بازار تاناکورا سنندج

بازار تاناکورا سنندج
بازار تاناکورا سنندج

در دنیای این روزها و با وجود مجتمع‌های مختلف، بزرگ و مدرن هنوز بازارهای قدیمی یا بازارهایی به سبک بازارهای قدیمی طرفداران خاص خودشان را دارند، جالب اینکه این طرفداری با وجود خدمات بهتر بیشتر هم شده است. تاناکوراها که محلی برای خرید و فروش اجناس دست دوم بودند، امروزه به راحتی و در تعداد بالا به صورت عمده فروشی و خرده، در دسترس و مشغول به فعالیت هستند. هر چند که این فعالیت تنها به عرضه‌ اجناس دست دوم برند و باکیفیت محدود نشده و این روزها محصولات آکبند خارجی و داخلی هم در این محل به فروش می‌رسد. بازار تاناکورای سنندج یکی از همین بازارها است که جای خودش را میان مردم باز کرده است و محبوب خودش را دارد.

برای گشت‌وگذار بیشتر در این بازار در این مطلب نابرو همراه من باشید تا شما را با این بازار تاناکورا که از جاذبه‌های دیدنی سنندج است آشنا کنم.

یکی از بازارهای معروف غرب، بازار تاناکورای سنندج است که قدمتی بیش از سی سال دارد. این بازار در طول هفته به اندازه کافی شلوغ است؛ اما آخر هفته‌ها در این بازار جای سوزن انداختن هم نیست. تا جایی که احتمالا برای رفت و آمد دچار مشکل می‌شوید.

معمولا مردم، به ویژه در ایام تعطیل از شهرها و استان‌های اطراف برای خرید به بازار تاناکورای سنندج سر می‌زنند و این یکی از دلایل شلوغی بیش از حد آن است. این بازار به صورت غرفه‌های کنار هم و در چندین راسته که هرکدام به دیگری راه دارند، ساخته شده است. کل این بازار سرپوشیده با سقف شیروانی است و فقط بخش‌هایی از آن سرباز است.بازار تاناکورا سنندج

یکی از لذت‌های بازدید از بازار تاناکورای سنندج راه رسیدن به آن و قدم زدن در خیابان شهدا است. این خیابان مملو از مسجدهای قدیمی و دیدنی، چندین مغازه‌ صنایع چوبی و دستی مانند تخته نرد، شطرنج و… است. عمارت تاریخی مشیر دیوان که متعلق به دوره قاجاری است هم در این خیابان قرار دارد. هرچند که بازدید از آن برای عموم ممکن نیست؛ اما دیدن نما و بخش‌های عمارت از بیرون و ورودی زیبایی خاص خودش را دارد و خالی از لطف نیست.

وقتی به نزدیکی بازار تاناکورا می‌رسید، در یک طرف خیابان، دیگر خبری از پیاده‌رو نیست. زیرا این قسمت از پیاده‌رو میزبان بازار و جزئی از آن شده است. در طول خیابان شهدا، ورودی و خروجی‌های زیادی برای بازار تاناکورا ایجاد شده و دو ورودی اصلی در ابتدا و انتهای پیاده‌رو قرار دارد تا دسترسی برای عموم آسان‌تر شود.

از اولین ورودی روی پیاده‌رو تا دیگری، دو راهرو مستقیم برای رفت‌وآمد وجود دارد. از این دو مسیر می‌توان یک راسته را انتخاب کرد و به خرید پرداخت.

بازارچه عموما متشکل از غرفه‌های ساده و با حداقل فاصله از هم است. البته هرچه به فضای داخلی‌ بازارچه وارد می‌شوید، غرفه‌ها جایشان را به مغازه‌های شکیل‌تر و امروزی‌تر می‌دهند و نظم آنها هم بیشتر می‌شود. در این قسمت می‌توان گفت از لحاظ ظاهری بازارچه زیباتر و امروزی‌تر است.

با ورود به بازاچه، دو راهروی اصلی را می‌بینید که خودشان از تعداد بسیار زیادی غرفه که روبه‌روی هم هستند، تشکیل شده‌اند. از همان ابتدا با تنوع بالای محصولاتی چون لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس، عروسک و… روبه‌رو می‌شوید. راسته‌های اولیه نظم آنچنانی ندارند و بیشتر محلی برای خرید لباس به شمار می‌روند، اما در همین بخش کنار سیل عظیم مردم تماشای چایی فروش‌ها، دیدن زرق‌وبرق و رنگ بازی لباس‌های محلی و کردی و… جذابیت منحصربه‌فردی دارد.

هرچه جلوتر می‌روید تعداد غرفه‌ها و راسته‌ها که هرکدام به طریقی به یکدیگر راه دارند، بیشتر می‌شود و به دلیل تعداد زیاد آن‌ها و شباهتشان به یکدیگر پیدا کردن راه کمی دشوار می‌شود. پس حواستان را حسابی جمع کنید تا در مسیر گم نشوید. در این بخش‌ها بیشتر با محصولاتی چون کفش، عینک و… روبه‌رو هستید.

به دلیل بزرگی و تعداد بالای غرفه‌ها، تقریبا همه چیز در تاناکورای سنندج پیدا می‌شود. از همان ورودی بازار تا چشم کار می‌کند، اجناس مختلف کنار هم چیده شده‌اند.

عمارت خسروآباد سنندج؛ الماسی زیر خاک

اجناس از تنوع بالایی در این بازار برخوردار هستند و انواع مختلفی از اجناس چون کفش، وسایل کوهنوردی، عروسک و… در برمی‌گیرد. مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین کالاهای این بازار عینک، ساعت و کفش هستند؛ زیرا این اجناس از کیفیت بالایی برخوردار هستند و معمولا دست دوم بودن آنها مشتریان را کمتر دچار وسواس می‌کند.

برخلاف تصور عموم، اجناسی که در تاناکورا عرضه و به فروش می‌رسد، اغلب کیفیت خوب و بالایی دارند. البته جنس‌های نامرغوب هم وجود دارد، اما اجناس باکیفیت بیشتر است. بیشتر اجناسی که در این بازار عرضه می‌شود، برند و خارجی هستند. اجناس داخلی چون لباس محلی و… هم کنار اجناس خارجی به فروش می‌رسد.

کیفیت این کالا عموما بالاست و کمتر پیش می‌آید از خرید کالاها پشیمان شوید.

از آنجایی که اجناس برند در بازار تاناکورا به فروش می‌رسد، حتی با وجود دست دوم بودن هم بعضی از آنها قیمت بالایی دارند. اما این مسئله هم به تصور ما از بازار تاناکورا برمی‌گردد که فکر می‌کنیم، همه‌ اجناس آن حتی از تولیدات داخلی هم باید ارزان‌تر باشند!

برخلاف این تفکر نسبت به قیمت، اجناس خوب و برند حتی دست دوم آنها هم قیمت بالایی دارند و باید برای این مورد آماده باشید.

در دنیای پر از استرس و مشغله، همواره به جایی سرگرم‌کننده نیاز است که دیگر جایی برای فکر کردن به مشکلات باقی نگذارد. بازار تاناکورای سنندج با کسبه‌ خوش رفتار و مهربان که ارتباط نزدیک و صمیمی باهم دارند، کنار مشتری‌ها و مردمی که از شهرها و استان‌های مختلف، با گویش‌ها و زبان خاص خودشان به خرید مشغول هستند، این امکان را فراهم کرده که کمی از دغدغه‌های روزمره‌ دور شوید و میان حس و حال دلنشین، پرانرژی و لذت‌بخش بازار و غرفه‌های رنگارنگ خودتان را غرق کنید.

در چندین جای بازارچه و به خصوص در دو مسیر اصلی، چندین غرفه برای خرید خوراکی، چای، قهوه و… قرار دارد. در دیگر قسمت‌ها هم یا غرفه‌ای برای این کار وجود دارد یا افرادی هستند که به صورت سیار چای و… می‌فروشند. در بازار تاناکورای سنندج جایی برای نشستن و استراحت بیشتر اختصاص داده نشده اما در همین‌ غرفه‌ها می‌توان استراحت کرد و نفسی تازه‌ کرد.

بازار­ تجریش تهران؛ خاطره‌بازی از دیروز تا همیشه

همچنین درباره کیفیت خوراکی‌ها یا تنوع آن‌ها نباید توقع بالایی داشته باشید. اما خوراکی‌های محلی با کیفیت متوسط این بازار حین گشت‌وگذار مزه دیگری پیدا خواهد کرد.

بازار تاناکورای سنندج، یکی از مهمترین بازارهای تاناکورای غرب، با تعداد زیادی غرفه کنار هم و تنوع بالای اجناس، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید و گشت‌وگذار است. می‌توانید کنار خرید از این بازار، از خیابان شهدا هم که مأمن تعداد بسیاری از مساجد، اماکن تاریخی و محصولات دستی است، دیدن کنید‌.

پیشنهاد می‌کنم اگر می‌توانید در طول هفته از تاناکورا دیدن کنید تا با مشکل شلوغی بیش از حد بازارچه روبه‌رو نشوید. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که جدا از خرید به دنبال حس و حال زیبای خرید در فضای شلوغ و پر سروصدا هستید، در روزهای تعطیل به آنجا سر بزنید و با خاطره‌ای ماندگار و دست پر برگردید.

برای دسترسی به بازار تاناکورا کافی است از میدان اقبال (آزادی) به سمت بازار تاناکورا تاکسی بگیرید تا سریع و راحت به آنجا برسید. همچنین می‌توانید بازارگردیتان را از همان میدان اقبال شروع کرده، به میدان انقلاب برسید و با گذر از خیابان امام و خانه کرد به خیابان شهدا وارد شوید. سپس با چند دقیقه پیاده‌روی و دید زدن این خیابان و جاذبه‌ها به بازار تاناکورا برسید.

آدرس دقیق: خیابان شهدا (فرح)، نرسیده به میدان کارگر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

بازار تاناکورا سنندج

نابرو راهنمای ناب گردش در ایران است. نویسنده‌ها و عکاسان نابرو در همه شهرهای ایران مستقر هستند تا گزارش‌های جذاب از بهترین و دنج‌ترین جاذبه‌های محلی هر شهر را برای شما آماده کنند. هر روز به روزیم. نابرو را هر روز بخوانید.

آخرین اخبار استان قزوین

کالاهای دست دوم یا همان تاناکوراها به صورت قاچاق از مرزهای مختلف وارد کشور می‌شود تا به نام استفاده اقشار ضعیف جامعه و به کام اقشار متوسط جامعه که ولع برند پوشی دارند برسد و توجهی شود تا بلکه ضربه‌ای که فروش این کالاها قاچاق خارجی به تولید ملی می‌زند، دیده نشود.

به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین؛کسی نیست که اتفاقات دهه شصت در ایران را به یاد نداشته باشد و از جمله آنها سریال ۲۵۷ قسمتی سال‌های دور از خانه به یادماندنی ترین اتفاق پس از جنگ تحمیلی است همان سریالی که همه آن را به اسم اوشین به یاد دارند و ۲ میراث آن را هرگز فراموش نمی‌کنند.

دهه شصتی ها با این سریال مبارزه و استقامت در برابر مشکلات روزمره زندگی را در خود نهادینه کردند و بازار مشاغل ایرانی نیز با وامداری از این سریال شغل جدیدی به نام تاناکورا (فروش لباس‌های دست دوم وارد شده از کشورهای اروپایی) را در خود نهادینه کرد تا اوشین تاناکورا که در این سریال ژاپنی مسئول فروشگاه‌های زنجیری تاناکورا بود توانسته باشد برای سالیان متمادی علاوه بر اذهان مردم ایران در بازار اقتصادی کشورمان نیز تاثیرگذار باشد.

کالاهای دست دوم یا همان تاناکوراها به صورت قاچاق از مرزهای مختلف بخصوص استان آذربایجان غربی وارد کشور می‌شود تا به نام استفاده اقشار ضعیف جامعه و به کام اقشار متوسط جامعه که ولع برند پوشی دارند برسد و توجهی شود تا بلکه ضربه‌ای که فروش این کالاها قاچاق خارجی به تولید ملی می‌زند، دیده نشود.بازار تاناکورا سنندج

هر چند همه ی اینها می تواند ضربه ای به تولید داخلی کشور بزند اما با وجود کرونا ترافیک بالا، نبود پارکینگ و فضایی شلوغ و پر ازدحام از جذابیت‌های تاناکورای سنندج مخصوصا برای مسافران کم کرده است.

 بازار تاناکورای سنندج در ابتدا در حاشیه‌ی معابر و پیاده‌روهای خیابان چادرهایی در بخش شمالی خیابان طالقانی بر پا شده بود و سپس شهرداری سنندج به جهت ساماندهی نسبی بازارچه کانکس‌های متصل به هم را در انتهای خیابان شهدا و نرسیده به میدان کارگر مستقر کرد و به‌صورت مغازه‌هایی به فروشندگان پوشاک عرضه کرد.

پس از گذشت سال‌ها از این اقدام این بازارچه کماکان به همان شکل پابرجاست و حتی کوچه جنب و پشت محوطه بازارچه نیز با شکل نازیبایی محل استقرار دستفروشان البسه، کیف، کفش و قاب عینک و … شده است.

 شهرداری سنندج برنامه‌هایی را برای نقل مکان این بازارچه که همواره با اما و اگرهای زیادی برای ماندگاری و یا برچیده شدن آن مواجه بوده است در دست برنامه‌ریزی و اقدام دارد.

امروزه پوشاک دست دوم تاناکورا نه تنها به‌صورت مرکزی در بازارچه شهرداری عرضه می‌شود بلکه شماری از مغازه‌ها و معابر مرکز شهر را نیز با خود آشنا کرده است و اگر قاچاق غیر قانونی است چرا مسئولین بر انبارهای پر از پوشاک دست دوم غیر قانونی نظارت نمی کنند؟!

اقشار متوسط بیشتر طالب تاناکورا هستند

در میان خریداران دارا و ندار، فقیر و غنی و از همه‌ی قومیت‌ها مشاهده می‌شود و شاید می‌توان گفت ثروتمندان و آنهایی که از نظر مالی وضع خوبی دارند از مشتریان دائمی و همیشگی این بازار هستند یکی از فروشندگان که عرضه‌کننده‌ی کفش و شلوارهای جین است و کسب و کار متفاوتی دارد، معتقد است مردم باید قدردان واردکنندگان این پوشاک باشند، چون با قیمت کم‌تر جنس مرغوب‌تر را تحویل می‌گیرند.

وی ادامه داد: بسیاری از خریداران عمده هنگام باز کردن به اصطلاح بار جدید حضور یافته، اجناس را انتخاب و جهت عرضه در بوتیک و مجتمع‌های تجاری استان و کشور به‌صورت کلان خرید می‌کنند.

وی شلوار و کفش‌های خودش را مثال می‌زند که از برندهای معروف است و قیمت واقعی خرید نمونه نو را بیش از یک میلیون تومان تخمین می‌زند.

تاناکورا چوبی لای چرخ اقتصاد

کارشناس مسایل اقتصادی گفت: تاناکورا به صورت قاچاق و از مبادی غیر رسمی وارد کشور می‌شود از این رو با توجه به تاثیرات منفی قاچاق در اقتصاد نمی‌توان منکر این مسئله شد که فعالیت رو به رشد تاناکورا می‌تواند چوب لای چرخ اقتصاد بگذارد.

حامد قادرزاده در خصوص این تاثیرهای منفی افزود: آسیب به تولید داخلی و صنایع وابسته به پوشاک، کیف و کفش و خروج ارز از کشور از مهمترین تاثیرهای منفی تاناکورا در اقتصاد است.

وی با بیان اینکه تاناکورا خالی از جنبه‌های مثبت نیز نیست اظهار داشت: از جمله تاثیرات مثبت تاناکورا بر روی اقتصاد شامل تنظیم بازار مصرف، اشتغالزایی نسبی، دسترسی اقشار کم بضاعت به انواع لباس‌ها است.

قادر زاده بازار تاناکورا را نیازمند مدیریت صحیح اعلام کرد و گفت: برای افزایش و کاهش تاثیرات مثبت و منفی باید بازارهای تاناکورا به نوعی مدیریت شوند که در کنار حفظ اشتغال موجود و ویژگی تنظیم بازاری آن از تولید داخل حمایت کرد و مانع از رشد مصرف گرایی در این بخش شد.

پروژه سنه سنتر برند برای شهر سنندج 

حشمت الله صیدی شهردار سنندج نیز در این ارتباط با اشاره به اینکه تاناکورا یک معضل اجتماعی برای سنندج است اظهار داشت: این معضل از گذشته به ارث رسیده و شهرداری اکنون در گامی جدید برای رفع این معضل اقدام به احداث مجتمع سنه سنتر با سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد ریالی و با مشارکت سرمایه گذار خارجی کرده است.

حشمت الله صیدی افزود: این مجموعه در زمینی به مساحت بیش از ۵۰ هزار متر مربع و مساحت عرصه بیش از ۱۵ هزار و ۵۵۳ مترمربع به صورت ۲ سمت دسترسی از بلوار پاسداران و جاده ساحلی ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی درست تاناکورا نیازمند همکاری واحدهای تجاری بازار روز (محل فعلی تاناکورا) و مردم شهر سنندج است، گفت: انتظار می‌رود با همکاری تمامی نهادها و آحاد مردم این معضل اجتماعی به یک برند برای این استان تبدیل شود.

شهردار سنندج در خصوص محل نامناسب فروش لباس های دست دوم در این شهرستان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در پروژه سنه سنتر با هدف انتقال بازار تانکورا انجام گرفته است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این پروژه باید ظرف دو سال به اتمام برسد اما با توجه به توانمند بودن سرمایه گذار عراقی که به لحاظ مالی از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است این پروژه خیلی زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار سنندج تصریح کرد: این پروژه برند بسیار خوبی برای شهر سنندج خواهد بود و می تواند در زمینه اشتغال‌زایی و بکارگیری تعدادی از جوانان جویای کار در این شهر هم تاثیرگذار باشد.

صیدی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی در پروژه سنه سنتر با هدف انتقال بازار تانکورا انجام می‌شود و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، این پروژه باید ظرف دو سال به اتمام برسد، اما با توجه به توانمندبودن سرمایه‌گذار عراقی که به لحاظ مالی از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است این پروژه خیلی زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این پروژه برند بسیار خوبی برای شهر سنندج خواهد بود و می‌تواند در زمینه اشتغال‌زایی و بکارگیری تعدادی از جوانان جویای کار در این شهر هم تاثیرگذار باشد.

۱۰۰ واحد تاناکورا در سنندج غیر مجاز است

مسئول اتحادیه پوشاک شهرستان سنندج با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۰ واحد صنفی در بازار روز تاناکورا مشغول به فعالیت هستند، افزود: ۱۰۰ واحد از این تعداد دارای پروانه فعالیت از این اتحادیه هستند اما ۱۰۰ واحد دیگر به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند.

بهروز داداش پور اظهار داشت: تاناکورای سنندج متولی خاصی برای ساماندهی و رفع مضلات ندارد از این رو روز به روز بر چالش‌های آن افزوده می‌شود بطوریکه پیاده روی مقابل بازار روز نیز تبدیل به واحداهای صنفی غیر مجاز شده است.

وی با اشاره به سهم تاناکورا در آسیب به تولید داخلی گفت: با توجه به گرانی‌ها به نظر من اگر تاناکورا نباشد قشر ضعیف جامعه در تهیه برخی لباس‌های مورد نیاز خود با چالش‌های جدی مواجه می‌شود.

داداش پور در خصص نحوه نظارت بر فروش محصولات تاناکورا نیز اضافه کرد: با توجه به اینکه عمده این واحدهای غیر مجاز هستند و محصولات آنها نیز براساس فاکتور تهیه نمی‌شوند اتحادیه پوشاک و سایر نهادها نیز نمی‌توانند بر عرضه آنها نظارت کنند.

بازار تاناکورا سنندج

چهارصد متر دورتر از محل تاناکورای سنندج میدانی واقع شده با اسم میدان کارگر و مزین به تندیس کارگر است با دیدن آن تصمیم می‌گیرم گزارش را با این سوال خاتمه بدهم که قاچاق باید تا کجا قامت کارگر و تولیدکننده ایرانی را خم کند تا بلکه در پی برخورد جدی تر با آن بر آییم؟

 

انتهای پیام/1404

منبع:دانا

۱۳۹۹ © کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین محفوظ است.

بازار تاناکورای سنندج یکی از بازارهای فروش اجناس دسته دوم یا قولی استوک می باشد که در بین بازارچه های مرزی ایران از شهرت فراوانی برخوردار است، بازارهای تاناکورا در استان های مرزی ایران رونق فراوانی دارند و در این بین بازار سنندج از پر ترافیک ترین آنهاست، این مکان به شکل غرفه های حراجی کیپ تا کیپ اجناس و کالاهای مناسب قیمت وارداتی را را عرضه می کند.

در این بازار اجناس و کالاهایی همچون لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک زنانه و مردانه، عروسک های تزئینی، کیف و کفش و عینک بیشتر به چشم می خورد، اگر قصد خریدهای با کیفیت و در عین حال مقرون به صرفه دارید اینجا محل خوبی برای شما خواهد بود، معمولا در ماه های اسفند و شهریور سیل عظیمی از خریداران راهی این مکان برای خریدهای عیدانه یا اول مهر خود می شود، در ادامه بخش مراکز خرید با راهنمای بازدید از بازار تاناکورای سنندج آشنا خواهید شد، با من در این تودی همراه باشید.

بیشتر بخوانید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *بازار تاناکورا سنندج

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

انجمن توسعه سفیدشهر کاشان انجمن توسعه سفیدشهر(نصرآباد کویرکا…

لنگرود شهر تاریخی و مهمیه وظیفست…

واقعا زیباست کاشکی کرونا بره بتونیم بریم ترکیه…

واقعا هر چه زودتر میرم اینجا خیلی جالبه واسم…

ممنون که جاذبه های شهرهای محروم رو معرفی می کنید…

کد تایید *

آیا حساب کاربری ندارید؟


زیپ لاینDownloads-icon

بازار تاناکورای سنندج، یکی از بازارهای بزرگ و معروف بوده که بسیار جالب و دیدنی هست. علاوه بر اجناس متنوع و فراوانی که در این بازار یافت می شوند، دیوارها و سقف آهنی بازار هم واقعا دیدنی است. بازار تاناکورای سنندج آنقدر بزرگ بوده که هر چیزی را می توان به راحتی در آن پیدا کرد، اما معمولا به صرفه ترین خریدها در اینجا لباس، کیف، کفش و عروسک هست. بازار تاناکورای سنندج، در قدیم کوچک و محدود بود، اما در زمان حال دارای غرفه و مغازه هایی شیک و مجلل هست و شباهتی به بازارهای کهنه و قدیمی ندارد. از لباس نوزاد گرفته تا مانتو، شلوار، بارانی زنانه، پیراهن، کاپشن و شلوار مردانه، عینک، پرده و لوازم کوهنوردی در این مکان فروخته می شوند. پنچشنبه و جمعه ها بازار تاناکورا به قدری شلوغ هست که جای سوزن انداختن نیست، پس پیشنهاد می کنیم که گشت و گذار در بازار را به طول هفته موکول کنید تا شلوغی شما را آزرده خاطر نسازد. در این بازار قدیمی شهر سنندج شما می توانید با مردم همگام و همراه شوید و حتی اگر خسته و گرسنه شدید، از اغذیه فروشی های بازار خوراکی تهیه کرده و میل کنید و بر روی نیمکت هایی که در مسیر شما تعبیه شده اند، بنشینید و خستگی در کنید تا با توانی مضاعف راه خود را در بازار تاناکورا ادامه دهید.


سلام چ طوری میشه رفت و عمده خرید کرد

سلام واقعاااا عالیه
قیمت هم نسبت به کیفیت خیلی مناسبه از این اشغال های چینی بهتره 100تمن بدی یک ماه استفاده کنی
کفشاش فوق العاده س

خیلی گرون میگفتن از نو گرون تر میگفتن میدونستم شهرستانی هستم جنس خوب زیاد داشت بدرد بخور اما خیلی گرون میگفتن کسی میدونه چطوری باید بگیرم

من سه سال پیش پوتین چرم مارک بوگاتی گرفتم بی نظیر بی نظیره.
بازار تاناکورا سنندج

نوروز 96 رفتم. بازار خیلی خوبیه ارزش داره حتماً برید اگه اهل تاناکورا هستید


عالیه فقط باید زیاد چونه زد


کلاه و عینک عمده هم هست عایا؟


تا دلت بخواد عینک و کلاه هست بیشتر عینک


اره جنسش هم عالیه


آشغال دونی

لباسای نو هم داخلشون زیاده. باید بگردید. من شهریور 94 رفتم 6 تا شلوار خارجی اعلا خریدم کلش شد 75 تومن. تو تهارن یکیشم 75 نمی دن


شنیدم خیلی باحاله

شرکت سامانه سفیران مهر همگردی با سایت همگردی؛ به عنوان اولین سایت گردشگری ایران با قابلیت های مشارکت کاربران خود، دارای اطلاعات جامع و کاملی در خصوص ایرانگردی و جهانگردی است. همگردی شامل اطلاعات جامعی در خصوص جاذبه های گردشگری ایران و جهان، راهنمای حرفه ای ایرانگردی و جهانگردی و اخبار و مقالات کاربردی حوزه گردشگری است. همگردی به شما این امکان را می دهد تا اوقات فراغت خود را برای یک برنامه گردشگری درون شهری یا برون شهری به خوبی برنامه ریزی کنید، برای سفر خود بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس تهیه کنید، هتل رزرو کنید و یک راهنمای سفر کاربردی داشته باشید. اطلاعات همگردی توسط گردشگران و مخاطبان سایت تهیه می شود و شما نیز این امکان را دارید تا به عنوان یک گردشگر حرفه ای یا غیر حرفه ای تجربیات، رویدادها و مکان های دیدنی شهر و مقاصد سفرتان را به دیگر گردشگران معرفی کنید و به گسترش فرهنگ گردشگری کمک کنید.

2019 © کلیه حقوق این سایت، متعلق به شرکت ماوا پردازش نوین می باشد.

سنندج – ایرنا – چند سالی است برای خودش اسم و رسم و طرفدارانی پرو پاقرص دارد؛ آنهم مشتریانی با درآمد بالا و از نقاط مختلف استان و كشور، منظورم بازار روز شهرداری سنندج(تاناكورا) است كه برای خریداران جذاب اما برای ساكنان محلات اطراف، معضل شده است.

ساوه – ایرنا- در روزهای اخیر ماموران اداره اجرائیات شهرداری ساوه یک…

بندرعباس-ایرنا- فرمانده مرزبانی هرمزگان از توقیف دو فروند کشتی صیادی…

کرمان – ایرنا – دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری و سخنگوی دولت…

گنبدکاووس – ایرنا – دومین هفته مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس…
بازار تاناکورا سنندج

مشهد- ایرنا- ۴۴ طرح بزرگ بهداشتی و درمانی طی دولت یازدهم و دوازدهم…

کاشان- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش بیش از ۱۳ هزار…

بجنورد- ایرنا- معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر…

شیراز_ایرنا _تولید سیمان خاکستری در کارخانه شهرستان نی‌ریز تا رفع…

بوشهر – ایرنا – فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان اداره کل شیلات استان…

زنجان – ایرنا – معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در شرایط…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

سنندج – ایرنا – استاندار کردستان با بیان اینکه مصلحت مردم در بستە شدن اماکن سرپوشیدە و عمومی است، گفت: در راستای مقابله با گسترش شیوع بیماری کرونا، بازار سرپوشیدە سنتی سنندج، تاناکورا و پاساژهای سطح شهر تعطیل می‌شوند.

بهمن مرادنیا روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا شرایط امروز استان و کشور را متفاوت با گذشته اعلام کرد و اظهار داشت: خواسته مردم جلوگیری از ایجاد هر نوع تجمع برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است و ما به این خواسته آنان باید با جدیت عمل کنیم.

وی با بیان اینکه ضروری است در سریع‌ترین زمان ممکن اماکنی که امکان آلودگی زیادی دارند تعطیل شوند، افزود: از جمله این اماکن بازار سرپوشیده و تاناکورای سنندج، بساط دستفروشان، پاساژها و مراکز تجاری استان و برخی دیگر از مکان‌های عمومی است.

استاندار کردستان از دیگر مکان‌های آلوده را جایگاه‌های عرضه سوخت دانست و اضافه کرد: سوختگیری در این اماکن باید توسط اپراتورها انجام شود و مردم در صورت امکان از سوخت گیری پرهیز کرده یا از دستکش و لوازم مراقبتی برای این کار استفاده کنند.

مرادنیا به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد تا می‌توانند بخش‌ها و کارکنان غیر ضروری خود را کم کنند و اداراتی که کارکنان‌شان ناچار به حضور هستند تامین شرایط رعایت نکات بهداشتی و سلامت خود و مراجعان را در دستور کار قرار دهند.بازار تاناکورا سنندج

وی با بیان اینکه هم اکنون ورودی شهرهای استان توسط اکیپ‌های سلامت کنترل می‌شود، گفت: با بهره‌گیری از هر امکانی باید تلاش کنیم تا تعداد ورودی‌ مردم به استان کم شود و در این راستا نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها از جمله پلیس هستیم.

در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان اضافه شد،  اکنون بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۱۰۲نفر از افراد بستری به بیماری کرونا قطعی است.

آمار مبتلای قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان‌ها شامل سقز با ۴۰ نفر، بانه ۲۳ نفر، سنندج ۱۵نفر، کامیاران چهار، قروه ۹، مریوان ۲، دیواندره سه، بیجار سه، دهگلان ۲ و سروآباد یک نفر است.

۳۱۷ نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد، ۱۰۲ نمونه مثبت و ۱۸۲ نمونه منفی است.

 ۱۰ بیمار بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از ابتدا تا امروز فوت شدند که از این تعداد هفت بیمار در سقز، یک بیمار در مریوان، یک بیمار در قروه و یک بیمار در بانه  بودند ضمن اینکه چند نفر دیگر هم در این مدت جانباخته اند که جواب آزمایش آنها منفی بوده است. ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است. ایران نیز از  ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد. کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

از ظهر پنجشنبه تا جمعه گذشته و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، هزار و ۲۸۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۱ هزار و ۳۶۴نفر افزایش یافت که تاکنون سه هزار و ۵۲۹ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص. شده‌اند. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ نفر از مبتلایان جدید به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۵۱۴ مورد رسید

سنندج – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با اضافه شدن ۲ فوتی به مجموع قربانیان…

سنندج – ایرنا – فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه وضعیت ناشی از عدم رعایت مردم در روزها و هفته…

ساوه – ایرنا- در روزهای اخیر ماموران اداره اجرائیات شهرداری ساوه یک…

بندرعباس-ایرنا- فرمانده مرزبانی هرمزگان از توقیف دو فروند کشتی صیادی…

کرمان – ایرنا – دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری و سخنگوی دولت…

گنبدکاووس – ایرنا – دومین هفته مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس…

مشهد- ایرنا- ۴۴ طرح بزرگ بهداشتی و درمانی طی دولت یازدهم و دوازدهم…

کاشان- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش بیش از ۱۳ هزار…

بجنورد- ایرنا- معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر…

شیراز_ایرنا _تولید سیمان خاکستری در کارخانه شهرستان نی‌ریز تا رفع…

بوشهر – ایرنا – فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان اداره کل شیلات استان…

زنجان – ایرنا – معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در شرایط…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

The online version of the Iranian daily Hamshahri

شهردار سنندج از سرمایه‌گذاری خارجی ۲۰۰ میلیارد تومانی با هدف جابه‌جا کردن بازار تاناکورا و کاهش ۱۰۰ میلیارد تومانی بدهی‌های شهرداری خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حشمت‌الله صیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات شهرداری سنندج برگزار شد، گفت: سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در پروژه سنه سنتر با هدف انتقال بازار تانکورا انجام می‌شود و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، این پروژه باید در مدت دو سال به اتمام برسد اما با توجه به توانمندبودن سرمایه‌گذار عراقی که به لحاظ مالی از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است این پروژه خیلی زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این پروژه برند بسیار خوبی برای شهر سنندج خواهد بود و می‌تواند در زمینه اشتغال‌زایی و به‌کارگیری تعدادی از جوانان جویای کار در این شهر هم تاثیرگذار باشد.

صیدی افزود: در حوزه فنی و زیرینایی پروژه‌هایی همچون اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی، احداث میدان ورودی ناحیه منفصل شهری ننله، احداث تقاطع غیر همسطح توحید و احداث پروژه بلوار ۲۴ متری کمربندی آبیدر صورت گرفت.بازار تاناکورا سنندج

شهردار سنندج با بیان اینکه در این دو سال بلوار ۳۶ متری دگایران نیز احداث شد، گفت: مسیر ۷ کیلومتری مسیر دوچرخه‌سواری کمربندی آبیدر، احداث باند دوم بلوار کمال الملک، تکمیل تقاطع غیر همسطح سنجر خان و تعریض بلوار ابن سینا نیز صورت پذیرفت.

وی با ذکر اینکه مطالعه و تهیه نقشه‌های اجرایی احداث پارک فرامنطقه‌ای ۳۳ هکتاری در سنندج لحاظ شد، تصریح کرد: بازسازی و ساماندهی پارک امانیه، ارتقای یک متری سرانه فضای سبز در دو سال اخیر، احداث ۲۹ هزار متر مربع فضای سبز و احداث پارک‌هایی درون محله‌ای و مشاهیر کرد از دیگر اقدامات شهرداری در حوزه فضای سبز است.

صیدی با گریز به واقعه اعتصاب پیمانکاران توضیح داد: بدهی‌های شهرداری از ۱۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به حدود ۲۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.

وی در خصوص مطالبات شهرداری سنندج توضیح داد: ۱۶۲ میلیارد تومان ثبت مطالبات از دستگاه‌های اجرایی، نظامی و امنیتی با استفاده از ظرفیت بند و تبصره پنج قانون بودجه سال گذشته اخذ و در کنار آن ۳۷ میلیارد تومان وام‌های کلان از محل اوراق تسویه دولتی و تملک املاک و زمین‌های بابت طلب‌های شهرداری صورت پذیرفت.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


PDF – همشهری محلهDownloads-icon

اگرچه سنندج را بیشتر به خاطر طبیعتش می‌شناسند، اما مراکز خرید سنندج هم به اندازه طبیعتش معروف است. در بیشتر بازارهای سنتی شهر، پارچه‌ها و لباس‌های رنگی محلی از در و دیوار آویزان شده و بازار تاناکورای آن به مهم‌ترین مرکز خرید و فروش اجناس دست دوم ایران شهرت دارد.

شاید تفاوت اندکی بین بازارهای سنتی شهرهای مختلف وجود داشته باشد. برخی از آنها مسقف و برخی سرپوشیده نیستند، اما همگی از دالان‌ها، راسته‌ها و سراهای متفاوتی تشکیل می‌شوند.

بازار سنندج هم یکی از همین بازارهای سرپوشیده در مرکز شهر است که از آجرهایش پیداست قدمت طولانی دارد. این بازار روزی، چهار دروازه داشته که از آن چهارتا، امروز سه دروازه باقی مانده است.

وقتی داخل آن قدم می‌زنیم ما را به یاد بازار سنتی اصفهان می‌اندازد، چرا که این بازار هم از بالا شبیه به یک مستطیل بزرگ است. یعنی در این بازار خبری از یک تونل خطی نیست و اگر حین راه رفتن نقشه آن را تجسم کنیم، انگار داخل یک مستطیل بزرگ قدم برمی‌داریم.بازار تاناکورا سنندج

با عبور خیابان انقلاب از اینجا، این بازار به دو بخش به نام‌های آصف و سنندجی به ترتیب در جنوب و شمال تقسیم شده است.

وقتی در این بازار راه می‌رویم باید علاوه بر مغازه‌ها به دیوارها و گنبدهای آجری‌اش توجه کنیم. گشتن در این بازار هم فال است و هم تماشا. هم می‌توان خرید کرد و هم نگاهی به معماری‌اش انداخت. مردم محلی برای خرید لباس‌های محلی رنگی با پارچه‌های رنگارنگ به این بازار می‌آیند.

آدرس: برای دسترسی به این بازار باید به خیابان فردوسی برویم. از داخل این خیابان، سردر بزرگ بازار پیداست.

بیشتر بخوانید: سوغات سنندج را از کجا بخریم؟

در این پاساژ هم لباس‌های مردانه، زنانه و بچه‌گانه می‌فروشند، هم طلا و جواهر و هم لوازم خانگی. این بازار را که از معروف‌ترین مراکز خرید سنندج است، بیشتر به کالاهای مد روزش می‌شناسند.

بعد از خرید می‌توان در یکی از کافی‌شاپ‌های پاساژ استراحت کرد یا در رستوران آن غذا خورد. رستوران غروب در این پاساژ، یکی از معروف‌ترین رستوران‌های شهر است. پاساژ کردستان بیشتر از پاساژهای دیگر برای جوانان شهر حکم پاتوق را دارد. به همین خاطر هم پنجشنبه و جمعه ازهمیشه شلوغ‌تر می‌شود.

آدرس: بلوار ورزش، جنب پاساژ طنین

معروف است که برای خرید تاناکورا هیچ شهری به اندازه سنندج خوب نیست؛ هم جنس‌ها باکیفیت‌تر است و هم ارزان‌تر. دلیل آن هم به راه نزدیک‌تر قاچاق اجناس از عراق برمی‌گردد.

از این بازار می‌توان اجناس با کیفیت دست دو مثل کیف، کفش، لباس و وسایل عروس را خرید. این اجناس از پایتخت تاناکورای ایران، یعنی مهاباد به سنندج می‌آیند. در ماه‌های آبان و آذر این بازار به اوج شلوغی‌اش می‌رسد. اگرچه خود معماری بازار ارزش دیدن ندارد، اما اگر دنبال وسایل کوهنوردی باشیم می‌توانیم آن را با قیمت ارزان‌تری از اینجا بخریم.

آدرس: خیابان فرحزادی، نزدیک بازار شهرداری

در این بازار حرفه‌ای‌ترین هنرمندان عرصه صنایع‌دستی چوبی شهر مشغول به کار هستند. نازک‌کاری در سنندج حرفه‌ای قدیمی است که ۱۵۰ سال قدمت دارد. برای مثال با چوب‌های بدون شکل، سینی، جعبه‌های جواهر و تابلوهای چوبی درست می‌کنند و می‌فروشند. این بازار به خصوص پاتوق خرید و فروش تخته نرد است.

آدرس: این بازار در خیابان شهدا و کنار پارک شهدا قرار گرفته.

بازار سنتی دیگری در سنندج بالاتر از خیابان شهدا و محله سرتپوله قرار دارد. این محله قدیمی به خاطر امامزاده‌ها، عمارت‌ها و حمام‌های قدیمی، امروز به منطقه‌ای محبوب برای گردشگران تبدیل شده است. بازار سرتپوله آنقدر به بازار سنتی قبلی نزدیک است که به ابتدای آن وصل شده.

در روزگار قدیم هر کسی که می‌خواست به مریوان و سقز سفر کند از کنار این بازار رد می‌شد. این بازار در دسته غیرمسقف‌ها قرار دارد و نبض خرید و فروش در آن به کندی می‌زند، اما از آنجایی که نوشته درباره مراکز خرید سنندج است، معرفی‌اش کردیم.

آدرس: بالاتر از خیابان شهدا

مرکز تجاری صدف: در بلوار پاسداران سنندج، پاساژ نسبتا مدرنی هست. در این پاساژ بیشتر لباس‌های مردانه و زنانه فروخته می‌شود. همچنین مسافران برای خرید سوغات به این پاساژ می‌آیند. این بازار در بلوار پاسداران است.

پاساژ آشنا در خیابان فردوسی، مجتمع تجاری هورام و مروارید هم در خیابان بهمن از دیگر مراکز خرید سنندج هستند.

نام*

ایمیل*

کد امنیتی *
هفت
 × 

 = 
7

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}



 شماره روابط عمومی:

021-96669066

 آدرس:

تهران، بلوار نلسون ماندلا، کوچه ایرج، پلاک صفر


 کد پستی:
1917754328

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد

بازار تاناکورا سنندج
بازار تاناکورا سنندج
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *