درمان قطعی زود انزالی

درمان قطعی زود انزالی
درمان قطعی زود انزالی

روش‌های درمان زود انزالی چیست؟ چه زمانی می‌توانیم تشخیص زود انزالی بدهیم؟ زود انزالی یکی از مشکلات رایج در رابطه جنسی افراد است. برخی فکر می‌کنند دچار زود انزالی هستند و خودشان یا شریکشان از این موضوع شکایت می‌کنند. اما شاید فارغ از این‌که دچار اختلالی باشید، بخواهید مدت زمان مقاربتتان را افزایش دهید. برای این منظور داروهایی در بازار عرضه می‌شوند که با مصرف آن‌ها دچار عوارض ناخواسته و گاه اعتیاد می‌شوید. اما آیا با روش‌های غیرداروی جهت درمان انزال زودرس آشنا هستید؟ در ادامه به راهکارهایی برای به تعویق انداختن انزال و درمان زود انزالی پرداخته‌ایم که می‌توان از آن‌ها برای درمان دیگر اختلالات جنسی نیز به کار برد. در این راستا می‌توانید مقاله انواع اختلالات جنسی را مطالعه فرمایید. 

 

اختلال انزال زود هنگام به انزالی گفته می‌شود که با کمترین تحریک و در زمان بسیار کم قبل از شروع دخول یا حین دخول رخ می‌دهد. زمان معمول فعالیت جنسی حین دخول بین 2 تا 6 دقیقه می‌باشد. البته به علت تفاوت‌های فردی گسترده و ارتباط انزال با سایر عوامل، تعیین یک استاندارد دقیق سخت است. ولی برای تشخیص اختلال معمولا زمان یک دقیقه را به کار می‌برند. یکی دیگر از ملاک‌هایی که می‌توان برای تشخیص در نظر گرفت، عدم رضایت فرد و یا شریک جنسی‌اش از زمان ارضای وی می‌باشد. درمان قطعی زود انزالی

برای درمان اختلالات جنسی مانند زود انزالی، اگر علت یافت شود، درمان بهتر اتفاق می‌افتد، اما علت دقیق زود انزالی به طور کلی مشخص نیست. محققان شرایط و علل مختلفی را برای آن ذکر کرده‌اند. اضطراب مهم‌ترین علتی است که می‌توان به آن اشاره کرد. طبق مطالعات عوامل دیگری نظیرِ نبود رضایت زناشویی، اختلالات روانی، اختلالات خلقی، مشکلات جسمانی، و خود ارضایی در بروز زود انزالی نقش دارند.

 

درمان دارویی زود انزالی شامل استفاده از داروهای ضدافسردگی می‌شود. این داروها می‌توانند انزال را به تاخیر انداخته و مدت زمان مقاربت را افزایش دهند. برای تجویز این گونه داروها باید به پزشک مربوطه مراجعه کرده و تحت نظارت وی مصرف کنید. بسیاری افراد برای طولانی‌تر شدن رابطه به داروهایی چون متادون و ترامادول روی می‌آورند بدون آن که از اثرات اعتیادآور و وابستگی آن‌ها اطلاع داشته باشند. حتی گاهی موادی چون ماریجوانا، تریاک و کوکائین به این منظور استفاده می‌شوند که لذت جنسی را برای مدتی محدود بالا می‌برند اما بعد از مدتی مضرات آن‌ها نمود پیدا می‌کند. برای اطلاع بیشتر مقاله تاثیر مواد مخدر بر رابطه جنسی را بخوانید.

یکی از پرمصرف‌ترین داروها به منظور افزایش زمان انزال قرص ترامادول است. این دارو برای مصارف پزشکی مجاز بوده و معمولا برای کاهش درد بعد از جراحی‌های سنگین تجویز می‌شود. اما بسیاری از افراد آن را جهت افزایش زمان انزال مصرف کرده و به دوستان‌شان توصیه می‌کنند. فارغ از این که ترامادول خاصیت اعتیادآوری شدید داشته و عوارض آن حتی در کمتر از چند ماه بروز پیدا می‌کنند.

برای اطلاع بیشتر درباره عوارض و روش‌های ترک ترامادول کلیک کنید.

درمان‌های غیردارویی زود انزالی برای افزایش زمان انزال در مردان نتیجه بخش‌تر از روش‌های دارویی بوده است. شما روش‌های رایج را با نظر و تحت مشورت متخصص سکس تراپیست می‌توانید انجام دهید. این درمان‌ها شامل موارد زیر هستند.

برای آگاهی بیشتر درباره تاثیر بوی بد در جذابیت جنسی کلیک کنید.

استفاده از تکنیک مسترز جانسون یکی از راه‌های موثر برای درمان زود انزالی است. در این روش مرد با بیرون کشیدن آلت تناسلی هنگامی که نزدیک به انزال است و فشار دادن کلاهک آلت، مقداری توقف و سپس ادامه دخول می‌تواند طول رابطه را بیشتر کند. این کار را می‌توان چندین بار طی رابطه انجام داد. برای اطلاع از تکنیک مسترز جانسون کلیک کنید.

معاشقه طولانی به مرد آموزش می‌دهد چطور هیجاناتش را کنترل کند. زنان برای رسیدن به برانگیختگی جنسی نیاز به زمان طولانی‌تری دارند، اما مردان سریعا می‌توانند مراحل چرخه جنسی را طی کنند. بنابراین در یک معاشقه مرد یاد می‌گیرد چطور هیجاناتش را به تعویق بیندازد و عمل را آهسته پیش برده و زمان معاشقه خود را مدیریت کنید.

برای اطلاع از روش‌های صحیح عشق بازی با همسر کلیک کنید.

یکی دیگر از روش‌های پیشگیری از انزال زودرس استفاده از اسپری‌ها و ژل‌های تاخیری می‌باشد. کاندوم تاخیری نیز گزینه مناسبی است. استفاده از کاندوم معمولی هم انزال را به تاخیر می‌اندازد. قرص‌های تاخیری به دلیل عوارض نامطلوب‌شان توصیه نمی‌شوند. برای اطلاع بیشتر درباره انواع و عوارض قرص های تاخیری کلیک کنید.

هنگامی که فرد مدت زیادی رابطه نداشته باشد یا بین روابطش فاصله زمانی می‌افتد، زمان انزالش کاهش پیدا می‌کند. بنابراین بین روابط جنسی‌تان فاصله‌های طولانی مدت نیندازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ماساژ جنسی کلیک کنید.

تمرینات کگل تمریناتی هستند که عضلات کف لگن را تقویت می‌کنند و با اینکار کنترل شما را روی انزال افزایش می‌دهد. برای اطلاع از نحوه اجرای تمرینات کگل کلیک کنید.

برخی تمرینات ورزشی مانند شنا سوئدی هم باعث تقویت عضلات شده و کنترل فرد را بیشتر می‌کند. تمرینات دیگری هم وجود دارند ولی برای آن‌ها نیاز به مربی خواهید داشت تا با در نظر گرفتن شرایط خاص بدنی‌تان آن‌ها را به شما آموزش دهد. 

برای آگاهی بیشتر در زمینه داروی داپوکستین کلیک کنید.

یک درمان مهم در درمان زود انزالی تمرین استارت استاپ می‌باشد. این تمرین در حین دخول انجام می‌شود. وقتی فرد در طی مقاربت، به احساس ارگاسم و انزال نزدیک می‌شود، دست از تحریک بر می‌دارد و برای چند ثانیه هیچ فعالیتی نمی‌کند. سپس دوباره از نو آغاز می‌کند. این کار را می‌توانید از 4 بار وارد کردن آلت تناسلی و سپس یک بار توقف شروع کنید تا نهایتا به ارگاسم برسید. در طی زمان و رابطه‌های بعدی عدد را بیشتر کنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قرص وگادول کلیک کنید. 

گاهی اوقات با نزدیک شدن به انزال می‌توانید به مسائل کاری و غیرجنسی فکر کنید. یعنی در واقع حواس خود را از عمل جنسی که در حال انجامش هستید، پرت کنید. این کار موجب به تاخیر افتادن انزال و مانع از زود انزالی می‌شود.

فراموش نکنید با استفاده از این تکنیک‌ها و روش‌های افزایش زمان انزال در مردان می‌توانید تا حدودی زمان انزال یا مشکل خود را مدیریت کنید ولی در موارد شدیدتر، زود انزالی ممکن است نیاز به مشاوره جنسی داشته باشید.

برای اطلاع از انواع روش‌های درمان اختلالات جنسی کلیک کنید. 

انزال زودرس در 80-70 درصد موارد، درمان موثر دارد. بر خلاف تصور بسیاری، مردها بلافاصله نمی‌توانند رابطه زناشوئی مجدد برقرار کنند و آن غیرطبیعی نیست.

با توجه به سئوال، شما دارای دو مشکل هستید. اختلال در حفظ و نگهداری نعوظ و انزال زودرس. لازم است علل آن‌ها با بررسی تشخیص و بر طرف شوند. اما گاه با تغییر روش این مشکل بر طرف می شود. مقاله آموزش سکس صحیح را مطالعه کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص زود انزالی و درمان زود انزالی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

سلام می خوام با زنم رابطه داشته باشم خیلی زود ارضا می شم ولی زنم ارضا نمی شه. خیلی اعصابم خورد می شه. احساس می کنم که باید مدت رابطم بیشتر باشه ولی نمی دونم باید چی کار کنم می شه کمکم کنید. از کلی قرص و دارو هم استفاده کردم ولی نتیجه نگرفتم… احساس خیلی بدی نسبت به خودم دارم می شه کمکم کنیدممنون

سلام پیش از هر چیز لازم است که بگوییم قرص های تاخیری و دیگر داروهای که برای درمان زود انزالی در بازار وجود دارند تنها در کوتاه مدت مفید بوده و در دراز مدت عوارض و مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کنند. برای آن که هر دو نفر از رابطه جنسی لذت ببرید روش های مختلفی وجود دارند که شما با انجام آن ها در حین رابطه می توانید همسر خود را به اوج لذت جنسی برسانید. عشق بازی و معاشقه های قبل دخول در لذت و ارگاسم زنان تاثیر زیادی داشته و شما می توانید با طولانی تر کردن این بخش از رابطه جنسی همسر خود را ارضا کنید. سعی کنید قبل از آن که خودتان به ارضا برسید همسرتان را به روش های مختلفی که در مقالات عشق بازی ، به اوج لذت رساندن زنان ، ایجاد میل جنسی در زنان و جلسات مشاوره جنسی بیان کرده ایم ، ارضا نمایید.

ممنون از سایت و مشاوره خوبتون… واقعا ازتون ممنونم مشکل زود انزالی همسرم خیلی بهتر شده … واقعا ازتون ممنونم.

درمان زود انزالی بر خلاف باور بسیاری از مردم تنها با قدرت ذهن و تاثیرات آن قابل رفع است. خوشحالیم که به ما اعتماد کردید.

سلام
بنده بر اثر خودارضایی زود انزال شدم و خیلی پشیمونم بخاطر این کار و الان تصمیم گرفتم ک ترک کنم میخاستم بپرسم ایا زودانزالی بر اثر خود ارضایی درمان میشه ؟؟ و اگ من چن سال خود ارضایی نکنم بهتر میشه انزالم؟؟؟

سلام خودارضایی همانطور که برای خود شما مشخص شده دارای عوارضی است که می تواند حتی در روابط جنسی شما هم تاثیرات منفی بگذارد. این عمل در واقع نوعی اعتیاد محسوب می شود که برای ترک آن نیاز به کمک تخصصی و آموزش تکنیک های جنسی هست. داشتن رابطه جنسی مداوم با شریک جنسی یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی و ترک خود ارضایی است. ترک خود ارضایی گاه موجب بهبود عملکرد جنسی نشده و می تواند عوارض تا سال ها باقی بماند. اما اگر شرایط لازم برای ازدواج را ندارید می توانید با دریافت مشاوره جنسی از بهترین راهکارها جهت ارضای میل جنسی در دوران مجردی بدون آن که به خودتان و یا روابط تان د رآینده آسیبی برسانید اطلاعات کسب نمایید.

سلام جهت راهنمایی بنده من مدت طولانی که جهت رابطه جنسی با همسرم به مشکل خوردم من زود الزا میشم و از انواع داروها استفاده کردم مدتی خوب بود و بعد بجز خواب آوری چیز دیگری نبود یه راهنمایم کنید ممنون میشم

سلام قرص های تاخیری تنها برای مدت کوتاهی موثر هستند. برای درمان زودانزالی تکنیک های مختلف جنسی وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها کیفیت رابطه زناشویی خودتون رو بالا ببرید. مشاوره جنسی به شما کمک می کنه که از روش های مختلف اگاهی یافته و علل زودانزالی تان را رفع نماید. سکسوتراپیست با آگاهی از عوامل درونی و بیرونی موثر بر زود انزالی به شما برای رسیدن به رضایت جنسی کمک می کنند


sghl

سلام من مدتی خود ارضایی میکردم الان حدود3 ماه هست ترک کردم و هر بار که با شریک جنسیم رابطه برقرار میکنم با چند بار لمس آلت کمتر از 15 ثانیه ارضا میشوم واقعا دیوونه کنندس بنظرتون چیکار کنم؟
درمان قطعی زود انزالی

سلام، همانطور که بارها گفته ایم خود ارضایی باعث میشه ذهن به یک شکل به خصوصی به ارضا برسه. ترک خود ارضایی به تنهایی برای بهبود کیفیت رابطه جنسی شما کافی نیست. برای این منظور لازمه که از برخی تکنیک های جنسی استفاده کنید. تکنیک های استارت استاپ یکی از این روش هایی است که می تونه به شما برای بهبود کیفیت رابطه تان کمک کند. برای اصلاح و آموزش سکس خود می توانید از کمک های تخصصی مشاوره جنسی استفاده نمایید

سلام من یه پسر 18 ساله ام که چند سالی هست درگیر خودارضایی هستم و تو این اواخر متوجه شدم که زمان انزالم به دفعات پایین اومده حتی وقتی هم که به دفعات این کار را انجام میدادم بازهم مدت زمانش کم بوده،آیا ترکش برا مدت طولانی باعث میشه که به حالت قبل برگردم و زودانزالیم برطرف بشه چون هنوز شریک جنسیی نیست و خیلی طول میکشه تا شریکی هم داشته باشیم ٱا با ترکش برا چند سال درمان میشه یا باید حتما دارو مصرف کنم چون روش هارو که خوندم فکر کردم دیدم بازهم فوقش چند ثانیه بشه رابطه رو طولانی کرد با این روش ها برایه من

سلام خودارضایی بدترین عارضه اش تاثیر بر روی سیستم لذت مغز و عادت دادن اون به یک روش خاص برای رسیدن به ارگاسم است. خوب شما هر بار که خود ارضایی می کنید یک بار دیگر این مسیر لذت را برای سیستم اعصاب مغز خودتون تثبیت می کنید بنابراین ترک اون رو سخت و سخت تر می کنید.
زودانزالی که در حال حاضر متوجه اون شدید می تونه به دلیل شرطی شدن مغز در مقابل موقعیت و رفتار خود ارضایی باشد. به طوری که با هر بار مواجهه مغز به یاد می اورد که لذت در کمین است پس خیلی زودتر واکنش نشان داده و به انتهای مسیر لذت میرسد.
خوب در ارتباط با شریک جنسی هم یکی از توصیه ها در جلسات مشاوره جنسی ایجاد تنوع و تغییر پوزیشن هاست.
اما برای جلوگیری از زود انزالی و یا درمان زودانزالی روش های زیاد و عادات زیادی وجود دارد که غیر دارویی هستن و شما را از عوارض جانبی دارو ها مصون می کنن .
توصیه می کنیم در قدم اول برای ترک خود ارضایی اقدام کنید. در طی جلسات درمان به مساله زود انزالی هم رسیدگی میشود. با شماره های درج شده تماس گرفته و مشاوره جنسی دریافت کنید

سلام. من جند سالی هست خود ارضایی میکنی و فکر کنم زود انزالی گرفتم.ولی تصمیم ترک گرفتم و دو هفته هست خودارضایی نکردم.
آیا با ترک خور ارضای .روز انزالی هم می رود؟
چند سال طول می کشد؟

سلام معمولا عوارض خودارضایی باعث نوعی شرطی شدن برای رسیدن به ارگاسم میشن . یعنی ذهن یاد میگیره که به شکل خاصی در ارگان های جنسی لذت رو احساس کنه. خوب تغییر این روند با ترک خود ارضایی میتونه اتفاق بیفته ، اما همیشه اینطور نیست، برای بعضی افراد با وجود ترک خود ارضایی ، عوارض تا مدت ها باقی مانده و بدون دریافت درمان رفع نمیشن. توصیه میکنیم مشاوره جنسی دریافت کنید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

یکی از بزرگترین دغدغه‌های مردان در رابطه جنسی زود انزالی است؛ به همین دلیل بسیاری از آن‌ها به سراغ داروها و قرص تاخیری می‌روند تا مشکل خود را حل کنند. زود انزالی و سردی در روابط جنسی منجر به افزایش نارضایتی، احتمال خیانت و طلاق می‌شود و در نهایت ممکن است فروپاشی نظام خانواده را به همراه داشته‌باشد. برخی از مردان برای درمان این عارضه به مصرف قرص‌های تاخیری روی می‌آورند. گرچه این داروها مشکلات زودانزالی مردان را تا حدی رفع می‌کنند اما به دلیل عوارضی که دارند نباید در دراز مدت مورد استفاده قرار بگیرند. در عوض می‌توان از روش‌ها و تکنیک‌های مختلف در درمان زود انزالی استفاده کرد. مشاوره جنسی به شما این امکان را می‌دهد تا به جای قرص‌ها، روش‌های مؤثرتری را جایگزین کنید. برای اطلاع از روش‌های درمان زود انزالی و اختلال زود انزالی کلیک کنید.

ساده‌ترین راه حل برای درمان زود انزالی، استفاده از داروهای تاخیری است؛ البته استفاده از این داروها عوارض زیادی به دنبال دارد. یکی از عمده‌ترین مشکلات پس از قطع مصرف قرص‌های تاخیری بازگشت زودانزالی با شدت بیشتر است. از دیگر عوارض کلی این قرص‌ها اختلال پریاپیسم (نعوظ مانا)، تغییر در دید و شنوایی، آبریزش بینی، درد بدن، سرگیجه، مشکلات گوارشی و… است. برای اطلاع از روش‌های افزایش زمان انزال در مردان کلیک کنید.

 

در واقع داروهای مختلفی با دیگر اهداف درمانی بر زود انزالی تأثیر دارند. از این داروها برای درمان زود انزالی نیز استفاده می‌شود که در ادامه هر کدام را به اختصار شرح داده‌ایم:درمان قطعی زود انزالی

داروهای مهارکننده بازجذب سروتونین یک نوع از قرص‌های تاخیری هستند که برای زیاد شدن مدت زمان رابطه جنسی و درمان زود انزالی از آن استفاده می‌کنند. مصرف این دارو همراه با عوارض جانبی است که در هر فردی به صورت متفاوت بروز پیدا می‌کند. این داروها بهتر است بعد از وعده غذایی مصرف شوند.

داروی پاروکستین علاوه بر درمان افسردگی، در درمان زود انزالی هم به کار می‌رود. این دارو باعث افزایش آرامش در فرد می‌شود. اگر مصرف این قرص‌ها در بازه زمانی 6-3 هفته بهبودی در زود انزالی حاصل نکرد یا عوارض جانبی قرص زیاد شد، باید داروی دیگری تجویز شود.

عوارض پاروکستین: تهوع، افزایش یا کاهش وزن، سردرد، خشکی دهان، افزایش تعریق، یبوست، لرزش، اختلال در نعوظ، خواب‌آلودگی، کاهش اشتها و گیجی از عوارض این قرص می‌باشد. قطع ناگهانی پاروکستین می‌ تواند باعث ایجاد سندرومی‌شود که با علائمی مانند گیجی، ضعف، تهوع، سردرد، افسردگی، اضطراب، بی‌ خوابی، تمرکز ضعیف، علائم تنفسی فوقانی، پارستزی و علائم مشابه میگرن همراه شود. برای اطلاع بیشتر و آشنایی کامل با پاروکستین کلیک کنید.

سرترالین یکی دیگر از داروهای ضد افسردگی است که به عنوان قرص تاخیری هم استفاده می‌شود. اگر بهبودی در زودانزالی با مصرف این قرص در بازه زمانی 6-3 هفته حاصل نشد یا عوارض جانبی قرص زیاد باشد باید داروی دیگری تجویز شود.

عوارض سرترالین: کاهش تمایلات جنسی، تاخیر در انزال، خونریزی‌های غیرطبیعی (نقاط قرمز در سطح پوست)، گرفتگی و پرش ناگهانی عضلات، تب، سرگیجه، خشکی دهان، افزایش احساس تشنگی، خستگی، تغییرات ناگهانی در خلق، تپش قلب، احساس خارش در پوست، تهوع، احساس منگی و ناراحتی معده. برای اطلاع بیشتر و آشنایی بیشتر از موارد مصرف و عوارض سرترالین کلیک کنید.

سیتالوپرام از داروهایی ست که در درمان اختلالات خلقی و اضطرابی به کار گرفته می‌شود. اگر مصرف این قرص‌ها در بازه زمانی 6-3 هفته بهبودی در زود انزالی حاضل نکرد یا عوارض جانبی قرص زیاد باشد باید داروی دیگری تجویز شود.

عوارض سیتالوپرام: اسهال، یبوست، خشکی دهان، احتباس ادرار، بی خوابی، اختلالات جنسی، تهوع، تاری دید، اختلال ادراک، اشکال در تنفس، تکرر ادرار، یبوست، کاهش فشار خون، آبریزش بینی، تعریق زیاد، لرزش، کاهش اشتها، تغییر در توانایی‌های جنسی، بزرگ شدن مردمک. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیتالوپرام کلیک کنید.

فلوکستین داروی دیگری است که در درمان افسردگی و زود انزالی تجویز می‌شود. اگر مصرف این قرص‌ها در بازه زمانی 6-3 هفته بهبودی در زود انزالی حاصل نکرد یا عوارض جانبی قرص زیاد باشد باید داروی دیگری تجویز شود. این دارو بهتر است صبح‌ها مصرف شود در غیر این صورت ممکن است خواب فرد مختل شود.

عوارض فلوکستین: اضطراب، خشکی دهان، بی خوابی و لرزش، حالت تهوع، عصبانیت، تعریق، خواب آلودگی، عوارض پوستی، رویاهای غیر معمول را می‌توان از عوارض این دارو برشمرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فلوکستین کلیک کنید.

داپوکستین نوعی مهار کننده باز جذب سروتونین (SSRI) است که به صورت اختصاصی برای درمان زود انزالی استفاده می‌شود. این دارو برای مردان در دامنه سنی 18 تا 64 سال استفاده می‌شود. جنبه منفی این داروها این است که فرد باید به صورت روزانه آن را مصرف کند تا به نتیجه برسد. این دارو زمان انزال را افزایش داده و کنترل فرد بر انزال بیشتر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه داپوکستین کلیک کنید.

عوارض داپوکستین: تغییرات خلق، ضعف و خستگی، تعریق بیش از حد، اسهال، یبوست، سرگیجه، تاری دید، سو هاضمه، نفخ معده، احساس لرزش، کابوس شبانه

داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای علاوه بر درمان افسردگی در درمان زود انزالی هم استفاده می‌شود. کلومی پرامین ازجمله داروهایی است که برای این منظور به کار برده می‌شود که اثر مهاری قوی تری بر بازجذب سروتونین دارد.

عوارض SSRI: خشکی دهان، افزایش وزن و اشتها، تاری دید، افت فشار وضعیتی، آریتمی قلبی و تشنج، مشکلات گوارشی. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه داروهای ضد افسردگی کلیک کنید.

وگادول دارویی نیمه گیاهی و ترکیبی است و زود انزالی را به تاخیر می‌اندازد و از ترکیب ترامادول با سیلدنافیل تهیه می‌شود. این دارو در دسته مواد مخدر قرار می‌گیرد چون در دراز مدت باعث ایجاد وابستگی می‌شود. معمولا به صورت غیر مجاز فروخته می‌شود. در هیچ داروخانه ای به فروش نمی‌رسد و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. این دارو در هند ساخته می‌شود و به صورت اینترنتی به فروش می‌رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه داروی وگادول کلیک کنید.

عوارض وگادول: سکته قلبی ناگهانی، سکته مغزی، از دست رفتن بینایی و شنوایی، افزایش فشار چشم و سو هاضمه.

سیلدنافیل که با نام‌های تجاری ویاگرا و ارکتو شناخته می‌شود، از حمله معروف‌ترین داروهای درمان زودانزالی و ناتوانی جنسی در مردان است. بهتر است این دارو را در دوز 50 میلی‌گرم و یک ساعت پیش از برقراری رابطه جنسی مصرف کنید. این دارو موجب افزایش جریان خون در آلت تناسلی شده و به این طریق به درمان نعوظ کمک می‌کند. این دارو را نباید بیشتر از یک بار در روز مصرف کرد. این قرص تاخیری ممکن است باعث بروز تاری دید، اختلال شنوایی و تغییر در رنگ دید شود. در صورت مشاهده این علائم سریعا به پزشک مراجعه کنید.

قرص تادالافیل همانند ویاگرا عمل می‌کند اما تأثیرگذاری بیشتری دارد و موجب سفت و راست شدن آلت می‌شود. این قرص تا حد زیادی در درمان کوتاه مدت زود انزالی مفید است. معمولا این قرص را 30 تا 40 دقیقه قبل از رابطه جنسی مصرف می‌کنند.

کپسول‌های تقویت جنسی اگزوتیک پلاس ترکیبات گیاهی از جمله جینسینگ کره‌ای که باعث ارتقاء عملکرد قوای جنسی می‌شود، گیاه Eleuterococcus برای کاهش استرس و افزایش میل جنسی، گوارانا برای رفع خستگی و افزایش تحریک پذیری جنسی و ماده بسیار مغذی Royal jelly را شامل می‌شود. Royal jelly موجود در این کپسول یک انرژی طبیعی است که اثرات بسیار زیادی بر ارضا روانی و تحریک جنسی دارد. این دارو باید روزانه به میزان 1 یا 2 کپسول قبل از غذا مصرف شود.

 

با توجه به داروهایی که ذکر کردیم، هر کدام دارای فواید و عوارضی هستند. مصرف بلند مدت هر کدام بدون عارضه نبوده و می‌تواند شدت مشکل را نیز دو چندان بکند. بنابراین هر کدام می‌توانند در ابتدای امر داروی مناسبی باشند، اما نمی‌توان از آن‌ها به عنوان راهی برای برطرف کردن مشکل استفاده کرد. به همین دلیل در نهایت بهترین و مطمئن‌ترین راه دریافت مشاوره جنسی و بهره‌مندی از آموزش‌ها و تکنیک‌های درمانی است.

 

ویاگرا، وادنافیل و تادالافیل داروهایی هستند که برای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌شوند. این داروها توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان زود انزالی تایید نشده‌اند. گرچه این داروها انزال را به تاخیر نمی‌اندازند ولی به فرد کمک می‌کنند تا بعد از انزال زودرس در فاصله یک ربع تا نیم ساعت بعد دوباره قدرت نعوظ را داشته باشند و در بار دوم انزال با تاخیر بیشتری انجام می‌شود. در واقع به نعوظ دوباره بعد از انزال کمک می‌کند. در این شرایط شاید شریک جنسی رضایت بیشتری داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویاگرا و تادالافیل کلیک کنید.

عوارض مهار کننده‌های فسفودی استراز نوع 5: سرگیجه، سر درد، دید ناواضح، اسهال، عوارض پوستی، عفونت دستگاه ادراری، افت شدید فشار خون، آریتمی بطنی، سکته مغزی، افزایش فشار داخل چشم.

 

کپسول تاخیر جنسی کیمیاگر یک محصول گیاهی است که براساس طب سنتی تهیه شده است و با کم کردن حساسیت اندام تناسلی در درمان انزال زودرس می‌توان بهره گرفت. از عوارض جانبی آن می‌توان به یبوست، دل درد، انقباضات شکمی اشاره کرد.

 

قرص آفرودیت از گیاهان خشک میوه خارخاسک، زنجبیل، زعفران، دارچین تهیه می‌شود. در درمان ناتوانی‌های جنسی، افزایش تمایلات جنسی و درمان زودانزالی استفاده می‌شود.  مصرف دارو در بیماران با مشکلات قلبی، بیماران مبتلا به کمبود فشار خون و بیمارانی که به اسانس‌های گیاهی حساسیت دارند باید با احتیاط انجام شود.

 

بسیاری از افراد به دلیل مشکلات جنسی شان به سمت مصرف داروهایی چون ترامادول و یا مواد مخدر می‌روند. در حالی که این مواد تنها برای مدت کوتاهی می‌توانند موثر باشند و بعد از مدتی موجب تشدید مشکلات جنسی فرد می‌شوند. برای اطلاع از روش درمان مشکلات جنسی بعد از ترک اعتیاد کلیک کنید.

خوشبختانه تکنیک‌هایی چون مسترز و جانسون بدون استفاده از دارو می‌توانند موجب بالا رفتن کیفیت رابطه بشوند. در این تکنیک‌های طبیعی به فرد کمک می‌شود تا طی مراحل و ایجاد وقفه‌های کوتاه حین رابطه جنسی، انزال را به تعویق بیاندازد و بر مدت رابطه جنسی بیافزاید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تکنیک مسترز و جانسون کلیک کنید.

 

درمان قطعی زود انزالی

کرم‌ها و داروهای بی‌حس کننده یکی از کم خطرترین داروهایی هستند که برای درمان اختلالات جنسی استفاده می‌شود. این کرم‌های موضعی باعث کاهش حساسیت و تحریک پذیری آلت می‌شوند که نتیجتا به تاخیر در انزال کمک می‌کنند. این داروها عوارض جانبی کمی به دنبال دارند از جمله این داروها می‌توان به لیدوکائین و پریلوکائین اشاره کرد که به صورت اسپری یا کرم می‌باشد. این دارو‌ها با بی حس کردن ناحیه تحریک پذیر در آلت، از زود انزالی جلوگیری می‌کند و ممکن است از لذت جنسی کم کند. در واقع اثر درمانی خود را با تحریک کردن عصب‌ها یا روان ایفا نمی‌کند.

با توجه به مطالب گفته شده درمان‌های متعدد و داروهای مختلفی برای درمان وجود دارند که انتخاب را برای شما سخت می‌کنند. مشاوره جنسی از مرکز مشاوره حامی هنر زندگی به شما این امکان را می‌دهد که مطمئن‌ترین و کم خطرترین درمان را انتخاب نمایید. برای دریافت اطلاع از روش های درمان اختلالات جنسی کلیک کنید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص تاخیری در انزال زودرس می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

به نظرتون استفاده از این قرصا بهترین روش برای درمان زود انزالی… اخه خیلی از این قرصا بد می گن می گن خیلی عوارض داره ؟ من چند ساله شوهرم این مشکلو داره واقعا نمی دونم باید چی کار کنم … تو رو خدا کمکم کنید ممنون از سایته خوبتون …

همانطور که در مقاله ذکر شده قرص های تاخیری داروهایی جهت درمان نیستند و اثرات آن ها کوتاه مدت بوده و با ادامه مصرف تنها به مشکلات زودانزالی و مشکلات نعوظ فرد افزوده می شود. روش های غیر دارویی که توسط مشاوران جنسی ارائه می شوند بهترین نوع درمان بدون عوارض هستند که تنها کافی است برای درمان زودانزالی خود به یک مشاور متخصص در زمینه جنسی مراجعه کرده تا با تکنیک های مخصوص به شما کمک کنند

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

تمرینات کگل چیست و چه مزایایی دارد؟ تمرینات کگل تمریناتی بسیار ساده هستند که می‌توانید آن‌ها را به راحتی در خانه انجام دهید. این تمرینات به تمام افراد کمک می‌کند که زندگی سالم‌تری داشته باشند. انجام منظم و روزانه تمرینات کگل می‌تواند به درمان زود انزالی، درمان نعوظ، جلوگیری از بی‌اختیاری ادرار، درمان یبوست و پروستات کمک کند. اغلب افراد برای درمان این مشکلات به مصرف انواع داروهای شیمیایی و گیاهی رو می‌آورند و خود را در معرض خطر عوارض داروها قرار می‌دهند. در حالی که می‌توانند با چند تمرین ساده به سلامت جسمانی و افزایش اعتماد به نفس خود کمک کنند. برای اطلاع از شیوه انجام تمرینات کگل و دیگرفواید آن‌ها با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

تمرینات کگل فواید بسیار زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

بی اختیاری ادرار بسیار شایع بوده و در زنان بیشتر از مردان است. بی اختیاری ادرار سبب بروز مشکلاتی از جمله انقباض عضلانی و بیش فعالی مثانه می‌شود. تمرینات کگل می‌توانند یک روش موثر و جایگزین جراحی در درمان مشکلات مثانه برای زنان باشد. تاثیر این تمرینات به گونه‌ایست که توانایی مثانه را افزایش داده و عضلات کف لگن را برای جریان بهتر ادرار بهبود می‌بخشد.

تمرینات کگل اختلال استرس ادراری در مردان را نیز کاهش داده و باعث بهبود چشمگیر پروستات می‌شود. توجه داشته باشید که بی اختیاری ادرار گاه منشا روانی دارد که ناشی از استرس زیاد است. در این صورت حتما به روانشناس مراجعه کنید.درمان قطعی زود انزالی

بی اختیاری در مدفوع بر اثر کنترل غیر طبیعی روده رخ می‌دهد که بعد از مدتی حتی می‌تواند منجر به یبوست شود. کنترل غیر طبیعی در روده نیز به واسطۀ رژیم غذایی نامناسب، محیط و یا ژنتیک رخ می‌دهد. برای درمان مشکلات روده علاوه بر مصرف غذاهای سالم تمرینات روزانه کگل بسیار موثرند. انجام تمرینات کگل 3 بار در هفته و به مدت بیش از یک ماه، عضلات لگن را تقویت کرده و مشکلات را بهبود می‌بخشد. حتی در بسیاری از موارد نیاز به جراحی نیز از بین می‌رود.

برای کاهش درد عضلات و حفظ سلامت مثانه، رحم و روده در دوران بارداری، تمرینات کگل بسیار کمک کننده هستند. اگر می‌خواهید بر بافت‌های میان ‌دوراه و عضلات کف لگن کنترل بیشتری داشته باشید تا زایمان راحت تری را تجربه کنید، تمرینات کگل را جدی بگیرید. این تمرین‌ها درد، سفتی و بی ‌حرکتی پس از زایمان را کاهش می‌دهند. توجه داشته باشید که تمرین کگل در مادران باردار باید بدون درگیر کردن عضلات شکم و ساق پا صورت بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوران بارداری کلیک کنید.

تمرینات کگل در درمان یبوست مزمن، کاملا تضمین کننده هستند. این تمرینات سلامت گوارشی را افزایش داده و سبب رفع ناراحتی‌های روده می‌شوند. مشکل عبور مدفوع از مخرج از جمله عواملی است که در یبوست نقش دارد؛ تمرینات کگل این موضوع را نیز هدف درمان قرار می‌دهد. مشکلات عصب اسفنکتر مقعد نیز از عوامل دیگر یبوست می‌باشد. با فشار دادن عضلات لگن که بخش اصلی تمرینات کگل است، می‌توانید تمام اعضای لگن را در جای مناسب خود نگه داشته و مشکلات عصب اسفنکتر را بهبود ببخشید.

اختلال نعوظ مشکلی است که بسیاری از مردان برای رفع آن به دنبال درمان هستند. بسیاری از افراد در این شرایط  از قرص‌های اختلال نعوظ استفاده می‌کنند. انجام تمرینات کگل به مدت 6 ماه همراه با رژیم غذایی مناسب می‌تواند تا 35 درصد در درمان نعوظ موثر باشد. سفت کردن و تقویت عضلات انتهایی لگن در تمرینات کگل باعث افزایش جریان خون در آلت تناسلی و بهبود عملکرد جنسی می‌شود. برای کسب اطلاع از قرص اختلال نعوظ کلیک کنید.

همچنین تمرینات کگل در درمان زود انزالی نیز تاثیر گذاشته و باعث بهبود این اختلال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان زود انزالی کلیک کنید.

1. در موقعیتی قرار بگیرید که عضلات بدنتان شل و ریلکس باشد. بهترین حالت این است که به پشت دراز کشیده و زانوهایتان بالا باشد. در تمام مراحل تمرین، از کشش گردن خودداری کنید. در غیر این صورت ممکن است سبب بروز سر درد یا گردن درد شود.

2. عضلات انتهایی باسن (عضلاتی که وقتی می‌خواهید ادرار خود را نگه دارید درگیر می‌شوند) و لگن خود را منقبض کنید و به آن فشار بیاورید. این کار سبب تقویت عضلات لگن شده و باعث می‌شود که عضلات در جای خود قرار بگیرند.

3. بعد از 10 تا 12 ثانیه عضلات را شل کنید و دوباره در حالت ریلکس قرار بگیرید. در این زمان باید دم و بازدم بیشتری داشته باشید. اگر در انجام تمرینات کگل تازه کار هستید، بین هر بار انقباض عضلات فاصله بدهید تا درد کمتری احساس کنید.

4. دوباره عضلات لگن را به مدت 5 تا 7 ثانیه منقبض کرده و سعی کنید این بار فشار بیشتری بیاورید. سپس دوباره خود را شل کنید. این روند را تا 10 بار ادامه داده و هر روز در سه نوبت تمرین را انجام دهید. می‌توانید تعداد تکرارها را به مرور زمان بالا ببرید.

5. در نهایت بدنتان را گرم کنید. به این صورت که زانوها را به قفسه سینه بچسبانید و 5 ثانیه نگه دارید. اگر دچار اختلال نعوظ هستید، توصیه می‌شود که مقاله‌های اختلال نعوظ و درمان نعوظ را مطالعه نمایید. 

1. قبل از انجام تمرین کگل حتما مثانۀ خود را خالی کنید. اگر مثانه در هنگام انجام تمرین پر باشد ادرار به کلیه ها رفته و باعث بروز عفونت می‌شود.

2. به عضلات باسن بیش از حد فشار نیاورید، این کار می‌تواند موجب تشدید بیماری شود. بنابراین تمرینات را بیش از سه بار در روز انجام ندهید؛ بلکه به تدریج و طی هفته‌های بعدی آن‌ها را افزایش دهید. ممکن است فکر کنید چون این تمرینات سبک و آسان هستند می‌توانید آنها را با سرعت انجام دهید. اما برای تاثیر گذاری بیشتر تمرین‌ها از این کار خودداری کرده و مراحل را با آرامش انجام دهید.

3. حتما در طی تمرین نفس عمیق بکشید. آشنایی با تکنیک‌های تنفسی می‌تواند شما را در تنفس صحیح و در نتیجه آسان‌تر شدن حرکات یاری دهد.

4. شما می‌توانید تمرینات کگل را حتی در حالت ایستاده و زمانی که مشغول به کاری (مثل مسواک زدن) هستید، انجام دهید.

5. بعد از انجام ورزش حتما بدن خود را گرم کرده  و از حرکات کششی استفاده کنید. این کار از بروز دردهای عضلانی ناشی از تمرین جلوگیری می‌کند.درمان اختلالات جنسی حتما باید تحت نظر مشاوره جنسی صورت بگیرد، پس برای جلوگیری از عوارض ناخواسته از انجام کارهای خودسرانه خودداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان اختلالات جنسی کلیک کنید.

تمرینات کگل در زمینه درمان اختلالات جنسی بسیار تاثیر گذار هستند اما روش صحیح انجام دادن آن‌ها بسیار مهم است. چراکه در صورت انجام اشتباه آن‌ها باعث بروز مشکلاتی در بدن می‌شود. بهترین راه این است که برای درمان، قبل از هر اقدامی با یک روانشناس صحبت کرده و مشاوره جنسی دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نمرینات کگل می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

تکنیک مسترز جانسون روشی است برای درمان زود انزالی که بدون استفاده از هیچ دارویی کاربرد دارد. بسیاری از کسانی که با مشکل زود انزالی رو به رو هستند به سمت مصرف قرص‌های تاخیری می‌روند. آنان بدون اینکه از روش‌های دیگر غیر دارویی و موثرتر خبر داشته باشند، خود را در معرض عوارض بی شمار داروها قرار می‌دهند. از روش‌های غیر دارویی موثر در این زمینه می‌توان به تمرینات کگل و تکنیک مسترز جانسون اشاره کرد.البته بهتر است که قبل از هر اقدام خودسرانه، خجالت را کنار بگذارید و با یک مشاوره جنسی مشورت کنید تا بهترین راهکار را به شما ارائه دهد. در ادامه به توضیح کامل روش مسترز و جانسون پرداخته ایم.

تکنیک مسترز و جانسون (MASTERS AND JOHNSON) به اراده و تمرین زیادی برای درمان زود انزالی نیاز دارد. این روش مجموعه ای از فرآیندهای یادگیری، تشخیص و کنترل احساساتی را در برمی گیرد که باعث رسیدن فرد به اوج لذت جنسی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان زود انزالی کلیک کنید. 

این تمرین به گونه ایست که بعد از مرحله تحریک در رابطه جنسی، زمانی که مرد نزدیک ارضا شدن است، کار را متوقف کرده و بعد از فروکش کردن حس لذت دوباره تحریک را ادامه می‌دهد و خود را رها می‌کند تا انزال به طور طبیعی اتفاق بیافتد. می‌توانید برای بالا بردن مقاومت، از ژل‌های لغزنده نیز استفاده کنید. تنفس عمیق در حین به تعویق انداختن انزال می‌تواند نقش موثری داشته باشد و از خستگی شما بکاهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه جنسی کلیک کنید.درمان قطعی زود انزالی

این تمرین را حداقل سه بار باید انجام دهید اما بهترین حالت این است از روش 9 به 1 استفاده کنید. به این معنا که در آمیزش‌های اول یک بار مکث کرده و در هفته‌های بعدی، به تدریج با توجه به قوای بدنی خودتان میزان توقف‌ها را بعد از هر تحریک افزایش دهید تا به 9 بار مکث در یک رابطه جنسی برسد.

(برای مثال مرد آلت خود را چهار بار در واژن زن برده و بعد استراحت می‌کند و دوباره و چند باره این کار را انجام می‌دهد تا انزال دیرتر اتفاق بیوفتد). در این شرایط بدن شرطی می‌شود و می‌توانید رابطه جنسی طولانی‌تری داشته باشید و همسر خود را نیز ارضا کنید. این تمرین یکی از موثرترین روش‌ها برای درمان زودانزالی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زود انزالی کلیک کنید. 

با این روش می‌توانید بعد از چند هفته تا چند ماه تلاش و همکاری با همسرتان، رابطه جنسی را تحت کنترل در بیاورید. برای رابطه مطلوب تر و افزایش تاثیری گذاری ، بهتر است مرد روی زن قرار بگیرد و تسلط بیشتری بر خود داشته باشد. در حالت دیگر زن روی مرد قرار گرفته و مرد باید در هنگام نزدیک شدن به مرحلۀ اوج به همسر خود اشاره کند تا متوقف شود.

نکته: برای جلوگیری از سرد شدن زن باید در توقف‌ها، عشق بازی جنسی (بدون تحریک مستقیم آلت تناسلی مرد) ادامه داشته باشد.

در تکنیک مسترز جانسون، مرد می‌تواند برای فروکش کردن احساس خود زمانی که به لحظه انزال نزدیک شد، با انگشت نشانه و انگشت شست، حلقه ای به دور سر آلت خود درست کند و انگشتان خود را محکم فشار دهد. سپس دوباره آمیزش را ادامه داده و طبق مراحل بالا عمل کند.

فشار آوردن بر سر آلت تناسلی باعث کم شدن تجمع خون در آلت شده و نعوظ کاهش می‌یابد. در نتیجه کنترل جنسی مرد بالا می‌رود و زمان نزدیکی افزایش می‌یابد. تکنیک فشار را زن نیز می‌تواند برای همسرش انجام دهد. تمرینات کگل نیز می‌تواند در زمینه درمان زودانزالی موثر باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تمرینات کگل کلیک کنید.

قبل از انجام این تمرین و نزدیکی حتما آن‌را با همسر خود در میان بگذارید؛ زیرا ممکن است به دلیل پیوسته نبودن این تمرین برای همسرتان کمی سخت باشد و باعث ناراحتی او شود. اگر با این کار مخالفت کرد، با ذکر دلایل منطقی و بیان تاثیر این کار بر روی انزال دیرتر، او را با لحنی ملایم راضی کنید. بهتر است زن و مرد قبل از رابطه، هر کار جدید را به هم اطلاع داده و نظر طرف مقابل را نیز جویا شوند. 

نکته: مصرف قرص‌های تاخیری برای درمان زودانزالی توصیه نمی‌شود چراکه با عوارض بسیار زیادی همراه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قرص های تاخیری کلیک کنید. 

ممکن است روش مسترز جانسون در ابتدا سخت به نظر برسد اما در نهایت لذت جنسی زیادی را برای زن و شوهر به وجود می‌آورد. سعی کنید تا قبل از شروع تمرین به مدت 2 یا 3 هفته نزدیکی نداشته باشید و فقط از نوازش و در آغوش گرفتن استفاده کنید. اگر این اصل را رعایت کنید، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد.توجه داشته باشید که هیچ وقت برای درمان اختلالات جنسی بدون مشورت متخصص و مشاوره جنسی از داروها و روش‌های غیر استاندارد استفاده ننمایید؛ چرا که ممکن است همین روش‌های غیر اصولی مشکل شما را بیشتر کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان اختلالات جنسی کلیک کنید. 

مشکلات و اختلالات جنسی تاثیر بسیار جدی بر روابط  زناشویی می‌گذارند؛ به همین دلیل ضرورت درمان آن‌ها افزایش می‌یابد. اما بسیاری از افراد برای درمان، در مرحله اول به سراغ داروها و قرص‌های مختلف می‌روند. در حالی که روش‌هایی همچون تکنیک مسترز جانسون در این زمینه تاثیر بسیار زیاد و بدون عارضه‌ای دارند. علاوه بر این روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با توجه به شرایطتان از آن‌ها استفاده کنید. مشاوره جنسی در این زمینه به شما کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه روش های درمان زود انزالی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

آیا این روش برای مجرد ها هم موثر هست یا نه چون مجرد ها کسی ندارن که باهاش تمرین ادامه بدن ایا میتوان در خود ارضایی این تمرین را انجام داد ؟؟؟

زود انزالی برای مجردها در هنگام خودارضایی معنی نداره، شما وقتی در طی ارتباط جنسی با همسر خود هستید ممکنه با زودانزالی مواجه شوید. پس این تکنیک های جنسی مثل مسترز و جانسون برای زوجین داده شده .

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

دکتر هوشنگ قوامی – متخصص کلیه و مجاری ادراری

در 10 الی 15 سال اخیر مطالعات بیشماری در زمینه درمان دارویی زود انزالی گزارش شده که به طور مرکزی (مغز) یا محیطی (دستگاه تناسلی)، موجب کنترل و به تاخیر انداختن انزال می‌‌گردد. در این مقاله قصد داریم به معرفی داروی زود انزالی بپردازیم.

فهرست موضوعات

در چند دهه گذشته درمان زود انزالی مشخصا توسط روانپزشکان و سکسولوژیستها صورت می‌گرفت و در اوایل سال 1970 به صورت رفتار درمانی توسط دو نفر روانپزشک زن و مرد به نام‌های مسترز و جانسون انجام می‌ شد.

گزینه های معمول درمانی برای انزال زودرس شامل تکنیک های رفتاری ، بی حسی موضعی ، داروها و مشاوره است. به خاطر داشته باشید که یافتن روش درمانی یا ترکیبی از روشهای درمانی مناسب برای شما ممکن است زمان بر باشد. درمان رفتاری به همراه دارو درمانی ممکن است موثرترین دوره باشد.درمان قطعی زود انزالی

این درمان در چند دهه توسط این دو نفر روانپزشک به روش رفتار درمانی که مستلزم رابطه اجرایی توسط بیمار بود. دوره درمانی طولانی مدت بود و بیمار از ادامه آن خودداری می‌نمود و آن دسته از بیمارانی که تن به این روش درمانی می‌دادند، نتیجه‌ای مطلوب نمی‌گرفتند.

در همان زمان روانپزشکان دیگری مسئله درمان طبی- دارویی را پیشنهاد می‌کردند ولی متاسفانه توسط این دو پزشک مورد ملامت و سرزنش قرار می‌گرفتند. در 10 الی 15 سال اخیر مطالعات بیشماری در زمینه درمان دارویی با داروهای مختلف گزارش شده که به طور مرکزی (مغز) یا محیطی (دستگاه تناسلی) موجب کنترل و به تاخیر انداختن انزال می‌‌گردد.

امروزه برای درمان زود انزالی، اورولوژیست ها قادر به تشخیص مسئله و ارائه راه درمان به خصوص می باشند. انزال زودرس زمانی اتفاق می افتد که مرد یا شریک زندگی اش زودتر از آنچه دوست دارد به انزال می رسد. انزال زودرس یک شکایت رایج جنسی است. از هر 3 نفر 1 نفر این مشکل را تجربه می کند.

داروی زود انزالی در اصل برای افزایش مدت یا حجم انزال در مردان استفاده می شود. داروهایی که در حال حاضر در سطح جهان برای درمان این بیماری جنسی به کار می‌رود از دسته داروهای SSRIS هستند که شامل سیتالوپرام، پاروکستین، فلوکستین، سرترالین می‌باشند. نتیجه درمانی این داروها در طول درمان 12 هفته ، 80 درصد می‌باشد.

قابل ذکر است که یک دارو ممکن است در فردی درمان مناسب ایجاد کند در حالی که همین دارو در فرد دیگر اثر مناسب درمانی نداشته باشد، لذا بیمار پس از 5 روز مصرف دارو چنانچه نتیجه‌ای نگرفت باید برای تغییر دارو مراجعه کند.

داروهای بازدارنده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) مانند اسیتالوپرام، سرتالین، پاروکستین یا فلوکستین برای تاخیر در انزال مصرف میشوند. در بین اینها به نظر میرسد داپوکستین بیشترین تاثیر را دارد.

مطالعات تجربی نشان داده که سروتونین و گیرنده های آن، کنترل عصبی انزال در حیوانات را تنظیم می‌کنند. به علاوه بر روی حیوانات نشان داده است که کاهش سروتونین و فعال نمودن گیرنده های مربوط به آن منجر به یک انزال سریع‌تر می‌گردد. دو روش درمانی با داروهای فوق وجود دارد.

چون استفاده مداوم و طولانی مدت دارو ممکن است بیمار را از استفاده دراز مدت آن باز دارد، لذا استفاده دارو 3 ساعت قبل از عمل جنسی روش دیگر درمان است. نتایج این روش با روش طولانی مدت 12 هفته چندان تفاوتی ندارد. این نوع روش درمانی در سال 1979 توسط Alilenious گزارش شد.

طی مطالعاتی گزارش شده کلومی پرامین، در درمان زود انزالی موثر است ولی به علت عوارض 5 الی 15 درصدی آن مانند اختلال دید، خشکی دهان و سایر عوارض کولینرژیک مصرف آن محدود گردیده است. داروی ذکر شده با مختل کردن بازجذب سروتونین در مغز باعث افزایش سروتونین شده و باعث به تاخیر انداختن انزال می‌ گردد.

داروهای فوق به طور گسترده‌ای در درمان افسردگی استفاده می‌شوند و به علت عارضه به تاخیر انداختن انزال و بعضا قطع انزال، برای درمان زود انزالی در انسان استفاده می‌شوند.

داروهای نامبرده  دارای مکانیسم و اثر مشابهی هستند و شواهدی موجود است که نشان می‌دهد که سیتالوپرام و فلوواکستین اثرات کمتری نسبت به داروهای پاروکستین، سرترالین و فلوکستین در به تاخیر انداختن انزال دارند. با کشف اثر و مکانیسم این داروها، راهی به سوی درمان زود انزالی را پیش روی ما قرار داد.

داروی فلوکستین بعد از قطع درمان 3 تا 6 ماه بهبودی گزارش گردیده و نقش بالقوه‌ای در درمان زود انزالی دارد. این دارو به خوبی در اکثر بیماران قابل تحمل بوده و عوارض دارو، اضطراب، بی ‌خوابی  به مقدار کم، کاهش میل جنسی و گاهی عدم انزال می‌باشد. عدم دفع انزال ممکن است تا چند هفته پس از قطع دارو باقی بماند که گمان می‌رود به علت دفع آهسته متابولیت‌های آن باشد.

در صورت بروز علائم واکنش آلرژیک به فلوکستین(کهیر، دشواری در تنفس، تورم در صورت یا گلو) یا واکنش شدید پوستی(تب، گلودرد، سوزش چشم، درد پوست، بثورات پوستی قرمز یا بنفش، تاول و لایه برداری) سریعا به پزشک مراجعه کنید.

هرگونه علائم جدید یا وخیم را به پزشک خود گزارش دهید، از جمله: تغییرات روحی و رفتاری، اضطراب، حملات پانیک، اشکال در خواب، یا احساس تحریک، آشفتگی، پرخاشگری، بی قراری، بیش فعالی(ذهنی یا جسمی)، افسردگی، یا فکرهایی در مورد خودکشی یا صدمه زدن به خود.

در صورت وجود علائم زیر با پزشک خود تماس بگیرید:

در صورت بروز علائم سندروم سره تونین، سریعا به اورژانس مراجعه کنید، مانند: آشفتگی، توهم، تب، تعریق، لرز، ضربان قلب تند، سفتی عضلات، از بین رفتن تعادل، تهوع، استفراغ یا اسهال.

عوارض جانبی شایع فلوکستین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سرترالین علاوه بر مهار انتخابی باز جذب مجدد سروتونین دارای مهار گیرنده های دوپامین نیز می‌باشد و شایع‌ترین عارضه آن اختلالات گوارشی است. مقدار مصرفی دارو به میزان 25 تا 50 میلی‌گرم روزانه می‌باشد.

در داروی پاروکستین، مصرف روزانه یک قرص کافی می‌باشد، اثر این دارو به طور اختصاصی روی مغز اثر می گذارد و باعث افزایش مقدار سروتونین و در نتیجه درمان زود انزالی است. این دارو همزمان با داروهایی نظیر دیلانتین و وارفارین نباید خورده شود.

عارضه دارو بی‌خوابی شدید است  و مصرف روزانه 10 میلی‌گرم کافی می‌باشد. پاروکستین-سرترالین و فلوکستین به نظر می‌رسد دارای اثرات مشابه باشند. این داروها به خوبی قابل تحمل هستند، عوارض کمی دارند و باعث سرگیجه و ناراحتی گوارش می‌شوند که سه الی چهار هفته پس از درمان از بین می‌روند.

گاهی ممکن است عدم انزال به علت شروع درمان با دادن مقدار زیاد دارو یا پس از قطع دارو اتفاق افتد. اضطراب غالبا به شکل عارضه حاد زودگذر دیده می‌شود. تجویز این دارو در مبتلایان به اختلالات اسکیزوفرنی حاد جایز نمی‌باشد.

افراد مبتلا به زود انزالی اولیه به طور یکسان نسبت به داروهای نامبرده پاسخ نمی‌دهند، در حالیکه در افراد زود انزال نوع ثانوی، این حالت دیده نمی‌شود. در افراد زود انزال اولیه در مقایسه با بیماران مبتلا به زود انزالی ثانوی پاسخ درمانی کمتر است.

علت دقیق انزال زودرس مشخص نیست. در حالی که زمانی تصور می شد فقط روانشناختی است، پزشکان اکنون معتقدند که انزال زودرس شامل تعامل پیچیده ای از عوامل روانی و بیولوژیکی است.

عوامل روانشناختی که ممکن است نقش داشته باشند عبارتند از:

عوامل دیگری که می توانند نقش داشته باشند عبارتند از:

مردانی که نگران به دست آوردن یا حفظ نعوظ در حین رابطه جنسی هستند ، ممکن است الگویی از عجله در انزال ایجاد کنند که تغییر آن دشوار است.

بسیاری از مردان مبتلا به انزال زودرس همچنین دارای مشکلات اضطرابی هستند – یا به طور خاص در مورد عملکرد جنسی یا مربوط به سایر مسائل دچار اضطراب هستند.

اگر روابط جنسی رضایت بخشی با شرکای دیگر داشته اید که در آن انزال زودرس به ندرت اتفاق می افتد یا اصلاً اتفاق نمی افتد، ممکن است مسائل بین فردی بین شما و شریک زندگی فعلی شما در ایجاد این مشکل نقش داشته باشد.

برای دریافت نوبت و مشاوره با پزشک خود همین حالا تماس بگیرید

علامت اصلی انزال زودرس عدم توانایی در تأخیر انزال بیش از یک دقیقه پس از نعوظ است. با این حال، این مشکل ممکن است در همه موقعیت های جنسی، حتی در هنگام خودارضایی نیز رخ دهد.

انزال زودرس را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

مادام العمر (اولیه): انزال زودرس مادام العمر در تمام مدت یا تقریباً تمام اوقات با شروع اولین برخوردهای جنسی شما اتفاق می افتد.درمان قطعی زود انزالی

اکتسابی (ثانویه): انزال زودرس اکتسابی پس از تجربه قبلی جنسی بدون مشکلات، انزال ایجاد می شود.

بسیاری از مردان احساس می کنند که علائم انزال زودرس را دارند، اما علائم مطابق با معیارهای تشخیصی انزال زودرس نیست. در عوض این مردان ممکن است دارای انزال زودرس متغیر طبیعی باشند، که شامل دوره های انزال سریع و همچنین دوره های انزال طبیعی است.

اگر در بیشتر برخوردهای جنسی زودتر از موقع به انزال می رسید با پزشک خود صحبت کنید. برای مردان معمول است که از بحث در مورد نگرانی های مربوط به سلامت جنسی احساس خجالت می کنند، اما اجازه ندهید که این موضوع شما را از گفتگو با پزشک باز دارد. انزال زودرس یک مشکل شایع و قابل درمان است.

برای برخی از مردان، مکالمه با پزشک ممکن است به کاهش نگرانی در مورد انزال زودرس کمک کند. به عنوان مثال ، شنیدن اینکه انزال زودرس گاه به گاه طبیعی است و متوسط زمان از شروع رابطه تا انزال حدود پنج دقیقه است ، سبب ایجاد اطمینان خاطر می شود.

عضلات ضعیف کف لگن ممکن است توانایی شما در تأخیر در انزال را مختل کنند. تمرینات کف لگن(تمرینات کگل) می توانند به تقویت این عضلات کمک کنند. برای انجام این تمرینات اقدامات زیر را انجام دهید:

1- عضلات مناسب را پیدا کنید. برای شناسایی عضلات کف لگن، ادرار کردن را در وسط کار متوقف کنید یا ماهیچه هایی را که مانع عبور گاز می شوند، سفت کنید. این مانورها از عضلات کف لگن شما استفاده می کنند. پس از شناسایی عضلات کف لگن، می توانید تمرینات را در هر موقعیتی انجام دهید، اگرچه انجام آن ها در حالت دراز کشیده راحت تر است.

2- تکنیک خود را کامل کنید. عضلات کف لگن را سفت کنید، انقباض را به مدت سه ثانیه نگه دارید و سپس به مدت سه ثانیه استراحت کنید. چند بار پشت سر هم آن را تکرار کنید. با قوی شدن عضلات، سعی کنید تمرینات کگل را هنگام نشستن، ایستادن یا راه رفتن انجام دهید.

3- تمرکز خود را حفظ کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، فقط روی عضلات کف لگن تمرکز کنید. مراقب باشید که عضلات شکم، ران یا باسن خود را خم نکنید. از نگه داشتن نفس خودداری کنید. درعوض، در طول تمرینات راحت نفس بکشید.

4- روزانه 3 بار تکرار کنید. حداقل سه مجموعه از 10 تکرار در روز را هدف قرار دهید.

پزشک ممکن است به شما و شریک جنسی شما استفاده از روشی به نام تکنیک مکث را توصیه کند. این روش به شرح زیر است:

با تکرار هر چند بار که لازم باشد می توانید به نقطه ورود شریک خود بدون انزال برسید. بعد از چند جلسه تمرین، دانستن چگونگی تأخیر در انزال ممکن است به عادت تبدیل شود که دیگر نیازی به تکنیک مکث ندارد.

اگر تکنیک مکث باعث ایجاد درد یا ناراحتی می شود، تکنیک دیگر متوقف کردن تحریک جنسی درست قبل از انزال است. صبر کنید تا سطح برانگیختگی کاهش پیدا کند و دوباره شروع کنید. این روش به عنوان تکنیک توقف شروع شناخته می شود.

کاندوم ممکن است حساسیت آلت تناسلی را کاهش دهد، که می تواند به تأخیر در انزال کمک کند. کاندوم های “کنترل اوج” از بدون نسخه در دسترس هستند. این کاندوم ها حاوی مواد بی حس کننده مانند بنزوکائین یا لیدوکائین هستند یا از لاتکس ضخیم تر برای تأخیر در انزال ساخته شده اند.

همین جا صراحتا بگوییم: به هیچ وجه از آمپول درمان زود انزالی استفاده نکنید! این امر بسیار خطرناک است و ممکن است باعث از دست رفتن قوای جنسی فرد شود.

در افراد مبتلا به زود انزالی ثانوی وقتی درمان از داروی پاروکستین و رفتار درمانی به صورت قطع و وصل انزال به مدت 12 هفته صورت گیرد، فقط 70 درصد بیماران قادر به حفظ و نگهداری و کنترل انزال خواهند بود و دوره درمان به طور متوسط 3 ماه می‌باشد.

عود سریع در 30 درصد مبتلایان به انزال اولیه بعد از درمان بوجود می آید. درصد بهبودی انزال زودرس بعد از درمان بستگی به این دارد که آیا عامل انزال اظطراب بوده  یا التهاب پروستات یا ژنتیک باعث آن شده باشد.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

اینجانب دکتر هوشنگ قوامی بورد تخصصی جراحی کلیه ، مجاری ادرار و ناباروری مردان را در سال 63اخذ نموده ام و پس از گذراندن امتحان تخصصی و گرفتن دانشنامه از دانشگاه اصفهان شروع به کار کردم.

مطلب قبلی

علت عدم نعوظ ناگهانی چیست؟

مطلب بعدی

بزرگی خوش خیم پروستات چیست؟

روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد و يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد ده روز

سه ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ ميلي ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ سه ماه ميل كنيد و روزي يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد يك ماه

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد و قرص وياگرا

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص  فلوكستين٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد

درمان بیماری پیرونی در مردان

علت خارش و سوزش واژن چیست + علائم و درمان

علت سوزش دستگاه تناسلی مردان بعد از رابطه جنسی

نعوظ صبحگاهی چیست و چرا اتفاق می افتد؟

دکتر هوشنگ قوامی بورد تخصصی جراحی کلیه ، مجاری ادرار و ناباروری مردان

آخرین مطالب

عوارض فتق اینگوینال چیست؟سریع ترین روش های پیشگیری و درمان


درمان بیماری پیرونی در مردان


علت جمع شدن دستگاه تناسلی مردان چیست؟


ادرار اسیدی در بارداری نشانه چیست؟

احتمال بارداری بعد از عمل وازکتومی چقدر است؟

مطالب بروزرسانی شده

عوارض فتق اینگوینال چیست؟سریع ترین روش های پیشگیری و درمان

درمان بیماری پیرونی در مردان

علت خارش و سوزش واژن چیست + علائم و درمان

ادرار اسیدی در بارداری نشانه چیست؟

دکتر هوشنگ قوامی – متخصص کلیه و مجاری ادراری

در 10 الی 15 سال اخیر مطالعات بیشماری در زمینه درمان دارویی زود انزالی گزارش شده که به طور مرکزی (مغز) یا محیطی (دستگاه تناسلی)، موجب کنترل و به تاخیر انداختن انزال می‌‌گردد. در این مقاله قصد داریم به معرفی داروی زود انزالی بپردازیم.

فهرست موضوعات

در چند دهه گذشته درمان زود انزالی مشخصا توسط روانپزشکان و سکسولوژیستها صورت می‌گرفت و در اوایل سال 1970 به صورت رفتار درمانی توسط دو نفر روانپزشک زن و مرد به نام‌های مسترز و جانسون انجام می‌ شد.

گزینه های معمول درمانی برای انزال زودرس شامل تکنیک های رفتاری ، بی حسی موضعی ، داروها و مشاوره است. به خاطر داشته باشید که یافتن روش درمانی یا ترکیبی از روشهای درمانی مناسب برای شما ممکن است زمان بر باشد. درمان رفتاری به همراه دارو درمانی ممکن است موثرترین دوره باشد.درمان قطعی زود انزالی

این درمان در چند دهه توسط این دو نفر روانپزشک به روش رفتار درمانی که مستلزم رابطه اجرایی توسط بیمار بود. دوره درمانی طولانی مدت بود و بیمار از ادامه آن خودداری می‌نمود و آن دسته از بیمارانی که تن به این روش درمانی می‌دادند، نتیجه‌ای مطلوب نمی‌گرفتند.

در همان زمان روانپزشکان دیگری مسئله درمان طبی- دارویی را پیشنهاد می‌کردند ولی متاسفانه توسط این دو پزشک مورد ملامت و سرزنش قرار می‌گرفتند. در 10 الی 15 سال اخیر مطالعات بیشماری در زمینه درمان دارویی با داروهای مختلف گزارش شده که به طور مرکزی (مغز) یا محیطی (دستگاه تناسلی) موجب کنترل و به تاخیر انداختن انزال می‌‌گردد.

امروزه برای درمان زود انزالی، اورولوژیست ها قادر به تشخیص مسئله و ارائه راه درمان به خصوص می باشند. انزال زودرس زمانی اتفاق می افتد که مرد یا شریک زندگی اش زودتر از آنچه دوست دارد به انزال می رسد. انزال زودرس یک شکایت رایج جنسی است. از هر 3 نفر 1 نفر این مشکل را تجربه می کند.

داروی زود انزالی در اصل برای افزایش مدت یا حجم انزال در مردان استفاده می شود. داروهایی که در حال حاضر در سطح جهان برای درمان این بیماری جنسی به کار می‌رود از دسته داروهای SSRIS هستند که شامل سیتالوپرام، پاروکستین، فلوکستین، سرترالین می‌باشند. نتیجه درمانی این داروها در طول درمان 12 هفته ، 80 درصد می‌باشد.

قابل ذکر است که یک دارو ممکن است در فردی درمان مناسب ایجاد کند در حالی که همین دارو در فرد دیگر اثر مناسب درمانی نداشته باشد، لذا بیمار پس از 5 روز مصرف دارو چنانچه نتیجه‌ای نگرفت باید برای تغییر دارو مراجعه کند.

داروهای بازدارنده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) مانند اسیتالوپرام، سرتالین، پاروکستین یا فلوکستین برای تاخیر در انزال مصرف میشوند. در بین اینها به نظر میرسد داپوکستین بیشترین تاثیر را دارد.

مطالعات تجربی نشان داده که سروتونین و گیرنده های آن، کنترل عصبی انزال در حیوانات را تنظیم می‌کنند. به علاوه بر روی حیوانات نشان داده است که کاهش سروتونین و فعال نمودن گیرنده های مربوط به آن منجر به یک انزال سریع‌تر می‌گردد. دو روش درمانی با داروهای فوق وجود دارد.

چون استفاده مداوم و طولانی مدت دارو ممکن است بیمار را از استفاده دراز مدت آن باز دارد، لذا استفاده دارو 3 ساعت قبل از عمل جنسی روش دیگر درمان است. نتایج این روش با روش طولانی مدت 12 هفته چندان تفاوتی ندارد. این نوع روش درمانی در سال 1979 توسط Alilenious گزارش شد.

طی مطالعاتی گزارش شده کلومی پرامین، در درمان زود انزالی موثر است ولی به علت عوارض 5 الی 15 درصدی آن مانند اختلال دید، خشکی دهان و سایر عوارض کولینرژیک مصرف آن محدود گردیده است. داروی ذکر شده با مختل کردن بازجذب سروتونین در مغز باعث افزایش سروتونین شده و باعث به تاخیر انداختن انزال می‌ گردد.

داروهای فوق به طور گسترده‌ای در درمان افسردگی استفاده می‌شوند و به علت عارضه به تاخیر انداختن انزال و بعضا قطع انزال، برای درمان زود انزالی در انسان استفاده می‌شوند.

داروهای نامبرده  دارای مکانیسم و اثر مشابهی هستند و شواهدی موجود است که نشان می‌دهد که سیتالوپرام و فلوواکستین اثرات کمتری نسبت به داروهای پاروکستین، سرترالین و فلوکستین در به تاخیر انداختن انزال دارند. با کشف اثر و مکانیسم این داروها، راهی به سوی درمان زود انزالی را پیش روی ما قرار داد.

داروی فلوکستین بعد از قطع درمان 3 تا 6 ماه بهبودی گزارش گردیده و نقش بالقوه‌ای در درمان زود انزالی دارد. این دارو به خوبی در اکثر بیماران قابل تحمل بوده و عوارض دارو، اضطراب، بی ‌خوابی  به مقدار کم، کاهش میل جنسی و گاهی عدم انزال می‌باشد. عدم دفع انزال ممکن است تا چند هفته پس از قطع دارو باقی بماند که گمان می‌رود به علت دفع آهسته متابولیت‌های آن باشد.

در صورت بروز علائم واکنش آلرژیک به فلوکستین(کهیر، دشواری در تنفس، تورم در صورت یا گلو) یا واکنش شدید پوستی(تب، گلودرد، سوزش چشم، درد پوست، بثورات پوستی قرمز یا بنفش، تاول و لایه برداری) سریعا به پزشک مراجعه کنید.

هرگونه علائم جدید یا وخیم را به پزشک خود گزارش دهید، از جمله: تغییرات روحی و رفتاری، اضطراب، حملات پانیک، اشکال در خواب، یا احساس تحریک، آشفتگی، پرخاشگری، بی قراری، بیش فعالی(ذهنی یا جسمی)، افسردگی، یا فکرهایی در مورد خودکشی یا صدمه زدن به خود.

در صورت وجود علائم زیر با پزشک خود تماس بگیرید:

در صورت بروز علائم سندروم سره تونین، سریعا به اورژانس مراجعه کنید، مانند: آشفتگی، توهم، تب، تعریق، لرز، ضربان قلب تند، سفتی عضلات، از بین رفتن تعادل، تهوع، استفراغ یا اسهال.

عوارض جانبی شایع فلوکستین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سرترالین علاوه بر مهار انتخابی باز جذب مجدد سروتونین دارای مهار گیرنده های دوپامین نیز می‌باشد و شایع‌ترین عارضه آن اختلالات گوارشی است. مقدار مصرفی دارو به میزان 25 تا 50 میلی‌گرم روزانه می‌باشد.

در داروی پاروکستین، مصرف روزانه یک قرص کافی می‌باشد، اثر این دارو به طور اختصاصی روی مغز اثر می گذارد و باعث افزایش مقدار سروتونین و در نتیجه درمان زود انزالی است. این دارو همزمان با داروهایی نظیر دیلانتین و وارفارین نباید خورده شود.

عارضه دارو بی‌خوابی شدید است  و مصرف روزانه 10 میلی‌گرم کافی می‌باشد. پاروکستین-سرترالین و فلوکستین به نظر می‌رسد دارای اثرات مشابه باشند. این داروها به خوبی قابل تحمل هستند، عوارض کمی دارند و باعث سرگیجه و ناراحتی گوارش می‌شوند که سه الی چهار هفته پس از درمان از بین می‌روند.

گاهی ممکن است عدم انزال به علت شروع درمان با دادن مقدار زیاد دارو یا پس از قطع دارو اتفاق افتد. اضطراب غالبا به شکل عارضه حاد زودگذر دیده می‌شود. تجویز این دارو در مبتلایان به اختلالات اسکیزوفرنی حاد جایز نمی‌باشد.

افراد مبتلا به زود انزالی اولیه به طور یکسان نسبت به داروهای نامبرده پاسخ نمی‌دهند، در حالیکه در افراد زود انزال نوع ثانوی، این حالت دیده نمی‌شود. در افراد زود انزال اولیه در مقایسه با بیماران مبتلا به زود انزالی ثانوی پاسخ درمانی کمتر است.

علت دقیق انزال زودرس مشخص نیست. در حالی که زمانی تصور می شد فقط روانشناختی است، پزشکان اکنون معتقدند که انزال زودرس شامل تعامل پیچیده ای از عوامل روانی و بیولوژیکی است.

عوامل روانشناختی که ممکن است نقش داشته باشند عبارتند از:

عوامل دیگری که می توانند نقش داشته باشند عبارتند از:

مردانی که نگران به دست آوردن یا حفظ نعوظ در حین رابطه جنسی هستند ، ممکن است الگویی از عجله در انزال ایجاد کنند که تغییر آن دشوار است.

بسیاری از مردان مبتلا به انزال زودرس همچنین دارای مشکلات اضطرابی هستند – یا به طور خاص در مورد عملکرد جنسی یا مربوط به سایر مسائل دچار اضطراب هستند.

اگر روابط جنسی رضایت بخشی با شرکای دیگر داشته اید که در آن انزال زودرس به ندرت اتفاق می افتد یا اصلاً اتفاق نمی افتد، ممکن است مسائل بین فردی بین شما و شریک زندگی فعلی شما در ایجاد این مشکل نقش داشته باشد.

برای دریافت نوبت و مشاوره با پزشک خود همین حالا تماس بگیرید

علامت اصلی انزال زودرس عدم توانایی در تأخیر انزال بیش از یک دقیقه پس از نعوظ است. با این حال، این مشکل ممکن است در همه موقعیت های جنسی، حتی در هنگام خودارضایی نیز رخ دهد.

انزال زودرس را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

مادام العمر (اولیه): انزال زودرس مادام العمر در تمام مدت یا تقریباً تمام اوقات با شروع اولین برخوردهای جنسی شما اتفاق می افتد.درمان قطعی زود انزالی

اکتسابی (ثانویه): انزال زودرس اکتسابی پس از تجربه قبلی جنسی بدون مشکلات، انزال ایجاد می شود.

بسیاری از مردان احساس می کنند که علائم انزال زودرس را دارند، اما علائم مطابق با معیارهای تشخیصی انزال زودرس نیست. در عوض این مردان ممکن است دارای انزال زودرس متغیر طبیعی باشند، که شامل دوره های انزال سریع و همچنین دوره های انزال طبیعی است.

اگر در بیشتر برخوردهای جنسی زودتر از موقع به انزال می رسید با پزشک خود صحبت کنید. برای مردان معمول است که از بحث در مورد نگرانی های مربوط به سلامت جنسی احساس خجالت می کنند، اما اجازه ندهید که این موضوع شما را از گفتگو با پزشک باز دارد. انزال زودرس یک مشکل شایع و قابل درمان است.

برای برخی از مردان، مکالمه با پزشک ممکن است به کاهش نگرانی در مورد انزال زودرس کمک کند. به عنوان مثال ، شنیدن اینکه انزال زودرس گاه به گاه طبیعی است و متوسط زمان از شروع رابطه تا انزال حدود پنج دقیقه است ، سبب ایجاد اطمینان خاطر می شود.

عضلات ضعیف کف لگن ممکن است توانایی شما در تأخیر در انزال را مختل کنند. تمرینات کف لگن(تمرینات کگل) می توانند به تقویت این عضلات کمک کنند. برای انجام این تمرینات اقدامات زیر را انجام دهید:

1- عضلات مناسب را پیدا کنید. برای شناسایی عضلات کف لگن، ادرار کردن را در وسط کار متوقف کنید یا ماهیچه هایی را که مانع عبور گاز می شوند، سفت کنید. این مانورها از عضلات کف لگن شما استفاده می کنند. پس از شناسایی عضلات کف لگن، می توانید تمرینات را در هر موقعیتی انجام دهید، اگرچه انجام آن ها در حالت دراز کشیده راحت تر است.

2- تکنیک خود را کامل کنید. عضلات کف لگن را سفت کنید، انقباض را به مدت سه ثانیه نگه دارید و سپس به مدت سه ثانیه استراحت کنید. چند بار پشت سر هم آن را تکرار کنید. با قوی شدن عضلات، سعی کنید تمرینات کگل را هنگام نشستن، ایستادن یا راه رفتن انجام دهید.

3- تمرکز خود را حفظ کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، فقط روی عضلات کف لگن تمرکز کنید. مراقب باشید که عضلات شکم، ران یا باسن خود را خم نکنید. از نگه داشتن نفس خودداری کنید. درعوض، در طول تمرینات راحت نفس بکشید.

4- روزانه 3 بار تکرار کنید. حداقل سه مجموعه از 10 تکرار در روز را هدف قرار دهید.

پزشک ممکن است به شما و شریک جنسی شما استفاده از روشی به نام تکنیک مکث را توصیه کند. این روش به شرح زیر است:

با تکرار هر چند بار که لازم باشد می توانید به نقطه ورود شریک خود بدون انزال برسید. بعد از چند جلسه تمرین، دانستن چگونگی تأخیر در انزال ممکن است به عادت تبدیل شود که دیگر نیازی به تکنیک مکث ندارد.

اگر تکنیک مکث باعث ایجاد درد یا ناراحتی می شود، تکنیک دیگر متوقف کردن تحریک جنسی درست قبل از انزال است. صبر کنید تا سطح برانگیختگی کاهش پیدا کند و دوباره شروع کنید. این روش به عنوان تکنیک توقف شروع شناخته می شود.

کاندوم ممکن است حساسیت آلت تناسلی را کاهش دهد، که می تواند به تأخیر در انزال کمک کند. کاندوم های “کنترل اوج” از بدون نسخه در دسترس هستند. این کاندوم ها حاوی مواد بی حس کننده مانند بنزوکائین یا لیدوکائین هستند یا از لاتکس ضخیم تر برای تأخیر در انزال ساخته شده اند.

همین جا صراحتا بگوییم: به هیچ وجه از آمپول درمان زود انزالی استفاده نکنید! این امر بسیار خطرناک است و ممکن است باعث از دست رفتن قوای جنسی فرد شود.

در افراد مبتلا به زود انزالی ثانوی وقتی درمان از داروی پاروکستین و رفتار درمانی به صورت قطع و وصل انزال به مدت 12 هفته صورت گیرد، فقط 70 درصد بیماران قادر به حفظ و نگهداری و کنترل انزال خواهند بود و دوره درمان به طور متوسط 3 ماه می‌باشد.

عود سریع در 30 درصد مبتلایان به انزال اولیه بعد از درمان بوجود می آید. درصد بهبودی انزال زودرس بعد از درمان بستگی به این دارد که آیا عامل انزال اظطراب بوده  یا التهاب پروستات یا ژنتیک باعث آن شده باشد.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

اینجانب دکتر هوشنگ قوامی بورد تخصصی جراحی کلیه ، مجاری ادرار و ناباروری مردان را در سال 63اخذ نموده ام و پس از گذراندن امتحان تخصصی و گرفتن دانشنامه از دانشگاه اصفهان شروع به کار کردم.

مطلب قبلی

علت عدم نعوظ ناگهانی چیست؟

مطلب بعدی

بزرگی خوش خیم پروستات چیست؟

روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد و يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد ده روز

سه ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ ميلي ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ سه ماه ميل كنيد و روزي يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد يك ماه

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد و قرص وياگرا

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص  فلوكستين٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد

درمان بیماری پیرونی در مردان

علت خارش و سوزش واژن چیست + علائم و درمان

علت سوزش دستگاه تناسلی مردان بعد از رابطه جنسی

نعوظ صبحگاهی چیست و چرا اتفاق می افتد؟

دکتر هوشنگ قوامی بورد تخصصی جراحی کلیه ، مجاری ادرار و ناباروری مردان

آخرین مطالب

عوارض فتق اینگوینال چیست؟سریع ترین روش های پیشگیری و درمان


درمان بیماری پیرونی در مردان


علت جمع شدن دستگاه تناسلی مردان چیست؟


ادرار اسیدی در بارداری نشانه چیست؟

احتمال بارداری بعد از عمل وازکتومی چقدر است؟

مطالب بروزرسانی شده

عوارض فتق اینگوینال چیست؟سریع ترین روش های پیشگیری و درمان

درمان بیماری پیرونی در مردان

علت خارش و سوزش واژن چیست + علائم و درمان

ادرار اسیدی در بارداری نشانه چیست؟

دکتر هوشنگ قوامی – متخصص کلیه و مجاری ادراری

در 10 الی 15 سال اخیر مطالعات بیشماری در زمینه درمان دارویی زود انزالی گزارش شده که به طور مرکزی (مغز) یا محیطی (دستگاه تناسلی)، موجب کنترل و به تاخیر انداختن انزال می‌‌گردد. در این مقاله قصد داریم به معرفی داروی زود انزالی بپردازیم.

فهرست موضوعات

در چند دهه گذشته درمان زود انزالی مشخصا توسط روانپزشکان و سکسولوژیستها صورت می‌گرفت و در اوایل سال 1970 به صورت رفتار درمانی توسط دو نفر روانپزشک زن و مرد به نام‌های مسترز و جانسون انجام می‌ شد.

گزینه های معمول درمانی برای انزال زودرس شامل تکنیک های رفتاری ، بی حسی موضعی ، داروها و مشاوره است. به خاطر داشته باشید که یافتن روش درمانی یا ترکیبی از روشهای درمانی مناسب برای شما ممکن است زمان بر باشد. درمان رفتاری به همراه دارو درمانی ممکن است موثرترین دوره باشد.درمان قطعی زود انزالی

این درمان در چند دهه توسط این دو نفر روانپزشک به روش رفتار درمانی که مستلزم رابطه اجرایی توسط بیمار بود. دوره درمانی طولانی مدت بود و بیمار از ادامه آن خودداری می‌نمود و آن دسته از بیمارانی که تن به این روش درمانی می‌دادند، نتیجه‌ای مطلوب نمی‌گرفتند.

در همان زمان روانپزشکان دیگری مسئله درمان طبی- دارویی را پیشنهاد می‌کردند ولی متاسفانه توسط این دو پزشک مورد ملامت و سرزنش قرار می‌گرفتند. در 10 الی 15 سال اخیر مطالعات بیشماری در زمینه درمان دارویی با داروهای مختلف گزارش شده که به طور مرکزی (مغز) یا محیطی (دستگاه تناسلی) موجب کنترل و به تاخیر انداختن انزال می‌‌گردد.

امروزه برای درمان زود انزالی، اورولوژیست ها قادر به تشخیص مسئله و ارائه راه درمان به خصوص می باشند. انزال زودرس زمانی اتفاق می افتد که مرد یا شریک زندگی اش زودتر از آنچه دوست دارد به انزال می رسد. انزال زودرس یک شکایت رایج جنسی است. از هر 3 نفر 1 نفر این مشکل را تجربه می کند.

داروی زود انزالی در اصل برای افزایش مدت یا حجم انزال در مردان استفاده می شود. داروهایی که در حال حاضر در سطح جهان برای درمان این بیماری جنسی به کار می‌رود از دسته داروهای SSRIS هستند که شامل سیتالوپرام، پاروکستین، فلوکستین، سرترالین می‌باشند. نتیجه درمانی این داروها در طول درمان 12 هفته ، 80 درصد می‌باشد.

قابل ذکر است که یک دارو ممکن است در فردی درمان مناسب ایجاد کند در حالی که همین دارو در فرد دیگر اثر مناسب درمانی نداشته باشد، لذا بیمار پس از 5 روز مصرف دارو چنانچه نتیجه‌ای نگرفت باید برای تغییر دارو مراجعه کند.

داروهای بازدارنده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) مانند اسیتالوپرام، سرتالین، پاروکستین یا فلوکستین برای تاخیر در انزال مصرف میشوند. در بین اینها به نظر میرسد داپوکستین بیشترین تاثیر را دارد.

مطالعات تجربی نشان داده که سروتونین و گیرنده های آن، کنترل عصبی انزال در حیوانات را تنظیم می‌کنند. به علاوه بر روی حیوانات نشان داده است که کاهش سروتونین و فعال نمودن گیرنده های مربوط به آن منجر به یک انزال سریع‌تر می‌گردد. دو روش درمانی با داروهای فوق وجود دارد.

چون استفاده مداوم و طولانی مدت دارو ممکن است بیمار را از استفاده دراز مدت آن باز دارد، لذا استفاده دارو 3 ساعت قبل از عمل جنسی روش دیگر درمان است. نتایج این روش با روش طولانی مدت 12 هفته چندان تفاوتی ندارد. این نوع روش درمانی در سال 1979 توسط Alilenious گزارش شد.

طی مطالعاتی گزارش شده کلومی پرامین، در درمان زود انزالی موثر است ولی به علت عوارض 5 الی 15 درصدی آن مانند اختلال دید، خشکی دهان و سایر عوارض کولینرژیک مصرف آن محدود گردیده است. داروی ذکر شده با مختل کردن بازجذب سروتونین در مغز باعث افزایش سروتونین شده و باعث به تاخیر انداختن انزال می‌ گردد.

داروهای فوق به طور گسترده‌ای در درمان افسردگی استفاده می‌شوند و به علت عارضه به تاخیر انداختن انزال و بعضا قطع انزال، برای درمان زود انزالی در انسان استفاده می‌شوند.

داروهای نامبرده  دارای مکانیسم و اثر مشابهی هستند و شواهدی موجود است که نشان می‌دهد که سیتالوپرام و فلوواکستین اثرات کمتری نسبت به داروهای پاروکستین، سرترالین و فلوکستین در به تاخیر انداختن انزال دارند. با کشف اثر و مکانیسم این داروها، راهی به سوی درمان زود انزالی را پیش روی ما قرار داد.

داروی فلوکستین بعد از قطع درمان 3 تا 6 ماه بهبودی گزارش گردیده و نقش بالقوه‌ای در درمان زود انزالی دارد. این دارو به خوبی در اکثر بیماران قابل تحمل بوده و عوارض دارو، اضطراب، بی ‌خوابی  به مقدار کم، کاهش میل جنسی و گاهی عدم انزال می‌باشد. عدم دفع انزال ممکن است تا چند هفته پس از قطع دارو باقی بماند که گمان می‌رود به علت دفع آهسته متابولیت‌های آن باشد.

در صورت بروز علائم واکنش آلرژیک به فلوکستین(کهیر، دشواری در تنفس، تورم در صورت یا گلو) یا واکنش شدید پوستی(تب، گلودرد، سوزش چشم، درد پوست، بثورات پوستی قرمز یا بنفش، تاول و لایه برداری) سریعا به پزشک مراجعه کنید.

هرگونه علائم جدید یا وخیم را به پزشک خود گزارش دهید، از جمله: تغییرات روحی و رفتاری، اضطراب، حملات پانیک، اشکال در خواب، یا احساس تحریک، آشفتگی، پرخاشگری، بی قراری، بیش فعالی(ذهنی یا جسمی)، افسردگی، یا فکرهایی در مورد خودکشی یا صدمه زدن به خود.

در صورت وجود علائم زیر با پزشک خود تماس بگیرید:

در صورت بروز علائم سندروم سره تونین، سریعا به اورژانس مراجعه کنید، مانند: آشفتگی، توهم، تب، تعریق، لرز، ضربان قلب تند، سفتی عضلات، از بین رفتن تعادل، تهوع، استفراغ یا اسهال.

عوارض جانبی شایع فلوکستین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سرترالین علاوه بر مهار انتخابی باز جذب مجدد سروتونین دارای مهار گیرنده های دوپامین نیز می‌باشد و شایع‌ترین عارضه آن اختلالات گوارشی است. مقدار مصرفی دارو به میزان 25 تا 50 میلی‌گرم روزانه می‌باشد.

در داروی پاروکستین، مصرف روزانه یک قرص کافی می‌باشد، اثر این دارو به طور اختصاصی روی مغز اثر می گذارد و باعث افزایش مقدار سروتونین و در نتیجه درمان زود انزالی است. این دارو همزمان با داروهایی نظیر دیلانتین و وارفارین نباید خورده شود.

عارضه دارو بی‌خوابی شدید است  و مصرف روزانه 10 میلی‌گرم کافی می‌باشد. پاروکستین-سرترالین و فلوکستین به نظر می‌رسد دارای اثرات مشابه باشند. این داروها به خوبی قابل تحمل هستند، عوارض کمی دارند و باعث سرگیجه و ناراحتی گوارش می‌شوند که سه الی چهار هفته پس از درمان از بین می‌روند.

گاهی ممکن است عدم انزال به علت شروع درمان با دادن مقدار زیاد دارو یا پس از قطع دارو اتفاق افتد. اضطراب غالبا به شکل عارضه حاد زودگذر دیده می‌شود. تجویز این دارو در مبتلایان به اختلالات اسکیزوفرنی حاد جایز نمی‌باشد.

افراد مبتلا به زود انزالی اولیه به طور یکسان نسبت به داروهای نامبرده پاسخ نمی‌دهند، در حالیکه در افراد زود انزال نوع ثانوی، این حالت دیده نمی‌شود. در افراد زود انزال اولیه در مقایسه با بیماران مبتلا به زود انزالی ثانوی پاسخ درمانی کمتر است.

علت دقیق انزال زودرس مشخص نیست. در حالی که زمانی تصور می شد فقط روانشناختی است، پزشکان اکنون معتقدند که انزال زودرس شامل تعامل پیچیده ای از عوامل روانی و بیولوژیکی است.

عوامل روانشناختی که ممکن است نقش داشته باشند عبارتند از:

عوامل دیگری که می توانند نقش داشته باشند عبارتند از:

مردانی که نگران به دست آوردن یا حفظ نعوظ در حین رابطه جنسی هستند ، ممکن است الگویی از عجله در انزال ایجاد کنند که تغییر آن دشوار است.

بسیاری از مردان مبتلا به انزال زودرس همچنین دارای مشکلات اضطرابی هستند – یا به طور خاص در مورد عملکرد جنسی یا مربوط به سایر مسائل دچار اضطراب هستند.

اگر روابط جنسی رضایت بخشی با شرکای دیگر داشته اید که در آن انزال زودرس به ندرت اتفاق می افتد یا اصلاً اتفاق نمی افتد، ممکن است مسائل بین فردی بین شما و شریک زندگی فعلی شما در ایجاد این مشکل نقش داشته باشد.

برای دریافت نوبت و مشاوره با پزشک خود همین حالا تماس بگیرید

علامت اصلی انزال زودرس عدم توانایی در تأخیر انزال بیش از یک دقیقه پس از نعوظ است. با این حال، این مشکل ممکن است در همه موقعیت های جنسی، حتی در هنگام خودارضایی نیز رخ دهد.

انزال زودرس را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

مادام العمر (اولیه): انزال زودرس مادام العمر در تمام مدت یا تقریباً تمام اوقات با شروع اولین برخوردهای جنسی شما اتفاق می افتد.درمان قطعی زود انزالی

اکتسابی (ثانویه): انزال زودرس اکتسابی پس از تجربه قبلی جنسی بدون مشکلات، انزال ایجاد می شود.

بسیاری از مردان احساس می کنند که علائم انزال زودرس را دارند، اما علائم مطابق با معیارهای تشخیصی انزال زودرس نیست. در عوض این مردان ممکن است دارای انزال زودرس متغیر طبیعی باشند، که شامل دوره های انزال سریع و همچنین دوره های انزال طبیعی است.

اگر در بیشتر برخوردهای جنسی زودتر از موقع به انزال می رسید با پزشک خود صحبت کنید. برای مردان معمول است که از بحث در مورد نگرانی های مربوط به سلامت جنسی احساس خجالت می کنند، اما اجازه ندهید که این موضوع شما را از گفتگو با پزشک باز دارد. انزال زودرس یک مشکل شایع و قابل درمان است.

برای برخی از مردان، مکالمه با پزشک ممکن است به کاهش نگرانی در مورد انزال زودرس کمک کند. به عنوان مثال ، شنیدن اینکه انزال زودرس گاه به گاه طبیعی است و متوسط زمان از شروع رابطه تا انزال حدود پنج دقیقه است ، سبب ایجاد اطمینان خاطر می شود.

عضلات ضعیف کف لگن ممکن است توانایی شما در تأخیر در انزال را مختل کنند. تمرینات کف لگن(تمرینات کگل) می توانند به تقویت این عضلات کمک کنند. برای انجام این تمرینات اقدامات زیر را انجام دهید:

1- عضلات مناسب را پیدا کنید. برای شناسایی عضلات کف لگن، ادرار کردن را در وسط کار متوقف کنید یا ماهیچه هایی را که مانع عبور گاز می شوند، سفت کنید. این مانورها از عضلات کف لگن شما استفاده می کنند. پس از شناسایی عضلات کف لگن، می توانید تمرینات را در هر موقعیتی انجام دهید، اگرچه انجام آن ها در حالت دراز کشیده راحت تر است.

2- تکنیک خود را کامل کنید. عضلات کف لگن را سفت کنید، انقباض را به مدت سه ثانیه نگه دارید و سپس به مدت سه ثانیه استراحت کنید. چند بار پشت سر هم آن را تکرار کنید. با قوی شدن عضلات، سعی کنید تمرینات کگل را هنگام نشستن، ایستادن یا راه رفتن انجام دهید.

3- تمرکز خود را حفظ کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، فقط روی عضلات کف لگن تمرکز کنید. مراقب باشید که عضلات شکم، ران یا باسن خود را خم نکنید. از نگه داشتن نفس خودداری کنید. درعوض، در طول تمرینات راحت نفس بکشید.

4- روزانه 3 بار تکرار کنید. حداقل سه مجموعه از 10 تکرار در روز را هدف قرار دهید.

پزشک ممکن است به شما و شریک جنسی شما استفاده از روشی به نام تکنیک مکث را توصیه کند. این روش به شرح زیر است:

با تکرار هر چند بار که لازم باشد می توانید به نقطه ورود شریک خود بدون انزال برسید. بعد از چند جلسه تمرین، دانستن چگونگی تأخیر در انزال ممکن است به عادت تبدیل شود که دیگر نیازی به تکنیک مکث ندارد.

اگر تکنیک مکث باعث ایجاد درد یا ناراحتی می شود، تکنیک دیگر متوقف کردن تحریک جنسی درست قبل از انزال است. صبر کنید تا سطح برانگیختگی کاهش پیدا کند و دوباره شروع کنید. این روش به عنوان تکنیک توقف شروع شناخته می شود.

کاندوم ممکن است حساسیت آلت تناسلی را کاهش دهد، که می تواند به تأخیر در انزال کمک کند. کاندوم های “کنترل اوج” از بدون نسخه در دسترس هستند. این کاندوم ها حاوی مواد بی حس کننده مانند بنزوکائین یا لیدوکائین هستند یا از لاتکس ضخیم تر برای تأخیر در انزال ساخته شده اند.

همین جا صراحتا بگوییم: به هیچ وجه از آمپول درمان زود انزالی استفاده نکنید! این امر بسیار خطرناک است و ممکن است باعث از دست رفتن قوای جنسی فرد شود.

در افراد مبتلا به زود انزالی ثانوی وقتی درمان از داروی پاروکستین و رفتار درمانی به صورت قطع و وصل انزال به مدت 12 هفته صورت گیرد، فقط 70 درصد بیماران قادر به حفظ و نگهداری و کنترل انزال خواهند بود و دوره درمان به طور متوسط 3 ماه می‌باشد.

عود سریع در 30 درصد مبتلایان به انزال اولیه بعد از درمان بوجود می آید. درصد بهبودی انزال زودرس بعد از درمان بستگی به این دارد که آیا عامل انزال اظطراب بوده  یا التهاب پروستات یا ژنتیک باعث آن شده باشد.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

اینجانب دکتر هوشنگ قوامی بورد تخصصی جراحی کلیه ، مجاری ادرار و ناباروری مردان را در سال 63اخذ نموده ام و پس از گذراندن امتحان تخصصی و گرفتن دانشنامه از دانشگاه اصفهان شروع به کار کردم.

مطلب قبلی

علت عدم نعوظ ناگهانی چیست؟

مطلب بعدی

بزرگی خوش خیم پروستات چیست؟

روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد و يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد ده روز

سه ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ ميلي ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ سه ماه ميل كنيد و روزي يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد يك ماه

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد و قرص وياگرا

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص  فلوكستين٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد

درمان بیماری پیرونی در مردان

علت خارش و سوزش واژن چیست + علائم و درمان

علت سوزش دستگاه تناسلی مردان بعد از رابطه جنسی

نعوظ صبحگاهی چیست و چرا اتفاق می افتد؟

دکتر هوشنگ قوامی بورد تخصصی جراحی کلیه ، مجاری ادرار و ناباروری مردان

آخرین مطالب

عوارض فتق اینگوینال چیست؟سریع ترین روش های پیشگیری و درمان


درمان بیماری پیرونی در مردان


علت جمع شدن دستگاه تناسلی مردان چیست؟


ادرار اسیدی در بارداری نشانه چیست؟

احتمال بارداری بعد از عمل وازکتومی چقدر است؟

مطالب بروزرسانی شده

عوارض فتق اینگوینال چیست؟سریع ترین روش های پیشگیری و درمان

درمان بیماری پیرونی در مردان

علت خارش و سوزش واژن چیست + علائم و درمان

ادرار اسیدی در بارداری نشانه چیست؟

دکتر هوشنگ قوامی – متخصص کلیه و مجاری ادراری

در 10 الی 15 سال اخیر مطالعات بیشماری در زمینه درمان دارویی زود انزالی گزارش شده که به طور مرکزی (مغز) یا محیطی (دستگاه تناسلی)، موجب کنترل و به تاخیر انداختن انزال می‌‌گردد. در این مقاله قصد داریم به معرفی داروی زود انزالی بپردازیم.

فهرست موضوعات

در چند دهه گذشته درمان زود انزالی مشخصا توسط روانپزشکان و سکسولوژیستها صورت می‌گرفت و در اوایل سال 1970 به صورت رفتار درمانی توسط دو نفر روانپزشک زن و مرد به نام‌های مسترز و جانسون انجام می‌ شد.

گزینه های معمول درمانی برای انزال زودرس شامل تکنیک های رفتاری ، بی حسی موضعی ، داروها و مشاوره است. به خاطر داشته باشید که یافتن روش درمانی یا ترکیبی از روشهای درمانی مناسب برای شما ممکن است زمان بر باشد. درمان رفتاری به همراه دارو درمانی ممکن است موثرترین دوره باشد.درمان قطعی زود انزالی

این درمان در چند دهه توسط این دو نفر روانپزشک به روش رفتار درمانی که مستلزم رابطه اجرایی توسط بیمار بود. دوره درمانی طولانی مدت بود و بیمار از ادامه آن خودداری می‌نمود و آن دسته از بیمارانی که تن به این روش درمانی می‌دادند، نتیجه‌ای مطلوب نمی‌گرفتند.

در همان زمان روانپزشکان دیگری مسئله درمان طبی- دارویی را پیشنهاد می‌کردند ولی متاسفانه توسط این دو پزشک مورد ملامت و سرزنش قرار می‌گرفتند. در 10 الی 15 سال اخیر مطالعات بیشماری در زمینه درمان دارویی با داروهای مختلف گزارش شده که به طور مرکزی (مغز) یا محیطی (دستگاه تناسلی) موجب کنترل و به تاخیر انداختن انزال می‌‌گردد.

امروزه برای درمان زود انزالی، اورولوژیست ها قادر به تشخیص مسئله و ارائه راه درمان به خصوص می باشند. انزال زودرس زمانی اتفاق می افتد که مرد یا شریک زندگی اش زودتر از آنچه دوست دارد به انزال می رسد. انزال زودرس یک شکایت رایج جنسی است. از هر 3 نفر 1 نفر این مشکل را تجربه می کند.

داروی زود انزالی در اصل برای افزایش مدت یا حجم انزال در مردان استفاده می شود. داروهایی که در حال حاضر در سطح جهان برای درمان این بیماری جنسی به کار می‌رود از دسته داروهای SSRIS هستند که شامل سیتالوپرام، پاروکستین، فلوکستین، سرترالین می‌باشند. نتیجه درمانی این داروها در طول درمان 12 هفته ، 80 درصد می‌باشد.

قابل ذکر است که یک دارو ممکن است در فردی درمان مناسب ایجاد کند در حالی که همین دارو در فرد دیگر اثر مناسب درمانی نداشته باشد، لذا بیمار پس از 5 روز مصرف دارو چنانچه نتیجه‌ای نگرفت باید برای تغییر دارو مراجعه کند.

داروهای بازدارنده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) مانند اسیتالوپرام، سرتالین، پاروکستین یا فلوکستین برای تاخیر در انزال مصرف میشوند. در بین اینها به نظر میرسد داپوکستین بیشترین تاثیر را دارد.

مطالعات تجربی نشان داده که سروتونین و گیرنده های آن، کنترل عصبی انزال در حیوانات را تنظیم می‌کنند. به علاوه بر روی حیوانات نشان داده است که کاهش سروتونین و فعال نمودن گیرنده های مربوط به آن منجر به یک انزال سریع‌تر می‌گردد. دو روش درمانی با داروهای فوق وجود دارد.

چون استفاده مداوم و طولانی مدت دارو ممکن است بیمار را از استفاده دراز مدت آن باز دارد، لذا استفاده دارو 3 ساعت قبل از عمل جنسی روش دیگر درمان است. نتایج این روش با روش طولانی مدت 12 هفته چندان تفاوتی ندارد. این نوع روش درمانی در سال 1979 توسط Alilenious گزارش شد.

طی مطالعاتی گزارش شده کلومی پرامین، در درمان زود انزالی موثر است ولی به علت عوارض 5 الی 15 درصدی آن مانند اختلال دید، خشکی دهان و سایر عوارض کولینرژیک مصرف آن محدود گردیده است. داروی ذکر شده با مختل کردن بازجذب سروتونین در مغز باعث افزایش سروتونین شده و باعث به تاخیر انداختن انزال می‌ گردد.

داروهای فوق به طور گسترده‌ای در درمان افسردگی استفاده می‌شوند و به علت عارضه به تاخیر انداختن انزال و بعضا قطع انزال، برای درمان زود انزالی در انسان استفاده می‌شوند.

داروهای نامبرده  دارای مکانیسم و اثر مشابهی هستند و شواهدی موجود است که نشان می‌دهد که سیتالوپرام و فلوواکستین اثرات کمتری نسبت به داروهای پاروکستین، سرترالین و فلوکستین در به تاخیر انداختن انزال دارند. با کشف اثر و مکانیسم این داروها، راهی به سوی درمان زود انزالی را پیش روی ما قرار داد.

داروی فلوکستین بعد از قطع درمان 3 تا 6 ماه بهبودی گزارش گردیده و نقش بالقوه‌ای در درمان زود انزالی دارد. این دارو به خوبی در اکثر بیماران قابل تحمل بوده و عوارض دارو، اضطراب، بی ‌خوابی  به مقدار کم، کاهش میل جنسی و گاهی عدم انزال می‌باشد. عدم دفع انزال ممکن است تا چند هفته پس از قطع دارو باقی بماند که گمان می‌رود به علت دفع آهسته متابولیت‌های آن باشد.

در صورت بروز علائم واکنش آلرژیک به فلوکستین(کهیر، دشواری در تنفس، تورم در صورت یا گلو) یا واکنش شدید پوستی(تب، گلودرد، سوزش چشم، درد پوست، بثورات پوستی قرمز یا بنفش، تاول و لایه برداری) سریعا به پزشک مراجعه کنید.

هرگونه علائم جدید یا وخیم را به پزشک خود گزارش دهید، از جمله: تغییرات روحی و رفتاری، اضطراب، حملات پانیک، اشکال در خواب، یا احساس تحریک، آشفتگی، پرخاشگری، بی قراری، بیش فعالی(ذهنی یا جسمی)، افسردگی، یا فکرهایی در مورد خودکشی یا صدمه زدن به خود.

در صورت وجود علائم زیر با پزشک خود تماس بگیرید:

در صورت بروز علائم سندروم سره تونین، سریعا به اورژانس مراجعه کنید، مانند: آشفتگی، توهم، تب، تعریق، لرز، ضربان قلب تند، سفتی عضلات، از بین رفتن تعادل، تهوع، استفراغ یا اسهال.

عوارض جانبی شایع فلوکستین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سرترالین علاوه بر مهار انتخابی باز جذب مجدد سروتونین دارای مهار گیرنده های دوپامین نیز می‌باشد و شایع‌ترین عارضه آن اختلالات گوارشی است. مقدار مصرفی دارو به میزان 25 تا 50 میلی‌گرم روزانه می‌باشد.

در داروی پاروکستین، مصرف روزانه یک قرص کافی می‌باشد، اثر این دارو به طور اختصاصی روی مغز اثر می گذارد و باعث افزایش مقدار سروتونین و در نتیجه درمان زود انزالی است. این دارو همزمان با داروهایی نظیر دیلانتین و وارفارین نباید خورده شود.

عارضه دارو بی‌خوابی شدید است  و مصرف روزانه 10 میلی‌گرم کافی می‌باشد. پاروکستین-سرترالین و فلوکستین به نظر می‌رسد دارای اثرات مشابه باشند. این داروها به خوبی قابل تحمل هستند، عوارض کمی دارند و باعث سرگیجه و ناراحتی گوارش می‌شوند که سه الی چهار هفته پس از درمان از بین می‌روند.

گاهی ممکن است عدم انزال به علت شروع درمان با دادن مقدار زیاد دارو یا پس از قطع دارو اتفاق افتد. اضطراب غالبا به شکل عارضه حاد زودگذر دیده می‌شود. تجویز این دارو در مبتلایان به اختلالات اسکیزوفرنی حاد جایز نمی‌باشد.

افراد مبتلا به زود انزالی اولیه به طور یکسان نسبت به داروهای نامبرده پاسخ نمی‌دهند، در حالیکه در افراد زود انزال نوع ثانوی، این حالت دیده نمی‌شود. در افراد زود انزال اولیه در مقایسه با بیماران مبتلا به زود انزالی ثانوی پاسخ درمانی کمتر است.

علت دقیق انزال زودرس مشخص نیست. در حالی که زمانی تصور می شد فقط روانشناختی است، پزشکان اکنون معتقدند که انزال زودرس شامل تعامل پیچیده ای از عوامل روانی و بیولوژیکی است.

عوامل روانشناختی که ممکن است نقش داشته باشند عبارتند از:

عوامل دیگری که می توانند نقش داشته باشند عبارتند از:

مردانی که نگران به دست آوردن یا حفظ نعوظ در حین رابطه جنسی هستند ، ممکن است الگویی از عجله در انزال ایجاد کنند که تغییر آن دشوار است.

بسیاری از مردان مبتلا به انزال زودرس همچنین دارای مشکلات اضطرابی هستند – یا به طور خاص در مورد عملکرد جنسی یا مربوط به سایر مسائل دچار اضطراب هستند.

اگر روابط جنسی رضایت بخشی با شرکای دیگر داشته اید که در آن انزال زودرس به ندرت اتفاق می افتد یا اصلاً اتفاق نمی افتد، ممکن است مسائل بین فردی بین شما و شریک زندگی فعلی شما در ایجاد این مشکل نقش داشته باشد.

برای دریافت نوبت و مشاوره با پزشک خود همین حالا تماس بگیرید

علامت اصلی انزال زودرس عدم توانایی در تأخیر انزال بیش از یک دقیقه پس از نعوظ است. با این حال، این مشکل ممکن است در همه موقعیت های جنسی، حتی در هنگام خودارضایی نیز رخ دهد.

انزال زودرس را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

مادام العمر (اولیه): انزال زودرس مادام العمر در تمام مدت یا تقریباً تمام اوقات با شروع اولین برخوردهای جنسی شما اتفاق می افتد.درمان قطعی زود انزالی

اکتسابی (ثانویه): انزال زودرس اکتسابی پس از تجربه قبلی جنسی بدون مشکلات، انزال ایجاد می شود.

بسیاری از مردان احساس می کنند که علائم انزال زودرس را دارند، اما علائم مطابق با معیارهای تشخیصی انزال زودرس نیست. در عوض این مردان ممکن است دارای انزال زودرس متغیر طبیعی باشند، که شامل دوره های انزال سریع و همچنین دوره های انزال طبیعی است.

اگر در بیشتر برخوردهای جنسی زودتر از موقع به انزال می رسید با پزشک خود صحبت کنید. برای مردان معمول است که از بحث در مورد نگرانی های مربوط به سلامت جنسی احساس خجالت می کنند، اما اجازه ندهید که این موضوع شما را از گفتگو با پزشک باز دارد. انزال زودرس یک مشکل شایع و قابل درمان است.

برای برخی از مردان، مکالمه با پزشک ممکن است به کاهش نگرانی در مورد انزال زودرس کمک کند. به عنوان مثال ، شنیدن اینکه انزال زودرس گاه به گاه طبیعی است و متوسط زمان از شروع رابطه تا انزال حدود پنج دقیقه است ، سبب ایجاد اطمینان خاطر می شود.

عضلات ضعیف کف لگن ممکن است توانایی شما در تأخیر در انزال را مختل کنند. تمرینات کف لگن(تمرینات کگل) می توانند به تقویت این عضلات کمک کنند. برای انجام این تمرینات اقدامات زیر را انجام دهید:

1- عضلات مناسب را پیدا کنید. برای شناسایی عضلات کف لگن، ادرار کردن را در وسط کار متوقف کنید یا ماهیچه هایی را که مانع عبور گاز می شوند، سفت کنید. این مانورها از عضلات کف لگن شما استفاده می کنند. پس از شناسایی عضلات کف لگن، می توانید تمرینات را در هر موقعیتی انجام دهید، اگرچه انجام آن ها در حالت دراز کشیده راحت تر است.

2- تکنیک خود را کامل کنید. عضلات کف لگن را سفت کنید، انقباض را به مدت سه ثانیه نگه دارید و سپس به مدت سه ثانیه استراحت کنید. چند بار پشت سر هم آن را تکرار کنید. با قوی شدن عضلات، سعی کنید تمرینات کگل را هنگام نشستن، ایستادن یا راه رفتن انجام دهید.

3- تمرکز خود را حفظ کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، فقط روی عضلات کف لگن تمرکز کنید. مراقب باشید که عضلات شکم، ران یا باسن خود را خم نکنید. از نگه داشتن نفس خودداری کنید. درعوض، در طول تمرینات راحت نفس بکشید.

4- روزانه 3 بار تکرار کنید. حداقل سه مجموعه از 10 تکرار در روز را هدف قرار دهید.

پزشک ممکن است به شما و شریک جنسی شما استفاده از روشی به نام تکنیک مکث را توصیه کند. این روش به شرح زیر است:

با تکرار هر چند بار که لازم باشد می توانید به نقطه ورود شریک خود بدون انزال برسید. بعد از چند جلسه تمرین، دانستن چگونگی تأخیر در انزال ممکن است به عادت تبدیل شود که دیگر نیازی به تکنیک مکث ندارد.

اگر تکنیک مکث باعث ایجاد درد یا ناراحتی می شود، تکنیک دیگر متوقف کردن تحریک جنسی درست قبل از انزال است. صبر کنید تا سطح برانگیختگی کاهش پیدا کند و دوباره شروع کنید. این روش به عنوان تکنیک توقف شروع شناخته می شود.

کاندوم ممکن است حساسیت آلت تناسلی را کاهش دهد، که می تواند به تأخیر در انزال کمک کند. کاندوم های “کنترل اوج” از بدون نسخه در دسترس هستند. این کاندوم ها حاوی مواد بی حس کننده مانند بنزوکائین یا لیدوکائین هستند یا از لاتکس ضخیم تر برای تأخیر در انزال ساخته شده اند.

همین جا صراحتا بگوییم: به هیچ وجه از آمپول درمان زود انزالی استفاده نکنید! این امر بسیار خطرناک است و ممکن است باعث از دست رفتن قوای جنسی فرد شود.

در افراد مبتلا به زود انزالی ثانوی وقتی درمان از داروی پاروکستین و رفتار درمانی به صورت قطع و وصل انزال به مدت 12 هفته صورت گیرد، فقط 70 درصد بیماران قادر به حفظ و نگهداری و کنترل انزال خواهند بود و دوره درمان به طور متوسط 3 ماه می‌باشد.

عود سریع در 30 درصد مبتلایان به انزال اولیه بعد از درمان بوجود می آید. درصد بهبودی انزال زودرس بعد از درمان بستگی به این دارد که آیا عامل انزال اظطراب بوده  یا التهاب پروستات یا ژنتیک باعث آن شده باشد.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

اینجانب دکتر هوشنگ قوامی بورد تخصصی جراحی کلیه ، مجاری ادرار و ناباروری مردان را در سال 63اخذ نموده ام و پس از گذراندن امتحان تخصصی و گرفتن دانشنامه از دانشگاه اصفهان شروع به کار کردم.

مطلب قبلی

علت عدم نعوظ ناگهانی چیست؟

مطلب بعدی

بزرگی خوش خیم پروستات چیست؟

روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد و يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد ده روز

سه ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ ميلي ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ سه ماه ميل كنيد و روزي يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد يك ماه

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد و قرص وياگرا

روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ سه ماه ميل كنيد

روزي يك عدد قرص  فلوكستين٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد

درمان بیماری پیرونی در مردان

علت خارش و سوزش واژن چیست + علائم و درمان

علت سوزش دستگاه تناسلی مردان بعد از رابطه جنسی

نعوظ صبحگاهی چیست و چرا اتفاق می افتد؟

دکتر هوشنگ قوامی بورد تخصصی جراحی کلیه ، مجاری ادرار و ناباروری مردان

آخرین مطالب

عوارض فتق اینگوینال چیست؟سریع ترین روش های پیشگیری و درمان


درمان بیماری پیرونی در مردان


علت جمع شدن دستگاه تناسلی مردان چیست؟


ادرار اسیدی در بارداری نشانه چیست؟

احتمال بارداری بعد از عمل وازکتومی چقدر است؟

مطالب بروزرسانی شده

عوارض فتق اینگوینال چیست؟سریع ترین روش های پیشگیری و درمان

درمان بیماری پیرونی در مردان

علت خارش و سوزش واژن چیست + علائم و درمان

ادرار اسیدی در بارداری نشانه چیست؟

450 پزشک متخصص | شروع گفتگوی آنلاین

زود انزالی یا انزال زودرس ، یکی از شایع‌ترین اختلالات جنسی است؛ به‌طوری‌که یک نفر از هر 3 مرد، به آن مبتلا می‌شوند. انزال زودرس به این معناست که انزال شما خیلی زودتر از آنچه خودتان یا شریک جنسی‌تان انتظار دارید، اتفاق بیفتد. اکثر مردانی که به این اختلال دچارند، در مدت یک دقیقه به ارگاسم می‌رسند. این در حالی است که برای داشتن یک تجربه جنسی لذت‌بخش، زمان حرف اول را می‌زند!

این وضعیت ممکن است باعث ایجاد سرخوردگی، افسردگی و اضطراب در مردان شود و نارضایتی زوجین را افزایش می‌دهد. حتی بسیاری از مردان مبتلا به زودانزالی ممکن است از برقراری رابطه جنسی، خودداری کنند؛ زیرا احساس ناامیدی و شرمساری دارند. خبر خوب این است که روش‌های مؤثری برای درمان قطعی زودانزالی وجود دارد. ما در این مقاله از مجله سلامت دکتر ساینا به این راهکارها پرداخته‌ایم؛ پس این مقاله را از دست ندهید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

درمان قطعی زود انزالی با درمان علت اصلی

درمان قطعی زود انزالی

درمان قطعی زود انزالی با کرم و قرص تاخیری

درمان قطعی زود انزالی با روشهای خانگی

 

روش‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در کنترل و درمان زود انزالی کمک کنند؛ اما مهم‌ترین گام برای درمان قطعی زود انزالی این است که با کمک پزشک علت اصلی آن را پیدا و درمان کنید. انزال زودرس مقوله پیچیده‌ای است که می‌تواند دلایل روانی و جسمانی متنوعی داشته باشد. مهم‌ترین علل زود انزالی عبارت‌اند از:

در بیشتر موارد علت زودانزالی ، مسائل روانی است. به‌عنوان‌مثال ممکن است در اوایل ارتباط با شریک جنسی خود، با مشکل انزال زودرس مواجه شوید. این مسئله اغلب با ادامه روابط به‌طور خودبه‌خود، برطرف می‌شود. اما اگر این مشکل ادامه دار بود، لازم است که از یک مشاور یا متخصص در زمینه روابط جنسی یا زوج‌درمانی، کمک بگیرید. شایع‌ترین علل روانی مؤثر در این اختلال عبارت‌اند از:

گاهی اوقات ممکن است یک شرایط پزشکی باعث شود که شما دچار انزال زودرس بشوید؛ مانند:

درصورتی‌که پزشک تشخیص دهد که علت زود انزالی شما یکی از عوامل ذکرشده در بالاست، شما را به پزشک یا مشاور (برحسب علت) ارجاع می‌دهد. یا ممکن است اگر نیاز ببیند، برایتان یک داروی مناسب تجویز کند. این بهترین اقدامی است که برای درمان قطعی زود انزالی می‌توانید انجام دهید؛ بنابراین، مراجعه به پزشک را به تأخیر نیندازید. 

برای انتخاب بهترین گزینه درمانی و دریافت مشاوره جنسی از بهترین سکس تراپیست، همین حالا برروی لینک زیر کلیک کنید.

 

در بسیاری از افراد درگیر با زود انزالی، معمولاً علت اصلی آن مشخص نمی‌شود. در این افراد ممکن است پزشک از گزینه‌های درمانی موجود، کمک بگیرد. در حال حاضر هیچ دارویی وجود ندارد که برای درمان قطعی زود انزالی تجویز شود؛ اما برخی از داروها و محصولات، می‌توانند این وضعیت را بهبود دهند؛ البته پزشکتان تا قبل از اینکه یک شرح حال کامل از شما نگیرد، هیچ دارویی برایتان تجویز نخواهد کرد. چراکه درمان دارویی می‌تواند یکسری عوارض جانبی به همراه داشته باشد.

پرکاربردترین گزینه‌های درمانی، عبارت‌اند:

برخی از داروهای ضد افسردگی به تأخیر در انزال کمک می‌کنند. داروی داپوکستین یکی از همین داروهاست که در بسیاری از کشورها، برای معالجه برخی از انواع زودانزالی تجویز می‌شود و توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز، تأیید شده است. این دارو در گروه مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) قرار دارد و عملکردی سریع دارد. بااین‌حال، برای اینکه پزشک آن را برای شما تجویز کند، باید معیارهای خاصی در شما وجود داشته باشد. این دارو معمولاً زمانی تجویز می‌شود که:

برخی از عوارض جانبی داپوکستین شامل حالت تهوع، اسهال، سرگیجه و سردرد می‌شود. یادتان باشد که خودسرانه از این دارو استفاده نکنید. همیشه باید قبل از استفاده از هر نوع دارویی، با پزشک مشورت کنید زیرا ممکن است اوضاع را حتی بدتر از قبل، کنید. 

یکی دیگر از روش‌های درمان زود انزالی استفاده از کرم‌های موضعی است که قبل از رابطه جنسی به ناحیه آلت تناسلی مالیده می‌شود. این محصولات باعث کاهش تحریک آلت تناسلی می‌شوند؛ درنتیجه به تأخیر انزال کمک خواهند کرد. هنگام استفاده از این محصولات، اهمیتی ندارد که بعد از مالیدن کرم، از کاندوم استفاده کنید یا خیر.

از این محصولات می‌توان به لیدوکائین یا پیلوکائین اشاره کرد که می‌توانند زمان انزال را به تأخیر بیندازند. استفاده طولانی‌مدت از این کرم‌های بی‌حسی، ممکن است باعث از بین رفتن نعوظ شود. همچنین بی‌حسی ایجادشده در ناحیه تناسلی برای بسیاری از مردان خوشایند نیست. از طرف دیگر، ناحیه تناسلی زنان نیز، ممکن است تحت تأثیر بی‌حسی استفاده‌شده توسط مردان قرار بگیرد.

روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند به مردان کمک کند که انزال خود را به تأخیر بیندازند و کنترل بیشتری روی آن داشته باشند:

هدف از این روش، بهبود کنترل مردان بر انزال است. این کار می‌تواند توسط خود مرد یا شریک جنسی او انجام شود. روش این‌گونه است که زوجین هر زمانی که احساس می‌کنند ارگاسم مرد و انزال ناشی از آن، در حال وقوع است، تحریکات جنسی را متوقف کنند. سپس هنگامی‌که احساس نزدیک شدن به ارگاسم فروکش کرد، رابطه از سر گرفته می‌شود.

این روش هم تقریباً مشابه روش شروع و توقف است؛ با این تفاوت که هنگام نزدیک شدن به انزال، مرد یا شریک زندگی او سر آلت تناسلی را فشار می‌دهند. پس از 30 ثانیه، دومرتبه می‌توانید روابط جنسی خود را از سر بگیرید. شاید این روش درمان قطعی زود انزالی نباشد، اما می‌توانید برای حدود 3 یا 4 بار، انزال را به تأخیر بیندازید. برای نتیجه گرفتن از این دو روش، باید تمرین کنید تا بعد از مدتی، کنترل انزال برای شما ساده شود.

محققان دریافته‌اند که تمرینات کگل (Kegel) که هدف آنها تقویت عضلات کف لگن است، می‌تواند به مردان مبتلا به انزال زودرس کمک کند. بر اساس نتیجه یک مطالعه، حدود 80 درصد از افراد بعد از انجام تمرینات کگل به مدت 12 هفته، توانستند حداقل 60 ثانیه انزال خود را به تأخیر بیندازند.

بر اساس مطالعات، مصرف برخیز  مواد مغذی می‌تواند در درمان انزال زودرس مؤثر باشد. روی یا زینک یکی از آنهاست که نه تنها به سلامت سیستم ایمنی و رشد سلول‌ها کمک می‌کند، بلکه یک ماده معدنی ضروری برای تولید تستوسترون و همچنین تقویت میل جنسی و سطح انرژی شماست. برخی تحقیقات نشان داده‌اند مردانی که با کمبود روی مواجه‌اند، بیشتر از سایرین دچار اختلالات جنسی می‌شوند. البته یادتان باشد که نباید در مصرف روی زیاده‌روی کنید؛ زیرا می‌تواند عوارض کلیوی و گوارشی به همراه داشته باشد.

علاوه بر روی، منیزیم نیز در سلامت جنسی شما نقش دارد و می‌تواند در پیشگیری از انزال زودرس مؤثر باشد. شاید بهتر باشد مصرف غذاهای سرشار از روی و منیزیم را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. برخی از این غذاها عبارت‌اند از دانه کدوتنبل، سویا، ماست، اسفناج، غلات جوانه گندم، بادام‌ها، لوبیا قرمز، نخود، دانه کنجد، گوشت گاو و گوسفند، شکلات تلخ، سیر و نخودفرنگی.

بسیاری از مردان، از مطرح کردن مشکلات جنسی خود با شخص دیگر خجالت می‌کشند. اما این احساس شرم نباید مانع شروع درمان شما شود. برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید همین حالا به صورت غیرحضوری از بهترین پزشکان فوق تخصص و متخصص سلامت جنسی مشاوره تلفنی دریافت کنید.

اگر به سلامت جسم و روان خودت و عزیزانت اهمیت میدی و دنبال مقالات به‌روز و آموزنده هستی، اگر میخوای کلی چیز جدید یاد بگیری و جواب سوالاتو پیدا کنی، یادت نره به مجله سلامت دکتر ساینا سر بزنی!

نظر شما با موفقیت ثبت گردید. پس از تائید مدیر سیستم نمایش داده خواهد شد.

نظر شما با موفقیت ثبت گردید. پس از تائید مدیر سیستم نمایش داده خواهد شد.

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

درمان قطعی زود انزالی: در رابطه‌ی جنسی، زمان یکی از مهمترین عوامل می‌باشد. وقتی زمان به ارگاسم رسیدن شما و همسرتان متفاوت باشد، رابطه جنسی در بلندمدت برای هیچکدام رضایت‌بخش نبوده و باعث ایجاد مشکلات در سایر بخش‌های زندگی نیز می‌شود. در این مقاله، به درمان زود انزالی مردان می‌پردازیم.

از جمله اختلالات جنسی، زود انزالی مردان است. زود انزالی در آقایان باعث احساس ناامیدی، ناتوانی و شرم و خجالت می‌شود. درمان زود انزالی مردان باعث تقویت رابطه زوجین خواهد شد. درمان قطعی زود انزالی شدید نیازمند مراجعه به فردی متخصص و باسابقه می‌باشد تا علاوه بر بهتر شدن رابطه زوجین، به دوام زندگی آنان نیز کمک نماید. در ادامه مطلب، به بحث درمان زود انزالی آقایان بیشتر خواهیم پرداخت.

 

 

هیچ زمانبندی قطعی وجود ندارد که بگوییم اگر ارگاسم زودتر از آن اتفاق بیفتد، فرد به زود انزالی مبتلا است.(ویکی پدیا)درمان قطعی زود انزالی

این میزان بیشتر بستگی به رضایت دو طرف در رابطه جنسی دارد. زمان رسیدن به ارگاسم برای یک زوج متفاوت از زوج دیگر است، زیرا دو طرف رابطه زودتر یا دیرتر از زوج دیگر به ارگاسم می‌رسند. بنابراین اگر زوج فرد شخص الف باشد ممکن است زود انزالی در رابطه برای او تشخیص داده شود و به تبع آن درمان قطعی زود انزالی برای وی تعیین شود، ولی اگر زوج مقابل او شخص ب باشد، رابطه جنسی آنها مطلوب تشخیص داده شود.

البته زمانی که فردی پیش از شروع رابطه جنسی و یا تنها لحظاتی بعد از رابطه به ارگاسم برسد، بدون در نظر گرفتن آنکه زوج مقابل او از رابطه چه احساسی دارد می‌توان تشخیص زود انزالی برای او گذاشت و وی را تحت درمان زود انزالی آقایان قرار داد. در تعریفی دیگر، اگر فرد در زمانی که نمی‌خواهد، به انزال برسد؛ او دچار زود انزالی است و نیازمند درمان زود انزالی مردان می‌باشد.

مشکل زود انزالی آن است که مرد پس از انزال، نعوظ خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند به رابطه جنسی ادامه دهد. این در حالی است که زن معمولاً زمان بیشتری برای رسیدن به ارگاسم نیاز دارد و این امر منجر به نارضایتی در او می‌شود و نارضایتی زن طبعاً بد قلقی، سرزنش و کج‌خلقی او را بهمراه خواهد داشت که منجر به اضطراب و افسردگی مرد شده و این امر باعث می‌شود مرد دچار اضطراب عملکرد شود و در نتیجه عملکرد او در رابطه جنسی باز هم بیشتر تضعیف شود و در نتیجه کل رابطه تیره خواهد شد.

حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مردان در دوره‌هایی از زندگی خود به زودانزالی مبتلا می‌شوند. اختلال زودانزالی آقایان را به دو دسته دائمی و موقتی تقسیم‌بندی می‌کنند. در نوع اول، فرد از اولین ارتباطی که در خاطر دارد به زودانزالی دچار بوده است، ولی در نوع کوتاه‌مدت فرد در زمان‌هایی رابطه جنسی بدون زودانزالی را تجربه کرده است. نوع اول به‌طور معمول دلایل فیزیکی دارد و نوع دوم معمولاً دلایل روانی دارد.

لازم به‌ذکر است که درمان قطعی زود انزالی مردان با توجه به دلایل و ویژگی‌های آن در افراد، متفاوت است و برای هر شخص درمان متفاوتی موثر واقع می‌شود.

 

 

به‌واسطه این تکنیک، شما ماهیچه‌های لگن خود را تقویت می‌کنید. تقویت ماهیچه‌های لگن باعث می‌شود تا شما کنترل بیشتری بر روی انزال خود داشته باشید. در تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ انجام شد، مردانی که تنها پس از ۳۱ ثانیه به انزال می‌رسیدند، پس از ۱۲ هفته انجام تکنیک کگل توانستند به‌مدت ۱۴۶ ثانیه انزال خود را به‌تاخیر بیندازند.

برای آنکه ماهیچه لگن را در بدن خود پیدا کنید، در هنگام ادارار سعی کنید با انقباض عضلات لگن، خروج ادرار را متوقف کرده و سپس دوباره رها کنید. حال که عضله لگن را پیدا کردید، آن را منقبض کرده و سپس رها کنید. این کار را روزی ۳ بار و هر بار ۱۰ مرتبه انجام دهید. اندک اندک تعداد دفعات را به بیست مرتبه و مدت زمان انقباض را به ۱۰ ثانیه افزایش دهید.

این تمرین را در هر موقعیتی می‌توانید انجام دهید. این تمرین را حداقل به‌مدت ۶ هفته انجام دهید. لازم به‌ذکر است که انجام این تمرین در زنان باعث می‌شود آنها زایمانی راحت‌تر و سالم‌تر داشته باشند.

در این روش، شما و همسر در کنار یکدیگر خوابیده و سپس نقاط غیرحساس بدن یکدیگر را در حالیکه لباس به تن دارید لمس می‌کنید. سپس این بار برهنه شده و نقاط غیرحساس را لمس می‌کنید. پس از انجام این مرحله، این بار نقاط حساس مرد را لمس کرده و تا پیش از رسیدن به ارگاسم ادامه می‌دهید. این کار چندبار و به‌نوبت انجام می‌شود تا هربار، مدت زمان تحریک افزایش یابد. پس از چند روز، تمرین نزدیکی انجام می‌شود.

در این مرحله مرد در زیر و زن در بالا قرار می‌گیرد. فرد تا نزدیکی ارگاسم پیش می‌رود و سپس به همسر علامت می‌دهد تا تحریک را متوقف کند. پس از گذشت زمان و ریلکس شدن و کاهش نعوظ، مجدداً تحریک شروع می‌شود. این کار چند روز تکرار می‌شود. بعد از چند هفته تمرین، فرد در کنترل کردن خود شرطی می‌شود و توان کنترل خود را پیدا می‌کند.

فرد در حین رابطه جنسی اجازه می‌دهد تا آلت تناسلی‌اش تا پیش از رسیدن به ارگاسم تحریک شود. در آن لحظه برای ۳۰ ثانیه متوقف می‌شود تا نعوظ کم شود. پس از مدتی مجدداً رابطه را شروع می‌کند و این کار را مجدداً برای سه یا چهار مرتبه پیش از انزال تکرار می‌کند.

این روش نیز مانند تکنک توقف و شروع عمل می‌کند. اما در این روش پیش از رسیدن به ارگاسم، شما و یا همسرتان سر آلت تناسلی‌تان را تا زمانی که نعوظ از بین برود محکم فشار می‌دهید. این روش را برای سه یا چهار مرتبه پیش از رسیدن به انزال تکرار می‌کنید. پس از تکرار چندباره‌ی هرکدام از این دو تمرین ذکر شده، شما یاد می‌گیرید که چگونه انزال خود را کنترل کنید و این امر به‌صورت عادت درآمده و دیگر نیازی به فشار بیرونی ندارید.

در این روش فرد سعی می‌کند در زمان رابطه جنسی به چیز دیگری بیندیشد.

استفاده از کاندوم میزان تحریک‌پذیری را کاهش می‌دهد و موجب می‌شود فرد دیرتر به ارگاسم برسد. در صورتی که یک لایه کاندوم جواب نداد، می‌توان از دو عدد کاندوم استفاده کرد.

استفاده از کرم‌های بی‌حس کننده مانند لیدوکایین و بنزوکایین ۱۵ دقیقه پیش از رابطه جنسی به افزایش زمان رابطه کمک می‌کند. این مواد می‌تواند به کاهش لذت جنسی نیز منجر شود.

گروهی از افراد، خودارضایی پیش از رابطه جنسی را برای کنترل بیشتر بر انزال خود موثر می‌دانند. در صورتی که یکبار انزال در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته داشته باشید، انزال شما در بار دوم مدت بیشتری به‌طول می‌انجامد.

درمان مشکلات روانی مانند افسردگی، اضطراب و یا استرس‌ها و نیز اختلال نعوظ به درمان زودانزالی مردان کمک می‌کند.

گاهی اوقات درمان زود انزالی آقایان از طریق بهبود رابطه صورت می‌گیرد. خشم و دلگیری از همسر می‌تواند دلیل زودانزالی باشد.

در صورتی که فرد مبتلا به افسردگی، اضطراب و یا اختلال نعوظ دچار باشد، درمان هر یک پیش از درمان قطعی زود انزالی شدید مردان ضروری می‌باشد.

همانطور که در مقالات مرتبط با پورنوگرافی ذکر شده است، دلیل درصد بالایی از زودانزالی‌ها در مردان تماشای پورنوگرافی می‌باشد. پرهیز از پورنوگرافی به درمان قطعی زودانزالی مردان کمک می‌کند.

راه موثر دیگر درمان قطعی زود انزالی مردان، کار کردن بر روی نگرش‌های غلط آنها است. اکثر مردان خود را موظف می‌دانند که در هربار رابطه جنسی به بهترین نحو عمل کنند، در حالیکه در واقعیت این امر ممکن نمی‌باشد.

در صورتی که فرد فکر کند عملکرد خوبی در رابطه جنسی نداشته است، اضطراب عملکرد در او افزایش می‌یابد و او دائماً نگران عملکرد خویش در رابطه جنسی می‌شود. این نگرانی، خود علت زودانزالی در دفعات بعد می‌شود. باید آگاه بود که زنان بیش از آنکه از عدم رضایت خود در رابطه جنسی ناراحت باشند، از واکنش‌ها و ناراحتی همسر مبتلا به زودانزالی ناراحت می‌شوند.

عدم رضایت جنسی برای زنان در درجه اول اهمیت قرار ندارد. زنان تنها در ۲۵ درصد اوقات به ارگاسم می‌رسند و گروهی از زنان هیچ زمانی از رابطه جنسی واژن به ارگاسم نمی‌رسند، بلکه تنها با تحریک کلیتوریس به ارگاسم می‌رسند. بنابراین مرد می‌تواند با صبر و حوصله و تحریک کلیتوریس زن، به ارگاسم او کمک کند و نباید انتظار داشته باشد زن لزوماً از طریق دخول به ارگاسم برسد.

داروهای ضدافسردگی و مهارکننده بازجذب سروتونین در درمان زود انزالی مردان نیز موثر هستند.

داروهایی مانند سرترالین، فلوکستین، پاروکستین و دیگر داروهای اس اس ار ای در درمان زودانزالی به‌کار می‌روند.

داروی زود انزالی ارگاسم را به تاخیر می اندازد و در نتیجه زمان مقاربت افزایش پیدا می‌کند. واضح است که به‌جهت اثرات جانبی این داروها، دارودرمانی تنها در مراحل آخر و در درمان موارد شدید و پس از تجویز پزشک قابل استفاده است.

گروهی از افراد متاسفانه از داروهایی چون متادون و ترامادول برای افزایش مدت زمان مقاربت استفاده می‌کنند. این داروها اعتیادآور بوده و تنها برای مدت کوتاهی موثر خواهند بود و در بلندمدت اثرات بد آن آشکار می‌شود.

آمپول درمان زودانزالی یکی از دیگر راه‌ها و روش‌های درمان است. برای درمان زودانزالی آمپول‌های متناسب با شرایط جسمی‌تان تجویز می‌شود. افرادی‌که بدون اطلاع از ویژگی‌های جسمی خود و بدون انجام آزمایشات اقدام به خرید بدون تجویز آمپول درمانی زودانزالی می‌کنند، با مشکلات جدی رو به رو می‌شوند. چنانچه بخواهید برای درمانتان از آمپول استفاده نمایید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در وبسایت با پزشک متخصص و با تجربه در این حوزه مشورت نموده و پس از انجام آزمایشات مربوطه، اقدام به تهیه آمپول نمایید.

با توجه به اینکه افراد زیادی ادعا دارند درمانی قطعی زود انزالی وجود ندارد، اما پیشنهاد ما استفاده از داروهای گیاهی است. برای درمان قطعی زود انزالی با داروهای گیاهی می‌توانید از طب‌سنتی کمک بگیرید. در این روش ابتدا به مزاج شخص توجه می‌شود و سپس به برقراری تعادل میان مزاج‌ها پرداخته می‌شود. باتوجه به اینکه کمبود ویتامین و افزایش سردی‌ها در بدن تاثیر بسزایی در به‌وجود آمدن زودانزالی دارد، در روش درمان زودانزالی با داروهای گیاهی سعی می‌شود دمنوش‌های گیاهی و ادویه‌هایی استفاده شود که برای شرایط جسمی و روحی شخص مفید است و در درمان قطعی زود انزالی تاثیر بسزایی دارد.درمان قطعی زود انزالی

معجون برای درمان زودانزالی از جمله روش‌هایی است که سوءاستفاده‌های زیادی از نام آن می‌شود و بهیچوجه توصیه نمی‌شود.

اگر زمان زودانزالی باعث آزار شما یا همسرتان می‌شود، باید برای درمان زودانزالی آقایان مراجعه کنید. اینکه شما گاهاً دچار زودانزالی می‌شوید به‌معنای وجود اختلال زودانزالی در شما نمی‌باشد. درمان زود انزالی مردان در ۹۵ درصد موارد با به‌کارگیری تکنیک‌های رفتاری انجام می‌شود.

ابتدا دکتر باید مسائل جنسی‌تان را بررسی کند تا ببیند آیا عامل روانی خاصی باعث اختلال زودانزالی شما شده است. درصورتیکه چیز خاصی در سابقه‌تان پیدا نشد، دکتر آزمایش خون می‌گیرد تا سطح هورمون تستسترون‌تان (هورمون مردانه) را اندازه بگیرد.

کاهش سطح تستسترون می‌تواند به اختلال زودانزالی در مردان منجر شود. پروستات نیز باید در فرد بررسی شود. گاهاً لازم است به یک اورولوژیست و یا متخصص اختلالات جنسی مراجعه کنید.

درمان قطعی زودانزالی مردان بسیارمهم است، زیرا زودانزالی به مشکلات دیگری مانند افسردگی، اضطراب و استرس، شرم و خجالت، کاهش اعتماد به‌نفس در رابطه و بالاخص در عملکرد جنسی، منتج می‌شود و بنابراین حتی در مواردی باید تحت درمان قطعی زودانزالی شدید قرار گیرند.

به‌جهت نقشی که توان جنسی در احساس مردانگی و قدرت یک مرد دارد و از آنجایی که توان جنسی در اکثر فرهنگ‌ها با هویت مردانه درآمیخته است، بیان مشکلات جنسی بالاخص زودانزالی نزد دکتر برای فرد شرم‌آور می‌باشد. اما باید به دکترتان اعتماد کنید و بدانید که در این مشکل تنها نیستید و از هر ۳ مرد، یک نفر به اختلال زودانزالی مبتلاست و برای درمان زود انزالی مردان اقدام نمایید.

دکتر ممکن است سوالاتی از شما بپرسد که پاسخ هرکدام، روش درمان و تکنیک‌های مناسب مشکل شما را مشخص خواهد کرد.

– آیا تنها با یک زوج خاص دچار زودانزالی می‌شوید یا با همه زودانزالی دارید؟

– هر چندوقت یکبار به زودانزالی دچار می‌شوید؟

– آیا در زمان خودارضایی هم به زودانزالی دچار می‌شوید؟

– اولین باری که به زودانزالی دچار شدید کی بود؟

– چندوقت یکبار رابطه جنسی دارید؟

– از اینکه به اختلال زودانزالی دچارید، چقدر اذیت می‌شوید؟ آیا خود را سرزنش می‌کنید؟

– همسرتان چقدر از زودانزالی شما اذیت می‌شود و شما را سرزنش می‌کند؟

– آیا از رابطه کنونی خود با همسرتان احساس رضایت دارید؟

– آیا به اختلال نعوظ هم مبتلا هستید؟

– آیا داروی خاصی مصرف می‌کنید؟

– اضطراب

– افسردگی

– اضطراب عملکرد: نگرانی از زود انزالی و یا خوب عمل نکردن در رابطه جنسی

– احساس گناه

– مشکلات رابطه و خشم از همسر

– کمبود عزت نفس

– مشکل ناشی از نعوظ: گاهی اوقات مشکل زود انزالی در مردان ناشی از مشکل در نعوظ است. مردانی که نگران نعوظ آلت خود هستند، تمایل دارند برای رهایی از نگرانی خود درباره‌ی عدم نعوظ، زودتر به انزال برسند.

– تجربیات بد قبلی از رابطه جنسی از جمله تعجیل و نگرانی در رابطه به‌جهت کشف نشدن رابطه جنسی مخفیانه

– تجربه سواستفاده جنسی

– تصویر بد از بدن خود در ذهن داشتن

– تعلیمات سخت‌گیرانه جنسی در کودکی و نوجوانی

عوامل فیزیولوژیکی و روانی هردو در زود انزالی آقایان و در نتیجه نحوه درمان قطعی زود انزالی موثر می‌باشد، به همین دلیل در درمان زود انزالی مردان باید هردو فاکتور را مدنظر قرار داد. از جمله عوامل فیزیولوژیکی عبارت است از:

– زمانی که سروتونین مغز کمتر از میزان باشد و یا میزان ترشح دوپامین در مغز بیشتر از حد باشد، احتمال زود انزالی بیشتر می‌شود و بنابراین فرد باید تحت درمان قطعی زودانزالی شدید قرار گیرد.

– هورمون‌های اکسی‌توسین و وازوپرسین نیز در اختلال زود انزالی موثر هستند.

– کمبود هورمون تستسترون باعث اختلال نعوظ در فرد می‌شود که این اختلال می‌تواند منجر به زود انزالی و در نتیجه نیاز به درمان زود انزالی آقایان گردد.

– مشکل پروستات نیز به زود انزالی منجر می‌شود.

– دیابت

– مشکلات تیروئید

– مصرف بیش از حد الکل و مواد

همانگونه که بیان شد، در درمان قطعی زود انزالی مردان با توجه به علت ایجاد مشکل، روش‌های متفاوتی می‌تواند موثر واقع شود. تشخیص این امر توسط متخصص باغث می‌شود زودتر از مشکل رها شده و زندگی شادتری در پیش رو داشته باشید.

استفاده از صابون(مایع دستشویی) و روان کننده ها در زمان انزال تاثیری دارد یا خیر. ممنون می‌شوم اگر جوابم رو بدید

مسلما سرعت انرا افزایش می دهد

با سلام. جهت درمان زود انزالی مشکلات فیزیولوژیک را برای چه متخصصینی مطرح کنیم?

سلام. اگر مشکل فیزیولوژیک است به دکتر اورولوژیست و اگر غیر فیزیولوژیک است دکتر روانشناس مراجعه کنید.

با تشکر از شما جناب دکتر سنایی بابت مقاله خوب و جامع ای که نشر دادید. من در دوران مجردی و حدود سنی ۲۰ سال دچار کاهش شدید ناگهانی در زمان انزال خودم شدم. حتی گاهی بدون تحریک پوستی که متعاقب آن عدم رضایت درونی از ارضا شدن های خودم را در پی دارد. یعنی احساس ارضا شدنم بسیار ضعیف و سریع است. البته همسرم گلایه ندارد و ابراز نارضایتی نمیکند زیرا بعد انزال خودم ایشان را با تحریک ارضا میکنم و شاید به همین دلیل سالیان زیاد پیگیر درمان نبوده ام. ولی احساس لذت خودم کم است. البته برای درمان قبلا از اینترنت بصورت گسسته مواردی رو بررسی کرده بودم ولی نتیجه گیری کلی ام این شده بود که درمان ندارد.

با خوندن مقاله مفید و جامع شما مجددا به فکر درمان افتادم و احساس کردم که راههای عملی و موثری با دید درست از نوع مشکل میتونه وجود داشته باشه. ممنون میشم راهنماییم کنید.

سلام. شما در ابتدا مشکلات فیزیولوژیک که در مقاله آمده است را بررسی کنید در صورتی که مشکل فیزیولوژیک نبود به برای درمان عامل روانی با یم مشاور جلسات خود را شروع کنید

سلام دکتر ، سوال من این هست که من جوان مجرد هستم و به دلیل خود ارضای دچار زود انزالی هستم ، با ترک خود ارضایی مشکل زود انزالی رفع میشه؟

سلام. احتمال زیاد شما پورنوگرافی تماشا می کنید. دلیل زودانزالی تان پورنوگرافی است. در غیر اینصورت دلیل مشکل شما اضطراب است. خودارضایی ارتباطی به زودانزالی ندارد. کتاب زیر را مطالعه کنید.https://dr-sanaie.com/%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d9%be%d9%88%d8%b1%d9%86%d9%88%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c/

سلام دکترجون من تازه ازدواج کردم توچهادبارفقط یه بار تونستم ارضا بشم اون سه بارو اصلا نتونستم ارضاشم لطفا کمک کنین

سلام. احتمال دارد اضطراب زیادی داشته باشید و یا اینکه ممکن است تمرکز شما کم باشد.

زودانزالی شدید دارم، آدرس مطب را لطف میکنید

سلام اقای دکتر برای بیشتر شدن حجم منی و پرتاب ان چه راه حلی رو پیشنهاد میکنید زمان ارضا شدنم اصلا پرتاب نداره

پرتاب منی با افزایش سن کاهش می یابد. خیلی مهم است که شما ازمایش بدهید تا میزان حجم منی و پرتاب انرا محاسبه کند. شما بدون هرگونه معیاری نمی توانید درباره حجم و پرتاب ان قضاوت کنید و این امر تنها در ازمایش مشخص می شود. (اهمیت پرتاب منی بجهت میزان حرکت اسپرم ها است که تنها در ازمایش قابل تشخیص است.)

لطف میکنید بگید اسم ازمایشش چیه و کجا باید برم اصلا چجوری ازمایش میگیرن

آزمایش اسپرم را در گوگل به همراه اسم شهرتان تایپ کنید آزمایشگاههایی که این ازمایش را می گیرند پیدا می کنید.

سلام من ۳۰سال سن دارم مجردهستم ولی زودانزالی شدیددارم یعنی کمتریک دقیقه ارضامیشم میشه کمکم کنیدبایدچیکارکنم خودارضایی شدیدهم دارم دارم وخیلی زودانزالم

سلام. راههای درمان در مقاله بطور مشروح گفته شده است. در صورت عدم کفایت با مشاور تماس بگیرید و یا از منشی وقت بگیرید

سلام اقای دکتر من تازه متاهل شدم و مشکل زود انزالی قبل از دخول یا ابتدای دخول دارم از قرص سیلدنافیل استفاده کردم ولی اثری نداشت

سلام. تمرینات کگل و تمرینات ذهنی بسیار موثر هستند. با یک مشاور جهت پیدا کردن دلیل زودانزالی خود مشاوره کنید

سلاممن به راحتی در رابطه کمتر از۶۰ثانیه به ارگاسم میرسم این برای طرف مقابلم هم ناخوشاینده چه کاری انجام دهم؟

تشکر

سلام. عضلات کف لگن باید با ورزش و تمرین تقویت شود. بای پیدا کردن ان هنگام ادرار کاری کنید تا ادرار شما قطع شود و دقت کنید چه عضلاتی را منقبض کردید. سپس در هر روز ۶ نوبت و هربار ۵۰ باین قسمت را منقبض و منبسط کنید. روش دیگر تمرکز است. باید با تمرین تمرکز بر ذهن خود مسلط شوید زیرا رابطه جنسی و ارگاسم تحت تاثیر کامل افکار است.

باسلام. بنده ازنظربه ارگاسم رساندن باروشهای مختلف هیچ مشکلی ندارم، تنها مشکل بنده زود انزالی می باشد که اجازه لذت بردن خودم ازرابطه رو نمیده، وگرنه همیشه سعی میکنم طرف مقابلم کاملا به ارگاسم برسه،میخواستم ببینم چه دارویی مصرف کنم که بتونه زمان انزال رو بیشتر کنه،

سلام. ورزش به شما کمک زیادی می کند. روشهایی در این مفاله نیز جهن درمان زودانزالی بیان شده است. به انها عمل کنید.

سلام،من مشکل تیروید دارم، چقددر روندزود انزالیم نقش داره و ایا درمان میشم،

سلام. کم کاری تیرویید می تواند موجب زودانزالی باشد. با دارو می توانید انرا کنترل کنید

میتونید بگید باچه دارویی؟

با روانپزشک خود مشورت کنید

سلام خسته نباشی …روشهای بالارو خوندم ..ولی روی من اثری نداره ..داروی هست که بتونه رابطه رو تا ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول بده..و اینکه هفته ای سه الی چهار بار رابطه کافی هست ؟؟؟

بله می توانید از دارو نیز استفاده کنید. ولی هیچ رابطه طبیعی ۳۰ دقیقه بطول نمی انجامد. این روابط تنها در فیلمهای غیر واقعی پورنوگرافی اتفاق می افتد. دفعات رابطه بستگی به سن و تمایل جنسی دو طرف دارد. در سنین ۲۰ تا ۳۰ سال بطور میانگین هفته ای ۳ بار اتفاق می افتد. ۳۰ تا ۴۰ سال هفته ای دوبار.

با سلام. بنده مجرد هستم سالهای زیادی هست که خودارضایی کردم و درحد چند باری فقط سکس طبیعی داشتم و جسارتا حس میکنم سرآلت تناسلی به شدت حساس شده که باعث زودانزالی شدید شده است. دوباربه دکتر ارولوژ مراجعه کردم و دونوع قرص متفاوت استفاده کردم که تاثیری نداشته.حدودا ۷ سال هم باشگاه بدنسازی میرم. اخرین باری هم که سکس کردم حدود ۸ ماه پیش بوده اما خیلی زود ارضا شدم بااینکه سعی کردم با ذهنم کنترل کنم. شنیدم شاه زیره کراویا به همراه کندر موثر هست. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

سلام. وقتی شما با افراد مختلف و در فاصله زمانی طولانی رابطه داشته باشید طبیعی است که انزال سریع داشته باشید. در صورتیکه با یک فرد و بطور منظم رابطه داشته باشید و هنوز مشکل زودانزالی داشته باشید می توان اظهار نظر کرد که دچار زودانزالی هستید یا خیر.

آیا شما درمان دارویی یا روانکاوی انجام میدید؟ ما چطور میتونیم به شما مراجعه کنیم؟

سلام. تنها رواندرمانی انجام می شود. با شماره ۰۹۰۳۴۷۳۳۰۰۹ همکار بنده هماهنگ بفرمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مسلما این عکسها که از قبل در ذهن شما مانده است پس از مدتی در…

قرار بوده تنها اشنا شوید با هم تا بفهمید مناسب هم هستید یا ح…

رابطه گذشته شما باعث نگرانی شما در اینده شده است. باید تشخیص…

در روانشناسی از cbt استفاده می شود که ترکیب هر دو است. باور…

از دیدگاه علمی ایا تا الان رفتار درمانی موفق تر بوده یا شناخ…

سلام ببخشید من یه سوال دیگه داشتم اگر فیلم های پورن رو کنار…

درمان قطعی زود انزالی

درمان افسردگی بدون دارو

عشق بازی

سریعترین درمان افسردگی

دکتر کامیار سنایی

عشق بازی با زن+تحریک جنسی

ترک اعتیاد به دیدن فیلم پورن

تعریف اضطراب

درمان اضطراب شدید بدون دارو

درمان اضطراب اجتماعی

نقاط حساس بدن زنان

درمان قطعی وسواس فکری شدید

جملات پایان رابطه

درمان قطعی اختلال دوقطبی

درمان دیر انزالی

دکتر روانشناس ایرانی درالمان

روانشناس ایرانی در کویت

روانشناس در انگلستان

روانشناس در دبی

روانشناس در استرالیا

روانشناس ایرانی در تورنتو

روانشناس در گرگان

روانشناس ایرانی در سوئد

روانشناس در غرب تهران

روانشناس در لس انجلس

بهترین روانشناس

دکتر روانشناس خوب

مسلما این عکسها که از قبل در ذهن شما مانده است پس از مدتی در…

قرار بوده تنها اشنا شوید با هم تا بفهمید مناسب هم هستید یا ح…

رابطه گذشته شما باعث نگرانی شما در اینده شده است. باید تشخیص…

در روانشناسی از cbt استفاده می شود که ترکیب هر دو است. باور…

از دیدگاه علمی ایا تا الان رفتار درمانی موفق تر بوده یا شناخ…

سلام ببخشید من یه سوال دیگه داشتم اگر فیلم های پورن رو کنار…

انزال آزاد شدن مایع منی از بدن است. انزال زودرس (PE) وقتی است که انزال زودتر از زمانی که یک مرد و یا همسرش در رابطه جنسی می‌خواهد، اتفاق می‌افتد. PE گاه به گاه، به انزال سریع، اوج زودرس یا انزال زودرس نیز شناخته می‌شود. انزال زودرس ممکن است دلیلی برای نگرانی نباشد. این مسئله، اگر لذت رابطه جنسی را کمتر کند و بر روابط اثر بگذارد، می‌تواند خسته کننده باشد، اما اغلب این اتفاق می‌افتد و باعث مشکلاتی می‌شود، که پزشک می‌تواند به شما کمک کند. مشکل معمولا روانی تصور می‌شود، اما عامل زیستی نیز ممکن است نقش بازی کند.

بیشتر بیماران مبتلا به زود انزالی هیچ مشکل پزشکی زمینه‌ای ندارند. با این حال، مهم است که مشکل زود انزالی به دو دلیل درمان شود:

اگر انزال زودرس مشکل ایجاد کرده است، به متخصص اورولوژی مراجعه کنید. هیچ پیشگیری برای این اختلال وجود ندارد، هر چند آرامش می‌تواند احتمال وقوع آن را کاهش دهد. برای دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می‌توانید با ما از طریق شماره‌ 02188343444 تماس حاصل فرمایید.درمان قطعی زود انزالی

گاهی اوقات زود انزالی مشکل مردانی است که مشکلات نعوظ (اختلال نعوظ یا  ED) دارند. این مسئله زمانی است که مردان قادر به رسیدن به نعوظ و یا نگه داشتن نعوظی که به اندازه کافی برای رابطه جنسی محکم باشد، نیستند. از آنجا که نعوظ پس از انزال از بین می‌رود، دشوار است که بفهمیم زود انزالی و یا اختلال نعوظ است. در ابتدا باید زود انزالی درمان شود. پس از آن که اختلال نعوظ  درمان شد، انزال زودرس نیز احتمالا مشکلی نخواهد بود.

اگر چه علت دقیق زود انزالی شناخته شده نیست، اما سروتونین می‌تواند نقش داشته باشد. سروتونین یک ماده طبیعی ساخته شده توسط اعصاب است. مقادیر بالایی از سروتونین در مغز زمان رسیدن به انزال را افزایش می‌دهد. مقادیر پایین می‌تواند سبب کاهش زمان رسیدن به انزال، و زودانزالی شود.

مشکلات روانی می‌تواند در PE اثرگذار باشد که عبارتند از:

مدیریت مسائل احساسی معمولا کمک کننده است.

انزال زودرس می‌تواند در هر سنی اتفاق بیفتد. افزایش سن علت مستقیم زود انزالی نیست، هر چند پیری باعث تغییراتی در نعوظ و انزال می‌شود. برای مردان مسن‌تر، نعوظ ممکن است چندان محکم و بلند نباشد، همچنین ممکن است به اندازه انزالی که قبلا اتفاق می‌افتاده، طولانی نباشد. این حس که انزال در حال رخ دادن است ممکن است کوتاه‌تر باشد، این تغییرات به طور طبیعی می‌تواند باعث شود که انزال یک مرد مسن زودتر انجام شود.

وقتی زودانزالی سد لذت جنسی شما می‌شود، باید به پزشک مراجعه کنید. در اغلب موارد، پزشک پس از یک معاینه بالینی و صحبت کردن با شما زود انزالی را تشخیص می‌دهد. برخی از سوالاتی که او ممکن است بپرسد عبارتند از:

تست آزمایشگاهی فقط در صورتی که پزشک در طول معاینه فیزیکی متوجه چیزی شود، لازم خواهد بود.

درمان روانشناسی، رفتار درمانی، و دارو درمان‌های اصلی برای زودانزالی می‌باشند. شما می‌توانید با مشورت پزشک تصمیم بگیرید که چه درمانی می‌تواند مفید باشد. ممکن است بیش از یک درمان به طور همزمان استفاده شود.

درمان راهی برای رسیدگی به احساسات منفی و احساساتی است که منجر به مشکلات روابط جنسی می‌شود. درمان روانشناختی می‌تواند به عنوان تنها راه درمان، و یا همراه با درمان پزشکی و یا رفتاری استفاده شود. هدف از درمان، فهم منشا مشکلات و پیدا کردن راه حل‌هایی برای به پایان رساندن زود انزالی می‌باشد. همچنین درمان می‌تواند به زوج‌ها کمک کند تا نزدیک‌تر شدن را یاد بگیرند. درمان روانشناختی می‌تواند به شما کمک کند تا در عملکرد جنسی کمتر نگران شوید. همچنین می‌تواند به شما اعتماد به نفس جنسی بیشتر و درک بهبود رضایت شریکتان را بدهد.

رفتار درمانی از تمریناتی استفاده می‌کند تا به ایجاد تحمل برای به تاخیر انداختن انزال کمک کند. هدف این است که به شما کمک کند بدن خود را به سمت دور شدن از انزال زودرس آموزش دهید. مثال‌ها عبارتند از: روش فشار و روش شروع و خاتمه. این تمرینات به خوبی مفید هستند، اما ممکن است پاسخ پایدار نباشند البته بستگی به کمک همسرتان دارد.

هیچ دارویی برای درمان زودانزالی تایید نشده است. با این حال، نشان داده شده که برخی از داروها و کرم ها یا اسپری‌های بی‌حس کننده، روند انزال در مردان دارای زود انزالی را آهسته می کند.

با تکنیک‌های ساده ای که در اینجا ذکر شده، حدود 95 نفر از 100 نفر از زود انزالی بهبود می‌یابند. هیچ تضمینی برای بهبود وجود ندارد، اما یادگیری به چگونه آرامش داشتن کمک می‌کند. اگر مشکل همچنان باقی ماند، برای پیدا کردن راه حل مراجعه به پزشک را ادامه دهید.

با  زود انزالی، شما ممکن است احساس از دست دادن برخی از نزدیکی‌های مشترک با یک شریک جنسی را داشته باشید. ممکن است احساس خشم، شرم و ناراحتی داشته باشید، و از همسرتان دور شوید. انزال زودرس نه تنها روی شما تاثیر می‌گذارد،  بلکه بر همسرتان نیز اثرگذار است. همسرتان ممکن است از تغییر در صمیمیت جنسی ناراحت باشد. زود انزالی می‌تواند باعث ارتباط کمتر، احساس آزردگی و دوری همسران شود. صحبت در مورد مشکل یک گام مهم است. مشاوره زوج‌ها و یا آمیزش درمانی می‌تواند مفید باشد. تمریناتی، از جمله روش فشار، ممکن است برای شما و شریکتان برای طولانی‌تر کردن نعوظ کمک کننده باشد. مهم‌تر از همه، یک زن و شوهر باید راه‌هایی برای رهایی و آرامش را فرا بگیرند. نگرانی (مانند اضطراب عملکرد) تنها باعث بدتر شدن زود انزالی می‌شود.

سایت خوبی دارید
تبریک

mohamad Saleh Salehi:
سلام
با تجویز پزشک داپوکستین خریدم دیشب 1 ساعت قبل رابطه خوردم ولی تاثیری ندیدم
کلا از لحظه ورود آلت 2تا عقب جلو که میکنم ارضا میشم
قبلا بخاطر افسردگی 2تا قرص آسنترا(سرترالین) و کلومیپرامین میخوردم مدتی خوب بود که با قطعش دوباره زود انزالی شروع شد
چکار کنم با داپوکستین؟

با سلام.
به علت اینکه قبلا دارو میخوردید ، داپوکستین بی اثر بوده است.
میتوانید صبح روزی که میخواید رابطه داشته باشید، قرص کلومیپرامین ۲۵ بخورید و اون رو امتحان کنید.
همچنین از کاندوم غیر تاخیری به همراه اسپری لیدوکائین استفاده کنید.
اسپری رو فقط دو پاف در زیر ختنه گاه بزنید. (نیم ساعت قبل نزدیکی )

سلام وقت بخیر.25سالمه و 124کیلو وزن دارم.آلتم در حالت نعوظ 11 سانته و غیرنعوظ 3سانت.

راه حلی هست که بتونم افزایش داشته باشم که در حالت نعوظ به 16 سانت برسه ؟

با سلام.
به منظور افزایش قطر، میتوان بدون عارضه ژل تزریق کرد.
ولی افزایش طول آلت صرفا با جراحی امکان پذیر است که عوارض زیادی دارد و صرفا برای افرادی انجام میشود که در حالت نعوظ کامل به علت کوتاهی آلت، امکان دخول ندارند و از کوتاهی شدید رنج میبرند.
در مورد شما، با کاهش وزن و کاهش چربی دور آلت، طول آلت افزوده میشود.

پاسخ کامل و جامع رو متوجه شدم.
سپاس فراوان.

سلام آقای دکتر من 25سالمه و تازه ازدواج کردم من 5سال پیش عمل ابیلژن (سوزاندن ایمپالس های اضافی قلب)انجام دادم و بعدش رفتم سربازی و مشکلی نبود دو سه بار اکو و نوار قلبی رفتم الان حین رابطه آلت تناسلی بزرگ میشه و سفت کامل نمیشه من موندم چکار کنم راهنمایی هس در ضمن ضربان قلبم از بعد عمل 50 هس و فشار مم معمولا 11روی 6

با سلام
با توجه به سابقه بیماری قلبیتون، بهتر است در صورت اجازه متخصص قلب، تجویز داروهای کمکی برای نعوظ صورت پذیرد.

با سلام موقع نزدیکی بعد دو دقیقه یا سه دقیقه ارضا می شوم ولی همسرم دیر ازهیچ قرص ویا چیز دیگه هم استفاده نمی کنم لطفا راه حلی نشونم بدید

با سلام.
قرص داپوکستین ۶۰ میلی و تادالافیل ۱۰ میلی دو ساعت قبل از نزدیکی بخورید. همچنین نیم ساعت قبل از رابطه، ۳ پاف اسپری فقط در ناحیه ختنه گاه بزنید. همچنین استفاده از کاندوم هم کمک کننده است.
در صورتی که مفید نبود، بهتر است جهت ویزیت و معاینه مراجعه کنید.

باسلام
36سال سن دارم 5 سال ازدواج کردم مشکل زود انزالی دارم اولای ازدواجم چند دقیقه ای طول می کشید ولی مدت یک سال کمتر از یک دقیقه به انزال می رسم بعد از انزال آلتم حالت نعوظ داره ومی تونم دوباره ادامه بدم مشکلی هم ندارم ولی اون هیجان واحساسات اولیه رو ندارم ممنون می شم راهنمای کنید

با سلام
قرص داپوکستین ۶۰ میلی و تادالافیل ۱۰ میلی دو ساعت قبل از نزدیکی بخورید. همچنین نیم ساعت قبل از رابطه، ۳ پاف اسپری فقط در ناحیه ختنه گاه بزنید. همچنین استفاده از کاندوم هم کمک کننده است.

سلام
مدت یک سال و نیم ازدواج کردم.دو مشکل بزرگ دارم 1)آلت من اصلا یا به نعوظ نمیرسه یا اگر برسه خیلی زود شل میشه و اصلا نمیتونم وارد بشم.تا بحال نتونستم با همسرم رابطه جنسی برقرار کنم.2)مشکل بعدی این است که در بیداری هم منی از من خارج نمی شود و فقط در حالت خواب این اتفاق برای من میافتد.چندین بار هم به روانشناس و سکستراپ مراجعه کردم ولی نتیجه ای در بر نداشته و هیچ کدام از این مشکلات حل نشده است.ممکن هست راهنمایی کنید؟

با سلام
مشکلتون نیاز مند ارزیابی دقیق است شامل شرح حال و معاینه بیضه ها و تستهای هورمونی و در صورت لزوم سونوگرافی رنگی تنه آلت و ریجی اسکن
بهتر است به صورت حضوری مراجعه کنید.

سلام اقای دکتر خسته نباشید.
من ۲۴ سالمه و متاهل هستم مشکل زود انزالی دارم ینی همین به محض دخول و سه یا چهار بار عقب جلو کردم زود ارضا میشم و این خیلی اضیتم میکنه ، ازطرفی اقای دکتر بی اختیاری ادرار هم دارم و بهم گفتن با تمرینات کیگل هردو مشکلت حل میشه ولی خیلی زمان بر و حوصله میخواد…
ممنون میشم راهنماییم کنید.

با سلام.
در مورد زود انزالی و مشکل ادراریتون ، بهتر تست یک نوبت جهت معاینه و ارزیابی دقیق به اورولوژیست مراجعه کنبد.

سلام اقای دکتر همسر من در راابطه خیلی زود ارضا میشه من خیلی نگران این موضوع هستم و ما عقد هستیم گفته شده بعد از دخول ایشان فقط هر چهار ماه ۱ بار میتوانند دخول داشته باشند و این سخت هست . به خاطر ورزش سنگینشان کنترل میکنند که بدنشان ضعیف نشهدرمان قطعی زود انزالی

با سلام
جهت درمان نسبی زودانزالی میتوانند به کلینیک ما مراجعه کنند.
به نظر انجام سکس هر چهار ماه یکبار به منظور حفظ قدرت جسمانی، میتواند برای رابطه زناشویی مضر باشد.

با سلام، وقتتون بخیر آقای دکتر
من 34 سال سن دارم. تا همین الانشم خودارضایی میکنم. واقعیتش موقع رابطه جنسی زودانزالی شدید دارم و خیلی زود حتی قبل دخول ارضا میشم و رو روحیم تاثیر خیلی بدی گذاشته، جوری که بی خیال ازدواج شدم. میشه بهم بگین بایستی چیکار کنم.
با تشکر از شما

با سلام.
لازم است به اورولوژیست مراجعه کنید تا براتون درمان مناسب رو شروع شود.

سلام خسته نباشید اقای دکتر
ببخشید من زود انزالی دارم نمیدونم شدید هست یا نه، نعوظ خوبی دارم ولی وقتی با تحریک آلتم بعد 30 یا 40 ثانیه زود ارضا میشم و بعد ارضا شدن ده دقیقه باید صبر کنم تا آلتم دوباره نعوظ پیدا کنه ولی هیجان اولیه رو ندارم تقریبا 1 سال پیش اینجوری نبودم ینی همینجوری زود انزالی داشتم ولی زود آلتم دوباره سفت میشد و میتونستم ادامه بدم ولی همونطور که عرض کردم هیجان اولیه رو نداشت…
باید عارض بشم که من خود ارضایی هم میکنم هفته ای یک بار ولی قبلنا بیشتر بود گاهی اوقات روزی دو بار خود ارضایی میکردم و تقریبا 3 یا 4 سال پیش اصلا زود انزالی نداشتم
23 سال سن دارم اقای دکتر
به نظرتون با ورزش و تمرینات کیگل و مصرف قرص خوب میشم خیلیی اذیتم میکنه تورو خدا کمکم کنید…
من قبلن یه قرص به پیشنهاد یکی از دوستام به اسم وگادول مصرف کردم ولی هییییچ تاثیری نداشت…
میل جنسیمم خیلی بالاست
ممنون میشم کمکم کنید

با سلام.
اینکه بعد از یکبار انزال، تا مدتی بعد، نعوظ مشکل دارد و مثلا بعد یکسالت طبیعی میشود، کاملا نرمال محسوب میشود و جای نگرانی ندارد.
در مورد زودانزالیتون، در حال حاضر انجام ورزش کگل در درازمدت میتونه خیلی کمک کننده باشد.
درمان های دارویی زودانزالی ، همگی دارای اثر موقت هستند و معمولا با قطع دارو، وضعیتتان به قبل بر میگردد.
توصیه میشود با استفاده از اسپری تاخیری (یک پاف زیر آلت در محل ختنه گاه، بیست دقیقه قبل از سکس) و استفاده از کاندوم، وضعیت زودانزالیتون رو کنترل کنید.
در صورتی که بازهم مشکلی بود، جهت معاینه و شروع درمان دارویی ، با اورولوژیست مراجعه کنید.

ممنونم اقای دکتر از پاسختون
با عرض معذرت میخواستم بپرسم که اسپری تاخیری باعث بیحسی نمیشه؟ ینی همون هیجان و لذت رو میشه حس کرد؟؟
میشه بپرسم چه اسپری و چه مارکی رو استفاده کنم چون در این مورد خیلی تو بازار رواج پیدا کرده و انتخابش خیلی سخته…
اقای دکتر مصرف تنها قرص داپوکستین ۶۰ کفایت میکنه؟
نمیخوام شریک جنسیم در این مورد چیزی بدونه…

سلام.
هر نوع اسپری تاخیری بگیرید، فرقی ندارد.
یک پاف اسپری در زیر آلت محل ختنه گاه، لذت جنسی شما رو مختل نمیکه.
میتونید قرص داپوکستین رو استفاده کنید و اثرش رو امتحان کنید.

با سلام
من کاملا اتفاقی سرچ کردم و شمارو پیدا کردم.
مشکل اصلی من اینه که میل جنسیم بسیااااار پایین اومده از زمانی که واریکوسل عمل کردم. تقریبا دو سال پیش عمل کردم.
تعداد اسپرمهام و تحرکشون خیلی پایین بود که با دارو های خارجی اوک شد ولی مقطعی بود بعد از قطع کردن داروها به همون حالت برگشتم. یکی میگفت احتمالا بد عمل کردن و خون مردگی داری که خونرسانی به بیضه درست انجام نمیشه و… به تازگی احساس میکنم بیضه هام سرد شده و گاها یخه و گرماش رو بیضه هام از دست دادن. ننیدونم چیه . از واریکوسلم بوده یا خدانکرده سرطان بیضه است و یا بیماری دیگری. در کل بسیار نا امید و ناراحتم. خیلی هم نگران هستم بابت این قضیه. دلم میخواد بیام مطب و ویزیت بشم. آیا امیدی هست؟؟؟؟
لطفا راهنمایی کنید. در ضمن من خوابم منظم نیست و بیشتر مواقع کم میخوابم و بی نظم میخوابم به خاطر شغلم‌ لطفا کمکم کنید.

خیلی ناراحتم

با سلام
علایمی که میفرمایید ، ارتباطی به سرطان ندارد.
کاهش میل جنسی و سایر علایم هم احتمال خیلی زیاد ناشی از استرس و علل روحی و کم خوابی و … است.

ممنون از پاسختون ولی آقای دکتر بیضه (تخم) سمت راستم خیلی کوچیک شده. میدونم یکی از بیضه ها باید از دیگری کمی کوچکتر باشه ولی برای من خیلی بیشتر کوچک شده و غیر طبیعیه. نرمال نیست.

با سلام مجدد
میتوانید برای اطمینان خاطر، معاینه وارزیابی شوید.

ممنونم پس برای‌معاینه خدمت میرسم جناب آقای دکتر. با شماره ۸۸۳۴۳۴۴۴ تماس میگیرم برای نوبت گرفتن. با تشکر از شما پزشک مهربان و دلسوز.
شماره تماس بنده ۰۹۲۲۰۵۲۹۸۲۷.
موفق باشید.
Your faithfully : Ali.B(cabin crew)

سلام تزريق ژل براي قطر حالت تناسلي چقد زمان ميبره؟ و آيا درد داره؟ و تا چه مدت درام داره؟

با سلام.
حدود ۳۰ دقیقه زمان میبرد.
تحت بی حسی موضعی انجام میشود و بدون درد است.
یکسال دوام دارد.

سلام اقای دکتروقتتون بخیرمن نامزدم دیابت نوع یک داره و الان حدود 5 6ماهی هست که دچاربی میلی جنسی شده و چیزی براش تحریک پذیرو لذت بخش نیست و حسی ندارن حتی موقعه ای که میبوسنم حسی ندارند میشه کمکم کنید چیکاربایدکرد؟

با سلام.
لازم است جهت معاینه مراجعه کنند.
ممکن است از نظر اعصاب ناحیه تناسلی مشکلی وجود داشته باشد، از طرف دیگر ممکن است مشکل صرفا روحی روانی باشد.

تشکرازشمااقای دکتر پس مشکل جدی نیست جای نگرانی نداره انشالله؟قابل درمانه؟

با سلام
قضاوت نهایی بعد از معاینه و انجام آزمایشات هورمونی ، قابل انجام است.
انشالا که مشکلی نخواهد بود.

سلام اقای دکتروقتتون بخیرمن نامزدم دیابت نوع یک داره و الان حدود 5 6ماهی هست که دچاربی میلی جنسی شده و چیزی براش تحریک پذیرو لذت بخش نیست و حسی ندارن , و این بی حسی و بی میلیش هرازگاهی درست میشه ینی دایمی نیست این بی میلیش و تب خیلی گرمی دارند ولی الان دچارمشکل شدند و نمیتونن رابطه برقرار کنن حتی موقعه ای که میبوسنم حسی ندارند میشه کمکم کنید چیکاربایدکرد؟

سلام اقای دکتر خسته نباشید
من زودانازلی دارم و جدیدا متوجه شدم بعد از مصرف دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب ، نعوذم خیلی بهتر شده و همینطور مشکل زودانزالیم هم به درصد بیان کنم 60 درصد بهتر شده و این درصورتیه که فقط یه هفتس ازین دمنوش استفاده میکنم ، میخواستم بپرسم که آیا مشکل زودانزالی من به خاطر افسردگیه ؟ اگه اینطوریه مصرف قرص فلوکستین به من کمک میکنه؟؟
ممنونم از شما.

با سلام.
احتمالا دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب با ایجاد آرامش و کاهش استرس، کنک کننده بوده است. با این تفاسیر به جای استفاده از داروهای شیمیایی، بهتراست دمنوش ها رو ادامه بدهید.

سلام آقای دکتر
مشکل نعوظ دارم و کامل و سفت نعوظ ندارم و یا اگرم سفت بشه چند ثانیه بعد از دست میره حتی وسط رابطه.
اون طور که مطالعه کردم اگر نشت وریدی داشته باشم با عمل درست میشه؟
واقعا دارم افسردگی میگیرم بابت این مشکل

با سلام.
در صورتی که با داروهای کمکی نعوظ مثل ویاگرا، نعوظ مناسب برقرار نشود، لازم است جهت ارزیابی دقیق و معاینه و احتمالا گرفتن عکس رنگی برای ارزیابی نشت وریدی، به کلینیک مراجعه کنید.

سلام خسته نباشید آقای دکتر
ببخشید میخواستم بپرسم استفاده از اسپری بیحسی لیدوکائین 10% خوارزمی برای مشکل زودانزالی مشکلی در پی نداره؟؟
ینی با اسپری هایی که توبازار برای این مشکل هست تفاوتش چیه؟؟
ممنون میشم راهنماییم بفرمایید

سلام. اطلاعی از تفاوت اسپری ها ندارم.
از اسپری های لیدوکایین خالص استفاده نکنید.

سلام آقای دکتر – وقت به خیر- 36 سالمه و تا الان رابطه جنسی نداشتم ، اما زود انزال هستم و عدم نعوذ هم دارم و تا مدتی دیگر می خواهم رابطه جنسی داشته باشم . سوالم این هست می خوام برای اولین بار از داپوکستین و تادالافیل استفاده کنم آیا برای من ضرری نداره ؟ و اینکه دوز شروع مصرف به چه صورت باشه و چند ساعت قبل استفاده کنم ؟و اگر هر دو را با هم مصرف کنم چگونه مصرف داشته باشم ؟

با سلام.
استفاده روتین از داروهای تادالافیل و سیلدنافیل برای بهبود نعوظ بصورت روتین توصیه نمیشود زیرا با ایجاد وابسنپتگی دارویی ، در آینده ایجاد مشکل خواهد کرد.
با توجه به سنتون و نداشتن رابطه تا به این سن، احتمال زیاد عامل اختلال نعوظتون ناشی از استرس و اضطراب است که بهتر است برای بررسی و رفع این مشکل بصورت حضوری مراجعه کنید.
در مورد زودانزالی، میتوانید قرص داپوکستین ۳۰ و یا ۶۰ میلی گرم رو یکساعت قبل رابطه بخورید.

با سلام.
داپوکستین را میتوانید یکساعت قبل از رابطه مصرف کنید.
ولی مصرف سر خود تادالافیل توصیه نمیشود.

سلام وقت بخیر مشکل زود انزالی دارم متاهل40ساله داروی با عوارض کم ودوز خیلی پایین میشه نام ببرید.ایا استفاده مدام از این داروها در اینده عوارض دارد

با سلام.
میتوانید از داروی داپوکستین ۶۰ میلی گرم ، یک ساعت قبل از رابطه استفاده کنید.

سلام وقت بخیر ایا مصرف داپوکستین در دراز مدت عوارض دارد

با سلام
خیر. ضرری ندارد. نگران نباشید.

سلام متاهل هستم دارای دو فرزند سابقه ی یک بار عمل واریکوسل متاسفانه مجددا واریکوسل بنده با درجه شدید عود کرده ایا در صورت عمل نکردن بر عملکرد جنسی بنده در اینده تاثیر گذار هست ممنون از راهنماییتون

سلام مشکل نعوظ و زود انزالی دارم به صورتی که در عرض 30ثانیه الت بنده به صورت خوابیده میشود لطف کنید راهنمایی کنید متاهل 39ساله

با سلام.
برای اخذ شرح حال دقیق، معاینه و شروع درمان مقتضی، لازم است به اورولوژیست مراجعه کنید.

سلام من ۱۹ سالم هست من مشکیل زود انزالی دارم خیلی زود ارضا میشم بدون رابطه ارضا میشم کانترول نمیتونم میشه راهنمایی کنی ممنون میشم

با سلام
استرس و اضطراب و خودارضایی زیاد میتواند باعث تشدید زودانزالی شود.
با افزایش سن مشکلات بهبود نسبی خواهد داشت، همچنین میتوانید با استفاده از تمرینات کگل، بهبود زمان انزال و کنترل پیدا کنید.

ضمنا در دراز مدت عوارض خاصی مثل وابستگی به دارو ایجاد نمیکند ممنون

ساام اقاي دكتر متادون مصرف ميكنم و زود انزالي شدي دارم هر قرصي از داروخانه ميگيرم با كاندوم تاخيري باز زودتر تز ١دقيقه اوضا ميشم خواهش ميكنم راهنمايي بفرماييد متاهل هستم و اين قضيه برام مشگل درست كرده

در موارد زود انزالی شدید اقدامات زیر رو انجام دهید:
قرص آسنترا ۱۰۰ میلی گرم بگیرید، هر روز عصر برای ده روز اول، یک چهار و سپس بعد از ده روز نصف بخورید، تا حد اقل شش ماه
۲: اسپری تاخیری، ۱۰ ۱۵ دقیق قبل رابطه یک پای زیر آلت در مخل ختنه گاه بزنید و بعد ۱۵ دقیق بشورید و جهت رابط اقدام کنید.
۳: استفاده از کاندوم ساده در کنار اسپری
۴: انجام منظم تمرینات کگل حداقل برای شش ماه،
صبح ، ظهر، عصر و شب
هر وعده، ده بار،
هر بار ده ثانیه
۵ ثانیه انقباض عضلات کف لگن و قاعده آلت و عضلات نگهدارنده ادرار و سپس ۵ ثانیه عضله شل

سلام آقای دکتر
37 ساله وآلت پرده دار از نوع متوسط ب طول 10سانت دارم. جراحی آن چقدر هزینه دارد و باید کدام بیمارستان مراجعه کنم؟ آیا در این وضعیت کرونا صلاح میدانید انجام بشود یا خیر. ممنونم

سلام.
وقت تون بخیر. لازم است ابتدا برای معاینه پرده آلت و تعیین لزوم عمل مراجعه کنید. هزینه حدودی جراحی ۳/۵ تا ۴ میلیون تومان است‌.
در مراکز جراحی محدود، انجام جراحی بلامانع است.

سلام اقای دکتر ممنون از مطالب خوبی ک در اختیار ما میزارین.راستش میخواستم بدونم مصرف دابوکستین60 با سیلدنافیل مشکل ایجادو میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام، مصرف همزمان این دو قرص مشکلی ندارد.

سلام
وقت بخیر من چند سالی هست که برای رابطه ی جنسی از ترامادول و سیلدنافیل استفاده میکنم و به غیر از اون استفاده ای ندارم میخواستم بدونم اگه بجای ترامادول از داپوکستین و تادالافیل استفاده کنم مثل ترامادول میتونه تاخیر داشته باشه برام

با سلام.
میتونه مفید باشه ولی نه در حد ترامادول
میتوانید از اسپری هم استفاده کنید.

سلام وادب
در حالت ارام مشکلی ندارم ومیتوانم بالغ بر ۳۰ بار جلو وعقب کنم اما در حالت ضربات تند (چون خواسته شریک جنسی ام هست) زود ب انزال میرسم بعد از ۱۰ ضربه ب انزال میرسم و خوشایند شریکم نیست .

ایا میتوانم از داروهای فاقد مخدر استفاده کنم ؟؟

سلام
لازم است برای بررسی و درمان زودانزالی به اورولوژیست مراجعه کنید‌.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

آدرس کلینیک: تهران، خیابان مطهری، خیابان فجر، روبروی بیمارستان جم، کوچه شهید نظری، روبروی MRI دکتر اطهری، ساختمان زهره (پلاک ۵۰)، طبقه ۵، واحد ۱۶

شماره تماس:021883434440218834344502188343446زمان حضور: عصر روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه از ساعت 10 تا 18 عصر(قبل از مراجعه حتما هماهنگ کنید)مشاوره در تلگرام: Drsalmaneslami@

زیباترین اشعار عاشقانه

زود انزالی (premature ejaculation) در مردان از اختلالات جنسی نسبتا شایع است و زمانی رخ می دهد که فرد خیلی زود و قبل از همسرش به اوج لذت جنسی و مرحله انزال می رسد.

انزال زودرس حدود یک سوم مردان را درگیر کرده و باعث ایجاد احساسات ناخوشایندی همچون ناامیدی و اضطراب در فرد شود. برخی مردانی که به این اختلال دچار می شوند اغلب به جای درمان این مشکل سعی می کنند از رابطه جنسی پرهیز کنند اما این کار تنها پاک کردن صورت مسئله است.

اگر شما نیز از دسته مردانی هستید که زود انزالی تاثیر منفی بر زندگی زناشویی تان ایجاد کرده یا جزو زنانی هستید که از زود انزالی همسر خود رنج می برید در ادامه با کوکا همراه شوید تا با روش های درمان قطعی دارویی و خانگی زود انزالی در مردان آشنا شوید.

پس از مشاهده علائم زود انزالی و مراجعه فرد به پزشک، پزشک درباره سابقه اختلال جنسی سوالاتی پرسیده و ممکن است معاینه فیزیکی انجام دهد. در صورتی که فرد به طور همزمان از زودانزالی و اختلال نعوظ رنج می برد احتمالا آزمایش خون برای بررسی سطح هورمون مردانه تستوسترون و سایر آزمایش ها توصیه خواهد شد.درمان قطعی زود انزالی

در برخی موارد ممکن است فرد به متخصص اورولوژی یا روانشناس ارجاع داده شود.

پیش از شروع درمان های زیر به ویژه بخش های دارویی حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

با توجه به تشخیص پزشک ممکن است ترکیبی از تکنیک های روان درمانی و دارو درمانی تجویز شود و فرد باید به این نکته توجه داشته باشد که نتایج مثبت این روش ها به مرور زمان و با صبر حاصل خواهد شد.

پمادها و اسپرهای بی حس کننده حاوی مواد بی حسی مانند بنزوکائین، لیدوکائین یا پریلوکائین هستند. استفاده موضعی این محصولات روی آلت تناسلی باعث کاهش حساسیت و جلوگیری از زود انزالی می شود و باید حدود 10 تا 15 دقیقه قبل از رابطه جنسی مصرف شود.

پماد لیدوکائین-پریلوکائین با نسخه و اسپری های لیدوکائین بدون نسخه قابل خریداری هستند.

هشدار: اگرچه محصولات بی حس کننده موضعی برای کاهش زود انزالی موثر هستند اما ممکن است با عوارضی همچون از دست دادن موقت حساسیت و کاهش لذت جنسی برای مردان یا حتی شریک جنسی آن ها همراه باشد.

مصرف برخی داروها و قرص ها ممکن است به کاهش و درمان زود انزالی کمک کند اما هیچ یک از آن ها توسط اداره تغذیه و داروی آمریکا به عنوان داروی درمان انزال زودرس تایید نشده است، این داروها شامل داروهای ضد افسردگی، مسکن ها و مهارکننده های 5 فسفودی استراز می باشد.

از عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی به تاخیر افتادن ارگاسم می باشد به همین دلیل می توان از مهارکننده های بازجذب سروتونین (SSRIs) مانند اسکیتالوپرام، سرترالین، پاروکستین یا فلوکستین برای درمان زود انزالی استفاده کرد.

موثرترین دارو پاروکستین است که مصرف آن در ایالات متحده مورد تایید قرار گرفته و معمولا 5 تا 10 روز طول می کشد تا اثر بهبودی مشاهده شود و به دو تا سه هفته برای اثربخشی کامل نیاز هست.

در صورتی که با مصرف داروهای SSRI زود انزالی درمان نشود احتمالا آنافرانیل تجویز می شود.

هشدار: از عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی می توان به تهوع، خواب آلودگی و کاهش میل جنسی اشاره کرد.

ترامادول از جمله قرص های ضد درد است که باعث تاخیر در انزال شده و معمولا زمانی که مصرف SSRI موثر نباشد تجویز می شود.

توجه داشته باشید که امکان ترکیب ترامادول با داروهای SSRI وجود ندارد. از جمله عوارض این قرص می توان به تهوع، سردرد، خواب آلودگی و سرگیجه اشاره کرد.

این گروه دارویی که اغلب برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شود گاهی برای رفع انزال زودرس نیز تجویز می شود. از جمله این داروها می توان به سیلدنافیل، تادالافیل و واردنافیل اشاره کرد که با عوارض جانبی نظیر سردرد، گرگرفتگی صورت و سو هاضمه همراه هستند.

این داروها در ترکیب با داروهای SSRI اثربخشی بیشتری دارند.

فردی که به انزال زودرس دچار شده ممکن است احساسات مختلفی همچون عصبانیت، خجالت یا استرس را تجربه کند. صحبت کردن با متخصص یا مشاور در زمینه اختلالات جنسی به کاهش استرس فرد کمک کرده و به نتایج بهتر در دارو درمانی نیز کمک می کند.

ممکن است پزشک توصیه کند برای یک دوره زمانی از نزدیکی با همسر اجتناب کرده و رابطه جنسی به معاشقه لمسی محدود شود تا زمانی که استرس ناشی از زود انزالی برطرف شود.

تاکنون روش های مختلفی همچون طب سوزنی، یوگا و مدیتیشن برای درمان زود انزالی مورد مطالعه قرار گرفته است اما برای ارزیابی اثربخشی آن ها نیاز به تحقیقات بیشتری است.

استفاده از کاندوم در رابطه جنسی نیز از دیگر روش هایی است که باعث کاهش حساسیت آلت تناسلی شده و از زودانزالی جلوگیری می کند.

روی نه تنها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و رشد سلولی می شود بلکه ماده معدنی عالی برای تولید تستوسترون در مردان نیز می باشد که به افزایش میل جنسی و انرژی زایی کمک می کند. نتایج تحقیقات نشان داده افرادی که دچار کمبود روی هستند بیشتر از دیگران به اختلالات جنسی همچون زود انزالی دچار می شوند.

برای به تاخیر افتادن انزال توصیه می شود هر روز 11 میلی گرم مکمل روی مصرف شود. توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد روی می تواند عوارض زیر را به دنبال داشته باشد:

رژیم غذایی سرشار از روی و منیزیم نقش مهمی در درمان انزال زودرس داشته و به سلامت جنسی فرد کمک می کند. بنابراین توصیه می شود مواد غذایی سرشار از روی و منیزیم را به رژیم غذایی خود بیفزایید. از جمله:

تخم کدو تنبل
دانه سویا
جوانه گندم
اسفناج
بادام
لوبیا و نخود
دانه کنجد
شکلات تیره
سیر
نخود فرنگی

زنجبیل برای درمان اختلالات جنسی مانند انزال زودرس مفید است و ترکیب آن با عسل به افزایش میل جنسی و تحریک جنسی کمک می کند.

1 قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده را با مقداری عسل مخلوط کرده و هر روز و تا 1 ماه مقدار یکسانی از این مخلوط را میل کنید.

اگرچه دارچین از گیاهان دارویی بسیار مشهور است اما کمتر کسی از خواص دارچین برای درمان اختلالات جنسی از جمله زود انزالی باخبر است!

کافیست 2 قاشق غذاخوری پودر دارچین را با 5 قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و دو بار در روز بعد از غذا میل کنید.

زعفران از گیاهان دارویی است که به عنوان تقویت کننده قوای جنسی شناخته شده زیرا حاوی روی، فسفر، منگنز، آهن و سلنیوم است که همگی برای درمان زود انزالی مفید می باشند.

زنجبیل سرشار از روی، فسفر، پتاسیم و آهن است و هل و بادام مقادیر فراوانی منیزیم، کلسیم و پتاسیم دارند و بادام برای سلامت سیستم عصبی مفید می باشد به همین دلیل مصرف ترکیب این مواد برای به تاخیر انداختن انزال مردان موثر می باشد.

تعدادی بادام را یک شب در آب خیس کنید، روز بعد پوست آن را جدا کرده و آسیاب کنید، سپس با 1 فنجان شیر داغ مخلوط کنید. مقدار اندکی زعفران، زنجبیل و هل به مخلوط افزوده و هر صبح بنوشید.

هندوانه برای افزایش میل جنسی و درمان زود انزالی مفید است.

کافیست مقداری پودر زنجبیل و نمک روی قطعات کوچک هندوانه پاشیده و میل کنید.

مصرف مارچوبه و شیر روشی دیگر برای درمان خانگی انزال زودرس به شمار می رود. مارچوبه سرشار از ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی همچون فسفر، روی، منگنز، سلنیوم و پتاسیم است و به تولید تستوسترون کمک می کند. ویتامین C موجود در مارچوبه نیز برای افزایش تعداد اسپرم و باروری مفید است.

کافیست 2 قاشق چایخوری پودر مارچوبه را با 1 فنجان شیر مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا به جوش برسد، سپس درب آن را گذاشته تا 15 دقیقه به آرامی بجوشد. این نوشیدنی را سه بار در روز بنوشید.

در این تکنیک لازم است رابطه جنسی را به روش معمول شروع کرده (که شامل تحریک آلت تناسلی و رسیدن به مرحله نزدیک انزال است)، سپش از شریک جنسی خود بخواهید سر یا پایه آلت تناسلی را چند ثانیه و به آرامی فشار دهد تا جریان خون در این ناحیه کندتر شده و میل به انزال برطرف شود. این کار را هر چند بار که لازم است تکرار کنید تا رابطه جنسی رضایت بخش بدون انزال زودرس داشته باشید.درمان قطعی زود انزالی

در صورتی که این تکنیک با درد یا ناراحتی همراه است می توانید از تکنیک شروع – توقف استفاده کنید.

در این تکنیک درست قبل از انزال برای چند لحظه رابطه جنسی را متوقف کرده تا تحریک جنسی کاهش پیدا کند اما حالت نعوظ از بین نرود، سپس به رابطه جنسی ادامه دهید. این روش نسبت به تکنیک قبل زمان طولانی تری نیاز دارد اما در شرایطی که تکنیک قبل با درد یا ناراحتی شریک جنسی همراه باشد می توان از این روش استفاده کرد.

این تکنیک اغلب توسط مردانی که از زودانزالی رنج نمی برند اما خواهان رسیدن به اوج لذت جنسی در رابطه هستند نیز استفاده می شود.

ضعیف بودن عضلات کف لگن از عوامل کاهش توانایی فرد در به تاخیر انداختن انزال در رابطه جنسی می باشد. تمرینات کف لگن (تمرینات کگل) برای تقویت عضلات لگن بسیار عالی است.

ابتدا عضلات کف لگن را پیدا کنید، برای این کار کافیست در حین ادرار کردن مانع تخلیه ادرار شوید، عضلاتی که در این حالت منقبض کرده اید عضلات کف لگن هستند.

سپس در موقعیت دلخواه (نشسته، ایستاده یا در حال قدم زدن) عضلات کف لگن را منقبض کرده و 3 ثانیه به همین حالت نگه دارید، 3 ثانیه به حالت ریلکس و طبیعی برگشته و مجددا به وضعیت انقباض بروید.

در طول تمرینات برای رسیدن به بهترین نتیجه حتما روی عضلات کف لگن (نه ماهیچه های شکم یا ران یا باسن) تمرکز کنید و در طول تمرین هرگز نفس خود را نگه ندارید.

توصیه می شود 3 بار در روز و هر بار 10 مرتبه این تمرین را تکرار کنید.

این تمرین به تنهایی انجام می شود و به عقیده بسیاری از مردانی که از زود انزالی رنج می برند تنها یک بار استفاده از این روش تاثیر زیادی در افزایش میل جنسی و قوای جنسی داشته است.

در این روش لازم است ابتدا نقطه تحریک پذیر روی آلت تناسلی خود را بیابید، این نقطه در هر مرد ممکن است متفاوت از دیگران باشد. بعد از یافتن آن، به آرامی و با حرکات دایره ای نقطه مورد نظر را مالش دهید تا به نعوظ کامل و ارگاسم برسید، اما درست قبل از رسیدن به اوج لذت جنسی این کار را متوقف کرده تا نعوظ کمی کاهش پیدا کند سپس دوباره تمرین را تکرار کنید.

بسیاری از مردان از این روش 20 دقیقه در روز برای درمان زود انزالی استفاده می کنند.

منبع: mayoclinic – healthline – livealittlelonger – stronghealth – wikihow

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

زمان مشخصی وجود ندارد که یک مرد در طول رابطه جنسی چه زمانی باید انزال کند.  اما احتمالاً اگر قبل از مقاربت و یا کمتر از یک دقیقه بعد از شروع انزال اتفاق بیفتد ، انزال زودرس اتفاق افتاده است و ممکن است در صورت تکرار مداوم نیاز به درمان زود انزالی باشد .

این یک مشکل است . زیرا هنگام انزال ، نعوظ خود را از دست می دهید و نمی توانید رابطه جنسی خود را ادامه دهید .  شما و شریک زندگی تان ممکن است احساس کنید که زمان کافی برای لذت بردن از رابطه جنسی تان نداشته اید .

این یک مسئله رایج برای آقایان است.  بین 30 تا 40 درصد از مردان ، زود انزالی را در برخی از مواقع زندگی خود دارند.  بنابراین ، بخاطر داشته باشید ، اگر این اتفاق گاهاً رخ می دهد ، جای نگرانی برای آن نیست و احتمالا نیاز به درمان زود انزالی نیست .

واقعاً مشخص نیست اما شیمی مغز شما می تواند حداقل تا حدودی منجر به زود انزالی شود .  مردانی که سطح سروتونین شیمیایی کمی در مغز خود دارند ، تمایل دارند زمان کوتاه تری برای انزال داشته باشند .

عوامل روانشناسی

درمان قطعی زود انزالی

بیشتر موارد ابتلا به زود انزالی به هیچ بیماری مربوط نمی شود و در عوض به دلیل عوامل روانی است که حل شدن آن ها موجب درمان زود انزالی می شود . از جمله موارد زیر است :

این عوامل روانشناختی متداول می تواند در مردانی که قبلاً انزال طبیعی داشته اند ، تأثیر بگذارد. و درمان زود انزالی با حل کردن این علائم همراه است . این موارد معمولاً زود انزالی ثانویه یا اکتسابی نامیده می شوند.

اعتقاد بر این است که بیشتر موارد نادر ، ماندگارتر از فرم اولیه یا مادام العمر زود انزالی نیز ناشی از مشکلات روانی است.

زود انزالی را می توان به آسیب های اولیه مانند:

ربط داد.

به ندرت ممکن است علت بیولوژیکی وجود داشته باشد. موارد زیر برای علل پزشکی زود انزالی ممکن است که در درمان زود انزالی باید مورد توجه قرار گیرد :

زود انزالی ، می تواند نشانه ای باشد که یک بیماری اساسی به درمان نیاز دارد .گاهی اوقات زود انزالی می تواند برای مردان با اختلال نعوظ (ED) مشکل ایجاد کند .  این در حالی است که آلت تناسلی به اندازه کافی محکم برای رابطه جنسی باقی نمی ماند.  مردانی که نگران هستند نعوظ خود را از دست دهند ، ممکن است الگوی زود انزالی را ایجاد کنند . در این شرایط ، درمان قطعی زود انزالی شدید ، با درمان اختلال نعوظ همراه است .

اگر زود انزالی ، شما یا شریک زندگی شما را آزار می دهد ، قرار ملاقات با یک پزشک برای درمان زود انزالی بگذارید .  پزشک احتمالاً از شما سؤال خواهد کرد که آیا شما همیشه این مشکل را داشته اید یا اتفاق جدیدی است . او ممکن است در مورد زندگی جنسی یا رابطه شما سؤال کند . احتمالاً آزمایش بدنی نیز خواهد گرفت.

از نظر پزشکی ، فرم ماندگارتر زود انزالی ، اولیه یا مادام العمر ، با حضور سه ویژگی زیر تعریف می شود:

علائم روانشناختی ثانویه زود انزالی ، روحی است که شناسایی آن ها در درمان زود انزالی اهمیت دارد . مرد ، شریک زندگی او یا هر دو ممکن است آن ها را تجربه کنند .

علائم ثانویه شامل موارد زیر است :

مردانی که دچار زود انزالی می شوند ، می توانند پریشانی روانی را تجربه کنند ، اما نتایج مطالعه 152 مرد و شرکای آن ها نشان می دهد که شریک زندگی نسبت به مردی که مبتلا به آن است ، کمتر نگران زود انزالی هستند .

نود و پنج درصد از مردان با تکنیک های رفتاری که به کنترل انزال کمک می کند ،  می توانند در درمان زود انزالی  موفق شوند .

در هنگام تحریک جنسی ، ۳۰ ثانیه متوقف شوید و  دوباره تحریک را شروع کنید و سه یا چهار بار دیگر قبل از انزال این تکنیک را تکرار کنید. 

بعضی از آقایان دریافتند که اگر در طول رابطه جنسی به چیز دیگری فکر کنند ، می توانند طولانی تر بمانند .

 عضلات ضعیف کف لگن گاهی اوقات در زود انزالی نقش دارند .  تمرینات لگن ممکن است به تقویت آن ها و درمان قطعی زود انزالی شدید کمک کند . لگن را به مدت 3 ثانیه محکم نگه دارید و سپس 3 ثانیه آن را رها کنید . این کار را 10 بار ، حداقل 3 بار در روز انجام دهید. 

کاندوم ممکن است حساسیت شما را به اندازه کافی کاهش دهد تا بتوانید طولانی تر بمانید. 

 بعضی از مردان متوجه می شوند که چند ساعت قبل از رابطه جنسی ، خودارضایی به آن ها کمک می کند تا در طول مقاربت کنترل خود را حفظ کنند و در درمان زود انزالی موفق تر باشند. 

 یک روانشناس یا روانپزشک می تواند به شما کمک کند تا از طریق حل کردن مشکلاتی مانند افسردگی ، اضطراب یا استرس که ممکن است در زود انزالی دخیل باشند ، درمان زود انزالی میسر شود .

اگر رابطه شما تحت تأثیر قرار گرفته است ، صحبت در مورد مشکل ، اولین قدم مهم است .  یک مشاور روابط یا متخصص رابطه جنسی ممکن است بتواند کمک کند .

 

هیچ دارویی به طور خاص برای درمان زود انزالی تأیید نشده است .  اما بعضی اوقات ، پزشکان متوجه می شوند که داروهایی که برای معالجه سایر موارد استفاده می شوند ، می توانند کمک کنند .

این دارو ها شامل :

 یک عارضه جانبی برخی از مهار کننده های انتخابی بازگشت مجدد سروتونین (SSRI) به تعویق انداختن ارگاسم و درمان زود انزالی است . اما این داروها عوارض جانبی نیز دارند که شامل تهوع و خواب آلودگی است .

 ترامادول ، یک ضد درد است که می تواند انزال را به تاخیر بیاندازد و به درمان زود انزالی کمک کند .  اگر داروهای ضد افسردگی کمکی نکنند ، ممکن است ترامادول تجویز شود. این دارو اعتیاد آور است ، بنابراین ممکن است گزینه ی مناسبی برای شما نباشد. 

 این مواد را روی سر آلت تناسلی خود قرار می دهید تا با بی حس کردن ، آلت تناسلی حساسیت کمتری داشته باشد. حدود 30 دقیقه آن را بگذارید .  باید قبل از رابطه جنسی شستشو داده شود تا نعوظ خود را از دست ندهید و باعث از بین رفتن حساسیت برای همسرتان نشوید. 

آیورودا سیستم درمانی سنتی هند است که در درمان زود انزالی موثر است . از داروهای آیورودیس ، برای درمان اختلال نعوظ نیز استفاده شده است.

یک مطالعه پزشکی جنسی در سال 2017 نشان داد که مردانی که از داروی آیورودیس استفاده می کردند ، در مدت زمان لازم برای انزال در طول رابطه جنسی ، افزایش قابل توجهی مشاهده کردند . عوارض جانبی احتمالی شناخته شده عبارتند از:

 

داروی گیاهی چینی ممکن است با تقویت استقامت جنسی و بهبود انرژی ، به درمان زود انزالی کمک کند . مطالعه پزشکی جنسی نشان داد که انواع مختلف گیاهان دارویی چینی می توانند حدود دو دقیقه زمان انزال را افزایش دهند.  عوارض جانبی احتمالی شناخته شده عبارتند از:

 

کرم های بی حسی موضعی بدون نسخه ، حاوی ماده بی حس کننده ای هستند که می توانند با کاهش حس و تأخیر اوج ، در درمان زود انزالی موثر باشد . 10 تا 15 دقیقه قبل از رابطه جنسی ، کرم را روی آلت تناسلی خود بمالید تا موثر واقع شود .  مطالعه پزشکی جنسی 2017 نشان داد که کرم های موضعی می توانند به افزایش مدت زمان لازم برای انزال چند دقیقه کمک کنند .  اگرچه به طور کلی قابل تحمل است ، کرم های بی حسی می توانند باعث شوند:

 

مانند کرم های موضعی ، اسپری لیدوکائین با کاهش حساسیت آلت تناسلی به درمان زود انزالی کمک می کند . 10 تا 15 دقیقه قبل از رابطه جنسی از اسپری استفاده کنید تا به بهترین شکل ممکن کار کند.  عوارض جانبی احتمالی شناخته شده شامل کاهش میل جنسی و کاهش حساسیت موقتی است.درمان قطعی زود انزالی

روی نه تنها از ایمنی سالم و رشد سلول پشتیبانی می کند ، بلکه ماده معدنی ضروری برای تولید تستوسترون و همچنین تقویت میل جنسی و انرژی است . تحقیقات نشان داده اند که بین کمبود روی و اختلال عملکرد جنسی در مردان رابطه ای وجود دارد ، بنابراین مصرف 11 میلی گرم روی در روز  ممکن است در درمان زود انزالی موثر باشد .

مصرف زیاد روی ممکن است باعث شود:

 

براساس تحقیقات ، علاوه بر روی ، منیزیم نیز در سلامت جنسی شما نقش دارد و به درمان زود انزالی کمک می کند . ترکیب مواد غذایی در رژیم غذایی سرشار از روی و منیزیم ممکن است به افزایش زمان لازم برای اوج گرفتن کمک کند .  این غذاها عبارتند از:

 

قبل از انجام فعالیت جنسی ، خودارضایی ممکن است به درمان زود انزالی در هنگام نفوذ کمک کند .

به نظر می رسد این کار خلاف واقع است ، اما تمرکز بر روی انواع دیگر فعالیت های جنسی به جای مقاربت ممکن است به درمان زود انزالی کمک کند .  نفوذ ، تنها راه رسیدن به رضایت جنسی نیست ، بنابراین به راه های دیگری فکر کنید که شما و شریک زندگی تان می توانید احساس لذت کنید و باعث ناراحتی و ناامیدی شما نخواهد شد .

در اینجا نکات کلیدی در مورد زود انزالی ذکر شده است .

کتابچه راهنمای استفاده شده توسط روانپزشکان و روانشناسان برای ایجاد یک تشخیص بالینی ، زود انزالی را یک اختلال جنسی تعریف می کند . تنها در صورتی که توضیحات زیر صحیح باشد:

” انزال با حداقل تحریک جنسی قبل یا کمی بعد از نفوذ و قبل از این که فرد آن را بخواهد ، اتفاق می افتد.  این بیماری پایدار است یا اغلب اتفاق می افتد و باعث پریشانی قابل توجهی می شود که نیاز به درمان زود انزالی دارد . ”

با این حال ، فرم شفاف تر تعریف شده از زود انزالی ، یکی از رایج ترین انواع اختلال عملکرد جنسی است .

پزشک از برخی سؤالاتی که برای کمک به آنها در ارزیابی علائم سؤال می کند ، می پرسد ، مانند مدت زمان قبل از وقوع انزال. این به تأخیر معروف است.

سوالات ممکن است شامل موارد زیر باشد :

 

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد
طراحی و سئو توسط لومین


پاسخگوی شما 9 صبح الی 12 شب

دکتر حسین کرمی متخصص پروستات –

انزال زودرس یک نوع اختلال در عملکرد جنسی است که می تواند کیفیت زندگی جنسی یک مرد را به طرز ناخوشایندی تحت تاثیر قرار دهد. این وضعیت هنگامی بوجود می آید که ارگاسم (اوج جنسی) فرد زودتر از زمانی که او انتظار دارد، اتفاق می افتد. در این نوشتار به بررسی انواع روش های درمانی زود انزالی می پردازیم.

زود انزالی می تواند مشکلاتی در تولید مثل و فرزند دار شدن فرد به وجود آورد. همچنین انزال زودرس می تواند ارضای جنسی هر دو شریک جنسی (هم مرد و هم زن) را به طرز ناخوشایندی تحت تاثیر قرار دهد.

فهرست موضوعات

تعدادی از عوامل می توانند در ایجاد این وضعیت دخیل باشند. که در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم.درمان قطعی زود انزالی

بسیاری از موارد انزال زودرس مربوط به هیچ بیماری نبوده و ناشی از عوامل روانی از جمله موارد زیر هستند:

این عوامل روانی شایع، می توانند مردانی را که قبلا انزال عادی داشته اند، نیز تحت تاثیر قرار دهند. این موارد اغلب زود انزالی ثانویه یا اکتسابی نامیده می شوند.

در مواردی کمیاب تر، این وضعیت ممکن است در اثر مشکلی بیولوژیک باشد. مواردی که در زیر آمده اند عوامل پزشکی احتمالی انزال زودرس هستند:

انزال زودرس می تواند نشانه ای از وضعیتی زمینه ای باشد که نیازمند درمان می باشد.

در اکثر موارد، برای زود انزالی، علتی روانی وجود دارد و پیش بینی بهبود آن نیز خوب است. اگر این مشکل در ابتدای یک رابطه جنسی جدید اتفاق افتد، اغلب همگام با پیش رفتن رابطه رفع می شود.

هر چند که، اگر مشکل همچنان تداوم داشته باشد پزشکان ممکن است مشورت با یک درمانگر متخصص در زمینه روابط جنسی یا زوج درمانی را پیشنهاد کنند.

هیچ دارویی در ایالات متحده آمریکا جهت درمان انزال زودرس رسما تایید نشده است. اما پزشکان دریافته اند که برخی از داروهای ضدافسردگی به برخی از مردان در به تاخیز انداختن انزال، کمک می کنند.

پزشک قبل از آنکه جهت دستیابی به تشخیص دقیق زود انزالی، سابقه جنسی فرد و جزییات مرتبط با آن را دریافت نکند، هیچگونه دارویی تجویز نمی کند.

درمان های دارویی می توانند اثراتی ناخوشایند داشته باشند و بیماران باید همواره قبل از مصرف هرگونه دارو با پزشک خود مشورت کنند.

 

داروی داپوکستین (نام تجاری پریلیجی) در بسیاری از کشورها، جهت درمان چند نوع زود انزالی اولیه و ثانویه مورد استفاده قرار می گیرد.

این دارو جزو مهارکننده های بازجذب سروتونین ( دسته‌ای از داروهای ضد افسردگی هستند که که برای درمان افسردگی و برخی از انواع اختلالات اضطرابی و اختلالات شخصیتی کاربرد دارند) است. داروی داپوکستین جهت درمان انزال زودرس نیز تایید شده است. هر چند که،  جهت مصرف آن معیارهای مشخصی باید رعایت شوند. این دارو در صورت موارد زیر، می تواند استفاده شود:

 اثرات جانبی داروی داپوکستین شامل حالت تهوع، اسهال، گیجی و سردرد می شوند.

برخی درمان های موضعی ممکن است قبل از رابطه جنسی با یا بدون کاندوم بر روی آلت اعمال شوند. پمادهای بی حس کننده موضعی تحریک را کاهش می دهند.

نمونه این دارو ها شامل لیدوکایین و پریلوکایین می شوند، که می توانند زمان قبل از انزال را افزایش دهند. هر چند، استفاده از بی حس کننده ها در دراز مدت می تواند به بی حسی و از دست دادن قدرت نعوظ منجر شود.

کاهش حساسیت ناشی از پمادها ممکن است برای مردان قابل قبول نباشد. همچنین این بی حسی، زنان را نیز می تواند تحت تاثیر قرار دهد.

دو روش وجود دارند که می توانند برای مردان مفید باشند. این دو روش عبارتند از:

 در این روش، هدف بهبود کنترل فرد بر انزال است. هنگامی که فرد احساس می کند در حال رسیدن به ارگاسم است هر دو (مرد و شریک جنسی اش) تحریک جنسی را متوقف نموده و زمانی که احساس ارگاسم فروکش کرد، عمل جنسی را ادامه می دهند.

 این روش نیز مشابه قبلی است اما در این روش مرد انتهای آلت خود را به مدت 30 ثانیه قبل از شروع دوباره تحریک جنسی فشار می دهد یا شریکش این کار را برای او انجام می دهد.

 فرد قبل از این که به خود اجازه انزال بدهد، سعی می کند بیش از 3 یا 4 بار این کار را انجام می دهد. تمرین کردن مهم است. اگر با وجود تمرین مشکل هنوز ادامه داشت بهتر است فرد با یک پزشک ملاقات کند.

محققان دریافته اند ورزش های کِگِل که هدفشان قوی کردن عضلات قاعده لگن است، می توانند به بهبود انزال زودرس مادام العمر فرد کمک کنند. چهل مرد با این شرایط تحت یک فیزیوتراپی قرار گرفتند که موارد زیر را در بر می گرفت:

پس از 12 هفته درمان، بیش از 80 درصد شرکت کنندگان درجه ای از کنترل بر واکنش انزال خود را بدست آورده بودند. آنها زمان بین دخول و انزال را حداقل 60 ثانیه افزایش داده بودند.

از لحاظ پزشکی، نوعی از زود انزالی که بیشتر تداوم می یابد (نوع اولیه یا مادام العمر) از طریق وجود این سه علامت زیر تشخیص داده می شود:

انزال تقریبا همیشه قبل از دخول جنسی یا در دقیقه اول دخول رخ می دهد. فرد در هر باری که انزال یا دخول اتفاق می افتد قادر به تاخیر انداختن انزال نیست. عواقبی منفی و شخصی از جمله ناراحتی، ناامیدی یا اجتناب از نزدیکی جنسی در فرد بوجود می آیند. علائم روانی پس از دفعات انزال به وجود می آیند. خود شخص، شریک جنسی او و یا هر دو ممکن است این علائم را تجربه کنند.

علائم ثانویه شامل موارد زیر می شوند:

مردانی که انزال زودتر از موعد دارند، می توانند ناراحتی روانی را تجربه کنند. اما نتایج یک مطالعه بر روی 152 مرد و شرکای جنسی شان بیان می کند که شرکای جنسی (زنان) کمتر از خود مردان در ارتباط با انزال زودرس نگران می شوند.

راهنمایی که توسط روانپزشکان و روانشناسان جهت تشخیص بالینی مورد استفاده قرار می گیرد، تنها در صورتی تشخیص اختلال زود انزالی را صحیح می داند که توضیحاتی که در پایین آمده اند در مورد فرد صدق کنند:

رخ دادن انزال با کوچکترین تحریک جنسی، قبل یا کمی بعد از دخول و یا قبل از زمانی که فرد انتظار آن را دارد. این وضعیت مداوم بوده، مکررا اتفاق می افتد و سبب ایجاد یک ناراحتی قابل ملاحظه در فرد می شود.

هر چند که، نوعی از زود انزالی که تعریفی کلی تر دارد از رایج ترین انواع اختلال جنسی است. پزشک سوالاتی مشخص را جهت بررسی علائم خواهد پرسید. مثلا سوال در مورد مدت زمانی که طول می کشد تا انزال رخ دهد. این زمان تحت عنوان زمان تاخیر (latency) بیان می شود. سوالات ممکن است شامل موارد زیر شوند:

دکتر حسین کرمی متخصص اورولوژی و پروستات در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را  مطرح نمایید.

پروفسور حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی بیماریهای کلیه و مجاری ادراری و استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی تهران می باشند.

پست قبلی

۱۱ راه ساده و خانگی، برای تقویت نعوظ در مردان

درمان قطعی زود انزالی

پست بعدی

دیر انزالی از علائم تا روش های درمان آن

درمان زگیل تناسلی با فریز

دیر انزالی از علائم تا روش های درمان آن

۱۱ راه ساده و خانگی، برای تقویت نعوظ در مردان

هر آنچه که باید در مورد اختلال نعوظ بدانید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی بیماریهای کلیه و مجاری ادراری و عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

مطالب پربازدید

موارد مصرف و عوارض جانبی کپسول آمنیک (کامل)


خواص کپسول تاموسین چیست؟

◀️بهترین راه درمان پروستاتیت یا بزرگی پروستات چیست؟ ▶️


دلایل بزرگ شدن پروستات در جوانی چیست؟

خوش آمدید

بازگشت پسورد

رمز عبور برای شما ایمیل می شود !

درمان قطعی زود انزالی
درمان قطعی زود انزالی
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *