تعویض دفترچه بیمه

تعویض دفترچه بیمه
تعویض دفترچه بیمه

یکی از کارهایی که ممکن است در ارتباط با دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود با آن مواجه شوید این است که قبل از اتمام اعتبار دفترچه، برگه‌های آن تمام شود. افرادی که درگیر بیماری خاصی هستند یا به علت کهولت سن زیاد به پزشک مراجعه می‌کنند احتمالاً با این موضوع مواجه شوند. در این‌جور مواقع باید دفترچه بیمه خود را تعویض کنید. تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی یا در اصطلاح تخصصی تعویض دفترچه بیمه زمانی لازم است که قبل از پایان اعتبار، برگه‌های آن به پایان برسد. با توجه به اهمیت تعویض دفترچه بیمه لازم است که با شرایط تعویض دفترچه و روش‌های مختلف آن بیشتر آشنا شویم.

تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی مدارکی نیاز دارد که برای افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد. بسته به جنسیت، سن و اینکه فرد بیمه‌شده اصلی است یا فرعی و… مدارک لازم برای تعویض دفترچه بیمه تفاوت دارد. این مدارک برای افراد مختلف عبارت‌اند از:

اصلی‌ترین مدرک برای تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی دفترچه قبلی است که برگه‌های آن تمام شده است. برای تعویض دفترچه بیمه باید دفترچه تمام شده خود را تحویل دهیم تا بتوانیم دفترچه جدید را تحویل بگیریم. این موضوع برای همه بیمه‌شدگان اعم از بیمه‌شده اصلی و فرعی و با هر سن و جنسیتی برقرار است.

دختران بیمه‌شده فرعی بالای 15 سال برای تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود باید شناسنامه خود را نیز ارائه دهند تا بتوانند اقدام به تعویض دفترچه بیمه خود کنند. این موضوع برای این است که اگر او ازدواج کرده باشد، دیگر تحت پوشش خانواده خود نمی‌تواند قرار بگیرد و باید بیمه‌شده همسر خود شود.

پسران بیمه‌شده فرعی بالای 19 سال برای تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود باید علاوه بر ارائه دفترچه بیمه قبلی خود، گواهی اشتغال به تحصیل یا ازکارافتادگی نیز ارائه دهند. پسر بالای 19 سال در صورتی می‌تواند بیمه‌شده فرعی باشد که یا دانشجو و یا ازکارافتاده باشد؛ در غیر این صورت نمی‌تواند به‌عنوان بیمه‌شده فرعی از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده کند. برای اثبات دانشجو بودن باید گواهی اشتغال به تحصیل و برای اثبات ازکارافتادگی باید فرم ازکارافتادگی برای تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود ارائه دهد.تعویض دفترچه بیمه

برای تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی روش‌های مختلفی وجود دارد که برای انجام آن بهتر است با این روش‌ها آشنا شویم و مزایا و معایب آن‌ها را بشناسیم تا بتوانیم هنگام نیاز، بهترین روش را برای تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی انتخاب کنیم. این روش‌ها برای تعویض دفترچه بیمه عبارت‌اند از:

برای تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی به روش سنتی باید به یکی از کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی مراجعه کرد تا بتوان نسبت به تعویض دفترچه بیمه خود اقدام کرد. آدرس کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی را می‌توان در سایت بیمه تامین اجتماعی جستجو کرد.

یکی دیگر از روش‌های تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی، تعویض به روش آنلاین است. می‌توان اطلاعات لازم و موردنیاز را به‌صورت آنلاین بارگذاری کرد و از طریق اینترنت اقدام به تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود کرد. بیمیتو به‌عنوان سامانه‌ای برای خرید آنلاین بیمه امکان تعویض آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی را فراهم کرده است. باید ببینیم این تعویض آنلاین دفترچه از طریق بیمیتو به چه صورت امکان‌پذیر است و برای انجام آن از بیمیتو چه کاری باید انجام دهیم.

بیمیتو سامانه‌ای برای مقایسه، مدیریت و خرید آنلاین بیمه است. با بیمیتو می‌توان استعلام آنلاین بیمه شخص ثالث دریافت کرد، بیمه بدنه آنلاین خرید، بیمه مسافرتی خارج از کشور برای سفرهای خارجی خود تهیه کرد، بیمه آتش‌سوزی منزل آنلاین خرید، برای تأمین آینده خود و خانواده خود بیمه عمر آنلاین خریداری کرد و بیمه مسئولیت پزشکان اینترنتی خریداری کرد.

علاوه بر این‌ها، بیمیتو برای اولین بار امکان تمدید ، تعویض و صدور آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی را هم فراهم کرده است. حال باید ببینیم برای تعویض آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی چه مراحلی را باید طی کنیم و تعویض آنلاین از بیمیتو چه شرایطی دارد.

مراحل تعویض آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی برای بیمه‌شده اصلی و بیمه‌شده فرعی متفاوت است، همچنین مدارک لازم برای ارائه به سامانه آنلاین بیمیتو نیز برای بیمه‌شده اصلی و فرعی و افراد مختلف متفاوت است. مراحل تعویض آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی از بیمیتو عبارت است از:

درصورتی‌که فرد بیمه‌شده اصلی باشد و بخواهد از سامانه بیمیتو دفترچه بیمه خود را تعویض کند، ابتدا باید نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی و تعداد صفحات باقیمانده از دفترچه را وارد کند؛ درصورتی‌که شرایط لازم برای تعویض دفترچه بیمه خود را داشته باشد وارد مرحله بعدی می‌شود. در مرحله بعدی باید عکس آخرین صفحه استفاده شده دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود و تصویر صفحه اول شناسنامه یا کارت ملی خود را در سامانه بارگذاری کند. مراحل انجام تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی برای بیمه‌شده اصلی در اینجا به پایان می‌رسد.

درصورتی‌که فرد بیمه‌شده فرعی باشد و بخواهد دفترچه بیمه خود را از طریق بیمیتو به‌صورت آنلاین تعویض کند در ابتدا باید نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، سن، جنسیت، شماره بیمه و تعداد صفحات باقی‌مانده از دفترچه خود را در سامانه بیمیتو وارد کند. پس از آن سیستم بررسی می‌کند که آیا فرد شرایط لازم برای تعویض دفترچه بیمه را دارد یا خیر. درصورتی‌که فرد شرایط لازم را برای تعویض دفترچه بیمه خود داشته باشد ادامه مراحل تعویض برای بیمه‌شده فرعی پسر و دختر تفاوت دارد و بسته به جنسیت فرد و سایر شرایط وابسته، مراحل تعویض آنلاین از اینجا به بعد متفاوت است.

درصورتی‌که فرد بیمه‌شده فرعی و جنسیت او پسر باشد، بسته به اینکه سن او چقدر باشد مراحل تعویض آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی او متفاوت می‌شود.

درصورتی‌که سن او کمتر از 19 سال باشد، برای تعویض آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود باید در این مرحله تصویر آخرین صفحه استفاده شده دفترچه بیمه خود، یک قطعه عکس 4*3 و تصویر صفحه اول شناسنامه خود را بارگذاری کند تا مراحل تعویض آنلاین دفترچه بیمه انجام شود.

درصورتی‌که فرد بیش از 19 سال سن داشته باشد فقط اگر دانشجو یا ازکارافتاده باشد می‌تواند بیمه‌شده فرعی بماند و تحت پوشش کسی از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده کند. درصورتی‌که فرد دانشجو باشد باید در این مرحله یک قطعه عکس 4*3، گواهی اشتغال به تحصیل خود، تصویر آخرین صفحه استفاده شده دفترچه بیمه و تصویر صفحه اول شناسنامه خود را در سامانه بیمیتو بارگذاری کند. در صورتی هم که فرد ازکارافتاده باشد باید یک قطعه عکس 4*3، تصویر صفحه اول شناسنامه، تصویر آخرین صفحه استفاده شده دفترچه بیمه و گواهی ازکارافتادگی خود را در سامانه بیمیتو بارگذاری کند تا بقیه مراحل تعویض دفترچه بیمه انجام شود.

درصورتی‌که فرد بیمه‌شده فرعی و جنسیت او دختر باشد برای تعویض آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود از بیمیتو باید در این مرحله تصویر آخرین صفحه استفاده شده دفترچه بیمه خود، یک قطعه عکس 4*3، تصویر صفحه اول شناسنامه و تصویر صفحه مشخصات همسر خود را در سامانه بیمیتو بارگذاری کند تا روند تعویض آنلاین دفترچه انجام شود.

پس از طی کردن تمام این مراحل و بارگذاری مدارک لازم، شما باید زمان و مکان تحویل دفترچه جدید خود را در سامانه وارد کنید تا پس از تعویض، دفترچه تامین اجتماعی شما به محل موردنظر ارسال گردد. بیمیتو پس از طی کردن تمام این مراحل، مدارک شما را به یکی از کارگزاری‌های تامین اجتماعی ارسال می‌کند تا فرآیند تعویض دفترچه بیمه از این طریق ادامه پیدا کند و دفترچه جدید شما صادر شود.

همان‌طور که گفته شد پس از اقدام به تعویض آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی، مدارک شما به یکی از کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی ارجاع داده می‌شود؛ بنابراین تفاوتی ندارد که دفترچه بیمه خود را چگونه تعویض می‌کنید؛ در نهایت از طریق کارگزاری تامین اجتماعی این کار انجام می‌شود. ولی بیمیتو با ایجاد بستری آنلاین برای تعویض، تمدید و صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی، انجام این کار را برای بیمه‌گزاران ساده کرده است و باعث صرفه جویی در زمان نیز می‌شود.

بیمیتو به‌عنوان مرجعی برای مقایسه، مدیریت و خرید آنلاین بیمه بستری را برای تعویض آنلاین بیمه تامین اجتماعی فراهم کرده است تا بیمه‌گزاران بتوانند در کمترین زمان ممکن و از هرکجا که اینترنت در دسترس باشد، آنلاین دفترچه بیمه خود را تعویض کنند.

اگر قصد تعویض دفترچه بیمه دارید این ویدیو ببینید:

کارشناسان و تیم پشتیبانی پالسی نو در تمام طول روز به صورت پشتیبانی 24 ساعته با شماره همراه و با پشتیبانی در زمان اداری با شماره ثابت زیر تمام سفارشات شما را مدیریت کرده و برای اینکه در کوتاهترین زمان درخواست شما تحویل داده شود، بی وقفه در تلاش هستند. شما می توانید از طریق دانلود نسخه اندروید از گوگل پلی / کافه بازار / و یا دانلود مستقیم و همچنین با مراجعه به سایت پالسی نو www.pulsyno.com  سفارش خود را نهایی کنید.

تماس با پشتیبانی: 7 – 09107500969 (از 8 صبح تا 12 شب)

شماره ثابت :  22126218-021 ( تماس در وقت اداری)

نحوه ثبت سفارش تعویض و تمدید اینترنتی دفترچه بیمهتعویض دفترچه بیمه

دیگر نیازی به پرداخت هزینه رفت و آمد و یا وقت گداشتن و در ترافیک ماندن نیست و حتی گاها دیده میشود که بعضی از کارگزاری ها اقدام به تعویض دفترچه شما نمیکنند و ادعا میکنند که باید به شعبه مربوطه مراجعه کنید. ولی با پالسی نو تمام این دغدغه ها پایان میابد و شما در مرحله اول فقط دفترچه خود را تحویل میدهید و در مرحله دوم فقط دفترچه جدید را دریافت کنید.

همه کسانی که تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند می‌توانند از این سازمان درخواست پوشش درمانی کنند و درخواست دفترچه بدهند. بیمه درمانی تامین اجتماعی با صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی برای افراد تحت سرپرستی او، کمک می‌کند تا این افراد بتوانند در زمان بیماری و نیاز به استفاده از خدمات درمانی، طبق قوانین بیمه درمانی تأمین اجتماعی از مزایای و تمام فرانشیز های بیمه ای استفاده کند. دفترچه بیمه خود استفاده کنند. بعضی از افرادی که دفترچه بیمه تامین اجتماعی دارند اقدام به خرید بیمه عمر نیز می‌کنند تا بتوانند خسارات بیشتری را جبران کنند و در صورت ایجاد حوادث و بستری شدن در بیمارستان و یا دچار شدن به امراض خاص هم از دفترچه تأمین اجتماعی و هم از پوشش‌های بیمه عمر خود استفاده کنند. اگر دفترچه بیمه ای ندارید و نیاز به خدمات پزشکی دارید میتوانید با پالسی نو تماس بگیرید.

اطلاعات من را در مراحل بعدی دیدگاه ذخیره کنید

.من برای سه ن says:

پالسی نو says:

علی حسینی says:

            سامانه هوشمند پالسی نو با فراهم سازی بستری کامل و پیشرفته در پی آن است که فرد بیمار بتواند بهترین، راحت ترین و ارزان ترین خدمات پزشکی مورد نیاز خود را پیدا کرده و دغدغه ای جز خود بیماری نداشته باشد.

آموزش و ارائه خدمات شهروندی ???? https://b2n.ir/422092 ?????

سازمان تامین اجتماعی برای آسان‌تر شدن و صرفه‌جویی در وقت بیمه‌شدگان و با توجه به شروع موج دوم کرونا، این امکان را فراهم کرده است تا برای تعویض دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی، درخواست غیرحضوری و الکترونیکی ثبت شود.

طبق آمار تامین اجتماعی، بیش از یک سوم مراجعات حضوری به شعب تامین اجتماعی به خدمات تمدید و تعویض دفترچه درمانی مربوط می‌شود. به همین منظور راستای کاهش مراجعه و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ایام شیوع کرونا، اعتبار سنجی الکترونیکی دفترچه‌ها فراهم شده است. همچنین شما می‌توانید برای اطلاع از سابقه بیمه خود برای دریافت خدمات تامین اجتماعی روی عبارت استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی کلیک کنید و مطلب مربوط به آن را بخوانید.

لازم به ذکر است استعلام از سامانه‌های تحت وب و USSD در تمامی مراکز درمانی و تشخیصی طرف قرارداد جایگزین مهر تمدید اعتبار شده است، برای مثال میتواند از کد ستاره ۴ مربع استفاده کنید.

این اولین گام در راستای تعویض دفاتر درمانی تا حذف کامل دفترچه درمانی و نهایتا نسخه نویسی الکترونیکی خواهد بودبیمه‌شدگان تامین اجتماعی می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی و ثبت نام آن، به نشانی eservices.tamin.ir، از طریق منوی خدمات درمانی و دفترچه درمانی، درخواست تمدید دفترچه درمانی خود را ارایه دهند.تعویض دفترچه بیمه

پس از ثبت درخواست، واحد اجرایی مربوطه، نسبت به چاپ و آماده سازی دفترچه درمانی اقدام می‌کند و شما به محض مراجعه و ارائه دفترچه قدیمی، دفترچه درمانی جدید را دریافت خواهید کرد.

در ایام کرونا و برای جلوگیری از مراجعه های غیرضرور می توانید با کد USSD زیر و طبق راهنما اعتبار دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود را مشاهده و در صورت لزوم برای تمدید آن اقدام کنید. برای اینکار کافی است کد ستاره ۴ مربع را روی گوشی خود گرفته و در منوی آن گزینه تامین اجتماعی را انتخاب و در منوی بعدی گزینه اعتبار دفترچه تامین اجتماعی را بزنید.

در مرحله بعد با ورود کدملی خود می توانید از اعتبار دفترچه بیمه خود با خبر شوید. کد زیر به راحتی شما را به این منو هدایت می کند: ?? *۴*#۱۴۲۰

آموزش و ارائه خدمات شهروندی ???? https://b2n.ir/422092 ?????

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این نویسنده


مطلبی دیگر در همین موضوع


بر اساس علایق شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

 

همه افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند چه بیمه شده اصلی و چه بیمه شده فرعی می‌توانند از خدمات درمانی دفترچه بیمه تامین اجتماعی استفاده نمایند.

صدور دفترچه بیمه:

شما می‌توانید درخواست صدور و ارسال دفترچه‌تان را به‌صورت آنلاین بدهید. پس از پر کردن مشخصات و بارگذاری مدارک مورد نیاز، دفترچه بیمه شما صادر شود.

برای صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی روش حضوری و روش صدور دفترچه غیر حضوری وجود داردتعویض دفترچه بیمه

شما می‌توانید با در دست داشتن مدارک لازمه برای صدور دفترچه بیمه به صورت حضوری به کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی مراجعه کرده و دفترچه خود را به صورت حضوری دریافت نمایید اما این روش می‌تواند به علت شلوغ بودن کارگزاری‌ها مدت زمان طولانی درگیر شوید که می توانیم از روش صدور دفترچه غیر حضوری اقدام نمایید.

تعویض دفترچه تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری امکان پذیر شد

تعویض دفترچه بیمه:  

در سیستم سنتی و قدیمی یکی از زمان‌برترین خدمات تأمین اجتماعی تعویض حضوری دفترچه بیمه است که معمولاً چند ساعت طول می‌کشد. ولی حالا از سایت بامن تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی را به‌صورت آنلاین تعویض کنید و در کمترین زمان درخواست خود را ثبت کنید.

راهنما استفاده از تعویض غیر حضوری دفترچه

 

 

:

 

>>به صفحه رسمی اینستاگرام خدمات غیر حضوری با من تامین بپیوندید<<

 

 

تبریز- ایرنا – مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: در راستای تسهیل امور و صرفه جویی در وقت مراجعان و با توجه به شیوع کرونا امکان درخواست الکترونیکی تعویض دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی فراهم شده است.

جعفر سمساری روز دوشنبه با بیان این‌که افزایش سطوح دسترسی و تسهیل امور مخاطبان با استفاده خدمات الکترونیک از رویکردهای مهم سازمان طی سال‌های اخیر است، افزود: خدمات تمدید و تعویض دفترچه درمانی بیش از یک سوم مراجعات حضوری به واحدهای اجرایی را به خود اختصاص می دهد که در راستای کاهش مراجعه و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ایام شیوع کرونا، اعتبار دفاتر حذف شده و اعتبار سنجی الکترونیکی جایگزین آن شده است.

وی ادامه داد: در این رابطه، مهر تمدید اعتبار دفاتر درمانی با استعلام از سامانه‌های تحت وب و USSD در تمامی مراکز درمانی و تشخیصی طرف قرارداد، جایگزین شده است.

وی با بیان این‌که تعویض دفاتر درمانی تا حذف کامل دفترچه درمانی و اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی تداوم خواهد داشت، گفت: تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران می‌توانند با ثبت نام در سامانه eservices.tamin.ir، از طریق منوی خدمات درمانی و دفترچه درمانی، نسبت به درخواست تعویض دفترچه درمانی خود اقدام کنند.

سمساری ادامه داد: در این راستا، همکاران واحد اجرایی مربوطه، نسبت به چاپ و آماده سازی دفترچه درمانی اقدام کرده و متقاضیان به محض مراجعه و ارائه دفترچه قدیمی، در کم‌ترین زمان، دفترچه درمانی تجدید شده را دریافت خواهند کرد.تعویض دفترچه بیمه

وی با بیان این‌که حذف دفاتر درمانی کاغذی و اجرای نسخه نویسی الکترونیکی از برنامه‌های اصلی سازمان طی ماه‌های آینده است، از بیمه گذاران سازمان تامین اجتماعی خواست به خاطر حفظ سلامتی خود و دیگران و همچنین پیشگیری از شیوع کرونا، از خدمات الکترونیکی سازمان استفاده کرده و تا حد امکان از مراجعه حضوری پرهیز کنند.

اصفهان- ایرنا- رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: یکی از سیاست‌های…

استان‌ها – ایرنا – هشتمین روز ماه پایانی سال در حالی سپری می شود که…

سنندج – ایرنا – مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان گفت: ۷۰ درصد…

آبادان – ایرنا – فرمانده انتظامی آبادان گفت: متولیان ۲ مراسم عزا و…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

سامانه خدمات غیر حضوری

وکیل تاپ –

می دانیم طبق یک قرارداد شرکت بیمه (بیمه گر) در مقابل میزان پولی که شخص یا شرکت دیگری (بیمه گذار) به او پرداخت می کند، خسارات وارده به بیمه گذار را در جریانی غیرارادی به فرد می پردازد و به نوعی صدمه وارد شده را ترمیم و جبران می کند.

در این بین سالهاست که بیمه تامین اجتماعی که یک فرایند همگانی است در کشورها به وجود آمده. و از بیمه های دولتی درمانی، بیمه حوادث، بیمه بازنشستگی، بیمه بیکاری تشکیل می شود.

حالا در ادامه برای شما در خصوص بیمه دولتی و تعویض دفترچه ها به صورت حضوری و غیر حضوری و ادارات پیرو این امر را ذکر کرده ایم.

دسترسی سریع به عناوین:

تعویض دفترچه بیمه

اداره کل بیمه استان تهران، جهت سهولت در کار و کمتر شدن رفت و آمد در شهر، روش های زیر را برای تمدید یا تعویض دفترچه بیمه ی خود ارائه داده است:

تلفن: ۸۹۳۷۹۰۰۰

دورنگار : ۸۸۹۶۴۰۱۴

تلفن گویا : ۱۶۶۶

قراردادی است که شرکت بیمه در مقابل میزان پولی که به او پرداخت میکند خسارات وارد به فرد را در حوادثی پرداخت خواهد کرد.

از بیمه های دولتی، درمانی، بیمه حوادث، بیمه بازنشستگی، بیمه بیکاری را شامل می شود.

برای ساکنین تهران باید با شماره گویای ۱۶۶۶ تماس گرفته شود.

برای مشاهده آخرین تغییر و تحولات در بیمه استان تهران میتوانید به سایت سازمان بیمه سلامت مراجعه کنید که آدرس آن در این نوشته درج شده است.

{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”عقد بیمه چه تعریفی دارد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”قراردادی است که شرکت بیمه در مقابل میزان پولی که به او پرداخت میکند خسارات وارد به فرد را در حوادثی پرداخت خواهد کرد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”بیمه تامین اجتماعی از چه بیمه هایی تشکیل شده است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”از بیمه های دولتی، درمانی، بیمه حوادث، بیمه بازنشستگی، بیمه بیکاری را شامل می شود.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”برای تعویض و تمدید بیمه در تهران چه کاری باید انجام دهیم؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”برای ساکنین تهران باید با شماره گویای ۱۶۶۶ تماس گرفته شود.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”مشاهده آخرین وضعیت و تحولات بیمه در استان تهران در چه سایتی امکان پذیر است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”برای مشاهده آخرین تغییر و تحولات در بیمه استان تهران میتوانید به سایت سازمان بیمه سلامت مراجعه کنید که آدرس آن در این نوشته درج شده است.”}}]}

این مطلب توسط گروه تحقیقاتی وکیل تاپ نگاشته شده است.

نحوه پرداخت حق بيمه تامين اجتماعی از طريق اينترنت

شرح و تفسیر ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی

بيمه باربری چيست / همه چیز در مورد این بیمه و کلوز های آن

بیمه سیل و طغیان آب چیست؛ هزینه بیمه سیل و نکات مهم آن

بیمه تامین اجتماعی چیست، بررسی تمامی حقوق و مزایای آن

مقایسه و تفاوت های بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی

سلام پارکینگی قبلاً در سال ۶۳ تبدیل به مسکونی شده و مادرم آپارتمان خریداری کرده یکی از همسایه ها بعد پانزده سال اومده از طریق استعلام ثبتی قاضی از ما گرفته و مادرم فوت کرد ه و انحصار ورثه داریم فقط مادرم الزام به تنظیم سند نکرده الان خونه دست اون نفر دروغگو است و صورت وضعیت تفکیکی را از کارشناس ثبتی شورا حل اختلاف گرفتم می تواند برایمان الزام کنید و در ثبت بشینه پایان کار قدیم را هم دارم کمک کنید بفروشم پول وکالت را قرار دادی بردارید ضرر نمیکنید اگه وقت ندارید من چند پرونده دارم یک وکیل شخصی می خوام
ممنون

سلام با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید کمکتون میکنند.

سلام. پدر مادرم بیمه نیستند.چطوری بیمه بشند

با عرض ادب واحترام، سلام ، خسته نباشید. من نیاز شدید اورژانسی برای گرفتن بیمه سلامت دارم. بدلیل شکستن مهره های کمرم، باید اورژانسی جراحی شوم. کجا مراجعه کنم که همان موقع دفتر را به من بدهند؟ باسپاس حصاری

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

این مطلب توسط گروه تحقیقاتی وکیل تاپ نگاشته شده است.


حریم خصوصیDownloads-icon


دستورالعمل بروزرسانیDownloads-icon

بیمه باران : نحوه‌ی تمدید دفترچه‌ی بیمه‌ی تأمین اجتماع سؤالی است که اغلب از طرف بیمه‌شدگان مطرح می‌شود. زمانی برای تمدید این دفترچه باید اقدام کرد که تاریخ انقضای دفترچه تمام شده باشد، ولی دفترچه هنوز برگه دارد. مسئول بخش تمدید دفترچه‌های تأمین اجتماعی این سازمان، تاریخ انقضای دفترچه را در برگ اول آن می‌نویسد.

 

مهلت اعتبار دفترچه، بنا بر شرایط و نوع بیمه‌شدگان و مدت سابقه‌ی بیمه متفاوت است؛ در شرایط کنونی، کمترین مدت تأمین اعتبار، ۶ ماه و بیشترین مدت تأمین اعتبار، برای بیمه‌شدگانی که بیش از ۵ سال سابقه دارند، تا آخرین برگه دفترچه‌ی درمانی است؛ اما به طور معمول، تمدید دفترچه بیمه‎ی تأمین اجتماعی ۲ سال یک‌بار انجام می‌شود.

گفتنی است مهلت اعتبار این دفترچه، برای فرزندان تحت سرپرستی بیمه‌شده‌ی اصلی نیز فرق دارد. برای پسر مجرد بالای ۱۹ سال تحت سرپرستی، اعتبار دفترچه به‌ صورت ۶ ماهه و برای دختر بالای ۱۵ سال، ۹ ماهه تمدید می‌شود.تعویض دفترچه بیمه

بیمه‌شدگان می‌توانند برای تمدید دفترچه‌ی بیمه‌ی تأمین اجتماعی خود، به یکی از کارگزاری‌های بیمه‌ی تأمین اجتماعی مراجعه کنند و با ارائه‌ی مدارک لازم، دفترچه‌ی بیمه‌ی تأمین اجتماعی خود را تأمین کنند؛ البته این افراد در مواقعی خاص نیز می‌توانند از طریق شعب سازمان تأمین اجتماعی، دفترچه‌ی خود را تمدید کنند. مدارکی که برای تمدید دفترچه‌ی بیمه‌ی تأمین اجتماعی لازم است، در بیشتر مواقع فقط دفترچه‌ی قبلی بیمه‌ی تأمین اجتماعی است؛ البته برای فرزندان تحت سرپرستی بیمه‌شده‌ی اصلی کمی متفاوت است. برای پسران بالای ۱۹ سال، علاوه بر دفترچه‌ی قبلی، گواهی اشتغال به تحصیل هم لازم است و دختران بالای ۱۵ سال، باید علاوه بر دفترچه‌ی قبلی، شناسنامه‌ی خود را نیز به همراه داشته باشند.

تعویض دفترچه بیمه تأمین اجتماعی
دفترچه‌ی بیمه‌ی تأمین اجتماعی زمانی نیاز به تعویض دارد که پیش از به پایان رسیدن مهلت اعتبار دفترچه، برگه‌های آن تمام شود؛ البته گاهی نیز ممکن است هم‌زمان هم برگه‌های دفترچه و هم اعتبار آن تمام شود؛ در این صورت نیز باید دفترچه‌ی بیمه‌ی تأمین اجتماعی را تعویض کرد؛ زیرا در هنگام تعویض دفترچه، تاریخ انقضایی که در برگ اول دفترچه نوشته شده هم به‌روزرسانی می‌شود.

مراحل تعویض دفترچه‌ی بیمه‌ی تأمین اجتماعی مانند تمدید آن است. بیمه‌شده برای تعویض دفترچه، می‌تواند به یکی از کارگزاری‌های بیمه تأمین اجتماعی مراجعه کند و با ارائه‌ی مدارک لازم، دفترچه‌ی بیمه‌ی تأمین اجتماعی خود را تعویض کند. برای تعویض دفترچه نیز مانند تمدید آن، لازم است دفترچه‌ی قبلی را همراه خود برد؛ البته علاوه بر دفترچه‌ی قبلی، برای پسران بالای ۱۸ سال که تحت سرپرستی بیمه‌شده‌ی اصلی هستند، به گواهی اشتغال به تحصیل و برای دختران بالای ۱۸ سال به شناسنامه هم نیاز است.

تمدید دفترچه بیمه
صدور دفترچه‌ی بیمه‌ی تأمین اجتماعی
زمانی که می‌خواهیم برای اولین بار تحت پوشش بیمه‌ی تأمین اجتماعی قرار بگیریم، باید درخواست صدور دفترچه بیمه تأمین اجتماعی ارائه دهیم. انتقال بیمه‌ی تأمین اجتماعی از جایی به ‌جای دیگر، جزو فرآیند صدور محسوب نمی‌شود. برای صدور دفترچه‌ی بیمه‌ی تأمین اجتماعی، مدارک زیر لازم است:

تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه‌ی بیمه‌ی تأمین اجتماعی؛
یک قطعه عکس ۴*۳ از بیمه‌شده، مستمری‌بگیر و افراد تحت سرپرستی آن‌ها؛
تصاویر صفحات اول و دوم شناسنامه‌ی عکس‌دار بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر یا گذرنامه‌ی وی و افراد تحت سرپرستی او؛
گواهی اشتغال به تحصیل یا از کار افتادگی فرزندان پسر بالای ۱۹ سال؛
تعهد کتبی بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر که ثابت کند فرزندان دختر بالای ۱۵ سال او مشغول به کار نیست؛
تعهد کتبی در خصوص بیمه شدن فرزندان، بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر زن مبنی بر اینکه همسر وی تحت پوشش نظام حمایتی خاصی نیست؛
گواهی سرپرستی و حضانت فرزندان بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر زن از مراجع ذی‌صلاح قضایی؛
فرم تأیید شده‌ی کفالت شوهر بیمه‌شده زن یا مستمری‌بگیر زن؛
فرم تأیید شده‌ی کفالت پدر یا مادر بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر
شرایط دریافت دفترچه‌ی درمانی المثنی
ممکن است بیمه‌شده، زمانی دفترچه‌ی بیمه‌ی تأمین اجتماعی خود را گم کند و بخواهد المثنی دریافت کند و این در حالی باشد که نه برگه‌های دفترچه‌اش و نه مهلت اعتبار آن تمام شده باشد؛ در این صورت باید به شعبه‌ی تأمین اجتماعی مربوطه مراجعه کنیم و با ارائه مدارک زیر اقدام به صدور المثنی دفترچه بیمه تأمین اجتماعی کنیم:

فرم درخواست صدور المثنی دفترچه‌ی بیمه‌ی تأمین اجتماعی؛
برگه‌ی پرداخت جریمه‌ی المثنی دفترچه‌ی بیمه‌ی تأمین اجتماعی؛
یک قطعه عکس ۴*۳؛
شناسنامه یا کارت ملی.
در صورت مفقود شدن دفترچه‌ی بیمه‌ی تأمین اجتماعی، بیمه شده موظف است مبلغی به عنوان جریمه پرداخت کند؛ البته اگر دفترچه بر اثر حوادث قهری یا غیرمترقبه (حوادثی هستند که ناشی از علل طبیعی بوده و کسی در وقوع آن‌ها دخیل نیست) یا سرقت مفقود شود، نیازی به پرداخت جریمه نیست. مبلغ این جریمه برای بار اول، معادل نصف حداقل دستمزد روزانه و بار دوم معادل تمام حداقل دستمزد روزانه‌ی همان سال است.

نکته‌ی مهم دیگر در خصوص صدور المثنی دفترچه‌ی بیمه‌ی تأمین اجتماعی این است که دفترچه‌ی جدید تمدید نمی‌شود و تا تاریخ استحقاق درمان دفترچه گم شده اعتبار دارد؛ حتی اگر یک هفته مانده به پایان اعتبار دفترچه‌ی قبلی، آن را گم کرده باشید؛ همچنین تعداد برگه‌های استفاده شده دفترچه‌ی گم شده در صدور دفترچه المثنی تأثیری ندارد و دفترچه‌ی المثنی با برگه‌های کامل صادر می‌شود.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

saeedi1398/10/10 6:30:5010 دی 1398|

بیمه باران : همه مشمولان قانون کار و کار کشاورزی که مشمول قانون تامین اجتماعی هستند، مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند ولی باید […]

saeedi1398/10/10 6:34:0313 آذر 1398|

بیمه باران : در چهارمین روز هفته معاملات بورس تهران شاهد افزایش اندک شاخص سهام بیمه در بورس و فرابورس بودیم.   بیشترین […]

saeedi1398/10/10 6:34:4812 آذر 1398|

بیمه باران : غلامرضا سلیمانی که در آیین افتتاحیه نشست علمی بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه سخن می گفت با […]

کارگزاری سعیدی، مقایسه، خرید و مدیریت آنلاین بیمه نامه و یادآوری زمان اتمام بیمه، تاریخ سر رسید اقساط بیمه و ارائه مشاوره رایگان.

تلفن پشتیبانی: 103 , 102 , 88888100 – 021
پست الکترونیک: info@bimebaran.com

آدرس: تهران، خیابان آفریقا
بین چهارراه جهان کودک و پل میرداماد
برج نگین، طبقه یازدهم، واحد 1104

تعویض دفترچه بیمه
تعویض دفترچه بیمه
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *