برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم

برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم
برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم

در زمانهای گذشته مردم برای بهبود سلامت خود از طبیعت کمک می گرفتند آن ها فواید مختلف گیاهان را کشف کردند تا با استفاده از آن ها بتوانند سالم تر زندگی کنند. هرچند در دنیای مدرن، ما بیمارستان های مجهز و داروهایی شیمیایی را در اختیار داریم اما باز هم گیاهان دارویی اهمیت خود را در حفظ سلامت انسان ها از دست نداده اند. آن ها مواد ضد التهاب و ترکیبات فعالی دارند که خطر بیماری های گوناگونی را کاهش می دهند. امروز می خواهیم باهم مرور کنیم که چه گیاهانی باعث تقویت حافظه و عملکرد مغز می شوند.

بهترین گزینه هایی که بدون هیچ کالری اضافی و بدون چربی، نه تنها عطر و طعم خوشی به غذا ها می دهند بلکه منافع بی شماری نیز می توانند برای مغز داشته باشند؛ گیاهان و ادویه جات هستند. منافع بزرگ برخی گیاهان و ادویه جات در افزایش سطح حافظه، کاهش اضطراب و حتی شاید حفاظت در برابر تومورهای مغزی ثابت شده است.

جعفری و آویشن: یک نوع فلاونوئید به نام آپی ژنین در این دو گیاه وجود دارد که موجب افزایش تولید نورون ها شده و ارتباطات بین سلولهای مغزی را قوت می بخشد. رژیم غذایی غنی از آپی ژنین، منجر به دفع آلزایمر، پارکینسون و افسردگی می گردد. بابونه: انتخاب همیشگی برای مصرف کنندگان چای در اواخر شب، می تواند چای بابونه باشد چون از بین برنده قوی استرس است. بابونه نیز حاوی فلاونوئید اپی ژنین است و منجر به کاهش سطح اضطراب می شود.

زردچوبه: کورکومین ماده ای که به طور طبیعی در زردچوبه وجود دارد، با کاهش التهاب، افزایش سلامتی را به دنبال دارد. کورکومین که در درمان بیماری هایی نظیر آلرژی، دیابت و زخم معده به کار برده می شود، در دستگاه گوارش باقی می ماند و هر ماده ای را که جذب شده، سریعا متابولیز می کند. علاوه بر این، بدن شما هورمونی به نامBDNFیا فاکتور نورون زایی مشتق شده از مغز تولید می کند که نقشی مهم در تقسیم و تکثیر نورون ها دارد. تولیدBDNFبا استرس و بالا رفتن سن کاهش پیدا می کند. زردچوبه می تواند با افزایش تولید و عملکرد این هورمون، تاثیرات کاهش ادراک که مربوط به سن هستند را معکوس کند و در نتیجه حافظه را تقویت کرده و قابلیت مغز را افزایش دهد. گیاه مریم گلی: این گیاه حافظه را بهبود می بخشد. در مطالعات کوچک مشخص شده که عصاره این گیاه منجر به بهبود عملکرد افراد در آزمون حافظه در مقایسه با دارونما شده است. اسانس ها و عصاره مریم گلی برای مقابله با آلزایمر موثر است. بیماری آلزایمر در نتیجه کاهش سطح یکی از انتقال دهنده های عصبی بروز می کند که مریم گلی این روند را کاهش می دهد. به خاطر اینکه قادر است از ترشح آنزیم مسئول این تخریب جلوگیری کند.

برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم

رزماری:قرار گرفتن در معرض عطر رزماری می تواند به طور قابل توجهی حافظه را افزایش دهد.

در یک پژوهش دانش آموزان در دوگروه به طور تصادفی در کلاس هایی که روغن رزماری در آن منتشر شده بود و کلاسی که شرایط عادی داشت حضور یافتند. تجزیه وتحلیل داده ها نشان داد که کودکانی که در معرض عطر رزماری قرار داشتند، نمرات بیشتری نسبت به همتایانشان از گروه کنترل کسب کردند.گرچه علت ارتباط رزماری و ارتقا حافظه کاملا مشخص نیست، اما این امر می تواند به دلیل تأثیر عطر گیاه بر فعالیت الکتریکی مغز باشد.

نعناع فلفلی: این گیاه محبوب برای طراوت و عطر آن شناخته شده است. در حقیقت، عطر و بوی نعنا فلفلی آن چیزی است که برای مغز و حافظه شما مفید است.یک مطالعه نشان داد که چای نعناع دارای توانایی بهبود حافظه کوتاه مدت و طولانی مدت است.

سیر:ماده مغذی موجود در سیر از مغز در برابر روند پیری و بیماری محافظت می کند؛ علاوه بر آن از بروز بیماری های مربوط به اعصاب مانند آلزایمر و پارکینسون نیز پیشگیری می نماید. سیر با مقاوم کردن مغز در برابر استرس و التهاب مربوط به روند پیری و بیماری ها، به اعصاب سود می رساند.

پنیرباد: Ashwagandha از زمانهای قدیم برای درمان مورد استفاده قرار گرفته است.یک مطالعه نشان داد که مصرف مکمل های غذایی حاوی عصاره ریشه این گیاه پس از 8 هفته سبب بهبود قابل حافظه و عملکرد مغزی افراد شده است. همچنین استفاده از این گیاه با افزایش سرعت پردازش اطلاعات مرتبط بود.

اگر حافظه ضعیفی دارید و می‌خواهید با کمک گیاهان دارویی، حافظه و میزان هوشیاری تان را افزایش دهید پیشنهاد می‌کنیم حتماً از داروهای گیاهی که در ادامه لیست شده است، تحت نظر متخصص طب سنتی استفاده کنید. تأثیر این گیاهان دارویی برای تقویت حافظه اثبات شده است.
بسیاری از افراد برای افزایش حافظه به دنبال بهترین قرص تقویت حافظه و تمرکز هستند و به سمت قرص‌های شیمیایی می‌روند؛ درحالی‌که از مضرات این قرص‌ها و مفید بودن داروهای گیاهی برای بهبود حافظه و عوارض بسیار کمتر آن‌ها آگاه نیستند.
داروهای گیاهی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد حتی برای کاهش استرس و اضطراب در کارهای روزانه بسیار مفید هستند؛ زیرا طبیعتِ گرمی دارند و محرک خوبی برای سلول‌های مغزی بوده و به‌طورکلی برای افزایش تمرکز، کند بودن ذهن، عملکرد ضعیف مغز، عصبانیت زودهنگام مفید هستند.

در ادامه با ما باشید تا خیلی سریع بهترین گیاهان دارویی برای افزایش حافظه و ذهن را به شما عزیزان معرفی کنیم. لازم به ذکر است که برای مصرف هرگونه گیاه دارویی حتماً با متخصص طب سنتی مشورت کنید.

گیاهان دارویی، با داشتن مقادیر خوبی از مواد معدنی موردنیاز مغز جایگزین خوبی برای قرص‌های شیمیایی هستند. مواد معدنی مانند:
فسفر، منیزیم، گوگرد، کلر، سدیم، پتاسیم، آهن و قند طبیعی.

اگر دچار فراموشی زودرس و حتی بلندمدت هستید خوردن و جویدن مویز بسیار توصیه می‌شود. در قدیم که اکثر مردم با روش‌های طب سنتی آشنایی بیشتری داشتند از مویز برای تقویت حافظه برای خردسالان و نوجوانان استفاده می‌کردند. حتی کسانی که پیر هم بودند برای اینکه از بیماری آلزایمر جلوگیری کنند خوردن مویز را در برنامه میان وعده‌ای خود قرار می‌دادند.
همچنین اگر مزاج سردی دارید و اصولاً کارهای شما خیلی کند و آرام انجام می‌شود می‌توانید برای رفع این مشکلات مویز را در طول روز چندین بار بجوید.

اگر از مشکلات آلزایمر کوتاه‌مدت، پارکینسون، اضطراب و استرس شدید رنج می‌برید؛ پیشنهاد می‌کنیم که از ترکیب استثنایی گیاه آویشن و گیاه جعفری استفاده کنید. استفاده از این 2 گیاه باعث ارتباطات قوی و پرسرعت بین سلول‌ها در مغز می‌شود.

برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم

خیلی از افراد به خاطر کندذهنی دچار مشکلات روحی و آسیب‌های روانی شدیدی می‌شوند. اکثراً به دنبال راهی برای درمان این موضوع و جلوگیری از کندذهنی از داروهای شیمیایی و کارهای بی‌ثمر استفاده می‌کنند. درحالی‌که طب سنتی بهترین راه‌ها را برای این دسته از افراد توصیه می‌کند که تأثیر بسیار بالایی درروند کاهش کندذهنی و فراموشی زودرس دارند.
برای رفع این مشکل طب سنتی توصیه می‌کند که به مدت 6 هفته هرروز صبح و طبق نظر پزشک طب سنتی مقداری سعد کوفی ( پودر سعد کوفی ) را به همراه کمی مویز خشک‌شده و البته پودر زعفران میل کنید. بعد از گذشت این مدت شما اثرات این محلول را متوجه خواهید شد.

آویشن طبیعت بسیار گرمی دارد. همین طبیعت گرم برای تحریک سلول‌های عصبی و مغزی بسیار مفید هست. اکثر متخصص های طب سنتی دم نوش آویشن را به عنوان یک دمنوش گیاهی برای تقویت حافظه پیشنهاد می‌کنند. اگر هم برای مشکلات تنفسی و همچنین آسم دنبال یک دم‌کرده قوی هستید، دم‌کرده آویشن گزینه خوب هست.

مهم‌ترین کارایی مریم گلی برای درمان آلزایمر هست. اما چگونه این کار را انجام می‌دهد؟ آلزایمر در صورتی رخ می‌دهد که انتقال‌دهنده عصبی مغز کاهش پیدا کند. گیاه مریم گلی دقیقاً در همین لحظه وارد عمل می‌شود و اجازه نمی‌دهد که آنزیم مخصوص برای کاهش انتقال‌دهنده عصبی کاری انجام دهد و جلوی آن را می‌گیرد.

برخی افراد همیشه دچار سردرگمی و عدم کنترل اعصاب و فراموشی زودرس هستند و نمی‌توانند همه‌چیز را در ذهن خود نگه‌دارند. در بعضی‌اوقات هم دچار سردردهای خفیف عصبی نیز می‌شوند. پیشنهاد طب سنتی به شما این است که خشک‌شده گل اسطوخودوس را با کمی پودر کندر و مقداری عسل برای شیرین‌تر کردن آن مخلوط کنید و سپس مصرف نمایید.

یکی از گیاهانی که تأثیر زیادی در تقویت حافظه دارد رزماری (اکلیل کوهی) است. حتی بوی رزماری برای تقویت حافظه بسیار مؤثر است. متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌کنند که روزی 3 بار از محلول رزماری، عسل و بهارنارنج استفاده کنید. البته باید قبل از آن یک لیوان با گرم هم آماده کرده باشید.
اگر بتوانید عصاره رزماری را تهیه کنید و مصرف کنید می‌توانید یک خون پر از اکسیژن را به مغز و سلول‌های عصبی برسانید. طراوت سلول‌های عصبی باعث عملکرد بهتر بخش عصبی و در سیستم حافظه شما می‌شود.

اگر دوست دارید که یک نوشیدنی خوب و مفید در ابتدای روز و یا در هنگام عصر بنوشید و حس و حال خوبی داشته باشید پیشنهاد ما استفاده از چای نعناع فلفلی است. نعناع فلفلی بسیار برای تقویت حافظه چه در کوتاه‌مدت و چه در بلندمدت مفید است. پیشنهاد می‌کنیم که در هفته چندین بار از دم‌نوش نعناع فلفلی بنوشید.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانید از استرس فرار کنید و حتی بعد از یک روز کاری شدید نمی‌توانید خواب راحتی داشته باشید، متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌کنند که از بابونه به‌عنوان چای در ساعات پایانی شب استفاده کنید. کاهش اضطراب باعث می‌شود که سلول‌های مغزی بتوانند باقدرت بیشتری کار خود را انجام دهند. افزایش سطح عملکرد سلول‌های مغزی باعث افزایش حافظه و کاهش فراموشی می‌شود.

مهم‌ترین خاصیت گیاه جینکو یا جینکوبیلوبا (برگ این گیاه خواص درمانی دارد) برای تقویت حافظه و افزایش عملکرد و بهبودی سلول‌های مغزی و عصبی است. که باعث حس آرامش و کاهش استرس و افسردگی در فرد می‌شود. اگر در خانواده شما شخص پیری از آلزایمر رنج می‌برد توصیه می‌کنیم با نظر پزشک متخصص، از جینکو کمک بگیرید.

طبق بررسی و آزمایشی که متخصصان استرالیایی از بین افراد جمع‌آوری کرده‌اند به این نتیجه رسیدند که مصرف گیاه باکوبا تأثیر عجیبی در سلامت روانی و همچنین افزایش سطح تصمیم‌گیری سریع و واکنش‌های سریع داشته است. این نتایج نشان می‌دهد که گیاه باکوبا بسیار برای افزایش قدرت سلول‌های عصبی و همچنین برای تقویت حافظه و بهبود سطح یادگیری افراد در مدت 2 تا 3 ماه مؤثر هست.

در احادیث به اهمیت کندر اشاره شده است. کندر خاصیت ضد فراموشی دارد و برای تقویت حافظه توصیه می‌شود. اگر در منزل خود کودکی دارید، حتماً از کندر برای افزایش میزان حافظه و بالا بردن سطح فکری کودک خود از ترکیب عسل و کندر خیس استفاده کنید.

علاوه بر درمان های گیاهی گفته شده، رعایت موارد ذیل برای بهبود حافظه بسیار مهم است:

مراقب کودکان خود باشید! سعی کنید فرزندان خود را از غذاهای بیرونی مانند: غذای فوری (Fast food) یا غذاهای پر از ادویه‌جات دور کنید. همچنین نگذارید که فرزندان شما ساعت‌های زیادی پشت کامپیوتر بنشینند. انجام حرکات ورزشی و حضور در اجتماع باعث تقویت حافظه و سطح فکری فرزندان می‌شود.

در ادامه تعدادی از مواد غذایی مناسب برای تقویت حافظه آمده است:

گردو سرشار از ویتامین E و سایر مواد معدنی است.

نیترات طبیعی موجود در آن موجب بهبود گردش خون و درنتیجه افزایش عملکرد مغز می‌شود. سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و به خروج سموم از خون کمک می‌کند.

ماهی‌ها منبع غنی از امگا ۳ و ویتامین D  می‌باشند، که نقش مؤثری بر عملکرد حافظه و جلوگیری از آسیب‌های مغزی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. ماهی سالمون برای افزایش تمرکز و بهبود بیش فعالی مفید است. مصرف ماهی بخصوص برای بهبود عملکرد مغز کودکان توصیه می‌شود. همچنین می‌توانید از مکمل‌های امگا 3 نیز استفاده کنید.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در توت‌ها به تسهیل ارتباط بین سلول‌های مغزی ما کمک می‌کنند. مصرف روزانۀ توت و تمشک به‌عنوان یک خوراکی تقویت حافظه می‌تواند موجب تقویت حافظه کوتاه‌مدت ما شود.

آووکادو حاوی ویتامین‌های، B، C و K و اسید‌فولیک است. همچنین از لخته شدن خون در مغز جلوگیری می‌کند.

سیر تمرکز را افزایش می‌دهد و عملکرد حافظه را بهبود می‌بخشد.

این گیاهان مثل اسفناج، کاهو و غیره، سرشار از ویتامین A و K هستند و باعث افزایش عملکرد مغز می‌شوند. افرادی که 2 تا 3 بار در روز سبزی‌ها را میل می‌کنند، کمتر درگیر اختلالات مغزی و حافظه می‌شوند.

ویتامین K ،C و کولین موجود در کلم بروکلی، موجب هوشیاری و بهبود عملکرد حافظه می‌شود.

شکلات تلخ (Dark) و قهوه، در کاهش فشارخون و بهبود گردش خون در مغز و قلب نقش مؤثری ایفا می‌کنند. قهوه و شکلات تلخ سرشار از کافئین هستند؛ طبق مطالعات اخیر، خوردن یک قرص کافئین بعد از یادگیری، بازیابی حافظه را تا ۲۴ ساعت بعد تقویت می‌کند.

لطفاً این مطلب را برای دوستانتان که از مشکلات حافظه رنج می‌برند و سؤال می‌کنند: برای تقویت حافظه چه کنیم؟، برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ و یا برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم؟ ارسال کنید و راهکارهای طب سنتی برای تقویت حافظه را برای آن‌ها شرح دهید.

با سلام از مطالب خوبتون استفاده کردم ممنون فقط دستورالعمل ها برای استفاده از گیاهان که به چه صورت باشد کامل شود بهتراست

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اگر حافظه ضعیفی دارید و می‌خواهید با کمک گیاهان دارویی، حافظه و میزان هوشیاری تان را افزایش دهید پیشنهاد می‌کنیم حتماً از داروهای گیاهی که در ادامه لیست شده است، تحت نظر متخصص طب سنتی استفاده کنید. تأثیر این گیاهان دارویی برای تقویت حافظه اثبات شده است.
بسیاری از افراد برای افزایش حافظه به دنبال بهترین قرص تقویت حافظه و تمرکز هستند و به سمت قرص‌های شیمیایی می‌روند؛ درحالی‌که از مضرات این قرص‌ها و مفید بودن داروهای گیاهی برای بهبود حافظه و عوارض بسیار کمتر آن‌ها آگاه نیستند.
داروهای گیاهی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد حتی برای کاهش استرس و اضطراب در کارهای روزانه بسیار مفید هستند؛ زیرا طبیعتِ گرمی دارند و محرک خوبی برای سلول‌های مغزی بوده و به‌طورکلی برای افزایش تمرکز، کند بودن ذهن، عملکرد ضعیف مغز، عصبانیت زودهنگام مفید هستند.

در ادامه با ما باشید تا خیلی سریع بهترین گیاهان دارویی برای افزایش حافظه و ذهن را به شما عزیزان معرفی کنیم. لازم به ذکر است که برای مصرف هرگونه گیاه دارویی حتماً با متخصص طب سنتی مشورت کنید.

گیاهان دارویی، با داشتن مقادیر خوبی از مواد معدنی موردنیاز مغز جایگزین خوبی برای قرص‌های شیمیایی هستند. مواد معدنی مانند:
فسفر، منیزیم، گوگرد، کلر، سدیم، پتاسیم، آهن و قند طبیعی.

اگر دچار فراموشی زودرس و حتی بلندمدت هستید خوردن و جویدن مویز بسیار توصیه می‌شود. در قدیم که اکثر مردم با روش‌های طب سنتی آشنایی بیشتری داشتند از مویز برای تقویت حافظه برای خردسالان و نوجوانان استفاده می‌کردند. حتی کسانی که پیر هم بودند برای اینکه از بیماری آلزایمر جلوگیری کنند خوردن مویز را در برنامه میان وعده‌ای خود قرار می‌دادند.
همچنین اگر مزاج سردی دارید و اصولاً کارهای شما خیلی کند و آرام انجام می‌شود می‌توانید برای رفع این مشکلات مویز را در طول روز چندین بار بجوید.

اگر از مشکلات آلزایمر کوتاه‌مدت، پارکینسون، اضطراب و استرس شدید رنج می‌برید؛ پیشنهاد می‌کنیم که از ترکیب استثنایی گیاه آویشن و گیاه جعفری استفاده کنید. استفاده از این 2 گیاه باعث ارتباطات قوی و پرسرعت بین سلول‌ها در مغز می‌شود.

برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم

خیلی از افراد به خاطر کندذهنی دچار مشکلات روحی و آسیب‌های روانی شدیدی می‌شوند. اکثراً به دنبال راهی برای درمان این موضوع و جلوگیری از کندذهنی از داروهای شیمیایی و کارهای بی‌ثمر استفاده می‌کنند. درحالی‌که طب سنتی بهترین راه‌ها را برای این دسته از افراد توصیه می‌کند که تأثیر بسیار بالایی درروند کاهش کندذهنی و فراموشی زودرس دارند.
برای رفع این مشکل طب سنتی توصیه می‌کند که به مدت 6 هفته هرروز صبح و طبق نظر پزشک طب سنتی مقداری سعد کوفی ( پودر سعد کوفی ) را به همراه کمی مویز خشک‌شده و البته پودر زعفران میل کنید. بعد از گذشت این مدت شما اثرات این محلول را متوجه خواهید شد.

آویشن طبیعت بسیار گرمی دارد. همین طبیعت گرم برای تحریک سلول‌های عصبی و مغزی بسیار مفید هست. اکثر متخصص های طب سنتی دم نوش آویشن را به عنوان یک دمنوش گیاهی برای تقویت حافظه پیشنهاد می‌کنند. اگر هم برای مشکلات تنفسی و همچنین آسم دنبال یک دم‌کرده قوی هستید، دم‌کرده آویشن گزینه خوب هست.

مهم‌ترین کارایی مریم گلی برای درمان آلزایمر هست. اما چگونه این کار را انجام می‌دهد؟ آلزایمر در صورتی رخ می‌دهد که انتقال‌دهنده عصبی مغز کاهش پیدا کند. گیاه مریم گلی دقیقاً در همین لحظه وارد عمل می‌شود و اجازه نمی‌دهد که آنزیم مخصوص برای کاهش انتقال‌دهنده عصبی کاری انجام دهد و جلوی آن را می‌گیرد.

برخی افراد همیشه دچار سردرگمی و عدم کنترل اعصاب و فراموشی زودرس هستند و نمی‌توانند همه‌چیز را در ذهن خود نگه‌دارند. در بعضی‌اوقات هم دچار سردردهای خفیف عصبی نیز می‌شوند. پیشنهاد طب سنتی به شما این است که خشک‌شده گل اسطوخودوس را با کمی پودر کندر و مقداری عسل برای شیرین‌تر کردن آن مخلوط کنید و سپس مصرف نمایید.

یکی از گیاهانی که تأثیر زیادی در تقویت حافظه دارد رزماری (اکلیل کوهی) است. حتی بوی رزماری برای تقویت حافظه بسیار مؤثر است. متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌کنند که روزی 3 بار از محلول رزماری، عسل و بهارنارنج استفاده کنید. البته باید قبل از آن یک لیوان با گرم هم آماده کرده باشید.
اگر بتوانید عصاره رزماری را تهیه کنید و مصرف کنید می‌توانید یک خون پر از اکسیژن را به مغز و سلول‌های عصبی برسانید. طراوت سلول‌های عصبی باعث عملکرد بهتر بخش عصبی و در سیستم حافظه شما می‌شود.

اگر دوست دارید که یک نوشیدنی خوب و مفید در ابتدای روز و یا در هنگام عصر بنوشید و حس و حال خوبی داشته باشید پیشنهاد ما استفاده از چای نعناع فلفلی است. نعناع فلفلی بسیار برای تقویت حافظه چه در کوتاه‌مدت و چه در بلندمدت مفید است. پیشنهاد می‌کنیم که در هفته چندین بار از دم‌نوش نعناع فلفلی بنوشید.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانید از استرس فرار کنید و حتی بعد از یک روز کاری شدید نمی‌توانید خواب راحتی داشته باشید، متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌کنند که از بابونه به‌عنوان چای در ساعات پایانی شب استفاده کنید. کاهش اضطراب باعث می‌شود که سلول‌های مغزی بتوانند باقدرت بیشتری کار خود را انجام دهند. افزایش سطح عملکرد سلول‌های مغزی باعث افزایش حافظه و کاهش فراموشی می‌شود.

مهم‌ترین خاصیت گیاه جینکو یا جینکوبیلوبا (برگ این گیاه خواص درمانی دارد) برای تقویت حافظه و افزایش عملکرد و بهبودی سلول‌های مغزی و عصبی است. که باعث حس آرامش و کاهش استرس و افسردگی در فرد می‌شود. اگر در خانواده شما شخص پیری از آلزایمر رنج می‌برد توصیه می‌کنیم با نظر پزشک متخصص، از جینکو کمک بگیرید.

طبق بررسی و آزمایشی که متخصصان استرالیایی از بین افراد جمع‌آوری کرده‌اند به این نتیجه رسیدند که مصرف گیاه باکوبا تأثیر عجیبی در سلامت روانی و همچنین افزایش سطح تصمیم‌گیری سریع و واکنش‌های سریع داشته است. این نتایج نشان می‌دهد که گیاه باکوبا بسیار برای افزایش قدرت سلول‌های عصبی و همچنین برای تقویت حافظه و بهبود سطح یادگیری افراد در مدت 2 تا 3 ماه مؤثر هست.

در احادیث به اهمیت کندر اشاره شده است. کندر خاصیت ضد فراموشی دارد و برای تقویت حافظه توصیه می‌شود. اگر در منزل خود کودکی دارید، حتماً از کندر برای افزایش میزان حافظه و بالا بردن سطح فکری کودک خود از ترکیب عسل و کندر خیس استفاده کنید.

علاوه بر درمان های گیاهی گفته شده، رعایت موارد ذیل برای بهبود حافظه بسیار مهم است:

مراقب کودکان خود باشید! سعی کنید فرزندان خود را از غذاهای بیرونی مانند: غذای فوری (Fast food) یا غذاهای پر از ادویه‌جات دور کنید. همچنین نگذارید که فرزندان شما ساعت‌های زیادی پشت کامپیوتر بنشینند. انجام حرکات ورزشی و حضور در اجتماع باعث تقویت حافظه و سطح فکری فرزندان می‌شود.

در ادامه تعدادی از مواد غذایی مناسب برای تقویت حافظه آمده است:

گردو سرشار از ویتامین E و سایر مواد معدنی است.

نیترات طبیعی موجود در آن موجب بهبود گردش خون و درنتیجه افزایش عملکرد مغز می‌شود. سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و به خروج سموم از خون کمک می‌کند.

ماهی‌ها منبع غنی از امگا ۳ و ویتامین D  می‌باشند، که نقش مؤثری بر عملکرد حافظه و جلوگیری از آسیب‌های مغزی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. ماهی سالمون برای افزایش تمرکز و بهبود بیش فعالی مفید است. مصرف ماهی بخصوص برای بهبود عملکرد مغز کودکان توصیه می‌شود. همچنین می‌توانید از مکمل‌های امگا 3 نیز استفاده کنید.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در توت‌ها به تسهیل ارتباط بین سلول‌های مغزی ما کمک می‌کنند. مصرف روزانۀ توت و تمشک به‌عنوان یک خوراکی تقویت حافظه می‌تواند موجب تقویت حافظه کوتاه‌مدت ما شود.

آووکادو حاوی ویتامین‌های، B، C و K و اسید‌فولیک است. همچنین از لخته شدن خون در مغز جلوگیری می‌کند.

سیر تمرکز را افزایش می‌دهد و عملکرد حافظه را بهبود می‌بخشد.

این گیاهان مثل اسفناج، کاهو و غیره، سرشار از ویتامین A و K هستند و باعث افزایش عملکرد مغز می‌شوند. افرادی که 2 تا 3 بار در روز سبزی‌ها را میل می‌کنند، کمتر درگیر اختلالات مغزی و حافظه می‌شوند.

ویتامین K ،C و کولین موجود در کلم بروکلی، موجب هوشیاری و بهبود عملکرد حافظه می‌شود.

شکلات تلخ (Dark) و قهوه، در کاهش فشارخون و بهبود گردش خون در مغز و قلب نقش مؤثری ایفا می‌کنند. قهوه و شکلات تلخ سرشار از کافئین هستند؛ طبق مطالعات اخیر، خوردن یک قرص کافئین بعد از یادگیری، بازیابی حافظه را تا ۲۴ ساعت بعد تقویت می‌کند.

لطفاً این مطلب را برای دوستانتان که از مشکلات حافظه رنج می‌برند و سؤال می‌کنند: برای تقویت حافظه چه کنیم؟، برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ و یا برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم؟ ارسال کنید و راهکارهای طب سنتی برای تقویت حافظه را برای آن‌ها شرح دهید.

با سلام از مطالب خوبتون استفاده کردم ممنون فقط دستورالعمل ها برای استفاده از گیاهان که به چه صورت باشد کامل شود بهتراست

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اگر حافظه ضعیفی دارید و می‌خواهید با کمک گیاهان دارویی، حافظه و میزان هوشیاری تان را افزایش دهید پیشنهاد می‌کنیم حتماً از داروهای گیاهی که در ادامه لیست شده است، تحت نظر متخصص طب سنتی استفاده کنید. تأثیر این گیاهان دارویی برای تقویت حافظه اثبات شده است.
بسیاری از افراد برای افزایش حافظه به دنبال بهترین قرص تقویت حافظه و تمرکز هستند و به سمت قرص‌های شیمیایی می‌روند؛ درحالی‌که از مضرات این قرص‌ها و مفید بودن داروهای گیاهی برای بهبود حافظه و عوارض بسیار کمتر آن‌ها آگاه نیستند.
داروهای گیاهی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد حتی برای کاهش استرس و اضطراب در کارهای روزانه بسیار مفید هستند؛ زیرا طبیعتِ گرمی دارند و محرک خوبی برای سلول‌های مغزی بوده و به‌طورکلی برای افزایش تمرکز، کند بودن ذهن، عملکرد ضعیف مغز، عصبانیت زودهنگام مفید هستند.

در ادامه با ما باشید تا خیلی سریع بهترین گیاهان دارویی برای افزایش حافظه و ذهن را به شما عزیزان معرفی کنیم. لازم به ذکر است که برای مصرف هرگونه گیاه دارویی حتماً با متخصص طب سنتی مشورت کنید.

گیاهان دارویی، با داشتن مقادیر خوبی از مواد معدنی موردنیاز مغز جایگزین خوبی برای قرص‌های شیمیایی هستند. مواد معدنی مانند:
فسفر، منیزیم، گوگرد، کلر، سدیم، پتاسیم، آهن و قند طبیعی.

اگر دچار فراموشی زودرس و حتی بلندمدت هستید خوردن و جویدن مویز بسیار توصیه می‌شود. در قدیم که اکثر مردم با روش‌های طب سنتی آشنایی بیشتری داشتند از مویز برای تقویت حافظه برای خردسالان و نوجوانان استفاده می‌کردند. حتی کسانی که پیر هم بودند برای اینکه از بیماری آلزایمر جلوگیری کنند خوردن مویز را در برنامه میان وعده‌ای خود قرار می‌دادند.
همچنین اگر مزاج سردی دارید و اصولاً کارهای شما خیلی کند و آرام انجام می‌شود می‌توانید برای رفع این مشکلات مویز را در طول روز چندین بار بجوید.

اگر از مشکلات آلزایمر کوتاه‌مدت، پارکینسون، اضطراب و استرس شدید رنج می‌برید؛ پیشنهاد می‌کنیم که از ترکیب استثنایی گیاه آویشن و گیاه جعفری استفاده کنید. استفاده از این 2 گیاه باعث ارتباطات قوی و پرسرعت بین سلول‌ها در مغز می‌شود.

برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم

خیلی از افراد به خاطر کندذهنی دچار مشکلات روحی و آسیب‌های روانی شدیدی می‌شوند. اکثراً به دنبال راهی برای درمان این موضوع و جلوگیری از کندذهنی از داروهای شیمیایی و کارهای بی‌ثمر استفاده می‌کنند. درحالی‌که طب سنتی بهترین راه‌ها را برای این دسته از افراد توصیه می‌کند که تأثیر بسیار بالایی درروند کاهش کندذهنی و فراموشی زودرس دارند.
برای رفع این مشکل طب سنتی توصیه می‌کند که به مدت 6 هفته هرروز صبح و طبق نظر پزشک طب سنتی مقداری سعد کوفی ( پودر سعد کوفی ) را به همراه کمی مویز خشک‌شده و البته پودر زعفران میل کنید. بعد از گذشت این مدت شما اثرات این محلول را متوجه خواهید شد.

آویشن طبیعت بسیار گرمی دارد. همین طبیعت گرم برای تحریک سلول‌های عصبی و مغزی بسیار مفید هست. اکثر متخصص های طب سنتی دم نوش آویشن را به عنوان یک دمنوش گیاهی برای تقویت حافظه پیشنهاد می‌کنند. اگر هم برای مشکلات تنفسی و همچنین آسم دنبال یک دم‌کرده قوی هستید، دم‌کرده آویشن گزینه خوب هست.

مهم‌ترین کارایی مریم گلی برای درمان آلزایمر هست. اما چگونه این کار را انجام می‌دهد؟ آلزایمر در صورتی رخ می‌دهد که انتقال‌دهنده عصبی مغز کاهش پیدا کند. گیاه مریم گلی دقیقاً در همین لحظه وارد عمل می‌شود و اجازه نمی‌دهد که آنزیم مخصوص برای کاهش انتقال‌دهنده عصبی کاری انجام دهد و جلوی آن را می‌گیرد.

برخی افراد همیشه دچار سردرگمی و عدم کنترل اعصاب و فراموشی زودرس هستند و نمی‌توانند همه‌چیز را در ذهن خود نگه‌دارند. در بعضی‌اوقات هم دچار سردردهای خفیف عصبی نیز می‌شوند. پیشنهاد طب سنتی به شما این است که خشک‌شده گل اسطوخودوس را با کمی پودر کندر و مقداری عسل برای شیرین‌تر کردن آن مخلوط کنید و سپس مصرف نمایید.

یکی از گیاهانی که تأثیر زیادی در تقویت حافظه دارد رزماری (اکلیل کوهی) است. حتی بوی رزماری برای تقویت حافظه بسیار مؤثر است. متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌کنند که روزی 3 بار از محلول رزماری، عسل و بهارنارنج استفاده کنید. البته باید قبل از آن یک لیوان با گرم هم آماده کرده باشید.
اگر بتوانید عصاره رزماری را تهیه کنید و مصرف کنید می‌توانید یک خون پر از اکسیژن را به مغز و سلول‌های عصبی برسانید. طراوت سلول‌های عصبی باعث عملکرد بهتر بخش عصبی و در سیستم حافظه شما می‌شود.

اگر دوست دارید که یک نوشیدنی خوب و مفید در ابتدای روز و یا در هنگام عصر بنوشید و حس و حال خوبی داشته باشید پیشنهاد ما استفاده از چای نعناع فلفلی است. نعناع فلفلی بسیار برای تقویت حافظه چه در کوتاه‌مدت و چه در بلندمدت مفید است. پیشنهاد می‌کنیم که در هفته چندین بار از دم‌نوش نعناع فلفلی بنوشید.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانید از استرس فرار کنید و حتی بعد از یک روز کاری شدید نمی‌توانید خواب راحتی داشته باشید، متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌کنند که از بابونه به‌عنوان چای در ساعات پایانی شب استفاده کنید. کاهش اضطراب باعث می‌شود که سلول‌های مغزی بتوانند باقدرت بیشتری کار خود را انجام دهند. افزایش سطح عملکرد سلول‌های مغزی باعث افزایش حافظه و کاهش فراموشی می‌شود.

مهم‌ترین خاصیت گیاه جینکو یا جینکوبیلوبا (برگ این گیاه خواص درمانی دارد) برای تقویت حافظه و افزایش عملکرد و بهبودی سلول‌های مغزی و عصبی است. که باعث حس آرامش و کاهش استرس و افسردگی در فرد می‌شود. اگر در خانواده شما شخص پیری از آلزایمر رنج می‌برد توصیه می‌کنیم با نظر پزشک متخصص، از جینکو کمک بگیرید.

طبق بررسی و آزمایشی که متخصصان استرالیایی از بین افراد جمع‌آوری کرده‌اند به این نتیجه رسیدند که مصرف گیاه باکوبا تأثیر عجیبی در سلامت روانی و همچنین افزایش سطح تصمیم‌گیری سریع و واکنش‌های سریع داشته است. این نتایج نشان می‌دهد که گیاه باکوبا بسیار برای افزایش قدرت سلول‌های عصبی و همچنین برای تقویت حافظه و بهبود سطح یادگیری افراد در مدت 2 تا 3 ماه مؤثر هست.

در احادیث به اهمیت کندر اشاره شده است. کندر خاصیت ضد فراموشی دارد و برای تقویت حافظه توصیه می‌شود. اگر در منزل خود کودکی دارید، حتماً از کندر برای افزایش میزان حافظه و بالا بردن سطح فکری کودک خود از ترکیب عسل و کندر خیس استفاده کنید.

علاوه بر درمان های گیاهی گفته شده، رعایت موارد ذیل برای بهبود حافظه بسیار مهم است:

مراقب کودکان خود باشید! سعی کنید فرزندان خود را از غذاهای بیرونی مانند: غذای فوری (Fast food) یا غذاهای پر از ادویه‌جات دور کنید. همچنین نگذارید که فرزندان شما ساعت‌های زیادی پشت کامپیوتر بنشینند. انجام حرکات ورزشی و حضور در اجتماع باعث تقویت حافظه و سطح فکری فرزندان می‌شود.

در ادامه تعدادی از مواد غذایی مناسب برای تقویت حافظه آمده است:

گردو سرشار از ویتامین E و سایر مواد معدنی است.

نیترات طبیعی موجود در آن موجب بهبود گردش خون و درنتیجه افزایش عملکرد مغز می‌شود. سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و به خروج سموم از خون کمک می‌کند.

ماهی‌ها منبع غنی از امگا ۳ و ویتامین D  می‌باشند، که نقش مؤثری بر عملکرد حافظه و جلوگیری از آسیب‌های مغزی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. ماهی سالمون برای افزایش تمرکز و بهبود بیش فعالی مفید است. مصرف ماهی بخصوص برای بهبود عملکرد مغز کودکان توصیه می‌شود. همچنین می‌توانید از مکمل‌های امگا 3 نیز استفاده کنید.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در توت‌ها به تسهیل ارتباط بین سلول‌های مغزی ما کمک می‌کنند. مصرف روزانۀ توت و تمشک به‌عنوان یک خوراکی تقویت حافظه می‌تواند موجب تقویت حافظه کوتاه‌مدت ما شود.

آووکادو حاوی ویتامین‌های، B، C و K و اسید‌فولیک است. همچنین از لخته شدن خون در مغز جلوگیری می‌کند.

سیر تمرکز را افزایش می‌دهد و عملکرد حافظه را بهبود می‌بخشد.

این گیاهان مثل اسفناج، کاهو و غیره، سرشار از ویتامین A و K هستند و باعث افزایش عملکرد مغز می‌شوند. افرادی که 2 تا 3 بار در روز سبزی‌ها را میل می‌کنند، کمتر درگیر اختلالات مغزی و حافظه می‌شوند.

ویتامین K ،C و کولین موجود در کلم بروکلی، موجب هوشیاری و بهبود عملکرد حافظه می‌شود.

شکلات تلخ (Dark) و قهوه، در کاهش فشارخون و بهبود گردش خون در مغز و قلب نقش مؤثری ایفا می‌کنند. قهوه و شکلات تلخ سرشار از کافئین هستند؛ طبق مطالعات اخیر، خوردن یک قرص کافئین بعد از یادگیری، بازیابی حافظه را تا ۲۴ ساعت بعد تقویت می‌کند.

لطفاً این مطلب را برای دوستانتان که از مشکلات حافظه رنج می‌برند و سؤال می‌کنند: برای تقویت حافظه چه کنیم؟، برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ و یا برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم؟ ارسال کنید و راهکارهای طب سنتی برای تقویت حافظه را برای آن‌ها شرح دهید.

با سلام از مطالب خوبتون استفاده کردم ممنون فقط دستورالعمل ها برای استفاده از گیاهان که به چه صورت باشد کامل شود بهتراست

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اگر حافظه ضعیفی دارید و می‌خواهید با کمک گیاهان دارویی، حافظه و میزان هوشیاری تان را افزایش دهید پیشنهاد می‌کنیم حتماً از داروهای گیاهی که در ادامه لیست شده است، تحت نظر متخصص طب سنتی استفاده کنید. تأثیر این گیاهان دارویی برای تقویت حافظه اثبات شده است.
بسیاری از افراد برای افزایش حافظه به دنبال بهترین قرص تقویت حافظه و تمرکز هستند و به سمت قرص‌های شیمیایی می‌روند؛ درحالی‌که از مضرات این قرص‌ها و مفید بودن داروهای گیاهی برای بهبود حافظه و عوارض بسیار کمتر آن‌ها آگاه نیستند.
داروهای گیاهی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد حتی برای کاهش استرس و اضطراب در کارهای روزانه بسیار مفید هستند؛ زیرا طبیعتِ گرمی دارند و محرک خوبی برای سلول‌های مغزی بوده و به‌طورکلی برای افزایش تمرکز، کند بودن ذهن، عملکرد ضعیف مغز، عصبانیت زودهنگام مفید هستند.

در ادامه با ما باشید تا خیلی سریع بهترین گیاهان دارویی برای افزایش حافظه و ذهن را به شما عزیزان معرفی کنیم. لازم به ذکر است که برای مصرف هرگونه گیاه دارویی حتماً با متخصص طب سنتی مشورت کنید.

گیاهان دارویی، با داشتن مقادیر خوبی از مواد معدنی موردنیاز مغز جایگزین خوبی برای قرص‌های شیمیایی هستند. مواد معدنی مانند:
فسفر، منیزیم، گوگرد، کلر، سدیم، پتاسیم، آهن و قند طبیعی.

اگر دچار فراموشی زودرس و حتی بلندمدت هستید خوردن و جویدن مویز بسیار توصیه می‌شود. در قدیم که اکثر مردم با روش‌های طب سنتی آشنایی بیشتری داشتند از مویز برای تقویت حافظه برای خردسالان و نوجوانان استفاده می‌کردند. حتی کسانی که پیر هم بودند برای اینکه از بیماری آلزایمر جلوگیری کنند خوردن مویز را در برنامه میان وعده‌ای خود قرار می‌دادند.
همچنین اگر مزاج سردی دارید و اصولاً کارهای شما خیلی کند و آرام انجام می‌شود می‌توانید برای رفع این مشکلات مویز را در طول روز چندین بار بجوید.

اگر از مشکلات آلزایمر کوتاه‌مدت، پارکینسون، اضطراب و استرس شدید رنج می‌برید؛ پیشنهاد می‌کنیم که از ترکیب استثنایی گیاه آویشن و گیاه جعفری استفاده کنید. استفاده از این 2 گیاه باعث ارتباطات قوی و پرسرعت بین سلول‌ها در مغز می‌شود.

برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم

خیلی از افراد به خاطر کندذهنی دچار مشکلات روحی و آسیب‌های روانی شدیدی می‌شوند. اکثراً به دنبال راهی برای درمان این موضوع و جلوگیری از کندذهنی از داروهای شیمیایی و کارهای بی‌ثمر استفاده می‌کنند. درحالی‌که طب سنتی بهترین راه‌ها را برای این دسته از افراد توصیه می‌کند که تأثیر بسیار بالایی درروند کاهش کندذهنی و فراموشی زودرس دارند.
برای رفع این مشکل طب سنتی توصیه می‌کند که به مدت 6 هفته هرروز صبح و طبق نظر پزشک طب سنتی مقداری سعد کوفی ( پودر سعد کوفی ) را به همراه کمی مویز خشک‌شده و البته پودر زعفران میل کنید. بعد از گذشت این مدت شما اثرات این محلول را متوجه خواهید شد.

آویشن طبیعت بسیار گرمی دارد. همین طبیعت گرم برای تحریک سلول‌های عصبی و مغزی بسیار مفید هست. اکثر متخصص های طب سنتی دم نوش آویشن را به عنوان یک دمنوش گیاهی برای تقویت حافظه پیشنهاد می‌کنند. اگر هم برای مشکلات تنفسی و همچنین آسم دنبال یک دم‌کرده قوی هستید، دم‌کرده آویشن گزینه خوب هست.

مهم‌ترین کارایی مریم گلی برای درمان آلزایمر هست. اما چگونه این کار را انجام می‌دهد؟ آلزایمر در صورتی رخ می‌دهد که انتقال‌دهنده عصبی مغز کاهش پیدا کند. گیاه مریم گلی دقیقاً در همین لحظه وارد عمل می‌شود و اجازه نمی‌دهد که آنزیم مخصوص برای کاهش انتقال‌دهنده عصبی کاری انجام دهد و جلوی آن را می‌گیرد.

برخی افراد همیشه دچار سردرگمی و عدم کنترل اعصاب و فراموشی زودرس هستند و نمی‌توانند همه‌چیز را در ذهن خود نگه‌دارند. در بعضی‌اوقات هم دچار سردردهای خفیف عصبی نیز می‌شوند. پیشنهاد طب سنتی به شما این است که خشک‌شده گل اسطوخودوس را با کمی پودر کندر و مقداری عسل برای شیرین‌تر کردن آن مخلوط کنید و سپس مصرف نمایید.

یکی از گیاهانی که تأثیر زیادی در تقویت حافظه دارد رزماری (اکلیل کوهی) است. حتی بوی رزماری برای تقویت حافظه بسیار مؤثر است. متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌کنند که روزی 3 بار از محلول رزماری، عسل و بهارنارنج استفاده کنید. البته باید قبل از آن یک لیوان با گرم هم آماده کرده باشید.
اگر بتوانید عصاره رزماری را تهیه کنید و مصرف کنید می‌توانید یک خون پر از اکسیژن را به مغز و سلول‌های عصبی برسانید. طراوت سلول‌های عصبی باعث عملکرد بهتر بخش عصبی و در سیستم حافظه شما می‌شود.

اگر دوست دارید که یک نوشیدنی خوب و مفید در ابتدای روز و یا در هنگام عصر بنوشید و حس و حال خوبی داشته باشید پیشنهاد ما استفاده از چای نعناع فلفلی است. نعناع فلفلی بسیار برای تقویت حافظه چه در کوتاه‌مدت و چه در بلندمدت مفید است. پیشنهاد می‌کنیم که در هفته چندین بار از دم‌نوش نعناع فلفلی بنوشید.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانید از استرس فرار کنید و حتی بعد از یک روز کاری شدید نمی‌توانید خواب راحتی داشته باشید، متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌کنند که از بابونه به‌عنوان چای در ساعات پایانی شب استفاده کنید. کاهش اضطراب باعث می‌شود که سلول‌های مغزی بتوانند باقدرت بیشتری کار خود را انجام دهند. افزایش سطح عملکرد سلول‌های مغزی باعث افزایش حافظه و کاهش فراموشی می‌شود.

مهم‌ترین خاصیت گیاه جینکو یا جینکوبیلوبا (برگ این گیاه خواص درمانی دارد) برای تقویت حافظه و افزایش عملکرد و بهبودی سلول‌های مغزی و عصبی است. که باعث حس آرامش و کاهش استرس و افسردگی در فرد می‌شود. اگر در خانواده شما شخص پیری از آلزایمر رنج می‌برد توصیه می‌کنیم با نظر پزشک متخصص، از جینکو کمک بگیرید.

طبق بررسی و آزمایشی که متخصصان استرالیایی از بین افراد جمع‌آوری کرده‌اند به این نتیجه رسیدند که مصرف گیاه باکوبا تأثیر عجیبی در سلامت روانی و همچنین افزایش سطح تصمیم‌گیری سریع و واکنش‌های سریع داشته است. این نتایج نشان می‌دهد که گیاه باکوبا بسیار برای افزایش قدرت سلول‌های عصبی و همچنین برای تقویت حافظه و بهبود سطح یادگیری افراد در مدت 2 تا 3 ماه مؤثر هست.

در احادیث به اهمیت کندر اشاره شده است. کندر خاصیت ضد فراموشی دارد و برای تقویت حافظه توصیه می‌شود. اگر در منزل خود کودکی دارید، حتماً از کندر برای افزایش میزان حافظه و بالا بردن سطح فکری کودک خود از ترکیب عسل و کندر خیس استفاده کنید.

علاوه بر درمان های گیاهی گفته شده، رعایت موارد ذیل برای بهبود حافظه بسیار مهم است:

مراقب کودکان خود باشید! سعی کنید فرزندان خود را از غذاهای بیرونی مانند: غذای فوری (Fast food) یا غذاهای پر از ادویه‌جات دور کنید. همچنین نگذارید که فرزندان شما ساعت‌های زیادی پشت کامپیوتر بنشینند. انجام حرکات ورزشی و حضور در اجتماع باعث تقویت حافظه و سطح فکری فرزندان می‌شود.

در ادامه تعدادی از مواد غذایی مناسب برای تقویت حافظه آمده است:

گردو سرشار از ویتامین E و سایر مواد معدنی است.

نیترات طبیعی موجود در آن موجب بهبود گردش خون و درنتیجه افزایش عملکرد مغز می‌شود. سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و به خروج سموم از خون کمک می‌کند.

ماهی‌ها منبع غنی از امگا ۳ و ویتامین D  می‌باشند، که نقش مؤثری بر عملکرد حافظه و جلوگیری از آسیب‌های مغزی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. ماهی سالمون برای افزایش تمرکز و بهبود بیش فعالی مفید است. مصرف ماهی بخصوص برای بهبود عملکرد مغز کودکان توصیه می‌شود. همچنین می‌توانید از مکمل‌های امگا 3 نیز استفاده کنید.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در توت‌ها به تسهیل ارتباط بین سلول‌های مغزی ما کمک می‌کنند. مصرف روزانۀ توت و تمشک به‌عنوان یک خوراکی تقویت حافظه می‌تواند موجب تقویت حافظه کوتاه‌مدت ما شود.

آووکادو حاوی ویتامین‌های، B، C و K و اسید‌فولیک است. همچنین از لخته شدن خون در مغز جلوگیری می‌کند.

سیر تمرکز را افزایش می‌دهد و عملکرد حافظه را بهبود می‌بخشد.

این گیاهان مثل اسفناج، کاهو و غیره، سرشار از ویتامین A و K هستند و باعث افزایش عملکرد مغز می‌شوند. افرادی که 2 تا 3 بار در روز سبزی‌ها را میل می‌کنند، کمتر درگیر اختلالات مغزی و حافظه می‌شوند.

ویتامین K ،C و کولین موجود در کلم بروکلی، موجب هوشیاری و بهبود عملکرد حافظه می‌شود.

شکلات تلخ (Dark) و قهوه، در کاهش فشارخون و بهبود گردش خون در مغز و قلب نقش مؤثری ایفا می‌کنند. قهوه و شکلات تلخ سرشار از کافئین هستند؛ طبق مطالعات اخیر، خوردن یک قرص کافئین بعد از یادگیری، بازیابی حافظه را تا ۲۴ ساعت بعد تقویت می‌کند.

لطفاً این مطلب را برای دوستانتان که از مشکلات حافظه رنج می‌برند و سؤال می‌کنند: برای تقویت حافظه چه کنیم؟، برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ و یا برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم؟ ارسال کنید و راهکارهای طب سنتی برای تقویت حافظه را برای آن‌ها شرح دهید.

با سلام از مطالب خوبتون استفاده کردم ممنون فقط دستورالعمل ها برای استفاده از گیاهان که به چه صورت باشد کامل شود بهتراست

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


Username or email *


Password *


Log in

همه ما حداقل یکبار به این فکر افتاده ایم که برای بهبود ضعف های خود از دارو استفاده کنیم.
مصرف دارو زمان کمتری از ما میگیرد و ما همچنین نیاز به انجام فعالیت های بدنی نخواهیم داشت.
به همین دلیل بسیاری افراد به داروها به چشم یک میانبر نگاه میکنند.
اما آیا می توان هر دارو طبیعی یا غیر طبیعی را بعنوان داروی تقویت حافظه استفاده کرد؟
امروز به بررسی تعدادی از بهترین داروهای تقویت حافظه می پردازیم.

 

برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم

دارو های طبیعی همیشه معتمد ترین دارو ها برای تقویت ضعف های ما هستند.
زمان مریض شدن، سرما خوردگی، برای تقویت اعصاب و آرامش ما همیشه از دم نوش های مختلف استفاده می کنیم.اما برای تقویت حافظه هم می توان از این دارو های گیاهی استفاده کنیم. با ما همراه باشید چرا که قطعا شگفت زده خواهید شد از اینکه بدانید برخی از این گیاهان که شما بصورت روزانه مصرف می کرده ایدتا چه میزان عملکرد حافظه شما زا بهبود می بخشند.

اغلب ما زعفران را به عنوان گیاهی شادی آور و مفرح کننده می شناسیم.دم کرده زعفران از قدیم الایام در مجالس و مهمانی های خاص و ویژه سرو میشده است.اما جالب است بدانید این گیاه معطر تا حد بسیار زیادی بر روی حافظه ما تاثیر می گذارد و باعث تقویت آن نیز می شود.زعفران باعث تحریک سلول های عصبی می شود و همچنین بخاطر خاصیت خواب آور بودن اش، به آرامش ما نیز کمک می کند.ابن سینا بر این باور بود که ترکیب کندر، عسل و زعفران که به صورت خمیر در می آید برای تقویت حافظه بشدت مفید است.

 

رزماری یکی دیگر از گیاهان معطری است که برای حافظه مفید است. طعم و عطر تند این گیاه محرک خوبی برای سلول های عصبی است و از این طریق موجب تقویت حافظه ما می شود.همچنین بدلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان، رزماری به ترمیم سلول های آسیب دیده مغز نیز کمک می کند. محققان بر این باورند که رزماری همچنین برای بهبود بیماری هایی مانند میگرن، افسردگی و آلزایمر مفید است.نکته جالب در مورد رزماری این است که برای استفاده از خواص این گیاه لازم نیست که حتما آنرا مصرف کنید.قرار گرفتن در معرض بوی رزماری نیز می تواند برای حافظه ما بسیار مفید باشد.همچنین شما میتوانید در هنگام پخت مرغ یا گوشت یک ساقه رزماری به آن اضافه کنید.این کار علاوه بر گرفتن بوی ضخم مرغ و گوشت، حافظه شما را نیز بهبود می بخشد.

 

آپی ژنین موجود در آویشن به افزایش تعداد نورون ها کمک می کند.
در نتیجه ارتباط بین سلول های مغزی قوی تر شده و در طولانی مدت احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر به شکل چشمگیری کاهش پیدا کند.
این ماده همچنین ارتباط میان سلول های مغز را نیز بهبود می بخشد.
دم نوش آویشن علاوه بر تاثیر مثبتی که برروی عملکرد مغز و حافظه می گذارد، برای درمان بیماری هایی مانند سرماخوردگی نیز بسیار مفید است.
آویشن با ضدعفونی کردن مجاری تنفسی، به درمان آسم نیز کمک می کند.

 

علاوه بر داروهای طبیعی، مکمل ها و داروهای دیگری نیز برای تقویت حافظه ی توانند مورد استفاده قرار گیرند.

آمینو اسید ها از اهمیت بسیار بالایی برای بدن ما برخوردار هستند.
وجود آنها علاوه بر تنظیم متابولیسم بدن ما، می تواند تاثیر مهمی بر روی عملکرد مغز ما داشته باشد.
اسید های آمینه همچنین تراکم توده های عضلانی بدن ما را نیز تنظیم میکنند.
انواع مختلف اسید های آمینه موجب  تقویت عملکرد مغز ما می شوند.
همچنین آمینو اسید ها با افزایش ایمنی بدن به کاهش استرس های مضر کمک کرده و از این طریق نیز به ما و عملکرد مغزمان کمک میکنند.
اسید های آمینه برای افزایش مقاومت در برابر بیماری هایی مانند آلزایمر نیز بسیار مهم هستند.

 

اسید دوکوساهکسائنویک که به نام DHA معروف است و شناخته می شود، بیشتر از هر اسید چرب دیگری در مغز یافت می شود.
هرچه سطح این اسید در خون ما بالاتر باشد، مغز ما عملکرد بهتری نیز خواهد داشت.DHA باعث خواهد شد که افراد در دوره پیری و کهنسالی به زوال حافظه دچار نشوند.همچین این ماده مغذی موجب تقویت قوه ادراکی و شناختی ما نیز می شود.ماهی سالمون، ريالزل آلای رودخانه و گربه ماهی ها از بهترین منابع این اسید ها هستند.همچنین شما می توانید از مکمل های دارویی و قرص ها نیز برای بالا بردن سطح DHA خونتان استفاده کنید.

 

تقویت حافظه امری ضروری و مهم برای همه ماست. ممکن است یک داروی تقویت حافظه مورد پسند شما نباشد.از این رو ما امروز 5 داروی تقویت حافظه را باه شما معرفی کردیم تا به کمک آنها بتوانید بهترین عملکرد را از مغزتان شاهد باشید.اما اگر می خواهید به صورت عملی یاد بگیرید که چگونه حافظه خود را تقویت کنید، میتوانید در دوره تقویت حافظه و تندخوانی ما شرکت کنید.این دوره به شما کمک میکند تا با روش ها و تمرین های مختلف تقویت حافظه آشنا شده و آنها را به کار بگیرید. 

 

سلام
نمدونم چرا هرچی میخونم زود یادم میره مخصوصا زبان وقتی میخونم وقتی میخوام دروه کنم انگار اصلا نخوندم با اینکه خیلی وقت میزارم برای یاد گیری

سلام چه دارویی برای تقویت حافظه خوبه من میخونم امازود فراموش میکنم حتی تو مساعل زندگی

سلام .نگران نباشید همه همین گونه هستند.ازیاد رفتن مطالب برای خودش نعمت بزرگی است .مثال در گیری با خانواده وهمسایه صحنه تصادف یا از دست دادن یکی از اقوام نزدیک اگر بخواهد همیشه توذهن ادم جابگیره .ماندگار بشود انسان را از پا در می اورد .اگر حافظه ماندگار خوب بود خداوند حتما این کار را برای همه مهیا میکرد . پس بااین اوصاف زیاد به فکر نباش .زندگیت را ادامه بده

سلام
حافظه ی من در مورد خاطرات بد خیلی فعاله و کمتر مورد بدی از ذهنم پاک میشه ولی معمولا چیزای خوبی که بهشون احتیاج دارم بعضی وقتا یادم میره
چیکار کنم ؟

سلام
وقت بخیر
اتفاقات بد رو بهتر به یاد میارید چون اون هارو بیشتر مرور میکنید. چیز هایی را که احتیاج دارید رو بیشتر مرور کنید، این باعث میشه به حافظه بلندمدت شما سپرده بشه مطلب.

با سلام مدیر وبلاگ کاخ ذهنی مقاله شما رو مطالعه کردم همانطور که خواسته بودید خیلی خوب بود موفق باشید به کارتون با قدرت ادامه بدید بهترین ها رو براتون ارزو می کنم

خیلی ممنون. موفق و پاینده باشین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

هر وقت به نظرم پاسخ دادند به ایمیلم خبر بدید 🙂


تصویر امنیتی
*

 

۷۲۲۵۴ ۰۲۱


نمایش 1–12 از 29 نتیجه

خرید اینترنتی انواع مکمل‌های تقویت حافظه و یادگیری همراه با مشاوره تخصصی با کمترین قیمت از داروخانه آنلاین مثبت سبز. شما می‌توانید به سهولت یک کلیک محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نموده و با ارسال رایگان درب منزل تحویل بگیرید. تحقیقات نشان می‌دهد که اگر قبل از یادگیری یک موضوع جدید کافئین مصرف کنیم، حافظه بهبود پیدا می‌کند. بنابراین فقط صبح‌ها برای شروع روزتان قهوه نخورید. یک قهوه کوچک در طول روز می‌تواند به بهتر نگه داشتن نکات در ذهنتان کمک کند. از دیگر مواد موجود در اکثر مکمل‌های تقویت حافظه و یادگیری امگا3 است.

دو نوع اسید چرب ضروری امگا 3، DHA و EPA در محصولاتی مانند کپسول روغن ماهی و شربت روغن ماهی یافت می‌شود. عملکرد DHA برای حفظ سلامت سلول‌های مغزی، ساخت و عملکرد آنها، کاهش التهاب و بهبود رشد سلول‌ها است. زمانی که مکمل DHA استفاده می‌شود، حافظه، زمان واکنش و سرعت حل مسئله را افزایش می‌دهد. اسیدهای چرب ضروری EPA با خلق و خوی بهبود یافته در افراد مبتلا به افسردگی همراه است. تنها با یک تماس با مشاوران ما می‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید. داروخانه آنلاین مثبت سبز امید دارد بتواند قدم‌های مهمی در راه سلامت ایرانیان بردارد. شماره تماس جهت دریافت مشاوره تخصصی و رایگان: 72254 (021)


برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم

داروخانه آنلاین مثبت سبز بهمن ماه 1394 فعالیت خود را پیرامون اطلاع رسانی و خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی و زیبایی آغاز نموده است، این مجموعه افتخار دارد با دارا بودن مجوز رسمی از وزارت بهداشت بدون مراجعه حضوری مشتریان، امکانات یک داروخانه اینترنتی را از مرحله انتخاب محصول، خرید و تحویل فراهم آورد. داروخانه آنلاین ما به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. شما مخاطبین محترم میتوانید با مقایسه قیمت و مشخصات محصولات در زمان خرید از داروخانه آنلاین مثبت سبز بهترین لذت خرید اینترنتی خود را تجربه کنید

تهران، میدان رسالت، نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، چهارراه ارشی

کد پستی 1645637563

کلیه حقوق این سایت متعلق به داروخانه آنلاین مثبت سبز می باشد.


کد تایید *


کد تایید *


نام کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *


ورود


محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت داروی مکمل تقویت حافظه و یادگیری با اثربخشی بالا شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال زرین قلم مقدم، مدیرعامل شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی گفت: در این شرکت موفق به کسب دانش فنی و ساخت قرص مکمل تقویت حافظه شدیم که اثربخشی آن در بهبود عملکرد مغزی و سیستم عصبی از داروهای اعصاب بیشتر است.

وی گفت: در نظر داریم ۳۰ درصد از نیاز بازار را به منظور تقویت عملکرد شناختی و بهبود حافظه افراد تامین کنیم.

وی افزود: دی پپتیدها یک محافظ نورونی و متعلق به خانواده «راستام» هستند که داروی اعصاب از آن در روسیه به تولید رسیده بود که در حال حاضر نیز در کشورهای اروپایی و آمریکایی در دسترس است.

زرین قلم گفت: ویژگی‏ کلیدی پپتیدها، دسترسی آسان به سیستم عصبی مرکزی است بر این اساس قرص مکملی که ساختیم به بهبود حافظه و یادگیری، ارتقاء فعالیت شناختی مغز و بهبود استدلال، بهبود خلق و خوی (اضطراب، افسردگی و عصبانیت)، بهبود آلزایمر و افزایش و تقویت قدرت تفکر و یادگیری کمک می کند.

برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم

به گفته وی،  این پپتید خوراکی به راحتی از سد خونی مغزی عبور کرده و اثرات آن در عرض چند دقیقه بروز می‌کند.

وی در خصوص فارماکولوژی و مکانیسم اثر این دارو گفت: مصرف این مکمل از طریق افزایش فاکتور رشد عصبی (NGF) و فاکتور نوتروپیک مغزی (BDNF) می‌تواند باعث بهبود رشد و مقاومت نورونی و سیناپس‌ها شود و از تخریب نورونی هیپوکامپ جلوگیری کند. بر همین اساس این مکمل به عنوان پپتید موثر در بهبود علائم بیماری آلزایمر و سایر بیماری های نورودژنراتیو مورد استفاده نیز قرار می‌گیرد. 

مدیرعامل شرکت خاطرنشان کرد: برای سنتز ماده اولیه دی پپتیدی ان- فنیل استیل- ال- پرولی گلایسین اتیل استر در مقیاس آزمایشگاهی از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات نمونه‌سازی از صندق نوآوری و شکوفایی دریافت کردیم.

زرین قلم در مورد مزیت رقابتی این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی گفت: قیمت این محصول که هنوز به بازار عرضه نشده در مقایسه با نمونه های خارجی ۷۰درصد کمتر است.

وی در مورد ظرفیت تولید این محصول نیز گفت: در نظر داریم سالانه ۱۴ میلیون قرص تولید کنیم که این میزان ۳۰ درصد از نیاز بازار به این محصول را تامین می‌کند.

وی گفت: نوتروپیک‏ها داروهای تقویت کننده هوش هستند که می‌توانند برای بهبود عملکرد ذهنی در افراد سالم مصرف شوند. آنها در جامعه بسیار رقابتی امروز محبوبیت پیدا کرده و اغلب برای تقویت حافظه، تمرکز، خلاقیت، هوش و انگیزه استفاده می‌شوند.

کپی شد

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

این مطلب با کمک جدیدترین تحقیقات از چندین مجله معتبر پزشکی در سرتاسر دنیا جمع آوری شده و در آن با تنها مکمل هایی که تاثیر انها بر تقویت حافظه از نظر علمی ثابت شده است آشنا خواهید شد.

نکته مهم: پیشنهاد ما گزینه ۱ (ال کارنیتین) و گزینه ۶ (جینسینگ قرمز) به عنوان بهترین مکمل ها هستند (البته زیر نظر پزشک)

یک آمینو اسید است که برای بهبود هشیاری، تمرکز و ذهن است. عمدتا با ایجاد استیل کولین، یک انتقال دهنده عصبی، برای یادگیری، حافظه، تنظیم چرخه خواب و کارکرد مغز، به کار می رود. ALCAR به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و آسیب رادیکال های آزاد در سلول های مغزی را متوقف می کند.

آلفا GPC به تشکیل غشای سلولی سالم کمک می کند و سطوح انتقال دهنده های عصبی مثل دوپامین، سروتونین و گاما آمینوبوتیریک اسید را افزایش می دهد.

برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم

Bacopa monnieri یک گیاه Ayurvedic است که تاریخچه مصرف آن به بیش از ۳۰۰۰ سال پیش باز می گردد. از آن به عنوان داروی نیرو بخش مغز برای افزایش حافظه، یادگیری و تمرکز و همچنین درمان اختلالات عصبی، قلبی و ریوی و اختلالات هاضمه استفاده شده است.

Citicoline یک ترکیب طبیعی است در تخم مرغ و گوشت پیدا می شود. همچنین یک مکمل مغزی هم هست. Citicoline می تواند به طور قابل توجهی حافظه و تمرکز را بهبود بخشد. این یکی از مکملهایی است که برای درمان اختلالات عصبی جدی مانند از دست دادن حافظه به دلیل کهولت سن، سکته مغزی، آسیب مغزی، زوال عقل، بیماری پارکینسون و آلزایمر بسیار مفید است.

حتما بخوانید: تنها راههایی که برای تقویت حافظه بلند مدت برای همه سنین ثابت شده اند (۲۰۱۹)

زردچوبه (Curcuma longa) یک نوع ادویه است که در طب سنتی کاربرد دارد. زردچوبه اخیرا توجه زیادی به خود جلب کرده است زیرا افرادی که زردچوبه را به طور روزانه مصرف کرده اند، آمار آلزایمر در آنان بسیار پایین است.

جنسینگ (Panax ginseng) یکی از محبوب ترین و گسترده ترین گیاهان است. در طب سنتی چین، جنسینگ به عنوان “اکسیر زندگی ” محسوب می شود که قدرت، عقل و طول عمر را برای مصرف کنند گان، به ارمغان می آورد. در حال حاضر، یک گونه در آمریکای شمالی، Panax quinquefolius، به عنوان بهترین جنسینگ جهان، شناخته شده است.

این گیاه در طب سنتی چین برای بهبود حافظه، کاربرد دارد. این گیاه، سطوح استیل کولین را با مسدود کردن آنزیمی که استیل کولین را تجزیه می کند، افزایش می دهد. در چین، این یک داروی معتبر برای درمان آلزایمر، دیوانگی و جنون است.

این گیاه، بسیار مشابه با داروی محبوب آلزایمر Aricept عمل می کند. در ایالات متحده، این گیاه در بسیاری از مکمل های مغز برای بهبود حافظه و تمرکز، گنجانده شده است.

کمبود منیزیم می تواند باعث ایجاد افسردگی شود چرا که بدون آن، سروتونین شیمیایی مغز، قادر به اتصال به گیرنده های آن نیست. مطالعات، ارتباط بین منیزیم کم و اضطراب، ADHD(اختلال کم توجهی -بیش فعالی)، افسردگی، میگرن، فیبرومیالژیا، سندرم پا و غیره را نشان داده اند. اگر مشکل بی خوابی و یا گرفتگی عضلات پا را دارید، مصرف منیزیم بهترین گزینه است.

حتما بخوانید: چطور حافظه کوتاه مدت خود را تقویت کنیم؟ (۱۹ روش عجیب اما موثر)

Mucuna pruriens یک گیاه بومی استوایی است که حافظه، خلق و خو و سلامت کلی مغز را افزایش می دهد. با نام های بسیاری شناخته می شود که شناخته ترین نام آن، لوبیا مخملی است. بر خلاف اکثر مکمل های حافظه که سطوح استیل کولین را افزایش می دهند، این دارو با افزایش سطح دوپامین انتقال دهنده عصبی، عمل می کند. اگر بی انگیزه هستید، اگر احساس می کنید افسرده هستید یا نمی توانید به خوبی تمرکز کنید، ممکن است دوپامین شما کم باشد.

اسید چرب امگا ۳ یکی از مهمترین مواد مغذی برای سلامتی و عملکرد مغز شما است. کمبود DHA به طور قابل توجهی مغز شما را کوچک می کند و باعث اختلالات شناختی می شود. DHA برای از دست دادن حافظه به دلیل کهولت سن، افسردگی، مشکلات روانی مرتبط با سن و آلزایمر، است. می توانید DHA را به عنوان یک مکمل تک ماده مصرف کنید یا می توانید DHA خود را از روغن ماهی یا مکمل های روغن Kril(نوعی جانور میگو مانند) دریافت کنید.

فسفاتیدیلرسین (PS) یک فسفولیپید است که به مقدار فراوان در غشاهای سلولی مغز، یافت می شوند. این کمک می کند که این غشاها به عنوان دروازه بان مغز با تنظیم جریان مواد مغذی و مواد زائد خارج از مغز، عمل کند.

این گیاه سنتی چینی و اسکاندیناوی برای افزایش استقامت فیزیکی، استرس، سلامت روان و طول عمر استفاده می شود. این گیاه با کاهش کورتیزول و به طور همزمان افزایش سطوح انتقال دهنده های عصبی سروتونین، نوراپی نفرین و دوپامین، عمل می کند.

حتما بخوانید: ۳۰ تا از بهترین روشهای گیاهی افزایش هوش و حافظه طبق جدیدترین تحقیقات

وینپوکتین، حافظه و رفاه عمومی بدن را بهبود می بخشد. نحوه عملکرد آن، با افزایش جریان خون به مغز، افزایش استفاده مغز از اکسیژن و محافظت از مغز در برابر آسیب رادیکال های آزاد است. این دارو، در ژاپن و اروپا بسیار محبوب است. پزشکان در اروپا معتقدند این دارو بسیار مؤثرتر از Ginkgo biloba است که به طور گسترده ای به عنوان یکی از بهترین مکمل های مغز مورد استفاده قرار می گیرد.

در ایالات متحده، برای درمان آلزایمر مورد تایید قرار گرفته است و در دسترس است. برای کاهش حافظه جزئی توصیه نمی شود، زیرا می تواند عوارض جانبی جدی داشته باشد.

حتما بخوانید: با این ۳۴ روش حافظه خود را برای درس خواندن تقویت کنید! (کاملا جدید)

Ginkgo biloba یکی از محبوب ترین داروهای گیاهی در سراسر جهان است و بیشتر برای بهبود حافظه مورد استفاده قرار می گیرد. بیش از ۲۵۰ میلیون دلار هر ساله برای خرید این مکمل صرف می شود، این نشان می دهد که این مکمل چقدر محبوب است.

اول با عرض خسته نباشید خدمت ادمین سایت که اینهمه مطالب با کیفیت رو ارائه کردن ولی تعداد زیادی مکمل اینجا نام برده شد ک خب شاید آدمو گیج کنه تو انتخاب دوست دارم بدونم پیشنهاد شما استفاده از کدوم مکمل ها اهمیت بالاتری دارند؟

گزینه 1 و 6

ممنون از پاسخ گویی شما❤️ ی سوال دیگه اینکه استیل ال کارنیتین با ال کارنیتین متفاوته آیا؟ چون من سرچ کردم توی سایت ها موجود نبوود و اکثرا هم به عنوان مکمل بدنسازی از اون یاد شده بود و اینکه داروخونه ها این مکمل رو دارن؟

سلام امید خوب و صحت مند باشین می خواستم بپرسم که از این همه دوا یک یا دو دانه بدایم توسعه می کردن خوب می شد حالا من نمی دانم که توی 15 دارو من کدام شو بگیرم گیچ شدم ادویه که خوب با کیفیت بالا و توی داروخانه ها یافت شود برایم رهنمایی کنید تشکر

سلام به این موضوع بستگی داره که بدن شما در کدام مورد کمبود دارد. ولی به طور کلی جینسینگ قرمز و استیل ال کارنیتین توصیه می شوند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

کیک بوکسینگ از بکس بهتره چون از پا ضعیف است و اگه یک زربه پا…

با سلام امیر طا ها یاراحمدی هستم کلاس پنجم و دان یک کیک بوکس…

سلام دوستان وقتی موتور رو روشن میکنم تا وقتی که گرم بشه هیچ…

اصلا نگران سن و موقعیت مکانی و نوع زندگی نباشید. تا ۲۳سالگی…

سلام بکس مزخرف تمرین چیزه فقط و فقط و فقط کیک بوکسینگ چون از…

برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم

دوستان شما به چند چیز توجه نمیکنید یک مهم اینه وضعیت اون سبک…

مرکز کاشت مو

مرکز کاشت ابرو

جراحی سینه و شکم

جراحی لیفت صورت و گردن

جراحی لیپوساکشن

جراحی بینی

فروشگاه اینترنتی لوتوس با حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت های اینترنتی و ۸ سال سابقه در بستر فروشگاههای اینترنتی دارای سابقه درخشان در این زمینه میباشد. ما دارای نماد اعتماد الکترونیکی و تاییدیه رسانه های دیجیتال می باشیم.

هنرفردی    سالم زیبا 

تهران-خیابان انقلاب

تماس 09191210008

تلفن ثابت 28426929-021      ایمیل [email protected]

تبلیغات    تماس با ما 

 

 

مهمترین دلایلی که بعضی از گیاهان دارویی را برای تقویت حافظه و رفع نسیان یا فراموشی مناسب ساخته است .

 

برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم

1- وجود مقادیر زیادی لیسیتین که یک چربی فسفر دار بوده و برای تقویت سیستم اعصاب مرکزی و قوای فکری بسیار ضروری وحیاتی می باشد .

 

2- بالا بودن میزان فسفر ، پتاسیم ، منیزیم ، اهک ، گوگرد ، کلر ، سدیم ، آهن در این گیاهان .

 

3-وجود خاصیت ضد افسردگی ،ضد ضعف عصبی و همچنین خاصیت کاهش دهنده علایم استرس (فشار روانی )در بعضی از این گیاهان.

 

4- طبیعت گرم و خاصیت تحریک کنندگی بالایی که در برخی از این گیاهان وجود دارد .کمک زیادی به تحریک مغز وقوای فکری و در نتیجه افزایش میزان بازدهی قسمتهایی که کار باز یابی و به خاطر سپاری اطلاعات در یافتی را بر عهده دارند .

 

 

5-وجود مقادیر زیاد قند طبیعی در این گیاهان یا میوه ها ی که مغز بیشترین نیاز را به انها دارد .

 

6-اثر مستقیم و فوری گیاهان و میوه ها ی با طبیعت گرم در خنثی سازی علایم افسردگی ، ضعف اعصاب ،کندی ذهن ،پایین بودن عملکرد مغز و….و کمک به برطرف شدن این علایم .

 

بهترین گیاهان و میوه های مقوی حافظه:

آویشن 

بیعت گرم،خاصیت محرک سیستم عصبی  مرکزی و مقوی اعصاب و همچنین قدرت تحریک کنندگی بالایی که به سبب وجود تیمول که از مواد موثره این گیاه محسوب می شود . در ان تا ثیری ماندگار در تقویت قوای فکری و مغزی و کمک به کار این قسمت از بدن دارد . آویشن به علت عطر نافذ به صورت دمکرده یا جوشانده مصرف گردیده و همچنین موجب ضد عفونی کردن مجاری تنفسی و سینوسهاو درمان برونشیت و آسم (تنگی نفس )بسیار موثر است .

 

اسطوخودوس     

اگر دچار سردرد های عصبی و فراموشی و کندی ذهن گردیده اید از مصرف گل اسطو خودوس که تازه انرا خشک نموده و به صورت پودر در اورده با کمی پودر کندر و مقداری عسل به حالت خمیر در اورده اید دریغ نورزید این گیاه خوش عطر یکی از بهترین گیاها نی است که از قدیم الایام تا کنون جهت درمان انواع بیماریها ی ذهنی و مغزی از جمله مالیخولیا ، مانیا ، صرع ،سرگیجه ،عقب ماندگی ذهنی و نسیان (فراموشی ) توسط طبیبان یونانی وایرانی تجویز شده و مورد استفاده قرار می گرفته است .

 

اکلیل کوهی  

رزماری یا اکلیل کوهی گیاهی است که دستگاه عصبی را تحریک وتقویت می کند و از اثری عجیب در تقویت حافظهو قوای ذهنی دارد. طبیعت گرم و خشک و طعم تند و تیز و خاصیت محرک دستگاه عصبی و گردش خون این گیاه سبب شده که دارویی مفید و موثر جهت درمان اکثر بیماریها و اختلالات عصبی و مغزی از جمله افسردگی ، میگرن عصبی و استرس و ضعف قوای فکری و فراموشی باشد .

 

برا یتهیه شربت از این گیاه کافی است که مقدار 30 گرم اکلیل کوهی خشک را به همراه یک لیتر اب گرم و مقداری عسل بجوشانید و مقداری بهار نارنج هم به ان اضافه کرده و هر 8 ساعت یک لیوان میل نمایید .

 

 انجیر      

وجود در صد بالایی از مواد قندی به طور ی که در صد گرم انجیر حدود 6/7 میلی گرم قند طبیعی وجود دارد . ومصرف ان با کارهای فکری می تواند بسیار مفید باشد . دارای ویتامینها ی آ و ب و ث و مواد معدنی مثل آهن ،برم ، منگنز ، گوگرد می باشد که همه برای بدن و سلولهای مغزی مفید هستند .

 

بادام       

وجود 54 در صد روغن و 24در صد مواد نشاسته ای و مقداری قند و صمغ و همچنین در صد بالایی از املاح نظیر فسفر ، منیزیم ، پتاسیم ، گوگرد و آهن و ویتامین نیاسین در میوه شیرین بادام هر چندانرا کمی سنگین و دیر هضم برای معده ساخته ولی یکی از بهترین مواد طبیعی مقوی مغز و سلولهای دستگاه اعصاب مرکزی می باشد.

 

جین سینگ     

جین سینگ که ریشه گیاهی است چینی و شبیه به هویج زرد رنگ می باشد به قدری از نظر ارزش غذایی بالاست که به نام ریشه زندگی لقب گرفته است . و از ان برای تقویت جسم و ذهن استفاده می نمایند .

 

جینکو      

برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم

جینکو بیلو با به درخت معبد شهرت دارد . یک گیاه مقوی حافظه به شمار می رود .قسمت مورد استفاده دارو ی ان برگهای این گیاه می باشد که خاصیت ریلکس کننده (آرام بخش )دارد و موجب جریان خون بیشتر در سلولهای مغزی می شود .و جهت مقابله با الزایمر در پیری بکار می رود .

 

چغندر       

با مقدار زیاد فسفر و قند این گیاه کمک زیادی به مغز و درک مطالب و خاطرات و ثبت و ضبط مطالب می کند . از سوی دیگر در درمان کم خونی و ضعف عمومی بدن بویژه در ناحیه سلولهای مغزی کمک می نماید . میزان فسفر 100 گرم ریشه چغندر 55 میلی گرم است .

 

خردل       

سبزی خردل غنی ترین منشا اهک غذایی است . از نظر ویتامین آ وث و آهن و کلسیم بسیار غنی است . طبیعت گرم و تند و تیز و وجود اسانس فرار و معطری که در خردل و دانه های ان وجود دارد این گیاه را جهت تحریک سلولهای معده مناسب ساخته است.

 

زعفران     

شهرت زیادی در تقویت اعصاب ،کمک به تحریک سلولهای مغزی و تقویت آن و همچنین تقویت حافظه دارد . ابن سینا حکیم عالیقدر مصرف زعفران را با کمی کندر و عسل به صورت خمیر جهت رفع کندی ذهن تجویز کرده است .

 

این گیاه گرم وخشک بوده دارای خاصیت شادی بخش وتقویت کننده حواس و مغز و تنظیم کننده سلسله اعصاب می باشد . زعفران خواب اور بوده و در رفع تشنج که منشا آن تحریکات مغز می باشد بسیار موثر است جهت تقویت حافظه 4 گرم زعفران با 10 گرم کندر و 10 گرم زنجفیل  را ساییده و با 100 گرم عسل به صورت قرص در اورید .

 

سعد کوفی     

اثرات بسیار مفیدی بر روی حافظه و از بین بردن کند ذهنی و فراموشی دارد . خوردن سعد پودر شده به همراه پودر زعفران و مویز خشک و کمی عسل در طول 40 روز متوالی هر روز یک قاشق مربا خوری صبح ناشتا در رفع فراموشی و حواس پرتی بی نظیر است .

 

سیر     

وجود ماده ای به نام الیسین که موجب خاصیت انتی بیوتیکی در سیر شده است و بوی ان نیز مربوط به این ماده می باشد . و همچنین روغن فرار موجود در سیر که الیله سولفید نام دارد از یک سو و غنی بودن این گیاه از سولفور و فسفر و اهن و کلسیم یبب شده است که از هر ماده مقوی ضد میکروبی شناخته شده دیگری بهتر و موثر تر بوده و حتی الیسین موجود در ان قویتر از پنی سیلین باشد .

داروخانه گیاهی بیتوته


اسلایس براونی آلبالو


با هواپیما هم میشه ارزون سفر کرد!


محصولات کامان اورجینال با بهترین قیمت

برای خریدبلیط اتوبوس دنبال سایت معتبری؟

برترین روتختی های ترند امسال| سفارش آنلاین


شلف دیواری سرویس بهداشتی


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!

خریدبی واسطه کامپیوتررومیزی بابهترین قیمت


نگاهشان به دستان شماست/خیریه نیکان


لایک،کامنت وفالوور آنی و با کیفیت


برای خونه تکانی امسال دیگه تنها نیستی

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه


نظافت راه پله و ساختمان/ رزرو آنلاین

در خارج از کشور دنبال خدمات ایرانی هستی؟


فروش ویژه کره گیرصنعتی/ گارانتی 1ساله


نوروز 1400به بچه ها کتاب عیدی بدیم


ماسکتو با متناسب با استلایلت انتخاب کن


درمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی

سفارش ساعت های مچی هوشمند/ گارانتی یکساله

خرید تازه ترین و خوشمزه ترین شیرینی ها عید

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم
برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *