خريد بيت كوين

خريد بيت كوين
خريد بيت كوين

با دعوت از دوستانتان از نوبیتکس پاداش بگیرید!

بیشتر بدانید

بیت‌کوین‌کش


Bitcoin Cash

من می ‌خواهم

جابه‌جایی

بپردازم تا معادل
خريد بيت كوين

بیت کوین کش یک انشعاب یا به زبان دقیق‌تر یک فورک از بیت کوین است که در سال 2017 به بازار معرفی شد. استقبال کاربران از بیت کوین کش از همان روزهای نخست بسیار بالا بود و صرافی‌ها را این ارز را نیز به مجموعه رمزارزهای خود اضافه کردند. نوبیتکس به‌عنوان اولین صرافی آنلاین ارز دیجیتال ایرانی امکان خرید و فروش بیت کوین کش را فراهم کرده است. در ادامه نگاهی به فرآیند خرید و فروش بیت کوین کش در نوبیتکس داریم.

برای خرید و فروش
بیت‌کوین‌کش کلیک کنید

بیت‌کوین کش به‌عنوان یکی از ارزهای دیجیتال رایج در بازار مبالات ارزهای دیجیتالی، نوعی هاردفورک از ارز دیجیتال بیت کوین است. هارد فورک به این معناست که رمزارز بیتکوین کش نوعی انشعاب و به‌روزرسانی از بلاک چین ارز بیت کوین است.

در حقیقت ارز دیجیتال بیتکوین کش به دلیل تغییر در اندازه بلوک و کدهای بلاک چین بیت کوین به وجود آمد و درنهایت نیز به‌عنوان یک ارز جدید از بیت کوین جدا شد. به‌واسطه افزایش فعالیت افراد در شبکه بیت کوین، عدم مقیاس‌پذیری، کند شدن شبکه و افزایش کارمزد تراکنش‌ها فورک (شاخه جدیدی) به نام بیت کوین کش در بلاک چین ایجاد شد و امروزه با اختصار BCH در بازارهای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مبادله می‌شود.

اندازه بلاک‌ها در بیت کوین کش نسبت به بیت کوین از حداکثر 1 مگابایت به 8 مگابایت افزایش پیداکرده که نتیجه آن سرعت بیشتر و کارمزد کمتر برای نقل‌وانتقال ارز دیجیتال بیت کوین کش است.

مراحل موردنیاز برای خرید و یا فروش ارز دیجیتال بیت کوین کش به شرح زیر هستند:

در نوبیتکس به‌عنوان معتبرترین بازار آنلاین خرید و فروش ارزهای دیجیتال اقدام به ارائه جفت‌های متنوعی از ارزهای دیجیتال کرده‌ایم. بدین ترتیب امکان خرید بیت کوین کش با استفاده از سایر ارزهای دیجیتال مانند تتر در اختیار شما قرار دارد. به‌صورت مشابه نیز می‌توانید برای فروش و یا تبدیل بیت کوین کش به دیگر رمزارز ها بپردازید و فرآیند خرید و فروش بیت کوین کش را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

قدم بعدی پس از ایجاد حساب کاربری و تائید اطلاعات هویتی، افزایش موجودی اعتبار حساب کاربری است. برای شارژ حساب به‌منظور خرید بیت کوین کش برای افزایش اعتبار حساب کاربری به دو شیوه می‌توانید مراحل پرداخت را انجام دهید:

بدین ترتیب امکان انجام تمام مبادلات بیت کوین کش برای شما فراهم‌شده و می‌توانید در بازار خرید و فروش ارز دیجیتال نوبیتکس فعالیت داشته باشید.

به منظور حضور موفق در نوبیتکس پیشنهاد می کنیم حتما در هنگام خرید یا فروش هر ارزی از قبیل خرید بیت کوین کش، خرید بایننس کوین، ترون، استلار و سایر رمرزارزها حتما به چرخه‌های بازار توجه کنید و متناسب با توان مالی خود اقدام به سرمایه گذاری کنید.

برای فروش بیت کوین کش در صرافی آنلاین نوبیتکس، پس از ورود به‌حساب کاربری و بازار مبادلات باید مقدار و قیمت مدنظر برای فروش بیت کوین کش را وارد کنید. پس از درخواست جزئیات اطلاعات برای مبادله نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. اطلاعاتی نظیر میزان کارمزد مبادله، مقدار خالص دریافتی و اطلاعات کامل در زمینه قیمت ثبت‌شده شما در مقایسه با قیمت‌های موجود در بازار نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

به‌محض آنکه شخص دیگری سفارش خرید مطابق با قیمت اعلام‌شده از طرف شما را ثبت کند، فرآیند تراکنش و فروش بیت کوین کش توسط نوبیتکس تکمیل و مقادیر مبادله شده به‌حساب افراد واریز می‌شود.

فروش بیتکوین کش در صرافی نوبیتکس دقیقاً مشابه با خرید Bitcoin cash انجام می‌شود و دو شیوه سفارش سریع و محدود برای پاسخ به نیاز کاربران در نظر گرفته شده است. مهم‌ترین تفاوت این دو شیوه در این است که در سفارش سریع قطعاً مبادله خرید و فروش بیت کوین کش انجام می‌شود اما در سفارش محدود تضمینی برای انجام مبادله وجود ندارد.

بااینکه در حین اقدام به ثبت درخواست خرید و یا فروش بیت کوین کش کارمزد معامله نیز برای شما نمایش داده می‌شود، اما به‌طورکلی کارمزد در نظر گرفته شده برای بازار حرفه‌ای خرید و فروش ارزهای دیجیتال 0.2 درصد است.

صرافی آنلاین نوبیتکس به منظور رفع نیاز کاربران و دسترسی به تعداد رمزارزهای بیشتر، امکان خرید و فروش بیت کوین کش را فراهم کرده است. جدای از محیط سایت، امکان خرید و فروش بیت کوین کش در اپلیکیشن نوبیتکس با بهترین امکانات و تجربه کاربری فراهم شده است. نوبیتکس تنها صرافی دانش بنیان ایرانی، در کنار خرید و فروش بیت کوین کش امکان خرید اتریوم، بیت کوین، تتر و سایر رمزارزهای مهم بازار را فراهم کرده است. برای فعالیت در بازار نوبیتکس، همین حالا ثبت نام و از امکانات بی نظیر ما استفاده کنید.

مهم‌ترین تفاوت ارز دیجیتال بیت کوین و بیت کوین کش در اندازه بلاک این دو ارز دیجیتال است. اما با توجه به اینکه بیت کوین کش فورکی از بیتکوین است دارای شباهت‌های بسیاری نیز هستند.

نوبیتکس به‌عنوان اولین و معتبرترین بازار ایرانی تبادل ارزهای دیجیتال، با راهکار امن، سریع و مطمئن بهترین بستر برای خرید بیت‌کوین کش و بدون واسطه است.

قیمت بیت کوین کش مشابه با دیگر ارزهای دیجیتال در نوبیتکس به‌واسطه تبادل و تعامل مستمر در بین خریداران و فروشندگان در حال معامله تعیین می‌شود. قبل از خرید بیت کوین کش قیمت پیشنهادی فروشندگان را بررسی کنید تا بهترین قیمت ممکن را پیدا کنید.

کارمزد در نظر گرفته شده برای بازارهای حرفه‌ای در حدود 0.2 درصد است و در بازارهای ریالی کارمزد به‌صورت پله‌ای بر اساس حجم معاملات سی روز گذشته شما تعیین می‌شود. اگر قصد خرید با ریال داشته باشید، میزان کارمزد برحسب بیت کوین کش از شما دریافت می‌شود و در صورت انجام مبادله با تتر میزان کارمزد نیز بر اساس مبنای تتر محاسبه و دریافت می‌گردد.

با دعوت از دوستانتان از نوبیتکس پاداش بگیرید!

بیشتر بدانید

اولین و تنها پلتفرم دانش بنیان، صرافی ارز دیجیتال در ایران

معاملات انجام شده

مشتریان نوبیتکس

جمع مبادلات

خريد بيت كوين

بهترین و ساده‌ترین راه برای نگه‌داری، خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران که امنیت آن توسط نوبیتکس تضمین می‌شود.

بهترین و ساده‌ترین راه برای نگه‌داری، خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران که امنیت آن توسط نوبیتکس تضمین می‌شود.

جهت دانلود کد زیر را اسکن کنید.

ما در نوبیتکس از آخرین استانداردهای امنیتی وب استفاده کرده‌ایم و با انجام آزمون‌های دوره‌ای نفوذ، از امنیت پلتفرم اطمینان حاصل می‌کنیم. ذخیره سازی سرد رمزارزها، امنیت کیف پول کاربران را دوچندان می‌کند.

در نوبیتکس کیف پول اختصاصی و امن خواهید داشت که می‌توانید بدون نگرانی، دارایی‌های رمزاریتان را در آن نگه‌داری نمایید. کلید خصوصی شما به صورت آفلاین نگه‌داری می‌شود و در برابر هک ایمن خواهد بود.

نوبیتکس یک بازار 24 ساعته و تمام خودکار است. شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز معامله نمایید و همگام با بازارهای جهانی، کسب درآمد کنید. ‫مطمئن‬ باشید پشتیبانی نوبیتکس همیشه در کنارتان خواهد بود.

در نوبیتکس علاوه بر امکان مبادله رمزارزها با ریال، امکان مبادله با تتر با کمترین کارمزد هم وجود دارد. به این ترتیب می‌توانید بدون نیاز به انتقال دارایی‌های خود به بازارهای خارجی، از ریزنوسان‌های بازار هم کسب درآمد کنید.

نوبیتکس یک بستر امن و کاملاً بومی است که در آن می‌توانید بدون نگرانی از تحریم ها به خرید و فروش بیت کوین و سایر رمزارزها بپردازید. مهمترین ویژگی نوبیتکس، قابلیت سفارش گذاری با قیمت مدنظر در یک بازار رقابتی می باشد. به همین دلیل بهترین قیمت خرید و فروش رمزارزها را در نوبیتکس خواهید یافت. همچنین بازار نوبیتکس به صورت 24 ساعته فعال بوده و امکان معامله در آن همیشه وجود دارد. نوبیتکس با تأییدیه معاونت فناوری ریاست جمهوری، اولین بستر دانش بنیان مبادله رمزارزها در ایران است.

بر خلاف سایر رقبا، کارمزد ایرانیکارت برای خرید هر میزان رمزارز، ثابت است؛ بنابراین برای مقایسه قیمت، لطفا میزان دقیق رمزارز خود را وارد کنید.

بیت کوین Bitcoin اولین و محبوبترین ارز دیجیتال است که در جهان معرفی شد. مزیت اصلی بیت کوین این است که هیچکس مالک آن نیست یا آنرا کنترل نمی کند و همه می توانند در آن مشارکت کنند.

اگر قصد خرید بیت کوین را دارید می توانید از طریق لینک زیر درخواست خود را ثبت کنید.

برای فروش بیت کوین می توانید از خدمات مجموعه ایرانیکارت استفاده کنید.

بیت کوین راهی بسیار ایمن و ارزان برای مدیریت پرداخت هاست.خريد بيت كوين


دریافت پول جز در مواردی که پرداخت وجه نیاز به ارتباط با صورتحسابهای الکترونیکی داشته باشد، به سادگیِ فرستادن یک بیت کوین است: لینک یا نشان دادن یک کد QR. این تنظیم ساده، در دسترس هر کاربری هست و می تواند نیازهای تعداد زیادی از مشتریان را برآورده سازد. تنظیم {این گزینه} در حالت پابلیک یا عمومی، به ویژه برای پرداختهای اهدایی و انعام بصورت شفاف، مناسب است.

تعداد زیادی از سرویس های پردازش پرداخت وجه طرف سوم، واسط های برنامه ریزی کاربردی یا API تهیه می کنند. نیازی نیست که بیت کوینها را روی سرور خود ذخیره کرده و امنیتی که این سرورها فراهم آورده اند را به کار ببندید. افزون بر این، بیشتر این APIها به شما اجازه میدهند که صورتحسابها را پردازش نموده و بیت کوینهای خود را به ارز محلی خود و با هزینه ای اندک، مبادله نمایید.

اگر از هیچیک از APIهای طرف سوم استفاده نمی کنید، می توانید یک سرور بیت کوین را بطور مستقیم به برنامه های کاربردی خود اضافه کنید که به شما امکان خواهد داد که بانک و پردازشگر پرداخت وجه خودتان را داشته باشید. با تمامی مسئولیت هایی که این کار تلویحاً در بر دارد، می توانید سیستم های شگفت انگیزی بسازید که تراکنش های بیت کوین را تقریباً بدون هزینه پردازش می کنند.

بیت کوین برای هر تراکنش، آدرس یکتایی می سازد. بنابراین اگر قرار باشد سیستم پرداخت وجهی بسازید که با یک صورتحساب در ارتباط باشد، تنها نیاز دارید یک آدرس بیت کوین برای هر پرداخت وجهی ساخته و آنرا پایش یا مانیتور کنید. هرگز نباید از یک آدرس برای بیش از یک تراکنش استفاده نمایید.

بیت کوین یکی از مشهورترین ارزهای دیجیتال در جهان می باشد که بر روی بستر بلاکچین مبادله می شود.

بله ! ایرانیکارت تمامی خدمات مربوط به خرید و فروش بیت کوین را ارائه میدهد.

خرید و فروش بیت کوین توسط ایرانیکارت پس از مراحل احراز هویت بین 1 الی 3 ساعت کاری انجام می شود.

برای نگهداری بیت کوین پس از خرید باید از کیف پول ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

بله شما می توانید ارزهای دیجیتال مختلفی را از ایرانیکارت تهیه کنید.

برای دریافت آخرین اخبار و آفرهای ایرانیکارت ایمیل خود را وارد نموده و در خبرنامه ثبت نام کنید

ممنون اطلاعات شما ثبت شد

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

copyright © 2020 iranicard.com. All Right Reserved.

ورود به تهران پرداخت

به تهران پرداخت بپیوندید

محاسبه‌گر نوع ارز

بیت‌کوین یک نوآوری در سیستم پرداخت آنلاین می‌باشد که به وسیله آن می‌توانید تراکنش‌های مالی خود را انجام دهید.
خريد بيت كوين

بیت کوین، شبکه‌ای است که سیستم پرداخت جدیدی به‌وسیله پول دیجیتال بوجود آورده است و به سرعت در حال رشد می‌باشد؛ به صورتی که طی چند سال گذشته تاکنون، ارزش آن در بازارهای جهانی از چند صدم دلار به چند هزار دلار افزایش یافته است.

تفاوت کارکرد بیت کوین با پول نقد در این است که به دلیل اینکه فرد یا سازمانی مسئولیت آن را بر عهده ندارد و انتقال پول در این شبکه تنها بین دو نفر و بدون هیچ واسطه‌ای انجام می‌گیرد، این نوع پول غیر قابل ردیابی است و نوسانات ارزی که در کشورها بوجود می آید، بر قیمت آن بی‌تاثیر است.

بیت کوین به وسیله شخص یا گروهی بوجود آمد که خود را با نام ساتوشی ناکاموتو معرفی کردند؛ اما هویت آن‌ها مشخص نیست. با این حال بیت کوین به صورت متمرکز مدیریت نمی‌شود و عملکرد آن بر عهده کاربران بیت کوین در سراسر جهان است. اگرچه سازندگان و توسعه‌دهندگان بیت کوین، می‌توانند اصلاحاتی را در نرم‌افزار آن ایجاد کنند اما استفاده درست از آن بر عهده کاربران است و آن‌ها باید قواعد خاصی را در پرداخت با بیت کوین رعایت کنند.

واحد سیستم بیت کوین، Bitcoin می‌باشد که مخفف‌های BTC و XBT برای آن به کار می‌روند. مقادیر کوچک بیت کوین با واحدهای جایگزینی همانند میلی بیت کوین (Millibitcoin) که با نماد MBTC نمایش داده می‌شود و ساتوشی نام‌گذاری شده‌اند. ساتوشی کوچک‌ترین جزء بیت کوین است که به اندازه 100 میلیونیم 1 بیت کوین می‌باشد. به عبارت دیگر هر بیت کوین می تواند به 100 میلیون واحد کوچکتر به نام ساتوشی تقسیم شود.

جهت دریافت یا ارسال بیت کوین، می‌توانید از اپلیکیشن بیت کوین استفاده کنید. اپلیکیشن بیت کوین را می‌توانید به صورت رایگان از طریق سایت Bitcoin دانلود و روی گوشی یا کامپیوتر خود نصب کنید و با استفاده از کیف پول آن، بیت کوین دریافت یا ارسال نمایید.

همه نقل و انتقالات و تراکنش‌های بیت کوین توسط فن آوری زنجیره بلوک یا بلاک چین (Blockchain) ذخیره و انجام می‌شوند. Blockchain چیزی شبیه به یک دفتر کل عمومی است که شامل تمام تراکنش‌هایی می‌باشد که تاکنون پردازش شده اند و در آن، تمام انتقالات بیت کوین هر کاربر به صورت عمومی برای همه به اشتراک گذاشته شده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا درستی هر تراکنش را بیازمایند.

در طی فرایند انجام هر تراکنش بیت کوینی در بلاک چین، بیت کوین‌هایی نیز تولید می‌شود که به این بخش از تولید بیت کوین ها، ماینینگ (Mining) می‌گویند. در واقع تمامی تراکنش‌های بیت کوین توسط ماینر‌ها (Miner) تایید می‌شوند و بدین ترتیب، آن‌ها در مقابل عملیات ریاضی مرتبط با رمزنگاری و تایید تراکنش صورت گرفته، پاداش می‌گیرند که این پاداش به صورت بیت کوین به آن‌ها داده می‌شود.

با وجود این که هیچ کشوری تاکنون بیت کوین را به عنوان پول، به رسمیت نشناخته و کشورهایی مانند آمریکا بر کالا بودن آن تاکید می‌کنند، اما از لحاظ فنی کارکرد آن به دلیل اینکه امکان انتقال پول را بدون بازگشت برای افراد فراهم می‌کند، بسیار شبیه به کارکرد پول نقد رایج در کشورها می‌باشد؛ بنابراین می‌توانیم بیت کوین را یک سیستم پرداخت آنلاین نیز در نظر بگیریم.

در صورت تمایل برای انجام پرداخت با استفاده از بیت کوین یا شارژ بیت کوین توسط تهران‌پرداخت، فرم موجود در انتهای این صفحه را تکمیل نمایید تا پرداخت شما ظرف حداکثر 3 ساعت انجام شود. قیمت پرداخت با بیت کوین را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید:

شما می‌توانید با وارد کردن میزان بیت کوین، مقدار دلاری و هم‌چنین مقدار ریالی که در نظر گرفته‌اید، از طریق محاسبه‌گر زیر مبلغ نهایی را محاسبه کرده و سپس نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید.

از آخرین اخبار و خدمات جدید تهران پرداخت مطلع شوید!

استفاده از مطالب سایت تهران پرداخت، فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به تهران پرداخت می‌باشد.

ورود به تهران پرداخت

ثبت‌ نام در تهران پرداخت

آیا تمایل دارید با پشتیبانی تهران پرداخت تماس بگیرید

تمایل برای خرید بیت کوین در ایران به عنوان رایج‌ترین ارز دیجیتال دنیا روز به روز بیشتر می‌شود و افراد زیادی وجود دارند که می‌خواهند سرمایه‌ خود را وارد تجارت ارزهای رمزنگاری شده نمایند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که مشتاقید به چرخه‌ مبادلات بیت کوینی وارد شوید، نیاز دارید تا از روش‌های خرید و فروش این ارز دیجیتال آگاه شوید.

در ادامه برای شما با اهمیت‌ترین مراحل در آموزش بیت کوین را مطرح خواهیم کرد.

پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره در آذر سال ۹۸ اعلام شد که بیت کوین در ایران به رسمیت شناخته شده است و قانون‌گذاری برای آن انجام می‌شود. بنابراین هم خرید و فروش بیت کوین به صورت قانونی صورت می‌گیرد و هم کسانی که علاقه‌مند به داشتن ماینر هستند می‌توانند پس از گذراندن مراحل قانونی، از دستگاه خود استفاده و بیت کوین استخراج کنند.

از آنجایی که بیت کوین یک ارز دیجیتال است، بهتر خواهد بود اگر خرید و فروش آن هم از طریق اینترنت انجام شود. متاسفانه به دلیل تحریم‌هایی که در بازار معاملات جهانی علیه ایران وجود دارد، خرید و فروش بیت کوین از طریق صرافی‌های بزرگ و مطرح بین‌المللی امکان‌پذیر نیست. اما به هر حال، راه‌هایی جهت تبادلات بیت کوینی برای کاربران ایرانی هم وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

خريد بيت كوين

برای خرید بیت کوین از صرافی، اولین کاری که باید انجام دهید عضویت در یک سایت صرافی است. صرافی‌های مطرحی وجود دارند که هیچ کدام به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهند. تنها صرافی معتبر جهانی که برای ایرانی‌ها هم فعال است، صرافی  LocalBitcoins است.

یکی از ویژگی‌های این سایت این است که در آن قمیت‌های مختلفی برای خرید و فروش بیت کوین از طرف کاربران ارائه می‌شود که البته در محدوده‌ی قیمت صرافی‌ها هستند؛ ولی با وجود این امکان می‌توانید با گشت و گذار در آگهی‌های مختلف خرید و فروش، بهترین قمیتی را که با شرایط شما سازگاری دارد انتخاب کنید.

صرافی‌ها به دو صورت عمل می‌کنند: یا به شکل مستقیم با صرافی وارد مبادله می‌شوید و از آن بیت کوین می‌خرید یا صرافی به عنوان بستری برای معرفی فروشنده و خریدار به هم عمل می‌کند و کارمزد واسطه‌گری خودش را می‌گیرد.

اگر به هر دلیلی نخواستید که در فضای سایت خرید و فروش کنید، بعضی سایت‌ها این امکان را فراهم کرده‌اند که کاربران در سایت با دسترسی به شماره تماس همدیگر، بیرون از سایت قرار ملاقات بگذارند و به مبادله بپردازند.

بعضی گروه‌های تلگرامی هم ادعا می‌کنند که امکان خرید و فروش بیت کوین را دارند که به علت کلاهبرداری‌های گسترده‌ای که از این طریق انجام شده است، ما انجام آن را توصیه نمی‌کنیم. بعضی افراد هم که ماینر دارند و خودشان بیت کوین استخراج می‌کنند، به صورت حضوری اقدام به فروش بیت کوین می‌کنند و با خرید از آن‌ها این شانس را دارید که از پرداخت کارمزد نجات پیدا کنید.

برای اینکه بتوانید وارد چرخه‌ معاملات بیت کوینی شوید و بتوانید به راحتی خرید و فروش کنید، لازم است که مراحلی را طی کنید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تهیه‌ کیف پول بیت کوین یکی از اساسی‌ترین مراحل در آموزش بیت کوین است که باید در چرخه‌ معاملات بیت کوینی انجام دهید. کیف پول در واقع، محلی برای نگهداری و حفظ پول‌های دیجیتال شماست که همه‌ معاملات خود را از طریق آن انجام می‌دهید.

در واقع هر آنچه که برای خرید و فروش بیت کوین احتیاج دارید ،مانند آدرس عمومی و کلید خصوصی،  در کیف پول شما قرار دارد. کیف پول‌های قابل استفاده برای بیت کوین به سه شکل عرضه می‌شوند.

در حال حاضر کیف پول بلاک چین، مهم‌ترین و محبوب‌ترین کیف پولی است که برای بیت کوین استفاده می‌شود. کیف پول بلاک چین محیطی ساده و آسان برای استفاده همه افراد دارد و می‌تواند روی تمام دستگاه‌های دیجیتال نصب شود و به کمک آن، کاربران می‌توانند به راحتی فرآیند ارسال و دریافت ارزهای دیجیتالی و رمزگذاری شده‌ خود را انجام دهند.

در دومین مرحله از آموزش بیت کوین اگر مبادلات خود را از طریق سایت و آنلاین انجام می‌دهید برای خرید بیت کوین باید درخواست خود را با رقمی که مورد نظرتان است، ثبت کنید.

زمانی که فروشنده‌ای با رقم مورد نظر شما برای فروش بیت کوین موافقت کرد، خرید بیت کوین انجام می‌شود. در صورتی که می‌خواهید از شخص حقیقی و به شکل حضوری بیت کوین بخرید می‌توانید در صرافی‌های آنلاینی که فضای این کار را فراهم کرده‌اند ثبت نام کنید؛ سپس با انتخاب شهر محل سکونت خود درخواست خرید بزنید. بلافاصله آگهی‌های مربوط به فروش بیت کوین در شهر مورد نظر شما نمایش داده می‌شود.

پس از آن با شماره‌ای که شخص فروشنده از خود در سایت قرار داده است تماس می‌گیرید و جایی قرار می‌گذارید و بیت کوین خود را می‌خرید. انتخاب فروشنده‌ معتبر هم نکته‌ دیگری است که باید مهارت آن را کسب کنید.

معمولاً در کنار نام فروشنده‌ها آمار تعداد معامله‌ای که تا کنون انجام داده‌اند نمایش داده می‌شود. ‌فروشنده‌ای را انتخاب کنید که آمار بالاتری دارد و در ضمن روش پرداختی که مد نظر او هست با روش پرداختی که برای شما راحت‌تر است یکی باشد.

بازخورد کاربران دیگر در مورد او را بررسی کنید و مطمئن شوید که از تاریخ ایجاد حساب کاربری او حداقل یک سال گذشته باشد.

با توجه به تحریم‌های مالی و نبود امکان نقل و انتقال ارز از ایران به کشورهای دیگر، بهتر است برای خرید و فروش بیت کوین از صرافی‌های فعال در ایران استفاده کنید.

با یک جستجوی ساده در اینترنت، فهرست بلندی از صرافی‌هایی را می‌بیند که به مبادلات بیت کوینی مشغولند. البته با توجه به میزان بالای کلاهبرداری در معاملات ارزرمزی و نبود نظارت قانونی بر معاملات بیت کوینی در ایران، باید بسیار مراقب صرافی که انتخاب می‌کنید باشید تا در دام کلاهبرداران نیافتید.

صرافی بیدارز bidarz.com را می‌توان جزو صرافی‌های معتبر در این عرصه معرفی کرد.

به عنوان یک ایرانی فقط در صورتی که در سیستم‌های پرفکت مانی و وب مانی حساب داشته باشید می‌توانید از صرافی‌های خارجی بیت کوین بخرید هر چند که صرافی‌های زیادی نیستند که به این‌نوع حساب‌ها سرویس بدهند.

در صورتی هم که ویزا کارت یا مستر کارت دارید دیگر محدودیتی برای شما در انتخاب صرافی وجود ندارد. در حال حاضر سایت LocalBitcoins تنها صرافی فعالی است که برای کاربران ایرانی بدون محدودیت در دسترس است و حتی از طریق کارت شتاب هم می‌توانید به خرید و فروش بیت کوین بپردازید.

فرد حقیقی همان فروشنده‌ای است که در صرافی‌های آنلاین با او به توافق رسیده‌اید و تصمیم گرفته‌اید برای معامله‌ خود جایی بیرون از سایت با هم قرار بگذارید.

از آنجایی که هیچ قانون حمایتی در راستای خرید و فروش بیت کوین مدون نشده است، در سال‌های گذشته کلاهبرداری‌های زیادی از کاربران صورت گرفت و به دلیل نبودن امکان ردیابی بیت کوین، سرمایه‌ بسیاری از این طریق از بین رفت.

روش‌های مختلفی به مرور زمان برای احراز هویت کاربران از طرف خریداران یا فروشندگان استفاده می‌شد که هیچ کدام به نظر خیلی مطمئن نمی‌آمدند. روشی که اکنون در صرافی‌های آنلاین برای احراز هویت استفاده می‌شود به این صورت است که خریدار یا فروشنده از کاربر مقابل خود می‌خواهد که یک عکس همراه با کارت ملی و کارت بانکی خود بگیرد و در ضمن، دست‌نوشته‌ای هم بنویسد و در آن توضیح دهد که عکسی که می‌فرستد به چه منظور و در چه تاریخی و برای چه کسی گرفته شده است.

اگر چنین عکسی را برای کاربر مقابل خود می‌فرستید تا پایان تأیید تراکنش فایل اصلی عکس را نزد خود نگه دارید.

برای خرید بیت کوین از طریق کارت بانکی، باید حساب ریالی خود را از طریق درگاه پرداخت، در صرافی آنلاین مورد نظر شارژ کنید. اگر نوع صرافی شما این گونه است که به صورت مستقیم از آن خرید می‌کنید پس از شارژ کردن حساب خود، درخواست مقدار بیت کوین مورد نظر را می‌گذارید و صرافی آن را به آدرس کیف پول شما واریز می‌کند.

اما بعضی صرافی‌ها تنها واسطه‌ بین فروشنده‌ها و خریداران هستند و پس از شارژ کردن حساب خود با درگاه پرداخت، درخواست خرید بیت کوین را ثبت می‌کنید، فروشنده‌ معتبری پیدا می‌کنید و مبادله بین شما انجام می‌شود.

برای اینکه بتوانید مبادلات بیت کوین را انجام دهید و از دیگران بیت کوین بخرید به یک آدرس کیف پول نیاز دارید که تقریباً همان کارکرد شماره‌ ۱۶ رقمی کارت بانکی شتاب را دارد. پس از ساخت هر کیف پول بلاک چین، روی گزینه request کلیک کنید و سپس آدرس کیف پول در اختیار شما قرار می‌گیرد.

پس از اینکه فرآیند انتقال پول انجام شد، فروشنده مقدار بیت کوین معامله شده را به آدرس کیف پول شما که در اختیار او قرار داده‌اید انتقال می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که بعد از ساخت کیف پول باید انجام دهید، گرفتن بک‌ آ‌پ یا پشتیبان است. اگر از اطلاعات خود بک آپ نگرفته باشید و به هر دلیلی اتفاقات ناخوشایندی برای حساب شما بیافتد، هیچ راهی برای بازگرداندن بیت کوین‌های شما وجود ندارد. مراحل گرفن بک آپ به این صورت است:

توجه داشته باشید که کلمات بازیابی را در جایی امن نگه دارید و از قرار دادن آن در اختیار دیگران خودداری کنید.

با توجه به نوسانات شدید اقتصاد دنیا در روزهای گذشته، بیت کوین سیر نزولی داشته و قیمت آن به شدت کاهش پیدا کرده است. طبق قیمت روز دلار در بازار ایران، قیمت هر بیت کوین در روز نگارش این مقاله ۸۸۱۳ دلار است که نسبت به قیمت روز آن می توان آن را به ریال و یورو هم محاسبه کرد و برای استعلام قیمت روز آن می توانید از این لینک استفاده کنید.خريد بيت كوين

معمولاً مقدار کارمزد بر اساس تعرفه‌ای که صرافی‌ها مشخص می‌کنند محاسبه می‌شود و ممکن است کمی با هم متفاوت باشد. به طور کلی کارمزد بر اساس حجم تراکنش در بازه‌ بایت محاسبه می‌شود و اگر حجم تراکنش شما بسیار پایین باشد با توجه به کارمزدی که از حسابتان کم می‌شود شاید چندان به صرفه نباشد.

اگر در صرافی‌های ایرانی عضو هستید، کارمزد برای نقل و انتقلات بیت کوینی هم تقریباً از همین فرمول پیروی می‌کند. مثلا صرافی والکس، برای معاملات کمتر از ۱۰ میلیون تومان و بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان، ۰.۴۵٪ کارمزد دریافت می‌کند.

در همه‌ صرافی‌های آنلاین قمستی وجود دارد که همه‌ سوابق کابران و تعداد خرید و فروش آن‌ها ثبت شده است. در بعضی صرافی‌ها این امکان هم وجود دارد تا نظرات کاربران دیگر در مورد آن شخص، ثبت شود که می‌تواند در تصمیم‌گیری شما برای اینکه به آن شخص اعتماد کنید یا نه، مؤثر باشد.

پس از ثبت‌نام در صرافی‌های آنلاین، به صورت خودکار کیف پولی در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید بیت کوین‌های خود را بعد از انجام معاملات در آن نگهداری کنید؛ ولی کار عاقلانه‌تر این است که از قبل یک کیف پول معتبر مثلا کیف پول بلاک چین که امنیت آن در سطح بالایی قرار دارد، بسازید و بیت‌کوین های خود را به داخل آن منتقل کنید.

به طور قطعی نمی‌توان گفت که بهترین روش خرید بیت کوین برای ایرانی‌ها چیست  ولی در کل خرید از سایت‌های ایرانی با توجه به اینکه انتقال پول را از درگاه‌های اینترنتی مهیا کرده‌اند، راحت‌تر است. بسیاری از سایت‌ها هم امکان احراز هویت را دارند که می‌تواند تا حدی بر صحت مبادلات تأثیر مثبت بگذارد.

اما نقصی که این صرافی‌ها نسبت به صرافی‌های خارجی دارند این است که مانند دلال عمل می‌کنند؛ یعنی در سایت‌های خارجی، آن‌ها بستری برای مرتبط کردن خریدار و فروشنده فراهم می‌کنند و خودشان درصدی به عنوان کارمزد برمی‌دارند، بنابراین نفعی در گران کردن مبلغ بیت کوین ندارند.

صرافی‌های ایرانی ابتدا خودشان بیت کوین را از صرافی‌های خارجی می‌خرند و بعد به سایت خود وارد می‌کنند. بنابراین گاهی دیده شده است که بیت کوین را با قیمت بالا می‌فروشند و با قیمت پایین می‌خرند.

خرید بیت کوین به صورت مستقیم از ماینرها می‌تواند ارزان‌تر باشد چون آن‌ها هزینه‌ای بابت کارمزد دریافت نمی‌کنند. همچنین اگر بتوانید از اشخاص حقیقی مطمئن، بیت کوین بخرید باز هم به دلیل نبودن هزینه‌ کارمزد، خرید به‌صرفه‌تری خواهید داشت.

صرافی‌های آنلاین برای خود دستور العملی دارند که طبق آن مشخص کرده‌اند کمترین مقدار خرید بیت کوین چقدر است؛ ولی به طور کلی با مبلغ حدود ۱۰۰ هزار تومان هم می‌توان خرید را انجام داد. البته باید در نظر بگیرید که این مقدار کم پاسخگوی مبلغ کارمزد خواهد بود یا نه. سقف انتقال پول از طریق کارت‌های شتاب در صرافی‌های آنلاین معمولاً تا ۵۰ میلیون تومان است که باید این رقم را برای مقدار خرید بیت کوین در نظر گرفت.

ورود به بازار خرید و فروش بیت کوین مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری هم فوایدی دارد و هم معایبی آن را تهدید می‌کند. در ادامه به طور خلاصه فهرستی از مزایا و معایب بازار بیت کوین بیان ‌می‌کنیم:

اگر در مورد بیت کوین اطلاعات جامع و کاملی ندارید و صرفاً با شنیدن حرف‌هایی درباره‌ سود سرشارِ این ارزرمز تصمیم گرفته‌اید وارد تبادلات بیت کوین شوید، توصیه‌ ما این است که دست نگه‌دارید؛ زیرا ابتدا لازم است با مفاهیم موجود در بازار ارزهای دیجیتال آشنا شوید و روش‌های تحلیل بازار را فرا بگیرید.

قیمت بیت کوین تحت‌تأثیر توابع مختلفی است و اگر در زمان نامناسبی خرید کنید قطعاً با شکست مواجه می‌شوید. طبیعتاً بهترین زمان خرید بیت کوین وقتی است که قیمت آن در بازار پایین آمده باشد. اما اینکه چه وقت قیمت بیت کوین پایین می‌آید نیازمند این است که همه‌ نوسانات بازار ارزهای دیجیتال را با دقت رصد کنید و در زمان مناسب اقدام به خرید کنید.

مانند هر چیز دیگری که در بازار خرید و فروش می‌شود، قیمت بیت کوین هم به شدت تحت‌تأثیر افزایش یا کاهش عرضه و تقاضا، بالا و پایین می‌رود. همینطور رویدادهای مهم سیاسی و اقتصادی در سطح جهانی هم می‌توانند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارند.

مقدار بیت کوینی هم که در کل دنیا موجود است در روند قیمت‌گذاری مؤثر است. با توجه به ثابت بودن مقدار بیت کوین در دنیا هر چه به پایان آن نزدیک‌تر می‌‌شویم قیمت‌ها هم افزایش پیدا می‌کنند.

به طور کلی دور روش برای تحلیل قیمت بیت کوین وجود دارد.

مثالی از نمودار بیت کوین:

توصیه‌ ما این است که با توجه به ناشناخته بودن بازار ارزهای دیجیتال و وجود ابهامات بسیار در مورد آن‌ها، پیش از آنکه اقدام به خرید بیت کوین کنید زمانی را صرف آموزش بیت کوین و همه‌ مسائل مربوط به آن مانند ماهیت بیت کوین، صحت شایعات پیرامون آن، نحوه‌ ساخت کیف پول، روش خرید و فروش آن و راه‌های پیشگیری از افتادن در دام کلاهبرداران کنید.

همچنین بسنجید که با توجه به همه‌ این عوامل آیا وارد شدن در عرصه‌ تبادلات بیت کوینی به نفع یا ضرر شماست. سپس با آگاهی کامل قدم در این راه جدید بگذارید.

اگر امکان خرید دستگاه ماینر را دارید می‌توانید بیت کوین خودتان را استخراج کنید ولی با توجه به بالا بودن هزینه‌های استخراج، شاید کار چندان به صرفه‌ای نباشد.

برای استخراج بیت کوین به یک دستگاه ماینر، اینترنت پر سرعت، برق و فن خنک‌کننده نیاز است. بیت کوین‌ها هم پس از استخراج باید به کیف پول منتقل شوند. با توجه به اینکه ماینرهای امروزی نیاز به تراشه‌های مخصوصی دارند که در دسترس همه نیست، کامپیوترهای خانگی عملاً نمی‌توانند بازدهی خوبی در استخراج بیت کوین داشته باشند و بهتر است در دام شیادان که با وعده‌های وسوسه‌آور در پی فروختن دستگاه‌های ماینر هستند نیافتید.

دستگاه ماینر چند صد دلار دلار قیمت دارد و هزینه‌ برقی هم که صرف دستگاه می‌شود طبق برآوردها برای یک بیت کوین حدود ۳۰ میلیون تومان است که بعید می‌رسد کار عاقلانه‌ای باشد. ضمن اینکه شاید بیشتر از صد سال طول بکشد تا یک بیت کوین با یک کامپیوتر خانگی استخراج شود.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: ۳.۳ / ۵. تعداد امتیاز: ۹۸

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

ایالات متحده امریکا

هم‌رسانی این مطلب:

شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا در چارچوب سیاست‌های جدید سرمایه گذاری خود، ضمن خرید حدود ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین اعلام کرد که در آینده نزدیک مشتریان محصولات این شرکت می‌توانند مبالغ معاملات را با این ارز دیجیتال نیز پرداخت کنند.

این شرکت در بیانیه‌ای هدف از این کار را داشتن انطاف بیشتر در قبال تنوع داد و ستدها در بازار اعلام کرد.

بر اساس اسناد کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، خریداری این میزان بیت کوین باعث شد که علاوه بر افزایش ارزش سهام تسلا، ارزش بیت کوین نیز ۱۴ درصد رشد یابد که رکورد جدیدی در تاریخ نوسانات ارزش پول‌های دیجیتال محسوب می‌شود.خريد بيت كوين

سه روز پیش از این نیز اضافه شدن هشتگ بیت کوین در پروفایل حساب توئیتری ایلان ماسک، مالک شرکت تسلا باعث شده بود که ارزش بیت کوین به ۳۶ هزار دلار برسد.

تسلا همچنین روز دوشنبه اولین گزارش خود از سود خالص سالانه در سال ۲۰۲۰ میلادی را منتشر کرد که نشان دهنده درآمد ۷۲۱ میلیون یورویی آن در سالی بوده که جهان با بحران کرونا دست و پنجه نرم می‌کرده است.

با این وجود تحلیلگران بازار، فروش و سود تسلا را در مقایسه با سود خودروسازان معتبری مانند تویوتا و جنرال موتورز ضعیف می‌دانند و بر چالش‌های جدی اشاره دارند که تسلا همچنان با آنها درگیر است؛ از جمله تمایل رو به افزایش خودروسازان سنتی به تولید خودروهای برقی بیشتر.

اگرچه در دو سال گذشته استفاده شرکتهای فناوری از ارزهای دیجیتال بیشتر شده اما گروه اصلی استفاده کننده از این نوع پول چندان تغییری نکرده است و همچنان افرادی که به سیستم بانکی بی‌اعتمادند و مجرمانی که به دنبال پولشویی هستند از جمله بزرگترین مشتریان ارزهای دیجیتالی محسوب می‌شوند.

هم‌رسانی این مطلب:

خريد بيت كوين
خريد بيت كوين
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *