تازه نگه داشتن سبزی

تازه نگه داشتن سبزی
تازه نگه داشتن سبزی

سبزی خوردن های خوش مزه و اشتها آوری که پای ثابت سفره ی بسیاری از خانواده های ایرانی است، هر کدام ویژگی های تغذیه ای و درمانی خاص دارد و مصرف آنها بسیار مفید است. در این بخش از رازهای خانه داری نمناک تلاش کردیم تا ترفندهایی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید سبزی خوردن را در مدت طولانی تری نگهداری کنید.

ابتدا برای شروع باید بدانیم که سبزی های سبزی خوردن معمولا شامل چه سبزی هایی میشود. تره، شاهی، ترپچه، ریحان، نعنا، پیازچه، ترخون و جعفری سبزی هایی خامی هستند که ما آنها را به عنوان سبزی خوردن در کنار غذاهایمان میل میکنیم.

سبزی ها را همیشه بعد از تهیه سریع پاک کنید. تا برگ های زرد و پلاسیده بین سبزی های باعث نشود بقیه سبزی ها زود خراب شوند.

بعد از اینکه سبزی ها را پاک کردید آنها را با آب سرد خوب بشویید و ضدعفونی کنید.

تازه نگه داشتن سبزی

برای ضد عفونی کردن سبزی ها بهتر است از مواد طبیعی مانند سرکه و یا نمک استفاده کنید تا سبزی ها زمان بیشتری تازه بمانند.

مایع ظرف شویی و یا هر ضد عفونی کننده دیگر طول عمر سبزی ها را کاهش می دهد.

برای تمیز کردن و گل زدایی سبزی ها مدت 10 الی 15 دقیقه کافیست چون اگر زمان بیشتری در آب بمانند تغییر رنگ میدهند و زودتر پلاسیده میشوند.

سبزی ها شسته شده را در آبکش قرار دهید و حدود یک ساعتی صبر کنید تا آب آن برود.

سپس سبزیهای شسته شده را بر روی یک پارچه نخی پخش کنید و اجازه دهید 3 تا 4 ساعت روی پارچه بمانند. هر نیم ساعت سبزی ها را بالا پایین کنید تا آبشان کاملاً گرفته شود. چون اگر سبزی کمی هم آب داشته باشد سریع پلاسیده می شود.

در این روش که یکی از معمول ترین روش ها برای نگهداری سبزی هاست، باید سبزی ها را روی کاغذ قرار داد و بعد کاغذ را دور آنها پیچاند. چون کاغذ رطوبت اضافه سبزی را جذب میکند و از لزج شدن آن جلوگیری میکند. سپس برای اینکه مانع گردش هوای اضافه در میان سبزی ها شوید آنها را در کیسه فریزر قرار دهید و در کشوی پایین یخچال بگذارید. با این روش مدت زمان پلاسیدگی سبزی ها کند تر شود و سبزی ها به مدت 5 الی 7 روز در یخچال سالم می مانند.

در این روش نگهداری یک ظرف پلاستیکی مناسب انتخاب کنید و داخل آن را با دستمال کاغذی بپوشانید. سپس سبزیها را داخل آن قرار داده و با یک لایه از کاغذ بپوشانید. در ظرف را ببندید و در یخچال قرار دهید تا سبزی ها به مدت یک هفته سالم بمانند. اگر طی این مدت برخی برگ های سبزی پلاسیده شد آنها را جدا کنید تا به بقیه سبزی ها آسیب نرسد.

در بخش های قبلی رازهای خانه داری در نمناک هم گفتیم که سبزیهای شسته شده را، در یک کیسه پلاستیکی قرار داده و طوری ببندید که کمی هوا در آن جمع شده باشد. سپس کیسه از بالا پیچانده و گره بزنید. در این روش هم سبزی ها 7 روزی در یخچال سالم میمانند.

در این روش سبزی ها را پاک کنید و بدون اینکه بشویید داخل نایلون نگهداری کنید. به این شکل که ته نایلون یک یا دو عدد دستمال کاغذی قرار دهید و بعد سبزی ها را داخل آن بریزید و سر نایلون را گره بزنید و در یخچال قرار دهید. قرار دادن دستمال کاغذی و یا دستمال نخی نازک باعث میشود رطوبت سبزی گرفته شود و سبزی پلاسیده نشود.

سپس به مقدار نیاز هر روزتان سبزی را بشویید و استفاده کنید. با این کار تقریبا سبزی شما یک هفته ای تازه میماند.

صفحه نخست » 👨‍🍳 آموزش آشپزی آسان » نکات آشپزی » روشهای تازه نگهداشتن سبزی خوردن بیش از یک هفته

چند روز پس از خرید، سبزی ها پلاسیده می‌شود. اما آیا می توان سبزی را بیشتر از یک هفته نگه داشت؟ در این مطلب نگاهی می اندازیم به روشهای تازه نگهداشتن سبزی‌ خوردن.

سبزی ها از جمله مهمترین گروه غذایی هستند که مصرف روزانه شان برای تمام سنین توصیه می شود. با خوردن آنها می توان ویتامین ها و املاح بسیاری را به بدن رساند.

تره، ترپچه، ریحان، شاهی، نعنا، پیازچه، جعفری، ترخون.

تازه نگه داشتن سبزی

البته سبزی هایی که در سبزی خوردن استفاده می شود کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد و خودتان می توانید مواردی را اضافه یا کم کنید. اما 6 مورد اول در معمولاً حتما در سبزی خوردن می بینیم ولی جعفری و ترخون در بعضی جاها در بین سبزی خوردن قرار نمی گیرد.

 

روش های مختلفی برای تازه نگهداشتن سبزی وجود دارد اما قبل از قرار دادن سبزی در یخچال به هر روشی، این نکات را حتما رعایت کنید :

√ همیشه سبزی را خیلی سریع پاک کنید. چون برگ های زرد و پلاسیده موجود در بین سبزی پاک نشده موجب می شود سبزی زودتر خراب شود.

√ بعد از پاک کردن سبزی خوردن آن را خوب بشویید و ضدعفونی کنید.

√ برای رفع گل و لای، سبزی ها بیش از 10 الی 15 دقیقه سبزی در آب نمانند، زیرا تغییر رنگ داده و پلاسیده می شوند.

√ برای ضدعفونی کردن می توانید از مواد طبیعی مانند سرکه و یا نمک استفاده کنید.

√ سبزی را برای 1 ساعت در آبکش قرار دهید تا آب آن گرفته شود.

√ بعد سبزیها را در یک پارچه نخی پهن کنید تا 3 الی 4 ساعت کاملاً آب آن گرفته شود. سبزی اگر آب داشته باشد و داخل یخچال قرار دهید، سریع پلاسیده می شود. هر نیم ساعت هم سبزی ها را زیر و رو کنید تا سبزیهایی که در زیر قرار دارند هم آب آنها گرفته شود.

 

یکی از بهترین روشهای تازه نگهداشتن سبزی، قرار دادن ساقه آن در آب و پوشاندن برگ هایش با پلاستیک است. دور پلاستیک را کش گذاشته یا با نخ ببندید.

می توانید از لیوان های در دار هم برای نگهداری سبزی استفاده کنید.

این روش شاید یکی از رایج ترین روش های نگهداری کاهو است که شامل شستن و خشک‌ کردن برگ‌ها، سپس قرار دادن آن‌ ها روی کاغذ و بعد پیچیدن آنها در کاغذ با کمترین هوا و سپس قرار دادن آن در کشوی یخچال است. در این روش، کاغذ رطوبت اضافی سبزی ها را جذب می‌کند و مانع لزج شدن آن ها می‌شود. کیسه فریزر نیز مانع گردش پیدا کردن هوای اضافه می‌شود در نتیجه روند پلاسیدگی را کند می‌کند و تا 5 روز سبزی سالم می‌ماند پس از 7 روز، برخی از برگ ها پلاسیده می‌شود اما قابل خوردن است.

در این روش، یک ظرف پلاستیکی با کاغذ پوشیده می‌شود. سبزیها را در آن‌ قرار می دهند و سپس با لایه ای از کاغذ پوشیده می شود. ظرف را نیز می بندیم جعبه از آسیب رسیدن به سبزی ها پیشگیری می کند. در این روش تا 5 روز سبزی ها سالم و تازه می ماند، پس از 7 روز برخی برگ ها پلاسیده می شود اما قابل خوردن خواهد بود و پس از 10 روز غیر قابل‌ خوردن.

 

در این روش سبزیها، در یک کیسه قرار می گیرد کمی در آن هوا دمیده می‌شود، سپس کیسه از بالا پیچیده و با یک باند لاستیکی بسته می‌شود. هوای کافی باعث تازه ماندن سبزی می شود. در این روش نیز سبزی ها تا 7 روز خوب و سالم می ماند. پس‌ از این سه روش کدام را باید انتخاب کرد؟ برای ترد ماندن و ماندگاری طولانی‌ مدت روش 2 مناسب تر است و در صورتی‌ که قصد ندارید سبزی ها را برای بیش از یک هفته نگه‌ دارید می توانید از دو روش دیگر استفاده کنید.

 

 

سبزی ها را داخل سطل یا ظرف دیگر یکبار مصرف بگذارید، به گونه ای که فشرده نباشند و روی آن را با پلاستیک و کش بپوشانید.

همینطور می تونید سبزی شسته شده که آبش خوب رفته را داخل قابلمه رویی یا آلومینیومی نگهداری کنید.

یک روش دیگه هم اینه که داخل آبکش درداری بگذارید و روش را بپوشونید. البته ظروف مخصوص هم در بازار موجوده.

سبزی هایی که کاملا خشک شده باشند و آبی نداشته باشه را می تونید داخل کیسه مخصوص سبزی نگهداری کنید یا در یک پارچه نخی تمیز قرار داده و پارچه را در پلاستیک بگذارید.

سبزی نشسته ماندگاری بیشتری داره، هر دفعه به اندازه نیاز بشویید.

تره، پیازچه و شاهی را جدای سبزیجات دیگه نگهداری کنید.

 

سبزیجات فیبر بالایی دادند، ضدسرطان بوده و به تقویت حافظه، زیبایی پوست و بهبود مشکلات گوارشی کمک می کنند.

تره : ضد سرطان
ترپچه: خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچ دارد. و ضد سرطان است.
ریحان: جلوگیری از ورم معده
شاهی: ضد باکتری و ضد سرطان
نعنا: ضد نفخ  و ضد تهوع
جعفری: جلوگیری از سکته قلبی و مغزی، کاهش وزن

 

تازه نگهداشتن سبزی خوردن, نگه داشتن سبزی خوردن به مدت طولانی, نکاتی برای نگهداری سبزی خوردن, نگهداری انواع سبزی , روش هایی برای تازه نگه داشتن سبزی خوردن, روش نگه‌ داشتن سبزی‌ خوردن, روش های تازه نگهداری سبزی‌ خوردن ,نگهداری بهتر سبزی خوردن

 

تازه نگه داشتن سبزی

سلام به نظر من سبزی بیش از یک هفته در آب سرد در داخل یخچال میمونه من امتحان کردم . خیلی هم خوبه

نام:


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

استفاده از دستمال آشپزخانه و کیسه پلاستیک، از رایج ترین روش نگهداری کاهو است

چند روز پس از خرید، سبزی ها پلاسیده می‌شود. اما آیا می توان سبزی را بیشتر از یک هفته نگه داشت؟ در این مطلب نگاهی می اندازیم به روش نگه‌ داشتن سبزی‌ خوردن.

تازه نگه داشتن سبزی

روش تازه نگه‌ داشتن سبزی‌ بیش از یک هفته

استفاده از دستمال های آشپزخانه و کیسه پلاستیک برای تازه نگه داشتن سبزیجاتاین روش شاید یکی از رایج ترین روش های نگهداری کاهو است که شامل شستن و خشک‌ کردن برگ‌ها، سپس قرار دادن آن‌ ها روی کاغذ و بعد پیچیدن آنها در کاغذ با کمترین هوا و سپس قرار دادن آن در کشوی یخچال است. در این روش، کاغذ رطوبت اضافی سبزی ها را جذب می‌کند و مانع لزج شدن آن ها می‌شود. کیسه فریزر نیز مانع گردش پیدا کردن هوای اضافه می‌شود در نتیجه روند پلاسیدگی را کند می‌کند و تا 5 روز سبزی سالم می‌ماند پس از 7 روز، برخی از برگ ها پلاسیده می‌شود اما قابل خوردن است.جعبه و دستمال کاغذی برای تازه نگه داشتن سبزیجاتدر این روش، یک ظرف پلاستیکی با کاغذ پوشیده می‌شود. سبزیها را در آن‌ قرار می دهند و سپس با لایه ای از کاغذ پوشیده می شود. ظرف را نیز می بندیم جعبه از آسیب رسیدن به سبزی ها پیشگیری می کند. در این روش تا 5 روز سبزی ها سالم و تازه می ماند، پس از 7 روز برخی برگ ها پلاسیده می شود اما قابل خوردن خواهد بود و پس از 10 روز غیر قابل‌ خوردن.یک کیسه پلاستیکی و هوا برای تازه نگه داشتن سبزیجاتدر این روش سبزیها، در یک کیسه قرار می گیرد کمی در آن هوا دمیده می‌شود، سپس کیسه از بالا پیچیده و با یک باند لاستیکی بسته می‌شود. هوای کافی باعث تازه ماندن سبزی می شود. در این روش نیز سبزی ها تا 7 روز خوب و سالم می ماند. پس‌ از این سه روش کدام را باید انتخاب کرد؟ برای ترد ماندن و ماندگاری طولانی‌ مدت روش 2 مناسب تر است و در صورتی‌ که قصد ندارید سبزی ها را برای بیش از یک هفته نگه‌ دارید می توانید از دو روش دیگر استفاده کنید.منبع : khorasannews.com


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!


به همسرت اعتماد نداری؟

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


طراحی و بازسازی فضای داخلی


سفارش فینگرفود سینی مزه برای دورهمی ها


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر

کنسول های کاربردی و زیبا برای مصارف متعدد


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

ازکجالوازم خانگی رو باقیمت مطمئن خریدکنیم؟


انواع جراحی زیبایی سینه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت

دلت کیک خونگی میخواد،فرصت درست کردن نداری؟

میوه ها و سبزی ها ازجمله مهم ترین گروه های غذایی هستند که مصرف روزانه شان برای تمام سنین بین ۳ تا ۴ واحد توصیه می شود. با خوردن آنها می توان ویتامین ها و املاح بسیاری را به بدن رساند.نگهداری آنها نیز موضوع مهمی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد زیرا باید برای هریک از این اقلام یک روش شستشو و قراردادن در یخچال را انتخاب کرد که درصورت به کاربردن کمی تغییر، می توان تازه ماندن آنها را طولانی تر کرد. پس توصیه های زیر را با دقت مطالعه کنید.۱ – سبزیجاتی مانند کاهو را باید میان دستمال کاغذی بپیچید و در ظروفی دردار قرار دهید. هرگز نباید آنها را با چاقوی فلزی قطعه قطعه کنید و در یخچال بگذارید زیرا در این صورت کاهوها قهوه ای خواهند شد.۲ – مطمئن شوید که میوه های شما در یخچال در دمای ۱ درجه سانتی گراد هستند.۳ – یادتان باشد که میوه ها نفس می کشند بنابراین قراردادن آنها در کیسه باعث سریع تر شدن فرآیند رسیدن آنها خواهد شد پس اگر رسیده هستند، آنها را در کیسه نگذارید.۴ – سعی کنید از میوه فروشی هایی که میوه و سبزی های تازه می آورند، خریدتان را انجام دهید زیار هرچه میوه ها و سبزی ها خریداری شده تازه تر باشند دوره ماندگاری شان طولانی تر خواهد بود.۵ – جای مناسب را برای نگهداری میوه هایتان انتخاب کنید، به طور مثال میوه هایی مانند انواع توت و آلبالو را بهترا ست در پایین ترین قسمت یخچال جای دهید اما میوه های بزرگی مانند گلابی، موز، پرتقال و هلو را می توان در دمای اتاق (البته دور از نور خورشید و گرما) نگهداری کرد.۶ – دائما میوه هایتان را بررسی کنید و آنهایی که سطح شان خراب یا له شده و لکه دار هستند را از بقیه جدا کنید.۷ – برای تازه ماندن پیاز، سیر، موسیر و سیب زمینی هرگز آنها را در یخچال نگذارید. بلکه آنها را در محیطی خنک، تاریک و خشک قرار دهید.

۸ – سیب های رسیده را از سایر میوه های تازه جدا کنید زیار سیب های رسیده از خود، گاز اتیلن متصاعد می کنند که می تواند به سرعت بر سایر میوه ها تاثیرگذار باشد.۹ – برای جلوگیری از له شدگی نیز بهتر است کیسه ای که می خواهید میوه را در آن نگهداری کنید پر از هوا و در آن را گره بزنید. به این ترتیب هوا مانند محافظی عمل کرده و از له شدگی آن هنگام حمل و نقل جلوگیری می کند.۱۰ – بهتر است سبزیجاتی مانند انواع کلم ها از کلم بروکلی گرفته تا گل کلم را نشسته در یخچال بگذارید و قبل از هربار مصرف آنها را بشویید.۱۱ – برای جلوگیری از تغییر رنگ های غیرعادی بهتر است میوه تان را پوست کنده و قطعه قطعه کنید. آنگاه کاسته ای را با یک لیتر آب و یک قاشق غذاخوری نمک پر کنید و قطعات میوه ها را در آن بریزید. می توانید چند قطره آب لیمو به این مخلوط اضافه کنید به این ترتیب میوه شما تغییر رنگ نخواهد داد.۱۲ – اگر می خواهید برای مدت کوتاه میوه هایی مانند زردآلو، گلابی و آلو را نگهداری کنید، بهتر است که آنها را در کیسه پلاستیکی و در یخچال بگذارید اما برای مدت طولانی تر بهتر است که آنها را در میان کاغذ یا روزنامه پیچیده و در محیطی خشک، تاریک و خنک قرار دهید.۱۳ – برای تازه ماندن ذرت بهتر است آن را میان دستمال کاغذی مرطوب بپیچید و در کیسه ای پلاستیکی در یخچال قرار دهید.۱۴ – هرگز سبزیجات را در محله ذخیره سازی نشویید زیرا با این کار رطوبت کافی را برای رشد باکتری ها فراهم خواهید کرد بنابراین چه بهتر که آنها را درست قبل از مصرف شستشو دهید.۱۵ – بهتر است سبزی های برگ سبزی مانند اسفناج را در کیسه ای پلاستیکی و در سردترین نقطه یخچال بگذارید تا حداقل به مدت ۱۰ روز به صورت تازه باقی بمانند.۱۶ – برای تازه ماندن گوجه فرنگی (تازه، سالم و سفت) بهتر است آن را در دمای اتاق و دور از نور خورشید بگذارید.۱۷ – بهتر است سبزیجاتی مانند لوبیا سبز و خیار را در کیسه های پلاستیکی و در یخچال نگهداری کنید اما درمورد فلفل سبز پاکت های کاغذی و پایین ترین نقطه یخچال بهترین مکان است.۱۸ – بهتر است سبزیجات ریشه ای مانند هویج، شلغم و چغندر را در کیسه های پلاستیکی و در سردترین نقاط یخچال جای دهید.۱۹ – برای تازه ماندن قارچ بهتر است که آن را در پاکت های کاغذی قرار دهید، نه در کیسه های پلاستیکی.۲۰ – بهتر است سبزیجاتی مانند بادمجان و کدو را نیز در یخچال بگذارید. درصورت داشتن محیطی خنک بهتر است آنها را در ظروفی دردار قرار دهید.

منبع : iranerooz.com

تازه نگه داشتن سبزی

رازهای آشپزی


خرید بی واسطه صنایع دستی و قیمتی

میخوای بدونی برنامه غذایی مناسب بدنت چیه؟


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


تنوع فوق العاده طرح و رنگ صندلهای چرم


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران


انواع تشک طبی و خوشخواب/خرید مستقیم


با تشک خوشخواب لذت خوابت روچند برابرکن!


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

معتبرترین فروشگاه خرید گیفت کارت در ایران

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

The online version of the Iranian daily Hamshahri

همشهری آنلاین:
چند روز پس از خرید، سبزی‌ها پلاسیده می‌شوند. اما آیا می‌توان سبزی را بیشتر از یک هفته نگه داشت؟ در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به روش نگه‌ داشتن سبزی‌ خوردن.

این روش شاید یکی از رایج‌ترین روش‌های نگهداری کاهو است که شامل شستن و خشک‌ کردن برگ‌ها، سپس قرار دادن آن‌‌ها روی کاغذ و بعد پیچیدن آن‌ها در کاغذ با کمترین هوا و سپس قرار دادن آن در کشوی یخچال است . در این روش، کاغذ رطوبت اضافی سبزی‌ها را جذب می‌کند و مانع لزج شدن آن‌ها می‌شود. کیسه فریزر نیز مانع گردش پیدا کردن هوای اضافه می‌شود در نتیجه روند پلاسیدگی را کند می‌کند و تا 5 روز سبزی سالم می‌ماند پس از 7 روز، برخی از برگ‌ها پلاسیده می‌شود اما قابل‌خوردن است.

در این روش، یک ظرف پلاستیکی با کاغذ پوشیده می‌شود. سبزیها را در آن‌ قرار می‌دهند و سپس با لایه‌ای از کاغذ پوشیده می‌شود. ظرف را نیز می‌بندیم. جعبه از آسیب رسیدن به سبزی‌ها پیش‌گیری می‌کند. در این روش تا 5 روز سبزی‌ها سالم و تازه می‌ماند، پس از 7 روز برخی برگ‌ها پلاسیده می‌شود اما قابل‌خوردن خواهد بود و پس از 10 روز غیر قابل‌ خوردن.

در این روش سبزی‌ها، در یک کیسه قرار می‌گیرد کمی در آن هوا دمیده می‌شود، سپس کیسه از بالا پیچیده و با یک باند لاستیکی بسته می‌شود. هوای کافی باعث تازه ماندن سبزی می‌شود. در این روش نیز سبزی‌ها تا 7 روز خوب و سالم می‌ماند. پس‌ از این سه روش کدام را باید انتخاب کرد؟ برای ترد ماندن و ماند‌گاری طولانی‌ مدت روش 2 مناسب‌تر است و در صورتی‌ که قصد ندارید سبزی‌ها را برای بیش از یک هفته نگه‌ دارید می‌توانید از دو روش دیگر استفاده کنید.

تازه نگه داشتن سبزی

khorasannews.com

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

اگر دوست دارید بطور دقیق تر بدانید در سبزی خوردن معمولاً چه سبزی هایی قرار دارد؛ سبزی خوردن شامل:

البته سبزی هایی که در سبزی خوردن استفاده می شود کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد و خودتان می توانید مواردی را اضافه یا کم کنید. اما ۶ مورد اول در معمولاً حتما در سبزی خوردن می بینیم ولی جعفری و ترخون در بعضی جاها در بین سبزی خوردن قرار نمی گیرد.

مطلب مرتبط: ۷ راز خوشمزه شدن قورمه سبزی و سیاه شدن آن

۱- سبزی را بعد از تمیز کردن در یک ظرف که دو برابر حجم سبزی ما جا داشته باشد، می ریزیم و یکبار ظرف را از آب خالی پر می کنیم و سبزی ها را آب می کشیم تا گل و لای اولیه سبزی از بین برود.

تازه نگه داشتن سبزی

۲- برای بار دوم ظرف سبزی را آب می کنیم و از یکی از مواد زیر برای شستن سبزی و ضدعفونی کردن آن استفاده می کنیم:

۱۰ تا ۱۵ دقیقه سبزی باید در مایع ضدعفونی کننده، نمک یا سرکه بماند تا ضدعفونی شود.

۳- در نهایت برای شستن سبزی آن‌ها را در آبکش می‌ریزیم، آب ظرف را خالی می‌کنیم و بعد برای بار آخر سبزی در ظرف ریخته و آن را با آب سرد آبکشی می‌کنیم.

توجه: آب سرد وقتی در انتها روی سبزی بگیریم، موجب طراوت و تازگی بیشتر سبزی می‌شود. هیچ وقت سبزی را با آب گرم نشویید همیشه از آب ولرم یا سرد استفاده کنید، وگرنه سبزی زود وا می رود.

توجه: ترپچه و پیازچه را بعد از شستن سبزی برش دهید و چند دقیقه داخل آب سرد قرار دهید تا باز شوند؛ اما قبل از شستن سبزی آن را برش نزنید تا گل و لای داخل سبزی وارد آن‌ها نشود.

یکی از مهم ترین مشکلاتی که در رابطه با سبزی خوردن وجود دارد این است که سبزی خوردن خیلی زود پلاسیده می شود. اما برای این مورد هم ترفندهایی وجود دارد تا برای مدت بیشتری بتوان سبزی خوردن را تازه نگه داشت. در ادامه با ۲ راهکار عالی برای تازه نگه داشتن سبزی آشنا می شویم.

۱- همیشه سبزی را خیلی سریع پاک کنید. چون برگ های زرد و پلاسیده موجود در بین سبزی پاک نشده موجب می شود، سبزی زودتر خراب شود.

۲- بعد از پاک کردن سبزی خوردن آن را خوب بشویید و ضدعفونی کنید.

۳- سبزی را برای ۱ ساعت در آبکش قرار دهید تا آب آن گرفته شود.

۴- بعد سبزیها را در یک پارچه نخی پهن کنید تا ۳ الی ۴ ساعت کاملاً آب آن گرفته شود. سبزی اگر آب داشته باشد و داخل یخچال قرار دهید، سریع پلاسیده می شود. هر نیم ساعت هم سبزی ها را زیر و رو کنید تا سبزیهایی که در زیر قرار دارند هم آب آنها گرفته شود.

۵- وقتی آب آنها گرفته شد، سبزی ها در یک پارچه نخی قرار دهید و پارچه را ببندید و پارچه را داخل نایلون پلاستیکی قرار دهید در نایلون را گره بزنید و داخل یخچال بگذارید. پارچه نخی رطوبت سبزی را می گیرد و باعث می شود سبزی پلاسیده نشود و نایلون پلاستیکی باعث می شود سبزی برای مدت طولانی تری تازه بماند.

با این روش برای حدود ۴ روز میتوان سبزی را را تازه، بدون اینکه پلاسیده شود نگهداری کرد. اگر قصد نگهداری سبزی خوردن برای مدت طولانی تری دارید روش دوم بیشتر بهتون کمک می کند.

۱- مانند روش قبل سبزی را سریع پاک کنید تا پلاسیده نشود و تازگی آن از دست نرود.

۲- سبزی را بدون اینکه بشویید، داخل نایلون بریزید. در ته نایلون یک الی دو عدد دستمال کاغذی قرار دهید تا رطوبت را بگیرد و سبزی را پلاسیده نکند. در نایلون را گره بزنید و داخل یخچال قرار دهید. یا سبزی های داخل دستمال نخی نازک بریزید و داخل نایلون قرار دهید.

۳- به ازای نیاز هر روز خود سبزی را بشویید و استفاده کنید.

با این روش برای حدود یک هفته میتوان سبزی خوردن را تازه نگه داشت. من خودم همیشه برای نگهداری از سبزی خوردن از همین روش استفاده می کنم و واقعا سبزی تازه می مونه.

اگر وقت محدود دارید سبزی کمتری بگیرید و از روش اول استفاده کنید. یعنی یک جا سبزی ها را بشویید. ولی روش دوم یعنی نشسته سبزی پاک کرده را در یخچال قرار دادن، برای نگهداری بیشتر سبزی خوردن خیلی بهتر است.

مطلب مرتبط: ترفند انتخاب بهترین میوه و سبزیجات 

بهتر است با برخی از فواید سبزی خودرن آشنا شویم تا بیشتر و با جدیت بیشتری از آن استفاده کنیم. هرکدام از سبزی های که در سبزی خوردن موجود است خاصیت منحصر به فرد خود را دارند مثل:

برای همین است که توصیه می‌شود: از تمام سبزی‌های موجود در سبزی خوردن استفاده کنید تا از خواص متفاوت هرکدام از سبزی‌ها بهره ببرید.

اما اگر بخواهیم از خاصیت سبزی خوردن به طور کلی بگوییم خواص زیر را می‌توان نام برد:

توجه: در طب سنتی خوردن سالاد همراه غذا منع می‌شود. چرا که سالاد دارای طبیعت خیلی سرد است و باعث می‌شود غذا دیرتر هضم شود. اما در مقابل خوردن سبزی بسیار توصیه می‌شود. چراکه سبزیجات موجود در آن باعث می‌شود غذای ما بهتر هضم شود و جلوی پرخوری را می‌گیرند.

شماهم اگر ترفندی برای نگهداری سبزی خوردن و تازه نگه داشتن بیشتر آن و همچنین شستن سبزی خوردن دارید با ما درمیان بگذارید.

احتمالاً این مطالب را هم دوست داری بخونی:

سلام وقت بخیر خیلی عالی ۲۰۲۰۲۰

سلام ممنون از انرژی مثبتت 🙂

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

منو هر وقت به دیگاهم پاسخ داده شد از طریق ایمیلم آگاه کن. شما میتوانید بدون نظردادن، دیدگاه‌های این پست را دنبال کنید. از اینجا مشترک شوید.

تازه نگه داشتن سبزی

عضویت در خبرنامه چاره‌دان: جدیدترین مطالب چاره‌دان را برای من هم بفرست.

سلام دمای فرتون زیاد بوده یا اطراف قالب رو چرب کردید قالب نب…

سلام من درست کردم گنبدی شد چرا؟ میشه لطفا کمک کنید همه مقدار…

سلام خواهش می کنم خدارو شکر براتون مفید بوده خوش اومدید به چ…

سلام واقعا بسیار عالی مطالب را بیان می کنید بخصوص در مورد نر…

سلام.من شنیدم با استفاده از خاکهای ژله‌ای هم میشه وقتی سفر ه…

سلام محبت دارید 🙂 ممنون از شما بابت این پیام سرشار از انرژی…

چاره دان از 1396 تا 1399 فعال بوده است و تمام حقوق محفوظ است.

کپی کردن و نقل مطالب چاره دان به هر شیوه و با هر عنوان، حتی با ذکر منبع مجاز نیست.

سلام دمای فرتون زیاد بوده یا اطراف قالب رو چرب کردید قالب نب…

سلام من درست کردم گنبدی شد چرا؟ میشه لطفا کمک کنید همه مقدار…

سلام خواهش می کنم خدارو شکر براتون مفید بوده خوش اومدید به چ…

سلام واقعا بسیار عالی مطالب را بیان می کنید بخصوص در مورد نر…

سلام.من شنیدم با استفاده از خاکهای ژله‌ای هم میشه وقتی سفر ه…

سلام محبت دارید 🙂 ممنون از شما بابت این پیام سرشار از انرژی…

راحیل عزیز ممنون که لطف کردی و وقت گذاشتی در مورد تجربت نوشت…

خواستم دعوتت کنم چاره دان رو دنبال کنی و تازه‌ترین مطالب ما در زمینه آشپزی، خانه‌داری و ترفندهای کاربردی دیگه رو هرهفته داغ در ایمیلت بخوانی…

ایمیل ندارید! از اینستاگرام ما را دنبال کنید.(کلیک کنید) 

«تابناک باتو» چند روز پس از خرید، سبزی‌ها پلاسیده می‌شود. اما آیا می‌توان سبزی را بیشتر از یک هفته نگه داشت؟ در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به روش‌های تازه نگهداشتن سبزی خوردن.

سبزی‌ها از جمله مهمترین گروه غذایی هستند که مصرف روزانه شان برای تمام سنین توصیه می‌شود. با خوردن آن‌ها می‌توان ویتامین‌ها و املاح بسیاری را به بدن رساند.

تره، ترپچه، ریحان، شاهی، نعنا، پیازچه، جعفری، ترخون.

البته سبزی‌هایی که در سبزی خوردن استفاده می‌شود کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد و خودتان می‌توانید مواردی را اضافه یا کم کنید. اما ۶ مورد اول در معمولاً حتما در سبزی خوردن می‌بینیم، ولی جعفری و ترخون در بعضی جا‌ها در بین سبزی خوردن قرار نمی‌گیرد.

تازه نگه داشتن سبزی

روش تازه نگهداشتن سبزی بیش از یک هفته

روش‌های مختلفی برای تازه نگهداشتن سبزی وجود دارد، اما قبل از قرار دادن سبزی در یخچال به هر روشی، این نکات را حتما رعایت کنید:

√ همیشه سبزی را خیلی سریع پاک کنید. چون برگ‌های زرد و پلاسیده موجود در بین سبزی پاک نشده موجب می‌شود سبزی زودتر خراب شود.

√ بعد از پاک کردن سبزی خوردن آن را خوب بشویید و ضدعفونی کنید.

√ برای رفع گل و لای، سبزی‌ها بیش از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه سبزی در آب نمانند، زیرا تغییر رنگ داده و پلاسیده می‌شوند.

√ برای ضدعفونی کردن می‌توانید از مواد طبیعی مانند سرکه و یا نمک استفاده کنید.

√ سبزی را برای ۱ ساعت در آبکش قرار دهید تا آب آن گرفته شود.

√ بعد سبزی‌ها را در یک پارچه نخی پهن کنید تا ۳ الی ۴ ساعت کاملاً آب آن گرفته شود. سبزی اگر آب داشته باشد و داخل یخچال قرار دهید، سریع پلاسیده می‌شود. هر نیم ساعت هم سبزی‌ها را زیر و رو کنید تا سبزی‌هایی که در زیر قرار دارند هم آب آن‌ها گرفته شود.

یکی از بهترین روش‌های تازه نگهداشتن سبزی، قرار دادن ساقه آن در آب و پوشاندن برگ هایش با پلاستیک است. دور پلاستیک را کش گذاشته یا با نخ ببندید.‌

می‌توانید از لیوان‌های در دار هم برای نگهداری سبزی استفاده کنید.

استفاده از دستمال‌های آشپزخانه و کیسه پلاستیک برای تازه نگهداشتن سبزی

این روش شاید یکی از رایج‌ترین روش‌های نگهداری کاهو است که شامل شستن و خشک کردن برگ‌ها، سپس قرار دادن آن‌ها روی کاغذ و بعد پیچیدن آن‌ها در کاغذ با کمترین هوا و سپس قرار دادن آن در کشوی یخچال است. در این روش، کاغذ رطوبت اضافی سبزی‌ها را جذب می‌کند و مانع لزج شدن آن‌ها می‌شود. کیسه فریزر نیز مانع گردش پیدا کردن هوای اضافه می‌شود در نتیجه روند پلاسیدگی را کند می‌کند و تا ۵ روز سبزی سالم می‌ماند پس از ۷ روز، برخی از برگ‌ها پلاسیده می‌شود، اما قابل خوردن است.

در این روش، یک ظرف پلاستیکی با کاغذ پوشیده می‌شود. سبزی‌ها را در آن قرار می‌دهند و سپس با لایه‌ای از کاغذ پوشیده می‌شود. ظرف را نیز می‌بندیم جعبه از آسیب رسیدن به سبزی‌ها پیشگیری می‌کند. در این روش تا ۵ روز سبزی‌ها سالم و تازه می‌ماند، پس از ۷ روز برخی برگ‌ها پلاسیده می‌شود، اما قابل خوردن خواهد بود و پس از ۱۰ روز غیر قابل خوردن.

یک کیسه پلاستیکی و هوا برای تازه نگهداشتن سبزی

در این روش سبزیها، در یک کیسه قرار می‌گیرد کمی در آن هوا دمیده می‌شود، سپس کیسه از بالا پیچیده و با یک باند لاستیکی بسته می‌شود. هوای کافی باعث تازه ماندن سبزی می‌شود. در این روش نیز سبزی‌ها تا ۷ روز خوب و سالم می‌ماند. پس از این سه روش کدام را باید انتخاب کرد؟ برای ترد ماندن و ماندگاری طولانی مدت روش ۲ مناسب‌تر است و در صورتی که قصد ندارید سبزی‌ها را برای بیش از یک هفته نگه دارید می‌توانید از دو روش دیگر استفاده کنید.

سبزی‌ها را داخل سطل یا ظرف دیگر یکبار مصرف بگذارید، به گونه‌ای که فشرده نباشند و روی آن را با پلاستیک و کش بپوشانید.

همینطور می‌تونید سبزی شسته شده که آبش خوب رفته را داخل قابلمه رویی یا آلومینیومی نگهداری کنید.

یک روش دیگه هم اینه که داخل آبکش درداری بگذارید و روش را بپوشونید. البته ظروف مخصوص هم در بازار موجوده.

سبزی‌هایی که کاملا خشک شده باشند و آبی نداشته باشه را می‌تونید داخل کیسه مخصوص سبزی نگهداری کنید یا در یک پارچه نخی تمیز قرار داده و پارچه را در پلاستیک بگذارید.

سبزی نشسته ماندگاری بیشتری داره، هر دفعه به اندازه نیاز بشویید.

تره، پیازچه و شاهی را جدای سبزیجات دیگه نگهداری کنید.

خواص برخی سبزیحات

سبزیجات فیبر بالایی دادند، ضدسرطان بوده و به تقویت حافظه، زیبایی پوست و بهبود مشکلات گوارشی کمک می‌کنند.

تره: ضد سرطانترپچه: خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچ دارد؛ و ضد سرطان است.ریحان: جلوگیری از ورم معدهشاهی: ضد باکتری و ضد سرطاننعنا: ضد نفخ و ضد تهوعجعفری: جلوگیری از سکته قلبی و مغزی، کاهش وزن

تصویر زندگی

خیلی از افرادی که دوست دارند تغذیه‌ی سالم داشته باشند و به جای خوراکی‌های ناسالمی مثل شیرینی‌ها، چیپس و پفک، سبزی و میوه‌های تازه مصرف کنند، از ماندگاری کم و پلاسیده شدن میوه و سبزیجات در یخچال شکایت می‌کنند. اما یک روش خوب برای تازه نگه داشتن این خوراکی‌های سالم برای مدت طولانی‌تر وجود دارد که در این قسمت از فرمول به شما معرفی می‌کنیم.

سبزی‌های محبوبتان مثل هویج یا کرفس را به اندازه‌هایی که دوست دارید برش دهید و درون یک ظرف دردار قرار دهید. سپس روی آن‌ها آب بریزید و در یخچال نگهداری کنید. در طول هفته، می‌توانید از این سبزی‌ها به هر میزان که دوست داشتید از آب دربیاورید و میل کنید. با این کار سبزیجات برای مدت طولانی ترد و تازه باقی می‌مانند.

اگر نگران از دست دادن ویتامین سبزی‌ها هستید، باید بدانید اکسیژن، نور و حرارت ۳ فاکتوری هستند که باعث می‌شوند سبزیجات مواد مغذی خودشان را از دست بدهند. در این روش سبزیجات شما فقط در معرض اکسیژن هستند. اولین ویتامینی که در معرض اکسیژن از بین می‌رود ویتامین C و در برخی موارد ویتامین E است. اما در عوض میزان زیادی از دیگر مواد مغذی موجود در سبزی‌ها مثل ویتامین‌های گروه B، فیبرها و کلی ویتامین و مواد معدنی دیگر را از دست نمی‌دهید!

 + 
هفت
 = 
11

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

خانه داری

سبزی خوردن های خوش مزه و اشتها آوری که پای ثابت سفره ی بسیاری از خانواده های ایرانی است، هر کدام ویژگی های تغذیه ای و درمانی خاص دارد ومصرف آنها بسیار مفید است چگونه میتوانیم سبزی خوردن رایک هفته تازه نگه داریم همیشه وقتی سیزی خوردن میخریم چند روز پس از خرید، سبزی ها پلاسیده می شود وباید دور ریخته شود حالا می خواهیم بدانیم آیا می توان سبزی را بیشتر از یک هفته نگه داشت؟

در این مطلب نگاهی می اندازیم به روش نگه داشتن سبزی خوردن به مدت طولانی تر

استفاده از دستمال های آشپزخانه و کیسه پلاستیک برای تازه نگه داشتن سبزیجات
این روش شاید یکی از رایج ترین روش های نگهداری کاهو است که شامل شستن و خشک کردن برگ ها، سپس قرار دادن آن ها روی کاغذ و بعد پیچیدن آنها در کاغذ با کمترین هوا و سپس قرار دادن آن در کشوی یخچال است. در این روش، کاغذ رطوبت اضافی سبزی ها را جذب می کند و مانع لزج شدن آن ها می شود. کیسه فریزر نیز مانع گردش پیدا کردن هوای اضافه می شود در نتیجه روند پلاسیدگی را کند می کند و تا 5 روز سبزی سالم می ماند پس از 7 روز، برخی از برگ ها پلاسیده می شود اما قابل خوردن است.

جعبه و دستمال کاغذی برای تازه نگه داشتن سبزیجات
در این روش، یک ظرف پلاستیکی با کاغذ پوشیده می شود. سبزیها را در آن قرار می دهند و سپس با لایه ای از کاغذ پوشیده می شود. ظرف را نیز می بندیم جعبه از آسیب رسیدن به سبزی ها پیشگیری می کند. در این روش تا 5 روز سبزی ها سالم و تازه می ماند، پس از 7 روز برخی برگ ها پلاسیده می شود اما قابل خوردن خواهد بود و پس از 10 روز غیر قابل خوردن.

تازه نگه داشتن سبزی

یک کیسه پلاستیکی و هوا برای تازه نگه داشتن سبزیجات
در این روش سبزیها، در یک کیسه قرار می گیرد کمی در آن هوا دمیده می شود، سپس کیسه از بالا پیچیده و با یک باند لاستیکی بسته می شود. هوای کافی باعث تازه ماندن سبزی می شود. در این روش نیز سبزی ها تا 7 روز خوب و سالم می ماند. پس از این سه روش کدام را باید انتخاب کرد؟ برای ترد ماندن و ماندگاری طولانی مدت روش 2 مناسب تر است و در صورتی که قصد ندارید سبزی ها را برای بیش از یک هفته نگه دارید می توانید از دو روش دیگر استفاده کنید.

برچسب هاخواص سبزی خوردن سبزی خوردن نگهداری سبزی خوردن

گیاه سینگونیوم بومی مکزیک بوده و گیاهی است بالا رونده با رشد سریع که شباهت …

در این مطلب به مواردی مهم برای نگهداری گل ها در منزل اشاره می کنیم …

خانم بخشی نگهداری از مواد غذایی, هنر و خانه داری

همانطور که میدانید سبزی خوردن خیلی زود پلاسیده می شود. خیلی از ما هم امکان این را نداریم که هر روز سبزی بخریم. بنابراین ترجیح می دهیم سبزی خوردن زیادی بخریم و آن را برای مدت طولانی در منزل نگه داریم. سبزی خوردن برای سلامتی و هضم غذا فواید زیادی دارد. در این بخش از سایت برفانک 3 روش تازه نگه داشتن سبزی خوردن را به شما معرفی می کنیم. امیدواریم از این بخش بهره کافی را ببرید.

اول از همه یادتان باشد همه سبزی ها را با هم نشویید. فقط میزانی که سر سفره می خواهید مصرف کنید، باید شسته شود. توجه شما را به مطالعه 3 روش تازه نگه داشتن سبزی خوردن جلب می کنیم.

روش کاغذ و ظرف پلاستیکی، یک روش تازه نگه داشتن سبزی خوردن است. در این روش یک ظرف پلاستیکی با کاغذ پوشیده می‌شود. حالا شما باید سبزیها را در آن‌ قرار دهید و روی آن را با لایه‌ای از کاغذ بپوشانید.  جعبه از آسیب رسیدن به سبزی‌ها پیش‌گیری می‌کند. در این روش تا 5 روز سبزی‌ها سالم و تازه و تا 10 روز قابل خوردن خواهد بود.

روش کیسه پلاستیکی و هوا دومین روش تازه نگه داشتن سبزی خوردن است. در این روش سبزی‌ها، در یک کیسه قرار می‌گیرد و در آن هوا دمیده می‌شود. بعد کیسه از بالا پیچیده و با یک باند لاستیکی بسته می‌شود. هوای کافی باعث تازه ماندن سبزی می‌شود. در این روش سبزی‌ها تا 7 روز خوب و سالم می‌ماند.

تازه نگه داشتن سبزی

این روش یکی از رایج ترین روش‌های نگهداری کاهو و سبزیجات است. در این روش، کاهو یا سبزی را شسته و خشک کنید. سپس آن‌‌ها را روی کاغذ گذاشته و با کمترین هوا کاغذ را دور آن بپیچید. حالا آنها را در کشوی یخچال بگذارید. در این روش، کاغذ رطوبت اضافی سبزی‌ها را میگیرد و نمیگذارد سبزی ها لزج شوند. کیسه فریزر نیز مانع گردش پیدا کردن هوای اضافه می‌شود ،در نتیجه روند پلاسیدگی را کند می‌کند. در این روش سبزی شما تا 5 روز تازه و تا 7 روز قابل خوردن است.

شما میتوانید همه سبزیجات را به صورت خام بخورید و از خواص آن استفاده کنید.

اما لیستی که در بین مردم به عنوان سبزی خوردن رایج است شامل تره ـ شاهی ـ تربچه ـ ریحان ـ مرزه ـ نعنا ـ جعفری ـ ترخون و پیازچه می باشد. همچنین  میتوانید اسفناج را هم جزو سبزی خوردن بگذارید.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از سایت برفانک درباره روشهای نگهداری سبزی خوردن تقدیم تان کردیم بهره کافی را برده باشید.

منبع : https://www.barfanak.com

برچسب هاتازه نگه داشتن سبزی سبزی خوردن نگهداری سبزی خوردن

هویه کاری یکی از هنرهایی است که در زمینه های مختلفی استفاده می شود و …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تازه نگه داشتن سبزی
تازه نگه داشتن سبزی
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *