تنظیم صورتجلسه

تنظیم صورتجلسه
تنظیم صورتجلسه

در ارتباطات تجاری اینکه بتوانید صورتجلسه صحیح را تدوین و تنظیم نمایید از مواردی است که بسیار ارزشمند می باشد .در این مقاله به نکاتی که باید در تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت توجه نمایید نیز مطالعه نمایید :

جهت تحقق یا صورتجلسه که با موفقیت انجام شود ملزم به تنظیم نمودن صورتجلسه ای می باشید که ملیه استاندارد های لازم را در آن رعایت نمایدی . د راین صورت می توانید صورت جلسه تغییرات را انعکاس دهید باتوجه به توضیحات بالا هر فرم تغییرات شرکت و یا صورتجلسه دارای ارکانی می باشد :

در اصل قالب صورتجلسات باید از قبل تنظیم شود .که این مورد بر اساس خط مشی شرکت مشخص می شود که معمولا از قبل آن را تهیه کرده اند .

برای استفاده واقعی از جلسات حتی جلسات غیر رسمی تدوین صورتجلسه نقش کلیدی نیز دارد .زیرا زمانی که صورتجلسه را به صورت مکتوب ارائه می دهید بیشتر می توانید مفهوم و هدف را برسانید و تمام افراد نسبت به آنچه مطرح شده است تعهد بیشتری را حس می کنند .

شخصی که صورتجلسه را تنظیم می نماید می تواند در جلسه حضور داشته باشد و با قواعد و قوانین تنظیم صورتجلسه آشنایی کامل داشته باشد .تنظیم صورتجلسه

در تنظیم صورتجلسه می توان از نرم افزارهای کامپیوتری استفاده نمایید تا به شما کمک نمایند که راحتتر و بهتر تنظیم آن را انجام دهید .

این مورد اموره جایگزین قلم و کاغذ شده است

برای نوشتن صورت جلسه می توانید از الگوی استاندارد زیر ایده بگیرید :

نتیجه دقیقی پیدا نشد . جهت نمایش پیشنهادات

اینجا کلیک کنید

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

بسیار واضح است که الکترونیکی شدن ابلاغ تقاضای ثبت شرکت صرفه جویی در هزینه و زمان درخواست کنندگان را هم به همراه خواهد داشت در این مقاله از مراحل اینترنتی ثبت شرکت اطلاعات لازم را مطالعه نمایید .

اشخاصی که علاقه مند به فعالیتهایی در زمینه جواهرات می باشند و در جهت ایجاد مخاطب بیشتر و داشتن اعتبار در نزد مخاطبان و یا مشتریان خود می توانند اقدام به ثبت برند جواهر نمایند .

بازرگانان، شرکت ها و موسسات وظایف مهمی از جمله گرفتن کد اقتصادی را به عهده دارند در این مقاله به تعریفی کاملتری از کد اقتصادی پرداخته می شود لطفا مطالعه نمایید .

کارت بازرگانی يكي از مدرک های اصلي است كه در خصوص موضوع واردات _ صادرات كالا الزامی می باشد و جزء يكي از پایه های مهم واساسي اين مبحث می باشد دریافت کارت بازرگانی کاربردهایی دارد که در این مقاله به مطالعه آن می پردازیم

لوگو نمادی به صورت تصویری می باشد که با ثبت آن می توانید از آن محافظت نمایید که الزامی است در ثبت لوگو مدارکی را ارائه دهید که در این مقاله از مدارک مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی مطالبی ذکر شده است لطفا مطالعه نمایید .

در جهت تشکیل شدن شرکت سهامی خاص هیئتی تشکیل می شود که این هئیت موسس نامیده می شود .که وظایفی نیز بر عهده دارد که در این مقاله به آن اشاره می شود لطفا مطالعه نمایید

آرم تجاری سبب می شود که مشتریان وفادار و علاقه مند به محصولات و خدمات شرکت آن ها به راحتی بتوانند محصولات مورد نظر خودشان را از میان همه محصولات دیگر تشخیص دهند در این مقاله می توان مطالبی از چگونگی ثبت آرم تجاری مطالعه نمایید.

نشان یا همان لوگو تجاری به منظور به وجود آوردن خوشنامی و تفاوت میان خدمات یک شرکت با شرکت دیگر و یک شخصیت حقیقی و یا حقوقی دیگر مورد استفاده واقع می شود

در ارتباطات تجاری اینکه بتوانید صورتجلسه صحیح را تدوین و تنظیم نمایید از مواردی است که بسیار ارزشمند می باشد .در این مقاله به نکاتی که باید در تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت توجه نمایید نیز مطالعه نمایید

موسساتی هستند که امور تجارتی فعالیت نمی کنند و در زمینه فعالیت های حقوقی توسط کارشناسان حقوقی و یا وکلای رسمی دادگستری که به انجام امور وکالت می پردازند

پاسخ دادن به :

تمامی حقوق برای ارزان ثبت محفوظ است.

کانال ارتباط با مدیران ارشد ارزان ثبت : ۲۶ ۲۱ ۸۶۲ ۰۹۱۲

اتاق خبر ارزان ثبت

جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم

؟

مشاهده همه >>

مشاهده همه >>

مشاهده همه >>

مشاهده همه >>

مشاهده همه >>

تنظیم صورتجلسه

وقتی گروهی از افراد برای تصمیم‌گیری و رسیدن به هدف واحدی گرد هم می‌آیند، برای اینکه نتیجه جلسه مفید باشد و بتوان به نتایج آن پایبند بود، باید صورتجلسه‌ای در شرکت تنظیم شود تا تصمیمات اخذ شده در آن به‌صورت دقیق ثبت گردد. با تنظیم صورتجلسه شما به‌صورت کامل و شفاف اطلاعاتی در خصوص موضوع مطرح‌شده و افراد تصمیم‌گیرنده به دست می‌آورید و این می‌تواند روشن‌کننده مسیر راه شما باشد. به همین منظور ما در این مطلب شما را با چگونگی تنظیم صورتجلسه آشنا می‌کنیم. همچنین اگر نیاز به تنظیم و ثبت صورتجلسه‌ی خود دارید، سایت ثبت‌یار را از یاد نبرید.

برای
آشنایی با نحوه تنظیم صورتجلسه شرکت، باید در گام نخست با مفهوم صورتجلسه آشنا
شوید. صورتجلسه در لغت به معنای نوشته‌ای است که در آن رویدادها و گفت‌وگوهای جلسه
ثبت می‌شود. در حقیقت تنظیم صورتجلسه مکمل تشکیل جلسه است. ضرورت ثبت اتفاقات جلسه
در خصوص شرکت‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چرا که تصمیمات اخذ شده در جلسات نه
تنها بر شرکای شرکت، بلکه بر افراد ثالثی که با شرکت در ارتباط‌اند نیز تاثیر‌گذار
است.

برای مثال در صورتی که صاحبان امضا مجاز در جلسه، تغییر یابند باید این موضوع در صورتجلسه و بعد از آن در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت و برای اطلاع عموم منتشر گردد. در صورتی که صورتجلسه برای این موضوع نوشته نشده باشد امکان اطلاع اداره ثبت شرکت‌ها و عموم مردم فراهم نخواهد شد.

بعد از
تشکیل هر جلسه‌ای، صورتجلسه‌ای متناسب با موضوعات جلسه باید تنظیم شود. صرف‌نظر از
موضوع جلسه باید موارد زیر در هر صورتجلسه‌ای بیان گردد:

هر مجمع یا جلسه‌ای که در خصوص اداره شرکت‌ها تشکیل می‌شود، مستلزم تنظیم صورتجلسه است بنابراین در تمامی جلسات مجمع اعم از مجمع عمومی، فوق‌العاده و عادی به‌صورت فوق‌العاده و جلسات هیئت‌مدیره باید صورتجلسه تنظیم شود.

صورتجلسه به‌وسیله
دبیر یا منشی جلسه نوشته می‌شود که معمولاً یکی از اعضای جلسه است؛ اما در بعضی
مواقع منشی یا دبیر جلسه از خارج از اعضای جلسه انتخاب می‌شود که باید توجه داشت
که دبیر در این حالت دارای حق رأی در جلسه نیست.

توجه داشته باشید که تنظیم صورتجلسه همواره ریزه‌کاری‌های فراوانی دارد که برای جلوگیری از دردسرهای احتمالی، بهتر است تنظیم صورتجلسه خود را به مجموعه ثبت‌یار بسپارید.

تنظیم صورتجلسه علاوه بر اینکه از لحاظ عرفی در جلسات کاربرد دارد و اطلاعات جامع و کاملی را از جلسه و تصمیمات اخذ شده در اختیار افراد خارج از جلسه قرار می‌دهد، از لحاظ قانونی نیز الزام‌آور است چرا که یکی از مدارکی که باید در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شود، «صورتجلسه تنظیمی» است.

صورتجلسه‌ها
بر اساس ویژگی‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شود. در زیر انواع صورتجلسات بیان می‌شود:

در این تقسیم‌بندی
صورتجلسه به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:

بر اساس
این مبنا صورتجلسه به ۷ نوع زیر تقسیم می‌شود:

در نگارش هر صورتجلسه‌ای باید مواردی قید گردد. در ذیل مهم‌ترین مواردی که در صورتجلسه باید قید شود بیان شده است:

شماره جلسه بر مبنای دوره‌ای بودن جلسه تعیین می‌شود؛ به عبارت بهتر در صورتی که جلسه به تناوب در زمان‌های مختلف برگزار می‌شود، باید شماره صورتجلسه در صدر آن ذکر شود.

هر جلسه‌ای برای اینکه رسمیت یابد، نیاز به تعداد مشخصی از شرکا دارد. به همین منظور در هر صورتجلسه‌ای باید اقدام به مشخص کردن حد نصاب لازم برای تشکیل و رسمیت جلسه صورت گیرد.

صورتجلسه بر اساس اینکه توسط چه مرجعی تنظیم شده باشد به سه دسته صورتجلسه مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق‌العاده و هیئت‌مدیره تقسیم می‌شود که باید در متن صورتجلسه حتما به آن اشاره شود.

مشخص کردن موضوعی که جلسه برای تصمیم‌گیری در مورد آن تشکیل‌شده است یکی از موضوعاتی است که در صورتجلسه باید قید گردد.

در هر جلسه‌ای فهرستی از موضوعات در جریان مطرح می‌شود که باید در صورتجلسه به طور دقیق و کامل قید شود.

علاوه بر موضوعات مطرح در صورتجلسه باید تصمیمات اخذ شده در خصوص هر موضوع نیز برای اطلاع عموم و اداره ثبت شرکت‌ها بیان شود.

مشخص کردن زمان شروع و پایان جلسه از موضوعاتی‌ست که برای تنظیم صورتجلسه واجب است.

برای شروع هر جلسه‌ای دعوتنامه‌ای ارسال می‌شود که در آن تاریخ تشکیل جلسه بیان شده است به جهت بررسی درست بودن زمان تشکیل جلسه باید در صورتجلسه نیز تاریخ تشکیل جلسه برای بررسی قید گردد.

مکان جلسه نیز برای بررسی درست بودن مکان قید شده در آگهی دعوت باید در صورتجلسه قید شده باشد.

پس از اتمام جلسه و اخذ تصمیم در هر یک از موضوعات برای تایید مطالب باید اعضای حاضر در جلسه ذیل صورتجلسه را امضا نمایند.

پس از تنظیم صورتجلسه برای رسمیت یافتن تصمیمات و تغییرات اخذ شده باید اقدام به ثبت صورتجلسه در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها کرد تا بعد از بررسی و تائید آن برای انتشار آگهی برای اطلاع عموم اقدام شود.

ما در این مطلب شما را با نحوه تنظیم صورتجلسه آشنا کردیم، اما توجه داشته باشید که تنظیم صورتجلسه و ثبت آن در سامانه همواره ریزه کاری‌هایی دارد که شما می‌توانید برای سهولت کار خود به سامانه ثبت‌یار مراجعه و اقدام به دریافت صورتجلسه مورد نظر خود نمایید. برای این‌کار کافی‌ست تنها وارد سامانه ثبت‌یار شوید و اطلاعات خود را وارد کرده و فایل صورتجلسه خود را دانلود نمایید.

:شماره تماس پشتیبانی ۰۲۱-۷۴۳۱۸۷۰۰

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مرسی بابیت این همه نکات خوب و کاملتون

سلام. وقت بخیر من میخوام سهام یکی از سهامدارانمون رو به چند نفر جدید انتقال بدم. سهامدار قبلی ۴۴۰ سهم داره که میخوایم این رو به چند نفر بدیم. نمونه صورت جلسه هایی که من دیدم فقط برای انتقال به یک نفر هست. شخص یا کل حسابش رو منتقل میکنه و از شرکت خارج میشه یا مقداری از سهمش رو با انتقال به یک نفر کاهش میده. حالا ما موقع تنظییم صورت جلسه که به چندین نفر قرار هست انتقال بدیم باید بیایم به این صورت بنویسیم : آقای ۱ با واگذاری ۲۰۰ سهم از سهام خود به آقای ۲ و ۲۴۰ سهم از سهام خود به آقای ۳ از شرکت خارج شد. به این صورت باید همه رو پشت هم بنویسیم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایین.

سلام دوست عزیز، جهت دریافت راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید. ۰۲۱-۷۴۳۱۸۷۰۰

هر جلسه‌ای که برگزار می‌شود، دو سند اصلی دارد: یکی دستور جلسه (Agenda) و دیگری صورت جلسه (Minute of Meeting).

دستور جلسه، قبل از شروع جلسه تنظیم می‌شود و در آن مشخص می‌کنند که در جلسه چه اتفاقاتی خواهد افتاد و چه موضوعاتی مطرح خواهد شد.

صورت جلسه، بعد از برگزاری جلسه تنظیم و تدوین می‌شود و گزارشی است که بیان می‌کند در جلسه چه گذشته و چه تصمیم‌هایی اتخاذ شده است. همیشه همه‌ی شرکت‌کنندگان در جلسه، صورت جلسه را امضا و تأیید می‌کنند. صورت جلسه به واسطه‌ی همین امضاها، ارزش استنادی پیدا می‌کند و حتی در موارد بسیاری، قدرت اجرایی و اعتبار قانونی هم دارد.

صورت جلسه را دبیر جلسه تنظیم می‌کند. اما در نهایت این رئیس جلسه است که به خاطر محتوای صورت جلسه، مسئول و پاسخ‌گو است. به همین خاطر، همیشه قبل از این‌که دبیر جلسه امضای همه‌ی شرکت‌کنندگان را بگیرد، باید متن را به رئیس جلسه نشان دهد و تأیید او را کسب کند.

در این درس، به نحوه نوشتن صورت جلسه می‌پردازیم و به چارچوب و ساختار گزارش جلسه اشاره می‌کنیم.تنظیم صورتجلسه

حتماً از بحث انواع گزارش به خاطر دارید که گزارش‌ها به چهار دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند: توصیفی، تحلیلی، نقادانه و تجویزی.

صورت جلسه نمونه‌ای از یک گزارش توصیفی است. به این معنا که خواننده‌ی صورت جلسه از شما انتظار دارد که فقط آن‌چه را روی داده بنویسید.

هیچ‌کس هنگام خواندن صورت جلسه، علاقه ندارد دیدگاه‌های شخصی نویسنده‌ی صورت جلسه را بداند و تحلیل‌های او را بخواند. شما در جایگاه تنظیم‌کننده‌ی صورت جلسه، فقط باید «چشم و گوش» باشید و آن‌چه را در جلسه گذشته ثبت و ضبط کنید.

طبیعتاً هر چقدر سوگیری‌های شخصی را در تنظیم صورت جلسه کمتر دخیل کنید، کار شما را حرفه‌ای‌تر خواهند دید.

هنر اصلی شما، خنثی‌نویسی است

فرض کنید در متن یک صورت‌جلسه چنین جمله‌ای را می‌بینید: «در نهایت، پس از صحبت‌های مخالفان و مخالفان، متأسفانه ایده‌ی تشکیل تیم بازرسی رأی نیاورد و تصویب نشد.»

فقط با یک کلمه‌ی «متأسفانه»، خنثی بودن صورت جلسه زیر سوال رفته است. چون نظر شخصی نویسنده با همین یک کلمه افشا شده است.

متأسفانه و خوشبختانه و واژه‌هایی از این دست، واژه‌های صورتجلسه‌ای نیستند و باید حتماً از آن‌ها اجتناب کنید.

صورت جلسه (یا به قول قدیمی‌ترها: صورت مجلس) دو کارکرد اصلی دارد: گزارش خبری برای کسانی که در جلسه حاضر نبوده‌اند و سند توافق که توسط همه‌ی حاضران امضا می‌شود تا کسی بعداً از بار تعهدات ایجاد شده،‌ شانه خالی نکند.

بنابر این همیشه هنگام تنظیم صورت جلسه باید از خود بپرسید:

البته واضح است که در این‌جا منظور ما از اطلاعات، توافق‌ها و تصمیم‌ها و بحث‌های کلیدی مطرح شده در جلسه است. وگرنه، هر جلسه‌ای حاشیه‌های فراوانی دارد که در صورت جلسه مطرح نمی‌شود و شما هم، در مقام تنظیم‌کننده‌ی صورت جلسه، تعهدی ندارید که همه‌ی غایبان را از جزئی‌ترین رویدادها و حاشیه‌ها مطلع کنید.

مجموعه درس‌های گزارش نویسی برای اعضای ویژه متمم در نظر گرفته شده‌اند. با عضویت به عنوان کاربر ویژه‌ی متمم، علاوه بر دسترسی به مطالب با موضوعِ گزارشی نویسی به سایر درس‌هایی هم که به مهارت ارائه و سخنرانی و نیز اسلایدسازی مربوط می‌شوند دسترسی پیدا می‌کنید.

همچنین با فعال کردن اشتراک ویژه به درس‌های بسیار بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانید فهرست آنها را در اینجا ببینید:

  درس‌های متمم

البته شاید بهتر باشد از میان درس‌ها و مطالب مطرح شده، ابتدا مطالعه‌ی مباحث زیر را در اولویت قرار دهید:

  مهارت ارائه  |  تقویت فن بیان

  مهارت مذاکره  | متقاعد کردن دیگران

  پرورش تسلط کلامی  |  مدیریت زمان

  تولید محتوا

بسیاری از افراد معتقدند که جلسات، قاتل زمان هستند و می‌توانند ده‌ها مثال بیاورند که جلسات کاری با وجود صرف ساعت‌ها وقت، خروجی چندانی نداشته‌اند.

این مسئله خصوصاً در کشور ما جدی‌تر هم می‌شود. چون کمابیش همه‌‌‌ی ما تجربه‌ کرده‌ایم که فرهنگ مذاکره ما، تا حد زیادی غیرمستقیم، غیررسمی و کم‌توجه به زمان است.

این ویژگی‌ها باعث می‌شود که جلسات ما طولانی شوند و حاشیه‌ها و تعارفات و بحث‌های پیش‌بینی‌نشده، بخش قابل‌توجهی از جلسات‌مان را به خود اختصاص دهند. [ مطالعه ادامه مطلب… ]

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری مهارت گزارش نویسی به شما پیشنهاد می‌کند:

شناسه کاربری:

پسورد:

نام و نام خانوادگی

شناسه کاربری:

ایمیل:

تنظیم صورتجلسه

پسورد:

لطفا معادله زیر را تکمیل نمایید:

چهار + 3 =

شناسه کاربری یا ایمیل خود را وارد نمایید.در صورت صحیح بودن، پسورد جدید به ایمیلتان ارسال خواهد شد

شناسه کاربری یا ایمیل:


متمم چیست؟Downloads-icon

نوشتن صورتجلسات ودستور جلسه های مختلف همواره یکی ازمهمترین وظایف مدیران برای برگزاری جلسات مختلف می باشد . اما نوشتن صورتجلسه اداری دارای قواعد واصول خاصی است که عدم رعایت آن موجب ناکارآمد بودن یک صورتجلسه وعدم اثرگذاری آن خواهدشد .

دانستن چگونگی صورت جلسه نویسی صحیح و نوشتن سریع آنها و تدوین و تنظیم یک صورت جلسه بی نقص یک مهارت در ارتباطات تجاری است که بسیار ارزشمند است . عدم وجود صورت جلسه باعث می شود ساعات زیادی در سعی برای بخاطر آوردن اینکه چه کسانی برای انجام چه کارهایی موافقت کرده اند٬ تلف شود .

معمولا متن صورتجلسات باید طوری تنظیم شوند که علاوه بر عدم ابهام ، از چهارچوب اداری خاصی برخوردار باشند چرا که اغلب شرکت کنندگان در جلسات ، از مقام بالای سازمانی برخوردار هستند.

توجه داشته باشید که برای استفاده ی واقعی از جلسات حتی جلسات غیر رسمی نوشتن صورتجلسه می تواند نقشی کلیدی داشته باشد.چرا که صورتجلسه نوشتن ضمن مکتوب و قابل استناد کردن مطالب کمک می کند تمام افراد نسبت به آنچه مطرح شده است تعهد بیشتری را حس کنند .

ابزار بسیاری وجود دارند که در یادداشت برداری بهتر به شما کمک می کنند ٬ مثلا می توانید بی درنگ برروی یک لپ تاپ تایپ کنید ٬ از یک ضبط صوت استفاده کنید یا حتی از وایت بردی استفاده کنید که آنچه روی آن نوشته می شود را چاپ می کند . اما آگاه باشید ٬ حتی بهترین و سریعترین لپ تاپ ها هم هنگامی که عمر باطریشان از جلسه کوتاه تر باشد ٬ بی ارزش هستند .تنظیم صورتجلسه

استفاده از تبلت یا تلفن های هوشمند و برنامه های مناسب هم می توانید گزینه های مدرن خوبی باشند به شرط آنکه شما و سازمانتان آمادگی کافی برای استفاده ی کاربردی از آنها داشته باشید .

نکته مهم – همواره یک قلم و کاغذ جایگزین به همراه داشته باشید !

بطور کلی در هر جلسه یک نفر به عنوان رئیس، چند نفر به عنوان اعضاء و یک نفر به عنوان دبیر شرکت دارند که اداره جلسات با رئیس جلسه که رئیس جلسه ممکن است در همان جلسه توسط اعضاء تعیین و یا اینکه به موجب مقررات از قبل تعیین گردیده باشد.  

به مانند سایر اعضاء دارای یک رأی خواهد بود با این تفاوت که درصورت مساوی بودن تعداد آراء می تواند نظر نهائی را درخصوص تصویب یا عدم تصویب یک مصوبه ارایه نماید.  

که به عنوان منشی وظایف را انجام می دهد، یا از بین اعضاء انتخاب می شود و یا اینکه از قبل طبق مقررات انتخاب می گردد.  

لازم به ذکر اینکه : حضور تمامی اعضاء در جلسه الزامی و در صورت غیبت باید در صورتجلسه اسامی قید گردد.  

صورت جلسه نوشته ای است که در آن خلاصه گفتگوهای اعضاء جلسه ذکر می گردد. به عبارت دیگر نوشته ای است که در برگیرنده مطالب مطرح شده، هم چنین در مورد گفتگو ها و تصمیمات اتخاذ شده در یک نشست رسمی و یا یک جلسه اداری.  

هر صورت جلسه ای دارای ارکانی است که بدون تردید باید ذکر شود . حال اینکه برخی از این ارکان بسیار مهم بوده و بدون آنها صورت جلسه تحقق پیدا نمی کند. اما برخی از ارکان در درجه دوم اهمیت قرار دارند که با نبود آنها صورت جلسه دچار مشکل نخواهد شد. 

 

درخواست آنلاین تنظیم صورتجلسه و ایجاد تغییرات در شرکت تا به حال به این راحتی نبوده است!

شاید جمله ی بالا برای شما کمی عجیب به نظر بیاید، زیرا حتما تا به حال با مراحل پیچیده ی تنظیم صورتجلسه برخورد کرده باشید یا درباره ی آن به انجام مطالعات پرداخته باشید؛ ولی این کار وقتی توسط کارشناسان خبره ی این امر انجام شود، کار بسیار ساده ایست.

ما تمامی مراحل تنظیم صورتجلسه و مزایای تنظیم صورتجلسه ی آنلاین را برای شما شرح می دهیم و در آخر این شمایید که تصمیم میگیرید که از درخواست آنلاین تنظیم صورتجلسه ما کمک بگیرید یا خیر پس در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید.

 

تنظیم صورتجلسه

معمولا اکثر افراد پس از ثبت نمودن شرکت، به ایجاد تغییرات در شرکت اقدام میکنند. این تغییرات و تصمیمات می تواند شامل: افزایش سرمایه شرکت، تغییر آدرس شرکت، ورود عضو جدید یا خروج اعضا از شرکت، تغییر موضوع شرکت یا اضافه نمودن موضوع به فعالیت شرکت، ایجاد شعبه، تغییر نام شرکت و حتی انحلال شرکت (بستن پرونده شرکت) باشد.

ایجاد تغییرات در یک شرکت معمولا با درخواست تنظیم صورتجلسات و امضای آن توسط اعضای هیئت مدیره و سهامداران انجام می شود. سپس صورتجلسات مربوطه به اداره کل ثبت شرکت ها ارسال شده و پس از تایید کارشناس، آگهی ثبت صادر میشود و اقدام آخر، درج آگهی ثبتی در روزنامه رسمی کشور است. حال ما می خواهیم این موارد را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

زمانی که جلسه برگزار می شود، منشی و یا دبیر جلسه وظیفه تنظیم مطالب جلسه را به عهده دارد. اما لازم به ذکر است که منشی جلسه، از اعضا می باشد که در خود جلسه حضور دارد ولی حق رأی ندارد. برای تنظیم جلسه حداقل شخصی باشد که با قوانین تجارت اشنایی داشته باشد و بر اساس حقوق و موارد تخصصی باید متن آن نوشته شود؛ که اگر یک وکیل این مسئولیت را به عهده بگیرد این کار بهتر انجام می شود.

 

قرار دادن مواردی در تنظیم صورتجلسه بسیار مهم است که الزامی است فردی که قرار است این صورتجلسه را تنظیم کند از این موارد، اطلاعات کامل داشته باشد تا به مشکل نخورید.

لازم به ذکر است که در صورتجلسه هایی که بحث مالی یا حقوقی مطرح می شوند یا این جلسات از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند، باید صفحات صورتجلسه توسط شرکت کنندگان امضا شود.

 

مطالبی که در بالا برای شما بیان کردیم، در مورد شرکت ها و سازمان هایی صادق است که توسط اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده باشند؛ و حال در مواردی که در چارچوب اساسنامه قرار دارد، می توانند تغیرراتی را به وجود آورند که این تغییرات ملزم به تنظیم صورتجلسه اند.

 

بر اساس ماده ی 200 قانون تجارت مصوبه ثبت تغییرات شرکت ها در موارد زیر، الزامی می باشند؛

باتوجه به موارد ذکر شده، اعمال این گونه از تغییرات در شرکت لازم به ارائه و ثبت صورتجلسه می باشد؛ که الزامی است بر اساس موضوع تغییرات شرکت، جلسه ای برگزار شود تا همه ی موارد دارای تغییر در آن بیان شود و در صورتجلسه ثبت شود و همچنین باید در اداره ثبت شرکتها، امورات و متن صورتجلسه را ثبت نمایید. که باید طبق اصول و رعایت قوانینی انجام شود تا در پایان آگهی، تغییرات شرکت نیز صادر شده و در روزنامه رسمی کشور اطلاع رسانی شود که در این صورت، تمامی مراحل آن به صورت قانونی و دقیق انجام شده.

 

 

در ضمن برای اطلاعات بیشتر در زمینه ی موارد مهم رد شدن صورتجلسه تغییرات شرکت، می توانید مقاله ی جامع ما در این خصوص را با کلیک بر روی این کلمه مطالعه کنید.

 

امروزه با توجه به ایجاد سیستم جدید اینترنتی و آنلاین، تمامی افراد می توانند پس از اسکن مدارک (با گوشی های موبایل و نرم افزار های مربوطه) و انجام مراحل اینترنتی به راحتی اقدام به ثبت شرکت نمایند. به همین سبب و در راستای اینترنتی شدن امور، حتی ثبت صورتجلسه ی تغییرات شرکت ها نیز اینترنتی و آنلاین شده است و افراد می بایست به جای مراجعه ی حضوری به اداره ی کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری از طریق سامانه ی درخواست آنلاین تنظیم صورتجلسه برای تنظیم صورتجلسه ی خود، اقدام کنند. راه اندازی این سیستم به عنوان یکی از برنامه های سازمان ثبت و اسناد، زمینه ی تسریع و سهولت خدمات برای متقاضیان، بهینه سازی فرایندها و حرکت به سمت مکانیزاسیون کامل ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری را فراهم ساخته است تا درگیر اداره جات و کاغذ بازی های آن نیز نشویم و با پر کردن یک فرم، تمامی مراحل را به کارشناس این امر بسپاریم.

 

 

هرکدام از این مجتمع ها، وظایفی بر عهده دارند که تک تک به بررسی آنها می پردازیم:

این مجمع، با حضور یافتن اعضای مجمع تشکیل می گردد و در صورتی که اعضا در آن حضور داشته باشند به صورت 100 درصد رسمیت می یابد؛ و در صورتی که حضور اعضا اکثریت باشد با توجه به مواردی که در اساسنامه شرکت بیان شده است قابل قبول می باشد. در این جلسات رای گیری با اکثریت اعضا به تصویب می رسد. در تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی به طور فوق العاده، اعضای هیئت مدیره و بازرسان روزنامه کثیرالانتشار و صورتهای مالی شرکت قابل تایید و تصویت می باشد. بر اساس اساسنامه شرکت صورتجلسه مجمع عمومی به طور فوق العاده رسمیت یافته که با حضور اعضا و سهامدارن و شرکا تنظیم می شود .

 

 

 

زمانی که اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند، باید جلسه مجمع عمومی سالیانه و یا بطور فوق العاده با حضور اعضای فوق تشکیل گردد؛ در این مجمع سمت اعضا به همراه حق امضا بودن آنها تعیین می گردد. و همچنین باید وظایف مدیرعامل و حیطه اختیارات و کاری آن معین گردد. در نتیجه نتایج این جلسه به صورتجلسه تنظیم شده، ضمیمه شود و در نهایت برای اداره ثبت شرکت ها ارسال شده که جزء مدارک ثبتی شرکت قرار گیرد. در نتیجه نکات ذیل را برای تنظیم صورتجلسه هیات مدیره رعایت نمایید:

 

 

مرحله ی اول: کامل کردن اطلاعات شرکت

مرحله دوم: وارد کردن اطلاعات جلسه

مرحله سوم: ورود تمامی تصمیمات جلسه

 

مرحله چهارم: مشخص نمودن نام های درخواستی، در صورتی که در موضوع جلسه تغییر نام وجود داشته باشد

 

مرحله پنجم: وارد کردن اشخاص جلسه به طور کامل

تنظیم صورتجلسه

 

مرحله ششم: درج سمت اشخاص جلسه به طور دقیق

مرحله هفتم: تعیین ارتباط اشخاص جلسه ( نماینده سهامدار بودن یا وکیل سهامدار بودن)

مرحله هشتم: در این مرحله متقاضی باید مدارکی که بنا به تصمیمات انتخاب شده و نوع صورتجلسه،  تهیه شده را ارایه کند

مرحله نهم: تایپ متن صورتجلسه عینا و دقیقا

 

اغلب بدلیل اینکه تنظیم و ثبت صورتجلسات و مخصوصا ثبت در سامانه اداره کل ثبت شرکتها کار آسانی نیست، اکثر شرکت ها جهت انجام این کار با مشاورین موسسه حقوقی آگاه ثبت تماس گرفته و با خیال راحت کلیه مراحل این کار را به کارشناس و وکیل این کار می سپارند.

 

 

 

 

 

در قسمت زیر راهنمای ثبت تغییرات به صورت کامل و واضح برای شما بیان شده است. به ترتیب نوع شرکت، عنوان صورتجلسه و عنوان تصمیمی که برای ثبت تغییرات انجام می دهید و در نهایت مدارک و مواردی که باید رعایت شود.

 

نوع شخصیت حقوقی :

شرکت با مسئولیت محدود

عنوان صورتجلسه :

مجمع عمومی فوق العاده

عنوان تصمیم :

تصمیم افزایش سرمایه (از طریق افزایش سهم الشرکه)

مدارک مورد نیاز/ مواردی که باید رعایت شود :

 

نوع شخصیت حقوقی :

شرکت با مسئولیت محدود

عنوان صورتجلسه :

مجمع عمومی شرکاء

عنوان تصمیم :

تصمیم افزایش سرمایه ( از طریق افزایش سهم الشرکه )

مدارک مورد نیاز/ مواردی که باید رعایت شود :

 

نوع شخصیت حقوقی :

شرکت با مسئولیت محدود

عنوان صورتجلسه :

مجمع عمومی فوق العاده

عنوان تصمیم :

تصمیم افزایش سرمایه ( از طریق ورود شریک جدید )

مدارک مورد نیاز/ مواردی که باید رعایت شود :

 

نوع شخصیت حقوقی :

شرکت با مسئولیت محدود

عنوان صورتجلسه :

مجمع عمومی شرکاء

عنوان تصمیم :

تصمیم افزایش سرمایه (از طریق  ورود شریک جدید )

مدارک مورد نیاز/ مواردی که باید رعایت شود :

 

خب به پایان این مقاله رسیدیم و امیدوارم که خستتون نگرده باشم! در صورتیکه برای تنظیم صورتجلسه و ثبت تغییرات شرکت، لازم است که به این مقاله مسلط شوید. برای گرفتن مشاوره و یا حتی راه آسانتر، درخواست آنلاین تنظیم صورتجلسه می توانید با پر کردن فرم در آن صفحه، این کار پیچیده و دشوار را به کارشناسان خبره ی ما در موسسه حقوقی آگاه ثبت، بسپارید. باز هم میگوییم که “درخواست آنلاین تنظیم صورتجلسه و ایجاد تغییرات در شرکت تا به حال به این راحتی نبوده است!“

زندگی عرصه‌ی تشخیص اولویت هاست!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

دیدگاه

برای دیدگاه بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت من را در این مرورگر ذخیره کنید .

ارسال نظر

مشاورین آگاه ثبت پس از عقد قرارداد تا زمان ثبت شرکت و چاپ در روزنامه رسمی پیگیر پرونده و پاسخگوی شما خواهند بود.

طراحی و ثبت برند و علامت تجاری شما از صفر تا صد تا مرحله دریافت سند رسمی بصورت انحصاری و استعلام کاملا رایگان نام مورد نظر شما.

کارت بازرگانی نوعی مجوز است که به شخص حقیقی یا حقوقی که دارنده آن است اجازه داده می شود که با آن به واردات و صادرات بپردازد.

صدور کلیه گواهینامه های ایزو با کد قابل استعلام و حداقل زمان ممکن با توجه به فعالیت شما و ارسال مشاور و استقرار سیستم ایزوی مربوطه.

موسسه حقوقی آگاه ثبت با سال ها تجربه درخشان و موفق و با دارا بودن وکلای پایه یک، کارشناسان باتجربه، مشاورین فعال و نیروهای متخصص در زمینه های ثبت شرکت، ثبت تعاونی و دانش بنیان، تنظیم و ثبت صورتجلسات و تغییرات شرکت، ارزیابی و خرید و فروش شرکت، ثبت برند و علائم تجاری و… توانسته است خدمات شایسته ای به مشتریان خود ارائه دهد و کارنامه ای موفق از خود به جا بگذارد.

ما را دنبال کنید در:

مشاورین آگاه ثبت پس از عقد قرارداد تا زمان ثبت شرکت و چاپ در روزنامه رسمی پیگیر پرونده و پاسخگوی شما خواهند بود.

طراحی و ثبت برند و علامت تجاری شما از صفر تا صد تا مرحله دریافت سند رسمی بصورت انحصاری و استعلام کاملا رایگان نام مورد نظر شما.

کارت بازرگانی نوعی مجوز است که به شخص حقیقی یا حقوقی که دارنده آن است اجازه داده می شود که با آن به واردات و صادرات بپردازد.

صدور کلیه گواهینامه های ایزو با کد قابل استعلام و حداقل زمان ممکن با توجه به فعالیت شما و ارسال مشاور و استقرار سیستم ایزوی مربوطه.

صورتجلسه به نوشته‌ای گفته می‌شود که حاوی مذاکرات و مصوبات جلسه‌های رسمی است. به‌طور معمول صورتجلسه‌ها شامل تاریخ و محل برگزاری جلسه، حاضرین و غایبین، و مصوبات و مذاکرات جلسه است.

معمولا صورتجلسه‌ها در قالبی از پیش‌تعیین شده نوشته می‌شوند. تمرکز اصلی صورتجلسات بر ذکر مصوبات با ذکر اقدام‌کنندگان و مهلت اقدام است. برای نوشتن دقیق مصوبات می‌توان از الگوی 5W-H استفاده کرد. پنج پرسش اساسی شامل موارد زیر است:

ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم و با استفاده از تجربه و دانش کارشناسانمان صورتجلسات و تصمیمات شرکت شما را تنظیم کرده ( تنظیم صورتجلسه )و در اختیارتان قرار دهیم. موارد حقوقی از قبیل تنظیم صورتجلسه و تغییرات می توانند بسیار پیچیده باشند و هر کسی به یک مشاور خبره نیاز دارد. پس با ما راحت باشید و از خدمات تنظیم صورتجلسه ما استفاده کنید.

ما تمام توانمان را برای کمک به شما به خدمت می گیریم. فرم درخواست تنظیم صورتجلسه را پر کرده و منتظر تماس کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن باشید.

به عنوان مثال، شرکتی که قصد افزایش سرمایه و تغییر آدرس را دارد، با پر کردن فیلدهای مربوط به مشخصات نام شرکت، مدارک شرکت از قبیل اساسنامه، آگهی تاسیس، شرکتنامه و در صورت سهامی خاص بودن اظهارنامه شرکت و در صورتیکه شرکت دارای تغییرات قبلی بوده، کپی یا تصویر صورتجلسه قبلی را از طریق قسمت “ارسال مدارک” یا ایمیل : sabtefarda@gmail.com یا تلگرام شماره 09129309872 نسبت به ارسال مدارک درخواستی اقدام نمایید تا مشاوران ما در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به ارسال صورتجلسه تنظیمی اقدام نمایند.

سلام وقت بخیر من یه موسسه مردم نهاد (سمن) دارم جدیدا گفتن باید شناسه ملی بگیریم.واسه ثبت شرکت باید 7 نفر عضو داشته باشیم؟ و اینکه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین رو باید چجوری تنظیم کنم؟ مدت اعتبار سمت هر کدوم از اعضا چقدره؟ ممنون میشم اگه جواب سوالاتمو بدین

سلام وقت بخیر. شرکتی که کار می کنم 3 عضو هئیت مدیره یکی از اعضا سهم الشرکه خود را میخواد انتقال بده. در سایت ثبت خواستم تغییرات را ثبت کنم متاسفانه در مرحله انتقال اسم اشخاص رو نمیاره. لطفاً راهنمایی کنید.تنظیم صورتجلسه

سلام افراد را به عنوان سهامدار معرفی نمایید.

با سلام خدمت دوستان درثبت تغییرات در سیستم مکانیزه مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده دستور جلسه شامل انتخاب مدیران – انتخاب بازرسین – روزنامه کثیر الانتشار هست . سوالاتی داشتم 1- آیا وقتی بازرسین و روزنامه کثیراالنتشار تغییر نیافته نیازمند درج مجدد در سیستم مکانیزه و صورتجلسه تنطسمس دستی هست ؟ 2- بازرسین رو در گام چهارم و پنجم سیستم مکانیزه چگونه میتوان ثبت کرد ؟

سلام وقت بخیر شرکت من کلا 3ه تا عضو داره یکی رییس مجمه و یکی منشی مجمع گفتع باید دوتا ناظر داشته باشه میشه رییس ناظر هم باشه

سلام رئیس مجمع و ناظرین باید از بین سهامداران شرکت انتخاب گردند، در غیراینصورت صورتجلسه مورد قبول نمی باشد. ضمنا هر شخص فقط می تواند یکی از این سمت ها را داشته باشد.

من را در خبرنامه ثبت نام کن!

ثبت فردا

تلفن: 43933 021

سامانه پیامکی: 1000727

ایمیل: ایمیل

وبسایت: ثبت فردا

%PDF-1.5
%
1 0 obj
>>>
endobj
2 0 obj
>
endobj
3 0 obj
>/ExtGState>/Font>/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] >>/MediaBox[ 0 0 595.32 841.92] /Contents 4 0 R/Group>/Tabs/S/StructParents 0>>
endobj
4 0 obj
>
stream
x}[$qQ25;4U3-8‘{p?Z{3Y`3],2/>?˟>~/_??|ˇ/?|ݗӗ_>|o?|}_>;y~#+’u%׫?|ϗߛw_lO?^+z~Cl#BWzE/ߛˏo3@o˲0f?~gcsyw,ƗE߯W벨+yd(b

تنظیم صورتجلسه
تنظیم صورتجلسه
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *