دانلود مبایعه نامه املاک

دانلود مبایعه نامه املاک
دانلود مبایعه نامه املاک

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

مبایعه نامه در فقه و قانون مدنی عبارت است از بیع نامه یا قراردادی که در آن بیع واقع شده‌است. منظور از بیع، دادن مالی است به عوض معلوم یا به عبارتی بیع نامه قراردادی است در رابطه با خرید و فروش مالی بین خریدار و فروشنده که در مقابل دادن مال باید پول یا عوض دیگری پرداخت شود.

مبایعه نامه عمدتا می بایست  در سه نسخه تنظیم شود هر سه نسخه می بایست با یک خط و به یک صورت نوشته شود که عمدتا در قرارداد های قدیمی برای نوشتن مبایعه نامه از کاربن استفاده می شد و اکنون در قرارداد های جدید بصورت پرینتی و تمام نسخه ها یکسان تنظیم می شود.از سه نسخه قرارداد یک نسخه برای خریدار ، یک نسخه برای فروشنده و نسخه اصل قرارداد توسط متصدی معاملات بایگانی می شود که بهمراه کپی مدارک می بایست تا ۵ سال در دفتر املاک نگه داری شود تا در صورت لزوم به آن مراجعه نمود. مبایعه نامه می بایست در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت شده و پس از ثبت دارای کد رهگیری معتبر باشد. مبایعه نامه می بایست دارای هولوگرام معتبر صادر شده توسط اصناف و وزارت بازرگانی باشد.مبایعه نامه می بایست دارای شماره هولوگرام و شماره ثبت معتبر باشد.مبایعه نامه می بایست توسط متصدی معاملات و یا مباشر آن مهمور به مهر دارای جواز کسب و ممضی به امضای شخص حقوقی و تایید کننده اصالت قرارداد و اسناد و هویت طرفین باشد.

مبایعه نامه عموما دارای اجزای مختلفی است که اجبارا می بایست در مبایعه نامه بکار روند این اجزا شامل موارد زیر است:

۱-مشخصات طرفین(خریدار و فروشنده)  ۲-موضوع معامله(مورد معامله ای که فروخته می شود)

۳-ملحقات و جزئیات مورد معامله 

دانلود مبایعه نامه املاک

۴-ثمن معامله(قیمت مورد توافق طرفین قرارداد)

۵-نحوه پرداخت ثمن مورد توافق طرفین قرارداد

۶-شرایط تسلیم و تحویل مورد قرارداد و همچنین شرایط انتقال مدارک از جمله اسناد مورد معامله. ۷-شرایط و اثار قرارداد(مواردی که در قانون معاملات می بایست توسط طرفین معامله انجام شود)

۸-تعهدات طرفین قرارداد

۹-شروط ضمن عقد 

۱۰-جرایم و ضرر زیان ناشی از عدم انجام تعهدات طرفین قرارداد

۱۱-امضای فروشنده و خریدار و حداقل ۲ شاهد ومتصدی معاملات

فایل word نمونه قرارداد مبایعه نامه

فایل pdf نمونه قرارداد مبایعه نامه


فایل pdf نمونه قرارداد مبایعه نامهDownloads-icon


Downloads-icon

 

 

بسیار مطالب مفیدی دارید ، من اکثراً وقت کنم مطالبو کم و بیش دنبال میکنم
، ممنون از تیم مدیریت
http://elses.ir/ السز شاپ :: یه چیز
دیگستhttp://elses.ir/

سلام اطلاعات مفیدی هستن

برگ قولنامه

دانلود مبایعه نامه املاک

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

کد امنیتی *
9
 + 

 = 
12

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید سوال بپرسید

1 پاسخ

سلام

برای دانلود نمونه قرارداد مبایعه نامه املاک می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید :

دانلود مبایعه نامه املاک

دانلود نمونه قرارداد مبایعه نامه املاک

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید


قولنامه-خرید-خانه-pdfDownloads-icon


قولنامه-خرید-خانه-pdfDownloads-icon


نمونه-قرارداد-کار-موقت-بدون-بیمه-pdfDownloads-icon

 

مبایعه نامه املاک کاربران گرامی محتوای این فایل بهترین و جدیدترین فرم خام مبایعه نامه املاک می‌باشد که در قالب 2 فایل (WORD و PDF) – (قابل ویرایش و آماده پرینت) بصورت زیبا و منظم توسط وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. برای دانلود فایل از لینک دانلود مستقیم پایین صفحه اقدام نمایید.

دانلود رایگان فرم خام مبایعه نامه املاک pdf

قولنامه چیست؟

گاهی شرایطی به وجود می آید که برای خرید و فروش ملک، مقدمات اولیه و لازم فراهم نیست، به طور مثال پول کافی وجود ندارد و یا فروشنده بسیاری از کارهای مفاصا حساب شهرداری و کارهای دارایی را به طور کامل انجام نداده است. در این شرایط قراردادی عادی مابین طرفین تنظیم می شود که در آن متعهد می شوند در زمان و مکان مشخصی حضور یافته و با شرایطی تعیین شده در قرارداد معامله را انجام دهند. به چنین قراردادی قولنامه می گویند.

دانلود مبایعه نامه املاک

مبایعه نامه املاک به قراردادی گفته می شود که در طی آن بیع (مالی که به دیگری فروخته می شود) انجام شده است. عرفا قرارداد مکتوبی که بین طرفین، فروشنده و خریدار یا به اصطلاح بایع و مشتری تنظیم می شود، که بر اساس این قرارداد مالی در مقابل دریافت عوض یا بهاء یا قیمت فروخته می شود مبایعه نامه نام دارد. به مبایعه نامه در اصطلاح بیع نامه نیز گفته می شود که مفهوم آن با مبایعه نامه هیچ فرقی ندارد.

فرم خام مبایعه نامه املاک

تفاوت قولنامه و بیع نامه چیست؟

آن چه را که در زبان حقوقی مبایعه نامه می گویند همان چیزی است که در عرف قولنامه نام دارد، و نمی توان بر این اساس که لفظ قولنامه و مبایعه نامه باهم متفاوت است آثار حقوقی متفاوتی را برای آنها وضع کرد. برخی قولنامه را مرکب از دو واژه قول و نامه می دانند و این بدان معنی است که، به موجب قول مکتوب نمی توان اجبار متعهد را به انجام دادن تعهداتش درخواست کرد.

فرم خام مبایعه نامه املاک word

از طرفی برخی مبایعه نامه را مرکب از دو کلمه خرید و فروش می دانند و معتقدند که بر اساس آن اجبار متعهد مبایعه نامه به انجام تعهداتش را می توان درخواست کرد، اما همانطور که گفتیم، مبایعه نامه و قولنامه در نظر قانون یکی بوده و تفاوت حقوقی در قانون با یکدیگر ندارند. ضمانت اجرای قولنامه همانند دیگر قراردادهایی است که طرفین برای انجام تعهدات ما بین خود تنظیم کرده‌اند، و این نوع از قراردادها در دادگاه نیز معتبر بوده است؛ و به موجب آن باید مفادش اجرا گردد، که با استفاده از قولنامه در قانون می توان طرف مقابل را به انجام تعهداتش مجبور کرد.

دوستان عزیز به این محصول امتیاز دهید.

برچسب ها: دانلود رایگان فرم خام مبایعه نامه املاک pdf, دانلود رایگان مبایعه نامه املاک, دانلود فرم خام مبایعه نامه املاک pdf, دانلود مبایعه نامه املاک, فرم جدید مبایعه نامه املاک, فرم خام مبایعه نامه املاک, فرم خام مبایعه نامه املاک pdf, فرم خام مبایعه نامه املاک word, فرم مبایعه نامه املاک, مبایعه نامه, مبایعه نامه املاک, مبایعه نامه املاک word, مبایعه نامه خودرو, مبایعه نامه زمین, نمونه تکمیل شده مبایعه نامه املاک

این محصول را به دوستانتان معرفی کنید:

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد

فوق العاده بود دستتون درد نکنه

عالی

لطف بزرگی در حقمون کردی یه دنیا ممنون

با سلام واقعا دستتان طلا

متشکرم کاملا قابل استفاده بود
سپاس

سپاس

با سلام خیلی ممنون از برنامه خوب و پرکار امدتون .

كارتون حرف نداره – خدا خيرتون بده – الان كه اين پيامو ميخونيد كاش كرونا رو شكست داده باشيم .

سلام مطالب ارائه شده مفید و کاربردی میباشد

تمام فایل‌ها بررسی شده و مطابق توضیحات هستند

در صورت عدم تطابق توضیحات و فایل خریدشده

تمامی حقوق مادی و معنوی قالب و مطالب متعلق به راهنمای دانشجو بوده و کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد.


دانلود رایگان فرم خام مبایعه نامه املاکDownloads-icon


دانلود رایگانDownloads-icon


دانلود فرم خام مبایعه نامه املاک pdfDownloads-icon


فرم خام مبایعه نامه املاک pdfDownloads-icon


گوگل پلاسDownloads-icon


فیسبوکDownloads-icon


توییترDownloads-icon


لینکدینDownloads-icon


پینترستDownloads-icon


واتساپDownloads-icon


تلگرامDownloads-icon

وکیل تاپ –

الف) فروشنده: آقای ……. فرزند ……. به شماره شناسنامه …….  صادره از …….  و کد ملی ……. متولد …….  ساکن: …….

ب) خریدار: ……. فرزند …….  به شماره شناسنامه ……. صادره از ……. کد ملی ……. ساکن: …….

انتقال تمامی شش‌دانگ مالکیت اعیان و عرصه و بنا و کلیه حقوق عینی، فرضی، تصوری و منافع یک قطعه زمین به مساحت …….  مترمربع واقع در استان ……. جزء پلاک ثبتی ……. فرعی از …….  اصلی واقع در بخش ……. به نشانی: …….

ثمن معامله به‌طور مقطوع ……. ریال معادل …….  تومان تعیین گردید.

دانلود مبایعه نامه املاک

 از کل مبلغ ثمن ……. ریال معادل …….  تومان به خریدار فی‌المجلس پرداخت گردید و خریدار اقرار به دریافت آن نمود.

۱-۵. طرفین متعهد شدند در تاریخ ……. در دفترخانه اسناد رسمی که خریدار طبق نامه پستی دوقبضه پیشنهاد می‌نماید ضمن انجام کلیه تعهدات و شرایط مندرج در این قرارداد نسبت به تنظیم سند رسمی وکالت مورد معامله به نام خریدار اقدام نمایند.

۲-۵. چنانچه مورد معامله دارای هر نوع وام باشد فروشنده قبل از تنظیم سند متعهد و ملزم به فک رهن می‌باشد در ضمن اگر صلح حقوق در سند ذکر شده باشد قبل از تنظیم هرگونه قرارداد از بانک استعلام شود.

۳-۵. در صورت عدم حضور هر یک از طرفین در دفترخانه اسناد رسمی برای تنظیم سند گواهی عدم حضور در دفترخانه صادر می‌گردد.

۴-۵. عدم ارائه مستندات و مدارک لازم جهت تنظیم سند از طرف فروشنده و عدم پرداخت ثمن توسط خریدار در حکم عدم حضور است و سردفتر در موارد مذکور مجهز به صدور گواهی عدم حضور می‌باشد.

۱-۶. فروشنده موظف است مورد معامله را در تاریخ ……. با تمامی توابع و منضمات آن تسلیم خریدار کند و هرگونه موانع در استیفا و بهره‌برداری کامل از مورد معامله را برطرف نماید. کلیه هزینه‌های ناشی از تسلیم بر عهده فروشنده خواهد بود.

۲-۶. درصورتی‌که معلوم گردد که مورد معامله به علتی غیر از عامل قوه قاهره مانند رهن، مصادره، عملیات اجرایی دادگستری یا اجرای اسناد رسمی مستحق للغیر و غصبی بوده و قانوناً قابل‌انتقال به خریدار نمی‌باشد و یا بعد از استعلام شهرداری ملک مورد معامله در مسیر بلوار با طرح‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و … قرار داشته باشد فروشنده موظف است علاوه بر استرداد ثمن معامله مبلغ یک‌صد میلیون تومان ریال بابت خسارت وارده به خریدار پرداخت نماید.

۱-۷. فروشنده متعهد است حداکثر تا زمان مقرر برای تنظیم سند رسمی کلیه مجوزهای لازم از مراجع مختلف را در خصوص مورد معامله از قبیل مفاصاحساب شهرداری، اداره اوقاف، دارایی، شهرسازی، اداره آب و فاضلاب، تأمین اجتماعی، برق، گاز و مخابرات و غیره را اخذ نماید و کلیه بدهی‌های احتمالی در خصوص توابع اعیان، مستحدثات، و امکانات موجود در مورد معامله را تسویه نماید.

۲-۷. هزینه‌های نقل‌وانتقال اعم از دارایی، شهرداری، اداره اوقاف به عهده فروشنده است و هزینه‌های حق‌الثبت و حق‌التحریر به عهده خریدار و فروشنده می‌باشد.

۳-۷. قیمت مورد معامله در ماده ۳ این قرارداد به‌هیچ‌عنوان و به جهت نوسان قیمت‌ها و یا تورم قابل‌تغییر نیست و از این حیث حق و ادعایی برای طرفین قرارداد متصور نمی‌باشد.

۴-۷. کلیه خسارات از حمله خیار غبن به استثنای خیار تدلیس با اقرار طرفین اسقاط گردید.

۵-۷. در صورت عدم اجرای هر یک از تعهدات فروشنده که در این قرارداد مقرر شده است وی مکلف است به ازای هر روز تأخیر مبلغ یک میلیون تومان به‌عنوان خسارت تأخیر اجرای تعهد در وجه طرف مقابل پرداخت نماید و درصورتی‌که ممتنع از انجام تعهدات مندرج در این قرارداد خریدار باشد وی مکلف است به ازاء هر روز تأخیر مبلغ یک میلیون تومان به‌عنوان خسارت تأخیر اجرای تعهد در وجه طرف مقابل پرداخت نماید. خسارت فوق علاوه بر انجام تعهد اصلی بوده و با آن قابل‌جمع است.

۶-۷. پس از احراز هویت یکدیگر و کلیه اوراق مربوطه به رؤیت و قبولی طرفین قرارداد رسیده و با امضاء رونوشت (فتوکپی) اوراق مزبور به این امر اقرار نموده‌اند.

اقامتگاه قانونی طرفین همان نشانی مندرج در قرارداد می‌باشد و در صورت تغییر نشانی از هر طرف که باشد باید حداکثر ظرف مدت یک هفته به اطلاع طرف دیگر برسد در غیر این صورت کلیه ابلاغ‌ها و اخطارها به نشانی مندرج در این قرارداد ابلاغ می‌گردد و هرگونه اخطار و ابلاغ از طریق ارسال نامه سفارشی (دوقبضه) می‌باشد.

این قرارداد در تاریخ ………. در محل اقامتگاه خریدار فروشنده مطابق مقررات قانون مدنی ایران تنظیم و از تاریخ امضاء آن بین طرفین لازم‌الاجرا می‌باشد.

این قرارداد در ۱۰ ماده و ۱۲ بند در ۳ نسخه متحدالشکل و متحد المتن تنظیم و پس از امضاء با اعتبار یکسان بین طرفین مبادله گردید.

شهود۱                                     شهود۲

فروشنده                                        خریدار

دانلود قرارداد PDF

این مطلب توسط توحید زینالی وکیل پایه یک دادگستری نگاشته شده است.برای مشاوره حقوقی با ایشان دکمه زیر را کلیک کنید.
درخواست مشاوره

فسخ قرارداد کار از طرف کارگر و کارفرما

بروکر چیست + نکات حقوقی مهم که در عقد قرارداد بروکری باید رعایت شود

۲۵ نکته حقوقی مهم که قبل از تنظیم قرارداد باید بدانید

قرارداد انتقال تکنولوژی یعنی چه و آشنايی با انواع قرارداد انتقال تكنولوژی

قرارداد پرکیس چیست و تنظیم قرارداد پرکیس برای چه کسانی کاربرد دارد

قرارداد پیمانکاری چیست و چه شرایطی دارد؟

وکلای متخصص ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهند داد

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم


دانلود قرارداد PDFDownloads-icon

%PDF-1.5
%
11 0 obj
>
endobj

26 0 obj
>/Filter/FlateDecode/ID[]/Index[11 32]/Info 10 0 R/Length 80/Prev 42739/Root 12 0 R/Size 43/Type/XRef/W[1 2 1]>>stream
hbbd“b`

دانلود مبایعه نامه املاک
دانلود مبایعه نامه املاک
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *