سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟

سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟
سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

سرمایه گذاری در بورس مزایای متعددی دارد، از جمله:

سهامداران از دو محل دریافت سود نقدی و افزایش قیمت سهام، سود بدست می‌آورند. به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن رشد و افت قیمت سهام شرکت‌ها، نمی‌توان میزان سود احتمالی بورس را توضیح داد.

با این حال، در بورس پتانسیل زیادی برای کسب سود وجود دارد و به همین خاطر است که افراد بسیاری به سمت آن جذب می‌شوند. به دلیل وجود رابطه ریسک و بازده، احتمال ضرر سنگین نیز هست.

بورس بازاری قانونی است، بنابراین کلیه افرادی که در بورس سرمایه‌گذاری می کنند، از حمایت قانونی برخوردار هستند.

سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟

سازمان بورس بر معاملات بورس تهران نظارت می‌کند و اجازه فعالیت به افراد حقیقی و حقوقی متخلف را نمی‌دهد.

با سرمایه‌گذاری مناسب و آگاهانه در بورس، ارزش دارایی افراد در مقابل تورم حفظ می‌گردد، زیرا فرد به نسبت سهام خود در دارایی شرکت سهیم است و با رشد ارزش دارایی های شرکت به مرور زمان، ارزش سهام فرد نیز افزایش می یابد.

بورس می‌تواند برای شما ثروت عظیمی ایجاد کند. در پتانسیل بازارهای مالی برای ایجاد ثروت شکی نیست، اما کسب ثروت از طریق سرمایه‌گذاری در سهام واقعا کار هرکسی نیست و نیاز به کسب مهارت و تجربه دارد.

سرمایه شما قابل نقد شدن است. اگر شما برفرض مثال 10 میلیون تومان داشته باشید و آن یک کسب و کار راه‌اندازی کنید، در صورتی که تصمیم بگیرید کسب‌وکارتان را تعطیل کنید وسایل زیادی روی دست‌تان خواهد ماند (مثلا وسایل مغازه یا کارگاه یا…).

اما سرمایه‌گذاری در بورس فقط خرید برگه سهام است و اگر سهم درستی را انتخاب کرده باشید که نقدشوندگی بالایی داشته باشد، فورا می‌توانید سهام خود را بفروشید تا کارگزار 3 روز بعد، مبلغ حاصل از فروش سهام را به حساب بانکی شما واریز کند.

سرمایه‌گذاران بورس هر زمان که بخواهند می توانند سهام خود را فروخته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به پول خود دسترسی پیدا کنند.

برای خرید سهام، محدودیت ریالی وجود ندارد و افراد با هر مبلغی، می توانند در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

برای سرمایه‌گذاری در سهام، نیاز به سرمایه سنگین ندارید. حداقل خرید سهام در سیستم‌های معاملات آنلاین که امروز همه از آنها استفاده می‌کنند فقط 100 هزارتومان است. بگذریم از اینکه سفارش حضوری به کارگزار برای خرید سهام، هیچ حداقل قیمت وجود ندارد.

بسیاری از افراد هستند که 2 میلیون، 3 میلیون، 5 میلیون یا بیشتر پس‌انداز کرده‌اند و مایلند آنرا به گردش درآورند و از این طریق سودی نصیب خود سازند. با این مبالغ کم معمولا هیچ کسب‌وکاری نمی‌توان راه‌اندازی کرد و به همین دلیل است که بورس جای خود را در بین افراد زیادی که سرمایه کمی دارند باز کرده است.

سهامداران به نسبت سهام خود، مالک شرکت محسوب می‌شوند، بنابراین می‌توانند به همان اندازه، در تصمیم‌گیری درخصوص نحوه اداره شرکت، انتخاب مدیران و… مشارکت نمایند.

طبیعتا میزان سرمایه یک سهامدار خرد به آن اندازه نیست که بتواند وارد سهامداران عمده شرکت شود.

با این حال، خرید سهام شرکت به معنای مالکیت بخشی از آن شرکت است و تا زمانی که شخص آن سهام را نگهدارد، حق و حقوق یک سهامدار را خواهد داشت.

یک شخص عادی با سرمایه محدود نمی‌تواند شرکت بزرگی مانند شرکت پتروشیمی راه‌اندازی کند ولی با خرید سهام یک شرکت پتروشیمی یا هر شرکت دیگری، در سودآوری آن شرکت سهیم می‌شود.

چگونه در بورس سرمایه گذاری کنیم؟

در همه جا و در هرزمان قابل انجام است. فرقی نمی‌کند کجای دنیا باشید، فقط کافیست با یک دستگاه به اینترنت متصل شوید و معاملات دلخواه‌تان را از طریق پلتفرم‌های معاملاتی متنوع که برای موبایل‌ها، تبلت‌ها و کامپیوترها ساخته شده انجام دهید.

به همین دلیل است که شغل معامله‌گری سهام و معامله‌گری در بازار فارکس یا بورس کالا و بطور کلی معامله‌گری در بازارهای مالی، رویای خیلی از افراد در دنیاست.

چون به آنها آزادی می‌دهد و این افراد، سبک زندگی با پرستیژ و متفاوت با اشخاص شاغل را می‌توانند داشته باشند.

 

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

در بورسینس با مقالات آموزشی، دوره‌های آنلاین و کتاب‌ها و… به شما کمک می‌کنیم درآمد بیشتری داشته باشید و سود بیشتری از سرمایه‌گذاری کسب کنید.
در توئیتر فالو کنید:
https://twitter.com/jahandide

با سلام بازدهی سود های شرکت های دولتی چطوری به دست ما میرسه!؟

سلام خسته نباشین من میخوام وارد بورس بشم با سرمایە 30میلیون ولی هیچی از بورس منظورم خرید وفروش سر در نمیارم من کد سجام دارم و تو گارگزاری ثبت نام کردم ممنون میشم راهنمایم کنید

سلام خسته نباشین بازار فارکس حرامه ?

عرض سلام و احترام
سرمایه گذاری در بورس بهتر است یا سرمایه گذاری و عمر بیمه معلم؟

سلام، این دو کاملا متفاوت هست و اصلا قابل مقایسه نیست
پتانسیل سودآوری در بورس بیشتره در حالیکه شما در بیمه عمر در طول یک بازه زمانی مشخص، سرمایه تون تقریبا به شکلی قابل پیش بینی رشد میکنه
بورس به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست

بورس ایران یه هویی یه ینی ممکنه همه تحلیل ها باشه 5% منفی بشه . ایرانه دیگه میدونی که.

سلام
خداقوت دلار و یورو رو که با مفید باز میکنم مال 98/08/10 هست چرا آپدیت نیس؟؟؟
و بهترین نرم افزار بورس واسه تحلیل دلار و طلا چی هس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام، برای پشتیبانی مفیدتریدر فقط باید با کارگزاری مفید تماس بگیرید
بسیاری از نمودارها در سایت tradingview.com در دسترس هست و نیازی به نصب نرم افزار نیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

بی‌شک یکی از انتخاب‌های مهم هر سرمایه‌گذار، انتخاب بازار مناسب برای سرمایه‌گذاری است. این بازار با توجه به ریسک‌پذیری فرد، میزان سرمایه و دانش و مهارت فرد، متفاوت است. در میان بازارهای موازی موجود، یکی از انتخاب‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری، بورس است. ورود به بازار طلا و ارز با توجه به ماهیت پر ریسک و مبهم آن و نوسانات بالا، برای همه افراد جذابیت ندارد. بازار مسکن نیز به ‌واسطه مشکلات نقد شوندگی و دیر بازده بودن، در گزینه‌های اول مزایای سرمایه گذاری در بورس قرار نمی‌گیرد. درمطلب پیش‌رو، قصد داریم به مزایای سرمایه گذاری در بورس بپردازیم.

مهم‌ترین هدف افراد از ورود به بازار بورس کسب سود است. سود موردنظر از دو محل می‌تواند حاصل شود. هرگاه سهمی با افزایش قیمت همراه شود، سهامداران از محل اختلاف قیمت خرید و قیمت جدید سود کسب می‌کنند. نوع دیگری از سود، سود نقدی است که در صورت نگهداری سهم تا برگزاری مجمع سالانه به سهامداران تعلق می‌گیرد. مجموع این دو بازده، بازده کل سهم را تشکیل می‌دهد. از آنجایی که بازار سهام، توام با ریسک است و نمی‌توان تغییرات قیمت را به صورت دقیق پیش‌بینی کرد، میزان بازده موردنظر به طور دقیق، قابل‌محاسبه نیست. از آنجایی که بازار بورس پتانسیل بسیاری برای کسب سود دارد و برای بسیاری از افراد جذاب است.

کلیه فعالیت سهامداران و تغییرات ایجادشده در بازار بورس، زیر نظر سازمان بورس انجام می‌شود. معاملات غیرقانونی و خارج از چارچوب سازمان، انجام نمی‌شود. بورس بازاری قانونی است، بنابراین کلیه افرادی که در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند، از حمایت قانونی برخوردار هستند که یکی از مزایای سرمایه گذاری در بورس به حساب می‌آید.

سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟

با رشد نرخ تورم، پول کشور در معرض کاهش ارزش قرار می‌گیرد. اگر افراد نقدینگی خود را در بازار مناسب سرمایه‌گذاری کنند می‌توانند این کاهش ارزش را پوشش دهند. بازارسرمایه‌ این هدف را می‌تواند به خوبی محقق کند. با سرمایه‌گذاری در بازار بورس، ارزش دارایی فرد در مقابل تورم حفظ می‌شود. زیرا با گذر زمان، دارایی‌های شرکت نیز مشمول تورم شده و ارزش آن افزوده می‌شود درنتیجه ارزش سهام شرکت افزایش می‌یابد.

یکی از مهم‌ترین مزایای بورس نسبت به بازارهای موازی، سهولت نقد شوندگی است. اگر شما سرمایه‌ای داشته باشید و آن را وارد بازار مسکن کنید یا کسب و کاری راه بیاندازید، مدتی طول می‌کشد تا بتوانید سرمایه اولیه خود را بدست آورید و نقد کنید. اما در بازارسرمایه به ‌راحتی می‌توانید سهام خود را بفروشید و پول خود را به حساب بازگردانید. زمان لازم برای برگشت پول به حساب بانکی شما، حداکثر دو روز کاری است. محدودیت‌هایی که ممکن است درفروش سهام وجود داشته باشد، توقف یا تعلیق نماد است. به ‌جز این موارد شما قادرید توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن سهام خود را نقد کنید.

برای ورود به بازار سهام نیاز به سرمایه بالا نیست. شما با حداقل سرمایه ۱۰۰ هزار تومان می‌توانید معاملات خود را آغاز کنید. بنابراین شما می‌توانید، سرمایه‌گذاری در بورس را با مبالغ کم آغاز کنید. این در حالی است که شما برای شروع یک کسب و کار، غالباً نیاز به سرمایه، ابزار یا وسایل کار دارید. یا برای ورود به بازارهای دیگر، مبالغ بالاتری را باید مدنظر داشته باشید.

اگر بخواهید شرکت تأسیس کنید و صاحب آن باشید و از مزایای آن بهره ببرید، قطعاً لازم است امور اداری و قانونی زیادی را پشت سر بگذارید. مضافاً بر اینکه سرمایه کافی برای تشکیل شرکت لازم دارید. بورس سهامداری و مالکیت شرکت را از طریق خرید سهام، امکان‌پذیر کرده است.سهامداران به نسبت سهام خود، مالک شرکت محسوب می‌شوند، بنابراین می‌توانند به همان اندازه، در تصمیم‌گیری درخصوص نحوه اداره شرکت، انتخاب مدیران و… مشارکت نمایند. هرچه شما سهم بیشتری در شرکت داشته باشید، حق رأی و تصمیم‌گیری شما بیشتر است. به مرورزمان و افزایش سهم خود در شرکت، می‌توانید خود را به کرسی‌های مدیریتی شرکت نزدیک کنید. یک شخص عادی با سرمایه محدود نمی‌تواند شرکت بزرگ تأسیس کند ولی می‌تواند با خرید سهام یک شرکت بزرگ در تصمیم‌گیری و سودآوری آن شرکت، سهیم شود.

مالیات جز معیارهایی است که در صورت‌های مالی اهمیت ویژه‌ای دارد. نقش این عامل در هزینه‌های شرکت و تأثیر بر کاهش سود، بر کسی پوشیده نیست. خوشبختانه قانون معافیت مالیاتی، شرکت‌ها را جهت الحاق به بازار بورس تشویق می‌کند. به عبارت دیگر، سود حاصل از مزایای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار در بسیاری از کشورها از مالیات معاف و یا مشمول تخفیف مالیاتی است. همچنین شرکت‌های پذیرفته شده در بورس نیز از مزایای معافیت درصد مالیاتی استفاده می‌نمایند.

بورس به لحاظ بازه زمانی سرمایه‌گذاری متنوع است و یکی از مزایای سرمایه گذاری در بورس این است که هر سرمایه‌گذار با هر دید زمانی می‌تواند به آن ورود کند. عده‌ای به قصد سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و کسب سودهای دوره‌ای وارد بازار می‌شوند. آن‌ها می‌توانند با خرید سهام‌های مدنظر خود که در بازه ی زمانی کوتاه موردتوجه هستند، به کسب درامد بپردازند. سهامداران میان‌مدتی وقت و مهارت بیشتری برای انتخاب سهام خود بکار می‌گیرند و با نگهداری سهم در بازه ی زمانی حداقل ۶ ماهه می‌توانند کسب سود کنند. درنهایت عده‌ای قصد دارند پول خود را برای مدت طولانی در بورس، سرمایه‌گذاری کنند. افق بلندمدت و صبوری این سهامداران، می‌تواند بازده مطلوبی برای آنان رقم بزند.

راه‌های مختلفی جهت معامله در بورس وجود دارد. معاملات حضوری، معاملات تلفنی، سپردن سرمایه به مدیران پورتفو، و معاملات اینترنتی توسط شخص سرمایه‌گذار ازجمله راه‌هایی است که شما می‌توانید در بازار بورس حضورداشته باشید. شما با مراجعه به کارگزاری‌های بورس و انجام مراحل لازم که وقت چندانی نمی‌گیرد کد بورسی دریافت کنید و به‌راحتی وارد این بازار شوید. ساده‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری، استفاده از سامانه‌های معاملاتی به صورت اینترنتی است. این بازار نیاز به سرمایه سنگین یا فرآیند پیچیده‌ای برای ورود نیست و با فراگیری مهارت لازم می‌توان در این بازار موفق شد و به سرمایه‌گذاری سودآور دست‌یافت.

صاحبان سرمایه حداکثر تلاش خود را می‌کنند که سرمایه‌های خود را به سوی شرکت‌هایی هدایت کنند که کارایی بهتری دارند و فعالیت آن‌ها در رابطه با صنایع شکوفاتر و سودآورتر باشد. همین امر باعث پیشرفت شرکت‌هایی می‌شود که فعالیت مناسب‌تر و مدیریت بهتری دارند و عاملی برای تشویق شرکت‌ها می‌گردد تا برای جذب بیشتر سرمایه‌ها بهتر عمل کنند. بازار بورس این امکان را فراهم می‌آورد، سرمایه‌ها به سمت صنایع موردنظر هدایت شوند. هرچه ارزش‌گذاری شرکت‌ها دقیق‌تر و افراد موجود در بازار حرفه‌ای‌تر باشند، امکان هدایت سرمایه‌ها به سمت صنایع هدف و افزایش توسعه بیشتر است.

از آنجایی که بازار بورس شباهت زیادی به بازار رقابت کامل دارد، قیمت سهام با توجه به عرضه و تقاضای آن در بازار شکل می‌گیرد. حضور تعداد زیاد خریداران و فروشندگان به شکل‌گیری این بازار کمک می‌کند. کشف قیمت در این حالت با تصمیم نه یک شخص و به صورت دستوری بلکه توسط خریداران و فروشندگان تعیین می‌گردد.

 

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: ۲.۳ / ۵. تعداد امتیاز: ۳

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بی‌شک یکی از انتخاب‌های مهم هر سرمایه‌گذاری، انتخاب بازار مناسب برای سرمایه‌گذاری است. در میان بازارهای موازی موجود، یکی از انتخاب‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری، بورس است. ما در ادامه این مطلب ۱۰ مزیت سرمایه‌گذاری در بورس را برای شما نام می‌بریم.

این روزها اکثر افراد ترجیح می­‌دهند به جای نگهداری پول نقد، سرمایه اضافی خود را در جایی سرمایه­‌گذاری کنند که از کاهش ارزش مالی سرمایه­‌شان جلوگیری شود. سرمایه­‌گذاری در بازار بورس یک گزینه مناسب برای بسیاری از افراد محسوب می­‌شود که می‌­توانند با هر میزان از سرمایه، در آن فعالیت کنند.

سرمایه گذاری در بورس، به کشورها، مؤسسات، مشاغل و اشخاص حقیقی اجازه می‌دهد تا در معاملات بازارهای بورس شرکت کرده و سهام اوراق بهادار را خرید و فروش نمایند.

بی شک یکی از انتخاب‌های مهم هر سرمایه‌گذاری، انتخاب بازار مناسب برای سرمایه‌گذاری است. در میان بازارهای موازی موجود، یکی از انتخاب‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری، بورس است.

مزیت سرمایه‌گذاری در بورس عبارت است از شرایط و اوضاع خاصی که در بورس وجود دارد و در آینده به وجود خواهند آمد و سرمایه‌گذاران از آن بهره‌مند خواهند شد. بازار بورس نسبت به سایر بازارها دارای مزایایی است که عبارتند از: نبود حد سرمایه مجاز برای سرمایه گذاری در بورس، قابلیت نقد شوندگی بالا در بازار سرمایه و بازدهی بالاتر با توجه به ریسک بهینه نسبت به سایر بازارها.

سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟

۱- نبود حد سرمایه مجاز برای سرمایه گذاری در بورس:

در بازار بورس بدون محدودیت مالی می‌توان سرمایه گذاری کرد. در بازار بورس می‌توان با حداقل سرمایه فعالیت داشت و به خرید و فروش سهام پرداخت.

۲- قابلیت نقدشوندگی بالا در بازار سرمایه:

در شرایط رکوردی کنونی در بازارهای مسکن، طلا، دلار و سکه و غیره شاهد کمبود مشتری بوده و در حقیقت سرعت تبدیل سهام به نقدینگی خیلی بیشتر از سرعت تبدیل ارز و طلا به نقدینگی است.

۳- بازدهی بالاتر با توجه به ریسک کمتر:

در مقایسه بازار بورس با سایر بازارها باید بیان داشت که در بازه‌های زمانی بلند مدت، سهام نسبت به بازار دلار، مسکن وغیره، نقدینگی رشد بهتری داشته است.

علاوه بر موارد مذکور می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۴- برخورداری از حمایت قانونی

کلیه فعالیت سهامداران و تغییرات ایجادشده در بازار بورس، زیر نظر سازمان بورس انجام می‌شود.

در واقع، معاملات غیرقانونی و خارج از چارچوب سازمان، انجام نمی‌شود. بورس بازاری قانونی است، بنابراین کلیه افرادی که در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند، از حمایت قانونی برخوردار هستند.

۵- کسب سود

مهم‌ترین هدف افراد از ورود به بازار بورس کسب سود است. هرگاه سهمی با افزایش قیمت همراه شود، سهامداران از محل اختلاف قیمت خرید و قیمت جدید سود کسب می‌کنند. نوع دیگری از سود، سود نقدی است که در صورت نگهداری سهم تا برگزاری مجمع سالانه به سهامداران تعلق می‌گیرد. مجموع این دو بازده، بازده کل سهم را تشکیل می‌دهد. از آنجایی که بازار سهام، توام با ریسک است و نمی‌توان تغییرات قیمت را به صورت دقیق پیش‌بینی کرد، میزان بازده موردنظر به طور دقیق، قابل‌محاسبه نیست. از آنجایی که بازار بورس پتانسیل بسیاری برای کسب سود دارد و برای بسیاری از افراد جذاب است.

۶- حفظ سرمایه در مقابل تورم

با رشد نرخ تورم، پول کشور در معرض کاهش ارزش قرار می‌گیرد. اگر افراد نقدینگی خود را در بازار مناسب سرمایه‌گذاری کنند می‌توانند این کاهش ارزش را پوشش دهند. بازارسرمایه این هدف را می‌تواند به خوبی محقق کند. با سرمایه‌گذاری در بازار بورس، ارزش دارایی فرد در مقابل تورم حفظ می‌شود. زیرا با گذر زمان، دارایی‌های شرکت نیز مشمول تورم شده و ارزش آن افزوده می‌شود درنتیجه ارزش سهام شرکت افزایش می‌یابد.

۷- بهره‌گیری از معافیت مالیاتی

مالیات جز معیارهایی است که در صورت‌های مالی اهمیت ویژه‌ای دارد. نقش این عامل در هزینه‌های شرکت و تأثیر بر کاهش سود، بر کسی پوشیده نیست. خوشبختانه قانون معافیت مالیاتی، شرکت‌ها را جهت الحاق به بازار بورس تشویق می‌کند. به عبارت دیگر، سود حاصل از مزایای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار در بسیاری از کشورها از مالیات معاف و یا مشمول تخفیف مالیاتی است. همچنین شرکت‌های پذیرفته شده در بورس نیز از مزایای معافیت درصد مالیاتی استفاده می‌نمایند.

۸- تنوع بازه زمانی سرمایه‌گذاری

بورس به لحاظ بازه زمانی سرمایه‌گذاری متنوع است و یکی از مزایای سرمایه گذاری در بورس این است که هر سرمایه‌گذار با هر دید زمانی می‌تواند به آن ورود کند. عده‌ای به قصد سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و کسب سودهای دوره‌ای وارد بازار می‌شوند. آن‌ها می‌توانند با خرید سهام‌های مدنظر خود که در بازهٔ زمانی کوتاه موردتوجه هستند، به کسب درامد بپردازند. سهامداران میان‌مدتی وقت و مهارت بیشتری برای انتخاب سهام خود بکار می‌گیرند و با نگهداری سهم در بازهٔ زمانی حداقل ۶ ماهه می‌توانند کسب سود کنند. درنهایت عده‌ای قصد دارند پول خود را برای مدت طولانی در بورس، سرمایه‌گذاری کنند. افق بلندمدت و صبوری این سهامداران، می‌تواند بازده مطلوبی برای آنان رقم بزند.

۹- سهولت سرمایه‌گذاری

راه‌های مختلفی جهت معامله در بورس وجود دارد. معاملات حضوری، معاملات تلفنی، سپردن سرمایه به مدیران پورتفو، و معاملات اینترنتی توسط شخص سرمایه‌گذار از جمله راه‌هایی است که شما می‌توانید در بازار بورس حضورداشته باشید. شما با مراجعه به کارگزاری‌های بورس و انجام مراحل لازم که وقت چندانی نمی‌گیرد کد بورسی دریافت کنید و به‌راحتی وارد این بازار شوید. ساده‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری، استفاده از سامانه‌های معاملاتی به صورت اینترنتی است. این بازار نیاز به سرمایه سنگین یا فرآیند پیچیده‌ای برای ورود نیست و با فراگیری مهارت لازم می‌توان در این بازار موفق شد و به سرمایه‌گذاری سودآور دست‌یافت.

۱۰- جذب سرمایه‌ها در صنایع کارآمد

صاحبان سرمایه حداکثر تلاش خود را می‌کنند که سرمایه‌های خود را به سوی شرکت‌هایی هدایت کنند که کارایی بهتری دارند و فعالیت آن‌ها در رابطه با صنایع شکوفاتر و سودآورتر باشد. همین امر باعث پیشرفت شرکت‌هایی می‌شود که فعالیت مناسب‌تر و مدیریت بهتری دارند و عاملی برای تشویق شرکت‌ها می‌گردد تا برای جذب بیشتر سرمایه‌ها بهتر عمل کنند. بازار بورس این امکان را فراهم می‌آورد، سرمایه‌ها به سمت صنایع موردنظر هدایت شوند. هرچه ارزش‌گذاری شرکت‌ها دقیق‌تر و افراد موجود در بازار حرفه‌ای‌تر باشند، امکان هدایت سرمایه‌ها به سمت صنایع هدف و افزایش توسعه بیشتر است.

سرمایه‌گذاری در بورس می‌­تواند یک انتخاب درست باشد اگر متقاضیان ورود به آن با صبر و حوصله و آگاهی کافی عمل کنند. شما با مهم‌ترین مزیت سرمایه‌گذاری در بورس آشنا شدید. با این حال سرمایه‌گذاری در بورس مزایای زیادی دارد که امکان کسب درآمد یکی از آن موارد می‌باشد. مثلاً می‌توان از بورس در موارد زیر هم بهره‌مند شد؛

 ما در وینداد با داشتن متخصصین امور قرارداد و مشاوران سرمایه­‌گذاری، آماده راهنمایی شما در مورد ورود به بورس و بررسی قرارداد کارگزاری (بروکری) هستیم تا بتوانید با آمادگی هرچه بیشتر وارد فضای بازار بورس شوید و از سرمایه­‌گذاری خود در این بازار منافع مالی بیشتری به دست آورید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‘5 زمان خواندنتعداد زیادی از محصولات خوراکی تولید شده در ایران به سایر نقاط جهان صادر می شوند و به دلیل کیفیت مطلوب و نوع خاص آن‌ها طرفداران زیادی در میان مردم جهان دارد. محصولاتی ادامه مطلب…

‘5 زمان خواندنبسیاری از تجار و یا شرکت‌های تجاری در ایران با مفهوم کارت بازرگانی تا حدی آشنا هستند. با این حال بسیاری از مردم از کارت بازرگانی، انواع و مزایای آن اطلاع خاصی ندارند. ادامه مطلب…

‘5 زمان خواندنبرای جذب سرمایه استارتاپ علاوه بر داشتن دانش در حوزه مدیریت کسب‌وکار و تسلط بر ترفندهای مذاکره، نیاز به اشراف بر نکات حقوقی جذب سرمایه نیز وجود دارد. نکات حقوقی جذب سرمایه استارتاپ ادامه مطلب…

اگر چشم و گوشتان از تبلیغات رسانه‌ای درباره بورس پر شده یا هر روز خبری با تیتر «شاخص کل در قله» و «رکورد شکنی بورس» کنجکاوتان می‌کند تا روی عنوانش کلیک کنید، توصیه می‌کنیم این مطلب را هم که به مهمترین سوال پاسخ می‌دهد، بخوانید: آیا سرمایه گذاری در بورس خوب است؟ و اصلا مزایای سرمایه گذاری در بورس چیست؟

 اگر این سوال یا سوالاتی از این دست برایتان پیش آمده، یا فکر ورود به بورس ذهن‌تان را قلقلک می‌دهد، باید بگوییم که درست آمده‌اید. در این مقاله سعی کرده‌ایم خیلی خلاصه به تمام سوال‌هایتان پاسخ دهیم.

قبل از ورود به جزئیات و بررسی مزایای سرمایه گذاری در بورس ، لازم است یک نکته را مرور کنیم. بازار بورس تهران در مقایسه با سایر بازارهای مالی، طی 5 سال گذشته بیشترین رشد را داشته است. یعنی اگر 5 سال پیش در بورس سرمایه‌گذاری می‌کردید، پول‌تان همراه با شاخص کل، بیشرین رشد را در مقایسه با بازارهای ارز، طلا، مسکن، سپرده بانکی و … تجربه می‌کرد. در نمودار زیر میزان رشد 10 میلیون تومان پول در بازارهای مالی مختلف را طی 5 سال گذشته می‌بینید. به عبارتی اگر 5 سال پیش 10 میلیون تومان پول را در هر کدام از بازارها می‌گذاشتید، الان چقدر سرمایه داشتید.

نکته بسیار مهمی که این روزها باعث شده توجه اغلب ایرانی‌ها به سمت بورس جلب شود، رشد بازار سرمایه در طول سال 98 است. از ابتدای سال 98 تا زمان انتشار این مقاله، شاخص کل بورس 190 درصد رشد کرده است. این یعنی اگر شما در ابتدای سال 98 در بورس ایران، سهام چند شرکت را می‌خریدید، به طور میانگین 190 درصد سود می‌کردید.

جزئیات در بورس فراوان و بسیار پیچیده است که شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش بورس، اصل ماجرا را خیلی ساده‌تر ببینید. ماجرا از این قرار است که در بورس شما شریک شرکت‌ها و سهامداران‌شان می‌شوید. شرکت‌ها سهام خود را می‌فروشند و سهامداران را شریک خود می‌کنند. شرکت از پول شما برای توسعه و بهبود کارش استفاده می‌کند و شما را در سود و زیان خود شریک می‌کند.

سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟

به بیان دیگر، ماجرا این است که بورس در هر کشوری به‌عنوان بخشی از بازار سرمایه، رکن مهمی در توسعه اقتصادی کشور است. این بازار می‌تواند پس‌اندازهای جزئی و راکد سرمایه‌گذاران خرد را جمع‌آوری کند و در امر تولید و تأمین مالی مؤسسه‌ها، کارخانه‌ها و کسب‌و‌کارهای مولد به کار بیاندازد.

خیلی از بنگاه‌های اقتصادی (کارخانجات، شرکت‌ها و …) برای رشد خود نیاز
به منابع مالی دارند. بنگاه‌های اقتصادی اگر بخواهند از تسهیلات بانکی استفاده
کنند علاوه بر اصل پول باید نرخ بهره را به بانک پس بدهند اما اگر شرکت‌ها سهام
خود را در بازار سرمایه عرضه کنند، از سرمایه‌های خرد مردم استفاده خواهند کرد و
در ازای فروش سهم، منابع مالی پایداری به دست‌شان می‌رسد که لازم نیست آن را پس
بدهند و یا سود پولی که دریافت کرده‌اند را بپردازند، در عوض سهامدار را در سود
کار خود شریک می‌کنند.

پس بدیهی است که گسترش بازار سرمایه در کشور می‌تواند زمینه رشد و توسعه
شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی را فراهم کند. بورس جان تازه به اقتصاد می‌بخشد، چرا
که پس‌اندازهای راکد را در امر تولید و ساخت و ساز به کار می‌اندازد و شکوفایی
اقتصادی را به وجود می‌آ‌ورد.

بطور خلاصه مزایای سرمایه گذاری در بازار بورس عبارتند از:

در ادامه هریک از این موارد را به تفصیل با هم بررسی می‌کنیم.

تمامی افرادی که در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند، از حمایت قانونی برخوردار هستند؛ زیرا بورس بازاری قانونی است. سازمان بورس بر معاملات بورس تهران نظارت می‌کند و اجازه هر فعالیتی را به افراد حقیقی و حقوقی متخلف نمی‌دهد. تمامی شرکت‌ها برای اینکه وارد بورس شوند باید شفافیت مالی و اداری داشته باشند، سودده باشند و تمامی اطلاعات‌شان را در «سامانه کدال» منتشر کنند. سامانه کدال یا سامانه اطلاع رسانی ناشران کدال جایی است که شرکت‌های بورسی تمامی اطلاعات خود را آنجا منتشر می‌کنند. استفاده از این سامانه برای تمامی افراد رایگان و بدون هیچ‌گونه محدودیتی است.

 عموم افراد تصور می کنند که برای ورود به بورس سرمایه بالایی مورد نیاز است در حالی که حداقل مبلغ سرمایه گذاری در بورس تنها حدود 500 هزار تومان می باشد. به عبارت دیگر، شما با هر سرمایه‌ای می‌توانید به این بازار وارد شوید. در حالی که اغلب گزینه‌های دیگر سرمایه گذاری به سرمایه بالاتری نیاز دارند.

بطور مثال شما نمی توانید با سرمایه کم وارد بازار مسکن شوید یا برای سرمایه گذاری در بازار سکه باید حداقل سرمایه ای به اندازه یک سکه داشته باشید. خانم‌های خانه‌دار، دانشجویان، دانش‌آموزان و اقشار مختلف دیگری وجود دارند که سرمایه‌شان کمتر از 5 میلیون تومان است و البته افرادی هم هستند که چندین میلیارد تومان سرمایه دارند.

بورس ایران تمامی سرمایه‌گذاران را از خرد تا کلان، می‌پذیرد و در ارتباط با حداکثر مبلغ سرمایه گذاری در بورس نیز محدودیت خاصی وجود ندارد. مبالغ بالا و هنگفت نیز در این بازار قابلیت سرمایه گذاری دارند. به عبارت دیگر، سرمایه های کوچک و عظیم هر دو می توانند در این بازار به کار گرفته شوند.

 در بازار بورس می توان تغییرات را به صورت لحظه ای رصد کرد. شرکت هایی که وارد بورس می شوند باید از چند سال قبل سودده باشند، سرمایه آن ها از مقدار معینی کمتر نباشد و تعهد نمایند که طبق استانداردهایی از پیش تعیین شده اطلاعات و صورت های مالی خود را برای استفاده عموم سهامدارن ارائه نمایند همین موضوع باعث ایجاد شفافیت این بازار نسبت به بازارهای دیگر مالی می شود.

 نقدشوندگی بالا به این معناست که بتوان دارایی خود را به سرعت تبدیل به پول نقد کرد. به طور مثال اگر در بازاری مثل مسکن سرمایه گذاری کرده باشید احتمالا برای تبدیل کردن سریع دارایی خود به مشکل بر خواهید خورد در حالی که در بازار بورس اغلب می توانید خیلی سریع و راحت سرمایه خود را به وجه نقد تبدیل کنید.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تجربه سرمایه‌گذاری را داشته‌اند، پس می‌دانید که نقد کردن سرمایه چه کار پر دردسری است. فروختن زمین و مستغلات و نقد کردن سرمایه‌های اینچنینی، مستلزم صرف زمان بسیاری است. مشتری پیدا کردن، انجام مراحل معامله و واگذاری، دریافت وجه و… همه و همه زمان‌بر است. فروش خودرو، طلا و ارز نیز دردسرهای خودشان را دارند.

اما در بورس ایران شما تنها با چند بار کلیک کردن روی ماوس کامپیوتر‌تان یا حتی تلفن هوشمند‌تان، می‌توانید سهامی که دارید را بفروشید و دارایی نقدی‌تان را از پرتفو یا سبد سرمایه‌گذاری‌تان به حساب بانکی خود منتقل کنید. انتقال پول به حساب بانکی نیز تنها 3 روز طول می‌کشد. به همین راحتی!

در بازار بورس ابزارهای بسیار متنوعی وجود دارد که هر سرمایه گذار می تواند با توجه به توان مالی خود، سطح انتظارات از منافع آتی سرمایه گذاری و همچنین میزان ریسک پذیری خود بهترین گزینه را انتخاب نماید. به عبارت دیگر برای هر فرد ابزار مناسب سرمایه گذاری با سطح ریسک پذیری او وجود دارد.

شرایط تورمی همیشه این نگرانی را برای عموم افراد به دنبال دارد که بتوانند دارایی های خود را در برابر ریسک تورم و کاهش ارزش مصون نگاه دارند. بررسی آمار در سال های اخیر نشان می دهد که بازار سرمایه اغلب بازدهی بسیار بالاتری نسبت به تورم داشته است.

با سرمایه‌گذاری مناسب و آگاهانه در بورس، ارزش دارایی افراد در مقابل تورم حفظ می‌شود. زیرا فرد به نسبت سهام خود، در دارایی شرکت سهیم است و با رشد ارزش دارایی‌های شرکت به مرور زمان، ارزش سهام او نیز افزایش می‌یابد.

بورس می‌تواند برای شما ثروت عظیمی ایجاد کند. البته باید توجه کنید کسب ثروت از طریق سرمایه‌گذاری در سهام کار ساده‌ای نیست و نیاز به کسب مهارت و تجربه دارد.

معاملات در این بازار بسیار نظام مند و بر پایه قانون است. تمامی ابزارهای مورد معامله در بورس قانونی و شرعی است. پس با سرمایه گذاری در این بازار نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

افرادی که در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند
از دو محل سود کسب می‌کنند. شرکت‌ها هر سال و در پایان سال مالی خود، سودی که کسب
کرده‌اند را به صورت نقدی میان سهامداران‌شان توزیع می‌کنند.

علاوه بر این، متناسب با رشد و توسعه شرکت‌ها، قیمت اوراق بهادار یا سهام‌شان در بورس رشد می‌کند و سهام‌داران از محل رشد قیمت سهم نیز سود کسب می‌کنند.

بازده پاداشی است که سرمایه گذار در سرمایه گذاری به دست می آورد. شاید هدف نهایی هر سرمایه گذار در بازارهای مالی چیزی جز کسب سود و بازده نباشد. تمام مزیت های هر گزینه سرمایه گذاری در دل کسب بازدهی معنا می یابند.

از ابتدای سال 98 بورس نسبت به سایر بازارها بسیار بهتر عمل کرده است. به طوری که با اشباع بازارهای رقیب مثل طلا، ارز، مسکن و … بخشی بزرگی از نقدینگی جامعه به سمت بورس هدایت شده است. پیش بینی می شود در بلندمدت با بهبود فرهنگ سرمایه گذاری و حمایت های دولت شاهد رشد و بالندگی روز افزون در این بازار باشیم.

در بورس ایران و البته تمامی بورس‌های
جهانی، سهامداران الزامی ندارند که حتما برای بازه زمانی مشخصی سهام یک شرکت را
نگاه دارند. شما حتی یک ثانیه بعد از اینکه سهام یک شرکت را خریداری کردید، می‌توانید
تمامی سهام‌تان یا بخشی از آن را بفروشید.

بسیاری از معامله‌گران در بورس از این ظرفیت استفاده می‌کنند و سودهای قابل توجهی به جیب می‌زنند. این افراد که اصطلاحا به آن‌ها معامله‌گران تکنیکال یا نوسان‌گیر می‌گویند، ممکن است در یک روز سهام یک یا چند شرکت را چند مرتبه بخرند و بفروشند و از محل نوسان قیمت روزانه، سود کسب کنند.

معامله کردن در بورس به روش‌های مختلفی امکان پذیر است. معامله کردن در بورس به صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی امکان پذیر است. سپرده‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز راه دیگری برای سرمایه‌گذاری در بورس است. اما اگر می‌خواهید خودتان طعم شیرین سرمایه‌گذاری و معامله‌گری را بچشید با مراجعه به کارگزاری‌های بورس و انجام مراحل لازم که وقت چندانی نمی‌گیرد، کد بورسی دریافت کنید.

بعد از آن به‌راحتی وارد این بازار شوید. استفاده از سامانه‌های معاملاتی آنلاین ساده‌ترین و البته جذاب‌ترین راه برای معامله‌گری در بورس است. شما در بورس می‌توانید سهام چندین و چند شرکت را خریداری کنید. به عبارتی سبد سرمایه‌گذاری‌تان در بورس متنوع باشد و سهام‌‎ شرکت‌های مختلفی اعم از پتروشیمی، فولاد، نفت، املاک، سرمایه‌گذاری و … را خریداری کنید.

سهامداران به نسبت سهام خود، مالک
شرکت محسوب می‌شوند، پس می‌توانند به همان اندازه در تصمیم‌گیری‌های مربوط به نحوه
اداره شرکت، انتخاب مدیران و… مشارکت کنند.

البته به طور طبیعی میزان سرمایه
یک سهام‌دار خرد به آن اندازه نیست که بتواند وارد سهام‌داران عمده شرکت شود. با این حال، خرید سهام شرکت به معنای مالکیت
بخشی از آن شرکت است و تا زمانی که شخص آن سهام را نگه دارد، حق و حقوق یک سهامدار
را خواهد داشت.

مثلا یک شخص عادی با سرمایه محدود خود نمی‌تواند شرکت بزرگی مانند شرکت پتروشیمی راه‌اندازی کند، ولی با خرید سهام یک شرکت پتروشیمی یا هر شرکت دیگری، در سودآوری آن شرکت سهیم می‌شود و البته در مجمع عمومی شرکت نیز دارای حق رأی خواهد بود.

مزایای سرمایه گذاری در بورس بسیار زیاد است که به برخی از آن‌ها در این مطلب اشاره شد. شما با سرمایه‌گذاری در بورس به اقتصاد کشورتان کمک می‌کنید و علاوه بر آن سود خوبی هم کسب می‌کنید. افراد بسیاری هستند که به سرمایه‌گذاری در بورس به عنوان شغل اول نگاه می‌کنند و این کار وابسته به زمان یا مکان خاصی نیست. شما در هر نقطه از دنیا که به اینترنت دسترسی داشته باشید، می‌توانید این کار را انجام دهید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام خسته نباشید
اگه میشد ی قسمتی از اپ رو برای معرفی سیگنال های رایگان یا حتی با هزینه اندک ،به صورتی که برای ما تازه واردها راه رشد و پیشرفتو نشون بده عالی میشد
چون تا ما بخواهیم یک معامله گر حرفه ای بشیم مدت زمان زیادی طول میکشه

سلام خدمت شما دوست عزیز. حرف شما کاملا درسته، اما در حال حاضر متاسفانه امکان سیگنال دادن در سایت و اپ سیگنال وجود نداره. میتونید از تحلیل های ما در بازارهای مالی مختلف جهت شناسایی بهتر بازار و در نتیجه تصمیم گیری بهتر استفاده کنید. موفق و پرسود باشید.

سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟

بادرود
چقدرخوب میشدکه سیکنال میتونست برای مامبتدی ها
یک سهامی رودنبال میکردماهم باسرمایه ای کم برای بدست آوردن
تجربه شمارودنبال میکردیم.باسپاس

سلام دوست عزیز. میتونید از تحلیل ها و گزارش 3 سهم برگزیده بازار سرمایه که بصورت روزانه منتشر میشه استفاده کنید. با این حال خرید و فروش هر نمادی وابسته به استراتژِی معاملاتی شماست و مسئولیت اون با خودتونه. پیروز باشید.

با سلام
همانطور که می دونیم صندوقهای سرمایه گذاری در سهام از طریق بالارفتن ارزش واحدهای سرمایه گذاری خود به سرمایه گذاران بازدهی می دهند.
حالا سوال من اینه که آیا این صندوقها از سودی که اشاره کردید در پایان سال مالی از شرکتها کسب می شه و به صورت نقدی میان سهامداران‌شان توزیع می‌شه هم به سرمایه گذاران خود بازدهی می دهند یا خیر؟!

سلام دوست عزیز… ارزش واحد های سرمایه گذاری در صندوق ها به روش های مختلفی زیاد میشه. یکی از این روش های دریافت سود های تقسیمی شرکتهاست. این اطلاعات در صورت وضعیت پرتفوی صندوق در سایت اختصاصی صندوق ذکر میشه و میتونید با جزئیات در جریان انواع سود های دریافتی صندوق قرار بگیرید.

ممنون از مطالب خوبتون

آموزنده بود ممنون

سلام دوستان
برخی مغرضانه یا از روی بی خبری بورس ایران را ضعیف نشون میدن

دوستان هر چه میتونیم واسه کشور خودمون تلاش کنیم. بورس های خارجی شاید در کوتاه مدت سود بیشتری داشته باشن ولی در دراز مدت به ضرر سود ملی ماست.
ممنون از توحهتون

ضمن عرض سلام ووقت بخیر وتشکر از دست اندر کاران وکلیه عوامل سایت سیگنال لطفا در خصوص آموزش ونحوه نوسان گیری چنانچه برنامه ای را تدارک ببینید بسیار خوب ومفید است باتشكر

سلام دوست عزیز. سپاس از لطف و محبت شما. پیشنهاد شما حتما مد نظر ما خواهد بود.

اینجانب که بتازگی واردبورس شده ام بدین وسیله مرات امتنان خودراازتمامی کارگردانان و زحمتکشان بورس اعلام میکنم.حقیقتادست مریزاد.

مطالبتون خیلی عالی بود ممنونم از لطفتون

بسیار عالی بود

سلام
امروز اعلام شد که از بیست فروردین حداقل سرمایه 500 هزارتومان میشه و از بیستم باید اجرا بشه. یکم ناراحت کننده بود برام چون میخواستم باکنار گذاشتن پول توجیبیم شروع کنم مثل اینکه باید صبر کنم.

راهنمایی خوبی داشت فقط ای کاش مشاور حضوری داشت تامشاوره میگرفتم .یک شرکت خوب و زود بازده معرفی کنید

مصطفوی ام خیلی عالیه متشکر

برای شروع چکار باید انجام داد

سلام دوست عزیز. برای ورود به بورس باید کد بورسی داشته باشید. بهتون پیشنهاد میکنم مقاله آموزشی ما در رابطه با نحوه دریافت کد بورسی رو از این لینک مطالعه کنید.

باسلام ازاطلاعاتتون سپاسگزارم عالییییه

مطالب نوشته شده در بالابردن آگاهی من ازبورس خیلی مفید بود متشکرم.

سيگنال بي نظيييييييييييير هستی

متشکرم از مطالب مفیدتون

واقعا عالی ود
امیدوارم که منم چون سرمایم زیر پنج تومنه تونم سود
ی ازاین بازار ببرم
باتشکر

سلام. از اپ سیگنال خیلی تشکر می‌کنم. تقریبا برای تمام تصمیم‌گیری خرید و فروش‌هام مثل مشاور شخصی عمل می‌کنه. لطفا در صورت امکان در مورد استراتژی نوسان‌گیری و نقطه بهینه فروش هم مطالب آموزنده بذارید.

میخوام وارد بورس شوم

سلام چگونه وارد خریدوفروش سهام شوم

سلام دوست عزیز می تونید از این لینک استفاده کنید.

با سلام توضیحات خیلی کامل و جامع و در عین حال مفید و موثر بود. ممنون که صادقانه در مورد همه ابعاد بورس توضیح دادید. سپاسگزار

درود و خسته نباشید.مطالب خوب و کاملی میزارید .خسته نباشید.ولی کسایی که میخوان سهام بخرن مواظب باشن.پیشهاد میکنم فعلا نخرید.کل بورس تو دنیا به خاطر کرونا منفی هست ولی تو ایران روز به روز بالاتر داره میره (این بالا رفتن مال همین اواخر هست)حتی شرکتهایی هم هستن که تازه وارد بورس شدن و بیس کارش هم نفت هست با اینکه قیمت نفت پایین هست سهام این شرکت ها بالا و بالاتر میره.برای شروع از اوراق شرکت های کوچیک شروع کنید و حتما عملکرد سال گذشته شرکت رو برسی کنید

آیا سرمایه گذاری در بورس می تواند اقدامی مناسب برای پس انداز فرزندان باشد. یا در بازار های دیگر اقدام کنیم؟

سلام دوست عزیز بورس هم مانند تمام بازار ها ریسک و بازده مخصوص به خودش رو داره که با توجه به استراتژی های سرمایه گذار ها میتونه مناسب یا نا مناسب باشه. تصمیم گیری با خود شماست.

وقتی کارشناس برنامتون توضیح میدن بهتر متوجه میشیم

عالی بود تشویق شدم بیشتر گام بردارم

یکم راهنمایی کنید تو کدوم شرکت سهام بخریم

سلام دوست عزیز، خرید و فروش سهام به استراتژی سرمایه گذاری شما بستگی داره. برای اطلاع بیشتر از وضعیت سهم ها میتونید از فیلتر های بخش سهام در اپلیکیشن سیگنال کمک بگیرید. موفق باشید.

ممنون از اطلاع رسانیتون

سلام و عید قطر بر شما مبارک… من حقیقتا تا چند وقت پیش به بورس اعتقاد و یا بی اعتنا بودم شاید بخاطر اینکه وارد به بورس نبودم.ولی حالا حس می کنم دریچه برای سرمایه گذاری از طریق صیح و سالم درست شده است و بابت ان خیلی خوشحالم.اما متاسفانه راه و روش انرا خوب بلد نیستم مقداری سرمایه دارم ولی نمیدانم سهم کدام را بخرم که سود دهی خوبی داشته باشد.فکر کنم استادی توانا از دوستان بازار بورس ما را راهنمایی کنندد و بما راهرا نشان بدهند که سهام کدام مثلا شرکت یاکار خانه ای را بخریم که سود ان خوب و قابل اعتماد باشد.جون من وامثال من در سنین بالا قدرت تشخیض و تفکر امروزی را مثل شما جوانان نداریم.ضمنا من کد سجام و کد کار گزار مفید هم دارم ویک بار هم جند سهم هم خریدم..ممنون میشم راهنمایی بفرمایید…

سلام دوست عزیز… با سیگنال همراه باشید و از تحلیل ها و گزارشات کارشناسان ما بهره ببرید.

ارزش صندوقهای. سرمایه‌گذاری سهامی چه وقت تأیید. میشه?

سلام دوست عزیز… ارزش خالص دارایی ها در سایت صندوق ها به صورت روزانه بروزرسانی میشه.

شما الان فقط از سود دهی شرکت ها گفتین.پس اینایی که میان توی بورس وضرر میکنن چجوری ضرر میکنن؟

سلام دوست عزیز، سود یا ضرر سرمایه گذاران بستگی به عوامل متععدی مثل عملکرد شرکت ها، استراتژی سرمایه گذاران و… داره.

سلام بابت اطلاعات تون متشکرم ی سئوال دارم
چطور میشه تحلیل تکنیکال انجام داد؟؟

سلام دوست عزیز، به زودی اموزش هایی در این باره در سایت سیگنال قرار خواهد گرفت. با ما همراه باشید.

لطفاً برای آموختن تلفظ صحیح لغات کاربردی و اصطلاحات بورس ، تلفظ انگلیسی اونها رو در کنارشون بنویسید

بادرود. ..آگه مقدوره براتون یک کلیپ آموزشی کامل درباره خرید سهم وهمچنین اضافه کردن سهم عرضه اولیه بذارید. ما مبتدی هستیم. چند روز هست میخوایم سهم عرضه اولیه پیزد به پرتفوی خود اضافه کنیم موفق نمیشیم …استدعا داریم. ….سپاس

سلام تشکر از توضیحات شما اگه میشد در مورد خرید و مقدار سهام سیگنال میدادید خیلی خوب بود

سلام دوست عزیز… با تحلیل روزانه سهام سیگنال همراه باشید. در کانال تلگرام ما هم عضو بشید و تحلیل های لحظه ای دریافت کنید.

با سلام اگر امکان دارد بیشتر در مورد عرضه اولیه توضیح دهید باتشکر

سلام، برای اطلاع از آخرین وضعیت عرضه اولیه ها در سیگنال گزینه “از عرضه اولیه بعدی باخبرم کن” را از بخش سهام فعال کنید

سلام و عرض ادب
مطالب بسیار عالی و موجز بیان شده است از شما عزیزان کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم.
تندرست و شادکام باشید.

سلام
توضیح ساده ، روان و کامل ارائه نمودید با تشکر فراوان

ممنون

عالی بود

سلام خداقوت دمتگرم سيگنال واقعا عاليه
ولي خواهشا روز به روز بهتر و به روزتر بشيد و آپشن هاي بيشتري اضافه كنيد
شما عالي هستيد توقف نكنيد ادامه بدين❤️❤️❤️❤️🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷ياعلي مدد

ولی در مورد eps اگر قرار باشه شرکت در پایان سال مالی ۳۰۰ تومن به ازای هر سهم سود بده ما حداقل چه مدت باید سهام دار اون شرکت باشم که شامل ما بشه ؟
و بعنوان مثال اگر ۱۰۰۰ سهم‌بخریم بعد از تقسیم سود ۳۰۰ هزار تومان سود تعلق میگیره ؟

سلام، این سود به همه کسانی که در روز مجمع سالیانه سهامدار شرکت هستند تعلق میگیره و هیچ اهمیتی نداره این سهام رو روز قبل از مجمع خریدند یا یک سال قبل

سلام دوستان. من سه ماه هست که وارد بورس شده ام ولی نتوانسته ام سودی از این سرمایه گذاری دریافت کنم. از شصت روز آخر تقریبا چهل روز بورس ایران منفی بوده است. آیا تا کی این رشد منفی ادامه خواهد داشت یا می توان به بورس امیدوار بود. با تشکر از برنامه خوب سیگنال

با سلام
لطفا آموزش را شروع کنید.
بازار سرمایه همواره با ریسک همراه است.

سلام ازطریق سیگنال احرازهویت آنلاین وسه کارگزاری میشه انجام داد

نهایت تشکر را دارم از آموزنده بودن سیگنال و حرفه ای بودن سیگنال.

با سلام وتشکر ازبیان ساده وقابل فهم ازمطالب درج شده

من واقعا باحرف شما موافقم بورس زمان خاصی رانمیخواهد بلکه دل جرات میخواهد.

باسلام وعرض ادب .یه مواردی هست که ازتون میخوام جواب مفصل رو بهم بفرمایید.نقاطی بالای نمادهست گاهی نماد یه شرکتی مثبت هست وبالای نماد یه نقطه نارنجی رنگ هست وگاهی نمادی منفی خورده ولی یه همون نقطه سبز شده .اینا مفهوم چیه؟؟؟؟؟

عالی بود استفاده کردم

با سلام وخسته نباشید من از چند نماد و یا شرکت تعدادی سهم خریداری کردم می خوام اینها را برا مدت 2 الی5 سال نگه دارم و نفروشم ایا سودی شامل من میشه یه نه

سلام دوست عزیز به طور کلی اگر قیمت هر سهم تون افزایش پیدا کنه یا شرکت های مربوطه سود تقسیم کنند، شما هم سود کسب می کنید. برای اطلاعات بیشتر این لینک رو مطالعه کنید.

برای دریافت جدیدترین اخبار بازارهای مالی با وارد کردن ایمیل خود، عضو خبرنامه سیگنال شوید

از مزایایی که بورس می تواند برای سرمایه گذارانش داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

به این معنا که سرمایه گذاری در بورس علاوه بر درآمد مستمر که حاصل از سود فروش تولیدات یا ارائه خدمات شرکت صاحب سهام است ممکن است با عملکرد موفق مدیران قیمت سهام افزایش یافته و اینگونه سرمایه سهام داران افزایش یابد.

به دو دلیل عمده می توان سرمایه گذاری در بورس را امن دانست. اول اینکه کلیه عملکرد ها و فعالیت های بورس زیر نظر مراجع قانونی و بر مبنای قانون می باشدو دوم آنکه با توجه به شفاف سازی وضعیت مالی شرکتهای مورد معامله در بورس، سرمایه گذار پس از بررسی کامل و دریافت اطلاعات مفید و لازم در خصوص شرکتها می تواند تصمیم به خرید سهام آنها بگیرد . در حقیقت این موارد باعث می شود که سرمایه گذار با چشم باز و خیالی آسوده اقدام به معاملات بورسی کند.

همانطور که به مرور زمان ارزش پول کاسته می شود تورم نیز مزید بر علت شده و این کم شدن ارزش را تسریع می کند. اگر سرمایه مالی به صورت نقد قرار به پس انداز شدن باشد قطعا دچار این کاهش ارزش خواهد شد. به عنوان مثال با مبلغ ۲۰ هزار تومان در سال ۱۳۴۰ امکان خرید یک خانه وجود داشت اما اکنون قیمت یک پرس غذا می باشد.              یکی از روشهای سرمایه گذاری به نحوی که بتواند ارزش سرمایه را در قبال تورم حفظ کند بورس می باشد . به دلیل آنکه سهام در واقع بخشی از دارایی یه مجموعه می باشد با گذر زمان و افزایش ارزش مالی این سهام نیز افزایش ارزشی می یابند و ارزش سرمایه را در مقابل تورم و گذر زمان حفظ می کند.

در شرایطی ممکن است هر شخصی نیاز به نقد به کردن دارایی های خود داشته باشد. که معمولا این نقد کردن ها در مواردی زمان بر خواهد بود مثل فروش ملک یا ماشین ، اما در خصوص اوراق بهادر این دشواری کمتر و تا حدودی اصلا وجود ندارد زیرا درهر زمانی که تصمیم به این کار بگیرید می توانید با مراجعه به اولین کارگزاری بورس آنها را نقد کنید حتی در شرایط بحرانی نیز با اندکی کاستن از مبالغ پیشنهادی سهام می توان آنها را بلافاصله فروخت.

سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟

با داشتن سهام یک شرکت امکان و اجازه حضور در مجامع آن شرکت و حق رای برای سهامداران وجود دارد که با این امتیاز می توان در خصوص قبول یا رد پروژه ها ، درصد سود تقسیمی سهامداران وتعیین هیئت مدیره مشارکت کنند. که در حقیقت امکان مشارکت در تصمیمات اساسی و اصلی شرکت می باشد.

بورس اوراق بهادار در نقس واسط میان سپرده گذاران و سپرده پذیران همواره مدافع حقوق سپرده گذاران می باشد و بر عهده وظایف خود احقاق تمام و کمال از حقوق یکایک سپرده گذاران  میداند که امر باعث آرامش خاطر سپرده گذاران از مواجه با خطراتی چون کلاه برداری و از بین رفتن سرمایه می گردد.

| دپارتمان بورس   | ۲۸۱۶ ۲۲۲۲ – ۰۲۱

آموزش بورس , آموزش خرید و فروش سهام , آموزش سهام , آموزش بنیادی , آموزش تحلیل بنیادی , آموزش تکنیکال , آموزش تحلیل تکنیکال , کلاس مدیریت سبد سهام , دوره سهام , دوره تحلیل تکنیکال , دوره تحلیل سهام , دوره معاملات بورس , آموزش فاندامنتال , آموزش تحلیل روانشناختی , آموزش بازار بورس , آموزش تحلیل سهام , آموزش سرمایه گذاری در بورس , آموزش مدیریت پرتفوی , آموزش مدیریت سبد سهام , کلاس معاملات بورس , دوره بنیادی , دوره فاندامنتال , دوره سرمایه گذاری در بورس , آموزش فارکس , آموزش معاملات بورس , کلاس بورس , کلاس خرید و فروش سهام , کلاس سهام , کلاس بنیادی , کلاس تحلیل بنیادی , کلاس تکنیکال , دوره بورس , دوره تحلیل بنیادی , دوره تحلیل روانشناختی , دوره مدیریت پرتفوی , کلاس فارکس , کلاس تحلیل تکنیکال , کلاس فاندامنتال , کلاس تحلیل روانشناختی , کلاس بازار بورس , کلاس تحلیل سهام , کلاس سرمایه گذاری در بورس , کلاس مدیریت پرتفوی , دوره خرید و فروش سهام , دوره تکنیکال , دوره بازار بورس , دوره مدیریت سبد سهام , دوره فارکس , پکیج سرمایه گذاری در بورس

| مشاهده مطلب

| مشاهده مطلب

| مشاهده مطلب

| مشاهده مطلب

با ثبت نام این دوره، کلیه مباحث علمی و کاربردی بورس را از مقدماتی تا پیشرفته فرا خواهید گرفت.

مشاهده جزئیات ثبت نام

×

این دوره برای کسانی است که هیچ دانشی از عملکرد بورس و نحوه خرید و فروش سهام و یا ابزارهای مالی دیگر نداشته و یا اطلاعات کمی دارند، طراحی شده است. در این دوره با کلیه بازارهای مالی و به ویژه بازار سهام آشنا شده و مکانیزم عملکرد بورس و نحوه خرید و فروش سهام، نحوه ارزیابی قیمت سهام، آشنایی با انواع تحلیل های بازار سهام، محاسبه ارزش ذاتی و بسیاری موضوعات دیگر آموزش داده می شود و در نهایت فراگیر با کلیه ابزارهایی که برای موفقیت در بورس لازم است، آشنا شده و دانش جامع و کاملی از مکانیزم عملکرد بازار سهام پیدا نموده و با یک دانش و بستر قوی آماده گذراندن دوره های تخصصی بعدی می شود.

سرفصلها:

مدت دوره:۲۱ ساعت

با ثبت نام این دوره، کلیه مباحث علمی و کاربردی بورس را از مقدماتی تا پیشرفته فرا خواهید گرفت.

مشاهده جزئیات ثبت نام

×

تحلیل بنیادی یکی از دو تحلیل اصلی بازارهای مالی است که در آن کلیه مسائل مربوط به تحلیل شرکت، صنعت و اقتصاد تدریس می شود. تمامی ابعاد مختلف تجزیه و تحلیل یک شرکت از جنبه های مختلف اعم از عوامل کیفی و کمی، صورتهای مالی، ارزیابی سهام، ارزشگذاری سهام، نسبتهای مالی، نسبتهای بازدهی و انواع استراتژیهای بنیادی تدریس می شود. بطوریکه فراگیر پس از پایان دوره می تواند یک شرکت را از تمامی ابعاد تجزیه و تحلیل نماید و ارزش واقعی سهام را محاسبه نماید. تحلیل بنیادی خصوصاً در بازار سهام ایران بسیار حائز اهمیت است و یکی از ارکان اصلی در موفقیت سرمایه گذار بحساب می آید.

سرفصلها:

مدت دوره:۳۰ ساعت

پیش نیاز : مبانی مدیریت- تکنیکال

سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟

با ثبت نام این دوره، کلیه مباحث علمی و کاربردی بورس را از مقدماتی تا پیشرفته فرا خواهید گرفت.

مشاهده جزئیات ثبت نام

×

تحلیل تکنیکال یکی از دو تحلیل اصلی بازارهای مالی است که در آن چگونگی تحلیل نمودار قیمت سهام و اثراتی که عرضه و تقاضا بر روند قیمت می گذارد، تدریس می شود. همچنین در این دوره کلیه ابزارهای کاربردی در تحلیل تکنیکال آموزش داده می شود و درنهایت فراگیر به دانشی بیش از آنچه نیاز دارد تا در معاملات سهام و یا بازارهای مالی دیگر موفق شود، دست پیدا خواهد کرد.

در این دروه فراگیران با مشارکت در کارهای عملی دوره، آموخته های تئوری خود را کاربردی و عملی می نمایند و درحین دوره به این باور خواهند رسید که تحلیل تکنیکال به دلیل اینکه تجلی رفتار عرضه و تقاضا در بازار می باشد، ابزار بسیار قوی برای موفقیت در این وادی به شمار می رود. پس از پایان دوره تصدیق خواهد شد که بدون دانستن تحلیل تکنیکال و بکار بردن آن در تحلیلها، موفقیت و کسب سود آن طور که باید و شاید محقق نخواهد شد حتی برای سرمایه گذارانی که از تحلیل بنیادی استفاده می کنند. بنابراین ترکیب تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی لازم و ملزوم همدیگرند و دوبال پرواز بسوی موفقیت می باشند.

سرفصلها :

مدت دوره :۲۴ ساعت

پیش نیاز:مبانی مدیریت

با ثبت نام این دوره، کلیه مباحث علمی و کاربردی بورس را از مقدماتی تا پیشرفته فرا خواهید گرفت.

مشاهده جزئیات ثبت نام

×

امروزه اثبات شده است که ۸۰ درصد از موفقیت در بازارهای مالی نشأت گرفته از تحلیل روانشناختی می باشد. تحلیل روانشناختی مهم ترین عامل موفقیت یا عدم موفقیت معامله گران و یا سرمایه گذاران است. بطوریکه در این دوره فراگیران می آموزند که با وجود داشتن علم، تحلیل مناسب و انتخاب سهام خوب برای سرمایه گذاری اگر عوامل روانشناختی صورت نپذیرد، نتیجه سرمایه گذاری می تواند ضرر باشد.

دلیل اصلی اینکه بسیاری از افراد در بازارهای مالی زیان می کنند و علی رغم دانش اندوزی کافی، همچنان ضررها پابرجاست، عدم اطلاع و یا عدم بکارگیری عوامل تحلیل روانشناختی می باشد.

در تحلیل روانشناختی مدیریت ریسک معاملات، مدیریت پول، روانشناسی معاملات و نظم و انضباط در معاملات تدریس می شود که طبق آمارهای جهانی وزن اصلی موفقیت در سرمایه گذاری را تشکیل می دهند.

سرفصلها :

مدت دوره:۱۲ ساعت

پیش نیاز:مبانی – تکنیکال – بنیادی – پرتفوی

با ثبت نام این دوره، کلیه مباحث علمی و کاربردی بورس را از مقدماتی تا پیشرفته فرا خواهید گرفت.

مشاهده جزئیات ثبت نام

×

اینکه چگونه سبد سهام خود را تشکیل داده و مدیریت کنیم نیز یکی از ارکان اصلی موفقیت در بازار سهام بشمار می رود. اگر شخصی در تحلیل های خود بخوبی سهام رو به رشد را تشخیص دهد اما در نحوه تشکیل پرتفوی دچار ضعف باشد، قطعاً نتیجه مثبتی بدست نخواهد آورد. در این دوره فراگیران یاد می گیرند چگونه پرتفوی یا سبد سهام تشکیل دهند، چگونه ریسک پرتفوی را به حداقل رسانده در حالیکه بازدهی مورد انتظار را به حداکثر برسانند. نحوه تخصیص منابع، نحوه تنوع پذیری، محاسبه ریسک پرتفوی، نحوه بهینه سازی، نحوه تغییر چیدمان سهام همزمان با تغییر شرایط متفاوت بازار، نحوه ارزیابی مدیریت موثر پرتفوی، نحوه بدست آوردن بازدهی مورد انتظار و بسیاری موارد دیگر، از جمله عناوینی است که در این دوره تدریس می شود.

سرفصلها:

مدت دوره :۱۲ ساعت

پیش نیاز:مبانی – تکنیکال – بنیادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

کلیه حقوق این وبسایت برای این مرکز محفوظ است.

طراحی و توسعه :

رضا شریفی


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


آدرس ایمیل *

یک رمز به نشانی ایمیل شما فرستاده خواهد شد.


عضویت

سرمایه گذاری در بورس یکی از روش هاش کسب درآمد و حتی ثروت زیاد است. اما قبل از هر چیزی باید مزایای سرمایه گذاری در بورس و همچنین معایب آن را درک کنیم. در این محتوا قصد داریم معایب سرمایه گذاری در بورس به همراه مزایای آن را با هم بررسی کنیم.

 

 

سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟

از این جهت خرید سهام شرکت های مختلف حاضر در بورس، ریسک کلاهبرداری و مانند آن را نخواهد داشت. دقت داشته باشید که این شکل از سرمایه گذاری در بورس، با داستان شراکت با یک شرکت خصوصی و از مجرای شخصی کاملا متفاوت است و خطرات آن را در پی ندارد.

 

اما همچنان می توان به جرات گفت که کوچکترین سرمایه ها نیز برای حضور در بازار بورس، استعداد کافی را دارند. البته لازم به ذکر نیست که هر سهامداری بسته به میزان سرمایه ای که برای خرید سهام اختصاص داده است، مستعد کسب سود و زیان خواهد بود.

 

 

این اتفاق تنها در صورتی با مانع روبرو خواهد شد که احیانا سهام A در آن روز معاملاتی متوقف و ممنوع بوده و معامله آن امکان نداشته باشد. البته این موارد غالبا بسیار کوتاه مدت بوده و ظرف یک تا چند روز برطرف می گردد.

 

 

 

 

 

بر فرض که دیروز X تومان سهام خریداری کرده و امروز سهام شما به اندازه 5 درصد رشد کرده است. با این حساب به راحتی می توانید میزان سرمایه خود در بازار بورس را رصد کرده و از رقم قطعی آن در هر لحظه مطمئن باشید. این موضوع باعث می شود که بتوانید به موقع نسبت به نگهداری سهام خود در بازار سرمایه و یا خروج آن تصمیم گیری کنید.

 

یک شرکت را تصور کنید که برای تامین سرمایه خود، نیازمند تزریق مالی است. این شرکت با به دست آوردن شرایط لازم به بازار بورس وارد شده و سرمایه لازم را از طریق عرضه سهام به دست می آورد. با چنین فرمتی از تامین سرمایه، رشد شرکت مزبور به شکلی بهتر و ساده تر، اتفاق می افتد.

 

اما خوشبختانه بازاری به مراتب قدرتمندتر به نام بازار بورس وجود دارد که در صورت فعالیت صحیح و سنجیده در آن، می توان به سودآوری جلوتر از خط تورم در جامعه دست یافت. اگر بازی بورس را به خوبی یاد بگیرید، می توانید در عرض چند روز مبلغ سرمایه خود را تکان جدی داده و به راحتی از ضریب تورم، فاصله بگیرید.

 

 

 

از معایب سرمایه گذاری در بورس، باید به عدم اطمینان در سودآوری اشاره کرد. به این معنا که علی رغم پتانسیل های زیاد سودآوری در بورس، شما نمی توانید نسبت به درآمد ماهیانه از این مجرا، اطمینان خاطر داشته و یا به شکلی روی آن حساب باز کنید. بنابراین هرگز توصیه نمی کنیم که درآمد ماهیانه و میزان ورودی موجودی قطعی خود در ماه را بر مبنای سودآوری بورس، قرار دهید.

بنابراین اگر می خواهید به این بازار وارد شده و در آن به کسب درآمد بپردازید، لازم است که منبع درآمد دیگری نیز برای خود در نظر بگیرید و مخارج ماهیانه شما متکی به درآمد بورسی تان نباشد. به این شکل می توانید فارغ از استرس و هیجانات منفی کمتر، به فعالیت پرداخته و در نهایت خروجی مثبت تری نیز داشته باشید.

 

این نوع فروش حقوقی مهم نیست!

بعضا ما مشاهده می نماییم سهمی بر فرض مثال ۳۰% افت داشته و نفس های آخر خود را سپری میکند. در همین حین یک حقوقی، فروش های آبشاری خود را شروع می نماید. حال بایستی سوال کرد که آیا این فروش، نشانه بدی است؟

جواب خیر می باشد. بطور مثال فروش حقوقی می تواند دستوری باشد و مثلا در انتهای مال برای تامین حقوق پرسنل درحال فروش است.

 

این نوع خرید حقوقی بسیار خطرناک است!

در بخش خرید نیز همه خریدهای حقوقی نشانه خوبی به شمار نمی رود. بطور مثال بعضی از اوقات کد های خاص حقیقی که در سود هستند، با هماهنگی تعدادی زیادی از سهم خود را به کد حقوقی می فروشند. بعد از این فروش قیمت سهم بشدت کاهش می یابد. در واقع این نوع خرید حقوقی نوعی فرصت خروج محسوب می شود.

 

فریب حقوقی ها را نخورید!

با ارائه مثال های بالا متوجه شدیم که لزوما هر خرید حقوقی نشانه خوب و هر فروش حقوقی نشانه بدی نیست. با دانستن نکاتی که در فایل زیر گفته ایم(همراه با مثال های واقعی و متعددی)، دیگر هرگز فریب حقوقی ها را نخورده و ضرر نخواهید کرد. نکاتی که در جایی گفته نمی شود.

 

سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟

در این فایل چه تجربیاتی نوشته شده ؟

 

 

بعد از مطالعه این فایل می توانید کلیه رفتارهای حقوقی را متوجه شوید. با دانستن این نکات تا حد زیادی از ضررهای شما در بورس کاسته خواهد شد.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

عضویت شما با موفقیت انجام شد!

متاسفیم مشکلی عضویت پیش آمده است!

در این مقاله قصد داریم به مزایای سرمایه گذاری در بورس بپردازیم. مزایایی که باعث شده افراد زیادی در سال های اخیر جذب این بازار شوند. سپس نکات کلیدی و پایه در آموزش بورس را برای شما مطرح خواهیم کرد.

برای سرمایه گذاری در بورس به سرمایه زیادی نیاز نیست. حداقل خرید سهام در سیستم معاملات آنلاین فقط ۱۰۲ هزار تومان است، این درحالی است که کم هزینه ترین کارها هم برای شروع به سرمایه اولیه خیلی بیشتری نیاز دارند. این مزیت به تنهایی دلیل لازم و کافی برای بسیاری از افراد است تا قدم در این راه بگذارند.

مزیت دوم : سرمایه گذاری در بورس این است که در هر مرحله ای تصمیم بگیرید سرمایه خود را بفروشید، کارگزار وظیفه دارد تا سه روز بعد مبلغ حاصل از فروش سهام تان را به حساب بانکی شما واریز کند.

سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟

مزیت بعدی ای که این بازار دارد این است که در همه جا و هر زمان می توانید با اتصال به اینترنت معاملات دلخواه خود را از طریق پلتفرم های معاملاتی انجام دهید.
و اما مهمترین مزیت بورس که باعث شده اخیراً خیل عظیمی از مردم به سمت این بازار جاری شود به دست آمدن ثروت عظیم از این طریق است.

نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که، کسب ثروت های هنگفت از طریق سرمایه گذاری در بورس کار هرکسی نیست و نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد.قبل از شروع سرمایه گذاری در بورس اول مطمئن شوید این بازار مناسب شماست و وقت و سواد کافی برای انجام معاملات دارید.

۱) دریافت کد معاملاتی. برای معامله در بازار بورس نیازمند کارگزار رسمی و کد معاملاتی یا همان کد بورسی هستید. شرکت های کارگزاری همان واسطه بین شما و بازار بورس هستند و وظیفه آن ها انتقال سفارشات خرید و فروش سهام به سامانه معاملاتی بورس است، این کار هم به صورت دستی و توسط خود کارگزار انجام می شود و هم سرمایه گذار می تواند با دسترسی به نرم افزار معاملات آنلاین سفارش خود را ثبت کنند.

در واقع کد معاملاتی شما هویت شما در بورس تهران را مشخص می کند. بیش از ۱۰۰ شرکت کارگزاری فعال در بازار بورس تهران وجود دارد. معمولاً ۴ روز پس از ثبت نام و طی مراحل گفته شده کد معاملاتی به موبایل و ایمیل شما ارسال میشود و می توانید شروع به خرید و فروش سهام کنید.

۱) مراجعه حضوری به کارگزاری و ارائه دادن سفارش خرید و فروش ‌۲)، سفارش تلفنی به کارگزاری، ۳) سفارش اینترنتی به کارگزاری و ۴) خرید یا فروش مستقیم سهام توسط خود سهامدار و از طریق سامانه معاملات آنلاین

● امروزه با در دسترس بودن اینترنت برای همه انجام معاملات آنلاین سهام بر دیگر روش ها مزیت دارد. چرا که با این روش سرعت عمل در تصمیم گیری بیشتر از سایر روش هاست. همچنین اختلافات معمول بین سرمایه گذار و کارگزار که معمولاً باعث اتلاف وقت و بروز اشتباه می شود به مقدار زیادی کاهش پیدا میکند.

دیگر مزیت این روش امنیت بالای معاملات آنلاین عدم محدودیت زمانی و مکانی برای انجام سرمایه‌گذاری است که باعث شده افراد تمایل بیشتری برای استفاده از این روش از خود نشان دهند. در پنل‌های معاملات آنلاین پرداخت آنلاین از حساب شما به حساب کارگزاری ممکن است و شما نیازی به مراجعه به بانک برای انجام پرداختهای خود نخواهید داشت.

۲) قدم دوم در این مسیر یادگیری مفاهیم اولیه و قوانین بورس است. شما برای انجام هر فعالیتی نیاز به مهارت دارید سرمایه گذاری در بورس و بازار سهام هم مستثنا نیست و باید برخی قوانین اصطلاحات و مفاهیم را به خوبی یاد بگیرید.

۳) بعد از یادگیری مفاهیم اولیه باید بدانید که چگونه تحلیل کنید و معاملات خود را انجام دهید این بدین معنی است که شما باید بدانید چه سهام یا اوراق بهاداری را در چه زمانی بخرید و بفروشید تا سود کسب کنید.

برای این کار باید روانشناسی بازار تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال بلد باشید، اما بلد بودن این تحلیل ها کافی نیست و شما نیاز به کسب تجربه و تمرین خواهید داشت. این بخش از باز بازار بورس بیشترین انرژی و زمان را از شما خواهد گرفت، چرا که با انجام یک معامله نادرست می توانید بخش بزرگی از سرمایه خود را از دست ندهید.

معاملات سنگین و پر حجم را در ابتدای راه انجام ندهید و کار خود را با سرمایه‌های پایین شروع کنید. چرا که در ابتدای راه امکان از دست دادن سرمایه بسیار زیاد است و با سرمایه‌ی بیشتر ضرر بیشتری هم متحمل می شوید. بسیاری از افراد صرفاً به خاطر ترند شدن بازار بورس بدون دیدن آموزش بورس وارد این بازار می‌شوند و سرمایه خود را در ابتدای مسیر از دست می دهند. در حالی که با یک آموزش بورس صحیح می‌ توانستند سود زیادی به‌ دست آورند.

در آموزش بورس همواره با این اصل که اولویت باید حفظ سرمایه باشد تاکید می شود، چرا که با از دست دادن سرمایه دیگر چیزی برای معامله وجود نخواهد داشت. پس اول باید سرمایه خود را حفظ کنید سپس سودهای قبلی را تثبیت کنید و در نهایت به سود کردن فکر کنید.

تحلیل تکنیکال چیست ؟

 پیشینه‌ جهانی بورس





ارزهای دیجیتال تبدیل به بازاری جذاب برای بسیاری از افراد شده که طمع پولدار شدن سریع دارند. تعدادی با این…

بازار بورس در حال حاضر به یکی از داغ‌ ترین حوزه ‌های فعالیت اقتصادی تبدیل شده است. این بازار مانند…

گروه نیک وست یک رسانه مستقل سرمایه گذاری در تمامی زمینه ها است که به منظور ارائه خدمات و محصولات نوین مبتنی بر سرمایه گذاری تشکیل گردیده و بر آن بوده تا با بهره مندی از فناوری های روز دنیا و با تلاش ، پشتکار و خلاقیت ، خدمات خود را در بالاترین سطح کیفیت ارائه نماید. نیک وست قصد دارد تا با بیان مطالب و اصطلاحات حوزه بورس و سرمایه گذاری به زبان ساده و روان ، بتواند تمام سرمایه گذاران و فعالان این زمینه را همراهی کند.


نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار


ثبت نام بسته شده است.

شرکت سبدگردان آگاه با 20 میلیارد ریال سرمایه ثبت شده، به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه مالی آگاه شروع به کار کرده است. با تجربه سال‌ها مدیریت سرمایه، این شرکت قادر است دارایی شما را در بورس اوراق بهادار مدیریت کند.
کسب سود بدون نیاز به درگیری‌ها و دغدغه‌های فکری و کمک تیم مدیریت سرمایه آگاه و تحلیلگران برتر اکنون برای شما فراهم شده است.

در سال‌های اخیر که کشور ما درگیر تورم بوده است، بسیاری از افراد با هدف حفظ ارزش پول و سرمایه خود، تصمیم به سرمایه گذاری گرفته‌اند. به همین منظور همواره در پی شناسایی حوزه‌های مختلف و مناسب سرمایه‌گذاری با بازده بالا و پذیرش کمترین ریسک بوده‌اند؛ اما ریسک و بازده دو پارامتر جدایی‌ناپذیر از یکدیگر هستند.

طی بررسی‌های انجام شده بازار سرمایه بخصوص در یک سال اخیر توانسته است عملکرد قابل توجهی داشته باشد و در این راستا توجه سرمایه‌داران بسیاری را به خود جلب نموده است. ازجمله مزایای سرمایه‌گذاری در بورس، ایجاد رشد و شکوفایی اقتصاد یک کشور خواهد بود زیرا با ورود سرمایه به این حوزه در واقع منابع مالی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی برای توسعه فعالیت‌هایشان تأمین خواهد شد که در نهایت در یک چرخه پیوسته رونق کسب‌وکار، اشتغال‌زایی و بهبود و توسعه اقتصادی آن کشور را به همراه دارد.

حال این سؤال پیش می‌آید که این بازار علاوه بر تأثیرات مفید بر کشور، چه مزایایی را برای سرمایه‌گذاران در مقایسه با سایر گزینه‌های سرمایه‌گذاری در پی خواهد داشت. در این مقاله هدف آن است به مهم‌ترین مزایای سرمایه‌ گذاری در بورس از دیدگاه سرمایه‌گذاران پرداخته شود.

سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟

بی شک یکی از تصمیمات مهم هر سرمایه‌دار، انتخاب بازار مناسب برای سرمایه‌گذاری است. رشد ناگهانی بازار طلا و ارز در طی چند ماه اخیر موجب شد این بازار در بین گروه‌های مختلف مردم به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری و تجارت رواج یابد. نوسانات و تغییرات نرخ‌های ارز و طلا فرصت‌های سودآوری را برای معامله­گران شخصی و سفته­بازان فراهم نموده است. بسیار واضح است که بخش قابل توجهی از افزایش قیمت و نابسامانی‌ها در این دو حوزه به‌دلیل فضاسازی‌ و دخالت دلالان صورت گرفته است. در چنین شرایطی پر نوسانی به افراد توصیه می‌شود که تحت تأثیر فضای روانی و جوی که برخی دلالان ایجاد می‌کنند قرار نگرفته و به این بازار پر‌ریسک ورود ننمایند تا متحمل خسارت‌های جبران‌ناپذیری نشوند.

یکی دیگر از حوزه‌های سرمایه‌گذاری بازار مسکن است. برخی از افراد برای حفظ ارزش سرمایه خود و همچنین کسب درآمد به این بخش نیز ورود پیدا نموده‌اند اما این حوزه نیز به ‌واسطه مشکلات نقدشوندگی و دیر بازده بودن و از همه مهم‌تر نیازمندی به منابع زیاد مالی در مقایسه با سایر حوزه‌های سرمایه‌گذاری مورد توجه بخش خاصی از سرمایه‌داران قرار گرفته و برای همه افراد جذابیت ندارد.

افراد دارای میزان سرمایه، دانش و سطح ریسک‌پذیری متفاوتی با یکدیگر هستند. نقدشوندگی و حس امنیت در سرمایه‌گذاری برای افراد بسیار مهم است زیرا حاصل دست‌رنج خود را با هدف حفظ ارزش آن در برابر تورم، سرمایه گذاری می‌کنند. در میان بازارهای موجود، یکی دیگر از حوزه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری، بازار سرمایه است. در طی این سال‌ها به خصوص در طی یکسال اخیر این بازار عملکرد و بازدهی بسیار بالاتری در مقایسه با سایر حوزه‌های سرمایه گذاری داشته است و همین امر موجب توجه بیش از بیش به این بازار و ورود سرمایه‌های جدید به آن شده است.

اهمیت و تأثیر بازار سرمایه که افراد آن را با بازار بورس و اوراق بهادار می‌شناسند، برای اقتصاد هر کشوری بر هیچ کسی پوشیده نیست و بارها به آن پرداخته شده است؛ اما در مطلب پیش‌رو، قصد داریم به مزایای سرمایه گذاری در بورس از دیدگاه سرمایه‌گذاران بپردازیم و اینکه چه عواملی موجب می‌شود تا این بازار جذاب باشد زیرا سرمایه‌داران به عنوان یکی از مهره‌های اصلی و نیروی محرکه در چرخه رونق بازار بورس عمل می‌کنند.

مهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری در بورس برای سرمایه گذاران را می‌توان در قالب نمودار زیر به تصویر کشید.

اولین و مهم‌ترین انگیزه افراد برای سرمایه‌گذاری؛ کسب درآمد و سود حاصل از آن است. افراد با خرید سهام شرکت‌های عرضه شده در بورس، در واقع در سود و زیان آن‌ها شریک می‌شوند. کسب سود در بازار سرمایه از دو طریق خواهد بود.

بازار سرمایه در مقایسه با دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری از قابلیت نقدشوندگی بیشتری برخوردار است. سهولت فروش سهام به گونه‌ای است که حتی در صورتیکه بازار از شرایط مناسبی برخوردار نباشد و افراد نیاز فوری به سرمایه خود داشته باشند می‌تواند با ارائه سهام خود با قیمت پایین‌تر، به نقدینگی دست یابد. این در حالی است که دیگر گزینه‌های سرمایه گذاری‌ها فاقد این ویژگی هستند به عنوان مثال اگر شما در بازار مسکن و یا خودرو سرمایه‌گذاری کرده باشید و در برهه زمانی نیاز به وجه نقد داشته باشید این دارایی‌ها با صرف زمان طولانی‌تری به نقدینگی خواهند رسید و فروش آن‌ها به مراتب سخت‌تر از فروش سهام است.

به دلیل اهمیت و جایگاه حیاتی بازار سرمایه در اقتصاد یک کشور قوانین و مقررات متعددی برای این بازار و حمایت از سرمایه‌گذاران در آن تصویب شده است که به دلیل قوانین حاکم بر بازار سرمایه، می‌توان این بازار را یکی از امن‌ترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری نام برد. علاوه بر فعالیت این بازار در چارچوب قوانین از پیش تعیین شده، هر نوع فعالیتی نیز نیازمند اخذ مجوز قانونی بوده و همواره سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر نیز بر تمامی فعالیت‌هایی که انجام می‌شود نظارت می‌کند. در مجموع قوانین حاکم بر بازار سرمایه و سازوکارهای پیش‌بینی شده، این بازار را به مکانی مطمئن برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده و امنیت این بازار را می‌توان یکی از مهم‌ترین مزایای سرمایه‌ گذاری در بورس دانست. سازمان بورس اوراق بهادار به عنوان واسطی میان بازیگران این بازار اعم از سرمایه پذیران و سرمایه گذاران بوده و همواره مدافع حقوق سرمایه گذاران است که این موضوع موجب آرامش خاطر سرمایه گذاران از مواجه با خطراتی چون کلاهبرداری می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های حائز اهمیت در بازار سرمایه شفافیت اطلاعات است. کلیه شرکت‌های فعال در بازار سرمایه موظف هستند به طور مستمر تمامی اطلاعات خود را اعم از صورت‌های مالی، فعالیت‌ها و … را به سازمان بورس اعلام نمایند. این سازمان نیز پس از بررسی این اطلاعات و گزارش‌ها آن‌ها را در شرایط یکسان، برای اطلاع‌رسانی به سهامداران منتشر می‌کند.

سرمایه‌داران پس از بررسی کامل اطلاعات منتشر شده در خصوص شرکت‌ها، قادر خواهند بود تا در شرایط یکسان و عادلانه از نظر میزان دسترسی به اطلاعات، آگاهانه تصمیم به خرید و یا فروش سهام آن‌ها گیرند؛ بنابراین، می‌توان سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را یک سرمایه‌گذاری کاملاً شفاف دانست.

با افزایش نرخ تورم در یک کشور، ارزش پول ملی آن کشور در معرض کاهش قرار می‌گیرد که این امر هم افراد جامعه و هم اقتصاد کشور را با مشکل روبرو می‌کند. در چنین شرایطی افراد دغدغه حفظ ارزش سرمایه و دارایی‌های خود را دارند و به همین منظور به دنبال بازار مناسب برای سرمایه‌گذاری نقدینگی هستند تا از این طریق ارزش دارایی خود را در برابر تورم حفظ نمایند. بازار سرمایه در طی چند سال اخیر توانسته است این دغدغه را به خوبی برای سرمایه‌گذاران رفع کرده و علاوه بر حفظ ارزش دارایی افراد در برابر تورم، موجب افزایش ارزش آن‌ها نیز گردد. دلیل این افزایش ارزش در شرایط تورم آن است که دارایی‌های شرکت فعال در بورس نیز مشمول تورم شده و ارزش آن افزوده می‌شود که در نهایت ارزش سهام آن نیز افزایش می‌یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حفظ ارزش پول در برابر تورم با استفاده از مدیریت دارایی و بازار سرمایه مطالعه مقاله «چگونه ارزش پول مان را حفظ کنیم ؟» به شما پیشنهاد می‌شود.

از دیگر مزایای سرمایه گذاری در بورس که برای سرمایه‌ گذاران در آن فراهم آمده، می‌توان به امکان تصمیم‌گیری برای اداره شرکت‌های فعال در بورس با نظر صاحبان سرمایه آن اشاره نمود. دارندگان سهام این شرکت‌ها می‌توانند مطابق قانون در مجامع شرکت مربوطه حضور پیدا کرده و براساس گزارش‌ها از فعالیت‌های شرکت آگاهی یابند. همچنین با حق رأی خود نسبت به انتخاب هیئت‌مدیره، قبول یا رد طرح‌های مورد نظر و میزان سود تقسیمی به سهامداران شرکت اظهارنظر نمایند.

مدیریت دارایی ابزاری برای ورود مطمئن به بازار بورس در کنار مزایای متعددی که برای بازار بورس برشمرده شد؛ یکی از مهم‌ترین نکات برای متضرر نشدن سرمایه داران در این بازار، اتخاذ تصمیماتی درست و مناسب در امر سرمایه‌گذاری است. ورود به بازار بورس نیازمند دانش و زمان کافی برای تحلیل مسائل اقتصادی و سیاسی تاثیرگذار در این حوزه است. همچنین افراد باید دارای استراتژی معاملاتی و زمان‌بندی مناسب برای خرید و فروش در این بازار باشند در غیر اینصورت متحمل ضررهای جبران ناپذیری خواهند شد.

ابزار مدیریت دارایی برای علاقه‌مندانی که قصد ورود به این بازار و کسب سود دارند اما؛ زمان و یا دانش تخصص لازم در این حوزه را ندارند پیشنهاد می‌گردد. مدیریت دارایی، سرمایه گذاری غیر مستقیم در بازار بورس بوده و در قالب دو ابزار مالی صندوق‌های سرمایه گذاری و سبدگردانی اختصاصی انجام پذیر است. این ابزارها ریسک سرمایه گذاری را برای سرمایه داران کنترل کرده و با هدف دستیابی به بازدهی مورد انتظاری بیشتری در مقایسه با سرمایه گذاری مستقیم افراد در بازار بورس عمل خواهند نمود.

بورس به دلیل جمع‌آوری پس‌اندازهای جزئی و راکد سرمایه‌گذاران و به کارگیری آن‌ها در راستای تأمین منابع مالی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌ها، در توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور نقش به سزایی ایفا می‌کند. افراد همواره دارای دغدغه یافتن حوزه‌ای امن برای سرمایه‌گذاری هستند تا دارایی خود را از گزند تهدید‌های کلاهبرداری در امان نگه داشته و به کسب سود دست یابند؛ که علاوه بر مزایای بورس برای اقتصاد ملی یک کشور، این بازار بستری امن را برای سرمایه‌داران خرد نیز فراهم نموده است. برای ورود مطمئن‌تر به این حوزه و کسب بازدهی با کمترین ریسک، ابزار مدیریت دارایی به علاقه‌مندان بازار بورس و سرمایه‌داران پیشنهاد می‌گردد.

علاقه‌مندان برای دریافت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این ابزار، می‌توانند فرم درخواست مشاوره را تکمیل نموده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با آن‌ها تماس حاصل نمایند.

بازدیدها: 1,125

سلام
خیلی عالیه


آدرس شعب شرکت سبدگردان آگاه:

1- تهران، بلوار اندرزگو، بعد از سلیمی جنوبی، پلاک 52، ساختمان سام اندرزگو، طبقه دوم

2- تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان دستگردی (ظفر)، نبش کوچه ناصری، پلاک 2551، برج کیان، طبقه هفدهم

3- تهران، سعادت‌آباد، بلوار دریا، روبه‌روی پارک دلاوران، پلاک70، طبقه فوقانی جین وست

کدپستی: 75113-19176

تلفن: 91004001-021

نمابر: 82154250-021

پست الکترونیک: info@agahinvest.com

پیام شما …

بورس زمینه مناسبی برای تبدیل پس‌انداز و مازاد نقدینگی به سرمایه‌گذاری، تولید ثروت و ارزش‌آفرینی را فراهم می‌کند. علت اینکه افراد موفق در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند، کسب بازدهی مناسب بازار سرمایه در بلندمدت است.  در ادامه برخی از مزایا و چالش‌های سرمایه ‌گذاری در بورس را مرور می‌کنیم.

 

مقایسه بازدهی بورس و سایر بازارهای سرمایه‌گذاری در پنج سال اخیر، نشان‌دهنده رشد مناسب بورس در مقابل سایر بازارهاست. همان‌طور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، در بلندمدت هیچ‌یک از انواع سرمایه‌گذاری عملکرد بهتری نسبت به بازار سرمایه نداشته‌اند:

با توجه داشته باشید فعالیت در بورس به عنوان یک سرمایه‌گذاری ناپایدار شناخته می‌شود، یعنی ممکن است ارزش سهام در کوتاه‌مدت کاهشی شود، اما با استفاده از رویکرد سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌توان این ریسک را نیز کاهش داد.

سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟

 

اولین و مهم‌ترین هدف هر شخص از سرمایه‌گذاری، کسب سود است؛ اما علاوه بر کسب سود، معیارهایی مانند قانونی بودن سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذار نیز اهمیت بسیاری دارد. تمام فعالیت‌ها در بورس با اخذ مجوز قانونی و تحت نظارت نهادی به نام سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود؛ بنابراین بورس انتخابی بسیار امن با سازو‌کار فعالیت قانونی برای سرمایه‌گذاری است.

 

شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس غالباً نقدشوندگی بیشتری نسبت به سایر شرکت‌ها و البته نسبت به سایر بازارها دارند. برای مثال شخصی که در بازار مسکن سرمایه‌گذاری می‌کند و نیاز فوری به سرمایه خود دارد را در نظر بگیرید. روشن است که تبدیل یک ملک به پول نقد بسیار سخت‌تر از فروش سهام در بازار سرمایه است. کسانی که در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند، بسیار راحت‌تر قابلیت نقل‌وانتقال سهام(فروش سهام) و تبدیل سرمایه خود به پول نقد را خواهند داشت.

 

حداقل سرمایه مورد نیاز برای شروع فعالیت در بازار سرمایه مبلغ 500 هزار تومان است و تاکنون هیچ سقفی برای آن تعریف نشده است. این در حالی است که برای شروع هر فعالیت تجاری یا سرمایه‌گذاری دیگر به مبالغی بسیار بیشتر برای شروع نیاز است.

 

سرمایه‌گذاری مستقیم در سهام در بلندمدت بیشترین بازدهی و ریسک را به همراه دارد؛ چراکه همیشه بین ریسک و بازده رابطه‌ای مستقیم وجود داشته است.

وجود ابزارهایی با ریسک کمتر برای افرادی با قدرت ریسک‌پذیری کمتر، یک مزیت بازار سرمایه محسوب می‌شود.

در روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم(مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری)، سرمایه شخص در اختیار افراد متخصص و مورد اعتماد سازمان بورس و اوراق بهادار قرار می‌گیرد تا کارشناسان خبره نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام و در نهایت سود حاصله به سرمایه‌گذار پرداخت شود.

 

ابزار معافیت‌ مالیاتی امتیازی دولتی برای جذب سرمایه در بورس است. مالیات سهام تنها نیم درصد از کل مبلغ فروش است که در حین انجام معامله به‌صورت اتوماتیک از فروشنده کسر می‌شود. ضمناً به سود سهام تقسیمی شرکت نیز که سهامداران دریافت می‌کنند، هیچ‌گونه مالیاتی تعلق نخواهد گرفت.

 

طبق قانون همه سهامداران(حتی شخصی که تعداد یک سهم دارایی دارد) می‌توانند در مجامع شرکت حضور داشته باشند و به نسبت درصد مالکیت خود در انتخاب مدیران، تعیین برنامه‌های شرکت و میزان سود تقسیمی به سهامداران حق رأی داشته باشند.

یک تصور غلط از سهامدار بودن این است که مالکیت در یک شرکت بورسی به معنای استفاده از تخفیف کالا و خدمات آن شرکت است. لازم به ذکر است که سهامداران فقط با دریافت سود نقدی تقسیمی شرکت از حق مالکیت سهام برخوردار خواهند شد.

 

بازار سرمایه در کنار تمام مزایای منحصربه‌فرد خود، معایبی نیز دارد که صرفاً با آموزش اصولی و مشاوره کارشناسان این حوزه می‌توان از آن‌ها عبور و سرمایه‌گذاری مطمئنی را رقم زد. شناخت این معایب یا اصطلاحاً ریسک‌ها، به تصمیم‌گیری‌ بهتر سرمایه‌گذاران کمک بسیاری می‌کند:

اگرچه ممکن است سرمایه‌گذاری در سهام به تلاش بیشتری احتیاج داشته باشد و ریسک بالاتری نیز در مقایسه با سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری داشته باشد، اما به‌راحتی نمی‌توان بازده بالقوه بالاتری را که سهام دارد را نادیده گرفت؛ بنابراین اشخاص می‌توانند با آموزش اصولی و کسب تجربه ریسک‌های سرمایه‌گذاری خود را کاهش داده و به اهداف موردنظر خود در بازار سرمایه دست پیدا کنند.

زمانبندی یادگیری به اختیار شما

اعتماد اتفاقی نیست

در 7 روز هفته

آموزین به عنوان مرجع تحلیل و آموزش بورس، دوره‌های متنوعی را در سطوح مختلف به صورت غیرحضوری برگزار می‌کند. هدف این مجموعه آموزشی ارائه دسترسی آسان به مفاهیم مالی و دانش سرمایه‌گذاری، با رویکرد پشتیبانی حرفه‌ای است.

تهران – شهرک غرب – بلوار خوردین – توحید 3 – پلاک 3

تلفن : 1561 داخلی 2

سبد خرید

برای دریافت مشاوره در مورد چگونگی عضویت در صندوق و شرایط سبد های مختلف کافیست عدد 2 را به سامانه زیر پیامک کنید.

با انواع صندوق های سرمایه گذاری در بورس آشنا شوید

سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟

شرکت سبدگردان هدف در ۱۳۹۱/۱۱/۲۴ تحت شماره ۴۳۵۰۱۵ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۸۵۰۹۷۳ با مجوز رسمی از سازمان بورس و اوراق بهادار، درتهران و همزمان با شماره ۱۱۱۴۰ نزد سازمان بورس اوراق بهادار تاسیس گردید.

دفتر مرکزی: تهران، خیابان میرزای شیرازی، خیابان بهشتی، پلاک 436، طبقه 4، واحد 15

برای دریافت مشاوره در مورد چگونگی عضویت در صندوق و شرایط سبد های مختلف کافیست عدد 2 را به سامانه 10000604 پیامک کنید.

© 1399 سبدگردان هدف تمام حقوق محفوظ است.


اساسنامه شرکت هدفDownloads-icon

سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟
سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *