زنیان چاق کننده

زنیان چاق کننده
زنیان چاق کننده

یکی از
مشکلاتی که عموم افراد در حوزه کاهش وزن و آب کردن چربی دارند این است که برخی از
نواحی بدن خصوصا شکم دارای چربی‌هایی
است که به سختی آب می‌شوند.
در بدن انسان بافت چربی زمانی که بیشتر از حد طبیعی خود انباشته شود، فرد را
اصطلاحا چاق می‌گویند و به دنبال انباشته
شدن بیش از حد بافت چربی، از بعضی از شاخص‌های سلامتی کاسته شده، چاقی باعث افت کیفیت زندگی افراد و کاهش طول عمر آنان
می‌شود.

یکی از
راه‌هایی که افراد برای لاغر شدن به سمت آن گرایش دارند استفاده از دمنوش‌ها و
داروهای گیاهی لاغری است که در خیلی از موارد اگر به طور صحیح استفاده شود مفید
خواهد بود. البته مانند تمام کمک کننده‌های لاغری آنچه که اهمیت دارد این است که
افراد قبل از استفاده از داروهای گیاهی لاغری، برای لاغر شدن باید به ورزش و نوع
تغذیه خود نیز توجه کنند. یکی از گیاهان دارویی پرکاربرد برای لاغر شدن زنیان و
عرق زنیان می‌باشد. استفاده از فواید زنیان برای لاغری علاوه بر کمک به کاهش وزن و
به ویژه از بین بردن چربی‌های
اطراف شکم، باعث می‌شود از دیگر خواص دارویی
این گیاه ارزشمند نیز بهره‌مند
شوید.

گیاه زنیان
را با نام‌های دیگری مانند انیسون بری، کمون حبشی، اجوان، اسپری کای و نانخواه می‌شناسند.
زنیان گیاه علفی یک ساله، بی‌کرک و به ارتفاع ۳۰ تا ۹۰ سانتی‌متر است که به شکل
خودرو در نواحی شرقی هند، ایران و مصر می‌روید. برگ‌هایی با بریدگی‌های نازک و ظریف
و گل‌هایی به رنگ سفید و مجتمع به صورت چتر مرکب دارد. چتر آن کوتاه، دارای طول
نسبتا مساوی و منتهی به براکته‌های باریک در محل اتصال به یکدیگر است. میوه‌ زنیان
کوچک، بیضوی، به رنگ قهوه‌ای مایل به زرد و دارای بویی شبیه بوی تیمول است. روی میوه‌
آن، خطی طولی نخی شکل، به رنگ روشن‌تر و دو تار نازک تک سلولی مشاهده می‌شود، به
طوری که بعضی از آن‌ها کوتاه و مخروطی و برخی دیگر دارای یک قسمت متورم در انتها
هستند. قسمت مورد استفاده‌ این گیاه، میوه‌ آن است که حاوی مقدار زیادی تیمول می‌باشد. محل رویش این گیاه در ایران،
بلوچستان، تبریز، اصفهان، خوزستان، فارس، کرمان و خراسان است.

زنیان چاق کننده

خواص
زنیان متعدد بوده، برخی خواص دارویی آن عبارتند از: آنتی‌اکسیدان، ضد تب، ضد میکروب، ضد نفخ، ضد آسم،
ادرارآور، قاعده آور، پایین آورنده فشار خون، مسهل، استفاده از زنیان برای لاغری، درمان
سرفه، روماتیسم، تنگی نفس و بیماری‌های
معده است. همچنین زنیان ضد میکروب‌هایی
نظیر سالمونلا تیفوزا، میکروسپوریوم و اشرشیاکلی می‌باشد.

عرق زنیان
یکی از عرقیات گرم و موثر در هضم غذاست و بنابراین با هضم بهتر غذا، مانع از
انباشته شدن چربی در بدن میگردد.

از خواص
زنیان تقویت معده و معالجه سوء هاضمه‌های ناشی از ضعف و کمی نیرو است که به جذب بهتر و موثرتر مواد غذایی کمک کرده
و مانع از بروز چاقی می‌شود.

زنیان
خاصیت مسهل بودن دارد، لذا باعث دفع سریع غذا و غیر قابل دسترس کردن غذا برای جذب
بدن شده و به تبع از انباشته شدن چربی و ایجاد چاقی جلوگیری می‌کند.

دمنوش: دو
تا چهار گرم از گیاه زنیان را در آب جوش دم کرده، روزی سه بار نیم فنجان مصرف شود.

پودر: می‌توان
روزانه سه تا چهار گرم پودر دانه‌ها را به شکل‌های مختلف یا همراه با غذا مصرف
کرد. باوجود این که دانه‌ها ریز هستند، برای اثربخشی بیشتر لازم است پودر شوند تا
مواد آن‌ها در بدن بهتر استخراج شود.

عصاره‌
خشک: عصاره‌ خشک دانه‌های زنیان را می‌توان روزانه ۱۲۵ میلی‌گرم مصرف کرد.

عصاره‌ مایع
یا تنتور: از عصاره مایع زنیان می‌توان
روزانه تا شش میلی‌گرم مصرف کرد.

عرق
زنیان: بعد از هر وعده غذایی ظهر و شب نصف استکان همراه با نصف استکان آب مصرف شود
تا هضم غذا را آسان و از نفخ و ترشی معده جلوگیری کند.

لا زم به
ذکر است استفاده از زنیان برای لاغری به همراه سایر گیاهان دارویی موثر در کاهش
وزن به همراه تغذیه مناسب و انجام ورزش، تاثیر آن را چندین برابر میکند. یکی از
نخسه‌های لاغری با استفاده از برخی گیاهان دارویی
به شرح ذیل است:

۵۰گرم سیاه
دانه + ۵۰گرم زیره سیاه +۲۵ گرم طباشیر + ۲۵گرم
تخم گشنیز + ۲۵گرم هلیله سیاه +۲۵ گرم لاک مغسول +۵۰ گرم زنیان

مواد گیاهی
فوق را کاملا پودر کرده روزی نصف قاشق چایخوری باعسل و آب گرم مصرف کنید.

گروه سلامت وب

توسط
مینا قطب الدینی

زنیان یک ادویه آسیایی است که بیشتر برای افزودن عطر و طعم به غذاهای مختلف استفاده می شود. این ادویه دارای یک طعم منحصر به فرد تند و تا حدودی تلخ است. اما خوب این غلاف های میوه ای کوچک معطر واقعا می توانند فراتر از این حرف ها باشند. دانه های زنیان مزایای بهداشتی و دارویی زیادی دارند و حتی می توانید از زنیان برای لاغری نیز استفاده کرد. اگر علاقه مند به دانستن خواص زنیان برای لاغری و همچنین اطلاع از طریقه مصرف زنیان برای لاغری هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

زنیان چاق کننده

دانه های زنیان به مدتی طولانی به عنوان یک دارو در آیورودا (طب سنتی هند) مورد استفاده قرار گرفته است. در زیر خواص زنیان را بیان می کنیم که می توانید با گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه خود از این خواص بهره مند شوید:

دانه های زنیان دارای ارزش غذایی شگفت انگیزی هستند. این دانه ها غنی از پروتئین، چربی، کربوهیدرات، الیاف رژیمی، ویتامین ها و مواد معدنی (تیامین، نیاسین، آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم و فسفر) هستند.

به غیر از مزایای متعدد زنیان برای سلامتی، دانه های زنیان به کاهش وزن نیز کمک می کنند. دانه زنیان حاوی اسانسی به نام تیمول هستند که یک ضد عفونی کننده و دارای خواص ضد التهابی است. این ماده شیمیایی با ترشح شیره معده به هضم بهتر کمک می کند. دانه های زنیان همچنین گاز شکم و نفخ را بهبود می بخشند و سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند. زنیان همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل می کند، سموم را از بدن دفع می کند و کاهش وزن را آسان می سازد.

به غیر از خواص زنیان که در بالا ذکر شد، زنیان برای لاغری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا روش های مختلفی برای استفاده از گیاه زنیان برای لاغری و کاهش وزن وجود دارد. در زیر ۶ طریقه مصرف زنیان برای لاغری را ذکر خواهیم کرد.

یک روش بهره مند شدن از خواص زنیان برای لاغری این است که یک لیتر آب را در یک تابه بریزید و آن را به جوش آورید. یک قاشق چایخوری دانه زنیان را به آن اضافه کنید و بگذارید بجوشد. خواهید دید که رنگ مایع به تدریج تغییر می کند. هنگامی که کل معجون به رنگ طلایی درآمد، حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود. این دمنوش زنیان برای لاغری را صاف کنید و در طول روز از آن میل کنید.

این دمنوش زنیان دارای مزایای شگفت انگیزی برای سلامتی است، از بهبود هضم گرفته تا افزایش سوخت و ساز بدن. زنیان با از بین بردن اختلالات گوارشی، نفخ را کاهش می دهند و سوخت و ساز بدن را سرعت می بخشد. به عنوان یک نتیجه، ما قادر به سوختن سریع تر چربی هستیم و هرگونه کاهش وزن را به گونه ای بهتر از بین می بریم.

این روش مصرف گیاه زنیان برای لاغری به این صورت است که حدود ۲۵ گرم از دانه های زنیان را در یک لیوان (حدود ۲۵۰ میلی لیتر) آب به مدت یک شب خیس می کنید. صبح روز بعد، مخلوط را از صافی عبور دهید و یک قاشق چایخوری عسل خام خالص را با آن مخلوط کنید. این معجون زنیان و عسل را با معده خالی میل کنید. این ترکیب را هر روز برای حداقل ۳ ماه مصرف کنید تا به یک کاهش وزن پایدار دست یابید.

عسل حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری است که به طور کلی به تنظیم متابولیسم ما کمک می کند. همچنین هورمون هایی را در بدن ما فعال می کند که اشتها را سرکوب می کنند و از این طریق مانع افزایش وزن می شود. همه این ها باعث افزایش اثرات کاهش وزن و خواص زنیان برای لاغری می شود. این ترکیب هنگامی که همراه با رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات کم مصرف شود، می تواند وزن اضافی بدن را به عنوان کمتر از دو هفته کاهش دهد.

نکته: برای این که برای اندازه گیری دچار زحمت نشوید، یک پاکت ۱۰۰ گرمی استاندارد از دانه های زنیان خریداری کنید و به طور تقریبی آن را به ۴ قسمت برابر تقسیم کنید. هر قسمت حاوی حدود ۲۵ گرم خواهد بود. می توانید معجون ساخته شده با هر قسمت از این دانه ها را برای دو روز متوالی استفاده کنید، پس از آن باید باقیمانده آن را دور بریزید. پس، روی هم رفته ۱۰۰ گرم دانه زنیان برای مدت ۸ روز کافی خواهد بود.

کافی است هر روز صبح حداقل نیم ساعت قبل از صبحانه، یک قاشق چایخوری پر از دانه های زنیان خام را بجوید (می توانید مقداری دانه زنیان را بو دهید تا برشته شوند و سپس در یک ظرف دربسته نگهداری کنید). این کار در آزاد کردن عصاره هضم کافی برای هضم بهتر و آسان تر صبحانه و همینطور غذای شب گذشته کمک خواهد کرد. اعتقاد بر این است که این کار به به راحتی به از دست رفتن حدود ۵ کیلوگرم وزن اضافی بدن کمک می کند. علاوه بر این، کاملا طبیعی و بدون عوارض جانبی است. پس، بفرمایید و این روش استفاده از گیاه زنیان برای لاغری را امتحان کنید!

دمنوش دانه های زنیان و رازیانه یکی دیگر از روش های عالی برای از دست دادن وزن است. برای تهیه این نوشیدنی سالم، نصف قاشق چایخوری دانه زنیان و یک قاشق چایخوری دانه رازیانه بردارید (اگر تر هستند آنها را خالی بو بدهید) و در ۴ فنجان آب بریزید و آن را به جوش بیاورید. بگذارید جوش بیاید تا وقتی که متوجه تغییر رنگ در آن شوید. آن را از روی شعله بردارید و بگذارید خنک شود و بعد آن را در صافی بریزید. این دمنوش زنیان برای لاغری را در طول روز به جای کافئین مصرف کنید.

این ترکیب مخلوطی از ادویه جات پودری است که می توانید با آن یک نوشیدنی تازه تهیه کرده و هر روز برای کاهش وزن مصرف کنید. به منظور مصرف زنیان برای لاغری باید دانه های سیاه دانه، دانه های زنیان، دارچین و دانه های رازیانه را به مقادیر برابر بردارید و آنها را بکوبید تا به یک پودر نرم تبدیل شوند. اطمینان حاصل کنید که مخلوط پودر ادویه کاملا خشک است (اگر دانه ها خیس هستند، آنها را به تنهایی تفت دهید) و سپس آن را در یک ظرف کاملا در بسته نگهداری کنید.

هنگامی که آماده هستید، نصف قاشق چایخوری از این پودر را بردارید و آن را در یک لیوان آب حل کنید. اگر عطر و طعم دارچین بیش از حد قوی است، می توانید قبل از مصرف آن را صاف کنید. این آب را دو بار در روز بین وعده های غذایی بنوشید. این کار نه تنها باعث می شود که یک نوشیدنی تازه میل کنید، بلکه در سوزاندن چربی اضافی بدن نیز به شما کمک می کند.

اگر اغلب فراموش می کنید که دانه های زنیان را بخیسانید یا صبح وقت کافی برای استفاده از نوشیدنی های ذکر شده در بالا را نداشته باشید، می توانید بخشی از این پودر جادویی را در خانه درست کنید. دانه های شنبلیله، زنیان و سیاه دانه را به نسبت مساوی برداشته و آنها را به صورت جداگانه و خشک حرارت دهید تا برشته شوند.

هر سه را با هم مخلوط کنید و مخلوط را بکوبید تا پودر تقریبا نرمی به دست آید. مخلوط را در یک ظرف بدون نفوذ هوا نگه دارید و هر روز قبل از رفتن به رختخواب، یک قاشق چای خوری از این پودر را در آب گرم حل کرده و بنوشید.

خوب، حالا که از خواص زنیان برای لاغری و طریقه مصرف زنیان برای لاغری مطلع شدید، بهتر از عوارض آن در صورت مصرف بیش از حد نیز مطلع شوید.

دانه های زنیان هنگامی که در مقادیر متوسط ​​مصرف شود، هیچ گونه عوارض جانبی یا خطرات سلامتی را ایجاد نمی کنند. با این حال، مصرف بیش از این ماده می تواند برای شما مضر باشد. مصرف دوز بالای دانه های زنیان می تواند به عوارض زیر منجر شود:

در پایان تذکر می دهیم که قبل از مصرف زنیان برای لاغری حتما با پزشک خود در این باره مشورت کنید.

ترجمه شده در سایت خلایق
منابع:beautyglimpse.com , bollywoodshaadis.com


۱۳۹۷-۰۲-۲۵

 توسط
بهاره قاسم پور
· Published ۱۳۹۷-۰۲-۲۵
· Last modified ۱۳۹۷-۰۴-۲۰


۱۳۹۶-۰۸-۱۰

 توسط
پدرام ملکی
· Published ۱۳۹۶-۰۸-۱۰
· Last modified ۱۳۹۷-۰۱-۲۰


۱۳۹۷-۰۳-۱۲

 توسط
مینا قطب الدینی
· Published ۱۳۹۷-۰۳-۱۲
· Last modified ۱۳۹۷-۰۴-۲۰


۱۳۹۶-۰۸-۲۷

 توسط
پدرام ملکی
· Published ۱۳۹۶-۰۸-۲۷
· Last modified ۱۳۹۶-۱۲-۲۴

متاسفیم. فعلا خبری نیست!

مشاوره چشم پزشکی توسط متخصصین مرکز چشم پزشکی بصیر

فروشگاه اینترنتی آرتان طب

زنیان چاق کننده

باز نشر مطالب تنها با ذکر نام سایت خلایق و ذکر آدرس و درج بک لینک khalayegh.com مجاز است.


Downloads-icon


آموزش ورد ۲۰۱۳ – درس ۳۲: ویرایش فایل های pdfDownloads-icon


ادامه‎ی مطلب »Downloads-icon

زنیان یک دانه کاروم محسوب می شود و مربوط به ناحیه آسیایی است که برای طعم دهی به غذا مورد استفاده قرار می گیرد. این دانه ها تقریباً مزه تلخی دارند و در واقع طعم آن ها منحصر به فرد است. فواید این ادویه ها نه تنها محدود به خوشبویی و طعم آن ها می شود، بلکه می تواند بسیار فراتر باشد. این دانه های میوه ای کوچک می توانند فوایدی از جمله کاهش وزن را نیز در بر بگیرند.

زنیان برای بسیاری از بیماری ها به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین هضم و گوارش را بهبود می بخشند. مشکلات داخل بدن را آرام می کند و یبوست را درمان خواهد کرد. همانطور که می دانید، مرحله اول کاهش وزن این است که سیستم گوارشی خود را بهبود ببخشید. در این قسمت از تناسب اندام نمناک چهار راه را برای مصرف زنیان به شما معرفی می کنیم که می تواند به برنامه کاهش وزن تان کمک کند.

حتماً یک لیتر آب را در یک کتری ریخته و آن را بجوشانید. اکنون یک قاشق چای خوری زنیان به آن اضافه کنید و اجازه دهید که حدود 3 الی 4 دقیقه بجوشد. زمانی که رنگ آب به آرامی در حال تغییر بود، کاملاً بالا سر آن بایستید و منتظر باشید تا به رنگ طلایی در بیاید.

سپس زیر گاز را خاموش کنید و اجازه دهید که این آب کم کم خنک شود. حال می توانید این آب را داخل یک کاسه بریزید و در طول روز دوباره آن را بنوشید. این آب نه تنها گوارش شما را بهبود می بخشد، بلکه سوخت و ساز شما را نیز افزایش می دهد. هر چقدر سوخت و ساز شما بالاتر باشد ، کالری بیشتری می سوزانید. در نتیجه چربی بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری از دست خواهید داد.

زنیان چاق کننده

عسل دارای مواد معدنی، آمینو اسید ها و ویتامین ها است که همگی در کنار یکدیگر به تنظیم سوخت و ساز کمک می کنند. عسل همچنین هورمون های خاصی را در بدن فعال می کند که باعث سرکوب اشتها شده و باعث می شود که بیش از حد کالری مصرف نکنید.

زمانی که زنیان مصرف می کنید، وزن اضافی بدن ما در کم تر از 2 هفته کاهش پیدا می کند. برای آماده کردن این نوشیدنی حتماً باید 25 گرم عسل را در 250 میلی لیتر آب در طول شب بریزید. صبح روز بعد می توانید آن را بنوشید و یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید. این نوشیدنی را اول صبح با شکم خالی میل کنید. می توانید به مدت سه ماه آن را هر روز استفاده کنید تا نتایج خوب آن را مشاهده کنید. هرگز نمی توانید سرخود، آن را با مواد دیگر ترکیب کنید زیرا مشکلاتی را برای سلامتی شما به وجود خواهد آورد.

یک قاشق غذاخوری دانه زنیان خام را هر روز و آن هم هنگام صبح بجوید. همچنین می توانید یک ساعت بین خوردن زنیان و صبحانه خود فاصله بیندازید. اگر این دانه ها را هنگام صبح و و در حال ناشتا بودن مصرف کنید، به بهبود گوارش شما کمک خواهد کرد و سوخت و ساز شما را بالا می برد. همچنین باعث می شود که در صورت استفاده منظم بتوانید حدود یک الی دو کیلو در ماه کاهش وزن داشته باشید.

برای درست کردن این پودر به دانه رازیانه، زنیان، سیاه دانه و دارچین به مقدار مساوی نیاز دارید. می توانید تمام مواد را کاملا آسیاب کرده و با یکدیگر مخلوط کنید و همچنین می توانید این پودر را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. برای مصرف آن یک قاشق چای خوری از این پودر مخلوط را داخل یک لیوان آب بریزید و دو بار در روز بین وعده های غذایی مصرف کنید. این نوشیدنی نه تنها شما را سرحال نگه می دارد، بلکه به سوخت و ساز چربی در بدن شما نیز کمک خواهد کرد.

امروزه همانطور که خیلی از انسان ها به  دلیل چاقی و اضافه وزن تمایل به لاغر شدن دارند تا به وزن ایده آل خود برسند بسیاری از افراد هم به دنبال این می باشند که مقداری وزن اضافه کنند و به چاقی که می خواهند برسند. خیلی از افراد هم هستند که از اندام خود راضی می باشند اما بسیاری از مشکلات مانند رژیم های نادرست یا به طور ذاتی صورتشان لاغر می باشد و به دنبال پر کردن صورت خود می باشند. مشکلات گفته شده باعث شده تا افراد به دنبال عرقیات گیاهی برای چاقی باشند تا ضمن استفاده از مواد طبیعی به نتیجه مطلوب نیز دست پیدا کنند.

ما در این مقاله درباره برخی از عرقیات گیاهی برای چاقی صحبت خواهیم کرد. عرقیاتی که باعث چاق شدن صورت و اندامتان خواهد شد، این روش بی ضرر ترین و ارزان ترین راه برای رسیدن به خواسته شما می باشد. 

فراموش نکنید هیچ عرقیات و گیاه دارویی را نباید به مت طولانی بدون تجویز پزشک مصرف کرد. زیرا استفاده بیش از اندازه از گیاهان به اندازه مواد شیمیایی می توانند مضر باشد.

استفاده از این عرق ها بدون تجویز پزشک اصلا توصیه نمی شود. رازیانه خواص بسیار زیادی دارد از جمله از بین بردن چین و چرک و شفاف کردن پوست، برای ورم پلک ،چاق کننده صورت و از آن به صورت پماد استفاده می کنند.

روش استفاده از این عرق به این صورت می باشد که باید ابتدا بذر رازیانه را بجوشانید و یا به حالت پودر در بیاورید و در آخر به صورت کرم به پوست خود بمالید و ماساژ دهید.زنیان چاق کننده

اما اگر می خواهید از رازیانه برای رفع چین و چروک صورت خود استفاده کنید باید یک قاشق مربا خوری را در نصف لیوان آب به مدت 1 ساعت در آب جوش بگذارید، سپس بعد از دم کشیدن آن را صاف کرده و با مقداری عسل و یک قاشق غذا خوری ماست شیرین مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید . انجام این روش هفته ای یک بار به رفع چین و چروک کمک خواهد کرد.

این عرق دارای طبیعت گرم می باشد.در این عرق هورمون زنانه زیادی وجود دارد و به همین دلیل استفاده از آن برای بانوان به شدت توصیه می شود. از خواص بیشتر این عرق می توانیم به شادابی و طراوت پوست اشاره کرد، یکی دیگر از درمان های اساسی این عرق برای رفع کیست تخمدان در بانوان مورد استفاده قرار می گیرد

عرق رازیانه برای کاهش و برطرف شدن عوارض دوران یائسگی در خانم های یائسه مورد مصرف قرار می گیرد و همچنین استفاده عرق رازیانه برای بانوانی که دچار یائسگی زودرس شده اند باعث درمان و بازگشت عادات ماهیانه خواهد شد.

از بذر، برگ و ریشه عرق رازیانه نیز می توان استفاده کرد.برای اینکه از درمانتان به وسیله ی عرق رازیانه نتیجه مطلوب بگیرید حداکثر 40 روز زمان نیاز می باشد و همچنین به طور متوسط حداکثر 5 گرم یا به مقدار یک تا سه استکان مقدار مصرف روزانه توصیه شده می باشد.

برای هر درمانی که از عرق رازیانه استفاده می کنید یادتان باشد حتما به صورت روزانه بعد از هر وعده غذایی تان به مقدار یک استکان میل کنید.

به دلیل خواص هایی که در این گیاه وجود دارد این گیاه برای چاقی صورت مورد استفاده قرار می گیرد .عرق این گیاه باعث افزایش اشتها  و در نتیجه چاقی می شود.

در طب سنتی ، طبیعت این عرق برعکس عرق رازیانه سرد می باشد. مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی که در این عرق وجود دارد نشان دهنده ی خواص بی شمار آن می باشد. این عرق به خاطر داشتن پروتئین و آهن برای افرادی که دچار کم خونی شده اند بسیار مفید می باشد و توصیه می شود.

این عرق دارای هورمون های فراوان زنانه می باشد و به هیچ عنوان مصرف آن به آقایان توصیه نمی شود.اگر قصد دارید از این عرق برای چاقی صورت استفاده کنید روزی یک استکان صبح و نصف استکان عصر به مدت 14 روز مصرف کنید یادتان نرود مصرف این عرق نباید بیش تر از 14 روز شود.

اگر مزه عرق اذیتتان می کند برای شیرین شدن آن می توانید از مقداری شکر یا عسل نیز استفاده کنید. بعد از مصرف 14 روزه از این گیاه باید به مدت 2 ماه مصرف آن را متوقف کنید و بعد از 2 ماه می توانید برای 14 روز آن را مصرف کنید.

یکی دیگر از خواص این عرق که خیلی مورد استفاده قرار می گیرد پیشگیری از نرمی استخوان می باشد به همین دلیل مصرف آن برای کودکان البته زیر نظر پزشک توصیه می شود .زیرا باعث محکم شدن استخوان بندی کودکان شده و برای جلوگیری از نرمی استخوان استفاده می شود.

روغن کنجد یکی دیگر از روغن هایی است که باعث چاقی به ویژه در قسمت صورت خواهد  می شود.این روغن را هرشب به مدت 40 روز به قسمت هایی که می خواهید در صورت پر تر شود بزنید و ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید، با این کار علاوه بر چاقی صورتتان می توانید صورتی روشن تر و صاف تر از قبل داشته باشید.

بسیاری معتقد هستند که کنجد راز زیبایی می باشد.برای این که بتوانید از کنجد برای داشتن زیبایی بیش تر،تقویت مو و پوستی سالم تر استفاه کنید باید روزی 2 قاشق غذا خوری کنجد مصرف کنید.

یکی دیگر از عرقیات گیاهی برای چاقی ریشه گل قاصدک است . ریشه این گل برای افزایش اشتها  بسیار تاثیرگذار می باشد.باید ابتدا آن را بجوشانید و آن را مصرف نمایید اما باید بدانید که این نوشیدنی طعمی تلخ دارد که برای رفع این تلخی بعد از ولرم شدن جوشانده مقداری عسل را با آن ترکیب نمایید تا مزه ای شیرین داشته باشد.

همانطور که می دانید یبوست از علل اصلی کاهش اشتها و لاغری می باشد و ریشه گل قاصدک برای درمان یبوست استفاد می شود.ریشه آن سرشار از فیبر می باشد که باعث دفع سموم بدن می شود .

روش استفاده از این ریشه به این صورت می باشد که باید 20 گرم ریشه خشک آن را در 1 لیتر آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید و بعد از جوشیدن آن را صاف کنید. از این جوشانده به مدت یک ماه روزی سه بار به مقدار یک فنجان استفاده کنید.

این گیاه مزه ای بسیار تلخی دارد که برای استفاده و آماده کردن آن باید ریشه آن را بسیار تمیز بشورید و برای 20 دقیقه آن را بجوشانید، حال از این جوشانده برای چاقی روزی 1 فنجان مصرف کنید تا زمانی که نتیجه آن را ببینید.بهتر است در افرادی که بیش تر از 60 سال سن دارند این گیاه با احتیاط مصرف شود.

مصرف کردن میوه و همچنین سبزیجات مخصوصا هویج، چهار مغز و خرما که به خاطر داشتن انواع مختلف مواد مغذی و روغن های سالم باعث می شوند فرد به ویژه در صورت چاق شود. در طب سنتی معتقد هستند زمانی که به همراه سالاد جوانه گندم استفاده می شود در چاقی صورت تاثیر به سزایی می تواند داشته باشد.

یکی دیگر از خوراکی هایی که در چاقی صورت نقش دارد عسل می باشد، برای این که عسل این خاصیت خود را نشان دهد باید هر روز صبح یک قاشق عسل را داخل مقداری آب گرم حل کنید و سپس آن را بنوشید، بهتر است بعد از نوشیدن آن مقداری از آن را بر روی صورتتان بمالید و بعد از چند دقیقه آن را بشورید.

کافی است آقایان و بانوان عرق های ذکر شده را به مقدار مساوی با یکدیگر ترکیب نمایند سپس ابتدا صورت خود را تمیز کرده و روزی 2 بار ترکیب به دست آمده را به صورت دورانی بر روی صورت مالش دهید.

من نفخ معده دارم لاغر هم هستم صورتم هم جوش میزنه 😢 آیا عرق زنیان تاثیر داره که صورتم دیگه جوش نزنه، احتمال اینکه وزن هم کنم داره یا نه، جدیدا روزی 1قاشق بعد نهار وشام زنیان میخورم

من ۱۵۷ قدم و ۴۸ وزنم میخوام چاق بشم از بیشتر از صورت شما چه چیزی رو پیشنهاد میکنید

سلام وقت بخیر چند ماهی هست که عرق نعنا رو خریداری و در غذا ها یا ترکیبی با آب میوه استفاده میشه آیا اینطوری تاثیر خودش رو از دست نمیده؟ و این که میشه از نعنا برای شفاف سازی پوست هم استفاده کرد؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

مجله زیبایی و سلامت “زیبا بمان” با هدف تولید محتوا در حوزه جراحی های زیبایی و آرایشی و سلامت و بالا بردن سطح اطلاعات و دانش مخاطبان در این حوزه آغاز به کار نموده است . این مطالب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.محتوای درج شده در این سامانه، متناسب با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

تمامی حقوق برای وب سایت زیبا بمان محفوظ است.

طب سنتی(درمان چاقی و لاغری)

     

درمان هاي چاقي عبارتنداز:درمان خوراكي:سيب، هنداونه، توت فرنگي، كاهو، اسفناج، سركه، توت، پرتقال، انگور، پياز، خربزه، گرمك، تره فرنگي، بادمجان، سير، كدو مسمايي، آش سركه، شلغم.درمان گياهي:1- هر روز صبح ناشتا و شب قبل از خواب، عسل و دارچين را در يك فنجان آب جوش ريخته و ميل نمائيد.2- سي گرم گل هاي فندق را در يك ليتر آب جوشانده و بعد از هر وعده غذا يك فنجان آن را بنوشيد.3- روغن پارافين جامد+روغن كرچك+روغن كوهان شتر را گرم و با هم مخلوط كرده و هر شب يا هر روز بر روي قسمتي كه چاق است بماليد و با پوشش پلاستيكي ببنديد تا عرق كند.درمان با عرقيات:روزي 1 إلي 3 ليوان يكي از عرقيات زير ميل شود:عرق زنيان، آويشن، بيد گياه، رازيانه، بابونه، باباآدم، شويد، زيره و عرق شنبليله.درمان با آبميوه جات:آب انگور، آب آلو، آب پرتقال، آب كاهو، آب رازيانه، آب هويچ و آب غوره.موارد پرهيـــز

چربي، برنج، شكر، قند، گوشت، كره، ماست و شير پرچرب، خرما، انجير، تخم مرغ، سيب زميني، نمك، روغن نباتي.لاغــري

درمان هاي لاغري عبارتنداز:درمان خوراكي:موز، خرما، خاكشير، پنير با مرزه، شير، ميوه انبه، پسته، مواد نشاسته اي، نان خامه اي، برنج، ماكاروني، كنجد، گوشت و مرباي بادام.درمان گياهي:1- خوردن جوانه گندم 10 دقيقه بعد از غذا چاق كننده است.2- تركيب زيره سياه با مرزه و برگ و دانه هاي شنبليله بسيار مفيد است.3- روزانه كمي كتيرا با مغز بادام و نشاسته به صورت پاستيل درآورده ميل نمائيد.4- مداومت در خوردن يونجه مخصوصاً شربت آن چاق كننده است.درمان با عرقيات:روزانه 2 إلي 3 فنجان يكي از عرقيات زير را ميل نمائيد.عرق بالنگ، يونجه، چنار و عرق شيرين بيان.درمان با آبميوه جات:آب انار شيرين، زردآلو و آب موز.موارد پرهيـــززنیان چاق کننده

آبغوره، آب انگور،آش سركه،آلو، هندوانه، اسفناج، گيلاس، توت. 

درمان چاقی و لاغری

از نگاه طب سنتی چاقی نشان از افزایش رطوبت(تری)است و لاغری نشان از افزایش خشکی در تن است.حال هرکدام از اینها به دو دسته تقسیم میگردد.

 

افزایش تری میتواند از آن یک فرد بلغمی باشد یا دموی .برعکس افزایش خشکی هم میتواند از آن یک فرد صفراوی باشد یا سوداوی.با توجه به مزاج نحوه درمان متفاوت خواهد بود.همانطور که میدانید در طب سنتی درمان به ضد است یعنی به طور کلی جهت درمان چاقی نیاز است که رطوبت را در تن کاهش دهیم و بالعکس جهت درمان لاغری باید رطوبت را به تن برگردانیم. حال به تفکیک مزاج توضیح میدهیم:

**توجه:درذهنتان شخصی را درنظر بگیرید با قد۱۷۰ سانتی متر براین اساس وزن ایده آل هر مزاج را تعریف میکنیم

الف)دموی ها:یک فرد دموی استعداد چاقی فراوانی دارد.ضمن اینکه معمولا بسیار خوش اشتها هستند.به همین دلیل معمولا اضافه وزن دارند.برای یک دموی ایده آل با توجه به پیش فرض بالا وزن ایده آل بین۷۷تا ۸۰ کیلو مناسب است.حال اگر یک دموی مزاج از حالت تعادل خارج شد اقدامات زیر را جهت کاهش وزن باید انجام دهد:

۱-رژیم ترک ناهار به مدت ۴۰ الی ۱۲۰ روز

۲-ترک آب یخ خوردن و ترک آب بین غذا و تا حد امکان یک الی دو ساعت بعد غذا آب بنوشد.ضمنا خوردن هرچیز سرد(منظوردمای جسم است)برایش مضر است.

۳-کاهش جدی سردیها مخصوصا سرد و ترها

۴-ورزش نیمه سنگین سفارش میشود که روزانه انجام گردد.

۵-بادکش روی شکم یک شب در میان ۴۰ مرحله هر بار نیم ساعت.

۶-روغن مالی روی شکم هر شب با روغن سیاه دانه.

۷-خوراک روغنهای گرم از قبیل کنجد . زیتون و حیوانی(گاوی)

بهترین زمان برای کاهش وزن دمویها اول فصل پاییز و دوم زمستان است.به این دلیل که نیازشان به خوراک سردیها کمتر است.

ب)صفراویها:یک فرد صفراوی معمولا استعداد چاقی ندارد و به ندرت آن هم در سنین بالا دچار چاقی های موضعی میگردد.بیشتر صفراویها قصدچاق شدن دارند.چراکه پایه بدنشان گرم وخشک است.با پیش فرض گفته شده یک صفراوی معتدل باید وزنی در حدود ۶۸ تا ۷۲ کیلو داشته باشد.اگر وزن کمتری داشته باشد با خوراک سرد و ترها میتواند به وزن ایده آل خود برسد.اما باید توجه داشته باشد که اگر زیاده روی کند معده اش سرد میشود و فقط معده اش جلو میاید و کل اندام چاق نمیشود.برای اینکار باید از سردیهای آرام همراه با گرمی آرام استفاده کرد:مثلا یکی از موارد زیر را ۴۰ الی ۱۲۰ روز را به عنوان دارو استفاده کند تا به وزن ایده آل برسد

-یک لیوان شیر طبیعی به همراه کمی عسل یا خرما

۲-یک لیوان ماالشعیر طبی به همراه کمی عسل طرز تهیه ماالشعیرطبی:۱۴ لیوان آب+یک لیوان جو را حرارت میدهید تا زمانی

که جو بشکفد بلافاصله صاف کنید و در یخچال نگه دارید.

۳-شبی یک لیوان عرق کاسنی با کمی عسل

بهترین فصل برای صفراوی ها زمستان است.

ج)سوداویها:با توجه به پیش فرض گفته شده وزن ایده آل یک سوداوی ۶۳ تا۶۸ کیلو میباشد.اگر وزن کمتر باشد از موارد زیراستفاده شود.خوراک گرم و تر برای این افراد آنها را به وزن ایده آل میرساند:

۱-شبی یک لیوان عرق یونجه با کمی عسل

۲-خوردن روزی ۷ عدد خیار با ۷ عدد خرما

۳-خیس دادن ۱۰ عدد انجیر داخل شیر و صبح ناشتا خوردن

۴-انگور روزی ۳ الی ۴ خوشه

۵-روزی ۱۴ عدد بادام درختی را دانه دانه مثل آدامس بجوید.

بهترین فصل برای سوداویها فصل بهار است.

د)بلغمی ها :این افراد بسیار مستعد چاقی هستند.وزن ایده آل آنها بین ۷۴ تا ۷۸ کیلو میباشد.بهترین فصل برای لاغری یک بلغمی تابستان است.به هر حال برای لاغری یک بلغمی بیشتر باید از گرم و خشک ها استفاده کند.رعایت موارد زیر باهم طی ۴۰ الی ۱۲۰ روز آرام آرام فرد را به وزن ایده آلش میرساند

۱-ارده با شیره روزی یک پیاله

۲-از ترکیب پودر(زنیان+سیاه دانه نیم کوب+آویشن+مصطکی+عسل)صبح ناشتا

و شب موقع خواب یک ق مرباخوری میل شود.آنهایی که چاقی بسیار دارند

میتوانند نیم ساعت قبل ناهار و شام هم بخورند.

۳-کاهش جدی سردیها مخصوصا سرد و ترها

۴-بادکش کتف و شکم یک شب در میان ۴۰ مرحله هر بار نیم ساعتزنیان چاق کننده

۵-روغن سیاه دانه هر شب روی شکم و کمر مالیده شود.

۶-تغییر روغن مصرفی به کنجد یا زیتون و حیوانی گاوی

نکته مهم:لازم به ذکر است که با توجه به افزایش سن به همه وزن های ایده آل باید ۲ الی ۵ کیلو اضافه گردد.مثلا یک صفراوی که گفته شد۷۲ کیلو وزن ایده آل اوست.اگر ۶۰ساله شد وزن ایده آلش در حدود ۷۷ کیلو هم باشد قابل قبول است

نکته:به هر حال هر شخصی براساس مزاج پایه و مزاج سن و مزاج عارضی(که از تاثیر غذاها بر بدن بوجود میاید)وزن ایده آلش را باید مشخص کند و با توجه به مطالب گفته شده به وزن ایده آلش برسد

نکته:رژیم کالری که در طب کلاسیک مطرح است مورد تایید طب سنتی نیست چراکه بدن را دچار ضعف عمومی میکند

نتیجه کل مطلب: برای رسیدن به وزن ایده آل باید بدن را در مزاجش به اعتدال برسانیم

 


یکی از مشکلاتی که عموم افراد در حوزه کاهش وزن و آب کردن چربی دارند این است که برخی از نواحی بدن خصوصا شکم دارای چربی‌هایی است که به سختی آب می‌شوند. در بدن انسان بافت چربی زمانی که بیشتر از حد طبیعی خود انباشته شود، فرد را اصطلاحا چاق می‌گویند و به دنبال انباشته شدن بیش از حد بافت چربی، از بعضی از شاخص‌های سلامتی کاسته شده، چاقی باعث افت کیفیت زندگی افراد و کاهش طول عمر آنان می‌شود.

یکی از راه‌هایی که افراد برای لاغر شدن به سمت آن گرایش دارند استفاده از دمنوش‌ها و داروهای گیاهی لاغری است که در خیلی از موارد اگر به طور صحیح استفاده شود مفید خواهد بود. البته مانند تمام کمک کننده‌های لاغری آنچه که اهمیت دارد این است که افراد قبل از استفاده از داروهای گیاهی لاغری، برای لاغر شدن باید به ورزش و نوع تغذیه خود نیز توجه کنند. یکی از گیاهان دارویی پرکاربرد برای لاغر شدن زنیان و عرق زنیان می‌باشد. استفاده از فواید زنیان برای لاغری علاوه بر کمک به کاهش وزن و به ویژه از بین بردن چربی‌های اطراف شکم، باعث می‌شود از دیگر خواص دارویی این گیاه ارزشمند نیز بهره‌مند شوید.

گیاه زنیانگیاه زنیان را با نام‌های دیگری مانند انیسون بری، کمون حبشی، اجوان، اسپری کای و نانخواه می‌شناسند. زنیان گیاه علفی یک ساله، بی‌کرک و به ارتفاع ۳۰ تا ۹۰ سانتی‌متر است که به شکل خودرو در نواحی شرقی هند، ایران و مصر می‌روید. برگ‌هایی با بریدگی‌های نازک و ظریف و گل‌هایی به رنگ سفید و مجتمع به صورت چتر مرکب دارد. چتر آن کوتاه، دارای طول نسبتا مساوی و منتهی به براکته‌های باریک در محل اتصال به یکدیگر است. میوه‌ زنیان کوچک، بیضوی، به رنگ قهوه‌ای مایل به زرد و دارای بویی شبیه بوی تیمول است. روی میوه‌ آن، خطی طولی نخی شکل، به رنگ روشن‌تر و دو تار نازک تک سلولی مشاهده می‌شود، به طوری که بعضی از آن‌ها کوتاه و مخروطی و برخی دیگر دارای یک قسمت متورم در انتها هستند. قسمت مورد استفاده‌ این گیاه، میوه‌ آن است که حاوی مقدار زیادی تیمول می‌باشد. محل رویش این گیاه در ایران، بلوچستان، تبریز، اصفهان، خوزستان، فارس، کرمان و خراسان است.

 خواص دارویی زنیانخواص زنیان متعدد بوده، برخی خواص دارویی آن عبارتند از: آنتی‌اکسیدان، ضد تب، ضد میکروب، ضد نفخ، ضد آسم، ادرارآور، قاعده آور، پایین آورنده فشار خون، مسهل، استفاده از زنیان برای لاغری، درمان سرفه، روماتیسم، تنگی نفس و بیماری‌های معده است. همچنین زنیان ضد میکروب‌هایی نظیر سالمونلا تیفوزا، میکروسپوریوم و اشرشیاکلی می‌باشد.زنیان چاق کننده

 خواص زنیان برای لاغریعرق زنیان یکی از عرقیات گرم و موثر در هضم غذاست و بنابراین با هضم بهتر غذا، مانع از انباشته شدن چربی در بدن میگردد. از خواص زنیان تقویت معده و معالجه سوء هاضمه‌های ناشی از ضعف و کمی نیرو است که به جذب بهتر و موثرتر مواد غذایی کمک کرده و مانع از بروز چاقی می‌شود. زنیان خاصیت مسهل بودن دارد، لذا باعث دفع سریع غذا و غیر قابل دسترس کردن غذا برای جذب بدن شده و به تبع از انباشته شدن چربی و ایجاد چاقی جلوگیری می‌کند.

 میزان و طریقه مصرف زنیان برای لاغریدمنوش: دو تا چهار گرم از گیاه زنیان را در آب جوش دم کرده، روزی سه بار نیم فنجان مصرف شود.

پودر: می‌توان روزانه سه تا چهار گرم پودر دانه‌ها را به شکل‌های مختلف یا همراه با غذا مصرف کرد. باوجود این که دانه‌ها ریز هستند، برای اثربخشی بیشتر لازم است پودر شوند تا مواد آن‌ها در بدن بهتر استخراج شود.

عصاره‌ خشک: عصاره‌ خشک دانه‌های زنیان را می‌توان روزانه ۱۲۵ میلی‌گرم مصرف کرد.

عصاره‌ مایع یا تنتور: از عصاره مایع زنیان می‌توان روزانه تا شش میلی‌گرم مصرف کرد.

عرق زنیان: بعد از هر وعده غذایی ظهر و شب نصف استکان همراه با نصف استکان آب مصرف شود تا هضم غذا را آسان و از نفخ و ترشی معده جلوگیری کند.

لازم به ذکر است استفاده از زنیان برای لاغری به همراه سایر گیاهان دارویی موثر در کاهش وزن به همراه تغذیه مناسب و انجام ورزش، تاثیر آن را چندین برابر میکند. یکی از نخسه‌های لاغری با استفاده از برخی گیاهان دارویی به شرح ذیل است:

۵۰گرم سیاه دانه + ۵۰گرم زیره سیاه +۲۵ گرم طباشیر + ۲۵گرم تخم گشنیز + ۲۵گرم هلیله سیاه +۲۵ گرم لاک مغسول +۵۰ گرم زنیان

مواد گیاهی فوق را کاملا پودر کرده روزی نصف قاشق چایخوری باعسل و آب گرم مصرف کنید.


یکی از مشکلاتی که عموم افراد در حوزه کاهش وزن و آب کردن چربی دارند این است که برخی از نواحی بدن خصوصا شکم دارای چربی‌هایی است که به سختی آب می‌شوند. در بدن انسان بافت چربی زمانی که بیشتر از حد طبیعی خود انباشته شود، فرد را اصطلاحا چاق می‌گویند و به دنبال انباشته شدن بیش از حد بافت چربی، از بعضی از شاخص‌های سلامتی کاسته شده، چاقی باعث افت کیفیت زندگی افراد و کاهش طول عمر آنان می‌شود.

یکی از راه‌هایی که افراد برای لاغر شدن به سمت آن گرایش دارند استفاده از دمنوش‌ها و داروهای گیاهی لاغری است که در خیلی از موارد اگر به طور صحیح استفاده شود مفید خواهد بود. البته مانند تمام کمک کننده‌های لاغری آنچه که اهمیت دارد این است که افراد قبل از استفاده از داروهای گیاهی لاغری، برای لاغر شدن باید به ورزش و نوع تغذیه خود نیز توجه کنند. یکی از گیاهان دارویی پرکاربرد برای لاغر شدن زنیان و عرق زنیان می‌باشد. استفاده از فواید زنیان برای لاغری علاوه بر کمک به کاهش وزن و به ویژه از بین بردن چربی‌های اطراف شکم، باعث می‌شود از دیگر خواص دارویی این گیاه ارزشمند نیز بهره‌مند شوید.

گیاه زنیانگیاه زنیان را با نام‌های دیگری مانند انیسون بری، کمون حبشی، اجوان، اسپری کای و نانخواه می‌شناسند. زنیان گیاه علفی یک ساله، بی‌کرک و به ارتفاع ۳۰ تا ۹۰ سانتی‌متر است که به شکل خودرو در نواحی شرقی هند، ایران و مصر می‌روید. برگ‌هایی با بریدگی‌های نازک و ظریف و گل‌هایی به رنگ سفید و مجتمع به صورت چتر مرکب دارد. چتر آن کوتاه، دارای طول نسبتا مساوی و منتهی به براکته‌های باریک در محل اتصال به یکدیگر است. میوه‌ زنیان کوچک، بیضوی، به رنگ قهوه‌ای مایل به زرد و دارای بویی شبیه بوی تیمول است. روی میوه‌ آن، خطی طولی نخی شکل، به رنگ روشن‌تر و دو تار نازک تک سلولی مشاهده می‌شود، به طوری که بعضی از آن‌ها کوتاه و مخروطی و برخی دیگر دارای یک قسمت متورم در انتها هستند. قسمت مورد استفاده‌ این گیاه، میوه‌ آن است که حاوی مقدار زیادی تیمول می‌باشد. محل رویش این گیاه در ایران، بلوچستان، تبریز، اصفهان، خوزستان، فارس، کرمان و خراسان است.

 خواص دارویی زنیانخواص زنیان متعدد بوده، برخی خواص دارویی آن عبارتند از: آنتی‌اکسیدان، ضد تب، ضد میکروب، ضد نفخ، ضد آسم، ادرارآور، قاعده آور، پایین آورنده فشار خون، مسهل، استفاده از زنیان برای لاغری، درمان سرفه، روماتیسم، تنگی نفس و بیماری‌های معده است. همچنین زنیان ضد میکروب‌هایی نظیر سالمونلا تیفوزا، میکروسپوریوم و اشرشیاکلی می‌باشد.

 خواص زنیان برای لاغریعرق زنیان یکی از عرقیات گرم و موثر در هضم غذاست و بنابراین با هضم بهتر غذا، مانع از انباشته شدن چربی در بدن میگردد. از خواص زنیان تقویت معده و معالجه سوء هاضمه‌های ناشی از ضعف و کمی نیرو است که به جذب بهتر و موثرتر مواد غذایی کمک کرده و مانع از بروز چاقی می‌شود. زنیان خاصیت مسهل بودن دارد، لذا باعث دفع سریع غذا و غیر قابل دسترس کردن غذا برای جذب بدن شده و به تبع از انباشته شدن چربی و ایجاد چاقی جلوگیری می‌کند.

 میزان و طریقه مصرف زنیان برای لاغریدمنوش: دو تا چهار گرم از گیاه زنیان را در آب جوش دم کرده، روزی سه بار نیم فنجان مصرف شود.

پودر: می‌توان روزانه سه تا چهار گرم پودر دانه‌ها را به شکل‌های مختلف یا همراه با غذا مصرف کرد. باوجود این که دانه‌ها ریز هستند، برای اثربخشی بیشتر لازم است پودر شوند تا مواد آن‌ها در بدن بهتر استخراج شود.

عصاره‌ خشک: عصاره‌ خشک دانه‌های زنیان را می‌توان روزانه ۱۲۵ میلی‌گرم مصرف کرد.

عصاره‌ مایع یا تنتور: از عصاره مایع زنیان می‌توان روزانه تا شش میلی‌گرم مصرف کرد.

عرق زنیان: بعد از هر وعده غذایی ظهر و شب نصف استکان همراه با نصف استکان آب مصرف شود تا هضم غذا را آسان و از نفخ و ترشی معده جلوگیری کند.

لازم به ذکر است استفاده از زنیان برای لاغری به همراه سایر گیاهان دارویی موثر در کاهش وزن به همراه تغذیه مناسب و انجام ورزش، تاثیر آن را چندین برابر میکند. یکی از نخسه‌های لاغری با استفاده از برخی گیاهان دارویی به شرح ذیل است:

۵۰گرم سیاه دانه + ۵۰گرم زیره سیاه +۲۵ گرم طباشیر + ۲۵گرم تخم گشنیز + ۲۵گرم هلیله سیاه +۲۵ گرم لاک مغسول +۵۰ گرم زنیان

مواد گیاهی فوق را کاملا پودر کرده روزی نصف قاشق چایخوری باعسل و آب گرم مصرف کنید.

منبع: مجله اینترنتی ستاره

1261

چه خوب میشه طریقه مصرفش رو بگین

سلام وخسته نباشيد ،ببخشيد بنده مادر زادي شكمم چاق هست ،اضافه وزن ندارم ،وزنم 63-64هست قدم هم 165هست ،سنم 38است .
حالا بنده چطوري شكمم رو لاغر كنم ؟؟؟؟؟

ليلا از اردبيل

اصاقه وزن ندارین که

من نزدیک به یک ماه است که زنیان استفاده می کنم حجم زیادی از چربی شکمم کم شده خیلی راضی هستم

چه خوب میشه بگید به چه صورت مصرف کردین؟

میشه طریقه مصرف روبگین

سلام منم از زنیان راضی هستم من دم میکنم میخورم

در عصر و نسل امروز، بزرگترین مبارزه ای که بیشتر مردم در جهان با آن روبرو هستند، لاغر شدن است! آیا تاکنون متوجه شده‌اید که از دست دادن وزن می‌تواند بسیار ساده باشد؟ معجون جادویی که برای کاهش وزن وجود دارد چیزی جز گیاه زنیان نیست! در ادامه این مقاله مجله سلامت مفید طب همراه ما باشید تا با معجزه زنیان برای لاغری آشنا شوید.

در ادامه می‌خوانید:

بله، به ما گفته می‌شود که از یک رژیم‌ غذایی سخت پیروی کنید، مرتباً ورزش کنید و خوب بخوابید. اما هنوز هم گاهی اوقات به نتایج مطلوب نمیرسیم. استرس باعث سخت شدن سناریوی “تلاش برای کاهش وزن” ما می‌شود.

شروتی سریواستاوا (Shruti Srivastava) داستان انگیزشی کاهش وزن خود را در وبسایت SPEAKING TREE نوشت و ما شرط میبندیم که با خواندن این داستان شما هم می‌توانید نور را در تونل تاریک نیز پیدا کنید!

او جایی در مورد دختر دیگری خوانده بود، دختری که مثل من و شما طبیعی بود و مشکلاتی برای لاغر شدن داشت، به‌عنوان مثال: “او هم نمی‌خواست غذا را رها کند” و “برود و در سالن بدنسازی تمرین کند”. خلاصه، هر کار سختی که برای لاغر شدن لازم به انجام است.زنیان چاق کننده

بنابراین، او راه خود را امتحان کرد و با کمال تعجب هم سایز و هم وزنش کاهش یافت. بیشتر افراد چربی سرسختی را در اطراف ناحیه شکم خود جمع می‌کنند، که می‌تواند به‌دلیل نفخ شکم یا ضعف در سلامت روده باشد. با شروع استفاده از زنیان برای لاغری این مشکلات نیز حل خواهند شد!

تمام کاری که باید جهت مصرف زنیان برای لاغری انجام دهید این است:

یک قاشق غذاخوری زنیان را یک شب در آب بخیسانید و صبح روز بعد تمام آن را بجوشانید. دانه‌ها را صاف کرده و آب آن‌ها را با شکم خالی بنوشید و تا یک ساعت از خوردن هر چیزی خودداری کنید. این محلول هضم، نفخ معده و روده را درمان می‌کند و در تمام مدت باعث سوزاندن چربی در اطراف شکم می‌شود.

اگر نتایج بهتر و سریع‌تری می‌خواهید، می‌توانید این معجون لاغری را یک ساعت قبل از هر وعده غذایی بنوشید! زنیان یک گیاه معجزه‌آسا است و فواید دیگری نیز دارد. علاوه بر کمک به کاهش وزن و هضم غذا که در بالا به آن‌ها اشاره شد، در ادامه لیستی از دیگر مزایای زنیان برای سلامتی آماده کرده‌ایم.

فواید بی نظیر زنیان برای لاغری باعث شده است تا از این گیاه در تهیه بسیاری از قرص‌های لاغری گیاهی استفاده شود. هزال یکی از پرفروش‌ترین قرص‌های لاغری ایرانی است که حاوی زنیان بوده و آمار رضایت مصرف‌کنندگان آن بسیار بالا می‌باشد. قرص لاغری هزال بدون عوارض جانبی بوده و علاوه بر زنیان حاوی گیاهان دیگری چون زیره، رازیانه و مرزنجوش نیز می‌باشد.

زنیان که گاهی با نام‌های انیسون‌بری و زیره وحشی هم شناخته می شود، در طب سنتی دارای طبیعت گرم و خشک است. این گیاه فواید درمانی بسیار زیادی دارد که در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت:

بارداری گاهی اوقات با علائم آزاردهنده‌ای مانند نفخ شکم و یبوست همراه است. مصرف زنیان در این دوره نه تنها این علائم را درمان می‌کند، بلکه موجب تقویت دیواره‌های رحم نیز می‌شود.

تیمول موجود در دانه‌های زنیان دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است که می‌تواند در رفع گرفتگی و سرماخوردگی مفید باشد.برای این منظور شما می‌توانید آن را مستقیما مصرف کنید و یا از بخور آن استفاده کنید تا بینی مسدود شده‌تان پاک شود.

زنیان می‌تواند برای زنانی که قاعدگی نامنظم دارند و کسانی که در طول پریودی خونریزی بیش از حد دارند بسیار مفید باشد. ۲ قاشق چایخوری دانه زنیان را در یک کاسه آب خیس کنید و هر روز صبح آن آب را بنوشید تا با همه مشکلات قاعدگی خداحافظی کنید.

زنیان حاوی ترکیبات موثره نیاسین و تیمول است که به تحریک تکانه‌های عصبی و بهبود گردش خون در قلب نیز کمک می‌کند.

به‌دلیل خاصیت ضد التهابی، زنیان نه تنها باعث بهبودی درونی این بیماری می‌شود، بلکه به تسکین درد آرتروز نیز کمک می‌کند. یک مشت دانه زنیان را در آب خرد کنید تا خمیر درست شود و دو بار در روز روی ناحیه مورد نظر بمالید.

زنیان را می‌توان به روش‌های مختلفی چون دمنوش، بخور و عرق تهیه کرده و مصرف نمود، اما یک روش سریع و خوشمره دیگر نیز وجود دارد که شما را از مزایای این گیاه بهره‌مند می کند. پاپدی (Papdi) یکی از محبوب‌ترین غذاهای هندی است که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. شما می‌توانید با زنیان پاپدی درست کنید و به منظور لاغری، بهبود قاعدگی و… از آن استفاده کنید.

● ۲ فنجان آرد همه منظوره
● ۱ قاشق غذاخوری بلغور
● ۱ قاشق چایخوری نمک
●۱/۲ قاشق چایخوری دانه زنیان
● ۲ قاشق غذاخوری روغن

همه مواد را مخلوط کرده و به صورت خمیر درآورید. از آن گلوله‌های کوچک درست کنید و روغن کمی روی آن‌ها بمالید. آنها را به مدت ۲۰ دقیقه سرخ کنید تا ترد شوند.

یکی از گیاهان دارویی پرکاربرد برای لاغری زنیان است. این گیاه از طریق بهبود فرآیند هضم غذا از تجمع چربی‌ها و بروز چاقی جلوگیری کرده و خواص چربی سوزی نیز دارد. فواید شگفت‌انگیز زنیان تنها محدود به کاهش وزن نیست و از این گیاه می‌توان به منظور تسکین درد آرتروز، بهبود سرماخوردگی، رفع گرفتگی بینی و… نیز استفاده کرد.

شما می‌توانید عصاره گیاه زنیان و فرآورده‌های دارویی حاوی آن را از داروخانه مفید طب تهیه نمایید، تنها کافی است تا به وبسایت مفید طب به آدرس www.mofidteb.com مراجعه کرده و نام زنیان را در میان محصولات جست و جو کنید.

منبع: theAsianparent

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت مجله داروخانه مفیدطب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتیکه مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اظهار نظر

نام *

پست الکترونیک *

سایت اینترنتی

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

چیزی خاص را وارد کنید:


نام کاربری


کلمه عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

چیزی خاص را وارد کنید:

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

زنیان چاق کننده


نام کاربری


پست الکترونیک




زنیان از نظر طبع مانند زیره ، گرم و خشک است

 

عرق زنیان :

زنیان چاق کننده

عرق زنیان دارای خاصیت ضد درد و التهاب مفاصل می باشد. به علاوه عرق زنیان برطرف کننده دردهای آرتروز بوده و در درمان و بهبود امراضی همچون: نقرس ، کرامپ و سیاتیک نیز تاثیر ویژه ای دارد.

زنیان میوه ای است که از نوعی گیاه گرفته شده این گیاه در زبان فارسی به زنیان معروف و در کتاب های سنتی با نام هایی همچون: ” انیسون برّی” و ” کمون حبشی ” آورده شده. در زبان انگلیسی Ammi و در زبان فرانسوی SisonAmmi یا Ajowan مشهور است. نام علمی این گیاه نیز Trachyspermum ammi(L.)Sprague می باشد.

 

زنیان گیاهی با ارتفاع نود سانتی متر است که انواع علفی، بوته ای و یک ساله را شامل می شود. برگ های این گیاه به صورت زیبایی دارای بریدگی و تقسیمات فراوان است؛ این بریدگی های زیاد ساقه های گیاه را خشن و ضخیم نکرده بلکه آن ها بسیار ظریف و نازک می باشند. گل های زنیان به صورت زیبایی بر روی سرشاخه های آن قرار گرفته اند؛ این گل ها کوچک و سفید رنگ بوده و به صورت چتر مرکب هستند. این میوهها کوچک، بیضی شکل و به رنگ زرد مایل به قهوهای بوده و دارای اسانس با بوی دلنشین، مشابه آویشن میباشند.

 

“عرق زنیان” دارای خاصیت ضد درد و التهاب مفاصل می باشد

 

ویژگی ها

ضد نفخ

ضد عفونی کننده قوی معده

ضد قارچ و انگل

ضد اسهال

دافع رطوبت بدن و معده

نافع جهت رفع اعتیاد و مضرات آن

مفید جهت فلج و رعشه

درمان استئوآرتریت (آرتروز یا سائیدگی مفصل‌ها)

برطرف نمودن خشکی شانه‌‌ها و التهاب آرنج و درمان کشیدگی و التهاب تاندون‌ها

کاهش درد مفاصـل و درمان سیـاتیک

منع مصرف در دوران بارداری، شیردهی و کودکان

منع مصرف برای افراد مبتلا به مشکلات تیروئید

 

زینیان در گذشته به عنوان ادویه، همچنین نگه دارنده مواد غذایی، مورد استفاده فروان قرار گرفته است. همچنین از زنیان در تهیه پودر کاری، ترشیجات، بیسکویت و مواد خوراکی دیگر استفاده میشود. گفتنی است که این گیاه در صنعت صابون سازی و عطر سازی حرف های فروان برای گفتن دارد. عطر آن در ساخت انواع دهان شویه ها و خمیر دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. محصولات جانبی زنیان به اشکال پودر، دئودورانت، پماد، لوسیون و محلول، در بازار فروخته می شود.

 

عرق زنیان برای درد های آرتروز و همچنین رفع اسپاسم عضلانی ، بسیار کاربردی است

 

خواص عرق زنیان :

طبیعت اصلی این گیاه، گرم و خشک است و خواص دارویی فراوانی دارد. برای مثال:

•  ضد نفخ

• ضد عفونی کننده قوی معده

• ضد قارچ و انگل

• ضد اسهال

• دافع رطوبت بدن و معده

• نافع جهت رفع اعتیاد و مضرات آن

• مفید جهت فلج و رعشه

• درمان استئوآرتریت (آرتروز یا سائیدگی مفصل‌ها)زنیان چاق کننده

• برطرف نمودن خشکی شانه‌‌ها و التهاب آرنج و درمان کشیدگی و التهاب تاندون‌ها

از خواص این گیاه، ضد درد و التهاب مفاصل عنوان شده است. عرق گیاه زنیان برای درد های آرتروز و همچنین رفع اسپاسم عضلانی ، بسیار کاربردی است.  

 

عرق زنیان مدّر، بادشکن، تونیک، ضد اسهال و ضد تهوع است

 

مقدار و طریقه مصرف عرق زنیان :

مقدار مصرف برای بزرگسالان: بزرگسالان سعی کنند با مخلوط آب و عرق زنیان، روزانه در سه نوبت دو قاشق غذاخوری میل نمایند. 

 

مقدار مصرف برای کودکان: با مخلوط عرق زنیان با آب، روزی سه بار دو قاشق مرباخوری بعد از غذا این عرق را میل کنند. 

 

جهت استفاده برای استعمال خارجی: یک قاشق غذاخوری از این عرق را در گلو ریخته و غرغره کنید و سپس قورت دهید. یا این که می توانید با استفاده از قطره چکان دو قطره از این عرق را در دو سوراخ بینی بچکانید. 

 

عوارض جانبی، موارد احتیاط و منع مصرف :

افرادی که گرم مزاج هستند، تا حد امکان نباید از این عرق استفاده کنند و در صورت لزوم و استفاده از این عرق، سعی کنند به همراه گیاهان دارویی سرد نظیر: عرق شاتره و کاسنی مصرف شود. همچنین استفاده از این عرق در زنان باردار، کودکان زیر ۷ سال و افراد دارای اختلالات غده تیروئید باید با احتیاط و رعایت احتیاط های لازم انجام گیرد.

 

ترکیبات زنیان :

طی بررسی هایی که از منظر شیمی در رابطه با عرق زنیان صورت گرفته، مشخص شده نزدیک به 6 تا 4 درصد این عرق را اسانس روغنی فرار فرا گرفته که حدود 45 تا 55 درصد آن را تیمول تشکیل می دهد. تیمول اسانس معطر آذربه و سی سنبر است، این ماده در طب سنتی بسیار معروف بوده و به عنوان ضد عفونی کنننده قوی شناخته می شود به علاوه در اسانس زنیان ۱۵ تا ۲۰ درصد سیمن و مابقی آلفاپینن و دی پانتن و … است.

 

فواید عرق زنیان :

زنیان از نظر طبع مانند زیره ، گرم و خشک بوده و از نظر خواص ضد اسپاسم، تونیک، محرک و بادشکن است و معمولاً از این ماده در تهیه مشعل هایی استفاده می شود که برای تسکین درد بسیار موثر است. هم چنین از زنیان برای استعمال خارجی در رفع بیماری های معده، کبد و ناراحتی های گلو، نظیر: سرفه و روماتیسم تجویز می شود.

 

زنیان همانطور که گفتیم دارای تیمول فراوان است. این ماده در طب سنتی از ارزش بالایی برخوردار است. در هندوستان از زنیان به عنوان ضد عفونی کننده برای تقویت معده همچنین به عنوان بادشکن و تونیک، برای قطع اسهال و رفع سوءهاضمه و دردهای حاد شکمی یا قولنج و معالجه سوءهضمه هایی که از ضعف و کمی نیرو نشئت گرفته، در تحلیل گاز و نفخ نیز تجویز می شود. افراد گرم مزاج باید در مصرف آن توجه کرده و تا حد امکان از مصرف عرق زنیان به صورت غیر ضروری خودداری کنند.

 

عرق زنیان، عرق نانخواه یا عرق انیسون جز عرق های گرم و مفید در زمینه هضم غذا، موثر برای سینوزیت، عوارض تنگی نفس و آسم می باشد.

مدّر، بادشکن، تونیک، ضد اسهال و ضد تهوع است. دستگاه گوارش و تنفس را ضد عفونی کرده و ضد انگل است. برای رفع بیماری های کبد و ورم گلو، ناراحتی های بینی، زکام و سرفه مفید است.

این گیاه همچنین برای تقویت قوای جنسی پیرمردانی که هنوز توانایی جنسی آن ها به طور کامل از بین نرفته و بسیار مفید و موثر است. 

 

می توانید این عرق را به همراه آب بعد از هر وعده غذا در ظهر و شب، میل کنید تا علاوه بر آسان کردن هضم غذا، از نفخ و ترش کردن معده نیز جلوگیری کند. عرق زنیان طبیعت گرم دارد، ضد نفخ، باد شکن، ضد سکسکه، ضد عفونی کننده بسیار قوی، موثر در هضم غذا، ضد انگل، رفع سموم بدن و مؤثر برای رفع اعتیاد به مواد مخدر، بیماری پیسی، مقوی قوای جنسی، بالا برنده فشار خون و نیروبخش. (نصف فنجان در نصف لیوان آب سرد بعد از غذا )

 

درمان مشکلات کبد و کلیه :

برای درمان درد روده که نتیجه‌ٔ سوءهاضمه و التهاب است، عرق زنیان را بنوشید. همچنین مصرف این گیاه برای درمان عملکرد نامناسب کبد و کلیه نیز بسیار مفید می باشد.

 

عرق زنیان به تقویت معده و معالجه سوءهاضمه های ناشی از ضعف کمک می کند

 

خواص زنیان برای پوست و مو

نکته مهم: قبل از این که هر چیزی را بر روی پوست یا موی خود امتحان کنید از عدم حساسیت پوست خود مطمئن شوید. در این باره فرقی بین عرق های طبیعی یا شیمیایی نیست. پس باید ابتدا مقدار کمی از آن را امتحان کنید. این امتحان باید به صورت قرار گرفتن ماده به مدت بیست دقیقه روی پوست یا مو باشد. اگر پوست واکنشی مثل خارش، آکنه یا قرمزی نداشت، می توانید از آن استفاده کنید. 

 

تاثیر عرق زنیان در آکنه و جوش صورت :

زنیان خواص عجیبی برای رفع آکنه و جوش دارد. این عرق دارای خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی بوده که می تواند در پاکسازی صورت بسیار موثر واقع شود.

  

درمان اگزما با عرق زنیان

زنیان خواص ضد التهابی زیادی داشته و می تواند به درمان اگزما، جوش، قرمزی در صورت بپردازد.

 

جلوگیری از سفیدی زودرس موها با “عرق زنیان” :

سفید شدن موها برای مردان چهل سال به بالا طی فرایندی خاص اتفاق می افتد اما امروزه جوانان زیادی به دلیل فرآیندهای اکسیداتیو در سلول ها، دچار سفیدی موی زودرس شده اند. از این رو زنیان می تواند بسیار کمک کننده باشند و با داشتن آنتی اکسیدان های بالای خود از سفیدی موها جلوگیری نماید. 

 

لاغری و کاهش وزن با زنیان :

افرادی که تصمیم کاهش وزن دارند میتوانند از عرق زنیان در برنامه رژیمی شان استفاده کنند تا به کنترل بهتر وزنشان کمک شود.عرق زنیان یکی از عرقیات گرم و مؤثر در هضم غذاست و بدین ترتیب با هضم بهتر غذا، مانع از تلنبار شدن چربی در بدن می گردد. از خواص زنیان تقویت معده و معالجه سوءهاضمه های ناشی از ضعف و کمی نیرو است که به جذب بهتر و مؤثرتر مواد غذایی کمک کرده و مانع از بروز چاقی میشود. عرق زنیان خاصیت مسهل بودن دارد، بنابراین سبب دفع سریع غذا و غیرقابل دسترس کردن غذا برای جذب بدن شده و به تبع از تلنبار شدن چربی و ایجاد چاقی جلوگیری می کند.

بعد از هر وعده غذایی ظهر و شب نصف استکان عرق زنیان همراه با نصف استکان آب مصرف کنید تا هضم غذایتان را آسان و از نفخ و ترشی معده تان جلوگیری کند.

  

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 

 


خرید جواهرات بسیار زیبا و کمیاب

ارسال آنی تازه ترین و مرغوب ترین ادویه جات


جراحی زیبایی سینه و شکم

دستگاه خانگی ماست ساز با قیمت فوق العاده


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


واسه همه چی جا هست!

دنبال متخصص برجسته ارتودنسی در تهران هستی؟


تست شنوایی و درمان وزوز گوش

کم شنوایی وناشنوایی در کودکان وخرید سمعک


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه


سمعک وایرلس دار و ضدآب/خرید اقساط


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

زنیان چاق کننده
زنیان چاق کننده
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *