انگشتر حاج قاسم

انگشتر حاج قاسم
انگشتر حاج قاسم

ماجرای نگین زیبای انگشتر حاج قاسم را ببینید.

کپی شد

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

مادرم به حاج قاسم گفت: وقتی وسایل همسرم را آوردند، یک انگشتر اضافه بین آنها بود که می‌دانستم قبلا همسرم چنین چیزی نداشته است.

به گزارش مشرق، شهید محرمعلی مرادخانی اولین شهید مدافع حرم شهرستان تنکابن از استان مازندران است که ۱۶ آذر سال ۱۳۹۴ وقتی به سوریه هجرت کرده بود تا از حرم حضرت زینب (س) دفاع کند، حین مبارزه با شقی‌ترین دشمنان اسلام خون پاکش به زمین ریخت و شهید شد. 

محرمعلی ۳۳ سال در لباس سپاه خدمت کرده بود و سال‌ها به دنبال شهادت خالصانه لب مرزهای کشورمان جنگیده و از امنیت آنجا حراست کرده بود. روزهای آخر خدمتش بود و قرار بود بازنشست شود. خوب می‌دانست بازنشسته‌ها را به سوریه نمی‌برند. برای همین چند ماه مانده به بازنشستگی همه تلاش خود را کرد تا لیاقت دفاع از حرم حضرت زینب(س) را نصیبش کنند. بالاخره خدا روزی‌اش کرد و مزدش را هم در همین راه گرفت و شد شهید مدافع حرم. 

آنچه پیش روی شماست روایت دیدار فرزند شهید مرادخانی است با سردار حاج قاسم سلیمانی که اینگونه روایت می‌کند:

انگشتر حاج قاسم

*درخواست همراه حاج قاسم از من

وقتی قرار شد حاج قاسم بیاید دیدن خانواده شهدای مدافع حرم، ما اطلاع نداشتیم. فقط مراسمی گرفتند و خانواده‌ها را سمت حسینیه‌ای راهنمایی کردند. وقتی خواستیم وارد شویم حس کردم گارد امنیتی شدیدی محوطه را مراقبت می‌کنند. کارت‌های ورودمان را نشان دادیم و وارد شدیم. من انتظار داشتم حداقل با آن حجم از جمعیت حداقل ۲۰ نفر همراه حاج قاسم داخل شوند، اما او همه را بیرون در گذاشته بود و تنها چند نفری که کارهای دفتری و امور مربوط به خانواده شهدا را پیگیری می‌کردند، همراهش بودند. یک به یک سر میزها می‌نشست و وقت می‌گذاشت. با آن همه مشغله و بیماری‌هایی که حتما داشت. چون کسی که دائم در جنگ است، حتما نه معده خوبی دارد و نه وقت زیادی. از نماز مغرب دیدارها شروع شد تا وقتی رسیدیم خانه ۱۲ شب بود. 

نزدیک میز ما که شد یکی از همراهانش که مرا می‌شناخت گفت: ممکنه چند تا میوه برای حاج قاسم پوست بکنی؟ می‌ترسم فشارش بیفتد. هر چه گفتیم غذا بخور قبول نکرد. می‌گوید اول باید با خانواده‌ها دیدار کنم، اگر وقت شد می‌خوریم. 

*ماجرای مدافعی که یک روز قبل از شهادت انگشتر «حاج قاسم» را گرفت

روی میز، عکس پدرم بود. حاج قاسم که نشست، میوه‌ها را تعارف کردم و شروع کرد به خوردن که نگاهش افتاد به عکس پدرم. گفت: این شهید یک روز قبل از شهادتش از من یک انگشتر گرفته بود. من او را می‌شناختم. نشانی انگشتر را هم داد. گفت: این شهید، طرح و برنامه‌ای برای یک عملیات داد که من خوشم آمد. برای همین انگشتر خودم را به او هدیه دادم. مادرم گفت اتفاقا وقتی وسایل همسرم را آوردند، یک انگشتر اضافه در بین آنها بود. حاج قاسم گفت: بله همانی هست که من دادم. گفتم به دستتان برسانیم؟ حاج قاسم گفت: نه آن را هدیه دادم که بعدا مرا شفاعت کند. 

صحبت‌هایی مطرح شد و سردار سلیمانی با کمال میل گوش می‌کرد. به همسر بنده گفت: شما دخترش هستید یا عروسش؟ خانمم گفت: عروسش هستم. حاجی گفت: می‌دانستی عروس از دختر بری پدرشوهرش عزیزتر است؟ قدر خودت را بدان. سپس انگشتری به خانمم هدیه داد و گفت: با همسرت استفاده کنید. این هدیه از طرف پدر شوهر شماست. بعد گفت حالا نمی‌خواهید عکسی با ما بگیرید؟ گفتیم باعث افتخار است. 

*اصرار حاج قاسم برای آروزی مخصوصش

بعد گفتند یک کاغذی بده برایت چیزی بنویسم. وقتی نوشت، روبوسی کردیم و سرش را گذاشت روی شانه من. گفت شما دعا کنید من شهید بشوم، هر چه بخواهید به شما می‌دهم. گفتم نه حاجی شما هم بروید دیگر کسی نیست. گفت: ما اینقدر سرباز برای امام زمان (عج) گذاشته‌ایم که ناراحت نباشید. بگذار ما هم به آرزویمان برسیم مثل پدرانتان. ما هم مرگ زیرکانه داشته باشیم و دعا نکنید در بستر بمیریم. گفتم: ان‌شاءالله هر چه خیر است همان می‌شود. باز اصرار کرد که بعد از نمازهایت برای من دعا کن. شما فرزندان شهدا هر چه دعا کنید، پدرانتان نه نمی‌توانند بیاورند. این جمله آخرش بود و از پیش ما رفت.

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «نوری المالکی» نخست‌وزیر اسبق عراق و «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر سابق این کشور در فیلم مستندی که از شبکه «العهد» پخش شد، خاطره‌ای از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روایت کرد.

نوری المالکی در بخشی از مستند یادشده گفت: «نماز صبح بود که گوشی خود را روشن کردم تا ببینم چه پیام‌هایی آمده. پیامی به چشمم خورد که یک عکس داشت. این پیام درباره شهادت حاج قاسم بود. دستش را دیدم. من انگشتری که در دستش بود را می‌شناختم چراکه این از همان انگشتر‌هایی بود که خودم به او دادم».

نظامیان تروریست آمریکایی بامداد سیزدهم دی ماه سال گذشته در اقدامی تروریستی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و معاون رئیس سازمان الحشدالشعبی را به همراه چند نفر از رزمندگان مقاومت هنگام خروج از فرودگاه بغداد به شهادت رساندند.

نوری المالکی ادامه داد: «فکر کردم و دیدم درست است. تنها یک دست بود و من چفیه و انگشتر او را می‌شناختم. این مرا بسیار شوکه کرد نه به خاطر اینکه او دوستی وفادار، برادری مخلص، خاکی و حساس در خصوص مسائل اسلامی و وضعیت عراق بود بلکه به این علت که حضور او ضروری بود آن هم به خاطر چالش‌های بسیاری که شاهد آن‌ها بود و آن‌ها را لمس کرده بود. او کسی بود که تجربه و خوانشش در خصوص [تحولات آتی]، بسیار عالی بود و درست به همین علت، اقدام آمریکایی‌ها در هدف قرار دادن او، حرکتی آگاهانه به شمار می‌رفت».

نخست‌وزیر اسبق عراق افزود: «با هدف گرفتن او کمر جنبش را شکستند و به‌صراحت به شما می‌گویم که ممکن است وضعیت عراق بشدت تحت تأثیر قرار بگیرد».

انگشتر حاج قاسم

در بخش دیگری از این مستند سخنان عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر پیشین عراق آمده است که می‌گوید: «ساعت یک بود که اخباری درباره هدف گرفته شدن یک هواپیمای حامل ایرانی‌ها در فرودگاه بغداد اطلاع‌رسانی شد. کسی که من را از خواب بیدار کرد برادر الکاظمی، جناب نخست‌وزیر کنونی، بود آن هم با یک تماس تلفنی. تردید داشتیم. این موضوع محتمل نبود. ما می‌دانستیم که شهید سلیمانی به عراق خواهد آمد آخر ما ساعت هشت و نیم صبح با او قرار ملاقات داشتیم. [قرار بود]با هم در همین جا صبحانه بخوریم».

عبدالمهدی ادامه داد: «تقریبا ساعت یک بود که الکاظمی تماس گرفت. این حادثه رخ داد و هنوز مشخص نشده بود که شهید [سلیمانی]در آن هواپیما بود. تصاویری از خودروی آن حادثه از طریق تلفن‌همراه دریافت شد. با سفارت ایران تماس گرفتم تا بدانم که موضوع چیست. آن‌ها نیز پاسخی نداشتند. تصاویری دیگر رسید که در برخی از آن‌ها یک انگشتر بود و من متوجه شدم که این انگشتر، انگشتر شهید سلیمانی است».

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، ظهر امروز و با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از تعدادی از خانواده‌های شهدای ارتش، سپاه و نیروی انتظامی استان کرمان در همایش تبیین گفتمان مکتب شهید سلیمانی در نیرو‌های مسلح تجلیل شد.

در این مراسم سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان یک تابلو منقش به تصاویر سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی را به همراه کتاب بچه‌های حاج قاسم و انگشتر شهید سلیمانی را به سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هدیه کرد.

به گزارس تسنیم با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، علی زینی‌وند استاندار کرمان، فرماندهان نظامی و انتظامی استان کرمان و جمعی از مسئولان استان و نیروهای مسلح همایش تبیین گفتمان مکتب شهید سلیمانی در نیرو‌های مسلح در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز در دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در بدو ورود به استان کرمان با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ سیدالشهدای جبهه مقاومت و دیگر شهدای آرمیده در این گلزار ادای احترام کرد.

انگشتر حاج قاسم

انتهای پیام/511/ش

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

ما را دنبال کنید.

 

قاسم سلیمانی

مرد میدان

مقام معظم رهبری

سردار سلیمانی

حاج قاسم

آرین غلامی

انگشتر حاج قاسم

سردار حاج قاسم سلیمانی

آرین غلامی استاد شطرنج ایران، «انگشتری که حاج قاسم به او هدیه داده است را بزرگترین مدال زندگی‌اش عنوان می‌کند.

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، آرین غلامی استاد شطرنج ایران با اشاره به دیداری که در محضر رهبر معظم انقلاب و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی داشته است، گفت: دیداری که با حضرت آقا و حاج قاسم داشتم، دعای معنوی که در حق من کردند، بزرگترین پاداش من و همین انگشتری که از حاج قاسم گرفتم بزرگترین مدال زندگی من بوده است.

ویژه‌نامه مرد میدان را همزمان با ایام سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در خبرگزاری فارس بخوانید.

انتهای پیام/

انگشتر حاج قاسم
انگشتر حاج قاسم
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *