تمپلیت پروپوزال کاری

تمپلیت پروپوزال کاری
تمپلیت پروپوزال کاری

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

 

دانلود نمونه پروپوزال کاری ,نمونه پروپوزال همکاری  ,نمونه پروپوزال شرکتی ,نمونه پروپوزال کاری آماده ,نمونه پروپوزال معرفی پروژه ,نمونه پروپوزال کسب و کار  ,تمپلیت پروپوزال کاری ,پروپوزال نویسی برای پروژه ,پروپوزال کاری آماده ,فرم خام پروپوزال کاری  ,نمونه فرم خام پروپوزال یک پروژه کاری ,پروپوزال آماده کاری

 

تمپلیت پروپوزال کاری

در این مطلب از سایت کالج پروژه ۲ نمونه فرم خام پروپوزال کاری جهت استفاده شما کاربران گرامی قرار داده شده است، جهت دانلود بر روی لینک زیر کلیک نمایید :

 

پروپوزال یکی از پرکاربردترین اصطلاحات قرن مدرن است. اگر دارای تحصیلات دانشگاهی باشید و پایان نامه ارائه داده باشید یا در انجام پروژه های مختلف نقش داشته باشید، حتما” با اصطلاح پروپوزال کم و بیش آشنایی دارید. پروپوزال گرچه در زمینه فعالیّت علمی و تحقیقی کاربرد بسیار دارد ولی مختص این زمینه نیست. پروپوزال کاری نیز وجود دارد.

امّا پروپوزال کاری چیست؟ پروپوزال کاری طبق تعریف فوق عبارت است از پیشنهاد وارائه طرح کاری. اگر دارای توانمندی های خاصی هستید و می خواهید از این توانمندی ها استفاده کنید، یا دارای مهارتی هستید و می خواهید از این مهارت در راستای کسب درآمد استفاده کنید، یا دارای تخصص در یک زمینه هستید و می خواهید تخصص خودتان را در جامعه به کار گیرید و در کل می خواهید فرد مفیدی برای جامعه و همنوعان خود باشید، باید به طریقی خود را مطرح کنید و به عبارتی خود را به جامعه و افرادی که نیاز به تخصص، مهارت و یا توانمندی شما دارند، معرفّی کنید.

این کار یعنی معرّفی و مطرح کردن خودتان به جامعه و افراد نیازمند به شما از طرق مختلف صورت می گیرد که امروزه و در قرن مدرن و عصر ارتباطات رایج ترین و مرسوم ترین آن ارائه پروپوزال کاری به صورت آنلاین و از طریق ایمیل یا ارسال در شبکه های اجتماعی است. پروپوزال کاری در واقع شما را به کارفرما و افرادی که نیاز به توانمندی شما دارند، یا همان مشتریان معرفی می کند. در این شیوه  کسب و کار شما هیچ نوع ارتباط مستقیم و رو در رو با مخاطب خود قبل از کار ندارید. تنها راهی که شما از طریق آن به معرّفی خود می پردازید پروپوزال کاری است.

با خواندن پروپوزال کاری از طرف کارفرما یا مشتریان تصوّر اولیّه از شما در ذهن وی شکل می گیرد. پس تا اینجا اهمیّت پروپوزال کاری باید برای شما روشن گردد. چون امروزه نقش بسیار مهمّی در رونق کسب و کار و تبلغیات و جذب مشتری دارد. لذا هر چه در این باره آگاه تر باشید احتمال موفقیّت شما در بازار کسب و کار و حتّی در زمینه های دیگر بیشتر است.

انواع پروپوزال کاری

پروپوزال های کاری انواع مختلفی دارند. برخی از پروپوزال های کاری عبارتند از؛ پروپوزال بازاریابی، پروپوزال فروش، پروپوزال توسعه، پروپوزال جذب مشتری و غیره. بسته به این که شما در چه زمینه ای فعالیّت می کنید و چه مهارت ها توانمندی هایی دارید می توانید پروپوزال مربوط به آن را تهیّه کنید و برای ارائه به صورت آنلاین یا از طریق مختلف در دسترس داشته باشید.

مطلب دیگری که در اینجا بهتر است به آن پرداخت شود این است که ما همگی بر این مسئله واقف هستیم که امروزه افراد بسیار زیادی وجود دارند که به دلایل مختلف به فریلنسرینگ (Freelancing) علاقه نشان می دهند و بدان روی آورده اند. فریلنسینگ یا به اصطلاح همان آزادکاری یک نوع شیوه کاری پروژه محور است که اغلب بازاریابی و ارائه خدمات در آن به صورت آنلاین ارائه می شود یا حدأقل بخشی از کار به این صورت انجام می شود. در این نوع شیوه کاری پروپوزال کاری حرف اوّل را می زند. بنابراین در این گونه موارد باید پروپوزال بسیار قوی ارائه شود.

یک پروپوزال کاری واقعا” عالی باید صاحب پروپوزال را به صورت کامل و به صورت واقعی به مخاطب معرّفی کند. پروپوزال کاری باید به گونه ای باشد که خواننده یا مشتری با خواندن آن شما را همان فردی بداند که می تواند نیازش را به صورت مطلوب برطرف کند. در پروپوزال کاری باید تخصص و مهارت یا توانمندی ارائه شود که صاحب پروپوزال واقعا” و به نحو احسن دارای آن توانمندی هاست. نه این که با جلوه نمایی همراه باشد و در عمل غیر از آن باشد که در پروپوزال ارائه شده است. یک پروپوزال کاری ایده آل باید منجر به یک قرارداد کاری یا انجام پروژه و به طور کلّی ارائه خدمات گردد.

 

 

 

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دانلود پروژه هــــای دانشگاهی ، پایان نامه ، مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی ، گزارش کار آموزی و نمونه سوالات استخدامی.

ارائه جزوات درسی ، کتب دانشگاهی ،حل المسائـل ، نـمونــه سـوال و دانــلود رایــگان بسیاری از محصولات ارائه شده.

هـمراه با آمـوزش نرم افزار های کـاربردی از قبیل Word، Powerpoint و Excel .


Downloads-icon


جهت دانلود رایگان نمونه فرم خام پروپوزال یک پروژه کاری اینجا کلیک نماییدDownloads-icon

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

هدف پروپوزال کاری معرفی پروژه کاری و یا دامنه فعالیت شما می باشد و ضرورت دارد تا شرحی از فعالیت های شما را شامل شود. شما باید نسخه ای از آن را به کارفرمای خود ارایه دهید. در نوشتن پروپوزال کاری توجه به مخاطبان آن و سطح دانش و موقعیتشان اهمیت دارد زیرا اگر مخاطب شما فردی است که اطلاعات تخصصی در زمینه پروپوزال نداشته باشد توضیحات و مقدمه شما باید با زبانی ساده و قابل فهم در پروپوزال نوشته شود. باید اشاره کرد که استاندارد تعریف شده ای برای نوشتن پروپوزال کاری وجود ندارد ولی توصیه ها برای اینکه چگونه پروپوزال کاری بنویسیم می تواند به شما در تنظیم درست آن کمک کند.

ابتدا معرفی پروپوزال شما قرار می گیرد. اگر پروپوزال را در پاسخ به “درخواست یک پوروپوزال” دیگر آماده می کنید مقدمه ای برای آن بنویسید که در آن شماره، تاریخ و شماره تماس و مواردی که به آن نامه اشاره دارد آورده شود و اگر بدون درخواست پروپوزال در حال نوشتنش هستید در مقدمه اولیه دلیل ارسال پروپوزال، دریافت کننده آن و چگونگی پاسخی که انتظار دارید از آن بگیرید را بنویسید.

تمپلیت پروپوزال کاری

سازمانی که پروپوزال را ارسال می کند معرفی کنید. این کار را باید به روشنی و کامل انجام دهید و در آن ارزش نقش این موسسه را برای کارفرما مشخص کنید. بعد از آن و معرفی کامل سازمان، زمینه کاری خود و یا شرکتی که از طرف وی پروپوزال را تنظیم می کنید به صورتی کامل و با شرح جزییات بیاورید. اگر محصولی ارایه می دهید در این بخش معماری ارایه شده برای محصولات، نحوه پیکره بندی محصولات توسط مشتری، اصلی ترین ویژگی های محصولات و مزایای آن ها و عملکرد و سایر مشخصات محصولات ارایه شده را بیان کنید. اگر ارایه دهنده خدمات هستید در این بخش بهتر است که نحوه به کارگیری خدمات،  نحوه نگهداری و پشتیبانی ومواردی از این دست را که بیان کننده خدمات شما می باشد را بیان کنید.

سوابق کاری و خلاصه ای از پروژهایی که تا به حال توسط شما انجام شده است را بیان کنید. سعی کنید نظرات و بازخوردهای مشتریان را در کنار معرفی بیاورید. در نهایت بر روی فعالیت های خود قیمت گذاری کنید. در این قسمت قیمت محصولات و یا خدمات خود را بیان کنید. از نحوه پرداخت قیمت ها صحبت کنید و هرگونه موارد و نیازمندی های قانونی قراردادها را ذکر کنید.

.

فرمت کلی یک پروپوزال کاری

۱- مقدمه

معرفی پروپوزال: اگر پروپوزال را در پاسخ به یک درخواست پروپوزال  (RFP) ارسال می کنید، مقدمه ای برای آن فراهم کنید که در آن شماره، تاریخ، شماره تماس با مشتری یا کارفرما و غیره آورده شده باشد. درغیراین صورت، دلیل ارسال پروپوزال، دریافت کننده آن (با نام) و چگونگی پاسخ مورد انتظارتان را در این مقدمه ذکر کنید.

 معرفی سازمان ارسال کنده پروپوزال: سازمان ارسال کننده را به روشنی معرفی و بر ارزش نقش آن برای کارفرما یا مشتری تأکید کنید.

.

۲- سوابق کاری: تجارب و سوایق کاری سازمان یا شرکت خود را به طور خلاصه ذکر کنید.

۲-۱- محصولات ارائه شده

معماری: معماری طراح شده برای محصولات یا خدمات ارائه شده را شرح دهید.

 پیکربندی: نحوه پیکربندی محصولات توسط خود یا مشتری را بیان کنید.

 جنبه های خاص و مزایا: اصلی ترین جنبه های محصولات پیشنهادی و مزایای مربوط به آنها را شرح دهید.

 مشخصات: عملکرد و سایر مشخصات محصولات پیشنهادی را شرح داده یا در ضمیمه پروپوزال بیاورید.

۲-۲- خدمات ارائه شده

به کارگیری: نحوه نصب و به کارگیری را شرح دهید. 

یکپارچه سازی: نحوه یکپارچه سازی با محیط موجود را شرح دهید. 

نگهداری و پشتیبانی: نگهداری و پشتیبانی فراهم شده برای مشتری را بیان کنید. 

روش تحویل: روش تحویل خدمات و رویه های مربوطه را بیان کنید. 

کاهش ریسک: تعریف واقع بینانه ای از ریسک های مواجه با پروژه و نحوه کاهش آنها ارائه دهید. 

تضمین کیفیت: شرح آنچه برای تضمین کیفیت انجام خواهید داد.

.

۳- تجارب و سوابق کاری مرتبط

 خلاصه ای از پروژه های انجام شده: توصیف پروژه های مشابهی که قبلا توسط شرکت انجام شده است.

 مراجع و شواهد: شواهد و نقطه نظرات مشتریان قبلی خود را ذکر کنید.

.

۴- هزینه و قیمت گذاری

روش تعیین قیمت: قیمت مورد نظر چگونه محاسبه شده است؟

 قیمت گذاری: قیمت محصولات و خدمات خود را بیان کنید.

 نحوه پرداخت: نحوه پرداخت قیمت محصولات یا خدمات خود توسط مشتریان را بیان کنید.

 موارد قانونی: هرگونه موارد و نیازمندی های قانونی مورد نیاز قراردادها را بیان کنید.

 

 پروپوزال کاری آماده ,دانلود نمونه پروپوزال کاری,فرم خام پروپوزال خالی,نمونه پروپوزال کاری آماده ,نوشتن یک پروپوزال کاری ,نمونه پروپوزال شرکتی, نمونه پروپوزال همکاری ,نمونه پروپوزال فروش ,پروپوزال نویسی تجاری ,نمونه فرم خام پروپوزال یک پروژه کاری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

تمپلیت پروپوزال کاری

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دانلود پروژه هــــای دانشگاهی ، پایان نامه ، مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی ، گزارش کار آموزی و نمونه سوالات استخدامی.

ارائه جزوات درسی ، کتب دانشگاهی ،حل المسائـل ، نـمونــه سـوال و دانــلود رایــگان بسیاری از محصولات ارائه شده.

هـمراه با آمـوزش نرم افزار های کـاربردی از قبیل Word، Powerpoint و Excel .

Academia.edu no longer supports Internet Explorer.

To browse Academia.edu and the wider internet faster and more securely, please take a few seconds to upgrade your browser.

Enter the email address you signed up with and we’ll email you a reset link.

در ادامه مبحث فریلنسینگ (Freelancing) و موفقیت در این شیوه کاری، به مراحل نوشتن یک پروپوزال کاری (Proposal) قوی و موثر می‌پردازیم. نکات زیر را همیشه در نوشتن پروپوزال کاری خود رعایت کنید.

برای شروع نوشتن یک پروپوزال همیشه این سوالات را در نظر داشته باشید.

«برای تحت تاثیر قرار دادن یک مشتری بالقوه چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

«چه چیزی پروپوزال شما را نسبت به بقیه متفاوت می‌کند؟»

یک مقدمه فریبنده، باعث جلب نظر سریع مشتریان در زمینه همکاری با شما می‌شود. یک شروع خوب و قوی، نشان می‌دهد که شما در مورد کار مورد نظر تحقیق کرده‌اید و می‌توانید کار مشتریان را به خوبی انجام دهید. اگر بتوانید بلافاصله بعد از ارسال درخواست کار توسط مشتریان بالقوه، به آنها دسترسی داشته باشید، شانس شما برای دریافت کار به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

تمپلیت پروپوزال کاری

اگر شما یک فریلنسر توسعه‌دهنده وب هستید و می‌خواهید برای یک مشتری بالقوه، در زمینه پروژه بازطراحی یک سایت، ایمیلی را ارسال کنید، بهتر است با جمله‌ای مشابه با «6 مرحله پیشنهادی من برای طراحی یک وب‌سایت جدید و تبلیغاتی» شروع کنید. این جمله، فورا این ذهنیت را برای مشتری به وجود می‌آورد که شما برای استراتژی پیشنهادی خود زمان صرف کرده‌اید و بر روی صنعت و تجارت مشتری مورد نظر نیز تحقیقاتی را انجام داده‌اید.

در ایمیل اولیه (حداکثر 200 کلمه)، به طور مختصر به هر یک از مراحل پیشنهادی خود اشاره کرده و در ادامه، با اشاره به تجربیات قبلی و نقاط قوت خود در زمینه موقعیت شغلی فعلی، این نکته را گوش‌زد کنید که چگونه این تجربیات و نقاط قوت شما را به گزینه مناسبی برای این کار تبدیل می‌کند.

از آنجایی که پروپوزال کاری، نوعی «سخنرانی آسانسوری – Elevator Pitch» است، تشریح دلایل صلاحیت شما برای انجام کار، به منظور بیان بهترین توانایی‌های شما (توانایی‌های مرتبط با کار) ضروری است. همچنین برای دریافت کار، باید اعتماد به نفس خود در زمینه توانایی‌هایتان را بدون هیچ‌گونه غروری منتقل کنید.

یک مقدمه و شروع قوی به معنای تعهد شما نسبت به پروژه است. این امر می‌تواند به شکل ایجاد یک چارچوب برای پروژه طراحی سایت یا ارائه پیشنهادات سازنده و مختصر به منظور نشان دادن توجه شما به جزئیات باشد.

این مرحله به نظر خیلی طولانی می‌آید اما با این رویکرد می‌توان در دریافت تقریبا همه پروژه‌های مورد نظر را پیروز شد. چیزی که شما با صرف زمان بدون مزد از دست می‌دهید، با نشان دادن خلاقیت و تمایل خود به همکاری با مشتری جبران می‌شود. این موضوع، تنها باعث افزایش شانس شما در دریافت کار خواهد شد.

مهم نیست برای انجام چه کاری به مشتری بالقوه درخواست می‌دهید، مهم این است که نقاط قوت خود را برای انجام آن کار، متناسب نشان دهید.

اگر پروژه افزودن یک ویژگی جدید به یک سایت را مدنظر قرار داده‌اید، در مرحله اول، به مهارت‌های فنی و تجربیات خود اشاره کنید. به مشتریان نشان دهید که کارهای قبلی شما یا نمونه کارهایتان، در راستای ویژگی‌های جدید و عملکردهایی است که آن‌ها به دنبالشان هستند.

پروپوزال‌های خود را تا حد ممکن کوتاه بنویسید. از تمرکز بر روی نقاط قوت نامربوط خودداری کنید؛ این کار یک اشتباه رایج محسوب می شود.

اشاره به تمام چیزهایی که شما در مورد توسعه وردپرس (WordPress) می دانید و اضافه کردن آنها در پروپوزال خود، باعث رد شدن سریع بسیاری از درخواست‌های شما خواهد شد. منظور این است که اشاره به توانایی‌های عمومی، لزومی ندارد و حتی ممکن است، شانس شما را کاهش دهد. دو یا سه از بهترین ویژگی‌های خود که مرتبط با یک کار مشخص است را به صورت لیست دربیاورید و هر یک را جداگانه توضیح دهید.

ارائه جزئیات کافی (نه زیاد، نه کم)، فراهم کردن رزومه کامل و برجسته کردن تمام جنبه‌های مثبت، برای کمک به درک مشتری از چگونگی مفید بودن نقاط قوت شما برای انجام کار آن‌ها، یک هنر محسوب می شود.

متاسفانه، همه مشتریان، لیست دقیقی از انتظارات یا سوالات خود در مورد پروژه را ارائه نمی‌کنند.

در حالی که توضیحات مبهم در مورد یک پروژه می‌تواند باعث سردرگمی شود، شما باید از این موضوع به عنوان فرصتی برای نشان دادن دانش و تجربه خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، سوالی که باید در هنگام ارائه درخواست برای یک پروژه جدید از خود بپرسید، این است که «آیا دقیقا چنین کاری را در گذشته انجام داده‌ام». باید قبل از این که مشتری، این سوال را مستقیما از شما بپرسد، شما آن را پیش‌بینی کنید و به آن جواب دهید. برخی از افراد، یک یا دو لینک از کارهای موفقیت‌آمیز خود در گذشته را برای نشان دادن توانایی خود در تکرار نتایج مشابه، در ایمیل‌های ابتدایی قرار می‌دهند.

برای پیش‌بینی سوالات احتمالی مشتریان، سعی کنید خود را جای آن‌ها بگذارید. در این مرحله، مشتریان با چه مسائل یا مشکلات ناگفته‌ای می‌توانند مواجه شوند. اگر به دنبال کمک برای بازسازی برند (Rebrand) یک وب‌سایت هستید، به برندسازی‌های نامرتبط موجود، تصاویر یا لوگوهای کم‌کیفیت توجه کافی داشته باشید و اگر برای انجام کار استخدام شدید، به سرعت پیشنهادات خود را ارائه دهید.

شما می‌توانید با اشاره به نکاتی از پروژه که ممکن است مشتریان از آن‌ها مطلع نباشند، یک فضای اطمینان برایشان فراهم کنید. اگر مشتریان به دنبال استخدام یک فرد متخصص باشند، ممکن است از چگونگی طراحی ویژگی‌های جدید یک وب‌سایت، انتقال به یک سیستم مدیریت محتوای جدید و یا سفارشی کردن برند سایت، درک کاملی نداشته باشند.

هیچ چیز به اندازه ی شنیدن مشکلات موجود و همچنین توصیه‌های مربوط به رفع آن‌ها از یک فریلنسر کارآزموده (کسی که در شرایط مشابه قرار داشته و مشکلات مشابه را حل کرده است)، باعث تسکین خاطر مشتریان بالقوه نمی‌شود. اگر شما سوالات احتمالی و جواب آن‌ها و همچنین تجربه خود را در نظر داشته باشید، بالاتر از دیگر رقبا قرار خواهید گرفت.

بگذارید نمونه کارهای شما و تجربیات اثبات‌شده‌تان، به خودی خود گویای صلاحیت شما باشند. اطمینان حاصل کنید که تنها مرتبط‌ترین و بهترین نمونه‌کارها را برای پروپوزال خود انتخاب کرده باشید.

مشتریان، مشتاق این هستند که کارهای مشابه پروژه خود را در رزومه کاری شما ببینند. منطقی است که اگر شما کاری دقیقا مشابه با پروژه مد نظر انجام داده باشید، مشتری احساس اطمینان پیدا می‌کند که شما قادر به تکرار یا حتی بهبود نتایج کارهای پیشین خود باشید.

چند نمونه کار بسیار خوب را انتخاب کرده و آن‌ها را در ایمیل اولیه و همچنین پروپورزال خود پیوست کنید. در یک یا دو جمله، از نحوه مشارکت خود در کمک به انجام کارهای مشتریان قبلی سخن بگویید.

اگر یک فریلنسر تازه‌کار هستید و هیچ نمونه‌کار مرتبطی ندارید، بهترین راه‌حل برای شما، ساخت نمونه‌کار برای خودتان است. یک وب‌سایت نمونه‌کار ایجاد کنید، پست‌های وبلاگی نمونه بنویسید، لوگوی شخصی خود را طراحی کنید و کارهایی از این قبیل را انجام دهید.

هنگامی که یک لینک به نمونه کارهای خود را برای مشتریان ارسال می‌کنید، در واقع نشان می‌دهید که شما قادر به انجام چه کارهایی برای خود هستید و آنها به دنبال چه چیزی برای انجام کار خود هستند. با این کار، توجه مشتریان را به سرعت جلب خواهید کرد.

تاثیرگذاری اولیه مسئله بسیار مهمی است. از این رو یک پروپوزال کاری برنده، باید از نظر زیبایی‌شناسی و ظاهر، خوش آیند، واضح و سازمان یافته باشد. مشتریان بالقوه، حتی قبل از خواندن پروپوزال شما، تنها با نگاه کردن به آن با محتوای کارتان ارتباط برقرار می‌کنند.

بسته به کاری که شما ارائه می‌کنید، ممکن است به چیزی بیشتر از یک فایل ورد ساده برای بیان وضعیت خود نیاز نداشته باشید. اگرچه، برای ارائه خدمات خود، به موارد جذاب‌تری نیز احتیاج دارید.

در انتها، با استفاده از یک ابزار طراحی بصری پیشرفته، فرصت ایجاد یک برند شخصی باارزش و ارائه خدمات باکیفیت را به وجود می آورید.

به کارگیری این 5 مرحله به منظور نوشتن پروپوزال کاری خود، تضمین می‌کند که شما برای پیروزی بر رقبای خود، از تمام توانتان استفاده می‌کنید.

برای آشنایی با مفهوم ابتدایی یک پروپوزال کاری خوب، می‌توانید به بخش اول این پست مراجعه کنید.

فریلنسینگ – 5 راهکار برای نوشتن یک پروپوزال کاری قوی – بخش اول

حسین زبرجدی دانا (+)

«حسین زبرجدی دانا»، کارشناس ارشد مهندسی استخراج معدن است. فعالیت‌های علمی او در زمینه تحلیل عددی سازه‌های مهندسی بوده و در حال حاضر آموزش‌های مهندسی عمران، معدن و ژئوتکنیک مجله فرادرس را می‌نویسد.

بر اساس رای 32 نفر

تمپلیت پروپوزال کاری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹

در ادامه مبحث فریلنسینگ (Freelancing) و موفقیت در این شیوه کاری، به مراحل نوشتن یک پروپوزال کاری (Proposal) قوی و موثر می‌پردازیم. نکات زیر را همیشه در نوشتن پروپوزال کاری خود رعایت کنید.

برای شروع نوشتن یک پروپوزال همیشه این سوالات را در نظر داشته باشید.

«برای تحت تاثیر قرار دادن یک مشتری بالقوه چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

«چه چیزی پروپوزال شما را نسبت به بقیه متفاوت می‌کند؟»

یک مقدمه فریبنده، باعث جلب نظر سریع مشتریان در زمینه همکاری با شما می‌شود. یک شروع خوب و قوی، نشان می‌دهد که شما در مورد کار مورد نظر تحقیق کرده‌اید و می‌توانید کار مشتریان را به خوبی انجام دهید. اگر بتوانید بلافاصله بعد از ارسال درخواست کار توسط مشتریان بالقوه، به آنها دسترسی داشته باشید، شانس شما برای دریافت کار به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

تمپلیت پروپوزال کاری

اگر شما یک فریلنسر توسعه‌دهنده وب هستید و می‌خواهید برای یک مشتری بالقوه، در زمینه پروژه بازطراحی یک سایت، ایمیلی را ارسال کنید، بهتر است با جمله‌ای مشابه با «6 مرحله پیشنهادی من برای طراحی یک وب‌سایت جدید و تبلیغاتی» شروع کنید. این جمله، فورا این ذهنیت را برای مشتری به وجود می‌آورد که شما برای استراتژی پیشنهادی خود زمان صرف کرده‌اید و بر روی صنعت و تجارت مشتری مورد نظر نیز تحقیقاتی را انجام داده‌اید.

در ایمیل اولیه (حداکثر 200 کلمه)، به طور مختصر به هر یک از مراحل پیشنهادی خود اشاره کرده و در ادامه، با اشاره به تجربیات قبلی و نقاط قوت خود در زمینه موقعیت شغلی فعلی، این نکته را گوش‌زد کنید که چگونه این تجربیات و نقاط قوت شما را به گزینه مناسبی برای این کار تبدیل می‌کند.

از آنجایی که پروپوزال کاری، نوعی «سخنرانی آسانسوری – Elevator Pitch» است، تشریح دلایل صلاحیت شما برای انجام کار، به منظور بیان بهترین توانایی‌های شما (توانایی‌های مرتبط با کار) ضروری است. همچنین برای دریافت کار، باید اعتماد به نفس خود در زمینه توانایی‌هایتان را بدون هیچ‌گونه غروری منتقل کنید.

یک مقدمه و شروع قوی به معنای تعهد شما نسبت به پروژه است. این امر می‌تواند به شکل ایجاد یک چارچوب برای پروژه طراحی سایت یا ارائه پیشنهادات سازنده و مختصر به منظور نشان دادن توجه شما به جزئیات باشد.

این مرحله به نظر خیلی طولانی می‌آید اما با این رویکرد می‌توان در دریافت تقریبا همه پروژه‌های مورد نظر را پیروز شد. چیزی که شما با صرف زمان بدون مزد از دست می‌دهید، با نشان دادن خلاقیت و تمایل خود به همکاری با مشتری جبران می‌شود. این موضوع، تنها باعث افزایش شانس شما در دریافت کار خواهد شد.

مهم نیست برای انجام چه کاری به مشتری بالقوه درخواست می‌دهید، مهم این است که نقاط قوت خود را برای انجام آن کار، متناسب نشان دهید.

اگر پروژه افزودن یک ویژگی جدید به یک سایت را مدنظر قرار داده‌اید، در مرحله اول، به مهارت‌های فنی و تجربیات خود اشاره کنید. به مشتریان نشان دهید که کارهای قبلی شما یا نمونه کارهایتان، در راستای ویژگی‌های جدید و عملکردهایی است که آن‌ها به دنبالشان هستند.

پروپوزال‌های خود را تا حد ممکن کوتاه بنویسید. از تمرکز بر روی نقاط قوت نامربوط خودداری کنید؛ این کار یک اشتباه رایج محسوب می شود.

اشاره به تمام چیزهایی که شما در مورد توسعه وردپرس (WordPress) می دانید و اضافه کردن آنها در پروپوزال خود، باعث رد شدن سریع بسیاری از درخواست‌های شما خواهد شد. منظور این است که اشاره به توانایی‌های عمومی، لزومی ندارد و حتی ممکن است، شانس شما را کاهش دهد. دو یا سه از بهترین ویژگی‌های خود که مرتبط با یک کار مشخص است را به صورت لیست دربیاورید و هر یک را جداگانه توضیح دهید.

ارائه جزئیات کافی (نه زیاد، نه کم)، فراهم کردن رزومه کامل و برجسته کردن تمام جنبه‌های مثبت، برای کمک به درک مشتری از چگونگی مفید بودن نقاط قوت شما برای انجام کار آن‌ها، یک هنر محسوب می شود.

متاسفانه، همه مشتریان، لیست دقیقی از انتظارات یا سوالات خود در مورد پروژه را ارائه نمی‌کنند.

در حالی که توضیحات مبهم در مورد یک پروژه می‌تواند باعث سردرگمی شود، شما باید از این موضوع به عنوان فرصتی برای نشان دادن دانش و تجربه خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، سوالی که باید در هنگام ارائه درخواست برای یک پروژه جدید از خود بپرسید، این است که «آیا دقیقا چنین کاری را در گذشته انجام داده‌ام». باید قبل از این که مشتری، این سوال را مستقیما از شما بپرسد، شما آن را پیش‌بینی کنید و به آن جواب دهید. برخی از افراد، یک یا دو لینک از کارهای موفقیت‌آمیز خود در گذشته را برای نشان دادن توانایی خود در تکرار نتایج مشابه، در ایمیل‌های ابتدایی قرار می‌دهند.

برای پیش‌بینی سوالات احتمالی مشتریان، سعی کنید خود را جای آن‌ها بگذارید. در این مرحله، مشتریان با چه مسائل یا مشکلات ناگفته‌ای می‌توانند مواجه شوند. اگر به دنبال کمک برای بازسازی برند (Rebrand) یک وب‌سایت هستید، به برندسازی‌های نامرتبط موجود، تصاویر یا لوگوهای کم‌کیفیت توجه کافی داشته باشید و اگر برای انجام کار استخدام شدید، به سرعت پیشنهادات خود را ارائه دهید.

شما می‌توانید با اشاره به نکاتی از پروژه که ممکن است مشتریان از آن‌ها مطلع نباشند، یک فضای اطمینان برایشان فراهم کنید. اگر مشتریان به دنبال استخدام یک فرد متخصص باشند، ممکن است از چگونگی طراحی ویژگی‌های جدید یک وب‌سایت، انتقال به یک سیستم مدیریت محتوای جدید و یا سفارشی کردن برند سایت، درک کاملی نداشته باشند.

هیچ چیز به اندازه ی شنیدن مشکلات موجود و همچنین توصیه‌های مربوط به رفع آن‌ها از یک فریلنسر کارآزموده (کسی که در شرایط مشابه قرار داشته و مشکلات مشابه را حل کرده است)، باعث تسکین خاطر مشتریان بالقوه نمی‌شود. اگر شما سوالات احتمالی و جواب آن‌ها و همچنین تجربه خود را در نظر داشته باشید، بالاتر از دیگر رقبا قرار خواهید گرفت.

بگذارید نمونه کارهای شما و تجربیات اثبات‌شده‌تان، به خودی خود گویای صلاحیت شما باشند. اطمینان حاصل کنید که تنها مرتبط‌ترین و بهترین نمونه‌کارها را برای پروپوزال خود انتخاب کرده باشید.

مشتریان، مشتاق این هستند که کارهای مشابه پروژه خود را در رزومه کاری شما ببینند. منطقی است که اگر شما کاری دقیقا مشابه با پروژه مد نظر انجام داده باشید، مشتری احساس اطمینان پیدا می‌کند که شما قادر به تکرار یا حتی بهبود نتایج کارهای پیشین خود باشید.

چند نمونه کار بسیار خوب را انتخاب کرده و آن‌ها را در ایمیل اولیه و همچنین پروپورزال خود پیوست کنید. در یک یا دو جمله، از نحوه مشارکت خود در کمک به انجام کارهای مشتریان قبلی سخن بگویید.

اگر یک فریلنسر تازه‌کار هستید و هیچ نمونه‌کار مرتبطی ندارید، بهترین راه‌حل برای شما، ساخت نمونه‌کار برای خودتان است. یک وب‌سایت نمونه‌کار ایجاد کنید، پست‌های وبلاگی نمونه بنویسید، لوگوی شخصی خود را طراحی کنید و کارهایی از این قبیل را انجام دهید.

هنگامی که یک لینک به نمونه کارهای خود را برای مشتریان ارسال می‌کنید، در واقع نشان می‌دهید که شما قادر به انجام چه کارهایی برای خود هستید و آنها به دنبال چه چیزی برای انجام کار خود هستند. با این کار، توجه مشتریان را به سرعت جلب خواهید کرد.

تاثیرگذاری اولیه مسئله بسیار مهمی است. از این رو یک پروپوزال کاری برنده، باید از نظر زیبایی‌شناسی و ظاهر، خوش آیند، واضح و سازمان یافته باشد. مشتریان بالقوه، حتی قبل از خواندن پروپوزال شما، تنها با نگاه کردن به آن با محتوای کارتان ارتباط برقرار می‌کنند.

بسته به کاری که شما ارائه می‌کنید، ممکن است به چیزی بیشتر از یک فایل ورد ساده برای بیان وضعیت خود نیاز نداشته باشید. اگرچه، برای ارائه خدمات خود، به موارد جذاب‌تری نیز احتیاج دارید.

در انتها، با استفاده از یک ابزار طراحی بصری پیشرفته، فرصت ایجاد یک برند شخصی باارزش و ارائه خدمات باکیفیت را به وجود می آورید.

به کارگیری این 5 مرحله به منظور نوشتن پروپوزال کاری خود، تضمین می‌کند که شما برای پیروزی بر رقبای خود، از تمام توانتان استفاده می‌کنید.

برای آشنایی با مفهوم ابتدایی یک پروپوزال کاری خوب، می‌توانید به بخش اول این پست مراجعه کنید.

فریلنسینگ – 5 راهکار برای نوشتن یک پروپوزال کاری قوی – بخش اول

حسین زبرجدی دانا (+)

«حسین زبرجدی دانا»، کارشناس ارشد مهندسی استخراج معدن است. فعالیت‌های علمی او در زمینه تحلیل عددی سازه‌های مهندسی بوده و در حال حاضر آموزش‌های مهندسی عمران، معدن و ژئوتکنیک مجله فرادرس را می‌نویسد.

بر اساس رای 32 نفر

تمپلیت پروپوزال کاری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹

در ادامه مبحث فریلنسینگ (Freelancing) و موفقیت در این شیوه کاری، به مراحل نوشتن یک پروپوزال کاری (Proposal) قوی و موثر می‌پردازیم. نکات زیر را همیشه در نوشتن پروپوزال کاری خود رعایت کنید.

برای شروع نوشتن یک پروپوزال همیشه این سوالات را در نظر داشته باشید.

«برای تحت تاثیر قرار دادن یک مشتری بالقوه چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

«چه چیزی پروپوزال شما را نسبت به بقیه متفاوت می‌کند؟»

یک مقدمه فریبنده، باعث جلب نظر سریع مشتریان در زمینه همکاری با شما می‌شود. یک شروع خوب و قوی، نشان می‌دهد که شما در مورد کار مورد نظر تحقیق کرده‌اید و می‌توانید کار مشتریان را به خوبی انجام دهید. اگر بتوانید بلافاصله بعد از ارسال درخواست کار توسط مشتریان بالقوه، به آنها دسترسی داشته باشید، شانس شما برای دریافت کار به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

تمپلیت پروپوزال کاری

اگر شما یک فریلنسر توسعه‌دهنده وب هستید و می‌خواهید برای یک مشتری بالقوه، در زمینه پروژه بازطراحی یک سایت، ایمیلی را ارسال کنید، بهتر است با جمله‌ای مشابه با «6 مرحله پیشنهادی من برای طراحی یک وب‌سایت جدید و تبلیغاتی» شروع کنید. این جمله، فورا این ذهنیت را برای مشتری به وجود می‌آورد که شما برای استراتژی پیشنهادی خود زمان صرف کرده‌اید و بر روی صنعت و تجارت مشتری مورد نظر نیز تحقیقاتی را انجام داده‌اید.

در ایمیل اولیه (حداکثر 200 کلمه)، به طور مختصر به هر یک از مراحل پیشنهادی خود اشاره کرده و در ادامه، با اشاره به تجربیات قبلی و نقاط قوت خود در زمینه موقعیت شغلی فعلی، این نکته را گوش‌زد کنید که چگونه این تجربیات و نقاط قوت شما را به گزینه مناسبی برای این کار تبدیل می‌کند.

از آنجایی که پروپوزال کاری، نوعی «سخنرانی آسانسوری – Elevator Pitch» است، تشریح دلایل صلاحیت شما برای انجام کار، به منظور بیان بهترین توانایی‌های شما (توانایی‌های مرتبط با کار) ضروری است. همچنین برای دریافت کار، باید اعتماد به نفس خود در زمینه توانایی‌هایتان را بدون هیچ‌گونه غروری منتقل کنید.

یک مقدمه و شروع قوی به معنای تعهد شما نسبت به پروژه است. این امر می‌تواند به شکل ایجاد یک چارچوب برای پروژه طراحی سایت یا ارائه پیشنهادات سازنده و مختصر به منظور نشان دادن توجه شما به جزئیات باشد.

این مرحله به نظر خیلی طولانی می‌آید اما با این رویکرد می‌توان در دریافت تقریبا همه پروژه‌های مورد نظر را پیروز شد. چیزی که شما با صرف زمان بدون مزد از دست می‌دهید، با نشان دادن خلاقیت و تمایل خود به همکاری با مشتری جبران می‌شود. این موضوع، تنها باعث افزایش شانس شما در دریافت کار خواهد شد.

مهم نیست برای انجام چه کاری به مشتری بالقوه درخواست می‌دهید، مهم این است که نقاط قوت خود را برای انجام آن کار، متناسب نشان دهید.

اگر پروژه افزودن یک ویژگی جدید به یک سایت را مدنظر قرار داده‌اید، در مرحله اول، به مهارت‌های فنی و تجربیات خود اشاره کنید. به مشتریان نشان دهید که کارهای قبلی شما یا نمونه کارهایتان، در راستای ویژگی‌های جدید و عملکردهایی است که آن‌ها به دنبالشان هستند.

پروپوزال‌های خود را تا حد ممکن کوتاه بنویسید. از تمرکز بر روی نقاط قوت نامربوط خودداری کنید؛ این کار یک اشتباه رایج محسوب می شود.

اشاره به تمام چیزهایی که شما در مورد توسعه وردپرس (WordPress) می دانید و اضافه کردن آنها در پروپوزال خود، باعث رد شدن سریع بسیاری از درخواست‌های شما خواهد شد. منظور این است که اشاره به توانایی‌های عمومی، لزومی ندارد و حتی ممکن است، شانس شما را کاهش دهد. دو یا سه از بهترین ویژگی‌های خود که مرتبط با یک کار مشخص است را به صورت لیست دربیاورید و هر یک را جداگانه توضیح دهید.

ارائه جزئیات کافی (نه زیاد، نه کم)، فراهم کردن رزومه کامل و برجسته کردن تمام جنبه‌های مثبت، برای کمک به درک مشتری از چگونگی مفید بودن نقاط قوت شما برای انجام کار آن‌ها، یک هنر محسوب می شود.

متاسفانه، همه مشتریان، لیست دقیقی از انتظارات یا سوالات خود در مورد پروژه را ارائه نمی‌کنند.

در حالی که توضیحات مبهم در مورد یک پروژه می‌تواند باعث سردرگمی شود، شما باید از این موضوع به عنوان فرصتی برای نشان دادن دانش و تجربه خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، سوالی که باید در هنگام ارائه درخواست برای یک پروژه جدید از خود بپرسید، این است که «آیا دقیقا چنین کاری را در گذشته انجام داده‌ام». باید قبل از این که مشتری، این سوال را مستقیما از شما بپرسد، شما آن را پیش‌بینی کنید و به آن جواب دهید. برخی از افراد، یک یا دو لینک از کارهای موفقیت‌آمیز خود در گذشته را برای نشان دادن توانایی خود در تکرار نتایج مشابه، در ایمیل‌های ابتدایی قرار می‌دهند.

برای پیش‌بینی سوالات احتمالی مشتریان، سعی کنید خود را جای آن‌ها بگذارید. در این مرحله، مشتریان با چه مسائل یا مشکلات ناگفته‌ای می‌توانند مواجه شوند. اگر به دنبال کمک برای بازسازی برند (Rebrand) یک وب‌سایت هستید، به برندسازی‌های نامرتبط موجود، تصاویر یا لوگوهای کم‌کیفیت توجه کافی داشته باشید و اگر برای انجام کار استخدام شدید، به سرعت پیشنهادات خود را ارائه دهید.

شما می‌توانید با اشاره به نکاتی از پروژه که ممکن است مشتریان از آن‌ها مطلع نباشند، یک فضای اطمینان برایشان فراهم کنید. اگر مشتریان به دنبال استخدام یک فرد متخصص باشند، ممکن است از چگونگی طراحی ویژگی‌های جدید یک وب‌سایت، انتقال به یک سیستم مدیریت محتوای جدید و یا سفارشی کردن برند سایت، درک کاملی نداشته باشند.

هیچ چیز به اندازه ی شنیدن مشکلات موجود و همچنین توصیه‌های مربوط به رفع آن‌ها از یک فریلنسر کارآزموده (کسی که در شرایط مشابه قرار داشته و مشکلات مشابه را حل کرده است)، باعث تسکین خاطر مشتریان بالقوه نمی‌شود. اگر شما سوالات احتمالی و جواب آن‌ها و همچنین تجربه خود را در نظر داشته باشید، بالاتر از دیگر رقبا قرار خواهید گرفت.

بگذارید نمونه کارهای شما و تجربیات اثبات‌شده‌تان، به خودی خود گویای صلاحیت شما باشند. اطمینان حاصل کنید که تنها مرتبط‌ترین و بهترین نمونه‌کارها را برای پروپوزال خود انتخاب کرده باشید.

مشتریان، مشتاق این هستند که کارهای مشابه پروژه خود را در رزومه کاری شما ببینند. منطقی است که اگر شما کاری دقیقا مشابه با پروژه مد نظر انجام داده باشید، مشتری احساس اطمینان پیدا می‌کند که شما قادر به تکرار یا حتی بهبود نتایج کارهای پیشین خود باشید.

چند نمونه کار بسیار خوب را انتخاب کرده و آن‌ها را در ایمیل اولیه و همچنین پروپورزال خود پیوست کنید. در یک یا دو جمله، از نحوه مشارکت خود در کمک به انجام کارهای مشتریان قبلی سخن بگویید.

اگر یک فریلنسر تازه‌کار هستید و هیچ نمونه‌کار مرتبطی ندارید، بهترین راه‌حل برای شما، ساخت نمونه‌کار برای خودتان است. یک وب‌سایت نمونه‌کار ایجاد کنید، پست‌های وبلاگی نمونه بنویسید، لوگوی شخصی خود را طراحی کنید و کارهایی از این قبیل را انجام دهید.

هنگامی که یک لینک به نمونه کارهای خود را برای مشتریان ارسال می‌کنید، در واقع نشان می‌دهید که شما قادر به انجام چه کارهایی برای خود هستید و آنها به دنبال چه چیزی برای انجام کار خود هستند. با این کار، توجه مشتریان را به سرعت جلب خواهید کرد.

تاثیرگذاری اولیه مسئله بسیار مهمی است. از این رو یک پروپوزال کاری برنده، باید از نظر زیبایی‌شناسی و ظاهر، خوش آیند، واضح و سازمان یافته باشد. مشتریان بالقوه، حتی قبل از خواندن پروپوزال شما، تنها با نگاه کردن به آن با محتوای کارتان ارتباط برقرار می‌کنند.

بسته به کاری که شما ارائه می‌کنید، ممکن است به چیزی بیشتر از یک فایل ورد ساده برای بیان وضعیت خود نیاز نداشته باشید. اگرچه، برای ارائه خدمات خود، به موارد جذاب‌تری نیز احتیاج دارید.

در انتها، با استفاده از یک ابزار طراحی بصری پیشرفته، فرصت ایجاد یک برند شخصی باارزش و ارائه خدمات باکیفیت را به وجود می آورید.

به کارگیری این 5 مرحله به منظور نوشتن پروپوزال کاری خود، تضمین می‌کند که شما برای پیروزی بر رقبای خود، از تمام توانتان استفاده می‌کنید.

برای آشنایی با مفهوم ابتدایی یک پروپوزال کاری خوب، می‌توانید به بخش اول این پست مراجعه کنید.

فریلنسینگ – 5 راهکار برای نوشتن یک پروپوزال کاری قوی – بخش اول

حسین زبرجدی دانا (+)

«حسین زبرجدی دانا»، کارشناس ارشد مهندسی استخراج معدن است. فعالیت‌های علمی او در زمینه تحلیل عددی سازه‌های مهندسی بوده و در حال حاضر آموزش‌های مهندسی عمران، معدن و ژئوتکنیک مجله فرادرس را می‌نویسد.

بر اساس رای 32 نفر

تمپلیت پروپوزال کاری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹

در ادامه مبحث فریلنسینگ (Freelancing) و موفقیت در این شیوه کاری، به مراحل نوشتن یک پروپوزال کاری (Proposal) قوی و موثر می‌پردازیم. نکات زیر را همیشه در نوشتن پروپوزال کاری خود رعایت کنید.

برای شروع نوشتن یک پروپوزال همیشه این سوالات را در نظر داشته باشید.

«برای تحت تاثیر قرار دادن یک مشتری بالقوه چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

«چه چیزی پروپوزال شما را نسبت به بقیه متفاوت می‌کند؟»

یک مقدمه فریبنده، باعث جلب نظر سریع مشتریان در زمینه همکاری با شما می‌شود. یک شروع خوب و قوی، نشان می‌دهد که شما در مورد کار مورد نظر تحقیق کرده‌اید و می‌توانید کار مشتریان را به خوبی انجام دهید. اگر بتوانید بلافاصله بعد از ارسال درخواست کار توسط مشتریان بالقوه، به آنها دسترسی داشته باشید، شانس شما برای دریافت کار به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

تمپلیت پروپوزال کاری

اگر شما یک فریلنسر توسعه‌دهنده وب هستید و می‌خواهید برای یک مشتری بالقوه، در زمینه پروژه بازطراحی یک سایت، ایمیلی را ارسال کنید، بهتر است با جمله‌ای مشابه با «6 مرحله پیشنهادی من برای طراحی یک وب‌سایت جدید و تبلیغاتی» شروع کنید. این جمله، فورا این ذهنیت را برای مشتری به وجود می‌آورد که شما برای استراتژی پیشنهادی خود زمان صرف کرده‌اید و بر روی صنعت و تجارت مشتری مورد نظر نیز تحقیقاتی را انجام داده‌اید.

در ایمیل اولیه (حداکثر 200 کلمه)، به طور مختصر به هر یک از مراحل پیشنهادی خود اشاره کرده و در ادامه، با اشاره به تجربیات قبلی و نقاط قوت خود در زمینه موقعیت شغلی فعلی، این نکته را گوش‌زد کنید که چگونه این تجربیات و نقاط قوت شما را به گزینه مناسبی برای این کار تبدیل می‌کند.

از آنجایی که پروپوزال کاری، نوعی «سخنرانی آسانسوری – Elevator Pitch» است، تشریح دلایل صلاحیت شما برای انجام کار، به منظور بیان بهترین توانایی‌های شما (توانایی‌های مرتبط با کار) ضروری است. همچنین برای دریافت کار، باید اعتماد به نفس خود در زمینه توانایی‌هایتان را بدون هیچ‌گونه غروری منتقل کنید.

یک مقدمه و شروع قوی به معنای تعهد شما نسبت به پروژه است. این امر می‌تواند به شکل ایجاد یک چارچوب برای پروژه طراحی سایت یا ارائه پیشنهادات سازنده و مختصر به منظور نشان دادن توجه شما به جزئیات باشد.

این مرحله به نظر خیلی طولانی می‌آید اما با این رویکرد می‌توان در دریافت تقریبا همه پروژه‌های مورد نظر را پیروز شد. چیزی که شما با صرف زمان بدون مزد از دست می‌دهید، با نشان دادن خلاقیت و تمایل خود به همکاری با مشتری جبران می‌شود. این موضوع، تنها باعث افزایش شانس شما در دریافت کار خواهد شد.

مهم نیست برای انجام چه کاری به مشتری بالقوه درخواست می‌دهید، مهم این است که نقاط قوت خود را برای انجام آن کار، متناسب نشان دهید.

اگر پروژه افزودن یک ویژگی جدید به یک سایت را مدنظر قرار داده‌اید، در مرحله اول، به مهارت‌های فنی و تجربیات خود اشاره کنید. به مشتریان نشان دهید که کارهای قبلی شما یا نمونه کارهایتان، در راستای ویژگی‌های جدید و عملکردهایی است که آن‌ها به دنبالشان هستند.

پروپوزال‌های خود را تا حد ممکن کوتاه بنویسید. از تمرکز بر روی نقاط قوت نامربوط خودداری کنید؛ این کار یک اشتباه رایج محسوب می شود.

اشاره به تمام چیزهایی که شما در مورد توسعه وردپرس (WordPress) می دانید و اضافه کردن آنها در پروپوزال خود، باعث رد شدن سریع بسیاری از درخواست‌های شما خواهد شد. منظور این است که اشاره به توانایی‌های عمومی، لزومی ندارد و حتی ممکن است، شانس شما را کاهش دهد. دو یا سه از بهترین ویژگی‌های خود که مرتبط با یک کار مشخص است را به صورت لیست دربیاورید و هر یک را جداگانه توضیح دهید.

ارائه جزئیات کافی (نه زیاد، نه کم)، فراهم کردن رزومه کامل و برجسته کردن تمام جنبه‌های مثبت، برای کمک به درک مشتری از چگونگی مفید بودن نقاط قوت شما برای انجام کار آن‌ها، یک هنر محسوب می شود.

متاسفانه، همه مشتریان، لیست دقیقی از انتظارات یا سوالات خود در مورد پروژه را ارائه نمی‌کنند.

در حالی که توضیحات مبهم در مورد یک پروژه می‌تواند باعث سردرگمی شود، شما باید از این موضوع به عنوان فرصتی برای نشان دادن دانش و تجربه خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، سوالی که باید در هنگام ارائه درخواست برای یک پروژه جدید از خود بپرسید، این است که «آیا دقیقا چنین کاری را در گذشته انجام داده‌ام». باید قبل از این که مشتری، این سوال را مستقیما از شما بپرسد، شما آن را پیش‌بینی کنید و به آن جواب دهید. برخی از افراد، یک یا دو لینک از کارهای موفقیت‌آمیز خود در گذشته را برای نشان دادن توانایی خود در تکرار نتایج مشابه، در ایمیل‌های ابتدایی قرار می‌دهند.

برای پیش‌بینی سوالات احتمالی مشتریان، سعی کنید خود را جای آن‌ها بگذارید. در این مرحله، مشتریان با چه مسائل یا مشکلات ناگفته‌ای می‌توانند مواجه شوند. اگر به دنبال کمک برای بازسازی برند (Rebrand) یک وب‌سایت هستید، به برندسازی‌های نامرتبط موجود، تصاویر یا لوگوهای کم‌کیفیت توجه کافی داشته باشید و اگر برای انجام کار استخدام شدید، به سرعت پیشنهادات خود را ارائه دهید.

شما می‌توانید با اشاره به نکاتی از پروژه که ممکن است مشتریان از آن‌ها مطلع نباشند، یک فضای اطمینان برایشان فراهم کنید. اگر مشتریان به دنبال استخدام یک فرد متخصص باشند، ممکن است از چگونگی طراحی ویژگی‌های جدید یک وب‌سایت، انتقال به یک سیستم مدیریت محتوای جدید و یا سفارشی کردن برند سایت، درک کاملی نداشته باشند.

هیچ چیز به اندازه ی شنیدن مشکلات موجود و همچنین توصیه‌های مربوط به رفع آن‌ها از یک فریلنسر کارآزموده (کسی که در شرایط مشابه قرار داشته و مشکلات مشابه را حل کرده است)، باعث تسکین خاطر مشتریان بالقوه نمی‌شود. اگر شما سوالات احتمالی و جواب آن‌ها و همچنین تجربه خود را در نظر داشته باشید، بالاتر از دیگر رقبا قرار خواهید گرفت.

بگذارید نمونه کارهای شما و تجربیات اثبات‌شده‌تان، به خودی خود گویای صلاحیت شما باشند. اطمینان حاصل کنید که تنها مرتبط‌ترین و بهترین نمونه‌کارها را برای پروپوزال خود انتخاب کرده باشید.

مشتریان، مشتاق این هستند که کارهای مشابه پروژه خود را در رزومه کاری شما ببینند. منطقی است که اگر شما کاری دقیقا مشابه با پروژه مد نظر انجام داده باشید، مشتری احساس اطمینان پیدا می‌کند که شما قادر به تکرار یا حتی بهبود نتایج کارهای پیشین خود باشید.

چند نمونه کار بسیار خوب را انتخاب کرده و آن‌ها را در ایمیل اولیه و همچنین پروپورزال خود پیوست کنید. در یک یا دو جمله، از نحوه مشارکت خود در کمک به انجام کارهای مشتریان قبلی سخن بگویید.

اگر یک فریلنسر تازه‌کار هستید و هیچ نمونه‌کار مرتبطی ندارید، بهترین راه‌حل برای شما، ساخت نمونه‌کار برای خودتان است. یک وب‌سایت نمونه‌کار ایجاد کنید، پست‌های وبلاگی نمونه بنویسید، لوگوی شخصی خود را طراحی کنید و کارهایی از این قبیل را انجام دهید.

هنگامی که یک لینک به نمونه کارهای خود را برای مشتریان ارسال می‌کنید، در واقع نشان می‌دهید که شما قادر به انجام چه کارهایی برای خود هستید و آنها به دنبال چه چیزی برای انجام کار خود هستند. با این کار، توجه مشتریان را به سرعت جلب خواهید کرد.

تاثیرگذاری اولیه مسئله بسیار مهمی است. از این رو یک پروپوزال کاری برنده، باید از نظر زیبایی‌شناسی و ظاهر، خوش آیند، واضح و سازمان یافته باشد. مشتریان بالقوه، حتی قبل از خواندن پروپوزال شما، تنها با نگاه کردن به آن با محتوای کارتان ارتباط برقرار می‌کنند.

بسته به کاری که شما ارائه می‌کنید، ممکن است به چیزی بیشتر از یک فایل ورد ساده برای بیان وضعیت خود نیاز نداشته باشید. اگرچه، برای ارائه خدمات خود، به موارد جذاب‌تری نیز احتیاج دارید.

در انتها، با استفاده از یک ابزار طراحی بصری پیشرفته، فرصت ایجاد یک برند شخصی باارزش و ارائه خدمات باکیفیت را به وجود می آورید.

به کارگیری این 5 مرحله به منظور نوشتن پروپوزال کاری خود، تضمین می‌کند که شما برای پیروزی بر رقبای خود، از تمام توانتان استفاده می‌کنید.

برای آشنایی با مفهوم ابتدایی یک پروپوزال کاری خوب، می‌توانید به بخش اول این پست مراجعه کنید.

فریلنسینگ – 5 راهکار برای نوشتن یک پروپوزال کاری قوی – بخش اول

حسین زبرجدی دانا (+)

«حسین زبرجدی دانا»، کارشناس ارشد مهندسی استخراج معدن است. فعالیت‌های علمی او در زمینه تحلیل عددی سازه‌های مهندسی بوده و در حال حاضر آموزش‌های مهندسی عمران، معدن و ژئوتکنیک مجله فرادرس را می‌نویسد.

بر اساس رای 32 نفر

تمپلیت پروپوزال کاری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹

وبلاگ ترجمیک

دنیای ترجمه، ویراستاری و تولید محتوا همراه با ترجمیک

دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه در مقاطع ارشد و دکتری یا کارمندان امروز اداری و پژوهشی، مسلما در فرآیند کار و تحصیل خود با واژه «پروپوزال» Proposal مواجه شده‌اند. بسیاری از افراد وقتی اولین بار واژه پروپوزال را…

نخستین قدم دانستن معنی لغوی پروپوزال (Proposal) است؛« طرح پیشنهادی» و قدم بعدی کاربرد آن؛ به منظور معرفی پروژه خود یا دامنه فعالیت خود، گاهی لازم است که شرحی از آن را در اختیار کارفرما قرار دهید. در واقع توضیحی از امکانات و اختیارات خود.

به گزارش هورموند، در نگارش پروپزال سطح دانش مخاطبان و نیز موقعیت آنان باید در نظر گرفته شود. اگر مخاطب پروپوزال دارای دانش فنی کافی نیست، باید همراه در ابتدای آن یک مقدمه اجرایی به زبان غیرفنی و ساده آورده شود.

استاندارد کاملا تعریف شده ای برای نگارش یک پروپوزال وجود ندارد، لیکن فرمت های متداول متعددی موجود است و برخی از سازمان ها، به خصوص سازمان های سرمایه گذار و اعطا کننده کمک مالی، فرمت های از پیش تعیین شده ای برای این کار دارند. در اینجا یک فرمت کلی برای این منظور پیشنهاد می شود.

فرمت کلی یک پروپوزال

تمپلیت پروپوزال کاری

1- مقدمه

معرفی پروپوزال: اگر پروپوزال را در پاسخ به یک درخواست پروپوزال  (RFP) ارسال می کنید، مقدمه ای برای آن فراهم کنید که در آن شماره، تاریخ، شماره تماس با مشتری یا کارفرما و غیره آورده شده باشد. درغیراین صورت، دلیل ارسال پروپوزال، دریافت کننده آن (با نام) و چگونگی پاسخ مورد انتظارتان را در این مقدمه ذکر کنید.

 معرفی سازمان ارسال کنده پروپوزال: سازمان ارسال کننده را به روشنی معرفی و بر ارزش نقش آن برای کارفرما یا مشتری تأکید کنید.

۲- سوابق کاری: تجارب و سوایق کاری سازمان یا شرکت خود را به طور خلاصه ذکر کنید.

۲-۱- محصولات ارائه شده

معماری: معماری طراح شده برای محصولات یا خدمات ارائه شده را شرح دهید.

 پیکربندی: نحوه پیکربندی محصولات توسط خود یا مشتری را بیان کنید.

 جنبه های خاص و مزایا: اصلی ترین جنبه های محصولات پیشنهادی و مزایای مربوط به آنها را شرح دهید.

 مشخصات: عملکرد و سایر مشخصات محصولات پیشنهادی را شرح داده یا در ضمیمه پروپوزال بیاورید.

۲-۲- خدمات ارائه شده

به کارگیری: نحوه نصب و به کارگیری را شرح دهید. 

یکپارچه سازی: نحوه یکپارچه سازی با محیط موجود را شرح دهید. 

نگهداری و پشتیبانی: نگهداری و پشتیبانی فراهم شده برای مشتری را بیان کنید. 

روش تحویل: روش تحویل خدمات و رویه های مربوطه را بیان کنید. 

کاهش ریسک: تعریف واقع بینانه ای از ریسک های مواجه با پروژه و نحوه کاهش آنها ارائه دهید. 

تضمین کیفیت: شرح آنچه برای تضمین کیفیت انجام خواهید داد.

۳- تجارب و سوابق کاری مرتبط

 خلاصه ای از پروژه های انجام شده: توصیف پروژه های مشابهی که قبلا توسط شرکت انجام شده است.

 مراجع و شواهد: شواهد و نقطه نظرات مشتریان قبلی خود را ذکر کنید.

۴- هزینه و قیمت گذاری

روش تعیین قیمت: قیمت مورد نظر چگونه محاسبه شده است؟

 قیمت گذاری: قیمت محصولات و خدمات خود را بیان کنید.

 نحوه پرداخت: نحوه پرداخت قیمت محصولات یا خدمات خود توسط مشتریان را بیان کنید.

 موارد قانونی: هرگونه موارد و نیازمندی های قانونی مورد نیاز قراردادها را بیان کنید.

توسط کسب و کار دماوند | آبان ۲۶, ۱۳۹۴ | کسب و کار | ۱ نظر

اولین قدم دانستن معنی لغوی پروپوزال (Proposal) می باشد : “طرح پیشنهادی”و قدم بعدی کاربرد آن : به منظور معرفی پروژه خود و یا دامنه فعالیت خود، گاهی لازم است که شرحی از آن را در اختیار کارفرما قرار دهید. در واقع توضیحی از امکانات و اختیارات خود..

در نگارش پروپزال سطح دانش مخاطبین و نیز موقعیت آنان بایستی در نظر گرفته شود. اگر مخاطب پروپوزال دارای دانش فنی کافی نیست، باید همراه در ابتدای آن یک مقدمه اجرایی به زبان غیرفنی و ساده آورده شود.

استاندارد کاملاً تعریف شده ای برای نگارش یک پروپوزال وجود ندارد، لیکن فرمت های متداول متعددی موجود است و برخی از سازمانها، بخصوص سازمانهای سرمایه گذار و اعطا کننده کمک مالی، فرمت های از پیش تعیین شده ای برای اینکار دارند. در اینجا یک فرمت کلی برای این منظور پیشنهاد می شود.

فرمت کلی یک پروپوزال؛

تمپلیت پروپوزال کاری

۱) مقدمه
▪ معرفی پروپوزال : اگر پروپوزال را در پاسخ به یک “درخواست پروپوزال“ (RFP) ارسال می کنید، مقدمه ای برای آن فراهم کنید که در آن شماره، تاریخ، شماره تماس با مشتری یا کارفرما و غیره آورده شده باشد. در غیر اینصورت، دلیل ارسال پروپوزال، دریافت کننده آن (با نام) و چگونگی پاسخ مورد انتظارتان را در این مقدمه ذکر کنید.
▪ معرفی سازمان ارسال کنده پروپوزال :سازمان ارسال کننده را بروشنی معرفی کرده و بر ارزش نقش آن برای کارفرما یا مشتری تاکید کنید.

۲) سوابق کاری: تجارب و سوایق کاری سازمان یا شرکت خود را بطور خلاصه ذکر کنید.

۲-۱) محصولات ارائه شده
▪ معماری :معماری طراح شده برای محصولات یا خدمات ارائه شده را شرح دهید.
▪ پیکربندی :نحوهٔ پیکربندی محصولات توسط خود یا مشتری را بیان کنید.
▪ جنبه های خاص و مزایا :اصلی ترین جنبه های محصولات پیشنهادی و مزایای مربوط به آنها را شرح دهید.
▪ مشخصات :عملکرد و سایر مشخصات محصولات پیشنهادی را شرح داده و یا در ضمیمه پروپوزال بیاورید.

۲-۲) خدمات ارائه شده
▪ بکارگیری :نحوه نصب و بکارگیری را شرح دهید.
▪ یکپارچه سازی :نحوه یکپارچه سازی با محیط موجود را شرح دهید.
▪ نگهداری و پشتیبانی :نگهداری و پشتیبانی فراهم شده برای مشتری را بیان کنید.
▪ روش تحویل :روش تحویل خدمات و رویه های مربوطه را بیان کنید.
▪ کاهش ریسک :تعریف واقع بینانه ای از ریسک های مواه با پروژه و نحوه کاهش آنها ارائه دهید.
▪ تضمین کیفیت :شرح انچه برای تضمین کیفیت انجام خواهید داد.

۳) تجارب و سوابق کاری مرتبط
▪ خلاصه ای از پروژه های انجام شده :توصیف پروژه های مشابهی که قبلاً توسط شرکت انجام شده است.
▪ مراجع و شواهد :شواهد و نقطه نظرات مشتریان قبلی خود را ذکر کنید.

۴) هزینه و قیمت گذاری
▪ روش تعیین قیمت :قیمت مورد نظر چگونه محاسبه شده است؟
▪ قیمت گذاری :قیمت محصولات و خدمات خود را بیان کنید.
▪ نحوه پرداخت :نحوه پرداخت قیمت محصولات یا خدمات خود توسط مشتریان را بیان کنید.
▪ موارد قانونی :هرگونه موارد و نیازمندی های قانونی مورد نیاز قراردادها را بیان کنید.

انتهای مطلب/ لینک محتوا

مطلب محتصر و مفیدی بود ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشاوره کسب و کار

نرم افزار باشگاه مشتریان

تجاری سازی ایده

مشارکت در کسب و کار

مطالب برندینگ

مطالب مارکتینگ

مطالب بازاریابی و فروش

مطالب تبلیغات

آشنایی با دماوند

فرصت های شغلی

اتاق خبر

تماس با ما

تلاش آژانس کسب و کار دماوند (هورموند مارکتینگ) در جهت ارتقا دانش مارکتینگ کشور و کمک به دارندگان کسب و کار برای حرکت در مسیرهای صحیح و اساسی با متدی متفاوت و حرفه ای می‌باشد. در نگرش ما هر فرد و یا هر شرکتی از هر صنف، صنعت و بازاری محق آن است که بخواهد در کسب و کارش پیشرفت را احساس کند. نه پیشرفتی به‌منزله تلاش‌های بی‌وقفه و فرسایشی؛ بلکه تلاشی آگاهانه برای حرکت در مسیر صحیح و اساسی. دماوند به دارندگان کسب و کار پس از تبیین دقیق خواسته‌هایشان راهی را می‌شناساند که گام برداشتن در آن راه، تلاش هدفمند را در کوتاه‌ترین زمان جایگزین تلاش‌های طاقت‌فرسا می‌نماید. ما باور داریم که صرف زمان، هزینه و تلاش به‌اندازه و در مسیری صحیح، نجات‌بخش بسیاری از کسب و کار های ایرانی می‌باشد. دماوند، “باور به توانستن”

PK


دستور العملDownloads-icon


شرح خدمات معاونت بازرسی و نظارتDownloads-icon


شرح خدمات معاونت امور معادن وصنایع معدنیDownloads-icon


شرح خدمات امور صنایع Downloads-icon


شرح خدمات معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاریDownloads-icon


شرح خدمات اداره توسعه تجارت خارجیDownloads-icon


شرح خدمات اداره توسعه تجارت خارجیDownloads-icon


شرح خدمات اداره پژوهش و فناوری Downloads-icon


خدمات قابل ارائه درمجموعه وزارت Downloads-icon

تمپلیت پروپوزال کاری
تمپلیت پروپوزال کاری
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *