خواص انبه در بارداری

خواص انبه در بارداری
خواص انبه در بارداری

خواص انبه در بارداری چیست؟ انبه و بارداری ، مطالب مفید در مورد تاثیر انبه بر جنین ، خواص انبه در بارداری ، مضرات انبه در بارداری و فواید انبه برای زن باردار را ادامه می تونید بخوانید.

خواص انبه در بارداری

میوه انبه از مغذی ترین و بهترین میوه هایی محسوب میشود که به سبب خواص بسیار منحصر به فردی که داراست، به مصرف آن در زمان بارداری توصیه شده است. این میوه تاثیر مستقیمی بر روی بهبود رشد جنین میگذارد که در نتیجه متخصصان بر این باورند که بایستی در دوره بارداری به صورت منظم از این میوه استفاده شود. همچنین بایستی اشاره نمود که مانند هر محصول دیگری در مصرف انبه نباید زیاده روی کرد زیرا علی رغم خواص انبه که مفید است،زیاده روی در مصرف آن  سبب تاثیرات منفی بر روی بدن میگردد.

انبه دارای خواصی است که موجب محبوبیت روز افزون آن شده است که از جمله مهم ترین آن ها برخورداری از آهن، پتاسیم، اسید فولیک و ویتامین های C و A میباشد. این میوه مغذی و خوشمزه به سبب طعم خاصی که داراست، متناسب با بسیاری از ذائقه هاست.

خواص انبه در بارداری

به موجب شیرینی قابل توجهی که این محصول از آن برخوردار است، در حدود 100 گرم قند در 15 گرم از انبه، این امکان را فراهم می آورد تا زمانی که بدن مادر باردار نیاز به شیرینی دارد، بتواند از این محصول به جای انواع شیرینی و کیک ها استفاده نمایند. البته بایستی این موضوع را در نظر گرفت که در صورت برخورداری از دیابت دوره بارداری بایستی از مصرف این محصول خوداری کنید.

بسیاری از متخصصان به مصرف انبه در سه ماه اول بارداری توصیه نموده اند زیرا این محصول دارای مقدار قابل ملاحظه ای کالری میباشد و به سبب آنکه در سه ماه اول به کالری بالایی نیاز است، مصرف آن برای مادر و جنین میتواند بسیار سودمند باشد.

از نکات قابل توجه آن است که مادران باردار بایستی حتما دقت نمایند که انبه طبیعی را تهیه کنند و از خرید انبه های مصنوعی خوداری کنند زیرا انبه های مصنوعی دارای مواد شیمیایی هستند که موجب آسیب به مادر و جنین میگردند. از جمله تاثیراتی که انبه مصنوعی بر روی بدن میگذارد، شامل: خواب آلودگی، سرگیجه، ناراحتی معده و گیجی است. در صورت بروز هریک از این عوامل حتما بایستی مصرف این میوه را متوفق نمود.

با توجه به علائم و نشانه هایی میتوان انبه مصنوعی را از انبه طبیعی تمییز داد، انبه های مصنوعی دارای بوی سیر مانند، طول عمر کوتاه، نرم بودن، بد مزه بودن، برخورداری از پوشش خاکستری یا سفید و داخل سفت و خام هستند. در صورتی که انبه دارای این ویژگیها بود، هرگز در دوران باداری آن را مصرف ننمایید.

تاثیر انبه بر جنین

به موجب آنکه انبه دارای مقدار قابل توجهی آهن است، این امکان را فراهم می آورد تا مادر و جنین از کم بود آهن در امان بماند. انبه از میوه های گرمسیری است که به علت ساختار منحصر به فردی که داراست، سبب استحکام استخوانها و بهبود عملکرد سیستم های مختلف بدن جنین میشود. همچنین میتوان اشاره نمود که این میوه در رشد بهتر جنین تاثیر به سزایی را ایفا میکند. مادر باردار میتواند انبه را به صورتهای مختلفی مورد استفاده قرار دهد که از جمله آنها میتوان به کنسرو و آبمیوه این محصول اشاره نمود.

انبه در فصل تابستان به بازار عرضه میشود که با توجه به فصل عرضه این محصول میتوان آن را تهیه نمود و مورد استفاده قرار داد. با مصرف انبه میتوان سلامت جنین و مادر را به میزان قابل توجهی تضمین نمود زیرا این میوه بسیار مغذی است و تاثیرات مستقیم و مثبتی بر روی بدن مادر و جنین میگذارد. از نکات قابل ملاحظه و بسیار مهم آن است که حتما بایستی در مصرف این محصول نهایت دقت را داشت زیرا ممکن است، بدن افراد به مواد تشکیل دهنده این محصول واکنش نشان دهد و موجب بروز حساسیت های مختلفی در بدن آنها گردد.امیدواریم مطلب خواص انبه در بارداری مفید بوده باشد.

بانوان باردار توجه داشته باشند بهتر است در سه ماهه آخر بارداری در مصرف انبه احتیاط نمایند علت امر این است که ممکن است موجب اضافه وزن بیشتر و ابتلا به دیابت گردد همچنین در هفته آخر به علت ایجاد آلرژی در مادر و نوزاد به طور کل مصرف این میوه را قطع نمائید.

به طور کلی در دوران بارداری استفاده بیش از حد انبه موجب اسهال و از دست دادن آب بدن مادر باردار می گردد و اینکه با میل نمودن این میوه به تعداد زیاد در بارداری موجب بالا رفتن وزن و ابتلا به دیابت بارداری می گردد و نکته دیگر بعضی افراد با دست زدن به این میوه دچار حساسیت می گردند لذا این افراد به طور کل در بارداری این میوه را مصرف ننمایند.

نکته آخر اینکه بعضی از انبه ها به صورت مصنوعی فراوری می گردند این نوع انبه برای مادر باردار و جنین آن خطر آفرین است چرا که حاوی مواد خطرناک سمی از جمله آرسینیک می باشد که موجب سردرد و گیجی ، تشنج ، خواب آلودگی و احساس سوزش در دست و پا در هنگام بارداری می گردد.

تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ است
سئو سایت توسط لینک 1

انبه یکی از میوه‌های محبوب زنان باردار به شمار می‌رود؛ زیرا دارای ترکیبی از طعم‌های ترش و شیرین است و می‌تواند باعث کاهش حالت تهوع شود؛ بیش‌تر زنان باردار با حالت تهوع دست و پنجه نرم می‌کنند. مصرف انبه، علاوه بر این‌که باعث ایجاد حس شادابی می‌شود، برای زنان باردار توصیه می‌شود؛ زیرا غنی از آن دسته ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای زنان باردار ضروری هستند؛ از جمله آهن، اسید فولیک، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B6، پتاسیم، و منیزیوم. در این مقاله، با سایت بازده همراه باشید تا از خواص انبه در بارداری و مواد مغذی موجود در آن آگاه شوید.

 

کم خونی از جمله وضعیت‌هایی است که معمولا در دوران بارداری ایجاد می‌شود. زنان باردار برای پیشگیری از بروز کم خونی باید از مکمل‌های آهن استفاده کنند؛ ولی به جای استفاده از مکمل‌ها، انبه می‌تواند رژیم غذایی زن باردار را غنی از آهن کند. مصرف مرتبا روزی دو عدد انبه باعث افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون زنان باردار می‌شود؛ به این ترتیب، زنان باردار می‌توانند از فواید انبه برای پیشگیری از کم خونی بهره‌مند شوند.

یکی از بهترین فواید انبه در دوران بارداری که برای رشد جنین بسیار ضروری است، غنی بودن آن از اسید فولیک است. انبه غنی از اسید فولیک است که برای بهبود رشد مغز جنین و دستگاه عصبی آن در سه ماهه‌ی نخست بارداری ضروری است. اسید فولیک به پیشگیری از بروز نقص لوله‌ی عصبی در جنین که ممکن است در مراحل اولیه‌ی بارداری ایجاد شود، کمک کند.خواص انبه در بارداری

مطلب مرتبط: ۲۸ خاصیت انبه برای سلامتی، پوست و مو که شگفت ‌انگیز است

انبه سرشار از فیبر غذایی، و برای سلامت کارکرد دستگاه گوارش ضروری است. انبه به دلیل میزان بالای فیبر موجود در خود، می‌تواند به غلبه بر علائم یبوست که معمولا زنان باردار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کمک کند. به این ترتیب، کارکرد دستگاه گوارشی با کمک انبه بهبود می‌یابد، و اجابت مزاج نیز بدون هیچ مانع و ناراحتی انجام می‌شود. با وجود این، زنان باردار نباید در یک وعده مقدار زیادی انبه مصرف کنند، زیرا ممکن است باعث ایجاد گاز بیش از حد در معده، و بروز ناراحتی معده و احساس ناخوشایند شود. با مصرف مناسب (به اندازه‌ی کافی، نه خیلی زیاد و نه خیلی کم) انبه در دوران بارداری، از خواص انبه در بارداری به خوبی بهره‌مند شوید.

ویتامین C موجود در انبه، به عنوان یک آنتی‌اکسیدان، از اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد بر بدن پیشگیری می‌کند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های ناپایداری هستند که به دلیل اشعه‌ی خورشید، مصرف سیگار، یا تاثیر هرگونه ماده‌ی شیمیایی در محیط زندگی ایجاد می‌شوند. رادیکال‌های آزاد علاوه بر افزایش احتمال بروز سرطان، می‌توانند فرایند رشد جنین را در دوران بارداری مختل کنند. مصرف ویتامین C به عنوان آنتی‌اکسیدان می‌تواند به رشد جنین و حفظ آن در وضعیت مناسب کمک کند. به علاوه، با مصرف انبه می‌توانید از خاصیت دیگر ویتامین C برای کاهش احتمال خطر زایمان زودرس نیز بهره‌مند شوید.

مطلب مرتبط: خواص آب انبه: ۱۰ مهم ترین فواید آب انبه که تا به حال نمی دانستید

از دیگر خاصیت‌های مصرف انبه در دوران بارداری می‌توان به میزان ویتامین A موجود در این میوه اشاره کرد. ویتامین A یکی از ویتامین‌های مهمی است که می‌توانند تاثیر ویژه‌ای بر رشد جنین در دوران بارداری داشته باشند. این ویتامین به تشکیل استخوان‌ها و دندان‌‌های کودک کمک می‌کند و برای رشد مناسب و سلامت قوه‌ی بینایی و دستگاه ایمنی بدن کودک نیز ضروری است. اگر زنان باردار در دوران بارداری‌شان به اندازه‌ی کافی ویتامین A مصرف نکنند، کودک‌شان دچار مشکلات بینایی خواهد شد. با وجود این، به میزان مصرف ویتامین A نیز توجه کافی داشته باشید، زیرا مصرف بیش از اندازه‌ی ویتامین A می‌تواند باعث مسمومیت کبدی کودک شود. چنان‌چه از مکمل‌های ویتامین A استفاده می‌کنید، باید درباره‌ی میزان مناسب مصرف آن با پزشک مشورت کنید.

دلیل خواص انبه در بارداری در کمک به رشد مغز و دستگاه عصبی جنین، علاوه بر غنی بودن آن از اسید فولیک، وجود مقادیری از ویتامین B6 در این میوه نیز هست. این ویتامین برای رشد دستگاه عصبی و هم‌چنین گلبول‌های قرمز خون جنین ضروری است.

پری اکلامپسیا نوعی وضعیت مربوط به فشار خون بالا در دوران بارداری است که می‌تواند به تشنج زن باردار منجر شود. انبه حاوی منیزیوم است که به عنوان یک داروی موثر و طبیعی برای کاهش فشار خون بالا در دوران بارداری شناخته می‌شود. به علاوه، ویتامین E موجود در انبه نیز می‌تواند به تشکیل ماهیچه‌ی جنین کمک می‌کند؛ این مورد نیز یکی دیگر از فواید انبه برای پیشگیری از پری اکلامپسیا در دوران بارداری به شمار می‌رود.

مطلب مرتبط: خواص انبه: ۵۰ مهمترین فواید انبه برای سلامتی و درمان+ مضرات انبه

طعم تازه و دلپذیر انبه به پیشگیری از بروز تهوع بارداری یا ویار کمک می‌کند؛ بنابراین، پیشگیری از تهوع بارداری نیز یکی دیگر از خواص مصرف انبه برای دوران بارداری است. ترکیب طعم شیرین و ترش این میوه به طعمی دلپذیر و مطبوع برای زنان باردار تبدیل می‌شود. این میوه، علاوه بر طعم تازه و شاداب‌اش، حاوی ویتامین B6 نیز هست، و از این طریق نیز می‌تواند به کاهش علائم تهوع صبحگاهی کمک کند.

تولید مایعات در بدن و برقرار تعادل مایعات نیز یکی دیگر از فواید انبه برای دوران بارداری به شمار می‌رود. انبه حاوی پتاسیم است؛ ماده‌ای که برای حفظ تعادل مایعات بدن موثر است. اگر میزان مایعات در بدن بیش از اندازه‌ باشد، سلامت زن باردار با خطر مواجه می‌شود. در این وضعیت، قلب دچار بار اضافه می‌شود و مایعات اضافه در پاها تجمع می‌کنند و باعث ایجاد ورم در پاها می‌شوند؛ این وضعیت راه رفتن زنان باردار را با مشکل مواجه می‌کند.

در این مقاله، به بیان خواص انبه در بارداری پرداختیم. با وجود این، به میزان بالای قند موجود در انبه نیز توجه داشته باشید. هر ۱۰۰ گرم انبه حاوی ۱۵ گرم قند است که این میوه را به طور طبیعی شیرین می‌کند. اگر دچار دیابت بارداری هستید – یعنی قند خون‌تان در دوران بارداری افزایش یافته است – باید از مصرف این میوه اجتناب کنید. اگر دچار دیابت بارداری نیز نیستید، حداکثر می‌توانید روزی دو عدد انبه نوش جان کنید.

هم‌چنین، حتما انبه‌ی سالم و طبیعی خریداری کنید؛‌ برخی از انبه‌ها به صورت مصنوعی رسیده می‌شوند. در این فرایند از ماده‌ای به نام کلسیم کاربید استفاده می‌شود که برای مادر و نوزاد مضر است. به نشانه‌های انبه‌هایی که به صورت مصنوعی رسیده شده‌اند، دقت کنید؛ این نشانه‌ها شامل موارد ذیل هستند: بوی آن اندکی شبیه بوی سیر است، پودر سفید رنگی روی آن را پوشانده است، هنگامی که به آن دست می‌زنید احساس می‌کنید گوشته‌ی نرمی دارد، لایه‌ی بیرونی آن رسیده ولی داخل آن هنوز نرسیده است، و معمولا زودتر از انبه‌های طبیعی وارد بازار می‌شود. برای کاهش احتمال خرید انبه‌هایی که به طور مصنوعی رسیده شده‌اند، انبه را در فصل مخصوص آن، و از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

منبع:drhealthbenefits

 

برچسب ها بارداریخواص انبهخواص انبه در بارداری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت




آیا مصرف انبه و خوردن آن در دوران بارداری مجاز است ؟

این روزها مدام در خیابان های شهر وانت هایی را می بینید که انبه (به انگلیسی : mango) می فروشند. اگر باردار باشید شاید برای تان این سوال پیش بیاید که خوردن این میوه گرم برای این دوره مفید است یا نه.

 

انبه سرشار از آهن، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B6، پتاسیم و اسید فولیک است که همگی مواد مغذی حیاتی برای بارداری به حساب می آیند. این میوه همچنین غنی از فیبر است که می تواند از یبوست جلوگیری کرده و منبع خوبی از انرژی و آنتی اکسیدان باشد.خواص انبه در بارداری

 

انبه غنی از ویتامین ث است و خواص آنتی اکسیدان دارد

 

با وجود فراوانی خواص انبه و فواید شگفت انگیزاش برای سلامتی بدن بهتر است در مصرف انبه به ویژه در دوران بارداری خود حتما نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

 

مواد مغذی موجود در انبه

– انبه منبع غنی از ویتامین آ است.

– همچنین حاوی کاروتن آلفا، کاروتن بتا و کریپتوکانتین است.

– همچنین غنی از فیبر پریبیوتیک است.

 

– انبه غنی از ویتامین ث است و خواص آنتی اکسیدان دارد.

– بعلاوه غنی از مس و فولات است و مقدار قابل ملاحظه ای پتاسیم دارد.

– مقدار سدیم انبه بسیار کم است.

 

شیرینی انبه به جای کیک و شکلات

انبه به طور طبیعی شیرین است و حاوی قندی بیشتری به نسبت سایر میوه هاست. ( حدود 15 گرم قند در هر 100 گرم) این باعث میشود زمانی که شما ولع مصرف شیرینی دارید، این میوه بتواند جایگزین مناسبی به جای کیک و شیرینی باشد.

 

اما به دلیل قند زیاد انبه توصیه میشود اگر مبتلا به دیابت بارداری هستید، آن را مصرف نکنید. انبه کالری بالایی نیز دارد به طوری که میتوان به عنوان یک میان وعده خوب برای سه ماهه سوم که نیاز به کالری بیشتری دارید آن را مصرف کنید اما باز هم دقت داشته باشید که در خوردن انبه اعتدال را رعایت کنید.

 

اگر بخواهید انبه را به صورت اسموتی به عنوان یک دسر مصرف کنید باید مراقب قند و کالری اضافه و شیرین کننده ها و خامه ای که اضافه میکنید، باشید.

 

 

انبه مصنوعی نخرید

در خرید انبه باید دقت لازم را داشته باشید اول این که کاملا رسیده باشد و دوم این که هیچ گونه ماده شیمیایی نداشته باشد. مطمئن شوید فصل انبه است و بعد بخرید این احتمال وجود دارد که آنها به صورت مصنوعی رسیده باشد.

 

میوه هایی که به صورت مصنوعی میرسند کربید کلسیم دارد که براساس استانداردهای ایمنی یک ماده شیمیایی ممنوع به حساب می آید. میوه‌ ای که به کمک این ماده شیمیایی برسد هم برای مادر و هم برای جنین در حال رشد خطرناک است و مانند آرسنیک عمل میکند.

 

برخی از عوارض جانبی میوه هایی که به صورت مصنوعی می رسند عبارتند از :

• ناراحتی معده

• سرگیجه

• خواب آلودگی

• گیجی

• اختلالات خلقی

• زخمهای دهان

خواص انبه در بارداری

• تشنج

• سوزن سوزن شدن و بی حسی دست و پا

 

انبه طبیعی را بشناسید

علائمی وجود دارد که به شما کمک می کند بفهمید انبه به صورت طبیعی رشد کرده یا مصنوعی. انبه‌ ای که مصنوعی رسیده باشد نشانه ‌های زیر را دارد:

 

• پوششی سفید مایل به خاکستری یا نقاط مشکی دارد.

• بوی سیر می دهد.

• بیرون آن رسیده و داخل آن سفت و نارس است.

• بی مزه است و مزه عجیبی پس از خوردن در دهان حساس می کنید.

• احساس نرمی

• علائم بیش از حد رسیدگی را نشان می دهد.

 

احتیاط کنید

اگر نسبت به رشد طبیعی یا مصنوعی میوه اطمینان ندارید میتوانید اقداماتی را برای از بین بردن یا کاهش سموم آن انجام دهید:

 

• میوه را بشویید: به محض خرید انبه را کامل بشویید. این کار مواد شیمیایی سطح آن یا آلودگی آن به لیستریا را از بین می برد. یخچال را هم تمیز نگهدارید تا هیچ ماده‌ای روی این میوه نشیند.

 

• با پوست نخورید: پوست انبه را قبل از خوردن حتما بگیرید و فقط گوشت آن را بخورید.

• دست های تان را بشویید: دستها و چاقو و هر وسیله ای که در تماس با انبه بوده را با آب گرم و صابون بشویید.

 

روش بهتر آن است که انبه را از کنار خیابان و دستفروش ها نخرید و از جایی این میوه را خریداری کنید که از سطح بهداشت آن مطمئن هستید.

 

خواص انبه در دوران شیردهی

مرکبات نخورید: این میوه ها با اینکه سرشار از ویتامین C هستند، باعث بی قراری نوزاد و حتی بروز دانه‌های قرمز رنگی روی پوستش می‌شوند به همین دلیل بهتر است کمتر آن‌ها را میل کنید. البته برای تامین ویتامین یادشده خوردن انبه اشکالی ندارد.

 

منبع : niniban.com

خوراکی های پرخاصیت

ارسال محرمانه محصولات جنسی

پوشاک برند و شیک دخترانه و پسرانه

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه

باغ رستوران مجلل شاخه نبات / مشاهده منو

ست اسپرت مردانه جنس خوب*قیمت تولیدی

ماندگاری حالت مو برای زمان طولانی

باغ رستوران باصفا وتوریستی/تنوع غذایی عالی

باغ رستوران بافضای رمانتیک وغذای عالی

تمام قابلیت ها که ازیک تلویزین انتظاردارید

ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

خاص ترین باغ رستوران فشم برای دورهمی ها

خرید قسطی انواع سمعک بدون بهره

قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، فصل تابستان در راه است و کم کم پای انبه خوش‌طعم و خوش‌بو به میوه‌فروشی‌ها باز می‌شود. این میوه آب‌دار و لذیذ و شیرین چیزی است که خیلی‌ها نمی‌توانند در برابر خوردن آن مقاومت کنند و خیلی وقت‌ها خانم‌های حامله هوس می‌کنند که ناخنکی به آن بزنند و طعم شیرین و ترشش را بچشند. اگرچه بعضی‌ها هستند که طعم ترش انبه‌های نارس را می‌پسندند اما انبه‌های رسیده و شیرین هم هواخواهان زیادی دارد. با این حال اگر باردار هستید بهتر است قبل از اینکه سراغ انبه بروید این مطلب را تا انتها بخوانید تا بدانید که آیا خوردن انبه در بارداری مجاز است؟ آیا خوردن بیش از حد انبه می‌تواند برای شما یا جنین خطر داشته باشد؟

بله شما می‌توانید در دوران بارداری از این میوه استفاده کنید زیرا انبه منبع بسیار خوب انرژی، انواع و اقسام آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی حیاتی محسوب می‌شود ولی چیزی که باید به‌دقت مراقبش باشید مقدار مصرف انبه در طی روز و پرهیز از افراط در خوردن آن است.
انبه یکی از میوه‌های فصلی است و بهتر است آن را در زمانی که به طور طبیعی در بازار وجود دارد مصرف کنید و در فصول دیگر سراغش نروید.

بهترین توصیه این است که هیچ وقت بیشتر از یک عدد انبه در روز مصرف نکنید. همچنین این میوه را زمانی به سهم میوه‌های روزانه‌تان اضافه کنید که پزشکتان از شما خواسته باشد کالری دریافتی روزانه خود را افزایش دهید تا روند وزن گیری شما و جنینتان سرعت بیشتری داشته باشد. 100 گرم انبه چیزی حدود 13.66 گرم قند دارد که مصرف زیاد آن را به یکی از بدترین انتخاب‌های غذایی در دوران بارداری به خصوص برای مادرانی تبدیل می‌کند که دچار اضافه وزن و چاقی هستند.
علاوه بر این انبه یکی از بهترین منابع ویتامین C نیز محسوب می‌شود به طوری که شما با مصرف یک فنجان از آن در روز می‌توانید همه نیاز خود به ویتامین C را به صورت یک جا برطرف کنید.

پیشگیری از کم‌خونی

از آنجا که ویتامین C به وفور در انبه یافت می‌شود بنابراین مصرف آن جذب آهن را در بدن بالا می‌برد و می‌تواند جبران‌کننده نیاز افزایش یافته مادر در بارداری به این ماده معدنی مهم باشد.خواص انبه در بارداری

رشد جنین

انبه یکی از منابع خوب اسید فولیک برای خانم‌های باردار است که برای رشد مغز و نخاع جنین ضروری است. مصرف انبه در اوایل بارداری می‌تواند از بروز نقایص مادرزادی در جنین خودداری کند.
یکی دیگر از مواد مغذی که به وفور در انبه یافت می‌شود، ویتامین A است. کمبود ویتامین A در زمان تولد با کاهش سطح ایمنی بدن و افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌هایی مانند اسهال و عفونت‌های دستگاه تنفسی ارتباط دارد. علاوه بر این ویتامین آ به رشد دندان‌ها و استخوان‌های جنین کمک می‌کند و برای توسعه چشم و سیستم ایمنی نیز ضروری است.

پیشگیری از مشکلات گوارشی

فیبر غذایی موجود در انبه به شما احساس سیری می‌دهد و همچنین به بهبود هضم غذا و پیشگیری از یبوست که معمولا در سه ماهه اول بارداری گریبانگیر مادر می‌شود، کمک می‌کند.

تامین آنتی‌اکسیدان‌ها

ویتامین C موجود در انبه یک آنتی‌اکسیدانهای قوی است که از بدن شما در برابر رادیکال‌های آزاد مراقبت می‌کند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند روی رشد جنین اثر منفی گذاشته و حتی منجر به افزایش ریسک ابتلا به سرطان شوند. علاوه بر این ویتامین C احتمال بروز زایمان زودرس را کاهش می‌دهد.

سیستم عصبی و مغز جنین

یکی دیگر از مواد مغذی مهم در انبه ویتامین B6 است که نقش مهمی در تشکیل مغز جنین و سیستم عصبی او دارد.
پیشگیری از پره اکلامپسی: انبه جزو منابع قابل قبول ماده معدنی منیزیوم نیز هست که یکی از بهترین داروهای طبیعی برای پره اکلامپسی محسوب می‌شود. همچنین ویتامین E موجود در این میوه نیز نقش مهمی در پیشگیری از پره اکلامپسی داشته و به تشکیل عضلات جنین کمک می‌کند.

مبارزه با تهوع‌های صبحگاهی

طعم انبه می‌تواند تهوع مادران را در ابتدای صبح کاهش دهد. اگرچه ویتامین B6 موجود در انبه نیز جزو مهم‌ترین مواد مغذی ضد تهوع محسوب می‌شود.

تنظیم مایعات بدن

از آنجا که حجم مایعات بدن در دوران بارداری افزایش پیدا می‌کند، نیاز شما به مواد معدنی نیز بالا می‌رود. انبه حاوی الکترولیت‌هایی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم و سدیم است که به تنظیم مایعات بدن کمک می‌کند تا مطمئن باشید قلب، کلیه، اعصاب، مغز و عضلاتتان به‌خوبی کار می‌کنند.

 

اسهال

مصرف بیش از حد انبه در بارداری می‌تواند باعث اسهال و در نتیجه از دست رفتن آب بدن شود.

دیابت بارداری

انبه قند ساده زیادی دارد و می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت بارداری را افزایش دهد. اگرچه مصرف متعادل انبه با شاخص گلایسمی متوسط می‌تواند به تنظیم قند خون مادرانی که دچار دیابت بارداری شده‌اند، کمک کند.

افزایش وزن

انبه غنی از کربوهیدرات است و در نتیجه مصرف بیش از حد آن روند وزن گیری شما را در ایامی که باردار هستید تسریع می‌کند.

واکنش آلرژیک

بعضی از افراد وقتی با پوست انبه یا عصاره آن تماس پیدا می‌کنند دچار حساسیت می‌شوند. بنابراین اگر بعد از خوردن آن دچار خارش شدید، بهتر است انبه را تا پایان بارداری کنار بگذارید.
واکنش آلرژیک به انبه‌هایی که به طور مصنوعی رسیده‌اند
انبه‌هایی که به طور مصنوعی رسیده‌اند هم برای سلامت مادر و هم جنین خطرناک هستند. این میوه به طور مصنوعی با استفاده از کربید کلسیم به مرحله رسیدگی می‌رسد که یک ماده سمی محسوب می‌شود و حاوی فسفر و آرسنیک است. مصرف چنین انبه‌هایی می‌تواند باعث اختلالات خلقی، خواب‌آلودگی، سردرد، گیجی، تشنج، زخم‌های دهان و سوزش دست و پا شود.

انبه‌هایی که به صورت مصنوعی می‌رسند یک لایه سیاه پودری یا خاکستری دارند.

بوی این انبه‌ها شبیه سیر است.

طعمشان کاهش پیدا می‌کند و بعد از خوردن طعم ویژه‌ای در دهان باقی می‌گذارند.

موقع لمس کردن خیلی نرم هستند.

اگرچه همیشه هم ممکن نیست که بتوانید انبه‌هایی بخرید که به صورت طبیعی رسیده و به دست شما رسیده‌اند. بنابراین شما با رعایت نکات زیر می‌توانید خطر مصرف انبه‌های مصنوعی رسیده شده را کاهش دهید:

میوه را کاملا بشویید: شستن میوه به طور کامل باعث می‌شود تا حدودی بتوانید از شر باقی مانده سموم خلاص شوید. علاوه بر این، شستن انبه به از بین رفتن آلودگی با میکروب لیستریا که از خاک منتقل می‌شود، کمک می‌کند.

میوه را پوست بکنید: انبه را با پوست نخورید بلکه پوستش را بکنید تا مواد سمی کمتری وارد بدن شود.

بهداشت را رعایت کنید: دست و ظروف آشپزخانه و سینک ظرف‌شویی را که با انبه تماس داشته به دقت بشویید.

اجازه دهید انبه در خانه برسد: به جای خرید انبه‌های رسیده، انبه نارس را تهیه کنید و اجازه دهید به صورت طبیعی در خانه برسد. این کار ریسک آلودگی کلسیم کاربید را پایین می‌آورد.

مصرف انبه نارس و رسیده در بارداری اشکالی ندارد. میوه‌های رسیده انتخاب خوبی برای دسر هستند و قند طبیعی را در اختیار بدن می‌گذارند. علاوه بر این انبه رسیده اشتها را تحریک و به بهبود رنگ پوست نیز کمک می‌کند.
انبه نارس سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدانهاست که با افزایش اسید معده و تهوع‌های صبحگاهی مقابله می‌کند، سیستم ایمنی را تقویت کرده و در سلامت کبد نیز موثر است.

شما می‌توانید در سه‌ماهه سوم بارداری هم انبه بخورید اما بهتر است مقدار مصرف را کاهش دهید. مصرف زیاد انبه در این دوران هم‌وزنتان را بالا می‌برد و هم ریسک دیابت بارداری را افزایش می‌دهد. علاوه بر این از مصرف انبه در هفته‌های آخر بارداری خودداری کنید تا دچار واکنش آلرژیک نشوید.

خواص انبه برای سلامتی و شادابی بدن بسیار زیاد است. اما همواره بر خواص انبه برای دوران بارداری و سلامت و رشد جنین بسیار تأکید شده است. چراکه این میوه گرمسیری از بسیاری از عوارض بارداری می کاهد و اگر به میزان مشخص و تحت نظر پزشک مصرف شود می تواند اثرات خوبی را به همراه داشته باشد.

خواص انبه بسیار متنوع است و علاوه براینکه برای افراد در شرایط معمول می تواند مفید و شفابخش باشد، برای خانم های باردار با توجه به شرایط خاصی که در طول بارداری دارند نیز اثربخش و مفید است. تانما قصد دارد شما را در این مطلب با تأثیر و خواص انبه در بارداری بیشتر آشنا کند؛

انبه ها چربی اشباع شده، کلسترول و سدیم ندارند. همچنین منبع فوق العاده برای محصولات فیبری و ویتامین B6 هستند. آن ها بهترین منبع ویتامین A و ویتامین C نیز می باشند. بر اساس اطلاعات موسسه علمی غذایی این میوه شامل مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیوم و مس هستند و یکی از بزرگترین تامین کننده های کورستین، بتاکاروتن و آستراگالین می باشند.

ارزش غذایی انبه

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در انبه مزیت های زیادی در طول باداری برای مادر و جنین دارد؛خواص انبه در بارداری

در طول بارداری، ویتامین آ موجود در انبه به رشد جنین کمک می کند. از طرفی ویتامین آ نقش مهمی در رشد قلب، کلیه، ریه، استخوان ها و چشم ها ایفا می کند.همچنین به رشد سیستم تنفسی، قلبی عروقی و عصبی کمک می کند.

از طرفی به موجب آنکه انبه دارای مقدار قابل توجهی آهن است، این امکان را فراهم می آورد تا مادر و جنین از کمبود آهن در امان بمانند. انبه از میوه های گرمسیری است که به علت ساختار منحصر به فردی که داراست، سبب استحکام استخوان ها و بهبود عملکرد سیستم های مختلف بدن جنین میشود.

با مصرف انبه می توان سلامت جنین و مادر را به میزان قابل توجهی تضمین نمود زیرا این میوه بسیار مغذی است و تأثیرات مستقیم و مثبتی بر روی بدن مادر و جنین می گذارد.

ویتامین ب ۶ موجود در انبه نقش مهمی در رشد ذهنی و عملکرد طبیعی اعصاب دارد.این ویتامین به عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این ماده به تشکیل سلول های خونی و اعصاب انتقالی کمک می کند و برای رشد و تکامل مغز و سیستم عصبی جنین لازم است.

تاثیر انبه بر مغز و سلول های عصبی جنین

ویتامین ب ۶ موجود در انبه از حالت تهوع بارداری جلوگیری می کند.حالت تهوع یکی از مشکلات بارداری است.

انبه ها منابعی غنی از منیزیم هستند، که درمانی طبیعی برای فشار خون بالا بوده و از پره اکلامپسی جلوگیری می کنند. پره اکلامپسی می تواند به تشنج در دوران بارداری منجر می گردد، و افزودن انبه به رژیم غذایی می تواند در این ارتباط یاری رسان باشد.

همچنین پتاسیم موجود در انبه به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند. با افزایش حجم خون در بارداری، بدن به مواد معدنی اضافی نیاز دارد. پتاسیم به تامین مایعات و تعادل الکترولیتی کمک می کند.پتاسیم پیغام های عصبی را می فرستد و از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند.همچنین از گرفتگی عضلات در بارداری جلوگیری می کند.

همچنین قند موجود در انبه تاثیر اندکی در قند خون دارد که از این حیث نسبت به خیلی از خوردنی های شیرین دیگر برای زنان باردار مفیدتر است.

مقدار فیبر موجود در انبه برای مدتی طولانی احساس سیری ایجاد می کند. همچنین فیبر به حفظ سیستم گوارشی کمک می کند. بیشتر خانم ها در سه ماهه اول بارداری از یبوست رنج می برند. مصرف غذاهای غنی از فیبر مانند انبه از یبوست جلوگیری می کند.

رفع یبوست در بارداری با انبه

زنان باردار برای جلوگیری از کم خونی، که شرایطی عمومی در حین بارداری به حساب می آید، نیاز به عنصر آهن دارند. خوردن انبه می تواند نیازهای آهن را در بدن مرتفع سازد. اگر حتی یک عدد انبه در روز مصرف کنید، این عمل می تواند سبب افزایش شمار سلول های خونی و کمک در مبارزه با کم خونی گردد.

انبه میوه ای سالم برای خانم باردار است. اما مصرف آن در حد متوسط مجاز است.

سه ماهه آخر باردرای زمانی بسیار مهم و حیاتی است.سعی کنید مقدار انبه را کم کنید زیرا باعث دیابت حاملگی می شود. همچنین اگر سابقه بیزاری از انبه در خانواده دارید، نسبت به مصرف آن دقت کنید.

همچنین از خوردن انبه نرسیده در اواخر بارداری خودداری کنید از زمان های قدیم توصیه شده است که انبه نرسیده در سه ماهه آخر بارداری مصرف نشود.این ماده باعث خونریزی و گاهی سقط جنین می شود.

tanama.ads@gmail.com : تبلیغات

All Rights Reserved © Tanama 2020

tanama.ads@gmail.com : تبلیغات

All Rights Reserved © Tanama 2020

در این مطلب از سایت پارسی نو بر آن شدیم تا شما را با خواص مفید و مضر میوه انبه آشنا نماییم، انبه میوه ای شیرین و آبدار ؛ در رنگ های زرد، نارنجی، سبز و قرمز می باشد. خواستگاه انبه کشور هند است. اگر چه امروزه در تمامی کشورهایی که آب و هوای گرمسیری دارند تولید می شود.

در حالیکه شما در فصل های گوناگون مزه خوشمزه و شیرین انبه را می چشید، ولی به احتمال زیاد در مورد خواص بسیار زیادی که در هر گاز از آن برای سلامتی شما وجود دارد چیزی نمی دانید.

انبه به عنوان شاه میوه شناخته شده است. فراتر از طعم خوش و شیرین انبه ؛ آنها دارای خواص فراوانی همچون ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند که سلامت مطلوب شما را تضمین می کنند.

در دهه های گذشته انبه همانند میوه هندی پاپایا برای تسکین و آرام کردن معده استفاده شده است. آنها حاوی آنزیمی خاص هستند که خاصیت آرام بخشی برای معده دارد.

با افزایش محبوبیت انبه بسیاری از تولید کنندگان مواد غذایی محصولاتی مانند ژله، مربا، ترشی، ماریناد، ادویه جات با طعم انبه به بازار معرفی کرده اند.خواص انبه در بارداری

انبه غنی از فیبر است، بنابراین اگر شما روزانه یک انبه مصرف کنید، تقریبا می توان تضمین کرد که یبوست، هموروئید و علائم سندروم روده تحریک پذیر (IBS) از شما دور خواهد شد.

تحقیقات منتشرشده از بررسی جامع در صنایع غذایی و ایمنی مواد غذایی نشان داده است که فیبر رژیمی اثرات مثبتی در از بین بردن اثرات بیماری های فرسایشی تخریبی نظیر برخی از سرطان ها و بیماری های قلب دارد.

حالا شما دلایل زیادی برای گنجاندن این میوه خوشمزه در سبد غذایی روزانه خود دارید، اگر فعالیت های شدید بدنی انجام می دهید پتاسیم بسیاری زیادی از دست می دهید و باید بدانید که یکی دیگر از خواص مفید انبه محتوای بالای پتاسیم است!

انبه ها به خانواده ای مشابه پسته، گندریا، مامبین و بادام زمینی تعلق دارند. اسم انبه در کشور های مختلف متفاوت است. خاستگاه انبه در جنوب آسیا، منطقه برمه و شرق هند از ۴۰۰۰ سال پیش بوده است. در بسیاری از داستان های اساطیری هند به گیاه انبه اشاره شده است و گفته می شود که لرد بودا اغلب در یک جنگل انبه به تفکر می پرداخته است.

کشت انبه ابتدا در مالزی، سپس شرق آسیا و آفریقا رونق یافت و در نهایت در سال ۱۸۸۰ میلادی به کالیفرنیا معرفی شد. انبه توسط پرتغالی ها به آفریقا و برزیل معرفی شد سپس در قرن نوزدهم در هاوایی و فلوریدا آغاز شد.

بر اساس باورهای هندوها، انبه نماد زندگی (میوه ملی هند) است و تقریبا در تمام آیین های مقدس از آن استفاده می شود. در جشنواره ها و تزئینات مراسم عروسی از برگ های انبه استفاده می شود “Chutney” ساخته شده از انبه هند محبوبیت عمومی پیدا کرده است. امروزه هند همچنان بزرگترین تولید کننده انبه جهان است، اما تایلند، چین، برزیل و مکزیک نیز این میوه بسیار مفید را پرورش می دهند.

بیایید برخی از خواص مهم انبه و نقش آن در سلامتی را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم :

انبه ها دارای ویتامین های قابل توجهی هستند که سلامت کلی بدن را تضمین میکند آنها درهر ۱۵۶ میلی گرم ۴ درصد پتاسیم و در هر ۹ میلی گرم ۲ درصد منیزیم دارند که درمانگر خوبی برای افراد مبتلا به فشار خون بالا است. آنها همچنین حاوی سلنیوم، آهن، کلسیم و فسفر هستند.

انبه ها منابع پر قدرت ویتامین هستند زیرا غنی از ویتامین B6، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E ، ویتامین K ، نیاسین ، فولات، تیامین، اسید پانتوتنیک و ریبوفلاوین هستند. این مواد غذایی به شما کمک می کنند تا بسیاری از بیماری هایی که در اثر کمبود این ویتامین ها و مواد معدنی به وجود می آید جلوگیری شود.

ویتامین E موجود در این میوه می تواند با تحریک فعالیت هورمون های جنسی باعث تقویت فعالیت جنسی شود. آنتی اکسیدان های قوی انبه توانایی خنثی کردن رادیکال های آزاد در سراسر بدن را دارند.بیماری های قلبی، سرطان، پیری زودرس و بیماری های دژنراتیو به علت وجود این رادیکال های آزاد هست که به سلول های بدن آسیب می رسانند.

انبه ها مقدار زیادی پکتین دارند که یک فیبر رژیمی رقیق است و تاثیر چشم انگیزی در کاهش کلسترول خود دارد. پکتین همچنین از بروز سرطان پروستات پیشگیری می نماید.

در تازه ترین مطالعات انجام شده از سوی موسسه تحقیقات غذایی، ترکیبی از پکتین و گالکتین ۳ کشف شده است. (گالکتین؛ پروتئینی است که نقش مهمی در همه مراحل درمان سرطان دارد) تحقیقات پیشگیرانه اروپا در مورد سرطان نیز ارتباط قوی بین خورن انبه و کاهش خطر ابتلا به سرطان دستگاه گوارش ایجاد کرده است.

مصرف انبه یکی از ساده ترین راه های به دست آوردن وزن است، ۱۵۰ گرم انبه دارای حدود ۸۶ کالری است که می تواند به راحتی توسط بدن جذب شود. علاوه بر این آنها حاوی نشاسته هستند که به مواد قندی تبدیل شده و به افزایش وزن کمک می کند. شیره ی انبه ها به افزایش وزن بدن سرعت می بخشند زیرا حاوی شیر و مواد غذایی تازه هستند.

انبه ها نقش برجسته ای در برطرف کردن مشکلاتی مانند سوء هاضمه و اسیدیته اضافی ایفا می کنند. آنزیم های گوارشی موجود در آنها باعث می شود که فرایند هضم بصورت طبیعی صورت پذیرد. مواد زیستی فعال در انبه مانند استرها ، آلدئید و ترپن ها در افزایش اشتها نقش مهمی دارند و همچنین عملکرد سیستم گوارش را بهبود می بخشند.

انبه ها سرشار از آهن هستند و برای افراد مبتلا به کم خونی بسیار مفیدند. مصرف منظم و برنامه ریزی شده آنها با افزایش تعداد گلبول های قرمز بدن می تواند به کاهش کم خونی کمک نماید.

تونیک ساخته شده از انبه در طب گیاهی چینی به عنوان یون تونیک شناخته شده است و برای درمان کم خونی، خونریزی لثه، سرفه، یبوست، حالت تهوع، تب، دریازدگی و همچنین درمان سو هاضمه خفیف استفاده می شود.

انبه ها برای زنان باردار مفید هستند زیرا آهن مورد نیاز در زمان بارداری را برایشان تامین می کنند. پزشکان اغلب قرص های آهن را در دوران بارداری تجویز می کنند اما به جای مکمل، می توانید از یک رژیم غذایی سالم با آب انبه سرشار از آهن لذت ببرید. حس چشایی در حین بارداری معمولا حساسیت خود را از دست می دهد، اما انبه یک روز لذت بخش برای شما رقم خواهد زد تا خواص سلامت بخش خود را بیشتر نشان دهد.

شاید شما هم هنگامی که متوجه شوید انبه با مراقبت از پوست رابطه نزدیکی دارد متعجب شوید. اما باید بدانید آنها علاوه بر آوردن درخشندگی به صورت شما، به بهبود رنگ پوست نیزکمک می کنند. شما به راحتی می توانید با استفاده منظم از این میوه خوشمزه در رژیم غذایی خود زیبایی تان را افزایش دهید.

انبه ها به طور موثری با باز کردن منافذ های مسدود شده پوست به درمان آکنه می پردازند. پس از باز شدن این منافذ تشکیل آکنه رو پوست متوقف خواهد شد. از بین بردن حفره های مسدود شده پوستی یکی از موثرترین راه های از بین بردن آکنه است. برای لذت بردن از خصوصیات و مزایا نیاز به خوردن هر روز انبه نیست شما می توانید پالپ آن را جدا کنید و ده دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس آن را بشویید.

انبه ها مقدار زیادی ویتامین C و A دارند که به تولید پروتئین کلاژن در بدن کمک می کنند. کلاژن وظیفه حفاظت از رگ های خونی و بافت های همجوشی بدن را دارند و روند پیری طبیعی را کند می کنند. بنابراین انبه را می توان یک میوه ضد پیری نامید.

انبه مقدار زیادی ویتامین B6 دارد که برای حفظ و بهبود عملکرد مغز حیاتی است. این ویتامین ها در ترکیب اصلی انتقال دهنده های عصبی نقش دارند که به تعیین خلق و خو و تغییر الگوهای خواب کمک می کند و بطور طبیعی مقادیر قابل توجهی از این ویتامین ها را تامین میکند.

با استفاده از انبه در رژیم غذایی شما می توانید از یک مغز سالم و عملکرد موثر اطمینان حاصل کنید و همچنین می توانید از مکمل های دارویی که لیست طولانی از عوارض جانبی را دارند اجتناب نمایید. اسید گلوتامین موجود در انبه باعث افزایش تمرکز حافظه می شود.

انبه ها دارای بتاکاروتن هستند که کاروتنوئیدی قوی است. این عنصر قدرت سیستم ایمنی بدن را در برابر نفوذ باکتری ها و سموم افزایش می دهد. مقادیر زیاد بتاکارون در بدن بصورت ویتامین A ذخیره می شود. ویتامین A یکی دیگر از آنتی اکسیدان ها است که سیستم داخلی بدن شما را در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

در این رابطه تحقیقات زیادی در حال انجام است، اما برخی مطالعات قبلی نشان می دهد که انبه ها یک درمان خوب طبیعی برای دیابت هستند. یک افسانه بسیار قدیمی بود که می گفت افراد مبتلا به دیابت باید از انبه بخاطر طعم شیرین اش اجتناب نمایند.

در حال حاضر نشان داده شده است که به غیر از خود میوه انبه، برگ آن نیز در درمان دیابت مفید است. ۱۰ یا ۱۵ برگ انبه را در آب گرم قرار دهید و قبل از خوابیدن درب آن را ببندید. صبح پس از جدا کردن برگ ها، آب خالی را بصورت ناشتا بنوشید. تمرین منظم این روش نتایج مثبتی در مدیریت سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت نشان داده است.

چربی اشباع، کلسترول و سدیم در انبه ها بسیار کم است. آنها منابع غنی از فیبرهای رژیمی، ویتامین B6 ، ویتامین A و ویتامین C هستند. همچنین بر اساس گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا، آنها غنی از مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و مس هستند و یکی از بهترین منابع کورستین، بتاکاروتن و استراحالین هستند.

ممکن است شما از آلرژی انبه رنج ببرید. بعضی از افراد ممکن است به انبه ها حساس باشد چون آنها متعلق به خانواده آماکاردیاسئه هستند و رابطه دوری با پیچک های سمی دارند. انبه حاوی مقدار کمی از یک ماده غذایی به نام اوروشیول هستند که رزین سمی است که می تواند باعث باعث تورم پوستی شود.

شدت این آلرژی پوستی در میان افراد مختلف متافوت است. در این میان پوست و آب انبه را بیشتر می توان عامل این حساسیت دانست و گوشت این میوه کمتر می توان همچین عارضه آلرژیک را ایجاد کند.

خرید : بعضی از گونه های انبه قرمز، زرد یا نارنجی نیستند. اگر مایل هستید که این گونه های سبز را بخرید، سعی کنید نشانه هایی از بلوغ مانند عطر شیرین را بیابید. انبه سبز در هند، تایلند و مالزی بسیار محبوب است. در بازارهای هند شما می توانید انبه سبز خشک شده را پیدا کنید که به آن پودر انبه با amchoor / amchur گفته می شود. که یکی از چاشنی های خوش طعم هند است.

انتخاب : برای انتخاب یک انبه رسیده، سطح آن را کمی فشار دهید تا متوجه شوید زیاد سفت نباشد. اگر آنها را کال و نارس خریده اید، در یک کیسه کاغذی و در یک مکان گرم نگهداری کنید بعد از گذشت دو روز آن ها رسیده خواهند شد. اگر شما انبه های کال در دمای اتاق نگهداری کنید یک هفته زمان خواهد برد تا رسیده و قابل خوردن شود.

شما قادر به تشخیص و انتخاب انبه مناسب و رسیده با توجه به سایز آنها هستید، طول آنها باید در حدود ۱۰ سانتی متر باشد در حالی که وزن آنها بین ۲۵۰ گرم تا ۱۶۰۰ گرم باشد. هر چه میوه بزرگتر باشد نسبت میوه به هسته بیشتر است. این بیشتر در ماه های اردیبهشت تا اواخر شهریور در بازار فراوان است. اما فروشنده های زیادی هستند که این میوه ها در کل سال از مناطق گرمسیر وارد و در بازار عرضه می کنند.خواص انبه در بارداری

ذخیره سازی : شما می توانید انبه را برای مدت دو هفته در یخجال نگهداری نمایید، یا آنها را خشک نمایید، فریز کنید یا به شکل شربت و کمپوت در بیاوردید. در بازارهای تجاری، شما آنها را بصورت کنسرو شده، تازه و یا خشک می توانید خریداری کنید. اگر قصد استفاده از انبه خشک را دارید چهار ساعت قبل از مصرف آن را به آب گرم اضافه کنید .

انجماد : اگر قصد فریز کردن انبه پخته نشده را دارید، شکر را روی دانه، میوه و پوست بریده شده آن بپاشید. به آرامی با یک قاشق چوبی آن را مخلوط نمایید تا شکر در آب انبه خود حل شود. مطمئن شوید که تمامی قطعات به خوبی با شکر پوشش داده شده باشد. سپس در ظرف رامحکم کنید و در فریزر قرار دهید.

انبه رسیده منبع غنی ازمواد قندی است بطوری معمولا باعث افزایش سطح قند خون می شود. به کسانی مبتلا به بیماری دیابت هستند توصیه می شود که نوشیدنی های انبه زیاد ندهید زیرا این میوه اغلب برای آنها خطرناک است.

انبه با اندازه متوسط حدودا سه گرم فیبر دارد. وقتی که شما نمی توانید وسوسه خوردن انبه را از خودتان دور کنید مقدار زیادی فیبر وارد بدن خود می کنید که باعث اسهال می شود، در نتیجه مصرف زیاد و پشت سر هم انبه ها باید کاملا محدود شود!

انبه ها دارای قند طبیعی هستند که در هر انبه حدودا ۳۱ گرم است.آنها کالری زیادی دارند که چون طبیعی است زیاد بد نیست.

در اینجا ما در مورد مصرف بیش از اندازه انبه صحبت می کنیم که باعث افزایش وزن می شود چون آنها منابع غنی از مواد قندی هستند که برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند بسیار بد است، بنابراین اگر مایل به حفظ تناسب اندام خود هستید از خوردن زیاد انبه جلوگیری نمایید.

پوست انبه در اغلب موارد عامل آلرژی است، واکنش های آلرژیک کشنده نیست، اما آنافیلاکسی در چند مورد ممکن است رخ دهد. رسیدن مصنوعی میوه در کشورهای در حال توسعه امری عادی و معمول استو توسط کشاورزان یا فروشندگان انجام می شود تا در اوایل فصل بتواند با قیمت خوبی محصولاتشان را بفروشند.

عوامل رسیدن مانند کاربید کلسیم، که در بسیاری از کشورها ممنوع است، برای رسیدن مصنوعی انبه و سایر میوه ها استفاده می شود که ضرر های زیادی را برای سلامتی ما ایجاد میکند.

در انبه یک ماده شیمیایی به نام اورشیول وجود دارد که برخی افراد حساس بعد از تماس با آنها دچار سوزش پوست می شوند.

مصرف انبه برای هر فردی بسته به اهداف وزنی اش متفاوت است. همچنین مصرف انبه به میزان کالری مورد نیاز شما نیز می تواند بستگی داشته باشد. بهترین روش استفاده انبه بصورت مدرن در میلک شیک ها،اسموتی یا اضافه کردن به سالاد میوه است تا بتوانید از آنها به عنوان یک دسر لذت ببرید یا از آنها را به عنوان چاشنی در غذا ها استفاده کنید. هنگام خرید و بررسی انبه آنهایی را انتخاب کنید که رسیده باشند، مطمئن شوید که روی آن لک یا پوسیدگی وجود ندارد. انبه های لک شده ممکن است از درختانی که توسط قارچ یا حشرات آفت زده شده باشند کنده شده باشند. شما معمولا انبه های گوشتی را بیشتر ترجیح می دهید اما انبه های رشته ای در سالاد ها یا شیک ها لذت بخش هستند.

دیدگاه

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهــم♥
کپی برداری فقط با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد.

Copyright Parsino.com © 2018 – Allrights Reserved

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، برای داشتن یک نوزاد و بچه زیبا اضافه بر ژنتیک که در زیبایی نوزاد تاثیر دارد می توان از برخی مواد غذایی که تاثیر مثبت در زیبایی و قشنگی کودک دارد نیز در دوران بارداری استقاده کرد . و بعد از آن نیز نتیجه را که ان شاءالله یک فرزند زیبا و قشنگ می باشد را به احسن الخالقین سپرد. مواد غذایی مفید در دوران بارداری برای زیباترشدن جنین 1.شیر زعفرانی بسیاری از مادران باردار در طول بارداری از شیر زعفران استفاده میکنند که بهتر است مقدار زعفران آن زیاد نباشد، چون در مقادیر بالا باعث افزایش خطر سقط میشود. 2. شیره نارگیل اگر شما دیابت بارداری ندارید و یا حتی مستعد به ابتلا به آن هم نیستید، می توانید در برنامه غذایی خود از هسته نارگیل استفاده کنید. 3. مصرف روزانه شیر مادر باردار باید روزانه 2 تا 3 لیوان شیر مصرف کند، مخصوصا در سه ماهه اول بارداری نوشیدن شیر را فراموش نکنید که برای رشد جنین لازم و ضروری است. 4.مصرف تخم مرغ تخم مرغ نیز دارای پروتئین بالاست و بهتر است مادر باردار بصورت مرتب مخصوصا در سه ماهه دوم بارداری مصرف کند. 5. بادام و گردو مادر باردار بهتر است مرتب بادام و گردو خشک شده و یا تازه را در برنامه غذایی خود بگنجاند. 6. روغن زیتون بهتر است مادر باردار روغن مصرفی خود را با زیتون و دانه هسته انگور جایگرین کند. 7.پرتقال این میوه سرشار از ویتامین c است و برای تقویت و کلاژن سازی پوست جنین شما لازم است، پس در برنامه غذایی خود از این میوه استفاده کنید. 8. آناناس این میوه سرشار از آهن و ویتامین C می باشد و توصیه میشود آناناس تازه و یا آب آناناس را هفته ای یکبار مصرف کنید. مصرف رب انار در هنگام بارداری علاوه براینکه از ویار خوردن خاک، مهر، زغال، برفک یخچال نجات می‎دهد، تاثیر زیادی در زیبایی نوازد دارد. خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود .در کتاب کافی از امام صادق (ع) نقل شده : ایشان در حالی که به کودکی زیبا می نگریست فرمود : باید پدر این پسر بچه ، گلابی خورده باشد خوردن گلابی مایه قوت قلب ، پاکی معده ، صفای دل ، دلیری و زیبایی بچه می شود . خوردن کندور توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه ، باهوش ، پاکدل ، دانا و شجاع شدن پسر و خشخو و نیکو شدن دختر می شود . خوردن آب اناناس به همراه یک قاشق عسل برای نظافت، زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است. سویا حاوی مواد معدنی غنی و ویتامین‌های D ، B2، A است و مصرف آن برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است. همچنین سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت. مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب افزایش مو می‎گردد. اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید. مصرف به خطر سقط جنین را کاهش داده، نوزاد را خوش آب و رنگ کرده و از ویار زنان باردار جلوگیری می‎نماید. خوردن خربزه درهنگام بارداری باعث زیبایی جنین خواهد شد. خوردن عسل به زنان باردار توصیه می‌شود، زیرا دارای قند، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم و فسفر است. شلغم به خاطر داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی نافع است لذا خوردن آن به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود. به زنان باردار شیر بنوشانید زیرا شیر در مشاعر کودک تاثیر نیکویی خواهد داشت. کسانی که غذای تند می‎خورند مبتلا به لک‌های صورت می‎شوند، چنانچه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه‌هایی در بدنشان داشته باشند. چنانچه مادر هنگام آبستن ادویه‌های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می‎گردد. اگر میخواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید. دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون- انار -روغن ماهی- کاسنی- کنگر- هویج- زرشک- شکر- نعناع.

خوردن توت فرنگی و هلو نیز در زیبایی رخ جنین و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.

 منبع:بهداشت نیوز

انتهای پیام/ 

بازگشت به صفحه سایر رسانه‌ها

خواص انبه در بارداری

 

خواص انبه در بارداری
خواص انبه در بارداری
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *