سرم مو چیست

سرم مو چیست
سرم مو چیست

اگر موهایی خشک، وز و بد حالت دارید، حتما اطرافیان سرم مو را به شما پیشنهاد کردند و حالا می‌خواهید بدانید سرم مو چیست ؟ همان‌طور که می‌دانید سرم مو برای حالت دادن به مو و جلوگیری از وز شدن آن استفاده می شود. اگر موهایتان خشک و شکننده شده، می توانید خیلی سریع با کمی سرم مو مشکل خود را حل کنید.

با وجود این، ممکن است هنوز در استفاده از این محصول شک داشته باشید. ما اینجاییم تا بگوییم چرا باید همین الان از آن استفاده کنید. توصیه می کنیم متن کوتاه زیر را بخوانید تا با ترکیبات تشکیل دهنده و فواید سرم مو و همچنین ویژگی های بهترین سرم مو آشنا شوید.

سرم مو اساساً یک روش ابتکاری است که از موهای شما مراقبت می کند. می توانید با مصرف سرم، به آسانی به موهایتان حالت بدهید. بنابراین، موهایتان زیباتر دیده می شوند. جالب است بدانید این محصول، بیشتر در سطح مو اثر می‌ گذارد و به اعماق مو نفوذ نمی کند.

در واقع، سرم یک لایه ی حفاظتی را دور ساقه ی مو ایجاد می‌ کند. با این کار، در برابر آسیب های مختلف (عوامل محیطی، ابزارهای حرارتی حالت دهنده مو و محصولات شیمیایی) از آن محافظت می کند. سرم، بافت مو را تقویت می ‌کند و با جلوگیری از وز شدن مو و انعکاس نور، درخشش بیشتری به آن می ‌دهد.

سرم مو چیست

افزون بر این، با مصرف سرم، موهایی نرم و بدون گره خواهید داشت. خلاصه، سرم مو برای تثبیت سریع حالت مو طراحی شده و می تواند جایگزینی برای نرم کننده ی های مختلف مو باشد.

سیلیکون ماده ی اصلی انواع سرم مو موجود در بازار است. این ماده عنصری شیمیایی است که یک پوشش حافظتی پلاستیک مانند را دور ساقه ی مو ایجاد می کند. به همین دلیل، با استفاده از سرم مو موهایتان، نرم، ابریشمی و بدون گره می شوند.

همچنین، این ماده، نور تابیده شده بر موها را منعکس می کند. پس، با استفاده از آن موها درخشان به نظر می رسند. سیلیکون موجود در سرم مو بسیار سبک است. بنابراین، سبب سنگینی و ریزش مو نمی شود. علاوه بر این، سیلیکون در نهایت تبخیر می شود و روی پوست کف سر باقی نمی ماند.

مواد دیگری نیز در سرم مو استفاده می شوند مثل سرامیدها، آمینو اسیدها و نرم کننده ها. این مواد با حفظ رطوبت و پروتئین، فیبرهای مو را تقویت می کنند و شکستگی و ریزش مو را کاهش می دهند. مواد نرم کننده، ساقه ی مو را مرطوب، نرم و خوش حالت می کنند.

حالا که متوجه شدید سرم مو چیست احتمالا می خواهید بدانید که آیا استفاده از آن برای موهای شما مفید است؟ بهتر است بدانید، سرم مو بیشتر برای موهای خشک و آسیب دیده استفاده می شود. زیرا این نوع موها، تا شست و شوی بعدی، از هرلحاظ به محافظت نیاز دارند. افزون بر این، مصرف سرم برای مو های وز و آشفته عالی است. در واقع، این محصول جادویی برای انواع مو مناسب است.

اگر متوجه شدید که موی شما حتی پس از مصرف منظم شامپو ضعیف است، یک سرم مو بخرید. اگر نوک موهایتان به دلیل مصرف مواد شیمیایی خشک شده و موخوره دارد، همچنین اگر موهایتان به شدت وز است و به آسانی گره می خورد، وقت آن رسیده است که سرم مو را امتحان کنید.

ممکن است روغن و سرم مو از لحاظ ظاهری مشابه یکدیگر باشند. گاهی نیز نام این دو محصول به جای یکدیگر استفاده می شود، اما اینها یکسان نیستند. در ادامه توضیح می دهیم که چرا اینها با هم متفاوتند:

موهای شما هر روز در معرض تابش شدید نور خورشید، رطوبت بیش از حد، آلاینده های مضر، مواد شیمیایی سمی و گرمای بیش از حد ابزارهای حالت دهنده ی مو است. حتماً می دانید که همه ی این موارد به موهایتان آسیب می زنند.

شستن مو کمک می کند تا از شر آلودگی های روی سر خلاص شوید، اما این کار مو را از آسیب های محیطی، شیمیایی و حرارتی حفظ نمی کند. به همین دلیل است که استفاده از سرم مو مطرح می شود. در این مقاله خواندید که سرم مو چیست و از چه موادی تشکیل شده، در ادامه فواید سرم مو را بیان می کنیم:

سیلیکون موجود در سرم مو یک پوشش حفاظتی پلاستیک مانند را در اطراف ساقه ی مو ایجاد می کند. این پوشش از صدمه ی عوامل آسیب زای محیطی (نور خورشید، آلاینده ها، رطوبت و غیره )، فرآیند های شیمیایی و ابزارهای حرارتی حالت دهنده ی مو جلوگیری می کند.

آمینو اسید های موجود در سرم مو، آسیب ناشی از روش های شیمیایی (مانند فر دائم، رنگ کردن و غیره) را ترمیم می کند. همچنین، در حین استفاده از ابزارهای حرارتی حالت دهنده ی مو، از آسیب بیشتر به مو جلوگیری می کند.

سرم مو نوری را که بر موها می تابد، منعکس می کند، در نتیجه، بلافاصله بعد از مصرف آن، حتی موی کدر و بی حالت، درخشنده و زیبا می شود.

سرم مو با نرم کردن فیبر و بافت مو، از وز شدن و گره خوردگی مو ها جلوگیری می کند.

سرم موی تقویت کننده، فیبر موهایتان را تقویت می کند. بنابراین، شکستگی و ریزش موی شما را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

سرم مو محصولی سبک و بدون چسبندگی است. حتی سرم طبیعی خانگی موهای شما را تغذیه و همانند روغن مو از آنها مراقبت می کند.

اگر موهای خشک و وزی دارید، با دانستن اینکه سرم مو چیست ، احتمالا تصمیم گرفتید این محصول را امتحان کنید. پس دقت کنید، برای دستیابی به فواید سرم مو، باید طرز صحیح استفاده از آن را بیاموزید:

اگر به طور منظم برای حالت دادن موهایتان از سرم مو استفاده می کنید، نکات زیر را به یاد داشته باشید:

حالا که دانستید سرم مو چیست و با فواید آن آشنا شدید، با ما و خوانندگان دیگر ارتباط بگیرید. قسمت «بیان نظر» پل ارتباطی ما و شماست. پس، لطفاً پیشنهاد، انتقاد، سؤال و تجربه های خود در این بخش بنویسید.

سلام خسته نباشید آیا سرم مو باعث ریز مو میشود؟؟؟؟؟

سلام دوست عزیز. اگر طبق دستور مصرف صحیح سرم مو را روی موی خود استفاده کنید، نه تنها مشکلی اعم از ریزش مو ایجاد نمی کند بلکه باعث تقویت و جلوگیری از آسیب به تارهای مو می شود.

.c8a429df3-9d25-495b-b933-2797add6988b .w_14_carouselBullet{border-color:#111111; } .c8a429df3-9d25-495b-b933-2797add6988b .w_14_carouselBullet:hover,.c8a429df3-9d25-495b-b933-2797add6988b .w_14_carouselBullet.activeCaBullet {background-color: #111111; }.c8a429df3-9d25-495b-b933-2797add6988b .w_14_carouselWrapper{width:100%}
سرم مو چیست؟

سرم مو محصول مراقبتی مو است که به صورت محلول و یا حتی جامد تولید و عرضه می شه.

سرم مو، محصول مراقبت از مو است که فواید زیادی برای مو داره. از جمله: براق کنندگی، نرم کنندگی، مقاومت در برابر آلودگی، حرارت و گرما، نور خورشید و ….

سیلیکون ماده اصلي تشكيل دهنده سرم مو ئه. جالبه بدونید که سیلیکون به عنوان ترکیبی جادویی برای مو شناخته شده ! چون باعث نرمی و درخشندگی مو می شه، از وز شدن و خشکی مو جلوگیری می کنه، موها رو حالت می ده و براق می کنه و همچنین از موهای آسیب دیده محافظت می کنه.

سرم مو براي موهایی كه زيبايي و درخشندگي شون را بر اثر عوامل محیطی و شیمیایی مثل: آلودگي هوا، كثيفي و غبار، اشعه فرابنفش نورخورشيد، از دست دادن آب و رطوبت مو، رنگ کردن، اتوی مو و سشوار و … از دست داده اند بسیار مناسبه .
if(w_0_getScriptList == undefined){var w_0_getScriptList =[];} var fl = $(‘link[href$=”.css”]’).first(); if($(‘link[href=”/assetscms/Css/Animation.css”]’).length < 1){ var nl = $('’); if(fl.length){fl.after(nl);}else{$(‘head’).append(nl);}}var fl = $(‘link[href$=”.css”]’).first(); if($(‘link[href=”/assetscms/Css/w_14_ProCarousel.css”]’).length < 1){ var nl = $('’); if(fl.length){fl.after(nl);}else{$(‘head’).append(nl);}}if(w_0_getScriptList.indexOf(‘/assetscms/scripts/w_14_ProCarousel.js’) < 0){ $.getScript('/assetscms/scripts/w_14_ProCarousel.js'); w_0_getScriptList.push('/assetscms/scripts/w_14_ProCarousel.js');}

سرم مو محصول مراقبتی مو است که به صورت محلول و یا حتی جامد تولید و عرضه می شه.

سرم مو، محصول مراقبت از مو است که فواید زیادی برای مو داره. از جمله: براق کنندگی، نرم کنندگی، مقاومت در برابر آلودگی، حرارت و گرما، نور خورشید و ….

سیلیکون ماده اصلي تشكيل دهنده سرم مو ئه. جالبه بدونید که سیلیکون به عنوان ترکیبی جادویی برای مو شناخته شده ! چون باعث نرمی و درخشندگی مو می شه، از وز شدن و خشکی مو جلوگیری می کنه، موها رو حالت می ده و براق می کنه و همچنین از موهای آسیب دیده محافظت می کنه.

سرم مو براي موهایی كه زيبايي و درخشندگي شون را بر اثر عوامل محیطی و شیمیایی مثل: آلودگي هوا، كثيفي و غبار، اشعه فرابنفش نورخورشيد، از دست دادن آب و رطوبت مو، رنگ کردن، اتوی مو و سشوار و … از دست داده اند بسیار مناسبه .

سرم مو چیست

روش استفاده از سرم مو به این صورته که چند قطره از سرم مو رو، روی کف دستتون بریزید، سپس به آرومی روی ساقه های مو بمالید. برای نتیجه بهتر، خوبه که موهاتون یه کم نم داشته باشه. سپس صبر کنید تا سرم مو جذب بشه ( همچنین برای بهتر حالت گرفتن و شفافیت و درخشندگی بیشتر می تونید قبل از سشوار کشیدن، از سرم مو استفاده کنید. )


 


 

شاید برای خیلی هامون پیش آمده باشه که بخواهیم موهای آسیب دیده رو ترمیم کنیم و برای تقویت موهای وز، رنگ شده و آسیب دیده مون کاری کنیم. برای همین به فکر تقویت موهامون می افتیم و می خواهیم که از محصولات تقویت کننده مو استفاده کنیم. برای همین به سراغ ماسک مو و یا سرم مو میریم… و با خودمون می پرسیم که ماسک مو چیست، سرم مو چیست، تفاوت ماسک مو و سرم مو چیست، کی از سرم مو استفاده کنیم و کی از ماسک مو استفاده کنیم؟


باور غلط در مورد تفاوت ماسک مو با سرم مو

بعضی ها تفاوت ماسک مو با سرم مو رو در نحوه استفاده از این دو می دانند و معتقدند که سرم مو بعد از حمام استفاده می شه و به آب کشی نیاز نداره و ماسک مو در حمام استفاده می شه و بعد از آن حتما باید آبکشی بشه. در صورتی که این طور نیست و خیلی از ماسک مو هایی که از مواد طبیعی ساخته و تولید شدند و در آنها مواد شیمیایی مضر وجود ندارند به آب کشی نیاز ندارند و بعد از حمام و بدون آب کشی مورد استفاده قرار می گیره.

در واقع تفاوت اصلی ماسک مو و سرم مو در موارد استفاده این دو است نه در نحوه استفاده !

به این معنا که ماسک مو اغلب برای ترمیم و تقویت موهای آسیب دیده و حتی پیشگیری و درمان موهای آسیب دیده و خشک است و سرم مو بیشتر کاربرد زینتی داره . یعنی اینکه برای براق کردن، شفافیت و محافظت از آسیب مو به کار می ره.

این بدین معنا نیست که سرم مو برای تقویت مو آسیب دیده و خشک اثری ندارد ! خیر !!! اما وظیفه اصلی سرم مو همانطور که پیش تر از این گفتیم برای نرمی و درخشندگی و لطافت مو و وظیفه اصلی ماسک مو پیشگیری و درمان موهای خشک و آسیب دیده است.

در ضمن توجه داشته باشید که ماسک مو رو داخل منزل هم می تونید تهیه کنید . برای این کار فقط کافیه به دنبال روش هایی برای تهیه ماسک مو خانگی یا تهیه ماسک های طبیعی مو بگردید و سپس موهای آسیب دیده تون رو به راحتی در منزل ترمیم کنید .

برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه ماسک مو چیست ، کی از ماسک مو استفاده کنیم ، چطور از ماسک مو استفاده کنیم ، فواید ماسک مو و … اینجا کلیک کنید.


 



 

if(w_0_getScriptList == undefined){var w_0_getScriptList =[];} var fl = $(‘link[href$=”.css”]’).first(); if($(‘link[href=”/assetscms/Css/w_7_DecNav.css”]’).length < 1){ var nl = $('’); if(fl.length){fl.after(nl);}else{$(‘head’).append(nl);}}if(w_0_getScriptList.indexOf(‘/assetscms/scripts/w_7_DecNav.js’) < 0){ $.getScript('/assetscms/scripts/w_7_DecNav.js'); w_0_getScriptList.push('/assetscms/scripts/w_7_DecNav.js');}مراقبت و زیباییپوستتاثیر پوست بر زیباییعلل پیدایش چروک، راه های جلوگیری از ایجاد چروک، راه های درمان چروکبلک ماسک چیستگلدن ماسک چیستپارابن چیستتفاوت کرم و لوسیون موراز سلامتی موموخوره چیستسرم مو چیست، طرز استفاده از سرم مو، فواید سرم موماسک مو چیست، طرز استفاده از ماسک مو، فواید ماسک موشوره سر چیست – چرا شوره به وجود میادکراتینه چیستسبک زندگیانتخاب رایحه مناسبتفاوت عطر و ادکلنسلامت و تندرستیگرفتگی عضلات-راه های پیشگیری و درمان آن

سیلیکون یه ماده معدنی زیبا کننده است که برای سلامتی انسان مزایای زیادی داره.

 از جمله خواص سیلیکون مراقبت از ناخن‌ها، پوست و مو، درخشان کننده موی سر می باشد. همچنین از نشانه های کمبود سیلیکون در بدن می توان به نازک شدن موها، شکستن ناخن‌ها، چین و چروک و پیری پوست اشاره کرد.


اطلاعات بیشتر

تمامی حقوق این فروشگاه برای
به آوران آرش
محفوظ است.
۱۳۹۹©


16 روش زیبایی دندان ها

سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

سرم مو براي آن دسته موهايي استفاده مي گردند كه زيبايي و درخشندگي خود را بواسطه آلودگي هوا،كثيفي ،غبار و نورخورشيد از دست داده اند.بطور پايه اي روغن سيليكون ماده اصلي تشكيل دهنده سرم مو مي باشد .سرم مو حاوي هيچگونه ماده مضر شيميايي نمي باشد سرم مو معمولاً پس از هربار شتشو مورد استفاده قرار مي گيرد و باعث مي گردد كه مو براق تر به نظر آمده و بتوان به گونه دلخواه فرم داد البته به منظور ترميم موهاي آسيب ديده،موهاي خشن و سخت سرم مو را مي توان همراه با استفاده از رژيم غذايي مناسب نيز استفاده نمود.

این فرآورده به منظور حالت دادن، براق نمودن ،محافظت از موهای آسیب دیده و جلوگیری از وز شدن موها طراحی شده است.سیلیکونهای موجود در سرم با اتصال به کوتیکولهای مو، خواص جانبی از خود بر جای می گذارد. از جمله :

سرم مو چیست

1 – با ایجاد یک لایه محافظ مو را در مقابل آسیب های محیطی و آسیب در هنگام حالت دادن مو محافظت می کند.

2 – این لایه محافظ باعث پیشگیری از از دست رفتن رطوبت مو می گردد.

3 – این لایه محافظ ، از ایجاد الکتریسیته ساکن خصوصاً پس از سشوار کشیدن پیشگیری می کند.

4 – سیلیکونهای این فرآورده باعث ایجاد حس نرمی و ابریشمی و براقیت در مو میگردد.

5 – این فرآورده بر خلاف کرمها و واکسهای موی سر چرب نمی باشد و برخلاف ژلها چسبنده نمی باشد و حالت پوسته پوسته بر روی مو ایجاد نمی کند.

6 – لایه محافظ این فرآورده باعث حالت گرفتن بهتر و سریعتر موها می شود.

7 – پس از مصرف این فرآورده ، شانه کردن موهای بلند و فر تسهیل می گردد.

8 – این فرآورده برای موهای بلند، زبر ، وز و فر و خصوصاً موهای آسیب دیده توسط مواد شیمیایی و نیز موهای صاف ، کوتاه ، مردان و زنان قابل استفاده است.

9 – این فرآورده بر روی موهای خشک و تر قابل استفاده است.

مزاياي استفاده از سرم مو:

*سرم مو باعث روشن شدن رنگ مو مي گردد همچنين باعث درخشندگي مو مي گردد.

*سرم مو باعث از بين رفتن وزخوردگي و ژوليدگي مو مي گردد

سرم مو چیست

*سرم مو از خشكي و زبري مو جلوگيري مي كند

*اگر پيش از گرما دهي (سشوار) از سرم مو استفاده گردد،از حرارت بيش از حد به مو جلوگيري مي كند

*بواسطه خاصيت ضد چسبندگي سرم مو،از آن در برابر آلودگي،گردوغبار و اشعه هاي مضر خورشيدمحافظت مي نمايد.

روش استفاده از سرم مو:

*براي استفاده از سرم مو تكنيك بسيار ساده اي وجود دارد كه بايد از آنها پيروي نمود.در ابتدا بايدموهاي خود را با شامپويي ملايم بشوييد سپس مقدار اندكي از سرم مو را بر روي دست خود ريخته وآن را به موهاي خود بماليد و بگذاريد خشك گردد پس از استفاده سرم بر روي مو ديگر نيازي به شستشوي مجدد نمي باشد.

به نکات زیر توجه نمایید :

*تنها مقدار اندكي از سرم بخصوص براي جلوگيري از وز شدن كافي مي باشد

*از سرم مو بايد در انتهاي مو و يا نيمه انتهايي آن استفاده شود

*هيچگاه نبايد سرم مو بر روي پوست سر قرار گيرد در غير اينصورت موهاي شما بسيار چرب به نظرآمده و فرم دهي به آن مشكل مي گردد.

*سرم كريستال را نبايد بر روي موهاي سالم استفاده كرد چرا كه ظاهري كثيف و چرب به آن مي بخشد.

*در ضمن هميشه به ياد داشته باشيد كه از سرم مويي استفاده كنيد كه در ظروف در بسته باشد.

رازهای زیبایی


آشپزخانه‌تان را حرفه‌ای بچینید


اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان


تو خونه شیک بگرد با دمپایی چرم پانتو


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر


به چیدمان قابلمه هات نظم بده


اصلاح فرم استخوان ها


ماسک سلامت فیلتردار با قابلیت تعویض


لاکچری ترین نوع لمینت دندان


برای خرید بلیط اول اینجا سر بزن


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف

پکیج های دندانپزشکی با قیمت های باورنکردنی

نوبت دهی آنلاین دندانپزشک های برتر تهران

کفش چرم اصل تبریزباتضمین کیفیت برای روزمرد

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

افرادی که جنس مو خشک و وزی دارند برای درمان مشکل خشکی موهایشان می توانند از سرم مو برای نرم شدن فولیکول های مو سر کمک بگیرند، عواملی نظیر شستن زیاد مو، گرمای وسایل فرم دهی مو مانند اتو مو، سشوار و … نور آفتاب و سیگار کشیدن همه این ها نقشی در خشک شدن ریشه و ساقه مو، و سخت حالت گرفتن مو می شود. برای اینکه بدون دردسر بتوانید موهای زیبا و خوش حالتی داشته باشید استفاده از تقویت کننده های مو مانند سرم مو را پیشنهاد می کنیم در ادامه بیشتر با این محصول مراقبت از مو آشنا شوید.

یکی از محصولات مراقبت از مو سرم مو می باشد، این محصول از ماده ای به نام سیلیکون درست شده است سیلیکون یک ماده ضروری برای بدن است که موجب درخشندگی طبیعی مو می شود و با داشتن سیلیکون با اثربخشی بر روی فولیکول مو موهای آسیب دیده و خشک را درمان می کند همچنین برای کسانی که موهای مجعد و فری دارند کاربرد بیشتری دارد، بطور کلی محصولی برای نرمی و درخشندگی موها شناخته شده است و با ایجاد یک لایه نازک محافظتی بر روی مو رطوبت مو را حفظ می کند.

اگر تارهای موی شما بسیار نازک هستند پیشنهاد می شود از این محصول استفاده نکنید زیرا نتیجه عکس می دهد و چربی و نازکی مو را بیشتر می کند.

سرم مو بصورت محلول یا اسپری مانند و جامد با مارک های مختلف در ظرف های در بسته در داروخانه ها و مراکز معتبر آرایشی وجود دارد.

بنام روغن کریستال هم شناخته می شود که ترمیم کننده موهای آسیب دیده می باشد، انواع سرم مو کریستال از پرفروش ترین برندها در این زمینه شناخته شده است. شما می توانید بعد از حمام و گرفتن رطوبت مو یا برای پیشگیری از وز شدن آن با همان موی خیس چند قطره از روغن را بر روی ریشه و ساقه ریخته و آرام ماساژ دهید تا خاصیت سیلیکونی سرم مو اثر بیشتری داشته باشد. این روغن هیچ گونه عوارضی ندارد و مناسب انواع همه حالت مو و همه سنی می باشد.
اگر موهای رنگ شده دارید و دوست دارید رنگ آن کمرنگ نشود از ماسک مو کریستال برای ثابت نگه داشتن رنگتان استفاده کنید.اگر قصد خرید سرم مو را دارید می توانید از نمایندگی ها رسمی از آخرین قیمت سرم مو کریستال مطلع شوید.

سرم مو چیست

بعد از شستشوی مو با شامپو ملایم، و تمیز شدن موها طوریکه موها نم دار باشند، مقداری سرم مو را در کف دست ریخته و در لا به لای موها میمالید پس از استفاده نیاز به شستشو نمی باشد.

استفاده از سرم مو قبل و بعد از براشینگ، برای خانم های که مو رنگ و مش دارند قبلا از سشوار حتما سرم مو بزنند.

اگر موهای معمولی دارید استفاده از سرم مو هفته ای دوبار کفایت می کند ولی اگر جنس مو خشک است بعد از هر بار شستشو مو لازم است که سرم مو بزنید.

توجه

با توجه به اینکه سرم مو از ترکیبات مواد چربی درست شده است پس آن را روی پوست سر مستقیما قرار ندهید زیرا موها را چرب می کند.

شعبه 1:جردن بالاتر از چهارراه اسفندیاری خیابان سعیدی پلاک ۸ واحد ۱۷

شماره تماس :
02126291450 – 02122055802 09123111460

افرادی که موهای خشک و وز دارند و همینطور افرادی که موهایشان میریزد این مژده را بهشون میدیم که سرم مو راز موهایی است که هرگز نمیریزد. ما تبلیغات بیشماری را دیدیم که در آن محصولاتی را به نمایش گذاشته اند که به سرعت موی خشک و وز را به موهای نرم و لطیف و زیبا تبدیل می کنند. با برنامه های نامنظم و سبک زندگی سریع ما، هر چیزی که به یک نتیجه فوری برای مو کمک می کند، تسکین بزرگی است.

سرم مو یک محصول مبتنی بر سیلیکون است که سطح موهای شما را پوشش می دهد، بر خلاف روغن مو که به مو نفوذ می کند و باعث ایجاد تغییراتی در ساختار مو می شود.

امروزه انواع و مدل های زیادی از سرم مو وجود دارد که می توانید امتحان کنید و بفهمید کدام یک برای نوع موی شما بهتر است و آنطور که در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک گفته ایم سرم مو به عنوان یک راهکار مراقبت از مو طراحی شده است که مانع از گره خوردن آن می شود و هم در حین دادن نرمی به آن باعث درخشش می شود.

یک سرم موی خوب باید به طور موثری از موی شما در برابر قرار گرفتن آفتاب و آلاینده هایی مانند غبار و دوده، هر زمانی که بیرون از منزل قدم می زنید، محافظت کند. 

یکی از استفاده های اصلی سرم مو این است که باعث می شود مو درخشان تر، سالم تر شود و کمتر گره بخورد.وقتی سرم نور را بازتاب می کند، باعث می شود که ظاهر مو درخشان تر و سالم تر به نظر برسد، و همچنین آن را از غبار و رطوبت محافظت می کند.

سرم مو چیست

 همچنین یک لایه محافظ را بر روی موهای خود در برابر قرار گرفتن مضر خورشید، و همچنین در مقابل مواد شیمیایی مضر تشکیل می دهد.اکثر مردم سرم مو را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه علیه خشکی و آسیب دیدگی مو استفاده می کنند.

1. محصول کامل و مناسب را پیدا کنید:

اولین قدم این است که سرم موی مناسبتان را پیدا کنید.همانند دیگر محصولات آرایشی، هر برندی از اجزای مختلفی استفاده می کند که ممکن است به نفع انواع خاصی از موها باشد و برای بعضی دیگر کار بسیار کمی انجام دهد.مهم است که بهترین محصول مناسب برای موهایتان را پیدا کنید. 

2. شستن کامل مو قبل از استفاده:

سرم مو فقط بر روی موهای شامپو شده اعمال می شود و در غیر اینصورت، اهمیت و خاصیت این سرم نمی تواند به اندازه کافی مورد تاکید قرار گیرد.

بر خلاف موس یا اسپری های مو، سرم مو در درجه اول یک منبع تغذیه ای برای موی شما است، هدف اصلی سرم مو، محافظت از موی شما در برابر گرد و غبار و دوده ها است، بنابراین اعمال آن بر روی موهای شسته شده مهم است.

اغلب برندهای محبوب طیف کاملی از محصولات مراقبت از مو تولید می کنند که شامل شامپو، نرم کننده و سرم مو هستند که مکمل یکدیگر می باشند. اگر برای اولین بار است که سرم مو را امتحان می کنید، ایده خوبی است که سرم مو را که با شامپو و نرم کننده سازگار است، در یک دامنه مراقبت از مو قرار دهید و استفاده کنید.

موهای خود را به طور کامل تمیز کنید، نرم کننده بزنید و در نهایت سرم مو را اعمال نمایید.

بسته به طول و حجم موهایتان، دوتا شش قطره سرم مو را در کف دست خود بریزید و آن را به خوبی بر روی هر دو دست بمالید.سرم مو به بهترین شکل بر روی موهای شسته شده اعمال می شود، بنابراین حتما موهایتان را کمی خشک کنید، نه کامل.

موهای خود را به جلو بریزید و سرم مو بر روی آگ بمالید که روی صورت شما می افتد و از نوک مو به بالا بزنید. موها را ماساژ دهید، چون سرم مو بر روی بخش های موخوره دار خوب عمل می کند.

دوباره موهای خود را عقب بریزید، دوتا چهار قطره دیگر سرم مو بردارید و آن را به خوبی به پوست سر خود ماساژ دهید.پس از انجام این کار، بهتر است چند قطره دیگر بردارید و روی موهای خود بمالید.

 4. بعد از برنامه مراقبت مو:

هنگامی که سرم را به طور موثر بر روی موهای خود زدید، آن را به سمت پایین بکشید.این کار به شما کمک می کند به راحتی موهایتان را جدا کنید.

بعد از اعمال سرم مو، حتما موهایتان را کاملا خشک کنید، چون مو مرطوب ممکن است باعث جذب گرد و غبار یا دوده شود و به موها و پوست شما می چسبند.

اگر شما زیاد از سرم مو استفاده می کنید، بهتر است که سرم مو را بزنید و سپس به سراغ اتو مو بروید، چون سرم همچنین از موی شما در برابر آسیب ناشی از گرم شدن بیش از حد و شکستگی محافظت می کند.

در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک چند چیز وجود دارد که باید در هنگام استفاده از سرم مو به یاد داشته باشید، به خصوص اگر قبلاً از آن استفاده نکرده باشید و اولین بارتان است:

همیشه به دنبال یک برند خوب باشید، حتی اگر هزینه بیشتری نسبت به بقیه برندها داشته باشد.در هنگام اعمال سرم مو، حتما آن را در پوست سرتان بمالید؛ شانه را به آرامی از میان موهای خود عبور دهید، ترجیحاً با نوک انگشتان خود و یا با استفاده از یک شانه. 

اگر احساس می کنید بعد از استفاده از سرم مو، موهای شما به طور غیر معمول خشک می شود، سعی کنید برندش را تغییر دهید. این امکان وجود دارد که برند سرم مویی که از آن استفاده می کنید، متناسب با نوع موی شما نباشد. 

تعویض به یک برند دیگر ممکن است مشکل خشک کردن را حل کند. در حالی که شما از سرم مو استفاده می کنید، سعی کنید با دیگر محصولات مو، مانند شامپو و نرم کننده، تطابق داشته باشد.

 استفاده بیش از حد از هر چیزی بد است، و این امر برای سرم مو نیز صادق است. خوب است که از سرم به مقدار متوسط استفاده کنید، هر روز از آن استفاده نکنید، یا اگر هر روز به آن نیاز دارید، از آن به مقدار کمی استفاده کنید.

 هنگامی که موهای شما مرطوب و یا خشک است سرم را بمالید.چند قطره سرم را روی کف دست هایتان بریزید و آن را در بین انگشتان بمالید و سپس روی موهای خود بزنید.

سرم مو برای درمان و آماده سازی مو قبل از استفاده از گرما روی موی به کار می رود. آن ها به جلوگیری از شکستگی مو کمک می کنند. معمولاً سرم حاوی سیلیسیم است که تمایل دارد موها را مانند پلاستیک پوشش دهد.

ممکن است یک اثر صاف و درخشان داشته باشد. سیلیکون در سرم مو می تواند در نهایت به موهای شما آسیب برساند که منجر به ریزش مو و شکستگی مو می شود.

علاوه بر سرم مو داغ که در بازار وجود دارد، دستور العمل های ساده زیادی برای تهیه سرم وجود دارد که شما می توانید به راحتی آن ها را تهیه کنید. اینها به موی شما در تغذیه و محافظت از آن کمک خواهند کرد.

در این بخش از نمناک دو دستور العمل ساده برای سرم مو وجود دارد که برای انواع مو خشک و چرب مفید هستند. چون این مواد حاوی روغن های طبیعی و ضروری هستند، به تغذیه موی شما کمک خواهند کرد.

روغن هایی مانند روغن نارگیل و روغن جوجوبا سبک ترند و در نتیجه برای مو و پوست چرب مناسب هستند.چربی اضافی در مو به دلیل چربی تولید شده توسط غده چربی ایجاد می شود، که باعث می شود مو تمام مدت روغنی و چرب به نظر برسد.

 بنابراین چنانچه در بخش سلامت پوست و موی نمناک عنوان شده شما باید یک روغن گیاهی را انتخاب کنید که غده چربی را کنترل کرده و آن را به حالت عادی باز می گرداند. روغن لیمو، نعناع، و شمعدانی نیز مناسب هستند. 

برای ایجاد سرم، چند قطره روغن گیاهی ذکر شده در بالا را با 100 میلی لیتر روغن جوجوبا یا روغن نارگیل مخلوط کنید.این سرم را به خوبی تکان دهید و در یک بطری محکم نگه دارید.

 این روغن می تواند به موی خشک یا مرطوب زده شود تا رطوبت را حفظ کند و همچنین از چربی اضافی جلوگیری کند.کسانی که نمی خواهند این کار را در طول روز انجام دهند، چون ممکن است باعث شود که موهایشان روغنی به نظر برسد، می توانند از آن در شب استفاده کنند.

این سرم را هر شب قبل از رفتن به رختخواب، روی سر مو و پوست سرتان ماساژ دهید.

انواع موهای خشک معمولاً مستعد موخوره و شکستگی هستند.روغن های فشرده و مرطوب کننده مانند روغن کرچک باید به عنوان پایه این سرم ها انتخاب شود. برای پوست سر خشک، روغن های گیاهی مانند چوب اقاقیا و اسطوخودوس مناسب است. 

سرم مو چیست

چند قطره از این روغن ها را با 100 میلی لیتر از روغن کرچک خالص مخلوط کنید.تکانشان دهید و در یک بطری ذخیره کنید. اگر احساس می کنید که ثبات روغن کرچک خیلی سفت است، می توانید 20 میلی لیتر از روغن نارگیل به آن اضافه کنید تا سازگاری را کاهش دهید. 

ماساژ روزانه روی پوست سر خشک با این سرم مو در داشتن موهای زیبای، درخشان موثر است و تغذیه کننده مو است و موها دیگر مو خوره و خشکی نخواهند داشت. اگر بگذارید همین گونه موهایتان یک شب بماند، خواصش برای موهایتان دو برابر می شود.

از استفاده از اتو مو، بابلیس و سایر وسایل حالت دهنده مو که اغلب به موی شما آسیب می زنند، خودداری کنید.اینها منجر به داشتن موهای بی روح و بی جان می شود.

سرم مو را می توانید دو یا سه بار در هفته برای تغذیه و محافظت از مو به کار ببرید، چون به طور طبیعی بدون سیلیکون یا مواد نگهدارنده مضر درست شده اند.

 

آموزشگاه آرایشگری جهان مو

آدرس: میدان انقلاب، ضلع شمال شرقی میدان، جنب بانک شهر، ساختمان 1135، طبقه 4

66957006 – 66956142 – 66417434

آشنایی با محصولات آرایشی و مراقبتی پوست و مو از مباحثی است که در دوره های آموزشی آرایشگری به هنرجویان آموزش داده می شود. سرم مو از جدیدترین و کارامدترین لوازم حالت دهی به موها است که این روزها بسیار طرفدار پیدا کرده. تاثیر سرم های مو تا حمام بعدی روی موها باقی می ماند و نیازی به استفاده روزانه از این محصولات نیست.

در سرم های مو سیلیکون هایی وجود دارد که به سادگی به کوتیکول های مو می چسبند. این ویژگی برای حالت دادن موها به هر صورتی که بخواهید عالی است.

سرم مو چیست

ابتدا موها را طبق روال همیشگی بشویید و آبکشی کنید. این محصولات روی موهای تمیز قابلیت چسبندگی بیشتری دارند و بهتر عمل می کنند.

آب اضافی موها را با حوله خشک کنید در حالیکه هنوز موی سر مرطوب است می توانید سرم را روی موها بمالید. 4 تا 5 قطره از سرم را در کف دست ریخته و دست ها را بهم بمالید. سپس با دست ها از پایین به بالا موها را ماساژ دهید. از نوک موها به سمت ریشه بروید ولی کف سر نباید به سرم آغشته شود.

نیازی به آبکشی موها پس از مالیدن سرم مو نیست اجازه دهید موها در هوای آزاد و به صورت طبیعی خشک شوند.

در صورتی که موهایی پر پشت یا بلندتر دارید از مقدار بیشتری سرم مو استفاده کنید. این محصولات حالت روغنی ندارند و پس از خشک شدن موها حالت چرب شدن پیدا نمی کند.

سرم مو برای ترمیم آسیب دیدگی موها استفاده می شود. و دارای مواد شیمیایی الکلی و آسیب رسان برای موی سر نیست. حتی چند قطره از این محصول هم برای موهای حجیم کفایت می کند پس نیازی نیست نصف شیشه را روی موها خالی کنید.

آلودگی هوا، اشعه مضر نور خورشید، رنگ کردن و دکلره موها، استفاده از شامپوی نامناسب از مهم ترین عوامل آسیب رسان هستند که کیفیت موی سر را از بین می برند. موهای خشک و آسیب دیده را می توان با سرم های مو ترمیم کرد. نحوه استفاده از این محصول با ژل مو تفاوت دارد. بنابراین با دقت و حوصله از نوک موها شروع به مالش کنید. سرم مو یک لایه محافظ روی موهای سر ایجاد می کند و وز موها را می گیرد. از به کار بردن سرم ها روی ریشه مو و کف سر خودداری کنید.

استفاده از سرم ها روی موهای خشک اصلا تاثیری ندارد و تنها موجب هدر دادن آن می شود. حتما پس از حمام و در حالی که موها مرطوب است از این محصول استفاده کنید تا رطوبت موها حفظ شود. پس از چند بار استفاده متوجه از بین رفتن خشکی مو خواهید شد. پس از مالش سرم روی موها شانه زدن بسیار راحت تر خواهد شد.

از به کار بردن سرم روی موهایی که بیش از حد نازک شده اند خودداری کنید. این محصول برای موهای نازک ساخته نشده و روی این موها حالت چرب پیدا می کند و ظاهر مو را نازک تر نشان می دهد.

آیا موهای تان را مرتب سشوار می کنید؟ در این صورت حتی در صورت سلامت موها نیز لازم است تا از محصولاتی نظیر سرم ها برای پوشش محافظتی مو استفاده کنید.

آخرین مطالب

روش های درمان شپش موی سر

رایج ترین علل موخوره در ریش آقایان

ماسک موی خانگی برای موهای خشک و آسیب دیده

انواع روش های صاف کردن مو

انواع سبیل مردانه از گذشته تا به امروز

5 نکته طلایی در آرایشگری مردانه حرفه‌ای

چگونه شوره ریش را درمان کنیم؟

مزایا و معایب پارافین تراپی

بهترین سالن عروس در غرب تهران کجاست؟

راهنمای انتخاب مدل موی کوتاه زنانه

کراتینه مو چیست و در چه مواردی اجرا می شود؟

معرفی و آموزش کار با انواع قیچی پیتاژ

مراقبت از پوست صورت هنگام استفاده از ماسک

چگونه شامپوی مناسب را انتخاب کنیم؟

کلاس آرایشگری مردانه برای ورود حرفه ای به بازار کار

بهترین سالن عروس در تهرانپارس کجاست؟

بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه

اشتباهات رایج درباره مو که ربطی به آرایشگرتان ندارد

علت کم پشت بودن ریش و سبیل چیست؟

بازار کار شغل آرایشگری در آلمان

همه آنچه از بازار کار آرایشگری در کانادا نمی دانستید!

راه های پیشگیری از کرونا در آرایشگاه

بهترین روش برای اصلاح صورت مردان کدام است؟

فواید بخور سرد در زیبایی پوست و مو

ترفندهای برطرف کردن خارش ریش بلند

سرم مو چیست

چرا موها چرب می شوند؟ بررسی دلایل چرب شدن موی سر

سیاه کردن موها با مواد طبیعی

مهم ترین فواید بخور صورت چیست؟

آشنایی با انواع اسکراب پوست

کیف پیرایش مردانه شامل چه چیزهایی است؟

طراحی سایت و سئو توسط کاراوب

خانم ها دوست دارند همانند ستاره‌های سینما و هالیوود همیشه موهایی زیبا داشته باشند . برای اینکه بتوانید موهایی نرم و زیبا داشته باشید و در هر شرایطی چون ستاره بدرخشید یکی از پیشنهادهای ما به شما استفاده و خرید سرم مو می‌باشد .

به طور کلی سرم های مو به دو دسته تقسیم میشوند.دسته اول محصولاتی هستند که برای تقویت ریشه مو ساخته شده و معمولا به صورت آمپول غیر تزریقی یا شیشه های دارای قطره چکان عرضه می‌شوند که بیشتر در مورد آقایان استفاده می‌شود.

دسته دوم که بسیار متداول تر و کاربردی تر است (مخصوصا در مورد خانم ها) محصولاتی هستند که برای مراقبت، احیاء و بازسازی عمقی ساقه ی مو استفاده میشوند که در این مقاله قصد معرفی این دسته از محصولات سرم مو را داریم. سرم های مو به صورت اسپری، ژل و مایع تولید و به بازار عرضه می شوند.

سرم مو به دلیل داشتن سیلیکون در ترکیبات خود، مانند یک پوشش محافظ عمل می کند، این لایه محافظ باعث حفظ رطوبت مو شده و حس نرمی و درخشان بودن را به موهای شما هدیه می دهد. همچنین این لایه محافظ، مو را در مقابل آسیب های محیطی همچون آلودگی هوا، گرد و غبار و نورخورشید حفظ کرده و باعث مقاومت بیشتر مو در برابر حرارت سشوار و دیگر ابزار حرارتی می شود.

سرم مو چیست

اگر احساس می کنید موهای شما زیبایی، نرمی و درخشندگی خود را از دست داده و خشک، خشن و آسیب دیده به نظر میرسند، یک سرم موی مناسب میتواند مانند یک ماده شفا بخش موهای شما را به زندگی باز گرداند و باعث درخشش و شادابی دوباره آن‌ها شود.

اگر در حالت دادن به موهای فر و مجعد مشکل دارید، در این حالت هم سرم مو می تواند گزینه خوبی برای شما باشد، چرا که به دلایل یاد شده سرم مو نقش بسیار موثری در حالت پذیری مو خواهد دارد و فرم دلخواه را به موهای شما می‌دهد.

پیشگیری بهتر از درمان استبا اینکه از سرم مو معمولا به عنوان یک محلول بازسازی کننده برای موهای آسیب دیده یاد می شود، اما این باور درست نیست. اگر شما در حال حاضر موهای سالم، زیبا و خوش حالتی دارید نباید از استفاده از سرم مو غافل شوید، امروزه مراقبت های ساده روزانه برای داشتن موهای سالم و زیبا کافی نیست، زیرا موهای شما هم مانند پوستتان روزانه در معرض انواع آلودگی های محیطی و حتی شوینده های شیمیاری قرار دارد و کاملا عاقلانه به نظر می‌رسد که برای محافظت از موهای خود در برابر بسیاری از آسیب ها همواره از یک سرم موی مناسب استفاده کنید، چون وظیفه اصلی سرم مو حفاظت از موی شما به وسیله کشیدن یک قلاف نامرئی از جنس سیلیکون روی ساقه مو است.

ابتدا باید موهای خود را با شامپویی ملایم بشویید تا موها کاملا تمیز شوند. اینکه چطور باید انواع مختلف شامپوها را از هم تشخیص داد ،توجه به اطلاعات روی بطری شامپو می باشد. همه ی شرکت های معتبر سازنده شامپو اطلاعات کافی از محتویات داخل شامپو و نوع شامپو به طور مثال اینکه مخصوص موهای چرب است و یا خشک و غیره روی بسته بندی شامپو درج می کنند. بعد با توجه به نوع محصول، سرم مو را روی موی خود اسپری کنید و یا مقداری از نوع مایع آن را بر روی کف دست خود ریخته وآن را به موهای خود بمالید و بگذارید خشک شود. پس از استفاده از سرم بر روی مو، دیگر نیازی به شستشوی مجدد نیست.همچنین می توانید بعد از خشک کردن موها، در حالتی که هنوزکمی نم دارد، از سرم مو به همان روش گفته شده استفاده کنید.

یادآوری های مهم در مورد سرم مو• سرم مو هیچ گونه ماده مضر شیمیایی ندارد. پس به موهای شما آسیبی نمی رساند.

• چون این محصول کمی چرب است نباید آن را به مقدار زیاد استفاده کرد. مقدار آن نباید به قدری باشد که موجب تماس با پوست سر و ریشه مو شود. فقط اندازه چند قطره برای یک موی بلند کافی است.ن سرم‌های مو فاقد الکل‌اند درنتیجه برای برطرف کردن وز مو بسیار مناسب‌اند.

• لایه‌ای که سرم مو روی موهایتان ایجاد می‌کند ، آن را در برابر عواملی که باعث آسیب مو می‌شوند مثل آلودگی، نورخورشید، حرارت سشوار و اتو مو حفظ می کند.

• سرم مو نباید به کف سرتان بخورد، برعکس شامپوها که باید حتی مدتی در حمام روی سر بمانند. اگر سرم‌ها به کف سر بخورند باعث می‌شوند موهایتان به هم بچسبد و چرب شود. از این رو معمولا سرم مو را در بطری اسپری ریخته تا هنگام استفاده مقدار زیادی از آن روی مو نریزد.

• سرم را روی موهای مرطوب بزنید. تصور عده‌ای این است می‌توان روی موهای خشک هم از سرم استفاده کرد، در حالی که این کار غلط است و تاثیر این محصول روی موهای مرطوب بیشتر است؛ چون ماده سیلیکون زمانی می‌تواند درست به موها بچسبد که مو حالت مرطوب داشته باشد. خودتان امتحان کنید.

• از سرم‌ها برای موهای نازک استفاده نکنید. تار موی برخی افراد نازک و برخی ضخیم‌تر است اما این محصول برای موهایی با تارهای نازک مناسب نیست چرا که موها را چرب‌تر و نازک‌تر نشان می‌‌دهد.

• قبل از سشوارکشیدن از سرم مو استفاده کنید، بواسطه خاصیت ضدچسبندگی از رسیدن حرارت بیش از حد به مو جلوگیری می‌کند.

• سرم مو از ایجاد الکتریسیته ساکن خصوصا بعد از سشوار کشیدن که موردی آزار دهنده در آرایش موها است پیشگیری می کند.

منبع: موتنرو

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

امروزه بحث استفاده از سرم مو ( hair serum ) بسیار داغ شده است و مزایای زیادی در مورد استفاده از آن ذکر می گردد . اما آیا واقعاً استفاده از سرم مو در داشتن موهایی بهتر و خوش حالت تر تاثیر گذار است ؟ در این مقاله تیم تحقیقات ویکی سرا سعی کرده است تمام اطلاعات لازم از نحوه استفاده تا انواع سرم موهای موجود در بازار را برای شما معرفی کند . گفته می شود استفاده از سِرم مو برای افرادی که موهای خشک و فرفری دارند و همچنین کسانی که به ریزش مو دچار هستند اثر گذاری مثبت دارد .

 

سِرم مو محصولی سیلیکون محور است که اثر آن بر سطح موها می باشد و به هیچ وجه به روغن مو که باعث نفوذ به مو و ریشه آن می شود و تغییرات ساختاری در مو را سبب می شود شبیه نیست . مدل ها و انواع مختلفی از سرم مو وجود دارد که باید با امتحان کردن محصولات متنوع بفهمید کدام یک برای مو های شما مناسب تر است . سرم مو محصولی است برای مراقبت از موها که به درخشندگی و نرمی آن کمک می کند . یک سرم موی مناسب باید بتواند موی شما را در برابر عوامل محیطی مانند نور آفتاب و آلودگی هایی همچون دوده و گرد و غبار موجود در هوا محافظت نماید .

افرادی که جنس مو خشک و وزی دارند برای درمان مشکل خشکی موهایشان می توانند از سرم مو برای نرم شدن فولیکول های مو سر کمک بگیرند . عواملی نظیر شستن زیاد مو ، گرمای وسایل فرم دهی مانند اتو مو ، سشوار و همچنین سیگار کشیدن همه این ها در خشک شدن ریشه و ساقه مو نقش دارند و باعث سخت حالت گرفتن مو می شود . اگر تارهای موی شما بسیار نازک هستند پیشنهاد می شود از این محصول استفاده نکنید ، زیرا نتیجه عکس می دهد و چربی و نازکی مو را بیشتر می کند .

 

سرم مو چیست

سِرم موی محلول به صورت اسپری و جامد با مارک های مختلف در داروخانه ها و مراکز معتبر آرایشی وجود دارد . انواع مختلف این سرم ها بر اساس خاصیتی که برای مو دارند انواع زیر است :

 

قدم اول برای استفاده از سِرم مو این است که محصول متناسب با موی سرتان را پیدا کنید . شما باید ابتدا دریابید که مشکل موی شما چیست و سپس با تست کردن برند های مختلف سِرم مو ، مناسب ترین گزینه برای موهای خود را پیدا کنید . برنده های مختلف تولید سرم مو وجود دارد که مانند هر محصول آرایشی و بهداشتی دیگری از فرمول خاص خودشان برای تولید محصول استفاده می کنند . از این رو ممکن است یک محصول برای همه افراد جواب دهی یکسانی نداشته باشد .

 

 

برای این که سرم روی موهای شما تاثیر بگذارد باید آن را بر روی موی تمیز و شسته شده با شامپو اعمال کنید ، در غیر این صورت خاصیت سِرم از بین می رود و برای شما نتیجه بخش نیست . سرم مو مانند موس یا اسپری مو نیست و خاصیت تغذیه کنندگی برای موها دارد ، از این رو استفاده از آن بر روی موی شسته شده نکته بسیار مهمی می باشد . اگر برای نخستین بار است که از سرم مو استفاده می کنید سعی کنید از همان برندی که سِرم را تهیه کرده اید ، شامپو و یا نرم کننده مو نیز تهیه کنید تا سازگاری بیشتری با سرم موی مصرفی شما داشته باشد . شما می توانید موهای خود را به طور کامل تمیز بشویید ، سپس نرم کننده بزنید و در آخر سِرم مو را استفاده کنید .

 

شما باید بسته به طول و حجم موهایتان ، دو تا شش قطره سِرم مو را در کف دست خود بریزید و آن را کاملاً بر روی کف هر دو دست بمالید . در بخش قبلی گفتیم که بهترین حالت اعمال سرم مو ، بر روی موهای شسته شده است . شما می توانید پس از شستشوی موها کمی آن را خشک کنید و سرم را بر روی موی مرطوب استفاده کنید و آن را به خوبی لا به لای موها بمالید . اگر موهای معمولی دارید استفاده از سِرم مو هفته ای دوبار کفایت می کند ولی اگر جنس موهایتان خشک است بعد از هر بار شستشو مو لازم است که سِرم مو بزنید . با توجه به اینکه سرم مو از ترکیبات مواد چربی درست شده است پس آن را روی پوست سر مستقیماً قرار ندهید زیرا موها را چرب می کند .

پس از استفاده از سرم مو موها را کاملاً خشک کنید تا گرد و غبار و دوده جذب موهای مرطوب شما نشود . اگر از اتوی مو زیاد استفاده می کنید ، بهتر است این کار را پس از استفاده از سرم مو انجام دهید زیرا این سرم از مو در مقابل آسیب های ناشی از گرم شدن بیش ز حد و شکستگی محافظت می کند .

 

چند نکته وجود دارد که شما باید در خرید سرم مو آن ها را مد نظر قرار دهید . اگر برای اولین بار است که می خواهید از سرم مو استفاده کنید سعی کنید به دنبال یک برند خوب و معروف بروید و بخاطر قیمت پایین تر از محصولات بی کیفیت استفاده نکنید . اگر احساس می کنید بعد از استفاده از سِرم مو ، موهای شما به طور غیر معمول خشک می شود ، سعی کنید برندش را تغییر دهید . ممکن است که برند سرم مویی که از آن استفاده می کنید ، متناسب با نوع موی شما نباشد . بیش از اندازه از سِرم مو استفاده نکنید ، زیرا خواص سِرم مو را برایتان افزایش نمی دهد و ممکن است نتیجه عکس داشته باشد .

 

در این بخش بعضی از سرم های موی موجود در بازار را برای شما معرفی شده و توضیحات مختصری در مورد هر یک از آن ها به جهت آشنایی بیشتر خوانندگان عزیز با این محصولات بیان شده است .

این سرم مو حاوی روغن جوجوبا می باشد و به نرمی و لطافت مو کمک می کند . اگر موهای شما بر اثر رنگ کردن یا استفاده از خشک کن و حالت دهنده های مو آسیب دیده است ، با استفاده از این محصول می توانید موهای خود را ترمیم کنید .

سرم کراتین موی سریتا برای انواع موهای خشک و چرب و یا صاف و مجعد و همچنین ترمیم موهای آسیب دیده ناشی از رنگ ، فر و صاف کردن مناسب است . مواد مغذی مو را فراهم می کند و به آنها استحکام می بخشد . سرم موی سریتا ترکیبی ویژه از پروتئین های هیدرولیز شده کراتین و سیلیکون ها و ویتامین E است .

سرم نرم کننده سینره دارای فرمول سیلیکونی سبک و فاقد الکل است و جهت برطرف کردن وز و بدحالتی موهای خشک و شکننده و مجعد طراحی شده است .

روغن بائوبات موجود در این سرم به طور طبیعی دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین D3 است که در تقویت مو موثر می‎باشد . این سرم همچنین حاوی فیلتر ضد آفتابی است که موها را از تاثیرات مخرب نور خورشید محافظت می‎کند . سیلیکون ویژه موجود در این سرم نیز ضمن تثبیت رنگ موها از آن‎ ها در برابر حرارت سشوار محافظت می‎کند .

یک سرم موی برند داخلی است که نسبت به برند های خارجی قیمت پایین تری دارد . به دلیل داشتن عصاره آلوئه ورا و پرو ویتامین B5 و ویتامین B12 ، موها را لطافت و نرمی می بخشد و نقش آبرسانی برای موها و پوست سر دارد . برای انواع مو مناسب می باشد اما موهای خشک و آسیب دیده بهترین گزینه برای استفاده از این سرم هستند .

این سرم مو با دارا بودن روغن آرگان محصولی کاملا طبیعی برای موهای خشک و آسیب دیده است . روغن مو آرگان پنتن ترکیبی صد درصد خالص از روغن آرگان مراکشی و پرو ویتامین است که باعث تغذیه و تقویت کامل ساقه مو می شود به دنبال آن شفافیت و درخشان شدن مو را در پی دارد . بافت بسیار سبک روغن آرگان مو پنتن باعث می شود سلامتی و شادابی از دست رفته به موهای شما باز گردد و آسیب های متحمل شده مانند رنگ مو ، دکلره ، فر و یا صاف کردن مو ، از چهره مو زدوده شود .

سرم موی اورآل از 6 روغن گیاهی کمیاب تشکیل شده که علاوه بر ترمیم ساقه های خشک شده مو ، ریشه مو را نیز تقویت می کند و رشد مجدد مو را سرعت می بخشد . این سرم فیلتر اشعه یو وی دارد تا موها را در برابر اشعه مضر خورشید و عوامل مخرب محیطی ، محافظت کند .  برای مو مغذی است و باعث افزایش انعطاف و صافی مو شده و احساس چرب شدن را پدید نخواهد آورد .

یک برند ایرانی سِرم مو است که از روغن نارگیل ، روغن سویا ، روغن زیتون ، روغن آفتابگردان ، عصاره رزماری و عصاره بابونه تشکیل شده است . دو روغن بسیار مفید نارگیل و روغن زیتون در سرم موی تغذیه کننده استلو ‌بسیار سبک هستند و در آن انواع ویتامین های آ ، ب و ای وجود دارد همین طور اسید لوریک روغن نارگیل به راحتی می‌تواند لایه‌ای را روی موی شما تشکیل دهید تا مو بتواند ساختار خود را حفظ کند در نتیجه کاملا ساختار موی شما حفظ می‌شود . سرم موی تغذیه کننده استلو ‌در خود مواد آنتی اکسیدان نیز دارد که می‌تواند از فرایند اکسید شدن مواد مغذی موهای شما به خاطر تابش آفتاب جلوگیری کند.

 

در این بخش تیم تحقیقات ویکی سرا طرز تهیه دو نوع سِرم مو برای موهای چرب و خشک را اماده کرده است که در ادامه برای شما آن ها را شرح خواهیم داد .

 

شما می توانید از روغن هایی مانند نارگیل و جوجوبا برای تهیه این سرم استفاده کنید . بدین منظور می توانید چند قطره روغن نعناع یا روغن لیمو را با 100 میلی لیتر روغن جوجوبا یا نارگیل مخلوط کنید و پس از آن که به خوبی آن را تکان دادید در یک بطری در بسته نگه داری کنید . از این سِرم دست ساز می توانید بر روی موی خشک یا مرطوب استفاده کنید . اگر دوست ندارید در طول روز و زمانی که بیرون از منزل هستید موهای شما چرب بنظر برسد از این سرم شب ها قبل از خواب استفاده کنید و آن را روی مو و پوست سر خود ماساژ دهید .

 

روغن پایه این نوع سرم روغن کرچک است . شما می توانید روغن هایی مانند چوب اقاقیا و روغن اسطوخودوس را با 100 میلی لیتر روغن کرچک خالص مخلوط کنید و پس از خوب تکان دادن در یک بطری در بسته نگه دارید . اگر احساس کردید که سِرم به واسطه روغن کرچک خیلی سفت است می توانید کمی روغن نارگیل به آن اضافه کنید . این سِرم شب ها قبل از خواب بر روی موهای خود اعمال نمایید و بگذارید تا صبح بر روی مو باقی بماند .

 

 

 

 

 

منبع : تیم تحقیقاتی ویکی سرا

سرم مو چیست

نویسنده : وحید مهدوی

تاریخ ثبت مقاله در ویکی سرا : 17 دی ماه ۹۸

این مقاله به محض دریافت اطلاعات جدید بروز خواهد شد !

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سرم مو محصول مراقبتی مو است که به صورت محلول و یا حتی جامد تولید و عرضه می شه.

سرم مو، محصول مراقبت از مو است که فواید زیادی برای مو داره. از جمله: براق کنندگی، نرم کنندگی، مقاومت در برابر آلودگی، حرارت و گرما، نور خورشید و ….

سرم مو برای آن دسته موهایی استفاده می گردد که زیبایی و درخشندگی خود را در اثر آلودگی هوا، کثیفی، غبار و نورخورشید از دست داده اند.

سیلیکون ماده اصلي تشكيل دهنده سرم مو ئه. جالبه بدونید که سیلیکون به عنوان ترکیبی جادویی برای مو شناخته شده ! چون باعث نرمی و درخشندگی مو می شه، از وز شدن و خشکی مو جلوگیری می کنه، موها رو حالت می ده و براق می کنه و همچنین از موهای آسیب دیده محافظت می کنه.

روغن سیلیکون ماده اصلی تشکیل دهنده سرم مو می باشد. سرم مو معمولا پس از هر بار شستشوی مو مورد استفاده قرار می گیرد و باعث می گردد که مو براق تر به نظر آمده و بتوان به گونه دلخواه آن را فرم داد.

سرم مو چیست

این فرآورده به منظور حالت دادن، براق نمودن ، محافظت از موهای آسیب دیده و جلوگیری از وز شدن موها طراحی شده است.

سرم مو براي موهایی كه زيبايي و درخشندگي شون را بر اثر عوامل محیطی و شیمیایی مثل: آلودگي هوا، كثيفي و غبار، اشعه فرابنفش نورخورشيد، از دست دادن آب و رطوبت مو، رنگ کردن، اتوی مو و سشوار و … از دست داده اند بسیار مناسبه .

فروشگاه اینترنتی میسفا تعدادی از سرم موهای بی نظیر ایتالیایی بلیتا که توی ایران عرضه میکنه رو بهتون پیشنهاد میده.

سرم مو کراتینه بلیتا این سرم مو برای انواع موهای خشک و چرب و یا صاف و مجعد و همچنین ترمیم موهای آسیب دیده ناشی از رنگ، فر و صاف کردن مناسب است. مواد مغذی مو را فراهم می کند و به آنها استحکام می بخشد. همچنین موها را حالت داده و آنها را سالم ، ابریشمی و براق می گرداند. این سرم ترکیبی ویژه از پروتئین های هیدرولیز شده کراتین و سیلیکون ها است که دارای خواص زیر می باشد:

روش استفاده از سرم مو به این صورته که چند قطره از سرم مو رو، روی کف دستتون بریزید، سپس به آرومی روی ساقه های مو بمالید. برای نتیجه بهتر، خوبه که موهاتون یه کم نم داشته باشه. سپس صبر کنید تا سرم مو جذب بشه ( همچنین برای بهتر حالت گرفتن و شفافیت و درخشندگی بیشتر می تونید قبل از سشوار کشیدن، از سرم مو استفاده کنید. )

شاید برای خیلی هامون پیش آمده باشه که بخواهیم موهای آسیب دیده رو ترمیم کنیم و برای تقویت موهای وز، رنگ شده و آسیب دیده مون کاری کنیم. برای همین به فکر تقویت موهامون می افتیم و می خواهیم که از محصولات تقویت کننده مو استفاده کنیم. برای همین به سراغ ماسک مو ها بالم موها و یا سرم مو میریم… و با خودمون می پرسیم که ماسک مو و بالم مو چیست، سرم مو چیست، تفاوت ماسک مو و سرم مو چیست، کی از سرم مو استفاده کنیم و کی از ماسک مو و بالم استفاده کنیم؟

تاثیر عادت ماهیانه بر ریزش مو

تفاوت ماسک موبالم مو با سرم مو رو در نحوه استفاده از این دو می باشد. که سرم مو بعد از حمام استفاده می شه و به آب کشی نیاز ندارد و ماسک مو در حمام استفاده می شود و بعد از آن حتما باید آبکشی بشه. بعضی افراد فکر می کنند استفاده تنها از سرم مو یا ماسک مو کافی است. در صورتی مه اینطور نیست برای داشتن مو هایی سالم و درخشان استفاده از سرم و ماسک مو الزامی می باشد.

در واقع تفاوت اصلی ماسک مو و سرم مو در نحوه استفاده این دو است.

به این معنا که ماسک مو و بالم مو اغلب برای ترمیم و تقویت موهای آسیب دیده و حتی پیشگیری و درمان موهای آسیب دیده و خشک است و سرم مو بیشتر کاربرد زینتی داره . یعنی اینکه برای براق کردن، شفافیت و محافظت از آسیب مو به کار می ره.

این بدین معنا نیست که سرم مو برای تقویت مو آسیب دیده و خشک اثری ندارد ! خیر !!! اما وظیفه اصلی سرم مو همانطور که پیش تر از این گفتیم برای نرمی و درخشندگی و لطافت مو و وظیفه اصلی ماسک مو پیشگیری و درمان موهای خشک و آسیب دیده است.

ماسک ها و بالم های پیشنهاد فروشگاه اینترنتی میسفا

در ضمن توجه داشته باشید که ماسک مو آبرسانی بیشتری داره و بالم مو تغذیه کنندگی بیشتری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت


آدرس ایمیل:


سرم مو چیست
سرم مو چیست
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *