جاهای دیدنی شاهرود

جاهای دیدنی شاهرود
جاهای دیدنی شاهرود



شاهرود بهشت عاشقان طبیعت است که علاوه بر کویر، کوهستان، آبشار، رودخانه، چشمه و جنگل‌های سرسبز، آثار باستانی، بناهای مذهبی و مسجدهای قدیمی را نیز در خود جای داده است. 

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۰۹/۰۶ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۰۱ به‌روزرسانی شده است.

شاهرود زیباترین شهر استان سمنان و بهشت طبیعت‌دوستان است که کویر، کوهستان، آبشار، رودخانه، چشمه و جنگل‌های سرسبز را یک‌جا در خود جای داده است. علاوه بر این شاهرود دارای آثار تاریخی، بناهای مذهبی و مسجدهای قدیمی زیادی نیز هست و لقب شهر عارفان را از آن خود کرده است. تمام کوچه پس کوچه‌های این شهر خوش آب و هوا مملو از درختان چنار تنومند است.

اگر در فصل پاییز به این شهر زیبا سفر کنید، با فرشی از برگ‌های رنگارنگ پاییزی مواجه خواهید شد که با قدم زدن روی آن‌ها می‌توانید از صدای خش‌ خششان در زیر پاهایتان لذت ببرید. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با جاهای دیدنی شاهرود آشنا کنیم. جاهای دیدنی شاهرود

سفر به شاهرود بدون رفتن به جنگل ابر کامل نمی‌شود. این جنگل از بکرترین و قدیمی‌ترین جنگل‌های ایران است که بیشتر مواقع فضای آن از اقیانوسی از ابر پوشیده می‌شود که به همین خاطر آن را «جنگل ابر» می‌نامند.

در این جنگل انگار آسمان به زمین آمده است. راه رفتن در میان ابرها مانند رویایی می‌ماند که گویی در آن سوار ابرها شده‌اید. جنگل ابر همچنین کهنسال‌ترین موجودات زنده دنیا، به سن ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار سال را در خود جای داده و با گونه‌های گیاهی و جانوری نادری که دارد از خاص‌ترین و زیباترین جنگل‌های ایران به شمار می‌رود.

«خانه یغمایی‌ها» یا «اداره میراث فرهنگی و گردشگری شاهرود» تنها خانه‌ای در شاهرود است که بادگیر دارد. «استاد مهدی حیدریان» معمار یزدی این بنای تاریخی است که در سال ۱۳۰۴ خورشیدی آن را ساخته است. در ساعات اداری می‌توانید از این خانه دیدنی بازدید کنید و در محوطه سنتی آن که از حیاطی زیبا با درختان آلبالو تشکیل شده به تماشای مرغان یاکریمی که گاه و بی‌گاه در بالای سرتان پر می‌زنند، بنشینید.

روستای مجن با معماری خاص و پلکانی خود لقب «ماسوله کویر ایران» را از آن خود کرده است. آبشار با‌صفا و دل‌انگیز این روستا که از چشم‌انداز بی‌نظیری برخوردار است در ۳۵ کیلومتری شمال‌غرب شاهرود در منطقه‌ای زیبا برای تفریح اهالی روستا و گردشگران قرار گرفته است.

چشمه هفت رنگ مجن از چشمه‌های نادر و کم‌نظیر ایران است که در ۲۵ کیلومتری شمال شاهرود قرار گرفته است. این چشمه‌های زیبا در جداره و کف رودخانه تابلوهای نقاشی زیبایی را آفریده‌اند که نظر هر بیننده‌ای را مسحور زیبایی‌های خود می‌کند.

موزه شاهرود در قدیم بلدیه و فرمانداری شهر بوده که هم‌اکنون تغییر کاربری داده و به‌عنوان موزه فعالیت می‌کند. در این موزه می‌توانید اشیاء و آثار مکشوفه تاریخی از جمله شکل حیوانات مختلف، قبضه ساخته شده از استخوان گوزن، سوزن و سنجاق از جنس استخوان و خیلی آثار باستانی دیگر را تماشا کنید.

پارک ملی خارتوران به «آفریقای ایران» مشهور است و طبیعت بکر و مناظر زیبایی را در خود گنجانده است. این پارک بعد از «پناهگاه حیات وحش نایبندان» در طبس، لقب دومین مجموعه حفاظت شده وسیع ایران را با خود به یدک می‌کشد. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پارک می‌توان به پوشش گیاهی خاص، اکوسیستم متنوع و جانوران نادر اشاره کرد.

روستای قلعه بالا هم‌جوار با پارک ملی خارتوران قرار گرفته و آن را به‌عنوان «نگین سبز توران» می‌شناسند زیرا چشم‌انداز کاملی از «دشت بیارجمند» دارد و از چنارهای کهنسال زیبا و قنات‌های زیادی برخوردار است. معماری این روستا نیز مانند روستای مجن به‌صورت پلکانی ساخته شده و نظر هر تازه‌واردی را به خود جلب می‌کند.

پارک آبشار شاهرود، مکانی مناسب برای استراحت و لذت بردن از طبیعت زیبا، آب و هوای مطبوع و تماشای چشم‌اندازهای دیدنی است. از امکانات این پارک می‌توان به باغ‌وحشی کوچک، جاده سلامت با امکانات ورزشی و جایگاهی برای اقامت شبانه با چادرهای مسافرتی اشاره کرد.

دشت آفتابگردان از منحصر به فردترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری شاهرود است. بهترین زمان سفر به این دشت شهریور ماه است که در آن می‌توانید شاهد چشم‌انداز بدیع و دل‌انگیز میلیون‌ها گل آفتابگردان که در این دشت شکفته‌اند، باشید. دشت شقایق از دیگر نقاط زیبا و دیدنی این منطقه است. این منطقه در فصل بهار مملو از گل‌های فوق‌العاده زیبای شقایق می‌شود و جلوه زیبایی به ناحیه سرسبز کالپوش هدیه می‌دهد.

«علی ‌بن‌ جعفر» یا «علی بن احمد خرقانی» عارف بزرگ قرن چهارم و پنجم هجری قمری است. «خواجه عبدالله انصاری» شاعر و عارف نامی قرن پنجم هجری قمری از شاگردان ممتاز و معروف این استاد است. آرامگاه این عارف بزرگ در حال حاضر در ۲۴ کیلومتری شاهرود روی تپه‌ای در فضایی سبز و آرام قرار گرفته است.

نکارمن از روستاهای خوش آب و هوای شاهرود است که در فاصله ۲۵ کیلومتری آن واقع شده است. آبشار کوچک و زیبایی در این روستا قرار گرفته که برای بازدید از آن نیاز به وسایل فنی ندارید و به‌راحتی می‌توانید از آن دیدن کنید.

بازار تاریخی شاهرود از مهم‌ترین مراکز تجاری شهر است و مانند دیگر بازارهای سنتی کشور از معماری سنتی و زیبایی برخوردار است. آثار معماری که در این بازار موجود هستند، متعلق به دوران قاجاریه به بعد هستند.

آبشار و قندیل یخی آوستا ابرسج از جاذبه‌های ناشناخته شهر شاهرود است که در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال شاهرود واقع شده است. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار فصل زمستان است که سپیدی برف به آبشار چهره دلربایی می‌بخشد و چشم‌اندازهای بی‌بدیلی را خلق می‌کند. ویژگی‌های خاص و جذاب این منطقه بسیار نادر هستند و در کمتر جای دیگری در کشور پیدا می‌شوند.

مجموعه کاروان‌سراهای شاه عباسی در ۱۱۰ کیلومتری شرق شاهرود در جاده سبزوار به شاهرود قرار گرفته و از سه کاروانسرای متصل به یکدیگر تشکیل می‌شود. دو کاروانسرای این مجموعه یادگاری به‌جای مانده از دوران قاجاریه و یکی از آن‌ها متعلق به دوران «شاه عباس اول» است. این کاروان‌سراها که از جاهای دیدنی استان سمنان به شمار می‌روند، از آب‌انبار، حمام، چاپارخانه، تلگراف‌خانه تشکیل شده‌اند.

مسجد آقا شاهرود از بناهای تاریخی دوره قاجاریه است که از سردر ورودی، صحن، ایوان، شبستان‌های متعدد، آب‌انبار قدیمی، حجره‌ها و بناهای خدماتی تشکیل می‌شود.

موزه آب شاهرود نخستین موزه اختصاصی آب در ایران است که در سال ۱۳۹۱ خورشیدی افتتاح شده است. در این موزه از قدیمی‌ترین تا جدیدترین اختراعات و تولیدات مرتبط با آب به نمایش گذاشته شده است.

پل سرچشمه روی رودخانه زیبای شاهرود ساخته شده و قدمت آن به اواخر دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی باز می‌گردد.

مسجد جامع شاهرود قدیمی‌ترین مسجد شاهرود است که قدمت آن به دوره ایلخانان می‌رسد. در بنای اصلی این مسجد در دوره‌های جدید تغییرات بسیاری انجام شده به‌طوری که از بنای اولیه آن، آثار قابل توجهی بر جای نمانده است.

باغ گردشگری اورس، باغی زیبا برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات است که از امکاناتی نظیر فضای سبز، آمفی‌ تئاتر، فست‌ فود، کافی‌شاپ، چای دودی رایگان، فروشگاه مواد‌ غذایی، آلاچیق، کبوترخانه، پیست دوچرخه‌سواری، سالن شیشه‌ای و مسیرهای پیاده‌روی برخوردار است.

روستای رضا آباد نمونه کامل یک روستای کویری است. تپه‌های ماسه‌ای خودشان را از نزدیک روستا پیش کشیده‌اند. یک طرف کویر رضا آباد،‌ دارای تپه‌های رسی بلند است و طرف دیگرش دارای دشت برهوت و تپه‌های ماسه‌ای است. تجربیات و نظرهای خود را در خصوص جاذبه‌های گردشگری شاهرود با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

var attractionDefault=[{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:44,”title”:”اردبیل”,”slug”:”ardabil”,”provinceSlug”:”Ardabil”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اردبیل”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:20015,”title”:”سرعین”,”slug”:”Sarein”,”provinceSlug”:”Ardabil”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اردبیل”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:361,”title”:”آستارا”,”slug”:”astara”,”provinceSlug”:”Gilan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان گیلان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:25463,”title”:”آنتالیا”,”slug”:”antalya”,”provinceSlug”:”Antalya”,”countrySlug”:”turkey”,”countryTitle”:”ترکیه”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آنتالیا”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:113256,”title”:”گرجستان”,”slug”:”georgia”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1},{“id”:113350,”title”:”ارمنستان”,”slug”:”armenia”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1},{“id”:27047,”title”:”باکو”,”slug”:”Baku”,”provinceSlug”:”baku”,”countrySlug”:”azerbaijan-republic”,”countryTitle”:”جمهوری آذربایجان”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”بخش باکو”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:113230,”title”:”بلغارستان”,”slug”:”bulgaria”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1}];

جاهای دیدنی شاهرود

var tourDefault=[{“id”:620,”title”:”تور ایران”,”slug”:”ایران”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:3,”tagCount”:7,”tourInfoType”:5},{“id”:344,”title”:”تور استانبول”,”slug”:”استانبول”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:547,”title”:”تور مشهد”,”slug”:”مشهد”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:586,”title”:”تور کیش”,”slug”:”کیش”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:345,”title”:”تور آنتالیا”,”slug”:”انتالیا”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:398,”title”:”تور گرجستان”,”slug”:”گرجستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:555,”title”:”تور شیراز”,”slug”:”شیراز”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:3,”tagCount”:7,”tourInfoType”:5},{“id”:535,”title”:”تور اصفهان”,”slug”:”اصفهان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:319,”title”:”تور ارمنستان”,”slug”:”ارمنستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:317,”title”:”تور باکو”,”slug”:”باکو”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:533,”title”:”تور اردبیل”,”slug”:”اردبیل”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:324,”title”:”تور دبی”,”slug”:”دبی”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:338,”title”:”تور تایلند”,”slug”:”تایلند”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:410,”title”:”تور مالزی”,”slug”:”مالزی”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:584,”title”:”تور قشم”,”slug”:”قشم”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:3,”title”:”تور تابستان ۹۸”,”slug”:”تور-تابستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:1,”tourInfoType”:6},{“id”:7,”title”:”تور پاییز ۹۸”,”slug”:”تور-پاییز”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:1,”tourInfoType”:6}];

var hotelDefault=[{“id”:118,”title”:”تهران”,”slug”:”تهران”,”provinceSlug”:”Tehran”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان تهران”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:28516,”title”:”مشهد”,”slug”:”Mashhad”,”provinceSlug”:”Razavi-Khorasan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان خراسان رضوی”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:30425,”title”:”تبریز”,”slug”:”Tabriz”,”provinceSlug”:”East-Azerbaijan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آذربایجان شرقی”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:453,”title”:”یزد”,”slug”:”Yazd”,”provinceSlug”:”Yazd”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان یزد”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:3,”title”:”استان اردبیل”,”slug”:”Ardabil”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2},{“id”:27,”title”:”استان مازندران”,”slug”:”Mazandaran”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2},{“id”:25,”title”:”استان گیلان”,”slug”:”Gilan”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2}];

var internalCityList={isRtl:true,results:[{label:”تهران (Thr)”,code:”thr”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اصفهان (Ifn)”,code:”ifn”,cityTitle:”اصفهان”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”مشهد (Mhd)”,code:”mhd”,cityTitle:”مشهد”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”کیش (Kih)”,code:”kih”,cityTitle:”کیش”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اهواز (Awz)”,code:”awz”,cityTitle:”اهواز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”شیراز (Syz)”,code:”syz”,cityTitle:”شیراز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تبریز (Tbz)”,code:”tbz”,cityTitle:”تبریز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”بندر عباس (Bnd)”,code:”bnd”,cityTitle:”بندر عباس”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”قشم (Gsm)”,code:”gsm”,cityTitle:”قشم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رشت (Ras)”,code:”ras”,cityTitle:”رشت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مراغه (Acp)”,code:”acp”,cityTitle:”مراغه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خوی (Khy)”,code:”khy”,cityTitle:”خوی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ماکو (Imq)”,code:”imq”,cityTitle:”ماکو”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ارومیه (Omh)”,code:”omh”,cityTitle:”ارومیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اردبیل (Adu)”,code:”adu”,cityTitle:”اردبیل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”پارس آباد (Pfq)”,code:”pfq”,cityTitle:”پارس آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کاشان (Kks)”,code:”kks”,cityTitle:”کاشان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرج (Pyk)”,code:”pyk”,cityTitle:”کرج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایلام (Iil)”,code:”iil”,cityTitle:”ایلام”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بوشهر (Buz)”,code:”buz”,cityTitle:”بوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خارک (Khk)”,code:”khk”,cityTitle:”خارک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”عسلویه (Pgu)”,code:”pgu”,cityTitle:”عسلویه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شهرکرد (Cqd)”,code:”cqd”,cityTitle:”شهرکرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”طبس (Tcx)”,code:”tcx”,cityTitle:”طبس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بیرجند (Xbj)”,code:”xbj”,cityTitle:”بیرجند”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سبزوار (Afz)”,code:”afz”,cityTitle:”سبزوار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بجنورد (Bjb)”,code:”bjb”,cityTitle:”بجنورد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آبادان (Abd)”,code:”abd”,cityTitle:”آبادان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”دزفول (Def)”,code:”def”,cityTitle:”دزفول”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مسجد سلیمان (Qmj)”,code:”qmj”,cityTitle:”مسجد سلیمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر ماهشهر (Mrx)”,code:”mrx”,cityTitle:”بندر ماهشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”امیدیه (Akw)”,code:”akw”,cityTitle:”امیدیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زنجان (Jwn)”,code:”jwn”,cityTitle:”زنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سمنان (Snx)”,code:”snx”,cityTitle:”سمنان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شاهرود (Rud)”,code:”rud”,cityTitle:”شاهرود”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایرانشهر (Ihr)”,code:”ihr”,cityTitle:”ایرانشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”چابهار (Zbr)”,code:”zbr”,cityTitle:”چابهار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زابل (Acz)”,code:”acz”,cityTitle:”زابل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زاهدان (Zah)”,code:”zah”,cityTitle:”زاهدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جهرم (Jar)”,code:”jar”,cityTitle:”جهرم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”فسا (Faz)”,code:”faz”,cityTitle:”فسا”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لار (Lrr)”,code:”lrr”,cityTitle:”لار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لامرد (Lfm)”,code:”lfm”,cityTitle:”لامرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سنندج (Sdg)”,code:”sdg”,cityTitle:”سنندج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بم (Bxr)”,code:”bxr”,cityTitle:”بم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جیرفت (Jyr)”,code:”jyr”,cityTitle:”جیرفت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رفسنجان (Rjn)”,code:”rjn”,cityTitle:”رفسنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سیرجان (Syj)”,code:”syj”,cityTitle:”سیرجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمان (Ker)”,code:”ker”,cityTitle:”کرمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمانشاه (Ksh)”,code:”ksh”,cityTitle:”کرمانشاه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گرگان (Gbt)”,code:”gbt”,cityTitle:”گرگان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کلاله (Klm)”,code:”klm”,cityTitle:”کلاله”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ساری (Sry)”,code:”sry”,cityTitle:”ساری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”نوشهر (Nsh)”,code:”nsh”,cityTitle:”نوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رامسر (Rzr)”,code:”rzr”,cityTitle:”رامسر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اراک (Ajk)”,code:”ajk”,cityTitle:”اراک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندرلنگه (Bdh)”,code:”bdh”,cityTitle:”بندرلنگه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جزیره لاوان (Lvp)”,code:”lvp”,cityTitle:”جزیره لاوان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”همدان (Hdm)”,code:”hdm”,cityTitle:”همدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یزد (Azd)”,code:”azd”,cityTitle:”یزد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خرم آباد (Khd)”,code:”khd”,cityTitle:”خرم آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یاسوج (Yes)”,code:”yes”,cityTitle:”یاسوج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گچساران (Gch)”,code:”gch”,cityTitle:”گچساران”,isFeatured:false,airports:null,},],};var destinationInternalCityList={isRtl:true,results:[{label:”مشهد (Mhd)”,code:”mhd”,cityTitle:”مشهد”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تبریز (Tbz)”,code:”tbz”,cityTitle:”تبریز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تهران (Thr)”,code:”thr”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”جزیره کیش (Kih)”,code:”kih”,cityTitle:”جزیره کیش”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”شیراز (Syz)”,code:”syz”,cityTitle:”شیراز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اهواز (Awz)”,code:”awz”,cityTitle:”اهواز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”قشم (Gsm)”,code:”gsm”,cityTitle:”قشم”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اصفهان (Ifn)”,code:”ifn”,cityTitle:”اصفهان”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”چابهار (Zbr)”,code:”zbr”,cityTitle:”چابهار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زنجان (Jwn)”,code:”jwn”,cityTitle:”زنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زابل (Acz)”,code:”acz”,cityTitle:”زابل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گچساران (Gch)”,code:”gch”,cityTitle:”گچساران”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اراک (Ajk)”,code:”ajk”,cityTitle:”اراک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمانشاه (Ksh)”,code:”ksh”,cityTitle:”کرمانشاه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کاشان (Kks)”,code:”kks”,cityTitle:”کاشان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سیرجان (Syj)”,code:”syj”,cityTitle:”سیرجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ارومیه (Omh)”,code:”omh”,cityTitle:”ارومیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”دزفول (Def)”,code:”def”,cityTitle:”دزفول”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”عسلویه (Pgu)”,code:”pgu”,cityTitle:”عسلویه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”طبس (Tcx)”,code:”tcx”,cityTitle:”طبس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ماکو (Mku)”,code:”mku”,cityTitle:”ماکو”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایرانشهر (Ihr)”,code:”ihr”,cityTitle:”ایرانشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جهرم (Jar)”,code:”jar”,cityTitle:”جهرم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خارک (Khk)”,code:”khk”,cityTitle:”خارک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خوی (Khy)”,code:”khy”,cityTitle:”خوی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شاهرود (Rud)”,code:”rud”,cityTitle:”شاهرود”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرج (Pyk)”,code:”pyk”,cityTitle:”کرج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کلاله (Klm)”,code:”klm”,cityTitle:”کلاله”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لامرد (Lfm)”,code:”lfm”,cityTitle:”لامرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ابوموسی (Aeu)”,code:”aeu”,cityTitle:”ابوموسی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آغاجاری (Akw)”,code:”akw”,cityTitle:”آغاجاری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”فسا (Faz)”,code:”faz”,cityTitle:”فسا”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آبادان (Abd)”,code:”abd”,cityTitle:”آبادان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اردبیل (Adu)”,code:”adu”,cityTitle:”اردبیل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایلام (Iil)”,code:”iil”,cityTitle:”ایلام”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بجنورد (Bjb)”,code:”bjb”,cityTitle:”بجنورد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بم (Bxr)”,code:”bxr”,cityTitle:”بم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر عباس (Bnd)”,code:”bnd”,cityTitle:”بندر عباس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر لنگه (Bdh)”,code:”bdh”,cityTitle:”بندر لنگه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر ماهشهر (Mrx)”,code:”mrx”,cityTitle:”بندر ماهشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بوشهر (Buz)”,code:”buz”,cityTitle:”بوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بیرجند (Xbj)”,code:”xbj”,cityTitle:”بیرجند”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”پارس آباد (Pfq)”,code:”pfq”,cityTitle:”پارس آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خرم آباد (Khd)”,code:”khd”,cityTitle:”خرم آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رامسر (Rzr)”,code:”rzr”,cityTitle:”رامسر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رشت (Ras)”,code:”ras”,cityTitle:”رشت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رفسنجان (Rjn)”,code:”rjn”,cityTitle:”رفسنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زاهدان (Zah)”,code:”zah”,cityTitle:”زاهدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سبزوار (Afz)”,code:”afz”,cityTitle:”سبزوار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سنندج (Sdg)”,code:”sdg”,cityTitle:”سنندج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شهرکرد (Cqd)”,code:”cqd”,cityTitle:”شهرکرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گرگان (Gbt)”,code:”gbt”,cityTitle:”گرگان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لار (Lrr)”,code:”lrr”,cityTitle:”لار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مراغه (Acp)”,code:”acp”,cityTitle:”مراغه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”نوشهر (Nsh)”,code:”nsh”,cityTitle:”نوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”همدان (Hdm)”,code:”hdm”,cityTitle:”همدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمان (Ker)”,code:”ker”,cityTitle:”کرمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یزد (Azd)”,code:”azd”,cityTitle:”یزد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ساری (Sry)”,code:”sry”,cityTitle:”ساری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یاسوج (Yes)”,code:”yes”,cityTitle:”یاسوج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جیرفت (Jyr)”,code:”jyr”,cityTitle:”جیرفت”,isFeatured:false,airports:null,},],};var externalCityList={isRtl:true,results:[{label:”بانکوک,تایلند”,code:”BKKALL”,cityTitle:”بانکوک”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی دن موئنگ(dmk)”,code:”DMK”,cityTitle:”بانکوک”},{label:”سووارنابومی(bkk)”,code:”BKK”,cityTitle:”بانکوک”},],},{label:”بارسلونا,اسپانیا”,code:”BCNALL”,cityTitle:”بارسلونا”,isFeatured:true,airports:[{label:”بارسلونا(bcn)”,code:”BCN”,cityTitle:”بارسلونا”},],},{label:”استانبول,ترکیه”,code:”ISTALL”,cityTitle:”استانبول”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه جدید استانبول(ist)”,code:”IST”,cityTitle:”استانبول”,},{label:”فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول(saw)”,code:”SAW”,cityTitle:”استانبول”,},],},{label:”پاریس,فرانسه”,code:”PARALL”,cityTitle:”پاریس”,isFeatured:true,airports:[{label:”تیلی(bva)”,code:”BVA”,cityTitle:”پاریس”},{label:”شارل دو گول(cdg)”,code:”CDG”,cityTitle:”پاریس”},{label:”اورلی(ory)”,code:”ORY”,cityTitle:”پاریس”},],},{label:”پوکت,تایلند”,code:”HKTALL”,cityTitle:”پوکت”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی پوکت(hkt)”,code:”HKT”,cityTitle:”پوکت”},],},{label:”تفلیس,گرجستان”,code:”TBSALL”,cityTitle:”تفلیس”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی تفلیس(tbs)”,code:”TBS”,cityTitle:”تفلیس”,},],},{label:”تهران,ایران”,code:”THRALL”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ika)”,code:”IKA”,cityTitle:”تهران”,},],},{label:”ونکوور,کانادا”,code:”YVRALL”,cityTitle:”ونکوور”,isFeatured:true,airports:[{label:”کول هاربور سیپلین بیس(cxh)”,code:”CXH”,cityTitle:”ونکوور”,},{label:”ابتسفرد(yxx)”,code:”YXX”,cityTitle:”ونکوور”},{label:”بین‌المللی ونکوور(yvr)”,code:”YVR”,cityTitle:”ونکوور”},],},],};var destinationExternalCityList={isRtl:true,results:[{label:”بانکوک,تایلند”,code:”BKKALL”,cityTitle:”بانکوک”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی دن موئنگ(dmk)”,code:”DMK”,cityTitle:”بانکوک”},{label:”سووارنابومی(bkk)”,code:”BKK”,cityTitle:”بانکوک”},],},{label:”بارسلونا,اسپانیا”,code:”BCNALL”,cityTitle:”بارسلونا”,isFeatured:true,airports:[{label:”بارسلونا(bcn)”,code:”BCN”,cityTitle:”بارسلونا”},],},{label:”استانبول,ترکیه”,code:”ISTALL”,cityTitle:”استانبول”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه جدید استانبول(ist)”,code:”IST”,cityTitle:”استانبول”,},{label:”فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول(saw)”,code:”SAW”,cityTitle:”استانبول”,},],},{label:”پاریس,فرانسه”,code:”PARALL”,cityTitle:”پاریس”,isFeatured:true,airports:[{label:”تیلی(bva)”,code:”BVA”,cityTitle:”پاریس”},{label:”شارل دو گول(cdg)”,code:”CDG”,cityTitle:”پاریس”},{label:”اورلی(ory)”,code:”ORY”,cityTitle:”پاریس”},],},{label:”پوکت,تایلند”,code:”HKTALL”,cityTitle:”پوکت”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی پوکت(hkt)”,code:”HKT”,cityTitle:”پوکت”},],},{label:”تفلیس,گرجستان”,code:”TBSALL”,cityTitle:”تفلیس”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی تفلیس(tbs)”,code:”TBS”,cityTitle:”تفلیس”,},],},{label:”تهران,ایران”,code:”THRALL”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ika)”,code:”IKA”,cityTitle:”تهران”,},],},{label:”ونکوور,کانادا”,code:”YVRALL”,cityTitle:”ونکوور”,isFeatured:true,airports:[{label:”کول هاربور سیپلین بیس(cxh)”,code:”CXH”,cityTitle:”ونکوور”,},{label:”ابتسفرد(yxx)”,code:”YXX”,cityTitle:”ونکوور”},{label:”بین‌المللی ونکوور(yvr)”,code:”YVR”,cityTitle:”ونکوور”},],},],};

var restaurantDefault=[{“id”:118,”title”:”تهران”,”slug”:”تهران”,”provinceSlug”:”Tehran”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان تهران”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:28516,”title”:”مشهد”,”slug”:”Mashhad”,”provinceSlug”:”Razavi-Khorasan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان خراسان رضوی”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:30425,”title”:”تبریز”,”slug”:”Tabriz”,”provinceSlug”:”East-Azerbaijan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آذربایجان شرقی”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:453,”title”:”یزد”,”slug”:”Yazd”,”provinceSlug”:”Yazd”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان یزد”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:3,”title”:”استان اردبیل”,”slug”:”Ardabil”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2},{“id”:27,”title”:”استان مازندران”,”slug”:”Mazandaran”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2},{“id”:25,”title”:”استان گیلان”,”slug”:”Gilan”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2}];

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کجارو تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

تولید و توسعه نرم افزار کجارو توسط شرکت آویژه انجام می‌شود.



جاهای دیدنی شاهرود

اولین نفری باشید که برای این مکان عکس آپلود می کنید

بازدید از این جاذبه رایگان است

var attractionDefault=[{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:44,”title”:”اردبیل”,”slug”:”ardabil”,”provinceSlug”:”Ardabil”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اردبیل”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:20015,”title”:”سرعین”,”slug”:”Sarein”,”provinceSlug”:”Ardabil”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اردبیل”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:361,”title”:”آستارا”,”slug”:”astara”,”provinceSlug”:”Gilan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان گیلان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:25463,”title”:”آنتالیا”,”slug”:”antalya”,”provinceSlug”:”Antalya”,”countrySlug”:”turkey”,”countryTitle”:”ترکیه”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آنتالیا”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:113256,”title”:”گرجستان”,”slug”:”georgia”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1},{“id”:113350,”title”:”ارمنستان”,”slug”:”armenia”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1},{“id”:27047,”title”:”باکو”,”slug”:”Baku”,”provinceSlug”:”baku”,”countrySlug”:”azerbaijan-republic”,”countryTitle”:”جمهوری آذربایجان”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”بخش باکو”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:113230,”title”:”بلغارستان”,”slug”:”bulgaria”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1}];

var tourDefault=[{“id”:620,”title”:”تور ایران”,”slug”:”ایران”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:3,”tagCount”:7,”tourInfoType”:5},{“id”:344,”title”:”تور استانبول”,”slug”:”استانبول”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:547,”title”:”تور مشهد”,”slug”:”مشهد”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:586,”title”:”تور کیش”,”slug”:”کیش”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:345,”title”:”تور آنتالیا”,”slug”:”انتالیا”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:398,”title”:”تور گرجستان”,”slug”:”گرجستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:555,”title”:”تور شیراز”,”slug”:”شیراز”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:3,”tagCount”:7,”tourInfoType”:5},{“id”:535,”title”:”تور اصفهان”,”slug”:”اصفهان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:319,”title”:”تور ارمنستان”,”slug”:”ارمنستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:317,”title”:”تور باکو”,”slug”:”باکو”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:533,”title”:”تور اردبیل”,”slug”:”اردبیل”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:324,”title”:”تور دبی”,”slug”:”دبی”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:338,”title”:”تور تایلند”,”slug”:”تایلند”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:410,”title”:”تور مالزی”,”slug”:”مالزی”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:584,”title”:”تور قشم”,”slug”:”قشم”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:3,”title”:”تور تابستان ۹۸”,”slug”:”تور-تابستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:1,”tourInfoType”:6},{“id”:7,”title”:”تور پاییز ۹۸”,”slug”:”تور-پاییز”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:1,”tourInfoType”:6}];

var hotelDefault=[{“id”:118,”title”:”تهران”,”slug”:”تهران”,”provinceSlug”:”Tehran”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان تهران”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:28516,”title”:”مشهد”,”slug”:”Mashhad”,”provinceSlug”:”Razavi-Khorasan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان خراسان رضوی”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:30425,”title”:”تبریز”,”slug”:”Tabriz”,”provinceSlug”:”East-Azerbaijan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آذربایجان شرقی”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:453,”title”:”یزد”,”slug”:”Yazd”,”provinceSlug”:”Yazd”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان یزد”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:3,”title”:”استان اردبیل”,”slug”:”Ardabil”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2},{“id”:27,”title”:”استان مازندران”,”slug”:”Mazandaran”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2},{“id”:25,”title”:”استان گیلان”,”slug”:”Gilan”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2}];

var internalCityList={isRtl:true,results:[{label:”تهران (Thr)”,code:”thr”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اصفهان (Ifn)”,code:”ifn”,cityTitle:”اصفهان”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”مشهد (Mhd)”,code:”mhd”,cityTitle:”مشهد”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”کیش (Kih)”,code:”kih”,cityTitle:”کیش”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اهواز (Awz)”,code:”awz”,cityTitle:”اهواز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”شیراز (Syz)”,code:”syz”,cityTitle:”شیراز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تبریز (Tbz)”,code:”tbz”,cityTitle:”تبریز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”بندر عباس (Bnd)”,code:”bnd”,cityTitle:”بندر عباس”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”قشم (Gsm)”,code:”gsm”,cityTitle:”قشم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رشت (Ras)”,code:”ras”,cityTitle:”رشت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مراغه (Acp)”,code:”acp”,cityTitle:”مراغه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خوی (Khy)”,code:”khy”,cityTitle:”خوی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ماکو (Imq)”,code:”imq”,cityTitle:”ماکو”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ارومیه (Omh)”,code:”omh”,cityTitle:”ارومیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اردبیل (Adu)”,code:”adu”,cityTitle:”اردبیل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”پارس آباد (Pfq)”,code:”pfq”,cityTitle:”پارس آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کاشان (Kks)”,code:”kks”,cityTitle:”کاشان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرج (Pyk)”,code:”pyk”,cityTitle:”کرج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایلام (Iil)”,code:”iil”,cityTitle:”ایلام”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بوشهر (Buz)”,code:”buz”,cityTitle:”بوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خارک (Khk)”,code:”khk”,cityTitle:”خارک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”عسلویه (Pgu)”,code:”pgu”,cityTitle:”عسلویه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شهرکرد (Cqd)”,code:”cqd”,cityTitle:”شهرکرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”طبس (Tcx)”,code:”tcx”,cityTitle:”طبس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بیرجند (Xbj)”,code:”xbj”,cityTitle:”بیرجند”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سبزوار (Afz)”,code:”afz”,cityTitle:”سبزوار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بجنورد (Bjb)”,code:”bjb”,cityTitle:”بجنورد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آبادان (Abd)”,code:”abd”,cityTitle:”آبادان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”دزفول (Def)”,code:”def”,cityTitle:”دزفول”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مسجد سلیمان (Qmj)”,code:”qmj”,cityTitle:”مسجد سلیمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر ماهشهر (Mrx)”,code:”mrx”,cityTitle:”بندر ماهشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”امیدیه (Akw)”,code:”akw”,cityTitle:”امیدیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زنجان (Jwn)”,code:”jwn”,cityTitle:”زنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سمنان (Snx)”,code:”snx”,cityTitle:”سمنان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شاهرود (Rud)”,code:”rud”,cityTitle:”شاهرود”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایرانشهر (Ihr)”,code:”ihr”,cityTitle:”ایرانشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”چابهار (Zbr)”,code:”zbr”,cityTitle:”چابهار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زابل (Acz)”,code:”acz”,cityTitle:”زابل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زاهدان (Zah)”,code:”zah”,cityTitle:”زاهدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جهرم (Jar)”,code:”jar”,cityTitle:”جهرم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”فسا (Faz)”,code:”faz”,cityTitle:”فسا”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لار (Lrr)”,code:”lrr”,cityTitle:”لار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لامرد (Lfm)”,code:”lfm”,cityTitle:”لامرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سنندج (Sdg)”,code:”sdg”,cityTitle:”سنندج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بم (Bxr)”,code:”bxr”,cityTitle:”بم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جیرفت (Jyr)”,code:”jyr”,cityTitle:”جیرفت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رفسنجان (Rjn)”,code:”rjn”,cityTitle:”رفسنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سیرجان (Syj)”,code:”syj”,cityTitle:”سیرجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمان (Ker)”,code:”ker”,cityTitle:”کرمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمانشاه (Ksh)”,code:”ksh”,cityTitle:”کرمانشاه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گرگان (Gbt)”,code:”gbt”,cityTitle:”گرگان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کلاله (Klm)”,code:”klm”,cityTitle:”کلاله”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ساری (Sry)”,code:”sry”,cityTitle:”ساری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”نوشهر (Nsh)”,code:”nsh”,cityTitle:”نوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رامسر (Rzr)”,code:”rzr”,cityTitle:”رامسر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اراک (Ajk)”,code:”ajk”,cityTitle:”اراک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندرلنگه (Bdh)”,code:”bdh”,cityTitle:”بندرلنگه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جزیره لاوان (Lvp)”,code:”lvp”,cityTitle:”جزیره لاوان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”همدان (Hdm)”,code:”hdm”,cityTitle:”همدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یزد (Azd)”,code:”azd”,cityTitle:”یزد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خرم آباد (Khd)”,code:”khd”,cityTitle:”خرم آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یاسوج (Yes)”,code:”yes”,cityTitle:”یاسوج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گچساران (Gch)”,code:”gch”,cityTitle:”گچساران”,isFeatured:false,airports:null,},],};var destinationInternalCityList={isRtl:true,results:[{label:”مشهد (Mhd)”,code:”mhd”,cityTitle:”مشهد”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تبریز (Tbz)”,code:”tbz”,cityTitle:”تبریز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تهران (Thr)”,code:”thr”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”جزیره کیش (Kih)”,code:”kih”,cityTitle:”جزیره کیش”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”شیراز (Syz)”,code:”syz”,cityTitle:”شیراز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اهواز (Awz)”,code:”awz”,cityTitle:”اهواز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”قشم (Gsm)”,code:”gsm”,cityTitle:”قشم”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اصفهان (Ifn)”,code:”ifn”,cityTitle:”اصفهان”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”چابهار (Zbr)”,code:”zbr”,cityTitle:”چابهار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زنجان (Jwn)”,code:”jwn”,cityTitle:”زنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زابل (Acz)”,code:”acz”,cityTitle:”زابل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گچساران (Gch)”,code:”gch”,cityTitle:”گچساران”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اراک (Ajk)”,code:”ajk”,cityTitle:”اراک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمانشاه (Ksh)”,code:”ksh”,cityTitle:”کرمانشاه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کاشان (Kks)”,code:”kks”,cityTitle:”کاشان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سیرجان (Syj)”,code:”syj”,cityTitle:”سیرجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ارومیه (Omh)”,code:”omh”,cityTitle:”ارومیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”دزفول (Def)”,code:”def”,cityTitle:”دزفول”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”عسلویه (Pgu)”,code:”pgu”,cityTitle:”عسلویه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”طبس (Tcx)”,code:”tcx”,cityTitle:”طبس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ماکو (Mku)”,code:”mku”,cityTitle:”ماکو”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایرانشهر (Ihr)”,code:”ihr”,cityTitle:”ایرانشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جهرم (Jar)”,code:”jar”,cityTitle:”جهرم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خارک (Khk)”,code:”khk”,cityTitle:”خارک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خوی (Khy)”,code:”khy”,cityTitle:”خوی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شاهرود (Rud)”,code:”rud”,cityTitle:”شاهرود”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرج (Pyk)”,code:”pyk”,cityTitle:”کرج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کلاله (Klm)”,code:”klm”,cityTitle:”کلاله”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لامرد (Lfm)”,code:”lfm”,cityTitle:”لامرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ابوموسی (Aeu)”,code:”aeu”,cityTitle:”ابوموسی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آغاجاری (Akw)”,code:”akw”,cityTitle:”آغاجاری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”فسا (Faz)”,code:”faz”,cityTitle:”فسا”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آبادان (Abd)”,code:”abd”,cityTitle:”آبادان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اردبیل (Adu)”,code:”adu”,cityTitle:”اردبیل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایلام (Iil)”,code:”iil”,cityTitle:”ایلام”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بجنورد (Bjb)”,code:”bjb”,cityTitle:”بجنورد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بم (Bxr)”,code:”bxr”,cityTitle:”بم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر عباس (Bnd)”,code:”bnd”,cityTitle:”بندر عباس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر لنگه (Bdh)”,code:”bdh”,cityTitle:”بندر لنگه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر ماهشهر (Mrx)”,code:”mrx”,cityTitle:”بندر ماهشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بوشهر (Buz)”,code:”buz”,cityTitle:”بوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بیرجند (Xbj)”,code:”xbj”,cityTitle:”بیرجند”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”پارس آباد (Pfq)”,code:”pfq”,cityTitle:”پارس آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خرم آباد (Khd)”,code:”khd”,cityTitle:”خرم آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رامسر (Rzr)”,code:”rzr”,cityTitle:”رامسر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رشت (Ras)”,code:”ras”,cityTitle:”رشت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رفسنجان (Rjn)”,code:”rjn”,cityTitle:”رفسنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زاهدان (Zah)”,code:”zah”,cityTitle:”زاهدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سبزوار (Afz)”,code:”afz”,cityTitle:”سبزوار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سنندج (Sdg)”,code:”sdg”,cityTitle:”سنندج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شهرکرد (Cqd)”,code:”cqd”,cityTitle:”شهرکرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گرگان (Gbt)”,code:”gbt”,cityTitle:”گرگان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لار (Lrr)”,code:”lrr”,cityTitle:”لار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مراغه (Acp)”,code:”acp”,cityTitle:”مراغه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”نوشهر (Nsh)”,code:”nsh”,cityTitle:”نوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”همدان (Hdm)”,code:”hdm”,cityTitle:”همدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمان (Ker)”,code:”ker”,cityTitle:”کرمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یزد (Azd)”,code:”azd”,cityTitle:”یزد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ساری (Sry)”,code:”sry”,cityTitle:”ساری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یاسوج (Yes)”,code:”yes”,cityTitle:”یاسوج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جیرفت (Jyr)”,code:”jyr”,cityTitle:”جیرفت”,isFeatured:false,airports:null,},],};var externalCityList={isRtl:true,results:[{label:”بانکوک,تایلند”,code:”BKKALL”,cityTitle:”بانکوک”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی دن موئنگ(dmk)”,code:”DMK”,cityTitle:”بانکوک”},{label:”سووارنابومی(bkk)”,code:”BKK”,cityTitle:”بانکوک”},],},{label:”بارسلونا,اسپانیا”,code:”BCNALL”,cityTitle:”بارسلونا”,isFeatured:true,airports:[{label:”بارسلونا(bcn)”,code:”BCN”,cityTitle:”بارسلونا”},],},{label:”استانبول,ترکیه”,code:”ISTALL”,cityTitle:”استانبول”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه جدید استانبول(ist)”,code:”IST”,cityTitle:”استانبول”,},{label:”فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول(saw)”,code:”SAW”,cityTitle:”استانبول”,},],},{label:”پاریس,فرانسه”,code:”PARALL”,cityTitle:”پاریس”,isFeatured:true,airports:[{label:”تیلی(bva)”,code:”BVA”,cityTitle:”پاریس”},{label:”شارل دو گول(cdg)”,code:”CDG”,cityTitle:”پاریس”},{label:”اورلی(ory)”,code:”ORY”,cityTitle:”پاریس”},],},{label:”پوکت,تایلند”,code:”HKTALL”,cityTitle:”پوکت”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی پوکت(hkt)”,code:”HKT”,cityTitle:”پوکت”},],},{label:”تفلیس,گرجستان”,code:”TBSALL”,cityTitle:”تفلیس”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی تفلیس(tbs)”,code:”TBS”,cityTitle:”تفلیس”,},],},{label:”تهران,ایران”,code:”THRALL”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ika)”,code:”IKA”,cityTitle:”تهران”,},],},{label:”ونکوور,کانادا”,code:”YVRALL”,cityTitle:”ونکوور”,isFeatured:true,airports:[{label:”کول هاربور سیپلین بیس(cxh)”,code:”CXH”,cityTitle:”ونکوور”,},{label:”ابتسفرد(yxx)”,code:”YXX”,cityTitle:”ونکوور”},{label:”بین‌المللی ونکوور(yvr)”,code:”YVR”,cityTitle:”ونکوور”},],},],};var destinationExternalCityList={isRtl:true,results:[{label:”بانکوک,تایلند”,code:”BKKALL”,cityTitle:”بانکوک”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی دن موئنگ(dmk)”,code:”DMK”,cityTitle:”بانکوک”},{label:”سووارنابومی(bkk)”,code:”BKK”,cityTitle:”بانکوک”},],},{label:”بارسلونا,اسپانیا”,code:”BCNALL”,cityTitle:”بارسلونا”,isFeatured:true,airports:[{label:”بارسلونا(bcn)”,code:”BCN”,cityTitle:”بارسلونا”},],},{label:”استانبول,ترکیه”,code:”ISTALL”,cityTitle:”استانبول”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه جدید استانبول(ist)”,code:”IST”,cityTitle:”استانبول”,},{label:”فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول(saw)”,code:”SAW”,cityTitle:”استانبول”,},],},{label:”پاریس,فرانسه”,code:”PARALL”,cityTitle:”پاریس”,isFeatured:true,airports:[{label:”تیلی(bva)”,code:”BVA”,cityTitle:”پاریس”},{label:”شارل دو گول(cdg)”,code:”CDG”,cityTitle:”پاریس”},{label:”اورلی(ory)”,code:”ORY”,cityTitle:”پاریس”},],},{label:”پوکت,تایلند”,code:”HKTALL”,cityTitle:”پوکت”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی پوکت(hkt)”,code:”HKT”,cityTitle:”پوکت”},],},{label:”تفلیس,گرجستان”,code:”TBSALL”,cityTitle:”تفلیس”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی تفلیس(tbs)”,code:”TBS”,cityTitle:”تفلیس”,},],},{label:”تهران,ایران”,code:”THRALL”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ika)”,code:”IKA”,cityTitle:”تهران”,},],},{label:”ونکوور,کانادا”,code:”YVRALL”,cityTitle:”ونکوور”,isFeatured:true,airports:[{label:”کول هاربور سیپلین بیس(cxh)”,code:”CXH”,cityTitle:”ونکوور”,},{label:”ابتسفرد(yxx)”,code:”YXX”,cityTitle:”ونکوور”},{label:”بین‌المللی ونکوور(yvr)”,code:”YVR”,cityTitle:”ونکوور”},],},],};

var restaurantDefault=[{“id”:118,”title”:”تهران”,”slug”:”تهران”,”provinceSlug”:”Tehran”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان تهران”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:28516,”title”:”مشهد”,”slug”:”Mashhad”,”provinceSlug”:”Razavi-Khorasan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان خراسان رضوی”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:30425,”title”:”تبریز”,”slug”:”Tabriz”,”provinceSlug”:”East-Azerbaijan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آذربایجان شرقی”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:453,”title”:”یزد”,”slug”:”Yazd”,”provinceSlug”:”Yazd”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان یزد”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:3,”title”:”استان اردبیل”,”slug”:”Ardabil”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2},{“id”:27,”title”:”استان مازندران”,”slug”:”Mazandaran”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2},{“id”:25,”title”:”استان گیلان”,”slug”:”Gilan”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2}];

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کجارو تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

تولید و توسعه نرم افزار کجارو توسط شرکت آویژه انجام می‌شود.

“برای کمپ زدن هم یا در ابتدای جنگل کمپ بزنید یا کمپینگ کنار چشمه ترش و چشمه جوشان قطری باشد که بین گردشگران مرسوم است.”

برای رفتن به این بازار می‌توانید بعد از رسیدن به ایستگاه راه‌آهن یا پایانه اتوبوس، با ماشین خطی به خیابان 17شهریور بروید و از آنجا با پیاده‌روی به بازار برسید. ساعت کار بازار 8 صبح تا 8 شب می‌باشد. پارکینگ اختصاصی ندارد و یک ساعت زمان بازدید برای بازار کافیست

‌اگر به پارک ملی سِرِنگِتی در کشور تانزانیا رفته باشید، نصور پارک ملی خارتوران برایتان آسان خواهد بود. پس از این پارک ملی، پارک ملی خارتوران دومین زیستگاه بزرگ حیوانات و دومین بیوسفر جهان به شمار می‌آید؛ به همین دلیل به خارتوران لقب آفریقای ایران را داده‌اند. این پارک اکوسیستمی متنوع و مملو از گیاهان، جانوران و حشرات است.

تورهای هر روزه برای بازدید از مکان های دیدنی شاهرود اینستا گرام تیم را فالو نماید

 جاذبه های گردشگری شاهرود قسمتی از جنگل های هیرکانی است که در سال ۹۸ ثبت یونسکو شد با بیش از ۱۵۰ گونه‌های گیاهی یکی از جالب ترین نقاط جهان و شمال شرق کشورمان می‌باشد حدفاصله تا این شهرستان ۴۰ کیلومتر می باشد

  ۳۵ هزار هکتار وسعت به دلیل این که در اغلب مواقع  این مکان را اقیانوسی از ابر می پوشاند به همین خاطر به این نام مشهور شده است در آن ابرها آنقدر به درخت‌ها نزدیک می شود که به‌ نظر می‌رسد درختان بر روی ابرها سوار استجاهای دیدنی شاهرود

زمستان رویایی جنگل ابر از دست ندید

 

چاه جام در ۷۰ کیلومتری جنوب شهرستان شاهرود قرار دارد.(به طرف جاده جندق)

ریگزار در جهت شرقی غربی طولی در حدود ۸ کیلومتر و در جهت شمالی جنوبی عرضی در حدود ۵ کیلومتر دارا است و حس یک کویر زیبا و راه رفتن بر روی رمل ها و سافاری را مهیا می سازد و آسمانی زیبا را به تصویر می کشد و انتهای آن به کویر حاج علی قلی متصل می شود

یکی دیگر ازمکان های تفریحی شاهرود  مکان های تفریحی آبشار تنگه داستان در شهر مجن واقع است . حد فاصله آن تا شاهرود ۳۵ کیلو متر می باشد

به تازگی به شناخت توریست ها در آمده است  که در ۷ کیلومتری غرب شهر مجن در منطقه ای به عنوان دشن تلی و اسپید خاک قرار دارد این مکان زیبا و با عظمت در میان تنگه ای به نام داستان با ارتفاع ۱۲ متر در بین دو سنگ عظیم ‌الجثّه جاری شده است. این مکان تفریحی را با خودرو معمولی قابل تردد می باشد 

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شاهرود آرامگاه بایزید بسطامی فاقد هرگونه تزئین و داری یک پنجره مسقف آهنی است. روی قبر یک سنگ مرمر قرار دارد که کلماتی از مناجات حضرت علی بن ابی‌طالب (ع) بر آن حکاکی شده است  بسطام یکی در ۶ کیلومتری شهرستان شاهرود در جاده آزادشهر است.  آرامگاه بایزید بسطامی، در مجموعه‌ای مشتمل بر یک مسجد، چند مزار و بنا با قدمت زیاد واقع است.

شیخ ابوالحسن خرقانی از آن دسته از عارفانی است که نقش مهمی در فرهنگ ایرانی داشته است ولی شاید افراد محدودی با زندگی و اشعار این عارف بزرگ آشنایی داشته باشند

آرامگاه شیخ ، در روستای قلعه‌ نو خرقان در ۲۴ کیلومتری جاده آزادشهر در بخش بسطام قرار دارد. آرامگاه این صوفی نامدار، در میان باغی زیبا و چشم‌ نواز قرار دارد.

کویر رضا آباد شاهرود در شمال منطقه خارتوران از توابع بخش بیارجمند  حد فاصله ۲۲۰ کیلومتری این شهر قرار گرفته است

 همچنین از طرف دیگر جنوب سبزوار متصل می شود و با ۷۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ نفر در منتهی الیه شرقی شهرستان در طول شرقی ۵۶ درجه و ۴۱ دقیقه و عرض شمالی ۳۵ درجه و ۵۷ دقیقه واقع شده . این مکان تا مرکز شهر زیبای بیارجمند ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد .

قلعه بالا یک روستای زیبا در ۱۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شاهرود و ۲۴ کیلومتر شهر بیارجمند است

که همجواری آن با پارک ملی توارن آن را به یک مکان توریستی تبدیل کرده است. ارتفاع این روستا از سطح دریا ۱۲۵۰ متر است و آب و هوای آن در تابستان گرم وخشک و در زمستان سرد و معتدل است.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شاهرود پارک ملی خارتوران که به آفریقای ایران مشهور است را میتوان به عنوان غنی‌ترین زیست‌گاه یوزپلنگ ایران نام برد که با تلاش محیط‌ بانان استان جمعیت گونه‌های مختلف این زیست‌بوم رو به افزایش است و تنها زیست‌گاهی است در ایران، که هرم اکولوژیک آن کامل است 

این مکان بدون شک یکی از زیبا ترین پدیده های طبیعی ایران می باشد همانطور که از نامش پیداست نوع مواد معدنی تشکیل دهنده خاک منطقه رنگین به وجود آورده است 

این مکان توریستی در منطقه ای به نام گراب در فاصله ۳۵ کیلو متری این شهرستان مقابل فرحزاد واقع شده است که این مسیر حدود ۸ کیلومتر آفرودی تشکیل داده است 

تپه های مریخی شاهرود در نزدیکی روستای قهج ۴۰ کیلومتری  شهرستان شاهرود قرار گرفته است. این تپه ها به دلیل شباهت بسیار زیاد آنها به  سیاره مریخ , تپه و یا دره مریخی نام گرفته اند مشابه این نو اثر طبیعی در دامغان و چابهار قابل مشاهده است

برای دریافت نقشه های مکان های دیدنی شاهرود و دریافت فایل جی پی اس و سوالات و هماهنگی لیدر و مکان های اقامتی و کلیه خدمات گردشگری و رفایی با شماره های داده شده تماس حاصل فرماید با تشکر تور های نوروز جنگل ابر ۱۴۰۰

۰۹۱۲۲۷۳۱۰۷۳ بیگی (رزرو تور و لیدر )

۰۲۳۳۲۳۴۷۴۸۴ شاهوار آفرود 

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

خانه » جاهای دیدنی شاهرود

روستای تاش شاهرود یکی از روستاهای سرسبز اطراف شاهرود در استان سمنان می باشد . روستای تاش دارای اقلیم کوهستانی می باشد که در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا در ناحیه البرز شرقی واقع شده است .به لحاظ تاریخی قدمت روستای تاش به قبل از ظهور اسلام در ایران باز می‌گردد. که البته کتب […]

روستای ابرسیج شاهرود ،یکی از روستاهای سرسبز این شهرستان در استان سمنان می باشد.این روستا در دهستان خرقان در بخش بسطام جای دارد.این روستا با توجه به سفالینه های خاکستری موجود در اطراف وداخل روستا وقلعه های قدیمی آن در کوهستان قدمتی بیش ازهفت هزار سال قدمت داردنام‌ ابرسج‌ در منابع‌ و متون‌ دورة‌ قاجار […]

روستای مزج شاهرود یکی از روستاهای این شهرستان در استان سمنان می باشد .این روستا در دهستان کلاته های غربی در بخش بسطام جای دارد. جمعیت روستای مزج بر پایه نتایج سرشماری سال ۱۳۸۵ برابر با ۶۶۶ نفر (۲۱۵ خانوار) بوده است.روستای مزج در ۳۶ دقیقه و ۳۶ درجه عرض جغرافیایی و ۲۴ دقیقه و […]

اقامتگاه بومگردی و موزه روستایی قیج قلعه (کلبه عمو علی) در روستای خیج واقع در ۴۵ کیلومتری شهرستان شاهرود استان سمنان قرار گرفته است.اقامتگاهی دلنشنین و بکر میزبان عزیزان در محیطی منحصر به فرد می باشد. این مجموعه طعمی ماندگار از اقامت سنتی را در کنار تجاربی خاص به مهمانان می چشاند.بوم گردی قیچ قلعه […]جاهای دیدنی شاهرود

مسجد شیخ علی اکبر شاهرود مربوط به دوره قاجار است، که در شهر تاریخی شاهرود واقع شده است . این اثر در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۷۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۱۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.مسجد شیخ علی اکبر شاهرود از مساجد تک ایوانی است.حجرات متعدد این مسجد سالها مورد استفاده […]

روستای قلعه‌ نوخرقان ، از توابع شهرستان شاهرود در استان سمنان واقع است .این روستا در ۱۸ کیلومتری شمال شرق بسطام دردشت های شهرستان شاهرود است این روستا زادگاه عارف بزرگ شیخ بوالحسن خرقانی عارف نامی قرن چهارم و پنجم هجری است . شیخ ابوالحس خرقانی متولد سال ۳۵۲ قمری و متوفا به عاشورای سال […]

شمای اصلی اقامتگاه بومگردی عمارت پروین برگرفته از سبک یزدی (حیاط مرکزی )می باشد .فضای داخلی عمارت متشکل از ۵ اتاق و یک سوئیت (مهتاب خانه ) که دارای ایوان کوچک و کاملا مجزا و اختصاصی ، رستوران متصل به تنورخانه ،اتاق مجهز به اتاق دیگر ( تاریکخانه ) ، کافه کتاب و محل فروش […]

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و زندگی مدرنی که در اکثر شهرهای بزرگ به چشم می بینیم برای لحظاتی بودن در خانه های قدیمی و روستایی حس و حالی وصف ناشدنی را در ما زنده می کند . یکی از این مکانها که سرشار از این احساس است مزرعه بومگردی عارف خرقانی می باشد که […]

تپه خوریان ۱۷ مربوط به سده‌های میانه دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان شاهرود، بخش مرکزی، دهستان دهملا، جنوب غرب روستای خوریان واقع شده و این اثر در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۱۴۱۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.با حفاری در تپه باستانی خوریان در […]

شاهرودیان به سبب زندگی در مجاورت کویر تاحدودی خصوصیت مردم کویری را دارند اما به دلیل مجاور بودن با کوهستان و وجود باغ های فراوان در شهر تا حدودی با مردم منطقه داخل کویرهای مرکزی متفاوتند . شاهرود به دلیل قرار داشتن در یکی از مسیرهای اصلی جاده تهران – مشهد همواره با نام شهری […]

دشت آفتابگردان و شقایق های کالپوش یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان شاهرود است. با فرا رسیدن شهریور ماه میلیون‌ها گل آفتابگردان در دشت‌های مخملین و شقایق کالپوش شاهرود شکفته می‌شوند و مناظر بدیع و بی‌نظیری در این منطقه خلق می‌کنند که چشم هر بیننده‌ای مسحور زیبایی آن‌ها می‌شود. دشت آفتابگردان کالپوش در ۲۲۰ کیلومتری شمال […]

ریگزار چاه جام طرود، در ۴۰ کیلومتری شمال شهرستان طرود، ۷۰ کیلومتری جنوب شهرستان شاهرود و در نزدیکی آبادی با همین نام در استان سمنان واقع است. با اینکه این ناحیه در چهارچوب مناطق کویری و با آب و هوای به نسبت گرم و خشک قابل ارزیابی است، ولی به سبب وجود رشته کوه‌های البرز […]

اقامتگاه بومگردی خانه طبیعت در روستای خرقان ازشهرستان شاهرود دراستان سمنان قرار دارد.روستای خرقان در فاصله ۳۵ کیلومتری شاهرود (محور آزاد شهر) محل تولد و مدفن عارف مشهور شیخ ابوالحسن خرقانی است و ۱۵ کیلومتر تا جنگل ابر فاصله دارد. مالک آن راهنمای مجاز طبیعتگردی است (مجتبی ادیب زاده ). ظرفیت اقامتگاه بومگردی خانه طبیعت […]

باغ گردشگری اورس، باغی زیبا برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات است که از امکاناتی نظیر فضای سبز، آمفی‌ تئاتر، فست‌ فود، کافی‌شاپ، چای دودی رایگان، فروشگاه مواد‌ غذایی، آلاچیق، کبوترخانه، پیست دوچرخه‌سواری، سالن شیشه‌ای و مسیرهای پیاده‌روی برخوردار است.

این پارک که یکی از پارکهای بزرگ شاهرود در دامنه کوه و در نزدیکی آبشار شاهرود قرار داره و جایی مناسب برای مسافران و عزیزانی است که به این شهر سفر کرده‌اند . این پارک با درختهای چندین ساله فضای مناسب و آرامی را برای شما فراهم می کند و همچنین حیواناتی در این پارک […]

از شاهرود تا کویر رضاآباد، ۱۴۰ کیلومتر راه است. روستای کویری رضاآباد در منطقه‌ی جنوب شرقی شاهرود و بافاصله‌ی ۲۰۰ کیلومتر از آن قرار دارد. تپه‌های شنی در شکل‌های مختلف، سیاه‌چادر عشایر، خانه‌های گنبدی خشتی و گله‌های شتر، به‌علاوه‌ی آسمان صاف و نزدیک کویر، ازجمله ویژگی‌های جذاب این روستاست که باعث می‌شود، هرکسی لااقل یک‌بار […]

آبشار و قندیل یخی آوستا ابرسج از جاذبه‌های ناشناخته شهر شاهرود است که در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال شاهرود واقع شده است. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار فصل زمستان است که سپیدی برف به آبشار چهره دلربایی می‌بخشد و چشم‌اندازهای بی‌بدیلی را خلق می‌کند. ویژگی‌های خاص و جذاب این منطقه بسیار نادر هستند […]

جادۀ سلامتی در دامنۀ جنوبی رشته کوهی آهکی در غرب شهر امتداد دارد. این رشته کوه در حدود هزار و ۶۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع داشته و جدا کنندۀ محدودۀ شهر با صحرای جلالی است و در زمستان باعث می شود جریان هوای سرد شمالی کمتر به داخل شهر نفوذ نماید.

پارک بلوارشاهرود واقع در انتهای خیابان فردوسی یکی از پارک های زیبای شاهرود است که می تواند برای شما مسافرین عزیز جایی مناسب و امن برای اقامت باشد همچنین دیدن این پارک را به دانشجوهایی که به تازگی به شاهرود آمده اند پیشنهاد می کنیم همچین برای کسانی که قصد ورزش دارند این پارک مجهز […]

آدرس کتابخانه عمومی۲۲ بهمن: میدان امام خیابان ۲۲ بهمن جنب بانک رفاه کارگران شماره تماس: بخش کودک ۳۲۲۴۶۲۲۲–بخش مخزن:۳۲۲۲۳۲۳۱ ساعات کار کتابخانه در نیمه دوم سال: مخزن : ازساعت۷:۳۰ صبح الی ۲۰:۳۰ عصر بخش کودک:۷:۳۰ صبح الی ۱۸:۳۰ عصر پنجشنبه ها ۷:۳۰ الی ۱۳:۰۰

اقامتگاه بوم گردی حاج آقا محمد واقع در استان سمنان، روستای قلعه بالا می باشد. این اقامتگاه منطبق بر معماری روستا است و فضای دلنشینی را برای گردشگران مختلف بوجود آورده است. آدرس: ایران – سمنان – شاهرود قلعه بالا

در اقامتگاه بوم گردی بی بی زهرا یک اتاق بزرگ و زیبای وجود دارد که اهالی خانه از ان به عنوان (خانه کلو) یاد میکنند.سرتا سر ان با وسایل سنتی و گلدوزی های زیبای تزیین شده است که ما را به گذشته گان دور و سبک زندگی می برد.کرسی که در وسط اتاق دیده میشود […]

جنگل ابر شاهرود قسمتی از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگلهای هیرکانی است با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر، یکی از زیباترین نقاط شهرستان شاهرود می‌باشد. این جنگل با ۳۵ هزار هکتار وسعت در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور به دلیل این که در اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابر فراگرفته به این نام […]

هتل بزرگ پارامیدا شاهرود در محوطه ای به وسعت ۵۰ هزار متر مربع احداث شده است. از این هتل در سال ۱۳۸۶ بهره برداری شد. هتل پارامیدا از یک ساختمان مجزا و ۷ بلوک تشکیل شده است. هر بلوک دارای دو طبقه و حدود ۷ سوئیت می باشد، که تمامی واحد های اقامتی هتل پارامیدا […]

برفکه به ارتفاع ۳۲۱۷ متر ، آخرین قله خط الراس کهکشان وگارکشان است که درجنوب غربی طاش پایین و شمال شرقی شهر مجن و بافاصله ۳۵ کیلومتری از شهر شاهرود قرارگرفته است . این قله از سازند الیکا مربوط به دوره تریاس که شامل آهک است و سازند شمشک ورسوبات دوره کرتاسه که شامل ماسه […]

چشمه نگارمن در ۵ کیلومتری شمال غرب روستای نگارمن و ۲۳ کیلومتری شما غرب شاهرود در استان سمنان قرار دارد . صدای جوشش آب در هرگوشه از این چشمه به گوش می رسد ، جریانی سرشاراز زندگی و شادابی . آب چشمه نگار من از میان سنگهای آهکی بیرون می آید به همین دلیل سختی […]

منطقه مجن در ۳۵ کیلومتری شمال غرب شاهرود قرار دارد، منطقه به دلیل واقع شدن در میان دو رشته کوه چالویی و شاهکوه ، دارای آب و هوا و اقلیم کوهستانی است . منطقه از آهک ، ماسه سنگ ، سیلت استون و لایه های ذغال میان آن تشکیل شده است . پوشش گیاهی منطقه […]

جنگل اولنگ ومنطقه خوش ییلاق یکی از زیباترین نقاط استان سمنان است . این مناطق درشمال شهر شاهرود قراردارند . برای دسترسی به قله چهل پوغ این منطقه از شاهرود به سمت رامیان حرکت کرده ، حدود ۲۰ کیلومتر (نیم ساعت)قبل از ایست بازرسی ذوب آهن وقبل از شیب جاده ، درسمت راست (شرق) راه […]

یک باشگاه خوب برای آن دسته افرادی که دوست دارند سوارکاری را به صورت حرفه ای آموزش ببینند و لذت ببرند. آدرس :سمنان – شاهرود کیلومتر ۷ جاده مجن، روستای امیریه

این بنا در کنار تکایای قدیمی شاهرود – بازار و شریعت – و چنارهای قدیمی معروف به درچنارو یا ده چناران واقع گردیده و از آثار دوره قاجاریه است که توسط حاج علی اصغربن حاج عبدالله – از مریدان آخوند ملاکاظم خراسانی شاهرودی (جد نگارنده) – در حدود سال۱۲۷۵ ه-. ق بنا گردیده است . […]

این بنا در بافت سنتی چهارسوق، جوار خیابان ۱۵ خرداد شاهرود واقع گردیده و بنای اولیه آن بر اساس مدارک و شواهد موجود، حداقل از آن دوره صفوی است . این بنا در دوره های بعد به طور مرتب تعمیر و بازسازی شده و سرانجام در دوره پهلوی، به غیر از محراب، تجدید و توسعه […]

var CurrentDate= “01/09/2021 4:38:57 AM”; var JAT= 0; function pz() {};init();document.getElementById(“cities”).selectedIndex=12;coord();main();

خانه » دیدنیهای شاهرود

شهر زیبا و تاریخی مجن با جمعیتی حدود ۸۰۰۰ نفر در ۳۳ کیلومتری شمال غربی شاهرود در دامنه رشته کوه های البرز شرقی با ویژگی های منحصر بفرد خود ، ماسوله کویر ایران لقب گرفته است . بافت قدیمی این شهر که بر بلندای کوهی قرار گرفته مانند روستای ماسوله گیلان به گونه ای ساخته […]

منطقه حفاظت شده خارتوران یا توران در منتهی‌الیه شرق استان سمنان در ۱۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر شاهرود و ۲۸ کیلومتری جنوب شرقی مرکز بخش بیارجمند و در شمال کویر مرکزی ایران واقع شده است. طبیعت بکر و مناظر زیبای این منطقه به گونه‌ای است که به آفریقای ایران معروف شده است.این منطقه با یک […]

دشت آفتابگردان و شقایق های کالپوش یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان شاهرود است. با فرا رسیدن شهریور ماه میلیون‌ها گل آفتابگردان در دشت‌های مخملین و شقایق کالپوش شاهرود شکفته می‌شوند و مناظر بدیع و بی‌نظیری در این منطقه خلق می‌کنند که چشم هر بیننده‌ای مسحور زیبایی آن‌ها می‌شود. دشت آفتابگردان کالپوش در ۲۲۰ کیلومتری شمال […]

ریگزار چاه جام طرود، در ۴۰ کیلومتری شمال شهرستان طرود، ۷۰ کیلومتری جنوب شهرستان شاهرود و در نزدیکی آبادی با همین نام در استان سمنان واقع است. با اینکه این ناحیه در چهارچوب مناطق کویری و با آب و هوای به نسبت گرم و خشک قابل ارزیابی است، ولی به سبب وجود رشته کوه‌های البرز […]جاهای دیدنی شاهرود

پارک آبشار یا مجموعه آبشار شاهرود مکانی مناسب برای استراحت مسافران است این مجموعه شامل آبشار، باغ وحشی کوچک و جاده سلامت با امکانات ورزشی است که می تواند فرصتی برای استراحت و لذت بردن شما باشد این مجموعه زیبا با هوای مناسب و چشم اندازهای خوب رو به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم این […]

باغ گردشگری اورس، باغی زیبا برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات است که از امکاناتی نظیر فضای سبز، آمفی‌ تئاتر، فست‌ فود، کافی‌شاپ، چای دودی رایگان، فروشگاه مواد‌ غذایی، آلاچیق، کبوترخانه، پیست دوچرخه‌سواری، سالن شیشه‌ای و مسیرهای پیاده‌روی برخوردار است.

این پارک که یکی از پارکهای بزرگ شاهرود در دامنه کوه و در نزدیکی آبشار شاهرود قرار داره و جایی مناسب برای مسافران و عزیزانی است که به این شهر سفر کرده‌اند . این پارک با درختهای چندین ساله فضای مناسب و آرامی را برای شما فراهم می کند و همچنین حیواناتی در این پارک […]

رستوران سلف سرویس گلبرگ از با کیفیت ترین رستوران های شاهرود می باشد که طرفداران زیادی دارد. این رستوران هم سرویس دهی خوبی دارد هم غذاهای خوش طعم و خوشمزه ای ارائه می دهد شما می توانید یک روز فراموش نشدنی و خوشمزه را در رستوران گلبرگ شاهرود تجربه کنید و از این لحظات لذت […]

رستوران ایتالیایی مدیترانه ای کوک شاهرود با منوی متفاوت پذیرای گرم وجود مبارکتان خواهد شد . غذاهای متنوع این رستوران یکی از بهترین ویژگیهای این رستوران است . آدرس : شاهرود ، خیابان فردوسی ، نرسیده به ابن یمین (روبروی رستوران درباری) تلفن : ۳۲۲۲۶۸۷۳-۰۲۳ وبسایت : WWW.SHAHROODGARDI.COM/COOK

از شاهرود تا کویر رضاآباد، ۱۴۰ کیلومتر راه است. روستای کویری رضاآباد در منطقه‌ی جنوب شرقی شاهرود و بافاصله‌ی ۲۰۰ کیلومتر از آن قرار دارد. تپه‌های شنی در شکل‌های مختلف، سیاه‌چادر عشایر، خانه‌های گنبدی خشتی و گله‌های شتر، به‌علاوه‌ی آسمان صاف و نزدیک کویر، ازجمله ویژگی‌های جذاب این روستاست که باعث می‌شود، هرکسی لااقل یک‌بار […]

آبشار و قندیل یخی آوستا ابرسج از جاذبه‌های ناشناخته شهر شاهرود است که در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال شاهرود واقع شده است. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار فصل زمستان است که سپیدی برف به آبشار چهره دلربایی می‌بخشد و چشم‌اندازهای بی‌بدیلی را خلق می‌کند. ویژگی‌های خاص و جذاب این منطقه بسیار نادر هستند […]

جادۀ سلامتی در دامنۀ جنوبی رشته کوهی آهکی در غرب شهر امتداد دارد. این رشته کوه در حدود هزار و ۶۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع داشته و جدا کنندۀ محدودۀ شهر با صحرای جلالی است و در زمستان باعث می شود جریان هوای سرد شمالی کمتر به داخل شهر نفوذ نماید.

شهربازی شاهرود ، بزرگترین شهربازی در بین شهرستان ها (کلیه شهرهای ایران بغیر از مراکز استان ها) می باشد که در راستای اجرای طرح عظیم “ایجاد اولین شهر نمونه گردشگری الکترونیک ایران در شاهرود” بزودی اولین شهربازی الکترونیکی ایران خواهد شد. لازم به ذکر است شهربازی شاهرود دارای بلندترین ترن هوایی ایران است. همچنین تنها […]

آدرس کتابخانه عمومی۲۲ بهمن: میدان امام خیابان ۲۲ بهمن جنب بانک رفاه کارگران شماره تماس: بخش کودک ۳۲۲۴۶۲۲۲–بخش مخزن:۳۲۲۲۳۲۳۱ ساعات کار کتابخانه در نیمه دوم سال: مخزن : ازساعت۷:۳۰ صبح الی ۲۰:۳۰ عصر بخش کودک:۷:۳۰ صبح الی ۱۸:۳۰ عصر پنجشنبه ها ۷:۳۰ الی ۱۳:۰۰

اقامتگاه بوم گردی حاج آقا محمد واقع در استان سمنان، روستای قلعه بالا می باشد. این اقامتگاه منطبق بر معماری روستا است و فضای دلنشینی را برای گردشگران مختلف بوجود آورده است. آدرس: ایران – سمنان – شاهرود قلعه بالا

جنگل ابر شاهرود قسمتی از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگلهای هیرکانی است با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر، یکی از زیباترین نقاط شهرستان شاهرود می‌باشد. این جنگل با ۳۵ هزار هکتار وسعت در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور به دلیل این که در اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابر فراگرفته به این نام […]

هتل بزرگ پارامیدا شاهرود در محوطه ای به وسعت ۵۰ هزار متر مربع احداث شده است. از این هتل در سال ۱۳۸۶ بهره برداری شد. هتل پارامیدا از یک ساختمان مجزا و ۷ بلوک تشکیل شده است. هر بلوک دارای دو طبقه و حدود ۷ سوئیت می باشد، که تمامی واحد های اقامتی هتل پارامیدا […]

برفکه به ارتفاع ۳۲۱۷ متر ، آخرین قله خط الراس کهکشان وگارکشان است که درجنوب غربی طاش پایین و شمال شرقی شهر مجن و بافاصله ۳۵ کیلومتری از شهر شاهرود قرارگرفته است . این قله از سازند الیکا مربوط به دوره تریاس که شامل آهک است و سازند شمشک ورسوبات دوره کرتاسه که شامل ماسه […]

چشمه نگارمن در ۵ کیلومتری شمال غرب روستای نگارمن و ۲۳ کیلومتری شما غرب شاهرود در استان سمنان قرار دارد . صدای جوشش آب در هرگوشه از این چشمه به گوش می رسد ، جریانی سرشاراز زندگی و شادابی . آب چشمه نگار من از میان سنگهای آهکی بیرون می آید به همین دلیل سختی […]

منطقه مجن در ۳۵ کیلومتری شمال غرب شاهرود قرار دارد، منطقه به دلیل واقع شدن در میان دو رشته کوه چالویی و شاهکوه ، دارای آب و هوا و اقلیم کوهستانی است . منطقه از آهک ، ماسه سنگ ، سیلت استون و لایه های ذغال میان آن تشکیل شده است . پوشش گیاهی منطقه […]

جنگل اولنگ ومنطقه خوش ییلاق یکی از زیباترین نقاط استان سمنان است . این مناطق درشمال شهر شاهرود قراردارند . برای دسترسی به قله چهل پوغ این منطقه از شاهرود به سمت رامیان حرکت کرده ، حدود ۲۰ کیلومتر (نیم ساعت)قبل از ایست بازرسی ذوب آهن وقبل از شیب جاده ، درسمت راست (شرق) راه […]

یک باشگاه خوب برای آن دسته افرادی که دوست دارند سوارکاری را به صورت حرفه ای آموزش ببینند و لذت ببرند. آدرس :سمنان – شاهرود کیلومتر ۷ جاده مجن، روستای امیریه

این بنا در کنار تکایای قدیمی شاهرود – بازار و شریعت – و چنارهای قدیمی معروف به درچنارو یا ده چناران واقع گردیده و از آثار دوره قاجاریه است که توسط حاج علی اصغربن حاج عبدالله – از مریدان آخوند ملاکاظم خراسانی شاهرودی (جد نگارنده) – در حدود سال۱۲۷۵ ه-. ق بنا گردیده است . […]

این بنا در روستای فرومد – از توابع بخش میانی – بر سر راه شوسه شاهرود به سبزوار و ۱۶۵ کیلومتری شرق شاهرود واقع گردیده و امروزه به صورت نیمه ویران درآمده است . با این حال، به جهت دارا بودن تزیینات بسیار غنی، از آثار ارزشمند معماری دوره خوارزمشاهیان در ایران به شمار می […]

این بنا در مجاورت محلات قدیمی ” قلعه ولوا” ، “بیدآباد” و “چهارسوق” شاهرود واقع گردیده و قدیمی ترین مسجد شاهرود است که قدمت آن حداقل به دوره ایلخانی می رسد . این بنا در دوره های متأخرتر متحمل تغییر و تبدیلات بسیاری شده؛ به طوری که از بنای اولیه آن، آثار قابل توجهی برجای […]

این بنا در بافت سنتی چهارسوق، جوار خیابان ۱۵ خرداد شاهرود واقع گردیده و بنای اولیه آن بر اساس مدارک و شواهد موجود، حداقل از آن دوره صفوی است . این بنا در دوره های بعد به طور مرتب تعمیر و بازسازی شده و سرانجام در دوره پهلوی، به غیر از محراب، تجدید و توسعه […]

پل سر چشمه مربوط به دوره پهلوی اول است و در شاهرود، محله سرچشمه، جنب میدان امام رضا (ع) واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۳۴۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. پل سرچشمه در مسیر شاهرود – مشهد ؛ بر روی رودخانه شاهرود […]

آبشار نکارمن در استان سمنان واقع است. نکارمن یکی از روستاهای شهرستان شاهرود است. این روستا در دهستان خرقان در بخش بسطام قرار گرفته است. روستای نکارمن یا نوکارمن در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال شاهرود و قبل از مجن واقع است. پس از طی ۱۳ کیلومتر در جاده شاهرود به مجن، وارد جاده فرعی روستای […]

منطقه شکار ممنوع تپال با وسعتی برابر ۳۰ هزار هکتار در شمال غربی شهرستان شاهرود واقع شده و منطقه ای است کوهستانی و دشتی که در مجاورت شاهرود واقع شده است . منطقه تپال با چشم اندازهای بسیار زیبا از دیر زمان محل مناسبی جهت زیستگاه وحوش و محل مناسبی جهت بازدید دوستداران طبیعت به […]

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۳/۰۶-رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود از انجام مرمت بخشی دیگر از برج و باروی تاریخی شهر نمونه گردشگری بسطام خبر داد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سمنان، حمیدرضا حسنی، با اعلام این خبر اظهارکرد: در این مرحله از مرمت، کار تهیه خشت‌های مورد نیاز، پی‌بندی بارو، برداشت اندود […]

رئیس اداره‌ی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود از مرمت عمارت تاریخی آقایان میامی خبر داد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان،«حمیدرضا حسنی» گفت: در این مرحله از مرمت کار سبک‌سازی بام شامل برداشت کاهگل فرسوده، تعویض تیر و تخته‌های فرسوده، اصلاح ناودان‌ها، دوغاب‌ریزی طاق آب انبار، پی بندی و نیز آوار و اندودبرداری […]

var CurrentDate= “01/09/2021 4:38:59 AM”; var JAT= 0; function pz() {};init();document.getElementById(“cities”).selectedIndex=12;coord();main();

شاهرود یکی از زیباترین شهرهای استان سمنان می‌باشد که با شگفتی‌های نابی که در دلش جای داده است چشم هر بازدید کننده‌ای را به خود خیره می‌کند و لحظات به یادماندنی و لذت‌بخشی را برایشان به ارمغان می‌آورد. این شهر خوش آب و هوا و مطبوع با درختان تنومند و بلند بالای چنار تزیین شده است و محل زندگی عارفان زیادی بوده است که هم‌اکنون به خاک سپرده شده‌اند. در این بخش از کشور ایران شما می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از کوهستان و رودخانه، چشمه و آبشار، جنگل و کویر، آثار باستانی، تاریخی و مذهبی را یکجا در کنار هم مشاهده کنید و از نقاشی طبیعت و هنر دست معماران ایرانی نهایت لذت را ببرید. از این رو اگر شما نیز جزو کسانی هستید که شهر زیبای شاهرود را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کرده‌اید در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا شما را با جاهای دیدنی این شهر افسانه‌ای آشنا کنیم.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای شهر‌های مختلف وارد صفحه “تور‌های کایت” شوید.

شاهرود جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در دل خود جای داده است که هر کدام از آن‌ها در نوع خود بسیار خارق‌العاده و منحصر به فرد هستند و به همین خاطر نیز این شهر افسانه‌ای لقب بهشت گردشگران را از آن خود کرده است. ما نیز در این بخش از مقاله 10 جاذبه گردشگری شهر زیبای شاهرود را به شما معرفی خواهیم کرد تا با بازدید از آن‌ها لحظات فوق‌العاده خوبی را در کنار همسفرانتان برای خود رقم بزنید.

جاهای دیدنی شاهرود

خانه یغمایی‌ها یکی از زیباترین بناهای تاریخی شهر شاهرود می‌باشد که خاطرات ایران قدیم را به گردشگران یادآوری می‌کند. این خانه قجری که متعلق به بزرگ خاندان یغمایی‌ها بوده است به دستور تاجر بزرگ شاهرود در سال 1305 هجری شمسی ساخته شده است. لازم به ذکر است که خانه یغمایی‌ها تنها خانه‌ی بادگیردار شهر شاهرود می‌باشد که بدون شک بازدید از آن حال و هوای استان یزد را برایتان تداعی خواهد کرد. این خانه بسیار زیبا هنر دست یکی از معماران ماهر یزدی به نام استاد مهدی حیدریان می‌باشد. معماری خانه یغمایی‌ها نیز به سبک حیاط مرکزی می‌باشد و بازدید از آن به کسانی که به هنر معماری علاقمندند، پیشنهاد می‌شود.

بدون تردید جنگل ابر انتخاب اول طبیعت دوستان برای بازدید و گشت و گذار در شهر شاهرود می‌باشد. جنگل ابر بخشی از جنگل‌های هیرکانی به شمار می‌رود که قدمت آن تقریبا به 40 میلیون سال قبل برمی‌گردد و متعلق به دوره سوم زمین شناسی است. اطراف جنگل توسط رشته‌کوه‌های البرز احاطه شده‌اند و حجم ابرها در شش ماه اول سال بسیار بیشتر از نیمه دوم سال می‌باشد که وجود آن‌ها زیبایی جنگل را نیز چندین برابر می‌کند. لازم است بدانید که این جنگل به دلیل وسعت بسیار زیادی که دارد و هم‌چنین به خاطر بارش زیاد باران از گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری فراوانی برخوردار است. به منظور بازدید از جنگل ابر باید تقریبا حدود 45 کیلومتر از شمال شهر شاهرود فاصله بگیرید تا پس از طی کردن 12 کیلومتر از مسیر شاهرود به سمت آزاد شهر به روستای ابر و سپس به جنگل ابر برسید.

از دیگر جاهای دیدنی پرطرفدار شهر زیبای شاهرود می‌توان به موزه بزرگ اشاره کرد که در یک بنای تاریخی واقع شده است. جالب است بدانید که این بنای تاریخی نیز در گذشته ساختمان شهرداری بوده است و قدمت آن تقریبا به 100 سال قبل برمی‌گردد. در این موزه بزرگ مجموعه‌ای از آثار فرهنگی و تاریخی در دو بخش مردم شناسی و باستان شناسی برای بازدید کنندگان به نمایش گذاشته می‌شود. شما نیز می‌توانید با رفتن به آن‌جا در قسمت مردم شناسی زیورآلات و لباس محلی مردم شاهرود را مشاهده کنید و لذت ببرید. در قسمت باستان شناسی نیز آثار تاریخی که مربوط به هزاران سال پیش از میلاد است در معرض دید گردشگران قرار داده شده است. موزه بزرگ در خیابان فردوسی شاهرود واقع شده است که دسترسی به آن نیز کاملا راحت می‌باشد.

چشمه هفت رنگ مجن یکی از جاذبه‌های طبیعی بکر و ناب شاهرود می‌باشد که با شمال شهر شاهرود فقط 25 کیلومتر فاصله دارد و در دامنه‌ی قله‌ی شاهوار در میان دره‌ها قرار گرفته است. جالب است بدانید که این چشمه دارای آبی کاملا زلال و شفاف می‌باشد و طبیعت زیباترین رنگ‌ها را برای به نمایش گذاشتن این رودخانه فوق‌العاده زیبا به کار گرفته است. لازم به ذکر است که هفت رنگ بودن چشمه ناشی از وجود مواد معدنی متعدد در اطراف چشمه می‌باشد. از آن‌جایی که این منطقه از اقلیم و آب و هوای خاصی برخوردار است گونه‌های متفاوتی از گیاهان و جانوران در آن زندگی می‌کنند که با حیات خود زیبایی چشمه را چندین برابر کرده‌اند.

موزه آب شاهرود نخستین موزه اختصاصی آب در کشور ایران می‌باشد که در سال 1391 خورشیدی تاسیس شده است. موزه آب در یک ساختمان بسیار قدیمی به نام تکیه‌ی برنجی واقع شده است که در آن تقریبا بیش از 300 قطعه از وسایل مرتبط به آب نظیر جهت یاب قنات، تاس اندازه‌گیری مدار آب، شیرهای آب قدیمی و… برای بازدید کنندگان به نمایش گذاشته شده است. ساختمان این موزه مربوط به زمان قاجار می‌باشد که در حال حاضر سه تالار را در دل خود جای داده است که در هر کدام از این تالارها علاوه بر لوازم تاریخی مربوط به آب به تمدن و فرهنگ قدیمی ایران  نیز در مورد آب توجه شده است. به منظور دسترسی به موزه آب باید ابتدا به میدان جمهوری بروید و سپس از آن‌جا وارد خیابان مصلی شوید تا پلاک 43 و سپس موزه آب را را مشاهده کنید.

دشت آفتابگردان و شقایق یکی از زیباترین مقاصد طبیعت‌گردی شهر شاهرود می‌باشد که در سفر به این شهر افسانه‌ای بازدید از این دشت را تحت هیچ شرایطی نباید از دست داد. این دشت در فصل تابستان به رنگ طلایی و در فصل بهار به رنگ سرخ می‌باشد و با زیبایی وصف ناپذیر خود چشم طبیعت‌گردان را به خود خیره می‌کند. به علاوه این دشت به دلیل وسعت زیاد و موقعیت قرارگیری خود در ناحیه نیمه مرطوب پوشش گیاهی منحصر به فردی را در این منطقه به ارمغان آورده است. اگر قصد دارید که از دشت شقایق‌ها بازدید به عمل آورید، توصیه می‌کنیم که در اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد برای سفر به این منطقه برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید در آب و هوای دل‌انگیز و مطبوع از زیبایی‌های اطرافتان لذت ببرید.

پارک آبشار شاهرود برای کسانی که به دنبال مکانی برای استراحت و لذت بردن از چشم‌اندازهای طبیعی هستند گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. این پارک بزرگ‌ترین پارک شاهرود به حساب می‌آید که بدون شک با رفتن به آنجا می‌توانید یک روز پر از آرامش را سپری کنید و لذت ببرید. این مجموعه تفریحی وسیع دارای امکانات ورزشی متنوع، حوضچه‌های بسیار بزرگ، جاده سلامت، آبشارهای مصنوعی، فضای جنگلی و فضای بسیار راحت برای چادر زدن و اسکان گردشگران و مسافران می‌باشد. استفاده از این پارک هیچ گونه محدودیت زمانی ندارد و استفاده از تمامی امکانات رفاهی آن نظیر سرویس بهداشتی، منقل، آلاچیق و… نیز کاملا رایگان می‌باشد. به علاوه در این پارک کافی شاپ و رستوران نیز وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید از غذاهای محلی شاهرود سفارش دهید و دلی از عزا درآورید.

این بازار تاریخی متعلق به زمان قاجار می‌باشد که دارای 5 ورودی است و شامل کاروانسرا، آب انبار، مدرسه و گرمابه نیز می‌باشد. به علاوه این بازار سرپوشیده به خوبی معماری زمان قاجار را حفظ کرده است و با زیبایی خاص خود علاقمندان به معماری را به سوی خود می‌کشاند. در این بازار شما می‌توانید به هر آنچه که می‌خواهید نظیر پارچه، طلا، خشکبار، لباس، صنایع دستی، قلم کاری، نمدهای رنگی و… دست یابید و با خرید سوغاتی‌های شهر شاهرود خاطرات سفرتان را ماندگارتر کنید. از سوغاتی‌های شهر شاهرود می‌توان به آلو و قیسی اشاره کرد که از شهرت جهانی برخوردارند و تقریبا حدود 50 نوع انگور در شاهرود وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها نیز به عنوان سوغاتی خریداری کنید.

پارک ملی خارتوران دومین بیوسفر جهان و زیستگاه بزرگ حیوانات به حساب می‌آید که لقب آفریقای ایران را به خود گرفته است. در این پارک گونه‌های مختلفی از حیوانات، گیاهان و حشرات زندگی می‌کنند و در حال حاضر زیستگاه 41 گونه خزنده، 41 گونه پستاندار، 167 گونه پرنده و 2 گونه دوزیست می‌باشد. این پارک با مرکز شهر شاهرود 141 کیلومتر فاصله دارد که شما می‌توانید از 12 ظهر تا 12 شب به صورت رایگان از این زیستگاه بازدید به عمل آورید و تجربه‌ای کاملا متفاوت از سایر سفرهایتان برای خود به ارمغان آورید. به علاوه در صورت تمایل می‌توانید از سایر جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این پارک نظیر آرامگاه ابوالحسن خرقانی، جنگل اولنگ، کاراونسرای میامی و آبشار نام نیک نیز دیدن کنید.

روستای قلعه بالا نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شاهرود می‌باشد که در کنار پارک ملی خارتوران قرار گرفته است. این روستا به دلیل سبک پلکانی شباهت بسیار زیادی به معماری خانه‌های ماسوله دارد و تحت عنوان ماسوله کویر شهرت یافته است. روستای قلعه بالا نسبت به سایر روستاهای شاهرود در ارتفاع بالاتری قرار گرفته است و با رفتن به آن‌جا شما به راحتی می‌توانید دشت زیبای بیارجمند را مشاهده کنید و از تماشای شب‌های خارق‌العاده کویر و آسمان پر از ستاره نهایت لذت را ببرید.

در این مقاله از کایت ما به معرفی برخی از جاهای دیدنی معروف شهر شاهرود پرداختیم. همان‌طور که مطالعه کردید شاهرود جاذبه‌های فراوانی را در دل خود جای داده است که بدون تردید بازدید از هر کدام از آن‌ها برای هر گردشگری بسیار متفاوت و لذت‌بخش خواهد بود. در صورتی که قصد سفر به شهر افسانه‌ای شاهرود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مجله گردشگری کایت بزنید تا با کسب اطلاعات مربوط به این شهر سفری بی‌نقص داشته باشید.

کلیه حقوق این وبگاه متعلق به سایت کایت است.

جاهای دیدنی شاهرود
جاهای دیدنی شاهرود
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *