درمان زود انزالی بدون دارو

درمان زود انزالی بدون دارو
درمان زود انزالی بدون دارو

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از فراناز،

زود انزالی و درمان آن، این کیبورد روزانه هزاران بار در موتورهای جست و جوگر سرچ می شود. روشهای زیادی برای درمان زود انزالی در فضای مجازی ارائه شده اند اما بازهم هر روز روشهای جدیدتری معرفی می شوند. روشهای درمانی بـه وسیله داروهای گوناگون وجود دارند اما باید این نکته را هم درنظر بگیریم کـه اگر دارو را قطع کنیم مشکل مـا باز خواهد گشت و یا خیر.

بهتر اسـت ابتدا افسانه هایي درباره زودانزالی و رابطه جنسی را مرور کرده و سپس بـه سراغ جزئیات برویم. تعداد زیادی از مردان درباره مدت زمان رابطه جنسی و طول آلت جنسی خودشان و هم چنین نحوه بـه ارگاسم رساندن زنان سوالاتی دارند کـه تا کنون پاسخ صریحی برای آن ها نیافته اند. در اینبخش بـه عده اي از این سوالات پاسخ داده خواهد شد.

رابطه جنسی طولانی = رابطه جنسی خوب

درمان زود انزالی بدون دارو

اغلب افراد تصور می کنند کـه رابطه جنسی طولانی مدت بـه معنای کیفیت خوب آن اسـت. بااین حال زنان و مردان با هم فرق میکنند. اغلب زنان ۱۰ الی ۲۰ دقیقه رابطه جنسی با احساس و داغ را ترجیح می دهند. درحالی کـه مردان تصور می کنند برای داشتن یک رابطه جنسی خوب و راضی کردن همسرشان باید ساعت ها رابطه جنسی داشته باشند.

اما این اغلب اشتباه اسـت. زنان درباره احساسات خود خیال پردازی میکنند. شاید برای یک زن یک رابطه جنسی دودقیقه اي در وان حمام یا پشت اتومبیل جالب تر باشد. فراموش نکنید کـه باید خوب عشق بازی کنید. شاید چند دقیقه «حدود ۸ تا ۱۲ دقیقه» رابطه جنسی عاشقانه بهتر از ۲ ساعت رابطه جنسی بی وقفه اما بی احساس باشد.

اندازه آلت جنسی = رضایت زن

بهتر اسـت نگرانی درباره اندازه آلت جنسی خودرا کنار بگذارید زیرا اندازه آن برای زنان مهم نیست. یکی از تحقیقات انجام شده درسال ۲۰۱۲ نشان داد کـه بیش از ۶۰ درصد زنان بـه اندازه آلت جنسی همسرشان اهمیت نمیدهند. هم چنین میانگین متوسط اندازه آلت جنسی از انچه مردان تصور میکنند کمتر اسـت. تحقیقی کـه درسال ۲۰۱۳ انجام شد نشان داد کـه میانگین متوسط آلت جنسی حدود ۱۴ سانتی متر اسـت.

تحقیق دیگر نشان داد کـه اگر از زنان بخواهید آلت جنسی ۱۰ تا ۲۱ سانتی متری را انتخاب کنند آن ها طبق معمولً ۱۶,۵ را می پسندند. هم چنین اگر درباره خصوصیات یک معشوق خوب سؤال کنید زنان هرگز از اندازه آلت جنسی حرفی بـه میان نمی آورند. آن ها بهترین رابطه جنسی زندگی شان را رابطه اي کـه عاشقانه بود می دانند.

برای اینکه یک زن به ارگاسم برسد باید دخول داشته باشد

همه ی انسان ها رابطه جنسی را دوست دارند. زنان هم بـه اندازه مردان. بااین حال نگاه زنان و مردان بـه رابطه جنسی متفاوت اسـت. مردان دوست دارند در هر رابطه جنسی بـه ارگاسم برسند. زنان هم همین را میخواهند اما مشکل اینجاست کـه حدود ۳۰% زنان نمی توانند بـه ارگاسم برسند. بدتر این کـه ۸۰% زنان هرگز بـه ارگاسم واژینال دست نمییابند. بـه این معنا کـه از هر ۵ زن یکی ازآن ها از طریق دخول بـه ارگاسم می رسند.

این اصلاً خوب نیست. بنابر این چراباید مردان تا بـه این اندازه نگران دخول باشند؟ بنابر این می توانید بـه شیوه هاي مختلف همسرتان رابه ارگاسم برسانید، پیش از دخول، حین دخول و یا بعدازآن. حتی می توانید از طریق رابطه دهانی هم همسر خود رابه ارگاسم برسانید.

زنان به اندازه مردان رابطه جنسی را دوست ندارند

این باور اشتباه اسـت زیرا زنان هم بـه اندازه مردان رابطه جنسی را دوست دارند. زنان هم بـه اندازه مردان درباره رابطه جنسی خیال پردازی میکنند. آن ها فقط یاد گرفته اند کـه درباره نیازهای جنسی خود حرف نزنند. اگر تصور میکنید یک زن خیلی معصوم اسـت و امکان دارد خیال پردازی هاي جنسی نداشته باشد سخت در اشتباه هستید! اما زنان بـه شکل متفاوتی از مردان تحریک می شوند. آنچه مردان را تحریک میکند با آنچه کـه زنان را تحریک میکند متفاوت اسـت.

شاید مردان با دیدن یک زن خوش هیکل تحریک شوند اما زنان این طور نیستند. در گذشته حتی علم هم مردان را از نظر جنسی فعال تر از زنان میدانست. درحالی کـه این باور اشتباه بود. مشخص شده کـه زنان در نظرسنجی ها بیشتر از مردان دروغ میگویند. آن ها بـه جای این کـه صادق باشند آنچه راکه باید بگویند بـه زبان می آورند.

تحقیقات نشان داده کـه تماشای فیلم هاي پورن بر هورمون دوپامین کـه مسئول بازرسی انزال اسـت تأثیر می گذارد. با تماشای فیلم هاي پورن یاد می گیرید کـه سریع بـه انزال برسید.

ازآنجایی کـه اینترنت تماشای پورن را تسهیل نموده مردان یاد میگیرند کـه با تماشای آن خودرا ارضا کرده و انزال زودرس داشته باشند. بیشتر مردان از سنین کم اینکار را شروع کرده و بـه آن عادت میکنند.

عدم تعادل هورمونی

مخصوصاً هورمون هاي سروتونین و تستوسترون. هورمون سروتونین احساسات شادی را بازرسی نموده و خواب را تنظیم میکند. با این حال میان هورمون ها و انزال رابطه مستقیم وجوددارد. بهمین دلیل برای این مشکلات داروهای ضدافسردگی تجویز میشود.

متأسفانه این داروها عوارضی چون از بین رفتن میل جنسی و خستگی بـه دنبال دارند کـه باعث میشود نخواهید آن ها را استفاده کنید. هورمون دوم یعنی تستوسترون، میل جنسی، رشد ماهیچه، تناسب اندام، توانایی بدن و غیره را تنظیم میکند. التیام این فعالیت ها اعتمادبه نفس و عملکرد جنسی را افزایش میدهد.

فشار و اضطراب نسبت بـه عملکرد

تجربه هاي ناموفق در ذهنت ان ثبت شده و ناخودآگاهتان را اذيت میدهد، بنابر این هر بار کـه می خواهید رابطه جنسی داشته باشید بـه یاد تجربه هاي ناموفق خود می افتید.

تماشای زیاد فیلم هاي پورن توقعات شـما نسبت بـه خودرا افزایش داده و بـه صورت خودآگاه یا ناخودآگاه از خودتان انتظار دارید کـه آن گونه رفتار کنید. بنابر این استرستان افزایش مییابد.

این توانایی بیولوژیک اسـت

نياکان مـا کـه در غارها زندگی می کردند وادار بودند برای خانواده غذا و اسکان تهیه کرده ودر مقابل خطرات ازآن ها دفاع کنند. بنابر این برای رابطه جنسی فرصت زیادی نداشته و آنرا سریع انجام می دادند. بهمین دلیل احتمالاً این عادت را از طریق ژن هاي خود بـه نسل هاي بعد منتقل نموده اند.

زیرا بـه سرعت رابطه جنسی داشته و نسل هاي دیگری ازآن ها پدید آمدند. بنابر این احتمالاً همه ی مردان ازلحاظ ژنتیکی زودانزال هستند. بنابر این هیچ اشکالی ندارد و نباید در این باره نگران باشید. تعداد زیادی از مردان توانسته اند بر این مشکل خود غلبه کنند پس شـما هم می توانید.

در اینبخش ۷ راه مطمئن برای غلبه بر زودانزالی رابه شـما معرفی میکنیم. فراموش نکنید کـه حل این مشکل دریک شب امکانپذیر نخواهد بودو باید برای رسیدن بـه سطح ایده آل تان تلاش و برنامه ریزی داشته باشید. در ادامه راه حل ها رابا هم مرور می کنیم:

درمان زود انزالی بدون دارو

تمرین کگل ماهیچه لگن را تقویت نموده و باعث می شود کـه بهتر بتوانید ارگاسم خودرا بازرسی کنید. ماهیچه هایي کـه ارگاسم را نظارت می کنند همان ماهیچه هایي هستند کـه ادرار را نظارت میکنند. اگر تابه حال در حین ادرار وادار شدید آنرا متوقف کنید پس میدانید باید چـه کار کنید. اما برای بیشتر مردان زودانزالی ذهنی اسـت نه فیزیکی.

اگر بتوانید در حین ادرار آنرا متوقف کنید پس ماهیچه هاي لگنتان بـه اندازه کافی قوی اسـت. تقویت ماهیچه هاي لگن از طریق تمرینات کگل می تواند مؤثر باشد. اگر بتوانید ماهیچه هاي لگن رابه خوبی تقویت کنید در آن صورت می توانید حین ارگاسم انزال خودرا بازرسی کنید و بکار خود ادامه دهید. نخستین قدم این اسـت کـه در حین ادرار آنرا متوقف کنید.

پس از این کـه ماهیچه هاي لگن را تشخیص دادید می توانید آنرا تمرین دهید. در حین ادرار ماهیچه هاي خود رابه مدت ۳ ثانیه نگه دارید. سپس بـه مدت ۳ ثانیه آن ها را رها نموده و دوباره تکرار کنید. اینکار رابه صورت ۳ ست ۵ تایی انجام داده و آن قدر تمرین کنید تا بـه ۱۰ ست برسید.

= برای تمرین دادن ناخودآگاه خود هیپنوتیزم کنید

چـه بخواهید چـه نخواهید افکار ناخودآگاه شـما میتواند همه ی تصوراتتان را بازرسی کند، حتی رابطه جنسی تان را. در حین رابطه جنسی همه ی چیز بـه ذهنت ان می آید حتی خاطرات گذشته و ترس هایتان. ازآنجایی کـه همیشه زود بـه انزال رسیده اید این در ناخودآگاهتان ثبت شده و آنرا استاندارد و کافی میداند.

برنامه ریزی عصبی و کلامی و هیپنوتیزم میتوانند افکار و ناخودآگاه شـما را تغییر داده و آن ها را قابل استفاده کنند. میتوانید ترس هاي خودرا کنار گذاشته و ناخودآگاه خودرا تغییر داده تا رابطه جنسی طولانی تری داشته باشید. اگر ناخودآگاه شـما بتواند افکار گذشته را کنار بگذارد می توانید علیه زودانزالی مبارزه کنید.

= با تغییر رژیم و استفاده از مکمل و دارو، هورمون هاي خودرا تنظیم کنید

هورمون ها بر تمام جنبه هاي رابطه جنسی تأثیر می گذارد. سروتونین و دوپامین بر مدت زمان رابطه جنسی تأثیر می گذراند. می توانید با مصرف قرص هاي بازدارنده باز جذب سروتونین بر هورمون هاي خود تأثیر گذاشته و اندام هاي جنسی خودرا التیام ببخشید. زیرا ثابت شده کـه این قرصها مدت زمان رابطه جنسی را افزایش می دهند. بااین حال این قرصها عوارضی دارند.

یکی از عوارض این قرصها اختلال در انزال اسـت؛ بنابر این بهتر اسـت بـه جای استفاده از این قرصها رژیم غذایی خودرا تغییر دهید. غذاهایی مانند موز، شکلات تلخ، ماهی، گوشت و تخم مرغ ارگانیک سرشار از سروتونین هستند. هم چنین هر روز شیک پروتئین بنوشید. هم چنین بـه جای استفاده از این قرصها میتوانید از مکمل ها و داروهای گیاهی استفاده کنید کـه عوارض این قرصها را هم ندارند.

زیرا این مکمل ها و داروها پروتئین هایي دارند کـه بـه تولید سروتونین کمک میکند، در غیر این صورت بدن تان وادار اسـت از گیرنده ها استفاده کند «مانند قرص هاي بازدارنده هاي باز جذب سروتونین». در نتیجه کمبود سروتونین در بدن تان جبران شده و هورمون هایتان متعادل خواهد شد.

= پوزیشن های جنسی پیشنهادی برای رابطه جنسی طولانی تر

عده اي از پوزیشن ها بـه طولانی شدن رابطه جنسی شـما کمک میکند. هر مرد باید بداند کـه کدام پوزیشن برایش بهتر اسـت. بااین حال ترفندهای کلی وجوددارد: نیروی جاذبه باید بـه نفع شـما حرکت کند نه بـه ضررتان. بـه این معنا کـه پوزیشن سنتی «مرد روی زن» بـه ضررتان اسـت. در این حالت عملکرد آلت تناسلی ضعیف شده و باید بیشتر تلاش خودرا برای بازرسی وزن بدن تان قرار دهید.

نگهداشتن وزن بدن باعث میشود کـه سریع تر بـه انزال برسید. برای تأخیر انزال باید همسرتان را روی بدن خود قرار دهید. در این صورت ماهیچه هاي بدن تان آسان تر شده و نیروی جاذبه هم بـه نفعتان عمل می کند. میتوانید دست خودرا روی لگن همسرتان گذاشته و حرکات وی را بازرسی کنید. اگر وقت انزال شـما رسید آلت خودرا خارج نکرده و همسرتان رابه سمت خود بکشید تا شـما را ببوسد.

در زمان بوسه مطمئن شوید کـه همسرتان حرکت نمیکند. در این صورت استراحت مختصری خواهید داشت. اگر ارتفاع تخت یا مبلتان مناسب اسـت می توانید حین رابطه جنسی سرپا بمانید. تعداد زیادی از مردان شاید متوجه شده باشند کـه سرپا ایستادن حین رابطه جنسی ارگاسم آن ها رابه تأخیر می اندازد. بر اساس ارتفاع تخت یا مبل میتوانید همسرتان رابه پشت خوابانده و پوزیشن سنتی را انجام دهید.

= در رختخواب اعتماد به نفس داشته و اضطراب جنسی را کنار بگذارید

اگر در حین رابطه جنسی عصبی باشید در این صورت رابطه خوبی نخواهید داشت. رابطه جنسی بـه ذهنت ان وابسته اسـت. اگر در ذهن خود بـه این فکر کنید کـه زود بـه انزال میرسید همین اتفاق هم خواهد افتاد. بااین حال بـه چند شیوه میتوانید این مشکل را حل کنید. اول این کـه رابطه خود باهمسرتان را افزایش دهید زیرا افزایش رابطه جنسی التیام آنرا محتمل می کند.

راه دیگر برای رهایی از اضطراب تأیید گرفتن اسـت. پس از بیدار شدن از خواب بـه سمت آینه رفته و بـه خودتان زل بزنید. جملات امید بخش بـه خودتان بگویید. برای مثال “می توانیم تا جاییکه میخواهم انزال خودرا نگه دارم”. هر روز صبح این جمله را ۱۰ بار تکرار کنید. درنهایت میتوانید از برنامه ریزی عصبی و کلامی استفاده کنید تا نگرانی خودرا درمان نمایید.

= تنفس در حین رابطه جنسی می تواند بر نعوظ و انزال شما تأثیر داشته باشد

مردان در حین انزال سریع تر و شدیدتر تنفس میکنند. تنفس شـما می تواند بر هیجان و نعوظتان تأثیر بگذارد. زمانی کـه در حین رابطه تنفستان شدید میشود تصور میکنید کـه زمان انزال فرا رسیده اسـت. بهمین دلیل باید تنفس خودرا نظارت کنید. در حین رابطه آرام نفس بکشید. حتی اگر اینکار رابطه جنسی تان را هم آرام کرد اشکالی ندارد. اگر نمیتوانید تنفس خودرا نظارت کنید پس بهتر اسـت دخول خودرا آرام نمایید.

پس ازآن تنفستان آرام تر شده و ادامه میدهید. اگر تناسب اندام نداشته باشید مستقیماً بر رابطه جنسی تان تأثیر خواهد گذاشت. بنابر این ورزش و فعالیت را افزایش داده تا در حین رابطه جنسی هم اعتمادبه نفس داشته باشید و هم ضربان قلبتان منظم باشد. در این صورت تنفس و دخولتان قابل بازرسی خواهد بود.

= همسر خود رابه شکل هاي دیگر خوشحال کنید

هرچقدر بیشتر رابطه جنسی داشته باشید بیشتر بـه آن مسلط شده و رابطه جنسی تان تقویت خواهد شد. اما اگر نتوانید همسرتان را ازلحاظ جنسی راضی کنید باید بـه شکل هاي دیگر وی را خوشحال کنید. اگر انزال زودرس برایتان یک مشکل حاد اسـت پس همسر خودرا خارج از دخول بـه ارگاسم برسانید. می توانید با انگشت یا دهان اینکار را انجام دهید.

طبق معمول مالش کلیتوریس با انگشت نتیجه چندانی ندارد. البته می توانید بـه طریق دیگری با انگشتانتان همسرتان رابه ارگاسم برسانید. برای اینکار از انگشت وسط و اشاره استفاده کنید. این انگشتان را داخل واژن برده و ناحیه برآمده داخل آنرا بمالید. بـه آرامی انگشتان خودرا داخل واژن خم کرده و دوباره صاف کنید. با اینکار نقطه جی وی را تحریک می کنید.

نقطه جی با کادر مشکی مشخص شده اسـت

با افزایش لذت او میتوانید شدت اینکار را افزایش دهید. برای اینکار باید بـه تنفس و واکنش همسرتان دقت کنید. هم چنین می توانید اینکار رابه صورت دهانی انجام دهید. بـه این صورت کـه آلت جنسی وی را بمکید. برای اینکار هم بـه واکنش هاي همسر خود توجه کنید. بـه یاد داشته باشید کـه هر زن متفاوت اسـت بنابر این زنان ممکن اسـت بـه این روش واکنش هاي متفاوت داشته باشند.

و در ادامه استفاده از قرص ویاگرا + نحوه مصرف این دارو

ویاگرا برای درمان مشکلات جنسی مردانه، مخصوصاً مشکلات در رابطه با نعوظ استفاده میشود.

بخش اول: آیا باید از ویاگرا استفاده کنید

با دکتر خود صحبت کنید. اگر از اختلال نعوظ رنج میبرید و یا نمیتوانید در حین رابطه جنسی نعوظ طولانی داشته باشید، میتوانید از ویاگرا استفاده کنید. حتما با دکتر مشورت کنید تا مطمئن شوید این دارو برای شـما مناسب اسـت.

= حساسیت هاي دارویی خود رابه دکتر اطلاع دهید تا بداند آیا بـه ویاگرا هم حساسیت خواهید داشت یا خیر. از دکتر بپرسید کـه آیا میتوانید از داروهای دیگر مانند مکمل هاي گیاهی استفاده کنید یا خیر.

اگر نیترات مصرف می کنید از ویاگرا استفاده نکنید.

نیتروگلیسیرین و نیترات هاي دیگر کـه برای درمان درد قفسه سینه استفاده میشوند با ویاگرا تداخل داشته و میتوانند فشار خون را تا حد خطرناکی پایین آورده و بـه حمله قلبی یا سکته منجر شوند.

در صورت مصرف داروهای آلفا از ویاگرا استفاده نکنید.

این داروها کـه برای درمان فشار خون و مشکلات پروستات مصرف میشوند، در صورت مصرف شدن بـه همراه ویاگرا ممکن اسـت فشار خون رابه حد پایینی کاهش دهند.

طبق دستور دکتر یا داروساز قرص هاي ویاگرا مصرف کنید. دوز مصرفی معمول 50 میلی گرم اسـت اما ممکن اسـت دکتر دوز مصرفی کمتر یا بیشتر را توصیه کند.

= قرص هاي ویاگرا در انواع 25، 50 یا 100 میلی گرمی موجود اسـت.

= دوز مصرفی حداکثر 100 میلی گرم اسـت. دوز مصرفی بیش از این را مصرف نکنید.

30 تا 60 دقیقه پیش از رابطه جنسی ویاگرا مصرف کنید.

با مصرف ویاگرا ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیش از رابطه جنسی، این دارو تأثیر خودرا ایجاد کرده ودر نعوظ مؤثر خواهد بود. با این حال ممکن اسـت آنرا تا ۴ ساعت پیش از عملکرد جنسی مصرف کرده و هنوز تأثیر داشته باشد.

ویاگرا را بیش از یکبار در روز مصرف نکنید.

مصرف ویاگرا چندین بار در روز توصیه نمی شود، مخصوصاً اگر دوز مصرفی بیش از ۱۰۰ میلی گرم باشد.

پیش از مصرف ویاگرا وعده غذایی کم چرب بخورید.

مصرف وعده غذایی پرچرب تأثیر ویاگرا را کند میکند. پیش از مصرف ویاگرا وعده غذایی سبک خورده و از وعده هاي غذایی سنگین و همراه با گوشت قرمز، غذای سرخ شده و مواد پرچرب، خودداری نمایید.

بخش سوم: عوارض احتمالی

مراقب عوارض احتمالی ویاگرا باشید. عده اي از افراد پس از مصرف یک دوز ویاگرا با عوارض جانبی مواجه میشوند. با مواجه شدن با این عوارض لازم نیست بـه دکتر مراجعه کنید اما میتوانید دوز مصرفی را کاهش داده یا بـه دکتر مراجعه نمایید. عوارض احتمالی ویاگرا عبارت اند از:

= قرمزی و تب در گردن و صورت

= سردرد

= آبریزش بینی

= مشکلات حافظه

= درد معده یا کمر

در صورت مواجه شدن با عوارض شدید بـه دکتر مراجعه کنید.

گاهی اوقات عوارض ویاگرا آن قدر شدید اسـت کـه باید بـه دکتر مراجعه کنید. در صورتی کـه با این عوارض مواجه شدید مصرف ویاگرا را سریعاً متوقف کرده و بـه دکتر مراجعه کنید.

= نعوظ دردناک یا نعوظی کـه بـه مدت ۴ ساعت یا بیشتر طول بکشد

= ضعف بینایی

= درد قفسه سینه

= ضربان قلب نامنظم

= احساس سرگیجه

= تورم در دست، قوزک یا پا

= تهوع یا احساس بیمار بودن

روش‌های درمان زود انزالی چیست؟ چه زمانی می‌توانیم تشخیص زود انزالی بدهیم؟ زود انزالی یکی از مشکلات رایج در رابطه جنسی افراد است. برخی فکر می‌کنند دچار زود انزالی هستند و خودشان یا شریکشان از این موضوع شکایت می‌کنند. اما شاید فارغ از این‌که دچار اختلالی باشید، بخواهید مدت زمان مقاربتتان را افزایش دهید. برای این منظور داروهایی در بازار عرضه می‌شوند که با مصرف آن‌ها دچار عوارض ناخواسته و گاه اعتیاد می‌شوید. اما آیا با روش‌های غیرداروی جهت درمان انزال زودرس آشنا هستید؟ در ادامه به راهکارهایی برای به تعویق انداختن انزال و درمان زود انزالی پرداخته‌ایم که می‌توان از آن‌ها برای درمان دیگر اختلالات جنسی نیز به کار برد. در این راستا می‌توانید مقاله انواع اختلالات جنسی را مطالعه فرمایید. 

 

اختلال انزال زود هنگام به انزالی گفته می‌شود که با کمترین تحریک و در زمان بسیار کم قبل از شروع دخول یا حین دخول رخ می‌دهد. زمان معمول فعالیت جنسی حین دخول بین 2 تا 6 دقیقه می‌باشد. البته به علت تفاوت‌های فردی گسترده و ارتباط انزال با سایر عوامل، تعیین یک استاندارد دقیق سخت است. ولی برای تشخیص اختلال معمولا زمان یک دقیقه را به کار می‌برند. یکی دیگر از ملاک‌هایی که می‌توان برای تشخیص در نظر گرفت، عدم رضایت فرد و یا شریک جنسی‌اش از زمان ارضای وی می‌باشد. 

درمان زود انزالی بدون دارو

برای درمان اختلالات جنسی مانند زود انزالی، اگر علت یافت شود، درمان بهتر اتفاق می‌افتد، اما علت دقیق زود انزالی به طور کلی مشخص نیست. محققان شرایط و علل مختلفی را برای آن ذکر کرده‌اند. اضطراب مهم‌ترین علتی است که می‌توان به آن اشاره کرد. طبق مطالعات عوامل دیگری نظیرِ نبود رضایت زناشویی، اختلالات روانی، اختلالات خلقی، مشکلات جسمانی، و خود ارضایی در بروز زود انزالی نقش دارند.

 

درمان دارویی زود انزالی شامل استفاده از داروهای ضدافسردگی می‌شود. این داروها می‌توانند انزال را به تاخیر انداخته و مدت زمان مقاربت را افزایش دهند. برای تجویز این گونه داروها باید به پزشک مربوطه مراجعه کرده و تحت نظارت وی مصرف کنید. بسیاری افراد برای طولانی‌تر شدن رابطه به داروهایی چون متادون و ترامادول روی می‌آورند بدون آن که از اثرات اعتیادآور و وابستگی آن‌ها اطلاع داشته باشند. حتی گاهی موادی چون ماریجوانا، تریاک و کوکائین به این منظور استفاده می‌شوند که لذت جنسی را برای مدتی محدود بالا می‌برند اما بعد از مدتی مضرات آن‌ها نمود پیدا می‌کند. برای اطلاع بیشتر مقاله تاثیر مواد مخدر بر رابطه جنسی را بخوانید.

یکی از پرمصرف‌ترین داروها به منظور افزایش زمان انزال قرص ترامادول است. این دارو برای مصارف پزشکی مجاز بوده و معمولا برای کاهش درد بعد از جراحی‌های سنگین تجویز می‌شود. اما بسیاری از افراد آن را جهت افزایش زمان انزال مصرف کرده و به دوستان‌شان توصیه می‌کنند. فارغ از این که ترامادول خاصیت اعتیادآوری شدید داشته و عوارض آن حتی در کمتر از چند ماه بروز پیدا می‌کنند.

برای اطلاع بیشتر درباره عوارض و روش‌های ترک ترامادول کلیک کنید.

درمان‌های غیردارویی زود انزالی برای افزایش زمان انزال در مردان نتیجه بخش‌تر از روش‌های دارویی بوده است. شما روش‌های رایج را با نظر و تحت مشورت متخصص سکس تراپیست می‌توانید انجام دهید. این درمان‌ها شامل موارد زیر هستند.

برای آگاهی بیشتر درباره تاثیر بوی بد در جذابیت جنسی کلیک کنید.

استفاده از تکنیک مسترز جانسون یکی از راه‌های موثر برای درمان زود انزالی است. در این روش مرد با بیرون کشیدن آلت تناسلی هنگامی که نزدیک به انزال است و فشار دادن کلاهک آلت، مقداری توقف و سپس ادامه دخول می‌تواند طول رابطه را بیشتر کند. این کار را می‌توان چندین بار طی رابطه انجام داد. برای اطلاع از تکنیک مسترز جانسون کلیک کنید.

معاشقه طولانی به مرد آموزش می‌دهد چطور هیجاناتش را کنترل کند. زنان برای رسیدن به برانگیختگی جنسی نیاز به زمان طولانی‌تری دارند، اما مردان سریعا می‌توانند مراحل چرخه جنسی را طی کنند. بنابراین در یک معاشقه مرد یاد می‌گیرد چطور هیجاناتش را به تعویق بیندازد و عمل را آهسته پیش برده و زمان معاشقه خود را مدیریت کنید.

برای اطلاع از روش‌های صحیح عشق بازی با همسر کلیک کنید.

یکی دیگر از روش‌های پیشگیری از انزال زودرس استفاده از اسپری‌ها و ژل‌های تاخیری می‌باشد. کاندوم تاخیری نیز گزینه مناسبی است. استفاده از کاندوم معمولی هم انزال را به تاخیر می‌اندازد. قرص‌های تاخیری به دلیل عوارض نامطلوب‌شان توصیه نمی‌شوند. برای اطلاع بیشتر درباره انواع و عوارض قرص های تاخیری کلیک کنید.

هنگامی که فرد مدت زیادی رابطه نداشته باشد یا بین روابطش فاصله زمانی می‌افتد، زمان انزالش کاهش پیدا می‌کند. بنابراین بین روابط جنسی‌تان فاصله‌های طولانی مدت نیندازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ماساژ جنسی کلیک کنید.

تمرینات کگل تمریناتی هستند که عضلات کف لگن را تقویت می‌کنند و با اینکار کنترل شما را روی انزال افزایش می‌دهد. برای اطلاع از نحوه اجرای تمرینات کگل کلیک کنید.

برخی تمرینات ورزشی مانند شنا سوئدی هم باعث تقویت عضلات شده و کنترل فرد را بیشتر می‌کند. تمرینات دیگری هم وجود دارند ولی برای آن‌ها نیاز به مربی خواهید داشت تا با در نظر گرفتن شرایط خاص بدنی‌تان آن‌ها را به شما آموزش دهد. 

برای آگاهی بیشتر در زمینه داروی داپوکستین کلیک کنید.

یک درمان مهم در درمان زود انزالی تمرین استارت استاپ می‌باشد. این تمرین در حین دخول انجام می‌شود. وقتی فرد در طی مقاربت، به احساس ارگاسم و انزال نزدیک می‌شود، دست از تحریک بر می‌دارد و برای چند ثانیه هیچ فعالیتی نمی‌کند. سپس دوباره از نو آغاز می‌کند. این کار را می‌توانید از 4 بار وارد کردن آلت تناسلی و سپس یک بار توقف شروع کنید تا نهایتا به ارگاسم برسید. در طی زمان و رابطه‌های بعدی عدد را بیشتر کنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قرص وگادول کلیک کنید. 

گاهی اوقات با نزدیک شدن به انزال می‌توانید به مسائل کاری و غیرجنسی فکر کنید. یعنی در واقع حواس خود را از عمل جنسی که در حال انجامش هستید، پرت کنید. این کار موجب به تاخیر افتادن انزال و مانع از زود انزالی می‌شود.

فراموش نکنید با استفاده از این تکنیک‌ها و روش‌های افزایش زمان انزال در مردان می‌توانید تا حدودی زمان انزال یا مشکل خود را مدیریت کنید ولی در موارد شدیدتر، زود انزالی ممکن است نیاز به مشاوره جنسی داشته باشید.

برای اطلاع از انواع روش‌های درمان اختلالات جنسی کلیک کنید. 

انزال زودرس در 80-70 درصد موارد، درمان موثر دارد. بر خلاف تصور بسیاری، مردها بلافاصله نمی‌توانند رابطه زناشوئی مجدد برقرار کنند و آن غیرطبیعی نیست.

با توجه به سئوال، شما دارای دو مشکل هستید. اختلال در حفظ و نگهداری نعوظ و انزال زودرس. لازم است علل آن‌ها با بررسی تشخیص و بر طرف شوند. اما گاه با تغییر روش این مشکل بر طرف می شود. مقاله آموزش سکس صحیح را مطالعه کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص زود انزالی و درمان زود انزالی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

سلام می خوام با زنم رابطه داشته باشم خیلی زود ارضا می شم ولی زنم ارضا نمی شه. خیلی اعصابم خورد می شه. احساس می کنم که باید مدت رابطم بیشتر باشه ولی نمی دونم باید چی کار کنم می شه کمکم کنید. از کلی قرص و دارو هم استفاده کردم ولی نتیجه نگرفتم… احساس خیلی بدی نسبت به خودم دارم می شه کمکم کنیدممنون

سلام پیش از هر چیز لازم است که بگوییم قرص های تاخیری و دیگر داروهای که برای درمان زود انزالی در بازار وجود دارند تنها در کوتاه مدت مفید بوده و در دراز مدت عوارض و مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کنند. برای آن که هر دو نفر از رابطه جنسی لذت ببرید روش های مختلفی وجود دارند که شما با انجام آن ها در حین رابطه می توانید همسر خود را به اوج لذت جنسی برسانید. عشق بازی و معاشقه های قبل دخول در لذت و ارگاسم زنان تاثیر زیادی داشته و شما می توانید با طولانی تر کردن این بخش از رابطه جنسی همسر خود را ارضا کنید. سعی کنید قبل از آن که خودتان به ارضا برسید همسرتان را به روش های مختلفی که در مقالات عشق بازی ، به اوج لذت رساندن زنان ، ایجاد میل جنسی در زنان و جلسات مشاوره جنسی بیان کرده ایم ، ارضا نمایید.

ممنون از سایت و مشاوره خوبتون… واقعا ازتون ممنونم مشکل زود انزالی همسرم خیلی بهتر شده … واقعا ازتون ممنونم.

درمان زود انزالی بر خلاف باور بسیاری از مردم تنها با قدرت ذهن و تاثیرات آن قابل رفع است. خوشحالیم که به ما اعتماد کردید.

سلام
بنده بر اثر خودارضایی زود انزال شدم و خیلی پشیمونم بخاطر این کار و الان تصمیم گرفتم ک ترک کنم میخاستم بپرسم ایا زودانزالی بر اثر خود ارضایی درمان میشه ؟؟ و اگ من چن سال خود ارضایی نکنم بهتر میشه انزالم؟؟؟

سلام خودارضایی همانطور که برای خود شما مشخص شده دارای عوارضی است که می تواند حتی در روابط جنسی شما هم تاثیرات منفی بگذارد. این عمل در واقع نوعی اعتیاد محسوب می شود که برای ترک آن نیاز به کمک تخصصی و آموزش تکنیک های جنسی هست. داشتن رابطه جنسی مداوم با شریک جنسی یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی و ترک خود ارضایی است. ترک خود ارضایی گاه موجب بهبود عملکرد جنسی نشده و می تواند عوارض تا سال ها باقی بماند. اما اگر شرایط لازم برای ازدواج را ندارید می توانید با دریافت مشاوره جنسی از بهترین راهکارها جهت ارضای میل جنسی در دوران مجردی بدون آن که به خودتان و یا روابط تان د رآینده آسیبی برسانید اطلاعات کسب نمایید.

سلام جهت راهنمایی بنده من مدت طولانی که جهت رابطه جنسی با همسرم به مشکل خوردم من زود الزا میشم و از انواع داروها استفاده کردم مدتی خوب بود و بعد بجز خواب آوری چیز دیگری نبود یه راهنمایم کنید ممنون میشم

سلام قرص های تاخیری تنها برای مدت کوتاهی موثر هستند. برای درمان زودانزالی تکنیک های مختلف جنسی وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها کیفیت رابطه زناشویی خودتون رو بالا ببرید. مشاوره جنسی به شما کمک می کنه که از روش های مختلف اگاهی یافته و علل زودانزالی تان را رفع نماید. سکسوتراپیست با آگاهی از عوامل درونی و بیرونی موثر بر زود انزالی به شما برای رسیدن به رضایت جنسی کمک می کنند


sghl

سلام من مدتی خود ارضایی میکردم الان حدود3 ماه هست ترک کردم و هر بار که با شریک جنسیم رابطه برقرار میکنم با چند بار لمس آلت کمتر از 15 ثانیه ارضا میشوم واقعا دیوونه کنندس بنظرتون چیکار کنم؟

درمان زود انزالی بدون دارو

سلام، همانطور که بارها گفته ایم خود ارضایی باعث میشه ذهن به یک شکل به خصوصی به ارضا برسه. ترک خود ارضایی به تنهایی برای بهبود کیفیت رابطه جنسی شما کافی نیست. برای این منظور لازمه که از برخی تکنیک های جنسی استفاده کنید. تکنیک های استارت استاپ یکی از این روش هایی است که می تونه به شما برای بهبود کیفیت رابطه تان کمک کند. برای اصلاح و آموزش سکس خود می توانید از کمک های تخصصی مشاوره جنسی استفاده نمایید

سلام من یه پسر 18 ساله ام که چند سالی هست درگیر خودارضایی هستم و تو این اواخر متوجه شدم که زمان انزالم به دفعات پایین اومده حتی وقتی هم که به دفعات این کار را انجام میدادم بازهم مدت زمانش کم بوده،آیا ترکش برا مدت طولانی باعث میشه که به حالت قبل برگردم و زودانزالیم برطرف بشه چون هنوز شریک جنسیی نیست و خیلی طول میکشه تا شریکی هم داشته باشیم ٱا با ترکش برا چند سال درمان میشه یا باید حتما دارو مصرف کنم چون روش هارو که خوندم فکر کردم دیدم بازهم فوقش چند ثانیه بشه رابطه رو طولانی کرد با این روش ها برایه من

سلام خودارضایی بدترین عارضه اش تاثیر بر روی سیستم لذت مغز و عادت دادن اون به یک روش خاص برای رسیدن به ارگاسم است. خوب شما هر بار که خود ارضایی می کنید یک بار دیگر این مسیر لذت را برای سیستم اعصاب مغز خودتون تثبیت می کنید بنابراین ترک اون رو سخت و سخت تر می کنید.
زودانزالی که در حال حاضر متوجه اون شدید می تونه به دلیل شرطی شدن مغز در مقابل موقعیت و رفتار خود ارضایی باشد. به طوری که با هر بار مواجهه مغز به یاد می اورد که لذت در کمین است پس خیلی زودتر واکنش نشان داده و به انتهای مسیر لذت میرسد.
خوب در ارتباط با شریک جنسی هم یکی از توصیه ها در جلسات مشاوره جنسی ایجاد تنوع و تغییر پوزیشن هاست.
اما برای جلوگیری از زود انزالی و یا درمان زودانزالی روش های زیاد و عادات زیادی وجود دارد که غیر دارویی هستن و شما را از عوارض جانبی دارو ها مصون می کنن .
توصیه می کنیم در قدم اول برای ترک خود ارضایی اقدام کنید. در طی جلسات درمان به مساله زود انزالی هم رسیدگی میشود. با شماره های درج شده تماس گرفته و مشاوره جنسی دریافت کنید

سلام. من جند سالی هست خود ارضایی میکنی و فکر کنم زود انزالی گرفتم.ولی تصمیم ترک گرفتم و دو هفته هست خودارضایی نکردم.
آیا با ترک خور ارضای .روز انزالی هم می رود؟
چند سال طول می کشد؟

سلام معمولا عوارض خودارضایی باعث نوعی شرطی شدن برای رسیدن به ارگاسم میشن . یعنی ذهن یاد میگیره که به شکل خاصی در ارگان های جنسی لذت رو احساس کنه. خوب تغییر این روند با ترک خود ارضایی میتونه اتفاق بیفته ، اما همیشه اینطور نیست، برای بعضی افراد با وجود ترک خود ارضایی ، عوارض تا مدت ها باقی مانده و بدون دریافت درمان رفع نمیشن. توصیه میکنیم مشاوره جنسی دریافت کنید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

یکی از بزرگترین دغدغه‌های مردان در رابطه جنسی زود انزالی است؛ به همین دلیل بسیاری از آن‌ها به سراغ داروها و قرص تاخیری می‌روند تا مشکل خود را حل کنند. زود انزالی و سردی در روابط جنسی منجر به افزایش نارضایتی، احتمال خیانت و طلاق می‌شود و در نهایت ممکن است فروپاشی نظام خانواده را به همراه داشته‌باشد. برخی از مردان برای درمان این عارضه به مصرف قرص‌های تاخیری روی می‌آورند. گرچه این داروها مشکلات زودانزالی مردان را تا حدی رفع می‌کنند اما به دلیل عوارضی که دارند نباید در دراز مدت مورد استفاده قرار بگیرند. در عوض می‌توان از روش‌ها و تکنیک‌های مختلف در درمان زود انزالی استفاده کرد. مشاوره جنسی به شما این امکان را می‌دهد تا به جای قرص‌ها، روش‌های مؤثرتری را جایگزین کنید. برای اطلاع از روش‌های درمان زود انزالی و اختلال زود انزالی کلیک کنید.

ساده‌ترین راه حل برای درمان زود انزالی، استفاده از داروهای تاخیری است؛ البته استفاده از این داروها عوارض زیادی به دنبال دارد. یکی از عمده‌ترین مشکلات پس از قطع مصرف قرص‌های تاخیری بازگشت زودانزالی با شدت بیشتر است. از دیگر عوارض کلی این قرص‌ها اختلال پریاپیسم (نعوظ مانا)، تغییر در دید و شنوایی، آبریزش بینی، درد بدن، سرگیجه، مشکلات گوارشی و… است. برای اطلاع از روش‌های افزایش زمان انزال در مردان کلیک کنید.

 

در واقع داروهای مختلفی با دیگر اهداف درمانی بر زود انزالی تأثیر دارند. از این داروها برای درمان زود انزالی نیز استفاده می‌شود که در ادامه هر کدام را به اختصار شرح داده‌ایم:

درمان زود انزالی بدون دارو

داروهای مهارکننده بازجذب سروتونین یک نوع از قرص‌های تاخیری هستند که برای زیاد شدن مدت زمان رابطه جنسی و درمان زود انزالی از آن استفاده می‌کنند. مصرف این دارو همراه با عوارض جانبی است که در هر فردی به صورت متفاوت بروز پیدا می‌کند. این داروها بهتر است بعد از وعده غذایی مصرف شوند.

داروی پاروکستین علاوه بر درمان افسردگی، در درمان زود انزالی هم به کار می‌رود. این دارو باعث افزایش آرامش در فرد می‌شود. اگر مصرف این قرص‌ها در بازه زمانی 6-3 هفته بهبودی در زود انزالی حاصل نکرد یا عوارض جانبی قرص زیاد شد، باید داروی دیگری تجویز شود.

عوارض پاروکستین: تهوع، افزایش یا کاهش وزن، سردرد، خشکی دهان، افزایش تعریق، یبوست، لرزش، اختلال در نعوظ، خواب‌آلودگی، کاهش اشتها و گیجی از عوارض این قرص می‌باشد. قطع ناگهانی پاروکستین می‌ تواند باعث ایجاد سندرومی‌شود که با علائمی مانند گیجی، ضعف، تهوع، سردرد، افسردگی، اضطراب، بی‌ خوابی، تمرکز ضعیف، علائم تنفسی فوقانی، پارستزی و علائم مشابه میگرن همراه شود. برای اطلاع بیشتر و آشنایی کامل با پاروکستین کلیک کنید.

سرترالین یکی دیگر از داروهای ضد افسردگی است که به عنوان قرص تاخیری هم استفاده می‌شود. اگر بهبودی در زودانزالی با مصرف این قرص در بازه زمانی 6-3 هفته حاصل نشد یا عوارض جانبی قرص زیاد باشد باید داروی دیگری تجویز شود.

عوارض سرترالین: کاهش تمایلات جنسی، تاخیر در انزال، خونریزی‌های غیرطبیعی (نقاط قرمز در سطح پوست)، گرفتگی و پرش ناگهانی عضلات، تب، سرگیجه، خشکی دهان، افزایش احساس تشنگی، خستگی، تغییرات ناگهانی در خلق، تپش قلب، احساس خارش در پوست، تهوع، احساس منگی و ناراحتی معده. برای اطلاع بیشتر و آشنایی بیشتر از موارد مصرف و عوارض سرترالین کلیک کنید.

سیتالوپرام از داروهایی ست که در درمان اختلالات خلقی و اضطرابی به کار گرفته می‌شود. اگر مصرف این قرص‌ها در بازه زمانی 6-3 هفته بهبودی در زود انزالی حاضل نکرد یا عوارض جانبی قرص زیاد باشد باید داروی دیگری تجویز شود.

عوارض سیتالوپرام: اسهال، یبوست، خشکی دهان، احتباس ادرار، بی خوابی، اختلالات جنسی، تهوع، تاری دید، اختلال ادراک، اشکال در تنفس، تکرر ادرار، یبوست، کاهش فشار خون، آبریزش بینی، تعریق زیاد، لرزش، کاهش اشتها، تغییر در توانایی‌های جنسی، بزرگ شدن مردمک. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیتالوپرام کلیک کنید.

فلوکستین داروی دیگری است که در درمان افسردگی و زود انزالی تجویز می‌شود. اگر مصرف این قرص‌ها در بازه زمانی 6-3 هفته بهبودی در زود انزالی حاصل نکرد یا عوارض جانبی قرص زیاد باشد باید داروی دیگری تجویز شود. این دارو بهتر است صبح‌ها مصرف شود در غیر این صورت ممکن است خواب فرد مختل شود.

عوارض فلوکستین: اضطراب، خشکی دهان، بی خوابی و لرزش، حالت تهوع، عصبانیت، تعریق، خواب آلودگی، عوارض پوستی، رویاهای غیر معمول را می‌توان از عوارض این دارو برشمرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فلوکستین کلیک کنید.

داپوکستین نوعی مهار کننده باز جذب سروتونین (SSRI) است که به صورت اختصاصی برای درمان زود انزالی استفاده می‌شود. این دارو برای مردان در دامنه سنی 18 تا 64 سال استفاده می‌شود. جنبه منفی این داروها این است که فرد باید به صورت روزانه آن را مصرف کند تا به نتیجه برسد. این دارو زمان انزال را افزایش داده و کنترل فرد بر انزال بیشتر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه داپوکستین کلیک کنید.

عوارض داپوکستین: تغییرات خلق، ضعف و خستگی، تعریق بیش از حد، اسهال، یبوست، سرگیجه، تاری دید، سو هاضمه، نفخ معده، احساس لرزش، کابوس شبانه

داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای علاوه بر درمان افسردگی در درمان زود انزالی هم استفاده می‌شود. کلومی پرامین ازجمله داروهایی است که برای این منظور به کار برده می‌شود که اثر مهاری قوی تری بر بازجذب سروتونین دارد.

عوارض SSRI: خشکی دهان، افزایش وزن و اشتها، تاری دید، افت فشار وضعیتی، آریتمی قلبی و تشنج، مشکلات گوارشی. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه داروهای ضد افسردگی کلیک کنید.

وگادول دارویی نیمه گیاهی و ترکیبی است و زود انزالی را به تاخیر می‌اندازد و از ترکیب ترامادول با سیلدنافیل تهیه می‌شود. این دارو در دسته مواد مخدر قرار می‌گیرد چون در دراز مدت باعث ایجاد وابستگی می‌شود. معمولا به صورت غیر مجاز فروخته می‌شود. در هیچ داروخانه ای به فروش نمی‌رسد و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. این دارو در هند ساخته می‌شود و به صورت اینترنتی به فروش می‌رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه داروی وگادول کلیک کنید.

عوارض وگادول: سکته قلبی ناگهانی، سکته مغزی، از دست رفتن بینایی و شنوایی، افزایش فشار چشم و سو هاضمه.

سیلدنافیل که با نام‌های تجاری ویاگرا و ارکتو شناخته می‌شود، از حمله معروف‌ترین داروهای درمان زودانزالی و ناتوانی جنسی در مردان است. بهتر است این دارو را در دوز 50 میلی‌گرم و یک ساعت پیش از برقراری رابطه جنسی مصرف کنید. این دارو موجب افزایش جریان خون در آلت تناسلی شده و به این طریق به درمان نعوظ کمک می‌کند. این دارو را نباید بیشتر از یک بار در روز مصرف کرد. این قرص تاخیری ممکن است باعث بروز تاری دید، اختلال شنوایی و تغییر در رنگ دید شود. در صورت مشاهده این علائم سریعا به پزشک مراجعه کنید.

قرص تادالافیل همانند ویاگرا عمل می‌کند اما تأثیرگذاری بیشتری دارد و موجب سفت و راست شدن آلت می‌شود. این قرص تا حد زیادی در درمان کوتاه مدت زود انزالی مفید است. معمولا این قرص را 30 تا 40 دقیقه قبل از رابطه جنسی مصرف می‌کنند.

کپسول‌های تقویت جنسی اگزوتیک پلاس ترکیبات گیاهی از جمله جینسینگ کره‌ای که باعث ارتقاء عملکرد قوای جنسی می‌شود، گیاه Eleuterococcus برای کاهش استرس و افزایش میل جنسی، گوارانا برای رفع خستگی و افزایش تحریک پذیری جنسی و ماده بسیار مغذی Royal jelly را شامل می‌شود. Royal jelly موجود در این کپسول یک انرژی طبیعی است که اثرات بسیار زیادی بر ارضا روانی و تحریک جنسی دارد. این دارو باید روزانه به میزان 1 یا 2 کپسول قبل از غذا مصرف شود.

 

با توجه به داروهایی که ذکر کردیم، هر کدام دارای فواید و عوارضی هستند. مصرف بلند مدت هر کدام بدون عارضه نبوده و می‌تواند شدت مشکل را نیز دو چندان بکند. بنابراین هر کدام می‌توانند در ابتدای امر داروی مناسبی باشند، اما نمی‌توان از آن‌ها به عنوان راهی برای برطرف کردن مشکل استفاده کرد. به همین دلیل در نهایت بهترین و مطمئن‌ترین راه دریافت مشاوره جنسی و بهره‌مندی از آموزش‌ها و تکنیک‌های درمانی است.

 

ویاگرا، وادنافیل و تادالافیل داروهایی هستند که برای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌شوند. این داروها توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان زود انزالی تایید نشده‌اند. گرچه این داروها انزال را به تاخیر نمی‌اندازند ولی به فرد کمک می‌کنند تا بعد از انزال زودرس در فاصله یک ربع تا نیم ساعت بعد دوباره قدرت نعوظ را داشته باشند و در بار دوم انزال با تاخیر بیشتری انجام می‌شود. در واقع به نعوظ دوباره بعد از انزال کمک می‌کند. در این شرایط شاید شریک جنسی رضایت بیشتری داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویاگرا و تادالافیل کلیک کنید.

عوارض مهار کننده‌های فسفودی استراز نوع 5: سرگیجه، سر درد، دید ناواضح، اسهال، عوارض پوستی، عفونت دستگاه ادراری، افت شدید فشار خون، آریتمی بطنی، سکته مغزی، افزایش فشار داخل چشم.

 

کپسول تاخیر جنسی کیمیاگر یک محصول گیاهی است که براساس طب سنتی تهیه شده است و با کم کردن حساسیت اندام تناسلی در درمان انزال زودرس می‌توان بهره گرفت. از عوارض جانبی آن می‌توان به یبوست، دل درد، انقباضات شکمی اشاره کرد.

 

قرص آفرودیت از گیاهان خشک میوه خارخاسک، زنجبیل، زعفران، دارچین تهیه می‌شود. در درمان ناتوانی‌های جنسی، افزایش تمایلات جنسی و درمان زودانزالی استفاده می‌شود.  مصرف دارو در بیماران با مشکلات قلبی، بیماران مبتلا به کمبود فشار خون و بیمارانی که به اسانس‌های گیاهی حساسیت دارند باید با احتیاط انجام شود.

 

بسیاری از افراد به دلیل مشکلات جنسی شان به سمت مصرف داروهایی چون ترامادول و یا مواد مخدر می‌روند. در حالی که این مواد تنها برای مدت کوتاهی می‌توانند موثر باشند و بعد از مدتی موجب تشدید مشکلات جنسی فرد می‌شوند. برای اطلاع از روش درمان مشکلات جنسی بعد از ترک اعتیاد کلیک کنید.

خوشبختانه تکنیک‌هایی چون مسترز و جانسون بدون استفاده از دارو می‌توانند موجب بالا رفتن کیفیت رابطه بشوند. در این تکنیک‌های طبیعی به فرد کمک می‌شود تا طی مراحل و ایجاد وقفه‌های کوتاه حین رابطه جنسی، انزال را به تعویق بیاندازد و بر مدت رابطه جنسی بیافزاید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تکنیک مسترز و جانسون کلیک کنید.

 

درمان زود انزالی بدون دارو

کرم‌ها و داروهای بی‌حس کننده یکی از کم خطرترین داروهایی هستند که برای درمان اختلالات جنسی استفاده می‌شود. این کرم‌های موضعی باعث کاهش حساسیت و تحریک پذیری آلت می‌شوند که نتیجتا به تاخیر در انزال کمک می‌کنند. این داروها عوارض جانبی کمی به دنبال دارند از جمله این داروها می‌توان به لیدوکائین و پریلوکائین اشاره کرد که به صورت اسپری یا کرم می‌باشد. این دارو‌ها با بی حس کردن ناحیه تحریک پذیر در آلت، از زود انزالی جلوگیری می‌کند و ممکن است از لذت جنسی کم کند. در واقع اثر درمانی خود را با تحریک کردن عصب‌ها یا روان ایفا نمی‌کند.

با توجه به مطالب گفته شده درمان‌های متعدد و داروهای مختلفی برای درمان وجود دارند که انتخاب را برای شما سخت می‌کنند. مشاوره جنسی از مرکز مشاوره حامی هنر زندگی به شما این امکان را می‌دهد که مطمئن‌ترین و کم خطرترین درمان را انتخاب نمایید. برای دریافت اطلاع از روش های درمان اختلالات جنسی کلیک کنید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص تاخیری در انزال زودرس می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

به نظرتون استفاده از این قرصا بهترین روش برای درمان زود انزالی… اخه خیلی از این قرصا بد می گن می گن خیلی عوارض داره ؟ من چند ساله شوهرم این مشکلو داره واقعا نمی دونم باید چی کار کنم … تو رو خدا کمکم کنید ممنون از سایته خوبتون …

همانطور که در مقاله ذکر شده قرص های تاخیری داروهایی جهت درمان نیستند و اثرات آن ها کوتاه مدت بوده و با ادامه مصرف تنها به مشکلات زودانزالی و مشکلات نعوظ فرد افزوده می شود. روش های غیر دارویی که توسط مشاوران جنسی ارائه می شوند بهترین نوع درمان بدون عوارض هستند که تنها کافی است برای درمان زودانزالی خود به یک مشاور متخصص در زمینه جنسی مراجعه کرده تا با تکنیک های مخصوص به شما کمک کنند

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

تمرینات کگل چیست و چه مزایایی دارد؟ تمرینات کگل تمریناتی بسیار ساده هستند که می‌توانید آن‌ها را به راحتی در خانه انجام دهید. این تمرینات به تمام افراد کمک می‌کند که زندگی سالم‌تری داشته باشند. انجام منظم و روزانه تمرینات کگل می‌تواند به درمان زود انزالی، درمان نعوظ، جلوگیری از بی‌اختیاری ادرار، درمان یبوست و پروستات کمک کند. اغلب افراد برای درمان این مشکلات به مصرف انواع داروهای شیمیایی و گیاهی رو می‌آورند و خود را در معرض خطر عوارض داروها قرار می‌دهند. در حالی که می‌توانند با چند تمرین ساده به سلامت جسمانی و افزایش اعتماد به نفس خود کمک کنند. برای اطلاع از شیوه انجام تمرینات کگل و دیگرفواید آن‌ها با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

تمرینات کگل فواید بسیار زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

بی اختیاری ادرار بسیار شایع بوده و در زنان بیشتر از مردان است. بی اختیاری ادرار سبب بروز مشکلاتی از جمله انقباض عضلانی و بیش فعالی مثانه می‌شود. تمرینات کگل می‌توانند یک روش موثر و جایگزین جراحی در درمان مشکلات مثانه برای زنان باشد. تاثیر این تمرینات به گونه‌ایست که توانایی مثانه را افزایش داده و عضلات کف لگن را برای جریان بهتر ادرار بهبود می‌بخشد.

تمرینات کگل اختلال استرس ادراری در مردان را نیز کاهش داده و باعث بهبود چشمگیر پروستات می‌شود. توجه داشته باشید که بی اختیاری ادرار گاه منشا روانی دارد که ناشی از استرس زیاد است. در این صورت حتما به روانشناس مراجعه کنید.

درمان زود انزالی بدون دارو

بی اختیاری در مدفوع بر اثر کنترل غیر طبیعی روده رخ می‌دهد که بعد از مدتی حتی می‌تواند منجر به یبوست شود. کنترل غیر طبیعی در روده نیز به واسطۀ رژیم غذایی نامناسب، محیط و یا ژنتیک رخ می‌دهد. برای درمان مشکلات روده علاوه بر مصرف غذاهای سالم تمرینات روزانه کگل بسیار موثرند. انجام تمرینات کگل 3 بار در هفته و به مدت بیش از یک ماه، عضلات لگن را تقویت کرده و مشکلات را بهبود می‌بخشد. حتی در بسیاری از موارد نیاز به جراحی نیز از بین می‌رود.

برای کاهش درد عضلات و حفظ سلامت مثانه، رحم و روده در دوران بارداری، تمرینات کگل بسیار کمک کننده هستند. اگر می‌خواهید بر بافت‌های میان ‌دوراه و عضلات کف لگن کنترل بیشتری داشته باشید تا زایمان راحت تری را تجربه کنید، تمرینات کگل را جدی بگیرید. این تمرین‌ها درد، سفتی و بی ‌حرکتی پس از زایمان را کاهش می‌دهند. توجه داشته باشید که تمرین کگل در مادران باردار باید بدون درگیر کردن عضلات شکم و ساق پا صورت بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوران بارداری کلیک کنید.

تمرینات کگل در درمان یبوست مزمن، کاملا تضمین کننده هستند. این تمرینات سلامت گوارشی را افزایش داده و سبب رفع ناراحتی‌های روده می‌شوند. مشکل عبور مدفوع از مخرج از جمله عواملی است که در یبوست نقش دارد؛ تمرینات کگل این موضوع را نیز هدف درمان قرار می‌دهد. مشکلات عصب اسفنکتر مقعد نیز از عوامل دیگر یبوست می‌باشد. با فشار دادن عضلات لگن که بخش اصلی تمرینات کگل است، می‌توانید تمام اعضای لگن را در جای مناسب خود نگه داشته و مشکلات عصب اسفنکتر را بهبود ببخشید.

اختلال نعوظ مشکلی است که بسیاری از مردان برای رفع آن به دنبال درمان هستند. بسیاری از افراد در این شرایط  از قرص‌های اختلال نعوظ استفاده می‌کنند. انجام تمرینات کگل به مدت 6 ماه همراه با رژیم غذایی مناسب می‌تواند تا 35 درصد در درمان نعوظ موثر باشد. سفت کردن و تقویت عضلات انتهایی لگن در تمرینات کگل باعث افزایش جریان خون در آلت تناسلی و بهبود عملکرد جنسی می‌شود. برای کسب اطلاع از قرص اختلال نعوظ کلیک کنید.

همچنین تمرینات کگل در درمان زود انزالی نیز تاثیر گذاشته و باعث بهبود این اختلال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان زود انزالی کلیک کنید.

1. در موقعیتی قرار بگیرید که عضلات بدنتان شل و ریلکس باشد. بهترین حالت این است که به پشت دراز کشیده و زانوهایتان بالا باشد. در تمام مراحل تمرین، از کشش گردن خودداری کنید. در غیر این صورت ممکن است سبب بروز سر درد یا گردن درد شود.

2. عضلات انتهایی باسن (عضلاتی که وقتی می‌خواهید ادرار خود را نگه دارید درگیر می‌شوند) و لگن خود را منقبض کنید و به آن فشار بیاورید. این کار سبب تقویت عضلات لگن شده و باعث می‌شود که عضلات در جای خود قرار بگیرند.

3. بعد از 10 تا 12 ثانیه عضلات را شل کنید و دوباره در حالت ریلکس قرار بگیرید. در این زمان باید دم و بازدم بیشتری داشته باشید. اگر در انجام تمرینات کگل تازه کار هستید، بین هر بار انقباض عضلات فاصله بدهید تا درد کمتری احساس کنید.

4. دوباره عضلات لگن را به مدت 5 تا 7 ثانیه منقبض کرده و سعی کنید این بار فشار بیشتری بیاورید. سپس دوباره خود را شل کنید. این روند را تا 10 بار ادامه داده و هر روز در سه نوبت تمرین را انجام دهید. می‌توانید تعداد تکرارها را به مرور زمان بالا ببرید.

5. در نهایت بدنتان را گرم کنید. به این صورت که زانوها را به قفسه سینه بچسبانید و 5 ثانیه نگه دارید. اگر دچار اختلال نعوظ هستید، توصیه می‌شود که مقاله‌های اختلال نعوظ و درمان نعوظ را مطالعه نمایید. 

1. قبل از انجام تمرین کگل حتما مثانۀ خود را خالی کنید. اگر مثانه در هنگام انجام تمرین پر باشد ادرار به کلیه ها رفته و باعث بروز عفونت می‌شود.

2. به عضلات باسن بیش از حد فشار نیاورید، این کار می‌تواند موجب تشدید بیماری شود. بنابراین تمرینات را بیش از سه بار در روز انجام ندهید؛ بلکه به تدریج و طی هفته‌های بعدی آن‌ها را افزایش دهید. ممکن است فکر کنید چون این تمرینات سبک و آسان هستند می‌توانید آنها را با سرعت انجام دهید. اما برای تاثیر گذاری بیشتر تمرین‌ها از این کار خودداری کرده و مراحل را با آرامش انجام دهید.

3. حتما در طی تمرین نفس عمیق بکشید. آشنایی با تکنیک‌های تنفسی می‌تواند شما را در تنفس صحیح و در نتیجه آسان‌تر شدن حرکات یاری دهد.

4. شما می‌توانید تمرینات کگل را حتی در حالت ایستاده و زمانی که مشغول به کاری (مثل مسواک زدن) هستید، انجام دهید.

5. بعد از انجام ورزش حتما بدن خود را گرم کرده  و از حرکات کششی استفاده کنید. این کار از بروز دردهای عضلانی ناشی از تمرین جلوگیری می‌کند.درمان اختلالات جنسی حتما باید تحت نظر مشاوره جنسی صورت بگیرد، پس برای جلوگیری از عوارض ناخواسته از انجام کارهای خودسرانه خودداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان اختلالات جنسی کلیک کنید.

تمرینات کگل در زمینه درمان اختلالات جنسی بسیار تاثیر گذار هستند اما روش صحیح انجام دادن آن‌ها بسیار مهم است. چراکه در صورت انجام اشتباه آن‌ها باعث بروز مشکلاتی در بدن می‌شود. بهترین راه این است که برای درمان، قبل از هر اقدامی با یک روانشناس صحبت کرده و مشاوره جنسی دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نمرینات کگل می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

تکنیک مسترز جانسون روشی است برای درمان زود انزالی که بدون استفاده از هیچ دارویی کاربرد دارد. بسیاری از کسانی که با مشکل زود انزالی رو به رو هستند به سمت مصرف قرص‌های تاخیری می‌روند. آنان بدون اینکه از روش‌های دیگر غیر دارویی و موثرتر خبر داشته باشند، خود را در معرض عوارض بی شمار داروها قرار می‌دهند. از روش‌های غیر دارویی موثر در این زمینه می‌توان به تمرینات کگل و تکنیک مسترز جانسون اشاره کرد.البته بهتر است که قبل از هر اقدام خودسرانه، خجالت را کنار بگذارید و با یک مشاوره جنسی مشورت کنید تا بهترین راهکار را به شما ارائه دهد. در ادامه به توضیح کامل روش مسترز و جانسون پرداخته ایم.

تکنیک مسترز و جانسون (MASTERS AND JOHNSON) به اراده و تمرین زیادی برای درمان زود انزالی نیاز دارد. این روش مجموعه ای از فرآیندهای یادگیری، تشخیص و کنترل احساساتی را در برمی گیرد که باعث رسیدن فرد به اوج لذت جنسی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان زود انزالی کلیک کنید. 

این تمرین به گونه ایست که بعد از مرحله تحریک در رابطه جنسی، زمانی که مرد نزدیک ارضا شدن است، کار را متوقف کرده و بعد از فروکش کردن حس لذت دوباره تحریک را ادامه می‌دهد و خود را رها می‌کند تا انزال به طور طبیعی اتفاق بیافتد. می‌توانید برای بالا بردن مقاومت، از ژل‌های لغزنده نیز استفاده کنید. تنفس عمیق در حین به تعویق انداختن انزال می‌تواند نقش موثری داشته باشد و از خستگی شما بکاهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه جنسی کلیک کنید.

درمان زود انزالی بدون دارو

این تمرین را حداقل سه بار باید انجام دهید اما بهترین حالت این است از روش 9 به 1 استفاده کنید. به این معنا که در آمیزش‌های اول یک بار مکث کرده و در هفته‌های بعدی، به تدریج با توجه به قوای بدنی خودتان میزان توقف‌ها را بعد از هر تحریک افزایش دهید تا به 9 بار مکث در یک رابطه جنسی برسد.

(برای مثال مرد آلت خود را چهار بار در واژن زن برده و بعد استراحت می‌کند و دوباره و چند باره این کار را انجام می‌دهد تا انزال دیرتر اتفاق بیوفتد). در این شرایط بدن شرطی می‌شود و می‌توانید رابطه جنسی طولانی‌تری داشته باشید و همسر خود را نیز ارضا کنید. این تمرین یکی از موثرترین روش‌ها برای درمان زودانزالی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زود انزالی کلیک کنید. 

با این روش می‌توانید بعد از چند هفته تا چند ماه تلاش و همکاری با همسرتان، رابطه جنسی را تحت کنترل در بیاورید. برای رابطه مطلوب تر و افزایش تاثیری گذاری ، بهتر است مرد روی زن قرار بگیرد و تسلط بیشتری بر خود داشته باشد. در حالت دیگر زن روی مرد قرار گرفته و مرد باید در هنگام نزدیک شدن به مرحلۀ اوج به همسر خود اشاره کند تا متوقف شود.

نکته: برای جلوگیری از سرد شدن زن باید در توقف‌ها، عشق بازی جنسی (بدون تحریک مستقیم آلت تناسلی مرد) ادامه داشته باشد.

در تکنیک مسترز جانسون، مرد می‌تواند برای فروکش کردن احساس خود زمانی که به لحظه انزال نزدیک شد، با انگشت نشانه و انگشت شست، حلقه ای به دور سر آلت خود درست کند و انگشتان خود را محکم فشار دهد. سپس دوباره آمیزش را ادامه داده و طبق مراحل بالا عمل کند.

فشار آوردن بر سر آلت تناسلی باعث کم شدن تجمع خون در آلت شده و نعوظ کاهش می‌یابد. در نتیجه کنترل جنسی مرد بالا می‌رود و زمان نزدیکی افزایش می‌یابد. تکنیک فشار را زن نیز می‌تواند برای همسرش انجام دهد. تمرینات کگل نیز می‌تواند در زمینه درمان زودانزالی موثر باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تمرینات کگل کلیک کنید.

قبل از انجام این تمرین و نزدیکی حتما آن‌را با همسر خود در میان بگذارید؛ زیرا ممکن است به دلیل پیوسته نبودن این تمرین برای همسرتان کمی سخت باشد و باعث ناراحتی او شود. اگر با این کار مخالفت کرد، با ذکر دلایل منطقی و بیان تاثیر این کار بر روی انزال دیرتر، او را با لحنی ملایم راضی کنید. بهتر است زن و مرد قبل از رابطه، هر کار جدید را به هم اطلاع داده و نظر طرف مقابل را نیز جویا شوند. 

نکته: مصرف قرص‌های تاخیری برای درمان زودانزالی توصیه نمی‌شود چراکه با عوارض بسیار زیادی همراه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قرص های تاخیری کلیک کنید. 

ممکن است روش مسترز جانسون در ابتدا سخت به نظر برسد اما در نهایت لذت جنسی زیادی را برای زن و شوهر به وجود می‌آورد. سعی کنید تا قبل از شروع تمرین به مدت 2 یا 3 هفته نزدیکی نداشته باشید و فقط از نوازش و در آغوش گرفتن استفاده کنید. اگر این اصل را رعایت کنید، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد.توجه داشته باشید که هیچ وقت برای درمان اختلالات جنسی بدون مشورت متخصص و مشاوره جنسی از داروها و روش‌های غیر استاندارد استفاده ننمایید؛ چرا که ممکن است همین روش‌های غیر اصولی مشکل شما را بیشتر کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان اختلالات جنسی کلیک کنید. 

مشکلات و اختلالات جنسی تاثیر بسیار جدی بر روابط  زناشویی می‌گذارند؛ به همین دلیل ضرورت درمان آن‌ها افزایش می‌یابد. اما بسیاری از افراد برای درمان، در مرحله اول به سراغ داروها و قرص‌های مختلف می‌روند. در حالی که روش‌هایی همچون تکنیک مسترز جانسون در این زمینه تاثیر بسیار زیاد و بدون عارضه‌ای دارند. علاوه بر این روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با توجه به شرایطتان از آن‌ها استفاده کنید. مشاوره جنسی در این زمینه به شما کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه روش های درمان زود انزالی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

آیا این روش برای مجرد ها هم موثر هست یا نه چون مجرد ها کسی ندارن که باهاش تمرین ادامه بدن ایا میتوان در خود ارضایی این تمرین را انجام داد ؟؟؟

زود انزالی برای مجردها در هنگام خودارضایی معنی نداره، شما وقتی در طی ارتباط جنسی با همسر خود هستید ممکنه با زودانزالی مواجه شوید. پس این تکنیک های جنسی مثل مسترز و جانسون برای زوجین داده شده .

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

در مردانی که زود انزالی باعث مشکلات اندکی شده است، درمان زود انزالی محدود به مشاوره روانی – جنسی و آموزش می باشد. قبل از شروع درمان بایستی در مورد انتظارات بیمار صحبت کرد. علاوه بر این، در صورت وجود اختلال در نعوظ و احتمال وجود التهاب و عفونت پروستات، درمان آن ها قبل از شروع درمان زود انزالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فهرست موضوعات

تکنیک های رفتاری برای کسانی پیشنهاد می شود که تمایلی به استفاده از دارو ندارند. این روش درمان زود انزالی برای افرادی که از ابتدا زودانزال بوده اند به عنوان خط اول درمان توصیه نمی شود. این روش درمانی زمان بر ، و نیازمند حمایت شریک جنسی بوده و انجام آن سخت می باشد. ضمن اینکه نتایج دراز مدت آن در درمان زود انزالی نامشخص است.

هر کدام از این روش ها در سه سیکل پی در پی و قبل از رسیدن به ارگاسم تکرار می شود.

روش دیگر در افراد جوان تر که توان این کار را دارند انجام دو دفعه رابطه طی یک جلسه فعالیت جنسی می باشد. بدنبال رابطه و انزال بار اول، حساسیت آلت کم شده و باعث تاخیر در انزال در مرتبه دوم رابطه می شود. در روش دیگر به مرد آموزش داده می شود تا علائم افزایش برانگیختگی جنسی خود را شناسایی کند و یاد بگیرد تا چطور سطح برانگیختگی و تحریکات جنسی خود را زیر سطحی قرار دهد که باعث بروز انزال می شود.

درمان زود انزالی بدون دارو

عوامل روانی که می تواند منجر به زود انزالی شود نیز بایستی مشخص و درمان شوند. این عوامل اساسا با اضطراب ارتباط دارند، اما می تواند به دلیل عوامل دخیل در رابطه زناشویی نیز باشد.

اگر بشود ریشه و علت زودانزالی را مشخص کرد احتمال درمان و برطرف کردن زودانزالی بصورت دائمی و قطعی وجود دارد خیلی اوقات علت آن کم توانی جنسی و عدم نعوظ کامل و بعضا به مشکلات موجود در روابط فی مابین زن و مرد مربوط هست و گاه بدلیل استرس و هیجانات شدید جنسی است. این موارد بایستی با مشاورات روانشناسی و درمان های مربوطه برطرف شود در غیر اینصورت داروها می توانند به کنترل و مدیریت زودانزالی کمک کنند. در این موارد درمان قطعی نبوده و موردی و بصورت کنترلی است.

در اینجا به معرفی چند قرص برای درمان زود انزالی و نعوظ در مردان می پردازیم:

داپوکستین هیدروکلراید یک داروی کوتاه اثر است که برای درمان زود انزالی بر حسب مورد استفاده می شود. بعد از 1.3 ساعت به اوج غلظت خونی رسیده و نیمه عمر کوتاهی در بدن دارد بطوری که 95% آن بعد از 24 ساعت از بدن دفع می شود. این دارو برای درمان زود انزالی بر حسب نیاز در کشورهای اروپایی و دیگر کشورها بجز آمریکا استفاده می شود.

این دارو بصورت قرص های داپوکستین 30 و 60 میلی گرمی تولید شده و 1 تا 2 ساعت قبل از شروع فعالیت جنسی استفاده می شود و در کنترل انزال، کاهش اضطراب و افزایش رضایت تاثیر بسزایی دارد.

عوارض دارو وابسته به میزان مصرف بوده و شامل تهوع، اسهال، سردرد و سرگیجه می باشد. مصرف همزمان این دارو با داروهایی که برای ناتوانی جنسی بکار می رود مثل سیلدنافیل یا تادالافیل غالبا مشکلی ایجاد نمی کند با اینحال بایستی با احتیاط مصرف شود بویژه در افرادی که فشار خون پائین دارند.

 

مرکزی که دستور انزال را صادر می کند در طناب نخاعی قرر دارد که خود تحت کنترل عوامل مغزی و محیطی می باشد. ماده ای به نام سروتونین مسئول کنترل انزال است. داروهای ضد افسردگی SSRIs که برای درمان اختلالات خلقی استفاده می شوند با افزایش سطح سروتونین باعث کنترل و درمان زود انزالی می گردند. این داروها شامل سیتالوپرام، فلوکستین، فلوواکسامین، پاروکستین و سرترالین هستند. همه این داروها مکانیسم مشابهی دارند. پاروکستین از فلوکستین، کلومیپرامین و سرترالین برتر می باشد. سرترالین از فلوکستین برتر است درحالی که اثربخشی کلومیپرامین تفاوت قابل توجهی با فلوکستین و سرترالین ندارد.

اثرات درمانی و تاخیر در انزال چند روز بعد از شروع مصرف دارو رخ می دهد، بطوری که این تاثیر 1 تا 2 هفته بعد از شروع درمان مشهودتر است. اگر چه اثربخشی دارو برای چندین سال حفظ می شود، ولی کاهش پاسخ به دارو در مصرف طولانی مدت آن ممکن است بعد از 6 تا 12 ماه رخ دهد.

عوارض شایع آن شامل احساس خستگی، خمیازه، تهوع، استفراغ، خشکی دهان، اسهال و تعریق می باشد. این عوارض خفیف بوده و بتدریج بعد از 2 تا 3 هفته برطرف خواهد شد. کاهش میل جنسی، عدم رسیدن به ارگاسم و اوج لذت جنسی، عدم انزال و ناتوانی جنسی نیز در مصرف با این داروها گزارش شده است.

به بیماران توصیه می شود از قطع ناگهانی یا کاهش سریع دوز روزانه دارو پرهیز کنند تا دچار علائم ترک دارو نشوند.

برخی مطالعات اثربخشی نسبی پاروکستین بصورت استفاده ی موردی و برحسب نیاز 3 تا 5 ساعت قبل از فعالیت جنسی را نیز ذکر می کنند.

استفاده از بی حس کننده های موضعی برای تاخیر در انزال قدیمی ترین شکل دارویی درمان زود انزالی است. بی حس کننده ها با کاهش حساسیت کلاهک آلت باعث تاخیر در انزال بدون بروزعوارض ناخواسته بر روی حس انزال می شود.

کرم های لیدوکائین- پریلوکائین: که بصورت کرم های 5% و با نام تجاری زایلاپی در بازار ایران وجود دارند 20 تا 30 دقیقه قبل از شروع فعالیت جنسی تجویز می شود. برای جلوگیری از عدم انتقال کرم به دیواره ی واژن شریک جنسی یا باید از کاندوم استفاده کرد یا قبل از شروع رابطه آلت را شست. تنها منع مصرف کرم داشتن حساسیت و آلرژی به مواد تشکیل دهنده کرم می باشد.

ترامادول مسکنی است که جزو داروهای مخدر محسوب می شود. بعد از تجویز خوراکی به راحتی در بدن جذب شده و نیمه عمر دفع آن از بدن 5 تا 7 ساعت است. عوارضی که در مصرف آن به عنوان مسکن و با دوزهای بال ذکر شده شامل یبوست، آرامش بخشی و خشکی دهان است. ترامادول یک مخدر ضعیف است. لذا خطر اعتیاد به آن می تواند دل نگرانی هایی را بوجود آورد.

درمان های دارویی زودانزالی بصورت قرص یا داروهای موضعی بصرت اسپری، ژل و یا کرم می باشد و آمپولی برای درمان زودانزالی وجود ندارد.

منبع: گایدلاین ارولوژی اروپا 2015

 

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

سوال پزشکی دارید ؟!؟

سلام

خیر به نظر من زیاد برداشته نشده و تاثیری در زودانزالی و عد رشد آلت ندارد

سلام زودانزالی درمان قطعی و دائمی ندارد و فقط با داروها می توان آن را کنترل کرد یعنی وقتی که دارو استفاده می کنید مدت زمان وقوع انزال را طولانی کرد اما نمی توان این بیماری را تا آخر عمر ریشه کن کرد. مثل بیحس کننده های موضعی و قرص هایی مثل پاروکستین 20 میلی یا سرترالین 50 میلی( بصورت مصرف دائمی و روزانه یک عدد یا استفاده بصورت 6 ساعت قبل از نزدیکی)، یا قرص داپوکستین 30 یا 60 میلی گرمی 1 تا 3 ساعت قبل از نزدیکی. بدیهی است تا زمانی که دارو مصرف می کنید موثر است و با قطع دارو مشکل مجددا ظاهر می شود. اسپری لیدوکائین 10 درصد یا کرم زایلا-پی داروهای موضعی برای کنترل زودانزالی هستند 20 تا 25 دقیقه قبل از مقاربت و حتی قبل از سفت شدن آلت به کلاهک آلت و زیر آن و یا کلاهک به اضافه نیمه انتهایی آلت یا تمام آلت بزنید(بر حسب شدت زود انزالی و میزان سفتی آلت). حتما بعد از احساس بی حسی و قبل از شروع روابط جنسی آلت خود را بشورید. اگر با زدن بیحس کننده ی موضعی آلت نعوظ و سفتی خود را از دست می دهد می توانید از نصف قرص سیلدنافیل 50 میلی یک ساعت قبل از رابطه نیز استفاده کنید. از قرص ترامادول هم یک ساعت قبل از رابطه می توان استفاده کرد ولی استفاده از این قرص خطر اعتیاد در آینده را دارد و بهتر است به عنوان آخرین روش و در صورت عدم پاسخ به دیگر روش های درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

سلام عکس بطور صحیح بارگذاری و ارسال نشده است. لطفا در همین بخش با حجم مناسب مجدد ارسال کنید.

خیر زگیل یا بیماری دیگری دیده نمی شود

سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

سلام

فردا بعد از ظهر با شما تماس گرفته خواهد شد

در مردانی که زود انزالی باعث مشکلات اندکی شده است، درمان زود انزالی محدود به مشاوره روانی – جنسی و آموزش می باشد. قبل از شروع درمان بایستی در مورد انتظارات بیمار صحبت کرد. علاوه بر این، در صورت وجود اختلال در نعوظ و احتمال وجود التهاب و عفونت پروستات، درمان آن ها قبل از شروع درمان زود انزالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فهرست موضوعات

تکنیک های رفتاری برای کسانی پیشنهاد می شود که تمایلی به استفاده از دارو ندارند. این روش درمان زود انزالی برای افرادی که از ابتدا زودانزال بوده اند به عنوان خط اول درمان توصیه نمی شود. این روش درمانی زمان بر ، و نیازمند حمایت شریک جنسی بوده و انجام آن سخت می باشد. ضمن اینکه نتایج دراز مدت آن در درمان زود انزالی نامشخص است.

هر کدام از این روش ها در سه سیکل پی در پی و قبل از رسیدن به ارگاسم تکرار می شود.

روش دیگر در افراد جوان تر که توان این کار را دارند انجام دو دفعه رابطه طی یک جلسه فعالیت جنسی می باشد. بدنبال رابطه و انزال بار اول، حساسیت آلت کم شده و باعث تاخیر در انزال در مرتبه دوم رابطه می شود. در روش دیگر به مرد آموزش داده می شود تا علائم افزایش برانگیختگی جنسی خود را شناسایی کند و یاد بگیرد تا چطور سطح برانگیختگی و تحریکات جنسی خود را زیر سطحی قرار دهد که باعث بروز انزال می شود.

درمان زود انزالی بدون دارو

عوامل روانی که می تواند منجر به زود انزالی شود نیز بایستی مشخص و درمان شوند. این عوامل اساسا با اضطراب ارتباط دارند، اما می تواند به دلیل عوامل دخیل در رابطه زناشویی نیز باشد.

اگر بشود ریشه و علت زودانزالی را مشخص کرد احتمال درمان و برطرف کردن زودانزالی بصورت دائمی و قطعی وجود دارد خیلی اوقات علت آن کم توانی جنسی و عدم نعوظ کامل و بعضا به مشکلات موجود در روابط فی مابین زن و مرد مربوط هست و گاه بدلیل استرس و هیجانات شدید جنسی است. این موارد بایستی با مشاورات روانشناسی و درمان های مربوطه برطرف شود در غیر اینصورت داروها می توانند به کنترل و مدیریت زودانزالی کمک کنند. در این موارد درمان قطعی نبوده و موردی و بصورت کنترلی است.

در اینجا به معرفی چند قرص برای درمان زود انزالی و نعوظ در مردان می پردازیم:

داپوکستین هیدروکلراید یک داروی کوتاه اثر است که برای درمان زود انزالی بر حسب مورد استفاده می شود. بعد از 1.3 ساعت به اوج غلظت خونی رسیده و نیمه عمر کوتاهی در بدن دارد بطوری که 95% آن بعد از 24 ساعت از بدن دفع می شود. این دارو برای درمان زود انزالی بر حسب نیاز در کشورهای اروپایی و دیگر کشورها بجز آمریکا استفاده می شود.

این دارو بصورت قرص های داپوکستین 30 و 60 میلی گرمی تولید شده و 1 تا 2 ساعت قبل از شروع فعالیت جنسی استفاده می شود و در کنترل انزال، کاهش اضطراب و افزایش رضایت تاثیر بسزایی دارد.

عوارض دارو وابسته به میزان مصرف بوده و شامل تهوع، اسهال، سردرد و سرگیجه می باشد. مصرف همزمان این دارو با داروهایی که برای ناتوانی جنسی بکار می رود مثل سیلدنافیل یا تادالافیل غالبا مشکلی ایجاد نمی کند با اینحال بایستی با احتیاط مصرف شود بویژه در افرادی که فشار خون پائین دارند.

 

مرکزی که دستور انزال را صادر می کند در طناب نخاعی قرر دارد که خود تحت کنترل عوامل مغزی و محیطی می باشد. ماده ای به نام سروتونین مسئول کنترل انزال است. داروهای ضد افسردگی SSRIs که برای درمان اختلالات خلقی استفاده می شوند با افزایش سطح سروتونین باعث کنترل و درمان زود انزالی می گردند. این داروها شامل سیتالوپرام، فلوکستین، فلوواکسامین، پاروکستین و سرترالین هستند. همه این داروها مکانیسم مشابهی دارند. پاروکستین از فلوکستین، کلومیپرامین و سرترالین برتر می باشد. سرترالین از فلوکستین برتر است درحالی که اثربخشی کلومیپرامین تفاوت قابل توجهی با فلوکستین و سرترالین ندارد.

اثرات درمانی و تاخیر در انزال چند روز بعد از شروع مصرف دارو رخ می دهد، بطوری که این تاثیر 1 تا 2 هفته بعد از شروع درمان مشهودتر است. اگر چه اثربخشی دارو برای چندین سال حفظ می شود، ولی کاهش پاسخ به دارو در مصرف طولانی مدت آن ممکن است بعد از 6 تا 12 ماه رخ دهد.

عوارض شایع آن شامل احساس خستگی، خمیازه، تهوع، استفراغ، خشکی دهان، اسهال و تعریق می باشد. این عوارض خفیف بوده و بتدریج بعد از 2 تا 3 هفته برطرف خواهد شد. کاهش میل جنسی، عدم رسیدن به ارگاسم و اوج لذت جنسی، عدم انزال و ناتوانی جنسی نیز در مصرف با این داروها گزارش شده است.

به بیماران توصیه می شود از قطع ناگهانی یا کاهش سریع دوز روزانه دارو پرهیز کنند تا دچار علائم ترک دارو نشوند.

برخی مطالعات اثربخشی نسبی پاروکستین بصورت استفاده ی موردی و برحسب نیاز 3 تا 5 ساعت قبل از فعالیت جنسی را نیز ذکر می کنند.

استفاده از بی حس کننده های موضعی برای تاخیر در انزال قدیمی ترین شکل دارویی درمان زود انزالی است. بی حس کننده ها با کاهش حساسیت کلاهک آلت باعث تاخیر در انزال بدون بروزعوارض ناخواسته بر روی حس انزال می شود.

کرم های لیدوکائین- پریلوکائین: که بصورت کرم های 5% و با نام تجاری زایلاپی در بازار ایران وجود دارند 20 تا 30 دقیقه قبل از شروع فعالیت جنسی تجویز می شود. برای جلوگیری از عدم انتقال کرم به دیواره ی واژن شریک جنسی یا باید از کاندوم استفاده کرد یا قبل از شروع رابطه آلت را شست. تنها منع مصرف کرم داشتن حساسیت و آلرژی به مواد تشکیل دهنده کرم می باشد.

ترامادول مسکنی است که جزو داروهای مخدر محسوب می شود. بعد از تجویز خوراکی به راحتی در بدن جذب شده و نیمه عمر دفع آن از بدن 5 تا 7 ساعت است. عوارضی که در مصرف آن به عنوان مسکن و با دوزهای بال ذکر شده شامل یبوست، آرامش بخشی و خشکی دهان است. ترامادول یک مخدر ضعیف است. لذا خطر اعتیاد به آن می تواند دل نگرانی هایی را بوجود آورد.

درمان های دارویی زودانزالی بصورت قرص یا داروهای موضعی بصرت اسپری، ژل و یا کرم می باشد و آمپولی برای درمان زودانزالی وجود ندارد.

منبع: گایدلاین ارولوژی اروپا 2015

 

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

سوال پزشکی دارید ؟!؟

سلام

خیر به نظر من زیاد برداشته نشده و تاثیری در زودانزالی و عد رشد آلت ندارد

سلام زودانزالی درمان قطعی و دائمی ندارد و فقط با داروها می توان آن را کنترل کرد یعنی وقتی که دارو استفاده می کنید مدت زمان وقوع انزال را طولانی کرد اما نمی توان این بیماری را تا آخر عمر ریشه کن کرد. مثل بیحس کننده های موضعی و قرص هایی مثل پاروکستین 20 میلی یا سرترالین 50 میلی( بصورت مصرف دائمی و روزانه یک عدد یا استفاده بصورت 6 ساعت قبل از نزدیکی)، یا قرص داپوکستین 30 یا 60 میلی گرمی 1 تا 3 ساعت قبل از نزدیکی. بدیهی است تا زمانی که دارو مصرف می کنید موثر است و با قطع دارو مشکل مجددا ظاهر می شود. اسپری لیدوکائین 10 درصد یا کرم زایلا-پی داروهای موضعی برای کنترل زودانزالی هستند 20 تا 25 دقیقه قبل از مقاربت و حتی قبل از سفت شدن آلت به کلاهک آلت و زیر آن و یا کلاهک به اضافه نیمه انتهایی آلت یا تمام آلت بزنید(بر حسب شدت زود انزالی و میزان سفتی آلت). حتما بعد از احساس بی حسی و قبل از شروع روابط جنسی آلت خود را بشورید. اگر با زدن بیحس کننده ی موضعی آلت نعوظ و سفتی خود را از دست می دهد می توانید از نصف قرص سیلدنافیل 50 میلی یک ساعت قبل از رابطه نیز استفاده کنید. از قرص ترامادول هم یک ساعت قبل از رابطه می توان استفاده کرد ولی استفاده از این قرص خطر اعتیاد در آینده را دارد و بهتر است به عنوان آخرین روش و در صورت عدم پاسخ به دیگر روش های درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

سلام عکس بطور صحیح بارگذاری و ارسال نشده است. لطفا در همین بخش با حجم مناسب مجدد ارسال کنید.

خیر زگیل یا بیماری دیگری دیده نمی شود

سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

سلام

فردا بعد از ظهر با شما تماس گرفته خواهد شد

در مردانی که زود انزالی باعث مشکلات اندکی شده است، درمان زود انزالی محدود به مشاوره روانی – جنسی و آموزش می باشد. قبل از شروع درمان بایستی در مورد انتظارات بیمار صحبت کرد. علاوه بر این، در صورت وجود اختلال در نعوظ و احتمال وجود التهاب و عفونت پروستات، درمان آن ها قبل از شروع درمان زود انزالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فهرست موضوعات

تکنیک های رفتاری برای کسانی پیشنهاد می شود که تمایلی به استفاده از دارو ندارند. این روش درمان زود انزالی برای افرادی که از ابتدا زودانزال بوده اند به عنوان خط اول درمان توصیه نمی شود. این روش درمانی زمان بر ، و نیازمند حمایت شریک جنسی بوده و انجام آن سخت می باشد. ضمن اینکه نتایج دراز مدت آن در درمان زود انزالی نامشخص است.

هر کدام از این روش ها در سه سیکل پی در پی و قبل از رسیدن به ارگاسم تکرار می شود.

روش دیگر در افراد جوان تر که توان این کار را دارند انجام دو دفعه رابطه طی یک جلسه فعالیت جنسی می باشد. بدنبال رابطه و انزال بار اول، حساسیت آلت کم شده و باعث تاخیر در انزال در مرتبه دوم رابطه می شود. در روش دیگر به مرد آموزش داده می شود تا علائم افزایش برانگیختگی جنسی خود را شناسایی کند و یاد بگیرد تا چطور سطح برانگیختگی و تحریکات جنسی خود را زیر سطحی قرار دهد که باعث بروز انزال می شود.

درمان زود انزالی بدون دارو

عوامل روانی که می تواند منجر به زود انزالی شود نیز بایستی مشخص و درمان شوند. این عوامل اساسا با اضطراب ارتباط دارند، اما می تواند به دلیل عوامل دخیل در رابطه زناشویی نیز باشد.

اگر بشود ریشه و علت زودانزالی را مشخص کرد احتمال درمان و برطرف کردن زودانزالی بصورت دائمی و قطعی وجود دارد خیلی اوقات علت آن کم توانی جنسی و عدم نعوظ کامل و بعضا به مشکلات موجود در روابط فی مابین زن و مرد مربوط هست و گاه بدلیل استرس و هیجانات شدید جنسی است. این موارد بایستی با مشاورات روانشناسی و درمان های مربوطه برطرف شود در غیر اینصورت داروها می توانند به کنترل و مدیریت زودانزالی کمک کنند. در این موارد درمان قطعی نبوده و موردی و بصورت کنترلی است.

در اینجا به معرفی چند قرص برای درمان زود انزالی و نعوظ در مردان می پردازیم:

داپوکستین هیدروکلراید یک داروی کوتاه اثر است که برای درمان زود انزالی بر حسب مورد استفاده می شود. بعد از 1.3 ساعت به اوج غلظت خونی رسیده و نیمه عمر کوتاهی در بدن دارد بطوری که 95% آن بعد از 24 ساعت از بدن دفع می شود. این دارو برای درمان زود انزالی بر حسب نیاز در کشورهای اروپایی و دیگر کشورها بجز آمریکا استفاده می شود.

این دارو بصورت قرص های داپوکستین 30 و 60 میلی گرمی تولید شده و 1 تا 2 ساعت قبل از شروع فعالیت جنسی استفاده می شود و در کنترل انزال، کاهش اضطراب و افزایش رضایت تاثیر بسزایی دارد.

عوارض دارو وابسته به میزان مصرف بوده و شامل تهوع، اسهال، سردرد و سرگیجه می باشد. مصرف همزمان این دارو با داروهایی که برای ناتوانی جنسی بکار می رود مثل سیلدنافیل یا تادالافیل غالبا مشکلی ایجاد نمی کند با اینحال بایستی با احتیاط مصرف شود بویژه در افرادی که فشار خون پائین دارند.

 

مرکزی که دستور انزال را صادر می کند در طناب نخاعی قرر دارد که خود تحت کنترل عوامل مغزی و محیطی می باشد. ماده ای به نام سروتونین مسئول کنترل انزال است. داروهای ضد افسردگی SSRIs که برای درمان اختلالات خلقی استفاده می شوند با افزایش سطح سروتونین باعث کنترل و درمان زود انزالی می گردند. این داروها شامل سیتالوپرام، فلوکستین، فلوواکسامین، پاروکستین و سرترالین هستند. همه این داروها مکانیسم مشابهی دارند. پاروکستین از فلوکستین، کلومیپرامین و سرترالین برتر می باشد. سرترالین از فلوکستین برتر است درحالی که اثربخشی کلومیپرامین تفاوت قابل توجهی با فلوکستین و سرترالین ندارد.

اثرات درمانی و تاخیر در انزال چند روز بعد از شروع مصرف دارو رخ می دهد، بطوری که این تاثیر 1 تا 2 هفته بعد از شروع درمان مشهودتر است. اگر چه اثربخشی دارو برای چندین سال حفظ می شود، ولی کاهش پاسخ به دارو در مصرف طولانی مدت آن ممکن است بعد از 6 تا 12 ماه رخ دهد.

عوارض شایع آن شامل احساس خستگی، خمیازه، تهوع، استفراغ، خشکی دهان، اسهال و تعریق می باشد. این عوارض خفیف بوده و بتدریج بعد از 2 تا 3 هفته برطرف خواهد شد. کاهش میل جنسی، عدم رسیدن به ارگاسم و اوج لذت جنسی، عدم انزال و ناتوانی جنسی نیز در مصرف با این داروها گزارش شده است.

به بیماران توصیه می شود از قطع ناگهانی یا کاهش سریع دوز روزانه دارو پرهیز کنند تا دچار علائم ترک دارو نشوند.

برخی مطالعات اثربخشی نسبی پاروکستین بصورت استفاده ی موردی و برحسب نیاز 3 تا 5 ساعت قبل از فعالیت جنسی را نیز ذکر می کنند.

استفاده از بی حس کننده های موضعی برای تاخیر در انزال قدیمی ترین شکل دارویی درمان زود انزالی است. بی حس کننده ها با کاهش حساسیت کلاهک آلت باعث تاخیر در انزال بدون بروزعوارض ناخواسته بر روی حس انزال می شود.

کرم های لیدوکائین- پریلوکائین: که بصورت کرم های 5% و با نام تجاری زایلاپی در بازار ایران وجود دارند 20 تا 30 دقیقه قبل از شروع فعالیت جنسی تجویز می شود. برای جلوگیری از عدم انتقال کرم به دیواره ی واژن شریک جنسی یا باید از کاندوم استفاده کرد یا قبل از شروع رابطه آلت را شست. تنها منع مصرف کرم داشتن حساسیت و آلرژی به مواد تشکیل دهنده کرم می باشد.

ترامادول مسکنی است که جزو داروهای مخدر محسوب می شود. بعد از تجویز خوراکی به راحتی در بدن جذب شده و نیمه عمر دفع آن از بدن 5 تا 7 ساعت است. عوارضی که در مصرف آن به عنوان مسکن و با دوزهای بال ذکر شده شامل یبوست، آرامش بخشی و خشکی دهان است. ترامادول یک مخدر ضعیف است. لذا خطر اعتیاد به آن می تواند دل نگرانی هایی را بوجود آورد.

درمان های دارویی زودانزالی بصورت قرص یا داروهای موضعی بصرت اسپری، ژل و یا کرم می باشد و آمپولی برای درمان زودانزالی وجود ندارد.

منبع: گایدلاین ارولوژی اروپا 2015

 

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

سوال پزشکی دارید ؟!؟

سلام

خیر به نظر من زیاد برداشته نشده و تاثیری در زودانزالی و عد رشد آلت ندارد

سلام زودانزالی درمان قطعی و دائمی ندارد و فقط با داروها می توان آن را کنترل کرد یعنی وقتی که دارو استفاده می کنید مدت زمان وقوع انزال را طولانی کرد اما نمی توان این بیماری را تا آخر عمر ریشه کن کرد. مثل بیحس کننده های موضعی و قرص هایی مثل پاروکستین 20 میلی یا سرترالین 50 میلی( بصورت مصرف دائمی و روزانه یک عدد یا استفاده بصورت 6 ساعت قبل از نزدیکی)، یا قرص داپوکستین 30 یا 60 میلی گرمی 1 تا 3 ساعت قبل از نزدیکی. بدیهی است تا زمانی که دارو مصرف می کنید موثر است و با قطع دارو مشکل مجددا ظاهر می شود. اسپری لیدوکائین 10 درصد یا کرم زایلا-پی داروهای موضعی برای کنترل زودانزالی هستند 20 تا 25 دقیقه قبل از مقاربت و حتی قبل از سفت شدن آلت به کلاهک آلت و زیر آن و یا کلاهک به اضافه نیمه انتهایی آلت یا تمام آلت بزنید(بر حسب شدت زود انزالی و میزان سفتی آلت). حتما بعد از احساس بی حسی و قبل از شروع روابط جنسی آلت خود را بشورید. اگر با زدن بیحس کننده ی موضعی آلت نعوظ و سفتی خود را از دست می دهد می توانید از نصف قرص سیلدنافیل 50 میلی یک ساعت قبل از رابطه نیز استفاده کنید. از قرص ترامادول هم یک ساعت قبل از رابطه می توان استفاده کرد ولی استفاده از این قرص خطر اعتیاد در آینده را دارد و بهتر است به عنوان آخرین روش و در صورت عدم پاسخ به دیگر روش های درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

سلام عکس بطور صحیح بارگذاری و ارسال نشده است. لطفا در همین بخش با حجم مناسب مجدد ارسال کنید.

خیر زگیل یا بیماری دیگری دیده نمی شود

سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

سلام

فردا بعد از ظهر با شما تماس گرفته خواهد شد

در مردانی که زود انزالی باعث مشکلات اندکی شده است، درمان زود انزالی محدود به مشاوره روانی – جنسی و آموزش می باشد. قبل از شروع درمان بایستی در مورد انتظارات بیمار صحبت کرد. علاوه بر این، در صورت وجود اختلال در نعوظ و احتمال وجود التهاب و عفونت پروستات، درمان آن ها قبل از شروع درمان زود انزالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فهرست موضوعات

تکنیک های رفتاری برای کسانی پیشنهاد می شود که تمایلی به استفاده از دارو ندارند. این روش درمان زود انزالی برای افرادی که از ابتدا زودانزال بوده اند به عنوان خط اول درمان توصیه نمی شود. این روش درمانی زمان بر ، و نیازمند حمایت شریک جنسی بوده و انجام آن سخت می باشد. ضمن اینکه نتایج دراز مدت آن در درمان زود انزالی نامشخص است.

هر کدام از این روش ها در سه سیکل پی در پی و قبل از رسیدن به ارگاسم تکرار می شود.

روش دیگر در افراد جوان تر که توان این کار را دارند انجام دو دفعه رابطه طی یک جلسه فعالیت جنسی می باشد. بدنبال رابطه و انزال بار اول، حساسیت آلت کم شده و باعث تاخیر در انزال در مرتبه دوم رابطه می شود. در روش دیگر به مرد آموزش داده می شود تا علائم افزایش برانگیختگی جنسی خود را شناسایی کند و یاد بگیرد تا چطور سطح برانگیختگی و تحریکات جنسی خود را زیر سطحی قرار دهد که باعث بروز انزال می شود.

درمان زود انزالی بدون دارو

عوامل روانی که می تواند منجر به زود انزالی شود نیز بایستی مشخص و درمان شوند. این عوامل اساسا با اضطراب ارتباط دارند، اما می تواند به دلیل عوامل دخیل در رابطه زناشویی نیز باشد.

اگر بشود ریشه و علت زودانزالی را مشخص کرد احتمال درمان و برطرف کردن زودانزالی بصورت دائمی و قطعی وجود دارد خیلی اوقات علت آن کم توانی جنسی و عدم نعوظ کامل و بعضا به مشکلات موجود در روابط فی مابین زن و مرد مربوط هست و گاه بدلیل استرس و هیجانات شدید جنسی است. این موارد بایستی با مشاورات روانشناسی و درمان های مربوطه برطرف شود در غیر اینصورت داروها می توانند به کنترل و مدیریت زودانزالی کمک کنند. در این موارد درمان قطعی نبوده و موردی و بصورت کنترلی است.

در اینجا به معرفی چند قرص برای درمان زود انزالی و نعوظ در مردان می پردازیم:

داپوکستین هیدروکلراید یک داروی کوتاه اثر است که برای درمان زود انزالی بر حسب مورد استفاده می شود. بعد از 1.3 ساعت به اوج غلظت خونی رسیده و نیمه عمر کوتاهی در بدن دارد بطوری که 95% آن بعد از 24 ساعت از بدن دفع می شود. این دارو برای درمان زود انزالی بر حسب نیاز در کشورهای اروپایی و دیگر کشورها بجز آمریکا استفاده می شود.

این دارو بصورت قرص های داپوکستین 30 و 60 میلی گرمی تولید شده و 1 تا 2 ساعت قبل از شروع فعالیت جنسی استفاده می شود و در کنترل انزال، کاهش اضطراب و افزایش رضایت تاثیر بسزایی دارد.

عوارض دارو وابسته به میزان مصرف بوده و شامل تهوع، اسهال، سردرد و سرگیجه می باشد. مصرف همزمان این دارو با داروهایی که برای ناتوانی جنسی بکار می رود مثل سیلدنافیل یا تادالافیل غالبا مشکلی ایجاد نمی کند با اینحال بایستی با احتیاط مصرف شود بویژه در افرادی که فشار خون پائین دارند.

 

مرکزی که دستور انزال را صادر می کند در طناب نخاعی قرر دارد که خود تحت کنترل عوامل مغزی و محیطی می باشد. ماده ای به نام سروتونین مسئول کنترل انزال است. داروهای ضد افسردگی SSRIs که برای درمان اختلالات خلقی استفاده می شوند با افزایش سطح سروتونین باعث کنترل و درمان زود انزالی می گردند. این داروها شامل سیتالوپرام، فلوکستین، فلوواکسامین، پاروکستین و سرترالین هستند. همه این داروها مکانیسم مشابهی دارند. پاروکستین از فلوکستین، کلومیپرامین و سرترالین برتر می باشد. سرترالین از فلوکستین برتر است درحالی که اثربخشی کلومیپرامین تفاوت قابل توجهی با فلوکستین و سرترالین ندارد.

اثرات درمانی و تاخیر در انزال چند روز بعد از شروع مصرف دارو رخ می دهد، بطوری که این تاثیر 1 تا 2 هفته بعد از شروع درمان مشهودتر است. اگر چه اثربخشی دارو برای چندین سال حفظ می شود، ولی کاهش پاسخ به دارو در مصرف طولانی مدت آن ممکن است بعد از 6 تا 12 ماه رخ دهد.

عوارض شایع آن شامل احساس خستگی، خمیازه، تهوع، استفراغ، خشکی دهان، اسهال و تعریق می باشد. این عوارض خفیف بوده و بتدریج بعد از 2 تا 3 هفته برطرف خواهد شد. کاهش میل جنسی، عدم رسیدن به ارگاسم و اوج لذت جنسی، عدم انزال و ناتوانی جنسی نیز در مصرف با این داروها گزارش شده است.

به بیماران توصیه می شود از قطع ناگهانی یا کاهش سریع دوز روزانه دارو پرهیز کنند تا دچار علائم ترک دارو نشوند.

برخی مطالعات اثربخشی نسبی پاروکستین بصورت استفاده ی موردی و برحسب نیاز 3 تا 5 ساعت قبل از فعالیت جنسی را نیز ذکر می کنند.

استفاده از بی حس کننده های موضعی برای تاخیر در انزال قدیمی ترین شکل دارویی درمان زود انزالی است. بی حس کننده ها با کاهش حساسیت کلاهک آلت باعث تاخیر در انزال بدون بروزعوارض ناخواسته بر روی حس انزال می شود.

کرم های لیدوکائین- پریلوکائین: که بصورت کرم های 5% و با نام تجاری زایلاپی در بازار ایران وجود دارند 20 تا 30 دقیقه قبل از شروع فعالیت جنسی تجویز می شود. برای جلوگیری از عدم انتقال کرم به دیواره ی واژن شریک جنسی یا باید از کاندوم استفاده کرد یا قبل از شروع رابطه آلت را شست. تنها منع مصرف کرم داشتن حساسیت و آلرژی به مواد تشکیل دهنده کرم می باشد.

ترامادول مسکنی است که جزو داروهای مخدر محسوب می شود. بعد از تجویز خوراکی به راحتی در بدن جذب شده و نیمه عمر دفع آن از بدن 5 تا 7 ساعت است. عوارضی که در مصرف آن به عنوان مسکن و با دوزهای بال ذکر شده شامل یبوست، آرامش بخشی و خشکی دهان است. ترامادول یک مخدر ضعیف است. لذا خطر اعتیاد به آن می تواند دل نگرانی هایی را بوجود آورد.

درمان های دارویی زودانزالی بصورت قرص یا داروهای موضعی بصرت اسپری، ژل و یا کرم می باشد و آمپولی برای درمان زودانزالی وجود ندارد.

منبع: گایدلاین ارولوژی اروپا 2015

 

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

سوال پزشکی دارید ؟!؟

سلام

خیر به نظر من زیاد برداشته نشده و تاثیری در زودانزالی و عد رشد آلت ندارد

سلام زودانزالی درمان قطعی و دائمی ندارد و فقط با داروها می توان آن را کنترل کرد یعنی وقتی که دارو استفاده می کنید مدت زمان وقوع انزال را طولانی کرد اما نمی توان این بیماری را تا آخر عمر ریشه کن کرد. مثل بیحس کننده های موضعی و قرص هایی مثل پاروکستین 20 میلی یا سرترالین 50 میلی( بصورت مصرف دائمی و روزانه یک عدد یا استفاده بصورت 6 ساعت قبل از نزدیکی)، یا قرص داپوکستین 30 یا 60 میلی گرمی 1 تا 3 ساعت قبل از نزدیکی. بدیهی است تا زمانی که دارو مصرف می کنید موثر است و با قطع دارو مشکل مجددا ظاهر می شود. اسپری لیدوکائین 10 درصد یا کرم زایلا-پی داروهای موضعی برای کنترل زودانزالی هستند 20 تا 25 دقیقه قبل از مقاربت و حتی قبل از سفت شدن آلت به کلاهک آلت و زیر آن و یا کلاهک به اضافه نیمه انتهایی آلت یا تمام آلت بزنید(بر حسب شدت زود انزالی و میزان سفتی آلت). حتما بعد از احساس بی حسی و قبل از شروع روابط جنسی آلت خود را بشورید. اگر با زدن بیحس کننده ی موضعی آلت نعوظ و سفتی خود را از دست می دهد می توانید از نصف قرص سیلدنافیل 50 میلی یک ساعت قبل از رابطه نیز استفاده کنید. از قرص ترامادول هم یک ساعت قبل از رابطه می توان استفاده کرد ولی استفاده از این قرص خطر اعتیاد در آینده را دارد و بهتر است به عنوان آخرین روش و در صورت عدم پاسخ به دیگر روش های درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

سلام عکس بطور صحیح بارگذاری و ارسال نشده است. لطفا در همین بخش با حجم مناسب مجدد ارسال کنید.

خیر زگیل یا بیماری دیگری دیده نمی شود

سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

سلام

فردا بعد از ظهر با شما تماس گرفته خواهد شد

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

 

زود انزالی یکی از مشکلات شایع در میان مردان است که تاثیر مستقیمی بر کیفیت روابط زناشویی در زندگی مشترک می‌گذارد. خیلی از آقایان برای رفع این مشکل به مصرف داروهایی که در این زمینه و با ادعای درمان زود انزالی در بازار وجود دارد پناه می‌برند در صورتی که استفاده از این داروها و انواع قرص‌ تاخیری در دراز مدت ممکن است مشکلات و عوارضی را برای فرد به دنبال داشته باشند. بهترین روش برای درمان زود انزالی استفاده از روش‌های طبیعی و کاملا بی‌خطر است. در ادامه شما را با روش‌های درمان زود انزالی آشنا خواهیم کرد.

درمان زود انزالی بدون دارو

زود انزالی (انـزال زودرس) بـه انـزالی غیر قابل کنترل گفته می‌شود که قـبـل از دخول و یا بلافاصله مدت کوتاهی پـس از آن انـجـام گیـرد. معمولا انزال زودرس بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه بعد از شروع دخول صورت می‌گیرد.

زود انزالی یکی از مسایلی است که هم برای مرد و هم برای زن می تواند مشکل سازبوده وآنها را از رسیدن به احساس لذت جنسی محروم سازد و موجب عدم رضایت زوجین از کیفیت رابطه جنسی و زندگی زناشویی شده که البته افزایش اضطراب را نیز به همراه دارد. البته در صورتیکه این مشکل همیشگی نباشد جای نگرانی نیست و فقط زمانیکه زود انزالی همیشگی بوده و قبل از اینکه رابطه جنسی را شروع کنید و یا زمانیکه تازه رابطه جنسی را شروع کرده‌اید، رخ دهد، می‌شود به آن زود انزالی گفت. به گفته متخصصان متاسفانه مشکل زود انزالی در کشور ما بسیار بیشتر از سایر کشور هاست. دلیل زود انزالی بیشتر مربوط به مسائل روانی و آمادگی ذهنی و جسمی فرد هنگام آمیزش جنسی است.

زمانی که مرد قبل از انکه ارضا شود دچار انزال شده و از او منی خارج شود، گویند که مرد دچار انزال زودرس است. گاهی انزال زودرس طبیعی بوده و بر اثر پرهیز طولانی از مسایل جنسی به وجود می اید. انزال زودرس دائمی، مشکلی جدی بوده و به عدم رضایت همسر و ناتوانی منجر می شود. 

 به طور طبیعی مدت زمان لازم برای اینکه یک مرد به ارگاسم برسد بین 5 تا 10 دقیقه است . هر چند بیشتر آقایان تمایل دارند مدت زمان بیشتری تا رسیدن به ارگاسم داشته باشند ولی زمان ارگاسم اصلاً مهم نبوده و کیفیت ارگاسم بویژه همزمانی ارگاسم طرفین از اهمیت برخوردار است. به گفته پژوهشگران انزال در مبتلایلان به زود انزالی در کمتر از 118 ثانیه از شروع مقاربت صورت میگیرد.

زمان استانداردی برای رسیدن به انزال در نظر گرفته نشده است. با وجود اینکه طبق نظر اکثریت افرادی که در مطالعات شرکت داشته‌اند یک سری زمان‌هایی پیشنهاد شده اما هیچ کدام قطعی نیستند چون این زمان بسته به نظر و رضایت افراد از رابطه زناشویی‌شان از هر زوج تا زوج دیگر متفاوت است اما پیشنهاد شده که اگر در 50 درصد یا بیشتر موارد ارتباط زناشویی انزال زمانی اتفاق افتاد که فرد و یا همسرش راضی نبودند یعنی فرد مشکوک به این اختلال هست و می‌توان وی را مورد تشخیص و درمان قرار داد.

در ضمن این مهم است که اول ببینید چه زمانی متوجه شدید که اختلال زود انزالی را دارید و از کجا متوجه شدید. آیا خودتان ناراحتید؟ همسرتان از روش رابطه راضی نیست، معمولا گرفتن شرح حال دقیق از زوجین جزو سنجش‌های اولی‌‌ است که برای تشخیص و درمان اختلال زود انزالی انجام می‌شود، چون رابطه زوج‌ها در ایجاد و یا دامن زدن به مشکل زود انزالی نقش به سزایی دارد.

حتما بخوانید: خودارضایی؛ دلایل، عوارض و راه های درمان آن

ابتلا به عارضه زود انزالی منجر به بروز اختلالات روان مانند اضطراب، افسردگی و سردی روابط زوجین می‌شود و بر روان آنان تاثیر می‌گذارد و به همین علت، بسیار مهم است که درباره عارضه زود انزالی بیشتر بدانیم و به موقع به مشاور مراجعه کنیم.

متخصص و پزشک مربوطه سابقه فعالیت زناشویی و پزشکی شما را بررسی خواهد کرد و آزمایش کلی را انجام خواهد داد. ممکن است پزشک بخواهد با همسر شما نیز صحبت کند چون زود انزالی ممکن است دلایل بسیاری داشته باشد. پزشک، آزمایش لازم را انجام می‌دهد تا مشکلات پزشکی فرد را بررسی کند.

زود انزالی در اکثر موارد علت مشخصی ندارد. با افزایش سن و تجربه جنسی، اغلب مردان یاد می گیرند که چگونه به ارگاسم رسیدن را به تاخیر بیاندازند. ممکن است زود انزالی در موارد و شرایط خاص و یا در حالتی که از آخرین انزال مدت زمان زیادی گذشته باشد، رخ دهد. عوامل روانی مانند اضطراب، احساس گناه و یا افسردگی نیز می توانند موجب انزال زودرس شوند. در برخی موارد ممکن است انزال زودرس با علت های زمینه ای مانند مشکلات هورمونی، آسیب دیدگی و یا عوارض جانبیِ برخی داروهای خاص مرتبط باشد. حال می پردازیم به دلایل اصلی زود انزالی که شامل:

یکی از مهمترین عوامل انزال زودرس فاصله طولانی بین هر نزدیکی است، وقتی که احساسات جنسی بین زوجین متراکم میشود ،  معمولا کنترل یک باره آنها سخت میشود و منجر به انزال زودرس میشود.

حتما بشنوید: همسرم در رابطه جنسی سرد شده است

مهمترین عامل ایجاد و تشدید انزال زودرس در مردان اضطراب است. از دیگر عوامل می توان به اختلال نعوظ، افسردگی، توقعات غیر منطقی جنسی از خود، مشکلات احساسی و ارتباطی با همسر اشاره کرد.

حتما بشنوید: جملات تنفر برانگیزی که آقایان به خانم ها می گویند

مصرف غذاهای بی محتوی مانند انواع فست فود باعث زود انزالی در مردان و پرخاشگری و احساس ترس و وحشت در خانم ها می شود.

در حقیقت ابتدایی ترین لازمه تحریک جنسی خانم ها احساس آرامش و توجه به احساسات آنها از ساعاتی قبل از رابطه است، داشتن صبر و حوصله در انجام  معاشقه و بوسیدن ، ماساژ قبل از شروع رابطه یکی دیگر از مهمترین مسائلی هستند که باید به آن توجه داشت، با توجه به توضیحاتی که داده شد هر چه بیشتر به احساسات طرف مقابل توجه داشته باشید باعث شناخت بیشتر خواهد شد که در بدست آوردن موفقیت کامیابی در زندگی و مسائل زناشویی پیش خواهید رفت.

کم خوابی و اختلالات جریان خواب یکی از شایعترین مواردی است که مسائل جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد که بسیاری از افراد به سادگی با آن کنار می آیند، بی خوابی خود تحت تاثیر عوامل بسیاری از جمله :نداشتن برنامه غذایی صحیح ، تحمل تنش و استرس در محیط کار و زندگی ، وجود بیماری ها و اختلالات طبی و روانی، سوء مصرف مواد و دخانیات اینها گوشه ای از مشکلاتی است که شخص را دچار بی خوابی می کند. باید گفت بی خوابی خود مادر بسیاری از مشکلات و بیماریهاست که باید با شناخت عوامل تشکیل دهنده و با استفاده از مشاوره های روانی و پزشکی راه حل مناسبی را انتخاب و این مشکل را از بین برد.

حتما بخوانید: مشکلات خواب و درمان بی خوابی

همچنین بخوانید: تاثیر خواب ناکافی بر احساسات

برای درمان زودانزالی در مردان و زنان به طور کلی ما راههای درمانی را به دو دسته تقسیم می کنیم که شامل درمان خوراکی و غیر خوراکی است. در ابتدا درمان غیر خوراکی را خواهیم گفت که شامل رعایت عادات و رفتارهای فردی و جنسی است.

این شیوه، در چهارمین مرحله از درمان افراد مبتلا به زود انزالی انجام می‌گیرد که به همکاری خود فرد و همسرش نیاز مبرم دارد. این روش شامل یادگیری تشخیص و کنترل احساسی است که به ارگاسم منجر می‌شود. این روش نیاز به اراده و تمرین دارد ولی بسیار موثر است. برای آموزش و تمرین این روش باید به مشاوران و متخصصان سلامت جنسی در کلنیک‌های سلامت خانواده مراجعه شود تا با آموزش خصوصی در این باره، کار به نحو موثر صورت گیرد.

پرهیز از هیجان‌زدگی و حفظ آرامش نه تنها باعث از بین رفتن انزال زودرس می‌شود بلکه باعث طولانی شدن رابطه و احساس رضابت طرفین می‌شود. پیشنوازی یک تجربه جنسی شامل لمس کردن ، ماساژ دادن و نوازش دادن بدن شریک جنسی بدون انجام دخول است که در صورتیکه با نفس‌های عمیق و آرام همراه باشد می‌تواند به درمان زود انزالی کمک فراوانی بکند. زن‌ها به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای تحریک شدن از نظر جنسی نیاز دارند در حالی که مردها به سرعت بسیار بیشتری تحریک می‌شوند. با تمرین طولانی مدت پیشنوازی ، مردها یاد می‌گیرند که هیجان خود را کنترل کنند و بدین ترتیب از نظر روانی تمرکز لازم برای جلوگیری از انزال خود را در دراز مدت پیدا می‌کنند.

حتما بخوانید: ۱۰ راهکار طلایی ضد استرس از نویسندگان برتر جهان

درمان زود انزالی بدون دارو

استفاده از كرم‌های بی‌حس‌كننده مانند ژل لیدوكائین ۲% و اسپری‌های بی‌حس‌كننده می‌تواند در بهبود انزال زودرس موثر باشد. هنگام استفاده از این مواد به یاد داشته باشید که باید آن‌ها را قبل از رابطه جنسی از روی آلت شست وگرنه مواد روی آلت وارد واژن زن شده و باعث بی‌حسی وی و دیرتر ارضا شدن همسرتان می‌شود.

همانطور که فاصله بین هر رابطه باعث افزایش میل و ایجاد هیجان می‌شود بالعکس زیاد کردن دفعات نزدیکی در طول هفته و روز می‌تواند به درمان زود انزالی کمک کند به طوریکه اگر هفته‌ای دو بار نزدیکی دارید و آن را تبدیل به هفته‌ای ۴ الی ۶ بار برسانید ، بعد از چند هفته مشکل زود انزالی تان تا حدودی رفع می‌شود.

همانطور که مشاهده می‌کنید بیشتر عوامل زود انزالی ناشی از اضطراب و استرس و مسائل ذهنی است. از خود سوال کنید که قبل از هر بار رابطه به چه میزان به نوازش شریک جنسی خود می‌پردازید. در واقع پیش نوازی به شما اجازه می‌دهد تا به اضطراب و استرس خود غلبه کنید و به برای جلوگیری از انزال زودرس کمی با آرامش تر وارد رابطه شوید و عمل دخول را انجام دهید.

از طرفی پیش نوازی محاسن دیگری نیز دارد. همواره یک رابطه جنسی خوب چیزی بیشتر از خود نزدیکی است چنانکه بخش بزرگی از هیجانات و اشتیاق در یک رابطه جنسی درست قبل از نزدیکی اتفاق می‌افتد که این امر در خانم‌ها بسیار پر رنگ تر است. بنابراین هرکاری که بعنوان مقدمه‌ای برای نزدیکی با شریک جنسی‌تان انجام می‌دهید را جدی بگیرید و از آن با عنوان پیش‌نوازی بیشتر استفاده کنید.

شاید این راه حل خیلی ساده به نظر برسد ولی استفاده از کاندوم به خیلی از مردان مبتلا به زود انزالی کمک می‌کند. کاندوم در بیشتر مردان میزان تحریک را کاهش داده و از این طریق زمان انزال را افزایش می‌دهد.

برای درمان زودانزالی از داروهای مختلفی می‌توان استفاده کرد. قرص پروکستین، قرص سرترالین و قرص سیلدنافیل برخی از انواع قرص درمان زودانزالی هستند که مصرف آن‌ها عوارض خاص خود را داشته و باید تحت تجویز پزشک مصرف شوند. علاوه بر دارو، برای درمان زودانزالی می‌توان از درمان‌های خانگی نیز استفاده نمود. داشتن رابطه جنسی منظم و باکیفیت لازمه یک زندگی مشترک است. افرادی که در روابط جنسی خود دچار مشکلات جنسی می‌شوند پس از مدتی با سردی در این روابط روبرو شده و به دنبال راهکاری برای برطرف کردن آن می‌گردند. این مشکلات ممکن است به دلایل مختلفی همچون زودانزالی ایجاد شود. در این شرایط فرد قادر به برقراری رابطه جنسی صحیح و لذت بخش نمی‌باشد. برخی از داروها تحت عنوان قرص زودانزالی وجود دارند که می‌توانند برای رفع این مشکل شایع جنسی بین زوجین موثر باشند. در ادامه با برخی از این قرص‌ها آشنا می‌شویم.

نکته: نام بردن از تمامی داروهای زیر تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

داروی پاروکستین (Paroxetine) یکی از دارهایی است که علاوه بر درمان افسردگی از آن برای درمان زود انزالی هم استفاده می‌شود. احتمالا بهبود حاصل از این قرص‌های تاخیری تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته تاثیر خود بر زود انزالی را نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود. این دارو بصورت قرص خوراکی 10، 20 و 30 میلی‌گرم موجود می‌باشد.

عوارض: عوارض قرص پاروکستین شامل تهوع، افزایش یا کاهش وزن، سردرد، خشکی دهان، افزایش تعریق،یبوست، لرزش، اختلال در نعوظ، خواب‌آلودگی، کاهش اشتها و گیجی می‌باشد.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

قرص سرترالین (Sertraline) یکی از داروهای ضد افسردگی است که می‌توان از آن برای درمان زود انزالی استفاده نمود. احتمال دارد، بهبود حاصل از دارو تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته در درمان زود انزالی تاثیری نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود.

عوارض: عوارض قرص سرترالین شامل کاهش تمایلات جنسی، تاخیر در انزال، خونریزی‌های غیرطبیعی (نقاط قرمز در سطح پوست)، گرفتگی و پرش ناگهانی عضلات، تب، سرگیجه، خشکی دهان، افزایش احساس تشنگی، خستگی، تغییرات ناگهانی و بی‌اراده خلق و خو، تپش قلب، راش پوستی، احساس خارش در پوست، تهوع، احساس منگی و ناراحتی معده می‌باشد.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

قرص سیلدنافیل (sildenafil) یا ویاگرا یکی از پرمصرف‌ترین داروهای درمان زودانزالی است. توجه داشته باشید که مصرف داروهای درمان زودانزالی عوارضی از قبیل سردرد، اختلال در دید و افروختگی ایجاد می‌کنند. همچنین با توجه به احتمال بروز عوارض قلبی شدید ناشی از مصرف این دارو، توصیه می‌شود که فقط تحت نسخه پزشک مصرف شود. مهم‌ترین توصیه این است: «هیچگاه از سر تفنن یا کنجکاوی این دارو را مصرف نکنید.»

این دارو نخستین بار توسط شرکت داروسازی فایزر و در سال 1988 به بازار عرضه شد و از همان زمان به عنوان یکی از مهمترین داروها برای درمان اختلال نعوظ مورد استفاده قرار گرفت. قرص ویاگرا نام دیگر این دارو است.

عوارض: عوارض قرص سیلدنافیل شامل سرگیجه، سردرد، برافروختگی، دید ناواضح، فوتوفویی، سوءهاضمه، احتقان بینی، اسهال، عوارض پوستی و عفونت دستگاه ادراری می‌باشد.

 درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

قرص تاخیری وگادول (vegadol) به عنوان یک داروی تاخیری در درمان انزال زودرس معرفی شده است. این دارو شامل ماده مخدر ترامادول است که بسیار خطرناک است. وگادول نام محصولی نیمه گیاهی و تركیبی توسط دو قرص معروف است كه می‌تواند توسط مردان به صورت یک قرص واحد مصرف شده و زود انزالی آنان را در هنگام رابطه تا ۵۰ دقیقه بدون وقفه به عقب بیاندازد. این محصول نسبت به تمامی محصولات دیر انزالی دیگر برتر بوده و قوی‌تر می‌باشد.

هشدار: با اطمینان می‌توان گفت وگادول در دسته داروهای مخدر قرار می‌گیرد چرا که در دراز مدت باعث ایجاد وابستگی می‌شود. بنابراین هرچند قرص تاخیری وگادول تا حدودی باعث به تاخیر انداختن و درمان زود انزالی می‌شود اما در دراز مدت عوارض جبران‌ناپذیری بر سلامت بدن خواهد گذاشت.

عوارض: عوارض قرص وگادول شامل سکته قلبی ناگهانی، سکته مغزی، از دست رفتن بینایی و شنوایی، افزایش فشار چشم و سوءهاضمه می‌باشد.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

تادالافیل (Tadalafil) نام یکی دیگر از قرص‌هایی است که به منظور رفع مشکلات جنسی و تقویت روابط جنسی و به عنوان قرص درمان زودانزالی بین زوجین استفاده می‌شود. به طور معمول مقدار 10 میلی‌گرم از این دارو از راه خوراکی یک ساعت قبل از ارتباط جنسی مصرف می‌شود. با توجه به ميزان اثربخشی و تحمل بیمار دوز دارو از 5 تا 20 میلی‌گرم متغیر بوده و حداكثر دفعات مصرف دارو یک بار در روز است. توجه داشته باشید که مصرف این دارو در نارسایی‌های شدید کبدی توصیه نمی‌شود. همچنین مصرف این قرص به همراه قرص ویاگرا و یا قرص سیلدنافیل اصلا توصیه نمی‌شود.

چه کسانی نباید از قرص تادالافیل استفاده کنند:

عوارض: عوارض قرص تادالافیل شامل سردرد، خستگی، خواب‌آلودگی، سرگیجه، درد قفسه سینه، افت فشار خون وضعیتی، تاکی‌کاردی، خارش، راش، اسهال، خشکی دهان، احتقان بینی، تاری دید، گرگرفتگی و ادم صورت می‌باشد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

واردنافیل (Vardenafil) با نام تجاری استاکسین باعث شل شدن عضلات و افزایش جریان خون در نواحی خاص بدن می‌شود. این دارو باعث گشادشدن عروق و افزایش جریان خون به اجسام غاری شکل و درنتیجه نعوظ آلت تناسلی مردانه در برابر تحریک جنسی می‌شود. مقدار مصرف معمول برای اختلالات نعوظ در بزرگسالان مقدار 10 میلی‌گرم خوراکی و به صورت یک بار در روز مصرف می‌باشد. این میزان ممکن است افزایش یا کاهش یابد اما حداکثر مقدار مجاز 20 میلی‌گرم در روز می‌باشد.

عوارض: عوارض قرص واردنافیل شامل تهوع، سردرد، بی‌خوابی، درد قفسه سینه، افزایش تعداد ضربان قلب، گیجی، تشنج، تاری دید، واکنش‌های حساسیتی، بثورات جلدی، گرگرفتگی، سرگیجه، ضعف، خارش شدید، افزایش فشارخون، قرمز شدن پوست، تپش قلب، گزگز اندام‌ها، التهاب مخاط بینی، سوءهاضمه، سینوزیت، افزایش تونیسیته عضلات، علائم شبه آنفولانزا، حالت خواب‌آلودگی، سکته مغزی، آنژین صدری، سکته قلبی، تعریق، آریتمی بطنی، کاهش فشارخون وضعیتی، ناهنجاری‌های انزال، حساسیت به نور، خیز صورت و اختلال دید می‌باشد.

 توجه: اگرچه مصرف این داروها (قرص‌ تقویت جنسی) می‌توانند تا حدودی مشکلات مربوط به روابط جنسی را حل کنند اما باید بدانید مصرف بی‌رویه و بدون صلاحدید پزشک می‌تواند عوارض خطرناکی مثل نعوظ دائمی یا پایدار (نعوظ دردناک بیشتر از 6 ساعت) را به دنبال داشته باشد. بنابراین چنانچه قصد مصرف هر کدام از این داروها را دارید بهتر است درباره آن‌ها و عوارضی که ممکن است به دنبال داشته باشند اطلاعات کافی داشته باشید. لینک زیر در این زمینه کمک‌کننده می‌باشد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

روش‌های معمول (مرد در بالا) كمک خیلی زیادی به درمان انزال زودرس نمی‌كند، برای درمان زود انزالی می‌بایست از روش‌های جنسی كه در آن مرد به پشت خوابیده و زن در رو عملیات جنسی را با فعالیت زیاد كنترل می‌كند استفاده کرد. این روش از جمله بهترین روش‌ها برای درمان می‌باشند.

مانند همیشه شروع به رابطه جنسی نمایید، تا زمانیکه احساس کنید، درحال ارضا هستید. از رابطه جنسی دست بکشید و از همسرتان بخواهید، کلاهک آلت شما را فشار دهد، و این فشار را تا زمانیکه احساس انزال از شما رفع شود، نگه دارد. بعد از اینکه فشار برداشته شد، حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس دوباره شروع به رابطه جنسی نمایید. ممکن است به دلیل فشار وارد کردن به آلت جنسی، آلت به نعوظ کامل نرسد، اما مشکلی نیست و بعد از مدتی تحریک بیشتر آلت دوباره به نعوظ کامل می‌رسد. این مراحل را تا هر چند بار که بخواهید می‌توانید تکرار کنید. با تکرار این تکنیک تا آنجایی که لازم است شما به حالتی می‌رسید که دیگر احساس می‌کنید می‌توانید، انزالتان را خودتان کنترل کنید.

در درمان زود انزالی می‌توان از گیاهان دارویی نیز کمک گرفت. هسته انبه، هسته عناب و هسته تمبر هندی از بهترین گیاهان دارویی در درمان زود انزالی هستند. همچنین نوشیدن روزانه دوبار دم‌کرده گل میخک نیز توصیه شده است. نوشیدن دم‌کرده زنجبیل و عسل و مصرف روزانه سیر نیز مفید است. توصیه می‌شود از مصرف ترشی‌ها یا خوراکی‌های ترش مزه پرهیز شود، زیرا این خوراکی‌ها باعث تسریع انزال می‌شود.

سایت man health در مقاله ای منتشر کرد که این روش  یکی از موثرترین روشها که باعث می شود تا کاهی فرد بیش از 10 دقیقه نزدیکی داشته باشد و از لذت آن هم نیز کم نمی شود.در این روش شما به فعالیت جنسی پرداخته و بعد از آنکه تحریک شما به حداکثر رسید و درست پیش از آنکه انزال شوید، دست از فعالیت برداشته و برای مدت کوتاهی هیچ تحریکی انجام نمی دهید. هر چند در ابتدا ممکن است مشکل به نظر برسد ولی به مرور زمان شما از لذت جنسی زیادی بهره مند خواهید شد. یکی از بهترین راههای انجام این روش آنست که در ابتدا از روش 4 به 1 شروع و بعد به تدریج آنرا افزایش داده و به 9 به 1 برسانید. یعنی در آمیزش های اول چهار بار آلت خود را وارد واژن نموده و بعد مکث کنید و دوباره چهار بار وارد نموده و مجددا چند ثانیه صبرکنید و همین طور ادامه دهید تا نهایتا به انزال برسید. بسته به وضعیت بدنی خود میتوانید در طول چند هفته یا چند ماه تعداد دفعات تحریک را بتدریج افزایش داده و در نهایت به بهترین حالت آن یعنی نه بار ورود آلت تناسلی و یکبار توقف(9 به 1) برسانید.

استفاده از حنا نه تنها در رنگ آمیزی بلکه در ضدعفونی و حتی یکی از رایجترین درمان های گیاهی برای ضخامت بخشیدن به پوست صورت و بدن است که در این مورد نیز کارایی لازم را دارد ، برای استفاده می توان ابتدا آلت را با آب و صابون شست و سپس مقدار 1 تا دو قاشق مرباخوری حنا را به همراه کمی آب خیس کرده و آلت را در حالت نعوظ و استاده تحریک و اقدام به ماساژ دادن با حنا کنید و پس از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید. با استفاده از حنا پوست آلت خود را ضخیم کرده و از تحریکات شدید خبری نیست و در نتیجه مدت زمان طولانی مشغول رابطه خواهید بود.

معجون پرخاصیت دارچین و عسل یکی از راه های درمانی زود انزالی با تغذیه است. برای تهیه آن عسل را با مقداری دارچین مخلوط کرده و هر روز 3 بار میل کنید. دارچین باعث رقیق تر شدن خون و نیز افزایش خون رسانی به آلت تناسلی مردان شده و در نتیجه افزایش مدت زمان نزدیمی می شود. توصیه اکید بر این است که در اکثر غذاهای خود از دارچین آسیاب شده استفاده کنید. تا میتوانید از نوشیدنی های با طبع گرم و یا شیره انگور و خرما بطور متناوب استفاده کنید.

برای درمان زود انزالی با استفاده از مواد غذایی و خوراکی های طبیعی به سراغ لیست کامل و جامعی بروید که در ادامه می خوانید. برای درمان زود انزالی در خانم ها توصیه می شود که علاوه بر  بوئیدن شکوفه سنجد و خوردن آن، دم کردن خرفه و مصرف عناب- آلبالو- ریواس- کاهو- آب انار- هندوانه را حتما امتحان کنند.

زنجبیل به دلیل داشتن طبع گرمی و خواص فوق العاده ای که دارد به طور مستقیم می تواند در کنترل ناتوانی های جنسی به خصوص زود انزالی عمل کند.

میگو سرشار از عنصر روی است و سبزیجات برگ پهن مثل کاهو مقدار زیادی اسید فولیک دارند. گوجه فرنگی و لیموترش با مقادیر بالای ویتامین ث و روغن زیتون با ویتامین ای مکمل مناسبی برای این سالاد هستند. این سالاد با رساندن مواد لازم قدرت اسپرمسازی را افزایش می دهد. مصرف حداقل هفته ای یکبار از این سالاد قوای جنسی را تقویت میکند.

بر اساس پژوهشهای انجام شده، میزان اختلال نعوظ در مردان به دنبال مصرف آب انار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. برای رسیدن به میزان مطلوب ، باید روزانه یک لیوان آب انار طبیعی نوشید. این نوشیدنی در فصل پاییز به راحتی در دسترس است اما در دیگر فصلها می توان از رب انار استفاده کرد. شربتی با غلظت دلخواه از رب انار تهیه کنید و روزانه یک لیوان از آن را بنوشید. هرگز از آبانارغافل نشوید.

جو باعث افزایش هورمون تستوسترون در مردان می شود. اشتباه نکنید ؛ این افزایش هورمون در مردان اتفاق می افتد و در خانمها هیچ گونه تاثیر هورمونی ندارد. هورمون تستوسترون برای افزایش میل جنسی لازم است . این سوپ اگر با برخی سبزیجات معطر بخصوص نعنا و ترخون تهیه شده باشد بسیار مقوی تر خواهد شد.

این سبزی سرشار از منیزیم است که باعث گشاد شدن رگهای خونی می شود. به این ترتیب جریان خون اندام تناسلی قدرت لازم را تامین می کند.​

عسل یکی ازشگفتیهای طبیعت است. ماده ای که حاصل فرایندی ساده بر روی شهد گلها در بدن زنبور عسل است. انسان با وجود پیشرفت غیر قابل انکار تکنولوژی هنوز نتوانسته است عسل مصنوعی بسازد. عسل با داشتن انواع ویتامینهای گروه ب می تواند در تولید هورمون تستوسترون موثر باشد. پژوهش ها نشان داده اند که ماده ای حاوی عنصر بور در عسل وجود دارد که جریان خون و میل جنسی را در مردان افزایش می دهد.

آووکادو حاوی مقدار زیادی اسید فولیک است که در متابولیسم پروتئین در بدن نقش دارد. در ضمن به علت داشتن ویتامین B6 سبب تولید هورمون مردانه می شود. پتاسیم موجود در آووکادو در تنظیم فعالیت غده تیروئید موثر می باشد که خود در ترشح هورمون های جنسی در بدن مهم است.

انجیر به علت داشتن اسیدهای آمینه مختلف قوای جنسی را تقویت می کند.

بادام یکی از منابع مهم اسیدهای چرب است که در تولید هورمون های جنسی مخصوصاً در مردان نقش شناخته شده ای دارد.

این میوه خوش عطر و طعم، با تامین ویتامین ث کافی، تاثیر بسزایی بر تولید و تحرک سلولهای اسپرم دارد.

این میوه ترش و خوشمزه دارای فیبرهایی است که مانع از جذب کلسترول در دستگاه گوارش می شود. در نتیجه احتمال رسوب این چربی در رگها کاهش می یابد و کمک موثری بر افزایش جریان خون خواهد بود. علاوه بر این اثر طولانی مدت، تاثیر کوتاه مدتی بر جریان خون دارد که بعضی از متخصصین تغذیه از آن به عنوان ویاگرای طبیعی نام برده اند.

تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی از اسیدهای آمینه، املاح و ویتامین ها مخصوصاً ویتامین های گروه B است که استرس را در بدن تخفیف می دهد و نوعی موازنه در ترشح هورمون های جنسی به وجود می آورد.

ریحان یکی از غذاهای محرک قوای جنسی در خانم ها شناخته شده است.​

موز به علت آنزیم های مختلف موجود در آن به همراه مواد انرژی زا و املاح و ویتامین های ضروری در تولید هورمون تستوسترون نقش دارد و قوای جنسی را تقویت می کند.

کرفس حاوی مقدار زیادی Androsterone است که نوعی تمایل جنسی در شخص به وجود می آورد و در درمان زود انزالی بسیار موث است.

ماهی پرچرب به علت داشتن اسیدهای چرب امگا3 و انواع ویتامین های B و پروتئین با کیفیت بالا در تولید هورمون های جنسی نقش دارد.

جگر حاوی مقدار زیادی از مواد غذایی است که در سلامتی و تقویت قوای جنسی نقش دارند. 

حرکات ورزشی برای زود انزالی شامل دسته از حرکات ورزشی می شوند که در این بخش از مجله سلامت با ان ها آشنا خواهید شد.

شنای سوئدی: اگر شما شکل معمولی آن را نمی توانید انجام دهید، بصورت نیمه ایستاده و به کمک دیوار یا یک صندلی انجام دهید.هر بار در سه نوبت 15 تایی انجام دهید.وقتی آمادگی کافی را بدست آوردید ، زانوها را بر زمین گذاشته و این حرکت را انجام دهید در این حالت باید کمرتان صاف بوده و با آرامی تا جایی که نوک دماغتان با زمین تماس پیدا کند ، پایین بیایید.

حرکت دیگر با تحت فشار قرار دادن عضلات بخش تحتانی انجام می شود. در این حرکت  لگن را از زمین بلند کرده و با یکی از پاهای باز به مدت 10 ثانیه خود را در همین حالت نگاه دارید. این حرکت را روزی 30 مرتبه انجام دهید.

حرکت ورزشی بعدی کمی مشکل تر است اما بعد از چند مرتبه تمرین به راحتی می توانید ان را انجام دهید. همانند تصویر پاها را به صورت قائمه قرار داده و لگن را از زمین بلند کنید به نوعی که به عضلات ان فشار وارد شود .در همین حالت به مدت چند ثانیه ای عضلات باسن را منقبض و منبسط کنید. این حرکت را به دفعات 2 تا 3 مرتبه در هر روز انجام دهید.

حرکت بعدی مانند حرکت گربه است با این تفاوت که در هنگام انجام این حرکت باید عضلات قسمت تحتانی خود را دچار فشار و انقباض کنید.

بدنتان را به مدت 10 الی 15 ثانیه در این حالت قرار دهید و در روز 10 الی 12 مرتبه این حرکت را انجام دهید.

 ورزش های شکمی. در کل اندام شکمی هر کس نقش بسیار مهمی در رابطه جنسی بازی می کند. با انجام نرمش های تقویتی می توان علاوه بر شکمی خوش فرم، می توان ماهیچه های قوی و اندام سالمتری داشت.

آرنولد هِنری کیگِل، دانشمند آمریکایی و متخصص زنان بود که “تمرینات کیگل” را برای تقویت عضلات لگن بنیان‌گذاری کرد. همچنین وی دستگاهی بنام “مانومتر واژن” که برای اندازه‌گیری قدرت انقباض اختیاریِ ماهیچه‌هایِ کفِ لگن بکار می‌رود را اختراع کرد.

تمرینات کیگل شامل منقبض و شل کردن پیاپی عضلات قسمت تحتانی لگن می‌باشد و امروزه به طور گسترده به عنوان اولین گزینه در جهت درمان بی‌اختیاری ادرار و کاهش افتادگی آلت تناسلی زنان، درمان زودانزالی مردان و همچنین افزایش اندازه و سفتی آلت تناسلی مردان در هنگام نعوظ (که خود به دلیل ضعف در عضلات تحتانی لگن ایجاد شده‌اند) به کار گرفته می‌شود. اگر این عضلات (عضلات قسمت تحتانی لگن) از سلامت و قدرت کافی برخوردار باشند، مدت زمان معاشقه و آمیزش افزایش یافته و لذت ناشی از رابطه زناشویی نیز بیشتر می‌شود.

تحقیقات مختلف نشان می‌دهند که تاثیر این تمرین بر روی زود انزالی مردان در یک دوره سه الی چهار ماهه به بهبود آنان و افزایش زمان انزال در آنان می انجامد بطوریکه این زمان به چهار یا پنج برابر زمان قبل افزایش می‌یابد.

در پایان لازم به ذکر است که زود انزالی در اصل مشكل یا بیماری محسوب نمی‌شود و می‌توان گفت كه این وسواس فكری افراد و اضطراب آن‌ها از داشتن یک رابطه باكیفیت است كه منجر به بروز این امر می‌شود، لذا كاهش اضطراب و حفظ آرامش در كنار كنترل بدن و احساسات با تمرین بیشتر بهترین راه كار برای پیشگیری و درمان این مشكل‌اند.

منبع :‌ نمناک | Namnak | بیتوته | Setare | Setare

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

تلفن تبلیغات (لطفا تنها در واتس‌اپ پیام ارسال بفرمایید): ۰۹۳۳۲۰۱۰۰۶۱

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

 

زود انزالی یکی از مشکلات شایع در میان مردان است که تاثیر مستقیمی بر کیفیت روابط زناشویی در زندگی مشترک می‌گذارد. خیلی از آقایان برای رفع این مشکل به مصرف داروهایی که در این زمینه و با ادعای درمان زود انزالی در بازار وجود دارد پناه می‌برند در صورتی که استفاده از این داروها و انواع قرص‌ تاخیری در دراز مدت ممکن است مشکلات و عوارضی را برای فرد به دنبال داشته باشند. بهترین روش برای درمان زود انزالی استفاده از روش‌های طبیعی و کاملا بی‌خطر است. در ادامه شما را با روش‌های درمان زود انزالی آشنا خواهیم کرد.

درمان زود انزالی بدون دارو

زود انزالی (انـزال زودرس) بـه انـزالی غیر قابل کنترل گفته می‌شود که قـبـل از دخول و یا بلافاصله مدت کوتاهی پـس از آن انـجـام گیـرد. معمولا انزال زودرس بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه بعد از شروع دخول صورت می‌گیرد.

زود انزالی یکی از مسایلی است که هم برای مرد و هم برای زن می تواند مشکل سازبوده وآنها را از رسیدن به احساس لذت جنسی محروم سازد و موجب عدم رضایت زوجین از کیفیت رابطه جنسی و زندگی زناشویی شده که البته افزایش اضطراب را نیز به همراه دارد. البته در صورتیکه این مشکل همیشگی نباشد جای نگرانی نیست و فقط زمانیکه زود انزالی همیشگی بوده و قبل از اینکه رابطه جنسی را شروع کنید و یا زمانیکه تازه رابطه جنسی را شروع کرده‌اید، رخ دهد، می‌شود به آن زود انزالی گفت. به گفته متخصصان متاسفانه مشکل زود انزالی در کشور ما بسیار بیشتر از سایر کشور هاست. دلیل زود انزالی بیشتر مربوط به مسائل روانی و آمادگی ذهنی و جسمی فرد هنگام آمیزش جنسی است.

زمانی که مرد قبل از انکه ارضا شود دچار انزال شده و از او منی خارج شود، گویند که مرد دچار انزال زودرس است. گاهی انزال زودرس طبیعی بوده و بر اثر پرهیز طولانی از مسایل جنسی به وجود می اید. انزال زودرس دائمی، مشکلی جدی بوده و به عدم رضایت همسر و ناتوانی منجر می شود. 

 به طور طبیعی مدت زمان لازم برای اینکه یک مرد به ارگاسم برسد بین 5 تا 10 دقیقه است . هر چند بیشتر آقایان تمایل دارند مدت زمان بیشتری تا رسیدن به ارگاسم داشته باشند ولی زمان ارگاسم اصلاً مهم نبوده و کیفیت ارگاسم بویژه همزمانی ارگاسم طرفین از اهمیت برخوردار است. به گفته پژوهشگران انزال در مبتلایلان به زود انزالی در کمتر از 118 ثانیه از شروع مقاربت صورت میگیرد.

زمان استانداردی برای رسیدن به انزال در نظر گرفته نشده است. با وجود اینکه طبق نظر اکثریت افرادی که در مطالعات شرکت داشته‌اند یک سری زمان‌هایی پیشنهاد شده اما هیچ کدام قطعی نیستند چون این زمان بسته به نظر و رضایت افراد از رابطه زناشویی‌شان از هر زوج تا زوج دیگر متفاوت است اما پیشنهاد شده که اگر در 50 درصد یا بیشتر موارد ارتباط زناشویی انزال زمانی اتفاق افتاد که فرد و یا همسرش راضی نبودند یعنی فرد مشکوک به این اختلال هست و می‌توان وی را مورد تشخیص و درمان قرار داد.

در ضمن این مهم است که اول ببینید چه زمانی متوجه شدید که اختلال زود انزالی را دارید و از کجا متوجه شدید. آیا خودتان ناراحتید؟ همسرتان از روش رابطه راضی نیست، معمولا گرفتن شرح حال دقیق از زوجین جزو سنجش‌های اولی‌‌ است که برای تشخیص و درمان اختلال زود انزالی انجام می‌شود، چون رابطه زوج‌ها در ایجاد و یا دامن زدن به مشکل زود انزالی نقش به سزایی دارد.

حتما بخوانید: خودارضایی؛ دلایل، عوارض و راه های درمان آن

ابتلا به عارضه زود انزالی منجر به بروز اختلالات روان مانند اضطراب، افسردگی و سردی روابط زوجین می‌شود و بر روان آنان تاثیر می‌گذارد و به همین علت، بسیار مهم است که درباره عارضه زود انزالی بیشتر بدانیم و به موقع به مشاور مراجعه کنیم.

متخصص و پزشک مربوطه سابقه فعالیت زناشویی و پزشکی شما را بررسی خواهد کرد و آزمایش کلی را انجام خواهد داد. ممکن است پزشک بخواهد با همسر شما نیز صحبت کند چون زود انزالی ممکن است دلایل بسیاری داشته باشد. پزشک، آزمایش لازم را انجام می‌دهد تا مشکلات پزشکی فرد را بررسی کند.

زود انزالی در اکثر موارد علت مشخصی ندارد. با افزایش سن و تجربه جنسی، اغلب مردان یاد می گیرند که چگونه به ارگاسم رسیدن را به تاخیر بیاندازند. ممکن است زود انزالی در موارد و شرایط خاص و یا در حالتی که از آخرین انزال مدت زمان زیادی گذشته باشد، رخ دهد. عوامل روانی مانند اضطراب، احساس گناه و یا افسردگی نیز می توانند موجب انزال زودرس شوند. در برخی موارد ممکن است انزال زودرس با علت های زمینه ای مانند مشکلات هورمونی، آسیب دیدگی و یا عوارض جانبیِ برخی داروهای خاص مرتبط باشد. حال می پردازیم به دلایل اصلی زود انزالی که شامل:

یکی از مهمترین عوامل انزال زودرس فاصله طولانی بین هر نزدیکی است، وقتی که احساسات جنسی بین زوجین متراکم میشود ،  معمولا کنترل یک باره آنها سخت میشود و منجر به انزال زودرس میشود.

حتما بشنوید: همسرم در رابطه جنسی سرد شده است

مهمترین عامل ایجاد و تشدید انزال زودرس در مردان اضطراب است. از دیگر عوامل می توان به اختلال نعوظ، افسردگی، توقعات غیر منطقی جنسی از خود، مشکلات احساسی و ارتباطی با همسر اشاره کرد.

حتما بشنوید: جملات تنفر برانگیزی که آقایان به خانم ها می گویند

مصرف غذاهای بی محتوی مانند انواع فست فود باعث زود انزالی در مردان و پرخاشگری و احساس ترس و وحشت در خانم ها می شود.

در حقیقت ابتدایی ترین لازمه تحریک جنسی خانم ها احساس آرامش و توجه به احساسات آنها از ساعاتی قبل از رابطه است، داشتن صبر و حوصله در انجام  معاشقه و بوسیدن ، ماساژ قبل از شروع رابطه یکی دیگر از مهمترین مسائلی هستند که باید به آن توجه داشت، با توجه به توضیحاتی که داده شد هر چه بیشتر به احساسات طرف مقابل توجه داشته باشید باعث شناخت بیشتر خواهد شد که در بدست آوردن موفقیت کامیابی در زندگی و مسائل زناشویی پیش خواهید رفت.

کم خوابی و اختلالات جریان خواب یکی از شایعترین مواردی است که مسائل جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد که بسیاری از افراد به سادگی با آن کنار می آیند، بی خوابی خود تحت تاثیر عوامل بسیاری از جمله :نداشتن برنامه غذایی صحیح ، تحمل تنش و استرس در محیط کار و زندگی ، وجود بیماری ها و اختلالات طبی و روانی، سوء مصرف مواد و دخانیات اینها گوشه ای از مشکلاتی است که شخص را دچار بی خوابی می کند. باید گفت بی خوابی خود مادر بسیاری از مشکلات و بیماریهاست که باید با شناخت عوامل تشکیل دهنده و با استفاده از مشاوره های روانی و پزشکی راه حل مناسبی را انتخاب و این مشکل را از بین برد.

حتما بخوانید: مشکلات خواب و درمان بی خوابی

همچنین بخوانید: تاثیر خواب ناکافی بر احساسات

برای درمان زودانزالی در مردان و زنان به طور کلی ما راههای درمانی را به دو دسته تقسیم می کنیم که شامل درمان خوراکی و غیر خوراکی است. در ابتدا درمان غیر خوراکی را خواهیم گفت که شامل رعایت عادات و رفتارهای فردی و جنسی است.

این شیوه، در چهارمین مرحله از درمان افراد مبتلا به زود انزالی انجام می‌گیرد که به همکاری خود فرد و همسرش نیاز مبرم دارد. این روش شامل یادگیری تشخیص و کنترل احساسی است که به ارگاسم منجر می‌شود. این روش نیاز به اراده و تمرین دارد ولی بسیار موثر است. برای آموزش و تمرین این روش باید به مشاوران و متخصصان سلامت جنسی در کلنیک‌های سلامت خانواده مراجعه شود تا با آموزش خصوصی در این باره، کار به نحو موثر صورت گیرد.

پرهیز از هیجان‌زدگی و حفظ آرامش نه تنها باعث از بین رفتن انزال زودرس می‌شود بلکه باعث طولانی شدن رابطه و احساس رضابت طرفین می‌شود. پیشنوازی یک تجربه جنسی شامل لمس کردن ، ماساژ دادن و نوازش دادن بدن شریک جنسی بدون انجام دخول است که در صورتیکه با نفس‌های عمیق و آرام همراه باشد می‌تواند به درمان زود انزالی کمک فراوانی بکند. زن‌ها به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای تحریک شدن از نظر جنسی نیاز دارند در حالی که مردها به سرعت بسیار بیشتری تحریک می‌شوند. با تمرین طولانی مدت پیشنوازی ، مردها یاد می‌گیرند که هیجان خود را کنترل کنند و بدین ترتیب از نظر روانی تمرکز لازم برای جلوگیری از انزال خود را در دراز مدت پیدا می‌کنند.

حتما بخوانید: ۱۰ راهکار طلایی ضد استرس از نویسندگان برتر جهان

درمان زود انزالی بدون دارو

استفاده از كرم‌های بی‌حس‌كننده مانند ژل لیدوكائین ۲% و اسپری‌های بی‌حس‌كننده می‌تواند در بهبود انزال زودرس موثر باشد. هنگام استفاده از این مواد به یاد داشته باشید که باید آن‌ها را قبل از رابطه جنسی از روی آلت شست وگرنه مواد روی آلت وارد واژن زن شده و باعث بی‌حسی وی و دیرتر ارضا شدن همسرتان می‌شود.

همانطور که فاصله بین هر رابطه باعث افزایش میل و ایجاد هیجان می‌شود بالعکس زیاد کردن دفعات نزدیکی در طول هفته و روز می‌تواند به درمان زود انزالی کمک کند به طوریکه اگر هفته‌ای دو بار نزدیکی دارید و آن را تبدیل به هفته‌ای ۴ الی ۶ بار برسانید ، بعد از چند هفته مشکل زود انزالی تان تا حدودی رفع می‌شود.

همانطور که مشاهده می‌کنید بیشتر عوامل زود انزالی ناشی از اضطراب و استرس و مسائل ذهنی است. از خود سوال کنید که قبل از هر بار رابطه به چه میزان به نوازش شریک جنسی خود می‌پردازید. در واقع پیش نوازی به شما اجازه می‌دهد تا به اضطراب و استرس خود غلبه کنید و به برای جلوگیری از انزال زودرس کمی با آرامش تر وارد رابطه شوید و عمل دخول را انجام دهید.

از طرفی پیش نوازی محاسن دیگری نیز دارد. همواره یک رابطه جنسی خوب چیزی بیشتر از خود نزدیکی است چنانکه بخش بزرگی از هیجانات و اشتیاق در یک رابطه جنسی درست قبل از نزدیکی اتفاق می‌افتد که این امر در خانم‌ها بسیار پر رنگ تر است. بنابراین هرکاری که بعنوان مقدمه‌ای برای نزدیکی با شریک جنسی‌تان انجام می‌دهید را جدی بگیرید و از آن با عنوان پیش‌نوازی بیشتر استفاده کنید.

شاید این راه حل خیلی ساده به نظر برسد ولی استفاده از کاندوم به خیلی از مردان مبتلا به زود انزالی کمک می‌کند. کاندوم در بیشتر مردان میزان تحریک را کاهش داده و از این طریق زمان انزال را افزایش می‌دهد.

برای درمان زودانزالی از داروهای مختلفی می‌توان استفاده کرد. قرص پروکستین، قرص سرترالین و قرص سیلدنافیل برخی از انواع قرص درمان زودانزالی هستند که مصرف آن‌ها عوارض خاص خود را داشته و باید تحت تجویز پزشک مصرف شوند. علاوه بر دارو، برای درمان زودانزالی می‌توان از درمان‌های خانگی نیز استفاده نمود. داشتن رابطه جنسی منظم و باکیفیت لازمه یک زندگی مشترک است. افرادی که در روابط جنسی خود دچار مشکلات جنسی می‌شوند پس از مدتی با سردی در این روابط روبرو شده و به دنبال راهکاری برای برطرف کردن آن می‌گردند. این مشکلات ممکن است به دلایل مختلفی همچون زودانزالی ایجاد شود. در این شرایط فرد قادر به برقراری رابطه جنسی صحیح و لذت بخش نمی‌باشد. برخی از داروها تحت عنوان قرص زودانزالی وجود دارند که می‌توانند برای رفع این مشکل شایع جنسی بین زوجین موثر باشند. در ادامه با برخی از این قرص‌ها آشنا می‌شویم.

نکته: نام بردن از تمامی داروهای زیر تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

داروی پاروکستین (Paroxetine) یکی از دارهایی است که علاوه بر درمان افسردگی از آن برای درمان زود انزالی هم استفاده می‌شود. احتمالا بهبود حاصل از این قرص‌های تاخیری تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته تاثیر خود بر زود انزالی را نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود. این دارو بصورت قرص خوراکی 10، 20 و 30 میلی‌گرم موجود می‌باشد.

عوارض: عوارض قرص پاروکستین شامل تهوع، افزایش یا کاهش وزن، سردرد، خشکی دهان، افزایش تعریق،یبوست، لرزش، اختلال در نعوظ، خواب‌آلودگی، کاهش اشتها و گیجی می‌باشد.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

قرص سرترالین (Sertraline) یکی از داروهای ضد افسردگی است که می‌توان از آن برای درمان زود انزالی استفاده نمود. احتمال دارد، بهبود حاصل از دارو تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته در درمان زود انزالی تاثیری نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود.

عوارض: عوارض قرص سرترالین شامل کاهش تمایلات جنسی، تاخیر در انزال، خونریزی‌های غیرطبیعی (نقاط قرمز در سطح پوست)، گرفتگی و پرش ناگهانی عضلات، تب، سرگیجه، خشکی دهان، افزایش احساس تشنگی، خستگی، تغییرات ناگهانی و بی‌اراده خلق و خو، تپش قلب، راش پوستی، احساس خارش در پوست، تهوع، احساس منگی و ناراحتی معده می‌باشد.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

قرص سیلدنافیل (sildenafil) یا ویاگرا یکی از پرمصرف‌ترین داروهای درمان زودانزالی است. توجه داشته باشید که مصرف داروهای درمان زودانزالی عوارضی از قبیل سردرد، اختلال در دید و افروختگی ایجاد می‌کنند. همچنین با توجه به احتمال بروز عوارض قلبی شدید ناشی از مصرف این دارو، توصیه می‌شود که فقط تحت نسخه پزشک مصرف شود. مهم‌ترین توصیه این است: «هیچگاه از سر تفنن یا کنجکاوی این دارو را مصرف نکنید.»

این دارو نخستین بار توسط شرکت داروسازی فایزر و در سال 1988 به بازار عرضه شد و از همان زمان به عنوان یکی از مهمترین داروها برای درمان اختلال نعوظ مورد استفاده قرار گرفت. قرص ویاگرا نام دیگر این دارو است.

عوارض: عوارض قرص سیلدنافیل شامل سرگیجه، سردرد، برافروختگی، دید ناواضح، فوتوفویی، سوءهاضمه، احتقان بینی، اسهال، عوارض پوستی و عفونت دستگاه ادراری می‌باشد.

 درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

قرص تاخیری وگادول (vegadol) به عنوان یک داروی تاخیری در درمان انزال زودرس معرفی شده است. این دارو شامل ماده مخدر ترامادول است که بسیار خطرناک است. وگادول نام محصولی نیمه گیاهی و تركیبی توسط دو قرص معروف است كه می‌تواند توسط مردان به صورت یک قرص واحد مصرف شده و زود انزالی آنان را در هنگام رابطه تا ۵۰ دقیقه بدون وقفه به عقب بیاندازد. این محصول نسبت به تمامی محصولات دیر انزالی دیگر برتر بوده و قوی‌تر می‌باشد.

هشدار: با اطمینان می‌توان گفت وگادول در دسته داروهای مخدر قرار می‌گیرد چرا که در دراز مدت باعث ایجاد وابستگی می‌شود. بنابراین هرچند قرص تاخیری وگادول تا حدودی باعث به تاخیر انداختن و درمان زود انزالی می‌شود اما در دراز مدت عوارض جبران‌ناپذیری بر سلامت بدن خواهد گذاشت.

عوارض: عوارض قرص وگادول شامل سکته قلبی ناگهانی، سکته مغزی، از دست رفتن بینایی و شنوایی، افزایش فشار چشم و سوءهاضمه می‌باشد.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

تادالافیل (Tadalafil) نام یکی دیگر از قرص‌هایی است که به منظور رفع مشکلات جنسی و تقویت روابط جنسی و به عنوان قرص درمان زودانزالی بین زوجین استفاده می‌شود. به طور معمول مقدار 10 میلی‌گرم از این دارو از راه خوراکی یک ساعت قبل از ارتباط جنسی مصرف می‌شود. با توجه به ميزان اثربخشی و تحمل بیمار دوز دارو از 5 تا 20 میلی‌گرم متغیر بوده و حداكثر دفعات مصرف دارو یک بار در روز است. توجه داشته باشید که مصرف این دارو در نارسایی‌های شدید کبدی توصیه نمی‌شود. همچنین مصرف این قرص به همراه قرص ویاگرا و یا قرص سیلدنافیل اصلا توصیه نمی‌شود.

چه کسانی نباید از قرص تادالافیل استفاده کنند:

عوارض: عوارض قرص تادالافیل شامل سردرد، خستگی، خواب‌آلودگی، سرگیجه، درد قفسه سینه، افت فشار خون وضعیتی، تاکی‌کاردی، خارش، راش، اسهال، خشکی دهان، احتقان بینی، تاری دید، گرگرفتگی و ادم صورت می‌باشد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

واردنافیل (Vardenafil) با نام تجاری استاکسین باعث شل شدن عضلات و افزایش جریان خون در نواحی خاص بدن می‌شود. این دارو باعث گشادشدن عروق و افزایش جریان خون به اجسام غاری شکل و درنتیجه نعوظ آلت تناسلی مردانه در برابر تحریک جنسی می‌شود. مقدار مصرف معمول برای اختلالات نعوظ در بزرگسالان مقدار 10 میلی‌گرم خوراکی و به صورت یک بار در روز مصرف می‌باشد. این میزان ممکن است افزایش یا کاهش یابد اما حداکثر مقدار مجاز 20 میلی‌گرم در روز می‌باشد.

عوارض: عوارض قرص واردنافیل شامل تهوع، سردرد، بی‌خوابی، درد قفسه سینه، افزایش تعداد ضربان قلب، گیجی، تشنج، تاری دید، واکنش‌های حساسیتی، بثورات جلدی، گرگرفتگی، سرگیجه، ضعف، خارش شدید، افزایش فشارخون، قرمز شدن پوست، تپش قلب، گزگز اندام‌ها، التهاب مخاط بینی، سوءهاضمه، سینوزیت، افزایش تونیسیته عضلات، علائم شبه آنفولانزا، حالت خواب‌آلودگی، سکته مغزی، آنژین صدری، سکته قلبی، تعریق، آریتمی بطنی، کاهش فشارخون وضعیتی، ناهنجاری‌های انزال، حساسیت به نور، خیز صورت و اختلال دید می‌باشد.

 توجه: اگرچه مصرف این داروها (قرص‌ تقویت جنسی) می‌توانند تا حدودی مشکلات مربوط به روابط جنسی را حل کنند اما باید بدانید مصرف بی‌رویه و بدون صلاحدید پزشک می‌تواند عوارض خطرناکی مثل نعوظ دائمی یا پایدار (نعوظ دردناک بیشتر از 6 ساعت) را به دنبال داشته باشد. بنابراین چنانچه قصد مصرف هر کدام از این داروها را دارید بهتر است درباره آن‌ها و عوارضی که ممکن است به دنبال داشته باشند اطلاعات کافی داشته باشید. لینک زیر در این زمینه کمک‌کننده می‌باشد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

روش‌های معمول (مرد در بالا) كمک خیلی زیادی به درمان انزال زودرس نمی‌كند، برای درمان زود انزالی می‌بایست از روش‌های جنسی كه در آن مرد به پشت خوابیده و زن در رو عملیات جنسی را با فعالیت زیاد كنترل می‌كند استفاده کرد. این روش از جمله بهترین روش‌ها برای درمان می‌باشند.

مانند همیشه شروع به رابطه جنسی نمایید، تا زمانیکه احساس کنید، درحال ارضا هستید. از رابطه جنسی دست بکشید و از همسرتان بخواهید، کلاهک آلت شما را فشار دهد، و این فشار را تا زمانیکه احساس انزال از شما رفع شود، نگه دارد. بعد از اینکه فشار برداشته شد، حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس دوباره شروع به رابطه جنسی نمایید. ممکن است به دلیل فشار وارد کردن به آلت جنسی، آلت به نعوظ کامل نرسد، اما مشکلی نیست و بعد از مدتی تحریک بیشتر آلت دوباره به نعوظ کامل می‌رسد. این مراحل را تا هر چند بار که بخواهید می‌توانید تکرار کنید. با تکرار این تکنیک تا آنجایی که لازم است شما به حالتی می‌رسید که دیگر احساس می‌کنید می‌توانید، انزالتان را خودتان کنترل کنید.

در درمان زود انزالی می‌توان از گیاهان دارویی نیز کمک گرفت. هسته انبه، هسته عناب و هسته تمبر هندی از بهترین گیاهان دارویی در درمان زود انزالی هستند. همچنین نوشیدن روزانه دوبار دم‌کرده گل میخک نیز توصیه شده است. نوشیدن دم‌کرده زنجبیل و عسل و مصرف روزانه سیر نیز مفید است. توصیه می‌شود از مصرف ترشی‌ها یا خوراکی‌های ترش مزه پرهیز شود، زیرا این خوراکی‌ها باعث تسریع انزال می‌شود.

سایت man health در مقاله ای منتشر کرد که این روش  یکی از موثرترین روشها که باعث می شود تا کاهی فرد بیش از 10 دقیقه نزدیکی داشته باشد و از لذت آن هم نیز کم نمی شود.در این روش شما به فعالیت جنسی پرداخته و بعد از آنکه تحریک شما به حداکثر رسید و درست پیش از آنکه انزال شوید، دست از فعالیت برداشته و برای مدت کوتاهی هیچ تحریکی انجام نمی دهید. هر چند در ابتدا ممکن است مشکل به نظر برسد ولی به مرور زمان شما از لذت جنسی زیادی بهره مند خواهید شد. یکی از بهترین راههای انجام این روش آنست که در ابتدا از روش 4 به 1 شروع و بعد به تدریج آنرا افزایش داده و به 9 به 1 برسانید. یعنی در آمیزش های اول چهار بار آلت خود را وارد واژن نموده و بعد مکث کنید و دوباره چهار بار وارد نموده و مجددا چند ثانیه صبرکنید و همین طور ادامه دهید تا نهایتا به انزال برسید. بسته به وضعیت بدنی خود میتوانید در طول چند هفته یا چند ماه تعداد دفعات تحریک را بتدریج افزایش داده و در نهایت به بهترین حالت آن یعنی نه بار ورود آلت تناسلی و یکبار توقف(9 به 1) برسانید.

استفاده از حنا نه تنها در رنگ آمیزی بلکه در ضدعفونی و حتی یکی از رایجترین درمان های گیاهی برای ضخامت بخشیدن به پوست صورت و بدن است که در این مورد نیز کارایی لازم را دارد ، برای استفاده می توان ابتدا آلت را با آب و صابون شست و سپس مقدار 1 تا دو قاشق مرباخوری حنا را به همراه کمی آب خیس کرده و آلت را در حالت نعوظ و استاده تحریک و اقدام به ماساژ دادن با حنا کنید و پس از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید. با استفاده از حنا پوست آلت خود را ضخیم کرده و از تحریکات شدید خبری نیست و در نتیجه مدت زمان طولانی مشغول رابطه خواهید بود.

معجون پرخاصیت دارچین و عسل یکی از راه های درمانی زود انزالی با تغذیه است. برای تهیه آن عسل را با مقداری دارچین مخلوط کرده و هر روز 3 بار میل کنید. دارچین باعث رقیق تر شدن خون و نیز افزایش خون رسانی به آلت تناسلی مردان شده و در نتیجه افزایش مدت زمان نزدیمی می شود. توصیه اکید بر این است که در اکثر غذاهای خود از دارچین آسیاب شده استفاده کنید. تا میتوانید از نوشیدنی های با طبع گرم و یا شیره انگور و خرما بطور متناوب استفاده کنید.

برای درمان زود انزالی با استفاده از مواد غذایی و خوراکی های طبیعی به سراغ لیست کامل و جامعی بروید که در ادامه می خوانید. برای درمان زود انزالی در خانم ها توصیه می شود که علاوه بر  بوئیدن شکوفه سنجد و خوردن آن، دم کردن خرفه و مصرف عناب- آلبالو- ریواس- کاهو- آب انار- هندوانه را حتما امتحان کنند.

زنجبیل به دلیل داشتن طبع گرمی و خواص فوق العاده ای که دارد به طور مستقیم می تواند در کنترل ناتوانی های جنسی به خصوص زود انزالی عمل کند.

میگو سرشار از عنصر روی است و سبزیجات برگ پهن مثل کاهو مقدار زیادی اسید فولیک دارند. گوجه فرنگی و لیموترش با مقادیر بالای ویتامین ث و روغن زیتون با ویتامین ای مکمل مناسبی برای این سالاد هستند. این سالاد با رساندن مواد لازم قدرت اسپرمسازی را افزایش می دهد. مصرف حداقل هفته ای یکبار از این سالاد قوای جنسی را تقویت میکند.

بر اساس پژوهشهای انجام شده، میزان اختلال نعوظ در مردان به دنبال مصرف آب انار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. برای رسیدن به میزان مطلوب ، باید روزانه یک لیوان آب انار طبیعی نوشید. این نوشیدنی در فصل پاییز به راحتی در دسترس است اما در دیگر فصلها می توان از رب انار استفاده کرد. شربتی با غلظت دلخواه از رب انار تهیه کنید و روزانه یک لیوان از آن را بنوشید. هرگز از آبانارغافل نشوید.

جو باعث افزایش هورمون تستوسترون در مردان می شود. اشتباه نکنید ؛ این افزایش هورمون در مردان اتفاق می افتد و در خانمها هیچ گونه تاثیر هورمونی ندارد. هورمون تستوسترون برای افزایش میل جنسی لازم است . این سوپ اگر با برخی سبزیجات معطر بخصوص نعنا و ترخون تهیه شده باشد بسیار مقوی تر خواهد شد.

این سبزی سرشار از منیزیم است که باعث گشاد شدن رگهای خونی می شود. به این ترتیب جریان خون اندام تناسلی قدرت لازم را تامین می کند.​

عسل یکی ازشگفتیهای طبیعت است. ماده ای که حاصل فرایندی ساده بر روی شهد گلها در بدن زنبور عسل است. انسان با وجود پیشرفت غیر قابل انکار تکنولوژی هنوز نتوانسته است عسل مصنوعی بسازد. عسل با داشتن انواع ویتامینهای گروه ب می تواند در تولید هورمون تستوسترون موثر باشد. پژوهش ها نشان داده اند که ماده ای حاوی عنصر بور در عسل وجود دارد که جریان خون و میل جنسی را در مردان افزایش می دهد.

آووکادو حاوی مقدار زیادی اسید فولیک است که در متابولیسم پروتئین در بدن نقش دارد. در ضمن به علت داشتن ویتامین B6 سبب تولید هورمون مردانه می شود. پتاسیم موجود در آووکادو در تنظیم فعالیت غده تیروئید موثر می باشد که خود در ترشح هورمون های جنسی در بدن مهم است.

انجیر به علت داشتن اسیدهای آمینه مختلف قوای جنسی را تقویت می کند.

بادام یکی از منابع مهم اسیدهای چرب است که در تولید هورمون های جنسی مخصوصاً در مردان نقش شناخته شده ای دارد.

این میوه خوش عطر و طعم، با تامین ویتامین ث کافی، تاثیر بسزایی بر تولید و تحرک سلولهای اسپرم دارد.

این میوه ترش و خوشمزه دارای فیبرهایی است که مانع از جذب کلسترول در دستگاه گوارش می شود. در نتیجه احتمال رسوب این چربی در رگها کاهش می یابد و کمک موثری بر افزایش جریان خون خواهد بود. علاوه بر این اثر طولانی مدت، تاثیر کوتاه مدتی بر جریان خون دارد که بعضی از متخصصین تغذیه از آن به عنوان ویاگرای طبیعی نام برده اند.

تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی از اسیدهای آمینه، املاح و ویتامین ها مخصوصاً ویتامین های گروه B است که استرس را در بدن تخفیف می دهد و نوعی موازنه در ترشح هورمون های جنسی به وجود می آورد.

ریحان یکی از غذاهای محرک قوای جنسی در خانم ها شناخته شده است.​

موز به علت آنزیم های مختلف موجود در آن به همراه مواد انرژی زا و املاح و ویتامین های ضروری در تولید هورمون تستوسترون نقش دارد و قوای جنسی را تقویت می کند.

کرفس حاوی مقدار زیادی Androsterone است که نوعی تمایل جنسی در شخص به وجود می آورد و در درمان زود انزالی بسیار موث است.

ماهی پرچرب به علت داشتن اسیدهای چرب امگا3 و انواع ویتامین های B و پروتئین با کیفیت بالا در تولید هورمون های جنسی نقش دارد.

جگر حاوی مقدار زیادی از مواد غذایی است که در سلامتی و تقویت قوای جنسی نقش دارند. 

حرکات ورزشی برای زود انزالی شامل دسته از حرکات ورزشی می شوند که در این بخش از مجله سلامت با ان ها آشنا خواهید شد.

شنای سوئدی: اگر شما شکل معمولی آن را نمی توانید انجام دهید، بصورت نیمه ایستاده و به کمک دیوار یا یک صندلی انجام دهید.هر بار در سه نوبت 15 تایی انجام دهید.وقتی آمادگی کافی را بدست آوردید ، زانوها را بر زمین گذاشته و این حرکت را انجام دهید در این حالت باید کمرتان صاف بوده و با آرامی تا جایی که نوک دماغتان با زمین تماس پیدا کند ، پایین بیایید.

حرکت دیگر با تحت فشار قرار دادن عضلات بخش تحتانی انجام می شود. در این حرکت  لگن را از زمین بلند کرده و با یکی از پاهای باز به مدت 10 ثانیه خود را در همین حالت نگاه دارید. این حرکت را روزی 30 مرتبه انجام دهید.

حرکت ورزشی بعدی کمی مشکل تر است اما بعد از چند مرتبه تمرین به راحتی می توانید ان را انجام دهید. همانند تصویر پاها را به صورت قائمه قرار داده و لگن را از زمین بلند کنید به نوعی که به عضلات ان فشار وارد شود .در همین حالت به مدت چند ثانیه ای عضلات باسن را منقبض و منبسط کنید. این حرکت را به دفعات 2 تا 3 مرتبه در هر روز انجام دهید.

حرکت بعدی مانند حرکت گربه است با این تفاوت که در هنگام انجام این حرکت باید عضلات قسمت تحتانی خود را دچار فشار و انقباض کنید.

بدنتان را به مدت 10 الی 15 ثانیه در این حالت قرار دهید و در روز 10 الی 12 مرتبه این حرکت را انجام دهید.

 ورزش های شکمی. در کل اندام شکمی هر کس نقش بسیار مهمی در رابطه جنسی بازی می کند. با انجام نرمش های تقویتی می توان علاوه بر شکمی خوش فرم، می توان ماهیچه های قوی و اندام سالمتری داشت.

آرنولد هِنری کیگِل، دانشمند آمریکایی و متخصص زنان بود که “تمرینات کیگل” را برای تقویت عضلات لگن بنیان‌گذاری کرد. همچنین وی دستگاهی بنام “مانومتر واژن” که برای اندازه‌گیری قدرت انقباض اختیاریِ ماهیچه‌هایِ کفِ لگن بکار می‌رود را اختراع کرد.

تمرینات کیگل شامل منقبض و شل کردن پیاپی عضلات قسمت تحتانی لگن می‌باشد و امروزه به طور گسترده به عنوان اولین گزینه در جهت درمان بی‌اختیاری ادرار و کاهش افتادگی آلت تناسلی زنان، درمان زودانزالی مردان و همچنین افزایش اندازه و سفتی آلت تناسلی مردان در هنگام نعوظ (که خود به دلیل ضعف در عضلات تحتانی لگن ایجاد شده‌اند) به کار گرفته می‌شود. اگر این عضلات (عضلات قسمت تحتانی لگن) از سلامت و قدرت کافی برخوردار باشند، مدت زمان معاشقه و آمیزش افزایش یافته و لذت ناشی از رابطه زناشویی نیز بیشتر می‌شود.

تحقیقات مختلف نشان می‌دهند که تاثیر این تمرین بر روی زود انزالی مردان در یک دوره سه الی چهار ماهه به بهبود آنان و افزایش زمان انزال در آنان می انجامد بطوریکه این زمان به چهار یا پنج برابر زمان قبل افزایش می‌یابد.

در پایان لازم به ذکر است که زود انزالی در اصل مشكل یا بیماری محسوب نمی‌شود و می‌توان گفت كه این وسواس فكری افراد و اضطراب آن‌ها از داشتن یک رابطه باكیفیت است كه منجر به بروز این امر می‌شود، لذا كاهش اضطراب و حفظ آرامش در كنار كنترل بدن و احساسات با تمرین بیشتر بهترین راه كار برای پیشگیری و درمان این مشكل‌اند.

منبع :‌ نمناک | Namnak | بیتوته | Setare | Setare

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

تلفن تبلیغات (لطفا تنها در واتس‌اپ پیام ارسال بفرمایید): ۰۹۳۳۲۰۱۰۰۶۱

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

 

زود انزالی یکی از مشکلات شایع در میان مردان است که تاثیر مستقیمی بر کیفیت روابط زناشویی در زندگی مشترک می‌گذارد. خیلی از آقایان برای رفع این مشکل به مصرف داروهایی که در این زمینه و با ادعای درمان زود انزالی در بازار وجود دارد پناه می‌برند در صورتی که استفاده از این داروها و انواع قرص‌ تاخیری در دراز مدت ممکن است مشکلات و عوارضی را برای فرد به دنبال داشته باشند. بهترین روش برای درمان زود انزالی استفاده از روش‌های طبیعی و کاملا بی‌خطر است. در ادامه شما را با روش‌های درمان زود انزالی آشنا خواهیم کرد.

درمان زود انزالی بدون دارو

زود انزالی (انـزال زودرس) بـه انـزالی غیر قابل کنترل گفته می‌شود که قـبـل از دخول و یا بلافاصله مدت کوتاهی پـس از آن انـجـام گیـرد. معمولا انزال زودرس بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه بعد از شروع دخول صورت می‌گیرد.

زود انزالی یکی از مسایلی است که هم برای مرد و هم برای زن می تواند مشکل سازبوده وآنها را از رسیدن به احساس لذت جنسی محروم سازد و موجب عدم رضایت زوجین از کیفیت رابطه جنسی و زندگی زناشویی شده که البته افزایش اضطراب را نیز به همراه دارد. البته در صورتیکه این مشکل همیشگی نباشد جای نگرانی نیست و فقط زمانیکه زود انزالی همیشگی بوده و قبل از اینکه رابطه جنسی را شروع کنید و یا زمانیکه تازه رابطه جنسی را شروع کرده‌اید، رخ دهد، می‌شود به آن زود انزالی گفت. به گفته متخصصان متاسفانه مشکل زود انزالی در کشور ما بسیار بیشتر از سایر کشور هاست. دلیل زود انزالی بیشتر مربوط به مسائل روانی و آمادگی ذهنی و جسمی فرد هنگام آمیزش جنسی است.

زمانی که مرد قبل از انکه ارضا شود دچار انزال شده و از او منی خارج شود، گویند که مرد دچار انزال زودرس است. گاهی انزال زودرس طبیعی بوده و بر اثر پرهیز طولانی از مسایل جنسی به وجود می اید. انزال زودرس دائمی، مشکلی جدی بوده و به عدم رضایت همسر و ناتوانی منجر می شود. 

 به طور طبیعی مدت زمان لازم برای اینکه یک مرد به ارگاسم برسد بین 5 تا 10 دقیقه است . هر چند بیشتر آقایان تمایل دارند مدت زمان بیشتری تا رسیدن به ارگاسم داشته باشند ولی زمان ارگاسم اصلاً مهم نبوده و کیفیت ارگاسم بویژه همزمانی ارگاسم طرفین از اهمیت برخوردار است. به گفته پژوهشگران انزال در مبتلایلان به زود انزالی در کمتر از 118 ثانیه از شروع مقاربت صورت میگیرد.

زمان استانداردی برای رسیدن به انزال در نظر گرفته نشده است. با وجود اینکه طبق نظر اکثریت افرادی که در مطالعات شرکت داشته‌اند یک سری زمان‌هایی پیشنهاد شده اما هیچ کدام قطعی نیستند چون این زمان بسته به نظر و رضایت افراد از رابطه زناشویی‌شان از هر زوج تا زوج دیگر متفاوت است اما پیشنهاد شده که اگر در 50 درصد یا بیشتر موارد ارتباط زناشویی انزال زمانی اتفاق افتاد که فرد و یا همسرش راضی نبودند یعنی فرد مشکوک به این اختلال هست و می‌توان وی را مورد تشخیص و درمان قرار داد.

در ضمن این مهم است که اول ببینید چه زمانی متوجه شدید که اختلال زود انزالی را دارید و از کجا متوجه شدید. آیا خودتان ناراحتید؟ همسرتان از روش رابطه راضی نیست، معمولا گرفتن شرح حال دقیق از زوجین جزو سنجش‌های اولی‌‌ است که برای تشخیص و درمان اختلال زود انزالی انجام می‌شود، چون رابطه زوج‌ها در ایجاد و یا دامن زدن به مشکل زود انزالی نقش به سزایی دارد.

حتما بخوانید: خودارضایی؛ دلایل، عوارض و راه های درمان آن

ابتلا به عارضه زود انزالی منجر به بروز اختلالات روان مانند اضطراب، افسردگی و سردی روابط زوجین می‌شود و بر روان آنان تاثیر می‌گذارد و به همین علت، بسیار مهم است که درباره عارضه زود انزالی بیشتر بدانیم و به موقع به مشاور مراجعه کنیم.

متخصص و پزشک مربوطه سابقه فعالیت زناشویی و پزشکی شما را بررسی خواهد کرد و آزمایش کلی را انجام خواهد داد. ممکن است پزشک بخواهد با همسر شما نیز صحبت کند چون زود انزالی ممکن است دلایل بسیاری داشته باشد. پزشک، آزمایش لازم را انجام می‌دهد تا مشکلات پزشکی فرد را بررسی کند.

زود انزالی در اکثر موارد علت مشخصی ندارد. با افزایش سن و تجربه جنسی، اغلب مردان یاد می گیرند که چگونه به ارگاسم رسیدن را به تاخیر بیاندازند. ممکن است زود انزالی در موارد و شرایط خاص و یا در حالتی که از آخرین انزال مدت زمان زیادی گذشته باشد، رخ دهد. عوامل روانی مانند اضطراب، احساس گناه و یا افسردگی نیز می توانند موجب انزال زودرس شوند. در برخی موارد ممکن است انزال زودرس با علت های زمینه ای مانند مشکلات هورمونی، آسیب دیدگی و یا عوارض جانبیِ برخی داروهای خاص مرتبط باشد. حال می پردازیم به دلایل اصلی زود انزالی که شامل:

یکی از مهمترین عوامل انزال زودرس فاصله طولانی بین هر نزدیکی است، وقتی که احساسات جنسی بین زوجین متراکم میشود ،  معمولا کنترل یک باره آنها سخت میشود و منجر به انزال زودرس میشود.

حتما بشنوید: همسرم در رابطه جنسی سرد شده است

مهمترین عامل ایجاد و تشدید انزال زودرس در مردان اضطراب است. از دیگر عوامل می توان به اختلال نعوظ، افسردگی، توقعات غیر منطقی جنسی از خود، مشکلات احساسی و ارتباطی با همسر اشاره کرد.

حتما بشنوید: جملات تنفر برانگیزی که آقایان به خانم ها می گویند

مصرف غذاهای بی محتوی مانند انواع فست فود باعث زود انزالی در مردان و پرخاشگری و احساس ترس و وحشت در خانم ها می شود.

در حقیقت ابتدایی ترین لازمه تحریک جنسی خانم ها احساس آرامش و توجه به احساسات آنها از ساعاتی قبل از رابطه است، داشتن صبر و حوصله در انجام  معاشقه و بوسیدن ، ماساژ قبل از شروع رابطه یکی دیگر از مهمترین مسائلی هستند که باید به آن توجه داشت، با توجه به توضیحاتی که داده شد هر چه بیشتر به احساسات طرف مقابل توجه داشته باشید باعث شناخت بیشتر خواهد شد که در بدست آوردن موفقیت کامیابی در زندگی و مسائل زناشویی پیش خواهید رفت.

کم خوابی و اختلالات جریان خواب یکی از شایعترین مواردی است که مسائل جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد که بسیاری از افراد به سادگی با آن کنار می آیند، بی خوابی خود تحت تاثیر عوامل بسیاری از جمله :نداشتن برنامه غذایی صحیح ، تحمل تنش و استرس در محیط کار و زندگی ، وجود بیماری ها و اختلالات طبی و روانی، سوء مصرف مواد و دخانیات اینها گوشه ای از مشکلاتی است که شخص را دچار بی خوابی می کند. باید گفت بی خوابی خود مادر بسیاری از مشکلات و بیماریهاست که باید با شناخت عوامل تشکیل دهنده و با استفاده از مشاوره های روانی و پزشکی راه حل مناسبی را انتخاب و این مشکل را از بین برد.

حتما بخوانید: مشکلات خواب و درمان بی خوابی

همچنین بخوانید: تاثیر خواب ناکافی بر احساسات

برای درمان زودانزالی در مردان و زنان به طور کلی ما راههای درمانی را به دو دسته تقسیم می کنیم که شامل درمان خوراکی و غیر خوراکی است. در ابتدا درمان غیر خوراکی را خواهیم گفت که شامل رعایت عادات و رفتارهای فردی و جنسی است.

این شیوه، در چهارمین مرحله از درمان افراد مبتلا به زود انزالی انجام می‌گیرد که به همکاری خود فرد و همسرش نیاز مبرم دارد. این روش شامل یادگیری تشخیص و کنترل احساسی است که به ارگاسم منجر می‌شود. این روش نیاز به اراده و تمرین دارد ولی بسیار موثر است. برای آموزش و تمرین این روش باید به مشاوران و متخصصان سلامت جنسی در کلنیک‌های سلامت خانواده مراجعه شود تا با آموزش خصوصی در این باره، کار به نحو موثر صورت گیرد.

پرهیز از هیجان‌زدگی و حفظ آرامش نه تنها باعث از بین رفتن انزال زودرس می‌شود بلکه باعث طولانی شدن رابطه و احساس رضابت طرفین می‌شود. پیشنوازی یک تجربه جنسی شامل لمس کردن ، ماساژ دادن و نوازش دادن بدن شریک جنسی بدون انجام دخول است که در صورتیکه با نفس‌های عمیق و آرام همراه باشد می‌تواند به درمان زود انزالی کمک فراوانی بکند. زن‌ها به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای تحریک شدن از نظر جنسی نیاز دارند در حالی که مردها به سرعت بسیار بیشتری تحریک می‌شوند. با تمرین طولانی مدت پیشنوازی ، مردها یاد می‌گیرند که هیجان خود را کنترل کنند و بدین ترتیب از نظر روانی تمرکز لازم برای جلوگیری از انزال خود را در دراز مدت پیدا می‌کنند.

حتما بخوانید: ۱۰ راهکار طلایی ضد استرس از نویسندگان برتر جهان

درمان زود انزالی بدون دارو

استفاده از كرم‌های بی‌حس‌كننده مانند ژل لیدوكائین ۲% و اسپری‌های بی‌حس‌كننده می‌تواند در بهبود انزال زودرس موثر باشد. هنگام استفاده از این مواد به یاد داشته باشید که باید آن‌ها را قبل از رابطه جنسی از روی آلت شست وگرنه مواد روی آلت وارد واژن زن شده و باعث بی‌حسی وی و دیرتر ارضا شدن همسرتان می‌شود.

همانطور که فاصله بین هر رابطه باعث افزایش میل و ایجاد هیجان می‌شود بالعکس زیاد کردن دفعات نزدیکی در طول هفته و روز می‌تواند به درمان زود انزالی کمک کند به طوریکه اگر هفته‌ای دو بار نزدیکی دارید و آن را تبدیل به هفته‌ای ۴ الی ۶ بار برسانید ، بعد از چند هفته مشکل زود انزالی تان تا حدودی رفع می‌شود.

همانطور که مشاهده می‌کنید بیشتر عوامل زود انزالی ناشی از اضطراب و استرس و مسائل ذهنی است. از خود سوال کنید که قبل از هر بار رابطه به چه میزان به نوازش شریک جنسی خود می‌پردازید. در واقع پیش نوازی به شما اجازه می‌دهد تا به اضطراب و استرس خود غلبه کنید و به برای جلوگیری از انزال زودرس کمی با آرامش تر وارد رابطه شوید و عمل دخول را انجام دهید.

از طرفی پیش نوازی محاسن دیگری نیز دارد. همواره یک رابطه جنسی خوب چیزی بیشتر از خود نزدیکی است چنانکه بخش بزرگی از هیجانات و اشتیاق در یک رابطه جنسی درست قبل از نزدیکی اتفاق می‌افتد که این امر در خانم‌ها بسیار پر رنگ تر است. بنابراین هرکاری که بعنوان مقدمه‌ای برای نزدیکی با شریک جنسی‌تان انجام می‌دهید را جدی بگیرید و از آن با عنوان پیش‌نوازی بیشتر استفاده کنید.

شاید این راه حل خیلی ساده به نظر برسد ولی استفاده از کاندوم به خیلی از مردان مبتلا به زود انزالی کمک می‌کند. کاندوم در بیشتر مردان میزان تحریک را کاهش داده و از این طریق زمان انزال را افزایش می‌دهد.

برای درمان زودانزالی از داروهای مختلفی می‌توان استفاده کرد. قرص پروکستین، قرص سرترالین و قرص سیلدنافیل برخی از انواع قرص درمان زودانزالی هستند که مصرف آن‌ها عوارض خاص خود را داشته و باید تحت تجویز پزشک مصرف شوند. علاوه بر دارو، برای درمان زودانزالی می‌توان از درمان‌های خانگی نیز استفاده نمود. داشتن رابطه جنسی منظم و باکیفیت لازمه یک زندگی مشترک است. افرادی که در روابط جنسی خود دچار مشکلات جنسی می‌شوند پس از مدتی با سردی در این روابط روبرو شده و به دنبال راهکاری برای برطرف کردن آن می‌گردند. این مشکلات ممکن است به دلایل مختلفی همچون زودانزالی ایجاد شود. در این شرایط فرد قادر به برقراری رابطه جنسی صحیح و لذت بخش نمی‌باشد. برخی از داروها تحت عنوان قرص زودانزالی وجود دارند که می‌توانند برای رفع این مشکل شایع جنسی بین زوجین موثر باشند. در ادامه با برخی از این قرص‌ها آشنا می‌شویم.

نکته: نام بردن از تمامی داروهای زیر تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

داروی پاروکستین (Paroxetine) یکی از دارهایی است که علاوه بر درمان افسردگی از آن برای درمان زود انزالی هم استفاده می‌شود. احتمالا بهبود حاصل از این قرص‌های تاخیری تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته تاثیر خود بر زود انزالی را نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود. این دارو بصورت قرص خوراکی 10، 20 و 30 میلی‌گرم موجود می‌باشد.

عوارض: عوارض قرص پاروکستین شامل تهوع، افزایش یا کاهش وزن، سردرد، خشکی دهان، افزایش تعریق،یبوست، لرزش، اختلال در نعوظ، خواب‌آلودگی، کاهش اشتها و گیجی می‌باشد.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

قرص سرترالین (Sertraline) یکی از داروهای ضد افسردگی است که می‌توان از آن برای درمان زود انزالی استفاده نمود. احتمال دارد، بهبود حاصل از دارو تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته در درمان زود انزالی تاثیری نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود.

عوارض: عوارض قرص سرترالین شامل کاهش تمایلات جنسی، تاخیر در انزال، خونریزی‌های غیرطبیعی (نقاط قرمز در سطح پوست)، گرفتگی و پرش ناگهانی عضلات، تب، سرگیجه، خشکی دهان، افزایش احساس تشنگی، خستگی، تغییرات ناگهانی و بی‌اراده خلق و خو، تپش قلب، راش پوستی، احساس خارش در پوست، تهوع، احساس منگی و ناراحتی معده می‌باشد.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

قرص سیلدنافیل (sildenafil) یا ویاگرا یکی از پرمصرف‌ترین داروهای درمان زودانزالی است. توجه داشته باشید که مصرف داروهای درمان زودانزالی عوارضی از قبیل سردرد، اختلال در دید و افروختگی ایجاد می‌کنند. همچنین با توجه به احتمال بروز عوارض قلبی شدید ناشی از مصرف این دارو، توصیه می‌شود که فقط تحت نسخه پزشک مصرف شود. مهم‌ترین توصیه این است: «هیچگاه از سر تفنن یا کنجکاوی این دارو را مصرف نکنید.»

این دارو نخستین بار توسط شرکت داروسازی فایزر و در سال 1988 به بازار عرضه شد و از همان زمان به عنوان یکی از مهمترین داروها برای درمان اختلال نعوظ مورد استفاده قرار گرفت. قرص ویاگرا نام دیگر این دارو است.

عوارض: عوارض قرص سیلدنافیل شامل سرگیجه، سردرد، برافروختگی، دید ناواضح، فوتوفویی، سوءهاضمه، احتقان بینی، اسهال، عوارض پوستی و عفونت دستگاه ادراری می‌باشد.

 درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

قرص تاخیری وگادول (vegadol) به عنوان یک داروی تاخیری در درمان انزال زودرس معرفی شده است. این دارو شامل ماده مخدر ترامادول است که بسیار خطرناک است. وگادول نام محصولی نیمه گیاهی و تركیبی توسط دو قرص معروف است كه می‌تواند توسط مردان به صورت یک قرص واحد مصرف شده و زود انزالی آنان را در هنگام رابطه تا ۵۰ دقیقه بدون وقفه به عقب بیاندازد. این محصول نسبت به تمامی محصولات دیر انزالی دیگر برتر بوده و قوی‌تر می‌باشد.

هشدار: با اطمینان می‌توان گفت وگادول در دسته داروهای مخدر قرار می‌گیرد چرا که در دراز مدت باعث ایجاد وابستگی می‌شود. بنابراین هرچند قرص تاخیری وگادول تا حدودی باعث به تاخیر انداختن و درمان زود انزالی می‌شود اما در دراز مدت عوارض جبران‌ناپذیری بر سلامت بدن خواهد گذاشت.

عوارض: عوارض قرص وگادول شامل سکته قلبی ناگهانی، سکته مغزی، از دست رفتن بینایی و شنوایی، افزایش فشار چشم و سوءهاضمه می‌باشد.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

تادالافیل (Tadalafil) نام یکی دیگر از قرص‌هایی است که به منظور رفع مشکلات جنسی و تقویت روابط جنسی و به عنوان قرص درمان زودانزالی بین زوجین استفاده می‌شود. به طور معمول مقدار 10 میلی‌گرم از این دارو از راه خوراکی یک ساعت قبل از ارتباط جنسی مصرف می‌شود. با توجه به ميزان اثربخشی و تحمل بیمار دوز دارو از 5 تا 20 میلی‌گرم متغیر بوده و حداكثر دفعات مصرف دارو یک بار در روز است. توجه داشته باشید که مصرف این دارو در نارسایی‌های شدید کبدی توصیه نمی‌شود. همچنین مصرف این قرص به همراه قرص ویاگرا و یا قرص سیلدنافیل اصلا توصیه نمی‌شود.

چه کسانی نباید از قرص تادالافیل استفاده کنند:

عوارض: عوارض قرص تادالافیل شامل سردرد، خستگی، خواب‌آلودگی، سرگیجه، درد قفسه سینه، افت فشار خون وضعیتی، تاکی‌کاردی، خارش، راش، اسهال، خشکی دهان، احتقان بینی، تاری دید، گرگرفتگی و ادم صورت می‌باشد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

واردنافیل (Vardenafil) با نام تجاری استاکسین باعث شل شدن عضلات و افزایش جریان خون در نواحی خاص بدن می‌شود. این دارو باعث گشادشدن عروق و افزایش جریان خون به اجسام غاری شکل و درنتیجه نعوظ آلت تناسلی مردانه در برابر تحریک جنسی می‌شود. مقدار مصرف معمول برای اختلالات نعوظ در بزرگسالان مقدار 10 میلی‌گرم خوراکی و به صورت یک بار در روز مصرف می‌باشد. این میزان ممکن است افزایش یا کاهش یابد اما حداکثر مقدار مجاز 20 میلی‌گرم در روز می‌باشد.

عوارض: عوارض قرص واردنافیل شامل تهوع، سردرد، بی‌خوابی، درد قفسه سینه، افزایش تعداد ضربان قلب، گیجی، تشنج، تاری دید، واکنش‌های حساسیتی، بثورات جلدی، گرگرفتگی، سرگیجه، ضعف، خارش شدید، افزایش فشارخون، قرمز شدن پوست، تپش قلب، گزگز اندام‌ها، التهاب مخاط بینی، سوءهاضمه، سینوزیت، افزایش تونیسیته عضلات، علائم شبه آنفولانزا، حالت خواب‌آلودگی، سکته مغزی، آنژین صدری، سکته قلبی، تعریق، آریتمی بطنی، کاهش فشارخون وضعیتی، ناهنجاری‌های انزال، حساسیت به نور، خیز صورت و اختلال دید می‌باشد.

 توجه: اگرچه مصرف این داروها (قرص‌ تقویت جنسی) می‌توانند تا حدودی مشکلات مربوط به روابط جنسی را حل کنند اما باید بدانید مصرف بی‌رویه و بدون صلاحدید پزشک می‌تواند عوارض خطرناکی مثل نعوظ دائمی یا پایدار (نعوظ دردناک بیشتر از 6 ساعت) را به دنبال داشته باشد. بنابراین چنانچه قصد مصرف هر کدام از این داروها را دارید بهتر است درباره آن‌ها و عوارضی که ممکن است به دنبال داشته باشند اطلاعات کافی داشته باشید. لینک زیر در این زمینه کمک‌کننده می‌باشد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

روش‌های معمول (مرد در بالا) كمک خیلی زیادی به درمان انزال زودرس نمی‌كند، برای درمان زود انزالی می‌بایست از روش‌های جنسی كه در آن مرد به پشت خوابیده و زن در رو عملیات جنسی را با فعالیت زیاد كنترل می‌كند استفاده کرد. این روش از جمله بهترین روش‌ها برای درمان می‌باشند.

مانند همیشه شروع به رابطه جنسی نمایید، تا زمانیکه احساس کنید، درحال ارضا هستید. از رابطه جنسی دست بکشید و از همسرتان بخواهید، کلاهک آلت شما را فشار دهد، و این فشار را تا زمانیکه احساس انزال از شما رفع شود، نگه دارد. بعد از اینکه فشار برداشته شد، حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس دوباره شروع به رابطه جنسی نمایید. ممکن است به دلیل فشار وارد کردن به آلت جنسی، آلت به نعوظ کامل نرسد، اما مشکلی نیست و بعد از مدتی تحریک بیشتر آلت دوباره به نعوظ کامل می‌رسد. این مراحل را تا هر چند بار که بخواهید می‌توانید تکرار کنید. با تکرار این تکنیک تا آنجایی که لازم است شما به حالتی می‌رسید که دیگر احساس می‌کنید می‌توانید، انزالتان را خودتان کنترل کنید.

در درمان زود انزالی می‌توان از گیاهان دارویی نیز کمک گرفت. هسته انبه، هسته عناب و هسته تمبر هندی از بهترین گیاهان دارویی در درمان زود انزالی هستند. همچنین نوشیدن روزانه دوبار دم‌کرده گل میخک نیز توصیه شده است. نوشیدن دم‌کرده زنجبیل و عسل و مصرف روزانه سیر نیز مفید است. توصیه می‌شود از مصرف ترشی‌ها یا خوراکی‌های ترش مزه پرهیز شود، زیرا این خوراکی‌ها باعث تسریع انزال می‌شود.

سایت man health در مقاله ای منتشر کرد که این روش  یکی از موثرترین روشها که باعث می شود تا کاهی فرد بیش از 10 دقیقه نزدیکی داشته باشد و از لذت آن هم نیز کم نمی شود.در این روش شما به فعالیت جنسی پرداخته و بعد از آنکه تحریک شما به حداکثر رسید و درست پیش از آنکه انزال شوید، دست از فعالیت برداشته و برای مدت کوتاهی هیچ تحریکی انجام نمی دهید. هر چند در ابتدا ممکن است مشکل به نظر برسد ولی به مرور زمان شما از لذت جنسی زیادی بهره مند خواهید شد. یکی از بهترین راههای انجام این روش آنست که در ابتدا از روش 4 به 1 شروع و بعد به تدریج آنرا افزایش داده و به 9 به 1 برسانید. یعنی در آمیزش های اول چهار بار آلت خود را وارد واژن نموده و بعد مکث کنید و دوباره چهار بار وارد نموده و مجددا چند ثانیه صبرکنید و همین طور ادامه دهید تا نهایتا به انزال برسید. بسته به وضعیت بدنی خود میتوانید در طول چند هفته یا چند ماه تعداد دفعات تحریک را بتدریج افزایش داده و در نهایت به بهترین حالت آن یعنی نه بار ورود آلت تناسلی و یکبار توقف(9 به 1) برسانید.

استفاده از حنا نه تنها در رنگ آمیزی بلکه در ضدعفونی و حتی یکی از رایجترین درمان های گیاهی برای ضخامت بخشیدن به پوست صورت و بدن است که در این مورد نیز کارایی لازم را دارد ، برای استفاده می توان ابتدا آلت را با آب و صابون شست و سپس مقدار 1 تا دو قاشق مرباخوری حنا را به همراه کمی آب خیس کرده و آلت را در حالت نعوظ و استاده تحریک و اقدام به ماساژ دادن با حنا کنید و پس از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید. با استفاده از حنا پوست آلت خود را ضخیم کرده و از تحریکات شدید خبری نیست و در نتیجه مدت زمان طولانی مشغول رابطه خواهید بود.

معجون پرخاصیت دارچین و عسل یکی از راه های درمانی زود انزالی با تغذیه است. برای تهیه آن عسل را با مقداری دارچین مخلوط کرده و هر روز 3 بار میل کنید. دارچین باعث رقیق تر شدن خون و نیز افزایش خون رسانی به آلت تناسلی مردان شده و در نتیجه افزایش مدت زمان نزدیمی می شود. توصیه اکید بر این است که در اکثر غذاهای خود از دارچین آسیاب شده استفاده کنید. تا میتوانید از نوشیدنی های با طبع گرم و یا شیره انگور و خرما بطور متناوب استفاده کنید.

برای درمان زود انزالی با استفاده از مواد غذایی و خوراکی های طبیعی به سراغ لیست کامل و جامعی بروید که در ادامه می خوانید. برای درمان زود انزالی در خانم ها توصیه می شود که علاوه بر  بوئیدن شکوفه سنجد و خوردن آن، دم کردن خرفه و مصرف عناب- آلبالو- ریواس- کاهو- آب انار- هندوانه را حتما امتحان کنند.

زنجبیل به دلیل داشتن طبع گرمی و خواص فوق العاده ای که دارد به طور مستقیم می تواند در کنترل ناتوانی های جنسی به خصوص زود انزالی عمل کند.

میگو سرشار از عنصر روی است و سبزیجات برگ پهن مثل کاهو مقدار زیادی اسید فولیک دارند. گوجه فرنگی و لیموترش با مقادیر بالای ویتامین ث و روغن زیتون با ویتامین ای مکمل مناسبی برای این سالاد هستند. این سالاد با رساندن مواد لازم قدرت اسپرمسازی را افزایش می دهد. مصرف حداقل هفته ای یکبار از این سالاد قوای جنسی را تقویت میکند.

بر اساس پژوهشهای انجام شده، میزان اختلال نعوظ در مردان به دنبال مصرف آب انار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. برای رسیدن به میزان مطلوب ، باید روزانه یک لیوان آب انار طبیعی نوشید. این نوشیدنی در فصل پاییز به راحتی در دسترس است اما در دیگر فصلها می توان از رب انار استفاده کرد. شربتی با غلظت دلخواه از رب انار تهیه کنید و روزانه یک لیوان از آن را بنوشید. هرگز از آبانارغافل نشوید.

جو باعث افزایش هورمون تستوسترون در مردان می شود. اشتباه نکنید ؛ این افزایش هورمون در مردان اتفاق می افتد و در خانمها هیچ گونه تاثیر هورمونی ندارد. هورمون تستوسترون برای افزایش میل جنسی لازم است . این سوپ اگر با برخی سبزیجات معطر بخصوص نعنا و ترخون تهیه شده باشد بسیار مقوی تر خواهد شد.

این سبزی سرشار از منیزیم است که باعث گشاد شدن رگهای خونی می شود. به این ترتیب جریان خون اندام تناسلی قدرت لازم را تامین می کند.​

عسل یکی ازشگفتیهای طبیعت است. ماده ای که حاصل فرایندی ساده بر روی شهد گلها در بدن زنبور عسل است. انسان با وجود پیشرفت غیر قابل انکار تکنولوژی هنوز نتوانسته است عسل مصنوعی بسازد. عسل با داشتن انواع ویتامینهای گروه ب می تواند در تولید هورمون تستوسترون موثر باشد. پژوهش ها نشان داده اند که ماده ای حاوی عنصر بور در عسل وجود دارد که جریان خون و میل جنسی را در مردان افزایش می دهد.

آووکادو حاوی مقدار زیادی اسید فولیک است که در متابولیسم پروتئین در بدن نقش دارد. در ضمن به علت داشتن ویتامین B6 سبب تولید هورمون مردانه می شود. پتاسیم موجود در آووکادو در تنظیم فعالیت غده تیروئید موثر می باشد که خود در ترشح هورمون های جنسی در بدن مهم است.

انجیر به علت داشتن اسیدهای آمینه مختلف قوای جنسی را تقویت می کند.

بادام یکی از منابع مهم اسیدهای چرب است که در تولید هورمون های جنسی مخصوصاً در مردان نقش شناخته شده ای دارد.

این میوه خوش عطر و طعم، با تامین ویتامین ث کافی، تاثیر بسزایی بر تولید و تحرک سلولهای اسپرم دارد.

این میوه ترش و خوشمزه دارای فیبرهایی است که مانع از جذب کلسترول در دستگاه گوارش می شود. در نتیجه احتمال رسوب این چربی در رگها کاهش می یابد و کمک موثری بر افزایش جریان خون خواهد بود. علاوه بر این اثر طولانی مدت، تاثیر کوتاه مدتی بر جریان خون دارد که بعضی از متخصصین تغذیه از آن به عنوان ویاگرای طبیعی نام برده اند.

تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی از اسیدهای آمینه، املاح و ویتامین ها مخصوصاً ویتامین های گروه B است که استرس را در بدن تخفیف می دهد و نوعی موازنه در ترشح هورمون های جنسی به وجود می آورد.

ریحان یکی از غذاهای محرک قوای جنسی در خانم ها شناخته شده است.​

موز به علت آنزیم های مختلف موجود در آن به همراه مواد انرژی زا و املاح و ویتامین های ضروری در تولید هورمون تستوسترون نقش دارد و قوای جنسی را تقویت می کند.

کرفس حاوی مقدار زیادی Androsterone است که نوعی تمایل جنسی در شخص به وجود می آورد و در درمان زود انزالی بسیار موث است.

ماهی پرچرب به علت داشتن اسیدهای چرب امگا3 و انواع ویتامین های B و پروتئین با کیفیت بالا در تولید هورمون های جنسی نقش دارد.

جگر حاوی مقدار زیادی از مواد غذایی است که در سلامتی و تقویت قوای جنسی نقش دارند. 

حرکات ورزشی برای زود انزالی شامل دسته از حرکات ورزشی می شوند که در این بخش از مجله سلامت با ان ها آشنا خواهید شد.

شنای سوئدی: اگر شما شکل معمولی آن را نمی توانید انجام دهید، بصورت نیمه ایستاده و به کمک دیوار یا یک صندلی انجام دهید.هر بار در سه نوبت 15 تایی انجام دهید.وقتی آمادگی کافی را بدست آوردید ، زانوها را بر زمین گذاشته و این حرکت را انجام دهید در این حالت باید کمرتان صاف بوده و با آرامی تا جایی که نوک دماغتان با زمین تماس پیدا کند ، پایین بیایید.

حرکت دیگر با تحت فشار قرار دادن عضلات بخش تحتانی انجام می شود. در این حرکت  لگن را از زمین بلند کرده و با یکی از پاهای باز به مدت 10 ثانیه خود را در همین حالت نگاه دارید. این حرکت را روزی 30 مرتبه انجام دهید.

حرکت ورزشی بعدی کمی مشکل تر است اما بعد از چند مرتبه تمرین به راحتی می توانید ان را انجام دهید. همانند تصویر پاها را به صورت قائمه قرار داده و لگن را از زمین بلند کنید به نوعی که به عضلات ان فشار وارد شود .در همین حالت به مدت چند ثانیه ای عضلات باسن را منقبض و منبسط کنید. این حرکت را به دفعات 2 تا 3 مرتبه در هر روز انجام دهید.

حرکت بعدی مانند حرکت گربه است با این تفاوت که در هنگام انجام این حرکت باید عضلات قسمت تحتانی خود را دچار فشار و انقباض کنید.

بدنتان را به مدت 10 الی 15 ثانیه در این حالت قرار دهید و در روز 10 الی 12 مرتبه این حرکت را انجام دهید.

 ورزش های شکمی. در کل اندام شکمی هر کس نقش بسیار مهمی در رابطه جنسی بازی می کند. با انجام نرمش های تقویتی می توان علاوه بر شکمی خوش فرم، می توان ماهیچه های قوی و اندام سالمتری داشت.

آرنولد هِنری کیگِل، دانشمند آمریکایی و متخصص زنان بود که “تمرینات کیگل” را برای تقویت عضلات لگن بنیان‌گذاری کرد. همچنین وی دستگاهی بنام “مانومتر واژن” که برای اندازه‌گیری قدرت انقباض اختیاریِ ماهیچه‌هایِ کفِ لگن بکار می‌رود را اختراع کرد.

تمرینات کیگل شامل منقبض و شل کردن پیاپی عضلات قسمت تحتانی لگن می‌باشد و امروزه به طور گسترده به عنوان اولین گزینه در جهت درمان بی‌اختیاری ادرار و کاهش افتادگی آلت تناسلی زنان، درمان زودانزالی مردان و همچنین افزایش اندازه و سفتی آلت تناسلی مردان در هنگام نعوظ (که خود به دلیل ضعف در عضلات تحتانی لگن ایجاد شده‌اند) به کار گرفته می‌شود. اگر این عضلات (عضلات قسمت تحتانی لگن) از سلامت و قدرت کافی برخوردار باشند، مدت زمان معاشقه و آمیزش افزایش یافته و لذت ناشی از رابطه زناشویی نیز بیشتر می‌شود.

تحقیقات مختلف نشان می‌دهند که تاثیر این تمرین بر روی زود انزالی مردان در یک دوره سه الی چهار ماهه به بهبود آنان و افزایش زمان انزال در آنان می انجامد بطوریکه این زمان به چهار یا پنج برابر زمان قبل افزایش می‌یابد.

در پایان لازم به ذکر است که زود انزالی در اصل مشكل یا بیماری محسوب نمی‌شود و می‌توان گفت كه این وسواس فكری افراد و اضطراب آن‌ها از داشتن یک رابطه باكیفیت است كه منجر به بروز این امر می‌شود، لذا كاهش اضطراب و حفظ آرامش در كنار كنترل بدن و احساسات با تمرین بیشتر بهترین راه كار برای پیشگیری و درمان این مشكل‌اند.

منبع :‌ نمناک | Namnak | بیتوته | Setare | Setare

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

تلفن تبلیغات (لطفا تنها در واتس‌اپ پیام ارسال بفرمایید): ۰۹۳۳۲۰۱۰۰۶۱

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

 

زود انزالی یکی از مشکلات شایع در میان مردان است که تاثیر مستقیمی بر کیفیت روابط زناشویی در زندگی مشترک می‌گذارد. خیلی از آقایان برای رفع این مشکل به مصرف داروهایی که در این زمینه و با ادعای درمان زود انزالی در بازار وجود دارد پناه می‌برند در صورتی که استفاده از این داروها و انواع قرص‌ تاخیری در دراز مدت ممکن است مشکلات و عوارضی را برای فرد به دنبال داشته باشند. بهترین روش برای درمان زود انزالی استفاده از روش‌های طبیعی و کاملا بی‌خطر است. در ادامه شما را با روش‌های درمان زود انزالی آشنا خواهیم کرد.

درمان زود انزالی بدون دارو

زود انزالی (انـزال زودرس) بـه انـزالی غیر قابل کنترل گفته می‌شود که قـبـل از دخول و یا بلافاصله مدت کوتاهی پـس از آن انـجـام گیـرد. معمولا انزال زودرس بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه بعد از شروع دخول صورت می‌گیرد.

زود انزالی یکی از مسایلی است که هم برای مرد و هم برای زن می تواند مشکل سازبوده وآنها را از رسیدن به احساس لذت جنسی محروم سازد و موجب عدم رضایت زوجین از کیفیت رابطه جنسی و زندگی زناشویی شده که البته افزایش اضطراب را نیز به همراه دارد. البته در صورتیکه این مشکل همیشگی نباشد جای نگرانی نیست و فقط زمانیکه زود انزالی همیشگی بوده و قبل از اینکه رابطه جنسی را شروع کنید و یا زمانیکه تازه رابطه جنسی را شروع کرده‌اید، رخ دهد، می‌شود به آن زود انزالی گفت. به گفته متخصصان متاسفانه مشکل زود انزالی در کشور ما بسیار بیشتر از سایر کشور هاست. دلیل زود انزالی بیشتر مربوط به مسائل روانی و آمادگی ذهنی و جسمی فرد هنگام آمیزش جنسی است.

زمانی که مرد قبل از انکه ارضا شود دچار انزال شده و از او منی خارج شود، گویند که مرد دچار انزال زودرس است. گاهی انزال زودرس طبیعی بوده و بر اثر پرهیز طولانی از مسایل جنسی به وجود می اید. انزال زودرس دائمی، مشکلی جدی بوده و به عدم رضایت همسر و ناتوانی منجر می شود. 

 به طور طبیعی مدت زمان لازم برای اینکه یک مرد به ارگاسم برسد بین 5 تا 10 دقیقه است . هر چند بیشتر آقایان تمایل دارند مدت زمان بیشتری تا رسیدن به ارگاسم داشته باشند ولی زمان ارگاسم اصلاً مهم نبوده و کیفیت ارگاسم بویژه همزمانی ارگاسم طرفین از اهمیت برخوردار است. به گفته پژوهشگران انزال در مبتلایلان به زود انزالی در کمتر از 118 ثانیه از شروع مقاربت صورت میگیرد.

زمان استانداردی برای رسیدن به انزال در نظر گرفته نشده است. با وجود اینکه طبق نظر اکثریت افرادی که در مطالعات شرکت داشته‌اند یک سری زمان‌هایی پیشنهاد شده اما هیچ کدام قطعی نیستند چون این زمان بسته به نظر و رضایت افراد از رابطه زناشویی‌شان از هر زوج تا زوج دیگر متفاوت است اما پیشنهاد شده که اگر در 50 درصد یا بیشتر موارد ارتباط زناشویی انزال زمانی اتفاق افتاد که فرد و یا همسرش راضی نبودند یعنی فرد مشکوک به این اختلال هست و می‌توان وی را مورد تشخیص و درمان قرار داد.

در ضمن این مهم است که اول ببینید چه زمانی متوجه شدید که اختلال زود انزالی را دارید و از کجا متوجه شدید. آیا خودتان ناراحتید؟ همسرتان از روش رابطه راضی نیست، معمولا گرفتن شرح حال دقیق از زوجین جزو سنجش‌های اولی‌‌ است که برای تشخیص و درمان اختلال زود انزالی انجام می‌شود، چون رابطه زوج‌ها در ایجاد و یا دامن زدن به مشکل زود انزالی نقش به سزایی دارد.

حتما بخوانید: خودارضایی؛ دلایل، عوارض و راه های درمان آن

ابتلا به عارضه زود انزالی منجر به بروز اختلالات روان مانند اضطراب، افسردگی و سردی روابط زوجین می‌شود و بر روان آنان تاثیر می‌گذارد و به همین علت، بسیار مهم است که درباره عارضه زود انزالی بیشتر بدانیم و به موقع به مشاور مراجعه کنیم.

متخصص و پزشک مربوطه سابقه فعالیت زناشویی و پزشکی شما را بررسی خواهد کرد و آزمایش کلی را انجام خواهد داد. ممکن است پزشک بخواهد با همسر شما نیز صحبت کند چون زود انزالی ممکن است دلایل بسیاری داشته باشد. پزشک، آزمایش لازم را انجام می‌دهد تا مشکلات پزشکی فرد را بررسی کند.

زود انزالی در اکثر موارد علت مشخصی ندارد. با افزایش سن و تجربه جنسی، اغلب مردان یاد می گیرند که چگونه به ارگاسم رسیدن را به تاخیر بیاندازند. ممکن است زود انزالی در موارد و شرایط خاص و یا در حالتی که از آخرین انزال مدت زمان زیادی گذشته باشد، رخ دهد. عوامل روانی مانند اضطراب، احساس گناه و یا افسردگی نیز می توانند موجب انزال زودرس شوند. در برخی موارد ممکن است انزال زودرس با علت های زمینه ای مانند مشکلات هورمونی، آسیب دیدگی و یا عوارض جانبیِ برخی داروهای خاص مرتبط باشد. حال می پردازیم به دلایل اصلی زود انزالی که شامل:

یکی از مهمترین عوامل انزال زودرس فاصله طولانی بین هر نزدیکی است، وقتی که احساسات جنسی بین زوجین متراکم میشود ،  معمولا کنترل یک باره آنها سخت میشود و منجر به انزال زودرس میشود.

حتما بشنوید: همسرم در رابطه جنسی سرد شده است

مهمترین عامل ایجاد و تشدید انزال زودرس در مردان اضطراب است. از دیگر عوامل می توان به اختلال نعوظ، افسردگی، توقعات غیر منطقی جنسی از خود، مشکلات احساسی و ارتباطی با همسر اشاره کرد.

حتما بشنوید: جملات تنفر برانگیزی که آقایان به خانم ها می گویند

مصرف غذاهای بی محتوی مانند انواع فست فود باعث زود انزالی در مردان و پرخاشگری و احساس ترس و وحشت در خانم ها می شود.

در حقیقت ابتدایی ترین لازمه تحریک جنسی خانم ها احساس آرامش و توجه به احساسات آنها از ساعاتی قبل از رابطه است، داشتن صبر و حوصله در انجام  معاشقه و بوسیدن ، ماساژ قبل از شروع رابطه یکی دیگر از مهمترین مسائلی هستند که باید به آن توجه داشت، با توجه به توضیحاتی که داده شد هر چه بیشتر به احساسات طرف مقابل توجه داشته باشید باعث شناخت بیشتر خواهد شد که در بدست آوردن موفقیت کامیابی در زندگی و مسائل زناشویی پیش خواهید رفت.

کم خوابی و اختلالات جریان خواب یکی از شایعترین مواردی است که مسائل جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد که بسیاری از افراد به سادگی با آن کنار می آیند، بی خوابی خود تحت تاثیر عوامل بسیاری از جمله :نداشتن برنامه غذایی صحیح ، تحمل تنش و استرس در محیط کار و زندگی ، وجود بیماری ها و اختلالات طبی و روانی، سوء مصرف مواد و دخانیات اینها گوشه ای از مشکلاتی است که شخص را دچار بی خوابی می کند. باید گفت بی خوابی خود مادر بسیاری از مشکلات و بیماریهاست که باید با شناخت عوامل تشکیل دهنده و با استفاده از مشاوره های روانی و پزشکی راه حل مناسبی را انتخاب و این مشکل را از بین برد.

حتما بخوانید: مشکلات خواب و درمان بی خوابی

همچنین بخوانید: تاثیر خواب ناکافی بر احساسات

برای درمان زودانزالی در مردان و زنان به طور کلی ما راههای درمانی را به دو دسته تقسیم می کنیم که شامل درمان خوراکی و غیر خوراکی است. در ابتدا درمان غیر خوراکی را خواهیم گفت که شامل رعایت عادات و رفتارهای فردی و جنسی است.

این شیوه، در چهارمین مرحله از درمان افراد مبتلا به زود انزالی انجام می‌گیرد که به همکاری خود فرد و همسرش نیاز مبرم دارد. این روش شامل یادگیری تشخیص و کنترل احساسی است که به ارگاسم منجر می‌شود. این روش نیاز به اراده و تمرین دارد ولی بسیار موثر است. برای آموزش و تمرین این روش باید به مشاوران و متخصصان سلامت جنسی در کلنیک‌های سلامت خانواده مراجعه شود تا با آموزش خصوصی در این باره، کار به نحو موثر صورت گیرد.

پرهیز از هیجان‌زدگی و حفظ آرامش نه تنها باعث از بین رفتن انزال زودرس می‌شود بلکه باعث طولانی شدن رابطه و احساس رضابت طرفین می‌شود. پیشنوازی یک تجربه جنسی شامل لمس کردن ، ماساژ دادن و نوازش دادن بدن شریک جنسی بدون انجام دخول است که در صورتیکه با نفس‌های عمیق و آرام همراه باشد می‌تواند به درمان زود انزالی کمک فراوانی بکند. زن‌ها به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای تحریک شدن از نظر جنسی نیاز دارند در حالی که مردها به سرعت بسیار بیشتری تحریک می‌شوند. با تمرین طولانی مدت پیشنوازی ، مردها یاد می‌گیرند که هیجان خود را کنترل کنند و بدین ترتیب از نظر روانی تمرکز لازم برای جلوگیری از انزال خود را در دراز مدت پیدا می‌کنند.

حتما بخوانید: ۱۰ راهکار طلایی ضد استرس از نویسندگان برتر جهان

درمان زود انزالی بدون دارو

استفاده از كرم‌های بی‌حس‌كننده مانند ژل لیدوكائین ۲% و اسپری‌های بی‌حس‌كننده می‌تواند در بهبود انزال زودرس موثر باشد. هنگام استفاده از این مواد به یاد داشته باشید که باید آن‌ها را قبل از رابطه جنسی از روی آلت شست وگرنه مواد روی آلت وارد واژن زن شده و باعث بی‌حسی وی و دیرتر ارضا شدن همسرتان می‌شود.

همانطور که فاصله بین هر رابطه باعث افزایش میل و ایجاد هیجان می‌شود بالعکس زیاد کردن دفعات نزدیکی در طول هفته و روز می‌تواند به درمان زود انزالی کمک کند به طوریکه اگر هفته‌ای دو بار نزدیکی دارید و آن را تبدیل به هفته‌ای ۴ الی ۶ بار برسانید ، بعد از چند هفته مشکل زود انزالی تان تا حدودی رفع می‌شود.

همانطور که مشاهده می‌کنید بیشتر عوامل زود انزالی ناشی از اضطراب و استرس و مسائل ذهنی است. از خود سوال کنید که قبل از هر بار رابطه به چه میزان به نوازش شریک جنسی خود می‌پردازید. در واقع پیش نوازی به شما اجازه می‌دهد تا به اضطراب و استرس خود غلبه کنید و به برای جلوگیری از انزال زودرس کمی با آرامش تر وارد رابطه شوید و عمل دخول را انجام دهید.

از طرفی پیش نوازی محاسن دیگری نیز دارد. همواره یک رابطه جنسی خوب چیزی بیشتر از خود نزدیکی است چنانکه بخش بزرگی از هیجانات و اشتیاق در یک رابطه جنسی درست قبل از نزدیکی اتفاق می‌افتد که این امر در خانم‌ها بسیار پر رنگ تر است. بنابراین هرکاری که بعنوان مقدمه‌ای برای نزدیکی با شریک جنسی‌تان انجام می‌دهید را جدی بگیرید و از آن با عنوان پیش‌نوازی بیشتر استفاده کنید.

شاید این راه حل خیلی ساده به نظر برسد ولی استفاده از کاندوم به خیلی از مردان مبتلا به زود انزالی کمک می‌کند. کاندوم در بیشتر مردان میزان تحریک را کاهش داده و از این طریق زمان انزال را افزایش می‌دهد.

برای درمان زودانزالی از داروهای مختلفی می‌توان استفاده کرد. قرص پروکستین، قرص سرترالین و قرص سیلدنافیل برخی از انواع قرص درمان زودانزالی هستند که مصرف آن‌ها عوارض خاص خود را داشته و باید تحت تجویز پزشک مصرف شوند. علاوه بر دارو، برای درمان زودانزالی می‌توان از درمان‌های خانگی نیز استفاده نمود. داشتن رابطه جنسی منظم و باکیفیت لازمه یک زندگی مشترک است. افرادی که در روابط جنسی خود دچار مشکلات جنسی می‌شوند پس از مدتی با سردی در این روابط روبرو شده و به دنبال راهکاری برای برطرف کردن آن می‌گردند. این مشکلات ممکن است به دلایل مختلفی همچون زودانزالی ایجاد شود. در این شرایط فرد قادر به برقراری رابطه جنسی صحیح و لذت بخش نمی‌باشد. برخی از داروها تحت عنوان قرص زودانزالی وجود دارند که می‌توانند برای رفع این مشکل شایع جنسی بین زوجین موثر باشند. در ادامه با برخی از این قرص‌ها آشنا می‌شویم.

نکته: نام بردن از تمامی داروهای زیر تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

داروی پاروکستین (Paroxetine) یکی از دارهایی است که علاوه بر درمان افسردگی از آن برای درمان زود انزالی هم استفاده می‌شود. احتمالا بهبود حاصل از این قرص‌های تاخیری تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته تاثیر خود بر زود انزالی را نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود. این دارو بصورت قرص خوراکی 10، 20 و 30 میلی‌گرم موجود می‌باشد.

عوارض: عوارض قرص پاروکستین شامل تهوع، افزایش یا کاهش وزن، سردرد، خشکی دهان، افزایش تعریق،یبوست، لرزش، اختلال در نعوظ، خواب‌آلودگی، کاهش اشتها و گیجی می‌باشد.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

قرص سرترالین (Sertraline) یکی از داروهای ضد افسردگی است که می‌توان از آن برای درمان زود انزالی استفاده نمود. احتمال دارد، بهبود حاصل از دارو تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته در درمان زود انزالی تاثیری نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود.

عوارض: عوارض قرص سرترالین شامل کاهش تمایلات جنسی، تاخیر در انزال، خونریزی‌های غیرطبیعی (نقاط قرمز در سطح پوست)، گرفتگی و پرش ناگهانی عضلات، تب، سرگیجه، خشکی دهان، افزایش احساس تشنگی، خستگی، تغییرات ناگهانی و بی‌اراده خلق و خو، تپش قلب، راش پوستی، احساس خارش در پوست، تهوع، احساس منگی و ناراحتی معده می‌باشد.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

قرص سیلدنافیل (sildenafil) یا ویاگرا یکی از پرمصرف‌ترین داروهای درمان زودانزالی است. توجه داشته باشید که مصرف داروهای درمان زودانزالی عوارضی از قبیل سردرد، اختلال در دید و افروختگی ایجاد می‌کنند. همچنین با توجه به احتمال بروز عوارض قلبی شدید ناشی از مصرف این دارو، توصیه می‌شود که فقط تحت نسخه پزشک مصرف شود. مهم‌ترین توصیه این است: «هیچگاه از سر تفنن یا کنجکاوی این دارو را مصرف نکنید.»

این دارو نخستین بار توسط شرکت داروسازی فایزر و در سال 1988 به بازار عرضه شد و از همان زمان به عنوان یکی از مهمترین داروها برای درمان اختلال نعوظ مورد استفاده قرار گرفت. قرص ویاگرا نام دیگر این دارو است.

عوارض: عوارض قرص سیلدنافیل شامل سرگیجه، سردرد، برافروختگی، دید ناواضح، فوتوفویی، سوءهاضمه، احتقان بینی، اسهال، عوارض پوستی و عفونت دستگاه ادراری می‌باشد.

 درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

قرص تاخیری وگادول (vegadol) به عنوان یک داروی تاخیری در درمان انزال زودرس معرفی شده است. این دارو شامل ماده مخدر ترامادول است که بسیار خطرناک است. وگادول نام محصولی نیمه گیاهی و تركیبی توسط دو قرص معروف است كه می‌تواند توسط مردان به صورت یک قرص واحد مصرف شده و زود انزالی آنان را در هنگام رابطه تا ۵۰ دقیقه بدون وقفه به عقب بیاندازد. این محصول نسبت به تمامی محصولات دیر انزالی دیگر برتر بوده و قوی‌تر می‌باشد.

هشدار: با اطمینان می‌توان گفت وگادول در دسته داروهای مخدر قرار می‌گیرد چرا که در دراز مدت باعث ایجاد وابستگی می‌شود. بنابراین هرچند قرص تاخیری وگادول تا حدودی باعث به تاخیر انداختن و درمان زود انزالی می‌شود اما در دراز مدت عوارض جبران‌ناپذیری بر سلامت بدن خواهد گذاشت.

عوارض: عوارض قرص وگادول شامل سکته قلبی ناگهانی، سکته مغزی، از دست رفتن بینایی و شنوایی، افزایش فشار چشم و سوءهاضمه می‌باشد.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

تادالافیل (Tadalafil) نام یکی دیگر از قرص‌هایی است که به منظور رفع مشکلات جنسی و تقویت روابط جنسی و به عنوان قرص درمان زودانزالی بین زوجین استفاده می‌شود. به طور معمول مقدار 10 میلی‌گرم از این دارو از راه خوراکی یک ساعت قبل از ارتباط جنسی مصرف می‌شود. با توجه به ميزان اثربخشی و تحمل بیمار دوز دارو از 5 تا 20 میلی‌گرم متغیر بوده و حداكثر دفعات مصرف دارو یک بار در روز است. توجه داشته باشید که مصرف این دارو در نارسایی‌های شدید کبدی توصیه نمی‌شود. همچنین مصرف این قرص به همراه قرص ویاگرا و یا قرص سیلدنافیل اصلا توصیه نمی‌شود.

چه کسانی نباید از قرص تادالافیل استفاده کنند:

عوارض: عوارض قرص تادالافیل شامل سردرد، خستگی، خواب‌آلودگی، سرگیجه، درد قفسه سینه، افت فشار خون وضعیتی، تاکی‌کاردی، خارش، راش، اسهال، خشکی دهان، احتقان بینی، تاری دید، گرگرفتگی و ادم صورت می‌باشد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

واردنافیل (Vardenafil) با نام تجاری استاکسین باعث شل شدن عضلات و افزایش جریان خون در نواحی خاص بدن می‌شود. این دارو باعث گشادشدن عروق و افزایش جریان خون به اجسام غاری شکل و درنتیجه نعوظ آلت تناسلی مردانه در برابر تحریک جنسی می‌شود. مقدار مصرف معمول برای اختلالات نعوظ در بزرگسالان مقدار 10 میلی‌گرم خوراکی و به صورت یک بار در روز مصرف می‌باشد. این میزان ممکن است افزایش یا کاهش یابد اما حداکثر مقدار مجاز 20 میلی‌گرم در روز می‌باشد.

عوارض: عوارض قرص واردنافیل شامل تهوع، سردرد، بی‌خوابی، درد قفسه سینه، افزایش تعداد ضربان قلب، گیجی، تشنج، تاری دید، واکنش‌های حساسیتی، بثورات جلدی، گرگرفتگی، سرگیجه، ضعف، خارش شدید، افزایش فشارخون، قرمز شدن پوست، تپش قلب، گزگز اندام‌ها، التهاب مخاط بینی، سوءهاضمه، سینوزیت، افزایش تونیسیته عضلات، علائم شبه آنفولانزا، حالت خواب‌آلودگی، سکته مغزی، آنژین صدری، سکته قلبی، تعریق، آریتمی بطنی، کاهش فشارخون وضعیتی، ناهنجاری‌های انزال، حساسیت به نور، خیز صورت و اختلال دید می‌باشد.

 توجه: اگرچه مصرف این داروها (قرص‌ تقویت جنسی) می‌توانند تا حدودی مشکلات مربوط به روابط جنسی را حل کنند اما باید بدانید مصرف بی‌رویه و بدون صلاحدید پزشک می‌تواند عوارض خطرناکی مثل نعوظ دائمی یا پایدار (نعوظ دردناک بیشتر از 6 ساعت) را به دنبال داشته باشد. بنابراین چنانچه قصد مصرف هر کدام از این داروها را دارید بهتر است درباره آن‌ها و عوارضی که ممکن است به دنبال داشته باشند اطلاعات کافی داشته باشید. لینک زیر در این زمینه کمک‌کننده می‌باشد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

روش‌های معمول (مرد در بالا) كمک خیلی زیادی به درمان انزال زودرس نمی‌كند، برای درمان زود انزالی می‌بایست از روش‌های جنسی كه در آن مرد به پشت خوابیده و زن در رو عملیات جنسی را با فعالیت زیاد كنترل می‌كند استفاده کرد. این روش از جمله بهترین روش‌ها برای درمان می‌باشند.

مانند همیشه شروع به رابطه جنسی نمایید، تا زمانیکه احساس کنید، درحال ارضا هستید. از رابطه جنسی دست بکشید و از همسرتان بخواهید، کلاهک آلت شما را فشار دهد، و این فشار را تا زمانیکه احساس انزال از شما رفع شود، نگه دارد. بعد از اینکه فشار برداشته شد، حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس دوباره شروع به رابطه جنسی نمایید. ممکن است به دلیل فشار وارد کردن به آلت جنسی، آلت به نعوظ کامل نرسد، اما مشکلی نیست و بعد از مدتی تحریک بیشتر آلت دوباره به نعوظ کامل می‌رسد. این مراحل را تا هر چند بار که بخواهید می‌توانید تکرار کنید. با تکرار این تکنیک تا آنجایی که لازم است شما به حالتی می‌رسید که دیگر احساس می‌کنید می‌توانید، انزالتان را خودتان کنترل کنید.

در درمان زود انزالی می‌توان از گیاهان دارویی نیز کمک گرفت. هسته انبه، هسته عناب و هسته تمبر هندی از بهترین گیاهان دارویی در درمان زود انزالی هستند. همچنین نوشیدن روزانه دوبار دم‌کرده گل میخک نیز توصیه شده است. نوشیدن دم‌کرده زنجبیل و عسل و مصرف روزانه سیر نیز مفید است. توصیه می‌شود از مصرف ترشی‌ها یا خوراکی‌های ترش مزه پرهیز شود، زیرا این خوراکی‌ها باعث تسریع انزال می‌شود.

سایت man health در مقاله ای منتشر کرد که این روش  یکی از موثرترین روشها که باعث می شود تا کاهی فرد بیش از 10 دقیقه نزدیکی داشته باشد و از لذت آن هم نیز کم نمی شود.در این روش شما به فعالیت جنسی پرداخته و بعد از آنکه تحریک شما به حداکثر رسید و درست پیش از آنکه انزال شوید، دست از فعالیت برداشته و برای مدت کوتاهی هیچ تحریکی انجام نمی دهید. هر چند در ابتدا ممکن است مشکل به نظر برسد ولی به مرور زمان شما از لذت جنسی زیادی بهره مند خواهید شد. یکی از بهترین راههای انجام این روش آنست که در ابتدا از روش 4 به 1 شروع و بعد به تدریج آنرا افزایش داده و به 9 به 1 برسانید. یعنی در آمیزش های اول چهار بار آلت خود را وارد واژن نموده و بعد مکث کنید و دوباره چهار بار وارد نموده و مجددا چند ثانیه صبرکنید و همین طور ادامه دهید تا نهایتا به انزال برسید. بسته به وضعیت بدنی خود میتوانید در طول چند هفته یا چند ماه تعداد دفعات تحریک را بتدریج افزایش داده و در نهایت به بهترین حالت آن یعنی نه بار ورود آلت تناسلی و یکبار توقف(9 به 1) برسانید.

استفاده از حنا نه تنها در رنگ آمیزی بلکه در ضدعفونی و حتی یکی از رایجترین درمان های گیاهی برای ضخامت بخشیدن به پوست صورت و بدن است که در این مورد نیز کارایی لازم را دارد ، برای استفاده می توان ابتدا آلت را با آب و صابون شست و سپس مقدار 1 تا دو قاشق مرباخوری حنا را به همراه کمی آب خیس کرده و آلت را در حالت نعوظ و استاده تحریک و اقدام به ماساژ دادن با حنا کنید و پس از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید. با استفاده از حنا پوست آلت خود را ضخیم کرده و از تحریکات شدید خبری نیست و در نتیجه مدت زمان طولانی مشغول رابطه خواهید بود.

معجون پرخاصیت دارچین و عسل یکی از راه های درمانی زود انزالی با تغذیه است. برای تهیه آن عسل را با مقداری دارچین مخلوط کرده و هر روز 3 بار میل کنید. دارچین باعث رقیق تر شدن خون و نیز افزایش خون رسانی به آلت تناسلی مردان شده و در نتیجه افزایش مدت زمان نزدیمی می شود. توصیه اکید بر این است که در اکثر غذاهای خود از دارچین آسیاب شده استفاده کنید. تا میتوانید از نوشیدنی های با طبع گرم و یا شیره انگور و خرما بطور متناوب استفاده کنید.

برای درمان زود انزالی با استفاده از مواد غذایی و خوراکی های طبیعی به سراغ لیست کامل و جامعی بروید که در ادامه می خوانید. برای درمان زود انزالی در خانم ها توصیه می شود که علاوه بر  بوئیدن شکوفه سنجد و خوردن آن، دم کردن خرفه و مصرف عناب- آلبالو- ریواس- کاهو- آب انار- هندوانه را حتما امتحان کنند.

زنجبیل به دلیل داشتن طبع گرمی و خواص فوق العاده ای که دارد به طور مستقیم می تواند در کنترل ناتوانی های جنسی به خصوص زود انزالی عمل کند.

میگو سرشار از عنصر روی است و سبزیجات برگ پهن مثل کاهو مقدار زیادی اسید فولیک دارند. گوجه فرنگی و لیموترش با مقادیر بالای ویتامین ث و روغن زیتون با ویتامین ای مکمل مناسبی برای این سالاد هستند. این سالاد با رساندن مواد لازم قدرت اسپرمسازی را افزایش می دهد. مصرف حداقل هفته ای یکبار از این سالاد قوای جنسی را تقویت میکند.

بر اساس پژوهشهای انجام شده، میزان اختلال نعوظ در مردان به دنبال مصرف آب انار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. برای رسیدن به میزان مطلوب ، باید روزانه یک لیوان آب انار طبیعی نوشید. این نوشیدنی در فصل پاییز به راحتی در دسترس است اما در دیگر فصلها می توان از رب انار استفاده کرد. شربتی با غلظت دلخواه از رب انار تهیه کنید و روزانه یک لیوان از آن را بنوشید. هرگز از آبانارغافل نشوید.

جو باعث افزایش هورمون تستوسترون در مردان می شود. اشتباه نکنید ؛ این افزایش هورمون در مردان اتفاق می افتد و در خانمها هیچ گونه تاثیر هورمونی ندارد. هورمون تستوسترون برای افزایش میل جنسی لازم است . این سوپ اگر با برخی سبزیجات معطر بخصوص نعنا و ترخون تهیه شده باشد بسیار مقوی تر خواهد شد.

این سبزی سرشار از منیزیم است که باعث گشاد شدن رگهای خونی می شود. به این ترتیب جریان خون اندام تناسلی قدرت لازم را تامین می کند.​

عسل یکی ازشگفتیهای طبیعت است. ماده ای که حاصل فرایندی ساده بر روی شهد گلها در بدن زنبور عسل است. انسان با وجود پیشرفت غیر قابل انکار تکنولوژی هنوز نتوانسته است عسل مصنوعی بسازد. عسل با داشتن انواع ویتامینهای گروه ب می تواند در تولید هورمون تستوسترون موثر باشد. پژوهش ها نشان داده اند که ماده ای حاوی عنصر بور در عسل وجود دارد که جریان خون و میل جنسی را در مردان افزایش می دهد.

آووکادو حاوی مقدار زیادی اسید فولیک است که در متابولیسم پروتئین در بدن نقش دارد. در ضمن به علت داشتن ویتامین B6 سبب تولید هورمون مردانه می شود. پتاسیم موجود در آووکادو در تنظیم فعالیت غده تیروئید موثر می باشد که خود در ترشح هورمون های جنسی در بدن مهم است.

انجیر به علت داشتن اسیدهای آمینه مختلف قوای جنسی را تقویت می کند.

بادام یکی از منابع مهم اسیدهای چرب است که در تولید هورمون های جنسی مخصوصاً در مردان نقش شناخته شده ای دارد.

این میوه خوش عطر و طعم، با تامین ویتامین ث کافی، تاثیر بسزایی بر تولید و تحرک سلولهای اسپرم دارد.

این میوه ترش و خوشمزه دارای فیبرهایی است که مانع از جذب کلسترول در دستگاه گوارش می شود. در نتیجه احتمال رسوب این چربی در رگها کاهش می یابد و کمک موثری بر افزایش جریان خون خواهد بود. علاوه بر این اثر طولانی مدت، تاثیر کوتاه مدتی بر جریان خون دارد که بعضی از متخصصین تغذیه از آن به عنوان ویاگرای طبیعی نام برده اند.

تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی از اسیدهای آمینه، املاح و ویتامین ها مخصوصاً ویتامین های گروه B است که استرس را در بدن تخفیف می دهد و نوعی موازنه در ترشح هورمون های جنسی به وجود می آورد.

ریحان یکی از غذاهای محرک قوای جنسی در خانم ها شناخته شده است.​

موز به علت آنزیم های مختلف موجود در آن به همراه مواد انرژی زا و املاح و ویتامین های ضروری در تولید هورمون تستوسترون نقش دارد و قوای جنسی را تقویت می کند.

کرفس حاوی مقدار زیادی Androsterone است که نوعی تمایل جنسی در شخص به وجود می آورد و در درمان زود انزالی بسیار موث است.

ماهی پرچرب به علت داشتن اسیدهای چرب امگا3 و انواع ویتامین های B و پروتئین با کیفیت بالا در تولید هورمون های جنسی نقش دارد.

جگر حاوی مقدار زیادی از مواد غذایی است که در سلامتی و تقویت قوای جنسی نقش دارند. 

حرکات ورزشی برای زود انزالی شامل دسته از حرکات ورزشی می شوند که در این بخش از مجله سلامت با ان ها آشنا خواهید شد.

شنای سوئدی: اگر شما شکل معمولی آن را نمی توانید انجام دهید، بصورت نیمه ایستاده و به کمک دیوار یا یک صندلی انجام دهید.هر بار در سه نوبت 15 تایی انجام دهید.وقتی آمادگی کافی را بدست آوردید ، زانوها را بر زمین گذاشته و این حرکت را انجام دهید در این حالت باید کمرتان صاف بوده و با آرامی تا جایی که نوک دماغتان با زمین تماس پیدا کند ، پایین بیایید.

حرکت دیگر با تحت فشار قرار دادن عضلات بخش تحتانی انجام می شود. در این حرکت  لگن را از زمین بلند کرده و با یکی از پاهای باز به مدت 10 ثانیه خود را در همین حالت نگاه دارید. این حرکت را روزی 30 مرتبه انجام دهید.

حرکت ورزشی بعدی کمی مشکل تر است اما بعد از چند مرتبه تمرین به راحتی می توانید ان را انجام دهید. همانند تصویر پاها را به صورت قائمه قرار داده و لگن را از زمین بلند کنید به نوعی که به عضلات ان فشار وارد شود .در همین حالت به مدت چند ثانیه ای عضلات باسن را منقبض و منبسط کنید. این حرکت را به دفعات 2 تا 3 مرتبه در هر روز انجام دهید.

حرکت بعدی مانند حرکت گربه است با این تفاوت که در هنگام انجام این حرکت باید عضلات قسمت تحتانی خود را دچار فشار و انقباض کنید.

بدنتان را به مدت 10 الی 15 ثانیه در این حالت قرار دهید و در روز 10 الی 12 مرتبه این حرکت را انجام دهید.

 ورزش های شکمی. در کل اندام شکمی هر کس نقش بسیار مهمی در رابطه جنسی بازی می کند. با انجام نرمش های تقویتی می توان علاوه بر شکمی خوش فرم، می توان ماهیچه های قوی و اندام سالمتری داشت.

آرنولد هِنری کیگِل، دانشمند آمریکایی و متخصص زنان بود که “تمرینات کیگل” را برای تقویت عضلات لگن بنیان‌گذاری کرد. همچنین وی دستگاهی بنام “مانومتر واژن” که برای اندازه‌گیری قدرت انقباض اختیاریِ ماهیچه‌هایِ کفِ لگن بکار می‌رود را اختراع کرد.

تمرینات کیگل شامل منقبض و شل کردن پیاپی عضلات قسمت تحتانی لگن می‌باشد و امروزه به طور گسترده به عنوان اولین گزینه در جهت درمان بی‌اختیاری ادرار و کاهش افتادگی آلت تناسلی زنان، درمان زودانزالی مردان و همچنین افزایش اندازه و سفتی آلت تناسلی مردان در هنگام نعوظ (که خود به دلیل ضعف در عضلات تحتانی لگن ایجاد شده‌اند) به کار گرفته می‌شود. اگر این عضلات (عضلات قسمت تحتانی لگن) از سلامت و قدرت کافی برخوردار باشند، مدت زمان معاشقه و آمیزش افزایش یافته و لذت ناشی از رابطه زناشویی نیز بیشتر می‌شود.

تحقیقات مختلف نشان می‌دهند که تاثیر این تمرین بر روی زود انزالی مردان در یک دوره سه الی چهار ماهه به بهبود آنان و افزایش زمان انزال در آنان می انجامد بطوریکه این زمان به چهار یا پنج برابر زمان قبل افزایش می‌یابد.

در پایان لازم به ذکر است که زود انزالی در اصل مشكل یا بیماری محسوب نمی‌شود و می‌توان گفت كه این وسواس فكری افراد و اضطراب آن‌ها از داشتن یک رابطه باكیفیت است كه منجر به بروز این امر می‌شود، لذا كاهش اضطراب و حفظ آرامش در كنار كنترل بدن و احساسات با تمرین بیشتر بهترین راه كار برای پیشگیری و درمان این مشكل‌اند.

منبع :‌ نمناک | Namnak | بیتوته | Setare | Setare

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

تلفن تبلیغات (لطفا تنها در واتس‌اپ پیام ارسال بفرمایید): ۰۹۳۳۲۰۱۰۰۶۱

دکتر هوشنگ قوامی – متخصص کلیه و مجاری ادراری

در 10 الی 15 سال اخیر مطالعات بیشماری در زمینه درمان دارویی زود انزالی گزارش شده که به طور مرکزی (مغز) یا محیطی (دستگاه تناسلی)، موجب کنترل و به تاخیر انداختن انزال می‌‌گردد. در این مقاله قصد داریم به معرفی داروی زود انزالی بپردازیم.

فهرست موضوعات

در چند دهه گذشته درمان زود انزالی مشخصا توسط روانپزشکان و سکسولوژیستها صورت می‌گرفت و در اوایل سال 1970 به صورت رفتار درمانی توسط دو نفر روانپزشک زن و مرد به نام‌های مسترز و جانسون انجام می‌ شد.

گزینه های معمول درمانی برای انزال زودرس شامل تکنیک های رفتاری ، بی حسی موضعی ، داروها و مشاوره است. به خاطر داشته باشید که یافتن روش درمانی یا ترکیبی از روشهای درمانی مناسب برای شما ممکن است زمان بر باشد. درمان رفتاری به همراه دارو درمانی ممکن است موثرترین دوره باشد.

درمان زود انزالی بدون دارو

این درمان در چند دهه توسط این دو نفر روانپزشک به روش رفتار درمانی که مستلزم رابطه اجرایی توسط بیمار بود. دوره درمانی طولانی مدت بود و بیمار از ادامه آن خودداری می‌نمود و آن دسته از بیمارانی که تن به این روش درمانی می‌دادند، نتیجه‌ای مطلوب نمی‌گرفتند.

در همان زمان روانپزشکان دیگری مسئله درمان طبی- دارویی را پیشنهاد می‌کردند ولی متاسفانه توسط این دو پزشک مورد ملامت و سرزنش قرار می‌گرفتند. در 10 الی 15 سال اخیر مطالعات بیشماری در زمینه درمان دارویی با داروهای مختلف گزارش شده که به طور مرکزی (مغز) یا محیطی (دستگاه تناسلی) موجب کنترل و به تاخیر انداختن انزال می‌‌گردد.

امروزه برای درمان زود انزالی، اورولوژیست ها قادر به تشخیص مسئله و ارائه راه درمان به خصوص می باشند. انزال زودرس زمانی اتفاق می افتد که مرد یا شریک زندگی اش زودتر از آنچه دوست دارد به انزال می رسد. انزال زودرس یک شکایت رایج جنسی است. از هر 3 نفر 1 نفر این مشکل را تجربه می کند.

داروی زود انزالی در اصل برای افزایش مدت یا حجم انزال در مردان استفاده می شود. داروهایی که در حال حاضر در سطح جهان برای درمان این بیماری جنسی به کار می‌رود از دسته داروهای SSRIS هستند که شامل سیتالوپرام، پاروکستین، فلوکستین، سرترالین می‌باشند. نتیجه درمانی این داروها در طول درمان 12 هفته ، 80 درصد می‌باشد.

قابل ذکر است که یک دارو ممکن است در فردی درمان مناسب ایجاد کند در حالی که همین دارو در فرد دیگر اثر مناسب درمانی نداشته باشد، لذا بیمار پس از 5 روز مصرف دارو چنانچه نتیجه‌ای نگرفت باید برای تغییر دارو مراجعه کند.

داروهای بازدارنده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) مانند اسیتالوپرام، سرتالین، پاروکستین یا فلوکستین برای تاخیر در انزال مصرف میشوند. در بین اینها به نظر میرسد داپوکستین بیشترین تاثیر را دارد.

مطالعات تجربی نشان داده که سروتونین و گیرنده های آن، کنترل عصبی انزال در حیوانات را تنظیم می‌کنند. به علاوه بر روی حیوانات نشان داده است که کاهش سروتونین و فعال نمودن گیرنده های مربوط به آن منجر به یک انزال سریع‌تر می‌گردد. دو روش درمانی با داروهای فوق وجود دارد.

چون استفاده مداوم و طولانی مدت دارو ممکن است بیمار را از استفاده دراز مدت آن باز دارد، لذا استفاده دارو 3 ساعت قبل از عمل جنسی روش دیگر درمان است. نتایج این روش با روش طولانی مدت 12 هفته چندان تفاوتی ندارد. این نوع روش درمانی در سال 1979 توسط Alilenious گزارش شد.

طی مطالعاتی گزارش شده کلومی پرامین، در درمان زود انزالی موثر است ولی به علت عوارض 5 الی 15 درصدی آن مانند اختلال دید، خشکی دهان و سایر عوارض کولینرژیک مصرف آن محدود گردیده است. داروی ذکر شده با مختل کردن بازجذب سروتونین در مغز باعث افزایش سروتونین شده و باعث به تاخیر انداختن انزال می‌ گردد.

داروهای فوق به طور گسترده‌ای در درمان افسردگی استفاده می‌شوند و به علت عارضه به تاخیر انداختن انزال و بعضا قطع انزال، برای درمان زود انزالی در انسان استفاده می‌شوند.

داروهای نامبرده  دارای مکانیسم و اثر مشابهی هستند و شواهدی موجود است که نشان می‌دهد که سیتالوپرام و فلوواکستین اثرات کمتری نسبت به داروهای پاروکستین، سرترالین و فلوکستین در به تاخیر انداختن انزال دارند. با کشف اثر و مکانیسم این داروها، راهی به سوی درمان زود انزالی را پیش روی ما قرار داد.

داروی فلوکستین بعد از قطع درمان 3 تا 6 ماه بهبودی گزارش گردیده و نقش بالقوه‌ای در درمان زود انزالی دارد. این دارو به خوبی در اکثر بیماران قابل تحمل بوده و عوارض دارو، اضطراب، بی ‌خوابی  به مقدار کم، کاهش میل جنسی و گاهی عدم انزال می‌باشد. عدم دفع انزال ممکن است تا چند هفته پس از قطع دارو باقی بماند که گمان می‌رود به علت دفع آهسته متابولیت‌های آن باشد.

در صورت بروز علائم واکنش آلرژیک به فلوکستین(کهیر، دشواری در تنفس، تورم در صورت یا گلو) یا واکنش شدید پوستی(تب، گلودرد، سوزش چشم، درد پوست، بثورات پوستی قرمز یا بنفش، تاول و لایه برداری) سریعا به پزشک مراجعه کنید.

هرگونه علائم جدید یا وخیم را به پزشک خود گزارش دهید، از جمله: تغییرات روحی و رفتاری، اضطراب، حملات پانیک، اشکال در خواب، یا احساس تحریک، آشفتگی، پرخاشگری، بی قراری، بیش فعالی(ذهنی یا جسمی)، افسردگی، یا فکرهایی در مورد خودکشی یا صدمه زدن به خود.

در صورت وجود علائم زیر با پزشک خود تماس بگیرید:

در صورت بروز علائم سندروم سره تونین، سریعا به اورژانس مراجعه کنید، مانند: آشفتگی، توهم، تب، تعریق، لرز، ضربان قلب تند، سفتی عضلات، از بین رفتن تعادل، تهوع، استفراغ یا اسهال.

عوارض جانبی شایع فلوکستین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سرترالین علاوه بر مهار انتخابی باز جذب مجدد سروتونین دارای مهار گیرنده های دوپامین نیز می‌باشد و شایع‌ترین عارضه آن اختلالات گوارشی است. مقدار مصرفی دارو به میزان 25 تا 50 میلی‌گرم روزانه می‌باشد.

در داروی پاروکستین، مصرف روزانه یک قرص کافی می‌باشد، اثر این دارو به طور اختصاصی روی مغز اثر می گذارد و باعث افزایش مقدار سروتونین و در نتیجه درمان زود انزالی است. این دارو همزمان با داروهایی نظیر دیلانتین و وارفارین نباید خورده شود.

عارضه دارو بی‌خوابی شدید است  و مصرف روزانه 10 میلی‌گرم کافی می‌باشد. پاروکستین-سرترالین و فلوکستین به نظر می‌رسد دارای اثرات مشابه باشند. این داروها به خوبی قابل تحمل هستند، عوارض کمی دارند و باعث سرگیجه و ناراحتی گوارش می‌شوند که سه الی چهار هفته پس از درمان از بین می‌روند.

گاهی ممکن است عدم انزال به علت شروع درمان با دادن مقدار زیاد دارو یا پس از قطع دارو اتفاق افتد. اضطراب غالبا به شکل عارضه حاد زودگذر دیده می‌شود. تجویز این دارو در مبتلایان به اختلالات اسکیزوفرنی حاد جایز نمی‌باشد.

افراد مبتلا به زود انزالی اولیه به طور یکسان نسبت به داروهای نامبرده پاسخ نمی‌دهند، در حالیکه در افراد زود انزال نوع ثانوی، این حالت دیده نمی‌شود. در افراد زود انزال اولیه در مقایسه با بیماران مبتلا به زود انزالی ثانوی پاسخ درمانی کمتر است.

علت دقیق انزال زودرس مشخص نیست. در حالی که زمانی تصور می شد فقط روانشناختی است، پزشکان اکنون معتقدند که انزال زودرس شامل تعامل پیچیده ای از عوامل روانی و بیولوژیکی است.

عوامل روانشناختی که ممکن است نقش داشته باشند عبارتند از:

عوامل دیگری که می توانند نقش داشته باشند عبارتند از:

مردانی که نگران به دست آوردن یا حفظ نعوظ در حین رابطه جنسی هستند ، ممکن است الگویی از عجله در انزال ایجاد کنند که تغییر آن دشوار است.

بسیاری از مردان مبتلا به انزال زودرس همچنین دارای مشکلات اضطرابی هستند – یا به طور خاص در مورد عملکرد جنسی یا مربوط به سایر مسائل دچار اضطراب هستند.

اگر روابط جنسی رضایت بخشی با شرکای دیگر داشته اید که در آن انزال زودرس به ندرت اتفاق می افتد یا اصلاً اتفاق نمی افتد، ممکن است مسائل بین فردی بین شما و شریک زندگی فعلی شما در ایجاد این مشکل نقش داشته باشد.

برای دریافت نوبت و مشاوره با پزشک خود همین حالا تماس بگیرید

علامت اصلی انزال زودرس عدم توانایی در تأخیر انزال بیش از یک دقیقه پس از نعوظ است. با این حال، این مشکل ممکن است در همه موقعیت های جنسی، حتی در هنگام خودارضایی نیز رخ دهد.

انزال زودرس را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

مادام العمر (اولیه): انزال زودرس مادام العمر در تمام مدت یا تقریباً تمام اوقات با شروع اولین برخوردهای جنسی شما اتفاق می افتد.

درمان زود انزالی بدون دارو

اکتسابی (ثانویه): انزال زودرس اکتسابی پس از تجربه قبلی جنسی بدون مشکلات، انزال ایجاد می شود.

بسیاری از مردان احساس می کنند که علائم انزال زودرس را دارند، اما علائم مطابق با معیارهای تشخیصی انزال زودرس نیست. در عوض این مردان ممکن است دارای انزال زودرس متغیر طبیعی باشند، که شامل دوره های انزال سریع و همچنین دوره های انزال طبیعی است.

اگر در بیشتر برخوردهای جنسی زودتر از موقع به انزال می رسید با پزشک خود صحبت کنید. برای مردان معمول است که از بحث در مورد نگرانی های مربوط به سلامت جنسی احساس خجالت می کنند، اما اجازه ندهید که این موضوع شما را از گفتگو با پزشک باز دارد. انزال زودرس یک مشکل شایع و قابل درمان است.

برای برخی از مردان، مکالمه با پزشک ممکن است به کاهش نگرانی در مورد انزال زودرس کمک کند. به عنوان مثال ، شنیدن اینکه انزال زودرس گاه به گاه طبیعی است و متوسط زمان از شروع رابطه تا انزال حدود پنج دقیقه است ، سبب ایجاد اطمینان خاطر می شود.

عضلات ضعیف کف لگن ممکن است توانایی شما در تأخیر در انزال را مختل کنند. تمرینات کف لگن(تمرینات کگل) می توانند به تقویت این عضلات کمک کنند. برای انجام این تمرینات اقدامات زیر را انجام دهید:

1- عضلات مناسب را پیدا کنید. برای شناسایی عضلات کف لگن، ادرار کردن را در وسط کار متوقف کنید یا ماهیچه هایی را که مانع عبور گاز می شوند، سفت کنید. این مانورها از عضلات کف لگن شما استفاده می کنند. پس از شناسایی عضلات کف لگن، می توانید تمرینات را در هر موقعیتی انجام دهید، اگرچه انجام آن ها در حالت دراز کشیده راحت تر است.

2- تکنیک خود را کامل کنید. عضلات کف لگن را سفت کنید، انقباض را به مدت سه ثانیه نگه دارید و سپس به مدت سه ثانیه استراحت کنید. چند بار پشت سر هم آن را تکرار کنید. با قوی شدن عضلات، سعی کنید تمرینات کگل را هنگام نشستن، ایستادن یا راه رفتن انجام دهید.

3- تمرکز خود را حفظ کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، فقط روی عضلات کف لگن تمرکز کنید. مراقب باشید که عضلات شکم، ران یا باسن خود را خم نکنید. از نگه داشتن نفس خودداری کنید. درعوض، در طول تمرینات راحت نفس بکشید.

4- روزانه 3 بار تکرار کنید. حداقل سه مجموعه از 10 تکرار در روز را هدف قرار دهید.

پزشک ممکن است به شما و شریک جنسی شما استفاده از روشی به نام تکنیک مکث را توصیه کند. این روش به شرح زیر است:

با تکرار هر چند بار که لازم باشد می توانید به نقطه ورود شریک خود بدون انزال برسید. بعد از چند جلسه تمرین، دانستن چگونگی تأخیر در انزال ممکن است به عادت تبدیل شود که دیگر نیازی به تکنیک مکث ندارد.

اگر تکنیک مکث باعث ایجاد درد یا ناراحتی می شود، تکنیک دیگر متوقف کردن تحریک جنسی درست قبل از انزال است. صبر کنید تا سطح برانگیختگی کاهش پیدا کند و دوباره شروع کنید. این روش به عنوان تکنیک توقف شروع شناخته می شود.

کاندوم ممکن است حساسیت آلت تناسلی را کاهش دهد، که می تواند به تأخیر در انزال کمک کند. کاندوم های “کنترل اوج” از بدون نسخه در دسترس هستند. این کاندوم ها حاوی مواد بی حس کننده مانند بنزوکائین یا لیدوکائین هستند یا از لاتکس ضخیم تر برای تأخیر در انزال ساخته شده اند.

همین جا صراحتا بگوییم: به هیچ وجه از آمپول درمان زود انزالی استفاده نکنید! این امر بسیار خطرناک است و ممکن است باعث از دست رفتن قوای جنسی فرد شود.

در افراد مبتلا به زود انزالی ثانوی وقتی درمان از داروی پاروکستین و رفتار درمانی به صورت قطع و وصل انزال به مدت 12 هفته صورت گیرد، فقط 70 درصد بیماران قادر به حفظ و نگهداری و کنترل انزال خواهند بود و دوره درمان به طور متوسط 3 ماه می‌باشد.

عود سریع در 30 درصد مبتلایان به انزال اولیه بعد از درمان بوجود می آید. درصد بهبودی انزال زودرس بعد از درمان بستگی به این دارد که آیا عامل انزال اظطراب بوده  یا التهاب پروستات یا ژنتیک باعث آن شده باشد.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

اینجانب دکتر هوشنگ قوامی بورد تخصصی جراحی کلیه ، مجاری ادرار و ناباروری مردان را در سال 63اخذ نموده ام و پس از گذراندن امتحان تخصصی و گرفتن دانشنامه از دانشگاه اصفهان شروع به کار کردم.

مطلب قبلی

علت عدم نعوظ ناگهانی چیست؟

مطلب بعدی

بزرگی خوش خیم پروستات چیست؟

روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ به مدت سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ ميلي گرم سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ ميلي گرم سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ سه ماه ميل كنيد

قرص فلوكستين ٢٠ ميل كنيد

روزي يك عدد سه ماه

بله استاندارد است

علت خارش و سوزش واژن چیست + علائم و درمان

علت سوزش دستگاه تناسلی مردان بعد از رابطه جنسی

نعوظ صبحگاهی چیست و چرا اتفاق می افتد؟

قرص قوی اختلال نعوظ + نحوه ی مصرف

دکتر هوشنگ قوامی بورد تخصصی جراحی کلیه ، مجاری ادرار و ناباروری مردان

آخرین مطالب


ادرار اسیدی در بارداری نشانه چیست؟

احتمال بارداری بعد از عمل وازکتومی چقدر است؟


علت خارش و سوزش واژن چیست + علائم و درمان


احساس ادرار کاذب در زنان


ابعاد پروستات سالم چقدر است؟

مطالب بروزرسانی شده

علت بزرگ شدن پروستات چیست و چگونه درمان می شود؟

آیا التهاب پروستات مزمن خطرناک است؟

علائم عفونت پروستات چیست و چه درمانی دارد؟

10 راهکار برای درمان خانگی درد کلیه

در این مطلب قصد داریم تا به موضوع راهکارهای درمان زود انزالی بپردازیم و شما عزیزان را با روش های رفع زود انزالی بدون دارو آشنا کنیم.

در واقع زود انزالی یکی از اختلالات جنسی رایج میان مردان می باشد که به نقل از صفحه ویکی پدیا در خصوص انزال زودرس، انجمن روانشناسی آمریکا زود انزالی را به نوعی یک الگوی ثابت یا تکرارشونده انزال در شرایطی که حدود 1 دقیقه پس از دخول واژینال یا زودتر از آنکه مرد بخواهد، انزال (خروج منی) صورت گیرد، می داند.

طبق آمار، زود انزالی در 19 تا 31 درصد مردان دیده می شود و باعث کیفیت رابطه جنسی آنها با شریک جنسی شان می شود و عوارضی را بر رابطه آنها می گذارد که البته با توجه به نوع آن که شامل زودانزالی مادام العمر، اکتسابی، عمومی و موقعیتی، می باشد، تاثیرات متفاوتی را دارد.

پیشنهاد می کنم تا در ادامه نیز همراه ما باشید تا بیشتر با موضوع زود انزالی آشنا شویم و سپس شما عزیزان را با روش های درمان زود انزالی جنسی آشنا کنیم.

 

درمان زود انزالی بدون دارو

اگر مبتلا به زود انزالی باشید، ممکن است عارضه ای جدی شما را تهدید نکند و شما با مشکلی جدی مواجهه نباشید، اما مشکل اصلی زمانی به وجود می آید که شما به دلیل ابتلا به زود انزالی، در ارتباط جنسی با همسرتان دچار مشکل شده و کیفیت رابطه جنسی تان کاهش می یابد. 

عمده افرادی که مبتلا به زود انزالی هستند، شکایت چندانی از این موضوع ندارند و برخی  نیز از ابتلا به این اختلال کمی آزرده می شوند اما در هر صورت نیاز جنسی آنها رفع می شود، و بیشترین آسیب متوجه  شریک جنسی فرد زود انزال است.

دلیل این آسیب نیز این است که فرد زود انزال در مدت زمان بسیار کمی پس از شروع رابطه جنسی و قبل از اینکه شریک جنسی اش را ارضاء کند، دچار انزال شده و به  دنبال آن عطش جنسی اش فروکش می کند و میل خود را برای ادامه رابطه جنسی که منجر به ارضاء شریک جنسی اش شود را از دست می دهد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که استمرار این موضوع باعث بروز نارضایتی جنسی زوجین از یکدیگر شده و به دنبال آن طلاق جنسی و طلاق عاطفی میان زوجین شکل می گیرد که اگر موضوع زود انزالی مرد درمان نشود، ممکن است به طلاق کامل زوجین از یکدیگر منجر شود.

همچنین زود انزالی می تواند باعث برخی مشکلات در فرزندآوری نیز شود و این مشکل از این رو اتفاق می افتد که خروج منی دو طرف به صورت همزمان صورت نمی گیرد.

 

درمانگران، راهکارهای درمان زود انزالی را به سه دسته کلی شامل موارد زیر تقسیم می کنند:

درمانگران پس از بررسی و معاینه بیمار، بهترین روش درمانی را تجویز می کنند و گاهی ممکن است یک روش درمانی یا دو روش به صورت ترکیبی برای درمان این اختلال مورد استفاده درمانگران قرار بگیرد.

در ادامه در خصوص هر کدام از روش های مورد نظر برای درمان زودانزالی، توضیح خواهیم داد.

 

در واقع رفتار درمانی شامل تکنیک هایی است که انزال فرد مبتلا به انزال زودرس را به تاخیر می اندازد. با انجام تکنیک هایی که در ادامه اشاره می کنیم، فرد مبتلا می تواند تسلط بیشتری بر خود داشته تا در زمان نزدیک شدن به ارگاسم، بتواند عمل جنسی را متوقف کند و پس از چند لحظه مجددا ادامه دهد و از این طریق انزال خود را به تاخیر بیاندازد.

 

روش فشار دادن به واسطه کاهش جریان فشار خون در ناحیه آلت تناسلی، می تواند حسگر های جنسی را کمی ضعیف کند و ارگاسم فرد را به تاخیر بیاندازد.

استفاده از این تکنیک به این صورت است که فرد پس از شروع رابطه جنسی اش و زمانیکه احساس می کند به انزال نزدیک شده است، آلت جنسی خود را خارج کرده و با دست سر آلت را محکم فشار دهد تا خونی که در سر آلت تناسلی جمع شده به عقب بازگردد و به واسطه آن حرارت و میزان تحریک پذیری فرد کاهش بیابد.

اینکار می تواند 2 تا 3 بار در هر رابطه جنسی انجام شود و در مرحله آخر که شریک جنسی اش احساس ارضا شدن کرد از ادامه این تکنیک خودداری کند.

یکی دیگر از روش های کاربردی در بخش رفتار درمانی که برای درمان زود انزالی مورد استفاده قرار می گیرد، تکنیک روش منقطع یا استارت & استاپ می باشد. در این روش فرد زودانزال پس از شروع رابطه جنسی، آنها را تا لحظه که ای که نزدیک به انزال شود ادامه داده و پس از نزدیک شدن به انزال، رابطه را متوقف کرده و آلت جنسی را خارج می کند.

در این زمان مرد از حالت دخول خارج شده و مدتی صبر می کند تا عطش جنسی اش فروکش کند و سپس به دخول ادامه می دهد. این قطع و ادامه رابطه می تواند 3 بار در هر رابطه صورت بگیرد و در مرتبه چهارم، رابطه تا زمان انزال کامل ادامه می یابد

با تکرار این تکنیک می توانید به مرور انزال زودرس خود را کاهش دهید.

 

این تکنیک نیز کاملا مشابهه تکنیک استارت & استاپ می باشد، با این تفاوت که شما به جای فشار دادن آلت جنسی تان، لازم است رابطه را متوقت کرده و برای چند دقیقه حواستان را پرت کنید و بعد از کاهش عطش جنسی تان، ادامه دهید.

به طور دقیق در این تکنیک شما رابطه جنسی خود را تا زمانی که به انزال نزدیک شوید، ادامه می دهید و پس از آن رابطه را متوقف می کنید و کاری مانند چک کردن پیام ها یا خوردن یک لیوان آب، کمی حواستان را پرت می کنید تا برانگیختگی جنسی تان کاهش پیدا کند و پس از آن رابطه را ادامه می دهید.

این فرآیند را می توانید تا زمانی که همسرتان احساس برانگیختگی جنسی کامل کند، ادامه دهید تا به صورت همزمان انزال شوید.

 

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به کنترل انزال کمک کند، معاشقه و نوازش های شریک جنسی است. در واقع شما می توانید با نوازش نقاط احساس زنان مانند سینه ها، ران ها و باسن، آنها را به اوج بر انگیختگی جنسی برسانید و به همزمانی ارضا او با خودتان کمک کرده باشید.

در این خصوص می توانید از ماساژ دادن و صحبت های عاشقانه و تحریک کننده نیز استفاده کنید.

 

 

دارو درمانی نیز یکی دیگر از روش های درمان زودانزالی می باشد که در مواردی استفاده از آن ها توصیه می گردد. اما در واقع با توجه به ضرر داروهای شیمیایی، چندان توصیه به دارو درمانی نداریم.

روش های رایج در بخش دارو درمانی برای درمان انزال زودرس عبارتند از:

 

یکی از روش های متدوال میان عموم برای درمان و رفع زود هنگام انزال زودرس، اسفاده از فرص های ترامادول و ضد افسردگی می باشد. قرص ترامادول می تواند در کاهش احساس فرد هنگام رابطه موثر باشد و انزال را به تاخیر بیاندازد، اما با توجه به اعتیاد یافتن به مصرف ترامادول و عوارض جانبی اش، به هیچ وجهه استفاده از آن را توصیه نمی کنیم  و تنها شرایط خاص و در صورت تجویز پزشک مجاز به استفاده از آن خواهید بود.

 

برخی داروهای ضدافسردگی نیز به دلیل تغییر در سطح سروتونین در افزایش زمان ارضا بسیار موثر می باشد. داروهایی نظیر فلوکستین، پاروکستین، سرترالین و کلومیپرامین از جمله این داروها می باشد.

درمان زود انزالی بدون دارو

 

از جمله روش های دارویی برای درمان موقت زود انزالی، استفاده از کاندوم ها و اسپری های تاخیری می باشد. این روش دارویی در این خصوص بسیار رایج بوده و نسبت به دیگر موراد، از عوارض کمتری نیز برخوردار می باشد.

اسپری یا ژل های تاخیری می توانند به خوبی زمان انزال شما را به تاخیر بیاندازند اما این موضوع موقتی بوده و بایستی هر بار قبل از رابطه مورد استفاده قرار بگیرد. 

استفاده از اسپری یا ژل های تاخیری نیز به این صورت است که 10 تا 12 دقیقه قبل از شروع رابطه (با توجه به نوع تاخیری مدت زمان مورد نظر متغییر می باشد.) اسپری یا ژل، روی آلت تناسلی استعمال شود.

البته دقت داشته باشید که بهتر است قبل از دخول، آلت تناسلی خود را بشویید تا مواد تاخیری وارد واژن زن نشود.

 

 

این روش درمانی به عنوان یک راه برای رسیدگی به احساسات و به طور دقیق‌تر احساسات منفی در رابطه با مشکلات روابط جنسی است.

این روش درمانی به شما می‌گویند که از چه رفتارهایی می‌توانید برای جلوگیری از این مشکل کمک بگیرید و در واقع منبع اصلی مشکل شما چیست. همچنین در این روش به زوج‌ها کمک می‌شود که به یکدیگر نزدیک شوند و از کاهش استرس برای بهبود عملکرد عصبی خود کمک بگیرد.

این روش در بازگرداندن اعتماد به نفس و درک جنسی شما توسط شریک زندگی کمک می‌کند.

 

منبع: مجله روانشناسی مهربانی

 

 

سپاس

نوشته

نوشته

نوشته

نوشته

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

درمان زود انزالی بدون دارو
درمان زود انزالی بدون دارو
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *