رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی
رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از تک پزشک،

شاید این سوال در ذهن شما باشد که آیا خود ارضایی و یا رابطه جنسی روی عملکرد و توانایی شما در باشگاه و تمرینات بدنسازی تاثیر دارد و آیا باعث از بین رفتن عضلات می شود؟ ابعضی از افراد که فعالیت ورزشی دارند از این نگران هستند که رابطه جنسی و خود ارضایی باعث ضعف و لاغری می شود به همین منظور در این مطلب بیشتر در مورد آن توضیح می دهیم.

فعالیت و عادات جنسی سالم و مناسب می تواند سلامت روانی و عملکرد فیزیکی و کیفیت زندگی را تقویت کند؛ اما عادت جنسی ناسالم می تواند سیستم ایمنی بدن را مختل کرده و سطح هورمون های آنابولیک و اندروژنیک را که در رشد عضلات دخیل هستند کاهش دهد. در اینجا چند نکته ی مهم را برای تان می گوییم که جای تامل دارند.

یکی از جنبه های مهم ارتباط بین عضله سازی و فعالیت های جنسی، وضعیت زینک یا همان روی در بدن است. هر زمانی که یک مرد به ارگاسم می رسد، مقداری روی در مایع منی رها می شود. روی، یک مغذی بسیار مهم است که برای رشد اسپرم مورد نیاز بوده و هر وقت مقدار نرمال آن اُفت کند، پیامدهایی خواهد داشت.

ضمناً روی نقش مهم و کلیدی در رشد عضلات دارد، زیرا ارتباط تنگاتنگی با سطح کلی تستوسترون دارد. اگر میزان روی در بدن پایین بیاید، احتمال کاهش میل جنسی وجود داشته و اتفاق دیگری که می افتد این است که ساختن عضلات کم چرب، با مشکل روبرو خواهد شد. بنابراین، به این دلیل که به واسطه ی ارگاسم، مقادیری از روی از دست می رود، اگر فعالیت های جنسی مکرر داشته باشید اما روی از دست رفته را با تغذیه ی مناسب جایگزین نکنید، احتمال مواجه شدن با کمبود روی بسیار زیاد خواهد بود.رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

برای پیشگیری از بروز چنین حالتی و اطمینان از اینکه هم میل جنسی تان را در سطحی مطلوب حفظ کنید و هم در روند پیشرفت تان در عضله سازی مشکلی ایجاد نشود، باید تغذیه تان سرشار از منابع روی باشد مانند صدف و سخت پوستان دریایی، آرد مغز گندم، جگر، بادام هندی، هسته ی میوه ی کاج و گردو.

ارتباط دیگری که در این مورد مطرح می شود، مربوط به سطح قدرت بدنی شماست. اگر تجربه اش را داشته باشید می دانید که بعد از فعالیت جنسی، احساس ریلکس بودن داشته و اغلب مایلید بخوابید. در این مرحله، مقدار زیادی اُکسی توسین در بدن وجود دارد که عامل ریلکس بودن شماست و ممکن است نسبت به زمان قبل از برقراری رابطه جنسی، احساس ضعیف بودن بکنید.

این حالت آرامش و ضعف، چندان طول نمی کشد و به زودی بدن تان به سطح نرمال هورمونی اش خواهد برگشت، اما نکته ی مهم در اینجا این است که انجام تمرینات بدنسازی و ورزشی، فوراً بعد از فعالیت جنسی، شیوه ی مناسبی نیست، پس سعی کنید حداقل ۳ تا ۴ ساعت فاصله بگذارید تا هورمون های بدن تان فرصت کافی برای برگشتن به سطح همیشگی را داشته باشند و خودتان هم بتوانید انرژی و قدرت نرمال تان را مجدداً بدست بیاورید.

ارتباط دیگری که این میان مطرح است تاثیر کلی فعالیت های جنسی مکرر بر تستوسترون و میزان میل جنسی است. برای بیشتر مردان اینگونه است که هر چه بیشتر فعالیت های جنسی داشته باشند، میل جنسی شان هم بیشتر خواهد شد و اگر به هر دلیلی، وقفه ی طولانی مدتی رخ دهد، ابتدا میل جنسی شان افزایش خواهد یافت اما به مرور اگر فعالیت های جنسی مطلوب و با کیفیت انجام نشود، میل جنسی شان اُفت خواهد کرد.

مطالعات هم نشان داده که وقتی سطح تستوسترون در بدن بالا می رود، تاثیر مثبت روی میزان میل جنسی دارد. بنابراین وقتی سطح این هورمون بالاتر است، طی یک چرخه ی طبیعی، تمایل به فعالیت های جنسی و رفتارهای جنسی هم بیشتر خواهد بود.

تاثیر دیگر فعالیت جنسی بر بدنسازی مربوط به سطح تمرکزتان می شود. حفظ تمرکز چه در باشگاه و چه در بیرون از آن، برای کسب نتایج ایده آل، اهمیت دارد. اگر عادت به برقراری روابط جنسی مکرر در شما شدید باشد، ممکن است این فعالیت ها را به حضور منظم در جلسات تمرینی الویت دهید که طبیعتاً تاثیر منفی بر نتایج خواهد گذاشت.

البته این اتفاق به ندرت پیش می آید و بیشتر افراد در ایجاد تعادل بین این دو جنبه در زندگی شان مشکلی ندارند، اما اگر شما احساس می کنید نیاز به تعدیل عادات تان دارید، پس حتماً این موضوع را بررسی کنید و آن را جدی بگیرید چون واقعاً ارزشش را دارد. از جنبه ای دیگر هم اگر تمرینات منظم و مناسبی داشته باشید، طبیعتاً فیزیک بهتر و جذاب تری در نگاه جنس مخالف خواهید داشت و این تاثیر مثبتی روی روابط جنسی شما می گذارد.

تحقیقات اخیر نشان داده که نوسانات هورمونی که بعد از انزال روی می دهند به افزایش آدرنالین، پرولاکتین و سلول های کشنده ی طبیعی (لنفوسیت هایی در سیستم ایمنی) کمک می کنند.

فعالیت جنسی، ترشح دوپامین را تسهیل می کند؛ دوپامین یک فرارسان عصبی و مونوامین است که در تولید و ترشح اِپی نفرین (آدرنالین) نقش دارد. افزایش ضربان قلب که همراه با برانگیختگی جنسی است، یک عملکرد از تاثیر دوپامین بر ترشح آدرنالین است.

بر اساس آخرین تحقیقات علمی که در مورد رفتارهای جنسی و رابطه اش با عملکرد فیزیولوژیکی انجام شده، نتایج زیر بدست آمده است:

۱. اگر سطح انسولین خون بالا برود، میزان تستوسترون به کمترین سطح خود خواهد رسید و به همین علت، وعده ی غذایی قبل از تمرین باید حاوی لیپید و پروتئین باشد، چون هر دوی این ها تاثیری قطعی بر سطح انسولین دارند.

۲. تحقیقات نشان داد که سطح تستوسترون در واکنش به تحریکات جنسی بالا می رود و بنابراین یک ورزشکار می تواند با قرار گرفتن در شرایط تحریک جنسی قبل از تمرین، از اتفاق هورمونی که در بدنش روی می دهد برای تمریناتش بهره ببرد.

۳. بعد از تمرین باید یک نوشیدنی پروتئینی با روغن کتان یا روغن زیتون مصرف شود. لیپید می تواند نفوذ غیر فعال هورمون های جنسی از غشای سلولی را تسهیل کند.

۴. ورزشکار یک ساعت بعد از تمرین باید انزال داشته باشد. این اتفاق باعث افزایش میزان سلول های کشنده ی طبیعی شده و بنابراین عملکرد سیستم ایمنی تقویت شده و قابلیت ریکاروی بدن هم بیشتر می شود. افزایش سلول های کشنده ی طبیعی از پدیده ی تمرین زدگی پیشگیری خواهد کرد.

می توانید برای به ماکسیمم رساندن سطح تستوسترون در یک روز مشخص، انزال را حتی به مدت هفت روز به تاخیر بیندازید، مثلاً با برنامه ای از قبل تعیین شده برای روز مسابقه. طبق این برنامه، انزال باید در روز هفتم و بعد از تمرین یا رقابت روی بدهد، بنابراین از فید بک منفی ناشی از سرکوب هورمون لوتئینه کننده جلوگیری می شود.

نوسانات طبیعی تستوسترون را می توان با تمرینات درست و تغذیه ی مناسب کنترل و تعدیل کرد. اگر تمرین یا تغذیه مناسب نباشد و سطح انسولین و استروژن بالا برود، هورمون رشد و فاکتور رشد شبه انسولین (IGF-1) تاثیر معکوس گذاشته و رشد عضلات متوقف خواهد شد.

در این مطلب توضیح داده شد که رابطه جنسی سالم می تواند نتایج مفیدی برای ورزشکار داشته باشد، اما آیا خود ارضایی نیز چنین نتایجی دارد؟ در این خصوص نظریات متفاوتی وجود دارد، برخی معتقدند عدم افراط موجب آسیب نیست و تأثیر منفی بر رشد عضلات ندارد و برخی دیگر نیز حتی کمترین خود ارضایی را مضر می دانند و اگر حالت وسواس گونه به خود گرفته باشد، موجب تغییرات رفتاری مانند کاهش انگیزه، کاهش تمرکز، اُفت انرژی و … خواهد شد. در واقع آزادی، مستلزم مسئولیت و موجب خطر است – ما آزادی عمل خلاف و پذیرش عواقب آن را هم داریم!

البته ارضا شدن روی هر کسی تاثیر متفاوتی دارد و مهم است که بفهمید روی شما و عملکرد ورزشی تان چه اثری دارد. برخی از افراد بعد از آن احساس خستگی شدید دارند در حالی که عده ای دیگر احساس انرژی داشتن می کنند و این تاثیرات هم می تواند بسته به ویژگی های فردی، طول مدت های گوناگونی داشته باشد. پس خودتان را بررسی کنید، چرا که دست یابی به یک نتیجه قطعی نیاز به تحقیقات دارد.پژوهش های علمی زیادی نشان داده که خود ارضایی مکرر یا عادت به پورنوگرافی می تواند منجر به تغییرات منفی واقعاً قابل توجهی در عملکرد مغز شده و انگیزه، تمرکز و خلق و خو را دچار تحولات منفی و مخرب کند.

بعضی از مردان عقیده دارند خود ارضایی موجب افت تستوسترون می شود و هر چند ممکن است از بعضی جوانب درست باشد اما نه به شیوه ای که این افراد فکر می کنند. دانشمندان دریافته اند که فوراً بعد از ارگاسم، تستوسترون کمی پایین تر از سطح نرمال می آید و میزان این هورمون یک هفته بعد از آخرین ارگاسم، به بیشترین حد خود می رسد.

بعضی از بوکسورها پیش از مسابقه، از هر نوع فعالیت جنسی پرهیز می کنند اما منفعت حقیقی که برایشان دارد، تنش و تحریک جنسی دست نخورده (ارضا نشده) است، نه افزایش در سطح تستوسترون. ضمناً نه تنها خود ارضایی موجب نوسانات تستوسترون می شود، بلکه کمبود خواب، مصرف ناکافی سبزیجات و میوه ها و حتی استرس می تواند اُفت های قابل توجه تری در سطح تستوسترون ایجاد کند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تا به حال به این فکر کرده‌اید که آیا ممکن است رابطه جنسی و یا خود ارضایی روی توانایی و عملکردتان در باشگاه و تمرینات بدنسازی و مخصوصاً عضله‌سازی تاثیری داشته باشد؟ اگر جواب‌تان مثبت است مطمئن باشید که تنها نیستید، چون این سوال برای خیلی از افراد مطرح است که فعالیت‌های جنسی‌شان روی دست آوردهای ورزشی و روند پیشرفت‌شان تاثیر مثبت دارد یا منفی. بدون تردید بین رابطه جنسی و عضله‌سازی ارتباطی وجود دارد اما باید بدانیم این ارتباط دقیقاً چگونه است.

فعالیت و عادات جنسی سالم و مناسب می‌تواند سلامت روانی و عملکرد فیزیکی و کیفیت زندگی را تقویت کند؛ اما عادت جنسی ناسالم می‌تواند سیستم ایمنی بدن را مختل کرده و سطح هورمون‌های آنابولیک و اندروژنیک را که در رشد عضلات دخیل هستند کاهش دهد. در اینجا چند نکته‌ی مهم را برای‌تان می‌گوییم که جای تامل دارند.

یکی از جنبه‌های مهم ارتباط بین عضله سازی و فعالیت‌های جنسی، وضعیت زینک یا همان روی در بدن است. هر زمانی که یک مرد به ارگاسم می‌رسد، مقداری روی در مایع منی رها می‌شود. روی، یک مغذی بسیار مهم است که برای رشد اسپرم مورد نیاز بوده و هر وقت مقدار نرمال آن اُفت کند، پیامدهایی خواهد داشت.

ضمناً روی نقش مهم و کلیدی در رشد عضلات دارد، زیرا ارتباط تنگاتنگی با سطح کلی تستوسترون دارد. اگر میزان روی در بدن پایین بیاید، احتمال کاهش میل جنسی وجود داشته و اتفاق دیگری که می‌افتد این است که ساختن عضلات کم چرب، با مشکل روبرو خواهد شد. بنابراین، به این دلیل که به واسطه‌ی ارگاسم، مقادیری از روی از دست می‌رود، اگر فعالیت‌های جنسی مکرر داشته باشید اما روی از دست رفته را با تغذیه‌ی مناسب جایگزین نکنید، احتمال مواجه شدن با کمبود روی بسیار زیاد خواهد بود.رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

برای پیشگیری از بروز چنین حالتی و اطمینان از اینکه هم میل جنسی‌تان را در سطحی مطلوب حفظ کنید و هم در روند پیشرفت‌تان در عضله‌سازی مشکلی ایجاد نشود، باید تغذیه‌تان سرشار از منابع روی باشد مانند صدف و سخت پوستان دریایی، آرد مغز گندم، جگر، بادام هندی، هسته‌ی میوه‌ی کاج و گردو.

بر اساس نتایج این مطالعه جامع، تاثیر منفی فعالیت جنسی بر کارایی ورزشی کمتر از ۲ ساعت است. به بیان ساده‌تر درصورتی که رابطه جنسی ۲ ساعت یا بیشتر از تمرین یا مسابقه فاصله داشته باشد تاثیری بر عملکرد ورزشی ندارد.

اگرچه این فیلد تحقیقاتی جدید است و نیاز به مطالعات در آن احساس می‌شود اما نتایج علمی تاکنون هیچ‌گونه تاثیر معنادار منفی از رابطه جنسی بر ورزش گزارش نکرده‌اند اما توصیه می‌شود 4 ساعت فاصله بین رابطه جنسی و فعالیت ورزشی رعایت شود.

در این مطلب توضیح داده شد که رابطه جنسی سالم می‌تواند نتایج مفیدی برای ورزشکار داشته باشد، اما آیا خود ارضایی نیز چنین نتایجی دارد؟ در این خصوص نظریات متفاوتی وجود دارد، برخی معتقدند عدم افراط موجب آسیب نیست و تأثیر منفی بر رشد عضلات ندارد و برخی دیگر نیز حتی کمترین خود ارضایی را مضر می‌دانند و اگر حالت وسواس‌گونه به خود گرفته باشد، موجب تغییرات رفتاری مانند کاهش انگیزه، کاهش تمرکز، اُفت انرژی و … خواهد شد. در واقع آزادی، مستلزم مسئولیت و موجب خطر است – ما آزادی عمل خلاف و پذیرش عواقب آن را هم داریم! بیشترین مورد در بحث خودارضایی که مورد اهمیت قرار دارد، اثر بر سطح تستوسترون و فاصله تمرین با آخرین زمان انجام این کار است که در ادامه می‌خوانید.

پژوهش‌های علمی زیادی نشان داده که خود ارضایی‌ مکرر یا عادت به پورنوگرافی می‌تواند منجر به تغییرات منفی واقعاً قابل توجهی در عملکرد مغز شده و انگیزه، تمرکز و خلق و خو را دچار تحولات منفی و مخرب کند.

بعضی از مردان عقیده دارند خود ارضایی موجب افت تستوسترون می‌شود و هر چند ممکن است از بعضی جوانب درست باشد اما نه به شیوه‌ای که این افراد فکر می‌کنند. دانشمندان دریافته‌اند که فوراً بعد از ارگاسم، تستوسترون کمی پایین‌تر از سطح نرمال می‌آید. اما این کاهش به قدری جدی نیست که بتوانند بر روی فعالیت‌ها تاثیر شدیدی بگذارد، چرا که سطح تستوسترون بدن، بعد از پایان رابطه جنسی به حالت عادی باز می‌گردد.

بعضی از بوکسورها پیش از مسابقه، از هر نوع فعالیت جنسی پرهیز می‌کنند اما منفعت حقیقی که برایشان دارد، تنش و تحریک جنسی دست‌نخورده (ارضا نشده) است، نه افزایش در سطح تستوسترون چرا که سطوح تستوسترون به مدت یک هفته تا حد مشخصی افزایش می‌یابد و سپس در همان مقدار می‌ماند. ضمناً نه تنها خود ارضایی موجب نوسانات تستوسترون می‌شود، بلکه کمبود خواب، مصرف ناکافی سبزیجات و میوه‌ها و حتی استرس می‌تواند اُفت‌های قابل توجه‌تری در سطح تستوسترون ایجاد کند.

همانطور که توضیح داده شد، نمی‌توان در حالت معمول اثر منفی برای آن پیدا کرد مگر اینکه به صورت مستمر و افراط گونه انجام شود، یا اینکه بلافاصله پس از انجام آن ورزش کنید! بعضی موارد شاید اگر به خودتان رجوع کنید بهتر باشد، اگر احساس می‌کنید که با خودارضایی عملکرد ورزشی شما دچار مشکل می‌شود، پس بهتر است در انجام آن تجدید نظر کنید، اما در صورتی که مشکلی از جانب خودتان احساس نمی‌کند، احتمالا حق با شما هم باشد!

ارضا شدن روی هر کسی تاثیر متفاوتی دارد و مهم است که بفهمید روی شما و عملکرد ورزشی‌تان چه اثری دارد. برخی از افراد بعد از آن احساس خستگی شدید دارند در حالی که عده‌ای دیگر احساس انرژی داشتن می‌کنند و این تاثیرات هم می‌تواند بسته به ویژگی‌های فردی، طول مدت‌های گوناگونی داشته باشد. پس خودتان را بررسی کنید، چرا که دست‌یابی به یک نتیجه قطعی نیاز به تحقیقات دارد، در هر صورت تاکید بر این است، احتیاط کنید.

ارتباط دیگری که در این مورد مطرح می‌شود، مربوط به سطح قدرت بدنی شماست. اگر تجربه‌اش را داشته باشید می‌دانید که بعد از فعالیت جنسی، احساس ریلکس بودن داشته و اغلب مایلید بخوابید. در این مرحله، مقدار زیادی اُکسی توسین در بدن وجود دارد که عامل ریلکس بودن شماست و ممکن است نسبت به زمان قبل از برقراری رابطه جنسی، احساس ضعیف‌ بودن بکنید.

این حالت آرامش و ضعف، چندان طول نمی‌کشد و به زودی بدن‌تان به سطح نرمال هورمونی‌اش خواهد برگشت، اما نکته‌ی مهم در اینجا این است که انجام تمرینات بدنسازی و ورزشی، فوراً بعد از فعالیت جنسی، شیوه‌ی مناسبی نیست، پس سعی کنید حداقل ۳ تا ۴ ساعت فاصله بگذارید تا هورمون‌های بدن‌تان فرصت کافی برای برگشتن به سطح همیشگی را داشته باشند و خودتان هم بتوانید انرژی و قدرت نرمال‌تان را مجدداً بدست بیاورید.

ارتباط دیگری که این میان مطرح است تاثیر کلی فعالیت‌های جنسی مکرر بر تستوسترون و میزان میل جنسی است. برای بیشتر مردان اینگونه است که هر چه بیشتر فعالیت‌های جنسی داشته باشند، میل جنسی‌شان هم بیشتر خواهد شد و اگر به هر دلیلی، وقفه‌ی طولانی مدتی رخ دهد، ابتدا میل جنسی‌شان افزایش خواهد یافت اما به مرور اگر فعالیت‌های جنسی مطلوب و با کیفیت انجام نشود، میل جنسی‌شان اُفت خواهد کرد.

مطالعات هم نشان داده که وقتی سطح تستوسترون در بدن بالا می‌رود، تاثیر مثبت روی میزان میل جنسی دارد. بنابراین وقتی سطح این هورمون بالاتر است، طی یک چرخه‌ی طبیعی، تمایل به فعالیت‌های جنسی و رفتارهای جنسی هم بیشتر خواهد بود.

تحقیقات اخیر نشان داده که نوسانات هورمونی که بعد از انزال روی می‌دهند به افزایش آدرنالین، پرولاکتین و سلول‌های کشنده‌ی طبیعی (لنفوسیت‌هایی در سیستم ایمنی) کمک می‌کنند.

فعالیت جنسی، ترشح دوپامین را تسهیل می‌کند؛ دوپامین یک فرارسان عصبی و مونوامین است که در تولید و ترشح اِپی‌نفرین (آدرنالین) نقش دارد. افزایش ضربان قلب که همراه با برانگیختگی جنسی است، یک عملکرد از تاثیر دوپامین بر ترشح آدرنالین است.

۱. اگر سطح انسولین خون بالا برود، میزان تستوسترون به کمترین سطح خود خواهد رسید و به همین علت، وعده‌ی غذایی قبل از تمرین باید حاوی لیپید و پروتئین باشد، چون هر دوی این‌ها تاثیری قطعی بر سطح انسولین دارند.

۲. تحقیقات نشان داد که سطح تستوسترون در واکنش به تحریکات جنسی بالا می‌رود و بنابراین یک ورزشکار می‌تواند با قرار گرفتن در شرایط تحریک جنسی قبل از تمرین، از اتفاق هورمونی که در بدنش روی می‌دهد برای تمریناتش بهره ببرد.

۳. بعد از تمرین باید یک نوشیدنی پروتئینی با روغن کتان یا روغن زیتون مصرف شود. لیپید می‌تواند نفوذ غیر فعال هورمون‌های جنسی از غشای سلولی را تسهیل کند.

۴. ورزشکار یک ساعت بعد از تمرین باید انزال داشته باشد. این اتفاق باعث افزایش میزان سلول‌های کشنده‌ی طبیعی شده و بنابراین عملکرد سیستم ایمنی تقویت شده و قابلیت ریکاروی بدن هم بیشتر می‌شود. افزایش سلول‌های کشنده‌ی طبیعی از پدیده‌ی تمرین زدگی پیشگیری خواهد کرد.

می‌توانید برای به ماکسیمم رساندن سطح تستوسترون در یک روز مشخص، انزال را حتی به مدت هفت روز به تاخیر بیندازید، مثلاً با برنامه‌ای از قبل تعیین شده برای روز مسابقه. طبق این برنامه، انزال باید در روز هفتم و بعد از تمرین یا رقابت روی بدهد، بنابراین از فید بک منفی ناشی از سرکوب هورمون لوتئینه کننده جلوگیری می‌شود.

نوسانات طبیعی تستوسترون را می‌توان با تمرینات درست و تغذیه‌ی مناسب کنترل و تعدیل کرد. اگر تمرین یا تغذیه مناسب نباشد و سطح انسولین و استروژن بالا برود، هورمون رشد و فاکتور رشد شبه انسولین (IGF-1) تاثیر معکوس گذاشته و رشد عضلات متوقف خواهد شد.

تاثیر دیگر فعالیت جنسی بر بدنسازی مربوط به سطح تمرکزتان می‌شود. حفظ تمرکز چه در باشگاه و چه در بیرون از آن، برای کسب نتایج ایده‌آل، اهمیت دارد. اگر عادت به برقراری روابط جنسی مکرر در شما شدید باشد، ممکن است این فعالیت‌ها را به حضور منظم در جلسات تمرینی الویت دهید که طبیعتاً تاثیر منفی بر نتایج خواهد گذاشت.

البته این اتفاق به ندرت پیش می‌آید و بیشتر افراد در ایجاد تعادل بین این دو جنبه در زندگی‌شان مشکلی ندارند، اما اگر شما احساس می‌کنید نیاز به تعدیل عادات‌تان دارید، پس حتماً این موضوع را بررسی کنید و آن را جدی بگیرید چون واقعاً ارزشش را دارد. از جنبه‌‌ای دیگر هم اگر تمرینات منظم و مناسبی داشته باشید، طبیعتاً فیزیک بهتر و جذاب‌تری در نگاه جنس مخالف خواهید داشت و این تاثیر مثبتی روی روابط جنسی شما می‌گذارد.

ترجمه و تعدیل: elmevarzesh.com  انتشار: 27 خرداد 96 – بروزرسانی 8 تیر ماه 1399

منابع:   ideafit +frontiersin + bodybuilding2 + bodybuilding1

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم در طی 48 ساعت (سعی می کنیم) پاسخ خواهیم داد.

 اگر به کامنت من پاسخ داده شد، به من ایمیل بزنید.

سلام سوال اولم من تو خونه ورزش میکنم و دمبل دارم در کنارش طناب هم میزنم اگر در روز یکی دو بار به جز زمانی که ورزش میکنم ، بخوام دمبل سنگین بزنم ممکنه اسیب بزنه یا تاثیرش کمتر بشه؟ یعنی نشتم یه دفعه برم و چند تا حرکت و با دمبل بزنم منظورم اینه.

سلام، نه درست نیست بدن باید گرم بشه و به مرور وزنه زده بشه تا هم آسیب دیدگی پیش نیاد و هم اثر گذار باشه، یعنی تا زمانی که فشار به صورت مستمر در یک برنامه رعایت نشه اثر چندانی ندارهرابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

یکی از بهترین و کامل ترین مطالب بود دست‌تون درد نکنه ممنون

سلام و خسته نباشید تمرین عضلات بزرگ به همرا عضله کوچیک باشه بدن به بهترین عملکردش میرسه یا عضله بزرگ به تنهایی تمرین ببینه؟

سلام؛ به نظرم ترکیبی

ورزش کار هایی که بدنشون حجیم نیست و عضلات بزرگی ندارن اما قسمت های مختلف بدنشون مثل بازو و شکم و سینه تفکیک شده هستش و بدن زیبایی هم دارن ایا با بدنسازی و ورزش های هوازی مثل طناب بدون مکمل و قرص و آمپول میشه به همچین بدنی رسید؟ من بدنم مزوموروف هست

داشتن همچنین بدنی ابتدا نیازمند عضلاتی حجم گرفته هست، نه حجیم، بعد از اون به تغذیه ربط داره که تفکیک شده باشه یا نه، برای تفکیک شدن مطلب زیر رو بخونید بهترین روش برای کات کردن عضلات و خشک کردن بدن

سلام ایا این درسته که با پودر پروتین خونگی میشه در بدنسازی حجم اورد و میتونه جایگزین پودر های بدنسازی باشه برای ساخت عضله این چیزی که شنیدم تا چه حدی درسته ؟

سلام، در شرایطی که امکان استفاده از مکمل شرکتی نباشه گزینه بدی نیست اما خب قابل مقایسه با مکمل شرکتی هم نیست، اگر تغذیه عضله سازی رعایت بشه و پودر خانگی هم مصرف بشه میشه گفت تا حد زیادی نیاز بدن تامین میشه

یکی از بهترین و کامل ترین مطالبی هست که در این خصوص خوندم. دست شما و مجموعه تون درد نکنه موفق باشید

ممنونم دوست من 🙂

یک ماه نزنید اونوقت ببینید چقدر تو عضله سازی پیشرفت میکنید.من دوسال هفته ای یکبار میزدم و بدنسازی میکردم ولی یه بار ۴ماه نزدم و یه هفته رفتم بدنسازی و رگ های دستم نمایان شدن

ینی واقعا ۲ساعت بعد میشه ورزش کرد و زیان هم نداره .اینا ثابت شده ان. من اگه الان بخوامدوره ورزشی رو شروع با توجه اینکه ۱۵ روز فاصله داشته میتونم.

سلام ۱۰۰ كيلو وزن دارم قد ۱۸۰ ايا ميشه تو يك سال ۲۰ كيلو وزن كم كرد؟

سلام؛ غیر ممکن نیست، منتها این مقدار کاهش چربی، نیاز به برنامه تمرینی مناسب، تغذیه خیلی مناسب و صحیح و تغییر لایف استایل داره

سلام دوست من با مراجعه به متخصص تغذیه من ۳۰ کیلو تو ی سال کم کردم.قطعا موفق خواهی شد

سلام، من ۱۶ سالمه که سه هفته میشه که ورزش میکنم چون که باشگاه های شهرمون بستن یک اپلیکیشن رو دانلود کردم >home workout< ورزش در خانه بدون وسایل بدنسازی و با حجم بدن اما واقعاً تاثیر گذار بود ولی سوال من این بود که تمرینات باید هر روز انجام بشه یا یک روز در میان. بدنسازی به سن من میخوره.؟

سلام، من اطلاعی ازش ندارم، ولی به طور کلی یک روز در میان توصیه میشه

سلام من خودم حرکات سرشونه رو به مدت ۶۰ روز انجام دادم و تاثیر خیلی خوبی گذاشت و سعی کن هر روز انجام بدی و یک روز استراحت بذاری اینطوری تاثیرش خیلی بیشتره

سلام….من به کامنتایی این جوابو میدم که میگن خودارضایی یه بار در هفته یا در ماه ضرر نداره…..از اولشم بگم که من خیلی آدم مذهبی نیستم و دارم تجربه هامو میگم تو این متن هم به یه سری احادیث توجه کنین ببین عزیز من کسی داره بهت میگه خود ارضایی گناه کبیرس که از تمام وجودت خبر داره و خیر و صلاحتو میخاد …..وقتی خدا میگه آقا اینکار گناه کبیرس چه یه بار انجام بشه چه صد بار تو هر چقدر که انجام بدی این کار گناه بزرگیه …… به بدن و نمیدونم ژنیتیک و …ربطی داداش نداره و عوارض خودشو حتما میزاره ……روایتی از پیامبر هم داریم که میگویند که کسی که خودارضایی میکند با دست خود ازدواج کرده است..!!قرآنی که از هزاران سال پیش بسیاری از علوم الان رو کشف کرده و حالا انسان ها اون رو بدست آوردن و وقتی میگه که خودارضایی ضرر داره ما باید به کجا شک کنیم؟؟؟؟ از آثار این عمل شنیع که به شخصه خودم اونارو به چشم خودم دیدم…..از بین رفتن شفافیت و روشنایی پوست و رفتن به سمت تیره شدن و کدر شدن پوست تو این ضرر من عکس دو هفته بعد از خود ارضایی رو با عکساهایی قبل از این کار مقایسه کردم و فهمیدم که چقدر تغییر کردم و اون زیبایی خودم رو از دست دادم و زیر چشام به سمت سیاهی رفت……دوم این که احتلام مکرر بعد از خود ارضایی من بعد از این عمل کثیف بارها محتلم و جنب شدم و این بسیار اذیت کننده بود ……لاغر شدن صورت که این کار باعث کاهش یافتن حجم صورت و خشک شدن صورت میشه و ضرر های بسیار دیگه که در روح و روان من اتفاق افتاد …..این از تجربیات من بود که بسیار منو اذیت کرده بود و خداروشکر این کاره احمقانه رو ترک کردم و به عقل خودم رجوع کردم این ضررها برای کسانی که مکرر اینکار شنیع را میکنند تشدید خواهد شد و قطعا ضرر های اون رو خواهند دید …..امیدوارم اونایی که اینکارو میکنن زود تر ترک کنن و به خودشون زیان و ضرر نزنن منو بخاطر پر حرفی زیاد ببخشین…همچنین اگه حرفای من حقیر اثری نداشت …تو این ایام قرنطینه حتما حتما کتاب مشکلات جنسی جوانان رو دانلود و بخونین که یاریتون خواهد کرد ….فعلا خداحافظ….

خیلی عجیبه که تقریباً تمام مطالب مربوط به بدنسازی‌تون مخاطبشون مردان! مطالب خوبی‌ان اما چرا همهٔ مخاطبا در نظر گرفته نشدن؟

چون از ۴ منبع استفاده شده و هر ۴تاش نتایجش این بوده از طرف دیگه بیشترین تمرکز روی تستوسترون هست که در مردان بیشتره، سایر موارد هورمونی مشابه هستن

منظورتون اون که نوشته ۲ساعت. ینی واقعا ۲ ساعت بعد از خود ارضایی میشه ورزش کرد و هیچ ضرری نداره ـ این ازون ثابت شده هاست یا نه.

شما یه مطلب پیدا کن مثل این از چند منبع استفاده کرده باشه براش دیگه می خوای باورش کن می خوای نکن 🙂

سلام ببخشید وقت بخیر من میخواستم ببینم کسایی که میرن بدنسازی لاغرن تغذیشون خوبه و خوب تمرین میکنن در کل همه چیز عالیه اما رشد نمیکنن و وزن نمیارن میشه به پرکاری تیرویید ربط داد و کلا آیا پرکاری تیرویید رو بدنسازی و حجم آوردن و وزن گرفتن دیگه ورزش حرفه ای مثلا بوکس و عضله سازی تاثیر منفی داره ؟؟؟؟

باتشکر از سایت خوبتون

سلام، ببین به ژنتیک عضلانی ربط داره، به تیپ بدنی ربط داره و حتی به تیروئید، اینا باید یکی یکی بررسی بشه تا بدونیم علت ازچی هست، مثلا اگر از پر کاری تیروئید باشه، با دارو و تغذیه میشه کنترلش کرد تا اثر منفی نذاره

ممنونم از پاسختون استاد در کل تیرویید پرکار چه تاثیری روی بدنسازی و بوکس میزاره؟؟

ببینید، وقتی هورمون های بدن به درستی کار نکنن می تونه روی بدن تاثیر منفی بذاره حتی ورزش، این به معنی محدودیت نیست، ولی خستگی، تعریق زیاد، افزایش ضربان قلب و سوخت و ساز زیاد که ممکنه عضله سازی رو تحت تاثیر قرار بده اینا چیزایی هست که فکر کنم می تونه وجود داشته باشه

میشه لطفا برای رابطه جنسی خانوما و ورزش هم مطلب بزارین

درود و خسته نباشید من ی سوال دارم که هر جوری تو اینترنت میزنم جوابش نمیاد نمیدونم واقعا هنوز جوابی براش پیدا کردن یا نه ولی از مربی ها هم رومون نمیشه بپرسیم. دقیقا سوالم این هست که کسی ک میخاد ورزش رو شروع کنه اگه همین الان خود ارضایی انجام داده باشه یا جنب، چن روز بعد از میتونه ورزش رو شروع کنه که از لحاطظ فیزیو لوژی بدنش اماده باشه و زیان نداشته باشه.؟ ایا بستگی ب سابقه اون داره مثلا تعداد دفعاتی که تو هفته یا ماه قبل انجام داده. یا مثلا فاصله انها با بار اخر . ایا بنظر شما بهتر نیست هر زمان که خودمون حس کردیم او اسپرم ب بدن بازگشته با توجه ب نوع تحریک یا تغیه ای ک برای ریکاوری جنسی انجام دایدم. خواهشمندم اگر جواب رو درست میدونید بگید اگر مطمعن نیستید یا نمیدانید جواب ندهید کمتر ناراحت میشوم تا شنیدن جواب نادرست

جوابش رو در مطلب نوشتیم که، نخوندی؟

مردم همه جلق میزنن … جلقوها زیاد شدن

سلام هفته ای یک بار خود ارضایی برای بدن ضرر دارد

سلام، نمی دونم جمله ت سوالی بود یا خبری

ایا هر روز یکبار خود ارضایی برای بدن ضرر دارد …. ورزش دوساعت بعد از جلق ضرر دارد

مطلب رو اگر بخونی نوشتیم جواب اینا رو

سلام بعد ی ماه و ۵ روز دو بار خود ارضایی کردم ایا روی عضله سازی تاثیر منفی داره؟

سلام، نه مشکلی نداره

سلام خسته نباشید ببخشید خودارضایی یک بار در ماه تاثیری منفی در رشد عضلات و بدنسازی دارد یا نه

سلام، اثر منفی نداره

یعنی ۱ بار در هفته هم روی اضلات و قدرت بدنی تاثیر منفی نمیزارد ؟

ببینید اینکه بخوام با تحقیق جواب بدم، باید یه تحقیق صورت گرفته باشه که خب در دسترس ندارم، ولی هر چه کمتر، بهتر

آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده‌اید که واقعاً برای رشد عضلات بدن چه مقدار طول می‌کشد؟ چقدر زمان لازم است به اندام دلخواه خود و یا شاید بیشتر از یک اندام معمولی برسید؟ چه مدت زمان می‌برد تا عضله‌سازی کنید؟ پاسخ این سوال بسیار آسان است. اینکه…

تمرینات اینتروال نوعی از تمرینات فیزیکی است که بر اساس تغییر شدت تمرین انجام می‌شود. در واقع در این سبک تمرین، شما شدت تمرین خود را از شدت کم به زیاد و از زیاد به کم به صورت متناوب تغییر می‌دهید. مثلاً شما 2 دقیقه با توانایی 70 درصدی…

بهترین زمان تمرین بدنسازی چه زمانی است؟ این سؤالی است که شاید برای خیلی‌ها مطرح شود و معمولاً هم جواب قطعی ندارد. دلیلش هم این است که نمی‌توان زمان خاصی را به‌عنوان یک زمان -کاملاً ایده آل- برای تمرین انتخاب کرد و عوامل فردی زیادی در این پاسخ دخیل‌اند….

اگر از تمرین با وزنه لذت می برید ولی همیشه با خشک کردن بدن و کات کردن عضلات مشکل داشته اید، شاید در اولین پاسخ به این سوال که چگونه می شود عضلات را تفکیک کرد به پاسخ “تمرینات هوازی” رسیده باشید.  شاید فکر کنید که اگر مدت زمانی…

خیلی از ورزشکاران با این سوال مواجه می‌شوند، چند بار در هفته باید روی هر گروه عضلانی کار کنم؟ خیلی‌ها را دیده‌ایم که توصیه می‌کنند روی هر بخش از بدن باید ۳ بار در هفته کار کنید، بعضی‌ها نیز می‌گویند ۲ بار و عده‌ای هم می‌گویند فقط یک بار…

تمرینات با وزنه از بخش های اصلی و بنیادی هر برنامه تمرینی است. هدف شما از تمرین هرچه باشد، کاهش وزن، افزایش وزن، عضله سازی یا حفظ فرم بدن، افزودن تمرینات با وزنه به برنامه تمرینی روزانه، شما را در رسیدن به هدف تان کمک خواهد کرد. ممکن است…

تمرین طناب زدن یکی از فعالیت های هوازی است که با جرأت می‌توان گفت جزو بهترین تمرینات مخصوص کاهش وزن، توسعه عضلات و قدرت بدن، ارتقاء فاکتورهای آمادگی جسمانی ( چابکی، هماهنگی کلی بدن) سلامت عمومی و عمکلرد سیستم قلبی عروقی است. اما برای خیلی‌ها سوال است که مقدار…

اینکه می‌گویند «به کارش نبری از دستش میدی»، نه تنها برای سلامت فیزیکی بلکه برای سلامت ادراکی نیز به کار می‌رود. ما می‌دانیم که ورزش منظم اهمیت دارد، خصوصا هر چه که سن‌مان بالاتر می‌رود، کاستن از احتمال ابتلا به بیماری‌ها و مشکلات مرتبط با افزایش سن نیز اهمیت…

کشش استاتیک در دنیای علم ورزش که در طول سال‌ها دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. آنچه که در گذشته به عنوان حرکات اصلی برای گرم کردن توسط همه افراد استفاده می‌شد، اکنون به عنوان حرکاتی که مضر هستند و روی عملکرد ورزشی اثر منفی دارند، شناخته می‌شوند. هنوز…

یک روز پیاده روی به نوعی مشابه خوردن همان یک عدد سیب معروف است: ما را به یاد جمله‌ی مشهور«با خوردن یک سیب در روز دیگر به دکتر احتیاجی پیدا نمی‌کنید» می‌اندازد. کارشناسان معتقد هستند؛ از کمک به کاهش اضافه وزن‌تان گرفته تا کاهش استرس که منجر به کاهش…

ریکاوری بدن بعد از ورزش برای عملکرد بهتر ورزشی، رسیدن به اهداف ورزشی و سلامتی و در کل حفظ سلامتی، بسیار حیاتی است. اما انواع ریکاوری عضلات وجود دارد و دانستن تفاوت بین آن‌ها می‌تواند برای به حداکثر رساندن زمان ریکاوری بدن و ایجاد قدرت و استقامت بیشتر در…

سفیدی دندان تاثیر بسزایی در ایجاد لبخندی زیبا و به طور کلی چهره افراد دارد. طی سال های متمادی روش های متعددی برای جرم گیری توسط انسان ها مورد استفاده قرار گرفته است که به طور کلی به دو دسته جرم گیری دندان در خانه یا روش های خانگی…

افزایش وزن ناگهانی و چاقی ناخواسته، موضوع خنده‌داری نیست و دلیل پنهان در آن ممکن است، شگفت‌زده‌تان کند! خوشبختانه، راه‌های معمولی و کلی برای مبارزه با افزایش وزن ناخواسته به هر دلیلی که باشد، وجود دارد. اگر احساس می‌کنید هرکاری که انجام می‌دهید، درست است، از خورد و خوراک…

زنجبیل یکی از سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین ادویه‌جات موجود بر روی زمین است که سرشار از مواد مغذی و ترکیبات بیواکتیو است که بر بدن و مغز تاثیرات مفیدی می‌گذارد. در این مقاله به معرفی ۱۱ خاصیت زنجبیل که توسط تحقیقات علمی تاییدشده می‌پردازیم. زنجبیل حاوی جینجرول است زنجبیل که…

با عضویت در خبرنامه مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال می‌شود.

سئو سایت از آژانس دیجیتال مارکتینگ ترنجین

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تا به حال به این فکر کرده‌اید که آیا ممکن است رابطه جنسی و یا خود ارضایی روی توانایی و عملکردتان در باشگاه و تمرینات بدنسازی و مخصوصاً عضله‌سازی تاثیری داشته باشد؟ اگر جواب‌تان مثبت است مطمئن باشید که تنها نیستید، چون این سوال برای خیلی از افراد مطرح است که فعالیت‌های جنسی‌شان روی دست آوردهای ورزشی و روند پیشرفت‌شان تاثیر مثبت دارد یا منفی. بدون تردید بین رابطه جنسی و عضله‌سازی ارتباطی وجود دارد اما باید بدانیم این ارتباط دقیقاً چگونه است.

فعالیت و عادات جنسی سالم و مناسب می‌تواند سلامت روانی و عملکرد فیزیکی و کیفیت زندگی را تقویت کند؛ اما عادت جنسی ناسالم می‌تواند سیستم ایمنی بدن را مختل کرده و سطح هورمون‌های آنابولیک و اندروژنیک را که در رشد عضلات دخیل هستند کاهش دهد. در اینجا چند نکته‌ی مهم را برای‌تان می‌گوییم که جای تامل دارند.

یکی از جنبه‌های مهم ارتباط بین عضله سازی و فعالیت‌های جنسی، وضعیت زینک یا همان روی در بدن است. هر زمانی که یک مرد به ارگاسم می‌رسد، مقداری روی در مایع منی رها می‌شود. روی، یک مغذی بسیار مهم است که برای رشد اسپرم مورد نیاز بوده و هر وقت مقدار نرمال آن اُفت کند، پیامدهایی خواهد داشت.

ضمناً روی نقش مهم و کلیدی در رشد عضلات دارد، زیرا ارتباط تنگاتنگی با سطح کلی تستوسترون دارد. اگر میزان روی در بدن پایین بیاید، احتمال کاهش میل جنسی وجود داشته و اتفاق دیگری که می‌افتد این است که ساختن عضلات کم چرب، با مشکل روبرو خواهد شد. بنابراین، به این دلیل که به واسطه‌ی ارگاسم، مقادیری از روی از دست می‌رود، اگر فعالیت‌های جنسی مکرر داشته باشید اما روی از دست رفته را با تغذیه‌ی مناسب جایگزین نکنید، احتمال مواجه شدن با کمبود روی بسیار زیاد خواهد بود.رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

برای پیشگیری از بروز چنین حالتی و اطمینان از اینکه هم میل جنسی‌تان را در سطحی مطلوب حفظ کنید و هم در روند پیشرفت‌تان در عضله‌سازی مشکلی ایجاد نشود، باید تغذیه‌تان سرشار از منابع روی باشد مانند صدف و سخت پوستان دریایی، آرد مغز گندم، جگر، بادام هندی، هسته‌ی میوه‌ی کاج و گردو.

بر اساس نتایج این مطالعه جامع، تاثیر منفی فعالیت جنسی بر کارایی ورزشی کمتر از ۲ ساعت است. به بیان ساده‌تر درصورتی که رابطه جنسی ۲ ساعت یا بیشتر از تمرین یا مسابقه فاصله داشته باشد تاثیری بر عملکرد ورزشی ندارد.

اگرچه این فیلد تحقیقاتی جدید است و نیاز به مطالعات در آن احساس می‌شود اما نتایج علمی تاکنون هیچ‌گونه تاثیر معنادار منفی از رابطه جنسی بر ورزش گزارش نکرده‌اند اما توصیه می‌شود 4 ساعت فاصله بین رابطه جنسی و فعالیت ورزشی رعایت شود.

در این مطلب توضیح داده شد که رابطه جنسی سالم می‌تواند نتایج مفیدی برای ورزشکار داشته باشد، اما آیا خود ارضایی نیز چنین نتایجی دارد؟ در این خصوص نظریات متفاوتی وجود دارد، برخی معتقدند عدم افراط موجب آسیب نیست و تأثیر منفی بر رشد عضلات ندارد و برخی دیگر نیز حتی کمترین خود ارضایی را مضر می‌دانند و اگر حالت وسواس‌گونه به خود گرفته باشد، موجب تغییرات رفتاری مانند کاهش انگیزه، کاهش تمرکز، اُفت انرژی و … خواهد شد. در واقع آزادی، مستلزم مسئولیت و موجب خطر است – ما آزادی عمل خلاف و پذیرش عواقب آن را هم داریم! بیشترین مورد در بحث خودارضایی که مورد اهمیت قرار دارد، اثر بر سطح تستوسترون و فاصله تمرین با آخرین زمان انجام این کار است که در ادامه می‌خوانید.

پژوهش‌های علمی زیادی نشان داده که خود ارضایی‌ مکرر یا عادت به پورنوگرافی می‌تواند منجر به تغییرات منفی واقعاً قابل توجهی در عملکرد مغز شده و انگیزه، تمرکز و خلق و خو را دچار تحولات منفی و مخرب کند.

بعضی از مردان عقیده دارند خود ارضایی موجب افت تستوسترون می‌شود و هر چند ممکن است از بعضی جوانب درست باشد اما نه به شیوه‌ای که این افراد فکر می‌کنند. دانشمندان دریافته‌اند که فوراً بعد از ارگاسم، تستوسترون کمی پایین‌تر از سطح نرمال می‌آید. اما این کاهش به قدری جدی نیست که بتوانند بر روی فعالیت‌ها تاثیر شدیدی بگذارد، چرا که سطح تستوسترون بدن، بعد از پایان رابطه جنسی به حالت عادی باز می‌گردد.

بعضی از بوکسورها پیش از مسابقه، از هر نوع فعالیت جنسی پرهیز می‌کنند اما منفعت حقیقی که برایشان دارد، تنش و تحریک جنسی دست‌نخورده (ارضا نشده) است، نه افزایش در سطح تستوسترون چرا که سطوح تستوسترون به مدت یک هفته تا حد مشخصی افزایش می‌یابد و سپس در همان مقدار می‌ماند. ضمناً نه تنها خود ارضایی موجب نوسانات تستوسترون می‌شود، بلکه کمبود خواب، مصرف ناکافی سبزیجات و میوه‌ها و حتی استرس می‌تواند اُفت‌های قابل توجه‌تری در سطح تستوسترون ایجاد کند.

همانطور که توضیح داده شد، نمی‌توان در حالت معمول اثر منفی برای آن پیدا کرد مگر اینکه به صورت مستمر و افراط گونه انجام شود، یا اینکه بلافاصله پس از انجام آن ورزش کنید! بعضی موارد شاید اگر به خودتان رجوع کنید بهتر باشد، اگر احساس می‌کنید که با خودارضایی عملکرد ورزشی شما دچار مشکل می‌شود، پس بهتر است در انجام آن تجدید نظر کنید، اما در صورتی که مشکلی از جانب خودتان احساس نمی‌کند، احتمالا حق با شما هم باشد!

ارضا شدن روی هر کسی تاثیر متفاوتی دارد و مهم است که بفهمید روی شما و عملکرد ورزشی‌تان چه اثری دارد. برخی از افراد بعد از آن احساس خستگی شدید دارند در حالی که عده‌ای دیگر احساس انرژی داشتن می‌کنند و این تاثیرات هم می‌تواند بسته به ویژگی‌های فردی، طول مدت‌های گوناگونی داشته باشد. پس خودتان را بررسی کنید، چرا که دست‌یابی به یک نتیجه قطعی نیاز به تحقیقات دارد، در هر صورت تاکید بر این است، احتیاط کنید.

ارتباط دیگری که در این مورد مطرح می‌شود، مربوط به سطح قدرت بدنی شماست. اگر تجربه‌اش را داشته باشید می‌دانید که بعد از فعالیت جنسی، احساس ریلکس بودن داشته و اغلب مایلید بخوابید. در این مرحله، مقدار زیادی اُکسی توسین در بدن وجود دارد که عامل ریلکس بودن شماست و ممکن است نسبت به زمان قبل از برقراری رابطه جنسی، احساس ضعیف‌ بودن بکنید.

این حالت آرامش و ضعف، چندان طول نمی‌کشد و به زودی بدن‌تان به سطح نرمال هورمونی‌اش خواهد برگشت، اما نکته‌ی مهم در اینجا این است که انجام تمرینات بدنسازی و ورزشی، فوراً بعد از فعالیت جنسی، شیوه‌ی مناسبی نیست، پس سعی کنید حداقل ۳ تا ۴ ساعت فاصله بگذارید تا هورمون‌های بدن‌تان فرصت کافی برای برگشتن به سطح همیشگی را داشته باشند و خودتان هم بتوانید انرژی و قدرت نرمال‌تان را مجدداً بدست بیاورید.

ارتباط دیگری که این میان مطرح است تاثیر کلی فعالیت‌های جنسی مکرر بر تستوسترون و میزان میل جنسی است. برای بیشتر مردان اینگونه است که هر چه بیشتر فعالیت‌های جنسی داشته باشند، میل جنسی‌شان هم بیشتر خواهد شد و اگر به هر دلیلی، وقفه‌ی طولانی مدتی رخ دهد، ابتدا میل جنسی‌شان افزایش خواهد یافت اما به مرور اگر فعالیت‌های جنسی مطلوب و با کیفیت انجام نشود، میل جنسی‌شان اُفت خواهد کرد.

مطالعات هم نشان داده که وقتی سطح تستوسترون در بدن بالا می‌رود، تاثیر مثبت روی میزان میل جنسی دارد. بنابراین وقتی سطح این هورمون بالاتر است، طی یک چرخه‌ی طبیعی، تمایل به فعالیت‌های جنسی و رفتارهای جنسی هم بیشتر خواهد بود.

تحقیقات اخیر نشان داده که نوسانات هورمونی که بعد از انزال روی می‌دهند به افزایش آدرنالین، پرولاکتین و سلول‌های کشنده‌ی طبیعی (لنفوسیت‌هایی در سیستم ایمنی) کمک می‌کنند.

فعالیت جنسی، ترشح دوپامین را تسهیل می‌کند؛ دوپامین یک فرارسان عصبی و مونوامین است که در تولید و ترشح اِپی‌نفرین (آدرنالین) نقش دارد. افزایش ضربان قلب که همراه با برانگیختگی جنسی است، یک عملکرد از تاثیر دوپامین بر ترشح آدرنالین است.

۱. اگر سطح انسولین خون بالا برود، میزان تستوسترون به کمترین سطح خود خواهد رسید و به همین علت، وعده‌ی غذایی قبل از تمرین باید حاوی لیپید و پروتئین باشد، چون هر دوی این‌ها تاثیری قطعی بر سطح انسولین دارند.

۲. تحقیقات نشان داد که سطح تستوسترون در واکنش به تحریکات جنسی بالا می‌رود و بنابراین یک ورزشکار می‌تواند با قرار گرفتن در شرایط تحریک جنسی قبل از تمرین، از اتفاق هورمونی که در بدنش روی می‌دهد برای تمریناتش بهره ببرد.

۳. بعد از تمرین باید یک نوشیدنی پروتئینی با روغن کتان یا روغن زیتون مصرف شود. لیپید می‌تواند نفوذ غیر فعال هورمون‌های جنسی از غشای سلولی را تسهیل کند.

۴. ورزشکار یک ساعت بعد از تمرین باید انزال داشته باشد. این اتفاق باعث افزایش میزان سلول‌های کشنده‌ی طبیعی شده و بنابراین عملکرد سیستم ایمنی تقویت شده و قابلیت ریکاروی بدن هم بیشتر می‌شود. افزایش سلول‌های کشنده‌ی طبیعی از پدیده‌ی تمرین زدگی پیشگیری خواهد کرد.

می‌توانید برای به ماکسیمم رساندن سطح تستوسترون در یک روز مشخص، انزال را حتی به مدت هفت روز به تاخیر بیندازید، مثلاً با برنامه‌ای از قبل تعیین شده برای روز مسابقه. طبق این برنامه، انزال باید در روز هفتم و بعد از تمرین یا رقابت روی بدهد، بنابراین از فید بک منفی ناشی از سرکوب هورمون لوتئینه کننده جلوگیری می‌شود.

نوسانات طبیعی تستوسترون را می‌توان با تمرینات درست و تغذیه‌ی مناسب کنترل و تعدیل کرد. اگر تمرین یا تغذیه مناسب نباشد و سطح انسولین و استروژن بالا برود، هورمون رشد و فاکتور رشد شبه انسولین (IGF-1) تاثیر معکوس گذاشته و رشد عضلات متوقف خواهد شد.

تاثیر دیگر فعالیت جنسی بر بدنسازی مربوط به سطح تمرکزتان می‌شود. حفظ تمرکز چه در باشگاه و چه در بیرون از آن، برای کسب نتایج ایده‌آل، اهمیت دارد. اگر عادت به برقراری روابط جنسی مکرر در شما شدید باشد، ممکن است این فعالیت‌ها را به حضور منظم در جلسات تمرینی الویت دهید که طبیعتاً تاثیر منفی بر نتایج خواهد گذاشت.

البته این اتفاق به ندرت پیش می‌آید و بیشتر افراد در ایجاد تعادل بین این دو جنبه در زندگی‌شان مشکلی ندارند، اما اگر شما احساس می‌کنید نیاز به تعدیل عادات‌تان دارید، پس حتماً این موضوع را بررسی کنید و آن را جدی بگیرید چون واقعاً ارزشش را دارد. از جنبه‌‌ای دیگر هم اگر تمرینات منظم و مناسبی داشته باشید، طبیعتاً فیزیک بهتر و جذاب‌تری در نگاه جنس مخالف خواهید داشت و این تاثیر مثبتی روی روابط جنسی شما می‌گذارد.

ترجمه و تعدیل: elmevarzesh.com  انتشار: 27 خرداد 96 – بروزرسانی 8 تیر ماه 1399

منابع:   ideafit +frontiersin + bodybuilding2 + bodybuilding1

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم در طی 48 ساعت (سعی می کنیم) پاسخ خواهیم داد.

 اگر به کامنت من پاسخ داده شد، به من ایمیل بزنید.

سلام سوال اولم من تو خونه ورزش میکنم و دمبل دارم در کنارش طناب هم میزنم اگر در روز یکی دو بار به جز زمانی که ورزش میکنم ، بخوام دمبل سنگین بزنم ممکنه اسیب بزنه یا تاثیرش کمتر بشه؟ یعنی نشتم یه دفعه برم و چند تا حرکت و با دمبل بزنم منظورم اینه.

سلام، نه درست نیست بدن باید گرم بشه و به مرور وزنه زده بشه تا هم آسیب دیدگی پیش نیاد و هم اثر گذار باشه، یعنی تا زمانی که فشار به صورت مستمر در یک برنامه رعایت نشه اثر چندانی ندارهرابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

یکی از بهترین و کامل ترین مطالب بود دست‌تون درد نکنه ممنون

سلام و خسته نباشید تمرین عضلات بزرگ به همرا عضله کوچیک باشه بدن به بهترین عملکردش میرسه یا عضله بزرگ به تنهایی تمرین ببینه؟

سلام؛ به نظرم ترکیبی

ورزش کار هایی که بدنشون حجیم نیست و عضلات بزرگی ندارن اما قسمت های مختلف بدنشون مثل بازو و شکم و سینه تفکیک شده هستش و بدن زیبایی هم دارن ایا با بدنسازی و ورزش های هوازی مثل طناب بدون مکمل و قرص و آمپول میشه به همچین بدنی رسید؟ من بدنم مزوموروف هست

داشتن همچنین بدنی ابتدا نیازمند عضلاتی حجم گرفته هست، نه حجیم، بعد از اون به تغذیه ربط داره که تفکیک شده باشه یا نه، برای تفکیک شدن مطلب زیر رو بخونید بهترین روش برای کات کردن عضلات و خشک کردن بدن

سلام ایا این درسته که با پودر پروتین خونگی میشه در بدنسازی حجم اورد و میتونه جایگزین پودر های بدنسازی باشه برای ساخت عضله این چیزی که شنیدم تا چه حدی درسته ؟

سلام، در شرایطی که امکان استفاده از مکمل شرکتی نباشه گزینه بدی نیست اما خب قابل مقایسه با مکمل شرکتی هم نیست، اگر تغذیه عضله سازی رعایت بشه و پودر خانگی هم مصرف بشه میشه گفت تا حد زیادی نیاز بدن تامین میشه

یکی از بهترین و کامل ترین مطالبی هست که در این خصوص خوندم. دست شما و مجموعه تون درد نکنه موفق باشید

ممنونم دوست من 🙂

یک ماه نزنید اونوقت ببینید چقدر تو عضله سازی پیشرفت میکنید.من دوسال هفته ای یکبار میزدم و بدنسازی میکردم ولی یه بار ۴ماه نزدم و یه هفته رفتم بدنسازی و رگ های دستم نمایان شدن

ینی واقعا ۲ساعت بعد میشه ورزش کرد و زیان هم نداره .اینا ثابت شده ان. من اگه الان بخوامدوره ورزشی رو شروع با توجه اینکه ۱۵ روز فاصله داشته میتونم.

سلام ۱۰۰ كيلو وزن دارم قد ۱۸۰ ايا ميشه تو يك سال ۲۰ كيلو وزن كم كرد؟

سلام؛ غیر ممکن نیست، منتها این مقدار کاهش چربی، نیاز به برنامه تمرینی مناسب، تغذیه خیلی مناسب و صحیح و تغییر لایف استایل داره

سلام دوست من با مراجعه به متخصص تغذیه من ۳۰ کیلو تو ی سال کم کردم.قطعا موفق خواهی شد

سلام، من ۱۶ سالمه که سه هفته میشه که ورزش میکنم چون که باشگاه های شهرمون بستن یک اپلیکیشن رو دانلود کردم >home workout< ورزش در خانه بدون وسایل بدنسازی و با حجم بدن اما واقعاً تاثیر گذار بود ولی سوال من این بود که تمرینات باید هر روز انجام بشه یا یک روز در میان. بدنسازی به سن من میخوره.؟

سلام، من اطلاعی ازش ندارم، ولی به طور کلی یک روز در میان توصیه میشه

سلام من خودم حرکات سرشونه رو به مدت ۶۰ روز انجام دادم و تاثیر خیلی خوبی گذاشت و سعی کن هر روز انجام بدی و یک روز استراحت بذاری اینطوری تاثیرش خیلی بیشتره

سلام….من به کامنتایی این جوابو میدم که میگن خودارضایی یه بار در هفته یا در ماه ضرر نداره…..از اولشم بگم که من خیلی آدم مذهبی نیستم و دارم تجربه هامو میگم تو این متن هم به یه سری احادیث توجه کنین ببین عزیز من کسی داره بهت میگه خود ارضایی گناه کبیرس که از تمام وجودت خبر داره و خیر و صلاحتو میخاد …..وقتی خدا میگه آقا اینکار گناه کبیرس چه یه بار انجام بشه چه صد بار تو هر چقدر که انجام بدی این کار گناه بزرگیه …… به بدن و نمیدونم ژنیتیک و …ربطی داداش نداره و عوارض خودشو حتما میزاره ……روایتی از پیامبر هم داریم که میگویند که کسی که خودارضایی میکند با دست خود ازدواج کرده است..!!قرآنی که از هزاران سال پیش بسیاری از علوم الان رو کشف کرده و حالا انسان ها اون رو بدست آوردن و وقتی میگه که خودارضایی ضرر داره ما باید به کجا شک کنیم؟؟؟؟ از آثار این عمل شنیع که به شخصه خودم اونارو به چشم خودم دیدم…..از بین رفتن شفافیت و روشنایی پوست و رفتن به سمت تیره شدن و کدر شدن پوست تو این ضرر من عکس دو هفته بعد از خود ارضایی رو با عکساهایی قبل از این کار مقایسه کردم و فهمیدم که چقدر تغییر کردم و اون زیبایی خودم رو از دست دادم و زیر چشام به سمت سیاهی رفت……دوم این که احتلام مکرر بعد از خود ارضایی من بعد از این عمل کثیف بارها محتلم و جنب شدم و این بسیار اذیت کننده بود ……لاغر شدن صورت که این کار باعث کاهش یافتن حجم صورت و خشک شدن صورت میشه و ضرر های بسیار دیگه که در روح و روان من اتفاق افتاد …..این از تجربیات من بود که بسیار منو اذیت کرده بود و خداروشکر این کاره احمقانه رو ترک کردم و به عقل خودم رجوع کردم این ضررها برای کسانی که مکرر اینکار شنیع را میکنند تشدید خواهد شد و قطعا ضرر های اون رو خواهند دید …..امیدوارم اونایی که اینکارو میکنن زود تر ترک کنن و به خودشون زیان و ضرر نزنن منو بخاطر پر حرفی زیاد ببخشین…همچنین اگه حرفای من حقیر اثری نداشت …تو این ایام قرنطینه حتما حتما کتاب مشکلات جنسی جوانان رو دانلود و بخونین که یاریتون خواهد کرد ….فعلا خداحافظ….

خیلی عجیبه که تقریباً تمام مطالب مربوط به بدنسازی‌تون مخاطبشون مردان! مطالب خوبی‌ان اما چرا همهٔ مخاطبا در نظر گرفته نشدن؟

چون از ۴ منبع استفاده شده و هر ۴تاش نتایجش این بوده از طرف دیگه بیشترین تمرکز روی تستوسترون هست که در مردان بیشتره، سایر موارد هورمونی مشابه هستن

منظورتون اون که نوشته ۲ساعت. ینی واقعا ۲ ساعت بعد از خود ارضایی میشه ورزش کرد و هیچ ضرری نداره ـ این ازون ثابت شده هاست یا نه.

شما یه مطلب پیدا کن مثل این از چند منبع استفاده کرده باشه براش دیگه می خوای باورش کن می خوای نکن 🙂

سلام ببخشید وقت بخیر من میخواستم ببینم کسایی که میرن بدنسازی لاغرن تغذیشون خوبه و خوب تمرین میکنن در کل همه چیز عالیه اما رشد نمیکنن و وزن نمیارن میشه به پرکاری تیرویید ربط داد و کلا آیا پرکاری تیرویید رو بدنسازی و حجم آوردن و وزن گرفتن دیگه ورزش حرفه ای مثلا بوکس و عضله سازی تاثیر منفی داره ؟؟؟؟

باتشکر از سایت خوبتون

سلام، ببین به ژنتیک عضلانی ربط داره، به تیپ بدنی ربط داره و حتی به تیروئید، اینا باید یکی یکی بررسی بشه تا بدونیم علت ازچی هست، مثلا اگر از پر کاری تیروئید باشه، با دارو و تغذیه میشه کنترلش کرد تا اثر منفی نذاره

ممنونم از پاسختون استاد در کل تیرویید پرکار چه تاثیری روی بدنسازی و بوکس میزاره؟؟

ببینید، وقتی هورمون های بدن به درستی کار نکنن می تونه روی بدن تاثیر منفی بذاره حتی ورزش، این به معنی محدودیت نیست، ولی خستگی، تعریق زیاد، افزایش ضربان قلب و سوخت و ساز زیاد که ممکنه عضله سازی رو تحت تاثیر قرار بده اینا چیزایی هست که فکر کنم می تونه وجود داشته باشه

میشه لطفا برای رابطه جنسی خانوما و ورزش هم مطلب بزارین

درود و خسته نباشید من ی سوال دارم که هر جوری تو اینترنت میزنم جوابش نمیاد نمیدونم واقعا هنوز جوابی براش پیدا کردن یا نه ولی از مربی ها هم رومون نمیشه بپرسیم. دقیقا سوالم این هست که کسی ک میخاد ورزش رو شروع کنه اگه همین الان خود ارضایی انجام داده باشه یا جنب، چن روز بعد از میتونه ورزش رو شروع کنه که از لحاطظ فیزیو لوژی بدنش اماده باشه و زیان نداشته باشه.؟ ایا بستگی ب سابقه اون داره مثلا تعداد دفعاتی که تو هفته یا ماه قبل انجام داده. یا مثلا فاصله انها با بار اخر . ایا بنظر شما بهتر نیست هر زمان که خودمون حس کردیم او اسپرم ب بدن بازگشته با توجه ب نوع تحریک یا تغیه ای ک برای ریکاوری جنسی انجام دایدم. خواهشمندم اگر جواب رو درست میدونید بگید اگر مطمعن نیستید یا نمیدانید جواب ندهید کمتر ناراحت میشوم تا شنیدن جواب نادرست

جوابش رو در مطلب نوشتیم که، نخوندی؟

مردم همه جلق میزنن … جلقوها زیاد شدن

سلام هفته ای یک بار خود ارضایی برای بدن ضرر دارد

سلام، نمی دونم جمله ت سوالی بود یا خبری

ایا هر روز یکبار خود ارضایی برای بدن ضرر دارد …. ورزش دوساعت بعد از جلق ضرر دارد

مطلب رو اگر بخونی نوشتیم جواب اینا رو

سلام بعد ی ماه و ۵ روز دو بار خود ارضایی کردم ایا روی عضله سازی تاثیر منفی داره؟

سلام، نه مشکلی نداره

سلام خسته نباشید ببخشید خودارضایی یک بار در ماه تاثیری منفی در رشد عضلات و بدنسازی دارد یا نه

سلام، اثر منفی نداره

یعنی ۱ بار در هفته هم روی اضلات و قدرت بدنی تاثیر منفی نمیزارد ؟

ببینید اینکه بخوام با تحقیق جواب بدم، باید یه تحقیق صورت گرفته باشه که خب در دسترس ندارم، ولی هر چه کمتر، بهتر

آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده‌اید که واقعاً برای رشد عضلات بدن چه مقدار طول می‌کشد؟ چقدر زمان لازم است به اندام دلخواه خود و یا شاید بیشتر از یک اندام معمولی برسید؟ چه مدت زمان می‌برد تا عضله‌سازی کنید؟ پاسخ این سوال بسیار آسان است. اینکه…

تمرینات اینتروال نوعی از تمرینات فیزیکی است که بر اساس تغییر شدت تمرین انجام می‌شود. در واقع در این سبک تمرین، شما شدت تمرین خود را از شدت کم به زیاد و از زیاد به کم به صورت متناوب تغییر می‌دهید. مثلاً شما 2 دقیقه با توانایی 70 درصدی…

بهترین زمان تمرین بدنسازی چه زمانی است؟ این سؤالی است که شاید برای خیلی‌ها مطرح شود و معمولاً هم جواب قطعی ندارد. دلیلش هم این است که نمی‌توان زمان خاصی را به‌عنوان یک زمان -کاملاً ایده آل- برای تمرین انتخاب کرد و عوامل فردی زیادی در این پاسخ دخیل‌اند….

اگر از تمرین با وزنه لذت می برید ولی همیشه با خشک کردن بدن و کات کردن عضلات مشکل داشته اید، شاید در اولین پاسخ به این سوال که چگونه می شود عضلات را تفکیک کرد به پاسخ “تمرینات هوازی” رسیده باشید.  شاید فکر کنید که اگر مدت زمانی…

خیلی از ورزشکاران با این سوال مواجه می‌شوند، چند بار در هفته باید روی هر گروه عضلانی کار کنم؟ خیلی‌ها را دیده‌ایم که توصیه می‌کنند روی هر بخش از بدن باید ۳ بار در هفته کار کنید، بعضی‌ها نیز می‌گویند ۲ بار و عده‌ای هم می‌گویند فقط یک بار…

تمرینات با وزنه از بخش های اصلی و بنیادی هر برنامه تمرینی است. هدف شما از تمرین هرچه باشد، کاهش وزن، افزایش وزن، عضله سازی یا حفظ فرم بدن، افزودن تمرینات با وزنه به برنامه تمرینی روزانه، شما را در رسیدن به هدف تان کمک خواهد کرد. ممکن است…

تمرین طناب زدن یکی از فعالیت های هوازی است که با جرأت می‌توان گفت جزو بهترین تمرینات مخصوص کاهش وزن، توسعه عضلات و قدرت بدن، ارتقاء فاکتورهای آمادگی جسمانی ( چابکی، هماهنگی کلی بدن) سلامت عمومی و عمکلرد سیستم قلبی عروقی است. اما برای خیلی‌ها سوال است که مقدار…

اینکه می‌گویند «به کارش نبری از دستش میدی»، نه تنها برای سلامت فیزیکی بلکه برای سلامت ادراکی نیز به کار می‌رود. ما می‌دانیم که ورزش منظم اهمیت دارد، خصوصا هر چه که سن‌مان بالاتر می‌رود، کاستن از احتمال ابتلا به بیماری‌ها و مشکلات مرتبط با افزایش سن نیز اهمیت…

کشش استاتیک در دنیای علم ورزش که در طول سال‌ها دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. آنچه که در گذشته به عنوان حرکات اصلی برای گرم کردن توسط همه افراد استفاده می‌شد، اکنون به عنوان حرکاتی که مضر هستند و روی عملکرد ورزشی اثر منفی دارند، شناخته می‌شوند. هنوز…

یک روز پیاده روی به نوعی مشابه خوردن همان یک عدد سیب معروف است: ما را به یاد جمله‌ی مشهور«با خوردن یک سیب در روز دیگر به دکتر احتیاجی پیدا نمی‌کنید» می‌اندازد. کارشناسان معتقد هستند؛ از کمک به کاهش اضافه وزن‌تان گرفته تا کاهش استرس که منجر به کاهش…

ریکاوری بدن بعد از ورزش برای عملکرد بهتر ورزشی، رسیدن به اهداف ورزشی و سلامتی و در کل حفظ سلامتی، بسیار حیاتی است. اما انواع ریکاوری عضلات وجود دارد و دانستن تفاوت بین آن‌ها می‌تواند برای به حداکثر رساندن زمان ریکاوری بدن و ایجاد قدرت و استقامت بیشتر در…

سفیدی دندان تاثیر بسزایی در ایجاد لبخندی زیبا و به طور کلی چهره افراد دارد. طی سال های متمادی روش های متعددی برای جرم گیری توسط انسان ها مورد استفاده قرار گرفته است که به طور کلی به دو دسته جرم گیری دندان در خانه یا روش های خانگی…

افزایش وزن ناگهانی و چاقی ناخواسته، موضوع خنده‌داری نیست و دلیل پنهان در آن ممکن است، شگفت‌زده‌تان کند! خوشبختانه، راه‌های معمولی و کلی برای مبارزه با افزایش وزن ناخواسته به هر دلیلی که باشد، وجود دارد. اگر احساس می‌کنید هرکاری که انجام می‌دهید، درست است، از خورد و خوراک…

زنجبیل یکی از سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین ادویه‌جات موجود بر روی زمین است که سرشار از مواد مغذی و ترکیبات بیواکتیو است که بر بدن و مغز تاثیرات مفیدی می‌گذارد. در این مقاله به معرفی ۱۱ خاصیت زنجبیل که توسط تحقیقات علمی تاییدشده می‌پردازیم. زنجبیل حاوی جینجرول است زنجبیل که…

با عضویت در خبرنامه مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال می‌شود.

سئو سایت از آژانس دیجیتال مارکتینگ ترنجین

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تا به حال به این فکر کرده‌اید که آیا ممکن است رابطه جنسی و یا خود ارضایی روی توانایی و عملکردتان در باشگاه و تمرینات بدنسازی و مخصوصاً عضله‌سازی تاثیری داشته باشد؟ اگر جواب‌تان مثبت است مطمئن باشید که تنها نیستید، چون این سوال برای خیلی از افراد مطرح است که فعالیت‌های جنسی‌شان روی دست آوردهای ورزشی و روند پیشرفت‌شان تاثیر مثبت دارد یا منفی. بدون تردید بین رابطه جنسی و عضله‌سازی ارتباطی وجود دارد اما باید بدانیم این ارتباط دقیقاً چگونه است.

فعالیت و عادات جنسی سالم و مناسب می‌تواند سلامت روانی و عملکرد فیزیکی و کیفیت زندگی را تقویت کند؛ اما عادت جنسی ناسالم می‌تواند سیستم ایمنی بدن را مختل کرده و سطح هورمون‌های آنابولیک و اندروژنیک را که در رشد عضلات دخیل هستند کاهش دهد. در اینجا چند نکته‌ی مهم را برای‌تان می‌گوییم که جای تامل دارند.

یکی از جنبه‌های مهم ارتباط بین عضله سازی و فعالیت‌های جنسی، وضعیت زینک یا همان روی در بدن است. هر زمانی که یک مرد به ارگاسم می‌رسد، مقداری روی در مایع منی رها می‌شود. روی، یک مغذی بسیار مهم است که برای رشد اسپرم مورد نیاز بوده و هر وقت مقدار نرمال آن اُفت کند، پیامدهایی خواهد داشت.

ضمناً روی نقش مهم و کلیدی در رشد عضلات دارد، زیرا ارتباط تنگاتنگی با سطح کلی تستوسترون دارد. اگر میزان روی در بدن پایین بیاید، احتمال کاهش میل جنسی وجود داشته و اتفاق دیگری که می‌افتد این است که ساختن عضلات کم چرب، با مشکل روبرو خواهد شد. بنابراین، به این دلیل که به واسطه‌ی ارگاسم، مقادیری از روی از دست می‌رود، اگر فعالیت‌های جنسی مکرر داشته باشید اما روی از دست رفته را با تغذیه‌ی مناسب جایگزین نکنید، احتمال مواجه شدن با کمبود روی بسیار زیاد خواهد بود.رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

برای پیشگیری از بروز چنین حالتی و اطمینان از اینکه هم میل جنسی‌تان را در سطحی مطلوب حفظ کنید و هم در روند پیشرفت‌تان در عضله‌سازی مشکلی ایجاد نشود، باید تغذیه‌تان سرشار از منابع روی باشد مانند صدف و سخت پوستان دریایی، آرد مغز گندم، جگر، بادام هندی، هسته‌ی میوه‌ی کاج و گردو.

بر اساس نتایج این مطالعه جامع، تاثیر منفی فعالیت جنسی بر کارایی ورزشی کمتر از ۲ ساعت است. به بیان ساده‌تر درصورتی که رابطه جنسی ۲ ساعت یا بیشتر از تمرین یا مسابقه فاصله داشته باشد تاثیری بر عملکرد ورزشی ندارد.

اگرچه این فیلد تحقیقاتی جدید است و نیاز به مطالعات در آن احساس می‌شود اما نتایج علمی تاکنون هیچ‌گونه تاثیر معنادار منفی از رابطه جنسی بر ورزش گزارش نکرده‌اند اما توصیه می‌شود 4 ساعت فاصله بین رابطه جنسی و فعالیت ورزشی رعایت شود.

در این مطلب توضیح داده شد که رابطه جنسی سالم می‌تواند نتایج مفیدی برای ورزشکار داشته باشد، اما آیا خود ارضایی نیز چنین نتایجی دارد؟ در این خصوص نظریات متفاوتی وجود دارد، برخی معتقدند عدم افراط موجب آسیب نیست و تأثیر منفی بر رشد عضلات ندارد و برخی دیگر نیز حتی کمترین خود ارضایی را مضر می‌دانند و اگر حالت وسواس‌گونه به خود گرفته باشد، موجب تغییرات رفتاری مانند کاهش انگیزه، کاهش تمرکز، اُفت انرژی و … خواهد شد. در واقع آزادی، مستلزم مسئولیت و موجب خطر است – ما آزادی عمل خلاف و پذیرش عواقب آن را هم داریم! بیشترین مورد در بحث خودارضایی که مورد اهمیت قرار دارد، اثر بر سطح تستوسترون و فاصله تمرین با آخرین زمان انجام این کار است که در ادامه می‌خوانید.

پژوهش‌های علمی زیادی نشان داده که خود ارضایی‌ مکرر یا عادت به پورنوگرافی می‌تواند منجر به تغییرات منفی واقعاً قابل توجهی در عملکرد مغز شده و انگیزه، تمرکز و خلق و خو را دچار تحولات منفی و مخرب کند.

بعضی از مردان عقیده دارند خود ارضایی موجب افت تستوسترون می‌شود و هر چند ممکن است از بعضی جوانب درست باشد اما نه به شیوه‌ای که این افراد فکر می‌کنند. دانشمندان دریافته‌اند که فوراً بعد از ارگاسم، تستوسترون کمی پایین‌تر از سطح نرمال می‌آید. اما این کاهش به قدری جدی نیست که بتوانند بر روی فعالیت‌ها تاثیر شدیدی بگذارد، چرا که سطح تستوسترون بدن، بعد از پایان رابطه جنسی به حالت عادی باز می‌گردد.

بعضی از بوکسورها پیش از مسابقه، از هر نوع فعالیت جنسی پرهیز می‌کنند اما منفعت حقیقی که برایشان دارد، تنش و تحریک جنسی دست‌نخورده (ارضا نشده) است، نه افزایش در سطح تستوسترون چرا که سطوح تستوسترون به مدت یک هفته تا حد مشخصی افزایش می‌یابد و سپس در همان مقدار می‌ماند. ضمناً نه تنها خود ارضایی موجب نوسانات تستوسترون می‌شود، بلکه کمبود خواب، مصرف ناکافی سبزیجات و میوه‌ها و حتی استرس می‌تواند اُفت‌های قابل توجه‌تری در سطح تستوسترون ایجاد کند.

همانطور که توضیح داده شد، نمی‌توان در حالت معمول اثر منفی برای آن پیدا کرد مگر اینکه به صورت مستمر و افراط گونه انجام شود، یا اینکه بلافاصله پس از انجام آن ورزش کنید! بعضی موارد شاید اگر به خودتان رجوع کنید بهتر باشد، اگر احساس می‌کنید که با خودارضایی عملکرد ورزشی شما دچار مشکل می‌شود، پس بهتر است در انجام آن تجدید نظر کنید، اما در صورتی که مشکلی از جانب خودتان احساس نمی‌کند، احتمالا حق با شما هم باشد!

ارضا شدن روی هر کسی تاثیر متفاوتی دارد و مهم است که بفهمید روی شما و عملکرد ورزشی‌تان چه اثری دارد. برخی از افراد بعد از آن احساس خستگی شدید دارند در حالی که عده‌ای دیگر احساس انرژی داشتن می‌کنند و این تاثیرات هم می‌تواند بسته به ویژگی‌های فردی، طول مدت‌های گوناگونی داشته باشد. پس خودتان را بررسی کنید، چرا که دست‌یابی به یک نتیجه قطعی نیاز به تحقیقات دارد، در هر صورت تاکید بر این است، احتیاط کنید.

ارتباط دیگری که در این مورد مطرح می‌شود، مربوط به سطح قدرت بدنی شماست. اگر تجربه‌اش را داشته باشید می‌دانید که بعد از فعالیت جنسی، احساس ریلکس بودن داشته و اغلب مایلید بخوابید. در این مرحله، مقدار زیادی اُکسی توسین در بدن وجود دارد که عامل ریلکس بودن شماست و ممکن است نسبت به زمان قبل از برقراری رابطه جنسی، احساس ضعیف‌ بودن بکنید.

این حالت آرامش و ضعف، چندان طول نمی‌کشد و به زودی بدن‌تان به سطح نرمال هورمونی‌اش خواهد برگشت، اما نکته‌ی مهم در اینجا این است که انجام تمرینات بدنسازی و ورزشی، فوراً بعد از فعالیت جنسی، شیوه‌ی مناسبی نیست، پس سعی کنید حداقل ۳ تا ۴ ساعت فاصله بگذارید تا هورمون‌های بدن‌تان فرصت کافی برای برگشتن به سطح همیشگی را داشته باشند و خودتان هم بتوانید انرژی و قدرت نرمال‌تان را مجدداً بدست بیاورید.

ارتباط دیگری که این میان مطرح است تاثیر کلی فعالیت‌های جنسی مکرر بر تستوسترون و میزان میل جنسی است. برای بیشتر مردان اینگونه است که هر چه بیشتر فعالیت‌های جنسی داشته باشند، میل جنسی‌شان هم بیشتر خواهد شد و اگر به هر دلیلی، وقفه‌ی طولانی مدتی رخ دهد، ابتدا میل جنسی‌شان افزایش خواهد یافت اما به مرور اگر فعالیت‌های جنسی مطلوب و با کیفیت انجام نشود، میل جنسی‌شان اُفت خواهد کرد.

مطالعات هم نشان داده که وقتی سطح تستوسترون در بدن بالا می‌رود، تاثیر مثبت روی میزان میل جنسی دارد. بنابراین وقتی سطح این هورمون بالاتر است، طی یک چرخه‌ی طبیعی، تمایل به فعالیت‌های جنسی و رفتارهای جنسی هم بیشتر خواهد بود.

تحقیقات اخیر نشان داده که نوسانات هورمونی که بعد از انزال روی می‌دهند به افزایش آدرنالین، پرولاکتین و سلول‌های کشنده‌ی طبیعی (لنفوسیت‌هایی در سیستم ایمنی) کمک می‌کنند.

فعالیت جنسی، ترشح دوپامین را تسهیل می‌کند؛ دوپامین یک فرارسان عصبی و مونوامین است که در تولید و ترشح اِپی‌نفرین (آدرنالین) نقش دارد. افزایش ضربان قلب که همراه با برانگیختگی جنسی است، یک عملکرد از تاثیر دوپامین بر ترشح آدرنالین است.

۱. اگر سطح انسولین خون بالا برود، میزان تستوسترون به کمترین سطح خود خواهد رسید و به همین علت، وعده‌ی غذایی قبل از تمرین باید حاوی لیپید و پروتئین باشد، چون هر دوی این‌ها تاثیری قطعی بر سطح انسولین دارند.

۲. تحقیقات نشان داد که سطح تستوسترون در واکنش به تحریکات جنسی بالا می‌رود و بنابراین یک ورزشکار می‌تواند با قرار گرفتن در شرایط تحریک جنسی قبل از تمرین، از اتفاق هورمونی که در بدنش روی می‌دهد برای تمریناتش بهره ببرد.

۳. بعد از تمرین باید یک نوشیدنی پروتئینی با روغن کتان یا روغن زیتون مصرف شود. لیپید می‌تواند نفوذ غیر فعال هورمون‌های جنسی از غشای سلولی را تسهیل کند.

۴. ورزشکار یک ساعت بعد از تمرین باید انزال داشته باشد. این اتفاق باعث افزایش میزان سلول‌های کشنده‌ی طبیعی شده و بنابراین عملکرد سیستم ایمنی تقویت شده و قابلیت ریکاروی بدن هم بیشتر می‌شود. افزایش سلول‌های کشنده‌ی طبیعی از پدیده‌ی تمرین زدگی پیشگیری خواهد کرد.

می‌توانید برای به ماکسیمم رساندن سطح تستوسترون در یک روز مشخص، انزال را حتی به مدت هفت روز به تاخیر بیندازید، مثلاً با برنامه‌ای از قبل تعیین شده برای روز مسابقه. طبق این برنامه، انزال باید در روز هفتم و بعد از تمرین یا رقابت روی بدهد، بنابراین از فید بک منفی ناشی از سرکوب هورمون لوتئینه کننده جلوگیری می‌شود.

نوسانات طبیعی تستوسترون را می‌توان با تمرینات درست و تغذیه‌ی مناسب کنترل و تعدیل کرد. اگر تمرین یا تغذیه مناسب نباشد و سطح انسولین و استروژن بالا برود، هورمون رشد و فاکتور رشد شبه انسولین (IGF-1) تاثیر معکوس گذاشته و رشد عضلات متوقف خواهد شد.

تاثیر دیگر فعالیت جنسی بر بدنسازی مربوط به سطح تمرکزتان می‌شود. حفظ تمرکز چه در باشگاه و چه در بیرون از آن، برای کسب نتایج ایده‌آل، اهمیت دارد. اگر عادت به برقراری روابط جنسی مکرر در شما شدید باشد، ممکن است این فعالیت‌ها را به حضور منظم در جلسات تمرینی الویت دهید که طبیعتاً تاثیر منفی بر نتایج خواهد گذاشت.

البته این اتفاق به ندرت پیش می‌آید و بیشتر افراد در ایجاد تعادل بین این دو جنبه در زندگی‌شان مشکلی ندارند، اما اگر شما احساس می‌کنید نیاز به تعدیل عادات‌تان دارید، پس حتماً این موضوع را بررسی کنید و آن را جدی بگیرید چون واقعاً ارزشش را دارد. از جنبه‌‌ای دیگر هم اگر تمرینات منظم و مناسبی داشته باشید، طبیعتاً فیزیک بهتر و جذاب‌تری در نگاه جنس مخالف خواهید داشت و این تاثیر مثبتی روی روابط جنسی شما می‌گذارد.

ترجمه و تعدیل: elmevarzesh.com  انتشار: 27 خرداد 96 – بروزرسانی 8 تیر ماه 1399

منابع:   ideafit +frontiersin + bodybuilding2 + bodybuilding1

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم در طی 48 ساعت (سعی می کنیم) پاسخ خواهیم داد.

 اگر به کامنت من پاسخ داده شد، به من ایمیل بزنید.

سلام سوال اولم من تو خونه ورزش میکنم و دمبل دارم در کنارش طناب هم میزنم اگر در روز یکی دو بار به جز زمانی که ورزش میکنم ، بخوام دمبل سنگین بزنم ممکنه اسیب بزنه یا تاثیرش کمتر بشه؟ یعنی نشتم یه دفعه برم و چند تا حرکت و با دمبل بزنم منظورم اینه.

سلام، نه درست نیست بدن باید گرم بشه و به مرور وزنه زده بشه تا هم آسیب دیدگی پیش نیاد و هم اثر گذار باشه، یعنی تا زمانی که فشار به صورت مستمر در یک برنامه رعایت نشه اثر چندانی ندارهرابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

یکی از بهترین و کامل ترین مطالب بود دست‌تون درد نکنه ممنون

سلام و خسته نباشید تمرین عضلات بزرگ به همرا عضله کوچیک باشه بدن به بهترین عملکردش میرسه یا عضله بزرگ به تنهایی تمرین ببینه؟

سلام؛ به نظرم ترکیبی

ورزش کار هایی که بدنشون حجیم نیست و عضلات بزرگی ندارن اما قسمت های مختلف بدنشون مثل بازو و شکم و سینه تفکیک شده هستش و بدن زیبایی هم دارن ایا با بدنسازی و ورزش های هوازی مثل طناب بدون مکمل و قرص و آمپول میشه به همچین بدنی رسید؟ من بدنم مزوموروف هست

داشتن همچنین بدنی ابتدا نیازمند عضلاتی حجم گرفته هست، نه حجیم، بعد از اون به تغذیه ربط داره که تفکیک شده باشه یا نه، برای تفکیک شدن مطلب زیر رو بخونید بهترین روش برای کات کردن عضلات و خشک کردن بدن

سلام ایا این درسته که با پودر پروتین خونگی میشه در بدنسازی حجم اورد و میتونه جایگزین پودر های بدنسازی باشه برای ساخت عضله این چیزی که شنیدم تا چه حدی درسته ؟

سلام، در شرایطی که امکان استفاده از مکمل شرکتی نباشه گزینه بدی نیست اما خب قابل مقایسه با مکمل شرکتی هم نیست، اگر تغذیه عضله سازی رعایت بشه و پودر خانگی هم مصرف بشه میشه گفت تا حد زیادی نیاز بدن تامین میشه

یکی از بهترین و کامل ترین مطالبی هست که در این خصوص خوندم. دست شما و مجموعه تون درد نکنه موفق باشید

ممنونم دوست من 🙂

یک ماه نزنید اونوقت ببینید چقدر تو عضله سازی پیشرفت میکنید.من دوسال هفته ای یکبار میزدم و بدنسازی میکردم ولی یه بار ۴ماه نزدم و یه هفته رفتم بدنسازی و رگ های دستم نمایان شدن

ینی واقعا ۲ساعت بعد میشه ورزش کرد و زیان هم نداره .اینا ثابت شده ان. من اگه الان بخوامدوره ورزشی رو شروع با توجه اینکه ۱۵ روز فاصله داشته میتونم.

سلام ۱۰۰ كيلو وزن دارم قد ۱۸۰ ايا ميشه تو يك سال ۲۰ كيلو وزن كم كرد؟

سلام؛ غیر ممکن نیست، منتها این مقدار کاهش چربی، نیاز به برنامه تمرینی مناسب، تغذیه خیلی مناسب و صحیح و تغییر لایف استایل داره

سلام دوست من با مراجعه به متخصص تغذیه من ۳۰ کیلو تو ی سال کم کردم.قطعا موفق خواهی شد

سلام، من ۱۶ سالمه که سه هفته میشه که ورزش میکنم چون که باشگاه های شهرمون بستن یک اپلیکیشن رو دانلود کردم >home workout< ورزش در خانه بدون وسایل بدنسازی و با حجم بدن اما واقعاً تاثیر گذار بود ولی سوال من این بود که تمرینات باید هر روز انجام بشه یا یک روز در میان. بدنسازی به سن من میخوره.؟

سلام، من اطلاعی ازش ندارم، ولی به طور کلی یک روز در میان توصیه میشه

سلام من خودم حرکات سرشونه رو به مدت ۶۰ روز انجام دادم و تاثیر خیلی خوبی گذاشت و سعی کن هر روز انجام بدی و یک روز استراحت بذاری اینطوری تاثیرش خیلی بیشتره

سلام….من به کامنتایی این جوابو میدم که میگن خودارضایی یه بار در هفته یا در ماه ضرر نداره…..از اولشم بگم که من خیلی آدم مذهبی نیستم و دارم تجربه هامو میگم تو این متن هم به یه سری احادیث توجه کنین ببین عزیز من کسی داره بهت میگه خود ارضایی گناه کبیرس که از تمام وجودت خبر داره و خیر و صلاحتو میخاد …..وقتی خدا میگه آقا اینکار گناه کبیرس چه یه بار انجام بشه چه صد بار تو هر چقدر که انجام بدی این کار گناه بزرگیه …… به بدن و نمیدونم ژنیتیک و …ربطی داداش نداره و عوارض خودشو حتما میزاره ……روایتی از پیامبر هم داریم که میگویند که کسی که خودارضایی میکند با دست خود ازدواج کرده است..!!قرآنی که از هزاران سال پیش بسیاری از علوم الان رو کشف کرده و حالا انسان ها اون رو بدست آوردن و وقتی میگه که خودارضایی ضرر داره ما باید به کجا شک کنیم؟؟؟؟ از آثار این عمل شنیع که به شخصه خودم اونارو به چشم خودم دیدم…..از بین رفتن شفافیت و روشنایی پوست و رفتن به سمت تیره شدن و کدر شدن پوست تو این ضرر من عکس دو هفته بعد از خود ارضایی رو با عکساهایی قبل از این کار مقایسه کردم و فهمیدم که چقدر تغییر کردم و اون زیبایی خودم رو از دست دادم و زیر چشام به سمت سیاهی رفت……دوم این که احتلام مکرر بعد از خود ارضایی من بعد از این عمل کثیف بارها محتلم و جنب شدم و این بسیار اذیت کننده بود ……لاغر شدن صورت که این کار باعث کاهش یافتن حجم صورت و خشک شدن صورت میشه و ضرر های بسیار دیگه که در روح و روان من اتفاق افتاد …..این از تجربیات من بود که بسیار منو اذیت کرده بود و خداروشکر این کاره احمقانه رو ترک کردم و به عقل خودم رجوع کردم این ضررها برای کسانی که مکرر اینکار شنیع را میکنند تشدید خواهد شد و قطعا ضرر های اون رو خواهند دید …..امیدوارم اونایی که اینکارو میکنن زود تر ترک کنن و به خودشون زیان و ضرر نزنن منو بخاطر پر حرفی زیاد ببخشین…همچنین اگه حرفای من حقیر اثری نداشت …تو این ایام قرنطینه حتما حتما کتاب مشکلات جنسی جوانان رو دانلود و بخونین که یاریتون خواهد کرد ….فعلا خداحافظ….

خیلی عجیبه که تقریباً تمام مطالب مربوط به بدنسازی‌تون مخاطبشون مردان! مطالب خوبی‌ان اما چرا همهٔ مخاطبا در نظر گرفته نشدن؟

چون از ۴ منبع استفاده شده و هر ۴تاش نتایجش این بوده از طرف دیگه بیشترین تمرکز روی تستوسترون هست که در مردان بیشتره، سایر موارد هورمونی مشابه هستن

منظورتون اون که نوشته ۲ساعت. ینی واقعا ۲ ساعت بعد از خود ارضایی میشه ورزش کرد و هیچ ضرری نداره ـ این ازون ثابت شده هاست یا نه.

شما یه مطلب پیدا کن مثل این از چند منبع استفاده کرده باشه براش دیگه می خوای باورش کن می خوای نکن 🙂

سلام ببخشید وقت بخیر من میخواستم ببینم کسایی که میرن بدنسازی لاغرن تغذیشون خوبه و خوب تمرین میکنن در کل همه چیز عالیه اما رشد نمیکنن و وزن نمیارن میشه به پرکاری تیرویید ربط داد و کلا آیا پرکاری تیرویید رو بدنسازی و حجم آوردن و وزن گرفتن دیگه ورزش حرفه ای مثلا بوکس و عضله سازی تاثیر منفی داره ؟؟؟؟

باتشکر از سایت خوبتون

سلام، ببین به ژنتیک عضلانی ربط داره، به تیپ بدنی ربط داره و حتی به تیروئید، اینا باید یکی یکی بررسی بشه تا بدونیم علت ازچی هست، مثلا اگر از پر کاری تیروئید باشه، با دارو و تغذیه میشه کنترلش کرد تا اثر منفی نذاره

ممنونم از پاسختون استاد در کل تیرویید پرکار چه تاثیری روی بدنسازی و بوکس میزاره؟؟

ببینید، وقتی هورمون های بدن به درستی کار نکنن می تونه روی بدن تاثیر منفی بذاره حتی ورزش، این به معنی محدودیت نیست، ولی خستگی، تعریق زیاد، افزایش ضربان قلب و سوخت و ساز زیاد که ممکنه عضله سازی رو تحت تاثیر قرار بده اینا چیزایی هست که فکر کنم می تونه وجود داشته باشه

میشه لطفا برای رابطه جنسی خانوما و ورزش هم مطلب بزارین

درود و خسته نباشید من ی سوال دارم که هر جوری تو اینترنت میزنم جوابش نمیاد نمیدونم واقعا هنوز جوابی براش پیدا کردن یا نه ولی از مربی ها هم رومون نمیشه بپرسیم. دقیقا سوالم این هست که کسی ک میخاد ورزش رو شروع کنه اگه همین الان خود ارضایی انجام داده باشه یا جنب، چن روز بعد از میتونه ورزش رو شروع کنه که از لحاطظ فیزیو لوژی بدنش اماده باشه و زیان نداشته باشه.؟ ایا بستگی ب سابقه اون داره مثلا تعداد دفعاتی که تو هفته یا ماه قبل انجام داده. یا مثلا فاصله انها با بار اخر . ایا بنظر شما بهتر نیست هر زمان که خودمون حس کردیم او اسپرم ب بدن بازگشته با توجه ب نوع تحریک یا تغیه ای ک برای ریکاوری جنسی انجام دایدم. خواهشمندم اگر جواب رو درست میدونید بگید اگر مطمعن نیستید یا نمیدانید جواب ندهید کمتر ناراحت میشوم تا شنیدن جواب نادرست

جوابش رو در مطلب نوشتیم که، نخوندی؟

مردم همه جلق میزنن … جلقوها زیاد شدن

سلام هفته ای یک بار خود ارضایی برای بدن ضرر دارد

سلام، نمی دونم جمله ت سوالی بود یا خبری

ایا هر روز یکبار خود ارضایی برای بدن ضرر دارد …. ورزش دوساعت بعد از جلق ضرر دارد

مطلب رو اگر بخونی نوشتیم جواب اینا رو

سلام بعد ی ماه و ۵ روز دو بار خود ارضایی کردم ایا روی عضله سازی تاثیر منفی داره؟

سلام، نه مشکلی نداره

سلام خسته نباشید ببخشید خودارضایی یک بار در ماه تاثیری منفی در رشد عضلات و بدنسازی دارد یا نه

سلام، اثر منفی نداره

یعنی ۱ بار در هفته هم روی اضلات و قدرت بدنی تاثیر منفی نمیزارد ؟

ببینید اینکه بخوام با تحقیق جواب بدم، باید یه تحقیق صورت گرفته باشه که خب در دسترس ندارم، ولی هر چه کمتر، بهتر

آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده‌اید که واقعاً برای رشد عضلات بدن چه مقدار طول می‌کشد؟ چقدر زمان لازم است به اندام دلخواه خود و یا شاید بیشتر از یک اندام معمولی برسید؟ چه مدت زمان می‌برد تا عضله‌سازی کنید؟ پاسخ این سوال بسیار آسان است. اینکه…

تمرینات اینتروال نوعی از تمرینات فیزیکی است که بر اساس تغییر شدت تمرین انجام می‌شود. در واقع در این سبک تمرین، شما شدت تمرین خود را از شدت کم به زیاد و از زیاد به کم به صورت متناوب تغییر می‌دهید. مثلاً شما 2 دقیقه با توانایی 70 درصدی…

بهترین زمان تمرین بدنسازی چه زمانی است؟ این سؤالی است که شاید برای خیلی‌ها مطرح شود و معمولاً هم جواب قطعی ندارد. دلیلش هم این است که نمی‌توان زمان خاصی را به‌عنوان یک زمان -کاملاً ایده آل- برای تمرین انتخاب کرد و عوامل فردی زیادی در این پاسخ دخیل‌اند….

اگر از تمرین با وزنه لذت می برید ولی همیشه با خشک کردن بدن و کات کردن عضلات مشکل داشته اید، شاید در اولین پاسخ به این سوال که چگونه می شود عضلات را تفکیک کرد به پاسخ “تمرینات هوازی” رسیده باشید.  شاید فکر کنید که اگر مدت زمانی…

خیلی از ورزشکاران با این سوال مواجه می‌شوند، چند بار در هفته باید روی هر گروه عضلانی کار کنم؟ خیلی‌ها را دیده‌ایم که توصیه می‌کنند روی هر بخش از بدن باید ۳ بار در هفته کار کنید، بعضی‌ها نیز می‌گویند ۲ بار و عده‌ای هم می‌گویند فقط یک بار…

تمرینات با وزنه از بخش های اصلی و بنیادی هر برنامه تمرینی است. هدف شما از تمرین هرچه باشد، کاهش وزن، افزایش وزن، عضله سازی یا حفظ فرم بدن، افزودن تمرینات با وزنه به برنامه تمرینی روزانه، شما را در رسیدن به هدف تان کمک خواهد کرد. ممکن است…

تمرین طناب زدن یکی از فعالیت های هوازی است که با جرأت می‌توان گفت جزو بهترین تمرینات مخصوص کاهش وزن، توسعه عضلات و قدرت بدن، ارتقاء فاکتورهای آمادگی جسمانی ( چابکی، هماهنگی کلی بدن) سلامت عمومی و عمکلرد سیستم قلبی عروقی است. اما برای خیلی‌ها سوال است که مقدار…

اینکه می‌گویند «به کارش نبری از دستش میدی»، نه تنها برای سلامت فیزیکی بلکه برای سلامت ادراکی نیز به کار می‌رود. ما می‌دانیم که ورزش منظم اهمیت دارد، خصوصا هر چه که سن‌مان بالاتر می‌رود، کاستن از احتمال ابتلا به بیماری‌ها و مشکلات مرتبط با افزایش سن نیز اهمیت…

کشش استاتیک در دنیای علم ورزش که در طول سال‌ها دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. آنچه که در گذشته به عنوان حرکات اصلی برای گرم کردن توسط همه افراد استفاده می‌شد، اکنون به عنوان حرکاتی که مضر هستند و روی عملکرد ورزشی اثر منفی دارند، شناخته می‌شوند. هنوز…

یک روز پیاده روی به نوعی مشابه خوردن همان یک عدد سیب معروف است: ما را به یاد جمله‌ی مشهور«با خوردن یک سیب در روز دیگر به دکتر احتیاجی پیدا نمی‌کنید» می‌اندازد. کارشناسان معتقد هستند؛ از کمک به کاهش اضافه وزن‌تان گرفته تا کاهش استرس که منجر به کاهش…

ریکاوری بدن بعد از ورزش برای عملکرد بهتر ورزشی، رسیدن به اهداف ورزشی و سلامتی و در کل حفظ سلامتی، بسیار حیاتی است. اما انواع ریکاوری عضلات وجود دارد و دانستن تفاوت بین آن‌ها می‌تواند برای به حداکثر رساندن زمان ریکاوری بدن و ایجاد قدرت و استقامت بیشتر در…

سفیدی دندان تاثیر بسزایی در ایجاد لبخندی زیبا و به طور کلی چهره افراد دارد. طی سال های متمادی روش های متعددی برای جرم گیری توسط انسان ها مورد استفاده قرار گرفته است که به طور کلی به دو دسته جرم گیری دندان در خانه یا روش های خانگی…

افزایش وزن ناگهانی و چاقی ناخواسته، موضوع خنده‌داری نیست و دلیل پنهان در آن ممکن است، شگفت‌زده‌تان کند! خوشبختانه، راه‌های معمولی و کلی برای مبارزه با افزایش وزن ناخواسته به هر دلیلی که باشد، وجود دارد. اگر احساس می‌کنید هرکاری که انجام می‌دهید، درست است، از خورد و خوراک…

زنجبیل یکی از سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین ادویه‌جات موجود بر روی زمین است که سرشار از مواد مغذی و ترکیبات بیواکتیو است که بر بدن و مغز تاثیرات مفیدی می‌گذارد. در این مقاله به معرفی ۱۱ خاصیت زنجبیل که توسط تحقیقات علمی تاییدشده می‌پردازیم. زنجبیل حاوی جینجرول است زنجبیل که…

با عضویت در خبرنامه مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال می‌شود.

سئو سایت از آژانس دیجیتال مارکتینگ ترنجین

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تا به حال به این فکر کرده‌اید که آیا ممکن است رابطه جنسی و یا خود ارضایی روی توانایی و عملکردتان در باشگاه و تمرینات بدنسازی و مخصوصاً عضله‌سازی تاثیری داشته باشد؟ اگر جواب‌تان مثبت است مطمئن باشید که تنها نیستید، چون این سوال برای خیلی از افراد مطرح است که فعالیت‌های جنسی‌شان روی دست آوردهای ورزشی و روند پیشرفت‌شان تاثیر مثبت دارد یا منفی. بدون تردید بین رابطه جنسی و عضله‌سازی ارتباطی وجود دارد اما باید بدانیم این ارتباط دقیقاً چگونه است.

فعالیت و عادات جنسی سالم و مناسب می‌تواند سلامت روانی و عملکرد فیزیکی و کیفیت زندگی را تقویت کند؛ اما عادت جنسی ناسالم می‌تواند سیستم ایمنی بدن را مختل کرده و سطح هورمون‌های آنابولیک و اندروژنیک را که در رشد عضلات دخیل هستند کاهش دهد. در اینجا چند نکته‌ی مهم را برای‌تان می‌گوییم که جای تامل دارند.

یکی از جنبه‌های مهم ارتباط بین عضله سازی و فعالیت‌های جنسی، وضعیت زینک یا همان روی در بدن است. هر زمانی که یک مرد به ارگاسم می‌رسد، مقداری روی در مایع منی رها می‌شود. روی، یک مغذی بسیار مهم است که برای رشد اسپرم مورد نیاز بوده و هر وقت مقدار نرمال آن اُفت کند، پیامدهایی خواهد داشت.

ضمناً روی نقش مهم و کلیدی در رشد عضلات دارد، زیرا ارتباط تنگاتنگی با سطح کلی تستوسترون دارد. اگر میزان روی در بدن پایین بیاید، احتمال کاهش میل جنسی وجود داشته و اتفاق دیگری که می‌افتد این است که ساختن عضلات کم چرب، با مشکل روبرو خواهد شد. بنابراین، به این دلیل که به واسطه‌ی ارگاسم، مقادیری از روی از دست می‌رود، اگر فعالیت‌های جنسی مکرر داشته باشید اما روی از دست رفته را با تغذیه‌ی مناسب جایگزین نکنید، احتمال مواجه شدن با کمبود روی بسیار زیاد خواهد بود.رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

برای پیشگیری از بروز چنین حالتی و اطمینان از اینکه هم میل جنسی‌تان را در سطحی مطلوب حفظ کنید و هم در روند پیشرفت‌تان در عضله‌سازی مشکلی ایجاد نشود، باید تغذیه‌تان سرشار از منابع روی باشد مانند صدف و سخت پوستان دریایی، آرد مغز گندم، جگر، بادام هندی، هسته‌ی میوه‌ی کاج و گردو.

بر اساس نتایج این مطالعه جامع، تاثیر منفی فعالیت جنسی بر کارایی ورزشی کمتر از ۲ ساعت است. به بیان ساده‌تر درصورتی که رابطه جنسی ۲ ساعت یا بیشتر از تمرین یا مسابقه فاصله داشته باشد تاثیری بر عملکرد ورزشی ندارد.

اگرچه این فیلد تحقیقاتی جدید است و نیاز به مطالعات در آن احساس می‌شود اما نتایج علمی تاکنون هیچ‌گونه تاثیر معنادار منفی از رابطه جنسی بر ورزش گزارش نکرده‌اند اما توصیه می‌شود 4 ساعت فاصله بین رابطه جنسی و فعالیت ورزشی رعایت شود.

در این مطلب توضیح داده شد که رابطه جنسی سالم می‌تواند نتایج مفیدی برای ورزشکار داشته باشد، اما آیا خود ارضایی نیز چنین نتایجی دارد؟ در این خصوص نظریات متفاوتی وجود دارد، برخی معتقدند عدم افراط موجب آسیب نیست و تأثیر منفی بر رشد عضلات ندارد و برخی دیگر نیز حتی کمترین خود ارضایی را مضر می‌دانند و اگر حالت وسواس‌گونه به خود گرفته باشد، موجب تغییرات رفتاری مانند کاهش انگیزه، کاهش تمرکز، اُفت انرژی و … خواهد شد. در واقع آزادی، مستلزم مسئولیت و موجب خطر است – ما آزادی عمل خلاف و پذیرش عواقب آن را هم داریم! بیشترین مورد در بحث خودارضایی که مورد اهمیت قرار دارد، اثر بر سطح تستوسترون و فاصله تمرین با آخرین زمان انجام این کار است که در ادامه می‌خوانید.

پژوهش‌های علمی زیادی نشان داده که خود ارضایی‌ مکرر یا عادت به پورنوگرافی می‌تواند منجر به تغییرات منفی واقعاً قابل توجهی در عملکرد مغز شده و انگیزه، تمرکز و خلق و خو را دچار تحولات منفی و مخرب کند.

بعضی از مردان عقیده دارند خود ارضایی موجب افت تستوسترون می‌شود و هر چند ممکن است از بعضی جوانب درست باشد اما نه به شیوه‌ای که این افراد فکر می‌کنند. دانشمندان دریافته‌اند که فوراً بعد از ارگاسم، تستوسترون کمی پایین‌تر از سطح نرمال می‌آید. اما این کاهش به قدری جدی نیست که بتوانند بر روی فعالیت‌ها تاثیر شدیدی بگذارد، چرا که سطح تستوسترون بدن، بعد از پایان رابطه جنسی به حالت عادی باز می‌گردد.

بعضی از بوکسورها پیش از مسابقه، از هر نوع فعالیت جنسی پرهیز می‌کنند اما منفعت حقیقی که برایشان دارد، تنش و تحریک جنسی دست‌نخورده (ارضا نشده) است، نه افزایش در سطح تستوسترون چرا که سطوح تستوسترون به مدت یک هفته تا حد مشخصی افزایش می‌یابد و سپس در همان مقدار می‌ماند. ضمناً نه تنها خود ارضایی موجب نوسانات تستوسترون می‌شود، بلکه کمبود خواب، مصرف ناکافی سبزیجات و میوه‌ها و حتی استرس می‌تواند اُفت‌های قابل توجه‌تری در سطح تستوسترون ایجاد کند.

همانطور که توضیح داده شد، نمی‌توان در حالت معمول اثر منفی برای آن پیدا کرد مگر اینکه به صورت مستمر و افراط گونه انجام شود، یا اینکه بلافاصله پس از انجام آن ورزش کنید! بعضی موارد شاید اگر به خودتان رجوع کنید بهتر باشد، اگر احساس می‌کنید که با خودارضایی عملکرد ورزشی شما دچار مشکل می‌شود، پس بهتر است در انجام آن تجدید نظر کنید، اما در صورتی که مشکلی از جانب خودتان احساس نمی‌کند، احتمالا حق با شما هم باشد!

ارضا شدن روی هر کسی تاثیر متفاوتی دارد و مهم است که بفهمید روی شما و عملکرد ورزشی‌تان چه اثری دارد. برخی از افراد بعد از آن احساس خستگی شدید دارند در حالی که عده‌ای دیگر احساس انرژی داشتن می‌کنند و این تاثیرات هم می‌تواند بسته به ویژگی‌های فردی، طول مدت‌های گوناگونی داشته باشد. پس خودتان را بررسی کنید، چرا که دست‌یابی به یک نتیجه قطعی نیاز به تحقیقات دارد، در هر صورت تاکید بر این است، احتیاط کنید.

ارتباط دیگری که در این مورد مطرح می‌شود، مربوط به سطح قدرت بدنی شماست. اگر تجربه‌اش را داشته باشید می‌دانید که بعد از فعالیت جنسی، احساس ریلکس بودن داشته و اغلب مایلید بخوابید. در این مرحله، مقدار زیادی اُکسی توسین در بدن وجود دارد که عامل ریلکس بودن شماست و ممکن است نسبت به زمان قبل از برقراری رابطه جنسی، احساس ضعیف‌ بودن بکنید.

این حالت آرامش و ضعف، چندان طول نمی‌کشد و به زودی بدن‌تان به سطح نرمال هورمونی‌اش خواهد برگشت، اما نکته‌ی مهم در اینجا این است که انجام تمرینات بدنسازی و ورزشی، فوراً بعد از فعالیت جنسی، شیوه‌ی مناسبی نیست، پس سعی کنید حداقل ۳ تا ۴ ساعت فاصله بگذارید تا هورمون‌های بدن‌تان فرصت کافی برای برگشتن به سطح همیشگی را داشته باشند و خودتان هم بتوانید انرژی و قدرت نرمال‌تان را مجدداً بدست بیاورید.

ارتباط دیگری که این میان مطرح است تاثیر کلی فعالیت‌های جنسی مکرر بر تستوسترون و میزان میل جنسی است. برای بیشتر مردان اینگونه است که هر چه بیشتر فعالیت‌های جنسی داشته باشند، میل جنسی‌شان هم بیشتر خواهد شد و اگر به هر دلیلی، وقفه‌ی طولانی مدتی رخ دهد، ابتدا میل جنسی‌شان افزایش خواهد یافت اما به مرور اگر فعالیت‌های جنسی مطلوب و با کیفیت انجام نشود، میل جنسی‌شان اُفت خواهد کرد.

مطالعات هم نشان داده که وقتی سطح تستوسترون در بدن بالا می‌رود، تاثیر مثبت روی میزان میل جنسی دارد. بنابراین وقتی سطح این هورمون بالاتر است، طی یک چرخه‌ی طبیعی، تمایل به فعالیت‌های جنسی و رفتارهای جنسی هم بیشتر خواهد بود.

تحقیقات اخیر نشان داده که نوسانات هورمونی که بعد از انزال روی می‌دهند به افزایش آدرنالین، پرولاکتین و سلول‌های کشنده‌ی طبیعی (لنفوسیت‌هایی در سیستم ایمنی) کمک می‌کنند.

فعالیت جنسی، ترشح دوپامین را تسهیل می‌کند؛ دوپامین یک فرارسان عصبی و مونوامین است که در تولید و ترشح اِپی‌نفرین (آدرنالین) نقش دارد. افزایش ضربان قلب که همراه با برانگیختگی جنسی است، یک عملکرد از تاثیر دوپامین بر ترشح آدرنالین است.

۱. اگر سطح انسولین خون بالا برود، میزان تستوسترون به کمترین سطح خود خواهد رسید و به همین علت، وعده‌ی غذایی قبل از تمرین باید حاوی لیپید و پروتئین باشد، چون هر دوی این‌ها تاثیری قطعی بر سطح انسولین دارند.

۲. تحقیقات نشان داد که سطح تستوسترون در واکنش به تحریکات جنسی بالا می‌رود و بنابراین یک ورزشکار می‌تواند با قرار گرفتن در شرایط تحریک جنسی قبل از تمرین، از اتفاق هورمونی که در بدنش روی می‌دهد برای تمریناتش بهره ببرد.

۳. بعد از تمرین باید یک نوشیدنی پروتئینی با روغن کتان یا روغن زیتون مصرف شود. لیپید می‌تواند نفوذ غیر فعال هورمون‌های جنسی از غشای سلولی را تسهیل کند.

۴. ورزشکار یک ساعت بعد از تمرین باید انزال داشته باشد. این اتفاق باعث افزایش میزان سلول‌های کشنده‌ی طبیعی شده و بنابراین عملکرد سیستم ایمنی تقویت شده و قابلیت ریکاروی بدن هم بیشتر می‌شود. افزایش سلول‌های کشنده‌ی طبیعی از پدیده‌ی تمرین زدگی پیشگیری خواهد کرد.

می‌توانید برای به ماکسیمم رساندن سطح تستوسترون در یک روز مشخص، انزال را حتی به مدت هفت روز به تاخیر بیندازید، مثلاً با برنامه‌ای از قبل تعیین شده برای روز مسابقه. طبق این برنامه، انزال باید در روز هفتم و بعد از تمرین یا رقابت روی بدهد، بنابراین از فید بک منفی ناشی از سرکوب هورمون لوتئینه کننده جلوگیری می‌شود.

نوسانات طبیعی تستوسترون را می‌توان با تمرینات درست و تغذیه‌ی مناسب کنترل و تعدیل کرد. اگر تمرین یا تغذیه مناسب نباشد و سطح انسولین و استروژن بالا برود، هورمون رشد و فاکتور رشد شبه انسولین (IGF-1) تاثیر معکوس گذاشته و رشد عضلات متوقف خواهد شد.

تاثیر دیگر فعالیت جنسی بر بدنسازی مربوط به سطح تمرکزتان می‌شود. حفظ تمرکز چه در باشگاه و چه در بیرون از آن، برای کسب نتایج ایده‌آل، اهمیت دارد. اگر عادت به برقراری روابط جنسی مکرر در شما شدید باشد، ممکن است این فعالیت‌ها را به حضور منظم در جلسات تمرینی الویت دهید که طبیعتاً تاثیر منفی بر نتایج خواهد گذاشت.

البته این اتفاق به ندرت پیش می‌آید و بیشتر افراد در ایجاد تعادل بین این دو جنبه در زندگی‌شان مشکلی ندارند، اما اگر شما احساس می‌کنید نیاز به تعدیل عادات‌تان دارید، پس حتماً این موضوع را بررسی کنید و آن را جدی بگیرید چون واقعاً ارزشش را دارد. از جنبه‌‌ای دیگر هم اگر تمرینات منظم و مناسبی داشته باشید، طبیعتاً فیزیک بهتر و جذاب‌تری در نگاه جنس مخالف خواهید داشت و این تاثیر مثبتی روی روابط جنسی شما می‌گذارد.

ترجمه و تعدیل: elmevarzesh.com  انتشار: 27 خرداد 96 – بروزرسانی 8 تیر ماه 1399

منابع:   ideafit +frontiersin + bodybuilding2 + bodybuilding1

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم در طی 48 ساعت (سعی می کنیم) پاسخ خواهیم داد.

 اگر به کامنت من پاسخ داده شد، به من ایمیل بزنید.

سلام سوال اولم من تو خونه ورزش میکنم و دمبل دارم در کنارش طناب هم میزنم اگر در روز یکی دو بار به جز زمانی که ورزش میکنم ، بخوام دمبل سنگین بزنم ممکنه اسیب بزنه یا تاثیرش کمتر بشه؟ یعنی نشتم یه دفعه برم و چند تا حرکت و با دمبل بزنم منظورم اینه.

سلام، نه درست نیست بدن باید گرم بشه و به مرور وزنه زده بشه تا هم آسیب دیدگی پیش نیاد و هم اثر گذار باشه، یعنی تا زمانی که فشار به صورت مستمر در یک برنامه رعایت نشه اثر چندانی ندارهرابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

یکی از بهترین و کامل ترین مطالب بود دست‌تون درد نکنه ممنون

سلام و خسته نباشید تمرین عضلات بزرگ به همرا عضله کوچیک باشه بدن به بهترین عملکردش میرسه یا عضله بزرگ به تنهایی تمرین ببینه؟

سلام؛ به نظرم ترکیبی

ورزش کار هایی که بدنشون حجیم نیست و عضلات بزرگی ندارن اما قسمت های مختلف بدنشون مثل بازو و شکم و سینه تفکیک شده هستش و بدن زیبایی هم دارن ایا با بدنسازی و ورزش های هوازی مثل طناب بدون مکمل و قرص و آمپول میشه به همچین بدنی رسید؟ من بدنم مزوموروف هست

داشتن همچنین بدنی ابتدا نیازمند عضلاتی حجم گرفته هست، نه حجیم، بعد از اون به تغذیه ربط داره که تفکیک شده باشه یا نه، برای تفکیک شدن مطلب زیر رو بخونید بهترین روش برای کات کردن عضلات و خشک کردن بدن

سلام ایا این درسته که با پودر پروتین خونگی میشه در بدنسازی حجم اورد و میتونه جایگزین پودر های بدنسازی باشه برای ساخت عضله این چیزی که شنیدم تا چه حدی درسته ؟

سلام، در شرایطی که امکان استفاده از مکمل شرکتی نباشه گزینه بدی نیست اما خب قابل مقایسه با مکمل شرکتی هم نیست، اگر تغذیه عضله سازی رعایت بشه و پودر خانگی هم مصرف بشه میشه گفت تا حد زیادی نیاز بدن تامین میشه

یکی از بهترین و کامل ترین مطالبی هست که در این خصوص خوندم. دست شما و مجموعه تون درد نکنه موفق باشید

ممنونم دوست من 🙂

یک ماه نزنید اونوقت ببینید چقدر تو عضله سازی پیشرفت میکنید.من دوسال هفته ای یکبار میزدم و بدنسازی میکردم ولی یه بار ۴ماه نزدم و یه هفته رفتم بدنسازی و رگ های دستم نمایان شدن

ینی واقعا ۲ساعت بعد میشه ورزش کرد و زیان هم نداره .اینا ثابت شده ان. من اگه الان بخوامدوره ورزشی رو شروع با توجه اینکه ۱۵ روز فاصله داشته میتونم.

سلام ۱۰۰ كيلو وزن دارم قد ۱۸۰ ايا ميشه تو يك سال ۲۰ كيلو وزن كم كرد؟

سلام؛ غیر ممکن نیست، منتها این مقدار کاهش چربی، نیاز به برنامه تمرینی مناسب، تغذیه خیلی مناسب و صحیح و تغییر لایف استایل داره

سلام دوست من با مراجعه به متخصص تغذیه من ۳۰ کیلو تو ی سال کم کردم.قطعا موفق خواهی شد

سلام، من ۱۶ سالمه که سه هفته میشه که ورزش میکنم چون که باشگاه های شهرمون بستن یک اپلیکیشن رو دانلود کردم >home workout< ورزش در خانه بدون وسایل بدنسازی و با حجم بدن اما واقعاً تاثیر گذار بود ولی سوال من این بود که تمرینات باید هر روز انجام بشه یا یک روز در میان. بدنسازی به سن من میخوره.؟

سلام، من اطلاعی ازش ندارم، ولی به طور کلی یک روز در میان توصیه میشه

سلام من خودم حرکات سرشونه رو به مدت ۶۰ روز انجام دادم و تاثیر خیلی خوبی گذاشت و سعی کن هر روز انجام بدی و یک روز استراحت بذاری اینطوری تاثیرش خیلی بیشتره

سلام….من به کامنتایی این جوابو میدم که میگن خودارضایی یه بار در هفته یا در ماه ضرر نداره…..از اولشم بگم که من خیلی آدم مذهبی نیستم و دارم تجربه هامو میگم تو این متن هم به یه سری احادیث توجه کنین ببین عزیز من کسی داره بهت میگه خود ارضایی گناه کبیرس که از تمام وجودت خبر داره و خیر و صلاحتو میخاد …..وقتی خدا میگه آقا اینکار گناه کبیرس چه یه بار انجام بشه چه صد بار تو هر چقدر که انجام بدی این کار گناه بزرگیه …… به بدن و نمیدونم ژنیتیک و …ربطی داداش نداره و عوارض خودشو حتما میزاره ……روایتی از پیامبر هم داریم که میگویند که کسی که خودارضایی میکند با دست خود ازدواج کرده است..!!قرآنی که از هزاران سال پیش بسیاری از علوم الان رو کشف کرده و حالا انسان ها اون رو بدست آوردن و وقتی میگه که خودارضایی ضرر داره ما باید به کجا شک کنیم؟؟؟؟ از آثار این عمل شنیع که به شخصه خودم اونارو به چشم خودم دیدم…..از بین رفتن شفافیت و روشنایی پوست و رفتن به سمت تیره شدن و کدر شدن پوست تو این ضرر من عکس دو هفته بعد از خود ارضایی رو با عکساهایی قبل از این کار مقایسه کردم و فهمیدم که چقدر تغییر کردم و اون زیبایی خودم رو از دست دادم و زیر چشام به سمت سیاهی رفت……دوم این که احتلام مکرر بعد از خود ارضایی من بعد از این عمل کثیف بارها محتلم و جنب شدم و این بسیار اذیت کننده بود ……لاغر شدن صورت که این کار باعث کاهش یافتن حجم صورت و خشک شدن صورت میشه و ضرر های بسیار دیگه که در روح و روان من اتفاق افتاد …..این از تجربیات من بود که بسیار منو اذیت کرده بود و خداروشکر این کاره احمقانه رو ترک کردم و به عقل خودم رجوع کردم این ضررها برای کسانی که مکرر اینکار شنیع را میکنند تشدید خواهد شد و قطعا ضرر های اون رو خواهند دید …..امیدوارم اونایی که اینکارو میکنن زود تر ترک کنن و به خودشون زیان و ضرر نزنن منو بخاطر پر حرفی زیاد ببخشین…همچنین اگه حرفای من حقیر اثری نداشت …تو این ایام قرنطینه حتما حتما کتاب مشکلات جنسی جوانان رو دانلود و بخونین که یاریتون خواهد کرد ….فعلا خداحافظ….

خیلی عجیبه که تقریباً تمام مطالب مربوط به بدنسازی‌تون مخاطبشون مردان! مطالب خوبی‌ان اما چرا همهٔ مخاطبا در نظر گرفته نشدن؟

چون از ۴ منبع استفاده شده و هر ۴تاش نتایجش این بوده از طرف دیگه بیشترین تمرکز روی تستوسترون هست که در مردان بیشتره، سایر موارد هورمونی مشابه هستن

منظورتون اون که نوشته ۲ساعت. ینی واقعا ۲ ساعت بعد از خود ارضایی میشه ورزش کرد و هیچ ضرری نداره ـ این ازون ثابت شده هاست یا نه.

شما یه مطلب پیدا کن مثل این از چند منبع استفاده کرده باشه براش دیگه می خوای باورش کن می خوای نکن 🙂

سلام ببخشید وقت بخیر من میخواستم ببینم کسایی که میرن بدنسازی لاغرن تغذیشون خوبه و خوب تمرین میکنن در کل همه چیز عالیه اما رشد نمیکنن و وزن نمیارن میشه به پرکاری تیرویید ربط داد و کلا آیا پرکاری تیرویید رو بدنسازی و حجم آوردن و وزن گرفتن دیگه ورزش حرفه ای مثلا بوکس و عضله سازی تاثیر منفی داره ؟؟؟؟

باتشکر از سایت خوبتون

سلام، ببین به ژنتیک عضلانی ربط داره، به تیپ بدنی ربط داره و حتی به تیروئید، اینا باید یکی یکی بررسی بشه تا بدونیم علت ازچی هست، مثلا اگر از پر کاری تیروئید باشه، با دارو و تغذیه میشه کنترلش کرد تا اثر منفی نذاره

ممنونم از پاسختون استاد در کل تیرویید پرکار چه تاثیری روی بدنسازی و بوکس میزاره؟؟

ببینید، وقتی هورمون های بدن به درستی کار نکنن می تونه روی بدن تاثیر منفی بذاره حتی ورزش، این به معنی محدودیت نیست، ولی خستگی، تعریق زیاد، افزایش ضربان قلب و سوخت و ساز زیاد که ممکنه عضله سازی رو تحت تاثیر قرار بده اینا چیزایی هست که فکر کنم می تونه وجود داشته باشه

میشه لطفا برای رابطه جنسی خانوما و ورزش هم مطلب بزارین

درود و خسته نباشید من ی سوال دارم که هر جوری تو اینترنت میزنم جوابش نمیاد نمیدونم واقعا هنوز جوابی براش پیدا کردن یا نه ولی از مربی ها هم رومون نمیشه بپرسیم. دقیقا سوالم این هست که کسی ک میخاد ورزش رو شروع کنه اگه همین الان خود ارضایی انجام داده باشه یا جنب، چن روز بعد از میتونه ورزش رو شروع کنه که از لحاطظ فیزیو لوژی بدنش اماده باشه و زیان نداشته باشه.؟ ایا بستگی ب سابقه اون داره مثلا تعداد دفعاتی که تو هفته یا ماه قبل انجام داده. یا مثلا فاصله انها با بار اخر . ایا بنظر شما بهتر نیست هر زمان که خودمون حس کردیم او اسپرم ب بدن بازگشته با توجه ب نوع تحریک یا تغیه ای ک برای ریکاوری جنسی انجام دایدم. خواهشمندم اگر جواب رو درست میدونید بگید اگر مطمعن نیستید یا نمیدانید جواب ندهید کمتر ناراحت میشوم تا شنیدن جواب نادرست

جوابش رو در مطلب نوشتیم که، نخوندی؟

مردم همه جلق میزنن … جلقوها زیاد شدن

سلام هفته ای یک بار خود ارضایی برای بدن ضرر دارد

سلام، نمی دونم جمله ت سوالی بود یا خبری

ایا هر روز یکبار خود ارضایی برای بدن ضرر دارد …. ورزش دوساعت بعد از جلق ضرر دارد

مطلب رو اگر بخونی نوشتیم جواب اینا رو

سلام بعد ی ماه و ۵ روز دو بار خود ارضایی کردم ایا روی عضله سازی تاثیر منفی داره؟

سلام، نه مشکلی نداره

سلام خسته نباشید ببخشید خودارضایی یک بار در ماه تاثیری منفی در رشد عضلات و بدنسازی دارد یا نه

سلام، اثر منفی نداره

یعنی ۱ بار در هفته هم روی اضلات و قدرت بدنی تاثیر منفی نمیزارد ؟

ببینید اینکه بخوام با تحقیق جواب بدم، باید یه تحقیق صورت گرفته باشه که خب در دسترس ندارم، ولی هر چه کمتر، بهتر

آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده‌اید که واقعاً برای رشد عضلات بدن چه مقدار طول می‌کشد؟ چقدر زمان لازم است به اندام دلخواه خود و یا شاید بیشتر از یک اندام معمولی برسید؟ چه مدت زمان می‌برد تا عضله‌سازی کنید؟ پاسخ این سوال بسیار آسان است. اینکه…

تمرینات اینتروال نوعی از تمرینات فیزیکی است که بر اساس تغییر شدت تمرین انجام می‌شود. در واقع در این سبک تمرین، شما شدت تمرین خود را از شدت کم به زیاد و از زیاد به کم به صورت متناوب تغییر می‌دهید. مثلاً شما 2 دقیقه با توانایی 70 درصدی…

بهترین زمان تمرین بدنسازی چه زمانی است؟ این سؤالی است که شاید برای خیلی‌ها مطرح شود و معمولاً هم جواب قطعی ندارد. دلیلش هم این است که نمی‌توان زمان خاصی را به‌عنوان یک زمان -کاملاً ایده آل- برای تمرین انتخاب کرد و عوامل فردی زیادی در این پاسخ دخیل‌اند….

اگر از تمرین با وزنه لذت می برید ولی همیشه با خشک کردن بدن و کات کردن عضلات مشکل داشته اید، شاید در اولین پاسخ به این سوال که چگونه می شود عضلات را تفکیک کرد به پاسخ “تمرینات هوازی” رسیده باشید.  شاید فکر کنید که اگر مدت زمانی…

خیلی از ورزشکاران با این سوال مواجه می‌شوند، چند بار در هفته باید روی هر گروه عضلانی کار کنم؟ خیلی‌ها را دیده‌ایم که توصیه می‌کنند روی هر بخش از بدن باید ۳ بار در هفته کار کنید، بعضی‌ها نیز می‌گویند ۲ بار و عده‌ای هم می‌گویند فقط یک بار…

تمرینات با وزنه از بخش های اصلی و بنیادی هر برنامه تمرینی است. هدف شما از تمرین هرچه باشد، کاهش وزن، افزایش وزن، عضله سازی یا حفظ فرم بدن، افزودن تمرینات با وزنه به برنامه تمرینی روزانه، شما را در رسیدن به هدف تان کمک خواهد کرد. ممکن است…

تمرین طناب زدن یکی از فعالیت های هوازی است که با جرأت می‌توان گفت جزو بهترین تمرینات مخصوص کاهش وزن، توسعه عضلات و قدرت بدن، ارتقاء فاکتورهای آمادگی جسمانی ( چابکی، هماهنگی کلی بدن) سلامت عمومی و عمکلرد سیستم قلبی عروقی است. اما برای خیلی‌ها سوال است که مقدار…

اینکه می‌گویند «به کارش نبری از دستش میدی»، نه تنها برای سلامت فیزیکی بلکه برای سلامت ادراکی نیز به کار می‌رود. ما می‌دانیم که ورزش منظم اهمیت دارد، خصوصا هر چه که سن‌مان بالاتر می‌رود، کاستن از احتمال ابتلا به بیماری‌ها و مشکلات مرتبط با افزایش سن نیز اهمیت…

کشش استاتیک در دنیای علم ورزش که در طول سال‌ها دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. آنچه که در گذشته به عنوان حرکات اصلی برای گرم کردن توسط همه افراد استفاده می‌شد، اکنون به عنوان حرکاتی که مضر هستند و روی عملکرد ورزشی اثر منفی دارند، شناخته می‌شوند. هنوز…

یک روز پیاده روی به نوعی مشابه خوردن همان یک عدد سیب معروف است: ما را به یاد جمله‌ی مشهور«با خوردن یک سیب در روز دیگر به دکتر احتیاجی پیدا نمی‌کنید» می‌اندازد. کارشناسان معتقد هستند؛ از کمک به کاهش اضافه وزن‌تان گرفته تا کاهش استرس که منجر به کاهش…

ریکاوری بدن بعد از ورزش برای عملکرد بهتر ورزشی، رسیدن به اهداف ورزشی و سلامتی و در کل حفظ سلامتی، بسیار حیاتی است. اما انواع ریکاوری عضلات وجود دارد و دانستن تفاوت بین آن‌ها می‌تواند برای به حداکثر رساندن زمان ریکاوری بدن و ایجاد قدرت و استقامت بیشتر در…

سفیدی دندان تاثیر بسزایی در ایجاد لبخندی زیبا و به طور کلی چهره افراد دارد. طی سال های متمادی روش های متعددی برای جرم گیری توسط انسان ها مورد استفاده قرار گرفته است که به طور کلی به دو دسته جرم گیری دندان در خانه یا روش های خانگی…

افزایش وزن ناگهانی و چاقی ناخواسته، موضوع خنده‌داری نیست و دلیل پنهان در آن ممکن است، شگفت‌زده‌تان کند! خوشبختانه، راه‌های معمولی و کلی برای مبارزه با افزایش وزن ناخواسته به هر دلیلی که باشد، وجود دارد. اگر احساس می‌کنید هرکاری که انجام می‌دهید، درست است، از خورد و خوراک…

زنجبیل یکی از سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین ادویه‌جات موجود بر روی زمین است که سرشار از مواد مغذی و ترکیبات بیواکتیو است که بر بدن و مغز تاثیرات مفیدی می‌گذارد. در این مقاله به معرفی ۱۱ خاصیت زنجبیل که توسط تحقیقات علمی تاییدشده می‌پردازیم. زنجبیل حاوی جینجرول است زنجبیل که…

با عضویت در خبرنامه مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال می‌شود.

سئو سایت از آژانس دیجیتال مارکتینگ ترنجین

تاثیر خود ارضایی بر بدنسازی چیست؟ در مقاله تاثیر رابطه جنسی بر بدنسازی به این سوال پاسخ دادیم که آیا رابطه جنسی بر عملکرد و یا کیفیت بدن ورزشکاران در رشته بدنسازی یا فیتنس تاثیر منفی دارد یا خیر؟ در مقاله ذکر شده به تاثیر رابطه جنسی بر عضله سازی، سطح قدرت بدنی و تاثیر آن بر سطح کلی تستسترون بدن پرداختیم. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به تاثیرات خودارضایی بر بدنسازی بپردازیم و این موضوع را بررسی کنیم.

برقراری رابطه جنسی و ارضا جنسی برای آقایان و بانوان امری طبیعی بوده و نیاز جنسی یکی از مهمترین نیازهای یک شخص در طول حیات به شمار می‌رود. این نیاز باید در هر شخص به طور مناسبی برطرف شده و شخص از لحاظ جسمی و فکری به رضایت کامل برسد. اما گاها امکان برقراری رابطه جنسی امن و منظم برای فرد امکان پذیر نیست و ممکن است فرد برای برطرف سازی نیاز جنسی به خود ارضایی روی بیاورد. حال می‌ خواهیم به اثرات مثبت و منفی خودارضایی بر کیفیت عضلات و به خصوص عملکرد بدنسازان و ورزشکاران بپردازیم.

همانطور که در مقاله قبل بیان کردیم داشتن رابطه جنسی سالم تاثیر مثبتی بر زندگی ورزشی افراد دارد، اما باید ببینیم آیا خودارضایی هم بر روی عضلات مفید خواهد بود یا خیر؟ در مورد تاثیرات خود ارضایی بر بدنسازی نظرات متفاوتی وجود دارد، عده‌ای خود ارضایی را برای بدنسازان مضر دانسته و به اثر منفی آن بر ساخت و رشد ماهیچه ها اعتقاد دارند. برخی دیگر هم خود ارضایی را بی اثر بر بدنسازی و کیفیت عضلات دانسته و تنها در صورتی آن را مخرب می‌دانند که حالت وسواس گونه ای به خود گرفته باشد.

رساندن سطح تستسترون تا بینهایت

اگر خود ارضایی به صورت وسواس گونه و افراطی ایجاد شود، موجب تغییراتی در رفتار فرد مانند افت انرژی، کاهش قدرت، کاهش تمرکز و همچنین افت انگیزه خواهد شد. این ها معتقدند اثرات خودارضایی بر هر فرد متفارت است. ممکن است برای فردی خستگی و کسلی به دنبال داشته باشد و برای فرد دیگر همراه خوشحالی و افزایش انرژی باشد. پس بهتر است خودتان اثر آن را بر ورزش و عملکرد ورزشی خود بسنجید.رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

یکی دیگر از مباحث مطرح شده در مورد تاثیر خود ارضایی بر بدنسازی ، اثر خود ارضایی بر سطح قدرت بدنی است. پس از خود ارضایی حس آرامشی به شما دست می‌دهد و علت آن اوکسی توسین ترشح شده در بدن است و برای مدتی قدرت بدنی شما کم شده و ضعیف می‌شود. بعد از این مدت، سطح هورمونی شما متعادل شده و به حالت عادی باز میگردد. نکته مهم اینجاست بعد از خودارضایی سراغ تمرین نروید و سه تا چهار ساعتی صبر کنید.

تحقیقات اخیر هم نشان می‌دهد که نوسانات هورمونی که بعد از انزال روی می‌دهد به افزایش آدرنالین و پرولاکتین کمک می‌کند.

طبق برخی تحقیقات انجام شده مشخص شده است سطح تستسترون پس از ارضای جنسی کاهش یافته اما بعد از یک هفته به بالاترین سطح خود می‌رسد. کاملا مشهود است که تستسترون بیشتر مصادف است با عضله سازی بیشتر. عضله سازی به وسیله ترکیب تستسترون با پروتئین و همچنین بالا بردن سطح هورمون رشد ایجاد می‌شود.  نوسانات سطح تستسترون بر اثر رابطه جنسی یا خودارضایی  به اندازه ای نیست که در فعالیت های شما اثر چشمگیر داشته باشد.

اگر بخواهیم به جمع بندی در مورد تاثیر خود ارضایی بر بدنسازی بپردازیم، هنگامی که می‌خواهید عضله سازی کنید و بدنتان را به رشد وادار کنید، باید تمامی جنبه های سلامتی خود را درنظر بگیرید. غذا خوردن، خواب کافی و حتی روابط و مسائل جنسی.

تاثیر خودارضایی بر بدنسازی

اینکه برقراری رابطه جنسی یا خودارضایی سطح تستسترون شما را پایین می‌آورد کاملا صحیح نیست. تستسترون یک هورمون آندروژنی است که که نقش مهمی در ساخت عضلات هم برای آقایان و هم برای خانم ها دارد. نتیجه این اثر بر سنتز پروتئین و عضله سازی شما نشان داده می‌شود. در این حال تاثیر ارگاسم بر روی سطح تستسترون هنوز مشخص نیست.

در حقیقت رابطه جنسی و خودارضایی برای بدنسازی و عضله سازی نه مفید است و نه مضر. ضربان قلب شما بعد از ارگاسم بالا می‌رود. اینکه در هنگام بدنسازی باید فعالیت های جنسی خود را محدود کنید کاملا اشتباه است. ممکن است برای برخی افراد بعد از خودارضایی از لحاظ روحی و عصبی دچار تشویش شوند و این می‌تواند به رشد عضلات آسیب بزند. خروج مواد مغذی از بدن هم بعد از خودارضایی امری اجتناب ناپذیر است، اما شما می‌توانید با یک رژیم غذایی مناسب مجددا آن را بازیابی کنید. از طرف دیگر تحقیقی ثابت نکرده است که این کار بر روی افزایش سطح تستسترون تاثیر مثبت دارد. البته مطالعاتی وجود دارد که این کار تاثیری بر سطح تستسترون بدن ندارد و اگر هم تاثیری داشته باشد، در روند کلی رشد شما خللی ایجاد نخواهد کرد.

اما در حقیقت بعد از هر بار خودارضایی ۵-۱۵ کالری از دست می‌دهید، سلنیوم و مقادیری ویتامین های گروه B  هم از بدن خود خارج می‌کنید. اما میزان آن انقدر کم است که موجب کمبود این مواد مغذی در بدن شما نمی‌شود. اما باید توجه کنید که سطح روی در تنظیم تستسترون بسیار مهم است و انزال مکرر می‌تواند موجب کمبود روی شود. پس باید این مورد را مورد توجه داشته باشید و مصرف غذاهایی که روی بالا دارند را جدی بگیرید.

مطالب خیلی خوب و مفیدی دارین

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

اگر به دنبال تنوع بالایی از پوشاک و لوازم ورزشی تخصصی بدنسازی، مانند شلوار، شلوارک و لگ ورزشی، تیشرت و رکابی بدنسازی، مچ بند، کمربند و دستکش بدنسازی و همچنین شیکرهای خاص بدنسازی هستید به فروشگاه ما یک سر بزنید. قول می‌هیم دست خالی نمی‌روید

تمامی حقوق مادی و معنوی این مجله ورزشی متعلق به سایت گیشا اسپرت میباشد

بعضی از ورزشکاران و بدنساز‌ها بر این باورند که خود ارضایی یا همان استمناء بر روی عملکرد آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد درحالی که  برخی دیگر نیز عقیده دارند که خود ارضایی در این امر مفید است.

به طور کلی، تحقیقات درباره ارتباط خود ارضایی و عملکرد ورزشی محدود بوده و نمی‌توان با تکیه بر شواده علمی فهمید که حق با کدام گروه است.

با این حال، روابطی بین فعالیت جنسی، سطح هورمون‌ها و حالت کلی (انگیزه) فرد وجود دارند که از نظر علمی ثابت شده‌اند. اما اینکه چگونه حالت کلی یک فرد می‌تواند بر روی فعالیت‌هایی مانند وزنه زدن در باشگاه تاثیر بگذارد از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

بنابراین در این مطلب قصد داریم تا نقش برخی از هورمون‌های مرتبط در این زمینه و یافته‌های تحقیقاتی در مورد آن‌ها را مورد بررسی قرار داهیم. در ادامه با مجله ورزشی علم بدن همراه باشید.رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

به خوبی ثابت شده است که تستوسترون با افزایش سنتز پروتئین عضلات به عضله سازی کمک می‌کند. (1)

تستوسترون همچنین سطوح هورمون رشد را افزایش می‌دهد که در واکنش بدن شما نسبت به تمرین کردن ترشح می‌شود.

سطوح تستوسترون در طول فعالیت جنسی و خود ارضایی افزایش یافته و مجددا پس از ارگاسم با افت همراه می‌شوند. بنابراین این مسئله که تصور می‌شود فعالیت جنسی و خودارضایی می‌توانند بر روی عملکرد ورزشی تاثیر بگذارد زیاد نمی‌تواند باعث تعجب باشد.

اما این نوسانات آن‌قدر جدی نیستند که بتوانند بر روی هیچ فعالیتی تاثیر بگذارند زیرا سطوح تستوسترون بدن شما با گذشت چند دقیقه از پایان فعالیت جنسی دوباره عادی خواهند شد. (2)

تاکنون هیچ شواهد بالینی‌ای نشان نداده‌اند که کنترل غریزه جنسی و خودداری از خود ارضایی می‌تواند بر روی عملکرد ورزشی انسان تاثیر مثبت داشته باشد.

البته برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که کنترل غریزه جنسی می‌تواند موقتا باعث افزایش سطوح تستوسترون بدن شود اما هیچ شواهدی مبنی بر این وجود ندارد که این افزایش موقت تستوسترون می‌تواند به بهبود و یا افت کیفیت عملکرد شما در باشگاه کمک کند یا خیر. (3)

یک مطالعه انجام شده بر روی 21 مرد و زن ورزشکار در طی سه هفته نشان داد که هورمون‌های آزاد شده در هنگام ارگاسم می‌توانند تاثیراتی مثبت بر روی عملکرد ورزشی بگذارند.

در لیست زیر می‌توانید این هورمون‌ها و اثرات آن‌ها را مشاهده کنید:

 

مسلما ترکیبی از هورمون‌های بالا باعث خواهد شد تا شما در هنگام تمرین در حالت بهتری قرار بگیرید و انگیزه بیشتری داشته باشید.

مطالعه مورد نظر همچنین اشاره کرد که ترکیب این مواد شیمیایی می تواند ترشح یک فرستنده درد مخصوص را تا 24 ساعت متوقف کند. این مسئله نیز ممکن است باعث کاهش خستگی یا درد عضلانی شود.

جمع بندی

به طور کلی شانس تاثیرات مثبت فعالیت جنسی و خودارضایی در عملکرد ورزشی بیشتر از تاثیرات منفی است اما این مسئله می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

بنابراین اگر احساس می‌کنید که خود ارضایی باعث بهبود عملکرد ورزشی شما می‌شود، احتمالا اینگونه است. اگر هم احساس می‌کنید‌ که خود ارضایی باعث اثرات منفی بر عملکرد ورزشی شما می‌شود، احتمالا باز هم حق با شما است.

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. با ما در بخش نظرات در ارتباط باشید. مجله ورزشی علم بدن آماده است تا با ارائه مقالات به روز و علمی به سوالات شما پاسخ دهد. 

شما همراهان گرامی مجله ورزشی علم بدن همچنین می‌توانید با مراجعه به کانال تلگرامی ما در جریان آخرین مقالات و مطالب مجله قرار بگیرید.

 

خانه » تمرین » تاثیر رابطه جنسی بر بدنسازی + نکات ناگفته!

حرف و حدیث‌های زیادی درمورد تاثیر رابطه جنسی بر بدنسازی و ورزش وجود دارد و همیشه محل بحث و مجادله بین اساتید علم ورزش بوده است. عملکرد مطلوب ورزشی تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار دارد که فعالیت جنسی یکی از این فاکتورهای تاثیرگذار است.

خیلی از مربیان بدنسازی و ورزشکاران بر این باورند که رابطه جنسی ورزشکاران قبل از رقابت می‌تواند عملکرد آن ها را در مسابقات به علت کاهش انرژی و کاهش خوی جنگجویی (ناشی از کاهش تستسترون بعد از رابطه) کاهش دهد.

 طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است رابطه معنی دار و مشخصی بین این دو عامل کشف نشد و البته لازم به ذکر است که تعداد مطالعاتی که در این باره صورت گرفته زیاد نیستند. حالا در این مطلب مجله فیت شیپ به تفسیر و تحلیل معتبرترین تحقیقات در این زمینه می‌پردازیم.

تاثیر رابطه جنسی قبل از مسابقات هنوز به طور کامل مشخص نیست اما بیشتر مطالعات به طور کلی بیان می‌کنند که رابطه جنسی بر روی عملکرد هوازی و قدرتی ورزشکاران تاثیر می‌گذارد.رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

فهرست مطالب این مقاله

شاید گاهی اوقات شاهد افت کیفیت تمرین، بعد از رابطه جنسی باشیم؛ اما کاهش عملکرد ورزشکاران بعد از رابطه جنسی می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مطالعات نشان می دهند که رابطه منفی بین رابطه جنسی و
عملکرد ورزشی ورزشکاران وجود ندارد و با توجه به تاثیری که رابطه جنسی بر روی
کیفیت زندگی و آرامش روانی افراد می گذارد، نباید در دوره مسابقات حذف شود یا
تعداد آن کاهش یابد.

در حقیقت ورزشکاران باید به اندازه نرمال رابطه جنسی داشته
باشند و از رفتارهای ناسالم همراه آن مانند استعمال دخانیات، مصرف مواد مخدر و
الکل اجتناب کنند.

بهتر است حداقل چند ساعت بین رابطه جنسی و رقابت فاصله باشد (حدود 10_12 ساعت که این زمان حدودی، درمورد مسابقات عنوان شده است و برای تمرینات بستگی به شدت تمرین، شدت رابطه جنسی و چند عامل دیگر دارد).

 داشتن رابطه بلافاصله قبل از تمرین و رقابت یا
با فاصله زمانی اندکی قبل از آن می‌تواند تاثیرات منفی روانشناختی و فیزیکی بر روی
ورزشکاران داشته باشد؛ پس به زمان دقت کنید.

در باره‌ی کاهش خوی جنگجویی و جدیت تمرین افراد لازم به ذکر است که این مسئله به مقدار بسیار زیادی تحث تاثیر تلقین و خرافات است.

البته بعد از رابطه به علت آرامش روانی که در افراد ایجاد می‌شود ممکن است فرد در مسابقه، دیگر به خودش فشار نیاورد و از حداکثر توان خود استفاده نکند. که این مسئله تحت تائیر مسائل روانی است. ( منبع5 )

پیشنهاد مطالعه فیت شیپ: افزایش قدرت بدنی با 10 تکنیک کلیدی

مطالعه دیگری نیز نشان می دهد که ارگاسم ناشی از مقاربت 6_7
ساعت قبل از رقابت باعث کاهش عملکرد ورزشی افراد نمی‌شود و فقط به طور کلی داشتن
ارگاسم های متعدد باعث کاهش فشارخون سیستولی در صبح روز بعد می‌شود و هیچ یک از
دیگر عملکردهای ورزشی کاهش نمی‌یابند.

در رابطه با تاثیر رابطه جنسی بر بدنسازی بهتر است کمی درمورد هورمون تستوسترون صحبت کنیم.

تستوسترون با توجه به این که باعث افزایش هورمون رشد می‌شود می‌تواند باعث افزایش توده عضلانی از طریق افزایش سنتز پروتئین‌های عضلانی شود.

البته همه این تاثیرات مستلزم داشتن یک رژیم غذایی مناسب است. لازم به ذکر است که سطح تستوسترون در طول رابطه جنسی یا خودارضایی افزایش می‌یابد و بلافاصله بعد از ارگاسم به سطح طبیعی برمی گردد و از سطح طبیعی خود کمتر نخواهد شد (منابع 3و4).

در مطلب “افزایش طبیعی تستوسترون” که قبلا در مجله فیت شیپ منتشر کردیم، در ابتدا به معرفی این هورمون پرداخته‌ایم و سپس توضیح دادیم که چطور می‌توان این هورمون را به صورت طبیعی و تنها با تغییراتی در رژیم غذایی خود افزایش داد.

داشتن فعالیت بدنی منظم می‌تواند باعث تقویت فعالیت جنسی شده و بالعکس، فعالیت جنسی منظم نیز می‌تواند باعث بهبود عملکرد ورزشی شما شود!

فعالیت جنسی برای بدنسازی مضر نیست و مانع رشد عضلات نمی‌شود و از آنجایی که باعث کاهش استرس می‌شود می‌تواند به افزایش بازده ورزشی نیز بیانجامد، فقط باید به چند نکته توجه کرد ( منبع6 ):

مجله فیت شیپ

یوگا از واژه سانسکریت “yuji” به معنی اتحاد مشتق شده‌ ­است و امروزه می‌دانیم که ورزش یوگا تمرینی برای قرار…

مجله فیت شیپ

شاید در خودمان احساس می‌کنیم که توانایی رقابت در مسابقات کراس فیت را داریم و می‌خواهیم در آن شرکت کنیم و…

با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

اما در واقعیت رابطه جنسی تاثیر منفی روی عملکرد بدن داره ، من روزایی که رابطه جنسی دارم اصلن نمی تونم درست تمرین کنم ، کاملن به طور مشخص قدرتم کاهش پیدا می کنه و دمبل های همیشگی رو نمی تونم بیش تر از چهار بار بزنم ،

کاملا اثبات شده نیس
حداقل تو مطالعات مشخص شده رابطه جنسی ۱۲ ساعت قبل ورزش هیچ گونه اثر منفی نداره بر بدن.
البته اثرات غیر مستقیم مثل کاهش زمان خواب میتونه اثرگذار باشه.

خود ارضایی هم میتونه تاثیر منفی داشته باشه؟؟؟؟؟

سلام روزتون بخیر
نه تاثیری نداره
فقط بلافاصله قبل باشگاه نباشه بهتره.

‌تعادلت از بین میره و سلولها ازاد میشوند و در حالت استراحت هستند و احساس میکنی که قدرتت کم شده

سلام
اکر با فاصله چند ساعته باشه هیچ مشکلی ندارد.

سلام
اونروزی که رابطه جنسی دارم تمرین نمیکنم
روزه بعدش که تمرین میکنم به ترز عجیبی انرژی و قدرتم زیاد میشه و احساس شادابی میکنم

حالا چند روزی میشه از مکمل استفاده میکنم

خیلی از مقاله های سایتارو خوندم خلاصه مطالب اینو فهمیدم که هفته ای ۱ بار رابطه داشتن مشکل نداره
به نظر شما الان که دارم از مکمل استفاده میکنم هیچ مشکلی نداره هفته ای ۱ بار رابطه داشته باشم ؟
ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام
کلا داشتن رابطه ی جنسی مشکلی با ورزش نداره
فقط بهتره فاصله داشته باشه.

سلام همه درباره قبل از تمرین میگن اگه بعد تمرین نزدیکی کنی رو چربی سوزی و عضله تاثیر داره
ممنون میشم جواب بدید

عرض سلام خدمت شما. خیر تاثیری نداره.

من خيلي از ورزش ها رو انجام دادم روابط جنسي نقش مخربي بر عملكرد ورزشي و ركورد داره مثلا دو و ميداني كه اصلا بعد از رابطه جنسي حتي يه ۸۰۰ متر هم نميشه زد. شايد وزنه زدن راحت باشه اما اينتروال و فارتلك و از اينجور تمرين ها كه نياز به قدرت و استقامت داره اصلا. ورزشهاي رقابتي سنگين هم كه ديگه هيچي از همون اولش بايد خودت شكست خورده بدوني. مربي ها قبل از مسابقات مهم از هفته ها قبل مي خواستن كه رابطه نداشته باشيم و تحمل كنيم و طرف همسر نريم. كلا زن گرفتي يا قاطي زن و دختر شدي دور ورزش قهرماني رو خط بكش اولش هم نشون نده در سالهاي بعد تاثيرش رو نشون ميده. مثلا اگر دوران قهرماني طرف ۲۰ سال باشه ميرسه به ۵ سال يا كمتر. من از قهرمانهاي ورزشي كه موفق هستند و در حال پيشرفت و قهرماني يكهو با يه تصميم اشتباه و ازدواج نابجا مسير زندگي و قهرماني شون عوض مي كنن و عمر دوران قهرماني رو كوتاه!!واقعا تعجب مي كنم. يا حق

سلام روزتون بخیر
این تفکر که مسائل جنسی باعث تخریب عملکرد می شود الان مورد بازنگری قرار گرفته و مسائل جنسی استاندارد نه بیش از حد نه تنها باعث تخریب عملکرد نمیشه بلکه تاثیر مثبت هم دارد.رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

درود و خسته نباشید
من ی سوال دارم که هر جوری تو اینترنت میزنم جوابش نمیاد نمیدونم واقعا هنوز جوابی براش پیدا کردن یا نه ولی از مربی ها هم رومون نمیشه بپرسیم. دقیقا سوالم این هست که کسی ک میخاد ورزش رو شروع کنه اگه همین الان خود ارضایی انجام داده باشه یا جنب، چن روز بعد از میتونه ورزش رو شروع کنه که از لحاطظ فیزیو لوژی بدنش اماده باشه و زیان نداشته باشه.؟
 ایا بستگی ب سابقه اون داره مثلا تعداد دفعاتی که تو هفته یا ماه قبل انجام داده. یا مثلا فاصله انها با بار اخر .
ایا بنظر شما بهتر نیست هر زمان که  خودمون حس کردیم او اسپرم ب بدن بازگشته با توجه ب نوع تحریک یا تغیه ای ک برای ریکاوری جنسی انجام دایدم.
خواهشمندم اگر جواب رو درست میدونید بگید اگر مطمعن نیستید یا نمیدانید جواب ندهید کمتر ناراحت میشوم تا شنیدن جواب نادرست

سلام مچکرم
دوست عزیز خود ارضایی و محتلم شدن تاثیری بر عملکرد شما در آن روز ندارد. و شما میتونید فعالیت رو انجام بدید.
اما اگر درحال انجام یک برنامه تمرینی دوره بندی شده هستید خودارضایی بیش از اندازه باعث ایجاد تغییرات هورمونی می شود که در روند عضله سازی اختلال ایجاد می کند.

خودارضایی انرژی خیلی زیادی از شما تخلیه میکنه چون سیستم عصبی شما غیر طبیعی تحریک میشه و فسار زیادی به بدن میاره.هر خود ارضایی برابر با ۳تا سکس طبیعی انرژیتونو تخلیه میکنه.داشتن بیش از اندازه سکس در هفته اونم زیان اوره.البته بستگی به سن شما داره.هر چی ابو علی سینا درباره سکس گفته درسته.پزشکای الان بیشترشون دوزاری هستن.چندتا کتاب کردن تو مغزشون شدن دکتر.تجربه لازم عزیزان.خودتون وقتی رابطه دارید بدنتون خالی میکنه.این دیگه دکتر پرسیدن نمیخواد

خیلی وقت بود کلی سوال در این مورد داشتم تا این مطلبتون رو درمورد ورزش و سکس پیدا کردم. خوبی مطلبتون این بود که خیلی دسته بندی شده به مسئله پرداخته و دیگه سوالی تو ذهنم باقی نذاشت. خیلی عالی بودین بقیه مطالب رو هم میخونم

سلام وقت بخیر
باعث افتخار و خوشحالیه که جواب تمام سوالاتتون رو در فیت شیپ پیدا کردید.
ممنون از لطف و توجهتون.

سلام ممنون میشم جواب بدید چون سال هاست دنبال جواب این سوال میگردم
خودارصایی باید مثلا چند بار در ماه یا هفته باشه که اصلا مشکلی برا عضله سازی ایجاد نکنه؟
مثلا ۴ بار در ماه زیاد هست؟

سلام
هیچ مطالعه ای تا به امروز اثبات نکرده خود ارضایی اثر منفی روی عضله سازی داره.
ولی برای احتیاط بیشتر از یک بار در هفته نباشه و ترجیحا در روز تمرین انجام ندید.

خود ارضایی بدن رو میسوزونه.نابود میکنه.بلای اعصاب و روان تون میشه.الان متوجه نشی اگه ۱۸ سالت باشه ۲۵ سالگی میفهمی با خودت چیکار کردی.

پسرم خودارضایی کلا بده.بهتره رابطه نداشته باشی.اگه هم نمیتونی حداقل جنس مخالف تحریکت کنه.اگه جون باشی زیر ۳۰ سال۴ بار در ماه اشکالی نداره.

من قبل تمرین هم سکس داشتم اتفاقا من بعد سکس احساس قدرت بیشتری می کنم ایا طبیعی..؟

سلام‌.وقت شما بخیر.بنده تجربه خودمو عرض خواهم کرد:خود ارضایی نه تنها برای بدنسازی خوبه بلکه برای ارامش روح و روان انسان هم طبق تحقیقات و مطالعات امروزی فوایدی بیشماری هم داره.من شخصا روزی دوبار خودارضایی دارم و متاهل هم هستم و همچنان برای از بین رفتن برخی تنش های جنسی بعد از رابطه جنسی حتی تا پنج الی هشت بار هم خود ارضایی میکنم و خیلی لذت بخشه ،شما هم انجامش بدین حتما فوایدی بی شمار داره.من بعد این عمل احساس انرژی زیاد موقع تمرین میکنم.باتشکر از عوامل فیت شیپ.

سلام دوست عزیز
بنده یه نقدی از نظر شما دارم و اینکه اگر خود ارضایی مفید بود چرا ادیان توصیه نکردن؟؟ و اصن کاری هم به دین و اینا نداارم چرا پزشک های امروزی فایده ای دربارش نگفتن و گفتن که همش ضرره و به سرطان پروستات ختم میشه و ریزش مو میاره و امثالهم
به نظرتون چرا این نظرات و دیدگاه ها از مرجع های معتبر به این شکل اومده ولی از نظر شما فایده داره و مفیده؟

دیدگاه شما

نام *

آدرس ایمیل *

وبسایت

فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، مستندات علمی و ویدئوهای انگیزشی و آموزشی ما را در کانال آپارات فیت شیپ دنبال کنید!

کانال آپارات فیت شیپ


با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!


سایت معرفی پزشکان

‏در اپلیکیشن سبک، هر فردی می‌تواند با انتخاب دوره مخصوص خود، از برنامه‌هایی کاملاً شخصی سازی شده که هسته اصلی آن‌ها برنامه غذایی و ورزشی است به همراه امکانات و محتواهای کاربردی بهره‌مند شود. پشتیبان نیز به طور کامل و دائمی همراه شما خواهد بود تا به اهداف خود برسید.

دانلود اپلیکیشن سَبک

حقوق مجله فیت شیپ متعلق به سلامت الکترونیک داتیس می‌باشد. بازنشر مطالب تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.

شماره موبایلتون و ایمیلتون رو بزنید و کد تخفیف ۵۰ درصدی اپلیکیشن سبک رو بگیرید.

خانه » تمرین » تاثیر رابطه جنسی بر بدنسازی + نکات ناگفته!

حرف و حدیث‌های زیادی درمورد تاثیر رابطه جنسی بر بدنسازی و ورزش وجود دارد و همیشه محل بحث و مجادله بین اساتید علم ورزش بوده است. عملکرد مطلوب ورزشی تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار دارد که فعالیت جنسی یکی از این فاکتورهای تاثیرگذار است.

خیلی از مربیان بدنسازی و ورزشکاران بر این باورند که رابطه جنسی ورزشکاران قبل از رقابت می‌تواند عملکرد آن ها را در مسابقات به علت کاهش انرژی و کاهش خوی جنگجویی (ناشی از کاهش تستسترون بعد از رابطه) کاهش دهد.

 طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است رابطه معنی دار و مشخصی بین این دو عامل کشف نشد و البته لازم به ذکر است که تعداد مطالعاتی که در این باره صورت گرفته زیاد نیستند. حالا در این مطلب مجله فیت شیپ به تفسیر و تحلیل معتبرترین تحقیقات در این زمینه می‌پردازیم.

تاثیر رابطه جنسی قبل از مسابقات هنوز به طور کامل مشخص نیست اما بیشتر مطالعات به طور کلی بیان می‌کنند که رابطه جنسی بر روی عملکرد هوازی و قدرتی ورزشکاران تاثیر می‌گذارد.رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

فهرست مطالب این مقاله

شاید گاهی اوقات شاهد افت کیفیت تمرین، بعد از رابطه جنسی باشیم؛ اما کاهش عملکرد ورزشکاران بعد از رابطه جنسی می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مطالعات نشان می دهند که رابطه منفی بین رابطه جنسی و
عملکرد ورزشی ورزشکاران وجود ندارد و با توجه به تاثیری که رابطه جنسی بر روی
کیفیت زندگی و آرامش روانی افراد می گذارد، نباید در دوره مسابقات حذف شود یا
تعداد آن کاهش یابد.

در حقیقت ورزشکاران باید به اندازه نرمال رابطه جنسی داشته
باشند و از رفتارهای ناسالم همراه آن مانند استعمال دخانیات، مصرف مواد مخدر و
الکل اجتناب کنند.

بهتر است حداقل چند ساعت بین رابطه جنسی و رقابت فاصله باشد (حدود 10_12 ساعت که این زمان حدودی، درمورد مسابقات عنوان شده است و برای تمرینات بستگی به شدت تمرین، شدت رابطه جنسی و چند عامل دیگر دارد).

 داشتن رابطه بلافاصله قبل از تمرین و رقابت یا
با فاصله زمانی اندکی قبل از آن می‌تواند تاثیرات منفی روانشناختی و فیزیکی بر روی
ورزشکاران داشته باشد؛ پس به زمان دقت کنید.

در باره‌ی کاهش خوی جنگجویی و جدیت تمرین افراد لازم به ذکر است که این مسئله به مقدار بسیار زیادی تحث تاثیر تلقین و خرافات است.

البته بعد از رابطه به علت آرامش روانی که در افراد ایجاد می‌شود ممکن است فرد در مسابقه، دیگر به خودش فشار نیاورد و از حداکثر توان خود استفاده نکند. که این مسئله تحت تائیر مسائل روانی است. ( منبع5 )

پیشنهاد مطالعه فیت شیپ: افزایش قدرت بدنی با 10 تکنیک کلیدی

مطالعه دیگری نیز نشان می دهد که ارگاسم ناشی از مقاربت 6_7
ساعت قبل از رقابت باعث کاهش عملکرد ورزشی افراد نمی‌شود و فقط به طور کلی داشتن
ارگاسم های متعدد باعث کاهش فشارخون سیستولی در صبح روز بعد می‌شود و هیچ یک از
دیگر عملکردهای ورزشی کاهش نمی‌یابند.

در رابطه با تاثیر رابطه جنسی بر بدنسازی بهتر است کمی درمورد هورمون تستوسترون صحبت کنیم.

تستوسترون با توجه به این که باعث افزایش هورمون رشد می‌شود می‌تواند باعث افزایش توده عضلانی از طریق افزایش سنتز پروتئین‌های عضلانی شود.

البته همه این تاثیرات مستلزم داشتن یک رژیم غذایی مناسب است. لازم به ذکر است که سطح تستوسترون در طول رابطه جنسی یا خودارضایی افزایش می‌یابد و بلافاصله بعد از ارگاسم به سطح طبیعی برمی گردد و از سطح طبیعی خود کمتر نخواهد شد (منابع 3و4).

در مطلب “افزایش طبیعی تستوسترون” که قبلا در مجله فیت شیپ منتشر کردیم، در ابتدا به معرفی این هورمون پرداخته‌ایم و سپس توضیح دادیم که چطور می‌توان این هورمون را به صورت طبیعی و تنها با تغییراتی در رژیم غذایی خود افزایش داد.

داشتن فعالیت بدنی منظم می‌تواند باعث تقویت فعالیت جنسی شده و بالعکس، فعالیت جنسی منظم نیز می‌تواند باعث بهبود عملکرد ورزشی شما شود!

فعالیت جنسی برای بدنسازی مضر نیست و مانع رشد عضلات نمی‌شود و از آنجایی که باعث کاهش استرس می‌شود می‌تواند به افزایش بازده ورزشی نیز بیانجامد، فقط باید به چند نکته توجه کرد ( منبع6 ):

مجله فیت شیپ

یوگا از واژه سانسکریت “yuji” به معنی اتحاد مشتق شده‌ ­است و امروزه می‌دانیم که ورزش یوگا تمرینی برای قرار…

مجله فیت شیپ

شاید در خودمان احساس می‌کنیم که توانایی رقابت در مسابقات کراس فیت را داریم و می‌خواهیم در آن شرکت کنیم و…

با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

اما در واقعیت رابطه جنسی تاثیر منفی روی عملکرد بدن داره ، من روزایی که رابطه جنسی دارم اصلن نمی تونم درست تمرین کنم ، کاملن به طور مشخص قدرتم کاهش پیدا می کنه و دمبل های همیشگی رو نمی تونم بیش تر از چهار بار بزنم ،

کاملا اثبات شده نیس
حداقل تو مطالعات مشخص شده رابطه جنسی ۱۲ ساعت قبل ورزش هیچ گونه اثر منفی نداره بر بدن.
البته اثرات غیر مستقیم مثل کاهش زمان خواب میتونه اثرگذار باشه.

خود ارضایی هم میتونه تاثیر منفی داشته باشه؟؟؟؟؟

سلام روزتون بخیر
نه تاثیری نداره
فقط بلافاصله قبل باشگاه نباشه بهتره.

‌تعادلت از بین میره و سلولها ازاد میشوند و در حالت استراحت هستند و احساس میکنی که قدرتت کم شده

سلام
اکر با فاصله چند ساعته باشه هیچ مشکلی ندارد.

سلام
اونروزی که رابطه جنسی دارم تمرین نمیکنم
روزه بعدش که تمرین میکنم به ترز عجیبی انرژی و قدرتم زیاد میشه و احساس شادابی میکنم

حالا چند روزی میشه از مکمل استفاده میکنم

خیلی از مقاله های سایتارو خوندم خلاصه مطالب اینو فهمیدم که هفته ای ۱ بار رابطه داشتن مشکل نداره
به نظر شما الان که دارم از مکمل استفاده میکنم هیچ مشکلی نداره هفته ای ۱ بار رابطه داشته باشم ؟
ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام
کلا داشتن رابطه ی جنسی مشکلی با ورزش نداره
فقط بهتره فاصله داشته باشه.

سلام همه درباره قبل از تمرین میگن اگه بعد تمرین نزدیکی کنی رو چربی سوزی و عضله تاثیر داره
ممنون میشم جواب بدید

عرض سلام خدمت شما. خیر تاثیری نداره.

من خيلي از ورزش ها رو انجام دادم روابط جنسي نقش مخربي بر عملكرد ورزشي و ركورد داره مثلا دو و ميداني كه اصلا بعد از رابطه جنسي حتي يه ۸۰۰ متر هم نميشه زد. شايد وزنه زدن راحت باشه اما اينتروال و فارتلك و از اينجور تمرين ها كه نياز به قدرت و استقامت داره اصلا. ورزشهاي رقابتي سنگين هم كه ديگه هيچي از همون اولش بايد خودت شكست خورده بدوني. مربي ها قبل از مسابقات مهم از هفته ها قبل مي خواستن كه رابطه نداشته باشيم و تحمل كنيم و طرف همسر نريم. كلا زن گرفتي يا قاطي زن و دختر شدي دور ورزش قهرماني رو خط بكش اولش هم نشون نده در سالهاي بعد تاثيرش رو نشون ميده. مثلا اگر دوران قهرماني طرف ۲۰ سال باشه ميرسه به ۵ سال يا كمتر. من از قهرمانهاي ورزشي كه موفق هستند و در حال پيشرفت و قهرماني يكهو با يه تصميم اشتباه و ازدواج نابجا مسير زندگي و قهرماني شون عوض مي كنن و عمر دوران قهرماني رو كوتاه!!واقعا تعجب مي كنم. يا حق

سلام روزتون بخیر
این تفکر که مسائل جنسی باعث تخریب عملکرد می شود الان مورد بازنگری قرار گرفته و مسائل جنسی استاندارد نه بیش از حد نه تنها باعث تخریب عملکرد نمیشه بلکه تاثیر مثبت هم دارد.رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

درود و خسته نباشید
من ی سوال دارم که هر جوری تو اینترنت میزنم جوابش نمیاد نمیدونم واقعا هنوز جوابی براش پیدا کردن یا نه ولی از مربی ها هم رومون نمیشه بپرسیم. دقیقا سوالم این هست که کسی ک میخاد ورزش رو شروع کنه اگه همین الان خود ارضایی انجام داده باشه یا جنب، چن روز بعد از میتونه ورزش رو شروع کنه که از لحاطظ فیزیو لوژی بدنش اماده باشه و زیان نداشته باشه.؟
 ایا بستگی ب سابقه اون داره مثلا تعداد دفعاتی که تو هفته یا ماه قبل انجام داده. یا مثلا فاصله انها با بار اخر .
ایا بنظر شما بهتر نیست هر زمان که  خودمون حس کردیم او اسپرم ب بدن بازگشته با توجه ب نوع تحریک یا تغیه ای ک برای ریکاوری جنسی انجام دایدم.
خواهشمندم اگر جواب رو درست میدونید بگید اگر مطمعن نیستید یا نمیدانید جواب ندهید کمتر ناراحت میشوم تا شنیدن جواب نادرست

سلام مچکرم
دوست عزیز خود ارضایی و محتلم شدن تاثیری بر عملکرد شما در آن روز ندارد. و شما میتونید فعالیت رو انجام بدید.
اما اگر درحال انجام یک برنامه تمرینی دوره بندی شده هستید خودارضایی بیش از اندازه باعث ایجاد تغییرات هورمونی می شود که در روند عضله سازی اختلال ایجاد می کند.

خودارضایی انرژی خیلی زیادی از شما تخلیه میکنه چون سیستم عصبی شما غیر طبیعی تحریک میشه و فسار زیادی به بدن میاره.هر خود ارضایی برابر با ۳تا سکس طبیعی انرژیتونو تخلیه میکنه.داشتن بیش از اندازه سکس در هفته اونم زیان اوره.البته بستگی به سن شما داره.هر چی ابو علی سینا درباره سکس گفته درسته.پزشکای الان بیشترشون دوزاری هستن.چندتا کتاب کردن تو مغزشون شدن دکتر.تجربه لازم عزیزان.خودتون وقتی رابطه دارید بدنتون خالی میکنه.این دیگه دکتر پرسیدن نمیخواد

خیلی وقت بود کلی سوال در این مورد داشتم تا این مطلبتون رو درمورد ورزش و سکس پیدا کردم. خوبی مطلبتون این بود که خیلی دسته بندی شده به مسئله پرداخته و دیگه سوالی تو ذهنم باقی نذاشت. خیلی عالی بودین بقیه مطالب رو هم میخونم

سلام وقت بخیر
باعث افتخار و خوشحالیه که جواب تمام سوالاتتون رو در فیت شیپ پیدا کردید.
ممنون از لطف و توجهتون.

سلام ممنون میشم جواب بدید چون سال هاست دنبال جواب این سوال میگردم
خودارصایی باید مثلا چند بار در ماه یا هفته باشه که اصلا مشکلی برا عضله سازی ایجاد نکنه؟
مثلا ۴ بار در ماه زیاد هست؟

سلام
هیچ مطالعه ای تا به امروز اثبات نکرده خود ارضایی اثر منفی روی عضله سازی داره.
ولی برای احتیاط بیشتر از یک بار در هفته نباشه و ترجیحا در روز تمرین انجام ندید.

خود ارضایی بدن رو میسوزونه.نابود میکنه.بلای اعصاب و روان تون میشه.الان متوجه نشی اگه ۱۸ سالت باشه ۲۵ سالگی میفهمی با خودت چیکار کردی.

پسرم خودارضایی کلا بده.بهتره رابطه نداشته باشی.اگه هم نمیتونی حداقل جنس مخالف تحریکت کنه.اگه جون باشی زیر ۳۰ سال۴ بار در ماه اشکالی نداره.

من قبل تمرین هم سکس داشتم اتفاقا من بعد سکس احساس قدرت بیشتری می کنم ایا طبیعی..؟

سلام‌.وقت شما بخیر.بنده تجربه خودمو عرض خواهم کرد:خود ارضایی نه تنها برای بدنسازی خوبه بلکه برای ارامش روح و روان انسان هم طبق تحقیقات و مطالعات امروزی فوایدی بیشماری هم داره.من شخصا روزی دوبار خودارضایی دارم و متاهل هم هستم و همچنان برای از بین رفتن برخی تنش های جنسی بعد از رابطه جنسی حتی تا پنج الی هشت بار هم خود ارضایی میکنم و خیلی لذت بخشه ،شما هم انجامش بدین حتما فوایدی بی شمار داره.من بعد این عمل احساس انرژی زیاد موقع تمرین میکنم.باتشکر از عوامل فیت شیپ.

سلام دوست عزیز
بنده یه نقدی از نظر شما دارم و اینکه اگر خود ارضایی مفید بود چرا ادیان توصیه نکردن؟؟ و اصن کاری هم به دین و اینا نداارم چرا پزشک های امروزی فایده ای دربارش نگفتن و گفتن که همش ضرره و به سرطان پروستات ختم میشه و ریزش مو میاره و امثالهم
به نظرتون چرا این نظرات و دیدگاه ها از مرجع های معتبر به این شکل اومده ولی از نظر شما فایده داره و مفیده؟

دیدگاه شما

نام *

آدرس ایمیل *

وبسایت

فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، مستندات علمی و ویدئوهای انگیزشی و آموزشی ما را در کانال آپارات فیت شیپ دنبال کنید!

کانال آپارات فیت شیپ


با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!


سایت معرفی پزشکان

‏در اپلیکیشن سبک، هر فردی می‌تواند با انتخاب دوره مخصوص خود، از برنامه‌هایی کاملاً شخصی سازی شده که هسته اصلی آن‌ها برنامه غذایی و ورزشی است به همراه امکانات و محتواهای کاربردی بهره‌مند شود. پشتیبان نیز به طور کامل و دائمی همراه شما خواهد بود تا به اهداف خود برسید.

دانلود اپلیکیشن سَبک

حقوق مجله فیت شیپ متعلق به سلامت الکترونیک داتیس می‌باشد. بازنشر مطالب تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.

شماره موبایلتون و ایمیلتون رو بزنید و کد تخفیف ۵۰ درصدی اپلیکیشن سبک رو بگیرید.

خانه » تمرین » تاثیر رابطه جنسی بر بدنسازی + نکات ناگفته!

حرف و حدیث‌های زیادی درمورد تاثیر رابطه جنسی بر بدنسازی و ورزش وجود دارد و همیشه محل بحث و مجادله بین اساتید علم ورزش بوده است. عملکرد مطلوب ورزشی تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار دارد که فعالیت جنسی یکی از این فاکتورهای تاثیرگذار است.

خیلی از مربیان بدنسازی و ورزشکاران بر این باورند که رابطه جنسی ورزشکاران قبل از رقابت می‌تواند عملکرد آن ها را در مسابقات به علت کاهش انرژی و کاهش خوی جنگجویی (ناشی از کاهش تستسترون بعد از رابطه) کاهش دهد.

 طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است رابطه معنی دار و مشخصی بین این دو عامل کشف نشد و البته لازم به ذکر است که تعداد مطالعاتی که در این باره صورت گرفته زیاد نیستند. حالا در این مطلب مجله فیت شیپ به تفسیر و تحلیل معتبرترین تحقیقات در این زمینه می‌پردازیم.

تاثیر رابطه جنسی قبل از مسابقات هنوز به طور کامل مشخص نیست اما بیشتر مطالعات به طور کلی بیان می‌کنند که رابطه جنسی بر روی عملکرد هوازی و قدرتی ورزشکاران تاثیر می‌گذارد.رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

فهرست مطالب این مقاله

شاید گاهی اوقات شاهد افت کیفیت تمرین، بعد از رابطه جنسی باشیم؛ اما کاهش عملکرد ورزشکاران بعد از رابطه جنسی می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مطالعات نشان می دهند که رابطه منفی بین رابطه جنسی و
عملکرد ورزشی ورزشکاران وجود ندارد و با توجه به تاثیری که رابطه جنسی بر روی
کیفیت زندگی و آرامش روانی افراد می گذارد، نباید در دوره مسابقات حذف شود یا
تعداد آن کاهش یابد.

در حقیقت ورزشکاران باید به اندازه نرمال رابطه جنسی داشته
باشند و از رفتارهای ناسالم همراه آن مانند استعمال دخانیات، مصرف مواد مخدر و
الکل اجتناب کنند.

بهتر است حداقل چند ساعت بین رابطه جنسی و رقابت فاصله باشد (حدود 10_12 ساعت که این زمان حدودی، درمورد مسابقات عنوان شده است و برای تمرینات بستگی به شدت تمرین، شدت رابطه جنسی و چند عامل دیگر دارد).

 داشتن رابطه بلافاصله قبل از تمرین و رقابت یا
با فاصله زمانی اندکی قبل از آن می‌تواند تاثیرات منفی روانشناختی و فیزیکی بر روی
ورزشکاران داشته باشد؛ پس به زمان دقت کنید.

در باره‌ی کاهش خوی جنگجویی و جدیت تمرین افراد لازم به ذکر است که این مسئله به مقدار بسیار زیادی تحث تاثیر تلقین و خرافات است.

البته بعد از رابطه به علت آرامش روانی که در افراد ایجاد می‌شود ممکن است فرد در مسابقه، دیگر به خودش فشار نیاورد و از حداکثر توان خود استفاده نکند. که این مسئله تحت تائیر مسائل روانی است. ( منبع5 )

پیشنهاد مطالعه فیت شیپ: افزایش قدرت بدنی با 10 تکنیک کلیدی

مطالعه دیگری نیز نشان می دهد که ارگاسم ناشی از مقاربت 6_7
ساعت قبل از رقابت باعث کاهش عملکرد ورزشی افراد نمی‌شود و فقط به طور کلی داشتن
ارگاسم های متعدد باعث کاهش فشارخون سیستولی در صبح روز بعد می‌شود و هیچ یک از
دیگر عملکردهای ورزشی کاهش نمی‌یابند.

در رابطه با تاثیر رابطه جنسی بر بدنسازی بهتر است کمی درمورد هورمون تستوسترون صحبت کنیم.

تستوسترون با توجه به این که باعث افزایش هورمون رشد می‌شود می‌تواند باعث افزایش توده عضلانی از طریق افزایش سنتز پروتئین‌های عضلانی شود.

البته همه این تاثیرات مستلزم داشتن یک رژیم غذایی مناسب است. لازم به ذکر است که سطح تستوسترون در طول رابطه جنسی یا خودارضایی افزایش می‌یابد و بلافاصله بعد از ارگاسم به سطح طبیعی برمی گردد و از سطح طبیعی خود کمتر نخواهد شد (منابع 3و4).

در مطلب “افزایش طبیعی تستوسترون” که قبلا در مجله فیت شیپ منتشر کردیم، در ابتدا به معرفی این هورمون پرداخته‌ایم و سپس توضیح دادیم که چطور می‌توان این هورمون را به صورت طبیعی و تنها با تغییراتی در رژیم غذایی خود افزایش داد.

داشتن فعالیت بدنی منظم می‌تواند باعث تقویت فعالیت جنسی شده و بالعکس، فعالیت جنسی منظم نیز می‌تواند باعث بهبود عملکرد ورزشی شما شود!

فعالیت جنسی برای بدنسازی مضر نیست و مانع رشد عضلات نمی‌شود و از آنجایی که باعث کاهش استرس می‌شود می‌تواند به افزایش بازده ورزشی نیز بیانجامد، فقط باید به چند نکته توجه کرد ( منبع6 ):

مجله فیت شیپ

یوگا از واژه سانسکریت “yuji” به معنی اتحاد مشتق شده‌ ­است و امروزه می‌دانیم که ورزش یوگا تمرینی برای قرار…

مجله فیت شیپ

شاید در خودمان احساس می‌کنیم که توانایی رقابت در مسابقات کراس فیت را داریم و می‌خواهیم در آن شرکت کنیم و…

با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

اما در واقعیت رابطه جنسی تاثیر منفی روی عملکرد بدن داره ، من روزایی که رابطه جنسی دارم اصلن نمی تونم درست تمرین کنم ، کاملن به طور مشخص قدرتم کاهش پیدا می کنه و دمبل های همیشگی رو نمی تونم بیش تر از چهار بار بزنم ،

کاملا اثبات شده نیس
حداقل تو مطالعات مشخص شده رابطه جنسی ۱۲ ساعت قبل ورزش هیچ گونه اثر منفی نداره بر بدن.
البته اثرات غیر مستقیم مثل کاهش زمان خواب میتونه اثرگذار باشه.

خود ارضایی هم میتونه تاثیر منفی داشته باشه؟؟؟؟؟

سلام روزتون بخیر
نه تاثیری نداره
فقط بلافاصله قبل باشگاه نباشه بهتره.

‌تعادلت از بین میره و سلولها ازاد میشوند و در حالت استراحت هستند و احساس میکنی که قدرتت کم شده

سلام
اکر با فاصله چند ساعته باشه هیچ مشکلی ندارد.

سلام
اونروزی که رابطه جنسی دارم تمرین نمیکنم
روزه بعدش که تمرین میکنم به ترز عجیبی انرژی و قدرتم زیاد میشه و احساس شادابی میکنم

حالا چند روزی میشه از مکمل استفاده میکنم

خیلی از مقاله های سایتارو خوندم خلاصه مطالب اینو فهمیدم که هفته ای ۱ بار رابطه داشتن مشکل نداره
به نظر شما الان که دارم از مکمل استفاده میکنم هیچ مشکلی نداره هفته ای ۱ بار رابطه داشته باشم ؟
ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام
کلا داشتن رابطه ی جنسی مشکلی با ورزش نداره
فقط بهتره فاصله داشته باشه.

سلام همه درباره قبل از تمرین میگن اگه بعد تمرین نزدیکی کنی رو چربی سوزی و عضله تاثیر داره
ممنون میشم جواب بدید

عرض سلام خدمت شما. خیر تاثیری نداره.

من خيلي از ورزش ها رو انجام دادم روابط جنسي نقش مخربي بر عملكرد ورزشي و ركورد داره مثلا دو و ميداني كه اصلا بعد از رابطه جنسي حتي يه ۸۰۰ متر هم نميشه زد. شايد وزنه زدن راحت باشه اما اينتروال و فارتلك و از اينجور تمرين ها كه نياز به قدرت و استقامت داره اصلا. ورزشهاي رقابتي سنگين هم كه ديگه هيچي از همون اولش بايد خودت شكست خورده بدوني. مربي ها قبل از مسابقات مهم از هفته ها قبل مي خواستن كه رابطه نداشته باشيم و تحمل كنيم و طرف همسر نريم. كلا زن گرفتي يا قاطي زن و دختر شدي دور ورزش قهرماني رو خط بكش اولش هم نشون نده در سالهاي بعد تاثيرش رو نشون ميده. مثلا اگر دوران قهرماني طرف ۲۰ سال باشه ميرسه به ۵ سال يا كمتر. من از قهرمانهاي ورزشي كه موفق هستند و در حال پيشرفت و قهرماني يكهو با يه تصميم اشتباه و ازدواج نابجا مسير زندگي و قهرماني شون عوض مي كنن و عمر دوران قهرماني رو كوتاه!!واقعا تعجب مي كنم. يا حق

سلام روزتون بخیر
این تفکر که مسائل جنسی باعث تخریب عملکرد می شود الان مورد بازنگری قرار گرفته و مسائل جنسی استاندارد نه بیش از حد نه تنها باعث تخریب عملکرد نمیشه بلکه تاثیر مثبت هم دارد.رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

درود و خسته نباشید
من ی سوال دارم که هر جوری تو اینترنت میزنم جوابش نمیاد نمیدونم واقعا هنوز جوابی براش پیدا کردن یا نه ولی از مربی ها هم رومون نمیشه بپرسیم. دقیقا سوالم این هست که کسی ک میخاد ورزش رو شروع کنه اگه همین الان خود ارضایی انجام داده باشه یا جنب، چن روز بعد از میتونه ورزش رو شروع کنه که از لحاطظ فیزیو لوژی بدنش اماده باشه و زیان نداشته باشه.؟
 ایا بستگی ب سابقه اون داره مثلا تعداد دفعاتی که تو هفته یا ماه قبل انجام داده. یا مثلا فاصله انها با بار اخر .
ایا بنظر شما بهتر نیست هر زمان که  خودمون حس کردیم او اسپرم ب بدن بازگشته با توجه ب نوع تحریک یا تغیه ای ک برای ریکاوری جنسی انجام دایدم.
خواهشمندم اگر جواب رو درست میدونید بگید اگر مطمعن نیستید یا نمیدانید جواب ندهید کمتر ناراحت میشوم تا شنیدن جواب نادرست

سلام مچکرم
دوست عزیز خود ارضایی و محتلم شدن تاثیری بر عملکرد شما در آن روز ندارد. و شما میتونید فعالیت رو انجام بدید.
اما اگر درحال انجام یک برنامه تمرینی دوره بندی شده هستید خودارضایی بیش از اندازه باعث ایجاد تغییرات هورمونی می شود که در روند عضله سازی اختلال ایجاد می کند.

خودارضایی انرژی خیلی زیادی از شما تخلیه میکنه چون سیستم عصبی شما غیر طبیعی تحریک میشه و فسار زیادی به بدن میاره.هر خود ارضایی برابر با ۳تا سکس طبیعی انرژیتونو تخلیه میکنه.داشتن بیش از اندازه سکس در هفته اونم زیان اوره.البته بستگی به سن شما داره.هر چی ابو علی سینا درباره سکس گفته درسته.پزشکای الان بیشترشون دوزاری هستن.چندتا کتاب کردن تو مغزشون شدن دکتر.تجربه لازم عزیزان.خودتون وقتی رابطه دارید بدنتون خالی میکنه.این دیگه دکتر پرسیدن نمیخواد

خیلی وقت بود کلی سوال در این مورد داشتم تا این مطلبتون رو درمورد ورزش و سکس پیدا کردم. خوبی مطلبتون این بود که خیلی دسته بندی شده به مسئله پرداخته و دیگه سوالی تو ذهنم باقی نذاشت. خیلی عالی بودین بقیه مطالب رو هم میخونم

سلام وقت بخیر
باعث افتخار و خوشحالیه که جواب تمام سوالاتتون رو در فیت شیپ پیدا کردید.
ممنون از لطف و توجهتون.

سلام ممنون میشم جواب بدید چون سال هاست دنبال جواب این سوال میگردم
خودارصایی باید مثلا چند بار در ماه یا هفته باشه که اصلا مشکلی برا عضله سازی ایجاد نکنه؟
مثلا ۴ بار در ماه زیاد هست؟

سلام
هیچ مطالعه ای تا به امروز اثبات نکرده خود ارضایی اثر منفی روی عضله سازی داره.
ولی برای احتیاط بیشتر از یک بار در هفته نباشه و ترجیحا در روز تمرین انجام ندید.

خود ارضایی بدن رو میسوزونه.نابود میکنه.بلای اعصاب و روان تون میشه.الان متوجه نشی اگه ۱۸ سالت باشه ۲۵ سالگی میفهمی با خودت چیکار کردی.

پسرم خودارضایی کلا بده.بهتره رابطه نداشته باشی.اگه هم نمیتونی حداقل جنس مخالف تحریکت کنه.اگه جون باشی زیر ۳۰ سال۴ بار در ماه اشکالی نداره.

من قبل تمرین هم سکس داشتم اتفاقا من بعد سکس احساس قدرت بیشتری می کنم ایا طبیعی..؟

سلام‌.وقت شما بخیر.بنده تجربه خودمو عرض خواهم کرد:خود ارضایی نه تنها برای بدنسازی خوبه بلکه برای ارامش روح و روان انسان هم طبق تحقیقات و مطالعات امروزی فوایدی بیشماری هم داره.من شخصا روزی دوبار خودارضایی دارم و متاهل هم هستم و همچنان برای از بین رفتن برخی تنش های جنسی بعد از رابطه جنسی حتی تا پنج الی هشت بار هم خود ارضایی میکنم و خیلی لذت بخشه ،شما هم انجامش بدین حتما فوایدی بی شمار داره.من بعد این عمل احساس انرژی زیاد موقع تمرین میکنم.باتشکر از عوامل فیت شیپ.

سلام دوست عزیز
بنده یه نقدی از نظر شما دارم و اینکه اگر خود ارضایی مفید بود چرا ادیان توصیه نکردن؟؟ و اصن کاری هم به دین و اینا نداارم چرا پزشک های امروزی فایده ای دربارش نگفتن و گفتن که همش ضرره و به سرطان پروستات ختم میشه و ریزش مو میاره و امثالهم
به نظرتون چرا این نظرات و دیدگاه ها از مرجع های معتبر به این شکل اومده ولی از نظر شما فایده داره و مفیده؟

دیدگاه شما

نام *

آدرس ایمیل *

وبسایت

فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، مستندات علمی و ویدئوهای انگیزشی و آموزشی ما را در کانال آپارات فیت شیپ دنبال کنید!

کانال آپارات فیت شیپ


با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!


سایت معرفی پزشکان

‏در اپلیکیشن سبک، هر فردی می‌تواند با انتخاب دوره مخصوص خود، از برنامه‌هایی کاملاً شخصی سازی شده که هسته اصلی آن‌ها برنامه غذایی و ورزشی است به همراه امکانات و محتواهای کاربردی بهره‌مند شود. پشتیبان نیز به طور کامل و دائمی همراه شما خواهد بود تا به اهداف خود برسید.

دانلود اپلیکیشن سَبک

حقوق مجله فیت شیپ متعلق به سلامت الکترونیک داتیس می‌باشد. بازنشر مطالب تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.

شماره موبایلتون و ایمیلتون رو بزنید و کد تخفیف ۵۰ درصدی اپلیکیشن سبک رو بگیرید.

رابطه ی جنسی و بدنسازی

برای بسیاری از کسانی که بدنسازی را یا به صورت حرفه ای و یا به صورت معمول پیگیری می کنند، یکی از سوال های مهم این است که تاثیر رابطه جنسی و همچنین خودارضایی بر فرآیند عضله سازی آنها چگونه است؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید تمامی مکانیزم رابطه ی جنسی و از آن مهمتر تاثیر ارضاء شدن مردان بر سطح آمادگی بدن را بدانیم که در این مطلب از تک پزشک به صورت جامع به آن خواهیم پرداخت.

آیا رابطه ی جنسی سالم می تواند سیستم ایمنی بدن شما را بهبود بخشد؟ آیا رابطه ی جنسی سالم می تواندبه شما در ساخت عضلات بیشتر کمک کند؟

پاسخ این سؤالات قطعا بله است اما باید نکاتی نیز رعایت شود که در ادامه تک پشزک از زبات متخصصین برای شما بازگو خواهد کرد.رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

به طور کلی داشتن فعالیت جنسی درست و صحیح می تواند عملکرد سیستم ایمنی، سلامت روان و شرایط زندگی را بهبود ببخشد. اما همیشه داشتن روابط بدون قاعده و ناصحیح می تواند نتایجی بسیار مضر مانند؛ آسیب جسمی و روانی و بیماریهای مقاربتی و غیره به همراه داشته باشد.

برقراری رابطه جنسی صحیح می تواند عملکرد سیستم ایمنی را تا حدود زیادی ارتقا دهد، اما از طرف دیگر داشتن رابطه ی جنسی ناصحیح می تواند عملکرد سیستم ایمنی را مختل کرده و سطح آنابولیک و آندروژنی را کاهش دهد که سبب تحلیل عضلات خواهد شد.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که داشتن رابطه ی جنسی و نوسانات هورمونی ناشی از آن سبب افزایش پرولاکتین و آدرنالین و تقویت بدن در برابر سرطان می شود.

این اولین تحقیقی است که درباره ی تاثیر بسیار مثبت انزال بر سیستم ایمنی ارائه شده است و داده های بسیار مهمی را در اختیار همگان قرار می دهد.

رابطه ی جنسی باعث آزادسازی مقادیر زیادی از دوپامین می شود که یک انتقال دهنده ی عصبی است که در سنتز و ترشح اپی-نفرین ( آدرنالین ) بسیار موثر است.

افزایش ضربان قلب که بر اثر تحریک جنسی به وجود می آید به علت تاثیر دوپامین در ترشح آدرنالین است.

دوپامین را اصطلاحا هورمون “حس خوب” نیز می نامند و علت آن این است که در بسیاری از اعتیادها و همچنین لحظات بسیار عالی دوپامین در بدن بالا می رود و این موضوع می تواند سبب آن شود که دوپامین زمینه ساز برخی انحرافات جنسی بشود.

سرطان پروستات حدود 70 درصد از مردان بالای 65 سال را ممکن است به خود درگیر کند.

پیش از تحقیقات علمی که اکنون در دسترس است، باور بر این بود که تعداد انزال ممکن است تاثیر مستقیم بر احتمال ابتلا به سرطان پروستات داشته باشد.

حال آنکه بر اساس تحقیقات جدید نشان می دهد که افزایش انزال سبب کاهش خطر ابتلا خواهد شد.

علت هم این است که با انزال و پاک کردن پروستات از موادی که ممکن است به DNA آن ها آسیب رسیده باشد احتمال ماندن سلول هایی که شانس ابتلای فرد به سرطان را زیاد می کنند، بسیار کم خواهد شد.

سلامت قلبی برای انجام فعالیت های ورزشی بسیار ضروری است، زیرا قلب خون تمیز را به قسمت های حیاتی و عضلات بدن می رساند و سبب خواهد شد که عضله همیشه قوی و زنده بماند.

عملکرد ضعیف قلب می تواند سبب کاهش استقامت، اختلال در عملکرد و رشد عضلات شود.

حال جالب توجه است که چاقی بزرگ ترین مشکل سلامت در ایالات متحده است و 61% از بزرگسالان آمریکا به چاقی مبتلا هستند که 15 درصد این افراد چاقی مفرط دارند.

یکی از مهم ترین عوارض چاقی، تاثیر منفی آن بر سلامت قلب است، زیرا چربی اضافی بدن و افزایش سطح تری گلیسیرید خون می تواند منجر به فشار خون بالا، دیابت و بیماری های قلبی عروقی شود.

از این رو باید بدانید که خوشبختانه، تحقیقات نشان می دهد که تحریک جنسی و داشتن رابطه ی جنسی سالم می تواند باعث تحریک آدرنالین و چربی سوزی شود.

آدرنالین برای دریافت انرژی به بافت چربی وارد می شود و این خود دلیلی بر آن است که چرا داشتن رابطه ی جنسی باعث لاغری می شود.

تستوسترون مسئول رشد عضلات است و رشد عضلات در نبود تستوتسرون اتفاق نخواهد افتاد. در نتیجه، ورزشکاران برای افزایش سطح تستوسترون بسیار مشتاق هستند و همیشه به دنبال آن می گردند.

ورزشکاران ممکن است انواع گیاهان، ویتامین ها، مواد معدنی، هورمون ها، پروستروئیدها و حتی استروئیدهای غیرقانونی را مصرف کنند تا سطح تستوسترون خود را تقویت کنند.

مکمل های تغذیه ای در تغییر سطح هورمون مؤثر هستند، اما بسیاری از آنها با گذشت زمان، کارآیی خود را برای مصرف کننده از دست می دهند، زیرا بدن تولید طبیعی مواد خود را به عنوان پاسخ به نفوذ مواد بیرونی (اگزوژن) تنظیم می کند.

رشد عضله می تواند در صورت وقوع این حالت برای بدن شما حتی با مصرف مکمل متوقف شود.

بالا بردن سطح تستوسترون به طور طبیعی با داشتن تغذیه مناسب و رعایت اصول برای داشتن رابطه ی جنسی حاصل می شود.

محققان چینی مطالعه ای را در سال 2003 انجام دادند و بیست و هشت داوطلب مرد را برای جلوگیری از انزال برای مدت زمان یک هفته مورد آزمایش قرار دادند.

شرکت کنندگان روزانه مورد آزمایش تستوسترون قرار می گرفتند و این تحقیق نخستین تحقیق علمی برای اندازه گیری این هورمون در مردان بود که نتایج بسیار شگفت آوری را در پی داشت.

محققان دریافتند که عدم انزال تا شش روز هیچ تاثیری بر مقدار سرم تستوسترون ندارد و در روز هفتم این مقدار به 145.7 درصد سطح اولیه خود می رسد و سپس در روز هشتم به شکل بسیار عجیبی افت خواهد کرد.

بر اساس این تحقیق تستوسترون در روز هشتم به علت بازخورد منفی ترشح هورمون رنگدانه ای (لوتئین کننده) کاهش یافته است.

این هورمون برای تولید تستوسترون بسیار ضروری است و میزان تستوسترون آزاد را تعیین می کند. سرکوب این هورمون باعث کاهش سطح تستوسترون و بازگشت آنها به مقدار اولیه می شود.

این مطالعه نشان داد که زیاد بودن فعالیت جنسی و انزال بر میزان تستوسترون تأثیر قطعا منفی ندارد.

تا این جای این مطلب تک پزشک برای شما توضیح داد که داشتن رابطه ی جنسی صحیح می تواند بسیار در رشد عضلات برای افرادی که مشغول بدنسازی هستند، مفید باشد. اما سوالی که شاید ذهن بسیاری را در گیرکند این است که آیا خود ارضایی هم به همین شکل خواهد بود؟

در این باره بایدگفت که نظرات مختلفی در این مورد وجود دارد اما از دیدگاه پزشکی و روانشناسی به این قضیه بنگریم، خودارضایی افراط گونه می تواند نه تنها با تغییر در سطح تستوسترون، بلکه با ایجاد حس ناتوانی و ناامیدی باعث سرخوردگی و کاهش  تمرکز ورزشکار شود.

بسیاری هم معتقدند که برای کنترل سطح تستوسترون خود به این موضوع نیاز دارند. فرآیند ارگاسم می تواند برای شما سبب افزایش انرژی بشود و در فرد دیگر این موضوع باعث کاهش انگیزه و خستگی و ناتوانی باشد.

تمامی این داده ها و تحقیق های علمی برای رعایت اصول در هر زمنیه ای است و باید بدانید که افراط در هر موضوعی می تواند فرایند رشد عضله ی شما را مختل کند.

کمبود خواب، کمبود ویتامین، تغذیه ی نامناسب و .. همگی دلیل های کافی برای رشد نکردن و ایست عضلانی شماست که باید از بین بروند.

در این باره باید گفت که بر اساس همان تحقیقات ذکر شده، پس از 6 روز میزان این هورمون به بالاترین سطح خود می رسد که در صورت عدم انزال کاهش شدیدی خواهد کرد اما باید بدانید که داشتن رابطه ی جنسی فقط تخلیه ی تستوسترون نیست و فواید بسیاری دارد که می توانید در فواید رابطه ی جنسی برای زوجین بخوانید.رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

پس باید بدانید که خود ارضایی را می توان فقط از منظر تخلیه ی تستوسترون در زمان صحیح مطالعه کرد و در غیر این صورت می تواند حتی بسیار مضر هم باشد.

براساس آخرین تحقیقات علمی پیرامون تمایلات جنسی و رابطه جنسی مربوط به عملکرد فیزیولوژیکی، در ادامه تک پزشک برای شما بهترین راهکارها را برای داشتن بدنی سالم و همچنین داشتن رابطه ی جنسی مناسب آورده است:

1. از آنجا که سطح تستوسترون در حضور سطح انسولین به حداقل می رسد، وعده غذایی قبل از تمرین باید از لیپیدها و پروتئین تشکیل شود که هر دو تأثیر ناچیز در سطح انسولین دارند.

2. تحقیقات نشان می دهد که سطح تستوسترون با پاسخ به محرک های جنسی افزایش خواهد یافت. به همین دلیل ورزشکار می تواند با داشتن رابطه ی جنسی و داشتن تمرین ورزشی مناسب از هردوی آن ها منفعت ببرد.

بهتر آن است که داشتن رابطه ی جنسی پیش ار ورزش باشد تا از افزایش تستوسترون نیز بهره ببرید.

3. بعد از انجام تمرین ورزشی، بهتر است که ورزشکار نوشیدنی های حاوی پروتئین مصرف کند که به همراه تخم کتان یا روغن زیتون مصرف شود. چربیهای موجود در این دو، نفوذ به دیواره سلولی توسط هورمونهای جنسی را تسهیل می کنند.

4. مناسب ترین حالت این است که پس از یک ساعت از تمرین ورزشکار به ارگاسم برسد، زیرا باعث افزایش سطح طبیعی سلول های قاتل (سلول های طبیعی بدن برای مقابله با سلول های سرطانی) می شود که در مقابله با سرطان بسیار مفید هستند.

بنابراین عملکرد سیستم ایمنی بدن را افزایش داده و سرعت بهبودی بدن را در صورت بروز هر مشکلی افزایش خواهد داد.

5. حال اگر شما تصمیم بگیرید که انزال را به مدت هفت روز به تاخیر بیندازید تا به بیشترین سطح تستوسترون برسید، باید بدانید که حتما باید در روز هفتم این کار صورت بگیرید تا از سرکوب منفی هورمون LH در روز هشتم جلوگیری شود.

نوسانات طبیعی تستوسترون با ورزش و تغذیه درست از نظر هورمونی قابل تغییر است. اگر تغذیه یا ورزش نامناسب باشد و سطح انسولین و استروژن بالا رود، تستوسترون، GH و IGF-1 تحت تأثیر نامطلوب قرار گرفته و رشد عضلات مهار می شود.

رابطه جنسی بخش جدایی ناپذیر از زندگی انسان است.

تاکنون علم پزشکی تحقیقات زیادی بر روی این موضوع انجام نداده است، ولی با این وجود تاثیر رابطه ی جنسی بر سیستم ایمنی اثبات شده است.

علم فقط در حال حاضر در حال درک تأثیر فعالیت جنسی بر پاسخ ایمنی و مشخصات هورمون است، اما بسیار واضح است که قوای جنسی زیربنای کلیه رفتارهای انسانی است و عملکرد صحیح جنسی می تواند سلامت جسمی را بهبود بخشد.

همانگونه که در بخش بهترین راهکارها برای شما آمد، می توان با عمل به این شیوه از بدنسازی خود لذت ببرید و رابطه ی جنسی سالمی نیز داشته باشید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تاریخ انتشار

تعداد بازدید

زمان مطالعه

رابطه جنسی بر ورزش و به‌خصوص بدنسازی چه تاثیری دارد؟ آیا واقعیت دارد که خودارضایی و رابطه جنسی قبل و بعد از ورزش عملکرد تمرین را کم می‌کند؟ این پرسش‌ها دغدغه‌های مهم بدنسازان و ورزشکاران است. بین رابطه جنسی و بدنسازی و عضله‌سازی ارتباط وجود دارد، اما باید بدانیم این ارتباط به چه صورت است.رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

در این مطلب به همه سوالات شما در مورد رابطه جنسی و ورزش و به خصوص بدنسازی پاسخ می‌دهیم.

 

(بهترین برنامه ورزشی برای تناسب ‌اندام کل بدن)

 

روابط جنسی سالم می‌تواند سلامت روانی، جسمی و کیفیت زندگی را تقویت کند، اما عادت جنسی ناسالم می‌تواند بدن را مختل کند. همه ما دوست داریم که استایل ورزشکاری داشته باشیم و عضلاتی فوق‌العاده بسازیم (حرکات فوق العاده برای استایل بالاتنه). بعضی از افراد فکر می‌کنند که برای دستیابی به این هدف، روابط جنسی‌ باعث محدود شدنِ رشد عضلات خواهد شد.

باتوجه به تمام گفته‌ها، بسیاری از ورزشکاران دچار سردرگمی می‌شوند که آیا باید تمرینات بدنسازی را ادامه دهند یا خیر؟ یا این‌که برای رشد بیشتر باید از رابطه جنسی‌ دوری کنند. به‌خاطر تمام این سردرگمی‌ها و پرسش‌های فراوان، ما تصمیم گرفتیم که در مورد تأثیر روابط جنسی‌ بر بدنسازی، مقاله‌ای‌ را برای شما ارائه دهیم.

 

پیش از اینکه تأثیر روابط جنسی‌ بر بدنسازی را مورد بررسی قرار دهیم، بهتر است ابتدا در مورد نیروی جنسی‌ مطالبی را بیان کنیم. همان‌طورکه همه ما می‌دانیم دلیل وجود این حس، به‌خاطر هورمون تستوسترون است. اگر میزان تستوسترون بدن افزایش یابد، شهوت نیز بیشتر می‌شود و برعکس اگر سطح تستوسترون کاهش یابد، شهوت نیز کم خواهد شد.

بالا رفتن سطح تستوسترون، موجب افزایش میل جنسی‌ می‌شود، پس بهتر است سطح تستوسترون را افزایش دهیم. به همین خاطر است که بدنسازی ورزشی فوق‌العاده است، زیرا در کنار عضله‌‌سازی، باعث افزایش سطح هورمون تستوسترون نیز می‌شود.

 

حرکات چند مفصلی (لانگز، اسکوات، پرس سینه، ددلیفت و پرس سر شانه) باعث ترشح بیشترین مقدار تستوسترون در بدن می‌شود؛ زیرا این حرکات از بیشترین فیبر‌های عضلانی استفاده می‌کنند و به همین دلیل گردش تستوسترون درون بدن نیز افزایش خواهد یافت.

شما می‌توانید از طریق تمرینات بدنسازی، میزان تولید تستوسترون را افزایش دهید. تمرینِ زیاد از اندازه، باعث ترشح بیش‌ازحد تستوسترون و اختلال در نیروی جنسی‌ خواهد شد. شما باید حجم تمرینات خود را کم‌کم افزایش دهید تا دچار تمرین‌زدگی نشوید.

 

بعضی‌ از بدنسازان از رابطه جنسی‌ هراس دارند و می‌گویند که در روابط جنسی،‌ میزان زیادی تستوسترون از بین می‌رود. این موضوع خیلی‌ وقت است که در میان بدنسازان وجود دارد؛‌ اما باید بگوییم که رابطه جنسی‌ افزایش تستوسترون در بدن می‌شود. با افزایش تستوسترون در بدن، عضله‌سازی و عملکرد ورزشی بیشتر خواهد شد.

شما باید به زمان انجام رابطه جنسی‌ دقت داشته باشید. بهتر است که لذت رابطه جنسی‌ را به بعد از تمرینات موکول کنید.

 

 

همان‌طورکه گفته شد روابط جنسی‌ تأثیر مثبتی بر بدنسازی می‌گذارد. همچنین تمرینات بدنسازی می‌تواند در زندگی‌ِ جنسی‌ ما نیز تأثیرات خوبی داشته باشد. در ادامه، چند مطلب در مورد بدنسازی بیان می‌کنیم که باعث می‌شود روی رابطه جنسی‌ شما تأثیرگذار ‌باشد.

بعضی افراد می‌خواهند به درصد چربیِ‌ تک‌رقمی‌ برسند. آن‌ها به این دلیل که چربی‌ بدنشان بسیار کم شده، سطح میل جنسی‌‌شان نیز به شدت کاهش می‌یابد. در کنار این مشکل، ممکن است این افراد انرژی لازم برای برقراری رابطه جنسی‌ را نداشته باشند. اگر زندگی‌ جنسی‌ شما دچار مشکل شده، باید به درصد چربی‌ بدن خود توجه داشته باشید.

یکی‌ دیگر از موارد مهم، مکمل‌هایی است که مصرف می‌کنید. بی‌نتیجه بودنِ استفاده از مکمل‌ها، می‌تواند عملکرد و میل جنسی‌ شما را کاهش دهد. پس در انتخاب نوع مکمل خود دقت لازم را داشته باشید.

 

جالب است بدانید که رابطه جنسی را نوعی ورزش هوازی چربی‌سوز می‌دانند. چون در آن ضربان قلب بالا می‌رود. البته مدت زمان، سرعت و شدت رابطه جنسی هم تأثیر مستقیمی بر میزان کالری‎سوزی رابطه دارند.

با توجه به میزان کالری‌سوزیِ بالای رابطه جنسی، که می‌توانیم بگوییم تقریباً هر ساعت رابطه جنسی می‌تواند ۵۰۰ کالری بسوزاند، اگر به دنبال عضله‌سازیِ خالص و بدون چربی هستید، داشتن رابطه جنسی منظم و با شدت بالا راه رسیدن به این خواسته را برایتان کوتاه خواهد کرد.

 

همان‌طورکه گفته شد روابط جنسی‌ تأثیر مثبتی بر بدنسازی می‌گذارد. همچنین تمرینات بدنسازی هم می‌تواند در زندگی‌ِ جنسی‌ ما تأثیرات خوبی داشته باشد. در ادامه، چند نکته درباره بدنسازی و بیان می‌کنیم که باعث می‌شود روی رابطه جنسی‌ شما تأثیر خوب یا بد داشته ‌باشد.

 

همچنین ممکن است این افراد انرژی لازم برای رابطه جنسی‌ را نداشته باشند. پس دقت داشته باشید که اگر زندگی‌ جنسی‌ شما هم دچار مشکل شده، باید به درصد چربی‌ بدنتان توجه داشته باشید.

 

 

یکی از مسائل مهمی که در ارتباط با رابطه جنسی ورزشکاران وجود دارد‌، مصرف مکمل زینک و روی است. مردان بعد از این‌که به ارگاسم می‌رسند، مقدار مشخصی زینک در اسپرم آن‌ها آزاد می‌شود. زینک نقش مهمی در عضله‌سازی دارد تا حدی که کمبود آن می‌تواند موجب ناباروری در مردان شود.

 

وقتی سطح زینک در بدن پایین است تحریک جنسی کمتر پیش می‌آید و عضله‌سازی هم به سختی انجام می‌شود.

در نتیجه اگر شما مرتب رابطه جنسی دارید، باید برای جلوگیری از کمبود زینک در رژیم خود از مواد غذایی حاوی زینک مثل بادام‌هندی،‌ شیر کم‌چرب، ماست، لوبیا، مرغ، شکلات تلخ و بلغور جو دوسر استفاده کنید.

 

رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که به جز تمام مواردی که ذکر شد، شما می‌توانید هم یک زندگی‌ جنسی‌ فوق‌العاده‌ داشته باشید و هم بیشترین نتایج را از تمرینات بدنسازی خود دریافت کنید. از این پس، در مورد زمان برقراری رابطه جنسی‌ دقت داشته باشید، البته نیازی نیست نگران ضعیف‌شدنِ پاها و از دست‌رفتن تستوسترون باشید.

mamnoon az in matlabe khobT khialam rahat shod

دورد بر شما دوست عزیز 🌷
ممنونیم از همراهی‌تون

چگونه در کمترین زمان پاها‌یم را ۱۸۰ درجه باز کنم؟

بهترین برنامه بدنسازی قدرتمند برای عضله‌سازی ۱۰۰ درصد

جدیدترین آموزش تصویری ” طناب زدن ” از مبتدی تا حرفه‌ای

لاغری ران در کمترین زمان! + (۱۱ حرکت چربی‌سوز برای کوچک کردن ران)

پیشگیری و ” درمان گودی کمر ” با بروزترین روش‌ها + (10 حرکت اصلاحی)

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ارتباط با فیتامین

پشتیبانی

021-22863740

پست الکترونیک

Info@Fitamin.ir

برای عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را وارد نمایید.

دریافت نرم افزار فیتامین

©
کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به فیتامین می‌باشد.

موبایل

رمز عبور

با حساب کاربری به اندام (دکتر کرمانی) وارد شوید

ثبت نام در نسخه آزمایشی

موبایل

رمز عبور

 

به ‌نظر شما آیا ممکن است رابطه جنسی و خودارضایی در تمرینات بدنسازی و عضله‌سازی تأثیر داشته باشد؟ این پرسش همواره در ذهن افراد بسیاری مطرح است که آیا روابط جنسی‌شان، عملکرد ورزشی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟ بله، بین رابطه جنسی و عضله‌سازی ارتباط وجود دارد، اما باید بدانیم این ارتباط به چه صورت است.

روابط جنسی سالم می‌تواند سلامت روانی، جسمی و کیفیت زندگی را تقویت کند، اما عادت جنسی ناسالم می‌تواند بدن را مختل کند. همه ما دوست داریم که استایل ورزشکاری داشته باشیم و عضلاتی فوق‌العاده بسازیم (حرکات فوق العاده برای استایل بالاتنه). بعضی از افراد فکر می‌کنند که برای دستیابی به این هدف، روابط جنسی‌ باعث محدود شدنِ رشد عضلات خواهد شد.

باتوجه به تمام گفته‌ها، بسیاری از ورزشکاران دچار سردرگمی می‌شوند که آیا باید تمرینات بدنسازی را ادامه دهند یا خیر؟ یا اینکه برای رشد بیشتر باید از رابطه جنسی‌ دوری کنند. به‌خاطر تمام این سردرگمی‌ها و پرسش‌های فراوان، ما تصمیم گرفتیم که در مورد تأثیر روابط جنسی‌ بر بدنسازی، مقاله‌ای‌ را برای شما ارائه دهیم.

پیش از اینکه تأثیر روابط جنسی‌ بر بدنسازی را مورد بررسی قرار دهیم، بهتر است ابتدا در مورد نیروی جنسی‌ مطالبی را بیان کنیم. همان‌طورکه همه ما می‌دانیم دلیل وجود این حس، به‌خاطر هورمون تستوسترون است. اگر میزان تستوسترون بدن افزایش یابد، شهوت نیز بیشتر می‌شود و برعکس اگر سطح تستوسترون کاهش یابد، شهوت نیز کم خواهد شد.رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

بالا رفتن سطح تستوسترون، موجب افزایش میل جنسی‌ می‌شود، پس بهتر است سطح تستوسترون را افزایش دهیم. به همین خاطر است که بدنسازی ورزشی فوق‌العاده است، زیرا در کنار عضله‌‌سازی، باعث افزایش سطح هورمون تستوسترون نیز می‌شود.

حرکات چند مفصلی (لانگز، اسکوات، پرس سینه، ددلیفت و پرس سر شانه) باعث ترشح بیشترین مقدار تستوسترون در بدن می‌شود؛ زیرا این حرکات از بیشترین فیبر‌های عضلانی استفاده می‌کنند و به همین دلیل گردش تستوسترون درون بدن نیز افزایش خواهد یافت.

شما می‌توانید از طریق تمرینات بدنسازی، میزان تولید تستوسترون را افزایش دهید. تمرینِ زیاد از اندازه، باعث ترشح بیش‌ازحد تستوسترون و اختلال در نیروی جنسی‌ خواهد شد. شما باید حجم تمرینات خود را کم‌کم افزایش دهید تا دچار تمرین‌زدگی نشوید.

بعضی‌ از بدنسازان از رابطه جنسی‌ هراس دارند و می‌گویند که در روابط جنسی،‌ میزان زیادی تستوسترون از بین می‌رود. این موضوع خیلی‌ وقت است که در میان بدنسازان وجود دارد؛‌ اما باید بگوییم که رابطه جنسی‌ افزایش تستوسترون در بدن می‌شود. با افزایش تستوسترون در بدن، عضله‌سازی و عملکرد ورزشی بیشتر خواهد شد.

شما باید به زمان انجام رابطه جنسی‌ دقت داشته باشید. بهتر است که لذت رابطه جنسی‌ را به بعد از تمرینات موکول کنید.

همان‌طورکه گفته شد روابط جنسی‌ تأثیر مثبتی بر بدنسازی می‌گذارد. همچنین تمرینات بدنسازی می‌تواند در زندگی‌ِ جنسی‌ ما نیز تأثیرات خوبی داشته باشد. در ادامه، چند مطلب در مورد بدنسازی بیان می‌کنیم که باعث می‌شود روی رابطه جنسی‌ شما تأثیرگذار ‌باشد. بعضی افراد می‌خواهند به درصد چربیِ‌ تک‌رقمی‌ برسند. آن‌ها به این دلیل که چربی‌ بدنشان بسیار کم شده، سطح میل جنسی‌‌شان نیز به شدت کاهش می‌یابد. در کنار این مشکل، ممکن است این افراد انرژی لازم برای برقراری رابطه جنسی‌ را نداشته باشند. اگر زندگی‌ جنسی‌ شما دچار مشکل شده، باید به درصد چربی‌ بدن خود توجه داشته باشید.

یکی‌ دیگر از موارد مهم، مکمل‌هایی است که مصرف می‌کنید. بی‌نتیجه بودنِ استفاده از مکمل‌ها، می‌تواند عملکرد و میل جنسی‌ شما را کاهش دهد. پس در انتخاب نوع مکمل خود دقت لازم را داشته باشید.

جالب است بدانید که رابطه جنسی را نوعی ورزش هوازی چربی‌سوز می‌دانند. چون در آن ضربان قلب بالا می‌رود. البته مدت زمان، سرعت و شدت رابطه جنسی هم تأثیر مستقیمی بر میزان کالری‎سوزی رابطه دارند.

با توجه به میزان کالری‌سوزیِ بالای رابطه جنسی، که می‌توانیم بگوییم تقریباً هر ساعت رابطه جنسی می‌تواند 500 کالری بسوزاند، اگر به دنبال عضله‌سازیِ خالص و بدون چربی هستید، داشتن رابطه جنسی منظم و با شدت بالا راه رسیدن به این خواسته را برایتان کوتاه خواهد کرد.

یکی‌ دیگر از موارد مهم، مکمل‌هایی است که مصرف می‌کنید. بی‌نتیجه بودنِ مصرف مکمل‌ها، می‌تواند عملکرد و میل جنسی‌‌تان را کاهش دهد. پس در انتخاب نوع مکمل مصرفی‌تان دقت لازم را داشته باشید و حتماً با کارشناسان فیتامین مشورت کنید.

یکی از مسائل مهمی که در ارتباط با رابطه جنسی ورزشکاران وجود دارد‌، مصرف مکمل زینک و روی است. مردان بعد از این‌که به ارگاسم می‌رسند، مقدار مشخصی زینک در اسپرم آن‌ها آزاد می‌شود. زینک نقش مهمی در عضله‌سازی دارد تا حدی که کمبود آن می‌تواند موجب ناباروری در مردان شود.

وقتی سطح زینک در بدن پایین است تحریک جنسی کمتر پیش می‌آید و عضله‌سازی هم به سختی انجام می‌شود.

بر اساس نتایج این مطالعه جامع، تاثیر منفی فعالیت جنسی بر کارایی ورزشی کمتر از 2 ساعت است. به بیان ساده‌تر درصورتی که رابطه جنسی 2 ساعت یا بیشتر از تمرین یا مسابقه فاصله داشته باشد تاثیری بر عملکرد ورزشی ندارد.

اگرچه این فیلد تحقیقاتی جدید است و نیاز به مطالعات در آن احساس می‌شود اما نتایج علمی تاکنون هیچ‌گونه تاثیر معنادار منفی از رابطه جنسی بر ورزش گزارش نکرده‌اند اما توصیه می‌شود 4 ساعت فاصله بین رابطه جنسی و فعالیت ورزشی رعایت شود.

در این مطلب توضیح داده شد که رابطه جنسی سالم می‌تواند نتایج مفیدی برای ورزشکار داشته باشد، اما آیا خود ارضایی نیز چنین نتایجی دارد؟ در این خصوص نظریات متفاوتی وجود دارد، برخی معتقدند عدم افراط موجب آسیب نیست و تأثیر منفی بر رشد عضلات ندارد و برخی دیگر نیز حتی کمترین خود ارضایی را مضر می‌دانند و اگر حالت وسواس‌گونه به خود گرفته باشد، موجب تغییرات رفتاری مانند کاهش انگیزه، کاهش تمرکز، اُفت انرژی و … خواهد شد. در واقع آزادی، مستلزم مسئولیت و موجب خطر است – ما آزادی عمل خلاف و پذیرش عواقب آن را هم داریم!

البته ارضا شدن روی هر کسی تاثیر متفاوتی دارد و مهم است که بفهمید روی شما و عملکرد ورزشی‌تان چه اثری دارد. برخی از افراد بعد از آن احساس خستگی شدید دارند در حالی که عده‌ای دیگر احساس انرژی داشتن می‌کنند و این تاثیرات هم می‌تواند بسته به ویژگی‌های فردی، طول مدت‌های گوناگونی داشته باشد. پس خودتان را بررسی کنید، چرا که دست‌یابی به یک نتیجه قطعی نیاز به تحقیقات دارد.

بعضی از مردان عقیده دارند خود ارضایی موجب افت تستوسترون می‌شود و هر چند ممکن است از بعضی جوانب درست باشد اما نه به شیوه‌ای که این افراد فکر می‌کنند. دانشمندان دریافته‌اند که فوراً بعد از ارگاسم، تستوسترون کمی پایین‌تر از سطح نرمال می‌آید و میزان این هورمون یک هفته بعد از آخرین ارگاسم، به بیشترین حد خود می‌رسد.

بعضی از بوکسورها پیش از مسابقه، از هر نوع فعالیت جنسی پرهیز می‌کنند اما منفعت حقیقی که برایشان دارد، تنش و تحریک جنسی دست‌نخورده (ارضا نشده) است، نه افزایش در سطح تستوسترون. ضمناً نه تنها خود ارضایی موجب نوسانات تستوسترون می‌شود، بلکه کمبود خواب، مصرف ناکافی سبزیجات و میوه‌ها و حتی استرس می‌تواند

اُفت‌های قابل توجه‌تری در سطح تستوسترون ایجاد کند.

ارتباط دیگری که در این مورد مطرح می‌شود، مربوط به سطح قدرت بدنی شماست. اگر تجربه‌اش را داشته باشید می‌دانید که بعد از فعالیت جنسی، احساس ریلکس بودن داشته و اغلب مایلید بخوابید. در این مرحله، مقدار زیادی اُکسی توسین در بدن وجود دارد که عامل ریلکس بودن شماست و ممکن است نسبت به زمان قبل از برقراری رابطه جنسی، احساس ضعیف‌ بودن بکنید.

این حالت آرامش و ضعف، چندان طول نمی‌کشد و به زودی بدن‌تان به سطح نرمال هورمونی‌اش خواهد برگشت، اما نکته‌ی مهم در اینجا این است که انجام تمرینات بدنسازی و ورزشی، فوراً بعد از فعالیت جنسی، شیوه‌ی مناسبی نیست، پس سعی کنید حداقل 3 تا 4 ساعت فاصله بگذارید تا هورمون‌های بدن‌تان فرصت کافی برای برگشتن به سطح همیشگی را داشته باشند و خودتان هم بتوانید انرژی و قدرت نرمال‌تان را مجدداً بدست بیاورید.

فعالیت جنسی، ترشح دوپامین را تسهیل می‌کند؛ دوپامین یک فرارسان عصبی و مونوامین است که در تولید و ترشح اِپی‌نفرین (آدرنالین) نقش دارد. افزایش ضربان قلب که همراه با برانگیختگی جنسی است، یک عملکرد از تاثیر دوپامین بر ترشح آدرنالین است.

بر اساس آخرین تحقیقات علمی که در مورد رفتارهای جنسی و رابطه‌اش با عملکرد فیزیولوژیکی انجام شده، نتایج زیر بدست آمده است:

1- اگر سطح انسولین خون بالا برود، میزان تستوسترون به کمترین سطح خود خواهد رسید و به همین علت، وعده‌ی غذایی قبل از تمرین باید حاوی لیپید و پروتئین باشد، چون هر دوی این‌ها تاثیری قطعی بر سطح انسولین دارند.

2- حقیقات نشان داد که سطح تستوسترون در واکنش به تحریکات جنسی بالا می‌رود و بنابراین یک ورزشکار می‌تواند با قرار گرفتن در شرایط تحریک جنسی قبل از تمرین، از اتفاق هورمونی که در بدنش روی می‌دهد برای تمریناتش بهره ببرد.

3- بعد از تمرین باید یک نوشیدنی پروتئینی با روغن کتان یا روغن زیتون مصرف شود. لیپید می‌تواند نفوذ غیر فعال هورمون‌های جنسی از غشای سلولی را تسهیل کند.

4- ورزشکار یک ساعت بعد از تمرین باید انزال داشته باشد. این اتفاق باعث افزایش میزان سلول‌های کشنده‌ی طبیعی شده و بنابراین عملکرد سیستم ایمنی تقویت شده و قابلیت ریکاروی بدن هم بیشتر می‌شود. افزایش سلول‌های کشنده‌ی طبیعی از پدیده‌ی تمرین زدگی پیشگیری خواهد کرد.

می‌توانید برای به ماکسیمم رساندن سطح تستوسترون در یک روز مشخص، انزال را حتی به مدت هفت روز به تاخیر بیندازید، مثلاً با برنامه‌ای از قبل تعیین شده برای روز مسابقه. طبق این برنامه، انزال باید در روز هفتم و بعد از تمرین یا رقابت روی بدهد، بنابراین از فید بک منفی ناشی از سرکوب هورمون لوتئینه کننده جلوگیری می‌شود.

نوسانات طبیعی تستوسترون را می‌توان با تمرینات درست و تغذیه‌ی مناسب کنترل و تعدیل کرد. اگر تمرین یا تغذیه مناسب نباشد و سطح انسولین و استروژن بالا برود، هورمون رشد و فاکتور رشد شبه انسولین (IGF-1) تاثیر معکوس گذاشته و رشد عضلات متوقف خواهد شد.

تاثیر دیگر فعالیت جنسی بر بدنسازی مربوط به سطح تمرکزتان می‌شود. حفظ تمرکز چه در باشگاه و چه در بیرون از آن، برای کسب نتایج ایده‌آل، اهمیت دارد. اگر عادت به برقراری روابط جنسی مکرر در شما شدید باشد، ممکن است این فعالیت‌ها را به حضور منظم در جلسات تمرینی الویت دهید که طبیعتاً تاثیر منفی بر نتایج خواهد گذاشت.

البته این اتفاق به ندرت پیش می‌آید و بیشتر افراد در ایجاد تعادل بین این دو جنبه در زندگی‌شان مشکلی ندارند، اما اگر شما احساس می‌کنید نیاز به تعدیل عادات‌تان دارید، پس حتماً این موضوع را بررسی کنید و آن را جدی بگیرید چون واقعاً ارزشش را دارد. از جنبه‌‌ای دیگر هم اگر تمرینات منظم و مناسبی داشته باشید، طبیعتاً فیزیک بهتر و جذاب‌تری در نگاه جنس مخالف خواهید داشت و این تاثیر مثبتی روی روابط جنسی شما می‌گذارد.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که به جز تمام مواردی که ذکر شد، شما می‌توانید هم یک زندگی‌ جنسی‌ فوق‌العاده‌ داشته باشید و هم بیشترین نتایج را از تمرینات بدنسازی خود دریافت کنید. از این پس، در مورد زمان برقراری رابطه جنسی‌ دقت داشته باشید، البته نیازی نیست نگران ضعیف‌شدنِ پاها و از دست‌رفتن تستوسترون باشید.

 گرد آوری شده توسط: امیر محمد چاووش یزدی

زیب اندام را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

ایده آل شو


به‌روز‌ترین مطالب مرتبط را در دریافت کنید.


به‌روز‌ترین مطالب مرتبط را در دریافت کنید.


دریافت مشاوره پزشکی به صورت مستقیم از پزشک.

شریعتی، بالاتر از حسینیه ارشاد، ابتدای خیابان قبا، پلاک ۶، طبقه پنجم.رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی

برای دریافت برنامه بدنسازی، رژیم غذایی آنلاین و یا برنامه ترکیبی زیر نظر مربی تغذیه و بدنسازی ایفمارک بر روی لینک زیر کلیک کنید:

جراحی لاغری


درمان انسداد روده کوچک با جراحی بای پس


بهترین روش های لاغری موضعی بدون جراحی


مراحل جراحی بای پس معده و عوارض آن

بدنسازی


مکمل bcaa چیست و زمان مصرف آن چه موقع است؟

تمرینات پیشرفته برای برجسته کردن عضلات دوسر بازو

11 رژیم غذایی لاغری [سریع، آسان، قابل اجرا]

رژیم غذایی قلب سالم: 8 گام غذایی برای جلوگیری از بیماری های قلبی

درمان افسردگی با تناسب اندام

رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی
رابطه جنسی و خود ارضایی چه تأثیری در بدنسازی
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *