سرد مزاجی زنان

سرد مزاجی زنان
سرد مزاجی زنان

نداشتن تمایلات جنسی و سرد مزاجی جنسی یکی از شایع ترین مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها بدان دچارند و به علت های گوناگونی مانند مسایل هورمونی، بیماری های مختلف، نوع روش زندگی و عوامل مختلف روانی مانند استرس در زندگی روزمره به وجود می آیند.

درمان این عارضه در خانم ها امکان پذیر است و می توان با درمان عوامل زمینه ای، تغییر در برخی از روش های غلط و یا اصلاح شیوه های مختلف رفتاری و با مصرف برخی از گیاهان دارویی سرد مزاجی در زنان را درمان نمود. در این بخش از سلامت نمناک شما را با بهترین درمان های سرد مزاجی آشنا خواهیم کرد.

مصرف سنجد

یکی از بهترین داروهای گیاهی برای پیشگیری و درمان اختلال های جنسی در زنان مصرف دمنوش تهیه شده از سنجد یا جوشانده سنجد است.سرد مزاجی زنان

بر اساس تحقیقات انجام شده گل گیاه سنجد و میوه آن بر درمان اختلال جنسی زنان و درمان ابتلا به اضطراب حین رابطه زناشویی بسیار موثر است تا جایی که از این گیاه کپسول هایی به صورت صنعتی تهیه شده که برای درمان بیماری های جنسی در داروخانه های کشورهای اروپایی به مردم عرضه می شود.

ریوند چینی

بسیاری از خانم ها بعد از ازدواج به علت درد رابطه زناشویی دچار ترس ها و استرس هایی می شوند که آنها را دچار مشکلات روحی و روانی بسیاری می سازد . این مشکلات در صورت عدم درمان سبب بروز مشکلات و اختلاف هایی میان زوجین می شود ودر برقراری رابطه زناشویی اثرگذار است.

چنانچه بخش سلامت جنسی نمناک اشاره کرده است نوشیدن دمنوش تهیه شده از گیاه و ریشه ریوند چینی سبب کاهش درد ناحیه لگن زنان می شود و بدین گونه این کاهش درد سبب برقراری بهتر رابطه زناشویی و رهایی از استرس و ترساز رابطه خواهد شد. اما زنانی که در مرحله شیردهی به نوزاد به سر می برند به هیچ وجه از این گیاه یا مشتقات آن استفاده نکنند.

گیاهان وسبزیجات مفید

سبزیجات و خوراکی هایی که به تقویت توانایی جنسی زنان کمک می کنند عبارتند از :چغندر، شاهی، فلفل سبز، پیاز، ترب، کشمش و تمشک ، شیره نارگیل و آب انگور. خانم ها باید برای تقویت توانایی جنسی و جسمی خود مصرف عسل طبیعی و خالص را در وعده صبحانه فراموش نکنند .

همچنین خوردن روزانه حب های تهیه شده از خرما، گردو و دارچین نیز بسیار موثر است. برای تهیه این حب ها ابتدا هسته خرما ها را جدا کرده و مغز گردو و خرما را بکوبید تا نرم شود و سپس به آن دارچین اضافه نمایید و حب ها را درست کنید و هر روز4 تا 5 حب بخورید. برای تهیه این حب ها شما به 6خرما و 3 مغز گردو و کمی دارچین نیاز دارید.

سبک زندگی تان را عوض کنید

بو علی سینا معتقد بوده است که کاهش میل جنسی بیماری است که با نوع رژیم غذایی هر فرد ارتباط دارد. او یکی از عوامل موثر در کاهش میل جنسی را مصرف بیش از اندازه از غذا و خوراکی های نامناسب می داند.

از دیگر مواردی که در ابتلا به ناتوانی و کاهش میل جنسی بسیار موثر است، سبک زندگی افراد ، چگونگی حمام کردن، زمان بیدار شدن و به خواب رفتن آنان است .

افرادی که دچار کاهش میل جنسی هستند بهتر است از نخود، لوبیا، تخم خربزه، کنجد، پیاز، هویج، ماهی ازون برون، خاویار، عسل، زعفران، انگور شیرین، گوشت گوسفند، شلغم، کلم، حلیم گندم، کنگر، نعناع، شنبلیله و مارچوبه در برنامه غذایی خود یا به صورت چاشنی غذاهایشان استفاده نمایند.

گل سرخ درمانی

یکی از گیاهان موثر در درمان ناتوانی یا کم توانی جنسی گل سرخ است که می توان از آن به صورت خوراکی یا موضعی برای درمان استفاده نمود. برای درمان ناتوانی جنسی و افزایش توانایی بدن مردان و زنان بهتر است از روغن گل سرخ به صورت موضعی استفاده نمایید و این روغن را به ناحیه شکم بمالید و یا اینکه می توانید به صورت خوراکی از گل سرخ استفاده نمایید.

امروزه عصاره گل سرخ به صورت صنعتی در داروخانه ها و عطاری ها وجود دارد . مصرف گل سرخ به صورت خوراکی سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و افزایش آرامش و کنترل تپش قلب می شود.

مصرف جنسینگ

مصرف جنسینگ که ریشه یک گیاه چندین ساله چینی است می تواند سبب افزایش قوای جنسی گردد.چینی ها این گیاه را در برنامه غذایی اعضای خانواده می گذارند و در آشپزخانه تمامی خانواده های چینی ریشه گیاه جنسینگ پیدا می شود زیرا این گیاه ابتلا به ناتوانی و کم توانی جنسی و جسمی را درمان می کند.

مصرف ویتاگنوس

مصرف عصاره و قطره گیاه ویتاگنوس یا پنج انگشت در درمان سرد مزاجی زنان موثر است. مصرف این قطره در رفع اختلالات قاعدگی، رفع اختلال های یائسگی، موثر در کیست های رحم و تخمدان، موثر در فیبروم، جلوگیری از تنبلی تخمدان خانم ها و انواع دیگر اختلال های هورمونی زنان موثراست.

مصرف دارچین

مصرف دارچین در درمان سرد مزاجی موثر است .طبع این گیاه گرم است و نباید بیش از حد مجاز استفاده شود. برای درمان سردمزاجی چای یا دمنوش دارچین بنوشید و یا پودر دارچین را به غذاهایتان اضافه کرده و از خواص آن بهره مند شوید.

دمنوش رازیانه و عسل

نوشیدن دم کرده رازیانه و ترکیب آن با مقداری عسل روزی یک بار برای درمان سرد مزاجی موثر است . برای درمان سرد مزاجی می توانید صبح یک قاشق مرباخوری عسل ناشتا بخورید. 

 

سرد مزاجی در خانمها بسیار پیچیده تر از آقایان است و به راحتی قابل تشخیص نمی باشد.کاهش میل جنسی در زنان به عوامل مختلفی بستگی دارد و نقش مردان در به وجود آمدن آن اهمیت بسیاری دارد. در درمان کاهش میل جنسی اولین گام شناخت ریشه آن است .

کاهش میل جنسی زن برخی مواقع به علت های مختلفی صورت می گیرد و نقش مردان در به وجود آمدن آن اهمیت بسیاری دارد. برای درمان و تشخیص کاهش میل جنسی خانم ها اغلب یکی دو جلسه درمانی نخست به تعیین زمان شروع کاهش میل جنسی و یافتن علت آن می گذرد. در این بخش از نمناک شما را با علت های کاهش میل جنسی در خانم ها آشنا می کنیم .

1- نبود اشتیاق

بسیاری از زنان هنگام برقراری رابطه زناشویی به اوج لذت جنسی نمی رسند و ارگاسم را تجربه نمی کنند ، به همین خاطر میل جنسی آنها کاهش می یابد و روند تحریک شدنشان کندترمی شود زیرا روابط زناشویی به لذت، احساس، اشتیاق و رهایی نیاز دارد. خانمی که تجربه ارگاسم ندارد ، دچار «آنورگاسمی» است.سرد مزاجی زنان

پزشک متخصص به زوج یاد می دهد چقدر طول می کشد تا زنی که ارگاسم را تجربه نکرده است، به این اوج برسد و چه کارهایی برای رسیدن به این اوج باید انجام داد و از چه وسایلی استفاده کرد. 

2. درد

برخی از خانم ها هنگام انجام روابط زناشویی احساس درد می کنند . آنچه می تواند رابطه جنسی را مختل نماید ، خشکی، درد هنگام آمیزش، گرفتگی عضلات واژن، درد هنگام تحریک شدن، دردهای پس از درمان سرطان می باشد .

احساس درد در زمان برقرای رابطه ممکن است علت فیزیولوژیک داشته باشد . برای درمان این درد خانم ها باید تحت نظر متخصص زنان یا فیزیوتراپیست قرار گیرند. پس از درمان علت فیزیولوژیک درد، درمانگر جنسی به همسران کمک می کند چرخه روابط جنسی را به کار گیرند .

اگر علائم یائسگی علت درد باشد، می توان آن را با هورمون ها یا درمان های طبیعی برطرف ساخت و مانع قطع روابط جنسی زوج شد. شایع ترین دلایل ایجاد درد در هنگام رابطه جنسی واژینیسموس (گرفتگی عضلات مجرای بیرونی واژن)، وستیبولیت (درد در ورودی واژن )، دیس پارونیا (درد هنگام روابط زناشویی) هستند که با مراجعه به پزشک متخصص دردهای لگنی و درمانگر جنسی قابل درمانند.

3. تخیل

زنان برای اینکه بتوانند رابطه جنسی متعادلی را تجربه کنند و دچار بی میلی و کاهش میل جنسی نشوند باید ، افکار جنسی نیز داشته باشند . به خانم هایی که دچار کاهش میل جنسی شده اند و تنها دوبار در ماه افکار جنسی دارند تو صیه می شود که حداقل به یکی از این افکار مثبت متمرکز شوند و اجازه دهد میلی پذیرنده در او ایجاد شود که آغازگر رابطه باشد تا مرد بتواند تمایل همسرش را احساس کند. 

4. رابطه

کیفیت ارتباط میان زوجین نقش مهمی در کاهش میل جنسی زن دارد. اساس تداوم تمایل جنسی در بیشتر زنان «پیوند عاطفی» است بنابراین همسران باید طریقه تغییر رفتارهایشان را بیاموزند تا رابطه زناشویی شان از بند «جنگ قدرت» رها شود.

برای درمان کاهش میل جنسی درمانگر سوالاتی مانند :آیا همسرش برایش جذابیت دارد و نظرش درباره جذابیت خودش برای همسرش چیست؟ آیا از همسرش می ترسد؛ آیا همسرش آدم بدخلقی است؟ از چه وقتی کاهش برانگیختگی جنسی اش شروع شد؟ پس از ماه عسل؟ پس از به دنیا آمدن بچه ها؟ پس از یائسگی یا بالا رفتن سن؟ آیا مشکل بی وفایی مطرح بوده است؟ می پرسد و سپس به درمان اقدام می کند.

5. فیزیولوژی

بسیاری از مشکلات فیزیو لوژی بر کاهش تمایل جنسی تاثیرگذارند . مشکلات خلقی ، مصرف داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین ، مصرف قرص ضد بارداری ، افسردگی پس از زایمان ، تاثیرات زایمان و بارداری روی بدن ، تو جه بیش از حد خود یا همسرتان به کودک ، تغییرات جنسی سن یائسگی ، سرطان پستان یا دیگر سرطان های زنانه ، شیمی درمانی، دارودرمانی، پرتودرمانی و ابتلای همسر به سرطان پروستات ، همه این مشکلات تاثیر زیادی بر کاهش میل جنسی زنان دارد و بر رابطه جنسی اثر گذاراست.

در سن یائسگی بسیاری از خانم ها علایمی مانند تعریق و گر گرفتگی را تجربه می کنند که روابط زناشویی آنها را مختل می کند؛ چنانچه در بخش سلامت نمناک اشاره شده است آنچه در این سن احساس نیاز کمتر به رابطه زناشویی می شود کاهش تولید هورمون تستوسترون و کاهش استروژن است که سبب خشکی و تحلیل رفتگی واژن و… در زنان و در نتیجه کاهش میل جنسی می شود. 

6. تحریک

اگر رابطه جنسی شما و همسرتان جذابیت خود را از دست داده باشد و به کاری تکراری، روزمره و ملال آور تبدیل شده باشد شما ممکن است دچار بی میلی به برقراری رابطه جنسی شوید .

چیزهای دیگری که سبب کاهش میل جنسی خانم ها هنگام برقراری رابطه جنسی خواهد شد ، رفتار همسرتان هنگام رابطه زناشویی ، مدت زمان رابطه زناشویی ، تحریک کننده بودن و عملکرد همسرتان هنگام برقراری رابطه می باشد .

برای برطرف شدن این مشکلات باید درباره شیوه هایی که واقعا باعث تحریک شما ولذت جنسی تان می شود، با همسرتان حرف بزنید و هنگام صحبت درباره نیازهای جنسی تان موقع شناس باشید و خجالت نکشید .

7. تعداد

اگر زوجین درباره دفعات برقراری رابطه زناشویی توافق نداشته باشند و پاسخ آنها به این سوالات که چند بار در هفته رابطه زناشویی دارید؟ چند بار در ماه؟ چند بار در سال؟ متفاوت باشد مثلا خانم بگوید هفته ای یک بار اما شوهرش پاسخ دهد:«نه، 9 ماه قبل در هفته ای که مادرت به دیدن ما آمده بود»! نشان دهنده این است که زن و شوهر ، رابطه شان مختل است و خانم به کاهش میل جنسی دچار است .

گاهی همسر از خانم توقع غیرمعقولی درباره دفعات برقراری رابطه زناشویی دارد، در این موارد نباید میل جنسی زن به دلیل تطبیق نداشتن آن با میل جنسی شوهر، مختل شمرده شود. هر همسری باید به نیازهای طرف دیگر توجه و درک عمیقی از آن پیدا کند بنابراین نمی توان حد میانه ای برای رابطه جنسی در نظر گرفت.  

سرد مزاجی در روانشناسی به معنای  لذت نبردن از رابطه جنسی و عدم تمایل به داشتن رابطه جنسی گفته می شود و یکی از شایع ترین اختلالات جنسی زنان است. برچسب ” سرد مزاجی ” به دلیل القا احساس حقارت  به زنان، توسط متخصصان سکسولوژیست به واژه ” هیپو جینیسموس Hypogyneismus ” تغییر یافته است.

میزان تمایل جنسی افراد مختلف متفاوت است به همین دلیل اگر میل جنسی زن و شوهری با هم متفاوت باشد به این معنی نیست که خانم مبتلا به سردمزاجی است.

علائم سرد مزاجی در زنان عبارتند از:

برای تشخیص ابتلا به سرد مزاجی باید علایم فوق حداقل 6 ماه تداوم داشته باشد و این علایم باعث ایجاد مشکل و ناراحتی برای فرد و شریک جنسی او شود.

دلایل متعددی می تواند باعث ایجاد سرد مزاجی در خانم ها شود. برخی از مهمترین آنها را عبارتند از :سرد مزاجی زنان

روش های مختلفی برای درمان سرد مزاجی زنان وجود دارد که سکس تراپیست با توجه به علت ابتلا به سردمزاجی یک یا چند مورد از آنها را به شما پیشنهاد می دهد.

انجمن غذا و  داروی آمریکا سه دارو را برای درمان سرد مزاجی زنان تایید کره است. فلیبانسرین ، متیل فندیت و بوپروپیون

یکی از دلایل سردمزاجی زنان نوسانات هورمونی است. با افزایش سن و نزدیک شدن به دوران یائسگی میزان هورمون های زنانه کاهش پیدا می کند. در این روش، برای افزایش میل جنسی به زنان هورمون استروژن و یا پروژسترون داده می‌شود.

در صورتی که علت سرد مزاجی تجارب تلخ گذشته ، تجاوز یا سوء استفاده باشد. دکتر روانشناس می تواند با شناسایی و حل اثرات مشکلات گذشته ، میل جنسی خانم را به حالت عادی بر گرداند.

در صورتی که علت سرد مزاجی مشکلات ارتباطی باشد به کمک زوج درمانگر مشکلات ارتباطی زوجین شناسایی و درمان می شود.

کمبود میل جنسی در زنان یک معیار قوی برای سنجش کیفیت رابطه است. هر چقدر میزان رابطه بهتر و سالم‌تر باشد، احتمال سرد مزاجی در زنان کمتر است. در روابطی که بر اساس عشق و محبت می‌باشد، اختلال یا کمبود میل جنسی باعث احساس طردشدگی در طرف مقابل می‌شود که در طول زمان منجر به دوری و فاصله گرفتن زوجین می‌شود.

یکی از راهکارهای بهبود سرد مزاجی داشتن روابط فیزیکی و عاطفی غیر جنسی با همسر است.  زمانی که مرد به‌غیر از زمان‌هایی که قصد رابطه جنسی دارد، با همسر عشقبازی کند و ابراز علاقمندی خود را نشان دهد، در رابطه جنسی پیش‌نوازی داشته باشد و به‌سرعت کار را به انجام نرساند و رابطه جنسی را یک فرایند بداند و نه عملی که هدفش رسیدن هرچه زودتر به ارگاسم و انزال است، سرد مزاجی زن کاهش می‌یابد.

برای آنکه یک خانم بتواند از نظر جنسی تحریک شود باید مراکز استرس مغز او خاموش شوند. به عبارت دیگر اگر شرایط محیطی برای رابطه جنسی مناسب نباشد خانم تحریک و برانگیخته نمی شود. عواملی مثل سر و صدا ، ترس از متوجه شدن دیگران ، شرایط بهداشتی و … می تواند بر میل جنسی خانم اثرا گذار باشد.

بسیاری از زنان به‌دلیل نا آشنایی مردان با اصول همسرداری و رابطه جنسی به مرور زمان میل جنسی خود را از دست می‌دهند. شرکت در کلاس های آموزش های مهارت جنسی یا کمک گرفتن از سکس تراپیست در این زمینه می تواند موثر باشد.

یکی از روش های موثر درمان سردمزاجی زنان تکنیک مسترز و جانسون است. در این روش، زن و شوهر مدتی بر اساس برنامه مشخص و از پیش تعیین شده با هم رابطه جنسی برقرار می‌کنند. تا به مرور زمان میزان برانگیختگی زن افزایش پیدا کند.

در دفعات اول، زن و شوهر فقط پیشنوازی (معاشقه) بدون دخول انجام می دهند. به مرور نقاط حساس بدن یکدیگر را لمس و تحریک می کنند و در نهایت رابطه کامل جنسی برقرار می کنند.

در صورتی که شدت و طول مدت سرد مزاجی شما زیاد و طولانی مدت است بهتر است از یک سکس تراپیست برای بررسی جامع تر و درمان مشکل خود کمک بگیرید.

دکتر محمد بهشتیان روانشناس ، روان درمانگر ، پژوهشگر ، مدرس و هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی است. وی عضو انجمن روان پویشی آمریکاست. حدودا ۲ دهه است که در حوزه روان درمانی پویشی و هیپنوتیزم درمانی فعالیت می کند. وی دستگاه BWS (ویژه هیپنوتیزم سریع) را در سال ۱۳۸۱ اختراع و پژوهشی درباره اثربخشی این دستگاه در مقایسه با روش های معمول درمانی انجام داد.و تا کنون بیش از ۴۰ عنوان کتاب تالیف و ترجمه کرده است. برای مشاهده رزومه کامل ایشان اینجا را کلیک کنید

تعیین وقت: 10  50  910  910  0 (از طریق تماس، پیامک، تلگرام و واتساپ) ؛ 22866357

پشتیبانی دوره ها: 77 50 910 0910 (از طریق تلگرام ، واتساپ)

آدرس: تهران، شریعتی، بالاتر از ظفر، جنب ساختمان نگین ظفر

ایمیل: beheshtiyan.ir@gmail.com

نام خانوادگی*

کد تایید *

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نامه نیوز: 

یکی از مشکلاتی که برخی از زوج‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند، بی‌میلی جنسی خانم‌هاست. برخی از مردها گله دارند که همسرمان سرد شده و این سردمزاجی شادی و نشاط زندگی مشترک را کمرنگ کرده است. سردی‌ها در زندگی مشترک عواقب جبران‌ناپذیری بر جای می‌گذارند و حتی ممکن است به قهر و جدایی منجر شوند. اگر می‌خواهید درباره علت سردمزاجی خانم‌ها و روش‌های رفع این مشکل بیشتر بدانید، توصیه‌های دکتر سیدکاظم فروتن، متخصص ارولوژی، مشاور ودرمانگر اختلالات جنسی و رئیس کلینک سلامت خانواده دانشگاه شاهد به شما کمک می‌کند تا نکات تازه‌ای بیاموزید و برای گرمی زندگی‌تان بیشتر تلاش کنید. 

  اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که معمولا سرد مزاجی خانم‌ها مستقل از مردان وجود نیست. البته گاهی به دلیل مسائل هورمونی و پزشکی ممکن است چنین حالتی برای خانم‌ها پیش بیاید اما شیوع آن بسیار کم بوده و کمتر از 10 درصد مواردرا به خوداختصاص می‌دهد و در واقع مشکل جامعه ما و عامل طلاق‌هایی که با سیر صعودی آن هر ساله مواجه هستیم محسوب نمی‌شود. سوال اینجاست که چرا زنی که قبل از ازدواج فعال، پرتحرک و بشاش بوده و خنده‌اش فضای خانه را پرمی‌کرده، چطور پس از ازدواج وارد این مرحله می‌شود؟ چرا او نسبت به زندگی و ارتباط با همسرش گرمی سابق را ندارد و سرد و بی‌تفاوت می‌شود؟

 

معمولا زن‌ها موقع ازدواج سردمزاج نیستند و سردمزاج ازدواج نمی‌کنند، بلکه پس از ازدواج به دلایل سرد و کم‌میل می‌شوند. بسیاری از سردمزاجی‌ها مربوط به سال‌های اول ازدواج است. زن و شوهر در اوج گرمی اول ازدواج هستند که به تدریج احساس می‌کنند سردی به فضای زندگی آنان رخته کرده و زندگی‌شان دیگر آن طراوت و حرارت قبلی را ندارد و از زندگی با یکدیگر لذت نمی‌برند. زن احساس می‌کند چه آرزوها و رویاهایی را در ذهن خود می‌پروانده است ولی پس از گذشت مدت زمانی نه‌چندان زیاد جای آنها را در زندگی خود خالی می‌بیند. شاید بتوان گفت تمام سردمزاجی خانم‌ها در یک جمله خلاصه می‌شود که به نظر می‌رسد باورش برای مردها سخت باشد. اما واقعیت این است که :«منشا غریب به اتفاق سردمزاجی خانم‌ها همسران‌شان هستند.» این جمله یک واقعیت است، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. علت این است که زن‌ها انسان‌های بسیار پیچیده‌ای هستند. البته آقایان هم پیچیدگی‌هایی دارند ولی قابل مقایسه با خانم‌ها نیستند.سرد مزاجی زنان

بررسی‌ها نشان می‌دهد که عدم‌آگاهی خانم‌ها و مردان درباره تفاوت‌های یکدیگر و نداشتن درک متقابل از هم ، منشا بسیاری از سردی‌های خانم‌ها در زندگی زناشویی است. برخی از افراد هم به دلیل غروری که دارند حاضر نیستند در مورد همسرشان اطلاعاتی کسب کنند اما بهتر است این افراد بدانند که در صورت نداشتن آگاهی کافی از چگونگی ارتباط با همسرشان ، اولین فردی که ضربه می‌خورد خودشان هستند. 

  

تصور کنید که یک وسیله برقی تازه مانند پلوپز را خریده و به خانه آورده‌اید. دستگاه زیاد پیچیده‌ای نیست و کلیدها و چراغ‌هایی روی بدنه آن وجود دارد. شاید در نگاه اول ندانید که باید با این دستگاه چطور برخورد کنید و روش استفاده از آن بسیار گیج‌کننده به‌نظر برسد اما هر دستگاهی کاتالوگ دارد. وقتی بروشور‌ها را مطالعه می‌کنید و نسبت به این دستگاه آگاهی‌هایی به‌دست می‌آورید، یاد می‌گیرید که چطور باید با آن برنج بپزید. اگر با عجله و بدون مطالعه بروشورها، سراغ دستگاه بروید و با آن غذایی آماده کنید، ممکن است غذای شما بسوزد یا حتی خوب از آب در نیاید. شاید هم به دلیل نداشتن آگاهی به دستگاه آسیب برسانید. در صورتی‌که دستگاه شما آسیب ببیند فکر می‌کنید مقصر شما هستید یا دستگاه؟ کدام را باید سرزنش کنید؟ شاید هم تقصیرها را به گردن سازنده دستگاه بیندازید. 

  در مورد زن و مرد هم موضوع این چنین است. انسان اشرف مخلوقات است و یکی از پیچیده‌ترین خلفت کره زمین محسوب می‌شود. . چگونه می‌شود ما برای استفاده از تجهیزات الکترونیکی خود را ملزم به مطالعه کاتالوگ آن می‌دانیم ولی برای حساس‌ترین و بزرگ‌ترین و پرمسوولیت‌ترین تصمیم زندگی خود که همان ازدواج است حاضر نیستیم کاتالوگ همسر خود را بخوانیم و در مورد چگونگی رفتار و ارتباط صحیح با وی اطلاعات خود را بالا ببریم و آموزش‌های لازم را کسب کنیم. به عبارتی باید بگوییم که ما ازدواج و همسر گزینی را از یک موبایل خریدن هم ساده‌تر گرفته‌ایم. وقتی اطلاعات زوج‌ها در زمینه شناخت کافی نباشد و تفاوت‌ها را فقط در ظاهر جسمانی ببینند،‌ کم‌کم سردی‌ها در زندگی مشترک شروع می‌شوند. کمتر پیش می‌آید که ازدواجی از همان ابتدا بر پایه دروغ شکل گرفته زن علاقه‌ای به ازدواج نداشته باشد و با بی‌میلی و سردی به آغاز زندگی مشترک خود بله گفته باشد. بلکه رفتارهای ناسالم پس از ازدواج است که به تدریج در زندگی زناشویی شکل می‌گیرند و موجبات بی‌میلی و سردی خانم‌ها را فراهم می‌کنند.

 

وقتی همسران تفاوت‌های یکدیگر را به خوبی بشناسند، سردی‌های کمتری پیش می‌آید. این تفاوت‌ها دو دسته‌اند. گروهی ازتفاوت‌ها عمومی هستند و دسته‌ای دیگر به تفاوت در ارضای نیازهای جنسی و عاطفی مربوط می‌شوند. وقتی یک مرد نتواند همسرش را خوب بخواند، زن احساس بی‌میلی پیدا می‌کند. مردها باید بدانند که زن‌ها از طریق حرف‌زدن با فشارهای درونی‌شان کنار می‌آیند. وقتی زن و شوهر مشغول صحبت هستند خصلت مردها این است که با حداقل کلام، حداکثر نتیجه را به‌دست می‌آورند. به عبارتی طبیعت مردها این است که فکر می‌کنند اگر حرفی نداریم، لزومی ندارد حرف بزنیم.

اما زن‌ها از راه صحبت‌کردن ارتباط برقرار می‌کنند. وقتی مردها تحت فشار و استرس درونی قرار می‌گیرند، بیشتر تمایل دارند که با خودشان خلوت کنند و در تنهایی به آرامش برسند. گاهی در ظاهر تلویزیون می‌بینند و روزنامه می‌خوانند اما از این راه می‌خواهند خودشان را آرام کنند و با مشکل خود کنار آیند. در همین زمان ممکن است برای همسرشان مشکلی پیش آمده باشد و درست در زمانی که زن می‌خواهد حرف بزند، شوهرش حوصله شنیدن حرف‌های او را ندارد. اگر زن و مرد نیازها و تفاوت‌های یکدیگر را بشناسند رفتارشان را طوری هماهنگ می‌کنند که هم فشارها استرس‌های زن کم شود و هم اینکه مرد به آرامش برسد. در غیر این‌صورت به هر دو فشار می‌آید، عصبی می‌شوند، دعوا می‌کنند و گوشه‌گیری‌ها آغاز می‌شود. همه اینها مقدمه سردی در زندگی است.

اگر مردها بدانند که صحبت‌کردن با یک زن چقدر اهمیت دارد و تا چه حد به نفع خودشان است، از آن استقبال می‌کنند. وقتی که زن و مرد باهم صحبت می‌کنند و زن می‌داند که در این مدت همسرش باتمام وجود به حرف‌هایش گوش می‌دهد، حواسش جای دیگری نیست، به حرف‌های او توجه دارد، صحبت‌هایش را تجزیه و تحلیل نمی‌کند و به دنبال نتیجه‌گیری نیست و حتی زن را با گفتن کلماتی تشویق می‌کند تا بیشتر حرف بزند ، در این‌صورت ارتباط عاطفی عمیقی بین همسران شکل می‌گیرد که می‌تواند لذت رابطه جنسی را به همراه داشته باشد. 

  بعضی از شوهران ممکن است فکر کنند رابطه جنسی در وضعیت خستگی و استرس در زن به رفع آنها کمک می‌کند که برداشتنی کاملا اشتباه است (هرچند ممکن است در مورد مردان چنین باشد) در این موارد بهترین گزینه برای آرام‌شدن و از بین‌رفتن خستگی زن صحبت‌کردن با همسر است. برای بسیاری از خانم‌ها صرف بیان استرس‌های روزانه‌شان باعث آسودگی می‌شود و فقط پس از آرامش یافتن زن است که ممکن است فعالیت جنسی برایش قابل قبول یا لذت‌بخش باشد. 

  

گاهی پیش می‌آید که خانم‌ها خاطرات گذشته را مرور می‌کنند و درباره وقایعی حرف می‌زنند که در گذشته اتفاق افتاده است. بعضی‌وقت‌ها این صحبت‌ها برای مردها خوشایند نیست. مرد نمی‌داند که در چنین شرایطی هدف زن تحقیر و نیش و کنایه‌زدن به شوهرش نیست. ساختار مغز مردها به گونه‌ای است که اگر مشکلی از گذشته داشته باشند، این مشکل را جایی در مغزشان بایگانی می‌کنند و با آن کاری ندارند، مگر اینکه بخواهند آن را از بایگانی خارج کنند. در نتیجه زمانی که مطلبی در مغزشان ذخیره شده، در آرامش هستند و با آن موضوع کاری ندارند اما طبیعت زن‌ها این‌گونه نیست. در مغز آنها جایی برای بایگانی خاطرات گذشته وجود ندارد. مطالب در ذهن‌شان می‌چرخد تا وقتی درباره آن حرف نزنند، آرام نمی‌شوند. بنابراین آن را با همسرشان درمیان می‌گذارند که همراه، مونس و همدم زندگی‌شان است. در این شرایط مرد به اشتباه فکر می‌کنند که زن می‌خواهد او را تحقیر کند و یا آن حادثه منفی را مرتب به رخ او بکشد. اگر مردها بدانند که این کار به آرامش همسرشان تا چه کمک می‌کند، از آن استقبال می‌کنند و در نهایت به این نتیجه می‌رسند چه زن گرم و بانشاطی دارند.

 

وقتی زن و شوهری برای درمان بی‌میلی جنسی و سردی در زندگی به درمانگر مراجعه می‌کنند نکته مهم این است که زوج‌ها باهم مورد بررسی قرار می‌گیرند. ممکن است سردی در رابطه زناشویی در زن ظاهر شود اما عامل اصلی بروز مشکل در مرد یا هر دو نفر باشد. معمولا اختلافات و اختلالات زناشویی از نوعی نیستند که امروز در زندگی بروز کنند و روز بعد زوج برای درمان به درمانگر مراجعه کنند. مشکلات اغلب روند کند و آهسته دارند که گاهی عامل اصلی در پشت شاخ و برگ‌های پدید آمده خود را مخفی می‌کند. در واقع ممکن است که زوج‌ها ماه‌ها با با مشکلات خود کنار بیایند و تا زمانی که در زندگی‌شان بحران، مشکلات جدی، قهر و دعوا پیش نیاید، به درمانگر مراجعه نکنند. پس مهم است که برای تشخیص درست مشکل زوج‌ها همراه هم نزد مشاور بروند و هیچ‌گاه نباید مرد یا زن به دیگری بگوید تو مشکل داری، پس خودت به درمانگر مراجعه کن و من با تو نمی‌آیم. به عبارت دیگر در برخورد با اختلالات زناشویی باید تاثیرات متقابل در هر دو طرف مورد بررسی قرار گیرند و اگر می‌خواهی گرمی و خوشبختی مجدد به خانه و زندگی ما برگردد زوج‌درمانی است که اهمیت دارد نه فرددرمانی. 

 

درک متقابل زن و شوهر از یکدیگر و آشنایی با تفاوت‌های یکدیگر سبب کاهش بروز سردی‌ها می‌شود. وقتی زن و شوهر بدانند که نیازهای جنسیتی‌شان متفاوت است، نحوه ارضای غریزه‌هایشان قابل‌مقایسه نیست و هر کدام مسیر متفاوتی دارد، در این شرایط روابط‌شان لذت‌بخش‌تر می‌شود. 

بهتر است خانم‌ها برای درمان سردی‌ها، ارتباط باهمسرشان را اصلاح کنند و آقایان هم یک بازنگری در رفتارشان داشته باشد. از سوی دیگر اکیدا توصیه می‌شود که زن‌ها به‌ویژه زن‌های جوان برای درمان سردی روابط دنبال دارودرمانی نباشند در واقع داروهایی که برای سردمزاجی در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند یا در داروخانه‌ها وجود ندارند، هیچکدام در درمان سردمزاجی تاثیر ندارد غالب این سردی‌ها منشا روان‌شناختی دارد و بیماری‌ نیست که بخواهد با دارو برطرف شود. 

  این احتمال وجود دارد که مصرف برخی از داروها در خانم‌ها سالم مختصر سبب گرمی روابط شود ولی هنگامی که سردی روابط وجود دارد و به مرور در حال بدترشدن است، دارو سردی‌ها را بیشتر می‌کند و نباید زوج با مصرف این گونه داروها که ظواهر تبلیغاتی بسیار فریبنده و زیبایی هم دارند، زمان را از دست بدهند و بگذارند مشکلات‌شان افزایش یابد و این سردی‌ها به نفرت تبدیل شود و چه بسا ممکن است دیگر فرصتی برای جبران گذشته‌ها باقی نماند.

 

یکی دیگر از دلایل سردی خانم‌ها رفتارهای خارج از اصول خانوادگی مردهاست. در حقیقت مرد حقوق و وظایفی را که با ازدواج در برابر همسرش به عهده گرفته است رعایت نمی کند. آقایان باید بدانند زنی که بعد از ازدواج شوهرش را تمام تکیه‌گاه خودش می‌داند و همه افراد خانواده را برای بودن در کنار همسرش ترک می‌کند، هیچ‌وقت نمی‌خواهد به این موضوع فکر کند که شاید همسرش نسبت به او وفادار نیست و یک روزی پشت او را خالی می کند، بنابراین آقایان باید مراقب باشند تا چنین شبهه‌ای شکل نگیرد و مانع از بروز چنین شرایطی شوند. البته گاهی اوقات رفتار خود خانم‌ها سبب ایجاد چنین مشکلاتی می‌شود. زن باعث می‌شود که شوهرش در مسیر غلطی وارد شود و ناخودآگاه بی‌وفایی کند. در نتیجه آن سردی زن هم به‌وجود بیاید. یکی از این رفتارهای غلط تماشای فیلم‌هایی است که با بدن پوشیده زن سرو کار ندارد. ماهواره و فیلم‌های نامناسب هم چنین شرایطی را ایجاد می‌کنند. وقتی زن در خانه فضای تماشای چنین فیلم‌هایی را فراهم می‌کند یا شوهرش را تشویق می‌کند که همراه او این برنامه‌ها را ببنید، به جرات می‌توان گفت که نباید انتظار داشته باشد این مرد فقط برای او باشد و وسوسه نگاه‌ها و تماس‌ها و رفتارهای ناسالم خارج از خانواده نشود. چرا؟ چون او با دست خودش زمینه‌هایی را فراهم می‌کند تا شوهرش به سمت دیگران سوق پیدا کند. به‌طور کلی در بیشتر موارد اگر بخواهیم علت گرایش مردها به سمت همسران متعدد را بررسی کنیم یکی از علل اصلی این گرایش را باید در همسر اول آنها جست‌و‌جو کرد. سوال اینجاست که همسر اول چقدر توانسته به‌طورکامل به نیازهای شوهرش توجه کند؟ 

به جز ادواج‌هایی که از ابتدا غلط بوده است و دختر با پسر هوس‌بازی ازدواج کرده است، تقریبا در غریب به اتفاق ازدواج‌ها مرد در زمان ازدواج با همسر فعلی در فکر ازدواج دوم نیست، بلکه عدم توجه کافی به نیازهای او توسط همسرش و وجود زمینه‌های مستعد در او و نیز جامعه، سبب می‌شود شرایط گرایش به سوی انحرافات رفتاری خارج از خانواده فراهم شود. به عبارتی باید گفت عمدتا زن‌ها هم مقصرند و تمام تقصیرها را نباید گردن مردها انداخت.

در احادیث بسیاری گفته شده که خانم‌ها باید به نیازهای جنسی همسران‌شان توجه کافی داشته باشند. یک زن باید از شوهرش مراقب کند و حواسش جمع باشد که وسوسه نشود. خودش هم باید برای جذابیت جنسی‌اش تلاش کند تا همسرش برای پر کردن خلأها و نیازهای غریزی و عاطفی خود به روابط خارج از ازدواج رو نیاورد. 

  

نکته مهم دیگر مربوط به ارضای نیازهای جنسی خانم‌ها است. مردها باید بدانند که در یک رابطه تا زمانی‌که همسر آنها ارضا نشد، آنها هم نباید ارضا شوند. مردی که بلافاصله پس از اتمام رابطه جنسی خود و یا ارضا‌شدن به لحاظ احساسی و عاطفی از همسرش دور می‌شود و مردی که وقت کافی برای تحریک‌کردن و پیش‌نوازی همسرش نمی‌گذارد و این رفتارها را مرتب تکرار می‌کند به‌سرعت زمینه را برای سردی‌ها، بهانه‌گیری‌ها و تنفر از رابطه زناشویی برای همسرش فراهم می‌کند.

اگر مرد در روابط زناشویی در ظاهر و در کوتاه‌مدت برنده باشد و با بی‌توجهی‌های او، همسر او به نیازهایش نرسد، به دلیل سرد‌شدن روابط اثرات منفی این موضوع به خود مرد هم صدمه می‌زند. انزال زودرس موضوع شایعی است که به سادگی قابل‌درمان است اما هنگامی‌که زن در یک معاشقه نادیده گرفته می‌شود، مشکلات را تشدید می‌کند. به هر حال توجه به ارضای نیازهای جنسی و مشکلاتی که به همراه دارد، در کاهش سردمزاجی خانم‌ها تاثیرگذار است. 

  در این راستا نیز مردها باید روش‌هایی که در یک معاشقه همسرشان از آن اکراه دارد را حتما کنار بگذارند و فقط به لذت خود فکر نکند. در برخی از خانم‌ها اختلافات و نارضایتی در رابطه با شوهر ممکن است روابط جنسی آنها را تحت تاثیر قرار دهد و در بسیاری از موارد کاهش میل جنسی نسبت به همسر رخ می‌دهد. گاهی هم مرد در رابطه جنسی فقط همسرش را به عنوان شی در نظر می‌گیرد و رابطه عاطفی عمیق با او برقرار نمی‌کند. در این موارد زن به علت نارضایتی از همسرش احساس خشم می‌کند و نسبت به او سرد می‌شود.

 

از نظر ارضای نیاز جنسی، زن را به هواپیما تشبیه می‌کنیم. در یک پرواز، نخست برنامه‌ریزی برای آن صورت می گیرد. وقتی هواپیما بخواهد برای حرکت آماده شود ابتدا موتورش روشن می‌شود، هواپیما در فرودگاه گرم می‌شود، سپس به آرامی حرکت می‌کند و سرعت می‌گیرد. بلند می‌شود، اوج می‌گیرد، مدتی در ارتفاع ثابت حرکت می‌کند، با نزدیک‌شدن به فرودگاه مقصد ارتفاعش کاهش می‌یابد، در فرودگاه می‌نشیند، سرعت را کاهش می‌دهد، می‌ایستد و موتور خاموش می‌شود. در این پرواز خطرناک‌ترین حادثه سقوط هواپیما از بالاترین ارتفاع است. 

  زمانی که برای یک رابطه زناشویی، تحریکات جنسی زن شروع می‌شود، همه مراحل باید به‌طور کامل طی شوند. اگر در قسمتی از مسیر این فرایند متوقف شود، زن سقوط می‌کند و از نظر روانی متلاشی می‌شود. مردها باید بدانند که زن باید در یک معاشقه تا مقصد پیش برود و به آرامش یک رابطه جنسی برسد. تکرار این ناکامی‌ها سردی می‌آورد، سردی‌هایی که بسیار زجرآور هستند و تنفر تنفر از همسر و رابطه جنسی را به همراه دارد. به عبارت دیگر تا زن به ارگاسم و اوج لذت جنسی نرسیده باشد، مرد نباید به انزال برسد. در غیر این‌صورت رابطه جنسی دردناک بوده و تجربه بد آن در ذهن زن باقی می‌ماند. گاهی سردمزاجی حالتی مقابله‌ای است برای کنترل تحریکات جنسی زن که کمتر این نکته توسط همسرش مورد توجه قرار می‌گیرد. هرچقدر این ناهماهنگی در ارضای غرایز جنسی بین زن و شوهر دیرتر درمان شود، آسیب‌های جبران‌ناپذیر بیشتری به همراه می‌آورد و نهاد خانواده را با تزلزل بیشری مواجه می‌کند البته مردها هم باید مراقب باشند و برای درمان فریب تبلیغات دارویی افراد و شرکت‌های سودجو را نخورند. مراجعه به درمانگر عالم و امین بهترین راه برای برطرف‌کردن مشکل آنهاست. 

 

شوخی با سردی‌ها زندگی را به آتش می‌کشد. زن و شوهر هردو برای برطرف کردن این مشکل مسوول هستند. بهتر است پا به پای هم تلاش کنند تا زندگی‌شان صمیمی و زیبا شود. البته برخی از سردی‌ها به دلایل خاص مانند اختلالات هورمونی، ترس از بارداری و برخی بیماری‌های روانی ایجاد می‌شود که با استفاده از داروهای روانپزشکی قابل درمان است. اما این موارد کمتر از 10 درصد سردی‌ها را تشکیل می‌دهد و مابقی با مراجعه به درمانگر و روان‌شناس و مشاورخانواده به راحتی برطرف می‌شود. این موضوع نباید نادیده گرفته شود. 

برخی خانم‌ها به این دلیل که تصور ذهنی‌شان این است که بدن‌شان از چشم همسرشان یا خودشان غیر‌جذاب است ممکن است دچار کاهش میل جنسی شوند. از دیگر علل سردمزاجی خانم‌ها می‌توان به طردشدن از سوی شوهر، خیانت شوهر، ناتوانی جنسی یا زودانزالی در مرد، عدم معاشقه کافی، در خواست مستقیم شروع معاشقه از طرف زن، نگرانی از آسیب واژن و عدم رعایت نظافت و بهداشت بدنی از طرف شوهر و بوی بد عرق بدن اشاره کرد.

بعضی‌وقت‌ها سردی‌ها در خانم‌ها چنان شاخ و برگ پیدا می‌کند که زوج به دنبال قطع شاخه‌های خشک شده درخت هستیم. شاخه‌ای را قطع می‌کنند و شاخه دیگر خشک می‌شود. هیچ‌وقت حاضر نمی‌شویم به پای درخت نگاهی بیندازند و نفتی را که قطره‌قطره به ریشه‌ها نفوذ می‌کند از کنار درخت زندگی دور کنند. تا زمانی که به سردی‌ها نگاه جامع و ریشه‌ای نداشته باشیم مشکل به‌طور کامل برطرف نمی‌شود. وقتی به‌طور دقیق به سردی زن توجه شود ممکن است نه‌تنها با رفع عامل اصلی مانع خشک‌شدن کامل درخت شد، بلکه می‌توانیم اسباب جوانه‌زدن سایر شاخه‌ها رافراهم کرد و مجددا شادابی را به زندگی خود برگرداند.

 

چندی پیش زن و شوهری که فرزند دو ساله‌ای داشتند برای مشاوره مراجعه کردند. مشکل‌شان این بود که نسبت به یکدیگر سرد شده بودند. زندگی‌شان به‌شدت منجمد شده بود و اگر بچه‌ای در کار نبود، تا به حال جدا شده بوند پس از اخد شرح حال ریشه بی‌میلی در این زوج مشخص شد برای آنها نه آزمایشی تجویز شد، نه دارو و پماد‌هایی که برای سرد مزاجی خانم‌ها مطرح می‌شود. تنها نسخه این بود: «ماهواره‌تان را جمع کنید، از نگاه‌های تحریک‌آمیز دوری کنید و فیلم‌های نامناسب نبینید و در جشن‌های مختلط شرکت نکنید.» این نسخه به هیچ‌وجه برای آنها قابل هضم نبود ولی چون احساس می‌کردند زندگی‌شان درحال فروپاشی است چاره‌ای جز عمل به آن نداشتند. بعد از سه هفته نکته‌ای که هم زن و هم شوهر با نکته‌ای که هر دو در کمال ناباوری به آن اشاره داشتند این بود که 80 درصد بی‌میلی‌هایشان برطرف شده و زندگی گرم‌تری دارند. با ادامه درمان و برخی توصیه‌های آموزشی برای رفع نیازهای عاطفی و جنسی یکدیگر در جلسات بعدی این زوج بسیار خندان، صمیمی و علاقه‌مند به یکدیگر شده بودند معتقد بودند که چیزی به‌عنوان بی‌میلی جنسی بین‌شان وجود ندارد. هم زمان آموزش‌های چگونگی همسرداری را هم دنبال می‌کردند. در واقع هنگامی که انسان تصاویر محرک را از زندگی‌اش دور کند، همسر او برایش جذاب‌تر می‌شود، حتی اگر زن زیبایی نباشد.

یکی دیگر از روش‌های خطرناک عوام برای افزایش میل جنسی مراجعه به سایت‌های غیراخلاقی، فیلم‌های پورنو و عکس‌های مستهجن است که شاید برای مدت‌کوتاهی میل‌جنسی را افزایش دهد ولی پس از چند ماه اعتیادآور شده و همسران بدون دیدن آن فیلم‌ها نمی‌توانند رابطه داشته باشند. یعنی فیلم می‌شود عامل تحریک زوجین و کم‌کم به جای همسر، تصویر ذهنی از آن فیلم‌ها جایگزین می‌شود و علاقه به همسر از بین می‌رود. اگر مردی با قشنگ‌ترین زن دنیا هم ازدواج کند بعد از 8 تا 10 ماه چهره و جسم او برایش عادی می‌شود. اگر مرد با عوامل محرک ارتباط داشته باشد زمینه انحراف مرد و بی‌میلی‌های زن فراهم می‌شود. 



تقویت توان جنسی و سردمزاجی

زنانبی میلی و سردمزاجی خانم ها بی علت نیست، ترس‌ها و استرس‌ها،مشکلات روزمره ، خوراکی‌ها یا انتخاب مواد غذایی نامناسب ،کم کاری غدد از جمله عوامل ایجاد کننده آن هستند بهترین روش های درمان آن را در این مطلب برایتان آورده ایم.

درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان در کشورهای مختلف برای درمان سردمزاجی پیش از هر چیز تغییر و اصلاح شیوه زندگی و سبک زندگی را پیشنهاد می‌کنند و بعد از آن به سراغ شیوه‌های طبیعی مهار استرس و اضطراب و کنترل تنش‌های ناشی از زندگی

می‌روند و برای تقویت توان جنسی و درمان ناتوانی جنسی مراجعان‌شان در نهایت دست به دامن انواع گیاهان دارویی یا داروهای با منشا گیاهی می‌شوند.

در هفته ۵ گرم سنجد بخوریدیکی از گیاهان دارویی که می‌تواند به پیشگیری و درمان یکی از رایج‌ترین اختلالات زندگی زناشویی غلبه کند، سنجد است. در منابع مختلفی از طب سنتی به این نکته اشاره شده که مصرف دمنوش تهیه شده از سنجد یا

جوشانده سنجد در درمان برخی از اختلال‌های جنسی به ویژه در زنان موثر است. اثرگذاری سنجد بر درمان اختلال جنسی زنان و حتی اضطرابی که آنها ممکن است حین رابطه زناشویی تجربه کنند تا حدی است که تحقیقات زیادی در این باره انجام شده و تاثیر گل گیاه سنجد و میوه آن و میزان اثرگذاری سنجد را بررسی کرده‌اند و

کپسول‌هایی به صورت صنعتی در داروخانه‌های برخی از کشورهای اروپایی به مردم عرضه می‌شود.سرد مزاجی زنان

از طرفی فراموش نکنید که از نگاه درمانگران مکتب آیورودا بوییدن اسانس به دست آمده از گل سنجد نیز می‌تواند به بهبود و درمان

ناتوانایی جنسی کمک کند البته این درمانگران بوییدن اسانس گل سنجد را اصلا به مردان توصیه نمی‌کنند چرا که موجب کاهش توانایی جسمی آنها می‌شود. از سوی دیگر نوشیدن یک تا ۲ فنجان دمنوشی که از جوشانده برگ یا میوه سنجد تهیه شده باشد برای درمان این اختلال بی‌اثر نیست اما اگر می‌خواهید نتیجه درمانی موفقی از این تجربه

بگیرید حتما با یک متخصص طب سنتی مشورت کنید.

کاهش اضطراب با ریوند چینیزن‌های

جوان زیادی وجود دارند که بعد از ازدواج به دلیل تجربه درد حین زناشویی به مرور دچار ترس‌ها و استرس‌هایی می‌شوند که این حالت‌های روحی- روانی مشکلاتی را برای آنها فراهم می‌کند و روابط زناشویی زن و شوهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مشکلاتی که ممکن است در صورت عدم درمان در کوتاه مدت موجب بروز مشکلات و

اختلاف‌هایی میان زن و شوهر شود. گیاه و ریشه ریوند چینی و نوشیدن دمنوش تهیه شده از آن تاثیر زیادی در کاهش درد به ویژه دردهایی دارد که ممکن است زنان در ناحیه لگن تجربه کنند. البته نباید فراموش کرد زنانی که به تازگی فرزند آنها متولد شده و مراحل شیردهی به نوزاد را تجربه می‌کنند نباید از این گیاه یا مشتقات آن استفاده

کنند.

این گیاهان را به رژیم‌تان اضافه کنیددر برخی از متون طب سنتی اشاره شده که گنجاندن

برخی از گیاهان و سبزیجاتی که جنبه درمانی دارند در رژیم غذایی می‌تواند تاثیر زیادی بر درمان ناتوانایی جنسی و ضعف‌های جسمانی در زوج‌ها به ویژه زنان داشته باشد. از این رو توصیه شده در بیشتر وعده‌های برنامه و رژیم غذایی هفتگی خود از چغندر، شاهی، فلفل سبز، پیاز، ترب، کشمش و تمشک استفاده کنید. نوشیدن شیره نارگیل

و آب انگور نیز از جمله خوراکی‌هایی است که می‌تواند به تقویت توانایی جسمی زنان کمک کند.

 

عسل طبیعی و خالص را حتما به وعده

صبحانه خود اضافه کنید و فراموش نکنید که خوردن حب‌هایی که از ترکیب خرما، گردو و دارچین تهیه شده در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد. برای تهیه این حب به ۶خرما و ۳ مغز گردو و کمی دارچین احتیاج دارید. هسته خرما را جدا کرده و مغز گردو و خرما را بکوبید تا نرم شود. دارچین را به آن اضافه کنید و حب‌هایی تهیه کنید

و هر روز ۴ تا ۵ حب بخورید. این حب‌ها را روزانه تهیه و مصرف کنید.

سبک زندگی‌تان را عوض

کنیددر برخی از نسخه‌هایی که در کتاب‌های بوعلی سینا موجود است از کاهش میل جنسی به عنوان یک بیماری نام برده شده که رابطه نزدیکی با نوع رژیم غذایی هر فرد دارد. در حقیقت بوعلی سینا مصرف بیش از اندازه از غذا و خوراکی‌ها یا انتخاب مواد غذایی نامناسب را عاملی موثر

در کاهش میل جنسی می‌داند.

 

بوعلی‌سینا حتی سبک زندگی افراد ، چگونگی حمام کردن، زمان بیدار شدن و به خواب رفتن را در ابتلا به ناتوانی

و کاهش میل جنسی بسیار موثر می‌داند، از این رو توصیه شده افرادی که با کاهش میل جنسی رو به رو شده‌اند در برنامه غذایی خود از نخود، لوبیا، تخم خربزه، کنجد، پیاز، هویج، ماهی ازون برون، خاویار، عسل، زعفران، انگور شیرین، گوشت گوسفند، شلغم، کلم، حلیم گندم، کنگر، نعناع، شنبلیله و مارچوبه استفاده کنند و به فراخور

خوراکی‌ای که برای وعده غذای‌شان آماده می‌کنند از این گیاهان و سبزیجات دارویی به عنوان ماده اولیه یا چاشنی استفاده کنند.

گل‌سرخ درمانی

کنیدگل سرخ یکی دیگر از گیاهانی است که مصرف خوراکی و موضعی آن به درمان ناتوانی یا کم‌توانی جنسی کمک می‌کند. در بسیاری از متون طب سنتی اشاره شده که مصرف روزانه عصاره به دست آمده از گل سرخ می‌تواند تاثیر مثبتی بر توانایی جسمی و بهبود توانایی جسمی مردان و

زنان داشته باشد. این عصاره امروزه به صورت صنعتی نیز تهیه می‌شود و آن را در داروخانه‌ها و عطاری‌ها به راحتی می‌توان تهیه کرد.

 

استفاده موضعی از روغن گل سرخ نیز در ناحیه شکم می‌تواند تاثیرگذاری مناسب بر درمان ناتوانی جنسی و افزایش توانایی بدن در مردان و زنان داشته باشد. علاوه بر این مصرف گل سرخ به صورت خوراکی به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و افزایش آرامش و کنترل تپش قلب نیز کمک می‌کند.

 

جنسینگ؛ گیاه باروری و زایشباوری در میان مردم مشرق زمین وجود دارد که خوردن جنسینگ که ریشه یک گیاه چندین ساله چینی است می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش قوای جنسی آنها داشته باشد و کم‌توانی جنسی و جسمی را در مردان و زنان درمان کند. به همین دلیل است که در آشپزخانه تمامی خانواده‌های چینی ریشه گیاه جنسینگ پیدا می‌شود. در حقیقت

چینی‌ها این گیاه را در برنامه‌غذایی اعضای خانواده می‌گذارند و به این ترتیب با کمک خواص معجزه‌آسای این گیاه ابتلا به ناتوانی و کم‌توانی جنسی و جسمی را در اعضای خانواده خود کنترل کرده و از ابتلا به آن پیشگیری می‌کنند.

به هر داروی گیاهی اعتماد نکنیدامروزه به هر عطاری یا فروشگاه عرضه محصولات یا مکمل‌های با منشاء طبیعی و گیاهی بروید انواع و اقسام محصولاتی را می‌بینید که برای درمان مشکلات و

اختلال‌های جنسی و زناشویی وجود دارد و فروشندگان مصرف آنها را برای درمان و برطرف کردن این مشکلات موثر می‌دانند اما نکته مهم آن است که بخش زیادی از این قرص‌ها یا کپسول‌ها هنوز به تایید مراکز علمی معتبر جهانی نرسیده است، اگر چه اثرگذاری آنها در تحقیقات و پژوهش‌های مختلف مثبت ارزیابی شده

است.

 

بنابراین باید در انتخاب مکمل‌ها و داروهای گیاهی در هر زمینه‌ای به ویژه برای درمان اختلال‌ها و بیماری‌های جنسی دقت کرد و صرفا

دارو یا گیاهی را به این واسطه که طبیعی است و عوارضی به همراه ندارد سرخود و بدون دستور متخصص طب سنتی مصرف نکرد. حتی گیاهان و داروهایی که ما به شما توصیه می‌کنیم باید با مشاوره متخصص طب سنتی برای‌تان تجویز شود چرا که طبع افراد با هم متفاوت است و ممکن است یک گیاه اثر درمانی متفاوتی روی ۲ شخص

مختلف داشته باشد.منبع : hidoctor.ir

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

ارسال محرمانه محصولات جنسی

مشاوره تلفنی طلاق

تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

رفع‌دعاوی‌ملکی/کوتاهترین زمان،کمترین هزینه

راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

هوشمند سرمایه گذاری کنید

بالاترین قدرت پاک کنندگی شیشه خودرو

محصولات فوق حرفه ای مراقبت از پوست و مو

جدیدترین و با کیفیت ترین لوازم آرایشی

بهترین روش شستوشوی لباس های مشکی و تیره

درمان افسردگی یک بار برای همیشه

مایع مشکین شوی رو ارزان تر از همه جا بخر!!

اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

مرکز تخصصی کاشت ابرو در کرج

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020



 

 

 

سرد مزاجی زنان

بسیاری از خانم‌ ها از نداشتن تمایلات جنسی رنج می ‌برند. این مشکل در هر نژاد و کشوری شایع است.چون سرد مزاجی جنسی در خانم‌ ها معمولا به یک سری از

روش‌ ها و شیوه‌ های غلط در زندگی روزمره نیز می‌ تواند مربوط شود؛ به همین دلیل برای درمان این عارضه در خانم‌ ها باید به صورت همه‌ جانبه تمام موارد از جمله مسایل هورمونی، بیماری ‌های مختلف، نوع روش زندگی و عوامل مختلف روانی مانند استرس در زندگی روزمره توسط متخصص مربوطه بررسی شود تا بتوان با درمان

عوامل زمینه ‌ای، تغییر در برخی از روش‌ های غلط و یا اصلاح شیوه‌ های مختلف رفتاری در خانم مبتلا، این عارضه را درمان کرد.

 

معمولا درمان سرد مزاجی در خانم‌ ها، شامل درمان‌ های غیر دارویی می ‌شود، هر چند در برخی موارد از درمان دارویی نیز در برخی افراد، تحت نظر متخصصان مربوطه می

‌توان بهره برد.

 

* یکی از روش ‌های درمانی موثر در سرد مزاجی خانم‌ ها، شامل استفاده از روش‌ های صحیح در شیوه ی زندگی و ارتباط با همسر است. تعدیل و تغییر شیوه ی زندگی عبارت است از ورزش

کردن مرتب، استراحت کافی، آموختن روش ‌های کنترل استرس و اجتناب از مصرف سیگار، مواد مخدر و الکل.

 

* یکی دیگر از روش ‌هایی که می ‌توان برای درمان این عارضه از آن بهره گرفت، تقویت

ماهیچه‌ های لگنی با استفاده از روش ” کگل ” است. در این روش فرد، عضلات لگن خود را سفت می ‌کند، به ‌طوری که می‌ خواهد جلوی ادرار کردن خود را بگیرد و تا شماره پنج می ‌شمارد، سپس عضلات را شل می ‌کند و مجددا این عمل را تکرار می‌ کند.

 

* برخی از بیماری ‌های زمینه‌ ای که فرد به آن ها مبتلا است، می ‌تواند باعث بروز سرد مزاجی در زنان شود. به همین علت باید به مسایل پزشکی و روانی فرد بیمار توجه کرد.

 

بیماری‌ هایی مانند افسردگی،

اضطراب، بیماری دیابت، بیماری‌ های قلبی عروقی، جراحی‌ های لگنی، سرطان‌ ها، مشکلات غده ی تیروئید، برخی از بیماری ‌های عصبی و… از جمله بیماری‌ هایی هستند که در درمان سرد مزاجی باید به آن ها توجه کرد.

 

همچنین توجه به

عوامل دیگر مثل بالا رفتن سن، بارداری، یائسگی و مصرف برخی از داروها که کاهش تمایل جنسی از عوارض آن می ‌تواند باشد، در بروز این عارضه موثر است.

 

* روش دیگر درمان عارضه ی سرد مزاجی خانم‌ ها، تجویز برخی از

داروها توسط پزشک معالج است. درمان ‌های دارویی از جمله استفاده از هورمون‌ های زنانه ی استروژن و پروژسترون، در خانم‌ هایی که دچار مشکلاتی در ارتباط با این دو هورمون مهم زنانه هستند، یکی از روش‌ های درمان سرد مزاجی خانم‌ ها است.

 

تجویز هورمون مردانه ی تستوسترون از دیگر موارد دارو درمانی است که البته هنوز توسط fda تایید نشده است.

 

استفاده از برخی قرص‌ ها مثل سیلدنافیل و تادالافیل در خانم‌ هایی که دچار عوارض جنسی ناشی

از مصرف داروهای ضدافسردگی شده‌ اند، مرسوم است.

 

همچنین تاثیر دارویی به نام تیبولون که جهت درمان پوکی استخوان استفاده می ‌شود، در افزایش میل جنسی افراد موثر بوده است.

 

نکته ی مهم در بحث دارو درمانی جهت درمان اختلالات جنسی، تجویز دارو توسط پزشک متخصص در درمان مشکلات جنسی است.

سلامتیران

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

مهاجرت به ساده ترین و ارزان ترین روش

میخوای ابروهای طبیعی وپرپشت داشته باشی؟

ویزیت آنلاین توسط مجرب ترین پزشکان

سوالات پزشکیتو آنلاین بپرس

چگونه زندگی شاد و آرامی داشته باشم؟

بایادگیری مهارت ارتباط موثرزندگیتومتحول کن

مشاوره تلفنی طلاق

جدیدترین ست های اسپرت و شیک دخترانه

مشاوره قبل از ازدواج خوب در تهران

جلوگیری از بور شدن لباس های مشکی

سرد مزاجی زنان

درمان وسواس در دوران کرونا

بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی

با چند سوال ساده شخصیتت رو بشناس!

بالاترین قدرت پاک کنندگی شیشه خودرو

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

میل جنسی به معنای داشتن تمایل به برقراری رابطه‌ی جنسی و همچنین داشتن جذابیت جنسی است. میل جنسی به سه مولفه‌ی اصلی  وابستگی دارد که با یکدیگر در تعامل هستند:

به طور کلی با بالا رفتن سن، میزان میل جنسی هم در مردان و هم در زنان، کاهش پیدا می‌کند. اما زنان بین 2 تا 3 برابر بیشتر از مردان در معرض سردمزاجی جنسی بر اثر بالا رفتن سن هستند. کاهش میل جنسی در زنان در اواخر 40 سالگی و 50 سالگی بیشتر می‌شود. البته میزان تاثیر سن بر میل جنسی در افراد مختلف فرق می‌کند: برخی از زنان در میانسالی کاهش شدیدی در میل جنسی خود احساس می‌کنند و برخی دیگر ممکن است تغییری در میل جنسی خود حس نکنند و حتی عده‌ی کمی ممکن است اظهار کنند که میل جنسی آن‌ها بیشتر شده است.

با شروع دوران یائسگی، تاثیرات فیزیکی کاهش سطح هورمون استروژن (از جمله گرگرفتگی ، تعریق زیاد، خشکی واژن) می‌تواند میل و انگیزه‌ی جنسی زنان را تحت تاثیر قرار دهد.

هرچند کاهش میل جنسی مستقیما با یائسگی در ارتباط نیست اما کاهش هورمون تستوسترون در دوران میانسالی در زنان موجب سردمزاجی آن‌ها می‌شود، چرا که این هورمون نقشی اساسی در انگیزش و میل جنسی در زنان دارد. چگونگی تاثیر هورمون تستوسترون بر میل جنسی بسیار پیچیده است و هنوز تاثیر آن بر کاهش میل جنسی در مطالعات علمی به طور دقیق به اثبات نرسیده است.سرد مزاجی زنان

همچنین در زنانی که به طور ناگهانی یائسه می‌شوند (به عنوان مثال بر اثر شیمی درمانی یا خارج کردن تخمدان‌ها) و به سرعت هورمون استروژن در بدن آن‌ها کاهش پیدا می‌کند، میزان کاهش میل جنسی بسیار شدیدتر از زمانی است که یائسگی به طور طبیعی و به تدریج رخ می‌دهد. جالب است بدانید که سایر زنانی که در شرایط مشابه هستند، تغییری در میل جنسی خود حس نمی کنند.

پیش از یائسگی، میزان میل جنسی درست قبل و بعد از تخمک گذاری به اوج می‌رسد. اما با توقف عادات ماهیانه و تخمک‌گذاری، آن دوره‌های اوج‌گیری میل جنسی نیز ناپدید می‌شوند. کاهش تولید استروژن نیز بدین معناست که میزان جریان خود در واژن کمتر است و واژن خشک است و به همین خاطر در هنگام دخول در رابطه جنسی احساس درد خواهید داشت.

معمولا در دوران میانسالی زنان شدیدا درگیر مسائل خانوادگی و زندگی زناشویی، مسائل شغلی، بزرگ کردن فرزندان و مسئولیت‌های دیگر هستند. هر کدام از این موارد می‌تواند موجب افزایش استرس در فرد شود و تنش عصبی نیز میل جنسی را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر، عدم برقراری رابطه جنسی به این دلیل که تمایل کمی به آن دارید باعث می‌شود که استرس و تنش عصبی شما بیشتر شود و این چرخه ادامه می‌یابد. رابطه‌ی شما با شریک جنسی شما نیز بسیار مهم است، در صورتی که شما دیگر علاقه‌ای به شریک خود نداشته باشید میل به برقراری رابطه جنسی نیز نخواهید داشت.

مشکل مضاعف: افسردگی و تنش عصبی می‌تواند موجب افزایش مشکلات جنسی شود و یائسگی نیز موجب بروز مشکلات خلقی در فرد می‌شود. زنان در سنین 40 تا 59 سالگی بیشتر و بیشتر دچار اختلالات خلقی می‌شوند.

در صورتی که سفید شدن موهایتان، اضافه شدن وزنتان و خشکی یا شل شدگی پوستتان باعث شود که احساس پیری کنید، بنابراین حس می‌کنید که دیگر جذابیت جنسی ندارید.

بسیاری از زنان برای کاهش میل جنسی خود یائسگی را مقصر می‌دانند در حالی که سایر مشکلات موجب سرد مزاجی زنان در یائسگی شده است. برخی ازین مشکلات بسیار شایع عبارتند از: مشکلات مثانه، کم‌کاری تیروئید، دردهای مزمن و اثرات جانبی برخی داروها.

برای بسیاری از زنان که در دوران یائسگی به سر می‌برند، کاهش تدریجی میل جنسی، تاثیر بزرگی بر کل فعالیت جنسی و همچنین کیفیت زندگی آن‌ها ندارد. اما برای برخی دیگر کاهش میل جنسی و حتی نداشتن افکار و خیالات جنسی موجب افسردگی و ناراحتی آن‌ها می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که این زنان از زندگی خود احساس نارضایتی داشته باشند و میزان میل جنسی آن‌ها نیز بیش از پیش تحت تاثیر قرار بگیرد. در صورتی که شما به طور مداوم و یا مکرر با مشکل نداشتن میل جنسی رو به رو می‌شوید، به احتمال زیاد شما دچار وضعیتی شده‌اید که با نام “عارضه‌ی سردمزاجی جنسی” شناخته می‌شود. این عارضه یکی از شایع‌ترین مشکلات در بین زنان است.

در برخی موارد، کاهش میل جنسی زن، تبدیل به بزرگترین مشکل زندگی او می‌شود چرا که این مسئله شریک جنسی او را ناراحت و ناراضی می‌کند و این مسئله می‌تواند رابطه‌ی آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. این موضوع خصوصا زمانی مسئله ساز می‌شود که یکی از طرفین تمایل به شروع رابطه جنسی دارد، طرف دیگر از داشتن رابطه جنسی سرباز می‌زند و یا حتی رمانتیک‌ترین تعطیلات و روزهای استراحت و وقت‌گذرانی زوج با یکدیگر، خسته کننده شده و هیچ میل جنسی در طرفین ایجاد نمی کند.

یکی از دلایل بسیار مهم سرد مزاجی و عدم تمایل به ایجاد رابطه‌ی جنسی در زنان، به خصوص پس از یائسگی، مشکل خشکی واژن است که ناشی از کمبود هورمون استروژن در بدن آنها می‌باشد. لیزر مونالیزا تاچ با تحریک بافت‌های واژن به حل این مشکل و در نتیجه حل مسائل جانبی آن از قبیل درد در هنگام نزدیکی و سرد مزاجی می‌پردازد.

در صورتی که شما نیز از علائم مرتبط با آتروفی واژن مانند کاهش میل جنسی، رنج می‌برید احتمالا انجام درمان با لیزر مونالیزا تاچ (V2LR) می‌تواند برای شما کارساز باشد.

متخصصان ما در کلینیک تخصصی تمامی زنان را تشویق می‌کنند که در مورد مشکلات مربوط به آتروفی واژن با پزشک خود صحبت کنند و مشتاقانه از آن‌ها استقبال می‌کنند، چرا که این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورتی که مشکلات جنسی درمان نشوند می‌توانند به اختلالات یا ناتوانی‌های جنسی منجر شوند که درمان آن بسیار مشکل خواهد بود.

لیزر مونالیزاتاچ که با نام که با نام فنی V2LR شناخته می‌شود یک روش غیر جراحی و بدون درد برا جوانسازی واژن است. اصلی‌ترین مزیت این درمان، بهبود کیفیت و انسجام بافت واژن و بازیابی سلامت آن است. این تکنولوژی منحصر به فرد که پیشرفته‌ترین درمان موجود برای مشکلات واژینال است بدون ایجاد اثر تهاجمی و با ملایمت کامل، موجب تحریک بافت واژن به تولید کلاژن بیشتر می‌شود. با تولید کلاژن بیشتر، بدون ایجاد هیچ عوارض جانبی، عملکرد بافت واژن بهبود می‌یابد و جریان خون در بافت واژن بیشتر می‌شود.

تغییرات ایجاد شده بعد از درمان با لیزر مونالیزا تاچ:

اگر از تاثیرات مخرب آتروفی واژن رنج می‌برید، لطفا برای تعیین وقت قبلی جهت مشاوره با متخصصان ما در کلینیک زیبایی، با ما تماس  بگیرید.

بازیابی میل جنسی شما نه تنها برای زندگی جنسی شما اهمیت حیاتی دارد بلکه برای بهبود روحیه و احساسات شما و سلامت روانی شما نیز مهم است. در واقع مواد بیوشیمیایی مفیدی که در حین مقاربت جنسی در بدن شما تولید می‌شوند، تاثیر مهمی بر سلامت عمومی شما دارند.

هرچند هیچ راه جادویی برای افزایش میل جنسی وجود ندارد، اما استفاده از برخی موادی که میل جنسی را افزایش می‌دهند، بی‌ضرر و جالب است. برای مثال خوردن صدف که به خوراکی عشاق شهرت یافته است، به خاطر داشتن آنتی اکسیدان بالا موجب بهبود عملکرد جنسی می‌شود. علاوه بر این صدف دارای روی است که می‌تواند باروری را افزایش دهد.

همه به خوبی می‌دانند که کشیدن سیگار اثرات مخرب فراوانی دارد و از جمله باعث کاهش جریان خود در ارگان‌های جنسی و تنگ شدن رگ‌ها می‌شود. کشیدن سیگار همچنین تحمل و انرژی شما در رابطه جنسی را کم می‌کند و البته باعث بوی بد دهان می‌شود.

انجام ورزش به صورت منظم به افزایش جریان خون در اندام‌های جنسی کمک می‌کند و باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید. به خاطر داشته باشید که هرچیزی که اعتماد به نفس و احساس شما نسبت به بدنتان را بهبود دهد، میل جنسی شما را نیز افزایش می‌دهد.

وقتی شما غذاهای ناسالم می‌خورید، علاوه بر سلامت عمومی شما، سلامت جنسی شما نیز به خطر می‌افتد. داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل و خوردن میوه و سبزیجات فراوان می‌تواند سلامت شما را تا حدود زیادی بهبود دهد و مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

پس از پاسخ به پرسش، از طریق ایمیل مرا مطلع کن

یوسف آباد: کلینیک یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ،ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی )

شماره تماس:

۰۲۱۴۵۳۷۹ مشاوره رایگان شبانه روزی

۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹–۰۲۱۸۸۳۵۳۲۵۹

۰۲۱۸۸۰۲۵۳۵۰–۰۲۱۸۸۰۲۵۴۳۵

۰۲۱۸۸۰۲۸۷۷۵–۰۲۱۸۸۰۲۴۴۵۹

تمامی حقوق این سایت برای کلینیک کاشت مو و زیبایی میباشد

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد کلینیک تخصصی سلامت جنسی کامش کاملا محفوظ می باشد

با توجه به شیوع کرونا ازپذیرفتن بیماران بدون دستکش و ماسک معذوریم. برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی از پذیرفتن همزمان بیماران در کلینیک اجتناب خواهد شد.

سرد مزاجی زن یا بی میلی جنسی در زنان یکی از مشکلات از موارد شایع اختلالات جنسی است که اغلب مراجعین در دوره های خاصی از زندگی آن را تجربه میکنند.  سرد مزاجی زن در دوره های مختلف سنی رخ می دهد. علل زیادی باعث بوجود آمدن بی میلی جنسی ذکر شده است.

عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی در زنان را سرد مزاجی زن می گویند. جهت برقراری یک ارتباط جنسی سالم نیاز به سلامت جسمانی، سلامت روانی، سلامت اجتماعی-فرهنگی و رفاهی است. رعایت وجود این چهار نکته سلامتی و کیفیت رابطه جنسی را تضمین می کند. هر یک از این چهار نکته در سرد مزاجی زن تاثیر گذار هستند. بی میلی جنسی هم در سنین باروری و هم در دوره یائسگی اتفاق می افتد. شناخت افراد از تمایلات خود وشریک جنسی شان و نحوه برآورده ساختن نیازهای جنسی و لذت بخشی به یکدیگر در بوجود آمدن و یا پیشگیری از بی میلی جنسی نقش بزرگی دارد.سرد مزاجی زنان

علایم بی میلی جنسی زنان بی میلی جنسى یا عدم تمایل جنسی به عنوان Hypoactive sexual desire disorder نامیده می شود. گاها مراجعین نمی دانند که دچار بی میلی جنسی هستند یا مشکل روانی وچود دارد.

زمانى وضعیت جنسی به عنوان اختلال محسوب مى شود که باعث اضطراب و نگرانى در فرد باشد ،  تخمین زده مى شود از هر سه زن یک نفر دچاربی میلی جنسی مى باشد .

در صورتی که نشانه های زیر در فرد وجود داشته باشد می توان به سرد مزاجی زن شک کرد .

1- نداشتن میل و علاقه به هیچ نوع فعالیت جنسی، حتی خود ارضایی

2- عدم وجود فانتزی جنسی یا افکار جنسی در فرد

3- وجود دیسترس در فرد از کم رغبت بودن به فعالیت جنسی

معمولا در بعضی از بیماران با اختلال بی میلی جنسی سایر اختلالات نیز به طور همزمان وجود دارد و این مشکلات همدیگر را تشدید می کند. اختلال سکس دردناک و اختلالات ارگاسم همبودی زیادی با سرد مزاجی زن یا اختلال بی میلی جنسی دارند.

علل شایع در سرد مزاجی زن علل شایع در سرد مزاجی زن از چند منظر قابل بررسی می باشد. با توجه به اینکه سلامت جنسی دارای چندین فاکتور می باشد بنابر این وجود اختلال یا مشکل در هر یک از فاکتورها می تواند دارای عوارض گوناگونی برای افراد باشد. چرخه جنسی در زنان بیشتر ماهیت رمانتیک دارد. یعنی مرحله میل جنسی در زنان بدون تظاهرات جسمی می باشد. بنابر این هر مشکلی که در مسایل عاطفی- روانی برای یک زن بوجود بیاید منجر به بی میلی جنسی خواهد شد. این موضوع که علت بی میلی مشخص شود نقش بسیار موثری در درمان دارد. چرا که با برطرف کردن علت پیش آمده درمان خودبه خود تا حد زیادی صورت می پذیرد. از علل شایع در مورد مسایل روانی – عاطفی، افسردگی و اضطراب می باشد. که با برطرف کردن افسردگی یا اضطراب مشکلات در صد بالایی از بیماران برطرف می شود. یکی دیگر از علل بی میلی جنسی در زنان تغییرات هورمونی است. این تغییرات ممکن است در اثر بارداری یا پس از زایمان برای افراد بوجود بیاید. علت دیگر در بی میلی جنسی زنان مربوط به شرایط اجتماعی و فرهنگی است.

عوامل متعددى منجر به بی میلی جنسی در زنان می شود و تجارب شخصى ، مسایل اجتماعى و سنت ها نیز در به وجود امدن ان نقش دارند. بی میلى جنسی مى تواند به علت هاى مختلف در دوران قائدگى ،مصرف داروهاى ضد باردارى ،بعد از زایمان وشیردهى ،دوران یائسگى ،اتفاق بیافتد .

اغلب مطالعات نشان داده اند که اختلال بی میل جنسی زنان عموما باعث مى شود که زنان از لحاظ روحى وجسمى ناراضى و مضطرب شوند . بنابراین این اختلال مى تواند تاثیر جدى بر کیفیت زندگى افراد بگذارد .

پیشگیری از بی میلی جنسی زنان پیشگیری از بی میلی جنسی زنان نیازمند داشتن فرهنگ بالایی می باشد. چرا که در فرهنگ های مختلف رضایت مندی و یا اساسا تمایل زنان به رابطه جنسی در نظر گرفته نمی شود. نگاه های مختلفی از نظر اینکه آیا زنان نیز باید میل به ارتباط جنسی داشته باشند یا خیر وجود دارد. در برخی از فرهنگ ها زنان صرفا بعنوان وسیله رفع نیاز جنسی مردان محسوب میشوند. تنوع دیدگاه در این خصوص باعث شده که این رفتار در جوامع مختلف اشکال متفاوتی را به خود بگیرد. اما از نظر دیدگاه علمی برای داشتن یک رابطه جنسی سالم زن و مرد هردو بایستی تمایل جنسی به یکدیگر داشته باشند. سرد مزاجی زن از دیدگاه علمی یک اختلال محسوب شده و قابلیت پیشگیری و درمان دارد. این نکته که وجود بی میلی جنسی در زنان می تواند آغازگر و یا بوجود آورنده مشکلاتی همچون زود انزالی در آقایان بشود یکی از دلایل مهم شروع درمان است. توصیه می شود که زوجین حتما پیش از ازدواج به مشاوره روانشناسی و بررسی شخصیت اقدام نمایند. داشتن جلسات مشاوره پیش از ازدواج یک اقدام پیشگیرانه جهت مشکلات روابط جنسی زوجین محسوب می شود. در روابط جنسی (چون یک ارتباط دو نفره محسوب می شود) داشتن نکات مشترک در بهبود و کیفیت رابطه بسیار تاثیر گذار است. توانایی درک متقابل در زن و مرد، توجه به نیازهای هر دو نفر و چگونگی رفع آن برای زوجین بسیار مهم است. لذا لازم است زن و شوهر حتما در این خصوص با یکدیگر گفتگو نموده و از تمایلات هم آگاه شده و درحل آن بکوشند. در صورتیکه زوجین بتوانند بخوبی نیازهای یکدیگر را رفع نمایند به آرامش و لذت از روابطشان خواهند رسید.

بررسی های لازم در بی میلی جنسی زنان بررسی های لازم در بی میلی جنسی زنان شامل: مسائل جسمی،  روانی- عاطفی، فرهنگی اجتماعی و رفاهی است. لذا اولین گام برای بررسی در این خصوص بررسی مسایل جسمی است. در صورت وجود مشکلات جسمی مانند: عفونت ها، کم خونی و یا سایر علل بررسی و درمان صورت پذیرد. شرایط نابسامان اقتصادی (مانند نداشتن محل امن برای ارتباط جنسی)، شرایط اجتماعی نامناسب(مداخلات دیگران در روابط زوجین) بایستی مورد بررسی قرار گیرند. نکته دیگری که لازم است مورد بررسی قرار گیرد همخوانی روانشناختی زوجین می باشد. این نکته در بوجود آمدن بی میلی جنسی زنان نقش مهمی را دارا است.

درمان بی میلی جنسی زنان درمان بی میلی جنسی زنان با یک رویکرد بین سیستمیک توسط سکس تراپیست ممکن است. این  پزشکان  دوره های تخصصی در خصوص کلیه مسایل مربوط به ارتباط جنسی را گذرانده اند. و قادرند تا زوایای گوناگون اختلال را بررسی و آنرا برطرف نمایند. در جلسات مشاوره با روشن شدن نحوه بوجود آمدن مشکلات و با ارائه را هکارهای لازم درمان صورت می گیرد. درمان بی میلی جنسی زنان از بعد خانواده درمانی نیز اهمیت زیادی دارد. این اختلال فقط برای خانمی که دچار آن شده است مشکل آفرین نیست. بلکه همسران نیز از آن آسیب دیده و بنابر این مجموعه خانواده دچار چالش می شود. بسیاری از زنان قادرند همراه با بی میلی جنسی به ارتباط جنسی اقدام نمایند. بی میلی جنسی در صورتیکه تداوم داشته باشد قطعا نیازمند مداخلات درمانی است. تداوم بی میلی جنسی زنان نشان دهنده اینست که فرد و یا زوجین دارای مشکلات دیگری نیز می باشند. خوشبختانه بی میلی جنسی در زنان قابلیت درمان خوبی دارد.

باید به این نکته توجه داشت که هر وفت هر کدام از شرکای جنسی درخواست بیشتری برای ارتباط جنسی داشته باشند٫ میتواند باعث بروز مشکل گردد . اگرچه شاید ارتباط عمیق و روابط صمیمی باعث شود این مشکل هیچ وقت  جدی نشود. در حقیقت هیج فرمول جادویی وجود ندارد که تشخیص  داده شود فرد از نظر جنسی کم کار است  و در بین زنان مختلف کاملا معیار ها متفاوت است .

درمان در اختلال بی میلی جنسی بسته به اینکه بیمار در کدام مرحله از زندگى خود قرار دارد متفاوت مى باشد. این درمان ها شامل  روان درمانى، دارو درمانى، تغییر سبک زندگى، زوج درمانى، هورمون درمانى … را مى تواند شامل شود.

معیار بی میلی جنسی در مقایسه زوجین باید به این نکته توجه داشت که هر وفت هر کدام از شرکای جنسی درخواست بیشتری برای ارتباط جنسی داشته باشند ٫ میتواند باعث بروز مشکل گردد. همیشه باید توجه کرد درخواست بیشتر یک طرف دلیل بر بی میلی جنسی طرف مفابل نیست.  اگرچه شاید ارتباط عمیق و روابط صمیمی باعث شود این مشکل هیچ وقت  جدی نشود. در حقیقت هیج فرمول جادویی به جز انجام مصاحبه دقیق وجود ندارد که تشخیص  داده شود فرد از نظر جنسی کم کار است.  در بین زنان مختلف کاملا معیار ها ی فعالیت جنسی متفاوت است .باید توجه داشت مسائل جنسی زوجین عموما بر روی هم تاثیر گذار است و گاها مشاهده می شود از زوجین  خانم با سرد مزاجی زن مراجعه می کند و همسر این خانم درگیر اختلال نعوظ است.

 

 

پیشنهاد ما به شما این است که هیچ زمانی یک دیگر را مجبور به داشتن رابطه جنسی نکنید . اگر متوجه این موضوع شدید که همسر شما در برقرار کردن رابطه به مدت طولانی تمایلی ندارد باید با صحبت کردن و مشارکت یک دیگر سعی کنید تا مشکل را پیدا کنید و برای حل آن اقدام کنید . اگر موفق به برقراری رابطه نبودید سعی کنید احساسات خود را بیان کنید و با در آغوش گرفتن و نوازش همسر خود به او آرامش دهید .

به خاطر داشته باشید که نیاز هر دو طرف  لذت بردن از  رابطه جنسی است ، پس عقب نشینی نکنید و به یک دیگر فشاری وارد نکنید .

مطمین باشید که  صحبت کردن با یک سکس تراپیست و صبر و حوصله در حل مشکل خود میتوانید با بهترین روش مشکلات را بر طرف کنید .

تعداد کل امتیازات این مطلب 1

این مطلب را به اشتراک بگذارید

چهار راه پاسداران – خ دولت – پلاک 111 – واحد 39

02188888283

info@kameshyar.com

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت کلینیک تخصصی سلامت جنسی کامش می باشد.

سرد مزاجی زنان
سرد مزاجی زنان
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *