بهترین روش ها برای ضد عفونی کردن لباس

بهترین روش ها برای ضد عفونی کردن لباس
بهترین روش ها برای ضد عفونی کردن لباس

در این دوران کرونا باید بیشتر به نکات بهداشتی توجه کنید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام خشکشویی آنلاین هلسا، لازم است هنگاهی که از منزل خارج می‌شوید، علاوه بر رعایت کردن فاصله اجتماعی، ضدعفونی کردن دست‌ها بعد از برخورد با سطوح و استفاده از ماسک به طور مداوم را جدی بگیرید. اما زمانی که وارد منزل می‌شوید باید به ضدعفونی کردن لباس‌ها و وسایلی که از بیرون به داخل خانه می‌آورید، از جمله کیف وکفش توجه کنید. در حال حاضر با توجه به جهش پیدا کردن ویروس کرونا، خیلی اطلاعات دقیقی از انتقال ویروس کرونا از طریق لباس یا کفش وجود ندارد. اما با این حال برخی از کارشناسان معتقد هستند، ویروس کرونا به مدت ۶ الی ۱۲ ساعت روی لباس باقی می‌ماند. به همین علت توصیه می‌شود برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا شستشوی فوری دست‌ها و خریدها، ضدعفونی کردن لباس‌ها و کیف و کفش را به محض وارد شدن داخل منزل انجام دهید. حتما لازم نیست لباس‌هایتان را هر شب شستشو دهید، کافی است آن را درگوشه‌ای از منزل بگذارید و با گذشت ۶ الی ۱۲ ساعت دوباره لباس‌هایتان را بپوشید و فقط در مواقع ضروری یا کثیف شدن لباس آن را بشویید یا به خشکشویی آنلاین بسپارید. اگر از یک بیمار مبتلا به کرونا یا مشکوک به این بیماری مراقبت می‌کنید، شستن لباس‌ها در اولویت قرار می‌گیرد و در چنین مواقعی شستن لباس‌ها ضروری است. همچنین رعایت کردن این نکته بهداشتی برای پرسنل، کادر درمانی و پزشکان که به صورت مستقیم با این ویروس در ارتباط هستند بسیار بسیار مهم است و تنها شستن لباس‌ها با مواد شوینده کافی نیست.

بهترین روش ضدعفونی کردن لباس‌های آلوده به کرونا شستن لباس‌های آلوده به کرونا بسیار مهم است که باید رعایت شود، در ادامه نحوه صحیح ضدعفونی کردن و شستن لباس‌ها را بررسی می‌کنیم. ویروس کرونا مانند ویروس‌ آنفولانزا نیست و بسیار تفاوت دارد. به همین علت کارشناسان و متخصصان هر روزه به دنبال راهکارهایی برای پیشگیری هستند. در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که هنگام ضدعفونی کردن لباس‌های آلوده به ویروس کرونا از دستکش یک‌بارمصرف و ماسک استفاده کنید و برای شستن لباس‌ها، پتوها، ملحفه‌ها وکاورهای بالش‌ها از آب داغ و شوینده مناسب و قوی استفاده کنید.

سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل و پیشگیری از بیمارهای آمریکا، برای شستن و ضدعفونی کردن لباس‌های آلوده به کرونا چند توصیه را پیشنهاد می‌کند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

۱. قبل از اینکه به ضدعفونی بپردازید، ماسک بزنید و حتما دستکش یک‌بارمصرف بپوشید. سعی کنید به هیچ عنوان صورت یا چشم و دهان و بینی‌تان را لمس نکنید.بهترین روش ها برای ضد عفونی کردن لباس

۲. جهت تهویه و گردش هوا، پنجره‌ها را باز کنید. ۳. از ماشین لباسشویی با دمای ۷۰ درجه سانتی‌گراد وشوینده مناسب جهت شستشو استفاده کنید. مدت زمان توصیه شده ۲۵ دقیقه است. ۴. در روش خشکشویی لباس‌ها سعی کنید دستگاه را روی درجه حرارت بالا (گرم‌ترین آب) تنظیم کنید. ۵. زمانی که می‌خواهید لباس‌ها را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید، سعی کنید بدون تکاندن و خیلی آرام این کار را انجام دهید.

۶. لباس‌های آلوده باید در کیسه پلاستیکی دولایه  قرار گیرند. ۷. تا زمانی که تست کرونای افراد مثبت است باید تمام وسایل شخصیشان مانند پتو، ملحفه، کاور بالش و غیره شسته شود. ۸. پس از انجام دادن مراحل شستشو دستکش‌ها را درآورده و دست‌ها را به مدت ۲۰ ثانیه شستشو دهید سپس ماسک را برداشته و دوباره دست‌ها را شستشو دهید، فراموش نکنید ماسک و دستکش را در کیسه زباله دولایه انداخته و از محل خارج کنید.نقش مهم رطوبت در رشد ویروس‌ها در مطالب بالا گفته شده که انتقال ویروس کرونا از طریق لباس بسیار پایین است و در سطوح دیگر همچون فلز یا پلاستیک ماندگاری بیشتری دارد. همچنین از دیگر عواملی که باعث رشد ویروس‌ها می‌شود، رطوبت است،  پس به همین خاطر و به دلیل خاصیت الیافی بودن لباس یا کیف و کفش، انتقال ویروس از طریق لباس بسیار پایین است. چون الیاف لباس، محیطی مرطوب را برای رشد ویروس‌ها فراهم نمی‌کند. اما ضرورت شستن لباس، زمانی است که با یک بیمار مبتلا در ارتباط باشید یا در مجاورت عطسه یا سرفه افرادی قرار گرفته باشید، پس زمانی که برای خرید از منزل خارج می‌شوید اگر تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید، نیازی به شستن لباس‌ها نیست. در وحله‌ی اول ضدعفونی کردن و شستن دست‌ها و لمس نکردن صورت اهمیت بیشتری دارد.

مراقبت کردن از بیماران کرونایی کار بسیار خطرناک و دشواری است، پس برای رعایت کردن اصول بهداشتی و پیشگیری از انتقال بیماری باید به طور مداوم تمامی وسایلشان را یا ضدعفونی کنیم یا بشوییم. اما مطمئن‌ترین و سریع‌ترین راه برای شستن و ضدعفونی کردن لباس‌های آلوده، خشکشویی است. خشکشویی آنلاین هلسا(https://helsa.co) مراقب سلامتی شماست و با دارا بودن تجهیزات مناسب می‌تواند سپری کردن روزهایی کرونایی را برای افراد سهل و آسان کند. همچنین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که حجم بالایی از لباس و ملحفه جهت شستشو و ضدعفونی دارند، می‌توانند به راحتی سفارشاتشان را به خشکشویی بسپارند.

انتهای رپرتاژ آگهی

The online version of the Iranian daily Hamshahri

نحوه صحیح شستن و ضدعفونی کردن لباس‌ها در عدم ابتلا به بیماری کرونا مهم است که باید از سوی همه رعایت شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ار باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس جدید کرونا که باعث کووید -۱۹ می‌شود با ویروس آنفلوانزا بسیار متفاوت است و کارشناسان هنوز در حال یادگیری اقدامات پیشگیرانه مؤثر هستند، اما دانشمندان دریافتند گویروس کرونا همانند بلچه‌ای می‌توانند بر اثر عطسه، سرفه و ترشح قطرات تنفسی بیماران کرونایی، آلوده ‌شوند؛ بنابراین ضدعفونی لباس‌ها یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری کروناست.

طبق تحقیقات مرکز کنترل یشگیری بیماری‌های آمریکا، ویروس‌ آنفلوانزا در اثر حرارت بالاتر از ۷۵ درجه سانتیگراد کشته می‌شود. بخار، که در دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد تولید می‌شود، می‌تواند ویروس آنفلوانزا را از بین ببرد؛ مدتهاست که تمیز کردن منسوجات با مواد شوینده و آب بهترین گزینه است. 

بخار از دو طریق ضد عفونی و تمیز کردن کار می‌کند. ضد عفونی کردن باعث از بین رفتن باکتری و ویروس‌ می‌شود، در حالی که تمیز کردن باعث از بین بردن کثیفی است. اولین مورد از طریق گرماست که ضد عفونی کننده است و دوم از طریق رطوبتنگار ، که عملکرد تمیز کردن را انجام می‌دهد. به همین منظور می‌توان از وسایل کاربردی از جمله اتو و یا بخار شوی استفاده کرد تا از شست شوی چندباره لباس جلوگیری کنیم و بتوانیم از لباس بصورت مدت طولانی‌تر استفاده کنیم.بهترین روش ها برای ضد عفونی کردن لباس

براین اساس ویروس کرونا با آب ولرم و ماده شوینده از بین می‌رود. در صورتی‌که می‌خواهید نگرانی مبتلا شدن به این ویروس را از خود دور کنید، لباس‌های خود را با آب داغ یا ولرم در دمای ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد بشویید و ترجیحاً در مقابل نور آفتاب خشک کنید.

بافت بسیاری از لباس‌ها با دمای بالا و آب داغ از بین می‌رود. از این رو توصیه می‌کنیم این نوع لباس‌ها را با آب ولرم بشویید و حتما از مواد شوینده نیز استفاده کنید. در صورتی که ماده شوینده قوی به بافت لباس‌تان آسیب می‌رساند، از ماده شوینده ملایم استفاده کنید.

همچنین کارشناسان توصیه می‌کنند حتماً در دمای ۶۰ تا ۹۰ درجه سانتی‌گراد، لباس‌ها و ملحفه‌های آلوده فرد بیمار شست‌وشو شود.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

با توجه به شیوع بیماری همه گیر COVID-19 ، سازمانهای بهداشتی در سراسر جهان همچنان بر حفظ فاصله فیزیکی بین افراد، شستن دستها و ضد عفونی کردن وسایل روزمره مانند لباس تأکید می کنند.

COVID-19 بیماری است که ویروس SARS-CoV-2 ایجاد می کند. شاید اطلاع از نحوه ی نامگذاری آن نیز برای شما جالب باشد: “Co” به تاج ، “vi” به ویروس ، “d” به بیماری و 19 به سال 2019 اشاره دارد.

اگرچه هنوز مشخص نیست که SARS-CoV-2 چه مدت می تواند بر روی لباس زنده بماند، اما کارشناسان توصیه میکنند در هنگام شستن لباس و سایر منسوجات احتیاط کنید. مراقبت بیشتر به ویژه برای کسانی که با کسی که به عفونت SARS-CoV-2 مشکوک یا تأیید شده و کسانی که خود به آن مبتلا هستند زندگی می کند بسیار مهم است.

برای یادگیری بیشتر در مورد اینکه چرا ضدعفونی کردن یک اقدام ایمنی مهم است، در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید. ما همچنین در مورد شستن لباس ها راهنمایی ها را ارائه کرده ایم.

بهترین روش ها برای ضد عفونی کردن لباس

v شستن لباس ها در دمای بالا ممکن است به ضد عفونی کنندگی آنها کمک کند.

تمیز کردن و ضد عفونی کردن فرایندهای متفاوتی هستند.

تمیز کردن شامل حذف آلودگی و میکروب از سطح است. در حالی که تمیز کردن ممکن است خطر انتشار عوامل عفونی مانند ویروس ها و باکتری ها را کاهش دهد، اما آنها را از بین نمی برد.

ضد عفونی نیاز به استفاده از مواد شیمیایی دارد که میکروب ها را از بین می برد. استفاده از انواع محلول ضدعفونی کننده سطوح و ضدعفونی کننده ی منسوجات پس از تمیز کردن، می تواند خطر گسترش عفونت را کاهش دهد.

مقامات بهداشت عمومی، مانند سازمان بهداشت جهانی (WHO) و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) گفته اند که SARS-CoV-2 از طریق تماس غیرمستقیم و مستقیم با قطرات تنفسی حاوی ویروس، از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

موارد احتیاطی نظیر حفظ فاصله فیزیکی، قرنطینه سازی و در خانه ماندن می توانند به کاهش خطر انتقال مستقیم کمک کنند. با این حال، قطرات تنفسی می توانند روی اشیا و سطوح بیفتند. در صورت لمس این سطوح و سپس لمس چشم، بینی یا دهان، SARS-CoV-2 می تواند به بدن فرد وارد شود.

مطالعات نشان می دهد ویروس کرونا، مانند ویروس سندرم حاد تنفسی (SARS) و ویروس سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) هستند و می توانند تا 9 روز بر روی سطوح فلزی، شیشه ای و پلاستیکی باقی بمانند.

اگرچه یافته های تحقیقات فعلی و راهنمایی های مقامات بهداشت عمومی بینشی در مورد چگونگی کاهش انتقال ویروس بر روی سطوح فراهم می کند، اما این امر در مورد لباس و سایر منسوجات صدق نمی کند.

نویسندگان یک مطالعه در Lancet Microbe گزارش دادند، SARS-CoV-2 بر روی سطوح صاف مانند شیشه یا فلز پایدارتر است.

این محققان همچنین گزارش دادند که ویروس به مدت 3–7 روز روی سطوح شیشه ای، فولاد ضد زنگ و پلاستیک و کمتر از 2 روز روی چوب و پارچه عفونی باقی مانده است. یافته های آنها همچنین نشان می دهد که SARS-CoV-2 به گرما بسیار حساس است. پس از افزایش دما به 70 درجه سانتیگراد، ویروس طی 5 دقیقه غیرفعال میشود.

ضد عفونی سطوح با هیپوکلریت سدیم  1/0 درصد (سفید کننده) ، پراکسید هیدروژن  5/0 درصد یا اتانول 62 الی 71 درصد به طور مؤثر، ویروس کرونا را غیرفعال می کند و باعث می شود آنها دیگر عفونی نباشند.

رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ضدعفونی کننده استاندارد و مناسب در خانه و در مکان های عمومی می تواند به کاهش خطر انتقال غیرمستقیم کمک کند.

جهت خرید انواع محلول ضدعفونی کننده دست، سطوح و لباس میتوانید به فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی ماهان مدیکال مراجعه بفرمایید.

در این بخش، ما چند دستورالعمل اساسی را برای جلوگیری از شیوع COVID-19 هنگام لباسشویی ارائه می دهیم.

  لباس ها را با صابون لباسشویی یا شوینده خانگی بشویید. استفاده از شوینده حاوی سفید کننده را در نظر بگیرید. با این حال، حتماً توضیحات و دستورالعمل های محصول را بخوانید تا از خراب شدن احتمالی برخی از لباس ها جلوگیری کنید. خیساندن لباس ها را در محلول حاوی آمونیوم کواترنر قبل از شستن آنها در نظر بگیرید.

 گرمترین تنظیم آب موجود را انتخاب کنید. WHO دمای آب را بین 60 تا 90 درجه سانتیگراد توصیه می کند. با این حال، دمای بالا می تواند به لباسهای ظریف آسیب برساند یا باعث کوچک شدن برخی از لباس شود، بنابراین یادتان باشد که قبل از بکار بردن هر کدام از این توصیه ها و روش ها، برچسب های مراقبت در هنگام شستشوی هر لباس را مطالعه کنید.

 سبدهای لباسشویی را با هیپوکلریت سدیم 1/0 درصد یا یکی از مواد ضد عفونی کننده خانگی استاندارد و مورد تأیید سازمان غذا و دارو ، ضدعفونی کنید.

 هنگام لباسشویی از دستکش استفاده کنید. دست ها را بلافاصله با آب گرم و صابون بشویید. اگر دستکش در دسترس نیست، بلافاصله پس از دست زدن به لباس کثیف دست ها را بشویید و از لمس صورت خودداری کنید.

برخی ، بعضی از لباس های خود را در خانه نمی شویند. از اینرو، کسانی که از امکانات خشکشویی استفاده می کنند هنوز هم می توانند از دستورالعمل هایی که در بالا ذکر کرده ایم پیروی کنند.

علاوه بر این ، هنگام بردن لباس ها به خشکشویی، اقدامات احتیاطی زیر را در نظر بگیرید:

خلاصه

هنوز مشخص نیست که ویروس های عفونی SARS-CoV-2 چه مدت می توانند روی پارچه های مختلف لباس باقی بمانند.

تحقیقات فعلی نشان می دهد که ویروس SARS-CoV-2 نمی تواند در دمای 70 درجه سانتیگراد یا بالاتر از آن مقاومت کند.

استفاده از مواد ضد عفونی کننده خانگی مانند سفید کننده نیز ممکن است به غیرفعال سازی ویروس ها کمک کند. با این حال، هنگام افزودن سفید کننده به مقدار زیادی لباس، احتیاط لازم است، زیرا این امر می تواند به اشیا و منسوجات رنگی رنگی آسیب برساند.

منبع:

medicalnewstoday.com – Medically reviewed by Debra Sullivan, Ph.D., MSN, R.N., CNE, COI — Written by Jamie Eske on April 21, 2020

ترجمه: واحد علمی ماهان مدیکال

2121

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

تعمیر شارژ موبایل یکی از رایج ترین مشکلاتی است که کاربران موبایل با آن مواجه می شوند. شارژر موبایل بنا به دلایل گوناگونی از قبیل: آب خوردگی، نوسانات برق از جمله رایج ترین دلایل آسیب دیدن شارژر می باشد.

بهترین روش ها برای ضد عفونی کردن لباس

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

نحوه شستن و ضد عفونی کردن لباس ها و ظروف در خانه ای که بیمار کووید ۱۹ حضور دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا، عدم پروتکل های بهداشتی، می تواند منجر به انتقال بیماری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تمیز کردن به معنی برداشتن میکروب‌ها، آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها از سطوح است‌. در این فرایند، میکروب‌ها کشته نخواهند شد، بلکه تعداد آن‌ها کاهش یافته و خطر انتشار آن‌ها کاهش می‌یابد. ضدعفونی کردن به معنی استفاده از مواد شیمیایی خاص برای کشتن میکروب‌ها است. سوالی که در این باره ممکن است پرسیده شود این است که لباس‌های فرد مبتلا به ویروس کرونا چگونه باید تمیز و ضد عفونی شود؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا و سازمان بهداشت جهانی در مورد تمیز کردن و ضد عفونی کردن لباس‌های بیمار کووید ۱۹، مواردی را مطرح کرده است.

قبل از شروع به تمیز کردن، ماسک جراحی و یک جفت دستکش پوشیده شود. از لمس صورت و چشم‌ها در طول تمیزکاری خودداری شود.

پنجره‌ها به منظور تهویه باز نگه داشته شوند.

بهترین روش ها برای ضد عفونی کردن لباس

از پرتاب کردن لباس‌ها خودداری شود. از ماشین لباسشویی و شوینده مناسب و ترجیحاً آب داغ برای شستن استفاده شود. شستشو با آب داغ ۷۰ درجه سانتی گراد و شوینده برای حداقل ۲۵ دقیقه توصیه می‌شود. اگر شستشو با آب دمای کمتری صورت می‌گیرد از ماده شیمیایی مناسب برای دمای پایین و با غلظت مناسب برای شستشو استفاده شود.

هنگام خشکشویی لباس‌ها (برای مثال در بیمارستان) تنظیمات به گونه‌ای انتخاب شوند که گرم‌ترین آب برای شستشو استفاده شود. لباس‌های کثیف که در تماس با یک فرد بیمار بوده را می‌توان با لباس‌های سایر افراد شستشو داد. چرخ دستی یا هر وسیله‌ای که برای حمل و نقل لباس‌های شستنی استفاده می‌شود طبق دستورالعمل‌های مذکور تمیز و ضد عفونی شود.

هنگام شستن یا قرار دادن لباس‌ها در ماشین لباس شویی از تکان دادن آنها خودداری شود تا از پراکنده شدن ویروس‌های احتمالی موجود بر سطح آنها جلوگیری شود.

در صورتی که امکان شستشوی لباس‌ها بلافاصله پس از در آوردن آن وجود ندارد، در سبد لباسی که درون آن پلاستیک هست قرار گیرند. در این صورت در طول زمانی که میزبان زنده وجود ندارد ویروس‌ها از بین می‌روند. حتی اگر البسه آلوده به ویروس‌ها باشند، تنها در صورتی بیماری اتفاق می‌افتد که دست‌ها به لباس آلوده مالیده و سپس دهان، چشم و بینی با آنها لمس شود.

اگر افراد هنوز برای تشخیص ویروس کرونا آزمایش می‌دهند، وسایل شخصی و سایر وسایل مورد استفاده آنها مانند بالش، تشک، فرش و کوسن تا زمانی که عفونت آنها پایان یابد مورد استفاده قرار نگیرد.

سطل ها با خیساندن در ماده ضد عفونی کننده یا محلول سفید کننده ضد عفونی شوند.

پس از تکمیل تمیزکاری و ضدعفونی، دستکش‌ها در آورده شده و دست‌ها با آب و صابون شسته شوند.

ماسک جراحی برداشته شده و مجدداً، دست‌ها با آب و صابون شسته شوند.

دستکش‌ها و ماسک در کیسه‌های زباله یا پلاستیک‌های دو لایه دور انداخته شوند.

استفاده از دستکش یکبار مصرف و ماسک مناسب هنگام تمیزکاری و ضد عفونی کردن ضروری است. برای شستن ملافه‌های تخت، پوشش بالش‌ها، پتو، پرده‌ها و لباس‌ها از ماشین لباسشویی و شوینده مناسب و ترجیحاً آب داغ استفاده شود. شستشو با آب داغ ۷۰ درجه سانتی گراد و شوینده برای حداقل ۲۵ دقیقه توصیه می‌شود.

شستن و ضد عفونی کردن ظروف

ضدعفونی کردن به معنی استفاده از مواد شیمیایی خاص برای کشتن میکروب‌ها است. ضدعفونی کردن سطوح و وسایل، بعد از پاک کردن آن‌ها خطر انتشار عفونت را بسیار کاهش خواهد داد. سوالی که ممکن است پرسیده شود این است که ظروف مورد استفاده توسط فرد مبتلا به ویروس کرونا چگونه باید تمیز و ضدعفونی شوند.

در متون موجود به طور مستقیم به اینکه هنگام شستن ظروف فرد مبتلا به کووید ۱۹ چه نوع دستکشی استفاده شود اشاره نشده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های امریکا و سازمان جهانی بهداشت در مورد تمیز و ضدعفونی کردن سطوح و وسایل مختلف (مانند ظروف) تماس یافته با فرد مبتلا به کووید ۱۹ موارد زیر را بیان کرده است:

وسایل شخصی و سایر وسایل مورد استفاده بیماران مانند ظروف، بالش، تشک، فرش و کوسن، تا زمانی که دوره درمان و آزمایشات برای تشخیص وجود ویروس کرونا ادامه دارد (پایان عفونت) نباید توسط افراد دیگر مورد استفاده قرار گیرند.

هنگام تماس با ظروف استفاده شده بیمار، دستکش پوشیده شود.

بهتر است تا حد امکان از ظروف یکبار مصرف استفاده شده و پس از استفاده دور انداخته شوند.

برای شستن ظروف معمولی بیماران، از مایع ظرفشویی معمولی و آب داغ استفاده شود.

پس از پایان شست و شوی ظروف در صورت عدم استفاده از دستکش، دست‌ها بلافاصله با آب و صابون شسته شوند.

در صورتی که از دستکش آشپزخانه استفاده می‌شود، پس از پایان شست و شو، دستکش‌ها در آورده شده و با آب داغ و صابون شسته و خشک شوند. سپس دست‌ها نیز مجدداً با آب و صابون شسته شوند.

دستکش‌های یکبار مصرف مورد استفاده برای حمل ظروف آلوده، در کیسه‌های زباله یا پلاستیک‌های دو لایه دور انداخته شوند.

در صورت امکان، ظروف در ماشین ظرفشویی با دمای آب ۶۰ درجه سانتی گراد و ماده شوینده شسته شده و خشک شود.

در صورتی که برای خشک کردن ظروف از دستمال مخصوص استفاده می‌شود، دستمال پس از استفاده، با مایع شوینده شسته شده و به طور کامل خشک شود.

برای شستن ظروف استفاده شده توسط فرد آلوده به ویروس کرونا (در صورت عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف) لازم است که از آب داغ و مایع ظرفشویی استفاده شود. همچنین هنگام حمل ظروف به آشپزخانه بهتر است از دستکش استفاده شود اما هنگام شستشوی آنها پوشیدن دستکش ضروری نیست به شرطی که پس از اتمام کار دست‌ها بلافاصله با آب و صابون شسته شوند. در صورت تمایل جهت پوشیدن دستکش، دستکش‌های ظرفشویی معمولی کفایت می‌کنند. پس از اتمام کار دستکش‌ها شسته شده و خشک شوند. همچنین در صورت خشک کردن ظرف بیمار نیز نیاز است که پارچه خشک کن با آب گرم و مایع شوینده شسته و خشک شود.

کپی شد

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

نحوه صحیح ضدعفونی کردن لباس‌ها در عدم ابتلا به بیماری کووید -۱۹ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید از سوی همه رعایت شود.

به گزارش مشرق،  باید توجه کرد که هیچ توصیه‌ای مبنی بر اینکه در دوران کرونا می‌توان پارچه را با الکل ضدعفونی کرد، وجود ندارد. هرچه هم سطح صاف‌تر باشد، ماندگاری ویروس کرونا روی آن سطح بیشتر می‌شود. عمر ویروس کرونا بر روی لباس تقریبا ۲۴ ساعت است.

البته ویروس مدت زمان زیادی بر روی پارچه نمی‌ماند، اما بر روی پلاستیک و فلز مدت زمان بیشتری ماندگاری دارد. همچنین هرچقدر که الیاف لباس طبیعی‌تر باشد، ویروس کمتر بر روی آن دوام می‌آورد؛ بنابراین در این دوران سعی کنید که لباس‌هایی را در بیرون به تن کنید که یا دکمه ندارند و یا دکمه‌هایشان کوچک است. همچنین شال‌هایی که پولک‌دار هستند را هم در شرایط کرونایی استفاده نکنید.

وقتی از بیرون آمدید، لباس‌هایتان را کنار در آویزان کنید و اجازه دهید تا یک روز بماند. نیازی نیست که هر روز لباس‌هایتان را بشویید. زمانیکه لباس‌تان را از تن درمی‌آورید، آن را نتکانید. زیرا ممکن است کرونا ویروس بر روی آن باشد و با تکاندن در هوا پخش شود.

باید توجه کرد که بیشتر ممکن است کف کفش‌ها آلوده به ویروس کرونا باشد و آن را وارد خانه کند؛ بنابراین با کفش وارد خانه نشوید. کفش‌هایتان را بیرون در درآورده و در جاکفشی گذاشته و در آن را ببندید.بهترین روش ها برای ضد عفونی کردن لباس

اگر کسی خواست با لباس بیرون بر روی مبل بنشیند، بهتر است روی مبل یک پارچه نخی انداخته و یا صبر کنید که پارچه یک روز بماند و یا آن را بشویید. باید توجه کرد که همه شوینده‌های استاندارد در بازار ویروس را از بین می‌برند، بنابراین لباس یا پارچه را در دمای همیشگی و با پودر و مایع شست‌وشوی معمولی بشویید و اسیر تبلیغات مایع شست‌وشوی ضدویروس نشوید.

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

مراقب لباس های شما هستیم!

021-72176

ثبت نام/ ورود

در این روزهایی که شیوع ویروس کرونا همچنان در در دنیا برقرار است، بهداشتی فردی اهمیت بسیاری در کاهش ابتلا به این ویروس و بیماری‌های دیگر دارد. یکی از روش‌هایی که به شما و افراد دیگر کمک می‌کند تا ابتلا به ویروس و گسترش بیماری کرونا به حداقل برسد، ضدعفونی کردن لباس است. بهترین روش ها برای ضد عفونی کردن لباس

به گفته محققان ویروس کرونا ممکن است از ۶ تا ۱۶
ساعت روی لباس باقی بماند. با این حال ممکن است یک لباس شامل زیپ یا دکمه فلزی
باشد که ویروس روی این سطوح به خصوص سطوح فلزی حتی تا چند روز باقی می‌ماند.

در صورتی که با یک بیمار مبتلا به کرونا در تماس مستقیم نیستید، نیازی به شستشوی روزانه‌ی لباس‌هایتان نیست. با این حال به منظور رعایت اصول بهداشتی، بهداشت فردی و با در نظر گرفتن احتمالات، هنگامی لباس‌هایتان را در خانه در می‌آورید، آن را روی مبل یا تختخواب و حتی زمین قرار ندهید.

بهترین روش آن است که لباس‌ها را زیر نور مستقیم
خورشید یا روی شوفاژ قرار دهید. بسیاری از ویروس‌ها و باکتری‌ها در تماس با نور
خورشید یا گرما از بین می‌روند. در این صورت اگر لباس‌تان به مدت ۳ تا ۵ ساعت در
هوای آزاد قرار بگیرد، به کاهش این بیماری کمک بسزایی می‌کنید.

بسیاری از فروشگاه‌های لباس نمی‌توانند هر لباسی که پرو می‌شود را بشویند. از این رو بهترین روش به منظور ضدعفونی کردن لباس، اتو کردن آن است. البته هر نوع لباسی را نمی‌توان اتو کرد، در این صورت مقداری بخار برای از بین بردن هر گونه آلودگی روی لباس کافی است.

همچنین اگر لباس نویی تهیه کردید که نمی‌خواهید
آن را بشویید، می‌توانید آن را اتو بزنید. ویروس و باکتری در درمای بالا از بین می‌روند.
از این رو یکی از بهترین روش‌های خانگی تمیز و ضدعفونی کردن لباس، اتو کردن است.

در صورتی که در مکان‌های عمومی رفت و آمد دارید
یا در تماس با افراد بیمار مبتلا به کرونا هستید، توصیه می‌کنیم حتما لباس خود را
بشویید. طبق تحقیقات دانشمندان، ویروس کرونا با آب داغ و صابون یا مواد شوینده از
بین می‌رود.

از این جهت شما می‌توانید لباس خود را درون آب ولرم قرار دهید و با مقداری ماده شوینده مناسب آن را بشویید. بافت و ریز بافت برخی از لباس‌ها در آب داغ دچار آسیب می‌شوند. در این صورت شستشوی لباس با آب ولرم نیز کفایت می‌کند.

توصیه می‌کنیم لباس‌های کثیف و آلوده را در کنار
لباس‌های تمیز و حتی لباس‌های داخل کمد قرار ندهید. بهتر است به منظور جلوگیری از
انتقال احتمالی ویروس یا آلوده شدن لباس‌های دیگر، لباس‌هایی که خارج از خانه به
تن می‌کنید را در قسمت دیگر خانه همچون بالکن قرار دهید. این کار باعث می‌شود که
لباس‌های دیگر تمیز و فاقد هر گونه باکتری یا ویروس باقی بمانند.

افرادی که به هر گونه بیماری ویروسی مبتلا شده‌اند، حتما باید لباس و حتی ملحفه و روتختی خود را بشویند. چرا که لباس افراد مبتلا به ویروس کرونا یا هر گونه ویروس دیگر در معرض آلودگی و ویروس قرار دارد.

از این رو حتما لباس‌های افراد بیمار را با آب
داغ و مواد شوینده قوی بشویید تا تمام آلودگی‌ها و ویروس‌ها از بین بروند. در
صورتی که می‌خواهید لباس افراد بیمار را به خشکشویی بسپارید، حتما کارشناس خشکشویی
را از این موضوع باخبر کنید تا لباس شما را جدا از دیگر لباس‌ها بشوید.

علاوه بر این اگر می‌خواهید لباس‌های آلوده به
ویروس را در خانه بشویید، حتما باید لباس‌ها را جدا از دیگر لباس‌ها بشویید. پس از
آنکه لباس‌های آلوده را داخل ماشین لباسشویی قرار دادید، دست‌های خود را ضدعفونی
کنید و در نهایت دکمه و دستگیره ماشین لباسشویی را نیز ضدعفونی کنید.

ساده‌ترین روش برای شستشوی و ضدعفونی لباس، تحویل آن به یک خشکشویی معتبر و مطمئن است. کارشناسان خشکشویی مهارت بسیاری در ضدعفونی کردن و شستشوی صحیح لباس‌های آلوده دارند. از این رو شما در هزینه و زمان خود نیز صرفه‌جویی می‌کنید. با این حال به یاد داشته باشید که حتما پیش از تحویل لباس آلوده به ویروس، کارشناس خشکشویی را با خبر کنید تا آنان اقدامات لازم و بهداشتی را با دقت بیشتری لحاظ کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


تصویر امنیتی
*

مشاهده لیست کامل خدمات

بهترین روش ها برای ضد عفونی کردن لباس
بهترین روش ها برای ضد عفونی کردن لباس
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *