بیوگرافی خاله رعنا

بیوگرافی خاله رعنا
بیوگرافی خاله رعنا

در ادامه با بیوگرافی کامل مریم وطن پور معروف به خاله قاصدک و خاله رعنا و مجری شب بخیر بچه ها شبکه پویا به همراه عکس های خانوادگی و سوابق مریم وطن پور با شما در نم نمک خواهیم بود.

مریم وطن پور متولد 24 آذر 1359 در تهران بازیگر و مجری تلویزیون ایران است.

فارغ التحصیل کارگردانی سینما در مقطع کارشناسی است است و با گذراندن دوره های فن بیان ، گویندگی و اجرا وارد پشت صحنه اجرای کودکان شد.

بیوگرافی خاله رعنا

کودکی من از خیابان مجیدیه شمالی شروع شد. خیابانی که برای من با ساختمان پزشکانش معنی دارد . هنوز هم وقتی از آنجا رد می شوم ، یاد واکسن زدن می افتم.

مادرم مربی مهد بوده و سه خواهر دارم .فرشته وطن پور یکی از خواهرانش طراح صحنه است.

اجراهای زیبای او در تئاتر ویژه کودکان مانند آن مرد آمد ، سیب خورها و آلو خورها توجه مجید قناد را جلب کرد و توانست برای اولین بار در مجموعه تلویزیونی قاصدک روبروی دوربین بازی کند.

اولین برنامه تلویزیونی ام خاله قاصدک نبودم ولی برنامه ای برای کودکان بود .اما اجرای من به طور حرفه ای برنامه ای با 150 قسمت با نام قاصدک بود که برای شبکه جام جم و دو ضبط شد و مورد استقبال و توجه زیادی قرار گرفت.

خانم مریم وطن پور متاهل است و یک فرزند پسر بنام مانی که متولد 21 بهمن 1385 دارد.

قبل از مادرشدن به کار تدوین و بازی مشغول بودم و در رادیو هم فعالیت می کردم ، شاگرد زنده یاد مهران دوستی بودم و که هنوزم باورم نمی شود که آن استاد عزیز را از دست دادیم.

خاله قاصدک ورزش کاراته رو حرفه ای تا مدتها ادامه میداد اما الان دیگر خیلی پیاده روی میکند ، میگوید آشپزی خوبی دارد و لوبیا پلو های بسیار خوشمزه ای درست میکند و شستن ظرفها بهش آرامش میدهد در کارهای فنی استاد است و میگوید : مثلا کولر را سرویس می کنم ، شوفاژ را هواگیری می کنم ، لامپ سوخته تعویض می کنم و همه این کارها را از پدرم یاد گرفته ام.

خیلی ها می گویند مریم وطن پور به پریناز ایزدیار بازیگر سینما و تلویزیون شبیه است و این شباهت مدتی است سوژه شبکه های اجتماعی شده است.

فیلم دانشجویی ساخته ام. این روزها دغدغه ساخت فیلم کوتاه و جشنواره ای دارم. کارگردانی سینما خوانده ام و پیش از ورود به کار اجرا ، کار تدوین می کردم. به نظر من فیلمسازی ، کارگردانی ، بازیگری و اجرا بی ارتباط با همدیگر نیستند.

کار با بچه ها فوق العاده لذت بخش و به نوعی اکسیر جوانی ام است. کار با کودکان کمک می کند تا من حالم خوب باشد. من با بچه ها زندگی و عشق می کنم. این روزها که به دلیل کرونا بچه ها تو استودیو نیستند انگار با انرژی قبلی که از حضورشان در استودیو بود پرنشاطم . میدانم بچه های زیادی در خانه برنامه خاله قاصدک را تماشا می کنند. بچه هایی که دوستان دوست داشتنی من هستند.

خواهرزاده مریم وطن پور که ترنم کاظمی نام دارد و بازیگر است ، از شرکت کنندگان مسابقه عصر جدید بوده و مریم وطن پور هم با انتشار پستی در اینستاگرام برایش سنگ تمام گذاشت.

مرا برای نظرات کاربرانی بعدی به یاد بسپار

بیوگرافی خاله رعنا

دختری مسلمان و افغانی ملکه زیبایی انگلیس شد، او اولین زن مسلمان است که تاج ملکه زیبایی انگلستان را روی سر خود گذاشته است.

باستان شناسان موفق به کشف 12 جسد کودکان در یک قبر زیرزمینی شدند که برخی از آنها در تابوت های چوبی و برخی دیگر در تابوت های سنگی جای گرفته بودند. این قبر در جنوب قاهره جای گرفته است.

All Rights Reserved – © 2016 – 2020


نسخه آزمایشی

خبر گزاری فارس با اعلام این خبر نوشت:«شب بخیر بچه‌ها» یک رئال عروسکی است که با هدف قصه گویی و ترویج آن در میان خانواده‌ها و کودکان، سعی در ایجاد شرایط و اتفاقاتی دارد که در ساعات شبانگاهی موجب آرامش خاطر خردسالان می‌شود.

«مریم وطن پور» مجری بازیگر برنامه «شب بخیر بچه‌ها» با نام خاله «رعنا»، در کنار شخصیت‌های عروسکی این مجموعه از جمله ستاره، حلزون، پلیکان و ماهی، به همراه پخش تصاویر آرام بخش همراه با لالایی‌های متنوع برای هفت شب هفته، از جمله بخش‌های مختلف برنامه شب بخیر بچه‌ها خواهد بود.

این مجموعه تلویزیونی کاری از گروه خردسال قرار است در ۹۰ قسمت ۲۲ دقیقه ای در ایام تابستان هر شب از شبکه کودک پخش شود.

عوامل سازنده برنامه «شب بخیر بچه‌ها» عبارتند از: گروه نویسندگان: نیوشا صدر، مهدی شاه پیری، دستیار و برنامه ریز: مینا سنگ سفیدی، طراح و سازنده عروسک: هدیه‌هاشمی و طراح دکور: امیرحسین میرطالب.بیوگرافی خاله رعنا

امتیاز شما


  عکس و بیوگرافی بازیگران سریال خانه امن شبکه یک با خلاصه داستان مجموعه به همراه اسامی عاومل آن را می خوانید   بازیگران سریال خانه امن با عکس     سریال خانه امن مجموعه جدید امنیتی و جاسوسی شبکه یک تلویزیون می باشد   کارگردانی این مجموعه برعهده احمد معظمی و و به تهیه […]

.

 

 

بیوگرافی خاله رعنا

 

مریم وطن پور متولد 1359 در تهران مجری و بازیگر است

 

خانوم وطن پور فارغ التحصیل رشته فیلمسازی است او با گذراندن دوره‌های فن بیان، گویندگی و اجرا وارد پشت صحنه اجرای کودکان شد سپس اجراهای زیبای او در تئاتر ویژه کودکان مانند ” آن مرد آمد، سیب‌ خورها و آلو خورها ” توجه مجید قناد را جلب کرد

 

و توانست برای اولین بار در مجموعه تلویزیونی قاصدک روبروی دوربین بازی کند

 

 

همین بازی زیبا او را با نام خاله قاصدت در بین کودکان و بزرگسالان به شهرت رساند

خانم مریم وطن پور متاهل است و صاحب یک فرزند پسر بنام مانی است

 

خاله قاصدک ورزش کاراته رو حرفه ای تا مدتها ادامه میداد اما الان دیگر خیلی پیاده روی میکند، میگوید آشپزی خوبی دارد و لوبیا پلو های بسیار خوشمزه ای درست میکند از بزی پک کردن بیزار است و شستن ضرفا بهش آرامش میدهد در کار های فنی به خوبی سر در میاورد و میگوید : مثلا کولر را سرویس می کنم، شوفاژ را هواگیری می کنم، لامپ سوخته تعویض می کنم و همه این کارها را از پدرم یاد گرفته ام

 

مریم وطن پور سه خواهر نیز دارد

 

 

روزی که دلی را به نگاهی، به صدایی، به قدومی بنوازی

از عمر حساب است هر روز دگر هیچ

 

عکس مریم وطن پور و خواهرش و همسر خواهرش

  عکس های جذاب و دیدنی از خاله قاصدک مجری کودک و نوجوان

  عکس خانوادگی مریم وطن پور معروف به خاله قاصدک

  عکس های شخصی مریم وطن پور مشهور به خاله قاصدک

  زندگینامه مریم وطن پور خاله قاصدک با عکس

 

عکس و بیوگرافی مریم وطن پور معروف به خاله قاصدک | منبع : سایت فتوکده

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیوگرافی خاله رعنا


هرگونه نشر، بازنشر و باز تولید تمام یا بخشی از محتوای سایت فتوکده برای (خبرگزاری ها) بدون اجازه کتبی ممنوع است

مریم وطن پور متولد 1359 در تهران مجری و بازیگر است. خانوم وطن پور فارغ التحصیل رشته فیلمسازی است او با گذراندن دوره های فن بیان، گویندگی و اجرا وارد پشت صحنه اجرای کودکان شد سپس اجراهای زیبای او در تئاتر ویژه کودکان مانند ” آن مرد آمد، سیب خورها و آلو خورها ” توجه مجید قناد را جلب کرد. و توانست برای اولین بار در مجموعه تلویزیونی قاصدک روبروی دوربین بازی کند. مریم وطن پور سه خواهر نیز دارد.

مجموعه تلویزیونی قاصدک و بازی زیبا، او را با نام خاله قاصدک در بین کودکان و بزرگسالان به شهرت رساند.

خانم مریم وطن پور متاهل است و صاحب یک فرزند پسر بنام مانی است.

مانی زیادی مَرد شده! پسرم گُلر نونهالان تیم استقلال، این روزها سخت مشغول کار برای رفتن به اردوست و برای اولین بار تنهایی و دوری از خانواده را تجربه می کند. دوست داشت بازیگری را تجربه کند و به همین خاطر در یک فیلم سینمایی با نام «کفش» بازی کرد که در عید غدیر پخش شد. گفتم که پسرم زیادی بزرگ شده!

خاله قاصدک ورزش کاراته رو حرفه ای تا مدتها ادامه میداد اما الان دیگر خیلی پیاده روی میکند، میگوید آشپزی خوبی دارد و لوبیا پلو های بسیار خوشمزه ای درست میکند از بزی پک کردن بیزار است و شستن ضرفا بهش آرامش میدهد در کار های فنی به خوبی سر در میاورد و میگوید : مثلا کولر را سرویس می کنم، شوفاژ را هواگیری می کنم، لامپ سوخته تعویض می کنم و همه این کارها را از پدرم یاد گرفته ام.بیوگرافی خاله رعنا

روزی که دلی را به نگاهی، به صدایی، به قدومی بنوازی از عمر حساب است هر روز دگر هیچ

مریم وطن پور خاله قاصدک این روزها یکی از ستاره های بی بدیل برنامه های کودک است، در ادامه با این مجری پر طرفدار بچه ها گپی زده ایم که خواندنش خالی از لطف نیست.

دنیای بچه ها این قدر برای مریم وطن پور جذاب است که گاهی این لحن کودکانه را در تُن صدایش می توانی به وضوح پیدا کنی. وقتی از دنیای بچه ها از او می پرسیدم برق عجیبی در چشم هایش موج می زد. این همه محبوبیت واقعا کار سختی است اما مریم وطن پور ببخشید خاله قاصدک این سال های تلویزیون به خوبی آن را برای خودش حفظ کرده. دوست داشتم ذوق بچه ها وقتی با او همراه هستند را ببینم که نشد اما در قاب تلویزیون به راحتی می شود این همه هیجان خالص را دید.

شانزدهم مهرماه و روز جهانی کودک بهترین زمان برای گفتگو با کسی است که جانش به جان بچه ها وصل است. خودش مادر است و کودکی دارد به قول خودش قند عسل. «راستی، بچه ها چرا این قدر تو را دوست دارند مریم وطن پور؟»

چرا خاله قاصدک!؟

پیشنهادش را خودم دادم. زمانی که برای اجرای برنامه انتخاب شدم یک اسم ساده شبیه ایستگاه شادی برای برنامه انتخاب شده بود ولی من پیشنهاد اسم قاصدک را دادم.، اسم های دیگری هم به ذهنم رسیده بود، مثل باران یا سایه که اگر اون اسم ها انتخاب می شود من خاله باران بچه ها می شدم (خنده)، اما از آ«جایی که قاصدک همیشه برایم نماد خوش یمنی و خبرهای خوب را داشت با خودم فکر کردم که «خاله قاصدک» بهترین انتخاب ممکن است. اینجوری من شدم خاله قاصدک بچه ها، یادمه در بچگی هروقت قاصدکی را روی زمین، پله یا هرجایی می دیدم خیلی ذوق می کردم. هنوز هم همین طوره.بیوگرافی خاله رعنا

کار برای بچه های شگفت انگیزه؟

به جرات می گویم به اندازه خود کلمه شگفت انگیز پر از اتفاقات نوستالوژی و منحصر به فرد. خودم پر از هیجانم به طبع، دلم می خواهد که همیشه دور و برم پر باشد از اتفاقات هیجان انگیز. فقط یک طیف و گروه سنی هستند که می توانند من را از همه دغدغه ها و اتفاقات پیش آمده حتی شده برای چند ساعتی خلاص کنند آن هم بچه ها!

کودک درون مردم وطن پور؟

امان از این کودک. همین الان هم دارم این کودک درونم را کنار خودم با شیطنت و بازیگوشی هایش می بینم. فقط الان با من لج کرده، قرار بود برای دخترکم پاستیل بخرم که نخریدم و حالا داره با اخم به من نگاه می کنه. کودک درونم را به شدت دوست دارم و همیشه سرحال نگهش می دارم. نمی دونم بگم خوشبختانه یا متاسفانه که این دخترک بلا حتی دوست ندارد به مدرسه برود. انگار رشدش در همین پنج سالگی متوقف شده و با هم زندگی می کنیم.

و این علاقه به اجرا از کجا آغاز شد؟

خوب چهره مهربون خانم زهرا ادیبی را به خاطر دارم. یک خانم مهربون که چشم های روشنی هم داشتند. کلاس چهارم دبستان که بودم ایشان را دیدم و کلی ذوق کردم. با خانم گیتی خامنه استاد عزیزم که ازشون خیلی چیزها یاد گرفتم، در ماه رمضان امسال برنامه ای داشتم به نام«سحر اولی ها» که به همراه «مان» پسرم این برنامه را اجرا می کردم، تعریفی که خانم خامنه از من کردند که اجرات بی نظیر بود و «مانی» هم عالی، چنان به عمق وجودم نشست که هنوز با یادآوری اون روز ته دلم غنج می رود.

برای پسرت مامان مریمی یا خاله قاصدک؟

مامان مریم با خاله قاصدک فرق می کند، خاله قاصدک در سخت ترین شرایط هم لبخند از صورتش محو نمی شود. یک جاهایی احساس می کنم الان مادر بودن جواب نمی دهد و باید از یک روش مهربانانه تری استفاده کنم و برای مانی خاله قاصدک می شوم. با اینکه مانی من را خوب می شناسد و می داند که الان مریمم نه خاله قاصدک فرزند بزرگ کردن با فضای فانتزی تلویزیون واقعا فرق می کند. همیشه نمی شود لبخند زد و آفرین گفت، جاهایی بچه ها نیاز به یک سختگیری هم دارند.

عاشق این کار بودم. حتی تمرین اجرا هم می کردم. یادمه بچه که بودم خواهرهایم را دور خودم جمع می کردم و می گفتم به جای تلویزیون باید به من توجه کنید و براشون انگلیسی دست و پا شکسته حرف می زدم. اجرا و بازی جزء رویای کودکی ام بود. در همین بچگی لحن مهربانانه داشتم. الان هم سعی می کنم که به همان اندازه کودکی بلکه بیشتر مهربون باشم و اگر در این بین فرصتی هم باشد به کار بازیگری می پردازم.

انرژی بالایی در اجرا داری، چرا؟

وقتی بچه ها را در کنار خودم می بینم انرژی دوچندانی می گیرم. با این که یک پسر یازده ساله دارم اما وقتی با کوچک ترین ذوق مانی بالا و پایین می پرم و در خوشحالی بی نظیرش شریک می شوم حالم خوب می شود. این در برنامه های من به خوبی نشان داده می شود. فرقی نمی کند که برنامه چه باشد و من قرار است چه بکنم. تمام آن چیزی که از دستم بربیاید را برای خوبتر دیده شدن برنامه ام به کار می برم. چون خیالم راحت است که خود خدا بهم انرژی می دهد.

قبل از مادرشدن و کار اجرا چه کار می کردید؟

قبل از مادرشدن به کار تدوین و بازی مشغول بودم و در رادیو هم فعالیت می کردم، شاگرد زنده یاد مهران دوستی بودم و که هنوزم باورم نمی شود که آن استاد عزیز را از دست دادیم. از وقتی که خدا، مانی را به من داد و حس زیبای مادر شدن را چشیدم برای من یک تعلیم بزرگ شد. هر چقدر که مانی بزرگ می شد و قد می کشید به همان اندازه من هم باهاش بزرگ می شدم. از واکنش های مانی می فهمیدم که دارم کارم را درست انجام می دهم.

از مانی برای مان بیشتر بگو؟

مانی زیادی مَرد شده! پسرم گُلر نونهالان تیم استقلال، این روزها سخت مشغول کار برای رفتن به اردوست و برای اولین بار تنهایی و دوری از خانواده را تجربه می کند. دوست داشت بازیگری را تجربه کند و به همین خاطر در یک فیلم سینمایی با نام «کفش» بازی کرد که در عید غدیر پخش شد. گفتم که پسرم زیادی بزرگ شده!

—————————————————————–

مریم نشیبا متولد 1325 در تهران آموزگار و گوینده رادیو و تلویزیون میباشد که با اجرای برنامه رادیویی شب بخیر کوچولو به شهرت رسید. او لیسانس جغرافیای اقتصادی دارد و از سال 1351 تا سال 1374 دبیر دبیرستان بوده و کار گویندگی در رادیو و تلویزیون را از ابتدای سال 1357 آغاز کرده و صرف نظر از یک وقفهٔ پنج ساله، تاکنون ادامه داده است.

او قبل از گویندگی دبیر جغرافیا بوده است و از سال 1374، پس از بازنشستگی از آموزش و پرورش، عمده فعالیت خود را بر گویندگی معطوف ساخته است. چهار برادر و دو خواهر هستند با کلی نوه که زندگی آنها را گرم می کنند. هیچ چیز در دنیا به اندازه صداقت و سالم زندگی کردن برای نشیبا مهم نیست.بیوگرافی خاله رعنا

مادرم 92 ساله است. برایم زحمت زیادی کشیده است، مرا در دانشگاه ثبت نام و تشویقم کرد تحصیل را ادامه بدهم چون در آن زمان دچار سرخوردگی شده بودم، مدام می گفتم درس بخوانم که چه شود؟ اما مادرم همه تلاش خود را به کار گرفت تا به شرایط عادی برگردم و درسم را بخوانم. مادرم به فرهنگ و هنر علاقه مند بود و می گفت ما باید ساز زدن را بیاموزیم و شنا و زبان خارجی یاد بگیریم.

مادرم آن قدر صدای خوبی دارد که وقتی دوستان و همکاران به خانه ما تلفن می کنند و مادر گوشی را برمی دارد، همه صدای او را تحسین می کنند. خواهر و برادرم هایم هم صدای خوبی دارند. یکی از خواهرهایم کارمند ایران ایرتور است. برادرهایم صدای آوازی دارند.

نه ! مادرم به نگهداری نیاز نداشت. الان هم خدا را شکر سرحال هستند. خودم زیاد تمایلی به ازدواج نداشتم. احساس می کردم اگر ازدواج نکنم بهتر می توانم به کارهایم برسم.

اگر صد بار دیگر هم دنیا بیایم باز هم ازدواج نمی کنم! اما این نظر من است و به دیگران آن را توصیه نمی کنم. هر چند می دانم شرایط تشکیل زندگی مشترک این روزها سخت شده چون توقعات و تشریفات زیاد شده است. معتقدم بهترین سن برای ازدواج زیر 25 سال است. چون در این سن تعهد بیشتری نسبت به زندگی دارند؛ زندگی که در آن دروغ و خیانت به همنوع وجود ندارد.

مادرم سال 56 مرا برای گویندگی ثبت نام کرد. او خیلی تلاش کرده که ما در زندگی موفق شویم. به قول قدیم ها پدرم پول می آورد و مادرم آن را مدیریت می کرد و ما را به کلاس های مختلف می فرستاد. مادرم بسیار خوش صدا هم هستند.

خانم نشیبا، علاوه بر گویندگی خبر و همکاری با برنامه های روزانه و هفتگی، اجرای برنامهٔ شب به خیر کوچولو را به صورت شبانه از سال 1369 پی گرفته است. خانم نشیبا هم چنین مجری برنامه گلبانگ از رادیو ایران است. درزمینهٔ کار تلویزیونی نیز، ضمن گویندگی در برنامه های مستند علمی و آموزشی و برنامه های تلویزیونی سینما دو و سینما چهار، اجرای مجموعه های صداهای ماندگار و روز نوروز را برعهده داشته است.

سال هاست در رادیو فعالیت می کنید، به نظر شما رسانه چه نقشی در تربیت بچه ها دارد؟

معتقدم رادیو و تلویزیون دانشگاهی است که از طریق برنامه های مختلف نمایشی و غیرنمایشی باید حامل پیام های تربیتی، اخلاقی و معارفی باشد اگر در این برنامه ها برای بچه ها برنامه طنز هم ارائه می کنیم باید اخلاقی باشد. من سال هاست برنامه شب بخیر کوچولو را اجرا می کنم اما در این برنامه هرچند برای بچه هاست اما از کلام فاخر استفاده می کنم. در داستان ها هیچ حیوانی را مسخره نمی کنم، مثلا سیاهی کلاغ را به رُخش نمی کشم. از سیاهی او به عنوان نماد بدی یاد نمی کنم. سیاهی رنگی است که خالق برای او انتخاب کرده است. ما کشوری هستیم که در آن شاعرانی مانند حافظ، سعدی، فردوسی، عطار، مولوی و سهراب سپهری داریم. هر کدام از این بزرگان به ما چیزهای زیادی یاد می دهند. سپهری می گوید:آب را گل نکنید / در فرودست انگار کفتری می خورد آب/ دست درویشی نان خشکیده برده در آب… در پایان سپهری می گوید چه دهی باید باشد؛ غنچه ای می شکفد/ اهالی ده باخبرند…

دوری مردم از یکدیگر ریشه در چه عواملی دارد؟

چون مادی شده ایم همه چیز را از دریچه پول نگاه می کنیم. سهم کودکان کار کجاست؟ آنها چرا نباید شرایط خوب برای زندگی داشته باشند؟ آن هم در شرایطی که بچه های امروز خیلی باهوش تر از گذشته هستند بچه سه ساله با تکنولوژی آشناست و می تواند مثلا با گوشی های هوشمند تلفن همراه کار کند، مهارتی که من با این سن و سال بلد نیستم.

اول صحبت از خدا به عنوان صاحب آرامش یاد کردید. همه آدم ها در ظاهر به دنبال آرامش هستند اما چرا آن را پیدا نمی کنند؟

اعتماد نداشتن به پروردگار! از زیاد دویدن کفش پاره می شود اما اگر ما به خداوند اعتماد داریم که نباید این همه حریص و نگران باشیم. حرکت و دویدن اندازه دارد، دنبال چی هستیم؟ قرار است الماس پلو بخوریم؟! در حال دویدن هستیم برای خرید خودروی مدل بالاتر، خانه بزرگ تر، سفرهای خارج از کشور و… یک جایی باید ایستاد و گفت بس است. آدم ها دارند برای رسیدن به دنیای مادی، آرامش خود را فدا می کنند. چشم و هم چشمی و حسادت هستی مردم را تباه می کند. اگر آدمی برای کسب لقمه حلال حرکت کند، خداوند به او کمک می کند اما ما به آنچه داریم، رضایت نمی دهیم. زیاده خواهی مردم را به سمت خیانت، دروغ، ریاکاری و… می برد. هر چقدر از خدا دور شویم، بیشتر گم می شویم. ما گم معنوی شده ایم. بی تربیت و بی قاعده شده ایم. باید افکار درست شود. فکر که درست شود کارها سر و سامان پیدا می کند. ظاهر زندگی و داشته های مادی برای آدم شخصیت نمی آورد. امروزه پدر و مادر چند جا کار می کنند تا بتوانند زندگی شیک تری داشته باشند، از صبح تا شب بچه را مهدکودک می گذارند و… می دوند تا پول بیشتری دربیاورند و آن را صرف زیاده خواهی و تجمل زندگی کنند.

چقدر به این جمله که فقط صداست که می ماند معتقد هستید؟

-بله، این یک حقیقت است، صدا بیانگر درون آن آدم می تواند باشد. صدایی اثرگذار و صدایی که به عنوان مثال در اتوبوس وقتی کسی به راننده میگوید که آقای راننده من اینجا پیاده می شوم همه مسافران بی اختیار به سمت او بر می گردنند، صدایی به یادگار می ماند که حامل پیام معرفت، اخلاق، عدالت و در عین حال با طنین است، صاحب آن صدا خیلی باید شاکر باشد و به هر موقیعتی نباید تن دهد.

این صدا یک لطف اللهی است که به هر کسی نداده است،من معتقدم صاحب صداهای ملکوتی هر نوع مطلب،تکست،و جنس را نباید بخوانند.

اولین باری که صدایتان از رادیو پخش شد آیا خاطرتان است؟

-اولین بار ابتدای سال 57 بود که باید در ساعت 4 بعد از ظهر خلاصه خبر را می خواندم، زمانی که در استودیو را باز کردم دیدم که آقای رضوی پای میکروفون نشسته اند و پسرشان هم در اتاق فرمان در کنار سر کار خانم منحک که در آن زمان ایشان در عرصه صدابرداری خیلی ماهر بودند و ایشان از من پرسیدند که شما کی هستید؟ من هم در پاسخ ایشان گفتم که گوینده جدید رادیو هستم و ایشان هم به مدت 10 دقیقه بنده را معرفی کردند و بعد از آن صدای زنگ خبر زده شد و اولین کار من با آقای رضوی شروع شد، منتها آن زمان در پوست خودم نمی گنجیدم و مدام در این تلاش بودم که خانواده خود را خبر کنم.

با کدام اساتید رادیو کار کردید؟

-آقای نوری، بهروز رضوی، حمید یاسمن، خانم ژاله علو و بیشتر کارهایم با آقای غلامعلی افشاریه است.

رادیو و گویندگی در زندگی تان چه نقشی دارد؟

-در زندگی من به عنوان یک ذوق و فعالیت بسیار موثر است،من خودم را با این کار هنری انس بستم و به این شیوه نیست که سر راه بدون هیچ برنامه ریزی فعالیت کنم من در طول هفته برنامه شب بخیر کوچولو ساعت 21:35 و گلبانگ را ساعت 15:00 باید گوش دهم و یک دفتری دارم که نواقص خود را در آن جا می نویسم بلافاصله با تهیه کننده و ناظر پخش در ارتباطم که چه چیزهایی را باید پیاده کنم. مخصوصا برنامه های مناسبتی که از اهمیئت بیشتری برخوردار هستند. بنابراین بنده خیلی به کار خود اهمیئت خاصی قائلم چه در برنامه های تلویزیونی و دوبلاژ که با آقای غلامعلی افشاریه بحث و مشورت انجام می دهیم که با ذهن و درون پر پشت میکروفون بنشینم.

تا چه زمانی به اجرای برنامه در رادیو می پردازید؟

-تا زمانی که مردم من را بخواهند و قدرت و توان داشته باشم ولی مطمئن باشید بعد از رادیو بالافاصله به یک فروشگاه بچه گانه رفته و به طور رایگان کار خواهم کرد.

به نظرتان قصه تا چه حد می تواند فرهنگ را به بچه ها منتقل کند؟

– قصه، زیباترین راه برای انتقال فرهنگ به بچه ها است، حتی با قصه می توان بچه ها را درست تربیت کرد و به آنها راه و روش درست زندگی کردن را آموخت.

چه تعریفی برای قصه می کنید؟

– قصه لطافت، رجعت به پاکی ها و دوران خلوص کودکی است. شاید باورتان نشوند اما من وقتی پای تلویزیون می نشینم بیشتر دوست دارم کارتون ببینم.

چرا کارتون؟

– چون کارتون رجعت به فطرت پاکی ها است. ما در مسیر زندگی دچار روزمرگی شده ایم و دیدن کارتون می تواند خاطرات و عطر و بوی کودکی را زنده کند. در کارتون همیشه صداقت وجود دارد. به یاد دارم وقتی کارتون مهاجران را می دیدم کارهای لوسیمه برایم جذابیت زیادی داشت.

شما علاوه بر فعالیت در رادیو در تلویزیون هم در شبکه های چهار و هفت نریشن های مستند را می گویید. بیشتر علاقمند به کار در رادیو هستید یا تلویزیون؟بیوگرافی خاله رعنا

– بیشتر فعالیت در رادیو را دوست دارم. من همیشه در مقوله کودک و مستند کار کردم، چرا که واقعیت است و همین مسئله برایم جذابیت داشته است. دلیل آن را نمی دانم چرا علاقمند به فعالیت در رادیو هستم، ولی همیشه این رسانه را دوست دارم و نمی توانم دل بکنم.

بیوگرافی و عکس های فاطمه امینی خاله گلی برنامه ململ و همسرش بیوگرافی فاطمه امینی همسر فاطمه امینی  عکس های فاطمه امینی مجری برنامه کودک بیوگرافی و عکس های فاطمه امینی خاله گلی برنامه ململ و همسرش فاطمه امینی بازیگر و مجری برنامه کودک و صداپیشه عروسک .

– بیوگرافی و عکس های فاطمه امینی خاله گلی برنامه ململ و همسرش بیوگرافی فاطمه امینی همسر فاطمه امینی  عکس های فاطمه امینی مجری برنامه کودک بیوگرافی و عکس های فاطمه امینی خاله گلی برنامه ململ و همسرش فاطمه امینی بازیگر و مجری برنامه کودک و صداپیشه عروسک ململ و خاله گلی برنامه کودک تلویزیون را در بیوگرافی کامل شخصی و سوابق هنری و آثار و برنامه ها و بازی در سریال آخر خط علی مسعودی و عکس همسر و آیدی اینستاگرام و سن و مصاحبه جذاب وی در مجله حرف تازه میخوانید بیوگرافی فاطمه امینی فاطمه امینی بازیگر و مجری برنامه کودک و صداپیشه عروسک ململ و خاله گلی تلویزیون در 16 دی سال 1364 در تهران به دنیا آمده و یک خواهر و یک برادر به نام مریم و رضا دارد.

شهرت با عروسک ململ خانم امینی با صداپیشگی عروسک ململ در برنامه کودک و نوجوان به مخاطبان معرفی شد و با این نام به شهرت رسید و در بین بچه ها محبوب شد همسر فاطمه امینی درباره ازدواج و زندگی شخصی وی اطلاعاتی در دست نیست و عکسی از همسر ایشان تاکنون م

به گزارش سینماپرس، برنامه «شب بخیر بچه‌ها» به تهیه کنندگی و کارگردانی سمیه عبدالله زاده تابستان سال جاری هر شب ساعت 21 از شبکه کودک پخش خواهد شد.

بنا بر این گزارش، برنامه «شب بخیر بچه ها» یک رئال عروسکی است که با هدف قصه گویی و ترویج آن در میان خانواده ها و کودکان، سعی در ایجاد شرایط و اتفاقاتی دارد که در ساعات شبانگاهی موجب آرامش خاطر خردسالان می‌شود.

«مریم وطن پور» مجری بازیگر برنامه «شب بخیر بچه‌ها» با نام خاله «رعنا»، در کنار شخصیت‌های عروسکی این مجموعه از جمله ستاره، حلزون، پلیکان و ماهی، به همراه پخش تصاویر آرام بخش همراه با لالایی‌های متنوع برای هفت شب هفته، از جمله بخش‌های مختلف برنامه شب بخیر بچه‌ها خواهد بود.

این مجموعه تلویزیونی کاری از گروه خردسال قرار است در 90 قسمت 22 دقیقه ای در ایام تابستان هر شب از شبکه کودک پخش شود.

عوامل سازنده برنامه «شب بخیر بچه‌ها» عبارتند از: گروه نویسندگان: نیوشا صدر، مهدی شاه پیری، دستیار و برنامه ریز: مینا سنگ سفیدی، طراح و سازنده عروسک: هدیه هاشمی و طراح دکور: امیرحسین میرطالب.


در آخرین اخبار
۵ مرداد ۱۳۹۵
۱ نظر
19,523 بازدید

سارا روستاپور (خاله سارا) متولد دوازدهم دی ماه ۱۳۶۰ در تهران می باشد. وی مدرک کارشناسی میراث فرهنگی دارد و کارشناسی ارشد خود را در رشته نمایش عروسکی از پردیس هنر دانشگاه تهران دریافت کرده است.

instagram sara roostapour

دیپلم ریاضی از دبیرستان اندرزگو ۱۳۷۸
لیسانس کارشناسی میراث فرهنگی  از دانشگاه آموزش عالی میراث فرهنگی ۱۳۸۰ – ۱۳۸۵
ارشد نمایش عروسکی از پردیس هنر دانشگاه تهران ۱۳۹۲-۱۳۹۴بیوگرافی خاله رعنا

۱۳۷۸- اجرای برنامه از مدرسه تا مدرسه شبکه دو سیما
۱۳۸۱- اجرای برنامه بادبادک شبکه ۵ سیما
۱۳۸۲- ۱۳۸۵ اجرا و نویسندگی برنامه رنگین کمان
۱۳۸۲- اجرا و نویسندگی برنامه امیدهای ایران شبکه جام جم
۱۳۸۳- اجرا برنامه مهد کودک سرزمین من شبکه جام جم
۱۳۸۴- ۱۳۸۵ اجرا و نویسندگی برنامه شاپرک شبکه جام جم
۱۳۸۵- بازیگری در مجموعه قصه های برای خواب کودکان ( شب به خیر ماه )
۱۳۸۵- اجرا و نویسندگی مجموعه دردونه ها شبکه پنج
۱۳۸۶- تهیه و اجرای برنامه سفرنامه مبارک به تاجیکستان شبکه جام جم
۱۳۸۶- تهیه و اجرای برنامه دوچرخه شبکه لرستان
۱۳۸۶- تهیه  و نویسندگی برنامه فرشته ها شبکه لرستان
۱۳۸۶- ۱۳۸۸ اجرا و کارگردانی برنامه گل آموز شبکه آموزش
۱۳۸۶ – ۱۳۸۷ اجرا و نویسندگی برنامه خونه خاله
۱۳۸۷ – ۱۳۸۸ اجرای برنامه همیشه بهار
۱۳۸۸- تهیه و اجرای برنامه سفرنامه ترکمنستان شبکه جام جم
۱۳۸۸- ۱۳۹۳ تهیه کننده و اجرای برنامه گل آموز شبکه آموزش
۱۳۸۹- اجرا و نویسندگی ویژه برنامه  سال تحویل شبکه دو
۱۳۹۰- طراحی ویژه برنامه افطار شبکه دو
۱۳۹۱- نویسندگی و کارگردانی و اجرای برنامه اتل متل تماشا
۱۳۹۱ – ۱۳۹۲ اجرا و نویسندگی برنامه کودک من شبکه دو
۱۳۹۳ – ۱۳۹۴ تهیه کننده و اجرای برنامه گل آموز شبکه آموزش

سوابق اداری و کاری او نیز شامل موارد زیر می شود:

۱۳۸۶_۱۳۸۹ همکاری با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران
۱۳۸۸ همکاری با معاونت اجرایی نیروی اتنظامی تهران
۱۳۸۷ همکاری با معاونت اجرایی راهنمایی و رانندگی تهران

او همچنین افتخارات و جوایز بسیاری را دریافت کرده است که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است:

۱۳۸۵ – تقدیر در جشنواره دوستی کودکان ایران و قطر
۱۳۸۶- مجری برتر شبکه جام جم
۱۳۸۶ – تقدیر در جشنواره دوستی کودکان ایران وترکمنستان
۱۳۸۷ – تقدیر در جشنواره دوستی کودکان ایران تاجیکستان
۱۳۸۷- دیپلم افتخار برنامه سازی از جشنواره امور شهرستانها
۱۳۹۲ – تهیه کننده برتر برنامه کودک در جشنواره سیما
۱۳۹۳ – تهیه کننده برتر برنامه کودک در جشنواره برنامه های رمضان و تابستان
۱۳۹۳ – تهیه کننده برتر در حوزه برنامه سازی کودک و محیط زیست

خاله سارا ، مجری معروف برنامه کودک ، شهرت را دوست ندارد. او می خواهد به خاطر قلمش معروف باشد.

سارا روستاپور ، دوست قدیمی من ، خاله سارا ، محبوب خلیلی از بچه ها و جزو اولین خاله های تلویزیون بود. اگر این روزها برنامه اش را ببینید ، تفاوتش را با سایر برنامه سازان کودک حس می کنید ؛ فکر شده و از این هم مهم تر با حس و با عشق. گفت و گوی رها درباره همه چیز با هم داشتیم و او صادقانه پاسخم را داد. سارا روستاپور را باید فراتر از مجری و برنامه ساز کودک بدانیم.

سارا روستاپور و مادرش

خود را برای ما تعریف کن.

سارا روستاپور هستم تا قبل از اینکه پدرم نام فامیلی مان را عوض کند ما خانرومنانی بودیم که البته الان فامیلی ام را دوست ندارم. ۱۲ دی ماه امسال شمع ۳۲ سالگی ام را فوت کردم و وارد ۳۳ سالگی شدم.

چرا تو بیشتر خاله سارا هستی تا سارا ؟

مجله خبری لحظه نما:خود من خیلی درگیر این خاله بودن و درگیر تصویر نیستم و زندگی ام حول این محور نمی چرخد.

مگر می شود خودت را جدا از شغلت بدانی ؟

من خودم را خیلی مجری نمی دانم ، الان بیشتر درگیر بخش تحریریه و برنامه سازی هستم. رسیدن به شهرت از راه اجرا خیلی ایده آل من نیست. روز سوم که اجرا را انجام دادم از همان روز شروع به نوشتن متن کردم و بعد از گذشت یکسال برنامه را خودم تهیه کردم و این اتفاق برایم مهم تر بود. ضمن اینکه کار با کودکان را خیلی دوست دارم و علاقه عجیبی به آن ها دارم.

از هر چیزی که به تصویر و کار هنری مربوط است اگر بگذریم سارا دیگر در چه حوزه هایی می تواند کار کند ؟

خیلی به کارهای خیریه علاقه مند هستم نه برای این که بگویم فرد خیری هستم اما فکر می کنم اگر بتوانم این کار را انجام بدهم ، آرامش خواهم داشت. در دوره ای که از کودکیم درگیر بیماری بودم و حالا وقتی به بیمارستان می روم عکس آن دوران را با خودم می برم و به خانواده ها نشان می دهم تا به آنها بگویم که من هم این دوران را گذرانده ام. این جنس کارها را خیلی دوست دارم. در دوران مدرسه دانش آموز درس خوانی نبودم و وقتی تصمیم گرفتم رشته هنر را انتخاب کنم ، در دانشگاه سراسری قبول شدم و در نهایت فوق لیسانس کارگردانی نمایش عروسکی را گرفتم و الان بزرگ ترین آرزویم این است که تئاتر بازی کنم. برای تئاتر بازی کردن باید خیلی تلاش کنم. بازیگران تئاتر حرفه ای ما بسیار افراد خبره ، باسواد و ریشه داری هستند و به این آسانی که فکر می کنیم ، نیست. البته الان مدتی است که خیلی به عکاسی علاقه مند شده ام و این کار دنیای من را عوض کرده است . الان مدت یکسال است که دچار یک تحول درونی شده ام. من خیلی چیزها را فراموش نمی کنم اما سعی می کنم به تلخی هم از آنها یاد نکنم و از آن ها درس بگیرم. خودم را نمی بازم و به دنبال این هستم که جایی که آن آرامش را دارم پیدا کنم.

پدر سارا روستاپور

این آرامش الان کجاست ؟

الان در عکاسی کردن است. ممکن است یک قرار کاری مهم و حتی برنامه زنده داشته باشم و خیلی هم دیرم شده باشد اگر یک سوژه عکاسی ببینم در کمال خونسردی اول عکسم را می گیرم و بعد می روم. با موبایل هم عکاسی می کنم اما بعد از ادیت کردن عکس ها از آن ها لذت می برم.

ممکن است روزی نمایشگاه هم برگزار کنید ؟

بله ، حتما می خواهم یک نمایشگاه عکاسی با موبایل برگزار کنم. فقط نگاه من است. اصلا عکس ها به صورت حرفه ای نیست.

چرا برنامه کودکی که تو می سازی با برنامه های دیگر فرق دارد ؟

برای این که من بچه ها را جدی می گیرم. من روی بچه هایی که الان در برنامه من هستند سرمایه گذاری کرده ام و کلی وقت برایشان گذاشته ام برای اینکه آرزوی کودکی خودم مجری گری و بازیگری بوده است و این بچه ها یادآور کودکی خودم هستند و می خواهم از راه درست آن ها را هم به آرزوی شان برسانم.

اگر این کار را از تو بگیرند چه اتفاقی می افتد ؟

خیلی سخت می شود. یک دوره این اتفاق را تجربه کردم ولی من آدمی هستم که یک جا نمی نشینم و حتما راه دیگری را پیدا می کنم. من در بدترین شرایط زندگی ام با توکل به خدا اگر دری بسته شود ، بازش می کنم. همیشه نمی شود مدعی شد که کارها را خودمان انجام می دهیم. قطعا حکمت خدا هم دخیل است. بدترین اتفاقات زندگی نهایت یک ماه من را درگیر می کند. فکر می کنم هیچ چیزی نمی تواند انسان را از حرکت رو به جلو نگه دارد.

آدم ها این روزها کمتر انگیزه دارند اما این انگیزه چیست که تو را حرکت می دهد ؟

ما اشرف مخلوقاتیم و زندگی یک فرصت طلایی است. باید به بهترین شکل از آن استفاده کنیم ، خطا کنیم و زندگی کنیم.

این ها شعار نیست ؟

نه اصلا. من به این ها فکر می کنم اگر گربه به دنیا آمده بودم ، چه اتفاقی می افتاد یا اگر آهو بودم باید همیشه فرار می کردم. پس از این فرصت استفاده می کنم و انگیزه ام به تعالی رسیدن است. اینکه اگر به ۷۰ سالگی رسیدم به جای ای کاش گفتن به کارهایی که دوست داشتم و انجام دادم فکر کنم.

الان در ۳۳ سالگی ای کاش داری ؟

نمی توانم بگویم ندارم. یک جاهایی در زندگی تصمیم های اشتباه گرفتم. اما باز فکر می کنم این اتفاق ها باید می افتاد.

خودت را سرزنش می کنی ؟

خیلی کم. سرزنش کردن مدت کمی است باید ادامه داد. من به شدت فرد دون گرایی هستم. اتفاق افتاده که من ۶ سال یک مسئله را در دل خودم نگه داشته ام. یک اخلاق دیگر من این است که یک دفعه گم و گور می شوم و می خواهم فقط برای خودم باشم و فکر کنم و پرونده مسائلی که به آنها فکر می کنم را می بندم. فرق ما با کسانی که فکر نمی کنند این است که من وقتی خودم را با همسالان خودم مقایسه می کنم به این نتیجه می رسم که من از آن هایی که فکر نمی کنند خیلی جلوتر هستم. دوستان من ناخودآگاه شبیه من هستند اما هستند کسانی که همسن من هستند اما آرمان های مان خیلی با هم متفاوت است و از این بایت خیلی خوشحالم.بیوگرافی خاله رعنا

بزرگ ترین ترسی که سراغت می آید چیست ؟

اینکه در هواپیما بمیرم. همیشه هم کابوسش را می بینم و فکر می کنم بر می گردد به دوران بمبارانی که در کودکی شاهدش بودم. من چهار سالگی ام را به خاطر دارم. بعئ از ایت از گربه می ترسم و در آخر از مرگ عزیزانم.

چه رویایی داری ؟

خیلی دوست دارم مادر بشوم و این حس را تجربه کنم.

چه خیالی در ذهن داری ؟

اخبار بدی که از کودکان می شنوم خیلی اذیتم می کند و نمی دانم چرا از کورکی سهمی ندارند و این من را خیلی آزار می دهد و من هیچ کاری غیر از دعا نمی توانم انجام بدهم. خیال خوب هم برایم یک زندگی آرام و بدون دغدغه است و دلم می خواهد با تلفن خاموش یک مسافرت خیلی طولانی بروم و این مسائل با من است تا زمانی که مادر بشوم و کارهایم را محدود کنم.

تا حالا کسی ازت پرسیده ، تو که اینقدر بچه دوست داری چرا خودت بچه دار نشده ای ؟

بله ؛ همه می پرسند اما تا الان پیش نیامده که بچه دار شوم. برای یک زن لذتی بالاتر از مادر شدن وجود ندارد. حس از خود گذشتگی و بزرگ کردن یک انسان دیگر. باید مراقب باشیم تا آرزوهای مان را به کودکان مان تحمل نکنیم. آرزوهای آنها قطعا با ما فرق دارد. بعضی از پدر و مادرهای شاغل که این روزها خیلی زیاد هستند ، فقط بر اساس ما می توانیم بچه دار شویم ، بچه دار می شوند. پدر و مادرهایی که هر دو پزشک هستند اما کودک شان خیلی متفاوت است ؛ به این خاطر که این بچه به دست پرستار و مربی مهد بزرگ می شود و خانواده ها تعجب می کنن که چرا فرزندشان شبیه خودشان نیست.

تفریحت چیست ؟

رانندگی کنم ، موسیقی گوش کنم و فقط بروم

آخرین سفری که رفتی کجا بود ؟

یک ماه و نیم پیش با یک هم سفر خیلی خوب رفتیم شمال.

دوستان صمیمی زیادی داری ؟

نه ؛ دوستان زیادی ندارم چون تجربه به من نشان داده است که اول و آخر آدم ها برای خودشان هستند و اگر تو تمام وقتت را برای شان بگذاری در نهایت آن ها را که نداری خودت را هم از دست می دهی.

کسی هست که او را نبخشیده باشی ؟

نه ؛ من همه را بخشیدم به خاطر این که آدم ها مثل بالن می مانند. ناراحتی ها مثل کیسه شن هستند که مانع این بالا رفتن است. آن کس که بدی می کند در ابتدا به خودش بدی کرده است برای این که « هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی ». من خیلی بدی دیده ام اما از کسی عصبانی نیستم. اشکال رفتاری خودم است که افراد را متوقع بار می آورم و تا حدی از خودم می گذرم که افراد خودشان را محق هر کاری می دانند و آن جاست که من از آن آدم می گذرم.

تلخ ترین شب زندگیت چه زمانی بوده است ؟

شب های تلخ زیادی داشتم که نمی توانم بگویم اما خیلی سخت صبح شد. من تنهایی این شب ها را فقط با خدا شریک می شوم. فقط خداست که می تواند انسان را آرام کند. خدا من را خیلی آزمایش می کند. با خودم فکر می کردم اگر باز هم به ۱۸ سالگی بر گردم ، باز هم همین مسیر را خواهم رفت.

سارای ۶۰ ساله کجاست ؟

اصلا عمر طولانی را دوست ندارم. دوست دارم در ۶۰ سالگی یک پیر زن بامزه باشم که دایم سفر می کنم نه اینکه در خانه بمانم و نوه هایم را نگه دارم. دوست دارم در آن سن عشق را تجربه کنم. دوست داشتنی که در ازای هیچ چیز نیست.

برای مسافرت کجا را انتخاب می کنی ؟

الان حج واجب را دوست دارم.

آدم ها را متوجه احساس عمیقت می کنی ؟

نه اصلا. معمولا احساسم را بیان نمی کنم.

اینکه خاله سارا هستی خوشحالی ؟

بله زیاد. من مدیون آزاده معیری و عروسک چرا هستم.

هر چه دوست داری بگو ؟

من پدر و مادرم را خیلی دوست دارم. خواهری دارم که ۹ سال از من کوچک تر است اما جاهایی به من کمک کرده که هیچ کس دیگری نمی توانست این کار را انجام بدهد. یک برادر و برادر زاده خیلی خوب دارم. هر چه دارم از خانواده ام دارم. از آن ها آرامش می گیرم.

۱۰ آبان ۱۳۹۹

۱۰ آبان ۱۳۹۹

۱۰ آبان ۱۳۹۹

بهترین مجری کودک فقط رزیتا دغلاوی نژاد ملقب به دختر معروف عروسکی ایران و خاله فرشته مهربانه.دیگه فقط خاله رزیتا رو بورسه و کسی پای برنامه های خاله سارا و عمو پورنگ و خاله شادونه و خاله بهار و….نمیشینه .همه طرفدار خاله رزیتا شدن .برنامه های خاله رزیتا واقعا محشر و جالبه و بی شک بهترین و محبوبترین و دوست داشتنی ترین خاله و مجری کودک فقط خود خاله رزیتا هستند.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاهdocument.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “59348b40844c1f63075990292896d28a” );document.getElementById(“5c1038bf2a”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2020, All Rights Reserved. | Powered by saten

بیوگرافی خاله رعنا
بیوگرافی خاله رعنا
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *