درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه
درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

راهنمای ورود به سایت ذینفعان بازار سرمایه ddn.csdiran.ir

مرتبط:

فروش سهام عدالت در بانک ها و کارگزاری ها:

کارگزاری ها:

درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه با هدف ارائه خدمات به ذینفعان این بازار شامل ناشران ، سهامداران و نهاد های نظارتی و همچنین برقراری ارتباط با آن ها ایجاد شده است که به اختصار درگاه DDN نامیده شده و به آدرس اینترنتی ddn.csdiran.ir​ می باشد . برای وارد شدن به این درگاه هم از طریق سامانه سمات و هم از طریق اپلیکیشن های موجود امکان پذیر است .

برای مشاوره سایت درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

برای مشاوره سایت درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

 

سازمان بورس اوراق بهادار در راستای راحتی هرچه بیشتر فعالین بازار سرمایه ، سرعت بخشیدن به روند انجام معاملات و بالا بردن میزان امنیت معاملات اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان سامانه سمات کرده است که در واقع به عنوان یک واسطه در بین فعالین بازار سرمایه عمل کرده و بین آن ها ارتباط برقرار می کند .درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

از جمله خدمات ارائه شده توسط این سایت راه اندازی سامانه ای به نام درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه یا به اختصار سامانه DDN با آدرس اینترنتی ddn.csdiran.ir به منظور خدمات دهی هرچه بهتر به تمامی ذینفعان این بازار شامل سهامداران ، ناشران و نهاد های نظارتی موجود می باشد . اما شاید این سوال پیش بیاید که درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه چه خدماتی را ارائه داده و چگونه باید وارد این درگاه شد ؟ در ادامه به ارائه پاسخ این سوالات پرداخته شده است .

درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه که به اختصار درگاه DDN نامیده می شود از سوی سازمان بورس در سامانه سمات به منظور خدمات دهی به تمامی ذینفعان بازار سرمایه متشکل از بازار بورس و فرابورس شامل سهامداران ، ناشران و نهاد های نظارتی قرار داده شده است .

با وجود این درگاه در سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی یا به اختصار سامانه سمات تمامی نیاز های این دسته از فعالین بازار سرمایه به راحتی در کمترین زمان و بدون نیاز به مراجعه حضوری آن ها برطرف می گردد . همچنین وجود این درگاه کمک شایانی در حفظ شفافیت و اطلاع رسانی دقیق و صحیح به این ذینفعان کرده است .

لازم به ذکر است که در جهت راحتی هر چه بیشتر افراد در دسترسی و استفاده از این درگاه سازمان بورس امکانی را فراهم کرده است تا دسترسی به این درگاه هم از طریق سایت سمات ، هم از طریق نسخه تحت وب آن و هم از طریق اپلیکیشن ویژه سیستم عامل های اندروید و ios ممکن باشد .

 

 

این خدمات در سه بخش برای سه دسته اصلی ذینفعان این بازار شامل سهامداران ، ناشران و نهاد های نظارتی تقسیم می شود که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها به صورت جداگانه پرداخته شده است .

 درگاه الکترونیکی سهامداران ( دارا ) :

این درگاه ویژه خدمات دهی و اطلاع رسانی به تمامی سهامداران حقیقی و حقوقی بازار سرمایه طراحی شده است و هدف آن شفافیت سازی و اطلاع رسانی هرچه بهتر به این دسته از فعالین بازار می باشد .

تمامی سهامداران حقیقی و حقوقی با استفاده از این درگاه می توانند به اطلاعاتی از قبیل وضعیت سبد دارایی ( تعداد سهام موجود در آن ، نام ، نماد و … ) خود ، اخذ گواهی سپرده دارایی ،  مشاهده دلیل بسته شدن نماد و یا کد بورسی ، شرکت در مجامع عمومی شرکت های ناشر به صورت غیر حضوری و رأی دادن در آن ، مشاهده اطلاعیه های صادر شده از سوی ناشران سهام و … دسترسی پیدا کنند .

از سوی دیگر با استفاده از این درگاه می توانند به صورت مستقیم به سامانه سجام ، اطلاعات سجامی خود و بروز ترین اخبار بازار سرمایه نیز دسترسی داشته باشند ، علاوه بر این با استفاده از این درگاه می توان نمای کلی بازار سرمایه و مشاهده سهام در سجام پرداخت .

 درگاه الکترونیک ناشران ( دانا ) :

هدف از ایجاد این درگاه ارتباط هرچه بهتر با ناشران سهام شرکت ها و اطلاع رسانی دقیق و به موقع به ناشران و همچنین تمامی ذینفعان شرکت ها می باشد . با استفاده از این درگاه می توان به صورت الکرتونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با این افراد ارتباط برقرار کرد که در نتیجه آن باعث سرعت بخشیدن به انجام عملیات ثبت و سپرده‌گذاری، برگزاری مجامع، توزیع سود، افزایش سرمایه ، گزارش‌گیری و بالا رفتن بهره وری بازار سرمایه می شود .

  درگاه الکترونیک نهاد های نظارتی و حاکمیتی ( ناظر ) :

با استفاده از درگاه الکترونیک نهاد های نظارتی و حاکمیتی ( ناظر ) امکان نظارت هرچه بهتر و بیشتر بر فعالیت های بازار سرمایه از سوی نهاد هایی مانند وزارتخانه ها ، بانک مرکزی ، دفتر ریاست جمهوری ، سازمان امور مالیاتی ، قوه قضائیه ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سایر سایر نهاد های ذیصلاح می باشد . این نهاد ها با استفاده از این درگاه می توانند به خدماتی مانند دریافت گزارش های مورد نیاز خود از بازار سرمایه به صورت آنلاین دسترسی داشته باشند .

به منظور راحتی هرچه بیشتر افراد در استفاده از درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه یا به اختصار درگاه DDN سازمان بورس امکانی را فراهم کرده است تا دسترسی به این درگاه از روش های مختلف از جمله از طریق سایت سمات ، نسخه تحت وب آن و اپلیکیشن این درگاه که ویژه سیستم عامل های اندروید و ios طراحی شده است وارد این سامانه شده و اطلاعات مورد نیاز خود را بدست بیاورند .

 

دقت کنید که برای استفاده از این امکانات قبل از هر چیزی لازم است تا اقدام به ثبت نام سجام کنید .

 

برای ورود به این درگاه باید مراحل زیر را طی نمود که عبارتند از :

ابتدا یا از طریق اپلیکیشن سمات ، نسخه تحت وب و یا سیستم شخصی خود وارد سایت سمات شده و مطابق تصویر زیر روی گزینه سامانه DDN کلیک کنید و یا آدرس ddn.csdiran.ir را در موتور جست و جوی خود وارد کرده تا به طور مستقیم وارد این سایت شوید :

 

 

همچنین می توانید با توجه به سیستم عامل تلفن همراه خود ( اندروید و یا ios ) به دانلود اپلیکیشن درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه و نصب آن بر روی گوشی خود نیز وارد این درگاه شده و خدمات مورد نیاز خود را به راحتی دریافت کنید .

 

پس از وارد شدن به سایت در پایین صفحه ای که برای شما باز می شود روی گزینه ورود مستقیم به درگاه مطابق تصویر زیر کلیک کنید :

 

 

در مرحله بعد باید کد ملی خود ره به همراه کد امنیتی موجود در کادر های مربوطه وارد کنید . مطابق تصویر زیر :

 

درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

 

با کلیک کردن بر روی دکمه « ورود » بعد از چند لحظه پیامکی حاوی یه کد امنیتی به شماره تلفن ثبت شده شما در هنگام ثبت نام در سامانه سمات ارسال می گردد که باید آن را در کادر مربوطه وارد کنید . مانند تصویر زیر :

 

 

در صورتی که بار اولی است که از این درگاه استفاده می کنید جهت اصالت سنجی نیاز است تا یک رمز عبور ایمن برای حساب کاربری خود انتخاب کنید که از 8 کاراکتر شامل اعداد و حروف تشکیل شده باشد .

 

و در نهایت وارد صفحه کاربری خود در این سامانه  شده و به تمامی اطلاعات ، گزارشات و خدمات مورد نیاز خود در این صفحه دسترسی داشته باشید مطابق تصویر زیر :

 

برای ورود به سایت ذینفعان بازار سرمایه کلیک کنید

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه پاسخ دهند .

 

 

 

برای مشاوره سایت درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

برای مشاوره سایت درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه


درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071667 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری سایت مشاوره دینا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.


قانون مجازات اسلامی جدیدDownloads-icon


دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستریDownloads-icon


ظرفیت پذیرش آزمون اخذ پروانه مشاوره خانوادهDownloads-icon

 

 

 

نظر

درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

نام *

ایمیل *

سلام چرا سایت بالا نمیاد؟

میخواهم تعداداوراقم رابدانم

سلام من رمزوپسوردروفراموش كردم لطفاارسال فرماييدتابتونم داخل درگاه بشم

باسلام پالایش ۵۰۰سهم ازبانک گرفتم و ۲۵۰۰از کارگزاری.الان ۲۵۰۰فقط معامله میشه هستس.اما نوشته ۳۰۰۰هزارسهم .ولی ۲۵۰۰هست.هرچی هم تغییر کارگزاری میزنم نمیاد چیکارکنم‌راهنمای کنین‌ممنون

سلام من روش مستقیم سهام عدالت راانتخاب کردم الان چطوربابدسهامم رامدیریت کنم

سلام میخواهم شماره حسابم را در درگاه ذینفعان عوض کنم چه باید بکنم

فکر کنم برای راه اندازی سایتمشکل دارید لطفا اول مشکل سایت را رفع کنید بعد انرا ارائه کنید

سایت شما باز نمیشود . چرا وقت مردم را تلف می کنید.

دیدگاهی سپرده گذارییه مرکزی که نوشته شده مثلا ۱۰۰ اوراق بهادارقابل معامله بارزش اسمی ۱۰۰۰ با سرمایه‌؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ..سرمایه نشانگر چیست

سلام مادیرا جایزه کجا میشینه؟

باسلام
تاریخ ۹۹/۱۰/۶ سهم کویر خرید کردم ولی تو پرتفو ننشسته.مشکل را لطفا حل کنید

باسلام الان یک هفته است که هر روز ودر تمامی ساعات شبانه روز تلاش میکنم وارد سامانه بشم بعداز انجام کلیه مراحل گفته شده روی دکمه ورود میزنم ولی متاسفانه وارد نمیشود هرکاری که کردم نشده تا الان مشکل چیه

نظر خاصی ندارم

ان ههم بعدازشیش یاهفت ماه انتظار اینجوری به قول خودشون سهام عدالت برامون فروختن درضمن سهام شرکت شاهد رو با نماد ثشاهدرو الان حدودا ۲۰الی ۲۵سال ددارم ولی هرکار میکنم جز دارایی نمیاد چیکار باید بکنم

ان ههم بعدازشیش یاهفت ماه انتظار اینجوری به قول خودشون سهام عدالت برامون فروختن

با سلام و ادب واحترام دلم خوش که سهامم روگذاشتم برای فروش که کل مبلغی که به حساب بنده واریز شوده ۱۰۰هزارتومان نشوده واقعا خجالت اوره

سلام در اردیبهشت ماه برای پدرم سهام دارا اول از بانک رفاه خریداری کردیم حتی احراز هویت و سجامیی هم شد.بعد ۳ ماه پدر فوت کردن الان برای حصر وراثت، دارایی اَزمون یه برگه قانونی میخواد ما هم ازسایت ذینفعان بازار سرمایه پیگیری کردیم وقتی شماره ملی بابارو وارد میکنیم مینویسه سجامی نشده ؟ اگه امکان داره راهنمایی کنید ممنون میشم

سهامی رو که خریدم در پرتفوی نمایش نمیده
تغییر ناظر زدم چند روز پیش اما درست نشده

چند روزه سهام خریدم پولش از حساب پرتفوی کم شده اما سهام به پرتفوی نیومده
از اون روز هم سایت ذینفعان باز نمیشه

سلام.رمز ورود را این سایت ته سختی قبول می کندوخیلی اعصاب خردکن است.

۴۸۴۵پترولح داشته ام در پرتفوی حذف شده

سلام ورود به سایت کار حضرت فیله میزنه رمز صحیح نیست بایست چکار کنیم . وقت فروش راحت پول واریز شد الان چرا با این همه مشکل مواجه میشیم.

أز طریق سایت بانگ ملی تو صندوق دارای یک. سایت ایو اقدم بخرید کردم ریحانی شد ولی متاسفانه زمانک ورود به درگاه یکپارجه ذینفعان نه گردش روزانه معاملات ونه دارایی سید. ونه خرید. وفروش برام تو صفحه در نمیاد ومینویسه اطلاعات برای مشاهده وحود ندارد چه باید کرد

سلام عضو سهامداران شاندیز پدیده هستم ولی درسبد دارایی هیچ سهمی مشاهده نکردم

باسلام برای تجمیع سهام باید چکار کنم

سلام من سهام خودکفا داشتم و تا زمان بعد از مجمع سهام را داشتم وبعد یک ماه فروختم چرا به من سود سهام نمیدهند من که تا زمان پس وبعد مجمع خودکفا رو داشتم و به تازگی پول نیاز بودم خروج زدم

سلام تعداد سهام داریکم خریداری کردم وتعداد ثبت شده کمتراز تعدادخریداری شده وزیر دومیلیون تومان سهام خریداری شده ازکجا پیگیری کنم لطفا پاسخ دهید

من دارا یکم ودوم براخودم وبچه هام ازایوا خریدم هنوزدرپرتفوی خودم وبچه هام نیامده بایدچیکار کنم براپس گرفتن سرمایه ای که گذاشتم

تغییر ناظر بزنید

سلام ۴میلیون پالایش یکم خریداری کردم ولی تو پرتفوی من نیومده چکار کنم؟

اسلام.نماد.پالایش.یکم.درسایت.ذینعفان.بازار.سرمایه.نمایش.نمیده

با سلام ، سه سهم بنده در کارگزاری مفید در پرتفوی لحظه ای هستن و امکان فروشش وجود نداره چجوری میشه به پرتفوی اصلی منتقلش کرد و عملیات خرید فروش روش انجام داددرگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

سلام چرا سود مجمع شستا رو نریختین تو کد بورسیم ؟؟گفته بودین ۱۵ آذر به بعد از طریق بانک رفاه اقدام کنیم هنوز به بانک رفاه هم نریختین که

سلام من پالایشی یکم را خریداری کردم
هنوز در پرتفوی نیامده

من نصف خریدم رو دریافت نکردم

رمز عبور را فراموش کردم؟ چکار باید بکنم؟

سلام علیکم
بنده سهام پالایشی را از در گاه بانک ملی خریداری نموده ام راهنمایی بفرمایید چگونه آنرا به پرتفوی خودم منتقل کنم تا هروقت مناسب دانستم اقدام به فروش یا اضافه نمودن آن کنم

تغییر ناظر حتما بزنید

سلام من نماد پالایش را از اپلیکشن اپ خریدم ولی تو پروتفوی من نیامده توسایت ذینعان هم رفتم نیست چکار باید بکنیم

سلام.من سهام پالایش یکم را ازطریق آپ خریداری کردم الان هم در پرتفوی خودم قابل رویت است ولی میخواهم تغییر کارگزاری به فیروزه آسیا بدهم ولی شماره گواهینامه اش را ندارم .خواهشمند است کمک بفرمایید در پرتفوی اینجانب در کارگزاری فیروزه آسیا قراربگیرد.ممنون

سلام کویرح من حذف شده است من بایدچه کاربگنم

سلام من رز عبور رو فراموش کردم چطور میتونم یکی دیگه درخواست بدم

سلام من سهم شاهد بنیاد شهید را دارم ولی رو پرتفو کارگزاریم چیزی رو نشون نمیده. چطور میتونم درستش کنم؟

سلام
من ۱۵ سال پیش سهام خریدم و امسال در سجام ثبت نام کردم و در دفتر پیشخوان دولت هم احراز هویت کردم،ولی برای من دو کد بورسی ثبت شده و در سایت شما که وارد میشوم سبد دارایی من خالی است،تقاضای تجمیع کد کردم بیشتر از ۳ هفته است ولی جوابی نگرفتم،لطفا راهنمایی بفرمائید

سلام تاریخ۶/۲۶دارا دوم ۲ میلیون خریداری نمودم نزدیک سه ماهه خبری درپرتفویم نیست چکار کنم

سلام من سهام کرمان داشتم بهم سهم جایزه داده بود بعدآ اضافه کردم الان تو سبدم هست ولی دارایی رو صفر نوشته

سلام من ۳۴۸۷ سهم شستا گرفتمدرحال حاضر توپرتفوی لحظه ای همون تعداد ثبت شده ولی توی سبد سهام ۴۴۵۶ سهم ثبت شده خواستم علت رو بدونم و اینکه کدوم صحیح است

با سلام لطفآ کدهای بورسی اینجانب را یکپارچه بفرماید باتشکر ازشما

من از سهامداران قدیمی گشان هستم اوایل سال ۹۹ هم در سجام ثبت نام کردم و احراز هویت شدم ولی اسم و سهمم در ذینفعان بازار سرمایه نیست

سلام . پس از افزایش سرمایه ای که شپنا داشته ، چرا سهام به پرتفوی من اضافه نشده ؟ باتشکر از شما

تعدادی سهم از نماد ونیکی از سالیان قبل دارم باعنایت به اینه امسال با سجام کد بورسی فعال گر فتم ولیکن این سهام که باکد بورسی قدیمی هست در دارایی من در ذینفعان نیامده است ضمن اینکه در میزکار تقاضای تجمیع کد بورسی هم دادم چه اقدامی باید انجام بدم

من آنلاین خودم گرفتم ولی به پرتفویم اضافه نشده

سلام من حدود یک ماه پیش درخواست اصلاح کد بورسی دادم چون من چندتا کد بورسی دارم و الان که کد سجام گرفتم داخل پرتفوی من نمیاد . متاسفانه هنوز جواب ندادن چقدر طول میکشه که جواب منو بدن ؟؟؟

🎥 فیلم جدید درباره آموزش سامانه شاد و راهکار مشکلات سامانه شاد

سایت اصلی کارگزاری مفید+ایزی تریدر

حامی سهم شما هستیم ؛ به سایت ما خوش آمدید

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز عبور

مرا به خاطر بسپار

درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

آگاهی از دارایی با درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه ، تغییر کارگزار ناظر و اطلاع از آخرین وضیعت سهام در سبد دارایی با درگاه یکپارچه

درگاه یکپارچه ذی نفعان بازار سرمایه با ارائه خدمات الکترونیکی يكپارچه به سهامداران، ناشران و نهادهای نظارتی از طریق اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) .

گزارش دارایی در درگاه یکپارچه

 

ورود به درگاه یکپارچه ذی نفعان بازار سرمایه ddn برای سهامداران سجامی شده (حقیقی/حقوقی) با کدملی/شناسه ملی، کد تائید و رمز عبور امکان پذیر است.

 

با توجه به سیستم عامل تلفن همراه خود (اندروید / IOS )، برنامه را از لینک زیر دانلود نمایید.

 

پس از نصب، نرم افزار مربوطه را اجرا نموده و کدملی/ شناسه ملی خود را وارد نمایید.

 

جهت احراز هویت یک کد تائید به شماره موبایل ثبت شده در سامانه سجام،

ارسال خواهد شد و کاربر کد تائید را در قسمت مربوطه وارد می کند.

 

جهت اصالت سنجی امن، کاربر بایستی یک رمز عبور به دلخواه خود،

برای فعالسازی سرویس احراز هویت یکپارچه(IAM) انتخاب کنید.

 

در صورتی که کاربر برای بار اول وارد این صفحه می شود،

بایستی دراین صفحه یک رمز عبور به دلخواه خود، برای فعالسازی

سرویس احراز هویت یکپارچه(IAM) انتخاب نماید.

 

باید توجه داشت رمزی که انتخاب می شود، رمزی ثابت است که در دفعات بعدی نیز،

رمز ورود کاربر به درگاه یکپارچه می باشد.

لذا کاربر بایستی نهایت دقت را در به خاطر سپردن رمز داشته باشد.

توجه۱:

رمز عبور انتخابی بایستی حداقل 8 کاراکتر باشد و شامل حروف بزرگ،

حروف کوچک، اعداد و کاراکترهای نگارشی موجود در صفحه کلید باشد.

 

توجه 2 :

چنانچه به هر دلیلی رمز عبور اصالت امن خود را فراموش کردید،

با ذکر نام و نام خانوادگی و کدملی به آدرس ddn@csdiran.com درخواست خود را ارسال فرمائید.

(گزارش دارایی در درگاه یکپارچه)

 

 

ارائه خدمات الکترونیک بصورت آنلاین به سرمایه گذاران حقیقی و حقوقیدرگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

 

هدف درگاه دارا ارائه خدمات آنلاین و غیرحضوری با رویکرد اطلاع رسانی

صحیح و به موقع به سهامداران حقیقی و حقوقی است.

 

از جمله این خدمات می توان به مشاهده وضعیت سبد دارایی شامل نام و نماد دارایی،

تعداد، قیمت و ارزش آن، درصد هر دارایی از سبد و کارگزار ناظر اشاره کرد.

اخذ گواهی سپرده دارایی، 

گردش معاملات، اطلاعیه های صادر شده از سوی ناشران اوراق بهادار،

مشاهده علت ممنوع از معامله شدن کد یا نماد و امکان شرکت در مجامع

شرکت های ناشر موجود در سبد دارایی به 

صورت الکترونیکی (غیرحضوری) و اعطای رای از جمله دیگر کارکردهای این سامانه می باشد.

همچنین در این سامانه امکان مشاهده نمای بازارها، پروفایل اطلاعات سجام اشخاص و نیز 

دسترسی مستقیم به سامانه سجام برای به روز رسانی اطلاعات،

آخرین اخبار از پایگاه خبری بازار سرمایه و در آینده مطالبات سود نقدی سهامداران فراهم است.

 

ارائه خدمات الکترونیک بصورت آنلاین به ناشران بازار سرمایه

 

هدف درگاه دانا ارائه خدمات آنلاین و غیرحضوری در بستری امن و مطمئن،

در سریع ترین زمان ممکن به ناشران اوراق بهادار به عنوان ذینفع

استراتژیک شرکت سپرده گذاری و بازار سرمایه 

است.

 ارتباط الکترونیک با ناشران، فرایندهای مرتبط با عملیات زیرساختی ثبت و سپرده گذاری،

برگزاری مجامع، توزیع سود، افزایش سرمایه و گزارش گیری را سرعت می بخشد و

با کاهش محسوس چرخه انجام فعالیت ها، بر بهره وری بازار سرمایه تأثیر شگرفی خواهد داشت.

 

ارائه خدمات الکترونیک بصورت آنلاین، به ارکان بازار سرمایه و نهادهای نظارتی و حاکمیتی

هدف درگاه ناظر ارائه خدمات آنلاین و غیرحضوری در راستای ارتقا دقت و

سرعت فعالیت های نظارتی به ارکان بازار سرمایه، سایر نهادهای ذیصلاح اعم از دفتر ریاست جمهوری،

وزارتخانه ها، 

بانک مرکزی، بیمه مرکزی، سازمان امور مالیاتی،

نهادهای حقوقی و انتظامی از جمله قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مانند آن 

 

از جمله این خدمات می توان به اعطای دسترسی جهت اخذ گزارش های متنوع بنا

به نیازهای مختلف هر یک از این نهادها به صورت آنلاین اشاره کرد.

آگاهی از دارایی با درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه ، تغییر کارگزار ناظر و اطلاع از آخرین وضیعت سهام در سبد دارایی با درگاه یکپارچه

نکته 1 : برای دریافت گزارش دارایی در درگاه یکپارچه پس از ورود از قسمت منو گزارش دارایی در درگاه یکپارچه را انتخاب نمایید .

 

نکته 2 : برای تغییر ناظر کارگزار نیز پس از ورود به بخش گزارش دارایی در درگاه یکپارچه اقدام به دریافت برگه سهام های خود نموده .

آگاهی از دارایی با درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه ، تغییر کارگزار ناظر و اطلاع از آخرین وضیعت سهام در سبد دارایی با درگاه یکپارچه

برای آگاهی از دارایی با درگاه یکپارچه وارد لینک زیر شوید

مطالب مهم : 

تماس با ما

کانال تلگرام 

اینستاگرام   

سایت حامی سهم 

سهام عدالت 

بورس تا چه زمانی رونق دارد ؟

اتباع خارجی در بورس !

ثبت نام در سامانه سجام

آموزش گام به گام فارکس 

تحلیل بنیادی 

تحلیل تکنیکال 

نمودار داوجونز  

شرکت ها و مجامع  

کارگزاران و نهادهای مالی 

بازدیدها: 66145

%PDF-1.7
%
1 0 obj
>/Metadata 411 0 R/ViewerPreferences 412 0 R>>
endobj
2 0 obj
>
endobj
3 0 obj
>/Font>/XObject>/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] >>/MediaBox[ 0 0 612 792] /Contents 4 0 R/Group>/Tabs/S/StructParents 0>>
endobj
4 0 obj
>
stream
x][u~Џ0hfqN$ k?(kvV$M5eڙS|?~=~|>뇯??+_>~/8>4i-v޾h턠”;f~|GDǷo~7?|z=8O_̽n4&;_n7~xOo`s#lBt’$4۽CM$}11߾A”Gt$t;!33?”;

فهرست

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه (سمات) در سال 1384 به جهت ارائه خدمات پس از انجام معاملات، راه‌اندازی شد. این معاملات در بورس و یا خارج از بورس انجام می ‌شود.سامانه سمات خدمات و دسترسی‌های متنوع و مختلفی را (به صورت غیرحضوری) در اختیار فعالان بازار سرمایه از جمله سرمایه ‌گذاران، ناشران و نهادهای نظارتی ارائه می‌دهد.سامانه سجام، کارا، درگاه یکپارچه ذینفعان ، دیما و … از درگاه های سامانه الکترونیکی سمات می‌ باشند. در ادامه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه ، خدمات و دسترسی‌های آن را به شما معرفی می ‌کنیم.

درگاه یکپارچه یکی از درگاه‌های سامانه سمات (شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه) می‌باشد. هدف از راه‌اندازی این سامانه ارائه خدمات غیرحضوری به فعالان و ذینفعان بازار سرمایه است، به همین منظور برای سهامداران (درگاه دارا)، ناشران (درگاه دانا) و … ایجاد شده است. در این مقاله از بین درگاه های نام برده، درگاه دارا را معرفی می کنیم.

لازمه دسترسی به این درگاه ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت می‌ باشد. هر کد بورسی ثبت شده در سامانه سجام یک صفحه اختصاصی در این درگاه دارد. با ورود به صفحه خود می ‌توانید از دسترسی‌ها و خدمات آن استفاده کنید. برای استفاده از خدمات آن ابتدا  لازم است اطلاعات کافی در این زمینه کسب نمایید.

برای ورود به صفحه اختصاصی طبق مراحل تصویر درج شده ابتدا به سایت درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه مراجعه کنید. سپس مراحل درج شده در تصویر را به ترتیب اجرا کنید.درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

در این مرحله برای صفحه اختصاصی خود، یک رمز عبور تعریف کنید. رمز  شما باید حداقل شامل 8 کاراکتر باشد. (وجود حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، عدد و علامت‌های خاص در آن الزامی است)

در قسمت (1) و (2) رمز دلخواه خود را مطابق با شرایط ذکر شده وارد کنید. پس از وارد کردن کد امنیتی در قسمت (3)، دکمه ورود را انتخاب کنید، سپس وارد صفحه اختصاصی خود می‌شوید.

از طریق تلفن همراه خود نیز می‌توانید مراحل ذکر شده را انجام داده و وارد صفحه اختصاصی خود شوید.

پس از ورود به درگاه، صفحه بالا برای شما باز می‌شود. در قسمت بالا، سمت راست نام خانوادگی و تصویر خود را مشاهده می‌نمایید. برای سهولت کار شما، این صفحه را تقسیم‌بندی و هر قسمت را به صورت جداگانه برای شما شرح می‌دهیم.

امکان جداسازی خدمات سامانه در این قسمت به نمایش گذاشته می‌شود. خدمات کلی درگاه یکپارچه ذینفعان شامل: اطلاعات دارایی، سهام عدالت، بازار، مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه‌گذار و میز خدمت الکترونیکی می‌باشد. در اینجا به بررسی و توضیح هر یک به طور کامل می‌پردازیم.

این قسمت شامل خدمات دارا و اطلاعات دارایی هر سهامدار می ‌باشد. اطلاعات مندرج در این قسمت، شامل: سبد دارایی، گزارش گردش معاملات، مجامع الکترونیکی، اطلاعیه‌های نماد، گزارش دارایی، گزارش سودهای تعلق گرفته (از سال 96 به بعد) و گزارش استعلام وضعیت فریز می ‌باشد. به تصویر زیر توجه کنید:

در این تصویر اطلاعات سبد دارایی سهامدار وجود دارد. اطلاعات مندرج در این بخش از سمت راست به ترتیب شامل: کد سهامداری، نماد شرکت، نام شرکت، تعداد و ارزش ریالی هر سهم، درصد کل پورتفوی سهامدار، نوع دارایی، کارگزار ناظر سهم، وضعیت کد سهامداری و ممنوعیت می ‌باشد.

اطلاعات نماد: به عنوان مثال، نماد ذچخزر ، نماد شرکت صنایع چوب خزر کاسپین است. سهامدار دارای تعداد 7 سهم از این شرکت به ارزش ریالی 175,000 است. 39% از پرتفوی سهامدار را این نماد تشکیل می ‌دهد. نوع دارایی عادی است. کارگزار ناظر این سهم در قسمت کارگزار ناظر مشخص  شده است.

وضعیت کد سهامداری: تعدادی از سرمایه‌گذاران به اشتباه دو یا چند کد بورسی دارند. این اختلال در بیشتر موارد برای سهامداران قدیمی رخ می‌ دهد. وضعیت کد سهامداری به منظور مشخص کردن کد بورسی می‌ باشد. در صورتی که کد بورسی یک سهم، در وضعیت غیرفعال باشد، به این معنی است که سهامدار نمی‌ تواند اقدام به معامله نماید، لذا باید اقدام به تصحیح و رفع مشکل خود نماید. تا زمانی که کد بورسی سهم یکتا و فعال نشود، شخص سهامدار با کد بورسی غیر فعال خود نمی‌تواند اقدام به معامله نماید.

کارگزار ناظر: هدف از ارائه این اطلاعات به معامله‌گران، آگاهی از شرکت کارگزار مربوط به سهام است. تعدادی از معامله گران با چند کارگزاری قرارداد داشته و از طریق چند کارگزاری اقدام به معامله می نمایند. سهامداران در این قسمت می توانند از کارگزار ناظر هر یک از سهام خود مطلع شوند.

وضعیت ممنوعیت: نشان دهنده قابل معامله بودن یا نبودن سهم است. این وضعیت، معمولاً به دلیل معامله نکردن در طولانی مدت می‌باشد.

در این قسمت، گردش معاملات سهامدار قابل مشاهده می ‌باشد. با استفاده از فیلتر موجود در قسمت بالا می‌توان محدوده زمانی را  جهت انجام معاملات (مطابق با تاریخ  آنها) مشخص کرد. امکان دریافت فایل Excel گزارش گردش معاملات در پایین صفحه وجود دارد.

در این قسمت، آگهی دعوت به مجامع نمادهای موجود در پرتفوی سهامدار قرار می ‌گیرد. سهامدار می‌ تواند برای شرکت در مجامع الکترونیکی تصمیم بگیرد. سهامدار می ‌تواند شخصی را به عنوان نماینده انتخاب کند تا از طرف او در مجمع حاضر شده و به جای او در رای گیری شرکت کند.  

اطلاعیه‌های منتشر شده در خصوص دارایی‌های سهامدار در سایت کدال در این قسمت قابل مشاهده می‌باشد. سهامدار با مطالعه اطلاعیه‌ها اقدام به تصمیم‌گیری در مورد سهامداری بلندمدت و یا کوتاه مدت می ‌نماید.

در این قسمت، جدولی مانند جدول سبد دارایی وجود دارد. اطلاعات کد سهامداری، نام شرکت، تعداد دارایی، دارایی غیر قابل معامله، کارگزار ناظر سهم، گواهی سهام (برگه سهام) در این قسمت وجود دارد. گواهی سهام مهم‌ترین بخش گزارش دارایی است.

هر سهامدار برای دارایی خود یک گواهی سهام دارد که در درگاه یکپارچه ذینفعان ، قسمت گزارش دارایی موجود است. برای دریافت برگه سهام دارایی مورد نظر کافیست قسمت دریافت گواهی سهام را که در مقابل نام نماد قرار دارد، انتخاب نمایید.

اطلاعات برگه سهام، شامل: نام و نام خانوادگی سهامدار، کد ملی، کد بورسی، تعداد دارایی، نماد و نام شرکت و ارزش سرمایه شرکت می‌باشد. درگاه یکپارچه ذینفعان آخرین تغییرات تعداد دارایی را نشان می‌دهد. لذا در بسیاری از موارد نهادهای نظارتی تصویر آخرین برگه سهام را از سهامدار می ‌خواهند.

در این قسمت سودهای تخصیص داده شده به سهامدار (از سال 96 به بعد) قابل مشاهده می‌ باشد. سهامداران قدیمی برای دریافت سود خود باید با امور سهام شرکت مورد نظر تماس بگیرند و نحوه دریافت سود خود را جویا شوند.

در تصویر بالا نماد، کد سهامدار، تاریخ برگزاری مجمع عمومی (به منظور تقسیم سود نقدی)، سال مالی، تعداد سهامی که به آن سود تعلق گرفته، سود هر سهم و کل ارزش سود تعلق گرفته قابل مشاهده می ‌باشد. به عنوان مثال، شرکت آریا ساسول در تاریخ 1399/04/09 مجمع عمومی عادی سالیانه برگزار کرده است و به هر سهم مبلغ 8740 ریال سود تخصیص یافته است. در اینجا سود 30 سهم آریا معادل 262200 ریال می‌باشد.

در صورتی که نمادی فریز (بلوکه شده) باشد تنها در شرایط خاصی قابل معامله می ‌باشد. این مشکل برای سهامدارانی اتفاق می ‌افتد که معمولاً به علت بدهی به کارگزاری و یا خرید اعتباری از کارگزاری، سهم آنان فریز شده است. در درگاه یکپارچه ذینفعان این وضعیت، قابل مشاهده می ‌باشد. سهامداران در این قسمت می ‌توانند از علت فریز سهم خود آگاه شوند.

در سربرگ سهام عدالت، اطلاعات دارندگان سهام، قابل مشاهده است. این اطلاعات شامل: نام و تعداد دارایی، آخرین قیمت روز معاملاتی قبل، جمع ارزش ریالی بر حسب تعداد دارایی و درصد از کل سبد می ‌باشد. سبد سهام عدالت شامل 49 شرکت (36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیر بورسی) است، که طبق تصویر اطلاعات این 49 شرکت در 5 صفحه مجزا قرار دارد. ارزش روز کل سبد (بر طبق قیمت پایانی هر نماد) در پایین تصویر قرار دارد.

در مورد سهام عدالت بیشتر بدانید.

در سربرگ بازار، اطلاعات کل بازار در چهار قسمت مجزا قرار دارد. این چهار قسمت شامل  بازار بورس، بازار فرابورس، اوراق بدهی و اوراق مشتقه می ‌باشد.

یکی از مهمترین خدمات ارائه شده در درگاه یکپارچه ذینفعان ، مجامع الکترونیکی می ‌باشد. در این قسمت، نحوه شرکت و حضور الکترونیکی سهامداران و شرکت‌های آنها  در مجامع فراهم شده است. علاوه بر آن، سهامدار می ‌تواند در این قسمت برای خود نماینده‌ای اختیار کند تا از طرف وی در مجمع شرکت کند. کافیست در قسمت تعیین نماینده، کد ملی شخص مورد نظر را وارد کرده و بر روی جستجوی کاربر کلیک کنید.لازم است نماینده مذکور سجامی باشد و حتماً یک بار وارد صفحه اختصاصی خود در درگاه یکپارچه شده باشد.

یکی دیگر از خدمات سامانه سمات میز خدمت است. این قسمت به منظور ثبت سریع و هوشمندانه درخواست و پیگیری آن (به صورت غیرحضوری) به جهت سهولت کار شما ایجاد شده است.  

این قابلیت در درگاه یکپارچه ذینفعان (DDN) قرار دارد. در صورتی که قبلاً درخواست  خود را ثبت کرده‌اید، از طریق کد پیگیری می‌توانید از نتیجه درخواست خود مطلع شوید. برای ثبت درخواست، گزینه ثبت درخواست را انتخاب نمایید.

این فهرست در سمت راست صفحه اختصاصی قرار دارد.  تمامی خدمات و دسترسی‌های گفته شده در این قسمت نیز وجود دارد. اگر شخصی در بورس کالا و انرژی فعالیت داشته باشد، می تواند به اطلاعات آن ها در این قسمت دسترسی داشته باشد. در اینجا موارد مهم را برای شما شرح می ‌دهیم.

این گزینه شامل سه بخش: پروفایل سجام، تغییر رمز عبور و فعالیت‌های اخیر می ‌باشد. در قسمت پروفایل سجام، اطلاعات ثبت شده مشتری در سامانه سجام قرار دارد. درصورت عدم تطابق اطلاعات می ‌توانید وارد سایت سجام شده و در قسمت ویرایش اطلاعات، موارد لازم را اصلاح کنید.

در این  قسمت می ‌توانید رمز عبور خود را  تغییر دهید. رمز عبور جدید باید حداقل شامل هشت کاراکتر (حروف کوچک و بزرگ انگلیسی ، عدد و یک کاراکتر مانند @/#$%&*!) باشد. وجود هر یک از موارد ذکر شده الزامی است. در فعالیت‌های اخیر، ساعت و تاریخ ورود و خروج‌ها ثبت شده است.

در صورت نیاز به پشتیبانی می‌توانید با شماره 1569 تماس بگیرید و یا به آدرس: تهران، بلوار کشاورز، خ شهید نادری، پ ۱۳ مراجعه نمایید. در این بخش به سؤال‌های متداول کاربران پاسخ داده شده است.

صاپست یک صندوق مجازی است که افراد با ثبت اطلاعات خود در آن یک شناسه صاپست دریافت می‌ نمایند. با ثبت نام در این صندوق، در صورت دریافت مرسوله، شناسه صاپست در اختیار فرستنده قرار می ‌گیرد.

صاپست مزایای بسیاری دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

با این سایت درگاه یکپارچه فقط و فقط زحمت مردم بیشتر شده و هیچ فایده ای هم نداره 

اس ام اس ورودش بعضی وقتا خیلی دیر میاد بعضی وقتام که کلا نمیاد ! 

من دو ماه میشه درخواست اصلاح دو کده بودن دادم هنوز اصلاحی صورت نگرفته از کجا می تونم پیگیری کنم؟درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

سلام. می تونید از سپرده گذاری مرکزی پیگیری کنید. کد رهگیری درخواستتون رو براشون بخونید تا اطلاعات مربوط به درخواستتون رو بهتون بدن.

انصافا سامانه ی بدرد بخوریه اون 20 30 تومن که دادیم برا سجام حلالشون باشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وب سایت نظارت با هدف بررسی ، آموزش بورس و نقد فعالیت کارگزاران بورس ، صندوق سرمایه گذاری و شرکت سبد گردان ایجاد گردیده است .

تیم مدیریت کننده ی این سایت امیدوار است ، با محتوایی که ارائه می دهند به انتخاب بهتر مردم کمک نمایند .

یک وعده دو هفته ای از مقالات عالی دریافت کنید

درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه
درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *