بیمه تامین اجتماعی انلاین – ثبت نام

بیمه تامین اجتماعی انلاین - ثبت نام
بیمه تامین اجتماعی انلاین – ثبت نام


نام کاربری(کد ملی)


گذرواژه


ثبت نام پزشکان | بازیابی گذرواژه

از مرورگر های مطمئن و بروز مانند گوگل کروم و فایرفاکس استفاده کنید.

بیمه تامین اجتماعی انلاین – ثبت نام

رمز عبور خود را در فواصل زمانی کوتاه تغییر دهید.

به منظور بالا بردن امنیت، از صفحه کلید مجازی استفاده نمائید.

پس از انجام و اتمام کار، حتما از سیستم خارج شوید.

هرگز نام کاربری و رمز خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

بالا

دسته‌بندی:

تعاریف و قوانین بیمه

امتیاز: 3

به این مقاله امتیاز دهید:

تاریخ انتشار: 21 خرداد ماه 1399

بیمه تامین اجتماعی انلاین – ثبت نام

نویسنده:
واحد تولید محتوا

دیدگاه‌های این مقاله:
0

تعداد بازدید: 5652

طریقه ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی و خرید آنلاین بیمه

خرید آنلاین بیمه یکی دیگر از خدمات الکترونیکی جدید است که اتفاقا مورد استقبال عموم قرار گرفته است. با آسان شدن فرآیند خرید اینترنتی کم تر کسی راغب به این است که با مراجعه حضوری، کالا یا خدمات مورد نظر خود را خریداری و پیگیری نماید.

سازمان بیمه تامین اجتماعی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و این امکان را به وجود آورده است تا افراد از طریقه اینترنت ثبت نام و از مزایای آن استفاده کنند. در ادامه می خواهیم طریقه ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی و خرید آنلاین بیمه را با شما در میان بگذاریم.

اما سوالی که پیش می آید این است که مزایای ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی چیست؟

می دانیم که همه ی ما طول عمر کاری مشخصی داریم و یکی از نگرانی هایی که راجع به آینده در زندگیمان داریم این است که پس از بازنشستگی تکلیف در آمدمان چه می شود و از چه طریقی می توانیم امرار معاش کنیم؟

همه ی این ها از مهم ترین سوالاتی هستند که به ذهن اکثر افراد خطور می کند و برای پاسخ به آن به دنبال راه حلی می گردند. همه ی افراد در دوران جوانی قادر به کار کردن هستند و با رسیدن به دوران پیری و کهن سالی، رفته رفته از توان کاری آن ها کم شده و انرژی اولیه را در تایم کاری خود از ذست می دهند.

اما در این دوران از چه طریق می توان کسب در آمد و امرار معاش کرد؟ در ادامه می خواهیم پاسخگوی این سوال باشیم و شما را با طریقه ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی و بهره بری از تسهیلات این سازمان، آشنا سازیم.

زمانی که راه آهن سراسری احداث شد، اولین قوانین کار را به تصویب رساندند. با گذشت زمان قوانین بیشتری در راستای حمایت از حقوق کارگران و خانواده آن ها به تصویب رسید. همین امر موجب تشکیل سازمانی تحت عنوان تامین اجتماعی گردید که از حقوق کلیه ادارات، سازمان ها، کارکنان کارخانه ها و دیگر محیط ها و ارگان های کاری، حمایت می کرد.

به طور کلی بیمه تامین اجتماعی، بیمه ای است که تضمین کننده حقوق بیمه گذار است و با ارائه مستمری، خدمات درمانی و همچنین خدمات پس از بازنشستگی از حقوق بیمه شدگان مطابق قوانین تصویب شده، حمایت می کند.

در ادامه با ما همراه شوید تا از طریقه ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی و خرید آنلاین بیمه مطلع شوید.

اگر بخواهیم مراحل ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی و خرید آنلاین بیمه را از ابتدا بررسی کنیم، باید فرض را بر آن بگذاریم که فرد برای اولین بار مشغول به کار شده است. کار فرمای کارگاه که در ادبیات تامین اجتماعی به معنای کار فرمای دفتر، شرکت، موسسه، اداره و… که افراد می توانند در آن مشغول به کار شوند، می باشد، طبق قانون کار باید برای فرد استخدام شده،  بیمه رد کند. در این حالت می بایستی اسم فرد را در لیست بیمه کارگاه خود قرار دهند. اما اگر فرد متقاضی شماره بیمه نداشته باشد،این موضوع برای او امکان پذیر نیست.

پس اولین مرحله برای این فرد، ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی است. سازمان تامین اجتماعی با در دسترس قرار دادن سایت تامین اجتماعی، خدمات غیر حضوری خود را به کاربران خود ارائه نموده است.

 در ابتدا با ورود به  سامانه  http://eservices.tamin.ir   و وارد کردن اطلاعات شخصی خود، در این سامانه ثبت نام می شوید.  چنانچه قبلا به صورت غیر حضوری در این سامانه ثبت نام نکرده اید، می بایستی کنترل های لازم از طریق سازمان ثبت احوال به منظور احراز هویت کاربران صورت پذیرد؛ همچنین کنترل مالکیت شماره تلفن همراهی که وارد سامانه تامین اجتماعی می کنید از طریق سرویس هوشمند اپراتور های تلفن همراه که همان سرویس شاهکار می باشد، انجام می شود.

لازم به ذکر است چنانچه شماره همراه وارد شده متعلق به شخص بیمه شده نباشد، لازم است پس از طی تمامی مراحل ثبت نام در سامانه بیمه تامین اجتماعی،  بیمه شده تامین اجتماعی شخصا با در دست داشتن مدارک شخصی و هویتی خود اعم از کارت ملی و شناسنامه، به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه حضوری نماید.

شایان ذکر است، با توجه به ضرورت تایید اطلاعات شخصی و هویتی فرد متقاضی در ثبت نام سامانه تامین اجتماعی و لینک کردن اطلاعات هویتی با پرونده الکترونیکی و داده های اطلاعات پیشین و همچنین زمان بر بودن این پرسه، جهت ارسال پیامک فعال سازی حساب کاربری در سازمان تامین اجتماعی، به زمانی حدود 2 تا 3 ساعت نیاز است. پس لازم است تا متقاضیان گرامی در این زمان تا دریافت پیامک از سوی سازمان تامین اجتماعی صبور بوده و پس از دریافت پیامک از سوی این سازمان و ورود به سایت http://eservices.tamin.ir/view/#register-pursue  نسبت به ادامه ی فرآیند ثبت نام خود، اقدام کنند.

همچنین کاربران سازمان تامین اجتماعی می توانند جهت پیگیری در خواست ثبت نام خود در این سامانه، از طریق گزینه پیگیری ثبت نام که در صفحه اصلی سامانه این سازمان قرار دارد، اقدام کنند.

حال ممکن است که شما جزو بیمه شدگان قبلی این سازمان بوده و بنا به دلایلی رمز خود را فراموش یا گم کرده باشید. برای دریافت مجدد رمز خود می بایستی از طریق گزینه بازیابی رمز عبور، اقدام به وارد کردن رمز جدید نمایید و پس از آن، پیامک مربوطه را ظرف مدت چند دقیقه از طریق تلفن همراهتان دریافت کنید.

در پایان

سازمان تامین اجتماعی در جهت حمایت از کارگران و کارکنان کشور، اقدام به راه اندازی سامانه ثبت در سازمان تامین اجتماعی نموده است که کارگران یا کار فرمایان با مراجعه به سایت مربوطه، کلیه مراحل را به آسودگی سپری می کنند. قبلا هر آنچه که در رابطه با طریقه ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی و خرید آنلاین بیمه بود را با شما به اشتراک گذاشته ایم.

برچسب‌ها:

امروزه بسیاری از افراد که خودروی 206 دارند باید اقدام به خرید بیمه بدنه و یا خرید بیمه ثالث نمایند. یکی از بهترین…

تمامی وام های قایل دریافت از بیمه تامین اجتماعی

بیمه حوادث انفرادی یکی از اقسام بیمه است که غرامت‌های مختلفی را می‌شود و در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به آن‌ها بپردازیم. بیمه از جمله خدماتی است…

امروزه بسیاری از افراد که خودروی 206 دارند باید اقدام به خرید بیمه بدنه و یا خرید بیمه ثالث نمایند. یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید از…

این بیمه‌نامه تجهیزات و ماشین‌آلات پیمانکاران (معمولاً متحرک و سنگین) از قبیل لودر، بولدوزر، گریدر، جرثقیل، سنگ‌شکن، کارخانه تولید بتن، لیفتراک و مانند آن که ابزار کار پیمانکاران جهت اجرای…

همه چیز در مورد بیمه درمان تکمیلی

قابل تذکر است که بیمه شخص ثالث بیمه ایران یکی از بهترین بیمه های موجود در کشور است و همچنین شرکت بیمه شو یکی از…

در بيمه هاي اموال و مسووليت، بيمه گزار مشخص بوده و در بيمه هاي اشخاص (بيمه عمر، حوادث و درمان )، بيمه گزار و بيمه…

بیمه عمر یک بیمه بلند‌مدت بوده و افرادی که در بیمه عمر سرمایه‌گذاری می‌کنند، ممکن است پس از مدتی به دلایل مختلف از جمله نارضایتی…

ایمیل خود را جهت اشتراک در خبرنامه بیمه شو و دریافت به
روزترین مقالات وارد نمایید…

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت
نزد سایت بیمه شو محفوظ
می‌باشد.

به‌احتمال زیاد کم آشناترین افراد با مفهوم بیمه، با 2 نوع بیمه تامین اجتماعی و بیمه شخص ثالث آشنا هستند. بیمه انواع بسیار زیادی دارد ولی این 2 نوع بیمه نام برده شده بیشترین بیمه‌گزار را در بین مردم دارند. اگر تا به حال در جایی مشغول به کار شده باشید قطعاً با مفاهیم بیمه تامین اجتماعی، دفترچه بیمه و شماره بیمه غریبه نیستید و یک‌بار در بیمه تامین اجتماعی ثبت نام کرده‌اید و شماره بیمه دریافت کرده‌اید. در اینجا قصد داریم درباره مراحل ثبت نام بیمه تامین اجتماعی صحبت کنیم و ببینیم این ثبت نام چه زمانی باید انجام شود و چه روندی را باید طی کند.

مطلب مرتبط: بیمه تامین اجتماعی چیست؟

با اینکه اغلب افراد با بیمه تامین اجتماعی آشنا هستند ولی ذکر توضیحاتی مختصر درباره آن خالی از لطف نیست. بیمه تامین اجتماعی بیشترین تعداد بیمه‌گزار را در سطح کشور دارد. طبق آمار سال 95 بیش از 35 میلیون نفر بیمه‌گزار این بیمه در سطح کشور بوده‌اند. در این بیمه افراد به دو گروه تقسیم می‌شوند. عده‌ای بیمه‌شده اصلی و عده‌ای دیگر بیمه‌شده فرعی هستند. افراد تا زمانی که تحت تکفل خانواده خود هستند معمولاً بیمه‌شده فرعی پدر یا مادر خود هستند. پس از اینکه افراد مستقل شده و مشغول به کار شدند و از طرف محل کار خود بیمه شدند تبدیل به بیمه‌شده اصلی می‌شود. در حالتی که فرد بیمه‌شده اصلی باشد می‌تواند خانواده خود را اعم از پدر و مادر، همسر و فرزندان خود را نیز بیمه کند. در واقع در این حالت آن‌ها بیمه‌شده فرعی آن فرد قرار می‌گیرند.

مراحل ثبت نام بیمه تامین اجتماعی در واقع مراحل ثبت نام برای بیمه‌شده اصلی است. تصور کنید تازه مشغول به کار شده‌اید و می‌خواهید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرید و یا می‌خواهید در سامانه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی عضو شوید؛ قطعاً دانستن مراحل ثبت نام بیمه تامین اجتماعی برای شما مفید است و باید بدانید که چگونه می‌توان در بیمه تامین اجتماعی ثبت نام کرد.

بیمه تامین اجتماعی انلاین – ثبت نام

 اگر بخواهیم مراحل ثبت نام بیمه تامین اجتماعی را از آغاز بررسی کنیم باید فرض کنیم که فرد برای بار اول شروع به کار در یک کارگاه شده است. “کارگاه” در ادبیات بیمه به هر شرکت، دفتر، اداره و… که افراد می‌توانند در آنجا مشغول به فعالیت شوند گفته می‌شود. زمانی که فرد در آن کارگاه مشغول به کار می‌شود، طبق قانون، کارفرما باید برای او بیمه رد کند. در این حالت اسم فرد باید در لیست بیمه کارگاه قرار بگیرد. اما اگر فرد شماره بیمه نداشته باشد این موضوع امکان‌پذیر نیست. بنابراین اولین مرحله از مراحل ثبت نام بیمه تامین اجتماعی نام‌نویسی فرد در بیمه تامین اجتماعی است.

در اولین مرحله از ثبت نام در بیمه تامین اجتماعی باید نام‌نویسی کرد.

برای دریافت شماره بیمه، فرد باید با در دست داشتن مدارک لازم به شعبه بیمه تامین اجتماعی که مربوط به کارگاه است مراجعه کند. این مدارک لازم شامل مدارک شناسایی فرد اعم از کارت ملی و شناسنامه و همچنین فرم پرسشنامه شناسایی و نام‌نویسی متمرکز مخاطبان است. این فرم پرسشنامه شناسایی و نام‌نویسی متمرکز مخاطبان در واقع اعلام می‌کند که فرد در آن کارگاه مشغول به کار شده است و درخواست صدور شماره بیمه برای فرد می‌کند. پس از اقدام فرد برای دریافت کد بیمه، این کد صادر شده و پس از آن او تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرد و سابقه بیمه تامین اجتماعی او آغاز می‌شود.

حال اگر فرد برای چندمین دفعه باشد که بیمه می‌شود و قبلاً شماره بیمه داشته است روند به چه صورت است؟

در این حالت نیز مشابه حالت قبل با همان مدارک (مدارک شناسایی و فرم پرسشنامه نام‌نویسی) باید به شعبه بیمه کارگاه مراجعه کرد. فقط در این حالت کد بیمه جدید صادر نمی‌شود و کارشناس بیمه تامین اجتماعی از کد ملی فرد، شماره بیمه را استعلام کرده و همان را در فرم نام‌نویسی وارد می‌کند.

همان‌طور که ملاحظه کردید مراحل ثبت نام بیمه تامین اجتماعی بسیار مختصر است و خیلی ساده می‌توان بیمه‌گزار بیمه تامین اجتماعی شد. اما زمانی که بحث ثبت نام بیمه تامین اجتماعی مطرح می‌شود یکی دیگر از مسائلی که به ذهنمان برخورد می‌کند بحث ثبت نام در سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی هم هست. به همین خاطر در ادامه قصد داریم درباره روند ثبت نام در سامانه مشاهده سوابق بیمه نیز صحبت کنیم و ببینیم چگونه می‌توان استعلام سوابق بیمه خود را دریافت کرد.

هر فرد در دوران فعالیت حرفه‌ای خود فقط یک کد بیمه دارد.

مطلب مرتبط: روش‌های مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی بدون شماره بیمه

دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در حوزه این بیمه محسوب می‌شود. به دلایل مختلفی برای ما مهم است سوابق بیمه خود را مشاهده کنیم. برای مثال بدانیم آیا سوابق بیمه‌ای که در جاهای مختلف داریم تجمیع شده است یا خیر و اینکه آیا کارفرما واقعاً حق بیمه را واریز می‌کند یا برای ما ترک کار رد کرده است. برای کسب اطلاع از این موارد و آگاهی کلی نسبت به سوابق بیمه تامین اجتماعی خود بهتر است در این سامانه ثبت نام کرده و سابقه بیمه خود را هر از گاهی مشاهده کنیم.

برای اینکه بتوانید سوابق بیمه تامین اجتماعی خود را مشاهده کنید باید ابتدا در سامانه سوابق بیمه به نشانی https://account.tamin.ir/auth/login ثبت نام کنید. مراحل ثبت نام بیمه تامین اجتماعی برای این قسمت بسیار ساده است. این مراحل به شرح زیر است:

1- ابتدا باید به سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی به نشانی فوق مراجعه کنید. درصورتی‌که در این سامانه حساب کاربری داشته باشید با ورود کد ملی و گذرواژه می‌توانید وارد شده و سوابق بیمه خود را دریافت کنید. اما درصورتی‌که حساب کاربری نداشته باشید باید در این مرحله بر روی دکمه ثبت نام کلیک کنید و مراحل ثبت نام بیمه تامین اجتماعی در این سامانه را آغاز کنید.

در مرحله اول مشاهده سوابق بیمه باید وارد سامانه سوابق بیمه شوید و اقدام به ثبت نام کنید.

2- در این مرحله باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و نام اپراتور تلفن همراه خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که باید تلفن همراهتان به نام خودتان باشد در غیر این صورت باید با در دست داشتن مدارک شناسایی خود به یکی از شعب بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنید.

در مرحله دوم باید کد ملی و شماره تلفن خود را برای ثبت نام در سامانه سوابق بیمه وارد کنید.

3- در این مرحله باید اطلاعات تکمیلی خود را در سامانه ثبت کنید تا مراحل ثبت نام بیمه تامین اجتماعی تکمیل گردد. اطلاعات موردنیاز در این مرحله شامل نام و نام خانوادگی، نام شهر و استان خود و… است. در این مرحله، مراحل ثبت نام بیمه تامین اجتماعی در سامانه سوابق بیمه به پایان رسیده است. صحت اطلاعات وارد شده توسط بیمه تامین اجتماعی بررسی می‌شود و پس از 48 ساعت از طریق پیامک به شما اعلام می‌گردد.

در مرحله سوم باید اطلاعات تکمیلی را در سامانه سوابق بیمه وارد کنید تا ثبت نام شما تکمیل شود.

درصورتی‌که فرد نام‌نویسی نکرده و کد بیمه نداشته باشد پس از اتمام مراحل ثبت نام بیمه تامین اجتماعی، پیامکی مبنی بر اقدام به نام‌نویسی دریافت می‌کند. قبل از نام‌نویسی و داشتن کد بیمه دریافت سوابق بیمه معنی ندارد و امکان‌پذیر نیست.

همان‌طور که می‌دانید بیمه تامین اجتماعی خدمات مختلفی دارد و با ثبت نام در سامانه سوابق و داشتن کد بیمه می‌توان از این خدمات استفاده کرد. با استفاده از بیمیتو می‌توان از بعضی از خدمات بیمه تامین اجتماعی به‌صورت آنلاین استفاده کرد. امکان تعویض و تمدید اینترنتی دفترچه بیمه تامین اجتماعی با بیمیتو فراهم شده است. همچنین می‌توان صدور آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی را با بیمیتو انجام داد.

بیمیتو سامانه‌ای برای مقایسه و خرید آنلاین بیمه است. با بیمیتو می‌توان بیمه شخص ثالث اینترنتی خرید، بیمه بدنه آنلاین استعلام کرد، محاسبه آنلاین بیمه آتش‌سوزی منزل خود را با بیمیتو انجام داد، برای سفرهای خارج از کشور خود بیمه مسافرتی آنلاین خرید و عمر و آینده خود و فرزندان خود را با بیمه عمر و سرمایه‌گذاری بیمه کرد. همچنین امکان مقایسه و خرید آنلاین بیمه مسئولیت پزشکان و بیمه موتور سیکلت هم با بیمیتو میسر شده است.

با بیمیتو فقط کافی است اطلاعات مختصری درباره بیمه موردنظر خود وارد کنید تا بتوانید قیمت و شرایط آن بیمه را در شرکت‌های مختلف مشاهده کرده و مناسب‌ترین گزینه را با توجه به اولویت‌های خود انتخاب و خریداری کنید. خرید آگاهانه بیمه را با بیمیتو تجربه کنید!

باسلام من 30سالم هست وتاحالا بیمه نداشتم ومیخاستم خودوهمسرم روبیمه تامین اجتماعی کنم ومیخاستم بدونم هزیزنه بیمه به صورت فردی چقدراست ومن راننده مسافرکش شخصی هستم لطفامن روراهنمایی کنیدساکن مشهدهستم لطفاتماس بگیریدبامن یایه شماره تماس بدیدجهت راهنمایی وثبت نام.

سلام
به این لینک مراجعه کنید و ببینید مطابق جدول چه میزان از حقوق خودتون رو باید به عنوان حق بیمه پرداخت کنین. در خصوص مشاوره تلفنی هم با شماره 1420 تماس بگیرین.

سلام من تعمیر گاه موتور سیکلت دارم و میخوام بیمه تامین اجتماعی بریزم در قزوین به کجا باید مراجعه کنم و هزینه ش چنده ممنون میشم راهنمایی کنید؟؟؟

باید به سازمان تامین اجتماعی محل سکونت‌تون مراجعه کنید و درخواست بیمه خویش‌فرما بدید. حق بیمه‌ها بر اساس درآمد شما تعیین می‌شه.

عالی بود مرسی

ممنون 🙂

سلام . بدون داشتن پایان خدمت هم میشه بیمه شد ؟

سلام
بله می‌تونید

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم تو این وضعیت کرونا اگه بخواییم بیمه کنیم باید دوباره بریم آزمایش و نوار قلب بگیریم وخون بدیم یا نه دیگه این مراحل برای بیمه شدن لازم نیست ممنون

سلام
مراحلی که شما می‌گید احتمالاً مربوط به استخدام می‌شه نه بیمه.
برای استخدام در بعضی شرکت‌ها و مراکز لازمه که شما آزمایش‌های مخصوص رو انجام بدید و در برخی شرکت‌ها این مراحل لازم نیست. اما به صورت کلی برای بیمه شدن برای اولین بار لازمه که فرم درخواست رو ارایه کنید و اگر سابقه بیمه داشته باشید دیگه به این کار نیز نیازی نیست.

سلام من برای ثبتنام در سامانه تامین اجتماعی تا مرحله سوم پیش میرم همه اطلاعات رو صحیحی وارد میکنم ولی بدون هیچ اخطاری به مرحله بعد نمیره
من هم نمیتونم مراجعه کنم سازمان لطفا راهنماییم کنید

سلام
با شماره 1420 تماس بگیرید و تلفنی مطرح کنید.

بیمه تامین اجتماعی انلاین – ثبت نام

سلام من میخوام بیمه بشم سمت چکارهایی برم که کمتر هزینه بیمه بدم ؟؟

با سلام.
متوجه سوالتون نشدم. اگه ممکنه منظورتون رو واضح تر توضیح بدین

با سلام محل کار من اصفهانه و بیمه تامینم در تهران رد میشه ایا میشه در اصفهان اعضا خانوادمو نام نویسی کنم

با سلام.
تا جایی که بنده اطلاع دارم، باید حتما به صورت حضوری به شعبه تامین اجتماعیتون مراجعه کنید. ولی بهتره اول به صورت تلفنی با شماره 1420 تماس بگیرید و بپرسید

نام من، ایمیل، و وب سایت را در این مرورگر برای دفعه بعد که نظر میدهم ذخیره کنم.

بیمه تامین اجتماعی بیشترین تعداد بیمه‌گزار را در کشور دارد. اغلب افراد از شاغل و خانه‌دار تا کودک و بزرگ‌سال، تحت پوشش این بیمه قرار دارند. با توجه به این موضوع تمدید ، تجدید و صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی اهمیت زیادی دارد. برای مثال اگر بچه‌دار شویم و بخواهیم برای او دفترچه بیمه صادر کنیم یا دفترچه بیمه نداشته باشیم و از شروع مشغول به کار شدن خود بخواهیم خود را بیمه کنیم باید بدانیم به چه روش‌هایی می‌توانیم بیمه تامین اجتماعی صادر کنیم. در ادامه قصد داریم درباره روش‌های صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی، مدارک لازم و هر اطلاعات دیگری که ضروری است اطلاعاتی کسب کنیم.

مدارکی که برای صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی لازم است برای افراد مختلف متفاوت است. برای مثال مدارکی که بیمه‌شده اصلی با بیمه‌شده فرعی باید ارائه دهد تفاوت دارد؛ اما اغلب افراد برای صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی به شناسنامه، کارت ملی، شماره بیمه، کد شعبه و یک قطعه عکس نیاز دارند. در ادامه با توجه به شرایط هر کس مدارک موردنیاز برای صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی بیان شده است.

برای صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی روش‌های مختلفی در حال حاضر وجود دارد که باید هرکدام را بررسی کنیم و ببینیم با توجه به شرایطمان، کدام‌یک روش مناسب‌تری است. روش‌های صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی به شرح زیر است:

برای صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی به روش سنتی باید با در دست داشتن مدارک لازم به یکی از کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی مراجعه و به‌صورت حضوری دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود را صادر کرد. دفترچه بیمه در همان لحظه در کارگزاری صادر می‌شود اما ممکن است گاهی اوقات مثل اواخر ماه به علت ازدیاد جمعیت در کارگزاری‌ها، صدور دفترچه زمان زیادی را از شما صرف کند. همچنین با توجه به اینکه برای صدور دفترچه بیمه خود باید در زمان‌های اداری به کارگزاری‌ها مراجعه کنید لذا اگر شاغل باشید ناچار هستید برای صدور دفترچه بیمه خود مرخصی ساعتی بگیرید.

برای صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی به روش سنتی باید به یکی از کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی مراجعه کرد تا بتوان نسبت به صدور دفترچه بیمه خود اقدام کرد. آدرس کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی را می‌توان در سایت بیمه تامین اجتماعی جستجو کرد.

بیمه تامین اجتماعی انلاین – ثبت نام

علاوه بر روش سنتی به‌تازگی می‌توان صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی را به روشی آنلاین انجام داد. می‌توان اطلاعات لازم را وارد کرد و مدارک لازم را آپلود کرد، سپس دفترچه بیمه تامین اجتماعی به روش آنلاین صادر خواهد شد و به دست شما خواهد رسید. امکان صدور آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی برای اولین بار در کشور از طریق بیمیتو به‌عنوان سامانه‌ای برای خرید آنلاین انواع بیمه محقق شده است. حال باید ببینیم روند صدور آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی از بیمیتو به چه صورت است و به چه مدارکی نیاز دارد.

بیمیتو سامانه‌ای اینترنتی برای مقایسه، مدیریت و خرید انواع بیمه است. تاکنون با استفاده از بیمیتو می‌توان بیمه شخص ثالث آنلاین خرید، بیمه بدنه اینترنتی خریداری کرد، استعلام بیمه آتش‌سوزی منزل دریافت کرد، محاسبه آنلاین بیمه عمر انجام داد، سفرهای خارج از کشور خود را با استفاده از بیمه سفر خارج از کشور بیمه کرد و در برابر مسئولیت حرفه‌ای پزشکی خود بیمه مسئولیت پزشکان اینترنتی خریداری کرد.

علاوه بر خدمات فوق به‌تازگی برای اولین بار در کشور امکان صدور، تجدید و تمدید دفترچه بیمه تامین اجتماعی به‌صورت آنلاین از طریق سامانه بیمیتو محقق شده است. بنابراین خدماتی مانند تمدید دفترچه بیمه تامین اجتماعی که به‌صورت مرتب برایمان اتفاق می‌افتد، تجدید آن و صدور این دفترچه را می‌توان به‌صورت آنلاین از سامانه بیمیتو دریافت کرد. حال باید ببینیم مراحل صدور آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی از بیمیتو به چه صورتی است.

مراحل صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی به‌صورت آنلاین از بیمیتو برای افراد مختلف با شرایط مختلف متفاوت است. برای مثال این مراحل برای بیمه‌شده اصلی و فرعی تفاوت دارد. مراحل صدور آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی از بیمیتو برای بیمه‌شده اصلی و فرعی عبارت است از:

درصورتی‌که بیمه‌شده اصلی باشید و بخواهید از طریق بیمیتو اقدام به صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی کنید باید ابتدا اطلاعاتی چون نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، شماره بیمه و کد شعبه خود را وارد کنید.

پس از آن در صورت تائید مدارک باید تصویر صفحه اول شناسنامه خود، تصویر کارت ملی خود و یک قطعه عکس 4*3 در سامانه بیمیتو بارگذاری کنید. ارسال مدارک شما در این مرحله به پایان می‌رسد و مدارکتان به یکی از کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی ارسال می‌گردد. درصورتی‌که مدارک شما توسط اپراتور کارگزاری بیمه تامین اجتماعی تائید شود درخواست شما انجام شده و دفترچه بیمه تامین اجتماعی برای شما صادر می‌شود؛ در غیر این صورت پیامکی مرتبط با وضعیت تقاضا برای شما ارسال خواهد شد.

صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی به‌صورت آنلاین از بیمیتو وقتی که بیمه‌شده فرعی باشید به عوامل متعددی بستگی دارد. در قدم اول اینکه بیمه‌شده اصلی در حال کار یا مستمری‌بگیر باشد روند صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی فرق دارد. روند صدور دفترچه بیمه برای هر دو حالت ذکر شده عبارت است از:

اگر بیمه‌شده فرعی باشید و بخواهید دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود را صادر کنید درحالی‌که بیمه‌شده اصلی شما مشغول به کار باشد، بسته به اینکه چه نسبتی با بیمه‌شده اصلی دارید، روند صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی متفاوت است. بیمه‌شده اصلی در خانواده شما یکی از موارد زیر می‌تواند باشد:

اگر همسر شما بیمه‌شده اصلی باشد و شما بخواهید تحت پوشش وی دفترچه بیمه تامین اجتماعی صادر کنید بسته به اینکه همسر شما در قید حیات بوده یا فوت کرده باشد روند صدور دفترچه شما تفاوت دارد.

اگر بیمه‌شده فرعی همسر خود باشید و همسر شما در قید حیات باشد در این مرحله برای صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی باید نام و نام خانوادگی خود (بیمه‌شده فرعی)، نام پدر، کد ملی سرپرست (همسر خود)، کد ملی خود، شماره بیمه سرپرست و کد شعبه سرپرست را در سامانه بیمیتو وارد کنید.

درصورتی‌که صحت اطلاعات توسط سیستم تائید شود در مرحله بعد باید تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه سرپرست، تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه خود و یک قطعه عکس 4*3 در سامانه بیمیتو بارگذاری کنید.

در این مرحله آپلود مدارک توسط شما به پایان می‌رسد و اطلاعات و مدارک شما به یکی از کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی ارجاع داده می‌شود. درصورتی‌که مدارک شما توسط اپراتور کارگزاری بیمه تائید شود، درخواست شما انجام شده و دفترچه بیمه تامین اجتماعی برای شما صادر می‌شود؛ در غیر این صورت پیامکی مرتبط با وضعیت تقاضا برای شما ارسال خواهد شد.

درصورتی‌که بیمه‌شده اصلی پدر خانواده باشد و بخواهید به‌عنوان بیمه‌شده فرعی اقدام به صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی کنید، باید در این مرحله نام و نام خانوادگی خود (بیمه‌شده فرعی)، نام پدر خود، کد ملی سرپرست (بیمه‌شده اصلی)، شماره بیمه سرپرست، کد ملی خود، سن خود، جنسیت خود و کد شعبه سرپرست را در سامانه بیمیتو وارد کنید. در اینجا اطلاعات شما بررسی می‌شود و در صورت تائید وارد مرحله بعدی می‌شوید.

در مرحله بعدی بسته به اینکه جنسیت شما پسر یا دختر باشد، روند صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی متفاوت است.

درصورتی‌که جنسیت شما به‌عنوان بیمه‌شده فرعی پسر باشد و بخواهید اقدام به صدور آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود کنید، بسته به سن شما شرایط و فرآیند صدور دفترچه بیمه متفاوت است. اگر کمتر از 19 سال سن داشته باشید باید تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه سرپرست (بیمه‌شده اصلی)، تصویر صفحه اول شناسنامه خود (بیمه‌شده فرعی) و یک قطعه عکس 4*3 از خود در سامانه بیمیتو بارگذاری کنید.

درصورتی‌که جنسیت شما پسر باشد و به‌عنوان بیمه‌شده فرعی بخواهید دفترچه بیمه تامین اجتماعی صادر کنید و سن شما بالای 19 سال باشد، فقط اگر دانشجو یا ازکارافتاده باشید می‌توانید برای خود دفترچه بیمه تامین اجتماعی صادر کنید.

اگر دانشجو هستید باید در این مرحله تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه سرپرست (بیمه‌شده اصلی)، تصویر صفحه اول شناسنامه خود (بیمه‌شده فرعی)، گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه و یک قطعه عکس 4*3 را در سامانه بیمیتو بارگذاری کنید.

اگر ازکارافتاده هستید باید در این مرحله تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه سرپرست (بیمه‌شده اصلی)، تصویر صفحه اول شناسنامه خود (بیمه‌شده فرعی)، گواهی ازکارافتادگی و یک قطعه عکس 4*3 را در سامانه بیمیتو بارگذاری کنید.

درصورتی‌که جنسیت شما دختر باشد و بخواهید اقدام به صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود از سامانه بیمیتو کنید بسته به اینکه سن شما چقدر باشد روند صدور آنلاین آن متفاوت است.

اگر شما به‌عنوان بیمه‌شده فرعی دختر باشید و کمتر از 15 سال سن داشته باشید باید برای صدور آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه سرپرست (بیمه‌شده اصلی)، تصویر صفحه اول و صفحه همسر شناسنامه خود (بیمه‌شده فرعی) و یک قطعه عکس 4*3 را در این مرحله در سامانه بیمیتو بارگذاری کنید.

اگر شما بیمه‌شده فرعی هستید و دختر باشید و بالای 15 سال سن داشته باشید باید برای صدور آنلاین دفترچه بیمه تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه سرپرست (بیمه‌شده اصلی)، تصویر صفحه اول و صفحه همسر شناسنامه خود (بیمه‌شده فرعی)، فرم تعهدنامه اناث و یک قطعه عکس 4*3 را در این مرحله در سامانه بیمیتو بارگذاری کنید.

در این مرحله آپلود مدارک توسط شما به پایان می‌رسد و اطلاعات و مدارک شما به یکی از کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی ارجاع داده می‌شود. درصورتی‌که مدارک شما توسط اپراتور کارگزاری بیمه تائید شود، درخواست شما انجام شده و دفترچه بیمه تامین اجتماعی برای شما صادر می‌شود؛ در غیر این صورت پیامکی مرتبط با وضعیت تقاضا برای شما ارسال خواهد شد.

درصورتی‌که بیمه‌شده فرعی باشید و بخواهید تحت پوشش خدمات بیمه مادر خانواده اقدام به صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی کنید باید در این مرحله نام و نام خانوادگی خود (بیمه‌شده فرعی)، نام پدر، کد ملی سرپرست (بیمه‌شده اصلی)، شماره بیمه سرپرست، کد ملی خود، سن خود، جنسیت خود و کد شعبه سرپرست را در سامانه بیمیتو وارد کنید. پس از آن صحت اطلاعات شما توسط سیستم بررسی می‌شود

در مرحله بعدی بسته به اینکه جنسیت شما پسر یا دختر باشد، روند صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی متفاوت است.

درصورتی‌که جنسیت شما به‌عنوان بیمه‌شده فرعی پسر باشد و بخواهید اقدام به صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود کنید، بسته به سن شما شرایط و فرآیند صدور دفترچه بیمه متفاوت است. اگر کمتر از 19 سال سن داشته باشید باید تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه سرپرست (بیمه‌شده اصلی)، تصویر صفحه اول شناسنامه خود (بیمه‌شده فرعی) و یک قطعه عکس 4*3 از خود در سامانه بیمیتو بارگذاری کنید.

درصورتی‌که جنسیت شما پسر باشد و به‌عنوان بیمه‌شده فرعی بخواهید دفترچه بیمه تامین اجتماعی صادر کنید و سن شما بالای 19 سال باشد، فقط اگر دانشجو یا ازکارافتاده باشید می‌توانید برای خود دفترچه بیمه تامین اجتماعی صادر کنید.

اگر دانشجو هستید باید در این مرحله تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه سرپرست (بیمه‌شده اصلی)، تصویر صفحه اول شناسنامه خود (بیمه‌شده فرعی)، گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه و یک قطعه عکس 4*3 را در سامانه بیمیتو بارگذاری کنید.

اگر ازکارافتاده هستید باید در این مرحله تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه سرپرست (بیمه‌شده اصلی)، تصویر صفحه اول شناسنامه خود (بیمه‌شده فرعی)، گواهی ازکارافتادگی و یک قطعه عکس 4*3 را در سامانه بیمیتو بارگذاری کنید.

درصورتی‌که جنسیت شما دختر باشد و بخواهید اقدام به صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود از سامانه بیمیتو کنید بسته به اینکه سن شما چقدر باشد روند صدور آنلاین آن متفاوت است.

اگر شما به‌عنوان بیمه‌شده فرعی دختر باشید و کمتر از 15 سال سن داشته باشید باید برای صدور آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه سرپرست (بیمه‌شده اصلی)، تصویر صفحه اول و صفحه همسر شناسنامه خود (بیمه‌شده فرعی) و یک قطعه عکس 4*3 را در این مرحله در سامانه بیمیتو بارگذاری کنید.

درصورتی‌که بیمه‌شده فرعی باشید و بخواهید تحت پوشش فرزند خانواده قرار بگیرید و دفترچه بیمه تامین اجتماعی برای خود صادر کنید، باید در این مرحله نام و نام خانوادگی خود (بیمه‌شده فرعی)، نام پدر خود، کد ملی و شماره بیمه سرپرست (بیمه‌شده اصلی)، کد ملی خود، سن خود و جنسیت خود را در سامانه بیمیتو وارد کنید.

اگر صحت اطلاعات شما تائید شد در مرحله دوم باید تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه خود (بیمه‌شده فرعی)، تصویر صفحه اول شناسنامه سرپرست (بیمه‌شده اصلی) و یک قطعه عکس 4*3 در سامانه بیمیتو بارگذاری کنید.

در این مرحله آپلود مدارک توسط شما به پایان می‌رسد و اطلاعات و مدارک شما به یکی از کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی ارجاع داده می‌شود. درصورتی‌که مدارک شما توسط اپراتور کارگزاری بیمه تائید شود، درخواست شما انجام شده و دفترچه بیمه تامین اجتماعی برای شما صادر می‌شود؛ در غیر این صورت پیامکی مرتبط با وضعیت تقاضا برای شما ارسال خواهد شد.

اگر بیمه‌شده فرعی باشید و بیمه‌شده اصلی مستمری‌بگیر باشد باید در ابتدا کد ملی خود را به‌عنوان بیمه‌شده فرعی در سامانه بیمیتو وارد کنید. در صورت تائید با توجه به اینکه با بیمه‌شده اصلی چه نسبتی دارید روند آن مشابه روندی است که در بالا بدان اشاره شد.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید تمام مدارک شما پس از بررسی صحت به یکی از کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی ارجاع داده می‌شود. بنابراین مراجعه حضوری و یا اقدام از طریق سامانه بیمیتو تفاوتی در کلیت فرآیند ندارد؛ اما اگر از بیمیتو برای صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود استفاده می‌کنید در زمان خود برای مراجعه حضوری صرفه‌جویی کرده‌اید و از منزل با اینترنت می‌توانید اقدام به صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی کنید. بیمیتو به‌عنوان مرجعی آنلاین برای انواع بیمه، امکان دریافت خدمات مختلف بیمه را از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن خود فراهم کرده است و با بیمیتو می‌توان خدمات موردنیاز بیمه‌ای خود را از هرکجا که اینترنت در دسترس باشد و در هر ساعت از شبانه‌روز رفع‌ورجوع کرد.

اخبار بیمه: جدیدترین مقالات بیمه – | بیمه بازار

حتماً می‌دانید مراحل ثبت‌نام بیمه اجباری تامین اجتماعی توسط کارفرما انجام می‌شود. چراکه مسئولیت بیمه کردن کارگران خود را  بر عهده دارد. اما برعکس بیمه اجباری، بیمه خویش‌ فرما اختیاریست و تمامی مراحل و کارهای ثبت‌نام از سیر تا پیاز را خود فرد انجام می‌دهد.

مطالب مرتبط:  مشاهده سوابق بیمه‌ شدگان تامین اجتماعی در سامانه جدید اینترنتی

داشتن بیمه خویش فرما شرایطی دارد. برای تحت پوشش  قرار گرفتن حتماً باید کارت پایان خدمت داشته باشید. (البته فقط برای متقاضیان آقا) یا سابقه پرداخت حداقل 30 روز حق بیمه را داشته باشید. اگر هیچ‌کدام را ندارید باید حتماً حرفه‌ای را یاد بگیرید و پروانه کسب دریافت کنید تا بتوانید تحت پوشش قرار بگیرید. اگر شرایط بالا را دارید، می‌توانید برای ثبت‌نام از طریق کارگزاری تأمین اجتماعی اقدام کنید. در زمان ثبت‌نام به شما کدی به نام “شماره بیمه” تعلق می‌گیرد. این کد تا زمان بازنشستگی با شما همراه است و هرجا مشغول به کار شوید با این کد حقه‌بیمه‌تان را پرداخت می‌کنید. این کد شناسه هویت شما در سازمان تأمین اجتماعیست.

بیمه تامین اجتماعی انلاین – ثبت نام

به‌غیراز موارد بالا بیمه خویش‌ فرما شرایط دیگری هم دارد. مثلاً حداکثر سن پذیرش برای بیمه شدن 50 سال است. اما اگر قبلاً سابقه پرداخت حق بیمه 10 سال را داشته باشید و سن‌تان هم از 50 سال بیشتر باشد، می‌توانید بدون شرط سنی بیمه شوید.

مطالب مرتبط: مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد USSD

مطلب قبلی

چطور از بیمه‌بازار بیمه درمان تکمیلی به صورت آنلاین بخریم؟

مطلب بعدی

900 هزار راننده و خانواده آن‌ها بیمه تکمیلی رایگان می‌شوند!

سلام وقت بخیر من بیمه تامین اجتماعی پدرم رو دارم اما میخام چون مشغول ب کار هستم خودم رو بیمه خویش فرما کنم،مزایای بیمه خویش فرما چی هس؟

برای بیمه خویش فرما شما باید حداقل 30 روز ابقه پرداخت حق بیمه داشته باشید.

سلام
بیمه مشاغل آزاد هستم هر ماه 227 هزار تومن پرداخت می کنم
سوالم اینه می خوام با بالاترین حقوق بازنشسته بشم آیا می شود بالاتر حق بیمه پرداخت کنم و اگر میشه حداکثرش چقدد یا اکر جدولی داره ممنون میشم بدونم

با نرخ 18 درصد می توانید پرداخت کنید که می شود: 341389 تومان

سلام خسته نباشین من قبلا بیمه خدمات درمانی بودم بعد رفتم سربازی شدم بیمه نیروهای مسلح الان خدمتم یک هفتس تموم شده راهنمایی شما چیه ؟

با مشغول شدن در کارگاهی می توانید بیمه اجباری شوید، یا همان بیمه خدمات درمانی را مجدد دریافت کنید.

کسی که اصلا سابقه بیمه نداشته نمیتونه برای خودش رد کنه؟

خیر. باید ۳۶۵ روز بیمه اجباری براتون رد شده باشه.

من قبلا بیمه بودم حالا می خام خودم اختیاری بریزم چکار باید بکنم

من بیمه شده تامین اجتماعی با ۱۷ سال سابقه میباشم ومی خواهم ۴سال دوران تحصیلات دانشگاهی را بیمه خویش فرما کرده و هزینه ۴سال بیمه را بدهم تا جزو سوابق بیمه ای لحاظ شود چطور واز کجا اقدام کنم.؟

باید به مراکر بیمه تامین اجتماعی مراجعه نمایید.

برای رد کردن بیمه خویش فرما باید ۱۸ سال تمام باشیم یا مشکل سنی نداره من ۱۷ سالو ۱۱ ماه دارم میخوام واسه خودم بیمه رد کنم میشه؟

برای رد کردن بیمه خویش فرما باید ۱۸ سال تمام باشیم یا مشکل سنی نداره من ۱۷ سالو ۱۱ ماه دارم میخوام واسه خودم بیمه رد کنم میشه؟

باید حداقل 18 سال تمام و 30 روز سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشید.

باید حداقل 18 سال تمام و 30 روز سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشید.

سلام ببخشید من قبلا بیمه حرف ومشاغل آزاد بودم،الان بخوام دوباره همین بیمه روانجام بدم ولی دفترچه درمان نگیرم وفوت ونقص وازکار افتادگی هم نکنم وفقط برای بازنشستگی باشه باز هم باید آزمایشاتروانجام بدم؟

خیر احتیاجی نیست

سلام ببخشید من قبلا بیمه حرف ومشاغل آزاد بودم،الان بخوام دوباره همین بیمه روانجام بدم ولی دفترچه درمان نگیرم وفوت ونقص وازکار افتادگی هم نکنم وفقط برای بازنشستگی باشه باز هم باید آزمایشاتروانجام بدم؟

خیر احتیاجی نیست

سلام ببخشید من ۷ سال بیمه اجباری بودم بدلیل تعدیل نیرو بیکار شدن…الان مدتیه ک روستانشین شدم ومیخوام دفترچه تامین کشاورزی بگیرم شرایطش چجوریه..اینم بگم ک کارت پایان خدمت ندارم

با مراجعه به کارگزاری های تامین اجتماعی درخواست دهید

ایا کسی فقط سی روز بیمه داشته بعد از فوت افراد خانواده اومستمری بگیر میشوند

سلام خیر

باسلام بنده 16 سالمه و محصل هستم در كارگاهي مشغول به كار هستم سوالم اينكه آيا مي توانم بيمه تامين اجتماعي شوم . صاحب كارم ميگه چون سنت كمتر از 18 ساله ، محصلي و پايان خدمت نداري امكان بيمه شدنت نيست . خواهش مي كنم راهنمائيم كنيد . تشكر

بیمه تامین اجتماعی انلاین – ثبت نام

سلام یکی از شرایط بیمه شدن داشتن حداقل سن 18 سال است.

این “سابقه پرداخت حداقل ۳۰ روز حق بیمه را داشته باشید. “یعنی چی؟ وقتی هیچ جا ما را بیمه نکرده چه طوری باید این سابقه 30 روز رو بدست آوریم؟ بدون این سابقه نمیشه بیمه شد؟

برای بیمه خویش فرما این مورد از لزومات است.

سلام
فرق بیمه اختیاری و بیمه حرف و مشاغل آزاد چیه؟ بیمه زنان خانه دار هم جزء حرف و مشاغل آزاد است؟

چرا بیمه تامین اجتماعی دفاتر و مشاغلی که کارمندانشان را بیمه نمی کنند جریمه نمی کنند؟

در نوع بیمه اختیاری ۲۶ درصد به کل خدمات تعلق می گیرد که این خدمات شامل مستمری بازنشستگی، خدمات کفن و دفن، از کار افتادگی و هزینه پروتز و اروتز می شود. اما در خدمات صاحبان مشاغل آزاد، کلیه آنها تقسیم می شوند و بر اساس درصد به هر کدام هزینه تعلق می گیرد. تاکنون برای بیمه درمان مشاغل آزاد با ۱۸ درصد توافق شده است که به صورت سرانه پرداخت می شود. این درصد بر اساس تصویب شورای عالی می باشد و برای هر فرد بر اساس میزان حقوق او مشخص می شود.

با سلام بنده مدت 8 ساله به عنوان مدیر فروش فعایت دارم ولی تا الان خودمو بیمه تامین اجتماعی نکردم جه نوع بیمه ای میتونم انجام بدم مبلغ حق بیمش چقدره ممنون میشم راهنماییم کنید

می توانید از بیمه حرفه و مشاغل آزاد استفاده نمایید.

سلام عرض خسته نباشید میخواستم بدونم دختر ۱۷ ساله میتونه بیمه خیش فرما پرداخت کنه پدر مادر سن زیادی دارند ک قادر به بیمه شدن نیستند پدر شغل ازاد داره دختر میتونه خودشو بیمه خیش فرما کنه برای معالجات درمانی دفترچه بیمه بگیره ؟؟؟

ایشون از سن 18 سال به بعد میتونن خودشون بیمه زنان خانه دار بشن. قبل از 18 سالگی این امکان متاسفانه وجود ندارد.

سلام عرض خسته نباشید میخواستم بدونم دختر ۱۷ ساله میتونه بیمه خیش فرما پرداخت کنه پدر مادر سن زیادی دارند ک قادر به بیمه شدن نیستند پدر شغل ازاد داره دختر میتونه خودشو بیمه خیش فرما کنه برای معالجات درماتی دفترچه بیمه بگیره ؟؟؟

ایشون از سن 18 سال به بعد میتونن خودشون بیمه زنان خانه دار بشن. قبل از 18 سالگی این امکان متاسفانه وجود ندارد.

سلام عرض خسته نباشید من دختری ۱۷ ساله دارم ک میخوام بیمه بشه پدرش اقدام کرد برای بیمه اما بخاطر سن زیاد نتوانستیم بیمه بشیم پدر ۶۱ سال سن دارد مادر هم ۵۹ سال گفتن نمیشه والدین بیمه بشن من چطور میتونم دخترم رو بیمه کنم دخترم و دفتر چه بیمه بگیرم برای معالجه پزشکی خواهش میکنم جواب بدید

ایشون از سن 18 سال به بعد میتونن خودشون بیمه زنان خانه دار بشن. قبل از 18 سالگی این امکان متاسفانه وجود ندارد.

باسلام
بنده علی مهدی پورهستم چندسال سابقه بیمه قالی بافی دارم ولی چندسال است قطع شده میخوام ازاد ادامه بدهم باید چکارکنم؟باتشکر

شما می توانید بیمه مشاغل آزاد یا بیمه خویش فرما استفاده فرمایید.

عرض سلام ایا مدتی که هزینه بیمه “توسط شخص پرداخت میشود و در تامین اجتماعی سابقه ایجاد میکند کارفرمای دولتی او میتو اند ان سابقه را بدون موافقت شخص با سابقه دولتی او جمع کند و شخص را بازنشسته نماید

درخواست بازنشستگی از سمت خود شخص باید انجام گیرد.

سلام خسته نباشید . ببخشید هزینه بیمه خویش فرما چقدره ؟

با نرخ 12 درصد 227953 هراز تومان با نرخ 14 درصد: 265525 هزار تومان با نرخ 18 درصد: 341389 هزار تومان

سلام.من۱۴سال بیمه اجباری دارم و حدود۳ماهه دارم اختیاری بیمه پرداخت میکنم و هزینه اش برام خیلی سنگینه.چطور میتونم برم مشاغل آزاد تا ۱۲ درصد بشه.متاهل و با دو فرزند خدایی۵۵۰ زیاده.و دفاتر هم میری میگه پره و مشاغل نمیشه.بالاخره ما داریم آزاد کار میکنیم چرا نمیتونیم مشاغل آزاد بریزیم و باید ۳۰درصد پرداخت کنیم

بیمه حرفه و مشاغل آزاد به افرادی تعلق می گیرد که برای انجام حرفه و شغل مورد نظر با داشتن کارگر و یا خود به تنهایی به استناد مجوز اشتغال صادره از سوی مراکز ذیصلاح یا به تشخیص هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به کار اشتغال داشته و مشمول مقررات حمایتی خاصی نباشند.

سلام من ۲۸سالمه متاهل هستم دارای یک فرزند بجز خدمتم جایی بیمه نبودم پروانه کسب هم ندارم ولی مدرک فنی حرفه ای دارم برای تاسیسات حالا من چیکار باید بکنم چه نوع بیمه ای رو باید انتخاب کنم تا بتونم بیممو خودم پرداخت کنم ودفترچه خدمات داشته باشیم با هزینه نه زیاد بالا نه زیاد پایین ممنون میشم راهنماییم کنین.

شما با مراجعه حضوری شخص به کارگزاری بیمه ، می توانید برای بیمه مشاغل آزاد اقدام فرمایید.

سلام من نقاش ساختمان هستم و کارت مهارت از فنی و حرفه ایی گرفتم چطور میتونم خودمو بیمه کنم که بیمه من اختیاری و خویش فرما نشه…

شما می توانید از بیمه مشاغل آزاد استفاده نمایید .

ایابعدعمل در بیمارستان خصوصی بیمه مبلغی رو کمک میکنه

بستگی به نوع بیمه دارد.

سلام من حداکثر سه ماه فرصت داشتم حق بیمه خودم رو پرداخت کنم ولی الان 4 روزه از سرسیدش گذشته و من حق بیمه تامین اجتماعی ( بیمه اختیاری) رو فراموش کردم پرداخت کنم حالا باید دوباره از اول باید ثبت نام کنم ؟ مدارک و مدت ثبت نام چقدر زمان نیاز هست لطفا راهنمایی کنید ضمنا من 7 سال حق بیمه رو مرتب پرداخت کردم

اگر حق بیمه تان را در مهلت مقرر نپردازید دچار جریمه نمی شوید . کلا قراردادتان لغو می شود و دوباره مصیبت قرارداد مجدد و حتی آزمایش ها و معاینات مجدد را باید به دوش بکشید.

سلام ، برای بیمه حرف و مشاغل آزاد نیاز به مدرک یا جواز خواستی برای این که ثابت کنه شغل آزاد دارم هست یانه ؟؟؟

بیمه صاحبان حرف ومشاغل آزادبه‌ افرادی‌ اطلاق‌ می‌شود که‌ برای‌ انجام‌ حرفه‌ و شغل‌ مورد نظر با داشتن‌ کارگر (کارفرما) یا خود به‌ تنهایی‌ (خویش‌فرما) به‌ استناد مجوز اشتغال‌ صادره‌ از سوی‌ مراجع‌ ذیصلاح‌ یا به‌ تشخیص‌ هیأت‌ مدیره‌ سازمان‌ تأمین‌ اجتماعی‌ (که‌ منبعد سازمان‌ تأمین‌ اجتماعی‌ در این‌ آئین‌نامه‌ سازمان‌ نامیده‌ می‌شود) به‌ کار اشتغال‌ داشته‌ و مشمول‌ مقررات‌ حمایتی‌ خاص‌ (مشابه‌ موارد موضوع‌ این‌ آئین‌نامه‌) نباشند

اگر بیمه خویش فرما از اول دی ماه ثبت نام شود ولی متقاضی بخواد از مهر بیمه براش رد بشه امکانش هست واریز کنه مبلغ رو و رد کنه

خیر امکانش نیست

سلام، سن پدر و مادر من بالای 60 سال است. آیا می توانم برای آنها دفترچه خدمات درمانی تامین اجتماعی بگیرم. خودم بیمه تامین اجتماعی هستم.

بله می توانید.

سلام ،ببخشید میتونیم بیمه فنی هم به صورت آزاد پرداخت کنیم

منظورتان چه نوع بیمه ایست؟

سلام
من ۴۰ سال دارم میخوام بیمه تامین اجتماعی بشم کارت پایان خدمت ندارم بیمه میکنند

اگر منظورتان بیمه خویش فرما هست ، داشتن حداقل ۳۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه از الزامات است. اگر کارفرما قرار است شما را بیمه کند، منعی وجود ندارد و بدون کارت پایان خدمت ( در صورتی که جزو سربازان فراری نباشید ) میتوانید بیمه شوید.

سلام و خسته نباشید
من 35 سالمه و تا الان بیمه اینداشتم،میخوام تأمین اجتماعی بیمه بشم،خدمت هم نرفتم،اگه میتونم بیمه بکنم لطفأ بگید چیکار باید بکنم،اگه توضیح بدید ممنون میشم
باتشکر

با سلام
کاربر گرامی درصورتی که مشمول خدمت سربازی بوده اید ، امکان بیمه تامین اجتماعی ندارید فلذا میتوانید جهت بیمه عمر اقدام نمایید درصورت تمایل به مشاوره و خرید با شماره 91311100-021 داخلی 210 تماس حاصل نمایید.
با تشکر از همراهیتان

باید پایان خدمت داشته باشید

سلام
من حدود ۱۱ سال سابقه بیمه اجباری دارم و الان از کارم استعفا دادم و دو ماه دیگه بیمه ندارم میخواستم خودم بیمه کنم که بتونم از بازنشستگیش استفاده کنم. ممکنه راهنمایی بفرمایید بیمه خویشفرما بکنم یا مشاغل آزاد ۱۲،۱۴،۱۸ درصد؟ آیا اینها حقوق بازنشستگیشان با هم متفاوت است؟

سلام.من 30 ساله هستم وبیمه تامین اجتماعی ندارم.چجوری میتونم بیمه خویش فرما بشم؟جایی شنیدم که از فنی حرفه ای مدرک باید داشت ومن ندارم ولی بجاش زمین کشاورزی دارم.چجوری میتونم بیمه خویش فرما بشم

با شرط دارا بودن حداقل ۳۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه ، می توانید از بیمه خویش فرما استفاده نمایید

سلام ،کودکان زیر یکسال هم نیاز ب معاینه اولیه پزشکی دارند ؟؟؟؟برای کسانی ک قرار است بیمه مشاغل ازاد ثبت نام کنند؟؟؟؟

اگر مشکل یا بیماری جدی داشته باشه

چه ربطی اخه به کارت پایان خدمت داره؟ چه مسخره بازی هست دیگه یعنی کسی که کارت پایان خدمت نداره بیمه نمیشه؟نه سابقه بیمه دارم نه کارت پایان خدمت باید چیکار کنم ایا میتوانم تحت تکفل همسرم قرار بگیرم و اون منو بیمه کنه خانه دار هستند ایشان

اگر تا کنون دفترچه خدمت پست نکرده باشید، می توانید بیمه شوید.

بیمه مشاغل آزاد چقدر است

سلام ، دانشجو آقا با معافیت تحصیلی میتونه بیمه خویش فرما بشه ؟ یعنی بیمه ای بشه که بعدا سابقه کار باشه این براش؟ آیا درمان هم تعلق میگیره؟

سلام،‌بله می‌تونید بیمه تامین اجتماعی و دفترچه درمانی داشته باشید.

سلام. من تا ۲ ماه پیش از طرف شرکت بیمه بودم. الان دو ماهه که بیمه ام رد نشده. چه مراحلی را باید انجام بدم که خودم بیمه را رد کنم و اینکه آیا این دو ماه تاخیر افتاده را هم میتونم پرداخت کنم که بیمه ام رد بشه؟

با سلام
با مراجعه به شعب تامین اجتماعی و تغییر نوع بیمه از اجباری به اختیاری به صورت خویش فرما میتوانید بیمه خود را پرداخت کنید(متاسفانه برای اون دو ماه نمیتونید حق بیمه پرداخت کنید)

سلام
من تا حالا هیچ سابقه بیمه ای نداشتم و اخیرا به عنوان مدرس حق التدریس یک روز در دانشگاه تدریس می کنم و در هفته یک روز بیمه برای من رد می شود.
می خواستم بدانم ایا می توانیم سایر روزهای هفته رو خودم واسه خودم بیمه رد کنم و هزینه اش رو به صورت شخصی پرداخت کنم؟
ممنون

با سلام
بله امکانش هست

سلام من 38 سالمه و تا حالا بیمه نبودم کارت پایان خدمت دارم و شغل آزاد دارم اما پروانه کسب ندارم چگونه میتوانم بیمه تامین اجتماعی شوم؟

با سلام
با مراجعه به بیمه تامین اجتماعی میتوانید بیمه خویش فرما کنید

سلام وقت بخیر. من مجمز شغلی ندارم و دانشجو هستم.6ماه سابقه بیمه دارم که از2ماه پیش قطع شده. من چجوری میتونم خودم رو بیمه کنم و همچنان تو دفتر کارم مشغول باشم و بازرس اگر اومد جریمم نکنن؟

با سلام
مناسبترین بیمه برای شرایط شما بیمه خویش فرماست

سلام وقت بخیر
مادر من 64 ساله هستن
با این سن نمیتونن خویش فرما خودشونو بیمه کنن؟؟؟

با سلام
خیر

سلام من ۲ساله بیمه اختیاری هستم و فیش پرداخت بیمه را ۶ماه گرفتم وتا برج ۴حداکثر مهلت پرداختم بوده والان ۱۴ روزه از مهلتش گذشته دوباره باید برم بیمارستان و ازمایش بدم ؟؟؟؟

با سلام
لطفا مجدد از شعبه بیمه پیگیری شود( در مواردی نیاز به ازمایش مجدد شاید لزومی نداشته باشد)

سلام.من تا الان بیمه هیچ بیمه ای نیستم ..میخوام بیمه بشم شما چه بیمه ای را به من پیشنهاد میرین ..کارم ازاد و مجرد.و کجا برم برا ثبتنامش..بیمه ای که بعد حقوق خوبی بدن

با سلام
مراجعه به بیمه تامین اجتماعی و انتخاب بیمه خویش فرما

سلام من14سالمه می تونم خودمو بیمه تامین اجتماعی کنم?????

با سلام
خیر

سلام میخاستم بدونم من زمان بچگیهام تو بهزستی بزرگ شدم و تحت پوشش بیمه درمانی بودم الان بعداز اون سالها میتونم خودمو بیمه کنم یا ن

سلام
من ۴ سال کارمند لشکری بودم. و بیمه داشته ام. ولی استعفا دادم و الان ۴ ماه بیکار هستم. می تونم بیمه خویشفرما بشم.

بله شما میتوانید در تامین اجتماعی بصورت خویش فرما اقدام به بیمه پردازی نمایید

سلام…
ببخشید اگر بخوایم از اول ماه حساب بشه بیمه اختیاری ولی ۲۳ بهمن بریم‌دنبال کاراش میشه؟؟؟

با سلام
بله دوست عزیز

سلام ببخشید اگر سربازی نرفته باشیم میتونیم بیمه ازاد بشویم

اگر شرایط بیمه شدن داشته باشید، امکان بیمه شدن است.

با سلام ، اگر حق بیمه ۱۲ درصد پرداخت کنیم بعد از بازنشستگی حقوق دریافت میکنیم؟
خرج کفن و دفن ما رو به بازماندگانمون میدن؟
و اینکه دفترچه بیمه درمانی با نرخ ۱۲ درصد از نظر خدمات با ۱۴ درصد و ۱۸ درصد تفاوت داره؟

با سلام
بله دوست عزیز با پرداخت حق بیمه 12 درصد بعد از بازنشستگی حقوق دریافت میکنید اما هزینه دفن و کفن پرداخت نمی شود.
خیر دوست عزیر تفاوتی ندارد.

سلام
من شغلم آزاده و مجردم و هیچگونه بیمه ای نداشتم اگربخوام خودما بیمه کنم ،چه مبلغی ماهانه برای بیمه شدن و گرفتن دفترچه باید پرداخت کنم

با سلام
دوست عزیز مبلغ حق بیمه با حقوق ۱۲% ۱۳۳ هزار تومان ماهانه، با نرخ ۱۴% ۱۵۵ هزار تومان ماهانه، با نرخ ۱۸% ۲۰۷ هزار تومان ماهانه

سلام من حدود دوسال بیمه قالی بافی داشتم والان ۴ ساله قطع شده دوباره چطور بیمه بشم لطفا راهنماییم کنید

اگر کمتر از 55 سال سن دارید و شرایط قالیبافانی که می توانند بیمه شوند، را دارید می توانید مجدد ثبت نام نمایید

سلام،میتونیم برای ثبت نام اولیه یک نفر دیگه بره ک فقط کد دریافت کنه

با سلام
دوست عزیز خیر باید حودتون حضور داشته باشید چون نیاز به امضا برخی از مدارک هست.

با سلام و خسته نباشید من خدمت سربازی نرفتم و غایب هستم میتونم خودم رو بیمه ی خویش فرما کنم؟؟

با سلام
دوست عزیز شرط بیمه اختیاری خویش فرما داشتن سابقه کار یا کارت پایان خدمت است اگر سابقه بیمه دارید می تونید از بیمه اختیاری استفاده کنید در غیر این صورت میتونید از بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد تامین اجتماعی استفاده کنید.

سلام بنده ۳ ۴ ماه برام بیمه رد شده توسط کارفرما الان میتونم بدون کارت خدمت تقاضای خویش فرما کنم؟

بله می توانید.

سلام
من 38 سالم از و قبلا در جایی کار میکردم دو سال و نیم سابقه بیمه داشتم و الان که بیکار هستم میخواستم خود رو بیمه کنم از کدوم بیمه های تامین اجتماعی میتونم استفاده کنم و هزنیه اونها چقدر هست

با سلام
دوست عزیز شما می تونید از بیمه های زیر استفاده کنید:
– بیمه اختیاری با نرخ ۲۶ درصد
– بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد با نرخ های ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد؛ بدون درمان و یا با درمان

با سلام
من قبلا چند سال بصورت خویش فرمای 14درصد بیمه رد کرده ام تا پارسال که به استخدام شرکتی درآمدم و برایم بیمه اجباری رد میکردند و دیگر حق بیمه خویش فرما را نریختم. اکنون از شرکت بیرون آمده ام، چگونه مجددا بیمه خویش فرمایم را فعال کنم؟

با سلام
دوست عزیز شما باید دوباره به شعبه تامین اجتماعی مراجعه کنید و مجددا قرارداد بیمه خویش فرما را تنظیم کنید.

اگر شخصی خود را بیمه خویش فرما کند و سپس در ارگان دولتی و یا خصوصی مشغول به کار شود از این پس بیمه شخص اجباری حساب میشود و حق بیمه بر عهده کارفرماست ? و ایا سابقه بیمه اختیاری هم در بیمه اجباری لحاظ میشود و یا خیر ?

با سلام
دوست عزیز سابقه بیمه اختیاری جز سابقه بیمه محسوب میشود اما چز سابقه کار محسوب نمی شود.

سلام شغل آزاد دارم تا الان بیمه تامین اجتماعی نداشتم و مدرک شغلی هم ندارم چطوری میتونم بیمه تامین اجتماعی بشم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید مشهد

با سلام
دوست عزیز شما می تونید با مراجعه به نزدیکترین کارگزاری بیمه تامین اجتماعی و در دست داشتن مدارک زیر
اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه
اصل و کپی کارت ملی و کارت پایان خدمت یا معافی
پنج قطعه عکس 4*3 جدید جهت ارسال به معاینات و اخذ شماره بیمه.
برای بیمه مشاغل آزاد اقدام کنید.

من ۴۱ سال دارم و تاکنون بیمه نبودهام و بیماری دیابت دارم. آیا میتوانم بیمه خویش فرما شوم؟

سلام
بله دوست عزیز می تونید بیمه خویش فرما بشید
در معاینات اولیه بیمه بیماری دیابت ثبت می شود ولی در صورتی که عوارض ناشی از بیماری در حد ازکارافتادگی 66 درصد باشد هنگام بیمه پردازی بابت چنین بیماری دیگر نمی توانید از کارافتاده شوید.

سلام خسته نباشید بزرگوار ببخشید من تا حالا بیمه تامین اجتماعی نشده ام و بیمه نیروهای مسلح توسط پدرم هستم. دیابت دارم و دست من قطع شده. وبیکارم. اول اینکه چجورمیتونم ازکارافتادگی بهم تعلق بگیره؟ دوم اینکه چجورمیتونم بیمه بشم و بازنشستگی داشته باشه؟ سوم اینکه مجردهستم و متولد 1367.
چهارم اینکه خواهش میکنم کاری کنید توراهنمایی کردن که بتوانم ازکارافتادگی نصیبم شود. قطع شدن دستم تو تصادف اینجور شدم. متشکرم

سلام و عرض ادب
ببخشید خواستم بدونم بنده الان میخوام برم پرستار شخصی ی فردی بشم پسر اون فرد هم تعهد کردن ک برای من بیمه بریزن خواستم بدونم چ نوع بیمه ای شامل من میشه ایشون می گفتن بیمه خوداشتغالی براتون میریزم خواستم بدونم چیکار کنم ک سابقه کار برام قید بشه و حقوق بازنشستگی ام چطوری میشه؟
ممنون میشم پاسخ بدید.

بیمه مشاغل آزاد را اگر انتخاب کنند براتون سابقه محاسبه میشود.

سلام بنده ۳۷ سالمه ۷ سال سابقه بینه دارم و تا ۴ سال قبل بیمه بودم .
حدود ۴ ساله شغلم ازاد هستش .
الان میتونم بیمه خویش فرما کنم خودم رو ؟

سلام
بله دوست عزیز

سلام ما یک خانواده چهار نفره ایم همسرم ۳۸ سالشه و ۸ سال سابقه بیمه داره و الان سه ساله بیمه مون قطع شده میتونه خویش فرما بیمه کنه؟حق بیمه در ماه چقدره؟

سلام
بله میتونید بیمه خویش فرما کنید و حق بیمه هم حدود 300 تومن هست.

پستهای اخیر

مشاهده سوابق بیمه با موبایل (با کد USSD)

بیمه بیکاری کرونا: نحوه ثبت نام و مشمولان

بیمه بیکاری سال 99 و هر آنچه لازم است درباره آن بدانید:

سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی (راهنمای کامل)

بیمه تامین اجتماعی انلاین - ثبت نام
بیمه تامین اجتماعی انلاین – ثبت نام
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *