بهترین بیمه بدنه

بهترین بیمه بدنه
بهترین بیمه بدنه

 شاید برای‌تان سؤال باشد کدام شرکت بهترین بیمه بدنه خودرو را ارائه می‌دهد؟ کدام شرکت خدمات بهتر و قیمت مناسب‌تری ارائه می‌کند؟ برای خرید بیمه بدنه معیارهای متفاوتی از قبیل قیمت، نحوه پرداخت خسارت، تخفیف‌های ارائه‌شده و… وجود دارد، بیمه بدنه برخلاف بیمه ثالث که تقریباً قیمت یکسانی دارد، دارای شرایط و قیمت‌های متفاوتی است؛ که این خود انتخاب بهترین بیمه بدنه را برای مشتری کمی پیچیده می‌کند، بیمه‌ بازار قصد دارد با بررسی و تحقیق در مورد شرایط، قیمت و… بیمه بدنه شرکت‌های مختلف به شما کمک کند تا بهترین و مناسب‌ترین بیمه بدنه را انتخاب کنید.

هنگام محاسبه نرخ بیمه بدنه عوامل مختلفی بر قیمت آن تأثیرگذار هستند. عواملی مثل:

ویژگی‌های خودرو: منظور از ویژگی‌های خودرو عواملی گوناگونی مانند ارزش خودرو، سال ساخت خودرو، نوع خودرو و کاربری خودرو است. باید گفت مهم‌ترین موضوع در تعیین نرخ بیمه بدنه وسیله نقلیه، ارزش خودرو است. بنابراین می‌بایست ارزش خودرو را به درستی وارد کنید زیرا در صورت تعیین ارزش خودرو به مبلغی کمتر از ارزش واقعی آن در صورت بروز حادثه، شرکت بیمه مبلغی کمتر از خسارت واقعی را پرداخت خواهد کرد.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه:  همانطور که بیان شد بیمه بدنه در حالت عادی پوشش‌های اصلی را پرداخت می‌کند. بنابراین در صورتی که بخواهید از دیگر پوشش‌های این بیمه‌نامه استفاده کنید می‌بایست مبلغ بیشتری پرداخت کنید. در صورت انتخاب پوشش‌های اضافی به ازای انتخاب هر کدام از آنها، مبلغی به بیمه‌نامه بدنه خودرو شما افزوده خواهد شد. بیشتر بخوانید

تخفیف‌های بیمه بدنه:  تخفیف‌هایی مثل تخفیف عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر کیلومتر، تخفیف خرید نقدی، تخفیف‌های گروهی بیمه بدنه و . . .

بهترین بیمه بدنه

هنگام خرید بیمه بدنه حتما این سوال برای شما پیش آمده است که کدام شرکت بهترین بیمه بدنه را ارائه می‌دهد. در پاسخ به این سوال باید گفت بهترین بیمه بر اساس معیارهای هر فرد متفاوت خواهد بود. به طور مثال ممکن است برای فردی ارزانترین بیمه بدنه بهترین باشد و برای فردی دیگری داشتن پوشش بیمه‌ای مناسب یا تعداد بالای مراکز  پرداخت خسارت.

به طور کلی هنگام انتخاب بهترین بیمه بدنه بهتر است شرکت‌های مختلف بیمه را از نظر سطح پوشش خسارت، میزان فروش، سطح توانگری توانگری مالی، پوشش‌های ارائه شده، تخفیفات ویژه، سهولت در صدور بیمه‌نامه و درصد فرانشیز کسر شده در خسارت قابل پرداخت با یکدیگر مقایسه کرد.

در وبسایت بیمه بازار به آسانی می‌توانید شرایط و قیمت بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف را مقایسه کنید و بدین ترتیب بهترین بیمه بدنه را خریداری نمایید.

بدون شک یکی از عواملی که هنگام خرید بیمه بدنه می‌بایست به آن توجه داشته باشیم نحوه پرداخت خسارت است. بدون شک هر چه تعداد مراکز پرداخت خسارت و پراکندگی آن بیشتر باشد، دریافت خسارت بیمه بدنه راحت‌تر خواهد شد. از دیگر عوامل در رابطه با پرداخت خسارت، داشتن مراکز پرداخت خسارت سیار است. در حال حاضر برخی از شرکت‌های بیمه از جمله: بهتری برای دریافت خسارت خواهند داشت. همچنین مراکز پرداخت خسارت سیار توسط بعضی از شرکت‌ها ایجاد شده تا امکان رسیدگی سریع‌تر به خسارات بیمه‌گذاران فراهم شود.

بیمه بدنه ایران و بیمه بدنه پاسارگاد از جمله بیمه‌نامه‌هایی هستند که مراکز پرداخت خسارت سیار دارند.

میزان فروش و سهم از بازار بیمه یکی از عوامل مهم برای سنجش موفقیت شرکت بیمه است. در جدول زیر سهم فروش‌ بیمه بدنه هر یک از شرکت‌های بیمه در سال ۹۶، بر اساس سالنامه آماری منتشره شده توسط بیمه‌ مرکزی نشان داده شده است:

 با توجه به جدول بالا بیمه بدنه ایران، بیمه بدنه آسیا و بیمه بدنه پارسیان، بیشترین فروش بیمه‌نامه را به خود اختصاص داده اند و بیمه بدنه معلم، بیمه بدنه پاسارگاد و بیمه بدنه سامان با وجود فروش پایین، رشد بالایی در بازار بیمه بدنه داشته‌اند.

یکی از شاخص‌های مهم در تصمیم‌گیری خرید بیمه‌نامه از شرکت‌های مختلف بیمه شاخص توانگری مالی می‌باشد. این شاخص به ما می‌گوید که شرکت بیمه‌ای که انتخاب می‌کنیم توانایی ایفای تعهدات خود را دارد؟

در جدول زیر توانگری مالی شرکت‌های بیمه مورد بررسی قرار گرفته است. توانگری سطح یک به معنای بسیار خوب و توانگری سطح چهار به معنای ضعیف‌ترین شرکت است.

از دیگر عواملی که هنگام خرید بیمه بدنه بایستی مورد توجه قرار گیرد، سهولت در صدور بیمه‌نامه است. زیرا برخی از شرکت‌های بیمه شرایطی برای صدور بیمه‌نامه در خودروهای خاص دارند. به طور مثال در بیمه ایران برای خودروهایی که ۱۰ سال از تولیدشان گذشته باشد، حق بیمه بیشتری در نظر می‌گیرد. یا در بیمه پاسارگاد خودروهای بالای ۲۰ سال بیمه بدنه نمی‌شوند.

بیمه بدنه در حالت کلی خسارت‌های ناشی از برخورد خودرو با وسیله نقلیه یا جسمی دیگر، چپ کردن یا سقوط، آتش سوزی، صاعقه، انفجار و سرقت کلی را تحت پوشش قرار می‌دهند.برای استفاده از پوشش‌های اضافی این بیمه‌نامه مانند: پوشش سرقت در جای قطعات، ایاب و ذهاب، شکست شیشه، نوسانات قیمت، بلایای طبیعی و… می‌بایست حق بیمه بیشتری را پرداخت کنید.

بعضی از پوشش‌های اضافی بیمه بدنه تنها توسط شرکت‌های خاصی ارائه می‌شوند. به طور مثال پوشش کشیدن میخ تنها در شرکت بیمه ایران ارائه می‌شود.

یکی از عواملی که تاثیر ویژه‌ای بر قیمت بیمه بدنه می‌گذارد، تخفیف بیمه بدنه است. از مهم‌ترین تخفیفات بیمه بدنه، تخفیف عدم خسارت است. علاوه بر این تخفیف هر شرکت شرایط ویژه‌ای برای ارائه‌ی تخفیف بیمه بدنه برای مشتریان خود درنظر می‌گیرد.

به طور مثال برخی از شرکت‌ها به مالکان خودروهای صفر تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی می‌دهند. یا در برخی از شرکت‌ها در صورتی که بیمه ثالث یا بیمه عمر خود را از همان شرکت خریده باشید، هنگام خرید بیمه بدنه  تخفیفات ویژه‌ای در نظر می‌گیرند.برخی از شرکت‌های بیمه نیز به افرادی که پوشش‌های زیادی برای بیمه بدنه خود خریداری کنند ، تخفیفات قابل توجهی ارائه می‌دهند.

شرایط و تخفیف بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف متفاوت است، در زیر تخفیف بیمه بدنه برخی از شرکت‌های بیمه بیان شده است:

بیمه پارسیان تخفیف‌های گوناگونی را به خریداران بیمه بدنه پارسیان ارائه می‌دهد، البته مجموع این تخفیف‌ها نباید از سقف مشخصی که این شرکت تعیین می‌کند بیشتر بشود. حداکثر تخفیف بیمه بدنه پارسیان ۷۰ درصد است.

این تخفیف‌ها عبارتند از:

•  تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه پارسیان
•  تخفیف خودروهای صفر کیلومتر
•  تخفیف دارندگان بیمه شخص ثالث پارسیان 
•  تخفیف‌های گروهی بیمه بدنه
•  تخفیف جهت اعضای هیت علمی دانشگاه
•  تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث
•  تخفیف نقدی
•  تخفیف‌های مناسبتی

بیمه پاسارگاد نیز هنگام محاسبه قیمت بیمه بدنه خودرو تخفیف‌های گوناگونی را برای خریداران این بیمه‌نامه در نظر می‌گیرند. همه افراد می‌توانند از تخفیف‌های گوناگون این شرکت برای خرید بیمه بدنه استفاده نمایند.
تخفیف‌های بیمه بدنه پاسارگاد عبارتند از:
✔ تخفیف اصلی بیمه‌بدنه
✔ تخفیف خودروهای صفر کیلومتر
✔ تخفیف‌های گروهی بیمه بدنه
✔ تخفیف نقدی
✔ تخفیف‌های مناسبتی

باید گفت ارزانترین بیمه بدنه را زمانی می‌توان خریداری کرد که قیمت تمام شرکت‌های بیمه را بررسی و با یکدیگر مقایسه کرد. برای خرید ارزانترین بیمه بدنه می‌توانید پوشش‌های اضافی را انتخاب نکنید یا ضروری‌ترین پوشش اضافی را انتخاب نمایید. همچنین بیمه بدنه خودرو را از شرکت‌هایی که تخفیف بیشتری برای خریداران این بیمه در نظر می‌گیرند خریداری کنید.

از طریق سایت بیمه بازار به سادگی می‌توانید قیمت بیمه بدنه را با انتخاب پوشش‌های متفاوت مقایسه کنید، همچنین از تخفیف‌های گوناگون معتبرترین شرکت‌های بیمه مطلع شده و بدین ترتیب ارزانترین بیمه بدنه را خریداری نمایید.

همچنین با خرید بیمه بدنه بیمه بازار نیازی به مراجعه حضوری به شرکت بیمه جهت بازدید خودرو نبوده، کارشناسان بیمه در زمان و مکان دلخواه شما جهت بازدید مراجعه خواهند کرد.

تصویر زیر قیمت بیمه بدنه پژو ۲۰۶ تیپ ۲، سال ۱۳۹۶، به ارزش ۷۷ میلیون تومان و بدون انتخاب پوشش اضافه در شرکت‌های مختلف را نشان می‌‌دهد.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید قیمت بیمه بدنه پارسیان، تجارت و سینا از قیمت بیمه بدنه آسیا و قیمت بیمه بدنه ایران برای خودور پژو ۲۰۶ پایین‌تر است.

بیمه بازار این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده است تا با چند کلیک بهترین بیمه بدنه را خریداری کنید و با ارسال رایگان در زمان و مکان دلخواه تحویل بگیرید. همچنین با توجه به مشکلات اقتصادی موجود بیمه بازار امکان خرید قسطی  بیمه بدنه خودرو را نیز فراهم کرده است. این وبسایت علاوه بر بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث، بیمه عمر و سایر رشته‌های بیمه‌ای را ارائه می‌دهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت


برخلاف بیمه ثالث که بیمه‌ای اجباری است، خرید بیمه بدنه برای رانندگان اختیاری می‌باشد. اما اختیاری بودن آن به معنای عدم نیاز رانندگان به این بیمه‌نامه نیست. بخصوص زمانی که در یک حادثه‌ی رانندگی، بیمه ثالث تنها خسارت مالی شخص زیان‌دیده را پرداخت می‌کند. اگر شما راننده‌ی مقصر حادثه بوده و بیمه بدنه نداشته باشید، خسارت وارد شده به وسیله‌ی نقلیه‌تان را باید خودتان بپردازید. با توجه به این که تعداد شرکت‌هایی که بیمه بدنه ارائه می‌کنند زیاد است انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو کاری دشوار خواهد بود. بخصوص اگر قیمت آن برای شما اهمیت داشته باشد. در این مطلب به فاکتورهایی پرداخته ایم که در تعیین ارزان‌ترین بیمه بدنه و بهترین آن نقش مهمی دارد.

برخلاف بیمه ثالث که نرخ ثابتی دارد و شرکت‌ها نمی‌توانند بیش از 2.5 درصد تخفیف بر حق‌بیمه اعمال کنند، آن‌ها می‌توانند برای بیمه بدنه تخفیفات بیشتری درنظر بگیرند. به طور کلی عواملی مثل نوع خودرو، مدل، سال ساخت، پوشش‌های اضافی، تخفیف عدم خسارت و تخفیفات ویژه‌ی دیگر حق‌بیمه را تعیین می‌کند.

همچنین قیمت بیمه بدنه بر اساس کاربری خودرو متفاوت است. خودروهای شخصی، عمومی، وسایل نقلیه‌ی بارکش و … نرخ متفاوتی در مقایسه با یکدیگر دارند.

در نتیجه با توجه به این که فاکتورهای مختلفی در محاسبه‌ی حق بیمه موثر است، بررسی فرمول محاسبه‌ی آن کاری پیچیده و تخصصی می‌باشد. برای محاسبه دقیق حق‌بیمه و استعلام قیمت بیمه بدنه به سایت ازکی مراجعه کنید.

برای استعلام قیمت، مقایسه و صدور بیمه بدنه خودرو اینجا کلیک کنید. برای سوالات بیشتر و مشاوره تماس بگیرید 54864-021

بهترین بیمه بدنه

تخفیف بیمه بدنه برای خودروهای صفر بین 20 تا 30 درصد اعمال می‌شود.

هر شرکت ملاک متفاوتی برای تعیین خودروی صفر دارد. مقدار کارکرد خودرو، زمانی که از پلاک کردن یا تولید آن گذشته،  میزان زمانی که از شماره گذاری خودرو گذشته و سایر عواملی که در هر شرکتی ممکن است متفاوت باشد، فاکتورهایی است که در تعریف خودروی صفر موثر است.

به طور مثال خودرویی که بیش از سه ماه از زمان پلاک کردن آن گذشته و یا تولید آن به بیش از یکسال گذشته بر میگردد،  نمی‌تواند از این تخفیف استفاده کند. حتی اگر میزان کارکرد آن به اندازه‌ی یک خودروی صفر باشد.

برای خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه باید به فاکتورهایی که هر شرکت در تعیین خودروی صفر درنظر می‌گیرد توجه کرد. هرچه تعداد این فاکتورها کمتر باشد تخفیف بیشتری بر حق‌بیمه اعمال خواهد شد.

میزان فروش شرکت‌ها، توانگری مالی آن‌ها، پوشش‌های ارائه شده، تخفیفات ویژه و درصد فرانشیز کسر شده در خسارت قابل پرداخت، از عواملی است که در تعیین بهترین بیمه بدنه تاثیر دارد. البته باید توجه داشت ارزان‌ترین بیمه بدنه همیشه بهترین بیمه نیست.

تعداد بیمه‌نامه‌هایی که هر شرکت در طول یکسال فروخته و سهم آن از بازار بیمه می‌تواند معیار خوبی برای سنجش موفقیت شرکت و محبوبیت آن در میان مردم باشد. بر اساس سالنامه‌ی آماری منتشر شده توسط  بیمه مرکزی، سهم شرکت‌ها از فروش بیمه بدنه در سال 97 به شرح زیر است:

بیمه ایران، بیمه آسیا و بیمه پارسیان، بیشترین فروش بیمه‌نامه را به خود اختصاص داده اند و سه شرکت  اول در فروش بیمه بدنه هستند. بیمه معلم، پاسارگاد و سامان علی‌رغم فروش پایین، رشد بالایی را در بیمه بدنه تجربه کرده‌اند.

توانگری مالی شرکت‌ها، نشان‌دهنده‌ی توانایی آن‌ها در پرداخت خسارت و انجام تعهدات است. در جدول زیر جدید ترین آمار از توانگری مالی شرکت‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. توانگری سطح یک، بسیار خوب و توانگری سطح چهار ضعیف‌ترین آن است.

شرکت‌ها برای پوشش‌های اصلی بیمه بدنه مبلغی به عنوان فرانشیز از خسارت قابل پرداخت کسر می‌کنند. علاوه بر این برای بعضی از پوشش‌های اضافی هم درصدی به عنوان فرانشیز درنظر گرفته می‌شود. باید توجه داشت برای انتخاب ارزان‌ترین بیمه بدنه، فرانشیزی که هر شرکت تعیین می‌کند،  مدنظر قرار گیرد.

به طور مثال بیمه آسیا برای پوشش سرقت فرانشیز 20% درنظر می‌گیرد. یا فرانشیز پوشش بلایای طبیعی در بیمه سامان 10% است در حالی که همین پوشش در بیمه پارسیان فرانشیز 30 درصدی دارد.

سال تولید خودرو در تعیین ‌حق‌بیمه موثر است. همچنین بعضی شرکت‌ها خودروهایی که از تولیدشان چندین سال گذشته باشد را بیمه نمی‌کنند و برای صدور بیمه بدنه محدودیت درنظر می‌گیرند.

به طور مثال بیمه ایران بر حق‌بیمه‌ی خودروهایی که 10 سال از تولیدشان گذشته باشد، نرخ بالاتری اعمال می‌کند یا بیمه پاسارگاد خودروهای بالای 20 سال را بیمه نمی‌کند.

ارزان ترین بیمه بدنه

هر چه تعداد مراکز پرداخت خسارت وپراکندگی آن در سطح شهر بیشتر باشد، افراد امکان دسترسی بهتری برای دریافت خسارت خواهند داشت. همچنین مراکز پرداخت خسارت سیار توسط بعضی از شرکت‌ها ایجاد شده تا امکان رسیدگی سریع‌تر به خسارات بیمه‌گذاران فراهم شود.

بیمه ایران، البرز، پاسارگاد و ملت شرکت‌هایی هستند که مراکز پرداخت خسارت سیار دارند.

در جدول زیر تعداد مراکز پرداخت خسارت شرکت‌های مختلف با یکدیگر مقایسه شده است.

خسارت هایی که در اثر برخورد خودرو با وسیله نقلیه یا جسم دیگر، چپ کردن یا سقوط آن، آتش سوزی، صاعقه، انفجار و سرقت کلی ایجاد می‌شوند تحت پوشش بیمه بدنه قرار می‌گیرند. اما برای استفاده از پوشش‌های اضافی دیگر مثل پوشش سرقت در جای قطعات، ایاب و ذهاب، شکست شیشه، نوسانات قیمت، بلایای طبیعی و… باید حق‌بیمه‌ی بیشتری پرداخت کنید.

بعضی از پوشش‌ها تنها توسط شرکت‌های خاصی ارائه می‌شوند. مثلا پوشش کشیدن میخ که بیمه ایران آن را ارائه می‌کند یا پوشش حذف فرانشیز که مخصوص بیمه سامان و پاسارگاد است. اگر به دنبال کامل‌ترین بیمه بدنه هستید شرکتی را انتخاب کنید که بیشترین پوشش را ارئه می‌کند.

از طرفی اگر پرداخت هزینه‌ی کم‌تر و خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه برای شما اهمیت دارد و در عین حال می‌خواهید از پوشش‌های اضافی آن بهره‌مند شوید شرکتی را انتخاب کنید که به ازای افزایش پوشش‌های اضافی مبلغ کم‌تری را به حق‌بیمه‌ی شما اضافه کند.

قیمت بیمه بدنه به تخفیفاتی که شرکت‌های بیمه به صورت جداگانه اعمال می‌کنند هم، بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین تخفیفات، تخفیف عدم خسارت است. علاوه بر آن هر شرکت می‌تواند شرایط ویژه‌ای برای ارائه‌ی تخفیف بیمه بدنه درنظر بگیرد.

به طور مثال شرکت‌ها به مالکان خودروهای صفر تخفیف 20 تا 30 درصدی می‌دهند. بعضی شرکت‌ها این امکان را در اختیار بیمه‌گذاران قرار می‌دهند که اگر بیمه ثالث یا عمر خود را از همان شرکت خریده باشند، بتوانند برای بیمه بدنه از تخفیفات ویژه بهره‌مند شوند. همچنین برخی شرکت‌ها به افرادی که پوشش‌های زیادی برای بیمه بدنه خود خریداری کنند ، تخفیفات قابل توجهی ارائه می‌دهند.

برای خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه به تخفیفات ویژه‌ی هر شرکت توجه کنید. شرایط هر بیمه و تخفیفات ویژه‌ای که هر یک اعمال می‌کنند به طور کامل در همین مطلب مورد بررسی قرار گرفته است.

بیمه سامان جزو شرکت‌هایی است که برای بیمه بدنه تخفیفات قابل توجهی اعمال می‌کند. تخفیفات بیمه بدنه سامان به شرح زیر است:

البته باید توجه داشت که نمی‌توان از همه‌ی این تخفیفات به طور همزمان استفاده کرد. به طور مثال اگر  تخفیف خودروی وارداتی بر حق بیمه بدنه شما اعمال شد دیگر نمیتوانید از تخفیف ارزش خودرو استفاده کنید.

بهترین بیمه بدنه خودرو

برای مشاهده‌ی شرایط و تخفیفات ویژه‌ی بیمه بدنه ایران، ویژگی‌های آن به طور کامل در این قسمت توضیح داده شده است.

به منظور استعلام بیمه بدنه ایران و محاسبه دقیق حق‌بیمه آن به سایت ازکی مراجعه کنید.

برای محاسبه‌ی بیمه بدنه آسیا ابتدا باید شرایط و تخفیفات ویژه‌ای که این شرکت برای بیمه بدنه به بیمه‌گذاران ارائه می‌کند را بررسی کنیم. تخفیفات ویژه بیمه بدنه آسیا به طور کامل در این مطلب قید شده است.

در این قسمت اطلاعات بیمه بدنه دانا به طور کامل درج شده است تا بتوانید با توجه به شرایط و تخفیفات ویژه آن برای انتخاب قطعی بیمه بدنه‌ی خود اقدام کنید.

به طور کلی برای کاهش حق‌بیمه‌ی بدنه می‌توانید کم‌‌ترین پوشش اضافی را انتخاب کنید. همچنین از شرکت‌هایی بیمه بخرید که بیشترین تخفیفات ویژه را برای بیمه‌گذاران درنظر می‌گیرند. علاوه بر آن هر چه سال‌های عدم خسارت خودروی شما بیشتر باشد تخفیف بیشتری به شما تعلق خواهد گرفت.

با وارد شدن به سایت ازکی و استعلام قیمت بیمه بدنه برای انواع خودرو، مشاهده می‌کنیم بیمه دانا، آسیا و البرز ارزان‌ترین بیمه بدنه را ارائه می‌کنند. به طور مثال برای خودروی 206، تیپ 5، سال ساخت 96 و به ارزش60 میلیون تومان قیمت بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف به شرح زیر است.

بهترین بیمه بدنه

بهترین بیمه بدنه خودرو

باید توجه داشت که درباره‌ی گران یا ارزان بودن بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف نمی‌توان نظر قطعی داد. چرا که با توجه به مطالب گفته شده، قیمت بدنه به مشخصات خودرو بستگی دارد. در نتیجه قیمت بیمه بدنه‌ی هر خودرو با توجه به ویژگی‌های آن در شرکت‌های مختلف بسیار متفاوت است.

البته ممکن است بعضی شرکت‌ها تخفیفات ویژه‌ای بر حق‌بیمه اعمال نکنند. همین موضوع باعث می‌شود قیمت بیمه بدنه در این شرکت‌ها گران‌تر باشد. لازم به ذکر است که ارزان‌ترین بیمه بدنه همیشه بهترین آن نیست.

با بررسی قیمت خودروهای مختلف در سایت ازکی به این نتیجه می‌رسیم که شرکت‌های پاسارگاد و ایران، نسبت به شرکت‌های دیگر حق‌بیمه‌ی بیشتری را برای بیمه بدنه دریافت می‌کنند.

برای خرید بهترین بیمه بدنه خودرو و دریافت جدیدترین اطلاعات درباره‌ی شرکت‌های بیمه به سایت ازکی مراجعه کنید. همچنین اگر قصد دارید ارزان‌ترین بیمه بدنه را خریداری کنید با مشاوران ما تماس بگیرید تا با توجه به شرایط و فاکتورهای مدنظرتان مناسب‌ترین ان را انتخاب کنید.

مطمئن‌ترین بیمه بدنه + مشاوره تخصصی رایگان. برای سوالات بیشتر و مشاوره تماس بگیرید 54864-021

بسیار کامل و بدون جانبداری نوشته‌اید. سپاس

ممنون از توجه و همراهی شما دوست عزیز.

سپاس خیلی عالی بود

ممنون از توجه شما دوست عزیز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

راه‌های ارتباطی

آدرس: تهران، خیابان وزرا، خیابان هفتم، پلاک 7 (ساختمان ماموت)

پست الکترونیکی: info@azki.com

تلفن پشتیبانی: ۰۲۱-۵۴۸۶۴

اطلاعات بیشتر

همکاری با ازکی

شرایط و قوانین

درباره ازکی

تماس با ازکی

بیمه‌ها در ازکی

بیمه شخص ثالث

بیمه بدنه

بیمه موتور سیکلت

بیمه آتش ‌سوزی

بیمه زلزله

بیمه عمر

بیمه مسافرتی

بیمه تکمیلی

با توجه به بالا رفتن قیمت خودرو و قیمت قطعات و تعمیرات آن، بیمه بدنه بیمه‌ای بسیار مهم و ضروری برای تمام ماشین‌ها است. بیمه ایران و بیمه آسیا هم دو شرکت قدیمی و معتبر در زمینه بیمه بدنه هستند و ممکن است شما در زمان خرید بیمه بدنه بین این دو شرکت مردد باشید. به همین دلیل ما در این مطلب به بررسی تفاوت‌ها و مقایسه بیمه بدنه ایران و آسیا پرداخته ایم تا شما بتوانید با آگاهی بیشتری بهترین بیمه بدنه را برای ماشین خود انتخاب و خریداری کنید.

مطمئن‌ترین بیمه بدنه + مشاوره تخصصی رایگان. برای سوالات بیشتر و مشاوره تماس بگیرید 54864-021

بیمه ایران اولین و قدیمی‌ترین شرکت بیمه و تنها بیمه دولتی در ایران است. این شرکت در سال 1314 تأسیس شده و از همان سال تا به حال، در زمینه انواع بیمه‌ها به صورت جدی فعالیت کرده است و در حال حاضر پرفروش‌ترین شرکت بیمه محسوب می‌شود.

از طرف دیگر بیمه آسیا هم در سال 1338 تأسیس شده و در حال حاضر بزرگترین، قدیمی‌ترین و پرفروش‌ترین شرکت بیمه خصوصی است. همچنین این شرکت در بین شرکت‌های بیمه خصوصی، بیشترین تعداد شعب و تعداد پرسنل را دارد.

پس اگر در مقایسه بیمه بدنه ایران و آسیا ، در مورد پشتوانه و اعتبار این دو شرکت بیمه تردید دارید، بهتر است بدانید که بیمه ایران و بیمه آسیا معتبر‌ترین شرکت‌های بیمه هستند و از این جهت تفاوتی با هم ندارند.

بهترین بیمه بدنه

یکی از معیارهای مهم برای انتخاب یک شرکت بیمه، میزان سرمایه یا میزان توانگری مالی آن است. بیمه مرکزی هر سال صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه را بررسی می‌کند و سطح توانگری مالی تمام شرکت‌ها را منتشر می‌کند. در جدول‌های توانگری مالی چهار سطح وجود دارد، سطح یک بالاترین میزان توانگری و سطح چهار پایین‌ترین میزان است.

بیمه آسیا در سال‌های متوالی از جمله سال 98، سطح یک توانگری مالی را به خود اختصاص داده است، یعنی این شرکت در حال حاضر توانایی مالی بالایی در پرداخت خسارت دارد.

اما در بررسی این فاکتور، بیمه ایران سطح قابل قبولی ندارد. در سال‌های گذشته توانگری مالی بیمه ایران در سطح چهار، یعنی پایین‌ترین سطح، قرار داشت و در حال حاضر هم این شرکت در سطح دو قرار دارد. پس می‌توان نتیجه گرفت که بیمه ایران از نظر توانایی مالی در زمان پرداخت خسارت، نسبت به بیمه آسیا قابل دفاع نیست. البته با توجه به حمایت‌های مالی دولت از بیمه ایران، این شرکت تا به حال عملکرد قابل قبولی در پرداخت خسارت داشته است.

مقایسه بیمه بدنه ایران و آسیا

در حال حاضر بیمه بدنه آسیا یکی از ارزان‌ترین بیمه‌های بدنه است و بیمه بدنه ایران بیمه گران‌تری محسوب می‌شود. به خصوص در شرایطی که پوشش‌های اضافی بیشتری مثل شکست شیشه، بلایای طبیعی و سرقت قطعات را انتخاب کنید، و یا خودروی شما جزو خودروهای خیلی گران نباشد (مثلا زیر 500 میلیون تومان باشد) بیمه بدنه آسیا بیمه ارزان‌تر و به صرفه تری برای شما خواهد بود.

اما برای پوشش‌های پایه، یعنی تصادف، آتش سوزی، صاعقه و انفجار، و برای خودروهای گران قیمت بیمه بدنه ایران تفاوتی با بیمه بدنه آسیا ندارد. حتی گاهی کمی ارزان‌تر هم خواهد بود.

مثلا برای یک ماشین پژو 207 دنده اتوماتیک، مدل 1396 و ارزش 150 میلیون تومان، اگر با پوشش‌های اضافی بلایای طبیعی و سرقت قطعات، از سایت ازکی استعلام بگیریم، قیمت بیمه بدنه آسیا حدودا یک میلیون و 580 هزار تومان و قیمت بیمه بدنه ایران دو میلیون و 115 هزار تومان خواهد بود.

همچنین از نظر تخفیف بیمه بدنه، بیمه ایران تخفیف‌های بیشتری نسبت به بیمه آسیا دارد. مثل تخفیف خودروهای با کیفیت و تخفیف ارزش خودرو.

تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه هم در بیمه ایران و بیمه آسیا دقیقا مشابه یکدیگر و حداکثر 60 درصد است.

پس از مقایسه بیمه بدنه ایران و آسیا از نظر قیمت و اعتبار، اگر بخواهیم بیمه آسیا و بیمه ایران را از نظر کیفیت بیمه‌نامه مقایسه کنیم، باید بگوییم این دو شرکت بیمه و سایر شرکت‌ها از نظر کلیات بیمه بدنه یکسان هستند و یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بیمه بدنه ایران و بیمه بدنه آسیا این است که در بیمه ایران پوشش اضافه‌ای تحت عنوان پوشش کشیدن میخ ارائه می‌شود که در بیمه آسیا این پوشش وجود ندارد.

در پوشش کشیدن میخ، خسارت‌های ناشی از کشیدن میخ و ایجاد خط و خش بر روی خودرو با اجسام تیز جبران می‌شود.

یکی دیگر از تفاوت‌های بیمه بدنه ایران و بیمه آسیا، در زمینه پرداخت خسارت است. به این صورت که در بیمه بدنه ایران امکان پرداخت خسارت در محل وجود دارد. یعنی اگر به عنوان مثال در یک حادثه تصادف، شما مقصر باشید و ماشینتان آسیب ببیند، می‌توانید با شعب بیمه ایران تماس بگیرید تا کارشناس خسارت به محل تصادف اعزام شود. پس از بررسی کارشناس و برآورد مبلغ خسارت، شما می‌توانید همان لحظه چک خسارت خود را دریافت کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به مراجعه حضوری و صرف زمان زیادی نیست.

اما در بیمه بدنه آسیا چنین امکانی وجود ندارد و زمانی که بخواهید از بیمه خود خسارت بگیرید، باید به صورت حضوری و همراه با مدارک خود به شعب بیمه آسیا مراجعه کنید.

همچنین بیمه ایران و بیمه آسیا از نظر تعداد شعب پرداخت خسارت هم تفاوت چندانی با هم ندارند. مثلا بیمه ایران در استان تهران 8 شعبه پرداخت خسارت دارد و بیمه آسیا 6 شعبه.

ازکی مرکز مشاوره و انتخاب بیمه است و در سایت ازکی امکان استعلام، مقایسه و خرید اینترنتی انواع بیمه از جمله بیمه بدنه وجود دارد. یعنی شما می‌توانید قیمت و شرایط بیمه بدنه خودروی خود را در شرکت‌های مختلف بیمه از جمله بیمه ایران و آسیا مشاهده و مقایسه کنید، در صورت نیاز برای انتخاب بهترین بیمه بدنه از کارشناسان متخصص ازکی مشاوره بگیرید و سپس خرید خود را در سایت ازکی تکمیل کنید.

پس از بازدید کارشناس بیمه از خودروی شما، بیمه مورد نظرتان به سرعت صادر شده و به آدرس مورد نظرتان به صورت رایگان ارسال می‌شود.

خرید بیمه از ازکی، روشی آگاهانه، راحت و به صرفه است و تجربه خوبی از خرید اینترنتی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

برای استعلام قیمت، مقایسه و صدور بیمه بدنه خودرو اینجا کلیک کنید. برای سوالات بیشتر و مشاوره تماس بگیرید 54864-021

هیچ کدام بیمه رازی بهترین هست

ممنون از اینکه تجربه تون رو در اختیار ما گذاشتید

موافقم چندین ساله رازی بیمه می کنم و به همه هم میگم که برن بیمه رازی بیمه کنن از همه لحاظ خوبه و بی سر و صدا داره کارش رو درست انجام میده

من بیمه بدنه اسیا و ایران را خریداری کردم خوب بود یکی از بچه ها بیمه بدنه پاسارگاد بهم پیشنهاد داد وقتی به خسارت خوردم متوجه شدم هیچ بیمه ای پاسارگاد نمیشه واقعا عالی بود برای همین بیمه عمرم هم پاسارگاد گرفتم واقعا عالیه

ممنون از اینکه تجربه تون رو در اختیار ما گذاشتید

بیمه ایران فوق العادس و اصلا قابل مقایسه با هیچ شرکت بیمه ای نیست .بیمه ایران مادر تمام شرکتهاست ..با بیش از ۸۵ سال قدمت و خدمت عالی

بیمه ایران مبلغ خسارت بیشتری هم میده در مقایسه با بقیه بیمه ها

سلام دوست عزیز. ممنون از اینکه تجربه تون رو در اختیار ما گذاشتید. البته از اونجایی که درصد فرانشیز در بیشتر شرکت ها یکسانه، نباید تفاوت خاصی هم در مبلغ پرداخت خسارت داشته باشن.

چرا فقط ایران و اسیا را مقایسه کردید ؟ مگه بیمه های دیگه بیمه نیستند مهم اینه که بیمه نامت درست تنظیم شده باشه و درست بهت مشاوره داده باشن یعنی دانا و البرز و پارسیان و …..بیمه نیستند نوشتید ایران بهتر است یا اسیا ؟

سلام دوست عزیز. هدف ما اصلا چنین چیزی نیست. توی این مطلب این دو شرکت رو مقایسه کردیم چون پرفروش هستن و خیلی از افراد بین انتخاب یکی از این دوتا تردید دارن. به زودی بقیه شرکت های بیمه رو هم مقایسه میکنیم.

ممنون بابت مطالبی که گذاشتید. بحث توانگری توضییح دادید بیمه ایران مثلا 4 و بیمه اسیا 1 و بیمه کوثر 1 و .. ببینید بیمه ایران در روز چقدر خسارت میده مابقی چقدر .. در یه شعبه ایران روزانه چند پرونده خسارت داریم و شرکتهای دیگر چند تا ؟ بنظرم شرکتی دارای توانگری مالی 1 می باشد که پرداخت سریع به موقع خسارت داشته باشد که بیمه ایران قابل مقایسه نیست با شرکتهای خصوصی

ماشین من یکبار خسارت دید بیمه ایران خیلی بیشتر از هزینه خسارت بهم پرداخت کرد اما یکبار دیگه ماشینم بیمه دانا بود و خسارت دیدم خیلی خیلی کمتر از هزینه خسارتم پرداخت کرد بیمه دانا را خیلی نازاضی بودم

من ۱۶ساله بابیمه ایران شعبه میدان نورمنطقه۵تهران آقای نجف زاده کارمیکنم وماشینهایم راآنجابیمه ثالث وبدنه میکنم وتاحالاهیچ خسارتی نگرفته ام.

ممنون ازهمه اظهارنظرکنندگان که مطالب بیمه ای خودرابه اشتراک میگذارند تادیگران هم استفاده کنند.بیمه ایی خوبه همانطور که حق بیمه را نصف شب هم باشه میگیرندوقبول میکنندخسارت راهم به آن راحتی بپردازند.ولی افسوس

بیمه اسیا خیلی اذییت میکنه موقع پرداخت خسارت اولا که داغی باید حتما ببری براشون دوما میگه باید سلامت ماشین رویت بشه یعنی ماشین باید بعد از درست کردن ببری کارشناس ببینه ماشین تو که درست کردی قطعه تعویض کردی یا نکرد

ایران هم همینه

بیمه ایران هم همینطوره

بهترین بیمه بدنه

ایرانم همینه خیلییییی بیمه ایران ما اذیت کرد چ بیمه بدنه ک داشتیم چ ثالث

شرکت بیمه آسیا توانگری مالی خوبی داره ؛حق بیمه اش پایین تره؛ زمان پرداخت خسارت بهونه جویی ندارند.

با سلام خدمت دوستان بیمه آسیا و بیمه ایران هر دو بیمه های خوبی هستن من هر دو بیمه بودم ودریافت خسارت داشتم اما در بیمه ایران ماشینم 12 میلیون تومان خسارت دید ولی مبلغی ک به من تعلق گرفت 4 میلیون تومان بود. ولی در بیمه آسیا مبلغ خسارت دیده 7میلیون بود ک با اختلاف 500 هزار تومان کمتر پرداخت شد.

بیمه آسیا بیمه خوبی نیست ، در تصادف مقصر نبودم ، زیان دیده بودم ، اینقدر اذیت کردند که اصلا پشیمان شدم و با هزینه شخصی ماشین رو درست کردم

بیمه آسیا خیلی کمتر خسارت پرداخت میکنه، همش بهانه افزایش قیمت ماشین میارن اصلا منطقی نیست. مثل اینه که کسی بیمه تکمیلی داره و بعد شش ماه کارش به عمل قلب بکشه آیا بیمارستان میگه چون هزینه فلان تجهیزات جراحی یا دستمزد پزشک بالا رفته بعلت تورم و دلار… تو الان کمتر باید هزینه دریافت کنی،

بیمه سامان شرکت جوانیه و جویای نامی هست و تلاش میکنه در کنار شرکت های قدیمی بهترین خدمات بیمه ای را ارایه بده و مشتری مداری را سرلوحه کارش قرار داده بیمه بدنه اش تخفیف خوبی داره و در موقع پرداخت خسارت انعطاف زیادی داره چون هدفش نگه داری مشتری است

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

راه‌های ارتباطی

آدرس: تهران، خیابان وزرا، خیابان هفتم، پلاک 7 (ساختمان ماموت)

پست الکترونیکی: info@azki.com

تلفن پشتیبانی: ۰۲۱-۵۴۸۶۴

اطلاعات بیشتر

همکاری با ازکی

شرایط و قوانین

درباره ازکی

تماس با ازکی

بیمه‌ها در ازکی

بیمه شخص ثالث

بیمه بدنه

بیمه موتور سیکلت

بیمه آتش ‌سوزی

بیمه زلزله

بیمه عمر

بیمه مسافرتی

بیمه تکمیلی

تومان

بیمه بدنه، نوعی از بیمه غیراجباری است که معمولاً برای صاحبان وسایل نقلیه بعد از بیمه شخص ثالث که پوشش بیمه‌ای الزامی است، شهرت خاصی دارد. مطابق آییننامه بیمه بدنه اتومبیل (آییننامه شماره 53؛ مصوب 9 اسفند 84)، بیمه بدنه، در حالت پایه برخی خسارات را پوشش میدهد. همچنین میتوان با خرید پوششهای اضافی برای بیمه بدنه، ریسک حوادث ناخواسته دیگری را که ممکن است پیش آید، پوشش داد. ضمناً طبق قانون جبران برخی خسارات توسط بیمه بدنه غیرممکن است.

جالب است بدانید بیمه بدنه تنها برای خودروها قابل خریداری نیستند! طبق قانون و بنا بر اساس آنچه در واقعیت رخ میدهد(!) بیمه بدنه نه تنها برای خودرو بلکه برای هواپیما، کشتی، کِشنده و … نیز خریداری میشود.

«بیمه بدنه خودرو چه خساراتی را پوشش میدهد؟»؛ شاید این پرسش، شروع خوبی برای شناخت بهتر بیمه بدنه باشد. بر اساس قانون، بیمه بدنه خودرو در حالت عادی، خسارت ناشی از موارد زیر را پوشش میدهد که به عنوان خطرات اصلی ارائه میشوند:

همچنین بیمه بدنه خودرو، خساراتی را که در جریان نجات خودرو یا در حین انتقال آن پیش میآید، متقبل میشود. خسارت باتری خودرو و لاستیکهای خودرو نیز تا میزان 50 درصد قیمت نو پوشش داده میشوند.

بهترین بیمه بدنه

علاوه بر این خسارات اصلی، خساراتی دیگر را بیمه بدنه خودرو با پرداخت حق بیمه بیشتر پوشش میدهد. برای مثال، هزینه‌های متعارفی که برای نجات خودرو، جلوگیری از بیشتر شدن خسارت و انتقال خودرو به تعمیرگاه پرداخت میشود، حداکثر تا 20% قابل جبران هستند.

قانون، برخی از خسارات را در دستهبندی خسارات فرعی قرار میدهد و پوشش آنها را تنها مشروط به پرداخت هزینه جداگانه و خرید این خطرات میداند. پوششهای اضافی بیمه بدنه خودرو میتواند هزینه خسارات زیر را جبران کند و ریسک حوادث ناگهانی را کاهش دهد.

مطابق آییننامه بیمه بدنه اتومبیل، خسارات فرعی عبارتند از:

خسارات ناشی از بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله و …

زیانهایی که به علت استفاده خودرو در مسابقات اتومبیلرانی یا تستهای سرعت به آن وارد میشود.

خسارات ناشی از حمل مواد اسیدی، منفجره و اشتعالزا البته درصورتیکه خودرو به عنوان یک خودرو برای حمل مواد اشتعالزا یا … بیمه بدنه شده باشد، این خسارات توسط بیمه‌گر پوشش داده میشوند.

خسارات ناشی از پاشیده شدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی روی بدنه خودرو

سرقت جزئی خودرو (سرقت لوازم و قطعات خودرو)

زیان ناشی از کاهش ارزش خودرو؛ حتی اگر این کاهش قیمت به دلیل وقوع خطراتی باشد که بیمه‌گر به پوشش آنها متعهد شده است. برای مثال اگر در اثر پاشیدن یک ماده شیمیایی به خودرویی که دارای بیمه بدنهای با پوشش خطرات ناشی از پاشش مواد شیمیایی باشد قیمت خودرو افت پیدا کند، بیمه‌گر تنها به جبران خسارت ناشی از پاشیدن ماده شیمیایی به بدنه خودرو میپردازد و خسارت ناشی از افت قیمت خودرو را پوشش نمیدهد. برای پوشش دادن این مورد می‎توان از پوشش حذف استهلاک استفاده کرد.

خسارتی که در اثر عدم امکان استفاده از خودرو به دلیل بروز اتفاقات تحت پوشش بیمه بدنه به وقوع میپیوندد؛ بنابراین درصورتیکه برای مدتی نتوان از خودرویی که زیر آوار مانده است استفاده کرد، شرکت بیمه تعهدی در قبال خسارتی که به بیمه‌گر در اثر عدم امکان استفاده از وسیله نقلیه وارد میشود، ندارد؛ مگر اینکه پوشش هزینه توقف خریداری شده باشد.

پوشش ترانزیت نوع دیگری از پوشش فرعی است. این پوشش برای خودروهایی استفاده میشود که از کشور خارج میشوند؛ چراکه بیمه‌نامه بدنه تنها خساراتی را پوشش میدهد که در داخل ایران دچار حادثه شوند. با خرید این پوشش در صورت وقوع خسارت خارج از ایران نیز بیمه‌گر در قبال پرداخت خسارت متعهد میشود.

نوسانات بازار نیز در خسارات فرعی بیمه بدنه قابل پوششدهی است. سرمایه تحت پوشش بیمه بدنه بر اساس نرخ روز وسیله نقلیه تعیین میشود. با خرید این پوشش درصورتیکه ارزش خودرو بالا برود، سرمایه مورد بیمه نیز افزایش مییابد. در غیر این صورت اگر برای مثال خودرویی که ارزش مالی آن در بازار افزایش یافته است دچار سرقت کلی شود شرکت بیمه متعهد به پرداخت %80 نرخ اولیه خودرو است.

شکسته شدن شیشه در اثر سرما نیز در حالت عادی تحت پوشش خسارات اصلی بیمه بدنه نیست؛ اما با خرید این پوشش اضافی شرکت بیمه در قبال پرداخت خسارت ناشی از این حادثه متعهد میشود.

در صورتیکه خودور در اثر خطرات تحت پوشش بیمه بدنه به نحوی آسیب ببیند که بیمه‌گذار امکان استفاده از خودروی خود را نداشته باشد، با خرید پوشش هزینه رفتوآمد میتواند بخشی از این هزینه را از شرکت بیمه دریافت کند.

فرانشیز یکی از مباحث مهم در بیمه بدنه است که به آن خواهیم پرداخت. به صورت خلاصه فرانشیز درصدی از خسارت است که پرداخت آن بر عهده شخص بیمه‌گذار است. برای مثال فرانشیز پوشش سرقت کلی %20 است بدین معنا که در صورت سرقت شدن خودرو شرکت بیمه تنها %80 ارزش خودرو را میپردازد.

در صورتیکه بر بدنه خودرو میخ یا اجسام نوکتیزی کشیده شود شرکت بیمه هزینه خسارت را پرداخت نمیکند مگر اینکه بیمه‌گذار این پوشش را خریداری کرده باشد.

همانطور که ذکر شد، خسارتهای فوق از جمله خسارتهایی هستند که بیمه‌گذار میتواند بسته به شرکت بیمه‌ای که برای خودرو خود انتخاب میکند، با خرید پوششهای اضافی رفع کند. توجه به این نکته لازم است که لزوماً همه شرکتهای بیمه، همه پوششهای بیمه بدنه را ارائه نمیکنند. از این نظر، نمیتوان انتظار داشت که با مراجعه تصادفی به هر شرکتی، بتوان هر نوع بیمه بدنهای را خریداری نمود.

فلسفه اصلی شکلگیری انواع و اقسام محصولات بیمه‌ای، کاهش ریسک است. رانندهای که بیمه شخص ثالث میخرد، حداقل ریسکی را که مطابق قانون جاری کشور ملزم به پوشش آن است، مدیریت میکند. شخصی که بیمه بدنه میخرد، ریسک بیشتری را تحت پوشش قرار میدهد؛ ریسکی که پوشش آن از نظر خریدار بیمه بدنه، ارزش وجه پرداختی برای خرید بیمه بدنه را دارد. بیمه مرکزی که به عنوان نهاد قانونگذار و ناظر بر شرکتهای بیمه در ایران فعالیت دارد، مجوز پوشش هر نوع خطری را به شرکتهای بیمه نمیدهد. خسارتهایی که طبق آییننامه بیمه بدنه، نمیتوانند توسط شرکتهای بیمه پوشش داده شوند عبارتند از:

خسارتهایی که به موجب جنگ، شورش، حمله یا اعتصاب به خودرو وارد میشوند.

خسارتهایی که ناشی از انفجارهای هستهای هستند.

خسارتهایی که به صورت عمدی توسط بیمه‌گذار، ذینفع یا راننده خودرو به آن وارد میشوند؛ طبق تعریف، ذینفع، فردی است که نام وی مطابق درخواست بیمه‌گذار، در بیمه‌نامه درج میشود و خسارت به وی پرداخت میشود.

خسارتهایی که در حین فرار از پلیس برای خودرو پیش میآید؛ البته درصورتیکه گریز از پلیس توسط فردی باشد که به صورت غیرقانونی و بدون اجازه مالک خودرو، اصطلاحاً خودرو را تصرف کرده باشد، بیمه‌گر خسارات وارده را پوشش میدهد.

خسارتهایی که توسط رانندهای بدون گواهینامه رانندگی به خودرو وارد است. درصورتیکه فرد گواهینامه رانندگی نداشته باشد یا گواهینامه آن باطل شده باشد بیمه بدنه خسارت وارده به خودرو را پوشش نمیدهد؛ همچنین درصورتیکه موضوع گواهینامه فرد با خودرو یا وسیله نقلیه که آن را میرانده است هماهنگ نباشد، بیمه‌گر خسارتی پرداخت نمیکند. برای مثال، درصورتیکه فردی با گواهینامه رانندگی لیفتراک، راننده یک خودروی سواری دارای بیمه بدنه باشد، بیمه‌گر، خسارتی را متقبل نمیشود.

خسارتهای ناشی از حوادثی که علت وقوع آن، استفاده از مشروبات الکلی، مواد روانگردان یا مخدر باشد.

خسارتی که در اثر بکسل کردن وسیله نقلیه دیگری به خودرو وارد میشود؛ بیمه‌گر، در قبال خودروهایی که بکسل کردن، جزو موضوعات بیمه‌ای آنها است و اصول و مقررات ایمنی توسط آنها رعایت شده است، متعهد به پرداخت خسارت است.

خساراتی که به دلیل حمل بار بیش از حد به خودرو وارد میشود.

بیمه بدنه در حقیقت قراردادی است که بین شرکت بیمه (بیمه‌گر) و یک فرد حقیقی یا حقوقی (بیمه‌گذار) منعقد میشود؛ بنابراین چندان عجیب نیست که مانند هر قرارداد دیگری، تعهدات یکطرفهای داده نشود و علاوه بر آنکه شرکت بیمه متعهد به جبران خسارات مختلفی میشود، بیمه‌گذار نیز به رعایت برخی اصول متعهد میشود.

در فرآیند خرید بیمه بدنه، اطلاعات مختلفی توسط متقاضی خرید به شرکت بیمه ارائه میشود که برخی از این اطلاعات، مهم و حیاتی و برخی دیگر غیرحیاتی هستند و اهمیت چندانی ندارند. شرکتهای بیمه بنا بر قانون، اصل را بر حسن نیت میگذارند. البته بنا بر قانون و آنچه در واقعیت رخ میدهد، صدور بیمه بدنه، صرفاً بعد از کارشناسی توسط نماینده بیمه صورت میگیرد و این موضوع نشان میدهد عملاً شرکتهای بیمه به هر دادهای که توسط مشتری ارائه میشود اعتماد چشمبسته نمیکنند.

فراتر از ذکر کلیشههای همیشگی درباره رعایت اصول اخلاقی، توجه به این نکته از اهمیت زیادی برخوردار است که مطابق قانون، درصورتیکه بیمه‌گذار مطلبی را از دید شرکت بیمه‌گر پنهان کند یا بر خلاف واقعیت اظهار کند، حتی اگر مطلب کتمانشده یا خلاف واقع اظهارشده هیچگونه تأثیری در وقوع حادثه نداشته باشد، قرارداد بیمه از تاریخی که منعقد شده است، باطل میشود.

یکی از بدیهی ترین تعهدات بیمه گزار نسبت به شرکت بیمه، پرداخت حق بیمه است. در عمل این موضوع شامل بیمه‌نامهای که به صورت نقدی خریداری میشود، نیست. مطابق قانون، در مورد بیمه‌نامههایی که به صورت اقساطی خریداری میشود، در صورتی که مشتری از پرداخت اقساط خود خودداری کند، بیمه‌گر میتواند بیمه را فسخ کند. حال، در صورتی که بیمه‌گر به هر دلیلی بیمه را به دلیل عدم پرداخت اقساط، فسخ نکرده باشد، در هنگام بروز حادثه، پرداخت خسارت بر مبنای شرایط خصوصی مندرج در بیمه‌نامه صورت میگیرد.

هنگام خرید بیمه بدنه، بیمه‌گذار شرایط خودروی خود را به بیمه‌گر اعلام میکند. مثلاً کاربری وسیله نقلیه خود را سواری شخصی یا برای حمل مواد اشتعالزا معرفی میکند. این نوع اطلاعات، شرایطی را که یک خودرو از نظر ریسک (یا همان خطر!) دارد، برای شرکت بیمه مشخص میکند. حال درصورتیکه شرایط در طول مدت بیمه تغییر کند و پرریسکتر شود، بیمه‌گذار موظف است این شرایط را قبل از وقوع خسارت به شرکت بیمه اعلام کند؛ در این صورت شرکت بیمه با بازنگری نرخ بیمه، حق بیمه اضافهای را متناسب با خطر برای مدتی که تا سررسید بیمه‌نامه باقی مانده است، مطالبه میکند. درصورتیکه بیمه‌گذار این مبلغ مابهتفاوت را پرداخت ننماید، قرارداد بیمه فسخ میشود. حال درصورتیکه بعد از وقوع خسارت، مشخص شود خودرو در شرایط خطر نامتعارفی قرار داشته است، بیمه‌گر میتواند خسارت را بر اساس نسبت حق بیمه اولیه به حق بیمه شرایط جدید، پرداخت نماید.

طبعاً افراد به این دلیل بیمه بدنه یا هر بیمه دیگری را خریداری میکنند که در هنگام بروز حادثه از آن استفاده کنند. طبق قانون، در صورت بروز حادثه، بیمه‌گر موظف است حداکثر تا 5 روز کاری از تاریخ رخداد حادثه، به یکی از مراکز پرداخت خسارت مراجعه کند یا حداقل از طریق پست سفارشی این موضوع را اطلاعرسانی نماید.

علاوه بر این، بیمه‌گذار باید مدارک لازم و سایر اطلاعات راجع به حادثه و خسارت واردشده به خودرو راکه از وی خواسته میشود، در اختیار بیمه‌گر قرار دهد. اگر بیمه‌گذار از ارائه هر یک از موارد مذکور خودداری کند، بیمه‌گر میتواند ادعای خسارت وی را رد کند. البته درصورتیکه بیمه‌گذار به دلایلی موجه از ارائه اطلاعات خودداری کرده باشد، جای نگرانی وجود ندارد و شرکت بیمه خسارت وی را پرداخت میکند.

همانطور که گفته شد، در خرید بیمه و اطلاعاتی که بیمه‌گذار به شرکت بیمه ارائه میدهد، اصل بر حسن نیت است. در هر صورت، اگر بیمه‌گذار به قصد تقلب و فریب شرکت بیمه، اطلاعات جعلی یا نادرستی به شرکت بیمه ارائه کند، بیمه‌گر میتواند هیچگونه خسارتی به بیمه‌گذار پرداخت نکند.

درست است که در صورت سرقت خودرو یا وقوع تصادف برای آن یا حوادث دیگری که تحت پوشش بیمه بدنه خودرو هستند، شرکت بیمه خسارت بیمه‌گذار را جبران میکند اما طبق قانون بیمه‌گذار موظف است احتیاطهای لازمی را که هر کس عرفاً از خودروی خود میکند، انجام دهد.

بهترین بیمه بدنه

درصورتیکه ثابت شود بیمه‌گذار عمداً، اقدامات احتیاطی لازم را انجام نداده است، بیمه‌گر میتواند با این استدلال که بیمه‌گذار نسبت به مراقبت از مال خود قصور کرده است، خسارت پرداختی به وی را کاهش دهد.

در صورت وقوع حادثه، بیمه‌گذار جز در مواردی که مأمور انتظامی دستور جا‌به‌جایی وسیله نقلیه را میدهد، نباید خودروی خود را جا‌به‌جا کند.

بیمه‌گذار نباید بدون هماهنگی با بیمه‌گر و پیش از نهایی شدن مراحل پرداخت خسارت، خودروی خود را تعمیر کند؛ در غیر این صورت، شرکت بیمه میتواند روند پرداخت خسارت به وی را با مشکل مواجه سازد.

درصورتیکه

بیمه‌گر میتواند بیمه بدنه را فسخ کند.

در شرایطی که

بیمه‌گذار میتواند قرارداد بیمه بدنه خود را فسخ کند.

درصورتیکه بیمه‌گذار بخواهد به هر دلیلی، جز دو علت فوق بیمه بدنه خود را فسخ نماید، بیمه‌گر حق بیمه را به صورت کوتاه‌مدت حساب میکند و مابقی مبلغ حق بیمه را به بیمه‌گذار پرداخت مینماید.

علاوه بر شرایطی که در آن بیمه بدنه از طرف بیمه‌گر یا بیمه‌گذار فسخ میشود، شرایطی وجود دارد که در آن، بیمه بدنه به خودی خود فسخ میشود. این شرایط، هنگامی رخ میدهد که خودرو به علت وقوع حادثهای که جزو محدوده پوششدهی بیمه بدنه نیست، از بین برود.

فسخ بیمه بدنه چه از سمت بیمه‌گر باشد چه از سمت بیمه‌گذار باید به صورت کتبی صورت گیرد و به صورت رسمی به طرف مقابل اعلام شود. بعد از اعلام رسمی فسخ به طرف مقابل، بیمه بدنه کماکان تا ده روز اعتبار دارد. پس از فسخ بیمه بدنه (از سمت بیمه‌گر یا بیمه‌گذار یا به خودی خود)، ارزش بیمه بدنه تا تاریخ سررسید که در قانون اصطلاحاً حق بیمه مدت اعتبار بیمه نامیده میشود، به صورت روزشمار حساب میشود و به بیمه‌گذار بازگردانده میشود؛ مگر آنکه

در هنگام فروش خودرو، میتوان بیمه بدنه را فسخ و باقی حق بیمه بدنه را تا تاریخ سررسید از بیمه‌گر دریافت کرد. همچنین درصورتیکه بیمه‌گذار بخواهد میتواند بیمه بدنه خودروی خود را به مالک جدید بسپارد و تعهدات شرکت بیمه در قبال مالک جدید ادامه پیدا کند.

نکته مهمی که در این میان مطرح است آن است که در صورت انتقال مالکیت خودرو، بیمه‌گر هیچ گونه مسئولیتی در قبال خسارتهای واردشده در مقابل مالک جدید ندارد؛ بنابراین درصورتیکه هنگام خرید خودرو، فروشنده اصرار بر آن کند که میتوان خسارت واردشده به خودرو را از طریق بیمه بدنه دریافت کرد، خریدار نباید این موضوع را قبول کند؛ چراکه بیمه بدنه متعلق به شخص است نه خودرو.

خسارت واردشده به خودرویی که دارای بیمه بدنه است، اصطلاحاً میتواند خسارت کلی یا جزئی باشد. خسارت کلی، هنگامی به وقوع میپیوندد که خودرو دچار خسارتی جبرانناپذیر شود. به طور دقیق، هنگامی که خودرو به سرقت رود و تا 60 روز پیدا نشود یا زمانی که مجموع هزینه‌های تعمیر و تعویض قسمتهای زیاندیده خودرو به همراه هزینه‌های نجات از سه چهارم قیمت روز خودرو در هنگام حادثه بیشتر باشد.

هنگامی که خسارت کلی رخ میدهد، ارزش بازیافتی احتمالی و کسوراتی که در قرارداد بیمه مقرر شده است، کسر میشود و هزینه متعارف نجات و حمل خودرو به آن اضافه میشود؛ به شرطی که از کل سرمایه بیمهشده بیشتر نشود.

ارزش بازیافتی خودرو توسط بیمه‌گر معین می‎شود. حال درصورتیکه بیمه‌گذار با ارزش تعیینشده موافقت نکند، بیمه‌گر پس از تملک خودرو، با کسر فرانشیز بیمه بدنه و سایر کسورات قانونی به همراه هزینه‌های متعارف نجات و حمل مبلغ باقیمانده را به بیمه‌گذار پرداخت میکند.

پس از آنکه خسارت کلی به بیمه‌گذار پرداخت شود، قرارداد بیمه تمام میشود. درصورتیکه مدت قرارداد بیمه بیش از یک سال باشد، حق بیمه باقیمانده تا تاریخ سررسید به بیمه‌گذار بازگردانده میشود.

اگر تا یک سال بعد از آنکه خسارت وسیله نقلیه سرقتشده پرداخت شد، پیدا شود، بیمه‌گر موظف است پس از فروش خودرو، سهم بیمه‌گذار را از مبلغ دریافتشده با توجه به درصدی که از خسارت پرداختی کسر نموده است به وی بپردازد.

هر خسارتی که کلی نباشد، جزئی محسوب میشود. ملاکی که با توجه به آن خسارت جزئی تعیین میشود، هزینه تعمیر است که شامل دستمزد، قیمت روز لوازم پس از کسر استهلاک و فرانشیز بیمه بدنه میشود. ضمناً هزینه نجات و حمل تا حد مقرر به بیمه‌گذار پرداخت میشود.

پس از آنکه میزان خسارت قابل پرداخت به تأیید برسد و مدارک لازم تکمیل شود، بیمه‌گر 15 روز مهلت دارد تا خسارت بیمه‌گذار را پرداخت کند. این مهلت، در مورد سرقت 60 روز است. این 60 روز از زمان اعلام خسارت به بیمه‌گر آغاز میشود.

در زمان خرید بیمه بدنه، یکی از اطلاعاتی که از بیمه‌گذار دریافت میشود، ارزش روز وسیله نقلیه است. درصورتیکه به هر دلیلی، ارزش خودرو در زمان وقوع حادثه، بیشتر از ارزش اعلامشده در بیمه‌نامه باشد، بیمه‌گر متناسب با مبلغ زمانی که وسیله نقلیه بیمه شده است، مسئول جبران خسارت خواهد بود. مغایرت قیمت روز خودرو در زمان حادثه با قیمت اولیه بیمهشده یا میتواند به دلیل خرید ناآگاهانه و کارشناسی نهچندان دقیق خودرو رخ داده باشد یا به هر دلیل دیگری؛ مثلاً ممکن است مانند آنچه در سالهای اخیر رخ داده است به علت نوسانات بازار قیمت خودرو به صورت غیرقابل پیشبینی افزایش یابد.

مطابق قانون، پوششهای قرارداد بیمه بدنه به صورت پیشفرض مربوط به خسارتهایی است که در محدوده جغرافیایی کشور رخ میدهد. البته با خرید پوشش اضافی ترانزیت میتوان بیمه‌گر را نسبت به حوادث خارج از کشور متعهد کرد.

شرکتهای بیمه متقاضیان بیمه بدنه را شامل تخفیفهای گوناگونی میکنند. علاوه بر تخفیفهای ثابت بعضی از شرکتها بهصورت دورهای هم تخفیفهایی ارائه میدهند. تخفیفهایی که شرکتهای بیمه ممکن است ارائه دهند عبارت است از:

هیئت علمی

بعضی از شرکتهای بیمه به اعضای هیئت علمی دانشگاهها تخفیفهایی هنگام خرید بیمه بدنه ارائه میدهند.

ایثارگری

ایثارگران میتوانند از بعضی از شرکتهای بیمه هنگام خرید بیمه بدنه تخفیف دریافت کنند.

منطقه آزاد

ساکنان مناطق آزاد میتوانند از بعضی از شرکتهای بیمه هنگام خرید بیمه بدنه تخفیف بگیرند.

دارندگان تخفیف بیمه بدنه

کسانی که بیمه بدنه خود را میخواهند تمدید کنند اگر سابقه عدم خسارت بیمه بدنه داشته باشند میتوانند از آن هنگام خرید بیمه بدنه استفاده کنند و از تخفیفهایی بهرهمند شوند.

دارندگان بیمه شخص ثالث

بعضی از شرکتها به بیمه‌گذاران بیمه شخص ثالث خود هنگام خرید بیمه بدنه تخفیف میدهند.

دارندگان بیمه عمر

بعضی از شرکتها به بیمه‌گذاران بیمه عمر خود نیز تخفیفهایی هنگام خرید بیمه بدنه میدهند.

دارندگان حساب بلندمدت

درصورتیکه فرد متقاضی بیمه بدنه در بانک مربوط به شرکت بیمه‌ای که درخواست بیمه بدنه را دارد، حساب سپرده بلندمدت داشته باشد ممکن است شرکت بیمه تخفیفهایی برای وی در نظر بگیرد. برای مثال فرض کنید فردی متقاضی بیمه بدنه سامان باشد و در بانک سامان حساب سپرده بلندمدت داشته باشد.

خودرو صفرکیلومتر

بعضی از شرکتهای بیمه هنگام خرید بیمه بدنه برای خودروهای صفرکیلومتر تخفیف در نظر میگیرند.

خودرو وارداتی

خودروهای وارداتی هم در برخی از شرکتهای بیمه مشمول تخفیفهایی هنگام خرید بیمه بدنه میشود.

یکی از مشکلاتی که در گذشته هنگام خرید بیمه بدنه ممکن بود مواجه شوید این است که استعلام قیمت بیمه بدنه خیلی کار سادهای نبود. برای کسب اطلاعات درباره قیمت بیمه بدنه هر شرکت باید درخواست بیمه بدنه به آن شرکت میدادید و شرکت بیمه پس از اعزام کارشناس و بازدید خودرو، قیمت بیمه بدنه را به شما اعلام میکرد. اما امروزه این مشکل حل شده است. سامانه بیمیتو امکان استعلام قیمت آنلاین بیمه بدنه را فراهم کرده است. با مراجعه به اپلیکیشن یا وبسایت بیمیتو میتوانید مشخصات خودروی خود را وارد کنید و نسبت به شرایط و قیمت بیمه بدنه شرکتهای مختلف مطلع شوید. همچنین میتوانید بیمه بدنه خود را بهصورت آنلاین خریداری کنید.

بر خلاف بیمه شخص ثالث که معمولاً قیمت استاندارد و محدوده مشخصی دارد، بیمه بدنهای که توسط شرکتهای بیمه مختلف به مشتریان ارائه میشود، میتواند قیمت و شرایط بسیار متنوعی داشته باشد. از سوی دیگر، معمولاً شرکتهای بیمه به طور فصلی تخفیفاتی بر نرخ بیمه بدنه اعمال میکنند که مردم عادی، به سختی از آن مطلع میشوند.

یکی دیگر از موضوعاتی که اشاره به آن خالی از لطف نیست، آن است که بسیاری از مردم از محدوده قیمتی بیمه بدنه خودروی خود بیاطلاع هستند و پیشفرضهای کاملاً نادرستی در نظر میگیرند.

اپلیکیشن و وبسایت بیمیتو با هدف حل این مشکلات و ارائه خدمات متنوع دیگر، فعالیت خود را آغاز کرده است. خرید بیمه از بیمیتو، با طی چند گام ساده صورت میگیرد.

1- پس از ورود به وبسایت بیمیتو، کافی است بیمه بدنه را انتخاب کنید.2- بعد از انتخاب بیمه بدنه، کافی است نوع خودرو و مدل آن را انتخاب کنید.3- در مرحله بعد، سال ساخت خودرو از شما خواسته میشود.4- در مرحله سوم، باید ارزش تقریبی خودرو را بر حسب تومان وارد کنید.5- پس از ورود تمام اطلاعات فوق، کافی است بر روی دکمه مقایسه قیمت کلیک کنید.دو قسمت در این صفحه از اهمیت خاصی برخوردار است. بخش اول، قسمتی که است که به انتخاب پوششهای مختلف اختصاص دارد. به صورت پیشفرض، شکست شیشه و سیل، زلزله و بلایای طبیعی جزو پوششهای انتخابشده قرار دارند. در هر صورت، با کلیک کردن بر روی آیکون مربوط به شکست شیشه یا سیل، زلزله و بلایای طبیعی، میتوان این پوششها را از فهرست پوششهای بیمه بدنه خودروی خود حذف کنید. همچنین پوششهای دیگری نیز در این بخش قابل انتخاب هستند.بخش دیگری که در این صفحه از اهمیت ویژهای برخوردار است، بخش تخفیفها است. در این بخش میتوان با انتخاب موارد مختلفی که شامل حال ما میشود، قیمت قابل پرداخت برای بیمه بدنه را کاهش دهیم. انتخاب برخی از این موارد، تأثیر محسوسی بر روی قیمت بیمه بدنه میگذارد و انتخاب برخی دیگر از این موارد، تأثیری بر روی قیمت بیمه بدنه ندارد. دلیل اصلی این امر، سیاستهای قیمتگذاری شرکتهای مختلف بیمه‌ای است.بعد از انتخاب بیمه‌ای که تناسب بیشتری با نیازهای شما دارد، کافی است بر روی دکمه سفارش کلیک کنید و پس از وارد کردن تاریخ سررسید بیمه بدنه قبلی خود، به مرحله بعدی راه پیدا کنید. طبعاً درصورتیکه قبلاً بیمه بدنهای نداشته باشید، باید این بخش را خالی بگذارید و دکمه تأیید را انتخاب کنید.6- در مرحله بعد، باید اطلاعات حساب کاربری خود را در بیمیتو (در صورت وجود) وارد کنید. درصورتیکه قبلاً حساب کاربری نساخته باشید، کافی است با ورود اطلاعات مختصری این کار را انجام دهید.7- در مرحله بعد، کافی است عکس روی کارت ماشین و عکس پشت کارت ماشین خود را آپلود کنید. درصورتیکه از موبایل استفاده میکنید، میتوانید بلافاصله بعد از گرفتن عکس از پشت و روی کارت خودرو، آن را آپلود کنید.8- در مرحله بعد، کافی است مشخصات تحویلگیرنده بیمه‌نامه را وارد کنید. ازآنجاکه مطابق قانون، صدور بیمه بدنه، بعد از کارشناسی خودرو صورت میگیرد، علاوه بر نشانی خواستهشده برای تحویل بیمه‌نامه، لازم است یک نشانی برای کارشناسی خودرو به بیمیتو داده شود. همچنین ممکن است بخواهید بیمه بدنه را برای خودروی یکی از دوستان یا آشنایان خود بخرید؛ در این مرحله میتوانیم در قسمت توضیحات، آدرسی غیر از آدرس تحویل بیمه‌نامه را وارد کنید. طبعاً اگر نیازی به توضیحات اضافه نباشد، باید این بخش را خالی بگذارید.9- در گام بعد، خلاصهای از جزئیات بیمه بدنه انتخابی نمایش داده میشود. در این مرحله پس از بررسی اطلاعات نمایشدادهشده، میتوان درخواست را تأیید نمود تا به مرحله پرداخت رفت. در بخش دیگری از صفحه نیز، شرایط و قوانین خرید از بیمیتو شرح داده شده است.10- در این مرحله به‌عنوان آخرین مرحله باید حق بیمه خود را اینترنتی پرداخت کنید. پس از این مرحله کارشناس بیمه طبق وقتی که تعیین کرده‌اید و به محلی که درخواست داده‌اید اعزام می‌شود و خودروی شما را بازدید می‌کند تا روند صدور بیمه‌نامه بدنه شما تکمیل شود.

در خرید از بیمیتو هیچ مبلغ اضافهای نسبت به نمایندگیهای بیمه دریافت نمیشود.

خرید از سامانه بیمیتو به صورت ساده طراحی شده است تا شخص حین فرآیند خرید دچار سردرگمی و اشتباه نشود. با این حال، در هر لحظهای که نیاز به مشاوره با ما داشتید، میتوانید از بخش چت وبسایت یا به وسیله تماس تلفنی، با ما در تماس باشید.

در حال حاضر و با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، یک حادثه می‌تواند به کلی شرایط یک زندگی را تغییر و آن خانواده را در تنگنای مالی و روحی قرار دهد.

اما در کنار وضعیت نامناسب اقتصادی کشور، راه‌حل‌های مختلفی برای کم کردن بار ریسک‌ها و خطرهای تهدید کننده از دوش خانواده‌ها وجود دارد. یکی از این راه‌حل‌های کاربردی خرید بیمه است. در واقع با خرید بیمه، شرکت بیمه در ریسک خطراتی که ممکن است اتفاق بیفتد با شما سهیم می‌شود و درصدی از آن ریسک را می‌پذیرد.

اگر با خودروی خود تصادفی ‌کنید که در آن خسارت زیادی به خودرو شما وارد شود، ممکن است شما مجبور شوید در کنار سایر مخارج زندگی بابت تعمیر خودرو هم هزینه بسیار زیادی را پرداخت کنید. در این شرایط اگر خودرو شما بیمه بدنه داشته باشد، به راحتی می‌توانید از شرکت بیمه هزینه خسارت‌های به وجود آمده را دریافت کنید.

در ادامه درمورد بهترین بیمه بدنه بیشتر توضیح داده‌ایم.

 

بهترین بیمه بدنه

بیمه بدنه یکی از انواع بیمه‌های خودرو است که البته بر خلاف بیمه شخص ثالث بیمه‌ای کاملا اختیاری است. اما با توجه به افزایش قیمت خودروها نیاز به بیمه بدنه کمتر از نیاز به بیمه شخص ثالث نیست و خرید آن به همان میزان لازم و ضروری است.

در بیمه بدنه خسارت‌هایی که در اثر خطراتی از جمله آتش سوزی، سرقت کلی و حادثه بر بدنه خودرو وارد می‌شود، تحت پوشش قرار می‌گیرند. و اگر بر اثر هریک از این خطرات خسارتی به بدنه خودرو وارد شود، شرکت بیمه آن خسارت را تا سقف مشخصی جبران می‌کند.

 

در حال حاضر تقریبا تمام شرکت‌های بیمه، بیمه بدنه را در کنار سایر رشته‌های بیمه‌ای ارائه می‌کنند. شرکت‌هایی مانند ایران، البرز، دانا، پاسارگاد، دانا، آسیا و …

شرایط بیمه بدنه در هریک از شرکت‌ها متفاوت است. اما انتخاب بهترین بیمه بدنه به شرایط و نیازهای هر فرد نیز بستگی دارد. به عنوان مثال برخی از افراد فقط به دنبال ارزان بودن بیمه بدنه هستند، اما برای برخی دیگر پوشش‌های بیمه‌ای متنوع و نحوه دریافت خسارت اولویت دارد.

پس برای انتخاب بیمه بدنه مناسب باید با توجه به شرایط خود معیارهای زیر را در نظر بگیرید.

   

همانطور که گفتیم برای بسیاری از افراد بهترین بیمه بدنه بیمه‌ای است که پوشش‌های بیمه‌ای کاملتری داشته باشد. پوشش‌های بیمه بدنه به دو دسته اصلی و اضافی تقسیم می‌شود. پوشش‌های اصلی در تمام شرکت‌های بیمه ثابت هستند و شامل سرقت کلی خودرو، حادثه، تصادف، واژگونی و یا سقوط، حریق، آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه.

پوشش‌های اضافی هم پوشش‌هایی هستند که خریدار بیمه می‌تواند با پرداخت حق‌بیمه بیشتر، پوشش مورد نظر خود را به صورت جداگانه از پوشش‌های اصلی خریداری کند. البته این را هم در نظر داشته باشید که تمامی شرکت‌های بیمه همه پوشش‌های اضافی را ارائه نمی‌کنند. برای مثال پوشش جبران خسارت‌های وارد شده بر روی بدنه خودرو بر اثر کشیده شدن میخ فقط توسط شرکت بیمه ایران ارائه می‌شود.

موارد زیر پوشش‌های اضافی بیمه بدنه هستند:

مشاوران ازکی میتوانند شما را در انتخاب پوشش‌های بیمه بدنه راهنمایی و کمک کنند.

در هنگام صدور بیمه‌نامه بدنه شرکت‌های بیمه شرایط خاصی را در نظر می‌گیرند و برای تمامی خودروها بیمه بدنه صادر نمی‌کنند. برای مثال بسیاری از شرکت‌ها برای خودروهایی که از سال ساخت آن‌ها 12 سال گذشته و تا به حال هم بیمه بدنه نداشته‌اند، خودروهای خارجی که قطعات آن‌ها دیگر وارد نمی‌شود، خودروهایی که خسارت زیادی داشته باشند، مواردی هستند که بیمه بدنه به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. بنابراین در هنگام خرید بیمه بدنه به این موارد دقت داشته باشید.

فرانشیز چیست؟ این سوالی است که بسیاری از خریداران بیمه بدنه از کارشناسان و مشاوران ازکی سوال میکنند. فرانشیز بیمه بدنه درصدی از خسارت وارد شده به بدنه خودرو است که پرداخت آن بر عهده خود شخص بیمه‌گذار خواهد بود. مثلا در بیمه پاسارگاد حداقل فرانشیز در خسارت اول 10 درصد است و این یعنی اگر خودروی بیمه شده در اثر حادثه‌ای یک میلیون تومان خسارت ببیند، 10 درصد ان یعنی 100 هزار تومان را خود بیمه‌گذار باید پرداخت کند. البته در پوشش‌های اضافی بیمه بدنه پوششی وجود دارد به نام پوشش حذف فرانشیز که بیمه‌شده می‌تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر و خرید این پوشش، بخشی از فرانشیزها را حذف کند.

از آن جایی که تنها هدف از خرید بیمه، جبران خسارت توسط شرکت بیمه است، مهم‌ترین معیاری که در هنگام انتخاب شرکت بیمه باید مدنظر داشته باشید، فرآیند، نحوه و کیفیت پرداخت خسارت آن شرکت است. البته نمی‌توان این معیار را در هر شرکت بیمه به صورت دقیق تعیین کرد اما می‌توان بر اساس ویژگی‌هایی مثل تعداد شعب پرداخت خسارت یا دارا بودن خسارت سیار، کیفیت پرداخت خسارت شرکت مورد نظر را پیش بینی کرد.

هرکدام از شرکت‌های بیمه دارای تعدادی شعب پرداخت خسارت هستند که فقط فعالیت‌های مربوط به خسارت را انجام می‌دهند و هر چه تعداد مراکز پرداخت خسارت و پراکندگی آن‌ها در سطح شهر بیشتر باشد، افراد امکان دسترسی بهتری برای دریافت خسارت خواهند داشت.

در جدول زیر تعداد شعب پرداخت خسارت در شرکت‌های مختلف بیمه را مشاهده می‌کنید؛

نام شرکت

تعداد شعب پرداخت خسارت

ایران

192

آسیا

79

دانا

78

پاسارگاد

62

البرز

54

سامان

28

 

همچنین مراکز پرداخت خسارت سیار توسط بعضی از شرکت‌ها ایجاد شده تا امکان رسیدگی سریع‌تر به خسارات بیمه‌گذاران فراهم شود. در حال حاضر شرکت‌های پاسارگاد، ایران، البرز، تعاون، سامان، سرمد و… برای رسیدگی سریع‌تر به خسارت‌های مالی که برای بیمه شدگان خود اتفاق می‌افتد امکان پرداخت سیار خسارت را فراهم کرده‌اند.

بنابراین قطعا شرکت بیمه‌ای که خسارت شما را به موقع، بدون دردسر و کامل پرداخت کند، بهتر از شرکت بیمه‌های دیگر است.

بهترین بیمه بدنه

عوامل بسیاری بر قیمت بیمه بدنه موثر هستند که یکی از آن‌ها تخفیف‌هایی است که شرکت‌های بیمه ارائه می‌کنند. یکی از این تخفیف‌ها، تخفیف عدم خسارت است که توسط تمام شرکت‌های بیمه اعمال می‌شود. با استفاده از تخفیف عدم خسارت، به ازای تعداد سال‌هایی که بیمه‌گذار خسارتی نداشته و یا از بیمه‌نامه بدنه خودروی خود استفاده نکرده باشد، درصدی از حق بیمه سال جدید او کاسته می‌شود. مقدار این درصد در شرکت‌های بیمه متفاوت است.

ترتیب تخفیف عدم خسارت چند شرکت بیمه در جدول زیر قابل مشاهده است.

تعداد سال

یک سال

دو سال

سه سال

چهار سال

پنج سال و بیشتر

درصد تخفیف بیمه پاسارگاد، تعاون و البرز

30

40

50

60

70

درصد تخفیف بیمه آسیا، دانا و ایران

25

35

45

60

60

درصد تخفیف بیمه سرمد

25

40

50

60

70

قیمت بیمه بدنه بر اساس معیارهای زیر تعیین می‌شود:

یکی دیگر از عوامل مهمی که بر روی قیمت بیمه بدنه خودرو تاثیر می‌گذارد نوع کاربری خودرو است. خودروهای شخصی، عمومی، وسایل نقلیه‌ی بارکش و … نرخ متفاوتی در مقایسه با یکدیگر دارند. در نتیجه با توجه به این که فاکتورهای مختلفی در محاسبه‌ی حق بیمه موثر است، بررسی فرمول محاسبه‌ی آن کاری پیچیده و تخصصی می‌باشد. برای محاسبه دقیق حق‌بیمه و استعلام قیمت بیمه بدنه می‌توانید به سایت ازکی مراجعه کنید. 

معمولا شرکت‌های بیمه به غیر از تخفیف عدم خسارت تخفیف‌هایی را برای خریداران بیمه بدنه در نظر می‌گیرند. این تخفیف‌ها در تمام شرکت‌ها یکسان نیست. برای مثال تخفیف‌های بیمه بدنه پاسارگاد به شرح زیر است:

این نکته را درنظر داشته باشید که حداکثر  مقدار تخفیفی که به یک خودرو تعلق میگیرد 70 درصد است. از طرفی اگر پرداخت هزینه‌ی کم‌تر و خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه برای شما اهمیت دارد و در عین حال می‌خواهید از پوشش‌های اضافی آن بهره‌مند شوید شرکتی را انتخاب کنید که به ازای افزایش پوشش‌های اضافی مبلغ کم‌تری را به حق‌بیمه‌ی شما اضافه کند.

تعریف خودروی صفر در بیمه بدنه شرکت‌های مختلف بیمه ممکن است متفاوت باشد اما معمولا شرکت‌های بیمه مقدار کیلومتر کارکرد خودرو یا میزان زمانی که از تولید خودرو یا پلاک کردن آن گذشته باشد را ملاک تعیین خودروی صفر قرار می‌دهند.

بعضی از شرکت‌های بیمه مثل بیمه ایران، بیمه پارسیان و بیمه سامان تخفیف ویژه‌ای برای بیمه بدنه خودروهای صفر در نظر می‌گیرند که می‌تواند قیمت بیمه بدنه خودرو صفر را کاهش دهد.

 

اگر به مشاوره‌ای در زمینه بیمه بدنه نیاز دارید، مشاوران متخصص ازکی در خدمت شما هستند تا تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار بدهند.

همچنین در سایت azki.com می‌توانید قیمت بیمه بدنه را در شرکت‌های مختلف از جمله بیمه بدنه ایران، آسیا، دانا، البرز، سامان، تعاون، سرمد و… با پوشش‌های متفاوت آن مشاهده و مقایسه کنید.

تمام مراحل خرید شما در ازکی به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

 2121

علی‌بابا از تمدید همکاری با هلال احمر برای اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم خبر داد. به نقل از روابط عمومی علی‌بابا، این ارائه دهنده خدمات آنلاین گردشگری از ابتدای سال ۹۸ همکاری خود با هلال احمر را برای اعزام تیم‌های پزشکی برای سرکشی و کمک‌رسانی درمواقع بحران شروع کرد و این همکاری برای آینده نیز تمدید شد.

صبر زرد یا آلوئه ورا گیاهی است بوته‌ای ، معمولا با ساقۀ کوتاه ، ضخیم ، به حالت مقعر که برگ های این گیاه به شکل دندانه‌ای و خاردار است. قسمت‌ های مورد استفادۀ این گیاه برگ و ژل داخل آن می‌باشد که ژل درون این گیاه شفاف ، چسبنده و سبزرنگ است. تکثیر این گیاه از طریق پاجوش انجام می‌شود.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

لطفا منتظر بمانید

بهترین بیمه بدنه خودرو کدام است؟ بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر کاربران چیست؟ بیمه بدنه خودرو برخلاف بیمه شخص ثالث که یک بیمه اجباری است، کاملاً اختیاری است اما رانندگانی که برای خودروی خود اهمیت ویژه‌ای قائل هستند، بیمه بدنه خودرو را خریداری می‌کنند. اما پرسشی که اکثر بیمه‌گذاران هنگام خرید بیمه بدنه خودرو با آن مواجه می‌شوند این است که بهترین بیمه بدنه ماشین چیست؟ اگر شما هم به دنبال خرید این بیمه هستید مطمئناً دوست دارید پاسخ این سوال را بدانید پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

بهترین بیمه بدنه

 

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم بیمه بدنه خودرو برخلاف بیمه شخص ثالث اختیاری است اما بیمه بدنه ماشین دقیقا چه نوعی بیمه‌ای است؟ درواقع در حوادث رانندگی این بیمه اجباری شخص ثالث است که به داد راننده مقصر می‌رسد به گونه‌ای که او می‌تواند خسارات جانی و مالی وارد شده به خودرو و خود شخص مقابل را از طریق بیمه شخص ثالث خود پرداخت کند. اما درصورتی که شما در حادثه رانندگی مقصر باشید و خودروی شما آسیب دیده باشد یا اینکه فرد مقصر حادثه رانندگی فرار کرده باشد تکلیف خسارت مالی و جانی که به خودرو یا خود شما وارد شده است چه می‌شود؟ اینجاست که بیمه بدنه خودرو به کمک شما می‌آید چراکه بیمه بدنه ماشین خسارت خودروی شما را در برابر حوادثی که تحت پوشش بیمه‌نامه بدنه ماشین قرار دارند جبران خواهد کرد.

 

 

در حال حاضر شرکت‌های متعددی از شرکت بیمه ایران گرفته تا شرکت‌های بیمه البرز، بیمه دانا، بیمه پاسارگاد، بیمه پارسیان، بیمه آسیا، بیمه سامان و … خدمات و پوشش‌های مرتبط با بیمه بدنه خودرو را به بیمه‌گذاران ارائه می‌دهند. نمی‌توان گفت که دقیقاً کدام شرکت بیمه، بهترین است و نسبت به سایر شرکت‌های بیمه پوشش‌های بهتری را ارائه می‌‌دهد چراکه شرایط بیمه بدنه ماشین در هر یک از این شرکت‌ها متفاوت است و به معیارهای شخص بیمه‌گذار و همچنین نیازهای او بستگی دارد. برای مثال برخی از بیمه‌گذاران تنها به دنبال بیمه بدنه‌ای هستند که ارزان قیمت باشد و برخی دیگر از بیمه‌گذاران به پوشش‌هایی که یک شرکت بیمه ارائه می‌دهد بیشتر از هزینه آن اهمیت می‌دهند.

 

بنابراین اول از همه باید معیارها، شرایط و نیازهای خود را برای خریداری بیمه بدنه ماشین بشناسید سپس متناسب با تمامی این موارد پوشش‌های بیمه بدنه‌ای که هر یک از شرکت‌های بیمه ارائه می‌دهند را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین شرکت بیمه برای خرید بهترین بیمه بدنه خودرو را پیدا کنید.

 

 

 

 

پوشش‌های بیمه بدنه ماشین شامل پوشش‌های اصلی بیمه بدنه و پوشش‌های اضافی بیمه بدنه می‌باشد که پوشش‌های اصلی این بیمه توسط تمامی شرکت‌های بیمه به بیمه‌گذاران ارائه داده می‌شود اما پوشش‌های اضافی بیمه بدنه ماشین تنها توسط برخی از شرکت‌های بیمه به بیمه‌گذار ارائه داده می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

 

 

 

 

همانطور که اشاره کردیم همه شرکت‌های بیمه پوشش‌های اضافی بیمه بدنه خودرو را به شخص بیمه‌گذار ارائه نمی‌دهند یا اینکه هر شرکت بیمه‌ای متناسب با معیارها و قوانین خود تنها برخی از موارد پوشش‌های اضافی بیمه بدنه را به بیمه‌گذار ارائه می‌دهد. برای مثال پوشش کشیده شدن میخ، خط و خش بر روی خودرو تنها توسط شرکت بیمه ایران به بیمه‌گذار ارائه داده می‌شود. پوشش حذف فرانشیز نیز تنها توسط شرکت بیمه آسیا به بیمه‌گذار ارائه داده می‌شود. با این وجود برای خرید بهترین بیمه بدنه خودرو باید شرکت بیمه‌ای را انتخاب کنید که نسبت به سایر شرکت‌های بیمه موارد بیشتری از پوشش‌های اضافی بیمه بدنه را به بیمه‌گذار ارائه دهد.

 

یکی از نکات جزئی که باید برای خرید بهترین بیمه بدنه برای ماشین به آن توجه کرد، تسریع و سهولت در صدور و تمدید بیمه‌نامه بدنه خودرو است چراکه برخی از شرکت‌های بیمه محدودیت‌هایی برای صدور و تمدید بیمه‌نامه دارند که کمی سخت‌گیرانه به نظر می‌رسد و زمان زیادی را از شخص بیمه‌گذار تلف می‌کند. برای مثال شرکت بیمه پاسارگاد برای خودروهای بالای 20 سال بیمه‌نامه بدنه ماشین صادر نمی‌کند مگر اینکه بیمه‌نامه قبلی خودرو بالای 20 سال از همان شرکت پاسارگاد باشد.

 

 

فرانشیز به معنای درصدی از هزینه خسارت وارد شده به خودرو است که باید توسط خود راننده پرداخت شود. هر یک از پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه بدنه، میزان فرانشیز متفاوتی دارند. با این حساب هر چه میزان فرانشیزی که شرکت بیمه بدنه خودرو از شما دریافت می‌کند کمتر باشد بیشتر به نفع شما خواهد بود. برای مثال میزان فرانشیزی که شرکت بیمه سامان برای پوشش بلایای طبیعی از بیمه‌گذار دریافت می‌کند 10 درصد است درصورتی که میزان فرانشیزی که شرکت بیمه پارسیان برای پوشش بلایای طبیعی از بیمه‌گذار دریافت می‌کند 30 درصد است. از این‌رو باید برای خرید بهترین بیمه بدنه خودرو، شرکتی را پیدا کنید که میزان فرانشیز کمتری را در صورت وارد شدن خسارت به خودرو از شما دریافت کند.

 

 

 

یکی دیگر از مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین شرکت بیمه برای خرید بیمه بدنه ماشین، توجه به نحوه پرداخت خسارت در شرکت‌های بیمه است. برخی از شرکت‌های بیمه به دلیل شعبه‌های متعددی که دارند امکان پرداخت سیار خسارت بیمه را برای بیمه‌گذاران فراهم کرده‌اند. متاسفانه خیلی از مردم نمی‌دانند که برخی از تصادفات نیاز به کروکی و حتی مراجعه حضوری به شرکت بیمه را ندارند چراکه امکان کارشناسی سیار برای آن‌ها وجود دارد البته این مورد بستگی به شرکت بیمه مورد نظر بیمه‌گذار دارد. با این وجود مدت زیادی را منتظر می‌مانند تا پلیس بر سر صحنه تصادف حاضر شده و آن‌ها بتوانند با کروکی به مراکز پرداخت خسارت بیمه مراجعه کنند.

 

درصورتی که می‌توان تنها از طریق تماس با شرکت بیمه مورد نظر درخواست کارشناس کرد تا او بر سر صحنه تصادف حاضر شده و به ارزیابی خسارت‌های وارد شده به خودرو بپردازد و درنهایت پرداخت خسارت به صورت سیار انجام گیرد. توجه داشته باشید که شرکت‌های بیمه ایران، البرز، پاسارگاد و … از جمله شرکت‌های بیمه‌ای هستند که امکان پرداخت خسارت سیار را دارند. بنابراین حتماً امکان پرداخت سیار بیمه بدنه خودرو را در انتخاب شرکت بیمه لحاظ کنید.

 

 

بهترین بیمه بدنه

خرید بیمه سربازی   خرید بیمه سربازی یکی از دغدغه های همیشگی و مهم سربازان عزیز ک…

چگونه باید بهترین بیمه شخص ثالث را خریداری کرد؟ در ادامه این مطلب به بررسی شاخص‌…

بیمه آتش‌سوزی دارای شرایط مختلفی می‌باشد که شرکت بیمه متناسب با وضعیت شخص بیمه‌گ…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آدرس: تهران، میدان ونک، خیابان گاندی جنوبی، خیابان ۲۱، پلاک ۲۴، طبقه ۵، واحد ۱۴

تلفن: ۰۲۱۴۳۰۰۰۴۳۰ (۱۲۰ خط ویژه)

سامانه پیامکی: ۰۲۱۴۳۰۰۰۴۳۰

واتس آپ و تلگرام: ۰۹۳۹۱۱۵۱۲۱۲

ایمیل: [email protected]

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه ۹ الی ۱۸

پنجشنبه ۹ الی ۱۴

تمامی حقوق این وبسایت برای موسسه حقوقی مشهور محفوظ می باشد.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، اما در انتخاب بیمه بدنه مناسب دچار تردید شده اید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید و درباره بیمه بدنه، بهترین پوشش بیمه ای در این زمینه، نحوه محاسبه قیمت و … بیشتر بدانید.

همانطور که می دانید در حوادث رانندگی، خودروی مقصر می تواند خسارت مالی و جانی افراد زیان دیده را از طریق بیمه شخص ثالث خود پرداخت کند. اما آیا می دانید که اگر شما مقصر حادثه باشید و خودرویتان آسیب ببیند، یا مقصر حادثه فرار کند، تکلیف خسارت خودروی شما چه خواهد شد؟ بیمه بدنه می تواند بهترین پاسخ برای این سوال باشد. به این دلیل که در بیمه بدنه، خسارت خودروی شما در برابر حوادث تحت پوشش بیمه نامه، جبران خواهد شد.

در حال حاضر شرکت های بیمه مختلفی به ارائه خدمات بیمه بدنه می پردازند. شرکت هایی مانند بیمه ایران، بیمه البرز، بیمه دانا، بیمه آسیا، بیمه پارسیان، بیمه پاسارگاد، بیمه سامان و…

شرایط بیمه بدنه ی هر کدام از این شرکت ها ممکن است با شرکت های دیگر متفاوت باشد؛ اما انتخاب بهترین بیمه بدنه به شرایط و نیازهای هر فرد نیز بستگی دارد. به عنوان مثال برخی از افراد فقط به دنبال ارزان بودن بیمه بدنه هستند، اما برای برخی دیگر پوشش های بیمه ای متنوع و نحوه دریافت خسارت اولویت دارد.

پس برای انتخاب بیمه بدنه مناسب باید با توجه به شرایط خود معیارهای زیر را در نظر بگیرید.

بهترین بیمه بدنه

همه ما می خواهیم بهترین بیمه بدنه خودرو را خریداری کنیم. به صورت کلی پوشش های اصلی بیمه بدنه شامل سرقت کلی خودرو، حادثه، تصادف، واژگونی و یا سقوط، حریق، آتش سوزی، انفجار و صاعقه است و پوشش های اضافی آن شامل موارد زیراست (برای افزودن این پوشش ها به بیمه نامه، باید حق بیمه مربوط به هر کدام پرداخت شود)

باید بدانید که تمام پوشش های نام برده، توسط تمام شرکت ها ارائه نمی شود. به عنوان مثال پوشش کشیدن میخ و خط و خش فقط توسط بیمه بدنه ایران ارائه می شود و پوشش حذف فرانشیز توسط بیمه بدنه آسیا.

پس اگر به دنبال بهترین بیمه بدنه هستید، کامل بودن پوشش های بیمه ای ارائه شده را مدنظر داشته باشید.

صدور و تمدید بیمه بدنه به مراحل و مدارک مشخصی نیاز دارد که می توان گفت از این نظر تفاوت زیادی در شرکت های مختلف وجود ندارد.

البته در بعضی از شرکت های بیمه محدودیت هایی برای صدور بیمه بدنه وجود دارد. مثلا بیمه بدنه پاسارگاد برای خودروهای بالای 20 سال بیمه بدنه صادر نمی کند. (مگر اینکه بیمه نامه قبلی از همان شرکت باشد.)

همان طور که می دانید فرانشیز به معنی درصدی از هزینه خسارت است که پرداخت آن به عهده بیمه گذار می باشد. پس هرچه فرانشیز بیمه بدنه شما کمتر باشد، به نفع شما خواهد بود.

پوشش های اصلی و اضافی بیمه بدنه هر کدام فرانشیز ویژه خود را دارند که این فرانشیز می تواند در شرکت های مختلف بیمه تفاوت هایی داشته باشد.

به عنوان مثال در پوشش بلایای طبیعی و در بیمه بدنه سامان، میزان فرانشیز 10 درصد است اما فرانشیز همین پوشش در بیمه بدنه پارسیان 30 درصد است. پس اگر می خواهید در زمان دریافت خسارت استفاده بهتری از بیمه بدنه خود داشته باشید، بیمه بدنه ای را انتخاب کنید که فرانشیز پوشش های آن پایین باشد.

یکی از معیارهای مهم در انتخاب یک بیمه بدنه خوب، کیفیت پرداخت خسارت مطلوب شرکت بیمه است. البته نمی توان این معیار را در هر شرکت بیمه به صورت دقیق تعیین کرد اما می توان بر اساس ویژگی هایی مثل تعداد شعب پرداخت خسارت یا دارا بودن خسارت سیار، کیفیت پرداخت خسارت شرکت مورد نظر را پیش بینی کرد.

بیمه بدنه ایران، بیمه بدنه البرز، بیمه بدنه پاسارگاد و … از جمله بیمه هایی هستند که خسارت سیار دارند.

در جدول زیر نیز تعداد شعب پرداخت خسارت در شرکت های مختلف بیمه را مشاهده می کنید؛

نام شرکت

تعداد مراکز

بیمه ایران

185

بیمه آسیا

72

بیمه پارسیان

62

بیمه پاسارگاد

62

بیمه دانا

55

بیمه البرز

42

بیمه سامان

27

بیمه ملت

6

یکی از تخفیف هایی که تأثیر مهمی در کاهش قیمت بیمه بدنه دارد، تخفیف عدم خسارت است. نحوه اعمال این تخفیف در شرکت های مختلف بیمه یکسان است؛ اما تخفیف های دیگری نیز توسط بیمه های مختلف ارائه می شود که می تواند نقش مهمی در انتخاب بیمه بدنه داشته باشد. تخفیف هایی مثل: تخفیف سال ساخت خودرو، تخفیف خودرو صفر کیلومتر، تخفیف بر اساس ارزش خودرو، تخفیف بیمه شخص ثالث، تخفیف خرید نقدی بیمه بدنه، تخفیف داشتن حساب سپرده بانکی، تخفیف داشتن بیمه عمر، تخفیفات مشاغل مختلف، تخفیفات مناسبتی و …

بهتر است بدانید که همه این تخفیف ها توسط همه شرکت ها ارائه نمی شود. درصد و شرایط ارائه این تخفیف ها نیز در هر کدام از شرکت های بیمه ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال تخفیف خودروی صفر کیلومتر در بیمه بدنه ایران 10 درصد است و در بیمه بدنه پاسارگاد 30 درصد.

همچنین سقف ارائه تخفیفات نیز در شرکت های مختلف بیمه متفاوت است. مثلا سقف ارائه تخفیفات در بیمه بدنه آسیا 70 درصد است و در بیمه بدنه پارسیان 75 درصد.

اطلاع از تمام تخفیف ها و نحوه ارائه آن ها کاری سخت و زمان بر است اگر بخواهید به این منظور به صورت حضوری یا تلفنی به نمایندگی های بیمه مراجعه کنید.

اما اگر قصد خرید بیمه بدنه را دارید، ازکی شما را از تمام تخفیف های موجود مطلع خواهد کرد تا بیمه ای با بهترین قیمت خریداری کنید.

بسیاری از افراد در زمان خرید بیمه بدنه تنها به قیمت آن توجه می کند و یا در واقع به دنبال ارزان ترین بیمه بدنه هستند. اما بهتر است بدانید که قیمت، نمی تواند معیار کافی و مناسبی برای خرید بهترین بیمه بدنه باشد و پیشنهاد می کنیم که در زمان خرید این بیمه به ویژگی های دیگری مثل کیفیت ارائه خدمات، کیفیت پرداخت خسارت و … نیز توجه کنید.

بهترین بیمه بدنه

نکته مهم دیگر این است که قیمت بیمه بدنه برخلاف قیمت بیمه شخص ثالث مبلغی ثابت و مشخص نیست و گاهی تفاوت های چشم گیری در قیمت این بیمه در شرکت های مختلف مشاهده می شود. دلیل این تفاوت قیمت و نحوه محاسبه نرخ حق بیمه بدنه را در ادامه توضیح خواهیم داد.

برای محاسبه بیمه بدنه خودرو بر اساس فاکتورهای زیر تعیین می شود:

پوشش های اضافی بیمه بدنه: هرچه در زمان خرید بیمه بدنه پوشش های اضافی بیشتری را انتخاب کنید، حق بیمه بدنه شما بیشتر خواهد شد.

ویژگی های خودرو: منظور از ویژگی های خودرو فاکتورهایی مثل ارزش خودرو، سال ساخت خودرو، نوع خودرو و کاربری خودرو است که هر کدام از این فاکتورها به صورت مستقیم روی قیمت بیمه بدنه تأثیرگذار هستند.

تخفیف های بیمه بدنه: منظور از تخفیف های بیمه بدنه تخفیف عدم خسارت و تخفیف های دیگری است که در مورد آن به صورت کامل توضیح دادیم.

اگر به دنبال خرید ارزان ترین بیمه بدنه هستید، باید پوشش های بیمه ای کمتری را انتخاب کنید و به دنبال شرکت بیمه ای باشید که تخفیف های بیشتری در زمینه بیمه بدنه ارائه می دهد.

همچنین هرچه تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه شما بیشتر باشد، قیمت بیمه نامه مورد نظرتان هم کمتر می شود.

تعریف خودروی صفر در بیمه بدنه شرکت های مختلف بیمه ممکن است متفاوت باشد اما معمولا شرکت های بیمه مقدار کیلومتر کارکرد خودرو یا میزان زمانی که از تولید خودرو یا پلاک کردن آن گذشته باشد را ملاک تعیین خودروی صفر قرار می دهند.

بعضی از شرکت های بیمه مثل بیمه ایران، بیمه پارسیان و بیمه سامان تخفیف ویژه ای برای بیمه بدنه خودروهای صفر در نظر می گیرند که می تواند قیمت بیمه بدنه خودرو صفر را کاهش دهد.

بیمه بدنه خودرو جزو بیمه‌هایی است که شما اجباری برای خرید آن ندارید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بیمه ازکی، اگر جزو افرادی هستید که به وسیله نقلیه خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید از پوشش‌ها و مزیت‌های بیمه بدنه استفاده کنید، حتما به دنبال خرید بیمه بدنه خودرو باشید.

انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو به همراه نحوه محاسبه و قیمت

 ما در این مطلب قصد داریم یک راهنمای مختصر و مفید را برای خرید بهترین بیمه بدنه خودرو به شما ارائه کنیم، پس حتما تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بیمه بدنه چیست و چه کاربردی دارد؟

بهترین بیمه بدنه

بیمه شخص ثالت که جزو بیمه‌های اجباری است برای جبران خسارت‌های مالی و جانی برای شخص زیان دیده استفاده می‌شود، اما فرض کنید خودروی مقصر در حادثه دچار آسیب‌دیدگی و خسارت شود، یا شخصِ مقصر فرار کند، در این صورت راننده خودروی آسیب دیده باید چه اقدامی انجام دهد؟ در اینجاست که نیاز شدید به بیمه بدنه خودرو احساس می‌شود و بیمه بدنه می‌تواند خسارات خودرو را در حوادثی که تحت نظر پوشش‌های بیمه‌ای است جبران کند.

بهترین بیمه بدنه خودرو کدام است؟

شرکت‌های بیمه‌ای مختلفی خدمات بیمه بدنه خودرو را ارائه می‌دهند؛ از قبیل شرکت بیمه دانا، ایران، البرز، بیمه پاسارگاد، پارسیان، آسیا، سامان و….

برای انتخاب بهترین بیمه بدنه در ابتدا باید به نیازها و اولویت‌های خود توجه کنید. در انتخاب بیمه بدنه قیمت برای شما اولویت دارد یا پوشش‌های کامل بیمه؟ پاسخگویی شرکت به خسارات چطور؟ پس برای اینکه انتخاب مناسبی داشته باشید، در ابتدا نیازهای خود را برای خرید بیمه بدنه بشناسید. البته ممکن است شرایط شرکت‌ها در خدمات بیمه بدنه با یکدیگر تفاوت‌هایی هم داشته باشد.

عوامل مهم در خرید بهترین بیمه بدنه برای خودرو

۱. پوشش‌های بیمه‌ای در انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو:

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل سرقت وسیله نقلیه، حوادث و تصادفات، آتش سوزی، واژگونی خودرو، موارد انفجار، سقوط و صاعقه است. البته پوشش‌های جانبی دیگری هم وجود دارند که دریافت هرکدام از آنها در بیمه بدنه مشمول پرداخت حق بیمه جداگانه‌ای می‌شود، مانند:

· به سرقت بردن قطعات خودرو

· شکستن شیشه

· پوشش حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و…

· خسارتِ پاشیده شدن مواد شیمیایی یا اسیدی بر خودرو

· پوشش نوسانات قیمت

· هزینه‌های رفت و آمد در زمان تعمیر خودرو

· پوشش خط و خش

· حذف فرانشیز.

اگر شما به دنبال خرید بهترین بیمه بدنه ماشین هستید باید به پوشش‌های بیمه‌ای توجه کنید. برای آگاهی از پوشش‌های بیمه‌ای نیازی به تحقیق و صرف زمان طولانی و گشت‌وگذار در نمایندگی‌ها نیست و فقط کافیست که با شرکت ازکی تماس بگیرید.

۲. امکان صدورِ سریع و راحتی در تمدید بیمه بدنه:

برای خرید و صدور بیمه بدنه ماشین به مدارک مشخصی نیاز است که تقریبا در تمامی شرکت‌ها یکسان است. البته برخی شرکت‌ها ممکن است شرایط متفاوتی برای صدور بیمه بدنه داشته باشند، مانند عدم صدور بیمه بدنه برای ماشین‌های با عمر بالای بیست سال توسط بیمه پاسارگاد.

۳. مقدار فرانشیز در تعیین بهترین بیمه بدنه خودرو:

کمتر بودن فرانشیز؛ یعنی هزینه‌ای که در زمان خسارت بر عهده شماست، به نفع شما خواهد بود و مقدار آن در برخی از شرکت‌های بیمه‌ای و پوشش‌های بیمه بدنه متفاوت است. به طور مثال، فرانشیز پوشش حوادث طبیعی بیمه سامان ۱۰ درصد است که نسبت به این پوشش در بیمه بدنه پارسیان، ۲۰ درصد کمتر است. پس کم بودن میزان فرانشیز می‌تواند یک فاکتور مفید در زمان دریافت خسارات از بیمه بدنه خودرو باشد.

۴. چگونگی پرداخت خسارات در تعیین بهترین بیمه بدنه خودرو:

کیفیت و نحوه پرداخت خسارات یکی از عوامل مهم در تعیین یک بیمه بدنه خودروی مناسب است. کیفیت نحوه پرداخت خسارات را می‌توان از فاکتورهایی مانند میزان شعبه‌های پرداخت خسارات، امکان پرداخت خسارات سیار و… تعیین کرد. همچنین امکان خسارت سیار در بیمه‌های بدنه ایران، بیمه بدنه پاسارگاد و البرز موجود است.

بیمه ایران، بیمه آسیا و بیمه پاسارگاد هم بیشترین تعداد شعب پرداخت خسارت را در کشور دارند.

۵. تاثیر قیمت در انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو:

قیمت بیمه بدنه خودرو نوسان دارد و ممکن است در شرکت‌های بیمه‌ تفاوت‌های زیادی داشته باشد. عوامل تأثیرگذار در محاسبه نرخ بیمه بدنه خودرو تاثیر دارند عبارتند از:

· وجود پوشش‌های اضافی

· عواملی مانند ارزش خودرو، سال تولید، نوع ماشین و کاربری آن

· وجود تخفیف بیمه بدنه

۶. تخفیف بیمه بدنه:

تخفیف‌های بیمه بدنه که توسط برخی شرکت‌های بیمه ارائه می‌شوند عبارتند از: تخفیف عدم خسارت، تخفیف سال تولید ماشین، تخفیف ماشین صفر، تخفیف بر پایه ارزش وسیله نقلیه، تخفیف خرید نقدی، تخفیف داشتن بیمه عمر یا بیمه شخص ثالث، تخفیف مناسبت‌های مختلف و….

تخفیف‌های بیمه بدنه در شرکت‌های بیمه متفاوت است. مانند تخفیف ماشین صفر کیلومتر که میزان آن در بیمه بدنه شرکت بیمه ایران و پاسارگاد به ترتیب ۱۰ و ۳۰ درصد است.

خوشبختانه امکان اطلاع از این تخفیفات به صورت یکجا در شرکت ازکی، به جای مراجعه به نمایندگی‌های مختلف و صرف زمانِ طولانی امکان‌پذیر است.

خرید اینترنتی بهترین بیمه بدنه خودرو

بهترین بیمه بدنه

برای خرید بهترین بیمه بدنه خودرو، شرکت ازکی می‌تواند بهترین راهنمایی را با توجه به شرایط و نیازهای شما از بین تمامی شرکت‌های بیمه به شما ارائه دهد.

در سایت azki.com امکان مقایسه و خرید اینترنتی انواع بیمه نامه از جمله بیمه بدنه وجود دارد. یعنی شما می‌توانید با ورود اطلاعات خودروی خود در سایت ازکی، قیمت و شرایط بیمه بدنه را در شرکت‌های بیمه مختلف مشاهده و با هم مقایسه کنید، در صورت نیاز از کارشناسان ما مشاوره بگیرید و بهترین بیمه بدنه را انتخاب و خریداری کنید. پس از بازدید از خودروی شما، بیمه بدنه مورد نظرتان صادر و به آدرس شما به صورت رایگان ارسال خواهد شد.

انتهای رپرتاژ آگهی

قیمت بیمه بدنهبرخلاف بیمه ثالث که نرخ ثابتی دارد و شرکت ها نمی توانند بیش از 2.5 درصد تخفیف بر حق بیمه اعمال کنند، آن ها می توانند برای بیمه بدنه تخفیفات بیشتری درنظر بگیرند. به طور کلی عواملی مثل نوع خودرو، مدل، سال ساخت، پوشش های اضافی، تخفیف عدم خسارت و تخفیفات ویژه ی دیگر حق بیمه را تعیین می کند.

همچنین قیمت بیمه بدنه بر اساس کاربری خودرو متفاوت است. خودروهای شخصی، عمومی، وسایل نقلیه ی بارکش و … نرخ متفاوتی در مقایسه با یکدیگر دارند.

تخفیف بیمه بدنه خودروی صفرتخفیف بیمه بدنه برای خودروهای صفر بین 20 تا 30 درصد اعمال می شود.هر شرکت ملاک متفاوتی برای تعیین خودروی صفر دارد. مقدار کارکرد خودرو، زمانی که از پلاک کردن یا تولید آن گذشته، میزان زمانی که از شماره گذاری خودرو گذشته و سایر عواملی که در هر شرکتی ممکن است متفاوت باشد، فاکتورهایی است که در تعریف خودروی صفر موثر است.

بهترین بیمه بدنه

به طور مثال خودرویی که بیش از سه ماه از زمان پلاک کردن آن گذشته و یا تولید آن به بیش از یکسال گذشته بر می گردد، نمی تواند از این تخفیف استفاده کند. حتی اگر میزان کارکرد آن به اندازه ی یک خودروی صفر باشد.برای خرید ارزان ترین بیمه بدنه باید به فاکتورهایی که هر شرکت در تعیین خودروی صفر درنظر می گیرد توجه کرد. هرچه تعداد این فاکتورها کمتر باشد تخفیف بیشتری بر حق بیمه اعمال خواهد شد.

بهترین بیمه بدنه خودرومیزان فروش شرکت ها، توانگری مالی آن ها، پوشش های ارائه شده، تخفیفات ویژه و درصد فرانشیز کسر شده در خسارت قابل پرداخت، از عواملی است که در تعیین بهترین بیمه بدنه تأثیر دارد. البته باید توجه داشت ارزان ترین بیمه بدنه همیشه بهترین بیمه نیست.

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ فروش بیمه نامهتعداد بیمه نامه هایی که هر شرکت در طول یکسال فروخته و سهم آن از بازار بیمه می تواند معیار خوبی برای سنجش موفقیت شرکت و محبوبیت آن در میان مردم باشد. بر اساس سالنامه ی آماری منتشر شده توسط بیمه مرکزی، سهم شرکت ها از فروش بیمه بدنه در سال 99 به شرح زیر است:

بیمه ایران، بیمه آسیا و بیمه پارسیان، بیشترین فروش بیمه نامه را به خود اختصاص داده اند و سه شرکت اول در فروش بیمه بدنه هستند. بیمه معلم، پاسارگاد و سامان علی رغم فروش پایین، رشد بالایی را در بیمه بدنه تجربه کرده اند.

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ توانگری مالیتوانگری مالی شرکت ها، نشان دهنده ی توانایی آن ها در پرداخت خسارت و انجام تعهدات است. در جدول زیر جدید ترین آمار از توانگری مالی شرکت ها مورد بررسی قرار گرفته است. توانگری سطح یک، بسیار خوب و توانگری سطح چهار ضعیف ترین آن است.

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ کسر فرانشیزشرکت ها برای پوشش های اصلی بیمه بدنه مبلغی به عنوان فرانشیز از خسارت قابل پرداخت کسر می کنند. علاوه بر این برای بعضی از پوشش های اضافی هم درصدی به عنوان فرانشیز درنظر گرفته می شود. باید توجه داشت برای انتخاب ارزان ترین بیمه بدنه، فرانشیزی که هر شرکت تعیین می کند، مدنظر قرار گیرد.

به طور مثال بیمه آسیا برای پوشش سرقت فرانشیز 20% درنظر می گیرد. یا فرانشیز پوشش بلایای طبیعی در بیمه سامان 10% است در حالی که همین پوشش در بیمه پارسیان فرانشیز 30 درصدی دارد.

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ سهولت در صدور بیمه نامهسال تولید خودرو در تعیین حق بیمه موثر است. همچنین بعضی شرکت ها خودروهایی که از تولیدشان چندین سال گذشته باشد را بیمه نمی کنند و برای صدور بیمه بدنه محدودیت درنظر می گیرند.

به طور مثال بیمه ایران بر حق بیمه ی خودروهایی که 10 سال از تولیدشان گذشته باشد، نرخ بالاتری اعمال می کند یا بیمه پاسارگاد خودروهای بالای 20 سال را بیمه نمی کند.

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ پرداخت خسارتهر چه تعداد مراکز پرداخت خسارت وپراکندگی آن در سطح شهر بیشتر باشد، افراد امکان دسترسی بهتری برای دریافت خسارت خواهند داشت. همچنین مراکز پرداخت خسارت سیار توسط بعضی از شرکت ها ایجاد شده تا امکان رسیدگی سریع تر به خسارات بیمه گذاران فراهم شود.بیمه ایران، البرز، پاسارگاد و ملت شرکت هایی هستند که مراکز پرداخت خسارت سیار دارند.

در جدول زیر تعداد مراکز پرداخت خسارت شرکت های مختلف با یکدیگر مقایسه شده است.

بهترین از لحاظ ارائه ی بیشترین پوشش و دریافت کم ترین حق بیمهخسارت هایی که در اثر برخورد خودرو با وسیله نقلیه یا جسم دیگر، چپ کردن یا سقوط آن، آتش سوزی، صاعقه، انفجار و سرقت کلی ایجاد می شوند تحت پوشش بیمه بدنه قرار می گیرند. اما برای استفاده از پوشش های اضافی دیگر مثل پوشش سرقت در جای قطعات، ایاب و ذهاب، شکست شیشه، نوسانات قیمت، بلایای طبیعی و… باید حق بیمه ی بیشتری پرداخت کنید.

بعضی از پوشش ها تنها توسط شرکت های خاصی ارائه می شوند. مثلا پوشش کشیدن میخ که بیمه ایران آن را ارائه می کند یا پوشش حذف فرانشیز که مخصوص بیمه سامان و پاسارگاد است. اگر به دنبال کامل ترین بیمه بدنه هستید شرکتی را انتخاب کنید که بیشترین پوشش را ارئه می کند.از طرفی اگر پرداخت هزینه ی کم تر و خرید ارزان ترین بیمه بدنه برای شما اهمیت دارد و در عین حال می خواهید از پوشش های اضافی آن بهره مند شوید شرکتی را انتخاب کنید که به ازای افزایش پوشش های اضافی مبلغ کم تری را به حق بیمه ی شما اضافه کند.

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ تخفیفات ویژهقیمت بیمه بدنه به تخفیفاتی که شرکت های بیمه به صورت جداگانه اعمال می کنند هم، بستگی دارد. یکی از مهم ترین تخفیفات، تخفیف عدم خسارت است. علاوه بر آن هر شرکت می تواند شرایط ویژه ای برای ارائه ی تخفیف بیمه بدنه درنظر بگیرد.

به طور مثال شرکت ها به مالکان خودروهای صفر تخفیف 20 تا 30 درصدی می دهند. بعضی شرکت ها این امکان را در اختیار بیمه گذاران قرار می دهند که اگر بیمه ثالث یا عمر خود را از همان شرکت خریده باشند، بتوانند برای بیمه بدنه از تخفیفات ویژه بهره مند شوند. همچنین برخی شرکت ها به افرادی که پوشش های زیادی برای بیمه بدنه خود خریداری کنند، تخفیفات قابل توجهی ارائه می دهند.

ارزان ترین بیمه بدنهبه طور کلی برای کاهش حق بیمه ی بدنه می توانید کم ترین پوشش اضافی را انتخاب کنید. همچنین از شرکت هایی بیمه بخرید که بیشترین تخفیفات ویژه را برای بیمه گذاران درنظر می گیرند. علاوه بر آن هر چه سال های عدم خسارت خودروی شما بیشتر باشد تخفیف بیشتری به شما تعلق خواهد گرفت.

گران ترین بیمه بدنهباید توجه داشت که درباره ی گران یا ارزان بودن بیمه بدنه در شرکت های مختلف نمی توان نظر قطعی داد. چرا که با توجه به مطالب گفته شده، قیمت بدنه به مشخصات خودرو بستگی دارد. در نتیجه قیمت بیمه بدنه ی هر خودرو با توجه به ویژگی های آن در شرکت های مختلف بسیار متفاوت است.

البته ممکن است بعضی شرکت ها تخفیفات ویژه ای بر حق بیمه اعمال نکنند. همین موضوع باعث می شود قیمت بیمه بدنه در این شرکت ها گران تر باشد. لازم به ذکر است که ارزان ترین بیمه بدنه همیشه بهترین آن نیست.

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.

بهترین بیمه بدنه
بهترین بیمه بدنه
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *