رنو ۵

رنو ۵
رنو ۵

رنو ۵ یکی از مدل‌های محبوب رنو است که در ایران محبوبیت زیادی داشت.

رنو ۵ یکی از انقلابی‌ترین مدل‌های رنو در زمان خود محسوب می‌شد، که در طراحی آن، توجه اصلی به هزینه پایین و ابعاد کوچکتر معطوف بود. گنجایش موتورهای این مدل از ۸۵۰ سی‌سی تا ۱۸۰۰ سی‌سی طراحی شده بود.

در ایران سایپا مونتاژکننده رنو ۵ بود تا این که در سال ۱۹۹۷ میلادی خط تولید رنو ۵ را شرکت پارس خودرو خریداری کرد و این خودرو را با نام سپند وارد بازار کرد و دو سال بعد سپند ۲ و سپند جوانان با تغییراتی جزئی تولید گشتند. اما کیفیت پایین سپند و قدرت کمتر موتورش باعث شد که خیلی‌ها رنو۵ دست دوم را به سپند صفر کیلومتر ترجیح دهند. به‌طور مثال به خاطر کیفیت پایین قطعات موتور و کاربراتور ضعیف سپند و همچنین پایین بودن کیفیت بلوک سیلندر سپند قدرت موتور سپند ۳۷ اسب بخار و گشتاورش ۷۰ نیوتون متر می‌باشد. در حالی که موتور۱۱۰۰ رنو ۵ دارای حداکثر قدرت ۴۸ اسب بخار و گشتاور ۸۰ نیوتون متر می‌باشد و سپند از لحاظ شتاب و حداکثر سرعت نیز بسیار ضعیفتر از رنو۵ سایپا می‌باشد. همچنین کیفیت و قطر بدنه سپند بسیار پایین‌تر از رنو۵ می‌باشد و با دست زدن ونگاه کردن به بدنه این دو خودرو سریعاً به این موضوع پی خواهید برد. همچنین کیفیت داشبورد رنو۵ بسیار بهتر از کیفیت داشبرد سپند می‌باشد. اما صندلی‌ها و رودری‌های استفاده شده در سپند دارای راحتی و زیبایی بالاتری از رنو۵ می‌باشند.[۱] در سال ۱۳۷۹ این خودرو با موتور ۱۳۰۰ سی‌سی پراید و طراحی جدید با نام پی‌کی وارد بازار شد. از اواسط سال ۱۳۸۵ تولید این خودرو در ایران متوقف شد و با نیو پی کی جایگزین شد. تولید نیو پی کی نیز یک سال بعد در سال ۱۳۸۶ متوقف شد. در حال حاضر این خودرو یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی است که به تازگی گواهینامه رانندگی دریافت کرده‌اند.

در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ شمسی قراردادی بین سایپا و رنو منعقد شد که در آن سایپا تعدادی رنو۵ با سانروف، برف پاکن‌های متفاوت، سپرهای همرنگ بدنه و برف پاکن شیشه عقب برای صادرات به کشورهای همسایه از جمله ترکیه بسازد که به دلیل کمبود کیفیت در ایران به فروش رسیدند که به رنو صادراتی معروف شدند.[۲]

پیشرانه:

رنو ۵

رنو۵ دارای موتور ۴ سیلندر ۸ سوپاپ و حجم موتور۱۱۰۰ سی سی است که توان تولید ۴۹ اسب بخار قدرت را دارد.
گیربکس رنو۵ دارای ۴ دنده به جلو و ۱ دنده عقب دارد محور محرک چرخ‌های جلو است و حداکثر سرعتش به ۱۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.
ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای می‌باشند.

رنو کلیو (Renault Clio) خودرویی است که از سال ۱۹۹۰ تاکنون تولید شده‌است.

این خودرو در کلاس سوپرمینی قرار گرفته، طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور جلو بوده‌است.

این خودرو در اواسط سال ۱۹۹۰ ساخته شد. در ساخت این مدل، از رنو ۵ الهام گرفته شد، که دو بار در سالهای ۱۹۹۴ و ۱۹۹۶ تغییراتی در آن ایجاد شد. نسل دوم از کلیو؛ که با دو تجدید نظر و تغییر نسبت به نسل اول عرضه شد. در سال ۲۰۰۱ چراغ‌های عقب جدید و چراغ‌های جلو پویاتری طراحی شد. در سال ۲۰۰۳ موتور جدید ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ با ۱۷۹ اسب بخار جایگزین موتور قبلی شد. نسل سوم کلیو با موتوری شش سیلندر و ۲۰۱ اسب بخار می‌باشد، که اولین مرحله توسعه آن در سال ۲۰۰۹ انجام شد.


“Renault Clio brochure”Downloads-icon


the originalDownloads-icon

رنو ۵ توربو (Renault ۵ Turbo) خودرویی است که در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۴تولید شده‌است. طراحی آن خودروهای موتور وسط عقب-محور عقب بوده است.

موتور این خودرو چهار سیلندر بود که در وسط خودرو نصب شده بود و با توربو شارژر مجهز شده بود. این موتور، از ۱۳۹۷ سی‌سی ساخته شده است و از ۱۶۰ اسب بخار بهره می برد و حداکثر گشتاور نیرو در آن به ۲۱۰ نیوتن متر رسیده است.


بازگشت

فیلتر های فعال:

رنو

/
مدل خودرو

برای ذخیره‌ی جستجوی خود باید وارد سایت شوید

آیا می‌خواهید این جستجو ذخیره شود؟

روزانه آگهی‌های جدید مطابق با این جستجو به شما پیام رسانی می‌شود.

رنو ۵

امکان دریافت پیام برای شما غیرفعال است. لطفا در مرورگر خود دسترسی پیام‌رسانی (notifications) را فعال کنید.

جهت دریافت پیام‌های جدید، لطفا در مرورگر خود دسترسی پیام‌رسانی (notifications) را فعال کنید


این جستجو قبلا ذخیره شده است

برای مشاهده جستجوهای ذخیره شده خود، روی دکمه مشاهده جستجوها بزنید

امکان دریافت پیام برای شما غیرفعال است. لطفا در مرورگر خود دسترسی پیام‌رسانی (notifications) را فعال کنید.

جهت دریافت پیام‌های جدید، لطفا در مرورگر خود دسترسی پیام‌رسانی (notifications) را فعال کنید


آذربایجان غربی، بوکان /
ساعاتی پیش


مشهد، راهنمایی /
ساعاتی پیش


تهران، نظام آباد /
ساعاتی پیش


سقز، سیلو /
۱ روز پیش


آذربایجان غربی، مهاباد /
۲ روز پیش


فارس، جویم /
۲ روز پیش


آذربایجان غربی، مهاباد /
۳ روز پیش


آمل، /
۳ روز پیش


اصفهان، خمینی شهر /
۴ روز پیش


رنو ۵

بندرانزلی، سنگاچین /
۴ روز پیش


کرمان، شهرک مطهری /
۴ روز پیش


تهران، سی متری جی /
۴ روز پیش


سنندج، نایسر /
۴ روز پیش


اسپکه، هوابندر /
۶ روز پیش


مازندران، قائم شهر /
۶ روز پیش


آذربایجان غربی، خوی /
۶ روز پیش


گرمدره، شهرداری /
۱ هفته پیش


داراب، فلکه الله /
۱ هفته پیش


تهران، قدس /
۱ هفته پیش


دولت آباد، دولت اباد /
۱ هفته پیش


مازندران، بهشهر /
۱ هفته پیش


تهران، نصیرآباد /
۱ هفته پیش


اصفهان، حسین آباد /
۱ هفته پیش


اردبیل /
۱ هفته پیش

ثبت آگهی رایگان


بازگشت


بازگشت

به مرورگرتان اجازه‌ مکان‌یابی دهید.

دسترسی به موقعیت مکانی را در مرورگرتان فعال کنید.

این قابلیت به دلیل پشتیبانی نکردن مرورگر شما از موقعیت مکانی، غیر فعال است.

آگهی‌های عکس‌‌دار

حذف آگهی‌های سراسری

خودرو

همه ایران

رنو
> رنو ۵ (سپند)


بازگشت

نوع شاسی


بازگشت

نقدی/اقساطی


بازگشت

نو / کارکرده


بازگشت

حداقل سال تولید


بازگشت

حداکثر سال تولید


بازگشت

حداقل کیلومتر


بازگشت

حداکثر کیلومتر


بازگشت

رنگ


بازگشت

گیربکس


بازگشت

نوع سوخت


بازگشت

وضعیت بدنه


بازگشت

کارشناسی شده


بازگشت


بازگشت


بازگشت


بازگشت


بازگشت


بازگشت


بازگشت

مشکلی در دریافت اطلاعات رخ داده است، لطفا صفحه را دوباره بارگذاری کنید.


بازگشت

برای ادامه لطفا کد زیر را وارد کنید.


تغییر کد امنیتی


تایید

موردی یافت نشد.لطفا عبارت جستجو را تغییر دهید یا مکان خود را از لیست انتخاب کنید.

در بهبود لیست محله ها با ما مشارکت کنید.

تماس با پشتیبانی

موردی یافت نشد.لطفا عبارت جستجو را تغییر دهید یا گروه‌بندی خود را از لیست انتخاب کنید.

موردی یافت نشد.لطفا عبارت جستجو را تغییر دهید یا برند خود را از لیست انتخاب کنید.

“سلام. من رنو ۵ هستم، مردم مرا ابرخودرو هم صدا می زنند.” این جمله ای بود که در یکی از تبلیغات رنو ۵ گفته می شد. این آگهی تبلیغاتی به اندازه خود رنو ۵ خلاقانه و نوآورانه بود. رنو ۵ یک خودرو هاچبک در کلاس سوپرمینی ها بود که توسط رنو طراحی و تولید شد که توانست انقلابی در این کلاس خودرویی برپا کند. این خودرو برای اولین بار و به طور رسمی در ژانویه سال ۱۹۷۲ رونمایی شد.

رنو این محصول خود را در دو نسل در طی سال های ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۵ با نام R5 و سالهای ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۶ با نام سوپر ۵ یا سوپرنیک ( Supernic ) تولید کرد. حدود ۵.۵ میلیون دستگاه از این خودرو توسط رنو ساخته و در سرتاسر دنیا فروخته شد. پای رنو ۵ حتی به ایران هم باز شد و در زمان عرضه به بازار ایران به محبوبیت فراوانی دست پیدا کرد.

شاید روزی که میشل بویی ( Michel Boué ) در اوقات فراغت خود و خارج از وظایف سازمانی اش مشغول طراحی رنو ۵ بود به ذهنش هم خطور نمی کرد که آنچه مشغول کار بر روی آن است تبدیل به یکی از مهمترین و محبوب ترین محصولات شرکت فرانسوی رنو شود. مهارت طراحی بویی رنو ۵ را دوست داشتنی و محبوب ساخته بود. اما این خودرو بیش از آنکه صرفاً محبوب باشد به معنای واقعی مقرون به صرفه، سرگرم کننده، همه کاره و مناسب برای هر گونه استفاده و همه کاربرانش بود.

زمانی که مدیران رنو از طرح بویی مطلع شدند به شدت تحت تاثیر آن قرار گرفته و به سرعت برنامه توسعه و ساخت آن طرح را آغاز کردند. یکی از نکات قابل توجه در طراحی رنو ۵ شیب نمای عقب خودرو و داشبورد جلوی آن بود. متاسفانه میشل بویی در سال ۱۹۷۱ و تنها چند ماه پیش از رونمایی از رنو ۵ بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت و نتوانست حاصل زحمات خود را ببیند.

رنو ۵

رنو ۵ یک خودروی دیفرانسیل جلو بود که مشخصات و ویژگی های مکانیکی رنو ۴ محبوب را به ارث برده بود ولی طراحی بدنه به کلی تغییر کرده و بسیار متمایز و پیشرو شده بود. رنو ۵ از نخستین خودروهای دنیا بود که سپرهایش از جنس پلاستیک ساخته شده بودند و پس از آن بود که استفاده از سپرهای پلاستیکی به استانداردی در صنعت خودروسازی تبدیل شد. رنو ۵ تبدیل به موفقیت تجاری بزرگی برای شرکت خود شد و توانست جایگاه دومین خودروی پرفروش اروپا را از آن خود کند. این محصول رنو در سال ۱۹۸۰ تبدیل به ستاره ای بین الملی شد و مقام دوم پرفروش ترین خودروهای دنیا را کسب کرد.

این خودرو به همان اندازه که مناسب استفاده شهری بود برای جاده های برون شهری نیز کابردی بود چرا که رنو این محصول خود را در مدل های مختلفی به بازار عرضه کرد؛ به طور مثال مدل اسپورت این خودرو با برند آلپاین به بازار آمد.

مدل های ابتدایی رنو ۵ با موتور ۷۸۲ تا ۹۵۶ سی سی به بازار آمدند و بعد ها مدل 5TS/5LS نیز عرضه شد که موتوری با حجم ۱۲۸۹ سی سی داشت. در سال ۱۹۷۶ موتور با حجم ۱۳۹۷ سی سی به لیست موتورهای رنو ۵ اضافه شد که بالاترین حجم و قدرت را در میان دیگر محصولات داشت. رنو همچنین این محصول را در دو مدل ۳ در و ۵ در و جعبه دنده های ۴ و ۵ سرعته دستی و جعبه دنده سه سرعته اتومات به بازارهای خودرویی ارائه کرد. نسل اول این خودرو علاوه بر فرانسه، در اسپانیا، اسلوونی، مکزیک و ونزوئلا هم به تولید رسید و ایران هم از زمره نخستین کشورهای آسیایی بود که این مدل در آن مونتاژ می‌شد. علاوه بر آن، رنو ۵ از سال‌های ۱۹۷۶ الی ۱۹۸۳ میلادی هم به بازار آمریکا عرضه شد.

با وجود اینکه بخش عمده ای از قطعات مکانیکی رنو ۵ از رنو ۴ برداشته شده بود اما اتصال اجزای بدنه به شاسی ساختاری یکپارچه را برای ان به ازمغان آورده بود که باعث کاهش وزن قابل توجه خودرو شد.

مدل پایه رنو ۵ در سال ۱۹۷۲ حدود ۱۰ هزار فرانک قیمت داشت و با توجه به هدف گذاری شرکت برای بازار خودروهای اقتصادی قیمت مناسبی به نظر می رسید. با این حال مدل پایه با حجم موتور ۷۸۲ سی سی از سبد محصولات صادراتی حذف شد.

دسته دنده در مدل های نخستین در وسط داشبورد قرار داشت و به وسیله یک میله به صورت مستقیم به جعبه دنده متصل می شد که در جلوی موتور قرار داشت. در سال ۱۹۷۳ جای دسته دنده تغییر کرد و به وسط قسمت کف خودرو منتقل شد.

تولید نسل اول رنو ۵ تا سال ۱۹۸۵ ادامه داشت. در آغاز این سال، رنو نسل دوم را که به لحاظ طرح بدنه تا حد زیادی به نسل اول آن شباهت داشت ولی از لحاظ کیفیت و عملکرد به‌مراتب پیشرفته‌تر بود به بازار عرضه کرد

رنو ۵ پر فروش ترین خودروی فرانسه بود و رکورد بیشترین فروش آن مربوط به سال ۱۹۸۰ است که ۶۶۶۰۲۶ دستگاه از این خودرو که معادل نیمی از تولید کارخانه رنو بود در بازار به فروش رسید.

یکی از مدل های شاخص عرضه شده از رنو ۵ مدل آلپاین توربو بود که در بریتانیا به نام رنو ۵ گوردینی مشهور شد. مجله “موتور” در سال ۱۹۸۲ این خودرو را مورد آزمایش جاده ای قرار داد و از عملکرد تحسین برانگیز آن گفت؛ دستیابی به نهایت سرعت ۱۷۹.۹ کیلومتر بر ساعت و ۸.۷ ثانیه برای رسیدن سرعت از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت. فروش این خودرو تا سال ۱۹۸۴ و عرضه نسل دوم رنو ۵ و رنو ۵ جی تی توربو در سال ۱۹۸۵ ادامه داشت.

در سال ۱۹۷۸ نیز رنو مدلی از این محصول خود را با جعبه دنده ۳ سرعته اتومات به بازار عرضه کرد. همچنین در آگوست سال ۱۹۷۹ مدل ۵ در رنو ۵ نیز معرفی شد.

این خودرو در بازار ایران نخست توسط شرکت خودرو سازی سایپا مونتاژ می شد که پس از مدتی و در سال ۱۳۷۶ پارس خودرو این خط را خریداری کرد و تولید رنو ۵ را با انجام تغییراتی و با نام سپند ادامه داد؛ پس از آن هم نوبت سپند ۲ و سپند جوانان بود که با اعمال تغییراتی اندک با اسامی جدید به بازار خودرویی ایران عرضه شدند. همچنین پارس خودرو در سال ۱۳۸۰ با استفاده از بدنه رنو ۵ و موتور پراید خودروی رنو PK را تولید کرد.

منبع: رنو

کلید واژه ها:
خودروی سوپرمینی رنو 5 Renault 5 سالهاراحتی

کارکرد 100,000

 

کارکرد 100,000 کیلومتر

مشکی،
اتاق تعویض،

بنزین، دنده ای

شاهرود،

رنو ۵

شاهرود،

5 روز پیش

در توضیحات

گوش به زنگ

رنو,5 (مونتاژ)

جدیدترین آگهی‌های خودروی مورد نظر برای شما ارسال خواهد شد

از طریق ایمیل / پیامک / پارکینگ پروفایل

خرید خودرو

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،رنو R5 توربو اصلی برای پاسخ به شرکت خودروسازی لانچیا، در سال 1980 میلادی و برای رقابت با خودروی “Stratos” رونمایی شد که سبک بدن آن را می توان حاصل خلاقیت طراح ایتالیایی Marcello Gandini معرفی کرد و به سرعت مورد توجه رانندگان و تیم های شرکت کننده در مسابقات رالی قرار گرفت. در شش سال تولید این خودرو، نسخه های متعددی از این اتومبیل تولید شد که نمونه های آن می تواند خودروی RS توربو اصلی، نسخه قوی تر توربو 2 و همچنین قدرتمندترین عضو مجموعه، یعنی خودروی توربو 2 Evolution باشد که تحت عنوان “Turbo 2 Evo” نیز شناخته می شود که منحصربه فرد ترین عضو این خانوده به شمار می آید.از خودروی رنو Turbo 2 Evo، تنها 117 نمونه ساخته شد و عموم آنان در کشور بلژیک عرضه شد، زیرا فروش R5 توربو در کشور فرانسه دنبال شد تا در مجموع به 200 دستگاه برسند، اما از این 200 دستگاه خودروی تولید شده بر مبنای رنو R5، یکی از آنان به ایالات متحده آمریکا راه پیدا کرد تا حالا شاهد فروش و پیش بینی قیمت باورنکردنی برای آن باشیم.

باتوجه به اطلاعات ارائه شده از سوی منابع خبری، این خودرو تا به امروز کارکرد 18 هزار و 31 مایل، یعنی حدود 29 هزار و 18 کیلومتر داشته است و در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه توربوشارژر چهار سیلندر 1.4 لیتری سود می برد که نیروی آن توسط یک جعبه دنده 5 سرعته دستی دریافت شده و به خروجی سیستم منتقل می شود. حال برای فروش این خودرو تا به این لحظه قیمت 60 هزار دلاری پیشنهاد شده است که انتظار می رود قبل از به پایان رسیدن مزایده، قیمت آن حتی بیشتر هم شود که در نوع خود بسیار جالب و تحسین برانگیز است.

بخش زیادی از موفقیت رنو۵ در بازار ایران را باید مدیون حضور پیکان جان سخت بدانیم زیرا این خودرو انقدر ساده و به دور از خلاقیت طراحی شده بود که رنو در برابر آن شبیه یک شاهکار طراحی به نظر می رسید!

اگر نگاهی به سابقه خودروهای هاچ بک در بازار ایران داشته باشیم بی شک یکی از نوستالژیک ترین و مطرح ترین آنها رنو۵ فرانسوی است! طی دهه ۶۰ و ۷۰ شمسی و تا پیش از ورود پراید هاچ بک به بازار داخلی، جوانترها عاشق رنو۵ و خودنمایی با آن در خیابان ها بودند! البته کپی های ایرانی این خودرو یعنی سپند و پی کی را نیز باید درنظر داشته باشیم که به عنوان محصولاتی ارزان، فروش بالایی در بازار ایران داشته اند و همچنان نیز معامله می شوند.

بخش زیادی از موفقیت رنو۵ در بازار ایران را باید مدیون حضور پیکان جان سخت بدانیم زیرا این خودرو انقدر ساده و به دور از خلاقیت طراحی شده بود که رنو در برابر آن شبیه یک شاهکار طراحی به نظر می رسید! البته در بخش فنی و آسانی تعمیر برتری با پیکان بود ولی به هر ترتیب این موارد چیزی از جذابیت های این هاچ بک کوچک کم نکرد.

رنو ۵

رنو۵ در بازار جهانی نیز فروش موفقی داشت زیرا از سال ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۵ روی خط تولید قرار داشت و طی این دوران پیشرانه های مختلفی که از ۷۸۲ تا ۱۴۰۰ سی سی حجم داشتند روی آن نصب شد. قدرتمندترین مدل حاضر در بازار ایران نیز از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۱ لیتری با ۴۹ اسب بخار خروجی استفاده می کرد.

به رغم حضور موفق رنو۵ در بازار ایران؛ متاسفانه هیچگاه مدل ها توربو ی آن وارد نشد و مورد توجه خطوط تولید داخلی نیز قرار نگرفت و در نهایت محصولاتی مانند سپند و پی کی وارد فاز تولید انبوه شدند که نه اصالت طراحی رنو۵ را داشتند و نه هماهنگی مناسبی میان پیشرانه و شاسی را ارائه می دادند.

شاید برایتان جالب باشد که رنو۵ توربو طی دورانی، عنوان قدرتمندترین خودروی تولید فرانسه را به خود اختصاص داده است. در ادامه این مطلب سفری به گذشته خواهیم داشت تا با رنو۵ توربو ۲ یکی از قدرتمندترین هاچ بک های فرانسوی آشنا شویم!

رنو۵ توربو سال ۱۹۸۰ میلادی و به منظور حضور در مسابقات رالی معرفی شد. این مدل که با نمونه استاندارد رنو۵ تفاوت هایی را به نمایش گذاشته بود به سرعت مورد توجه محافل خودرویی و همچنین مخاطبین مسابقات قرار گرفت و زمینه تولید نمونه خیابانی آنرا با نام توربو ۲ فراهم آورد. براساس آمار موجود؛ مجموعا ۵ هزار رنو۵ توربو از خط تولید رنو خارج شد که ۳۲۰۰ دستگاه از آن مدل توربو ۲ بود.

یکی از مهمترین تفاوت های رنو توربو با نمونه ای که در کشورمان عرضه شد به محل قرارگیری پیشرانه مربوط می شود زیرا به قسمت میانی خودرو و دقیقا پشت سر راننده انتقال یافته بود. بدین ترتیب رنو توربو در کلاس محصولات موتور وسط عقب- محور قرار گرفت. پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ استفاده شده در توربو ۲ خروجی برابر با ۱۵۸ اسب بخار (گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر) داشت که طبیعتا افزایش بازده موتور مشکل افزایش گرما را نیز به همراه داشت.

در مدل اولیه این خودرو گرمای بیش از حد اتاق و بویژه پشت صندلی راننده گزارش شد که برای یک محصول اسپرت شهری و رانندگی در مسیرهای طولانی یک چالش بزرگ محسوب می شد از این رو همانند نسخه ویژه رالی از ورودی هوا روی فندر(گلگیر) بسیار برجسته استفاده شد تا عبور هوا دمای موتور را کاهش دهد.

هر چند این روش طراحی نامتعارفی را برای رنو۵ بدنبال داشت اما حاصل کار بسیار جذاب بود و دقیقا حس سواری بر نسخه رالی این خودرو را تداعی می کرد. افزایش عرض خودرو در قسمت عقب با انتخاب فندرهای(گلگیر) برجسته برای چرخ های جلو جبران شد. بامپرهای(سپر) جلو و عقب نیز ظاهری اسپرت داشتند تا با کل پروژه هماهنگی بیشتری را به نمایش بگذارند. بدین ترتیب یک هاچ بک عضلانی بسیار کوچک راهی خیابان ها شد.

این خودرو بستر مناسبی برای شخصی سازی را نیز در اختیار تیونرها قرار می داد تا نمونه هایی از آن که تا ۴۰۰ اسب نیز خروجی داشتند روانه خیابان ها شوند.

در فضای داخل کابین توربو ۲ همان طراحی نوستالژیک رنو ۵ مشاهده می شود، بویژه کنسول جلو و نشانگرهای آمپر که بازهم در مقایسه با پیکان به مراتب مدرن تر و جذاب تر به نظر می رسید.

رنو ۵
رنو ۵
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *