داشتن سینه های زیبا

داشتن سینه های زیبا
داشتن سینه های زیبا

ستاره | سرویس سلامت – تعداد بسیار کمی از خانم‌ها واقعا از فرم سینه‌هایشان راضی هستند. اگر شما هم از فرم سینه‌هایتان راضی نیستید، با چند راهکار ساده می‌توانید سینه‌هایتان را خوش فرم کنید. داشتن سینه های زیبا علاوه بر این که به سلامت بدنتان کمک می‌کند، اعتماد به نفس شما را نسبت به بدنتان بالا می‌برد. در ادامه ۱۰ راهکار ساده برای خوش فرم شدن سینه ها را با هم خواهیم دید.

 

برای اینکه سینه های زیبا و خوش فرمی داشته باشید نیازی به عمل‌های سنگین نظیر جراحی پروتز سینه و … ندارید. با چند راه ساده در خانه می‌تواند سینه‌های خود را به فرم دلخواه‌تان برسانید.

رژیم غذایی، یکی از مهمترین عوامل در حفظ سلامتی سینه‌های شماست. داشتن رژیم غذایی سالم، کمک می‌کند وزن بدن خود را روی عدد مناسبی حفظ کنید. نوسانات مکرر در وزن بدن باعث می‌شود سینه‌ها نیز آویزان و شل به نظر برسد.

داشتن سینه های زیبا

سرطان سینه یکی از رایج‌ترین مواردی است که سلامتی خانم‌ها را به شدت به خطر می‌اندازد. حتی در موارد غده‌های خوش خیم نیز شاهد عمل جراحی برای خارج کردن غده و تغییر شکل سینه هستیم. مطالعات نشان داده که خوردن برخی غذاها و داشتن رژیم مناسب می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد. برای این که سلامتی سینه خود را حفظ کنید برخی خوراکی‌ها را به برنامه‌ی غذایی خود اضافه کنید. سعی کنید بیشتر از میوه‌های زرد و نارنجی و سبزیجاتی نظیر کدو و هویج استفاده کنید، زیرا این مواد غذایی سرشار از آنتی ‌اکسیدان و کاروتن هستند که شما را از خطر ابتلا به سرطان پستان حفظ می‌کنند. خوردن تخم کتان، گردو، زغال اخته و اسید‌های چرب امگا ۳ (که در ماهی روغنی، آووکادو و تخم مرغ یافت می‌شود) نیز با کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان مرتبط است. خوردن غذا‌های پر منیزیم نیز می‌تواند به جلوگیری از تورم و حساسیت سینه کمک کند.

 

به عنوان یک خانم که به سلامتی خود اهمیت می‌دهد باید از سایز بندی لباس‌های زنانه و از جمله لباس زیر خود آگاه باشید. به نظر می‌رسد که ۷۰ درصد خانم‌ها از سایزهای نامناسب لباس زیر برای سینه‌های خود استفاده می‌کنند! استفاده از سایز نامناسب لباس زیر نه تنها می‌تواند منجر به مشکلات ضعف بدنی در ناحیه سینه، سوزش پوست و حتی مشکلات تنفسی شود، بلکه می‌تواند به طور جدی به رباط‌های پستان آسیب برساند و منجر به دردهای زیادی در ناحیه سینه شود. 

اندازه‌ی سینه به دلیل تغییر وزن، حاملگی یا یائسگی می‌تواند به طور مکرر در طول زندگی خانم‌ها تغییر کند. بنابراین به جای حدس زدن اندازه‌ی لباس زیر خود، حتماً مرتباً سایز خود را اندازه گیری کنید تا از لباس زیر مناسب خود استفاده کنید. همچنین، توصیه می‌شود هنگام خواب، سوتین خود را بردارید، زیرا باعث می‌شود سینه‌های شما نفس بکشند و سالم بمانند. روزهایی که در خانه هستید نیز، از سوتین نرم یا ورزشی استفاده کنید تا از افتادگی سینه جلوگیری شود.

 

بیشتر بدانید: توصیه هایی برای خرید و نگهداری لباس زیر زنانه

 

تحقیقات نشان داده است چهار ساعت یا بیشتر ورزش کردن در هفته می‌تواند سطح استروژن را کاهش داده و خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد. همچنین مطالعات جداگانه نشان داده‌اند که تمرینات هفتگی می‌تواند به مبارزه‌ی افرادی که با سرطان سینه دست و پنجه نرم می‌کنند کمک کند. با این حال، ورزش نه تنها برای سلامتی مفید است، بلکه می‌تواند به خوش فرم شدن سینه‌ها نیز کمک کند. ممکن است فکر کنید تمرینات قفسه سینه فقط برای آقایان است، اما تمرین کردن عضلات سینه برای خانم‌ها نیز امکان‌پذیر است.

شنا روی نیمکت برای بهبود استحکام، بلند کردن و بهبود شکل سینه‌های خانم‌ها بسیار عالی است. می‌توانید از مربی یا برنامه‌های اینترنتی چند تمرین مناسب برای ورزش دادن سینه‌هایتان را پیدا کنید و به طور مرتب انجام دهید.

 

 

بیشتر بدانید: بزرگ کردن سینه به کمک حرکات ورزشی

 

اگر می‌خواهید سینه‌های سربالا و محکمی داشته باشید، بهتر است از کرم و لوسیون‌های مناسب پوست خود استفاده کنید. استفاده از کرم به تنهایی ممکن است تاثیر چندانی در ظاهر سینه‌های شما نداشته باشد، اما استفاده‌ مرتب از کرم‌های محکم کننده‌ی پوست می‌تواند علاوه بر بهبود پوست سینه‌های شما و بهتر کردن رنگ آن ناحیه، به جلوگیری از چین و چروک و آویزان شدن سینه‌هایتان کمک زیادی کند.

همچنین اگر می‌خواهید در معرض نور آفتاب از لباس‌هایی با یقه‌ی باز استفاده کنید، حتما کرم ضد آفتاب به ناحیه‌ی سینه‌ خود بزنید تا آن را در مقابل آفتاب محافظت کنید. این کار از تغییر رنگ و ایجاد چین و چروک سینه جلوگیری می‌کند. بعد از دوش گرفتن، کرم مرطوب کننده روی سینه‌های خود بمالید و آن‌ها را ماساژ دهید. این کار باعث می‌شود آن‌ها نرم و درخشان بمانند. برای ماساژ می‌توانید از روغن جوجوبا یا روغن آووکادو استفاده کنید. این روغن‌ها سرشار از ویتامین هستند و پوست را به طور عمیق آبرسانی می‌کنند.

 

بیشتر بدانید: آبرسانی پوست به کمک ۹ راهکار قابل دسترس

 

اگر قصد دارید لباس یقه بازی بپوشید و می‌خواهید سینه‌هایتان ظاهر زیبایی داشته باشند، می‌توانید کمی ناحیه‌ی سینه را آرایش کنید! برای این کار سوتین مورد نظر خود را بپوشید. سپس با برنزر و کانتور کمی قسمت‌های بالای سینه و خط بین سینه‌ها را تیره کنید. به بقیه‌ی نواحی نیز کمی پودر سفیدتر بزنید تا حالت سایه روشن ایجاد شود. 

 

بیشتر بدانید: تفاوت برنزر و کانتور چیست و هر کدام چه کاربردی دارد؟

 

افراد بیشتر با آب گرم دوش می‌گیرند. اگر می‌خواهید سینه‌های سربالا و محکمی داشته باشید، دوش خود را با پاشیدن آب سرد به سینه‌ها پایان دهید. این عمل بافت سینه‌های شما را محکم می‌کند. همچنین آب سرد به گردش خون کمک می‌کند و بافت سلولی آن ناحیه را بهبود می‌بخشد. سعی کنید هنگام استفاده از آب سرد، سینه‌های خود را به آرامی به صورت دایره‌ای ماساژ دهید. 

 

 

بیشتر بدانید: بهترین نوع ماساژ سینه برای سفت شدن

 

از خوابیدن روی شکم خودداری کنید، زیرا ممکن است منجر به ایجاد چین و چروک روی سینه‌ها شود. در عوض، تا حد ممکن شب‌ها روی پشت خود بخوابید تا سینه‌های زیباتری داشته باشید. 

 

فقط ۳۵ درصد از خانم‌ها به طور منظم سینه‌های خود را برای علائم سرطان سینه بررسی می‌کنند. با این وجود، سرطان سینه عامل اصلی مرگ و میر در زنان است و تشخیص زودرس می‌تواند به سرعت احتمال زنده ماندن را افزایش دهد. بنابراین، به خانم‌ها توصیه می‌شود با چک کردن هرماه و چک کردن اندازه، شکل، بافت پوست و همچنین بررسی ترشحات، بثورات یا برآمدگی‌ها، از وضعیت سینه‌های خود مطلع شوند تا سینه‌های سالمی داشته باشند. 

 

بیشتر بدانید: علائم اولیه و نشانه های سرطان سینه چیست؟

 

داشتن سینه های زیبا

مطالعه‌ای که توسط محققان گروه خدمات بهداشتی کالیفرنیا انجام شد، نشان داد که میزان سرطان پستان در بین زنانی که سیگار می‌کشند، حدود ۳۰ درصد بیشتر از کسانی است که هرگز سیگار نکشیده‌اند. تحقیقات جداگانه‌ای همچنین حاکی از آن است که اثرات استعمال سیگار تجمعی است، به این معنی که با توجه به سال‌های مصرف سیگار، خطرات آن نیز افزایش می‌یابد، بنابراین متوقف کردن سیگار کشیدن می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌های سینه کمک کند. همچنین سیگار پوست صورت و بدن را نیز تیره و پر چین و چروک می‌کند.

 

بیشتر بدانید: سریعترین و بهترین داروی ترک سیگار چیست؟

 

نحوه‌ی ایستادن و نشستن و حرکات روزمره در شکل ظاهری سینه‌ها تاثیر مستقیمی دارد. برای مثال، ماهیچه‌های قفسه‌ی سینه می‌توانند انعطاف پذیری خود را هنگام قوز کردن شانه‌ها از دست بدهند و این مساله به مرور زمان باعث ضعیف شدن سینه‌ها می‌شود. علاوه بر این، پیاده روی تند با پشت صاف باعث می‌شود سینه‌هایتان بالاتر و بزرگتر به نظر برسد. سعی کنید در طول روز به نحوه‌ی ایستادن و نشستن خود توجه داشته باشید و ورزش‌هایی مانند یوگا، پیلاتس یا تای چی را انجام دهید تا وضعیت بدن‌تان را بهبود بخشید.

 

فرقی نمی‌کند سایز سینه شما ۷۵ باشد یا ۸۰ یا هر سایز دیگر، سلامت سینه و فرم زیبا و محکم را در اولویت قرار دهید. داشتن سینه های زیبا منوط به داشتن سبک زندگی و عادات روزمره‌ی سالم است. بنابراین با راهکارهایی سالم و ساده می‌توانید سینه‌هایی خوش فرم و زیبا داشته باشید. اگر شما نیز از سینه‌های خود ناراضی هستید یا سینه‌های افتاده‌ای دارید و دوست دارید با ورزش و در خانه آن‌ها را خوش فرم کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب درمان افتادگی سینه به کمک ورزش و درمان های خانگی را نیز مطالعه کنید. 

شما از چه راهکارهایی برای داشتن سینه هایی زیبا استفاده می‌کنید؟ فراموش نکنید نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگران مخاطبان ستاره در میان بگذارید. 

 

برگرفته از: india، asiaone

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

با عضویت رایگان در خبرنامه ستاره به گلچینی از جدیدترین اخبار و معتبرترین منابع اطلاعاتی به زبان فارسی دسترسی پیدا خواهید کرد.

پوشیدن سوتین با اندازه مناسب برای سلامتی سینه های شما ضروری است

 

راهکارهای داشتن سینه زیبا:

سینه زیبا چیزی است که هر زن دوست دارد از آن برخوردار باشد. وقتی سینه های زیبایی دارید ، یک لباس بهتر به نظر می رسد. سینه های شما از زمان جوانی تا بزرگسالی تغییراتی در ظاهر آن ایجاد می کند.

 

داشتن سینه های زیبا

بنابراین، اگر می خواهید پستان زیبایی داشته باشید ، در اینجا برخی از نکات و ترفندها آمده است.

 

1. سوتینی را بپوشید که متناسب باشد :

پوشیدن سوتین با اندازه مناسب برای سلامتی سینه های شما ضروری است. پوشیدن اشتباه باعث می شود که آنها به شکلی نامناسب به نظر برسند. سوتین شما باید از سینه های شما پشتیبانی کند تا از افتادگی سینه ها جلوگیری شود. توصیه می شود هنگام خواب ، سوتین خود را جدا کنید زیرا باعث می شود سینه های شما نفس بکشند و سالم بمانند. اگر در خانه هستید ، سوتین نرم یا سوتین ورزشی بپوشید تا از افتادگی سینه جلوگیری کنید.

 

2. مرطوب كنيد :

سینه های شما نیز به توجه احتیاج دارند. بعد از دوش گرفتن ،مرطوب کننده روی سینه های خود بمالید و آن را ماساژ دهید. این کار باعث می شود آنها نرم و درخشان بمانند. برای ماساژ می توانید از روغن جوجوبا یا روغن آووکادو استفاده کنید. این روغنها سرشار از ویتامین هستند و پوست را به طور عمیق آبرسانی می کنند. 

 

3. پاشیدن آب سرد

ما معمولاً  با آب ولرم دوش می گیریم اما با پاشیدن آب سرد روی سینه ها، حمام خود را به پایان می رسانیم این عمل بافت سینه های شما را محکم تر می کند. پاشیدن آب سرد باعث تحریک گردش خون و تقویت تبادل سلولی خواهد شد. آب را با حرکت دایره به آرامی اسپری کنید.

 

4- روی پشت خود بخوابید:

از خوابیدن روی سینه خودداری کنید زیرا این امر می تواند باعث ایجاد چین و چروک روی آنها شود. در عوض ، تا حد ممکن به پشت خود بخوابید.

 

آووکادو و تخم مرغ برای تقویت چربیهای اشباع نشده برای تقویت رشد بافت سینه مفید می باشد

 

5- رژیم خود را رعایت کنید:

رژیم غذایی شما یکی از مهمترین عوامل در حفظ سلامت سینه های شماست. این به شما کمک می کند وزن سالم بدن را حفظ کنید. نوسانات مکرر در وزن بدن باعث می شود سینه های شما  آویزان به نظر برسد.

برای تقویت سینه های خود مواد غذایی زیر را بخورید:

– آجیل ، ماهی ، سویا و تخمه کدو تنبل برای افزایش اسیدهای چرب امگا 3 

– آووکادو و تخم مرغ برای تقویت چربیهای اشباع نشده برای تقویت رشد بافت سینه

– مواد غذایی آنتی اکسیدان پرمصرف – مانند کلم بروکلی ، کلم ، هندوانه و غلات کامل – برای حفظ بافت سالم سینه

 

6. از ضد آفتاب استفاده کنید :

در صورت پوشیدن لباس کم یا باز ، باید ضد آفتاب را به تمام قسمتهای در معرض آفتاب بمالید. بنابراین ، قبل از بیرون آمدن در آفتاب ، یک ضد آفتاب را روی بدن خود بمالید تا در برابر آفتاب های مضر و در برابر نور خورشید محافظت کنید. هنگامی که این عمل را شروع کردید ، پوست شما سالم تر و جوانتر به نظر می رسد.

 

7. به خاطر سینه های خود ورزش کنید :

چندین تمرین برای سینه ها وجود دارد. بنابراین به صورت آنلاین بروید و تمرینات روزمره ای را برای حفظ سلامتی سینه ها دنبال کنید.

 

 

8- پشت خود را صاف نگه دارید :

وضعیت بدن یکی دیگر از عواملی است که تفاوت زیادی در شکل ظاهری و شکل سینه های شما ایجاد می کند. بنابراین ، هنگام ایستادن یا نشستن ، پشت خود را صاف نگه دارید.

 

چگونه نوك سينه را كوچك كنيم؟

نوک سینه های پفی در مردان نسبتاً شایع است. آنها نتیجه بزرگ شدن غدد پستان هستند.

داشتن سینه های زیبا

شما ممکن است با ایجاد تغییر در رژیم غذایی و ورزش روزمره بتوانید پف و چربی را به حداقل برسانید. این می تواند به کاهش چربی بدن و تقویت سینه کمک کند.

اگر رژیم و ورزش مؤثر نباشد ، ممکن است عمل جراحی برای رسیدن به نتایج مورد نظر شما ضروری باشد.

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 

 

آنچه بانوان باید بدانند


نظافت راه پله و ساختمان/ رزرو آنلاین


رفع اختلالات یادگیری در کودکان


سفارش آنلاین گوشی /پرداخت در محل


جدیدترین تکنیک اثبات شده برای افزایش قد


بهترین متخصیص طرح لبخند در تهران


تجویز انواع سمعک نامرئی و هوشمند


شلف دیواری جا سشواری

دلت کیک خونگی میخواد،فرصت درست کردن نداری؟


درمان لک صورت/ داروخانه آنلاین


لازم نیست برای تهیه ماست کلی زحمت بکشی


مشاوره آنلاین با بهترین متخصص تغذیه

انواع ماسک بهداشتی واستریل شده*تخفیف ویژه


خرید ماسک به قیمت عمده با ارسال رایگان

چگونه برنامه ریزی صحیح درسی داشته باشیم؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

شیک ترین مانتوهای اسپرت و مجلسی سایز بزرگ

نوبت دهی آنلاین دندانپزشک های برتر تهران

فرم دادن سینه های شل و افتاده

 

یکی از ملاک های تناسب اندام، داشتن سینه‌های خوش‌فرم و متناسب است. این عضو نقش مهمی در استایل هر فردی چه خانم و چه آقا دارد.

داشتن سینه های زیبا

 

ورزش برای کوچک کردن سینه، بزرگ کردن سینه و یا رفع افتادگی سینه مفید است و هر کدام حرکات مخصوص به خود دارد و هر خانمی بسته به نیازش از آنها استفاده می کند. در این مطلب چند حرکت ورشی برای رفع شلی و افتادگی سینه آورده شده است.

 

پرس سینه

پرس سینه یکی از بهترین تمرین هایی است که در به دست آوردن مجدد سفتی سینه ها می تواند به شما کمک کند. به شرط آن که این حرکت به درستی و به صورت مداوم انجام شود خیلی زود با سینه های شل خود خداحافظی خواهید کرد. دو دمبل را در دست گرفته و کف زمین رو به سقف دراز بکشید و هر یک از دمبل ها را در یک دست خود نگه دارید.

 

دست هایتان را روی سینه قرار داده و به آرامی تا زمانی که دست هایتان کاملا باز و کشیده شوند رو به بالا ببرید. به مدت ۱۵ ثانیه این حالت را حفظ کرده و سپس به آرامی دست هایتان را به حالت اولیه باز گردانید. این حرکت را روزانه به صورت سه ست ده تایی انجام دهید.

 

پرس وزنه

– به پشت روی زمین بخوابید و پاها را صاف قراردهید و در هر دست یک وزنه نگاه دارید (به جای وزنه می توانید از چیزهایی هم وزن ان هم استفاده کنید). وزنه ها را بالا ببرید به صورتیکه دست ها کاملاً بالای شانه هایتان قرار گیرند و کف دست ها پشت به شما باشد. شکم را داخل بکشانید. چانه را هم به سم سینه ها متمایل کنید.

 

– وزنه ها را پایین آورده و کمی در اطراف قرار دهید تا جاییکه آرنج ها کمی زمین را لمس کند. وزنه ها را دوباره بالا برده و مراقب باشید که آرنج ها در این حالت قفل نشود. شانه ها نیز نباید به هیچ وجه از روی زمین بلند شود.

 

داشتن سینه های زیبا و خوش فرم

 

پوش آپ توپ

– در مقابل یک توپ زانو بزنید و در حالی که پشتتان را صاف و قائم نگه داشته اید، دست های خود را بر روی توپ قرار دهید.

 

– با انجام بازدم به آرامی بر روی توپ سینه بزنید و پوش آپ کنید و سپس با انجام دم به آرامی به حالت اول باز گردید.

 

گرفتن ستاره ها

این تمرین برای گرم کردن است و کمک می کند پشتتان را تقویت کنید و ایستادنتان را اصلاح نمایید.

 

صاف بایستید و سرتان را به پشت خم کنید. و به صورت متناوب دستهایتان را بالا برده و مشت کنید انگار که می خواهید ستاره بچینید و به حالت ول باز گردید.

 

حرکت کبرا 

حرکت کبرا بالاتنه  شما را تقویت می کند. شاید برای یک تازه کار حرکت سختی به نظر بیاید ولی با گذاشت زمان برایتان راحت تر خواهد شد.

 

به شکم دراز بکشید. دستان را پشت سر بگذارید. سر و بالاتنه را از زمین بلند کنید به طوری که آرنج ها در دو طرف قرار بگیرند. پاها باید کنار هم قرار بگیرند.

 

پرس شانه همراه با جمع کردن آرنج ها

برای انجام این تمرین بایستید و پاهای خود را به پهنای شانه از هم باز کنید.دمبل ها را در هر  دو دست نگه داشته و کف دست هایتان را به سمت داخل بدن نگه دارید. سپس آنها را تا سطح چشمتان بلند کنید. آرنج های شما باید در زاویه 90 درجه خم شده در مقابل شما باشد.

 

بازوهای خود را به موازات زمین نگه دارید و آنها را به سمت داخل بدن بکشید. سپس بازوهای خود را به سمت بالا برده و کاملاً صاف کرده و دمبل ها را روی سر خود نگه دارید. به حالت اول برگردید و این کار را 15 بار تکرار کنید.

 

داشتن سینه های زیبا

روش های سفت و خوش فرم کردن سینه ها

 

پرواز دست ها به پایین

– روی زمین بخوابید به صورتیکه سر، گردن و پشتتان روی چندین بالش بزرگ قرار گیرند. در هر دست یک وزنه قرار داده و وزنه ها را مستقیماً بالای سینه ببرید، به صورتی که کف دست ها روبه روی هم قرار گیرند. باز هم چانه به سمت سینه ها متمایل باشد به صورتیکه گردن با سایر ستون فقرات در یک راستا قرار گیرد. پشتتان هم نه خمیده شود و نه خیلی صاف باشد.

 

– دست ها را از هم باز کنید به صورتیکه آرنج ها روی زمین قرار گیرند، وزنه ها را نیز آنقدر پایین بیاورید که آرنج ها به زمین برخورد کند. دوباره وزنه ها را بالا ببرید و حرکت را از نو آغاز کنید.

 

شنا

شنا یکی از ورزشهای مناسب برای سینه هاست؛ بخصوص شنای قورباغه، آنهم بدلیل این که ماهیچه های پشت و سینه را وادار به مقاومت در مقابل فشار آب می کند. در واقع فشار آب خود نوعی ماساژ فوق العاده برای سینه ها حساب می شود. برای تمرین بیشتر می توانید پاها را در کف استخر بگذارید تا جایی که آب شانه هایتان را بپوشاند. دستها را بالا برده و آهسته در جلوی خود پایین آورید. ۱۰ بار این عمل را تکرار کنید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

 


دنبال یه راه مطمئن برای افزایش قد هستی؟


ترکیب پرسپولیس اعلام شد


خرید عطر و ادکلن اورجینال


اصلاح فرم و اختلاف طول پاها


از کجا ماسک بهداشتی و مطمئن بخریم؟


کاهش وزن و لاغری سریع تا عید


اسلایس کرامبل سیب


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان


کشیده کردن پاها به اندازه‌ای چشمگیر


عمل بلندکردن قد توسط بهترین متخصص ایران

پایین ترین نرخ وبیشترین تنوع پکیج تورکیش


جدیدترین تکنیک اثبات شده برای افزایش قد

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب


چگونه فالوور واقعی و فعال داشته باشیم؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

داشتن سینه هایی خوش فرم و سربالا و سفت آرزوی بسیاری از خانمهاست . به گزارش ایران ناز عوامل زیادی در شل شدن پستان ها و آویزان شدن آنها تاثیر دارند . از جمله نبستن سوتین مناسب و همینطور بزرگی بیش از حد پستان ها و یا کاهش وزن سریع شیردهی و… خانم ها ارزو دارند که سینه هایی سفت و سر بالا داشته باشند. در این مطلب روش هایی برای زیبا کردن فرم و شکل سینه های شل و افتاده گفته شده است که در خانه و بدون هیچ هزینه ای می توانید پستان های خود را خوش فرم و زیبا کنید.

 

اگر می خواهید سینه های سفت و زیبا داشته باشید باید بدانید که به راحتی می توان با 8 روش خانگی سینه های شل و افتاده را سفت کرد.

داشتن سینه های زیبا

 

1. ماساژ با یخ

 

این یکی از مهم ترین راه های مقابله با افتادگی سینه است! این کار به شما کمک خواهد کرد سفتی اولیه سینه های خود را به آنها بازگردانده و لبخند را به لب های خود هدیه کنید. خیلی ها با استفاده از این روش ساده توانسته اند به نتایجی مطلوب دست پیدا کنند. یک قطعه یخ را به صورت دورانی به مدت دو دقیقه روی هر سینه ماساژ داده و پس از خشک کردن آنها با استفاده از حوله برای نیم ساعت روی پشت خود دراز بکشید. این کار را تا رسیدن به نتیجه مورد نظرتان ۴ تا ۵ بار در روز تکرار کنید.

 

2. روغن زیتون

 

هیچگاه نقشی که روغن زیتون می تواند در مبارزه با این مشکل ایفا کند را دست کم نگیرید. این روغن سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های قوی است که می توانند در پیشگیری و درمان افتادگی سینه به شما کمک کنند. خیالتان راحت باشد که از استفاده از این درمان خانگی پشیمان نخواهید شد. برای هر یک از سینه ها یک قاشق روغن زیتون را به گونه ای کف دست هایتان بمالید که حرارت را در دست های خود احساس کنید. سپس با کف دست هایتان سینه ها را از سمت پایین رو به بالا به مدت ۲۰ دقیقه ماساژ دهید. این کار را حداقل ۴ بار در هفته انجام دهید.

 

3. زرده تخم مرغ و خیار

 

اگر از آن دسته آدم هایی هستید که فکر می کنند هزینه های سرسام ور تنها راه حل این مشکل هستنداین روش درمان نظرتان را عوض خواهد کرد. شما با این روش به طور همزمان از ویتامین ها و پروتئین فراوان موجود در زرده تخم مرغ و اثرات مفیدی که خیار برای پوستتان دارید بهره مند خواهید شد.

 

یک خیار را در دستگاه به شکل پوره در بیاورید و سپس یک زرده تخم مرغ و یک قاشق کره را به آن اضافه کرده و به شکل یک خمیر دربیاورید. خمیر به دست آمده را روی سینه ها مالیده و بگذارید برای ۳۰ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس آن را با آب سرد به طور کامل بشویید. این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید.

 

4. پیاز و تخم مرغ

 

این یک روش طبیعی فوق العاده دیگر برای درمان این مشکل است. پیاز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای سلامت پوست بسیار مفید هستند. برای دیدن نتیجه این روش مجبور نیستید خیلی صبر کنید. یک تخم مرغ را تا زمانی که شکلی کرم مانند به خود بگیرد هم زده و آن را روی قسمت پایینی سینه مالیده و به مدت نیم ساعت صبر کنید. سپس آب یک پیاز را گرفته و با یک لیوان آب ترکیب کنید و سینه هایتان را با محلول به دست آمده شستشو دهید.

 

5. پودر تخم شنبلیله

 

اگر سرسختانه به دنبال راه حلی برای این مشکل خود می گردید پودر تخم شنبلیله می تواند به دادتان برسد. این دانه ها سرشار از موادی هستند که باعث سفتی پوست می شوند. اثرگذاری این روش شما را شگفت زده کرده و به محض استفاده از آن می توانید مشکلتان را حل شده بدانید!

 

یک فنجان پودر تخم شنبلیله را با یک فنجان آب ترکیب کنید تا به شکل خمیری در بیاید و آن را روی سینه ها مالیده و بگذارید برای یک ربع روی پوست بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. اگر به صورت روزانه از این روش استفاده کنید خیلی زود نتیجه آن را خواهید دید.

 

6. انار و روغن خردل

 

ترکیب انار و روغن خردل یک درمان خانگی موثر دیگر است که می تواند کمک زیادی به شما بکند. ویتامین های زیادی که در این دو یافت می شوند اثرات زیادی روی سلامت پوست و به ویژه استحکام آن می توانند داشته باشند. پوست یک انار را کنده و یک قاشق غذاخوری روغن خردل به آن اضافه کرده و ترکیب پوست انار و روغن خردل را به شکل خمیری یک دست در بیاورید. این ترکیب را هر شب قبل از خواب روی سینه ها بمالید.

 

7. ژل آلوئه ورا

 

بدون حرف زدن در مورد آلوئه ورا این مطلب ناتمام باقی خواهد ماند. آنتی اکسیدان های موجود در آلوئه ورا با رادیکال های آزاد موجود در بدن شما مقابله می کنند و این بخشی اساسی در رویارویی با این مسئله است. همچنین محتویات فوق العاده ی موجود در این ماده به حفظ حالت کشسانی و استحکام پوست کمک می کنند. دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را به مدت ۱۵ دقیقه روی سینه ها ماساژ دهید و سپس اجازه دهید ۱۵ دقیقه دیگر نیز روی پوستتان باقی بماند و در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید. این کار را هر روز تا رسیدن به نتیجه مورد نظرتان ادامه دهید.

 

8. پرس سینه

 

داشتن سینه های زیبا

پرس سینه یکی از بهترین تمرین هایی است که در به دست آوردن مجدد سفتی سینه ها می تواند به شما کمک کند. به شرط آن که این حرکت به درستی و به صورت مداوم انجام شود خیلی زود با سینه های شل خود خداحافظی خواهید کرد. دو دمبل را در دست گرفته و کف زمین رو به سقف دراز بکشید و هر یک از دمبل ها را در یک دست خود نگه دارید.

 

دست هایتان را روی سینه قرار داده و به آرامی تا زمانی که دست هایتان کاملا باز و کشیده شوند رو به بالا ببرید. به مدت ۱۵ ثانیه این حالت را حفظ کرده و سپس به آرامی دست هایتان را به حالت اولیه باز گردانید. این حرکت را روزانه به صورت سه ست ده تایی انجام دهید.

 

در کنار این راه هایی که برای مبارزه با افتادگی سینه یاد گرفته اید برخی نکات دیگر نیز هستند که باید رعایت شوند:

 

این که لباس زیر شما به طور کامل با اندازه سینه هایتان مطابقت داشته باشد و نه براتان کوچک و نه گشاد باشد بسیار مهم است.

 

تا جای ممکن خودتان را از نور آفتاب محافظت کنید. قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب می تواند اثراتی منفی روی استحکام پوست شما بگذارد.

 

هر روز به مقدار کافی آب بنوشید تا استحکام پوست خود را حفظ کنید.

 

اگر قصد دارید وزنتان را کاهش دهید این کار را به صورت تدریجی انجام دهید. کاهش سریع و ناگهانی وزن افتادگی سینه را به شدت افزایش خواهد داد.

 

 

 

داشتن سینه های زیبا

برخی از بانوان میباشند که از افتادگی سینه ها رنج میبرند و میخواهند که خوش فرم شود در ادامه میتوانید با 12 راه حل برای بزرگ شدن و خوش فرم شدن سینه ها سایت تالاب را دنبال نمایید. 

 

برای بزرگ شدن پستان در این روش شما باید کرست خودرا باز کرده و پستانهایتان را آزاد کنید و دقیقاْ به حالت افقی قرار بگیرید، «برترین حالت وقتی هست که شب میخواهید بخوابید» آنگاه کف دستان خودرا یعنی کف دست راست را روی پستان راست و کف دست چپ خودرا روی پستان چپ بگذارید و به آرامی شروع به مالیدن پستانها کنید.

 

به طوری که دو پستان را در جهت مخالف با یک دیگر و خیلی آهسته و آرام حرکت دهید و بمالید. میتوانید هر شب ۱۰ الی ۱۵ دقیقه این عمل را انجام دهید ودر مدت تقریباْ کوتاهی مانند  6 ماه نتیجه محبوب آن را دیدن کنید که روشی مفید و موثر در عین حال بی خرج و زحمت هست. اگرچه روشهای علمی و پیشرفته اخیر نیز وجود دارند که عموماْ هزینه زیادی را نیاز دارند.

 

شنا یکی از ورزشهای مناسب برای سینه هاست؛ بخصوص شنای قورباغه، آنهم به دلیل این‌که ماهیچه هاي پشت و سینه را مجبور به مقاومت در مقابل فشار آب میکند. در واقع فشار آب خود نوعی ماساژ بی مشابه برای سینه ها حساب می‌شود. برای تمرین بیشتر میتوانید پاها را در کف استخر بگذارید تا جایی که آب شانه هایتان را بپوشاند. دست ها را بالا برده و آهسته در جلوی خود پایین آورید. ۱۰ بار این عمل را تکرار کنید.

 

پوش آپ

روی یک سطح صاف، به روی شکم بخوابید.

زانوهایتان را خم کرده و قوزک پاهایتان رابه صورت ضربدری روی هم قرار دهید.

 

حال درحالیکه کف دست هایتان با شانه ها دریک خط قرار گرفته هست، آرنج هایتان را خم کنید.

با حفظ تراز بر روی کف دست ها و آرنج، بدنتان را از زمین بلند کنید—به صورتیکه قوزک پاها هنوز حالت ضربدری را حفظ کرده باشد. در این حالت شما وزن زیادی را بلند نمی‌کنید. به هیچ عنوان هنگام بلند کردن بدن از روی زمین آرنج هایتان را صاف نکنید چون مقدور هست به مفصلهایتان صدمه وارد کند.

 

به آرامی کل بدنتان را پایین آورید، اما روی زمین نخوابید. باید زاویه را تاجایی کم کنید که بازوهایتان به موازات زمین درآید.

 

 

این حرکات باید به صورت هر روز یا دست کم دو یا سه بار در هفته انجام شوند. انجام این حرکات باعث  میشود که سینه هایتان فرم خوشگل و گِرد بخود بگیرند و همینطور عضلات پشتتان را نیز تقویت می‌کنند.

 

 پِرِس وزنه

الف» به پشت روی زمین بخوابید و پاها را صاف قراردهید ودر هر دست یک وزنه نگاه دارید «بجای وزنه میتوانید از چیزهایی هم وزن ان هم بهرهگیری کنید». وزنه ها را بالا ببرید به صورتیکه دست ها دقیقاً بالای شانه هایتان قرار گیرند و کف دست ها پشت بشما باشد. شکم را داخل بکشانید. چانه را هم به سم سینه ها متمایل کنید.

 

ب» وزنه ها را پایین آورده و کمی در اطراف قرار دهید تا جاییکه آرنج ها کمی زمین را لمس کند. وزنه ها را دوباره بالا برده

و مراقب باشید که آرنج ها در این حالت قفل نشود. شانه ها نیز نباید به هیچ عنوان از روی زمین بلند شود.

 

پرواز دست ها به پایین

الف» روی زمین بخوابید به صورتیکه سر، گردن و پشتتان روی چندین بالش بزرگ قرار گیرند. در هر دست یک وزنه قرار داده و وزنه ها را مستقیماً بالای سینه ببرید، به صورتی که کف دست ها روبه روی هم قرار گیرند. بازهم چانه به سوی سینه ها متمایل باشد به صورتیکه گردن با سایر ستون فقرات دریک راستا قرار گیرد. پشتتان هم نه خمیده شود و نه خیلی صاف باشد.

 

وهم چنیین همانگونه در پست قبلی گفتم از گرما دادن به سینه ها خوداری کنید

و بهتره هست درهنگام حمام و دوش گرفتند ابی که با آن دوش می گیریدیا حمام میکنید کمی اب سرد

آن بیشتر باشد «نه سرد سرد بلکه مقدر آب سرد نسبت به اب گرم بیشتر باشد»

 

و دخترخانوم هاي عزیز که میخواهند سینه هاشون درهنگام راه رفتند تلوتلو نخورد و سینه هاي افتاده اي نداشته باشند بهتر هست تا :

 

داشتن سینه های زیبا

تذکر: هنگامیکه میخواهید خوابید «درهنگام خواب» از سوتین فنری «سیمی» بهرهگیری نکنید.

 

بخاطر سیمی که زیر این سوتین قرار دارد مقدور هست

1:شمارا اذیت کند و نتوانید خواب سهولت داشته باشید 2:مقدور همان سیم از سوتین جدا شود و یا در همان و یا در همان حالتی  در سوتین هست پارچه سوتین را پاره کند و به سینه هاتان اسیب هاي جبران ناپذیری  بزند

 

دقت: من درباره  بهرهگیری دارو چیزی نمی‌گویم و داروئی راهم توصیه نمی دم اگر مایل به

بهرهگیری از دارو برای سینه هاتون بودید  بهتره گذشته بهرهگیری از دکتر متخصصی مشورت بگیرد.

 

جالب است بدانید که آمار نشان داده تنها ۱۰ درصد از خانم‌ها از فرم سینه خود راضی هستند! و بیشتر آن‌ها دوست دارند سینه‌هایشان کوچک‌تر، بزرگ‌تر و یا خوش فرم تر باشد. ما در این مقاله می‌خواهیم برای شما همراهان عزیز مجله پزشکی از چند راهکار ساده در مورد خوش فرم کردن سینه‌ها بگوییم پس برای داشتن سینه هایی زیباتر با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

تحقیقات نشان داده که سینه های خوش فرم می تواند اندام شما را زیباتر نشان دهد و به‌دنبال آن اعتمادبه‌نفس بالاتری داشته باشید. در ادامه به راهکارهای ساده در این زمینه می‌پردازیم. بهتر است ابتدا آن‌ها را امتحان کنید و سپس به دنبال عمل‌های سنگین و پرهزینه مانند پروتز سینه بروید.

رژیم غذایی را می‌توان در زمینه سلامت یک اصل اساسی دانست. اولین چیزی که در زمینه‌های مربوط به سلامت و یا زیبایی شما در نظر گرفته می شود، رژیم غذایی است. رژیم غذایی مناسب شما را در وضعیت سالم با تناسب اندامی زیبا قرار می دهد. همچنین افرادی که به‌طور متناوب دچار تغییر وضع می شوند، سینه‌هایی شل و افتاده‌ای پیدا می‌کنند.

بیماری سرطان سینه از شایع‌ترین نوع سرطان‌ها در خانم‌ها است که سینه ها را مورد هدف قرار می‌دهد. ممکن است افرادی با سرطان سینه مجبور به برداشتن کامل سینه های خود شوند درحالی‌که با رژیم غذایی می‌توان احتمال ابتلا به سرطان سینه را کاهش داد. برای این‌که خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهید، بهتر است مواد غذایی مناسبی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

داشتن سینه های زیبا

مواد غذایی مناسب برای پیشگیری از سرطان عبارتند از: میوه‌های زرد و نارنجی مانند زردآلو، زردآلو و هلو و سبزیجاتی چون کدو و هویج و تخم کتان، زغال اخته، گردو و امگا ۳ که در ماهی‌های روغنی، تخم مرغ و آووکادو یافت می شود، همچنین غذاهایی که سرشار از منیزیم هستند.

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه نشان دهید، سایزبندی لباس‌های زیر زنانه است. شما باید به طور دقیق سایز خود را بدانید و هنگام خرید، به آن توجه کنیم می‌توان گفت ۷۰ درصد از خانم‌ها هنگام خرید لباس‌های زیر از سایزهای نامناسب استفاده می کنند. باید بدانید که این استفاده نادرست از سایز می‌تواند باعث ضعف در عضلات سینه، مشکلات تنفسی، حساسیت های پوستی و همچنین درد در ناحیه سینه شود.

سایز سینه در طول زمان زندگی یک خانم، بارها ممکن است تغییر کند با عواملی چون بارداری، تغییرات وزن و همچنین دوران یائسگی. حتماً چند وقت یک‌بار سایز سینه خود را با دقت اندازه گیری کنید و لباس‌های زیر را بر طبق همین سایز، تهیه کنید. شب‌ها بهتر است سوتین را بیرون آورده تا سینه ها بتوانند استراحت کنند و همچنین توصیه می‌شود که روزهایی که در خانه هستید، از سوتین های ورزشی و نرم استفاده کنید. بهتر است هیچگاه در خرید لباس‌های زیر از حدس و گمان برای اندازه خود استفاده نکنید. ورزش

تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده‌است نشان می‌دهد خانم‌هایی که در هفته ۴ ساعت یا بیشتر از آن ورزش می کنند، سطح استروژن پایین تری دارند که همین موضوع عاملی است برای کاهش ابتلا به سرطان سینه. همچنین دیگر مطالعات نشان داده افرادی که مبتلا به سرطان سینه هستند، می توانند از ورزش به عنوان کمک در درمان استفاده کنند.

اگر از اثرات سلامتی ورزش چشم پوشی کنیم می‌توان گفت ورزش برای خوش فرم شدن سینه ها یک راه مؤثر و کمک‌کننده است. تمرینات قفسه سینه و عضلات سینه، برای رسیدن به این هدف بسیار مناسبند. همچنین ورزش‌هایی که با وزن بدن انجام می‌شود مانند شنا.

برای داشتن سینه های خوش فرم و سربالا، می توانید از کرم‌ها استفاده کنید. اگر از کرم‌های محکم کننده به طور مرتب استفاده و این درمان را قطع نکنید، می تواند از آویزان شدن سینه‌ها جلوگیری کنید. همچنین اگر سینه‌های شما در معرض آفتاب قرار می‌گیرد، آن‌ها را با کرم‌های ضد آفتاب بپوشانید تا باعث چین‌وچروک و تغییر رنگ آن‌ها نشود. بهتر است هنگام استفاده از کرم‌ها به مدت چند دقیقه سینه‌های خود را ماساژ دهید. این کار در تقویت سینه ها نقش مؤثری دارد. برای ماساژ دادن از روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو و روغن جوجوبا استفاده کنید که سرشار از ویتامین هستند.

می‌توانید با ایجاد سایه روشن در سینه خود، سینه‌ها را برجسته‌تر نشان دهید. برای این کار از کانتورهای تیره و روشن استفاده کنید. ابتدا سوتین خود را پوشیده و سپس خط سینه و بالای آن را کمی تیره و دو طرف را روشن کنید. با ایجاد این سایه روشن، می‌تواند زیبایی ظاهری موقتی به سینه های خود بدهید.

اصولاً دوش گرفتن‌ با آب گرم انجام می شود اما برای داشتن یک پوست کشیده و سینه‌های محکم، بهتر است آب سرد را هم امتحان کنید. برای اینکار می‌توانید دوش گرفته و در انتها سینه‌های خود را در معرض آب سرد قرار دهید. آب سرد می‌تواند گردش خون را افزایش داده و اکسیژن ‌رسانی به بافت سینه را بهتر انجام دهد. می توانید زیر دوش سینه های خود را بصورت دایره ای ماساژ دهید.

خوابیدن به شکم می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. این حالت خوابیدن باعث ایجاد چین و جروک در سینه ها می شود. بهتر است همیشه به کمر بخوابید.

تحقیقاتی که در دانشگاه کالیفرنیا بر روی زنان سیگاری انجام شد، نشان داد که زنان سیگاری می‌توانند ۳۰ درصد بیشتر از افراد عادی، به سرطان سینه مبتلا شوند. همچنین سیگار می‌تواند باعث چین و چروک در پوست شود و رنگ پوست را تیره‌تر کند. درنتیجه هم برای سلامت مضر است و هم برای زیبایی.

بهتر است سینه های خود را مرتباً مورد بررسی قرار دهید. تحقیقات نشان داده افرادی که سینه‌های خود را بررسی می‌کنند، در صورت بروز سرطان سینه می توانند زودتر متوجه آن شده و قبل از پیشرفت سرطان، آن را درمان کنند. توصیه می‌شود که به‌طور مرتب در فاصله‌های زمانی مشخص، سینه ها را از نظر برآمدگی ها، ترشحات، بافت و شکل مورد معاینه قرار دهید.

اصلاً مهم نیست که سایز سینه شما ۸۰ یا ۷۰ باشد بلکه محکم بودن و فرم زیبای سینه ها اولویت بیشتری دارد. برای داشتن سینه هایی زیبا می توان به دنبال زندگی‌ها و عادت‌های سالم رفت. اگر شما هم فکر می کنید سینه های افتاده ای دارید بهتر است ورزش و رژیم‌های غذایی مناسب و مواردی را که در این مقاله ذکر شد را امتحان کنید و همچنین از تجربیات خوب خود در این زمینه ما را باخبر سازید تا تجربیات شما هم به مقاله اضافه شود.

برچسب ها

کانال مجله پزشکی در تلگرام

۲,۱۰۰,۰۰۰مشترک

صفحه مجله پزشکی در اینستاگرام

۷۲۰,۰۰۰دنبال کننده

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است.

یکی از شایعترین مشکلات در بین خانم ها داشتن سینه های شل و آویزان است . سینه های شل و آویزان بر روی سلامتی اثرگذار نیست اما اثرات زیادی بر روی شکل ظاهری افراد می گذارد و سبب از بین رفتن اعتماد به نفس آنها می شود. علت های زیادی سبب از بین رفتن خوش فرمی سینه ها می شود که یکی از آنها استفاده از سینه بند نامناسب است.

اگر سینه هایتان افتاده و چروکیده شده ، می توانید با اصلاح عادت های روزمره تان و استفاده از سینه بند مناسب مشکل بد شکلی و بد فرمی سینه خود را حل کنید. در این بخش از نمناک به شما کمک خواهیم کرد فرم دلخواه سینه تان را باز گردانید و سینه هایی خوش فرم و زیبا داشته باشید.

خانم ها برای حفظ زیبایی و خوش فرمی سینه ها باید از لباس زیر مناسب و به اندازه استفاده کنند یعنی لباس زیر خانم ها نباید تنگ و یا گشاد باشد . خانم هایی که دچار افتادگی سینه هستند ، باید از لباس زیری استفاده نمایند که سینه هایشان را به خوبی جمع کرده و در بالا نگه می دارد . افتادگی سینه در کسانی که بطور دائم از سوتیئن های مناسب استفاده می کنند تا 40% کاهش می یابد.

اگر دچار نوسانات وزنی هستید باید بدانید ممکن است سایز سینه شما نیز تغییر کند پس حتما با تغییرات بدنی و کم و زیاد شدن وزن اندازه لباس زیر را هم تغییر دهید.

هنگام ورزش نیز از لباس زیر مناسب و مخصوص ورزش استفاده نمایید . درصد افتادگی سینه در خانم هایی که در هنگام ورزشهای پرتحرک از سینه بندهای مخصوص ورزشی استفاده می کنند تا 78% کاهش خواهد یافت.

داشتن سینه های زیبا

افرادی که دچار افتادگی پستان هستند، به جای لباس زیر نازک بهتر است از انواع ضخیم آن استفاده نمایند و بند آن را طوری تنظیم کنند که نه خیلی سفت باشد و نه خیلی شل. لباس های زیر از جنس دانتل نازک برای این افراد مناسب نمی باشد.

اگر مشکل خاصی ندارید خانم ها برای اینکه سینه های افتاده ای نداشته باشند بهتر است از سینه بند های سیمی «فنری» استفاده کنند زیرا این سینه بندها برای سینه های مانند یک قالب عمل می کنند و سیمی که در زیر سوتین وجود دارد از افتادگی و اویزان بودن سینه پیشگیری خواهد کرد و سبب می شود هنگام راه رفتن سینه ها تکان نخورند.

هنگام خواب از این سینه بندها استفاده نکنید زیرا ممکن است سیم از سینه بند جدا شود و به سینه هاتان اسیب های جبران ناپذیری برساند و خواب آرام از شما سلب شود.

نوع خوابیدن بر روی پوست سینه و فرم سینه ها اثر گذار است . خانم هایی که روی شکممی خوابند ، سریع تر دارای چین و چروک در ناحیه پستان می شوند اما خوابیدن به کمر به جوان ماندن پوست ناحیه سینه و پیشگیری از افتادگی پستان کمک می کند.

خانم هایی که دچار تحلیل بافت سینه شده اند ، می توانند از پروتز سینه استفاده نمایند اما کاشت پروتز به بالا رفتن پستان کمک نمی کند.

پیش از این هم در بخش تناسب اندام نمناک گفته بودیم که برای جلوگیری از افتادگی سینه و بالا کشیدن و خوش فرم شدن سینه دوش آب خنک بگیرید . دوش آب خنک سبب تنگ شدن عروق و سفت شدن پوست می شود و این کار به بالا کشیده شدن سینه کمک می کند.

با افزایش سن، پوست الاستیسیته خود را از دست می دهد و سینه ها افتاده و شل می شود . برای پیشگیری از افتادگی و چروک شدن پوست سینه خانم ها باید مرتب از کرم های مرطوب کننده و برخی کرم های ضدچروک استفاده نمایند . استفاده از کرم های حاوی پروتئین های گیاهی و مرطوب کننده های دریایی کنار تزریق کلاژن و اسید هیالورونیک نیز بسیار موثر است.

بهره گیری از لوسیون های سفت کننده و فرم دهنده ی سینه که آنتی اکسیدانها میباشند رادیکالهای آزاد راکه باعث شل شدن سینه ها می گردند از بین میبرند. هردو هفته یکبار نیز می توانید از ماسک سفت کننده بر روی سینه ها استفاده کنید.

برخی ورزش های مخصوص سفت شدن و بالا بردن سینه را انجام دهید . مثلا در روز سه بار و هر بار سه دقیقه 2 توپ تنیس را در دست بگیرید و دست هایتان را بالاتر از سطح شانه تان بگیرید و آرنجتان را خم کنید.

سپس توپ ها را فشار دهید و بعد رها کنید. شنا نیز یکی از ورزشهای مناسب برای سینه هاست؛ بخصوص شنای قورباغه، فشار آب خود نوعی ماساژ بی مشابه برای سینه ها حساب می شود.

برخی از خانم ها گمان می کنند اگر از لباس زیر تنگ استفاده کنند حالت سینه هایشان ، خوش فرم و زیباتر خواهد شد اما استفاده از لباس زیر تنگ سبب تروما و دیستروفی (کوچک شدن و نازیبایی) پستان ها می شود.

همچنین استفاده از لباس زیر گشاد نیز سبب افتادگی و شل شدن سینه می شود زیرا سینه بندهای گشاد نمی توانند سینه هایتان را به خوبی نگه دارند و سینه ها دچار افتادگی خواهند شد. هنگام ورزش از پوشیدن سینه بند گشاد اجتناب کنید چرا که هرچه تکان های سینه بیشتر باشد، پوست سینه و کلاژن ها بیشتر دچار فشار خواهند شد و سینه ها افتاده تر می شوند.

تغییرات و نوسانات وزنی ، زیبایی سینه را به خطر می اندازد زیرا کاهش و افزایش وزن مکرر ، سبب کاهش الاستیسیته سینه ها و افتاده شدن پستان ها می شود . ترک های پوستی یا استریا که اسکارهای خطی همراه با آتروفی(تحلیل) وفرورفتگی پوست (اپیدرم ) هستند ، در ابتدا صورتی و قرمزرنگ هستند اما به مرور سفید می شوند. این ترک های پوستی با تغییرات وزنی روی سینه ایجاد شده و سینه ها را نازیبا می کنند.

با افزایش سن، پوست پستان کشسانی خود را از دست می دهد و سینه ها افتاده می شوند. انجام برخی از ورزش ها سبب تقویت ماهیچه های نگهدارنده سینه و بالا ماندن آنها می شود.

برخی از خانم ها بر روی سینه خود موهایی دارند که ترجیح می دهند برای زیبا شدن سینه ها آنها را از بین ببرند . برای از بین بردن این موها روش های زیادی وجود دارد . بهترین روش از بین بردن موهای سینه در خانم ها ، کندن این موها با موچین و یا از بین بردن موها با لیزر است . تراشیدن این موها با تیغ سبب افزایش رشد موهای زیر پوستی و بروز عفونت ها خواهد شد.

استفاده از پروتز سینه که این روزها بسیار شایع شده است ، سبب نا زیبایی سینه می شود زیرا خط جراحی زیر سینه ایجاد می کند . در روش پروتز سینه امکان درآوردن آن وجود ندارد زیرا درآوردن پروتز سبب افتاده و چروکیده شدن سینه ها می شود.

افرادی که از مرطوب کننده استفاده نمی کنند ، پوست سینه شان چروک و نازیبا می شود . برای زیبا تر شدن سینه ها و پیشگیری از پیری پوست آنها از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید به خصوص اگر دارای پوست خشک می باشید.

باید بدانید که حتی سینه ها هم از آسیب های سیگار در امان نیستند. کشیدن هر میزان سیگار، با کاهش ذخیره خون در سطح پوست، پوست را ضعیف و پیر می کند.

دویدن یا ورزش های مداوم و شدید که سبب حرکت جلو و عقب رونده سینه می شود ، می تواند موجب ترکیدن کلاژن های سینه شود.

عوامل دیگری مانند وراثت ، افزایش سن ، شیردهی ، بارداری ، یائسگی ، کمبود تغذیه ، سرطان سینه یا مشکلات تنفسی مانند سل و… روی افتادگی سینه ها تاثیر می گذارد. همچنین مصرف بیش از حد نیکوتین ، الکل و نوشیدنی های کربنات دار هم می تواند در این وضعیت تاثیر گذار باشد.

Publisher – مرجع سلامت و ورزش

چگونه سینه های خوش فرم وسفتی داشته باشیم این سوال دغدغه اکثر بانوان ایرانی است در این مقاله به تشریح راهکارهای بسیار مناسب و موثر برای دستیابی به موفقیت در این زمینه می پردازیم موفق باشید پروبادی

داشتن یک فیزیک بدنی زیبا در زنان شامل فاکتور‌های گوناگونی میشود که یکی‌ از این فاکتور‌ها داشتن سینه‌هایی خوش فرم و سفت می‌باشد.در حقیقت فقدان همین موضوع در زنان کافی‌ است تا در زیبایی آنها ایرادات فراوانی‌ وارد شود.اما برای رهایی از این مشکل شما مجبور هستید تا سینه‌های خود سفت و خوش فرم کنید.شل بودن و داشتن ضعف در ناحیه سینه میتواند عوامل زیادی داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به شیر دادن به فرزندان، تغذیه ضعیف، بیماری ها، استفاده از سینه بند نامناسب و یائسگی اشاره کرد.اما این روز‌ها راه‌های فراوانی‌ برای سفت کردن سینه‌ها ارائه میشود که رایج‌ترین این روش‌ها جراحی سینه می‌باشد.اما علاوه بر هزینه بر بودن اینگونه عمل‌ها ممکن است که دچار برخی‌ عوارض ناخوشایند نیز شوید.اما راه‌های طبیعی نیز وجود دارد که شما میتوانید آنها را در خانه انجام دهید.این راهکار‌ها کاملا موثر می‌باشد.در ادامه برای شما ۵ روش بسیار کارامد برای سفت کردن سینه هایتان را معرفی‌ خواهیم کرد و بعد از آن نیز ۷ حرکت بدن سازی مخصوص این کار نیز به طور کامل برای شما شرح داده خواهد شد تا بتوانید به طور کامل این مشکل را حل کنید.

۱) ماساژ سینه‌ها با آلوئه ورا یا روغن بادام
آلوئه ورا دارای مواد سفت کننده پوست می‌باشد.این ماده غذایی برای قرن هاست که برای رفع چین و چروک پوست استفاده میشود.ماساژ دادن سینه‌ها با آلوئه ورا باعث میشود که ژل درون آن به درون پوست نفوذ کرده و باعث سفت شدن آن شود.
ماساژ همچنین باعث کار بر روی عضلات سینه میشود که این موضوع نیز خود باعث حجم گرفتن سینه‌ها میشود.شما همچنین میتوانید برای گردش خون بهتر از روغن بادام استفاده کنید.گردش خون بهتر باعث متورم شدن رگ‌های خونی میشود و باعث میشود سینه‌ها سفت و سر بالا قرار بگیرند.

۲) تغذیه
برای داشتن سینه‌هایی سفت و خوش فرم داشتن یک تغذیه مناسب بسیار با اهمیت می‌باشد.به این دلیل که ماهیچه‌های زیر سینه برای نگه داشتن سینه‌ها باید به طور مناسب مواد غذایی دریافت کنند.اگر این ماهیچه‌ها در طول روز به میزان کافی‌ پروتیین دریافت کنند سینه‌های شما نیز حالت سفت خود را حفظ خواهد کرد.
شما همچنین باید از ویتامین ها، کلسیم و مواد معدنی به میزان مناسب استفاده کنید.همه این موارد را میتوانید از مواد غذایی نظیر گوجه فرنگی‌، کلم، گل کلم، کلم بروکلی، هویج و گوشت دریافت کنید.علاوه بر رعایت این موارد شما باید مصرف کافئین را کاهش داده و سیگار کشیدن را نیز کنار بگذارید.

داشتن سینه های زیبا

۳) خیار و زرده تخم مرغ
امروزه خواص خیار در سفت کردن و حجم دادن پوست مشخص شده است.به خاطر همین است که از خیار در ماسک‌های صورت استفاده میشود.زرده تخم مرغ نیز حاوی مقادیر فراوان مواد معدنی می‌باشد.ترکیب این دو با هم میتواند مقادیر فراوانی‌ مواد مغذی را از طریق پوست به سینه‌ها برساند و باعث سفتی آن شود.
این ترکیب به طور خودکار باعث میشود سینه‌های شما از حالت آویزان خارج شده و سر بالا قرار بگیرند.بنابراین شما میتوانید خیار را رنده کرده و با ترکیب زرده تخم مرغ در آن را کاملا روی سینه خود قرار دهید.این عمل باید روزانه انجام شود.در هر نوبت حداقل اجازه دهید این ترکیب نیم ساعت روی سینه شما بماند.بعد از آن میتوانید آن را بشویید.بعد از یک هفته متوجه پیشرفت خود خواهید شد.

۴) روغن زیتون
روغن زیتون یکی‌ از بهترین روغن‌های موجود می‌باشد.این روغن دارای ارزش غذایی بسیار بالایی می‌باشد.مشاهده شده است که روغن زیتون میتواند در سفت کردن پوست موثر باشد.بنابراین میتوانید روزانه سینه‌های خود را با روغن زیتون ماساژ دهید و اثرات آن را در چند روز آینده مشاهده خواهید کرد.

۵) شنا کردن
نیم ساعت شنا کردن بر اساس یک برنامه منظم میتواند به طور بسیار شگفت آوری سینه‌های شما را سفت کند.شنا باعث سفت کردن عضلات زیر سینه میشود.این عضلات مسول نگه داشتن سینه‌ها هستند و هنگامی که این عضلات سفت و قوی شوند سینه‌های شما نیز سر بالا و سفت خواهند شد.

۷ حرکت برتر برای ساختن سینه‌هایی خوش فرم

۱) شنا
به شکم روی زمین بخوابید و دستان خود را در یک راستا کنار بدن خود قرار دهید و سپس با کمک دستان خود بدن را به سمت بالا هدایت کنید تا جایی که آرنج‌های شما هنوز کمی‌ حالت خمیدگی خود را حفظ کرده باشند.اجازه ندهید مفاصل آرنج قفل شوند.عضلات شکم خود را در سرتاسر حرکت منقبض حفظ کنید.فرایند پایین رفتن شما باید حدود ۳-۴ ثانیه به طول بی‌انجامد.هر تعداد تکرار که میتوانید انجام دهید.
دلیل کارایی این حرکت : حرکت شنا یک حرکت چند مفصلی می‌باشد که نه تنها باعث ایجاد فشار روی سینه‌ها میشود بلکه عضلات سرشانه، پشت و شکم را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.این حرکت میتواند در باشگاه یا خانه انجام شود.

۲) پرس سینه
به پشت روی یک توپ بادی مخصوص بدن سازی دراز بکشید و اطمینان حاصل کنید که فضای کافی‌ برای دست‌ها برای انجام حرکت وجود دارد.زانوهای شما باید به طور ۹۰ درجه ‌خم باشند.سپس یک جفت دمبل برداشته و آنها را روبروی صورت خود نگه دارید.هنگام بالا بردن دمبل‌ها به سمت بالا این فرایند باید ۳ ثانیه به طول بی‌انجامد.سپس به آرامی دمبل‌ها را به سمت پایین هدایت کنید.
دلیل کارایی این حرکت : این حرکت نه تنها بر روی عضلات سینه بلکه پشت بازو‌ها را هم تحت فشار قرار میدهد.سطح نامتعادلی هم که توپ بادی ایجاد می‌کند باعث فشار بیشتر روی عضلات شکم میشود و باعث میشود شما در حفظ تعادل خود تبحر بیشتری کسب کنید.

۳) پشت بازو دیپ
روی یک میز بنشینید و دستان خود را پهلوی خود روی میز قرار دهید و پاهای خود را صاف حفظ کنید.سپس به آرامی در حالی‌ که دستان شما روی میز قرار دارد وزن خود را به پایین میز منتقل کنید.فرایند پایین رفتن باید حدود ۳-۴ ثانیه به طول بی‌انجامد.سپس به آرامی به نقطه آغازین حرکت باز گردید.
دلیل کارایی این حرکت : گرچه این حرکت روی پشت بازو‌ها کار می‌کند اما تاثیرات بسیار خوبی‌ نیز روی عضلات سینه شما می‌گذارد.این حرکت یک حرکت بسیار عالی‌ برای حجیم تر کردن دست‌ها و سینه‌های شما می‌باشد.

۴) به زمین کوبیدن مدیسین بال
یک مدیسین بال را با دو دست خود نگه دارید.آن را به بالای سر خود ببرید.پاهای خود را اندازه عرض سرشانه‌ها باز کنید و کمی‌ زانوان خود را ‌خم کنید.اکنون سعی‌ کنید با تمام قدرت مدیسین بال را به زمین بکوبید.سپس توپ را برداشته و برای ۳ ‌ست با ۲۰ تکرار این حرکت را انجام دهید.
دلیل کارایی این حرکت : هنگام کوبیدن توپ به زمین شما خواهید فهمید که این حرکت چقدر روی سینه‌های شما کار می‌کند.هرچقدر محکم تر توپ را به زمین بکوبید عضلات شما نیز سخت تر فعالیت خواهند کرد.این حرکت همچنین روی عضلات سرشانه،دست‌ها و پا‌ها نیز کار می‌کند.همچنین میتوانید از مزایای هوازی آن نیز بهره ببرید.

۵) قفسه سینه دمبل
همانند پرس سینه روی یک میز به پشت بخوابید.یک جفت دمبل برداشته و بالای سر خود نگه دارید.دمبل‌ها باید روبروی هم قرار بگیرند به این معنی‌ که کف دستان شما باید روبروی هم قرار داشته باشند.در قسمت آرنج‌ها کمی‌ خمیدگی ایجاد کنید.سپس دستان خود را به آرامی باز کرده تا جایی که دست‌ها موازی سطح زمین شوند.به عبارتی دست‌ها در یک راستا قرار بگیرند.این فرایند باید حدود ۳-۴ ثانیه به طول بی‌انجامد.سپس به حالت اول باز گشته و تکرار‌های بعدی را انجام دهید.
دلیل کارایی این حرکت : این حرکت با حرکت پرس سینه فرق می‌کند زیرا این حرکت یک حرکت تک مفصلی می‌باشد به این معنی‌ که شما تنها از یک مفصل برای انجام حرکت استفاده می‌کنید.

۶) حرکت بورپس (burpees)
در ابتدا یک حرکت شنا انجام دهید.بعد از آن دستان خود را همچنان روی زمین نگه داشته ولی‌ پاهای خود را به صورت پرشی رو به جلو و به داخل بدن ‌خم کنید.به طوری که انگار میخواهید از جای خود بلند شوید.سپس دست‌های خود را از روی زمین برداشته و تا جایی که میتوانید رو به بالا بپرید.اکنون دوباره ‌خم شوید دستان خود را روی زمین قرار داده و پاهای خود را به سمت عقب به صورت جهشی پرت کنید تا دوباره به حالت حرکت شنا قرار بگیرید.۴ ‌ست با زمان ۲۰-۳۰ ثانیه در هر ‌ست این حرکت را انجام دهید.
دلیل کارایی این حرکت : این حرکت در قسمتی‌ که شنا انجام می‌دهید روی عضلات سینه به خوبی‌ کار می‌کند.این حرکت همچنین باعث بهبود حفظ تعادل بدن میشود.این حرکت همچنین روی عضلات سرشانه و دست‌ها به خوبی‌ کار می‌کند و یک تمرین هوازی بسیار مناسب می‌باشد.

 

۷) پلاور با دستان صاف
به پشت روی یک توپ بادی مخصوص بدن سازی بخوابید به طوری که تنها بخش بالایی پشت شما روی توپ قرار بگیرد.پاهای خود را روی زمین قرار داده به طوری که زاویه پاهای شما باید ۹۰ درجه باشد.یک جفت دمبل برداشته و آنها را طوری که بالای سر شما قرار بگیرد حفظ کنید.دستان شما کاملا باید صاف حفظ شوند.سپس سعی‌ کنید دمبل‌ها را به پشت سر خود هدایت کنید.در این قسمت سعی‌ کنید تا جایی که امکان دارد از مفاصل سرشانه استفاده کنید.سپس به آرامی به نقطه آغازین حرکت باز گردید.
دلیل کارایی این حرکت : این حرکت تک مفصلی بدون اینکه از دیگر گروه‌های عضلانی کمک بگیرد باعث تقویت عضلات سینه شما میشود.

موسس و نویسنده وبسایت پروبادی،مربی رسمی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام،محقق علم نوین تمرین و تغذیه

برنامه بدنسازی هفتگی

تمرینات سوپر پمپ عضلات بازو (افزایش حجم)

فاکتورهای افزایش چربی سوزی + ۱۷ ورزش برتر

افزایش حجم بدون چاق شدن

خوش آمدید،لطفا وارد شوید

بازیابی رمز عبور

رمز عبور به ایمیل شما ارسال شد

داشتن سینه های زیبا
داشتن سینه های زیبا
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *