بهترین کارگزاری های بورس ایران

بهترین کارگزاری های بورس ایران
بهترین کارگزاری های بورس ایران

همواره یکی از دغدغه‌های افراد مختلف در سرتاسر دنیا این است که در فعالیت‌های با بازدهی بالا سرمایه گذاری کنند و این موضوع در کشور ما نیز مستثنی نیست. یکی از فرصت‌های جذاب سرمایه‌گذاری در اقتصاد ما سرمایه گذاری در بورس است که خوشبختانه این موضوع در کشور ما روزبه‌روز نقش پررنگ‌تری به خود می‌گیرد.

حال افراد برای ورود به بازار سرمایه یا همان بورس چه اقداماتی را بایستی انجام دهند؟ اولین گام اقدام به افتتاح حساب در یکی از کارگزاری‌های مورد تائید سازمان بورس است. در حال حاضر تعداد کارگزاری‌های موجود در کشور بسیار زیاد می‌باشد و این سؤال را نزد سرمایه‌گذار ایجاد می‌نماید که بهترین کارگزاری های بورس سهام کدامند تا اقدام به افتتاح حساب کنم؟

پیشنهاد خانه سرمایه ثبت نام در کارگزاری فارابی است و از لینک زیر می توانید ثبت نام کنید!

ٖ

شما برای ورود به هر عرصه سرمایه‌گذاری بایستی به یکی از نهادها مراجعه نمایید. مثلاً جهت افتتاح سپرده بانکی بایستی به یکی از شعب بانک‌های مورد تائید بانک مرکزی مراجعه نمایید و یا جهت اخذ بیمه شخص ثالث به یکی از شعب بیمه؛ به‌طور مشابه وقتی می‌خواهید وارد بورس و سرمایه‌گذاری در آن بشوید بایستی اقدام به افتتاح حساب در یکی از شعب کارگزاری‌های مورد تائید سازمان بورس بشوید.بهترین کارگزاری های بورس ایران

درواقع کارگزاری‌ها نقش واسطی را بین سرمایه‌گذاران و بازار سرمایه ایفا می‌کنند و سخت‌افزارهای لازم جهت تسهیل معاملات را فراهم می‌کنند. برای اینکه اهمیت نقش کارگزاری‌ها برای شما ملموس بشود فرض کنید که کارگزاری‌ها وجود نداشتند.

در این صورت شما بایستی به‌صورت حضوری در تالار بورس واقع در خیابان حافظ حاضر می‌شدید و دائماً درخواست‌های خود را در بین سایر حاضرین در تالار اعلام می‌کردید تا بالاخره درخواست شما اجرایی شده و معاملات انجام می‌پذیرفت.

بنابراین کارگزاران با به‌کارگیری معامله گران مختلف و جایگاه‌های مختلف معاملاتی این بخش را خود به عهده گرفته و از این دریچه معاملات را برای شما تسهیل می‌نمایند. در ازای ارائه این خدمات مهم کارمزدی را از شما دریافت می‌کنند.

لازم به ذکر است که کارمزد معاملات از سوی سازمان بورس به‌صورت بخشنامه‌ای به تمام کارگزاران اعلام می‌گردد و در حال حاضر نرخ آن ثابت است که در مقالات بعدی به این مبحث خواهیم پرداخت. شما به‌عنوان یکی از علاقه‌مندان به ورود به بورس بایستی به یکی از کارگزاران مراجعه کرده و کد بورسی دریافت نمایید.

لیست کارگزاری های بورس را در اینجا می توانید ببینید.

در بالا در مورد اصلی‌ترین وظیفه کارگزاری‌ها مطالبی رو خدمت شما بیان نمودیم. اما چگونه از بین ده‌ها کارگزاری موجود یکی را انتخاب نماییم. در ادامه مطالبی را در این رابطه، خدمت شما ارائه می‌دهیم تا موضوع برای شما شفاف‌تر گردد.

کارگزاری‌ها در کنار وظیفه اصلی خود عموماً خدمات متنوعی را ارائه می‌کنند که وجود هرکدام از آن‌ها می‌تواند یک فاکتور مثبت برای شما به‌حساب آید.

سازمان بورس و اوراق بهادار بر مبنای معیارهایی همچون مبلغ گردش (مجموع خرید و فروش را گردش می‌گویند)، تعداد کارکنان و مدرک آن‌ها و … کارگزاران فعال در بازار بورس اوراق بهادار را رتبه‌بندی می‌کند.

بر این اساس رتبه‌های الف، ب و ج به کارگزاران داده‌شده تا از این دریچه سرمایه‌گذاران با چشم‌انداز بهتری بتوانند به این معیار مهم توجه نمایند. البته باید به این نکته توجه فرمایید که تعداد کارگزاران دارای رتبه الف بسیار زیاد بوده و واقعاً توجه به این تک آیتم می‌تواند شما را با خطای در تصمیمی گیری مواجه نماید.

نمونه ای از رتبه بندی کارگزاری های بورسی را می توانید با کلیک بر اینجا مشاهده نمایید تا بهترین کارگزاری های بورس را بیابید.

در بازار سرمایه، بازارهای معاملاتی متفاوتی وجود دارد که به‌طور خلاصه در این رابطه مهم‌ترین آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

بورس سهام: این بازار خود به سه بازار بورس، فرابورس عادی و فرابورس پایه تقسیم‌بندی می‌شود و در آن سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در سازمان بورس مورد معامله قرار می‌گیرد و سهام پذیرفته‌شده در هرکدام از سه بازار فوق دارای استانداردهایی هستند و ریسکی‌ترین بازار در بین این سه، بازار پایه است که شرکت‌های فعال در آن دارای پایین‌ترین درجه اطمینان سرمایه‌گذاری هستند. با این‌ وجود در این بازار نیز می‌توان بازدهی‌های معقولی کسب کرد.

بورس کالا: در این بازار کالاهای مختلفی همچون محصولات پتروشیمی، فلزی، کشاورزی و … وجود دارد که معمولاً اشخاص حقوقی در آن در نقش خریدار ظاهر می‌گردند. هم‌چنین در این بازار کالاهایی همچون سکه و زعفران که در قالب قرارداد مشتقه (آتی) مورد معامله قرار می‌گیرند وجود دارد که عموماً افراد حقیقی در این حوزه بسیار فعال هستند و درصورتی‌که قراردادها منجر به تحویل فیزیکی بشود از طریق این بازار انجام خواهد پذیرفت.

بازار مشتقات: این بازارها در راستای حفظ سرمایه افراد در مقابل نوسانات شدید قیمت دارایی‌های مختلف مانند گندم، ذرت، طلا ایجادشده است و با توجه به نوع کالای هدف، معامله گران حقیقی یا حقوقی در آن حاضر خواهند بود. امروزه این بازار با سرعت روزافزونی در حال توسعه بوده و معامله گران حقیقی نقش پررنگی را در برخی از بخش‌های بازار مشتقات مانند سکه طلا ایفا می‌کنند.

بورس انرژی: در این بازار کالاهای حوزه انرژی مانند برق، برخی از محصولات پتروشیمی مانند متانول و بشکه‌های نفت مورد معامله قرار می‌گیرد.

همان‌طور که مشاهده می‌فرمایید تمامی بازارهای مورداشاره با توجه به علایق افراد حقیقی و سطح ریسک‌پذیری آن‌ها می‌تواند از جذابیت‌های زیادی برخوردار باشد. بنابراین هرچه دسترسی شما به بازارهای فوق بیشتر باشد این موضوع برای شما می‌تواند مناسب‌تر باشد.

لازم به ذکر است که اغلب کارگزاری‌ها در بازار اوراق بهادار (سهام) فعال می‌باشند ولی حضور در سایر بازارها برای تمامی کارگزاری‌ها صدق نمی‌کند و درصورتی‌که شما فکر می‌کنید که علاوه بر بازار اوراق ممکن است در بازارهای دیگری فعالیت نمایید بایستی در انتخاب کارگزاری خود دقت بیشتری خرج دهید و جستجوی دقیق‌تری را انجام دهید.

یکی از نکات مهمی که بایستی به آن توجه داشته باشید داشتن سیستم معاملاتی آنلاین بهینه از سوی کارگزاری‌ها است. فرض کنید که شما می‌خواهید معامله‌ای انجام دهید اما کارگزار شما با شرکتی قرارداد بسته است که سیستم  آن دارای قطعی‌های زیادی است. در چنین حالتی ممکن است که شما فرصت‌های جذاب معامله‌گری را از دست بدهید.

لازم به ذکر است که رایان هم‌افزا، تدبیر پرداز و صحرا جزو رایج‌ترین سیستم‌های معاملاتی محسوب می‌باشند. یکی دیگر از نکاتی که در رابطه با سیستم‌های معاملاتی باید در نظر بگیرید خدماتی است که شما با ورود به‌حساب آنلاین خود دریافت می‌نمایید.

مثلاً مشاهده آمار و ارقام و اطلاعات از خریدوفروش، مشاهده نمودارهای سهام، مشاهده p/e بر اساس آخرین صورت مالی شرکت‌ها و … جزو این خدمات است که البته این موضوع را در کنار سرعت‌بالای معاملات قرار دهید تا به یک نتیجه‌گیری مطلوب در خصوص گزینش بهترین کارگزاری های بورس دست پیدا کنید.

موقعیت مکانی بورس اوراق بهادار و سایر بورس‌ها در تهران است درحالی‌که سرمایه‌گذاران در سطح کشور پراکنده می‌باشند. به همین دلیل کارگزاران در جهت جذب سرمایه‌های مردم در سایر شهرها اقدام به تأسیس شعب در شهرهای دیگر می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که سرمایه‌های سنگین‌تری در این کارگزاری‌ها واردشده و درنتیجه رتبه بالاتری را کسب نمایند.

عموماً این کارگزارها خدمات بهینه‌تری را نیز ارائه می‌کنند. بنابراین با توجه به محل سکونت خود ارزیابی کنید که از بین کارگزاری‌هایی که با توجه به دیگر معیارها در رتبه خوبی قرار دارند در نزدیکی محل سکونت شما هستند یا خیر؟ در نتیجه یکی از مهمترین معیارهای انتخاب بهترین کارگزاری های بورس در دسترس بودن و نزدیک بودن به شما است.

چنانچه شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار فعال در بازار سرمایه فعالیت نمایید ( یعنی دائماً به خریدوفروش در بازه‌های زمانی مختلف بپردازید) در طول دوران معاملات خود بارها به مشکلات مختلفی در محیط معامله‌گری روبه‌رو خواهید شد. بنابراین این مسئله مهمی است که پاسخگویی مناسبی از سوی کارگزاری دریافت نمایید.

افرادی که وارد حوزه سرمایه گذاری در بورس می‌شوند سرمایه‌های متفاوتی دارند بعضاً از چند صد هزار تومان تا چند ده میلیارد تومان. به همین دلیل با توجه به گستردگی سرمایه‌گذاری و سطح دانش معامله گران لازم است تا افراد خبره سرمایه‌گذاری به این افراد مشاوره‌های لازم در خصوص خریدوفروش سهام و سایر ابزارهای سرمایه‌گذاری موجود ارائه بدهند.

بنابراین کارگزاری که خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد قطعاً می‌تواند گزینه بهتری بابت سرمایه‌گذاری به‌حساب آید. هم‌چنین بهترین کارگزاری های بورس در جهت کمک به سرمایه‌گذاران به‌منظور انجام معاملات منطقی و سودآور، اقدام به برگزاری کلاس آموزش بورس متعددی می‌کنند و در این راستا خدمات متنوع‌تری را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند.

کارگزاری‌ها در کنار خدمت اصلی واسطه‌گری خود، می‌توانند در حوزه‌های دیگری هم چون سبدگردانی، ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری و … فعالیت نمایند. همان‌طور که پیش‌ از این ذکر شد، سرمایه‌گذاری در سهام به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌پذیرد. در حقیقت صندوق‌های سرمایه‌گذاری باهدف جذب سرمایه علاقه‌مندانی است که به هر دلیلی امکان معامله به‌صورت شخصی ندارند، تأسیس‌شده‌اند.

ضمن آنکه سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری می‌تواند به‌عنوان یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری پیش روی افراد باشد تا از این طریق تنوع‌بخشی لازم در سرمایه‌گذاری را کامل نمایند. هم‌چنین ممکن است در برهه‌ای از زمان به هر دلیلی نتوانید شخصاً معامله نمایید و از طرفی نمی‌خواهید واحدهای صندوق را خریداری نمایید.

در این حالت یکی از گزینه‌های پیش روی شما سپردن سرمایه به یک سبدگردان است و در این راستا چنانچه یک کارگزاری خدمات سبدگردانی را نیز ارائه نماید برای شما بهتر خواهد بود و در واقع سرعت عمل شما را بالا خواهد برد.

همان‌طور که پیش‌ از این ذکر شد کارگزاران بابت خدمات ارائه‌شده درصدی را تحت عنوان کارمزد از سرمایه‌گذاران دریافت می‌کنند. حال برخی از کارگزاران در جهت ایجاد خدمات جذاب اقدام به ارائه تخفیفات معاملاتی می‌کنند به این معنی که بابت خرید یا فروش معامله گران مبلغ کمتری را تحت عنوان کارمزد دریافت می‌کنند و این موضوع می‌تواند در کنار ایده آل بودن سایر موارد، یک فاکتور بسیار مهم تلقی گردد.

برخی از کارگزاران با توجه به سطح گردش و یا حجم سرمایه افراد اقدام به ارائه اعتبار به معامله گران می‌کنند. برای مثال فردی که یک میلیارد تومان گردش داشته است اعتبار یک‌ماهه ۳۰ میلیون تومانی اعطا می‌کند و با توجه به شرایط بازپرداخت آن یک‌ماهه تا سه‌ماهه تعیین می‌گردد (البته تایم بازپرداخت کاملاً تابع شرایط متفاوت است و مورد ذکرشده صرفاً یک نمونه بود).

این موضوع برای بسیاری از افراد یک نکته مهم تلقی می‌گردد چون بعضاً افراد خبره با توجه به اعتبار اخذشده سودهای سرشاری را کسب می‌کنند که موضوع جذابی به شمار می‌رود. هم‌چنین برخی از کارگزاری‌ها تحت شرایطی اقدام به اعطای اعتبار جهت خرید عرضه اولیه می‌کنند که این موضوع نیز می‌تواند جذابیت خاص خودش را در انتخاب بهترین کارگزاری های بورس داشته باشد.

مؤلف: احمد لحیم گرزاده

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: ۳.۶ / ۵. تعداد امتیاز: ۳۲

بهترین کارگزاری های بورس ایران

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

و، کسانی که روش مستقیم رو انتخاب کردن فعلا نمیتونن بفروشن سهام عدالتاشونو؟

باسلام دوست عزیز
امکان فروش برای روش مستقیم وجود دارد

سلام
من فقط غیر حضوری ثبت نام کردم و دفتر پیشخوان نرفتم الآن یکی دو هفته است که خریدوفروش انجام می دهم می‌خواستم بدونم بعدأ برام مشکلی پیش نمیاد

سلام
اگر احراز هویت غیرحضوری انجام دادید کار تموم شده و هیچ مشکلی پیش نمیاد براتون

سلام
ببخشید یه سوال داشتم
اگر ما یک کارگزاری انتخاب کنیم که معروف نباشه و افراد کمی در اون عضو باشن، آیا معاملات ما سریع تر و راحت تر انجام میشه یا ربطی نداره؟

باسلامد دوست عزیز
یکی از دلایل کندی ارسال درخواست ها حجم بالای کاربران و متناسب نبودن تجهیزات می باشد.

سلام .بنده روش غیر مستقیم رو انتخاب کردم.و الکترونیکی در سجام ثبت نام واحراز هویت کردم و کد بورسی هم برام پیامک اومد.قصد فروش سهام عدالتم را دارم باید وارد کارگذاری ها بشم یاهروقت استان محل سکونتم وارد بازار سرمایه شد بفروشم؟بنده ساکن مازندران هستم و جایی خوندم که وارد بازار سرمایه شده ممنون میشم راهنماییم کنین مراحل فروش چطوری هست؟ وآیا واقعا مازندران وارد بازار سرمایه شده؟

باسلام دوست عزیز
نماد وسمازن مربوط به استان شماست. قابل معامله است.برای فروش در یک کارگزاری اقدام به دریافت کدمعاملات برخط کنید و برای فروش ۶۰% اقدام کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بهترین کارگزاری بورس ایران کدام است؟ این سوالی است که چه تازه قصد ورود به بورس کرده باشید و چه سال‌ها در آن فعالیت کرده باشید، همیشه مطرح است. اینجا سعی کرده‌ایم لیست مهم‌ترین و مشهورترین کارگزاری‌های بورس ایران را جمع کنیم و -مثل همیشه- خلاصه و ساده، اطلاعات قابل قیاس کارگزاری‌ها را جدول‌بندی و مرتب کنیم تا خودتان با مقایسه هر آیتم به این نتیجه برسید که بهترین کارگزاری بورس 99 کدام‌یک است.

[توضیح پس از جدول را حتما بخوانید]

در حال حاضر تعداد کارگزاری‌های فعال در ایران به ۱۰۶ کارگزاری می‌رسد که همه آن‌ها زیرنظر سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کنند. کارگزاری‌ها در واقع واسطه بین سهامداران و سازمان بورس و اوراق بهادار به حساب می‌آیند. به زبان ساده، هر شخص حقیقی یا حقوقی که کارش خریدوفروش انواع اوراق بهادار است، باید حساب کارگزاری داشته باشد و از طریق کارگزاری این کار را انجام بدهد.

صدور کد بورسی و کد معاملات آنلاین هم به عهده کارگزاری‌ها است که به‌صورت رایگان انجام می‌گیرد. (البته برای ثبت‌نام سجام و احراز هویت سجام باید مبلغی بپردازید که این مبلغ ربطی به کارگزاری ندارد). سهامداران هنگام خریدوفروش سهام باید کارمزد مشخصی بپردازند که بخشی از این کارمزد سهم کارگزاری است و منبع اصلی درآمد کارگزاری‌ها از همین محل است.

 

بهترین کارگزاری های بورس ایران

بازار سرمایه بازاری زنده و پویاست که به‌مرور بزرگ‌تر و پخته‌تر می‌شود. به عبارت دیگر، رفته‌رفته ابزارها و امکانات جدیدی به ابزارهای بازار سرمایه اضافه می‌شود. یک کارگزاری خوب باید بتواند با خدماتی که ارائه می‌کند این ابزارها را به‌خوبی به مشتریانش معرفی کند و در اختیارشان بگذارد. برای نمونه، ابزار اختیار معامله که یکی از ابزارهای مشتقه به شمار می‌آید، یکی از ابزارهای جدیدی است که امکان دسترسی به آن را همه کارگزاری‌ها ارائه نمی‌کنند.

این مورد به‌ویژه درمورد کارگزاری‌های پرمشتری صدق می‌کند. از ابتدای سال ۱۳۹۹ که با سیل ورود افراد جدید به بازار بورس مواجه شدیم، مشخص شد که بعضی از کارگزاری‌ها زیرساخت مناسب برای ارائه خدمات به مشتریان پرتعداد و جدیدشان را ندارند. مثلا امکان دارد در بعضی از روزهای پر ترافیک دسترسی به سامانه آنلاین این کارگزاری‌ها وجود نداشته باشد.

البته بخشی از مشکل به خاطر هسته معاملات خود بورس بود که به‌نظر می‌رسد تا حد زیادی رفع شده باشد. ولی بخشی هم به خاطر ضعف سیستم آنلاین کارگزاری‌ها بود و احتمالا در روزهایی که حجم معاملات افزایش قابل توجه دارد، بخشی از این مشکلات تکرار شود. پس بهتر است سراغ کارگزاری‌هایی بروید که از این نظر مشکلی نداشته باشند.

برای ایجاد حساب کاربری در یک کارگزاری، علاوه بر احراز هویت سجام (که مدتی است به‌صورت آنلاین هم می‌شود انجامش داد)، باید در کارگزاری هم احراز هویت شوید. بنابراین اگر فرصت مراجعه حضوری به شعبه کارگزاری را ندارید، سراغ کارگزاری‌هایی بروید که احراز هویت در محل یا احراز هویت آنلاین داشته باشند.

بعضی از کارگزاری‌ها باشگاه مشتریان دارند که برخی از خدمات‌شان را در قالب این باشگاه ارائه می‌دهند. خدماتی از قبیل آموزش‌های آنلاین و حضوری، تخفیف کارمزد، بسته‌های اعتباری و غیره. اگر چنین خدماتی برایتان در اولویت قرار دارد، باید دنبال کارگزاری‌هایی باشید که باشگاه مشتریان فعالی داشته باشند.

اکثر کارگزاری‌های بزرگ بازار بورس مرکز تماس دارند و اگر سوال یا مشکلی درمورد خدمات کارگزاری داشته باشید، می‌توانید با مرکز تماس کارگزاری تماس بگیرید و سوال‌تان را مطرح کنید. اگر این مورد برایتان اهمیت ویژه دارد، سراغ کارگزاری‌های شلوغ نروید.

این روزها که بازار سرمایه به بحث داغ جامعه تبدیل شده، سر بعضی از کارگزاری‌ها بسیار شلوغ شده و ممکن است بعضی از روزها مدت زیادی پشت خط بمانید تا به سوال‌تان پاسخ داده شود.

یکی از جذابیت‌های بورس برای تازه‌واردها عرضه‌های اولیه است. برای خرید عرضه‌های اولیه، باید در روز و ساعت خاصی سفارش خرید را وارد سامانه کنید تا سهام شرکت تازه‌وارد به شما تعلق بگیرد. از آنجا که ممکن است در این زمان خاص به هر دلیلی به سامانه معاملات دسترسی نداشته باشید، بعضی از کارگزاری‌ها این امکان را فراهم کرده‌اند که عرضه‌های اولیه (در صورت کفایت وجه موجود در حساب) به صورت خودکار برایتان خرید شوند. هرچند توصیه ما این است که سفارش‌های عرضه اولیه را به‌صورت دستی وارد کنید تا از خطاهای احتمالی اجتناب شود، ولی اگر فکر می‌کنید که فرصت پیگیری دقیق عرضه‌های اولیه را ندارید، سراغ کارگزاری‌هایی بروید که امکان خرید اتوماتیک عرضه‌های اولیه را دارند.

این قابلیت بیشتر برای کسانی اهمیت دارد که می‌خواهند سراغ یک کارگزاری جدید بروند. اگر به هر دلیلی از کارگزاری فعلی خودتان راضی نباشید و بخواهید در کارگزاری دیگری حساب باز کنید، باید سهام‌تان را هم به‌نوعی وارد آن کارگزاری کنید. برای این کار باید کارگزار ناظرتان را تغییر بدهید.

بعضی از کارگزاری‌ها برای راحتی کار در سامانه آنلاین‌شان گزینه‌ای برای تغییر کارگزار ناظر در نظر گرفته‌اند. برای تغییر کارگزار ناظر هم کافی است وارد این بخش از سامانه آنلاین بشوید و تصویر برگه سهام مورد نظرتان را در این قسمت بارگزاری کنید و منتظر بمانید تا کارگزاری به درخواست تغییر کارگزار ناظر رسیدگی کند.

کارگزاری‌ها می‌توانند با توجه به میزان خریدوفروش یا سطح دارایی‌های مشتری در کارگزاری، به مشتری اعتبار معاملاتی بدهند. مشتری می‌تواند با این اعتبار اقدام به خرید سهام کند و باید در سررسید مدت اعتبار (مثلا می‌تواند یک ماه یا بیشتر باشد) اعتبار دریافتی را تسویه کند. بدیهی است که اگر در این مدت سودی عاید مشتری شده باشد، این سود برای خود مشتری است. همچنین بعضی از کارگزاری‌ها تحت شرایطی برای خرید عرضه‌های اولیه اعتبار می‌دهند.

بنابراین اگر دنبال دریافت اعتبار هستید، بهتر است تحقیق کنید که شرایط اعطای اعتبار در کارگزاری مورد نظرتان دقیقا چگونه است.

ممکن است در بعضی از مقاطع بازار ترجیح بدهید مقداری از دارایی‌تان را به صورت پول نقد نگه دارید و منتظر فرصت خرید مناسب بمانید. بعضی از کارگزاری‌ها این امکان را فراهم کرده‌اند که در صورت باقی ماندن پول نقد در حساب کارگزاری، به این پول سود تعلق بگیرد.

این مورد برای کسانی که مبلغ قابل توجهی در بورس دارند می‌تواند نکته مهمی باشد.

برای انتخاب یک کارگزاری بورس مناسب می‌توان معیارهایی مانند احراز هویت آسان، داشتن باشگاه مشتریان، زیرساخت مناسب کارگزاری، پشتیبانی تلفنی، دارا بودن عرضه اولیه اتوماتیک، امکان تغییر کارگزار ناظر در سامانه آنلاین، اعطای اعتبار معاملاتی به مشتریان، سود رسوب پول و خدمات متنوع کارگزاری بورس را در نظر گرفت.

با توجه به گزینه‌ها و خدمات هر کارگزاری که در جدول بالا آمده است، می توانید کارگزاری مطلوب خود را پیدا کنید.

کارگزاری‌ها می‌توانند با توجه به میزان خریدوفروش یا سطح دارایی‌های مشتریان خود، به مشتری اعتبار معاملاتی بدهند. مشتری می‌تواند با این اعتبار اقدام به خرید سهام کند و باید در سررسید مدت اعتبار (مثلا می‌تواند یک ماه یا بیشتر باشد) اعتبار دریافتی را تسویه کند. اگر در این مدت سودی عاید مشتری شده باشد، این سود برای خود مشتری است. همچنین بعضی از کارگزاری‌ها تحت شرایطی برای خرید عرضه‌های اولیه اعتبار می‌دهند.

بله، در چندین کارگزاری احراز هویت به صورت آنلاین یا احراز هویت در محل وجود دارد.

یکی از موارد جذاب در انتخاب کارگزاری، سود رسوب پول است. ممکن است بعضی از افراد که اتفاقا مبلغ زیادی در بورس دارند، بخواهند مقداری از دارایی‌شان را به صورت نقد نگه دارند تا در فرصت مناسب خرید کنند. بعضی از کارگزاری‌ها این امکان را فراهم کرده‌اند که در صورت باقی ماندن پول نقد در حساب کارگزاری، به این پول سود تعلق بگیرد.

{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”چگونه بهترین کارگزاری بورس را انتخاب کنیم؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”برای انتخاب یک کارگزاری بورس مناسب می‌توان معیارهایی مانند احراز هویت آسان، داشتن باشگاه مشتریان، زیرساخت مناسب کارگزاری، پشتیبانی تلفنی، دارا بودن عرضه اولیه اتوماتیک، امکان تغییر کارگزار ناظر در سامانه آنلاین، اعطای اعتبار معاملاتی به مشتریان، سود رسوب پول و خدمات متنوع کارگزاری بورس را در نظر گرفت”}},{“@type”:”Question”,”name”:”کدام‌ یک از کارگزاری‌ها تاکنون خدمات بهتری ارائه داده است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”با توجه به گزینه‌ها و خدمات هر کارگزاری که در جدول بالا آمده است، می توانید کارگزاری مطلوب خود را پیدا کنید.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”منظور از اعطای اعتبار معاملاتی هر کارگزاری به مشتریان چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”کارگزاری‌ها می‌توانند با توجه به میزان خریدوفروش یا سطح دارایی‌های مشتریان خود، به مشتری اعتبار معاملاتی بدهند. مشتری می‌تواند با این اعتبار اقدام به خرید سهام کند و باید در سررسید مدت اعتبار (مثلا می‌تواند یک ماه یا بیشتر باشد) اعتبار دریافتی را تسویه کند. اگر در این مدت سودی عاید مشتری شده باشد، این سود برای خود مشتری است. همچنین بعضی از کارگزاری‌ها تحت شرایطی برای خرید عرضه‌های اولیه اعتبار می‌دهند.”}},{“@type”:”Question”,”name”:” آیا احراز هویت خود کارگزاری به صورت غیرحضوری وجود دارد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”بله، در چندین کارگزاری احراز هویت به صورت آنلاین یا احراز هویت در محل وجود دارد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”آیا به پول نقد باقیمانده در حساب کارگزاری سود تعلق می‌گیرد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”یکی از موارد جذاب در انتخاب کارگزاری، سود رسوب پول است. ممکن است بعضی از افراد که اتفاقا مبلغ زیادی در بورس دارند، بخواهند مقداری از دارایی‌شان را به صورت نقد نگه دارند تا در فرصت مناسب خرید کنند. بعضی از کارگزاری‌ها این امکان را فراهم کرده‌اند که در صورت باقی ماندن پول نقد در حساب کارگزاری، به این پول سود تعلق بگیرد.”}}]}

تازه‌ترین نوشته‌ها

لیست شعب کشیک نوروزی سال 1400 تمامی بانک‌ها

آشنایی با انواع کندل یا نمودار شمعی در بورس

حداقل حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان در سال 1400


آسمان یکم برترین صندوق سهامی تا اسفند ۹۹


مرور همه تصمیم‌های مالی بانکی بودجه 1400

آخرین تغییرها

صندوق سرمایه‌گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی

صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری کشتی ورزش ملی ایران


صندوق سرمایه‌گذاری نیکی گستران


صندوق سرمایه‌گذاری یکم نیکوکاری آگاه

صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری لوتوس رویان

پیشنهادهای دیگر

با افتتاح حساب سپرده آتیه پلاس بانک سامان بیشترین سود ترکیبی…


آیا مالیات بر سپرده تصویب خواهد شد

بهترین کارگزاری های بورس ایران

شرایط افتتاح حساب بانکی برای افراد زیر 18 سال

تسهیلات با نرخ سود 6 درصد در طرح 67 بانک صادرات

کارت سپهر دانش بانک صادرات جایگزین پول تو جیبی نقد دانش…
















n “);
var doc = document.querySelector(“.myBox”);
doc.innerHTML = html;
};

var close = function close(e) {
tempClose();
hide();
showSticky();
};

var tempClose = function tempClose() {
db().save(“instagram-instaRadeNew-temp”, new Date().getTime());
};

var check = function check() {
var scrollTop = window.pageYOffset !== undefined ? window.pageYOffset : (document.documentElement || document.body.parentNode || document.body).scrollTop;
var body = document.body,
html = document.documentElement;
var w_height = window.innerHeight;
var d_height = Math.max(body.scrollHeight, body.offsetHeight, html.clientHeight, html.scrollHeight, html.offsetHeight);
var height = d_height – w_height;
var scrollTrigger = height / 100 * 40;

if (scrollTop >= scrollTrigger) {
unregister();
show();
}
};

function delegate(el, evt, sel, handler) {
el.addEventListener(evt, function (event) {
var t = event.target;

while (t && t !== this) {
if (t.matches(sel)) {
handler.call(t, event);
return;
}

t = t.parentNode;
}
});
}

if ( checkBeforeLaunch().isClicked() && checkBeforeLaunch().isTempClicked()) {
content();
register();
}

return {
show: show,
hide: hide
};
}

window.myBox = myBox;
window.onload = window.myBox;

},{}]},{},[1])

#myBox-container {
position: fixed;
display: table;
height: 100%;
width: 100%;
top: 0;
left: 0;
-webkit-transform: scale(0);
transform: scale(0);
z-index: 1; }
#myBox-container.four {
z-index: 999999;
-webkit-transform: scale(1);
transform: scale(1); }
#myBox-container.four .myBox-background {
background: rgba(0, 0, 0, 0.7); }
#myBox-container.four .myBox-background .myBox {
-webkit-animation: blowUpmyBox 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpmyBox 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container.four + .content {
z-index: 1;
-webkit-animation: blowUpContent 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpContent 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container.four.out .myBox-background .myBox {
-webkit-animation: blowUpmyBoxTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpmyBoxTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container.four.out + .content {
-webkit-animation: blowUpContentTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpContentTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container .myBox-background {
display: table-cell;
background: rgba(0, 0, 0, 0.8);
text-align: center;
vertical-align: middle; }
#myBox-container .myBox-background .myBox {
display: inline-block;
border-radius: 3px;
font-weight: 300;
position: relative; }
#myBox-container .myBox-background .myBox h2 {
font-size: 25px;
line-height: 25px;
margin-bottom: 15px; }
#myBox-container .myBox-background .myBox p {
font-size: 18px;
line-height: 22px; }
#myBox-container .myBox-background .myBox img {
width: 100%;
height: 100%;
display: block; }
#myBox-container .myBox-background .myBox .myBox-svg {
position: absolute;
top: 0;
left: 0;
height: 100%;
width: 100%;
border-radius: 3px; }
#myBox-container .myBox-background .myBox .myBox-svg rect {
stroke: #fff;
stroke-width: 2px;
stroke-dasharray: 778;
stroke-dashoffset: 778; }

@-webkit-keyframes blowUpContent { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 99.9% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } }

@keyframes blowUpContent { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 99.9% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } }

@-webkit-keyframes blowUpContentTwo { 0% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } }

@keyframes blowUpContentTwo { 0% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } }

@-webkit-keyframes blowUpmyBox { 0% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); } }

@keyframes blowUpmyBox { 0% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); } }

@-webkit-keyframes blowUpmyBoxTwo { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); opacity: 0; } }

@keyframes blowUpmyBoxTwo { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); opacity: 0; } }

.close-button { color: white; cursor: pointer; padding: 10px; }

.box-left { position: fixed; z-index: 99999; top: 10%; width: 36px; height: 36px; background: #fff; left: 0; margin-left: 10px; border-radius: 10px; } .box-left img { width: 100%; }

.hide { display: none; }

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

بازیابی رمز عبور

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد کنید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

راهنمای انتخاب بهترین کارگزاری بورس

سلام

خدمت دوستان

بهترین کارگزاری های بورس ایران

فک کنم 7 ماه پیش یک پست گذاشتم چگونه کد بورسی بگیریم برای افرادی بود قصد داشتن تازه وارد بورس بشن و مورد استقبال قرار گرفت تو این پست میخوام کارگزاری های بورس ایران مورد نقد بررسی قرار بدم و بهتون بگم کدوم یک تو این بازار شلوغ عملکرد خوبی داشتن.

یک نکته مهم برای انتخاب بهترین کارگزاری از تجربه افراد کمک بگیرید لیست هایی که کارگزاری های برتر رو قرار میدن براساس میزان تراکنش دسته بندی میکنن نه تجربه کاربران.

ما تعداد بسیار زیادی کارگزاری داریم که من نمیتونم توی این مطلب به تمام اونا بپردازم فقط اونایی روی معرفی میکنم که معروف هستن و خدمات خوبی داشتن. من با کارگزاری های زیادی کارکردم و مشکلات زیادی هم باهاشون داشتم که براتون دونه دونه شرح میدم که بتونید بهترین تصمیم در انتخاب کارگزار بگیرید

اولین کارگزاری که میخوام راجبش صحبت کنم فارابی هستش(کارگزاری که درحال حاضر باهاش کار میکنم)

کارگزاری فارابی، کارگزاری رسمی بورس اوراق بهادار، فرابورس، کالا و انرژی است که از اسفند سال ۸۷ با این نام تجاری فعال است.این کار گزاری با هدف تبدیل شدن به کارگزاری در خط تراز جهانی شروع به کار کرده است و شعار <> زیربنای این کارگزاری است.

به عنوان کارگزار برتر در سال 97 شناخته می شود. این نکته را در نظر داشته باشید که کارگزاری فارابی هم رتبه الف در بین کارگزاری های حاضر در بازار سرمایه را داراست. در سال 98 یک سری مشکلات مثل پشتیبانی ضعیف و اختلال در سیستم معاملات را داشت.

با این وجود عملکرد بسیار خوبی را اخیرا در مورد باشگاه مشتریانش و همچنین فارابیکسو (پنل معاملاتی کارگزاری فارابی) را داشته است و این پنل معاملاتی، قابلیت های بسیاری را در اختیار افرادی که کد معاملاتی خود را از کارگزاری فارابی دریافت می کنند، قرار می دهد که برخی از آن ها به شرح زیر است:

· بروزرسانی در لحظه اطلاعات در سامانه

· سرعت بسیار بالا در انجام عملیات

· تجربه کاربری و نوع طراحی به کار رفته در فارابیکسو

علاوه بر موارد بالا فارابی شرکا و پلتفرم های گسترده ای را دار می باشد:

· سوشیانت، مولد تغییرات فناوری اطلاعات

· بورس 24، رسانه تخصصی بورس

· آموزین، آموزش غیرحضوری بورس

· صد تحلیل، سامانه ارائه سیگنال

· جیبی‌مو، پرداخت امن و آسان

جدیدا عملکرد خیلی عالی داشته تو پشتیبانی مشتری ها و سیستم خرید فروشش واقعا من راضیم. توی سال 98 یک سری مشکلات مثل پشتیبانی ضعیف و اختلال در سیستم معاملات رو داشت که خداروشکر الان اوکی هست. یک قسمت خیلی عالی فارابی داره برای خرید عرضه های اولیه هستش که در صورت کمبود وجه به صورت اعتباری خرید میکنه(یکی از دوستان نزدیک به یک نیم میلیون تومن به صورت اعتباری عرضه اولیه خریده بود)این بخش اعتباری نیاز به فعال سازی نداره به صورت پیشفرض روی تمام پنل ها فعاله. یک نکته در رابطه با عرضه های سعی کنید درخواست آفلاین توی فارابی ثبت نکنید چون بگیر نگیر داره روز عرضه اولیه با دوتا کلیک سفارش ثبت کنید خیلی ساده. من روزانه با 10 تا اکانت فارابی کار میکنم و بدون هنگی مشکل هستش تونسته منو راضی نگهداره اگه شک دارید امتحانش مجانیه بدون یک ریال هزینه توی 5 دقیقه غیرحضوری ثبت نام کنید بعداز تست حتما کامنت بزارید برای ما

دوستان زیادی پیام دادن تشکر کردن برای معرفی فارابی. نکته جالب اگه سجام احراز هویت کرده باشید توی 10 دقیقه براتون کد ارسال میشه حتی روز تعطیل

بریم سراغ مفید که 6 سال قبل اولین کارگزاری بود که کد گرفتم بسیار معروف هست توی ایران و الان هرجا میرید اسم مفید میارن. خیلی خوب بود ولی الان به شدت شلوغ شده کلی به مشکل خورده همین الان این پست مینویسم سیستم معاملات مفید به مشکل خورده بود و هیچکس نمیتونست خرید فروش کن. خرید اعتباری عرضه اولیه نداره ولی یک سیستم اتوماتیک برای خرید عرضه ها داره اونم بگیر نگیر کار میکنه. اگه کسی از کارگزاری مفید اینو میخونه پیشنهادم اینه مشتری دیگه نگیرن وقتی نمیتونن رسیدگی کنن کل دنیا این سیستم برقرار هستش ولی تو ایران متاسفانه انقدر مشتری میگیرن تا کل سامانه معاملاتی بیاد پایین

دو نرم افزار معاملاتی کارگزاری مفید: نرم افزار معاملاتی ایزی تریدر و همین طور آنلاین پلاس که کارگزاری مفید دو نرم افزار را به صورت هم زمان در اختیار شما عزیزان قرار میدهد، موجب می شود تا زمانی که سیستم یک نرم افزار با هنگی مواجه شود، شما قادر باشید از نرم افزار دیگر بهره مند شوید و معاملات پرسود خودتان را به هیچ عنوان از دست ندهید. همچنین شما عزیزان می توانید از نرم افزار همراه تریدر بر روی گوشی های اندرویدی و IOS خودتون استفاده کنید و در هر مکان و هر زمانی به انجام معامله و دیگر فعالیت های بورسی به وسیله گوشی خود بپردازید.

ایزی تریدر با مزایای مانند؛ سفارش گذاری بدون استفاده از موس ، ثبت و ارسال سفارش تنها با دو کلیک ، جانمایی تمام نیازهای اساسی در یک صفحه ، ارسال و حذف دسته ای سفارش ها و همین طور کلید های میانبر برای ساده کردن کار کاربران را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

نرم افزار آنلاین پلاس هم به علاوه موارد گفته شده، امکان شخصی سازی از طریق ابزارکها و چیدمان و همچنین تعریف میانبر برای سرعت بخشی به معاملات را در اختیار کاربران خود قرار می دهد

کارگزاری مفید همچنین یک نرم افزاری را تحت عنوان مفید تریدر در اختیار کاربران قرار داده است. این نرم افزار دستیار تکنیکال برای معامله گران حرفه ای محسوب می شود که تمامی ابزارهای مربوط به تحلیل تکنیکال و بنیادی انواع سهم ها را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

کارگزاری آگاه که چند پیش دست گل به آب داد با وجود اینکه به شدت داشت قوی کار میکرد و مشتری میگرفت یهو یکی از سرور هاشون سوخت و کلی خسارت وارد کردن به سهامدارها. خیلی خوب جلو میرفت که این اتفاق براش افتاد من زیاد راجبش توضیح نمیدم چون دل پری دارم یک کارگزاری انقده کارمزد میگیره یک سرور بک آپ نداره هیچ فکردی نکرده اگه ترکید سرمایه ملت که اوردن تو کارگزاری ما چی میشه. لینک ثبت نامش نمیزارم به شخصه به خاطر این مشکل زده شدم از کارگزاری آگاه

شرکت کارگزاری آگاه به عنوان اولین شرکت گروه آگاه در سال ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۶۲۵۲ تاسیس گردیده و یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات کارگزاری بورس در ایران است که توانسته با ارایه کلیه خدمات کارگزاری در چارچوب ضوابط و مقررات تعیین شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار از اعتبار مناسبی برخوردار گردد.

نرم ‌افزار آساتریدر آگاه در واقع پنل نرم افزاری معاملاتی کارگزاری آگاه به حساب می آید که این نرم افزار بدون نیاز به نصب در انواع پلت فرم های موجود مانند لپ تاب، گوشی اندروید یا اپل و.. برای مشتریان قابل استفاده می باشد و همچنین علاوه بر خدامات انلاین دارای خدمات افلاین است و مشتریان می توانند بدون نیاز به اینترنت به انجام معامله و ثبت سفارش برای عرضه های اولیه و … بپردازند.

کارگزاری مبین سرمایه که نرافزار معاملاتیش با مفید یکی هستش با این تفاوت که یوزر کم داره خیلی راحت به مشتری ها میرسه و گزینه خوبیه خیلی توضیح نمیدم چون کارشون بد راضی کنند بوده من خودم سرمایه اصلی کار میکنم روی فارابیه ولی بخوام بعد فارابی جایی برم قطعا مبین سرمایه هست

کارگزاری بعدی مبین سرمایه هست: شرکت کارگزاری مبین سرمایه (سهامی خاص) در تاریخ 1387/09/10 تحت نام شرکت کارگزاری راهبرد کالای خاورمیانه به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و در تاریخ 1388/01/23 به شماره 36528 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی استان اصفهان با سرمایه 30 میلیارد ریال به ثبت رسید. پس از آن، این شرکت در تاریخ 1388/02/06 با شماره 10705 در فهرست شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار درج گردید. این شرکت در تاریخ 1392/09/15 سرمایه خود را به 60 میلیارد ریال افزایش داده است و در حال حاضر سرمایه این شرکت 100 میلیارد ریال می باشد.بهترین کارگزاری های بورس ایران

خدمات کارگزار:

· اوراق بهادار: انجام معاملات اوراق بهادار،مشارکت،صکوک،تسهیلات مسکن،سپرده و..

· معاملات آتی: انجام معاملات توسط مجربین و تحلیل تکنیکال و تالار اختصاصی حضوری و..

· بورس کالا: خرید وعرضه کلیه محصولات پذیرفته شده در بورس کالا و ارائه مشاوره و…

· بورس انرژی: ارائه خدمات خرید و فروش انرژی

و ارائه کلاس های اموزشی در تمام موارد بالا

نکته مهم:مدت زیادی از انتشار این مطلب میگذر با توجه به بازخوردی که دوستان به من دادن کارگزاری فارابی(برای ثبت نام سریع کلیک کنید) از نظر پشتیبانی و امکانات بهترین بوده بین بقیه کارگزاری ها در حال حاضر خیلی سریع براتون کد ارسال میشه و میتونید شروع کنید به معامله

کارگزاری هرچی خلوت تر باشه بهتره دنبال معروف ها نباشید. و سعی کنید توی چند کارگزاری حساب داشته باشید در صورت مشکل سریع جابه بشید. این مواردی که گفتم بخشیش نظرات مشتریان این کارگزاری ها بوده. بهترین کارگزاری از دید مشتریان مواردی بود که خدمتتون گفتم این مطلب تجربه 4 ساله بنده هستش و نظرات کاربران راجب کارگزاری ها. حتما توی انتخابتون دقت کافی به خرج بدید.از شخصی مطمن مشاوره بگیرید نه جو عمومی بازار که به سمت یه سری کارگزاری های خاص میره ولی درنهایت شما هستید که ضرر میکنید. در آخر اگه پیشنهاد خودم بخواید کارگزاری فارابی(لینک ثبت نام) هستش چندین ساله دارم کار میکنم کل خاطره بدی که داشتم یکبار به مشکل خورد اونم بعدش 300 هزارتون اعتبار دادن درکل راضی هستم الان ثبت نامش غیر حضوریه توی 5 دقیقه میتونید کد بورسی بگیرید

امیدوارم بتونید از بین اینا کارگزاری خوبی انتخاب کنید

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این نویسنده


مطلبی دیگر در همین موضوع


بر اساس علایق شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

در کشور ما تعداد زیادی از کارگزاری‌ های بورس مشغول به فعالیت هستند که وظیفه اصلی آن‌ها ایجاد یک کانال معاملاتی بین خریداران و فروشندگان در بازار بورس و اوراق بهادار است. اگر قصد ورود به بازار بورس را دارید حتماً قدم اول، ثبت‌نام در یک کارگزاری و دریافت کد بورسی است. اگر نمی دانید کدام کارگزاری بهتر است باید به شما بگوییم در ایران ۱۰۸ انتخاب پیش روی خود دارید که بامطالعه خوب و بررسی‌های لازم می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و از خدماتش بهره‌مند شوید.

کارگزاری ‌های بورس خدمات مختلفی همچون اعطای کد بورس، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک با سودهای ثابت و متغیر، مشاوره و حتی کلاس‌های آموزشی به مشتریان خود عرضه می‌کنند و درازای تمام این خدمات از شما کارمزد دریافت می‌کنند. همچنین کارگزاری‌های معتبر معمولاً در بیشتر استان‌های کشور شعبه دارند و برای مشتریان فرصت مراجعه حضوری را فراهم می‌کنند. پیشنهاد ما انتخاب کارگزاری است که هر زمان خواستید و نیاز بود، بتوانید در روزهای اداری به آن مراجعه کنید.

برای انتخاب بهترین کارگزاری‌ های بورس لازم است که در کارگزاری ثبت‌نام کرده و مدارک خود جهت احراز هویت را به آنان تحویل دهید. با دسترسی همگانی به اینترنت شما تمام فعالیت‌های خود را از طریق اپلیکیشنی که کارگزاری به شما ارائه می‌کند به‌صورت آنلاین انجام خواهید داد. در این مقاله شما را با خدمات کارگزاری، چگونگی ثبت‌نام و بهترین کارگزاری‌ها در تهران و سراسر ایران آشنا خواهیم کرد.

بازار بورس از سال ۱۳۴۶ پا به عرصه وجود گذاشت و فعالیت خود را با ۱۳ کارگزاری که عمدتاً بانکی بودند آغاز کرد. در آن زمان این کارگزاری‌ها برای دو روز در هفته و به مدت دو ساعت یعنی ساعت ۱۰ الی ۱۲ در تابلوی مظنه معاملات را ثبت می‌کردند. به‌تدریج به این جمع کارگزاری‌های خصوصی نیز اضافه شدند. با استقبال مردم از بازار بورس و معامله سهام به‌تدریج برای سهولت بیشتر بر تعداد این کارگزاری‌ها افزوده شد و امروزه تعداد زیادی از آن‌ها (حدود ۱۰۸ کارگزاری) در بازار به فعالیت و رقابت با یکدیگر می‌پردازند. هریک از آن‌ها تلاش دارد تا با ارائه خدمات بهتر و بیشتر مشتریان بیشتری را به خود جذب کند.

بهترین کارگزاری های بورس ایران

همچنین در ایران کانون کارگزاران بازار بورس و اوراق بهادار به‌عنوان یک موسسه غیردولتی در سال ۱۳۶۸ تشکیل شد. وظیفه این کانون قانون‌گذاری و نظارت بر تمام کارگزاران فعال در بازار بورس است. تمام کارگزاری‌ها لازم است برای ادامه فعالیت خود به عضویت این کانون درآیند. کیفیت و نوع خدمت‌رسانی‌ها، نرخ کارمزدها، حل اختلافات و رفع مشکلات کارگزاران، تهیه و تعیین آیین‌نامه‌ها و … از وظایفی است که کانون کارگزاران انجام می‌دهد.

تصویب قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران در دهه هشتاد اتفاق افتاد و این امر باعث پرطرفدارشدن این بازار شد. با توجه به نیم‌قرن خدمات و فعالیت کارگزاری‌ها، در یک دهه اخیر فعالیت آن‌ها افزایش چشم‌گیری داشته است. در این امر پیشرفت تکنولوژی و ارائه خدمات آنلاین نیز از دیگر عوامل رونق کسب‌وکار در این بازار بود. با ارائه خدمات آنلاین نیازی به حضور در تالار بورس نیست و بنابراین افراد زیادی از دانشجویان و کارمندان گرفته تا زنان خانه‌دار امکان انجام معامله از طریق کامپیوتر خانگی و گوشی هوشمند را خواهند داشت.

کارگزاری‌ها نقش واسطه میان خریداران و فروشندگان بازار بورس را دارند. جهت انجام معامله افراد نمی‌توانند به‌صورت مستقیم با شخص حقیقی یا حقوقی معامله کرده و ارتباط برقرار کنند برای این کار لازم است که کارگزاری‌ها بستر معامله بین این دو را فراهم کنند. هر کارگزاری برای انجام فعالیت باید از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز رسمی دریافت کند در غیر این صورت فعالیت آن‌ها غیرقانونی خواهد بود. کارگزاری ‌های بورس درازای خدماتی که به مشتریان خود اعطا می‌کنند کارمزد دریافت خواهند کرد.

شما در صورت نارضایتی از کارگزاری خود می‌توانید درخواست تعویض کارگزاری داده و آن را تغییر دهید. لزوماً اجباری برای ادامه همکاری مادام‌العمر با یک کارگزاری مشخص وجود ندارد. صلاحیت‌های افراد فعال در کارگزاری‌ها همچون اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل در ابعاد مختلف تجربی، تحصیلی، علمی و عمومی توسط سازمان بورس سنجیده و تأیید می‌شود و این مسئله در افزایش اعتبار و اعتماد به کارگزاری تأثیرگذار است.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی کارگزاری‌ها بستر قابل‌دسترسی از طریق اینترنت برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند. همچنین برای ثبت‌نام و دریافت کد بورسی که یکی از مهم‌ترین وظایف کارگزاری‌ها است می‌توان از طریق ثبت‌نام اینترنتی به بازار و دنیای هیجان‌انگیز بورس وارد شد. کد بورسی معمولاً شامل سه حرف ابتدایی نام خانوادگی و پنج عدد است. این عدد و حروف تنها به شما تعلق دارد و قابل‌تغییر نیست و به‌عنوان کد شناسایی در بازار بورس استفاده می‌شود. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید مقاله ” کد بورس ; ۰ تا ۱۰۰ بورس کد بورس من ” را مطالعه نمایید.

توجه داشته باشید که فعالیت و خریدوفروش در بازار بورس و اوراق بهادار منوط به داشتن کد بورسی و وساطت کارگزاری است.

بازار بورس در تمامی ایام هفته به‌جز پنجشنبه و جمعه (و ایام تعطیل) از ساعت ۹ صبح الی ۱۲:۳۰ بعدازظهر فعال است و تنها در این ساعات می‌توان به معامله و خریدوفروش پرداخت.

جهت دریافت کد بورسی لازم است ابتدا کد سجام دریافت کنید. یعنی با مراجعه به سایت سجام و پر کردن فرم‌های ثبت‌نام که حاوی اطلاعات شخصی می‌باشد کد سجام را که از طریق تلفن همراه به شما پیامک می‌شود را دریافت می‌کنید. سپس در سایت کارگزاری موردنظرتان ثبت‌نام کرده و فرم‌های مشخص‌شده را پر می‌کنید.

پس از انجام ثبت‌نام اینترنتی لازم است برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید. توجه داشته باشید که همراه بردن مدارک شناسایی الزامی است. در این بخش مبلغی به‌عنوان کارمزد از مشتریان دریافت می‌شود. پس از دریافت کد بورسی شما می‌توانید به‌عنوان یک سهام‌دار در بازار بورس آغاز به معامله کنید. با دسترسی به اینترنت برای انجام معامله نیاز به حضور در تالار بورس نیست و افراد می‌توانند در هر نقطه‌ای که هستند از طریق اینترنت و اپلیکیشنی که کارگزاری در اختیارشان قرار داده است معامله آنلاین داشته باشند.

این که کدام کارگزاری بهتر است یک سوال مهم و حیاتی برای علاقمندان به بورس می باشد برای انتخاب بهترین کارگزاری از بین ۱۰۸ کارگزاری که در ایران فعالیت می‌کنند باید ویژگی‌های را در نظر داشت. تعداد شعبات و وسعت خدمات‌رسانی در مناطق مختلف کشور ازجمله ویژگی‌هایی است که برای انتخاب کارگزاری اهمیت دارد. تهران، اصفهان، مشهد، کرج و تبریز به ترتیب استان‌های دارای بیشترین شعب کارگزاری هستند. در هر شهری که هستید می‌توانید اطلاعات لازم جهت انتخاب بهترین کارگزاری بورس شیراز، بهترین کارگزاری بورس در مشهد، بهترین کارگزاری بورس کرج و سایر شهرها جمع‌آوری کنید.

همچنین مراجعه و مطالعه رتبه‌بندی که هرساله از نوع فعالیت کارگزاری‌ها و میزان رضایت مشتریان از آن‌ها انتشار می‌یابد، می‌تواند مبنای تصمیم‌گیری شما باشد. رتبه‌بندی کارگزاری سهام، میزان فعالیتشان در بازار مختلف بورس، فرا بورس، کالا و …، مشتری مداری، عملکرد صحیح در معاملات آنلاین، خدمات مشاوره‌ای، تعدد شعبات، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و چندین معیار دیگر می‌تواند در انتخاب بهترین کارگزاری‌ های بورس به شما کمک کند. شما سرمایه خود در بازار را به دست کارگزاری می‌سپارید و مسلماً باید اطلاعات لازم از نوع عملکرد کارگزاری‌های مدنظرتان به دست آورید.

یکی دیگر از خدمات بسیار مهم کارگزاری‌ها ارائه خدمات مشاوره‌ای و تحلیلی است.

بسیاری از مشتریان به‌ویژه افراد مبتدی اطلاع دقیقی از چگونگی سرمایه‌گذاری و میزان آن ندارند بنابراین لازم است باراهنمایی درست و اصولی مشاوران، راه سرمایه‌گذاری درست را بیاموزند.

برخی از کارگزاری به مشتریان خود اعتبار می‌دهند. اعتبار در بازار سرمایه چیزی شبیه به وام بانکی است که مشتریان از بانک درخواست می‌کنند. از طرف دیگر با صندوق‌های سرمایه‌گذاری، کارگزاری‌های بورس از طرف مشتریان مبلغی پول را در بازار سرمایه‌گذاری می‌کند. این سرمایه‌گذاری‌ها متنوع است و نسبت به اقدام فرد مبتدی جهت انجام معامله ریسک کمتری دارد.

همچنین درصورتی‌که وقت و تخصص کافی برای سرمایه‌گذاری ندارید می‌توانید این کار را به سبد گردان‌ها بسپارید. سبد گردان‌ها افراد باتجربه‌ای هستند که زیروبم‌های بازار را می‌شناسند و سرمایه شما را در بازارهای سود ده و مطمئنی سرمایه‌گذاری می‌کنند. البته ازآنجایی‌که در بازار بورس نمی‌توان سود قطعی را پیش‌بینی کرد در برخی موارد ممکن است زیان هم وجود داشته باشد. سبد گردان‌ها درازای خدماتی که ارائه می‌دهند در بخشی از سرمایه شما شریک می‌شوند.

از بین کارگزاری ‌های بورس که در کشور مشغول فعالیت‌اند معمولاً دو کارگزاری آگاه و مفید به دلیل خدمات بهتر و کسب رتبه برتر در بین کارگزاری‌ها شناخته‌شده‌تر هستند. برای مقایسه کارگزاری مفید و آگاه سایت این دو را به دقتی مطالعه کرده و خدمات و کارمزدهای آنان را باهم مقایسه کنید.

همچنین می‌توانید به تلفن‌های درج‌شده در سایت برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید. این دو کارگزاری در اکثر شهرهای بزرگ همچون، تهران، کرج، شیراز، مشهد، اصفهان و… شعبه داشته و به‌صورت آنلاین و حضوری به مشتریان خود ارائه خدمت می‌کنند. قطعاً علاوه بر این دو کارگزاری کارگزاری‌های متعدد و معتبر زیادی هستند که می‌توانند در لیست شما قرار بگیرند با توجه به ویژگی‌ها و معیارهایی که به شما ارائه کردیم انتخاب آگاهانه خود را انجام دهید. در آخر لیستی از اسامی چند کارگزاری معتبر را در اختیار شما قرار داده ایم

در زیر لیست کارگزاری های بورس که از نظر کاربران جز بهترین ها می باشد تهیه شده است

برخی از سوالات رایج

کارگزاری ‌های بورس خدمات مختلفی همچون اعطای کد بورس، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک با سودهای ثابت و متغیر، مشاوره و حتی کلاس‌های آموزشی به مشتریان خود عرضه می‌کنند و درازای تمام این خدمات از شما کارمزد دریافت می‌کنند.

کد بورسی را می‌توان از طریق ثبت‌نام اینترنتی به بازار و دنیای هیجان‌انگیز بورس وارد شد. کد بورسی معمولاً شامل سه حرف ابتدایی نام خانوادگی و پنج عدد است. این عدد و حروف تنها به شما تعلق دارد و قابل‌تغییر نیست و به‌عنوان کد شناسایی در بازار بورس استفاده می‌شود

بازار بورس در تمامی ایام هفته به‌جز پنجشنبه و جمعه (و ایام تعطیل) از ساعت ۹ صبح الی ۱۲:۳۰ بعدازظهر فعال است و تنها در این ساعات می‌توان به معامله و خریدوفروش پرداخت.

– کارگزاری را انتخاب کنید که بیشترین خدمات را درازای کارمزد کم به شما ارائه می‌کند.
– برای انتخاب بهترین کارگزاری حتماً از تجربیات افرادی که سال‌ها در بورس فعالیت دارند کمک بگیرید. آن‌ها ممکن یک یا چند کارگزاری را تجربه کرده باشند و مقایسه خوبی از کارگزاری ‌های بورس ارائه دهند.
– پیش از انتخاب کارگزاری در مورد آن به‌خوبی مطالعه کنید و نظرات دیگر کاربران و فعالین بازار بورس را در مورد آن بخوانید. زیرا کوچک‌ترین کاستی ممکن است به زیان شما و سرمایه‌تان باشد.
– درست است که تمام کارگزاری‌ها خدمات آنلاین به مشتریان خود ارائه می‌دهند اما بهتر است کارگزاری را انتخاب کنید که در محل زندگی شما شعبه داشته باشد تا در شرایط خاص بتوانید حضوری مراجعه کنید.

 

 

با تشکر از مقاله خوبتون ممنون بابت راهنمایتون ولی اگر بخواید کارگزاری خوب معرفی کنید کدوم از اینا رو توصیه میکنید ؟

سلام وقت بخیر
بهترین کارگزاری‌ها از دید کاربران در لیست فوق قرار گرفته است دوست گرامی اما برای انتخاب به شما پیشنهاد میدهم از افراد باتجربه و متخصص در زمینه سرمایه گذاری در بورس که تجربه های بیشتری از کارگزاری های بورس دارند بپرسید.
سپاس بیکران

بدترین کارگزاری مفید….

بدترین کارگزاری در انجام عملیات روزانه برای مشتریان کارگزاری مفید میباشد

کارگزاری مفید قبلا بهترین بوده ولی متاسفانه در یک هفته اخیر بدترین میباشد و هیچ جواب قانع کننده ای برای عدم معامله به موقع برای مشتریان خود ندارد

سلام
کدام کارگزاری بهتره ؟

سلام روزتون بخیر
مقایسه کارگزاری های بورس از نظر کاربران امکانپذیر است که لیست آن در مقاله وجود دارد.

امین سهم

بهترین کارگزاری های بورس ایران

سلام وقتتون بخیر
میشه لطفا کارگزاری خوب معرفی کنید ؟

سلام وقتتون بخیر
لیست بهترین کارگزاری ها از نظر کاربران در مقاله آورده شده است.

سلام
اسامی کارگزاری های بورس را امکانش هست پیشنهاد بدید؟

سلام دوست عزیز
لیست کارگزاران بورس در مقاله آمده است.

سلام روزتون بخیر
لیست کارگزاری های بورس تهران را در صفحه قرار می دهید

سلام وقت بخیر
لیست بهترین کارگزاری ها از دید کاربران در مقاله قرار گرفته است دوست گرامی
سپاس بیکران

ُلام
کدام کارگزاری بورس بهتر است؟

سلام دوست عزیز
لیست بهترین کارگزاری ها از نظر کاربران در مقاله آورده شده است

سلام بهترین کارگزاری از نظرت کیفیت و تخصیص اعتبار میتونید بهم معرفی کنید؟ خیلی برام مهمه که میزان اعتبارشون مناسب باشه و نپیچونن چون الان مفید دارم و اصلا از تخصص اعتبارش راضی نیستم.

سلام وقت بخیر
لیست بهترین کارگزاری ها از نظر کاربران در مقاله آورده شده

بهترین کارگزاری از همه نظر مخصوصا اختصاص بسته های وام اعتباری و قرض الحسنه کارگزاری آگاه هستش ، هر کاربری که عضو کارگزاری آگاه هستش با وارد کردن کد CB7487 به عنوان معرف از خدمات سطح ۱۰ کارگزاری آگاه بهرمند شه

سلام
ملاک انتخاب لیست شما احتمالن تعداد مشتری است که درست نیست
آگاه که خیلی وقته از مدار خارج شده، مفید هم وضعیتی بهتر از آگاه نداره
باید سازمان بورس فکری به حال کارگزارییها و سامانه‌های معاملاتی کند
این خدمات بی کیفیت مناسب مردم نیست

سلام وقت بخیر
لیست پیشنهاد شده در بلاگ بر اساس نظرات کاربران میباشد
سپاس از همراهی شما

مبر آسیا رو چرا به لیست تون اضافه نکردید!

سلام دوست عزیز این مقاله در حال آپدیت می باشد در صورتی که کارگزاری شایستگی اینو داشته باشه در آپدیت های بعد اضافه می شود

بدترین کارگذاری مفید،دوستان اصلا ثبت نام نکنیدنه پشتیبان داره،آخرهمه کارگذاری هابرات معامله انجام به خاطرهمین موضوع ضررزیادمیده تماس میگیری جواب نمیدن واقعامصخره ترین،بدترین،کم سرعت ترین کارگذاری کل ایران مفیده

آخه کدوم کاربری مفید را انتخاب کرده ، مفید افتضاحه

تو کارگزاری های رده اول مبین هم خدماتش خوبه هم پشتیبانیش. باشگاه مشتریان هم داره.

سلام دوستان امین سهم عالیه واقعا قدرت سرخطی عالی داره حتی تو صف های سنگین نفر برتر میشم

سلام
میخواسم بونم کارگزاری بانک کارآفرین خوبه؟
ممنون میشم از راهنماییتون

سلام/ آیا تغییر کارگزار برای سهامدار هزینه دارد؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

داشتن شغل یک ضرورت است. اما آنچه که انتخاب شغل را از حساسیت بالایی برخوردار می کند، میزان درآمد و سود حاصل از آن شغل…

در این مطلب قصد داریم بهترین منابع دیجیتال مارکتینگ را معرفی کنیم. پس با ما باشید تا با بهترین منابع آشنا شوید. انتخاب یک آموزنده…

استفاده روزافزون از اینترنت سبب شده اغلب مدیران تجاری تمایل به معرفی محصولات و کسب و کار خود از طریق اینترنت داشته باشند. شیوع بیماری…

ممکن است تا به حال کارشناس دیجیتال مارکتینگ را در حال انجام فعالیت های کاری دیده باشید. او ساعت ها به سیستم خیره می شود…

ایسمینار اولین و تنها پلتفرم تخصصی مدیریت و برگزاری وبینار (سمینار آنلاین، کلاس آنلاین) و رویدادهای آنلاین هست. ایسمینار صفر تا صد هر آنچه که برای برگزاری وبینارتون مثل زیرساخت و نرم افزار وبینار، ثبت‌نام آنلاین، مدیریت کاربران، بسته‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی، فروش فیلم وبینارهای برگزار شده و… رو ارائه می‌ده در یک کلام تو ایسمینار هم می‌تونین وبینار برگزار کنین و هم در وبینارها شرکت کنین

ایسمینار از 21 مهر ماه سال 1392 فعالیت خودشو شروع کرده و از نیمه دوم سال 1397 فعالیت خودشو بعنوان پلتفرم دو سویه مدیریت و فروش بلیت وبینار‌ها و رویدادهای آنلاین، بصورت جدی از سر گرفته است.

کلیه حقوق این وبسایت و برند ایسمینار، متعلق به شرکت ارزش‌آفرینان نوین‌آسا می‌باشد.

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

معاملات با اطمینان و سرعت بالا در بورس اوراق بهادار و سایر بورس‌ها اهمیت زیادی دارد.

به عنوان یک سهامدار و شخصی که قصد سرمایه‌گذاری در بورس دارد، کارگزاری‌های بورس از شرکت‌هایی هستند که بیشترین برخورد و تعامل را با آنها خواهید داشت.

درست است که حدود 100 کارگزاری در ایران چنین خدماتی ارائه می‌دهند و خدمات‌ اکثرشان کمابیش شبیه هم است، اما چرا وقتی می‌توانیم خدمات مناسب و عالی از کارگزاری دریافت کنیم، مشتری یک کارگزاری شویم که خدماتی رده‌پایین‌تر ارائه می‌کند؟

مطلب مرتبط: کارگزار بورس کیست (همراه لیست کارگزاری‌ها)بهترین کارگزاری های بورس ایران

شما قرار است پول و سرمایه‌ای که حاصل زحمات تان است را در بورس سرمایه‌گذاری کنید، بنابراین انتخاب یک شرکت کارگزاری مناسب با خدمات قابل قبول و کارکنان خبره، از عوامل مهمی است که خریدوفروش‌های شما را نیز در بورس با اطمینان و راحتی بیشتری همراه می‌کند.

در این مطلب از سایت بورسینس قصد دارم درباره انتخاب کارگزاری بورس تهران جهت خرید و فروش سهام نکاتی را ارائه کنیم، پس با ما همراه باشید.

اگر شما از افرادی هستید که به تازگی وارد بازار سرمایه و خریدوفروش اوراق بهادار شده است و یا اینکه قصد دارید با یک کارگزار دیگر کار کنید، این نکات به شما کمک می‌کند تا از بین کارگزاری‌های زیادی که وجود دارد بهترین مورد را انتخاب کنید.

ابتدا باید توجه کنید سرمایه‌گذاری در بورس نیازمند کسب دانش در زمینه‌های مختلفی است.

اگر تازه‌کار هستید می‌توانید راهنمای شروع اولیه در بورس را بخوانید، در این مطلب توضیح داده‌ایم که همه افراد برای فعالیت در بورس باید با یک کارگزاری کار کنند.

بنابراین مانند بانک که همه افراد باید برای نقل و انتقال پول در آن حساب داشته باشند، در بورس نیز برای نقل و انتقال سهام (معاملات سهام) به کارگزاری نیاز است. خریدوفروش سهام تنها توسط کارگزاری‌های بورس و اوراق بهادار و سیستم‌ معاملاتی که در اختیار مشتریان‌شان قرار می‌دهند مقدور است.

کارگزار را می‌توان واسط بین بورس و معامله‌گران سهام دانست، البته در معاملات آنلاین این واسط بودن به چشم نمی‌آید و شما با ارسال سفارشات خرید یا فروش سهام در سایت، احساس نمی‌کنید که واسطه‌ای وجود دارد و سفارشات شما در همان لحظه در سامانه معاملات بورس اوراق بهادار ثبت می‌شود.

اصطلاح دیگر مرتبط با کارگزاری‌ها، کدبورسی است که برخی افراد آنرا با نام کدمعاملاتی، کد سهامداری نیز می‌شناسند. این کد نشان‌دهنده هویت شما در بورس بوده و شما با این کد شناخته می‌شوید.

همه افراد برای معامله و سرمایه‌گذاری در بورس باید ابتدا در یک کارگزاری‌ افتتاح حساب انجام دهند.

اما کدام شرکت کارگزاری خدمات بهتری ارائه می‌کند و این کارگزاری طبق گزارش رتبه بندی سازمان بورس و اوراق بهادار، در چه جایگاهی قرار دارد؟

در ادامه این مطلب از بورسینس قصد داریم با بررسی خدمات موردنیاز و مناسب در بازار سرمایه، بهترین کارگزاری‌ها برای افتتاح حساب و دریافت کد بورسی را معرفی کنیم.

برخی از کارگزاری‌ها در یک بورس خاص مثلا فقط بورس اوراق بهادار فعالیت می‌کنند. بنابراین اگر شما فرضا قصد انجام معاملات در بازار آتی سکه را داشته باشید نمی‌توانید مشتری آنها شوید چون مجوز فعالیت در بازار آتی سکه را ندارند.

علاوه بر چنین دسترسی‌هایی، گاهی اوقات خدماتی موردنیاز شماست که برایتان مهم است مانند سبدگردانی (مدیریت دارایی شما در بورس) و کارگزاری که مجوز سبدگردانی را نداشته باشد نمی‌تواند خریدوفروش سهام شما را برعهده بگیرد. می‌بینید که این مجوزها چقدر مهم هستند و باید به آنها توجه داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر اقدامی، اطلاعات موجود و مجوزهایی را که کارگزاران از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ کرده‌اند را در اینجا مشاهده و بررسی نمایید تا امکان انتخاب کارگزاری که از جامعیت کافی برخوردار است، آسان‌تر شود.

یکی از ابتدایی‌ترین سوالاتی که به ذهن هرشخص در انتخاب کارگزاری می‌رسد، دسترسی آسان به کارگزاری است. درست است که برخی کارگزاری‌ها خدمات آنلاین مناسبی دارند، اما زمانیکه یک کارگزاری در شهر شما شعبه داشته باشد و بتوانید بصورت حضوری شعبه کارگزاری بروید خیال‌تان از برخی جهات راحت خواهد بود.

همچنین وجود شعب فعال در شهرهای مختلف، نشان‌دهنده این است که آن شرکت کارگزاری واقعا در زمینه کاری‌اش فعالیت و امکانات گسترده‌ای دارد و می‌تواند به مشتریان خرد خود خدمات وسیع‌تری ارائه کند.

خدماتی مانند تخفیف در کارمزد معاملات در کارگزاری و ارائه بسته‌های اعتباری برای بسیاری از سرمایه‌گذارانی که کارشان فعالیت دائم در بورس است اهمیت زیادی دارد (میزان کارمزد معاملات سهام را اینجا بخوانید) بعضی از کارگزاری‌ها با توجه به استراتژی‌هایی که دارند برای جذب مشتری بیشتر اقدام به دادن تخفیف کارمزد به مشتریان خرد می‌کنند و معمولا این تخفیف در اختیار مشتریان با سرمایه‌های سنگین قرار می‌گیرد.

اما بطور کلی بیشتر کارگزاری‌ها تخفیفی را برای معاملات خرد ارائه نمی‌دهند، اما برخی دیگری اینطور نیستند. بطور مثال کارگزاری آگاه چنین تخفیفی را با هر سرمایه‌ای که داشته باشید به شما ارائه می‌کند؛ بنابراین حتی اگر 1 میلیون تومان نیز سهام بخرید، امکان دریافت تخفیف کارمزد از کارگزاری برای شما وجود خواهد داشت.

بسته‌های اعتباری مبالغ مشخصی سرمایه هستند که کارگزاری آنرا در اختیار مشتری خود قرار می‌دهد تا با آن خریدوفروش کند. این مبالغ معمولا بسته به میزان گردش حساب مشتریست و بابت آن تضامین مختلفی از مشتری اخذ می‌شود.

در مورد بسته‌های اعتباری نیز کارگزاری‌های زیادی بصورت سلیقه‌ای عمل می‌نمایند و حتی نقش روابط نیز در پروسه دریافت اعتبار پررنگ است. دادن اعتبار در بیشتر کارگزاری‌ها برنامه مشخصی ندارد، بهتر است یک کارگزاری انتخاب شود که این فرایند بصورت سیستماتیک تعریف شده باشد.

بهترین روش برای اطلاع  از استراتژی کارگزاری‌ها در زمینه ارائه این‌گونه خدمات، مراجعه به سایت آن‌ها است.

همانطور که گفته شد در غالب موارد این خدمات در قالب باشگاه مشتریان، عرضه و در اختیار عموم قرار می‌گیرد. بنابراین پیشنهاد می‌شود کارگزاری را انتخاب کنید که خدمات بسته اعتباری را با روشی مشخص در اختیار همه مشتریان قرار می‌دهد. چه شما یک مشتری خرد با حجم سرمایه کم باشید یا یک مشتری کلان با حجم سرمایه زیاد.

گسترش استفاده از رایانه به همه رسوخ کرده و اگر شرکتی نتواند خدمات آنلاین را به مشتری ارائه کند واقعا از سایرین عقب است. ثبت سفارشات بصورت آنلاین، مشاهده گردش حساب، مشاهده سبدسهام، درخواست واریز و انتقال پول انلاین حداقل خدماتی است که از یک کارگزاری انتظار می‌رود انجام دهد.

مطالب مرتبط:

روش انجام معاملات اینترنتی سهام

بهترین روش خرید سهام چیست؟

علاوه بر حداقل امکاناتی که باید در سیستم معاملاتی آنلاین کارگزاری وجود داشته باشد، سایر ویژگی‌ها همانند امکان انجام معاملات سریع، یکپارچه بودن سیستم معاملاتی اوراق بهادار با سایر بخش‌ها (همانند آتی سکه) یک مزیت محسوب می‌شود.

زیرا با یکپارچه بودن سیستم معاملاتی همراه با مشاهده کل اطلاعات بطور یکجا، معامله‌گر و سرمایه‌گذار نیازی ندارد از چندین سایت و پلتفرم برای خرید و فروش و همینطور دریافت اطلاعات استفاده کند.

بسیاری از افراد منابع مناسب و قابل اطمینانی برای یافتن تحلیل‌های معتبر، مشاوره و آموزش‌های جامع بورسی ندارند.

درست است که سایر شرکت‌ها و سایت و کانال‌های تلگرامی در این زمینه فعال هستند اما وقتی شرکت معتبری اقدام به ارائه چنین خدماتی کند و حس اطمینان را در این خدمات به مشتریان ارائه دهد مشتریان نیز به سمت چنین شرکت‌هایی خواهند رفت.

ارائه اخبار موثق، ویدئوهای آموزشی و تحلیلی بازار و بطور کلی ارائه محتوای بروز می‌تواند یکی از گزینه‌هایی باشد که برای انتخاب بهترین کارگزاری بورس باید در نظر بگیرید.

نقش پشتیبانی در کارگزاری‌ها بسیار حائز اهمیت است، چون عدم سرعت در رسیدگی به مشکل می‌تواند به از دست دادن سود، زیان و یا سایر موارد منتهی شود.

پشتیبانی تلفنی حداقل امکاناتی است که یک کارگزاری می‌تواند فراهم کند. با این حال برخی از کارگزاری‌ها یک گام به جلو برداشته‌اند و امکان چت آنلاین در محیط کاربری سیستم معاملاتی را برای مشتریان‌شان فراهم کرده‌اند. با این امکان، مشتری می‌تواند خیلی سریع پاسخ خود را از اپراتور و پشتیبانی آنلاین کارگزاری دریافت کند.

همه افراد توانایی و میل سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس را ندارند. کارگزاری که بتواند در کنار خدمات خود، صندوق‌های سرمایه‌گذاری را به مشتریان ریسک‌گریز خود ارائه دهند نظر آن دسته از افرادی که علاقه‌مند هستند سرمایه‌‌شان را به صندوق‌ها بسپارند جلب خواهد کرد.

علاوه بر این، صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیازمند نیروی متخصص هستند و وجود صندوق‌های مرتبط با یک کارگزاری می‌تواند نشان‌دهنده گستردگی فعالیت و تخصص آن شرکت باشد.بهترین کارگزاری های بورس ایران

سازمان بورس و اوراق بهادار بر مبنای معیارهایی همچون مبلغ گردش معاملات (مجموع خرید و فروش اوراق بهادار)، تعداد کارکنان و مدرک آن‌ها و … کارگزاران فعال در بازار بورس اوراق بهادار را رتبه‌بندی می‌کند.

بر این اساس رتبه‌های الف، ب و ج به کارگزاران داده‌شده تا از این دریچه سرمایه‌گذاران با چشم‌انداز بهتری بتوانند به این معیار مهم توجه کنند.

البته باید به این نکته توجه فرمایید که تعداد کارگزاران دارای رتبه الف بسیار زیاد بوده و واقعاً توجه به این تک آیتم می‌تواند شما را با خطای در تصمیمی گیری مواجه نماید.

با توجه به معیارهای فوق میتوانید انتخاب بهتری از بین کارگزاری های بورس ایران داشته باشید. همیشه امکان تغییر کارگزاری وجود دارد و به راحتی می‌توان سهام خریداری شده با آن کارگزاری را از طریق “تغییر کارگزار ناظر” به کارگزار دیگری انتقال داد.

بنابراین اگر یک کارگزاری خدمات مناسبی به شما ارائه نمی‌دهد همیشه می‌توانید افتتاح حساب را در سایر کارگزاری‌ها انجام دهید و اجباری در ادامه همکاری با یک کارگزار نیست.

اگر شما نیز معیار و نکته خاصی درباره انتخاب کارگزاری دارید در بخش دیدگاه بنویسید.

 

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

در بورسینس با مقالات آموزشی، دوره‌های آنلاین و کتاب‌ها و… به شما کمک می‌کنیم درآمد بیشتری داشته باشید و سود بیشتری از سرمایه‌گذاری کسب کنید.
در توئیتر فالو کنید:
https://twitter.com/jahandide

سلام خسته نباشید بنظرتون بهترین کارگزاری برای سرخطی زدن کدومه؟

سلام .کدوم کارگزاری برای فروش سهام خوبه؟ یکماهه از مفید نتونستم بفروشم بااینکه اول وقت میزنم رتبه ام خیلی عقب میفته!

سلام
1- کل مراحل تغییر کارگزار ناظر به چه صورت انجام میشه؟
2- به لحاظ قانونی ممکنه کارگزاری مبدا، تغییر کارگزار ناظر رو تایید نکنه و اجازه انتقال سهام رو نده؟

سلام
1. در کارگزار مقصد درخواست رو ثبت میکنید. در کارگزاریها تا جایی که میدونم اینکار بصورت غیرحضوری شدنیه و در صورت نیاز، تصویر یا اسکن برگه سهام رو به کارگزاری ارائه میدید
2. اگر سهام در کارگزار مبدا فریز نشده باشه، انتقال به راحتی انجام میگیره و مانعی پیش نمیاد

سلام. آیا برای سرمایه های خرد (سرمایه گذاران خرد) باید نکات دیگه ای رو در انتخاب کارگزاری در نظر گرفت؟ منظورم اینه که آیا بعضی از کارگزاریها برای سرمایه گذاران خرد مناسبتر از بقیه هستند؟

زیاد خودتون اذیت نکنین دارین برای کی نظر میزارید
هیچکس گوش نمیده به حرفتون که نظراتون رو میخونن و میخندن
من خودم اقتصادبیدارفروختم افتضاحه چون همین سایت تجارت نیوزگفت خوبه
پس نه نظر بزاریدنه خودتون اذیت کنین
الانم فکرنکنم نظرم روبزارن داخل سایت

سلام دوستان سوالم خیلی مهمه لطفا برام توضیح بدین.
1)برای فروش سهام عدالت باید چه راهی رو رفت؟ و حتما نیاز به ثبت نام در سجام هست؟؟؟
2)شماره شبا و شماره موبایلم اشتباه ثبت شده اما الان در سامانه سهام عدالت گزینه ویرایش رو برداشته.پس من چجوری شماره شبا و شماره تلفن درست رو وارد کنم؟؟؟
شماره تلفن 02183338 رو اصلا جواب نمیدن.خواهش میکنم راهنماییم کنید.

سلام بانک صادرات چطوره دوستان؟

#کارگزاری_آگاه

این چند مدت خیلی تحمل کردم که شاید #آگاه درست بشه
اما دیگه صبر هم حدی داره
#خگستر فرصت ورود داد اما نتونستم حتی لاگین کنم!

کدوم کارگزاری پیشنهاد می کنین؟

اصلا #آگاه بدرد نمیخوره و هیچ ارزشی نداره
و #مفید و #فارابی هم شلوغه
پیشنهاد میکنم از کارگزاریهای بانکی استفاده کنید

خدا لعنتتون کنه. یه کلاه گشاد گذاشتید سره تمام ایران. بی شرفا میگفتید دو ماه طول میکشه که نفروشیم

سلام چی شد؟ متوجه نشدم؟
میشم بگید چه اتفاقی می افته؟

سلام، توی کارگزاری آگاه ثبت نام کردم اما منو به پیشخوان دولت ارجا داد واسه احراز هویت. من میخوام اینکار بصورت غیر حضوری انجام بشه، درضمن وقتی سجام هویت منو تایید کرده و کد ده رقمی داده، وقتی سپرده گذاری مرکزی هویت رو تایید کرده و کد بورسی به من داده دیگه چه لزومی داره مجدد احراز هویت انجام بشه؟ چند جا باید هویت افراد تایید بشه؟! میشه توی یه کارگزاری دیگه ثبت نام کرد؟

آن کی که دریافت میکنید برای مراحل بعدی ابراز هویته.
البته سایت سجام چند تا اپ رو معرفی کرده که میتونی ادامه ی ابراز هویت را غیر حضوریانجام بدی اما برای کارگزاری باید حداقل یکبار برای امضای قراداد بری . من به هر کدوم برای ثبت نام غیر حضوری تماس گرفتن گفتن امضای قرارداد نهایی حضوریه

فارابی بدون نیاز حضوری کد میده

مفید عالی

تایید هویت کارگذاری ها با سجام کاملا جداس و هیچ ربطی نداه….هر کار گذاری ثبت نام کنی واس احراز هویت باید حضوری بری دفتر پیشخان

سلام منكه كد بورسي دارم وسهام چن تاشركت رو هم دارم براي به روز رساني سهامها هم حتما بايد از طريق كارگزاري ها عمل كنم؟

خب باید کارگزار برات خریدوفروش وسب گردانی انجام بده

واقعا جای تاسف داره که نمیشه به طور مستقیم سهام خرید و فروش کرد
این خیلی احمقانه است
مردم مجبورند به یه مشت مفتخور بی مصرف به اسم کارگزاری کارمزد بدن تا یک کار خیلی ساده رو انجام بدن

حرومشون باشه هرچی میگیرن

سلام دوستان، من ایران نیستم ولی میخوام وارد سیستم بورس بشم
اول اینکه به نظرتون وارد سیستم بورس ایران بشم یا فارکس،
بعد کارگزار برای هر دو بورس و چطور انتخاب کنم ?
نظرات و که میخوندم تقریبا همه از کارگزارها ناراضی بودن!

نشو….چرا با ریال کار کنی؟

فعلا بورس ایران بهتره

سلام من تازه دارم وارد بورس می شدم و کار گذاری اگاه انتخاب کردم هنوز احراز هویت هم نشدم ولی فرم هاشو پر کردم مونده مرحله احراز هویتت که دیدم کار گذاری که برا من انتخاب کردن استانش بااستانی که من زندگی می کنم فرق داره و من حالا چگونه می تونم تغییرر بدهمم

سلام وقت بخیر
حتما نباید در شهر یا استان شما کارگزاری دارای شعبه باشه، چون معمولا نیازی به مراجعه حضوری نیست مگر مواقعی خاص مثل امضای قرارداد اعتباری.
وجود شعبه در نزدیکی شما در برخی مواقع کمک کننده است
اگر قصد ثبت نام در کارگزاری دیگه ای رو دارید فقط کافیه در کارگزاری مدنظرتون که در شهر شما دارای شعبه است ثبت نام کنید و مراحل احراز هویت رو طی کنید

سلام من تازه وارد شدم سهام بانک دی رو دارم دفترپیش خوان که رفتم کدبورسی بگیرم کارگزاری مبین سرمایه واسم زد اشکال نداره یا تغیربدم

چطوری کارگزار انتخاب کنم

من یک ساله عضو آگاهم واقعا عالیه هم پشتیبانی هم خدماتشون، به دوستانی که میخوان وارد بازار بورس بشن پیشنهادم آگاه هستش

پاچه خوری تا کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟

متاسفانه صبر ما تموم شد ولی این آگاه درست نشد. درست در 8 و 30 و یا 12.30 هنگه. کارگزاری رضوی می گن خوبه، اردیبهشت ایرانیان هم که متاسفانه کارمنداش جوابگو نیستند هیچی رو

دانا خوبه

کارگزاری خوب که هنگ نکنه سراغ دارین جز اگاه و مفید

نوین سرمایه چطوره؟
بیمه ایران چطوره ؟
خوارزمی چطوره؟
فارابی چطوره؟

فارابی نرو که فاجعست.عرضه اولیه هارو یکی در میون میگیره سیستمشم کنده

فارابی بدرد نمیخوره سوال داشته باشی دقیقا بین 20الی 40″دقیقه پشت خطی

بیمه ایران من رفتم راضیم هنگ هم نمیکنا راحت خرید میکنم

لعنت به کارگزاری مفید سفارس سیتا رو زده خطا! دوستان کارگزاری خوب بگین تغییر بدم

سلام این بلا رو سر منم اورد موقعی که شستا اومد اونو خریدم سه برابر پول سهم رو هم واریز کردم نخرید حتی خودم دستی هم خریدم ولی بهم نداد الان نزدیک 11 میلیون فقط بابت اشتباه این مفید نامفید ضرر زد.
مفید اششغاااله اگاه هم واقعا دو هفتس به درد نخور شده.
من فارابی ثبت نام کردم نمیدونم خوبه یا نه
مبین سرمایه هم میگن خوبه
موندم چیکار کنم

کارگزاری مبین سرمایه برای عرضه اولیه ها خوبه

سلام. من میخام وارد بورس بشم دنبال یه کارگزاری خوب میگردم نظراتو که خوندم همه از تمام کارگزاریا ناراضی‌ان چه مفید و آگاه و چه کارگزاری‌های بانکی و کارگزاری‌هایی که کمتر معروفن، با این اوصاف چه کارگزاری باید انتخاب کرد!!!؟ دوستان کسی میتونه راهنمایی کنه؟؟؟

سلام دوست عزیز ، هیچی متاسفانه. باید انحصار سازمان بورس برای تاسیس کارگزاری شکسته بشه و با افزایش رقابت سطح خدمات بهبود پیدا کنه.

سلام به همه دوستان .اینهمه انتقاد چرا یکی پیشنهاد نمیده کدومشون بهتر از بقیه است

سلام سیامک عزیز ، چون نیست متاسفانه

مادامی که انحصار سازمان بورس برای تاسیس کارگزاری باشه احتمالا پیشرفت خاصی حاصل نخواهد شد.

فقط سمت کارگذاری آگاه نر و که پشیمان میشی

سلام
دوستان من به تازگی مشتری کارگزاری آگاه شده‌ام با وجود اختلال‌های اخیر، درخواست خرید عرضه اولیه امروز و هفته پیش به راحتی برام انجام شد…

سلام منم پریروز ثبت کردم دیروز برام انجام شد

سمت آگاه نرید که اعصابتون خورد میشه

آشغال ترین کارگزاری آگاه هست

کدوم بهتره. اینو که همه میدونیم یکی خوب معرفی کنید

آگاه فقط از یک چیز آگاهه، اینکه چجوری سر مردم کلاه بذاره. مرگ بر کارگزاری آگاه! کاش نهادی بود که حقش رو کف دستش بگذاره.

سلام سید عزیز ، بنده کاربر این کارگزاری نیستم اما اگر کاربرانش ناراضی هستند مهاجرت ازش می تونه یک تنبیه خیلی بد باشه براش.

شما که راست میگی..همه دست به دست هم دادن پول ملتو از گوشه کنارش بوخورن.کسی که ضرر میکنه بنظرت با تغییر کارگذاری تنبیه میشه اون کارگذاری؟آیا ضرر میکنه در عوض خروج اون شخص؟!راحت میتونه به هر شخص کلی ضرر بزنه اونوقت باید کلی ها مهاجرت کنن تا یه ضرری رورکارگذاری احساس کنه

من تمايل به بورس بازى ندارم . از دلالهاى اين كار( كار گزاران) وهر شغل دلالى( مفتخورى) ديگر هم متنفرم. سهامى دارم كه مربوط به قبل از ايجاد بازار بورس هستند و تعدادى از آنها وارد بورس شده اند. چگونه ميتوانم وضعيت سهامم را ببينم يا پيگيرى كنم؟

منم کارگزاری تدبیرگران فرداهستم تا دوسال پیش بد نبود ولی الان که تعداد کد بورسی ها زیاد شده مدام هنگه یا اختلال داره تا حالا یه عادمه ضرر کردم شگویا رو با وجود ثبت سفارش و موجودی کافی به من وهمسرم ندادن هر چیم زنگ زدیم گفتن شرمنده پیگیری میکنیم وخبری نشد من که توهمین چند ماه اخیر ۳۰ میلیون بابت اختلالاتشون ضرر دادم وهیچ….

سلام نیلوفر خانوم من یکی دوماهستش آگاه ثبت نام کردم بجز این چند روز که دستگاشون اختلال داشت موردی ندیدم

اگاه تو همین 2 هفته کلی ضرر زده

آشغال ترین کارگزاری و در عین حال معروف ترین????????
بجای خدمات دادن تبلیغات میدع

سلام کدوم رو میگی؟

سلام. سه سوال دارم:
1- کارگزاری ی هست که بشه بصورت غیرحضوری کد آنلاین ازش گرفت. یعنی معاملات برخط رو بصورت اینترنتی برامون فعال کنه؟
2- گزینه ای در پنل آگاه وجود داره بعنوان «تغییر کارگزار ناظر». آیا میشه با انتخابش کل داراییهامون(سهام های خریداری شده) رو انتقال داد به یه کارگزاری دیگه؟ موجودی حساب کاربریمون رو چطور؟ یعنی اجازه میدن از داخل پنل خودشون اینکارو انجام بدیم؟!
3- برای انتقال داراییها به کارگزاری دیگه راهی وجود داره که بشه از خارج کارگزاری یا از کارگزاری مقصد انجامش داد؟

سلام وقت بخیر
1. برای احراز هویت کارگزاری ها نیاز به مراجعه حضوری است
2. برای انتقال سهام به کارگزار دیگه، شما باید در کارگزار مقصد تغییر کارگزار ناظر بزنید و نه در کارگزار مبدا.
3. مورد 2 اشاره شد. در کارگزار مقصد، درخواست تغییر کارگزار ناظر رو برای نمادهایی که دارید ثبت کنید

از پاسخگوییتون ممنونم
در مورد سوال اول منظورم مرحله بعد از احراز هویت هستش. میخوام کد آنلاین برام صادر بشه تا معاملات آنلاین(برخط) انجام بدم. چون چند وقت قبل که تلفنی از کارگزاری آگاه که عضوش هستم پرسیدم گفتن باید در شعبه حاضر بشم فرم درخواست پر کنم تا فعالش کنن، اینترنتی نمیشه!
ولی با این پاسخی که شما دادین فکر میکنم احتمالا اکثر کارگزاری ها طور دیگه ای عمل میکنن و اینترنتی کد آنلاین رو برامون فعال میکنن درسته؟

بله برای فعالسازی معاملات آنلاین باید حضوری تشریف ببرید. شاید کارگزاری راضی بشه مدارک رو خودتون پرینت گرفته، امضا کرده و با پست براشون بفرستید. در این مورد با کارگزارتون صحبت کنید.

کارگزاری کیان احراز هویت غیر حضوری انجام میده.

کیان چطوریه دوست عزیز؟

سلام
اکثر کارگزاری ها غیر حضوری کد انلاین میدن
گزینه ای که فرمایش کردین برای انتقال سهام یعنی اگر برای مثال شما در کارگذاری مفید هستید و میخواهید کوچ کنید و در اگاه سهامتون رو بفروشید میزنید “تغییر کارگزار ناظر” ، شما که قصد خروج از اگاه دارید باید برید یه کارگزاری دیگه و داخل پنل اونجا تغییر کارگزار ناظر بزنید و سهام خودتون رو از اگاه به اون انتقال بدید و بعد از تایید از طرف اگاه و اون کارگزاری در پنل جدید انتقال پیدا می کنن

کاربران کارگزاری آگاه میتونن با قندشکن و مرورگر فایرفاکس وارد حسابشون بشن.

یه پیشنهاد بهتر بدین لطفا

اصلا کارگزاری خوبی نیست درزمان معاملات سرعت بسیار پایین الانم که کلا دستگاه ها سوخته ومنهدم شده وکسی هم کاری نمیکنه

مراجع ذی صلاح لطفا رسیدگی کنید به این کارگزاریها

دوستان با توجه به شرایط پیش اومده برای آگاه پیشنهادتون برای تغییر کارگزاری چیه؟ یه سری میگن بانکیا خوبین یه سری میگن گمناما خوبن…
ممنون میشم اگر کسی اطلاعاتی داره اینجا به اشراک بذاره که همه استفاده کنن.

به صورت کلی خلا یک کارگزاری حرفه ای و متعهد احساس میشه در کشور و ان شاءالله با برداشتن انحصار و محدویت تاسیس کارگزاری این مشکل برطرف می تونه بشه. به صورت کلی کارگزاری های بانکی رو پیشنهاد نمی کنم و در مورد کمتر شناخته شده ها هم از دوستانی که تجربه دارند دعوت می کنم با ما به اشتراک بزارن نظرات و تجربیات شون رو.

سلام شما کارگزاریتون رو معرفی میکنین لطف؟ من مفید بودم ضرر زد رفتم اگاه خوب بودا دو هفتس واقعا کلی ضرر زده هنگ میکنه اعصاب خوردی یک هفتس رفتم فارابی نمیدونم چجوره هنوز برام فعال نشده میگن مبین سرمایه خوبه نظر شما چیه؟

سلام دوست عزیز ، شخصا فعالیتی در بورس ایران ندارم ولی قاعدتا کارگزاری خوبی وجود نداره تا این انحصار رو سازمان بورس ایجاد کرده در اعطای مجوز. ما هر روز تقریبا از کابران تمام کارگزاری های مطرح نظرات منفی دریافت می کنیم متاسفانه.

لعنت خدا به کارگذاری آگاه
برادر و خواهر عزیز که قصد ورود به بازار سرمایه را دارید به هیچ وجه کارگزاری آگاه و یا مفید را انتخاب نکنید این دو کارگزاری کاملا اشباع شده اند و دائما اختلال دارند.

متاسفانه اگاه ضرر هنگفتی به من وارد کرد من که به سرعت عوضش میکنم

واقعا برای خودم متاسفم که کارگزاری آگاه رو انتخاب کردم. ای کاش کمی صداقت و وجدان وجود داشت. ضرر مالی که به مشتریان طی این دو روز کاری وارد شده را با یک عذرخواهی و پیشنهادهای توهین آمیز می خواین رفع و رجوع کنید. چه تصوری راجع به مشتریان تون دارید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

در آموزش‌های قبلی مجله فرادرس، مطالبی با عنوان «آموزش بورس — از ورود به بورس تا کسب درآمد | به زبان ساده» و «بورس چیست — به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان بورس)» ارائه کردیم و در آن‌ها، با بازار بورس، فرابورس و بازار پایه و موضوعاتی مانند تابلوخوانی و نوسان‌گیری در بورس آشنا شدیم. در این آموزش، می‌خواهیم درباره کارگزاری‌ها و وظایف آن‌ها بحث کنیم و با معیارهای انتخاب بهترین کارگزاری های بورس آشنا شویم.

برای سرمایه‌گذاری در بورس، به یک کد معاملاتی یا کد بورسی نیاز دارید. کد بورسی یک کد منحصر به فرد است که شخص معامله‌گر در سامانه اطلاعاتی با آن شناسایی می‌شود. برای دریافت کد بورسی باید به یکی از کارگزاری‌ها مراجعه کرده و با طی روند قانونی آن را دریافت کنید. این کد شامل ۳ حرف (حروف ابتدای نام خانوادگی) و ۵ رقم است. برای مثال کد بورسی شخصی با نام خانوادگی طهوری ممکن است «طهو ۱۶۸۲۳» باشد. برای آشنایی بیشتر با کد بورسی و نحوه دریافت آن، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «کد بورسی چیست — راهنمای دریافت کد بورسی — گام به گام» را مصالعه کنید.

به زبان ساده، «کارگزار» (Broker) و به بیان مصطلح‌تر، «کارگزاری» بنگاهی است که به نمایندگی از سرمایه‌گذاران خرید و فروش سهام آنان را انجام می‌دهد. به بیان دیگر، می‌توان گفت کارگزاری‌ها واسطه بین سهامداران و شرکت‌ها هستند. اما شاید این پرسش برایتان به وجود بیاید که کدام کارگزاری برای معامله بهتر است. واقعیت این است که نمی‌توان پاسخ قطعی به این پرسش داد. برای مثال، ممکن است یک کارگزاری بزرگ و معروف را انتخاب کنید و به دلیل تعدد سفارش‌های این کارگزاری، با اختلال در سیستم مواجه شوید. از طرفی، برخی کارگزاری‌های کوچک ممکن است شلوغ نباشند، اما فاقد زیرساخت‌های مناسب و حرفه‌ای باشند.

بنابراین، با توجه به هدف سرمایه‌گذاری خود، می‌توانید کارگزاری را با توجه به عواملی مانند رتبه‌بندی سازمان بورس، امکانات ارتباطی و پاسخ‌گویی، ارائه تحلیل‌های روزانه و داشتن سامانه‌های روان انتخاب کنید. در ادامه این مطلب، معیارهای انتخاب بهترین کارگزاری را بررسی خواهیم کرد.

همان‌طور که گفتیم، کارگزاری‌ها واسطه‌ای بین سرمایه‌گذاران و شرکت‌های حاضر در بورس هستند. به طور کلی، خدمات کارگزاری‌ها در سه حوزه بورس اوراق بهادار، بورس کالا و بورس انرژی معطوف است. به طور جزئی‌تر، کارگزاری‌ها در موارد زیر به مشتریان خدمت ارائه می‌کنند:بهترین کارگزاری های بورس ایران

برای انتخاب بهترین کارگزاری، ابتدا باید استراتژی معاملاتی خود را مشخص کنید. برای مثال، تعیین کنید که می‌خواهید در کدام بازار (بورس اوراق بهادار، بازار مشتقات، بورس انرژی و…) فعالیت کنید. پس از آن باید کارگزاری‌هایی را که در آن بازار فعالیت دارند مشخص کنید. در نهایت، از میان این کارگزاری‌ها باید با توجه به معیارهایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، بهترین کارگزاری را انتخاب کنید.

برای آشنایی بیشتر با مفاهیم اولیه بازار بورس، پیشنهاد می‌کنیم به فیلم آموزش مقدماتی ورود به بازار بورس و نکات کاربردی مراجعه کنید. در این  فیلم آموزشی، علاوه بر مفاهیم اصلی، اطلاعات مهم مورد نیاز سرمایه‌گذاری، از دریافت کد بورسی تا خرید و فروش و نکات مهم مربوط به آن ارائه شده است.

موارد زیادی وجود دارند که در انتخاب بهترین کارگزاری های بورس به ما کمک می‌کنند. در این بخش‌، معیارهای مهمی را معرفی می‌کنیم که می‌توانند در انتخاب بهترین کارگزاری به ما کمک کنند.

سازمان بورس و اوراق بهادار، به صورت ماهیانه رتبه‌بندی کارگزاری‌ها را اعلام می‌کند و همین موضوع می‌تواند عاملی مهم در انتخاب بهترین کارگزاری باشد. در ادامه، درباره رتبه‌بندی شرکت‌های بورسی و دسترسی به آن‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

در طور مدت فعالیت در بورس و کار با سامانه‌های معاملاتی، مواجهه با خطا و مشکلات مختلف مربوط به کارگزاری دور از ذهن نیست. در این صورت، شما نیاز پیدا می‌کنید با شرکت کارگزار تماس بگیرید و انتظار دارید آن‌ها شما را راهنمایی کنند. بنابراین، باید در انتخاب بهترین کارگزاری بررسی کنید که راه‌های ارتباطی کارگزاری‌های مختلف به چه صورت است و پاسخگویی آن‌ها چگونه است. برخی کارگزاری‌ها چندین خط تلفن دارند و شما را راهنمایی می‌کنند، برخی دیگر نیز از خدمات ارتباط آنلاین بهره می‌گیرند. برای آگاهی از نحوه پاسخگویی کارگزاری‌ها، بهترین کار بررسی سایت آن‌ها و همچنین پرسش از مشتریان آن کارگزاری‌ها است.

تا چند سال پیش، کسی که در شهرستان – حتی شهرستان‌های بزرگ – سکونت داشت، برای دریافت کد معاملاتی و انجام فرایند ثبت‌نام کارگزاری به ناچار باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و با ارسال مدارک از طریق پست امور ثبت‌نام را طی می‌کرد. دشواری این کار نسبت به حالتی که دفتر کارگزاری در نزدیکی شما وجود داشته باشد و با مراجعه به آن بتوانید به راحتی کار ثبت‌نام خود را انجام دهید، بدیهی است. همین امر سبب شده کارگزاری‌ها به ایجاد شعب و نمایندگی‌های مختلف در سراسر ایران اقدام کنند تا بتوانند رتبه‌بندی بهتری را کسب کنند و گستره مشتریان خود را افزایش دهند.

بنابراین، وجود شعبه کارگزاری و در کل، نزدیکی آن به مشتری یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین کارگزاری های بورس است.

با وجود دغدغه‌های روزمره و مشغله‌های کاری، سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند در صورت امکان مراحل افتتاح حساب را به صورت غیرحضوری انجام دهند. امروزه اغلب کارگزاری‌ها در جهت غیرحضوری کردن مراحل ثبت‌نام پیش می‌روند.

یکی از ابزارهای جذب مشتری توسط کارگزاری‌های بورس، ارائه برخی تخفیف‌ها و جوایز است. برای مثال، این تخفیف‌ها می‌تواند در میزان کارمزدی باشد که کارگزاری در هر معامله از مشتریان خود دریافت می‌کند.

یکی دیگر از مواردی که برخی مشتریان برای انتخاب بهترین کارگزاری بورس در نظر می‌گیرند، ارائه جوایز است. برای مثال، کارگزاری مفید در قالب سامانه پلکان مفید، به ازای هر معامله مشتریان خود، به آن‌ها امتیازی اختصاص می‌دهد و برای امتیازهای مختلف، جوایز و خدمات مختلفی از قبیل کارت هدیه خرید ارائه می‌کند.

کارگزاری‌هایی چون مفید، آگاه، فارابی، مبین سرمایه، سهم آشنا و… دارای باشگاه مشتریان هستند.

برخی کارگزاری‌ها، مقداری اعتبار پولی را تحت شرایطی برای مدت معینی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند و مشتریان می‌توانند با استفاده از آن اعتبار معامله کرده و در موعد مقرر آن را تسویه کنند. این موضوع برای کسانی که نقدینگی کمی دارند، می‌تواند عامل بسیار مهمی در انتخاب بهترین کارگزاری باشد. برای اطلاع از نحوه دریافت و مقدار اعتبار باید به وب‌سایت کارگزاری مربوطه مراجعه کنید.

کارگزاری‌های مختلف سامانه‌های معاملاتی متفاوتی دارند که کاربر از طریق آن‌ها می‌تواند سهام مختلف را بررسی و تحلیل کند و معامله خود را انجام دهد. کاربرپسند بودن و شکل ظاهری مناسب سامانه معاملاتی نکته مهمی است که در انتخاب کارگزاری باید به آن توجه کرد، زیرا در صورتی که کاربر نتواند به راحتی و با آرامش معامله خود را انجام دهد و بازار را بررسی کند، دچار مشکل شود.

امروزه بخش بزرگی از فعالان بازار بورس کسانی هستند که در کنار شغل اول خود در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این افراد اغلب ممکن است در ساعات معاملاتی بورس به کامپیوتر دسترسی نداشته باشند. بنابراین، بهترین راه‌حل استفاده از اپلیکیشن‌ها یا نسخه‌های وب مناسب تلفن همراه  است تا این افراد بتوانند در صورت نیاز سهام خود را پایش کنند و معامله خود را انجام دهند. این مورد را نیز باید در انتخاب کارگزاری در نظر گرفت.

در سامانه‌های معاملاتی آنلاین، همان‌گونه که از نامش بر می‌آید، درخواست‌های خرید و فروش به صورت لحظه‌ای ثبت و انجام می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب بهترین کارگزاری باید در نظر گرفت، داشتن یک سامانه معاملاتی سریع و بدون وقفه است. به ویژه در سال‌های اخیر که تعداد سرمایه‌گذاران افزایش یافته است، بسیاری از کارگزاری‌ها در ارائه خدمات با کیفیت مناسب به سرمایه‌گذاران وا مانده‌اند و موجب نارضایتی بسیاری از آنان شده‌اند. در معاملات آنلاین، لحظه‌ای تأخیر یا اشتباه می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.

بنابراین، حتماً این عامل را در انتخاب کارگزاری در نظر داشته باشید. تجربیات سایر سرمایه‌گذاران در این مورد می‌تواند مفید باشد.

شاید ابتدا تنها برای معامله در بورس اوراق بهادار در یک کارگزاری ثبت‌نام کنید. اما ممکن است در آینده بخواهید در سایر بازارها از قبیل بورس کالا، بازار مشتقه، بورس انرژی و فعالیت کنید. اگر کارگزاری‌تان در زمینه همه بازارها فعالیت کند، دیگر نیازی به ثبت‌نام در یک کارگزاری دیگر ندارید. بنابراین، این عامل را باید در انتخاب بهترین کارگزاری در نظر بگیرید.

کارگزاری‌ها در کنار نقش واسطه‌گری خود در بازار سرمایه، در حوزه آموزش نیز فعالیت می‌کنند. برخی در قالب محتوای متنی و تصویری به مشتریان خود آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند، برخی نیز به صورت روزانه یا هفتگی کلیت بازار را تحلیل می‌کنند. علاوه بر این، برخی کارگزاری‌ها سبد مناسب را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهند. اگر انتظار دارید کارگزاری مورد نظرتان هریک از این موارد را نیز ارائه دهد، حتماً این عامل را نیز در نظر بگیرید.

یکی دیگر از خدماتی که برخی از شرکت‌های کارگزار بورس ارائه می‌دهند، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردانی است. بدیهی است که همه دانش و تجربه کافی را برای خرید و فروش در بورس و سایر بازارها ندارند. از طرف دیگر، ممکن است افراد خبره نیز زمان لازم را برای فعالیت در بازار نداشته باشند. این افراد می‌توانند از طریق سبدگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس سرمایه‌گذاری کنند. صندوق‌ها و سبدگردانان تیم‌های تخصصی دارند که مرتباً‌ بازار را پایش کرده و سهام سودآور را شناسایی می‌کنند. بنابراین، ارائه خدمات سبدگردانی نیز یکی دیگر از عوامل انتخاب بهترین کارگزاری بورس است.

اداره آمار و اطلاعات بورس اوراق بهادار تهران به صورت ماهیانه، رتبه‌بندی کارگزاری‌های بورس را در وب‌سایت بورس اوراق بهادار تهران اعلام می‌کند. این رتبه‌بندی به تفکیک نوع معامله با چهار ترتیب «ارزش کل معاملات»، «ارزش معاملات خرد و بلوک کل»، «ارزش معاملات خرد و بلوک عادی» و «ارزش معاملات الکترونیکی» ارائه می‌شود. بررسی این آمار می‌تواند در انتخاب بهترین کارگزاری بورس به سرمایه‌گذاران کمک کند. همچنین، آمار دیگری نیز برای کارگزاری‌های بورس وجود دارد که رتبه‌بندی آن‌ها را بر اساس ارزش معاملات خرید و فروش ارائه می‌کند.

برای بررسی این دو رتبه‌بندی، می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

طبق آخرین اطلاعات، رتبه‌بندی چند شرکت برتر بر اساس ارزش معاملات خرید و فروش به شرح زیر است:

 

در این بخش، چند کارگزاری را معرفی می‌کنیم که با اقبال بیشتری از سوی سهامداران روبه‌رو شده‌اند. لازم به ذکر است که مطالب این بخش از وب‌سایت این کارگزاری‌ها گردآوری شده است.

کارگزاری مفید (+) در سال ۱۳۷۳ با دو نفر در یک دفتر ۴ متری کارش را شروع کرده است. طبق گفته این شرکت، در آن زمان، حجم معاملات روزانه ۳۰۰ هزار تومان در روز بوده که همان زمان قیمت یک سیم کارت ۲۰۰ هزار تومان بوده است. در سال ۱۳۸۳، با افتتاح اولین تالار منطقه‌ای در مشهد، اولین شعبه مفید در این شهر افتتاح شده است. مفید در سال ۱۳۸۴ برای اولین بار معاملات اینترنتی سهام را راه‌اندازی کرد. در سال ۱۳۸۹، مفید به عنوان اولین کارگزار بورس، معاملات آنلاین را با نام «مفید آنلاین» راه‌اندازی کرد که خود فصل جدیدی در بازار سرمایه ایران بود.

کارگزاری مفیدی ابزاری به نام مفید تریدر در اختیار کاربران قرار داده است که یک ابزار تکنیکال و فاندامنتال بسیار کاربردی برای معامله‌گران است. این کارگزاری اکنون ۸ شعبه در تهران و ۳۸ شعبه در شهرستان‌ها دارد. جوایز سامانه پلکان و سود طرح حامی از امکاناتی است که کارگزاری مفید در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

شرکت کارگزاری آگاه (+) به عنوان اولین شرکت گروه آگاه در سال ۱۳۸۴ تأسیس شده است و یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات کارگزاری بورس در ایران است که توانسته با ارائه کلیه خدمات کارگزاری در چارچوب ضوابط و مقررات تعیین شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار از اعتبار مناسبی برخوردار شود. این کارگزاری، خط مشی خود را به عنوان یکی از مهمترین مستندات پیاده‌سازی نظام مدیریت کیفیت بر مبنای استاندارد 2008 :ایزو 9001 مستقر کرده است.

واحدهای کارگزاری آگاه عبارتند از: معاملات اوراق بهادار، معاملات آنلاین اوراق بهادار، بورس کالا، آتی سکه، بورس انرژی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تأمین سرمایه و آموزش. کارگزاری آگاه، علاوه بر ۷ شعبه اصلی در تهران، ۹۸ شعبه در سراسر کشور دارد و به مشتریان خود خدمت ارائه می‌کند.

کارگزاری فارابی (+)، کارگزاری رسمی بورس اوراق بهادار، فرابورس، کالا و انرژی است که از اسفند سال ۸۷ با این نام تجاری فعال است. این کارگزاری بیش از ۶۰ شعبه در سراسر کشور دارد و کارگزار برتر در سال ۹۷ بوده است. این کارگزاری سامانه معاملات آنلاین انحصاری خود با نام فارابیکسو را راه‌اندازی کرده است.بهترین کارگزاری های بورس ایران

شرکت کارگزاری مبین سرمایه (سهامی خاص) (+) در سال ۱۳۸۷ تحت نام شرکت کارگزاری راهبرد کالای خاورمیانه به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و در سال ۱۳۸۸ این کارگزاری به شرکت کارگزاری مبین سرمایه تغییر نام یافت. مبین سرمایه به عنوان بزرگ‌ترین تشکل تعاونی-کارگری، در بدو تأسیس، با مجوز معاملات در بورس کالا شروع به فعالیت کرد، به طوری که پس از شروع فعالیت خود، متناوباً رتبه نخست حجم و ارزش معاملات بورس کالای ایران را به دست آورد.

کارگزاری مبین سرمایه در حوزه‌های دیگری از بازار سرمایه مانند اوراق بهادار، فرابورس و انرژی نیز فعال بوده و توانسته است رتبه الف را در میان حدود 70 کارگزاری فعال در بورس کالای ایران، کسب کند. ارائه اعتبار بدون بهره و بدون تاریخ سررسید، تخصیص جوایز ویژه به مشتریان فعال، ارائه تحلیل و مشاوره و برگزاری کلاس‌های آموزشی و تحلیلی از خدمات این کارگزاری است. کارگزاری مبین سرمایه، علاوه بر دفتر مرکزی، ۹ شعبه در تهران و ۷۱ شعبه در شهرستان دارد.

چند کارگزاری دیگر که سهم قابل توجهی از معاملات بورس را به خود اختصاص داده‌اند، عبارتند از:

یکی از مواردی که می‌تواند در تصمیم‌گیری برای انتخاب کارگزاری تأثیرگذار باشد، تعداد بازدید کاربران از سایت کارگزاری‌‌ها است. در این بخش، تعداد بازدید‌های کاربران چهار کارگزاری مفید، آگاه، فارابی و مبین سرمایه را با کمک وب‌سایت SimilarWeb مقایسه کرده‌ایم. نمودار شکل زیر، تعداد بازدیدها را در ۶ ماه اخیر برای این کارگزاری‌ها نشان می‌دهد.

جدول زیر نیز مقایسه تعداد بازدید از سایت‌های این چهار کارگزاری را به خوبی مشخص می‌کند.

همان‌طور که می‌بینیم تعداد بازدید کل از سایت کارگزاری‌های کارگزاری‌ مفید، آگاه، فارابی و مبین سرمایه، به ترتیب، تقریباً ۳۷ میلیون، ۲۲ میلیون، ۵۰۲ هزار و ۴ میلیون است. همچنین، میانگین زمان بازدید هر کاربر از سایت این کارگزاری‌ها نیز به ترتیب تقریباً ۱۱، ۱۲، ۴ و ۱۰ دقیقه بوده است.

آنچه از نمودار و جدول بالا می‌توان نتیجه گرفت، این است که کارگزاری مفید نسبت به سایر کارگزاری‌ها با استقبال قابل توجهی از سوی فعالان بازار سرمایه روبه‌رو بوده است. بر همین اساس می‌توانیم بگوییم این کارگزاری در بین کاربران فعلاً از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

برای آشنایی بیشتر با بورس و مفاهیم مربوط به آن، می‌توانید به فیلم آموزش مقدماتی ورود به بازار بورس و نکات کاربردی مراجعه کنید. در این آموزشِ ۳ ساعت و ۲۸ دقیقه‌ای، تمام امور اجرایی برای فعالیت در بورس و انجام معاملات سهام، شاملِ دریافت کد بورسی، کار با سامانه معاملاتی آنلاین، شناسایی موقعیت‌های موجود در بورس، شرکت در عرضه اولیه‌ها، دریافت سود نقدی سالیانه شرکت‌ها و مشارکت در افزایش سرمایه‌ها بیان شده است.

در درس اول این آموزش، مقدمات و آشنایی اولیه با بازار بورس و سهام مورد بحث قرار گرفته است. درس دوم، درباره شناخت کلی و نکات مهم در ورود به بازار بورس است. ورود به سایت‌های مربوط به سازمان بورس و ثبت نام در سجام موضوع درس سوم این فیلم آموزشی است. در درس چهارم راهنمایی‌های کاربردی درباره آشنایی با اصطلاحات و انواع قرارداد و صندوق ارائه شده است. آشنایی با مفاهیم سرمایه‌گذاری، انواع بورس و عرضه اولیه از دیگر موضوعاتی است در درس پنجم بیان شده است. درس ششم نیز، مروری بر ابزارهای تحلیل تکنیکال را پوشش می‌دهد. در نهایت، موضوع درس هفتم این فیلم آموزشی، آشنایی با سامانه کدال و کارگزاری‌ها است.

در این نوشتار، سعی کردیم شما را با کارگزاری‌ها و خدمات آن‌ها آشنا کنیم. همچنین، تلاش کردیم معیارهایی را برای انتخاب بهترین کارگزاری های بورس مرور کنیم. با وجود این، اگر فکر می‌کنید پرسشی در رابطه با بازار بورس و انتخاب بهترین کارگزاری برای شما بی‌پاسخ مانده، می‌توانید آن را در ادامه صفحه و در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان مجله فرادرس به اشتراک بگذارید. بدیهی است که ارائه دیدگاه‌ها از جانب شما، سبب خواهد شد تا ما رفته‌رفته بتوانیم این مطلب را کامل‌تر کرده و بر غنای آن بیفزاییم.

برای یادگیری بهتر مباحث بورس اوراق بهادار به شما توصیه می‌کنیم مطالب مجله فرادرس در این زمینه را به ترتیب زیر مطالعه کنید:

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

سید سراج حمیدی (+)

سید سراج حمیدی دانش‌آموخته مهندسی برق است و به ریاضیات و زبان و ادبیات فارسی علاقه دارد. او آموزش‌های مهندسی برق، ریاضیات و ادبیات مجله فرادرس را می‌نویسد.

بر اساس رای 9 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

سرعت و امکانات سامانه معاملاتی به نظر من مهمترین عامل هست.
من الان حدود ۹ ماه هست از کارگزاری مفید استفاده می‌کنم. متاسفانه باید بگم در مواقع حساس بازار که روندهای صعودی یا نزولی ناگهانی شکل میگیره و شما باید بتونید واکنش سریعی داشته باشید، نرم افزارهای این کارگزاری بویژه ایزی تریدر دچار کندی و هنگ میشن و به همین خاطر ضرر و زیان فراوانی به من و احتمالاً بقیه مشتریها وارد کرده. هنوز فرصت نکردم کارگزاریهای دیگه رو امتحان کنم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹


+Downloads-icon


(+Downloads-icon

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

قبل از این‌که بخواهیم با بهترین کارگزاری های بورس ایران آشنا شویم ابتدا بهتر است با خود مفهوم کارگزاری آشنا شویم و سپس معیارهای رتبه‌بندی کارگزاری‌ها را با یکدیگر بشناسیم و سپس سعی کنیم بر اساس این رتبه‌بندی‌ها بهترین کارگزاری‌ های بورس را معرفی کنیم. البته سازمان بورس در آخرین رتبه‌بندی خود در سال ۱۳۹۵ فهرستی از کارگزاری های برتر بورس را ارائه داده است؛ اما به دلیل قدیمی بودن این لیست بهتر است خودمان بر اساس چند فاکتور مشخص که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد دست به انتخاب برترین کارگزاری های بورس بزنیم.(در ادامه توصیه میکنم مقاله پشتوانه بیت‌ کوین چیست را هم بخوانید)

در حقیقت طبق قانونی ثابت و بین‌المللی برای این‌که بتوانیم در بازار بورس اوراق بهادار حضورداشته باشیم و اجازه خریدوفروش داشته باشیم باید از طریق یک کارگزار اقدام کنیم. البته این قانون برای شرکت‌های بورسی نیز الزامی است و این شرکت‌ها برای این‌که به عرضه عمومی برسند باید از مسیر یکی از بهترین کارگزار بورس عبور کنند.

این قانون برای این است که این بازار بتواند شفافیت خود را حفظ کند؛ زیرا کارگزاری می‌تواند یک نوع فیلتر در انجام معاملات محسوب شود که با ثبت و نگهداری ریز معاملات و ارائه آن به سازمان‌های نظارتی کمک بزرگی در شفافیت بازار می‌کنند. ازاین‌رو عملاً برای این‌که شما بتوانید به‌طور مستقیم در بازار سرمایه بورس سرمایه‌گذاری کنید باید از یک کارگزاری سهام استفاده کنید. این کارگزاری سهام وظیفه گرفتن سفارش‌های خریدوفروش شما و ارسال آن به هسته مرکزی معاملات را بر عهده دارد و پاسخ و نتیجه ارسال‌شده از هسته معاملاتی را به شما نشان دهد.(لطفا مقاله خریدوفروش حقوقی را بخوانید)بهترین کارگزاری های بورس ایران

کارگزاریهای برتر بورس در قبال هر معامله خریدوفروش درصدی به‌عنوان کارمزد از شما طلب می‌کند که باید آن را در هنگام سفارش گذاری مدنظر داشته باشید. این درصد برای تمامی کارگزاران یکسان بوده و توسط سازمان بورس مشخص می‌شود. به‌جز این موارد گفته‌شده وجود کارگزاری‌ها باعث شده است که واریز و برداشت پول و سرمایه به شکل شفاف صورت بگیرد و تقریباً می‌توان گفت در این روش پول‌شویی اتفاق نمی‌افتد؛ اما بااین‌حال که همه بهترین کارگزاری‌ های بورس یک کار عمده را انجام می‌دهند اما با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. _

 

همان‌طور که گفتیم به‌طورکلی بهترین کارگزاری بورس ۹۹ ایران و یا بدترین آن‌ها یک نوع کار را برای مخاطبان انجام می‌دهند و آن انجام معاملات خریدوفروش سهم است؛ اما چه چیزی باعث می‌شود که یکی از آن‌ها تبدیل به بهترين كارگزاري بورس ایران و دیگری تبدیل به یک کارگزاری معمولی شود؟

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در انتخاب بهترین کارگزاری‌ های بورس میزان امنیت آن‌ها است. در کلام بهتر کارگزاری‌ها به‌نوعی وظیفه نقل و انتقالات مالی را بر عهده‌دارند و این نقل و انتقالات برای یک کارگزاری نسبتاً مطرح می‌تواند روزانه چند صد میلیارد تومان باشد.(در ادامه مقاله آیا بیت کوین قانونی است را هم بخوانید)

این میزان نقل‌وانتقال برای هر هکر و دزد اینترنتی می‌تواند جذاب باشد.  پس برترین کارگزاری های بورس باید بتوانند در ابتدا امنیت کاربران و اطلاعات آن‌ها را تضمین کنند. خوشبختانه اکثر کارگزاری‌های ایران به‌خصوص آن دسته از کارگزاری مطرح مانند مفید و آگاه و فارابی از امکانات امنیتی خوبی برخوردار هستند و تاکنون گزارش هک سیستمی فاجعه باری نداشتند.(پیشنهاد میکنم مقاله تضمین سرمایه‌ گذاری در بورس را هم مطالعه کنید)

نکته مهم دیگر در انتخاب بهترین کارگزاری ‌های بورس می‌توان به‌سرعت ثبت سفارش در هسته معاملاتی اشاره کرد. درواقع این معیار برای معامله گران بسیار اهمیت دارد. به‌خصوص این‌که وقتی می‌خواهند در صف فروش یا خرید سفارشی ثبت کنند هر صدم ثانیه اهمیت خاصی می‌تواند داشته باشد. در این مورد هرچه تعداد استفاده‌کنندگان از سامانه بهترین کارگزاری ‌های بورس کمتر باشد همان‌قدر سرعت بالاتری خواهد داشت.

ازاین‌رو در ماه‌های گذشته با افزایش کدهای معاملاتی کارگزاری‌های مفید و آگاه شاهد گزارش‌های متعددی از کندی سیستم‌های معاملاتی آن‌ها بوده‌ایم که بعضاً صدای اعتراض سهامداران را بلند کرده بود.(اگر میخواهید در دوره آموزش فیلتر نویسی در بورس میداس سرمایه شرکت کنید)

مورد و نکته مهم دیگر در انتخاب بهترین کارگزاری ‌های بورس بازار ایران می‌توان به نوع خدمات ارائه‌شده توسط آن‌ها اشاره کرد. به‌طور مثال همان‌طور که گفتیم میزان سقف کارمزد دریافتی کارگزاری‌ها با یکدیگر برابر است که توسط سازمان بورس مشخص می‌شود؛ اما برخی از کارگزاری‌ها برای جذب مشتری و ارائه خدمات بهتر تحت شرایط خاصی اقدام به تخفیف در کارمزدهای خود می‌کنند. به‌طور مثال یکی از بهترین کارگزاری ‌های بورس به نام کارگزاری آگاه با راه‌اندازی باشگاه آگاه سعی در همراه کردن مشتری‌های خود دارد.(پیشنهاد میکنم مقاله بازار دو طرفه در فارکس را هم مطالعه کنید)

 

 

همه‌جانبه بودن یک کارگزاری می‌تواند از معیارهایی باشد که در انتخاب بهترین کارگزار بورس تأثیرگذار باشد. شاید شما امروز فکر می‌کنید که تنها در همین بازار بورس سرمایه‌گذاری خواهید کرد؛ اما فردا چطور؟ در کلام بهتر بسیاری از کسانی که امروز در این بازار فعالیت می‌کنند چند ماه گذشته نام یکی از برترین کارگزاری های بورس را هم نمی‌دانستند. اقتضای دنیای امروز انسان را وادار می‌کند که گه گاه کاری کند که شاید هیچ‌گاه فکرش را نمی‌کرد.

ازاین‌رو سعی کنید همیشه پلی برای آینده خود داشته باشید. کارگزاری های برتر بورس که در بازارهایی مثل بازار بورس کالا و … حضور فعال دارند استفاده کنید. این‌گونه درصورتی‌که بخواهید از فرصت‌های ایجادشده در این بازارها استفاده کنید راحت‌تر و سریع‌تر از بقیه دست‌به‌کار خواهید شد و این یعنی سود بیشتر.

برخی از بهترین کارگزاری‌ های بورس ا خود به‌عنوان سبد گردان و به‌عنوان یک صندوق سرمایه‌گذاری عمل می‌کنند. کارگزاری مانند مفید که دارای صندوق‌های معتبر مالی است می‌تواند این امکان را برای سرمایه‌گذاران مختلف فراهم کند تا درصورتی‌که علم و تخصص بازار بورس را ندارند از سود‌های سالانه این صندوق‌ها استفاده کنند و این‌یک نوع بازی دوسر برد در این بازار محسوب می‌شود.

مورد مهم دیگر در انتخاب بهترین کارگزاری ‌های بورس تعداد شعبات آن است. شما ممکن است به هر دلیل بخواهید به‌طور حضوری به شعبه بهترین کارگزاری‌ های بورس موردنظر مراجعه کنید. به‌طور مثال برای ثبت‌نام حتماً حضور فیزیکی شما لازم است. انتخاب کارگزاری که شعبات متعددی دارد می‌تواند بسیار موردتوجه قرار بگیرد. این موضوع برای شهرستان‌هایی به‌جز تهران اهمیت بالایی دارد.(در ادامه مقاله آموزش معاملات آتی پسته را بخوانید)

ازاین‌رو می‌توان گفت که کارگزاری‌های مفید، آگاه و فارابی با انتخاب پیشخوان دولت به‌عنوان نمایندگی رسمی خود در شهرهای مختلف ایران توانسته‌اند خدمات خوبی را ارائه بدهند. ازاین‌رو می‌توان گفت بهترین کارگزاری بورس شیراز یا بهترین کارگزاری های بورس در مشهد می‌تواند یکی از همین بهترین کارگزار بورس مطرح کشور باشد.(در ادامه توصیه میکنم “کتاب معامله گری” را تهیه کنید)

 

کدام کارگزاری بهتر است؟یا بگوییم کدام کارگزاری بورس بهتر است؟ اگر دقت کرده باشید در معرفی بهترین کارگزاری بورس ۹۹ معیارهای انتخاب بهترین کارگزاری‌ های بورس به‌طورکلی مقایسه کارگزاری مفید و آگاه را انجام داده‌ایم. پس می‌توان گفت بر اساس معیارهای گفته‌شده بهترین کارگزاری‌ های بورس ایران می‌تواند همین کارگزاری‌های مفید، فارابی و آگاه باشند؛ اما همان‌طور که گفتیم به علت افزایش حجم بالای سهامداران این کارگزاری‌ها مشکلاتی بر سر سرعت ارسال و ثبت سفارش در هسته معاملاتی وجود دارد. ازاین‌رو برخی از کاربران سعی می‌کنند به‌جای داشتن یک کارگزاری از چند کارگزاری معتبر دیگر نیز استفاده کنند.

ازاین‌رو معمولاً پیشنهاد می‌شود که به کارگزاری بانک‌ها مراجعه شود. کارگزاری مانند کارگزاری بانک ملت یا بانک پارسیان می‌تواند تمام معیارهای گفته‌شده را داشته باشد. یعنی می‌تواند به‌عنوان بهترین کارگزاری بورس کرج یا بهترین کارگزاری بورس شیراز و … مطرح شود.(در ادامه مقاله تفاوت اوراق قرضه با اوراق مشارکت را هم بخوانید)

همچنین در بهترین کارگزاری ‌های بورس حتماً به این نکته نیز دقت داشته باشید که برترین کارگزاری های بورس در مشهد یا بهترین کارگزاری بورس کرج به‌جز چند مورد گفته‌شده و بانک‌ها می‌توانند آن کارگزاری باشد که نمایندگی فعال در آن شهرها داشته باشند. این اتفاق می‌تواند شمارا به سمت یک کارگزاری خلوت ببرد که در زمان‌های حساس و وقت‌هایی که به‌سرعت بالایی احتیاج دارید می‌تواند بسیار مفید باشد؛ اما توجه داشته باشید که بهتر است یکی بهترین کارگزاری ‌های بورس بهنام‌های مفید، آگاه یا فارابی را به‌عنوان کارگزاری پایه خود داشته باشید.

بیشتر طی مقایسه کارگزاری مفید و آگاه و مقایسه کارگزاری مفید و فارابی تلاش شد که این چند کارگزاری بیشتر معرفی شوند. یکی از بهترین کارگزاری ‌های بورس به نام فارابی نیز در حد و اندازه آن‌ها می‌باشند.

ازاین‌رو پیشنهاد ما این است که با توجه به شرایط ایجادشده و افزایش حجم معاملات از دو کارگزاری استفاده کنید که یکی از آن‌ها حتماً مفید، آگاه یا فارابی باشند و دیگری می‌تواند بر اساس نوع نیاز و دسترسی شما یکی از انواع بهترین کارگزاری ‌های بورس از نوع بانکی و یا کارگزاری‌هایی باشد که در شهر شما نمایندگی فعال دارد. توجه داشته باشید حتماً قبل از انتخاب کارگزاری دوم خود سایت کارگزاری را چک کنید و نام و پیشینه آن را در سایت‌های بورسی موردبررسی قرار دهید.

همچنین برخی خدمات ارائه‌شده توسط کارگزاری‌های برتر بورس می‌تواند بسیار جذاب و دوست‌داشتنی باشد که شاید کارگزاری مطرح مفید یا آگاه آن‌ها را ارائه ندهند.

باوجوداینکه در بالا سعی شد فاکتورهای مهمی برای انتخاب بهترین کارگزاری‌های بورس به شما ارائه شود اما بااین‌حال بهتر است با بهترین کارگزاری‌های کشور به شکل کلی آشنا شوید و نام و نشانی آن‌ها را بدانید:

 

در این مقاله بیشتر با بهترین کارگزاری بورس ۹۹  آشنا شدیم،اگر درباره این موضوع نظر و یا تجربه ای دارید برای ما کامنت بگذارید تا سایر دوستان هم استفاده کنند 🙂

حالا میخواهیم بهترین کارگزاری بورس از نظر کاربران یعنی شما یا بهترین کارگزاری بورس ۹۹ از نظر کاربران را بدانیم، لطفا در این باره برای ما کامنت بگذارید.

 

در آخر پیشنهاد میکنیم اگر با حوزه بورس آشنایی کمی دارید و دوست دارید نوسان گیری کنید، حتما به مقاله فیلترهای کاربردی بورس مراجعه کنید. و در صورتی که میخواهید بدانید کارمزد خرید و فروش سهام چقدر است به این مقاله مراجعه نمایید.

سلام
بنظر من جواب اینکه کدام کارگزاری بهتره؟ کارگزاری آبان هستش که خوبه و راضی ام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

بهترین کارگزاری های بورس ایران

وب‌ سایت

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم مرا با ایمیل از دیدگاه های آتی این نوشته مطلع کن. همچنین می توانید بدون ارسال دیدگاه مشترک شوید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

میداس سرمایه به شما کمک می‌کند تا بتوانید در شغل معامله‌گری حرفه‌ای شوید و در این مسیر به‌صورت عملی شما را یاری می‌کند. کار اصلی ما معامله‌گری و آموزش آن است خدمات و آموزشهای ما:
1.معامله گری در بازارهای بورس ایران(آتی زعفران، بورس اوراق بهادار، طلا)
2.اکسپرت نویسی و بهینه سازی
3.مشاوره سرمایه گذاری

برای اطلاع از جدیدترین دوره‌ها کارگاه‌ها، محصولات آموزشی و فروش‌های ویژه، همین الان ایمیل‌تان را وارد کنید تا به شما خبر بدهیم!

ایمیل شما با موفقیت به خبرنامه اضافه شد.


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


آدرس ایمیل *


گذرواژه *


عضویت

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

با آزادسازی و فروش سهام عدالت و اخباری که از سوددهی بورس به گوش می‌رسید، تعداد زیادی از مردم با ثبت‌نام در سجام و احراز هویت دارای کد بورسی شدند و به جمع سهام‌داران بازار سرمایه ایران پیوستند.

بخشی از تازه‌واردان بورس فقط برای اینکه بتوانند سهام عدالت را بفروشند، کد معاملاتی دریافت کردند، اما بعضی دیگر از این افراد شنیده بودند که بازار سهام بازدهی بیشتری از بازار طلا و بازار ارز دارد و به همین دلیل راغب شدند تا سرمایه‌شان را وارد بورس کنند و سود به دست بیاورند.

برای اینکه بتوان در بورس فعالیت داشت و سهام خرید و فروش کرد، باید پس از ثبت‌نام در سجام و احراز هویت و دریافت کد بورسی، در یک کارگزاری بورس نیز ثبت‌نام کرد.

اما با وجود اینکه ۱۰۸ کارگزاری بورس در بازار سرمایه ایران فعالیت می‌کنند، انتخاب کارگزاری برای تازه‌واردان و ناآشنایان با بازار سهام کمی سخت و مشکل است. تعدادی از تازه‌واردان پس از مشاهده تبلیغات کارگزاری‌ها، یکی از آنها را به‌عنوان کارگزار انتخاب کردند و بعضی دیگر از افراد هم از آشنایان و دوستان بورس‌باز خود راهنمایی گرفتند.بهترین کارگزاری های بورس ایران

اما همچنان افرادی که کد معاملاتی دریافت می‌کنند و می‌خواهند در بورس سرمایه‌گذاری کنند، سوالاتی برایشان مطرح می‌شود:

در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که کارگزاری بورس چیست و بهترین کارگزاری بورس چه شرایطی دارد و چطور بهترین کارگزاری را انتخاب کنیم؟

کارگزار بورس واسط بین سرمایه‌گذاران و سازمان بورس است و کار خرید و فروش سهام و اوراق بهادار را به نمایندگی از طرف مشتریان انجام می‌دهد.

کارگزاری بورس یک شرکت و شخص حقوقی است که به نمایندگی از طرف مشتریان اقدام به خرید و فروش اوراق بهادار و کالا و یا اوراق مبتنی بر کالا و ارائه سایر خدمات در بازار سرمایه به مشتریان می‌کنند.

انجام فعالیت توسط کارگزاری نیازمند کسب مجوز تاسیس و فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار و عضویت در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و بورس مربوطه است.

افرادی که در شرکت‌های کارگزاری مشغول به فعالیتند، افرادی خبره، باتجربه و آشنا به مسائل مالی هستند که نسبت به شرایط اقتصادی، بازار اوراق بهادار و بازار کالاهای مختلفی که معامله می‌شود، شناخت دارند و با تسلط خود بر قوانین و مقررات می‌توانند بهترین اقدام به منظور خرید و فروش اوراق بهادار و کالا در تالار معاملات بورس و بازارهای خارج از بورس را برای مشتریان انجام دهند.

کارگزاری بورس یک شرکت و شخص حقوقی است که به نمایندگی از طرف مشتریان اقدام به خرید و فروش اوراق بهادار و کالا و یا اوراق مبتنی بر کالا و ارائه سایر خدمات در بازار سرمایه به مشتریان می‌کنند.

از آنجایی که فعالیت کارگزاری‌ها دارای حساسیت ویژه‌ای بوده و کلیه سرمایه‌گذاران از طریق شرکت‌های کارگزاری اقدام به خرید و فروش سهم می‌کنند، لذا شرایط و مقرراتی بر مدیران و پرسنل شرکت‌های کارگزاری حکم‌فرماست.

صلاحیت حرفه‌ای کلیه اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت‌های کارگزاری باید به تایید سازمان بورس برسد که به این منظور صلاحیت‌های علمی، تجربی، عمومی و تحصیلی متقاضیان بررسی می‌شود.

کلیه معاملات شرکت‌های کارگزاری توسط معامله‌گران آنها انجام می‌شود. این معامله‌گران باید دارای گواهینامه حرفه‌ای بوده که دارا بودن این گواهینامه تسلط آنها را به مباحث علمی موردنیاز و قوانین و مقررات نشان می‌دهد.

شرکت‌های کارگزاری برای فراهم آمدن دسترسی کلیه سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه با تاسیس شعبه، دفتر، نمایندگی و یا تالار معاملات اختصاصی در تهران و سایر شهرستان‌ها خدمات خود را به سرمایه گذاران ارائه می‌دهند.

در هر یک از این دفاتر ممکن است خدماتی نظیر پذیرش سفارش مشتریان در بورس، بازارهای خارج از بورس، پذیرش معاملات آتی کالا و اوراق بهادار و پذیرش درخواست‌های صدور و ابطال واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری انجام شود. در ضمن شرکت‌های کارگزاری خدماتی نظیر انجام معاملات اینترنتی و یا معاملات برخط را به مشتریان ارائه می‌دهند.

قبلا برای معامله در بازار بورس حتما باید به صورت حضوری انجام می‌شد، یعنی سرمایه‌گذاران باید حتما مراحل مربوط به خرید و یا فروش سهام (پر کردن فرم‌های مخصوص و…) را به‌صورت حضوری انجام می‌دادند. الان چند سالی است که سامانه معاملات آنلاین این امکان را ایجاد کرده که به‌صورت اینترنتی و بدون معطلی و آنی معاملات بورسی انجام شوند.

بازار بورس هر روز (از شنبه تا چهارشنبه) بین ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ فعال است و می شود به صورت آنلاین سهام خرید و فروش کرد. سامانه معاملاتی آفلاین به ما کمک می‌کند تا در هر ساعتی از شبانه‌روز معامله دلخواه خود را سفارش بدهیم تا در صورتی که بازار (در زمانی که فعال است) به آن قیمت رسید، از طرف ما معامله انجام شود.

کارگزاری‌ها بسته به شرایط و سابقه معاملاتی سرمایه‌گذاران، به آنان اعتبار پرداخت می‌کنند. اعتباری که کارگزاران به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌کنند، مشابه وام در سیستم بانکی است. مبلغ اعتبار بسته به نوع کارگزاری و اعتبار مالی سرمایه‌گذار متفاوت است و معمولا بدون سود است و سرمایه‌گذار موظف است با سرمایه‌گذاری درست در بازار بورس، مبلغ دریافت‌شده را برگرداند.

یکی دیگر از خدمات کارگزاری‌ها ارائه تحلیل و مشاوره سرمایه‌گذاری به کاربران است. کارشناسان مالی و بورس در دفاتر کارگزاری‌ها حضور دارند تا در صورتی که سرمایه‌گذاران نیاز به مشاوره داشته باشند بتوانند به آنان مراجعه کنند. علاوه بر این، دوره‌های آموزشی تحلیل بورس در کارگزاری‌ها برگزار می شود.

بعضی از کارگزاری‌ها از ابزارهای جدید سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند. یکی از این ابزارها صندوق سرمایه‌گذاری است که می‌توان با استفاده از سامانه کارگزاری در این صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری کرد.

اگر برای سرمایه‌گذاری وقت کافی و یا تخصص ندارید، می‌توانید سرمایه‌گذاری خود را به سبدگردان‌ها بسپارید. سبدگردان‌ها افرادی متخصص و موردتایید سازمان بورس هستند. یکی دیگر از خدمات کارگزاری‌ها معرفی سبدگردان به افرادی است که نیاز به این خدمت دارند.

برای انتخاب بهترین کارگزاری بورس باید ببینیم که هدفمان از حضور در بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری در بورس چیست. در حقیقت، اول باید ببینیم که می‌خواهیم در کدام بورس فعالیت کنیم.

آیا می‌خواهیم فقط در بورس سهام فعالیت کنیم؟ یا می‌توانیم به بورس کالا هم سری بزنیم؟ آیا تمایل داریم که در بازار مشتقات و یا بورس انرژی هم به فعالیت بپردازیم؟
وقتی مشخص شد که از سرمایه‌گذاری در بورس چه هدفی داریم، می‌توانیم کارگزاری بورس را با توجه به نیازهایمان انتخاب کنیم.

با توجه به اینکه نیازهای سرمایه‌گذاران با یکدیگر فرق دارد و متفاوت است، به همین دلیل نمی‌توان به‌طور صددرصد بهترین کارگزاری بورس را مشخص کرد.

اما معمولا داشتن شرایط زیر باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران از کارگزاری رضایت بیشتری داشته باشند.

این روزها اکثر کارگزاری‌ها این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند که به‌صورت غیرحضوری و آنلاین بتوان با آنها در ارتباط بود و اقدام به خرید و فروش سهام کرد.
درست است که این ویژگی یکی از مزیت‌های یک شرکت کارگزاری خوب محسوب می شود، اما بهتر است که به سراغ کارگزاری برویم که در شهر محل سکونت ما شعبه فیزیکی داشته باشد.

خوبی وجود شعبه فیزیکی این است که رفت‌وآمد حضوری به آن برای همگان امکان‌پذیر است و در مواقعی که اخلالی در پاسخگویی غیرحضوری به وجود می‌آید، می‌توان با مراجعه حضوری به شعبه، مشکل را برطرف کرد.

یکی از ویژگی‌های اساسی و مهم برای انتخاب یک کارگزاری مناسب، معتبر بودن آن است. یکی از راه‌های ساده برای انتخاب یک کارگزاری مناسب، سر زدن به سایت بورس اوراق و بهادار و دیدن فهرست شرکت‌های معتبر است.

این لیست بر اساس اعتبار و رتبه‌بندی شرکت‌های کارگزاری بورس مرتب شده و مرجع مناسبی برای انتخاب آن‌ها است. سازمان بورس لیست کارگزاری‌ها را بر اساس معیارهای مختلف مثل ارزش کل معاملات، بیشترین حجم معاملات آنلاین و… منتشر کرده که با استفاده از این اطلاعات می‌توانیم کارگزاری مناسب خود را انتخاب کنیم.

با توجه به اینکه نیازهای سرمایه‌گذاران با یکدیگر فرق دارد و متفاوت است، به همین دلیل نمی‌توان به‌طور صددرصد بهترین کارگزاری بورس را مشخص کرد.

با توجه به اینکه این روزها تمام کارها به‌صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام می‌شود، یک شرکت کارگزاری معتبر بورس بهتر است مجهز به بیش از یک یا چند سامانه آنلاین باشد که اگر زمانی یکی از سامانه‌ها به مشکل خورد یا دچار قطعی شد، بتوان با استفاده از سامانه دیگر، معامله را انجام داد.

البته این سامانه‌ها به‌جز معامله استفاده‌های دیگری هم دارند. با استفاده از این سامانه‌ها می‌توان کارهایی از قبیل ثبت سفارش، مشاهده گردش حساب، مشاهده سبد سهام، درخواست واریز و انتقال پول را به صورت آنلاین انجام داد.

این سامانه‌ها به‌صورت آنلاین در ساعات کاری بورس فعالیت می‌کنند. یعنی در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰. بعد از این ساعات می‌توان به‌صورت آفلاین وارد سامانه شد و از آن استفاده کرد.

در بین کارگزاری‌هایی که فعال هستند، رقابت زیادی برای جذب مشتری بیشتر وجود دارد. همان طور که بانک‌ها برای جذب مشتریان، خدماتی جزئی ولی جذاب و مختص به خودشان را دارند تا مشتریان را جذب کنند، کارگزاری‌ها هم هر کدام خدمات و تسهیلاتی مخصوص به خودشان را دارند که هر کدام برای دسته‌ای از مشتریان جذاب هستند.

شرکت بورس اوراق بهادار تهران هر ماه رتبه‌بندی کارگزاران بورس را بر اساس ارزش معاملات خرید و فروش شرکت‌های کارگزاری و به تفکیک زیرگروه بازارها منتشر می‌کند.

با استفاده از این اطلاعات منتشرشده می‌توانید بهترین کارگزاری را که مناسب شرایط شما است، انتخاب کنید.

رتبه‌بندی شرکت‌های کارگزاری بورس اوراق بهادار تهران

رتبه‌بندی کارگزاری‌های بورس در خرداد ماه ۱۳۹۹ بر اساس ارزش معاملات خرید و فروشبهترین کارگزاری های بورس ایران


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

سلام.. چند ماهه سهامم رو فروختم اما دریغ از یه هزار تومن.. کارگزاری مفیدم.. بانک ملت…
هر روز همه چی داره گرون میشه و زندگی ها سخت تر.. اما هیچ کدوم حرفی و عملی انجام نمیدیم.. با پول امسال ما دارن بازی میکنن و میلیاردی ب جیب میزنن و پول ماقشر ضعیف میخورن و باهاش بازی میکنن و مدتی گشنه نگه میدارن… مردم دارن روز ب روز بدبخت تر میشن.. ولی همه داریم خودمونو با شرایط وفق میدیم… نمیدونم چرا؟ ترس از حرف زدن داریم چون گربه رو دم حجله کشتن.. زمونه ای شده ک دیگه هیچ کس جیگر نداره.. و واااای بر ما ک خدا اخرو عاقبتمونو بخیر کنه

باسلام به دوستان من سهام عدالت 20روزپیش توکارگزاری کیان برای فروش گذشتم خبری نیست تماسم میگیرم به من میگن صبوری کن یعنی عیوب باش اقتصاد نداریم

ایوب یا عیوب ؟ 🙂

بدترین کارگذاری بدونه شک مفیده همش هنگه ،ضرر زیاد کردم بابت این موضوع آگاه خیلی بهتره

هر دو مثل هم اند مفید – آگاه

پشتیبانی، پاسخگویی و احساس مسئولیت مفید خیلی ضعیف است. در اطلاعات پنل هم اشتباه می شود. آگاه بهتره

سلام کارگذاری کیان فقط به خاطر خریدوفروش شرطی میخواهم ثبت نام کنم دوستان کسی با این کارگذاری کارکرده ؟چطوره؟

کارگزاری تدبیرگران فردا هم هم چین آپشنی با سیستم داره ولی با موبایل نه!

سلام بچه ها کارگذاری اگاه عالیه حالا چرا:
خدمات مشتریان از قبیل مشاوره و تحلیل و اموزش
وام قرض الحسنه و بسته های اعتباری
مسابقه و چالش
همه کار گذاری ها یک کارمزدی برای خود میگیرد ولی با کسب امتیاز در باشگاه مشتریاان اگاه کار مزد بسیار ناچیز میشود
حتما تا اخر بخونید

اینجا کسی کارگذاری اگاه هست؟؟؟؟

عالیه

بپه ها در چند سال گذشته کارگذاری اگاه رتبه خوبی داره به نظرم من کارگذاری اگاه برید

یه کارگزاری خوب واسه سر خطی میخوام ممنون میشم معرفی کنید

کسی میدونه بهترین کارگزاری برا سرخطی کدومه ؟؟؟؟؟

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399


رتبه‌بندی کارگزاری‌های بورس در خرداد ماه ۱۳۹۹ بر اساس ارزش معاملات خرید و فروشDownloads-icon

کد بورسی

ورود به بورس | آموزش بورس

به عنوان یک سهامدار و شخصی که قصد سرمایه‌ گذاری در بورس دارد، کارگزاری‌ های بورس از شرکت‌ هایی هستند که بیشترین برخورد و تعامل را با آنها خواهید داشت، بنابراین باید بتونید بهترین کارگزاری رو برای شروع و به صورت کلی سرمایه گذاری در بازار سرمایه انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم تا به موضوع مقایسه کارگزاری های بورس بپردازیم. موضوع مقایسه کارگزاری های بورس که در بازار سرمایه فعال هستند به این دلیل مهم است که شرایط پذیرش، اعتبار دهی برای خرید، قدرت سیستم های معاملاتی و … آن ها با یکدیگر متفاوت است و باید با دیدن شرایط هر کدام از آن ها به انتخاب بهترین و مناسب ترین کارگزاری بپردازید. با کد بورسی همراه باشید تا همه کارگزاری فعال در ایران را با یگدیگر مقایسه کنیم و در انتها یک نتیجه گیری عالی داشته باشیم.

بورس را می توان بازاری نامید که عملیات داد و ستد سهام و اوراق بهادار و خرید و فروش کالاها و ارز در آن انجام می شود. در اکثر کشورها بورس به عنوان یک مرکز بزرگ سرمایه گذاری و کسب درآمدهای سرشار تلقی می شود و سرمایه داران فراوان اقدام به سپردن سرمایه خودر در بازار بزرگ می کنند. البته سرمایه گذاران در بازار بورس می دانند که هر آن ممکن است سود بسیار بالایی از فراز و نشیب های سهام ها در بورس نصیب آن ها شود و یا بر اثر وررشکستگی و یا افت درآمد برخی شرکت ها و کارخانه ها، افت شدیدی در ارزش سهام آن ها رخ داده و سبب خسارت های مالی بزرگ و لحظه ای آن ها شود.

خلاصه سرمایه گذاران یا همان سهام داران جهت جلوگیری از کاهش ارزش سهام خود و پیشگیری از آسیب های مالی، باید بتوانند کارگزاری های خوب و بد و یا سود ده و زیان ده را با هم مقایسه نمایند. در این مقاله تمام تلاش خود را کرده ایم تا مقایسه مفیدی بین کارگزاری های بورس فعال در بازار بورس ایران ارائه دهیم.بهترین کارگزاری های بورس ایران

بر طبق آخرین گزارشات و آمار ها از سازمان بورس ایران ، تعداد کل کارگزاری های فعال در بورس ایران ۱۰۷ میباشد. دقت داشته باشید که کارگزاری های بورس فعال را معمولا بر اساس معیارهای معمولی و عادی و معیاری تشویقی به ۲ گروه تقسیم و رتبه بندی می کنند. در رتبه بندی کارگزاری های عادی ،معیارهایی همچون دفاتر اداری کارگزاری ها ، آمار مشتریان و سهامداران آن ها،آمار دقیق معاملات انجام شده کارگزاری ها ،آمار و تعداد کارمند و پرسنل و اعضای کارگزاری و موارد اینچنینی را در نظر می گیرند.

در رتبه بندی کارگزاری های تشویقی یا غیر عادی نیز معیارهای متفاوت تری از جمله میزان سبد گردانی کارگزاری، تعداد و امار و ارقام صندوق های سرمایه گذاری، میزان دقیق جذب مشتریان خارجی و سطح موفقیت کارگزاری در این زمینه و … در نظر گرفته می شود. حال باید بدانیم که با توجه به تفاسیر فوق ،برای مقایسه کارگزاری ها باید به رتبه کارگزاری ها و میزان خدماتی که دارند توجه داشت.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:بهترین کارگزاری بورسی کدام است؟

سازمان بورس و اوراق بهادار بر مبنای معیارهایی مانند مبلغ گردش حساب (به مجموع خرید و فروش گردش حساب گفته می شود)، تعداد کارکنان و مدرک آن‌ ها و … کارگزاران فعال در بازار بورس اوراق بهادار را رتبه‌ بندی می‌ کند. بر این اساس رتبه‌ های الف، ب، ج، د و ه به کارگزاران داده‌ شده تا از این دریچه سرمایه‌ گذاران با چشم‌ انداز بهتری بتوانند به این معیار حائز اهمیت توجه کنند. البته در نظر داشته باشید که می بایست به این نکته توجه فرمایید که تعداد کارگزاران دارای رتبه الف بسیار زیاد بوده و واقعا توجه به این تک آیتم می‌ تواند شما را با خطای در تصمیمی گیری مواجه کند.

توجه داشته باشید که کارگزاری ها تنها می توانند در حوزه های مانند؛ “داد و ستد و معامله اوراق بهادار” ، “معامله آتی کالا ” ، “معامله داد و ستد کالا” و “معامله انرژی همانند نفت و گاز و …” اقدام به فعالیت نمایند.

در سال ۹۶ و ۹۷ بورس ایران رشد فزاینده ای داشت همچنین کارگزاری های فعال نیز بسیار خوب تر از سال های قبل عمل کردند و لذا بازار درآمدزای فوق العاده ای برای سرمایه گذاری به شمار می آید و همین باعث شده است طی ۲ سال گذشته ارزش سهام بسیاری از شرکت ها رشد صعودی داشته باشد.در این میان کارگزاری هایی نیز هنوز نتوانسته اند در این بازار سرمایه، رشد خوبی داشته باشند که برای مقایسه آن ها با شرکت های موفق و برای اینکه عملکرد این شرکت های ضعیف را درکن کنید کافی است میزان معاملات ۲ سال گذشته آن ها را با عملکرد کارگزاری های موفق مقایسه نمایید.

این مقایسه حتی می تواند سبب شود در هنگام سرمایه گذاری در بورس، دچار ریسک نشوید و به واسطه این ریسک زیاد مالی به شما وارد نشود. البته قبل از مقایسه این موضوع را نیز در نظر بگیرید که بنا به گزارش های سازمان بورس ایران، تقریبا بورس کلی کشور طی ماه ابتدایی سال ۹۸ دچار زیاد شد و لذا سعی کنید ماه های دیگر را برای مقایسه انتخاب نمایید که شرایط نرمال بر بازار بورس برای کل کارگزاری ها تا حدود زیادی برقرار بوده است.

گزارشات سازمان بورس ایران در سال ۹۸ نشان داد سرمایه گذاری در کارگزاری بانک ها در بورس اکثر مواقع برای سهامداران و سرمایه گذاران سودآور بوده است. این موضوع را می توان در جداول تهیه شده در مقایسه رتبه بندی های شرکت های کارگزاری موفق در سال ۹۸ به صورت واضح مشهود است.

در این بخش ما مقایسه ای بین خدمات ۴ کارگزار برتر بازار ایران انجام داده ایم.

جهت دریافت کد بورسی از کارگزاری فارابی و استفاده از خدمات این کارگزاری کافیست از طریق دکمه زیر اقدام به ثبت نام نمایید. توجه کنید بعد از اتمام مراحل ثبت نام و احراز هویت در دفاتر کارگزاری حساب بورسی شما در کارگزاری فارابی فعال خواهد شد.

 

دریافت کد بورسی و تغییر کارگزاریسریع و رایگان

در نظر داشته باشید که شما قرار است پول و سرمایه‌ ای که حاصل دسترنج شماست را در بورس سرمایه‌ گذاری کنید، بنابراین انتخاب یک شرکت کارگزاری خوب با خدمات مناسب و کارکنان خبره، از عوامل بسیار مهمی است که خرید و فروش‌ های شما را نیز در بورس با اطمینان و راحتی بیشتری همراه خواهد کرد. همانطور که پیش تر هم اشاره شد کارگزار را می‌ توان واسط میان بورس و معامله‌ گران سهام به حساب آورد، البته این نکته رو هم در خاطر داشته باشید که در معاملات آنلاین این واسط بودن به چشم نمی آید و شما با ارسال سفارشات خرید یا فروش سهام در سایت، حس نمی کنید که واسطه‌ ای هست و سفارشات شما در همان لحظه در هسته معاملات بورس اوراق بهادار ثبت خواهد شد. بار دیگر اشاره کنم که اصطلاح دیگر مربوط به کارگزاری‌ ها، کد بورسی هستش که بعضی از افراد آنرا با نام کد معاملاتی، کد سهامداری نیز می شناسند. این کد بیانگر هویت شما در بورس است و شما با این کد شناخته خواهید شد. بنابراین تمامی افراد برای معامله و سرمایه‌ گذاری در بورس بایستی ابتدا در یک کارگزاری‌ افتتاح حساب کنند.

خدماتی مانند اعطای بسته های اعتباری و تخفیف در کارمزد معاملات از مواردی است که بسیار میتواند برای شخص سرمایه گذار جذاب باشد و کارگزاری که این خدمات را ارائه می دهد می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب به حساب آید. البته بیشتر این تخفیف ها شامل حال سرمایه گذاران عمده تر می شود ولی به هر حال همه قادرند در اندازه های سرمایه ای که در اختیار دارند از این خدمات استفاده کنند. خیلی از کارگزاری ها این مورد از خدمات رو ارائه نمی دهند اما کارگزاری آگاه از آن دسته از کارگزاری هایی به شمار می رود که تخفیف های خود را با هر میزان سرمایه ای که داشته باشید به شما ارائه می کند.

حتی چنانچه یک میلیون تومان هم خرید داشته باشید امکان دریافت تخفیف های جذاب از سوی این کارگزاری وجود دارد. ارائه خدماتی مانند بسته های اعتباری با مبالغی مشخص جهت سرمایه گذاری به کاربران هم نوع دیگری از این خدمات است که کارگزاری ها در آن به صورت سلیقه ای عمل می کنند و بهتر از کارگزاری استفاده کنید که فرآیند انجام این امر به صورت سیستماتیک در آن تعریف شده باشد. برای اطلاع از این موضوع به سایت کارگزاری مد نظرتون مراجعه کنید، ولی در خاطر داشته باشید که دریافت اعتبار از یک کارگزار خوب، به گردش معاملاتی بالا، سابقه خوب، ارائه تضامین و تایید مدیریت کارگزاری بستگی دارد که بر اساس روال اداری و قوانین بورسی صورت می پذیرد.

هیچ کس نمی تواند منکر نقش پشتیبانی مناسب در افزایش رضایت مشتریان و سرمایه گذاران شود، بخاطر این که عدم سرعت و توان رسیدگی به مشکلات مشتریان میتواند به از دست دادن آن مشتری منجر شود. پس پشتیبانی تلفنی و حضوری کارگزاری می تواند بهترین دید را در ذهن مشتریان ایجاد کند. پس در مقایسه کارگزاری های بورس باید گفت که کارگزاری که پشتیبانی خوبی را به سرمایه گذارانش ارائه دهد میتواند یک پله از دیگر کارگزاری ها جلو باشد. در نظر داشته باشید که ارائه خدمات پشتیبانی در اغلب کارگزاری ها به صورت مناسب صورت می گیرد. بنابراین می توان این طور نتیجه گرفت که کارگزاری خوب باید سیستم پاسخ‌ گویی تلفنی و حضوری مناسبی در قبال پاسخ به سوالات و ابهامات جامعه مشتریان داشته باشد. در واقع پاسخ گویی مناسب، یکی از کارکردهای بسیار مهم کارگزاری خوب بورسی است که آن را در نزد رقبا، شاخص خواهد کرد.

بعضی از کارگزاری ها در یک حوزه خاص مانند؛ بورس فعالیت می کنند و به عنوان مثال چنانچه شما قصد انجام معاملات در بازار آتی، بازار آتی سکه، بورس انرژی (۶۹ کارگزاری از مجموعه ۱۰۷ کارگزاری ۳۱ استان کشور، در بورس انرژی فعال هستند)، بورس کالا (۸۶ مورد از کل کارگزاری‌ های کشور، مجوز فعالیت در بورس کالا را دارا می باشند) و یا حتی بازار مشتقات را داشته باشید از آن پشتیبانی نخواهند کرد. بعضی اوقات هم شما قصد تشکیل سبد هستید و در کارگزاری به دنبال خدمات سبدگردانی یا مدیریت دارایی می گردید و اگر کارگزاری شما مجوز سبدگردانی را نداشته باشد، قادر به انجام معامله در این زمینه نخواهید بود. بنابراین از همین ابتدا با توجه به اهدافی که از ورود به بورس در نظر دارید، بهترین و مناسب ترین کارگزاری را انتخاب کنید.

دسترسی راحت به کارگزاری یکی از ابتدایی ترین موارد در انتخاب بهترین کارگزاری فعال در ایران به حساب می آید. این بدین معنی است که با اینکه بسیاری از کارگزاری ها، از خدمات آنلاین برخوردارند ولی باید در شهر شما هم شبعه داشته باشند تا در صورت لزوم قادر به مراجعه حضوری به شعبه کارگزاری انتخابی خود را داشته باشید. نکته مهم دیگر در این زمینه این است که شعبات متعدد یک کارگزاری در شهر های مختلف نشان دهنده ارائه خدمات گسترده تر و وسیع تر است که خود به اعتبار کارگزاری خواهد افزود.

در حال حاضر داشتن سامانه معاملاتی آنلاین (برخط) یکی از ابتدایی ترین موارد به حساب می آید، چون بیش از ۹۰ درصد خرید و فروش ها در انواع کارگزاری ها به صورت آنلاین می باشد و دسترسی های حضوری بسیار سخت تر خواهد بود. سامانه معاملات آنلاین خدماتی مانند؛ ثبت سفارش به صورت آنلاین، مشاده پرتفوی لحظه ای و یا همان سبد سهام، مشاهده گردش حساب در تاریخ های گوناگون، درگاه های واریز و درخواست وجه و … می باشد که از یک کارگزاری معتبر انتظار می رود که تمامی این موارد در آن در دسترس باشد. البته سامانه معاملاتی آنلاین در کارگزاری بسیار متفاوت است و در مواردی مانند؛ سرعت انجام معاملات، عدم اختلال در زمان عرضه اولیه به روش بوک بیلدینگ، خرید عرضه اولیه به صورت خودکار به وسیله امضای قرارداد آنلاین، یکپارچه بودن سیستم معاملاتی با سایر بخش ها مانند بازار معاملات آتی سکه و … از مواردی به حساب می آیند که در انواع کارگزاری ها متفاوت خواهند بود. سیستم معاملات آنلاین بعضی از کارگزاری‌ ها، از نمودار و چارت و تحلیل و تفسیر هم برخوردا است تا جامعه مشتریانش، درک و دید بیشتر و بهتری از اتفاقات روزانه بورس پیدا کنند.

فقط در نظر داشته باشید که کارگزاری که کمترین اخلال در بازه زمانی مختلف و مخصوصا در زمان شلوغی سایت (مثل عرضه اولیه) را داشته باشید برای انتخاب مناسب تر است. فرض کنید که شما قصد دارید معامله‌ ای انجام دهید، ولی کارگزار شما با شرکتی قرارداد بسته است که سیستم  آن دارای قطعی‌ های فراوان است. در چنین شرایطی امکان دارد که شما فرصت‌ های جذاب معامله‌ گری را از دست دهید و این به هیچ عنوان خوب نیست. یا مثالی دیگر؛ فرض کنید که شما ساعت ۸:۳۰:۰۰ برای ارسال سفارش خود در سیستم کارگزاری اقدام میکنید تا سهامی که مد نظر دارید رو در بهترین زمان و با مناسب ترین قیمت خریداری کنید، اما سفارش شما در ساعت ۸:۳۱:۳۰ ثبت می شود و این مورد به قرار گرفتن در سف خرید و یا فروش طولانی خواهد شد که امکان دارد تا انتهای روز معاملاتی امکان خرید و فروش برای شما دیگر پیش نیاید، پس این مهم ترین فاکتور در مقایسه کارگزاری های بورس ایران است. سیستم معاملات آنلاین برخی از کارگزاری‌ ها، از نمودار و چارت و تحلیل و تفسیر هم برخوردار است تا جامعه مشتریانش، درک و دید بیشتر و بهتری از اتفاقات روزانه بورس پیدا کنند.

در خصوص با این مورد باید گفت که تمای افراد، توانایی سرمایه گذاری مستقیم در بورس را ندارند. موضوع پذیرش ریسک سرمایه گذاری در بورس موردی است که شاید خیلی از سرمایه گذاران احساس جالب و مطمئنی به آن نداشته باشند، پس ارائه خدمات سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری به مشتریان ریسک گریز میتواند بسیار رکن مثبتی برای کارگزاری به حساب آید. بدین وسیله افرادی که ریسک زیادی در سرمایه گذاری نمی خواهند، قادر به سپردن سرمایه خود به صندوق های سرمایه گذاری در ازای مقدار سود مشخصی خواهند بود. همچنین ارائه خدمات مربوط به سرمایه گذاری در صندوق ها، میتواند نشان دهنده گستردگی فعالیت و متخصص بودن کارگزاری باشد به این دلیل که اداره کردن انواع مختلف صندوق های سرمایه گذاری در بورس به تخصص و اطلاعات کاملی از بازار نیاز خواهد داشت.

در این خصوص باید گفت که تعداد زیادی از افرادی که اقدام به دریافت کد بورسی از کارگزاری می کنند، اطلاعات کافی و مناسبی در خصوص انجام معامله و تحلیل ها و انتخاب سهام مناسب ندارند، بنابراین نقش کارگزاری ها در این زمینه میتواند بسیار پر رنگ باشد. در ضمن کارگزاری با انجام مشاوره، آموزش و ارائه تحلیل به سرمایه گذار به نوعی اعتماد سازی نیز کرده است و نرخ رضایت مندی مشتری را نیز افزایش خواهد داد. بنابراین کارگزاری که اخباری موثق، تحلیل های جامع و همراه با توضیحات، ویدیو های آموزشی و مواردی از این دست را به صورت رایگان در اختیار سرمایه گذاران خود قرار دهد، قادر است مشتریان بیشتری را به خود جذب کرده و نقدینگی آن بالاتر خواهد رفت و به نوعی اعتبار آن افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین برگزاری کلاس های آموزشی بورس میتواند برای یک کارگزاری الف بسیار مهم و ابتدایی باشد. پس نتیجه می شود که مجوز ارائه خدمات مشاوره ای را داشته باشد و این امکان را برای سرمایه گذاران جدید فرآهم آورد، انتخاب خوبی برای تازه واردهای بورس به حساب خواهد آمد.

درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید … از کارگزاری آگاه بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان

در این مطلب آموختیم کارگزاری های مختلف بر چه اساسی رتبه بندی و مقایسه می شوند.همچنین یاد گرفتیم که کارگزاری های را بر اساس نوع خدمات آن ها دسته بندی می کنند و نیز با رتبه بندی یا همان درجه بندی شرکت های کارگزاری از الف تا ه آشنا شدیم و مفهوم این حروف در رتبه بندی های کارگزاری ها را یاد گرفتیم. نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که سعی کنید کارگزاری خوب را نزدیک محل کار یا منزل انتخاب کنید تا چنانچه احتیاج به شرکت در عرضه اولیه، دریافت برگه شرکت در مجمع و اطلاعات دیگر هستید، این کار در اسرع وقت صورت پذیرد.

برای مقایسه کامل تر و دقیق تر کارگزاری های موفق و ناموفق بورس فعال ایران، مطالعه گزارشاتی که توسط سازمان بورس ایران هر چند ماه یک بار منتشر می شوند را به شما توصیه می کنیم، ولی چنانچه در انتخاب بهترین کارگزاری بورس، ارتباط با کارگزاری، دریافت اعتبار، شیوه معاملات آنلاین و آفلاین و پیش‌ بینی بنیادی و تکنیکال سهام در بورس ایران با ابهام مواجه شدید و یا سوالی براتون پیش آمد، قسمت سوالات متداول بورس که لینک آن در ادامه برای شما آورده شده است، مراجعه کنید. در صورتی که پاسخ مورد نظر خود را دریافت نکردید، از بخش ارسال دیدگاه و نظرات، با کارشناسان سایت کد بورسی در ارتباط باشید و سوال خود را مطرح کنید، تا پاسخ آن در کمترین زمان داده شود و هم شما و هم دیگران دوستان، قادر باشند از این پرسش و پاسخ ها نهایت استفاده رو ببرند.

هر سوالی در رابطه با بورس دارید از ما بپرسید.

کدام کارگزاری بیشتر اعتبار میدهد؟

برای دریافت اعتبار زیاد به کارگزاری های کوچکتر و کمتر معروف بروید.

سلام خسته نباشید
از بین کارگزاری هایی ک معاملات آپشن رو ساپورت میکنن کدومشون سیستم معاملاتیش هنگی کمتری داره؟؟

سلام عبدالله عزیز
از بین کارگزاری ها، آگاه و فارابی بهتر از بقیه هستند.بهترین کارگزاری های بورس ایران

آقا فارابی واقعا در بحث نرم افزار ضعیف هستش و اصلا قابل قیاس نیست، مفید نرم افزاری خیلی قوی هستش و آگاه برای سهامدار خرد امکانات زیادی داره

کارگزاری فارابی واقعا خیلی ضعیفه،نه پشتیبانی داره،نه نرم افزار درستی داره.

رتبه بندی بر اساس ارزش معاملات و تعداد دفعات معاملات اصلا معیار خوبی برای انتخاب کارگزاری نیست.
باید رتبه بندی سالانه کارگزاری ها بر اساس کیفیت خدمات و رضایت مشتری انجام شود.

نظر شما صحیح است. عموما مشتری ها سمت کارگزاری هایی میروند که خدمات متنوع تر و با کیفیت تری ارائه میکنند.

دقیقا صحیح است، من خودم مشتری این کارگزاری هستم که در متن بالا تبلیغ آن میشود ولی در یکسال اخیر بسیاری از مواردی که در انجام معاملات مشکل به حساب می آید را دیده ام و به هیچ‌وجه از سیستم معاملاتی آن راضی نیستم، البته خدمات دیگر آن از قبیل آموزش و اعتبار و باشگاه و … انصافا خوبه ولی سیستم معاملاتی اکثرا مشکل داره.

کارگزاری آگاه ظاهرا سروراش ضعیفه. البته این نظر خوشبینانه ای هست. به هر حال تو این حجم از پذیرش مشتری باید زیرساخت های بهتری داشته باشه. این روزها کلا نمیشه رفت توی سایت و اپ. و هر روز من با مشکل ثبت سفارش روبرو هستم. چرا چنین چیزهایی توی رتبه بنذی کارگزاریها لحاظ نمیشه؟

با سلام. سریع ترین ثبت سفارش ها مال گدوم کارگزاریه؟ منظورم میلی ثانیه های تعبین کننده هست.

تفاوت خیلی فاحشی در این زمینه وجود ندارد و همه در یک سطح هستند.

کاملا واضح است که توی این مقاله با جانب داری از کارگزاری آگاه به صورت زیر پوستی می خواهید کاربر رو به سمت این کارگزاری شوق بدید . من برای انتخاب کارگزاری حساسیت زیادی به خرج دادم و سایت های زیادی رو بازدید کردم . شما بیشتر کفه مثبت ترازو رو برای کارگزاری آگاه در نظر گرفتید . اگر نقاط ضعف رو هم خوب تشریح می کردید خوب بود

سلام دوست عزیز
ما سعی کردیم واقعیت ها را بدون جهت گیری برای شما بیان کنیم. کارگزاری فارابی، مفید و … هم هستند که خوب فعالیت میکنند.

از آخر به چه نتیجه‌ای رسیدین و کدوم کارگزاری رو انتخاب کردین ؟؟

با سلام
کدوم کارگزاری از نظر اموزش بهتریه یعنی اموزش هایی که میده با قیمت کمتر هست (اخه این کارگزاری که من هستم میلیونی پول میگیره و واسه ی بنده که یه دانشجو هستم واقعاااا زیییییییاده)
و این که سیگنال های خوبی برای خرید به ممشتریان بده

هومن عزیز
کارگزاری به مشتری سیگنال نمیدهد اما شرکت های مشاوره سرمایه گذاری معتبر در این زمینه وجود دارند.مقایسه شرکت های مشاوره سرمایه گذاری فعال در بازار بورس ایران
همچنین کارگزاری آگاه از نظر آموزش قوی تر از بقیه عمل کرده است.

سلام
کارگزاری مفید رسما بدترین کارگزاری ایران. سفارش خرید و فروش با بهترین سرعت نت هم با تاخیر بسیار طولانی ارسال میشه.

کارگزاری مفید حسن خیلی خوبی که داره و امکانات صندوق حامی است ولی با توجه به تعداد بسیار زیاد اعضایش ، هنگی و تاخیر زیادی هم در ارسال سفارش دارد که ضعف خیلی بزرگی است. اصولا کار گزاری های آگاه و مفید اصلا حاضر نیستند با توجه به کارمزد های بسیار کلانی که از مشتری بدست می آورند جزیی هزینه ای برای زیز ساختهای شان بکنند. بنابراین باید بدنبال کارگزاران دیگری باشیم که هم خدمات خوبی از قبیل صندوق حامی و تخفیف در معاملات میدهند ، هم سرعت دسترسی استانداردی داشته باشند. دوستانی که در دیگر کار گزاری ها هستند لطفا راهنمایی فرمایند.

مفید پدر کاربراش رو در اورده من خودم خیلی ضرر کردم با این مشکلاتش کافی یک هفته هر روز تو کل ساعت اداری به پشتیبانیش زنگ بزنید اگه جوابتونو داد حرف من اشتباهه

کارگذاری اگاه فقط اپشنای زیادی داره و اموزشش کامله. ولی از لحاظ قطع شدن و سرعت انجام معاملات و سفارشها سرعتش افتضاحه. اصلن اگاهو پیشنهاد نمیکنم

با عرض سلام و ادب؛
بنظرم برای انجام قرارداد و امور کارگزاری (مؤسسه ملل) رو انتخاب نکنید. من چند روز پیش مبلغی رو از طریق درگاه بانکی که در سیستم آنلاین این کارگزاری جهت خرید وجود داشت پرداخت کردم و درگاه بانکی پیغام داد عملیات با موفقیت انجام شد ولی مبلغ پرداختی در حساب کارگزاری اینجانب جهت خرید سهام منظور نگردید که پس از چندین مرتبه پیگیری از قسمت مربوطه در کارگزاری ملل و سر کار گذاشتن من اعلام نمودند با آن سامانه بانکی که پرداخت کردید تماس بگیرید و پس از تماس با درگاه بانکی که از طریق آن مبلغ را پرداخت نموده بودم ضمن اعلام شماره ارجاع بانکی به من گفتند که مبلغ پرداختی شما در سیستم با موفقیت پرداخت شده و ایراد از سیستم نرم افزاری کارگزاری ملل می باشد که دوباره پس از پیگیری مجدد و اعلام به آن کارگزاری فقط می گفتند هیچ مبلغی از طرف شما به کارگزاری ما واریز نشده است. لذا با توجه به این موضوع اینجانب به همراه چند نفر دیگر از نزدیکان قصد تغییر این کارگزاری را داریم و پیشنهاد دلسوزانه من این است که برای قرارداد به سمت آن گروه از کارگزاری های بانکی بروید که از نظر رتبه و سوابق قبلی جزء گروه الف بوده اند و ضمن پاسخگویی صحیح به ارباب رجوع دارای سیستم نرم افزاری داخلی کم ایرادی هستند تا پول شما در این میان به هدر نرود.

با عرض سلام و ادب؛
بنظرم برای انجام قرارداد و امور کارگزاری (مؤسسه ملل) رو انتخاب نکنید. من چند روز پیش مبلغی رو از طریق درگاه بانکی که در سیستم آنلاین این کارگزاری جهت خرید وجود داشت پرداخت کردم و درگاه بانکی پیغام داد عملیات با موفقیت انجام شد ولی مبلغ پرداختی در حساب کارگزاری اینجانب جهت خرید سهام منظور نگردید که پس از چندین مرتبه پیگیری از قسمت مربوطه در کارگزاری ملل و سر کار گذاشتن من اعلام نمودند با آن سامانه بانکی که پرداخت کردید تماس بگیرید و پس از تماس با درگاه بانکی که از طریق آن مبلغ را پرداخت نموده بودم ضمن اعلام شماره ارجاع بانکی به من گفتند که مبلغ پرداختی شما در سیستم با موفقیت پرداخت شده و ایراد از سیستم نرم افزاری کارگزاری ملل می باشد که دوباره پس از پیگیری مجدد و اعلام به آن کارگزاری فقط می گفتند هیچ مبلغی از طرف شما به کارگزاری ما واریز نشده است. لذا با توجه به این موضوع اینجانب به همراه چند نفر دیگر از نزدیکان قصد تغییر این کارگزاری را داریم و پیشنهاد دلسوزانه من این است که برای قرارداد به سمت آن گروه از کارگزاری های بانکی بروید که از نظر رتبه و سوابق قبلی جزء گروه الف بوده اند و ضمن پاسخگویی صحیح به ارباب رجوع دارای سیستم نرم افزاری داخلی کم ایرادی هستند تا پول شما در این میان به هدر نرود.

من تجربه استفاده از خدمات کارگزاری مفید و بعد از اون آگاه را داشته ام، از نظر خدمات جانبی آگاه بسیار کاملتر و بهتر عمل نمیکنه ولی در خصوص سیستم معاملاتی و همگی و مشکلات ثبت سفارش و پشتیبانی هیچکدام خوب نیستند خصوصا آگاه طی یکسال اخیر و در چند ماه اخیر که بدتر هم شده است، برداشتی که میشود اینه که زیرساختها اصلا با توجه به افزایش مشتری و تبلیغاتی که میشود توسعه نیافته است و روز پیش هم که کلا سرورها از بین رفته و به کلی ارتباط مشتریان با سامانه قطع شد که نتیجه بی تدبیری و عدم توجه به زیرساختها می باشد. به نظر من با این وضعیت دو کارگزاری مورد اشاره دنبال کارگزاری های خلوت تر و با خدمات جانبی خوب باشید و دو این دوتا رو خط بکشید که هزینه را فقط روی تبلیغات و صرفا جذب مشتری بیشتر کرده اند.

سلام
آقا کدوم کارگزاری خلوت و در عین حال تنوع خدماتش بد نیست؟؟؟؟

سلام
دوستایی که تازه می‌خوان وارد بورس بشن و سرچ کردن بهترین کارگزاری کدومه.
عرض کنم با زیر ساخت کنونی به هر کدوم بگی خوب به بقیشون مدیون میشی.
متوجهید که چی میگم.
برید اون که تازه تاسیسه و شرایط ویژه گذاشته واسه جذب مشتری.

سلام ممنون میشم یه کارگزاری خوب و خلوت بهم معرفی کنین.من اگاه هستم چندروزیه قطع هست و اصلا راضی نیستم تمام سرمایمو بخاطر کم کاریشون دارم از دست میدم از بس منفی خورد سهامام.
یه کارگزاری خوب بهم معرفی کنید که فقط بدونم عرضه اولیه برام خرید میکنه و ثبت سفارشات سریع داره.
هیچ خدمات دیگه ای نمیخوام.و دنبال وام و امتیازات دیگه نیستم.

سلام وقت دوستان عزیز بخیر

بنده در مورد کارگزاری مفید و آگاه که در هردو احراز هویت کردم و از هردو بصورت همزمان استفاده میکنم باید عرض کنم کارگزاری آگاه خدمات خوبی ارائه میکنه اما سروراش بسیار ضعیفه و این اواخر هم کاملا ثابت شده ست و همچنین زمانی که اوضاع بدتر میشه اصلا پاسخگو نیستن حتی بنده حضوری رفتم به شعبه این کارگزاری و همش میگفتن مشکل از هسته ست در صورتی که کارگزاری مفید مثل ساعت کار میکرد و همچنین آگاه حداقل ۱۰ ثانیه از بازار عقبه یعنی قیمتهارو دیرتر از مفید نشون میده ( حداقل ۱۰ ثانیه که در بازار بورس میلی ثانیه مطرحه !!! ) اما مفید در قیاس با آگاه بسیار سریعتره همچنین زمانی که با پشتیبانی این کارگزاری تماس میگیرین خیلی محترمانه پاسخگو هستن و مشکلاتشون رو سر هسته نمیندازن البته عرض کنم شاید ۱ ساعت طول بکشه تا بتونین باهاشون ارتباط برقرار کنین اینم به دلیل بالا بودن ترافیک تماس هست . در مورد کارگزاری های دیگه اطلاعی ندارم اما هر کسی که خیلی وقته بورس کار میکنه مفید رو پیشنهاد میده

من تازه کد گرفتم از سلام دنبال کارگزاری خوب که برای مشتریان خرد حمایت و خدمات خوبی داشته باشه هستم. متاسفانه یا خوشبختانه با توجه به این نظرات نتونستم کارگزاری انتخاب کنم. سخت شد از یه طرف سرعت سرورها خیلی مهمه از یه طرف خدمات به خردها و تنوع. کارگزاران بانکی چطور هستند آیا برای مشتریان خرد انتخاب خوبی میتونند باشن؟؟؟!

سلام من کارگزاری آگاه رو پیشنهاد میکنم از بقیه کامل تره و واقعا جوابگو هستن وام و تخفیفاتشون هم نسبت به کارگزاری های دیگه بهتر هستش
هرکس خواست این کد(as3504) رو هم داخل باشگاه مشتریان آگاه به عنوان معرف بزنه تخفیف کارمزد ۲۵ درصدی میگیره به مدت سه ماه

خوب بود

سلام
کدوم کارگزاری در ثبت سفارش و واریز وجه بهتر عمل میکنه؟؟؟

سلام
در شهرستان ما فقط یک کارگزاری هست اونم کارگزاری راهبرد هستش چندتا سایت دیدم رتبش ج هست حالا باتوجه به اینکه در چندتا سایت خوندم که بهترین انتخاب کارگزاری هست که در دسترس باشه اگر بصورت آنلاین در یکی از کارگزاریهای آنلاین با رتبه الف ثبت نام کنم ممکن هست مشکلی برام پیش بیاد؟و اگر در همین کارگزاری مستقر در شهرستان خودم ثبت نام کنم وضعیت خدمات دهیش چطوره؟

سلام
واقعا بدترین کارگزاری همین فارابیه
بیشتر از یه ماهه که نمیتونم مانده حسابم رو برداشت کنم بدبختم کرده

سلام..از نظر شما کدوم کارگزاری خوبه…من هنوز کارگزاری انتخاب نکردم..مرددم

برای تغییر کارگزاری بدون خرید اولیه تو کارگزار مقصد کدوم کارگزاری رو پیشنهاد میدید؟میخوام عرضه اولیه ها رو از کارگزاری مفید منتقل کنم.

هیچ کس اشاره ای به کارگزاری که خدمات خوبی میده نداده چه خوب بود به جای این همه نوشته بک کارگزاری خوب معرفی میکردید .

با ضمانت با ثبتنام در آگاه و مفید و فارابی مثله چی س.. گ پشیمون خاهید شد در اکثره مواقع هنگ هستند و سفارشات تاخیر بالا دارند من هر سه تاشونم دارم و مثله س.. گ پشیمونم

کارگزاری صبا تامین چطور هست؟ راضی کننده هست؟

فقط هر کاری میکنید سمت کارگزاری فارابی نرید چون مالیات و ارزش افزوده همچنان ۱٫۵ درصده و پایین نیاورده و در مورد صندوق ETF که باید مالیات و ارزش افزوده و … ۰٫۳ درصد باشه ۱٫۵ درصد کم میکنه!!!!!

تحلیل فاندامنتال علم ارزیابی متغیرهای اقتصادی، مالی و دیگر موارد تغییرپذیر درباره یک دارایی است که باعث می‌شود بتوان ارزش حقیقی فعلی و احتمالی آن در آینده را تعیین کرد. https://bit.ly/33IN7Bj

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

فرستادن دیدگاه

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

ورود و ثبت نام

وبلاگ

برای ورود به بورس و شروع معامله در بازار سرمایه، اولین قدم دریافت کد بورسی از یکی از کارگزاری ها است. در حقیقت کد بورسی، شناسه شما برای شناخته شدن در بازار بورس و اوراق بهادار است. کد بورسی عبارتی متشکل سه حرف (معمولاً اول نام خانوادگی) و پنج عدد است که مانند کد ملی، هر فرد در بازار سرمایه با آن کد شناسایی می‌گردد. در ادامه به توضیح کارگزاری و اینکه بهترین کارگزاری بورس کدام است می‌پردازیم.

حتما بخوانید: کارمزد کارگزاری ها در سال ۹۹ چقدر است؟بهترین کارگزاری های بورس ایران

برای دریافت کد بورسی بایستی به مراجع رسمی و قانونی مرتبط با این امر مراجعه نمود. این مراجع کارگزاران بورس و اوراق بهادار هستند. کارگزار در لغت به معنی: برقرارکننده و انجام دهنده کار است. تخصصی بودن امور در انواع بازارها موجب این گردیده تا هر بازاری کارگزار خود را تعریف نموده باشد. به‌عنوان‌مثال در دنیای ملک و مسکن این کارگزاری‌ها، بنگاه‌های املاک هستند که این وظیفه را به دارند.

فعالیت یک شرکت کارگزاری بورس و تأسیس آن نیازمند دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار کشور است؛ که این موضوع پس از گذراندن انواع آزمون‌های تخصصی در این حوزه امکان‌پذیر است. شرکت‌های کارگزاری فعال در بورس می‌بایست پس کسب مجوز فعالیت در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و همچنین بورس مربوطه عضو شوند. تفاوت در شرایط پذیرش، قدرت و به‌روز بودن دستگاه‌های معاملاتی، اعتبار دهی برای خرید و … از قبیل مواردی است که برای انتخاب کارگزاری خوب، مهم به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: آموزش سایت کدال و نحوه دسترسی به گزارش های آن

از بین کارگزاری های بورس ۷۰ شرکت کارگزاری عضو بورس انرژی ایران هستند. کارگزاری های زیر ۵ مورد از بهترین کارگزاری های بورس از نظر ارزش کل معاملات در بازارهای بورس انرژی ایران در سال ۹۸ هستند:

حتما بخوانید: عرضه اولیه چیست؟ چگونه آن را خریداری کنیم؟

حتما بخوانید: سهام عدالت چیست؟ پاسخ به مهم ترین سوالات در مورد سهام عدالت

با توجه به زیاد بودن کارگزاری‌های دارای رتبه الف، تشخیص با این مشخصه کار درستی به نظر نمی آید. جهت بررسی و تشخیص کارگزاری خوب باید معیارهای دیگری را نیز برای انتخاب بهترین کارگزاری مدنظر قرار دهید.

دانلود لیست کارگزاری ها به تفکیک استان

حتما بخوانید: لیست عرضه اولیه های سال ۹۹

۱- ارائه خدمات جامع

برخی از کارگزاری ها تنها در یک بازار خاص فعالیت می‌کنند مثلاً فقط بورس اوراق بهادار؛ بنابراین افرادی که قصد معامله در بازار آتی سکه رادارند باید کارگزاری انتخاب کنند که هر دو را پشتیبانی کند.

۲- در دسترس بودن

برخی از کارگزاری ها در بعضی از شهرها شعبه، دفتر یا نمایندگی ندارند و ازاین‌رو دسترسی آسان و سریع به این کارگزاری‌ها در همه‌جا صورت نمی‌گیرد. وجود شعب فعال در شهرهای مختلف نشان از توانایی کارگزاری جهت ارائه خدمات سریع‌تر به سهامداران است.

۳- ارائه خدمات اعتباری و تخفیف کارمزد

بعضی از کارگزاران خدماتی مانند تخفیف در کارمزد و همچنین ارائه بسته‌های اعتباری را نیز در قبال سرمایه گذاران انجام می‌دهند. استفاده از اعتبار خصوصاً برای کسانی که به‌طور دائم در بورس هستند اهمیت زیادی دارد.

۴- سامانه معاملات آنلاین

با توجه به گسترش استفاده از رایانه، اگر شرکتی نتواند خدمات آنلاین ارائه نماید از رقبا به‌صورت جدی فاصله گرفته است. مشاهده گردش حساب، مشاهده سهام، ثبت سفارش، درخواست واریز و برداشت وجه و … خدمات حداقلی هر کارگزاری می‌تواند باشد.

حتما بخوانید: مزایای بورس برای سرمایه گذاران ، شرکت های سرمایه پذیر و اقتصاد کلان

۵- آموزش و مشاوره

ارائه خدمات آموزش بورس از طرف کارگزاری معتبر، ازلحاظ ذهنی و روانی سهامداران را نسبت به اطلاعات ارائه‌شده خوش‌بین می‌نماید. مشاوره و موضوعات آموزشی تحلیل سهام می‌تواند کارگزاری را به انتخابی مطلوب تبدیل نماید.

۶- خدمات و پشتیبانی

پشتیبانی سریع و مؤثر از طرف کارگزاری بسیار بااهمیت است. چراکه عدم سرعت در رسیدگی به مشکلات سهامداران می‌تواند منجر به سود و زیان سرمایه‌داران گردد. یکی از خدمات مهم کارگزاری‌ها پشتیبانی تلفنی و پشتیبانی آنلاین در لحظه است.

حدود 3 سال فعال در حوزه بورس، دارای مدرک کارشناسی حسابداری و مربی تحلیلگری کالج تی بورس هستم.

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

هر گاه به پیام من پاسخ داده شد، به من ایمیل بده.

نرم افزار دایره طلایی سهام  |  پروژه همدلی  |  دریافت کد بورسی

ورود

نام کاربری:

رمز عبور:

بهترین کارگزاری های بورس ایران


پادکستDownloads-icon

بهترین کارگزاری های بورس ایران
بهترین کارگزاری های بورس ایران
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *