روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین
روغن بادام شیرین

بادام سرشار از چربی‌های مفید، فیبر، فیتوکمیکال‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. حدود نیمی از وزن بادام خشک روغن است. برای تهیه روغن بادام شیرین، بادام رسیده را تحت فشار با حداقل حرارت مورد نیاز قرار می‌دهند تا عصاره آن را بگیرند. معمولا روغن بادام را توسط حرارت و گاه مواد شیمیایی تصفیه می‌کنند؛ در حالی که روغن بادام تصفیه شده تحمل حرارت بیشتری نسبت به روغن بادام تصفیه نشده دارد، اما ممکن است ارزش غذایی کمتری داشته باشد. روغن بادام شیرین با روغن بادام تلخ تفاوت دارد. روغن بادام تلخ را از نوع دیگری از بادام تهیه می‌کنند و باید تصفیه شود تا سموم طبیعی پوسته بادام موجود در آن خارج شود. اگر دوست دارید بدانید خواص روغن بادام شیرین برای پوست، مو و قلب شما چیست، این مطلب را حتما بخوانید.

روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین E است و بهترین منبع منیزیوم، پتاسیوم و مس است. همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان است و خواص ضد التهاب و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن دارد. دارای امگا ۳ است و می‌تواند به بدن شما کمک کند تا میزان کلسترول مفید را بالا نگه‌دارد و عملکرد حافظه را تقویت کند. علاوه بر این می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش دهد.

روغن بادام قرن‌هاست که برای نرمی پوست و بهبود زخم‌ها و بریدگی‌های سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هند و چین باستان برای درمان مشکلات پوستی مثل اگزما و پسوزیازیس از آن استفاده می‌کردند. اما روغن بادام علاوه بر نرم کردن پوست توانایی بهبود و همسان کردن رنگ پوست را هم دارد. این روغن یک امولوسیون فوق‌العاده است که به آب‌رسانی پوست کمک می‌کند و رطوبت از دست رفته را به آن برمی‌گرداند. به علت وجود ویتامین A و خواص آنتی‌باکتریال این روغن توانایی درمان آکنه و جوش را هم دارد. حجم بالای ویتامین E موجود در آن به درمان آفتاب‌ سوختگی کمک می‌کند، علائم پیری را کاهش می‌دهد و جای زخم را کم‌رنگ می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار مؤثر برای مراقبت از پوستروغن بادام شیرین

پوست شما تنها عضوی نیست که می‌‌تواند از خواص روغن بادام بهره‌مند شود. این روغن مغذی می‌تواند موهای شما را قوی‌تر و نرم‌تر کند و چون سرشار از ویتامین B7 یا بیوتین است سلامت موها و ناخن‌ها را تامین می‌کند. همچنین از موها در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند چراکه به طور طبیعی  دارای SPF 5 است.

شما می‌توانید از روغن بادام شیرین برای مراقبت از پوست سر استفاده کنید. همانطور که گفته شد این روغن خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچ دارد و با متعادل کردن باکتری‌ها و قارچ‌ها از شوره سر جلوگیری می‌کند که عارضه بسیار شایع و رایجی است. از آن‌جایی که این روغن بافت بسیار سبکی دارد به راحتی جذب پوست می‌شود و پوست سر را مرطوب و آب‌رسانی کرده و فولیکول‌های مو را تمیز می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این روغن خاصیت ضد وزی مو است که در کنار از بین بردن وز مو، موهای آسیب‌دیده را درمان می‌کند؛ فقط کافیست کمی از روغن را با دست‌ به قسمت‌های پایین مو ماساژ دهید و این کا را همیشه قبل از خشک کردن مو انجام دهید تا رطوبت از دست رفته مو را به مرور به آن برگردانید.

قطعا قلب شما بابت مصرف روغن بادام از شما تشکر خواهد کرد چرا که سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده، با قابلیت کنترل میزان «کلسترول خوب»، در کنار کاهش «کلسترول بد» است. روغن بادام شیرین به علت میزان زیاد آنتی‌اکسیدان می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد و از طریق عروق، خود را به هرگونه التهاب در بدن برساند و التهابات را کاهش دهد.

این روغن به سرعت می‌‌سوزد پس هنگان آشپزی با روغن بادام شیرین به یاد داشته باشید که روغن‌های تصفیه نشده نباید در معرض حرارت زیاد قرار گیرند تا ارزش مواد مغذی موجود در آن‌ها از بین نرود. بهترین نوع مصرف خوراکی روغن بادام استفاده از آن در سالاد، آشپزی با دمای پایین یا بعد از پخت غذا است. می‌توانید از این روغن برای تزیین و خوش‌طعم کردن غذا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: با خواص روغن آرگان برای مو و پوست آشنا شوید

منبع: Health Line

هشت
 − 

 = 
دو

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

از روغن بادام برای درمان سوختگی پای بچه ها napkin rash میشه استفاده کرد ولی خیلی موثره.

من امتحان کردم برای پوست واقعن موثر هم پوست صورتم و نرم کرده هم لکه های صورتم از بین رفته جوش هم کمتر میزنم

سلام،من از روغن بادام استفاده کردم واقعا تاثیر فوق العاده ای داره البته تاثیرش را تقریبا 35 روز معلوم شد????????

این روغن اثر بخشی خوبی برای سر درد دارد به طوری که مقداری از آن را به قسمتی از سر که درد میکند بمالید وبعد ازچند دقیقه اثر میکند

این روغن اثر بخشی خوبی برای سر درد دارد به طوری که مقداری از آن را به قسمتی از سر که درد میکند بمالید وبعد ازچند دقیقه اثر میکند….

کاهش چین و چروک پوست، درمان ریزش مو، موخوره و شوره سر، تقویت حافظه، تنظیم کلسترول و فشار خون از مهمترین خواص روغن بادام شیرین است.

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12
روغن بادام شیرین

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

دانشکده طب ایرانی

روغن بادام شیرین

روغن بادام یکی از شاه کلیدهای طب سنتی در درمان بیماری‌ها بوده و مصرف آن از دیرباز در کشورها و فرهنگ‌های مختلف رواج داشته است.
روغن بادام سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب اشباع نشده، پروتئین، پتاسیم و روی است و به دو شکل روغن بادام شیرین و تلخ وجود دارد.
روغن بادام تلخ از بادام‌های با طعم تلخ بدست می‌آید که حاوی آمیگدالین است، در این ماده اسید هیدروسیانیک سمی وجود دارد که مصرف خوراکی آن برای بدن مضر و حتی مرگ آور است. از روغن بادام تلخ بیشتر برای مصارف دارویی و درمان آرتروز زانو استفاده می‌شود.
اما نوع شیرین آن منحصرا از بادام خوراکی بدست می‌آید و می‌توانید از آن برای درمان حساسیت‌های پوستی حتی در نوزادان استفاده کنید، این روغن بهترین کرم برای ماساژ بدن نوزاد پس از استحمام است و به طور کامل جذب بدن نوزاد می‌شود و به این ترتیب از بروز خشکی و حتی اگزمای پوستی در نوزاد جلوگیری می‌کند.
بسیاری از شرکت‌های دارویی و سازنده محصولات آرایشی از بادام در ترکیب محصولات خود استفاده می‌کنند، شما می‌توانید تنها با خرید روغن بادام شیرین از تمامی مزایای درمانی آن و بویژه خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین E موجود در روغن بادام استفاده کنید و پوستی سالم و شفاف داشته باشید.
ویتامین E موجود در این روغن می‌تواند پوست را از آسیب اشعه UV خورشید مصون نگه دارد و نیز از ایجاد چین و چروک‌های پوستی در اثر استرس و بالا رفتن سن بکاهد.
از جمله دیگر خواص روغن بادام پاکسازی عمیق پوست صورت و بدن است، این روغن به راحتی به لایه‌های درونی پوست نفوذ کرده، آلودگی‌ها و مواد التهاب‌زا را از بین می‌برد. افرادی که دارای جوش‌های سرسیاه یا آکنه‌های پوستی هستند می‌توانند از روغن بادام به عنوان یک پاک کننده طبیعی پوست استفاده کنند.
برای پاک کردن مواد آرایشی از سطح پوست و حتی نزدیک چشم نیز می‌توانیدازروغن بادام استفاده کنید، برای این کار مقداری پنبه را به روغن بادام آغشته کرده و مواد آرایشی روی پوست را به آرامی با آن پاک کنید و پس از دو دقیقه صورت را آبکشی کنید.
برای حذف حلقه‌های تیره و سیاه زیر چشم نیز می‌توانید از روغن بادام استفاده کنید، برای این منظور هر شب زیر چشم‌ها را با مقداری روغن بادام پوشانده، صبح صورت را به طور کامل بشویید پس از مدت دو هفته از بین رفتن نسبی لکه‌ها را مشاهده می‌کنید.
برای از بین بردن التهاب ناشی از اگزما و یا بیماری پسوریازیس هم می‌توانید از روغن بادام کمک بگیرید، در اثر این بیماری پوست دچار خارش، سوزش و قرمزی می‌شود، اما می‌توانید با استفاده از آغشته کردن محل عارضه به روغن بادام التهاب آن را کم کنید.
از دیگر مزایای استفاده از روغن بادام برطرف کردن قرمزی و التهاب کشاله ران نوزاد به دلیل استفاده از قنداق و پوشک است، این نوع درماتیت تماسی می‌تواند باعث درد و سوزش در نوزاد و گریه و بی قراری او شود.
در این موارد معمولا پزشک متخصص انواع داروهای موضعی را معرفی می‌کند، اما می‌توانید در کنار دارو‌ها از روغن بادام شیرین نیز بر روی پوست نوزاد استفاده کنید.
تحقیقات جدید نشان داده است علاوه بر بادام تلخ که برای درمان درد عضلات و گرفتگی مفاصل زانو به کار می‌رود، می‌توانید از روغن بادام شیرین نیز برای درمان استفاده کنید.
در بسیاری از جلسات ماساژ، فیزیوتراپی و آروماتراپی از روغن بادام شیرین به عنوان یک ماده مسکن و آرام کننده عضلات استفاده می‌شود.
برای استفاده از روغن بادام شیرین به عنوان ماده تسکین دهنده درد عضلات مقداری از این روغن را روی حرارت ملایم قرارداده تا گرم شود، سپس موضع آسیب دیده را که درد می‌کند با مقداری از روغن پوشش دهید. در همین زمان یک حوله نسبتاً ضخیم را روی یک کاسه آب جوش قرار دهید تا گرم شود و آن را روی بدن و در محل روغن بادام قرار دهید تا به تدریج اثر درمانی بر روی عضلات ایجاد شود.

می‌توانید این کار را هر روز به مدت نیم ساعت بر روی موضع آسیب دیده انجام دهید و تنها پس از چند روز از انجام آن کاهش درد و التهاب را در بدن خود مشاهده کنید.
استفاده از روغن بادام شیرین همچنین برای درمان ریزش موی سر و تحریک فولیکول سازی مو‌ها موثر است. ریزش موی سر به دلایل مختلفی از جمله استرس، سوء تغذیه، برهم خوردن تعادل هورمونی و افزایش سن می‌باشد.
اما می‌توان با استفاده از مواد مغذی بادام شیرین از جمله کلسیم و منیزیم با ریزش موی سر مقابله کرده و حتی در سنین سالمندی نیز از داشتن موهای پرپشت و زیبا لذت برد.

تهران، میدان حسن آباد، خیابان وحدت اسلامی، ضلع جنوبی
پارک شهر، ابتدای خیابان بهشت، پلاک 847،دانشکده طب ایرانی

پست الکترونیکی: stm@iums.ac.ir

شماره های تلفن گویا :

55639667 -021  و   55152191-021  و  55152192-021  و  55580388-021

کد پستی: 1114733311

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشکده طب ایرانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | School of Traditional Medicine

Designed & Developed by : Yektaweb


جلسات بین گروهی دانشکدهDownloads-icon

صفحه اصلی » روغن دانه ای » روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین با بیش از ۶۰ نوع خواص بی نظیر آن

 

کافیست ۱ قاشق روغن بادام شیرین را روی پوست صورت خود چکانده و به صورت حرکت دایره ای صورت خود را به آرامی ماساژ دهید . پس از ۱۰ دقیقه ماساژ صورت خود را با آب ولرم شستشو نمایید. این عمل را هرشب قبل از خواب انجام دهید .

 

روغن بادام شیرین

کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی پوست صورت خود بچکانید و سپس ماساژ دهید . پس از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو نمایید .

 

کافیست هرشب  ۱ قاشق غذا خوری روغن بادام شیرین را گرم کنید و سپس قبل از خواب کف سر خود را باآن ماساژ دهید . صبح روز بعد موهای خود را با آب  ولرم شستشو نمایید .

 

کافیست هر شب چند قطره از روغن بادام شیرین را روی ریش یا سیبیل  خود بچکانید و سپس ماساژ دهید . سپس صبح روز بعد آن محل را شستشو نمایید .

 

ماساژ دادن بدن نوزادان به وسیله روغن بادام شیرین ، اضطراب و تنش و اگزما را ازبین می برد .وکمک میکند تا نوزاد خواب راحتی داشته باشد و گردش خون در تمام نقاط بدن به راحتی انجام پذیرد .

 

 

کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی پوست صورت خود بچکانید و سپس ماساژ دهید . پس از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو نمایید .

 

کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را به کف دستان خود مالیده و سپس تمامی ساقه موهایتان را چرب نمایید.

 

کافیست هر شب قبل از خواب چند قطره از روغن بادام شیرین را کف سر خود چکانده و تمامی کف سر خود را ماساژ دهید . این عمل را به مدت چند شب متوالی انجام دهید .

 

کافیست پس از استحمام چند قطره از روغن بادام شیرین را به سطح بدن خود چکانده و ماساژ دهید تا کاملا جذب گردد .

 

کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی کف دست های خود چکانده و دستهایتان را به هم بمالید تا گرم شود .سپس به آرامی پوست تمیز خود ماساژ دهید.

 

کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی پوست خود چکانده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست گردد.

 

کافیست ۱ قاشق چایخوری عسل را به همراه چند قطره روغن بادام شیرین و چند قطره آب لیموی تازه مخلوط نمایید. سپس ترکیب آماده شده را روی پوست خود قرار دهید و پس از ۱ ساعت پوست خود را با آب ولرم شستشو نمایید .

 

کافیست هر شب قبل از خواب پوستتان را تمیز نمایید و سپس چند قطره از روغن بادام شیرین را روی محل مورد نظر چکانده و ماساژ دهید .

 

کافیست هر شب قبل از خواب ۱ قطره از روغن بادام شیرین را گرم نمایید و سپس ناخن های خود را با آن ماساژ داده . این عمل را به مدت ۳۰ شب متوالی انجام دهید.

 

کافیست هرشب قبل از خواب ابروهای خود را با ۱ قطره از روغن بادام شیرین به صورت حرکت دایره ای ماساژ دهید  و صبح روز بعد شستشو نمایید .

 

کافیست هر شب قبل از خواب مژه های خود را با برس مژه آغشته به روغن بادام شیرین ماساژ داده  و صبح روز بعد مژه های خود را شستشو نمایید .

 

کافیست محل مورد نظر را که دچار گرفتگی عضله شده ، با روغن بادام شیرین گرم شده ماساژ دهید . سپس یک حوله کاملا گرم را به مدت ۳۰ دقیقه روی محل درد قرار دهید . این عمل را چند روز متوالی انجام دهید .

 

کافیست چند قطره روغن بادام شیرین را به همراه مقدار کمی کتیرا و شکر میل نمایید . تا سرفه های خشک کاملا درمان گردد.

 

روغن بادام شیرین

کافیست قبل و بعد از استحمام بدن خود را با روغن بادامشیرین ماساژ دهید. (توجه فرمایید که در دوران بارداری روغن بادام میل نشود . زیرا باعث زایمان زود رس می شود )

 

 

کافیست هرشب قبل از خواب اطراف چشمان خود را با ۱ الی ۲ قطره روغن بادام شیرین ماساژ دهید .صبح روز بعد آن محل را شستشو نمایید .

 

کافیست ۱ الی ۳ قاشق غذاخوری روغن بادا م شیرین به  همراه آب ولرم میل شود . این عمل روزانه انجام پذیرد .

 

کافیست ۱ قاشق غذا خوری از روغن بادام شیرین را ۳۰ دقیقه بعد از غذا میل نمایید. این عمل را روزانه انجام دهید.

 

کافیست ۱ قطره روغن بادامشیرین را در هر یک از سوراخ های بینی چکانده . این عمل را ۲ الی ۳ مرتبه در روز انجام دهید .

 

کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی ناحیه مورد نظر چکانده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب گردد.

 

کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی ناحیه مورد نظر چکانده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب گردد.

 

کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی ناحیه مورد نظر چکانده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب گردد.

 

کافیست ۴/۱ فنجان روغن بادام شیرین را به وان آب اضافه کرده و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در آن استراحت نمایید.

 

کافیست یک تکه پنبه آغشته به روغن بادام شیرین را به صورت خود بزنید . پس از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صورت خود را شستشو نمایید .

 

کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی  لب های خشکیده خود بچکانید و به آرامی ماساژ دهید .

 

روغن بادام تلخ

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

روغن بادام که در دو نوع روغن بادام تلخ و روغن بادام شیرین یافت می شود یکی از بهترین روغن ها برای سلامت پوست و مو محسوب می شود. روغن بادام تلخ حاوی سیانید بوده که علاوه بر زیبایی پوست و مو دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتری، ضد خارش، ضد قارچی و ضد اسپاسم نیز می باشد. در ادامه این مقاله با خواص روغن بادام تلخ و شیرین بیشتر آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید : خواص بادام درختی

روغن بادام یک روش طبیعی برای درمان چین و چروک و پیری پوست بوده که باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

روغن بادام به عنوان یک لوسیون صورت باعث افزایش رطوبت پوست شما شده و از ایجاد چروک صورت جلوگیری می کند.

صورت خود را با آب گرم بشویید، یک قاشق روغن بادام تلخ یا شیرین گرم را 10 دقیقه به آرامی با انگشتان خود در حرکت دایره ای بر روی پوست صورت ماساژ دهید سپس صورت را با آب گرم بشویید.روغن بادام شیرین

این روش را هر شب انجام دهید تا بهتر نتیجه بگیرید.

روغن بادام حاوی مقادیر بالای ویتامین E می باشد که می تواند به سفیدی پوست صورت کمک کند.

مقداری روغن بادام را بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

روغن بادام دارای اسید های چرب است که چربی پوست چرب را کنترل کرده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند. روغن بادام همچنین پوست را پاکسازی و لایه برداری کرده و به درمان جای جوش و لک صورت هم کمک می کند.

روغن بادام تلخ یا شیرین را بر روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند، سپس با آب بشویید.

روغن بادام یک روش طبیعی برای درمان سیاهی و پف زیر چشم است.

قبل از خواب یک یا دو قطره روغن بادام تلخ یا شیرین را بر روی دور چشم بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب سرد بشویید.

در روشی دیگر قبل از خواب روغن بادام شیرین و عسل را با نسبت های مساوی مخلوط کنید و آن را دور چشم بمالید و ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را با آب سرد بشویید.
این روش ها را تا زمانی انجام دهید که سیاهی دور چشم کاملا درمان شود.

روغن بادام حاوی ویتامین E می باشد و می تواند به عنوان یک نرم کننده ی پوست خشک استفاده شود.

شب قبل از خواب چند قطره روغن بادام تلخ یا شیرین را بر روی صورت بمالید و بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب بشویید.

روغن بادام می تواند به عنوان مرطوب کننده دست استفاده شود، این روغن بسیار سبک بوده و به راحتی جذب پوست می شود و به درمان زخم ها و ترک های پوستی هم کمک می کند.

اگر از اگزما و پسوریازیس رنج می برید می توانید از روغن بادام تلخ و شیرین که پوست را آب رسانی کرده و مرطوب نگه می دارند استفاده کنید.

روغن بادام حاوی مواد مغذی برای پوست سر و فولیکول های مو می باشند که باعث افزایش رشد مو شده و همچنین از موها در برابر اشعه UV محافظت می کنند.

برای یک ماه هر روز موهای خود را با روغن بادام تلخ یا شیرین ماساژ دهید تا باعث تقویت و افزایش رشد مو شوید.

روغن بادام حاوی آنتی اکسیدان ها هستند که باکتری ها و قارچ های پوست سر شما را از بین می برند و از شوره سر جلوگیری می کنند.

آلودگی محیط، کمبود مواد غذایی، عدم تعادل هورمونی و استرس از دلایل اصلی ریزش مو هستند. برای کنترل ریزش مو، باید به طور منظم از روغن بادام استفاده کنید.

یک قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ یا شیرین را گرم کنید و هر شب قبل از خواب بر روی پوست سر بمالید و بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب و شامپو بشویید.
همچنین خوردن روزانه چند عدد بادام شیرین و یا اضافه کردن روغن بادام شیرین به سالاد هم از ریزش مو جلوگیری می کند.

منیزیم و بیوتین موجود در روغن بادام باعث تقویت و افزایش رشد ریش می شود.

مقداری روغن بادام را بر روی پوست صورت و ریش ها بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب بشویید.

روغن بادام یکی از مواد طبیعی برای افزایش رشد ابرو و پرپشت شدن آنها می باشد.

هر شب قبل از خواب مقداری روغن بادام گرم را به صورت حرکات دایره ای بر روی ابروها ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح بشویید.
برای یک ماه این روش را هر روز انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

روغن بادام یک روش طبیعی برای تقویت و افزایش رشد مژه ها می باشد.

شب قبل از خواب روغن بادام تلخ یا شیرین را با استفاده از برس مژه بر روی مژه ها بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب بشویید.

یک درمان طبیعی برای ناخن های شکننده استفاده از روغن بادام است. روغن بادام شیرین حاوی مقادیر بالای روی می باشد که باعث درمان شکنندگی ناخن ها و لکه های سفید روی ناخن می شود. این روغن همچنین حاوی مقادیر قابل توجه ویتامین B و آهن است که باعث سلامت ناخن می شود.

هر شب قبل از خواب یک قطره روغن بادام را گرم کنید و آن را بر روی ناخن بمالید و بگذارید یک شب بماند.
برای یک ماه هر روز از این روش استفاده کنید تا ناخن های سالم تری داشته باشید.

روغن بادام شیرین را می توان برای ماساژ بدن نوزادان و کودکان استفاده کرد. ماساژ دادن مفاصل نوزاد با روغن بادام، گردش خون را افزایش‌ داده و از مشکلات پوستی جلوگیری‌ می‌کند.

ماساژ بدن نوزادان و کودکان با روغن بادام، بدن را آب رسانی کرده و باعث افزایش رشد و قوی تر شدن استخوان ها و عضلات آن ها می شود. همچنین روغن بادام کودک شما را آرام می کند، اضطراب را کاهش می دهد و باعث خواب بهتر او می شود.

هر روز روغن بادام شیرین را می توانید بر روی شکم، سینه ها، ران ماساژ دهید تا کشیدگی پوست در بارداری را درمان کند.

خشکی یک مشکل رایج است که ناشی از عدم تعادل هورمونی در زنان باردار می باشد. برای درمان خشکی پوست قبل و بعد از حمام روغن بادام را بر روی پوست بدن ماساژ دهید.

استفاده از روغن بادام تلخ در دوران بارداری ممنوع است چون می تواند خطر زایمان زودرس را افزایش دهد.

توجه داشته باشید که ممکن است به روغن بادام حساسیت داشته باشید پس بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک مشورت کنید.

روغن بادام شیرین یک ملین طبیعی است که می تواند به پیشگیری و درمان یبوست کمک کند.

روزانه 2 قاشق غذا خوری روغن بادام شیرین را به سالاد یا غذای خود اضافه کنید، بهتر است تا زمان بهبودی این روش را به کار ببرید. بعد از استفاده از روغن بادام آب و غذاهای حاوی فیبر بالا را برای تنظیم حرکات روده استفاده کنید.
علاوه بر این ماساژ موضعی شکم با استفاده از روغن بادام شیرین هم می تواند یبوست را درمان کند.
تحقیقات نشان داده روغن بادام شیرین حاوی مقادیر بالای فیبر و مواد معدنی مختلف می باشد که علاوه بر پوست و مو برای درمان کلسترول بالای خون، بیماری های قلبی، کاهش وزن، دیابت و یبوست و پیشگیری از سرطان مفید می باشد.

امروزه در بین عوام به ویژه متخصصان و طرفداران طب سنتی و طب گیاهی، از دو عبارت روغن بادام تلخ و روغن بادام شیرین یا روغن بادام خوراکی و روغن بادام غیرخوراکی زیاد استفاده می شود.

بادام درختی در دو نوع شیرین و تلخ وجود دارد که هنگامی که روغن هر کدام از آنها استخراج شود، آن روغن نیز تلخ یا شیرین می شود.روغن بادام شیرین

به دلیل مواد موجود در این دو نوع بادام خواص روغن های استخراج شده از آنها نیز کمی متفاوت است، به طوری که روغن بادام شیرین می تواند خوراکی باشد، اما روغن بادام تلخ به دلیل اینکه در فرایند روغن گیری ماده ای سمی به نام اسید سیانیدریک تولید می کند، غیر خوراکی است.

ضمن اینکه توجه کنید که برخی از روغن بادام های شیرین نیز به دلیل اینکه مراحل تصفیه را طی نکرده اند، خوراکی نمی باشند و شما باید هنگام خرید به خوراکی و غیرخوراکی بودن روغن بادام توجه کنید.
بنابراین به طور کلی تفاوت روغن بادام شیرین و روغن بادام تلخ در نوع بادام درختی است که از آنها روغن تهیه می شود و متعاقبا در خواصی که آنها دارند.

در ادامه بخوانید : خواص روغن سیاه دانه

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

روغن بادام، یک روغن چندکاره است که پوست را بطور منحصربفردی نرم می کند و تسکین می دهد. در این مطلب به شرح کاملی از خواص روغن بادام شیرین که بر زیبایی شما موثر هستند، می پردازیم

یکی از همه کاره ترین روغنها برای پوست، بدن و موی شما که دارای عملکردی عالی است، را می توانید در کمد آشپزخانه تان پیدا کنید. این بار در مورد روغن نارگیل صحبت نمی کنیم ــ منظورمان روغن بادام شیرین است. دونا فولر،مدیر برند InstaNatural (یک خط مراقبت از پوست که از مواد تشکیل دهنده ارگانیک و طبیعی استفاده می کند) می گوید: روغن بادام، یک روغن چندکاره است که پوست را بطور منحصربفردی نرم می کند و تسکین می دهد.روغن بادام محتوی اسید چرب بالاتری نسبت به هر روغن دیگری دارد و غنی از ویتامین های A،B1،B2،B6 و E، بعلاوه زینک، منیزیم و کلسیم، است، بنابراین یک مرطوب کننده قوی است. در عین حال بطور شگفت آوری سبک و غیر چرب است و همچنین برگ برنده پوست های حساس و مستعد آکنه است، چون منافذ را مسدود نمی کند.فرقی نمیکند انتخاب شما کدامیک باشد، محصولی که حاوی روغن بادام است (اگر می خواهید به مشکلات پوستی دیگری مانند هیپرپیگمانتاسیون یا لکه های تیره پوستی و چین و چروک رسیدگی کنید، تصمیم درستی است) و یا مستقیما از آن استفاده می کنید (روغن بادام خام، پرس سرد و ارگانیک را انتخاب کنید)، این نرم کننده طبیعی و سبک، مزایای متعددی برای روال زیبایی شما دارد. ۹ مورد از آنها را در اینجا بیان می کنیم.

بیشتر بدانید : بادام شیرین بهتر است یا بادام تلخ؟

حتماً دلیلی دارد که روغن بادام در لوکس ترین محصولات ضدپیری بکار می رود. جفری جیمز از Botanicals می گوید: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد، روغن بادام شیرین به کاهش خطوط ریز و علائم پیری در پوستهای آسیب دیده از آفتاب کمک می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که روغن بادام دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی، تقویت کننده سیستم ایمنی و کاهندگی اثر زخم است. برای استفاده از این روغن به تنهایی، چند قطره از آن را بین کف دستهایتان بمالید تا گرم شود و سپس به آرامی روی پوست تمیز، ماساژ دهید.روغن بادام شیرین

روغن بادام، رطوبت پوست را حفظ می کند و در درمان خشکی، التهاب و خارش پوست موثر است. جیمز می گوید: از آنجا که چربی ها در روغن بادام، عمدتاً اشباع نشده هستند، پوستتان آنها را به سرعت جذب می کند و در نتیجه رطوبت را حفظ می نماید. شما می توانید روغن بادام را در محصولات آرایشی مختلفی پیدا کنید. اما در صورت تمایل به استفاده از روغن بادام خالص این کار را پس از حمام یعنی هنگامیکه پوست، تازه هیدراته شده است، انجام دهید.

ویتامین E و اسیدهای چرب امگا۶، مواد تشکیل دهنده جادویی این روغن هستند. فولر می گوید: روغن بادام، کم شدن آب بدن را که می تواند باعث مشخص تر شدن حلقه های زیر چشم شود، جبران می کند. ۲ یا ۳ قطره روغن بادام (یا یک کرم چشم حاوی روغن بادام) را درست قبل از خواب، به آرامی و بدون مالش، دور ناحیه اطراف چشمتان بزنید. مراقب باشید روغن در چشم شما نرود.

ما نسبت به زمانی که استفاده از روغن برای پوست چرب ممنوع بود پیشرفت زیادی کرده ایم. برندا براک، بنیانگذار Farmaesthetics، یک شرکت تولید کننده محصولات مراقبت از پوست گیاهی می گوید: در واقع استفاده از روغن روی پوست چرب، یک راه مهم برای مقابله با مشکل تولید بیش از حد چربی است.روش قدیمی برای برطرف کردن این وضعیت، از بین بردن چربی یا خشک کردن پوست با محصولات قابض و الکل مانند بود، اما این کار فقط چربی های موضعی را از بین برده و باعث تولید چربی بیشتر می شد. روغن بادام به باز کردن و تمیز کردن منافذ پوست کمک می کند و حتی تحقیقات نشان داده است که، مشکل سبوم اضافی (چربی که پوست ما بطور طبیعی تولید می کند و می تواند باعث آکنه شود) را حل می کند. شبها پس از تمیز کردن پوستتان، مقدار کمی از این روغن را روی آن بمالید.

به گفته فولر، زینک موجود در روغن بادام آن را به یک ماده ایده آل برای تسکین راش های پوستی، از جمله پسوریازس و اگزما تبدیل می کند. او می گوید: بدن ما برای سرعت بخشیدن به زمان ترمیم به زینک وابسته است. او توصیه میکند اگر پوست حساس و تحریک پذیر دارید، در یک وان آب گرم که ۴/۱ فنجان روغن بادام شیرین به آن اضافه کرده اید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بمانید.

فولر می گوید: روغن بادام در پاک کردن آرایش هم ملایم است و هم موثر، حتی برای ناحیه حساسی مانند دور چشم. یک گلوله پنبه ای را در روغن بادام فرو ببرید و سپس به صورتتان بزنید. اجازه دهید این روغن بمدت ۲ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با یک پد پنبه ای، آرایشتان را به آرامی پاک کنید. این روغن، پوست شما را تمیز و نرم خواهد کرد بدون آنکه اصلا چرب بنظر برسد.

چند قطره روغن بادام از لبهای خشکیده و ترک خورده محافظت کرده و آنها را تسکین می دهد. یا می توانید یک بالم لب که حاوی روغن بادام است، تهیه کنید.

ما معمولا تا زمانیکه پوست سرمان شروع به خارش و پوسته دادن نکند، به فکر آن نیستیم و پس از آن نیز به سراغ شامپوی ضدشوره می رویم. جیمز می گوید: به یاد داشته باشید که پوست سر نیز نیاز به تغذیه دارد. برای جلوگیری یا درمان شوره سر، او توصیه می کند چند قطره روغن بادام شیرین را شبها بطور مستقیم روی پوست سر بمالید. این کار نه تنها التهاب پوست سر را تسکین و کاهش می دهد و پوسته های خشک را نرم می کند بلکه سلامت و رشد موهای شما را نیز بهبود می بخشد (بخصوص اگر شما دچار کمبود جزئی روی یا منیزیم باشید هر دوی اینها برای سلامت مو مهم هستند). آنقدر ماساژ دهید تا روغن جذب شود و اجازه دهید تمام شب روی سرتان بماند.جیمز می گوید: شما بعنوان یک درمان شبانه یا هفتگی، فقط به چند قطره از این روغن نیاز خواهید داشت. اگر با یک محصول که مخصوص سلامت پوست سر فرموله شده، احساس راحتی بیشتری می کنید، محصولی که حاوی روغن بادام است را خریداری نمایید.

شما می توانید برای درخشان کردن موهایتان از محصولات گرانقیمت حاوی روغن بادام استفاده نمایید یا در پولتان صرفه جویی کرده و مقداری روغن بادام شیرین را در کف دستهایتان گرم کرده و از وسط ساقه مو تا نوک موهایتان بمالید. سوزان گریفین بلک، یکی از بنیانگذاران محصولات EO می گوید: روغن بادام شیرین، یک جایگزین عالی برای برخی از محصولات درخشان کننده و نرم کننده معمولی است. مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم به تقویت مو کمک کرده، موخوره را کاهش می دهند و به ساقه های خشک مو، رطوبت می رسانند.

بیشتر بدانید : انواع خواص روغن بادام شیرین

بیشتر بدانید : خواص روغن بادام زمینی شگفت انگیز است, با آنها آشنا شوید

گردآوری:گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع:fitnessmagazine.ir

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.


روغن بادام را از انواع دانهٔ بادام تهیه می‌کنند. این روغن همان اولئات گلیسریل است که بوی ملایمی داشته و مزه آجیل می‌دهد. این روغن در الکل نامحلول است، اما در کلروفرم یا اتر کاملاً حل می‌شود. این روغن، جانشین خوبی برای روغن زیتون می‌باشد. از روغن بادام در تهیهٔ مارزیپان، نوقا، ماکارونی و همچنین انواع دسر استفاده می‌کنند. بادام، ۳۵ درصد ویتامین E دارد و میزان چربی‌های اشباع نشدهٔ آن بسیار بالاست. این نوع چربی قادر است میزان کلسترول LDL را کاهش دهد.

برای درمان ریزش مو و مو خوره از روغن بادام تلخ استفاده می‌شود. از آن جا که بادام تلخ دارای اسید سیانیدریک است باید در مصرف آن احتیاط کرد.
روغن بادام تلخ سرفه را بهبود بخشیده و ضدسرماخوردگی است اما در مصرف آن باید دقت کرد. بادام میوه‌ای است که به دو شکل تلخ و شیرین یافت می‌شود. روغن بادام تلخ برای تنگی نفس، سرفه و ورم ریه مفید است.
بادام تلخ، سنگ کلیه و قولنج را برطرف می‌کند.
ریختن یک قطره روغن بادام تلخ در گوش برای رفع زنگ زدن گوش مؤثر است.
روغن بادام خاصیت مسهلی دارد.
روغن بادام، خشکی و چین و چروک پوست را برطرف می‌کند.

عصارهٔ مغز بادام، کاربرد بسیاری در محصولات آرایشی و زیبایی دارد. به خصوص آن که این روغن نقش بسیار مؤثری در تغذیه و آبرسانی پوست ایفا می‌کند.
روغن بادام شیرین به دلیل بوی مطبوعی که دارد به عنوان خوشبوکننده محصولات آرایشی و خوشبوکننده‌های هوا استفاده می‌شود.
متخصصان توصیه می‌کنند مادر برای برقراری ارتباط اولیه با نوزاد به بدن او روغن بادام شیرین مالیده و بدنش را به آرامی ماساژ دهد این ماده در آرامش بخشیدن به کودک اهمیت دارد.
اما با همهٔ این تفاسیر برخی از متخصصان استفاده از روغن بادام را برای نوزادان توصیه نمی‌کنند.
روغن بادام منبع مهم و شناخته شده‌ای در به وجود آمدن آلرژی‌ها به خصوص در زنان باردار و مادران شیرده است.
بسیاری از زنان باردار بر این باورند که با مصرف روغن بادام شیرین می‌توانند چروک‌ها و ترکیدگی‌های ناشی از بارداری را از بین ببرند. اما گذشته از خاصیت نرم‌کنندگی و تقویت بخشی و آبرسانی که این ماده به بدن دارد باید گفت خطوط بعد از زایمان بر بدن ناشی از یک کشیدگی سریع و خشن پوست است که بر قابلیت الاستیک فیبرهای کلاژن پوست اثر می‌گذارد. روغن بادام به ظاهر پوست را نرم می‌کند اما نمی‌تواند روی فیبرهای کلاژن که در ساختار عمیق پوست قرار دارد اثر بگذارد.
هر چند این ماده را می‌توان برای جلوگیری از ترکیدگی و خطوط پوستی ران‌ها استفاده کرد، اما استفاده از آن برای زنان باردار و پوست حساس کودکان سفارش نمی‌شود چرا که این ماده اثر مستقیمی بر پوست نوزاد داشته و آلرژی را در او بالا می‌برد.

دانشنامه رشد.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، بادام یکی از پر خاصیت ترین خوارکی های روی زمین است که هم کال آن خوشمزست و هم خام و هم بو داده ی آن. بادام مشتقات زیادی دارد و یکی از آن مشتقات روغن آن میباشد. روغن بادام سرشار از فایده و خواص درمانیست؛ همچنین از دیرباز ساکنان جنوب شرقی آسیا و مدیترانه از روغن بادام برای درمان مشکلات پوستی و سلامت موی سر و قلب استفاده می کردند. در اینجا کاربردهای روغن بادام برای سلامتی بررسی شده است با ما همراه باشید.

از قدیم ساکنان جنوب شرقی آسیا و مدیترانه از روغن بادام برای درمان مشکلات پوستی و همچنین سلامت موی سر و قلب شان، استفاده می کردند.

بر اساس تحقیقات علمی که به تازگی صورت گرفته، مشخص شده، روغن بادام سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب، پروتئین، پتاسیم و روی می باشد.

به طور کلی، دو نوع روغن بادام تولید می گردد: روغن بادام تلخ و روغن بادام شیرین.

هردوی این روغن ها دارای فواید و کاربردهای زیادی هستند؛ اما در کل، روغن بادام تلخ خطر سمی کردن بدن را همیشه به همراه دارد؛ بنابراین، بهتر است از روغن بادام شیرین برای مصارف پزشکی استفاده شود.روغن بادام شیرین

در این مقاله در مورد مهم ترین کاربردهای روغن بادام برای سلامتی بدن پرداخته شده است.

داشتن پوستی صاف و بی عیب

روغن بادام ماده ای نرم با قدرت حساسیت زایی بسیار کم است که از آن می توان حتی برای ماساژ پوست حساس نوزادان نیز استفاده کرد.

به محض اینکه این روغن را به بدن بمالید، بلافاصله توسط پوست به طور کامل جذب می شود؛ بنابراین، از آن می توان به عنوان نرم کننده پوست مثلا بعد از دوش گرفتن، استفاده کرد.

در ضمن، اگر روغن بادام را تا حدی حرارت دهید، بهتر و سریع تر توسط پوست جذب می شود.

علاوه بر این، مصرف مداوم روغن بادام می تواند پوست را در مقابل اشعه های مضرر آفتاب حفاظت کرده و باعث لطافت آن شود.

همچنین، روغن بادامی که طبیعی است، رایحه ای مثل بوی فندق و یا گردو دارد. تمیز کردن پوست

بافت های مولکولی روغن بادام بسیار سبک می باشند؛ بنابراین، به راحتی می توانند در پوست نفوذ کرده و تمام چرک و ذراتی که در منافذ پوست قرار گرفته است را از آن خارج کنند.

در ضمن، ویتامین A موجود در روغن بادام باعث کاهش بروز آکنه و جوش های سرسیاه در پوست می شود. علاوه بر این، روغن بادام برای پوست های حساس بسیار مناسب بوده و می توان از آن برای پاک کردن آرایش صورت و حتی موارد آرایشی دور چشم استفاده کرد.

برای این منظور، پارچه نخی را برداشته و در ظرف حاوی روغن بادام غوطه ور کنید؛ سپس، آن را روی صورت خود مالیده و حدود 2 دقیقه آن را به حال خود رها کنید.

بعد، با یک پارچه نخی تمیز دیگر، به آرامی مواد روی صورت خود را پاک نمایید. در ضمن، می توانید روغن بادام را با مقداری شکر دانه ریز مخلوط کرده و مخلوط حاصل را به آرامی روی پوست صورت خود بمالید تا سلول های مرده و آلودگی های پوست شما به خوبی پاک شوند.

این کار را هفته ای یکبار انجام دهید تا پوستی زیبا و شفاف داشته باشید.

از بین بردن سیاهی دور چشم و لکه های قهوه ای

برای از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم ها، هر شب قبل از خواب، مقداری روغن بادام را روی آن ها بمالید.

در ضمن، تابش مستقیم نور خورشید می تواند منجر به تولید لکه های قهوه ای روی پوست شود.

برای خلاص شده از شر این لکه ها، یک قاشق چایخوری عسل را با چند قطره از روغن بادام و آب لیمو ترش مخلوط کنید.

سپس، مخلوط حاصل را روی لکه های قهوه ای روی پوست بمالید و آن را به مدت یک ساعت به حال خود رها کنید.

در آخر، پوست خود را با آب خالی بشویید. پس از مدتی این لکه ها برطرف می شوند.

درمان اگزما و پسوریازیس (صدفک)

اگزما و صدفک بیماری های پوستی خودایمنی هستند که در اثر واکنش های غلط سیستم ایمنی بدن و فرستادن سیگنال های اشتباه، رخ می دهند.

پوست آسیب دیده معمولا خشک و دارای خارش زیادی بوده که خاراندن آن می تواند وضعیت را نیز از آن هم بدتر کرده و باعث نفوذ باکتری ها و انواع قارچ ها در پوست صدمه دیده، شود.

بنابراین، برای کاهش خارش و آسیب های بعدی، نرم و مرطوب نگه داشتن پوست آسیب دیده بسیار مهم می باشد. برای این منظور، می توان از روغن بادام استفاده کرد. درمان پوست عرق سوز شده

معمولا برای درمان پوست عرق سوز شده از پمادهایی که حاوی روی باشد استفاده می کنند؛ اما به جای آنها، می توان از روغن بادام به عنوان یک جایگزین مناسب استفاده کرد.

زیرا، مصرف روغن بادام، حساسیت ها پوستی که معمولا به دنبال استفاده از پماد های شیمیایی گریبانگیر افراد می شود را به همراه نخواهد داشت.

در ضمن، این روغن درست مثل داروها و پمادهای شیمیایی که برای این منظور تولید شده، حاوی ماده معدنی روی نیز بوده که به رفع عرق سوختگی پوست کمک می کند.

بنابراین، مقداری از روغن را با انگشتان دست روی مناطق عرق سوز شده، بمالید و صبر کنید تا روغن به طور کامل توسط پوست جذب شود و به مرور پوست درمان می شود.

کاهش چین و چروک و آثار پیری روی دست

کلاژن، لایه های یکسانی زیر پوست ایجاد می کند تا پوست سفت و جوان بماند. اما با بالا رفتن سن، این لایه ها نازک و ناهموار شده و باعث پیری پوست می شوند.

علاوه بر این، مواردی مثل بیش از حد قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید، مصرف دخانیات و خشکی پوست می توانند روند پیری پوست را افزایش دهند.

اما می توان از روغن بادام برای کاهش و کنترل این روند استفاده کرد زیرا این روغن حاوی ویتامین E بوده که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، نقش بسزایی در ترمیم آسیب های رسیده به ساختار پروتئینی لایه کلاژن پوست دارد.

در ضمن، پروتئین و اسیدهای چرب موجود در آن، می تواند به تولید کلاژن کمک زیادی کنند. و در آخر، روغن بادام یک مرطوب کننده ایده آل بوده و پوست را از خشکی نجات می دهد. رهایی از دردهای عضلانی و سستی

استفاده از روغن بادام تلخ از گذشته تا به حال به عنوان یک روش سنتی برای خلاصی از دردهای عضلانی و همچنین بی حالی و سستی، متداول بوده است.

اما برای این منظور، روغن بادام شیرین گزینه بهتری است زیرا روغن بادام تلخ خطر سمی کردن بدن را به همراه دارد. برای تاثیر بهتر؛ ابتدا، روغن بادام را گرم کنید.

البته تاحدی که بتوان آن را لمس کرد. سپس، روغن گرم شده را به عضلات ملتهب بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

پس از آن، حوله ای که از قبل با آب گرم مرطوب کرده اید را برداشته و روی عضلات قرار دهید. سپس، به مدت یک ساعت به همان شکل استراحت کنید تا سستی و درد موجود در عضلات از بین برود. کاهش ریزش موی سرروغن بادام شیرین

اگر ریزش موی سر بیش از صد عدد در روز باشد، این وضعیت قطعا عادی نبوده و مو آسیب دیده است. مواردی همچون آلودگی محیط زیست، تغذیه نادرست، اختلالات هورمونی و استرس از جمله مهم ترین دلایل افزایش ریزش موی سر هستند.

در ضمن، کمبود منیزیم، کلسیم و البته روی در بدن، کاهش رشد مو و ریزش آن را به دنبال خواهد داشت. بنابراین، یک قاشق چایخوری روغن بادام را گرم کرده و هر شب بعد از حمام، موی سر را با آن خوب ماساژ داده تا کاملا جذب شود.

همچنین، هر روز در سالاد خود مقداری از این روغن را ریخته و میل کنید. این کار روند ریزش را به حالت عادی بر می گرداند، زیرا، روغن بادام سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد موی سر می باشد.

انتهای پیام/

روغن بادام یکی از شاه کلیدهای طب سنتی در درمان بیماری‌ها بوده و مصرف آن از دیرباز در کشورها و فرهنگ‌های مختلف رواج داشته است. این روغن دارای مقادیر کمی از ویتامین A ویتامین های گروه B و ویتامین E بوده و سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده و آمینو اسیدهایی همچون گلوتامیک اسید، آسپارتیک اسید و آرژینین است.

به گزارش ایسنا، دکتر فاطمه تاج آبادی، متخصص آنالیز و شناسایی ترکیبات و مدیر مرکز تخصصی آنالیز و فرآوری گیاهان دارویی این پژوهشکده، اظهار کرد: روغن بادام یکی از شاه کلیدهای طب سنتی در درمان بیماری‌ها بوده و مصرف آن از دیرباز در کشورها و فرهنگ‌های مختلف رواج داشته است. این روغن دارای مقادیر کمی از ویتامین A ویتامین های گروه B و  ویتامین Eبوده و سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده و آمینو اسیدهایی همچون گلوتامیک اسید، آسپارتیک اسید و آرژینین می باشد.

تاج آبادی درخصوص خواص روغن بادام تلخ گفت: این روغن از بادام‌های با طعم تلخ به‌دست می‌آید که حاوی ماده‌ای سمی  است که مصرف خوراکی آن برای بدن مضر و حتی مرگ آور است. از روغن بادام تلخ بیشتر برای مصارف دارویی و درمان آرتروز زانو استفاده می‌شود. اما نوع شیرین آن منحصرا از بادام خوراکی به‌دست می‌آید و می‌توان از آن برای درمان حساسیت‌های پوستی حتی در نوزادان استفاده کرد، به این ترتیب از بروز خشکی و حتی اگزمای پوستی در نوزاد جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که بسیاری از شرکت‌های دارویی و سازنده محصولات آرایشی از بادام در ترکیب محصولات خود استفاده می‌کنند توصیه کرد برای از بین بردن التهاب ناشی از اگزما و یا بیماری پسوریازیس هم می‌توانید از روغن بادام شیرین کمک گرفت؛ زیرا در اثر این بیماری پوست دچار خارش، سوزش و قرمزی می‌شود، که می‌توان با استفاده از آغشته کردن محل عارضه به روغن بادام التهاب آن را کم کرد.

به گفته وی، تحقیقات جدید نشان داده است علاوه بر بادام تلخ که برای درمان درد عضلات و گرفتگی مفاصل زانو به کار می‌رود، می‌توان از روغن بادام شیرین نیز برای درمان استفاده کرد. در بسیاری از جلسات ماساژ، فیزیوتراپی و آروماتراپی از روغن بادام شیرین به عنوان یک ماده مسکن و آرام کننده عضلات استفاده می‌شود. همچنین به دلیل دارا بودن مواد معدنی از جمله کلسیم و منیزیم از ریزش موی سر تا حدی جلوگیری می‌کند.روغن بادام شیرین

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، تاج آبادی، سایر فواید گزارش شده برای روغن بادام شیرین را تنظیم فشارخون و سطح کلسترول، بهبود سیستم ایمنی و هضم، تقویت حافظه و سیستم عصبی، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و کمک به حفظ سلامت روده بزرگ و کوچک را برشمرد.

انتهای پیام

روغن بادام شیرین
روغن بادام شیرین
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *