خود ارضایی زنان

خود ارضایی زنان
خود ارضایی زنان

خودارضایی در زنان و دختران با عوارض زیادی همراه است و آسیب‌های روانی و جسمانی را برای فرد به همراه دارد. در خودارضایی، زن با تحریک جنسی عضو تناسلی خود، سعی در تجربه ارگاسم و لذت جنسی دارد. از آنجا که امکان بررسی این رفتار در جامعه وجود ندارد نمی‌توان آمار دقیقی از آن بدست آورد. آنچه که مهم است توجه به پیامدهای مثبت و منفی این رفتار است. در ادامه مقاله به بررسی خودارضایی در زنان و دختران و همچنین معایب، فواید و علل خودارضایی خواهیم پرداخت پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

در خودارضایی، زن با تحریک جنسی عضو تناسلی خود، سعی در تجربه ارگاسم و لذت جنسی دارد. به علت حساسیت‌های فرهنگی بررسی کردن شیوع خودارضایی در دختران کار دشواری به نظر می‌رسد. بسیاری از بانوان علی‌رغم انجام دادن آن، در موردش صحبت نمی‌کنند و قصد در پنهان کردنش دارند. اما آمارهای متفاوتی که در جوامع مختلف به دست می آید بین 40 تا 80 درصد می‌تواند متغیر باشد.

در سنین مختلف این امر شیوع متفاوتی دارد. ولی از همین آمارهای پراکنده کاملا واضح است قشر زیادی از بانوان یک جامعه و حتی جامعه ما خودارضایی انجام می‌دهند ولی به خاطر احساس گناه، قبح عمومی آن، دستورات دینی و سایر مسائل مبادرت به پنهان کردن آن می‌کنند.

برای آگاهی بیشتر در زمینه خودارضایی کلیک کنید.

 

خود ارضایی زنان

خودارضایی زنان و دختران معمولا در شرایطی صورت می‌گیرد که فرد دسترسی به رابطه جنسی ندارد. این مسئله به خصوص در دوران نوجوانی و بلوغ که میل جنسی به تازگی بیدار می شود و فرد تمایل به کشف تجربه ها و لذت های جدید دارد بیشتر دیده می شود. برای شناخت بیشتر در زمینه علت خودارضایی در سنین مختلف کلیک کنید.

اگر شما رابطه جنسی دارید و باز هم به خودارضایی ادامه می‌دهید بررسی کنید که علت آن چیست و حتما با شریکتان در این مورد صحبت کنید. صحبت کردن در مورد این گونه مسائل و راهنمایی کردن همسرتان برای انجام دادن کارهای لذت بخشی که شما دوست دارید می‌تواند راهگشا باشد. اما اگر در این ارتباط مشکل دارید و نمی‌توانید با صحبت کردن مشکلتان را حل کنید، حتما به یک روانشناس و زوج درمانگر جهت دریافت مشاوره جنسی و روابط زناشویی مراجعه کنید. 

برای آگاهی بیشتر در زمینه رابطه زناشویی کلیک کنید.

احتمالا تا به حال در مورد ضررهای بی شمار خودارضایی چیزهایی شنیده اید. برای مثال برخی ادعا می کنند این عمل باعث مشکلاتی نظیر کاهش بینایی و ریزش مو می شود و به طور کل سلامت جسمی را تهدید می کند. این در حالی است که پژوهش ها تاکنون این موارد را تایید نکرده اند و بر این موضوع تاکید دارند که آسیب های خودارضایی بیش از اینکه به جسم مربوط باشند به سطح روان برمی گردند. اما اکثر افراد از این موضوع اطلاع چندانی ندارند و آن ها را نادیده می گیرند. ما در ادامه به مهم ترین عوارض روانی خودارضایی در زنان و دختران اشاره کرده ایم. 

تجربه خودارضایی به خودی خود امر آسیب زایی نیست و در جریان رشد جنسی و به خصوص دوران بلوغ بسیاری از افراد آن را امتحان می کنند. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که این عمل را همیشه در یک وضعیت خاص و در دفعات زیاد انجام می‌دهید، موضوع نگران کننده می‌شود چرا که اگر بعدا در شرایط دیگری قرار بگیرید نمی‌توانید برانگیخته شده و به ارگاسم برسید. در واقع بسیاری از زنان و دخترانی که عادت به خودارضایی دارند در رابطه جنسی با همسر خود دچار مشکلاتی می شوند که لذت جنسی واقعی را از آن ها می گیرد. البته این مسئله به معنای فاجعه نیست بلکه با دریافت مشاوره جنسی می‌توانید عادتتان را تغییر داده و مسئله را حل کنید. 

برای اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات جنسی و مشاوره جنسی کلیک کنید.

حفظ بکارت در جامعه ما برای بسیاری از افراد اهمیت دارد و از دست دادن آن می تواند فرصت های ازدواج بسیاری از دختران را محدود کند. از همین رو خودارضایی در دختران معمولا با ترس از دست دادن پرده بکارت همراه می شود. همایند شدن نگرانی با عمل جنسی می تواند باعث شود که در این زمینه شرطی شوید و بعدها در ارتباط جنسی با وجود آزادی عمل همواره سطحی از تنش و ناراحتی بی دلیل را تجربه کنید.

برای آشنایی بیشتر در زمینه پرده بکارت کلیک کنید.

عمل خودارضایی در بسیاری از فرهنگ ها امری نکوهیده است. همین مسئله باعث می شود که بسیاری از افراد پس از انجام این عمل دچار احساس گناه شوند. تجربه مکرر احساس گناه اضطراب زیادی را به روان انسان تحمیل می کند و می تواند در بلند مدت منجر به اختلالات روانشناختی خاصی نظیر افسردگی و اضطراب فراگیر شود. در این شرایط کمک گرفتن از یک روانشناس به شما کمک می کند تا بتوانید عادت خودارضایی را کنار بگذارید و آسیب های ناشی از آن را درمان نمایید. 

برای آگاهی بیشتر در زمینه جبران آسیب خود ارضایی کلیک کنید.

امروزه متخصصان بر این باورند که علاوه بر مواد مخدر برخی رفتارهای تولید کننده لذت نیز می توانند منجر به حالت های اعتیادی شوند و باید در مورد آن ها آگاهی بخشی بیشتری صورت بگیرد. اعتیاد به خودارضایی یکی از این موارد است که جدیدا مورد توجه متخصصان قرار گرفته است. افرادی که دچار این مشکل هستند معمولا مشغولیت ذهنی زیادی در مورد خودارضایی دارند. برای رهایی از تنش های روزمره دائما به این کار پناه می آورند و در صورت انجام ندادن آن احساس فشار و اجبار خاصی را تجربه می کنند که می تواند جنبه های مختلف زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار داده و مختل نماید. در این شرایط روانشناسان با به کارگیری روش های درمانی مختلف به شما کمک می کنند تا این رفتار را کنار بگذارید و آن را ترک نمایید. 

برای شناخت بیشتر در زمینه ترک خود ارضایی کلیک کنید.

اگر در انجام خودارضایی احساس فشار می‌کنید و برایتان تبدیل به یک نوع اعتیاد رفتاری شده است و از اینکه قابل کنترل نیست اذیتتان میکند، حتما از مشاوره روانشناسی استفاده کنید. این مسئله که خودارضایی تبدیل به یک نوع اعتیاد شود و به شکل وسواس گونه‌ای شما را مشغول خود کند، می‌تواند مسئله مهمی باشد که نیاز به بررسی بیشتری دارد. کژکاری‌های جنسی و نداشتن میل جنسی از جمله مسائلی است که احتمال دارد در پی اعتیاد به خودارضایی در آینده شما را درگیر خود کند. 

برای شناخت بیشتر در زمینه اختلالات کژکاری جنسی کلیک کنید.

 

برخی افراد معتقدند که خود ارضایی نه تنها ضرری ندارد بلکه می تواند فوایدی نیز داشته باشد. بیایید این موضوع را از جوانب مختلف بررسی نماییم تا به صحت و سقم ادعاهایی که در این زمینه وجود دارد بیشتر پی ببریم. ما در ادامه چند فایده خود ارضایی که توسط عموم یا بعضی کارشناسان مطرح می شود را مورد بررسی قرار داده ایم.

برخی معتقدند که دختران با انجام خودارضایی می توانند علاقه مندی های جنسی خود را بیشتر کشف کنند و در رابطه جنسی خود با همسر در آینده نیز موفق عمل نمایند. اما مسئله مهم این جاست که رابطه جنسی موفق و سالم در بستر یک ارتباط اتفاق می افتد. ارتباطی که طرفین نیازهای یکدیگر را در مورد توجه قرار می دهند و علاوه بر تلاش برای کسب لذت شخصی می کوشند شریک عاطفی خود را نیز به لذت برسانند. آنچه شما در جریان این ارتباط در مورد خود کشف می کنید با آنچه از طریق خودارضایی به دست می آورید بسیار متفاوت است.

هم چنین خودارضایی در دختران اغلب به دلیل ترس از دست دادن بکارت معمولا بر ناحیه کلیتوریس متمرکز است. این امر باعث می شود که شما به مرور لذت جنسی را تنها از طریق تحریک کلیتورال تجربه کنید و در رابطه با همسر احساس کنید علاقه چندانی به دخول ندارید. این مسئله چیزی نیست که از طریق کشف بدن به دست آمده باشد بلکه بر اساس تجربیات محدود و شرطی شدن نسبت به کسب لذت از یک روش خاص به دست آمده است.

برخی افراد بر این باورند که خودارضایی تجربه ارگاسم در زنان را افزایش می دهد. در همین راستا متخصصان سکس تراپی بر این باورند که رسیدن به ارگاسم برای زنان مسئله پیچیده ایست که تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار دارد. زنان معمولا برای کسب این تجربه به داشتن روحیه مناسب وابسته هستند. هم چنین اینکه رابطه جنسی شان در چه شرایطی صورت می گیرد و از نظر عاطفی چه وضعیتی دارند همگی بر این مسئله تاثیر می گذارند. برای مثال افراد افسرده ممکن است در میل جنسی، برانگیختگی و در نهایت ارگاسم با اختلال رو به رو شوند و نتوانند سکس لذت بخشی را به طور کل تجربه کنند.

از آنجایی که در خود ارضایی زمان و شرایط انجام عمل جنسی تنها به خود زن بستگی دارد ممکن است او احساس کند که در خود ارضایی ارگاسم بیشتری را تجربه می کند. اما این مسئله بیش از آنکه به عمل خودارضایی مربوط باشد به شرایط زمانی، روانی و موقعیتی که لذت جنسی در آن اتفاق افتاده بستگی دارد. در نتیجه زنانی که می توانند به درستی در مورد خواسته های جنسی خود با همسرشان صحبت کنند و رابطه عاطفی مناسبی با او دارند برای تجربه ارگاسم به خودارضایی وابسته نمی شوند.

این مسئله غیر قابل انکار است که خودارضایی برای افرادی که امکان برقراری رابطه جنسی از راه درست را ندارند باعث کاهش تنش می شود. اما این کاهش تنش برای اکثر افراد امری موقتی است و می تواند فرد را به تکرار این عمل به صورت افراطی وابسته کند. در نتیجه شاهد این هستیم که برخی دختران به نوعی درگیر نوعی اعتیاد با عمل خودارضایی می شوند که در بلندمدت اضطراب ها و احساسات منفی بیشتری را برای آن‌ها به همراه دارد. به همین خاطر با وجود اینکه از نظر متخصصین  انجام خودارضایی امری طبیعی در فرایند رشد جنسی  محسوب می شود هرگز به عنوان یک  عادت و جایگزین برای رفع نیازهای جنسی های جنسی نه برای مردان و نه برای زنان توصیه نمی شود.

برای آگاهی بیشتر در زمینه خودارضایی در مردان کلیک کنید.

 

بله. در صورتی که خودارضایی از طریق تحریک واژینال صورت بگیرد امکان پارگی پرده بکارت وجود خواهد داشت.  

همان طور که گفته شد مهم ترین آسیب خودارضایی به پیامدهای روانی آن بستگی دارد. اعتیاد به خودارضایی، دچار شدن به اضطراب مزمن و افسردگی از جمله مهم ترین آسیب های خودارضایی در زنان هستند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اختلالات جنسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

توجه توجه توجه توجه
سلام (خواهشا تا آخرشو بخون، من برای شما مخاطب عزیز این متن رو با دلایل علمی و خارج از تعصبات نوشته ام)، ببینید باید چند موضوع را در نظر بگیرید از جمله اینکه فکر نکنید که اگر چند تا متخصص و… نظر بدند راجع موضوعی، باید بگیم پس درست میگند و اجرا کنیم، چون اگر همه درست می گفتند پس هیچ اشتباهی پیدا نمی شد در جهان و بسیاری از این بدبختی ها و فحشا غرب نتیجه مستقیم همین متخصصان و نظریه پردازان و… است. خیلی از این ها مبانی فکری غلط دارند یا صرفا نگاه خودرا محدود میکنند و موضوعی را میبینند، مثل فردی میمونه که با چراغ قوه بره توی جای تاریک و فقط یه چیزی رو تو اون تاریکی ببینه و بخواد در باره اون مکان اظهار نظر کنه، ولی نباید نظر بده، میدونید چرا؟ چون اون فقط با اون چراغ قوه فقط یه بخشی از اون محیط بزرگ رو دیده و با نظر دادن میتونه خیلیا رو بدبخت کنه. جریان این هم همینه، تازه خیلیا که خودشون درگیر خودارضایی هستند یا میخواند خودشون رو آرام کنند و عذاب وجدان نداشته باشند، میاند و از این مطالب می نویسند یا گسترش میدند و یه کاری میخواند بکنند که بقیه هم درگیر خودارضایی بشند و مثل خودشون بشند( یه نوع مشکل روانیه که میخوای همه رو بدبخت کنه تا تنها نباشه) و تازه این موضوع بسیار مهم رو در نظر بگیرید که وقتی شما درون یه باتلاقی هستید، آیا میگی که اشکالی نداره؟ یا بگی نمیخواد تلاش کنی و نجات پیدا کنی؟ یا بگی استرس نداشته باش و طوری نیست؟ معلوم که میگید هرگز و میگید که نهایت تلاشمون رو میکنیم تا ازتوش رها پیدا کنیم.( شما در این مورد سعیتو میکنی حتی از بغلش رد نشی که مبادا بیوفتی تو باتلاق) خودارضایی هم بدتر باتلاقه اگه توش بیوفتی نباید بگی که نگرا نباش و طوری نیست و از این حرفا بلکه باید نهایت تلاشتو بکنی تا از توش دربیای و گرنه بدبختت میکنه( اینم بدونیم که ما افراد زیادی اطرافمون دیدیم که خودارضایی میکنند و اعتیاد شدیدی بهش پیدا کردند و دچار بیماری های مختلفی نظیر ضعف شدید و ضعف بینایی و کاهش شدید قدرت بدنی، شادابی و… هستند تازه این افراد به مرور زمان تکرار خودارضایی توشون زیاد میشه یعنی دفعات خودارضاییشون میره بالا و حتی در روز چند بار خودارضایی میکنند و از دستشون خارج میشه و اون وقت، اون هست که اونارو کنترل میکنه و حتی بعد مدتی بدون اینکه خودارضایی کنند، منی از آنان خارج میشه این موارد نشون میده که اصلا کارساز نیست چون اگر کارساز بود به این وضع فجیع گرفتار نمی شدند. تازه من کلی ضرر های دیگشم نگفتم و موارد دیگرشو آخر متن می نویسم براتون و اینکه بدونید چون شما با خودتون این کارو میکنید، بعد مدتی بدن قاطی میکنه و مغز خود به خود منی خارج میکنه بدون این که خودارضایی کنید، مثلا سر جلسه نشستید یا سرکلاس یا مهمونی یا…. بعد یهو میبینی منی میاد بیرون و کلی فلاکت و بدبختی دیگه و اینم اضافه کنم اگر خدایی نکرده شما الان درگیرش هستید بهتون این مژده رو بدم که اگر اراده قوی به خرج بدید میتونید از شر این خودارضایی خلاص بشید ( من نمونشو دیدم که میگم) و اینم بگم که اگر تاکنون سمتش نرفتید، تبریک میگم و هیچ وقت فکرشم به سرتون نزنه که یه بار امتحان کنم یا… چون همون یه بار شمارو تبدیل میکنه به معتادی که در روز چندبار خودارضایی میکنه و بقیه ماجرا رو هم که گفتم، تازه در آینده دیگه از همسرشم لذت نمی بره و روابطشون به هم می خوره ( خیلی از طلاق ها ناشی از همین خودارضایی مرد یا دیدن فیلم های پورن بوده) تازه این جا من فقط تنها دلایل علمی براتون اوردم و بدونید حاصل پژوهش های فراوان بنده بوده و به خدا قسم هیچ دروغی در کار نیست.(این موضوعاتی که گفتم هم برای مردان و هم برای زنان است و فرقی نمی کند)(چه بسا دین اسلام خودارضایی رو حرام اعلام کرده است) ( یه نکته دیگم بگم که اصلا بهونه نکنید که فشار میاد به همون و از این حرفا و پناه میاریم به خوارضایی، بدون که این کارو بدتر میکنه و سعی کن با راهکار هایی مثل ورزش، فعالیت بدنی و پیاده وری ، اجرای احکام دینی مثل نماز و… ، تنها نبودن یعنی هر وقت دیدید این فکرا داره میاد سراغتون سریع محیط رو عوض کنید و برید با خانواده و افراد دیگه که شما رو به خلاف نمی کشونند ، دنبال کردن فعالیت هایی که علاقه دارید و … یعنی وقتتون رو پرکنید و بدونید که خودارضایی بدتر ازباتلاقه و اصلا به عنوان راهی برای تخلیه شهوت در نظر نگیرید)

برخی مضرات دیگر خودارضایی که گفتم براتون بنویسم:
افسردگی به میزان بالا
شادی و عشق کمتر
از بین رفتن زیبایی
از بین رفتن براقیت و زیبایی چشم ها
به هم خوردن تناسب اندام و زشتی هیکل
ریزش موهای سر
ایجاد مشکلات جدی روحی مثل بدبینی و تندخویی و..
دفع بی اختیار منی
بی اختیاری ادرار
بی اختیاری در کنترل منی
ضعف در قوای جسمی و جنسی
سرطان پروستات
سرطان پستان
ضعف در بینایی و شنوایی همچون شنیدن صدای وزوز در گوش
مریض شدن پی در پی
کم شدن حافظه و قدرت یادگیری
ضعف اعصاب و کم شدن قدرت تحمل در برابر مسائل
بی حالی و ضعف همیشگی

– از دست دادن زیبایی تدریجی از عوارض خود ارضایی دختران و زنان :
از دست دادن زیبایی و کبودی زیر چشم از عوارض خود ارضایی دختران و زنان است. مثلا چشمهای دختری که خودارضایی میکند دیگر هیچ براقی و جذابیتی ندارد و چهره اش حالت افسرده و پژمرده دارد. رنگ پوست هم کم کم کدر می شود، صورتش و بدنش جوش می زند و …
۲-هیکل و اندامی نا متناسب و بد از عوارض خود ارضایی دختران و زنان :
شخصی که خود ارضایی می کند کم کم یک اندام زشت و نامتناسب پیدا میکند. کوچک شدن نامتناسب رانها و باسن و در دخترها بد شکل شدن فرم سینه و .. با توجه به ژنتیک و تعداد دفعات خودارضایی از دیگر عوارض خود ارضایی است.
۳-نامنظم شدن عادت ماهیانه و بیشتر شدن درد از عوارض خود ارضایی دختران و زنان :
زن و دختری که به خود ارضایی معتاد شده است کم کم ممکن است عادت ماهیانه اش نامنظم شده و همچنین درد دوران پریودی اش افزایش یابد.
۴-درد در کشاله ی ران از عوارض خود ارضایی دختران و زنان :
درد شدید در کشاله ران و تخمدانها یکی از عوارض خودارضایی زنان و دختران است که کم کم به سایر اندام ها هم آسیب می رساند.
۵-ریزش مو های سر از عوارض خود ارضایی دختران و زنان :
یکی از مهمترین عوارض خود ارضایی دختران ریزش موی سر است که در قیافه و اعتماد به نفس شخص هم تاثیر می گذارد.

دیگر عوارض خود ارضایی دختران و زنان
۶- آسیب به بکارت از عوارض خود ارضایی دختر
۷- آسیب روحی و اجتماعی از عوارض خود ارضایی دختر
۸- ضعف در قوای جسمانی از عوارض خود ارضایی دختران
۹- درد در استخوانها و کمر از عوارض خود ارضایی دختران
۱۰- ضعف در چشمها و بینایی از عوارض خود ارضایی دختران و زنان
۱۱- مریض شدن پی در پی از عوارض خود ارضایی زن
۱۲- آسیبهای جنسی و احتمال نازایی از عوارض خود ارضایی زن
۱۳- ضیف شدن اعصاب از عوارض خود ارضایی دختران و زنان
۱۴- کم شدن حافظه از عوارض خود ارضایی خود ارضایی زنان
۱۵- اضطراب و دلهره ی شدید از خود ارضایی دختران و زنان

توجه توجه توجه توجه
سلام (خواهشا تا آخرشو بخون، من برای شما مخاطب عزیز این متن رو با دلایل علمی و خارج از تعصبات نوشته ام)، ببینید باید چند موضوع را در نظر بگیرید از جمله اینکه فکر نکنید که اگر چند تا متخصص و… نظر بدند راجع موضوعی، باید بگیم پس درست میگند و اجرا کنیم(تازه اگه دروغین و الکی نباشه چون از این دست کلیپ های ساختگی بسیار بسیار زیاده)، چون اگر همه درست می گفتند پس هیچ اشتباهی پیدا نمی شد در جهان و بسیاری از این بدبختی ها و فحشا غرب نتیجه مستقیم همین متخصصان و نظریه پردازان و… است. خیلی از این ها مبانی فکری غلط دارند یا صرفا نگاه خودرا محدود می کنند و موضوعی را می بینند، مثل فردی میمونه که با چراغ قوه بره توی جای تاریک و فقط یه چیزی رو تو اون تاریکی ببینه و بخواد در باره اون مکان اظهار نظر کنه، ولی نباید نظر بده، میدونید چرا؟ چون اون فقط با اون چراغ قوه فقط یه بخشی از اون محیط بزرگ رو دیده و با نظر دادن میتونه خیلیا رو بدبخت کنه. جریان این هم همینه، تازه خیلیا که خودشون درگیر خودارضایی هستند یا می خواند خودشون رو آرام کنند و عذاب وجدان نداشته باشند، میاند و از این مطالب می نویسند یا گسترش میدند و یه کاری میخواند بکنند که بقیه هم درگیر خودارضایی بشند و مثل خودشون بشند( یه نوع مشکل روانیه که می خواد همه رو بدبخت کنه تا تنها نباشه) و تازه این موضوع بسیار مهم رو در نظر بگیرید که وقتی شما درون یه باتلاقی هستید، آیا میگی که اشکالی نداره؟ یا بگی نمیخواد تلاش کنی و نجات پیدا کنی؟ یا بگی استرس نداشته باش و طوری نیست؟ معلوم که میگید هرگز و میگید که نهایت تلاشمون رو میکنیم تا ازتوش رها پیدا کنیم.( شما در این مورد سعیتو میکنی حتی از بغلش رد نشی که مبادا بیوفتی تو باتلاق) خودارضایی هم بدتر باتلاقه اگه توش بیوفتی نباید بگی که نگرا نباش و طوری نیست و از این حرفا بلکه باید نهایت تلاشتو بکنی تا از توش دربیای و گرنه بدبختت میکنه( اینم بدونیم که ما افراد زیادی اطرافمون دیدیم که خودارضایی میکنند و اعتیاد شدیدی بهش پیدا کردند و دچار بیماری های مختلفی نظیر ضعف شدید و ضعف بینایی و کاهش شدید قدرت بدنی، شادابی و… هستند تازه این افراد به مرور زمان تکرار خودارضایی توشون زیاد میشه یعنی دفعات خودارضاییشون میره بالا و حتی در روز چند بار خودارضایی میکنند و از دستشون خارج میشه و اون وقت، اون هست که اونارو کنترل میکنه و حتی بعد مدتی بدون اینکه خودارضایی کنند، منی از آنان خارج میشه این موارد نشون میده که اصلا کارساز نیست چون اگر کارساز بود به این وضع فجیع گرفتار نمی شدند. تازه من کلی ضرر های دیگشم نگفتم و موارد دیگرشو آخر متن می نویسم براتون و اینکه بدونید چون شما با خودتون این کارو میکنید، بعد مدتی بدن قاطی میکنه و مغز خود به خود منی خارج میکنه بدون این که خودارضایی کنید، مثلا سر جلسه نشستید یا سرکلاس یا مهمونی یا…. بعد یهو میبینی منی میاد بیرون و کلی فلاکت و بدبختی دیگه و اینم اضافه کنم اگر خدایی نکرده شما الان درگیرش هستید بهتون این مژده رو بدم که اگر اراده قوی به خرج بدید میتونید از شر این خودارضایی خلاص بشید ( من نمونشو دیدم که میگم) و اینم بگم که اگر تاکنون سمتش نرفتید، تبریک میگم و هیچ وقت فکرشم به سرتون نزنه که یه بار امتحان کنم یا… چون همون یه بار شمارو تبدیل میکنه به معتادی که در روز چندبار خودارضایی میکنه و بقیه ماجرا رو هم که گفتم، تازه در آینده دیگه از همسرشم لذت نمی بره و روابطشون به هم می خوره ( خیلی از طلاق ها ناشی از همین خودارضایی مرد یا دیدن فیلم های پورن بوده) تازه این جا من فقط تنها دلایل علمی براتون اوردم و بدونید حاصل پژوهش های فراوان بنده بوده و به خدا قسم هیچ دروغی در کار نیست.(خودارضایی هم در مردان و هم در زنان بسیار خطرناکه و فک نکن چون زنی یا چون مردی عوارض نداره و از این حرفا)(نکته دیگر این که دین اسلام خودارضایی رو حرام اعلام کرده است و بسیار بسیار نهی کرده است) ( یه نکته دیگم بگم که اصلا بهونه نکنید که فشار میاد به همون و از این حرفا و پناه میاریم به خوارضایی، بدون که این کارو بدتر میکنه و سعی کن با راهکار هایی مثل ورزش، فعالیت بدنی و پیاده وری ، اجرای احکام دینی مثل نماز و… ، تنها نبودن یعنی هر وقت دیدید این فکرا داره میاد سراغتون سریع محیط رو عوض کنید و برید با خانواده و افراد دیگه که شما رو به خلاف نمی کشونند ، دنبال کردن فعالیت هایی که علاقه دارید و … یعنی وقتتون رو پرکنید و بدونید که خودارضایی بدتر ازباتلاقه و اصلا به عنوان راهی برای تخلیه شهوت در نظر نگیرید)

برخی مضرات دیگر خودارضایی که گفتم براتون بنویسم:
افسردگی به میزان بالا
شادی و عشق کمتر
از بین رفتن زیبایی
از بین رفتن براقیت و زیبایی چشم ها
به هم خوردن تناسب اندام و زشتی هیکل
ریزش موهای سر
ایجاد مشکلات جدی روحی مثل بدبینی و تندخویی و..
دفع بی اختیار منی
بی اختیاری ادرار
بی اختیاری در کنترل منی
ضعف در قوای جسمی و جنسی
سرطان پروستات
سرطان پستان
ضعف در بینایی و شنوایی همچون شنیدن صدای وزوز در گوش
مریض شدن پی در پی
کم شدن حافظه و قدرت یادگیری
ضعف اعصاب و کم شدن قدرت تحمل در برابر مسائل
بی حالی و ضعف همیشگی

– از دست دادن زیبایی تدریجی از عوارض خود ارضایی دختران و زنان :
از دست دادن زیبایی و کبودی زیر چشم از عوارض خود ارضایی دختران و زنان است. مثلا چشمهای دختری که خودارضایی میکند دیگر هیچ براقی و جذابیتی ندارد و چهره اش حالت افسرده و پژمرده دارد. رنگ پوست هم کم کم کدر می شود، صورتش و بدنش جوش می زند و …
۲-هیکل و اندامی نا متناسب و بد از عوارض خود ارضایی دختران و زنان :
شخصی که خود ارضایی می کند کم کم یک اندام زشت و نامتناسب پیدا میکند. کوچک شدن نامتناسب رانها و باسن و در دخترها بد شکل شدن فرم سینه و .. با توجه به ژنتیک و تعداد دفعات خودارضایی از دیگر عوارض خود ارضایی است.
۳-نامنظم شدن عادت ماهیانه و بیشتر شدن درد از عوارض خود ارضایی دختران و زنان :
زن و دختری که به خود ارضایی معتاد شده است کم کم ممکن است عادت ماهیانه اش نامنظم شده و همچنین درد دوران پریودی اش افزایش یابد.
۴-درد در کشاله ی ران از عوارض خود ارضایی دختران و زنان :
درد شدید در کشاله ران و تخمدانها یکی از عوارض خودارضایی زنان و دختران است که کم کم به سایر اندام ها هم آسیب می رساند.
۵-ریزش مو های سر از عوارض خود ارضایی دختران و زنان :
یکی از مهمترین عوارض خود ارضایی دختران ریزش موی سر است که در قیافه و اعتماد به نفس شخص هم تاثیر می گذارد.

دیگر عوارض خود ارضایی دختران و زنان
۶- آسیب به بکارت از عوارض خود ارضایی دختر
۷- آسیب روحی و اجتماعی از عوارض خود ارضایی دختر
۸- ضعف در قوای جسمانی از عوارض خود ارضایی دختران
۹- درد در استخوانها و کمر از عوارض خود ارضایی دختران
۱۰- ضعف در چشمها و بینایی از عوارض خود ارضایی دختران و زنان
۱۱- مریض شدن پی در پی از عوارض خود ارضایی زن
۱۲- آسیبهای جنسی و احتمال نازایی از عوارض خود ارضایی زن
۱۳- ضیف شدن اعصاب از عوارض خود ارضایی دختران و زنان
۱۴- کم شدن حافظه از عوارض خود ارضایی خود ارضایی زنان
۱۵- اضطراب و دلهره ی شدید از خود ارضایی دختران و زنان

پاسخ: این که به بهانه های مختلف فرد به خودارضایی دست بزند أصلا درست نیست و برای مثال برای هر دلیلی نمی شود کاری را انجام داد، این کار نه تنها کمکی به فرد برای رابطه جنسی بهتر نمی کند بلکه باعث می شود در روابط جنسی خود با شریکش کمتر لذت ببرد و به مشکل بر بخورد و رابطه شان دچار سردی بشود و از چاله در بیاد و بیوفته توی چاه و به این کار اعتیاد پیدا کند و اگر هم می خواهد این را جایگزین رابطه جنسی با همسرش بکند بداند که سخت در اشتباه است و نه تنها پاسخی مناسبی نیست انجام عمل خودارضایی بلکه به این کار اعتیاد پیدا میکنید و کار به جایی میرسد که در روز دست به چند بار خودارضایی میزنید و باز هم إحساس نیاز می کنید و مشکلات روحی و جسمی و جنسی و زناشویی زیادی سراغتان می آید و فرقی نمی کند که زن باشید یا مرد و در هر دو جنس مشکلات زیادی پیش خواهد آمد. مطالب زناشویی بساری هست که به شما کمک می کنه که روابط جنسی بسیار خوبی باهم داشته باشید و به بهانه پیدا کردن حالت لذت بخش تر و یا ارگانسم و چیز هایی از این قبیل أصلا به سمتش نرید و کار خودتون رو بدتر و سخت تر نکنید. خیلی از زوجین هستند که با آموزش های مناسب و درست جنسی الان بسیار از هم لذت می برند، بدون اینکه دست به چنین عملی زده باشند. اگر الان شرایط ازدواج را ندارید أصلا به این سمت نرید چون فقط کار را بدتر می کنید و مثل تشنه ای میمونه که آب شور دریا رو میخوره و مدام تشنه تر میشه، تازه این فقط یه جنبه کار هست وبخشی دیگر عوارض بسیار بسیار زیاد این عمل است که در ادامه برایتان بخشیش رو می نویسم و اگر هم که متاهل هستید باید مشکل خودتان را از راه درست حل کنید و نرید سراغ راه هایی بد بخت کننده مثل خودارضایی. اگر هم جایی می نویسند که این کار مشکل نداره بدونید صد در صد اشتباهه و مشادهدات علمی و افرادی که این کار رو کردند نشون میده فقط خودارضایی کار رو خراب تر میکنه و مثل مواد مخدر می مونه، اولش شاید إحساس کنید خیلی خوبه ولی بعد از گذشت زمان کمی میبینید که اعتیاد پیدا کردید و در روز چند بار خودارضایی می کنید و هر بار إحساس جنسی دارید و با خودارضایی برطرف نمی شه و بعد مدتی چون سیستم بدن قاطی میکنه خود به خود از شما منی خارج میشه بدون این که شما خودتون رو ارضا کنید. یعنی مثلا سر جلسه ای نشستید و میبینید که یک دفعه از شما منی خارج می شود. بدانید این خودارضایی میتونه از اعتیاد به مواد مخدر به مراتب بد تر باشه و شما رو به یه آدم بد بخت تبدیل می کنه. اگر این مشکل رو اکنون دارید بدونید که با أراده ی قوی و توکل بر خدا می تونید این اعتیاد رو ترک کنید و من به شخصه دیدم کشی که چند سال درگیر این امر بود و توانسته بود ترک کنه و راهکار های مختلف و مفیدی داره برای ترک خودارضایی.
، سعی کنید اگه این فکر به سراغتون اومد برید پیش خانواده و یا جایی که حواس شما از این موضوع پرت بشه و نتونید خودارضایی کنید، نماز و یاد خدا رو بسیار جدی بگیرید که خیلی خیلی موثره، از خدا کمک بگیرید و بدونید همیشه حواس خدا به شما هست و همیشه همراهتونه و جایی تنها نیستید که خودارضایی کنید، دوستان ناباب رو کنار بگذارید، فعالیت ورزشی داشته باشید و انرژی خودرا تخلیه کنید با فعالیت های ورزشی، دنبال فعالیت های مفید برید و نذارید ذهنتون به اون سمت میره، اگه به ذهنتون موارد مبتذل اومد ادامه به فکر کردنش ندید و بسم الله الرحمن الرحیم بگویید و برید پیش بقیه و حواس خودتونو پرت کنید، به خدا قسم اگه همه اینارو رعایت کنید بعد یه مدت میبینید که خیلی با گذشته تفاوت دارید و اصلا این کار رو انجام نمی دید و از فکر مسایل جنسی بیرون اومدید، من فردی ر به شخصه دیدم که تصمیم گرفت و این کار هارو کرد و تونست بعد چند سال این کار رو ترک کنه. اگه هم که هنوز سمت این کار نرفتید خداروشکر کنید و بدونید که بسیار سود کردید که سمت این کار نرفتید و اصلا نرید چون به نظرم از مواد مخدر بدتره و شما رو بد بخت میکنه این امر شما رو. .
برخی مضرات دیگر خودارضایی که گفتم براتون بنویسم:
افسردگی به میزان بالا
شادی و عشق کمتر
از بین رفتن زیبایی
از بین رفتن براقیت و زیبایی چشم ها
به هم خوردن تناسب اندام و زشتی هیکل
ریزش موهای سر
ایجاد مشکلات جدی روحی مثل بدبینی و تندخویی و..
دفع بی اختیار منی
بی اختیاری ادرار
بی اختیاری در کنترل منی
ضعف در قوای جسمی و جنسی
سرطان پروستات
سرطان پستان
ضعف در بینایی و شنوایی همچون شنیدن صدای وزوز در گوش
مریض شدن پی در پی
کم شدن حافظه و قدرت یادگیری
ضعف اعصاب و کم شدن قدرت تحمل در برابر مسائل
بی حالی و ضعف همیشگی

– از دست دادن زیبایی تدریجی از عوارض خود ارضایی دختران و زنان :
از دست دادن زیبایی و کبودی زیر چشم از عوارض خود ارضایی دختران و زنان است. مثلا چشمهای دختری که خودارضایی میکند دیگر هیچ براقی و جذابیتی ندارد و چهره اش حالت افسرده و پژمرده دارد. رنگ پوست هم کم کم کدر می شود، صورتش و بدنش جوش می زند و …
۲-هیکل و اندامی نا متناسب و بد از عوارض خود ارضایی دختران و زنان :
شخصی که خود ارضایی می کند کم کم یک اندام زشت و نامتناسب پیدا میکند. کوچک شدن نامتناسب رانها و باسن و در دخترها بد شکل شدن فرم سینه و .. با توجه به ژنتیک و تعداد دفعات خودارضایی از دیگر عوارض خود ارضایی است.
۳-نامنظم شدن عادت ماهیانه و بیشتر شدن درد از عوارض خود ارضایی دختران و زنان :
زن و دختری که به خود ارضایی معتاد شده است کم کم ممکن است عادت ماهیانه اش نامنظم شده و همچنین درد دوران پریودی اش افزایش یابد.
۴-درد در کشاله ی ران از عوارض خود ارضایی دختران و زنان :
درد شدید در کشاله ران و تخمدانها یکی از عوارض خودارضایی زنان و دختران است که کم کم به سایر اندام ها هم آسیب می رساند.
۵-ریزش مو های سر از عوارض خود ارضایی دختران و زنان :
یکی از مهمترین عوارض خود ارضایی دختران ریزش موی سر است که در قیافه و اعتماد به نفس شخص هم تاثیر می گذارد.

دیگر عوارض خود ارضایی دختران و زنان
۶- آسیب به بکارت از عوارض خود ارضایی دختر
۷- آسیب روحی و اجتماعی از عوارض خود ارضایی دختر
۸- ضعف در قوای جسمانی از عوارض خود ارضایی دختران
۹- درد در استخوانها و کمر از عوارض خود ارضایی دختران
۱۰- ضعف در چشمها و بینایی از عوارض خود ارضایی دختران و زنان
۱۱- مریض شدن پی در پی از عوارض خود ارضایی زن
۱۲- آسیبهای جنسی و احتمال نازایی از عوارض خود ارضایی زن
۱۳- ضیف شدن اعصاب از عوارض خود ارضایی دختران و زنان
۱۴- کم شدن حافظه از عوارض خود ارضایی خود ارضایی زنان
۱۵- اضطراب و دلهره ی شدید از خود ارضایی دختران و زنان

سلام ولی نمیشه به خاطر این بهانه این کارو کرد، میدونم فشار زیاد میاد ولی باید از راه های دیگه مثل فعالیت بدنی و ورزش دنبال کردن فعالیت های مفید و اینجور کار ها وقتی فکر خودارضایی و بحث های جنسی میاد سراغت از خودت دورشون کنی و انجام ندی، به خدا خودارضایی اصلا خوب نیست و بعد یه مدتی بدون این که خودارضایی کنی ، منی ازت بیرون میاد ، مثلا سر کلاس نشستی یا تو محیط کاری و یهو ارضا میشی بدون دلیل قبلی ، چون سیستم بدنت قاطی می کنه و خود به خود اراض میشی، کلی ضرر دیگه هم مثل کم سو شدن چشم ها و زشت شدن و پیری زود رس و ضعف بدنی شدید و خیلی چیزای دیگه ه سراغت میاد و بدبختت میکنه و اینو بگم که میتونی ترک کنی و من به شخصه دیدم کسی که چند سال این مشکلو داشته و تونسته ترک کنه و الان خیلی حالش خوبه. نگذار دیر شه، هرچی زودتر بهتر وناامید نباش و نگو که دیگه فایده نداره و نمیتونی. به خدا میتونی

اگه کسی به بهانه اینکه فشارزندگی روشه بره سمت مواد مخدر فقط خودشو و اطارفیانش و به علاوه جامعه رو بدبخت کرد و هیچ چیز دیگه نصیبش نمیشه، خودارضایی هم بد تره اعتیاد به مواد مخدر می مونه.

هر وقت اومد سراغت این حس برو پیش بقیه و تنها نباش تا نتونی خودارضایی کنی یا تو محل هایی نرو که این فکر جنسی بیاد سراغت با رفیق هایی رفت و آمد و دوستی نکن که بحث های جنسی می کنند یا کار های زشت. با جست و جویی ساده در اینترنت میتونی راه های بسیار مفید ترک خودارضایی رو بفهمی و باور کن کارسازه و الکی نیست چون من دیدم کسی که تونسته ترک کنه.

اینا بخشی از ضررات بسیار بسیار زیاده خودارضایی:
افسردگی به میزان بالا
شادی و عشق کمتر
از بین رفتن زیبایی
از بین رفتن براقیت و زیبایی چشم ها
به هم خوردن تناسب اندام و زشتی هیکل
ریزش موهای سر
ایجاد مشکلات جدی روحی مثل بدبینی و تندخویی و..
دفع بی اختیار منی
بی اختیاری ادرار
بی اختیاری در کنترل منی
ضعف در قوای جسمی و جنسی
سرطان پروستات
سرطان پستان
ضعف در بینایی و شنوایی همچون شنیدن صدای وزوز در گوش
مریض شدن پی در پی
کم شدن حافظه و قدرت یادگیری
ضعف اعصاب و کم شدن قدرت تحمل در برابر مسائل
بی حالی و ضعف همیشگی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

مشکل در عملکرد سیستم


بازگشت به صفحه اصلی

ترک خود ارضایی مانند ترک دیگر اعتیادهای رفتاری برای بسیاری از افراد کار آسانی نیست. خود ارضایی به عنوان یک عادت غلط و اعتیاد گونه بین تمام افراد و فرهنگ‌ها شایع است. هر عادت غلطی به مرور زمان می‌تواند باعث اعتیاد شود. خود ارضایی آسیب‌های زیادی بر روی روان و جسم فرد خواهد گذاشت. عدم توانایی در کنترل میل به خود ارضایی باعث اختلال در عملکرد تحصیلی، خانوادگی، اجتماعی و شغلی می‌شود. همچنین می‌تواند پیش زمینه احساس گناه، اختلالات جنسی و جسمی باشد. در این مطلب راهکارهای مناسب برای ترک خود ارضایی در زنان و مردان را بررسی خواهیم کرد. بهره بردن از مشاوره جنسی می‌تواند در ترک خود ارضایی بسیار موثر واقع شود.

خود ارضایی یکی از روش‌های ارضای میل جنسی و تحریک اعضای جنسی توسط خود فرد است. فرد با استفاده از ابزارهایی سعی در همانند سازی با رابطه جنسی حقیقی دارد. خود ارضایی در زنان نسبت به مردان کمتر شایع است، اما در هر دو جنس معمولا تا ارضای کامل میل جنسی ادامه پیدا می‌کند. علت خود ارضایی در سنین مختلف، متفاوت است اما به طور کلی، خود ارضایی یکی از راه‌های طبیعی برای شناخت بدن و احساسات جنسی می‌تواند باشد اما چه بسا به راحتی می‌تواند تبدیل به یک عادت رفتاری شود. 

برای شناخت بیشتر درباره علت خود ارضایی کلیک کنید.

در اینجا چند دلیل برای اینکه چرا باید خود ارضایی را متوقف کنید آورده‌ایم.

خود ارضایی زنان

1- خود ارضایی بدن شما را ضعیف می‌کند و باعث از دست دادن پروتئین و کلسیم می‌شود.

2- باعث ایجاد مشکلات عصبی و اضطراب می‌شود.

3- خود ارضایی باعث خواب آلودگی، پرخاشگری و خستگی شما شده و عملکردتان را کاهش می‌دهد.

4- عزت نفس شما را کاهش داده و احساس حقارت و خودکم بینی به شما دست می‌دهد. برای اطلاع بیشتر درباره احساس خود کم بینی کلیک کنید.

5- باعث فشار و استرس‌های جسمی و روحی می‌شود. 

6- خود ارضایی باعث مشکلات روانشناختی شده و احساس افسردگی و عذاب وجدان را به همراه خواهد آورد. برای اطلاع بیشتر درباره افسردگی کلیک کنید.

7- خود ارضایی باعث شکل گیری عادت و تمایل برای تکرار این عمل در زمان و مکان نامناسب می‌گردد و این باعث می‌شود مشکلات جنسی و اجتماعی برای فرد ایجاد شود.

8. در پی خود ارضایی احساس گناه شدیدی را تجربه خواهید کرد که اگر این مسئله تداوم یابد بهداشت جسمی و روانی شما را با مشکل مواجه خواهد کرد. برای اطلاع بیشتر درباره احساس گناه کلیک کنید.

9- خود ارضایی منجر به مشکلات ضعف حافظه در بلند مدت می‌شود.

برای آگاهی بیشتر درباره خود ارضایی کلیک کنید.

خود ارضایی بخشی از روند رشد انسان نیز محسوب می‌شود. خود ارضایی در کودکان نیز دیده می‌شود، اما باید این نکته را در نظر بگیریم که خود ارضایی یک عادت اعتیاد آور غلط است و می‌تواند به انجام کارها و مسئولیت‌های روزانه فرد آسیب برساند. برای ترک خود ارضایی مراحل زیر را دنبال کنید.

برای حل مشکل و ترک خود ارضایی خجالت نکشید. با اینکه ممکن است فکر کنید این یک رفتار سالم است اما در نهایت ممکن است به حدی برسید که نتوانید در مقابل میل به خود ارضایی مقاومت کنید. مشاوران و روانشناسان، افرادی هستند که در این زمینه آموزش دیده‌اند و شما می‌توانید برای حل این مشکل به آن‌ها مراجعه کنید. سعی کنید تمام جزئیات مشکل خود را برای درمانگر توضیح دهید تا شرح حال کاملی از شما به دست بیاورد. روانشناس باید تاثیراتی که خود ارضایی بر زندگی شما می‌گذارد را بداند. مشاوره جنسی به شما کمک می‌کند تا به تدریج بتوانید این عادت دردسرساز را ترک کنید. 

برای اطلاع از روند دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

سعی کنید راه مناسبی برای تخلیه انرژی و هیجانات خود پیدا کنید. فعالیت‌هایی که برای شما جذاب و سرگرم کننده است را انجام دهید و با وسوسه خود ارضایی خود مبارزه کنید. برخی از این فعالیت‌ها شامل موارد زیر می‌باشد.

1- خلاقیت: سعی کنید انرژی خود را برای تولید اثری خرج کنید. نویسندگی، آواز خواندن، نواختن موسیقی یا هر کاری که به شما احساس مفید بودن بدهد.

2- ورزش کردن: ورزش تنش‌های شما را کاهش داده و به شما احساس خوشحالی و سرزندگی می‌دهد. ورزش‌های گروهی می‌تواند به شما در ایجاد حس‌های مثبت کمک کند. همچنین یوگا راه مناسبی برای آرامش و رفع احساس‌های بد ناگهانی است.

3- تغذیه سالم: میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند انرژی بدنتان را تامین کنند و احساس کسلی و خستگی در شما را از بین ببرد. این روحیه تازگی و سلامت، شما را از کارهایی مثل خود ارضایی که به بدنتان آسیب می‌زند، منع می‌کند.

4- پیدا کردن یک سرگرمی جدید یا آموزش مهارتی جدید: فعالیت‌های جدید یا یادگیری یک مهارت تازه، باعث تمرکز ذهن و افکار شما روی مهارت آموخته شده می‌شود؛ در نتیجه برای مدتی از محرک‌های خود ارضایی دور می‌شوید. عملی که در دراز مدت تاثیر بخش خواهد بود. 

5- کارهای داوطلبانه: رفتن به سمت کارهای عام المنفعه و کمک به دیگران به شما احساس خوبی خواهد داد و باعث افزایش عزت نفس شما می‌شود و در ترک خود ارضایی موثر است.

6- خواب خود را تنظیم کنید: افکار مربوط به خود ارضایی اکثرا نیمه‌های شب به سراغ شما می‌آید. تنظیم خواب و خوابیدن به اندازه کافی (8 ساعت در روز) و بیدار شدن سر ساعت مشخص به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

1- قبل از رفتن به حمام یا رختخواب، خود را خسته کنید. به طوری که جز استحمام و خوابیدن فکر دیگری نداشته باشید. هنگام استحمام از دوش آب سرد استفاده کنید. سعی کنید در هنگام خواب لباس‌های بیشتری بپوشید.

2- اگر خیلی خود ارضایی می‌کنید پس احتمالا تنها هستید. سعی کنید روابط خود را گسترش داده و در گروه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنید. کارهای گروهی را انتخاب کنید که نیاز به ارتباط با افراد دیگر دارد.

3- یک نکته دیگر محدود کردن زمان‌هایی است که در خانه تنها هستید. با دوستانتان قرار بگذارید و بیرون بروید. اگر دوستان شما مشغول بودند، به پیاده روی یا یک مکان عمومی بروید. برای خود خوراکی بخرید و با خودتان خوش بگذرانید.

4- تماشای فیلم‌های پورن را محدود کنید. این عمل تنها با اراده خودتان قابل انجام است. سعی کنید برای دسترسی خود به پورن، رمزی بگذارید که فراموش می‌کنید. همچنین می‌توانید کامپیوتر خود را در جایی قرار دهید که دیگران به آن دید دارند.

5- در این فرایند صبور و مقاوم باشید. خود ارضایی یک نوع اعتیاد رفتاری است و قرار نیست در یک ثانیه برطرف شود. در این مسیر برای خود هدف‌های کوتاه مدت تعیین کنید و پس از رسیدن به آن‌ها به خود پاداش دهید.

برای اطلاع بیشتر درباره اعتیاد رفتاری کلیک کنید.

از تنبیه و تحقیر خودتان دست بردارید. شما انسانید و تمایلات انسانی دارید. طبق آمار خود ارضایی در مردان حدود 95 درصد گزارش شده است همچنین 89 درصد زنان گفته‌اند که حداقل چندبار خود ارضایی کرده‌اند. خود ارضایی در همه سنین و جوامع اتفاق می‌افتد. احساس گناه خود را کنار بگذارید و با عزم قوی برای سلامتی خودتان گام بردارید. اگر واقعا اعتقاد داشته باشید که در نبرد با این مشکل، پیروز خواهید شد پس حتما موفق می‌شوید. ممکن است روزها و لحظات سختی پیش بیاید اما با این باور که بهتر خواهید شد پیش بروید. همه این اقدامات مبنایی برای جلوگیری از دیگر کژکاری های جنسی برای خودتان خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با دیگر کژکاری های جنسی کلیک کنید.

اکثر موانع ترک را در پیشتر ذکر کردیم، اما لازم است در اینجا برخی از اصلی‌ترین موانع ترک خود ارضایی را بیان کنیم.

1- دور بودن از محیط های اجتماعی و انزوا

2- تنها بودن در منزل

3- افسردگی و خلق پایین

4- سرد مزاجی همسر و ضعف در برقراری رابطه جنسی مناسب

5- تماشای فیلم های پورن

6- خواب نامناسب

خود ارضایی زنان

7- ذهنیت نادرست درباره عوارض خود ارضایی

برای آگاهی بیشتر درباره رابطه جنسی کلیک کنید.

مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی با سابقه چندین ساله در ارائه خدمات درمانی در زمینه های مختلف روانشناسی اعم از خانواده، ازدواج، اعتیاد، جنسی، کودک، مشاوره شغلی، تحصیلی و … جزء بهترین و جامع ترین مراکز خدمات روانشناسی است. این مرکز با گردهم آوری جمعی از متخصصین توانسته خدمات خود را با بالاترین سطح کیفیت ارائه دهد. حامی هنر زندگی با استفاده از ابزارهایی چون تلفن و اینترنت به مراجعان این امکان را داده تا در کمترین زمان ممکن در هر موقع از روز با بهترین متخصصان در زمینه مربوطه ارتباط برقرار کنند.

برای اطلاع بیشتر درباره روند دریافت مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی کلیک کنید.

بله. تغییرات در سبک زندگی می‌تواند شامل تغذیه مناسب، خواب کافی، سرگرمی‌های روزانه و ورزش منظم و روتین باشد که همه این مسائل می‌توانند در ترک خود ارضایی و حتی دیگر اختلالات جنسی موثر واقع شوند. 

برای اطلاع بیشتر درباره دیگر اختلالات جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک خود ارضایی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

سلام دختری 22 ساله هستم که از دوران نوجوانی خود ارضایی می کردم. هر بار که این کارو می کردم احساس عذاب وجدان آزارم میداد به همین خاطر تا چند ماه باز نمیکردم ولی باز دوباره بعد ی مدت نمی توستم جلوی خودمو بگیرم. ولی این یه سال اخیر خیلی زیاد شده این کارم . با هیچ پسری هم تاحالا دوست نشدم چون فکر میکنم نمیتونم جلوی خودمو بگیرم و بی ابرو بشم. لطفا کمک کنید شرایط ازدواج هم ندارم من باید چیکار کنم………؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

سلام خود ارضایی در زنان و مردان معمولا از دوران بلوغ آغاز شده و می تواند تا سال ها ادامه داشته باشد. خودارضایی به دلیل لذتی که در لحظه برای فرد ایجاد می کند می تواند باعث بروز اعتیاد رفتاری شده و برای او مشکل ایجاد می کند. با استفاده از تکنیک های جنسی و مشاوره جنسی می توانید هر دو مشکلتون را رفع کنید.


ترکش کن

سلام
ببین خواهر من، من خودم درگیر بودم، و به لطف خدا ترک کردم، من راهش رو بهت یاد میدم،قبل از اینکه روش ترک رو بگم بزار یه نکته ی رو خدمتت عرض کنم،، اسلام میگه ازدواج دائم کن،،، اگه شرایط فراهم نیست،، تقوا داشته باش و صبر کن،،،،اگه دیدی داری به گناه آلوده میشی می تونی از ازدواج موقت استفاده کنی،،،این بهترین راه هستش البته به علت شرایط سخت ازدواج و بد جا افتادن صیغه بین مردم، این روش ها کمتر مورد استفاده قرار می گیره،،،پس در این دوره زمونه اگه نشد از اون دو روش استفاده کنی باید تقوا داشته باشی و تحمل کنی،،، خوب بریم سر روش ترک،،،اولین کار اینه که واقعا از ته دلت بخوای ترک کنی،،،بعد به یکی از ائمه ی اطهار متوسل میشی که هم برات طلب بخشش کنن و هم توی این مسیر کمکت کنن،،، اینجاش رو دیگه خودمونی میگم،،،، با خودت میگی خدایا غلط کردم، ،، الان وارد سطح صفر شدی،،،، از اینجا به بعد کار شما شروع میشه،،،، اول بزار راه رهایی از فکر های جنسی و ازار و اذیت های شیطون رو بگم،،،، ببین هر کس که از یه گناهی توبه کنه،،، خدا ازش امتحان میگیره،،، امتحانات سختی هم میگیره،،،اگه قبول شدی که میری مرحله ی بعد، اگه نه دوباره باید از اول شروع کنی،،، مثلا بزار یه نمونه از امتحانات رو برات ذکر کنم،،، مثلا زمانی که تو خیلی فشار جنسی روته، می بینی همه از خونه میرن بیرون و خونه خالی میشه،،، اینجا میشه امتحان الهی، از اینجا به بعد شیطون دیگه ولت نمی کنه،،،،من خودم یه بار توبه کردم ولی شکست خوردم، بار بعد توبه کردم و خداروشکر تا الان سر توبم هستم،،، بار ها اقدام به خود ارضایی می کردم،،، ولی بعدش دست بر می داشتم،،، خوب حالا جواب این سوال رو میدم که اگه شیطون اومد سراغت باید چی کار کنی،،،من از سه تا جمله استفاده می مردم،،، بسم الله الرحمن الرحیم،،، اعوذ بالله من الشیطان الرجیم و صلوات،،،، هر وقت اذیت می شدم این سه جمله رو بار ها استفاده می کردم،، و همین باعث شد که ترک کنم،،، در ضمن از لحظه ای که ترک می کنی بهتره(یا بزار قاطع تر بگم)باید نماز اول وقت بخونی،،، حجاب رو رعایت کنی،،، چشم چرونی نکنی،،، فیلم و عکس پورن به هیچ وجه نگاه نکنی و ….. کلی بخوام بگم باید زندگیت رو تمام اسلامی کنی،،،، نمی خوام بهت دروغ بگم،،، ترک خود ارضایی خیلی سخته ولی نا ممکن نیست،،، این مژده رو هم بهت میدم،،، با ترک خود ارضایی در های رحمت به روت باز میشه،، من این رو به عینه دیدم،،، اگه این چیز هایی رو که گفتم رعایت کنی،، بدون نیاز به ورزش و دارو و رژیم غذایی می تونی ترک کنی،،،، من با این روش هم خودم ترک کردم هم دو تا از دوست هام رو هم ترک دادم،، شاید شما نفر سوم باشی(ان شاءالله)

سلام دوست عزیز
بنده با خواندن مطلب شما تصمیم به ترک گرفتم قبل این تنها یکبار به مدت یک هفته فقط بدلیل اینکه از یه دختری خوشم اومده بود ترک کنم ولی باز برگشت الان هم با خواندن مطلب شما تصمیم به ترک گرفتم امیدوارم بتونم این کارو کنم چون بنده خوشتیپ بودم درس خون بودم بدن آماده ای داشتم ولی از دوسال پیش که شروع به این کار کردم همه اینها رو از دست دادم حالم دیگه بد بود نگران آینده ام بودم که تصمیم به ترک گرفتم چون احساس پوچی میکردم نمی‌دونستم قراره آینده ام چی بشه بخاطر همین اومدم تو این سایت و مطلب شما رو خوندم شاید خنده دار باشه که الان فقط سه روز هست که در ترکم شما هم دعا کنید که بتونم فقط یه سوال داشتم ازتون اینکه گفتید درهای رحمت به روتون باز میشه رو واقعا گفتید؟مثلا برا شما چه اتفاقی افتاد که میگید من به عینه دیدم یه سری درخواست از خدا دارم که می‌خوام کمکم کنه تا بهشون برسم به همین خاطر دارم ترک میکنم تا به خواسته هام برسم امیدوارم هم بتونم ترک کنم و هم خدا کمکم کنه به خواسته هام برسم اینم بگم که 17سالمه لطفاً جواب سوالم رو بدید ممنون

پیامی رو که ارسال کردم مطالعه کنید

سلام ببخشید من 15 سال دارم و از وقتی که به بلوغ رسیدم خود ارضایی میکنم نزدیک به دوسال خیلی وقته عوارضش روم مشخص شده کمردرد، افسردگی، سیاهی دور چشم، کم خابی و گاهی وقتا پر خوابی، و الان روی تحصیلم تاثبر گزاشته تا حدی ک هرچیزی ک میخونم سادم نمیمونه یا اگه میمونه کم وکاستی داره و حتی کارهایی ک خانوادم بهم میدن رو فراموش میکنم خیلی وقته میخام ترک کنم اما کسی نیست باهاش حرف بزنم چیکار کنک میشه کمکم کنید؟!

سلام خود ارضایی همانطور که در مقاله اشاره کردیم نوعی اعتیاد رفتاری است که لازم هست که با تکنیک هایی کاهش و ترک داده شود. به کمک مشاوره به راحتی می توانید از این مساله عبور کنید. اما با توجه به این که در سن نوجوانی هستید یکی از موثر ترین روشها برای مقابله با این موضوع این هست که یک فعالیت ورزشی را انتخاب بکنید ، تمرکزتون رو روی انجام آن ورزش به خصوص بزارید. در این روش خودتون رو برای انجام خود ارضایی محدود نکنید فقط اولویتتان را انجام ورزش کرده و برای خود برنامه ای ترتیب دهید. اینگونه در ابتدا می توانید بر روی آن کنترل به دست آورده و بعد می توانید آن را راحت تر ترک کنید.

سلام
ببین برادر عزیز، من خودم درگیر بودم، و به لطف خدا ترک کردم، من راهش رو بهت یاد میدم،قبل از اینکه روش ترک رو بگم بزار یه نکته ی رو خدمتت عرض کنم،، اسلام میگه ازدواج دائم کن،،، اگه شرایط فراهم نیست،، تقوا داشته باش و صبر کن،،،،اگه دیدی داری به گناه آلوده میشی می تونی از ازدواج موقت استفاده کنی،،،این بهترین راه هستش البته به علت شرایط سخت ازدواج و بد جا افتادن صیغه بین مردم، این روش ها کمتر مورد استفاده قرار می گیره،،،پس در این دوره زمونه اگه نشد از اون دو روش استفاده کنی باید تقوا داشته باشی و تحمل کنی،،، خوب بریم سر روش ترک،،،اولین کار اینه که واقعا از ته دلت بخوای ترک کنی،،،بعد به یکی از ائمه ی اطهار متوسل میشی که هم برات طلب بخشش کنن و هم توی این مسیر کمکت کنن،،، اینجاش رو دیگه خودمونی میگم،،،، با خودت میگی خدایا غلط کردم، ،، الان وارد سطح صفر شدی،،،، از اینجا به بعد کار شما شروع میشه،،،، اول بزار راه رهایی از فکر های جنسی و ازار و اذیت های شیطون رو بگم،،،، ببین هر کس که از یه گناهی توبه کنه،،، خدا ازش امتحان میگیره،،، امتحانات سختی هم میگیره،،،اگه قبول شدی که میری مرحله ی بعد، اگه نه دوباره باید از اول شروع کنی،،، مثلا بزار یه نمونه از امتحانات رو برات ذکر کنم،،، مثلا زمانی که تو خیلی فشار جنسی روته، می بینی همه از خونه میرن بیرون و خونه خالی میشه،،، اینجا میشه امتحان الهی، از اینجا به بعد شیطون دیگه ولت نمی کنه،،،،من خودم یه بار توبه کردم ولی شکست خوردم، بار بعد توبه کردم و خداروشکر تا الان سر توبم هستم،،، بار ها اقدام به خود ارضایی می کردم،،، ولی بعدش دست بر می داشتم،،، خوب حالا جواب این سوال رو میدم که اگه شیطون اومد سراغت باید چی کار کنی،،،من از سه تا جمله استفاده می مردم،،، بسم الله الرحمن الرحیم،،، اعوذ بالله من الشیطان الرجیم و صلوات،،،، هر وقت اذیت می شدم این سه جمله رو بار ها استفاده می کردم،، و همین باعث شد که ترک کنم،،، در ضمن از لحظه ای که ترک می کنی بهتره(یا بزار قاطع تر بگم)باید نماز اول وقت بخونی،،، حجاب رو رعایت کنی،،، چشم چرونی نکنی،،، فیلم و عکس پورن به هیچ وجه نگاه نکنی و ….. کلی بخوام بگم باید زندگیت رو تمام اسلامی کنی،،،، نمی خوام بهت دروغ بگم،،، ترک خود ارضایی خیلی سخته ولی نا ممکن نیست،،، این مژده رو هم بهت میدم،،، با ترک خود ارضایی در های رحمت به روت باز میشه،، من این رو به عینه دیدم،،، اگه این چیز هایی رو که گفتم رعایت کنی،، بدون نیاز به ورزش و دارو و رژیم غذایی می تونی ترک کنی،،،، من با این روش هم خودم ترک کردم هم دو تا از دوست هام رو هم ترک دادم،، شاید شما نفر سوم باشی(ان شاءالله)

میخواهم خود ارضایی را ترک کنم چیکارکنم لطف کمکم کنید

سلام راه های مختلفی برای ترک خود ارضایی هست. ورزش ، تغذیه، تغییر عادات ، جایگزینی رفتار و…. از جمله کارهاییست که می تونید برای ترک خود ارضایی انجام بدید. با دریافت مشاوره جنسی به محقق شدن آن سرعت می بخشید.

سلام
ببین برادر عزیز، من خودم درگیر بودم، و به لطف خدا ترک کردم، من راهش رو بهت یاد میدم،قبل از اینکه روش ترک رو بگم بزار یه نکته ی رو خدمتت عرض کنم،، اسلام میگه ازدواج دائم کن،،، اگه شرایط فراهم نیست،، تقوا داشته باش و صبر کن،،،،اگه دیدی داری به گناه آلوده میشی می تونی از ازدواج موقت استفاده کنی،،،این بهترین راه هستش البته به علت شرایط سخت ازدواج و بد جا افتادن صیغه بین مردم، این روش ها کمتر مورد استفاده قرار می گیره،،،پس در این دوره زمونه اگه نشد از اون دو روش استفاده کنی باید تقوا داشته باشی و تحمل کنی،،، خوب بریم سر روش ترک،،،اولین کار اینه که واقعا از ته دلت بخوای ترک کنی،،،بعد به یکی از ائمه ی اطهار متوسل میشی که هم برات طلب بخشش کنن و هم توی این مسیر کمکت کنن،،، اینجاش رو دیگه خودمونی میگم،،،، با خودت میگی خدایا غلط کردم، ،، الان وارد سطح صفر شدی،،،، از اینجا به بعد کار شما شروع میشه،،،، اول بزار راه رهایی از فکر های جنسی و ازار و اذیت های شیطون رو بگم،،،، ببین هر کس که از یه گناهی توبه کنه،،، خدا ازش امتحان میگیره،،، امتحانات سختی هم میگیره،،،اگه قبول شدی که میری مرحله ی بعد، اگه نه دوباره باید از اول شروع کنی،،، مثلا بزار یه نمونه از امتحانات رو برات ذکر کنم،،، مثلا زمانی که تو خیلی فشار جنسی روته، می بینی همه از خونه میرن بیرون و خونه خالی میشه،،، اینجا میشه امتحان الهی، از اینجا به بعد شیطون دیگه ولت نمی کنه،،،،من خودم یه بار توبه کردم ولی شکست خوردم، بار بعد توبه کردم و خداروشکر تا الان سر توبم هستم،،، بار ها اقدام به خود ارضایی می کردم،،، ولی بعدش دست بر می داشتم،،، خوب حالا جواب این سوال رو میدم که اگه شیطون اومد سراغت باید چی کار کنی،،،من از سه تا جمله استفاده می مردم،،، بسم الله الرحمن الرحیم،،، اعوذ بالله من الشیطان الرجیم و صلوات،،،، هر وقت اذیت می شدم این سه جمله رو بار ها استفاده می کردم،، و همین باعث شد که ترک کنم،،، در ضمن از لحظه ای که ترک می کنی بهتره(یا بزار قاطع تر بگم)باید نماز اول وقت بخونی،،، حجاب رو رعایت کنی،،، چشم چرونی نکنی،،، فیلم و عکس پورن به هیچ وجه نگاه نکنی و ….. کلی بخوام بگم باید زندگیت رو تمام اسلامی کنی،،،، نمی خوام بهت دروغ بگم،،، ترک خود ارضایی خیلی سخته ولی نا ممکن نیست،،، این مژده رو هم بهت میدم،،، با ترک خود ارضایی در های رحمت به روت باز میشه،، من این رو به عینه دیدم،،، اگه این چیز هایی رو که گفتم رعایت کنی،، بدون نیاز به ورزش و دارو و رژیم غذایی می تونی ترک کنی،،،، من با این روش هم خودم ترک کردم هم دو تا از دوست هام رو هم ترک دادم،، شاید شما نفر سوم باشی(ان شاءالله)

سلام خسته نباشید من حدود 4 ساله که خود ارضایی میکنم 3 سال اول تقریبا هر روز اما سال چهارم به هفته ای یک بار یا حتی 10روز هم تونستم برسونمش به نظر شما اگر من به طور کامل این عمل رو ترک کنم و دیگ سراغش نرم چقدر طول میکشه تا به وضع سابق برگردم؟

سلام ترک خودارضایی برای بسیاری از افراد دشوار و نشدنی به نظر می رسد. حال آن که با جایگزین کردن روش های سالم و در عین حال راهی برای ارضای نیاز جنسی می توان هم سلامت جسمی و هم سلامت روانی را حفظ کرد.
بنابراین توصیه می کنیم از مشاوره جنسی برای یافتن بهترین راه حل ممکن استفاده نمایید

من 4 ساله که خود ارضایی میکنم اما این سال اخر خیلی این عملو کم کردم به طوری که حداقل هر 7روز یکبار این کارو انجام میدم با توجه به تغذیه مناسب و روحیه خوب و ورزش چقدر طول میکشه که علائم به طور کامل از بین بره
تاریخش تقریبی هم باشه مشکلی نیست


منظور از علائم چیست ؟

سلام راسته که میگن بعد از این که خود ارضایی رو ترک کنی و از کاری که خدا حرامش کرده دور بشی بهت یه سری هدیه از طرف خود مثل عزت و اعتماد به نفس بالا و عزیز شدن پیش دیگران و…؟

با سلام من پسر ۱۵ سالم که خودارضایی میکنم یه مدت پیش ترک کردم ولی باز وسوسه شدم الانم تصمیم به ترک گرفتم ولی دیروز موقع خودارضایی پدرم منو دید من از دیروز خیلی فشار روحی دارم نمیدونم چیکار کنم اصلا نمیتونم واسه امتحان درس بخونم هم فکر میکنم و افسوس میخورم که چرا اینکارو کردم که پدرم منو دیده و اصلا نمیتونم درس بخونم لطفا راهنمایی کنید ممنون

سلام خودارضایی یکی از رفتارهایی است که از دوران نوجوانی معمولا شروع میشه ، راه های زیادی برای ترک اون وجود داره که در مقاله های ترک خود ارضایی و سایر مقالات مربوطه شرح داده ایم. در مورد ارتباط تان با پدر نیز بهتره در این باره اجازه بدید اگر صحبتی بود از جانب خود ایشون باشه و در صحبت با ایشون صداقت لازم رو داشته باشید.

سلام بنده 19 سالمه و الان 5 سالی میشه ک این عمل رو انجام میدم
خود این عادت کم بود اعتیاد به پورنوگرافی هم بهش اضافه شد
بار ها خواستم ترک کنم ولی شکست خوردم
و این قضیه روی اراده و اعتماد ب نفسم شدیدا تاثیر بدی گذاشته و مشکلات زیادی رو مخصوصا از لحاظ تحصیلی برام ایجاد کرده
با اینکه 6 سال تو مدرسه تیزهوشان با معدل بالا درس خوندم ولی این عادت بیمار گونه باعث شده ک پشت کنکور بشم و خوب از خدا ک پنهون نیست از شما چه پنهون امسالو نمیدونم چطور قبول بشم خدا خودش کمک کنه
در مورد روش ترک ی سوالی داشتم اینکه من تو سنی ام ک نه میتونم مشاور برم نه اون راه حل های غیر منطقی اسلامی رو انجام بدم
ترک این عمل به صورت قطع یک دفعه ای باشه یا کم کردن دفعات عمل در هفته
الان تو هفته یه بار این عملو انجام میدم ولی بازم ذهنم درگیرشه
چون دفعه قبل به طور یک دفعه ای کنار گذاشتم و نهایتا 20 روز دووم آوردم
(ای گند بزنند به این اراده)
شکست های متعدد ک داشتم واقعا ارادمو ضعبف کرده
دیگه اونقدر بی ارادم ک حوصلم نمیاد درس بخونم (به کجا داریم میریم ما)
مث اینه ک آدم با چشماش شاهد نابودی آیندش باشه
و با تنبلی و بی ارادگی به خودش خیانت بکنه
اینو بدونه ک میتونست موفق بشه ولی نشششششششششد !!!!!!!!
جدا ممنون میشم جوابمو بدید
ای کاش میدونستید اینجور مشاوره ها چقدر به ماها کمک میکنه …
ای کاش به همه جوری مشاوره بدید ک دلسوزانه ب اعضای خانوادتون این حرفا رو میزدید

سلام خود ارضایی رفتار اعتیاد اوریه که ترک اون مانند هر رفتار اعتیاد اور دیگه ای دشواره. به این رفتار اعتیاد اور می گن چون بخش های لذت مغز رو فعال کرده و موجب شادی اون میشه(هرچند لحظه ای) همین موضوع باعث میشه که دائم ذهن به دنبال این لذت باشه. خوب برای ترکش لازمه موارد زیادی رو در نظر بگیرید. در قدم اول در نظر بگیرید که با بلوغ نیاز جنسی جوانه زده و هر چه بیشتر به اون بها بدید بیشتر نیاز به رفع اون خواهید داشت. جهت ترک این رفتار در همین مقاله میتونید روش های مختلفی رو مطالعه کنید. مشاوره جنسی که از طریق تلفن به شما داده میشه هم این امکان رو میده تا در هر زمان و مکان بتونید با بهترین متخصصان این حوزه صحبت کنید.

سلام من فربدم معتاد جنسی دوست عزیز درکت میکنم حرفت درسته خود ارضایی کاری نیست که به تنهایی بشه ترکش کرد نیاز به کمک داری اگه واقعا واقعا خسته شدی ازش این شماره منه ****** میتونی زنگ بزنی بهم تا در موردش صحبت کنیم لازم به ذکره من که میگم منظورم من نیست منظورم گروه** هست من من فقط طبق وظیفه ای که داریم واون رساندن پیام به فرد در حال عذابه شماره ام رو گذاشتم اینو بگم گروه ما هیچ هزینه ای برای کمک در یافت نمیکنه وفقط یک هزبنه داریم واون رسوندن پیام**به افراد در حال عذابه

سلام راهکارایی که میگم عملی و موثرن…
۱_ازدواج (کسی که توانایی برطرف کردن نیازتونو داشته باشه…تو جلسات آخرخواستگاری غیر مستقیم سوال کنید)بهترینش همینه
۲_تحقیق زیاد تو نت برای ترک (البته چرت و پرتم زیاد هست) نشون میده که شما واقعا قصد ترک دارید
۳_اگه مسلمان و معتقد هستید…مطالعه احکام مربوط به خود ارضایی ووسواس وامثالهم(حرام و گناه کبیرن)…
۴گوش دادن به سخنرانی های افراد مشهور #مذهبی #زندگینامه برخی عرفا وشهدا (راهکار های جالبی ارائه میدن چون برای خودشون این وسوسه ها پیش اومده )
۵_معصومین احادیث خیلی کوبنده ای تو سرزنش خود ارضایی دارن بدونید یاد آوریش تا ثیر گذاره (تو قرآن به خود ارضایی« ازدواج با دَستِ خودتون» گفته میشه…که اسمشم انزجار آوره)
۶_آخریش گذاشتن مجازاتای سنگین برای خودتونه…مخصوصا تنبیه جسمی که شوک وارد کنه و فکر خود ارضایی از سرتون بپره…(تا چند ساعت تاثیر گذاره)
خلاصه اول ازدواج نشد مخالفت ونفرت قلبی با خود ارضایی نهایتا باعث میشه که شما پیروز بشید…راهکارای سوسولیشم که تو نت هست…
درضمن تهش همون راهکارای اسلام به دادتون میرسن…وگرنه میشید معتاد دارو…موفق میشید ان شاالله

با سلام به همه دوستان – من پسری 28 ساله هستم – 13 سال اعتیاد به خود ارضایی داشتم و بلخره تونستم بعد از این همه سال این عمل نحس رو ترک کنم . میخوام بهتون بگم که تنها راه ترک این موضوع دست منه و هیج کس در دنیا این ها رو نمیدونه – من شماره خودم رو براتون میذارم بهم پیامک بدید جواب میدم . انشالله زندگی عالی همتونو ببینم . ******

خود ارضایی در کودکان ممکنه آن کودک بالغ نشود؟

سلام خود ارضایی رفتاریه که انسان از کودکی ممکنه نشان بده اما این رفتار در کودکان با بزرگسالان دارای تفاوت هایی است. در صورتی که به اندام های جنسی و غدد و… آسیب وارد نشود مشکلی در بلوغ پیش نمیاد . تا به حال چنین موضوعی در اثر خود ارضایی مطرح نشده است

سلام من الان یک نوجوان هستم حدود هفت ساله که خودارضایی میکنم و دیگه واقعا خسته شدم از این شرایط هرکاری میکنم که ترک کنم اما متاسفانه نمیشه بهش اعتیاد پیدا کردم دارم دیونه میشم دیگ خیلی از عوارض هاش رو نشون داده خواستم ببینم اگر من یک رابطه ی جنسی برقرار کنم ممکنه که کمتر خود ارضایی کنم یا با این کارم مشکلم حاد تر میشه لطفا راهنمایی کنید

سلام معمولا برای ترک خودارضایی توصیه میکنیم که شرایط را به نحوی فراهم کنید که بتونید یک رابطه سالم و پایدار برقرار کنید . اما در بسیاری از مواقع فراهم شدن ازدواج میسر نیست، پس چه باید کرد؟ آیا رابطه پیش از ازدواج می تونه کمکی بکنه؟ باید گفت این کار تنها باعث بدتر شدن شرایط و بروز انواع استرس ها و مسائل مربوط به روابط نا مشروع میشه. خوب توصیه ما اینه که از روش های متعارف برای ترک خود ارضایی استفاده کنید. برای این کار مشاوره جنسی دریافت کنید تا متخصص شما را راهنمایی کنند.

سلام راهکارایی که میگم عملی و موثرن…
۱_ازدواج (کسی که توانایی برطرف کردن نیازتونو داشته باشه…تو جلسات آخرخواستگاری غیر مستقیم سوال کنید)بهترینش همینه
۲_تحقیق زیاد تو نت برای ترک (البته چرت و پرتم زیاد هست) نشون میده که شما واقعا قصد ترک دارید
۳_اگه مسلمان و معتقد هستید…مطالعه احکام مربوط به خود ارضایی ووسواس وامثالهم(حرام و گناه کبیرن)…
۴گوش دادن به سخنرانی های افراد مشهور #مذهبی #زندگینامه برخی عرفا وشهدا (راهکار های جالبی ارائه میدن چون برای خودشون این وسوسه ها پیش اومده )
۵_معصومین احادیث خیلی کوبنده ای تو سرزنش خود ارضایی دارن بدونید یاد آوریش تا ثیر گذاره (تو قرآن به خود ارضایی« ازدواج با دَستِ خودتون» گفته میشه…که اسمشم انزجار آوره)
۶_آخریش گذاشتن مجازاتای سنگین برای خودتونه…مخصوصا تنبیه جسمی که شوک وارد کنه و فکر خود ارضایی از سرتون بپره…(تا چند ساعت تاثیر گذاره)
خلاصه اول ازدواج نشد مخالفت ونفرت قلبی با خود ارضایی نهایتا باعث میشه که شما پیروز بشید…راهکارای سوسولیشم که تو نت هست…موفق میشید ان شاالله

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

پاره شدن پرده بکارت یکی از دغدغه ها و موضوع های بسیار مهم در میان خانواده ها و جامعه سنتی ایران است. برخی به دلیل نوع پرده بکارت پاره شدن آن را تجربه نمی کنند و درد زیادی را متحمل می شوند.برخی دیگر نیز قبل از ازدواج به دالایل مختلف پرده بکارت خود را از دست می دهند و به دنبال ترمیم آن هستند. اما آیا پرده بکارت قابل ترمیم است؟ و یا خودارضایی موجب پاره شدن پرده بکارت می شود؟ در ادامه سعی کرده ایم تا پاسخ جامعی در رابطه با این سوالات و نشانه های پاره شدن پرده بکارت ارائه دهیم.

پرده بکارت یک غشا نازک است که در دهانه ورودی واژن قرار دارد. پرده بکارت اشکال مختلفی دارد و به صورتی های مختلفی از هم باز می‌شود. شایع ترین شکل پرده بکارت به صورت نیمه ماه است و به این صورت اجازه می‌دهد که خون قاعدگی از مهبل رد شود.

پرده بکارت در کودکان به صورت هلالی است و با گذشت زمان و تغییرات دوران بلوغ شکل اصلی خود را به دست می‎آورد. پرده بکارت هیچ بافت عضلانی و یا غددی خاصی ندارد و تنها اهمیت آن، نوع و شکل آن است. ممکن است که پرده بکارت در برخی از افراد شکل نگرفته باشد و فرد بدون هیچ رابطه جنسی، فاقد پرده بکارت باشد.

 

خود ارضایی زنان

پرده بکارت انواع مختلفی دارد و در افراد، متفاوت است. پارگی پرده بکارت تحت تاثیر نوع آن ممکن است همراه با درد زیاد یا بدون درد، خون ریزی زیاد یا بدون خونریزی باشد. برخی از پرده های بکارت به راحتی و در اثر فعالیت های غیر جنسی پاره می‌شوند و این دلیل بر برقراری رابطه جنسی نیست. به همین دلیل بهتر است که از انواع پرده بکارت آگاهی داشته باشید. برای شناخت و تشخیص انواع پرده بکارت کلیک کنید.

این نوع پرده شبیه به یک حلقه است که سوراخی در وسط آن قرار دارد. پرده حلقوی شایع ترین نوع پرده بکارت است که از اطراف به واژن چسبیده است. بکارت حلقوی دو نوع کشسانی و غیر کشسانی دارد. خونریزی بعد از پارگی بکارت زمانی رخ می‌دهد که پرده بکارت از نوع حلقوی غیر کشسانی باشد.

پرده ارتجاعی شبیه به پرده بکارت حلقوی است با این تفاوت که قابلیت ارتجاعی دارد. یعنی پس از دخول پاره نمی‌شود و یا دچار پارگی بسیار جزئی می‌شود. این نوع پرده با خونریزی همراه نیست و ممکن است که پس از اولین نزدیکی سو تفاهم عدم باکرگی دختر به وجود بیاید. معاینه قبل از رابطه جنسی و تشخیص پزشک، تمامی این مشکلات را حل می‌کند.

نکته: توجه داشته باشید که در صورتی که پرده بکارت فردی ارتجاعی باشد، باز هم پزشک می‌تواند برقراری رابطه جنسی و یا عدم برقراری آن را متوجه شود.

نوع دیگری از پرده بکارت که به آن پرده تیغه ای گفته می‌شود به این صورت است که دو سوراخ گرد در وسط آن قرار گرفته است و یا این که این دو سوراخ به صورت دو سوراخ تیغه ای عمودی در وسط پرده بکارت قرار گرفته اند.

این نوع پرده تمام دهانه ورودی واژن را گرفته است و چندین سوراخ در وسط آن قرار گرفته است به این صورت که حالت مشبک و سوراخ سوراخ به وجود می‌آورند. پرده غربالی درصد بسیار کمی از افراد را در بر می‌گیرد.

در برخی مواقع فرد با پرده بکارتی کاملا مسدود به دنیا می‌آید و یا قطر پرده به قدری زیاد است که در زمان دخول دچار پارگی نمی‌شود و رابطه جنسی را سخت و دردناک می‌کند. این نوع پرده بکارت به سختی دچار پارگی می‌شود و در برخی مواقع به عمل جراحی سبکی نیاز دارد.

نکته: تشخیص نوع پرده بکارت، سلامت و پارگی آن به عهده پزشک می‌باشد و تشخیص خود شخص هیچ اعتباری ندارد چرا که ممکن است اشتباه باشد.

 

وقتی که فرد برای اولین بار رابطه جنسی برقرار می‌کند، پرده بکارت او از هم باز می‌شود و احساس درد و خونریزی به وجود می‌آید. به همین دلیل پرده بکارت سالم را دلیلی بر باکره بودن به حساب می‌آورند. مهم ترین دلیل پارگی پرده بکارت رابطه جنسی است، اما دلیل قطعی نیست. بکارت از طریق موارد دیگری همچون بیماری، آسیب مستقیم، خود ارضایی، ورزش های سنگین و غیره پاره می‌شود. همچنین برخی از افراد بدون پرده بکارت متولد می‌شوند.

 

تقریبا تمام دختران در طول زندگی از بابت پاره بودن پرده بکارت خود نگرانی دارند و فشارهای روانی زیادی به خود وار می کنند. این نگرانی در میان دخترانی که خود ارضایی می کنند بیشتر است. توجه داشته باشید که پارگی پرده بکارت به نوع خود ارضایی بستگی دارد.

در صورتی که خودارضایی به صورت مالشی باشد و بیشتر در منطقه ی کلیتروس صورت بگیرد آسیبی به پرده بکارت نمی زند. اما اگر برای ارضا شدن از انگشت و یا جسم خارجی استفاده کنید و آن را وارد واژن خود کنید احتمال آسیب به پرده و پارگی آن وجود دارد. برای اطمینان از این مسئله به دکتر زنان مراجعه کنید. دکتر زنان هیچ قضاوتی در مورد شما انجام نمی دهد و پارگی پرده بکارت یا عدم پارگی را تنها با خود شما در میان می گذارد. برای اطلاع از نحوه و معایب خود ارضایی زنان کلیک کنید.

 

نشانه های پاره شدن پرده بکارت

نشانه های پارگی پرده بکارت در همه افراد یکسان نیست اما اکثر خانم ها حداقل یکی از علائم زیر را تجربه می‌کنند. این علام عبارتند از: احساس درد در واژن، مشاهده لکه بر روی واژن و تکه هایی از پوست پاره شده در اطراف واژن

 

ممکن است که پس از پارگی پرده بکارت احساس درد داشته باشید. مدتی از رابطه جنسی بپرهیزید تا درد و زخم شما بهبود یابد. پرده بکارت توسط پزشک قابل ترمیم است. اگر فکر می‌کنید که نیاز به ترمیم بکارت دارید به یک متخصص زنان یا هایمنوپلاست مراجعه کنید. در صورتی که خونریزی ناشی از پارگی بکارت، شدید و طولانی است؛ به پزشک مراجعه کنید چرا که ممکن است خونریزی ناشی از پارگی واژن یا مشکلات دیگر باشد.

 

پرده بکارت از طریق جراحی قابل ترمیم است. جراحی به این صورت است که پرده بکارت را ترمیم کرده و یا پرده جدیدی ساخته و در محل آن قرار می‌دهند. لازم به ذکر است که جراحی باعث ترمیم کامل پرده بکارت نمی‌شود اما امکان خونریزی پس از رابطه جنسی را فراهم می‌کند. جراحی ترمیم بکارت روش های مختلفی دارد که با توجه به تشخیص پزشک انجام می‌شود.

 

باکرگی و یا عدم باکرگی موضوع بسیار مهم و حساسی در جامعه سنتی کشور ما می‌باشد و افراد به آن اهمیت زیادی می‌دهند. اما همان طور که گفته شد، پارگی پرده بکارت به معنی داشتن رابطه جنسی نیست. برخی از افراد بدون پرده بکارت متولد می‌شوند و برخی دیگر در اثر فعالیت های ورزشی همچون اسب سواری و ژیمناستیک بکارت خود را از دست می‌دهند. پرده بکارت به خودی خود ترمیم نمی‌شود و حتی اگر فردی سال های سال از رابطه جنسی دوری کند، باکرگی خود را به دست نمی‎‌آورد. تنها راه ترمیم پرده بکارت عمل جراحی است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه پارگی پرده بکارت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

سلام.
شاره ثابت ندارم چجوری تماس بگیرم؟!
ایمیل یا شماره تلفن دارین؟

سلام با شماره 02122018502د تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.



زنان در مقایسه با مردان، خودارضایی را در سنین بالاتری شروع می کنند

 

همه چیز در مورد خود ارضایی در زنانخود ارضایی چیست؟خود ارضایی عبارت است از تحریک دستگاه تناسلی براي بدست آوردن لذت جنسی. در اغلب موارد هر زمان حرف از  خود ارضایی به میان مي‌ايد تمامی نگاه ها معطوف به مردان ميشود ، ولی خود ارضایی در بین خانم ها هم به فور یافت ميشود ، منتهی خانم ها حتی با دوست های نزديک خود هم کم تر در خصوص این عمل حرف می زنند.

خود ارضایی زنان

بعضی خانم ها مانند مردان دست کم یک بار خود ارضایی( Masturbation) را در طول زندگی تجربه نموده اند . این که از نظر علمی چه ميزان از خود ارضایی طبيعي و چه ميزان آن غیر طبيعي است، هنوز مشخص نشده است. ميزان شیوع خود ارضایی بین خانمها به صورت دقیق مشخص نیست، و در نقاط گوناگون جهان مختلف است.

براي خود ارضایی مرز سنی خاصی وجود ندارد. خانمها امکان دارد در دهه 80 زندگی هم خود ارضائی داشته باشند. خود ارضائی مدام در خانمهای مجرد دیده نمی شود، زمانی که همسر دردسترس نباشد و یا اظهار خستگی نماید، امکان دارد یک خانم نیازهای جنسی خود را با خود ارضایی برطرف نماید. یکی از علل مهم خود ارضایی در خانمهای متاهل عدم رسيدن به ارضاء جنسی یا ارگاسم در یک رابطه جنسی طبيعي است.

به دو علت بزرگ یک زن امکان دارد در یک رابطه جنسی طبيعي به ارضاء جنسی نرسد:1- لذت نبردن ار روابط جنسی طبيعي که خود آن علل بسیار زيادي من جمله نداشتن روابط عاطفی خوب با همسر، ازدواجهای الزامی، تحت فشار قرار گرفتن جهت نزدیکی و غیره دارد.

 

2- عدم مهارت و آگاهی کافی همسر از نحوه ارضاء شدن خانمها.

 

یکی از علل مهم خود ارضایی در خانم های متاهل این است که رابطه جنسی در این زوج مختص برطرف کردن نیازهای جنسی مرد میباشد. مرد اصلاً یا نمی داند که یک خانم هم باید به ارضاء جنسی برسد و یا این که چطور یک خانم باید به ارضاء جنسی برسد را نمی داند. اکثریتمردها فکر ميکنند که روابط واژینال مهم ترين قسمت یک رابطه جنسی است در صورتی که آن براي اغلب خانم ها اهمیت چندانی ندارد. اغلب خانمها براي رسيدن به ارگاسم احتیاج به رابطه واژینال ندارند و در واقع برقرار کردن رابطه واژینال با خانم بدون امادگی وی باعث درد شدید و از بین رفتن میل جنسی مي شود.

 

اغلب مردان ظرف دو دقیقه ارتباط واژینال دچار انزال میشوند، در صورتی که خانمها براي رسيدن به ارگاسم احتیاج به 15- 10 دقیقه تحریک جنسی با کیفیت مطلوب دارند، بدین ترتیب درصورتی که یک زوج آگاهی کافی از روش ارضاء جنسی در خانم نداشته باشد، خانم امکان دارد جهت از بین بردن نیازهای جنسی خود، مبادرت به خود ارضایی نماید.

 

یکی ديگر از علل مهم خود ارضایی در خانم ها رها شدن خانم در رابطه جنسی پیش از رسيدن به ارگاسم است. یک سیکل جنسی از 4 مرحله تشکیل ميشود و مرد و زن باید از این 4 مرحله عبور کرده و به ارضاء جنسی برسند. گاها در یک رابطه جنسی هم مرد و هم زن وارد این سیکل جنسی میشوند ولی مرد به علت ارضاء شدن روابط را قطع ميکند در صورتی که خانم هنوز سیکل جنسی را کامل نکرده است، در این موارد امکان دارد خانم با خود ارضایی سیکل جنسی را کامل کرده و به ارگاسم برسد.

برعکس مردان، براي خود ارضایی در خانم ها روش های مختلفی وجود دارند، یکی از این روش ها استفاده از ویبراتور است. استفاده بیش از حد از ویبراتور باعث ميشود که از دستگاه تناسلی رفع حساسیت شده و فرد در یک رابطه جنسی طبيعي نتواند به ارگاسم برسد. علاوه از آن، استفاده بی اندازه از ویبراتور باعث کرختی و کاهش حس دستگاه تناسلی می گردد. باید توجه داشت که تحریکی را که دستگاه ویبراتور ایجاد ميکند اصلاً قابل ایجاد توسط انسان نیست و درصورتی که بعلت تداوم استفاده از آن سیستم عصبی به تحریکات ناشی از ویبراتور عادت کند، ديگر این خانم در زمان رابطه جنسی طبيعي، ارگاسم را تجربه نخواهد کرد.

 

 

خانم هایی که بطور مستمر دارای سابقه خود ارضایی بوده اند، یاد می گیرند که دقیقا چه چیزی براي آن ها خوب و یا بد است و در طول زمان مهارت زيادي در رسيدن به ارگاسم پیدا ميکنند و بدین ترتیب چون شوهر ابداً از دانش همسر خود آگاه نیست و در یک رابطه جنسی طبيعي خانم نمی تواند به توقعات خود برسد، آرام آرام ارتباط جنسی برا خانم به صورت یک تکلیف جهت ارزیابی کردن نیازهای جنسی شوهر در مي‌ايد و در برخی از موارد هم کار به اختلافات شدید میکشد.

 

از دلایل خود ارضائی در زنان متاهل عدم رسیدن آنها به ارگاسم در یک رابطه جنسی است

 

زیرا خانم در روابط طبيعي ارضاء نمی شود، بدین ترتیب برانگیختگی جنسی پیدا نکرده و روابط جنسی براي وی دردناک ميشود و آرام آرام دچار سرد مزاجی شده و از برپا داشتن روابط جنسی پرهیز ميکند . برخی هم چون با روابط جنسی طبيعي ارضاء نمی شوند، دوست ندارند اقدام بکار یکطرفه بکنند.

یک خانم حتماً باید نیازهای خود در یک رابطه جنسی طبيعي را به شوهر خود خاطرنشان و چه بسا وی را اموزش دهد این سبب ميشود که با گذشت زمان دو طرف به نیازهای هم‌دیگر پی برده و مهارت کافی پیدا کنند، بدون این که اختلاف جدّي پیش بیاید.

یکی ديگر از علل مداومت به خود ارضایی در خانم ها این است که در برخی موارد خانم ها برطرف شدن و یا تخفیف برخی از مشکلات خود را به عمل خود ارضایی نسبت می‌دهند، به عنوان مثال ميگويند که خود ارضایی سردرد میگرنی آن ها را تسکین یا کاهش ميدهد.زیرا خود ارضایی باعث ارگاسم شدید ميشود ، در صورت استمرار آن، ارگاسم ناشی از رابطه جنسی امکان دارد نیازهای یک خانم را ارزیابی نکند، و وی در طی این که روابط جنسی طبيعي با شوهر خود دارد، براي تجربه ارگاسم شدید مبادرت به خود ارضایی بکند.

نه تنها در جامعه ما بلکه در اغلب جوامع ديگر هم زوایای خود ارضایی در خانم ها بخوبی اشکار نیست. خانم هایی که خود ارضاییميکنند ، با استفاده از رسانه های زرد و در رأس آن اینترنت مبادرت به تهیه وسیله ها گوناگون جهت خود ارضایی ميکنند تا این که مناسبترین را براي خود پیدا ميکنند ، بی خبر از این که درصورتی که ابزار خاصی در آغاز باعث ارگاسم با کیفیت خوب ميشود ، ولی بعلت مصنوعي بودن این ارگاسم و عادت کردن سیستم عصبی، آن ها ناگزیر هستند که شیوه خود ارضایی را تغيير دهند.

گاها خانمی که وارد این سیکل (خودارضائی) ميشود ، نمی تواند از آن رهائی پیدا کند، به عنوان مثال درصورتی که پیشتر یک بار خود ارضایی ( Masturbation) در روز با یک روش به ویژه نیازهای وی را برطرف میکرد، اینک بعلت عادت کردن سیستم عصبی به اجبار باید براي به دست اوردن همان ميزان رضایت جنسی تعداد موارد خود ارضایی را زیاد کند، و امکان دارد این روند افزایش تعداد موارد خود ارضایی رفته رفته به رقم خطرناکی برسد که به آن اعتیاد به خود ارضایی گفته ميشود.

اختلاف خود ارضایی در زنان و مردان√ خانم ها در مقایسه با مردان، خود ارضایی را در سنین بالاتری آغاز ميکنند .

√ زنان برعکس مردان در بسياري از موارد الزامی براي انجام خود ارضایی ندارند، در صورتیکه در بیش تر مردانی که خود ارضایی ميکنند یک احتیاج درونی آن ها را وادار به خود ارضایی ميکند .

√ هنگامی که یک خانم یاد گرفت که چطور خود ارضایی بکند، معمولاً این عمل را کم تر از مردان انجام ميدهد .

√ خانم ها کم تر از مردان بطور مرتب مبادرت به خود ارضایی ميکنند ، به عنوان مثال امکان دارد یک خانم بدون مشکل شش ماه خود ارضایی را ترک کند، در صورتی که آن بندرت در مردان اتفاق می افتد.

√ بر خلاف مردان روشهای خود ارضایی ( Masturbation) در خانم ها بسیار زیاد است طوری که یک خانم موقع انجام کار خانه و یا تماشای تلوزیون و یا حتی در زمان رانندگی هم میتواند خود ارضایی کند.

√ یکی از دلایلی که خانمها در سنین بالاتر و کم تر از مردان مبادرت به خود ارضایی ميکنند این است که عضو جنسی مرد کاملاً مشخص و بیرون از بدن وی است و مرد به آسانی در سنین پایین به حساسیت عضو جنسی خود پی می برد، در صورتی که اعضاء جنسی منجر به ارگاسم در خانمها زیاد و اکثرا مخفی هستند و تشخیص آن ها تا مدتها براي یک خانم مشکل است. به عنوان مثال پیداکردن محل کلیتوریس و حساسیت آن براي بسيارياز خانم ها ساده نیست.

 

خانمها کمتر از مردان بطور منظم اقدام به خودارضایی می کنند

 

علل خانم ها براي خودارضائیبرعکس مردان که هدف از خود ارضایی( Masturbation) در آن ها ارضاء جنسی است، دلیل های زنان براي خود ارضایی زیاد و برخی از آن ها به شرح زیر ميباشند ، یعنی درصورتی که از یک خانم سوال شود که به چه دلیل اقدام به خود ارضاییميکند امکان دارد یکی از پاسخ های زیر را بدهد:- تسکین احساس نا خوش آیند در واژن، زیرا حین ارگاسم واژن منقبض شده و ترشحات خود را بیرون می ریزد.- حفظ قدرت باروری- تجربه احساس خوش آیند، یکی از علل اعتیاد به مواد مخدر رها شدن هورمون دوپامین با استفاده مواد مخدر است، حین ارگاسم هم قدری ماده دوپامین ترشح ميشود .- دیدن فیلم های پورنوگرافی منجر به استمنا ميشود .- بدنبال رؤیا و یا فانتزی جنسی- تعداد قابل ملاحظه از خانم هایی که خودارضایی ميکنند هیچگونه لذت جنسی از آن نمی برند، بلکه معتقد هستند که استمنا باعث بهبود استرس و خلق آن ها ميشود .- با استمنا خطر بارداری و یا مبتلا به بیماریهای آمیزشی وجود ندارد.- تعدای از خانم ها مدعی هستند که خود ارضایی باعث تسکین دردهای زمان پریود در آن ها ميشود .- برخی از خانم ها معتقد هستند ارضاء جنسی در یک رابطه جنسی طبيعي دارای نیازمندی ها زیاد و طولانی است و آن ها حوصله آن را ندارند و ترجیح می‌دهندخود ارضایی کنند.

– کنجکاوي جهت کشف نقاط پنهان بدنبه عنوان نکته پاياني بسياري از خانم هایی که مبادرت به خود ارضایی ميکنند از عمل خود شرمسار هستند و دوست دارند که آن را ترک کنند. درصورتی که علت خود ارضایی میل جنسی زیاد باشد، امروزه داروهای موثری وجود دارند که بدون اسیب زدن به قدرت باروری و زنانگی، میل جنسی را به اندازه زيادي تعدیل و آن را قابل کنترل ميکنند ، طوری که با مصرف این داروها ديگر میل جنسی براي خانم آزاردهنده نخواهد بود.

خود ارضایی زنان

 

منبع : safarinejad.com

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

درمان افسردگی یک بار برای همیشه

هوشمند سرمایه گذاری کنید

بالاترین قدرت پاک کنندگی شیشه خودرو

دریافت سود روز شمار بدون ریسک

درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران

راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

معرفی بهترین روش برای ترک سیگار

به همسرت اعتماد نداری؟

مشاوره روانشناسی به صورت ویدیو کال

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی

آخر هفته کجا بریم غذا بخوریم؟

تمیز کردن انواع لکه و چربی از شیشه خودرو

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

این رده تنها حاوی زیرردهٔ زیر است.

این ۳ صفحه در این رده قرار دارند؛ این رده در کل حاوی ۳ صفحه است.

برگردان: فریور

بیایید با هم درباره خودارضایی (جلق زدن)، صحبت کنیم. کافی است که به نت وصل شویم و متنی پیدا کنیم که بگوید  برو جلو و انجامش بده در این شرایط میتوانید به قضا و قدر متوسل شوید! یا که یاد بگیرید و بدنتان را بشناسید.

شما ممکن است ندانید از کجا باید شروع کنید. آموزش درباره لذت جنسی در همه دنیا فاجعه است در امریکا تنها ۱۳ایالت آموزش جنبه پزشکی سکس اجباری است٬ یعنی جنبه بسیار ابتدایی. هیچ مدرسه ای درباره «لذت جنسی» حرفی نمی‌زد. همه آموزش ها حول و حوش «باروری» است و اینکه چطور باردار نشوید. گرچه اهمیت این مباحث انکارناپذیر است٬ اما سکس بسیار بیشتر از این حرفهاست.  

انگار مهم نیست که شما چیزی درباره خودارضایی نمیدانید. قرار نیست درباره  کلیتوریس، بخشی از اندام جنسی تان که اختصاصن برای لذت طراحی شده چیزی بدانید.

خود ارضایی زنان

درواقع حتی جامعه علمی  هم تا دهه ۱۹۹۰ چیزی درباره ساختار کامل کلیتوریس داخلی نمیدانست.

خوشبختانه این متن با این پیش فرض نوشته نشده است که شما بطوراتوماتیک میدانید کلیتوریس تان را چگونه لمس کنید در حالیکه هیچ وقت یادنگرفته باشید که چیست و کارکردش چگونه است.

چگونه کلیتورس تان را پیدا کنید

به شکل واژن نگاه کنید، اولین چیزی که باید بدانید این است که نقاط لذت کجا قرار گرفته اند قبل از اینکه اقدام به کشف کنید. کلیتوریس (چوچوله) اندام جنسی  قابل تحریکی در فرج است که دارای رگ ها و اعصاب فراوان است. بخش دکمه مانند و قابل رویت آن نزدیک اتصال لب های کوچک بهم، در بالای خروجی پیشابراه ( محل خروج ادرار) و مهبل ( واژن) قرار دارد.

در قدم بعدی باید بدانید چگونه با دستانتان خودارضایی کنید. از یک یا دو انگشت برای حس کردن کلیتوریس خود استفاده کنید، باید یک برامدگی را احساس کنید. اولین باری که دانستید کجاست  لذت متفاوتی را تجربه خواهید کرد. با رسم دایره های منظم و ریتم دار شروع کنید. متوجه خواهید شد لذت کمتر یا بیشتر میبرید، هر واژن متفاوت است.

اگر این فرایند را عجیب و غیرقابل فهم دیدید، عصبانی نشوید. تازه شروع راه است. اولین تجربیات شما درباره خودارضایی میتواند در جسم و روحتان کمی ناراحتی ایجاد کند. پشتکار کلید رسیدن به نتیجه است.

 

ارگاسم چیست و چه شکل و حسی دارد؟

شما حتما خواهید فهمید که به ارگاسم و لذت رسیده‌اید یا نه. من شخصا ارگاسم را شبیه یک اوج گرفتن و سپس یک رهایی فوق العاده و لذت بخش میبینم.

ارگاسم در ۴ مرحله اتفاق میفتد. تحریک‌شدگی (انگیزش)، پلاتو(ثبات) ، ارگاسم (اوج لذت) و مرحله برگشت (فرونشینی). تحریک شدگی وقتی است که در حال لمس خودتان٬ شروع به احساس لذت جنسی میکنید.

در مرحله دوم یا پلاتو ، لذت در حال ایجاد شدن و ساخته شدن است.

در مرحله سوم یا همان ارگاسم، رهایی صورت میگیرد، و در مرحله اخر دریایی از اکسی توسین در بدن ترشح میشود.

چگونه نقطه جی را بیابیم

شما میتوانید با استمرار و تلاش نقطه جی را در بدنتان پیدا کنید. همانطور که گفتم هر واژنی متفاوت است. بعضی زنان تنها تحریک کلیتوریس را ترجیح می دهند و بعضی دیگر ترکیبی از کلیتوریس و نقطه جی را.

ممکن است به نظر بیاید که باید کلی چیز را به خاطر بسپارید و این باعث ترس شما شود. درواقع اینطور نیست. در همان  ابتدا نپرید به تحریک ترکیبی. اول جای نقطه جی را مشخص کنید. این کار را باید با یک یا دو انگشت در واژنتان انجام دهید.  با انگشتانتان یک قلاب درست کنید و پشت استخوان مهبل را حس کنید.

در واقع نقطه جی ریشه ای از کلیتوریس به سمت داخل است.

زمانی بگذارید برای فشار دادن نقطه جی  تا ببینید به درد شما میخورد و برایتان لذت بخش است یاخیر. اگر لذت بخش بود که چه خوب در غیر اینصورت به تحریک ناحیه کلیتوریس بپردازید. کاوش هر کدام میتواند برای مبتدی ها سخت باشد. باز تکرار می‌کنم٬ این بدن شماست و شما حق تمام وکمال دارید و کسی حق ندارد بگوید چه چیزی را دوست داشته باشید.

 

اگه میتوانید برای خود یک لرزاننده انگشتی تهیه  کنید

تحریک دستی (منظور با انگشت خودتان)  می‌تواند شما را به ارگاسم برساند اما توصیه میشود لرزاننده انگشتی را هم اضافه کنید. کلی گزینه های عالی وجود دارد که می‌توانید از میانشان انتخاب کنید.. اگه یه ایده خوب نیاز دارید پیشنهاد میکنم فین را امتحان کنید. این یک لرازننده است که بین انگشتان قرار میگیرد. این محصول را میتوانید انلاین سفارش بدهید. داشتن محصولاتی که کمک به لذت بردن میکنند هیچ خجالتی ندارد. من اولین لرزاننده ام را در سن چهارده سالگی گرفتم. این یک راه عالی برای رسیدن به ارگاسم بود و البته حامله  و دچار نشدن به بیماریهای آمیزشی.

و در آخر به یاد داشته باشید که خودارضایی هیچ خجالتی ندارد. میدانم ممکن است درباره احساسی که تجربه میکنید مضطرب و یا گیج شوید. بدانید که تمام این احساسات و میل ها طبیعی هستند. هر آنچه که به شما احساس خوب میدهد را کشف کنید. خودارضایی و احساس پس از آن موجب از بین رفتن استرس و ایجاد کننده احساسات خوب٬ و برای سلامت بسیار مفید است. یادتان باشد با کمی تمرین بدنتان را بهتر خواهید شناخت.

جی جی اینگل یک نویسنده سکس٬ ساکن نیویورک سیتی است.

منبع: تین وگو

سلام من قبلا باآب خودارضایی میکردم الان هرکاری میکنم نمیتونم با دست خودارضایی کنم لطفا راهنماییم کنید

سلام
من با دختر خالم رابطه جنسی داشتم تقریبا هفته ای ۳ یا ۴ بار ولی الان باهاش قهرمان و مجبورم خودارضایى کنم اما هیچ لذتی رو احساس نمیکنم ! چیکار کنم

خود ارضایی گناه بزرگیه و کلی عوارض داره و اصلا کار مفیدی نیست

پیشنهاد میکنم حتما راجع به عوارض خود ارضایی یه سرچی بکنید تا به خودتون ظلم نکنید

پیشنهاد میکنم شما همین رو انگلیسی سرچ کنید

شما هم ی لطفی بکنید در زندگی دیگران دخالت نکنید. به خاطر گناه دیگران شما رو نمیبرن جهنم. میبرن بهشت که مردا بهتون تجاوز کنن. چون وعده ی بهشت هوری هست که البته شما فک کنم قوری باشید تا هوری

سلام من باکره ام و نیاز دارم که خود ارضایی کنم میشه لطفا بیشتر راهنمایی کنینن؟(۱۷سالمه)

من قبل از سرچ کردن و خوندن این مطلب،تمام این کارارو برای ارضا شدن انجام دادم،هم روحیم تقویت شده،هم به ارگاسم رسیدم عالی بود،در عالم فمینیست بودن قبول داشتم ک بدنه منه و هیچکس حق دخالت در تصمیم من دررابطه با ارضا شدن نداره،عالی هستید و ممنون ک لذت بردن از زن بودن رو با افکار زیباتون احیا میکنید?#من_یک_زن_هستم

خود ارصایی خیلیم خوبه و من واقعا ازش لذت میبرم البته سکسم خوبه ولی دردسرش بیشتره و اونقد که من خودمو میشناسم هیچکس دیگه ای نمیشناسه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خود ارضایی زنان


خود ارضایی در میان دختران و پسران و متأسفانه حتی در میان زنان و مردان آمار تلخی دارد و تلخ تر از آن عوارض بسیار بد این مشکل است که در مجله سلامت نمناک می خوانید. افرادی که خود ارضایی را تجربه می کنند فقط برای مدت کوتاهی احساس رضایت و آسودگی دارند و بعد همه چیز برعکس می شود مثبت ها منفی و خوب ها بد می شوند.

همان طور که می دانید خود ارضایی (Masturbation) یک گناه است ولی باید بدانید که این مسئله تنها در میان مسلمانان مطرح نمی شود و کشورهایی با ادیان غیر از اسلام هم به شدت از لحاظ علمی با این رفتار مخالف هستند. این گناه مستقیماً با جسم شما رابطه دارد و به همین دلیل روح شما را مورد حمله قرار می دهد.

پشیمانی و احساس پس از خود ارضایی زن و مرد ندارد و عملی کاملاً حرام است.

تمایلات جنسی خوب هستند و برای سلامت بدن ضروری هستند اما اگر در مسیر نادرست قرار گیرند کاملاً نتیجه برعکس خواهد بود.

خود ارضایی زنان

عوارض بسیار شدید و خطرناک خود ارضایی:

یکی از عوارض خود ارضایی ضعف اعصاب و کم شدن قدرت تحمل در برابر مسائل است. فرد خودارضا نسبت به کوچک‏ترین محرک محیطی حساس است، بی حوصله و زود رنج است و سریعاً از کوره در می ‏رود، به نور زیاد، صدا، رفت و آمد و… حساسیت فوق‏ العاده دارد. این اعصاب ضعیفی دارند و خیلی زود در برابر مسائل واکنش نشان داده و پرخاشگری می کنند.

در اثر خودارضایی و تحریک زیاد هیپوتالاموس آسیب می‏بیند و به دلیل این آسیب ها مغز و مراکز حساس دیگر دچار کاهش جریان می‏ شوند. خودارضایی ‏های مکرر، سبب ضعف قوای شهوانی و بی رمق و بی جان شدن و اختلال مرکز عصبی و ضعف می شود. از علائم نشان دهنده ضعف و اختلال اعصاب می توان به اختلال قوای بینایی، شنوایی مثل صدای زنگ در گوش و وز وز کردن و… نام برد.

افرادی که به صورت مکرر خودارضایی می کنند دچار ضعف حافظه، حواس پرتی و ناتوانی در تمرکز فکری‏ می شوند. ضعف و تحلیل قوای جسمانی در این افراد ناشی از اختلال در عملکرد سیستم مغز و اعصاب است. اختلال در عملکرد سیستم مغز و اعصاب موجب می ‏شود که بخش حافظه کارایی لازم را نداشته باشد و فرد مبتلا به خودارضایی تمرکز کافی نداشته باشد و حواس پرت باشد.

از اثرات روحی خود ارضایی می توان به افسردگی و اضطراب به میزان بالا اشاره کرد. افرادی که خود ارضایی می کنند، دچار اضطراب، دلهره و دلواپسی هستند و مرتب با خود درگیر هستند و نمی‏ توانند با خود کنار بیایند. این افراد معمولا افکار آشفته، وسواس فکری، بی ثباتی، درهم ریختگی فکری داشته و لحظه ای آرام و قرار ندارند و دائم به دلیل ارتکاب گناه خود را سرزنش و تحقیر می کنند.

کاهش توان جسمی و زود بیمار شدن از دیگر مضرات خود ارضایی است. فرد خودارضا بدن خیلی ضعیفی داشته و نمی ‏تواند در مقابل میکروبها و ویروسها از خود دفاع کند بنابراین پی در پی بیمار می شود.

با انجام خود ارضایی به صورت مکرر به تدریج نور چشم و قدرت بینایی کاهش می یابد. درجات و شدت ضعف چشم بستگی به درجات و شدت خودارضایی دارد و گاهی این کار منجر به نابینایی می‏ شود.

دردهای استخوانی و کمر درد یکی دیگر از مضرات خود ارضایی است. هنگام ارگاسم در خودارضایی کلسیم خیلی زیادی از بدن خارج می شود بنابراین افرادی که به خود ارضایی معتادند، دچار ضعف و درد در استخونهایشان شده و گاهی ممکن است دچار فلج عمومی بدن شوند. افرادی که خودارضایی می کنند به شکل بد و ناهنجاری کمرشان گود می شود به شکلی که در آینده دچارکمر دردهای شدیدی می شوند. داشتن درد شدید در کشاله ی ران و تخمدانها نیز از عوارض خود ارضایی است که تا چند روز بعد از خودارضایی ادامه دارد.

از مضرات مهم و جبران ‏ناپذیر خودارضایی ضعف و تحلیلِ قوایِ جسمانی‏ و کاهش انرژی جسمانی است. خودارضایی به دفعات مکرر در شبانه روز سبب احساس خستگی و به مرور زمان ضعف و بی حالی می شود. کاهش و تخلیه مکرر قوای جسمانی به ضعف عمومی و دائمی بدن و پیری زودرس می ‏انجامد و افت فشار خون را در پی دارد.

آقایان معتاد به خود ارضایی دچار دفع بی اختیار منی می شوند و در خواب یا بیداری از آلت تناسلی آنها منی خارج می شود. همچنین ممکن است افراد با خودارضایی دچار بی اختیاری در ادرار شوند زیرا خودارضایی به مرور باعث ضعف در کنترل ماهیچه های مجاری ادراری می شود.

مبتلا شدن به تنگی نفس یکی دیگر از عوارض خود ارضایی در کسانی است که به صورت خوابیده خودارضایی می کنند که حتی با مراجعه به پزشک هم این مشکل مشخص نمی شود.

دخترانی که مکررا خود ارضایی می کنند با این کار در هورمون های بدن خود اختلال ایجاد می کنند و این امر باعث نامنظم شدن دوره های پریودی و قاعدگی دردناک در آن ها می شود .

افرادی که خودارضایی مکرر دارند در آینده در صورت داشتن رابطه جنسی سالم با همسرشان دچار زود انزالی شدید می شوند.

بعد از اعتیاد پیدا کردن به خودارضایی شخص گرفتار به خود ارضایی، اندام زشت و نامتناسب پیدا می کند. برخی افراد با توجه به ژنتیک و تعداد دفعات خودارضایی دچار کوچک شدن نامتناسب رانها و باسن، لاغری نامتناسب، و … می شوند.

ریزش و نازک شدن موهای سراز جمله عوارض خود ارضایی است. مسئولیت رشد مو و استحکام آن در بدن به عهده ی پروتیئن ها می باشد . مایع خارج شده هنگام ارضا شدن 10 درصد پروتیئن به همراه خود دارد، مداومت بر خودارضایی باعث از دست رفتن استحکام مو و ریزش مو در فرد می گردد.

خود ارضایی از نظر مذهبی گناه محسوب می شود بنابراین افرادی که خودارضایی می کنند احساس گناه آزار دهنده ای را تجربه می کنند.

زیبا بودن و جذاب بودن چیزی است که همه افراد به دنبال آن هستند. خودارضایی طولانی مدت در پسران و دختران روی چهره و مخصوصا چشمها اثر می گذارد. چشمهای فرد معتاد به خود ارضایی حالت افسرده و افتاده می گیرد و رنگ پوست به تدریج کدر می شود، جوش های زیادی روی بدن و صورت او ایجاد می شود.

نکته :بسیاری از مواردی که گفته شد از عوارض خودارضایی در خانم ها و آقایان هستند اما خانم ها ممکن است به جز این موارد با خود ارضایی دچارعوارض دیگر مانند :از بین رفتن پرده بکارت، ضعیف شدن رحم و افزایش خطر سقط جنین در آینده، افزایش خطر ابتلا به عفونت و ناتوانی و مشکل در روابط جنسی با همسرشان شوند.

بهترین پیشنهادات متخصصان داخلی و خارجی به چند دسته تقسیم می شوند که عنوان آنها شامل:

در انتها باید گفت که هر چیزی که از منظر اسلام حرام است علم آن را بعدها با دلیل ثابت کرده است پس باید به گفته های قرآن و اسلام یقین داشت که حتی قبل از اینکه علم و دانشمندان بتوانند آن را بیابند در اختیار انسان ها قرار گرفته است.

همچنین توصیه های آیت ا… مکارم شیرازی برای ترک این عمل که توسط یکی از کاربران برای سایت ارسال شده را در زیر می خوانید.

برای اجتناب از عمل شنیع خود ارضایی چند راه کار توصیه می شود

معده تان را هیچ گاه پر نکنید و سعی در این داشته باشید که پر خوری را کنار بگذارید.

استفاده از غذاهای محرک و پرانرژی را ترک و یا محدود کنید.

از تنها ماندن خود در مکان خلوت جلوگیری کنید تا سبب تحریک شما نشود.

خود ارضایی زنان

تا کاملاً خواب آلوده نشده اید به رختخواب نروید و در اتاق جداگانه نخوابید.

عنان افکار خود را در اختیار بگیرید و نگذارید به هر کجا که می خواهد برود.

از دیدن صحنه های تحریک آمیز و از خواندن و شنیدن این گونه مطالب شدیداً بپرهیزید.

روزه گرفتن روش بسیار مناسبی برای تسلط بر نفس و در نتیجه تقویت اراده جهت ترک اعمال ناشایست است.

علاوه بر خواندن نمازهای واجب، خواندن قرآن و ادعیه و نماز شب در ترک اعمال و عادات بد موثر است.

نذر کنید تا در صورت ارتکاب این عمل کار سنگینی را انجام دهید.

ورزش را جزء برنامه های لاینفک زندگی روزمره خود قرار دهید.

از خداوند کمک بگیرید و برای بر طرف شده این عادت، بسیار زیاد دعا کنید.

خودارضایی در نزد مردان و به خصوص نوجوانان، یک امر شایع است؛ اما دختران و زنانی نیز هستند که ناخودآگاه به این عمل آشنا و در دام عوارض پس از انجام آن گرفتار می‌شوند. عوارض انجام عمل خودارضایی در نزد مردان ممکن است فقط صحت آن‌ها را هدف قرار دهد؛ اما در نزد دختران، غیر از بُعد صحی، دنیای آن‌ها را نیز تیره و تار می‌کند.

آنچه در پی می‌آید، روایت مستندی از زندگی راحله (اسم مستعار) است که پس از انجام ناخودآگاه عمل خودارضایی، در برهوت پیشیمانی فرو رفته است. داشتن بکارت و دیده شدن خون در شب زفاف، جزو الزامات‌ اساسی یک زندگی زناشویی در افغانستان-جوامع سنتی- دانسته می‌شود و به همین دلیل، راحله مانده است که چگونه به شریک زندگی آینده‌اش توضیح دهد که او به صورت ناخودآگاه، بکارتش را در قماری از ناآگاهی باخته است؛ به همین دلیل او هرگز تا کنون جرأت نکرده که به خواستگارانش بلی بگوید و پا را از قلمرو تنهایی‌اش به سرزمین زندگی مشترک بگذارد.

وی را، در یکی از کلینک‌های ویژه‌ی زنان که به این گروه در زمینه‌ی مسایل جنسی مشوره و راهنمایی می‌دهد، ملاقات کردم. پس از معرفی، به سادگی حاضر شد که صندوق‌چه‌ی دلش را باز کند و به اسم مستعار، آنچه در قلمرو خصوصی تن او گذشته را، با ما در میان بگذارد. به این امید که دیگر دختران تن به این لذت زودگذر ندهند و از آن درس بگیرند.

راحله، آن‌طوری که خودش می‌گوید، ۱۸ ساله است. ظاهر معصومش نیز سن او را تایید می‌کند. داغ‌های نوجوانی به تازگی در صورت او نقش بسته، طراوت و نشاط جوانی از چهره‌اش می‌بارد. می‌گوید که حدود ۶ سال پیش، زمانی که هیچ چیزی در مورد تن و تنانگی نمی‌دانست، به صورت ناخودآگاه بکارتش را از دست داد.

اما کار راحله چگونه به اینجا کشیده شد؟

خود ارضایی زنان

در یکی از شب‌های سرد زمستانی، راحله، در یک مهمانی به خانه‌ی خاله‌اش دعوت می‌شود.  در آن شب، راحله، قبل از رفتن به بستر خواب، همراه با دختر خاله‌اش برای رفع حاجت به تشناب می‌رود و همراه  با آب سرد وضو می‌گیرد. او به دلیل سردی بیش از حد آب و هوا، در ناحیه مهبلش، سردیِ تواَم با درد را احساس می‌کند و به همین دلیل از دختر خاله‌اش کمک می‌طلبد.

[دختر خاله‌ام برایم گفت: «راه آسان این است که دست‌های خود را  با حرارت بخاری کمی گرم کن و به سرجانت بگذار!»]

 راحله، همین کار را می‌کند. در این جا که می‌رسد صدای راحله، با هق هق بلندی همراه می‌شود و در حالی که سرش رو به پایین است، می‌گوید: «وقتی دستانم را روی جانم گذاشتم، برایم حس عجیبی توأم با لذت فراوان پیدا شد که قبلا هرگز تجربه نکرده بودم. بعدا آهسته آهسته انگشت خود را داخل مهبلم کردم و این عمل، چندین مرتبه تکرار شد.»

او در ادامه توضیح می‌دهد: «دیری نگذشته بود که برایم حسی پیدا شد که گویا ادرارم بیرون ریخته است، وقتی با دست محل مورد نظر را لمس کردم، دیدم که خون آمده و دستم با خون آلوده شده است.»

وحشت تمام وجود راحله را فرا می‌گیرد. جرأت نمی‌کند که این موضوع را با دخترخاله‌اش در میان بگذارد. پس از طلوع خورشید، به زودترین فرصت خود را به مادرش می‌رساند و آنچه را که بر او گذاشته مو به مو برایش قصه می‌کند.

این‌جاست که حس وحشت وجود مادر راحله را نیز فرا می‌گیرد و با عصبانیت تمام، سیلیِ محکمی بر صورت راحله می‌کوبد. مادر، نگران آینده‌ی دخترش است و او به خوبی می‌داند که نداشتن پرده‌ی بکارت، چه عواقبی برای دختر او در پی می‌آورد. چاره‌ای نمی‌بیند؛ راحله را توبیخ می‌کند و می‌گوید که او دیگر دخترش نیست.

راحله، باشنده‌ی اصلی ولایت میدان وردک است. آن‌ها چند سالی می‌شود که به کابل کوچیده‌اند. بدترین خاطره‌ی راحله، زمانی ثبت شد که مادرش به همسایگان تازه‌اش او را «دخترخوانده»‌اش معرفی کرد؛ زیرا در این جا از دوستان نزدیک آن‌ها کسی نبود و در صورتی که راحله نتواند شوهری بیابد، حداقل از آبروریزی خانواده جلوگیریشود. راحله، اکنون به یک‌ مرکز مشاوره‌ی جنسی بانوان آمده تا شاید داکتر معالج، راه حلی برای مشکلی او دریابد.

چون ترمیم بکارت در افغانستان غیرقانونی دانسته می‌شود، هیچ داکتر معالجی به خواست راحله، پاسخ مثبت نمی‌دهد.

نداشتن بکارت، نشانه‌ی بد اخلاقی نیست

در حالی که داشتن پرده‌ی بکارت دختران در کشورهایی که از لحاظ طبابت پیشرفت کرده است؛ یک موضوع بسیار پیش پا افتاده محسوب می‌شود؛ اما درجامعه‌ی‌سنتی افغانستان، داشتن بکارت نماد پاک‌دامنی دختران تلقی می‌شود. براساس گزارش‌های نشرشده از آدرس منابع مدافع حقوق زنان در افغانستان، آن تعداد از دخترانی که بعد از سپری‌کردن شب زفاف، نزد خانواده‌های شوهرشان سالم بودن بکارت خود را ثابت نکرده‌اند، نه تنها مورد خشونت‌های فزیکی قرار گرفته‌اند، بلکه به کام مرگ کشانیده شده‌اند. حفیظه امرخیل سرطبیب شفاخانه‌ی ملالی زیژنتون در پاسخ به این که بکارت دختران تنها در اثر مقاربت‌های جنسی از بین می‌رود و یا خیر، در مصاحبه‌ی اختصاصی‌ با روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که نداشتن بکارت نشانه‌ی بداخلاقی دختران نیست. «بکارت دختران از یک نوع پرده‌ی بسیار نازک ساخته شده است. بعضا این پرده، به غیر از مقاربت جنسی روی عوامل مختلف دیگر نیز از بین می‌رود. علم طبابت ثابت کرده است که بسیاری از دختران از رحم مادر بدون داشتن بکارت زاده شده‌اند.» به گفته‌ی سرطبیب شفاخانه‌ی ملالی، حرکات ثقیل در از بین بردن بکارت دختران تاثیر دارد. همچنین، وقتی دختران رحم‌شان چرکین و یا مکروبی ‌شود، بکارت‌شان از بین می‌رود. این متخصص نسایی ولادی تاکید کرده می‌گوید که بکارت، انواع و اقسام مختلف دارد. ممکن است که حین مقاربت جنسی حتا بدون خون‌ریزی هم از بین برود. به گفته‌ی او، با نادیده شدن خون در اول رابطه‌ی جنسی، نباید برچسپ ناباکرده بودن به یک دختر زده شود.

چرا خودارضایی

خودارضایی، نوعی از روش‌های ارضای میل جنسی است. معمولا این عمل بدون رابطه‌ی جنسی توسط فرد در ناحیه‌ی تناسلی صورت می‌گیرد. بشیراحمد سروری، مسؤول دیپارتمنت صحت روانی در وزارت صحت عامه می‌گوید: «خودارضایی یک نوع عمل شناخته شده درسطح جهان می‌باشد. به گفته‌ی او، تحقیقات علمی و طبی نشان دهنده‌ی این است که انجام خودارضایی تاکنون کدام مشکل صحی جدی‌ای را از خود بر جانگذاشته است و در بعضی موارد، انجام خودارضایی در فرد به غرض ارضای میل جنسی، بسیار مفید تمام شده است. او در پاسخ به اینکه چه تعداد از زنان افغان دست به خود ارضایی می‌زنند، آماری در دست نمی‌دهد؛ اما می‌گوید: «تحقیقاتی که در رابطه به خودارضایی زنان در سطح جهان صورت گرفته است، نشان می‌دهد که از هر چهار زن، سه زن خودارضایی را درزندگی خود تجربه می‌کنند. معمولا زنان عمل خودارضایی را از سن۱۴ سالگی تجربه می کنند.»

آقای سروری، در مورد پی‌آمدهای منفی خودارضایی در نزد دختران می‌گوید که بسیاری از دختران و زنان به دلیل عدم آگاهی از عوارض خودارضایی، با انجام آن آسیب‌های زیادی را متوجه دستگاه‌های تناسلی خود می‌کنند. به گفته‌ی او، در بیش‌تر موارد، انجام عمل ناخواسته‌ی خودارضایی باعث پار‌گیِ پرده‌ی بکارت در نزد دختران می‌شود. سروری در ادامه می گوید: «دخترانی که خود ارضایی را تجربه می‌کنند، از داخل کردند انگشتان دست و یا اشیا در ناحیه‌ی تناسلی‌شان خودداری کنند تا بکارت‌شان در جریان خودارضایی آسیب نبیند.»

سروی در مورد دلایل چرایی انجام این عمل توسط دختران گفت: «زمانی که دختران به سن بلوغ می‌رسند و خواهشات جنسی آن‌ها طغیان می‌کند، دختران دست به لمس آلت تناسلی شان می‌زنند و همین باعث آشنایی آن‌ها با عمل خودارضایی می‌شوند.»

به گفته‌ی او، خود ارضایی کوتاه مدت هیچ‌نوع مشکلی در پی نخواهد داشت؛ اما تکرار این عمل در یک روز چندین بار، زنان و مردان را به دام اعتیاد خواهد کشاند.

او می‌گوید که آسیب‌های روحی و اجتماعی، ضعف در قوای جسمانی، درد در استخوان‌ها، کمر و ضعف در چشم‌ها، از دیگر عوارض خود ارضایی زیاد، نزد دختران و زنان است.

بیش از ۹۴ میلیون افغانی در وزارت امور مهاجرین ناپدید شده است

ادبیات فارسی: گذشته‌ای با شکوه و حالی نه چندان خوش

قمندان کفتر با افرادش به طالبان تسلیم شد

درماندگی یک زن؛ پدرم گفت: نان‌خور اضافی کار ندارم

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان از مرز ۴۰ هزار نفر گذشت

پنهان کردن پنج خواهرم از چشم طالبان دشوار بود

صاحب امتیاز: مختار پدرام

سردبیر: نصیر ندیم

دبیر اجرایی: مجیب ارژنگ

مسئول بخش حقوق بشر: بصیر آهنگ

خبرنگاران: محمد گوهری، محراب ابراهیمی

گزارش‌گران: علی شیر شهیر، طاهر کوشا،
روح‌الله طاهری، راحله یوسفی
،ابوبکر صدیق، زهرا سیاس

آنلاین: عبدالرازق اختیاربیگ

ویراستار: زاهد مصطفا


دیزاینر: اسماعیل لعلی


پی دی افDownloads-icon


پی دی افDownloads-icon

در مورد خود ارضایی مطالعات زیادی انجام شده است که شاید بسیاری از آنها را شنیده باشید یا مطالعه کرده باشید، ما دراین مطلب در باره خود ارضایی در زنان و تفاوت آن با خود ارضایی در مردان و آنچه در این باره نمیدانید، با شما صحبت خواهیم کرد

خود ارضائی عبارت از تحریک دستگاه تناسلی برای بدست آوردن لذت جنسی است. در اکثر موارد هر موقع حرف از خود ارضائی به میان می آید، همه نگاهها معطوف به مردان می شود، ولی خودارضایی در میان خانمها نیز به وفور یافت می شود، منتهی خانمها حتی با دوستان نزدیک خود نیز کمتر در مورد این عمل صحبت می کنند.اکثر خانمها مثل مردان، حداقل یک بار خودارضایی (Masturbation) را در طول زندگی تجربه کرده اند. اینکه از نظر علمی چه میزان از خودارضائی طبیعی و چه میزان آن غیر طبیعی است، هنوز مشخص نشده است. میزان شیوع خود ارضائی ما بین خانمها بصورت دقیق مشخص نیست، ولی در نقاط مختلف دنیا متفاوت است. میزان شیوع گزارش شده، از ۹۰-۵۰ درصد متفاوت است. در یک بررسی در ایندیانا در آمریکا، از ۲۰۰۰ خانم ۶۰-۱۸ ساله در مورد خود ارضائی، بیش از ۵۰ درصد آنها پاسخ دادند که خودارضایی می کنند.برای خودارضایی مرز سنی خاصی وجود ندارد. خانمها ممکن است در دهه ۸۰ زندگی نیز خود ارضائی داشته باشند. خود ارضائی همیشه در خانمهای مجرد دیده نمی شود. وقتی همسر در دسترس نباشد و یا اظهار خستگی نماید، ممکن است یک خانم نیازهای جنسی خود را با خودارضایی برطرف نماید. یکی از دلایل مهم خود ارضائی در خانمهای متاهل عدم رسیدن به ارضاء جنسی یا ارگاسم در یک رابطه جنسی طبیعی است. 

بیشتر بدانید : عواقب اعتیاد به خودارضایی را بدانید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خود ارضایی و تغییر سلیقه جنسی

خود ارضایی زنان

یکی از دلایل مهم خود ارضائی در خانمهای متاهل این است که، رابطه جنسی در این زوج مختص برطرف کردن نیازهای جنسی مرد می باشد. مرد اصلا یا نمی داند که یک خانم نیز، باید به ارضاء جنسی برسد و یا اینکه چگونه یک خانم باید به ارضاء جنسی برسد را، نمی داند. اکثریت قریب به اتفاق مردها فکر می کنند که رابطه واژینال مهمترین قسمت یک رابطه جنسی است، در صورتیکه فقط رابطه واژینال، برای اکثر خانمها مهم نیست. اکثر خانمها برای رسیدن به ارگاسم نیاز به رابطه واژینال ندارند و در حقیقت، برقرار کردن رابطه واژینال با خانم بدون آمادگی وی سبب درد شدید و از بین رفتن میل جنسی می شود. اکثر مردان ظرف دو دقیقه رابطه واژینال دچار انزال می شوند، در صورتیکه خانمها برای رسیدن به ارگاسم نیاز به ۱۵-۱۰ دقیقه تحریک با کیفیت مناسب دارند، بنابراین اگر یک مرد اطلاع کافی از نحوه ارضاء جنسی در خانم نداشته باشند، خانم ممکن است جهت برطرف کردن نیازهای جنسی خود، اقدام به خودارضایی نماید.یکی دیگر از دلایل مهم خودارضایی در خانمها، رها شدن خانم در رابطه جنسی قبل از رسیدن به ارگاسم است. یک سیکل جنسی از ۴ مرحله تشکیل می شود و مرد و زن باید از این ۴ مرحله عبور کرده و به ارضاء جنسی برسند. گاها در یک رابطه جنسی هم مرد و هم زن وارد این سیکل جنسی می شوند، ولی مرد بعلت ارضاء شدن، رابطه را قطع می کند، درصورتیکه خانم هنوز سیکل جنسی را کامل نکرده است، در این موارد ممکن است خانم با خودارضایی سیکل جنسی را کامل کرده و به ارگاسم برسد.

یکی از این روشها استفاده از ویبراتور است. استفاده بیش از حد از ویبراتور سبب می شود که، از دستگاه تناسلی رفع حساسیت شده و فرد در یک رابطه جنسی طبیعی نتواند به ارگاسم برسد. علاوه بر آن، استفاده بیش از حد از ویبراتور سبب کرختی و کاهش حس دستگاه تناسلی می گردد. باید توجه داشت که تحریکی را که دستگاه ویبراتور ایجاد می کند، هیچوقت قابل ایجاد توسط انسان نیست و اگر بعلت تداوم استفاده از آن سیستم عصبی به تحریکات ناشی از ویبراتور عادت کند، دیگر این خانم در حین رابطه جنسی طبیعی، ارگاسم را تجربه نخواهد کرد.خانمهائیکه بطور مداوم دارای سابقه خودارضایی بوده اند، یاد می گیرند که دقیقا چه چیزی برای آنها خوب و یا بد است و در طول زمان مهارت زیادی در رسیدن به ارگاسم پیدا می کنند، و بدین ترتیب چون شوهر به هیچ وجه از دانش همسر خود آگاه نیست و در یک رابطه جنسی طبیعی خانم نمی تواند به انتظارات خود برسد، کم کم رابطه جنسی برای خانم بصورت یک تکلیف، جهت برآورد کردن نیازهای جنسی شوهر در می آید و در تعدادی از موارد نیز کار به اختلافات شدید می کشد. چون خانم در رابطه طبیعی ارضاء نمی شود، بنابراین برانگیختگی جنسی پیدا نکرده و رابطه جنسی برای وی دردناک می شود و کم کم دچار سرد مزاجی شده و از برقرار کردن رابطه جنسی اجتناب می کند. تعدادی نیز چون با رابطه جنسی طبیعی ارضاء نمی شوند، دوست ندارند، اقدام به کار یکطرفه بکنند.چون خودارضایی سبب ارگاسم شدید می شود، ارگاسم ناشی از رابطه جنسی نیز ( حتی در صورت ایجاد ارگاسم )، ممکن است نیازهای یک خانم را برآورده نکند، و وی در ضمن اینکه رابطه جنسی طبیعی با شوهر خود دارد، برای تجربه ارگاسم شدید اقدام به خودارضایی بکند. یک خانم حتما باید نیازهای خود در یک رابطه جنسی طبیعی را به شوهر خود گوشزد کند، و حتی وی را آموزش دهد، این همکاری باعث می شود که با گذشت زمان طرفین به نیازهای همدیگر پی برده و مهارت کافی پیدا کنند، بدون اینکه اختلاف جدی پیش بیاید.یکی دیگر از دلایل تداوم  خودارضایی در خانمها این است که در بعضی موارد، خانمها برطرف شدن و یا تخفیف بعضی از مشکلات خود را به عمل خودارضایی نسبت می دهند، مثلا می گویند که خودارضایی سردرد میگرنی آنها را تسکین یا کاهش می دهد. نه تنها در جامعه ما، بلکه در اکثر جوامع دیگر نیز زوایای خودارضایی در خانمها بخوبی آشکار نیست. خانمهائیکه خودارضایی می کنند، با استفاده از رسانه های زرد و در راس آن اینترنت اقدام به تهیه وسایل مختلف جهت خود ارضائی می کنند، تا اینکه مناسبترین را برای خود پیدا می کنند، غافل از اینکه اگر وسیله خاصی در ابتدا سبب ارگاسم با کیفیت خوب می شود، ولی بعلت مصنوعی بودن این ارگاسم و عادت کردن سیستم عصبی، آنها مجبور هستند که روش خود ارضائی را تغییر دهند.اغلب اوقات خانم هایی که وارد این سیکل می شوند، نمی توانند از آن رهائی پیدا کنند، مثلا اگر قبلاً یک بار خودارضایی (Masturbation) در روز با یک روش بخصوص، نیازهای وی را برطرف می کرد، اکنون بعلت عادت کردن سیستم عصبی، به ناچار باید برای بدست آوردن همان میزان رضایت جنسی تعداد موارد خودارضایی را زیاد کند، و ممکن است این روند افزایش تعداد موارد خودارضایی رفته رفته به رقم خطرناکی برسد که به آن اعتیاد به خودارضایی گفته می شود.

برخلاف مردان که هدف از خودارضایی در آنها صرفا ارضاء جنسی است، دلایل خانمها برای خودارضائی فراوان و تعدادی از آنها به شرح زیر می باشند، یعنی اگر از یک خانم سوال شود که چرا اقدام به خودارضایی می کند، ممکن است یکی از پاسخهای زیرا را بدهد.

به عنوان نکته پایانی بسیاری از خانمهائیکه اقدام به خودارضایی می کنند، از عمل خود شرمسار هستند و دوست دارند که آنرا ترک کنند. اگر دلیل خودارضایی میل جنسی زیاد باشد، امروزه داروهای موثری وجود دارند که بدون آسیب زدن به قدرت باروری و زنانگی، میل جنسی را به مقدار زیادی تعدیل و آنرا قابل کنترل می کنند، طوریکه با مصرف این داروها دیگر میل جنسی برای خانم آزاردهنده نخواهد بود.

بیشتر بدانید : دلیل خودارضایی مردان متاهل چیست؟

بیشتر بدانید : عوارض خودارضایی بیش از حد

بیشتر بدانید : خودارضایی، دروغ ها و واقعیت ها

بیشتر بدانید : خطر ترجیح خودارضایی به داشتن رابطه جنسی با همسر!!

گردآوری:گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع:pezeshkin.com

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از یک زوج، از آنجایی که دیدگاه اسلام و غرب در مورد خود ارضایی در تناقص هستند در این مقاله ابتدا به دیدگاه اسلام و سپس به دیدگاه غرب می پردازیم و در انتها نظرات افراد مبتلا به خود ارضایی را نقل خواهیم کرد و خواننده را برای نتیجه گیری از بحث آزاد خواهیم گذاشت . در این مقاله از وبسایت یک زوج به این سوالات پاسخ داده می شود که آیا خود ارضایی مفید است ؟ مزایا و معایب خود ارضایی چیست ؟ دیدگاه اسلام و غرب در مورد خود ارضایی چگونه است ؟

دیدگاه اسلام در مورد خود ارضایی
دیدگاه غرب در مورد خود ارضایی (دیدگاه مثبت)
دیدگاه غرب در مورد خود ارضایی (دیدگاه منفی)
چگونه تشخیص دهم که من بیش از حد خود ارضایی می کنم ؟
نظرات افراد مبتلا به خود ارضایی در وبسایت های غربی
نظرات افراد مبتلا به خود ارضایی در وبسایت های ایرانی

خود ارضایی (اسمتنا) یعنی انسان به تنهایی با خودش کاری کند که باعث برانگیخته شدن شهوت و خروج منی شود ؛ مانند بازی کردن با دست ، گوش کردن به صدای زن نامحرمی که باعث تحریک جنسی می شود ، رد و بدل کردن حرف های عاشقانه ، فکر کردن به رابطه جنسی و … اگر کسی یکی از این اعمال را به قصد خروج منی انجام دهد مرتکب خود ارضایی شده است .

احادیث در مورد خود ارضایی
از ابوبصیر نقل شده است که “از امام صادق شنیدم که فرمود : خداوند با سه گروه حرف نمی زند و به ایشان نظر نمی کند و آنان را از گناهان پاکیزه نمی سازد و برای آنان عذابی دردناک است ، یکی از آن گروه کسانی هستند که با خود نکاح (استمناء) کرده اند . “

خود ارضایی زنان

هنگامی که از امام صادق درباره خود ارضایی با دست سوال شد در جواب فرمودند : گناه بزرگی است که خداوند در قرآن از آن نهی کرده است و کسی که چنین کاری را انجام دهد مثل این است که با خودش ازدواج کرده است و اگر من کسی را که این کار را انجام داده است ، بشناسم با او غذا نمی خورم !

پیامبر اکرم (ص) فرمود : کسی که با کف دست خود ازدواج کند (خود ارضایی کند) از رحمت خدا به دور است .

1. خود ارضایی یک گناه کبیره است و باعث دوری انسان از خداوند می شود و دوری انسان از خداوند باعث از بین رفتن آرامش روحی فرد می شود .

2. خود ارضایی عمل جنسی غیر طبیعی و ناقص است (زیرا طرف دوم رابطه حضور فیزیکی نداشته و تنها در ذهن فرد خود ارضا می باشد ) . احتمال دارد فردی که در زندگی مجردی با خود ارضایی ، نیروی جنسی خود را ارضا می کرده است و به این کار اعتیاد پیدا کرده است بعد از ازدواج نیز به این کار ادامه دهد و در رابطه زناشویی با همسر دچار سردی شود .

3. گوشه گیری ، نا امیدی ، بی تفاوتی نسبت به مسائل مهم زندگی ، غم و کدورت روانی از عوارض روحی خود ارضایی است .

4. خود ارضایی باعث ضعف حافظه و کاهش اراده می شود .

5. خود ارضایی در بعضی از افراد باعث سردرد و سرگیجه یا سوت کشیدن گوش می گردد .

6. خستگی دستگاه اعصاب و به تبع آن پرخاشگر شدن فرد .

7. حساسیت و زود رنجی در کوچکترین برخورد با دیگران .

1. فردی که دچار عادت خود ارضایی می گردد به مرور زمان در اثر عوارض خود ارضایی به فردی ضعیف ، افسرده ، سرخورده ، تنبل و نا امید و دچار عقده های روانی تبدیل می شود .

2. تحریک بیش از حد هیپوتالاموس و تحریک افراطی غدد جنسی در حین خود ارضایی باعث بلوغ زود رس می گردد .

3. افراط در عمل خود ارضایی باعث ضعف عمومی بدن و سرانجام پیری زودرس را به دنبال خواهد داشت .

4. خود ارضایی باعث افزایش جریان خون به سمت آلت تناسلی می شود و در نتیجه مراکز حساس دیگر مانند مغز دچار کاهش نسبی جریان خود می شوند و به همین دلیل تمرکز کردن برای فرد خود ارضا مشکل می گردد .

5. خود ارضایی عملی است که از طریق عصب باعث تخلیه منی می شود و ارضای جنسی واقعی در این عمل صورت نمی گیرد که همین امر موجب ضعف عصبی و عوارض روحی دیگر می گردد .

6. ضعیف شدن بینایی و بی اشتهایی ، ضعف استخوان و ناراحتی های مفصلی

7. خود ارضایی به علت تحریک مصنوعی و مداوم آلت تناسلی باعث کم خونی می شود .

8. تورم کانال نطفه و قسمت پایانی و عقب کانال ادرار

9. شل شدن عضلات تناسلی و به طبع آن بی اختیاری در کنترل ادرار یا منی .

مطلب زیر برگرفته از مقاله ای منتشر شده در سایت پزشکی غربی medicalnewstoday می باشد که خود ارضایی را تنها از جنبه فیزیکی و کنترل شده بررسی کرده است .

خود ارضایی یک فعالیت جنسی عادی و سالم است که عوارض جانبی کمی به همراه دارد . برخی از افراد در مورد خود ارضایی ادعاهای عجیب و غریب مانند کور شدن می کنند که بسیاری از این ادعاها اشتباه هستند .

خود ارضایی زمانی صورت می گیرد که فرد اندام های جنسی خود را برای لذت جنسی تحریک کند که ممکن است به ارگاسم منجر شود یا خیر . خود ارضایی (اسمتنا) در میان زنان و مردان در همه ی سنین رایج است و در رشد جنسی سالم موثر است .

تحقیقات نشان می دهد در میان نوجوانان 14 تا 17 ساله در ایالات متحده آمریکا ، حدود 74 درصد از پسران و 48 درصد از دختران خود ارضایی می کنند . در میان افراد مسن تر تقریبا 63 درصد از مردان و 32 درصد از زنان 57 تا 64 ساله خود ارضایی می کنند . افراد به دلایل مختلف خود ارضایی می کنند . این دلایل شامل لذت ، سرگرمی و رهایی از فشار جنسی است .

در این مقاله به عوارض بالقوه خود ارضایی پرداخته می شود و هم چنین برخی از مزایای خود ارضایی برای سلامتی ذکر می شود .

افسانه های زیادی درباره خطرات خود ارضایی وجود دارد ، با این حال هیچ کدام از آن ها اثبات نشده است . اگر چه بسیاری از آن ها ، چندین بار رد شده اند ، اما چندین بار دوباره مطرح شده اند .

علم پزشکی بسیاری از این ادعاها درباره خود ارضایی را تایید نمی کند . در اکثر موارد دلیل علمی برای اثبات اینکه خود ارضایی موجب بسیاری از عوارض مخرب مطرح شده می باشد ، وجود ندارد . خود ارضایی موجب این موارد نیست :
– کوری
– مو در آوردن کف دست
– اختلال نعوظ
– انقباض آلت تناسلی
– انحنای آلت تناسلی
– کاهش میزان اسپرم
– ناباروری
– بیماری روانی
– ضعف فیزیکی

برخی زوج ها نگران هستند که اگر یکی از آن ها استمنا کند ، رابطه جنسی آن ها دچار اختلال خواهد شد . آن ها از این قضیه نگران هستند که اگر یکی از آن ها خود ارضایی کند رابطه جنسی برای آن ها لذت بخش نخواهد بود . این هم افسانه ای بیش نیست .

اکثر مردان زنان وقتی در رابطه ای هستند یا ازدواج کرده اند به خود ارضایی به تنهایی یا در کنار همدیگر ادمه می دهند و این کار را بخشی لذت بخش از رابطه خود تلقی می کنند .

تحقیقات نشان می دهد زنانی که خود ارضایی می کنند نسبت به آن هایی که خود ارضایی نکرده اند ازدواج شادتری دارند .

خود ارضایی بی ضرر است . برخی از افراد ممکن است در اثر رفتار خشن در حین خود ارضایی سایش یا حساسیت پوستی را تجربه کنند ، این عوامل معمولا در طی چند روز بهبود می یابند .

اگر مردان طی مدت کوتاهی مکررا خود ارضایی کنند ، ممکن است ورم جزئی روی آلت تناسلی مشاهده کنند که edema نامیده می شود . این ورم ها معمولا در طول چند روز ناپدید می شوند .

گناه
خود ارضایی در افرادی که عمل استمنا با دین ، روحیه یا عقاید فرهنگی شان مغایرت دارد ، باعث احساس گناه می شود . با این وجود خود ارضایی غیر اخلاقی یا اشتباه نیست و لذت بردن از خود باعث شرمندگی نمی باشد .

خود ارضایی زنان

گفت و گو کردن درباره ی احساس گناه با یک دوست ، متخصص پزشک یا افرادی که متخصص سلامت جنسی هستند می تواند به فرد کمک کنند تا احساسات گناه و شرم که به خود ارضایی مربوط می شود را پشت سر بگذارد .

کاهش حساسیت جنسی

اگر مردان یک روش خود ارضایی خشن داشته باشند که در هنگام آن آلت تناسلی خود را بیش از حد محکم فشار دهند ، آن ها ممکن است کاهش حساسیت را تجربه کنند . مرد می تواند این مساله را با تغییر روش در طول زمان حل کند .

تحریک پیشرفته مانند استفاده از یک دستگاه ویبره می تواند ، عملکرد جنسی کلی و برانگیختگی جنسی را در مردان و زنان افزایش دهد . طبق گزارشات زنانی که از دستگاه ویبره استفاده می کنند عملکرد جنسی خود و لیز کردن واژن را بهبود می بخشند در حالی که مردان نعوظ بهتر را تجربه خواهند کرد .

سرطان پروستات

محققان به دنبال کشف این مطلب هستند که آیا خود ارضایی خطرا ابتلا به سرطان پروستات را افزایش یا کاهش می دهد . آنها قبل از اینکه بتوانند به یک نتیجه گیری برسند می بایست مطالعات بیشتری را انجام بدهند . مطالعات سال 2003 نشان داد افرادی که در دهه بیست سالگی شان بیشتر از پنج مرتبه در هفته به مرحله انزال می رسند خطر ابتلا به سرطان پروستات در آن ها یک سوم نسبت به بقیه کمتر خواهد بود . محققان بر این باورند که کاهش خطر سرطان به این علت است که انزال های مکرر می تواند از ایجاد عامل سرطان زا در غده پروستات جلوگیری کند .

در یک مطالعه مشابه که در سال 2016 صورت گرفت ، یک نتیجه مشابه بین انزال مکرر و کاهش خطر سرطان پروستات کشف شد . محققان دریافتند افرادی که 21 بار در ماه یا بیشتر به انزال می رسند ، خطر پخش شدن سرطان پروستات را کاهش داده اند .

در نقطه مقابل یک تحقیق در سال 2008 نشان داد فعالیت های مکرر جنسی در دهه بیست و سی سالگی در مردان ، به ویژه اگر فرد به طور منظم استمنا کند ، خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد .

در برخی موارد ، بعضی افراد ممکن است بیش از حد نیاز خود ارضایی کنند که این رفتار مشکلاتی را ایجاد می کند ، مانند :

– در زندگی کاری یا مدرسه و رویدادهای مهم اجتماعی آن ها اختلال ایجاد می شود .
– فعالیت های روزانه فرد را مختل می کند .
– بر مسئولیت ها و روابط او اثر منفی می گذارد .
– برای فرار از مشکلات به خود ارضایی پناه می برد یا خود ارضایی را جایگزین رابطه واقعی می کند .

شخصی که فکر می کند ممکن است عمل خود ارضایی اثر منفی برای او داشته باشد می بایست با یک پزشک متخصص صحبت کند .

یک پزشک یا مشاور ممکن است گفتار درمانی را برای تعیین روش هایی که شخص بتواند رفتار جنسی خود را مدیریت کند ، پیشنهاد کند . هم چنین ممکن است با کمک استراتژی های مقابله ، از خود ارضایی افراطی جلوگیری کند .

خود ارضایی برای سلامتی جسمی و روانی مزایای بسیاری دارد . تحقیقات کمی بر روی مزایای خود ارضایی تمرکز می کند ، اما تحقیقات نشان می دهد که تحریک جنسی ، از جمله تحریک از طریق خود ارضایی می تواند :
– استرس را کاهش دهد .
– فشار جنسی را آزاد کند .
– کیفیت خواب را افزایش دهد .
– تمرکز را افزایش دهد .
– باعث حسن خلق شود .
– کمر درد قائدگی را از بین ببرد .
– درد کلی در بدن را کاهش بدهد .
– رابطه جنسی را بهبود ببخشد .

خود ارضایی هم چنین یک استراتژی برای بهبود سلامتی جنسی با افزایش صمیمیت ، بررسی لذت بردن از خود ، خواسته ها و نیازها ی خود ، کاهش حاملگی ناخواسته و جلوگیری از انتقال عفونت های جنسی و ویروس ایدز است .

افرادی که دوری از رابطه جنسی را انتخاب کرده اند یا در حال حاضر یک شریک جنسی ندارند ممکن است اغلب یه عنوان یک عمل جنسی ، خود ارضایی را انتخاب کنند .

خود ارضایی هم چنین برای زنان مسن تر مزایای سلامتی جنسی مانند خشکی کمتر واژن و کاهش درد هنگام رابطه جنسی را به همراه دارد .

خلاصه مطلب
برخی از مردم ممکن است هنگام صحبت درباره خود ارضایی احساس خجالت ، گناه یا شرم کنند . اما خود ارضایی رفتاری عادی و سالم است و چیزی نیست که درباره آن احساس گناه کرد .

خود ارضایی منجر به نابینایی یا مشکلات جسمی و روانی نمی شود . در بسیاری از موارد ، خود ارضایی دارای مزایایی سلامتی بیشتری نسبت به معایب آن است .

خود ارضایی تنها هنگامی یک مشکل به حساب می آید که باعث اختلال در زندگی روزمره فرد مانند روابط با دوستان ، خانواده ، همکاران یا همسر شود .

در این شرایط ، صحبت کردن با یک پزشک متخصص مخصوصا سکس تراپیست ممکن است مفید باشد .

شما بیش از حد خود ارضایی می کنید اگر :
باعث پریشانی قابل توجه شما می شود .
برای فرار از نگرانی یا واقعیت های زندگی در طول روز چندین بار خود ارضایی می کنید .
با مالش های خشونت آمیز به طور مداوم به خودتان آسیب می زنید .
به سختی می توانید زمانی را برای بودن در کنار دوستان یا خانواده تان اختصاص بدهید ، زیرا به شدت مشغول خود ارضایی هستید .
به طور دائم احساس نیاز جنسی می کنید و با خواسته ی خود ارضایی خود مبارزه می کنید .
در اندام تناسلی خود احساس درد می کنید .

مطلب زیر بر گرفته از سایت پزشکی itsdiscovery.com می باشد که بر خلاف سایت بالا برای خود ارضایی عوارضی را نام می برد ….

خود ارضایی عوارض زیادی دارد اما هنوز هم این عادت بد در سراسر جهان در حال افزایش است . معمولا پسران نوجوان درگیر چنین فعالیت های غیر اخلاقی هستند و چیزی به غیر از چند ثانیه لذت کسب نمی کنند .

1. عدم اعتماد به نفس
تاخیر در ازدواج مشوق نوجوانان به عمل خود ارضایی است . خود ارضایی عوارض زیادی دارد و عدم اعتماد به نفس یکی از آن هاست . افراد مبتلا به خود ارضایی اعتماد به نفس کمتری دارند و به همین خاطر است که آن ها در مصاحبه های شغلی اکثرا رد می شوند .

2. تخریب حافظه کوتاه مدت
عمل خود ارضایی باعث تخریب حافظه کوتاه مدت می شود . همین امر باعث می شود پسران نوجوان در امتحانات موفق عمل نکنند . خود ارضایی افراطی با رها کردن دوپامین زیاد در مغز باعث کاهش حافظه می شود . در طول زمان تاثیرات مخرب خود ارضایی بر روی حافظه بیشتر خواهد شد .

3. ریزش مو
بسیاری از پسران نوجوان از ریزش موی خود ناراحت هستند اما آن ها حتی نمی توانند تصور کنند که علت ریزش موی آن ها خود ارضایی است . خود ارضایی ریشه مو را ضعیف می کند ، در نتیجه موها به صورت روزانه می ریزند و اگر شما بیش از حد خود ارضایی کنید احتمال می رود در آینده ی نزدیک کچل شوید زیرا هنگام خود ارضایی به همراه اسپرم ها ، کلسیم و پتاسیم هم از بدن خارج می شود که باعث می شود موها نازک و ضعیف شوند . اگر شما بیش از 6 الی 7 بار در هفته خود ارضایی کنید و متوجه شوید موهایتان می ریزند ، نباید متعجب شوید .

4. استمنا (خود ارضایی) باعث افسردگی می شود
علم عوارض خود ارضایی را می پذیرد . علم پزشکی می گوید رابطه جنسی در زندگی روزانه به مرد کمک می کند تا از استرس و فشار رهایی یابد . با توجه به این واقعیت ها بسیاری از نوجوان ها هنگامی که افسرده هستند خود ارضایی را شروع می کنند اما این واقعیت را فراموش می کنند که این واقعیت علمی در مورد رابطه جنسی حقیقی است و نه عمل خود ارضایی . من نمی گویم خود ارضایی به مرد برای رها شدن از افسردگی کمکی نمی کند اما این عمل فقط برای چند دقیقه افسردگی را التیام می بخشد و بعد از آن وضعیت افسردگی بدتر خواهد شد .

5. تضعیف سیستم ایمنی بدن
اسپرم ها بخش مهمی از بدن انسان هستند . آن ها به سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری ها کمک می کنند . اگر شما قبلا بیشتر اسپرم هایتان را با خود ارضایی هدر داده باشید ، پس چگونه انتظار دارید سیستم ایمنی بدن با بیماری ها مقابله کند ؟

6. ایجاد مشکل در زندگی زناشویی
همان طور که می دانید اغلب زندگی زناشویی مربوط به رابطه جنسی و روابط عاشقانه است که در آن شما مجوزهای اخلاقی ، مذهبی و قانونی برای داشتن رابطه جنسی سالم را دارا هستید . آیا گمان نمی کنید برای شخصی که قبل از ازدواج به خود ارضایی عادت کرده است داشتن رابطه جنسی در زندگی زناشویی یک کابوس است ؟ آیا این یکی از عوارض خود ارضایی به حساب نمی آید ؟ هم چنین استمنا لذت رابطه جنسی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد و بر میزان تستوسترون بدن تاثیر می گذارد .

7. هدر دادن پول
اشخاصی که خود ارضایی می کنند بیشتر به امراض مختلف مبتلا می شوند . به این ترتیب آن ها مجبورند برای درمان به دکتر مراجعه کنند و مقداری دارو بخرند . به این ترتیب خود ارضایی به صورت غیر مستقیم باعث هدر رفتن پول خواهد شد .

8. انزال زود رس
استمنا بیش از حد باعث آسیب دیدن اعصابی که واسطه انزال هستند می شود . این امر می تواند منجر به انزال زود رس و یا حتی انزال در هنگام خواب شود .

9. مصرف زیاد انرژی
استمنا باعث مصرف بیش از حد انرژی بدن و منجر به ضعف عمومی بدن می شود .

10. خود ارضایی اعتیاد آور است
اعتیاد به خود ارضایی می تواند در نتیجه ی تغییرات بیولوژیکی در بدن باشد . مردانی که خود ارضایی می کنند و به این کار عادت کرده اند کمتر از معتادان به مواد مخدر نیستند . این مطلب بر اساس مطالعات پزشکی اخیر در یکی از روزنامه های معتبر منتشر شده است .

خود ارضایی زیاد می تواند تاثیر منفی روی روابط شما داشته باشد . کار و تحصیلات شما را متوقف کند و بهره وری شما را پایین بیاورد .

11. اختلال نعوظ
اختلال نعوظ یکی از شایع ترین عوارض جانبی خود ارضایی است . مردانی که به خود ارضایی افراطی مبتلا هستند ، احتمال ابتلا به اختلال نعوظ در آن ها بسیار بالاتر است .

12. مشکلات عصبی
مشکلات عصبی در مردان به شدت به استمنا افراطی مربوط است . خود ارضایی افراطی با چندین بیماری عصبی شدید در مردان مسن ارتباط دارد .

13. انزال زود رس
استمنا بیش از حد با انزال زودرس ارتباط دارد . مردانی که زیاد خود ارضایی می کنند برای آن ها کنترل بیرون آمدن منی بسیار سخت می شود . عمدتا تحریک عصب آلت تناسلی ، مسئول انزال زودرس است .

14. خواب آلودگی بیش از حد
خود ارضایی بیش از حد باعث می شود اغلب اوقات احساس خواب آلودگی کنید . این به خاطر دوپامین های اضافی است که در مغز آزاد می شوند .

15. پیری زود رس
مردانی که بیشتر از 6 الی 7 بار در هفته خود ارضایی می کنند گرایش به پیری زودرس دارند . این مساله عمدتا به کاهش سطح تستوسترون مربوط می شود .

16. کاهش حساسیت جنسی
اگر مردان خود ارضایی را به صورت متجاوزانه (پرخاشگرانه) انجام دهند ، احتمال می رود در هنگام رابطه جنسی ، کاهش حساسیت جنسی را تجربه کنند . این مساله می تواند برای شریک جنسی یک مشکل محسوب شود .

زیاده روی در هر چیزی می تواند مضر باشد . زیاده روی در خود ارضایی می تواند موجب عوامل زیر شود :

– خستگی
– ضعف
– انزال زود رس
– تاثیر منفی در رابطه جنسی زناشویی
– آسیب دیدن آلت تناسلی
– ضعیف شدن بینایی
– درد در ناحیه کمر
– درد در ناحیه بیضه
– ریزش مو

عوارض زیادی برای خود ارضایی وجود دارد بنابراین حداکثر تلاش خود را برای ترک خود ارضایی به کار بگیرد .

فهرست مطالب در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

 

خودارضایی یکی از موضوعاتی است که میتواند در عملکرد جنسی و روابط زناشویی افراد تاثیر فراوان داشته باشد. اما قبل از اینکه به این تاثیرات و عوارض آن بپردازیم بهتر است بدانیم که تعریف خودارضایی چیست؟

ارضا شدن به صورت غیر عادی بواسطه تحریک مجازی توسط عکس فیلم و یا شخصیت و انجام سکس خیالی در ذهن را خودارضایی می نامند. یکی از بارز ترین مشکلات جوانان به علت نیاز میل جنسی و عدم دسترسی به جنس مخالف برای ارضای این غریزه، پدیده خودارضایی میباشد. خودارضایی عملی است که در تمام جوامع بشری شایع می باشد.

خود ارضایی زنان

مطالعات نشان میدهد که 93 درصد از مرد ها و 60-70 درصد زن ها در طول دوران زندگی خود خودارضایی می کنند. یکی از دلایل شیوع این امر، لذت، احساس امنیت خاطر به دلیل محیا بودن محیط و نیز سهولت انجام این عمل است که پس از مدتی تبدیل به اعتیادی می شود که ترک آن بسیار سخت است.

خودارضایی عادتی است که به سرعت ایجاد می شود و می تواند تاثیر نامطلوبی بر مردان و زنان تمامی سنین داشته باشد. بر اساس مطالعات انجام شده خودارضایی اثرات منفی جسمی و روانی متعددی بر افراد می گذارد. خودارضایی موجب ایجاد حس پشیمانی و توبیخ نفس می شود و تمامی افرادی که خودارضایی می کنند همواره دچار کشمکش های روحی و اضطرابی فراوان هستند.

خودارضایی مردان به‌طور تدریجی و آرام آرام تاثیرات خود را بر فرد انجام دهنده خواهد گذاشت. این تاثیرات هم بر جسم قابل توجه است و هم از لحاظ روحی و روانی می‌تواند شخص را دچار بحران شخصیتی گرداند. همچنین گناه خودارضایی در تعالیم دینی بمانند گناه کبیره شمرده شده است.

خودارضایی مردان قبل از ازدواج برای فرد سالم ناشی از میل جنسی است. فردی که همسری ندارد، میل جنسی خود را از طریق خودارضایی پاسخ می‌دهد، اما جواب کاملی نمی‌گیرد. در یک رابطه زناشویی تمام حواس بینایی، بویایی، لامسه و حتی ذهن درگیر می‌شوند، اما در استمنا تمام حواس درگیر نمی‌شوند بنابراین فرد به اوج لذت جنسی نمی‌رسد و لذت جنسی، سطحی و زودگذر است؛ پس یک‌بار دیگر به سمت آن می‌رود. گاهی اوقات فرد فکر می‌کند با خودارضایی مقطعی می‌تواند مشکل را حل کند، اما گاهی افراد به خودارضایی‌های مکرر کشیده می‌شوند که تبدیل به حالتی اعتیادگونه شده که نیاز به درمان دارد. علاوه بر آن، خودارضایی مردان در دوران مجردی، مشکلی برای ازدواج فرد ایجاد نمی‌کند و منعی برای ازدواج وجود ندارد. این افراد می‌توانند با خیال راحت و بدون هیچ‌گونه نگرانی ازدواج کنند. ضمن این‌که بعد از ازدواج خودارضایی از بین می‌رود؛ مگر این‌که تبدیل به اعتیاد شده باشد یا همراه اختلالی مانند وسواس باشد که فرد باید مورد درمان قرار بگیرد.

اکثر خانمها (Women) مثل مردان حداقل یک بار خودارضایی (Masturbation) را در طول زندگی تجربه کرده اند. میزان شیوع خودارضایی مابین خانمها بصورت دقیق مشخص نیست و در نقاط مختلف دنیا متفاوت است. میزان شیوع گزارش شده از 50 تا ۹۰ درصد متفاوت است. در یک بررسی در ایندیانا در آمریکا از 2000 خانم 60-18 ساله در مورد خودارضایی پرسیدند که بیش از 50 درصد آنها پاسخ دادند که خودارضایی می کنند. خانمها ممکن است در دهه 80 زندگی نیز خودارضایی داشته باشند. خودارضایی همیشه در خانمهای مجرد دیده نمی شود، وقتی همسر در دسترس نباشد و یا اظهار خستگی نماید، ممکن است یک خانم نیازهای جنسی خود را با خودارضایی برطرف نماید. یکی از دلایل مهم خودارضایی در خانمهای متاهل عدم رسیدن به ارضاء جنسی یا ارگاسم در یک رابطه جنسی طبیعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اگر خودارضایی در نوجوانان دختر ادامه دار شود و به صورت یک رفتار روزانه تبدیل شود ، مانند هر اعتیادی روح، جسم و روان فرد را به هم میریزد و هنگامی که نوجوان استمنا می کند ، بسیار سریع هیجانات جنسی اتفاق می افتد ولی یک رابطه ی جنسی برای ایجاد لذت علاوه بر هیجانات جنسی ، نیاز به جنبه های مهم و عاطفی دارد که این جنبه ی عاطفی در خودارضایی وجود ندارد .

دخترانی که در دوره ی نوجوانی استمنا می کنند ممکن است نیازهای جسمی خود را تامین کنند اما بعد ازازدواج دچار مشکل می شوند . زیرا آن ها به شیوه ی خودارضایی تحریک شدند و به این روش شرطی شدند ، لذا بعد از ازدواج و در رابطه ی زناشویی با همسر خود دچار بی میلی جنسی می شوند و روابط رو به سردی می رود .

واقعیت این است که خودارضایی هیچ نشانه ی جسمی و فیزیکی ندارد و بر بینایی ، ریزش مو ، قوس کمر و هر گونه مشکلات جسمی اثر ندارد ولی تحقیقات نشان داده است ، نوجوانان پسر که اعتیاد به خودارضایی دارند در طولانی مدت دچار مشکلات روحی می شوند . آن ها انتظارات جنسی بسیار بالایی دارند و در رابطه ی بعد از ازدواج با همسر خود دچار مشکل هستند .

اساسا پاسخ به این سوال که چرا مردان متاهل به خودارضایی روی می آورند، بسیار دشوار است چرا که عوامل متعددی ممکن است سبب بوجود آمدن این رفتار انحرافی شود و در مواردی نیز ترکیبی از این عوامل وجود دارد که موقعیت را برای تشخیص دشوارتر می نماید. در ادامه به برخی از علل شاخص این رفتار اشاره می کنیم:

خودارضایی برای مردان متاهل، یک شکست در زندگی مشترک محسوب می گردد، و عواقبی غیر جنسی مانند پرخاشگری، قهر، ایراد گرفتن، بی اعتنایی به همسر و خانواده، پرداختن به امور حاشیه ای را می تواند به دنبال داشته باشد، چرا که بخشی از احساس مردانگی در مردان، وابسته به داشتن رابطه جنسی خوب و کامل با همسر می‌باشد و مردی که در این رابطه شکست می خورد، احساس غرور و مردانگی خود را در مقابل همسرش از دست داده است.

در شکل گیری این رفتار انحرافی در زنان متاهل، عوامل مختلفی دخیل است اما مهمترین دلایلی که می توانند بر روی این مورد تاثیرات فراوانی داشته باشند عبارتند از :

حتما بشونید: جملات تنفر برانگیزی که آقایان به خانم ها می گویند

با توجه به مسائلی که بیان شد، خود ارضایی در افراد با خطرات و عوارضی همراه است. در مورد بررسی عوارض خود ارضایی در مردان و زنان باید تفکیکی بین عوارض جسمی و روحی قائل شد و به هر کدام به تفکیک پرداخت. از این رو این بخش از مقاله به بررسی عوارض جسمی و روحی خود ارضایی در مردان و زنان می پردازد.

مردانی که زود تحریک می‌شوند و برای ارضای خود به سوی انجام خودارضایی می‌روند باید بدانند که خودارضایی تحریک پذیری را به میزان زیادی افزایش می دهد. از این رو تنها با این کار عطش خود را زیادتر می کنند. مردانی که به خودارضایی اعتیاد دارند مطمئناً در زندگی زناشویی خود و در رابطه جنسی با شریک خود دچار مشکل جدی خواهند شد. این افراد از رابطه جنسی حقیقی به ارگاسم نخواهند رسید و قادر نخواهند بود تا خود و شریک جنسی خود را ارضاء کنند و از لذت کافی بهره مند شوند. از تاثیرات روحی اعتیاد به خودارضایی در مردان می‌توان به بی حوصلگی، عدم تمرکز، لاغری، ناتوانی جسمی و سردردهای میگرنی اشاره کرد.

یکی از اثرات روحی خودارضایی در مردان مبتلا شدن آنها به اضطراب شدید است. خودارضایی یک نوع مرگ تدریجی است که عوارض خیلی بد و گاهی جبران ناپذیری نیز دارد.

حتما بشنوید: همسرم در رابطه جنسی سرد شده است

ضعف و تحلیل قواى جسمانى‏ و کاهش انرژى جسمانى بدن از مضرات مهم و جبران ‏ناپذیر خودارضایى مردان است. احساس خستگى عارضه طبیعى انزال در مردان است حال اگر خودارضایى بصورت یک عادت مدام تکرار شود این ضعف و خستگی همواره همراه فرد خواهد بود. در نتیجه به مرور زمان ضعف و بى حالى در فرد تثبیت شده و یک طبیعت ثانوى براى او ایجاد مى‏ کند. کاهش و تخلیه مکرر قواى جسمانى در مردانی که خودارضایی می کنند به ضعف عمومى و دائمى بدن مى ‏انجامد.

از مضرات خودارضایی مردان ایجاد دردهای استخوانی و کمر درد در آنها است. هنگام انزال مردان مقادیری کلسیم از بدن فرد خارج می شود و به همین خاطر احساس ضعف و درد پس از آن احساس می شود.

پرخاش‏گرى و بداخلاقی از دیگر عوارض خودارضایی در مردان است.‏ ممکن است به مرور شخص نسبت به کوچک‏ترین محرک محیطى حساس شود، حوصله گفت و گو با دیگران را نداشته باشد، زود رنج شود و سریعاً از کوره در ‏رود. همچنین این امکان وجود دارد که به نور زیاد، صدا، رفت و آمد و محرک های دیگر حساسیت پیدا کند و بطور خلاصه اصطلاحا افرادی که خودارضایی می کنند اعصاب ضعیفی دارند.

حتما بخوانید: درمان زود انزالی | ۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان همراه با برنامه غذایی و ورزش

خودارضایی در زنان و دختران عوارض بسیاری را در پی خواهد داشت و در صورتی که به صورت رفتار روزانه درآید خطرناک می شود و مانند هر اعتیادی، روح و جسم و روان فرد را به هم می ریزد. زمانی که فردی اقدام به خودارضایی می کند خیلی سریع فاز هیجان جنسی اتفاق می افتد و جنبه های مهم و عاطفی در یک ارتباط صحیح جنسی را دریافت نمی کند و دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس شده و بعد از ازدواج و در یک رابطه زناشویی نیز دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود. دلیل این امر این است که اصطلاحا او با خودارضایی شرطی شده است تا در یک وضعیت خاص که او را تحریک می کند به ارگاسم برسد، لذا به هنگام نزدیکی با همسر خود به یاد رفتارهای خود در زمان خودارضایی افتاده و گمان می کند تنها در آن شرایط می تواند به ارگاسم برسد.

یکی از مهمترین مشکلاتی که این زنان به آن دچار می شوند این است که دچار نارضایتی جنسی شده و رفته رفته با بی میلی جنسی مواجه می شوند. بنابراین بایستی گفت ممکن است این افراد در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیازهای جنسی خود را برآورده کنند اما آینده طولانی زندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد که به این امر آنورگاسمی می گوین

همچنین در مورد دختران آنورگاسمی یکی از مهمترین عوارض خودارضایی است. ممکن است این فرد در دوره مجردی با خودارضایی بتواند نیازهای جنسی خود را برآورده کند اما درآینده رضایتمندی جنسی در زندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهد داد.

حتما بخوانید: حل تعارض، مهارتی که باید آنرا آموخت

خودارضایی در دختران با تحریک قسمت های خارجی دستگاه تناسلی رایج تر است که صدمه چندانی به دستگاه تناسلی نمی رساند اما زمانی که خودارضایی دختران با تحریک قسمت های داخلی تر دستگاه تناسلی باشد بسته به نوع فشار و ناحیه لمس شونده ممکن است در صورتی که به صورت مداوم خودارضایی تکرار شود آسیب های جدی به دستگاه تناسلی دختران وارد سازد.

خود ارضایی زنان

حتما بخوانید: ۱۰ ماده غذایی برای تنظیم هورمون های زنانه

میان خودارضایی و رابطه جنسی با همسر تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد که سبب می‌شود خودارضایی دارای عوارض زیاد معنوی، روحی و جسمی باشد، اما رابطه جنسی با همسر نه تنها این عوارض را نداشته باشد بلکه زوجین را از لحاظ عاطفی و جسمی و حتی معنوی ارتقاء بدهد. رسیدن به اوج لذت جنسی آن هم از راه درست که با فطرت انسانی سازگار باشد، برای سلامت جسمی و روحی انسان لازم است. 

انزال منی که پس از ازدواج و از طریق ارتباط جنسی با همسر صورت می‌گیرد، دارای تفاوت‌هایی با خودارضایی است که در زیر به صورت خلاصه به آن اشاره می‌شود:

ترک خودارضایی و درمان خودارضایی به آسانی خاموش کردن یک چراغ نیست. بلکه یک فرایندی است که نیازمند تعهد است و ممکن است شما در مراحل مختلف دچار برگشت یا اشتباه بشوید. مهم این است که بر تصمیم و تعهد خود باقی بمانید و در هر نقطه دوباره آغاز کنید. بنابراین برای ترک خودارضایی اولین قدم تصمیم گیری است. شما باید تصمیم بگیرید این کار را کنار بگذارید. زمانی که این تصمیم را گرفتید، مشکل تا حد زیادی حل شده است. این تصمیم گیری باید فراتر از یک امید یا آرزو باشد ، باید واقعا یک تصمیم باشد.

به یاد داشته باشید شما انسان هستید، انسان دچار اشتباه می شود و دارای تمایلات جنسی است. هیچ یک از این چیزها شما را به یک آدم  بد تبدیل نمی کند. خودتان را ببخشید و به خاطر داشته باشید که شما بزرگتر از مشکلتان هستید. اگر شما مدام در حال تنبیه و سرزنش کردن خود برای انجام خودارضایی هستید، هم چنان در حال فکر کردن به این مسئله به صورت تمام وقت هستید. به جای سرزنش کردن، به این فکر کنید که این موضوع یک مسئله است و شما تصمیم دارید که برای آن راه حلی پیدا کنید.

1. هر چیزی که شما را برای خودارضایی وسوسه می کند، حذف کنید. اگر شما عکس یا فیلم های تحریک کننده دارید باید دسترسی به آنها را برای خود سخت کنید. مثلا اگر در کامپیوتر یا موبایل خود تصاویر، فیلم ها یا آدرس سایت های تحریک کننده را دارید، آنها را حذف کنید.

2. اگر در زمان های خاصی بیشتر وسوسه به خودارضایی می شوید، برای آن زمان برنامه ای را تنظیم کنید. مثلا اگر در پایان شب بیشتر وسوسه به خودارضایی می شوید، تا زمانی که به شدت خواب آلوده نشده اید به اتاق خواب و تخت خواب خود نروید. سعی کنید با دیدن تلویزیون، کتاب و مجله خواندن یا انجام کارهای مورد علاقه، خودتان را سرگرم کنید.

3. اگر تنها ماندن در اوقات مختلف باعث تحریک شما برای انجام خودارضایی می شود به دنبال راه هایی برای پرکردن تنهایی تان باشید. افزایش ارتباطات با دوستان و خویشاوندان، شرکت در دوره ها و جلسات عمومی و رفتن به پارک برای پیاده روی از راه های پرکردن تنهایی و ترک خودارضایی است.

4. زندگی تان را با فعالیت های مختلف پر کنید. هیجان کارهای مختلف می تواند جایگزین تمایل به خودارضایی شود و باعث شود تا در نوبت بعدی که دچار وسوسه خودارضایی می شوید، روشی برای پرت کردن حواس خود داشته باشید.

5. فعالیت های هنری مانند نقاشی، موسیقی و نمایش تا حد زیادی به تغییر مسیر تمایلات جنسی و ترک خودارضایی و نیز قرار گرفتن در مسیر خلاقیت و سازندگی کمک کننده هستند.

6. ورزش مورد علاقه خود را پیدا کنید و آن را پیگیری کنید. در اصل ورزش می تواند هیجانات جسمی شما که یکی از عوامل تحریک برای انجام خودارضایی است را کاهش و آن را در مسیر درستی قرار دهد.

7. برای ترک خودارضایی یک سرگرمی جدید پیدا کنید یا مهارت جدیدی را فرا بگیرید. یاد گرفتن چیزی که نیازمند تلاش و وقت گذاشتن است تمرکز ذهن شما را به جای لذت زود هنگام حاصل از خودارضایی بر لذت تاخیر یافته حاصل از دستیابی به اهداف قرار می دهد. مهارت هایی مثل آشپزی، باغبانی، نجاری، سخنرانی را امتحان کنید.

8. کارهای داوطلبانه و خیریه انجام دهید. انرژی خود را در راه کمک به مردمی اختصاص دهید که نیازمند کمک شما هستند. عضویت و فعالیت در گروه ها و انجمن های مردم نهاد و خیریه علاوه بر اینکه در شما حس مفید بودن ایجاد می کند، باعث می شود در محیط اجتماعی قرار بگیرید و دوستان زیادی پیدا کنید.

9. یک سیستم پاداش برای خود طراحی کنید. بطور مثال با خودتان قرارداد بگذارید تا در ازای هر روزی که در آن خودارضایی نکردید، مبلغی را در یک صندوق بیندازید و در پایان هفته با پول آن چیزی را که دوست دارید برای خود بخرید. این روش کمک زیادی به ترک خودارضایی می کند.

10. اگر با دوستانی ارتباط دارید که آنها هم عادت به خودارضایی دارند ارتباطتان را با آنها کمتر کنید.

11. زیاد در آینه خود را نگاه نکنید و دیدن خودتان را فقط محدود به نظافت و مرتب کردن در حد معمول کنید.

12. ذهن خود را به مطالب مفید و آموزنده مشغول کنید. فهرستی از کتاب ها، مجلات و سایت های مورد علاقه خود تهیه کنید و آنها را در دسترس خود قرار دهید. در هر روز زمانی را به مطالعه کتاب ها، مجلات و رمان های موردعلاقه تان اختصاص دهید. رمان به شما کمک می کند در طول روز به داستان آن فکر کنید و از تمرکز بر روی موضوعات محرک دور بمانید.

منبع: hidoctor | drnematolahi | padidekashan | porsemani | heiroo | setare | tanzimekhanevadeh | hidoctor | beytoote | setare

مشاهده

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : [email protected]

ارسال نظرات: [email protected]

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

سلام
و ممنون از توجهتون

برای
طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

خود ارضایی زنان

https://moshavere.niniban.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

خود ارضایی زنان
خود ارضایی زنان
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *