تخم مرغ برای مو

تخم مرغ برای مو
تخم مرغ برای مو

چه کسی است که آرزوی موهای بلند، درخشان و سالم را نداشته باشد؟ اما مشکلات رایج مو مانند شکنندگی و ریزش مو می‌تواند این آرزو را به یک رویای محال تبدیل کند. گاهی افراد هزینه‌های زیادی را صرف خرید شامپوهای گران قیمت، ماسک مو، نرم کننده، سرم مو و حتی درمان‌های اختصاصی مو می‌کنند تا به ظاهر دلخواه خود برسند. اما در اکثر موارد تمام یا بخش زیادی از هزینه صرف شده دور ریخته می‌شود چرا که از نتیجه دلخواه خبری نخواهد بود. به نظرتان وقت آن نرسیده تا یک روش صرفا تخم مرغی را برای رسیدن به این آرزو امتحان کنید؟ تخم مرغ می‌تواند یک گزینه طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مو باشد.

تخم مرغ که معمولا در همه خانه‌ها پیدا می‌شود می‌تواند بدون نیاز به صرف هزینه‌های آنچنانی، تاثیر فوق العاده‌ای برای حل مشکلات رایج مو داشته باشد. برخی از فواید تخم مرغ برای مو به شرح زیر است.

1. تقویت رشد مو: تخم مرغ منبعی سرشار از پروتئین است. لذا یک ماده مغذی عالی برای مو به حساب می‌آید و می‌تواند رشد بیشتر موهای سالم را تضمین کند.

2. کاهش ریزش مو: پروتئین موجود در تخم مرغ باعث تقویت فولیکول‌های مو، تحریک پوست سر و تغذیه ریشه‌های مو می‌شود. به این ترتیب ریزش مو به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

3. افزایش حالت پذیری مو: میزان بالای لوتئین موجود در زرده تخم مرغ باعث آبرسانی به مو و افزایش ارتجاع پذیری آن می‌شود. لذا مقاومت مو در مقابل شکنندگی و موخوره بیشتر خواهد شد.

تخم مرغ برای مو

4. افزایش درخشندگی مو: کاربرد رایج تخم مرغ در مورد مو، تزریق مواد مغذی به موهای کدر و مات می‌باشد. به طوری که پس از استفاده، چربی‌های از دست رفته مو به آن بازگردانده شده و باعث درخشندگی بیشتر مو می‌شود، بر خلاف مواد شوینده شیمیایی که همان حداقل چرب‌ های موجود را هم از بین می‌برد.

5. ترمیم مو: ساختمان اصلی مو از پروتئین تشکیل شده است. لذا پروتئین موجود در تخم مرغ می‌تواند به احیای موهای آسیب دیده کمک کند و باعث ضحیم‌تر شدن و کاهش شکنندگی آن شود. لذا افرادی که دارای موهای نازک و ضعیف هستند می‌توانند بیشترین استفاده را از این ماده مغذی ببرند.

6. تقویت بافت مو: تخم مرغ باعث نرم کنندگی و احیای بافت مو می‌شود. لذا می‌تواند به عنوان یک کاندیشنر عمل کند و رطوبت لازم را به موهایتان برگرداند.

مهم است بدانید با توجه به نوع موی شما، کدام قسمت تخم مرغ برایتان بیشترین فایده را دارد. عموما سفیده تخم مرغ برای موهای چرب و زرده تخم مرغ برای موهای خشک استفاده می‌شود. هر چند استفاده از تخم مرغ کامل می‌تواند فواید هر دو قسمت را برای مو در پی داشته باشد. البته استفاده از زرده و سفیده به طور همزمان بیشتر برای افرادی توصیه می‌شود که موهایی معمولی و یا ترکیبی دارند. سفیده تخم مرغ شامل مقدار قابل توجهی پروتئین و البته مواد معدنی دیگر نظیر ریبوفلاوین، نیاسین، پتاسیم، منیزیم و سدیم است. تمام این مواد مغذی می‌تواند منجر به افرایش رشد مو شود. سفیده تخم مرغ باعث تنظیم چربی مو شده و آن را در حد طبیعی نگه می‌دارد. از سوی دیگر زرده تخم مرغ نیز فواید شگفت‌انگیزی دارد. زرده تخم مرغ علاوه بر پروتئین دارای مقدار زیادی فولیک اسید و ویتامین‌های B است که تاثیر فوق العاده‌ای در تغذیه مو دارد. چربی موجود در زده تخم مرغ بهترین آبرسانی را برای مو در پی دارد.

می‌توان از تخم مرغ (زرده و سفید) به تنهایی یا به صورت ترکیب با مواد طبیعی دیگر استفاده کرد.

مواد لازم:

زمان لازم: حدود 30 دقیقه

روش استفاده:

میزان استفاده: یک یا دو بار در هفته

مکانیسم اثر: استفاده از زرده و سفیده تخم مرغ به طور همزمان، نه تنها باعث آبرسانی به مو شده بلکه چربی طبیعی پوست سر را نیز تعدیل کرده، منجر به تغذیه ریشه و ساقه مو شده و در  نتیجه باعث تقویت بافت مو و تسهیل رشد موی سالم می‌شود.

سفیده تخم مرغ به طور شگفت‌انگیزی مو را تقویت می‌کند.

مواد لازم:

زمان مورد نیاز: حدود 30 دقیقه

روش استفاده:

تعداد استفاده: یک یا دو بار در هفته

مکانیسم اثر: سفیده تخم مرغ به همراه روغن زیتون باعث تغذیه عمیق مو شده، لذا به آن ظاهری نرم، یکدست و زیبا می‌دهد. استفاده مداوم از این روش، تاثیر قابل توجهی در افزایش حجم مو دارد.

سولفور موجود در زرده تخم مرغ باعث تغذیه و تقویت مو می‌شود.

مواد لازم:

زمان لازم: حدود 30 دقیقه

روش استفاده:

تعداد استفاده: یک یا دوبار در هفته

مکانیسم اثر: استفاده از ترکیب زرده تخم مرغ و روغن باعث تعذیه ریشه مو و لذا تحریک رشد مو می‌شود. ضمن این که نرمی و درخشندگی مو را نیز در پی دارد. استفاده منظم از این ترکیب بخصوص برای موهای آسیب دیده، بسیار مفید و  اثر بخش ست.

استفاده از ماسک‌های تخم مرغ نه تنها باعث نرمی و لطافت مو می‌شود، بلکه مو را در مقابل شکنندگی و موخوره نیز مقاوم می‌کند. در این قسمت تهیه چند ماسک تخم مرغ آموزش داده می‌شود:

مواد لازم:

زمان لازم: 45 دقیقه تا یک ساعت

روش استفاده:

تعداد استفاده: یک بار در هفته

مکانیسم اثر: تخم مرغ باعث تغذیه و رطوبت رسانی مو می‌شود. سرکه یک پاک کننده قوی است. روغن زیتون با آبرسانی به مو باعث نرمی، لطافت و درخشندگی مو می‌شود.

این ماسک مخصوص موهای آسیب دیده است و پروتئین‌های موجود در آن باعث ترمیم و احیای مو می‌شود.

مواد لازم:

زمان لازم: 35 الی 45 دقیقه

روش استفاده:

تعداد استفاده: یک یا دو بار در هفته

تخم مرغ برای مو

مکانیسم اثر: عسل و روغن زیتون باعث آبرسانی قوی به موها شده، لذا بهترین ماسک برای موهای خشک و وز است. ماست پر چرب (یا کشک) و تخم مرغ سرشار از پروتئین است و باعث حذف شوره و رشد بهتر موها می‌شود.

این ماسک نیز مخصوص موهای آسیب دیده است و باعث آبرسانی فوق العاده به موها می‌شود.

مواد لازم:

زمان لازم: حدود یک ساعت

روش استفاده:

تعداد استفاده: یک بار در هفته

مکانیسم اثر: مایونز به دلیل دارا بودن روغن طبیعی باعث تقویت مو شده و تخم مرغ سرشار از ویتامین‌های A ,B , D است و باعث تغذیه مو و افزایش رشد آن می‌شود.

در این ماسک هم میتوانید از تخم مرغ کامل و یا فقط از سفیده آن استفاده کنید.

مواد لازم:

زمان لازم: حدود 30 الی 40 دقیقه

روش استفاده:

تعداد استفاده: یک بار در هفته

مکانیسم اثر: روغن زیتون به همراه تخم مرغ مو را به صورت عمقی تغذیه و آبرسانی می‌کند و می‌تواند موهای کدر و بی جان شما را به موهای نرم، لطیف و درخشان تبدیل کند.

این ماسک باعث می‌شود تا موهای شما در تمامی فصوص شاداب و سالم به نظر برسد.

مواد لازم:

زمان لازم: حدود یک ساعت

روش استفاده:

تعداد استفاده: یک یا دو بار در هفته

مکانیسم اثر: موز سرشار آنتی اکسیدان و ویتامین‌های B و C است که در کنار تخم مرغ می‌تواند باعث آبرسانی قوی به موها شده و از وز شدن مو تا حد زیادی جلوگیری کرده و باعث نرمی و درخشندگی مو شود. در ضمن باعث حفظ حالت پذیری مو و تنظیم چربی کف سر شده و از شوره سر نیز جلوگیری می‌کند.

مواد لازم:

زمان لازم: حدود 45 دقیقه

روش استفاده:

تعداد استفاده: یک یا دو بار در هفته

مکانیسم اثر: هسته زغال اخته سرشار از آهن، پروتئین و ویتامین C است که باعث افزایش رشد مو و کاهش ریزش آن می‌شود. ضمن این که از مشکلاتی مانند شوره یا سفیدی مو جلوگیری می‌کند. این مواد در کنار تخم مرغ باعث نرمی و درخشندگی مو نیز می‌شود.

این ماسک یک معجون واقعی برای داشتن موهایی بلند و زیباست.

مواد لازم:

زمان لازم: حدود 30 تا 40 دقیقه

روش استفاده:

تعداد استفاده: یک بار در هفته

مکانیسم اثر: آب پیاز سرشار از آنتی اکسیدان و گوگرد است که باعث کاهش ریزش مو می‌شود. پیاز به خاطر داشتن خاصی ضد قارچی و ضد باکتریایی باعث جلوگیری از خشکی، خارش و التهاب پوست شده و به رشد سریع‌تر موها کمک می‌کند. آب پیاز در کنار تخم مرغ باعث تنظیم چربی طبیعی مو و لذا درخشندگی و لطافت مو می‌شود.

این ماسک نیز برای داشتن موهایی سالم و شاداب معجزه می‌کند.

مواد لازم:

زمان لازم: حدود 30 دقیقه

روش استفاده:

تعداد استفاده: یک یا دو بار در هفته

مکانیسم اثر: روغن نارگیل حاوی اسید کاپریک، اسید لوریک و اسید کاپریلیک است که منجر به رشد مو و مقاومت مو در برابر شکنندگی و خشکی می‌شود. خاصیت ضد باکتریایی آن باعث محافظت پوسته سر در مقابل التهاب و شوره می‌شود. حال اگر با تخم مرغ همراه شود یک آبرسان عالی نیز خواهد بود.

افزودن تخم مرغ به سبد غذایی روزانه یکی از بهترین راه‌های حفظ سلامت مو می‌باشد. مصرف روزانه تخم مرغ باعث تقویت بدن با پروتئین، آهن و انواع ویتامین شده و لذا باعث رشد سریع‌تر مو می‌شود. همچینن می‌توانید برای گرفتن نتیجه بهتر، با نظر پزشک از مکمل‌های مربوطه نظیر قطره‌های حاوی پرتئین تخم مرغ  نیز استفاده کنید،. هر چند اگر از خود تخم مرغ به صورت طبیعی استفاده کنید بسیار مثمر ثمرتر از قطره یا قرص است.

برخی از عوارض جانبی استفاده از تخم مرغ برای مو به شرح زیر است:

در آخر به جرات می‌توان گفت: “مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ، تقریبا تمام مشکلات مو را از شما دور می‌کند”. کافی است شروع کنید و بدون این که به زحمت بیفتید یا هزینه‌های سرسام آور کنید نتایج شگفت انگیز آن را تنها پس از چند هفته ببینید.

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توان ریشه های مو را تقویت کرد؟

کارولین بارونیان | 14 آبان 1398

مو در زیبایی فرد نقش اساسی دارد و داشتن موهای بلند در بین دختران یک آرزو است. هنگامی که موهایتان کوتاه است، به دنبال روش‌هایی می‌گردید که موهایتان …

استایلی | 24 آذر 1398

اگر متوجه ریزش شدید موهایتان شدید، ممکن است ریشه‌ی مویتان ضعیف شده باشد. خوشبختانه، راه‌حل‌های آسان و ارزانی برای تقویتشان وجود دارد. استفاده از …

تینا فردوسی | 23 اردیبهشت 1399

ممکن است از اکثر درمان‌های خانگی برای تقویت و رشد مو استفاده کرده باشید و تعجب کنید که حنا برای تقویت و رشد مو در صدر اول قرار دارد. بله حنا، آن گیاه …

کارولین بارونیان | 29 مهر 1398

رژیم غذایی می‌تواند بر ظاهر مو تاثیر بسزایی داشته باشد. خوردن مقدار زیادی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی در رژیم غذایی‌تان می‌تواند باعث درخشش …

آتنا سعادت پور | 16 مهر 1398

متاسفانه موهای مرده که همیشه کف سر می‌خوابند موجب داشتن موهای نازک می‌شوند. اگرچه موهایتان آنقدری که دوست دارید پر و زیبا نیستند اما می‌توانید …

© کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت داده پژوه آریا (استایلی) می‌باشد.

موی نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر خانم یا آقایی به آن دچار شود در ادمه این مطلب می توانید روشهای مراقبت و درمان نازکی مو را مشاهده کنید.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ موهای نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر خانم یا آقایی به آن دچار شود. اگر شما هم از مشکل کم پشتی موهای تان رنج می برید با ترفندها و روش های زیر از بین ببرید.

موهای ما بعد از دوره طولانی استفاده از انواع و اقسام مواد آرایشی و اتو و سشوارهای روزانه دیگر شادابی و زیبایی روزهای گذشته را ندارند و با هر بار رنگ کردن نازک تر و کم پشت تر از گذشته می شوند اما این مشکل شایع که افراد زیادی این روزها با آن دست و پنجه نرم می کنند، با دست روی دست گذاشتن حل نمی شود. ما در این مطلب بهترین و موثرترین راه های مراقبت از موهای نازک را جمع آوری کرده ایم تا در عرض چند ماه موهای شما را مثل روز اول سالم و زیبا کنیم.

با مشکل نازکی موی سر درگیر هستید؟ در این مقاله می خواهیم به شما بیاموزیم که چگونه از موهای نازک خود مراقبت کنید و موجب تقویتشان شوید.

تارهای موی خود را تمیز نگه دارید

تخم مرغ برای مو

ریچارد ماناح آرایشگر بین المللی به کسانی که موهایی نازک دارند توصیه می کند به شامپوی خود اهمیت ویژه ای بدهند چون موها وقتی چرب می شوند نازک تر از همیشه نشان می دهند. او همچنین توصیه می کند از شامپوهای حجم دهنده استفاده کنید تا موها ظاهری ضخیم تر پیدا کنند. استفاده از شامپوی خشک برای جذب چربی ها و حجم دادن به ریشه مو نیز بسیار کمک کننده است.

به صورت استراتژیک از نرم کننده استفاده کنید

اگر موهایتان کم حجم، شلخته و راکد شده، مشخص است که با نرم کننده به آنها وزن نمی دهید و یا نرم کننده را به تمام نقاط سر نمی زنید. ریچارد ماناح توصیه می کند به پایان موها که بیشتر از باقی قسمت های آن در معرض خشکی قرار دارد نرم کننده بزنید.

به اصلاح مو ادامه دهید

هر شش تا هشت هفته به آرایشگاه بروید و موها را مقداری اصلاح کنید تا ظاهری سالم و پرتر داشته باشند. همچنین از آرایشگر خود بخواهید بیش از حد موها را لایه لایه نکند. شکل موها باید طوری باشد که ضخیم نشان دهد مخصوصا در پایان موها. وقتی موها لایه لایه باشد یعنی لایه ها از یکدیگر بلندتر یا کوتاه تر باشند ظاهر موها نازک می شود.

از محصولات آرایشی استفاده کنید

اگر موهایی نازک دارید، محصولات آرایشی می توانند به عنوان صلاح مخفی تان عمل کنند، مخصوصا حجم دهنده هایی مانند فوم های ضخیم کننده مو. توصیه می شود در هر قسمت از مو که این محصولات آرایشی را استفاده کردید، از سشوار با باد سرد استفاده کنید تا ضخامتش بالا برود.

مواظب گرما باشید

مواظب باشید وسایل حرارتی موهایتان را خراب نکند. برای مثال ۴۰۰ درجه فارنهایت مسلما برای موهای نازک بسیار بالا است. پس مواظب درجه حرارتی که موهای نازک خود را در معرضش قرار می دهید باشید.

از ماسک موی ترمیم کننده به صورت هفتگی استفاده کنید

دکتر جالیمن متخصص پوست و مو به مراجعینش که موهایی نازک دارند توصیه می کند هفته ای یکبار از ماسک مو استفاده کنند تا قسمت های آسیب دیده ترمیم شوند و ظاهر آنها ضخیم تر شود. دقت داشته باشید ماسک مویی که استفاده می کنید باید سرشار از آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین A و C و اسید چرب های ضروری باشد.

غذایی بخورید که به سلامت موها کمک کند

پروتئین پایه و اساس موهایی سالم است. بدون پروتئین بدنتان نمی تواند تارهای مویی که به صورت روزانه از دست می دهید را جایگزین کند. دکتر بروک آلپرت متخصص تغذیه توصیه می کند پروتئین مورد نیاز خود را از گوشت مرغ ارگانیک، سالمون وحشی، ماست یونانی ( یا ماست چکیده ) و همچنین منابع گیاهی پروتئین از جمله لوبیاها، دانه ها و آجیل ها دریافت کنید. آجیل ها و سالمون نه تنها سرشار از پروتئین هستند بلکه حاوی اسید چرب های امگا ۳ که به سلامت فولیکول های مو کمک می کنند نیز می باشند. فولیکول های سالم مو منجر به داشتن موهایی سالم می شود. ماست یونانی نیز سرشار است از ویتامین B۵ ( اسید pantothenic ) که می تواند به گردش خون و جریان آن به پوست کف سر کمک کند. جریان مناسب خون در کف سر به تولید مو کمک می کند. دکتر آلپرت می گوید:یکی از غذاهای مورد علاقه من برای حمایت از رشد موها دانه کدو است. این دانه های خوشمزه، سرشار از زینک هستند که بسیار مهم هستند چون کمبود آن موجب از دست دادن شدید موها می شود.

کمی قرص بخورید

مکمل ها می توانند تمام کمبودهای ویتامین و مواد معدنی را در برنامه غذایی تان بپوشانند. مواد مغذی همچون بیوتین و کراتین می تواند کمکتان کند، موهایی قوی تر و ضخیم تر بسازید. برای کسانی که موهایشان نازک است دکتر دندی اینگلمن متخصص پوست مو توصیه می کند پودرهایی استفاده کنند که حاوی کراتین، بیوتین، ویتامین های B۳، B۵، B۶، مس و زینک باشند. برخی مکمل ها نیز هستند که مخصوص تقویت رشد مو و ضخامت هستند. می توانید پس از مشورت با پزشک خود یکی از این روش ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

اشتباهات رایجی که موهای شما را نازک می کند

 محصولات بهداشتی مانند شامپوها که پر از مواد شیمیایی آسیب رسان هستند، دشمن اول و آخر موهای شما محسوب می شوند. شست وشوی موها با شامپوهایی که حاوی سولفات یا هر نوع الکل هستند، تاثیرات مخربی روی موهای شما با خشک کردن ساقه آن و در نهایت نازک شدن تارهای مو می گذارد.

 نرم کننده هایی که در ترکیبات خود سیلیکون دارند، حجم موهای شما را گرفته و تارهای آن را نازک و شکننده می کنند.

 استفاده از مواد آرایشی و حالت دهنده های کاملا شیمیایی به جای مصرف ماسک و محصولات طبیعی و خانگی.

استفاده از برس به جای شانه های دانه درشت. برس کشیدن باعث آسیب رساندن به ریشه مو و کشیدگی بیش از حد موها شده و در نهایت تعداد زیادی از موهای شما را در طول روز از بین می برد. در حالی که استفاده از شانه های دانه درشت و شانه کردن موها از قسمت نوک موبه سمت بالا بهترین روش شانه زدن موهای تازک است.

 بستن یا جمع کردن موها با کش های سفت یا بافتن آنها به روش هایی که باعث کشیدگی بیش از حد موها می شود به راحتی آنها را کم پشت می کند.

 خشک کردن موهای خیس با سشوار بلافاصله بعد از خارج شدن از حمام یا استخر یکی از رایج ترین اشتباهات ماست که آسیبی به مراتب بیشتر از عادت های بد ما به مو وارد می کند.

 استفاده زیاد از حالت دهنده های الکتریکی مانند اتو و بابیلیس که حرارت زیاد آنها ساختمان مو را به شدت تخریب و رشد آن را متوقف می کند.

تا زمانی که زندگی روزانه شما پر از استرس و تنش های گاه و بیگاه باشد، نباید انتظار موهایی سالم و زیبا داشته باشید. فکر و خیال و پرداختن به فعالیت های پراسترس خسارات جبران ناپذیری را برای شما رقم می زند. نرمش روزانه و یوگا بهترین راه رفع این مشکل و از همه مهم تر سلامت موهای شماست.

درمان موهای نازک با تخم مرغ

ماسک تخم مرغ برای درمان موهای نازک و کم حجم

دستور اول :باتوجه به اندازه موهای تان یک یا دو تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و حسابی آن را بهم بزنید. سپس این محلول را در حمام روی موهای خیس خورده تان به مدت ۳۰ دقیقه قرار داده و بعد با شامپو و آب ولرم خوب شست وشو دهید (یک بار در هفته).

دستور دو :سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری از هر نوع روغن طبیعی (زیتون، کنجد و. . . ) و دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه روی کف سرتان ماساژ دهید (یک بار در هفته)

ماسک حنا برای درمان موهای نازک

پودر حنا را با سه قاشق ماست، مقداری آب یا نوشیدنی چای سبز مخلوط کرده (بهتر است از چای سبز دم کشیده استفاده شود)و یک شب در یخچال نگه دارید. روز بعد یک عدد تخم مرغ و دو قاشق آبلیمو به آن اضافه کرده و آن را به موهای تان آغشته کنید. حدود یک ساعت صبر کنید تا ماسک روی موهای شما خشک شود و سپس آن را شامپو زده و کاملا آبکشی کنید (هفته ای یک بار).

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

۰۲۱-۸۷۷۰۰۰۰۰

مشاوره آنلاین

همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

خانه » روش های تقویت مو با تخم مرغ

تخم مرغ برای مو

مردم از دیر باز زرده تخم مرغ را به عنوان درمانی برای تقویت موهای خود استفاده می کنند. اکنون که قرن ها از آن زمان گذشته و برخی به راه های دیگری همچون کاشت مو روی آورده اند اما هنوز هم مردم از زرده و سفیده تخم مرغ برای درمان موهای خشک و آسیب دیده بهره می برند. در ادامه به روش های تقویت مو با تخم مرغ خواهیم پرداخت.

زرده تخم مرغ مملو از مواد مغذی و پروتئینی مانند بیوتین، فولات، ویتامین A و ویتامین D است که می تواند موجب تغذیه ریشه مو گردد. مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ همان عناصری است که سبب ایجاد موهای سالم و براق می شود، برخی از افراد زرده تخم مرغ را به عنوان درمانی برای ریزش مو، رفع شکنندگی مو و به عنوان عاملی برای تقویت و تسریع رشد موهایشان به پوست سر خود می زنند. حال برای درک اینکه چطور زرده تخم مرغ به موهای شما کمک می کند، بهتر است که ابتدا در مورد اینکه چه عاملی موجب ایجاد مشکلاتی در سلامت مو می شود، بحث کنیم.

عواملی مثل یک رژیم غذایی نامناسب، استفاده از مواد های شیمیایی بیش از حد برای درمان مو، استرس و شرایط روحی نامناسب و گرمای زیاد و عرق ریشه مو می تواند ساقه موهای شما را عاری از هر گونه پروتئین کرده و موجب شکنندگی و ایجاد آسیب در موهایتان گردد. اما برای درمان مو های آسیب دیده چه باید کرد؟

همانطور که مستحضر هستید، زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین هایی است که باعث مقاومت بیشتر مو در برابر آسیب می شود، زرده برای مرطوب کردن موهایی که خشک هستند بسیار مفید است. جالب است بدانید که شایع ترین دلیل ریزش مو در جهان کمبود آهن است، وجود آهن در بدن برای تولید سلولهای جدید ضروری است و هر زرده تخم مرغ حاوی قابل توجهی آهن است.

 

مالیدن موضعی زرده تخم مرغ به پوست سر ویتامین ها را به ریشه مو تزریق می کند، این بدان معنی است که موهای جدید به صورت قویتر رشد کرده و در معرض شکستگی و ریزش قرار نمی گیرند.

 

می توانید با استفاده از زرده تخم مرغ و روغن زیتون ماسک مو درست کنید تا از مزایای زرده تخم مرغ برای موهای خود بهره مند شوید. شما همچنین می توانید از یک تخم مرغ خام کامل بدون مخلوط کردن آن با هر چیز دیگری به عنوان یک مرطوب کننده برای موهایتان استفاده کنید برای این کار به سادگی تخم مرغ را هم بزنید و با استفاده از دستکش و با انگشتانتان آن را روی موهای خود بزنید. مطمئن شوید که قسمت بالای پوست سر و انتهای موهای خود را کاملا با مواد پوشانده اید. در نهایت قبل از اینکه آن را با آب سرد بشویید، اجازه دهید تخم مرغ حدود یک ساعت روی مو شما بماند.

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین و همچنین ویتامین ها مانند نیاسین و ریبوفلاوین است. این مواد مغذی به طور کلی در رشد و تجدید مو نقش دارند. تحقیقات زیادی در مورد فواید سفیده تخم مرغ برای تقویت مو وجود ندارد و اما با این حال گفته می شود که از سفیده به عنوان پاک کننده ساقه مو استفاده می شود چرا که سفیده تخم مرغ حاوی آنزیم هایی است که می تواند آلودگی های روی ساقه مو را از بین ببرد و از این رو بیشتر برای درمان موهای چرب توصیه می شود. در این قسمت یک روش به صورت گام به گام برای استفاده از سفیده تخم مرغ برای درمان مو آورده شده است:

در ابتدا نصف فنجان سفیده را کاملا هم زده و سپس به موهای خود بمالید.

اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند.

سپس موها را با آب ملایم و شامپو بشویید.

 

قرص هایی در بازار وجود دارد که از پروتئین های موجود در زرده تخم مرغ ساخته شده اند. برای تقویت مو هایتان می توانید این مکمل ها را نیز امتحان بکنید تا بدون استفاده از ماسک موی زرده تخم مرغ به تغذیه موهایتان کمک کنید و حتی می توانید همزمان هم از ماسک و هم از مکمل های موجود در داروخانه ها برای تقویت مو های خود بهره ببرید.

 

 رشد موی سر با وازلین برخی از افراد به طور طبیعی موهای سالم و بلندی دارند و داشتن موهایی که بدون شکستگی و آسیب دیدن سریع رشد می کند، آرزوی بسیاری از افراد است. یکی از ساده ترین راه ها […]

آشنایی با دمنوش های تقویت مو دمنوش های تقویت مو موضوع حائز اهمیتی است که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. پس همراه ما باشید. امروزه می توان از انواع دمنوش ها برای تقویت مو استفاده کرد . […]

۷ راهکار برای بهبود سلامت مو ریزش مو موضوعی بسیار ناامیدکننده است و درمان آن دشوار است ، زیرا تعیین علت آن دشوار است. این که شما سعی در درمان ریزش مو دارید نیاز به صبر و دقت زیادی دارد. […]

تقویت مو با استفاده از جوش شیرین اغلب مردم موی بلند را نشانه ای از زیبایی می پندارند. موی بلند نشان دهنده سرزندگی، جوانی و برای برخی از افراد دلیلی بر سلامتی است. موی بلند برای بعضی از افراد آنقدر […]

آیا روغن زیتون برای رشد ریش موثر می باشد؟ روغن زیتون یکی از بهترین منابع تغذیه و رشد مو شناخته شده است. روغن زیتون به دلیل داشتن ترکیب طبیعی و خواص آنتی اکسیدانی ، خواص ضد التهابی و ضد قارچی […]

آیا روغن زیتون می تواند رشد مو را تحریک کند؟   روغن زیتون ، معمولاً به رنگ زرد روشن یا سبز روشن ، روغنی است که با فشار دادن زیتون به طور طبیعی استخراج می شود. به طور معمول از […]

آیا روغن کرچک به رشد مو کمک می کند؟ روغن کرچک از دانه های گیاه کرچک گرفته می شود که بومی هند است. تصور می شود برای همه چیز مفید است ، از مبارزه با واکنش های آلرژیک بر روی […]

کاشت مو طبیعی

کاشت ابرو طبیعی

کاشت ریش و سبیل

مزوتراپی مو

خدمات پوست

تخم مرغ برای مو

لیپوماتیک یا پیکرتراشی

قوانین و مقررات

پیشنهادات و انتقادات

درباره ما

تماس با ما


تهران – سعادت آباد بلواردریا بین خیابان گلها و خیابان رامشه پلاک ۷۰ طبقه ۳

خطوط ویژه : ۸۷۷۰۰۰۰۰-۰۲۱

کپی رایت © تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز تخصصی کلینیک مدرن می باشد. سئو توسط شرکت سئوکار

پیام سلامت | سلامت جنسی, بارداری, خواص میوه ها, درد و درمان

تخم مرغ پر از پروتئین، ویتامین های ضروری و مواد معدنی است. همین موضوع باعث شده که تخم مرغ به یکی از مواد ضروری و مفید برای سلامت، تقویت و براق شدن مو تبدیل شود. نه تنها زرده تخم مرغ بلکه سفیده آن نیز برای مو خوب است. شما می توانید از تخم مرغ به عنوان یک ماسک مو عالی جهت تقویت موها استفاده کنید. البه بسته به شرایط موهایتان ممکن است نیاز به استفاده از تخم مرغ کامل نداشته و فقط زرده یا سفیده آن برای تقویت موهایتان کافی باشد. اما در هر حال تخم مرغ برای تقویت مو بسیار عالی است و استفاده از آن هیچ ضرری برای شما ندارد.

این که گفته می شود شرایط مو تعیین کننده این است که از کدام قسمت تخم مرغ برای تقویت مو استفاده شود را با مثال توضیح می دهیم. به عنوان مثال، بسیاری از درمان ها طبیعی برای برطرف کردن خشکی موها نیاز به تزریق عمقی چربی به پوست سر می باشد. در این مورد معمولا از زرده تخم مرغ برای تقویت مو و درمان خشکی پوست سر استفاده می شود زیرا زرده حاوی اسید چرب است. یا مثلا اگر موهای چرب دارید و فقط می خواهید موهایتان را تقویت کنید نیازی نیست از زرده تخم مرغ برای تقویت موها استفاده کنید. در این مورد سفیده به قدر کافی حاوی مواد مغذی هست که بتواند موهایتان را شاداب و تقویت کند. سفیده تخم مرغ تقریبا هیچ چربی ای ندارد.

در هر حال به همان میزان که تخم مرغ برای تقویت مو مفید است، تهیه ماسک تخم مرغ نیز ساده است. حتی می توانید ترکیبات دیگری نیز به تخم مرغ اضافه کرده و ماسک موی قوی تری بسازید. به عنوان مثال، اضافه کردن اسانس های خاص به ماسک زرده تخم مرغ می تواند به بهبود رشد و تقویت مو کمک کند. دیگر مواد طبیعی نیز شامل عسل یا روغن های طبیعی هستند که می توانند در مرطوب نگه داشتن و بهبود سلامت مو موثر باشند.

در این مقاله، شما دستور العمل های مفید را خواهید آموخت که به کمک آن ها می توانید موهایتان را به تقویت کرده و باعث افزایش رشد موها شوید. اول از همه، اجازه دهید به شما بگوییم که چرا تخم مرغ برای تقویت مو مفید است؟

تخم مرغ برای مو

تخم مرغ یک منبع غنی از پروتئین، اسیدهای آمینه، مواد معدنی و ویتامین ها است. ترکیبی از این مواد برای تغذیه موها و قوی و سالم نگه داشتن آن ها بسیار مفید است. به عنوان مثال، زرده تخم مرغ حاوی مقدار زیادی از ویتامین E است، این ویتامین یک آنتی اکسیدان مهم برای خلاص شدن از شر رادیکال های آزاد سطح پوست است. زرده تخم مرغ نیز حاوی ویتامین های A و D، و همچنین ویتامین های گروه  B است که همگی برای سلامت مو ها لازمند.

ماسک زرده تخم مرغ با توجه به اسیدهای چرب موجود در زرده، می تواند یک درمان موثر برای خشکی پوست سر باشد. این ماده قادر است پوست سر را عمیقا مرطوب کند. از طرفی زرده تخم مرغ یکی از معدود غذاهایی است که ویتامین D در آن به طور طبیعی یافت می شود. این ویتامین، یک ویتامین ضروری برای کمک به جلوگیری از ریزش مو است.

سفیده تخم مرغ نیز برای موهای شما مفید است زیرا آنها حاوی مقدار زیادی پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. به عنوان مثال، سفید تخم مرغ شامل ریبوفلاوین (ویتامین B2) است. کمبود این ویتامین با ریزش مو در ارتباط است. از آنجایی که سفیده تخم مرغ چربی ندارد، ماسک مو سفیده، یک راه عالی برای تغذیه موهای چرب می باشد. سفیده تخم مرغ همچنین حاوی مقدار زیادی گوگرد است. گوگرد یک ماده اولیه مشترک در اکثر شامپو های ضد شوره سر می باشد.

بسته به بلندی موهایتان باید میزان مواد اولیه این ماسک را تغییر دهید. در ادامه به برخی از بهترین ماسک ها تخم مرغ برای تقویت مو و درخشندگی آن اشاره خواهیم کرد.

شما می توانید بسیار ساده و به سرعت با استفاده از ۱ الی ۲ تخم مرغ کامل، ماسک مو فوق العاده ای بسازید. این ماسک موجب می شود حالت طبیعی موهایتان حفظ شود و اگر بر اثر عوامل خارجی حالتشان تغییر کرده است به حالت اولیه باز گردند.

این درمان را ۱ الی ۲ بار در هفته انجام دهید.

اگر چه هیچ مطالعه علمی ثابت نکرده است که تخم مرغ برای رشد موها مناسب است اما این ماده سرشار از پروتئین می باشد که برای رشد مو مفید است. آنتی اکسیدان های موجود در تخم مرغ می تواند به خلاص شدن از شر رادیکال های آزاد پوست سر کمک کرده و فولیکول های مو را تغذیه کنند.

برای استفاده از ماسک تخم مرغ جهت افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو، شما می توانید از روغن های مفید برای تهیه محلول خود استفاده کنید. نتایج امیدوار کننده ای از تحقیقات انجام شده بر روی توانایی روغن ها و اسانس های خاص، مانند روغن رزماری، برای بهبود رشد مو، به دست آمده است. به عنوان مثال، مجله Toxicological تحقیقاتی را منتشر کرده که نشان می دهد که روغن نعناع به طور موثر باعث تحریک رشد مو شده و موثر تر از دارو مینوکسیدیل است. این دارو یک داروی محبوب مورد استفاده برای کمک به رشد مجدد مو می باشد.

پس ما در این دستور، به منظور افزایش رشد مو و تقویت آن ها در کنار تخم مرغ از ترکیبات دیگری مثل رزماری استفاده می کنیم. برای این کار، شما ۱ تخم مرغ، مقداری روغن زیتون و چند قطره اسانس نعناع یا روغن رزماری نیاز دارید.

برای کمک به تقویت موهای ضعیف، از این ماسک مو، یک یا دو بار در هفته استفاده کنید. برای کمک به رویش مجدد مو، نیاز به استفاده بیشتر از این ماسک دارید.

اگر شما موهای خشک و شکننده دارید، پس باید برای افزایش لطافت و محافظت از موهای خود، از ماسک مو زرده تخم مرغ استفاده کنید. زرده تخم مرغ یک منبع غنی از اسیدهای چرب، از جمله امگا ۳ و امگا ۶ است. این موارد می توانند تغذیه ای مناسب برای موها سر باشند. همچنین این چربی های قادرند خشکی پوست سر را نیز درمان کنند.

شما می توانید زرده تخم مرغ را با برخی از روغن های طبیعی و یا عسل مخلوط کرده و برای بهبود ظاهر موهای خشک از آن ها استفاده کنید. یکی از بهترین روغن های طبیعی برای موهای خشک، روغن نارگیل بکر است. مطالعات نشان داده اند که خواص مرطوب کننده روغن نارگیل به عمق موها نفوذ کرده و برای جلوگیری از آسیب مو مفید است. اثر نفوذ روغن نارگیل کمک می کند تا میزان پروتئین زرده تخم مرغ بیشتر به عمق پوست منتقل شده و ریشه موها نیز تغذیه شود.

برای ایجاد یک ماسک مو زرده تخم مرغ شما به ۱ الی ۲ زرده تخم مرغ ( بسته به بلندی موهایتان)، ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری روغن طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل ذوب شده، روغن بادام شیرین، و یا روغن آووکادو و ۲/۳ قاشق غذاخوری عسل یا ماست دارید.

ماسک زرده تخم مرغ را یک بار در هفته برای حفظ سلامت موها استفاده کنید.

اگر موهای بسیار چربی دارید، می توانید از فواید سفیده تخم مرغ استفاده کنید. اگر چه سفید تخم مرغ ویتامین های موجود در زرده را ندارد، اما هنوز هم حاوی مقدار زیادی از پروتئین است که برای تغذیه مو مناسب می باشد.

شما می توانید چربی مو هایتان را کنترل کنید. این کار را به کمک مواد مغذی درون سفیده تخم مرغ با اضافه کردن آب لیمو انجام دهید. محتوای اسید سیتریک در آب لیمو کمک می کند تا روغن اضافه موها گرفته شود.

ماسک سفیده تخم مرغ را یک بار در هفته برای کاهش چربی مو، استفاده کنید.

برای موفقیت در استفاده از زرده و سفیده تخم مرغ به عنوان ماسک مو مهم است چند چیز را به یاد داشته باشید. این نکات عبارتند از:

سال‌هاست در حوزه سلامت و پزشکی مشغول مطالعات آزاد هستم. طی 3 سال گذشته نتایج مطالعاتم را در قالب ترجمه متون پزشکی از منابع معتبر انگلیسی، در مجله پیام سلامت منتشر می‌کنم.

سلام…ببخشید من ی سوال داشتم من میخوام موهام سریع رشد کنن موهام چربه ب نظرتون ماسک سفیده تنها بزارم یا ماسک سفیده و زرده باهم ..خودم این مدلی میزارم:۳تا تخم مرغ رو قاطی میکنم بعد نیم ساعت سشوار میگیرم ب مدت ۴۵ دقیقه میزارم رو سرم بمونه با کلاه رنگ ..حالا این ماسکم نتیجه میده یا سفیده تنها؟؟

سلام ممنون از مطلب خوبتون فقط کلاه رنگ یعنی چی چجوریه

سلام

خواهش می کنم. کلاه رنگ یک کلاه پلاستیکی یک بار مصرف هست که می تونید اونو توی لوازم آرایش فروشی ها پیدا کنید. از مشمای فریزر هم می تونید استفاده کنید.

سلام و عرض ادب⚘ میخواستم بدونم میشه فقط تخم مرغو به موها زد؟ بدون روغن و عسل و…؟؟؟

سلام

بله. سفیده تخم مرغ غنی از پروتئین است و موجب تقویت مو می شود. زرده آن نیز از چربی سرشار بوده و از خشکی مو و پوست سر جلوگیری می کند.

سلام من موهام خیلی میریزه و موخوره هم میزنه چکار بابد بکنم. ؟؟؟؟؟؟ریزش مو و موخوره منو خیلی اذیت میکنه

سلام

تخم مرغ برای مو

تقویت مو با ماسک های گیاهی و جبران کمبودهای تغذیه ای بدن به کمک مصرف مکمل های مختلف می تواند موخوره را درمان کند. استفاده از سفیده تخم مرغ، آووکادو، روغن نارگیل، روغن زیتون، زرده تخم مرغ، روغن آرگان و … به صورت موضعی و به شکل ماسک می تواند مشکل موخوره را درمان کند. البته این روش های طبیعی به مداومت نیاز دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Previous post

بهترین و موثرین درمان های خانگی نیش کک

Next post

علت و درمان درد دنبالچه

تخم مرغ ها دارای پروتئین هستند. به همین دلیل یک ماده مغذی برای سلامت بدن محسوب می شوند. تخم مرغ ها نه تنها برای بدن مفید هستند، بلکه می توانند پوست و مو را نیز تقویت کنند و آن ها را سالم تر نگه دارند. تخم مرغ ها به خوبی پوست را آبرسانی می کنند و انعطاف پذیری آن را افزایش می دهند و به دلیل پروتئین بالا می توانند بافت پوست را ترمیم کرده و آن را سفت کنند. پروتئین های موجود در تخم مرغ همچنین برای نرم کردن موها، افزایش قدرت و درخشندگی آن ها مناسب می باشند. در این قسمت از سلامت نمناک چندین روش را به شما معرفی می کنیم که از طریق آن بتوانید موهای سالم و پوست درخشان با تخم مرغ داشته باشید. 

1. تخم مرغ ها برای موهای آسیب دیده اعجاب انگیز عمل می کنند. 70 درصد موی ما از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده اند. تخم مرغ ها می توانند قسمت های آسیب دیده مو را دوباره از نو بسازند و آن را نرم و مرطوب کنند و در نتیجه برای تمام انواع موها مناسب می باشند. کافی است که کمی ماسک تخم مرغ را برای تقویت نرمی و براق شدن مو استفاده کنید. 

مواد لازم:

دو عدد تخم مرغ را با یک الی دو قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید و سپس آن را به موهای خود بزنید و 30 الی 45 دقیقه صبر کرده و موها را شستشو دهید. با این کار موها و پوست سر شما خشک نخواهد شد.

تخم مرغ برای مو

مواد لازم:

عسل جزء مرطوب کننده های قوی به شمار می رود. تخم مرغ نیز می تواند پوست سر را نرم کند و آن را تقویت نماید. دو عدد تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری عسل و 2 قاشق چای خوری شیر به خوبی هم بزنید و سپس ترکیب به دست آمده را به موهایتان اعمال کنید. اگر این مخلوط بیش از حد شل بود، کمی شیر آن را کم کنید . این ماسک برای موهای خشک نیز بسیار مناسب می باشد.

این ماسک را 30 دقیقه روی موها نگه دارید و سپس با شامپو شستشو دهید.

مواد لازم:

اگرماست و تخم مرغ را با یکدیگر ترکیب کنید، بهترین نرم کننده مو را ساخته اید. 2 عدد تخم مرغ را با دو قاشق چای خوری ماست تازه و بدون مزه مخلوط کنید و سپس آن را به مدت 30 دقیقه روی موهایتان قرار دهید تا به سرعت نتیجه آن را ببینید و بعد موهای براقتان را بشویید. 

مواد لازم:

ابتدا تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کنید، به خوبی هم بزنید تا زمانی که مخلوطی یکدست حاصل شود. ماسک به دست آمده را به مدت 5 دقیقه با نوک انگشتان روی پوست سر ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم شستشو نمایید.

 

مواد لازم:

ترکیب مایونز و تخم مرغ، مشکلات زیادی را در موهای وز از بین می برد. در واقع این ماسک موی ما را مرطوب می کند. یک قاشق چای خوری مایونز بدون طعم را به دو عدد تخم مرغ شکسته شده اضافه کرده و خوب هم بزنید و سپس این ماسک را از ریشه تا نوک مو اعمال کنید و سر خود را با کلاه رنگ بپوشانید و 20 دقیقه صبر کنید. بعد از 20 دقیقه موهایتان را به خوبی شامپو بزنید تا ماسک به طور کامل از روی آن برود. اکنون موهای شما دیگر وزوزی نیست.

مواد لازم:

تخم مرغ شما را از شر چربی اضافی مو خلاص می کند. دو عدد تخم مرغ را شکسته و زرده و سفیده را از هم جدا کنید و سپس یک قاشق چای خوری آبلیمو را به سفیده تخم مرغ زده و آن را خوب هم بزنید. این ترکیب را روی موها زده و مواظب باشید که به پوست سرتان نخورد. بعد از مدت زمانی که احساس کردید ماست به خورد موها رفته، سر را شستشو دهید.

تخم مرغ ها می توانند بافت پوست را بهبود ببخشند و فرقی ندارد که این پوست، خشک و یا چرب باشد. زرده تخم مرغ غنی از اسید چرب است که رطوبت زیادی به پوست می دهد . سفیده ها نیز حاوی آلبومین هستند که نوع ساده ای از پروتئین می باشند که به سفت کردن پوست و بهبود منافذ می پردازند و هرگونه چربی اضافه را از آن خارج می سازند. 

مواد لازم:

مواد را با یکدیگر ترکیب نید، به خوبی هم بزنید و سپس روی منافذ و قسمت هایی از پوست خود قرار دهید که دارای منافذ باز می باشد و از خشک شدن، صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید.

مواد لازم:

سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا حالت کرم مانند شود و سپس آن را روی صورتتان اعمال کنید و با یک دستمال کاغذی بپوشانید و 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

این ماسک ترشح چربی غدد پوستی را کنترل می کند و به بسته شدن منافذ پوست نیز کمک خواهد کرد. 

اجازه دهید ماسک برای 20 دقیقه بر روی صورت تان بماند. سپس به آرامی دستمال کاغذی ها را از روی صورت تان جدا کنید و صورت تان را با آب ولرم بشویید و یک مرطوب کننده سبک به صورت تان بزنید. از این درمان 1 یا 2 بار در هفته استفاده کنید.

مواد لازم:

مواد را با یکدیگر ترکیب کنید، به خوبی هم بزنید و به صورت خود اعمال کنید. 20 تا 25 دقیقه صبر کنید تا ماسک به خوبی روی صورت شما خشک شود؛ سپس آن را شستشو دهید.

 

مواد لازم:

سفیده تخم مرغ را به خوبی هم بزنید تا فوم و کرم رنگ شود و سپس عسل و روغن زیتون را به آن بیفزایید، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس روی صورتتان اعمال کنید و بعد با استفاده از یک دستمال کاغذی بپوشانید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

در نهایت به آرامی خشک کنید و از یک مرطوب کننده استفاده نمایید.

این ماسک باعث از بین رفتن چربی های اضافی و بسته شدن منافذ باز پوست می شود. 

سفیده تخم مرغ به سفتی و لیفت پوست کمک می کند و به خوبی پوست زیر چشم را می کشد و پفی آن را از بین می برد. کافی است که لایه نازکی از سفیده تخم مرغ را به زیر چشم خود بزنید و اجازه دهید که 10 دقیقه در آن حالت بماند؛ سپس آن را با آب ولرم بشویید.

دکتردکتر مجله اینترنتی دکتردکتر

رشد مو با تخم مرغ یک روش موثر می باشد و زرده آن دارای بهترین مواد غذایی و پروتئینه از جمله :  بیوتین، فولات، ویتامین A و ویتامین D  نیز می باشد. مواد مغذی که به طور طبیعی در زرده تخم مرغ یافت می شوند همان هایی هستند که در داشتن موهای سالم و براق  نقش بسزایی را ایفا می کنند.  برخی از مردم زرده تخم مرغ را به صورت خالص برای رشد مجدد مو، ترمیم مو های شکننده و براقی مو استفاده می کنند. که در ادامه از این ماده غذایی اعجاب انگیز بیشتر توضیح داده می شود.

برای درک راه هایی که  تخم مرغ  روش موثر بر رشد مو می باشد و به تغذیه اساسی مو هایتان کمک می  کند، ابتدا باید بحث کنیم که چه چیزی باعث مشکلات موی سر می شود و سر منشا  این مشکلات از کجاست. باید اذعان کرد که بیشتر مشکلات از تغذیه غلط  سرچشمه می گیرد. رژیم غذایی ضعیف در کنار  درمان های شیمیایی بیش از حد، استرس ،اکسیداتیو از محیط زیست  می توانند عامل های اساسی کمبود پروتئین بر رشد مو باشند.

زرده تخم مرغ  دارنده بهترین ویتامین های  موثر و حیاتی  است که می تواند مو را در برابر  آسیب های احتمالی مقاوم سازد. زرده به خصوص برای مرطوب کردن موهای خشک  حائز اهمیت است.

زرده تخم مرغ می تواند به دلیل داشتن ترکیب های پروتئینی مناسب، برای موهای شما فوق العاده باشد. ویتامین های A و E، بیوتین و فولات تنها برخی از مواد مغذی هستند که محققان آن را با رشد مو ارتباط  مستقیم داده اند. که همان طور که گفته شد، رشد مو با تخم مرغ به دلیل داشتن این مواد پروتئینه تقریبا تضمین شده است.

تخم مرغ برای مو

شایع ترین  نوع کمبود غذایی در جهان آهن است. آهن برای تولید سلول های جدید بدن  بسیار مهم است. هر زرده تخم مرغ حاوی مقادیر بسیار زیادی  از آهن  می باشد که یک عامل قوی برای رشد فولیکول های مو نیز هست.

اعمال زرده تخم مرغ  به صورت موضعی به پوست سر می تواند ریشه موها  را با تزریق ویتامین های قوی برای رشد، تقویت کند. این به این معنی است که موهای جدید رشد  خواهند کرد،  قوی تر و کمتر در معرض شکنندگی و ریزش قرار خواهند گرفت. هنگامی که موهای شما به اندازه کافی  رشد داشته باشند و کم تر در معرض ریزش قرار بگیرند ، حجیم تر و  کامل تر می شوند. حتی  رشد سریعتری را می توانید از آن ها ملاحظه کنید.

شما می توانید یک ماسک مو با زرده تخم مرغ و روغن زیتون تهیه کنید تا مزایای زرده تخم مرغ را برای موهایتان  چند برابر کنید. شما همچنین می توانید از یک تخم مرغ کامل خام بدون مخلوط کردن آن با هر چیز دیگری به عنوان یک درمان  جهت مرطوب  کردن مو و پوست سر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: انواع ماسک موی طبیعی و بررسی جامع‌ آن‌ ها

شما همچنین می توانید برای رشد مو با تخم مرغ  آن را  در رژیم غذایی خود به عنوان یک راه برای  داشتن  موهای سالم و حجیم بگجانید. خوردن تخم مرغ برای صبحانه می تواند تغذیه  خوبی را با  با دادن پروتئین، ویتامین B و فولات  وارد بدن شما کند و هم انرژی بخش است و هم فواید موثری برای رشد مو های شما به همراه دارد. پس خوردن  آن را به سبک ها و روش های محتلف در رژیم غذایی روزانه  فراموش نکنید.

رشد مو با تخم مرغ همیشه یک روش جالب و موثر بوده است اما گاهی به دلایل مختلف نمی توان از آن استفاده کرد به همین جهت قرص هایی در بازار وجود دارد که نسخه های  دیگری از پروتئین زرده تخم مرغ هستند. شما می توانید این مکمل ها را برای دسترسی به  همان پروتئین های دارنده  موجود در تخم مرغ  را در رژیم غذایی خود بگنجانید اما اینکه دقیقا همان کارایی را که خود زرده تخم مرغ دارد؛ را انجام می دهند، هنوز شواهد تکمیل کننده ای وجود ندارد. همچنین قبل از مصرف هر گونه مکمل سعی کنید آن ها را با مشورت پزشک مصرف کنید.

استفاده از زرده تخم مرغ برای موهایتان  می تواند یک درمان خطرناک باشد .  یعنی اینکه ممکن است چند عارضه جانبی احتمالی وجود  داشته باشد. این در حالی است که شما به  تخم مرغ حساسیت داشته باشید. پس در اینصورت  از زرده تخم مرغ روی سر خود استفاده نکنید، حتی به عنوان یک درمان موضعی!

اگر زرده تخم مرغ را در مقادیر زیاد مصرف کنید، به یاد داشته باشید که زرده تخم مرغ خوراکی مقدار زیادی کلسترول در خود دارد که مصرف مناسب و به اندازه ان مشکلی را ایجاد نمی کند اما اگر فردی مشکلات قلبی و عروقی داشته باشد می تواند همان تخم مرغ مفید برایش یک سم تلقی شود

زمانی که از زرده تخم مرغ برای درمان ریزش مو یا حجیم کردن مو و یا هر مشکل دیگری از مو استفاده می کنید باید به این مورد دقت کنید که هر روش درمانی نیاز به تکرار و حوصله دارد حتی راه های درمانی که پزسکان جویز می کنند نیاز به استمرار و مراقبت های ویژه و پیگیری های ممتد دارند در غیر اینصورت هیچ گونه نتیجه ای را در بر نخواهد داست. این روش ارزان و ساده است و ارزش آن را دارد که امتحان کنید اما ممکن است ماه ها زمان نیاز داشته باشد تا نتیجه اصلی را به شما نشان دهد.

.healthline

کاهش شوره سر

پرسش‌های پزشکی و دیدگاهتان درباره این مقاله را بنویسید؛ پزشکان و کارشناسان مجله پاسخ‌گوی شما عزیزان هستند.

دیدگاه

نام

ایمیل

تا چه مدت باید از تخن مرغ استفددهدکرد تا جواب گرفت

سلام این روش به تنهایی کافی نیست اگه ریزش مو دارین ابتدا باید آزمایشات زیر را انجام دهید cbc, diff ,bun, cr , Ast ,Alt, alk_p , tsh ,t4, ca, , zinc , EsR, crp, vitd3و تستوسترون و استروژن و پروژسترون

سلام آیا روغن زرده تخم مرغ هم برای رشد مو تایید میشود ؟

سلام منبع علمی ندارد

خوبه عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود

واقعا مو رشد میکنه

مجله اینترنتی دکتردکتر در سال ۱۳۹۶ با هدف ایجاد بستر قابل اعتماد و کاملی از اطلاعات پزشکی راه‌اندازی شده است. در حال حاضر، تمرکز مجله دکتردکتر روی موضوعات متنی و ویدیویی معرفی بیماری‌ها، علائم، دلایل، روش‌های درمان، تشخیص و موضوعات ترند روز است. در طول مسیرِ سختِ درمان و تشخیص بیماری، سوالات و دغدغه‌های پزشکی زیادی هستند که می‌توانید برای دستیابی به پاسخ پزشکی درست از امکانات مجله مانند پرسش و پاسخ پزشکی، مشاوره تلفنی با پزشک و …. استفاده کنید.

با پزشک تلفنی صحبت کنید

از پزشک سوال بپرسید


Downloads-icon


دانلود رایگان کتابچه بیماری‌های درد شکمیDownloads-icon


Downloads-icon


هر آنچه که درباره پلاکت خون باید بدانیدDownloads-icon

صفحه نخست » 💄 آرایش و زیبایی » راز های زیبایی » روش تقویت موها با زرده تخم مرغ

تقویت موها با زرده تخم مرغ موجب توقف ربزش مو و شادابی موها خواهد شد. می‌توانید با زدن زرده تخم مرغ به پوست سرتان، رشد آنها را افزایش دهید.

زرده تخم مرغ غنی از ویتامین‌هایی است که می‌توانند موها را در برابر آسیب مقاوم‌تر کنند. زرده تخم مرغ مخصوصا برای رطوبت رسانی موهای خشک مفید است.

زرده تخم مرغ، توپ زرد رنگی است که در دل سفیده‌ تخم مرغ قرار دارد و همین توپ زرد رنگ کوچک، سرشار از مواد مغذی و پروتئین‌هایی چون بیوتین، اسید فولیک، ویتامین A و ویتامین D است.

تخم مرغ برای مو

مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ همان‌هایی هستند که موهای سالم و شاداب به آنها نیاز دارند.

می‌توانید با زدن زرده تخم مرغ به پوست سرتان، ریزش موها را متوقف کرده و موهایی شاداب داشته باشید و رشد آنها را تقویت کنید.

 

برای اینکه بدانید زرده تخم مرغ چگونه به رشد موها کمک می‌کند، اول باید علت‌های رایج مشکلاتی که برای موها پیش می‌آید را بدانید.

رژیم غذایی نادرست، استفاده‌ی بیش از حد از مواد شیمیایی، استرس اکسیداتیو ناشی از محیط و استفاده از حرارت زیاد برای آرایش مو همه و همه می‌توانند به موهای‌تان آسیب‌های جدی بزنند.

 

زرده تخم مرغ مقاومت موهای‌تان در برابر آسیب را بیشتر می کند

 

زرده تخم مرغ غنی از ویتامین‌هایی است که می‌توانند موها را در برابر آسیب مقاوم‌تر کنند. زرده تخم مرغ مخصوصا برای رطوبت رسانی موهای خشک مفید است.

زرده تخم مرغ می‌تواند سوپرفودی برای موهای‌تان باشد چون ترکیب منحصر بفردی از ویتامین‌هاست. ویتامین A و E، بیوتین و اسید فولیک تنها برخی از مواد مغذی هستند که محققان آنها را برای رشد و سلامت موها سودمند می‌دانند.

رایج‌ترین کمبود مواد مغذی برای موها، کمبود آهن است. آهن برای تولید سلول‌های جدید در بدن مهم است. هر زرده تخم مرغ حاوی مقدار کم اما قابل توجهی از آهن است.

 

استفاده از زرده تخم مرغ روی پوست سر می‌تواند ریشه‌ی موها را با ویتامین‌ها تغذیه کند. یعنی موهای جدید، قوی‌تر بوده و کمتر مستعد آسیب خواهند بود. وقتی موهای‌تان ریزش زیادی نداشته باشند، پُرپشت‌تر به نظر خواهند رسید و حتی اینطور به نظر می‌‌رسد که سریع‌تر رشد می‌کنند.

 

تهیه ماسک مو

شما می‌توانید با استفاده از زرده تخم مرغ و روغن زیتون، ماسک مو درست کنید. همچنین می‌توانید با یک تخم مرغ کامل و بدون نیاز به ترکیب با ماده‌ی دیگری، موهای‌تان را به خوبی رطوبت رسانی کنید.

دستکش بگذارید و تخم مرغ کامل یا ترکیب زرده تخم مرغ و روغن زیتون را با انگشت‌ها روی پوست سر ماساژ دهید.

پوست سر و انتهای موها را به خوبی با این ماسک بپوشانید.

اجازه دهید حدودا یک ساعت بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید.

زرده تخم مرغ به رشد سریع‌تر موها کمک می کند

همچنین خوب است تخم مرغ بیشتری را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید تا سلامت موهای خود را تقویت کنید. خوردن تخم مرغ برای صبحانه می‌تواند دریافت مواد مغذی‌تان را بهتر کند.

قرص‌هایی در بازار موجود است که عصاره‌ی پروتئین‌های زرده‌ی تخم مرغ هستند. شما می‌توانید با استفاده از این مکمل‌ها به مواد مغذی زرده‌ تخم مرغ دسترسی پیدا کنید بدون اینکه مجبور باشید تخم مرغ بیشتری بخورید یا ماسک آن را به کار ببرید. البته توصیه می‌کنیم قبل از مصرف مکمل، با پزشک مشورت کنید.

 

زرده تخم مرغ برای تقویت موها ، ریسک خاصی ندارد اما ممکن است عوارضی وجود داشته باشد. مثلا اگر شما به تخم مرغ آلرژی داشته باشید نباید از آن حتی به صورت موضعی استفاده کنید. این را هم فراموش نکنید که زرده تخم مرغ، کلسترول بالایی دارد نباید در مصرف آن زیاده روی کنید. هر چند خوردن یک تخم مرغ در روز ضرری برای سلامتی ندارد اما اگر دچار بیماری قلبی یا دیابت باشید، مصرف بیشتر تخم مرغ توصیه نمی‌شود.

ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا فواید استفاده از زرده تخم مرغ برای موها خودش را نشان بدهد. البته تاثیر زرده تخم مرغ روی سلامت و زیبایی موها روی همه‌ی افراد یکسان نیست اما به هر حال روشی است ساده و کم هزینه که ارزش امتحان کردن را دارد.

 

منبع:برترین ها

نام:

دلت کیک خونگی میخواد،فرصت درست کردن نداری؟

می خواهید دندان های زیباو صاف داشته باشید؟

نرم کردن موها با تخم مرغ، رشد مو را افزایش می‌دهد. چرا که تخم مرغ مقدار زیادی پروتئین دارد. ۷۰ درصد مو از پروتئین کراتین تشکیل شده است، بنابراین، پروتئین تخم مرغ با پر کردن نقاط ضعیف رشته‌ی مو، موهای آسیب دیده را بازسازی و بطور موقت مو را تقویت می‌کند.تخم مرغ مقدار زیادی پروتئین دارد (در هر گرم تخم مرغ حدود ۳.۶ تا ۶.۵ گرم پروتئین وجود دارد) که باعث می‌شود نرم کننده‌ی تخم مرغ، یک درمان پروتئینی قوی باشد. اضافه کردن نرم کننده‌ی تخم مرغ به برنامه‌ی مراقبت از مویتان، به شما کمک می‌کند که موهای قوی را حفظ کنید و این کار برای رشد مو ضروری است.

 

تخم مرغ برای مو

 

طرز تهیهقدم ۱: یک تخم مرغ را بشکنید و زرده و سفیده‌ی آن را در یک کاسه بریزید. برای جلوگیری از چسبیدن ماده‌ی لزج داخل تخم مرغ به موهایتان، آنرا از تخم مرغ بیرون بیاورید.قدم ۲: یک قاشق غذا خوری روغن زیتون اضافه کنید. تخم مرغ و روغن زیتون را با یک چنگال کاملا مخلوط کنید.قدم ۳: تا زمانی که برای استفاده از آن آماده شوید، یک قطعه‌ی پلاستیک روی کاسه قرار دهید و روی آنرا بپوشانید.

 

طرز استفادهقدم ۱: برای دسترسی آسان، نرم کننده‌ی تخم مرغ را در حمام قرار دهید. موهایتان را با یک شامپوی شفاف کننده (clarifying shampoo) بشویید تا مواد و روغن‌های طبیعی که در موهایتان جمع شده‌اند، پاک شوند.قدم ۲: موهایتان را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود. روی سرتان حوله بگذارید تا آب بیشتری از موهایتان گرفته شود ولی موهایتان را کاملا خشک نکنید.قدم ۳: نرم کننده‌ی تخم مرغ را روی تمام قسمت‌های مو بمالید. اگر انتهای موهایتان چند شاخه شده، به انتهای مو بیشتر توجه کنید.قدم ۴: موهایتان را با کلاه حمام بپوشانید و اجازه دهید که نرم کننده بمدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه، روی موهایتان بماند.قدم ۵: نرم کننده را از روی موهایتان بشویید. به موهایتان مرطوب کننده بزنید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس مرطوب کننده را از روی موهایتان بشویید و مثل همیشه موهایتان را درست کنید.

نکاتنرم کننده‌ی تخم مرغی را بیشتر از ۲۰ دقیقه روی موهایتان نگذارید. تخم مرغ مقدار زیادی پروتئین دارد و گذاشتن تخم مرغ بمدت طولانی روی موها، ممکن است باعث خشک شدن مویتان شود.فقط ماهی یکبار از نرم کننده‌ی تخم مرغ استفاده کنید. زیرا این نرم کننده یک پروتئین قوی است و استفاده‌ی بیش از حد از آن، می‌تواند به مو آسیب برساند.شستشوی مو با یک شامپوی پاک کننده، مواد روغنی و کثیفی را که در مو جمع شده‌اند، از بین می‌برد و باعث می‌شود که پروتئین تخم مرغ به آسانی به داخل رشته‌ى مو نفوذ کند. انواع دیگر شامپو نیز مناسبند اما شاموهای پاک کننده، بهترین نتیجه را خواهند داد.اگر موهای شما مستعد خشک شدن هستند، در پایان کار از یک نرم کننده‌ی بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید.وسایل مورد نیازکاسه برای مخلوط کردن، چنگال، یک عدد تخم مرغ، یک قاشق غذا خوری روغن زیتون، یک پوشش پلاستیکی، شامپوی پاک کننده، حوله، کلاه حمام، نرم کننده، و نرم کننده‌ی بدون نیاز به آبکشی.

منبع:سرخاب سفیداب

 

رازهای زیبایی


صندل چرم رنگ سال رو آنلاین بخر


بازی درمانی با رویکردهای مختلف


حراج صندل های چرم تبریز |سفارش آنلاین


لاکچری ترین نوع لمینت دندان


خودت سه سوته ماست درست کن

بلیط ارزان تهران به مشهد|پشتیبانی 24ساعته

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

چطور در کوتاه مدت فالورها را 2 برابر کنیم


دریافت تخفیف خرید ساعت با عضویت درسایت

خرید لپ تاپ بابهترین قیمت و گارانتی معتبر


فروش قطعات انواع سشوار اتو مو و بابلیس

میخوای بدونی برنامه غذایی مناسب بدنت چیه؟


تنوع فوق العاده طرح و رنگ صندلهای چرم


تاب تخت خواب شو کودک| خرید مستقیم

چطور یک دندانپزشکی خوب درتهران پیدا کنیم؟


قرص خواب گیاهی بدون عوارض


معرفی خدمات خارج از کشور برای ایرانیان


محصولات کامان اورجینال با بهترین قیمت


خرید ماست ساز خانگی


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

تخم مرغ برای مو
تخم مرغ برای مو
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *