خواص شوید خشک

خواص شوید خشک
خواص شوید خشک

گویند که اصل شوید از ایران و مصر و هند بوده‌است و از این کشورها به کشورها و قارّه‌های اروپا و آمریکا رفته و کشت شده‌است. در اکثر کشورهای اطراف دریای مدیترانه کشت شوید رایج است. در برخی از نواحی این کشورها باد باعث پراکنده شدن بذر شوید و خودرو شدن آن شده‌است به‌طوری‌که در برخی از چمن‌زارها یا کناره‌های سنگ‌ها و پیاده‌روها و خانه‌های ییلاقی شوید می‌روید.

گیاه دارویی شوید در درمان سوء هاضمه ، نفخ(به ویژه نفخ کودکان) حدود ۳۰گرم تخم شوید دفع باد را از روده تسهیل می کند و لذا نفخ را کاهش می دهد. وبا تسهیل دفع باد روده از علائم نفخ درد و اتساع روده می کاهد و اسپاسم استفاده می شود.با افزایش ترشح صفرا و جلوگیری از تجمع باد در روده،منجر به بهبود اشتها می گردد .همچنین تسکین دهنده، ملین، مقوی معده، ضد استفراغ، در مورد بیمارانی که مبتلا به استفراغ شدید هستند و هیچ غذایی حتی آب را نمی توانند در معده خود نگه دارند بهترین درمان شوید است. این نوع بیماران باید دم کرده شوید را آهسته آهسته بنوشند.

محرک ترشح شیر موجب افزایش ترشح شیر در خانم ها می شود ، و کاهش دهنده چربی خون با اثر وابسته به مقدار مصرف باعث کاهش کلسترول تام،کاهش LDL ، افزایش HDL و کاهش تری گلیسرید TG می گردد همچنین افرادی که دارای بیماری چربی خون می باشند از علف شوید و تخم آن برای درمان بیماری استفاده نمایند که نحوه استفاده تخم شوید به صورت جوشانده میباشد که روزانه باید به مقدار دو استکان مصرف نمایند و عرق شوید یک استکان بعد از نهار و شام میل شود.(کتب طب سنتی) همچنین به عنوان طعم دهنده و معطر کننده در صنایع غذایی و فرآورده‌‌های آرایشی ـ بهداشتی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

دارای موادی موسوم به مونوترپنز است که خواص ضدسرطانی دارند.

آثار فارماکولوژیکی در آن حفاظت در برابر رادیکال های آزاد و دیگر مواد سرطان زامشخص شده است که اجزای مونوترپنی موجود در شوید موجب فعال شدن آنزیم گلوتاتیون ترانسفراز می شود.

خواص شوید خشک

این آنزیم موجب پیوستن مولکول آنتی اکسیدان گلوتاتیون به مولکول های اکسید شده می شود و بدین ترتیب بدن را از آسیب رادیکال های آزاد حفظ می کند. فعالیت روغن های فرار موجود در شوید مانند جعفری، انواع خاصی از مواد سرطان زا مانند بنزوپیرن را که در دود سیگار ، دود زغال چوب و دود ناشی از سوختن آشغال ها وجود دارد، خنثی می کند. ادویه ای ضد باکتری:اسانس(روغن های فرار) میوه شوید دارای اثرات ضد باکتریایی می باشد.

شوید از این لحاظ مانند “سیر” عمل می کندو برای پیشگیری از پوکی استخوان که یک منبع بسیار خوب از کلسیم می باشد. کلسیم برای جلوگیری از کاهش تراکم استخوانی که بعد از یائسگی و یا در برخی شرایط خاص مانند آرتریت روماتوئید اتفاق می افتد، بسیار سودمند است.علاوه بر کلسیم، شوید منبع خوبی از فیبر و املاحی چون منیزیم، آهن و منگنز می باشد.یکی از موارد استفاده شوید، تزئین غذا مانند سالادها، سوپ ها، غذاهای دریایی و … می باشد.عصاره اتانولی میوه‌های شوید درست مانند اسانس آن دارای اثرات ضد التهابی، آرام بخشی و دیورتیکی می ‌باشد.

• مصرف این گیاه موجب تحریک حرکات پریستالتیک روده می‌شود و برای درمان سوزش سردل توصیه می‌شود.

• برای درمان بی‌خوابی استفاده می‌شود. شوید سرشار از فلاوونوئیدها و ویتامین B complex است که باعث ترشح آنزیم‌ها و هورمون‌هایی می‌شوند که آرام بخش هستند.

• برای کسانی که اشتهای زیادی به غذا ندارند و لاغر هستند تخم شوید بهترین دارو است زیرا اشتها را زیاد کرده معده را تقویت می‌کند و انرژی به بدن می‌دهد

• شوید حاوی موادی موسوم به پلی‌استیلن است که ثابت شده دارای فعالیت‌های ضد باکتری و ضد قارچ و نیز دارای اثرات ضد‌التهابی هستند.

• برای رفع اختلالات قاعدگی توصیه می‌شود.

• در چین حتی شوید را برای درمان کمردردهایی که بعلت انقباض عضلانی باشد بکار می‌برند .

• در کنار گیاهان دارویی دیگر برای درمان سرفه، سرماخوردگی و آنفلوآنزا استفاده می‌شود.

• محرک ترشح شیر و موجب افزایش ترشح شیر در خانم ها می شود

دانلود کنید

چه جالب .فکر نمیکردم شوید اینقدر خواص داشته باشه .مرسی از سایت خوبتون

ممنون‌از‌توضیحاتتون.فقط‌اینکه‌در‌قسمت‌خواص‌شوید‌خشک‌در‌مورد‌همه‌چیز‌نوشته‌بودید‌الا‌شوید‌خشک.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

شرکت دانش بنیان احیاگران قلب صنعت آسیا ( رویشگر ) مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت خود را بصورت رسمی از سال ۱۳۹۱ آغاز نموده است.این شرکت با سابقه دیرینه فعالیت پویا مفتخر است که با همکاری متخصصان و کارشناسان مجرب حوزه کشاورزی،آرمان خود را تنها براساس خدمت صادقانه به بخش کشاورزی میهن عزیزمان استوار سازد.

اصفهان
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
ساختمان فن آفرینی2، واحد 345

info@royeshgar.com

50 – 2149 3393 31 98+

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

طراحی و بهینه‌سازی سایت توسط: Arman Shokrani

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

خواص شوید

شوید یکی از گیاهان باستانی است و در کتاب های ۵۰۰۰ ساله مصری در مورد کاربرد دارویی آن ذکر شده است. از چند قاشق چای خوری در یک فنجان آب جوش به عنوان یک چای برای آرامش نوزادان مبتلا به کولیک ، برای آرامش اعصاب ، تسکین معده های ناراحت کننده و تقویت خواب استفاده می شد. جویدن دانه ها به عنوان نرم کننده تنفس ، برای کاهش درد قاعدگی و افزایش جریان شیر در مادران شیرده استفاده شده است.

شوید گیاه یک گیاه منحصر به فرد است که از آن هم از برگ و هم از دانه های آن به عنوان چاشنی استفاده می شود. برگ های شوید به رنگ سبز هستند و طعم نرم و شیرینی دارند. دانه های شوید خشک به رنگ قهوه ای روشن و به شکل بیضی شکل است و دارای یک طرف صاف و یک طرف پشته محدب است. دانه ها از نظر طعم و مزه شبیه به خزه است و دارای طعمی معطر ، شیرین و مرکبات است اما کمی تلخ نیز دارد.

شوید جزء سبزیجاتی است که خواص زیادی دارد از این خواص میتوان به رفع مشکلات هضم از جمله از دست دادن اشتها ، گاز روده ( نفخ ) ، مشکلات کبدی و شکایت از کیسه صفرا استفاده می شود. همچنین برای اختلالات دستگاه ادراری از جمله بیماری کلیه و ادرار دردناک یا دشوار استفاده می شود.

خواص شوید خشک

از دیگر کاربردهای شوید می توان به درمان تب و سرماخوردگی ، سرفه ، برونشیت ، بواسیر ، عفونت ، اسپاسم ، درد عصبی ، زخم دستگاه تناسلی ، گرفتگی قاعدگی و اختلالات خواب اشاره کرد. درادامه خواص شوید بیشتر میپردازیم

از شوید تازه و خشک برای تهیه شوید پلو، شوید باقالی پلو، انواع سوپ، سس سالاد، ماست و شوید و انواع ترشیجات استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:فواید شگفت انگیز جعفری برای سلامتی

یک وعده ۱۰۰ گرم از شوید تازه حدود ۴۳ کالری و ۳.۵ گرم پروتئین و کمی بیش از ۱ گرم چربی و ۷ گرم کربوهیدرات و حدود ۲ گرم فیبر را تأمین می کند.

ویتامین های موجود در شوید شامل ویتامین A، ویتامین C، فولات، ریبوفلاوین. مقادیر کمی از تیامین ، نیاسین ، ویتامین B6 و اسید پانتوتنیک نیز دریافت خواهید کرد.

مواد معدنی موجود در شوید شامل کلسیم (۲۰۸ میلی گرم) ، آهن (۶.۶ میلی گرم) ، منیزیم (۵۵ میلی گرم) ، فسفر (۶۶ میلی گرم) ، پتاسیم (۷۳۸ میلی گرم) ، منگنز (۱.۳ میلی گرم) و مقادیر کمی سدیم ، روی و مس است.

خواص شوید

کلسیم به بدن کمک می کند تا در برابر عنصر مهم و حفاظت از شما در از دست دادن تراکم استخوان که موجب پوکی استخوان میشود، پوکی استخوان هر ساله میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار می دهد و کلسیم به همراه سایر مواد معدنی ضروری یکی از عناصر اصلی در رشد و توسعه مناسب استخوان ها و همچنین ترمیم استخوان های آسیب دیده است. کلسیم، ماده‌ای حیاتی و واجب برای حفظ استخوان‌ها و تراکم معدنی آنهاست.

شوید را به عنوان منبع بسیار خوبی از کلسیم معرفی می کند .و به عنوان یک ماده معدنی مناسب باعث جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان و از دست رفتن تراکم استخوانی می شود سیستم رتبه بندی مواد غذایی ما همچنین شوید را به عنوان منبع خوبی از فیبر در رژیم غذایی و منبع خوبی از مواد معدنی منگنز ، آهن و منیزیم قرار داده است.

افراد مسن به آن مبتلا می‌شوند اما می‌توانید با مصرف خوراکی‌های سرشار از کلسیم در دوران جوانی، از آن جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید:فواید و خواص ریحان سبز و بنفش

اسانس موجود در گیاهان دارای خواص عجیب و غریب و قدرتمند است. آنها در نظر گرفته می شوند که دارای خواص دارویی باستانی هستند و همزمان تحریک کننده ، آرام بخش و خواب آور هستند. روغنهای اساسی موجود در شوید نیز از این قاعده مستثنی نیست. فلاونوئیدها و ویتامین B موجود در روغنهای اساسی آن ترشح برخی آنزیم ها و هورمون ها که اثرات آرام کننده و خواب آور به نظر می رسد را فعال می کند و از این طریق به برخی از افراد کمک می کند خواب خوبی داشته باشند.

شوید مدتهاست که با دیابت و مدیریت میزان انسولین همراه است. با وجود این واقعیت که تحقیقات در این زمینه تا حدودی محدود است ، به خصوص در مورد انسان ، مطالعات نشان داده اند که ممکن است به کاهش نوسانات لیپیدهای سرم و انسولین در دیابت ناشی از کورتیکواستروئید کمک کند. یک مطالعه منتشر شده در  ژورنال  تحقیقات درمانی فیتوتراپی  اظهار داشت: موش های آزمایشگاهی که به دیابت تیپ ۲ ناشی از کورتیکواستروئید مبتلا بودند ، نشان داد که  در هنگام دادن به مدت ۲۲ روز عصاره شوید ، میزان گلوکز و انسولین سرم کاهش می یابد.

شوید که به عنوان یک بادشکن شناخته‌شده، می‌تواند به جلوگیری از به وجود آمدن گاز بیش از اندازه در معده جلوگیری کند.

شوید در میان همه به درمان بی اشتهایی، درمان نفخ شکم شهرت دارد،یکی از فواید سلامتی شوید این است که برای سیستم گوارشی واقعاً عالی است. روغن‌های ضروری موجود در شوید تحریک‌کننده هستند و ترشح صفرا و شیره‌های گوارشی را فعال می‌کنند. این روغن‌ها همچنین حرکات لوله‌ی گوارش را تحریک می‌کنند، و به این ترتیب باعث می‌شوند که عبور مواد زائد از روده راحت‌تر صورت بگیرد و مشکل یبوست کاهش بیابد.

همچنین می تواند به ترویج هضم سالم تر و نیز برخورد با برخی شرایط گوارشی نظیر یبوست و اسهال کمک کند. مونوترپنِ کاروُون یکی دیگر از منابع مفید شوید برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش است و به رفع ناراحتی‌های معده و تخلیه‌ی گاز آن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:خواص و فواید باور نکردنی کرفس و فواید آب کرفس

یکی از خواص شوید که در تابستان کاربرد زیادی دارد دفع حشرات است که همه ما از آن رنج میبریم، راه حل هایی وجود دارد که از محصولات شیمیایی استفاده می کنیم و حشرات را از خودم دور کنیم و این محصولات شیمیایی برای کودکان و افراد خانواده خطرناک میباشد. پس بهتر از طبیعت کمک بگیریم شوید را برای این کار بهتر است چند بوته در گلدان یا اطراف خانه بکاریم

طی تحقیقات خواص صد میکروبی شوید ثابت شده است، شویدبه عنوان یک گیاه از بین برنده عفونت های میکروبی شناخته شود. شوید دارای ویتامین سی و آنتی اکسیدان فراوانی است این امر شوید را به یک آنتی ویروس قوی تبدیل میکند

اسهال بیماری شایع است و زمانی رخ می دهد که سیستم گوارشی از باکتری های ویژه ای مورد حمله قرار می گیرد. با این حال, شوید ؛ حاوی عناصر ضد میکروبی و ضد قارچی است که می تواند جلوی اسهال را بگیرد.

علاوه بر فواید سلامتی، شوید تازه فوایدی برای دافع حشرات دارد: اگر شما بچه دارید و می خواهید از آن ها در برابر گزش حشرات محافظت کنید، احتمالا کاشتن چند شوید در اطراف خانه تان کار خوبی است. مسلما راه حل هایی وجود دارد که از محصولات شیمیایی استفاده می کنند که می تواند برای کودکان خطرناک باشد و برای محیط زیست مضر هستند.

ترکیب ویتامین های B در شوید تازه وجود دارد، که ترکیب خوبی برای درمان طبیعی بی خوابی است، زیرا شوید اثر آرامش بخشی دارند که باعث می شوند بهتر بخوابید.

پوکی استخوان احتمالا مشکل معمول کسانی است که سن بالا دارند، اما شما می توانید با شروع مصرف مواد غذایی غنی از کلسیم وقتی که جوان تر بودید، از آن جلوگیری کنید.

مطالعات زیادی برای فهمیدن اینکه آیا رابطه ای بین شوید و قند خون وجود دارد, انجام شده است.این رابطه بسیار نزدیک و قوی است چون شوید می تواند در مدیریت تولید انسولین کمک کند.

خب, از جدولی که در بالا ذکر شد, می توانید ببینید که مقدار ویتامین C در هر ۱۰۹ گرم شوید تازه برای مصرف روزانه شما کافی است. البته به خاطر حفاظت از شما در برابر عفونت های ویروسی و انواع دیگر عفونت ها، یک تقویت کننده ایمنی طبیعی است.

عواملی وجود دارند که می توانند موجب سکسکه از آلرژی به اختلال عصبی شوند. با این حال، مهم نیست که چه عواملی موجب آن می شود، شوید تازه می تواند به آرام کردنش کمک کند.

همان طور که دارای خواص ضد التهابی است، برای درمان برخی مشکلات ناشی از التهاب و آرتروز استفاده می شود.

شوید برای حفظ دایره مراقبت صحیح پریود: فلانویید موجود در شوید تازه می تواند به زنان کمک کند که چرخه مناسب پریودی را حفظ کنند به ویژه برای کسانی که با پریودشان مشکل دارند.

به احتمال زیاد در طول پریود، گرفتگی هایی اتفاق می افتد، برخی از آن ها کم هستند در حالی که برخی ممکن است بسیار سخت باشند.مصرف شوید تازه می تواند به کاهش علائم پریودی مانند گرفتگی عضلات کمک کند.

آلرژی و سرفه به عنوان اختلالات تنفسی به همراه تعدادی از ترکیبات طبیعی که در شوید تازه یافت می شوند, کمک می کند.

شوید برای درمان افسردگی: براساس برخی مطالعات, برخی ترکیبات یافت شده در شوید جدید می توانند به عنوان عوامل ضد افسردگی عمل کنند.

صرع به عنوان یکی از بی نظمی عمومی شایع نرولوژیکس در نظر گرفته شد و برای پیش گیری از این بیماری, داروهایی تجویز شده است. برخی مطالعات نشان می دهند که مصرف شوید تازه اثرات مشابهی با داروهای تجویز شده دارد.

عامل های ضد باکتری که در شوید تازه یافت می شوند، برای ارگان های دهانی شما مخصوصا برای دندان و لثه عالی هستند.

آیا می خواهید با نفس بد بویتان بجنگبد؟ خب، شوید تازه به عنوان یک عطر خوشبو کننده دهان مناسب است.

تنها راه درمان موثر کم خونی, مصرف غذاهایی است که غنی از آهن هستند تا به ترویج تولید سلول های قرمز خون کمک کنند. طبق جدول بالا, هر ۱۰۰ گرم شوید تازه، می تواند ۵۰% میزان روزانه آهن بدنتان را برآورده کند.

خواص شوید خشک

با توجه به این موضوع, برخی مطالعات برای اثبات اینکه شوید تازه در واقع راه حل بسیار خوبی در کاهش سطح کلسترول است, انجام شده است.

از جدول بالا می توانید ببینید که شوید تازه غنی از ویتامین c همچنین و ویتامین A هستند که به عنوان آنتی اکسیدان های قوی شناخته می شوند. ویتامین C می تواند جذب بهینه آهن را از غذا ارتقا دهد.

مثل چینی های باستان برای درمان باد فتق که از تخم شوید استفاده می کنند به این روش که حدود ۴۰ گرم تخم شوید را بودهید تا کاملا قهو ه ای شود بعد آن را به طور کامل آسیاب کنید تا بصورت پودر شود و بعدا با سرکه سیب مخلوط کرده و مصرف کنید.

• شوید حاوی موادی موسوم به پلی‌استیلن است که ثابت شده دارای فعالیت‌های ضد باکتری و ضد قارچ و نیز دارای اثرات ضد‌التهابی هستند.

• برای رفع اختلالات قاعدگی توصیه می‌شود.

• در چین حتی شوید را برای درمان کمردردهایی که بعلت انقباض عضلانی باشد بکار می‌برند .

• در کنار گیاهان دارویی دیگر برای درمان سرفه، سرماخوردگی و آنفلوآنزا استفاده می‌شود.

• محرک ترشح شیر و موجب افزایش ترشح شیر در خانم ها می شود

بیشتر بخوانید:سبزی قرومه سبزی چیست؟

خواص روغن شوید

روغن شوید یکی از انواع روغن های ضروری است که به روش تقطیر بخار از دانه های خشک یا تخم شوید، گل و میوه گیاه شوید تهیه می شود روغن شوید دارای خواص ضد اسپاسم و آرام بخش قوی بوده و به درمان درد و گرفتگی عضلات، گرفتگی روده ها، تشنج و صرع کمک می کند خواص ضد عفونی کننده روغن شوید برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و بیماری های عفونی مفید می باشد روغن شوید باعث تحریک ترشح آب گوارشی شده و با ترشح بزاق دهان به بهبود هضم غذا کمک می کند روغن شوید با بهبود حرکات روده برای پیشگیری و درمان یبوست مفید می باشد روغن شوید شکل گیری شیر در سینه را افزایش داده و برای افزایش شیر مادر در زنان باردار مفید می باشد روغن شوید یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان زخم های داخلی و خارجی در بدن می باشد خواص آرام بخش روغن شوید برای پیشگیری و درمان استرس و اضطراب مفید می باشد

طبق گفته محققان ، شوید معمولاً بی خطر است ، اما در شرایط نادر ممکن است منجر به واکنشهای آلرژیک ، استفراغ ، اسهال ، خارش دهان ، زبان کهیر و تورم گلو شود. افرادی که به هویج حساسیت دارند ممکن است یک واکنش آلرژیک نسبت به شوید داشته باشند.

هنگام استفاده روی پوست ، شوید گاهی اوقات می تواند باعث تحریک پوست شود. آب تازه شوید نیز می تواند باعث شود تا پوست نسبت به خورشید حساس شود. این ممکن است شما را در معرض خطر بیشتری برای آفتاب سوختگی و سرطان پوست قرار دهد . از تابش نور خورشید خودداری کنید. از ضد آفتاب و لباس محافظ در بیرون بپوشید ، به خصوص اگر پوست سبک دارید.

در دوران بارداری در مصرف تخم شوید احتیاط کنید زیرا تخم شوید می تواند قاعدگی را شروع کند و ممکن است منجر به سقط جنین شود .

سرانجام ، مبتلایان به دیابت ، که لیتیوم مصرف می کنند ، و افرادی که طی دو هفته تحت عمل جراحی قرار می گیرند ، باید قبل از استفاده از شوید به عنوان دارو با پزشک معالج خود صحبت کنند.

دیابت : عصاره شوید ممکن است قند خون را در مبتلایان به دیابت کاهش دهد . درصورت ابتلا به دیابت ،از علائم قند خون پایین ( هیپوگلیسمی )رعایت کنید و قند خون خود را با دقت کنترل کنید، اگرعصاره شوید را به مقدار بیشتری از مقادیر طبیعی موجود در غذا استفاده می کنید.

جراحی : عصاره شوید ممکن است قند خون را کاهش دهد . این نگرانی وجود دارد که استفاده از عصاره شوید ممکن است در کنترل قند خون در حین و بعد از عمل اختلال ایجاد کند. حداقل ۲ هفته قبل از جراحی برنامه ریزی شده ، مصرف عصاره شوید را متوقف کنید.

بیشتر بخوانید:خواص و فواید تره – ۱۵ خاصیت بی نظیر تره

سوالات رایج

مانند بیشتر گیاهان ، شوید را می توان منجمد کرد ، اگرچه هنگام فریز شدن آن ممکن است بافت کمی تغییر کند. روشهای مختلفی وجود دارد که آشپزان از آنها استفاده می کنند. ساده ترین راه شستن و خشک کردن شوید و سپس فریز کردن آن است (یک ساعت آن را روی یک حوله کاغذی در فریزر بگذارید). بستهای یخ زده را درون یک کیسه ثابت قرار دهید و مجدداً آن را درون فریزر بگذارید تا آماده استفاده از آن شوید.

ترخون و رازیانه رایج ترین جایگزین های شوید تازه در دستور العمل ها هستند. به یاد داشته باشید ، اگر نمی توانید شوید تازه تهیه کنید ، می توانید شوید و خشک شوید را نیز روی آن نگه دارید. با این وجود ، از انواع خشک شده کمتری استفاده خواهید کرد زیرا طعم آن شدیدتر است.

نه. آنها از همان گیاه به دست می آیند ، اما علفهای هرز شوید همان سبزیجات برگ تازه ای هستند که طعم تازه ای به خود می دهند. تخم شوید چاشنی طعم قوی تری شبیه به موز دارد. بذر شوید بسیار تند تر به حساب می آید.

منابع:

 

https://foodfacts.mercola.com

https://en.wikipedia.org

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دفتر فروش: تهران، خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر، نبش کوچه سیمی فروشگاه اینترنتی لیموتاپ

شماره تماس: 09186100682

آدرس ایمیل: info@limootop.com

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ها زندگی هایمان رنگ و بوی دیجیتالی‌ به خود گرفته، خرید اینترنتی در بین خانواده ها جایگاه خود را پیدا کرده و این فرهنگ در بین مردم باب شده است، فروشگاه اینترنتی لیموتاپ با ارائه محصولاتی مانند: سبزیجات خشک و معطر، اودیه جات، عرقیجات گیاهی، سبزیجات تازه و خرد شده، سبزیجات برگی تازه، سبزیجات سرخ شده، صیفی جات، شوریجات و … با بسته بندیهای بهداشتی، تضمین کیفیت، و با استفاده از دستگاه های مدرن درخدمت شما عزیزان است فروشگاه اینترنتی لیموتاپ یکی از شرکت ها موفق در این زمینه برای خدمت رسانی به هم عزیزان در خدمت شماست. .

کلیه حقوق این سایت متعلق به (فروشگاه اینترنتی لیموتاپ) می‌باشد.

لطفا صبر کنید. در حال دریافت اطلاعات…

شوید بخورید تا زیبا و لاغر شوید. بعد از انواع مختلف سبزی خوردن مثل ریحان، جعفری، مرزه، ترخون، تره و … حالا نوبت به سبزی شوید می‌رسد. درباره خواص گیاه شوید هرچه بگوییم باز هم کم است، عطر و طعم سبزی شوید در یک سالاد خانگی می‌تواند اشتها را باز کند؛ شوید پلو دوست دارید؟ ترکیب ماست، خیار و شوید را چطور؟

جالب است بدانید که این سبزی معطر به همراه عصاره، تخم و عرق آن در طب سنتی کاربرد فراوانی دارد، کمتر کسی پیدا می‌شود که دمنوش گیاهی و خانگی عسل، نعناع و شوید را یک بار امتحان کند و طرفدار آن نشود، با مجله دلتا همراه باشید تا درباره خواص گیاه شوید اطلاعات تازه ای به دست آورید.

گیاه شوید طبیعت گرم و خشکی دارد، این سبزی سرشار از آنتی اکسیدان، فلاونوئید، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین های B، کلسیم، منگنز و آهن است، سبزی شوید ( Dill ) که به نام های شود یا شبت هم شناخته می‌شود، گیاه علفی یک ساله یا دو ساله از خانواده چتریان است و گل های زرد و میوه قهوه ای رنگ دارد، در ادامه درباره خواص گیاه شوید بیشتر صحبت خواهیم کرد، با ما همچنان همراه باشید.

 

خواص شوید خشک

درباره خواص درمانی گیاه شوید چه می‌دانید؟ دمنوش شوید خشک شما را لاغر می‌کند، آنتی اکسیدان های طبیعی این گیاه مانند چای سبز باعث زیبایی پوست و مو و تناسب اندام شما می‌شوند. باور نمی‌کنید که یک بشقاب شوید پلو این همه خاصیت داشته باشد؟ پس فواید دیگر شوید را خودتان بخوانید:

دمنوش و گیاه شوید خشک یک گزینه عالی برای لاغری و چربی سوزی بدن است؛ این سبزی کالری کم و فیبر زیادی دارد، این سبزی ویتامین a و   C‌ بدن را تأمین می‌کند؛ یک لیوان آب شوید مانند آب کرفس باعث لاغری شما می‌شود، فقط کافی است عصاره این گیاه را به همراه لیمو و عسل امتحان کنید.

ترکیب جادویی عصاره شوید و نعنا یا استفاده از عرق گیاهی آنها دوست معده و دستگاه گوارش شما است، اگر مشکل نفخ، یبوست یا اسهال دارید، این ترکیب جادویی را حتما امتحان کنید. یک بشقاب سالاد رژیمی شوید با فیبر فراوان یا عصاره و آب شوید، روده و معده شما را شستشو می‌دهد؛ درواقع عصاره جادویی و سبز این گیاه حرکت روده را روان می‌کند.

ترکیب گیاهی شوید با کاهو در یک سالاد گیاهی خوشمزه و مصرف آن هنگام شب می‌تواند بی خوابی شما را برطرف کند، استفاده خام از این سبزی یا دمنوش آن قبل از خواب مانند گل گاو زبان شما را آرام خواهد کرد. فلانوئید ها و  ویتامین B کمپلکس موجود در این سبزی هورمون های خواب را فعال می‎کنند.

عصاره گیاه شوید ضد پوکی استخوان است. سبزی شوید منبع غنی از کلسیم است که استحکام و سلامت استخوان ها را تأمین می‌کند.

اگر مشکل قند خون یا دیابت دارید، ترکیب ماست و شوید خشک را امتحان کنید؛ بین شوید و قند خون رابطه مستقیمی وجود دارد، سبزی و گیاه شوید سطح انسولین بدن را کنترل می‌کند، برای این منظور می‌توانید از دمنوش شوید به همراه عسل هم استفاده کنید.

 شوید خاصیت ضد التهابی دارد که می‌تواند شپش موی سر را برطرف کند. فقط کافی است که از آب شوید یا روغن آن به عنوان اسکراپ طبیعی استفاده کنید.

روغن شوید هم مثل روغن های گیاهی دیگر، روغن آرگان و زیتون پوست و موی شما را زیباتر می‌کند؛ ویتامین  c‌ و a‌ موجود در عصاره این سبزی یک کلاژن ساز طبیعی برای پوست و موی شما است. مصرف روزانه آب شوید ناشتا لک های پوستی شما را بر طرف و از پیری پوست جلوگیری می‌کند.

تخم شوید یک ماده ضد التهاب و ضد درد است که باعث تقویت معده می‌شود و نفخ شکم را از بین می‌برد. تخم شوید اشتها را زیاد و از ترش کردن معده جلوگیری می‌کند.

اگر مشکل یبوست یا بواسیر دارید، از ترکیب شوید خشک و عسل استفاده کنید. این مخلوط گیاهی، زخم و جراحت بدن را برطرف می‌کند، برای درمان عفونت ها و زخم آلت تناسلی هم از این ترکیب گیاهی استفاده می‌شود.

مدام سکسکه می‌کنید؟ دمنوش شوید خشک را امتحان کنید؛ این دمنوش گیاهی سکسکه و آلرژی را برطرف می‌کند.

تخم شوید یک ماده ضد التهاب است که می‌تواند التهاب مفاصل و آرتروز را درمان کند. اگر مشکل آرتروز گردن، زانو و پا دارید، به صورت روزانه از تخم شوید استفاده کنید.

فلانوئید های موجود در گیاه و سبزی شوید می‌تواند هورمون ها و چرخه قاعدگی خانم ها را تنظیم کند. برای کاهش درد های قاعدگی بهتر است دمنوش شوید را امتحان کنید. یکی از علائم پریودی، گرفتگی عضلات بدن است؛ عرق و تخم شوید این مشکل خانم ها را برطرف می‌کند.

گیاه و سبزی شوید با آنتی اکسیدان های طبیعی که دارد، یک ماده ضد سرطان است که با رادیکال های آزاد مبارزه می‌کند، این سبزی منبع غنی از ویتامین  A‌ و  C ‌است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

سبزی شوید به عنوان یک سم زدای طبیعی بدن عمل می‌کند، این گیاه ادرار آور است و باعث پاکسازی کبد می‌شود. این گیاه برای درمان کم خونی هم گزینه مناسبی است.

روغن شوید مثل دیگر گیاهان دارویی بابونه، اسطوخودوس، گل گاو زبان و … خاصیت آرام بخشی دارد و استرس و اضطراب شما را درمان می‌کند. از این روغن در ماساژ درمانی هم استفاده می‌شود.

شوید فقط گیاه زیبایی پوست و مو نیست! روغن و گیاه شوید می‌تواند به رفع بوی بد دهان و استحکام لثه ها و دندان ها کمک کند.

شوید مثل آویشن و بابونه گیاه و سبزی ضد سرماخوردگی است؛ ویتامین c ‌موجود در این گیاه ‌به درمان سرماخوردگی و عفونت های ویروسی ناشی از آن کمک می‌کند؛ خاصیت ضد التهابی دمنوش شوید را دست کم نگیرید.

مصرف شوید در دوران بارداری توصیه نمی‌شود؛ چون مثل هر سبزی و گیاه دارویی دیگر ممکن است باعث سقط جنین شود. همچنین این گیاه اسپرم آقایان و قدرت بینایی را کاهش می‎دهد.

پیشنهاد مطالعه: برای بررسی بیشتر سبزیجات فیبر دار و خواص آنها می‌توانید به مقاله ” سبزی خوردن ؛ فیبر و آنتی اکسیدان طبیعی” مراجعه کنید.

۱۸ دی ۱۳۹۸ در ۳:۰۸ ب٫ظ

پاسخ

۱۸ دی ۱۳۹۸ در ۲:۰۴ ب٫ظ

گزارش بسیار مفیدو قابل استفاده بود متشکرم

پاسخ

۱۸ دی ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۰ ب٫ظ

جالب بود

خواص شوید خشک

پاسخ

۱۷ دی ۱۳۹۸ در ۵:۲۴ ب٫ظ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

تفاوت آنفولانزا و سرماخوردگی بسیار مشخص بوده و شما با دانستن آن‌ها می‌توانید دوره بهبودی س…

اشخاص ممنوع المعامله به کسانی گفته می‌شود که از انجام دادن معامله یا مداخله در اموال خود به طور کلی یا نسبت به موردی خاص توسط قانون‌گذار منع شده‌اند.

دمنوش شوید سرشار از ویتامین A و ویتامین C است. تقریبا هر ۳۰ گرم از این سبزی خوش عطر، ۴۳ درصد از ویتامین A لازم در روز و ۴۰ درصد از ویتامین C لازم برای بدن را به طور روزانه تأمین می کند. اما داستان این دمنوش خوش بو با مواد مغذی بسیار به همین جا ختم نمی شود. این نوشیدنی دارای مقادیری ویتامین B6، کلسیم، آهن، منیزیم و فولات نیز است. علاوه بر داشتن موادی چون ویتامین ها و مواد طبیعی، ترکیبات دیگری هم در آن دیده می شود که خواص ضدمیکروبی دارند. شوید هم حاوی زردینه است و هم در آن مونوترپن وجود دارد که به نوعی اسانس و طعم شوید را می سازد. درواقع بوی شوید به خاطر وجود همین مونوترپن هایی است که به لیمونن (limonene)، کاروون (carvone) و آنتوفران (anethofuran) موسوم هستند. مواد نام برده خواص کِموپریونتیو (chemopreventive) یا ضدسرطانی دارند. پس اگر می خواهید از سرطان ها دور شوید، حتما دمنوش شوید را به صورت منظم در برنامه غذایی تان راه بدهید. اینها فقط بخشی از خواص دمنوش شوید است. با دیگر خواص این دمنوش در ادامه آشنا خواهید شد:

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در دمنوش شوید با افزایش تولید کلاژن در پوست باعث افزایش خاصیت کشسانی پوست صورت شده و به رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

خواص ضد میکروبی و ضد قارچی دمنوش شوید برای درمان شپش سر مفید می باشد.

دمنوش شوید یکی از بهترین دمنوش های گیاهی برای لاغری و کاهش وزن محسوب می شد، دمنوش شوید باعث کاهش اشتها شده و با پیشگیری از پرخوری به کاهش وزن افراد می شود.

دمنوش شوید یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان معده درد، سوزش سردل، بهبود هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش می باشد.

خواص شوید خشک

دمنوش شوید برای از بین بردن باکتری ها و میکروب های عامل کولیک و اسهال مفید می باشد، همچنین دمنوش شوید با از بین بردن عفونت های قارچی روده به درمان اسهال خونی کمک می کند. دمنوش شوید با بهبود حرکات روده برای پیشگیری و درمان یبوست هم مفید می باشد.

دمنوش شوید یکی از بهترین درمان ها برای کولیک نوزادان و کودکان محسوب می شود، علاوه بر این دمنوش شوید برای درمان سو هاضمه، اسهال و یبوست نوزادان و کودکان بسیار مفید می باشد. مقادیر بالای فلاونوئید های موجود در دمنوش شوید برای درمان بیش فعالی کودکان و بهبود تمرکز در آن ها مفید می باشد.

مقادیر بالای کلسیم موجود در دمنوش شوید باعث تقویت دندان ها می شود. خواص ضد میکروبی دمنوش شوید برای از بین بردن باکتری های بیماری زا در دهان مفید بوده و به رفع بوی بد دهان کمک می کند. مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در دمنوش شوید برای تقویت دندان ها و لثه ها مفید می باشد.

فلاونوئیدها و ویتامین های B موجود در دمنوش شوید با افزایش ترشح هورمون های شادی آور به درمان استرس، اضطرای و افسردگی کمک کرده و بی خوابی را درمان می کند.

ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در چای و دمنوش شوید باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلونزا و سردرد کمک می کند. علاوه بر این دمنوش شوید برای درمان گلودرد، سرفه، سینوزیت و رفتگی بینی در سرماخوردگی هم مفید می باشد.

دمنوش شوید با بهبود تعادل هورمون ها در بدن به درمان قاعدگی نامنظم کمک می کند. منوش شوید دارای خواص ضد درد طبیعی بوده و با آرام کردن عضلات رحم به درمان دل درد و کمردرد قاعدگی و پریودی کمک می کند. دمنوش شوید از علائم یائسگی زودرس رنج که در نتیجه ی عدم تعادل هورمونی در بدن ایجاد می شود، پیشگیری می کند. دمنوش شوید یکی از بهترین روش های طبیعی برای افزایش شیر مادر در مادران شیرده می باشد. مصرف منظم دمنوش شوید باعث افزایش میل جنسی در زنان و مردان شده و قدرت باروری را افزایش می دهد.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در دمنوش شوید سطح کلسترول بالای خون را کاهش داده و به پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند.

دمنوش شوید میزان انسولین خون را تنظیم کرده و یکی از بهترین روش های طبیعی برای کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دو می باشد.

دمنوش شوید دارای خواص دیورتیک قوی است که به پاک سازی و سم زدایی کبد کمک کرده و برای درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب مفید می باشد.

شما می توانید دمنوش شوید را با استفاده از شوید تازه و خشک در خانه تهیه کنید.
2 قاشق چای خوری شوید خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا دم بکشد، دمنوش شوید آماده است، آن را از صافی رد کنید، با عسل شیرین کنید و بنوشید.

روش تهیه دمنوش شوید تازه:
6 ساقه ی بزرگ شوید تازه را در 500 میلی لیتر آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا دم بکشد، از صافی رد کنید و در یخچال بگذارید تا سرد شود، مقداری پوست خیار به این دمنوش اضافه کنید و بنوشید.

طرز تهیه دمنوش تخم شوید:
2 قاشق چای خوری تخم شوید را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا دم بکشد، آن را از صافی رد کنید و پس از شیرین کردن با عسل بنوشید.دمنوش تخم شوید زرد رنگ بوده و طعم تندی دارد.

شوید Dill) گیاهی است یک ساله به ارتفاع 30 سانتی متر تا یک مترگاهی بیشتر و دارای ریشه راست، مخروطی شکل و به رنگ سفید است. طول ریشه متغیر و بین 10 تا 30 سانتی متر می باشد. ساقه آن منشعب استوانه ای بی کُرک، دارای خطوط طولی و در محل گره ها کمی فرو رفته است. برگ های تازه و خشک شده این گیاه مانند زیره سیاه، معطر می باشند و برای طعم دهی در خیلی از غذاها به کار برده می شوند.

ترکیبات شیمیایی: میوه شوید دارای 5/2 تا 4 درصد اسانس می باشد که مقدار آن براساس منطقه جغرافیایی و فصل تغییر می کند و تا 7/7 درصد هم می رسد. قسمت اعظم اسانس میوه شوید، د کارن، لیمونن و آلفافلاندرن است که هر سه حدود 90 درصد اسانس را شامل می شوند.

اسانس سر شاخه هوایی شوید که از سر شاخه تازه آن به روش تقطیر با بخار آب به دست می اید، شامل 28 تا 45 درصد ترکیبات کتونی مانند کارون می باشد که بر اساس فصل محصول برداری متفاوت است.

ریشه گیاه شوید نیز دارای اسانس است که 95 درصد اسانس ریشه را آلفا بتاپینن تشکیل می دهد.

خواص شوید خشک

موارد استعمال: شوید در درمان سوء هاضمه، نفخبه ویژه نفخ کودکان و اسپاسم استفاده می شود. هم چنین تسکین دهنده، ملین، مقوی معده، ضد استفراغ، محرک ترشح شیر، مدر و کاهش دهنده چربی خون است. هم چنین به عنوان طعم دهنده و معطرکننده در صنایع غذایی و فرآورده های آرایشی — بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. در استعمال خارجی، اثر نرم کننده و التیام دهنده دارد، ولی بیشتر در مصارف داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد استعمال در طب قدیم: شوید از نظر طبیعت، گرم و خشک است. به همین دلیل گرم مزاجان باید آن را با آب لیمو و سکنجبین و آب غوره و ترشی ها بخورند و سرد مزاجان باید آن را با قرنفل و دارچین و عسل بخورند.

به طور سنتی از آن برای افزایش ترشح شیر و درمان قولنج نوزادان، سرفه، درد معده، بواسیر، بی خوابی، یرقان، اسکوربوت و زخم ها و به عنوان بادشکن استفاده می کرده اند.

اسانسروغن های فرار میوه شوید دارای اثرات ضد باکتریایی می باشد. شوید از این لحاظ مانند سیر عمل می کند.

شوید یک منبع بسیار خوب از کلسیم می باشد. کلسیم برای جلوگیری از کاهش تراکم استخوانی که بعد از یائسگی و یا در برخی شرایط خاص مانند آرتریت روماتوئید اتفاق می افتد، بسیار سودمند است.

علاوه بر کلسیم، شوید منبع خوبی از فیبر و املاحی چون منیزیم، آهن و منگنز می باشد.

دیگر فواید: یکی از موارد استفاده شوید، تزئین غذا مانند سالادها، سوپ ها، غذاهای دریایی و … است.

عصاره اتانولی میوه های شوید درست مانند اسانس آن دارای اثرات ضد التهابی، آرام بخشی و دیورتیکی می باشد. اسانس روغنی شوید برای کشتن کرم قلابدار Hook-worm) مفید است.

مضرات مصرف زیاد شوید: زیاده روی در خوردن شوید، نیروی جنسی را ضعیف و اسپرم را خشک و بینایی چشم را کم می کند. گزارش شده که مصرف زیاد برگ های شوید، باعث بروز لکه های سیاه بر روی پوست می شود که به علت ترکیبات فورانوکومارینی پیچیده آن است.

تخم شوید: تخم شوید به طور سنتی برای تسکین و آرام بخشی معده بعد از وعده های غذایی استفاده می شد.

تخم شوید به عنوان ادویه و چاشنی در غذاها به کار برده می شود. تخم شوید از برگ آن گرم تر و خشک تر است. در غذاها و ترشی ها برای معده مفید است. خوردن ترشی آن بعد از طعام قی آور و مضر گرم مزاجان است.

دم کرده تخم شوید برای تسکین درد معده، رفع دل پیچه اطفال، و برای ازدیاد شیر مادران و بی خوابی اثرات مفید دارد. دم کرده آن 4 تا 18 گرم تخم آن در هزار گرم آب است که 2 تا 3 فنجان در روز بعد از هر غذا باید مصرف شود. جوشانده 50 تا 100 گرم برگ و سرشاخه شوید در هزار گرم آب، برای استعمال خارجی به کار می رود.

از شوید برای آرامش اعصاب و برای کاهش ورم و درد و متوقف کردن سکسکه ها نیز استفاده می شود.

شوید Dill) گیاهی است یک ساله به ارتفاع 30 سانتی متر تا یک مترگاهی بیشتر و دارای ریشه راست، مخروطی شکل و به رنگ سفید است. طول ریشه متغیر و بین 10 تا 30 سانتی متر می باشد. ساقه آن منشعب استوانه ای بی کُرک، دارای خطوط طولی و در محل گره ها کمی فرو رفته است. برگ های تازه و خشک شده این گیاه مانند زیره سیاه، معطر می باشند و برای طعم دهی در خیلی از غذاها به کار برده می شوند.

ترکیبات شیمیایی: میوه شوید دارای 5/2 تا 4 درصد اسانس می باشد که مقدار آن براساس منطقه جغرافیایی و فصل تغییر می کند و تا 7/7 درصد هم می رسد. قسمت اعظم اسانس میوه شوید، د کارن، لیمونن و آلفافلاندرن است که هر سه حدود 90 درصد اسانس را شامل می شوند.

اسانس سر شاخه هوایی شوید که از سر شاخه تازه آن به روش تقطیر با بخار آب به دست می اید، شامل 28 تا 45 درصد ترکیبات کتونی مانند کارون می باشد که بر اساس فصل محصول برداری متفاوت است.

ریشه گیاه شوید نیز دارای اسانس است که 95 درصد اسانس ریشه را آلفا بتاپینن تشکیل می دهد.

موارد استعمال: شوید در درمان سوء هاضمه، نفخبه ویژه نفخ کودکان و اسپاسم استفاده می شود. هم چنین تسکین دهنده، ملین، مقوی معده، ضد استفراغ، محرک ترشح شیر، مدر و کاهش دهنده چربی خون است. هم چنین به عنوان طعم دهنده و معطرکننده در صنایع غذایی و فرآورده های آرایشی — بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. در استعمال خارجی، اثر نرم کننده و التیام دهنده دارد، ولی بیشتر در مصارف داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد استعمال در طب قدیم: شوید از نظر طبیعت، گرم و خشک است. به همین دلیل گرم مزاجان باید آن را با آب لیمو و سکنجبین و آب غوره و ترشی ها بخورند و سرد مزاجان باید آن را با قرنفل و دارچین و عسل بخورند.

به طور سنتی از آن برای افزایش ترشح شیر و درمان قولنج نوزادان، سرفه، درد معده، بواسیر، بی خوابی، یرقان، اسکوربوت و زخم ها و به عنوان بادشکن استفاده می کرده اند.

اسانسروغن های فرار میوه شوید دارای اثرات ضد باکتریایی می باشد. شوید از این لحاظ مانند سیر عمل می کند.

شوید یک منبع بسیار خوب از کلسیم می باشد. کلسیم برای جلوگیری از کاهش تراکم استخوانی که بعد از یائسگی و یا در برخی شرایط خاص مانند آرتریت روماتوئید اتفاق می افتد، بسیار سودمند است.

علاوه بر کلسیم، شوید منبع خوبی از فیبر و املاحی چون منیزیم، آهن و منگنز می باشد.

دیگر فواید: یکی از موارد استفاده شوید، تزئین غذا مانند سالادها، سوپ ها، غذاهای دریایی و … است.

عصاره اتانولی میوه های شوید درست مانند اسانس آن دارای اثرات ضد التهابی، آرام بخشی و دیورتیکی می باشد. اسانس روغنی شوید برای کشتن کرم قلابدار Hook-worm) مفید است.

مضرات مصرف زیاد شوید: زیاده روی در خوردن شوید، نیروی جنسی را ضعیف و اسپرم را خشک و بینایی چشم را کم می کند. گزارش شده که مصرف زیاد برگ های شوید، باعث بروز لکه های سیاه بر روی پوست می شود که به علت ترکیبات فورانوکومارینی پیچیده آن است.

تخم شوید: تخم شوید به طور سنتی برای تسکین و آرام بخشی معده بعد از وعده های غذایی استفاده می شد.

تخم شوید به عنوان ادویه و چاشنی در غذاها به کار برده می شود. تخم شوید از برگ آن گرم تر و خشک تر است. در غذاها و ترشی ها برای معده مفید است. خوردن ترشی آن بعد از طعام قی آور و مضر گرم مزاجان است.

دم کرده تخم شوید برای تسکین درد معده، رفع دل پیچه اطفال، و برای ازدیاد شیر مادران و بی خوابی اثرات مفید دارد. دم کرده آن 4 تا 18 گرم تخم آن در هزار گرم آب است که 2 تا 3 فنجان در روز بعد از هر غذا باید مصرف شود. جوشانده 50 تا 100 گرم برگ و سرشاخه شوید در هزار گرم آب، برای استعمال خارجی به کار می رود.

از شوید برای آرامش اعصاب و برای کاهش ورم و درد و متوقف کردن سکسکه ها نیز استفاده می شود.

این مجله مخصوص کودک و نوجوان می باشد.

خواص شوید خشک

پیام زن
ویژه مسائل زنان و خانواده

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
محمد جعفری گیلانی
سید ضیاء مرتضوی

3

7733305
7738743
7733305
payam-zan_man@aalulbayt.org

قم، صندوق پستی 371…

پرسمان
فرهنگی، اجتماعی، دانشجویی

مرکز فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
سید محمدرضا فقیهی
محمد باقر پور امینی
1380
3

7747240
7735473
7743816
info@porseman.net
www.porseman.n…

مبلغان
فرهنگی – تبلیغی
حوزه

1385/6/1
3
mbl

خواص شوید خشک
خواص شوید خشک
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *