تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی
تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

اگر قبلا ثبت نام کرده اید، لطفا وارد شوید

اگر قصد خرید یک محصول چرم را دارید باید با اصول تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی آشنا باشید تا خریدی خوب را تجربه کنید در این مقاله 5 روش مهم تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی را به شما آموزش می‌دهیم.

چرم یکی از قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین مواد اولیه برای تولید کیف‌، کفش و کت محسوب می‌شود. انسان‌ها، سالیان درازی است که به خاطر نرمی، دوام و کیفیت چرم، از آن برای پوشش خود استفاده می‌کنند. در حقیقت اگر می‌خواهید محصولی را برای سال‌ها با همان زیبایی و کیفیت اولیه در اختیار داشته باشید، انتخاب محصولات چرم بهترین گزینه برای شماست.

تا به حال شده که قصد خرید محصولی با چرم طبیعی را داشته باشید اما به اشتباه چرم مصنوعی را انتخاب کنید؟ احتمالاً در این موارد بسیار ناراحت و ناامید شده‌اید؛ چون علاوه بر اینکه پول خود را هدر داده‌اید، محصول مورد علاقه شما نیز عمر زیادی نخواهد داشت. حتی ممکن است باعث آسیب به سلامتی شما شود. هرچند تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی نیاز به تجربه دارد؛ ولی با استفاده از برخی روش‌ها می‌توانید تا حدودی از کیفیت و نوع چرم، اطلاعاتی را کسب کنید. در مقاله امروز نوین چرم قصد داریم پنج روش مهم تشخیص چرم اصل از چرم مصنوعی را آموزش دهیم که مطمئناً برای شما مفید خواهد بود.تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی


 

یکی از راه‌های ساده برای تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی استفاده از حواس است.


 

چشم‌ها هرگز دروغ نمی‌گویند. با دقت به سطح چرم نگاه کنید. به دلیل اینکه سطح بدن حیوان غالبا دارای رگ و خطوط طبیعی می‌باشد، چرم طبیعی نیز معمولا دارای خطوط غیریکنواخت است و گاهی چین و چروک نیز به همراه دارد.


 

چرم را بو کنید. بوی چرم طبیعی همان بوی بدن حیوان است؛ در صورتی که چرم مصنوعی، بوی پلاستیک می‌دهد.  همچنین اگر چرم، بد ساخته شده باشد بوی بدی به همراه دارد. البته ممکن است با استفاده از خوشبو کننده‌های مخصوص، بوی پلاستیک را از چرم مصنوعی رفع کنند.

اگر قبلا از نوین چرم کالایی را تهیه کرده‌اید، می‌توانید آن کالا را بو کنید تا با بوی چرم طبیعی آشنا شوید و به آن عادت کنید. در این صورت بهتر می‌توانید چرم طبیعی را از چرم مصنوعی تشخیص دهید.


 

برای تشخیص چرم طبیعی از پلاستیک باید بدانید که چرم اصل دارای سطحی نرم و لطیف است اما برخی از انواع چرم مصنوعی که از جنس پلاستیک هستند، هنگام لمس، سفت و خشن هستند.

چرم طبیعی براساس نرمی و استحکام، به سه دسته چرم سبک، چرم نیمه‌سنگین و چرم سنگین تقسیم‌بندی شده است. ما در چرم بلاگ در مقاله‌ای انواع چرم و تفاوت بین آنها را به طور کامل توضیح داده‌ایم که مطالعه آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مقاله پیشنهادی: معرفی کامل انواع چرم موجود در بازار و تفاوت آنها

برای تشخیص چرم اصل به پشت چرم دقت کنید. پشت چرم طبیعی معمولاً پرزدار است؛ درحالی که آستر چرم مصنوعی با نخ دوخته شده است. این روش یکی از مهم‌ترین روش‌های تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی است. اما مشکل اینجاست که هنگام خرید کت و کفش، نمی‌توانیم چرم را بشکافیم تا پشت آستر محصول را ببینیم. پس چاره چیست؟ فقط کافی‌است به لبه‌های چرم طبیعی دقت کنید تا بافت پرز مانند را ببینید.

چرم مصنوعي خيلي سريع در مقابل حرارت جمع مي‌شود و در حال سوختن بوي خاصي متصاعد شده و دود سياه رنگي ايجاد مي‌كند و خاكستر باقي‌مانده از آن سفت و خشك است. در حالي كه یک چرم خوب در مقابل حرارت ديرتر جمع مي‌شود و ديرتر آتش مي گيرد و در حال سوختن بويي مشابه سوختن موی بدن متصاعد شده و دود سفيد رنگي ايجاد مي‌كند و خاكستر باقي‌مانده نیز نرم و پودري است.

تماس زیاد و مداوم با آب، باعث آسیب رسیدن به چرم طبیعی می‌شود و حتی ممکن است باعث ایجاد لکه بر روی آن شود. اما استفاده از چند قطره آب روش خوبی برای تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی است. چرم به طور طبیعی قابلیت جذب آب را دارد. بنابراین می‌توانید چند قطره آب را روی چرم بریزید و چند دقیقه منتظر بمانید. درصورتی که آب روی چرم باقی ماند، کالای شما از چرم مصنوعی ساخته شده است.


 

حتما بخوانید: آموزش نحوه پاک کردن انواع لکه ‌های روی چرم

با وجود تمام روش‌های بالا، مهم‌ترین و بهترین راه اطمینان از کیفیت و اصالت محصول چرم این است که کالای مورد نظر خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. در این صورت حتی با وجود مشکلات بعدی نیز خیالتان از بابت خدمات پس از فروش کالا آسوده است و محصول شما توسط کارشناسان باتجربه ترمیم خواهد شد. مجموعه نوین چرم همواره تلاش می‌کند با ارائه محصولات باکیفیت و خدمات پس از فروش مناسب، تجربه‌ای خوب از خرید را برای شما به ارمغان آورد.


 

 شما برای تشخیص چرم اصل از چرم مصنوعی از چه روش‌های استفاده می‌کنید؟


 

زیره هر کفش تاثیر زیادی در کیفیت و راحتی آن کفش دارد بنابراین برای خرید یک کفش خوب باید با خصوصیات و کاربرد انواع زیره کفش آشنا باشید. در این مقاله با انواع زیره کفش و ویژگی آنها آشنا خواهیم شد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که به کیف، کفش یا کت چرم علاقه دارید باید به خوبی از نحوه تمیز کردن و نگهداری چرم آگاه باشید. محصولات چرمی کیفیت و دوام بالایی دارند اما در صورتی که اصول مراقبت و نگهداری چرم آنها به خوبی رعایت نشود ممکن است کیفیت و عمر مفید آنها کاهش یابد. در این مقاله سعی کرده‌ایم به سوالات شما درباره چگونگی تمیز کردن و براق کردن محصولات چرم پاسخ دهیم. با نوین ‌چرم همراه باشید.

لکه ها به دلایل زیادی ایجاد می‌شوند. در موقعیت‌های مختلفی مانند هنگام غذا خوردن، هنگام دویدن یا موارد مشابه ممکن است بر روی کفش یا کاپشن چرم شما لکه ایجاد شود. اما چگونه باید لکه‌ روی چرم را از بین ببریم؟ در این مقاله روش پاک کردن چرم و رفع لکه ها را توضیح خواهیم داد. با مقاله امروز نوین چرم همراه باشید.

از تخفیف‌ها و جدیدترین‌های نوین‌چرم باخبر شوید!

تازه‌ترین اخبار و اطلاعیه های نوین‌چرم

تصاویر، ویدئو‌ها و کاتالوگ‌ها

کیف، کفش و لباس چرمی از دیرباز بین ما ایرانی ها طرفدار داشته تا به امرزو، اما گاهی تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی برای افراد سخت میشود و نمیدانند پولی که پرداخت میکنند برای چرم طبیعی است یا مصنوعی زیرا فروشندگان چرم مصنوعی را نیز به قیمت چرم طبیعی میفروشند. به همین منظور در این بخش از دنیای مد نمناک ترفندهای تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی را به شما میگوییم.

1- چرم طبیعی نرم و دارای انعطاف است در حالی که چرم مصنوعی پلاستیکی و خشک تر است و شما با لمس کردن میتوانید چرم طبیعی را از مصنوعی تشخیص دهید.

2- چرم طبیعی شناسنامه دارد و شما میتوانید هنگام خرید شناسنامه آن را از فروشنده بخواهید در این صورت خیال تان راحت است که چرم طبیعی خریده اید.

تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

3- چرم طبیعی طرح های غیر تکراری دارد و قابل دنبال کردن نیست، اگر چرمی را مشاهده کردید که طرح های منظم و تکراری داشت مطمئن باشید که پرسی و مصنوعی است.

4- با بو کردن چرم میتوانید به طبیعی یا مصنوعی بودن آن پی ببرید، چرم مصنوعی بوی پلاستیک میدهد.

5- پوشش پشت چرم را که نگاه کنید متوجه مصنوعی بودن آن میشوید زیرا پشت چرم های مصنوعی نخ های رشته ای و توری دارد در حالیکه پشت چرم های طبیعی پرزی است.

6- چرم طبیعی در برابر حرارت نیمسوز میشود بوی آن شبیه موی سوخته است اما چرم مصنوعی در برابر حرارت میسوزد و بوی پلاسیک میدهد.

7- وقتی روی چرم طبیعی کمی آب بریزید متوجه میشوید که در چند ثانیه آب را جذب میکند اما اگر چرم مصنوعی باشد آب روی آن میماند.

 

امروزه به دلیل قیمت های بالای محصولات چرمی و تنوع بسیار اجناس مصنوعی و غیر چرمی زمینه را برای افراد سودجو فراهم کرده است در این بین افرادی که اطلاعات کاملی در این زمینه ندارند هنگام خرید محصولات چرمی ضرر خواهند کرد

در این مقاله نکات و مواردی را که باید برای تشخیص چرم طبیعی از غیر طبیعی بدانید را در اختیار شما قرار داده است ، تا بتوانید محصولات چرمی خود را به درستی انتخاب کنید .

تمامی محصولات چرمی ساخته شده با استفاده از چرم طبیعی دارای نشان مخصوص و منحصر به  فرد خود هستند

شما می توانید برای داشتن شناسنامه محصول چرمی خود که مشخصات چرم برروی ان موجود می باشد را ، در هنگام خرید از فروشنده بخواهید که در اختیار شما قرار بدهد.تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

دومین مشخصه ی تفاوت چرم طبیعی و چرم مصنوعی بوی چرم می باشد

چرم طبیعی به دلیل ساخته شدن از پوست و موی حیوانات بوی طبیعی بدن آن هارا خواهد داد . اما محصولات مصنوعی به دلیل ساخته شدن از جنس پلاستیک این قابلیت را نخواهد داشت

 محصولات چرمی همیشه به دلیل مقاومت بالا و داشتن دوخت خاص و زمان بر بسیار گرانبها می باشد و قیمت بالایی دارد . اما محصولات مصنوعی به دلیل داشتن جنس نامرغوب و دوام پایین قیمت های بسیار کمی دارند.

از بهترین راه هایی که می توانید از اصل بودن محصول چرمی خود مطمعن باشید خرید از روشگاه های معتبر می باشد .

از آشکارا ترین تفاوت های چرم مصنوعی و طبیعی جنس پشت این محصولات است . تفاوت های آن ها با یکدیگر به این صورت می باشد که پشت چرم طبیعی به حالت پرزدار می باشد . اما پشت چرم مصنوعی با نخ دوخته شده است .

یکی از راه های تشخیص چرم که به وسیله ی لمس دستان می باشد. این است که شما هنگام لمس کردن رویه ی چرمی سطح غیریکنواختی را لمس خواهید کرد.

زیرا بدن حیوانات سطح صاف ، یکدست و یا متقارنی را ندارد ، سطوح یکدست با طرح های متقارن مختص چرم های مصنوعی می باشد .

چرم طبیعی دارای نرمی و انعطاف پذیری خاصی می باشد که بعد از لمس آن متوجه این موضوع خواهید شد

شما با نگاه کردن بافت چرم طبیعی به راحتی متوجه بافت متراکم و فشرده ی آن خواهید شد برای اینکار می توانید به قسمت های برش خورده در محصولات چرمی نگاه کنید تابافت مورد نظر را مشاهده کنید . اما در چرم های مصنوعی که از جنس پلاستیکی می باشد فاقد الیاف متراکم می باشند .

هنگامی که نور به سطح رویه ی چرم طبیعی برخورد کند به یک اندازه انعکاس نخواهد داشت برخی قسمت ها مات یا براق خواهند بود زیرا سطح صافی ندارد و نور را بدرستی منعکس نمی کند . در چرم های مصنوعی شما زمانی که به کار نور بدهید به طرز یکسان و یک اندازه نور را منعکس خواهد کرد .

از دیگر خاصیت های چرم طبیعی مقاوم بودن در برابر حرارت می باشد . اگر چرم به شعله نزدیک باشد به راحتی مشتعل نخواهد شد اما اگر شما تا درجه ی سوختن اینکار را ادامه دهید بویی شبیه به بوی سوختن مو بلند خواهد شد . جنس چرم مصنوعی به دلیل داشتن جنس پلاستیک به راحتی قابل اشتعال می باشد .

. چرم ها به دلیل ساخته شدن از پوست و موی حیوانات بعد از لمس آن ها متوجه حس گرمی آن خواهید شد و به انگشتان شما منتقل خواهد شد . دوازدهمین مشخصه ی تفاوت  چرم طبیعی  و مصنوعی جذب آب رویه ی چرم می باشد. چرم طبیعی جاذب آب می باشد و بعد از اینکه مقداری آب برروی سطح چرم بریزید . جذب خواهد شد ولی آب برروی سطح چرم مصنوعی خواهد ماند و نفوذ نخواهد کرد .

 برای دیدن محصولات چرم طبیعی با مرغوب ترین کیفیت های بر روی  چرم مردانه طبیعی کلیک کنید

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این نویسنده


مطلبی دیگر در همین موضوع


بر اساس علایق شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

حتما برای شما هم پیش آمده که برای خرید کفش، کیف، کاپشن، دستکش یا هر محصول چرمی دیگر به فروشگاه رفته ولی در اصل بودن چرم تردید دارید. راه های مختلفی برای تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی وجود دارد. ما دو متد که شامل 15 روش تشخیص چرم اصل از چرم مصنوعی می باشد را برایتان آماده کرده ایم:

اگر محصول برچسبی تحت عنوان “چرم دست ساز” داشت، قطعا چرم مصنوعیست؛ و اگر هیچ برچسبی نداشت به این معنیست که فروشنده قصد پنهان کردن این حقیقت را دارد که چرم اصل نیست. ولی اکثر تولیدکنندگان و فروشندگان به استفاده از چرم اصل افتخار می کنند و با این عناوین آن را نشان می دهند:

تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

این عیوب در چرم در واقع نشانه ی خوبی است. زیرا چرم اصلی که از پوست حیوانات ساخته شده به طور طبیعی و تصادفی هر قسمت از آن  دارای طرح منحصر به فردی است. طرح های خیلی منظم و مشابه و تکرار شونده معمولا نشانه های چرم مصنوعی و ماشینی است. چرم طبیعی ممکن است خراش و چین و چروک داشته باشد. البته تولید کنندگان ماهر، طرح های خود را به تقلید از چرم طبیعی و مشابه آن می سازند.

چرم واقعی مانند پوست اگر تحت فشار قرار گیرد چین و چروک می خورد ولی چرم مصنوعی فقط زیر فشار انگشت شما فرو می رود و شکل و استحکام خود را حفظ می کند.

اگر دقیقا از بویی که چرم اصل باید داشته باشد مطمئن نیستید به یک فروشگاه معتبر چرم اصل رفته و با بو کردن چند کیف و کفش آن را امتحان کنید. سپس اگر چرم مصنوعی هم داشتند آن را تقاضا کنید که بوی آن را هم امتحان کنید. اکنون که می دانید دنبال چه بویی هستید می توانید تفاوت آن دو را احساس کنید. دقت کنید که فقط چرم اصل است که بوی طبیعی پوست حیوان را می دهد و چرم مصنوعی بوی پلاستیک می دهد.

این آزمون بهتر است تحت شرایطی انجام گیرد. یک قسمت از محصول را که خارج از دید است مثلا قسمت پشت لباس را انتخاب کرده و برای 10 تا 15 ثانیه زیر شعله ی کوچکی نگه دارید.

چرم طبیعی کمی نیمسوز شده و بویی شبیه موی سوخته می دهد.

چرم مصنوعی آتش گرفته و شعله ی آن بوی پلاستیک می دهد.

برش چرم مصنوعی ماشینی است. چرم طبیعی رشته و بافتی دارد که در لبه ها مشخص است ولی چرم مصنوعی این رشته و حالت را ندارد و یکنواخت است.

مثل آزمون چین و چروک، چرم طبیعی هنگام تا خوردن حالت ارتجاعی خاصی دارد و کمی در آن قسمت تغییر رنگ داده و چین و چروک می خورد. چرم مصنوعی سفت و سخت تر است و تا کردن آن مشکل تر است.

اگر چرم مصنوعی باشد آب روی آن می ماند. ولی چرم طبیعی ظرف چند ثانیه آب را جذب می کند. زیرا چرم طبیعی به طور کامل ضد آب نیست.

محصولی که کاملا از چرم طبیعی ساخته شده باشد گران است و معمولا به قیمت ثابت و مشخصی به فروش می رسد. چرخی در مغازه ها بزنید و تفاوت قیمت چرم طبیعی، اجناس نیمه چرم و چرم مصنوعی را با هم مقایسه کنید. در میان چرم های طبیعی چرم گاو به دلیل استحکام بالا بیشترین قیمت را دارد. چرم لایه لایه شده که لایه ی زیری از لایه ی رویی جدا می شود ارزان تر از چرم فول گرین است. هر چند تمام چرم های طبیعی از نوع مصنوعی گرانترند، چرم های طبیعی نیز خود انواع مختلفی دارند که رنج قیمتی آنها نیز متفاوت است.

یک مبلمان چرم با رنگ آبی روشن ممکن است طبیعی به نظر نرسد ولی این به این معنی نیست که از چرم طبیعی ساخته نشده است. رنگ هم می  تواند به چرم طبیعی و هم به چرم مصنوعی افزوده شود. بنابراین به رنگ اهمیتی ندهید و به احساس، بو و بافت چرم برای تشخیص طبیعی بودن آن توجه کنید.

اکثر مردم درمورد تشخیص چرم اصل از چرم مصنوعی نگرانی دارند؛ ولی صاحب نظران می دانند که چرم اصل درجات مختلفی دارد و “Genuine Leather” در رتبه بندی، درجه دوم از پایین را داراست. انواع چرم های طبیعی به ترتیب کیفیت:

چرم Full grain فقط از بالاترین سطح پوست حیوان که در معرض هواست ساخته می شود و سخت ترین، بادوام ترین و محبوب ترین نوع چرم است و ویژگی های منحصر به فرد، چین و چروک و رنگ خاص خود را دارد. به دلیل کم بودن این چرم روی سطح پوست حیوان و سختی کار کردن با زمختی full grain، قیمت آن نیز به طرز قابل توجهی بالاتر است.

تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

رایج ترین چرم لوکس، چرم top grain می باشد که از لایه ی زیرین full grain گرفته شده است. “تاپ گرین” نرم تر و منسجم تر از “فول گرین” است ولی کار کردن روی آن راحت تر است و قیمت مناسب تری دارد. هرچند به استحکام فول گرین نیست ولی یک چرم کاملا محکم و خوش ساخت است.

genuine leather پس از جدا کردن قسمت سخت تر و گرانتر روی پوست، از لایه ی زیری که نرم تر بوده و کار با آن آسان تر است به دست می آید. هر چند به استحکام فول گرین و تاب گرین نیست ولی مناسب برای تولید آسان انواع اجناس با قیمتی ارزان تر است. به یاد داشته باشید که genuine leather فقط یک درجه و رتبه ی خاص برای چرم است، نه یک عبارت برای بیان چرم اصل و طبیعی. اگر شما در مغازه درخواست چرم genuine داشته باشید، یک نوع خاص از چرم به ذهن فروشنده می آید.

هرچند “bonded leather” چرم است ولی چرم یک دست و منظمی از پوست حیوانات نیست. خرده ها و زمین ریزهای انواع دیگر چرم جمع آوری شده و با کمک چسب تشکیل یک قطعه چرم را می دهد. هرچند بسیار ارزان تر از چرم های دیگر است ولی اصلا کیفیت خوبی ندارد. به دلیل کیفیت پایین آن معمولا برای جلد کتاب و اقلام کوچک تر دیگر که فرسودگی کمتری دارند استفاده می شود.

برچسب ها :

تشخیص چرم اصل
چرم طبیعی

خیلی کامل و مفید بود. ممنون

جالب بود

مطالب مفید و آموزنده بودن

با سلام خیلی مفید و جالب بود ممنون

خیلی مفید و پر محتوا بود سپاس گذار

بسیار عالی و مفید

بسیار عالی ، تشکر از اطلاعاتتان

خیلی جالب و اموزنده بود

سلام و عرض ادب
خیلی خوب بود .
اگه قیمت چرم اصل و تقلبی رو هم می ذاشتین خوب می شد

واقعا ممنون از مطلبتون خیلی استفاده کردم

سلام. ممنون از اطلاعات ارائه شده. کامل و مفید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد . فیلدهایی که دارای * می باشند اجباری هستند .

دیدگاه*

نام
*

ایمیل*




* لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است!

* پوشاک و لوازم جانبی چرم لوکس ، خوش ساخت و البته گران است.

 بنابراین هنگامی که تصمیم می گیرید روی چرم اصل سرمایه گذاری کنید راههای شناخت چرم واقعی دارای اهمیت است.تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

در زیر  پنج راهی وجود دارد که می توانید بفهمید این قطعه چرمی “اصل” است.

۱) برچسب را بررسی کنید(شناسنامه)بسیاری از محصولات چرم اصل دارای برچسبی هستند که نشان می دهد این محصول چرم اصل است بنابراین برچسب(شناسنامه ) باید به راحتی قابل تشخیص باشد.

 شاید احساس خنده داری داشته باشید اما بوی محصول نشانگر اصلی بودن آن است محصولات  چرمی دارای رایحه ویژه و منحصر به فردی هستند که نظیر آن در طبیعت وجود ندارد. در حالی که در فرآیند تولید چرم مصنوعی از مواد شیمیایی و نفتی استفاده می شود که دارای بوی ناخوشایند می باشند.

قسمت ‌های مختلف چرم طبیعی یکدست و یکنواخت نیست، در حالی که چرم مصنوعی چون با دستگاه درست می‌ شود، کاملا یکدست است.

پشت چرم طبیعی پرزدار است فقط در محصولات چرمی نظیر کیف، کاپشن، دستکش که دارای آستر هستند باید به درزهای دوخت دقت کنید، در حالی که پشت چرم مصنوعی به صورت شبکه ای با نخ دوخته شده است.

باتوجه به این که ممکن است افراد سودجو چرم های مصنوعی را به قیمت چرم های طبیعی به فروش برسانند، علاوه بر موارد ذکر شده سعی کنید از فروشگاه های معتبر چرم خرید خود را انجام دهید.

برای مشاهده فروشگاه اینترنتی مارل چرم اینجا کلیک کنید.

 

ضرورت ایجاد ثبات طولانی در قوانین اقتصادی برای جذب سرمایه گذار

خبرگزاری ایرنا

با سلام ،خیلی خوبه که از نظر کیفیت در سطح بالایی هستین ،چه برند شما و چه بقیه ،وچقدر بهتر میشد اگر نوع سبک کار هم متنوع تر بشه ، ممنون ازتون بخاطر زحماتتون





«مارال چرم» طلایه دار زیبایی و کیفیت در بازار چرم ایران است. مارال چرم از معدود برندهایی است که با خوش فکری طراحان توانسته کلیشه های دنیای چرم را با معرفی محصولاتی به رنگ های قرمز، زرد، و سرمه ای بشکند.

مارال چرم با تکیه بر شعار “لبخند ماندگار” رضایت مشتری را در اولویت دستور کار خود قرار داده است و سعی کرده است با ارائه محصولات با کیفیت و خدمات مناسب لبخند مشتری را پس از خرید ماندگار کند. این مجموعه برای رفاه حال مشتریان خود و سهولت خرید،سعی کرده است با تقویت فروش آنلاین،کلیه محصولات چرمی خود را با پشتیبانی کامل خدمات پس از فروش به مشتریان ارجمند ارائه می نماید.



با عضویت در خبرنامه مارال مگ از جدیدترین جشنواره های مارال چرم و اخبار روز آگاه شوید.


نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار



نام‌کاربری


ایمیل

تأیید ثبت نام برای شما ایمیل خواهد شد.



اکسسوری و تجهیزات مدرن آشپزخانه


راهنمای خرید گوشی آنلاین

چگونه چرم اصل را از چرم تقلبی شناسایی کنیم؟

امروزه اجناس زیادی در فروشگاه ها به قیمت چرم اصل به فروش می رسند در حالی که تقلبی هستند و اجناس زیادی هم هستند که برای منحرف کردن ذهن مشتری تنها در قسمتی از آن ها چرم اصل به کار رفته است.  اگر می خواهید یک جنس چرم با کیفیت بخرید باید بتوانید تفاوت های چرم اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

 

تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

نحوه تشخیص چرم اصل از تقلبی

مراقب محصولاتی که به اصل بودن چرم اشاره نکرده اند باشید: گاهی اوقات روی لیبل محصول به مصنوع بودن مواد اشاره می شود اما زمانی که هیچ اشاره ای به مواد آن نمی شود بدون شک تولید کننده می خواهد اصل نبودن مواد را پنهان کند. اگر چرم اصل باشد تولید کننده بدون شک روی لیبل محصول به آن اشاره می کند.

 

گاهی اوقات روی لیبل محصول به مصنوع بودن مواد اشاره می شود

 

منافذ و نقص های روی پارچه را بررسی کنید: اگر بافت چرم یک شکل و متحد باشد بدون شک چرم تقلبی است. چرم اصل خراشیدگی و چین و چروک دارد و کارخانه ها هرگز نمی توانند بافت چرم مصنوعی را درست شبیه آن تولید کنند.

 

اگر بافت چرم یک شکل و متحد باشد بدون شک چرم تقلبی است

 

روی پارچه با انگشت فشار دهید: چرم اصل با فشار چروکیده می شود درست مثل پوست واقعی. اما چرم تقلبی با فشار فقط کمی فرورفته می شود و دوباره به حالت اولیه برمی گردد.

 

چرم اصل با فشار چروکیده می شود درست مثل پوست واقعی

 

چرم را بو کنید: اگر با بوی چرم واقعی آشنایی ندارید به فروشگاه هایی بروید که می دانید چرم اصل می فروشند و اجناس فروشگاه را بو کنید. وقتی با بوی چرم آشنا می شوید در انتخابتان اشتباه نخواهید کرد.

 

وقتی با بوی چرم آشنا می شوید در انتخابتان اشتباه نخواهید کرد

 

تست آتش: قسمتی از کالا را که می دانید در ظاهر دیده نمی شود با فندک تست کنید. چرم واقعی با آتش کمی نیم سوخته می شود و بوی شبیه مو سوخته می دهد. اما چرم مصنوعی آتش می گیرد و بوی پلاستیک سوخته می دهد.

 

چرم واقعی با آتش کمی نیم سوخته می شود و بوی شبیه مو سوخته می دهد

 

به لبه های چرم دقت کنید: لبه های چرم واقعی زمخت و ناهموار است در حالی که لبه های چرم مصنوعی کاملا صاف و منظم است.

 

لبه های چرم واقعی زمخت و ناهموار است

 

چرم را تا کنید و منتظر تغییر رنگ آن شوید: چرم های اصل قابلیت ارتجاعی بالایی دارند و زمانی که تا می شوند تغییر رنگ می دهند و چروک می شوند. اما چرم های مصنوعی سفت هستند و به سختی تا می شوند.

 

چرم های اصل قابلیت ارتجاعی بالایی دارند

 

روی چرم آب بریزید: اگر چرم تقلبی باشد آب روی آن می ماند اما چرم اصل آب را در چند ثانیه جذب می کند.

 

چرم اصل آب را در چند ثانیه جذب می کند

 

چرم اصل هرگز ارزان نیست: چرم اصل قیمت بالایی دارد و گران ترین آن ها چرم گاو است زیرا دوام بالایی دارد.

 

تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

چرم اصل قیمت بالایی دارد و گران ترین آن ها چرم گاو است

 

منبع : bedunim.ir

مهارت های خانه داری


شلف دیواری چوبی طرح لوزی


انواع دستگاه تهیه کره خانگی


همین الان سفارش بده و داغ داغ تحویل بگیر


راه های حمایت کودکان بی سرپرست


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


کشیده کردن پاها به اندازه‌ای چشمگیر


بازسازی انگشتان آسیب دیده


جدیدترین کالکشن کیف برای نوروز


ثبت نام پیش دبستانی مجازی /فرزندان برتر


خرید مینی واش برای شستن لباس نوزاد


راحتی در هر قدم احساس می کنید

هرکجا هستی به قدر توان در کار خیر سهیم باش


لذت خوردن کره خانگی رو از دست ندین


با این محصول میزترو مرتب بچین

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


باکس 12 عددی ماسک 5 لایه با گیره پشت سر


اکسسوری و تجهیزات مدرن آشپزخانه

راه های تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

 

تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

چرم یکی از قدیمی ترین و اصلی ترین مواد اولیه برای تولید کیف‌، کفش و کت محسوب می شود. انسانها، سالیان درازی است که به خاطر نرمی، دوام و کیفیت چرم، از آن برای پوشش خود استفاده می کنند. در حقیقت اگر می خواهید محصولی را برای سال ها با همان زیبایی و کیفیت اولیه در اختیار داشته باشید، انتخاب محصولات چرم بهترین گزینه برای شماست.

 

اولین توصیه این است که سعی کنید چرم را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید چون این روزها چرم های وارداتی و بی کیفیت خیلی زیاد شده اند حتی به بعضی از آنها اسانس چرم زده اند و کاملا بوی چرم را می دهند بنابراین نمی توان از روی بو، چرم طبیعی را تشخیص داد. (حتی ممکن است چرم های فوق از پوست حیوانات حرام یا حیوانات حلال با ذبح غیراسلامی باشند)

 

• داشتن برچسب چرم مصنوعی :

اگر محصول برچسبی تحت عنوان “چرم دست ساز” داشت، قطعا چرم مصنوعی است؛ و اگر هیچ برچسبی نداشت به این معنی است که فروشنده قصد پنهان کردن این حقیقت را دارد که چرم اصل نیست. ولی اکثر تولیدکنندگان و فروشندگان به استفاده از چرم اصل افتخار می کنند و با این عناوین آن را نشان می دهند:

 

Real leather (چرم واقعی و طبیعی)

Genuine leather (چرم اصل)

Top/Full grain leather (چرم فول گرین-لایه لایه نشده)

Made with animal products (ساخته شده با محصولات حیوانی)

 

• پوشش پشت چرم را که نگاه کنید متوجه مصنوعی بودن آن می شوید زیرا پشت چرم های مصنوعی نخ های رشته ای و توری دارد در حالیکه پشت چرم های طبیعی پرزی است.

 

• چرم طبیعی نرم و دارای انعطاف است در حالی که چرم مصنوعی پلاستیکی و خشک تر است و شما با لمس کردن میتوانید چرم طبیعی را از مصنوعی تشخیص دهید. چرم واقعی مانند پوست اگر تحت فشار قرار گیرد چین و چروک می خورد ولی چرم مصنوعی فقط زیر فشار انگشت شما فرو می رود و شکل و استحکام خود را حفظ می کند.

 

تشخیص چرم اصل با فشار دادن

 

• چرم طبیعی در برابر حرارت نیمسوز می شود بوی آن شبیه موی سوخته است اما چرم مصنوعی در برابر حرارت می سوزد و بوی پلاستیک می دهد.

 

• این آزمون بهتر است تحت شرایطی انجام گیرد. یک قسمت از محصول را که خارج از دید است مثلا قسمت پشت لباس را انتخاب کرده و برای 10 تا 15 ثانیه زیر شعله ی کوچکی نگه دارید.

 

• زمانی که چرم طبیعی را زیر نور بگیرید به صورت یکدست نور را منعکس نمی کند و بعضی جاهای چرم مات و بعضی جاها براق به نظر می رسد.

 

• چرم طبیعی دارای بوی خاص خودش است که محصولات اصلی از طریق این بو قابل شناسایی هستند. اما هر گردی که گردو نیست، بازهم احتمال ساخت عطرهای مصنوعی برای بودار کردن چرم های مصنوعی وجود دارد.

 

تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی با بو کردن

 

• اگر چرم مصنوعی باشد آب روی آن می ماند. ولی چرم طبیعی ظرف چند ثانیه آب را جذب می کند. زیرا چرم طبیعی به طور کامل ضد آب نیست.

 

• چرم ها به دلیل ساخته شدن از پوست و موی حیوانات بعد از لمس آن ها متوجه حس گرمی آن خواهید شد و به انگشتان شما منتقل خواهد شد.

 

• هنگامی که به قسمت های مختلف چرم طبیعی دست بزنید چرم یکدست نیست یعنی بعضی جاها نازک است و بعضی جاها ضخیم است. چون قسمت های مختلف پوست دام ضخامت های متفاوتی دارند. در حالی که چرم مصنوعی چون با دستگاه درست می شود کاملا حالت یکدست دارد.

 

• چرم های طبیعی نرم نیستند بلکه سفت هستند اما چرم های مصنوعی نرم هستند. اگر چرم طبیعی را تا کنید کمی تغییر رنگ می دهد اما چروک روی آن نمی افتد. اما چرم های مصنوعی تغییر رنگ نمی دهند و چین می خورند.تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

 

• شما با نگاه کردن بافت چرم طبیعی به راحتی متوجه بافت متراکم و فشرده ی آن خواهید شد برای اینکار می توانید به قسمت های برش خورده در محصولات چرمی نگاه کنید تابافت مورد نظر را مشاهده کنید. اما در چرم های مصنوعی که از جنس پلاستیکی می باشد فاقد الیاف متراکم می باشند.

 

• به طرح روی چرم دقت کنید، چرم طبیعی دارای طرح غیر تکراری و منحصر به فرد است. اگر روی چرم طرح تکراری و قابل دنبال کردن دیدید، مطمئنا طرح پرسی و چرم مصنوعی است.

 

عکس چرم طبیعی

 

همان طور که گفتیم به هیچ وجه نباید چرم را در ماشین لباسشویی شست بلکه البسه چرم خود را به یک خشکشویی معتبر بسپارید. (یعنی مطمئن باشید یک متخصص شست وشوی چرم در آنجا وجود داشته باشد)، در خانه نمی توان چرم را شست چون اگر به پشت چرم آب برسد چرم نرمی و لطافت خود را از دست می دهد و دیگر همچون گذشته انعطاف پذیری نخواهد داشت و خشک می شود.

 

اگر هم آستر کت چر م تان کثیف شد بهترین کار این است که آستر را عوض کنید چون چرم فقط روشویی می شود. گردو غبار دشمن چرم است و شما باید هر چند وقت یک بار روی آن را تمیز کنید.

 

برای  این کار کافی است که یک قاشق مرباخوری شامپو بچه را با آب ولرم (CC 250 ) و 3 تا 4 قطره سرکه مخلوط کنید و آرام روی چرم بکشید و سپس با آب معمولی شامپوها را پاک کنید و بعد با یک پارچه خشک کنید. در نهایت می توانید با واکس های معمولی روی چرم را ماساژ دهید.

 

باران های آلوده ای که این روزها کم نیستند می توانند حسابی به لباس های چرم شما آسیب برسانند، اگر به طور ناگهانی در باران شدیدی گرفتار شدید، باید خیلی زود با یک اسفنج آغشته به کف شامپو بچه، باران آلوده را از روی چرم پاک کرده و بعد خشک کنید.

 

البته باید حواس تان باشد که پشت چرم نباید به هیچ وجه خیس شود چون انعطاف پذیری خود را از دست می دهد، به طور کلی بهتر است در روزهای بارانی از پوشیدن چرم خودداری کنید تا مبادا درون آن خیس شود.

 

تشخیص چرم اصل با آب

 

چرم طبیعی حتما باید از چوب لباسی آویزان شود به خصوص اگر قصد دارید مدتی از آن استفاده نکنید، چون اگر چرم را از جای تیزی آویزان کنید ممکن است چرم شکل اصلی خود را از دست بدهد و این تغییر شکل دیگر قابل برگشت نیست. برای نگهداری چرم هم بهتر است دمای محیط بین 25 تا 30 درجه باشد.

 

چرم باید از برخورد با هرشی تیز محافظت شود چون در صورتی که روی آن خراشی بیفتد، دیگر قابل بازگشت نخواهد بود.لکه ناشی از خودکار هیچ گاه از روی چرم پاک نخواهد شد و روی آن اثر ماندگار دارد، بنابراین باید حواس تان باشد که هیچ گاه نوک خودکار را به وسایل چرم خود نزدیک نکنید. عطر، اسپری و ادکلن را نباید مستقیم روی لباس های چرمی، جیر و نبوک زد. به هیچ وجه نباید لباس های چرم را در ماشین لباسشویی شست، زیرا پودر لباسشویی و آب می توانند کاملا چرم را خراب کنند.

 

سعی نکنید لکه های خیلی عمیق یا لکه هایی که به سختی پاک می شوند را خودتان برطرف کنید، در این مواقع بهتر است از شخصی متخصص یا فروشگاهی که چرم را از آن خریداری کرده اید راهنمایی بخواهید و خودتان برای پاک کردن لکه یا رنگ روی چرم از هیچ نوع حلالی استفاده نکنید.

 

نگهداری از لباس های چرم

 

برای تشخیص کفش و کیف چرم راهکارهای بالا را انجام بدهید مثلا آن را لمس کنید و یا با آب آن را تست کنید.

 

کفش چرم اصل، شناسنامه دارد. شما می توانید از فروشنده شناسنامه را طلب کنید تا مطمئن شوید که کفش مورد نظر از چرم اصل وطبیعی تهیه شده است.

 

کفش چرم بوی خاصی دارد. این بو فقط در کالاهای چرم حس می شود و چرم های مصنوعی هیچوقت چنین بویی را ندارند.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 


هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم


این ست نوزادی رو با یک تخفیف عالی بخر


لازم نیست برای تهیه ماست کلی زحمت بکشی


میز کنار سالنی در پارس تینا

درمان اختلالات حرکتی باشیوه های نوین پزشکی


جا ادویه آویز چندطبقه


با هواپیما هم میشه ارزون سفر کرد!


کاغذدیواری چسبی در طرحهای شیک ولاکچری

لیست بهترین باشگاه های تناسب اندام تهران|


پیشگیری و درمان افسردگی کودکان


خاص ترین کیف ها را از سیلارشاپ بخواهید


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


شلف دیواری جا سشواری


شلف دیواری چوبی طرح لوزی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی


 

اگزیست را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

چرم طبیعی گرما را حفظ میکند

چرم هاي مصنوعی گرما را نگه نمی دارند اما چرم طبیعی زود گرم میشود و چند لحظه گرما را حفظ میکند. البته چرم هاي مصنوعی هم گرم می‌شوند اما سطح آن مرطوب میشود در حالی‌که چرم طبیعی کاملا خشک می‌ماند. اگر چرم طبیعی و مصنوعی را کنار هم قرار دهید خیلی زود متوجه تفاوت آنها می‌شوید.

طرح چرم طبیعی

تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

چرم هاي واقعی طرح خاصی دارند در حالیکه روی چرم هاي مصنوعی خطوط یکدست و یکپارچه هستند. چرم ها منافذی دارند که فقط با ذره بین قابل دیدن هستند. منافذ چرم واقعی پراکنده هستند و تکنولوژی امروزی آنرا تقلید می‌کند اما به اسانی قابل تشخیص است.

پشت چرم را چک کنید

همیشه پشت چرم را ببینید تا ساختار آنرا چک کنید. پشت چرم واقعی بافت مخملی دارد اما پشت چرم هاي مصنوعی پارچه اي است.

وزن چرم را چک کنید

چرم طبیعی سنگین تر از چرم مصنوعی است. البته نگفته نماند که چرم ها انواع دارند و وزن انها نیز متفاوت است. بعنوان مثال وزن پوست گوسفند از پوست گاو سبک تر است. اما چرم هاي مصنوعی همیشه سبک تر از چرم هاي طبیعی و حتی پارچه هاي معمولی هستند.

بوی چرم را چک کنید

کفش هاي چرم طبیعی بوی تندی دارند که به اسانی از بین نمی‌رود. بعضی از کارخانه ها عطرهایی به پارچه کفش میزنند که بنظر طبیعی برسند اما در صورتی که کیفیت آن بالا باشد ممکن است مشتری فریب بخورد.

واکنش چرم طبیعی به رطوبت

این ساده‌ترین راه برای تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی است اما تا زمانی که کفش را نخرید متوجه آن نمی‌شوید. چرم واقعی آب را جذب می‌کند و لکه آن روی کفش هاي رنگ روشن باقی می‌ماند تا زمانی که کاملا خشک شود. اما چرم هاي مصنوعی آب را جذب نمی‌کنند و رنگشان تغییر نمیکند.

چرم هاي طبیعی نرم نیستند بلکه سفت هستند اما چرم هاي مصنوعی نرم هستند. اگر چرم طبیعی را تا کنید کمی تغییر رنگ می‌دهد اما چروک روی آن نمی افتد. اما چرم هاي مصنوعی تغییر رنگ نمیدهند و چین می‌خورند.

 

حتماً بخوانید :  سوپراستارها در دنیای بزرگ چرم ایران

 

تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی
تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *