تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن
تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

صفحه اصلی آرایش دائم

تخفیف، جایزه و آموزش رایگان در اینستاگرام

فالو میکنم

میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن روش‌هایی برای رفع ایراد و نواقص ابرو یا ایجاد فرمی دلخواه برای ابرو است. این روش‌ها، در دسته آرایش نیمه دائمی قرار می‌گیرند.

میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن روش‌هایی برای ایجاد فرمی دلخواه برای ابرو است. ابرو یکی از مهم‌ترین اجزای صورت است که تاثیر فراوانی در زیبایی صورت دارد. به همین دلیل است که افراد، توجه خاصی به آرایش ابروهای خود دارند و برای آن اهمیت قائل‌اند. لوازم آرایشی متعددی برای آرایش و بهتر کردن ظاهر ابروها وجود دارد. از جمله مداد ابرو، سایه ابرو و… که هر کدام کارایی و ویژگی خاص خود را دارند.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

استفاده از این مواد آرایشی، نیاز به دقت و توجه و البته زمان زیادی دارد. گاهی نتیجه نهایی، اصلا خوشایند نیست. گاهی برای آرایش کردن فرصتی نیست. حتی گاهی اوقات همین مواد آرایشی باعث ایجاد ریزش بیشتر و از دست دادن ابروها می‌شود. به همین دلیل است که این روزها، اکثر خانم‌های پرمشغله و افرادی که ابروهای نازک، خالی و کم‌پشت دارند، به روش‌های آرایش نیه دائمی مثل میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن روی می‌آورند.

فرق میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

این روزها روش‌های آرایش دائمی و نیمه دائمی طرفداران زیادی پیدا کرده است. همه افراد دارای ابروهای پر و زیبا نیستند به همین دلیل به انواع و اقسام روش‌های آرایش ابرو روی می‌آورند. استفاده از لوازم آرایش ابرو مثل ژل‌های ابرو، سایه ابرو و مداد ابرو، وقت‌گیر است به خصوص اگر قرار باشد هر روز این کار را تکرار کنید. به همین دلیل، روش‌های آرایش نیمه‌دائمی ابرو مثل میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن رواج پیدا کرده است.

احتمالا شما هم اگر تصمیم داشته باشید که روش‌های آرایش نیمه دائمی را انتخاب کنید، با پیشنهادات گوناگونی مواجه شده‌اید. روش‌های مختلفی مثل میکروشیدینگ، میکروپیگمنتیشن، میکروبلیدینگ و… وجود دارد. تفاوت این روش‌ها، گاهی بسیار جزیی و ظریف است. برای اینکه بهترین تصمیم را بگیرید، بد نیست که با تفاوت آنها آشنا شوید.

در ادامه، چند تفاوت و شباهت اصلی میکروبلیدینگ و میکرپیگمنتیشن را عنوان می‌کنیم. با بررسی این تفاوت‌ها می‌توانید بهترین روش را برای آرایش ابروهای خود انتخاب کنید.

تلفیق میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

بسیاری از افراد این دو کلمه را به جای هم استفاده می‌کنند. البته این دو روش شباهت‌های زیادی دارند و هر دو جزو روش‌های آرایش نیمه دائمی ابروها هستند. ولی اندکی تفاوت جزیی هم دارند.

برای اینکه این دو روش را به خوبی بشناسید، بد نیست که ابتدا شباهت‌های آن را بدانید.

در هر دو روش، با استفاده از ابزارهای خاص، جوهر مخصوص وارد لایه زیرین پوست می‌شود. این کار را فقط افراد متخصص و آموزش‌دیده باید انجام دهند. در ادامه به تعدادی دیگر از شباهت‌های این دو روش اشاره می‌کنیم.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در چیست

میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ از نظر تکنیک مورد اجرا، شباهت‌های زیادی با هم دارند. اگر می‌خواهید ابروهایتان پرتر به نظر برسند و سایه دار باشند میکروپیگمنتیشن را انتخاب کنید. در این روش، افکت سایه‌دار روی ابرو ایجاد می‌شود. در میکروبلیدینگ، خطوط نازکی به شکل تارهای ابرو ایجاد می‌شود. می‌توانید برای حصول نتیجه بهتر، این دو تکنیک را با هم ترکیب کنید.

میکروپیگمنتیشن را برای پوست سر هم استفاده می کنند. در این روش، پوست سر با ایجاد سایه و نقاط ریز، پرتر به نظر می‌رسد و درست شبیه به زمانی است که موها بعد از تراشیدن، تازه شروع به رشد کرده‌اند. این گزینه معمولا به مردانی که دچار طاسی شده‌اند پیشنهاد می‌شود و افکت رویش مو را در پوست سر ایجاد می‌کند.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن و هاشور

تکنیک‌های آرایش نیمه دائمی مثل میکروبلیدینگ و میکرو پیگمنتیشن، بسیار سطحی‌تر از تاتو هستند. از بابت عمق، این دو روش به هم شباهت دارند. بیرونی‌ترین لایه پوست که اپیدرمیس نامیده می‌شود بعد زا لایه میانی قرار گرفته است که درمیس نام دارد.

در میکروبلیدینگ و مکروپیگمنتیشن، رنگ وارد عمق ۰/۰۸ تا ۰/۱۵ میلی‌متری می‌شود. در این عمق، پیگمنت در مرز بین درمیس و اپیدرمیس قرار می‌گیرد. ولی در روش‌های دائمی مثل تاتو، رنگ تا عمق یک میلی‌متری می‌رود.

میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن ابرو

رنگ‌هایی که در میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن یعنی در روش‌های آرایش نیمه دائمی مورد استفاده قرار می‌گیرند یکسان هستند. این رنگ‌ها نسبت به رنگ‌های به کار رفته در آرایش‌های دائمی مثل تاتو، طبیعی‌تر هستند. رنگ‌هایی که در آرایش‌های دائمی مثل تاتو مورد استفاده قرار می‌گیرند حاوی موادی چون کربن هستند که به مرور زمان اکسید می‌شوند. به همین دلیل است که بعد از مدتی رنگ آنها به آبی، طوسی و حتی قرمز تغییر می‌کند و ظاهری ناخوشایند ایجاد می‌کند.

در روش میکروبلیدینگ، از پیگمنت‌های طبیعی استفاده می‌شود مثلا آهن دی‌اکسید که به مرور زمان تغییر رنگ نمی‌دهند. این رنگ‌ها فقط به مرور زمان می کم‌رنگ‌تر می‌شوند.

میکروپیگمنتیشن میکروبلیدینگ

هر دو روش، باعث ایجاد ظاهری طبیعی در ابرو می‌شوند. حتی کسانی که اصلا ابرو نداشته باشند، باز هم می‌توانند از مزایای این دو روش و در بهترین حالت از ترکیب هر دو بهره‌مند شوند. برخلاف تاتوهای دائمی که ظاهری بسیار غیرطبیعی دارند و امکان ایجاد تارهای باریک مثل تارهای ابرو در این روش وجود ندارد.

میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن، هر دو روش‌هایی عالی برای کسانی هستند که همه یا بخشی از ابروی خود را به کلی از دست داده‌اند. البته میکروبلیدینگ ظاهر طبیعی‌تری دارد.

البته از روش میکروپیگمنتیشن غیر از ابرو برای اصلاح زخم‌های ناشی جراحی پلاستیک یا بازسازی هاله‌ی پستان و موارد مشابه استفاده می‌شود.

میکروبلیدینگ یا میکروپیگمنتیشن

در آرایش‌های دائمی که قبلا رواج داشت مثلا تاتو، همان طور که از اسم این روش‌ها مشخص است، آرایش‌ها دائمی بودند و دوام زیادی داشتند البته اگر از تغییر رنگ آنها صرف نظر کنیم. حتی جدیدترین روش‌های ریمو تاتو نیز نمی‌توانند ۱۰۰ درصد یک تاتو را پاک کنند و هاله‌ای از تاتوها روی پوست باقی می‌ماند یا نهایتا رنگ آنها بسیار کم‌رنگ می‌شود.

میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن، روش‌های نیمه دائمی هستند. در بهترین حالت حدودا یک سال و نیم تا دو سال باقی می‌مانند و بعد از این مدت، به ترمیم نیاز پیدا می‌کنند. در این دو روش اگر ابرو عیب و نقص یا ایرادی پیدا کند، در طی اجرای فرایند یا بلافاصله بعد از آن قابل اصلاح است.

میکروبلیدینگ خوبه یا میکروپیگمنتیشن

در روش‌های میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ، نسبت به تاتو، احتمال واکنش‌های آلرژیک بسیار کمتر است. همچنین احتمال ابتلا به انواع عفونت‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. به خاطر استفاده از پیگمنت‌های ایمن‌تر است که این روش‌ها، فرایند کم خطرتری دارند. تقریبا می‌توان گفت که این روش‌ها، خطرات بسیار کم و قابل چشم‌پوشی دارند و از این بابت با هم تفاوتی ندارند.

تفاوت میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ

این دو روش از نظر برخی ویژگی‌ها تفاوت‌های اندکی با هم دارند. مقلا تکنیک و ابزار مورد استفاده در این دو روش که برای تزریق جوهر به زیر پوست استفاده می‌شود، متفاوت است.

فرق بین میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

در میکروبلیدینگ، متخصصان معمولا از ابزارها به شیوه دستی استفاده می‌کنند تا بهترین فرم ابرو را ایجاد کنند. با استفاده از قلم‌های مخصوص تیغ‌دار، خط‌های باریک و دقیقی شبیه به تارهای ابرو ایجاد می‌کنند تا پیگمنت درون آن قرار بگیرد و شکل ابرو را ایجاد کند. این شیوه از خراش دادن پوست و وارد کردن پیگمنت، باعث می‌شود که نتیجه نهایی کاملا شبیه به تار ابروی واقعی به نظر برسد.

تیغ‌ها یا سوزن‌های مخصوص میکروبلیدینگ، افکتی دقیق و ظریف و طبیعی ایجاد می‌کنند. خط‌هایی که روی ابرو ایجاد می‌شود کاملا شبیه به تارهای طبیعی ابرو است.

از طرف دیگر، میکروپیگمنتیشن، بیشتر ظاهری شبیه به سایه ایجاد می‌کند و خبری از تارهای باریک ابرو نیست. در واقع نوعی سایه ابروی نیمه دائمی است. به همین خاطر ظاهر نهایی آن، به اندازه میروبلیدینگ طبیعی به نظر نمی‌رسد و شبیه به تارهای ابرو نیست. علاوه بر این، متخصصان میکروپیگمنتیشن، معمولا این فرایند را با ابزارهای دیجیتالی انجام می‌دهند. این ابزار رنگ را زیر لایه بیرونی پوست تزریق می‌کند و این کار را از طریق سوزن‌های بسیار باریکی انجام می‌دهد.

عکس تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

میروبلیدینگ معمولا در دو جلسه انجام می‌شود. در جلسه اول در مورد شکل و حالت ابرو تصمیم‌گیری می‌شود و فرم کلی ابرو ایجاد می‌شود. در جلسه دوم، ترمیم و اصلاح صورت می‌گیرد. جلسه ابتدایی حدودا دو ساعت طول می‌کشد ولی جلسه دوم معمولا کوتاه‌تر است ولی ممکن است بیشتر طول بکشد.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

فرایند میکروپیگمنتیشن کمی بیشتر طول می‌کشد و البته نتیجه نهایی آن نیز ماندگاری بیشتری دارد.

ترمیم و درمان آسیب‌های ناشی از میکروبلیدینگ ممکن است تا ده روز طول بکشد. در این مدت، قرمزی و التهاب پوست کاملا برطرف می‌شود. در چند روز ابتدایی، رنگ‌های تیره شروع به روشن‌تر شدن می‌کنند. به همین دلیل، در روزهای ابتدایی، نتیجه کار بسیار تیره‌تر از آن چیزی است که انتظار دارید و حتی ممکن است دلسرد شود. ولی خیال‌تان راحت باشد چون طی چند روز، کم‌رنگ‌تر می‌شود.

بعد از یک ماه، رنگ‌ها در جای خود تثبیت می‌شوند. در این مدت، رنگ‌ها کمی روشن‌تر می‌شوند ولی باز هم کاملا نزدیک به رنگ طبیعی ابروهای شما هستند.

افرادی که میکروپیگمنتیشن می‌کنند نیز در ابتدا، ابروهایی تقریبا دو برابر تیره‌تر از نتیجه نهایی خواهند داشت. بعد از لایه‌برداری و ترمیم آخرین آسیب‌ها، نتیجه نهایی کار مشخص می‌شود که رنگی‌ روشن‌تر و ملایم‌تر است.

منبع: microbladingokc و cosmopolitan

مقاله ای که خواندید از دسته مقالات آموزشی آرایش دائم از وبلاگ دترلند بود. در صورتی که تمایل دارید آرایش دائم رو به صورت کامل فرا گیرید می توانید در دوره آموزش آرایش دائم آموزشگاه دترلند شرکت کنید.

مشـاوره رایگــانآموزش آرایشگری

ثبت نام دوره های آموزشی

مدرک رسمی فنی و حرفه ای

آموزشگاه آرایشگری دترلند

زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور شماره مجوز:‌ 22598

.cls-1{fill:#e1306c;}اینستاگرام دترلند اینستاگرام
.cls-1{fill:#075e54;}واتسپ دترلند
.cls-1{fill:#08c;}تلگرام دترلند
.cls-1{fill:#231f20;}.cls-2{fill:#ed145b;}آپارات دترلند

کلیه حقوق مادی معنوی محتوای ارائه شده برای آموزشگاه آرایشگری دترلند محفوظ می باشد. ۱۳۹۹ ©

۰۲۱۲۲۹۰۳۵۷۲

پشتیبانی دترلند۰۲۱۲۲۹۰۳۵۷۲

برای ارتباط با واحد پشتیبانی، یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید، ما آماده ایم تا شما را راهنمایی کنیم 😍


پیام در واتسپ
پیام در تلگرام


تماس مستقیم با دفتر

یا؛ شماره خود را وارد کنید با شما تماس میگیریم

انصراف



میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن و تاتو ابرو و خالکوبی، کلید واژه های محبوب عاشقان مد در روزگار امروزی هستند که خیلی ها بخشی از وقت و سرمایه خود را به تنها به دلیل همراهی با استایل مد و لباس فلان آرتیست یا فوتبالیست به این موضوعات اختصاص میدهند و طیف های مختلف سنی را درگیر کرده است. تاتو را افیونی برای سرمایه جوانان میدانند و سازمان های سلامت، انجام آن را بستری برای انتقال باکتری های خطرناک به بدن و تهدید سلامت میدانند. شاید به همین دلیل است که خالکوبی، مانعی برای اهدا خون به شمار می رود.

میکروبلیدینگ یک نوع تاتو محسوب می شود اما تفاوت های زیادی با تاتو دارد. در این روش بر خلاف تاتو که رنگدانه و جوهر با دستگاه به زیر پوست تزریق می شود و آسیب های پوستی را سبب می شود، به روش دستی و با یک وسیله غیر الکتریکی این کار انجام می‌ شود و درد و سوزش کمتری دارد. خطوط ایجاد شده برای ابرو، به شکلی نامنظم و ریز و درشت است که همین مسئله سبب می‌شود، ابرو نمایی طبیعی‌تر و زیباتر به خود بگیرد.

با این حال، میکروبلیدینگ و میکروپکمنتیشن، کلید واژه های محبوب بانوان در شبکه های اجتماعی محسوب میشود که سالانه شمار زیادی از بانوان جوان را به سمت خود میکشاند. شیدینگ ابرو و میکروبلیدینگ، روشی برای مدل دار کردن ابرو است. ابرو میتواند نقش مهمی در میمیک چهره و باز شدن صورت و تاثیرگذاری آن داشته باشد. مدل دار کردن ابرو و ترمیم ابرو بانوان، بخشی از فرآیندهای آرایشی موقت تقریبا ارزان است که در دستور کار خیلی ها قرار گرفته و برای هر نوع جنس و رنگ پوستی قابل انجام خواهد بود اما عوارض خطرناکی دارد که باید در نظر داشته باشید.

هیچ کدام از روش های میکروبلیدینگ و میکرو پیگمنتیشن مورد تایید نظام بهداشتی جامعه نیست

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

عوارض میکروبلیدینگ

علاوه بر تخریب پوست در میکروبلیدینگ، زخم های ناشی از ایجاد زخم و پارگی اپیدرم ، نهایتاً ایجاد بافت فیبروزه از پیامد های جاری و رایج میکروبلیدینگ به شمار می روند. علاوه بر آن خطرات جبران ناپذیر انتقال عفونت و بیماری های واگیر، را نیز به لیست خطرات انکار ناپذیر آن باید افزود. باید توجه داشت که میکروبلیدینگ روشی علمی و مبتنی بر شواهد، نیست به همین دلیل در مقالات و کتب مرجع علوم پزشکی و درماتولوژی پذیرفته شده نیست. بنابراین سرانجام کار و فعالیت خود را به اصول غیر علمی گره نزنید.

در ایران نیز این روش به دلیل غیر علمی بودن و خطرات جبران ناپذیر آن مورد تایید نیست، بنابراین عملی که مورد تایید مراجع رسمی و قانونی کشور نباشد، آن هم در حوزه بهداشت و سلامت مردم خطایی بزرگ و جرم محسوب می گردد ،طبعاً عواقب قانونی و مجازات برای آن در نظر گرفته شده است. به نظر می رسد که اخیراً انحرافی که تحت عنوان میکروبلیدینگ با سوء استفاده از تنوع طلبی ،علاقه افراد به ارتقاء کیفیت ایجاد شده تنها به دنبال منافع مادی و سودجویی به هر قیمت، حتی از بین بردن و به تهدید انداختن سلامت مردم است. مثل لاغری در یک هفته و قد بلند شدن در ۲ ماه!!

در میکروبلیدینگ و میکروپیکمنتیشن، بافت پوست صورت آسیب می بیند

داستان میکروبلیدینگ

در میکروبلیدینگ، شاهد کشیدن موی ابرو هستیم که با عمل شیدینگ که سبب اضافه شدن افکت پودری ملایمی روی آن می شود، آرایش صورت تغییر کرده و با ترکیب این دو تکنیک، ابروی طبیعی و زیبایی را از منظر طرفداران این رویه، به ارمغان می آورد. بر خلاف تتو، این روش باعث غیر طبیعی به نظر رسیدن ابرو و ضخیم شدن آن نخواهد شد.

همانطور که در تصاویر مربوط به میکروبلیدینگ تا کنون مشاهده کردید، موهای ابرو که توسط این تکنیک کشیده می شود، روی قسمت جلویی و بالایی ابرو بانوان، حالتی طبیعی و شکیل را خلق میکند. اما شیدینگ، معمولا در پایه ابرو اتفاق می افتد و تا میانه های آن کشیده می شود. شما با روش شیدینگ، قادر خواهید بود که محل هایی از ابرو که خراب شده است و یا بدون خط باقی مانده است را به صورت طبیعی پر کنید.

شیدینگ را میتوان فرایند فلکسیبل خطاب کرد که در هر قسمت ابرو، قابل انجام بوده و استایل مورد نظر شما را بوجود می آورد. اگر جای زخمی داشته باشید، با شیدینگ پوشش داده می شود. معمولا ترکیب میکروبلیدینگ و شیدینگ، سایه روشنی خلق میکند که در ترکیب آرایش صورت با توجه به رنگ پوست، میتواند چهره ها را زیبا تر و شاداب تر به نمایش بگذارد.

میکروبلیدینگ یک روش انجام آرایش دائمی است و زیر مجموعه تاتو به حساب می آید. اما نیمه دائمی به نظر می رسد. چون در این روش، جوهر به غشا میانی پوست وارد میشود، نیمه دائمی در نظر گرفته می شود. در این روش خیلی سطحی کار انجام می شود و خیلی زود پاک میشود. هاشورها بسیار ظریف و نازک زده میشود به همین خاطر درد کمتری فرد احساس میکند. البته میکروپیگمنتیشن هم مثل میکرو بلیدینگ روشی نیمه دائمی در تاتو کردن به شمار می آید. با این تفاوت که در میکروپیگمنتیشن، از یک قلم و دستگاه دیجیتالی استفاده شده و رنگ دانه ها به لایه های عمیق تری از پوست به نام لایه درمال نفوذ می کنند که این روش ماندگارتر از روش های میکروبلیدینگ است.

از روش های طبیعی و غیر تهاجمی برای زیبایی چهره استفاده کنید

شما اگر برای اولین بار قصد دارید که این تکنیک ها را امتحان کنید، توصیه می شود که اول روش میکروبلیدینگ را انجام دهید چرا که هزینه کمتر دارد و اگر از انجام کار پشیمان شوید، بعد از چند هفته اثرش از بین خواهد رفت. حتما در انجام آن از مراکز مجوز دار با وسایل یک بار مصرف و بهداشتی استفاده کنید تا سلامت پوست خود را در مراکز غیر مجاز به خطر نیاندازید. به طور کل از نظر پزشکی، چنین روش هایی برای آرایش توصیه نمی شود.

در چه مواقعی میکروبلیدینگ انجام نشود؟

اگر تجربه میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن داشتید و با عوارض و مشکلاتی روبرو شدید، تجارب خود را در اختیار سرویس سلامت روزیاتو قرار دهید.

حتما بخوانید: با ۲۰ پماد سوختگی و نوع کارکرد آن ها آشنا شوید

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 2.3 / 5. تعداد رای: 4

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

من شیر میدم ومیکرو انجام دادم

بهترین سالن اصفهان برای هاشور ابرو و میکرو بلیدینگ شهرزادهhttp://shahrzadbeautycenter.com

سلام من بیماری الوپسی دارم و موهام و ابرو هام ریخته و میشه گفت مربوط به سیستم ایمنی بدن میشع میخواستم بدونم میتونم ابروهام و هاشور کنم؟

دشمن درجه یک ابرو،میکرو بلیدینگ و میکروپیگمنتیشنه،کسی باید بره سراغ این دوتا که از در اومدن ابروهایش کلا قطع امید کرده،در غیر اینصورت تن دادن بهش فقط حماقت محضه چون به محض خراش پیاز موهای ابرو،اسیب جدی میبینه

اتفاقا در میکرو بلیدینگ چون تیغ تا لایه های زیرین مو نمیره به پیاز مو نمیرسه و اسیب رسان نیست.میکرو کارتون با کنترل دست میتونه تعیین کننده این اتفاق باشه

میکرو بلیدینگ از میکروپگمینتیشن جدیدتره طبیعی تر به نظر میرسه و هزینش بیشتره

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ
است.

میکروبلیدینگ ابرو اصطلاحی است که این روزها زیاد به‌گوش می‌رسد. تعداد خانم‌هایی که به‌خاطر ابروهای کم‌پشتِ نازک مدام مجبورند از مداد ابرو، ژل یا سایه برای پر کردن ابروهایشان استفاده کنند کم نیست. عده‌ای هم در سال‌های گذشته از روش‌های دائمی پر کردن و طراحی ابرو مثل تاتو استفاده کرده‌اند و از نتیجه، چندان دلِ خوشی ندارند. با این‌همه اگر شما هم از آن‌دسته خانم‌هایی هستید که با مشکل ابروهای کم‌پشت و نازک دست‌به‌گریبان هستید، به‌نظر می‌رسد دیگر وقت آن رسیده که با امتحان یکی از روش‌های جدید پر کردن ابرو چهره‌ی جدیدی را تجربه کنید. در این نوشتار با ما همراه باشید تا با جدیدترین روش‌های طراحی دائمی ابرو ازجمله میکروبلیدینگ ، میکروپیگمنتیشن، میکروشیدینگ و میکروفیزرینگ آشنا شوید. اما باید تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن را نیز بشناسید.خدمات تاتو بدن در دکتر تاتو

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

میکروبلیدینگ ابرو یا هاشور سه‌بعدی و مویی ابرو روش مدرن طراحی و پر کردن نیمه‌دائمی ابروست که درحقیقت جدیدترین نسل تتوی ابرو محسوب و با یک قلم حرفه‌ای به‌نام «بلید» متشکل از ۱۲ تا پانزده سوزن انجام می‌شود. در این روش، ابتدا با حدوحدود و مدل انتخابی فرد با مداد روی ابرو به‌دقت طراحی می‌شود و سپس رنگ مخصوص ابرو که خمیری، ژله‌ای، جامد یا انواع دیگر است، به‌وسیله این قلم به غشای میانی پوست نفوذ می‌کند و به‌این‌ترتیب رنگ‌دانه‌ها در پوست ته‌نشین شده و پوست رنگ می‌گیرد.

 

میکروبلیدینگ ابرو برخلاف میکروپیگمنتیشن ابرو که با قلم و دستگاه دیجیتال انجام می‌شود و ماده‌ی رنگی به لایه‌ی عمیق‌تری از پوست تزریق می‌شوند و به‌ همین‌ دلیل طرح ابرو دائمی‌تر است، روشی نیمه‌دائمی تلقی می‌شود. میکروبلیدینگ ابرو به‌دلیلِ ظاهر طبیعی‌ای که به ابرو می‌بخشد و حالت خط‌های مایلی که شبیه موهای ابرو در جاهای خالی ابرو طراحی و کشیده می‌شوند، حالتی طبیعی به ابرو می‌بخشد؛ به‌همین‌دلیل با استقبال فراوان خانم‌های خواهان ابروهای خوش‌حالت در سرتاسر جهان مواجه شده است.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

روش میکروبلیدینگ برای طراحی ابرو نسبت‌ به میکروپیگمنتیشن دوره بهبودی کوتاه‌تر، هزینه و ماندگاری کمتری دارد و برای کسانی که به‌دنبال طراحی طبیعی برای ابروها هستند، روش ترمیم ایده‌آلی است. دو روش میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ برخلاف روش‌های سنتی تتو ابرو نیمه‌دائمی هستند و بعد از مدتی حدود دو تا ۵ سال ( در میکروبیلدینگ حتی کمتر از این مدت یک تا سه سال ) کم‌رنگ و بی‌رنگ می‌شوند، به‌ همین‌دلیل هر چند وقت یک‌بار نیاز به ترمیم دارند.

بد نیست در مورد روش میکروپیگمنتیشن بدانید که علاوه‌بر ترمیم ابرو و کاربردهای دیگر این روش در امور زیبایی، در امور درمان هم می‌توان از میکروپیگمنتیشن برای مداوای مشکلاتی مانند ویتیلیگو (بیماری برص یا پیسی) یا اصلاح جای زخم یا کلوئید کمک گرفت. یکی از محبوب‌ترین کاربردهای میکروپیگمنتیشن هم اصلاح زخم‌های جراحی پلاستیک یا بازسازی هاله‌ی پستان در موارد ماستکتومی (عمل جراحی برداشتن پستان در سرطان‌ها و…)، هماهنگ کردن اندازه‌ی هاله و شدت رنگ هاله با سینه است. حال تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن را میدانید.

مدت زمان انجام و هزینه میکروبلیدینگ ابرو

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن با توجه به محل و تجربه‌ی فردی که میکروبلیدینگ ابرو را برای شما انجام می‌دهد، هزینه‌ها از محلی به محل دیگر متفاوت است. طراحی ابرو با میکروبلیدینگ معمولاً ۲ ساعت طول می‌کشد.

اقدامات قبل و بعد از میکروبلیدینگ ابرو

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن اگر آسپرین و رتینول مصرف می‌کنید، برای مدت یک هفته قبل از انجام میکروبلیدینگ، مصرف آنها را قطع کنید. رتینول باعث می‌شود پوست نازک شود و درنتیجه، خون‌ریزی حین انجام میکروبلیدینگ بیشتر شود. آسپیرین هم خون را رقیق می‌کند و بهتر است مصرف آن یک هفته پیش از میکروبلیدینگ قطع شود. روز بعد از طراحی میکروبلیدینگ ابرو بهتر است اطراف ابرو را با سرم نمکی و پنبه به‌آرامی تمیز کنید و هر چهار ساعت یک‌بار از کرم مراقبتی و التیام‌بخش که برای شما تجویز شده استفاده کنید. بهتر است به‌مدت یک هفته از شستن، خیس کردن و ورزش که منجر به عرق کردن ابروها می‌شود، اجتناب کنید.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


تصویر امنیتی
*

دیدگاه

مزایا و معایب میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن چیست؟ برای هاشور ابرو کدام روش بهترین انتخاب است؟ در این مقاله به مقایسه میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن پرداخته‌ایم.

زیبایی چهره، ارتباط بسیار زیادی با تناسب اجزای صورت دارد. حتما افراد زیادی را دیده‌اید که، تک‌به‌تک اجزای صورت آن‌ها زیباست، اما در مجموع جذابیتی در چهره‌ آن‌ها احساس نمی‌کنید. علت این موضوع، عدم تناسب در چهره است. ابروها بیشترین نقش را در ایجاد تناسب چهره هر فرد، برعهده دارند. به‌دلیل همین اهمیت، تکنیک میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن به‌وجود آمد. شما به‌وسیله میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن می‌توانید، با دید زیبایی‌شناسی، تناسب را به صورت خود هدیه کنید.

شاید برای شما هم سوال شده که، تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن چیست؟ چه شباهت‌ هایی با یک‌دیگر دارند؟ استفاده از کدام تکنیک مطلوب‌تر است؟

در این مقاله، به بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌ های میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن می‌پردازیم و ویژگی‌های هر کدام را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

با ما همراه باشید.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

 

اگر همیشه درحال کشیدن ابروها با مداد ابرو و سایه ابرو باشید، حتما جزء خانم‌هایی هستید که ابروهای کم‌پشتی دارند و یا از فرم و حالت ابرو‌های خود راضی نیستند. در این شرایط، قطعا نام میکروبلیدینگ، به گوشتان خورده است.

میکروبلیدینگ، یکی از روش‌های هاشور ابرو است. این تکنیک، به عنوان نسل جدید تاتو شناخته می‌شود که با دارا بودن مزایای بیشتر، جایگزین بسیار مناسبی برای روش‌های قدیمی تاتو است. با کمک میکروبلیدینگ، می‌توانید، تارهایی به نازکی موی ابرو، مابین ابروهای طبیعی خودتان، داشته‌ باشید. قطر تارهایی که توسط دستگاه بلید، روی پوست، در ناحیه ابرو کشیده می‌شود، بسیار نازک است. ظرافت این خطوط در حدی است که، اگر توسط فرد متخصص و ماهری انجام شود، هیچ‌کس متوجه هاشور ابروهای شما نمی‌شود.

 

میکروبلیدینگ، به‌وسیله سوزن‌‌های بسیار نازک انجام می‌شود. تعداد این سوزن‌ها در هر بلید، متفاوت است. این تکنیک، با ایجاد خراشی که توسط بلید ایجاد می‌شود، مقداری رنگ ارگانیک را وارد لایه زیرین پوست می‌کند. در این روش، خراش روی سطح پوست، چنان ظریف است که بعد از رنگ‌گرفتن، مانند تارموی طبیعی جلوه می‌کند. درواقع تکنیک میکروبلیدینگ، به‌وسیله سوزن انجام می‌شود و دستگاه برقی در آن نقشی ندارد. به همین دلیل، این روش، به‌عنوان روشی نیمه‌دائمی محسوب می‌شود. چون عمق خراش‌های بلید، بر روی پوست زیاد نیست و رنگ آن، راحت‌تر از روش‌های دیگر ازبین‌می‌رود. اگر علاقه‌مند هستید از روش هاشور تار به تار استفاده کنید و شکل و فرمی طبیعی به ابروهای خود بدهید، میکروبلیدینگ فوق‌العاده است.

 

ظاهر طبیعی و نچرال میکروبلیدینگ، جز< مزایای آن محسوب می‌شود. خطوطی که توسط بلید، روی پوست و مابین ابروها کشیده می‌شود، آن‌قدر نازک است که کاملا در بین تارهای ابرو گم می‌شود؛ در نهایت فقط زیبایی و جذابیت آن دیده می‌شود. این ویژگی یکی از مهم‌ترین علل انتخاب میکروبلیدینگ است.

 

حتما به خاطر دارید که قبل‌ترها، نواقص ابروها با تکنیک تاتو رفع می‌شد. رنگ تاتو به مرور زمان دچار تغییر می‌شد و به رنگ‌های آبی، سبز و قرمز مایل می‌شد. این مشکلی بود که حتی به‌وسیله لیزر و لوازم پیشرفته ریمو تاتو هم، به‌طور کامل ازبین نمی‌رفت. اما در میکروبلیدینگ دیگر این مشکلات وجود ندارد. چرا که رنگ‌هایی که در میکروبلیدینگ استفاده می‌شود، کاملا ارگانیک است و هیچ تغییر رنگی در آن دیده نمی‌شود. پس با خیال آسوده می‌توانید این تکنیک را انتخاب کنید؛ چون با گذشت زمان تغییر رنگی ندارد و تنها کم‌رنگ می‌شود.

 

معمولا بدن افراد زیادی، پس از تزریق یا استفاده مواد آرایشی، دچار تغییر و واکنش می‌شود. شاید شما هم تجربه مشاهده واکنش‌های آلرژیک پوستی را داشته‌باشید. این واکنش‌ها معمولا درمقابل مواد شیمیایی ناسازگار با بدن بروز می‌کند. در مورد میکروبلیدینگ می‌توان گفت، رنگ‌هایی که در این تکنیک استفاده می‌شود، از مواد طبیعی ساخته شده‌ است که با بدن سازگاری دارد. به همین دلیل است که، در میکروبلیدینگ واکنش‌های آلرژیک وجود ندارد و یا بسیار کم است. با خیال راحت می‌توانید جلسه تست حساسیت رنگ میکروبلیدینگ را انجام دهید و با آرامش‌خاطر جهت انجام آن اقدام کنید.

 

جالب است بدانید، میکروبلیدینگ، کم‌ترین جای زخم‌ و التهاب را نسبت به تاتو و میکروپیگمنتیشن دارد. به دلیل خراش سطحی که توسط بلید روی پوست ایجاد می‌شود، معمولا بهبودی به سرعت انجام می‌شود و احتمال عفونت و زخم و التهاب در این ناحیه کم‌تر است.

 

مسلما بسیاری از خانم‌ها، علاقه‌مندند تا جایی که ممکن است زیبایی ظاهری خود را حفظ کنند و هر ساعت از شبانه‌روز، میکاپ یا آرایشی ملایم به چهره داشته‌باشند. زیبایی دائمی با میکروبلیدینگ یکی از انتخاب‌های امروزی است. فقط کافی است، هر یک الی دو سال که رنگ ابروها یا ناحیه هاشور خورده، کم شد، برای ترمیم آن، به متخصص مراجعه کنید.

 

 

میکروپیگمنتیشن تکنیک جدیدی است که مانند میکروبلیدینگ، جایگزین روش تاتو شده‌است. میکروپیگمنتیشن توسط دستگاهی برقی، به‌نام پیگمنتر، انجام می‌شود. این دستگاه، بر روی پوست، به‌ صورت نقطه‌ای سوراخ ایجاد می‌کند. رنگدانه‌ها، پس از ایجاد خراش نقطه‌ای بر روی پوست، به لایه زیرین تزریق می شوند. رنگدانه‌های ارگانیگ در این روش، کم‌ترین میزان حساسیت را برای فرد، ایجاد می‌کنند. همچنین با پیشرفته‌شدن دستگاه میکروپیگمنتیشن، احتمال برگشت خون و ترشحات به داخل دستگاه، اصلا وجود ندارد. با استفاده از کیت یک‌بار مصرف، احتمال انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر، به صفر می‌رسد. ماندگاری میکروپیگمنتیشن، معمولا بین 1 الی 2 سال است. این زمان بر اساس سبک زندگی، شرایط بدنی و پوستی، در هر فرد متغیر است.

 

میکروپیگمنتیشن، علاوه بر کاربرد در حوزه آرایشی، در حوزه پزشکی و درمان نیز بسیار موردتوجه قرار گرفته‌است. شاید برای شما نیز جالب باشد که کاربردهای درمانی میکروپیگمنتیشن، علاوه بر ازبین‌بردن جای زخم، خط بخیه، درمان ظاهری طاسی سر و قسمت‌های خالی مو، ترمیم شکل هاله سینه در خانم‌هایی است که، به‌دلیل سرطان، این بخش را ازدست داده‌اند. در این افراد، باتوجه به شکل و فرم هاله پستان سالم، شکل و فرم هاله پستان جدید طراحی می‌شود. سپس با رنگ‌های مناسب این قسمت، رنگ می‌شود. این ویژگی میکروپیگمنتیشن، در حوزه پزشکی، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است.

 

ماندگاری میکروپیگمنتیشن به نسبت میکروبلیدینگ بیشتر است. زیرا پیگمنت‌ ها، در لایه‌های عمیق‌تری از پوست تزریق می‌شوند. تعرق و چربی پوست در این لایه‌ها، تاثیر کم‌تری در ازبین‌بردن رنگ میکروپیگمنتیشن دارد. پس، اگر پوست چرب دارید، حتما میکروپیگمنتیشن را انتخاب کنید.

 

معمولا شما در هر شرایطی که باشید، امکان استفاده از میکروپیگمنتیشن را دارید. برای مثال اگر قبلا تاتو کرده باشید و رنگ‌ آن عوض شده‌باشد یا اگر شکستگی در ناحیه ابرو داشته‌باشید و قسمت خالی ابروها زیاد باشد، به هرحال میکروپیگمنتیشن مناسب شما است. اما استفاده از میکروبلیدینگ، به‌ دلیل هاشوری بودن آن، محدودیت‌های بسیاری دارد.

 

به‌وسیله میکروپیگمنتیشن، می‌توانید رنگ‌دانه‌ها را در هر قسمت از پوست، برحسب نوع و رنگ تزریق کنید. برای مثال، استفاده از این تکنیک، برای میکاپ دائمی چهره، بسیار رایج است. استفاده از رنگ‌های ملایم به‌عنوان رژگونه، سایه و رژلب توسط میکروپیگمنتیشن، زیبایی شما را بیشتر می‌کند. میکروپیگمنتیشن، انعطاف‌پذیری بسیاری دارد و به‌دلیل نوع دستگاه آن، و تزریق نقطه‌ای رنگ به پوست، هرنوع تغییری را امکان‌پذیر می‌کند.

میکروپیگمنتیشن چیست؟ مزایا و معایب

 

میکروپیگمنتیشن دارای ابزاری الکترونیکی و برقی است، اما در میکروبلیدینگ از وسیله‌ای به‌ نام بلید استفاده می‌شود که جزء ابزارآلات این تکنیک است و به‌ صورت مکانیکی با سوزن‌های چندتایی در نوک بلید، انجام می‌شود.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

در میکروپیگمنتیشن، شما می‌توانید به‌ صورت نقطه‌ای، سایه‌ای از ریشه مو ایجاد کنید و به کمک همین ویژگی، رنگ ناحیه‌ای از پوست را تغییر دهید. اما در میکروبلیدینگ، تنها امکان کشیدن خطی شبیه به مو وجود دارد و نمی‌توان به‌شکلی طبیعی، بخشی از پوست را تغییر رنگ داد؛ مگر به‌ صورت هاشور. همین تفاوت، موجب استفاده فراوان از میکروپیگمنتیشن، در زمینه‌های آرایشی است. درحالی‌ که کاربرد میکروبلیدینگ محدود به محل‌هایی است که امکان هاشور زدن در آن وجود دارد.

یکی دیگر از تفاوت های میکروپیگمنتیشن با میکروبلیدینگ در محدودیت استفاده از آن است، میکروپیگمنتیشن به دلیل عمق تزریق پیگمنت، ماندگاری بیشتری دارد و برای پوست‌های چرب با تعرق بالا نیز قابل‌ استفاده است؛ اما میکروبلیدینگ، به‌دلیل عمق کم‌تر، برای پوست‌های چرب قابل استفاده نیست.

یکی دیگر از محدودیت‌های میکروبلیدینگ، عدم امکان استفاده از آن، برای افرادی است که، پس از ایجاد شدن زخم روی پوستشان، دچار عارضه گوشت اضافه در آن ناحیه می‌شوند. این افراد، به‌هیج‌وجه امکان استفاده از این روش را ندارند، چرا که با خراش‌های مداومی که روی پوست ایجاد می‌شود، ریسک ایجاد گوشت اضافه زیاد است.

باتوجه به اطلاعاتی که در اختیار شما قرار گرفت، حتما برای انتخاب هریک از این تکنیک‌ها، به تفاوت‌ها، محدودیت‌ها و شرایط بدنی و شخصی خودتان، توجه کنید تا با انتخاب بهترین گزینه، نتیجه فوق‌العاده‌ای بگیرید.

 

یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از انجام میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ باید بدانید، این است که سلامتی شما از هرچیز دیگری مهم‌تر است. سعی کنید بهترین مرکز زیبایی را انتخاب کنید و حتما از یک‌بار مصرف بودن لوازم آن مطمئن شوید.

قبل از انجام میکروپیگمنتیشن  و میکروبلیدینگ، درمورد رنگ‌هایی که قرار است استفاده شود، سوال کنید. مصرف رنگ‌های غیر ارگانیک و غیر طبیعی که سازگاری مناسبی با بدن ندارند، باعث کاهش ماندگاری و ایجاد حساسیت پوستی می‌شوند.

جهت یادآوری، مطلع باشید که پس از انتخاب هر یک از این تکنیک‌ها، امکان پاک‌کردن آن به‌ راحتی، وجود ندارد. پاک کردن میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ با هر روشی، حتی لیزر، به‌طور 100% ممکن نیست و باید منتظر گذر زمان بمانید.

 

باتوجه به اطلاعاتی که ارائه شد، شما بهترین و دلسوزترین شخص نزدیک به خودتان هستید که می‌تواند، بهترین انتخاب را داشته‌ باشد. یادتان باشد تنها خود شما هستید که می‌توانید با کمک مشاور زیبایی، بهترین انتخاب را با توجه به شرایط پوست و علاقمندی‌های خود داشته‌ باشید. بدون شک همین حالا هم زیبا هستید، پس با آرامش و دید منطقی، مشخص کنید که نیاز شما چیست و کدام روش مناسب رفع نیاز شما است.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

فروشگاه آنلاین تاتو مرکزی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن روش های نوظهوری در عرصه تاتو هستند. که مدت دو سال است از آن بیشتر از هر روش دیگری برای ترسیم تاتو و نقش روی پوست استفاده می‌گردد. اما بین میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن تفاوت هایی نیز هست که آسمونی در این مقاله به معرفی میکروبلیدینگ و معرفی میکروپیگمنتیشن و همچنین تفاوت های میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن می پردازد. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید و ما را از نظرات ارزشمندتان آگاه سازید

میکروبلیدینگ یک نوع تاتو کردن است اما با آن تفاوت‌های زیادی دارد. در این روش بر خلاف تاتو که رنگدانه و جوهر با دستگاه به زیر پوست منتقل می‌گردد، به روش دستی و با یک وسیله غیر الکتریکی این کار انجام می‌شود. خطوط ایجاد شده برای ابرو، به شکلی نامنظم و ریز و درشت است که همین مسئله سبب می‌شود، ابرو نمایی طبیعی‌تر و زیباتر به خود بگیرد. در این روش امکان ایجاد طرح‌های مو مانند ظریفی هم وجود دارد که حالت ابرو را طبیعی‌تر جلوه می‌دهد و همچنین به این دلیل که رنگدانه در سطح کم‌عمق زیر پوست قرار می‌گیرد، به راحتی می‌توان آن را پاک کرد و مدل آن را تغییر داد. اما خب ماندگاری این روش نیز به همین دلیل کمتر است و بیشتر افرادی که تمایل به ایجاد تنوع در مدل ابرویشان دارند، آن را مورد توجه و استقبال قرار داده‌اند.

اگر شما در خال مصرف آسپیرین و رتینول هستید، برای مدت یک هفته قبل از انجام میکروبلیدینگ، آن را قطع کنید. رتینول باعث می‌شود پوست نازک شود و خونریزی در حین انجام میکروبلدینگ بیشتر گردد. آسپیرین هم که خون را رقیق می‌کند باید قطع شود تا مشکلی پیش نیاید.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

به هر حال این روش و هر تاتوی دیگری با کمی درد همراه است که البته بستگی به سطح تحمل فرد نیز دارد و بعضی‌ها بیشتر احساس درد می‌کنند. اما به طور کلی، درد غیر قابل تحملی نیست و با مصرف پمادهای بی‌حس کننده می‌توان تا حد زیادی درد آن را کاهش داد.  

میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ کار سخت و زمان‌بری نیست، اما از آنجایی که با صورت و زیبایی چهره فرد سر و کار دارد و حتماً باید متناسب چهره و اجزای صورت او باشد، چیزی در حدود ۲ ساعت زمان لازم دارد تا نتیجه خوبی از آن گرفت.

بهتر است تا چند روز ابروها را از شستن، خیس شدن با عرق صورت و هر رطوبت دیگری محافظت کنید. در هفته اول ممکن است قرمزی و سوزش احساس شود که با وازلین می‌توان آن را کاهش داد. از پمادهای التیام بخش دیگری نیز می‌توان کمک گرفت. در ابتدا ممکن است رنگ ابرو خیلی تیره باشد که بعدها ۳۰ تا ۴۰ درصد از آن کاهش می‌یابد و محو می‌شود.    

انجام میکروپیگمنتیشن به سختی تلفظش نیست، روشی است مبتنی بر اصول علمی و پزشکی با استفاده از دستگاه‌های استاندارد و وسایل یک بار مصرف استریل که به کاربر ( پیگمنتر ) این امکان را می‌دهد که بنا به تقاضای مشتری، نسبت به ارائه یک آرایش دائمی ایمن اقدام کند، این کار فرآیند کاشت رنگدانه‌های زیست سازگار در عمق مشخصی از لایه پوست، با حداقل آسیب به بافت پوستی است. این تکنیک علاوه بر کاربردهای زیبایی در حوزه پزشکی نیز کاربرد وسیعی دارد.  

برخلاف تاتو که برای نقاشی کردن روی بدن استفاده می‌شود، میکروپیگمنتیشن برای بازسازی طبیعی، متعادل‌سازی و جلوه بخشیدن به چهره استفاده می‌شود که در نتیجه زیبایی بیشتر چهره در طولانی مدت را به ارمغان می‌آورد. با این اوصاف انجام چنین کاری آن هم به عنوان آرایش دائم عاقلانه است یا نه؟ آن‌طور که پیگمنتر یک مرکز زیبایی در منطقه سعات‌آباد تهران می‌گوید، این کار نسبت به تاتویی که به صورت سنتی انجام می‌شود، درد و خونریزی کمتری دارد و ماندگارتر است. آسیب کمتری به پوست وارد می‌کند و با تکرار ترمیم چند سال یک بار رنگ آن به قرمزی یا سبزی نمی‌زند.

بهبود ظاهر پلک‌ها، اضافه کردن یا جایگزین کردن ابروها، بهبود خط لب، خط چشم دائمی، تقویت مژه برای مژه‌های کم پشت، قرینه‌سازی ابروها، لک‌های ماه گرفتگی، ناهنجاری‌های مویرگی خوش‌خیم، مخفی کردن قسمت‌های بی‌مو در بیماران دارای جای زخم روی فرق سر، بازسازی هاله سینه و آرایش چشم برای افرادی که به مواد آرایشی آلرژی دارند از مواردی است که می‌توان از میکروپیگمنتیشن کمک گرفت. در حوزه آرایش دائم برای موارد زیر می‌توان از این روش استفاده کرد:

از بین بردن جای بخیه، از بین بردن لک‌ها یا اسکارهای پوستی است. درواقع با این روش می‌توانیم دقیقاً رنگ پوست مدل را ساخته و در قسمت‌هایی از پوست که از نظر رنگ ناهمگون است کار کنیم، به عنوان مثال برای از بین بردن ماه گرفتگی.

میکروپیگمنتیشن روشی تقریباً مشابه تاتو به شکل سنتی دارد، با این تفاوت که در این روش، رنگ مانند دانه‌های مو و در جهت رویش موهای ابرو روی پوست می‌نشیند و تفاوت آن با تاتوهای قدیمی این است که دیگر یک کادر پررنگ و ناجور وجود ندارد، فقط تارهایی مانند مو با سوزن نازکی داخل ابرو کشیده می‌شوند که خیلی هم پررنگ و مشخص نیستند بلکه رنگی طبیعی دارند. تفاوت پیگمنت با تاتو در روش اجرای آن، همچنین بدون درد و خونریزی بودن آن است که درنتیجه التهاب کمتری در افراد ایجاد می‌کند. در گذشته فردی که تاتو انجام می‌داد ممکن بود تا مدت‌ها از فعالیت‌های روزانه خود دور شود یا نتواند در اجتماع ظاهر شود ولی در این روش، بسته به نوع پوست و ویژگی‌های بدن افراد، التهاب و زخم بسیار کم است. در پیگمنت به دلیل استفاده از کارتریج‌های یکبار مصرف و رنگ‌های تست شده، ایمنی و بهداشت کار بسیار بالا و خطر انتقال بیماری بسیار کم است. باتوجه به ظریف بودن سوزن‌های این دستگاه، درد حاصل از این کار به‌شدت کاهش یافته است و می‌توان به جرات، کلمه پیگمنت بدون درد را به کار برد.

برای انجام میکرو‌پیگمنتیشن باید به مراکز آرایشی مجاز که هم دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده‌اند و هم دستگاه‌های پیشرفته دارند، مراجعه کنید. احتمالاً پیامک این مراکز یا آگهی آنها را در صفحات اینترنت و جاهای دیگر مشاهده کرده‌اید. فقط به خاطر داشته باشید که میکروپیگمنتیشن را به شرط سلامت و ایمنی انجام دهید و برای زیباتر شدن تن به هر کاری ندهید. حتماً از پیگمنتر خود بخواهید گواهی آموزشی خود را به شما نشان دهد و از مجاز بودن رنگ و دستگاهی که استفاده می‌کند و گواهی وزارت بهداشت او مطمئن شوید.

همان‌طور که گفتیم میکروپیگمنتیشن در حوزه پزشکی کاربرد فراوانی دارد اما کاربرد آن به شکل گسترده و به عنوان یک فرآیند زیبایی موضوعی است که باید به آن توجه کرد.  امروزه در کاربرد های پزشکی  از اصطلاح میکروپیگمنتیشن یا درماتوگرافی به جای عنوان تاتو استفاده می‌شود.از این روش برای درمان ضایعات پوستی، اسکارها، سوختگی، ترمیم ابرو، علامت‌گذاری در آندوسکوپی‌ها، میکروپیگمنتیشن قرنیه، درمان ضایعات پوستی با منشاء ویروسی و. . . بهره میبرند.در کشورهای پیشرفته، پزشکان متخصص پوست و جراحان پلاستیک به عنوان آخرین مرحله درمان از آن استفاده می‌کنند، به‌طور مثال پس از جراحی پلاستیک جهت درمان لب شکری، رنگ سرخ لب و رنگ پوست با هم آمیخته می‌شوند زیرا هنوز لب فرم و شکل طبیعی خود را به دست نیاورده و تنها راه باز گرداندن رنگ طبیعی از طریق میکروپیگمنتیشن است. در این روش، پیگمنت یا رنگدانه پوست تخریب نمی‌شود، خطر ابتلا به بیماری کمتر است و تا ۵۰ درصد موارد آسیب‌رسانی کمتری نسبت به تاتوی سنتی دارد اما توجه داشته باشید که در حالت کلی پزشکان این‌گونه فعالیت‌ها را توصیه نمی‌کنند.

میکروبلیدینگ یک روش انجام آرایش دائمی است و زیر مجموعه تاتو به حساب می آید اما نیمه دائمی. چون در این روش جوهر به غشا میانی پوست وارد می شود نیمه دائمی به حساب می آید. در این روش خیلی سطحی کار می شود و خیلی زود پاک می شود، هاشورها بسیار ضریف و نازک زده می شود. میکروپیگمنتیشن هم مانند میکرو بلیدینگ روشی نیمه دائم در تاتو کردن محسوب می شود با این تفاوت که در میکروپیگمنتیشن از یک قلم و دستگاه دیجیتالی استفاده شده و رنگ دانه ها به لایه های عمیق تری از پوست به نام لایه درمال نفوذ می کنند که این روش ماندگارتر از روش های میکروبلیدینگ است. شما اگر دفعه اول هست که می خواهید اقدام به انجام میکروبلیدینگ یا میکروپیگمنتیشن کنید و هنوز مطمئن نیستید که این کار را دوست دارید یا خیر، بهتر است از میکروبلیدینگ استفاده کنید چون اگر از نتیجه کار راضی نباشید یا پشیمان شوید، به راحتی بعد از گذشتن دو یا سه ماه از بین می رود.    

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تهران، خیابان ولیعصر، سه راه جمهوری، به سمت بهارستان، خیابان شیخ هادی، کوچه رجب بیگی، پلاک ۱۲، طبقه دوم، واحد ۳ شماره تماس ها: 02166176077 – 02166401195 09129614010 – 09337908064

همانطور که در بخش های دیگر جهت آشنایی شما نوشته ایم، امروزه اسکالپ به دو صورت انجام می شود: میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن. این دو تکنیک مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر دارند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم. 

میکروبلیدینگ (Microblading) یکی از تکنیک های هاشور ابرو یا تاتو ابرو است که با استفاده از نوعی دستگاه و ابزار دستی صورت می گیرد و رنگدانه ها به زیر پوست تزریق می شوند. به این ترتیب خطوطی ایجاد می شوند که بسیار شبیه خط موهای ابرو هستند و به این ترتیب ابروها پر پشت تر و زیباتر بنظر می رسند. این روش نیز مانند میکروپیگمنتیشن از تاتو سنتی بسیار موثرتر و بهتر است و اگر در محیط استریل و بهداشتی در مراکز مجاز، توسط افراد دارای تجربه در زمینه اسکالپ صورت بگیرد، هیچ گونه خطری برای شما نخواهد داشت. 

نتایج میکروبلیدینگ تقریبا نیمه دائمی است. به این معنا که پس از چند سال با گذشت زمان و در برابر نور آفتاب به مرور زمان اثرات آن کمتر می شود. به عبارت بهتر رنگدانه های کاشته شده پس از چند سال کمرنگ تر می شوند و معمولا نیاز به تکرار میکروبلیدینگ است. در این روش رنگدانه ها با استفاده از وسیله ای دستی تزریق می شوند و به لایه های عمیق تر پوست نفوذ نمی کنند. دلیل نامگذاری این تکنیک به این نام، استفاده از نوعی تیغ یا “بلید” (blade) است. 

در طول سالهای گذشته، گاهی افرادی که تکنیک میکروبلیدینگ را بر روی ابروهای خانمها پیاده سازی و انجام می دادند، این روش را جهت کسب نتایج بهتر و طبیعی تر با تکنیک شیدینگ (Shading) یا سایه زدن ابرو ترکیب می کردند. اما با این وجود باز هم حتی در صورت ترکیب این دو حالت امروزه تکنیک میکروپیگمنتیشن (micropigmentation)، به عنوان تکنیک برتر اسکالپ یا هاشور ابرو و سر شناخته می شود و میکروبلیدینگ در حال منسوخ شدن است. 

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

حال سئوالی که علاقه مندان به میکرواسکالپ سر و یا ابرو می پرسند، این است که از میان تکنیک ها و روش های هاشور یا تاتو سر و ابرو، میکروبلیدینگ را انتخاب کنند یا میکروپیگمنتیشن؟ کدام یک از روش های اسکالپ ابرو ماندگار تر، دارای عوارض کمتر، دارای نتایج طبیعی و زیباتر و در مجموع، کدام یک بهتر است؟ در پاسخ باید عوارض میکروبلیدینگ را در ابتدا بررسی و آنها را با موارد مشابه در میکروپیگمنتیشن مقایسه کنیم:

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که این دو تکنیک میکرواسکالپ یا هاشور ابرو و سر، کاربردهای مشابهی دارند. اما به دلیل اینکه در میکروبلیدینگ در مدت زمان کوتاه تری می توان سطح بیشتری از پوست را هاشور یا تاتو کرد، این تکنیک سریع تر است. اما در مقابل میکروپیگمنتیشن توسط متخصصان آموزش دیده انجام می شود، در عمق بیشتری از پوست صورت می گیرد، با استفاده از دستگاه دیجیتال و برقی و در محیطی کاملا استریل انجام می شود، رنگدانه های طبیعی در عمق بیشتری از پوست نفوذ می کنند و در درازمدت ماندگاری بیشتری دارند. بنابراین در حالت کلی می توانیم مقایسه میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن را بصورت زیر انجام بدهیم:

• مدت زمان انجام میکروبلیدینگ کوتاه تر است. • میکروبلیدینگ نسبت به میکروپیگمنتیشن ارزان تر است. • دوره نقاهت و مراقبت های پس از میکروبلیدینگ نسبت به میکروپیگمنتیشن کوتاه تر است. 

• کاربردهای میکروپیگمنتیشن نسبت به میکروبلیدینگ بیشتر است. (از جمله پنهان کردن جای زخم، بخیه، خال مادرزاد، ماه گرفتگی و …)• میکروپیگمنتیشن در عمق بیشتری انجام می شود. • میکروپیگمنتیشن دوام بیشتری دارد و نتایج آن نسبت به میکروبلیدینگ بیشتر است. • میکروبلیدینگ توسط ابزار دستی و قدیمی تر انجام می شود در صورتی که میکروپیگمنتیشن توسط دستگاه های دیجیتالی و برقی انجام می شود و به همین جهت دقت و ظرافت کار در روش میکروپیگمنتیشن بسیار بیشتر است. • میکروپیگمنتیشن روشی علمی و تایید شده از طرف مراجع بهداشتی و درمانی در جهان است و نسبت به میکروبلیدینگ جدیدتر است. • در صورت انجام میکروبلیدینگ توسط افراد کم تجربه ممکن است عوارض جدی برای پوست و حتی انتقال بیماری ها و یا عفونت به افراد وجود داشته باشد. در صورتی که در میکروپیگمنتیشن احتمال بروز چنین مواردی بسیار کم و نزدیک به صفر است. • در روش میکروبلیدینگ که کاملا بصورت دستی انجام می شود، نیاز به فشار دست است و این کار موجب ناراحتی فرد و بلکه آسیب های سطحی به پوست وی (به خصوص در ناحیه ابرو) می شود در صورتی که در میکروپیگمنتیشن معمولا آسیبی به سطح پوست افراد وارد نمی شود و به دلیل استفاده از دستگاه اتوماتیک و پیشرفته توسط پیگمنتر (فردی که تکنیک میکروپیگمنتیشن را بر روی متقاضیان و داوطلبان انجام می دهد) نیازی به وارد کردن فشار بر سطح پوست فرد نیست. • بنا به دلایل توضیح داده شده، در میکروبلیدینگ امکان خطا وجود دارد. به این صورت که به دلیل اینکه کل پروسه بصورت دستی انجام می شود، در صورت اشتباه و عدم تمرکز متخصص، ممکن است خطوط هاشور ابرو کج و یا خارج از محدوده مورد نظر کشیده شوند، چیزی که معمولا در میکروپیگمنتیشن اتفاق نمی افتد. • خونریزی در میکروپیگمنتیشن کمتر است. 

همانطور که از نتایج این مقایسه به خوبی مشاهده کردید، کاملا مشخص است که از میان تکنیک های جدید تاتو و یا میکرواسکالپ، روش میکروپیگمنتیشن به عنوان تکنیک برتر و بهتر شناخته می شود. 

پخش رنگ داشته اطراف ابرو اولش تيره ميشود ولي زخمش بيوفته خوب ميشود – ریمو کار خیلی حساسیه ..اگه تازه زدین تیره شده برطرف میشه ولی اگه خیلی وقته نه دیگه برطرف نمیشود .

میکروپیگمنتیشن موی سر یا اسکالپ سر به تناسب برخی عوامل مدت زمان ماندگاری متفاوتی خواهد داشت. به طور کل در فرآیند میکروپیگمنتیشن هرچه پوست شما خشک تر و دارای منافذ ریزتری باشد، ماندگاری رنگ بیشتر خواهد شد. همچنین انجام میکروپیگمنتیشن بسته به نوع پوست و رنگ مورد نظر، به ترمیم های متوالی در طول زمان نیاز خواهد داشت.

میکروپیگمنتیشن Micropigmentation یک تکنیک پزشکی پیشرفته است که برای ایجاد ظاهری بهتر در چهره و موی سر ، به عنوان آرایشی نیمه دائمی و ایمن انجام می شود.اما مزایا و معایب این تکنیک چیست ؟ آیا عوارض دارد ؟ فواید میکروپیگمنتیشن چیست؟

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مرکز اسکالپ آیرملو محفوظ می باشد .


میکروبلیدینگ به سایه و هاشور زدن ابرو با قلم و جوهر تتو که می تواند به راحتی فرم و حالت ابرو ها را تغییر دهد و یا آن ها را قرینه سازی کند می گوید. که ظرافت های بسیار زیادی دارد و در مجموع باعث زیبا تر شدن ابرو ها می شود.

سالن زیباییی رها بیوتی میکرو بلیدینگ ابرو توسط متخصصین مجرب و با استفاده از ابزار های خاص جراحی، خطوط را با دقت رسم میکنند.در این روش از تعدادی سوزن کوچک با صدها ضربه کوچک برای افزودن رنگدانه دائمی به پوست استفاده می شود.

در میکروبلیدینگ ابرو سوزن ها با تیغه های استاندارد ابرو متفاوت است چون که هر چرخه به وسیله دست ایجاد می شود  و یک خط طبیعی و نازک را می سازد که با موهای در ابرو ترکیب شود و بافتی ایجاد کند که با موهای موجود در ابرو هیچ تفاوتی نداشته باشد و یکسان به نظر می رسد.

میکروبلیدینگ ابرو روشی است که با استفاده از قلمی که بلید به ون متصل می شود انجام می شود.بلید یک ردیف از سوزن های چیده شده در کنار هم که ظاهری تیغ مانند دارد و رنگ به وسیله آن به پوست به صورت یک خط هاشور زده اضافه می شود.طبیعی بودن و ظرافت فوق العاده، مزیت این روش نسبت به روش های دیگر محسوب میشود.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

اما این روش به دلیل اینکه سطحی تر از روش میکروپیگمنتیشن ابرو انجام می گیرد دارای ماندگاری کمتری نسبت به ۀن روش می باشد. که البته همین امر باعت ظرافت بیشتر و درد کمتر روش میکروبلیدینگ نسبت به میکرو پیگمنتیشن شده است.تفاوت بعدی، ابزار مورد استفاده در این دو روش می باشد که در بلیدینگ از یک قلم دستی و بدون موتور استفاده می شود، اما در پیگمنتیشن از یک قلم ماشینی دارای انواع سوزن و یا کارتریج استفاده می نماییم.

زمان ترمیم در میکروبلیدینگ هر 5 الی 6 ماه بوده اما  در روش پیگمنتیشن هر 6 تا 8 ماه انجام می شود.

در سالن زیباییی رها بیوتی، متخصصین ما پس از بررسی موارد بالا و اطمینان از سلامت جسمی فرد نسبت به فرم چهره، مدل ابرو ها را به وسیله یک مداد ابرو بر روی  صورت فرد طراحی نموده و سپس با همکاری و مشورت با خود فرد متقاضی، نسبت به ایجاد تغییرات در ظاهر شکل طراحی شده اقدام می نماید.

در میکروبلیدینگ خطوط هاشور به صورت نا منظم و با طول های نامساوی در لا به لای ابرو ایجاد می شود بنابراین نمای ظاهری این تکنیک طبیعی تر از سایر تکنیک ها می باشد.

از مزیت های دیگر این روش می توان به خونریزی کمتر نسبت به روش های دیگر به دلیل سطحی بودن این روش می توان اشاره کرد.

سالن زیباییی رها بیوتی، تمام این تجهیزات را به صورت جداگانه و یکبار مصرف برای هر فرد استفاده می کند.

خانم هایی که باردار هستند ، مستعد ابتلا به کلوئید هستند و یا اینکه پیوند عضو انجام داده اند نباید میکروبلیدینگ ابرو انجام دهند. اگر کسی بیماری کبدی خطرناکی دارد و یا اینکه یک بیماری ویروسی مثل هپاتید دارد باید حتما به متخصص خود اطلاع دهد و این کار را با احتیاط بیشتری انجام دهد.

قبل از انجام میکروبلیدینگ ابرو بهتر است با یک متخصص پوست مشور کنید و خلاصه از سوابق پزشکی مانند ابتلا به بیماری ها، مصرف هرگونه دارو و یا حساسیت های پوستی را به او اطلاع دهید تا او با بررسی تمام این مسائل در تصمیم گیری برای انجام این کار شما را یاری دهد.اگر در دوران بارداری، شیردهی و یا بیماری های نقص در سیستم دفاعی بدن هستید، جدا از انجام این کار خودداری کنید.

رنگدانه ها با یک سری ابزار های خاص، که دارای یک ردیف از چند سوزن است، داخل پوست قرار می گیرند.متخصص، سوزن و نوع آن را با توجه به نوع پوست شما انتخاب می کند. رنگ دانه ها دقیقا زیر اپیدرم و قسمت کم عمق درم قرار می گیرند و سایه های طبیعی ایجاد می کنند.

از آنجایی که رنگ دانه ها درست در جهت رویش موهای ابرو وارد می شوند،نتیجه نهایی بسیار طبیعی خواهد بود.

میکروبلیدینگ کار سخت و زمان بری نیست، اما چون که با صورت و زیبایی چهره افراد سر و کار دارد و ایننکه حتما باید متناسب با چهره و صورت فرد باشد، حدود 2 ساعت زمان لازم دارد تا نتیجه خوبی دهد.

بعد از میکروبلیدینگ باید 1 تا 2 ماه صبر کنید تا زخم ترمیم پیدا کند و سپس اقدام به ترمیم کنید.ابرو های میکروبلید شده طی چند مرحله ترمیم می یابد.نشست و قرار گیری رنگ دانه ها نیازمند زمان بوده و رنگ دانه ها با گدشت زمان حالت طبیعی پیدا خواهند کرد.اگر پس از میکروبلید ابرو شاهد خارج شدن رنگ دانه از ابروی خود شدید نگران نشوید با کرم ضد آفتاب با spf 30 یا 50 زده و در معرض آفتاب قرار نگیرید تا ابرو های شما از بین نرود.

این روش و هر تتوی دیگری با کمی درد همراه است که البته بستگی به سطح تحمل فرد دارد و در افراد، مختلف است.اما به طور کلی  درد غیر قابل تحملی نیست و با مصرف پماد های بی حس مننده، می توان درد آن را تا حد زیادی کاهش داد.

سوالات متداول قیمت میکرو
✅ بهترین مراکز میکرو ابرو در تهران کدامند؟

در سایت رها بیوتی علاوه بر اطلاعات کامل میکرو ابرو مراکز معتبر در این زمینه معرفی شده اند

✅ هزینه انجام میکرو ابرو چقدر است؟

هزینه انجام میکرو بلیدینگ ابرو همراه با ترمیم از 600هزار تومان می باشد

✅ برای رزرو وقت میکرو ابرو با کجا تماس بگیرم؟

برای مشاوره و رزرو وقت برای انجام خدمات ابرو با رها بیوتی در تماس باشید 09397486699

{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “FAQPage”,
“mainEntity”: [
{
“@type”: “Question”,
“name”: “✅ بهترین مراکز میکرو ابرو در تهران کدامند؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “در سایت رها بیوتی علاوه بر اطلاعات کامل میکرو ابرو مراکز معتبر در این زمینه معرفی شده اند”
}
}
, {
“@type”: “Question”,
“name”: “✅ هزینه انجام میکرو ابرو چقدر است؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “هزینه انجام میکرو بلیدینگ ابرو همراه با ترمیم از 600هزار تومان می باشد”
}
}
, {
“@type”: “Question”,
“name”: “✅ برای رزرو وقت میکرو ابرو با کجا تماس بگیرم؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “برای مشاوره و رزرو وقت برای انجام خدمات ابرو با رها بیوتی در تماس باشید 09397486699”
}
}
]
}

در سایت رها بیوتی علاوه بر اطلاعات کامل میکرو ابرو مراکز معتبر در این زمینه معرفی شده اند

هزینه انجام میکرو بلیدینگ ابرو همراه با ترمیم از 600هزار تومان می باشد

برای مشاوره و رزرو وقت برای انجام خدمات ابرو با رها بیوتی در تماس باشید 09397486699

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما *

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


کد تایید *

تفاوت میکروپیگمنتیشین و میکروبلیدینگ

میکروپیگمنتیشن و میکروبلدینگ هر دو روشی جدید و نوین در هاشور ابرو هستند، اما در نحوه انجام و ابزاری که در این دو روش استفاده می شود با هم تفاوت دارند. اولین تفاوت در نوع انجام این دو روش است .در میکروپیگمنتیشن برای ایجاد هاشور ابرو باید از دستگاهی مخصوص برای این کار استفاده کرد.این دستگاه استوانه ای در یک قسمت جای قرار گیری سوزن دارد و در قسمت بالایی سیم آداپتور به آن متصل شده است.موتور این دستگاه در داخل استوانه تعبیه شده و میزان قدرت و عمق کاشت آن از عوامل مهمی در انتخاب آن است.سوزنی که برای هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن استفاده می شود بسیار ظریف است و امروزه حتی سوزن های ظریف تری که به آنها نانو گفته می شود نیز در بازار موجود است.در این روش، هاشور ابرو به صورت خطوطی بسیار ظریف دقیقا شبیه به تار موی ابرو به صورت مویی کشیده می شود.دقت داشته باشید که هرچه قدرت موتور برای کاشت قوی تر باشد مدت ماندگاری هاشور نیز بیشتر خواهد بود.و همینطور برای میزان کم یا زیاد کردن سرعت دستگاه و عمق صوزن و کاشت باید از طریق درجه هایی که روی بدنه دستگاه تعبیه شده این تنظیمات را انجام داد.

اگر کمی تخصصی تر بخواهیم برای شما توضیح دهیم در میکروپیگمنتیشن رنگ از طریق سوزن که با تکنیکی خاص باید انجام شود ، در قسمت ابرو به صورت خطوط نسبتا مساوی در جهت رویش ابرو تزریق می شود.سوزن های تک سر برای کشیدن هاشور های ظریف بسیار مناسب هستند. و زاویه دست در هنگام کار باید ۹۰ درجه باشد.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

دومین تفاوت در میکروپیگمنتیشن ابرو در ماندگاری آن است.این روش نسبت به میکروبلیدینگ ماندگاری بالایی تر دارد. و در صورت ترمیم تا ۵ سال نیز باقی می ماند.علت ماندگاری آن هم به دلیل انجام کار با دستگاه است.این روش رنگ را به لایه عمیق تری از پوست تزریق می کند که باعث ماندگاری بیشتر آن می شود.

در میکروبلیدینگ ابرو برای ایجاد هاشور از هیچ گونه دستگاهی استفاده نمی شود، بلکه از قلم مخصوص و تیغ بلید استفاده می شود.این روش کاملا دستی انجام شده و قدرت کاشت به میزان فشار دست بستگی دارد.میکروبلیدینگ ابرو نسبت به روش میکروپیگمنتیشن خیلی ظریف تر است به این دلیل که برای ایجاد هاشور از تیغ استفاده می شود.توجه داشته باشید که تیغ بلید با تیغ هایی که به طور معمول میبینید و در ذهن شما است متفاوت هستند.پس اولین تفاوت در ابزار مورد استفاده در این روش استفاده از قلم به جای دستگاه است.قلم بلید خیلی شبیه به خودنویس است ، که مقداری بلند تر و در سر آن جای قرار گیری تیغ بلید وجود دارد.برای محکم یا آزاد کردن تیغ باید حلقه ی دور قلم را چرخاند تا بتوان آن را تنظیم کرد.تیغ ها بلید بسیار ظریف هستند و در دو نوع اسلوپ و یو مورد استفاده قرار می گیرند. از لحاظ ظاهری اسلوپ ها به صورت مورب ، و یو دقیقا شبیه به حرف یو در انگلیسی هستند. از هر دو سوزن برای انجام هاشور استفاده می شود.اما مدل سوزن یو کاشت ظریف تر و طبیعی تری به شما می دهد.

یکی از تفاوت های کلی که باید به آن دقت کنید رنگی است که در این دو روش انتخاب می کنید.در میکروپیگمنتیشن ابرو رنگ انتخابی معمولا همان رنگی است که اول انتخاب می کنیم;یعنی خیلی نیازی نیست که رنگ را ۱ درجه تیره تر انتخاب کرد به این دلیل که کاشت با دستگاه انجام می شود ریزش کمتری خواهد داشت و بعد از ریزش به دلیل عمیق کاشته شدن رنگ، ابروها خیلی کمرنگ نمی شوند. اما در میکروبلیدینگ ابرو رنگ حتما باید ۱ یا ۲ درجه تیره تر از انتخاب اولیه شود.چون کاشت بلید سطحی تر است و بعد از ریزش ممکن است ابروها به سایه تبدیل شود یا خیلی زود کم رنگ شود.مخصوصا زمانی که از رنگهای قهوه ای بلوند یا روشن استفاده می کنیم.

نکته دوم در انتخاب رنگ در این دو روش میزان غلظت آن است.در میکروپیگمنتیشن ابرو باز هم به دلیل اینکه کاشت از طریق سوزن انجام می شود نباید خیلی رنگ غلیظ و سفت استفاده شود.همینطور نباید خیلی هم شل و رقیق باشد.در میکروبلیدینگ ابرو بر عکس رنگ باید مقداری غلیظ باشد که به خوبی خطوط رنگ دار شود.استفاده از رنگهای رقیق یا شل برای بلید ابرو اشتباه است و موجب ریزش شدید رنگ یا کلا رنگ نگرفتن ابرو ها خواهد شد.

ماندگاری هاشور ابرو به روش میکروبلیدینگ کم تر از روش میکروپیگمنتیشن است.معمولا در صورت ترمیم بین ۱ یا ۲ سال ماندگاری دارد.

تفاوت دیگری نیز در این دو روش وجود دارد.به طور کلی میکروپیگمنتیشن نه تنها برای ابرو بلکه برای تاتو خط چشم، تاتو بن مژه، تاتو خط لب، تاتو رژ لب، تاتو شید چشم و تاتو شید لب نیز استفاده می شود.اما میکروبلیدینگ فقط برای تاتو ابرو یا هاشور ابرو مورد استفاده است.

میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ ابرو هر دو روشی جدید در هاشور ابرو هستند و هدف اصلی از انجام دادن آن پر کردن ابروهایی که ممکن است به هر دلیل خالی شده باشد یا دچار ریختگی شده باشند به طبیعی ترین شکل ممکن است.انتخاب هر یک از این دو روش بستگی به شما دارد.برای برخی ظرافت بیشتر از ماندگاری اهمیت دارد یا بالعکس.البته این به این معنی نیست که میکروپیگمنتیشن اصلا ظرافت ندارد و همینطور میکروبلیدینگ اصلا ماندگاری ندارد، هر کدام از این دو روش زیبایی های خاص خود را دارند.و اگر به طور اصولی و طبق تکنیک انجام شود مطمعنا هم زیبا خواهد بود و هم ظرافت خواهد داشت.

این که کدام یک از این تکنیک ها بهتر است تا حد زیادی به سلیقه فرد بستگی دارد. و به اینکه از دید شخص بهتر بودن را به ماندگاری بیشتر رنگ بداند یا ظریف بودن کار.

هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن ، از آنجایی که با دستگاه انجام می شود و قدرت کاشت در آن بیشتر است، ماندگاری کار تا ۲ سال نیز هست. پس این روش مناسب افرادی که ماندگاری بالا برای آنها اهمیت دارد.

هاشور ابرو به روش میکروبلیدینگ ، بسیار ظرافت دارد و در صورت مهارت پیگمنتر کار واقعا تشخیص رنگ و ابرو سخت خواهد شد.ماندگاری این تکنیک معمولا تا ۱ سال است که دو بار هم نیاز به ترمیم دارد.نتیجه این تکنیک به قدری زیبا و ظریف می شود که برای افرادی هم که به ماندگاری طولانی اهمیت می دهند خواستار امتحان کردن حتی برای ۱ بار آن می شوند.

در تکنیک میکروپیگمنتیشن چون با دستگاه انجام می شود، ۸۰ درصد قدرت و تمرکز روی موتور است. این موتور دستگاه است که تعیین می کند رنگ تا چه حدی و چه لایه ای تزریق شود. خطوطی که با سوزن کشیده می شود مخصوصا اگر بین ۳ تا ۵ سر باشند نتیجه کار خطوطی نسبتا کلفت ایجاد می شود. معمولا در سطح مبتدی از این نوع سوزن استفاده می شود. و در صورت مهارت ۲ سر و بعد ۱ سر.معمولا خطوط با دستگاه نسبتا مساوی و کاملا در جهت رویش ابرو ایجاد می شود. و خواه نا خواه چون با سوزن تزریق می شود خطها کمی کلفت تر می شوند.

در تکنیک میکروبلیدینگ اما ۱۰۰ درصد قدرت و تمرکز به میزان قدرت دست پیگمنتر کار است.و چون رنگ از طریق تیغ به لایه سطحی تر پوست تزریق می شود، نتیجه کار خطوطی بسیار ظریف و نازک در جهت رویش ابرو ها است. تیغ های U  در بلید ظرافت کار را بسیار بالا می برند. مرحله کار با آن برای بعد از مبتدی است، تمام پیگمنتر کارهای حرفه ای از این نوع تیغ استفاده می کنند.خطوط ایجاد شده در بلید معمولا به نازکی تارهای ابرو است، و حتی می توان ریز موهای ابرو را نیز با آن ایجاد کرد.در قسمت تاج ابرو می توان خطوط را نامساوی و کمی کوتاه بلند کنار هم کشید تا حالتی طبیعی به ابروها بدهد.اصطلاحا به آن هاشور دو بعدی یا سه بعدی می گویند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


تصویر امنیتی
*

88975498(21) 98+

info@tatooacademy.com

www.tatooacademy.com

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن
تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *