تتر اتریومی erc20 چیست؟

تتر اتریومی erc20 چیست؟
تتر اتریومی erc20 چیست؟

ارز دیجیتال تتر یک نوع است،ولی تفاوت آن‌ها در شبکه‌ای است که برروی آن قرار دارند. 

 تتر ERC20 بر روی شبکه ERC20 که همان بلاکچین اتریوم است و تتر TRC20 که بر روی شبکه TRC20 که بلاکچین ترون است قرار دارد.

آدرس های دریافت تتر بر روی بلاک چین های مختلف باهم متفاوت هستند . آدرس های دریافت توکن تتر بر روی بلاک چین اتریوم و یا ERC20 با کاراکترهای ۰x شروع میشود، آدرس های دریافت تتر بر روی بلاک چین ترون و یا TRC20 با حروف TX آغاز میشود.

کارمزد انتقال و سرعت انتقال در شبکه این دو تتر یکی از تفاوت های اصلی آنها است. تتر TRC20 کمترین کارمزد و بیشترین سرعت را دارد .

در سایت اچ دی پی امکان خرید ، فروش و تبادل تتر erc20 و تتر trc20 مهیا شده است.تتر اتریومی erc20 چیست؟

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت و محتوای آن محفوظ می باشد



استاندارد ERC-20 توکن اتریوم، طرح اولیه‌ای برای تولید توکن‌ قابل ‌تعویض و سازگار با شبکه‌ی گسترده‌تر اتریوم (Ethereum) است. 

استاندارد ERC-20 تقریبا به هر گوشه از اکوسیستم رمزارزها نفوذ کرده است. تعداد زیادی از توکن‌های محبوب مانند استیبل‌کوین تتر (USDT) و سرویس پیش‌گام اوراکل چین‌لینک (Chainlink) درحقیقت، توکن‌ ERC-20 هستند. 

توکن‌های ERC-20 سرمایه‌هایی دیجیتال هستند که توسط همه می‌توانند ساخته شوند؛ اما اغلب توسط سازمان‌ها و شرکت‌های متمرکز بر تکنولوژی ساخته می‌شوند. اتریوم یا اتر امکان تولید اپلیکیشن‌های متنوعی مانند توکن‌ها را می‌دهد که برای کار کردن مانند اغلب اپلیکیشن‌های سنتی، به میانجی نیاز ندارند. هر توکن دارای کاربرد منحصر‌به‌فرد است؛ برای مثال اعطای حق رأی در مورد تصمیم‌هایی که بر آینده‌ی پروژه اثر می‌گذارند یا دادن پاداش به کاربران در قبال انجام برخی از وظایف محول‌شده. توکن‌های ERC-20 معمولا ازطریق پیشنهادهای مختلفی عرضه می‌شوند تا در مراحل اولیه پروژه سرمایه‌ی مورد نیاز را تهیه کنند. در گذشته منتقدان می‌گفتند توکن‌های رمزارز  بیش از حد  جلب توجه کرده‌اند و به ماشینی برای سرمایه‌گذاری‌های ناهنجار و کلاهبرداری تبدیل شده‌اند. بسیاری از پروژه‌هایی که در عرضه‌ی اولیه‌ی انفجاری کوین‌ها در سال ۲۰۱۷ پول جمع‌ کرده بودند، در بازگشت سرمایه برای سرمایه‌گذاران ناموفق بودند.

ERC-20 کارکرد اصلی هر توکن را استاندارد می‌کند؛ بدین معنی که تمامی توکن‌های به‌وجودآمده توسط این چارچوب با همدیگر و سایر خدمات از جمله مای‌اتر‌والت (MyEtherWallet) و متامسک (MetaMask) تعامل‌پذیر هستند.تتر اتریومی erc20 چیست؟

برای درک این موضوع با برخی از مشکلاتی که سازندگان توکن در هنگام ایجاد پروژه‌ها به آن برخورد می‌کنند، آشنا می‌شویم:

از نگاهی کلی:

اتریوم: هر توکن ERC-20 روی بستر شبکه اتریوم راه‌اندازی می‌شود.

قرارداد هوشمند: هر تابع در برنامه‌نویسی توکن توسط مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند کنترل می‌شود و از این امر اطمینان حاصل می‌کند که  برای کار کردن توکن، به هیچ شخص یا نهادی نیاز نیست. زمانی ‌که قوانین یا شرایط خاصی فراهم شد، کد به‌صورت خودکار اجرا می‌شود. برای مثال، در هنگام انتقال توکن، کاربر نیاز ندارد به کسی دیگر اعتماد کند تا آن را به دریافت‌کننده برساند.

هر استاندارد ERC-20 دارای تعدادی از ویژگی‌ها است که توسعه‌دهنده‌گان می‌توانند از آن استفاده کنند. ویژگی‌های اصلی شامل:

عرضه‌ی کلی (Total Supply): تابعی از مقدار عرضه‌ی کلی توکن را مشخص می‌کند.

موجودی (Balance Of): مقدار توکن‌ها در آدرسی مشخص را نشان می‌دهد.

انتقال (Transfer): مالکیت توکنی را به کاربر دیگر می‌بخشد.

پشتیبانی مالی جمعی: گاهی سازندگان اپ‌های اتریوم تصمیم می‌گیرند از طرف عموم برای پروژه‌هایشان پول جمع کنند. در مقابل سرمایه‌گذاران قبل از فروش عمده، توکن‌های تازه ضرب‌شده را دریافت می‌کنند.

حق رأی: از توکن‌ها می‌توان برای تصمیم‌گیری در مورد پروژه‌ها استفاده کرد. برای مثال هرچه کاربر توکن بیشتری داشته باشد، حق رأی بیشتری خواهد داشت.

نشانگر دارایی فیزیکی: توکن می‌تواند نشان‌دهنده‌ی مالکیت سرمایه‌ای مانند طلا باشد. 

کارمزد انتقال: هر تراکنش اتریوم ( ازجمله تراکنش توکن‌) شامل گزینه‌ی پرداخت کارمزد است. اگر شبکه دچار ازدحام باشد، کارمزدی به نام سوخت (Gas) می‌تواند موجب انتقال سریع‌تر یک تراکنش شود، این تراکنش از مجموع توکن‌های کاربر کم می‌شود. 

ویژگی‌های جدید: گاهی سازندگان نیاز دارند برای پرداخت عملکرد پروژه‌ خود، توکنی بپردازند؛ اما توکن محلی در شبکه اتریوم ( اتر) برایشان کافی نیست؛ در این شرایط آن‌ها می‌توانند با ساخت توکن جدید، عملکرد مورد نیاز را ایجاد کنند.

با‌وجود تمام این مزایا، استاندارد ERC-20 فاصله‌ی زیادی تا کامل شدن دارد. مشکلات انتقادی با استاندارد، موجب سرقت حداقل ۳ میلیون دلار شده است. در زمان‌ ازدحام، تراکنش‌ها زمان زیادی برای پردازش می‌گیرند. 

توسعه‌دهنده‌گان مجبورند با وجود این مشکلات با ERC-20 کد بنویسند. آن‌ها همچنین استانداردهای جایگزینی مانند ERC223 و ERC777 را امتحان کرده‌اند که ممکن است در نهایت جایگزین ERC-20 شود. ERC-20 تاکنون محبوب‌ترین استاندارد است.

طبق فهرست پویا در مورد اتریوم که توسط اتراسکن (Etherscan) گردآوری می‌شود، در دسامبر ۲۰۲۰، ۸۲۹ پروژه‌ بر مبنای ERC-20 نوشته شده‌ است و بیشتر از ۳۵ هزار قرارداد هوشمند توکن وجود دارد.

تعداد قابل ‌توجهی از پروژه‌های کریپتو با استفاده از چهارچوب ERC-20 نوشته شده‌اند؛ از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

***

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از ‌دست ‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی را خود اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر ‌عهده بگیرد.

لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهده‌ی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاح‌دید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.

در صورت مشاهده‌ی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آن‌ها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.

داغ‌ترین‌های امروز

سرورهای زومیت توسط پارس پک میزبانی می‌شود.

نیست. بلکه کاملا متمرکز و توسط شرکت Tether اداره می‌شود.انواع ارز دلار تتر Tether :1- دلار تتر مبتنی بر بلاکچین اتریوم TETHER-USDT-ERC20
2- دلار تتر مبتنی بر بلاکچین بیت کوین TETHER-USDT-OMNI
3- دلار تتر مبتنی بر بلاکچین ترون TETHER-USDT-TRC20
 

جالب اینجا است که با تمام موارد گفته شده، حجم مبادلات تتر روز به روز درحال افزایش است. تتـر که در ابتدای سال ۲۰۱۶ در رده‌بندی بازار رمزارزها
در جایگاه سی‌ام جای داشت، در ابتدای سال ۲۰۱۷ خود را به رده ۲۵ بازار کریپتوها رساند. این روند رو به رشد بازهم ادامه یافت و در ابتدای سال ۲۰۱۹، تتر
به جایگاه هشتم بازار رمزارزها رسید. با تداوم استقبال شدید از مبادلات تتری در بازار، این رمزارز پایدار درحال حاضر با پشت سر گذاشتن ریپل،
در جایگاه سوم رده‌بندی کریپتوها قرار دارد.

استخراج ارز تتر !
 

بسیاری از ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین، قابلیت استخراج دارند. اما تتر با استخراج بدست نمی‌آید. تمامی تترها توسط بنیاد تتر به بازار عرضه میشوند و شما تنها
در ازای پرداخت ارز دیجیتال یا ارز فیات می توانید به خرید تتر مبادرت وزید. پس هیچ راهی برای استخراج تتر با کامپیوتر ، گوشی و یا دستگاه دیگری وجود ندارد .چه کسانی از ارز تتر Tether استفاده می‌کنند؟تریدرهای حرفه‌ای عاشق تتر هستند و در بسیاری از موارد برای حفظ ارزش سرمایه خود از آن کمک می‌گیرند اما تریدرها تنها طرفداران تتر نیستند،
تجار هم برای نقل و انتقال‌های کوچک پول در راستای اهداف تجاری از تتر استفاده می‌کنند، چراکه هزینه انتقال پول را به صفر می‌رساند. . گاهی افرادی که
زیاد به کشورهای مختلف سفر می‌کنند از تتر برای انتقال وجه استفاده می‌کنند .

بعد از مدتی و ظهور مشکلات شبکه اومنی توسعه‌دهندگان به تفاهمی رسیدند که تتر را روی شبکه بلاکچین اتریوم به بازار ارائه دهند. این موضوع با
استقبال زیادی همراه شد و به‌سرعت باعث محبوبیت بیشتر Tether شد. از جمله تفاوت‌هایی که شبکه اتریوم با شبکه اومنی داشت می‌توان
به سرعت بالاتر تراکنش‌ها و کارمزدهای پایین‌تر اشاره کرد. الگوریتمی که آدرس‌های والت اتریوم روی آن سوار هستند، اصطلاحا (ERC-20) نام دارد؛
لذا به تترهایی که روی شبکه اتریوم اجرا می‌شوند تترهای erc-20 نیز می‌گویند.تتر اتریومی erc20 چیست؟

اگر Tether روی شبکه اتریوم اجرا شود، پس باید ویژگی‌های فنی شبکه اتریوم را نیز دارا باشد. بنابراین آدرس تمامی والت‌های تتر روی شبکه اتریوم،
همانند آدرس اتریوم است. این آدرس‌ها با 0x آغاز می‌شوند و از ۴۲ کاراکتر تشکیل می‌شوند که نسبت به آدرس‌های اومنی دارای طول بیشتری  هستند.

(( با کلیک به عکس زیر به کانال تلگرام سایت Exhadi بپیوندید ))  
 

جهت خرید انلاین و اتوماتیک دلار تتر اتریومی Tether ERC-20 از سایت Exhadi به عکس خرید در زیر کلیک کنید :جهت فروش انلاین و اتوماتیک دلار تتر اتریومی Tether ERC-20 به سایت Exhadi به عکس فروش در زیر کلیک کنید :
 

ارز دیجیتال باثبات و یا به اصطلاح استیبل کوین تتر، اولین رمز ارزی است که به منظور مبارزه با نوسانات بازار ارزهای دیجیتال و تسهیل روند ترید برای کاربران توسعه یافت. به دلیل کاربرد فراوان این ارز دیجیتال، تتر هم اکنون در چندین بلاکچین مختلف از جمله اتریوم و ترون عرضه می شود که در این مقاله به بررسی تفاوت های این دو خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بیشتر بدانیم: همه چیز درباره تتر

قیمت تتر

تتر اتریومی erc20 چیست؟

با فراگیری ارزهای دیجیتال به عنوان دارایی های امن، ورود این تکنولوژی به مسیر اصلی بازار و همچنین افزایش استفاده روزانه از این دارایی ها، استیبل کوین ها به یکی از مهمترین عضوهای این صنعت تبدیل شده اند. با استفاده از استیبل کوین ها، روند معاملات تسهیل و تسریع شده و این استیبل کوین ها هستند که در تشخیص سلامت حوزه ارزهای دیجیتال، به عنوان یک ابزار اجتناب ناپذیر به کار می روند.

استیبل کوین ها نوعی از ارزهای دیجیتال هستند که با هدف مقابله با نوسانات بازار ارزهای دیجیتال توسعه یافته اند. استیبل کوین ها همچنین به عنوان ابزاری برای ذخیره ارزش دارایی های دیجیتال به کار می روند. 

این دسته از ارزهای دیجیتال عموما برای ثابت نگه داشتن قیمت خود، به یک دارایی خاص مانند طلا و یا ارزهای فیات وابسته بوده و از این رو، عرضه آن ها محدود است. 

از دیدگاه بازارهای سنتی، استیبل کوین ها از طریق یک “دارایی خاص” حمایت می شوند. بنابراین واضح است که برخلاف سایر ارزهای دیجیتال که قیمتشان بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود، استیبل کوین ها قیمتی ثابت را ارائه می دهند. 

تقسیم بندی استیبل کوین ها معمولا بر اساس  نوع پشتوانه آن ها صورت می گیرد. استیبل کوین ها از نظر نوع پشتوانه، به چهار دسته تقسیم می شوند.

یکی از رایج ترین انواع ارزهای دیجیتال با ارزش ثابت، استیبل کوین ها با پشتوانه ارزهای فیات هستند. این دسته از دارایی های ثابت به دلیل در دسترس بودن ارزهای فیات و اعتماد عموم به آنها، بیشترین استفاده را در بازار ارزهای دیجیتال دارند. 

این دسته از ارزهای دیجیتال با قیمت ثابت، توسط کالاهایی که قابل تبدیل به پول هستند پشتیبانی می شوند. یکی از متداول ترین این کالا ها، فلز گرانبهای طلا است. فلزهای گرانبها مانند طلا به دلیل قابلیت ذخیره ارزش، نسبت به سایر دارایی ها ارزش خود را به خوبی حفظ می کنند. 

این گروه از استیبل کوین ها توسط دیگر رمز ارزها پشتیبانی می شوند. به طور معمول، ارزهای دیجیتال پشتوانه استیبل کوین ها، ارزهایی با سرمایه های زیاد، مانند بیت کوین و اتریوم هستند. با این حال پشتیبانی شدن یک استیبل کوین توسط دارایی های دیجیتال، در این بازه زمانی کمی غیر منطقی است چرا که ارزهای دیجیتال به خودی خود نوسانات بی شماری را متحمل هستند و هدف از توسعه استیبل کوین ها، کاهش نوسانات بازار است. 

این دسته از استیبل کوین ها توسط هیچ دارایی ای پشتیبانی نمی شود و در نتیجه رویکرد آن ها درست مانند چاپ پول توسط بانک های مرکزی است. 

ارز دیجیتال تتر، یک استیبل کوین و یا یک رمز ارز با ارزش ثابت یک دلار است که با هدف تسهیل ترید ارزهای دیجیتال به بازار عرضه شد. 

رمز ارز تتر با نام اختصاری USDT بی شک یکی از پرطرفدارترین استیبل کوین ها در بازار ارزهای دیجیتال است. حال به دلیل محبوبیت این استیبل کوین و همچنین افزایش روزانه حجم معاملات این ارز، بلاکچین های مختلف شروع به صدور تترهای مخصوص به خود کرده و در نتیجه انواع مختلفی از تتر به بازار عرضه شد. 

کمپانی ارائه دهنده تتر که tether limited نام دارد، در ابتدای فعالیت خود اعلام کرد که پشتوانه استیبل کوین تتر دلار آمریکا بوده و این ارز تماما توسط بانک مرکزی آمریکا پشتیبانی می شود. چندی بعد رسانه های خبری به این اعلامیه کمپانی tether limited واکنش نشان داده و اظهار کردند که این ارز دیجیتال ربطی به ارز فیات دلار نداشته و دولت ایالات متحده آمریکا به هیچ عنوان از آن حمایت نمی کند. 

حمایت نشدن تتر توسط دولت آمریکا به این دلیل بحث برانگیز بود که در صورتی که تتر توسط دلار آمریکا پشتیبانی نمی شد، پس از نظر عرضه نیز تفاوتی با فیات نداشت. به عبارت دیگر، در صورتی که ادعای تتر، مبنی بر این که تعداد تترهای موجود در بازار، برابر دلارهای چاپ شده است، درست نباشد، بدین معنی است که ارز تتر دارای عرضه نامحدود است و چون این ارز قابل استخراج نیست، پس از هوا تولید شده و به فروش می رسد. 

حال با این وجود که ارز پایدار تتر مخالفان خود را دارد، همچنان یکی از پرطرفدارترین و پراستفاده ترین ارزهای دیجیتال به شمار رفته و بسیاری از تاجران بین المللی این ارز را جایگزین دلارهای مبادلاتی خود کرده اند. 

حجم معاملات روزانه تتر، از زمان شروع فعالیت این پروژه تاکنون هرروز درحال افزایش بوده است. در ابتدای فعالیت این استیبل کوین در سال 2016، تتر در مقام 30 کوین مارکت کپ قرار داشت. در سال 2017، این ارز به رتبه 25 دست یافت و افزایش روز افزون استفاده از آن باعث شد که رتبه تتر در بازار به سومین ارز برتر ارتقا یابد. 

 

دلار USDT-ERC20 تتر ارائه شده بر بستر اتریوم است. آدرس عمومی این نوع از تتر از شبکه بلاکچین صادر شده و واریز و برداشت این ارز نیز در بلاکچین اتریوم صورت می گیرد. پروتکل مورد استفاده این نوع از تتر، ERC-20 است.

• پشتیبانی شده توسط اکثر کیف پول های ارزهای دیجیتال 

• پشتیبانی شده توسط اکثر صرافی های ارهای دیجیتال 

• کارمزد به صرفه (کمتر از اومنی)

• تراکنش های سریع (15 ثانیه)

آدرس تترهای بلاکچین اتریوم و یا همان USDT-ERC20 با عبارت 0X آغاز می شود.

دلار USDT-TRC20 نوعی از تتر است که بر روی بلاکچین ترون توسعه یافته است. آدرس سپرده گذاری تتر TRC-20 آدرس شبکه ترون است و واریز و برداشت های این ارز نیز بربستربلاکچین ترون صورت می گیرد. پروتکل مورد استفاده این تتر TRC-20 است. 

• ارتباط آسان با سیستم Daap

• هزینه کارمزد رایگان 

• روند تراکنش کاملا شفاف

آدرس تترهای بلاکچین ترون و یا همان USDT-TRC20 با عبارت TX  آغاز می شوند.

به طور کلی، تتر بلاکچین بیت کوین و یا همان USDT-OMNI از همه انواع تترها قدیمی تر و پر مصرف تر است، با این حال از آنجایی که مبادلات با ارز دیجیتال تتر ممکن است به صورت روزانه صورت بگیرد، مشکلاتی چون هزینه کارمزد و همچنین سرعت پایین تراکنش ها، استفاده روزمره این ارز در بلاکچین بیت کوین را محدود کرد. 

بلاکچین اتریوم با هدف برطرف کردن این مشکلات، تتر را بر روی پروتکل ERC-20 ارائه داد. مزیت این پروتکل بر پروتکل اومنی، سرعت بالاتر تراکنش ها و هزینه به صرفه تر کارمزد بود. با این حال باز هم هزینه کارمزد های دریافتی توسط شبکه اتریوم، برای مصرف روزانه تتر ERC20 کمی زیاد است. 

با وجود موارد یاد شده، تتر ارائه شده در بلاکچین ترون و یا همان  USDT-TRC20 ارائه دهنده سرعت بالای تراکنش ها و همچنین کارمزد رایگان است. تنها مشکل این نوع از تتر این است که تترTRC20  توسط بسیاری از کیف پول ها حمایت نمی شود. 

• کیف پول سخت افزاری ledger nano s

تتر اتریومی erc20 چیست؟

• کیف پول نرم افزاری (موبایل، دسکتاپ، وب) Guarda

• کیف پول دسکتاپ Atomic

• کیف پول نرم افزاری (دسکتاپ و موبایل) eidoo

• کیف پول موبایل Cobo

• کیف پول مخصوص وب Tronscan

• کیف پول مخصوص موبایل Tron

به منظور دریافت لینک دانلود این کیف پول ها کلیک کنید.

به طور کلی هر کیف پولی که توکن های erc20  بلاکچین اتریوم را ساپورت می کند، تتر erc20 را نیز حمایت می کند. 

تهـران – جنـت آبـاد جنـوبی – بالاتـر از میـدان چهـاربـاغ – کوچه ریـاحی – پلاک ۵۵ – واحـد ۸

تتر اولین رمز ارزی است که به منظور مقابله با نوسانات شدید بازار بوجود آمد. این ارز با ثبات که به اصطلاح استیبل کوین تتر نامیده می شود پس از عرضه بسیار محبوب شد و به همین دلیل کاربردهای فراوانی که پیدا کرد، تتر هم اکنون در بلاک چین های مختلفی از جمله اتریوم و ترون عرضه می شود. امروز در این مقاله تفاوت های میان تتر ERC20 و TRC20 را بررسی خواهیم کرد. با اکس نوین همراه باشید.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تتر بدست بیاورید پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید.

استیبل کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که با هدف مقابله با نوسانات شدید بازار به وجود آمدند. همچنین استیبل کوین ها ابزاری برای ذخیره ارزش دارایی محسوب می شوند. این دسته از رمز ارزها برای ثابت نگه داشتن قیمتشان، باید یک دارایی خاص مانند طلا، دلار و … را به عنوان پشتوانه خود ذخیره کنند. به همین خاطر عرضه استیبل کوین ها محدود است. از دیدگاه بازارهای سنتی، حمایت استیبل کوین ها برخلاف سایر ارزهای دیجیتال که قیمتشان بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود، از طریق یک دارایی خاص حمایت می شوند لذا قیمت آن ها تقریبا همیشه ثابت خواهد بود.

استیبل کوین ها با پشتوانه ارزهای فیات، یکی از رایج ترین رمزارز ها در بازار ارزهای دیجیتال هستند. این دسته از رمز ارزها به دلیل در دسترس بودن پشتوانه آن ها و اعتماد عامه مردم به ارزهای فیات، بیتشرین استفاده و بیشترین محبوبیت را در بازار ارزهای دیجیتال دارند.

دسته دیگری از استیبل کوین ها هستند که پشتوانه آن ها کالاهایی که قابل تبدیل به پول هستند مانند طلا می باشد. فلزهای گرانبها مانند طلا و نقره می توانند پشتوانه خوبی برای استیبل کوین ها باشند چرا که در طول زمان ارزش خودشان را به خوبی حفظ می کنند.تتر اتریومی erc20 چیست؟

پشتوانه این دسته از استیبل کوین ها ارز های دیجیتال دیگر هستند. معمولاً این ارزهای دیجیتال که پشتوانه استیبل کوین ها هستند ارزهای دیجیتال با سرمایه زیاد مانند بیت کوین و اتریوم هستند. البته پشتوانه بودن یک ارز دیجیتال برای یک ارز دیجیتال دیگر اکنون کمی غیر منطقی است چرا که ارز دیجیتالی که به عنوان پشتوانه محسوب شده است خودش ممکن است در نوسانات بازار دچار تغییر قیمت شود.

آخرین دسته از استیبل کوین ها، استیبل کوین های بدون پشتوانه هستند که هیچ دارایی آن ها را پشتیبانی نمی کند و هیچ پشتوانه ای ندارند. ولی چرا قیمت آن ها ثابت است و در دسته استیبل کوین ها قرار می گیرند؟ این نوع استیبل کوین ها به دلیل اینکه رویکرد آن ها دقیقاً مانند چاپ پول توسط بانک مرکزی است دارای قیمت ثابتی هستند.

تتر یک رمزارز با ارزش تقریباً ثابت یک دلار آمریکا است. هدف از ایجاد تتر حفظ سرمایه در مقابل نوسانات شدید بازار بود. رمزارز تتر که با نام USDT شناخته می شود، یکی از محبوب ترین استیبل کوین هادر بازار رمز ارزهاست. به دلیل افزایش محبوبیت تتر و افزایش حجم معاملات روزانه با تتر، این ارز دیجیتال روی بلاک چین های مختلف بوجود آمد. به همین دلیل است که انوع مختلفی از تتر در بازار وجود دارد.

پس از گذشت چندین سال از ساخت تتر، تتر تبدیل به یکی از پر طرفدارترین و پر استفاده ترین ارزهای دیجیتال بازار شده است و بسیاری از تاجران و بازرگانان بین المللی رمز ارز تتر را جایگزین دلار در مبادلات خود کرده اند. حجم معاملاتی تتر از زمان پیدایش آن روندی صعودی را در پی داشته است. در ابتدای فعالیت تتر در سال ۲۰۱۶، تتر در رده ۳۰ ام بازار ارزهای دیجیتال قرار داشت اما با گذشت زمان و افزایش محبوبیت این استیبل کوین امروز تتر در رده سوم ارزهای دیجیتال قرار دارد.

 

جدول زیر تفاوت میان تتر تتر ERC20 و TRC20 است:

که در بلاک چین اتریوم وجود دارند با 0X شروع می شود.

–          این تتر توسط اکثر کیف پول های دیجیتال پشتیبانی می شوند.

–          این نوع تتر در بیشتر صرافی های دیجیتال پشتیبانی می شوند.

–          کارمزد کمتر

–          تراکنش های این تتر بسیار سریع است.

–          به آسانی با سیستم Daap ارتباط برقرار می کند.

–          کارمزد رایگان

–          روند تراکنش ها کاملا شفاف هستند.

 

تتری که روی بلاک چین بیت کوین است و به اختصار USDT-OMNI قدیمی تر و پر مصرف تر از سایر تتر هاست. حال با توجه به جچم مبادلات با رمز ارز تتر، مشکلاتی مانند هزینه کارمزدها، سرعت پایین تراکنش ها و ..، استفاده از این ارز را در بلاک چین بیت کوین محدود کرد.

سپس بلاک چین اتریوم با هدف این که این مشکلات را بر طرف نماید، تتر جدیدی را روی پروتکل ERC-20 ارائه کرد. مزیتی که این تتر نسبت به تتر اومنی دارد، سرعت بالاتر تراکنش ها و هزینه کارمزد کمتر این نوع تتر است. اما هنوز هزینه کارمزد تتر ERC-20 برای مصرف روزانه کاربران زیاد است.

اما همانطور که بالاتر گفتیم تتر USDT – TRC20  که روی بلاک چین ترون ارائه شده است علاوه بر سرعت بالا در تراکنش ها دارای مزیتی بهتر نسبت به سایر تتر ها است. کارمزد این تتر رایگان است. شاید تنها ایراد و مشکلی که بتوان به این تتر نسبت داد عدم حمایت این نوع تتر توسط بسیاری از کیف پول ها باشد.

از جمله کیف پول هایی که تتر USDT – TRC20 را ساپورت می کنند می توان به کیف پول سخت افزاری لجر ledger nano s، کیف پول Guarda، کیف پول Atomic، کیف پول eidoo، کیف پول موبایل Cobo، کیف پول نسخه وب Tronscan و کیف پول مخصوص موبایل Tron اشاره کرد.

برای ذخیره تتر نسخه erc20 می توان از هر کیف پولی که بلاک چین اتریوم را ساپورت می کنند استفاده کرد.

جهت ارسال نظرات درج پست الکترونیکی ( ایمیل ) الزامی میباشد این
ایمیل منتشر نمیگردد و نزد ما محفوظ استنظرات می بایست به زبان شیرین
فارسی تایپ گردد و از ارسال نظرات به صورت انگلیسی و فینگلیش خودداری
نمائید هر گونه توهین و استفاده از الفاظ رکیک ممنوع بوده و در صورت
مشاهده IP شما بن خواهد شد

اگر به دنبال نوشتن قرارداد هوشمند در بستر بلاک چین اتریوم هستید، حتما واژه ERC20 به گوشتان خورده است. در این مقاله می‌خواهیم توضیح دهیم که این استاندارد چیست و استفاده از آن در نوشتن قرارداد هوشمند چه مزایا و معایبی دارد.

اتریوم چیست ؟ بستری برای برنامه‌های غیر متمرکز + ویدئو

بخش ERC در ERC20 مخفف عبارت Ethereum Request for Comments است. RFC خلاصه شده عبارت Request For Comment بوده و اسناد RFC مجموعه اي از يادداشت هاي تکنيکي و سازمان يافته مي‌باشند که پيرامون اينترنت و مباحث جنبي آن رشد پيدا کرده‌اند. اين اسناد که از سال ۱۹۶۹ ميلادي تا به امروز در حال تنظيم و توسعه هستند، حاوي بسياري از مفاهيم شبکه هاي کامپوتري مثل قراردادها (پروتکل ها)، رويه ها، برنامه ها و مفاهيم انتزاعي مي‌باشند. مرکز رسمی برای تبيين و نظارت بر اين قراردادها سازمان IETF مي‌باشد.

به زبان ساده‌تر ERC، پروتکل رسمی برای بهبود بلاک چین اتریوم است. عدد ۲۰ هم نشان دهنده یک شناسه خاص برای پروتکل ERC20 می‌باشد. این پروتکل در سال های اخیر نقش اساسی در صنعت بلاک چین و ارزهای دیجیتالی داشته است و کمک کرده تا هزاران برنامه غیر متمرکز (DApps) در یک پلتفرم به صورت استاندارد توسعه یابند.

استاندارد ERC20 به توسعه دهندگان و شرکت ها اجازه می‌دهد تا پروژه های خود را توکنیزه کرده و از طریق ICO جذب سرمایه کنند. این استاندارد مجموعه‌ای از توابع پایه‌ای است که توسعه دهندگان برنامه در بستر بلاک چین اتریوم باید آنها را پیاده‌سازی کنند تا توکن آنها یک توکن ERC۲۰ باشد. هرچند که استفاده از این استاندارد اجباری نیست، ولی اکثر توسعه دهندگان آن را رعایت می‌کنند تا مطمئن باشند که توکن آنها می‌تواند با انواع کیف پول ها، صرافی ها و قراردادهای هوشمند بدون مشکل کار کند.تتر اتریومی erc20 چیست؟

عرضه اولیه کوین (ICO) چیست؟ + ویدیو

برای اینکه توکن شما یک توکن ERC20 باشد و بتواند به راحتی با سایر قراردادهای هوشمند ارتباط بگیرد، ۶ تابع خاص باید در قرارداد هوشمند توکن شما پیاده سازی شده باشد. این توابع و ورودی و خروجی آنها عبارتند از:

 

دو مورد آخر رویداد هستند و برای نوشتن روی لاگ بلاک چین استفاده می‌شوند.

با پیاده‌سازی این توابع، توکن های ERC20 باید بتوانند ۴ فعالیت زیر را انجام دهند:

توکن ها در بستر بلاک چین اتریوم، دارایی‌هایی هستند که ارزش دارند. آنها همانند بیت کوین، لایت کوین و اتریوم ارسال و دریافت می‌شوند. تفاوت این توکن ها با ارزهای دیجیتالی که مانند بیت کوین بلاک چین جداگانه دارند، این است که این توکن ها از آدرس های اتریوم استفاده می‌کنند و تراکنش های خود را روی بلاک چین اتریوم می‌فرستند؛ درحالی که کوینی مثل بیت کوین، بلاک چین مخصوص خودش را دارد و تراکنش های آن روی بلاک چین بیت کوین ثبت می‌شوند.

پیش از اینکه این استاندارد به وجود بیاید، برنامه نویس‌ها از اسامی متفاوتی برای نوشتن کد خود استفاده می‌کردند. برای مثال یکی از اسم تابع totalAmount برای ارائه تعداد کل توکن‌های عرضه شده استفاده می‌کرد و دیگری از totalNumber. به دنبال آن کیف پول‌ها و صرافی‌ها برای ارتباط گرفتن با هر توکن مجبور بودند کد هر توکن را بخوانند و برای ارتباط با آن توکن، تغییرات لازم را در پلتفرم خود اعمال کنند. بنابراین استفاده از یک استاندارد مشخص مزایای زیر را دارد:

مسائلی وجود دارد که استاندارد ERC۲۰ به آنها نپرداخته است. در این استاندارد گیرنده از دریافت توکن مطلع نمی‌شود و این امر می‌تواند منجر به از دست رفتن سرمایه کاربر شود. برای مثال اگر شما توکن‌های خود را به آدرس قرارداد هوشمند یک توکن ERC20 دیگر ارسال کنید، توکن های شما در آن آدرس گیر می‌افتد؛ درحالی که چنین تراکنش هایی باید برگشت بخورند. تا آخر سال ۲۰۱۷ حدودا ۳ میلیون دلار به این دلیل از دست رفته است.

برای حل این مشکل جامعه اتریوم اکنون استاندارد جدیدی به نام ERC-223 معرفی کرده است. این استاندارد اجازه نمی‌دهد که توکن به آدرسی که از دریافت آن توکن پشتیبانی نمی‌کند، ارسال شوند.

مشکل نرم افزاری batchOverflow مشکل دیگری است که این استاندارد محدودیتی برای آن در نظر نگرفته است. وجود این مشکل در یک توکن می‌تواند منجر به خرج کردن مبلغی بیش از موجودی، از یک آدرس شود. در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ به دلیل این مشکل نرم افزاری، تعدادی از صرافی‌ها امکان برداشت و واریز تعدادی از توکن‌های ERC۲۰ را موقتا بستند. این مشکل، همان مشکل کلاسیک سرریزی نوع داده‌ای integer است که هکرها از طریق آن می‌توانند مقداری زیادی توکن بدست آورند.

 

آخرین به روز رسانی: ۱۳۹۹/۴/۱

بیت کوین چیست؟

اتریوم چیست؟

تتر چیست؟

پولکادات چیست؟

کاردانو چیست؟

بایننس کوین چیست؟

تتر  (USDT) یک ارز دیجیتالی معادل با دلار آمریکا است که در سال 2014 به بازار ارائه شد. ایده اصلی تتر ایجاد یک ارز ثابت همانند دلار بود بنابراین تتر به قیمت دلار وابسته است.

 تتر سابقا از Omni Layer شبکه بیتکوین به عنوان پروتکل نقل و انتقال خود استفاده می کرد ،اما اکنون تتر یک توکن ERC20 در شبکه اتریوم است. در کل ، تتر بر روی بیتکوین (پروتکل Omni و     ( Liquid ، اتریوم ، ای او اس (EOS) و ترون (usdt trc20 )ساخته شده است.

توکن های تتر توسط شرکت تتر صادر می شود. تتر پیش از این ادعا کرده بود که 100٪ ارزهای تتری دارای پشتوانه هستند ، اما وکلای تتر در سال 2019 اعلام کردند که فقط 74٪  تمامی تترها دارای پشتوانه است.

 

از تتر به دلیل ثبات آن به عنوان راهی برای محافظت در برابر نوسانات بازار استفاده می شود. از آنجا که هر توکن USDT معادل 1 دلار است ، نگهداری سرمایه در تتر سبب می شود که از نوسانات معمول بازار رمزنگاری در امان بماند. به همین دلیل بخش بزرگی از معاملات بیتکوین در تتر انجام می شود.تتر اتریومی erc20 چیست؟

تتر یک ارز دیجیتال بر پایه بلاکچین است که  معادل مقدار در گردش آن با ارزهای معمول  مانند دلار ، یورو یا ین ژاپن  در یک حساب بانکی معین پشتیبانی می شوند. توکن های تتر ، تحت نماد USDT  معامله میشوند.

آسان‌ترین روش خرید تتر یا تهیه  USDT در ایران، استفاده از خدمات وب‌سایت‌ اچ دی پی  است. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت hdpay.ir با پرداخت ریال، در زمانی کوتاه تتر را به صورت اتوماتیک و آنی خریداری کنید.

وب ‌سایت اچ دی پی خدمات لازم برای فروش تتر موجود در کیف پول اینترنتی شما را نیز ارائه می‌کند و می‌توانید با استفاده از خدمات Hdpay.ir   در زمانی کوتاه، تتر خود را به ریال تبدیل کنید.

و همچنین در سایت Hdpay.ir امکان

تبدیل تتر به بیت کوین

تبدیل تتر به پرفکت مانی

تبدیل تتر به اتریوم

تبدیل تتر به بیت کوین کش

تبدیل تتر به لایت کوین

تبدیل تتر به دوج کوین

تبدیل تتر به ترون

به صورت اتوماتیک و آنی امکان پذیر می باشد.

 

Sections are listed along the left side of the window
(show me). Each section can have multiple pages inside of it.
To organize or add sections, click the “Organize Sections” link
(show me).

You can rename any section by clicking on the icon
that appears, rearrange sections by clicking and dragging them,
or delete sections by clicking the icon.

Sections have multiple pages. You can see the list of pages for
the current section on the right side of the window (show me).
To organize or add pages, click the “Organize/Manage Pages” link
(show me).

You can rename any page by click on the icon that
appears, delete a page by clicking the × icon, or
rearrange the order of pages by click and dragging them.

Now you’re editing! Rename the page or change commenting
options (show me) if you like. You can save, preview or
cancel your changes at any time by clicking the button on the
right side (show me).

Content is divided into subsections, which each have a dotted
border. You can delete or edit the contents of a subsection by
clicking the or icons at the top
right corner of the subsection.

To add new subsections, find and click the type of content you
want to add in the options list on the right side of the page
(show me).

احتمالا شما هم در جاهایی مثل صرافی بایننس، زمان واریز یا برداشت ارز دیجیتال با این صحنه مواجه شده‌اید که از شما می‌خواهد شبکه آن ارز دیجیتال را انتخاب کنید و در آن‌جا عنوان‌هایی مثل TRC20 یا ERC20 وجود دارد. اما trc20 چیست؟ تفاوت این دو با هم چیست؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

اما TRC20 چیست؟! TRC20 هم یکی از استانداردهای ایجاد توکن است ولی در شبکه ترون. مدیر عامل ترون فردی به اسم جاستین سان است. او در مورد این پروژه صحبت‌های زیادی کرده است و تبلیغات زیادی انجام داد و عملا سعی کرد بخشی از جامعه مشتریان اتریوم را به سمت پروژه خودش جلب کند. به خاطر همین موضوع، سعی کرد تا جای ممکن پروژه خودش و شبکه ترون را شبیه به شبکه اترویم منتشر کند. این رقابت شدید باعث شد ترون استانداردهای توکن‌هایش و حتی عنوان‌ ‌آن‌ها را شبیه به اتریوم قرار دهد.

البته شباهت دیگری هم که وجود دارد؛ توکن TRC20و این نوع استاندارد، با توکن های ERC20 همخوانی زیادی دارند و توسعه دهندگان می‌توانند به راحتی توکن ERC20 خودشان را به شبکه ترون با استاندارد  TRC20 منتقل کنند.

 

در حال حاضر بیشترین استفاده‌ای که از توکن شبکه ترون می‌شود، مربوط به ارز تتر است. همانطور که احتمالا شما هم می‌دانید، تتر یکی از استیبل کوین‌های بازار کریپتوکارنسی هست که در حال حاضر ارزش بازارش بالای ۱۰ میلیارد دلار است و روی شبکه های مختلفی مثل omni، اتریوم و ترون قرار دارد. بسیاری از پروژه‌ها علی رغم تبلیغات زیادی که در مورد پروژه ترون انجام شد، حاضر نشدند که توکن شبکه اتریومی خودشان را به شبکه ترون منتقل کنند.تتر اتریومی erc20 چیست؟

 

البته TRC20 تنها استاندارد شبکه ترون نیست و شبکه ترون استاندارد دیگری تحت عنوان TRC10 هم دارد. تفاوت عمده‌ی این دو توکن ترون، در امکان اخذ قراردادهای هوشمند است. در استاندارد TRC10 که اولین استاندارد ترون بود امکان استفاده از قراردادهای هوشمند نیست و توکن‌های TRC10 بسیار آسان ایجاد مي‌شوند. در استاندارد TRC20 امکان اخذ قراردادهای هوشمند وجود دارد و همین موضوع،‌ ترون را به اتریوم نزدیک‌تر می‌کند ولی ایجاد توکن TRC20 پیچیده‌تر از TRC10 است.

توکن شبکه ترون یا حتی ارز شبکه ترون که TRX هست، آدرس‌های کیف پولشان با حرف T شروع می‌شود. پس اگر واریز و برداشتی که می‌خواهید انجام دهید که مرتبط به یک کیف پول ترون هست، باید شبکه خودتان را روی TRC20 قرار بدهید.

دقت داشته باشید که شما نمی‌توانید بین دو شبکه اتریوم و ترون به صورت مستقیم انتقالی را انجام دهید؛ مثلا اگر کیف پول‌تان از نوع شبکه ترون باشد و توکن این شبکه را پشتیبانی کند و توکنی هم که دارید با استاندارد TRC20 باشد، نمی‌توانید به صورت مستقیم توکن خودتان را به کسی انتقال دهید که از توکن ERC20 یا توکن شبکه اتریوم استفاده می‌کند.

اصلا بعضی از کیف پول ها که اجازه چنین تراکنشی را به شما نمی‌دهند اما اگر هم چنین تراکنشی انجام شود، بدانید که کل ارزتان از بین می‌رود و شما به هیچ عنوان نمی‌توانید این تراکنش رو برگشت بدهید چرا که یکی از خصوصیات بلاک‌چین، برگشت ناپذیر بودن آن است.

ERC20 یکی از استانداردهای ایجاد توکن در شبکه اتریوم است. زمانی که با توکن شبکه اتریوم کار دارید و می‌خواهید واریز یا برداشت خودتان را به کیف پولی که از ارز اتریوم و توکن های اتریوم پشتبیانی می‌کند انجام دهید، در آن موقع هست که باید شبکه خودتان را روی ERC20 قرار بدهید.

دقت کنید که آدرس کیف پول‌های اتریوم با 0x شروع می‌شود و شما می‌توانید از این طریق تفاوت آدرس کیف پول‌های این ارز را با ارزهای دیگر خیلی راحت متوجه شوید.

 

ERC20 تنها استاندارد اتریوم نیست؛ استانداردهای دیگری هم در شبکه اتریوم وجود دارد. استانداردهایی مثل ERC223 یا استانداردی مثل ERC721 هست که با این استاندارد می‌توانید ارزهای دیجیتالی با خواص خیلی مجزا از هم داشته باشید. استانداردهای دیگری هم تحت عنوان ERC777 یا مثل ERC1155 در شبکه اتریوم موجود است که در حال حاضر فرصت پرداختن به این موضوع نیست.

فرق ERC20 و TRC20

 

در واقع اصلی‌ترین تفاوتی که بین دو شبکه ترون و اتریوم وجود دارد، اولا در نوع اجماع این شبکه‌هاست به این خاطر که در شبکه اترویم در حال حاضر با استفاده از ماینینگ تراکنش ها انجام می‌شود و حالتی غیر متمرکز دارد.اما نوع اجماع در شبکه ترون مثل شبکه اتریوم، ماینینگ نیست؛ بلکه به صورت استیک کردن هست که هر چند وقت یک‌بار یک سری نماینده‌ای که بیشترین مقدار ارز TRX یا ترون رو دارند برای تایید تراکنش‌ها انتخاب می‌شوند.(درآمد در روش استیک کردن از طریق نگهداری ارز دیجیتال است. برعکس ماینینگ که درآمد در آن از طریق استخراج است.)

دومین و سومین وجه تفاوت در مقدار کارمزد و سرعت تراکنش‌ها می‌باشد.جدیدا کارمزد تراکنش‌ها در اتریوم بالا رفته است. از سوی دیگر سرعت تراکنش‌ها در این شبکه مقداری نسبت به رقبای جدیدتر، کندتر هست.

اگر بخواهیم عملکرد اتریوم را با بیت‌کوین مقایسه کنیم، صد در صد اتریوم در مقدار کارمزد و سرعت تراکنش‌ها انتخاب بهتری نسبت به بیت کوین است ولی اگر بخواهیم شبکه اتریوم را با شبکه‌های جدیدتری مثل ترون مقایسه کنیم، شبکه ترون سرعت خیلی بیشتری در تراکنش‌ها دارد به طوری که در شبکه اتریوم حداکثر در هر ثانیه ۲۵ تراکنش انجام می‌شود در حالی که این عدد در شبکه ترون به ۲۰۰۰ تراکنش می‌رسد. در شبکه ترون کارمزد به مراتب کمتری نسبت به شبکه اتریوم پرداخت می‌کنید.

پس دقت داشته باشید که نمی‌توانید به صورت مستقیم تترهایی را که در شبکه‌های مختلف و با استانداردهای مختلف هستند را به سادگی به هم تبدیل کنید. تنها راهی که دارید این است که مثلا شما توکنی با استاندارد TRC20 داشته باشید.

سپس آن را به صرافی که از این ارز و این توکن با این استاندارد پشتیبانی می‌کند انتقال بدهید و همان صرافی توکن دیگری با استاندارد ERC20 را داشته باشد تا از این طریق بتوانید برداشت خودتان را از آن صرافی با استاندارد ERC20 انجام بدهید و TRC20 خودتان را به ERC20 تبدیل کنید.

چهارمین تفاوت این دو شبکه این است که ERC20 یا همان توکن اتریوم در صرافی‌ها و معاملات ارزهای دیجیتال شناخته شده‌تر است و تعداد صرافی‌هایی که توکن TRC20 را پشتتیبانی می‌کنند کمتر است.

اگر از افرادی هستید که زمان و سرعت تراکنش‌ها و همینطور مقدار کارمزد برایتان مهم است، تتر انتخاب بهتری است.

همراهان عزیز در این مقاله سعی کردیم تا به سوال خیلی از شما در مورد تفاوت ERC20 و TRC20 پاسخ دهیم. لطفا کاشان‌پی را از هرگونه نظرات و مشکلات خود در این زمینه مطلع کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}تسلیم شما شکست خورد سرور با {{status_text}} (کد {{status_code}} ) پاسخ داد. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}به نظر می رسد که ارسال شما موفق بوده است. حتی اگر سرور پاسخ خوب داده باشد، ممکن است ارسال شده پردازش نشود. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

ارسال …

تتر اتریومی erc20 چیست؟
تتر اتریومی erc20 چیست؟
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *