جاهای لاکچری کیش

جاهای لاکچری کیش
جاهای لاکچری کیش

جاهای دیدنی کیش را تاکنون در وبلاگ تورگردان زیاد معرفی کرده ایم. بسیاری از تفریحات و جاذبه های تاریخی، فرهنگی و هیجانی این جزیره محبوب را از نظر گذرانده ایم. بعد از مدتی نوشتن در این باره بر آن شدیم تا برای سهولت مطالعه مخاطبان درباره جاذبه های کیش، لیست کاملی از این اماکن و تفریحات را جمع آوری کنیم و یکجا خدمت کاربران عزیز ارائه کنیم. نتیجه تحقیق اخیر ما به لیستی 50 تایی انجامید که تحت عنوان جاهای دیدنی کیش آن را خدمتتان معرفی می کنیم.

هر کس تا به حال به کیش سفر نکرده، ضرر بزرگی کرده است. کافی است یک بار سفرِ کیش را تجربه کنی تا دلت بخواهد هر ماه و هر سال به این جزیره دوست داشتنی بروی. سفر به کیش مقصدی پر طرفدار برای بودجه های متفاوت است. عده ای به دنبال سفر ارزان کیش هستند و گروهی ترجیح می دهند بی واهمه در این جزیره پول خرج کنند. کیش جزیره ای کوچک در دل خلیج فارس است که گوشه هایی آرام برای آن هایی دارد که طالب آرامش و لذت بردن از منظره طلوع و غروب آفتاب، پیاده روی، دوچرخه سواری و قدم زدن و بومگردی اند. همین کیش بخش هایی پر هیجان را در خود جای داده که افرادی که می خواهند آدرنالین خونشان بالا برود، از آن استقبال می کنند؛ تفریحاتی مهیج و تکرار نشدنی که مختص کیش است و هیچ جای دیگر نمی توان نمونه اش را یافت. کیش، شب هایی پر نشاط و مملو از خنده و کمدی را به آن هایی تقدیم می کند که دلشان می خواهد یک دل سیر بخندند و خوش بگذرانند. تور کیش، متفاوت است و تکرارش برای بارها و بارها، تکراری نمی شود.

 

تفریحات هیجانی کیش

پارک های کیش و سایر اماکن طبیعت گردی

جاهای لاکچری کیش

اماکن تاریخی و فرهنگی

مراکز خرید، هتل ها و رستوران های کیش

جاهای لاکچری کیش

جاهای دیدنی کیش بعد از کرونا

 

 

 

 

بیشتر افرادی که به سفر کیش می روند، به خصوص جوان ترها و آن هایی که عاشق کارهای هیجانی و بازی و تفریح اند، خودشان را خیلی زود به ساحل و جاهای هیجانی کیش می رسانند و سرگرم تفریحات آبی می شوند. تفریحات آبی کیش آن دسته بازی ها و سرگرمی هایی است که در آب انجام می شود؛ بعضی بر روی سطح آب، بعضی بر بلندیِ آسمان و بعضی زیر آب. تفریحاتی همچون غواصی، چتر بازی، قایق سواری و شاتل سواری با قیمت هایی کم تا زیاد در اسکله تفریحی کیش و بعضی ساحل های دیگر انجام می گیرد. این تفریحات در همه فصل ها به خصوص ایام خنکی هوای کیش با استقبال خوبی مواجه می شود. شرایط این تفریحات آبی از این قرار است:

 

 

شاتل سواری جزو ابتدایی ترین ولی مهیج ترین تفریحات آبی است که خوشبختانه در جزیره کیش به شیوه ای حرفه ای ارائه می شود. در شاتل سواری یک تیوپ بادی بزرگ که برای 4 نفر ظرفیت دارد به وسیله یک قایق موتوری کشیده می شود و افرادی که روی آن نشسته اند به سختی خودشان را محکم نگه می دارند که در آب سقوط نکنند. شاتل سواری تفریح ارزان قیمتی است و خوشبخانه زوج ها نیز می توانند با هم از آن استفاده کنند. تفریحاتی راحت و سرگرم کننده با قیمتی حدود 50 هزار تومان که می تواند کلی هیجان، چاشنی اش شود و احیانا شما را در آب غرق کند.

به تازگی تیوپ هایی با ظرفیت بیش از چهار نفر راه اندازی شده که گروه های بیشتر می توانند دور آن بنشینند و هیجانی مضاعف را تجربه کنند. می توان با سفارش دادن تصویر برداری،از این لحظات مهیج عکس یادگاری به یادگار ثبت کرد و فیلم ضبط نمود.

بنانا تیوپی همانند شاتل و شبیه به یک موز بزرگ و زرد رنگ است. تفاوت بنانا با شاتل این است که در بنانا باید افراد پشت هم در یک صف بنشینند ولی در شاتل افراد کنار هم می نشینند. در بنانا سواری، پاهای افراد بلند قد در آب قرار می گیرد و مثل نشستن روی صندلی است. تفاوت دیگر شاتل با بنانا در این است که کوچکتر ها هم می توانند سوار بنانا شوند و محدودیت سنی ندارد. به نظر می رسد که بنانا از شاتل امن تر و کم خطر تر است. 

هزینه بنانا سواری در کیش: حدود 30 هزار تومان

 

فلای بورد از تفریحات آبی مهیجی است که فقط در جاهای دیدنی کیش نمونه اش یافت می شود. فلای بورد سواری هم پرواز است هم آب بازی. برای انجام دادنِ آن باید ماهیچه های قوی و بدنی ورزشکاری داشته باشی. اگر نتوانی حرکات لازم را درست انجام دهی، به شدت در آب سقوط می کنی. این وسیله یک شلنگ 18 متری است که با کفش هایی مخصوص به پای فرد وصل می شود و با فشار آب او را بلند می کند. عضلات فرد در این بازی باید ورزیده باشد تا بتواند از پس بازی با فلای بورد بر بیاید.

هزینه فلای بورد : بین 150 تا 250 هزار تومان

اطلاعات بیشتر درباره این تفریح: فلای بورد کیش

 

پاراسل از تفریحات هوایی و پروازی است ولی چون بر فراز آب های خلیج فارس صورت می گیرد جزو تفریحات آبی در نظر گرفته می شود. چتر به کمر فرد محکم می شود و به کمک یک قایق موتوری به پرواز در آمده و حرکت داده می شود. بر روی پاراسل بین یک نفر تا 4-5 نفر هم می توانند بنشینند. تعداد نفرات افراد بسته به وزن کلی شان محاسبه می شود. افراد می توانند به صورت خانوادگی یا به همراه دوستان، از این تفریح فوق العاده استفاده کنند و پرواز و تفریح آبی را در کنار هم تجربه کنند.

هزینه پاراسل کیش : بین 65 تا 100 هزار تومان

اطلاعات بیشتر راجع به این تفریح: پاراسل سواری در کیش

 

 

کریزی بوت یا قایق دیوانه اولین قایق تندروی کیش است و با قایق های موتوری که تا به حال دیده اید، خیلی فرق می کند. با این قایق می توان مانورهای بسیار سریع و خیره کننده انجام داد و در گروه های بین 10 تا 14-15 نفر با آن حرکت کرد. قایق شیک، سنگین و مهیج کریزی بوت به دل آب می زند و گردشگران تور کیش را حسابی به هیجان می آورد.

جاهای لاکچری کیش

 

 

جت اسکی از دیگر شناورهایی است که معمولا به دلیل مانورهایی که قایق رانان با آن انجام می دهند، طرفدار پیدا کرده است. اسکی بدین شکل تقریبا تفریحی حرفه ای است و کسانی که تمایل دارند به آن مبادرت ورزند باید از قبل به کمک مربیان مخصوص آموزش ببینند. جت اسکی مختص یک نفر است و نمی توان گروهی از آن استفاده نمود؛ مگر اینکه وزن فرد پایین باشد و امکان استفاده دو نفره از آن ممکن شود. در بیشتر کلوب های غواصی و دریایی کیش می توان جت اسکی را کرایه کرد.

هزینه جت اسکی کیش : حدود 50 هزار تومان

 

قایق جزو عمومی ترین چیزهایی که در مناطق دریایی وجود دارد ولی قایق های کیش چنان تنوعی دارند که انواع تفریحی آن تقریبا برای هر سلیقه و سن و سالی پاسخگوست. قایق های پدالی، قایق های موتوری، قایق های تندرو و قایق های بادبانی جزو عمومی ترین و پر طرفدارترین قایق های موجود در اسکله های تفریحی کیش محسوب می شوند. این قایق های تفریحی غیر از قایق هایی است که مردم بومی برای ماهیگیری و مصرف شخصی استفاده می کنند.

هزینه قایق پدالی کیش: بین 10 تا 15 هزار تومان

هزینه قایق تندرو کیش : حدود 70 تا 80 هزار تومان

هزینه قایق بادبانی کیش : 250 تا 300 هزار تومان

 

قایق های کف شیشه ای یا آکواریوم جزو جذاب ترین قایق های تفریحی می باشند چرا که لذتِ سواری با آن ها تنها به چرخ زدن در آب های آزاد نیست بلکه می توان از طریق آنها، آبزیان دریایی را نیز مشاهده کرد. قایق های آکواریومی تنوع زیادی دارند و به همین مناسبت قیمت بلیت آن ها متفاوت است. بعضی از کشتی های تفریحی جزیره کیش نیز آکواریومی هستند و از طریق آن ها می توان به صورت کامل زیر آب و ماهی ها و مرجان ها را مشاهده نمود.

هزینه قایق کف شیشه ای کیش : بین 10 تا 30 هزار تومان

 

از کشتی های آکواریومی کیش می توان به شناور آکواریوم اشاره کرد که در واقع یک نوع زیر دریایی است. شناور آکواریوم کیش تا عمق سه متری زیر آب می رود و امکان تماشای آبزیان دریایی را فراهم می کند. کشتی آکواریوم طوطیا و کشتی آکواریوم گردشگر از شناورهایی هستند که این امکان را فراهم می کنند.

هزینه شناور آکواریوم در کیش : حدود 40 هزار تومان

 

 

کایت را در نگاه اول با اسکی روی آب اشتباه می گیرند ولی از آنجا که چیزی شبیه به پاراگلایدر به آن نصب است، داستانش با اسکی های معمولی فرق می کند. با کایت نیز می توان نوعی اسکی روی آب را تجربه کرد. کایت بوردینگ تفریحی حرفه ای است و برای مبادرت به آن باید عضلاتی ورزیده و آمادگی جسمانی زیاد داشته باشید.

هزینه کایت بوردینگ کیش : 80 هزار تومان

 

غواصی از تفریحات آبی کیش محسوب می شود. این روزها غواصی تنها اختصاص به غواصان حرفه ای ندارد چرا که افراد معمولی نیز با نیم ساعت آموزش دیدن می تواند به دل آب های آزاد بزنند و در اعماق خلیج فارس غواصی کنند. پوشش مرجانی ساحل شرقی کیش بهترین مکان برای غواصی است. غواصی در کیش در سطوح اسنورکلینگ و نایت دایو برگزار می شود و امکان عکاسی ماکرو از افراد نیز در زیر آب فراهم است.

هزینه غواصی در کیش : حدود 100 هزار تومان برای هر نفر

اطلاعات بیشتر راجع به این تفریح: غواصی در کیش

 

کسانی که غواصی با لباس های مخصوص غواصی برایشان سخت است می توانند از اسکوتر غواصی به جای آن استفاده کنند. برای این تفریح نیازی به شنا بلد بودن و آموختن مهارت غواصی نیست.  کودکان بالای 12 سال نیز می توانند از این وسیله استفاده کنند و دنیای زیر آب را تجربه نمایند.

 

 

اسکی بیش از اینکه یک تفریح آماتور باشد، یک ورزش حرفه ای است و افرادی که در این رشته مهارت دارند کیش را مقصد خوبی برای سفر می دانند. اسکی سوار باید پایش را به اسکی بسته و با سرعت تقریبا 30 کیلومتری بر روی امواج آب حرکت کند. سایت اسکی جزیره کیش نخستین نمونه در کل خاورمیانه است و در دو سطح کیبل اسکی و اسکی روی آب با قایق انجام می شود. در اسکی با قایق، فرد با کمک یک قایق موتوری روی آب کشیده می شود. در کیبل اسکی فرد کابلی در دست می گیرد که به نوک برج دریایی متصل است و قلابی او را بین دو برج به حرکت در می آورد.  

هزینه اسکی روی آب با قایق در کیش: 70 هزار تومان به بالا

هزینه کیبل اسکی کیش : بین 50 تا 60 هزار تومان

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: اسکی روی آب در کیش

 

تا به حال درون یک توپ بزرگ رفته اید؟ این تفریح متفاوت در میان آب صورت می گیرد. باید درون توپی بزرگ بروید و خود را در آب رها کنید. قل خوردن روی آب می تواند بهترین تفریح باشد و باعث کلی خنده و شوخی شود. بیگ بال در ساحل مرجانی جزیره کیش انجام می شود و از صبح تا شب ادامه دارد. منتها در ایامی که هوای کیش خیلی گرم می شود و جاهای دیدنی کیش از رونق می افتد، این تفریح نیز تعطیل است.  

هزینه بیگ بال در کیش : بین 50 تا 150 هزار تومان برای هر نفر

 

از برنامه های تفریحی و جاهای دیدنی کیش می توان به جنگ های شبانه اشاره کرد. کمدین ها و استندآپ کارهای معروف کشور کار خود را از کیش آغاز می کنند و یا در کیش آن را رونق می دهند. سالن های چندی برای این منظور در جزیره فراهم شده و گردشگران با توجه به علاقه خود به یکی از این برنامه ها می روند. در جنگ های شبانه عموما برنامه اجرای زنده موسیقی و اکروبات و انواع حرکات نمایشی نیز انجام می شود. جنگ های اکبر اقبالی، ستارگان، پازل شو، بیست شو، دینامیت شو و غیره از جنگ های معروف کیش محسوب می شوند.

هم اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی جنگ های کیش تجمیع شده اند و در محل آبنمای خلیج فارس در فضایی سرباز و بزرگ با بهره گیری از گلچین شومن ها و کمدین ها برگزار می شود.

هزینه بلیت جنگ های شبانه کیش : بسته به نوع جنگ بین 50 تا 100 تومان

اطلاعات بیشتر درباره این تفریح: جنگ های شبانه کیش

 

اسکله تفریحی کیش معروف ترین ساحل کیش برای تفریحات آبی و گشت و گذار در ساحل است. عرشه چوبی این اسکله شب ها فضایی رویایی را به وجود می آورد و هنگام روز پر از پرندگان مهاجر می شود. تقریبا همه تفریحات آبی کیش از غواصی و پاراسل سواری یا قایق های تفریحی در اسکله تفریحی انجام می شود. قایق های ماهیگیری نیز آنجا رونق زیادی دارد. طول اسکله 437 متر است و به دیگر جاهای دیدنی کیش مثل بولینگ مریم، سینما 4 بعدی، کلوپ تفریحات دریایی و غیره نزدیک است. به علاوه در آن حوالی همه گونه امکانات رفاهی مثل کافه و رستوران و مراکز اقامتی فراهم است.

آدرس اسکله تفریحی کیش : خیابان سنایی، بلوار دریا

هزینه ورودی اسکله تفریحی کیش: رایگان

اطلاعات بیشتر درباره این اماکن تفریحی: اسکله های کیش از ماریناپارک تا پلاژ بانوان

 

بعضی از جاهای دیدنی کیش مثل هتل ها، اسکله های تفریحی اختصاصی دارند که البته سایر گردشگرانی که در آن هتل ها اقامت ندارند نیز می توانند از امکاناتش استفاده کنند. از تفریحات اسکله تفریحی مارینا پارک می توان به چتر بازی ، قایق های تفریحی، غواصی و امکاناتی همچون رستوران و کافی شاپ یاد کرد.

آدرس هتل مارینا کیش : بلوار مرجان، جنب برج های دو قلو

هزینه ورودی اسکله مارینا : رایگان

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: امکانات تفریحی و گردشگری هتل مارینا پارک کیش

 

به دلیل شور بودن آب های خلیج فارس شنا کردن در آن برای بیشتر افراد سخت است ولی اگر امکانات کامل برای شنا در یک پلاژ فراهم باشد، کمتر کسی از آن صرف نظر می کند. آب های شفاف و تمیز دریای کیش ارزش تحمل شوری آن را دارد. در کیش پلاژ مخصوص برای خانم ها و آقایان موجود است. این پلاژها امنیت لازم را برای شنا فراهم کرده اند و در آنها می توان از امکاناتی مثل دوش آب، سایه بان، سالن بدنسازی و نجات غریق بهره برد.  

آدرس پلاژ بانوان کیش : جزیره کیش ، خیابان سنایی، انتهای خیابان آریان

هزینه پلاژ بانوان کیش برای ایرانی ها : 25 هزار تومان

 

آدرس پلاژ آقایان کیش : خیابان فردوسی، انتهای بلوار هنر، پرشین گلف

هزینه پلاژ آقایان کیش برای ایرانی ها: 15 هزار تومان

 

 

از محبوب ترین جاهای دیدنی کیش در شب، کنسرت ها است که با دعوت از خوانندگان پاپ و سنتی برپا می شود. هنرمندان محبوب مردمی همچون محسن ابراهیم زاده، بهنام بانی، ماکان بند و… مکررا در کیش کنسرت اجرا می کنند. علاوه بر سالن های مخصوص اجرای زنده کنسرت کیش، رستوران ها و دیگر جاذبه های کیش نیز گاه میزبان هنرمندان می باشند و با اجرای زنده موسیقی از گردشگران استقبال می کنند.

در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا موقت اجرای کنسرت و موسیقی زنده در سالن های سر پوشیده ممنوع شده است. 

هزینه بلیت کنسرت در کیش : بین 100 تا 400 هزار تومان بسته به جایگاه صندلی، سالن و نوع کنسرت

اطلاعات بیشتر درباره این تفریح: کنسرت در کیش

 

از تفریحات هیجان انگیز در کیش اجاره کردن ماشین های خارجی و مدل بالاست. کیش به دلیل اینکه منطقه آزاد تجاری محسوب می شود، انواع ماشین های خاص در آن وجود دارد. امکان کرایه ماشین های لوکس مثل اف جی کروز، اسپورتیج، رنو داستر، مازاراتی کوارت وپورته، BMW Z4، پورشه، کامارو کوپه، موستانگ، دوج چلنجر، کروک، کادیلاک، کوروت، لینکولن، بنز، آزرا، هامر و تقریبا هر ماشینی است که دوست داشته باشید، وجود دارد. این ماشین ها به مدت 24 ساعت در اختیار شما قرار می گیرند و می توانید با آن در جزیره گشت زده، عکس سلفی بگیرید و دوستانتان را به سواری لاکچری در تور کیش مهمان کنید. کافی است سری به اماکن اجاره ماشین در کیش بزنید و با سپردن ودیعه و گذاشتن چک با توجه به نرخ ماشین بین 250 هزار تومان تا 2 میلیون تومان برای 24 ساعت هزینه کنند.

هزینه اجاره ماشین در کیش : بین 250 تا 3 میلیون تومان بسته به نوع ماشین

اطلاعات بیشتر درباره این تفریح: اجاره ماشین در کیش

 

گشت دریایی با کشتی های غول پیکر برای بسیاری از گردشگران سرگرم کننده است. کشتی ها شب ها به آب می زنند و علاوه بر گشت میان دریا، برنامه های متنوعی همچون جنگ و استندآپ کمدی و صرف شام را در داخل عرشه ارائه می کنند. سانس های کشتی ها 2 ساعت به بالاست. از جمله کشتی های جزیره می توان به کشتی رانیا، کشتی آرتمیس، کشتی دنا، کشتی نوید دریا، کشتی سیمرغ خلیج فارس ، کشتی اوستا و کشتی ستاره اشاره کرد. قیمت کشتی ها متفاوت است ولی تقریبا برای سرو نهار و عموما شام و جشنی یک ساعته در آن جزو برنامه های روتین محسوب می شود. 

هزینه کشتی های تفریحی در کیش : 50 تا 170 هزار تومان بسته به نوع کشتی و برنامه های آن

اطلاعات بیشتر درباره این تفریح: کشتی تفریحی کیش

 

سافاری به معنی سفر ماجراجویانه در طبیعت است. در ایران سافاری معمولا در مناطق کویری و طبیعت هایی که ماسه و رمل زیادی دارد صورت می گیرد. کیش نیز به دلیل برخورداری از چنین طبیعتی برای تور سافاری قابل توجه است. در تور سافاری کیش با خودروهای لندکروز و افرود در میان کویر چرخ می زنند یا با انواع موتورهای حرفه ای به طبیعت گردی مشغول می شوند. مجموعه پارس سافاری با فضایی 50 هکتاری از جاهای دیدنی کیش است که تفریحاتی همچون شترسورای، موتور سواری، بانجی جامپینگ، پینت بال و کارتینگ نیز در آنجا وجود دارد. پکیج های مختلفی برای تور سافاری کیش وجود دارد که با توجه به سلیقه خود می توان یکی از آن ها را انتخاب نمود. تور سافاری کیش به صورت معمولی و VIP  برنامه ریزی شده و در آن آپشن هایی مثل آفرود، پینت بال، بانجی شوتینگ، کارتینگ، شتر سواری، ترامپولین و بانجی ترامپولین، موتورهایی مثل اتوماتیک و دریفت، استوانه جادویی، فوتبال حبابی و فیش اسپا وجود دارد.

آدرس سافاری کیش : بلوار امام خمینی، بلوار سافاری، جنب فاز 3 صنعتی

هزینه ورودی سافاری در کیش : 15 هزار تومان

هزینه پکیج های سافاری در کیش : بین 150 هزار تومان (پکیج طلایی سافاری ) تا 370 هزار تومان (پکیج ماه عسل)

اطلاعات بیشتر راجع به این تفریح: سافاری در کیش

 

در ایران پارک های آبی و تفریحی فراوان است ولی پارک آبی روباز تنها در جزیره کیش یافت می شود. پارک آبی روباز که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی کیش محسوب می شود، حال و هوای دیگری دارد چون زیر آسمان آبی می توانی کلی هیجان و آب بازی را تجربه کنی. تم پارک آبی اوشن کیش نخستین پارک آبی روباز ایران است که با سرسره ها و برج های سقوط آزاد در آب تجهیز شده است. خانم ها و آقایان می توانند در ساعات متفاوتی از روز از این پارک استفاده کنند. ساعت کاری آن از 9 صبح تا 4 عصر است.  

آدرس تم پارک اوشن کیش : جاده جهان، تم پارک آبی اوشن

هزینه ورودی تم پارک اوشن کیش : نفری 180 هزار تومان

 

در بخشی از نوار ساحلی جزیره کیش، یک مسیر دوچرخه سواری تعبیه شده که از بخش های مهم جزیره عبور می کند. این مسیر در بخشی از مسیر از کنار ساحل می گذرد و در ادامه به بخش های مهم، بکر و دیدنی جزیره کشیده می شود. در مسیر دوچرخه سواری، تنها می توان از دوچرخه های یک نفره و دو نفره، اسکوتر و موتورهای برقی که سرعتی متوسط و آرام دارند، استفاده کرد. بنابراین بسیاری از افراد این تفریح آرام را به خصوص شب ها انتخاب می کنند تا هم گشتی در جزیره بزنند، هم کمی ورزش کنند. آن هایی که خیلی ورزشکار نیستند ( یا برای تنوع) موتورهای برقی را انتخاب می کنند که برای مدت یک ساعت شارژ می شود و علاوه بر مسیر دوچرخه سواری در سایر خیابان ها و بخش های مختلف جزیره هم می توان با آن ها تردد کرد. 

 

 

 

جزیره کیش از گونه های گیاهی و جانوری متنوعی برخوردار است و همین موضوع باعث شده به عنوان مقصدی توریستی مورد توجه قرار بگیرد. بخش های روستایی، سواحل خاص و منحصر به فرد و گونه های جانوری مثل دلفین ها و لاک پشت ها از جذابیت های تور کیش به شمار می روند. در هنگام رزرو تور کیش حتما یک تا دو روز را برای بازدید از این جاذبه های طبیعی تور کیش وقت بگذارید.

اطلاعات بیشتر راجع به این نوع تفریحات: طبیعت گردی در کیش

 

بوستان آهوان به دلیل وجود آهوهای زیبایی که در آن زیست می کنند، به این نام معروف شده است. این بوستان مساحتی 2 هکتاری دارد و یکی از خاص ترین جاهای دیدنی کیش در خیابان فردوسی یعنی تقریبا در دل جزیره است. در بوستان آهوان علاوه بر آهو، حیواناتی همچون شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و پرندگان نیز نگهداری می شوند ولی همه آن  حیوانات مثل آهوها آزاد نیستند. آهوها آزادانه نزد مردم می آیند و گاهی با آمدن به محل بازی کودکان موجب خرسندی آن ها می گردند. این حیوانات از دست مردم نیز غذا می خورند.

آدرس بوستان آهوان کیش : اتنهای خیابان فردوسی کیش

هزینه ورودی بوستان آهوان کیش : رایگان

 

هندورابی نزدیک به 23 کیلومتر مربع مساحت دارد و ارتفاع آن از سطح دریا، تقریبا 29 متر است. جزیره هندورابی نیزهمچون بوستان آهوان از جاهای دیدنی کیش در قلب جزیره کیش است که در زمان حضور پرتغالی ها در ایران، به عنوان پایگاه تجاری و نظامی در اختیار آن ها قرار داشته است. هم اکنون آثار به جای مانده از آن زمان یعنی قرن 15 میلادی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

برای رفتن به جزیره هندورابی باید با قایق های دریایی بندر چیروئیه به این جزیره مسطح و نسبتا متروک بروید. در آنجا خبری از هتل های لوکس و امکانات گردشگری متنوع نیست. با این حال فضایی بکر و نگین درخشان در دل خلیج فارس پیش رویتان خودنمایی می کند. جمعیت جزیره کمتر از 200 نفر است و خانه های گچی با نمای سفید شما را به یاد جزیره های یونان می اندازد. روستاهای قدیمی جزیره، قبرستان جزیره، مسجد جزیره، سواحل بکر و دست نخورده هندورابی، آب انبار، کلوپ دریایی، لاک پشت ها و ماهیان خاص تنها گوشه ای از جاذبه های هندورابی محسوب می شوند.  

آدرس جزیره هندورابی کیش : کیش، جزیره هندورابی

هزینه ورودی جزیره هندورابی کیش : رایگان

 

ساحل مرجانی در شرق جزیره کیش قرار گرفته و جزو خاص ترین جاذبه های طبیعی کیش محسوب می شود. مرجان ها موجودات زنده ای هستند که شبیه به گیاه، سنگ یا خزه به نظر می رسند و در رنگ های متفاوت و جذاب در حاشیه دریا یا زیر آب قرار گرفته اند. ساحل مرجانی کیش به صورت یک خط ساحلی با آلاچیق ها و درختان نخل تزئین شده است. در آنجا نیز انواع تفریحات دریایی به راه است و بیش از همه غواصی و اسکوتر زیردریایی برای تماشای مرجان ها و آبزیان دریایی طرفدار دارد.

آدرس پارک ساحلی مرجان کیش : میدان مرجان، پشت ساحل مرجان

هزینه ورودی ساحل مرجان : رایگان

 

درخت سبز گونه ای گیاهی با تنه ای منشعب از شاخه های تور در تو است که هر یک بعد از بیرون آمدن دوباره رد دل خاک نشسته اند. درخت سبز یا درخت انجیر معابد در شمال جزیره زیاد به چشم می خورد و به خصوص در دره پرتغالی ها فراوان است. مجموعه ای به نام درخت سبز پیرامون یکی از قدیمی ترین درختان انجیر معابد در کیش که احتمالا عمری 600 ساله داشته باشد، احداث شده که از مهمترین جاهای دیدنی کیش است. مردم کیش این درخت را خوش یمن می دانند و بعضی ها از آن حاجت می گیرند.

آدرس مجموعه درخت سبز کیش : جزيره كيش، مجموعه درخت سبز

هزینه ورودی مجموعه درخت سبز کیش : مشخص نیست

 

معمولا در مناطق ساحلی جنوب ایران لاک پشت های آبی در بعضی مناطق خاص تخم گذاری می کنند و در بعضی فصل ها امکان بازدید از آن ها وجود دارد. در ساحل جزیره کیش نیز لاک پشت های پوزه عقابی بین اسفند ماه و مرداد ماه تخم گذاری می کنند. محل حضور این لاک پشت ها در سواحل جنوبی و غربی جزیره کیش قرار دارد. در این ایام گردشگرانی که به کیش سفر کرده باشند، می توانند از دور لاک پشت ها را در مناطق حفاظت شده ببینند. این لاک پشت نگری می تواند یکی از بهترین تفریحات علاقمندان به طبیعت در کیش محسوب شود.

آدرس بازدید از لاک پشت های دریایی در کیش : دماغه غربی و سواحل جنوبی و غرب کیش

اطلاعات بیشتر درباره این تفریح: لاک پشت های دریایی در کیش

 

اگر در میان خرید و گشت و گذار در بازارهای کیش نیاز به مدتی استراحت و نشستن داشتید، پارک آبشار می تواند یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش برای شما باشد. این هتل نزدیک به میدان پردیس و بازارهای پردیس 1 و 2 و هتل هایی همچون هتل ارم کیش و هتل کوروش است. پارک آبشار همانطور که از نامش پیداست، با آبشارهای پلکانی و آبنماهای بسیار تزئین شده است.

آدرس پارک آبشار کیش : خیابان فردوسی، رو به روی پارک هنگام

قیمت ورودی پارک آبشار کیش : رایگان

 

پارک ساحلی سیمرغ به تندیس بزرگ و سفیدی از صورت یک مرد کامل معروف است. این ساحل بزرگ و خوش آب و هوا به دلیل قرار گرفتن در مسیر دوچرخه سواری معمولا هنگام گذشتن افرادی که دوچرخه کرایه کرده اند، محلی برای استراحت محسوب می شود. تقریبا همه گردشگران کیش حداقل برای یک بار هم که شده گذرشان به پارک ساحلی سیمرغ می خورد. پارک ساحل در جنوب شرق کیش قرار گرفته و آبیِ بیکران دریا را پیش روی گردشگران تور کیش قرار می دهد.

آدرس پارک ساحلی سیمرغ در کیش : مجتمع ساحلی سیمرغ

 

پارک ساحلی سیمرغ به تندیس بزرگ و سفیدی از صورت یک مرد کامل معروف است. این ساحل بزرگ و خوش آب و هوا به دلیل قرار گرفتن در مسیر دوچرخه سواری معمولا هنگام گذشتن افرادی که دوچرخه کرایه کرده اند، محلی برای استراحت محسوب می شود. تقریبا همه گردشگران کیش حداقل برای یک بار هم که شده گذرشان به پارک ساحلی سیمرغ می خورد. پارک ساحل در جنوب شرق کیش قرار گرفته و آبیِ بیکران دریا را پیش روی گردشگران تور کیش قرار می دهد.

آدرس پارک ساحلی سیمرغ در کیش : مجتمع ساحلی سیمرغ

 

پارک خانواده از ناشناخته ترین جاهای دیدنی کیش مشتمل بر تفریحات زیادی مثل زمین های ورزش، بازی های متنوع، پیست دوچرخه سواری و… در این پارک راه اندازی شده است. فضای پارک خانواده زیباست و در آن درختان و آبنماهای متنوعی وجود دارد که محیطی مصفا و دلچسب را فراهم کرده است.  

آدرس پارک خانواده  کیش : شهرک میر مهنا، نو بنیاد

 

این ساحل از زیباترین جاهای دیدنی کیش است که به دلیل داشتن درخت های نارگیل و شن های روشن و براقش معروف شده است. مناظر زیبا و چشم اندازهای بدیع ساحل درختان نارگیل محیط خوبی برای استراحت و گذراندن اوقات خوش محسوب می شود.  

آدرس ساحل درختان نارگیل کیش : نزديك اسكله بزرگ تفريحی و پلاژ آقايان

 

پارک ساحلی میر مهنا در شمال و شمال غرب جزیره قرار گرفته و به دلیل شکل سنتی و خاص خود با استقبال زیادی مواجه می شود. آلاچیق های ساحل میر مهنا حصیری و متناسب با معماری بومی منطقه است. این پارک زیبای کنار ساحل از مسجدی به نام خاتم النبیا تا میدان جاسک جزیره کیش امتداد یافته است. یکی از فازهای پارک، اسکله تفریحی است که در سمت مسجد قرار دارد و فاز دوم آن اسکله ماهیگیری است که در طرف میدان جاسک قرار گرفته است. در این پارک تجهیزات لازم برای اتراق کردن و پخت و پز فراهم شده و پارکینگ و سرویس های بهداشتی و دیگر امکانات رفاهی موجود است.

آدرس پارک ساحلی میرمهنا : بلوار پیامبر

 

روستای باغو از بخش های مسکونی باقیمانده از دوران گذشته و یکی از جاهای دیدنی کیش است. در گذشته ای نه چندان دور مردم کیش در سه بخش روستایی در جزیره زندگی می کردند. خوشبختانه روستای باغو هنوز پابرجاست و در نزدیکی کشتی یونانی در معرض دید عموم گردشگران قرار دارد. باغو نام پیرزنی بوده که در گذشته در روستا زندگی می کرده است. هنوز هم چندین خانواده آنجا زندگی می کنند که شغلشان دامداری است. ان هایی که تماشای مناظر روستایی و روستاگردی علاقه دارند، به هیچ وجه نباید بازدید از روستای باغو را در کیش از دست بدهند.

آدرس روستای باغو کیش : خیابان باغو، روستای باغو

 

پارک دلفین های کیش، سال هاست که به دلیل حضور حیوانات باهوش و دوست داشتنی ای به نام دلفین ها که برای مردم حرکات نمایشی انجام می دهند، معروف شده است. با یان حال در پارک دلفین ها علاوه بر این موجودات دوست داشتنی ، موجودات دیگری همچون پرندگان نادر و خزندگان نیز به چشم می خورند. می توان نصف روز را به صورت کامل به همراه خانواده در دلفیناریوم وقت گذراند و از هیجان تماشا و همراهی با حیوانات لذت برد. دلفیناریوم کیش برای همه گروه های سنی جذاب است.

آدرس پارک دلفین ها در کیش : از طریق بلوار مرجان یا بلوار جهان

اطلاعات کامل درباره این مکان تفریحی: پارک دلفین های کیش

 

بندرگاه کیش محل خوبی برای صید ماهی است. غیر از صیادانی که این کار را به شکل حرفه ای انجام می دهند، آماتورها هم می توانند با یک قلاب و کمی طعمه در بعضی مناطق کیش به ماهیگیری مشغول شوند. ماهیگیری تمرکز افراد را بالا می برد. اگر به این تفریح علاقمند هستید باید سری به کلوپ های دریایی کیش بزنید. در آنجا تجهیزات ماهیگیری در اختیارتان قرار می گیرد. این لوازم را از بازار عرب ها(بازار صفین) نیز می توانید تهیه کنید. دو نوع ماهیگیری در کیش امکانپذیر است: ماهیگیری ترولینگ با شناور و ماهیگیری ثابت با شناور.  

آدرس مناطق مجاز برای ماهیگیری : ماهيگيري در سرتاسر سواحل جزيره آزاد است

 

 

 

کاریز به معنی قنات عربی است. کاریز ها کانال های زیرزمینی آب برای تامین آب شرب و آب های شیرین بوده اند. کاریز کیش بالغ بر ده هزار متر مربع مساحت دارد و هم اکنون به یک شهر زیرزمینی با موزه و کافی شاپ و رستوران تبدیل شده است. شهر زیرزمینی از تاریخی ترین جاهای دیدنی کیش به شمار می رود. از جاذبه های کاریز کیش، سقف ها و در و دیوار آن است که در آن فسیل هایی از آبزیان دریایی به چشم می خورد. در بخش های مختلف کاریز می توان به تهیه صنایع دستی مخصوص کیش نیز مبادرت ورزید.

آدرس شهر زیرزمینی کاریز کیش : بلوار میرمهنا، حد فاصل میدان المپیک و میدان فارور

هزینه ورودی کاریز کیش : 30 هزار تومان

اطلاعات بیشتر درباره این مکان دیدنی: شهر زیر زمینی کاریز کیش

 

این مکان از جاهای دیدنی کیش را بیشتر گردشگرانی که به تور کیش می روند، نمی شناسند. این آب انبارها معماری کویری یزد را به یاد می آورد. آب انبار به سازه ای در معماری سنتی گفته می شود که در آن آب شرب برای مصارف روزانه در کل سال ذخیره می گردید. به دلیل برخورداری از دو گنبد مدور با حفره هایی پنرج مانند به آن دو گنبد می گویند. در ضمن در اطراف این گنبدها چهار بادگیر نیز به چشم می خورد که از نظر زیبایی دست کمی از بادگیرهای تاریخی استان یزد ندارد. بادگیر برای خنک ساختن هوای واحدهای مسکونی استفاده می شده است و در این جا نیز نقش تهویه هوای آب آنبار را به عهده داشته است. 

آدرس آب انبار کیش : مجاور شهر حریره

اطلاعات بیشتر درباره این مکان تفریحی: آب انبار کیش

 

خانه مردمشناسی متعلق به یکی از بومیان جزیره بوده که از تجار به نام در صنعت مروارید بوده است. خانه ای 20 ساله که به موزه تبدیل شده و بخش های مختلف زندگی بومیان جزیره کیش را نمایش می دهد. بخش های مختلف این خانه همچون مطبخ، ابزار آلات ماهیگیری، وسایل پخت و پز، محل نگهدای خرما و بخش هایی از این دست در معرض دید عموم قرار گرفته است. خانه مردمشناسی بومیان جزیره در سال 1393 بازسازی شد و به موزه ای سنتی تبدیل گردید.

آدرس خانه مردمشناسی بومیان کیش : محله سفین قدیم

هزینه ورودی خانه مردمشناسی بومیان کیش : 15 هزار تومان

اطلاعات بیشتر راجع به این مکان تفریحی: خانه مردمشناسی بومیان کیش 

 

کلبه هور منطقه ای گردشگری در جزیره کیش است که از جنبه های مختلف مورد توجه است. این منطقه که در غرب جزیره کیش قرار دارد مشتمل بر صخره ای با آب های زلال است. در آنجا به راحتی آبزیان زیر دریا، صدف ها و لاک پشت ها به دلیل شفافیت آب دیده می شوند. به همین دلیل این منطقه بهترین مکان برای غواصی است. غار کوچکی با 5 متر طول در آنجا وجود دارد که در هنگام مد کامل دریا دیدنی می شود. امکانانی همچون نیمکت هایی برای نشستن، باربکیو، نورافکن، آلاچیق و سرویس های رفاهی در آنجا فراهم است.

آدرس کلبه هور کیش : جاده جهان

 

کشتی یونانی که از مهمترین جاهای دیدنی کیش محسوب می شود، معمولا هنگام غروب آفتاب سوژه عکاسان می شود. این کشتی یکی از نمادهای جزیره کیش است و معمولا گشت های شهری جزیره به آنجا ختم می شود. کشتی در سال 1996 در جنوب غربی جزیره به گل نشسته و هنوز که هنوز است همانجاست. تا جاییکه به یکی شاخص های شهری و بناهای جذاب تبدیل شده است. این کشتی که ساخت بریتانیاست، بسیار پر ابهت است و نشانه اقتدار ایران و خلیج همیشه فارس است. 

آدرس کشتی یونانی کیش : جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه دیدنی: کشتی یونانی کیش

 

حریره از قدیمی ترین جاهای دیدنی کیش به شمار می رود که در قسمت شمال آن قرار گرفته است. در این فضا، معماری دوران قدیم به چشم می خورد و ویرانه های برجای مانده از آن یادگار روزگار پر ابهت گذشته آن است. این بنای تاریخی از قرن هشتم هجری بوده و سعدی شیرازی در کتاب گلستان به آن اشاره کرده است. با این حال بعضی از باستان شناسان آن را نه شهری 7-8 قرنی بلکه شهری هزار ساله می دانند که مدت های طولانی متروکه بوده است. 

آدرس حریره کیش : کیش،بندر لنگه

اطلاعات بیشتر راجع به این جاذبه: شهر تاریخی حریره

 

خانه اعیانی در شهر باستانی حریره قرار گرفته است. این خانه در واقع یکی از خانه های قدیمی ایران است که در گذشته چند خانواده در آن زندگی می کردند. متاسفانه خانه اعیانی مرمت نشده است و همچون یک ویرانه است. با این حال هنوز هم شکوه گذشته اش را فریاد می زند. خانه متعلق به عصر حکومت ایلخانان مغول است و در آن تزئیناتی مثل کاشی های ستاره ای در نمای خارجی به چشم می خورد. بناهایی همچون تخت سلیمان و سلطانیه نیز با همین مصالح تزئین شده اند. خانه اعیانی متعلق به فردی ثروتمند در کیش بوده است که در آن دوره زمانی زندگی می کرده است. این خانه بسیار بزرگ است و طاق های آجری آن هنوز پابرجاست.  

آدرس خانه اعیانی کیش : شهر باستانی حریره

 

گذر هنرمندان مسیری است که در کیش احداث شده و در آن مجسمه هایی از بزرگان اهل ادب و هنر ایران زمین نصب شده است. هم اکنون تندیس های پروین اعتصامیِ شاعر، غلامحسین بنانِ موسیقی دان و خواننده، محمد تقی جعفریِ فیلسوف، لطفی موسیقی دان، حسین بهزاد نقاش و بزرگانی دیگر در این گذر وجود دارد. این منطقه از بخش های فرهنگی جزیره زیبای کیش محسوب می شود.

آدرس گذر هنرمندان کیش : بلوار دریا

 

نماد فرهنگی کیش سازه ای بلند و مرتفع در دل موزه کیش است که به عنوان دومین سازه مهم کشور بعد از برج میلاد تهران شناخته می شود. نماد فرهنگی در مجموعه ای فرهنگی تفریحی قرار گرفته و قابل مقایسه با برج های دبی است. این سازه به یک دو مروارید است که صدفی را در بر گرفته اند. نماد فرهنگی برای پر رنگ کردن فعالیت های فرهنگی در جزیره کیش احداث شده است. در آن یک پیست دوچرخه سواری، یک محوطه شاتل و تفریحات سرگرم کننده و بخش های فرهنگی هنری قرار دارد.  

آدرس نماد فرهنگی کیش : مابین کشتی یونانی ها و کلبه هور

اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: نماد فرهنگی کیش

 

 

 

انکار نمی توان کرد که از مهمترین جاذبه های تور کیش، بازار گردی و خرید کردن است. کیش دو بخش مهم دارد: ساحل و مراکز خرید. در خیابان های جزیره که قدم می زنی قدم به قدم، پاساژها خودنمایی می کنند. کیش بیش از همه به دلیل برخورداری از مراکز خرید در منطقه آزاد اهمیت پیدا کرده است. کیش، منطقه آزاد است و جنبه های تجاری و اقتصادی در آن اهمیت زیادی دارد. بسیاری از بندها و محصولات برتر، اول به کیش می آیند. به همین دلیل گردشگرانی که به کیش می آیند نمی توانند در برابر وسوسه خریدن این محصولات رنگ و وارنگ از خود مقاومت نشان دهند. در بسیاری از فصول سال به خصوص در ایامی که تور کیش با استقبال کمتری مواجه می شود، بسیاری از محصولات و فروشگاه ها، تخفیف های باورنکردنی می خورد.
در مراکز خرید کیش می توان انواع برندهای مطرح ایران و جهان در زمینه پوشاک، عطر و ادکلن، شکلات و قهوه و لوازم الکترونیکی را خریداری نمود. بازار پردیس 1 و 2، بازار ونوس، مرکز تجاری کیش، بازار مریم، بازار عرب ها ، مرکز خرید هایپر مارکت کیش، مرکز خرید دامون، مرکز خرید پدیده، بازار صدف، بازار دیپلمات، بازار شارستان، بازار هرمز و بازار پادنا، تنها گوشه ای از بازارهای کیش محسوب می شوند.

ما در مقاله ای مفصل تمامی بازارها و مراکز خرید کیش را معرفی کرده ایم؛ مقاله « 22 مرکز خرید در کیش » را از دست ندهید. 

 

رستوران های کیش نیز از اماکنی است که قطعا گردشگران نیاز به مراجعه به آن ها خواهند داشت. هر یک از این رستوران ها با تنوع در منوی غذایی و دکوراسیون جاذبه ای منحصر به فرد محسوب می شوند. بعضی رستوران ها به ارائه غذاهای سنتی و غذاهای محلی کیش به خصوص غذاهایی که با ماهی تهیه می شوند مشهورند. بعضی غذاخوری ها نیز به ارائه فست فود یا حتی غذاهای خیابانی مشغول اند. علاوه بر صرف غذا، در فصل پیک سفر معمولا برنامه اجرای زنده موسیقی و برنامه های شبانه نیز در رستوران ها اجرا می شود.

برای کسب اطلاعات کامل در خصوص رستوران های کیش،آدرس آنها، منوی غذایی و قیمت غذاها مقاله « رستوران های کیش » را مطالعه کنید. 

 

در کیش، قدم به قدم، هتل ساخته شده است و همه از استقبال خوبی هم برخوردارند. هتل ها برای بودجه های مختلف برنامه ریزی شده اند. هتل های پنج ستاره و لوکس، برای کسانی است که تور کیش را به شیوه ای لوکس و لاکچری می پسندند و آن هایی که به دنبال سفر ارزان کیش هستند می توانند روی هتل های سه ستاره و پایین تر، امکانات خوبی با تخفیف به دست بیاورند. هتل های کیش به دلیل برخورداری از امکاناتی مثل استخر و مجموعه های آبی و همچنین رستوران ها و کافی شاپ های متنوع نه تنها برای میهمانان هتل، که برای دیگر گردشگران نیز قابل استفاده است.

مهمترین هتل های کیش عبارتند از هتل لیلیوم، هتل داریوش، هتل کوروش، هتل آرامیس، هتل ویدا کیش، هتل شایگان کیش، هتل پانیذ و بسیاری هتل های دیگر هستند که معمولا بر روی آن ها، تور کیش با قیمت های متفاوت بسته می شود. بعضی هتل ها مثل کارینا پارک یا هتل داریوش به دلیل برخورداری از ساحل اختصاصی نیز قابل توجه اند. در ضمن هتل هایی مثل هتل ترنج کیش به تنهایی یک جاذبه محسوب می شود چون فقط تماشای طراحی کلبه های درون آب می تواند برای انسان لذت بخش و روح انگیز باشد.

 

 

 

اگر نگاهی به جاهای دیدنی کیش در مقاله حاضر انداخته باشید متوجه شده اید که بخش مهمی از این تفریحات جزء تفریحات لاکچری کیش محسوب می شود. می توان گفت تفریحاتی مثل تفریحات آبی تا چند سال پیش جزو تفریحات لاکچری محسوب می شد ولی هم اکنون کمتر کسی است که نتواند در سفر به کیش یکی دو تا از تفریحات آبی مثل شاتل سواری و قایق سواری و حتی پاراسل را تجربه نکند. لاکچری ترین تفریحات آبی در حال حاضر قایق های بادبانی، غواصی و فلای بورد محسوب می شود. 

بعضی از مراکز خرید به خصوص آن هایی که نزدیک به هتل های پنج ستاره و لوکس کیش هستند جزو مراکز خرید لوکس و لاکچری به شمار می روند. طبیعتا این بازارها دارای برندهای معتبر و محصولات گران تری نسبت به سایر بازارها هستند. این روزها دیگر جنگ های شبانه نیز جزو تفریحات عمومی محسوب می شود ولی قطعا رفتن به کنسرت و نشستن در بخش وی آی پی جزو تفریحات لاکچری محسوب می شود. از دیگر تفریجات لاکچری کیش در بالا به آن پرداخته شد کرایه ماشین های گران قیمت و لوکس و گشت زدن با آن ها در کل جزیره است. 

 

 

 

 

در حال حاضر وضعیت جزیره کیش نسبت به سایر شهرهای بزرگ و پر گردشگر مناسب تر است و مراکز گردشگری کیش با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را بعد از یک دوره تعطیلی در نوروز 1399 از سر گرفته اند. این تفریحات برای نوروز 1400 نیز به روی گردشگران باز خواهند بود. 

بعد از بازگشایی جزیره کیش از اردیبهشت ماه، کم کم تمامی جاذبه ها کار خود را آغاز کردند. تفریحات آبی کیش همچون گذشته رونق گرفت. جنگ های شبانه تجمیع شدند و در محل آبنمای خلیج فارس گلچینی از برنامه های جنگ های شبانه با اجرای معروف ترین کمدین ها و اجراها و استندآپ کمدی های کیش از سر گرفته شد. تنها چیزی که دیرتر راه اندای شد، کنسرت های کیش بود که آن نیز در ماه های اخیر یعنی در زمستان 99 در فضای باز و به صورت محدود برگزار می شود. 

از تاریخ 14 تیر 1399 محدودیت هایی در جزیره کیش اعمال شد. تمام شاغلین گروه های حساس که دارای بیماری زمینه ای بودند و زنان باردار به صورت دور کاری فعالیت می کردند. همه مراکز خرید و اصناف به جز اصناف تامین کننده ارزاق عمومی تا ساعت ۲۲:۳۰ مجاز به فعالیت بودند و غذاخوری ها، رستوران ها و کافی شاپ ها تنها تا ساعت 12 شب می توانستند به مشتریان خود خدمات کنند. در این مدت تمام جُنگ های شبانه، گردهمایی ها، کشتی های تفریحی و… به مدت یک هفته اجازه فعالیت نداشتند. 

در حال حاضر در بهمن ماه 99 تمامی محدودیت ها برداشته شده و هیچ محدودیت زمانی برای حضور در جزیره وبازارها وجود ندارد. 

 

برای رزرو تورهای لحظه آخری و تورهای ارزان قیمت با تورگردان همراه باشید. 

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.

از مطالب این وبسایت فقط میتوانید برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع استفاده کنید. تمامی حقوق این وبسایت به تورگردان تعلق دارد.

وقتی صحبت از مسافرت در ایران می‌کنیم، قطعا یکی از گزینه‌های اول که به میان می‌آید جزیره کیش است. جزیره حاشیه خلیج فارس که شاید آن‌قدر بزرگ نباشد و حتی در یک هفته می‌توانید تمامی آن را پیاده راه بروید اما آن‌قدر جذابیت دارد که از آن سیر نخواهید شد. در ادامه این مقاله به معرفی جاهای دیدنی کیش خواهیم پرداخت. با جاباما همراه باشید.

یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی این جزیره، خانه مردم‌شناسی بومیان است که در
قدیمی‌ترین محله کیش یعنی سفین قدیم قرار گرفته است و تا به امروز یکی از مهم‌ترین
جاذبه‌های گردشگری کیش محسوب می‌شود. دلیل جذابیت این خانه به خاطر تاریخچه جذاب
آن است. شاید جالب باشد بدانید که این خانه متعلق به یکی از ثروتمند‌ترین شهروندان
کیش بوده و از این منزل به عنوان مکتب و مدرسه برای اهالی کیش استفاده کرده است و
امروزه از این منزل به عنوان مکان گردشگری برای همگی استفاده می‌شود تا به عموم
سنت و پیشینه کیش را آموزش بدهند.

جزیره در جزیره‌ای دیگر! به هیچ‌وجه نمی‌توان کتمان کرد که جزیره هندورابی یکی از جذاب‌ترین جاهایی است که در کیش قرار گرفته است. این جزیره حدود ۲۵ کیلومتر طول دارد و برای رفتن به آن حتما باید از جزیره کیش سوار قایقی شوید تا به آن برسید. البته دو سال قبل نیز فرودگاه هندورابی تاسیس شد و مسافران این جزیره را طی ۱۲ دقیقه از کیش به آنجا می‌رساند. با این که شاید فکر کنید در هندورابی کسی زندگی نمی‌کند، اما حدود ۲۰۰ نفر در این جزیره زندگی می‌کنند و این جزیره یک ایستگاه پلیس، یک سوپرمارکت و پارک تفریحی دارد. البته اگر دوست دارید در این جزیره شنا کنید بهتر است در قسمت شمالی به این کار بپردازید چرا که در بخش‌های دیگر عمق آب بسیار زیاد است.

بین دو جاده جهان و دوچرخه‌سواری، پارک ساحلی سیمرغ کیش قرار دارد که یکی از
مناطق مهم کیش است و مهم نیست با این پارک آشنایی داشته باشید یا خیر، اگر به کیش
بروید یکی از پیشنهادات اولیه کیشوندان است و به هر حال گذرتان به آن سمت می‌افتد.
چرا که این پارک یکی از بزرگ‌ترین جاهای دیدنی کیش است. از تفریحات موجود در این پارک می‌توان به مجتمع
ورزشی، زمین تنیس، میز پینگ پونگ، زمین والیبال شنی، تفریحات آبی، استخر، کافه و
رستوران اشاره کرد که به راحتی می‌توانید چند ساعت از وقت در روز را در این مکان
بگذرانید.

کاریز نه تنها یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های کیش محسوب می‌شود بلکه در تمام
ایران شاید نظیر آن را نداشته باشیم و در چند سال اخیر شهر زیرزمینی کاریز یکی از
مهم‌ترین مکان‌های دیدنی و توریستی بوده است که چه در داخل و چه در خارج ایران
همیشه افراد زیادی را مجذوب خود کرده است. این شهر حدود ۱۶ متر زیرزمین قرار دارد
که بعد از وارد شدن به آن معماری خارق‌العاده آن نظرتان را جلب خواهد کرد و دو
چشمه کوچکی که در آن جریان دارد در تمام کیش و خصوصا شهر باستانی حریره در جریان
است و همین موضوع باعث می‌شود تا این شهر زیرزمینی ارزش بسیار خاصی بین تمام جاهای
دیدنی کیش پیدا کند. سقف مرجانی که حدود ۵۷۰ میلیون سال قدمت دارد و قبلا توسط
دریا احاطه شده بود به قدری زیباست که هوش از سر هر گردشگری می‌برد.

جاهای لاکچری کیش

یکی از جاهای دیدنی کیش در شب که شاید اولین جایی باشد که هر کس وارد آن می‌شود اسکله تفریحی کیش است که یکی از جذاب‌ترین اسکله‌ها در بین تمام اسکله‌های ایران است و با توجه به نورکاری‌های فوق‌العاده‌ای که در این منطقه صورت گرفته است، تا ساعت‌ها می‌توانید در این مکان بمانید اما هرگز از تمشای رقص نورها و شنیدن صدای آب و ترکیب این دو لذت ببرید.  هم‌چنین کافه‌ها و رستوران‌هایی اطراف این اسکله قرار دارند که به راحتی می‌توانید در آن‌ها نشسته و نوشیدنی و غذای مورد علاقه خود را میل کنید. توصیه کردن این اسکله فایده‌ای ندارد چرا که قطعا مقصد اول همگی مسافران کیش خواهد بود. اگر نزدیکی به اسکله تفریحی برای شما از اولویت‌های انتخاب اقامتگاه است، بهترین از بدانید که هتل شایان کیش نزدیک ترین هتل به این اسکله زیبا است.

یکی دیگر از جاهای لاکچری کیش کشتی یونانی است. این کشتی در سال ۱۳۴۵ در نزدیک
روستایی در جزیره کیش به گل نشسته است و از آن پس تا به امروز به یکی از مکان‌های
تفریحی جزیره کیش تبدیل شده است. بعد از تخریب این کشتی، مباحثی بر سر مالکیت این
کشتی صورت گرفته بود که باعث شده بود تا چند سال مالکیت آن در هاله‌ای از ابهام
قرار بگیرد. به همین دلیل چند سال کسی به سراغ آن نرفت. اما امروزه از این کشتی به
عنوان یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش یاد می‌کنند و می‌توانند با تهیه
بلیط ورودی وارد این کشتی شوید.

این روستای جذاب که در بخش جنوب غربی جزیره کیش قرار دارد، از قدیمی‌ترین روستاهای این جزیره است و نام آن از روی پیرزنی ۱۰۰ ساله به نام باغو برداشته شده است که قدیمی‌ترین ساکن این روستا بوده است و از روی احترام به این پیرزن نام آن باغو گذاشته شد. درخت معروف «لور» نیز در این روستا وجود دارد که میوه انجیر خروجی آن است و یکی از جذابیت‌های گردگشری این روستا و جزیره محسوب می‌شود. سعی کنید که حتما به روستای باغو و البته خانه باغو سر بزنید!

مرجان‌ها بعد از مردن به سنگ‌هایی تبدیل می‌شوند که روی آن‌ها حفره‌هایی ایجاد
می‌شود؛ مرجان‌ها می‌توانند اکسیژن آب را تامین کنند و به همین دلیل نیز باعث
شفافیت بیش از حد آب می‌‌شوند. اگر در شرق جزیره کیش، سری به ساحل مرجانی بزنید
قطعا به یکی از جذاب‌ترین مناظر زندگیتان رو به رو خواهید شد. آب ساحل مرجانی به
قدری ذلال است که هر موجود زنده‌ای را در آب می‌توانید مشاهده کنید. هم‌چنین این
ساحل در کنار بازار مرجان قرار گرفته است که بعد از تماشای این منظره زیبا می‌توانید
کمی در این بازار گشت بزنید و خرید موردنظر خود را انجام دهید.

اگر به جزیره کیش رفتید، حتما به مجموعه دلفیناریوم سر بزنید که این مجتمع خود
به تنهایی چند جاذبه گردشگری خارق‌العاده را در خود جا داده است. باغ پرندگان شاید
در خیلی از شهرها و استان‌های ایران دیده باشید اما جالب است بدانید که در باغ
پرندگان کیش حدود ۵۷ گونه پرنده کمیاب وجود دارد که حتی شاید در قاره‌های دیگر نیز
یافت نشوند. پس حتما به باغ پرندگان کیش سر بزنید. این باغ به دو بخش تقسیم شده
است که در بخش اول پرندگان توسط قفس‌هایی از یکدیگر جدا شده‌اند و در قسمت دوم یک
فضای بزرگی وجود دارد که پرندگان می‌توانند در کنار یکدیگر و آزادانه پرواز کنند.

حالا که به باغ پرندگان کیش سر زدید، این مکان را ترک نکنید و در غرب مجتمع دلفیناریوم،
حتما به پارک دلفین‌ها سر بزنید! البته برعکس باغ پرندگان کیش که از صبح تا شب در
دسترس عموم است، پارک دلفین‌ها تنها در ساعات خاصی در دسترس است و اگر واقعا قصد
تماشای پارک دلفین‌ها را دارید پس حتما باید سانس مورد نظر را انتخاب و در ساعت
مشخصی آنجا باشید. رقص دلفین‌ها در آب و کارهای جالب و شگفت‌انگیزی که انجام می‌دهند
یکی از دلایلی است که حتما باید پارک دلفین‌ها را از نزدیک ببینید. پارک دلفین‌ها
یکی از مناسب‌ترین جاهای تفریحی کیش برای کودکان است.

از جاهای تاریخی جزیره کیش می‌توان به شهر باستانی حریره اشاره کرد که در
بندرلنگه، جزیره کیش و استان هرمزگان قرار دارد. تماشای معماری این شهر باستانی به
تنهایی انقدر شگفت‌انگیز است که قطعا تماشای آن خالی از لطف نیست. این شهر باستانی
در حقیقت در سده چهارم شکل گرفت و مکانی مناسب برای تجار بود چرا که در نزدیکی
بندر قرار داشت و تاجران می‌توانستند از این بندر به راحتی به تجارت و مبادله
بپردازند. به خاطر اینکه این تجار در شهر باستانی حریره زندگی می‌کردند مجبور به
ساخت مکان‌هایی همچون حمام، فروشگاه و خانه اعیانی شدند که امروزه هرکدام از آن‌ها
تبدیل به جاذبه‌های گردشگری شده‌اند.

اگر دوست دارید که به مکان‌های تاریخی کیش بروید، خانه اعیانی می‌‌تواند یکی
از آن گزینه‌هایی باشد که به آن سر بزنید. خانه اعیانی در زمان قدیم به خانه‌هایی
می‌گفتند که در آن چند خانواده زندگی می‌کردند که این نوع خانه‌ها بیشتر در مناطقی
مثل اصفهان، کاشان و یا شیراز رایج بود. با توجه به نوع ساخت این خانه اعیانی در
کیش، می‌توان حدس زد که این خانه در زمان ایلخانی‌ها ساخته شده است چرا که معماری
آن شباهت زیادی به معماری کاخ‌های سلطنتی ایلخانی‌ها دارد. این خانه اعیانی در
روستای باستانی حریره قرار دارد.

اگر به بخش شرقی جزیره کیش بروید، قطعا مجسمه ۱۲ متری مرد ماهی‌گیر را خواهید
دید. مجسمه‌ای که در مشهد توسط چند هنرمند ایرانی ساخته شده است و تا به امروز یکی
از بزرگ‌ترین مجسمه‌های فیگوراتیو در ایران است. این مجسمه در حقیقت یادآور شیوه
معیشتی مردمان ساحل‌نشین است که چجوری زندگی خود را می‌گذراندند. البته باید اشاره
کرد که ساحل مجسمه ماهیگیر نیز بسیار جذاب و زیباست و اطراف آن پر از کافه و
رستوران‌های ساحلی است که می‌توانید در کنار آن نشسته و از جذابیت محیط لذت ببرید.

با این که جزیره کیش برخلاف تصور خیلی‌ها جزیره بزرگی نیست، اما بدون شک تمامی
آن را جذابیت‌هایی دربرگرفته است که تا ساعت‌ها می‌توانید در محیط بچرخید و از آن
لذت ببرید. باغ راه ایرانی نیز از آن دسته جاهای دیدنی است که به هیچ‌وجه نباید از
دست داد. این باغ راه که حدود ۳۲هکتار به طول می‌انجامد بزرگ‌ترین باغ راه ایرانی
است و در آن ۹ ماکت از شهرهای مختلف مانند پل قرآن شیراز، سی و سه پل اصفهان و
خانه ملت تهران قرار دارد. بدون شک باغ راه ایرانی کیش یکی از مهم‌ترین و بهترین
گزینه‌ها در راهنمای گردشگری کیش است.

اگر به جزیره کیش سفر کنید، بدون شک پارک ساحلی میرمهنا را حداقل ۲ یا ۳ بار
می‌بینید؛ چرا که این پارک بزرگ‌ترین پارک ساحلی در جزیره کیش است. تقریبا می‌توان
گفت اکثر بازارها و رستوران‌های مهم و جذاب کیش نیز در این منطقه قرار گرفته‌اند.
نکته جالب دیگر پارک ساحلی میرمهنا نزدیک بودن آن به محل زندگی مردم اصیل کیش است
و اگر کمی در این پارک ساحلی راه بروید اکثر مردم بومی این جزیره را خواهید دیدم
که وقت خود را در آنجا سپری می‌کنند.

احتمالا نام درخت سبز کیش را شنیده باشید. در این مجموعه تفریحی یکی از قدیمی‌ترین
درخت‌های ایران قرار گرفته است که حدود ۶۰۰ سال عمر دارد و به قدری تنومند و سرسبز
است که وقتی اولین بار از آن دیدن می‌کنید قطعا شگفت‌زده خواهید شد. جالب است
بدانید که مجموعه درخت سبز، به دو منطقه دیدنی آب انبار و شهر باستانی حریره متصل
است و پیاده روی در مجموعه درخت سبز در نهایت به یکی از این دو منطقه منتهی خواهد
شد. پس سعی کنید حتما از درخت قدیمی و مجموعه جذاب درخت سبز که البته آلاچیق‌هایی
برای استراحت خانواده‌ها و مسافران در آن قرار داده شده است دیدن کنید.

اگر به خیابان سنایی در این جزیره سر بزنید، سردیس‌هایی از هنرمندان مشهور و
مطرح ایرانی خواهید دید که تماشای این مجسمه‌ها کنار یک‌دیگر بسیار جذاب و دیدنی
است. از هنرمندان معروف می‌توان به پروین اعتصامی، عزت‌الله انتظامی، مرتضی ممیز و
حسین بهزاد اشاره کرد و طراحی‌های آن‌ها به قدری شبیه به واقعیت است که نظر هر کسی
را به خود جلب می‌کند و بعد از تماشای این فیگوراتیوها به هنر ایران و ایرانی
افتخار خواهید کرد.

در سال ۱۳۸۰، باغ وحشی در این جزیره تاسیس شد که به آن بوستان آهوان می‌گفتند.
دلیل اصلی آن‌ هم این بود که تمامی حیوانات این باغ‌وحشی به جز آهوان در قفس قرار
داشتند اما آهوان می‌توانستند آزادانه در محیط چرخ بزنند و مردم می‌توانستند به
رعایت نکات ایمنی نزدیک آهوان شوند، به آن‌ها غذا بدهند و آن‌ها را لمس کنند. هر
چند حدود ده سال بعد، این باغ وحش به مرحله تخریب رسید و به جای آن یک مجتمع تجاری
بزرگ شروع به ساخته شدن کرد؛ در حال حاضر تنها یک منطقه کوچکی از بوستان آهوان
سالم باقی مانده است که هنوز آهوان در آنجا حضور دارد. تماشای آن‌ها خالی از لطف
نیست.

اگر به غربی‌ترین بخش جزیره بروید با ساحل هور مواجه خواهید شد که در حقیقت
یکی از عجایب حیرت‌انگیز این جزیره است. یک صخره بزرگ مانند یک سقف بر روی مردم
پوشیده می‌شود و زیر آن مقدار زیادی سنگ‌های جذاب دریایی وجود دارد و هم‌چنین لک‌پشت‌ها
برای تخم‌گذاری اغلب به این مکان می‌آیند که به خطار همین موضوع خیلی از گردشگران
و مسافران در این نقطه جمع می‌شوند. همین‌طور اگر بخواهید غواصی کنید، به خاطر آب‌های
شفاف و ذلال این منطقه، شنا کردن بسیار لذت بخش خواهد بود.

در سال ۱۳۷۲ و برای تهیه آب‌انبارهایی بهداشتی و با نگه‌داری آب خنک، آب‌انبار
دوگنبد و پنج بادگیر در کیش ساخته شد که طرح و شکل آن دقیقا بر اساس بادگیرهای یزد
ساخته شده بود. البته حالا که آبی در این انبار نیست، اگر وارد انبار شوید خنکی
هوایی که در این انبار جریان دارد را به وضوح لمس خواهید کرد. با این که مدت زمان
خیلی زیادی از ساختنش نمی‌گذرد اما بدون شک یکی از جاذبه‌های گردشگری و معماری کیش
محسوب می‌شود که نمونه‌اش را کمتر در جاهای دیگر مشاهده کرده‌ایم.

پارس سافاری کیش از آن دسته مکان‌هایی است که اگر دوست دارید تفریحات مختلفی
را در یک روز انجام دهید، می‌تواند مناسبتان باشد. پارس سافاری کیش یکی از مجتمع‌های
تفریحی ورزشی است که رویدادها و فعالیت‌های متفاوت‌تری را نسبت به دیگر جاهای
دیدنی کیش ارائه می‌دهد. ماشین سواری در شن و آف رود، پینت‌‌بال، کارتینگ، تئاتر و
… از جمله فعالیت‌هایی است که در پارس سافاری کیش انجام می‌شود. برای ورود به
این مجتمع هر نفر باید حدود ۱۰۰هزار تومان پرداخت کنند.

اگر به مشهد و سرزمین موج‌های آبی رفته باشید، حتما با خود گفته‌اید که این
دهکده آبی قطعا در ایران لنگه ندارد، اما این در حالی است که شاید پارک آبی اوشن
را قبل از این ندیده باشید! پارک آبی اوشن یکی از رویایی‌ترین دهکده آبی‌های
خاورمیانه است که نظیر آن را حتی در کشورهای همسایه هم ندیده‌اید و این مکان
تفریحی که البته کمی بلیط‌های گرونی نیز دارد پر از تفریحات خارق‌العاده است که
حتی یک بار تجربه آن تا همیشه در یادتان خواهد ماند. جاباما توصیه می‌کند که حتما
به پارک آبی اوشن سر بزنید.

نمی‌توان کتمان کرد که یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها در این جزیره خرید کردن است
چرا که اجناسی که در کیش پیدا می‌کنید در شهرهای دیگر ایران پیدا نمی‌کنید و به
خاطر اهمیت تجاری کیش، اجناس قابل‌فروش در کیش نیز اهمیت خاص خود را دارند. جزیره
کیش تعداد زیادی مجتمع تجاری و فروشگاه دارد اما شاید معروف‌ترین آن مرکز تجاری
کیش باشد که در سال ۱۳۷۹ و در ۴ طبقه ساخته شد و از آن روز تا به حال یکی از مهم‌ترین
قطب‌های تجاری استان هرمزگان بوده است.

همان‌طور که از عنوان این مکان پیداست، این مورد فقط مربوط به بانوان مسافر
کیش است. اگر می‌خواهید به کیش سفر کنید و نگران این هستید که در طول اقامت خود
نتوانید به خوبی از سواحل لذت ببرید و یا شنا کنید، پس حتما به پلاژ و کلاب بانوان
سر بزنید چرا که این پلاژ مخصوص شما ساخته شده است. اسلکه‌ای کروی شکل که دور تا
دور آن را دیوارهایی پوشانده است باعث شده تا بانوان بتوانند به راحتی از آن
استفاده کنند و از این ساحل جذاب نهایت لذت را ببرند. هم‌چنین این پلاژ مجهز به
رختکن، رستوران، زمین والیبال ساحلی، فوتبال و سالن بدنسازی است.

فراموش نکنید که در سواحل کیش، کلی کشتی وجود دارد که می‌توانید سوار آن شده و به تورهای گردشگری چند ساعته و یا چند روزه بروید و از تفریحات روی آب لذت ببرید. در این کشتی‌های تفریحی معمولا جشن‌های مختلفی برگزار می‌شود و بستگی به درجه کیفی که دارد، کلی تفریح مختلف داخل کشتی مانند استخر، ورزش، رستوران‌های لوکس، سالن‌های بزرگ تئاتر و … در خود جای داده است.

حتما نباید کلاس‌های غواصی رفته باشید تا بتوانید در جزیره کیش به غواصی
بپردازید! تنها کافی است قبل از این که لباس غواصی خود را می‌پوشید کاملا به حرف‌های
مربی خودت دقت کنید. وقتی با قایق موتوری از ساحل دور شوید و به عمق آب‌های خلیج
فارس رفته و زیرآب را ببینید، تازه می‌توانید جذابیت‌های خلیج همیشگی فارس را درک
کنید و متوجه می‌شوید که حقیقتا کیش تکه‌ای از بهشت روی زمین است.

شاید نام جت اسکی و یا پاراسیلینگ به گوشتان خورده باشد و آن‌ها را تجربه کرده
باشید اما اگر نکرده‌اید حتما سری به مجتمع‌های تفریحی ساحلی بزنید و پاراسیلینگ
فوق‌العاده را تجربه کنید چرا که حس پرواز کردن و یا راه رفتن روی آب‌ها چیزی نیست
که بتوان به راحتی از آن گذشت و در پاراسیلینگ نزدیک و مشابه به چنین چیزی را حس
خواهید کرد. جت اسکی و یا موج‌سواری نیز از دیگر تفریحات آبی هستند که می‌توانند
جذابیت و هیجان زیادی را برای سفر شما به ارمغان بیاورند.

در حاشیه خلیج فارس و در اکثر سواحل‌ها، جاده‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری وجود
دارد که می‌توانید تمام طول این مسیر را با دوچرخه سپری کنید. از آنجایی که این
جزیره آن‌چنان بزرگ نیست، می‌توانید با کمی دوچرخه‌سواری ساده اکثر جزیره را
بگردید و مطمئنا دوچرخه سواری در حاشیه آب‌های نیلگون خلیج‌فارس فرصت خارق‌العاده‌ای
است تا بتوانید از طبیعت کیش لذت ببرید و در حال ورزش هم انجام دهید.

اگر به سواحل معروف کیش و به خصوص به جاهای دیدنی کیش در پاییز دقت کنید،
متوجه می‌شوید که در این فصول خیلی از لاک‌پشت‌های دریایی به ساحل می‌آیند تا عمل
تخم‌ریزی را انجام دهند و لحظه‌ای که آن‌ها به سطح می‌آیند قطعا یکی از قشنگ‌ترین
اتفاقاتی است که می‌توان شاهد بود و توصیه می‌کنم تماشای لاک‌پشت‌های دریایی را به
این راحتی از دست ندهید.

یکی از مواردی که در کیش در بیشترین حد ممکن پیدا می‌شود، رستوران‌های مختلف
در این جزیره است. خیلی از رستوران‌های خارجی معروف نیز در این جزیره شعبه دارند و
انقدر تنوع آن‌ها زیاد است که هر نوع غذایی را هوس کنید، به راحتی در رستوران‌های
کیش پیدا خواهید کرد. اما دقت داشته باشید که غذاهای دریایی در کیش معمولا بهتر و
خوشمزه‌تر هستند؛ پس رستوران‌گردی و غذاهای دریایی کیش را فراموش نکنید.

در این مطلب راهنمای گردشگری کیش جاباما به شما ۳۰ مورد از بین دیدنی‌ها و تفریحات کیش را معرفی کرد که توصیه می‌کنیم آن‌ها را از دست ندهید و اگر عازم کیش هستید، این مکان‌ها را در لیست سفر خود قرار دهید. هم‌چنین اگر به دنبال رزرو هتل در کیش هستید، می‌توانید از طریق جاباما اقامتگاه موردنظرتان را رزرو کنید.

در ضمن اگر نظر خاصی راجع به جزیره کیش دارید و یا مکان دیدنی از جزیره کیش که از لیست ما جا مانده است را دیده‌اید، حتما در بخش نظرات اعلام کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

جاهای لاکچری کیش

اجاره اقامتگاه یا رزرو هتل؛ دغدغه اصلی مسافران

جاباما به عنوان بزرگ‌ترین وب‌سایت اجاره ویلا ، اقامتگاه و رزرو هتل در ایران، مهم‌ترین دغدغه ایران‌گردان یعنی مطمئن بودن از محل اقامت را با ارائه اطلاعاتی کامل در مورد اقامتگاه‌ها و هتل‌های ایران و فرآیندی ساده برای رزرو آن‌ها برطرف کرده است. جاباما با شعار «تجربه شایسته سفر»، امکان رزرو هتل در کیش ، رزرو هتل در قشم ، رزرو هتل در مشهد ، اجاره ویلا در رامسر ، اجاره ویلا در متل قو ، اجاره اقامتگاه در شیراز ، اجاره اقامتگاه بومگردی و… را در اختیارتان قرار می‌دهد.

اجاره ویلا ارزان قیمت در شمال و دیگر نقاط ایران

جاباما با ارائه امکاناتی مانند انتخاب بازه قیمت، به شما کمک می‌کند تا بتوانید با هر بودجه‌ای، ویلا، اقامتگاه یا هتل موردنظرتان را رزرو کنید. اگر با بودجه‌ای محدود به دنبال اجاره ویلا ساحلی در شمال باشید، می‌توانید با خیال راحت با جاباما گزینه موردنظرتان را پیدا کنید. حتی اگر برای سفری لوکس و خاطره‌انگیز، دنبال اجاره ویلا استخردار در شمال و شهرهای مختلف ایران باشید، می‌توانید آن را به راحتی در جاباما انجام دهید. در کنار همه این موارد، جاباما تخفیف‌های ویژه‌ای برای اقامتگاه‌ها و هتل‌ها در نظر گرفته است که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید هتل، ویلا یا اقامتگاه موردنظر خود را با بهترین قیمت در شهر موردنظرتان رزرو کنید.

تنوع کاملی از انواع اقامتگاه و هتل

اصلا فرقی نمی‌کند که به دنبال یک اقامتگاه در اصفهان باشید یا یک هتل پنج ستاره در کیش ؛ چراکه جاباما طیف گسترده‌ای از هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در شهرهای مختلف ایران در اختیارتان قرار می‌دهد. از اجاره ویلا در محمودآباد یا اجاره ویلا در رشت گرفته تا رزرو هتل در اصفهان و حتی رزرو اقامتگاه در قشم ، جاباما می‌تواند تجربه‌ای شگفت‌انگیز از اقامت را به شما ارائه دهد.

        اجاره ویلا در کردان                    اجاره ویلا در دماوند

        اجاره ویلا در کیش                    اجاره ویلا در لاهیجان

        اجاره ویلا در ماسال                   اجاره ویلا در فریدون کنار

        اجاره ویلا در بندرانزلی                اجاره ویلا در تالش

        اجاره ویلا در نمک آبرود              رزرو هتل در رشت 

        اجاره ویلا در کلاردشت                رزرو هتل در شیراز

        اجاره ویلا در چالوس                  رزرو هتل در یزد

        اجاره ویلا در لواسان                   رزرو هتل در کاشان

        اجاره ویلا در لاهیجان                 رزرو هتل در تبریز

جزیره کیش بعنوان یکی از مناطق آزاد ایران یک قطب گردشگری نمونه در کشور ایران بحساب می آید که همه روزه شاهد سیل عظیم گردشگران است. جزیره مرجانی کیش، اولویت نوروزگردی صدها هزار ایرانگردی خواهد بود که سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس را برای گذران تعطیلات انتخاب می کنند.

 

اگر شما هم قصد دارید تا به این مقصد گردشگری تاریخی کشور سفر کنید و از دیدنی های طبیعی و فرهنگی و تجاری آن بهره مند شوید، توصیه می کنیم تا از فرصت های گردشگری هیجان انگیز در این جزیره زیبا استفاده کنید.پانزده ورزش شاد و جذابی که در ادامه معرفی می شود، گر چه کمی هزینه گشت و گذار شما را بالا می برند، اما اگر از الان به مدیریت سفر خود در جزیره کیش بیاندیشید، شاید هزینه خرید یک پیراهن اضافی را که احتمالاً نیاز نداشته باشید، صرف فلای بورد سواری خاطره انگیز یا اسکوتر گردی زیر دریا کنید که تا مدت ها تکرار شدنی نخواهند بود.

 

جاهای لاکچری کیش

اسکوتر زیردریایی

یکی از هیجان انگیز ترین ورزش هایی که در سفر به جزیره کیش می توانید انجام بدهید و هنوز این فرصت در دیگر مناطق دریایی کشور در اختیار گردشگران قرار نگرفته است، اسکوتر زیر دریایی است. ورزشی مفرح و جذاب که از اسفند ۱۳۹۰ در جزیره کیش در اختیار گردشگران قرار گرفت.

 

اسکوتر زیر دریایی، دستگاهی است جهت تجربه غواصی برای همه افراد بالای ۱۲ سال و کسانی که مشکل جسمی ندارند. با این ابزار بدون آنکه نیاز به تجربه غواصی داشته باشید، بدون حمل وسایل غواصی و یا گواهینامه های حرفه ای مربوطه، می توانید به اعماق دریای نیلگون کیش رفته و از دنیای رنگارنگ شگفتی های زیر آب لذت ببرید.

 

هزینه استفاده از این دستگاه برای یک تور یک ساعته، حدود ۱۲۰ هزار تومان است که این رقم، هر ساله تغییر می کند. مراجعان گروهی و دانشجویان، از تخفیف ۲۰ درصدی هم برخوردار هستند. برای سوار شدن در این وسیله هیجان انگیز زیر دریایی، در اختیار داشتن مایو، دمپایی و حوله کفایت می کند.

تاکید میشود که هیچ نیازی به حمل کپسول اکسیژن، پوشیدن لباس های خاصی غواصی و آموزش قبلی نیست و هر کسی می تواند از این دستگاه برای سفر کوتاه به اعماق دریا استفاده کند. اگر به اسکله تفریحی جزیره کیش بروید، پشت هتل بزرگ شایان، تورهای اسکوتر زیر دریایی در دسترس علاقمندان قرار دارد. البته سوار شدن خانم ها و آقایان با هم ممنوع است.

 

غواصی تفریحی در جزیره کیش

غواصی تفریحی علاوه بر اسکوتر زیر دریایی، امکانی است که در جزیره کیش، به راحتی در اختیار شما قرار دارد و می توانید یکی از مرجانی ترین جزایر جهان را مشاهده کنید. جزیره کیش از نظر محیط زیست، از بکر ترین مناطق خلیج فارس است و به جرات می توان ادعا کرد که صخره های مرجانی شرق این جزیره، از زیبا ترین سایت های غواصی جهان به حساب می آیند.

 

غواصی در کیش در طول سال امکان پذیر است و هر کسی می تواند با مدت محدودی آموزش، از امکان غواصی استفاده کند. مراکز آموزش مجهز غواصی در کیش، آمادگی دارند تا شما را در مدت اقامت در این جزیره، به سطح مورد نظر برای انجام غواصی برسانند.سایت بیگ کورال و ژوراسیک پارک، از جمله سایت های زیبای جزیره برای غواصی هستند که در شرق این منطقه واقع شده اند. عمق این دو سایت غواصی در زمان مد کامل، بین ۶ تا ۸ متر است.

 

از دیگر سایت های غواصی در اطراف جزیره کیش می توان به «شکاف جنوبی» اشاره کرد که بسیار زیبا است، اما به دلیل دوری نسبی، کمتر مخاطبی دارد. برای مشاهده چگونگی انجام غواصی تفریحی در جزیره کیش،‌ویدیوی زیر را در ۳ دقیقه تماشا کنید.هزینه ۱ ساعت غواصی، حدود ۱۰۰ هزار تومان است.

 

جت اسکی سواری

جت اسکی سواری، چه در اطراف تهران، چه در سواحل خزر و چه در جنوب، همواره هیجان خاص خود را دارد و مخاطبان بسیاری را جذب می کند. گر چه این فعالیت به نوعی ورزشی لوکس بوده و تقریبا گران است، اما کسانی که یک بار مزه سرعت بر فراز آب را تجربه کردند، معتاد آن می شوند.

 

در کیش، با پرداخت ۱۰۰ هزار تومان می توان نیم ساعت جت اسکی سواری کرد. البته کسانی که جت اسکی شان را با خود حمل میکنند و به جزیره می آورند، شاید از این هزینه ها در امان باشند. اما به هر حال، هزینه های حمل و نگهداری هم، قابل توجه خواهند بود.اگر به یکی از کلوب های غواصی و دریایی جزیره کیش مراجعه کنید، می توانید از جت اسکی استفاده نمایید. اما برای اینکار به نکاتی باید توجه داشته باشد:

 

یکی اینکه به هر خانواده یا گروه، به دلیل ازدحام مراجعه کنندگان بیش از ۱ دستگاه جت اسکی واگذار نمی شود. دوم اینکه افراد سنگین وزن، بایستی به تنهایی جت اسکی سواری کنند تا تعادل دستگاه حفظ شود.سوم آنکه پیش از استفاده از جت اسکی، می بایست فرم قراردادی مطالعه و امضا شود. چهارم آنکه چه قبلا تجربه جت اسکی داشته باشید یا خیر، می بایست به راهنمایی های مربی جت اسکی توجه کنید.

 

پنجم آنکه تنها در سرعت های مجاز، حق استفاده از جت اسکی را دارید و می بایست از وارد شدن به محدوده دیگر کلوب ها و شناور ها خودداری کنید. ششم، در صورتی که حرکات آکروباتیک و خطرناک انجام دهید، احتمال فسخ قرارداد شما وجود دارد.هفتم، در هنگام چپ و واژگون شدن جت اسکی دست خود را از دسته فرمان جدا کرده اجازه دهید

 

تا جت اسکی به صورت خودکار به حالت اولیه بازگردد. سپس از قسمت پشت جت اسکی سوار شوید، در صورت رها نکردن دسته فرمان جت اسکی باعث وارد شدن آب به داخل موتور جت اسکی میگردید.

 

هشتم، در صورت مشاهده ناگهانی هرگونه شناور یا مانعی به منظور جلوگیری از تصادف کافیست ضمن برداشتن دست خود از روی گاز، فرمان جت اسکی را کاملا به یک سمت بچرخانید. هرگز اهرم گاز را با ترمز اشتباه نگیرید که در صورت انجام این اشتباه نه تنها ترمز نمی کنید بلکه جت خود را با تمام قدرت به شناور مقابل خود می کوبید و باعث بروز حادثه بسیار ناگوار میگردید.

 

بیش از ۲۰ مرکز غواصی و کلوب دریایی در جزیره کیش وجود دارند که می توانید برای غواصی و جت اسکی سواری به آنجا مراجعه کنید. مجتمع تفریحات دریایی کیش، یکی از اصلی ترین این کلوب ها به حساب می آید.

 

آشنایی با مجتمع تفریحات دریایی کیش

اين مجموعه زيبا با ساحل ماسه‌ای بسيار تميز و شيب مناسب، در مرکز سواحل تفريحی قسمت شرقی کيش که از نواحی پرتردد و مجاور هتل‌ها و بازارهاي جزیره است واقع شده و از اين لحاظ امکان دستيابی به وسايل و امکانات ورزشی دريايی برای گردشگران راحت‌ تر است. این مجموعه با آخرین فناوری و استانداردهای روز دنیا طراحی شده و در تمام طول سال قابل استفاده است.

اين سازه دريايی كه به عنوان طرح برگزيده مجله معتبر New Architect فرانسه معرفی شده است، در دو بخش دريايی و ساحلی طراحی و اجرا گرديده كه بخش دريايی آن شامل يك عرشه نيم دايره به طول ۳۰۰ متر و عرض سه متر است كه محيط دريايی اين مجموعه را احاطه نموده و خود عرشه به روش شمع كوبی ساخته شده كه در فضای بين شمع ها ارتباط با دريای پيرامون اين مجتمع برقرار است.

جاهای لاکچری کیش

بخش خشكي اين بنا نيز دارای يك سازه بتنی نيم دايره است كه بيش از ۱۷ فضای تفكيك شده دارد و در اين فضاها امكاناتی نظير كافي شاپ، سالن ماساژ ، فروشگاه لوازم شنا، سرويس های بهداشتی ، دوش ، انبار ، اتاق غريق نجات و … جای گرفته اند.

 

شاتل و بانانا

از جمله دیگر ورزش های هیجان انگیز در جزیره مرجانی کیش، می توان به شاتل و بانانا اشاره کرد. شاتل، نوعی تیوب بادی است که با یک تا چند سوراخ که افراد داخل آن قرار می گیرند و این تیوب توسط طنابی به طول ۱۰ متر به قایقی تند رو متصل شده و قایق با سرعت این تیوب رو می کشاند و شما تفریح جالبی را بر فراز آب تجربه خواهید کرد.

بانانا هم مثل شاتل است، اما چون شبیه موز و زرد رنگ است، چنین نامی پیدا کرده. در ویدیوی زیر، شما را به شاتل آشنا می کنیم.شاتل و بانانا یک نفره، برای ۲۰ دقیقه حدود ۴۵ هزار تومان است. شاتل در گروه های ۲ تا ۴ نفره، ۳۵ هزار تومان برای هر فرد است. اگر در گروه های ۵ تا ۷ نفره برای شاتل سواری اقدام کنید، ۳۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت خواهید کرد.

مدت شاتل سواری حدود ۲۰ دقیقه است. البته این قیمت ها احتمال دارد درصدی افزایش یا کاهش پیدا کند.

 

چتر پاراسل

نام دیگری که شاید برای خیلی ها ناشناخته باشد اما برای عاشقان آدرنالین در جزیره مرجانی کیش، لحظات خاطره انگیزی را رقم خواهد زد، چتر پاراسل است که برای نیم ساعت، حدود ۱۰۰ هزار تومان باید پرداخت کنید.چتر پاراسل، از جمله لذت بخش ترین ورزش های هیجان انگیز جزیره کیش است که برای گردشگران به خصوص جوانان

 

و علاقمندان به چتر بازی برفراز دریا، ورزش لذت بخشی خواهد بود. شما سوار بر چتر پاراسل شده و به وسیله یک قایق با سرعت کشیده می شوید تا ارتفاع بگیرید. دیدن نمای زیبایی از جزیره کیش، اوج هیجان و حس آرامشی بی نظیر را در آسمان آبی و روی آب های نیلگون خلیج فارس برایتان به ارمغان می آورد.

 

کیبل اسکی

خیلی گیج نشوید، منظورمان Cable Sky است. یعنی اسکی روی آب با کابل! بزرگ ترین کیبل اسکی جهان و نخستین سایت اسکی روی آب خاورمیانه در جزیره کیش قرار دارد و این یکی دیگر از ظرفیت های خاص جزیره کیش است که شاید از آن بی اطلاع باشید.کیبل اسکی، ورزشی است که در محیطی با طول ۸۶۰ متر و عرض ۱۶۰ متر با پنج برج در آب های خلیح فارس نصب شده و با سرعت ۲۸ تا ۶۲ کیلومتر در ساعت، امکان سرویس دهی به ۱۲ نفر را دارد.

 

اين سايت در يكی از زيباترين نقاط ساحل نقره فام شرقی كيش با درختان نارگيل فراوان و درختان لور قديمي، با آلاچيق هاي متعدد در طول ساحل، نزديك اسكله بزرگ تفريحی و پلاژ آقايان واقع شده و امكانات پاركينگ نيز برای آن فراهم است.اين ورزش آسان، ايمن و لذت بخش، شرايط سنی خاصی نداشته و همه می توانند از آن لذت ببرند. پارك كيبل اسكی كيش جاذبه ای است كه به راحتی نمي توان از رفتن به آن صرف نظر كرد.

 

هزینه کیبل اسکی برای هر ساعت، حدود ۷۰ هزار تومان است که در صورتی که با ورزش های هیجانی آبی خیلی مشکلی ندارید، یکی از انتخاب های خوب خواهد بود.

 

ماهیگیری

ماهیگیری در جزیره کیش، در بخش های خاصی امکان پذیر است. اما اگر علاقمند هستید تا با شناورهای کوچک یا بزرگ و تجهیزات تخصصی ماهیگیری، به این کار اقدام کنید، می بایستی به کلوب های دریایی مراجعه نمایید. اطلاعات کلوب ها را از بخش پذیرش هتل محل اقامت خود می توانید بگیرید.

 

معمولا برای گروه های ۱ تا ۳ نفره، به ازای ۳ ساعت همراهی تیم، ۱۲۰ هزار تومان از شما دریافت می شود. اما اگر دوست داشته باشید ماهیگیری ترولینگ را تجربه کنید، برای گروه های ۱ تا ۵ نفره، می بایست ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کنید که حدود ۳ ساعت به طول خواهد انجامید.

 

قایق سواری

از جمله ورزش های جذاب در کیش، قایق سواری است که با قایق های مختلف می توان انجام داد و لحظات خاطره انگیزی را ثبت کرد.  اگر خواستید قایق تندرو معمولی هم در اختیارتان باشد، به ازای هر نیم ساعت، ۵۰ هزار تومان از شما دریافت خواهد شد.همین مبلغ برای قایق های تندرو دو موتوره، به ازای هر نیم ساعت، ۷۰ هزار تومان خواهد بود. اما قایق های پدالی و پارویی، ارزان است و هر ساعت، ۵۰ هزار تومان هزینه در بر دارد.

 

انواع قایق های بادبانی نیز برای حرفه ای های قایق سواری نیز در دسترس است که به ازای هر نیم ساعت، ۲۵ هزار تومان بابت کرایه قایق بادبانی متوسط می بایست پرداخت کنید. البته آموزش قایق بادبانی، ظرف یک روز امکان پذیر نیست.در جزیره کیش، گشت زنی با قایق هایی که کف شیشه ای دارند امکان پذیر است

 

و معمولا در گروه های چند نفره انجام می شود. کف شیشه ای باعث می شود تا شما دنیای زیر آب را مشاهده کنید. البته این قایق ها اجازه ندارند در محدوده ای جلوتر از منطقه در نظر گرفته شده حرکت کنند.به ازای هر گشت زنی ۲۰ دقیقه ای، ۱۰ هزار تومان می بایست پرداخت کنید.

 

پارک دلفین ها

پارک دلفین های کیش، یکی از مقصدهای هیجان انگیز است که شما را به تماشای دلفین ها که از باهوش ترین موجودات دریا هستند می برد. در پارک دلفین ها، بر خلاف باتومی گرجستان، امکان دلفین سواری ندارید اما مانند دلفیناریوم برج میلاد، شاهد هنرنمایی دلفین ها هستیم.

 

معمولا پارک دلفین ها و باغ پرندگان، در قالب پکیج هایی ارائه می شود که برای ۳ ساعت، بین ۸۰ تا ۹۵ هزار تومان خواهد بود. بازی دلفین ها را در ویدیوی زیر تماشا کنید.

 

پیست باگی

پیست باگی کیش، یکی از مقصدهای هیجان انگیز جزیره کیش به شمار می رود. پیست خاکی باگی به طول ۴۰۰ متر، با ماشین های دو نفره، میزبان باگی سواران در این مقصد گردشگری جذاب جنوب کشور است. تورهای ورزشی تفریحی باگی با راهنمای حرفه ای و با موتور چهار چرخ ATV در جلو، باگی سواران را در مسیرهای چند جاذبه گردشگری مانند درخت سبز، کلبه هور و کشتی یونانی هدایت می کند.هزینه باگی، ۱۳ هزار تومان است.

 

کارتینگ

کارتنیگ بازهای حرفه ای تهران، در کیش هم علاقمند هستند تا این ورزش هیجانی را انجام دهند. ورزش مفرح و هیجان انگیز و پایه ورزش اتومبیلرانی حرفه ای، کارتینگ است. پیست کارتینگ کیش به طول ۸۰۰ متر، یکی از بزرگ ترین پیست های خاورمیانه و نخستین پیست کارتینگ در ایران است

 

و موتورهای چهار چرخ ATV و ماشین های کنترل از راه دور هم در Hن وجود دارد.حداقل سن برای کارتینگ ۱۰ سال است و قد نیز باید حداقل ۱۴۰ سانتیمتر باشد تا پای فرد به کلاچ و ترمز برسد.

 

اسب سواری و شتر سواری

دو ورزش مفرحی که انجامش در محیط های شهری تقریبا غیر ممکن است، در سفر به جزیره مرجانی کیش به راحتی در دسترس شما خواهد بود. اسب سواری به ازای هر ساعت با حضور مربی،‌ ۵۰ هزار تومان هزینه در بر دارد و این قیمت برای شتر سورای، ۱۰ هزار  تومان به ازای نیم ساعت است.

 

البته اگر از سوار شدن بر روی شتر هراس دارید و فکر می کنید که نمی توانید تعادل خود را حفظ کنید، در اشتباه هستید.به هر حال شتر سواری و اسب سواری برای عاشقان سلفی و لایو استریم های اینستاگرامی، موقعیتی ایده آل و برای دریافت رگبار لایک و کامنت های پر هیجان از دوستان و آشنایان ساکن در سراسر جهان است. مخصوصا که اگر، این لحظات مفرح را دقایقی قبل، اطلاع رسانی کرده باشید.

 

کشتی های تفریحی تا تور سافاری

در کیش، کشتی های تفریحی هم وجود دارد که شما را به اطراف جزیره می برد. معمولا برخی از کشتی های تفریحی، در ساعت ۲۳ کار خود را آغاز و تا ۱ بامداد، در زیر نور ماه بر فراز آب های نیلگون خلیج همیشه فارس ایران، فضای رمانتیکی را برای شما به ارمغان می آورند.

 

این گشت ها به همراه پذیرایی از مهمانان، سرو شام در رستوران کشتی همراه با موزیک زنده، جنگ شادی، برنامه های شاد و مهیج، قرعه کشی و اهدای جوایز است.آب هاي اطراف جزيره کيش محل زندگی انواع موجودات دريايی نظير مرجان ها، ماهی های تزئينی و خوراکی، توتياها، خرچنگ ها، ستاره دريايی و … است. با کشتی های آکواریوم و قايقهای کف شيشه ای تماشای اين زيبايی ها امکان پذير است.

پکیج های کشتی های تفریحی از ۶۰ هزار تومان آغاز می شود. نوع دیگر کشتی های تفریحی، اکواریومی هست که از ساعت ۱۰ تا ۱۷ عصر، هر سانس یک ساعت،‌ علاقمندان سفرهای دریایی را در اطراف جزیره کیش می گردانند. انتظار کشتی کروز لوکس را نداشته باشید، اما سفر خوبی را برایتان به ارمغان خواهد آمد.

اگر علاقمند به تورهای سافاری هستید، از ساعت ۱۷ تا ۲۳، تور سافاری در مناطق بیابانی جزیره انجام می شود که پکیج نقره ای از ۷۵ هزار تومان و پکیج طلایی از ۱۲۰ هزار تومان آغاز می گردد.

 

کشتی های آکواریوم و قایقهای کف شیشه ایی مسافتى را طى مى كنند تا به منطقه اى كه ماهى و مرجان زيادتر است برسند، طى عبور از نواحى مختلف ساحل شما مى توانيد مرجان ها و ساير موجودات دريايى را ببينيد. گشت کشتی های آکواریوم معمولا به همراه موزیک زنده و پذیرایی است.

 

پروازهای تفریحی

یکی از هیجان انگیزترین تفریحات در جزیره کیش پرواز بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس است. پرواز با هواپيماهای بدون موتور (گلايدر)، جایروکوپتر و کایت موتوردار علاوه بر اين كه فرصتی است برای تجربه هيجان پرواز كه از اميال ديرينه انسان محسوب می شود، به علاقمندان این امكان را میدهد كه زيبايی های جزيره را از آسمان تماشا كنند و لذت ببرند.

 

باند گلایدر فرودگاه بین المللی جزیره کیش به طول یک هزار و ۵۰۰ متر و عرض ۳۰ متر جهت انجام پروازهای تفریحی در این جزیره بوده و پذیرای گردشگران و علاقه مندان به پرواز است. این ورزش هیجانی، برای شما حدود ۲۰۰ هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت که با حضور مربی انجام می شود.

 

فلای بورد

فلای بورد (Flyboard) وسیله ای است که با اتصال به یک جت اسکی شخص را بر روی هوا معلق نگه می دارد و با پمپاژ و فشار آب به او اجازه مانور دادن و انجام حرکات نمایشی را می دهد.

 

این وسیله ابتدا در مسابقات جهانی جت اسکی در چین در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و به طور رسمی از ماه می سال ۲۰۱۲ در دسترس عموم قرار گرفت. با این وسیله ورزشی تفریحی-آبی می توان در بالای سطح آب تا ارتفاع ۱۲ متر آزادانه پرواز کرد و با شیرجه به داخل آب و بیرون آمدن نمایشهای جذاب و چشمگیری را خلق کرد.

 

فلای بورد نیروی محرکه لازم برای انجام چنین مانورهایی را از جت اسکی میگیرد. جت اسکی این نیروی محرکه را توسط شیلنگ ۱۸ متری فلای بورد به نازلهایی که در زیر تخته آن قرار گرفته اند هدایت کرده و کاربر میتواند این نیروی جلوبرنده را کنترل نماید. فلای بورد دارای شناوری است که به فرد اجازه می دهد تا از این وسیله ورزشی با اطمینان بیشتر استفاده کند.

 

جت اسکی در تمام طول مدت استفاده از دستگاه، بر روی آب شناور بوده و به هر طرف که کاربر حرکت کند بدنبال وی کشیده خواهد شد.

 

توصیه هایی برای گشت و گذار در جزیره دیدنی کیش

اگر قصد سفر به کیش در هفته های پیش روی را دارید، پین تا پین و زورق، انتخاب های خوبی برای رزرو جا اقامت هستند. هم چنین با کمک درگاه اطلاع رسانی گردشگری آرمان سفر، می توانید از فرصت های گردشگری در کیش و سایر نقاط کشور آگاه شوید.

 

اخرین خبرها از دنیای گردشگری ایران و جهان نیز در پرتال دنیای سفر، در دسترس عاشقان جهانگردی قرار دارد. امیدواریم مجموعه تفریحات جذابی که در این گفتار معرفی شد، فرصت های هیجان انگیزی را برای شما در سفر به کیش، پدید آورد.

 

روزیاتو

 

 


امتیاز کاربران

 دیدنی های کیش با مناظرکم نظیرش، این جزیره زیبا را به مروارید درخشانی بر گستره خلیج فارس تبدیل نموده است. کیش جزیره مدرن ایرانی به وسعت 90 کیلومتر مربع و با ارتفاع 35 متر از سطح دریا است. اگر یک بار به کیش سفرکرده باشید مدت ها جاذبه های گردشگری در کیش و جاهای دیدنی کیش نقل مجلس های دوستانه تان خواهد بود. چون سفر به این جزیره زیبا خاطره آفرین است. اگر هنوز برای سفر به کیش برنامه‌ای تدارک ندیده‌اید با مطالعه گزیده ای از دیدنی های کیش، حتما چمدان سفر را بسته و به زودی راهی خواهید شد.

 

دیدنی های کیش در تمام فصول مختلف مجذوب کننده است. ولی ماه های آذر تا اردیبهشت بهترین زمان سفر به کیش است. جاهای دیدنی کیش در زمستان با هوایی لطیف و دلپذیر جزیره جذاب تر خواهد بود.  همه از جاذبه ها و دیدنی های کیش می گویند، از گردشگری در جزیره، از تفریحات و جاهای لاکچری کیش، مراکز خرید لوکس، هتل های زیبا و خاطره انگیزش در سواحل زیبای خلیج، اسکله  تفریحات دریایی کیش، پارک آبی، کلوپ های تفریحی، پلاژ های ساحلی، کارتینگ، بولینگ، سافاری، پاراسل، جت اسکی و کیبل اسکی و ده ها تفریحات لوکس دیگر که آدرنالین خون را افزایش می دهد. اگر اهل هیجان و خاطره بازی هستید، همین الان جهت خرید بلیت تفریحات کیش کلیک کنید.

 

جاهای لاکچری کیش

در گذر از مناطق دیدنی کیش، گشت و گذار در بازارهای کیش را نباید فراموش کرد، مراکز تجاری کیش با معماری های مدرن و زیبا، یکی از جاذبه های اصلی کیش و از جذاب ترین مناطق جنوبی ایران محسوب می گردند. گردشگران کیش ساعت های زیادی را در این مراکز خرید می گذرانند و از ویترین های رنگی و تنوع اجناس لذت می برند. حتما مراکز خرید نزدیک هتل را در نظر بگیرید تا زمان کمتری صرف شود. از شاخص ترین بازارها می‌توان بازار مریم کیش، بازار مروارید کیش، بازار زیتون کیش، بازار پردیس یک و دو، بازار ونوس کیش، بازار سارینا یک، بازار دیپلمات و بازار مرکز تجاری کیش و از بازار های قدیمی باید به بازار عرب های کیش (بازار صفین) اشاره کرد که از قدیمی ترین بازارهای سنتی و بومی جزیره و  از دیدنی های کیش است.  به هر حال توصیه می شود از مشورت با راهنمایان گردشگری مربوط به تور خود استفاده کنید.

 

اگر می خواهید در آلبوم عکس هایتان از دیدنی های کیش یک عکس متفاوت داشته باشید و در خاطره شما یک رویای زیبا نقش ببندد، حتما به دنیای زیر آب بروید و غواصی را تجربه کنید. با هیجان غلبه بر ترس شناور شدن زیرآب، چشم به چشم ماهی های رنگی و خالدار دوخته و از کنار مرجان ها بگذرید، تنفس اکسیژن در اعماق آب، حس خوب شناور بودن و کنجکاوی زندگی در زیر دریا شما را غرق در شادی و جسارت می کند. دیدن ماهی‌های تزئينی و لمس زندگی موجودات دريايی از جمله خرچنگ‌ها، توتياها، صدف‌ها و ستاره های دريايی آنقدر زیباست که تا مدت ها لذت دیدن دنیای شگفت انگیز زیر آب را مزه مزه خواهید کرد.

 لذت گردش در شب

 شبگردی در کیش، دوچرخه سواری  و قدم زدن در اسکله و تماشای دریای مرموز در شب، چشم انداز تابش نور ماه بر گستره دریا و صدای پریدن ماهی ها در آب، عجیب دلنشین است. در اسکله ها امکانات بسیاری از جمله اجرای موسیقی زنده، کافه تریا، آمفی‌تئاتر، رستوران، غرفه های فروش تنقلات، ایستگاه های کرایه اسکیت، دوچرخه و فروش محصولات ورزشی، وجود دارد که شبها را با همنشینی های خانوادگی و دوستانه دل چسب ترمی کند.

یکی از بهترین دیدنی های کیش، تماشای لاک پشت های موجود در جزیره است. تا به حال لاک پشت ها را از نزدیک دیده اید؟ تماشای لاك پشت هاى دريايى در آبهاى ساحلى مخصوصاً درهنگام غروب يكى از جاذبه هاى سواحل صخره اى كيش است. لاک پشت سبز عمدتا” براي تغذيه به آبهاي كيش مي آيد و لاك پشت پوزه عقابي از اواخر اسفند تا اواسط مرداد، از امنيت و آرامش سواحل زيباى كيش به ويژه در جنوب و غرب جزيره برای تخم گذاری استفاده می کنند. دیدن منظره تخم گذاری، بیرون آمدن نوزاد ها از تخم و تلاششان برای رسیدن به دریا بسیار لذت بخش است. می توانید با هماهنگی مرکز حفاظت و محیط بان منطقه، یکی دیگر از زیبایی ها و دیدنی های کیش را ببینید.

 

 

 

 

 

 برای دیدن جاهای بکر جزیره زمان بگذارید. ساعاتی را از همهمه و شلوغی مراکز خرید و جاهای لوکس و لاکچری دور شوید و به روستای باغو کیش، تنها روستای دوران کهن جزیره بروید. این روستا بافت سنتی دارد و در جنوب غربی جزیره است. از خانه‌ها، مسجد تاریخی روستا که دارای یک مناره است و درختان کهنسال منطقه بازدید کنید و از طبیعت بکر و دست نخورده این روستا لذت ببرید. این روستا پر است از درختان کمیابی که از گونه‌های درختی انجیر هستند و برگ بیضی شکل و براق آن زیبایی خاصی را القا می‌کند. در چادرهای سیاه رنگ سنتی که بومیان در ورودی روستا برپا کرده‌اند می‌توانید با پخت نان محلی، غذاهای سنتی، برگزاری جشن‌ها و مراسم سنتی روستا آشنا شوید.

 

 

 

 

باغ بهشت جزیره زیبای کیش، تنها جایی است که می توان نخلستان های قدیمی را دید. به جز درخت های نخل، گونه های دیگری نظیر خرما، ابریشم کهور، تمرهندی، اوکالپتوس، کاسیکا و گز نیز جلوه گری می کنند که از جاهای دیدنی کیش در پاییز است. چشم‌انداز زیبا و بی‌نظیر خورشید در این نخلستان ها هنگام غروب آفتاب معروف و کم نظیر است.

   

 

  

این مجموعه 17 راید پارک( راه آبی) دارد که به سه دسته راید های آرام، تند و هولناک تقسیم میشود.

از نکات مورد توجه در باره پارک آبی کیش ,همراه داشتن انواع مواد غذایی و خوراکی ممنون است .

 

دو خواب 4 تخت  vip 

750,000 تومان

دو خواب 4 تخت

750,000 تومان

دو خواب 

750,000  تومان

دو خواب 4تخت 

750,000  تومان

جاهای لاکچری کیش

اجاره خودرودر جزیره زیبای کیش

 

رزرو آنلاین در سایت  hotelehtesham.com به صورت 24 ساعته و واچر رسمی هتل

تمامی حقوق مادی و معنوی برای وب سایت هتل آپارتمان احتشام محفوظ است.

جهت اطلاع از تخفیفات و نرخ روزهای ارزان به ما بپیوندید

 

تضمین رزرو و بهترین قیمت

 

اگر پرواز شما در روز باشد، اولین اتفاق خوب‌تان در سفر کیش رقم خورده است. می‌پرسید چرا؟ چون زمانی که بر فراز آسمان هستید وقتی به جزیره کیش نزدیک می‌شوید، فضای خشکی میان آب‌های خلیج فارس، روح‌تان را نوازش می‌کند و وجودتان آماده‌ی اتفاقات خوب در سفر به کیش خواهد شد. اگر هم در شب سفر کنید، باز منظره‌ی چرغانی جزیره در میان آب‌های خلیج فارس، شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

بلاخره بلندگوی هواپیما به صدا درآمد: “به فرودگاه بین المللی کیش خوش آمدید”.

 

جاهای لاکچری کیش

 

اگر نظر من را بخواهید می‌گویم این جزیره واقعا نقطه‌ای جدا از ایران و بقیه‌ی شهرها است. زمانی که به نگین خلیج فارس قدم گذاشتید، تا می‌توانید نفس بکشید. چرا که این اکسیژن ناب، در هیچ کجای دیگر نصیب‌تان نخواهد شد.

شاید زمانی که برای اولین بار به این جزیره سفر کنید تعجب کنید که هیچ چهارراهی در آن وجود ندارد. در خیابان‌های آن خبری از ترافیک نیست و یکی از جالب‌ترین ویژگی‌هایش، ماشین‌های خارجی این جزیره بود. تمام ماشین‌ها وارداتی بوده و از جدیدترین مدل‌ها استفاده می‌شود. در این‌جا به ندرت و تک و توک ‌می‌توانید ماشین ایرانی پیدا کنید، ( که آن‌ها هم اغلب مسافر شهرهای دیگر هستند). به همین خاطر هم هست که اجاره ‌ماشین در اینجا رونق دارد. می‌توانید هر ماشین خارجی که باب میل‌تان است کرایه کرده و با آن در خیابان‌های خلوت این جزیره رانندگی کنید.

هزینه‌ی اجاره‌ی خودرو برای 24 ساعت از 60 الی 600 هزار تومان متغیر است. ساکنان این جزیره روزی دو سه بار ماشین‌شان را به کارواش چرا که اگر ماشین‌ها کثیف باشند در این جزیره، جریمه خواهند شد.

از فرودگاه که بیرون می‌آیید، فضای شرجی و هوای نابی که شما را به آغوش می‌کشد، لذت مضاعفی برای تجربه‌های به یادماندنی در شما به وجود می‌آورد. می‌خواهم این لذت را با شما در این‌جا شریک شوم. لذت تفریحات نمک گیر کیش! که البته جاهای دیدنی کیش هم طرفداران زیادی دارد که راجع به آن هم در ادامه صحبت کرده‌ایم. اگر قصد سفر به کیش و بازدید از جاهای دیدنی و تفریحات کیش را دارید این مقاله کمک‌تان خواهد کرد. همچنین اگر قبلا به این منطقه‌ی زیبا سفر کردید باز هم این مقاله را تا انتها بخوانید. قول می‌دهم پشیمان نشوید. حتی اگر قصد سفر ندارید و برای اطلاعات عمومی به این صفحه رسیده‌اید، این مطلب برایتان مفید خواهد بود. 

 

تفریح داریم چه تفریحی! از نوع تفریحات آبی کیش! از تفریحات آبی شروع می‌کنم، چون معمولا طرفدارای بیشتری در بین مسافران کیش، داشته است. 

 

1. غواصی

اگر قرار باشد از بین تمام تفریحات آبی دنیا، تنها یکی از آن را انتخاب کنم، پیشنهاد من غواصی در آب‌های خلیج فارس و درمیان مرجان‌ها و ماهی‌ها و موجودات آبزی است که از دیدن شما به رقص می‌آیند. (باورکنید رقص ماهی‌ها دیدن دارد). اگر تجربه‌ی غواصی ندارید اصلا جای نگرانی نیست. مسئولان این قسمت، تمام باید و نبایدهایی را که در طول غواصی به آن نیاز پیدا می‌کنید در طول 15 دقیقه به شما خواهند گفت و سپس به مربی غواص سپرده می‌شوید و به مدت 20 دقیقه غواصی می‌کنید. هزینه‌ی هرساعت غواصی در کیش بین 100 الی 150 هزار تومان است که  البته می‌توانید در برخی سایت‌ها برای غواصی به مدت 15 الی 20 دقیقه این بلیط را به مبلغ 45 الی 65 هزار تومان تهیه کنید. تازه عکس گرفتن زیر دریا، هنگام غذا دادن به ماهی‌ها، شیرینی این خاطره را برایتان چند برابر می‌کند. عکس‌ها توسط خود مربی گرفته می‌شود و بعد می‌توانید عکس‌هایتان را انتخاب کنید. 

 

2. شاتل یا بنانا سواری

در این قسمت توسط یک قایق یا جت اسکی روی آب کشیده می‌شوید. بنانا یک قایق بادی موزی شکل است.( به همین خاطر اسم بنانا گذاشته شده) که خیلی ملایم و 4 الی 6 نفره سوار این قایق بادی می‌شوید و در آرامش دسته‌جمعی قایق سواری می‌کنید. اما در شاتل کمی هیجان چاشنی قایق سواری‌تان می‌شود که تجربه‌ی آن را توصیه می‌کنم. رنج قیمت شاتل و بنانا در کیش از 30 الی 45 تومان است که در جزیره تا خود  50 هزار تومان هم افزایش پیدا کرده است. 

 

برای اقامتی به یاد ماندنی در کیش، رزرو هتل ترنج کیش را در لیست کارهای قبل از سفر خود داشته باشید.

3. فلای بورد

این تفریح کمی بیش از حد لاکچری است. از بابت قیمت عرض می‌کنم. که اگر پسند کردید ادامه را بخوانید(در غیر این صورت گزینه‌ی بعدی یا قبلی را انتخاب کنید) حدود فلای برد در جزیره از 250 هزار تومان آغاز می‌شود اما شما می‌توانید بلیطی در رنج قیمت 120 تا 150 هزار تومان هم پیدا کنید. حالا چرا انقدر بالا است؟ چون این تفریح جدیدا به تفریحات آبی اضافه شده و از طریق یک شلنگ که رابط جت اسکی و فلای برد است، تا ارتفاع حدود 12 متر روی آب می‌توانید بایستید و بعد شیرجه بزنید.

4. پاراسل

اگر آرزوی چتربازی در آسمان جزیره را دارید، پاراسل را انتخاب کنید. به این ترتیب که شما با تمام تجهیزات و چترها سوار قایق می‌شوید و با توجه به جریان باد از قایق بلند شده و در آسمان پرواز می‌کنید. اگر در بازه‌ی پانزده دقیقه از پاراسل استفاده کنید، حدود 80 الی 95 تومان هزینه‌ی بلیط برایتان خواهد افتاد.

5. جت اسکی

جت اسکی در شهرهای شمالی هم جزو یک از مهیج‌ترین و پرطرفدارترین تفریحات محسوب می‌شود. اما اگر در کیش قصد انجام آن را دارید حداقل سن‌تان باید 20 سال تمام باشد. جت اسکی را معمولا یک یا دو نفره سوار می‌شوند که قیمت آن باتوجه به نوع موتوری که انتخاب می‌کنید، برای هر 15 دقیقه حدود  35 الی 60 هزار تومان می‌باشد.

6. کیبل اسکی

درکیبل اسکی شما به وسیله‌ی کشنده‌هایی که یک سر آن در دست شما و سر دیگر آن به پایه‌های نصب شده در آب است، به حرکت درمی‌آیید. هزینه‌ی کیبل اسکی در کیش به ازای هر یک ساعت 60 هزارتومان است.

7. پارک آبی

پارک آبی کیش یکی از لذت‌بخش‌ترین و هیجان‌انگیزترین پارک‌های آبی است. با اینکه شاید باید پله‌های زیادی را تا رسیدن به برج‌های سرسره بالا بروید ولی ارزش چشیدن آن هیجان را دارد. می‌توانید در کنار دریاچه آفتاب بگیرید، یا سوار قایق‌های بادی، شوید و دور مسیر کوتاهی برای خودتان زیر آفتاب شنا کنید. هر زمان هم احساس گرسنگی کردید در فضای باز و هوای مطلوب کیش، غذا میل کنید. برای یک نیم روزکامل هزینه‌ی پارک آبی 95 هزار تومان می‌باشد. پس از آن پیچ و تاب خوردن از ارتفاعات و لذت بردن از آفتاب و آب، برای اینکه خستگی به طور کامل از تن‌تان بیرون رود، انواع ماساژها را می‌توانید تجربه کنید. ماساژها از 85 هزارتومان به بالا آغاز می‌شود.

 

 

پیشنهاد می‌کنم به عکس‌هایی که در مسیر ورودی تا خود پارک ممکن است بگیرید، چندان دلخوش نکنید. اگر بخواهید عکس‌تان را بگیرید حدود 60 الی 70 تومان برایتان آب می‌خورد و اگر بخواهید تنها فایل عکس‌هایتان را برایتان ارسال کنند و هزینه ‌آن که حدود 35 هزارتومان است، پرداخت کنید، باید بدانید که ممکن است شما به شهرتان بازگردید و ماه‌ها بگذرد اما هیچ عکسی برایتان ارسال نشود!

8. کشتی‌های تفریحی جزیره

با این کشتی‌ها شما می‌تواندی دقایق شادی را روی آب همراه با موسیقی و مراسمات مختلف، سپری کنید، شام میل کنید و همچنین همراه با کشتی تفریحی به محل زندگی آبزیان در زیر دریا رفته و از نزدیک دنیای دریایی را ببینید. هزینه‌ی کشتی سواری روی آب‌های خلیج فارس کیش از 30 الی 70 هزار تومان می‌باشد. 

 

9. تفریحات خاکی!

جاهای لاکچری کیش

_ سافاری یک مجموعه گسترده از تفریحاتی است که معمولا در فضای صحرایی و بیابانی اتفاق می‌افتد و کیش بخاطر شرایط آب و هوایی، یکی از مکان‌های فوق العاده برای سافاری است. اگر طالب هیجانات دسته جمعی هستید می‌توانید سافاری با خودروی لندکروز را انتخاب کنید. هزینه‌ی سافاری با لندکروز در کیش 50 هزار تومان است.

_ اگر هم با اتوموبیل یا موتورسواری حال نمی‌کنید، می‌توانید شترسواری را انتخاب کنید و عکس‌های فوق العاده بگیرید که ارزان‌تر هم است. قیمت سافاری با شتر در کیش برای هر نفر از 10 هزار تومان به بالا می‌باشد.

_ اگر هم دلتان هوای کارتینگ و رالی کرده است، می‌توانید از آیتم کارتیگ مجموعه سافاری استفاده کنید. تجربه ی فوتبال حبابی هم به صورت دسته جمعی خاطره‌انگیز است. 

نکته مهم: برخی از قیمت ها برای شما بصورت حدودی آورده شده است زیرا با اقامت در هتل های مختلف با تخفیف ها و بن های مختلف ارائه میشود. که در مراجعه به هتل های کیش که لیست آنها در لینک روبرو آورده شده از آنها استفاده کنید. قیمت رزرو بهترین هتل های کیش بهمراه عکس و اطلاعات

 

 

1. یک شهر زیر زمینی کاریز!

می‌خواهیم به شهر زیرزمینی کاریز برویم. کاریز یکی از قنات‌های قدیمی ایرانیان بوده که حدود 2500 ساله پیش ساخته شده است. تونل‌های پیچ در پیچی که طول آن به 8 کیلومتر هم می‌رسد. و به همین دلیل گویی یک شهر زیرزمینی را برایتان تداعی می‌کند. امروزه برای جذب گردشگر غرفه‌های صنایع دستی و کافه‌های سنتی هم در این محل به پا کرده‌اند. شاید عاملی که بیش از هر چیز توجه ما را به این مکان جلب می‎کند، همان سقف‌هایی است که با صدف و مرجان تزئین شده‌اند. از ویژگی‌های دیگر می‌توان به هوای خوش و معتدل آن اشاره کرد که بر خلاف هوای شرجی جزیره، آب و هوای مطلوبی در این قسمت حاکم است. قیمت بلیط برای دیدن کاریز 15 الی20 هزار تومان است. 

 

 

هتل داریوش کیش یکی از بهترین هتل‌های کیش است که می‌تواند تجربه به یاد ماندنی یک اقامت جذاب را برای شما به ارمغان آورد.

2. شهر حریره 

در قسمت شمالی جزیره می‌روید، بناهای قدیمی و تا حدودی ویران شده‌ای را می‌بینید که حدود 800 سال پیش در زمان ایلخانان شهر سرسبزی بود و مردم در آن زندگی می‌کردند. در این شهر تاریخی، قنات‌، خانه‌های اعیانی و حتی حمام‌های قدیمی به چشم می‌خورد که زمانی برای خود برو و بیایی داشت. اینجا معدن کشف عتیقه و زیرخاکی است که از سالیان دراز به جا مانده است. رفتن به این بنای تاریخی رایگان هست و لازم نیست مبلغی پرداخت کنید. 

3. درخت سبز

کمی آنطرف‌تر از شهر حریره، نقش و نگار درخت کهنسال و پیچ در پیچی به چشم می‎خورد که از آن تیکه پارچه‌های رنگی آویزان است. مردمان بومی این منطقه باور داشتند (و هنوز عده‌ای این عقیده را دارند) که درخت لور یا همان انجیر معابد، خوش یمن است و با بستن پارچه به نوعی برای برآورده شدن آرزوهایشان اقدام می‌کنند. این درخت در منطقه‌ای معروف به دره‌ی پرتغالی‌ها وجود دارد که فضای سرسبزی هم در اطراف آن برای استراحت گردشگران بوجود آورده‌اند. هیبت بزرگ و شاخه‌های پیچیده‌ی این درخت، آن را بیش از هر چیزی معروف کرده است. 

4. کشتی یونانی

شاید بارها تصویر یک کشتی به گل نشسته در غروب افتاب به چشم‌تان خورده باشد که برایتان سوال باشد این کشتی چیست. زمانی که از مردم بومی کیش می‌پرسید، می‌بینید حکایت‌ها فراوان است. از ماجرای عشق ناخدا به یک دختر به نام مریم و رها کردن کشتی گرفته تا به گل نشستن او زمانی که پر از ذخایر نفتی بوده و ناخدای مست آن را به جای اسکله، در جایی پر از گل و لای می‌برد. اما رایج‌ترین و مشخص‌ترین آن، حکایتی است که کشتی در سال 1345 در روستای باغو کیش گرفتار شد و تا 80 روز برای بیرون کشیدن آن تلاش کردند اما فایده‌ای نداشت. این کشتی یونانی در آن زمان با وزنی حدود 7000 تن و طول 136 متر جابه‌جا می‌شد. از تاریخ که بگذریم بهترین و زیباترین غروب سفرتان را در کنار کشتی یونانی بگذرانید و به تماشای آسمان بنشینید. تازه در ساحل آن هم می‌توانید شترسواری کنید و عکس‌های فوق العاده زیبایی را به یادگار بردارید. 

5. ساحل زیبای مرجان‌ها

ساحل مرجان از جمله جاهای دیدنی کیش است که همان‌طورکه از اسمش مشخص است، ساحلی از مرجان‌های زیبای کیش است. این ساحل را با آلاچیق‌های رنگی، تزئین کرده‌اند و همچنین می‌توانید تفریحات آبی خود را هم در مجموعه ساحل مرجان‌ها انجام دهید. رنگ آبی دریا و مرجان و درخت‌های نخل، فضای دل‌انگیزی برایتان ایجاد می‌کند که عصر یک روز از سفرتان را دلچسب می‌کند. در کنار این ساحل آرامش بخش، پیست دوچرخه سواری هم وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. 

6. مجموعه اسکله تفریحی کیش

اگر می‌خواهید در فضایی روی آب‌های خلیج فارس قدم بزنید، ماهی‌ها و موجودات دریایی را ببینید، ماهیگیری کنید، و همچنین از مجموعه تفریحات آبی کیش استفاده کنید، از آرامش و شفافیت رنگ دریا لذت ببرید، اسکله‌ی تفریحی را انتخاب کنید. می‌توانید روی عرشه‌ی چوبی راه بروید، روی نیمکت‌های رو به دریا بنشیند و تا می‌توانید عکاسی کنید. کمی آن طرف‌تر هم رستوران و کافه و مجتمع تفریحی قرار گرفته است. در ورودی این اسکله دست راست‌تان، تا انتهای بلوار، آسمانی را می‌بینید که با چترهای رنگی آن را تزئین کرده‌اند(زیباتر از چترهای رنگی آسمان خیابان انقلاب تهران). این مسیر هم زیبایی و جلوه‌ی خاصی به عکس‌تان می‌دهد. 

اگر بحث هزینه‌ها را فاکتور بگیریم (که البته می‌دانم پول بخش مهمی از سفر محسوب می‌شود) اما کیش به قدری زیبایی دارد که تا زمانی که از نزدیک آن‌ها را لمس نکنید، متوجه عنوان “نگین خلیج فارس” برای این جزیره نخواهید شد. جزیره‌ی کیش، از آن دسته سفرهایی خواهد بود که نمک‌گیرتان می‌کند. اگر شما هم تجربه‌ی سفر به این جزیره را داشتید برایمان از هرآنچه دل تنگ‌تان می‌خواهد بگویید.( راجع به جزیره کیش البته! )
 

شروع قیمت از: ۱۶,۷۴۰,۰۰۰   ریال

شروع قیمت از: ۱۶,۲۶۰,۰۰۰   ریال


شروع قیمت از: ۶,۶۰۰,۰۰۰   ریال

شروع قیمت از: ۱۱,۰۴۰,۰۰۰   ریال


شروع قیمت از: ۹,۰۰۰,۰۰۰   ریال

شروع قیمت از: ۱۳,۱۰۰,۰۰۰   ریال

شروع قیمت از: ۱۱,۰۰۰,۰۰۰   ریال


شروع قیمت از: ۸,۵۰۰,۰۰۰   ریال

شروع قیمت از: ۲۳,۱۰۰,۰۰۰   ریال


شروع قیمت از: ۷,۳۵۰,۰۰۰   ریال


شروع قیمت از: ۸,۵۰۰,۰۰۰   ریال

جهت رزرو با شماره 22766901-021 تماس گرفته شود

تضمین رزرو و بهترین قیمت

شرکت شباهنگ با هدف جذب گردشگران و مهمانان ورودی به ایران و در جهت رونق صنعت گردشگری به پشتوانه سال‌ها تجربه در زمینه خدمات اقامتی و گردشگری، دارای جامع‌ترین مرکز رزرواسیون آنلاین هتل و تورهای گردشگری و نمایشگاهی برای مهمانان داخلی و خارجی در ایران است.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به رهی نو می باشد

طراحی سایت گردشگری و سئو سایت توسط وب 24

لطفا منتظر بمانید …

تاریخچه کیش

ویژگی های جغرافیایی کیش

 

توجه توجه: “نظرات مسافران درباره جاهای دیدنی کیش بعد از معرفی جاذبه ها در آخر صفحه میباشد”

 

پرطرفدارترین جاهای دیدنی کیش: روی تصاویر کلیک کنید.

 

جاهای لاکچری کیش

 

 

 

 

 

کیش یکی از سرسبزترین جزایر خلیج فارس می باشد که در دو دهه اخیر بیش از دو هزار هکتار از زمین های جزیره جنگل کاری شده است. بیشتر جاهای دیدنی جزیره کیش شگفت انگیز است که طبیعت درطی سالهای طولانی آن را بوجود آورده و با دست بشر تغییراتی در آن ایجاد شده ‌است. از جاهای گردشگری کیش سواحل ماسه‌ای، اسکله تفریحی، جاده کرانه، پیست دوچرخه سواری، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، کشتی یونانی، روستای باغو، ورزشهای دریایی کیش، درخت لور، گذر هنرمندان، نخلستان باغ بهشت، پارک دلفین، بوستان آهوان، پایاب کیش، مجموعه آوای خلیج فارس، مجموعه آکواریوم، آب انبار مجموعه ورزشی المپیک با انواع زمین های ورزشی فوتبال، تنیس، استخر، والیبال، بسکتبال، شطرنج، اسکواش، بیلیارد، بولینگ مریم و ده‌ها مکان دیدنی دیگر می توان یاد کرد. در ادامه مواردی از این جاذبه های گردشگری کیش توضیح داده می شود.در این بخش جاهای دیدنی کیش را به شما معرفی می کنیم.

بوستان آهوان کیش یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی کیش است، این بوستان با زمینی به مساحت 2 هکتار در سال 1380 در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش واقع شده است. در این بوستان به غیر از آهو چند گونه های دیگری از حیوانات مثل شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان نیز نگهداری می شوند، ولی آهوها برخلاف سایر حیوانات که در قفس نگهداری می شوند، به صورت آزادانه در این پارک زندگی می کنند. کودکان علاوه بر مشاهده این حیوانات زیبا می توانند از وسایل بازی موجود در این پارک نیز استفاده کنند. 

بیشتر بخوانید: کامپوزیت دندان، ایمپلنت، لمینت دندان، بلیچینگ دندان، دندانپزشکی

یکی از جاهای دیدنی کیش خانه بومیان کیش است که قدمتی بیش از 200 سال دارد. این بنا در قدیمی‌ترین محله‌ی کیش قرار دارد که اکنون به موزه تبدیل شده است. هدف از تبدیل خانه بومیان کیش به موزه معرفی تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و صنایع دستی منحصر به فرد بومیان کیش بوده است، این منزل پس از موافقت صاحب آن و گرفتن مجوز لازم از سازمان منطقه آزاد کیش در فروردین سال 1393 با هدف اشتغالزایی، مشارکت بومیان در بخش گردشگری و تحقق توسعه گردشگری پایدار برای جزیره کیش، خانه بومیان به خانه مردم شناسی بومیان کیش تبدیل شد. تمامی اتاق ها و فضاهای خانه با حفظ معماری سنتی با استفاده از مصالح بومی بازسازی شد و سبک زندگی بومیان کیش در 80 سال پیش بازسازی شده است. این خانه مساحتی به اندازه‌ی یک هزار و 200 مترمربع دارد. فضای داخل خانه شامل 15 اتاق و دو حیاط مجلسی و خانوادگی می‌باشد.

اسکله تفریحی جز بهترین جاهای دیدنی کیش است که در لیست 16 جاذبه برتر کیش ما قرار می گیرید،این اسکله در ساحل جزیره قرار گرفته است که دارای عرشه ای چوبی و زیبا است و شما را به سمت آبهای نیلگون خلیج فارس هدایت می کند. این مکان یکی از بهترین مناطق مناسب برای پیاده روی و گردش در جزیره کیش می باشد. این مجموعه‌ی تفریحی شامل امکانات مختلفی مثل قایق ماهیگیری، قایق‌های پارویی، جت اسکی و… می‌باشد. این اسکله تفریحی توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است و طول آن به 437 متر می رسد. این اسکله تفریحی به مراکز تفریحی دیگر چون بولینگ مریم کیش، سینما 4 بعدی و کلوپ تفریحات دریایی نزدیک است و می توانید از این امکانات به خوبی استفاده کنید در اطراف اسکله تفریحی پر است از کافه، رستوران، مراکز تفریحی و…. که می توان در اینجا لحظات خوشی را بگذرانید برای دیدن فایل کامل اسکله تفریحی کیش کلیک کنید.

چهارمین مکان گردشگری جزیره کیش که در لیست 16 تایی ما قرار میگیرد ساحل مرجان کیش است. اغلب مسافران و گردشگران جزیره کیش وقت بسیاری از خود را در کنار ساحل مرجان جزیره کیش می گذرانند و از منظره های زیبای کیش و ساحل مرجانی لذت می برند. این ساحل در شرق جزیره‌ی کیش قرار دارد. آلاچیق ها و محوطه سازی جذاب این پارک ساحلی فرصت خوبی را برای بازدید کنندگان بوجود آورده و در طول اقامت خود در جزیره کیش از این منطقه که دارای ساحلی بسیار زلال و شفاف می باشد دیدن می کنند. تماشای طلوع آفتاب،  آب‌های نیلگون و ساحل نقره‌ای خاطره‌ای فراموش نشدنی برای شما رقم خواهد زد. در ساحل مرجان آلاچیق ها به صورت پراکنده وجود دارد و شما می توانید از آنها استفاده کنید. برای دیدن فایل کامل ساحل مرجان کیش کلیک کنید.

 

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کیش جزیره هندورابی است که در 25 کیلومتری جزیره ی کیش قرار دارد. جزیره هندورابی یکی از جزیره های آرام و تقریبا خالی از سکنه همراه با ساحلی زیبا، شنی و تخته سنگهای محلی است. البته طبق سرشماری‌های انجام شده حدودا 190 نفر در این جزیره زندگی می‌کنند که بیشتر عرب یا ماهیگیر هستند. این جزیره از توابع کیش می باشد و مساحتی حدود 23 کیلومترمربع دارد. جزیره هندورابی دارای بلندترین نقطه به ارتفاع بیست و نه متر و بزرگترین قطر آن هفت و نیم کیلومتر است. در جزیره هندورابی روستایی وجود دارد  به نام “هندرابی” که در نزدیکی همین روستا قریه‌ های دیگری بنام دورات و صرات وجود دارد. این جزیره از قرن 15 میلادی در اختیار پرتغالی ها بوده و به عنوان پایگاه نظامی و تجاری مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه آثار باقی مانده از این پایگاه نظامی پرتغالی ها وجود دارد. برای دیدن فایل کامل جزیره هندورابی کلیک کنید.

 برای مشاهده آفرهای امروز ایران دهکده کلیک کنید!

 

 

شهر حریره نیز یکی از مکان های دیدنی کیش است که می توانید در کیش به آنجا بروید. شهر حریره کیش مربوط به سده ۵ تا ۱۰ هجری قمری است که در قسمت شمالی جزیره قرار گرفته است و جز آثار ملی ثبت شده در ایران می باشد. این شهر باستانی یکی از نقاط دیدنی جزیره کیش است و در وسعتى سه کیلومتر مربعی قرار دارد و نمایانگر شهرى بزرگ و آباد در آن زمان می باشد که جمعیت زیادی را در خود جای داده بوده است. مساحت این شهر به 120 هکتار می‌رسد. در قسمت شمال این منطقه ساختمانهای بندرگاه و دفاتر آن، قابل دیدن است. امروز از این شهر باستانی، نمای از بین رفته  یک شهر وجود دارد که از آن دیواره ها و سقف های به جای مانده است. این شهر تاریخی به سه قسمت مجزا که شامل: خانه اعیانی، مجموعه حمام و بخش کارگاهی و صنغتی است، تقسیم می‌شود. برای دیدن فایل کامل شهر 800 ساله حریره کیش کلیک کنید.

 کشتی یونانی یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش است. بر اساس اطلاعات به دست آمده و موجود این کشتی متعلق به کشور یونان می باشد و نام آن کولااف است. این کشتی یونانی در سال 1322 توسط شرکت ویلیام هامیلتون با وزنی در حدود 7 هزار تن و به طول 136 متر در بندر گلاسکو اسکاتلند ساخته شده بود. این کشتی در سال 1345 در آب‌های خلیج فارس به گل نشست. این کشتی حاوی ذخایر نفتی زیادی بود. اطلاعات به دست آمده دلیل به گل نشستن این کشتی را مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی دانسته اند. یونانی ها تلاشهای بسیار برای درآوردن این کشتی از گل انجام دادند و در آخر چون نتوانستند آن را بیرون بکشند آن را تخلیه و به آتش کشیدند. برای دیدن متن کامل کشتی یونانی کیش کلیک کنید.

 

شهر زیرزمینی کاریز با بیش از 10 هزار مترمربع مساحت امروزه با نام کاریز کیش شناخته می شود. کاریز در قدیم به معنای قنات بوده است. آب موجود در این قنات شیرین است و اهالی جزیره از آن برای آشامیدن استفاده می‌کنند. این شهر یکی از مکان های دیدنی کیش است.این شهر زیرزمینی در عمق 16 متری سطح زمین قرار گرفته است و سقفی 8 متر مملو از صدف، سنگواره و مرجان های دریایی را در خود جایی داده است و قدمتی بین 270 – 570 میلیون سال دارد. این مجموعه در فاز  اول خود دارای بخش های مختلفی از جمله غرفه های صنایع دستی ایران وجهان، رستوران سنتی و جدید، موزه، سالن آمفی تئاتر، سالن کنفرانس و گالرهای هنری را دارا است. این جاذبه کیش به عنوان هشتمین جاذبه برتر کیش در لیست 16 تایی ما قرار می گیرد. برای دیدن فایل کامل شهر زیرزمینی کاریز کیش کلیک کنید.

نهمین جاذبه گردشگری جزیره کیش گذر هنرمندان کیش است. در غرب جزیره کیش، مسیری برای پیاده روی وجود دارد که در این بخش از مسیر تندیس های زیبا و زیادی از بزرگان ایرانی چون پروین اعتصامی (شاعر بلند آوازه)، غلامحسین بنان(موسیقی دان و خواننده)، محمدتقی جعفری(علامه)، شریف لطفی(موسیقیدان)، حسین بهزاد(نقاش و مینیاتوریست) و بزرگان دیگری به منظور آشنا کردن گردشگرانی که به جزیره کیش می روند ساخته شده است. این مجموعه همانند دیگر مجموعه های جزیره کیش به دیگر مکان ها همچون: اسکله تفریحی، بولینگ مریمو  ساحل مرجان بسیار نزدیک است و شما می توانید از این مجموعه ها نیز بازدید کنید. برای دیدن فایل کامل گذر هنرمندان کیش کلیک کنید.

آب انبار یکی دیگر از جاهای گردشگری کیش است. در قدیم یکی از روش های ذخیره آب در جزیره کیش استفاده از آب انبار بوده است. از این رو در سال 1371 برای ذخیره آب آشامیدنی مردم این آب انبار احداث شده ولی خیلی زود به دلیل آنکه این جزیره تبدیل به یک منطقه گردشگری تبدیل شد و به دلیل افزایش جمعیت کارایی خود را از دست داد و امروزه به عنوان یک جاذبه گردشگری کیش از آن استفاده می شود. معماری این آب انبار الهام گرفته از آب انبارهای شهر یزد می باشد که دارای دو گنبد و پنج بادگیر است به طوری که هوا از طریق بادگیرها به داخل دمیده می شود و باعث خنک شدن آب درون انبار می گردد. برای دیدن فایل کامل آب انبار کیش کلیک کنید.

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش پارک ساحلی میرمهنا است،این پارک ساحلی در شمالی و شمال غربی جزیره کیش قرار گرفته و جز ساحل های دیدنی و زیبا جزیره کیش می‌باشد.

این پارک علاوه بر ساحل زیبا همراه با آلاچیق های مناسب دارای اسکله تفریحی با نام میرمهنا است. پارک ساحلی میرمهنا از مسجد خاتم الانبیاء تا میدان جاسک در نوار ساحلی امتداد دارد. وجود اسکله ماهیگیری در این پارک سبب شده است که پارک به دو فاز تبدیل شود که فاز اول از مسجد خاتم تا اسکله ماهیگیری و فاز دو از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک می باشد.

فاز یک این پارک که مساحتی حدود 41000 متر مربع دارد مسیرهای پیاده رو، آلاچیق و محل های برای پخت کباب و پارکینگ پذیرای گردشگران فراهم شده است. ویژگی های دیگر این فاز داشتن نمازخانه ساحلی، بازار عرب ها، کتابخانه عمومی، بازار ماهی فروشی، مسیر دوچرخه سواری، بوفه و چایخانه است. علاوه بر همه اینها در اغلب اوقات شما می توانید در کنار اسکله ماهی گیری از تماشای لاک پشت های آزاد لذت ببرید.

جاهای لاکچری کیش

فاز دو با مساحت حدود 50000 متر مربع در حال تکمیل شدن می باشد. در این فاز دو زمین بازی کودکان در نظر گرفته شده است. در اسکله ماهیگیری این پارک شما می توانید در زمانهایی که ماهیگیری آزاد است به صورت تفریحی و شخصی مشغول ماهیگیری شوید. این پارک 11 امین جاذبه برتر جزیره کیش شناخته شده است.

روستای باغو یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کیش است.  در زمانهای قدیم ساکنان جزیره کیش در سه منطقه روستایی واقع در بخش های جنوب غربی، شرق و شمال شرقی جزیره زندگی می کرده‌اند. امروزه تنها روستای به جا مانده از آن دوران روستای باغو است که در جنوب غربی جزیره کیش که در واقع همان سمتی که کشتی یونانی آنجا هست، قرار دارد و بافت سنتی آن تا به امروز حفظ شده است. گفته شده که اسم این روستا را از روی نام پیرزنی به نام باغو که در گذشته در آنجا زندگی می‌کرده است، برداشته اند. در حال حاضر این روستای تاریخی جز چند خانوار دامدار کسی در آن زندگی نمی کند. در منطقه ای از فضای ورودی روستای باغو، سیاه چادرهای برپا می باشد که زندگی بومیان و آداب و رسوم این منطقه را برای گردشگران در معرض دید قرار می‌دهند.

از دیگر پارک های ساحلی جزیره کیش و 13 امین جاذبه برتر جزیره کیش، پارک سیمرغ کیش می باشد که در ضلع جنوب شرقی جزیره و در امتداد ساحل قرار گرفته است. این پارک با هتل مارینا، هتل سیمرغ و مجموعه دلفیناریوم کیش همجوار می باشد. پارک ساحلی سیمرغ با مساحتی حدود 15000 متر مربع و کیفیتی عالی همراه با چشم انداز زیبا از ساحل ماسه ای ساخته شده است. پارک ساحلی سیمرغ در محدوده‌ی بین جاده ی جهان و جاده ی دوچرخه سواری قرار دارد. در این پارک  فضاهایی جهت بازی کودکان مانند پارک لوله، فضاهای ورزشی شامل زمین بد مینتون، پینگ پنگ، پیست اسکیت، نوار تندرستی، مسیرهای پیاده روی، آبنما، ایستگاه دوچرخه سواری، سرویس بهداشتی، فضای سبز و پارکینگهای طولی اجرا شده است. شما در این پارک می توانید اوقات خوشی به همراه آرامش و لذت بردن از ساحل جزیره را داشته باشید.

از دیگر جاذبه ها و جاهای دیدنی کیش که در لیست 16تایی ما قرار می گیرد پارک شهر جزیره کیش است. پارک شهر کیش از مکان های دیگر برای پر کردن اوقات فراغت گردشگران و مسافران جزیره کیش می باشد. در این پارک علاوه بر فضاهای سبز، دریاچه مصنوعی، فضای ورزش و تندرستی، پیست دوچرخه سواری و اسکیت، آب نما و میدان گل، فضا سازی مناسبی برای استفاده معلولان نیز صورت گرفته است. نیمی از پارک شهر فضای سبز می باشد که دارای انواع گونه های گیاهی سازگار با آب و هوای کیش است و دیواره های کناری پارک نیز با بهره گیری از نقاشی هنرمندان کیش تزیین شده است. در این پارک همانند بیشتر پارک های دیگر کیش آلاچیق هایی برای استراحت و اسکان خانواده ها تعبیه شده تا در مدت حضور و گردشگری در پارک از فضاهای ایجاد شده بهترین استفاده را ببرند. همچنین دریاچه این پارک دارای تعدادی قایق های پدالی  است که گردشگران می توانند از آنها استفاده کنند.

البته جاذبه ها فقط به مکان ختم نمی شوند. گاهی اوقات تفریحات هم میتوانند جزء جاذبه های یک شهر حساب شوند پس مطلب تفریحات کیش را از دست ندهید.

 

اولین پارک دلفین ایران واقع در جزیره ی کیش دلفیناریوم یا همان پارک دلفین های کیش است که با مساحتی حدود ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد.این مجموعه بزرگ تفریحی توریستی که یکی از پرطرفدار ترین مکان های دیدنی کیش است دارای پارک دلفین ها،باغ پرندگان،سفره خانه سنتی و سالن آمفی تئاتر است که باغ پرندگان این مجموعه دارای گونه های بسیار مختلفی از پرندگان نادر می باشد. این پارک اولین و تنهاترین پارک دلفیناریوم در ایران است.

 

یکی از جاهای دیدنی کیش که کمتر به آن پرداخته می‌شود و به صورت ناشناس مانده است، خانه اعیانی کیش می‌باشد که تقریبا 10 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. این خانه مربوط به خانواده‌هایی بوده که قبلا در جزیره کیش زندگی می‌کردند. وسعت خانه بسیار زیاد است و این نوع خانه‌ها قبلا در یزد و کاشان دیده می‌شدند. در این خانه وسایلی پیدا شده است که نشان می‌دهد مربوط به دوره ایلخانی بوده است. این خانه جزئی از مجموعه‌های شهر باستانی حریره کیش می‌باشد. از روی نما و کاشی‌های این خانه می‌توان فهمید که خانه اعیانی متعلق به یکی از ثروتمندان زمان ایلخانیان بوده است.

پیشنهاد ویژه: مسافرانی که قصد سفر به جزیره زیبای کیش را دارند، می توانند از طرح ویژه تور کیش ایران دهکده استفاده کنند.

سال های سال است که به دلیل امنیت و آرامشی که در سواحل زیبا و بی نظیر خلیج فارس برقرار است،آبزیان متنوع و از جمله لاک پشت های دریایی در آن زندگی می کنند. دو نوع خاص از لاک پشت دریایی در جزیره کیش وجود دارد لاک پشت نوک دار و لاک پشت سبز.علاوه بر این در قسمت جنوبی و غربی جزیره کیش، در نزدیکی دماغه غربی لاک پشت های بسیار بزرگ و غول پیکری زندگی می کنند که به راحتی از بالای دیوارهای ساحلی دیده می شوند. یکی از جاذبه های جزیره زیبای کیش و صخره های ساحلی آن به خصوص هنگام غروب آفتاب، وفور لاک پشت های آن می باشد که توجه گردشگران را به خود جلب کرده است.

جالب است بدانید که لاک پشت ها اولین چرخه اکوسیستم دریایی را تشکیل می دهند و برای بقای نسل انسان ضروری هستند. در حقیقت این موجودات مسئول توازن زیست محیطی می باشند و نبودن آن ها انسان را با فاجعه ای جبران ناپذیر روبرو خواهد کرد. لاک پشت ها، کروکودیل ها و مارمولک ها مهره دارانی هستند که از 200 میلیون سال پیش پا به چرخه حیات گذاشتند و قدمت آن ها بیشتر از سایر خزندگان است.لاک پشت های دریایی و مارهای دریایی تنها خزندگانی هستند که توانستند با زندگی در دریا سازش پیدا کنند، اما با وجود این همچنان با خشکی در ارتباط هستند و برای تخم گذاری به سواحل شنی رفته و برای تنفس به سطح آب می آیند.یکی از مواردی که شاید برای مسافران تور کیش جالب باشد غذای لاک پشت ها است که از عروس دریایی , اسفنج ها , لارو سخت پوستان و نرم تنان و گیاهان دریایی و… تغذیه می کنند.لاک پشت های دریایی در سواحل شنی تخم گذاری می کنند چون سواحل جنوب شرایط مناسبی ندارند و همین امر باعث محدود شدن محل تخم گذاری لاک پشت ها می شود.

مراقب لاکپشت های دریایی باشیم

چند توصیه به مسافران تور کیش برای حفظ بقاء این موجودات دوست داشتنى در آب های خلیج فارس:

– در هنگام قایقرانی بسیار مواظب لاک پشت هایی که برای تنفس به سطح آب می آیند باشید.

– از شنا کردن در اطراف آنها یا دست زدن به آنها خوددارى نمایید.

– از رفت وآمد  در زیستگاه لاک پشتها خودداری کنید.

– از ریختن زباله و پسمانده در دریا خودداری نمایید.

– موقع  غواصی از تعقیب لاک پشتها خودداری نمایید.

– از دست زدن به تخم لاک پشت ها و یا برداشتن آنها بپرهیزید

مجموعه آوای خلیج فارس یکی از جاهای تفریحی و دیدنی جدید کیش است که با اینکه تازه تاسیس است بسیاری از مسافران تور کیش را جذب کرده است. زیربنای این مجموعه شامل 15000 متر مربع دریا، 20000 متر مربع ساحل و 1400 متر مربع اسکله می‌باشد. آبنمای این مجموعه بزرگترین آبنمای موزیکال خاورمیانه است که در شمال شرقی جزیره ی کیش قرار دارد.

این مجموعه بسیار بزرگ بوده و هرنوع تفریحات و دیدنی که بخواهید را داراست.ازجمله:

 

یکی از با قدمتترین جاذبه‌های گردشگری کیش کهنسالترین درخت لور به نام درخت سبز می‌باشد که در انتهای مسیر آبرفتی باستانی جزیره کیش جایی که آبهای سطحی به قسمت شمالی جزیره سرازیر میشوند قرار دارد.این منطقه به دلیل سرسبزی محوطه ساختمانها ، چوبهای به کار رفته در پیاده‌روها مانند شمال کشور است.درخت سبز تقریبا بین 500 تا 600 سال عمر دارد و به دلیل ابهتی که دارد عده‌ای از مردم بر این عقیده‌اند که این درخت شگون دارد و به همین دلیل به آن پارچه‌ یا نخ میبندند تا حاجتشان برآورده شود.درخت لور که به درخت انجیر معابد نیز معروف است در نواحی جنوبی ایران رشد میکند و ریشه‌هایش به همراه برگها از بدنه اصلی آویران هستند. منطقه‌ی درخت سبز با آلاچیق های متعددی که دارد محلی برای تفریح رایگان مسافران و گردشگران در تور کیش می‌باشد.این مجموعه در مجاورت دو جاذبه‌ی گردشگری آب‌انبار و شهر باستانی حریره قرار گرفته است.

20-پلاژ و کلوب بانوان

یکی از جذاب ترین جاذبه های کیش، پلاژ و کلوب بانوان این جزیره است. این فضا شامل زیربنایی به وسعت 14000 متر مربع می‌باشد. این کلوب در کنار اسکله ای به شکل نیم‌دایره در داخل دریا ساخته شده است. امکانات تفریحی و رفاهی ویژه‌ای از جمله سالن‌های ورزشی و بدنسازی، استخر، سالن‌‌های مد و زیبایی، زمین مخصوص والیبال ساحلی، رختکن، دوش آب و پارکینگ در داخل این کلوب وجود دارد. ساحل این کلوب دارای پوششی سقفی به وسعت 20 هزار متر مربع می‌باشد که شرایط آزاد و ویژه ای برای بانوان فراهم کرده است. ساحل این پلاژ به دلیل اختصاصی بودن و ساعات کاری محدود آن، بسیار تمیز و بکر می‌باشد. شما به راحتی می‌توانید در فاصله‌ی 1 تا 2 متری از خشکی و در بین ماهی‌های زیبای خلیج فارس شنا کنید. آب و هوای کیش همواره برای شنا کردن حتی در زمستان هم مناسب است، پس شما حتی اگر در فصل زمستان هم تور کیش را به عنوان تور تفریحی خود انتخاب کنید، باز هم می‌توانید به این پلاژ زیبا رفته و از امکانات ویژهِ‌ی آن بهره مند شوید.

 

فیلم معرفی جاهای دیدنی کیش

در این کلیپ، جاهای دیدنی کیش و معرفی جاذبه های معروف کیش را برای شما به نمایش می گذارد. حتما این کلیپ زیبا را تماشا کنید.

 

سفر به جزیره کیش با یک کلیک:

  

 

 نظرات گردشگران تور کیش درباره جاذبه های گردشگری کیش

 

-بابک: سلام،دوستان باید بهتون بگم اگر میخواین به باغ پرندگان و پارک دلفینها برید دوربین حرفه ای با خودتون نبرید چون اجازه بردنش به داخل رو نمیدن بهتون.

-امیر: به نظرم از بین جاهای دیدنی کیش اصلاً پارک دلفین های کیش نرید چون هزینه ای که میگیرن برای بازی چند دقیقه ای با دلفین ها نمی صرفه، با اون پول میتونید یه ماشین رنت کنید یا تورهای دریایی که خیلی هم لذت بخش هست برید.

-سیما: در مورد پارک دلفینها باید بگم که چون این پارک بیشتر برای بچه ها جالبه، بهتره کسایی که بچه بالای شش سال دارند برن.اینجوری هم واسه بچه ها جالبتره هم بیشتر تو ذهنشون میمونه هم کمتر خسته میشن.

-زهرا: به نظرم باحال ترین، جالب ترین  تفریح کیش قلعه وحشت هستش. از همه چیز وحشتناک تر اره برقی بود که میاوردن نزدیک آدم. من که آخر سر از ترس اره برقی به یکی که نمی دونستم کیه چسبیده بودم…فکر نمی کردم قلعه وحشت انقدر وحشتناک و بامزه، پیشنهاد میدم حتما برید.

-ناشناس: سلام برشما،من با همسرم هم شاتل دونفره رو تجربه کردم هم پاراسل کیش دونفره،به نظرم پاراسل خیلی بهتره، شاتل به طور وحشتناکی انرژی میگیره ازتون پیشنهاد میدم پاراسل رو ازدست ندید.از همین ایران دهکده گرفتم. به تازگی کلینیک دندانپزشکی زدن کلینیک دندانپزشکی سیب سفید و همه کارای دندانپزشکی از جمله ایمپلنت، کامپوزیت دندان، لمینت دندان،ارتودنسی، بلیچینگ دندان و ایمپلنت دندان هم انجام میدهند.

-امید: سلام دوستان، اگر خواستید از تفریحات کیش استفاده کنید ترجیحاً کلوپ آکواریوم در ساحل دامون که هم شلوغ نیست و امکانات و وسایلش خوبه رو انتخاب کنید. ساحل مرجان و اسکله تفریحی شلوغه و سرویس دهی مناسبی ندارند.

-علی: لطفا قبل از گرفتن بلیط شاتل از اینکه شاتل نشسته را به شما میفروشند مطمئن بشید چون نوع خوابیده آن نه تنها لذتی نداره بلکه بسیار خطرناکه و امکان در رفتگی کتف هم وجود داره.در مورد پاراسل هم حتما بر سر زمان انجام آن توافق کنید چون تقلب توش خیلی زیاده.در مورد جت اسکی هم لطفا مطمئن شوید که جت سالم با فرمان سالم به شما بدهند.

-مریم: سلام به همگی، من دیروز غواصی در کیش رو رفتم و امروز شاتل و جت اسکی و پاراسل.همشون خیلیییی خوبن.ولی خوب غواصی یه تجربه جدیده و هیجان شاتل هم از همشون بیشتره.پاراسل هم خیلی حس ارامش خوبی داره.از من می شنوید هیچکدومو از دست ندید.

-سارا: به همه کسایی که بار اوله که میخوان به تور کیش برن دوچرخه سواری و جت اسکی و پلاژ رو پیشنهاد میدم که حتما در تور کیش این موارد را در لیست جاهای دیدنی کیش قرار دهند.

-محمود: سلام، باید به کسانی که میخوان برای بار اول به تور کیش برن بگم که تور دور جزیره به این صورته که معمولا طرفای ساعت یک دو بعداز ظهر ماشین میاد دنبالتون و میبرتون جاهای دیدنی کیش مثل آب انبار، کاریز،حریره،درخت سبز و بقیه جاهای دیدنی کیش رو نشون میده.آخرش هم دم غروب میرن کشتی یونانی که غروب آفتاب رو ببینید. اینجوری یه بعدازظهر اکثر جاهای دیدنی کیش رو میتونید ببینید.

-محمد: به نظر من توی تور کیش نباید زیاد برای مراکز خرید وقت بذارید؛ بهتره از بین جاهای دیدنی کیش شب برید لب ساحل، اسکله تفریحی، پارک مرجان یا پارک میرمهنا و اونجا میتونید دوچرخه کرایه کنید و شبها دوچرخه سواری کنید.

-امیر: سلام به همگی، به نظرم در تور کیش اگر اهل پیاده روی هستید، اسکله تفریحی و یا ساحل مرجان برای غروب روز اول و اگر گرمائی هستید حضور در یکی از مراکز خرید و شام با موزیک خوبه. به نظرم برنامه های تفریحی رو برای روز دوم بزارید که خستگی راه اذیتتون نکنه.

-پویا: سلام دوستان، من 16 مرداد 95 تور کیش بودم، به نظرم توی جاهای دیدنی کیش و تفریحات اسکله چوبی هم جالب بود و زیبا برای موتور سواری و دوچرخه سواری ساحل مرجان قشنگ بود. غواصی در کیش و پاراسل در کیش و بنانا هم کلوب پدیده در مجتمع تفریحی کیش جالب و هیجان داشت. قلعه وحشت حتما برید که هیجان زیادی داشت و حتما عکس بگیرید که بعد از دیدن عکسهای خودتون باید تا دو سه ساعت بخندین کلا کیش خیلی خوبه ما دوباره عید خواهیم رفت با خانواده. دوستان عزیز خوش باشید و حتما به اینجا ها که گفتم برید. 

-رضا: سلام دوستان من توی مرداد ماه تور کیش بودم و از تفریحاتش ما قایق و پاراسل و غواصی و جت اسکی و آکواریوم و گشت دور جزیره رو رفتیم.گشت دور جزیره یبار رفتنش بد نیست ولی یه بعداز ظهرتون رو کامل میگیره به نظرم آدم اگر چهار نفر باشه خودش ماشین کرایه کنه یه روز بره بچرخه بعدم بره بازار به اختیار خودش خیلی بهتره.

– نگار:سلام به همه، ما تازه از تور کیش برگشتیم و خواستم نظرم رو درباره جاهای دیدنی کیش براتون بگم،ساحل مرجان حتما برین خیلی قشنگه. گشت دور شهر هم که قیمتش ٥تومن بود خوبه فقط یه خونه قدیمی عربا هست که ده تومن ورودی هر نفره اصلا چیز خاصی هم نداره یعنی به مفت هم نمی ارزه.کلبه هور و ساحل کشتی یونانی و شهر حریره و درخت مکر زن هم خیلی خوبه حتما برید.

-مهران: من و خانواده ام توی اسفند ماه به تور کیش رفیسم و میخوام تجربمو از سفر به کیش براتون بگم. قایق سواری یادتون نره حتما با خودتون نون خشک ببرید چون ماهی ها رو می بینید و غذا میدید.مراسم های کشتی یونانی یادتون نره.از بین جاهای دیدنی کیش شهر زیر زمینی کاریز بد بود.درخت سبز هم جالب نبود زیاد.

-عطیه: ساحل مرجانی کیش با هر ساحلی که در زندگیتون تجربه کردید خیلی فرق داره حتما پیاده روی و استفاده از پلاژها و آبتنی کردن توی خلیج فارس رو از دست ندید.

-محمد: سلام دوستان، من تازه دارم به همراه خانومم از تور کیش بر میگردم از بین جاهای دیدنی کیش شهر زیرزمینی و خونه عربها هیچی نداره. به نظرم وقتتون رو هدر نرید.

-رضا: ما یک ماه پیش تور کیش بودیم هر روز صبح بعد صبحانه با مقدار زیادی نان میرفتیم سراغ ماهیها روی اسکله مرجان که زیباترین آکواریم دنیا رو انجا میبینید بتون پیشنهاد میکنم حتما برید.

-احمد: اگه جاهای دیدنی کیش رو بخوام بگم پیشنهادم اینه که اگه اهل شنا کردن هستید از ساحل سیمرغ و اگه کمی شناگر حرفه ای هستید خارج از شهر سواحل بکری برای شنا کردن هست.

-علیرضا: از نظر من کیش جای خیلی زیبایی هستش و از کشورهای عربی هم خیلی سرتره جالبیش اینه که کثیفی ماشین جریمه داره، چراغ قرمز نداره، شهرش چهار راه نداره و همش میدونه، خوبی دیگش اینه خیلی جاهای دیدنی و زیبا داره برای دیدن و آرامش گرفتن مثل پارک سیمرغ،ساحل مرجانی و….

-محمدرضا: سلام به همگی،من تازه از تور کیش برگشتم و از بین جاهای دیدنی کیش کشتی اکواریوم گردشگری 1 رفتیم که خوب بود و یه سالن داشت با شیشه های بزرگ که می شد ماهی ها را دید. توی راهم موسیقی زنده بر پا بود.

-مختار: آرامش و امنیت کیش واقعا روح آدم رو جلا میده وقتی میشینی لب دریا تو ساحل های زیباش مثل مرجان، کنار کشتی یونانی، اسب سواری و… خیلی به دلت میشینه.

-ناشناس: به نظرم از بین جاهای دیدنی کیش بهتره شب برید لب ساحل مخصوصا اسکله تفریحی یا پارک مرجان یا پارک میرمهنا و اگه خواستید دوچرخه کرایه کنید و شبا دوچرخه سواری کنید خیلی خوش میگذره.

– بهنام: یکی از بهترین تفریحات کیش به نظرم غذا دادن به ماهی های اسکله تفریحی بود که کار هر روز صبح من بود و  واقعا لذت بخش بود. پارک دلفینها هم ارزش یک بار دیدن رو داره. کشتی اکواریوم دوزار هم ارزش نداره قیمتش ٣٥ هست تور جزیره هم زیاد جالب نبود خیلی زمانش کم بود و بیشتر وقت تلف کردنه.

– رضا: سلام دوستان،از بین جاهای دیدنی کیش ساحل مرجان و پازل شو یادتون نره خیلی قشنگه هم صب و هم شب حتما یه سر برید.

– زینب: از تفریحات بگم سافاری به نظرم بدک نیست اما شترسواری و شامش مضخرف بود. بعد شاتل و بنانا هم اگه از آب نترسید خوبه. پاراسل هم خیلی خوبه. قایق و اینا هم که کلی میتونین قیمتو بیارین پایین حتما چونه بزنید. از بین جاهای دیدنی کیش هم ساحل مرجان خیلی خوشگله برید و ازش استفاده کنید. گشت دور جزیره هم بدک نیست اطلاعاتتون رو میبره بالا ولی کاریز خوب نیس بازار پدیده هم هیچ چیز جالب توجهی نداره.-ناشناس: کشتی دنا و اوستا خوب نیست ولی نوید دریا بهتره برنامه هاش اما هیچ کدومشون شامشون کیفیت نداره. غواصی خوبه برید. جنگ و این چیزاهم نرین الکی یه محیط خفه با 4 تا دلقک هست همین، تهران برین تئاتر بهتره.

-زهرا: سلام به همگی،من همه تفریحات کیش رو رفتم بنظر من شما هم حتما برید. اولویت هم از نظر جذابیت تفریحات اول غواصی در کیش، بعدش شاتل، جت اسکی، پاراسل کیش، بانانا همه تفریحات عاااالیییی بودن.

-پروانه: واقعا عااااالی و هیجان انگیز!درست مثل همیشه جذاب و لذت بخش به نظرم کیش از  بهترین جاهای تفریحی و گردشگری توی کشورخودمونه.مجموعه آوای خلیج فارس کیش هم که هرچی بگم کم گفتم.

-محمدرضا: ما در خرداد ماه به کیش سفر کردیم و با تور کیشی که خیلی قیمت خوبی داشت.از نظر هوا باید بگم که گرم بود ولی خیلی اذیت نشدیم من بهتون پیشنهاد میکنم که تفریحات آبی رو حتما برین ولی اینم بگم که وقت گیر و هرچقدر تعدادتون بیشتر باشه این تفریح زمان بیشتری ازتون خواهد گرفت ولی میارزه به ما که خیلی  خوش گذشت کلا تور کیش بدون تفریحات آبی خوش نمیگذره.

 سوگند: کیش برای تفریح خیلی خوبه، اگه برای ماه عسل دنبال یه جای خوب میگردید، قطعا اونجا کیشه.

شیما: من اولین بارم بود که میرفتم کیش، عالی بود عالی. فقط اگه قیمتاشونم یکم بیارن پایین دیگه چیزی کم نداره.

علیرضا: واقعا که نگین خلیج فارسه. حتما حتما تا جایی که تونستید جاهای دیدنی کیش رو برید ببینید، مثلا کشتی یونانی.

نرگس: ما دی ماه 97 در جزیره‌ی کیش اقامت داشتیم. برای سفر این جزیره خیلی خوبه. خانم‌ها حتما به پلاژ بانوان سر بزنید. تفریحات آبی هم خوبه ولی قبلش حتما شرایط آب و هوایی رو بسنجید.

شهلا: تفریحات و جاهای دیدنی تور کیش خوبن همشون ولی بعضی جاها مثل باغ پرندگان معطلی زیاد داره ولی اگه خیلی دوست داشتید که دیدن کنید، همون یه بار به نظرم کافیه.

رحیم: من و همسرم دی ماه 97 در جزیره کیش اقامت داشتیم، تفریحات کیش و جاهای دیدنی کیش خیلی خوبن ولی مراقب باشید که سرتون کلاه نذارن و به هر فروشنده ای اعتماد نکنید.

فرناز: من ماه پیش برای دومین بار رفتم کیش. این جزیره رو خیلی دوست دارم و واقعا بهم آرامش میده. توصیه میکنم موقع غروب آفتاب حتما برید کنار کشتی یونانی و کلی حس خوب رو تجربه کنید.

ناشناس: دختر من عاشق جزیره کیشه و هر بار که تعطیلات عید میاد دوست داره بریم کیش. بین جاهای دیدنی کیش، کشتی یونانی و خانه اعیانی رو دوست داره چون عاشق عکاسی کردن هست و این مکان‌ها برای عکاسی خیلی خوبن.

کیش از پرمسافرترین جزیره‌های ایران است که جاهای دیدنی و تفریحی بسیاری دارد. کسانی که اهل خوش‌گذرانی و تفریح‌های مهیج و متفاوت‌ هستند می‌توانند از سفر به کیش تجربه‌ای به یادماندنی برای خودشان بسازند. سرویس رزرو هتل اسنپ تریپ در اینجا نگاهی دارد به برخی از جاهای دیدنی کیش با قیمت.

این مجموعه به اسم پارک دلفین‌ها شناخته می‌شود و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش است. با واردشدن به مجموعه در ابتدا به باغ پرندگان می‌روید. در این باغ از نزدیک حدود ۵۰ گونه از پرنده‌های مختلف را خواهید دید. وقت‌گذراندن بین طاووس‌ها، طوطی‌ها، پلیکان‌ها و پرندگان دیگری که کمتر امکان دیدنیشان پیش می‌آید، تجربه جذابی خواهد بود.

در قسمت دیگر این پارک از آکواریوم آب‌شور دیدن می‌کنید که در آن انواع پستانداران دریایی از جمله شیر دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و … نگهداری می‌شود. نمایش دلفین‌ها و کلاسیک‌شو از برنامه‌های دیگر این مجموعه است.

جاهای لاکچری کیش

قیمت پکیج بازدید از باغ پرندگان، پارک دلفین‌ها و کلاسیک‌شو برای هر نفر ۱۱۲ هزار تومان است.

آدرس و تلفن: جزیره کیش، پارک دلفین/۴۴۴۵۲۳۷ ۰۷۶۴

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش، حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و با سبک معماری کاملا بومی، در یکی از محله‌های قدیمی کیش ساخته شده است. این خانه به یکی از شخصیت‌های معروف و محبوب کیش به نام حاج عبدالله‌بن‌شاهین تعلق داشته و از سال ۹۳ به خانه مردم‌شناسی تبدیل شده. در این خانه تاریخی می‌توانید سبک کار و زندگی بومیان در دوران‌ گذشته را ببینید و با ابزار و وسایل قدیمی‌ای که از آن‌ها برای ماهیگیری، پخت‌وپز، نگهداری و تهیه خرما و… استفاده می‌شد آشنا شوید.

هزینه بلیط ورودی موزه برای هر نفر ۱۰ هزار تومان است و بازدیدکنندگان می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از این موزه دیدن کنند.

آدرس: کیش، محله سفین قدیم، ۲۰۰ متری بازار ماهی به‌سمت کشتی یونانی، روبه‌روی بندرگاه صیادی

کاریز، واژه فارسی قنات است. کاریز کیش حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و آب شرب مردم جزیره را تأمین می‌کرده. قنات قدیمی کیش حدود ۱۵ متر پایین‌تر از سطح زمین قرار دارد و این روزها با تغییر کاربری به شهری زیرزمینی تبدیل شده است.

این جاذبه گردشگری کیش با امکاناتی مانند موزه، بازارچه صنایع‌دستی، عکاسخانه، چایخانه و رستوران از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند. از وسعت شهر زیرزمینی کاریز که بگذریم، چیزی که این قنات را از قنات‌های دیگر متمایز می‌کند سقفی مرجانی به قطر هفت متر است که از فسیل‌های طبیعی صدف‌ها و آبزیان پوشیده شده.

هزینه بازدید از شهرزیرزمینی کاریز برای هر نفر ۲۰ هزار تومان است.

آدرس: جزیره کیش، میدان المپیک، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیر زمینی کیش (کاریز)

نسبت به جاهای تفریحی، می‌توانید از جاهای دیدنی کیش با قیمت مناسب‌‌تری بازدید کنید. با این حال نمی‌شود در سفر به کیش به سادگی از تفریحات آبی و متنوعش گذشت. در ادامه جاهای تفریحی کیش را معرفی کرده‌ایم.

این مرکز از سال ۱۳۷۰ فعالیتش را شروع کرده و این روزها با فراهم‌کردن امکان غواصی و تفریحات آبی اوقات خوشی را برای مسافران جزیره کیش ساخته است.

اگر به دنیای زیر آب علاقه دارید می‌توانید در این مرکز دوره غواصی تفریحی را در آب‌های خلیج‌فارس تجربه‌ کنید. خوبی غواصی تفریحی این است که لازم نیست شنا و غواصی بلد باشید، با گذراندن دوره تئوری ۱۵ دقیقه‌ای آماده خواهید بود که به زیر آب بروید. این مجموعه تورهای مختلف غواصی برای مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها در مناطق مختلفی برگزار می‌کند. تفریحات مرکز غواصی به این‌ها محدود نمی‌شود و تفریحات آبی متنوعی دارد:

شاتل و بنانا در کیش: اگر از قایق‌سواری آرام و دست‌جمعی خوشتان می‌آید بناناسواری را انتخاب کنید. بنانا قایق بادی‌ای شبیه به موز است که ظرفیتی بین ۴ تا ۶ نفر دارد. اما اگر می‌خواهید کمی هیجان چاشنی قایق‌سواری‌تان بکنید، شاتل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شاتل قایق بادی‌ای است که نسبت به بنانا ابعاد کوچکتر و سرعت بیشتری دارد و می‌تواند روی آب جهش کند. هر شاتل می‌تواند ۲ تا ۳ نفر را حمل کند.

قیمت هر ۲۰ دقیقه سوارشدن بنانا و شاتل ۵۰ هزار تومان است.

جت‌اسکی در کیش: اگر سرتان برای هیجان درد می‌کند، جت‌اسکی را انتخاب کنید، جت‌اسکی از هیجان انگیزترین ورزش‌های آبی کیش است. هر جت اسکی ظرفیت ۱ تا ۲ نفر را دارد و برای  هر ۱۵ دقیقه‌ سوار شدن در آن باید ۶۰هزارتومان هزینه کنید.

پاراسل در کیش: اگر از پرواز خوشتان می‌آید باید یک‌بار هم شده چترهای پاراسل را تجربه کنید. برای این کار سوار بر چترها می‌شوید و با قایق داخل آب می‌روید. چترها با باد از روی قایق بلند می‌شوند و دوباره به روی قایق برمی‌گردند. هر پاراسل ظرفیت ۱ تا ۲ نفر را دارد و هر نفر برای هر ۶ دقیقه باید ۶۵ هزارتومان هزینه کند.

اسکی روی آب: اگر قبلا تجربه این ورزش را نداشتید بهتر است از خیرش بگذرید. امکان این تفریح فقط برای کسانی فراهم است که از قبل به اسکی روی آب تسلط دارند. هزینه ۳۰ دقیقه این ورزش ۱۳۰ هزار تومان است.

آدرس: میدان ساحل، پشت هتل شایان، مرکز غواصی کیش

البته این تفریحات آبی را در جاهای دیگری هم می‌توانید تجربه کنید؛ مثلا مجموعه آبی هتل مارینا پارک کیش، آکادمی غواصی سیشل، کلوب دریایی ناتیلوس، اسکله‌های تفریحی کیش و… هم امکان این تفریحات آبی را در جزیره کیش فراهم کرده‌اند.

این پارک آبی یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی ایران است. در این مجموعه علاوه بر راید‌های مختلف که به سه دسته آرام، تند و هولناک تقسیم شده‌اند می‌توانید از استخرهای مختلف و جکوزی استفاده کنید. همچنین در مجموعه رستوران و فروشگاهی وجود دارد که نیازهایتان در طول روز را برطرف می‌کند.

قیمت بلیط یک روز کامل با تخفیف ۱۷۵ هزار تومان و بلیط نیم‌روز ۱۶۱ هزارتومان است. البته باید توجه داشته باشید سانس‌‌ها و روزهای این مجموعه برای خانم‌‌ها و آقایان متغیر است و باید قبل از رزرو بلیط، روزهای کاری مجموعه را چک کنید.

آدرس و تلفن: جزیره کیش، جاده جهان، تم‌پارک آبی اوشن/ ۰۷۶۴۴۴۶۵۹۸۵- ۰۷۶۴۴۰۰۰

مجموعه ورزشی-تفریحی-توریستی پارس سافاری کیش ده‌ها نوع تفریح برای سنین مختلف دارد و اگر اهل تفریحات هیجان‌انگیز و متفاوت باشید از رفتن به این مجموعه لذت خواهید برد. در تور سافاری کیش با خودروی لندکروز سرعت و گشت‌وگذاری هیجان‌انگیز را در صحرا تجربه خواهید کرد. هزینه این تفریح برای هر نفر ۸۵ هزار تومان است.

کسانی هم که هیجان را دوست ندارند و تفریحات آرام را ترجیح می‌دهند می‌توانند در تور شترسواری مجموعه ثبت‌نام کنند و در محیطی بیابانی شترسواری کرده، عکس بگیرند و خودشان را در فضایی متفاوت قرار دهند. هزینه شترسواری در این مجموعه برای هر نفر ۱۰هزارتومان است.

موتورسواری و کارتینگ هم از تفریحات دیگری است که در این مجموعه می‌توانید تجربه‌شان کنید، هزینه این تفریحات بسته به نوع موتور از ۲۰ تا ۵۰ هزارتومان متغیر است.

می‌توانید در این مجموعه تفریحات دیگری مثل بانجی‌شوتینگ با هزینه۴۰ هزار تومان و پینت بال با هزینه ۴۵ هزارتومان را تجربه کنید.

آدرس: کیش، بلوار امام خمینی، بلوار سافاری، جنب فاز ۳ صنعتی

یکی از تفریحاتی که در کیش نباید از دست بدهید، دوچرخه‌سواری دور جزیره‌ است. طول این مسیر حدود ۷۵ کیلومتر است که به موازات جاده ساحلی ساخته شده. این مسیر در بخش‌های مختلف جزیره مثل اسکله تفریحی، بازار مرجان، کشتی یونانی و… ایستگاه‌هایی دارد و شما می‌توانید با ارائه کارت شناسایی دوچرخه‌ اجاره کنید.

در این ایستگاه‌ها می‌توانید اسکوتر و دوچرخه برقی هم کرایه کنید. قیمت اجازه دوچرخه برای هر ساعت ۱۵ هزارتومان، اسکوتر ۲۵ هزارتومان و دوچرخه برقی ۳۰هزارتومان است.

جاهای لاکچری کیش

کشتی‌سواری در خلیج‌فارس یکی دیگر از تفریحات در جزیره کیش است. کشتی‌های شبانه از ساعت ۹ شب تا ۱ بامداد با شام، موسیقی زنده و جنگ‌های شادی از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

کشتی‌های آکواریومی هم مسافران را به جاهایی می‌برند که محل زندگی آبزیان است و شما می‌توانید از نزدیک زندگی این موجودات دریایی را ببینید. برای استفاده از کشتی‌های تفریحی کیش کافی‌ست به اسکله تفریحی جزیره بروید. قیمت ورودی کشتی‌ها از ۳۰هزار تومان تا ۷۰ هزار تومان متغیر است.

این قیمتها مربوط به مرداد ۱۳۹۸ است. 

حالا که با جاهای دیدنی کیش با قیمت آشنا شده‌اید، می‌توانید راهنمای گردشگری کیش را در اینجا بخوانید.

 

همین ، الان اینا هیجان انگیزن مثلا

بله خیلی هم تفریحاتش خوبه و عالیه
شما ایی ک اینجوری میگید بی شک تا ب حال تجربش رو نداشتین😊

واقعا که جزیره فوق العادست حتما برین ولی یه نکته ای و بگم بهتون که اگه اهل هیجان هستین روی تفریحات هیجانیش هزینه کنید مثلا شاتل و برین یا فلای بورد ولی ولی این نکترو بگم نگذریم از دوچرخه سواریش خدایی خیلی خوبه و بشدت لذت بخشه کنار ساحل خوشگل کیش

من ۴ بار کیش رفتم و باید بگم تفریحات و دیدنیهای کیش به شدت کم هستش! من مجبور بودم برم. ولی خداییش چیزی نداره و کسی اگر داخلی میخواد همچین سفری بره قشم بهتره و دیدنی تر. اگر خارجی بتونید برید که چه بهتر

نام*

ایمیل*

کد امنیتی *
2
 − 
2
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}


 شماره روابط عمومی:
021-96669066

 آدرس:

تهران، بلوار نلسون ماندلا، کوچه ایرج، پلاک صفر


 کد پستی:
1917754328

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد

به زودی

آیا صاحب آزانس مسافرتی هستید ؟ با ثبت نام در سفربانک و اضافه کردن
اطلاعات آژانس خود باعث بیشتر دیده شدن آزانس خود در فضای مجازی شوید

یکی از زیباترین و جذابترین جزیره های کشور ایران جزیره کیش در دل آب های خلیج همیشه فارس می باشد که این ناحیه در استان هرمزگان واقع شده است. درباره‌ آب وهوای این جزیره می توان‌ گفت که دارای آب وهوایی گرم و مرطوب است و در طول سال میزبان گردشگران و توریست های زیادی از همه نقاط می باشد که به قصد بازدید از نقاط دیدنی این مکان با آن سفر می کنند ،در این مقاله قصد دارم تعدادی از نقاط گردشگری این ناحیه را برایتان بازگو کنم که در تور کیش بسیار خواهید دید.

مطمئنا اسم این مکان گردشگری زیاد به گوشتان خورده که از معروفترین جاهای دیدنی کیش است. شاید بتوان با اطمینان‌ گفت که این مکان جزو اصلی ترین جاذبه های گردشگری جزیره کیش می باشد که در کنار بازدید از این کشتی میتوانیم شاهد غروب دل انگیز و چشم‌نواز خورشید در دامان آب های خلیج همیشه فارس باشیم، درباره پیشینه تاریخی این کشتی میتوان‌گفت که این کشتی در ۴ مرداد سال ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغو به گل نشست و دلیل اصلی به گل نشستن این کشتی عظیم هنوز هم مشخص نشده و در هاله ای از ابهام قرار دارد.

از بومیان جزیره کیش روایت شده که آن ها شاهد به آتش کشیده شدن این کشتی توسط یونانی ها بوده اند امروزه شاید بتوان به این روایت  توجه کرد چرا که در عرشه و بدنه این کشتی هیچ‌گونه عنصر فولادی دیده نمی شود ، روایتی دیگری نیز راجب علت به گل نشستن این کشتی این است که برخی می گویند ناخدای این کشتی یونانی به دختری به نام مریم در این منطقه علاقه مند بوده است و می خواسته کاری کند که این کشتی در جزیره کیش بماند، البته باید بگوییم که وجود این کشتی در آب های نیلگون خلیج فارس برای ما از اهمیت تاریخی زیادی برخوردار نیست و پوسیده شدن قسمت های پایینی این کشتی در اثر برخورد امواج دریا با آن باعث شده که هر لحظه امکان آن وجود داشته باشد که این کشتی در آب فرو رود و غرق شود.

جاهای لاکچری کیش

اگر به این منطقه گردشگری سفر کردید میتوانید از تماشای غروب دل انگیز آفتاب و شتر سواری و اسب سواری در نزدیکی کشتی یونانی و گشت و گذار از جاهای دیدنی کیش لذت ببرید .111

اگر بخواهیم یکی از جذاب‌ترین سواحل جزیره کیش را معرفی کنیم ساحل مرجانی کیش بهترین نمونه است که این ساحل یکی از سواحل صخره ای کیش می باشد. توریست ها و گردشگران از بین جاهای دیدنی کیش این معمولا این ساحل را در فهرست خود قرار می دهند. علت اصلی شفافیت آب دریا در این منطقه و دیدن آبزیان در آب های این دریا وجود مرجان های بسیار زیاد ، حلزون ها ، صدف ها ، شقایق دریایی ، عروس دریایی ، گونه های مختلف ماهی ها و آبزیان است . یکی از زمان های پر تردد و شلوغ این ساحل زمان طلوع و غروب آفتاب است که افراد زیادی مشغول عکس برداری و عکاسی از خورشید می باشند، یکی دیگر از عوامل موثر در جذابیت این منطقه وجود تفریحات آبی بسیار در این ساحل است.

یکی از جذابترین جاهای دیدنی کیش پارک دلفین کیش است. اولین و جذاب ترین پارک دلفین در ایران که وسعتی نزدیک یکصد هکتار دارد این مجموعه عظیم و بزرگ‌ سه قسمت جذاب و دیدنی دارد :

مطمئنا با اطمینان میتوان گفت که جذاب ترین و هیجان انگیز ترین قسمت این پارک، دیدن بازی دلفین ها با مربی هایشان است. میتوانیم در این هنگام هوش سرشار دلفین ها را مشاهده کنیم، امکان ارتباط با دلفین ها نیز وجود دارد که موجب افزایش جذابیت این قسمت از پارک شده است.

۵۷ نمونه بی نظیر از پرندگان و گیاهان استثنایی در این مکان  جمع آوری شده. پرندگانی نظیر طاووس، شتر مرغ ، قو و… . دیدن این پرندگان زیبا از گوشه و کنار دنیا یک تجربه جدید را برای شما رقم‌ خواهد زد.

آخرین مرحله این منطقه‌ی گردشگری بازدید از یک سیرک هیجان انگیز به همراه دنیایی از شادی و نشاط است که جزیره کیش در خود جای داده است.

یکی از نقاط قوت جزیره کیش پوشش گیاهی شگفت انگیز منطقه می باشد در میان پوشش بی نظیر گیاهی منطقه  درخت سبز، کهن سال ترین درخت این منطقه است که سن آن را ۵۰۰ تا  6۰۰ سال تخمین می زنند و از شگفت انگیز ترین درختان جهان می باشد که برگ هایی به شکل بیضی و بزرگ‌ دارد.

نام دیگر این درخت “لور” می باشد و در واقع پوشش گیاهی بومی کشور چین و هند است. برخی این درخت را به گونه ای مقدس می پندارند و پارچه هایی را به نیت بر آورده شدن خواسته ها و آرزوهای قلبیشان به آن گره میزنند و اعتقاد دارند که این درخت دارای انرژی های مثبت است.

به دلیل اینکه جزیره کیش در تابستان هوایی گرم دارد بهترین زمان سفر به این مکان فصل پاییز و زمستان است ،امیدواریم به این جزیره زیبا سفر کنید و از دیدن این همه شگفتی و زیبایی لذت ببرید. اگر دوست دارید با مراکز خرید کیش آشنا شوید با ما همراه باشید. در ادامه برای دیدن تمامی جاهای دیدنی کیش با سفربانک همراه باشید.

یکی از مکان هایی که در ایران خودمان به آن توجه خاصی شده جزیره زیبای کیش است. این جزیره شامل امکانات و جاهای تفریحی بسیاری است که توانسته سالانه توریست های بسیاری اعم از داخلی و خارجی را جذب خود کند. …

از آن جایی که جزیره کیش از اصلی ترین قطب های گردشگری در کشور است و در طول سال پذیرای سیل عظیمی از گردشگران می باشد بنابراین مسئولین همیشه در تدارک ایجاد فضایی رفاهی وتفریحی مناسب برای رفاه حال گردشگر …

از آن جایی که ورزش های آبی بسیار مفرح و انرژی بخش هستند طرفداران زیادی دارند در نقاط ساحلی کشور تلاش شده تا شرایط لازم برای لذت بردن از این ورزش ها فراهم شود یکی از مهمترین این نقاط جزیره کیش می باشد …

جزیره زیبای کیش به واسطه جاهای دیدنی زیاد و همچنین داشتن پاساژهای خرید بسیار، توانسته گردشگران بسیاری را جذب خود کند. کیش را می توان به عنوان یک واسط ارتباطی بین ایران و کشورهای خارجی دانست. بسیاری ا …

در ذهن همه ی ما خاطراتی از صحنه های وحشتناک در فیلم ها و یا در واقعیت نقش بسته امروزه تفریحات مهیجی الهام گرفته از این صحنه ها در دنیا ایجاد شده که طرفداران بسیاری نیز دارند در کشور ما نمونه هایی از …

بولینگ مریم یکی از تفریحات پرطرفدار در جزیره کیش است که در آن تلاش شده امکانات ورزشی مفرحی در یک مجموعه جمع آوری شود تا گردشگران تور کیش به راحتی و با هزینه‌ی کمتر بتوانند از این امکانات یک جا ا …

بانجی جامپینگ در گروه تفریحات بسیار مهیج جزیره کیش قرار می گیرد بانجی جامپیگ در سال 1395 به دیگر تفریحات این جزیره اضافه شد و از همان ابتدا مورد استقبال بی نظیر گردشگران قرار گرفت اما تاریخچه ی این و …

تنوع بالای تفریحات در جزیره ی کیش نه تنها باعث شده از آن به عنوان محبوب ترین مقصد گردشگری در کشور یاد شود بلکه کار گردشگران تور کیش سخت تر کرده و آن‌ها را برای انتخاب تفریح مناسب مردد می کند تفر …

جزیره‌ی زیبای کیش مملو از جذابیت های مختلف است به همین دلیل محبوبیت زیادی در بین تمام گردشگران داخلی و خارجی دارد و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از اقصی نقاط دنیا می باشد انواع و اقسام تفریحات …

اسب سواری را می توان در گروه ورزش های پر طرفداری قرار داد که تفریحی مهیج نیز می باشد و نه تنها بر سلامت جسمانی سوارکاران تاثیر می گذارد بلکه آرامش روحی و حس نشاط خاصی به آن ها هدیه می کند ، در جزیره …

در این جزیره ی کوچک توریستی که همچون نگینی در استان هرمزگان می درخشد تفریحات گوناگونی برای تمام گروه های سنی با سلیقه های مختلف وجود دارد بنابراین به جرات می توان گفت گردشگران تور کیش در تمام روزهای …

تمام مردم جزیره‌ی کیش را منطقه ای مملو از سرگرمی و تفریحات متنوع می دانند که زیبایی هایش تمامی ندارد به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور برای تفریح و گشت و گزار به این جزیره‌ی ز …

با شنیدن نام مناطق گرمسیر همیشه نخل های بلند قامت در ذهن ما نقش می بندند به نوعی می توان گفت نخل ها نمادی از مناطق گرمسیر و جنوبی کشور هستند که کاشت آن ها نه تنها سبب خلق زیبایی خاصی در این مناطق می …

احداث پارک ها در تمام شهرهای دنیا به خصوص شهرهای توریستی از اهمیت بالایی برخوردار است در جزیره ی کیش نیز ساخت پارک و ایجاد فضاهای سبز متنوع برای رفاه حال گردشگران به صورت یک برنامه ی جدی و مستمر درآم …

جاذبه های گردشگری کیش بسیار زیاد هستند مسلما با یک بار سفر نمی‌توانید از تمام آنها دیدن کنید در این بین یک باور غلط در مورد جاهای دیدنی کیش وجود دارد و آن این است که اغلب افراد تصور می کنند دیدن …

جزیره کیش سواحل بسیارمتعددی دارد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. به طور کلی هرجا که دریا باشد جذابیت بیشتری دارد. کیش جاهای دیدنی خیلی زیادی دارد؛ یکی ازجاهای دیدنی کیش که سالانه گردشگران بسیاری …

در طول تاریخ بازارها اهمیت ویژه ای داشته اند و نه تنها مرکزی برای تهیه‌ی اقلام مورد نیاز بوده اند بلکه مهم ترین محور ارتباطی در فضای هر شهر هستند از این رو بازارهایی به اشکال مختلف به وجود آمده اند ک …

جزیره کیش  جزیره ای پرهیاهو با دریای زیبایش و نخل های سر به فلک کشیده اش همه و همه باعث شده گزینه ی خوبی برای تفریح ما ایرانیان باشد. یکی از این جاهای دیدنی پارک ساحلی مرجان کیش می باشد که در شرق جزی …

قبل از هر چیزی لازم است بدانید که تم پارک ها به پارک های موضوعی می گویند و در تمام دنیا برای ساخت این پارک ها از یک داستان افسانه ای استفاده می کنند و طرح پارک را براساس آن داستان ارائه می دهند . در …

جزیره کیش یکی از مناطقی است که انسان دوست دارد چندین بار در سال به آن سفر کند. مجموعه پارک دلفین کیش توسط فردی سرشناس به نام “حسین ثابت” که صاحب هتل بزرگ داریوش است پایه ریزی شد که در سال 9 …

بسیاری کیش را شهری مدرن و امروزی میدانند لازم است بدانید که قدمت سکونت در این جزیره به سالیان خیلی دور برمی گردد بنابراین علاوه بر جاذبه های گردشگری طبیعی از دریا و سواحل گرفته تا مناطق سرسبز با انوا …

یکی از علت های سفر به شهرهای ساحلی تماشای دریا و صحنه های محسور کننده ی آن در ساعات مختلف شبانه روز است از شروع روز با اولین درخشش های نور به سطح دریا تا ساعات پایانی روز و لحظه ی غروب آفتاب تصاویر ح …

جاهای لاکچری کیش

در طول تاریخ حوادث گوناگونی رخ داده که باعث ایجاد پدیده ای شگفت و دیدنی جذابی شده کشتی یونانی کوالا اف نیز یکی از همین شگفتی های حاصل از حوادث است که بیش از 50 است مهمان سواحل مرجانی کیش شده و از جذا …

همه ما میدانیم جزیره کیش شهرت خود را مدیون دریای نیلگونی است که آن را در بر گرفته اگر از تفریحات آبی ساخته دست بشر بگذریم تماشای دریا و گوش سپردن به امواج آن می تواند از هر مسکنی برای ما قوی تر باشد …

سفر به دنیای جذاب و باور نکردنی زیر آب همیشه علاقمندان زیادی دارد و آن هایی را که اندک دل و جراتی سفر به دنیای جذاب و باور نکردنی زیر آب همیشه علاقمندان زیادی دارد و آنهایی را که اندک دل و جراتی دارن …

زمانی که کنار دریا بر روی شن های گرم ساحلی قدم می زنیم لمس دریا و ساحل حس فوق العاده ای به ما می دهد که تنها جنبه‌ی تفریح ندارد بلکه تاثیر بسزایی بر سلامت روحی و جسمی ما می گذارد به طوری که می ت …

گشت دریایی در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد وقتی اسم از سفر دریایی می آید همه‌ی ما به یاد کشتی های کوچک و بزرگی می افتیم که گاها امکاناتی در حد یک شهر یا یک هتل مجلل دارند و سفری آرام و لذت بخش …

سفر به جزیره‌ی کیش، شما را با تفریحات متنوعی روبه رو می کند بسیاری از این تفریحات گران قیمت و لاکچری هستند اما در کنار این تفریحات گران قیمت پارک های ساحلی مناسبی برای مسافران تور کیش در نظر گرف …

اکثر تفریحات متنوع و جذاب را در جزیره کیش می توان پیدا کرد به همین دلیل افراد بسیاری برای استفاده از این تفریحات ویژه در تور کیش شرکت میکنند ، یکی از این تفریحات سافاری کیش است که در سال 1392 به طور …

از محبوبترین مقاصد گردشگری در جنوب کشور جزیره کیش است که از مکان های دیدنی گوناگون و متنوعی سرشار است و طبق بررسی های انجام شده نشان میدهد که سالانه بیش از یک میلیون نفر از این جزیره ی زیبا بازدید می …

در سفر به کیش اگر کمی از فضای شهر و تفریحات مدرن آن فاصله بگیرید خواهید دید که این جزیره مکان های تاریخی مهمی در خود جای داده که پیشینه‌ی تاریخی با ارزشی دارند و با فضای سنتی خود در دل جزیزه ای مدرن …

بازدید از خانه های قدیمی در مناطق مختلف دنیا همیشه از جذابیت خاصی برخوردار بوده، در کشور ما نیز به سبب وجود تنوع فرهنگ ها وجود بناهای قدیمی حائز اهمیت بوده و همیشه طرفداران زیادی داشته زیرا در این ام …

تماشای موجودات زنده گوناگون از حیوانات اهلی و وحشی گرفته تا پرندگان و آبزیان همیشه جذاب و دوست داشتنی بوده به همین دلیل بسیاری از ما موجودات مورد علاقه ی خود را در خانه نگهداری میکنیم در این میان آبز …

چندی است که احداث باغ هایی موسوم به باغ پرندگان در شهرهای توریستی باب شده که در جذب گردشگر نیز موثر بوده اند و معمولا طرفداران زیادی هم دارند یکی از معروفترین این باغ ها باغ پرندگان کیش است که از دید …

درباره سفربانک

سفربانک یکی از زیر مجموعه های شرکت ایران تکنولوژی می باشد که از سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه با هدف خدمات به آژانس های مسافرتی شروع به فعالیت نمود و در حال حاضر با توجه به نیاز بازار و لزوم خدمات آنلاین به مصرف کننده های نهایی، در نظر دارد کلیه اطلاعات و نیاز …

با عضویت در خبرنامه سفربانک از رودیدادهای مهم گردشگری باخبر شوید.

طراحی سایت توسط ایران تکنولوژی

مرا به خاطر بسپار

جاهای لاکچری کیش
جاهای لاکچری کیش
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *