهند. کاندوم‌های عروسکی مدل گربه، گاو، نوشابه‌ای، ماه، الاغ، قلب، بوفالو، تخم مرغی و… نمونه‌ای از مدل‌های متنوع این نوع محصولات هستند که اخیرا طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند.

در انواع کاندوم‌ های برقی، یک حلقه ویبراتور روی قسمت انتهایی گردنه آن برای تحریک بیشتر زوجین تعبیه شده که تجربه یک رابطه جنسی متفاوت را رقم می‌زند. این نوع محصولات باطری دارند و به صورت الکتریکی می‌لرزند. حلقه لرزشی به کاررفته در کاندوم‌های برقی، کمک می‌کند افرادی که دیر به ارگاسم می‌رسند و یا بعد از سال‌ها دیگر لذتی را در رابطه تجربه نمی‌کنند، اوج لذت جنسی را تجربه کرده و شادابی را به زندگی زناشویی‌شان برگردانند. در واقع مهم‌ترین ویژگی انواع کاندوم برقی، ایجاد لرزش حین عمل دخول است که با وجود خارهایی که روی آن‌ها تعبیه شده، هر سردمزاجی را به اوج لذت جنسی و ارگاسم می‌رساند. لرزش آرام کاندوم‌های برقی هیچگونه عوارض و آسیبی ندارد و نقطه جی بانوان را تحریک می‌کند. همچنین استفاده از انواع کاندوم های برقی، به آقایانی که مشکل زودانزالی دارند، توصیه می‌شود؛ چرا که لرزش آن باعث به جریان انداختن خون در آلت تناسلی مردان می‌شود.

شاید با شنیدن اسم کاندوم مسافرتی، گمان کنید این محصولات انواع کاندوم‌ هایی هستند که افراد در مسافرت از آن استفاده می‌کنند؛ اما این تصور غلط است. در واقع برخی از شرکت‌های تولیدکننده کاندوم، انواع مختلفی از پک‌های مسافرتی را تولید کرده‌اند که در آن‌ها انواع کاندوم مانند تنگ کننده، ضدحساسیت، خاردار و تاخیری وجود دارد (معمولا 4 نوع مختلف کاندوم در یک بسته قرار دارد). این نوع پک‌ها به این دلیل مسافرتی نام گرفته‌اند که معمولا در مسافرت حس تنوع و امتحان لذت‌های مختلف بیشتر به سراغ افراد می‌آید. انواع کاندوم های مسافرتی ترکیبی و متنوع برای کسانی که تنوع طلب هستند و دوست دارند تجربه‌های متفاوتی از رابطه جنسی خود داشته باشند، مناسب است. همچنین این نوع محصولات به کسانی که تجربه چندانی در استفاده از کاندوم ندارند و نمی‌دانند کدام نوع مناسب رابطه جنسی آن‌هاست، توصیه می‌شود.

با وجود تمام مزایایی که درمورد انواع کاندوم ها گفته شد، اگر از این ابزار به درستی استفاده نشود، باز هم خطر بارداری ناخواسته و یا ابتلا به بیماری‌های مقاربتی وجود دارد. از این رو لازم است علاوه بر انتخاب کاندومی که مناسب شماست، طرز استفاده از آن را هم یاد بگیرید. در این قسمت از مقاله به نحوه صحیح استفاده از کاندوم مردانه و زنانه می‌پردازیم.

” توجه داشته باشید که نباید انواع کاندوم را بیشتر از نیم سانتی‌متر با انگشت باز کرد؛ چرا که این کار کارایی آن را کاهش داده و پوشیدن آن را هم سخت می‌کند.”

” همواره این نکته را مدنظر داشته باشید که نباید از انواع کاندوم مردانه و زنانه به طور همزمان استفاده کرد، زیرا اصطکاک بین آن‌ها می‌تواند موجب پارگی و خطرات احتمالی بعدی شود. استفاده تنها یکی از این انواع کاندوم، شما را در برابر بارداری‌های ناخواسته و بیماری‌های مقاربتی حفظ می‌کند.”

یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های انواع کاندوم در جهان، کدکس است که از 15 سال پیش تاکنون سهم به ‌سزایی در تولید این محصول دارد. انواع کاندوم های کدکس، با مواد کاملا طبیعی تولید شده‌اند و حساسیت و عوارضی برای مصرف کنندگان خود ندارند. انواع کاندوم های کدکس نه تنها باعث کاهش حس واقعی رابطه نمی‌شوند، بلکه لذت جنسی را با ویژگی‌های خاص خود دوچندان می‌کنند؛ به نحوی که مشتریان این برند توانسته‌اند 5 حس مختلف را با استفاده از آن تجربه کنند.

یکی دیگر برندهای معتبر در زمینه تولید کاندوم، برند کاپوت است که با داشتن انواع گواهینامه‌های بین المللی خود را اولین برند جهانی تولیدکننده انواع کاندوم می‌داند. انواع کاندوم های کاپوت هم از کیفیت بالایی برخوردار هستند و علی‌رغم جنس فوق العاده نازکی که دارند، در حین رابطه پاره نمی‌شوند.

 

به طور کلی بهتر است روابط جنسی طی پنج ماه میانی بارداری به حداقل ممکن برسد تا احتمال آسیب رسیدن به جنین صفر شود. اما به طور کلی حالت ایده‌آل این است که در دوران بارداری هم برای مقاربت از کاندوم استفاده کنید؛ زیرا رابطه جنسی بدون کاندوم از سویی احتمال انتقال بیماری‌های مقاربتی را افزایش داده و از سوی دیگر مایع منی ریخته شده در داخل رحم زن، سلامت جنین را به خطر می‌اندازد. بنابراین برای نزدیکی به ویژه در دوران بارداری، از کاندوم غافل نشوید.

با اینکه انواع کاندوم خاردار به ویژه به بانوان لذت فوق العاده‌ای می‌بخشد، اما استفاده همیشگی از آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود؛ چرا که اگر کاندوم خارهای درشتی داشته باشد، زخم‌های ریزی روی دیواره واژن ایجاد می‌شود و همین مورد احتمال ورود انواع باکتری‌ها و عفونت‌ها را افزایش داده و عواقب خطرناکی در پی دارد. علاوه بر این، درصورتی که به طور مداوم از این نوع کاندوم‌ها استفاده کنید، دیگر هیچوقت از رابطه جنسی بدون آن‌ها لذت نخواهید برد، زیرا دیواره واژن گشاد شده و لطافت خود را از دست می‌دهد. به طور کلی بهتر است زوج‌های جوان از کاندوم‌هایی که استاندارد و مورد تایید پزشکان است، استفاده کنند و سلامت و امنیت رابطه خود را به خطر نیندازند.

همه انواع کاندوم های زنانه و مردانه اگر به درستی استفاده شوند، موثر هستند. با این حال درصد خطایی برای استفاده از هرکدام و امکان بارداری فرد پس از استفاده از کاندوم در رابطه جنسی وجود دارد. این خطا در مورد انواع کاندوم زنانه بیشتر است؛ به نحوی که با استناد به گزارشی از مطالعات CDC و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، میزان خطا در کاندوم زنانه 21 درصد و در کاندوم مردانه 18 درصد است. علاوه بر این معمولا کاندوم‌های زنانه گران‌تر از انواع مردانه و کمتر از آن‌ها در دسترس هستند. استفاده از انواع کاندوم زنانه، همان طور که پیش از این توضیح دادیم، کمی سخت‌تر است. همچنین از آن جا که با استفاده از کاندوم‌های زنانه، آلت تناسلی مستقیما توسط واژن احساس نمی‌شود، لذت جنسی با این نوع محصولات کمتر است و در سایت میس و مستر به طور کامل توضیح داده شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

راهنمای خرید

خدمات مشتریان

آیا مایل به حذف این کالا هستید؟

آیا مایل به حذف این کالا هستید؟

انواع کاندوم ها
انواع کاندوم ها
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *