تشخیص اصل از بدل

تشخیص اصل از بدل
تشخیص اصل از بدل

در حال حاضر خالی است: 0 تومان


ادامه خرید

در حال حاضر خالی است: 0 تومان


ادامه خرید

در این صفحه قصد ارائه توضیحاتی در رابطه با تشخیص اصالت کالاها و همچنین معرفی محصولاتی را داریم که بیشتر در معرض جعل و بدل شدن قرار دارند.تشخیص اصل از بدل

گران شدن کالاهای خارجی و همچنین پایین آمدن قدرت خرید مردم را می توان اصلی ترین دلیل ورود کالاهای بدل و مارک گذاری شده به بازار کالا ها و لوازم خانگی دانست، قیمت پایین این محصولات نسبت به کالاهای اصلی، افرادی که به دنبال پرداخت مبلغی کمتر حتی ناچیز، نسبت به قیمت اصلی محصول هستند را وسوسه کرده و در دام خود می اندازد.

بیشتر کالاهای بدل، محصولاتی هستند مشابه با محصول اصلی که توسط سازندگانی دیگر با کیفیتی پایین تر ساخته می شوند.

افراد سودجو نیز با سوء استفاده از اعتماد مردم، این محصولات را که اغلب از برند هایی با کیفیت پایین و گاها ایرانی می باشند، با برند هایی همچون بوش، ال جی، سامسونگ و … برچسب گذاری کرده و با قیمتی پایین تر نسبت به قیمت اصلی محصول به مردم می فروشند.

اصلی ترین و راحت ترین راه تشخیص اصالت محصولی که قصد خرید آن را دارید، جستجو و وارد کردن مدل محصول در موتور های جستجو و مشاهده تصاویر آن بر روی وبسایت های معتبر و یا وبسایت برند تولید کننده می باشد.

تمامی محصولات چه اصل، چه بدل دارای برچسبی حاوی کد محصول، شماره سریال ، شرکت سازنده و مشخصاتی کلی از محصول می باشند که بر روی بدنه ی آنها چسبانده شده است. برچسب محصولات بدل را افرادی که آن را برچسب گذاری نموده اند، ساخته اند، همچنین بهتر است بدانید که محصولی که برچسب نداشته باشد 100% تقلبی می باشد

بازار رقابتی که حال حاضر در بین فروشگاه های اینترنتی به وجود آمده است قیمت کالاها را کنترل نموده و در حدی یکسان حفظ می نماید بنابراین این اجازه به فروشندگان داده نمی شود که کالایی را گران فروخته و هزینه ای اضافه تر از هزینه ی اصلی محصول را دریافت نمایند. به همین دلیل در صورت مشاهده ی قیمتی بسیار پایین تر نسبت به وبسایت های دیگر، بهتر است از اصالت محصول به صورت کامل مطمئن شده سپس اقدام به خرید نمایید.

برخی از محصولات بدل دارای برچسب با کد محصولات اصلی مشابه می باشند و برخی دیگر نیز دارای برچسب هایی با کد های ساختگی و مدل هایی که وجود خارجی ندارند می باشند.

بدل فروشان و افرادی که مشغول به مارک گذاری محصولات هستند برای نشان دادن اصالت دروغینی که برای محصولات خود تعریف نموده اند از راه ها های گوناگونی استفاده می نمایند. یکی از این راه ها که حقیقتا به وسیله ی آن افراد بسیاری را نیز به سمت خود کشانده اند. حک کردن نام شرکت و یا شعارهایی بر روی موتور و یا قسمت هایی از بدنه ی محصول می باشد. لازم به ذکر است که حک کردن به وسیله ی دستگاه هایی انجام می شود که شاید هزینه ی خرید آن با سود فروش یکی از این محصولات بدل تامین گردد.

توجه داشته باشید که اغلب محصولات اصلی هیچ گونه حک شدگی بر روی موتور و یا قطعات و قسمت های مختلف دیگر نداشته و حک شدن نشان از اصالت محصولات نیست.

به عنوان مثال تصاویر بالا، برچسب هایی از دو محصول می باشند. ( برچسب حک شده مربوط به ظرفشویی بوش و برچسب کاغذی متعلق به ظرفشویی ال جی ) هر دو محصول اصلی هستند. ( با سرچ کردن کد هر کدام از آنها در موتور های جستجو، متوجه این موضوع خواهید شد ) اما ظرفشویی ال جی فاقد هرگونه حک شدگی بر روی موتور، بدنه و … می باشد، این در حالیست که کمپانی بوش از حک کردن مشخصات به جای برچسب کاغذی در ظرفشویی های خود استفاده نموده است.

در زیر نیز تصویری را مشاهده می نمایید. که مربوط به محصولی بی نام و نشان می باشد. که بدل فروشان با حک کردن برند ال جی و یک سری مشخصات الکی و بی خود آنرا به یک محصول بدل ال جی تبدیل نموده اند.

لباسشویی ال جی اصلی

لباسشویی ال جی تقلبی

لباسشویی ایوولی

به صورت کلی بدل فروشان علاقه ی بسیاری به برچسب زدن دارند!

گاهی مشاهده می شود که حتی برچسب تکنولوژی برندی را به محصولاتی دیگر از برند هایی که اصلا چنین تکنولوژی در محصولاتشان یافت نمی شود می چسبانند. به عنوان مثال: لباسشویی بالا بدل شده ی لباسشویی ال جی مدل J6 از کمپانی پر آوازه ی ال جی می باشد که با برچسب هایی بسیار و البته نه چندان با کیفیت از تکنولوژی هایی دروغین برچسب گذاری شده است. لباسشویی بدل شده در اصل ساخته شده توسط برند ارزان قیمت و تازه تاسیس ایوولی می باشد که در چین تولید می گردند.

در رابطه با لباسشویی تقلبی موجود در تصویر بالا نکات زیر حائز اهمیت می باشند.

با توجه به نکات بالا دریافت کد دقیق محصولی که قصد خریداری آن را دارید از فروشنده، ضروری و واجب می باشد. پس از دریافت کد همانطور که در بالا نیز به صورت کامل توضیح داده شد. کد را جستجو کرده و مشخصات کامل آن را مطالعه نموده و با مشخصات موجود بر روی محصول مطابقت نمایید.

توجه داشته باشید که فروشگاه های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک مراجعی معتبر جهت مطالعه ی مشخصات دقیق محصولات و مشاهده ی تصاویر آنها می باشند.

یخچال های تقلبی ال جی بیشترین قربانیان این محصولات بی نشان را به خود اختصاص داده اند. بدل فروشان با سوء استفاده از اعتمادی که در عموم مردم نسبت به محصولات ال جی وجود دارد، محصولاتی با کیفیت پایین تر، از برند های ایرانی که کاملا مشابه با برخی از مدل های ساخت این برند کره ای ساخته می شوند به این مدل ها تبدیل نموده و با قیمتی بیشتر از قیمت واقعی محصول و کمتر از قیمت محصول اصلی به فروش می رسانند.

این یخچال ها عمدتا بالا پایین و دوقلو بوده و بعضا مدل های ساید بای ساید بی کیفیت نیز به مدل های مشابهشان از برند ال جی تبدیل می گردند. لازم به ذکر است همانطور که در قسمت های ابتدایی نیز به آن اشاره شد بهترین روش تشخیص این محصولات مراجعه به وبسایت اصلی کمپانی ال جی و یا وبسایت های معتبر و تطبیق محصول خریداری شده با محصولی است که بر روی وبسایت قرار گرفته است. اما چطور می شود یخچالی از برند دیگر را که کاملا مشابه با یخچال ال جی ساخته شده و توسط بدل فروشان برند گذاری شده است از مدل اصلی آن تشخیص داد. در ادامه روش هایی را مطالعه فرمایید که در تشخیص این محصولات به شما کمک خوهند نمود.

یخچال دوقلو ال جی

یخچال دوقلو ال جی در دو رنگ سفید و نقره در بازار موجود می باشد که در اصل مونتاژ چین بوده و مدل کره ای آن اصلا موجود نمی باشد. مشخصه هایی که مدل اصلی این یخچال را از مدل تقلبی آن متمایز می سازند به قرار زیر می باشند:

لباسشویی ال جی اصلی

لباسشویی ال جی تقلبی

لباسشویی ایوولی

یخچال بالا پایین ال جی

یکی از محبوب ترین کلاس های یخچال در بین ایرانیان یخچال های بالا پایین می باشند، این یخچال ها قیمت پایین تری نسبت به کلاس های ساید بای ساید و دوقلو داشته و برخی از آنها، همچون یخچالی که در ادامه مورد بحث قرار خواهیم داد ظرفیت بسیار بالایی را نیز در اختیار می گذارند.

به دلیل محبوبیت بیش از اندازه یخچال بالا پایین ال جی مدل 872، مدل های بسیاری از برند هایی دیگر وجود دارد، که مشابه با آن طراحی شده اند. برند هایی که جعل فروشان، خودشان نیز تلفظ صحیح آن را نمی دانند. این یخچال ها کیفیت بسیار پایین تری نسبت به مدل اصلی آن از برند ال جی داشته و شاید تنها شباهتشان در ظاهر یخچال باشد. به منظور تشخیص یخچال تقلبی ال جی از مدل اصلی آن موارد زیر را به هنگام خرید همواره مد نظر قرار دهید:

جاروبرقی ها از کالاهایی هستند که شاید روزانه و یا به صورت یک روز در میان در هر خانه ای مورد استفاده قرار گیرند، قدرت مکش بالا، صدای پایین، کیفیت ساخت بالا و همچنین زیبایی ظاهری آن از ملاک هایی هستند که خریداران را به سمت خود جذب نموده و اعتبار هر برندی را تضمین می سازند، ملاک هایی که همواره جاروبرقی های برند بوش تمامی آنها را در خود جای داده و اعتماد ویژه کاربران را به دست آورده اند،

اعتبار بالای جاروبرقی های این برند ( تمامی محصولات ساخت برند آلمانی بوش از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و دارای کیفیت بالا می باشند ) افراد سودجو و خدا نشناسی که فقط به فکر سود شخصی بوده و نتیجه ای که خریداران به دست خواهند آورد را مد نظر ندارند، به سمت برچسب گذاری محصولاتی سوق داده که کیفیت پایین از کارتون آنها نیز نمایان است، به عبارتی این افراد محصولاتی بی کیفیت با قیمت بسیار پایین که اصالت آنها مشخص نبوده و به سختی می توان تشخیص داد که از چه برندی تولید شده اند را با استفاده از برچسب ها و لیبل هایی که قیمت حتی صدها عدد از آنها نیز از سودی که از فروش این جاروبرقی های تقلبی حاصل می شود کمتر است برچسب گذاری کرده و با نام محصولات بوش و با قیمت پایین تر از محصول اصلی اما نزدیک به آن به فروش می رسانند. ( توجه داشته باشید که حقه این افراد فروش محصولات تقلبیشان با قیمتی پایین تر از محصول اصلی اما بسیار بیشتر از قیمت واقعی محصول بی کیفیتشان بمی باشد که همین امر سبب جذب مشتری برایشان می گردد. )

در ادامه مجموعه ای از جاروبرقی های تقلبی و بدل و همچنین نمونه هایی از جاروبرقی های بوش اصل را مشاهده خواهید نمود. اما این مجموعه و یا هر مجموعه ی دیگر از محصولات بدل و تقلبی کامل نبوده و تنها راه تشخیص اصل از بدل بودن جاروبرقی بوش و یا هر محصول دیگری انجام روش های یاد شده در ابتدای این صفحه می باشد. به عبارتی در صورت خرید جاروبرقی بوش، ( به صورت کلی به منظور تشخیص اصل بودن محصولات بوش و یا هر محصول دیگری ) بهتر است ابتدا مدل آنرا در موتور جستجو گوگل سرچ کرده و در صورت یافتن صفحه مربوط به آن بر روی وبسایت ( www.bosch-home.com ) از اصالت آن مطمئن شوید.

لباسشویی ال جی اصلی

لباسشویی ال جی تقلبی

لباسشویی ایوولی

تشخیص اصل از بدل

لباسشویی ال جی تقلبی

لباسشویی ایوولی

لباسشویی بوش تقلبی

لباسشویی یونیوا

یخچال ال جی تقلبی

یخچال یونیوا

یخچال های ساخت برند یونیوا یخچال هایی هستد که به دلیل مصرف بالای انرژی ( C )، کمتر در ایران به فروش می رسند. از این رو بدل فروشان این یخچال را وارد کرده و با برچسب های انرژی پرطرفدار همچون A++ و A+++ و با برند ال جی به فروش می رسانند.

یخچال بوش اصلی

یخچال بوش تقلبی

یخچال بوش تقلبی

یخچال یونیوا

این یخچال نیز توسط برند یونیوا ساخته شده است که به دلیل شباهت بسیار زیاد به یخچال بوش مدل 90AI20 و یخچال بوش مدل 90AW204 به این مدل تبدیل می گردد. این یخچال نیز دارای برچسب مصرف انرژی C می باشد که با برچسب های کم مصرف تر به فروش می رسد.

ظرفشویی بوش تقلبی

ظرفشویی جرمنی خام

ظرفشویی بوش تقلبی

ظرفشویی یونیوا خام

دو ظرفشویی مشابه هم، با مارک های مختلف!

ظرفشویی های خام بالا که یکی از آنها از برند یونیوا و دیگری نیز از برند Germany می باشد. کاملا مشابه هم بوده و هیچ تفاوتی با هم ندارند، به دلیل شباهتی اندک با برخی از محصولات بوش، به این برند آلمانی تبدیل می گردند.

لازم به ذکر است که بر روی قفسه های داخلی ظرفشویی Germany نام برند یعنی کلمه ی “Germany” حک است و بدل فروشان از کلمه ی حک شده سوء استفاده کرده و با فروش این ظرفشویی با نام بوش ساخت کشور germany ( آلمان ) سودی چند برابر قیمت اصلی محصول را به جیب خود می زنند.

ظرفشویی بوش تقلبی

ظرفشویی ال جی تقلبی

ظرفشویی INVERTER خام

ظرفشویی INVERTER خام

ظرفشویی خام بالا ساخته شده توسط برند بی نشان INVERTER می باشد، که جعل فروشان هم به بوش و هم به ال جی تبدیل می نمایند. و دلیل آن هم چیزی نیست جز ظاهر آراسته اما بی کاربرد آن.

لازم به ذکر است که به دلیل پرکاربرد بودن واژه ی ” INVERTER ” این افراد حتی نام برند را نیز از ظرفشویی پاک نکرده و از آن به عنوان مقاصد تجاری و تبلیغاتی استفاده می نمایند.

ظرفشویی بوش تقلبی

ظرفشویی بوش تقلبی

ظرفشویی MEDIA خام

ظرفشویی MEDIA خام

ظرفشویی ال جی تقلبی

ظرفشویی MEDIA خام

ظرفشویی ال جی تقلبی

ظرفشویی ال جی تقلبی

ظرفشویی تقلبی سامسونگ

ظرفشویی EVVOLI خام

ظرفشویی EVVOLI خام

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شده است، برند ایوولی تازه تاسیس بوده و فعلا محبوبیت چندانی را کسب نکرده است، به همین دلیل و نیز به دلیل کیفیت پایین و در نتیجه قیمت پایین تر نسبت به محصولاتی از برند های ال جی و بوش، محصولات این برند چینی با این برند های با کیفیت برچسب گذاری شده و با قیمتی بسیار بیشتر نسبت به قیمت واقعی محصول خام فروخته می شود.

اگر دقت داشته باشید بر روی لباسشویی که از این برند به برند ال جی تبدیل گشته است، مشخصاتی الکی با دستگاه هایی که قیمت چندانی ندارند، حک شده است، پس:

ظرفشویی ال جی تقلبی

ظرفشویی ال جی تقلبی

ظرفشویی میدیا خام

لباسشویی بوش تقلبی

لباسشویی بوش تقلبی

لباسشویی UNEVA خام

لباسشویی UNEVA خام

لباسشویی ال جی تقلبی

لباسشویی بوش تقلبی

لباسشویی ایوولی خام

لباسشویی ایوولی خام

یکی از لباسشویی های زیبا اما نه چندان با کیفیت ایوولی که با قیمتی بسیار مناسب ( در حدود 4 الی 5 میلیون تومان ) می توان آن را خریداری نمود، به دلیل همین زیبایی فریبنده بدل فروشان، برچسب برند هایی همچون ال جی و بوش را بر روی آن چسبانده و با قیمت لباسشویی های با کیفیت و رده بالای این دو برند معروف و با کیفیت به فروش می رسانند.

ظرفشویی یونیوا سفید که ابتدا به رنگ مشکی تبدیل شده و سپس به برند سامسونگ

ظرفشویی یونیوا سفید که ابتدا به رنگ مشکی تبدیل شده و سپس به برند بوش

ظرفشویی یونیوا نقره که به سامسونگ تبدیل شده است

ظرفشویی یونیوا خام در رنگ نقره

ظرفشویی یونیوا خام در رنگ سفید

اصولا یکی از راه های شناخت بدل فروشان به این صورت می باشد که شما هر کالا و برندی را از آنها درخواست نمایید، موجود دارند.

تصاویری که در بالا مشاهده می فرمایید همگی به یک برند بی کیفیت از لوازم خانگی یعنی یونیوا باز می گردند. که در تصویر سوم به یک ظرفشویی سامسونگ با رنگ اصلی مدل خام تبدیل شده است. اما در تصاویر دیگر شاهد رنگی می باشیم که تولید کنندگان برند یونیوا نیز چنین رنگی را در محصولات خود استفاده نکرده اند. اما جعل فروشان رنگ سفید برند یونیوا را ابتدا به مشکی تبدیل کرده و سپس در صورتی که مشتری از آنها جنسی با رنگ مشکی بخواهد، این محصولات را با برندی که فروخته اند، برچسب گذاری نموده و به مشتریان بی اطلاع تحویل می دهند.

خریداران نیز غافل از این موضوع که هیچ ظرفشویی سامسونگی را با رنگ مشکی نمی توان یافت، فیلم هایی از تشکر و تقدیر خود را برای این بدل فروشان خدا نشناس ارسال نموده و رضایت خود را از خریدشان نشان می دهند.

ظرفشویی برند جنرال هاوس که به ال جی تبدیل شده است

ظرفشویی خام جنرال هاوس

ظرفشویی خام جنرال هاوس

با مشاهده ی این تصاویر مطمئنا به این نتیجه رسیده اید که ظرفشویی که با نام ال جی در تصویر بالا می بینید، بدل شده از برند جنرال هاوس میباشد. همچنین باید متوجه وجود برچسب حک شده ی روی آن و همراه با تصاویر نیز شده باaید.

با این اوصاف و همچنین با وجود چنین تصاویری به این نتیجه می رسیم که این حک شدگی الکی بوده و توسط دستگاه هایی که بدل فروشان از آن استفاده می نمایند. ایجاد شده است. ایرادات این حک شدگی را می توانید با مراجعه به قسمت هر حک شدنی نشان از اصالت نیست در همین صفحه مطالعه فرمایید.

ظرفشویی برند یونیوا که به بوش تبدیل شده است

ظرفشویی خام یونیوا

ظرفشویی خام یونیوا

ظرفشویی خام یونیوا

ظرفشویی برند اسنوا که به ال جی تبدیل شده است

ظرفشویی خام اسنوا

ظرفشویی خام اسنوا

ظرفشویی برند اسنوا که به ال جی تبدیل شده است

ظرفشویی ال جی تقلبی

ظرفشویی خام اسنوا

ظرفشویی تقلبی بوش

ظرفشویی تقلبی ال جی

ظرفشویی خام دوو

ظرفشویی های برند دوو، از ظرفشویی های رده متوسط و نسبتا با کیفیت موجود در بازار می باشند، اما طبیعیست که کیفیت این ظرفشویی ها به ظرفشویی های دو برند با کیفیت و نام اشنای ال جی و بوش نرسد، بنابراین قیمت آنها نیز پایین تر می باشد.

از این رو بدل فروشان، از این موضوع سوء استفاده کرده و ظرفشویی های این کمپانی را همزمان به هر دو برند تبدیل نموده و به مشتریان خود عرضه می نمایند. توانایی که کمتر کارخانه ای در سطح جهان از آن برخوردار می باشد!!!

ظرفشویی بدل ال جی

ظرفشویی بدل ال جی

ظرفشویی خام توربو

ظرفشویی بالا از برند توربو می باشد، برندی که اصالت آن را نیز نمی توان یافت، حتی معلوم نیست که در کدام کارخانه و کدام کشور ساخته می شوند. با این حال بدل فروشان آن را تبدیل به برند های ال جی و … نموده و به فروش می رسانند.

با دقت در تصاویر بالا متوجه می گردید که حتی برچسب TURBO موجود بر روی ظرفشویی که متعلق به برند مبدا ( خام ) می باشد را جدا نکرده و از آن به عنوان مقاصد اقتصادی و به عنوان یکی از ویژگی های محصول استفاده می نمایند.

بسیار مفید و جالب بود بسیار ممنونم از جمع آوری این مطالب.
در قسمتی از متن اشتباه تایپی وجود دارد که حرف انگلیسی (a) اشتباه به جای حرف فارسی (ش) درج شده است.متن زیر
همچنین باید متوجه وجود برچسب حک شده ی روی آن و همراه با تصاویر نیز شده باaید.

بسیار مفید و عالی بود، هم لذت بردم و هم چیزهای جدیدی یاد گرفتم. واقعا دوره زمونه بدی شده، به نظرم نباید اجازه بدن شرکت های دیگه از روی طرح یک برند کپی کنن که یه نفر خیلی راحت و با عوض کردن دو تا برچسب اون رو به اسم جنس اصلی بده دست مردم بیچاره

بله حرف شما بسیار درسته. اما در واقع با طرح های مشابه وجود دارن و با طرح های دقیق اجازه داده نمیشه

بسیار مفید و دقیق می باشد اگر تصاویر یخچال 832 ال جی که با برند هایی مثل هاردستون تعویض می شوند هم بگذاردید بهتر است چون من خودم فریب خوردم و با هزار مشکل تونستم مرجوع کنم

بله، یخچال های مشابه با برند ال جی از هر برن دیگری ممکن است تغییر لیبل داده شود. حتما می ذاریم. این صفحه مدام در حال آپدیت شدنه.

واقعا درود به شرفتون که مردم رو آگاه میکنید.
درضمن به سادگی میشه جلوی این کلاهبرداری ها رو گرفت اما در مسیولین عظم راسخی وجود نداره

ممنون از وقت و انرژیی که گذاشتید.واقعا مطالب مفیدی بود. ولی سوالی که پیش میاد اینه که با این وضعیت اسفناک، از کجا میشه با اطمینان و بدون نگرانی محصولات اصلی رو تهیه کرد

خواهش می کنم. فقط با شناخت محصولات اصلی و خرید از فروشگاه های معتبر و مورد اطمینان

لطفا در مورد ساید وارداتی دوو که میگن اصل و موتور کره هم توضیح دهید . فقط عجله دارم می خواهم خرید کنم

سلام. ساید دوو وارداتی مدل های مشابه بسیاری داره. لطف کنید تو واتساپ به شماره 09186521414 پیام بفرستین تا عکس مدل های تقلبی و نحوه تشخیص اصل از بدلش رو خدمتتون عرض کنم.

سلام.
من برای جهازم ظرفشویی یونیوا(همون مدل که در تصاویر بالا به رنگ مشکی و برندهای دیگه تبدیل کردن) رو تهیه کردم
اما گفتن ظرفشویی خوبیه.
ایا واقعا بی کیفیته؟
ممنون میشم پاسخ بدین

سلام خدمت شما. خیر ظرفشویی یونیوا بی کیفیت نیست ولی کیفیت چندانی هم نداره. هدف ما تو این صفحه این بوده که تفهیم کنیم که یونیوایی رو که به بوش تبدیل می کنن به اندازه یه سبد ظرفشویی بوش هم ارزش نداره

من قبل عید از بانه لباسشویی ال جی ١٠ کیلویی خریدم. تا الان بازش نکرده بودم. بازش که کردم انقد تابلو تقلبیه که🙄
میشه قانونی اقدام کرد که دکونشون تخته شه؟ من سرچ کردم دیدم در واقع یونیوا هستش

لطفا به واتساپ 09185777805 پیام بفرستین تا خدمتتون عرض کنم

سلام . ممکنه کمپرسور یخچال هم عوض کنن ؟ من یه یخچال سامسونگ ساید rs68 خریدم .پشتش رو باز کردم ،روی لوله هایی که به کمپرسور وصل میشن جای جوشکاریه !! و روی جوشکاری رنگی زده نشده. ولی برچسب روی کمپرسور با کیفیت هست و نوشته شده سامسونگ و کره ای

بله احتمالش هست که کمپرسور یخچال موقعی که جابه جاش کردن ضربه دیده باشده و تعمیرش کرده باشن

پشتچند تا از از این مدل یخچال (rs68) رو باز کردم(با اجازه مغازه دار البته ) و دیدم اونا هم همینطورن و آثار جوشکاری روی لوله متصل به کمپرسور )دارند … این یخچال ها رو تو مغازه استوک فروشی دیدم و خریدم .از اونایی که نو هستن ولی جای ضربه رو بدنشون دارن… از انگلیس وارد کردن… حدسم این بود که کمپرسوراشونو عوض میکنن کلا !!! این بنظرتون ممکنه ؟
ولی بازم بگم اتوکت روی کمپرسور با کیفیت هست و زده سامسونگ و کره ای … از این پرینت های بی کیفیت نیست..
این فرضیه که گفتم( کمپرسوراشونو عوض ) ممکنه ؟
اصلا خودتون روی یخچال نو دیدی که لوله متصل به کمپرسور اثر جوشکاری داشته باشه ؟
ممنون

خود کمپرسور بخواد تعمیر شه مگه بدنش نباید برش بخوره باز شه و بعد از تعمیر جوشکاری شه!!؟؟؟ این روی بدنش جای برش و جوشکاری نیست!!

باسلام. ممنون از اطلاع رسانی جامع و کاملتون.
خدا خیرتون بده. سؤال، کیفیت یخچال دوقلوی
هیوندا چه طور هست؟
از کجا متوجه اصلی بودنش بشیم؟

بسیار عالی متشکر

با سلام به همگی
الان به دلیل شباهت زیاد یخچال های دوقلو ساخت تبریز ( با نام تجاری جنرال بست ) میان و برچسب روش میزنن و به نام سامسونگ به مردم میفروشن

بله دقیقا

در رابطه با چایساز هم میگید.اینکه چه مارکی خوبه و چه مارکی بده.و البته نحوه تقلب

مارک فکر یکی از بهترین مارک های حال حاضره.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

24 ساعته، در هفت روز هفته آماده ی پاسخگویی و مشاوره می باشیم

آدرس ایمیل : info@kashaane.com

شماره تماس : 41770-342-087

پشتیبانی 2 : 1414-652-0918

پشتیبانی 1 : 1919-652-0918

24 ساعته، در هفت روز هفته آماده ی پاسخگویی و مشاوره می باشیم

شماره تماس : 41770-342-087

آدرس ایمیل : info@kashaane.com

پشتیبانی 1 : 1919-652-0918

پشتیبان 2 : 1414-652-0918

24 ساعته، در هفت روز هفته آماده ی پاسخگویی و مشاوره می باشیم

شماره تماس : 41770-342-087

آدرس ایمیل : info@kashaane.com

پشتیبانی 1 : 1919-652-0918

پشتیبانی 2 : 1414-652-0918

24 ساعته، در هفت روز هفته آماده ی پاسخگویی و مشاوره می باشیم

پشتیبانی 1 : 1919-652-0918

شماره تماس : 41770-342-087

پشتیبانی 2 : 1414-652-0918

آدرس ایمیل : info@kashaane.com

کلیه حقوق این قالب متعلق به کاشانه میباشد

بسیاری از خانم ها به خرید طلا و جواهرات علاقه زیادی دارند اما در برخی از موارد فروشنده ها طلای تقلبی یا بدل را به مردم می فروشند. بنابراین خریدار باید در مورد تشخیص طلا و جواهر از انواع بدلیجات داشته باشد تا فریب نخورد. در ادامه این مطلب از دنیای مد نمناک چندین روش کاربردی برای تشخیص طلای اصل از نوع تقلبی آن را آورده ایم که امیدواریم مورد توجه تان واقع شود.

بر روی طلا و نقره و پلاتین کدهایی وجود دارد که بارزترین روش تشخیص اصل یا بدل بودن آن ها است. این اعداد گویای تمام اطلاعات این فلزات گرانبها می باشند. عدد کد باید خوانا و واضح باشد.

برای اطمینان از درست بودن کدی که روی طلا حک شده اطلاعات آن را در اینترنت جست وجو کنید.

برای دانستن قیمت و ارزش طلا ، یک ویرگول بعد از رقم دوم عدد حک شده روی آن بگذارید تا بدانید چند درصد فلز در آن به کار رفته است مثلا اگر روی طلا عدد 925 حک شده باشد یعنی 92٫5 درصد از طلای خالص ساخته شده است.

• کد مصنوعات طلا:375, 500, 583, 585, 750, 916, 958, 999

تشخیص اصل از بدل

• کد مصنوعات نقره:800, 830, 875, 925, 960, 999

• کد مصنوعات پلاتین:850, 900, 950, 999

حروف حک شده در کنار اعداد

حرف T نشان تهران، E نشان اصفهان و M نشان شهر مشهد است. در کنار این حروف نیز اعداد دیگری درج می شود که نشان از شماره کارخانه به ثبت رسیده در سازمان استاندارد و اتحادیه کشوری است.

برخی از مواقع با کشیدن روکش طلا روی فلز دیگر آن را به عنوان طلا و با قیمت کمتری به مشتری می فروشند. برای تشخیص طلای اصل از این تقلبی آن خاصیت آهنربایی آن را امتحان کنید. به طلا آهنربا نمی چسبد بنابراین اگر به زیورآلاتی که خریده اید آهنربا چسبید، شما فریب فروشنده را خورده اید.

آسیب دیدن

در برخی از مواقع نقره را به جای طلای سفید به مشتری عرضه می کنند اما نقره به مرور زمان تیره می شود و انعطاف پذیری زیادی دارد اما طلای سفید دارای چنین ویژگی نیست.

اگر طلای خالص را روی سرامیک بدون لعاب بکشید رد طلایی بر جا می گذارد اما اگر نقره را بر روی سرامیک بکشید توسی یا سیاه خواهد بود.

برای چک کردن طلای خود، آن را درون سرکه بگذارید. بعد از 5 دقیقه اگر سیاه شد ، تقلبی و بدل است.

با ید می توان اصل بودن طلا را چک کرد. روی سطح طلا کمی ید بکشید اگر رد آن باقی ماند طلا تقلبی و بدل است. اما اگر از بین رفت زیورآلات شما اصل است.

اگر یک قطره ید روی پلاتین بریزید و رد تیره از خود باقی گذارد، هر چه تیرگی بیشتر باشد پلاتین خالص تر است.

پماد سولفوریک

نقره را می توانید با پماد سولفوریک چک کنید. مقدار اندکی از پماد را روی زیورآلات خود بگذارید. اگر رد آبی به جا گذاشت یعنی نقره اصل است. این لکه به راحتی از سطح نقره پاک می شود.

آمونیاک

برای تشخیص اصل بودن طلای سفید ، آمونیاک را روی سطح آن بزنید. آمونیاک سطح طلا را تیره می کند.

طلا و نقره رسانش گرمایی بسیار قوی نسبت به سایر فلزات دارا میباشند. اگر شما بر روی یک تکه یخ طلا و نقره ی خود را قرار دهید سرعت ذوب یخ بالا می رود به طوری که فکر می کنید شی داغی را روی آن قرار داده اید پس برای تشخیص طلا و نقره اصل می توان از این روش استفاده نمود.

صدای شمش

برای تشخیص شمش طلای اصل از تقلبی آن با یک فلز دیگر به یک شمش ضربه ای وارد کنید، اگر صدایی شبیه به صدای زنگ را ساطع نمود که انتشار آن یک تا دو ثانیه طول کشید ، این شمش تقلبی است.

اسید یا همون وایتکس

برای تخشیص طلا اصل از تقلب می توان از اسید یا مواد اسیدی قوی مانند وایتکس استفاده کرد . یک قطره از اسید را روی شمش بریزید اگر به قرمز، قهوه ای یا سبز تغییر رنگ دهد در این صورت شمش اصل است اما این روش ممکن است به زیورآلات شما آسیب برساند بنابراین پیشنهاد نمی کنیم.

صدا با سرعت های مختلف از داخل فلزات متفاوت عبور می کند. به وسیله ی سونوگرافی می توان مشخص نمود چه مدت زمانی برای عبور صدا از ماده طول می کشد.

وزن

برای تشخیص عیار و نا خالصی طلا آن را وزن می کنند. ابتدا شمش را روی ترازوی دقیقی وزن می کنند و عدد آن را یادداشت می کنند سپس داخل ظرفی بزرگ آب می ریزند و ظرف را روی ترازو گذاشته و ترازو راصفر می کنند.

شمش را بطور کامل در آب فرو ببرید و سپس عدد را یادداشت کنید. عدد اول را به عدد دوم تقسیم کنید. رقم به دست آمده برای نقره خالص باید 10.49 و برای طلای خالص 19.32 باشد.

دنیای مد نمناک یکی از روش های قدیمی را نیز آورده است ؛ طلا یک فلز نرم است که می تواند به راحتی خم شود. پس اگر زیورآلات طلا را به آرامی گاز بگیرید و با دقت نگاه کنید می توانید جای دندان های خود را به راحتی مشاهده کنید. هرچقدر عیار طلا بیشتر شود نرم تر خواهد بود و جای دندان شما بیشتر مشخص می شود.

هنگام خرید طلا تنها به اظهارات و اطلاعاتی که از سوی فروشنده به خریدار اعلام می شود مانند کشور سازنده، کیفیت کار و مواد اولیه مصرفی اعتماد نکنید.

حتما فاکتور خود را به عنوان سند کالایی نگهداری کنید تا در صورت ایجاد مشکل در مواقع فروش یا برای اطلاع از صحت و سقم اظهارات فروشنده بتوانید با ارائه نمونه طلا و فاکتور آن به اتحادیه مشکل خود را برطرف نمایید. 


تاج پرسجنس فیک چیست | چگونه اجناس فیک یا تقلبی را تشخیص دهیمقصد داریم به بحث
بسیار مهم فیک یا تقلب بپردازیم و می توان گفت مطالعه این مطلب برای هر
ایرانی لازم است پس با ما همراه باشید .

🔘 در ادامه این مطلب به نقد و بررسی موارد زیر می پردازیم . 

امروزه
با توجه به شرایط اقتصادی بازار متاسفانه با زیاد شدن اجناس فیک ترس و
دلهره مشتریان از شهر های مختلف به مراتب زیاد شده و خیلی ها از خرید
اینترنتی یا خرید از شهر های دیگر خودداری کرده اند.تشخیص اصل از بدل

میتوان گفت یکی از نیاز های هر خانواده ، تهیه لوازم خانگی (خرده و بزرگ) است مانند : عوض کردن لوازم قدیمی به جدید و یا خرید جهیزیه هست اما بزرگترین سوال هر مشتری در موقع خرید اینه که آیا کالایی که میخریم اورجیناله یا فیک ؟ چطوری متوجه بشیم که اصلیه ؟

ما
میخوایم به خیلی از سوال های شما درمورد این موضوع پاسخ بدیم تا شما شخصا
توانایی اینو داشته باشین که به راحتی جنس اصل رو از تقلبی تشخیص بدین و یه
خرید دلنشین و و مطمئن داشته باشین .

امروزه
با توجه به تنوع زیاد محصولات در بازار ، مشتریان سردرگم شدن اما برای
تشخیص جنس اورجینال از فیک باید پیش از همه بدانیم جنس فیک چیه ؟

گول
زدن ، دروغ ، بدل ، تقلبی و غیره میشه تعریفی از فیک باشه اما تو بحث کالا
بخوایم ساده بگیم : عوض کردن برچسب یه محصول از یه مارک به یه مارک دیگه و
یا همچنین میشه گفت محصولی رو به اسم مارکی مثل بوش بفروشن در حالی که خود
اون مارک(بوش) اصلا تولید نکرده و اطلاعی نداره این میشه تقلب و فیک !!!

ماجرا
از این قراره که یه سری از شرکت های متفرقه اجناسی رو با مارک های نامعتبر
تولید می کنن که با پایین آوردن کیفیت و استفاده از قطعات ارزان آن را با
1/4 قیمت و عرف اصلی وارد بازار می کنن مانند مارک جنرال،میدیا،الحافظ،لیدر
و… این اجناس از کشور چین وارد ایران می شن که به مارک های معتبری مانند
بوش،ال جی، سامسونگ و مارک های معتبر تبدیل و بعدا با سود های کلان می
فروشن به عنوان مثال : ظرفشویی الحافظ که قیمتش حدود 2 میلیون تومان هست با
تبدیل کردن آن به مارکی مانند بوش، با قیمت 5 الی 7 میلیون تومان به فروش
میره.

حالا تو این آشفته بازار ایران مثل آب خوردن برچسپ محصولات رو عوض و کلاه برداری می کنن غافل از اینکه اون بالا خداییم هست .

شما را به دیدن این کلیپ 1 دقیقه ای دعوت می کنیم 👇

📌 موضوع : یکی از روش های جعل کردن محصولات

فک کنم جواب شو خیلی از شما بدونید. امروزه در ایران همه طرفدار قیمت کم هستن .با توجه به شرایط ارز و بازار با گران تر شدن اجناس اصلی ، قیمت ،
یکی از مهم ترین دلیل این قضیه بوده و به دلیل ارزان تر بودن این کالا ها
فروشندگان اجناس فیک ، از این قضیه سو استفاده کرده و اجناس خود را راحت به
فروش می رسونند.

متاسفانه با پایین اومدن قدرت خرید مردم و همچنین
شرایط بد اقتصادی یه سری افراد سود جو و سیری ناپذیر رو این نقطه دست
گذاشتن و بدون در نظر گرفتن بعد وجدانی و انسانیت دارن سر مردم کلا میزارن ،
اینا میان محصولات فیک رو با قیمت بسیار پایین تر از بازار می فروشن و
مشتری رو فریب میدن مشتری هم غافل از اینکه جنس تقلبی خریده فکر می کنه جنس
اصلی گرفته با قیمت خوب، اینم بگم اکثر کالاهای تقلبی برای فروشنده ها 30
تا 60% سود دارن مثلا تو یه کالای 9 میلیونی حدود 5 ملیون تومن سود می کنند
پس میشه گفت به خاطر سود بیشتر در کنار قیمت کمتر جنس فیک زیاد شده.

شاید
نتوان به جرأت بگیم که کالای تقلبی بده و یا از کیفیت پایینی برخورداره 
ولی میتوان با صراحت بگیم که کالای تقلبی کالایی نیست که مد نظر شماست در
اصل کالایی ست که فروشنده قصد فروش آن را به شما دارد دلیل آن نیز سود یا
منفعت زیادیه که برای فروشنده داره چون جعل فروش احساس میکنه با معرفی کردن
این کالا با نام مارکی که شما می پسندید فروش بیشتری خواهد داشت. مثلا
زمانی که شما وارد شمال کشور می شید قدم به قدم مغازه هایی را می بینید که
خودشون رو اکبر جوجه معرفی میکننن که شاید غذایی که ارایه می دن از کیفیت
بالایی برخوردار باشه اما لزوما نماینده آن برند نیستند.

روش 1️⃣ : یکی
از مطمئن ترین و ساده ترین روش ها برای تشخیص کالای فیک از اصلی، تطبیق
دادن مدل آن با سایت اصلی کشور سازنده است. معمولا‌ اجناس فیک مدل های
دقیقی ندارند و بدون هیچ استانداردی زده می شن حتی اگه دقت کنید خیلی از
فروشندگان اجناس فیک از دادن مدل دقیق به مشتری طفره میرن و سعی میکنن با
دادن مدل های مخفف و اصطلاحات بازاری از دادن مدل دقیق به مشتری پرهیز کنن،
برای مثال به جای دادن مدل SMS88TI36E میگن سری 8 بوش داریم.

شما
اگه قصد خرید کالایی رو دارین از فروشنده بخواید عکس طبیعی محصول رو همراه
با مدلی که روی دستگاه خورده برای شما ارسال کنه و بعد از دریافت مدل اونو
تو گوگل سرچ کنید. اگر دیدید فروشنده از دادن مدل طفره میره مطمن باشید یه
ریگی به کفشش هست و جنسش مشکل داره. حالا اگه مدل رو بهتون گفت و تو گوگل
زدین و سایت تولید کننده اش رو نیاورد دیگه معلومه چه خبره.

اگه کالا اورجینال باشه لینک اول مربوط به همان محصول از سایت کشور سازنده رو میاره به عنوان مثال اگر محصول، بوش هست لینک اول سایت www.bosch-home.com است و اگر چیزی نیاورد یا عکس محصولاتی دور از دستگاه شما اورد به معنی فیک بودن دستگاه است.

پس
از ورود به سایت اصلی عکس محصول مورد نظر رو با عکسی که داخل سایت اصلی
خورده مقایسه کنید در صورتی که اورجینال باشه دقیقا مشابه همان چیزیست که
داخل سایت اصلی خورده است و اگر چیزی غیر از آن بود قطعا فیک محسوب میشود.

روش   2️⃣  : بستگی به هوش مشتری و قیمت کالا داره

شما
قصد خرید کالایی را دارید معمولا از 10 فروشگاه استعلام قیمت میگیرید تا
هر کدام ارزان تر دادند از آن خرید کنید. پس از گرفتن قیمت مثلا برای یک لباسشویی
8 فروشگاه رنج قیمتی پنج تا پنج و نیم میلیون و 2 فروشگاه قیمت 4 تا 5
میلیون به شما می دهندخیلی از افراد توجهی به این قضیه ندارن و از اون
فروشگاهی که ارزون ترین قیمت را داره خرید میکنن.

اینجا یه سوال پیش میاد چرا از بین این همه فروشگاه فقط این با 1 میلیون زیر قیمت بازار، کالا رو میفروشه؟؟؟

مشتری
در مرحله اول احساس میکنه زرنگی کرده و کالای 6 میلیونی رو به قیمت 5
میلیون خریده اما بعدا متوجه میشه که کالای 2 میلیونی رو با قیمت 5 میلیون
خریداری کرده.

⭕️ همیشه این نکته رو در ذهن خود داشته باشین که کالا
های اورجینال هیچ وقت 1 میلیون تومان اختلاف قیمتی نداره و اختلاف قیمتی
زیاد به معنی : فیک بودن آن، صافکاری شده و یا معیوب بودن آن کالاست. پس از
طریق قیمت هم میشه تقریبا تشخیص بدین.

روش 3️⃣ : دقت کردن به خود کالاست.

مطمنا با به کاربردن و رعایت این چند مورد خیلی راحت می تونید جنس اصل رو از بدل تشخیص بدین .

حتما بخوانید : تجربه و راهنمای خرید از ممتازکالا

می توانیم بگوییم 50% اجناس فیک ، بوش هستند که تبدیل میشند و از این برند سوء استفاده میشه.

در
ظرفشویی های بوش بلا استثنا در قسمت وسط جای دستگیره، مارک بوش روی استیل
به صورت حک شده هست و حتی داخل دستگاه روی سبدها بر روی پلاستیک، مجدد مارک
بوش حک شده  در صورتی که در اجناس فیک مارک بوش در قسمت بالا راست یا بالا
چپ چاپ می شوند.

باید بگیم که شمایی که به عنوان یک مشتری میخواید از شهر های مرزی یا بنادر جنوبی اجناس اصلی رو با قمیت مناسب تر خرید کنید از سایت و تبلیغات دیوار ، کانال های تلگرامی ، شیپور و مغازه دار معمولی در شهر مربوطه تا جایی که میتونید پرهیز کنید زیرا که 90%
افرادی که کالای تقلبی می فروشند تبلیغات خود رو در چنین مکان هایی ثبت می
کنن چون تنها جایی که مجوز نمی خواد، کانال تلگرامی و سایت هایی مثل دیوار
هستش که خیلی راحت بدون هیچ ترسی میتونن پست بزارن.

امن ترین جا برای خرید اجناس اصلی و اورجینال سایت یا فروشگاه های اینترنتی هستن که دارای نماد اعتماد الکترونیکی از طرف وزارت صنعت معدن تجارت کشور بوده و درگاه آنلاین پرداخت از سوی یک بانک معتبر باشد. اگر چنین سایتی دیدید با در نظر گرفتن موارد زیر :

✅ نماد اعتماد الکتروینک

✅ پروتوکل https

✅ درگاه پرداخت

✅ سابقه کار شرکت

✅ شماره ثابت و آدرس دقیق

میتونید
با خیال راحت خریدتونو انجام بدین زیرا سایت هایی که همچین مدارکی دارن،
اجازه فروش اجناس فیک را نداشته و تضمین اصالت کالا را به شما می دهند.
سایت های اینترنتی برای راه اندازی هزینه بسیار بالایی دارن و بسیار وقت
گیر بوده و تمامی این تلاش ها مبنا بر این است که صاحب شرکت اعتبار برای
خود جلب کند. مطمئن باشید برای یک دستگاه هرگز اعتبار خود را زیر سوال نمی
برد و جدا از این به دلیل داشتن پروانه کسب فروشگاه مجازی در سازمان کار و
وزارت صنعت و معدن تجارت کشور در صورت انجام کاری خلاف بر قوانین این
سازمان ها مجازات می شوند.

http://www.tajpress.ir/fa/News/4860/

تشخیص اصل از بدل

هدف تاج پرس اطلاع رسانی شفاف اخبار ایران و جهان و تحلیل منصفانه مسائل روز می باشد. ما را در اینستاگرام دنبال کنید : Instagram ID : Tajpressnews

©
var mdate = new Date(); document.write(mdate.getFullYear());
– www.tajpress.ir . All Rights Reserved.

{name}

سبد خرید شما خالی است!

حتما در مورد برندهای فیک در بازار بسیار شنیده‌اید و اگر این موضوع دغدغه شما در هنگام خرید لوازم خانگی است، نگران نباشید؛ چراکه در این مقاله، ترفندهای کاربردی جهت تشخیص لوازم خانگی تقلبی از اصل را به شما آموزش خواهیم داد. پس با ما همراه باشید تا در هنگام خرید، کلاه سرتان نرود. ازآنجایی‌که لوازم خانگی بزرگ مانند یخچال و فریز، گاز، تلویزیون، ماشین لباسشویی و ماشین ظرف‌شویی گران‌تر هستند، در این مقاله اولویت را به وسایل بزرگ داده‌ایم.

اگر تصور می‌کنید که لیبیل روی تمام یخچال‌ها اصل است در کمال تاسف باید بگوییم که سخت در اشتباهید. متاسفانه افراد سودجو با تغییر لوگو و برند روی بدنه یخچال، حتی تعویض سلفون‌ها و وکیوم روی بدنه، آن‌ها را به‌جای برندهای معروف دنیا مانند بوش،جنرال الکترونیک، بلومبرگ، ال جی، سامسونگ و غیره …. به مشتری قالب می‌کنند. این کلاه‌برداری به همین‌جا ختم نمی‌شود. در بسیاری از یخچال‌های ساید بای ساید، دیده‌شده که مارک یخچال برند آمریکایی یا اروپایی است و حتی لیبل نیز با لیزر روی بدنه حک‌شده اما موتور دستگاه ایرانی یا چینی بوده است. پس حتی به لیبل و حک Made in نیز نمی‌توان اعتماد کرد. در این بلبشو، خریدار ناآگاه با زبان چرب فروشنده فریب خورده و کالای تقلبی می‌خرد.تشخیص اصل از بدل

حال که به وخامت ماجرا پی بردید، حتما دوست ندارید جز افراد ساده‌لوح باشید. فورپینا همیشه برای مخاطب خود ارزش و احترام زیادی قائل است و ازاین‌روی گام‌به‌گام تمام راه‌های تشخیص لوازم خانگی اصل از بدل را با شما مرور می‌کنیم.

اگر آن‌قدر حرفه‌ای نیستید که از روی لوگو یا ظاهر بدنه یخچال پی به اصل بودن آن ببرید، تنها یک راه برای شما باقی‌می‌ماند. برند و مدل دقیق یخچال را به انگلیسی در گوگل سرچ کنید. سایت اصلی را باز کنید. با مشاهده عکس اصلی آن مدل در سایت، شما می‌توانید تشخیص دهید که دستگاه مورد نظرتان اصل است یا خیر. اگر مدل موردنظرتان را در سایت اصلی پیدا نکردید، پیشنهاد ما این است که از خیر خرید آن مدل بگذرید. یادتان نرود که در این مقایسه، باید از پایین‌ترین قسمت یخچال تا تک‌تک دکمه‌های روی صفحه نمایشگر، دستگیره‌ها، شکل نمایشگر و جایی که در نمای یخچال قرارگرفته است را چک کنید. نگران نباشید این کار اصلا سخت نیست؛ چراکه افراد متقلب هرگز نمی‌توانند جنس تقلبی را شبیه به اصلش بسازند و شما باکمی دقت کاملا متوجه تفاوت‌ها خواهید شد.

معمولا برندهای ایرانی مانند امرسان و دیاموند را به یخچال‌های خارجی تبدیل می‌کنند؛ اما این به معنی بد بودن کیفیت یخچال ایرانی نیست. علت اصلی این امر را می‌توان در استقبال زیاد ایرانی‌ها از برندهای خارجی جست‌و‌جو کرد. مردم به دنبال خرید برندهای خارجی هستند و زمانی که برندی را باقیمتی کمتر ازآنچه باید باشد پیدا می‌کنند از خرید آن خوشحال می‌شوند و تصور می‌کنند که شانس و اقبال به آن‌ها روی آورده است درحالی‌که با خرید لوازم فیک در اصل پولشان را دور می‌ریزند. عده‌‌ای نیز بر این باورند که وسایل فیک نیز همان کار را انجام می‌دهند. این دقیقا مانند این است که بگوییم پراید و پورشه هردو ماشین هستند و هردو کار حمل‌ونقل را انجام می‌دهند اما این کجا و آن کجا.

ازآنجایی‌که برند بوش یکی از پرطرفدارترین برندهای لوازم خانگی است، در اینجا تصمیم داریم تفاوت یخچال اصل بوش با تقلبی آن را به‌عنوان‌مثال مطرح کنیم.

یخچال دوقلو بوش مدل GSN36VW30-KSV36VW30 به دلیل کیفیت بالا و راحتی حمل‌ونقل طرفداران زیادی دارد. تا جایی که نبود آبریز برای بعضی مشتریان اهمیتی ندارد. پس اگر در این مدل آبریز دیدید به اصل بودن آن شک کنید.

ال جی نیز جز برندهای بسیار معروف در لوازم خانگی است. در این مقاله به محصولات دیگر این برند نیز خواهیم پرداخت اما در اینجا اختصاصا به چگونگی تشخیص یخچال فریزر ال جی اصل از تقلبی می‌پردازیم.

اگر یادتان باشد قبلا در مورد تعمیم دادن عکس‌ها صحبت کردیم اما بعضا جنس تقلبی خیلی شبیه جنس اصلی است مثلا در مدل GRF832HUHL دستگاه اصلی یک خنک‌کننده درروی درب یخچال دیده می‌شود درحالی‌که دستگاه تقلبی فاقد آن است.

لوازم خانگی سامسونگ نیز از گزند فیک بودن در امان نمانده‌اند. در هنگام خرید لوازم خانگی سامسونگ مخصوصا یخچال و فریزر، یادتان باشد که در اینجا نیز Made in و لیبل نشانه اصل بودن کالا نیست. همچنان به شما روش تطبیق با عکس موجود در سایت اصلی را پیشنهاد می‌دهیم. جدا از این، مراجعه به فروشگاه‌های معتبر نیز خطر خرید کالای تقلبی را به صفر می‌رساند.

 شهر مرزی بانه تنوع زیادی در ماشین ظرفشویی دارد و خرید لوازم خانگی از بانه ظاهرا مقرون‌به‌صرفه است، اما ما به شما توصیه می‌کنیم که در هنگام خرید لوازم خانگی بسیار دقت کنید؛ چراکه نصف بیشتر محصولات این شهر فیک است. در هنگام خرید ماشین ظرفشویی نیز به عکس مدل مورد نظرتان در سایت اصلی دقت کنید. تمام دکمه ها، صفحه نمایش، کیفیت بدنه و ویژگی‌های محصول را با آنچه که در سایت اصلی ذکر شده چک کنید. 

سرچ مدل و برند ماشین لباسشویی موردنظرتان در سایت اصلی در اینجا نیز به دردتان می‌خورد اما در مورد ماشین لباسشویی راه‌های دیگری نیز وجود دارد؛ مثلا ماشین لباسشویی بوش اصل را این‌گونه باید شناسایی کنید:

ازآنجایی‌که محصولات بوش جهت پایین آمدن هزینه تولید، امتیاز مونتاژ را به کشورهای دیگر داده است، پس نباید از روی کشور مونتاژ کننده، گمان به فیک بودن کالا ببرید. محصولات مونتاژ ازلحاظ کیفیت چندان تفاوتی با جنس اصل آلمانی ندارند. کد روی کالا اهمیت زیادی دارد و اطلاعات زیادی به شما می‌دهد. برای مثال  کد WAYH8790GB را در نظر بگیرید.

گفتیم که محصولات بوش در کشورهای مختلفی مونتاژ می‌شوند. علائم اختصاری بعضی از این کشورها نیز در کد پشت محصول وجود دارد؛ مثلا GB برای کشور انگلیس، OE روسیه، EU اروپا، PL لهستان، EE اسپانیا و UC آمریکا است.

برای اینکه بهتر متوجه تفاوت مدل اصل از تقلبی شوید، در اینجا ماشین لباسشویی ال جی مدل J6 را با نمونه فیک آن مقایسه می‌کنیم.

معمولا این مدل را با مارک اپینگ تعویض می‌کنند چون این مارک تا حدودی شبه ال جی J6 است. خریدار در نگاه اول با دیدن پنل لمسی در سمت راست، ولوم برنامه‌ها در وسط، دو دکمه در طرفین وولوم، همچنین محفظه جاپودری در سمت چپ تصور می‌کند که با اصل جنس روبه‌روست اما با دقت بیشتر متوجه خواهید شد که خط جداکننده بدنه دستگاه از پنل کنترل آن، در نمونه تقلبی یک خط منحنی شکل است درحالی‌که این خط طبق مدل اصلی باید کاملا صاف باشد.

*گاها دیده‌شده است که ظرفیت ماشین لباسشویی‌های اصل را تغییر می‌دهند یعنی اگر ظرفیت ماشین اصلی 8 بوده آن را با 7 کیلوگرم تعویض می‌کنند تا سود بیشتری به جیب بزنند. برای تشخیص این موضوع هیچ راهی جز مراجعه به سایت اصلی وجود ندارد.

* بعضی متخلفان با تغییر Made in China به Made in Corea به قیمت محصول می‌افزایند. عموم مردم متصورند که محصولات ساخت کره از چین باکیفیت‌تر است. درحالی‌که دلیل گرانی محصولات کره صرفا به دلیل گران بودن نیروی کار در این کشور است. به همین دلیل نیز کره مونتاژ بعضی از محصولات خود را به کشورهای که دارای نیروی کار ارزان‌تری هستند سپرده است و این دلیل بر بی‌کیفیت بودن آن محصولات نیست.

* برچسب انرژی روی محصولات نیز ازجمله عواملی است که در هنگام خرید لوازم خانگی باید به آن دقت کنید. برخی فروشندگان با تغییر برچسب انرژی B به A و یا حتی A+++ سعی جلب نظر مشتری دارند. این مورد نیز تنها از طریق سایت اصلی قابل تشخیص است.

قبل از این‌که به بررسی سایر لوارم خانگی بپردازیم، بد نیست جمع‌بندی کلی در مورد نحوه تشخیص لوارم خانگی اصل از بدل داشته باشیم:

در میان تولیدکنندگان جاروبرقی، باز این برند بوش است که بیش از دیگر برندها به فیک تبدیل می‌شود. فیلیپس نیز در رده دوم قرار دارد و این به دلیل کیفیت بالای این دو محصول است. اگر دقت کنید در تمام مدل‌های اصلی این دو برند، ظرافت و زیبایی خاصی وجود دارد که در سایر برندها ندرتا می‌توان آن‌ها را دید. اگر فکر می‌کنید جنس تقلبی نیز زیبا به نظر می‌رسد، پس مطمعنا تاکنون جاروبرقی اصل بوش یا فیلیپس را از نزدیک ندیده‌اید؛ چراکه با یک لمس مختصر کیفیت بالای کالای اصلی را کاملا تشخیص خواهید داد. جدا از این قضیه، شرکت بوش و فیلیپس در طراحی بسته‌بندی‌ها نیز به همان اندازه دقت و ظرافت خرج می‌کنند. پس رنگ چاپی کدر و بد رنگ نمی‌تواند اصل باشد. نکته دیگر اینکه وجود تعداد زیاد برچسب روی جعبه، وجود کلمه “اورجینال” و بازهم تاکید می‌کنیم وجود پرچم کشوری روی کالا از نشانه‌های اصل نبودن کالا است.

یکی دیگر از راه‌های تشخیص تقلبی بودن کالا، عدم وجود تمام ویژگی‌های کالای اصلی در نوع تقلبی است. برای اطلاع از ویژگی کلیه لوازم خانگی موجود در بازار می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی فورپینا مراجعه نمایید. مشخصات تمام محصولات و ویژگی‌هایشان در سایت قیدشده است. اگر کالای موجود در مغازه، فاقد یک یا چند نمونه از خصوصیاتی که در سایت فورپینا در قسمت خصوصیات محصول نوشته‌ایم باشد، پس باید به اصل بودن آن شک کنید.

چندی پیش دریکی از سایت‌ها فیلم جالبی در مورد تبلیغ کولر گازی اجنرال قرار داده‌شده بود. با دیدن این فیلم، واقعا تعجب کردیم چراکه آنچه در مورد کولر اجنرال تبلیغ می‌شد، به‌هیچ‌وجه با واقعیت هماهنگ نبود. کولری که به‌عنوان کولر اجنرال فروخته می‌شود در اصل جز بی‌کیفیت‌ترین برندهای بازار به حساب می‌آید که به اسم اجنرال به قیمت بالایی نیز به فروش می‌رسد. اصل این برند، فاقد اینورتر است پس اگر فروشنده به اینتورتر محصول اشاره کرد، بدانید که جنس اصل نیست. درست است که اجنرال اصل اینورتر ندارد اما قدرت موتور بسیار خوبی دارد و نیازی به اینورتر نیست. موضوع بعدی در ظاهر کولرهای اجنرال است. ظاهر کولرهای اصلی تا کنون تغییر نکرده است درحالی‌که مدل‌های تقلبی شبیه اصلی نیستند. در تبلیغ این‌طور ذکر می‌شود که موتور این مدل کاوازاکی ژاپن بوده و عجیب‌تر از این، ادعای مصرف انرژی A++++ در کولرهای اجنرال است.

هرچقدر بیشتر پیش رفتیم با عجایب بیشتری روبه‌رو شدیم. شرکت بوش در حال حاضر هیچ‌گونه کولری به بازار ارائه نکرده است پس یقین بدانید که کولرهای گازی بوش به‌هیچ‌وجه اصل نیستند. ارائه کارت گارانتی 5 ساله بدون پشتیبانی نیز هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با دنیای پیچیده بازار لوازم خانگی قدری بیشتر آشنا کنیم. امیدواریم با خواندن این مقاله، دیگر به خاطر 1 یا 2 میلیون ارزان‌تر، به سراغ کالای تقلبی نروید. اگر برای خرید وسیله موردنظرتان به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02138971000 تماس بگیرید تا همکاران با در قسمت پشتیبانی راهنمایی‌تان کنند. خرید از سایت فورپینا، تضمین کیفیت و اصلی بودن کالا است؛ چراکه ما ضمانت و گارانتی محصول را با پشتیبانی مناسبی به خریدارانمان عرضه می‌کنیم.

واقعا بازار لوازم خانگی خیلی عجیب شده و اگه کسی این اطلاعات و نداشته باشه فوری سرش کلاه میره.

بله درسته ممنون از وقتی که برای خواندن مقاله گذاشتید.

ممنون از مقاله عالی و کاملتون
فقط آخر پاراگراف پنجم یه اشتباه تایپی داره، اونجا که میگه این کجا و آن کجا….!????

ممنون از توجه شما اصلاح شد

خیلی خوب بود، بیشتر اینارو اصلا نمیدونستم

ممنونم از توجه شما

واقعا ممنونم از این وبلاگ خوبتون، من همه‌اش دغدغه همین اصل بودن و تقلبی بودن محصولات رو داشتم
یکم اطلاعاتم بیشتر شد

خوشحالیم که خواند این وبلاگ برای شما دوست عزیز مفید بوده است.تشخیص اصل از بدل

جاکش اطلاعات درست بده به مردم.
کالاهای سایت خودت همشون تقلبین و جنس اشغال ایرانیه.
سامسونگ مدل 49N6950 اینو از کجای مادرت دراوردی کجا تولید کردی داری میفروشی به عنوان کالای اصلی>

‘ + response.response.data.comment + ‘

فورپینا را دنبال کنید ! نزدیک شما هستیم !

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

وبلاگ ممتازکالا

در این مطلب که در اواخر زمستان 97 به روز رسانی شده است قصد داریم به بحث بسیار مهم فیک یا تقلب بپردازیم و می توان گفت مطالعه این مطلب برای هر ایرانی لازم است پس با ما همراه باشید .تشخیص اصل از بدل

🔘 در ادامه این مطلب به نقد و بررسی موارد زیر می پردازیم . 

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی بازار متاسفانه با زیاد شدن اجناس فیک ترس و دلهره مشتریان از شهر های مختلف به مراتب زیاد شده و خیلی ها از خرید اینترنتی یا خرید از شهر های دیگر خودداری کرده اند.

میتوان گفت یکی از نیاز های هر خانواده ، تهیه لوازم خانگی (خرده و بزرگ) است مانند : عوض کردن لوازم قدیمی به جدید و یا خرید جهیزیه هست اما بزرگترین سوال هر مشتری در موقع خرید اینه که آیا کالایی که میخریم اورجیناله یا فیک ؟ چطوری متوجه بشیم که اصلیه ؟

ما میخوایم به خیلی از سوال های شما درمورد این موضوع پاسخ بدیم تا شما شخصا توانایی اینو داشته باشین که به راحتی جنس اصل رو از تقلبی تشخیص بدین و یه خرید دلنشین و و مطمئن داشته باشین .

امروزه با توجه به تنوع زیاد محصولات در بازار ، مشتریان سردرگم شدن اما برای تشخیص جنس اورجینال از فیک باید پیش از همه بدانیم جنس فیک چیه ؟

گول زدن ، دروغ ، بدل ، تقلبی و غیره میشه تعریفی از فیک باشه اما تو بحث کالا بخوایم ساده بگیم : عوض کردن برچسب یه محصول از یه مارک به یه مارک دیگه و یا همچنین میشه گفت محصولی رو به اسم مارکی مثل بوش بفروشن در حالی که خود اون مارک(بوش) اصلا تولید نکرده و اطلاعی نداره این میشه تقلب و فیک !!!

ماجرا از این قراره که یه سری از شرکت های متفرقه اجناسی رو با مارک های نامعتبر تولید می کنن که با پایین آوردن کیفیت و استفاده از قطعات ارزان آن را با ۱/۴ قیمت و عرف اصلی وارد بازار می کنن مانند مارک جنرال،میدیا،الحافظ،لیدر و… این اجناس از کشور چین وارد ایران می شن که به مارک های معتبری مانند بوش،ال جی، سامسونگ و مارک های معتبر تبدیل و بعدا با سود های کلان می فروشن به عنوان مثال : ظرفشویی الحافظ که قیمتش حدود ۲ میلیون تومان هست با تبدیل کردن آن به مارکی مانند بوش، با قیمت ۵ الی ۷ میلیون تومان به فروش میره.

حالا تو این آشفته بازار ایران مثل آب خوردن برچسپ محصولات رو عوض و کلاه برداری می کنن غافل از اینکه اون بالا خداییم هست .

شما را به دیدن این کلیپ 1 دقیقه ای دعوت می کنیم 👇

📌 موضوع : یکی از روش های جعل کردن محصولات

فک کنم جواب شو خیلی از شما بدونید. امروزه در ایران همه طرفدار قیمت کم هستن .با توجه به شرایط ارز و بازار با گران تر شدن اجناس اصلی ، قیمت ، یکی از مهم ترین دلیل این قضیه بوده و به دلیل ارزان تر بودن این کالا ها فروشندگان اجناس فیک ، از این قضیه سو استفاده کرده و اجناس خود را راحت به فروش می رسونند.

متاسفانه با پایین اومدن قدرت خرید مردم و همچنین شرایط بد اقتصادی یه سری افراد سود جو و سیری ناپذیر رو این نقطه دست گذاشتن و بدون در نظر گرفتن بعد وجدانی و انسانیت دارن سر مردم کلا میزارن ، اینا میان محصولات فیک رو با قیمت بسیار پایین تر از بازار می فروشن و مشتری رو فریب میدن مشتری هم غافل از اینکه جنس تقلبی خریده فکر می کنه جنس اصلی گرفته با قیمت خوب، اینم بگم اکثر کالاهای تقلبی برای فروشنده ها 30 تا 60% سود دارن مثلا تو یه کالای 9 میلیونی حدود 5 ملیون تومن سود می کنند پس میشه گفت به خاطر سود بیشتر در کنار قیمت کمتر جنس فیک زیاد شده.

شاید نتوان به جرأت بگیم که کالای تقلبی بده و یا از کیفیت پایینی برخورداره  ولی میتوان با صراحت بگیم که کالای تقلبی کالایی نیست که مد نظر شماست در اصل کالایی ست که فروشنده قصد فروش آن را به شما دارد دلیل آن نیز سود یا منفعت زیادیه که برای فروشنده داره چون جعل فروش احساس میکنه با معرفی کردن این کالا با نام مارکی که شما می پسندید فروش بیشتری خواهد داشت.
مثلا زمانی که شما وارد شمال کشور می شید قدم به قدم مغازه هایی را می بینید که خودشون رو اکبر جوجه معرفی میکننن که شاید غذایی که ارایه می دن از کیفیت بالایی برخوردار باشه اما لزوما نماینده آن برند نیستند.

روش 1️⃣ : یکی از مطمئن ترین و ساده ترین روش ها برای تشخیص کالای فیک از اصلی، تطبیق دادن مدل آن با سایت اصلی کشور سازنده است. معمولا‌ اجناس فیک مدل های دقیقی ندارند و بدون هیچ استانداردی زده می شن حتی اگه دقت کنید خیلی از فروشندگان اجناس فیک از دادن مدل دقیق به مشتری طفره میرن و سعی میکنن با دادن مدل های مخفف و اصطلاحات بازاری از دادن مدل دقیق به مشتری پرهیز کنن، برای مثال به جای دادن مدل SMS88TI36E میگن سری 8 بوش داریم.

شما اگه قصد خرید کالایی رو دارین از فروشنده بخواید عکس طبیعی محصول رو همراه با مدلی که روی دستگاه خورده برای شما ارسال کنه و بعد از دریافت مدل اونو تو گوگل سرچ کنید. اگر دیدید فروشنده از دادن مدل طفره میره مطمن باشید یه ریگی به کفشش هست و جنسش مشکل داره. حالا اگه مدل رو بهتون گفت و تو گوگل زدین و سایت تولید کننده اش رو نیاورد دیگه معلومه چه خبره.

اگه کالا اورجینال باشه لینک اول مربوط به همان محصول از سایت کشور سازنده رو میاره به عنوان مثال اگر محصول، بوش هست لینک اول سایت www.bosch-home.com است و اگر چیزی نیاورد یا عکس محصولاتی دور از دستگاه شما اورد به معنی فیک بودن دستگاه است.

پس از ورود به سایت اصلی عکس محصول مورد نظر رو با عکسی که داخل سایت اصلی خورده مقایسه کنید در صورتی که اورجینال باشه دقیقا مشابه همان چیزیست که داخل سایت اصلی خورده است و اگر چیزی غیر از آن بود قطعا فیک محسوب میشود.

روش   2️⃣  : بستگی به هوش مشتری و قیمت کالا داره

شما قصد خرید کالایی را دارید معمولا از ۱۰ فروشگاه استعلام قیمت میگیرید تا هر کدام ارزان تر دادند از آن خرید کنید. پس از گرفتن قیمت مثلا برای یک لباسشویی ۸ فروشگاه رنج قیمتی پنج تا پنج و نیم میلیون و ۲ فروشگاه قیمت ۴ تا ۵ میلیون به شما می دهندخیلی از افراد توجهی به این قضیه ندارن و از اون فروشگاهی که ارزون ترین قیمت را داره خرید میکنن.

اینجا یه سوال پیش میاد چرا از بین این همه فروشگاه فقط این با ۱ میلیون زیر قیمت بازار، کالا رو میفروشه؟؟؟

مشتری در مرحله اول احساس میکنه زرنگی کرده و کالای ۶ میلیونی رو به قیمت ۵ میلیون خریده اما بعدا متوجه میشه که کالای ۲ میلیونی رو با قیمت ۵ میلیون خریداری کرده.

⭕️ همیشه این نکته رو در ذهن خود داشته باشین که کالا های اورجینال هیچ وقت ۱ میلیون تومان اختلاف قیمتی نداره و اختلاف قیمتی زیاد به معنی : فیک بودن آن، صافکاری شده و یا معیوب بودن آن کالاست. پس از طریق قیمت هم میشه تقریبا تشخیص بدین.

روش 3️⃣ : دقت کردن به خود کالاست.

مطمنا با به کاربردن و رعایت این چند مورد خیلی راحت می تونید جنس اصل رو از بدل تشخیص بدین .

حتما بخوانید : تجربه و راهنمای خرید از ممتازکالا

می توانیم بگوییم 5۰% اجناس فیک ، بوش هستند که تبدیل میشند و از این برند سوء استفاده میشه.

در ظرفشویی های بوش بلا استثنا در قسمت وسط جای دستگیره، مارک بوش روی استیل به صورت حک شده هست و حتی داخل دستگاه روی سبدها بر روی پلاستیک، مجدد مارک بوش حک شده  در صورتی که در اجناس فیک مارک بوش در قسمت بالا راست یا بالا چپ چاپ می شوند.

باید بگیم که شمایی که به عنوان یک مشتری میخواید از شهر های مرزی یا بنادر جنوبی اجناس اصلی رو با قمیت مناسب تر خرید کنید از سایت و تبلیغات دیوار ، کانال های تلگرامی ، شیپور و مغازه دار معمولی در شهر مربوطه تا جایی که میتونید پرهیز کنید زیرا که ۹۰% افرادی که کالای تقلبی می فروشند تبلیغات خود رو در چنین مکان هایی ثبت می کنن چون تنها جایی که مجوز نمی خواد، کانال تلگرامی و سایت هایی مثل دیوار هستش که خیلی راحت بدون هیچ ترسی میتونن پست بزارن.

امن ترین جا برای خرید اجناس اصلی و اورجینال سایت یا فروشگاه های اینترنتی هستن که دارای نماد اعتماد الکترونیکی از طرف وزارت صنعت معدن تجارت کشور بوده و درگاه آنلاین پرداخت از سوی یک بانک معتبر باشد.
اگر چنین سایتی دیدید با در نظر گرفتن موارد زیر :

✅ نماد اعتماد الکتروینک

✅ پروتوکل https

✅ درگاه پرداخت

✅ سابقه کار شرکت

✅ شماره ثابت و آدرس دقیق

تشخیص اصل از بدل

میتونید با خیال راحت خریدتونو انجام بدین زیرا سایت هایی که همچین مدارکی دارن، اجازه فروش اجناس فیک را نداشته و تضمین اصالت کالا را به شما می دهند.
سایت های اینترنتی برای راه اندازی هزینه بسیار بالایی دارن و بسیار وقت گیر بوده و تمامی این تلاش ها مبنا بر این است که صاحب شرکت اعتبار برای خود جلب کند. مطمئن باشید برای یک دستگاه هرگز اعتبار خود را زیر سوال نمی برد و جدا از این به دلیل داشتن پروانه کسب فروشگاه مجازی در سازمان کار و وزارت صنعت و معدن تجارت کشور در صورت انجام کاری خلاف بر قوانین این سازمان ها مجازات می شوند.

پیشنهاد می کنیم بخوانید : تجربه مشتریان ممتازکالا بعد از خرید

اخیرا در فروش کولرهای گازی تغییرات سایز انجام میدن مثلا بجای ۲۴ هزار به مشتری ۱۸ هزار میدن و برچسپ ( label ) دستگاه را تغییر میدن!! البته این حرکت را با دانستن ابعاد پنل و موتور دستگاه میتوان کنترل کرد !

حتما بخوانید : خرید جهیزیه از بانه با بهترین قیمت | راهنمای خرید و لیست کامل جهیزیه

       اعتماد شما سرمایه ماست     

فروشگاه اینترنتی ممتازکالا مفتخر است که با داشتن ۳ سال سابقه کاری در رشته لوازم خانگی و صوتی و تصویری با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی از طرف وزارت صنعت و معدن تجارت کشور،دارای پروانه کسب فروشگاه مجازی و درگاه پرداخت آنلاین بانک ملت ، با توضیع کالا های اورجینال وارداتی و فروش آن به صورت تضمین اصالت کالا و صادر شدن فاکتور معتبر می تواند خرید راحت ، سریع و مطمئن را برای شما فراهم سازد.

اگر شما هم در این مورد نظری یا پیشنهادی دارید صمیمانه تقاضا می کنم عنوان کنید تا ما و دیگر دوستانم از نظر ارزشمند شما بهره بگیریم .

پست قبلی

گارانتی گلد جنرال | خدمات پس از فروش لوازم خانگی

پست بعدی

آموزش و آپدیت تلویزیون های سونی w800c | x8500d | w600 | x9000e | x8500e و …

نکات استفاده و فاصله ی صحیح از تلویزیون

نحوه‌ی تشخیص نوع پنل تلویزیون

نحوه‌ی نصب محافظ صفحه نمایش تلویزیون

نحوه پخش صحیح زیرنویس در تلویزیون، کامپیوتر و گوشی

یعنی اینقدر بی در و پیکر شده که هرکی هرجوری دلش میخاد به مردم مظلوم بندازه والا راهزنی و غارت شرف داره به اینکارا، چرا هیچ ارگانی به این دزدیها و تقلبها رسیدگی نمیکنه ؟ یا شایدم اینا خودشون اتحادیه و بچاپخونه قانونی دارن!؟

سلام احترام

دوست عزیز دلیل اصلی اینکه جنس فیک، کلاه بردار، مال مردم خور، دزد، تورم، نا حقی، هرچی که بدبختی هست و داریم تجربش میکنیم خود ما مردم بی فرهنگ و بی سواد هستیم
تا وقتی این شکلی بخوایم باشیم هی چیز تغییر نمیکنه

پیروز باشید

باسلام و احترام کولر گازی نکست تایتان مدل nt247sk3 از نمایندگی ال جی خریدم ولی به لحاظ اینکه متاسفانه مدل تقلبی آنقدر زیاد شده که نمیشه تشخیص داد مجبور شدم از نمایندگی خرید کنم و ادعای فروشنده این بود که ساخت کره هست اصرار کردم باید موتور کولر راببینم ولی وقتی باز کردم برچسب روی موتور ساخت چین نوشته شده بود که خیلی تو ذوقم زد ولی بهر حال فروشنده گفت10 سال گارانتی داره خدمات پس از فروش داره واز لحاظ موتور خیالت راحت باشه چین درجه یک هست حالا سوالم اینه تمام کولر های دوال اینورتر این مدل موتور… Read more »

سلام و احترام
محصولات گلدیران مونتاژ ایران بوده و قطعات شو از چین تهیه میکنه هر چند که این فیک یا تقلبی محسوب نمیشه اما خب مونتاژ ایرانه.
کولرگازی های دوال اینورتر اورجینال وارداتی مونتاژ تایلند هستند در واقع و در بعضی از مدل ها مونتاژ مصر هم دارند. کولر خودتون مشکلی نداره خیالتون راحت انشاالله که بهترین عملکرد رو در طولانی تر زمان براتون داشته باشه.
پاینده باشید.

سلام وقت بخیر، یه فریزر سامسونگ یا ال‌جی میخوام کدوم مارک بهتره؟ لطفاً قیمت اون چن؟ ممنونم

سلام دوست عزیز
سوالتون رو خیلی گفتین برا همین پیشنهاد می کنیم مطلب راهنمای خرید یخچال را مطالعه بفرمایید کامل توضیح داده شده
موفق باشید

با سلام. من هم گول کلاهبردارا رو خوردم و ماشین لباسشویی تقلبی الجی بهم انداختن.. کاش زودتر مطالب سایت شما رو خونده بودم. تنها شانسی که اوردم این بود وقتی پشت ماشین لباسشویی رو باز کردم فهمیدم موتور اصل الجی داره و از این بابت خوب شد که موتور خوبی روش نصبه.
انشالله خریدهای بعدی رو از سایت معتبر شما انجام بدیم.
با تشکر

سلام و احترام

خواهش میکنم دوست عزیز
در خدمت شما هستیم

پیروز باشید

سلام وقت بخیر یه جاروبرقی اصل فیلیپس میخام خودم 9170مد نظرم هست . جنابعالی نظرتون چیه قیمتش چند ؟ایا گارانتی داره ؟ شرایط خرید چی هست ؟ .

سلام و احترام

جاروبرقی فیلیپس مدل 9170 یکی از بهترین و پر فروش ترین جارو در بین برند های معتبر محسوب میشه. این جاروبرقی موتور ۲۲۰۰ وات و مکش ۵۰۰ واتی داراست که قدرت ایده آلیه همچین طراحی خوبی داره و از لحاظ صدا آزاردهنده نیست و قطعا جز جاروبرقی های پیشنهادی است. بله گارانتی دارم موجود هست.
برای خرید لطف کنید با یکی از شماره تماس های سایت تماس بگیرید تا در خدمت شما باشیم.

موفق باشید

سلام، با تشکر از مطالب خوبتون، من یه کولر گازی برای یه حال 30متری و اشپزخانه12متری که اپن هست میخوام، چه مارکی اصلی دارین با کیفیت وچند هزار خوبه، چون پول رو به زحمت درآوردم، نمیخوام سرم کلاه بره و جنس تقلبی گیرم بیاد، با تشکر از سایت خوبتون

سلام و احترام برای محیطی که شما فرمودید کولرگازی سایز ۱۸۰۰۰ بهترین انتخاب شما میتونه باشه زیرا که کولر های ۱۸ هزار مناسب محیط ۲۵ متر تا ۵۰ متر هستند. از لحاظ برند که برند های زیادی داخل بازار امروزی هست منتها بسته به نوع انتخاب شما و ملاک های شما داشته و هزینه ای که برای آن انجام میدهید. اگر به دنبال بهترین مارک و کم مصرف ترین آن هستید قطعا ال جی میتونه بهترین گزینه انتخابی برای شما باشه سری دوال اینورتر که هم از لحاظ مصرف برق بسیار بهینه ست هم قدرت و کیفیت شان مثال زدنیست.… Read more »

سلام اگر میخواهید هم پولتان هدر برود هم اعصابتون خودتون و خانواده خراب شود و گرفتار کنید خودتون رو از بانه حتما خرید کنید مطمئن باشید هر کالایی که با برچسب بوش و الجی و سامسونگ بخرید یک کالای فوق العاده بیکیفیت و تقلبی و فیک مال خودتون کردین من ست جهیزیه بوش گرفتم یک یخچال دوقلو یه لباسشویی یک ظرفشویی و یک جاروبرقی متاسفانه همه تقلبی بودن اگر خواستین با مستندات بهتون ثابت میکنم فروشگاه مربوطه وقتی بهش اعتراض کردم با کمال وقاحت میگه همینه اجناس تو بانه همه اینجوری هستند شما باید بدونی وقتی از بانه خرید میکنی… Read more »

سلام و احترام دوست عزیز ما هم به خاطر این مسئله ناراحت هستیم و هر کمکی از دستمان بر اید دریغ نمی کنیم اما همانطور که در کامنتهای قبلی عرض کردیم موارد ذکر شده در مطلب بالا را رعایت نکردید و متاسفانه در دام این دسته از انسان های پست فطرت افتاده اید و واقعا درکتان می کنیم بسیار سخت و دردناک است بانه تقریبا از دهه ی 70 رو بورس لوازم خانگی بوده است و خیلی از مردم خاطره و تجربه ی خوبی از بانه داشته اند خواهشا در مورد مردم شریف بانه اینگونه صحبت نکنید و مطمئنا اکثر… Read more »

در ضمن عزیز دلم با این به اصطلاح روش فروشتون دارید به فروشنده های جنس فیک یاد میدید که به چه شکل کالایی تبدیل کنن تا به کالای اصلی نزدیک باشه.😡

اینجوری که معلومه شما از انتشار این مطلب هراس داشتید در ضمن باید خدمت مصرف کننگان عزیز عرض کنم افرادی که کار فیک رو انجام می دن عرضه ی اینو ندارن که شکل سخت افزاری کالاها رو عوض کنن نهایتا می تونن مارک اصلی رو بکنن و یه مارک دیگه بچسپونن و یا اینکه چند شکلک فانتزی اضافه کنن
در این حد عاجز هستند

با عرض سلام و احترام عرض شود که بنده سالهاست که در زمینه فروش لوازم خانگی و به شکل گسترده در زمینه فروش کولر گازی فعالیت دارم و مطالبی که عرض میکنم با استناد به تجربه و مشاهدات شخصی بنده است. جنس فیک یا اصطلاحا تبدیلی از بانه شکل گرفت.اولین دستگاه های فیک از بانه روانه بازارهای ایران شد.میلیونها دستگاه ایرانی و چینیو غیره به مردم در سراسر ایران فروخته شد.الان اکثر فروشنده ها در شهر خودشون به لطف بچه های بانه دارن تبدیل میکنن و میفروشن و انصافا مشتری ها هم از قیمت و کیفت راضی هستند. عرض بنده… Read more »

با سلام و وقت بخیر دوست دارم مرحله به مرحله ی صحبتای شما رو پاسخ بدم دوست عزیز با این صحبتا شما دارید به هزارن نفر که در شهرستان مرزی بانه به سلامت کار می کنند ننگ می زنید و مطمئنا این کار شرعا ، عرفا و قانونا نا رواست و اینکه در بانه جنس فیک وجود داره بحثی نیست ( کما اینکه در تمام شهرستانا اینگونه اجناس پیدا می شن ) و ما در مطلبم به ان اشاره کردیم اما مطمئنا از صد در صد فروشنده های بانه امار 10 الی 20 درصدی کار جعل رو انجام می دن… Read more »

با سلام و احترام و تشکر از اطلاع رسانی شما دوست گرامی . بنده یک بار تو عمرم کلاه رفت سرم که گول تبلیغات تلگرامی رو خوردم کولر گازی ا جنرال رو خریدم به اسم اینورتر دار از کلاه برداران کرد بانه که بعد از نصب متوجه شدم تقلبی بوده که بعد از تماس طرف کلا زد زیرش که شماره رو دیروز خریدم من اونی که شما میگی نیستم دوستان خواهشاً خواهشاً به تبلیغات تلگرامی بانه دقت کنید همه بدون استثناء کلاه بردار هستن همه جنس هاشون ب کل تقلبی هست من که ۵ میلیون دادم سرم کلاه رفت شما… Read more »

سلام و درود خواهش می کنم انجام وظیفه بوده دوست عزیز شما اولا نکاتی که مربوط به اصالت کالا بوده رو تشخیص و رعایت نکردید چون هیچکدام از کولر گازی های اصلی اجنرال ، اینورتر دار نیستند و اگر حداقل یک بار با مشاوران ما تماس می گرفتید این مسئله رو خدمتون عرض می کردن دوما ما در قسمت انتخاب فروشگاه گفتیم که هیچ موقع به تبلیغات سایت های دیوار ، شیپور و تلگرام که بدون داشتن هیچ جوازی کار می کنند اعتماد نکنید (البته فروشگاه های خوبیم در این زمینه داریم که از طریق شبکه های مجازی فعالیت می… Read more »

با سلام خدمت شما کارشناس محترم ممتاز کالا، راستش تا حالا قسمت نشده چیزی رو از فروشگاه شما بخرم٫ ولی یه مدته دارم تمام بحثای کارشناسی سایتتون رو ‌رصد میکنم و واقعا جای تعجب داره همچین سایت فروش قوی و مشتری مداری توی ایران وجود داشته باشه و واقعا ازتون تشکر میکنم که اینقدر صبر و‌حوصله بخرج میدین و تمام سوالات رو کامل و تخصصی پاسخ میدین. قبلا با خیلی از فروشندگان بانه ای در مورد خرید کولر گازی صحبت کردم ، ازشون کولر گازی t3 خواستم و اکثرا با اطمینان گفتن که داریم٫ ولی بعد از اینکه مدل کولر… Read more »

با سلام و احترام
خواهش می کنم انجام وظیفه بوده
ممنون از اینکه ما رو همراهی می کنید ، از اظهار لطف شما بی نهایت سپاسگزایم و با نظرات شما قوت قلب می گیریم .
انشاله بتونیم در اینده ای نزدیک به شما هم خدمتی بکنیم مایه ی سعادت و خشنودی ماست
موفق باشید

سلام خدمت شما اقای عزیزی من نه شما رو دیدم نه تا حالا بانه اومدم ولی دمتون گرم بابت لباسشویی و یخچالی که برای من ارسال کردید شما رو یکی از فامیلامون بهمون معرفی کرده بودن و خوشحالم که با شما اشنا شدم ..اقای عزیزی من قبل از خرید از شما با یه نفر معامله کردم که اصلا بانه ای نبود و یه لباسشویی فیک برام فرستاده بود خدا رحم کرده بود که پول کامل و براشون واریز نکرده بودم من جنس و برگشت دادم و ایشون بهم گفت اشتباهی اومده و براتون جنس اصلی رو میفرستم .یهمدت گذشت و… Read more »

با سلام واحترام
ممنون از اینکه وقتتون رو در اختیار ما گذاشتید و امیدواریم با دلی خوش از محصولات استفاده کنید از اطهار لطفتون به نسبت اقای عزیزی سپاسگزاریم
در رابطه با اون معامله هم فک کنم شما اگه در هنگام خرید موارد بالا رو رعایت می کرید با همچین مشکلی مواجه نمی شدید
موفق باشید

من سه ماه پیش بود تقریبا که در تبلیغات کانال های تلگرام که از اتفاقا کانال معتبری هم بود مثل کانال خبر فوری،به تبلیع یک مزایده لوازم خانگی بوش مثل یخچال و ماشین لباسشویی و … در شهرستانه بانه برخوردم که بعد از مراجعه به تبلیغ و اونطور که در شرایط مزایده نوشته شده بود قرار بود در تاریخ مشخصی تعداد 100 عدد یخجال دوقلوی بوش رو مورد مزایده قرار بدند.برای اینکار باید یک ویس میفرستادیم به ایدی صاحب کانال و اعلام میکردیم که قصد داریم در مزایده مثلا یخچال دوقلوی بوش آلمان شرکت کنیم.ما هم این کار رو کردیم.در… Read more »

سلام وقت بخیر
واقعا ما هم به عنوان یک بانه ای از این مسئله بی نهایت ناراحت هستیم و بهتون قول می دیم این شخصی که این کار کثیف رو انجام داده بانه ای نبوده و خودش رو به عنوان بانه ای معرفی کرده به هر حال ما تیم ممتازکالا هر کمکی از دستمون ساخته باشه دریغ نمی کنیم و شما می توانید برای این مسئله به اکانت پشتیبانی سایت پیام بدهید
اما ای کاش روز اول اون مواردی که بالا عرض کردیم رو رعایت می کردید مطمئن باشید با همچین مشکلی مواجه نمی شدید
موفق باشید

سلام و خسته نباشید
کاش قبل اینکه جهیزیه میگرفتم واسه دخترم این مطلب رو مطالعه میکردم
متاسفانه وقتی توضیحات شمارو در مورد کالای فیک خوندم فهمیدم جهازی که واسه دخترم گرفتم هر سه محصول فیک هستن
از وقتی هم متوجه این موضوع شدم چند بار با مغازه دار تماس گرفتم ولی پاسخگو نیست
بهرحال اتفاقی هستش که پیش اومده

سلام وقت بخیر
دوست عزیز متاسفانه افراد زیادی هستن که در دام اینگونه افراد افتادن کاریم نمی شه کرد متاسفانه

خیلی عالی و آموزنده بود واقعا خسته نباشید

سلام یه کولر الجی دوال اینورتر الجی برای بنده آوردن رو خود کولر با خط عجیبی انگار با دست نوشتن اینورتر ۲۴ هزار هست این کولر ساخت کجاست و ایا تقلبی دارد

سلام و احترام کولر های دوال اینورتر ال جی یکی از بهترین هاست این کولرگازی ها یک طرح ثابت دارن یعنی چه فقط سرد چه سرد و گرم هر دو یه طرح ثابت بوده و هیچ گونه تغییر طرحی ندارند حالا بر اساس اون طرح اصلی این کولر در قسمت بالای پنل ان طرحی همانند لانه زبور هست که این قسمت گردش هوا داخلش انجام میگیرد و در گوشه پایین سمت راست عبارت DUAL Inverter زده شده همچنین در قسمت وسط برند الجی به صورت برجسته و استیل مانند خورده شده و چاپی نییست .در قسمت کندانسور هم سمت چپ… Read more »

سلام
با تشکر از شما و دوستانی که با معرفی مارک های اصلی همراه با عکس سعی در روشن کردن ذهن مشتری ها رو دارن ولی ای کاش عکسهای بیشتری از اجناس فیک میزاشتید تا بیشتر اشنا میشدیم
من خودم تجربه تلخی از خرید یخچال دوقلوی بوش دارم که متاسفانه اسنوا از اب درومد و از کانالهای تلگرامی اقدام به خرید کرده بودم .
خشته نباشید ❤❤❤❤❤❤

سلام و درود
کار خاصی نکردیم انجام وظیفه بوده امیدواریم که این مطلب به دوستان کمک کرده باشه
اما پیرو فرمایشی که جهت درج عکسای بشتر داشتید باید عرض کنیم که به دلیل جلوگیری از سنگین شدن صفحه نمی تونیم این کار رو انجام بدیم البته شما می تونید با کاراشناسان ما در ارتباط باشید و عکس ها ارا از طریف تلگرام دریافت کنید
موفق باشید

سلام ایا اجناس اصلی ساخت کشور های مختلف اسم کشور سازنده رو اجناس به صورت هک شده هست ؟

سلام و احترام

الان هیچ برندی بر روی محصول اسم خود را هک‌ نمیکند به غیر از چندین مدل که استثنا هستند مانند کلیه ظرفشویی های بوش اصلی و لباسشویی های حرفه ایش وگرنه هیچ کولرگازی هیچ یخچالی و هیچ وسیله دیگری برند مورد نظر بر روی ان حک نشده است بلکه هر برند طرحی مختص به خود را داشته یا به صورت برجسته استیل یا طرحی دیگر روی محصول مورد نظر زده می شود. برای تشخیص جنس اصلی از فیک میتونید مطلب مورد نظر رو از وبلاگ ممتازکالا مطالعه فرمایید.

موفق باشید

 

 

 

 

 

 

 

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

کد تایید *

نام کاربری یا ایمیل *

رمز *

ورود

تشخیص اصل از بدل

کد تایید *

نام کاربری یا ایمیل *

رمز *

ورود

این روزها به دلیل گران شدن کالای خانگی خارجی و پایین آمدن قدرت خرید مردم، بازار فروش لوازم خانگی تقلبی نسبت به گذشته پر رونق تر شده است و ممکن است تشخیص کالای اصلی از تقلبی دشوار باشد. برخی افراد ترجیح می دهند با پرداخت مبلغی کمتر این محصولات تقلبی و بی کیفیت را خریداری کنند. اما در این میان افراد سودجوی بسیاری هم هستند که محصولات تقلبی خود را به اسم جنس اصل و با قیمتی بالا به افراد می فروشند. به همین دلیل لازم است هر شخصی قبل از خرید لوازم خانگی و آشپزخانه مورد نیاز خود، از تفاوت میان اجناس اصل و بدل به خوبی آگاه باشد.

بهترین راه حل جستجوی نام و مدل محصول در اینترنت و مشاهده تصاویر محصول مورد نظر در فروشگاه های اینترنتی لوازم خانگی معتبر است. اما قبل از این کار باید بدانید به چه مواردی توجه کنید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم با ارائه بهترین راهکارها به شما عزیزان کمک کنیم تا به راحتی کالای خانگی اصلی را از تقلبی تشخیص دهید.

راه حل اول توجه به  نام برند است که باید به طور صحیح نوشته شده باشد. مانند برند تفال که بر روی کالای اصل به صورت Tefal نوشته می شود ولی بر روی کالاهای خانگی تقلبی ممکن است به اشکال دیگری مانند Tifal و… نوشته شود.

در حال حاضر برندهای معروفی مانند بوش، کنوود و فیلیپس، انواع تقلبی آن بسیار زیاد شده است در حالی که برندهای متفرقه معمولا تقلبی یا فیک نیستند. مثلا در برندهایی مانند بوش، کنوود و فیلیپس آبمیوه گیری های چندکاره وجود ندارد و این برندها غذاساز یا آبمیوه گیری های تک کاره دارند. بنابراین در صورتی که در برندهای ذکر شده، آبمیوه گیری های چندکاره دیدید، مطمئن باشید که تقلبی هستند.

از دیگر روش های تشخیص کالای اصل از تقلبی بررسی کارتن دستگاه است چون اجناس اصل و تقلبی در اغلب موارد از این نظر با هم تفاوت دارند.

کالاهای اصل و تقلبی از نظر قالب و کیفیت دارای تفاوت های چشمگیری هستند که با کمی دقت می توانید آنها را تشخیص دهید.  به طور مثال جاروبرقی اصل بوش دارای قالب متفاوتی نسبت به مدل های بدل آن دارد، کیسه های داخلی در جاروبرقی اصل بوش یکبار مصرف است در صورتی که جاروبرقی بوش تقلبی ممکن است دارای کیسه های دائمی باشد. همچنین نام برند بر روی جاروبرقی های اصلی بوش کاملا حک شده اما در انواع تقلبی چسبیده شده و به راحتی توسط دست قابل جدا شدن است.

برای تشخیص اتوی تقلبی بوش از اصل هم می توانید به کفه اتو نگاه کنید تا از اصل بودن اتو اطمینان یابید، همچنین دکمه اتوی اصل از نظر کیفیت و ظاهر با اتوی تقلبی تفاوت دارد.

مورد آخری که از طریق آن می توانید کالای اصلی را از تقلبی تشخیص دهید، مدل و مشخصات فنی دستگاه است. برای این منظور باید مدل یا کد درج شده بر روی دستگاه و جعبه را چک کنید تا از اصل بودن محصول خود مطمئن شوید. برای چک کردن این مورد می توانید از سایت های لوازم خانگی معتبر کمک بگیرید.

خیر Made In China  یا هر کشور دیگری نشانه تقلبی بودن آن کالا نیست.

به طور مثال جاروبرقی های اروپایی اصل معمولا کیسه های یکبار مصرف دارند و در صورت دائمی بودن می تواند نشانه تقلبی بودن جنس باشد. برای مشاهده ویدئوی آموزشی در رابطه با جاروبرقی ها می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

کد تایید *

 

 

 

همیاب ۲۴، سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

 

تشخیص اصل از بدل

 

 

همیاب ۲۴، سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

فهرست عناوین در این مطلب:

هنگام خرید گوشی موبایل، با انبوهی از نمونه های مختلف گوشی رو به رو می شوید. احتمالا به این مساله فکر می کنید که گوشی که قصد خرید آن را دارید اصل است و یا نمونه تقلبی یا کپی؟ چگونه باید اصل یا تقلبی بودن گوشی را تشخیص دهیم؟ با مطالعه این مطلب با نحوه تشخیص گوشی اصل از تقلبی آشنا شده و از کلاهبرداری های احتمالی جلوگیری کنید.

همیاب ۲۴ سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

انواع کلاهبراری هاییی که در حوزه خرید و فروش گوشی انجام می شود:

در ادامه به توضیح راهکارهایی برای تمام این موارد می پردازیم.

گوشی‌های تقلبی یا در واقع فیک، گوشی هایی هستند که از نظر ظاهری چندان تفاوتی با گوشی اصلی ندارند اما از نظر قطعات داخلی از لوازم بی کیفیت و فاقد قدرت و سرعت لازم ساخته شده‌اند. برای اینکه ناخواسته یک گوشی تقلبی یا کپی را خریداری نکنید بهتر است هنگام خرید این نکات را در نظر بگیرید:

هنگام خرید گوشی موبایل به مراکز و فروشگاه های معتبر مراجعه کنید، علاوه بر این با توجه به رایج شدن فروشگاه های اینترنتی نیز فروشگاه هایی هستند که اصل بودن دستگاه را تضمین می کنند، می توانید برای خرید به آن ها مراجعه کنید.

بسته‌بندی اولیه کالا (کارتن دستگاه) را حتما چک کنید که باز یا مخدوش نباشد و اجازه دهید فروشنده در حضور شما بسته بندی دستگاه را باز کند. دقت کنید که دستگاه‌های اصلی معمولا دارای برچسب پلمب هالوگرام است. 

از طریق شماره گیری شماره #۰۶#* کد IMEI بدست آمده را با کدی که روی دستگاه و بسته بندی آن درج شده است مطابقت دهید. کد IMEI شناسه منحصر به فرد گوشی شما است و اگر گوشی‌ گم شود یا به سرقت برود، می‌توانید از طریق این کد در سامانه همیاب۲۴ “اعلام سرقت” کنید تا گوشی سرقتی شما ردیابی شود.

برای اطلاع از کشور سازنده گوشی، حتما روش زیر را امتحان کنید:

ابتدا کد #۰۶#* (به ترتیب = ستاره مربع صفر شش مربع ) را وارد کنید.بعد از شماره گیری این کد، شما عددی ۱۵ رقمی (مانند زیر) را خواهید دید.۴۳ ۴ ۵ ۶ ۶ ۱ ۰ ۶ ۷ ۸ ۹ ۴ ۳ ۵

* در حال حاضر برای رقم های ۰۹ یا ۹۰ و ۰۷ یا ۷۰ اطلاعات دقیق و معتبری در دسترس نیست.

برای کسب اطلاعات کامل درباره دستگاه کلیک کنید و شماره IMEI دستگاه را در این سایت وارد نمایید.

خوشبختانه با اجرای طرح رجیستری، به میزان قابل توجهی از واردات گوشی های قاچاق جلوگیری به عمل آمده است. هنگام خرید، برای اطمینان از رجیستر بودن و سرقتی نبودن گوشی و تبلت، شماره ۱۵ رقمی IMEI گوشی ( یک کد منحصر به فرد که بر روی کارتن یا پشت گوشی درج شده و یا با شماره­ گیری #۰۶#* بدست می­ آید) را به صورت رایگان از سامانه همیاب ۲۴ استعلام بگیرید.

در صورتی که از سرقتی نبودن و رجیستر بودن گوشی اطمینان حاصل کردید باید حتما آن را در حضور فروشنده، از طریق کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در غیر اینصورت، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت عواقب ناشی از آن، بر عهده خریدار می‌باشد. برای آموزش روش های فعال سازی گوشی کلیک کنید.

زمانی که یک گوشی موبایل با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت اصلی آن به فروش می رسد، تنها یک توجیه وجود دارد و آن وجود گوشی‌های تقلبی و یا سرقتی است! در مقابل اقدامات مهم و موثری که سامانه همیاب۲۴ برای مقابله با معضل بزرگ سرقت گوشی و سایر کالاهای دیجیتال در کشور داشته است، اقداماتی موثری را هم در این جهت انجام داده که کمک شایانی به تشخیص کالاهای سرقتی هنگام خرید می ­کند و خریداران را از به دام افتادن نجات می ­دهد.

همیاب ۲۴ به شما کمک می کند تا هر زمانی که قصد خرید گوشی، تبلت و یا لپ­ تاپ داشتید، به صورت همزمان از رجیستر بودن و سرقتی نبودن آن در همان لحظه مطلع شوید.

امروزه خرید بی واسطه از طریق فروشگاه های اینترنتی و پلت فرم های خرید و فروش کالا همانند دیوار و شیپور بسیار رایج شده است. سهولت عرضه کالا و خرید آن، سبب شده تا پای افراد سودجو و شیاد به این عرصه هم باز شود و از فضای دیوار و شیپور برای دستیابی به مقاصد شوم خود استفاده و با فروش کالاهای سرقتی از جمله گوشی تبلت و لپ تاپ اقدام به کلاهبرداری کنند. هنگام خرید کالای دیجیتال (موبایل، تبلت، لپ تاپ) حتما بخش راهنمای امن را مطالعه کنید و اصالت کالایی که قصد خرید آن را دارید از سامانه یا اپلیکیشن همیاب۲۴ استعلام بگیرد. برای داشتن خرید امن از طریق این پلت فرم ها می توانید مطلب نحوه خرید گوشی در فضای دیوار و شیپور را بخوانید.

در صورتی که از سرقتی نبودن و رجیستر بودن گوشی اطمینان حاصل کردید باید هنگام خرید گوشی دست دوم مراحل انتقال مالکیت برای شما انجام شود، در غیر این صورت با وارد کردن سیم کارت جدید در گوشی موبایل، پس از یک ماه گوشی شما غیرفعال خواهد شد.

جهت استعلام گوشی سرقتی، استعلام رجیستری گوشی، اعلام سرقت و ردیابی کالای دیجیتال (موبایل، تبلت، لپ تاپ) می توانید از طریق لینک های زیر به سامانه همیاب ۲۴ مراجعه کنید و یا اپلیکیشن همیاب۲۴ را دانلود نمایید:

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید…

تولید محتوا، بازاریابی محتوا، سئو و مدیریت شبکه های اجتماعی

عالی بود

سلام دوست عزیز خوشحالیم که مطلب برای شما مفید بوده است.

مال منهم اینگونه است

کاربر گرامی احتمالا شما هم شمارش را برعکس انجام داده اید. مجددا از سمت دیگر شمارش را انجام دهید.

شماره هفتم و هشتم کد imei تلفن من ۱۱ است مونتاژ کدام کشور است؟

کاربر گرامی احتمالا شمارش را برعکس انجام داده اید. مجددا از سمت دیگر شمارش را انجام دهید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

تشخیص اصل از بدل

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

شماره موبایل

 

شماره IMEI برگرفته از عبارت International Mobile Equipment Identity به معنی «شناسه بین المللی تجهیزات موبایل» می باشد. شماره IMEI یک کد ۱۵ رقمی منحصر به…

زمانی که گوشی موبایل شما گم شده و یا به سرقت می رود، مهمترین عامل برای ردیابی و پیدا کردن آن، داشتن کد IMEI گوشی…

زمانی که گوشی شما گم شده یا دزدیده می شود، داشتن شماره IMEI یک فاکتور اصلی و مهم برای ردیابی و پیدا کردن گوشی می‌باشد….

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب تنها با درج نام و لینک همیاب ۲۴ امکان‌پذیر است.

شاید این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده باشد که چگونه قادر به تشخیص اصل بودن گوشی موبایل خواهیم بود؟ خوشبختانه روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارند. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش روش های تشخیص اصل بودن گوشی موبایل بپردازیم.با موبایل کمک همراه باشید.

هر برنامه ای که معرفی کردیم از اپ استورهای مطرح مثل بازار و گوگل پلی دانلود کنید چون سیستم انتی ویروس هشدار دارند و اگر برنامه ای رفتار مخرب داشت به شما هشدار داده می شود. با این کار عملکرد گوشی شما همیشه بالا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: خدمات تعمیرات موبایل

همیشه برای خرید یک گوشی جدید با اطلاعات کافی قدم بردارید و خیلی دقیق باشید. متاسفانه در بازار داخلی کشورمان نمی‌توان به ظاهر محصولات و صحبت های فروشندگان اعتماد کرد. کشور چین عموما برای تمام گوشی های باکیفیت و محبوب مثل آیفون های اپل یا سری محصولات گلکسی سامسونگ نسخه‌ای تقلبی یا اصطلاحا فیک را تولید می‌کند. گوشی های فیک از نظر ظاهر تقریبا هیچ تفاوتی با نسخه اصلی ندارند، اما کیفیت قطعات سخت افزاری آن‌ها، قدرت عملکرد آن ها، کیفیت ساخت و غیره این محصولات به هیچ وجه با گوشی های اصل و اورجینال قابل مقایسه نیست.تشخیص اصل از بدل

برای تعمیر موبایل اپل، سامسونگ یا هوآوی کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

اما چگونه می‌توانیم گوشی های اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ به بیان دیگر چه روش هایی برای تشخیص اصل بودن گوشی وجود دارند؟ ما در ادامه این مقاله قصد داریم به بهترین روش هایی که می‌توانید از آن ها برای تشخیص اصل بودن گوشی استفاده کنید، اشاره داشته باشیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش ها و روش های نام برده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

علاوه بر مسئله گوشی های تقلبی یا فیک، گوشی های قاچاق هم با پیاده سازی طرح رجیستری توسط دولت در کشورمان می‌توانند دردسرساز باشند. باید در نظر داشته باشید که ماهیت گوشی های قاچاق با ماهیت گوشی های تقلبی تفاوت دارد. گوشی های قاچاق صرفا گوشی های تقلبی و بی کیفیت نیستند. برای آشنایی بیشتر با طرح رجیستری موبایل به مطالعه مقاله “هر آنچه باید در مورد طرح رجیستری گوشی موبایل بدانید!” بپردازید. همچنین به منظور تشخیص گوشی های اصل از قاچاق هم می‌توانید از روشی استفاده کنید که پیش از این در مقاله “آموزش تشخیص گوشی اصل از قاچاق ؛ چگونه گوشی قاچاق نخریم؟“ به آن اشاره کردیم.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی اپل در تهران

یکی از اولین مسائلی که می‌تواند تضمین کننده اصل بودن گوشی شما باشد، مربوط به خرید از مراکز معتبر می‌شود. همیشه سعی کنید از مراکز معتبر و قابل اعتماد برای خرید گوشی استفاده کنید. این روز ها فروشگاه های اینترنتی زیادی هم وجود دارند که کیفیت محصولاتشان تضمین شده است و بدون تردید گوشی های اصل را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. پس خرید از مراکز معتبر شاید به صورت مستقیم روشی برای تشخیص اصل بودن گوشی محسوب نشود، اما این کار می‌تواند خیالتان را از این بابت راحت کند که گوشی خریداری شده شما اصل خواهد بود.

کد IMEI گوشی های هوشمند شناسه آن ها محسوب می‌شود و می‌تواند به وضوح کیفیت اسمارتفون های را نشان داده و روشی برای تشخیص اصل بودن گوشی باشد. کد IMEI گوشی ها عموما با یک برچسب بر روی جعبه آن ها نصب شده است، اما ما توصیه می‌کنیم برای دستیابی به کد IMEI گوشی به این برچسب اعتماد نکنید و گوشی را روشن کنید و برنامه دایلر (شماره گیر) را اجرا نمایید. سپس کد #06#* را وارد و شماره گیری کنید. مشاهده خواهید کرد که کد IMEI گوشی نمایان می‌شود.

برای تعمیر موبایل اپل، سامسونگ یا هوآوی کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

سپس به سایت imei.info یا سایت numberingplans.com مراجعه کنید و کد IMEI دستگاه را در فیلدی که مشخص شده وارد نمایید و بر روی گزینه Check کلیک کنید. در این شرایط اطلاعات دقیق در مورد گوشی نمایش داده می‌شود. این اطلاعات شامل برند سازنده، سال تولید، کیفیت گوشی، محل مونتاژ و غیره می‌شود. اگر گوشی شما فیک یا جعلی باشد، اطلاعات این بخش عجیب و قریب خواهند بود و با گوشی که شما قصد خرید آن را دارید مطابقت نخواهد داشت. پس بررسی کد IMEI یکی از بهترین روش های تشخیص اصل بودن گوشی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی موبایل سامسونگ

اگر آیفون می‌خرید یک روش بسیار جالب دیگر هم برای تشخیص اصل بودن گوشی وجود دارد که می‌توانید کاملا به آن اعتماد کنید. در این روش باید شماره سریال آیفون را داشته باشید. بدین منظور آیفون مورد نظر را روشن کنید. وارد بخش Settings شوید و سپس گزینه General را انتخاب کنید. حالا گزینه About را انتخاب نمایید و شماره سریال دستگاه (Serial Number) آن را در گوشه‌ای بنویسید.

حالا به سایت checkcoverage.apple.com مراجعه کنید که توسط خود شرکت اپل پشتیبانی می‌شود. در فیلد اول شماره سریال آیفون را وارد کنید و در فیلد دوم هم عبارتی که نمایش داده شده است را وارد نمایید. در نهایت بر روی گزینه Continue کلیک نمایید. بعد از چند ثانیه با توجه به شماره سریال آیفون، مشخصات آن نمایش داده می‌شود و اگر آیفون مورد نظر فیک یا تقلبی باشد، عبارت invalid serial number را مشاهده خواهید کرد. بنابراین بررسی شماره سریال (Serial Number) آیفون ها یکی از بهترین روش های تشخیص اصل بودن گوشی خواهد بود.

اما در برخی شرایط ممکن است فروشگاه عملا آیفون اصلی را به شما بفروشد اما آن آیفون نسخه ریفربیشد باشد! یعنی آیفونی باشد که بعد از مرحله اول تولید دچار مشکل فنی بوده و برای تعمیر به اپل بازگردانده شده و اپل بعد از اعمال تعمیرات مورد نیاز بار دیگر آن را روانه بازار کرده است. آیفون های ریفربیشد با قیمت کمتری در مقایسه با آیفون های اصلی از سوی اپل روانه بازار می‌شوند، اما در کشور ما ممکن است فروشندگانی از این مسئله سوء استفاده به عمل آورند و آیفون ریفربیشدی را به عنوان آیفون کاملا سالم و اصلی به خریداران قالب کنند. خوشبختانه روش خاصی برای تشخیص آیفون اصل از ریفربیشد هم وجود دارد که به شرح زیر است:

بنابراین این روش هم می‌تواند به نوعی یکی دیگر از روش های موثر تشخیص اصلی بودن گوشی آیفون محسوب شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 11

گوشی های تقلبی یا فیک از نظر ظاهری بسیار شبیه به گوشی های اصلی هستند و تشخیص یک گوشی تقلبی از اصل با توجه به ظاهر کار بسیار دشواری خواهد بود اما این کار قابل انجام است! عموما گوشی های تقلبی، طرح یا کپی در مقایسه با نسخه اصلی خود تفاوت های ریزی را به همراه دارند. برای مثال ممکن است دکمه هوم آن ها نقش اسکنر انگشت را ایفاء نکنند و کمی در جایگاه خود لق باشد یا سوکت شارژ و حتی دکمه های فیزیکی مثل ولوم، پاور و غیره گوشی تقلبی در مقایسه با نسخه اصل عموما شل تر بوده یا در بخش متفاوتی تعبیه شده گردیده است.

یکی دیگر از مسائل ظاهری که می‌توانید از آن برای تشخیص اصل بودن گوشی استفاده کنید، مربوط به کیفیت مواد بکار رفته در بدنه دستگاه می‌شود. عموما در گوشی های تقلبی و کپی، بدنه گوشی از پلاستیک ساخته می‌شوند. همچنین کیفیت عملکرد صفحه نمایش و تاچ گوشی هم یکی دیگر از عواملی است که می‌توانید از آن برای تشخیص اصل بودن گوشی استفاده کنید، چرا که عموما تاچ و ال سی دی گوشی های تقلبی کیفیت پایینی دارد. بنابراین برخی تفاوت های ظاهری هم می‌توانند برای تشخیص اصل بودن گوشی مورد استفاده قرار گیرند.

با بررسی سیستم عامل و منوهای آن در آیفون می‌توانید متوجه کپی بودن یا تقلبی بودن آن شوید. سیستم عاملی که در آیفون های تقلبی یا کپی استفاده می‌شود در واقع همان سیستم عامل اندروید است. بنابراین اگر شما وارد منوی تنظیمات و اطلاعات آیفون شوید، در بخش سیستم عامل عبارت اندروید (Android) را مشاهده خواهید کرد. این مسئله به وضوح نشان می‌دهد که آیفون موردنظر جعلی یا فیک است. همچنین در آیفون تقلبی بسیاری از گزینه های اصلی منوی تنظیمات مثل آیکلود و غیره یا وجود ندارند و یا نمادین بوده و با لمس آن ها به بخش های عجیبی مثل اضافه کردن اکانت جیمیل و غیره هدایت می‌شوید.

اپلیکیشن های خاصی هم وجود دارند که با استفاده از آن ها می‌توانید اصل بودن یا تقلبی بودن گوشی خود را بررسی کنید. یکی از این برنامه ها AnTuTu Officer نام دارد. مراحل استفاده و کار با این برنامه ساده است. کافیست آن را روی گوشی که قصد دارید کیفیتش بررسی شود نصب کنید و سپس دستگاه را به اینترنت متصل کنید. سپس گزینه Start را انتخاب نمایید و کمی منتظر بمانید تا دوربین گوشی فعال شود.

برای تعمیر موبایل اپل، سامسونگ یا هوآوی کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

حالا در کامپیوتر خود به سایت our.antutu.ne بروید. مشاهده خواهید کرد که یک بارکد در کامپیوترتان نمایش داده می‌شود. دوربین گوشی که قرار است خریداری شود را در جلوی بارکد بگیرید تا آن را بخواند. نتیجه بررسی خیلی سریع بر ای‌تان نمایش داده می‌شود. اگر گوشی اصل باشد تصویری با عنوان Good نمایش داده می‌شود و اگر گوشی شما کپی باشد، تصویری مثل عکس زیر را خواهید دید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ Note 20

با استفاده از اپلیکیشن های خاصی مثل AnTuTu Benchmark یا CPU Z می‌توانید مشخصات سخت افزاری دقیق گوشی هوشمندی که برنامه های مذکور در آن نصب است را مشاهده کنید. سپس به راحتی با مقایسه این مشخصات با مشخصات نسخه اصلی گوشی در سایت جی اس ام آرنا یا هر ساید دیگر می‌توانید از اصل بودن گوشی اطمینان حاصل کنید. بنابراین در این روش لازم است تا ابتدا یکی از اپلیکیشن های مذکور در گوشی جدیدی که می‌خواهید بخرید نصب شود. سپس اپلیکیشن را اجر و مشخصات سخت افزاری گوشی را ببینید.

سپس به سایت جی اس ام آرنا مراجعه کنید و مدل گوشی مورد نظر را در آن جستجو نمایید تا صفحه حاوی مشخصات فنی آن نمایش داده شود. سپس تمام مشخصات گوشی را با مشخصات مندرج در سایت مقایسه کنید. دقت کنید که برخی گوشی ها از نظر ظرفیت رم و حافظه داخلی یا حتی نوع تراشه شامل نسخه های مختلفی می‌شوند که شما اطلاعات دقیق مربوط به آن را می‌توانید با استفاده از این روش و اپلیکیشن هایی همچون AnTuTu Benchmark یا CPU Z بیابید.

تشخیص اصل از بدل

برای تعمیر موبایل اپل، سامسونگ یا هوآوی کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

لازم به اشاره است که اپلیکیشن AnTuTu Benchmark شامل قابلیت تست گوشی هم می‌شود که با انجام آن به طور دقیق مدل دستگاه و مشخصات آن نمایش داده خواهد شد. بنابراین انتخاب گزینه Test در برنامه AnTuTu Benchmark هم می‌تواند یکی دیگر از روش های تشخیص اصل بودن گوشی به شمار آید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض باتری آیفون XS

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی روش های تشخیص اصلی بودن گوشی موبایل پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش ها و روش های نام برده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

 

بیشتر بخوانید:

قیمت دوربین جلو آیفون 6

قطعات گوشی سامسونگ A11

قیمت ال سی دی جی 7 2018

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

برای با خبر شدن از آخرین مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.

دمتون گرم

سلام خسته نباشین مطالبتون عالی بود. مرسی

ایول دمتون گرم زنده باشین

ایول دمتون گرم

ممنون از اینکه اطلاعات خوبی اختیارمون قرار میدین❤️
اما یک چیزی…
گفتین برای تشخیص آیفون های ریفرش با کد دستوری ##۷۸۶# شماره گیری کنین
بنده انجام دادم ولی چیزی که شما گفتین نیومد!

نشانی دفتر مرکزی موبایل کمک: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به خیابان حافظ، خیابان لاله، پلاک 9، واحد زیر همکف (1-)

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

تماس بگیرید

فهرست مطالب

اینکه بتوان طلای اصل را از طلای تقلبی و فیک تشخیص داد خود هنری است که غالباً توسط افراد معمولی با خطا همراه می‌شود. اما همین کار توسط با تجربه‌گان بازار طلا، همچون آب خوردن است و به گفته‌ی برخی طلافروشان از صد متری خود هم طلای تقلبی را از طلای اصل تشخیص می‌دهند! خب البته از کسی که شبانه روز، خود با طلا سرکار دارد، توقعی جز این هم نمی‌رود! اما آیا راه حلی وجود دارد که بدون تجهیزات پیشرفته بتوانیم خودمان طلای اصل را از طلای تقلبی تشخیص دهیم؟! جواب این سوال مثبت است چندین روش مختلف برای آزمودن طلا وجود دارد که در این مقاله‌ی دی اجرت به بیان آن‌ها پرداخته‌ایم و شما به راحتی می‌توانید در منزل خود از طریق هر کدام از روش‌ها که برایتان مقدور است از طلا بودن زیورآلات خود مطمئن شوید. اما قبل از آن به نکته‌ای مهم اشاره می‌کنیم؛ در هنگام استفاده‌ی هریک از روش‌ها بهتر است از قطعه طلایی که مطمئن هستید، واقعاً طلاست به عنوان طلای شاخص استفاده کنید، با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد طلای شاخص و همچنین روش‌های آزمودن طلا صحبت کنیم.

طلای شاخص یا طلای شاهد طلایی است که از طلا بودن آن مطمئن هستید، شما این طلا را در کنار قطعه‌ای که از طلا بودن آن شک دارید، با روش‌هایی که در زیر مشخص شده است بیازمایید، سپس اگر نتیجه‌ی تست‌ها با هم یکسان بود می‌توانید مطمئن‌تر بگویید که آن قطعه طلا، طلاست یا ساخته شده از یک فلز دیگر است. لُپ کلام؛ طلای شاخص طلایی است که در نتیجه‌گیری درست و بدون خطای شما می‌تواند تاثیر بسیار موثری داشته باشد. حال می‌رویم سروقت روش‌های آزمودن طلای اصل که مطمئناً یک قطعه فلز هر چقدر هم زیبا و درخشان باشد باز جای طلا را نمی‌گیرد، به قول شاعر: جالی چشم ابرو نگیرد چون که او بالاتر است!

قبل از آن که به بیان روش‌های آزمودن طلا بپردازیم خالی از لطف نیست، خاطر نشان شویم که برای استفاده از این روش‌ها در تشخیص طلای اصل بسیار دقت کنید و چندین بار آزمایش‌ها را انجام دهید تا از بابت نتیجه‌ی آن خیالتان راحت باشد همچنین از طلای شاخص نیز برای معیار طلا بودن استفاده کنید تا اصطلاحاً مو لای درز تشخیصتان نرود! 🙂

علاوه بر این توجه کنید که برخی از روش‌های زیر نیاز به تجهیزات و امکانات دارد، در صورتی که به وسایل مورد نیاز برخی از آزمایش‌ها دستررسی نداشتید می‌توانید از روش‌هایی استفاده کنید که تمام وسایل آن را در خانه یا محل کار خود دارید؛ دقت کنید که برخی از این آزمایش‌ها بسیار ساده هستند اما جواب آن دقیق نیست برای همین توصیه می‌کنیم، کمی حوصله به خرج دهید و قطعه طلایی که به آن شک دارید را با چندین روش مختلف بیازمایید تا به نتیجه‌ی درست‌تری دست یابید.تشخیص اصل از بدل

تست طلا با آهن ربا یکی از تست‌های بسیار معروف است؛ زمانی که آهن‌ربای قوی نزدیک یک قطعه طلا می‌شود در سطح آن باید مقاومتی احساس شود. نکته‌ی مهم اینجاست که اگر مصنوعات طلا یا مصنوعات نقره‌ی شما توسط آهن‌ربا جذب شد، حتماً یک جای کار می‌لنگد و می‌توان دیگر اسم طلا یا نقره را از روی آن قطعه برداشت.

 

قابل ذکر است که از این روش بیشتر برای تست نقره استفاده می‌کنند اما خب برای تست طلا هم کاربرد دارد؛ آن هم به این خاطر است فلز نقره در بین فلزات بیشترین رسانای انرژی گرمایی است. در این روش روی طلا یا نقره‌ی خود مقداری یخ بگذارید، اگر نقره و طلای شما اصل باشد، یخ به سرعت ذوب می‌شود به عبارتی دیگر سرعت ذوب یخ روی طلا و نقره اصل باید بیشتر از سرعت ذوب یخ در دمای معمولی اتاق باشد.

تست پینگ یا ضربه زدن به فلز بیشتر مورد استفاده برای تشخیص شمش‌های طلا است به این صورت که با یک تکه فلز به شمش ضربه‌ی کوچکی بزنید، باید صدای زنگ را بشنوید که ۱ تا ۲ ثانیه طول داشته باشد، قابل ذکر است که این روش بیشتر تجربی و ویژه‌ی افراد حرفه‌ای می‌باشد، توجه داشته باشید که اگر وقتی به شمش ضربه زدید و صدای عجیبی داد قطعاً مشکلی وجود دارد و شما باید به طلا بودن آن شمش شک کنید.

ابتدا در این روش قطعه طلایی که به آن شک دارید را روی یک ترازوی دقیقی ، وزن کنید و عدد آن را یادداشت کنید سپس داخل ظرفی آب بریزید ( در صورت امکان از آب مقطر استفاده کنید )، ظرف را روی ترازو قرار دهید و ترازو را صفر کنید، بعد طلا را به طور کامل در آب فرو ببرید ( حواستان باشد در این مرحله به ظرف دست نزنید ) حالا عدد ترازو را یادداشت کنید و پس از آن عدد اول به دست آمده را تقسیم بر عدد دوم کنید؛ رقم به دست آمده برای نقره خالص باید ۱۰.۴۹ و برای طلای خالص ۱۹.۳۲ باشد. توجه کنید که هرچه این اعداد کمتر بود احتمال پایین بودن عیار طلا و نقره و وجود ناخالصی در آن‌ها است.

 

همه‌ی ما فیلم‌هایی را دیده‌ایم که در آن‌ها، برای تشخیص طلای اصل آن را گاز می‌گیرند یا همچنین بسیار دیده‌ایم ورزشکاران در المپیک نیز همین کار را انجام می‌دهند. در اصل می‌توان گفت یکی از روش‌های تشخیص طلا همین کار است که البته روش چندان دقیقی نیست؛ در این روش طلای مورد نظر را با فشار ملایم گاز بگیرید سپس آن را با دقت نگاه کنید باید جای گاز گرفتن شما تو رفته باشد جالب است بدانید که هرچه این فرو رفته‌گی عمیق‌تر باشد بدان معنا است که عیار طلا شما بیشتر است.

مصنوعات طلایی که هر سازنده‌ی طلایی می‌سازد دائماً توسط اداره‌ی استاندارد تحت نظر بوده، اداره‌ی استاندارد نیز یک کد منحصر به فرد به آن سازنده می‌دهد تا محصولات خود را با آن شماره‌گذاری کنند. شما می‌توانید با دیدن و مقایسه کد و عیار روی آن قطعه طلا با کدهای اصلی و مجاز سازندگان طلا، متوجه شوید که آیا محصول، سازنده‌ای حقیقی دارد یا سازنده‌ی آن هویتی ندارد.

حرف خودمانی: بسیاری از زیورآلات قدیمی این کد ها را ندارند؛ در نظر داشته باشید که تنها این کدها نشانه‌ی اصل بودن طلا نمی‌باشد؛ پیشنهاد می‌کنیم در طلاهای قدیمی به دنبال رنگ رفته‌گی‌ها باشید، اگر جایی در طلای مورد نظر رنگ آن رفته بود احتمالاً آن قطعه طلا نباشد و فقط روکشی از طلا یا آبکاری طلا باشد.

آزمودن فراصوت Ultrasonic Testing یکی از روش‌هایی است که به هیچ عنوان به طلا آسیبی نمی‌رساند و توسط دستگاهی که در تصویر زیر می‌بینید انجام می‌شود؛ در این روش امواج فراصوت با فرکانس بالا و دامنه کم به داخل قطعه فرستاده می‌شوند؛ این امواج پس از برخورد به هر گسستگی بازتابیده می‌شوند و قسمتی از این امواج به سمت حسگر رفته و حسگر آن را دریافت می‌کند. از روی دامنه و زمان بازگشت این امواج می‌توان به مشخصه‌های این گسستگی پی برد. این روش بسیار دقیق است و یکی از امتیازات این روش، توانایی آن در تشخیص عیوب بسیار کوچک در فلزات است.

برای تشخیص طلا از بدلیجات می‌توانید از سرکه استفاده کنید. بدلیجات به سرعت با سرکه واکنش می‌دهند و رنگ آن‌ها تیره می‌شود. مقداری سرکه داخل یک ظرف بریزید و جواهری که می‌خواهید تست کنید را به مدت ۵ دقیقه داخل آن قرار دهید. در صورتی‌که رنگ آن تغییر کند، بدل است.

سنگ محک، سنگی سیاه رنگ است که برای شناسایی و تعیین عیار طلا استفاده می‌شود، از این روش بیشتر در طلافروشی‌ها استفاده می‌شود. برای چگونگی عملکرد این سنگ در تشخیص طلای اصل می‌توانید به مقاله‌ی کامل « سنگ محک » مراجعه کنید.

طلای اصل هیچگاه تغییر رنگ نمی‌دهد و رنگ آن ثابت است، اما بدلیجات بعد از مدتی رنگ اولیه خود را از دست می‌دهند و رنگ آن‌ها سیاه می‌شود. اگر جواهری که خریداری کرده‌اید بعد از مدتی رنگش سیاه شد احتمالا برای ساخت آن از روکش طلا استفاده شده است و طلای اصل نیست.
حرف خودمانی: البته گاهی اوقات ممکن است، طلا هم سیاه شود! و این به خاطر وجود ناخالصی‌ها و فلزات دیگر در مصنوعات طلاست، برای همین اگر زیورآلاتی دارید که رنگ آن سیاه شده است نمی‌توان گفت که صد درصد طلا نیست؛ پیشنهاد می‌کنیم آن را با روش‌های دیگر نیز بسنجید تا از طلا یا بدل بودن آن کاملاً مطمئن شوید.

اشعه X یک روش غیر مخرب با چند کاربرد است و اطلاعات جامعی درباره‌ی ترکیبات شیمیایی و ساختار کریستالین مواد طبیعی و صنعتی ارائه می‌دهد. هر کریستالی طرح اشعه X ( Pattern ) منحصر به فرد خود را دارد که به عنوان اثر انگشت ( Fingerprint ) برای تعیین هویت آن ( Identification ) استفاده می‌شود. گسترده‌ترین استفاده XRF در شناسایی ترکیبات کریستالین بر اساس طرح آن‌ها است. همچنین از این روش در زمینه‌های زمین شناسی، علم مواد، علم محیط، شیمی، فیزیک، صنعت دارویی و … نیز استفاده می‌کنند.

در این روش یک سکه‌ی مسی برداشته و با طلا روی آن خط بکشید، طلای اصل روی سکه خط نمی‌اندازد و خودش خش‌دار می‌شود؛ اما درست برعکس آن طلای قلابی روی سکه خط انداخته و خودش سالم می‌ماند.

با استفاده از این روش فقط و فقط می‌توانید برای آزمودن شمش‌های طلا استفاده کنید چراکه شمش‌های طلای شرکتی در ابعاد و وزن‌های مشخصی تولید می‌شوند شما می‌توانید با اندازه‌گیری دقیق این شمش‌ها با کولیس ( وسیله‌ای دقیق برای اندازه‌گیری ) و مقایسه‌ با نمونه‌ی اصل آن در سایت اینترنتی مرجع، آن شمش طلایی که به آن شک دارید را کنترل نمایید که آیا شمش شما اصل ساخت آن شرکت سازنده می‌باشد یا خیر.

در این روش احتیاج به یک قطعه سرامیک بدون لعاب دارید، قطعه‌ای که به طلا بودن آن شک دارید را روی سرامیک بکشید؛ اگر آن قطعه ردی طلایی روی سرامیک به جا گذاشت، می‌توان گفت آن قطعه طلای اصل است اما اگر ردی سیاه به جا گذاشت باید به طلا بودن آن شک کنید.

طلا در برخورد با اسید تغییر رنگ می‌دهد، در این روش باید یک قطره اسید روی طلای خود بریزید اگر طلایتان اصل باشد باید به رنگ قرمز، قهوه‌ای یا سبز در بیاید؛ در غیر این صورت احتمال اینکه طلایتان تقلبی باشد وجود دارد.

یک ظرف آب را پر کنید و قطعه‌ای که به طلا بودن آن شک دارید را در داخل آن، بیندازید. اگر آن قطعه طلا اصل بود در کف ظرف می‌ماند، این در صورتی است که بدلیجات به زیر آن فرو نمی‌روند.

برای تشخیص طلا از بدلیجات، می‌توانید از ید استفاده کنید. ید هیچ ردی روی طلای اصل باقی نمی‌گذارد. مقداری ید روی سطح طلا بکشید، اگر رد آن باقی ماند، زیور آلات شما بدل است، در غیر اینصورت طلای اصل است.

تا اینجای مقاله با رایج‌ترین روش‌های آزمودن طلا آشنا شدید و اما سوال رایجی که بسیاری از مشتریان ما می‌پرسند این است که آیا با مایع سفیدکننده نیز می‌شود طلا را تست کرد؛ با ما همراه باشید تا جواب این سوال که ذهن بسیاری مردم را درگیر خود کرده است، پاسخ دهیم.

در جواب این سوال باید بگوییم: خیر، سفیدکننده‌ها را برای گندزدایی و بوزدایی به کار می‌برند از این ماده در صنعت به عنوان رنگ‌زدا و سفیدکننده پارچه و خمیر کاغذ نیز استفاده می‌شود. در خانه‌ها برای ضد عفونی کردن سبزی‌ها و سفید کردن رخت‌ها به هنگام رخت شویی استفاده می‌کنند؛ شاید امکان داشته باشد که در تست نقره از آن استفاده کرد اما در تست طلا مطمئناً کاربرد چندانی ندارد بلکه ممکن است فقط باعث شوید تا به خود طلاجات و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی آن آسیب برسانید؛ در نتیجه هیچگاه این ریسک را نکنید و بدلیجات و طلاجات خود را با وایتکس یا همان مایع سفید کننده امتحان نکنید.

در این مقاله دانستید که چه طور با استفاده از روش‌های بالا قطعه فلزاتی که به طلا بودن آن‌ها شک دارید را بیازمایید همچنین ممکن است روش‌های دیگری نیز وجود داشته باشد که بتوان با آن طلای اصل را از طلای تقلبی تشخیص داد چراکه فلز طلا خصوصیات منحصر به فردی مانند رسانش گرمایی بالا، مقاومت در برابر خوردگی، چگالی معین، انعطاف‌پذیری بالا و… را داراست که آن را از دیگر فلزاتی که در ظاهر شبیه طلا هستند، متمایز می‌کنند. با این وجود توصیه می‌کنیم از طلافروشی‌های معتبری که زیر نظر اتحادیه صنف طلا و جواهر هستند خرید کنید تا خیالتان از بابت طلایی که می‌خرید راحت باشد و نخواهید خود را درگیر آزمودن آن کنید، در این راستا پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله‌ی « قبل از خرید طلا حتماً بخوانید » بزنید.

«با ذکر منبع، کپی این مطلب بلامانع است»

سلام من یه تکه طلا دارم یه شب گذاشتم داخل وایتکس تا صبح موند بعضی جاهاش سیاه شده بعضی جاهاش سبز. تقلبی یا طلا

سلام دوست عزیز، بهترین راه و مطمئن ترین راه برای تشخیص این است که تکه طلای خودتون رو به یک طلافروشی نزدیکتون ببرید و بگید براتون محک بزنه تا مشخص بشه طلاتون اصلا طلا هست یا نه و اینکه اگر طلاست عیارش چند است.
چون ممکن است این قطعه طلا باشد ولی عیارش پایین باشد.

من پارسال گل گوش بخیه ای گرفتم ولی کدنداره ایاتقلبی نیس توبازارطلافروشاخریدم الان کمی نگرانمم

سلام در تشخیص طلا با وایتکس یا اسید اشتباه نوشتین اخه طلا که در اسید حل نمیشه و واکنش نشان نمیده وگررنگش در برخورد با اسید تغییر کند طلا نیست مردم دا گمراه نکنید

تو اسید حل میشه،خیلی هم خوب حل میشه دوست عزیز.

سلام من یک تکه طلا دارم نمیدونم اصله یانه با آب خامتحان کردم جواب نگرفتم یک تکه طلای بدلی رد داخل ظرف پر آب انداختم به ته ظرف رفت و تکه طلای مشکوک خودم رو هم داخل آن انداختم بازم ته ظرف قرا گرفت آمتحان با آب جواب ندادتشخیص اصل از بدل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دی‌اجرت: سریع، امن و به قیمت روز، طلای شما را می‌خرد. در این سامانه، قصد داریم به صورت آنلاین و اینترنتی، طلای دست‌دوم و شکسته‌ای که می‌خواهید بفروشید را با بهترین قیمت و بالاتر از طلافروشی‌ها بخریم. تا هم امنیت طلای شما حفظ شود و هم با سرعت و بدون هیچ رفت و آمدی بتوانید طلاهای خود را بفروشید و پول آن را دریافت کنید.


09102231340


info[@]diojrat.com

تهران، بازار بزرگ تهران- پاساژ خرداد

تشخیص اصل از بدل
تشخیص اصل از بدل
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *