سرد مزاجی در روابط

سرد مزاجی در روابط
سرد مزاجی در روابط



افسردگی و استفاده از داروهای روان گردان از عوامل مؤثر در سرد مزاجی باشد

 

اختلال کاهش میل جنسیروابط زناشویی، مقدس‌ترین و مهم‌ترین بخش زندگی هر زوج را تشکیل می‌دهد و این تقدس از زمانی آغاز می‌شود که دختر و پسر با یکدیگر پیمان زناشویی می‌بندند. ولی دریای متلاطم زندگی گاه این آرامش را طوفانی کرده و تفاهم لازم بین زن و شوهر را از بین می‌برد. گاهی اوقات یکی از زوجین یا هر دو تمایل خود را به جنس مخالف از دست داده یا این حس در آنها کم رنگ می‌شود که در واقع نوعی اختلال به شمار می‌رود.

سرد مزاجی در روابط

 

«اختلال کاهش تمایل جنسی» یا «سرد مزاجی» به جنس مخالف احساس مخربی نسبت به شریک زندگی است که گاه می‌تواند روابط زناشویی را به مسیرهای باریک و سختی سوق دهد. این اختلال در میان زوجین رواج بسیاری داشته و در هر دو جنس مشاهده می‌شود ولی در زنان شیوع بیشتری دارد.

 

به طور کلی، سرد مزاجی حالتی است که طی آن فرد مبتلا تمایل بسیار کمی به برقراری ارتباط جنسی و تماس بدنی با همسر خود نشان داده و در شروع رابطه نسبت به بروز واکنش مناسبی به فعالیت‌های جنسی همسرش بی‎تفاوت است. این اختلال زمانی به وضوح خود را نشان می‌دهد که فرد مبتلا دچار پریشانی و نگرانی یا بی‌ثباتی شخصیتی می‌شود. افراد سرد مزاج اغلب در مواجهه با چنین موقعیت‌هایی، واکنش‌های استرسی و بیمارگونه از خود نشان داده و به عبارتی، سرد مزاجی نتیجه عوامل فیزیکی یا عاطفی است که در فرد بروز می‌کند.

 

علل سرد مزاجی و عدم تمایل به رابطه جنسیسرد مزاجی در مراحل ابتدایی به گونه‌ای ظاهر می‌شود که فرد تنها دچار کاهش میل جنسی به همسرش شده و به مرور این تمایل در وی کم رنگتر و گاهی حتی جای خود را به تنفر می‌دهد. محققان بر این باورند که بسیاری از سرد مزاجی ها ریشه در آسیب‌های جنسی از قبیل سوء استفاده‌های جنسی یا تجاوز در سال‌های قبل دارد. یکی از دلایلی که می‌تواند در این حالت مؤثر باشد، تجربه رابطه دردناک یا شکست در داشتن رابطه جنسی قبلی است که با تداعی شدنش فرد را از برقراری ارتباط جدید باز می‌دارد.

 

در برخی موارد نادر، مشکل سرد مزاجی در زنان و مردان از میزان ناکافی هورمون جنسی تستوسترون ایجاد می‌شود که باید به دنبال درمان بود. بخشی از سرد مزاجی و عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی با همسر به دنبال خستگی مفرط ناشی از کار روزانه بروز می‌کند.علاوه بر این، افسردگی و استفاده از داروهای روان گردان یا داروهای پایین آورنده فشار خون و نیز کمبود هورمون‌های جنسی می‌تواند از عوامل مؤثر در سرد مزاجی باشد.

این حالت گاه تا جایی پیش می‌رود که در عملکرد طبیعی اندام‌های بدن تاثیر می‌گذارد.  به عنوان مثال، سرد مزاجی در مردان یا زنان ممکن است باعث اختلال در فعالیت اندام‌های تناسلی و عدم برقراری رابطه مناسب شده و در نتیجه انقباض و انبساط لازم در زمان برقراری رابطه جنسی به درستی صورت نگرفته و به مرور باعث کناره‌گیری طرف مقابل شده و رفته رفته مشکل پیچیده‌تر می‌گردد. عدم احساس خوب و راحت در زمان برقراری رابطه، یکی دیگر از عللی است که باعث غیر فعال شدن یکی از زوجین در طول ارتباط و سپس عدم تمایل به ادامه می‌شود.

 

تاخیر در بلوغ جنسی  از دیگر عواملی است که منجر به کاهش تمایل جنسی مردان و زنان می‌شود. این حالت به گونه‌ای است که با وجود رسیدن به بلوغ جنسی اما اندام تناسلی پسران و دختران از نظر ظاهری به بلوغ نرسیده و آماده برقراری ارتباط نیست. این امر می‌تواند باعث تجربه ناموفق در برقراری رابطه جنسی شده و هر یک از زوجین را سرد مزاج نماید.

 

گاهی مشکل سرد مزاجی به علت ناکافی بودن هورمون جنسی تستوسترون ایجاد می‌شود

 

این حالت معمولا به دلایلی چون اختلالات ژنتیکی خانوادگی مانند ابتلا به («سندروم ترنر» در زنان (به طور طبیعی، زنان دارای دو عدد کروموزوم جنسی X هستند، اما در این سندرم، زنان دارای یک عدد کروموزوم X هستند، یا یکی از کروموزوم‌های X ناقص است) و «سندروم کلاین فلتر» در مردان (بیماری ژنتیکی است که فرد مبتلا به آن دارای ناهنجاری‌های کروموزومی است. در این بیماری فرزندان پسر به دنیا آمده دارای یک کروموزوم  x  اضافی هستند) و نیز اختلالات سیستم عصبی مرکزی مرتبط با ترشح هورمون‌های جنسی ایجاد می‌شود.

افراد سرد مزاج غالبا به رغم عملکرد طبیعی دستگاه تناسلی، تمایلی به برقراری ارتباط نداشته و در طول زندگی مشترک رابطه زناشویی خاصی نیز بین زن و مرد برقرار نمی‌شود.  همین امر به مرور زمان  باعث دور افتادگی آنها از هم و در مراحل بعدی جدایی و طلاق می‌شود.

از آن جایی که علل نهفته بسیاری از جدایی‌ها در جامعه جهانی امروز ناشی از عدم تمایل به همسر یا همان سرد مزاجی یکی از زوجین یا هر دوی آنهاست، باید با مشاوره صحیح و به موقع مانع از اتفاقات ناگواری شد که ممکن است در ادامه این مسیر برای زوجین رخ دهد. شناخت و آگاهی از سطح توقعات جنسی می‌تواند یکی از مؤثرترین راه کارهایی باشد که باید در نظر گرفت.

 

مشاوره‌های پزشکی سعی در بهبود روابط زن و مرد دارد تا  تمایلات جنسی آنها را نسبت به یکدیگر افزایش دهد. طبیعتا داشتن روابط زناشویی صحیح به شاد بودن و داشتن خانواده‌ای سالم و به دور از تنش کمک شایانی می‌کند و همین امر به طور ناخودآگاه بر آرامش جامعه نیز تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین درمان سرد مزاجی را هرگز پشت گوش نیانداخته و با مشاهده نخستین علائم و کاهش تمایلات به پزشک مراجعه کنید.

زنان و عدم تمایل به برقراری رابطه جنسیبررسی‌های اخیر نشان می‌دهد، زنان بیش از مردان گرفتار سرد مزاجی و عدم تمایل به برقراری روابط جنسی با همسرانشان هستند. کاهش سطح ترشح هورمون‌های جنسی و استرس‌های شغلی عواملی هستند که این حالت را ایجاد یا حتی تشدید می‌کنند. به طور تقریبی، حدود یک سوم از زنان ۱۸ تا ۵۹ سال از سرد مزاجی رنج می‌برند که بخشی از آن تنها به موضوعات روحی و فکری باز نمی‌گردد بلکه گاهی باعث بروز مشکلات جسمی نیز می‌شود. برقراری ارتباط زناشویی در زنان عموما فرآیند پیچیده‌ای داشته و کوچک‌ترین نقصی در این سیستم، آن را مختل می‌کند.

 

در واقع، تمایل به برقراری روابط جنسی با همسران دارای فرآیند بیولوژیکی است که خود انگیخته بوده و به نوعی تفکر آدمی نقش مؤثری در این امر ایفا می‌کند و به عبارتی بدن برای شروع رابطه باید اعلام آمادگی کند. طبیعتا با افزایش سن و پاره‌ای از عواملی که بیان شد، سیگنال‌های لازم به مغز نرسیده و فرد تمایلی به برقراری ارتباط جنسی با همسر خود را ندارد.منبع : niniban.com

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

بازگشت به زندگی بعد از یک بحران سخت روحی

خرید گیفت کارت اپل

به کمک مشاورعشق را به رابطه‌تان بازگردانید

مشاوره قبل از ازدواج خوب در تهران

به همسرت اعتماد نداری؟

ارسال محرمانه محصولات جنسی

آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

رفع‌دعاوی‌ملکی/کوتاهترین زمان،کمترین هزینه

قصد آنلاین بازی کردنGTAبادوستاتو داری؟

خرید گیفت کارت xbox

سرد مزاجی در روابط

تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

برترین بازی های ایکس باکس و پلی استیشن

دریافت سود روز شمار بدون ریسک

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

نارضایتی و سرد مزاجی در روابط زناشویی یکی از مخرب‌ترین کژکاری‌های جنسی موثر در ازدواج می‌باشد. زمانی که رابطه جنسی زوجین کیفیت لازم را نداشته باشد و یا به طور کلی رابطه‌ای برقرار نشود، به راحتی زمینه روابط فرازناشویی، خیانت و طلاق فراهم می‌شود. عدم آگاهی زوجین از تکنیک‌های جنسی و عدم آگاهی زن و مرد از ویژگی‌های فیزیکی یکدیگر، از عمده‌ترین دلایل سرد شدن رابطه می‌باشد. در کنار آن مشکلات روانشناختی زوجین از جمله اضطراب و استرس‌های روزمره و افسردگی نیز می‌تواند تاثیرات نامطلوب خود را بر روابط زوجین بگذارد. اگر با چنین مشکلی روبه‌رو شده‌اید به راحتی می‌توانید با قرار گرفتن در جلسات مشاوره جنسی و خانواده، رابطه زناشویی خود را بهبود ببخشید. در ادامه به طور مفصل درباره تاثیر سرد مزاجی در روابط زناشویی صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

یکی از اولین نشانه‌های طلاق عاطفی کاهش روابط جنسی زوجین است. ابتدا زن و مرد نسبت به هم عشق و علاقه دارند ولی رابطه جنسی و هم آغوشی ندارند و یا بسیار کم است. در نتیجه کم کم عشق و علاقه کم رنگ‌تر می‌شود و طلاق عاطفی صورت می‌گیرد.

بی میلی جنسی شادی و نشاط را در زندگی کم رنگ می‌کند و عواقبی جبران ناپذیر به جا می‌گذارد و حتی ممکن است منجر به طلاق حقیقی شود. گاه سرد مزاجی خود عاملی برای بروز دیگر اختلالات جنسی نیز می‌‌شود.

برای آگاهی بیشتر در زمینه انواع اختلالات جنسی کلیک کنید.

سرد مزاجی در روابط

مدت زمان کافی که زنان برای عکس العمل جنسی لازم دارند خیلی طولانی‌تر از مردان است. زیرا هم، زمان بیشتری نیاز دارد تا تحریک شود و هم، زمان بیشتری طول می‌کشد تا به اوج لذت برسد.

اگر مرد رابطه جنسی را فقط وسیله‌ای برای ارضای خود بداند و و از زمان ارضای زن آگاهی نداشته باشد ممکن است زن به ارضای کامل نرسد و یا مقاربت برای او همراه با درد باشد. در نتیجه تجربه بدی از رابطه در ذهن او می‌ماند و نسبت به رابطه جنسی سرد می‌شود. باید بدانید که سرد شدن در رابطه و نسبت یه یکدیگر به مرور با اختلالات کژکاری جنسی همراه می‌گردد. 

برای آشنایی بیشتر در زمینه اختلالات کژکاری جنسی کلیک کنید.

برخی از زنان از ترس اینکه همسرشان در موردشان بد فکر کند و متهم به شهوت رانی شوند از علاقه و نیازشان به رابطه جنسی صحبت نمی‌کنند و حتی در شرایطی که به ارضای کامل نمی‌رسند نیز از مشکل خود با همسرشان حرفی نمی‌زنند.

البته در برخی شرایط مردها قبول نمی‌کنند که مشکل از آنهاست. نداشتن اطلاعات کافی از رابطه جنسی، به سرعت زمینه را برای سردی و بهانه گیری و تنفر از رابطه با همسرشان فراهم می‌کند.

در خیلی از موارد بروز چنین مشکلی به خاطر فرهنگ و سنت است که میل جنسی زن را محدود و منع می‌کند. در این شرایط به دلیل نارضایتی جنسی زوجین رابطه جنسی برقرار نمی‌کنند و سال‌ها فقط به صورت رسمی و قراردادی زن و شوهر باقی می‌مانند.

برای اطلاع بیشتر درباره رابطه جنسی کلیک کنید.

سردمزاجی در روابط زناشویی می‌تواند علل مختلفی داشته باشد که در اکثر موارد به مسائل روانشناختی مربوط می‌شود. این درحالی است که بسیاری از افراد تنها به دنبال تقویت جسم خود هستند و اغلب عوامل روانی مؤثر در این مشکل را نادیده می‌گیرند. ما در ادامه به مهم‌ترین علل تأثیرگذار در بی‌میلی جنسی و سردمزاجی اشاره کرده‌ایم.

میل جنسی در انسان تنها غریزه‌ای بدوی نیست که بدون تجربه ارتباطات عاطفی مناسب پایدار بماند. در واقع زوجین تا حد زیادی تحت تأثیر روابط روزمره خود قرار دارند و عملکرد نامناسب آن‌ها در بستر می‌تواند بازتاب مشکلات حل نشده در طول زمان باشد.

این مسئله به خصوص در زنان بیشتر مشاهده می‌شود چراکه آن‌ها برای تجربه برانگیختگی جنسی بیش از مردان به امنیت عاطفی و هیجانی نیاز دارند. در نتیجه اگر احساس می‌کنید همسرتان به میزان کافی از میل جنسی برخوردار نیست پیش از هر چیز کیفیت رابطه عاطفی خود را مورد بازنگری قرار دهید و در صورت لزوم برای حل اختلافات و تعارض‌های خود تلاش کنید. افرادی که در طول روز دائماً همسر خود را سرزنش می‌کنند یا او را مورد تمسخر و تحقیر قرار می‌دهند معمولاً بیش از سایر افراد با بی‌میلی جنسی از جانب همسر خود مواجه می‌شوند.

برای آشنایی بیشتر در زمینه بی میلی جنسی کلیک کنید.

بی‌میلی جنسی و سردمزاجی یکی از مشکلات رایجی است که افراد مبتلا به افسردگی به آن دچار می‌شوند. در واقع افراد افسرده از انرژی روانی کافی برخوردار نیستند و به همین دلیل نسبت به برقراری رابطه جنسی نیز تمایل چندانی از خود نشان نمی‌دهند. در بسیاری از مواقع ممکن است که از همسرتان دلخور شوید یا احساس کنید که او شما را دوست ندارد در حالی که ممکن است همسرتان درگیر رنج‌های روحی بسیاری باشد که مانع از احساس نیاز او به رابطه جنسی و تجربه لذت می‌شوند. اگر می‌بینید که او علاوه بر بی‌میلی جنسی دائماً غمگین است یا از سایر فعالیت‌های لذت بخش نیز کناره می‌گیرد به او کمک کنید تا برای دریافت خدمات حرفه‌ای به یک روانشناس مراجعه نماید.

سرد مزاجی در بسیاری از مواقع می‌تواند عوارض جانبی مصرف دارویی خاص باشد. برای مثال داروهای ضد افسردگی که در درمان افسردگی و برخی شرایط روان شناختی دیگر نظیر وسواس یا فوبیای اجتماعی تجویز می‌شوند اغلب بی‌میلی جنسی را به همراه می‌آورند. در این شرایط با پزشک خود مشورت نمایید تا در صورت امکان داروی مورد نظر را با دارویی دیگر جایگزین نماید تا بدین ترتیب بتوانید بر مشکل سردمزاجی خود غلبه کنید.

افرادی که تجربیات ناخوشایندی از رابطه جنسی دارند و نتوانسته‌اند لذت کافی را در طول آن تجربه نمایند ممکن است به مرور میل جنسی خود را از دست دهند و دیگر رغبتی به این موضوع نداشته باشند. در نتیجه تلاش کنید تجربیات جدیدی برای همسرتان ایجاد کنید، روی نیازهای او بیشتر متمرکز شوید و فرصتی فراهم کنید تا او تجربیات مثبت‌تری را کسب نماید. همچنین افرادی که خشونت یا تجاوز جنسی را تجربه کرده‌اند اغلب نسبت به موضوعات جنسی بیزار می‌شوند و فکر کردن به رابطه آن‌ها را مضطرب می‌کند. در این شرایط برای عبور از بحران روانی لازم است که از یک روانشناس کمک بگیرید و برای بهبود مشکل خود در جلسات روان درمانی شرکت نمایید.

میل جنسی تحت تاثیر میزان ترشح هورمون‌های مختلف بدن تغییر می‌کند. از همین رو زنان در دوره‌هایی نظیر بارداری، پس از زایمان یا قبل از عادت ماهیانه به دلیل مواجه شدن با نوسانات هورمونی شدید ممکن است دچار بی‌میلی جنسی و سرد مزاجی شوند. در این شرایط لازم است برای داشتن رابطه جنسی به همسرتان فشار نیاورید و او به اجازه دهید از این دوران عبور کند. نشان دادن اینکه می‌توانید همسرتان را درک کنید و هم چنان دوستش دارید عامل بسیار مهمی است که به او کمک می‌کند زودتر بر این مشکل غلبه نماید. در صورتی که او را درک نکنید این موضوع می‌تواند به طلاق عاطفی میان شما منجر گردد.

برای آگاهی بیشتر در زمینه طلاق عاطفی کلیک کنید.

در بسیاری از فرهنگ‌ها بر این موضوع تأکید می‌شود که زن نباید میل جنسی خود را بروز دهد و همواره باید منتظر بماند تا همسرش برای رابطه پیش قدم شود. این مسئله برای بسیاری از مردان سوءتفاهم ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که فکر کنند همسرشان تمایل چندانی به رابطه جنسی ندارد. در نتیجه بهتر است در مورد علاقه خود به رابطه فیزیکی و جنسی با همسرتان صحبت کنید و به او نشان دهید که نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیستید. پیش قدم شدن از جانب زن هرگز نشانه بدی نیست و وقتی همسرتان خود خواهان آن باشد اتفاقاً می‌تواند تأثیر مثبتی بر زندگی زناشویی شما بگذارد.

استرس‌ها و اضطراب‌های روزمره یکی از عوامل بسیار مهمی هستند که بر میزان میل جنسی تأثیر می‌گذارند. البته برخی افراد به خصوص مردان به رابطه جنسی به عنوان راه حلی برای کاهش تنش‌های خود نگاه می‌کنند و در نتیجه در شرایط پرتنش نیز خواهان رابطه جنسی هستند اما بسیاری از افراد به خصوص زنان هنگام تجربه اضطراب مفرط نمی‌توانند به رابطه جنسی بیاندیشند و دچار بی‌میلی جنسی یا سردمزاجی می‌شوند. در این شرایط تلاش کنید محیط آرامی برای رابطه جنسی خود فراهم کنید و آن را به زمانی موکول نمایید که هردویتان آمادگی روانی کافی دارید. انجام تمرین‌های روانشناختی نظیر ریلکسیشن، تکنیک‌های تنفسی و ذهن آگاهی یا انجام ورزش‌هایی مثل یوگا می‌تواند به شما کمک کند که علاوه بر کنترل اضطراب‌ها میل جنسی خود را نیز مجدداً به دست آورید.

زوجین برای اینکه سرد مزاجی را از بین ببرند باید به دنبال عوامل تشدید کننده بی میلی جنسی باشند. یکی از موثرترین اقدامات مشاوره جنسی می‌باشد. در این شرایط نیز همکاری زوجین بسیار اهمیت دارد و هر کدام باید سهم خود را در رابطه بپزیرند. درمانگر باید در برخورد با اختلالات زناشویی تاثیر متقابل را در هر دو طرف بررسی کند و لازمه این کار و درمان سردی جنسی زوج درمانی است. زوج درمانی کمک خواهد کرد تا بسیاری از مشکلات شناسایی شده و به کمک زوجین در صدد رفع آن برآیید. 

برای آشنایی با عوامل تشدید کننده بی میلی جنسی کلیک کنید.

یکی از راه‌های پیشگیری از بی میلی و سرد شدن رابطه زناشویی آموزش‌ها و مشاوره جنسی است. راه دیگر شناخت ظرفیت‌ها و توقع‌های جنسی خود در رابطه جنسی است. زوجین می‌توانند با آگاهی از ظرفیت‌های جنسی خود و همسرشان و دریافت آموزش‌های لازم، مهارت جنسی پیدا کنند. اگر افراد به کیفیت رابطه جنسی شان توجه نکنند در طولانی مدت دچار بحران می‌شوند.

مسلما روابط جنسی در زندگی مشترک یک امر بسیار مهم و دوطرفه است و مشکلات جنسی هم چون سرد مزاجی باعث بروز بهانه گیری و بی میلی در فرد دیگر شود. در نتیجه باید پیگیری و درمان مشکلات جنسی و سرد مزاجی‌ها به صورت جدی انجام شود تا یک زندگی مشترک منجر به طلاق عاطفی و حقیقی نشود. ما نیز به نوبه خود در مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی شرایطی را برای شما فرآهم آورده‌ایم تا بتوانید مشکلات جنسی خود را با مشاوران ما در میان گذاشته و راهکارهای مناسبی را دریافت نمایید. این مرکز با سابقه چندین ساله در ارائه خدمات درمانی به شما تضمین خواهد داد که در کوتاه مدت مشکلات شما رفع خواهد شد.

برای آگاهی بیشتر درباره روند دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

اگر علت سردمزاجی به درستی مورد شناسایی قرار بگیرد و توسط متخصص درمان شود در اکثر موارد بهبود می‌یابد. متأسفانه بسیاری از افراد برای افزایش میل جنسی خود راهکارهای موقتی و خطرناکی نظیر مصرف مواد مخدر یا داروهای تأیید نشده را انتخاب می‌کنند. این راه حل‌ها تنها در کوتاه مدت پاسخگوی فرد هستند و در ادامه منجر به مشکلات دوچندانی در زندگی می‌شوند.

برای دریافت مشاوره در زمینه سردمزاجی در روابط زناشویی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

سلام
من 4ساله ازدواج کردم. الان میتونم بگم یک سالی هست که هیچ رابطه جنسی با شوهرم ندارم. یعنی من اصلا دلم نمیخاد بهم نزدیک بشه. یه دختر هم دارم که دو سالشه. روزای اول اون خیلی سمتم میومد ولی وقتی میدید زیاد تمایل ندارم اونم دیگه سرد شد. ممکنه شوهرمم بی میلی جنسی گرفته باشه؟؟؟ چون اصلا تا حالا شکایتی ازین بابت نداشته و همه چیز به نظر خوب میاد. به نظرتون ازش بپرسم ازین موضوع اصن ناراحت هست یا نه؟؟؟؟

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

سرد مزاجی در خانمها بسیار پیچیده تر از آقایان است و به راحتی قابل تشخیص نمی باشد.کاهش میل جنسی در زنان به عوامل مختلفی بستگی دارد و نقش مردان در به وجود آمدن آن اهمیت بسیاری دارد. در درمان کاهش میل جنسی اولین گام شناخت ریشه آن است .

کاهش میل جنسی زن برخی مواقع به علت های مختلفی صورت می گیرد و نقش مردان در به وجود آمدن آن اهمیت بسیاری دارد. برای درمان و تشخیص کاهش میل جنسی خانم ها اغلب یکی دو جلسه درمانی نخست به تعیین زمان شروع کاهش میل جنسی و یافتن علت آن می گذرد. در این بخش از نمناک شما را با علت های کاهش میل جنسی در خانم ها آشنا می کنیم .

1- نبود اشتیاق

بسیاری از زنان هنگام برقراری رابطه زناشویی به اوج لذت جنسی نمی رسند و ارگاسم را تجربه نمی کنند ، به همین خاطر میل جنسی آنها کاهش می یابد و روند تحریک شدنشان کندترمی شود زیرا روابط زناشویی به لذت، احساس، اشتیاق و رهایی نیاز دارد. خانمی که تجربه ارگاسم ندارد ، دچار «آنورگاسمی» است.

سرد مزاجی در روابط

پزشک متخصص به زوج یاد می دهد چقدر طول می کشد تا زنی که ارگاسم را تجربه نکرده است، به این اوج برسد و چه کارهایی برای رسیدن به این اوج باید انجام داد و از چه وسایلی استفاده کرد. 

2. درد

برخی از خانم ها هنگام انجام روابط زناشویی احساس درد می کنند . آنچه می تواند رابطه جنسی را مختل نماید ، خشکی، درد هنگام آمیزش، گرفتگی عضلات واژن، درد هنگام تحریک شدن، دردهای پس از درمان سرطان می باشد .

احساس درد در زمان برقرای رابطه ممکن است علت فیزیولوژیک داشته باشد . برای درمان این درد خانم ها باید تحت نظر متخصص زنان یا فیزیوتراپیست قرار گیرند. پس از درمان علت فیزیولوژیک درد، درمانگر جنسی به همسران کمک می کند چرخه روابط جنسی را به کار گیرند .

اگر علائم یائسگی علت درد باشد، می توان آن را با هورمون ها یا درمان های طبیعی برطرف ساخت و مانع قطع روابط جنسی زوج شد. شایع ترین دلایل ایجاد درد در هنگام رابطه جنسی واژینیسموس (گرفتگی عضلات مجرای بیرونی واژن)، وستیبولیت (درد در ورودی واژن )، دیس پارونیا (درد هنگام روابط زناشویی) هستند که با مراجعه به پزشک متخصص دردهای لگنی و درمانگر جنسی قابل درمانند.

3. تخیل

زنان برای اینکه بتوانند رابطه جنسی متعادلی را تجربه کنند و دچار بی میلی و کاهش میل جنسی نشوند باید ، افکار جنسی نیز داشته باشند . به خانم هایی که دچار کاهش میل جنسی شده اند و تنها دوبار در ماه افکار جنسی دارند تو صیه می شود که حداقل به یکی از این افکار مثبت متمرکز شوند و اجازه دهد میلی پذیرنده در او ایجاد شود که آغازگر رابطه باشد تا مرد بتواند تمایل همسرش را احساس کند. 

4. رابطه

کیفیت ارتباط میان زوجین نقش مهمی در کاهش میل جنسی زن دارد. اساس تداوم تمایل جنسی در بیشتر زنان «پیوند عاطفی» است بنابراین همسران باید طریقه تغییر رفتارهایشان را بیاموزند تا رابطه زناشویی شان از بند «جنگ قدرت» رها شود.

برای درمان کاهش میل جنسی درمانگر سوالاتی مانند :آیا همسرش برایش جذابیت دارد و نظرش درباره جذابیت خودش برای همسرش چیست؟ آیا از همسرش می ترسد؛ آیا همسرش آدم بدخلقی است؟ از چه وقتی کاهش برانگیختگی جنسی اش شروع شد؟ پس از ماه عسل؟ پس از به دنیا آمدن بچه ها؟ پس از یائسگی یا بالا رفتن سن؟ آیا مشکل بی وفایی مطرح بوده است؟ می پرسد و سپس به درمان اقدام می کند.

5. فیزیولوژی

بسیاری از مشکلات فیزیو لوژی بر کاهش تمایل جنسی تاثیرگذارند . مشکلات خلقی ، مصرف داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین ، مصرف قرص ضد بارداری ، افسردگی پس از زایمان ، تاثیرات زایمان و بارداری روی بدن ، تو جه بیش از حد خود یا همسرتان به کودک ، تغییرات جنسی سن یائسگی ، سرطان پستان یا دیگر سرطان های زنانه ، شیمی درمانی، دارودرمانی، پرتودرمانی و ابتلای همسر به سرطان پروستات ، همه این مشکلات تاثیر زیادی بر کاهش میل جنسی زنان دارد و بر رابطه جنسی اثر گذاراست.

در سن یائسگی بسیاری از خانم ها علایمی مانند تعریق و گر گرفتگی را تجربه می کنند که روابط زناشویی آنها را مختل می کند؛ چنانچه در بخش سلامت نمناک اشاره شده است آنچه در این سن احساس نیاز کمتر به رابطه زناشویی می شود کاهش تولید هورمون تستوسترون و کاهش استروژن است که سبب خشکی و تحلیل رفتگی واژن و… در زنان و در نتیجه کاهش میل جنسی می شود. 

6. تحریک

اگر رابطه جنسی شما و همسرتان جذابیت خود را از دست داده باشد و به کاری تکراری، روزمره و ملال آور تبدیل شده باشد شما ممکن است دچار بی میلی به برقراری رابطه جنسی شوید .

چیزهای دیگری که سبب کاهش میل جنسی خانم ها هنگام برقراری رابطه جنسی خواهد شد ، رفتار همسرتان هنگام رابطه زناشویی ، مدت زمان رابطه زناشویی ، تحریک کننده بودن و عملکرد همسرتان هنگام برقراری رابطه می باشد .

برای برطرف شدن این مشکلات باید درباره شیوه هایی که واقعا باعث تحریک شما ولذت جنسی تان می شود، با همسرتان حرف بزنید و هنگام صحبت درباره نیازهای جنسی تان موقع شناس باشید و خجالت نکشید .

7. تعداد

اگر زوجین درباره دفعات برقراری رابطه زناشویی توافق نداشته باشند و پاسخ آنها به این سوالات که چند بار در هفته رابطه زناشویی دارید؟ چند بار در ماه؟ چند بار در سال؟ متفاوت باشد مثلا خانم بگوید هفته ای یک بار اما شوهرش پاسخ دهد:«نه، 9 ماه قبل در هفته ای که مادرت به دیدن ما آمده بود»! نشان دهنده این است که زن و شوهر ، رابطه شان مختل است و خانم به کاهش میل جنسی دچار است .

گاهی همسر از خانم توقع غیرمعقولی درباره دفعات برقراری رابطه زناشویی دارد، در این موارد نباید میل جنسی زن به دلیل تطبیق نداشتن آن با میل جنسی شوهر، مختل شمرده شود. هر همسری باید به نیازهای طرف دیگر توجه و درک عمیقی از آن پیدا کند بنابراین نمی توان حد میانه ای برای رابطه جنسی در نظر گرفت.  

داشتن اختلاف در سطح شهوت جنسی در زوجین غیر طبیعی نیست. طبق پژوهشی که توسط مجله اتحادیه پزشکی آمریکا (JAMA) منتشر شده است، در بیشتر موارد، این زن است که از لحاظ جنسی سردتر است. این مشکل در صورتی که حل نشود، می‌تواند برای هر دو طرف نگران کننده باشد و حتی رابطه را در معرض خطر قرار دهد. سرد مزاجی زنان، دلایل بالقوه بسیاری دارد، از جمله مسائل پزشکی، مشکلات عاطفی و روان‌شناختی یا استرس‌های خانوادگی و کاری. خبر خوب این است که تعیین دلیل ریشه‌ای سرد مزاجی می‌تواند منجر به گزینه‌های درمانی موثری شود.

فهرست مطالب

در واقع، پژوهش‌های انجام شده نشان داده که گرایش جنسی در زنان نسبت به مردان تفاوت دارد و زنان بصورت طبیعی گرایش جنسی کمتری داشته و اغلب نسبت به مردان کمتر به رابطه جنسی فکر می‌کنند.

طبق دستورالعمل آماری و تشخیصی اختلالات ذهنی (DSM-5) که توسط متخصصین سلامت ذهن استفاده می‌شود، عدم تمایل به رابطه جنسی تا سطحی افزایش می‌باید که باعث اضطراب و پریشانی در زنان می‌شود، تا جایی که رابطه و اعتماد به نفس او را برای شش ماه یا بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از علائم تحریک پذیری پایین جنسی در زنان عبارتند از:

سرد مزاجی در روابط

قابل ذکر است که برخی نوسانات در میل جنسی طبیعی است. عوامل زیاد دیگری هم وجود دارد که می‌تواند میل جنسی را کاهش دهد و وجود آنها دلیلی برای سرد مزاج بودن نیست.

به‌ منظور جلوگیری از سرد مزاجی، با پزشک خود مشورت کنید تا دلیل آن و همچنین راهی برای درمان آن پیدا کنید. از آنجا که هیچ‌گونه آزمایش مشخصی برای تشخیص سرد مزاجی وجود ندارد، پزشک نسبت به علائم شما آگاهی پیدا می‌کند تا متوجه شود که چگونه سرد مزاجی شما چگونه روی رابطه زناشویی و زندگی شما تاثیر گذاشته است.

در برخی موارد، یک عامل پزشکی پنهان ممکن است باعث سرد مزاجی شود. مشکلات و داروهای زیر قابلیت سرد کردن مزاج را دارند:

در مواردی که داروهایی نظیر ضد افسردگی‌ها، باعث سرد مزاجی می‌شود، پزشک ممکن است نسخه‌ای شامل داروهایی با عوارض جانبی کمتر توصیه کند. هرگز بدون تایید پزشک مصرف داروها را قطع نکنید.

استرس‌های زندگی روزمره می‌تواند روی سرد مزاجی فرد تاثیر بگذارد. برای مثال، بسیاری از زنان بعد از بچه‌دار شدن به علت مشغله زیاد و خستگی، و اینکه فکرشان بیشتر روی بچه متمرکز است تا زندگی زناشویی، تمایل‌شان به برقراری رابطه جنسی کمتر می‌شود. اگر بدن فرد در طول زمان یا بعد از بچه‌دار شدن دچار تغییرات شود،  باز هم باعث سرد مزاجی خواهد شد.

استرس ناشی از کار هم می‌تواند روی مزاج فرد اثر منفی بگذارد، بویژه وقتی که فرد باید از خانواده نیز مراقبت کند. در این حالت در انتهای روز، خواب فرد نسبت به رابطه جنسی اولویت پیدا می‌کند. اگر فرد با استعمال بیشتر دخانیات و نوشیدن بیشتر الکل یا استفاده بیشتر از مواد دیگر –دارویی یا دیگر انواع مواد نسبت به حالت عادی، با استرس روزمره مقابله کند، احتمالا مزاج فرد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که روی مزاج زن تاثیر می‌گذارد، کیفیت رابطه و ارتباط عاطفی وی با طرف مقابلش است. مشکلاتی که می‌توانند در رابطه جنسی شما تاثیر بگذارند عبارتند از:

هر دوی شما به یک میزان در مواجهه با این مشکل مسئولیت دارید، به این معنی که شما نباید کنار بنشینید و منتظر طرف مقابل باشید تا تغییر کند.

در ادامه نکاتی برای نزدیکی به شریک جنسی شما وجود دارد طوری‌که  است که احتمال اینکه او بخواهد بیشتر به شما نزدیک شود را بیشتر می‌کند:

اختلاف در میزان تمایل جنسی زوجین خیلی شایع است. گرچه رد کردن درخواست شما برای برقراری رابطه جنسی بصورت مکرر بدون در نظر گرفتن این مشکل سخت است، اما باید به خاطر داشته باشید که عدم علاقه همسر شما برای رابطه جنسی ممکن است فقط مربوط به شما، جذابیت، یا کیفیت شما به عنوان یک انسان نباشد. این مشکل ممکن است به دلیل اختلال هورمونی یا دیگر مسائل روانی باشد، یا حسی که فرد نسبت به خودش دارد. گرچه شما بدون شک می‌خواهید این مسائل تغییر کند، و سعی خواهید کرد عواطف و احساسات خود را قوی‌تر کنید. کاری که می‌توان انجام داد این است که، با دادن حق انتخاب به او، به سادگی ترجیح خواهد داد که به رابطه جنسی احساس تمایل کند. این کار تفریح رفتن نیست که با نظر همسرتان راجع به چیزی، مخالفت کنید. برای مثال او ممکن است احساس کمبود کند. این شرایط به شما آسیب می‌زند، اما دردی را که برای شریک جنسی‌تان دارد دست کم نگیرید. حتی اگر او بصورت تدافعی عمل کند، همسر شما وقت زیادی را صرف فکر کردن به این موضوع می‌کند که شرایط رابطه بین شما مطلوب نیست. سعی کنید متوجه این موضوع بشوید.

به دوستی و رفاقت خود توجه کنید. بسیاری از زنان در این زمینه عجیب و غریب هستند، آنها از لحاظ جنسی تحریک نخواهند شد مگر اینکه به شما احساس صمیمیت داشته باشند. به این معنی که چیزهایی را که برایشان مهم است انجام دهید. وظیفه خود را به عنوان همسر انجام دهید، در انجام کارهای خانه کمک کنید، بیشتر در دسترس باشید، و از او راجع به اینکه روزش را چگونه گذرانده سوال کنید. به همین ترتیب کارهای ظریفی به این صورت انجام دهید: صبح برای او قهوه بریزید. یادداشت عاشقانه‌ای برای او بگذارید. از محل کار به او زنگ بزنید، فقط بخاطر اینکه به او بگویید که به فکرش بوده‌اید. یک شاخه گل رز با خود برای او به خانه ببرید. محبت و احساسات خود را بصورت ناگهانی نشان دهید و با این کارها، در حین برقراری رابطه جنسی، او به احتمال زیاد دوست دارد که از لحاظ جنسی به شما نزدیکتر شود.

اگر همسرتان درخواست شما مبنی بر برقراری رابطه جنسی را رد کرد، آخرین کاری که ممکن است بخواهید انجام دهید این است که مهربان و با ملاحظه باشید. اگر می‌خواهید زندگی زناشویی خود را از لحاظ جنسی بهبود بدهید و همسر شما نیاز دارد که به عنوان پیش نیاز از لحاظ عاطفی به شما احساس نزدیکی کند، انجام دادن کارهایی که شما را به او نزدیکتر می‌کند تنها راهی است که شما را به این هدف می‌رساند. شما ممکن است یا از انجام این کار خودداری کنید و یا اینکه از این شرایط بغرنج خلاص شده و به دوست داشتن او ادامه دهید. تجریه کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

بدون شناخت شما، می‌توان با کمی یقین پیش‌بینی کرد که طبق رفتار “این هم مثل بقیه” که به مردان نسبت داده می‌شود، شما بخاطر نیاز جنسی به دنبال شریک عاطفی خود هستید. و اگر این کار شما شدت گرفته و بصورت مداوم تکرار شود، احتمالا برای یکدیگر نقش بازی کرده‌اید.  شما برای رابطه جنسی سمت او می‌روید و او هم شما را رد می‌کند. و هرچه شما بیشتر اصرار می‌کنید، همسر شما تحت فشار و عصبانیت بیشتری قرار گرفته و از شما دورتر می‌شود. این وضعیت زمانی است که شما باید دنبال یک رویکرد جدید باشید.

در ابتدا، برای مدتی عقب نشینی کنید. مهم نیست که چقدر برای شریک عاطفی‌تان جذاب هستید و چقدر ممکن است برای ایجاد عشق و علاقه آماده باشید، برای یک مدت زمان مشخص باید متعهد شوید که به او نزدیک نشوید. رابطه جنسی را برای مدتی شروع نکنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. راجع به برنامه خودتان با او صحبت نکنید. فقط عقب بنشینید و منتظر باشید. گاهی اوقات یک فرد سرد مزاج نیاز به زمان بیشتری دارد تا انرژی‌اش بازیابی شود. هنگامی که مسابقه طناب کشی‌تان به پایان رسید، او علاقه بیشتری نسبت به این موضوع نشان می‌دهد. این کار ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

عقب نشینی کردن بویژه اگر احساس شهوت داشته باشید آسان نیست. اما اگر شما تاکنون آن را حداقل برای چند هفته امتحان نکرده‌اید، این کار را جزو انتخاب‌های خود قرار دهید.

همچنین، از صحبت کردن راجع به سکس پرهیز کرده و روی اصلاح خودتان تمرکز کنید. ممکن است آنقدر روی رابطه‌تان، حداقل بخش جنسی آن، تمرکز کنید که دیگر نیازهای خود را کنار بگذارید. جای اینکه راجع به چیزهایی که در رابطه‌تان اتفاق افتاده یا نیفتاده بحث کنید، از زمانی که دارید برای تمرکز روی خود و کامل کردن خود استفاده کنید: با دوستان خود بیرون بروید. به باشگاه بروید. در کارهای داوطلبانه شرکت کنید. وقتی که طرف مقابلتان ببیند که شما بیشتر روی خودتان تمرکز کرده‌اید تا مسائل جنسی، ممکن است بخواهد به هر ترتیبی که شده بیشتر وارد زندگی شما شود.

در جهت عکس عمل کنید: آیا گفتن اینکه شما مطالعاتی کردید و اکنون درک بهتری از احساسات او دارید و بابت تمام جر و بحث‌ها متاسف هستید تاثیری در ذهن همسرتان ندارد؟ راجع به این فکر کنید: طرف مقابل کاری کرده که شما احساس کنید عاشق رابطه جنسی هستید و شما هم کاری کردید که او احساس عزب بودن داشته باشد. شما متقاعد هستید که حق با شماست، و او هم در طرف مقابل خود را محق می‌داند. اینها را از کجا متوجه شده‌اید؟ نمی‌شود تضمین کرد که گفتن این مسئله به طرف مقابلتان که احساسات او را بهتر درک می‌کنید باعث می‌شود که او با شما به داخل رختخواب شیرجه بزند، اما نگفتن این مسئله هم مکلی را حل نمی‌کند.

آیا در زندگی زناشویی شما زمانی بوده که مسئله جنسی پر رنگ‌تر بوده است؟ زندگی زناشویی خود را فراتر از آن چیزی که در ابتدا بوده بررسی کنید. از خودتان بپرسید، ” زمان‌هایی که همسرم به رابطه جنسی علاقمند بود با الان چه تفاوتی وجود دارد؟” ببینید که آیا آن تغییرات قابل تکرار هستند. در صورت قابل تکرار بودن آن شرایط، آن را مجددا ایجاد کنید.

زنان غالبا شکایت دارند که همسران‌شان فقط در مواقعی که نیاز به رابطه جنسی داشته باشند آنها را لمس می‌کنند. این کار باعث سردی آنها می‌شود. در صورتیکه، به عنوان یک مرد، دارای شهوت زیادی هستید، این در مورد شما صدق می‌کند تا آن را در رابطه با همسرتان به خاطر بسپارید. او ممکن است بخواهد که او را درآغوش بگیرید، نوازش کنید، دستش را لمس کنید، روی مبل کنار او بنشینید، یا او را با احساس و نه به قصد رابطه جنسی ببوسید. بسیاری از زنان می‌گویند که مردان از در آغوش گرفتن آنها بدون اینکه دستشان به سمت قسمت‌های پایین بدنشان برود، ناتوان هستند. از آنجا که بسیاری از زنان نیاز به محبت بدون چشم‌داشت جنسی از سوی مردان دارند، آنها از اینکه لمس کردنشان به عنوان یک ابزار پیش نوازش در نظر گرفته می‌شود اذیت می‌شوند.

اگر اینها برای شما آشناست، سعی کنید بسیار عاطفی بوده و از لمس وی به قصد رابطه جنسی خودداری کنید. طرف مقابلتان قدردان شما و این کارتان خواهد بود. او ممکن است با خود فکر کند که در دنیا چه خبر است. و آن دقیقا چیزی است که شما می‌خواهید، رواج الگوهای قدیمی بی حاصل. زمانی که شما شروع به انجام کارهایی می‌کنید که با روح و روان او بازی می‌کند، او هم تمایل خواهد داشت که کارهایی انجام دهد که با روح و روان شما بازی کند.

اگر یکی از طرفین با گرایش جنسی کمتر، با همسرش راجع به شرایطی صحبت کند که وی نیاز دارد تا در موقعیتی قرار بگیرد تا از رابطه جنسی‌اش لذت ببرد، طرف مقابل که گرایش جنسی شدیدتری دارد اغلب این درخواست را درک نکرده و یا حداقل آن را بدون دلیل و مدرک نمی‌پذیرد. برای مثال، اگر همسر یک فرد به شوهرش بگوید که ترجیح می‌دهد در شب رابطه جنسی داشته باشد تا در صبح، شوهر فکر می‌کند که او ممکن است در حال طفره رفتن از برقراری رابطه جنسی است (برای اکثر مردان، اوج هورمون تستسترون بین 7 تا 8 صبح است، در حالیکه هورمون تستسترون در زنان در عصر به اوج خود می‌رسد). اگر شوهری به همسر خود بگوید که شهوت او بعد از دوش گرفتن یا وقتی که بچه‌ها خواب هستند بیشتر می‌شود، همسرش ممکن است فکر کند او فقط در حال طفره رفتن است تا از برقراری رابطه جنسی فرار کند. اما واقعیت این است که اینها عذر و بهانه نیستند. شما ممکن است به سختی آن را باور کنید، چرا که شما دوست دارید بدون درنگ این کار را انجام دهید، در حالیکه ممکن است همسر شما واقعا به شرایطی نیاز دارد تا در موقعیتی قرار گیرد که احساس آرامش، راحتی و شهوت کند. تا حد ممکن، سعی کنید به این درخواست‌ها احترام بگذارید و زمانی که همسرتان با تمام وجود به شما اعتماد دارد، عزت نفس طرف مقابل را حفظ کنید. این درخواست‌ها را بدون دلیل پذیرفته و سعی کنید فضایی بوجود بیاورید که به احتمال زیاد برای تحریک جنسی شریک جنسی‌تان سودمند باشد.

متاسفانه روابط زناشویی که در آنها شوهر از روابط جنسی ناراضی باشد، در نهایت به خیانت یا طلاق ختم می‌شود. شما هم ممکن است به این گزینه‌ها نیز فکر کنید. اما خیانت یک راه‌حل ناجوان‌مردانه است. حتی اگر این کار بطور موقت شما را راضی کند، اما انجام این کار فقط شرایط را در خانه پیچیده‌تر می‌کند. گرچه خیانت یا طلاق گاهی اوقات به عنوان یک زنگ هشدار برای طرف مقابل عمل می‌کند، اما نمی‌توان همیشه روی آن حساب کرد.

اگر شهوت جنسی زیاد در زندگی روزمره برای شما آزار دهنده است، ممکن است نیاز به مشاوره تخصصی داشته باشید.

تفاوت در میزان میل جنسی زن و شوهر یک امر طبیعی است اما زن و شوهر باید راهی پیدا کنند تا علیرغم وجود این تفاوت برای رابطه زناشویی با هم به تفاهم برسند و خواسته و تمایلایت هر دو طرف برآورده شود. میزان تمایل جنسی خانم‌ها ممکن است بدلیل عواملی مانند شرایط فیزیکی بدنشان، استرس ناشی از کار و زندگی مشترک و وجود مشکلات در روابط با همسرشان به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد. اما شما بعنوان همسر او و کسی که تمایل جنسی بالاتری دارد باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

از متخصص کمک بگیرید

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

64 بازدید

81 بازدید

79 بازدید

108 بازدید

148 بازدید

دیدگاه

سرد مزاجی در روابط

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام وقت شما بخیر. سوال من ممکنه یک مقدار برای شما تکراری ولی برای من به شدت بحرانی هست. من و خانمم ۶ سال هست که ازدواج کردیم و یکسال و نیم هم از ایران به جای دیگری مهاجرت کردیم. از ایتدای ازدواج همسرم کاملا سرد مزاج هست و همچنین مشکل واژینیسموس هم داره در حدی که تا بحال دخول کامل نداشتیم. نیاز جنسی من در سطح معمولی هست و اگر حتی هر چند هفته یکبار هم بخوام به ایشون نزدیک بشم به شدت حالت تدافعی به خودش میگیره. در ایران تحت درمان مشاور روانشناس و روانپزشک و پزشک زنان و حتی مشاور خانواده هم قرار گرفتیم ولی هیچ پیشرفتی حاصل نشد، از سال سوم ازدواج هم همسرم دیگه اهمیتی به درمان بصورت جدی نمیده. الان هم خواستم مشاوره رزرو کنم ولی میبینم که ایشون ذره ای حاضر به همکاری نیست، نه دیگه در جلسات مشاوره شرکت میکنه و نه از دیلاتورهایی که داره برای تمرین استفاده میکنه و نه حتی تمرینات کگل رو انجام میده. کلا رها کرده، آیا راهکاری به جز جدایی به ذهنتون میرسه یا طریقی که بشه به مشاوره حداقل ترغیب کرد؟ به بن بست رسیده ازدواجمون تقریبا

سلام دوست گرامی در ابتدا باید بررسی شود به چه دلیل همسر شما مایل به ادامه درمان نیست. ممکن است اضطراب اینکه خوب نخواهد شد، باعث شده باشد که از ادامه درمان صرف نظر کرده باشد. در درمان سردمزاجی میتوانند به دکتر تغذیه مراجعه کنند؛ اما برای واژینیسموس حتما باید زیر نظر سکس تراپ باشند. برای دریافت مشاوره و بررسی بیشتر می توانید از رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

داشتن اختلاف در سطح شهوت جنسی در زوجین غیر طبیعی نیست. طبق پژوهشی که توسط مجله اتحادیه پزشکی آمریکا (JAMA) منتشر شده است، در بیشتر موارد، این زن است که از لحاظ جنسی سردتر است. این مشکل در صورتی که حل نشود، می‌تواند برای هر دو طرف نگران کننده باشد و حتی رابطه را در معرض خطر قرار دهد. سرد مزاجی زنان، دلایل بالقوه بسیاری دارد، از جمله مسائل پزشکی، مشکلات عاطفی و روان‌شناختی یا استرس‌های خانوادگی و کاری. خبر خوب این است که تعیین دلیل ریشه‌ای سرد مزاجی می‌تواند منجر به گزینه‌های درمانی موثری شود.

فهرست مطالب

در واقع، پژوهش‌های انجام شده نشان داده که گرایش جنسی در زنان نسبت به مردان تفاوت دارد و زنان بصورت طبیعی گرایش جنسی کمتری داشته و اغلب نسبت به مردان کمتر به رابطه جنسی فکر می‌کنند.

طبق دستورالعمل آماری و تشخیصی اختلالات ذهنی (DSM-5) که توسط متخصصین سلامت ذهن استفاده می‌شود، عدم تمایل به رابطه جنسی تا سطحی افزایش می‌باید که باعث اضطراب و پریشانی در زنان می‌شود، تا جایی که رابطه و اعتماد به نفس او را برای شش ماه یا بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از علائم تحریک پذیری پایین جنسی در زنان عبارتند از:

سرد مزاجی در روابط

قابل ذکر است که برخی نوسانات در میل جنسی طبیعی است. عوامل زیاد دیگری هم وجود دارد که می‌تواند میل جنسی را کاهش دهد و وجود آنها دلیلی برای سرد مزاج بودن نیست.

به‌ منظور جلوگیری از سرد مزاجی، با پزشک خود مشورت کنید تا دلیل آن و همچنین راهی برای درمان آن پیدا کنید. از آنجا که هیچ‌گونه آزمایش مشخصی برای تشخیص سرد مزاجی وجود ندارد، پزشک نسبت به علائم شما آگاهی پیدا می‌کند تا متوجه شود که چگونه سرد مزاجی شما چگونه روی رابطه زناشویی و زندگی شما تاثیر گذاشته است.

در برخی موارد، یک عامل پزشکی پنهان ممکن است باعث سرد مزاجی شود. مشکلات و داروهای زیر قابلیت سرد کردن مزاج را دارند:

در مواردی که داروهایی نظیر ضد افسردگی‌ها، باعث سرد مزاجی می‌شود، پزشک ممکن است نسخه‌ای شامل داروهایی با عوارض جانبی کمتر توصیه کند. هرگز بدون تایید پزشک مصرف داروها را قطع نکنید.

استرس‌های زندگی روزمره می‌تواند روی سرد مزاجی فرد تاثیر بگذارد. برای مثال، بسیاری از زنان بعد از بچه‌دار شدن به علت مشغله زیاد و خستگی، و اینکه فکرشان بیشتر روی بچه متمرکز است تا زندگی زناشویی، تمایل‌شان به برقراری رابطه جنسی کمتر می‌شود. اگر بدن فرد در طول زمان یا بعد از بچه‌دار شدن دچار تغییرات شود،  باز هم باعث سرد مزاجی خواهد شد.

استرس ناشی از کار هم می‌تواند روی مزاج فرد اثر منفی بگذارد، بویژه وقتی که فرد باید از خانواده نیز مراقبت کند. در این حالت در انتهای روز، خواب فرد نسبت به رابطه جنسی اولویت پیدا می‌کند. اگر فرد با استعمال بیشتر دخانیات و نوشیدن بیشتر الکل یا استفاده بیشتر از مواد دیگر –دارویی یا دیگر انواع مواد نسبت به حالت عادی، با استرس روزمره مقابله کند، احتمالا مزاج فرد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که روی مزاج زن تاثیر می‌گذارد، کیفیت رابطه و ارتباط عاطفی وی با طرف مقابلش است. مشکلاتی که می‌توانند در رابطه جنسی شما تاثیر بگذارند عبارتند از:

هر دوی شما به یک میزان در مواجهه با این مشکل مسئولیت دارید، به این معنی که شما نباید کنار بنشینید و منتظر طرف مقابل باشید تا تغییر کند.

در ادامه نکاتی برای نزدیکی به شریک جنسی شما وجود دارد طوری‌که  است که احتمال اینکه او بخواهد بیشتر به شما نزدیک شود را بیشتر می‌کند:

اختلاف در میزان تمایل جنسی زوجین خیلی شایع است. گرچه رد کردن درخواست شما برای برقراری رابطه جنسی بصورت مکرر بدون در نظر گرفتن این مشکل سخت است، اما باید به خاطر داشته باشید که عدم علاقه همسر شما برای رابطه جنسی ممکن است فقط مربوط به شما، جذابیت، یا کیفیت شما به عنوان یک انسان نباشد. این مشکل ممکن است به دلیل اختلال هورمونی یا دیگر مسائل روانی باشد، یا حسی که فرد نسبت به خودش دارد. گرچه شما بدون شک می‌خواهید این مسائل تغییر کند، و سعی خواهید کرد عواطف و احساسات خود را قوی‌تر کنید. کاری که می‌توان انجام داد این است که، با دادن حق انتخاب به او، به سادگی ترجیح خواهد داد که به رابطه جنسی احساس تمایل کند. این کار تفریح رفتن نیست که با نظر همسرتان راجع به چیزی، مخالفت کنید. برای مثال او ممکن است احساس کمبود کند. این شرایط به شما آسیب می‌زند، اما دردی را که برای شریک جنسی‌تان دارد دست کم نگیرید. حتی اگر او بصورت تدافعی عمل کند، همسر شما وقت زیادی را صرف فکر کردن به این موضوع می‌کند که شرایط رابطه بین شما مطلوب نیست. سعی کنید متوجه این موضوع بشوید.

به دوستی و رفاقت خود توجه کنید. بسیاری از زنان در این زمینه عجیب و غریب هستند، آنها از لحاظ جنسی تحریک نخواهند شد مگر اینکه به شما احساس صمیمیت داشته باشند. به این معنی که چیزهایی را که برایشان مهم است انجام دهید. وظیفه خود را به عنوان همسر انجام دهید، در انجام کارهای خانه کمک کنید، بیشتر در دسترس باشید، و از او راجع به اینکه روزش را چگونه گذرانده سوال کنید. به همین ترتیب کارهای ظریفی به این صورت انجام دهید: صبح برای او قهوه بریزید. یادداشت عاشقانه‌ای برای او بگذارید. از محل کار به او زنگ بزنید، فقط بخاطر اینکه به او بگویید که به فکرش بوده‌اید. یک شاخه گل رز با خود برای او به خانه ببرید. محبت و احساسات خود را بصورت ناگهانی نشان دهید و با این کارها، در حین برقراری رابطه جنسی، او به احتمال زیاد دوست دارد که از لحاظ جنسی به شما نزدیکتر شود.

اگر همسرتان درخواست شما مبنی بر برقراری رابطه جنسی را رد کرد، آخرین کاری که ممکن است بخواهید انجام دهید این است که مهربان و با ملاحظه باشید. اگر می‌خواهید زندگی زناشویی خود را از لحاظ جنسی بهبود بدهید و همسر شما نیاز دارد که به عنوان پیش نیاز از لحاظ عاطفی به شما احساس نزدیکی کند، انجام دادن کارهایی که شما را به او نزدیکتر می‌کند تنها راهی است که شما را به این هدف می‌رساند. شما ممکن است یا از انجام این کار خودداری کنید و یا اینکه از این شرایط بغرنج خلاص شده و به دوست داشتن او ادامه دهید. تجریه کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

بدون شناخت شما، می‌توان با کمی یقین پیش‌بینی کرد که طبق رفتار “این هم مثل بقیه” که به مردان نسبت داده می‌شود، شما بخاطر نیاز جنسی به دنبال شریک عاطفی خود هستید. و اگر این کار شما شدت گرفته و بصورت مداوم تکرار شود، احتمالا برای یکدیگر نقش بازی کرده‌اید.  شما برای رابطه جنسی سمت او می‌روید و او هم شما را رد می‌کند. و هرچه شما بیشتر اصرار می‌کنید، همسر شما تحت فشار و عصبانیت بیشتری قرار گرفته و از شما دورتر می‌شود. این وضعیت زمانی است که شما باید دنبال یک رویکرد جدید باشید.

در ابتدا، برای مدتی عقب نشینی کنید. مهم نیست که چقدر برای شریک عاطفی‌تان جذاب هستید و چقدر ممکن است برای ایجاد عشق و علاقه آماده باشید، برای یک مدت زمان مشخص باید متعهد شوید که به او نزدیک نشوید. رابطه جنسی را برای مدتی شروع نکنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. راجع به برنامه خودتان با او صحبت نکنید. فقط عقب بنشینید و منتظر باشید. گاهی اوقات یک فرد سرد مزاج نیاز به زمان بیشتری دارد تا انرژی‌اش بازیابی شود. هنگامی که مسابقه طناب کشی‌تان به پایان رسید، او علاقه بیشتری نسبت به این موضوع نشان می‌دهد. این کار ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

عقب نشینی کردن بویژه اگر احساس شهوت داشته باشید آسان نیست. اما اگر شما تاکنون آن را حداقل برای چند هفته امتحان نکرده‌اید، این کار را جزو انتخاب‌های خود قرار دهید.

همچنین، از صحبت کردن راجع به سکس پرهیز کرده و روی اصلاح خودتان تمرکز کنید. ممکن است آنقدر روی رابطه‌تان، حداقل بخش جنسی آن، تمرکز کنید که دیگر نیازهای خود را کنار بگذارید. جای اینکه راجع به چیزهایی که در رابطه‌تان اتفاق افتاده یا نیفتاده بحث کنید، از زمانی که دارید برای تمرکز روی خود و کامل کردن خود استفاده کنید: با دوستان خود بیرون بروید. به باشگاه بروید. در کارهای داوطلبانه شرکت کنید. وقتی که طرف مقابلتان ببیند که شما بیشتر روی خودتان تمرکز کرده‌اید تا مسائل جنسی، ممکن است بخواهد به هر ترتیبی که شده بیشتر وارد زندگی شما شود.

در جهت عکس عمل کنید: آیا گفتن اینکه شما مطالعاتی کردید و اکنون درک بهتری از احساسات او دارید و بابت تمام جر و بحث‌ها متاسف هستید تاثیری در ذهن همسرتان ندارد؟ راجع به این فکر کنید: طرف مقابل کاری کرده که شما احساس کنید عاشق رابطه جنسی هستید و شما هم کاری کردید که او احساس عزب بودن داشته باشد. شما متقاعد هستید که حق با شماست، و او هم در طرف مقابل خود را محق می‌داند. اینها را از کجا متوجه شده‌اید؟ نمی‌شود تضمین کرد که گفتن این مسئله به طرف مقابلتان که احساسات او را بهتر درک می‌کنید باعث می‌شود که او با شما به داخل رختخواب شیرجه بزند، اما نگفتن این مسئله هم مکلی را حل نمی‌کند.

آیا در زندگی زناشویی شما زمانی بوده که مسئله جنسی پر رنگ‌تر بوده است؟ زندگی زناشویی خود را فراتر از آن چیزی که در ابتدا بوده بررسی کنید. از خودتان بپرسید، ” زمان‌هایی که همسرم به رابطه جنسی علاقمند بود با الان چه تفاوتی وجود دارد؟” ببینید که آیا آن تغییرات قابل تکرار هستند. در صورت قابل تکرار بودن آن شرایط، آن را مجددا ایجاد کنید.

زنان غالبا شکایت دارند که همسران‌شان فقط در مواقعی که نیاز به رابطه جنسی داشته باشند آنها را لمس می‌کنند. این کار باعث سردی آنها می‌شود. در صورتیکه، به عنوان یک مرد، دارای شهوت زیادی هستید، این در مورد شما صدق می‌کند تا آن را در رابطه با همسرتان به خاطر بسپارید. او ممکن است بخواهد که او را درآغوش بگیرید، نوازش کنید، دستش را لمس کنید، روی مبل کنار او بنشینید، یا او را با احساس و نه به قصد رابطه جنسی ببوسید. بسیاری از زنان می‌گویند که مردان از در آغوش گرفتن آنها بدون اینکه دستشان به سمت قسمت‌های پایین بدنشان برود، ناتوان هستند. از آنجا که بسیاری از زنان نیاز به محبت بدون چشم‌داشت جنسی از سوی مردان دارند، آنها از اینکه لمس کردنشان به عنوان یک ابزار پیش نوازش در نظر گرفته می‌شود اذیت می‌شوند.

اگر اینها برای شما آشناست، سعی کنید بسیار عاطفی بوده و از لمس وی به قصد رابطه جنسی خودداری کنید. طرف مقابلتان قدردان شما و این کارتان خواهد بود. او ممکن است با خود فکر کند که در دنیا چه خبر است. و آن دقیقا چیزی است که شما می‌خواهید، رواج الگوهای قدیمی بی حاصل. زمانی که شما شروع به انجام کارهایی می‌کنید که با روح و روان او بازی می‌کند، او هم تمایل خواهد داشت که کارهایی انجام دهد که با روح و روان شما بازی کند.

اگر یکی از طرفین با گرایش جنسی کمتر، با همسرش راجع به شرایطی صحبت کند که وی نیاز دارد تا در موقعیتی قرار بگیرد تا از رابطه جنسی‌اش لذت ببرد، طرف مقابل که گرایش جنسی شدیدتری دارد اغلب این درخواست را درک نکرده و یا حداقل آن را بدون دلیل و مدرک نمی‌پذیرد. برای مثال، اگر همسر یک فرد به شوهرش بگوید که ترجیح می‌دهد در شب رابطه جنسی داشته باشد تا در صبح، شوهر فکر می‌کند که او ممکن است در حال طفره رفتن از برقراری رابطه جنسی است (برای اکثر مردان، اوج هورمون تستسترون بین 7 تا 8 صبح است، در حالیکه هورمون تستسترون در زنان در عصر به اوج خود می‌رسد). اگر شوهری به همسر خود بگوید که شهوت او بعد از دوش گرفتن یا وقتی که بچه‌ها خواب هستند بیشتر می‌شود، همسرش ممکن است فکر کند او فقط در حال طفره رفتن است تا از برقراری رابطه جنسی فرار کند. اما واقعیت این است که اینها عذر و بهانه نیستند. شما ممکن است به سختی آن را باور کنید، چرا که شما دوست دارید بدون درنگ این کار را انجام دهید، در حالیکه ممکن است همسر شما واقعا به شرایطی نیاز دارد تا در موقعیتی قرار گیرد که احساس آرامش، راحتی و شهوت کند. تا حد ممکن، سعی کنید به این درخواست‌ها احترام بگذارید و زمانی که همسرتان با تمام وجود به شما اعتماد دارد، عزت نفس طرف مقابل را حفظ کنید. این درخواست‌ها را بدون دلیل پذیرفته و سعی کنید فضایی بوجود بیاورید که به احتمال زیاد برای تحریک جنسی شریک جنسی‌تان سودمند باشد.

متاسفانه روابط زناشویی که در آنها شوهر از روابط جنسی ناراضی باشد، در نهایت به خیانت یا طلاق ختم می‌شود. شما هم ممکن است به این گزینه‌ها نیز فکر کنید. اما خیانت یک راه‌حل ناجوان‌مردانه است. حتی اگر این کار بطور موقت شما را راضی کند، اما انجام این کار فقط شرایط را در خانه پیچیده‌تر می‌کند. گرچه خیانت یا طلاق گاهی اوقات به عنوان یک زنگ هشدار برای طرف مقابل عمل می‌کند، اما نمی‌توان همیشه روی آن حساب کرد.

اگر شهوت جنسی زیاد در زندگی روزمره برای شما آزار دهنده است، ممکن است نیاز به مشاوره تخصصی داشته باشید.

تفاوت در میزان میل جنسی زن و شوهر یک امر طبیعی است اما زن و شوهر باید راهی پیدا کنند تا علیرغم وجود این تفاوت برای رابطه زناشویی با هم به تفاهم برسند و خواسته و تمایلایت هر دو طرف برآورده شود. میزان تمایل جنسی خانم‌ها ممکن است بدلیل عواملی مانند شرایط فیزیکی بدنشان، استرس ناشی از کار و زندگی مشترک و وجود مشکلات در روابط با همسرشان به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد. اما شما بعنوان همسر او و کسی که تمایل جنسی بالاتری دارد باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

از متخصص کمک بگیرید

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

64 بازدید

81 بازدید

79 بازدید

108 بازدید

148 بازدید

دیدگاه

سرد مزاجی در روابط

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام وقت شما بخیر. سوال من ممکنه یک مقدار برای شما تکراری ولی برای من به شدت بحرانی هست. من و خانمم ۶ سال هست که ازدواج کردیم و یکسال و نیم هم از ایران به جای دیگری مهاجرت کردیم. از ایتدای ازدواج همسرم کاملا سرد مزاج هست و همچنین مشکل واژینیسموس هم داره در حدی که تا بحال دخول کامل نداشتیم. نیاز جنسی من در سطح معمولی هست و اگر حتی هر چند هفته یکبار هم بخوام به ایشون نزدیک بشم به شدت حالت تدافعی به خودش میگیره. در ایران تحت درمان مشاور روانشناس و روانپزشک و پزشک زنان و حتی مشاور خانواده هم قرار گرفتیم ولی هیچ پیشرفتی حاصل نشد، از سال سوم ازدواج هم همسرم دیگه اهمیتی به درمان بصورت جدی نمیده. الان هم خواستم مشاوره رزرو کنم ولی میبینم که ایشون ذره ای حاضر به همکاری نیست، نه دیگه در جلسات مشاوره شرکت میکنه و نه از دیلاتورهایی که داره برای تمرین استفاده میکنه و نه حتی تمرینات کگل رو انجام میده. کلا رها کرده، آیا راهکاری به جز جدایی به ذهنتون میرسه یا طریقی که بشه به مشاوره حداقل ترغیب کرد؟ به بن بست رسیده ازدواجمون تقریبا

سلام دوست گرامی در ابتدا باید بررسی شود به چه دلیل همسر شما مایل به ادامه درمان نیست. ممکن است اضطراب اینکه خوب نخواهد شد، باعث شده باشد که از ادامه درمان صرف نظر کرده باشد. در درمان سردمزاجی میتوانند به دکتر تغذیه مراجعه کنند؛ اما برای واژینیسموس حتما باید زیر نظر سکس تراپ باشند. برای دریافت مشاوره و بررسی بیشتر می توانید از رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

داشتن اختلاف در سطح شهوت جنسی در زوجین غیر طبیعی نیست. طبق پژوهشی که توسط مجله اتحادیه پزشکی آمریکا (JAMA) منتشر شده است، در بیشتر موارد، این زن است که از لحاظ جنسی سردتر است. این مشکل در صورتی که حل نشود، می‌تواند برای هر دو طرف نگران کننده باشد و حتی رابطه را در معرض خطر قرار دهد. سرد مزاجی زنان، دلایل بالقوه بسیاری دارد، از جمله مسائل پزشکی، مشکلات عاطفی و روان‌شناختی یا استرس‌های خانوادگی و کاری. خبر خوب این است که تعیین دلیل ریشه‌ای سرد مزاجی می‌تواند منجر به گزینه‌های درمانی موثری شود.

فهرست مطالب

در واقع، پژوهش‌های انجام شده نشان داده که گرایش جنسی در زنان نسبت به مردان تفاوت دارد و زنان بصورت طبیعی گرایش جنسی کمتری داشته و اغلب نسبت به مردان کمتر به رابطه جنسی فکر می‌کنند.

طبق دستورالعمل آماری و تشخیصی اختلالات ذهنی (DSM-5) که توسط متخصصین سلامت ذهن استفاده می‌شود، عدم تمایل به رابطه جنسی تا سطحی افزایش می‌باید که باعث اضطراب و پریشانی در زنان می‌شود، تا جایی که رابطه و اعتماد به نفس او را برای شش ماه یا بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از علائم تحریک پذیری پایین جنسی در زنان عبارتند از:

سرد مزاجی در روابط

قابل ذکر است که برخی نوسانات در میل جنسی طبیعی است. عوامل زیاد دیگری هم وجود دارد که می‌تواند میل جنسی را کاهش دهد و وجود آنها دلیلی برای سرد مزاج بودن نیست.

به‌ منظور جلوگیری از سرد مزاجی، با پزشک خود مشورت کنید تا دلیل آن و همچنین راهی برای درمان آن پیدا کنید. از آنجا که هیچ‌گونه آزمایش مشخصی برای تشخیص سرد مزاجی وجود ندارد، پزشک نسبت به علائم شما آگاهی پیدا می‌کند تا متوجه شود که چگونه سرد مزاجی شما چگونه روی رابطه زناشویی و زندگی شما تاثیر گذاشته است.

در برخی موارد، یک عامل پزشکی پنهان ممکن است باعث سرد مزاجی شود. مشکلات و داروهای زیر قابلیت سرد کردن مزاج را دارند:

در مواردی که داروهایی نظیر ضد افسردگی‌ها، باعث سرد مزاجی می‌شود، پزشک ممکن است نسخه‌ای شامل داروهایی با عوارض جانبی کمتر توصیه کند. هرگز بدون تایید پزشک مصرف داروها را قطع نکنید.

استرس‌های زندگی روزمره می‌تواند روی سرد مزاجی فرد تاثیر بگذارد. برای مثال، بسیاری از زنان بعد از بچه‌دار شدن به علت مشغله زیاد و خستگی، و اینکه فکرشان بیشتر روی بچه متمرکز است تا زندگی زناشویی، تمایل‌شان به برقراری رابطه جنسی کمتر می‌شود. اگر بدن فرد در طول زمان یا بعد از بچه‌دار شدن دچار تغییرات شود،  باز هم باعث سرد مزاجی خواهد شد.

استرس ناشی از کار هم می‌تواند روی مزاج فرد اثر منفی بگذارد، بویژه وقتی که فرد باید از خانواده نیز مراقبت کند. در این حالت در انتهای روز، خواب فرد نسبت به رابطه جنسی اولویت پیدا می‌کند. اگر فرد با استعمال بیشتر دخانیات و نوشیدن بیشتر الکل یا استفاده بیشتر از مواد دیگر –دارویی یا دیگر انواع مواد نسبت به حالت عادی، با استرس روزمره مقابله کند، احتمالا مزاج فرد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که روی مزاج زن تاثیر می‌گذارد، کیفیت رابطه و ارتباط عاطفی وی با طرف مقابلش است. مشکلاتی که می‌توانند در رابطه جنسی شما تاثیر بگذارند عبارتند از:

هر دوی شما به یک میزان در مواجهه با این مشکل مسئولیت دارید، به این معنی که شما نباید کنار بنشینید و منتظر طرف مقابل باشید تا تغییر کند.

در ادامه نکاتی برای نزدیکی به شریک جنسی شما وجود دارد طوری‌که  است که احتمال اینکه او بخواهد بیشتر به شما نزدیک شود را بیشتر می‌کند:

اختلاف در میزان تمایل جنسی زوجین خیلی شایع است. گرچه رد کردن درخواست شما برای برقراری رابطه جنسی بصورت مکرر بدون در نظر گرفتن این مشکل سخت است، اما باید به خاطر داشته باشید که عدم علاقه همسر شما برای رابطه جنسی ممکن است فقط مربوط به شما، جذابیت، یا کیفیت شما به عنوان یک انسان نباشد. این مشکل ممکن است به دلیل اختلال هورمونی یا دیگر مسائل روانی باشد، یا حسی که فرد نسبت به خودش دارد. گرچه شما بدون شک می‌خواهید این مسائل تغییر کند، و سعی خواهید کرد عواطف و احساسات خود را قوی‌تر کنید. کاری که می‌توان انجام داد این است که، با دادن حق انتخاب به او، به سادگی ترجیح خواهد داد که به رابطه جنسی احساس تمایل کند. این کار تفریح رفتن نیست که با نظر همسرتان راجع به چیزی، مخالفت کنید. برای مثال او ممکن است احساس کمبود کند. این شرایط به شما آسیب می‌زند، اما دردی را که برای شریک جنسی‌تان دارد دست کم نگیرید. حتی اگر او بصورت تدافعی عمل کند، همسر شما وقت زیادی را صرف فکر کردن به این موضوع می‌کند که شرایط رابطه بین شما مطلوب نیست. سعی کنید متوجه این موضوع بشوید.

به دوستی و رفاقت خود توجه کنید. بسیاری از زنان در این زمینه عجیب و غریب هستند، آنها از لحاظ جنسی تحریک نخواهند شد مگر اینکه به شما احساس صمیمیت داشته باشند. به این معنی که چیزهایی را که برایشان مهم است انجام دهید. وظیفه خود را به عنوان همسر انجام دهید، در انجام کارهای خانه کمک کنید، بیشتر در دسترس باشید، و از او راجع به اینکه روزش را چگونه گذرانده سوال کنید. به همین ترتیب کارهای ظریفی به این صورت انجام دهید: صبح برای او قهوه بریزید. یادداشت عاشقانه‌ای برای او بگذارید. از محل کار به او زنگ بزنید، فقط بخاطر اینکه به او بگویید که به فکرش بوده‌اید. یک شاخه گل رز با خود برای او به خانه ببرید. محبت و احساسات خود را بصورت ناگهانی نشان دهید و با این کارها، در حین برقراری رابطه جنسی، او به احتمال زیاد دوست دارد که از لحاظ جنسی به شما نزدیکتر شود.

اگر همسرتان درخواست شما مبنی بر برقراری رابطه جنسی را رد کرد، آخرین کاری که ممکن است بخواهید انجام دهید این است که مهربان و با ملاحظه باشید. اگر می‌خواهید زندگی زناشویی خود را از لحاظ جنسی بهبود بدهید و همسر شما نیاز دارد که به عنوان پیش نیاز از لحاظ عاطفی به شما احساس نزدیکی کند، انجام دادن کارهایی که شما را به او نزدیکتر می‌کند تنها راهی است که شما را به این هدف می‌رساند. شما ممکن است یا از انجام این کار خودداری کنید و یا اینکه از این شرایط بغرنج خلاص شده و به دوست داشتن او ادامه دهید. تجریه کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

بدون شناخت شما، می‌توان با کمی یقین پیش‌بینی کرد که طبق رفتار “این هم مثل بقیه” که به مردان نسبت داده می‌شود، شما بخاطر نیاز جنسی به دنبال شریک عاطفی خود هستید. و اگر این کار شما شدت گرفته و بصورت مداوم تکرار شود، احتمالا برای یکدیگر نقش بازی کرده‌اید.  شما برای رابطه جنسی سمت او می‌روید و او هم شما را رد می‌کند. و هرچه شما بیشتر اصرار می‌کنید، همسر شما تحت فشار و عصبانیت بیشتری قرار گرفته و از شما دورتر می‌شود. این وضعیت زمانی است که شما باید دنبال یک رویکرد جدید باشید.

در ابتدا، برای مدتی عقب نشینی کنید. مهم نیست که چقدر برای شریک عاطفی‌تان جذاب هستید و چقدر ممکن است برای ایجاد عشق و علاقه آماده باشید، برای یک مدت زمان مشخص باید متعهد شوید که به او نزدیک نشوید. رابطه جنسی را برای مدتی شروع نکنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. راجع به برنامه خودتان با او صحبت نکنید. فقط عقب بنشینید و منتظر باشید. گاهی اوقات یک فرد سرد مزاج نیاز به زمان بیشتری دارد تا انرژی‌اش بازیابی شود. هنگامی که مسابقه طناب کشی‌تان به پایان رسید، او علاقه بیشتری نسبت به این موضوع نشان می‌دهد. این کار ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

عقب نشینی کردن بویژه اگر احساس شهوت داشته باشید آسان نیست. اما اگر شما تاکنون آن را حداقل برای چند هفته امتحان نکرده‌اید، این کار را جزو انتخاب‌های خود قرار دهید.

همچنین، از صحبت کردن راجع به سکس پرهیز کرده و روی اصلاح خودتان تمرکز کنید. ممکن است آنقدر روی رابطه‌تان، حداقل بخش جنسی آن، تمرکز کنید که دیگر نیازهای خود را کنار بگذارید. جای اینکه راجع به چیزهایی که در رابطه‌تان اتفاق افتاده یا نیفتاده بحث کنید، از زمانی که دارید برای تمرکز روی خود و کامل کردن خود استفاده کنید: با دوستان خود بیرون بروید. به باشگاه بروید. در کارهای داوطلبانه شرکت کنید. وقتی که طرف مقابلتان ببیند که شما بیشتر روی خودتان تمرکز کرده‌اید تا مسائل جنسی، ممکن است بخواهد به هر ترتیبی که شده بیشتر وارد زندگی شما شود.

در جهت عکس عمل کنید: آیا گفتن اینکه شما مطالعاتی کردید و اکنون درک بهتری از احساسات او دارید و بابت تمام جر و بحث‌ها متاسف هستید تاثیری در ذهن همسرتان ندارد؟ راجع به این فکر کنید: طرف مقابل کاری کرده که شما احساس کنید عاشق رابطه جنسی هستید و شما هم کاری کردید که او احساس عزب بودن داشته باشد. شما متقاعد هستید که حق با شماست، و او هم در طرف مقابل خود را محق می‌داند. اینها را از کجا متوجه شده‌اید؟ نمی‌شود تضمین کرد که گفتن این مسئله به طرف مقابلتان که احساسات او را بهتر درک می‌کنید باعث می‌شود که او با شما به داخل رختخواب شیرجه بزند، اما نگفتن این مسئله هم مکلی را حل نمی‌کند.

آیا در زندگی زناشویی شما زمانی بوده که مسئله جنسی پر رنگ‌تر بوده است؟ زندگی زناشویی خود را فراتر از آن چیزی که در ابتدا بوده بررسی کنید. از خودتان بپرسید، ” زمان‌هایی که همسرم به رابطه جنسی علاقمند بود با الان چه تفاوتی وجود دارد؟” ببینید که آیا آن تغییرات قابل تکرار هستند. در صورت قابل تکرار بودن آن شرایط، آن را مجددا ایجاد کنید.

زنان غالبا شکایت دارند که همسران‌شان فقط در مواقعی که نیاز به رابطه جنسی داشته باشند آنها را لمس می‌کنند. این کار باعث سردی آنها می‌شود. در صورتیکه، به عنوان یک مرد، دارای شهوت زیادی هستید، این در مورد شما صدق می‌کند تا آن را در رابطه با همسرتان به خاطر بسپارید. او ممکن است بخواهد که او را درآغوش بگیرید، نوازش کنید، دستش را لمس کنید، روی مبل کنار او بنشینید، یا او را با احساس و نه به قصد رابطه جنسی ببوسید. بسیاری از زنان می‌گویند که مردان از در آغوش گرفتن آنها بدون اینکه دستشان به سمت قسمت‌های پایین بدنشان برود، ناتوان هستند. از آنجا که بسیاری از زنان نیاز به محبت بدون چشم‌داشت جنسی از سوی مردان دارند، آنها از اینکه لمس کردنشان به عنوان یک ابزار پیش نوازش در نظر گرفته می‌شود اذیت می‌شوند.

اگر اینها برای شما آشناست، سعی کنید بسیار عاطفی بوده و از لمس وی به قصد رابطه جنسی خودداری کنید. طرف مقابلتان قدردان شما و این کارتان خواهد بود. او ممکن است با خود فکر کند که در دنیا چه خبر است. و آن دقیقا چیزی است که شما می‌خواهید، رواج الگوهای قدیمی بی حاصل. زمانی که شما شروع به انجام کارهایی می‌کنید که با روح و روان او بازی می‌کند، او هم تمایل خواهد داشت که کارهایی انجام دهد که با روح و روان شما بازی کند.

اگر یکی از طرفین با گرایش جنسی کمتر، با همسرش راجع به شرایطی صحبت کند که وی نیاز دارد تا در موقعیتی قرار بگیرد تا از رابطه جنسی‌اش لذت ببرد، طرف مقابل که گرایش جنسی شدیدتری دارد اغلب این درخواست را درک نکرده و یا حداقل آن را بدون دلیل و مدرک نمی‌پذیرد. برای مثال، اگر همسر یک فرد به شوهرش بگوید که ترجیح می‌دهد در شب رابطه جنسی داشته باشد تا در صبح، شوهر فکر می‌کند که او ممکن است در حال طفره رفتن از برقراری رابطه جنسی است (برای اکثر مردان، اوج هورمون تستسترون بین 7 تا 8 صبح است، در حالیکه هورمون تستسترون در زنان در عصر به اوج خود می‌رسد). اگر شوهری به همسر خود بگوید که شهوت او بعد از دوش گرفتن یا وقتی که بچه‌ها خواب هستند بیشتر می‌شود، همسرش ممکن است فکر کند او فقط در حال طفره رفتن است تا از برقراری رابطه جنسی فرار کند. اما واقعیت این است که اینها عذر و بهانه نیستند. شما ممکن است به سختی آن را باور کنید، چرا که شما دوست دارید بدون درنگ این کار را انجام دهید، در حالیکه ممکن است همسر شما واقعا به شرایطی نیاز دارد تا در موقعیتی قرار گیرد که احساس آرامش، راحتی و شهوت کند. تا حد ممکن، سعی کنید به این درخواست‌ها احترام بگذارید و زمانی که همسرتان با تمام وجود به شما اعتماد دارد، عزت نفس طرف مقابل را حفظ کنید. این درخواست‌ها را بدون دلیل پذیرفته و سعی کنید فضایی بوجود بیاورید که به احتمال زیاد برای تحریک جنسی شریک جنسی‌تان سودمند باشد.

متاسفانه روابط زناشویی که در آنها شوهر از روابط جنسی ناراضی باشد، در نهایت به خیانت یا طلاق ختم می‌شود. شما هم ممکن است به این گزینه‌ها نیز فکر کنید. اما خیانت یک راه‌حل ناجوان‌مردانه است. حتی اگر این کار بطور موقت شما را راضی کند، اما انجام این کار فقط شرایط را در خانه پیچیده‌تر می‌کند. گرچه خیانت یا طلاق گاهی اوقات به عنوان یک زنگ هشدار برای طرف مقابل عمل می‌کند، اما نمی‌توان همیشه روی آن حساب کرد.

اگر شهوت جنسی زیاد در زندگی روزمره برای شما آزار دهنده است، ممکن است نیاز به مشاوره تخصصی داشته باشید.

تفاوت در میزان میل جنسی زن و شوهر یک امر طبیعی است اما زن و شوهر باید راهی پیدا کنند تا علیرغم وجود این تفاوت برای رابطه زناشویی با هم به تفاهم برسند و خواسته و تمایلایت هر دو طرف برآورده شود. میزان تمایل جنسی خانم‌ها ممکن است بدلیل عواملی مانند شرایط فیزیکی بدنشان، استرس ناشی از کار و زندگی مشترک و وجود مشکلات در روابط با همسرشان به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد. اما شما بعنوان همسر او و کسی که تمایل جنسی بالاتری دارد باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

از متخصص کمک بگیرید

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

64 بازدید

81 بازدید

79 بازدید

108 بازدید

148 بازدید

دیدگاه

سرد مزاجی در روابط

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام وقت شما بخیر. سوال من ممکنه یک مقدار برای شما تکراری ولی برای من به شدت بحرانی هست. من و خانمم ۶ سال هست که ازدواج کردیم و یکسال و نیم هم از ایران به جای دیگری مهاجرت کردیم. از ایتدای ازدواج همسرم کاملا سرد مزاج هست و همچنین مشکل واژینیسموس هم داره در حدی که تا بحال دخول کامل نداشتیم. نیاز جنسی من در سطح معمولی هست و اگر حتی هر چند هفته یکبار هم بخوام به ایشون نزدیک بشم به شدت حالت تدافعی به خودش میگیره. در ایران تحت درمان مشاور روانشناس و روانپزشک و پزشک زنان و حتی مشاور خانواده هم قرار گرفتیم ولی هیچ پیشرفتی حاصل نشد، از سال سوم ازدواج هم همسرم دیگه اهمیتی به درمان بصورت جدی نمیده. الان هم خواستم مشاوره رزرو کنم ولی میبینم که ایشون ذره ای حاضر به همکاری نیست، نه دیگه در جلسات مشاوره شرکت میکنه و نه از دیلاتورهایی که داره برای تمرین استفاده میکنه و نه حتی تمرینات کگل رو انجام میده. کلا رها کرده، آیا راهکاری به جز جدایی به ذهنتون میرسه یا طریقی که بشه به مشاوره حداقل ترغیب کرد؟ به بن بست رسیده ازدواجمون تقریبا

سلام دوست گرامی در ابتدا باید بررسی شود به چه دلیل همسر شما مایل به ادامه درمان نیست. ممکن است اضطراب اینکه خوب نخواهد شد، باعث شده باشد که از ادامه درمان صرف نظر کرده باشد. در درمان سردمزاجی میتوانند به دکتر تغذیه مراجعه کنند؛ اما برای واژینیسموس حتما باید زیر نظر سکس تراپ باشند. برای دریافت مشاوره و بررسی بیشتر می توانید از رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

داشتن اختلاف در سطح شهوت جنسی در زوجین غیر طبیعی نیست. طبق پژوهشی که توسط مجله اتحادیه پزشکی آمریکا (JAMA) منتشر شده است، در بیشتر موارد، این زن است که از لحاظ جنسی سردتر است. این مشکل در صورتی که حل نشود، می‌تواند برای هر دو طرف نگران کننده باشد و حتی رابطه را در معرض خطر قرار دهد. سرد مزاجی زنان، دلایل بالقوه بسیاری دارد، از جمله مسائل پزشکی، مشکلات عاطفی و روان‌شناختی یا استرس‌های خانوادگی و کاری. خبر خوب این است که تعیین دلیل ریشه‌ای سرد مزاجی می‌تواند منجر به گزینه‌های درمانی موثری شود.

فهرست مطالب

در واقع، پژوهش‌های انجام شده نشان داده که گرایش جنسی در زنان نسبت به مردان تفاوت دارد و زنان بصورت طبیعی گرایش جنسی کمتری داشته و اغلب نسبت به مردان کمتر به رابطه جنسی فکر می‌کنند.

طبق دستورالعمل آماری و تشخیصی اختلالات ذهنی (DSM-5) که توسط متخصصین سلامت ذهن استفاده می‌شود، عدم تمایل به رابطه جنسی تا سطحی افزایش می‌باید که باعث اضطراب و پریشانی در زنان می‌شود، تا جایی که رابطه و اعتماد به نفس او را برای شش ماه یا بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از علائم تحریک پذیری پایین جنسی در زنان عبارتند از:

سرد مزاجی در روابط

قابل ذکر است که برخی نوسانات در میل جنسی طبیعی است. عوامل زیاد دیگری هم وجود دارد که می‌تواند میل جنسی را کاهش دهد و وجود آنها دلیلی برای سرد مزاج بودن نیست.

به‌ منظور جلوگیری از سرد مزاجی، با پزشک خود مشورت کنید تا دلیل آن و همچنین راهی برای درمان آن پیدا کنید. از آنجا که هیچ‌گونه آزمایش مشخصی برای تشخیص سرد مزاجی وجود ندارد، پزشک نسبت به علائم شما آگاهی پیدا می‌کند تا متوجه شود که چگونه سرد مزاجی شما چگونه روی رابطه زناشویی و زندگی شما تاثیر گذاشته است.

در برخی موارد، یک عامل پزشکی پنهان ممکن است باعث سرد مزاجی شود. مشکلات و داروهای زیر قابلیت سرد کردن مزاج را دارند:

در مواردی که داروهایی نظیر ضد افسردگی‌ها، باعث سرد مزاجی می‌شود، پزشک ممکن است نسخه‌ای شامل داروهایی با عوارض جانبی کمتر توصیه کند. هرگز بدون تایید پزشک مصرف داروها را قطع نکنید.

استرس‌های زندگی روزمره می‌تواند روی سرد مزاجی فرد تاثیر بگذارد. برای مثال، بسیاری از زنان بعد از بچه‌دار شدن به علت مشغله زیاد و خستگی، و اینکه فکرشان بیشتر روی بچه متمرکز است تا زندگی زناشویی، تمایل‌شان به برقراری رابطه جنسی کمتر می‌شود. اگر بدن فرد در طول زمان یا بعد از بچه‌دار شدن دچار تغییرات شود،  باز هم باعث سرد مزاجی خواهد شد.

استرس ناشی از کار هم می‌تواند روی مزاج فرد اثر منفی بگذارد، بویژه وقتی که فرد باید از خانواده نیز مراقبت کند. در این حالت در انتهای روز، خواب فرد نسبت به رابطه جنسی اولویت پیدا می‌کند. اگر فرد با استعمال بیشتر دخانیات و نوشیدن بیشتر الکل یا استفاده بیشتر از مواد دیگر –دارویی یا دیگر انواع مواد نسبت به حالت عادی، با استرس روزمره مقابله کند، احتمالا مزاج فرد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که روی مزاج زن تاثیر می‌گذارد، کیفیت رابطه و ارتباط عاطفی وی با طرف مقابلش است. مشکلاتی که می‌توانند در رابطه جنسی شما تاثیر بگذارند عبارتند از:

هر دوی شما به یک میزان در مواجهه با این مشکل مسئولیت دارید، به این معنی که شما نباید کنار بنشینید و منتظر طرف مقابل باشید تا تغییر کند.

در ادامه نکاتی برای نزدیکی به شریک جنسی شما وجود دارد طوری‌که  است که احتمال اینکه او بخواهد بیشتر به شما نزدیک شود را بیشتر می‌کند:

اختلاف در میزان تمایل جنسی زوجین خیلی شایع است. گرچه رد کردن درخواست شما برای برقراری رابطه جنسی بصورت مکرر بدون در نظر گرفتن این مشکل سخت است، اما باید به خاطر داشته باشید که عدم علاقه همسر شما برای رابطه جنسی ممکن است فقط مربوط به شما، جذابیت، یا کیفیت شما به عنوان یک انسان نباشد. این مشکل ممکن است به دلیل اختلال هورمونی یا دیگر مسائل روانی باشد، یا حسی که فرد نسبت به خودش دارد. گرچه شما بدون شک می‌خواهید این مسائل تغییر کند، و سعی خواهید کرد عواطف و احساسات خود را قوی‌تر کنید. کاری که می‌توان انجام داد این است که، با دادن حق انتخاب به او، به سادگی ترجیح خواهد داد که به رابطه جنسی احساس تمایل کند. این کار تفریح رفتن نیست که با نظر همسرتان راجع به چیزی، مخالفت کنید. برای مثال او ممکن است احساس کمبود کند. این شرایط به شما آسیب می‌زند، اما دردی را که برای شریک جنسی‌تان دارد دست کم نگیرید. حتی اگر او بصورت تدافعی عمل کند، همسر شما وقت زیادی را صرف فکر کردن به این موضوع می‌کند که شرایط رابطه بین شما مطلوب نیست. سعی کنید متوجه این موضوع بشوید.

به دوستی و رفاقت خود توجه کنید. بسیاری از زنان در این زمینه عجیب و غریب هستند، آنها از لحاظ جنسی تحریک نخواهند شد مگر اینکه به شما احساس صمیمیت داشته باشند. به این معنی که چیزهایی را که برایشان مهم است انجام دهید. وظیفه خود را به عنوان همسر انجام دهید، در انجام کارهای خانه کمک کنید، بیشتر در دسترس باشید، و از او راجع به اینکه روزش را چگونه گذرانده سوال کنید. به همین ترتیب کارهای ظریفی به این صورت انجام دهید: صبح برای او قهوه بریزید. یادداشت عاشقانه‌ای برای او بگذارید. از محل کار به او زنگ بزنید، فقط بخاطر اینکه به او بگویید که به فکرش بوده‌اید. یک شاخه گل رز با خود برای او به خانه ببرید. محبت و احساسات خود را بصورت ناگهانی نشان دهید و با این کارها، در حین برقراری رابطه جنسی، او به احتمال زیاد دوست دارد که از لحاظ جنسی به شما نزدیکتر شود.

اگر همسرتان درخواست شما مبنی بر برقراری رابطه جنسی را رد کرد، آخرین کاری که ممکن است بخواهید انجام دهید این است که مهربان و با ملاحظه باشید. اگر می‌خواهید زندگی زناشویی خود را از لحاظ جنسی بهبود بدهید و همسر شما نیاز دارد که به عنوان پیش نیاز از لحاظ عاطفی به شما احساس نزدیکی کند، انجام دادن کارهایی که شما را به او نزدیکتر می‌کند تنها راهی است که شما را به این هدف می‌رساند. شما ممکن است یا از انجام این کار خودداری کنید و یا اینکه از این شرایط بغرنج خلاص شده و به دوست داشتن او ادامه دهید. تجریه کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

بدون شناخت شما، می‌توان با کمی یقین پیش‌بینی کرد که طبق رفتار “این هم مثل بقیه” که به مردان نسبت داده می‌شود، شما بخاطر نیاز جنسی به دنبال شریک عاطفی خود هستید. و اگر این کار شما شدت گرفته و بصورت مداوم تکرار شود، احتمالا برای یکدیگر نقش بازی کرده‌اید.  شما برای رابطه جنسی سمت او می‌روید و او هم شما را رد می‌کند. و هرچه شما بیشتر اصرار می‌کنید، همسر شما تحت فشار و عصبانیت بیشتری قرار گرفته و از شما دورتر می‌شود. این وضعیت زمانی است که شما باید دنبال یک رویکرد جدید باشید.

در ابتدا، برای مدتی عقب نشینی کنید. مهم نیست که چقدر برای شریک عاطفی‌تان جذاب هستید و چقدر ممکن است برای ایجاد عشق و علاقه آماده باشید، برای یک مدت زمان مشخص باید متعهد شوید که به او نزدیک نشوید. رابطه جنسی را برای مدتی شروع نکنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. راجع به برنامه خودتان با او صحبت نکنید. فقط عقب بنشینید و منتظر باشید. گاهی اوقات یک فرد سرد مزاج نیاز به زمان بیشتری دارد تا انرژی‌اش بازیابی شود. هنگامی که مسابقه طناب کشی‌تان به پایان رسید، او علاقه بیشتری نسبت به این موضوع نشان می‌دهد. این کار ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

عقب نشینی کردن بویژه اگر احساس شهوت داشته باشید آسان نیست. اما اگر شما تاکنون آن را حداقل برای چند هفته امتحان نکرده‌اید، این کار را جزو انتخاب‌های خود قرار دهید.

همچنین، از صحبت کردن راجع به سکس پرهیز کرده و روی اصلاح خودتان تمرکز کنید. ممکن است آنقدر روی رابطه‌تان، حداقل بخش جنسی آن، تمرکز کنید که دیگر نیازهای خود را کنار بگذارید. جای اینکه راجع به چیزهایی که در رابطه‌تان اتفاق افتاده یا نیفتاده بحث کنید، از زمانی که دارید برای تمرکز روی خود و کامل کردن خود استفاده کنید: با دوستان خود بیرون بروید. به باشگاه بروید. در کارهای داوطلبانه شرکت کنید. وقتی که طرف مقابلتان ببیند که شما بیشتر روی خودتان تمرکز کرده‌اید تا مسائل جنسی، ممکن است بخواهد به هر ترتیبی که شده بیشتر وارد زندگی شما شود.

در جهت عکس عمل کنید: آیا گفتن اینکه شما مطالعاتی کردید و اکنون درک بهتری از احساسات او دارید و بابت تمام جر و بحث‌ها متاسف هستید تاثیری در ذهن همسرتان ندارد؟ راجع به این فکر کنید: طرف مقابل کاری کرده که شما احساس کنید عاشق رابطه جنسی هستید و شما هم کاری کردید که او احساس عزب بودن داشته باشد. شما متقاعد هستید که حق با شماست، و او هم در طرف مقابل خود را محق می‌داند. اینها را از کجا متوجه شده‌اید؟ نمی‌شود تضمین کرد که گفتن این مسئله به طرف مقابلتان که احساسات او را بهتر درک می‌کنید باعث می‌شود که او با شما به داخل رختخواب شیرجه بزند، اما نگفتن این مسئله هم مکلی را حل نمی‌کند.

آیا در زندگی زناشویی شما زمانی بوده که مسئله جنسی پر رنگ‌تر بوده است؟ زندگی زناشویی خود را فراتر از آن چیزی که در ابتدا بوده بررسی کنید. از خودتان بپرسید، ” زمان‌هایی که همسرم به رابطه جنسی علاقمند بود با الان چه تفاوتی وجود دارد؟” ببینید که آیا آن تغییرات قابل تکرار هستند. در صورت قابل تکرار بودن آن شرایط، آن را مجددا ایجاد کنید.

زنان غالبا شکایت دارند که همسران‌شان فقط در مواقعی که نیاز به رابطه جنسی داشته باشند آنها را لمس می‌کنند. این کار باعث سردی آنها می‌شود. در صورتیکه، به عنوان یک مرد، دارای شهوت زیادی هستید، این در مورد شما صدق می‌کند تا آن را در رابطه با همسرتان به خاطر بسپارید. او ممکن است بخواهد که او را درآغوش بگیرید، نوازش کنید، دستش را لمس کنید، روی مبل کنار او بنشینید، یا او را با احساس و نه به قصد رابطه جنسی ببوسید. بسیاری از زنان می‌گویند که مردان از در آغوش گرفتن آنها بدون اینکه دستشان به سمت قسمت‌های پایین بدنشان برود، ناتوان هستند. از آنجا که بسیاری از زنان نیاز به محبت بدون چشم‌داشت جنسی از سوی مردان دارند، آنها از اینکه لمس کردنشان به عنوان یک ابزار پیش نوازش در نظر گرفته می‌شود اذیت می‌شوند.

اگر اینها برای شما آشناست، سعی کنید بسیار عاطفی بوده و از لمس وی به قصد رابطه جنسی خودداری کنید. طرف مقابلتان قدردان شما و این کارتان خواهد بود. او ممکن است با خود فکر کند که در دنیا چه خبر است. و آن دقیقا چیزی است که شما می‌خواهید، رواج الگوهای قدیمی بی حاصل. زمانی که شما شروع به انجام کارهایی می‌کنید که با روح و روان او بازی می‌کند، او هم تمایل خواهد داشت که کارهایی انجام دهد که با روح و روان شما بازی کند.

اگر یکی از طرفین با گرایش جنسی کمتر، با همسرش راجع به شرایطی صحبت کند که وی نیاز دارد تا در موقعیتی قرار بگیرد تا از رابطه جنسی‌اش لذت ببرد، طرف مقابل که گرایش جنسی شدیدتری دارد اغلب این درخواست را درک نکرده و یا حداقل آن را بدون دلیل و مدرک نمی‌پذیرد. برای مثال، اگر همسر یک فرد به شوهرش بگوید که ترجیح می‌دهد در شب رابطه جنسی داشته باشد تا در صبح، شوهر فکر می‌کند که او ممکن است در حال طفره رفتن از برقراری رابطه جنسی است (برای اکثر مردان، اوج هورمون تستسترون بین 7 تا 8 صبح است، در حالیکه هورمون تستسترون در زنان در عصر به اوج خود می‌رسد). اگر شوهری به همسر خود بگوید که شهوت او بعد از دوش گرفتن یا وقتی که بچه‌ها خواب هستند بیشتر می‌شود، همسرش ممکن است فکر کند او فقط در حال طفره رفتن است تا از برقراری رابطه جنسی فرار کند. اما واقعیت این است که اینها عذر و بهانه نیستند. شما ممکن است به سختی آن را باور کنید، چرا که شما دوست دارید بدون درنگ این کار را انجام دهید، در حالیکه ممکن است همسر شما واقعا به شرایطی نیاز دارد تا در موقعیتی قرار گیرد که احساس آرامش، راحتی و شهوت کند. تا حد ممکن، سعی کنید به این درخواست‌ها احترام بگذارید و زمانی که همسرتان با تمام وجود به شما اعتماد دارد، عزت نفس طرف مقابل را حفظ کنید. این درخواست‌ها را بدون دلیل پذیرفته و سعی کنید فضایی بوجود بیاورید که به احتمال زیاد برای تحریک جنسی شریک جنسی‌تان سودمند باشد.

متاسفانه روابط زناشویی که در آنها شوهر از روابط جنسی ناراضی باشد، در نهایت به خیانت یا طلاق ختم می‌شود. شما هم ممکن است به این گزینه‌ها نیز فکر کنید. اما خیانت یک راه‌حل ناجوان‌مردانه است. حتی اگر این کار بطور موقت شما را راضی کند، اما انجام این کار فقط شرایط را در خانه پیچیده‌تر می‌کند. گرچه خیانت یا طلاق گاهی اوقات به عنوان یک زنگ هشدار برای طرف مقابل عمل می‌کند، اما نمی‌توان همیشه روی آن حساب کرد.

اگر شهوت جنسی زیاد در زندگی روزمره برای شما آزار دهنده است، ممکن است نیاز به مشاوره تخصصی داشته باشید.

تفاوت در میزان میل جنسی زن و شوهر یک امر طبیعی است اما زن و شوهر باید راهی پیدا کنند تا علیرغم وجود این تفاوت برای رابطه زناشویی با هم به تفاهم برسند و خواسته و تمایلایت هر دو طرف برآورده شود. میزان تمایل جنسی خانم‌ها ممکن است بدلیل عواملی مانند شرایط فیزیکی بدنشان، استرس ناشی از کار و زندگی مشترک و وجود مشکلات در روابط با همسرشان به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد. اما شما بعنوان همسر او و کسی که تمایل جنسی بالاتری دارد باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

از متخصص کمک بگیرید

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

64 بازدید

81 بازدید

79 بازدید

108 بازدید

148 بازدید

دیدگاه

سرد مزاجی در روابط

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام وقت شما بخیر. سوال من ممکنه یک مقدار برای شما تکراری ولی برای من به شدت بحرانی هست. من و خانمم ۶ سال هست که ازدواج کردیم و یکسال و نیم هم از ایران به جای دیگری مهاجرت کردیم. از ایتدای ازدواج همسرم کاملا سرد مزاج هست و همچنین مشکل واژینیسموس هم داره در حدی که تا بحال دخول کامل نداشتیم. نیاز جنسی من در سطح معمولی هست و اگر حتی هر چند هفته یکبار هم بخوام به ایشون نزدیک بشم به شدت حالت تدافعی به خودش میگیره. در ایران تحت درمان مشاور روانشناس و روانپزشک و پزشک زنان و حتی مشاور خانواده هم قرار گرفتیم ولی هیچ پیشرفتی حاصل نشد، از سال سوم ازدواج هم همسرم دیگه اهمیتی به درمان بصورت جدی نمیده. الان هم خواستم مشاوره رزرو کنم ولی میبینم که ایشون ذره ای حاضر به همکاری نیست، نه دیگه در جلسات مشاوره شرکت میکنه و نه از دیلاتورهایی که داره برای تمرین استفاده میکنه و نه حتی تمرینات کگل رو انجام میده. کلا رها کرده، آیا راهکاری به جز جدایی به ذهنتون میرسه یا طریقی که بشه به مشاوره حداقل ترغیب کرد؟ به بن بست رسیده ازدواجمون تقریبا

سلام دوست گرامی در ابتدا باید بررسی شود به چه دلیل همسر شما مایل به ادامه درمان نیست. ممکن است اضطراب اینکه خوب نخواهد شد، باعث شده باشد که از ادامه درمان صرف نظر کرده باشد. در درمان سردمزاجی میتوانند به دکتر تغذیه مراجعه کنند؛ اما برای واژینیسموس حتما باید زیر نظر سکس تراپ باشند. برای دریافت مشاوره و بررسی بیشتر می توانید از رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

سرد مزاجی در روانشناسی به معنای  لذت نبردن از رابطه جنسی و عدم تمایل به داشتن رابطه جنسی گفته می شود و یکی از شایع ترین اختلالات جنسی زنان است. برچسب ” سرد مزاجی ” به دلیل القا احساس حقارت  به زنان، توسط متخصصان سکسولوژیست به واژه ” هیپو جینیسموس Hypogyneismus ” تغییر یافته است.

میزان تمایل جنسی افراد مختلف متفاوت است به همین دلیل اگر میل جنسی زن و شوهری با هم متفاوت باشد به این معنی نیست که خانم مبتلا به سردمزاجی است.

علائم سرد مزاجی در زنان عبارتند از:

برای تشخیص ابتلا به سرد مزاجی باید علایم فوق حداقل 6 ماه تداوم داشته باشد و این علایم باعث ایجاد مشکل و ناراحتی برای فرد و شریک جنسی او شود.

دلایل متعددی می تواند باعث ایجاد سرد مزاجی در خانم ها شود. برخی از مهمترین آنها را عبارتند از :

سرد مزاجی در روابط

روش های مختلفی برای درمان سرد مزاجی زنان وجود دارد که سکس تراپیست با توجه به علت ابتلا به سردمزاجی یک یا چند مورد از آنها را به شما پیشنهاد می دهد.

انجمن غذا و  داروی آمریکا سه دارو را برای درمان سرد مزاجی زنان تایید کره است. فلیبانسرین ، متیل فندیت و بوپروپیون

یکی از دلایل سردمزاجی زنان نوسانات هورمونی است. با افزایش سن و نزدیک شدن به دوران یائسگی میزان هورمون های زنانه کاهش پیدا می کند. در این روش، برای افزایش میل جنسی به زنان هورمون استروژن و یا پروژسترون داده می‌شود.

در صورتی که علت سرد مزاجی تجارب تلخ گذشته ، تجاوز یا سوء استفاده باشد. دکتر روانشناس می تواند با شناسایی و حل اثرات مشکلات گذشته ، میل جنسی خانم را به حالت عادی بر گرداند.

در صورتی که علت سرد مزاجی مشکلات ارتباطی باشد به کمک زوج درمانگر مشکلات ارتباطی زوجین شناسایی و درمان می شود.

کمبود میل جنسی در زنان یک معیار قوی برای سنجش کیفیت رابطه است. هر چقدر میزان رابطه بهتر و سالم‌تر باشد، احتمال سرد مزاجی در زنان کمتر است. در روابطی که بر اساس عشق و محبت می‌باشد، اختلال یا کمبود میل جنسی باعث احساس طردشدگی در طرف مقابل می‌شود که در طول زمان منجر به دوری و فاصله گرفتن زوجین می‌شود.

یکی از راهکارهای بهبود سرد مزاجی داشتن روابط فیزیکی و عاطفی غیر جنسی با همسر است.  زمانی که مرد به‌غیر از زمان‌هایی که قصد رابطه جنسی دارد، با همسر عشقبازی کند و ابراز علاقمندی خود را نشان دهد، در رابطه جنسی پیش‌نوازی داشته باشد و به‌سرعت کار را به انجام نرساند و رابطه جنسی را یک فرایند بداند و نه عملی که هدفش رسیدن هرچه زودتر به ارگاسم و انزال است، سرد مزاجی زن کاهش می‌یابد.

برای آنکه یک خانم بتواند از نظر جنسی تحریک شود باید مراکز استرس مغز او خاموش شوند. به عبارت دیگر اگر شرایط محیطی برای رابطه جنسی مناسب نباشد خانم تحریک و برانگیخته نمی شود. عواملی مثل سر و صدا ، ترس از متوجه شدن دیگران ، شرایط بهداشتی و … می تواند بر میل جنسی خانم اثرا گذار باشد.

بسیاری از زنان به‌دلیل نا آشنایی مردان با اصول همسرداری و رابطه جنسی به مرور زمان میل جنسی خود را از دست می‌دهند. شرکت در کلاس های آموزش های مهارت جنسی یا کمک گرفتن از سکس تراپیست در این زمینه می تواند موثر باشد.

یکی از روش های موثر درمان سردمزاجی زنان تکنیک مسترز و جانسون است. در این روش، زن و شوهر مدتی بر اساس برنامه مشخص و از پیش تعیین شده با هم رابطه جنسی برقرار می‌کنند. تا به مرور زمان میزان برانگیختگی زن افزایش پیدا کند.

در دفعات اول، زن و شوهر فقط پیشنوازی (معاشقه) بدون دخول انجام می دهند. به مرور نقاط حساس بدن یکدیگر را لمس و تحریک می کنند و در نهایت رابطه کامل جنسی برقرار می کنند.

در صورتی که شدت و طول مدت سرد مزاجی شما زیاد و طولانی مدت است بهتر است از یک سکس تراپیست برای بررسی جامع تر و درمان مشکل خود کمک بگیرید.

دکتر محمد بهشتیان روانشناس ، روان درمانگر ، پژوهشگر ، مدرس و هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی است. وی عضو انجمن روان پویشی آمریکاست. حدودا ۲ دهه است که در حوزه روان درمانی پویشی و هیپنوتیزم درمانی فعالیت می کند. وی دستگاه BWS (ویژه هیپنوتیزم سریع) را در سال ۱۳۸۱ اختراع و پژوهشی درباره اثربخشی این دستگاه در مقایسه با روش های معمول درمانی انجام داد.و تا کنون بیش از ۴۰ عنوان کتاب تالیف و ترجمه کرده است. برای مشاهده رزومه کامل ایشان اینجا را کلیک کنید

تعیین وقت: 10  50  910  910  0 (از طریق تماس، پیامک، تلگرام و واتساپ) ؛ 22866357

پشتیبانی دوره ها: 77 50 910 0910 (از طریق تلگرام ، واتساپ)

آدرس: تهران، شریعتی، بالاتر از ظفر، جنب ساختمان نگین ظفر

ایمیل: beheshtiyan.ir@gmail.com

نام خانوادگی*

کد تایید *

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از تک پزشک،طبق آمارهـــــــای منتشرشده 30 تا 40 درصد زوج ها اختلالات جنسی را در زندگی خود تجربه می کنند و در بسیاری از موارد متأسفانه زنان و مردان همدیگر را با معیارهای خودشان می ســــنجند و شناخت درستی از نیازهای هم ندارند و تکالیف شان را در مقابل یکدیگر نمی دانند.

مرد سعی می کند زن خود را در رفتار و نیاز مانند یک مرد تصور کند یا مورد قضاوت قرار دهد و زن نیز سعی دارد شوهرش را براساس معیارهای زنانه مورد توجه یا ارزیابی قرار دهد. شاید بتوان گفت یکی از علل مهم اختلافات زناشویی و سردی ها بی میلی های جنسی در زندگی زوجین و حتی خیانت ها نسبت به همسر از همین موضوع نشئت می گیرد.

دکتر فروتن متخصص اورولوژی ، زوایای جدیدی از مشکلات جنسی را بازگو می کند.

برای پاسخ به این سؤال باید توجه کنیم به طور کلی سه هدف اساسی در ازدواج وجود دارد: 1. به دنبال همسری هستیم که در کنار او به آرامش برسیم.

سرد مزاجی در روابط

2. غرایز جنسی مان ارضا شود.

3. فرزند داشته باشیم.

حال باید ببینیم کسانی که برای تداوم زندگی شان نگرانیم یا در شرف طلاق هستند، در تحقق کدام هدف مشکل دارند؟ اگر هدف اول محقق نشود، حتی اگر غرایز جنسی ارضا شود و زن و شوهر دارای فرزند هم باشند، باز هم آن زندگی چشم انداز روشنی نخواهد داشت. در حالی که اگر انسان آرامش داشته باشد برای تأمین غرایز عاطفی خود تلاش خواهد کرد و درصورت وجود اختلال در ارضای غرائز خود در پی درمان می رود و حتی ممکن است اگر دارای فرزند نشوند کودکی را به فرزندی قبول کنند. بنابراین مهم ترین نگرانی ها در مورد زندگی هایی است که زن و شوهر در کنار یکدیگر آرامش ندارند و حتی در بهترین شرایط اقتصادی و رفاهی هیچ محبت و صمیمت و همدلی بین آنها دیده نمی شود.

بله. آیا زن و شوهر پس از ازدواج هر روز در پی ارضای نیازهای جنسی خود هستند؟ قطعاً چنین نیست. باید ارضای نیاز به همسر را از نیاز به رابطه ی جنسی تفکیک کنیم. ارضای غرایز جنسی، برخلاف آنچه تصور می شود، فقط در سالم بودن اعضای جنسی بدن فرد و رابطه ی جنسی بدنی خلاصه نمی شود. زنی که مورد توجه و محبت شوهرش قرار گیرد از نظر جنسی ارضا می شود، حتی بدون این که هیچ تماس بدنی صورت گرفته باشد.

ما نمی توانیم درک متقابل زن و شوهر از یکدیگر را که سبب آرامش آنها می شود، از غرایز جنسی تفکیک کنیم. اینها مثل کلاف درهم تنیده هستند و روی هم اثر دارند. درک جنسی و عاطفی همسر، انسان را به آرامش می رساند و اگر در ارضای غرایز جنسی هر یک مشکلی وجود داشته باشد روی روابط زناشویی آنان تأثیر فراوانی می گذارد. باید توجه کرد اگر ارضای غرایز جنسی در زندگی زناشویی اصل زندگی نباشد، حداقل چسب زندگی است و باعث می شود زن و شوهر بیشتر در کنار هم احساس صمیمیت و آرامش کنند و از یکدیگر لذت ببرند.

اگر در ارضای غریزه ی جنسی هماهنگی بین همسران نباشد و نیازهای یکی از آنها تأمین شود و نیازهای دیگری نشود، این زندگی قطعاً دچار مشکل خواهد شد. در تأمین غرایز جنسی همسران همیشه دو حالت وجود دارد یا برد- برد است یا باخت- باخت. یعنی حتی اگر نیازهای یکی از طرفین تأمین نشود، هر دو طرف می بازند. اگر مردی در تأمین نیاز جنسی خود موفق باشد اما همسرش به ارضای جنسی نرسد، شاید در کوتاه مدت زندگی آنها خوب باشد، در بلندمدت هر دو دچار مشکل می شوند. نکته ی بسیار مهمی که زن و شوهر باید به آن توجه داشته باشند این است که نحوه ی ارضای غرایز جنسی در زن و مرد کاملاً با هم متفاوت است.

این تفاوت ها چیست؟
مردها از نظر جنسی سریع تحریک می شوند و زود هم تحریک جنسی آنها فروکش می کند. زنان دیر تحریک می شوند و دیر هم فروکش می کند. اما وقتی زنی از نظر جنسی تحریک شد، شدت تحریک جنسی اش بسیار بیشتر از مرد است. نکته ی بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه شود این است که فرایند یک ارضای جنسی و عاطفی، برای زن از بیرون اتاق خواب و حتی از روز قبل شروع می شود. در حالی که معمولاً ارضای جنسی مرد از داخل اتاق خواب و از روی تخت خواب شروع می شود.

این نکته ای است که معمولاً مردها نمی دانند و چنین چیزی را نمی توانند تصور کنند. طبق آمارهـــــــای منتشرشده 30 تا 40 درصد زوج ها اختلالات جنسی را در زندگی خود تجربه می کنند و در بسیاری از موارد متأسفانه زنان و مردان همدیگر را با معیارهای خودشان می ســــنجند و شناخت درستی از نیازهای هم ندارند و تکالیف شان را در مقابل یکدیگر نمی دانند. مرد سعی می کند زن خود را در رفتار و نیاز مانند یک مرد تصور کند یا مورد قضاوت قرار دهد و زن نیز سعی دارد شوهرش را براساس معیارهای زنانه مورد توجه یا ارزیابی قرار دهد. شاید بتوان گفت یکی از علل مهم اختلافات زناشویی و سردی ها و بی میلی های جنسی در زندگی زوجین و حتی خیانت ها نسبت به همسر از همین موضوع نشئت می گیرد.

وقتی به احادیث صدر اسلام نگاه می کنیم، می بینیم این مسائل به زیبایی و با جزئیات توسط ائمه ی معصومین(ع) مطرح شده است و اگر ما به آنها توجه کنیم خیلی از مشکلات و آسیب های اجتماعی که در جامعه شاهد آن هستیم کاهش می یابد یا از بین می رود.

اگر اختلالی ایجاد شد، باید با بررسی عمیق و شرح حال کاملی از زوجین ریشه های آن را پیدا کنیم. متأسفانه بسیاری از همکاران ما در گروه های پزشکی سعی می کنند در رفع ظاهر اختلال پیش آمده قدم بردارند. مثلاً مردی را که با شکایت ناتوانی جنسی مراجعه می کند، بدون بررسی عوامل مداخله گر در ایجاد آن به خصوص عوامل روان شناختی و رفتاری، فقط با تجویز دارو،توانمندی جنسی را به او بازمی گردانند یا اگر زود انزالی دارد آن را با دارو درمان می کنند.

در حالی که نگاه یک بعدی به اختلالات جنسی در زندگی زناشویی کاملاً اشتباه است. اختلال جنسی مثل دیگر بیماری های پزشکی نیست که وقتی فرد امروز مبتلا شود بلافاصله به پزشک مراجعه کند، درواقع زن و مرد بعد از ماه ها یا سال ها از بروز بیماری خود به فکر درمان می افتند. پزشکی در درمان موفق است که دید روان شناسانه داشته باشد. همین طور روان شناسی می تواند در درمان اختلالات جنسی بیماران خود موفق باشد که نگرش پزشکی نیز داشته باشد.

در درمان این نوع اختلالات، لازم است تیمی متشکل از ماما یا متخصص زنان، روان شناس، روان پزشک و اورولوژیست مشارکت داشته باشند. به این طریق نیمه ی پنهان و زوایای ناشناخته ی اختلال جنسی خودش را بهتر نشان می دهد. اختلالات جنسی معمولاً پیامدهای آرام و بی سروصدایی نیز دارند که به تدریج در روابط زناشویی سردی و تنش ایجاد می کند. درمانگران باید بدانند در بسیاری مواقع تا سردی ها، بی حرمتی ها، تنفرها و… حل نشوند، در درمان اختلال جنسی موفق نمی شویم.

درمانگر باید توجه داشته باشد عدم تجربه ی کافی در درمان اختلالات جنسی ممکن است اختلافات ایجادشده در زندگی زوجین را شدت بخشد. حتی برخلاف اغلب بیماری ها که وقتی فرد احساس کند درمان نمی شود درمانگر خود را تغییر می دهد در مورد اختلالات جنسی ممکن است مکان مراجعه ی بعدی او دادگاه های خانواده باشد. درواقع یک روی سکه آن چیزی است که دیده می شود و گزارش می شود و زن یا مرد به آن علت به درمانگر مراجعه می کنند و روی دیگر سکه در مشاوره ها با سؤالات و بررسی هایی که انجام می شود، کشف خواهد شد.

به عنوان ارولوژیستی با تجربه ی بیش از دوازده سال درمان اختلالات جنسی همسران، معتقدم اختلال جنسی یا صد در صد ریشه ی روان شناختی دارد یا منشا ارگانیک و عضوی با درصدی از ریشه های روان شناختی. باید به اختلال به طور جامع نگاه کنیم و آینده ی زندگی زوجین را با دیدگاه های تک بعدی و تک تخصصی خود به مخاطره نیندازیم. اختلال پزشکی صرف نداریم. به رغم این که ممکن است شروع اختلالات جنسی با بیماری های پزشکی باشد، به تدریج استرس ها و عوامل رفتاری به آن اضافه می شود، گاهی این عوامل به عنوان علت اصلی تظاهر می کنند.

زن و مردی که ازدواج می کنند حتماً علاقه و تمایلی به هم داشته اند، بنابراین معمولاً انتظار داریم در افراد جوان و کمتر از 45ســال، آنهــا از نظــر هورمون های جنسی در حد قابل قبولی باشند و بیماری های پزشکی که در این سنین هورمون های جنسی را تحت تأثیر قرار می دهد شیوع بسیار کمی دارد. بی میلی جنسی یا سردی ها در زندگی به تدریج شکل می گیرند. به خصوص در زنان به جرئت می توان گفت سردی های جنسی نزدیک به صددرصد منشأ روان شناختی دارد. البته به عنوان پزشک موظف هستیم به جنبه های پزشکی یک اختلال جنسی نیز توجه داشته باشیم.

بی میلی جنســی و سردمزاجی در زنان بسیار بیشتر از مردان است. البته اگر مردان مرا به طرفداری از زنان متهم نکنند معتقدم علت همه ی سردمزاجی های خانم ها، همسران شــــان هستند تا خلاف آن ثابت شود. چون زنان پیچیدگی بیشتری از مردان دارند، شناخت آنها سخت تر است، و انتظار دارند شوهران شان بتوانند آنها را بخوانند و این موضوعی است که مردها کمتر حاضر به قبول آن هستند، یا می دانند برای آن باید مهارت های لازم را کسب کنند.

مردان و زنان هنگام ازدواج کمتر از خود علاقه نشان می دهند مشخصات فردی را که می خواهند با او زیر یک سقف بروند با دقت مورد مطالعه قرار دهند و بدانند با چه کسی به لحاظ خصوصیات روان شناختی و جنسیتی ازدواج خواهند کرد تا از آسیب هر کدام از دو طرف جلوگیری کنند. مشکل اساسی ما برای ازدواج این است که فقط می خواهیم به دنبال همسری مناسب باشیم. این موضوع هر چند مهم است مهم تر از آن این است که ابتدا باید خود را مناسب همسری کنیم و بعد به دنبال همسری مناسب بگردیم.

زنان و مردان ما باید پس از ازدواج عینک مجردی خود را کنار بگذارند و با عینک متأهلی به همسر خود نگاه کنند. یعنی زن عینک مردانه بر چشمان خود بزند و شوهرش را به عنوان یک مرد ببیند و به نیازهای او توجه کند. مرد هم باید عینک زنانه به چشمان خود بزند و به همسرش به عنوان یک زن توجه و او را درک کند. تا زمانی که مردان و زنان روش های خود را در زندگی ها تغییر ندهند و آموزش های لازم را نبینند نخواهند توانست مشکلات زناشویی خود و حتی بسیاری از بهانه گیری ها و افسردگی ها و خشونت های زندگی شان را برطرف کنند.

باید یاد بگیریم خود را در برابر همسر تغییر دهیم نه این که فقط انتظار داشته باشیم او خود را تغییر دهد و مانند ما بیندیشد و عمل کند. به طور مثال زنی می خواهد یک ربع با همسرش صحبت کند و بداند در این پانزده دقیقه شوهرش سر تا پا گوش است و در حال تماشای تلویزیون یا روزنامه خواندن به حرف های او گوش نمی دهد، شوهرش در این حالت حرف هایش را تجزیه تحلیل نمی کند، اشتباهاتش را تذکر نمی دهد، او را راهنمایی نمی کند یا نمی خواهد از حرف های او نتیجه گیری کند و اضافه بر آن او را به ادامه ی صحبت نیز تشویق می کند.

در این حالت نوعی معاشقه برای زن شکل می گیرد. اما مردها این نوع از معاشقه را نمی شناسند و همین عدم آگاهی می تواند سبب سردی زندگی شود. وقتی زن سرد شد، رابطه ها و از جمله روابط جنسی کمرنگ می شود و اختلالات جنسی با منشأ روانی خودش را نشان می دهد و زمانی می رسد که زن و شوهر ظاهراً روی یک تخت هستند یا کنار هم می خوابند و جسم شان کنار هم است، اما دل های شان هزاران کیلومتر از هم فاصله دارد.

روابط عاشقانه ی دوران اول ازدواج دیگر در آنها دیده نمی شود و پرخاشگری، خشونت، تنفر، افسردگی و… کم کم به سردی ها و اختلالات جنسی دامن می زند. البته خود اختلال جنسی هم می تواند باعث سردی شود. وقتی مردی زودانزالی دارد و به فکر درمان خود نباشد، همسرش ارضا نمی شود و کم کم از او فاصله می گیرد. عدم ارضای زن در روابط جنسی زناشویی فاجعه ای برای تداوم زندگی خواهد بود و مرد ها حتماً باید آموزش های مناسب را ببینند و مهارت های لازم را در این زمینه کسب کنند.

به طور مشخص درارضای غرایز جنسی زوجین، تا زن ارضا نشده است مرد نباید به ارضای کامل برسد. اگر مردی زودتر از همسر خود ارضا می شود، حتماً باید برای رفع مشکل اقدام کند. هر چه زودتر چنین مشکلی درمان شود، به نفع زندگی هر دو آنها خواهد بود و پیامدهای ناشی از آن کمتر ظهور پیدا می کند.

سرد مزاجی در روابط

مهم ترین موضوع شناخت زن و مرد از همدیگر است. به عنوان مثال در بحث ارضای غرایز جنسی، مردها باید بدانند در یک معاشقه زن مثل هواپیماست. یک هواپیما برای یک مأموریت ابتدا در فرودگاه موتورش روشن و گرم می شود، در باند حرکت می کند، سرعتش افزایش می یابد، بلند می شود، اوج می گیرد، مدتی در ارتفاع ثابت به جلو می رود و بعد کم کم شروع به کم کردن ارتفاع می کند، در مقصد فرود می آید، روی باند حرکت می کند، می ایستد و موتورش خاموش می شود.

حال اگر زنی در یک معاشقه ی جنسی با همسرش حرکتش آغاز شد، باید مسیر فوق را به طور کامل طی کند و به انتهای معاشقه برسد. اگر زن از بدو گرم شدن در هر نقطه ای از مسیر معاشقه و ارضای جنسی، متوقف شود، در بدترین شرایط پرواز این توقف اتفاق افتاده است؛ یعنی زن در در اوج پرواز سقوط می کند. در چنین حالتی همان طور که یک هواپیما متلاشی می شود زن هم به شدت آسیب می بیند. دچار خستگی جنسی می شود. سعی می کند به ظاهر وانمود کند از رابطه راضی است اما ترجیح می دهد هر چه زودتر معاشقه خاتمه یابد یا به بهانه های مختلف از معاشقه گریزان می شود و این وضعیتی است که کم کم احساس تنفر در زن ایجاد می کند.

نکته ی دیگری که لازم است اشاره شود این است که زن هیچ گاه نباید عشق و شروع رابطه ی جنسی را از شوهرش گدایی کند، و در صورت بروز چنین اتفاقی، گرمی های زندگی زناشویی به سرعت جای خود را به سردی در روابط خواهد داد. مرد باید بداند زن هیچ وقت نباید نیازهای جنسی خود را مستقیم بیان کند. مردها هیچ وقت نباید نیاز جنسی همسرشان را با سؤال از او بپرسند. زنی که عشق و رابطه ی جنسی را گدایی کند معمولاً در یک معاشقه به اوج لذت جنسی و ارضای کامل نخواهد رسید.

از طرف دیگر زن نیز باید نیازهای شوهرش را به خصوص نیازهای جنسی او را بشناسد و درک کند. شاید اگر بخواهیم ریشه ی تمایل به چند همسری را در مردان جست وجو کنیم، معمولاً آن را در همسر اول خواهیم یافت. زن اگر شوهرش را از تشنگی های جنسی با رفتار و بیان شیرین و با عرضه ی مرتب خود به او سیراب کند و غیرت مردانگی او را زیر سؤال نبرد و تحقیر نکند و بداند چگونه از یک مرد به ظاهر خشن و بی منطق شوهری رویایی بسازد قطعاً به سرعت نتیجه ی تغییر برخوردهای اشتباه قبلی خود را خواهد دید.

وقتی زوجــی برای درمان مراجعه می کنند، چه پروسه ای طی می شود؟
روند درمان در هر زوجی بنا به شرایط آنها تعریف می شود. در نوعی از اختلال سکس که به عنوان ازدواج به وصال نرسیده شناخته می شود، زن و شوهر هنوز نتوانسته اند پس از گذشت چند ماه یا چند سال رابطه ی کامل جنسی داشته باشند. حتی مواردی داشته ایم که مدت پانزده سال از شروع زندگی زناشویی آنها گذشته و خانم هنوز باکره بوده است.

یکی از درمان های ما که نتایج قطعی داشته در مورد چنین زوج هایی است. وقتی زوجی برای درمان به دلایل حجب وحیای ساختگی و حتی خلاف آموزه های دینی ما برای درمان مراجعه نمی کنند یا نزد درمانگر عالم و امین نمی روند، مشکلات کماکان باقی می مانند. اگر مردی که بعد از بلوغ احساس کند در روند بلوغ مشکلی از نظر جنسی نداشته است و با گذشت چند سالی از ازدواج خود احساس ناتوانی جنسی در او شکل گرفته باشد به جرئت می توان گفت به احتمال قریب به یقین ناتوانی جنسی او منشأ روان شناختی دارد تا پزشکی.

این موضوعی است که باید مورد توجه متخصصان نیز قرار گیرد. در رفع مشکلات جنسی در اغلب موارد، به دلیل حاشیه دار شدن اختلال، لازم است همزمان با درمان اختلالات جنسی، برای رفع اختلافات رفتاری زن و شوهر نیز برنامه ریزی انجام گیرد و نباید هر کدام را جداگانه و بدون توجه به ارتباط آنها در منزل مورد درمان قرار داد. البته در افراد بالای پنجاه سال جنبه های پزشکی سهم بیشتری در اختلالات جنسی به خود اختصاص می دهند.

چون در این زمان، مصرف داروها، مشکلات قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت، سکته های قلبی و مغزی، اعمال جراحی به دلیل سرطان ها و… شروع می شود و روی شرایط جسمی مرد یا زن اثر می گذارد. به طور کلی می توان گفت نحوه ی درمان بسته به سن مراجعه کننده، مدت زمان ازدواج آنها، عوامل ایجادکننده ی اختلال، و آخرین وضعیت رفتاری زندگی زناشویی متفاوت است. به طور قطع می توان گفت اختلال جنسی تثبیت شده ی غیرقابل درمان نداریم و فقط روش های درمانی در افراد گوناگون متفاوت است.

آیا آماری از انواع اختلالاتی که در زندگی زناشویی بروز می کند، وجود دارد؟
در ایران به علت وضعیت خاص ازدواج و بحث ارزش های اسلامی و پذیرفته شدن فداکاری زن و مرد در زندگی به عنوان یک اصل دینی و حجب وحیا آمار واقعی و جامعی از اختلالات جنسی در کشور وجود ندارد. با توجه به آمارهایی که تاکنون توسط پژوهشگران ایرانی در پنج کنگره ی کشوری خانواده و سلامت جنسی مطرح شده است تفاوت فاحشی با آمارهای خارجی مشاهده نشده است.

به طور کلی 30 درصد مردان دچار سرعت انزال هستند و 30 درصد زنان نیز از کاهش میل جنسی رنج می برند. میزان ناتوانی جنسی در مردان حدود 9 درصد است که با ورود به دوران سالمندی این میزان افزایش می یابد. مطالعه ای که درمورد همسرانی که برای درخواست طلاق به علل مختلف به جز مشکلات جنسی به دادگاه خانواده ی شهر تهران مراجعه کرده بودند، نشان دادکه 62 درصد آنها از مشکلات جنسی رنج می بردند.

آیا در طول سال هایی که شما در درمان اختلالات جنسی فعالیت داشتید، متوجه تغییری در روند اختلالات شده اید؟
بله. بحثی به نام تصویر ذهنی مناسب از اعضای جنسی وجود دارد که به خصوص در ده سال گذشته در آقایان خودش را به طور جدی نشان داده است. جوان های مجرد زیادی به ما مراجعه می کنند که از اندازه دستگاه تناسلی خود نگران هستند و عمده ی آنها تحت تأثیر تبلیغات وسوسه انگیز و دروغین ماهواره و فیلم های مبتذل یا سایت های اینترنتی قرار گرفته اند.

برخی از جوان ها نیز به دلیل رفتارهای جنسی ناسالم ذهنیت غلطی را برای خود در این زمینه به وجود آورده اند. متأسفانه برخی افراد و شرکت های سودجو نیز از این شرایط حداکثر استفاده ی اقتصادی را برای خود داشته اند، افرادی که با شعارهای فریبکارانه و به ظاهر زیبا و با تبلیغات رنگین برای حل مشکلات جنسی سودهای سرشاری را به جیب می زنند و هیچ دستگاهی هم در کشور بر روی کار آنان نظارت ندارد. افراد فریب خورده به جای این که به دنبال اصلاح جسم خود باشند می بایست ذهن شان را درمان کنند.

زوجی که برای درمان مراجعه می کنند، چه مواردی را باید مدنظر قرار دهند؟
زن و مرد دارای اختلال در ارضای نیازهای جنسی یا درک متقابل از یکدیگر، لازم است بدانند شادابی همسرشان در شادابی ایشان اثر مستقیم دارد و افسردگی و ناراحتی همسر نیز می تواند نشاط را از آنان بگیرد. دقیقاً مثل دو گل که طراوت شان روی هم اثر مثبت دارد و پژمردگی و آفت زدگی یک گل نیز سبب خشک شدن تدریجی گل دیگر می شود.

زن و شوهر باید به هم برای رفع مشکل کمک کنند تا از زندگی خود لذت ببرند. نکته ی مهم در درمان این است که نه زن و نه مرد هیچ کدام نباید خود را در مسند قضاوت قرار دهند و دیگری را در ایجاد مشکل متهم کنند، بلکه هر دو طرف باید برای حل مشکل تلاش کنند. مثلاً اگر زنی سردمزاج است، شوهرش نباید بگوید «من که مشکل ندارم چرا برای درمان تلاش کنم و خودت به مشاور و پزشک مراجعه کن.»مرد باید بداند اگر بی توجهی را ادامه دهد قطعاً او هم مشکل پیدا خواهد کرد.

بنابراین وقتی زن و شوهر به هم توجه و برای حل مشکل همدیگر را تشویق و همراهی کنند و تا زمان حصول نتیجه دست از تلاش برندارند دنیای آنها پر از طراوت و نشاط و محبت می شود و به زندگی آرام بخشی که خداوند وعده اش را به آنها داده است دست خواهند یافت.

تغییر حالت روز و شب

شرکت تحقیقاتی پارسی طب

2015-10-07
بیماری های زنان, جنسی و زناشویی

۱۳ دیدگاه
45,985 بازدید

سرد مزاجی خانمها در روابط جنسی عوامل زیادی دارد که در این مقاله آنها را بررسی خواهیم کرد. باید توجه داشت مدت زمـانـی کافی که زن برای عکس العمل جنسی لازم دارد خیلی طولانی تر است تا مرد، زیرا هم زمان بیشتری لازم است تا تحریک شود و هم زمان بیشتری طول خواهد کشید تا به اوج لذت جنسی برسد.

اگر مرد روابط جـنـسـی را فقط وسیله ای برای ارضای امیال بیولوژیکی خود تصور کرده، قبل از نزدیکی برای تحریک هـمـسـر خـود کوشش نکند یا نتواند برای مدتی نعوظ خود را نگاه دارد و زود به اوج لذت جنسی برسد، زن ممکن است کاملا تحریک نشده و قبل از اتمام عمل نزدیکی به اوج لذت جنسی نرسیده باشد. در چنین صورتی عمل مقاربت می تواند برای زن دردناک باشد و تجربه بد از رابطه جنسی در ذهن او باقی بماند.

محتوای مقاله (با استفاده از این لیست به موضوع مورد نظر دسترسی سریعتر دارید)

سرد مزاجی در روابط

اکثر مردان متاهل، باور ندارند که از آیین همبستری اطلاعات ناقصی دارند!

بر اساس اظهارات بانوان معلوم شده که سبب سرد مزاجی نیمی از آنان همین عامل کامروا نشدن از همبستری است. آنها به موجب نا آشنایی همسرانشان با اصول زن داری و برقراری روابط جنسی، چـه بسا هیچ مفهومی از این روابط در ذهن نداشته باشند، بلکه آن را عملی حیوانی، غیر بهداشتی و مشمئز کننده بدانند که جز اتلاف وقت ثمری ندارد. خیلی از مواقع اشـکال اصلی به طرف مقابل آنها یعنی به مرد مربوط می شود که باید وظایف خود را درست اجرا کند گاهی اوقات مرد با آنکه با شیوه های روابط جنسی آشناست بر اثر فشار شهوت یا خودخواهی ، همسر خـود را در کـامـروا شـدن یـاری نـمـی کـند و پیش از ارضای او دست از عمل زناشویی می کشد.

سردی جنسی خصیصه ای نیست که با انسان زاییده شود و تا دم مرگ باقی و برقرار بماند. فردی کـه احساسات جنسی ندارد ممکن است فقط به این علت باشد که تاکنون با نوع تحریکی که در او عکس العمل به وجود می آورد، مواجه نشده است. اگـر قدرت جنسی مرد ناکافی یا میل جنسی او کم باشد، اگر انزال زود یا بسرعت واقع شود و مـرد خـود را عـقب بکشد، آن وقت است که در زن تنفر و اکراهی در مقابل روابط جنسی به وجود می آید. یعنی یا تحریک نشده و یا محرومیتهای متوالی بتدریج سبب از بین رفتن احساس لذت و از بـیـن رفـتـن میل جنسی او می شود.

اختلال اولیه:که در آن هیچ گاه ارگاسم انجام نشده است
اختلال ثانویه:در شرایط خاصی ارگاسم انجام می شود.(وضعیتی)
نوع اکتسابی:تجربه اولیه حداقل برای یکبار وجود دارد.

مشخص شده است که مصرف داروهای ضدافسردگی(مثل ایمی پرامین)،MAOI و مثل بعضی از فنوتیازین ها)، ضد اضطرابها (مثل بعضی از بنزودیازپین ها) و داروهای ضد فشارخون (مثل متیل دوپا) باعث عدم انجام ارگاسم در زنان می شوند. آسیب دیسک بین مهره های کمری و ستون فقرات نیز روی ارگاسم زنان تأثیر دارند.

بعضی از زنان فکر می کنند که زن باید همیشه خود دار باشد، و هـیـچ گـاه خود در مسائل زناشویی اقدام به کاری نکند و هرگاه که همسرش به طرف او آمد رابطه را جنسی را انجام دهد و در هنگام رابطه نیز منفعل باشد و نظاره گر. بـرخـی از زنان از ترس آنکه از طرف شوهر به شهوترانی متهم شوند از اظهار علاقه به روابط جنسی امتناع می ورزند و ترجیح می دهند برای همیشه هم خود و هم طرف خویش را از این لذت محروم سـازنـد. زنان باید باور کنند که آنها نیز حق لذت بردن از یک رابطه جنسی سالم با همسر خود را دارند و باید در این فرآیند مشارکت داشته باشند. و حتی در هنگامی که احساس نیاز می کنند خود شروع کننده باشند.

در روابـط جـنـسی ، زن نباید به هیچ وجه نقش مفعول [عنصر خونسرد و بی میل ] رابازی کند. هـمـان طـوری که فعالیت مرد در تحریک زن سبب می شود که عکس العمل تحریکی خودش هم افـزوده گـردد بـه هـمـان طریق علاقه و فعالیت زن هم سبب می شود که علاقه و میل شهوانی خودش زیادتر شده ، برای انجام روابط زناشویی آماده گردد. البته نباید از زن انتظار داشت که پیوسته در ابراز علاقه جنسی آغازگر باشد. این که زن باید به آمیزش با شوهر علاقه مند باشد بدین معنی است که او پـس از رویکرد مرد به وی از تحریک شدن خویش نهراسد و خود را به رغبت در اختیار وی قرار دهد.

این عامل در آغاز ممکن اسـت پـدیـده ای طـبیعی و زودگذر باشد ولی هرگاه همراه با عواملی دیگر، در اخلاق زن باقی بماند، برای وی نوعی منش ثانوی ایجاد می کند که او را از همبستری با وجود میل باطنی گریزان می سازد. در این حال ، ممکن است او از اخلاق خود رنج ببرد ولی نه به علت آن آگاه است و نـه شـیوه درمانش را می داند. تا آنجا که رفته رفته زندگی سرد و نا شاد را بر دلبری و دلگرمی تـرجیح می دهد و در این راه چندان پیش می رود که گاهی می پندارد نمی تواند رفتاری غیراز این داشته باشد.

اگـر دخـتـری بـا ایـن فکر و عقیده پرورش یابد که ارتباط جنسی، عملی حیوانی و باعث پستی مـنـزلـت انـسان و رفتاری غیر اخلاقی است و یا به طور دایم به خاطر بیان احساسات و عواطفش مـلامت ونکوهش شود این خیال باطل در ذهن او نقش می بندد که مسائل جنسی اصولا مبتذل و پوچ است.

مسلما این تخیلات پس از ازدواج نیز بسهولت از بین نخواهد رفت.

گروهی از زنان در گذشته تجربه بسیار بدی از ایجاد رابطه داشته اند که می تواند این مسئله به دست درازی لاس زدن خشونت تجاوز و یا رفتاری از طرف یک فرد باشد که با رضایت ایشان نبوده است این مسئله نیز می تواند در زندگی زناشویی فرد در آینده با عث سرد مزاجی زن شود.

معمولا در برقراری روابط زناشویی ، مردان در پیگیری خواسته خود بیشتر پافشاری دارند تا زنان.

بعلاوه وجود حیا در بانوان همیشه مانع از آن است که آغازگر این تمنا باشند. آنها بمراتب بیشتر از مـردان بـه فراهم بودن موقعیت و زمینه ها می اندیشند و ترس از اموری دارند که مردان بندرت بدانها فکرمی کنند. اگـر زمانی در زن تمایلی به برقراری رابطه زناشویی وجود داشته باشد، و زمینه ها فراهم نباشد، این میل دوام نمی یابد. گـاهـی هـم ایـن بـی میلی به سبب فراهم نبودن زمینه ها نیست بلکه به خاطر در نظر گرفتن عـواقب بعدی است. برای مثال هرگاه دسترسی به آب برای انجام نظافت و طهارت ممکن نباشد پیش ازمرد، زن است که از انجام آمیزش خودداری می کند و بدان اشتیاقی نشان نمی دهد.

گـاهـی وجـود صـاحـبخانه یا میهمان و افراد دیگر مشکلاتی فراهم می آورد که برای مرد نادیده انـگـاشـتـن آنـهـا امـری طـبـیـعـی است در حالی که تصور وجود آنان ، برای بانوان ملال انگیز و دلسردکننده است . مـوقـعـیـتهایی چون سفر، ایام بیماری ، ضعف جسمی ، خستگی و عواملی از این قبیل برای بانوان جدا حایز اهمیت است، در حالی که برای مردان چنین نیست.

وجـود دلـهـره (به هر دلیل که باشد) میل جنسی را در زنان بشدت کاهش می دهد و چه بسا این عـامـل درمـردان مانعی برای کاهش میل جنسی نباشد. در نظر آورید که در خانه ای حمام یا آب گـرم وجـودنداشته و انجام نظافت و طهارت به خبر کردن صاحبخانه نیازمند باشد. در این حال تـمـایـل بـه برقراری آمیزش چندان وجود ندارد. بعکس هرگاه در اتاق استراحت ، حمام کوچکی وجـود داشـته باشد که بتوان نظافت کرد، طبیعتا اشتیاق به آمیزش (حتی اگر میل قبلی نباشد) ممکن است به وجود آید.

همچنین ترس از بارداری و محیط نامناسب و .. برای زن نا امنی و دلهره به همراه می آورد . نقش تغذیه در رابطه جنسی : تغذیه ناکافی از عواملی است که در تحلیل بردن قوای جنسی نقشی بسیار مؤثردارد. گاهی انسان به چیزی بی میل نیست ولی برای رو کردن بدان و بهره مند شدن از آن در خود توانی نمی بیند. این در حالی است که اشتیاق به همبستری بدون تغذیه صحیح ( کافی ) میسر نـیست . اگر تغذیه زن مناسب نباشد انتظار کشش جنسی بیهوده است.

برچسببی میلی و مشکلات جنسی

2020-06-28

2020-06-24

2020-06-23

کمر درد در زنان:  امروزه کمر درد به عنوان یک پدیده چند علیتی، یک مشکل …

خانم ها لطفاً بخوانید:
ما ۴ سال هست که ازدواج کردیم، حدود یک میلیون تومان لباس س.کسی و… برای همسرم خریداری کردم، هزار بار گفته ام دوسدارم در منزل، لختی و راحت بگردی، دوسدارم حین س.کس، فعال و پر انرژی باشی اما… نه خبری از لباس هست و نه خبری از انرژی، مثل یک چوب خشک دراز می کشد تا کار من تمام شود! نتیجه این شده که من هم به دنبال روابط نامشروع باشم و هیچ عذاب وجدانی هم ندارم. حرف زدن با زن سرد مزاج، شبیه آب در هاون کوبیدن هست.

زن تو هیچ مشکلی نداره این تویی که انقد فیلم مستهجن دیدی به یه بیمار جنسی تبدیل شدی که گفته زن باید لباس سک.سی بپوشه و تو خونه لخت بگرده؟دیگه فیلمای ات و اشغال نگاه نکن

ممنون از نوشته های عالی
واقعا کمک میکنه برای زندگی بهتر

سرد مزاجی زن برای من مرد خیلی ناراحت کننده هست و باعث میشه به بقیه گزینه ها فکر کنم وقتی نیازم براورده نشود میل جنسی یه چیز تفننی فقط نیست یک نیاز جسمی و روحی است . مثل غذا خوردن ولی متاسفانه خانم ها توجه نمیکنند به همسرشون و این باعث افسردگی مرد میشه . این همه فشار کاری بیرون و استرس های فوق العاده کاری و … پدر مردو در میاره این قضیه میتونه یه انرژی خوبی به مرد بده توی این دوران سخت ولی زنهای مملکت ما با این که تحصیل کرده هستن ولی تو این قضایا خیلی متاسفانه بد عمل میکنند .البته یاد هم کسی بهشون نداده و البته خودشونم دنبالش نمیرن . و ما مردا میمونیم با فشار کار و زندگی و میل ارضاء نشده که واقعا افسرده کننده و فرساینده و پیر کننده هست. و تیشه ای است که یواش یواش ریشه زندگی را می کند تا کی که خرابش بکند.

دمت گرم حرف دل منو زدی

مطالب عالی بود
ولی من فک میکنم ی عامل دیگ هم وجود داره برای سرد مزاجی البته هم در خانما هم اقایون
شکلو شمایل اندام جنسی ، سایز و اندازش و حتی رنگ
ک الان مشکل هر دختر و زنی شده دنبال رفع تیرگی زیر بغل و ناحیه تناسلی
اینم برمیگرده ب دیدن فیلمای پورنو ، چیزی ک با واقعیت خیلی فاصله داره
شکلو شمایل عالی سایز و اندازه عالی تر ، از تیرگی هم خبری نیس
هر کی باشه سرد مزاج میشه

با سلام. من مردی ۳۹ ساله ام. ۸ ساله ازدواج کردم واز رابطه جنسی با همسرم لذت می برم ولی همسرم از اینکه هر شب با من همبستر شود خودداری می کند واین مشکل بزرگی را برایم فراهم کرده است لطفا راهنمایی بفرمایید که همه خانم ها از ارتباط جنسی هر شب ابا دارند یا اینکه همسر من سرد مزاج است. راستشو بخواین من با یک بار در هفته اصلا سازگاری ندارم

ممنون

من خیلی مشکل در ارتباط جنسی دارم ب طوریکه سردی من همسرم را هم سرد کرده دو انسان سرد شدیم واقعا دردناکه ……اگ راحلی دارید ب منم بگید

خوب بود

مطالب مفید بود ولی مطلبی درمورد تازه عروسان که از روابط جنسی می ترسند هنوز باکره هستند بگویید

استفاده کردم مفید بود دست شما درد نکنه اجر شما با خدا باشد

مفید بود ولی عکس برای آموزش کافی ندارد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرد مزاجی در روابط

دیدگاه

نام *

ایمیل *

“پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد کلینیک تخصصی سلامت جنسی کامش کاملا محفوظ می باشد

با توجه به شیوع کرونا ازپذیرفتن بیماران بدون دستکش و ماسک معذوریم. برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی از پذیرفتن همزمان بیماران در کلینیک اجتناب خواهد شد.

خیلی از خانم ها از این موضوع سرد مزاج بودن رنج می برند و گاهی زندگی خود را بخاطر آن در خطر می بینند.سرد مزاجی خانمها در روابط جنسی عوامل زیادی دارد، که در این مقاله آنها را بررسی خواهیم کرد.  اولین گام در درمان بی میلی جنسی این است که ریشه آن را بشناسیم. 

خیلی از خانم ها از این موضوع سرد مزاج بودن رنج می برند و گاهی زندگی خود را بخاطر آن در خطر می بینند.سرد مزاجی خانمها در روابط جنسی عوامل زیادی دارد، که در این مقاله آنها را بررسی خواهیم کرد.  اولین گام در درمان بی میلی جنسی این است که ریشه آن را بشناسیم. 
سرد مزاجی خانم ها در روابط جنسی ممکن است ناشی از علل روانی یا مشکلات فیزیکی باشد ولی نکته مهم این است، متخصص سکس تراپی به همسران کمک خواهد کرد دوباره چرخه روابط جنسی را به حرکت درآورند و به زوج یاد می دهد چقدر طول می کشد تا زنی که ارگاسم را تجربه نکرده است، به این اوج برسد و چه کارهایی برای رسیدن به این اوج باید انجام داد و از چه وسایلی استفاده کرد.

سرد مزاجی در روابط

باید توجه داشت مدت زمـانـی کافی که زن برای عکس العمل جنسی در یک رابطه جنسی لازم دارد خیلی طولانی تر است تا مرد، زیرا هم زمان بیشتری لازم است تا تحریک شود و هم زمان بیشتری طول خواهد کشید تا به ارگاسم برسد.

– کامروا نشدن ( نرسیدن به ارگاسم ) :

اکثر مردان متاهل ، باور ندارند که از آیین همبستری اطلاعات ناقصی دارند. بر اساس اظهارات بانوان معلوم شده که علت سرد مزاجی نیمی از آنان همین عامل کامروا نشدن از همبستری است.

آنها به موجب نا آشنایی همسرانشان با اصول زن داری و برقراری روابط جنسی ، چـه بسا هیچ مفهومی از این روابط در ذهن نداشته باشند، بلکه آن را عملی حیوانی ، غیر بهداشتی و مشمئز کننده بدانند که جز اتلاف وقت ثمری ندارد و باعث دامن زدن به سرد مزاجی خانم ها در روابط جنسی می شود.

خیلی از مواقع اشـکال اصلی به طرف مقابل آنها یعنی به مرد مربوط می شود که باید وظایف خود را درست اجرا کند گاهی اوقات مرد با آنکه با شیوه های روابط جنسی آشناست بر اثر فشار شهوت یا خودخواهی ، همسر خـود را در کـامـروا شـدن یـاری نـمـی کـند و پیش از ارضای او دست از عمل زناشویی می کشد.

روابط زناشویی به لذت، احساس، اشتیاق و رهایی نیاز دارد. یقینا زنان از رابطه زناشویی فقط رسیدن به اوج لذت یا ارگاسم را نمی خواهند اما بدون رسیدن به چنین اوجی،سرد مزاجی خانم ها در روابط جنسی تشدید می شود و روند تحریک شدنشان کندتر خواهدشد زیرا بدن «عاقل» است. بدن می گوید:«چرا خودم را برای صعود به کوهی به زحمت بیندازم که در قله اش برای من چیزی وجود ندارد؟»

سرد مزاجی خانم ها در روابط جنسی خصیصه ای نیست که با انسان زاییده شود و تا دم مرگ باقی و برقرار بماند.

فردی کـه احساسات جنسی ندارد ممکن است فقط به این علت باشد که تاکنون با نوع تحریکی که در او عکس العمل به وجود می آورد، مواجه نشده است .

اگـر قدرت جنسی مرد ناکافی یا میل جنسی او کم باشد، اگر انزال زود یا بسرعت واقع شود و مـرد خـود را عـقب بکشد، آن وقت است که در زن تنفر و اکراهی در مقابل روابط جنسی به وجود می آید. یعنی یا تحریک نشده و یا محرومیتهای متوالی بتدریج سبب از بین رفتن احساس لذت و از بـیـن رفـتـن میل جنسی او می شود.

علل‌ روانی‌ و عاطفی‌ که می توانند در سرد مزاجی خانمها در روابط جنسی نقش داشته باشند:

 – ترس‌ از حاملگی‌

 –  ترس‌ از آسیب‌ رسیدن‌ به‌ جنین‌ در صورت حامله بودن

 – دردناک بودن رابطه جنسی به دلیل فقدان‌ برانگیختگی‌ جنسی‌ و لغزندگی‌ مجرای‌ تناسلی‌ در اثر کمی‌ ترشحات‌. این‌ حالت‌ در اثر عوامل‌ مختلف‌ مثل‌ تحریک‌ جنسی‌ ناکافی‌، بیزاری‌ از مرد، خستگی‌، یا اضطراب‌ ایجاد می‌شود.

– نداشتن‌ تجربه‌ یا اطلاعات‌ جنسی،‌ سابقه‌ آسیب‌ جسمی‌ یا ضربه‌ روحی‌ ناشی‌ از روابط‌ جنسی‌

–  نداشتن‌ موقتی‌ اشتیاق‌ به‌ رابطه‌ جنسی

همچنین مشخص شده است که مصرف داروهای ضدافسردگی (مثل ایمی پرامین)، MAOI و مثل بعضی از فنوتیازین ها)، ضد اضطرابها (مثل بعضی از بنزودیازپین ها) و داروهای ضد فشارخون (مثل متیل دوپا) باعث عدم انجام ارگاسم در زنان می شوند

بعضی از زنان فکر می کنند که زن باید همیشه خود دار باشد ، و هـیـچ گـاه خود در مسائل زناشویی اقدام به کاری نکند و هرگاه که همسرش به طرف او آمد، رابطه جنسی را انجام دهد و در هنگام رابطه نیز منفعل باشد و نظاره گر.

بـرخـی از زنان از ترس آنکه از طرف شوهر به شهوترانی متهم شوند از اظهار علاقه به روابط جنسی امتناع می ورزند و ترجیح می دهند برای همیشه هم خود و هم طرف خویش را از این لذت محروم سـازنـد.

زنان باید باور کنند که آنها نیز حق لذت بردن از یک رابطه جنسی سالم با همسر خود را دارند و باید در این فرآیند مشارکت داشته باشند. و حتی در هنگامی که احساس نیاز می کنند خود شروع کننده باشند .

در روابـط جـنـسی ، زن نباید به هیچ وجه نقش مفعول [عنصر خونسرد و بی میل ] رابازی کند.

کمرویی و حیا  عـامـل دیگر بی توجهی بانوان به مسائل جنسی است.

این عامل در آغاز ممکن اسـت پـدیـده ای طـبیعی و زودگذر باشد ولی هرگاه همراه با عواملی دیگر، در اخلاق زن باقی بماند، برای وی نوعی منش ثانوی ایجاد می کند که او را از همبستری با وجود میل باطنی گریزان می سازد.

اگـر دخـتـری بـا ایـن فکر و عقیده پرورش یابد که ارتباط جنسی ، عملی حیوانی و باعث پستی مـنـزلـت انـسان و رفتاری غیر اخلاقی است و یا به طور دایم به خاطر بیان احساسات و عواطفش مـلامت ونکوهش شود این خیال باطل در ذهن او نقش می بندد که مسائل جنسی اصولا مبتذل و پوچ است .

مسلما این تخیلات پس از ازدواج نیز بسهولت از بین نخواهد رفت .

گروهی از زنان در گذشته تجربه بسیار بدی از ایجاد رابطه داشته اند که می تواند این مسئله به دست درازی، خشونت ،تجاوز و یا رفتاری از طرف یک فرد باشد که با رضایت ایشان نبوده است این مسئله نیز می تواند در زندگی زناشویی فرد در آینده با عث سرد مزاجی زن شود.

وجـود دلـهـره (به هر دلیل که باشد) میل جنسی را در زنان بشدت کاهش می دهد و باعث سرد مزاجی خانم ها در روابط جنسی میشود و چه بسا این عـامـل درمـردان مانعی برای کاهش میل جنسی نباشد.

تعداد کل امتیازات این مطلب 1

این مطلب را به اشتراک بگذارید

چهار راه پاسداران – خ دولت – پلاک 111 – واحد 39

02188888283

info@kameshyar.com

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت کلینیک تخصصی سلامت جنسی کامش می باشد.

سرد مزاجی در روابط
سرد مزاجی در روابط
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *