تاثیر قرص زینک پلاس بر پوست صورت

تاثیر قرص زینک پلاس بر پوست صورت
تاثیر قرص زینک پلاس بر پوست صورت

روی (زینک)به‌عنوان ترمیم‌کننده‌ی بافتی و پوستی شناخته‌شده وبر زیبایی تاثیر به سزایی دارد. این ماده در سلول‌های سراسر بدن یافت می‌شود و اثر استفاده زینک بر زیبایی خیلی زیاد می باشدو برای فعالیت  دستگاه ایمنی ضروری است. کسانی که مبتلابه زخم‌های پوستی‌اند جهت ترمیم و بازسازی سریع‌تر نیاز به مقدار روی بیشتری دارند هم‌چنین افراد مبتلابه آلرژی و التهاب پوستی اغلب دچار کمبود سطح روی در خون هستند. هم‌چنین مصرف روی در بهبود ریزش مو به اثبات رسیده است.

قرص زینک ( روی ) که نمونه رایج آن در ایران بانام زینک پلاس شناخته می‌شود، یک مکمل غذایی است که خواص و تاثیر فروان  زینک بر روی زیبایی می شود وحاوی عنصر روی و برخی از ویتامین‌ها از قبیل گروه ب و است.بنا بر تحقیقات و گزارش‌های مختلف بیش از 75% از مردم جهان دچار کمبود عنصر روی می‌باشند و یکی از دلایلی که امروزه بسیاری از افراد دچار ریزش مو، مشکلات پوستی، ناخن‌ها و غیره می باشند کمبود عنصر روی در بدن است.قرص زینک(زینک پلاس) می‌تواند یک مکمل غذایی مناسب برای جبران کمبود روی باشد، نمونه‌های مختلفی از زینک پلاس(قرص زینک) در بازار ایران یافت می‌شود.کدام قرص زینک و به چه مدت و چه تعداد باید مصرف شود را پزشک شما بر اساس نتیجه آزمایش‌های خون تشخیص می‌دهد. به یاد داشته باشید همان‌طور که کمبود عناصر معدنی موجب بروز مشکلاتی در بدن می‌شوند ازدیاد آن‌ها نیز باعث اختلال در متابولیسم و ایجاد مشکلات جدی می‌گردد ازاین‌رو توصیه اکید می‌کنم قبل از مصرف هرگونه مکمل غذایی و یا دارو حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید.

بهتر است که با مشاوران ما در مرکز پوست و مو آبنوس این مشاوره هایی تخصصی را گرفته تا بتوانید تا پوست شاداب و جوان داشته باشید .

روی(زینک) یکی از عناصر مهم و ضروری است که نقش‌های بسیار مهم و حیاتی در بدن انسان ایفا می‌کندو همچنین خواص و تاثیر مصرف زینک بر زیبایی بسیا چشمگیر بوده ، بیش از 100 آنزیم و هورمون برای ترشح و فعال شدن نیاز به روی دارند.تاثیر قرص زینک پلاس بر پوست صورت

روی (زینک) برای فعالیت سیستم ایمنی بدن ضروری و کمک به تولید گلبول‌های سفید خون(WBC) می‌کند که نقش سربازهای دفاعی در بدن برای مقابله با ویروس‌ها، باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا را بر عهده‌دارند، به همین جهت یکی از علائم کمبود روی ضعف سیستم ایمنی بدن و ابتلای مکرر به بیماری‌های ویروسی و عفونی مانند سرماخوردگی است. خواص ،تاثیر مصرف زینک را دوچندان می کند.

هر آنچه در بدن از پروتئین ساخته می‌شود نیازمند روی(زینک) است، این شامل اکثر سلول‌های بدن از قبیل DNA و RNA، آنزیم‌ها، بسیاری از هورمون‌ها ازجمله هورمون‌های جنسی هست،که از علائم کمبود روی در مردان می‌توان به کاهش میل جنسی اشاره کردکه خواص ،تاثیر مصرف زینک را افزایش می دهد، همچنین در صورت کمبود روی آنزیم‌های گوارشی به میزان کافی تولید نمی‌شوند و مشکلات گوارشی از قبیل نفخ و رفلاکس معده بروز می‌کنند.

بخش اعظمی از پوست از پروتئینی بنام کلاژن ساخته‌شده و همان‌طور که اشاره شد روی برای تولید انواع پروتئین مورداستفاده قرار می‌گیرد ازاین‌رو برای داشتن پوستی سالم و شاداب ضروری است به میزان کافی روی از طریق برنامه غذایی خود و یا به شکل مکمل غذایی (زینک پلاس، قرص زینک) دریافت کنید.مو نیز از پروتئینی بنام کراتین ساخته‌شده است، ریزش موها، نازکی تارهای مو می‌توانند ارتباط مستقیمی با کمبود روی در بدن داشته باشند.با استفاده استفاده صحیح  خواصوتاثیر مصرف زینک بر روی مو را شاهد خواهید بود

برای اینکه اطلاعات جالبی از کلاژن و نقش آن در سلامت پوست بدانید برروی لینک کلیک نمایید.

غلظت بالایی از روی در چشم‌ها وجود دارد و برای فعالیت سیستم بینایی و حفظ سلامت بخش‌های مختلف آن ازجمله قرنیه و غیره ضروری است. تحقیقات زیادی نشان می‌دهند افراد مسنی که از مکمل‌های روی، سلنیوم، ویتامین A و E به میزان کافی استفاده می‌کنند تا 60 درصد کمتر به مشکلاتی از قبیل آب‌مروارید مبتلا می‌شوند . متابولیسم

از نقش‌های دیگر روی کمک به غدد فوق کلیوی برای فعالیت و تولید هورمون‌ها است، یکی از ده تا وظایف غدد فوق کلیوی کنترل و واکنش به استرس است، حین استرس بدن به مصرف مقادیر زیادی از روی، منیزیم، ویتامین‌های ب5، ث، ب1 و ب6 می‌پردازد. یکی دیگر از علائم کمبود روی عدم کنترل استرس هست.

زنان بالغ روزانه به 5 الی 8 میلی‌گرم، مردان بالغ 8 الی 11 میلی‌گرم و کودکان 2 الی 5 میلی‌گرم روی نیاز دارند.حاملگی، ورزش، استرس و بیماری‌های مزمن نیاز بدن به روی را افزایش می‌دهند.

 

ضعف سیستم ایمنی و ابتلای مکرر به بیماری‌های عفونی و ویروسی تأخیر در بهبود زخم‌ها جوش و آکنه، خارش و آلرژی‌های پوست ریزش مو و نازک شدن تارهای مو ناتوانی جنسی در مردان از دست دادن اشتها، حس بویایی و چشایی ضعف و کمبود انرژی لکه‌های سفید رنگ زیر ناخن ها تأخیر در رشد کودکان و نوجوانان

بهترین منابع غذایی حاوی روی عبارت‌اند از: گوشت گاو و گوساله، بادام‌زمینی، کنجد، غذاهای دریایی از قبیل میگو، ماهی و صدف، تخم کدو و به میزان کمتر روی در تخم‌مرغ، اسفناج، نخودفرنگی و قارچ یافت می‌شود.خواص ،تاثیر مصرف زینک بر زیبایی بسیار مفید بوده و هست سعی نمایید از این مواد غذایی استفاده نمایید تا در زیبایی شما تاثیر چشمگیر تری داشته باشد. برای اینکه شما بتوانید به مطالب کامل تری از مواد غذایی برای تقویت مو می توانید از چه بخوریم مو تقویت شود؟ استفاده نمایید و همچنین برایمعرفی چند ماده غذایی جهت تقویت ریشه موها برای شما جالب باشد نگاه نمایید .

مکمل‌های روی( زینک ) :

همان‌طور که اشاره شد زینک پلاس(قرص زینک) مکمل روی رایج در ایران است، شربت آن برای کودکان که قورت دادن قرص برای آن‌ها مشکل است و قرص آن برای بزرگ‌سالان مناسب است.توجه داشته باشید مصرف طولانی‌مدت و یا دوز بالای مکمل‌های روی باعث اختلال در جذب عنصر مس و تخلیه ذخایر آن در بدن می‌شوند که سبب بروز مشکلات جدی از قبیل کم‌خونی، ضعف، ریزش مو و غیره می‌گردد.دوز و مدت‌زمان مصرف مکمل‌های روی باید توسط پزشک مشخص گردد. روی بر زیبایی پوست  بسیار مفید بوده و هست

مورد تایید است  .روی برای انواع بیماری‎های پوست مفید بوده و هست (از جمله آکنه، زگیل، روزاسه، اگزما، پسوریازیس، ملسما و شوره‎ی سر). در افراد مبتلا به آکنه، افرادی که قرص زینک (استفاده از روی به صورت خوراکی)استفاده کردند در مقایسه با گروه‎های دارو نما بهبودی چشمگیری را تجربه کردند. آزمایشات بالینی در بیماران مبتلا به زگیل‎های ویروسی منجر به از بین رفتن زگیل‎ها به طور کامل و برای اکثریت افرادی شد که قرص زینک را مصرف کردند. روی در درمان هرپس سیمپلکس (زگیل تناسلی ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس 1 و 2) اثر مشابهی دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس مشهد : خیابان احمد آباد،بین بهشت و پاستور ،مجتمع بهزاد، طبقه ۵

51-38093 (98)+

2- 38461990 -51 (98)+

09153771990

09398461992

شنبه تا پنج شنبه : 08:00 تا 21:00

جمعه : 09:00 تا 19:00

پیاده سازی و پشتیبانی توسط ماموت

قرص زینک دارای مزایای زیادی برای سلامتی است ، این قرص برای حفظ تعادل ایمنی، کاهش التهاب، به عنوان یک آنتی اکسیدان، عملکرد شناختی و خیلی بیش تر مهم است. زینک یا همان روی یک ماده معدنی ضروری است که در تمام اندام ها، بافت ها و مایعات بدن یافت می شود،به عنوان دومین ماده ی معدنی فراوان در بدن پس از آهن، نقش مهمی در فرآیندهای بیولوژیکی دارد.برای فعالیت کاتالیزوریِ بیش از 300 آنزیم حاضر در سنتز و متابولیسم کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین ها، اسیدهای نوکلئیک و سایر مواد مغذی لازم است و همچنین نقش مهمی در تثبیت ساختارهای سلولی و ارگان ها، عملکرد ایمنی، بهبود زخم، تقسیم سلولی، رشد، لخته شدن خون، عملکرد تیروئید، بینایی، چشایی و بویایی نقش دارد.

زینک علاوه بر داشتن چنین عملکردهای حیاتی و مهم، در بدن ذخیره نمی شود و باید از طریق رژیم غذایی دریافت شود.

گوشت قرمز، غذاهای دریایی، محصولات لبنی، آجیل، حبوبات و غلات کامل ؛ با این حال، روی بیش تر از گوشت و پروتئین حیوانی جذب می شود.سبزیجات منابع مناسبی نیستند زیرا حاوی فیتات می باشند، ترکیبی در گیاهان است که مانع جذب روی می شود.از آن جایی که این ماده نقشی حیاتی در سیستم ایمنی بدن دارد، کمبود آن به بروز بیماری های زیادی منجر می شود و بنابر این کمبود آن یکی از مهم ترین مسائل سلامت عمومی است. گروه هایی که در معرض خطر کمبود روی هستند، عبارتند از:افرادی که اختلالات گوارشی دارند، گیاهخواران، زنان باردار و شیرده، افراد الکلی و کسانی که به بیماری کم خونی داسی شکل مبتلا هستند.

1. تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به عفونت:

زینک یا همان روی برای رشد و عملکرد طبیعی بسیاری از سلول های ایمنی بدن، لازم و ضروری است. به علت نقش حیاتی که بر سیستم ایمنی بدن دارد، حتی کمبود خفیف آن، می تواند عملکرد ایمنی را مختل کند و خطر ابتلا به عفونت باکتریایی، ویروسی و انگلی را افزایش دهد. در بیماری های مرتبط با کمبود قدرت سیستم ایمنی بدن (به عنوان مثال، بیماری کم خونی داسی شکل، عفونت ویروس اچ آی وی (HIV)، سندرم داون و در افراد مسن) قرص زینک می تواند فعالیت سلول های کشنده ی طبیعی، تولید لنفوسیت و مقاومت در برابر عفونت را ترمیم کند.تاثیر قرص زینک پلاس بر پوست صورت

مطالعات بر روی افراد مبتلا به HIV با میزان پایین روی در خون شان نشان می دهد که مصرف مکمل ها با کم شدن عفونت ها و کم شدن خطر نقص ایمنی بدن همراه است.

با این حال، مکمل باید با احتیاط مصرف شود، زیرا روی بیش از حد ممکن است علائم بیماری را بدتر کند. افراد مبتلا به آکرودرماتیت انتروپاتیک (یک اختلال ژنتیکی موثر روی جذب روی)، میزان بالای عفونت را تجربه می کنند. قرص زینک در دوزهای درمانی باعث بهبود کامل می شود.

بسیاری از مطالعات نشان داد ه اند که مصرف روی در نوزادان و کودکان در کشورهای در حال توسعه موجب کاهش مدت زمان، شدت و شیوع اسهال حاد و مزمن، عفونت های حاد دستگاه تنفسی و مالاریا می شود.

اثرات مشابهی نیز برای سایر بیماری های عفونی در انسان گزارش شده است از جمله شیگلوز، جذام، سل، لیشمانیاز، هپاتیت C و سرماخوردگی (با افزایش سیتوکین های Th1)

از طرف دیگر،میزان بیش از حد روی ممکن است سیستم ایمنی بدن را سرکوب کند. یک مطالعه روی مردان سالم نشان داد که دوز بالای روی باعث کاهش چندین عملکرد ایمنی، از جمله فعال سازی لنفوسیت ها، فاگوسیتوز و نوتروفیل ها می شود.

 

مطالعه ای روی افراد مسن نشان داد، که قرص زینک می تواند باعث کاهش چربی خون شود. چنانچه در این بخش از سلامت نمناک آورده ایم در یک مطالعه‎ی دیگر، مشخص شد که روی می‎تواند شکستگی DNA را در زنان کاهش دهد. شکستگی DNA معمولا به عنوان نشانگر پارامتری برای ارزیابی میزان آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو مورد استفاده قرار می‎گیرد.

قرص زینک همچنین رباینده‎های رادیکال سوپراکسید را در اسپرم مردان مبتلا به آستنوسپرمی (تحرک اسپرم ضعیف) به سطوح نرمال بازگرداند و علاوه بر این، از موش‎ها در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از تابش محافظت می کند.

قرص زینک همچنین اثربخشی مناسبی را در درمان بیماری ویلسون نشان می دهد، اختلالی که در اثر آن مس در بافت‎های بدن جمع می‎شود، باعث جلوگیری از مرگ سلولی پوست ناشی از استرس اکسیداتیو و سموم باکتریایی می شود.

روی بسیاری از سیتوکین‎های التهابی را مهار می‎کند. مطالعاتی که روی افراد مسن صروت گرفته‎اند (که اغلب دچار کمبود روی هستند) نشان می دهند که روی با کاهش سیتوکین‎ها و سایر نشانگرهای التهابی التهاب را کاهش می دهد، همچنین در رابطه با انواع اختلالات التهابی مانند سندرم روده‎ی تحریک‎پذیر، آکنه و آسم اثربخشی قابل‎توجهی را نشان می دهد.

قرص زینک در یک موش پیر باعث کم شدن میزان افزایش در نشانگرهای التهاب مرتبط با سن شد.

بسیاری از مطالعات نشان می دهند که روی با تحریک لنفوسیت تی تنظیم‎کننده می تواند واکنش‎های ایمنی ناخواسته را مهار کند. در مطالعه ای که بین مردان سالم انجام شد، نشان داد که روی قادر است میزان رد پیوند را کاهش دهد و در عین حال از بدن در برابر عفونت ناشی از سیستم ایمنی سرکوب‎شده محافظت کند.

در مدل‎های آزمایشگاهی موش مبتلا به تصلب بافت چندگانه (ام‎اس) و آرتریت، روی توانست علائم این بیماری‎ها را با کاهش التهاب، سرکوب تکثیر لنفوسیت تی و افزایش لنفوسیت تی تنظیم‎کننده بهبود بدهد. کشت لنفوسیت‎های مخلوط، روی لنفوسیت تی تنظیم‎کننده را تحریک کرد و توسط کاهش سیتوکین‎های التهابی و تکثیر لنفوسیت‎های تی باعث کاهش رد پیوند شد.

به طور مشابه، روی با جلوگیری از مرگ بافت پیوند (با مهار کازپاز 3)، رد پیوند قلب را در مدل موش کاهش داد.

در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید، پس از استفاده از روی تغییرات مثبتی در تورم مفاصل، سفتی صبحگاهی و زمان پیاده‎روی بعد مشاهده شد.

در واکنش به گرده ی علف، آلرژنی که یکی از علل عمده‎ی بروز رینیت آلرژیک در بسیاری از نقاط جهان است، روی لنفوسیت‎های تنظیم‎کننده را افزایش داد و باعث کاهش تکثیر سلول‎های تک هسته‎ای خون محیطی (PBMCs) جدا شده از افراد آلرژیک شد.

میزان کم روی در خون با علائم شدید آسم در کودکان مرتبط است. یک مطالعه نشان داد که قرص زینک باعث بهبود علائم (مانند سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس) در کودکان مبتلا به آسم می شود.

این ماده می تواند التهاب و واکنش بیش از حد مجاری هوا را در مدل موش‎های مبتلا به التهاب آلرژیک و آسم کاهش بدهد. موش‎های حساس به آلرژن، روی می تواند مرگ سلول‎های اپیتلیال دستگاه تنفسی (با مهار کاسپاز 3) را مهار کند.

روی باعث بهبود زخم‎های پوستی در بیماران دیابتی شده است، همچنین کمبود آن، با تاخیر در روند بهبودی زخم مرتبط است. مطالعاتی که روی حیوانات و انسان‎ها انجام شده است، نشان می دهند که مصر روی پس از جراحی، می تواند بهبود سوختگی و سایر زخم‎ها را تسریع ببخشد.

اکسید روی هنگام استفاده‎ی موضعی، روند التیام زخم‎های ناشی از بریدگی را در موش‎های صحرایی بهبود داد.

قرص زینک می تواند توانایی عملکرد شناختی را در افراد مبتلا به کمبود روی که سکته‎ی مغزی ایسکمی را تجربه کرده اند، بهبود بخشد. آزمایش دو سو کور که روی کودکان انجام شد، نشان داد که قرص زینک در مقایسه با گروه کنترل، به بهبود عملکرد مغز و اعصاب، به ویژه توجه و مهارت‎های منطقی کمک می کند.

یک آزمایش تصادفی نشان داد که قرص زینک در نوزادان و کودکان نوپا موجب افزایش فعالیت، رشد ذهنی و کیفیت حرکتی آن‎ها می شود. مصرف روی در بیماران مسن مبتلا به آلزایمر، با کاهش سطح مس خون، که می تواند برای مغز سمی باشد، از آن‎ها در برابر کاهش شناختی محافظت می کند.

بسیاری از مطالعات حیوانی نشان می دهند که روی در غلظت‎های متوسط، می ‎تواند از عصب‎ها محافظت کند و در عین حال به حفظ سطح نرمال یادگیری و حافظه کمک می کند.

در یک مدل موش مبتلا به بیماری آلزایمر، قرص زینک باعث کاهش عوامل آسیب‎شناختی مرتبط با پیشرفت بیماری (یعنی بارهای آمیلوئید بتا و پروتئین تاو) و بهبود عملکرد میتوکندری و فاکتور نورون‎زایی مشتق‎شده از مغز (BDNF) در هیپوکمپوس شد. مطالعه‎ی دیگری نشان داد که قرص زینک باعث افزایش حافظه‎ی فضایی و حافظه در موش صحرایی می شود.

 

یک مطالعه روی بیماران OCD نشان داد که اضافه کردن روی به درمان فلوکستین می تواند علائم را کاهش دهد. از آن‎جایی که روی می تواند آزادسازی و انتقال گلوتامات را مهار کند، می تواند علائم OCD را نیز بهبود ببخشد.

بر اساس یک مطالعه، قرص زینک در ترکیب با متیل فنیدیت (محرک CNS)، بیش فعالی و تکانشگری را در کودکان مبتلا به ADHD ( اختلال کم‎توجهی – بیش‎فعالی) کاهش داد.

مطالعه‎ای در مورد مردان اسکیزوفرنی نشان داد که روی در ترکیب با ریسپریدون علائم مرتبط با این اختلال را (به عنوان مثال پرخاشگری، توهم و هذیان) بهبود می‎بخشد. این اثر بخشی به خواص آنتی اکسیدانی و ضد افسردگی روی مربوط است.

یک مطالعه نشان داد افرادی که به اوتیسم مبتلا هستند، در مقایسه با افراد نوروتیپیکال (غیر اوتیستیک) سطوح پایین‎تری از روی دارند. در این مطالعه، پس از امتحان کردن درمان روی و ویتامین 6B، شدت علائم اوتیسم (یعنی آگاهی، بیش‎فعالی، تمرکز و توجه، تماس چشمی، حساسیت به صدا، حساسیت به لمس و تشنج) کاهش یافت.

یکی از مهم ترین خواص زینک و روی در بدن مربوط به این قسمت از بخش سلامت نمناک می شود ؛ مطالعات انجام شده نشان می‎دهند که درمان روی در دوران بارداری، مانع از بروز رفتارهای اوتیستی (مثلا مشکلات اجتماعی، رفتارهای تکرارشونده و انعطاف‎پذیری شناختی) در بچه‎های موش شد که همین نشان می‎دهد رابطه‎ای میان کمبود آن و توسعه‎ی اوتیسم وجود دارد. در یک مطالعه که به تازگی انجام شده‎است، معلوم شد که روی سبب معکوس شدن تغییرات سلول‎های مغز در اوتیسم می‎شود. نویسنده ی این مطالعه می نویسد:

– “کار ما نشان می دهد که حتی سلول‎هایی که تغییرات ژنتیکی مرتبط با اوتیسم را حمل می‎کنند می توانند نسبت به روی واکنش نشان بدهند.”

تاثیر قرص زینک در درمان اختلالات خلقی، مانند:افسردگی و اضطراب، به صورت بالینی و در مدل‎های حیوانی ثابت شده‎است. روی همچنین باعث افزایش میزان فاکتور نورونزایی مشتق‎شده از مغز (BDNF) که در افراد افسرده کم است، می شود.

یک مطالعه نشان داد که مصرف روی با افزایش سطح کلی BDNF در افراد دارای اضافه وزن توانست خلق و خوی کلی را بهبود دهد.

مصرف روی می تواند بسیاری از بیماری های التهابی مثل روزاسه و یا رگ های خونی قرمز را درمان کند. مطالعه ای بر روی افرادی که مبتلا به رائوسه هستند، نشان می دهد که روی می تواند علائم این بیماری را تا حد زیادی کاهش دهد.

مکمل زینک نیز اثرات مشابهی در درمان سایر بیماری های التهابی پوست مانند پسوریازیس و اگزما دارد، که به علت خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی روی می باشد.تاثیر قرص زینک پلاس بر پوست صورت

همچنین ممکن است در درمان شوره سر موثر باشد ،ملسما یک اختلال پوستی است و باعث تغییر رنگ پوست قهوه ای میشود، درمان زینک به کاهش شدت اختلال کمک می کند و آن را به حداقل عوارض جانبی می رساند، روی همچنین از آسیب خورشید به پوست محافظت می کند.

و از پیری زودرس پوست جلوگیری به عمل می آورد، مطالعه ای در بین انسان ها نشان داد که کرم ضد آفتاب نیز حاوی روی بیش از اکسید تیتانیوم است که در حفاظت از اشعه ماورابنفش موثر می باشد.

در یک مطالعه بالینی در بین مردان، مصرف روی به طور موضعی نشان داد که قادر به بهبود رشد مو در مردان طاس بوده است، که این به دلیل اثرات ضد میکروبی، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد آندروژن روی بر روی پوست است که بسیار تاثیر گذار می باشد.

مطالعه ای دیگر در بین زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک نشان داد، که مکمل روی بر روی تعدادی از علائم از جمله آلوپسی ( ریزش مو ) اثرات مثبتی دارد. درمان روی همچنین باعث کاهش میزان ریزش مو در بیمارانی که تحت عمل جراحی استروئیدی قرار گرفته اند، می شود.

مصرف روی در بیماران مبتلا به یک بیماری مزمن کلیوی کمک می کند تا عملکرد کلی کلیه را بهبود بخشند و بسیاری از عوارض ناشی از این بیماری را کاهش دهد. به عنوان مثال بیماری قلبی، عملکرد جنسی با کاهش اثر التهاب استرس اکسیداتیو و کلسترول و همچنین با افزایش هموگلوبین به عملکرد سیستم ایمنی بدن بهبود یافته است.

مکملهای روی در درمان و کاهش علائم بیماری های مربوط به کبد بسیار موثر خواهد بود و با مسدود کردن اکثر مکانیسم آسیب کبدی از کبد محافظت خواهد کرد. در بیماران مبتلا به سیروز کبدی غیر الکلی، مکمل روی باعث بهبود عملکرد کبد و جلوگیری از انباشت بیش از حد مس می شود، که ممکن است به کبد آسیب برساند.

همچنین بیماران مبتلا به هپاتیت C را بهبود می بخشند که اگر بدون درمان باقی بماند، ممکن است به زخم های کبدی منجر شود.

 

مطالعات نشان داده‎اند که روی با افزایش استخوان‎سازی و جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان می تواند باعث افزایش تراکم و قدرت استخوان شود.

در سلول‎های استئوپلاست موش، مصرف روی باعث تحریک فعالیت استخوان‎سازی شد. مطالعه‎ی دیگری نشان داد که قرص زینک باعث افزایش نشانگرهای استخوانی در مردان سالم می شود. روی در عین حال با مهار نشانگرهای تحلیل استخوانی (مانند هورمون پاراتیروئید و PGE2)، قادر به سرکوب فعالیت تجزیه‎ی استخوان در کشت مغز استخوان موش بود.

به علت اثرات تقویت‎کننده‎ی استخوان، روی از حیوانات و انسان‎ها در برابر بسیاری از عوارض مرتبط با استخوان محافظت می‎کند.

مطالعات نشان داده‎اند که میزان روی در افراد مبتلا به سخت شدن شریان‎ها، بیماری‎های قلبی، درد قفسه‎ی سینه و کسانی که سکته‎ی قلبی را تجربه کرده‎اند، کم است. مطالعه ای نشان داد که میزان بالای نارسایی قلبی با کمبود روی ارتباط دارد.

سایر مطالعات نشان داده‎اند که دوز بالای روی قادر است به جلوگیری و درمان آنژین (درد قفسه‎ی سینه) در بیماران مبتلا به آترواسکلروز کمک کند. قرص زینک همچنین قادر است از قلب در برابر آسیب‎های مرتبط با سکته‎ی مغزی در موش محافظت کند.

یون‎های موجود در روی می توانند به گیرنده‎های انسولین متصل شوند و مسیرهای سیگنال دهی انسولین را فعال کنند. این ماده با تقلید از انسولین، انسولین اضافی را که توسط سلول‎های پانکراس آزاد می‎شوند، کاهش می‎دهد،و به این ترتیب به محافظت از بافت پانکراس در برابر آسیب کمک می کند.

روی همچنین حلالیت انسولین را در سلول‎های پانکراس بهبود می‎بخشد و باعث افزایش وابستگی انسولین به گیرنده‎ی آن می شود. به دلیل نقش اساسی روی در پردازش، ذخیره‎سازی و ترشح انسولین، کمبود آن می تواند به افزایش مقاومت به انسولین منجر شود.

یک مطالعه نشان داد که احتمال کم بودن سطح روی در بیماران مبتلا به پیش‎دیابت بیش تر است. سایر مطالعات درصد بالایی از کمبود روی را در بیماران دیابتی نوع 2 مشاهده کردند.

مطالعات انجام شده در زنان نشان می دهند که مصرف روی بیش‎تر، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. مطالعات متعدد نشان داده‎اند که قرص زینک باعث کاهش سطح قند خون ناشتا و افزایش حساسیت انسولین در مدل‎های حیوانی و انسانی دیابتی می شود.

روی همچنین در بیماران دیابتی نوع 2 شدت نوروپاتی دیابتی (درد عصبی)، استرس اکسیداتیو و میزان تری گلیسرید را کاهش داد.

لپتین هورمونی است که نقش مهمی در اشتها و کنترل وزن دارد. محدودیت روی باعث کاهش تولید لپتین از سلول‎های چربی در موش و انسان می شود. بازیابی سطح روی در مردانی که به کمبود روی مبتلا هستند، موجب افزایش سطح لپتین خون می شود.

روی از بدن در برابر سمیت ناشی از تابش در موش‎ها و سلول‎های پیش‎ماده‎ی مغز استخوان محافظت می‎کند. روی استرس اکسیداتیو (چنان‎چه توسط سطح MDA اندازه‎گیری می‎شود) را کاهش می‎دهد و آنزیم‎های آنتی اکسیدانی را در گلبول‎های قرمز موش‎های صحرایی پس از قرار گرفتن در معرض ید رادیواکتیو ثبات می‎بخشد.

درمان روی در عین حال قادر است از سلول‎های اسپرم‎ موش‎ها در برابر مرگ سلولی ناشی از اشعه محافظت کند.

برومیدروز (بوی بدن) معمولا با افزایش فلور باکتریایی – که عمدتا گونه‎های استافیلوکوکوس و کورینه‎باکتریوم را شامل می‎شود – در ناحیه‎ی زیر بغل همراه است. در مطالعات بالینی ثابت شده‎است که روی با توجه به عملکرد آنتی باکتریالی که دارد، در صورتی که به طور موضعی استفاده شود در کاهش بوی پا و زیر بغل موثر است.

کمبود روی ممکن است منجر به تشکیل پلاک بیش از حد شود و روند التهاب در بیماری لثه را بدتر کند. دهانشویه‎های بر پایه‎ی روی در کاهش رشد پلاک موثر هستند.

به همین ترتیب، مطالعه‎ای که روی کودکان مناطق فقیر نشین صورت گرفت، نشان داد که دریافت روزانه 15 میلی‎گرم روی به مدت ده هفته با کاهش میزان پلاک در دندان همراه است.

 

غلظت روی در مایع منی به طور مثبتی با تعداد اسپرم و تحرک آن ارتباط دارد. این تاثیر احتمالا به دلیل نقش روی در تثبیت غشای سلولی و DNA (با کاهش آسیب اکسیداتیو) سلول‎های اسپرم و افزایش اسپرماتوژنز (تشکیل سلول‎های جدید اسپرم) است.

به نظر می‎رسد که دوزهای کم تا متوسط (12-120 میلی‎گرم بر کیلوگرم) روی عملکرد تولید مثل را در موش افزایش می‎دهد. غلظت روی در پروستات و بیضه بسیار بالا است و در سنتز تستوسترون نقش دارد.

در مردان نابارور (با تستوسترون پایین در خون)، مصرف قرص زینک منجر به افزایش تعداد اسپرم، تستوسترون، دی هیدروتستوسترون (DHT) و باروری شد. اثرات روی بر افزایش تستوسترون ممکن است به بالا رفتن میل جنسی و بهبود عملکرد جنسی مردان مبتلا به اختلال نعوظ (که اغلب دچار کمبود تستوسترون هم هستند) کمک کند.

همچنین باعث کاهش آسیب اکسیداتیو در بیضه‎ها می شود. در موش‎ها، روی قادر است عملکرد بیضه را (چنان‎چه به وسیله‎ی وزن بیضه، غلظت اسپرم و تستوسترون اندازه‎گیری می‎شود) در واکنش به استرس اکسیداتیو ایجاد شده توسط دود سیگار حفظ کند.

کمبود روی خطر ابتلا به سرطان دهان، مری و معده را افزایش می دهد، بافت‎های دستگاه گوارش بیش تر مستعد بروز این بیماری هستند زیرا در معرض سموم قرار دارند. کمبود میزان روی در خون همچنین با سرطان‎های سر، گردن، ریه، پروستات، مثانه و تخمدان ارتباط دارد. بازیابی سطوح طبیعی آن برای عملکرد سلول‎های کشنده‎ی تومور ضروری هستند.

روی همچنین می تواند رشد تومور را با کاهش جذب گلوکز، جلوگیری از رشد عروق خونی جدید و القای مرگ سلولی در سلول‎های سرطانی حیوانات و انسانی متوقف کند.

روی در دوزهای بالا، مانع رشد چندین گونه باکتری، به خصوص گونه‎های گرم مثبت می شود، این ماده فعالیت‎های ضد باکتری را در برابر ارگانیسم‎های هوازی و بی‎هوازی در روت کانال نشان داد، روی در عین حال اتصال و رشد استافیلوکوکوس اورئوس (S. aureus) را در بافت پوست مهار می کند.

اثرات ضد میکروبی روی، در برابر فلور زخم معمول در موش صحرایی نیز ثابت شده‎است.

مطالعات متعدد نشان می دهد که سطح روی در بیماران مبتلا به صرع بسیار پایین است. در یک مطالعه ای بین کودکان مبتلا به صرع، مصرف روی تعداد دفعات تشنج را در 31٪ از کودکان تحت درمان را کاهش داد.

قرص زینک در عین حال قادر است مدت نهفتگی (دوره‎ای بین تشنج‎ها) تشنج ناشی از تب را در موش صحرایی نیز کاهش دهد.

در تعدادی از مطالعات، قرص زینک اثرات مهمی را در وزن و قد کودکان، به ویژه در کودکان کم وزن و کودکان مبتلا به رشد سرکوب شده ایجاد کرد. تجزیه و تحلیل مطالعات رشد در کودکان نشان داد که یک دوز 10 میلی‎گرمی از روی به طور روزانه و به مدت 24 هفته منجر به افزایش خالص در حدود 0.37 سانتی‎متری در بچه‎هایی شد که قرص زینک دریافت کرده بودند در مقایسه با کودکانی که با دارونما تحت درمان بودند.

روی در عین حال توده‎ی عضلانی را در کودکان افزایش می دهد.

قرص زینک بر پوشش روده‎ی مدل‎های حیوانی و انسانی در انواع بیماری‎های دستگاه گوارش (مثل بیماری التهابی روده، سرطان، مسمومیت ناشی از الکل و کولیت) تاثیر محافظتی دارد. این ماده با افزایش فرآیند بهبود روده در موش باعث تثبیت مخاط بینی و کاهش ضایعات معده و روده‎ی کوچک می شود.

روی همچنین از مخاط روده در برابر آسیب ناشی از الکل در موش محافظت می کند. این ماده می تواند نشت روده را از بین ببرد، و به این ترتیب ممکن است خطر ابتلا به بیماری التهابی روده را کاهش دهد.

مطالعه‎ای که روی بیماران مبتلا به سوء هاضمه انجام شد، نشان داد که التهاب سرطان معده‎ی ناشی از هلیکوباکتر پیلوری با غلظت روی ارتباط منفی دارد و همین نشان می دهد که روی ممکن است با سرکوب التهاب معده خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش بدهد.

زنان و کودکانی که سطح روی در خون‎شان بیش تر است، کیفیت خواب بهتری دارند، یک مطالعه در نوزادان نشان داد که قرص زینک قادر است طول خواب را افزایش دهد.

 

یکی از نخستین نشانه های کمبود روی، از دست دادن اشتها است. مطالعه‎ای روی موش نشان داد که مکمل خوراکی روی می‎تواند به سرعت مصرف غذا (با افزایش اوریکسین و نوروپپتید Y) را تحریک کند.

مطالعات بالینی روی بیماران مبتلا به بی‎اشتهایی عصبی (AN ) ارتباط معنی‎داری را بین این بیماری و سطوح پایین روی در خون نشان می‎دهد. بسیاری از مطالعات روی مکمل خوراکی روی، افزایش را در وزن، توده‎ی عضلانی، اشتها، حساسیت به طعم و مصرف غذا در بیماران AN گزارش کردند.

ثابت شده است که روی برای انواع بیماری‎های پوست مفید است (از جمله آکنه، زگیل، روزاسه، اگزما، پسوریازیس، ملسما و شوره‎ی سر). در افراد مبتلا به آکنه، گروه‎هایی که قرص زینک (استفاده از روی به صورت خوراکی) مصرف کردند در مقایسه با گروه‎های دارونما بهبودی چشمگیری را تجربه کردند.

آزمایشات بالینی در بیماران مبتلا به زگیل‎های ویروسی منجر به از بین رفتن زگیل‎ها به طور کامل و برای اکثریت افرادی شد که قرص زینک را مصرف کردند. روی در درمان هرپس سیمپلکس (زگیل تناسلی ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس 1 و 2) اثر مشابهی دارد.

مطالعه‎ای که روی افراد مبتلا به روزاسه (یک بیماری التهابی مزمن که مشخصه‎ی آن رگ‎های خونی کوچک و برجستگی‎های قرمز روی صورت) صورت گرفت، نشان می دهد که مصرف روی به صورت خوراکی قادر به کاهش نشانه‎های بیماری است.

غلظت کم روی در خون با بسیاری از علائم سندرم خستگی مزمن مرتبط است (مثلا خستگی، افسردگی و مشکل در تمرکز). یک مطالعه نشان داد که میزان روی در افراد مبتلا به سندرم خستگی مزمن (CFS) به طور معنی‎داری پایین‎تر از گروه کنترل بود و شدت علائم آن با سطح روی در خون رابطه‎ی منفی دارد.

این مطالعه به این نتیجه رسید که روی به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارد، ممکن است در کاهش علائم CFS موثر باشد.

التهاب روده (ناشی از نشت روده) در افراد مبتلا به CFS شایع است. در یک مطالعه درمان نشت روده با ترکیبی از مواد ضد التهابی و آنتی اکسیدانی از جمله روی در بیماران CFS موجب بهبود قابل‎ملاحظه‎ی علائم شد.

مطالعات انسانی نشان می دهند که روی در تنظیم فاکتورهای پروترومبوتیک (تشکیل لخته) و ضد ترومبوتیک (ضد لخته شدن) حاصل از پلاکت‎ها و مجرای خون ریه دخیل است.

هایئرزینسمیا (بالا بودن سطح روی در خون) می تواند باعث انعقاد خون شود در حالی که هایپوزینسمیا (پایین بودن سطح روی در خون) منجر به طولانی شدن مدت زمان لخته شدن خون می شود. هر دو حالت باعث اختلال در تجمع پلاکت ها و خونریزی غیرطبیعی می شود.

یک مطالعه نشان داد که بازگرداندن سطوح روی در مردان مبتلا به کمبود روی منجر به نرمال شدن تجمع عروق پلاکتی و زمان لخته شدن خون می شود.

پایین بودن سطح روی در خون با عوارض حاملگی (به عنوان مثال سقط خود به خودی، پره‎اکلامپسی، بارداری طولانی، زایمان زودرس و توسعه‎ی غیرطبیعی جنین) مرتبط است. مطالعات نشان داده‎اند که مکمل بارداری روی (در زنان مبتلا به کمبود روی یا زنان کم وزن) می تواند خطر رخ دادن زایمان زودرس را کاهش بدهد و از آسیب دیدن کودک جلوگیری کند.

یک مطالعه نشان داد که مادران هندی که قرص زینک دریافت کردند، دوره‎های بارداری طولانی‎تر و نوزادانی با وزن بهتر داشتند.

مطالعه‎ی دیگری که روی زنان باردار (با سطوح پایین روی در خون‎شان) صورت پذیرفت، نشان داد که قرص زینک (25 میلی‎گرم در روز) در نیمه‎ی دوم بارداری، وزن نوزادان را به طور قابل‎توجهی افزایش داد.

کمبود روی با اختلالات هورمونی همراه است که می توانند منجر به مشکلاتی در عملکرد تخمدان، بی‎نظمی قاعدگی و ناباروری شوند، مطالعات متعددی نشان داده‎اند که مصرف خوراکی روی (همراه با مفتامیک اسید و به تنهایی) قادر به کاهش شدت و مدت زمان درد قاعدگی در زنان است.

این اثرات احتمالا ناشی از مهار پروستاگلاندین توسط روی در رحم است که منجر به کاهش گرفتگی دردناک در قسمت پایین شکم می شود. در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‎کیستیک، مقاومت به انسولین ممکن است باعث افزایش تولید هورمون‎های آندروژن شود که همین می تواند منجر به طاسی، رشد موی بدن، دوره‎های نامنظم قاعدگی و ناباروری شود.

مطالعات نشان داده‎اند که قرص زینک در زنان مبتلا به PCOS می تواند سطح انسولین را کاهش دهد و علائم بیماری را بهبود ببخشد (به عنوان مثال، رشد مو در بدن و طاسی).

سطح روی در خون زنان مبتلا به آندومتریوز (اختلالی که در اثر آن بافت داخل رحم در خارج از رحم رشد می کند) پایین است.

در برخی مطالعات حیوانی ثابت شده است که روی دارای خواص تسکین درد است. در موش‎های مبتلا به آسیب عصب سیاتیک، تزریق کلرید روی بسته به دوز مصرفی، به طور قابل‎توجهی موجب کاهش پردردی (حساسیت شدید به درد) شد.

چنانچه در بخش سلامت نمناک و در بحث بررسی خواص زینک برای بدن گفته شده است، مطالعه‎ی دیگری نشان داد که نمک دارای روی قادر است درد را در موش‎هایی که در معرض تعدادی از محرک‎های دردناک قرار دارند (مانند گرما و مواد شیمیایی تحریک‎کننده) سرکوب کند.

در بیماران مبتلا به بیماری مزمن کبدی، روی میزان فرکانس و شدت دردِ گرفتگی عضلانی را کاهش می دهد. اعتقاد بر این است که روی تا حدی درد ناشی از اتصال به گیرنده‎ی NMDA (به عنوان یک آنتاگونیست) را که در راه‎اندازی درد موثر است، تسکین می‎دهد.

 

مشخص شده که میزان روی در مصرف‎کنندگان دخانیات پایین است، مطالعات انجام شده در موش‎ها نشان داد که روی باعث کاهش شدت وابستگی به مورفین (یک اپیوئید) می شود، در حالی که چنگالنده‎های روی باعث افزایش شدت علائم ترک می شوند.

بر اساس این نتایج، یک مقاله که مروری بر تحقیقات گذشته داشت، نشان داد که قرص زینک به علت اثرات کاهش درد روی و کم بودن سطح سمیت آن، می تواند در کاهش خطر اعتیاد در افرادی که برای تسکین دردهای مزمن مخدر مصرف می‎کنند، موثر است.

کمبود میزان روی، با کاهش قدرت چشایی همراه است. چنین تاثیری ممکن است به این دلیل باشد که گاستین (یا کربنیک آنهیدراز VI)، آنزیم وابسته به روی، زمانی که غلظت روی در بزاق کم است، چندان فعال نیست.

یک مطالعه نشان داد که مکمل‎های روی حس چشایی (که با توجه به آستانه ‎ی تشخیص نمک ارزیابی شد) را در دختران نوجوان هندی (که اغلب کمبود روی هستند) افزایش داد.

بیماری ماکولار مربوط به افزایش سن، یکی از علل عمده‎ی بروز نابینایی در افراد مسن، ناشی از استرس اکسیداتیو است. مطالعاتی ثابت کرده اند که قرص زینک می تواند پیشرفت بیماری را با جلوگیری از آسیب اکسیداتیو به شبکیه کاهش دهد.

روی با جلوگیری از مرگ سلولی مویرگ‎های شبکیه و نئووسکولاریزاسیون (رشد عروق خونی جدید) می تواند از چشم‎ها در برابر رتینوپاتی دیابتی (که ممکن است منجر به نابینایی شود) محافظت کند.

این تاثیر روی به دلیل توانایی آن در کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب (از طریق مهار NADPH اکسیداز و NF-κB) است که در پیشرفت رتینوپاتی دیابتی نقش مهمی دارند. شب‎کوری یکی از نخستین علائم کمبود ویتامین A است. یک مطالعه نشان داد که روی توانایی افزایش اثر ویتامین A را در بازگرداندن دید در شب زنان باردار (که دارای سطوح پایین روی هستند) دارد.

کمبود روی با اختلال شنوایی در موش‎ها مرتبط است و می‎تواند با قرص زینک درمان شود. این نتیجه احتمالا در اثر خواص محافظتی روی در برابر سموم در ساختارهای گوش (مثلا حلزون گوش و دهلیز) است. چنانچه در بخش سلامت نمناک و در بحث بررسی خواص زینک برای بدن گفته شده است، سطح روی در خون افراد مبتلا به وزوز گوش (صدای زنگ در گوش) پایین است. یک مطالعه گزارش داده‎است که مصرف قرص زینک (50 میلی‎گرم در روز) به مدت دو ماه توانست شدت وزوز گوش را در 82٪ از بیماران کاهش دهد.

در مطالعه‎ی دیگری، مشخص شد که افزودن روی به کورتیکواسترون خوراکی، در مقایسه با مصرف کورتیکواسترون به تنهایی، با بهبودی بیش تری در علائم افراد مبتلا به کاهش شنوایی ناگهانی (ناگهانی ناشی از دلایل ناشناخته) همراه بود.

یک مطالعه نشان داد که مکمل‎های روی قادر هستند میزان عفونت گوش میانی را در کودکان سالم مناطق کم درآمد کاهش دهند.

استرس اکسیداتیو فرآیند پیری را سریع تر می کند، روی یک عنصر کلیدی از سوپراکسید دیسموتاز Cu / Zn (Cu/Zn – SOD) است، نوعی آنزیم قدرتمند که رادیکال‎های سوپراکسید را خنثی می کند.

یک مطالعه نشان داد که کرم‎ها و موش‎هایی که به لحاظ ژنتیکی برای داشتن سطح بالایی از SOD دستکاری شده‎اند طول عمر بیش‎تری داشته‎اند. جهش در ژن SOD با بسیاری از بیماری‎های مرتبط با سن (مانند بیماری پارکینسون، بیماری آلزایمر و سرطان) همراه است.

التهاب نیز در روند پیری دخیل است. ثابت شده که قرص زینک در سالمندان به کاهش التهاب، استرس اکسیداتیو و میزان عفونت کمک می‎کند.

بنابراین روی، به علت خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارد می‎تواند طول عمر را افزایش دهد، به ویژه در سالمندانی که اغلب دچار کمبود روی هستند.

در مطالعات حیوانی و انسانی، کمبود روی با کاهش عملکرد تیروئید همراه است، روی بر عملکرد تیروئید در انسان‎ها تاثیر مثبت دارد. در بیماران مبتلا به کم‎کاری تیروئید تحت درمان آنتی کالوانسانت (با کمبود روی خفیف تا متوسط)، قرص زینک می‎تواند سطح هورمون‎های تیروئید را در خون (یعنی 3T و 3FT) نرمال کند و عملکرد تیروئید را بهبود ببخشد.

در یک مطالعه‎ی موردی روی دو زن در دانشگاه، مصرف روی سطح هورمون‎های تیروئید (یعنی 3T و 4T) و میزان متابولیسم زمان استراحت را افزایش داد. قرص زینک همچنین، از اثرات مضر تابش مانیتور کامپیوتر بر سطح هورمون‎های تیروئید کارکنان کامپیوتر جلوگیری می‎کند.

 

فیبروز سیستیک یک اختلال ژنتیکی است که می تواند مشکلات تنفسی، عفونت ریه و عدم توانایی افزایش وزن را ایجاد کند. یک مطالعه روی بیماران مبتلا به فیبروز سیستیک نشان داد که قرص زینک می تواند به بهبود عملکرد ریه، دریافت انرژی و کاهش میزان عفونت کمک کند.

یک مطالعه در کشتی‎گیران نشان داد که ورزش سنگین می تواند به میزان قابل‎توجهی هورمون‎های تیروئید و تستوسترون را کاهش دهد و به این ترتیب منجر به بروز خستگی و فرسودگی می‎شود. با این حال، قرص زینک قادر است از این مشکل جلوگیری کند، و همین نشان می دهد مصرف روی (در دوزهای فیزیولوژیکی) ممکن است به عملکرد ورزشی فرد کمک کند.

مطالعه‎ی دیگری در مردانی که کارشان بیش‎تر به صورت نشسته است، نتایج مشابهی را نشان داد.

زخم غشای مخاطی، یک از عارضه‎ های جانبی شیمی‎درمانی و پرتو درمانی است. مطالعات انجام شده در بیماران تحت شیمی درمانی و پرتودرمانی نشان داد که مکمل‎های روی می‎توانند شدت موکوزیت دهان را کاهش دهند.

دیسگوسیا (حس کردن طعم فلز در دهان) و دیزومی (تغییر بوی) نیز می توانند در طول شیمی درمانی رخ بدهند. یک مطالعه نشان داد که مصرف 100 میلی‎گرم روی به صورت روزانه و به مدت 4-6 ماه موجب بهبود علائم دیسگومیا و دیزومی در بیماران مبتلا به کمبود کربنیک آنهیدراز VI (گاستین) شد.

چنین تاثیری به این دلیل است که روی تولید کربنیک آندهیدراز VI را تحریک می‎کند، آنزیمی در بزاق که در رشد جوانه ‎ی چشایی دخیل است.

سندرم متابولیک دسته‎ای از اختلالات است (مثلا چاقی، مقاومت به انسولین، فشار خون بالا و کلسترول بالا) است که می تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری‎های قلبی و دیابت نوع 2 شود. مطالعه ای در کودکان مبتلا به سندرم متابولیک نشان داد که قرص زینک مقاومت به انسولین، استرس اکسیداتیو، التهاب، قند خون، کلسترول و شاخص توده‎ی بدنی را کاهش می‎دهد.

چنانچه در بخش سلامت نمناک و در بحث بررسی خواص زینک برای بدن گفته شده است، در مطالعه ای روی موش‎ها مصرف روی باعث افزایش سیستم انتقال الکترون و فسفوریلاسیون اکسیداتیو در میتوکندری کبد شد و به این ترتیب تولید انرژی (ATP) را در سلول‎های کبدی افزایش داد.

با مطالعه ای در بین بیماران مبتلا به مسمومیت آرسنیک مزمن، نشان داد که روی در ترکیب با عصاره‏ ی اسپیرولین در کاهش علائم،مانند:ملانوسیس و کراتوزیس موثر خواهد بود.

 

قرص زینک(روی) که نمونه رایج آن در ایران با نام زینک پلاس شناخته می شود، یک مکمل غذایی است که حاوی عنصر روی و برخی از ویتامین ها از قبیل گروه ب و ث می باشد. بنا بر تحقیقات و گزارشات مختلف بیش از 75% از مردم جهان دچار کمبود عنصر روی می باشند و یکی از دلایلی که امروزه بسیاری از افراد دچار ریزش مو، مشکلات پوستی، ناخن ها و غیره می باشند کمبود عنصر روی در بدن است.

قرص زینک(زینک پلاس) می تواند یک مکمل غذایی مناسب برای جبران کمبود روی باشد، نمونه های مختلفی از زینک پلاس(قرص زینک) در بازار ایران یافت می شود. به عنوان مثال قرص زینک پلاس شرکت یورو ویتال که ساخت کشور آلمان است در دوزهای 5 و 10 میلیگرم با ویتامین های ب و ث و به شکل سافت ژل، کپسول و شربت موجود است، برندهای دیگری نیز از مکمل های زینک در داروخانه ها وجود دارند که تقریبا از لحاظ کیفیت همگی مشابه هم می باشند.

کدام قرص زینک و به چه مدت و چه تعداد باید مصرف شود را پزشک شما بر اساس نتیجه آزمایشات خون تشخیص می دهد. به یاد داشته باشید همان طور که کمبود عناصر معدنی موجب بروز مشکلاتی در بدن می شوند ازدیاد آن ها نیز باعث اختلال در متابولیزم و ایجاد مشکلات جدی می گردد از اینرو توصیه اکید می کنم قبل از مصرف هر گونه مکمل غذایی و یا دارو حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

همانطور که گفتیم، زینک با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی که دارد، دوست پوست، مو و ناخن شما است؛ بگذارید این گونه بگوییم که با مصرف زینک زیبا تر خواهید شد. مکمل روی اختلال های پوستی مثل لک پوستی، جوش و آکنه و اگزما را درمان می کند و در بهبود سریع زخم های پوستی و دیابت بسیار مؤثر است.تاثیر قرص زینک پلاس بر پوست صورت

یک مطالعه بالینی در میان مردان نشان داد که مصرف روی به طور موضعی می تواند ریزش مو و طاسی مردان را بر طرف کند. چون این منبع ویتامین، خاصیت ضد باکتری و ضد التهاب دارد و به طور مستقیم روی پوست سر تأثیر گذار است.

قرص زینک پلاس به دلیل اینکه مقدار زیادی ویتامین های گروه ب و سایر املاح معدنی مفید دارد، برای بدن و همچنین برای کسانی که می خواهند صورت چاق تری داشته باشند، بسیار مفید است.

زینک یک مکمل و داروی آرام بخش است؛ مصرف قرص یا شربت زینک می تواند بسیاری از مشکلات عصبی، بیش فعالی یا حملات ناشی از صرع را کاهش دهد.

کمبود روی می تواند خطر ابتلا به سرطان دهان، مری و معده را افزایش دهد، همچنین کمبود میزان روی در خون با سرطان های سر، گردن، ریه، پروستات، مثانه و تخمدان در ارتباط است؛ اگر یک منبع غذایی قوی و ضد تومور های سرطانی می خواهید، زینک ( روی ) را انتخاب کنید.

طبق مطالعات دانشمندان مشخص شده است که کمبود روی با کاهش عملکرد غده تیروئید همراه است. درواقع، روی بر عملکرد غده تیروئید تأثیر مثبت دارد. در بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید، قرص زینک می تواند سطح هورمون های تیروئید را در خون بهبود بخشد.

آیا قرص زینک پلاس باعث چاقی می شود؟ بله! همانطور که گفتیم این مکمل، چاق کننده است؛ مثلا روی عضلات بدن و صورت شما تأثیر گذار است. این ویتامین و مکمل غذایی برای مردان هم بسیار مفید است؛ مکمل روی برای بدن پروتئین تولید می کند و یک ماده کلاژن ساز است که ریزش مو و طاسی سر آقایان را درمان می کند.

غلظت روی در مایع منی به طور مثبتی با تعداد اسپرم و تحرک آن ارتباط دارد؛ روی باعث افزایش قدرت جنسی در مردان، بارداری موفق زنان و سنتز صحیح هورمون های جنسی می شود و تعداد اسپرم آقایان را افزایش می دهد. مصرف زینک ( روی) می تواند از بزرگ شدن غده پروستات در آقایان جلوگیری کند. اگر مردان با کمبود روی در بدن خود مواجه شوند، اولین آسیب ها به غده پروستات آنها وارد می شود؛ درنتیجه عملکرد بیضه ها هم با اختلال مواجه خواهد شد.

زنان بالغ روزانه به 5 الی 8 میلیگرم، مردان بالغ 8 الی 11 میلیگرم و کودکان 2 الی 5 میلیگرم روی نیاز دارند. حاملگی، ورزش، استرس و بیماری های مزمن نیاز بدن به روی را افزایش می دهند.

متخصصان بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس را بعد از صرف نهار می دانند. قرص زینک در طی روز باید یک مرتبه مصرف شود و بهتر است که بعد از وعده نهار و همراه با آب فراوان باشد. نیم ساعت بعد از نهار بهترین زمان مصرف کپسول زینک پلاس است. نکته ایی که باید به آن توجه داشت این است که بعد از مصرف قرص زینک پلاس, تحت هیچ شرایطی شیر, لبنیات و هر ماده ایی که حاوی کلسیم است استفاده نکنید. زیرا کلسیم مانع جذب روی موجود در قرص زینک پلاس می شود. همچنین مصرف مواد کافئین دار نیز جذب مواد موجود در قرص زینک پلاس را با اشکال مواجه می کنند بنابراین توصیه می شود که یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از مصرف این دارو از چای, قهوه و سایر نوشیدنی های بپرهیزید.

آیا قصد انتخاب محصول دیگری دارید؟

شما 0 محصول در سبد خریدتان دارید. مشاهده محصولات انتخابی 0

© 2014 Magento Demo Store. All Rights Reserved.

© 2016 تمامی حقوق متعلق به فروشگاه بزک هست

تاثیر قرص زینک پلاس بر پوست صورت

دیده شده است که غلظت روی درپوست و چشم بیشتر از هر عضو و اندامی در بدن است. مصرف روی در سوختگی ها، اعمال جراحی وبهبود زخم های بدن، ضروری است. روی باعث بهبود هر چه سریعتر زخم ها می شود و کمبود روی بهبود زخم ها را به تعویق می اندازد، به ویژه در بیماران دیابتی، زخم های پا وعفونت این زخم ها است که حتی می تواند به قطع عضو هم منجر شود.

بنابراین وجود روی به مقدار کافی در برنامه غذایی این افراد بسیار مهم است. مصرف روی در ترمیم سوختگی ها، زیاد بوده و به طور معمول درخون بیماران دچار سوختگی، کمبود روی مشاهده می شود و با دادن روی اضافی می توان،بهبود و ترمیم زخم و پوست را تسریع کرد. این مسئله حتی در سوختگی های درجه ۳ به دنبال مصرف محلول ها و ترکیبات حاوی روی به اثبات رسیده است و هم اکنون نیز از این ترکیبات ( مانند پماد زینک اکساید و … ) استفاده می شود.

به عبارتی روی به عنوان ترمیم کننده ی بافتی وپوستی شناخته شده است . افرادی که ازاگزماو حساسیت زجر می برند، به طور معمول دارای سطح پایین روی در خون هستند و می توان با دادن ۳۰میلی گرم روی ( معادل ۲۰۰ میلی گرم گلوکونات روی است ) بهبود بیماری آن ها را تسریع کرد.همچنین مصرف روی در بهبود ریزش مو به اثبات رسیده است و امروزه کمبود روی را از علل مهم ریزش مو می دانند، که البته بایستی سایر علل ریزش مو مانند کمبودویتامینها ، کم خونی و . . . نیز مد نظرقرار گیرد.تشکیل لکه های سفید درناخن، می تواند به دنبال کمبود روی در بدن ایجاد شود.

مصرف آن به چه افرادی توصیه میشود؟ خانم های شیرده وباردار و افرادی که دارای فعالیت ورزشی مرتب و منظم هستند، نیاز به روی بیشتری نسبت به سایر افراد دارند و اگر مقدار دریافت آنها از روی، کافی نباشد دچار کمبود آن  وعوارض حاصل از آن خواهند شد. افرادی که در طی روز سیگار زیادی می کشند وکسانی که مشروبات الکلی می خورند،به مقدار بیشتری روی نسبت به سایرین نیازمند هستند. بیمارانی که دارای مشکلات کبدی وکلیوی هستند، هم چنین بیماران مبتلا بهدیابت، نیازمندبه روی بیشتری هستند. در هنگام ابتلا به عفونتها، نیاز به دریافت روی ، بیشتر ازسایر مواقع است.

کسانی که دچار سوختگی شده اند و یا بیمارانی که سکته های قلبی ( آنفارکتوس قلبی)کرده اند، هم چنین افرادی که دچار آرتروز هستند، بیشتر از حد معمول به روی نیازدارند.مقدار روی دریافتی از راه غذا به بدن بیماران مبتلا به سرطان باید اضافه شود.کم خونی یکی از بیماری هایی است که نیاز به دریافت روی را در بدن افزایش می دهد.

تحقیقات و بررسی های بالینی نشان داده است کسانی که مبتلا به جوش های صورت) آکنه ) هستند، دارای سطح پایینی از روی در خون بوده اند و دادن روزانه ۲۰۰ میلیگرم گلوکونات روی که معادل ۳۰ میلی گرم روی است می تواند باعث بهبود عفونت های جوشهای آن ها شود.

کسانی که مبتلا به نورودرماتیت و پسوریازیسهستند، اغلب مبتلا به کمبود رویهستند.کسانی که مبتلا به زخم های پوستی اند، جهت ترمیم و بازسازی سریع تر،نیاز به مقدار روی بیشتری دارند.هم چنین افراد مبتلا به آلرژی و التهابات پوستی اغلب دچار کمبود سطح روی در خون هستند.

بررسی های انجام شده بر روی حیوانات نشان می دهد، طحال حیواناتی که دچار کمبود طولانی مدت روی شده اند پس از مدتی دچار چروکیدگی شده است.همان طور که می دانید طحال از اندام های ایمنی در بدن به شمار می رود. بنابراین کاهش روی موجب به هم خوردن سیستم ایمنی میشود و معمولا” افراد دچار نقص ایمنی و کمبود روی، اغلب مبتلا به گریپ و سرماخوردگی های متعدد می شوند.

٣ – آیا مصرف مکمل زینک سن و جنسیت خاصی دارد؟ طریقه مصرف باید چطور باشد؟ روزانه چقدر؟ بررسی های انجام شده نشان می دهد که نیاز خانم ها به این عنصر مهم وضروری روزانه، حداقل ۱۰ میلی گرم و نیاز آقایان روزانه، حداقل ۱۲میلی گرم است. بیشتر دیده می شود که مقدار مصرفی روی بسیار کم تر از مقدار نیاز بررسی شده است . مرکز تغذیه کشور آلمان و امریکا توصیه می کنند که برای پیشگیری از امراض حاصل شده از کمبود روی، خانم ها روزانه ۱۲ میلی گرم و آقایان ۱۵ میلی گرم روی به بدن خود برسانند. البته دوز و مقدار درمانی که توسط  دکتر ورباخ بیان شده، روزانه بین ۱۰۰- ۲۰ میلی گرم است. اصولا” دوز ۱۵ میلی گرم در روز را حد متوسط دریافت روزانه می دانند.

۵ – تا چه زمانی باید مصرف شود؟ روش خاصی دارد؟مثلا قبل یا بعد غذا؟ و یا… کلیه  مکمل های حاوی روی بایستی همراه غذا مصرف شده تا از ایجاد تهوع جلوگیری شود.وقتی شما بهترین فایده را از مکمل های روی می برید که آن را با آب و یا آب میوه (نه با شیر) در بین غذاها مصرف کنید و همزمان با مکمل های آهن و کلسیم،‌ آنها را مصرف نکنید. اگر برای معده شما مشکل ایجاد کرده باشد می توانید آنرا همراه غذا مصرف کنید. افرادی که به مدت طولانی روزانه ۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم روی مصرف کرده اند، می توانند دچار اختلال جذب املاح آهن و مس شده و همچنین به کمبود این دو املاح در بدن دچار شوند. حتی دیده شده است کسانی که روزانه ۲ گرم به مدت طولانی روی خورده اند ، علائمی مثل استفراغ،تهوع، درد های شکمی وتب را نشان داده اند. افرادی که دچارناراحتی های کبدی ورودهای اند، بایستی قبل از مصرف مکمل های حاوی روی، حتما با پزشک خود مشورت داشته باشند

۶ – کدام نوع بهتر است ایرانی یا خارجی؟ سولفات روی رایجترین مکمل قابل استفاده روی است و نسبت به سایر اشکال کمترین قیمت را دارد اما حداقل جذب را دارد و باعث آشفتگی معده می شود. پزشک معالج معمولاً ۲۲۰ میلی گرم از سولفات روی را که حاوی تقریباً ۵۵ میلیگرم عنصر روی است، تجویز می کند. شکل های قابل جذب تر که قابل دسترس هستند عبارتند از: پیکولینات روی، سیترات روی، استات روی، گیسرات روی و مونومیتونین.

٧ – شربت زینک بهتر است یا قرص یا کپسول؟ در مورد کودکان بیشتر شربت و بالغین قرص یا کپسول.

٨ – چه افرادی نباید از این مکمل استفاده کنند؟ افرادی که دچارناراحتی های کبدی ورودهای اند، بایستی قبل از مصرف مکمل های حاوی روی، حتما با پزشک خود مشورت داشته باشند

٩ – عوارض مصرف این مکمل؟ بیشتر مواد معدنی کمیاب، در صورت مصرف بیش از حد برای بدن سمی هستند و این نکته در مورد روی صدق می کند. نشانه های مسمومیت عبارتند از: آشفتگی معده، استفراغ و معمولاً وقتی ایجاد می شود که ۲۰۰۰ میلی گرم و یا بیشتر مصرف شده باشد. مطالعات نشان می دهد که تا ۱۵۰ میلیگرم روی خطری ندارد اما معمولاً این میزان مورد نیاز نیست و با استفاده بدن از عناصر دیگر تداخل دارد. تحقیقات نشان میدهد که مصرف روزانه کمتر از ۵۰میلی گرم مصرف مطمئنی است اما اطلاعاتی در مورد مصرف طولانی مدت این مقدار روی در دسترس نیست.

یک عارضه جانبی منفی شناخته شده از روی این است که میزان زیاده روی باعث کاهش  HDL(کلسترول خوب بدن) و افزایش  LDL (کلسترول بد بدن) می شود. بعضی از تحقیقات نشان می دهد که مصرف خیلی زیاد روی باعث کاهش عملکرد ایمنی می شود در حالی که مطالعات دیگر این نظر را تایید نمی کند. اگر سولفات روی باعث تحریک معده شود شکل دیگری از روی برای مثال سیترات روی را مصرف کنید و قبل از آن با پزشک مشورت کنید. سایر عوارض جانبی از مسمومیت با روی عبارتند از:سرگیجه، سردرد، خواب آلودگی، افزایش تعریق، ناهماهنگی عملکرد عضلات، عدم تحمل الکل، توهم و کم خونی.

١٠ – حتما باید توسط پزشک تجویز و مصرف شود؟ بله چون در بسیاری موارد مصرف آن ضروری نیست.

١١ – آیا این مکمل جایگزین غذایی هم دارد؟ با توضیح به طور تقریبی در هر گرمگوشت۳تا ۵میلی گرم روی وجود دارد . نانسفید ،چربی وشکرفاقدروی هستند .گوشت،جگر، تخم مرغ، میگو ،گندم سبوس دار ، تخم کدو حلوایی وگوجه فرنگی از روی غنی هستند. با خوردن هر ۱۰۰ گرم عدس یا نخود یا گندم آسیاب نشده میتوان ۴ تا ۵ میلی گرم روی وارد بدن کرد . در هر صد گرم سبوس گندم یا هر صد گرم ذرت، ۳میلی گرم روی به بدن می رسد.

تخم کدو حاوی روی فراوان است که خوشبختانه در ایران بیشتر از سایرکشور ها استفاده می شود . در هر ۱۰۰ گرم آن ۵/ ۶ تا ۵/۷ میلی گرم روی دریافت می شود. جالب است که بدانید ، جوانه گندم، حاوی ۱۷ میلیگرم روی ، و به عبارتی غنی از روی است و خوردن آن به تمام افراد توصیه می شود. در هر ۱۰۰ گرمجگرگوساله ، ۸/۷ میلی گرم روی وجود دارد. ماده ی غذایی پر اهمیت در رساندن روی به بدن ، صدف خوراکی است که در هر ۱۰۰ گرمآن ۶۰- ۵۹ میلی گرم روی وجود داشته و بسیار غنی است که البته در ایران مصرف نمی شود.

١٢ – از بین محصولات مختلف موجود در داروخانه چطور بهترین انتخاب را داشته باشیم؟ سولفات روی رایجترین مکمل قابل استفاده روی است.

 هر نکته ای که لازم است خوانندگان همشهری از مکمل زینک بدانند به دنبال افت سیستم ایمنی در اثرکمبود روی ، بیماری های اتوایمیون ( خود ایمنی ) مثلآرتریت روماتویید،لوپوس،شوگرن،پسوریازیسو . . . افزایش می یابد. نقصان روی در مردان وزنان موجب اختلالات باروری می شود. اغلب مردان وزنان که جهت درمان مشکل خود اقدامات زیادی انجام داده اند، بایدمسئله ی کم بودن روی را نیز در نظر گرفته و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

نقصان روی در بدن خانم های باردار می تواند منجر به رشد نا کافی و کند جنین و یازایمان زودرس شود. یکی از علل میومرحمو کیست های پستان در خانم ها، کمبودروی می باشد و دیده شده است که با تجویز روی به بدن آن ها بهبودی حاصل شده است. همچنین دیده شده است که در خانم هایی که دچار عفونت های راجعه قارچیدستگاه تناسلیمی شوند و به هیچ درمان منظمدارویی جواب نمی دهند، تجویز روی به مقدار کافی، باعث بهبود آن ها شده است. همچنین مصرف روی در بهبود ریزش مو به اثبات رسیده است و امروزه کمبود روی را از علل مهم ریزش مو می دانند، که البته بایستی سایر علل ریزش مو مانند کمبودویتامینها ، کم خونی و . . . نیز مد نظرقرار گیرد.

کمبود روی در کودکان همراه با بی اشتهایی، اختلال چشایی طعم غذا، پیکا ( حالتی شبیهویارحاملگی )، بی حالی، غش، اختلال رفتاری و وقفه در رشد، خود را نشان می دهد ، هم چنین در نوجوانان به صورت تاخیربلوغ جنسی و ظهور نکردن صفات ثانویه جنسی بروز می کند. کمبود روی در افراد مسن، در هنگام راه رفتن ، اختلال تعادل را ایجاد می کند که با تجویز داروی  روی قابل درمان است.

روی در تشکیل هموگلوبین دخالت دارد و در مواردی فقط تجویز روی همراه دیگر نیاز ها، این عارضه را درمان می کند . روی در رشد فیزیکی بدن مؤثر است، هم چنین کوتاهی قد و کمبود وزن در کودکان ایرانی با تجویز روی قابل درمان است وبهتر می باشد که رساندن روی به مقدار کافی به بدن مادر در دوران بارداری و شیردهی مد نظر قرار گیرد.

برخی از خواص شامپوضدریزش و رشدمجدد موی ژیورل: – ضدریزش قوی – درمان انواع ریزش موی ارثی، هورمونی، استرس، ریزش موی زنانه و… – تقویت کننده و رشد مجدد مو – افزایش رشد مو – تقویت موهای ریز و کرکی – پرمو کننده مو بخاطر عصاره موثر سائوپالمتو – مهار آنزیم ۵-آلفا ردوکتاز – درمان نازکی و کسلی مو – یک منبع انرژی واقعی مو – حاوی کینین، سائوپالمتو، آهن و ویتامین B5,B12 – ۲۰۰ میل برای دیدن متن کامل و خرید شامپو ژیورل اینجا را کلیک کنید.

برخی از مزیت های لوسیون رزماری دکتر جنی اس لاین فرانسه: – درمان قطعی ریزش مو – محرک رویش موی در نواحی سر، ابرو و ریش و سبیل – تقویت کننده فولیکول های مو – افزایش سریع رشد مو – افزایش میکروسیرکولاسیون از پوست سر – افزایش خاصیت کشسانی مو – درمان شوره، خارش، سوزش و قارچ سر – دارای مجوز بهداشتی ۱۱۵۳۳۴۸۶۱۷۰۹۴۲۶۵ – حاوی عصاره غلیظ رزماری و ویتامین E – ساخت فرانسه – ۱۲۵ml برای دیدن متن کامل و خرید لوسوین رزماری دکتر جنی اس لاین اینجا را کلیک کنید.

برچسب: درمان ريزش موي ارثي, درمان ریزش ارثی مو, درمان ریزش ارثی موی سر, درمان ریزش مو ارثی, درمان ریزش مو ارثی با prp, درمان ریزش مو ارثی با طب سنتی, درمان ریزش مو ارثی در زنان, درمان ریزش مو ارثی در مردان, درمان ریزش مو در زنان, درمان ریزش مو زنان, درمان ریزش مو شدید, درمان ریزش مو گیاهی, درمان ریزش مو مردان, درمان ریزش موی آندروژنیک در زنان, درمان ریزش موی ارثی با طب سوزنی, درمان ریزش موی ارثی زنان, فواید قرص زینک, فواید قرص زینک برای پوست, فواید قرص زینک برای مو, فواید قرص زینک پلاس, فواید مصرف قرص زینک, قرص زينك نيچر ميد, قرص زینک, مکمل زینک

نام (الزامي)

ايميل (نشان داده نمي شود) (الزامي)

شماره تلفن برای مشاوره

نظر شما

درود بر شما مطالبی که گذاشتین رو مطالعه کردم حتم دارم به کمبود روی فقط یه سوال من مشکل معده دارم ضرر ندارهتاثیر قرص زینک پلاس بر پوست صورت

سلام عارضه ای نداره ولی شما بهتره تحت نظر پزشک استفاده کنید

سلام.ببخشید بنده برای ریزش موهام بهم قرص زینک پلاس داده.دو هفته است که مصرف میکنم ربزش موهام شدیدتر شده.در ضمن چکاب کامل دادم هیچ مشکلی ندارم فقط ویتامین Dبدنم کمه

سلام مصرف زینک باعث ریزش مو نمیشه. ویتامین دی هم کم باشه باعث ریزش میشه حتما تحت نظر پزشکتون ویتامین دی رو مصرف کنید

سلام ایا برای الرژی والتهاب پوستی،خوبه؟؟؟

سلام برای تقویت پوست خوبه

سلام.من الان سه روزه قرص زینک مصرف میکنم که متوجه شدم داروخانه قرص تاریخ گذشته بهم داده و چون فاصله شهرمون از شهری که قرص خریدم زیاده نمیتونم برم.میخواستم بدونم اگه مصرف این دارو که تاریخ گذشته هست رو ادامه بدم برام مشکلی ایجاد نمیکنه؟

سلام داروی تارخ گذشته اصلا استفاده نکنید خیلی مضره ممکنه مسموم بشید

سلام، میخواستم بدونم که آیا استفاده از قرص های زینک چاق کننده است؟

سلام نخیر چاق نمیکنه

با سلام میخواستم بدونم آیا قرص زینک پلاس برای زخمهای مجرای ادرار ناشی از سونگ ادراری مناسب هست یا خیر

سلام زینک بیشتر برای پوست و مو موثر هست مگر اینکه پزشکتون این مورد رو تشخیص بدند

سلام من میخوام قرص زینک بخرم برای ریزش موهام آیا تاثئرداره یاخیره تا چند روزباید استفاده کنم ازش ممنون میشم جواب بدین

سلام بله موثر هست ۲ ماه هر روز یک عدد میل کنید

سلام مصرف زینک چ ناثیری دارد ومضراتش چیه اگ ضرری داره!!! من موهام ریزش داره مبخام زینک خارجی استفاده کنم ازطرفی قصدبارداری دارم آیا مسگلی پیش میاد برام؟؟

سلام. اول اینکه اگه قصد بارداری دارید حتما با پزشکتون مشورت کنید. ضرر خاصی نداره میتونید تا ۶۰ عدد میل کنید

سلام من یه پسر دوساله دارم که الان یک ماهو نیمه پوست بدنش بشدت خارش داره پشت زانوهاش روی محل تاشدن دست و گردن پسرم قرمز و مدام بیشتراز جاهای دیگه اونارو میخوارونه و شکمو نواحی دیگه دونه دونه شده مثل زمانی که موهای بدن سیخ میشه و شیش بارم دکتر بردیم ده بار آمپول زدن پسرمو حساسیت دگزاو بتامتازون تا دکتر آخری تشخیص قارچ و اگزما و عفونت روده داد و در کنارش شربت زینک پلاس برای رفع کمبود روی دادن می‌خواستم بدونم واقعا مشکل پوستی پسر من از کمبود روی و املاح هست یا بیماری پسوریازیس هست البته این حدس خودمه و می‌خواستم بدونم واقعا تاثیر داره زینک پلاس برای این مشکل پوستی چون هم بچم داره عذاب میکشه هم ما

سلام علل مختلفی میتونه داشته باشه باید پزشک متخصص پوست از نزدیک معاینه کنه و یه نمونه از پوستشون آزمایش کنه

ممنونم بابت اطلاعات خوبتون

خیلی خوب

09308665973 @bazaakir @M_bazaakir

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به فروشگاه زیبایی بزک هست

طراحی و برنامه نویسی امیر اکرمی

جهت مشاوره رایگان

روی برنامه مورد نظر کلیک نمایید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حداقل 8 کاراکتر

تاثیر قرص زینک پلاس بر پوست صورت

کپسول زینک پلاس 10 میلی گرم ب-کمپلکس یک مکمل غذایی بسیار عالی برای تقویت سیستم ایمنی و همچنین حفظ سلامتی پوست، مو و ناخن است.

مشاهده لیست کامل مکمل های زینک پلاس

 

۶۸,۷۰۰ تومان ۶۶,۱۰۰ تومان

در فروشگاه اینترنتی دیده‌ام

کپسول زینک پلاس دانا ۱۰ میلی گرم حاوی ۱۰ میلی گرم روی یا زینک است و ۱۰۰ درصد نیاز روزانه شما به این عنصر را برطرف می‌کند. فواید زینک پلاس برای تمام سنین به اثبات رسیده است. به طور خلاصه زینک در حفظ سلامت پوست و جلوگیری از ریزش مو نقش بسیار مهمی دارد. به علاوه این عنصر از تشکیل لکه‌های سفید رنگ روی ناخن جلوگیری کرده و موجب سلامت و استحکام ناخن‌ها می‌شود. روی علاوه بر مزایایی که برای سلامت پوست و مو دارد؛ سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در حفظ سلامت قلب و عروق نیز تاثیر بسزایی دارد.

ویتامین‌های گروه B که ب-کمپلکس نیز نامیده می‌شوند، نقش مهمی در واکنش‌های آنزیمی در بدن داشته و عملکرد ذهنی و توان فیزیکی بدن را بالا می‌برند. همچنین این گروه از ویتامین‌ها اهمیت بالایی در حفظ سلامت پوست و مو ناخن دارند. کپسول زینک پلاس ۱۰ میلی‌گرم از ویتامین‌های B1، B2، B3، B5، B6، B12 و بیوتین، اسید فولیک تشکیل شده است. در ادامه به ‌طور خلاصه نقش هر یک از ویتامین‌های گروه B را بررسی می‌کنیم.

وجود ویتامین B1 یا تیامین موجب حفظ سلامت سیستم عصبی می‌شود. همچنین این ویتامین از ریزش مو و ترک خوردن لب‌ها جلوگیری کرده و سلامت پوست را حفظ می‌کند.

ریبوفلاوین یا ویتامین B2 به عملکرد صحیح آنزیم‎های بدن کمک می‌‎کند. این ویتامین از خشکی و ترک خوردگی گوشه لب‌ها جلوگیری کرده و مانع از ایجاد جوش‌ بر روی پوست می‌شود. همچنین کمبود این ویتامین سبب قرمزی در چشم و مشکلات بینایی می‌شود.

ویتامین B3 یا نیاسین در تنفس سلولی دخیل است و موجب آزاد سازی انرژی از چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها می‌شود. افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند معمولا پوست زبر و خشنی دارند و اغلب اوقات پوست‌شان دچار تورم و التهاب می‌شود.

ویتامین B5 یا پانتوتنیک اسید، این ویتامین یکی از بهترین ویتامین‌ها برای افرادی است که پوست خشک و حساسی دارند. همچنین کمبود این ویتامین موجب سفید شدن موها می‌شود.  وجود ویتامین B6 یا پیریدوکسین سبب نرمی و لطافت پوست می‌شود. کمبود این ویتامین ریزش مو و تورم پوست را به دنبال دارد. بیوتین یا ویتامین B7 یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای جلوگیری از ریزش مو است. همچنین این ویتامین برای برطرف کردن شکنندگی ناخن‌ها تجویز می‌شود. فولیک اسید یا ویتامین B9 از برخی اختلالات پوستی مانند جوش و همچنین ترک‌خوردگی در اطراف دهان جلوگیری می‌کند. کمبود این ویتامین منجر به کم خونی می‌شود. ویتامین B12 در متابولیسم سلولی و تولید گلبول‌های قرمز خون نقش مهمی دارد. اگر مشاهده کردید که پوستتان رو به زردی می‌رود به احتمال زیاد دچار کمبود این ویتامین هستید.

روی یکی از عناصر مهم و ضروری است که در بسیاری از عملکردهای حیاتی و مهم بدن نقش دارد. این عنصر در تقویت سیستم ایمنی، تولید پروتئین، تولید کلاژن و کراتین و بهبود سیستم بینایی کمک موثری می‌کند. کمک روی به غدد فوق کلیوی جهت فعالیت و تولید هورمون‌ها یکی دیگر از خواص این عنصر جادویی محسوب می‌شود. یکی از ده‌ها وظایف غدد فوق کلیوی کنترل استرس است. در زمان استرس بدن از مقادیر زیاد روی، ویتامین B5، منیزیم و B6 استفاده می‌کند. از این رو زینک در مقابله با استرس نیز کارامد است.

۱ تا ۲ کپسول همراه غذا مصرف شود و یا طبق دستور پزشک استفاده کنید.

کپسول را همراه غذا و با مقداری آب بلعیده و از جویدن آن خودداری کنید.

این محصول صرفا یک مکمل غذایی بوده و جهت تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها نیست.

کپسول‌ها را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتیگراد و دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.

با توجه به اینکه مصرف مداوم روی از جذب آهن جلوگیری می‌کند، از مصرف طولانی مدت کپسول ب کمپلکس دانا خودداری کنید و یا مکمل آن را به صورت همزمان مصرف نمایید.

در صورت کمبود مس در بدن بعد از مشاوره با پزشک، فراورده را با احتیاط مصرف نمایید.

در دوران بارداری و شیردهی مطابق دستور پزشک مصرف شود.

زینک ممکن است جذب تتراسیکلین‌ها را از طریق ایجاد شلات‌های غیر محلول کاهش دهد. با توجه به این نکته، فاصله زمانی حداقل ۲ ساعت را بین این دو رعایت فرمایید.

مقادیر زیاد زینک ممکن است جذب مس از طریق روده را مختل کند.

*نیاز مصرف روزانه از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است.

**درصد مصرف روزانه از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است.

g = گرم  /  mg = میلی گرم  /  µg یا mcg = میکروگرم  /  IU = واحد بین المللی

کلمات مرتبط: b complex، ویتامین ب ۱، ویتامین ب ۲، ویتامین ب ۶، ویتامین ب ۳، ویتامین ب ۵، ب کمپلکس، ویتامین ب ۷، ویتامین سی، ویتامین ث

6260156710275

تقویت رشد ناخنتقویت کننده پوستتقویت کننده مو

رفع کم خونی

کپسول

بزرگسالان

0 محصول


کد تایید *

43,000
40,850
تومان

زینک، مس، بیوتین، ویتامین C و E

این مکمل حداقل 2 ساعت بعد از داروی تتراسایکلین و سیپروفلوکساسین مصرف شود.تاثیر قرص زینک پلاس بر پوست صورت

فرآورده در ظرف در بسته، در جای خشک و خنک در دمای کمتر از 30 درجه و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

1-2 قرص روزانه، حداقل‌ یک ساعت‌ قبل‌ یا دو ساعت‌ پس‌ از غذا (مگر درصورت‌ تحریک‌ گوارشی‌) مصرف‌ شود.

زینک، یکی از اصلی ترین عناصر مورد نیاز بدن است. این عنصر برای تقویت پوست، مو و ناخن ها، تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از سرطان، بهبود بینایی و بهبود کیفیت خواب و… مؤثر است. قرص زینک پلاس ساپلکس، با در اختیار داشتن ویتامین B در کنار زینک، نقش موثرتری در تقویت این موارد دارد.

این روزها دیگر تأثیر زینک در بدن بر هیچکس پوشیده نیست. همه ما در مطالب و خبرهای علمی، تبلیغات و… راجع به این عنصر مهم و نقش های آن در بدن می خوانیم و می شنویم. اما خب برای اکثر ما سخت است که مواد غذایی حاوی این عنصر مهم را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهیم و زینک مورد نیاز بدن را تنها از غذاها به دست آوریم. به خصوص برای افراد پر مشغله که معمولاً وعده های اصلی روزانه را بیرون از خانه می خورند. قرص های مکمل زینک پلاس برای چنین مواقعی تهیه شده اند. استفاده از مولتی ویتامین زینک پلاس به شما این امکان را می دهد که حتی در شلوغ ترین روز خود نیز، بدن خود را از خواص زینک محروم نکنید. 

قرص زینک پلاس ساپلکس (Supplex) یک محصول ایرانی است که برای رفع کمبودهای تغذیه ای تهیه شده است. در این محصول، مانند سایر قرص های زینک پلاس، در کنار عنصر طلایی زینک، از ویتامین های موثری مانند ویتامین B و E نیز استفاده شده است. این موضوع سبب شده، مصرف قرص زینک پلاس ساپلکس تأثیر چند برابری روی افزایش ایمنی و تقویت پوست و مو داشته باشد.

قرص زینک پلاس ساپلکس علاوه بر زینک، چند عنصر و ماده معدنی دیگر نیز در خود جای داده است که بازده زینک در بدن را افزایش می دهد. ویتامین B7، ویتامین C، مس و ویتامین E ترکیبات مضاعف قرص زینک پلاس هستند که علاوه بر افزایش بازده زینک، هرکدام نقش جداگانه ای نیز در بدن ایفا می کنند.

زینک برای افزایش سلامت بدن: زینک یا روی آنتی اکسیدانی بسیار قوی است. این عنصر در مبارزه با استرس اکسیداتیو و حفظ پروتئین ها و DNA بدن بسیار مؤثر است. 

ویتامین B7 (بیوتین) برای مو: در نبود ویتامین B7، عملکرد فولیکول های مو نیز دچار اختلال شده و ریزش مو افزایش یابد. رفع کمبود ویتامین B7 به طور موثری به کاهش و رفع ریزش موی غیر طبیعی کمک می کند. 

ویتامین C برای جوان ماندن: مصرف ویتامین C، همه اعضای بدن شما را شاداب و قدرتمند می کند. این ویتامین ضد سرطان بوده و از پوست و مو در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می کند.

ویتامین E: این ویتامین نیز آنتی اکسیدان بوده و نقشی مشابه ویتامین C در بدن دارد. البته در کنار آن، روی باروری و قوای جنسی نیز تاثیرگذار است.

مس: این عنصر به افزایش جذب آهن در بدن، تعدیل هورمون های تیروئیدی، بهبود عملکرد مغز و افزایش استحکام پوست می شود.

یکی از دلایل اولیه ریزش مو در افرادی که سابقه ریزش موی ارثی ندارند، کمبود ویتامین B7 است. این ویتامین به شدت در تکثیر سلول ها، سنتز پروتئین های ساختاری و متابولیسم آمینواسیدها و لیپیدهای موجود در بدن نقش دارد. کمبود زینک نیز در ریزش مو از نوع آلوپسی (با الگوی خاص) دخیل است. پس مصرف قرص زینک پلاس ساپلکس تقریباً می تواند هر نوع ریزش مو (حتی هورمونی) را نیز بهبود بخشد. 

ویتامین C نقش موثری در افزایش تولید کلاژن در بدن دارد. کلاژن اصلی ترین پروتئین ساختاری پوست است که از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند. زینک و مس نیز از فعالیت باکتری ها و قارچ های پوستی جلوگیری کرده و با تنظیم هورمون ها در بدن، از بروز جوش و آکنه جلوگیری می کنند. پس می توان گفت مصرف قرص زینک پلاس ساپلکس داشتن پوستی شاداب و جوان را برای شما تضمین می کند.

طبق مطالعات مصرف مکمل های زینک توانسته است به صورت قابل توجهی باعث بهبودی سوختگی ها و زخمهای پوستی شود. مصرف روزانه ی مقدار توصیه شده از مکمل های زینک در کنار درمان های دارویی به مدت سه ماه توانسته است به صورت مشهودی تعداد و شدت ضایعات آکنه را کاهش دهد. همچنین مقادیر معینی از ویتامین Cو E به همراه هم توانسته اند، درجات مختلفی از محافظت برابر آسیب های پوستی مثل آفتاب سوختگی نشان دهند. همین طور مصرف مس نیز توانسته است در مصرف مقادیر مشخص در ترکیب با زینک و ویتامین های دیگر به مدت حداقل 8 هفته باعث کاهش التهاب ضایعات آکنه شود.

عنصر زینک خود به تنهایی در تقویت سیستم ایمنی نقش پررنگی دارد. این عنصر با فعال کردن آنزیم های خاصی، سبب تجزیه شدن پروتئین های درون ویروس و باکتری شده و از تکثیر آن ها جلوگیری می کند. همچنین با افزایش سلول های T کشنده در سیستم ایمنی، به مبارزه با عفونت کمک می کند. در کنار آن، ویتامین C و ویتامین E نیز می تواند به تحریک و تقویت پاسخ های سیستم ایمنی کمک کنند.

مصرف این ترکیبات در 1 الی 2 روز اول سرماخوردگی می تواند باعث کاهش علائم سرماخوردگی و کوتاه شدن دوره ی آن شود مخصوصا در افرادی که به واسطه ی فشار فیزیکی یا بیماری های همراه ضعیف شده اند.

 زینک و بیوتین هر دو جزو اصلی ترین عوامل استحکام ناخن ها هستند. اولین نشانه کمبود این دو عنصر در بدن نیز نازک شدن و شکننده بودن ناخن ها است. بیوتین به ساخت آمینو اسیدها و پروتئین های ساختاری ناخن کمک می کند. زینک نیز در رشد سریع ناخن ها و جایگزین شدن سلول های سالم و جدید با سلول های قدیمی تأثیر گذار است. در قرص زینک پلاس Supplex، ویتامین C نیز با ساخت کلاژن به افزایش استحکام ناخن ها کمک می کند.

در افرادی که بی اشتهایی عصبی داشته اند مصرف مکمل های زینک نه تنها باعث افزایش اشتها بلکه باعث بهبود خلق و خو و کاهش علائم افسردگی شده است.

زینک پلاس Supplex یک قرص مولتی ویتامین است و مانند سایر قرص های مولتی ویتامین، در صورت مصرف صحیح، عوارضی برای بدن ندارد. اما مصرف بیش از حد آن ممکن است مشکلات گوارشی جزئی و گذرا ایجاد کند.

بیمارانی که داروهای ضد انعقاد خون (مانند وارفارین) مصرف می کنند یا دچار زخم معده یا کولیت زخمی (کولیت اولسراتیو) هستند نباید این قرص را مصرف کنند.

درصورت مصرف همزمان برخی داروهای دیابت، سفالکسین، لووفلوکساسین و سیپروفلوکساسین، تتراسایکلین، پنی سیلامین، وارفارین، فنوباربیتال، فنی تویین، کاربامازپین، استروژن ها جهت کاهش میزان تداخلات با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

مصرف محصولات حاوی بروملئین (عصاره ی آناناس، در محصول آناهیل)، آسرولا( در محصول ایمدین)، کافئین، پروتئین های شیر و سویا، فیبرهای غذایی، ذرت، ممکن است جذب زینک را کاهش دهد.مصرف مکمل های آهن باید با فاصله حداقل دو ساعت از این محصول باشد.

مکمل زینک پلاس برای مادران باردار بسیار مفید است و به رشد جنین نیز کمک می کند. اما بهتر است در این دوران و دوران شیردهی، در مورد میزان مصرف و نحوه مصرف با پزشک مشورت شود.

بهترین زمان مصرف زینک پلاس ساپلکس، یک ساعت قبل از غذا یا دو ساعت پس از غذا است. میزان مصرف نیز 1 تا 2 عدد در روز توصیه شده است. 

بهتر است از خوردن چای یا قهوه به صورت همزمان به این مکمل خودداری کنید. زیرا سبب کاهش جذب روی می شوند. همچنین، غذاهای فیبردار، سبوس دار و غذاهای حاوی اگزالیک اسید، کلسیم و فسفر نیز جذب زینک را کم می کند.

مکمل های زینک پلاس، معمولاً زینک را با ویتامین های مختلفی همراه می کنند. شما می توانید، با توجه به نیازها و کمبودهای بدن خود، از بین مکمل های زینک پلاس، انتخاب کنید. قرص های مشابه قرص زینک پلاس ساپلاکس در بازار وجود دارند که همراه با زینک از ویتامین های دیگری استفاده کرده اند. قرص فولایرون زینک رازک، کپسول زینک پلاس یورو ویتال و کپسول زینک پلاس ب کمپلکس دانا از جمله محصولات مشابه زینک پلاس Supplex هستند.

بله. در قرص زینک پلاس ساپلکس علاوه بر زینک، از بیوتین نیز استفاده شده است. زینک به برطرف شدن آلوپسی و بیوتین به کاهش ریزش موی ناشی از کمبودهای تغذیه ای کمک می کند.

بله. زینک سبب تحریک و تقویت پاسخ سیستم ایمنی در مقابل عوامل بیماری زا شده و به طور مستقیم در نابودی باکتری ها و ویروس ها نقش دارد. ویتامین C نیز تا حد زیادی از آسیب به سلول های سیستم ایمنی جلوگیری می کند.

بله. مکمل زینک پلاس ساپلکس به خوبی کمبودهای تغذیه ای مادر برای رشد جنین را در زمان بارداری جبران می کند. اما بهتر است این قرص زیر نظر پزشک مصرف شود.

قرص زینک پلاس یک قرص مولتی ویتامین است و مصرف مداوم آن با دوز مورد نیاز ضرری برای بدن ندارد. برای اثر بخشی بهتر دارو، حداقل باید 8 هفته از آن استفاده کنید.

رفع کم خونی و خستگی

38,500
36,575
تومان

مکمل غذایی کلسیم، زینک و D

39,500
37,525
تومان

تاثیر قرص زینک پلاس بر پوست صورت

انرژی زا و رفع خستگی

53,410
50,740
تومان

مکمل غذایی، تقویت مو و رفع آکنه

11,190
7,833
تومان

رفع خستگی عضلات

126,000
119,700
تومان

تقویت سیستم ایمنی، پوست، مو و ناخن

25,000
23,750
تومان

تقویت سیستم ایمنی

116,050
110,248
تومان

تقویت سیستم ایمنی

56,000
53,200
تومان

مکمل پوست، مو و ناخن

45,000
42,750
تومان

تقویت پوست، مو و ناخن

49,000
46,550
تومان

تقویت سیستم ایمنی

19,620
18,639
تومان

مورد تایید سازمان غذا و دارو

تلفن تماس
۰۵۱−۹۱۰۰۳۱۶۵ داخلی ۱

۰۵۱−۳۱۶۵ داخلی ۱

آدرس داروخانه: مشهد- بلوار شهید آوینی – بین آوینی 1 و 3

تمامی حقوق برای مفید طب محفوظ می باشد .


جستجو

  عکس و بیوگرافی بازیگران فصل سوم سریال از سرنوشت 3 با اسامی کامل هنرمندان جدید فصل اول و دوم و سوم را می خوانید   بازیگران سریال از سرنوشت فصل سوم     سریال از سرنوشت فصل سوم مجموعه جدید شبکه دو به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه کنندگی اکبر تحویلیان است   این […]

.

 

 

تاثیر قرص زینک پلاس بر پوست صورت

 

 

روی، عنصری اساسی در بدن است که در انجام بسیاری از فرآیندهای ضروری در بدن مانند تجزیه پروتئین و جذب ویتامین ها، تنظیم هورمون ها و ساخت سلول های سالم نقش دارد.

 

بررسی ها نشان داده است حدود سه چهارم مردم جهان از کمبود روی رنج میبرند و نیاز به مکمل دارویی یا مواد غذایی سرشار از روی دارند قرص زینک پلاس رایج ترین مکمل حاوی زینک یا روی است که از روی و برخی ویتامین ها مانند گروه ب و ث تشکیل شده است

 

در این مطلب با خواص قرص زینک پلاس آشنا می شوید

 

 

 

به طور کلی بزرگسالان روزانه 5 تا 11 میلی گرم و کودکان به 2 تا 5 میلی گرم روی نیاز دارند، زنان باردار و شیرده و کسانی که ورزش را به طور منظم انجام می دهن ,به روی بیشتری نیاز دارند.

 

اگر مقدار دریافت روی در مواد غذایی مصرفی به اندازه کافی نباشند، بدن دچار کمبود روی می شود که علائم زیر از نشانه های اولیه آن است :

 

● ریزش موی شدید

● خارش و حساسیت پوستی

● ضعف سیستم ایمنی

● ناتوانی جنسی در مردان

● کاهش اشتها

● احساس ضعف و سستی

● لکه های سفید در ناخن ها

● کوتاهی قد کودکان

● بروز عفونت های متعدد

● تاخیر در ترمیم زخم ها

● اسهال

 

 

 

قرص زینک (روی) می تواند به گلبول های سفید خون کمک  کند تا نقش خود را برای مقابله با ویروس ها و باکتری ها ویروسی و عفونی به خوبی ایفا کنند

 

 

پژوهشگران دانشگاه تورنتو کانادا دریافته اند که روی نقش مهمی در تنظیم ارتباط نورون های مغزی ایفا می کند و بر روی عملکرد حافظه موثر است

 

 

تاثیر قرص زینک پلاس بر پوست صورت

یکی از وظایف روی در بدن تنظیم هورمون ها به ویژه هورمون جنسی است.

 

مطالعات نشان داده است کمبود روی باعث کاهش میل جنسی در مردان می شود بنابراین با مصرف قرص های زینک پلاس زیر نظر پزشک می توان مشکل کاهش میل جنسی را بر طرف نمود.

 

باید توجه داشته باشید اگر کمبود روی در پسران نوجوان درمان نشود ممکن است در آینده باعث ناتوانی جنسی در بزرگسالی شود.

 

 

مو از یک پروتئین به نام کراتین ساخته می شود که برای تولید این پروتئین به روی نیاز است، در صورتی کمبود روی، مو دچار تضعیف در ساختار خود می شود

 

مصرف فرص زنگ پلاس باعث تقویت مو شده و از ریز آن جلوگیری میکند

 

 

عموما مشکلات گوارشی از قبیل رفلاکس معده یا نفخ در اثر کمبود آنزیم های گوارشی پیش می آید روی به تنظیم هورمون ها می پردازد

 

کمبود روی موجب می شود آنزیم های گوارشی به اندازه مورد نیاز تولید نشود بنابراین مصرف قرض زینک پلاس در درمان مشکلات گوارشی و کاهش اثزات آن کمک می کند.

 

 

روی بدن جهت تولید پروتئین استفاده می شود و بخش بزرگی از بافت پوست به وسیله پروتئین کلاژن ساخته می شود بنابراین برای داشتن پوستی سالم و مفید باید روی کافی به بدن شما برسد تا سرعت کلاژن سازی بهبود پیدا کند

 

 

سولفات روی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و خاصیت ضد ویروسی دارد؛ روی باعث کاهش طول درمان سرماخوردگی می شود و علائم را کاهش می دهد.

 

مصرف قرص زینک پلاس با توجه به نظر پزشک باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و شدت سرماخوردگی را کاهش می دهد.

 

 

بیشترین مقدار روی در بدن در چشم ها وجود دارد

 

روی در حفظ سلامت چشم ها موثر است و به رفع لکه زرد چشم نیز کمک میکند همچنین روی برای تنظیم فعالیت سیستم بینائی مورد نیاز است

 

 

روی و گروه ویتامین ب در تولید آنزیم های گوارشی تاثیر می گذارند و به هضم و جذب مواد غذایی کمک می کنند و کمبود روی منجر به اختلال در دستگاه گوارشی می شود

 

 

هنگام استرس بدن شروع به مصرف روی، ویتامین ب 5، ب 6 و منیزیم می کند؛ بنابراین بدن در موقعیت های استرس زا به روی بیشتری نیاز دارد.

 

یکی از علائم کمبود روی ناتوانی در کنترل استرس است.

 

 

مطالعات نشان داده است مصرف زینک پلاس به درمان و کاهش شدت اسهال کمک می کند، مصرف زینک پلاس از شروع دوباره اسهال نیز پیشگیری می کند

 

 

روی تاثیر زیادی در سلامت بافت پوست دارد. بیمارانی دچار زخم های پی در پی می شوند، اغلب از کمبود روی رنج میبرند و نیاز به مصرف مکمل دارند.

 

پژوهشگران سوئدی طی تحقیقاتی دریافته اند مصرف موضعی روی می تواند بر روی زخم‌ های پا با کاهش التهاب و رشد باکتری تاثیر بگذارد.

 

درمان موضعی روی خاصیت دارویی برای بدن دارد.

 

 

کمبود روی در سنین نوجوانی موجب کوتاهی قد، کم خونی و تاخیر در بلوغ جنسی می شود؛ مطالعات انجام شده نشان می دهد کودکانی که روزانه شربت زینک پلاس مصرف کرده رشد بهتری داشته اند.

 

 

کمبود روی در بدن منجر به التهاب سیستماتیک و بیماری های مزمن می شود.

 

محققان دریافته اند مصرف زینک پلاس خطر ابتلا به بیماری های التهابی را کاهش می دهد. مصرف قرص زینک پلاس در زمان التهاب نیز علائم التهاب را کاهش میدهد

 

 

روی تولید سلول های چربی در بدن را کنترل می کند؛ مصرف شش ماهه قرص زینک پلاس تاثیر مثبتی بر روی وزن می گذارد و باعث چاقی می شود

 

 

قرص زینک پلاس به جذب آهن در بدن کمک می کند و باعث بهبود سرعت تولید سلول های خونی می شود. بسیاری از پزشکان معتقدند مصرف قرص زینک پلاس برای درمان کم خونی موثر است

 

 

کمبود روی در کودکان و نوجوانان باعث بدخلقی، وقفه در رشد، بی اشتهایی و اختلال چشایی می شود. مقدار مصرف شربت زینک پلاس برای کودکان زیر هفت سال یک قاشق مرباخوری توصیه می شود.

 

کودکان هفت تا سیزده سال نیز با مصرف دو قاشق مرباخوری در روز می توانند کمبود روی در بدن را کنترل کنند.

 

 

یکی از دلایل خشکی لب و ترک لب ها ضعف در سیستم ایمنی بدن است بنابراین مصرف قرص زینک پلاس در پیشگیری و بهبود خشکی لب ها موثر است.

 

استفاده از پماد زینک اکساید نیز در ترمیم زخم لب ها و کاهش قارچ ها مفید است.

 

 

روی در مهار اثرات آلرژی و آسم موثر است و کمبود روی باعث تشدید علائم آسم می شود، مصرف زوزانه زینک پلاس در بهبود دستگاه تنفسی و پیشگیری از ایجاد حساسیت مفید عمل می کند.

 

 

کاهش سطح روی در بدن بر روی نظم قاعدگی اثر می گذارد و دردهای قاعدگی را هم افزایش می دهد مصرف منظم قرص زینک پلاس در تنظیم دوران قاعدگی موثر است.

 

علاوه بر آن روی به سلامت تخمدان ها کمک می کند و کمبود روی باعث مشکلاتی در سلامتی بانوان می شود

 

 

رابطه معناداری میان بی اشتهایی و سطح روی در بدن وجود دارد و به همین دلیل یکی از علائم کمبود روی در بدن،  کاهش اشتها است.

 

پزشکان معتقدند مصرف قرص زینک پلاس اشتها آور است.

 

 

قرص زینک پلاس خاصیت ضدباکتریایی دارد و در کاهش عفونت موثر است، مطالعات نشان می دهد مصرف روی، دوره درمان بیماران مبتلا به آکنه را کاهش می دهد

 

 

روی دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌ اکسیدانی است.

 

مصرف قرص زینک پلاس قادر به کاهش نشانه‎های بیماری است و با تقویت سیستم ایمنی بدن از بروز مجدد اگزما جلوگیری می کند.

 

 

کمبود روی باعث اختلال در شنوایی می شود.در تحقیقیات انجام شده مشخص شده است قرص زینک پلاس برای درمان عفونت گوش و ناشنوایی ناگهانی موثر عمل کرده است

 

 

روی باعث جذب بیشتر کلسیم برای استخوان ها می شود همچنین روی به استحکام استخوان ها کمک می کند و از پوکی استخوان جلوگری می کند.

 

مصرف قرص زینک پلاس مانع از بروز بسیاری از بیماری های مربوط به استخوان می شود.

 

 

قرص زینک پلاس برای کاهش سطح قند خون در بدن موثر است و به تنظیم میزان انسولین در بدن کمک می کند روی سطح گلوکز خون را کاهش می دهد و از پیشرفت دیابت جلوگری می کند.

 

 

روی در بدن دارای خاصیت آتی باکتریال است و بوی بد دهان و بدن را کاهش می دهد و به سلامت پوست و تعرق بیش از حد را کاهش می دهد.

 

همچنین استفاده از پماد زینک اکساید نیز برای کاهش بوی عرق موثر است.

 

 

یکی از دلایل خستگی کم خونی است و قرص زینک پلاس با کنترل مشکل کم خونی در بدن و افزایش سطح روی موجب درمان خستگی می شود.

 

 

کاهش سطح روی در بدن باعث افزایش سطح مس در خون می شود که موجب آسیب کبد می شود .کمبود روی منجبر به بیماری هایی از قبیل اختلال در اینترلوکین ها و التهاب کبد می شود.

 

مصرف قرص زینک پلاس در بهبود عملکرد کبد موثر است

 

 

یکی از علائم کمبود روی در بدن بی خوابی یا بد خوابی است، مصرف قرص زینک پلاس کیفیت خواب را بهبود می بخشد و باعث افزایش زمان خواب می شود

 

 

کاهش حس بویایی با میزان روی در بدن ارتباط دارد. مصرف قرص زینک پلاس یا افزودن غذاهای غنی از زینک در رژیم غذایی، در بهبود حس بویایی موثر هستند.

 

 

روی به دلیل خواص آنتی اکسیدانی از پوست در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند و مانع بروز آفتاب سوختگی می شود

 

 

روی باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

 

یکی از دلایل شوره سر التهاب پوست سر یا وجود آلرژی است، قرص زینک پلاس با افزایش ایمنی بدن و وجود خاصیت ضد التهابی، باعث کاهش شوره سر می شود.

 

 

روی در پروستات بدن نیز یافت می شود و وظیفه آن ایجاد تعادل میان دو هورمون مردانه تستوسترون و دی هیدروتستوسترون است.

 

کمبود روی باعث رشد سلول های بدخیم پروستات می شود، پزشکان معتقدند مصرف زینک پلاس ریسک ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد.

 

 

آمار موجود نشان می دهد اکثر کودکان مبتلا به بیش فعالی دچار کم خونی یا کمبود روی در بدن هستد، مصرف قرص زینک پلاس با درمان کمبود روی و کم خونی باعث کاهش نشانه های اختلال بیش فعالی می شود

 

 

یکی از علائم معروف کمبود روی در بدن، سفید شدن قسمتی از ناخن است.

 

مصرف قرص زینک پلاس به استحکام ناخن و جلوگیری از شکنندگی آن ها کمک می کند و لکه های سفید بر روی ناخن را از بین می برد.

 

 

روی در بدن وظیفه کنترل غدد چربی را دارد و چربی پوست را تنظیم می کند، یکی از علل خشکی پوست کمبود روی و دیگر مواد معدنی در بدن است

 

 

مصرف قرص زینک پلاس از پیدایش ترک های پا پیشگیری می کند و مانع بروز خشکی در پوست می شود، کمبود روی و اسیدهای چرب نظیر امگا3 از دلایل ایجاد ترک پاشنه پا است.

 

 

کمبود روی در بدن موجب کاهش قدرت چشایی می شود.

 

تحقیقات زیادی ارتباط میان قدرت چشایی و میزان روی در بدن را تائید می کند، مصرف قرص زینک پلاس حس چشایی شما را تقویت می کند.

 

 

روی تاثیر زیادی بر روی هورمون تستوسترون و افزایش ترشح هورمون ها می گذارد. تستوسترون بر روی رشد عضلات و قدرت آن ها تاثیر می گذرد و افزایش آن به حجم دهی عضلات بدن کمک میکند

 

قرص زینک پلاس در لیست مکمل های بدنسازی نقشی ویژه و حیاتی دارد

 

 

مطالعات نشان داده است روی باعث کاهش اختلال عملکرد مغزی می شود.

 

بیماران مبتلا به آلزایمر با مصرف قرص زینک پلاس سیر پیشرفت بیماری را کاهش می دهند؛ مصرف روزانه قرص زینک پلاس با محافظت از نورون ها از بروز آلزایمر جلوگیری می کند.

 

 

در این مطلب خواص قرص زینک پلاس برای مو پوست، چاقی و … را یاد گرفتید اگر به طب سنتی علاقه دارید با خواص گیاه گزنه آشنا شوید

 

قرص زینک پلاس برای چاقی و مو | سایت فتوکده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


تشکر

ممنون از مطالب خوبتون عااااااااالی بود 😗😗😗🤔

عالی بود کامل و مفید ممنون👍

سلام وقت بخیر
سوالی داشتم دررابطه با مصرف ویتامین ای و قرص زینک پلاس…:
میشه هم ویتامین هم زینک رو باهم هرروز مصرف کرد?
چه موقع از روز باید مصرف بشن?
و اینکه درکنار هم اگه مصرف بشن خطری یا آسیبی وارد نمیکنه?
اگه نمیشه باهم مصرف کرد میشه یکروز درمیون ویتامین ای و قرص زینک استفاده کرد?
مثلا قرص زینکو بعد از ناهار روزهای شنبه دوشنبه چهارشنبه
ویتامین ای رو بعد از شام روزهای یکشنبه سه شنبه و پنجشنبه

بعد از خوردن زینک و ویتامین باید به بدن استراحت بدیم?مثلا دوهفته زینک و ویتامین بخوریم دوهفته استراحت کنیم طی استراحت قرص آهن بخوریم…?

لطفا راهنمایی کنید…😊❤

قرص زینگ پلاس برروی پوست چه نقشی دارد

هرگونه نشر، بازنشر و باز تولید تمام یا بخشی از محتوای سایت فتوکده برای (خبرگزاری ها) بدون اجازه کتبی ممنوع است

ساعت 24- اگر میخواهید با معجزه قرص زینک پلاس در افزایش قد و بهبود عملکرد جنسی و تقویت سیستم ایمنی بدن و به طور کلی خواص قرص زینک و چاقی آشنا شوید این مطلب را بخوانید

قرص زینک از ماده معدنی بنام روی ساخته شده است این عنصر در طبیعت به وفور یافت می شود  روی از عناصری است که بعد از آهن فراوانترین عنصر جزئی در بدن به شمار می رود. این عنصر در فعالیت بیش از ۱۰۰ آنزیم مختلف بخصوص آنزیمهایی که در سوخت و ساز پروتئین ها و کربو هیدراتها درگیر هستند اثر دارد. اولین مطالعات کمبود روی در حدود ۵۲۰ سال قبل در مصر و ایران انجام شد و در حال حاضر نیز طبق آخرین بررسی های انجام شده کمبود آن در بین گروه های مختلف مردم کشورمان قابل توجه است. میزان مناسب روی در عملکرد سیستم ایمنی، ترمیم زخمها، تقویت قوه بویایی، بینایی، چشایی، تقسیم طبیعی سلولها، رشد و تکامل در طول بارداری، کودکی و بلوغ نقش دارد. بطور کلی رشد تا قبل از اتمام سنین رشد به این ماده معدنی وابستگی زیادی دارد. روی به عنوان یکی از مهمترین مواد معدنی در سلامت پوست، فرم گرفتن و استحکام ناخنها و تقویت ساختار مو نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

قرص زینک سبب تقویت و جلوگیری از ریزش مو می شود و همچنین نقش اثر بخشی در فرم گرفتن و سفتی ناخن ها دارد از زینک برای بهبود سلامت پوست هم استفاده می شود و همچنین برای افزایش قد در سنین رشد کودکان خواص بیشماری دارد قرص زینک کمک به ترمیم زخم ها می کند و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت سیستم بدنی می گردد با قرص زینک میتوانید برای ترمیم ترک لب ها هم استفاده کنید، مصرف روزانه قرص زینک از جنبه های فراوانی شامل افزایش قدرت جنسی در مردان، بارداری های موفق در زنان و سنتز هورمون های جنسی در سلامت دستگاه تولید مثلی موثر است. در بلوغ و تکامل اسپرم در مردان و نیز تکامل طبیعی نوزاد نیز تاثیر دارد. مصرف قرص زینک در بسیاری از موارد بزرگ شدگی غده پروستات نیز اثر گذار است

تاثیر قرص زینک پلاس بر پوست صورت

قرص زینک پلاس به دلیل داشتن مقادیر فراوان ویتامین های گروه ب و سایر املاح معدنی مفید برای بدن و همچنین برای کسانی که به دنبال چاقی بی ضرر هستن بسیار مفید است بهتر است با خوردن مکمل های پروتئنی در کنار مصرف روزانه قرص زینک پلاس در یک دوره 6 ماهه مبادرت به افزایش وزن کنید البته پیشنهاد می کنیم در خوردن آن زیاده روی نکنید و صرفا تا رسیدن به وزن نرمال خود ادامه دهید برای نو عروس های که مشکل لاغری صورت دارند هم قرص زینک خواص اعجاب آوری دارد میتوانید صبح ها بعد از صبحانه روزی یک عدد قرص زینک مصرف کنید و درکنار آن از مصرف تخم مرغ آبپز هم در صبحانه غفلت نکنید خوردن گوشت گوساله هم به سبب جذب آهن می شود البته قرص زینک به بهبود جذب آهن و درمان کم خونی هم کمک میکند.

روی یک عنصر کمیاب ضروری است که بدن انسان نمی تواند خود آن را تولید کند و فقط می تواند برای مدت کوتاهی ذخیره کند. بنابراین باید در مقادیر کافی و همیشه از طریق غذا مصرف شود. در صورت عدم امکان ، می توان با کمک قرص روی این نیاز را برطرف کرد. علائم کمبود روی به عنوان مثال ، از دست دادن اشتها ، لکه های سفید ناخن ، شکننده ، ریزش مو ، اختلالات بینایی (از جمله شب کوری) ، عفونت های مکرر ، اختلالات چشایی و بویایی ، اختلالات رشد و کم خونی است.

روی چه وظیفه ای را در بدن انجام می دهد؟

روی عملکردهای مختلفی را در بدن انجام می دهد. فرآیندهای متابولیکی متعددی برای اینکه بتوانند به درستی پیش روند ، به روی نیاز دارند. همچنین در رشد ، ذخیره انسولین ، سلامت پوست و مو ، سنتز پروتئین ، تولید اسپرم و سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد. خاصیت ضد ویروسی و تقویت کننده مخاط آن باعث می شود ویروس ها در بدن نتوانند به خوبی تولید مثل کنند.

نکته اول: افراد بزرگسال در رژیم روزانه خود نیاز به پانزده میلی گرم مکمل زینک یا سی میلی گرم سبزیجات دارای زینک می باشند لذا اگر از مواد طبیعی استفاده نمائید نیازی به مصرف قرص نیست مثلا با مصرف حبوبات ،غلات،تخمه کدو ،صدف،آجیل و گوشت و تخم مرغ نیاز به مصرف قرص نمی باشد .

نکته دوم:طبق مطالعات نوزاد هفت ماهه تا سه ساله  سه میکروگرم، کودک چهار ساله تا هشت ساله پنج میکروگرم، نوجوان نه تا سیزده ساله هشت میکروگرم، مرد چهارده ساله و بزرگتر یازده میکروگرم، خانم چهارده تا هجده ساله نه میکروگرم، خانم باردار چهارده تا هجده ساله سیزده میکروگرم و خانم باردار نوزده ساله و بزرگتر یازده میکروگرم زینک استفاده نمایند.

نکته سوم:بهتر است قرص زینک را یک ساعت قبل غذا یا دو ساعت بعد از آن میل نمائید البته اگر ناراحتی معده یا گوارش دارید حین صرف غذا مصرف نمائید در ضمن اگر قرص آهن و کلسیم میل می نمائید با فاصله چند ساعته از قرص زینک میل نمائید.در ضمن اگر در مصرف قرص زینک زیاده روی نمائید  باعث سردرد و تهوع و استفراغ می گردد همچنین با مصرف این قرص مس بدن کاهش میابد لذا مکمل مس هم زمان مصرف گردد.

امیدواریم از مطلب خواص قرص زینک راضی بوده باشید.

تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ است
سئو سایت توسط لینک 1

تاثیر قرص زینک پلاس بر پوست صورت
تاثیر قرص زینک پلاس بر پوست صورت
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *