سود مجمع چگونه واریز میشود

سود مجمع چگونه واریز میشود
سود مجمع چگونه واریز میشود

میزان تقسیم سود مجامع بورسی، زمان و نحوه دریافت آن از جمله مسائلی بوده که سرمایه گذاران همیشه به آن توجه می نمایند و سوال هایی درباره این موضوعات علی الخصوص برای تازه واردان مطرح میشود. اما در صورتی که سود مجمع سالیانه به ما تعلق گرفت چگونه سود مجمع را دریافت کنیم؟ شرکت های پذیرفته شده در بورس هر سال پس از برگزاری مجمع سالانه به سهامداران خود سود نقدی سالیانه که به آن سود مجمع یا dps هم گفته می شود پرداخت می کنند. اما روش دریافت سود مجمع چگونه است؟

روش دریافت سود سهام یا سود مجامع در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس متفاوت از یکدیگر می باشد اما بطور کلی دریافت سود مجامع به سه روش انجام می‌شود:

۱) روش اول: واریز سود مجمع به حساب بانکی سهامدار

در روش اول که واریز به حساب بانکی سهامدار می باشد سهامدار باید مشخصات حساب بانکی خود را برای شرکت ارسال نماید.

توجه داشته باشید که برخی از شرکت ها تنها به حساب خاصی پرداخت انجام می دهند که در این موقعیت اگر سهامدار در آن بانک حساب نداشته باشد باید یک حساب در آن بانک افتتاح کند و مشخصات آن را برای شرکت ارسال نماید.سود مجمع چگونه واریز میشود

۲) روش دوم: مراجعه سهامدار به یک بانک خاص و ارائه کارت ملی و کد معاملاتی به منظور دریافت سود مجمع

روش دوم دریافت سود مجامع مراجعه به بانک است. در روش دوم که مراجعه سهامدار به یک بانک خاص و ارائه کارت ملی و کد معاملاتی می باشد، شرکت مورد نظر با یک بانک قرارداد می بندد تا سود سهامدارانش توسط آن بانک پرداخت شود.

برای دریافت سود سهام در این روش کافیست با کارت ملی و کد معاملاتی خود به یکی از شعب بانک مورد نظر (که توسط شرکت به سهامداران معرفی می شود) مراجعه نمایند.

درباره شرایط دریافت سود نقدی سالیانه شرکت هابیشتر بخوانید

۳) روش سوم: واریز سود مجمع از طریق سامانه سجام

با توجه به اینکه سامانه سجام یک سامانه یکپارچه برای تمامی سهامداران و سرمایه گذاران بورسی می باشد به تازگی امکان دریافت سود سهام شرکتها بدون مراجعه حضوری فراهم شده به این شکل که سود سالانه شرکت ها از طریق سجام پرداخت شود و پرداخت سود سالانه شگویا از طریق سجام برای اولین بار انجام شد. در این روش سود تقسیمی شرکت به شماره کارت یا شماره حساب معرفی شده در سامانه سجام واریز می شود و نیاز به مراجعه به بانک برای دریافت آن از بین می رود. البته همه شرکت ها ملزم به اجرای پرداخت سود مجامع از طریق سجام نیستند.

 

تا اینجا به این موضوع پرداختیم که چگونه سود مجمع را دریافت کنیم؟ در ادامه قصد داریم نحوه اطلاع از مقدار سود نقدی سالیانه شرکت ها پس از برگزاری مجامع، در سامانه کدال را توضیح دهیم:

برای اطلاع از سود نقدی مجامع بورس در سال ۹۹ کلیک کنید.

برای اطلاع از مقدار سود و روش دریافت آن در کدال در ابتدا وارد سایت codal.ir شوید.

روی منوی جست وجوی اطلاعیه کلیک کنید.

در فیلد نماد نماد بورسی شرکت مورد نظر را جستجو کنید

گزینه نوع اطلاعیه را روی “زمان بندی پرداخت سود” قرار دهید

 

سپس صفحه ای مانند تصویر بالا برای شما بازخواهد شد. اگر اطلاعیه ای برای شما ارسال شده باشد روبروی اطلاعیه با کلیک روی آیکون ها بصورت فایل pdf یا عکس دانلود کنید.

در مجمع عمومی عادی سالیانه، میزان سود نقدی سال مالی قبل شرکت‌ها تصویب می‌شود.

تصمیماتی که در مجمع عمومی عادی سالیانه گرفته شده بصورت خلاصه در یک گزارش با نام “خلاصه تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه ” در سایت کدال ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام کار با سامانه کدال

برای مشاهده میزان سود نقدی یک سهام در ابتدا به سایت codal.ir مراجعه کنید.

نماد شرکت مورد نظر را جستجو کنید

در قمت نوع اطلاعیه گزارش “خلاصه تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه ” را جستجو کنید

سپس صفحه ای مانند تصویر زیر برای شما بازمیشود

پس از باز کردن گزارش، رقم سود نقدی در جدول “میزان سود” قابل مشاهده است.

وای خدا خیرتون بده بلاخره ینفر درست توضیح داد، فهمیدم چجوری و از کجا نحوه دریافت سود مجمع رو ببینم

سلام یک سوال داشتم
اطلاعیه ای که برای من سهام موردنظرِ من اومده مربوط به صورت های مالی منتهی به اسفند ۹۸ هست در صورتی که من سهمم رو خرداد ماه خریدم میخوام بدونم سود مجمع به من تعلق میگیره یا خیر؟
از طرفی توی پرتفوم میزان سود مجمع رو که با توجه به تعداد سهم هام نوشته بود که چقدر تعلق میگیره
ممنون میشم پاسخ بدین

میشه واضح توضیح بدین چجوری سود مجمع رو دریافت کنیم از کجا بدونیم به چه بانکی مراجعه کنیم

هر شرکتی برای پرداخت سود مجمع بانک خاصی رو ممکنه معرفی کنه و یا ممکنه از طریق سجام سود رو واریز کنه و نیاز به مراجعه به بانک نباشه باید به کدال مراجعه کنید تا جزئیات پرداخت سود رو ببینید.سود مجمع چگونه واریز میشود

با سلام و احترام
در سهام ” شستا ” مبلغ حدوداً ۱۹.۰۰۰.۰۰۰ ریال در قسمت سود و زیان قرار گرفته است .
چگونه می توانم آنرا برداشت نمایم؟
با تشکر

سلام میرزا! باید سهامت رو بفروشی یا حداقل بخشیش رو بفروشی تا بتونی به سود دسترسی پیدا کنی! ولی توصیه ما اینه که اگر نیاز نداری یا نفروش یا اگر میفروشی بخشیش رو بفروش … موفق باشید

سلام ممنون به خاطر مطالب مفیدتون.

سلام تشکر خدا خیرتون بده بابت مطالب مفید و آموزنده شما.

سلام نام شرکتهای که از طریق سجام واریز میکنند سود مجمع را نام ببرید

سود مجامع هر سهمی به کدام بانک مربوط می باشد.

هر شرکت ممکن است برای پرداخت سود مجمع از روش خاصی استفاده کند، مانند واریز از طریق سجام یا واریز از طریق بانک. و در روش پرداخت سود از طریق بانک هم ممکن است هر شرکتی یک بانک را معرفی کند. می توانید به سامانه کدال مراجعه کنید و یا با امور سهامداران شرکت تماس بگیرید.

سوالی که دارم اینه که من الان یادم نیست با کدوم سهم به مجمع رفتم و کی بوده و اینا!
روشی هست که بتونم متوجه بشم که الان سود کدوم مجامع بهم تعلق گرفته؟
با توجه به اینکه مثلا موقع رفتن سهم به مجمع داشتمش و الان فروختمش۱

می تونید به سامانه کدال مراجعه کنید و تاریخ مجمع سهام هایی که داشتید و بررسی کنید و ببینید در روز مجمع اون سهام رو داشتید یا نه

این سود مجامع رابه حسابی که نزد کارگزاری است واریز کنند اینقدر مردم را اینور انور نفرستند

آدرس واحد مرکزی: تهران،خیابان شهید بهشتی ،جنب متروی میرزای شیرازی ،ساختمان پارسه ،پلاک ٤٣٦ ،طبقه چهارم ،واحد ١٥

آدرس واحد پذیرش: تهران،خیابان شهید بهشتی ،جنب متروی میرزای شیرازی، شرکت سبدگردان هدف

کد پستی: 1586764649
تلفن: 02191004770 (30 خط پشتیبانی)
دورنگار: 88714383
پست الکترونیکی: info@ihadaf.com

جهت دریافت مشاوره سرمایه گذاری در سبدگردان هدف نام استان خود را به 10000604 پیامک کن

هر ساله در پایان سال مالی شرکت ها سود حاصل شده در آن سال مالی را تحت عنوان سود نقدی سالیانه (DPS) به سهامداران خود پرداخت میکنند در صورتی که در مجمع عمومی عادی سالیانه، تقسیم سود تصویب شود، شرکت موظف است حداکثر تا ۸ ماه از زمان تصویب، سود تقسیمی DPS را به سهامداران پرداخت کند ما در این مطلب قصد داریم به بررسی همه چیز درباره شرایط و چگونگی دریافت سود نقدی سالیانه شرکت ها بپردازیم.

 

سالیانه یکبار شرکت‌های سودده به سهامداران‌ خود سود نقدی (DPS) پرداخت میکنند.

اما سودنقدی سهام چیست؟ سود نقدی سهام (DPS) مبلغی می باشد که شرکت از محل سود محقق شده به سرمایه‌گذاران خود پرداخت می‌کند و با پرداخت سود نقدی ارزش قیمت هر سهم تقریبا به اندازه سود نقدی سهم کاهش می یابد.

مجمع عادی سالیانه سالی یک بار برگزار می شود و شرکت ها به سهامدران خود به اندازه تعداد سهامی که در زمان برگزاری مجمع دارند سود تقسیمی که به آن dps گفته می شود پرداخت می کنند. از کجا بدانیم مجمع عادی سالیانه شرکتی که سهامدار آن هستیم کی برگزار می شود؟سود مجمع چگونه واریز میشود

دریافت سود سهام شرکتها بدون مراجعه حضوری چگونه است؟

برخی شرکت ها سود تقسیمی (سود نقدی سالیانه) را بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق شماره شبا اعلام شده در سامانه سجام پرداخت می کنند اما برخی دیگر نیز سود مجمع سالیانه را از طریق بانک ها پرداخت می کنند. پس لازم است که سهامداران از زمان تشکیل مجمع عادی سالیانه شرکت ها باخبر باشند تا برای گرفتن سود سهام خود در زمان مناسب اقدام کنند. در ادامه خواهیم گفت از کجا پیگیر پرداخت سود تقسیمی سهام خود باشید.

از کجا بفهمیم سود تقسیمی به ما تعلق گرفته یا نه؟

همان طور که گفته شد از آنجایی که سامانه سجام هنوز به طور کامل راه اندازی نده است و تعداد معدودی از شرکت ها سود سهم رو از طریق سجام پرداخت می کنند باید حتما از طریق کدال پیگیر سود مجمع سالیانه سهم های خودتان باشید.

ولی توجه داشته باشید که همه شرکت ها سود پرداخت نمیکنند ممکن است:

درباره سود عملیاتی و غیر عملیاتی بیشتر بخوانید.

 

برای دسترسی به اطلاعات سود نقدی سالیانه سهام شرکت مورد نظر خود، وارد سایت کدال شوید و به صورت زیر اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید :

اگر میخواهید درباره سامانه کدال و کاربردهای متفاوت آن بیشتر بدانید کلیک نمایید

 

مقدار سود نقدی سال مالی قبل شرکت‌ها در مجمع عمومی عادی سالیانه آنها تصویب می‌شود و تصمیمات گرفته شده در این مجمع خلاصه و مفید در گزارشی تحت عنوان “خلاصه تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه ” در سایت codal.ir ارسال خواهد شد.

برای مشاهده مقدار سود نقدی یک سهام با جستجوی نماد شرکت در سایت codal.ir، گزارش “خلاصه تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه ” را جست و جو کنید.

رقم سود نقدی در جدول “میزان سود” در فایل گزارش قابل مشاهده می باشد.

 

در شرکت‌های سهامی عام سود سهام در صورتی پرداخت می شود که؛

اطلاع از نحوه دریافت سود نقدی هر سهم شرکت (DPS)

۳ راه برای مطلع شدن از مبلغ و نحوه دریافت DPS هر شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار وجود دارد؛

۱. اطلاعیه شرکت را در سایت codal.ir مشاهده نمایید.

همه سهم ها بعد از برگزاری مجمع سالیانه اطلاعیه ای در خصوص پرداخت سود در کدال منتشر می کنند که در سایت tsetmc.com نیز قابل مشاهده است.

۲. با امور سهام شرکت مورد نظر خود تماس حاصل نمایید.

۳. در سایت tsetmc.com به تب dps بروید و تاریخ مجمع رو ببینید.

زمان پرداخت سود نقدی سالیانه شرکت‌ها

بر اساس قانون تجارت، اگر در مجمع عمومی عادی سالیانه، تقسیم سود تصویب شود، شرکت موظف است حداکثر تا ۸ ماه از زمان تصویب، سود تقسیمی DPS را به سهامداران پرداخت کند.

 

به سهامدارانی سود نقدی تعلق می‌گیرد که در تاریخ برگزاری مجمع عمومی سالیانه شرکت، مالک آن سهم باشد.

توجه داشته باشید که زمان خرید یا فروش سهام مهم نیست تنها مسئله ای که مهم است این است که شخص در تاریخ برگزاری مجمع عمومی سالیانه شرکت، مالک آن سهم باشد یعنی حتی اگر شخص دو روز قبل از برگزاری مجمع، سهامدار شرکت شود و در زمان برگزاری مجمع، سهامدار شرکت باشد و حتی آنرا بلافاصله بعد از بازگشایی سهم بفروشد، سود نقدی به شخص تعلق خواهد گرفت.

نرخ بازده ناشی از دریافت سود سهام

نحوه محاسبه نرخ بازده ناشی از دریافت سود سهام، به صورت زیر می باشد؛

روش دریافت سود سهام در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس مختلف است و به طور معمول به سه روش انجام می‌گیرد:

در روش واریز به حساب بانکی سهامدار، برای پرداخت سود سهامدار باید مشخصات حساب بانکی‌اش را برای شرکت ارسال نماید.سود مجمع چگونه واریز میشود

بعضی از شرکت‌ها به حساب بانکی خاصی سود را پرداخت می کند که در این صورت اگر سهامدار در آن بانک حساب نداشته باشد، در ابتدا باید یک حساب در آن بانک افتتاح نماید و مشخصات مربوطه را از طریق سایت شرکت، فکس، ارسال پستی، ایمیل و یا مراجعه حضوری به امور سهام برای شرکت بفرستد.

در این روش، شرکت با یک بانک قرارداد می‌بندد تا سود سهامداران خود را به واسطه آن بانک پرداخت کند.

برای دریافت سود سهام از طریق مراجعه سهامدار به یک بانک خاص کافی است سهامدار با کارت ملی و کدمعاملاتی خود به یکی از شعب بانک معرفی شده توسط شرکت، مراجعه نماید.

توجه داشته باشید امکان دارد در بانک، کپی کارت ملی را از شما درخواست کنند، پس بهتر است کپی کارت ملی را هم به همراه دیگر مدارک همراه داشته باشید.

اینکه سهامدار برای دریافت سود هر شرکتی بخواهد از طریق مراجعه حضوری، ارسال فرم دریافت سود سهام به شرکت و یا افتتاح حساب در بانک های مختلف اقدام کند، چندان صحیح نبوده و سهامدار را با مشکل مواجه می سازد از طرفی سود مجمع برخی سهم ها بسیار ناچیز است و ارزش صرف وقت را ندارد به همین دلیل بهتر است شرکت ها سود مجانع سالیانه خود را از طریق سجام پرداخت کنند.

خیلی خوب بود.

سپاس از توجه شما

عالی بود

بسیار عالی

ممنون اطلاعات کاربردی و مفیدی بود
امیدوارم موفق باشید

سلام
جسارتا با آموزش شما من نماد وتجارت رو جستجو کرذم ولی از سال ۹۵ به بعد هیچ اظلاعیه درباره سود مجمع نیست

ارسال مشخصات حساب به شرکت برای واریز سود مجمع، چجوری باید انجام داد؟

باید برگه واریز رو از سایت شرکت دانلود کنید و بعد از پر کردن فرم و واریز وجه برگه رو ایمیل یا پست کنید. بهتره با شماره شرکت تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنید.

با سلام من سود سهام نگرفتم زمانش گذشته میتونم بگیرم یا نه

سلام
بله

آدرس واحد مرکزی: تهران،خیابان شهید بهشتی ،جنب متروی میرزای شیرازی ،ساختمان پارسه ،پلاک ٤٣٦ ،طبقه چهارم ،واحد ١٥

آدرس واحد پذیرش: تهران،خیابان شهید بهشتی ،جنب متروی میرزای شیرازی، شرکت سبدگردان هدف

کد پستی: 1586764649
تلفن: 02191004770 (30 خط پشتیبانی)
دورنگار: 88714383
پست الکترونیکی: info@ihadaf.com

جهت دریافت مشاوره سرمایه گذاری در سبدگردان هدف نام استان خود را به 10000604 پیامک کن

یکی از مزیت های ورود افراد به بازار بورس بهره مند شدن از سود نقدی سهامی است که فرد آن را خریداری نموده است. شرکت های حاضر در بورس سالانه مجمعی برگزار می کنند تا سود سهام شرکت برای سهامدارن را مشخص نمایند که به این سود سود نقدی سالیانه گفته می شود.

هر شخصی که در زمان برگزاری مجمع، سهام شرکت را داشته باشد در سود نقدی مجامع سهیم است و نماد شرکتی که برای برگزاری مجمع آماده شده از دو روز قبل از زمان تشکیل مجمع متوقف و ۲ روز بعد بازگشایی می شود. در ادامه زمانبندی پرداخت سود نقدی شرکت ها در سال ۹۹ را تقدیم شما می نماییم.

شرکت های حاضر در بورس برای پرداخت سود نقدی مجامع بورس ۸ ماه فرصت دارند. 

همچنین بخوانید: اگر چند روز قبل از مجمع سهام شرکتی را بخرم میتوانم سود تقسیمی را دریافت کنم؟

دکپسول (تولید ژلاتین کپسول): ۱۲۵۰ ریال

سود مجمع چگونه واریز میشود

سنیر (سیمان سفید نی ریز): ۱۸۷۰ ریال

سخاش (سیمان خاش): ۴۳۰۰ ریال

سقاین (سیمان قاین): ۱۴۴۰ ریال

سکرما (سیمان کرمان): ۴۵۰ ریال

سبجنو (سیمان بجنورد): ۱۸۲۰ ریال

سغرب (سیمان غرب): ۱۱۰۰ ریال

سصوفی (سیمان صوفیان): ۲۸۰ ریال

غشان (پگاه خراسان):۶۳۰ ریال (از ۱ مرداد ۹۹ واریز به شماره حساب اعلامی)

غگلستا (پگاه گلستان): ۴۰۰ ریال (از ۱ شهریور ۹۹ با مراجعه به شعب بانک ملت)

چکاپا (کاغذپارس): ۱۴۶۵ ریال (از ۱ خرداد ۹۹ با مراجعه به شعب بانک شهر)

تنوین (تامین سرمایه نوین): ۷۵۰ ریال (از ۲۷ اردیبهشت ۹۹ با مراجعه به شعب بانک اقتصادنوین)

سشمال (سیمان شمال): ۳۵۵ ریال

شتوکا (توکا رنگ فولاد سپاهان): ۵۰۰ ریال (از ۱ دی ۹۹ با مراجعه به شعب بانک ملت)

حآسا (آسیا سیر ارس): ۵۵ ریال (از ۲۰ آبان ۹۹ با مراجعه به شعب بانک ملت)

هجرت (پخش هجرت): ۲۹۱۵ ریال (از آبان ۹۹ با مراجعه به شعب بانک رفاه)

پسهند (لاستیک سهند): ۱۲۵۰ ریال (از آدر ۹۹ واریز به شماره حساب اعلامی)

کتوکا (صنایع نسوز توکا): ۱۰۰۰ ریال (از مهر ۹۹ واریز به شماره اعلامی در سایت: Tukaref.ir)

ساوه (سیمان ساوه): ۲۳۰۰ ریال

کسعدی (کاشی سعدی): ۳۷۲ ریال (از مرداد ۹۹ با مراجعه به شعب بانک ملت)

پرداخت (به پرداخت ملت): ۱۴۵۳ ریال (از ۲۰ مهر ۹۹ با مراجعه به شعب بانک ملت)

توریل (توکاریل): ۲۰۰ ریال

کفرا (فراورده‌های نسوز): ۱۸۷۳ ریال (از ۱۵ شهریور ۹۹ با مراجعه به شعب بانک رفاه)

ولملت (واسپاری ملت): ۳۰۰ ریال (از مهر ۹۹ با مراجعه به شعب بانک ملت)

غگیلا (پگاه گیلان): ۳۲۶ ریال (از ۱ تیر ۹۹ با مراجعه به شعب بانک تجارت)

زفکا (زراعت و دامپروری فکا): ۲۴۲۸ ریال (از ۱۵ مهر ۹۹ با مراجعه به شعب بانک تجارت)

ارفع (فولاد ارفع): ۵۰۰ ریال (از ۱۱ مرداد ۹۹ با مراجعه به شعب بانک سپه)

غمینو (صنایع غذائی مینو شرق): ۹۰ ریال (از مرداد ۹۹ با مراجعه به شعب بانک صادرات)

شدوص (دوده صنعتی پارس): ۷۱۰ ریال (از آبان ۹۹ واریز به شماره حساب اعلامی)

وامید (سرمایه گذاری امید): ۵۰۰ ریال (از ۱ مرداد ۹۹ با مراجعه به شعب بانک سپه)

غشوکو (شوکوپارس):۱۲۰ ریال (از ۱ مهر ۹۹ با مراجعه به شعب بانک صادرات

سیمرغ (سیمرغ): ۱۲۴ ریال (از ۱ دی ۹۹ با مراجعه به شعب بانک کشاورزی)

حتوکا (حمل ونقل توکا): ۱۰۰ ریال

کخاک (خاک چینی): ۳۵۰۰ ریال

کرماشا (پتروشیمی کرمانشاه): ۶۰۰ ریال

دارو (داروپخش): ۱۴۶۵ ریال

سود مجمع چگونه واریز میشود

لوتوس (تامین سرمایه لوتوس پارسیان): ۶۲۰ ریال (از ۱۵ شهریور ۹۹ با مراجعه به شعب بانک پارسیان)

سمازن (سیمان مازندران): ۲۳۰ ریال (از ۱ مرداد ۹۹ واریز به شماره حساب اعلام شده ترجیحا بانک ملی)

غبشهر (صنعت بهشهر): ۳۰۰ ریال (ازشهریور ۹۹ واریز به شماره حساب ملی اقتصادنوین تجارت صادرات وملت)

وغدیر (سرمایه گذاری غدیر): ۴۹۰ ریال (از ۱۵ اردیبهشت ۹۹ با مراجعه به بانک صادرات یا واریز به حساب درصورت اعلام شماره حساب)

سفانو (سیمان فارس نو): ۳۰۰۰ ریال

زشریف (کشت وصنعت شریف آباد): ۴۰۰ ریال

غپاذر (پگاه آذربایجان شرقی):۴۵۰ ریال (از تیر ۹۹ واریز به شماره حساب اعلامی)

کاذر (فراورده‌های نسوز آذر):۳۵۰ ریال (از ۱۵ مرداد ۹۹ با مراجعه به شعب بانک ملت)

غگلپا (پگاه گلپایگان):۱۲۹۰ ریال (از ۱ تیر ۹۹ با مراجعه به شعب بانک اقتصادنوین

ساروم (سیمان ارومیه): ۱۴۶۵ ریال

ولشرق (لیزینگ ایران وشرق): ۲۲۰ ریال (از ۱ آذر ۹۹ با مراجعه به شعب بانک رفاه)

فروی (ذوب و روی اصفهان): ۲۰۵۰ ریال (از ۱ مهر ۹۹ بانک هنوز اعلام نشده)

دابور (داروسازی ابوریحان): ۳۰۹۵ ریال (از ۱ شهریور ۹۹ با مراجعه به شعب بانک رفاه)

افرا (افرانت): ۵۶۰ ریال (از ۱۵ تیر ۹۹ واریز به حساب اعلامی)

رتاپ (تجارت الکترونیک پارسیان): ۲۶۰ ریال (از ۱ مرداد ۹۹ با مراجعه به شعب بانک پارسیان)

ددانا (داروسازی دانا): ۲۷۵۰ ریال (از دی ۹۹ واریز به شماره حساب اعلامی)

تملت (تامین سرمایه ملت): ۵۰۰ ریال (واریز به حساب سحامی یا از ۱۵ تیر ۹۹ با مراجعه به شعب بانک ملت)

ددام (داروسازی داملران): ۱۴۲ ریال (از ۲۰ دی ۹۹ با مراجعه به شعب بانک رفاه)

زپارس (کشت و دامپروری پارس): ۱۰۰۰ ریال (از ۱ آبان ۹۹ بانک هنوز اعلام نشده)

جم پیلن (پلی پروپیلن جم): ۱۴۶۵ ریال (از ۱ تیر ۹۹ با مراجعه به شعب بانک تجارت)

کلوند (کاشی الوند): ۷۷۰ ریال

اتکای (بیمه اتکایی): ۱۵۰ ریال (از ۱ مرداد ۹۹ واریز به شماره حساب اعلامی)

زگلدشت (کشت و دام گلدشت):۱۷۲۰ ریال (از ۱۵ مهر ۹۹ با مراجعه به شعب بانک ملت)

غشاذر (پگاه آذربایجان غربی):۱۴ ریال (از مرداد ۹۹ واریز به شماره حساب اعلامی)

 چنانچه فردی به دلایل مختلف سهامدار شرکتی باشد و بعد از تشکیل مجمع و مشخص شدن سود سهام، سود خود را دریافت نکند، همواره سود سهام او محفوظ است و هر زمانی می تواند برای دریافت سود نقدی مجمع اقدام کند و سود نقدی سهام خود را دریافت کند.

چرا تاریخ مجمع های شرکت ها را بطور اصولی در سایت ها نمی گویید.بیشتر تفسیر اقلام سهام ها است.بطور واضع بگویید چقدر افزایش سرمایه–افزایش سهام— می دهد وچقدر وجه نقد.که برای همه مشخص شود.حرف های حاشیه ای کمتر گفته شود…با احترام

سلام منظور از حساب اعلامی چیه،؟؟؟شماره شبای سجام رو میگه؟؟؟ اخه مجمع افرا منو واسم واریز نکردن

سلام
منظور شماره حسابی هست که به کارگزاری اعلام کردید

چرا سازمان بورس شرکتها را ملزم به پرداخت سود در شبا نمیکند و یکی از راههای کرونا را مسدود نمیکنه

قانون مهلت ۸ ماهه برای پرداخت سود به سهامداران نیاز به اصلاح داردبعد از هشت ماه سود نقدی شرکتها عملا فاقد ارزش است منطقی است مدت حداکثر سه ماه تاخیر در پرداخت باشد سود را نقدا بحساب بانک واریز نمایند

سلام
چقدر خوب میشد چنانچه سود مجمع شرکت ها مختلف به حساب معرفی شده در سجام واریز شود تا از اطلاف وقت و سایر کرفتاری ها پرهیز شود

این روش پرداخت سود مناسب سهامداران نیست سهامدار برای اندک سود نقدی باید ببانک مراجعه کند شماره بگیرد یکساعت دو ساعت وقت تلف کند مگر شماره شبا نیست که سود را بحساب واریز کنند ضمنا شرکتهای دارویی بعد از گذشت ۸ماه سود پرداخت میکنند درست هست که اختیار ۸ ماه را دارند ولی به فکر سهامدار هم باشند که پول ۸ ماه بعد حداقل بیست درصد کاهش ارزش پیدا کرده است

ایا به همه سهامداران مبلغ سود مساوی تعلق میگیرد؟ درپرتفوی کارگزاری اگاه این سود درح می شود؟

قانون مهلت ۸ ماهه برای پرداخت سود به سهامداران نیاز به اصلاح داردبعد از هشت ماه سود نقدی شرکتها عملا فاقد ارزش است منطقی است مدت حداکثر سه ماه تاخیر در پرداخت باشد

به نظر من باید شرکتها حداکثر یک هفته بعد از مجمع و اعلام مبلغ سود هر سهام، باید به پرداخت تمام سود سهامداران به حساب اعلام شده در سجام ملزم شوند و این کار بسیار شدنی و آسان است. چرا ۸ ماه بعد!!! چرا سردرگمی که به کدام حساب و کدام بانک واریز شود؟؟؟

اگه میخواهید جلوی یکسری از رفت و آمد به بانکها گرفته شود و با توجه به افزایش شیوع کرونا باید و حتما شرکتها را مجبور کنید که سود مجمع را از طریق حساب معرفی شده در سجام پرداخت کنند
امروزه بازار و کسب وکار و درآمدها بسیار پایین است و سهامدار نیاز شدید به سود مجمع دارد شرکتها با این شرایط موجود باید و حتما سود مجمع را در کوتاهترین زمان و بدون حضور سهامدار در بانک پرداخت کنند.
این موارد حتما نظر سنجی شود تا مسئولین سریعا اقدام کنند.

آدرس واحد مرکزی: تهران،خیابان شهید بهشتی ،جنب متروی میرزای شیرازی ،ساختمان پارسه ،پلاک ٤٣٦ ،طبقه چهارم ،واحد ١٥

آدرس واحد پذیرش: تهران،خیابان شهید بهشتی ،جنب متروی میرزای شیرازی، شرکت سبدگردان هدف

کد پستی: 1586764649
تلفن: 02191004770 (30 خط پشتیبانی)
دورنگار: 88714383
پست الکترونیکی: info@ihadaf.com

جهت دریافت مشاوره سرمایه گذاری در سبدگردان هدف نام استان خود را به 10000604 پیامک کن

این ویدیو ۱۰ دقیقه‌ای دیدگاه مالی شما را متحول می‌کند!

مشاهده ویدئو

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

زمانی که شما اقدام به خرید سهام شرکتی می‌کنید، احتمالاً برایتان مهم است بدانید شرکت چقدر سود تقسیم می‌کند و فرآیند پرداخت سود سهام آن شرکت چگونه می‌باشد؟ افرادی که در بورس اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌کنند، غالباً از دو راه کلی کسب سود می‌کنند:

مثلاً اگر سهام شرکت الف در زمان خرید ۱۰۰ تومان باشد، چنانچه سرمایه‌گذار بتواند این سهم را به بیش از مبلغ خرید بفروشد، از این معامله (سرمایه گذاری) سود کرده است. به این روش، کسب عایدی سرمایه نیز گفته می‌شود.سود مجمع چگونه واریز میشود

این سود همان سود نقدی است که میزان آن بستگی به سیاست‌های کلی تقسیم سود شرکت دارد. البته باید بدانیم، همه‌ شرکت‌ها سود ده نبوده و قادر به پرداخت سود نقدی نیستند. تعدادی دیگر نیز سود خود را به‌منظور پیشرفت طرح‌های توسعه انباشته می‌کنند و تقسیم سود محدودی دارند. در مطلب پیش رو قصد داریم فرآیند پرداخت سود سهام را جزئی‌تر شرح دهیم. بد نیست نخست با مفهوم سود خالص و سود قابل تقسیم آشنا شویم.

فهرست

بر اساس ماده ۲۳۷ قانون تجارت منظور از سود خالص شرکت در هرسالی مالی عبارت است از درآمد همان سال مالی منهای کلیه هزینه‌ها، استهلاک‌ها و ذخیره‌ها.

بر اساس ماده ۲۳۹ قانون تجارت منظور از سود قابل‌تقسیم؛ سود خالص سال مالی شرکت منهای زیان‌های سال‌های مالی قبل و اندوخته قانونی مذکور و سایر اندوخته‌های اختیاری به‌علاوه سود قابل‌تقسیم سال‌های قبل که تقسیم‌نشده است. لازم به ذکر است در مبلغ نهایی سود، مالیات نیز باید کسر شود. در نتیجه پس از کسر مواردی که قانون بر آن‌ها تأکید دارد باقی‌مانده به‌عنوان سود قابل‌تقسیم خواهد بود. باید به این نکته هم توجه داشت که شرکتی که سود ده باشد باید حتماً ۱۰ درصد از سود قابل‌تقسیم را تقسیم نماید و درصورتی‌که زیان انباشته در شرکت وجود داشته بر اساس قانون امکان تقسیم هیچ مقداری از سود ممکن نخواهد بود. پس سود قابل‌تقسیم، سودی است که:

به‌عبارت‌دیگر، شرکت درصورتی‌که  می‌تواند سود تقسیم کند که در پایان سال مالی سود انباشته داشته باشد. اگر شرکتی طی یک سال مالی زیان داشته باشد، ولی در پایان سال مالی با در نظر گرفتن زیان آن سال، بازهم دارای سود انباشته باشد، می‌تواند سود تقسیم کند. حال که با مفهوم سود نقدی یا همان DPS آشنا شدیم بهتر است به نحوه تصویب مبلغ این سود و پرداخت آن بپردازیم.

صورت های مالی شرکت‌ها همراه با گزارش حسابرس مستقل، در مجمع عمومی عادی سالیانه که سالی یک‌ بار برگزار می‌شود، در اختیار سهامداران شرکت قرار می‌گیرد. لازم به توضیح است طبق ماده ۷۸ قانون تجارت برای رسمیت اجلاس مجمع عمومی عادی، حضور حداقل بیش از نصف سهامداران دارای حق رأی الزامی است. چنانچه در دعوت اول حدنصاب مذکور حاصل نشود، جلسه بعدی (دوم) با حضور هر عده از صاحبان سهام دارای حق رأی رسمیت خواهد داشت و مصوبات آن نیز قانونی است؛ منوط به اینکه در دعوت دوم نتیجه دعوت اول (عدم تشکیل آن) قید شده باشد. دستور کار اصلی این مجمع، تصویب صورت‌های مالی توسط سهامداران شرکت است؛ یعنی بعد از قرائت گزارش حسابرس مستقل و توضیحات مدیران شرکت در مورد کارهای انجام‌شده و برنامه‌های آتی، تصویب صورت‌های مالی به رأی گذاشته می‌شود. تصویب صورت‌های مالی، یعنی سهامداران به‌نوعی عملکرد مدیران شرکت را تائید کرده‌اند. بعد از تصویب صورت‌های مالی، نوبت تصویب مقدار سود تقسیمی می‌رسد. هیئت‌ مدیره شرکت با توجه به مقدار سود، وضع نقدینگی شرکت، برنامه‌های آتی و سایر موارد، مقدار سود تقسیمی را به مجمع پیشنهاد می‌کند. رکن تصمیم‌گیرنده برای تصویب مقدار سود تقسیمی، مجمع عمومی عادی سالیانه است. مجمع امکان دارد همان سود تقسیمی پیشنهاد شده توسط هیئت‌ مدیره را تصویب کند، یا سودی غیر از آن.

بر اساس ماده ۸۶ قانون تجارت مجمع عمومی عادی می‌تواند نسبت به کلیه امور شرکت به‌جز آنچه در صلاحیت مجمع عمومی مؤسس و فوق‌العاده است تصمیم بگیرد بر این اساس تصمیم‌گیری در خصوص سود قابل‌تقسیم بر عهده مجمع عمومی است.

سود هرسهم به سهامداری تعلق می‌گیرد که در تاریخ برگزاری مجمع عمومی سالیانه شرکت، مالک آن سهم باشد؛ بنابراین زمان خرید یا فروش سهام ملاک نیست. شما حتی اگر دو روز قبل از برگزاری مجمع، سهام شرکت را بخرید و در زمان برگزاری مجمع، سهامدار شرکت باشید، سود نقدی به شما تعلق می‌گیرد

در این شرکت‌ها پرداخت سود سهام، مشروط به وجود سود قابل‌تقسیم و تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام در مورد تقسیم سود است.

عموماً مجامع بسیاری از شرکت‌های بورسی از خرداد تا پایان مرداد برگزار می‌گردد. همان‌طور که می‌دانیم طبق قانون تجارت، شرکت‌ها موظف هستند، حداکثر ۸ ماه پس از تصویب سود نقدی در مجمع، نسبت به پرداخت آن به سهامداران اقدام نمایند. نحوه پرداخت سود سهام در مجمع عمومی و یا جلسه هیئت مدیره باید مشخص شود. پرداخت می‌تواند به‌صورت نقدی و یا غیر نقدی باشد. بعضاً مشاهده‌شده سود سهام از طریق تحویل کالاهای تولیدشده شرکت به سهامداران پرداخت‌شده و یا بخشی از سود سهام نقداً بین صاحبان سهام توزیع‌شده و بخش دیگری از سود سهام تأمین وجوه سهام ناشی از افزایش سرمایه شرکت رسیده و به‌این‌ترتیب تهاتر و تسویه صورت گرفته است. در اساسنامه شرکت‌ها می‌توان مهلت کوتاه‌تری برای پرداخت سود سهام تعیین کرد. بعضی شرکت‌ها پس از انقضای مهلت هشت‌ماهه نیز از پرداخت سود سهم به سهامداران خودداری می‌کنند. سهامداران با توجه به مفاد قانون، می‌توانند در صورت دیرکرد پرداخت سود نقدی مطالبه رسمی خود را با ارسال اظهارنامه قانونی اعلام کنند و مشمول خسارت تأخیر تأدیه شوند. البته عدم پرداخت سود سهام توسط مدیران به‌هیچ‌عنوان اجباری و دارای وجه کیفری نیست و سهامداران برای وصول مطالبات خود ناشی از سود سهام فقط می‌توانند اموال شرکت را توقیف کنند.

برای اطلاع از مبلغ و نحوه دریافت DPS هر شرکت پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار، می‌توانید اطلاعیه شرکت را در سایت codal.ir پیدا کنید و یا با امور سهام شرکت مربوطه ارتباط برقرار کرد. افرادی که به‌تازگی سهامداری یک شرکت را تجربه می‌کنند و با مراحل دریافت سود آشنایی ندارند باید بدانند فرایند پرداخت سود سهام و زمان آن در مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت اعلام می‌شود، چنانچه یک شرکت در مجمع تاریخ واریز سود سهام را اعلام ننماید موظف است به‌محض روشن شدن تاریخ دقیق اطلاعیه‌ آن را از طریق سامانه کدال منتشر نماید تا در اختیار سهامداران قرار گیرد. گفتنی است در مواردی هم شرکت پیش از برگزاری مجمع زمان‌بندی پرداخت سود را از طریق کدال اعلام می‌نماید. در میان سهامداران یک شرکت افرادی هستند که سال‌های متمادی به دلیل عدم آگاهی از چگونگی دریافت سود موفق به دریافت سود سهام خود نشده‌اند؛ هر شرکتی که سهام آن در بورس و فرابورس معامله می‌شود بخشی به نام امور سهام دارند که افراد حاضر در آن مسئول پاسخگویی به سؤالات و ابهامات سهامداران هستند. از این‌ رو سهامداران قدیمی می‌توانند برای دریافت سود خود با امور سهام شرکت مربوطه تماس حاصل نمایند و مراحل قانونی جهت دریافت سود خود را جویا شوند. برای دریافت شماره تلفن امور سهام کافی است عبارت امور سهام شرکت؟ را جستوجو کنید تا شماره آن از طریق سایت اصلی شرکت در اختیار شما قرار گیرد «اطلاعیه پرداخت سود سهام در سامانه کدال با عنوان زمان‌بندی پرداخت سود دوره ۱۲ ماهه منتهی به تاریخ قرار می‌گیرد».

پس از تصویب سود نقدی سهام یک شرکت در مجمع سالیانه، باید منتظر ماند تا زمان توزیع سود فرا رسد. گاهی شرکت در اطلاعیه زمان‌بندی پرداخت سود، از سهامداران درخواست می‌کند تا شماره‌حساب بانکی خود، همراه با کد بورسی به ایمیل شرکت ارسال یا برای امور سهام شرکت فکس نمایند. در این حالت پس از دریافت مشخصات و شماره‌حساب شما، سود تعلق‌گرفته به‌حساب شما در موعد مقرر واریز می‌شود. هرچند در غالب موارد، شرکت‌ها، بانک موردنظر خود جهت پرداخت سود به سهامداران معرفی می‌کنند. شما با در دست داشتن کارت شناسایی و کد سهامداری به بانک مراجعه می‌کنید. با تکمیل فرم دریافت سود نقدی شرکت در بانک، شما می‌توانید سود تعلق‌گرفته را به‌صورت نقدی دریافت کنید یا درخواست کنید آن را به‌حساب شما واریز نمایند.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 3.2 / 5. تعداد امتیاز: 19

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

سلام چطورسودسهم مجمع داده رابه حسابمون انتقال بدیم حساب هم درسجام دارم

باسلام دوست عزیز
از امور سهام شرکت پیگیری کنید که از چه طریقی سود مجمع تقسیم شده است.

سلام و عرض خسته نباشی
من یادم رفته بود سود سهامم رو بگیرم موعد مقرر ان گذشته بود برای دریافت سود سهامم باید چکار کنم تاکید میکنم موعد مقررش تمام شده است

باسلام دوست عزیز
باید از امور سهام شرکت پیگیری کنید

سلام خسته نباشید من سهام سفارس رو داشتم و مجمع رفتم و سود بهم تعلق گرفت، سهاممو فروختم، بعد چند ماه فرم ارسال مشخصات بانک رو میخوام بفرستم یکی از مدارکی که تو فرم قید شده لازمه بفرستیم فتوکپی از گواهینامه سهامه که ندارم، حتی سایت درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه هم رفتم و اونجا فقط گواهی سهامایی هست که الآن دارم نه اونایی که فروختم، الآن باید چیکار کنم که سفارس اون گواهینامه رو میخواد بابت پاسخگویی خیلی ممنونم

باسلام دوست عزیز
باامور سهام شرکت تماس بگیرید تا راهنمایی کنند

سلام.برای دریافت سود از بانکها باید حتما حساب داشته باشیم تو اون بانک یا نه نقدی هم پرداخت میکنن؟؟؟

باسلام دوست عزیز
در مراجعه به بانک کد ملی و کد بورسی شما توسط متصدی دریافت و مبلغ به شما پرداخت می شود نیازی به حساب نیست

سلام
من ۴ تا ۵ تا سود مجمع الان توی پرتفوی ام هست مثلا ۱۲۵۰۰ (اخابر) تومن ۱۹۵۰ تومن (پیزد)
میخام که دریافتشون کنم البته رفتم کدال دیدم که از طریق سجام گفتن واریز میشه چه وقت میاد تو حسابم یعنی اضافه میشه به قدرت خرید پرتفوی ام ؟؟؟؟

با سلام و احترام
اگر ذکر شده از طریق سجام واریز می‌شود، نیاز به پیگیری خاصی نداشته و به صورت خودکار واریز خواهد شد.
برای اطلاع از زمان واریز سود نیز باید با بخش امور سهام شرکت تماس بگیرید.

سلام من یکساله همینطوری در حال خرید و فروش سهام بودم ولی هیچ وقت دنبال سود تقسیمی سهام نرفته ام، ایا الان امکانش را دارم که از جایی همشونو کنترل کنم که اصلا جایی سود بی صاحاب نمونده باشه

باسلام دوست عزیز
شما باید لیست سهام خود را در طی سال استخراج کنید با توجه به زمان فروش سهم و زمان تشکیل مجمع بررسی کنید که اگر در زمان تقسیم سود سهامدار بوده اید از طریق شرکت مذکور پیگیر سودتان شوید

سلام. آیا درسته که میگن سود انباشته هر سه سال یک بار تقسیم میشه؟ مثلا برای شرکت فملی از کجا بدونیم که الان در چه فاصله ای از توزیع سود انباشته قرار دارد؟ برای نمونه من خودم صورت های مالی(تلفیقی) بشهاب رو از سال ۱۳۹۹ تا ۱۳۸۰ درآوردم ولی واقعیتش هیچی برام محرز نشد. موضوع خیلی جال و مهمیه. لطفا راهنمایی کنید. ممنون.

باسلام دوست عزیز
تقسیم سود بستگی به سیاست‌های شرکت و هیات مدیره می باشد

با سلام، بنده برای دریافت سود سهامم، به بانک ملی مراجعه کردم(خود شرکت در اطلاعیه گفته بود بروم بانک ملی) اما گفتند بصورت غیرحضوری هم میشود با وارد کردن کد ملی و کد بورسی سود را دریافت کرد. اما داخل سایت بانک نوشته بود مراجعه حضوری کنم… به چه سایتی باید مراجعه کنمسود مجمع چگونه واریز میشود

باسلام دوست عزیز
از امورسهام شرکت پیگیری کنید که سود سهام چگونه قابل دریافت است

سلام بنده از سال ۸۸ سهامدار سایپا بودم اما ایران نبودم پیگیرش باشم الان اومدم خب افزایش زیادی خورده اما میخوام بدونم سود سالهای گذشته چجوری میشه محفوظه یا نه

باسلام دوست عزیز
محفوظ است از امور سهام شرکت پیگیری کنید

سلام
در صورتی که تاریخ مراجعه به بانک جهت تقسیم سود یک شرکت (مثلا چکاپا) تموم بشه، امکان اینکه سود دریافت کنیم هست؟

باسلام دوست عزیز
بله از طریق امور سهام شرکت قابل بررسی است

سلام من ۱۵مردادسهامم رو فروختم آیا پول واریز میشود یا میتوانم لغو کنم چکار کنم چطوری میتونم هام رو در بورس ثبت کنم

باسلام دوست عزیز
امکان لغو وجود ندارد.مبلغ واریز می شود

سلام خسته نباشید،اگر بخواهیم سود سهاممون رو از بانک تجارت بگیریم باید حتما حساب باز کنیم در بانک تجارت؟

باسلام دوست عزیز
باید حساب بانک تجارت را در سجام معرفی کنید

سلام خسته نباشید ، ببخشید مثلا شرکت یه تارخی را مشخص کرده که بریم از بانک بگیریم سود را ….حالا اگر از اون تاریخ گذشت باید چکار کنیم

باسلام دوست عزیز
ازطریق امور سهام شرکت پیگیری کنید مبلغ قابل دریافت می باشد

باسلام
اگر بعد از مجمع و تعیین مقدار سود ،،،،کل سهام فروخته شود سود سهام از بین میرود یا خیر؟؟

با سلام و احترام.
خیر سود سهام متعلق به شخصی است، که در روز برگزاری مجمع سهامدار بوده باشد.

سلام اگر تو پرتوی بعد از مجمع میزان سود بزنه یعنی به ازای هر سهم این مبلغ یا کل سودی که گرفتیم را میزند؟

باسلام دوست عزیز
مبلغ کل به شما اعلام می شود

سلام در مورد سود تقسیم شده هر سهم که در کارگزاری آگاه نمایش داده میشه . آیا این سود به حساب کارگزاری واریز میشه و یا به حساب بانکی سهام دار؟ یا اینکه شرایط دیگری دارد.

باسلام دوست عزیز
سود سهام یا به حساب سهام دار واریز می شود و یا طی اطلاعیه ای از شعب بانک معرفی شده در آن اطلاعیه قابل دریافت است

سلام طبق اگهی کدال بابد سود مجمعو با مراجعه حضوری به بانک دریافت کنم اگه من مراجعه نکنم تا پایان زمان اعلامی یا سهممو بفروشم بدون مراجعه به بانک تکلیف سودم چی میشه؟

باسلام دوست عزیز
سود سهم شما نزد شرکت محفوظ است

سلام من ۶۰ هزار سهم از شرکت الف دارم بعد از مجمع اعلام میکنن سود امسال ۲۰۰ تومن تومن توزیع میشه من به تعداد هر برگ سهامم سود میگیرم ؟ یعنی به فرض مثال ۱۲ میلیون تومان به بنده سود نقدی تعلق میگیری؟؟

با سلام دوست عزیز
در گزارش مجمع سالانه میزان سود نقدی هر سهم مشخص شده است

بله همین طوره…
به شما به ازای هر برگ سهام سود تعلق می گیره..

سلام ببخشید کارگزاری مفید، یک سهام خریدم که امروز زده تقسیم سود نقدی داشته، حالا تو قسمت پرتفوی برای من زده ۱۴۰ تومن ضرر کردم بخاطر کاهش قیمت، میخواستم سوال کنم این سود حالا به حسابم واریز میشه یا اینکه ضرر کردم حالا؟

باسلام دوست عزیز
کاهش قیمت مربوط به افزایش سرمایه شرکت می باشد که یا حق تقدم و یا سهام جایزه به شما تعلق گرفته است.

سلام ببخشید تازه وارد بورس شدم.آیا عرضه اولیه هم به همون میزان سود داره؟

باسلام دوست عزیز
خریداران عرضه اولیه با هر تعداد سهم اگر وارد مجمع شوند شامل پرداخت سود خواهند شد

سلام من سهام غپینو رو داشتم رفت مجمع سالیانه بعد داخل سایت کدال زدن از مهر ۹۹ بامک سپه میتونید سود رو بگیرید ولی دیروز سهاممو فروختم الان میتونم سودمو بگیرم یا نه؟؟
چجوری باید بگیرم ؟؟

باسلام دوست عزیز
چون در زمان مجمع سهامدار بودید سود به شما تعلق می گیرد. به شعب بانک معرفی شده مراجعه کنید

سلام خسته نباشید مطلب مفیدی بود ولی بنده به سایت کدال مراجعه کردم و نماد رو سرچ کردم و پی دی افارو دیدم ولی هیچ جاییش ندیدم نوشته باشه سود سهامم رو باید از بانک بگیرم یا مستقیما به پرتفوی بنده میشینه… دقیقا کجاش نوشته شده که من ندیدم؟

باسلام دوست عزیز
در بخش جستجوی اطلاعیه ها، نوع اطلاعیه،زمانبندی پرداخت سود را انتخاب و نماد مد نظر خود را جستجو کنید اگر بارگذاری شده باشد نمایش می دهد در غیراینصورت منتطر بمانید و یا با امورسهام شرکت تماس بگیرید

سلام وقت بخیر بخیر ما دو برگه سهم مربوط بانک سرمایه داریم مربوط ۱۶ سال پیش خواستم بدون طی افزایش سرمایه هایی که شرکت داده ایا تعداد سهم های ما تغییر کرده یا همون تعداد مونده.؟

باسلام دوست عزیز
از امور سهام بانک پیگیری کنید.

باسلام من از یه شرکت ۴۰۸ تا سهم خریدم بعداز مدتی ۱۴۰تا سهم به سهامم اضافه شد که این ۱۴۰سهم اصلا قابل فروش نیست مثلا من بخوام بفروشم فقط همون ۴۰۸ تا سهم رو میتونم بفروشم ولی سهامم ۵۴۸ تا است در ضمن من باقیمت ۸۷۰۰تومن خریدم قبلا الان قیمت سربه سر شد۶۴۰۰تومن لطفا یه راهنمایی کنید این سود بهش خورده یانه

باسلام دوست عزیز
سهام جایزه است که به شما تعلق گرفته و پس از تایید افزایش سرمایه به سهم عادی تبدیل می شود

سلام بزرگان فن بورس یک سوال تخصصی دارم :
باتوجه به خبره بودن بسیاری ازافراد مانندخودم که تویک سال مالی تعداد وانواع زیادی از سهام های مختلف رو خریداری وبفروش رسوندیم که گاها تعدادیش هم قبل از تشکیل مجمع خریدیم وبعدش فروختیم ونام ونشانی خاطرمون نیست ،که برخی از طریق کارگزاریمون بود وتعدادی هم ازسایتهای دیگه یاطرق دیگه ، لیست سودهای نقدی تصویب شده این سهامها روازکجاپیدا کنیم درحالی که نمی دونیم چندتاسهام وماله کدوم شرکت بوده؟؟؟

باسلام دوست عزیز
به سامانه آنلاین وضعیت دارایی سهامداران مراجعه کنید

سلام وقتتون بخیر
ببخشید مثلا فلان شرکت میزنه اطلاعیه ی پرداخت سود منتهی به اسفند ۹۸ ومجمع عمومیش هم اواخر تیر ماه ۹۹ است
آیا این سود ب سهامدارانی تعلق میگیره ک درسال ۹۸ سهامدار بودن یا ب کسانی ک مثلا خرداد ماه ۹۹ سهام خریدن هم تعلق میگیره؟
با تشکر

باسلام دوست عزیز
سود مجمع به افرادی تعلق می گیرد که در زمان تشکیل مجمع سهامدار باشند.

سلام و وقت بخیر خدمت شما. من از کجا باید بفهمم که از چه سهامی و چقدر سود بهم تعلق گرفته؟چون الان اون سهام رو ندارم و نمی‌دونم که در زمان تقسیم سود آیا اون سهام رو داشتم یا نه.نرم افزار یا سایتی هست که بشه میزان سودی که بهم تعلق گرفته رو ببینم؟ممنون

باسلام دوست عزیز
از طریق امور سهام شرکت ها باید پیگیری کنید

از طریق درگاه یکپارچه ذینفعان سرمایه
قسمت سودهای تعلق گرفته

سلام من سود تقسیمی یه شرکتی رو درزمان اعلام شده نگرفتم الان از چیکار کنم؟

با سلام دوست عزیز
با امور سهام شرکت تماس بگیرید

سلام
مادر من سال ۱۳۷۵ مبلغ ۱۰هزار تومان سهام از شرکت توسعه عمران کرمان خرید کرد
تا به الان هیچ اقدام یا پرداخای نداشتن
چطور میتونم پیگیری کنم

با سلام دوست عزیز
با امورسهام شرکت تماس بگیرید

سلام. من در سال ۹۰ از بانک سرمایه با کسر از حقوق سهام خریدم. اولا چطوری میشه این سهام در پروتفوی من بیاد؟ حتما میگید با تغییر کارگزاری. من فقط کارگزاری آگاه دارم و رفتم آگاه و در تغییر کارگزاری ثبت درخواست کردم حدود یک هفته هست ولی اتفاقی نیفتاد. لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم.
ثانیا از سال ۸۹ تا حالا سودی نگرفتم و حتی اگر افزایش سرمایه ای داشت. چیکار کنم تا به سود و یا افزایش سرمایه ام برسم و اطلاعاتی نیز در این خصوص کسب کنم.
سپاسگزارم از صبر و حوصله تان در پاسخگویی به سوالات

با سلام دوست عزیز
به یکی از شعب بانک سرمایه مراجعه کنید و برگه سهام خود را دریافت کنید سپس با مراجعه به کارگزاری برای تغییر کارگزار ناظر اقدام کنید. سود سهام بانک به حساب شما واریز می شود در صورتی که واریز نشده است از شعب بانک پیگیر شوید

سلام نحوه دریافت سود شرکت های در سهام عدالت و دارا یکم چگونه است؟

با سلام دوست عزیز
افرادی که روش مستقیم را انتخاب نموده اند سود عایدی از سهام ۳۶ شرکت بورسی را مانند سایر فعالان بورس دریافت خواهند کرد. بابت ۱۳ شرکت غیربورسی نیز سود سهام شرکت سرمایه گذاری استانی به آنها تعلق خواهد گرفت.
کسانی که روش غیرمستقیم را برگزیده اند، سود سهام شرکت سرمایه گذاری استانی را دریافت خواهند کرد.
دارا یکم نیز سود عایدی از سهام شرکتهای بورسی را مانند سایر فعالان بورس دریافت خواهند کرد.

سلام وقت بخیر.من حدودا۱۵-۱۶سال پیش دوسهم از سهام شرکت راه‌آهن روخریدم وتا به امروزهم پیگیرسهام نبودم واطلاع ازسودندارم.
لطفا راهنماییم کنید که چه کاری بایدانجام دهم وچطورپیگیری سهام باشم.ممنونم

باسلام دوست عزیز
با امور سهام شرکت تماس بگیرید. اگر برای ثبت اطلاعات در سجام اقدام نکرده اید لازم است مراحل آنرا نیز انجام دهید

سلام
برای پیگیری سود سهام متعلق به سه سال اخیر که من سهامدار بودم اما اقدام به دریافت سود نکردم باید از طریق شرکت مربوطه پیگیر بشم؟و فرم برای سود سهام سنوات رو درخواست کنم و بعد از تکمیل به شرکت تحویل بدم؟
اصلا این موضوع سود سهام سنوات رو همه شرکت ها اجرا میکنند؟

با سلام دوست عزیز
با امور سهام شرکت مورد نظر تماس بگیرید

با سلام، من از ۱۵ سال قبل تعدادی سهام از یک شرکتی را دارم.الان چطوری میتونم آن سهام را به کارگذار مفید منتقل و آنها رو در پرتوی خود داشته باشم؟ضمنا من کد معاملاتی کارگذاری مفید و در سامانه ایزی تریدر فعال هستم.

با سلام دوست عزیز
باید کارگزار ناظر را تغییر دهید

سلام وقتتون بخیر
ببخشید سوالی از خدمت شما داشتم،در مورد سود مجامع مثلا اگر ما سهم رو به صورت کامل بفروشیم دیگه از لیست پرتفوی ما حذف میشه برای اینکه بدونیم در چه سهم هایی قبلا سود مجمع داشتیم و مبلغ هاش چقدر بوده من شنیدم سایتی وجود داره که تمام این اطلاعات رو بهمون نشون می ده،می خواستم بدونم درسته این مطلب؟؟
ممنونم از شما

با سلام دوست عزیز
از طریق سایت کدال به کلیه اطلاعیه های مجامع دسترسی خواهید داشت

با سلام
لطفا راهنمایی کنید
در پرتفوی بنده ودر ستون سود مجامع مقدار ریالی سود برای برخی از نمادهای سبدم نمایان شده است. نمیدانم آیا این پول به حساب بنده واریز شده است یا خیر ؟

با سلام دوست عزیز
روش دریافت سود سهام در شرکت‌هایی پذیرفته شده در بورس متفاوت است و معمولا به دو روش انجام می‌گیرد:
روش اول – واریز به حساب بانکی سهامدار
که در اینصورت سهامدار باید مشخصات حساب بانکی‌اش را برای شرکت بفرستد. برخی شرکت‌ها فقط به حساب بانکی خاصی پرداخت انجام می‌دهند که در این مواقع اگر سهامدار در آن بانک حساب نداشته باشد، می‌بایست یک حساب در آن بانک افتتاح کند و مشخصات آنرا برای شرکت بفرستد.
ارسال مشخصات برای شرکت، معمولا از طریق سایت شرکت، فکس، ارسال پستی، ایمیل و یا مراجعه حضوری به امورسهام مقدور است.
روش دوم – مراجعه سهامدار به یک بانک خاص و ارائه کارت ملی و کپی آن + کدمعاملاتی
در این روش، شرکت موردنظر با یک بانک قرارداد می‌کند تا سود سهامدارانش توسط آن بانک پرداخت شود.
برای دریافت سود سهام از طریق این روش کافیست با کارت ملی و کدمعاملاتی خود به یکی از شعب بانک موردنظر (که توسط شرکت به سهامداران معرفی می‌شود) مراجعه نمایید. ممکن است در بانک، کپی کارت ملی از شما درخواست شود، بنابراین بهتر است کپی کارت ملی را نیز همراه داشته باشید.

سلام
چند سال پیش و در زمان تاسیس بانک شهر,از طریق شهرداری,سهام بانک شهر به بنده(۵۱۰۰۰ سهم) بصورت اجباری! واگذار شد و تا ۳سال پیش از این موضوع بی خبر بودم.به دلیل این بدهی بانک از پرداخت تسهیلات سرباز می زد.امسال تسویه حساب کردم بابت این چند سال از من دیرکرد گرفتند.
سوال اینجاست که آیا این چند سال سودی شامل من می شده یا از این پس می توانم مدعی سود سهام باشم؟
خیلی ممنونم

با سلام دوست عزیز
سهامداران که سود سهام سنوات گذشته خود را دریافت ننموده اند می توانند با تکمیل نمودن فرم مربوط به مشخصات حساب بانکی خود تحت عنوان فرم اعلام شماره حساب به نشانی امور سهام ارسال تا امکان پرداخت سود سهام سنوات گذشته میسر گردد .

درود
در پورتفوی من سهم شصدف وجود داره ولی در پرتفوی لحظه ای ندارمش.
همچنین سهمی تعدادش در پورتفوی و پورتفوی لحظه ای فرق میکنه. میشه راهنماییم کنین چرا اینجور شده و چجوری باید درستش کنم؟

با سلام دوست عزیز
لطفا با پشتیبانی کارگزاری تماس بگیرید

سلام
فرض کنید من از سال ۹۰ سهامدار شرکت الف باشم و تا به حال سود مجمع را دریافت نکرده باشم
آیا به جای این وجه سود به من سهام تعلق گرفته یا هنوز می توانم آن را دریافت کنم؟

با سلام دوست عزیز
سهامداران محترمی که سود سهام سنوات گذشته خود را دریافت ننموده اند می توانند با تکمیل نمودن فرم مربوط به مشخصات حساب بانکی خود تحت عنوان فرم اعلام شماره حساب به نشانی امور سهام ارسال تا امکان پرداخت سود سهام سنوات گذشته میسر گردد .
چگونه می توانم مطالبات (سود سهام) خود را به سهم تبدیل نمایم ؟
تا زمانی که شرکت اقدام به افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات ننماید ، امکان این کار وجود ندارد . و اگر سهامدار تمایلی به دریافت نقدی مطالبات خود ندارد، این مبلغ تا زمان افزایش سرمایه نزد شرکت محفوظ می ماند .

حدود بیست سال قبل سهام خریدم از توسعه عمران کرمان رسید بانکی رو گم کردم تا امروز هیچ سودی نگرفتم چه جوری میتونم از کم و کیف سهامی که خریدم خبری بگیرم ،لطفا راهنماییم کنید ممنون

میتونین توی سامانه سجام ثبت نام کنید و بعد از احراز هویت میتونین لیست سهام هایی که دارین رو مشاهده کنید

سامانه سجام مزیتش چیه ؟ چرا امکان تقسیم سود بصورت واریز مستقیم بحساب سهامدارانرو فعال نمی کنند ؟

مزیتش اینه که شما نمیتونین بدون کد بورسی که سامانه سجام بهتون میده سهام بخرید

سلام چنانچه در زمان مجمع سهامدار باشیم وبعد از مجمع سهام را بفروشیم سود تعلق میگیرد؟زمان برگزاری مجامع ر ا کجا میتوان مشاهده کرد؟چنانچه سود یک سهام را چندسال دریافت نکرده باشیم سود ازبین میرود؟

با سلام و احترام
تمام تصیمات مجمع شامل حال افرادی است، که در زمان برگزاری مجمع سهام‌دار شرکت باشند. در صورتی که پس از بازگشایی نماد بعد از مجمع سهام خود را نیز بفروشید؛ باز هم مصوبات مجمع شامل حال شما خواهد شد. زمان برگزاری مجامع در سامانه کدال و روزنامه‌های کثیرالانتشار اطلاع‌رسانی می‌شود. در حال حاضر با توجه به راه‌اندازی سامانه سجام، اغلب شرکت‌ها در موعد مقرر سود نقدی مصوب را به شماره حساب معرفی شده در سجام واریز می‌کنند؛ اما در غیر این صورت، حتی پس از گذشت مدت طولانی صاحبان سهام می‌توانند؛ با پیگیری از شرکت مربوطه سود سهام خود را دریافت کنند.

سلام
من یک تازه وارد هستم. توی کارگزاری مفید. الان توی پرتوی من کنار دو تا از سهم هایی که خریدم یه شکل شبیه خونه هست که روش میزنم مینویسه سود مجمع فلان قدر.
میشه لطف کنین به من بگین این یعنی به من سود تعلق گرفته یا نه؟ و چطور باید دریافتش کنم. لطفا تا حد امکان با جزئیات بگین. ممنون از لطفتون

با سلام و احترام،
اگر در زمان برگزاری مجمع شما سهامدار یک شرکت باشید سود به شما تعلق می گیرد. نحوه دریافت سود به این صورت است که باید به سایت کدال مراجعه کنید و اگهی پرداخت سود نقدی سهام را مشاهده کنید، در این اطلاعیه زمان و مکان پرداخت سود(بانک مورد نظر) مشخص شده است، با در دست داشتم مدارک شناسایی در بازه زمانی مشخص می توانید به بانک مراجعه و سود نقدی خود را دریافت کنید

سلام با تشکراز مطاللب مفیدتان استاد فرضا من در تاریخ برگزاری مجمع شرکت xتعدادی سهام دارم و سود نقدی تصویب میشه و مثلا سود سهام من ۵ملیون میشه ولی من یک هفته بعد تصویب سود سهام و برگزاری مجمع سهام اون شرکت میفروشم یا بیشترشو میفروشم و تعداد کمی میمونه حالا زمان تقسیم سود به من سودی تعلق میگیره یا به تعدادسهامی که موقع تقسیم سود تو پرتفوی من ازاون شرکت باقی مونده سود میدن یعنی ملاک سهامداری در تاریخ برگزاری مجمع هست فقط یا باید تا تقسیم سود سهام نگه داشت ممنون

با سلام و احترام،
ملاک تعداد سهام شما در تاریخ مجمع است و بعد مجمع ملاک نیست .

ممنون این سوال من هم بود

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم


این ویدیو ۱۰ دقیقه‌ای دیدگاه مالی شما را متحول می‌کند!

مشاهده ویدئو

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

زمانی که شما اقدام به خرید سهام شرکتی می‌کنید، احتمالاً برایتان مهم است بدانید شرکت چقدر سود تقسیم می‌کند و فرآیند پرداخت سود سهام آن شرکت چگونه می‌باشد؟ افرادی که در بورس اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌کنند، غالباً از دو راه کلی کسب سود می‌کنند:

مثلاً اگر سهام شرکت الف در زمان خرید ۱۰۰ تومان باشد، چنانچه سرمایه‌گذار بتواند این سهم را به بیش از مبلغ خرید بفروشد، از این معامله (سرمایه گذاری) سود کرده است. به این روش، کسب عایدی سرمایه نیز گفته می‌شود.سود مجمع چگونه واریز میشود

این سود همان سود نقدی است که میزان آن بستگی به سیاست‌های کلی تقسیم سود شرکت دارد. البته باید بدانیم، همه‌ شرکت‌ها سود ده نبوده و قادر به پرداخت سود نقدی نیستند. تعدادی دیگر نیز سود خود را به‌منظور پیشرفت طرح‌های توسعه انباشته می‌کنند و تقسیم سود محدودی دارند. در مطلب پیش رو قصد داریم فرآیند پرداخت سود سهام را جزئی‌تر شرح دهیم. بد نیست نخست با مفهوم سود خالص و سود قابل تقسیم آشنا شویم.

فهرست

بر اساس ماده ۲۳۷ قانون تجارت منظور از سود خالص شرکت در هرسالی مالی عبارت است از درآمد همان سال مالی منهای کلیه هزینه‌ها، استهلاک‌ها و ذخیره‌ها.

بر اساس ماده ۲۳۹ قانون تجارت منظور از سود قابل‌تقسیم؛ سود خالص سال مالی شرکت منهای زیان‌های سال‌های مالی قبل و اندوخته قانونی مذکور و سایر اندوخته‌های اختیاری به‌علاوه سود قابل‌تقسیم سال‌های قبل که تقسیم‌نشده است. لازم به ذکر است در مبلغ نهایی سود، مالیات نیز باید کسر شود. در نتیجه پس از کسر مواردی که قانون بر آن‌ها تأکید دارد باقی‌مانده به‌عنوان سود قابل‌تقسیم خواهد بود. باید به این نکته هم توجه داشت که شرکتی که سود ده باشد باید حتماً ۱۰ درصد از سود قابل‌تقسیم را تقسیم نماید و درصورتی‌که زیان انباشته در شرکت وجود داشته بر اساس قانون امکان تقسیم هیچ مقداری از سود ممکن نخواهد بود. پس سود قابل‌تقسیم، سودی است که:

به‌عبارت‌دیگر، شرکت درصورتی‌که  می‌تواند سود تقسیم کند که در پایان سال مالی سود انباشته داشته باشد. اگر شرکتی طی یک سال مالی زیان داشته باشد، ولی در پایان سال مالی با در نظر گرفتن زیان آن سال، بازهم دارای سود انباشته باشد، می‌تواند سود تقسیم کند. حال که با مفهوم سود نقدی یا همان DPS آشنا شدیم بهتر است به نحوه تصویب مبلغ این سود و پرداخت آن بپردازیم.

صورت های مالی شرکت‌ها همراه با گزارش حسابرس مستقل، در مجمع عمومی عادی سالیانه که سالی یک‌ بار برگزار می‌شود، در اختیار سهامداران شرکت قرار می‌گیرد. لازم به توضیح است طبق ماده ۷۸ قانون تجارت برای رسمیت اجلاس مجمع عمومی عادی، حضور حداقل بیش از نصف سهامداران دارای حق رأی الزامی است. چنانچه در دعوت اول حدنصاب مذکور حاصل نشود، جلسه بعدی (دوم) با حضور هر عده از صاحبان سهام دارای حق رأی رسمیت خواهد داشت و مصوبات آن نیز قانونی است؛ منوط به اینکه در دعوت دوم نتیجه دعوت اول (عدم تشکیل آن) قید شده باشد. دستور کار اصلی این مجمع، تصویب صورت‌های مالی توسط سهامداران شرکت است؛ یعنی بعد از قرائت گزارش حسابرس مستقل و توضیحات مدیران شرکت در مورد کارهای انجام‌شده و برنامه‌های آتی، تصویب صورت‌های مالی به رأی گذاشته می‌شود. تصویب صورت‌های مالی، یعنی سهامداران به‌نوعی عملکرد مدیران شرکت را تائید کرده‌اند. بعد از تصویب صورت‌های مالی، نوبت تصویب مقدار سود تقسیمی می‌رسد. هیئت‌ مدیره شرکت با توجه به مقدار سود، وضع نقدینگی شرکت، برنامه‌های آتی و سایر موارد، مقدار سود تقسیمی را به مجمع پیشنهاد می‌کند. رکن تصمیم‌گیرنده برای تصویب مقدار سود تقسیمی، مجمع عمومی عادی سالیانه است. مجمع امکان دارد همان سود تقسیمی پیشنهاد شده توسط هیئت‌ مدیره را تصویب کند، یا سودی غیر از آن.

بر اساس ماده ۸۶ قانون تجارت مجمع عمومی عادی می‌تواند نسبت به کلیه امور شرکت به‌جز آنچه در صلاحیت مجمع عمومی مؤسس و فوق‌العاده است تصمیم بگیرد بر این اساس تصمیم‌گیری در خصوص سود قابل‌تقسیم بر عهده مجمع عمومی است.

سود هرسهم به سهامداری تعلق می‌گیرد که در تاریخ برگزاری مجمع عمومی سالیانه شرکت، مالک آن سهم باشد؛ بنابراین زمان خرید یا فروش سهام ملاک نیست. شما حتی اگر دو روز قبل از برگزاری مجمع، سهام شرکت را بخرید و در زمان برگزاری مجمع، سهامدار شرکت باشید، سود نقدی به شما تعلق می‌گیرد

در این شرکت‌ها پرداخت سود سهام، مشروط به وجود سود قابل‌تقسیم و تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام در مورد تقسیم سود است.

عموماً مجامع بسیاری از شرکت‌های بورسی از خرداد تا پایان مرداد برگزار می‌گردد. همان‌طور که می‌دانیم طبق قانون تجارت، شرکت‌ها موظف هستند، حداکثر ۸ ماه پس از تصویب سود نقدی در مجمع، نسبت به پرداخت آن به سهامداران اقدام نمایند. نحوه پرداخت سود سهام در مجمع عمومی و یا جلسه هیئت مدیره باید مشخص شود. پرداخت می‌تواند به‌صورت نقدی و یا غیر نقدی باشد. بعضاً مشاهده‌شده سود سهام از طریق تحویل کالاهای تولیدشده شرکت به سهامداران پرداخت‌شده و یا بخشی از سود سهام نقداً بین صاحبان سهام توزیع‌شده و بخش دیگری از سود سهام تأمین وجوه سهام ناشی از افزایش سرمایه شرکت رسیده و به‌این‌ترتیب تهاتر و تسویه صورت گرفته است. در اساسنامه شرکت‌ها می‌توان مهلت کوتاه‌تری برای پرداخت سود سهام تعیین کرد. بعضی شرکت‌ها پس از انقضای مهلت هشت‌ماهه نیز از پرداخت سود سهم به سهامداران خودداری می‌کنند. سهامداران با توجه به مفاد قانون، می‌توانند در صورت دیرکرد پرداخت سود نقدی مطالبه رسمی خود را با ارسال اظهارنامه قانونی اعلام کنند و مشمول خسارت تأخیر تأدیه شوند. البته عدم پرداخت سود سهام توسط مدیران به‌هیچ‌عنوان اجباری و دارای وجه کیفری نیست و سهامداران برای وصول مطالبات خود ناشی از سود سهام فقط می‌توانند اموال شرکت را توقیف کنند.

برای اطلاع از مبلغ و نحوه دریافت DPS هر شرکت پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار، می‌توانید اطلاعیه شرکت را در سایت codal.ir پیدا کنید و یا با امور سهام شرکت مربوطه ارتباط برقرار کرد. افرادی که به‌تازگی سهامداری یک شرکت را تجربه می‌کنند و با مراحل دریافت سود آشنایی ندارند باید بدانند فرایند پرداخت سود سهام و زمان آن در مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت اعلام می‌شود، چنانچه یک شرکت در مجمع تاریخ واریز سود سهام را اعلام ننماید موظف است به‌محض روشن شدن تاریخ دقیق اطلاعیه‌ آن را از طریق سامانه کدال منتشر نماید تا در اختیار سهامداران قرار گیرد. گفتنی است در مواردی هم شرکت پیش از برگزاری مجمع زمان‌بندی پرداخت سود را از طریق کدال اعلام می‌نماید. در میان سهامداران یک شرکت افرادی هستند که سال‌های متمادی به دلیل عدم آگاهی از چگونگی دریافت سود موفق به دریافت سود سهام خود نشده‌اند؛ هر شرکتی که سهام آن در بورس و فرابورس معامله می‌شود بخشی به نام امور سهام دارند که افراد حاضر در آن مسئول پاسخگویی به سؤالات و ابهامات سهامداران هستند. از این‌ رو سهامداران قدیمی می‌توانند برای دریافت سود خود با امور سهام شرکت مربوطه تماس حاصل نمایند و مراحل قانونی جهت دریافت سود خود را جویا شوند. برای دریافت شماره تلفن امور سهام کافی است عبارت امور سهام شرکت؟ را جستوجو کنید تا شماره آن از طریق سایت اصلی شرکت در اختیار شما قرار گیرد «اطلاعیه پرداخت سود سهام در سامانه کدال با عنوان زمان‌بندی پرداخت سود دوره ۱۲ ماهه منتهی به تاریخ قرار می‌گیرد».

پس از تصویب سود نقدی سهام یک شرکت در مجمع سالیانه، باید منتظر ماند تا زمان توزیع سود فرا رسد. گاهی شرکت در اطلاعیه زمان‌بندی پرداخت سود، از سهامداران درخواست می‌کند تا شماره‌حساب بانکی خود، همراه با کد بورسی به ایمیل شرکت ارسال یا برای امور سهام شرکت فکس نمایند. در این حالت پس از دریافت مشخصات و شماره‌حساب شما، سود تعلق‌گرفته به‌حساب شما در موعد مقرر واریز می‌شود. هرچند در غالب موارد، شرکت‌ها، بانک موردنظر خود جهت پرداخت سود به سهامداران معرفی می‌کنند. شما با در دست داشتن کارت شناسایی و کد سهامداری به بانک مراجعه می‌کنید. با تکمیل فرم دریافت سود نقدی شرکت در بانک، شما می‌توانید سود تعلق‌گرفته را به‌صورت نقدی دریافت کنید یا درخواست کنید آن را به‌حساب شما واریز نمایند.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 3.2 / 5. تعداد امتیاز: 19

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

سلام چطورسودسهم مجمع داده رابه حسابمون انتقال بدیم حساب هم درسجام دارم

باسلام دوست عزیز
از امور سهام شرکت پیگیری کنید که از چه طریقی سود مجمع تقسیم شده است.

سلام و عرض خسته نباشی
من یادم رفته بود سود سهامم رو بگیرم موعد مقرر ان گذشته بود برای دریافت سود سهامم باید چکار کنم تاکید میکنم موعد مقررش تمام شده است

باسلام دوست عزیز
باید از امور سهام شرکت پیگیری کنید

سلام خسته نباشید من سهام سفارس رو داشتم و مجمع رفتم و سود بهم تعلق گرفت، سهاممو فروختم، بعد چند ماه فرم ارسال مشخصات بانک رو میخوام بفرستم یکی از مدارکی که تو فرم قید شده لازمه بفرستیم فتوکپی از گواهینامه سهامه که ندارم، حتی سایت درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه هم رفتم و اونجا فقط گواهی سهامایی هست که الآن دارم نه اونایی که فروختم، الآن باید چیکار کنم که سفارس اون گواهینامه رو میخواد بابت پاسخگویی خیلی ممنونم

باسلام دوست عزیز
باامور سهام شرکت تماس بگیرید تا راهنمایی کنند

سلام.برای دریافت سود از بانکها باید حتما حساب داشته باشیم تو اون بانک یا نه نقدی هم پرداخت میکنن؟؟؟

باسلام دوست عزیز
در مراجعه به بانک کد ملی و کد بورسی شما توسط متصدی دریافت و مبلغ به شما پرداخت می شود نیازی به حساب نیست

سلام
من ۴ تا ۵ تا سود مجمع الان توی پرتفوی ام هست مثلا ۱۲۵۰۰ (اخابر) تومن ۱۹۵۰ تومن (پیزد)
میخام که دریافتشون کنم البته رفتم کدال دیدم که از طریق سجام گفتن واریز میشه چه وقت میاد تو حسابم یعنی اضافه میشه به قدرت خرید پرتفوی ام ؟؟؟؟

با سلام و احترام
اگر ذکر شده از طریق سجام واریز می‌شود، نیاز به پیگیری خاصی نداشته و به صورت خودکار واریز خواهد شد.
برای اطلاع از زمان واریز سود نیز باید با بخش امور سهام شرکت تماس بگیرید.

سلام من یکساله همینطوری در حال خرید و فروش سهام بودم ولی هیچ وقت دنبال سود تقسیمی سهام نرفته ام، ایا الان امکانش را دارم که از جایی همشونو کنترل کنم که اصلا جایی سود بی صاحاب نمونده باشه

باسلام دوست عزیز
شما باید لیست سهام خود را در طی سال استخراج کنید با توجه به زمان فروش سهم و زمان تشکیل مجمع بررسی کنید که اگر در زمان تقسیم سود سهامدار بوده اید از طریق شرکت مذکور پیگیر سودتان شوید

سلام. آیا درسته که میگن سود انباشته هر سه سال یک بار تقسیم میشه؟ مثلا برای شرکت فملی از کجا بدونیم که الان در چه فاصله ای از توزیع سود انباشته قرار دارد؟ برای نمونه من خودم صورت های مالی(تلفیقی) بشهاب رو از سال ۱۳۹۹ تا ۱۳۸۰ درآوردم ولی واقعیتش هیچی برام محرز نشد. موضوع خیلی جال و مهمیه. لطفا راهنمایی کنید. ممنون.

باسلام دوست عزیز
تقسیم سود بستگی به سیاست‌های شرکت و هیات مدیره می باشد

با سلام، بنده برای دریافت سود سهامم، به بانک ملی مراجعه کردم(خود شرکت در اطلاعیه گفته بود بروم بانک ملی) اما گفتند بصورت غیرحضوری هم میشود با وارد کردن کد ملی و کد بورسی سود را دریافت کرد. اما داخل سایت بانک نوشته بود مراجعه حضوری کنم… به چه سایتی باید مراجعه کنمسود مجمع چگونه واریز میشود

باسلام دوست عزیز
از امورسهام شرکت پیگیری کنید که سود سهام چگونه قابل دریافت است

سلام بنده از سال ۸۸ سهامدار سایپا بودم اما ایران نبودم پیگیرش باشم الان اومدم خب افزایش زیادی خورده اما میخوام بدونم سود سالهای گذشته چجوری میشه محفوظه یا نه

باسلام دوست عزیز
محفوظ است از امور سهام شرکت پیگیری کنید

سلام
در صورتی که تاریخ مراجعه به بانک جهت تقسیم سود یک شرکت (مثلا چکاپا) تموم بشه، امکان اینکه سود دریافت کنیم هست؟

باسلام دوست عزیز
بله از طریق امور سهام شرکت قابل بررسی است

سلام من ۱۵مردادسهامم رو فروختم آیا پول واریز میشود یا میتوانم لغو کنم چکار کنم چطوری میتونم هام رو در بورس ثبت کنم

باسلام دوست عزیز
امکان لغو وجود ندارد.مبلغ واریز می شود

سلام خسته نباشید،اگر بخواهیم سود سهاممون رو از بانک تجارت بگیریم باید حتما حساب باز کنیم در بانک تجارت؟

باسلام دوست عزیز
باید حساب بانک تجارت را در سجام معرفی کنید

سلام خسته نباشید ، ببخشید مثلا شرکت یه تارخی را مشخص کرده که بریم از بانک بگیریم سود را ….حالا اگر از اون تاریخ گذشت باید چکار کنیم

باسلام دوست عزیز
ازطریق امور سهام شرکت پیگیری کنید مبلغ قابل دریافت می باشد

باسلام
اگر بعد از مجمع و تعیین مقدار سود ،،،،کل سهام فروخته شود سود سهام از بین میرود یا خیر؟؟

با سلام و احترام.
خیر سود سهام متعلق به شخصی است، که در روز برگزاری مجمع سهامدار بوده باشد.

سلام اگر تو پرتوی بعد از مجمع میزان سود بزنه یعنی به ازای هر سهم این مبلغ یا کل سودی که گرفتیم را میزند؟

باسلام دوست عزیز
مبلغ کل به شما اعلام می شود

سلام در مورد سود تقسیم شده هر سهم که در کارگزاری آگاه نمایش داده میشه . آیا این سود به حساب کارگزاری واریز میشه و یا به حساب بانکی سهام دار؟ یا اینکه شرایط دیگری دارد.

باسلام دوست عزیز
سود سهام یا به حساب سهام دار واریز می شود و یا طی اطلاعیه ای از شعب بانک معرفی شده در آن اطلاعیه قابل دریافت است

سلام طبق اگهی کدال بابد سود مجمعو با مراجعه حضوری به بانک دریافت کنم اگه من مراجعه نکنم تا پایان زمان اعلامی یا سهممو بفروشم بدون مراجعه به بانک تکلیف سودم چی میشه؟

باسلام دوست عزیز
سود سهم شما نزد شرکت محفوظ است

سلام من ۶۰ هزار سهم از شرکت الف دارم بعد از مجمع اعلام میکنن سود امسال ۲۰۰ تومن تومن توزیع میشه من به تعداد هر برگ سهامم سود میگیرم ؟ یعنی به فرض مثال ۱۲ میلیون تومان به بنده سود نقدی تعلق میگیری؟؟

با سلام دوست عزیز
در گزارش مجمع سالانه میزان سود نقدی هر سهم مشخص شده است

بله همین طوره…
به شما به ازای هر برگ سهام سود تعلق می گیره..

سلام ببخشید کارگزاری مفید، یک سهام خریدم که امروز زده تقسیم سود نقدی داشته، حالا تو قسمت پرتفوی برای من زده ۱۴۰ تومن ضرر کردم بخاطر کاهش قیمت، میخواستم سوال کنم این سود حالا به حسابم واریز میشه یا اینکه ضرر کردم حالا؟

باسلام دوست عزیز
کاهش قیمت مربوط به افزایش سرمایه شرکت می باشد که یا حق تقدم و یا سهام جایزه به شما تعلق گرفته است.

سلام ببخشید تازه وارد بورس شدم.آیا عرضه اولیه هم به همون میزان سود داره؟

باسلام دوست عزیز
خریداران عرضه اولیه با هر تعداد سهم اگر وارد مجمع شوند شامل پرداخت سود خواهند شد

سلام من سهام غپینو رو داشتم رفت مجمع سالیانه بعد داخل سایت کدال زدن از مهر ۹۹ بامک سپه میتونید سود رو بگیرید ولی دیروز سهاممو فروختم الان میتونم سودمو بگیرم یا نه؟؟
چجوری باید بگیرم ؟؟

باسلام دوست عزیز
چون در زمان مجمع سهامدار بودید سود به شما تعلق می گیرد. به شعب بانک معرفی شده مراجعه کنید

سلام خسته نباشید مطلب مفیدی بود ولی بنده به سایت کدال مراجعه کردم و نماد رو سرچ کردم و پی دی افارو دیدم ولی هیچ جاییش ندیدم نوشته باشه سود سهامم رو باید از بانک بگیرم یا مستقیما به پرتفوی بنده میشینه… دقیقا کجاش نوشته شده که من ندیدم؟

باسلام دوست عزیز
در بخش جستجوی اطلاعیه ها، نوع اطلاعیه،زمانبندی پرداخت سود را انتخاب و نماد مد نظر خود را جستجو کنید اگر بارگذاری شده باشد نمایش می دهد در غیراینصورت منتطر بمانید و یا با امورسهام شرکت تماس بگیرید

سلام وقت بخیر بخیر ما دو برگه سهم مربوط بانک سرمایه داریم مربوط ۱۶ سال پیش خواستم بدون طی افزایش سرمایه هایی که شرکت داده ایا تعداد سهم های ما تغییر کرده یا همون تعداد مونده.؟

باسلام دوست عزیز
از امور سهام بانک پیگیری کنید.

باسلام من از یه شرکت ۴۰۸ تا سهم خریدم بعداز مدتی ۱۴۰تا سهم به سهامم اضافه شد که این ۱۴۰سهم اصلا قابل فروش نیست مثلا من بخوام بفروشم فقط همون ۴۰۸ تا سهم رو میتونم بفروشم ولی سهامم ۵۴۸ تا است در ضمن من باقیمت ۸۷۰۰تومن خریدم قبلا الان قیمت سربه سر شد۶۴۰۰تومن لطفا یه راهنمایی کنید این سود بهش خورده یانه

باسلام دوست عزیز
سهام جایزه است که به شما تعلق گرفته و پس از تایید افزایش سرمایه به سهم عادی تبدیل می شود

سلام بزرگان فن بورس یک سوال تخصصی دارم :
باتوجه به خبره بودن بسیاری ازافراد مانندخودم که تویک سال مالی تعداد وانواع زیادی از سهام های مختلف رو خریداری وبفروش رسوندیم که گاها تعدادیش هم قبل از تشکیل مجمع خریدیم وبعدش فروختیم ونام ونشانی خاطرمون نیست ،که برخی از طریق کارگزاریمون بود وتعدادی هم ازسایتهای دیگه یاطرق دیگه ، لیست سودهای نقدی تصویب شده این سهامها روازکجاپیدا کنیم درحالی که نمی دونیم چندتاسهام وماله کدوم شرکت بوده؟؟؟

باسلام دوست عزیز
به سامانه آنلاین وضعیت دارایی سهامداران مراجعه کنید

سلام وقتتون بخیر
ببخشید مثلا فلان شرکت میزنه اطلاعیه ی پرداخت سود منتهی به اسفند ۹۸ ومجمع عمومیش هم اواخر تیر ماه ۹۹ است
آیا این سود ب سهامدارانی تعلق میگیره ک درسال ۹۸ سهامدار بودن یا ب کسانی ک مثلا خرداد ماه ۹۹ سهام خریدن هم تعلق میگیره؟
با تشکر

باسلام دوست عزیز
سود مجمع به افرادی تعلق می گیرد که در زمان تشکیل مجمع سهامدار باشند.

سلام و وقت بخیر خدمت شما. من از کجا باید بفهمم که از چه سهامی و چقدر سود بهم تعلق گرفته؟چون الان اون سهام رو ندارم و نمی‌دونم که در زمان تقسیم سود آیا اون سهام رو داشتم یا نه.نرم افزار یا سایتی هست که بشه میزان سودی که بهم تعلق گرفته رو ببینم؟ممنون

باسلام دوست عزیز
از طریق امور سهام شرکت ها باید پیگیری کنید

از طریق درگاه یکپارچه ذینفعان سرمایه
قسمت سودهای تعلق گرفته

سلام من سود تقسیمی یه شرکتی رو درزمان اعلام شده نگرفتم الان از چیکار کنم؟

با سلام دوست عزیز
با امور سهام شرکت تماس بگیرید

سلام
مادر من سال ۱۳۷۵ مبلغ ۱۰هزار تومان سهام از شرکت توسعه عمران کرمان خرید کرد
تا به الان هیچ اقدام یا پرداخای نداشتن
چطور میتونم پیگیری کنم

با سلام دوست عزیز
با امورسهام شرکت تماس بگیرید

سلام. من در سال ۹۰ از بانک سرمایه با کسر از حقوق سهام خریدم. اولا چطوری میشه این سهام در پروتفوی من بیاد؟ حتما میگید با تغییر کارگزاری. من فقط کارگزاری آگاه دارم و رفتم آگاه و در تغییر کارگزاری ثبت درخواست کردم حدود یک هفته هست ولی اتفاقی نیفتاد. لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم.
ثانیا از سال ۸۹ تا حالا سودی نگرفتم و حتی اگر افزایش سرمایه ای داشت. چیکار کنم تا به سود و یا افزایش سرمایه ام برسم و اطلاعاتی نیز در این خصوص کسب کنم.
سپاسگزارم از صبر و حوصله تان در پاسخگویی به سوالات

با سلام دوست عزیز
به یکی از شعب بانک سرمایه مراجعه کنید و برگه سهام خود را دریافت کنید سپس با مراجعه به کارگزاری برای تغییر کارگزار ناظر اقدام کنید. سود سهام بانک به حساب شما واریز می شود در صورتی که واریز نشده است از شعب بانک پیگیر شوید

سلام نحوه دریافت سود شرکت های در سهام عدالت و دارا یکم چگونه است؟

با سلام دوست عزیز
افرادی که روش مستقیم را انتخاب نموده اند سود عایدی از سهام ۳۶ شرکت بورسی را مانند سایر فعالان بورس دریافت خواهند کرد. بابت ۱۳ شرکت غیربورسی نیز سود سهام شرکت سرمایه گذاری استانی به آنها تعلق خواهد گرفت.
کسانی که روش غیرمستقیم را برگزیده اند، سود سهام شرکت سرمایه گذاری استانی را دریافت خواهند کرد.
دارا یکم نیز سود عایدی از سهام شرکتهای بورسی را مانند سایر فعالان بورس دریافت خواهند کرد.

سلام وقت بخیر.من حدودا۱۵-۱۶سال پیش دوسهم از سهام شرکت راه‌آهن روخریدم وتا به امروزهم پیگیرسهام نبودم واطلاع ازسودندارم.
لطفا راهنماییم کنید که چه کاری بایدانجام دهم وچطورپیگیری سهام باشم.ممنونم

باسلام دوست عزیز
با امور سهام شرکت تماس بگیرید. اگر برای ثبت اطلاعات در سجام اقدام نکرده اید لازم است مراحل آنرا نیز انجام دهید

سلام
برای پیگیری سود سهام متعلق به سه سال اخیر که من سهامدار بودم اما اقدام به دریافت سود نکردم باید از طریق شرکت مربوطه پیگیر بشم؟و فرم برای سود سهام سنوات رو درخواست کنم و بعد از تکمیل به شرکت تحویل بدم؟
اصلا این موضوع سود سهام سنوات رو همه شرکت ها اجرا میکنند؟

با سلام دوست عزیز
با امور سهام شرکت مورد نظر تماس بگیرید

با سلام، من از ۱۵ سال قبل تعدادی سهام از یک شرکتی را دارم.الان چطوری میتونم آن سهام را به کارگذار مفید منتقل و آنها رو در پرتوی خود داشته باشم؟ضمنا من کد معاملاتی کارگذاری مفید و در سامانه ایزی تریدر فعال هستم.

با سلام دوست عزیز
باید کارگزار ناظر را تغییر دهید

سلام وقتتون بخیر
ببخشید سوالی از خدمت شما داشتم،در مورد سود مجامع مثلا اگر ما سهم رو به صورت کامل بفروشیم دیگه از لیست پرتفوی ما حذف میشه برای اینکه بدونیم در چه سهم هایی قبلا سود مجمع داشتیم و مبلغ هاش چقدر بوده من شنیدم سایتی وجود داره که تمام این اطلاعات رو بهمون نشون می ده،می خواستم بدونم درسته این مطلب؟؟
ممنونم از شما

با سلام دوست عزیز
از طریق سایت کدال به کلیه اطلاعیه های مجامع دسترسی خواهید داشت

با سلام
لطفا راهنمایی کنید
در پرتفوی بنده ودر ستون سود مجامع مقدار ریالی سود برای برخی از نمادهای سبدم نمایان شده است. نمیدانم آیا این پول به حساب بنده واریز شده است یا خیر ؟

با سلام دوست عزیز
روش دریافت سود سهام در شرکت‌هایی پذیرفته شده در بورس متفاوت است و معمولا به دو روش انجام می‌گیرد:
روش اول – واریز به حساب بانکی سهامدار
که در اینصورت سهامدار باید مشخصات حساب بانکی‌اش را برای شرکت بفرستد. برخی شرکت‌ها فقط به حساب بانکی خاصی پرداخت انجام می‌دهند که در این مواقع اگر سهامدار در آن بانک حساب نداشته باشد، می‌بایست یک حساب در آن بانک افتتاح کند و مشخصات آنرا برای شرکت بفرستد.
ارسال مشخصات برای شرکت، معمولا از طریق سایت شرکت، فکس، ارسال پستی، ایمیل و یا مراجعه حضوری به امورسهام مقدور است.
روش دوم – مراجعه سهامدار به یک بانک خاص و ارائه کارت ملی و کپی آن + کدمعاملاتی
در این روش، شرکت موردنظر با یک بانک قرارداد می‌کند تا سود سهامدارانش توسط آن بانک پرداخت شود.
برای دریافت سود سهام از طریق این روش کافیست با کارت ملی و کدمعاملاتی خود به یکی از شعب بانک موردنظر (که توسط شرکت به سهامداران معرفی می‌شود) مراجعه نمایید. ممکن است در بانک، کپی کارت ملی از شما درخواست شود، بنابراین بهتر است کپی کارت ملی را نیز همراه داشته باشید.

سلام
چند سال پیش و در زمان تاسیس بانک شهر,از طریق شهرداری,سهام بانک شهر به بنده(۵۱۰۰۰ سهم) بصورت اجباری! واگذار شد و تا ۳سال پیش از این موضوع بی خبر بودم.به دلیل این بدهی بانک از پرداخت تسهیلات سرباز می زد.امسال تسویه حساب کردم بابت این چند سال از من دیرکرد گرفتند.
سوال اینجاست که آیا این چند سال سودی شامل من می شده یا از این پس می توانم مدعی سود سهام باشم؟
خیلی ممنونم

با سلام دوست عزیز
سهامداران که سود سهام سنوات گذشته خود را دریافت ننموده اند می توانند با تکمیل نمودن فرم مربوط به مشخصات حساب بانکی خود تحت عنوان فرم اعلام شماره حساب به نشانی امور سهام ارسال تا امکان پرداخت سود سهام سنوات گذشته میسر گردد .

درود
در پورتفوی من سهم شصدف وجود داره ولی در پرتفوی لحظه ای ندارمش.
همچنین سهمی تعدادش در پورتفوی و پورتفوی لحظه ای فرق میکنه. میشه راهنماییم کنین چرا اینجور شده و چجوری باید درستش کنم؟

با سلام دوست عزیز
لطفا با پشتیبانی کارگزاری تماس بگیرید

سلام
فرض کنید من از سال ۹۰ سهامدار شرکت الف باشم و تا به حال سود مجمع را دریافت نکرده باشم
آیا به جای این وجه سود به من سهام تعلق گرفته یا هنوز می توانم آن را دریافت کنم؟

با سلام دوست عزیز
سهامداران محترمی که سود سهام سنوات گذشته خود را دریافت ننموده اند می توانند با تکمیل نمودن فرم مربوط به مشخصات حساب بانکی خود تحت عنوان فرم اعلام شماره حساب به نشانی امور سهام ارسال تا امکان پرداخت سود سهام سنوات گذشته میسر گردد .
چگونه می توانم مطالبات (سود سهام) خود را به سهم تبدیل نمایم ؟
تا زمانی که شرکت اقدام به افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات ننماید ، امکان این کار وجود ندارد . و اگر سهامدار تمایلی به دریافت نقدی مطالبات خود ندارد، این مبلغ تا زمان افزایش سرمایه نزد شرکت محفوظ می ماند .

حدود بیست سال قبل سهام خریدم از توسعه عمران کرمان رسید بانکی رو گم کردم تا امروز هیچ سودی نگرفتم چه جوری میتونم از کم و کیف سهامی که خریدم خبری بگیرم ،لطفا راهنماییم کنید ممنون

میتونین توی سامانه سجام ثبت نام کنید و بعد از احراز هویت میتونین لیست سهام هایی که دارین رو مشاهده کنید

سامانه سجام مزیتش چیه ؟ چرا امکان تقسیم سود بصورت واریز مستقیم بحساب سهامدارانرو فعال نمی کنند ؟

مزیتش اینه که شما نمیتونین بدون کد بورسی که سامانه سجام بهتون میده سهام بخرید

سلام چنانچه در زمان مجمع سهامدار باشیم وبعد از مجمع سهام را بفروشیم سود تعلق میگیرد؟زمان برگزاری مجامع ر ا کجا میتوان مشاهده کرد؟چنانچه سود یک سهام را چندسال دریافت نکرده باشیم سود ازبین میرود؟

با سلام و احترام
تمام تصیمات مجمع شامل حال افرادی است، که در زمان برگزاری مجمع سهام‌دار شرکت باشند. در صورتی که پس از بازگشایی نماد بعد از مجمع سهام خود را نیز بفروشید؛ باز هم مصوبات مجمع شامل حال شما خواهد شد. زمان برگزاری مجامع در سامانه کدال و روزنامه‌های کثیرالانتشار اطلاع‌رسانی می‌شود. در حال حاضر با توجه به راه‌اندازی سامانه سجام، اغلب شرکت‌ها در موعد مقرر سود نقدی مصوب را به شماره حساب معرفی شده در سجام واریز می‌کنند؛ اما در غیر این صورت، حتی پس از گذشت مدت طولانی صاحبان سهام می‌توانند؛ با پیگیری از شرکت مربوطه سود سهام خود را دریافت کنند.

سلام
من یک تازه وارد هستم. توی کارگزاری مفید. الان توی پرتوی من کنار دو تا از سهم هایی که خریدم یه شکل شبیه خونه هست که روش میزنم مینویسه سود مجمع فلان قدر.
میشه لطف کنین به من بگین این یعنی به من سود تعلق گرفته یا نه؟ و چطور باید دریافتش کنم. لطفا تا حد امکان با جزئیات بگین. ممنون از لطفتون

با سلام و احترام،
اگر در زمان برگزاری مجمع شما سهامدار یک شرکت باشید سود به شما تعلق می گیرد. نحوه دریافت سود به این صورت است که باید به سایت کدال مراجعه کنید و اگهی پرداخت سود نقدی سهام را مشاهده کنید، در این اطلاعیه زمان و مکان پرداخت سود(بانک مورد نظر) مشخص شده است، با در دست داشتم مدارک شناسایی در بازه زمانی مشخص می توانید به بانک مراجعه و سود نقدی خود را دریافت کنید

سلام با تشکراز مطاللب مفیدتان استاد فرضا من در تاریخ برگزاری مجمع شرکت xتعدادی سهام دارم و سود نقدی تصویب میشه و مثلا سود سهام من ۵ملیون میشه ولی من یک هفته بعد تصویب سود سهام و برگزاری مجمع سهام اون شرکت میفروشم یا بیشترشو میفروشم و تعداد کمی میمونه حالا زمان تقسیم سود به من سودی تعلق میگیره یا به تعدادسهامی که موقع تقسیم سود تو پرتفوی من ازاون شرکت باقی مونده سود میدن یعنی ملاک سهامداری در تاریخ برگزاری مجمع هست فقط یا باید تا تقسیم سود سهام نگه داشت ممنون

با سلام و احترام،
ملاک تعداد سهام شما در تاریخ مجمع است و بعد مجمع ملاک نیست .

ممنون این سوال من هم بود

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم


این ویدیو ۱۰ دقیقه‌ای دیدگاه مالی شما را متحول می‌کند!

مشاهده ویدئو

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

زمانی که شما اقدام به خرید سهام شرکتی می‌کنید، احتمالاً برایتان مهم است بدانید شرکت چقدر سود تقسیم می‌کند و فرآیند پرداخت سود سهام آن شرکت چگونه می‌باشد؟ افرادی که در بورس اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌کنند، غالباً از دو راه کلی کسب سود می‌کنند:

مثلاً اگر سهام شرکت الف در زمان خرید ۱۰۰ تومان باشد، چنانچه سرمایه‌گذار بتواند این سهم را به بیش از مبلغ خرید بفروشد، از این معامله (سرمایه گذاری) سود کرده است. به این روش، کسب عایدی سرمایه نیز گفته می‌شود.سود مجمع چگونه واریز میشود

این سود همان سود نقدی است که میزان آن بستگی به سیاست‌های کلی تقسیم سود شرکت دارد. البته باید بدانیم، همه‌ شرکت‌ها سود ده نبوده و قادر به پرداخت سود نقدی نیستند. تعدادی دیگر نیز سود خود را به‌منظور پیشرفت طرح‌های توسعه انباشته می‌کنند و تقسیم سود محدودی دارند. در مطلب پیش رو قصد داریم فرآیند پرداخت سود سهام را جزئی‌تر شرح دهیم. بد نیست نخست با مفهوم سود خالص و سود قابل تقسیم آشنا شویم.

فهرست

بر اساس ماده ۲۳۷ قانون تجارت منظور از سود خالص شرکت در هرسالی مالی عبارت است از درآمد همان سال مالی منهای کلیه هزینه‌ها، استهلاک‌ها و ذخیره‌ها.

بر اساس ماده ۲۳۹ قانون تجارت منظور از سود قابل‌تقسیم؛ سود خالص سال مالی شرکت منهای زیان‌های سال‌های مالی قبل و اندوخته قانونی مذکور و سایر اندوخته‌های اختیاری به‌علاوه سود قابل‌تقسیم سال‌های قبل که تقسیم‌نشده است. لازم به ذکر است در مبلغ نهایی سود، مالیات نیز باید کسر شود. در نتیجه پس از کسر مواردی که قانون بر آن‌ها تأکید دارد باقی‌مانده به‌عنوان سود قابل‌تقسیم خواهد بود. باید به این نکته هم توجه داشت که شرکتی که سود ده باشد باید حتماً ۱۰ درصد از سود قابل‌تقسیم را تقسیم نماید و درصورتی‌که زیان انباشته در شرکت وجود داشته بر اساس قانون امکان تقسیم هیچ مقداری از سود ممکن نخواهد بود. پس سود قابل‌تقسیم، سودی است که:

به‌عبارت‌دیگر، شرکت درصورتی‌که  می‌تواند سود تقسیم کند که در پایان سال مالی سود انباشته داشته باشد. اگر شرکتی طی یک سال مالی زیان داشته باشد، ولی در پایان سال مالی با در نظر گرفتن زیان آن سال، بازهم دارای سود انباشته باشد، می‌تواند سود تقسیم کند. حال که با مفهوم سود نقدی یا همان DPS آشنا شدیم بهتر است به نحوه تصویب مبلغ این سود و پرداخت آن بپردازیم.

صورت های مالی شرکت‌ها همراه با گزارش حسابرس مستقل، در مجمع عمومی عادی سالیانه که سالی یک‌ بار برگزار می‌شود، در اختیار سهامداران شرکت قرار می‌گیرد. لازم به توضیح است طبق ماده ۷۸ قانون تجارت برای رسمیت اجلاس مجمع عمومی عادی، حضور حداقل بیش از نصف سهامداران دارای حق رأی الزامی است. چنانچه در دعوت اول حدنصاب مذکور حاصل نشود، جلسه بعدی (دوم) با حضور هر عده از صاحبان سهام دارای حق رأی رسمیت خواهد داشت و مصوبات آن نیز قانونی است؛ منوط به اینکه در دعوت دوم نتیجه دعوت اول (عدم تشکیل آن) قید شده باشد. دستور کار اصلی این مجمع، تصویب صورت‌های مالی توسط سهامداران شرکت است؛ یعنی بعد از قرائت گزارش حسابرس مستقل و توضیحات مدیران شرکت در مورد کارهای انجام‌شده و برنامه‌های آتی، تصویب صورت‌های مالی به رأی گذاشته می‌شود. تصویب صورت‌های مالی، یعنی سهامداران به‌نوعی عملکرد مدیران شرکت را تائید کرده‌اند. بعد از تصویب صورت‌های مالی، نوبت تصویب مقدار سود تقسیمی می‌رسد. هیئت‌ مدیره شرکت با توجه به مقدار سود، وضع نقدینگی شرکت، برنامه‌های آتی و سایر موارد، مقدار سود تقسیمی را به مجمع پیشنهاد می‌کند. رکن تصمیم‌گیرنده برای تصویب مقدار سود تقسیمی، مجمع عمومی عادی سالیانه است. مجمع امکان دارد همان سود تقسیمی پیشنهاد شده توسط هیئت‌ مدیره را تصویب کند، یا سودی غیر از آن.

بر اساس ماده ۸۶ قانون تجارت مجمع عمومی عادی می‌تواند نسبت به کلیه امور شرکت به‌جز آنچه در صلاحیت مجمع عمومی مؤسس و فوق‌العاده است تصمیم بگیرد بر این اساس تصمیم‌گیری در خصوص سود قابل‌تقسیم بر عهده مجمع عمومی است.

سود هرسهم به سهامداری تعلق می‌گیرد که در تاریخ برگزاری مجمع عمومی سالیانه شرکت، مالک آن سهم باشد؛ بنابراین زمان خرید یا فروش سهام ملاک نیست. شما حتی اگر دو روز قبل از برگزاری مجمع، سهام شرکت را بخرید و در زمان برگزاری مجمع، سهامدار شرکت باشید، سود نقدی به شما تعلق می‌گیرد

در این شرکت‌ها پرداخت سود سهام، مشروط به وجود سود قابل‌تقسیم و تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام در مورد تقسیم سود است.

عموماً مجامع بسیاری از شرکت‌های بورسی از خرداد تا پایان مرداد برگزار می‌گردد. همان‌طور که می‌دانیم طبق قانون تجارت، شرکت‌ها موظف هستند، حداکثر ۸ ماه پس از تصویب سود نقدی در مجمع، نسبت به پرداخت آن به سهامداران اقدام نمایند. نحوه پرداخت سود سهام در مجمع عمومی و یا جلسه هیئت مدیره باید مشخص شود. پرداخت می‌تواند به‌صورت نقدی و یا غیر نقدی باشد. بعضاً مشاهده‌شده سود سهام از طریق تحویل کالاهای تولیدشده شرکت به سهامداران پرداخت‌شده و یا بخشی از سود سهام نقداً بین صاحبان سهام توزیع‌شده و بخش دیگری از سود سهام تأمین وجوه سهام ناشی از افزایش سرمایه شرکت رسیده و به‌این‌ترتیب تهاتر و تسویه صورت گرفته است. در اساسنامه شرکت‌ها می‌توان مهلت کوتاه‌تری برای پرداخت سود سهام تعیین کرد. بعضی شرکت‌ها پس از انقضای مهلت هشت‌ماهه نیز از پرداخت سود سهم به سهامداران خودداری می‌کنند. سهامداران با توجه به مفاد قانون، می‌توانند در صورت دیرکرد پرداخت سود نقدی مطالبه رسمی خود را با ارسال اظهارنامه قانونی اعلام کنند و مشمول خسارت تأخیر تأدیه شوند. البته عدم پرداخت سود سهام توسط مدیران به‌هیچ‌عنوان اجباری و دارای وجه کیفری نیست و سهامداران برای وصول مطالبات خود ناشی از سود سهام فقط می‌توانند اموال شرکت را توقیف کنند.

برای اطلاع از مبلغ و نحوه دریافت DPS هر شرکت پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار، می‌توانید اطلاعیه شرکت را در سایت codal.ir پیدا کنید و یا با امور سهام شرکت مربوطه ارتباط برقرار کرد. افرادی که به‌تازگی سهامداری یک شرکت را تجربه می‌کنند و با مراحل دریافت سود آشنایی ندارند باید بدانند فرایند پرداخت سود سهام و زمان آن در مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت اعلام می‌شود، چنانچه یک شرکت در مجمع تاریخ واریز سود سهام را اعلام ننماید موظف است به‌محض روشن شدن تاریخ دقیق اطلاعیه‌ آن را از طریق سامانه کدال منتشر نماید تا در اختیار سهامداران قرار گیرد. گفتنی است در مواردی هم شرکت پیش از برگزاری مجمع زمان‌بندی پرداخت سود را از طریق کدال اعلام می‌نماید. در میان سهامداران یک شرکت افرادی هستند که سال‌های متمادی به دلیل عدم آگاهی از چگونگی دریافت سود موفق به دریافت سود سهام خود نشده‌اند؛ هر شرکتی که سهام آن در بورس و فرابورس معامله می‌شود بخشی به نام امور سهام دارند که افراد حاضر در آن مسئول پاسخگویی به سؤالات و ابهامات سهامداران هستند. از این‌ رو سهامداران قدیمی می‌توانند برای دریافت سود خود با امور سهام شرکت مربوطه تماس حاصل نمایند و مراحل قانونی جهت دریافت سود خود را جویا شوند. برای دریافت شماره تلفن امور سهام کافی است عبارت امور سهام شرکت؟ را جستوجو کنید تا شماره آن از طریق سایت اصلی شرکت در اختیار شما قرار گیرد «اطلاعیه پرداخت سود سهام در سامانه کدال با عنوان زمان‌بندی پرداخت سود دوره ۱۲ ماهه منتهی به تاریخ قرار می‌گیرد».

پس از تصویب سود نقدی سهام یک شرکت در مجمع سالیانه، باید منتظر ماند تا زمان توزیع سود فرا رسد. گاهی شرکت در اطلاعیه زمان‌بندی پرداخت سود، از سهامداران درخواست می‌کند تا شماره‌حساب بانکی خود، همراه با کد بورسی به ایمیل شرکت ارسال یا برای امور سهام شرکت فکس نمایند. در این حالت پس از دریافت مشخصات و شماره‌حساب شما، سود تعلق‌گرفته به‌حساب شما در موعد مقرر واریز می‌شود. هرچند در غالب موارد، شرکت‌ها، بانک موردنظر خود جهت پرداخت سود به سهامداران معرفی می‌کنند. شما با در دست داشتن کارت شناسایی و کد سهامداری به بانک مراجعه می‌کنید. با تکمیل فرم دریافت سود نقدی شرکت در بانک، شما می‌توانید سود تعلق‌گرفته را به‌صورت نقدی دریافت کنید یا درخواست کنید آن را به‌حساب شما واریز نمایند.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 3.2 / 5. تعداد امتیاز: 19

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

سلام چطورسودسهم مجمع داده رابه حسابمون انتقال بدیم حساب هم درسجام دارم

باسلام دوست عزیز
از امور سهام شرکت پیگیری کنید که از چه طریقی سود مجمع تقسیم شده است.

سلام و عرض خسته نباشی
من یادم رفته بود سود سهامم رو بگیرم موعد مقرر ان گذشته بود برای دریافت سود سهامم باید چکار کنم تاکید میکنم موعد مقررش تمام شده است

باسلام دوست عزیز
باید از امور سهام شرکت پیگیری کنید

سلام خسته نباشید من سهام سفارس رو داشتم و مجمع رفتم و سود بهم تعلق گرفت، سهاممو فروختم، بعد چند ماه فرم ارسال مشخصات بانک رو میخوام بفرستم یکی از مدارکی که تو فرم قید شده لازمه بفرستیم فتوکپی از گواهینامه سهامه که ندارم، حتی سایت درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه هم رفتم و اونجا فقط گواهی سهامایی هست که الآن دارم نه اونایی که فروختم، الآن باید چیکار کنم که سفارس اون گواهینامه رو میخواد بابت پاسخگویی خیلی ممنونم

باسلام دوست عزیز
باامور سهام شرکت تماس بگیرید تا راهنمایی کنند

سلام.برای دریافت سود از بانکها باید حتما حساب داشته باشیم تو اون بانک یا نه نقدی هم پرداخت میکنن؟؟؟

باسلام دوست عزیز
در مراجعه به بانک کد ملی و کد بورسی شما توسط متصدی دریافت و مبلغ به شما پرداخت می شود نیازی به حساب نیست

سلام
من ۴ تا ۵ تا سود مجمع الان توی پرتفوی ام هست مثلا ۱۲۵۰۰ (اخابر) تومن ۱۹۵۰ تومن (پیزد)
میخام که دریافتشون کنم البته رفتم کدال دیدم که از طریق سجام گفتن واریز میشه چه وقت میاد تو حسابم یعنی اضافه میشه به قدرت خرید پرتفوی ام ؟؟؟؟

با سلام و احترام
اگر ذکر شده از طریق سجام واریز می‌شود، نیاز به پیگیری خاصی نداشته و به صورت خودکار واریز خواهد شد.
برای اطلاع از زمان واریز سود نیز باید با بخش امور سهام شرکت تماس بگیرید.

سلام من یکساله همینطوری در حال خرید و فروش سهام بودم ولی هیچ وقت دنبال سود تقسیمی سهام نرفته ام، ایا الان امکانش را دارم که از جایی همشونو کنترل کنم که اصلا جایی سود بی صاحاب نمونده باشه

باسلام دوست عزیز
شما باید لیست سهام خود را در طی سال استخراج کنید با توجه به زمان فروش سهم و زمان تشکیل مجمع بررسی کنید که اگر در زمان تقسیم سود سهامدار بوده اید از طریق شرکت مذکور پیگیر سودتان شوید

سلام. آیا درسته که میگن سود انباشته هر سه سال یک بار تقسیم میشه؟ مثلا برای شرکت فملی از کجا بدونیم که الان در چه فاصله ای از توزیع سود انباشته قرار دارد؟ برای نمونه من خودم صورت های مالی(تلفیقی) بشهاب رو از سال ۱۳۹۹ تا ۱۳۸۰ درآوردم ولی واقعیتش هیچی برام محرز نشد. موضوع خیلی جال و مهمیه. لطفا راهنمایی کنید. ممنون.

باسلام دوست عزیز
تقسیم سود بستگی به سیاست‌های شرکت و هیات مدیره می باشد

با سلام، بنده برای دریافت سود سهامم، به بانک ملی مراجعه کردم(خود شرکت در اطلاعیه گفته بود بروم بانک ملی) اما گفتند بصورت غیرحضوری هم میشود با وارد کردن کد ملی و کد بورسی سود را دریافت کرد. اما داخل سایت بانک نوشته بود مراجعه حضوری کنم… به چه سایتی باید مراجعه کنمسود مجمع چگونه واریز میشود

باسلام دوست عزیز
از امورسهام شرکت پیگیری کنید که سود سهام چگونه قابل دریافت است

سلام بنده از سال ۸۸ سهامدار سایپا بودم اما ایران نبودم پیگیرش باشم الان اومدم خب افزایش زیادی خورده اما میخوام بدونم سود سالهای گذشته چجوری میشه محفوظه یا نه

باسلام دوست عزیز
محفوظ است از امور سهام شرکت پیگیری کنید

سلام
در صورتی که تاریخ مراجعه به بانک جهت تقسیم سود یک شرکت (مثلا چکاپا) تموم بشه، امکان اینکه سود دریافت کنیم هست؟

باسلام دوست عزیز
بله از طریق امور سهام شرکت قابل بررسی است

سلام من ۱۵مردادسهامم رو فروختم آیا پول واریز میشود یا میتوانم لغو کنم چکار کنم چطوری میتونم هام رو در بورس ثبت کنم

باسلام دوست عزیز
امکان لغو وجود ندارد.مبلغ واریز می شود

سلام خسته نباشید،اگر بخواهیم سود سهاممون رو از بانک تجارت بگیریم باید حتما حساب باز کنیم در بانک تجارت؟

باسلام دوست عزیز
باید حساب بانک تجارت را در سجام معرفی کنید

سلام خسته نباشید ، ببخشید مثلا شرکت یه تارخی را مشخص کرده که بریم از بانک بگیریم سود را ….حالا اگر از اون تاریخ گذشت باید چکار کنیم

باسلام دوست عزیز
ازطریق امور سهام شرکت پیگیری کنید مبلغ قابل دریافت می باشد

باسلام
اگر بعد از مجمع و تعیین مقدار سود ،،،،کل سهام فروخته شود سود سهام از بین میرود یا خیر؟؟

با سلام و احترام.
خیر سود سهام متعلق به شخصی است، که در روز برگزاری مجمع سهامدار بوده باشد.

سلام اگر تو پرتوی بعد از مجمع میزان سود بزنه یعنی به ازای هر سهم این مبلغ یا کل سودی که گرفتیم را میزند؟

باسلام دوست عزیز
مبلغ کل به شما اعلام می شود

سلام در مورد سود تقسیم شده هر سهم که در کارگزاری آگاه نمایش داده میشه . آیا این سود به حساب کارگزاری واریز میشه و یا به حساب بانکی سهام دار؟ یا اینکه شرایط دیگری دارد.

باسلام دوست عزیز
سود سهام یا به حساب سهام دار واریز می شود و یا طی اطلاعیه ای از شعب بانک معرفی شده در آن اطلاعیه قابل دریافت است

سلام طبق اگهی کدال بابد سود مجمعو با مراجعه حضوری به بانک دریافت کنم اگه من مراجعه نکنم تا پایان زمان اعلامی یا سهممو بفروشم بدون مراجعه به بانک تکلیف سودم چی میشه؟

باسلام دوست عزیز
سود سهم شما نزد شرکت محفوظ است

سلام من ۶۰ هزار سهم از شرکت الف دارم بعد از مجمع اعلام میکنن سود امسال ۲۰۰ تومن تومن توزیع میشه من به تعداد هر برگ سهامم سود میگیرم ؟ یعنی به فرض مثال ۱۲ میلیون تومان به بنده سود نقدی تعلق میگیری؟؟

با سلام دوست عزیز
در گزارش مجمع سالانه میزان سود نقدی هر سهم مشخص شده است

بله همین طوره…
به شما به ازای هر برگ سهام سود تعلق می گیره..

سلام ببخشید کارگزاری مفید، یک سهام خریدم که امروز زده تقسیم سود نقدی داشته، حالا تو قسمت پرتفوی برای من زده ۱۴۰ تومن ضرر کردم بخاطر کاهش قیمت، میخواستم سوال کنم این سود حالا به حسابم واریز میشه یا اینکه ضرر کردم حالا؟

باسلام دوست عزیز
کاهش قیمت مربوط به افزایش سرمایه شرکت می باشد که یا حق تقدم و یا سهام جایزه به شما تعلق گرفته است.

سلام ببخشید تازه وارد بورس شدم.آیا عرضه اولیه هم به همون میزان سود داره؟

باسلام دوست عزیز
خریداران عرضه اولیه با هر تعداد سهم اگر وارد مجمع شوند شامل پرداخت سود خواهند شد

سلام من سهام غپینو رو داشتم رفت مجمع سالیانه بعد داخل سایت کدال زدن از مهر ۹۹ بامک سپه میتونید سود رو بگیرید ولی دیروز سهاممو فروختم الان میتونم سودمو بگیرم یا نه؟؟
چجوری باید بگیرم ؟؟

باسلام دوست عزیز
چون در زمان مجمع سهامدار بودید سود به شما تعلق می گیرد. به شعب بانک معرفی شده مراجعه کنید

سلام خسته نباشید مطلب مفیدی بود ولی بنده به سایت کدال مراجعه کردم و نماد رو سرچ کردم و پی دی افارو دیدم ولی هیچ جاییش ندیدم نوشته باشه سود سهامم رو باید از بانک بگیرم یا مستقیما به پرتفوی بنده میشینه… دقیقا کجاش نوشته شده که من ندیدم؟

باسلام دوست عزیز
در بخش جستجوی اطلاعیه ها، نوع اطلاعیه،زمانبندی پرداخت سود را انتخاب و نماد مد نظر خود را جستجو کنید اگر بارگذاری شده باشد نمایش می دهد در غیراینصورت منتطر بمانید و یا با امورسهام شرکت تماس بگیرید

سلام وقت بخیر بخیر ما دو برگه سهم مربوط بانک سرمایه داریم مربوط ۱۶ سال پیش خواستم بدون طی افزایش سرمایه هایی که شرکت داده ایا تعداد سهم های ما تغییر کرده یا همون تعداد مونده.؟

باسلام دوست عزیز
از امور سهام بانک پیگیری کنید.

باسلام من از یه شرکت ۴۰۸ تا سهم خریدم بعداز مدتی ۱۴۰تا سهم به سهامم اضافه شد که این ۱۴۰سهم اصلا قابل فروش نیست مثلا من بخوام بفروشم فقط همون ۴۰۸ تا سهم رو میتونم بفروشم ولی سهامم ۵۴۸ تا است در ضمن من باقیمت ۸۷۰۰تومن خریدم قبلا الان قیمت سربه سر شد۶۴۰۰تومن لطفا یه راهنمایی کنید این سود بهش خورده یانه

باسلام دوست عزیز
سهام جایزه است که به شما تعلق گرفته و پس از تایید افزایش سرمایه به سهم عادی تبدیل می شود

سلام بزرگان فن بورس یک سوال تخصصی دارم :
باتوجه به خبره بودن بسیاری ازافراد مانندخودم که تویک سال مالی تعداد وانواع زیادی از سهام های مختلف رو خریداری وبفروش رسوندیم که گاها تعدادیش هم قبل از تشکیل مجمع خریدیم وبعدش فروختیم ونام ونشانی خاطرمون نیست ،که برخی از طریق کارگزاریمون بود وتعدادی هم ازسایتهای دیگه یاطرق دیگه ، لیست سودهای نقدی تصویب شده این سهامها روازکجاپیدا کنیم درحالی که نمی دونیم چندتاسهام وماله کدوم شرکت بوده؟؟؟

باسلام دوست عزیز
به سامانه آنلاین وضعیت دارایی سهامداران مراجعه کنید

سلام وقتتون بخیر
ببخشید مثلا فلان شرکت میزنه اطلاعیه ی پرداخت سود منتهی به اسفند ۹۸ ومجمع عمومیش هم اواخر تیر ماه ۹۹ است
آیا این سود ب سهامدارانی تعلق میگیره ک درسال ۹۸ سهامدار بودن یا ب کسانی ک مثلا خرداد ماه ۹۹ سهام خریدن هم تعلق میگیره؟
با تشکر

باسلام دوست عزیز
سود مجمع به افرادی تعلق می گیرد که در زمان تشکیل مجمع سهامدار باشند.

سلام و وقت بخیر خدمت شما. من از کجا باید بفهمم که از چه سهامی و چقدر سود بهم تعلق گرفته؟چون الان اون سهام رو ندارم و نمی‌دونم که در زمان تقسیم سود آیا اون سهام رو داشتم یا نه.نرم افزار یا سایتی هست که بشه میزان سودی که بهم تعلق گرفته رو ببینم؟ممنون

باسلام دوست عزیز
از طریق امور سهام شرکت ها باید پیگیری کنید

از طریق درگاه یکپارچه ذینفعان سرمایه
قسمت سودهای تعلق گرفته

سلام من سود تقسیمی یه شرکتی رو درزمان اعلام شده نگرفتم الان از چیکار کنم؟

با سلام دوست عزیز
با امور سهام شرکت تماس بگیرید

سلام
مادر من سال ۱۳۷۵ مبلغ ۱۰هزار تومان سهام از شرکت توسعه عمران کرمان خرید کرد
تا به الان هیچ اقدام یا پرداخای نداشتن
چطور میتونم پیگیری کنم

با سلام دوست عزیز
با امورسهام شرکت تماس بگیرید

سلام. من در سال ۹۰ از بانک سرمایه با کسر از حقوق سهام خریدم. اولا چطوری میشه این سهام در پروتفوی من بیاد؟ حتما میگید با تغییر کارگزاری. من فقط کارگزاری آگاه دارم و رفتم آگاه و در تغییر کارگزاری ثبت درخواست کردم حدود یک هفته هست ولی اتفاقی نیفتاد. لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم.
ثانیا از سال ۸۹ تا حالا سودی نگرفتم و حتی اگر افزایش سرمایه ای داشت. چیکار کنم تا به سود و یا افزایش سرمایه ام برسم و اطلاعاتی نیز در این خصوص کسب کنم.
سپاسگزارم از صبر و حوصله تان در پاسخگویی به سوالات

با سلام دوست عزیز
به یکی از شعب بانک سرمایه مراجعه کنید و برگه سهام خود را دریافت کنید سپس با مراجعه به کارگزاری برای تغییر کارگزار ناظر اقدام کنید. سود سهام بانک به حساب شما واریز می شود در صورتی که واریز نشده است از شعب بانک پیگیر شوید

سلام نحوه دریافت سود شرکت های در سهام عدالت و دارا یکم چگونه است؟

با سلام دوست عزیز
افرادی که روش مستقیم را انتخاب نموده اند سود عایدی از سهام ۳۶ شرکت بورسی را مانند سایر فعالان بورس دریافت خواهند کرد. بابت ۱۳ شرکت غیربورسی نیز سود سهام شرکت سرمایه گذاری استانی به آنها تعلق خواهد گرفت.
کسانی که روش غیرمستقیم را برگزیده اند، سود سهام شرکت سرمایه گذاری استانی را دریافت خواهند کرد.
دارا یکم نیز سود عایدی از سهام شرکتهای بورسی را مانند سایر فعالان بورس دریافت خواهند کرد.

سلام وقت بخیر.من حدودا۱۵-۱۶سال پیش دوسهم از سهام شرکت راه‌آهن روخریدم وتا به امروزهم پیگیرسهام نبودم واطلاع ازسودندارم.
لطفا راهنماییم کنید که چه کاری بایدانجام دهم وچطورپیگیری سهام باشم.ممنونم

باسلام دوست عزیز
با امور سهام شرکت تماس بگیرید. اگر برای ثبت اطلاعات در سجام اقدام نکرده اید لازم است مراحل آنرا نیز انجام دهید

سلام
برای پیگیری سود سهام متعلق به سه سال اخیر که من سهامدار بودم اما اقدام به دریافت سود نکردم باید از طریق شرکت مربوطه پیگیر بشم؟و فرم برای سود سهام سنوات رو درخواست کنم و بعد از تکمیل به شرکت تحویل بدم؟
اصلا این موضوع سود سهام سنوات رو همه شرکت ها اجرا میکنند؟

با سلام دوست عزیز
با امور سهام شرکت مورد نظر تماس بگیرید

با سلام، من از ۱۵ سال قبل تعدادی سهام از یک شرکتی را دارم.الان چطوری میتونم آن سهام را به کارگذار مفید منتقل و آنها رو در پرتوی خود داشته باشم؟ضمنا من کد معاملاتی کارگذاری مفید و در سامانه ایزی تریدر فعال هستم.

با سلام دوست عزیز
باید کارگزار ناظر را تغییر دهید

سلام وقتتون بخیر
ببخشید سوالی از خدمت شما داشتم،در مورد سود مجامع مثلا اگر ما سهم رو به صورت کامل بفروشیم دیگه از لیست پرتفوی ما حذف میشه برای اینکه بدونیم در چه سهم هایی قبلا سود مجمع داشتیم و مبلغ هاش چقدر بوده من شنیدم سایتی وجود داره که تمام این اطلاعات رو بهمون نشون می ده،می خواستم بدونم درسته این مطلب؟؟
ممنونم از شما

با سلام دوست عزیز
از طریق سایت کدال به کلیه اطلاعیه های مجامع دسترسی خواهید داشت

با سلام
لطفا راهنمایی کنید
در پرتفوی بنده ودر ستون سود مجامع مقدار ریالی سود برای برخی از نمادهای سبدم نمایان شده است. نمیدانم آیا این پول به حساب بنده واریز شده است یا خیر ؟

با سلام دوست عزیز
روش دریافت سود سهام در شرکت‌هایی پذیرفته شده در بورس متفاوت است و معمولا به دو روش انجام می‌گیرد:
روش اول – واریز به حساب بانکی سهامدار
که در اینصورت سهامدار باید مشخصات حساب بانکی‌اش را برای شرکت بفرستد. برخی شرکت‌ها فقط به حساب بانکی خاصی پرداخت انجام می‌دهند که در این مواقع اگر سهامدار در آن بانک حساب نداشته باشد، می‌بایست یک حساب در آن بانک افتتاح کند و مشخصات آنرا برای شرکت بفرستد.
ارسال مشخصات برای شرکت، معمولا از طریق سایت شرکت، فکس، ارسال پستی، ایمیل و یا مراجعه حضوری به امورسهام مقدور است.
روش دوم – مراجعه سهامدار به یک بانک خاص و ارائه کارت ملی و کپی آن + کدمعاملاتی
در این روش، شرکت موردنظر با یک بانک قرارداد می‌کند تا سود سهامدارانش توسط آن بانک پرداخت شود.
برای دریافت سود سهام از طریق این روش کافیست با کارت ملی و کدمعاملاتی خود به یکی از شعب بانک موردنظر (که توسط شرکت به سهامداران معرفی می‌شود) مراجعه نمایید. ممکن است در بانک، کپی کارت ملی از شما درخواست شود، بنابراین بهتر است کپی کارت ملی را نیز همراه داشته باشید.

سلام
چند سال پیش و در زمان تاسیس بانک شهر,از طریق شهرداری,سهام بانک شهر به بنده(۵۱۰۰۰ سهم) بصورت اجباری! واگذار شد و تا ۳سال پیش از این موضوع بی خبر بودم.به دلیل این بدهی بانک از پرداخت تسهیلات سرباز می زد.امسال تسویه حساب کردم بابت این چند سال از من دیرکرد گرفتند.
سوال اینجاست که آیا این چند سال سودی شامل من می شده یا از این پس می توانم مدعی سود سهام باشم؟
خیلی ممنونم

با سلام دوست عزیز
سهامداران که سود سهام سنوات گذشته خود را دریافت ننموده اند می توانند با تکمیل نمودن فرم مربوط به مشخصات حساب بانکی خود تحت عنوان فرم اعلام شماره حساب به نشانی امور سهام ارسال تا امکان پرداخت سود سهام سنوات گذشته میسر گردد .

درود
در پورتفوی من سهم شصدف وجود داره ولی در پرتفوی لحظه ای ندارمش.
همچنین سهمی تعدادش در پورتفوی و پورتفوی لحظه ای فرق میکنه. میشه راهنماییم کنین چرا اینجور شده و چجوری باید درستش کنم؟

با سلام دوست عزیز
لطفا با پشتیبانی کارگزاری تماس بگیرید

سلام
فرض کنید من از سال ۹۰ سهامدار شرکت الف باشم و تا به حال سود مجمع را دریافت نکرده باشم
آیا به جای این وجه سود به من سهام تعلق گرفته یا هنوز می توانم آن را دریافت کنم؟

با سلام دوست عزیز
سهامداران محترمی که سود سهام سنوات گذشته خود را دریافت ننموده اند می توانند با تکمیل نمودن فرم مربوط به مشخصات حساب بانکی خود تحت عنوان فرم اعلام شماره حساب به نشانی امور سهام ارسال تا امکان پرداخت سود سهام سنوات گذشته میسر گردد .
چگونه می توانم مطالبات (سود سهام) خود را به سهم تبدیل نمایم ؟
تا زمانی که شرکت اقدام به افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات ننماید ، امکان این کار وجود ندارد . و اگر سهامدار تمایلی به دریافت نقدی مطالبات خود ندارد، این مبلغ تا زمان افزایش سرمایه نزد شرکت محفوظ می ماند .

حدود بیست سال قبل سهام خریدم از توسعه عمران کرمان رسید بانکی رو گم کردم تا امروز هیچ سودی نگرفتم چه جوری میتونم از کم و کیف سهامی که خریدم خبری بگیرم ،لطفا راهنماییم کنید ممنون

میتونین توی سامانه سجام ثبت نام کنید و بعد از احراز هویت میتونین لیست سهام هایی که دارین رو مشاهده کنید

سامانه سجام مزیتش چیه ؟ چرا امکان تقسیم سود بصورت واریز مستقیم بحساب سهامدارانرو فعال نمی کنند ؟

مزیتش اینه که شما نمیتونین بدون کد بورسی که سامانه سجام بهتون میده سهام بخرید

سلام چنانچه در زمان مجمع سهامدار باشیم وبعد از مجمع سهام را بفروشیم سود تعلق میگیرد؟زمان برگزاری مجامع ر ا کجا میتوان مشاهده کرد؟چنانچه سود یک سهام را چندسال دریافت نکرده باشیم سود ازبین میرود؟

با سلام و احترام
تمام تصیمات مجمع شامل حال افرادی است، که در زمان برگزاری مجمع سهام‌دار شرکت باشند. در صورتی که پس از بازگشایی نماد بعد از مجمع سهام خود را نیز بفروشید؛ باز هم مصوبات مجمع شامل حال شما خواهد شد. زمان برگزاری مجامع در سامانه کدال و روزنامه‌های کثیرالانتشار اطلاع‌رسانی می‌شود. در حال حاضر با توجه به راه‌اندازی سامانه سجام، اغلب شرکت‌ها در موعد مقرر سود نقدی مصوب را به شماره حساب معرفی شده در سجام واریز می‌کنند؛ اما در غیر این صورت، حتی پس از گذشت مدت طولانی صاحبان سهام می‌توانند؛ با پیگیری از شرکت مربوطه سود سهام خود را دریافت کنند.

سلام
من یک تازه وارد هستم. توی کارگزاری مفید. الان توی پرتوی من کنار دو تا از سهم هایی که خریدم یه شکل شبیه خونه هست که روش میزنم مینویسه سود مجمع فلان قدر.
میشه لطف کنین به من بگین این یعنی به من سود تعلق گرفته یا نه؟ و چطور باید دریافتش کنم. لطفا تا حد امکان با جزئیات بگین. ممنون از لطفتون

با سلام و احترام،
اگر در زمان برگزاری مجمع شما سهامدار یک شرکت باشید سود به شما تعلق می گیرد. نحوه دریافت سود به این صورت است که باید به سایت کدال مراجعه کنید و اگهی پرداخت سود نقدی سهام را مشاهده کنید، در این اطلاعیه زمان و مکان پرداخت سود(بانک مورد نظر) مشخص شده است، با در دست داشتم مدارک شناسایی در بازه زمانی مشخص می توانید به بانک مراجعه و سود نقدی خود را دریافت کنید

سلام با تشکراز مطاللب مفیدتان استاد فرضا من در تاریخ برگزاری مجمع شرکت xتعدادی سهام دارم و سود نقدی تصویب میشه و مثلا سود سهام من ۵ملیون میشه ولی من یک هفته بعد تصویب سود سهام و برگزاری مجمع سهام اون شرکت میفروشم یا بیشترشو میفروشم و تعداد کمی میمونه حالا زمان تقسیم سود به من سودی تعلق میگیره یا به تعدادسهامی که موقع تقسیم سود تو پرتفوی من ازاون شرکت باقی مونده سود میدن یعنی ملاک سهامداری در تاریخ برگزاری مجمع هست فقط یا باید تا تقسیم سود سهام نگه داشت ممنون

با سلام و احترام،
ملاک تعداد سهام شما در تاریخ مجمع است و بعد مجمع ملاک نیست .

ممنون این سوال من هم بود

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم


این ویدیو ۱۰ دقیقه‌ای دیدگاه مالی شما را متحول می‌کند!

مشاهده ویدئو

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

در این مقاله سعی داریم در مورد سود سهام که شرکت‌های بورسی به صورت نقدی در بین سهامدارن خود تقسیم می‌کنند حرف بزنیم. شرکت‌های سودده سالیانه یکبار به سهامدارانشان سود نقدی (DPS) پرداخت می‌کنند. در ابتدا بسیار ضروری است که بدانیم EPS و DPS چیست؟ کلمه EPS مخفف عبارت earning per share است که به معنی درآمد هر سهم است. وقتی که شما کل درآمد یک شرکت در پایان سال مالی بر تعداد سهام آن شرکت تقسیم کنید EPS آن شرکت بدست می‌آید. دو نوع EPS داریم که در مقاله‌های قبل https://khanesarmaye.com/eps-dps آن‌ها را به طور مفصل توضیح داده‌ایم.

DPS مخفف عبارت dividend per share است که به معنی سود تقسیمی هر سهم است که بین شرکت‌های بورسی متفاوت است. شرکت‌ ها سیاست‌های متفاوتی درخصوص تقسیم سود دارند.  برخی ترجیح می‌دهند بیشتر سود سهام را بین سهامداران تقسیم کنند، اما برخی دیگر درصد کمی از سود را تقسیم کرده و بخش عمده آن را به تأمین نقدینگی مورد نیاز برای انجام طرح‌های توسعه ‌ای، اختصاص می‌‌دهند. اینکه چه مقدار از ای پی اس به عنوان دی پی اس بین سهامداران تقسیم می‌شود در مجمع عمومی شرکت تصمیم ‌گیری می‌شود. حال که معنی سود نقدی شرکت‌های بورسی را متوجه شدیم، باید بدانیم که از چه طریق این سود نقدی را دریافت کنیم. این نکته را در نظر داشته باشید هرشخصی که در زمان برگزاری مجمع شرکت، سهامدار شرکت باشد می‌تواند این سود را دریافت کند. روش دریافت سود سهام در شرکت‌هایی پذیرفته شده در بورس متفاوت است و معمولا به دو روش انجام می‌گیرد:سود مجمع چگونه واریز میشود

در این روش سهامدار باید مشخصات حساب بانکی خود را برای شرکت بفرستد. یک نکته را در نظر بگیرید که برخی شرکت ها فقط به حساب بانکی خاصی پرداخت انجام می‌دهند که دراین‌ صورت سهامدار باید در آن بانک یک حساب افتتاح کند و مشخصات آنرا برای شرکت بفرستد. توجه داشته باشید ارسال مشخصات برای شرکت، می‌تواند از طریق سایت شرکت، فکس، ارسال پستی، ایمیل باشد.

در روش حضوری، شرکت با یک بانک مشخص قرارداد دارد تا سود سهامدارانش توسط آن بانک پرداخت شود. برای دریافت سود سهام از طریق این روش کافیست با کارت ملی و کدمعاملاتی خود به یکی از شعب بانک موردنظر مراجعه نمایید. احتمال دارد کپی کارت ملی از شما درخواست شود، بنابراین بهتر است کپی کارت ملی را نیز همراه داشته باشید.

۱– وارد سایت کدال شوید.

۲– روی منوی جستجوی اطلاعیه کلیک کنید.

۳– در فیلد نماد، نماد بورسی شرکت را بنویسید (در سایت tsetmc.com نماد شرکت ها مشخص است).

۴– گزینه نوع اطلاعیه را روی “زمانبندی پرداخت سود” قرار دهید.

۵– در پایین فرم، روی دکمه جستجوی اطلاعیه‌ها کلیک کنید.

۶– اگر اطلاعیه‌ای ارسال شده باشد، روبروی اطلاعیه، با کلیک روی آیکون‌ها، بصورت فایل pdf یا عکس دانلود کنید.

۷– در اطلاعیه، معمولا نحوه دریافت سود ذکر شده است.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 4.3 / 5. تعداد امتیاز: 7

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

سلام اگر سود نقدی سالیانه سال های قبل را دریافت نکرده باشیم از بین میرود ؟ یا می شود دریافت کرد

باسلام دوست عزیز
از بین نمی رود با مراجعه به امور سهام شرکت پیگیری کنید

با سلام
چرا سازمان بورس شرکت ها را موظف نمی کند سود سهام را از طریق شماره حساب های سامانه سجام واریز کند ؟ واقعا در این شرایط کرونایی ، مراجعه به بانک چه معنایی دارد ؟ خیلی ها که سود ناچیزی دارند از خیرش می گذرند که جمع این مبالغ برای شرکت ها قابل توجه می شود . در نتیجه این شائبه به وجود می آید که سازمان بورس منافع شرکت ها را بر منافع سهامداران ترجیح می دهد .

با سلام و احترام
فرآیند واریز سود سهام از طریق سجام به صورت گام به گام در حال اجرا بوده و به مرور زمان تمام شرکت‌های بورسی موظف به واریز سود به این شیوه خواهند بود.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم


بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

زمانی که شما در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنید (منظور خرید سهام شرکت‌هاست) از دو محل می‌توانید سود بدست آورید:

 1. افزایش قیمت سهام

مثلا سهام را در قیمت 1000 تومان خریداری کرده‌اید و پس از چندماه به قیمت هر سهم به 1800 تومان رسیده است. در این صورت شما حدود 80 درصد سود کرده‌اید. می‌توانید کل یا بخشی از سهام خود را از طریق پنل معاملاتی‌تان بفروشید و مبلغ حاصل شده را در حساب بانکی دریافت کنید.

2. سود نقدی سالیانه

سود مجمع چگونه واریز میشود

شرکت‌های سهامی عام که سودده هستند سالیانه یکبار اقدام به توزیع سود نقدی می‌کنند. این سود نقدی، حاصل از عملکرد شرکت است.

مثلا شرکتی که سهام آنرا خریده‌اید یک شرکت پتروشیمی است. این شرکت در طول یک‌سال مالی با تولید و فروش محصولات پتروشیمی و شیمیایی، توانسته به ازای هر سهم 250 تومان سود بدست آورد (اصطلاحا محقق کند).

در مجمع عمومی عادی سالیانه که یکبار در سال برگزار می‌شود، هیئت مدیره شرکت پیشنهاد تقسیم 210 تومان از سود حاصل شده را می‌دهد و مورد تصویب قرار می‌گیرد.

مطلب مرتبط: مجمع عمومی عادی سالیانه چیست؟

اما در چه صورت سود سهام به سهامداران پرداخت می‌شود؟

در این شرکت‌ها پرداخت سود سهام، مشروط به وجود سود قابل تقسیم و تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام در مورد تقسیم سود است.

اگر شرکت نتوانسته باشد هیچ سودی بدست آورد (شرکت زیان‌ده باشد) طبیعتا سودی نیز برای تقسیم وجود نخواهد داشت.

همچنین ممکن است حتی با وجود سودآور بودن فعالیت شرکت در سال مالی، هیچ سودی تقسیم نشود که این موضوع دلایل زیادی دارد. در اینجا می‌توانید دلایل عدم تقسیم سود توسط شرکت‌ها را بخوانید.

برای اطلاع از مبلغ و نحوه دریافت سود نقدی هر شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، می‌توانید اطلاعیه شرکت را در سایت codal.ir پیدا کنید و یا با امور سهام شرکت مربوطه ارتباط برقرار کرد.

شرکت‌های اطلاعیه پرداخت سود را همراه با شیوه دریافت در سایت کدال ارسال می‌کنند.

در تصویر زیر یک نمونه از این اطلاعیه را مشاهده می‌کنید:

در اطلاعیه‌ها روش دقیق دریافت سود مشخص است، از جمله تاریخ دریافت و بانک موردنظر.

اگر نیاز به ارسال شماره حساب به شرکت باشد، این موضوع در اطلاعیه ذکر می‌شود.

البته با پیشرفت سامانه سجام، انتظار می‌رود در ماه‌ها و سال‌های آتی، کلیه شرکت‌ها سود نقدی را از طریق سامانه سجام پرداخت کنند.

مطلب مرتبط: سامانه سجام چیست؟

.

طبق قانون تجارت، در صورتی که در مجمع عمومی عادی سالیانه، تقسیم سود تصویب شود، شرکت باید حداکثر ظرف 8 ماه از تاریخ تصویب، سود نقدی را به سهامداران پرداخت کند.

سود هرسهم به افرادی تعلق می‌گیرد که در تاریخ برگزاری مجمع عمومی سالیانه شرکت، مالک آن سهم باشد.

بنابراین زمان خرید یا فروش سهام ملاک نیست. شما حتی اگر دو روز قبل از برگزاری مجمع، سهام شرکت را بخرید و در زمان برگزاری مجمع، سهامدار شرکت باشید، سود نقدی به شما تعلق می‌گیرد (حتی اگر آنرا فورا پس از بازگشایی سهم بفروشید)

برای محاسبه نرخ بازده ناشی از دریافت سود سهام،‌ سود تقسیمی سالانه را بر قیمت جاری هر سهم تقسیم می‌کنند.

اگر قصد دارید کل سود/زیان حاصل شده از سرمایه‌گذاری را محاسبه کنید این مطلب را ببینید.

 

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

در بورسینس با مقالات آموزشی، دوره‌های آنلاین و کتاب‌ها و… به شما کمک می‌کنیم درآمد بیشتری داشته باشید و سود بیشتری از سرمایه‌گذاری کسب کنید.

توصیه های 8گانه در خرید و فروش سهام بسیار مفید بود

عالی بود مرسی

بسیار مفید بود یه راهنمایی از شما یا دوستان داشتم واینکه یافتن اطلاعات شرکت ها در کدال مقداری سخت است چطور میشه راحتر مورد را یافت

از قسمت جستجو (منو بالا) در سایت کدال استفاده کنید.

سلام
اگر بعد از مجمع تقسیم سود سهام رو بفروشیم باز هم سود رو در زمان مقرر میتونیم تحویل بگیریم ؟

سلام، بله

سلام
برای انجام تحلیل تکنیکال یه سری اطلاعات نیاز داریم مثل انواع فیبوناتچی،میانگین متحرک کوتاه مدت و بلند مدت،شاخص قدرت نسبی و …
اگه نرم افزاری وجود داره که این اطلاعات و سایر اطلاعات مهم و کاربردی رو جهت انجام تحلیل تکنیکال در اختیارمون بزاره لطفا معرفی کنید.اگه اندروید باشه خیلی بهتره.

سلام. لطفا از این به بعد سوالات رو در انجمن پرسش و پاسخ درج کنید:
http://forum.bourseiness.com/forum/3-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87/
لینکش رو در پایین دکمه ارسال نظر گذاشتیم و کاملا واضحه.
———-
از نرم افزار مفیدتریدر میتونید برای تحلیل تکنیکال استفاده کنید. لینک دانلودش پایین صفحه این هست.:
http://emofid.com/MofidTrader5/MobileDetail

لطفا لینک قسمت مطرح کردن سوالات رو بزارید
ممنون.

http://forum.bourseiness.com/forum/3-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87/سود مجمع چگونه واریز میشود

سلام
لینک مشکل داره
باز نمیشه
سوالاتو کجا باید مطرح کنیم؟

سلام. دوست عزیز لینک موردنظر هیچ مشکلی نداره. اگه برای شما باز نمیشه در اینجا وارد انجمن سوال و جواب بشید: http://forum.bourseiness.com/

لطفا یه نرم افزار دیگه معرفی کنید که فارسی باشه و کار کردن باهاش ساده و راحت باشه
کار کردن با نرم افزار مفید تریدر یه کم سخته
در ضمن لینک مطرح کردن سوالات خرابه
لطفا پیگیری کنید
ممنون و تشکر از زحمات بی دریغتون
هیچ سایتی نیست که به این سرعت به سوالات کاربران جواب بده

کار با این نرم افزار به زبان انگلیسی قوی نیاز نداره. مفیدتریدر فارسی هم میشه: http://www.emofid.com/Downloads/videos/02-mt5-persian.mp4

سلام مجدد
با عرض پوزش این لینک جدید که گذاشتید هم مثل لینک قبلی واسه من باز نمیشه
نمیدونم شاید مشکل از گوشی یا نرم افزار من باشه
و یه چیز دیگه من مفید تریدر 5 برای اندروید رو دانلود کردم ولی فیلم اموزش تغییر زبان شما مربوط به ویندوز هست
لطفا راهنمایی کنید
من خیلی وقته که دنبالشم
ولی هنوز به نتیجه نرسیدم
حتما نرم افزار نسخه ی اندروید نیاز دارم
نرم افزار دیگه ای نیست؟

سلام. مشکل بازنشدن انجمن با موبایل حل شد.
در مورد فارسی سازی روی اندروید متاسفانه اطلاعی ندارم. توی منوها جستجو کنید ببینید گزینه language هست یا نه. شاید این امکان روی اپلیکیشن اندروید هنوز پیاده نشده.
نرم افزارهای اندروید دیگه هم اگر باشه ممکنه فارسی نباشه. بهترین راه اینکه که زبان انگلیسی تون رو تقویت کنید.

ماسهام دولتي هم ثبتنام كرديم چند ساله هنوز خبري نيست

سلام اگه سود سهامو یک سال دریافت نکینم چه اتفاقی می افته ؟آیا سود روی حساب ما باقی میمونه؟ آیا میشه سود نقدی را تبدیل به سهام کرد؟

سلام. سودی که دریافت نکردید نزد شرکت باقی میمونه ، حتی اگه چندسال سود سهام رو نگرفته باشید.
میتونید سود سهامی که دریافت کردید رو مجددا برای خرید سهام اختصاص بدید و خودتون سهام بخرید.

ایا کسی ک تاکنون سود سهمی دریافت ننموده هر زمانی ک ب بانک برای دریافت سود سهامش رجوع کند موفق به دریافت سود سهامش میشود
و حتی اگر درحال حاضر ان سهم رو نداشته باشد

همونطور که در مطلب هم ذکر شده:
سود هرسهم به سهامداری تعلق می‌گیرد که در تاریخ برگزاری مجمع عمومی سالیانه شرکت، مالک آن سهم باشد.
بنابراین فرضا اگر شما سهم رو قبل از مجمع بخرید و دقیقا روز بعد از مجمع بفروشید بازهم سود نقدی به شما تعلق میگیره.
ملاک فقط سهامدار بودن شما در زمان برگزاری شرکت هست.

ببخشید من تازه کارم و چند تا سوال دارم، ممنون میشم اگه پاسخ بدین
1. مثلا اگه سود تقسیمی هر سهم، 1000 ریال باشه، و 20000 سهم داشته باشیم، سود میشه حاصلضرب این دو عدد؟ آیا امکان داره که مثلا یه سهامی رو چند روز مونده به برگزاری مجمع، با قیمت 2000 ریال بخریم و چند روز بعد مشمول سود 1000 ریالی بشیم؟ بعد از تقسیم سود قیمت سهام تغییری میکنه؟
2. سود تقسیمی از ارزش ریالی هر سهم جداست؟ یعنی اگه سهامتو هم بفروشی، یه سود دیگه هم اینجوری میکنی؟
3. توی کدوم نوع از اطلاعیه های کدال، میشه سود تقسیمی هر سهم رو دید؟
4. تعدیل های مثبت و منفی که روی سهم ایجاد میشود، بر چه اساس صورت میگیرد؟ چگونه خود شرکت میتواند ارزش سهام خود را عوض کند؟ آیا تعدیل مثبت نشانه ای از افزایش سود آوری و در نتیجه سود تقسیمی هر سهم است؟
با تشکر!

سلام
1 – بله، سود سهم میشه حاصل ضرب مقدار سود در تعداد سهام. تقریبا میشه گفت غیرممکن هست قیمت سهمی قبل از مجمع 200 تومان باشه و بعد 100 تومان نقدی تقسیم کنه! چون اگه اینطور بود قبل از مجمع انقدر سهم رو خریداری میکردن تا قیمت رشد میکرد.
2 – بله جداست . سود نقدی ارتباطی با سودی که شما از طریق اختلاف بین قیمت خریدوفروش سهام بدست میارید نداره
3 – تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه + زمانبندی پرداخت سود سهام
4 – تعدیل مثبت یا منفی یعنی کم یا زیاد شدن سود (EPS) شرکت . تعدیل مثبت یعنی افزایش سودآوری شرکت .
شاید شرکتی افزایش سودآوری داشته باشه ولی در مجمع عادی سالیانه، سود نقدی رو کمتر از قبل تصویب کنن ، پس سود شرکت (EPS) دقیقا همون رقم سود تقسیمی نیست .
سود نقدی سهام که سالی یکبار به سهامداران تعلق میگیره به DPS مشهوره و معمولا کمتر از مقدار EPS هست

بسیار عالی

با سلام من از سال قبل سهام زهراوی را داشتم طبق اطلاعیه اذر ماه سود سهام واریز میشد که باید شماره حساب میفرستادیم برای شرکت اما من نفرستاده ام الان برای دریافت سود سهام باید چیکار کنم

سلام. با امور سهام شرکت تماس بگیرید تا راهنمایی تون کنن.

سلام و وقت به خیر
در سازمان بورس مکانی هست که عضو می شیم و میتونیم کلیه سهام های متعلق به خودمون رو حتی در کارگزاریهای متفاوت ببینیم . ایا جایی یا روشی هست که سود متعلقه رو به ما نشون بده . این بخصوص در مورد سهامی که سود بهش تعلق گرفته و بعد فروخته شده عرض می کنم .
متشکرم

سلام. در حال حاضر چنین چیزی وجود نداره که کل سودها رو یکجا نشون بده، اما فکر میکنم شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال کار روی چنین سیستمی هست.

سلام موضوعی که در دستور جلسه در صورت اینکه بخوان تقسیم سود رو تصویب کنن چیه؟
آیا در دسته سایر موارد قرار میگیرند؟ چون موضوع مرتبط تری نتونستم ببینم

سلام، منظور شما در گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه است؟
در خلاصه تصمیمات مجمع در زیر بخش ” میزان سود قابل تخصیص و نحوه تخصیص سود بر اساس مصوبات مجمع به شرح ذیل می‌باشد: ” یک جدول میبینید و در اون جدول روبروی ” سود نقدی هر سهم (ریال) ” رقم سود نقدی تقسیم شده مشخصه.

سلام این سودی که توی این پست توضیح دادین با اون سودی که حاصل از فروش سهام هر مشتری هست فرق داره؟

سلام. بله. سود نقدی سهام با سودی که حاصل از فروش سهم هست فرق داره.

با سلام من از سال ۷۹ سهام پتروشیمی کرمانشاه رو خریداری کردم ۱۰۰ سهم هر سهم ۱۰۰۰ تومان.و تا بحال سود سهام دریافت نکردم سال ۹۶ مقدار سهامم ۲۰۰۰ سهم شده و ۳۱ خرداد قراره که سود سهام پرداخت بشه آیا سود سهام این چند سال باهم پرداخت میشه؟درضمن الان قیمت سهام پتروشیمی در بورس ۲۵۰ الی ۲۶۰ شده

معمولا سودها با هم پرداخت میشه. برای اطلاع از نحوه پرداخت سود با امور سهام شرکت پتروشیمی کرمانشاه تماس بگیرید.

خیلی جالبه من سهمی خریدم که بعد از یک هفته سود خوبی بهش تعلق گرفت و اگه می دونستم بیشتر می خریدم.از کجا میشه زمانی رو که سود تعلق می گیره مشخص کرد؟اصلا همچین چیزی میشه یا نه؟ سود تقسیم شده رو کارگزاری می ریزه به حساب من یا باید از شرکت بگیرم؟
با تشکر

زمان تشکیل مجمع عمومی سالیانه سود نقدی سهام مشخص میشه بنابراین با پیگیری اطلاعیه های شرکت در سایت codal.ir میتونید از زمان برگزاری مجمع اطلاع پیدا کنید

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم ک سهامداری که چندین ساله سود سهام خودش رو دریافت نکرده چکار باید بکنه.؟هر سال برگه سهامش رو براش میفرستن وهمه مشخصات سهام و سودش نوشته شده ولی تا حالا نتونسته دریافت کنه ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام. باید با امور سهام شرکت تماس بگیرید تا سود سالیان گذشته و نحوه دریافت رو به شما بگن

سلام
من چند تا سهام مختلف دارم که بعد یه مدت به تعداد سهامم سهام دیگه ای با اضافه شدن حرف ح به اخرش تو صفحه ام دیده میشه اینا چی هستن و چحوریه باید اینارو تبدیل به پول نقد کنم

سلام. حق تقدم هستن.
در مورد حق تقدم اینجا بخونید

سلام عزیز.یه سوال داشتم.تو سایتتون خوندم که گفته بودین تو مجمع سالیانه اعلام میشه که چطور سودای سالانه رو دریافت کنیم.ببینید من اردیبهشت 800 تا سهم نفت بهران خریدم (میدونم کمه 🙂 )که حدودا 800 تومن بود و الان با توجه به افزایش قیمت هر سهم ارزشش شده حدود 950 تومن.سوالم اینه که برای اینکه سود سالیانه تعلق بگیره حتما باید تمام اون 800 سهم باقی بمونه یا میشه یه بخشی رو فروخت و باز هم شامل سود سالانه شد؟

سلام. اگه بخشی از سهام رو هم بفروشید بازهم سود تعلق میگیره.
مهم اینه در زمان برگزاری مجمع صاحب سهام باشید، حتی 1 برگه سهم هم باشه تفاوتی نداره و سود 1 برگه سهم به شما تعلق میگیره.

آقا تشکر

سلام ببخشید منظور از سود سهام اون قیمتی هست که میفروشیم یا چیز دیگریست و چجوری میتونم سود روزانه سهام رو دریافت کنم اگه میشه راهنمایم کنید متاسفانه من تازه وارد بورس شدم و راجب اینجور چیزا زیاد اطلاعی ندارم اگه میشه جواب رو برام ایمیل کنید…. سپاس

سلام. سهام شرکت ها دارای سود روزانه نیست، بلکه سود بصورت سالیانه است، اونم فقط بعضی شرکتهایی که سودآور هستن.
این مطالب رو بخونید:

چرا برخی شرکت‌های بورسی سود نقدی سهام پرداخت نمی‌کنند؟


https://www.bourseiness.com/13385/faq-49

سلام، ممنون از مطالب خوبتون،
یه سوال داشتم.
مجمع عمومی در برخی از شرکت ها به حد نصاب نرسیده و تشکیل نشده و حدودا 4-5 ماه دیگر تحت عنوان “مجمع عمومی سالیانه نوبت دوم” برگزار میشود. در صورتی که من در زمان مجمع اول سهام دار نبودم ولی در زمان مجمع نوبت دوم سهام دار باشم، سود نقدی به من تعلق میگیرد؟ افرادی که در زمان مجمع اول سهام داشتند، ولی قبل از برگزاری مجمع دوم سهام خود رو فروختند چطور؟
با تشکر

سلام من یه سهام دارم که مال سال 63 شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان
و تاحالا وارد نشدیم ببینیم چ خبره و چقد سهام به ما تعاق گرفته گفتن ک برین ببینین چقد بتون تعلق گرفته…..و بلد نیستم لطفا یکی راهنمایی کنه ممنون

سلام من تا کنون سود سهام ها یم را نگرفتم آیا به روش اینترنتی میتونم براشون شماره حساب بدم یا بتونم از سودم سهام بخرم؟تشکر

سلام، بستگی به شرکتی داره که سهامش رو در اختیار دارید
با امور سهام تماس بگیرید

سلام یک سوال دارم : اگه یک شرکتی بعد از 8 ماه سود نقدی را پرداخت ‌نکند قانونا چکار کنیم ؟

سلام وقت بخیر سود حاصل از سهم زمانیکه ب مجمع عمومی میرود چه زمانی به حساب شخص واریز میشود باتشکر

سلام، در شرکتهای مختلف این زمان متفاوت هست.
در اطلاعیه ای که شرکت صادر میکنه تاریخ پرداخت سود سهام رو میگه.

ممنون فقط یه سوال دیگه سودسالیانه ک تعلق میگیره بستگی ب مقدار سهمی ک داریم هست?

بله بستگی به تعداد سهامی داره که دارید

سلام اگه تو مجمع عادی شرکت کنیم ولی بعد مجمع فورا سهام را بفروشیم. سودی که از مجمع بهمون تعلق میگیره چجوریه خودش بعدا به حسابمون واریز میشه؟؟

با سلام
سود سهام شرکت امين توان آفرين ساز (سهامي خاص) براي سال 97 و 96 چه زماني واريز مي شود

سلام.
خسته نباشید.چند تا سوال داشتم ممنون میشم اگر پاسخ بدید:
1-می خواستم ببینم بعد از تعیین سود تقسیمی قیمت سهام چه تغییری می کند؟ اصلا تاثیری در قیمت دارد یا نه؟
2-سهام جایزه و حق تقدمی که تعلق می گیره مستقیم به پرتفوی کارتابل کارگزاری اضافه میشه یا شخصا باید اقدام به دریافت آن شود؟
3-بعضی از مواقع قیمت سهام بعد از بازگشایی دارای افزایش قابل توجهی است،دلیل آن چیست؟
ممنون از وقتی که می گذارید.

سلام
1 – اگه سود تقسیمی بالا باشه ممکنه تاثیر بذاره ولی در نهایت تصمیم اصلی در زمان برگزاری مجمع گرفته میشه. در زمان برگزاری مجمع هم که سهم بسته است.
2- سهام جایزه و حق تقدم معمولا به پرتفوی شما در سیستم معاملاتی کارگزاری اضافه میشه. ولی گاهی این اتفاق نمیفته که باید مورد از کارگزار پیگیری کنید
3- معمولا به دلیل خبرها و اطلاعاتی که در مجمع اعلام میشه این اتفاق میفته، همینطور جو کلی بازار یا صنعت در زمان بازگشایی سهم تاثیر داره

سلام روزتون بخیر،
جایی تو صورتهای مالی هست که بشه سود نقدی سهام رو در مجمع عمومی پیدا کرد؟؟
یا روش خاصی؟

وقت بخیر. آره، باید گزارش هیئت مدیره رو بخونید
همچنین اطلاعیه “زمانبندی پرداخت سود” هم اکثر اوقات به میزان سود نقدی اشاره کرده
این اسناد رو در سایت codal.com میشه پیدا کرد

سلام خسته نباشید
من سهام شرکت کالسمین رو خریدم و واسه شنبه گفتن میره مجمع برای مجمع عادی سالیانه
بعد توی کدال هم گفته که میتونید اطلاعات حساب رو بفرستید امور سهامداران سایت
توی سایتش هم وقتی میخوام وارد شم کد بورسی و شماره شناسنامه میزنم وارد نمیشه
آیا بعد از مجمع کد بورسی من ثبت میشه و اون موقع میتونم وارد شم

ممنون میشم توضیح بدید
مبلغ زیادی نیس اما میخواستم با روندش اشنا بشم

ممنون میشم بعد از پاسخ به سوالم با ایمیل به من اطلاع بدید

با سپاس فراوان

سلام، وقت شما بخیر
باید با امور سهام این شرکت تماس بگیرید و جزییات رو جویا بشید
اطلاعی از روند کارشون ندارم

من اگر زودتر از موعد زمان پرداخت سود سهامم رو بفروشم آیا مقدار سرمایه پرداخت میشه؟ یا موقع پرداخت سود هم اصل سرمایه و هم سود باهم پرداخت میشه؟

منظور شما مقدار سود سالیانه سهام هستش.
شما سهام یه دارایی در نظر بگیرید، تا زمانی که نفروختید سرمایه شما همون سهامه
برای دریافت سود نقدی، باید در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، سهام رو در اختیار داشته باشید و نفروخته باشید
جزییات بیشتر رو در این صفحه و کامنت ها بخونید

سلام من حدود ۸سال پیش سهامی خریدم سپس امسال دوباره شروع کردم حال میخوام ببینم من که سهام ها را فروختم میتوانم سود نقدی مدت زمانی که سهام دار بودما بگیرم؟؟؟

سلام، اگه در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت، سهامدار بودید بله میتونید سودهای تقسیم شده قبلی رو بگیرید.

باسلام وخسته نباشي
چطوری باید سود سهام رو برداشت کنیم
باتشکر

سلام وقت بخیر
برای اطلاع از نحوه دریافت سود سهام این مطلب و همینطور نظرات رو بخونید

سلام وقت بخیر
یه جایی به ما گفته بودن شرکتها فقط ۴۱درصد از سهام خودشونو میتونن تو بورس عرضه کنن و ۵۱درصد اصلا حق عرضه ندارن
حالا من یه سهمی داشتم بررسی میکردم تعداد سهام ،سهامداران عمده رو که جمع کردم از ۴۹درصد بالاتر اومد
میخواستم نظرتون راجب این مطلب بدونم

سلام، کنترل شناوری سهام در دست سهامداران عمده است و فکر میکنم بعد از مدتی که از عرضه اولیه سهام گذشت، محدودیت های عرضه برداشته میشه.
اما دقیقا اطلاع ندارم قانون به چه شکله

سلام
ممنون از پاسخ قبلی تون
ممکن هست حراج پیوسته و ناپیوسته رو ساده توضیح بدین؟
از ساعت ۸.۳۰تا۹ایا حراج ناپیوسته است؟قیمتها که مچ میشن از۹تا۱۲.۳۰میشه حراج پیوسته؟
در اصل همون حراج پیوسته پشت سر هم معامله شدن هست و حراج ناپیوسته مدت زمانی طی میشه بعد تو یه قیمت مچ میشه همونه؟

سلام، به ساعت 8:30 تا 9 مرحله پیش گشایش بازار گفته میشه
حراج ناپیوسته معمولا برای زمانی هست که یک نماد قراره بعد از مدتی بازگشایی بشه و پس از ورود سفارش ها به سامانه معاملات، معامله بر اساس قیمت نظری بازگشایی نماد انجام میشه.
مثلا اگر شرکتی یک افزایش سرمایه 100 درصدی داشته و قیمت سهم 300 تومن بوده، حال قیمت نظر گشایش سهم، 150 تومن هست.
در حراچ پیوسته، به محض تطبیق قیمت سفارش های وارد شده به سامانه معاملاتی، معامله انجام میشه

ممنونم🙏

سلام
بازه سال که تو سایتtsetmcهست
منظور مثلا از ابتدای سال۹۷تاانتهای سال ۹۷هست؟

سلام، کدام بخش؟
اگه منظور سال مالی باشه، باید ببینید انتهای سال مالی چی هست.
مثلا مینویسن سال مالی منتهی به 29/12/1398
یا سال مالی منتهی به 30/06/1398

ممکنم هست راجب خوندن اعداد ارزش معاملات کل بورس کمک کنین؟۱۱بیلیارد هست یا میلیارد
میدونم که bدر سایتtsetmcنشات دهندت ی میلیارد هست اما تعداد ارقام جلوی ارزش معاملات به میلیارد نمیخورده

منظور از b یعنی میلیارد ریال.

سلام
بازم ممنون
منظورم به بازه سال تو سایتtsetmcهست
و اینکه اگه ممکنه شما خودتون ارزش بازار حروفی بنویسین
ببخشید سوالم زیاد شد

سلام، بازه سال، منظور از امروز تا یکسال قبل هست
بنابراین تاریخ ثابتی نیست

سلام اگر سهمی ب مجمع رود و بعد بفروشیم سود سهام جزو پرتفوی ما حساب میشه?
و اینک چگونه ب حسابمان واریز میشود

سلام، در مورد پرداخت سود سهام این مطلب رو ببینید
شرکتها به شیوه های مختلفی سود رو پرداخت میکنن

باسلام من چهارسال هست تو بورس خریدوفروش میکنم زیادازسودهاییکه بمن تعلق گرفته اطلاعی ندارم.توپرتفولحظه ای دربعضی از سهم هام سودمجمع رو نشون میده آیا این سود مال منه مونده .ممنون میشم جواب منو بدین

سلام، اگه در پرتفوی میبینید آره متعلق به شماست

سلام
خیلی ممنون از راهنمایی هاتون
من تو قسمت توضیحات مربوط به حق تقدم نتونستم سوالمو بپرسم
اگر تو حراج شرکتها حق تقدمی خریده بشه
دوباره باید ۱۰۰۰ریال واریی کرد؟یا واریز قیمت اسمی فقط زمانی هست که خود حق تقدم بخریم؟

سلام، بله در هر حال باید واریز کنید
اگه در حراج، حق تقدم رو بخرید و 100 تومن رو واریز نکنید حق تقدم های شما از بین میره.

معذرت میخوام من خیلی سوال میپرسیم
و از شکیبایی تون خیلی ممنونم
اگر امکانش هست مراحل بعد از حراج شرکت کردن توضیح بدین
بعد حراج و واریز قیمت اسمی باید منتظر بشیم‌تا حق به سهم اصلی تبدیل بشه؟

خواهش میکنم.
پیشنهاد میکنم در یک کلاس آموزشی شرکت کنید تا پاسخ سوالاتتون رو بگیرید.
بله بعد از واریز مبلغ و ارسال فرم به شرکت، باید منتظر بمونید تا حق تقدم به سهام تبدیل بشه.

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم اگه تقسیم سودی انجام بشه از آن چند سال بگذره و سهامدار برای گرفتنش اقدامی نکنه خود شرکت کاری انجام میده یا نه سود توی حساب شرکت میمونه تا سهامدار اقدام کنه ؟ ویا از بین میره؟

سلام، اگه پرداخت سود به حساب بانکی شما باشه و شرکت مشخصات حساب بانکی رو داشته باشه واریز میکنه.
اگه سود رو باید خودتون از بانک دریافت کنید و اینکارو انجام ندید، سود رو بعدا هم میتونید بگیرید

سلام
آیا سود سهام بدست آمده مربوط به تعداد روزهای خرید آن سهم است؟ یا فقط به مقدار آن سهم سود تعلق میگیره و ربطی به مدت زمان خرید سهم ندارد؟!
ممنون میشم راهنمایی کنید

اگر شرکتی که سهام آن را داریم برشکست شود سهام ما چی میشه؟

در صورتی که شرکتی ورشکست بشه ابتدا کل دارایی های شرکت به فروش میرسه و پس از پرداخت بدهی ها، مبلغ باقیمانده بین سهامداران تقسیم میشه

سلام. استاد از کدام قسمت سایت کدال متوجه شویم قبلا چه سهامی داشته و سود به آنها تعلق گرفته است؟

سایت کدال سوابق سهام شمارو نشون نمیده. این سوابق رو میتونید از کارگزارتون بگیرید.

ببخشید استاد من یک سوال داشتم اگر شخصی در روز مجمع سهامدار باشد ولی روز بعد از مجمع سهام خودرا بفرروشد آیا epsبه او میرسد . اگر eps به او برسد من سوالم اصلیم این هست که شرکت ها معمولا 2 تا 3ماه بعد از مجمع سود پرداخت میکنند حالا کسی که بعد از روز مجمع سهم خریداری کرده باشد وچون بعد از روز مجمع سهام خریدداری کرده است eps به او نمیرسد . و در روز پرداخت eps به اندازه ی پرداخت eps از قیمت سهم کم میشود واین شخص همeps به او تعلق نمی گیرد وهم قیمت سهامش پایین می آید حالا این چه میشود

قضیه رو پیچیده نبینید.
کسی که زمان برگزاری مجمع سهم رو داشته باشه سود بهش میرسه. تمام
افت قیمت سهم ممکنه جبران بشه یا نشه این دیگه بستگی به بازار و عملکرد شرکت تو سال جدید داره

سلام استاد عزیز
اگر سهامداری در مهلت مقرر فراموش کند که سود سهام خود رو با مراجعه به بانک دریافت کند، سود سهام مورد نظر میسوزد و به حساب شرکت واریز میشود؟

سلام، سود سهام نمیسوزه و همیشه از شرکت قابل مطالبه است.

قسمت دوم سوال ؛:
اگر یه حق تقدم سود تعلق نگیره
باز هم نسبت به سود پرداختی به سهم اصلی
و کاهش قیمت سهم اصلی پس از پرداخت سود آیا قیمت‌ حق تقدم هم کاهش پیدا می کند یا خیر؟ با تشکر

پاسخ

قیمت حق تقدم معمولا حدود 100 تومن کمتر از قیمت سهم هست
پس وقتی قیمت سهم پایین بیاد قیمت حق تقدم هم افت میکنه

اوایلی که وارد بازار بورس شدم. سهام شرکتهایی رو خریدم که به مجمع میرفتن. بعد باز شدن مجمع من اون سهم رو یا با ضرر یا سود میفروختم. ولی دیگه سراغ سودی که از مجمع گرفتم نمیرفتم. حالا چطور میتونم سود مجمع رو بدست بیارم. اضافه کنم. نمیدونم با چه سهامهایی مجمع رفتم.
قضیه مربوط میشه به۲سال پیش. لطفا راهنمایی کنید

با امور سهام شرکت تماس بگیرید

سلام جناب جهاندیده در مورد سهام هایی که پس از افزایش سرمایه دارای حق تقدم هستند و در مجمع به سهام اصلی سود تعلق می گیرد
آیا به حق تقدم هم سود تعلق میگیره ؟
اگر یه حق تقدم سود تعلق نگیره باز هم نسبت به سود پرداختی به سهم اصلی قیمت حق تقدم هم کاهش پیدا می کند یا خیر با تشکر

سلام، به حق تقدم سودی تعلق نمیگیره.

با سلام
یکی از سهامداران یک شرکت سهامی عام، درخواست واریز سود سهام خود را به یکی از شرکتهای زیر مجموعه خود که 49 درصد سهامش را دارا بوده و به آن بدهکار می باشد، دارد. آیا امکان پرداخت شود سهام به غیر سهامدار وجود دارد
با سپاس

سلام، اطلاعی ندارم متاسفانه

سلام
اگر سود اعلامی را درموعدمقرراز بانک دریافت نکنیم تا چه زمانی این سود قابل دریافت است مثلا باسود سال بعد تجمیع میشود؟

سلام، هر زمان که خواستید میتونید مطالبه کنید

سود مجمع که در پرتفوی سرمایه گذاری من در ستون سود مجمع آورده شده را چگونه می توانم نقد کنم

در مورد سود نقدی سهام در این مطلب توضیح دادیم

سلام. اگه در عرضه اولیه شرکتی سهم بخرم مثلا سرکت پتروسیمی تندگویان که 3000سهم می فروسه برای هر نفر تقریبا چقدر سود به سهامدار اون تعلق می گیره؟ ممنونم

سلام، در مورد سود سهام این 2 مطلب رو بخونید:

کسب سود در بورس چگونه است ؟


https://www.bourseiness.com/stock-dividend-history

سلام. ميخواستم بدونم وقتي قيمت يك سهم افزايش پيدا نميكنه شركت چطوري سهامداران عمده ش رو راضي نگه ميداره؟به عبارت ديگه توي اين شرايط سود سهامدار عمده توي اين شرايط چيه؟

سلام، سهامدار عمده از عملکرد شرکت که منجبر به تقسیم سود نقدی میشه سود میبره
همونطور که اگه شرکتی سود نقدی تقسیم کنه سهامدار خرد سودش رو دریافت میکنه، سهامدار عمده هم به همین شکل سود میگیره

باید کجا بریم بانک باید رفت برای هر سهمی یا شماره حسابی شبای چیزی داد

در این صفحه روش دریافت سود سهام رو توضیح دادیم

سلام
برای دریافت سود سهام پاکشو چطور و کجا باید مراجعه کنم لطفا راهنمایی بفرمایین

سلام خسته نباشید
من یه سهامی خریدم و تقسیم سود اتفاق افتاد و اگر من سهامم رو بفروشم ایا سود اون سهام از دست میدم یا خیر؟

سلام، اگه در زمان برگزاری مجمع سهم رو داشته باشید سود به شما تعلق میگیره
حتی اگر بعد از مجمع سهم رو بفروشید

با سلام
من سال ۸۴ تعداد ۶۰۰۰ سهم شرکت بورس اوراق بهادار با نماد (بورس) گرفتم و تا حالا هیچ گونه سودی نگرفتم ، یکی از دوستان میگفت الان هم تعداد و هم مبلغ سهمت بالا رفته ، چگونه من میتونم پیگیری گنم .

سلام، بله رشد خیلی زیادی داشته.
بهتره با امور سهام شرکت بورس تماس بگیرید و تعداد سهام و میزان مطالبات‌تون رو بپرسید:
https://tse.ir/cms/Page175.html

داداش شرکت بورس سال 95 وارد بورس شده شما چطور سال 84 سهامش رو خریداری کردین؟

با سلام
برای شرکتی که در بازه یک سال سهام ان ۵برابر میشودمثلا سهام ان از ۱۰۰۰۰ ریال به ۵۰۰۰۰ ریال افزایش داشته تقریبا به هر سهم بعد از برگذاری مجمع چقدر سود تعلق میگیرد؟
با تشکر

سلام، سود نقدی که به سهم تعلق میگیره ربطی به قیمت سهام نداره
میزان سود نقدی رو هیئت مدیره در مجمع پیشنهاد میده و تصویب میشه و این سود از EPS (سود به ازای هر سهم) کمتره
همه شرکتها هم سودده نیستن.

سلام برای شرکتی که زیانده هست، زیان رو چگونه بین سهامدارا تقسیم میکنن؟

سلام، زیان شرکت بین سهامداران تقسیم نمیشه.

سلام میگم نحوه سود کردن اینطوریه ک مثلا ما ی ۲۰۰۰تا سهم غگلپا میخریم ب قیمت۸۵۰تومن و ۳روز بعد میشه ۹۵۰تومن ۱۰۰تومن اومد روش دیگه و ما ب طور دلخواه میکشیم بیرون پس ماباید۲۰۰۰رو ضربدر۱۰۰بکنیم میشه سودما؟؟۲۰۰۰ضربدر۱۰۰تومن میشه ۲۰۰هزارتومن????????

سلام، بله مثال شما درسته.

این حدودیشه . باید کارمزدهای خرید و فروش رو هم در نظر بگیرید
÷

خیلی خوبه????

سلام و احترام،بنده سال ۸۳مقدار ۳۵۰عدد سهم کف داروگر رو خریدم و نه دیگه سود بردم و نه خبری ازش داشتم،خواستم بدونم بعد از این مدت میزان سهم من چه مقدار شده آیا افزایش سهامی داشتم یا خیر؟!،
الان ارزش هر سهم تو سایت به مبلغ ۱۷۰۰تومان میباشد،

س

سلام ببخشید این ک میگن در بورس اگر سهامی نگیری و همینجور پولت گذاشته باشه به اضای کمترین پولی ک داری هر ماه 20 درصد اون پول میاد روی سرمایت ایا درسته؟

سلام، منظور شما احتمالا خرید صندوق‌های قابل معامله در بورس هست که به نام ETF شناخته میشن
ETF ها انواع مختلف دارند، یه نوعش با درآمد ثابت هست که بله سالیانه حدودا 20 درصد سود داره
جزییات بیشتر رو اینجا بخونید

ممنون بابت پاسختون ولی ن..چون مثلا میگن هر کار گزاری ی جوریه ..برای مثال کارگزاری مفید اینجوریه ک بر اساس کمترین پولی ک توی حساب بورست باشه هر ماه مث بانک 20 درصد میاره روش میخاستم ببینم ایا مثلا اگه خرید و فروش نکنی و فقط پولتو مثل بانک بزاری توش تا سودشو بگیری این امکان داره ایا؟

خب این مربوط به کارگزاری مفیده
من اطلاعی ندارم که کارگزاری های دیگه سود پرداخت میکنن یا نه.
ولی اگه میخواید سود ثابت بگیرید، چنین صندوق‌هایی که اشاره کردم وجود داره.

ممنونم

سلام، وقتی یه سهامی میره به مجمع و بعداز دوماه بازگشایی میشه چرا میگن قیمتش با یه قیمت پایینتری بازگشایی میشه پس اون مابقیش چی میشه؟
مثلا میگن چکاپا با ۲۷۰۰ میره به مجمع و بعد دوماه با ۶۸۰ بازگشایی میشه این یعنی چی پس اون ۲۷۰۰ چی میشه؟؟؟؟

سلام، منظور شما احتمالا مجمع افزایش سرمایه است
درباره افزایش سرمایه اینجا توضیح دادیم

سلام.
من حدود ۸ سال پیش ونوین و دجابر خریدم و دیگه بهش دست نزدم. آیا الان میتونم سود سالانه انها رو که در مجمع عمومی داده میشه، دریافت کنم یا سود سالهای قبل سوخته شده؟

ببخشید من یه سهم دارم و به مجمع رفته و بهم سود مجمع تعلق گرفته ، ولی پرداختش مرداد ماه هست ، اگه تا مرداد سهم رو بفروشم باز سود مجمع رو میتونم بگیرم ؟

اگه بفروشید بازهم میتونید سود رو بگیرید.

سلام
حق تقدم سهام شرکتی را خریده و ملبغ اسمی رو هم واریز نموده ام با توجه به اینکه مدتی است مهلت حق تقدم به پایان رسیده،
1- چه زمانی حق تقدم ها به سهم تبدیل خواهد شد؟
2- اگر مجمع برگزار و سود تقسیم شود ایا به من که دارنده فقط حق تقدم سهام هستم سود تعلق می گیرد؟
ممنون

سلام، این موارد رو باید از امور سهام شرکت مدنظر بپرسید چون پاسخ استاندارد و مشخصی نداره

سلام سهام رو خودمون مدیریت کنیم بهتره یا ازادسازی نکنیم

سلام من سهام عدالت خودم آزاد کردم همه کارش انجام دادم می خوام بدونم که اگر در بورس فعالیتی انجام ندهم باز هم مثل قبل به من سود تعلق می گیرد

سلام در مورد سهام عدالت اینجا بخونید

سلام و خسته نباشید من دارای سهام عدالت هستم . هیچ گونه علم و شناختی نسبت به بورس ندارم . حالا قصد دارم سهام عدالتم رو آزاد کنم . و دارای کد بورس بشم . بعد از این که در سامانه سجام اهراز حویت کردم و حساب کاربری در این سامانه و بورس باز کردم اگر هیچ فعالیتی در این سامانه انجام ندهم و فقط سهامم رو آزاد کنم که در دست خودم باشه شاید روزی خواستم بفروشم . آیا سود سهام بهم تعلق میگیره یانه؟ مثل دو سه سال پیش که سالی 70 -80 هزار سود داشت؟ یا اینکه باید فعالیت کنم تا سود بگیرم؟؟ مممنون میشم اگه جواب بدید

سلام
عزیز بورس دوبخش داره یک بخشش سودیه که بر اساس شراکت شما در بنگاه اقتصادی به شما میدن که ناچیز است مثل همون سود سهام عدالت یک بخشش افزایش ارزش هر سهمه که در بلند مدت محقق میشه
اگر هم میخوای نوسان گیر باشی و فعالیت کنی یعنی روزی چندین بار خرید پفروش کنی باید علمتو بالا ببری

سلام
اگه سهام عدالتمو آزاد کنم و در بازار بورس فعالیتی نداشته باشم سود سهامم رو میگیرم؟

درباره سهام عدالت این مطلب رو بخونید:
https://www.bourseiness.com/44685/saham-edalat-azad

سلام وقت بخیر
پدر بنده تعدادی برگه سهام دارن که از امور سهام آن شرکتها بهش گفتن برای فروش بخشی از سهامش به کارگزار مراجعه کند
با اینکه کد بورسی داشتن براشون تو سجام ثبت نام کردمو از طریق پیشخوان اقدام کردم تا مشترک کارگزاری آگاه شوند و بتونن از طریق بخش تغییر کارگزار ناظر سهامها رو انتقال بدن به کارگزاری آگاه

در گذشته سالیانه به این سهم ها سود تعلق میگرفت یا هرسال بجای سود بخشی سهام به این سهم ها اضافه میشد

سوال من این هست اگه این سهم ها رو انتقال بدیم به کارگزاری آگاه و از پنل کاربری (بخشی) از سهمها رو بفروشم
((مثلا اگه 10000 سهم از خبهمن دارد میزان 9000 تای ان را بفروشد))
چون گفتن وقتی تغییر کارگزار ناظر رو میزنید تمام سهم انتقال پیدا میکند نه بخشی از آن
آیا این مزایا و حتی حق تقدم پدرم در این سهمها از بین میرود؟

میشه لطفا جواب بدین

سلام میخواستم بدون اگر الان که روند رشد بورس مثبته و اگر تا سال اینده همینطورباشه،اگر سهمی بخریم و تا سال اینده نفروشیم امکان ضرر کردن هست؟یعنی اگر فعالیتی نکنم سرمایه از بین نمیره؟

سلام، هم امکان سود هست هم ضرر
برای همه سهم ها یه نسخه پیچید

سلام .پدر من چند سال پیش سهام خریده ولی دیگه دنبالش نرفته من باید چطور بفهمم که الان سود به سهامش خورده یا نه

سلام، با امور سهام شرکتی که پدرتون سهامش رو داره تماس بگیرید

سلام خسته نباشید من سهام شرکت تاپیکو ۷۰۳برگ سهام خریدم .پایان سال مالی این شرکت /۲/۳۱میباشد.
آیا منی ک حدود یک هفته میشه این سهام خریدم جز کسانی میباشم ک سود سال مالی بهشون تعلق میگیره

سلام وقت بخیر
در مورد سود نقدی سهام این صفحه رو بخونید:
https://www.bourseiness.com/stock-dividend-history

فرض کنیم شرکت واسه پایان سال مالی مبلغ ۴۰هزار تومن سود واسه هرسهم بین سهامداران خودش پرداخت میکنی منی ک ۷۰۳ برگ سهم دارم ضربدر ۴۰هزار تومن میشه مبلغ سود من از این شرکت یا نه کلا ۴۰تومن به من تعلق میگیره؟
ممنون میشم اگه این سوال واضع جوابم رو بدید

تعداد سهامی که دارید رو باید در مقدار سود هر سهم ضرب کنید
اگه سود هر سهم 40 هزار تومان باشه (که البته چنین شرکتی رو توی بورس ندیدم و شاید منظور شما شرکتی خارج از بورس هست که سهامدارش هستید)
703×40000 = ‭28,120,000‬

سپاس از راهنمایی شما
۴۰تومن همینطوری گفتم فقط خواستم بدونم نحوه محاسبه سود چطور هست ک شما کاملا واضع توضیح دادین.

سلامت و موفق باشید

معاملات بر خط چطوری میشه سود کرد فقط خریدن به موقع و فروش به موقع سود داره یانه حتمن باید سود خرید سهام رو از شرکت دریافت کنیم مثلن اگر من ششصد سهم هزار تومنی خریداری کردم الان این سهم قیمتش شده هزارو سیصد تومن ایا من سود کردم ایا شرکت سود سالیانه هم میده

سود در بورس به صورت میتونه بدست بیاد
1. سود نقدی سهم – شرکتهایی که سودده هستن سالیانه یکبار مقداری سود نقدی پرداخت میکنن
2. سود حاصل از تفاوت قیمت خرید و فروش – پایین تر بخرید و بالاتر بفروشید

سلام،اگر شرکت سود ده باشد وپس از مجمع سودی به سهامدار تعلق گیرد و در پایان قیمت سهم هم کاهش یابد .
در این صورت سود خالصی به وجود نمیاد

سلام و عرض ادب روبه روی سود نقدی هر سهم مثلا نوشته ۳
منظور ۳ ریال هستش یا اینکه ۳ میلیون ریال؟
ممنون میشم پاسخ بدید❤????

سلام
ایا برای تعلق گرفتن سود سهام عدالت در روش مستقیم باید حتما در جلسه مجمع سالیانه شرکت کنیم؟

سلام، نه دوست عزیز
در مورد سهام عدالت جزییات بیشتری در اینجا بخونید

سلام،اگر شرکت سود ده باشد وپس از مجمع سودی به سهامدار تعلق نگیرد و در پایان قیمت سهم هم کاهش یابد .
در این صورت سود خالصی به وجود نمیاد

سلام وقت بخیر
اگر کارگزار ناظر رو تغییر بدیم آیا تغییری در بانکی که سود نقدی سالیانه را بعد از مجمع از آنجا میگرفتیم ایجاد میشه؟
ممنون

سلام وقت بخیر
نه ایجاد نمیشه

سلام آقای جهان دیده من سال83سهام داشتم هزارعدد تاالانم دنبالش نرفتم سودیم نگرفتم میخواستم بدونم تاالان سهامم حدوداچقداضافه شده 10هزارتاشده بنظرتون ممنون میشم جواب بدین

سلام بهنام عزیز ، باید مراجعه کنید به کارگزاری تون و حساب تون توی بورس و … .

سلام،اگر سهمی که داریم وارد مجمع بشه تا چند وقت سهم بلوکه میشه و سود و ضرر مثبت و منفی ۵ رو نمیبینه؟

سلام وقت بخیر
برای برگزاری مجمع معمولا دو سه روز سهم متوقف هست

سلام وقت بخیر
یه کوچولو در مورد برگزاری مجمع توضیح بدید متشکرم

سلام وقت شما بخیر
درباره مجامع اینجا بخونید

متشکرم

با سلام
خب اگر اينطور باشه و شركت ها به هر كسي كه قبل از مجمع سهام خريده سود بدن
كه همه صبر ميكنن تا زمان مجمع رو مطلع بشوند و چند روز قبل از برگزاريش سهام بخرن و سودش رو ببرن
و در طول سال هم سرمايشون به خطر نميافته
درست متوجه شدم يا اشتباه ميكنم؟

سلام وقت بخیر
بعد از مجمع، زمانی که نماد شرکت در بورس برای معامله باز میشه معمولا به اندازه سود تقسیم شده افت میکنه.
گاهی هم به دلیل وجود جو مثبت در بازار یا به دلیل اخباری که در مجمع اطلاع رسانی شده این اتفاق نمیفته.
به تاریخچه قیمت سهام توجه کنید و روز بازگشایی بعد از مجمع عادی سالیانه رو ببینید تا متوجه بشید.

سلام
اگر سود مجمع رو تا سه سال نگیریم . می سوزه ؟

سلام، نه دوست عزیز
نزد شرکت محفوظ میمونه

سلام
یه سوال برامن پیش اومده
اگر من 10000 سهم از خگستر داشته باشم و الان مثلا 50تومان سود رو روی سبد دارم حالا اگه خگستر بره افزایش سرمایه و برگرده سودی که قبلا روی سهم داشتم میسوزه؟یا نه ؟تکلیف سود قبل از مجمع چیه ؟

سلام و وقت بخیر خدمت دوستان
میخاستم بدونم مثلا یه مبلغی نیاز دارم میخام از سود سهامم برداشت کنم اینو چجوری باید اقدام کنم باید یه مقدار از سهمم بفروشم؟
یا نه از سود سهامم میتونم برداشت کنم؟
آقای جهاندیده اگه لطف کنی جوابم بدی ممنون میشم,
باتشکر,

سلام وقت بخیر
اگه مبلغی نیاز دارید میتونید بخشی از سهام‌تون رو بفروشید
مثلا اگه 10 هزار سهم دارید، میتونید 1000 سهم یا هرتعداد که لازم هست رو بفروشید و مبلغ حاصل رو درخواست بدید تا از طرف کارگزاری واریز کنن.

احسنت تشکر ,

سلامت باشید

سلام و وقت بخیر خدمت همه دوستان,
اینکه میگن امتیازدهی در بورس یعنی چه؟
مثلا میگن طرف ۵۰تا گذاشته ولی به اندازه ۱۰۰تا خرید و فروش میکنه؟
آقای جهاندیده زحمتش بکش, ممنون خدا خیرت بده

سلام وقت بخیر
منظور شما اعتبار معاملاتی هست؟
درباره اعتبار این مطلب رو بخونید

بله همون سرمایه اولیه که میاریم داخل بورس منظورمه

درسته، در این صفحه بخونید شرح لازم داده شده

بسیار عالی متشکرم,

سلام
آقا من یه زمانی سهامدار وصنعت بودم رفت مجمع تقسیم سود کرد پیگیرش نشدم الان واسه دریافتی باید تو مجمع سهمدارش باشم یا راه دیگه ی هم داره ممنون

سلام وقت بخیر
با امور سهامش تماس بگیرید

سلام،اگر به سهامی که قبلا داشتیم و بعد به مجمع رفت و سود تقسیم شد،و بعد از مجمع دوباره سهام خرید کنیم ایا به سهمی که بعد از مجمع خرید کرده ایم هم سود تعلق میگیره؟

سلام وقت بخیر
نه دوست عزیز، به سهامی که بعد از مجمع خریدید سود تعلق نمیگیره.

من سود نقدي تقسيمي سهم ولصنم داشتم از زمان فروش اونم ديگه نشون داده نميشه
ميشه پيگيري كرد و سود رو گرفت

اگه در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، این سهم رو داشتید سود به شما تعلق میگیره
تاریخ مجمع رو از سایت codal.ir یا تب مجامع در صفحه نماد در سایت tsetmc.com ببینید و بررسی کنید آیا در تاریخ برگزاری مجمع سالیانه، سهم رو داشتید یا خیر
البته اگه مشتری کارگزاری آگاه باشید در بخش “عملکرد سبد سهام” میزان سودهای نقدی سهامی که داشتید و فروختید قابل مشاهده است

سلام وقتت بخیر آقای جهاندیده
سهمی که میره مجمع دوسه روز متوقف میشه آیا سود و یا ضرر ۵یا_۵ هم میبینه؟

سلام وقت شما بخیر
در زمان بسته بودن سهم تغییری در قیمت ایجاد نمیشه
در زمان بازگشایی بعد از مجمع هست که باید دید با چه قیمتی باز میشه

سلام و عرض ادب
ایا سود مجمع به سهام حق تقدمی که قبل از مجامع خرید شده ولی در سهم و پورتفوی اصلی لحاظ نشده تعلق میگیره؟
سپاس

سلام وقت بخیر
شرکت ها تعلق گرفتن یا نگرفتن سود به حق تقدم رو در اطلاعیه های خودشون اعلام میکنن
اطلاعیه های مربوط به نماد رو در سایت codal.ir ببینید

سلام تعدادی سهام از شرکتها(سبدسهام) در بورس از سال ۹۰ بصورت آنلاین خریداری کردم و تا حالا نفروختم سوال من اینه که علاوه بر سود یا زیانی که در زمان فروش دارم سود نقدی از شرکتها بعد از مجمع سالیانه هم به من تعلق میگیرد؟ چطوری میتوانم سود نقدی ام را از شرکتها بگیرم؟

سلام ایوب عزیز بله قاعدتا بهتون تعلق می گیره و خودکار احتمالا باید به حساب تون منتقل شده باشه.

سلام
بنده سود مجمع بهم تعلق گرفت
تاریخ برداشتش 15 تیر هستش
ولی الان من سهم رو فروختم
باز هم میتونم برم بانک و سود مجمع رو برداشت کنم یا فقط وقتی سهامدارش باشم میشه؟

سلام، میتونید برای دریافت سود به بانک برید
فقط کافیه در زمان برگزاری مجمع سهم رو داشته باشید
فروش سهم پس از مجمع هیچ مشکلی در این مورد ایجاد نمیکنه.

بروبگیرنوش جونت . ملاک سودتا پایان تشکیل مجمع بودکه شماسهامداربودید، بعداز اون روکسی سودمیگیره که ازبعدازمجمع تا مجمع سال بعد سهام این شرکت روبخره یا قبلا داشته نگهدارش .

سلام جناب جهاندیده
بنده تعداد200000هزار سهم وبملت دارم میگن تا دو ماه دیگه می ره برای افزایش سرمایه
حال سهم رو نگه دارم یا نه؟
ممنون میشم اگه بفرمائید

سلام وقت بخیر
برای دریافت مشاوره و تحلیل از شرکت‌های دارای مجوز کمک بگیرید:
در اینجا سایتی رو معرفی کردیم

هرشرکتی که افزایش سهام داشته باشه ، کسانی که قبل از تشکیل مجمع سهامدارباشن بسودشونه ونبایدبفروشن تاموقعی که سهام جدید بابا اون افزایش روبگیرندکه سودخوبی هم هست .

سلام
در ارتباط با انواع سود های بورس و نحوه دریافتشون میخواستم بدونم
یک نوع سود که واضح هست خریدن در قیمت پایین و فروش با قیمت بالا تر هست
اما در ارتباط با سود مجمع چه طور ؟ هموم سود نقدی ست ؟ دریافتش چه گونه هست ؟

سلام وقت بخیر
سود مجمع، سود نقدی، DPS همگی منظور همان سودی هست که شرکتهای سودده سالیانه یکبار پرداخت میکنن
در مورد سود نقدی اینجا بخونید

با سلام و تشکر بابت لطفی که میکنید و پاسخگوی سوالات هستید.
ممنون میشم سوال من هم جواب بدید.
من7 ماه میشه که وارد بورس شدم و جز یه شماره حساب که روز اول کارگزاری ازم خواست اونم برای واریز پول برای خرید سهام،شماره حساب دیگه ای به جایی یا شرکتی ندادم.
حالا میخوام بدونم من فرضا بعد مجمع سهامم رو میفروشم چگونه سود سهام برام واریز میشه؟ ایا به همون حسابی که به کارگزاری دادیم واریز میشه؟
دوم اینکه مثلا من سهام را فردای مجمع میفروشم و شماره حسابی نداده باشم به اون شرکت،یا کلا فراموش کنم که سود به من تعلق گرفته. اونموقع تکلیف سود سالیانه من چی میشه؟

سلام دوست عزیز ، خواهش می کنم ، زنده باشید.

برای ثبت نام در کارگزاری و اینا شما شماره حساب تون رو ارائه کردید و از همون قاعدتا استفاده میشه برای موارد مختلف. اگر سود تون رو دریافت نکرده باشید باید پیگیری کنید و ظرف مدت مقرر دریافتش کنید. پشتیبانی کارگزاری تون می تونه راهنمای خوبی در این زمینه باشه.

سلام من از ۲ سال پیش با چندتا سهم مجمع رفتم بعد فروختم سهمو اما چون مبلغهاش کم بوده دنبال دریافت سود ها نرفتم به حساب هم نیومده
الان برم کارگزاری پیگیری کنم به حسابم واریز میشه ؟
اگه میشه راهنماییم کنین

سلام، وقت بخیر
از کارگزاری نباید پیگیری کنید. صرفا ممکنه نرم افزار کارگزاری، میزان سودی که به شما تعلق گرفته رو در تاریخچه دارایی تون نمایش بده وگرنه پرداخت سود سهام بر عهده کارگزاری نیست.
ابتدا مطمئن بشید که در زمان برگزاری مجمع عادی سالیانه اون شرکت، سهام شرکت رو در اختیار داشتید
بعد اطلاعیه پرداخت سود شرکت رو در سایت codal.ir پیدا کنید تا نحوه دریافت سود سهام رو متوجه بشید
میتونید با امور سهام شرکت مدنظر هم تماس بگیرید تا راهنمایی تون کنن

سلام
من با چندتا سهام وارد مجمع شدم ولی هنوز هیچ سودی برام واریز نشده چگونه پیگیری کنم.

سلام
در مورد دریافت سود نقدی سهام این مطلب رو بخونید

جناب جهاندیده یک سوال دارم ،بفرض یک هفته ویا یک شب قبل از تشکیل مجمع عمومی اگرسهام یک شرکتی رو خریداری کنم ، سود متعلقه هرسهم درسال مالی پشت سرگذاشته شده به سهامی که خریدم هم تعلق میگیره درسته ؟البته اگرضرر هم باشه هم بازطبعا تعلق میگیره؟

سلام وقت بخیر
بله اگه قبل از مجمع سهم رو بخرید در زمان برگزاری مجمع، به تناسب تعداد سهامی که دارید به شما سود نقدی تعلق میگیره.
منظور شمارو از ضرر متوجه نشدم، اگر شرکت نتونسته باشه در سال مالی گذشته سود بسازه طبعا سود نقدی هم وجود نخواهد داشت که بخواد تقسیم کنه.
سودی که شرکت از فعالیتهاش بدست میاره رو با سودی که از افزایش قیمت سهم بدست میارید قاطی نکنید

سلام آیا برای سهام حق تقدم سود مجمع شامل می شود یا نه

سلام وقت بخیر
گاهی تعلق میگیره و گاهی نه.
باید ‌گزارش‌ها و اطلاعیه‌های شرکت رو در سایت codal.ir بررسی کنید
در گزارش “تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده” که مربوط به افزایش سرمایه است، معمولا اشاره میشه که به حق تقدم سود تعلق میگیره یا نه.
نمونه رو در این صفحه ببینید

باسلام من سال ۹۲ تعداد ۳۰۰۰تا سهم وپترو گرفتم واز اون موقع همونجوری مونده میخاستم ببینم چطوری میتونم ببینم آیا افزایش سرمایه ای داشته؟ ویا سودی داده تو این چندسال؟ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام وقت بخیر
ابتدا بهتره سبدسهام‌تون رو در کارگزار سابق‌تون ببینید
برای اطمینان از موجودی سهام، میتونید با امور سهام شرکت ذکر شده هم تماس بگیرید

در سامانه سجام قسمت ذینفعان میتوانید تمام سودهای مجامع که به شما تعلق گرفته ببینید

سلام دوست عزیز درست ترین و کاملترین مرجع تعداد سهام های شما سایت شرکت سپرده گذاری هست.

سلام
من یه سوالی دارم
بعنوان مثال من یک میلیون سهم میخرم و صددرصد سود میکنم سهم و سود میشود دو میلیون حالا وقتی صددرصد دیگر سود کنم سه میلیون میشود
مگر سود هم شامل سهم هم سود قبلی نیست؟ یعنی وقتی دو میلیون شده و من صددرصد دیگر سود کرده ام پس باید چهار میلیون شود

سلام، اگر 100 درصد سود کردید، سودهای بعدی از اصل سرمایه و سودی که بدست آوردید محاسبه میشه
اگر با 1 میلیون تومن 100 درصد سود کنید میشه 2 میلیون
اگر با 2 میلیون تومن 100 درصد سود کنید میشه 4 میلیون
و الی آخر

سلام
در مورد شرکتهایی که پس از تقسیم سود مشخص میشود که شرکت زیان ده بوده مبلغ زیان مشخص شده به ازای هر سهم رو چگونه از شما کسر میکنند.(منظور شرکت های بورسی)؟
با تشکر فراوان

سلام وقت بخیر
در شرکتهایی که به ازای هر سهم، دارای زیان هستند هیچ مبلغی بطور مستقیم از حساب سهامدار کسر نمیشه
زیان احتمالی که سهامداران در شرکتهای زیان‌ده متحمل میشن صرفا به علت کاهش قیمت سهام هست.

سلام وقتتون بخیر
عذر میخوام منم تازه وارد دنیای پیچیده بورس شدم.پس اگه سوالم خنده دار بود ببخشید
سود روزانه ای که از طریق افزایش قیمت سهام به سهامدار تعلق میگیره آیا قابلیت تبدیل به سهام جدید یا برداشت نقدی را داره یا برای دریافت مبلغی از سود بایستی حتما درصدی از سهم را بفروشیم تا پولی به دستمون بیاد؟
نمیدونم منظورمو رسوندم یا نه؟
فرضا من کل سرمایه ورودیم 10میلیون تومن بوده که الان کامل سهم خریدم.الان دیگه هیچ سرمایه ای ندارم.باید فقط بشینم ببینم روزانه چقد سود سهامم بالا میره و امکان خرید سهام بیشتری ندارم؟؟؟؟؟
خواهشا راهنمایی کنید.

سلام وقت بخیر
سوال شما به هیچ عنوان خنده‌دار نیست و افراد زیادی این سوال رو میپرسن
شما در خرید و فروش تعداد دلخواه از سهم آزاد هستید، اگه 10 هزار سهم خریدید میتونید 100، 500، 1000 یا هر تعدادی که تمایل دارید رو بفروشید و مجبور نیستید همه 10 هزارتا رو یکجا بفروشید
در مورد خرید هم همینطور
اگه به اندازه 10 میلیون تومان میخواید سهام بخرید، میتونید به دفعات و در تعداد دلخواه خرید انجام بدید
همه اینها به شرطی ممکنه که حداقل سفارش شما 500 هزارتومان باشه
اگه 10 هزار سهم خریدید و فرضا سهم رشد داشته و 30 درصد سود کردید و مایلید سود حاصل از افزایش قیمت سهم رو بیرون بکشید (اصطلاحا سیو سود کنید). کافیه 3 هزار سهم از این 10 هزارتا رو بفروشید و با موجودی نقدی حاصل شده، تصمیم درست و دلخواه رو بگیرید. مثلا سهام دیگه‌ای بخرید یا درخواست وجه بدید تا به حساب شما واریز بشه.

سلام د عرض ادب
اگر سهمی بعد از افزایش سرمایه از آورده نقدی و دادن حق تقدم به مجمع تقسیم سود بکند … آیا آن سود به حق تقدم فرد هم تعلق میگیرد یا باید حق تقدم به سهم تبدیل شود

سلام وقت بخیر
شرکت در اطلاعیه های مربوط به افزایش سرمایه به این موضوع اشاره میکنه که به حق تقدم سود تعلق میگیره یا خیر.
اطلاعیه افزایش سرمایه شرکت رو در سایت codal.ir ببینید

سلام ببخشید من تازه واردم میخاستم در مورد سودی ک کنار هر نماد نوشته مثلا ۶۵۰۰ تومان این به ازای هر سهم هست یا کلیه و اگ کلی هست میشه انقدر زیاد باشه ؟
آخه من هر چی میگردم شرکتها معمولا زیر ۱۰۰۰ تومن سود دادن؟

سلام اگر سود شرکت دریافت نکنم و بمونه تبدیل به سهم میشود یا نه

سلام و عرض ادب ، ممنون میشم راهنماییم‌ کنید .
من قبلا عرضه اولیه وملت داشتم و گفته بودن حدود 200 هزار تومان سود مجمع تعلق گرفته ب کسایی ک این سهمو دارن ، من بعد از مجمع فروختم ولی گفته بودن از 15 تیر ماه امکان گرفتن سود از بانک ملت هست ، امروز رفتم بانک‌ کد بورسیمو وارد کرد میزد نامعتبر و اصلا سودی در کار نبود کارگزاریمم‌ گفت ما اطلاعی نداریم ، از کجا باید بفهمم ک سود نقدی شامل حالم شده بوده یا نه

سلام وقت بخیر
اگه در زمان برگزاری مجمع، سهم رو در اختیار داشتید سود به شما تعلق گرفته.

سلام اگر من سود مجمع با مراجعه حضوری به بانک دریافت نکنم و سهمو بفروشم یا تا پایان زمان اعلامی اقدامی نکنم تکلیف سود چی میشه؟

سلام ببخشید
اینکه ما یه مبلغی رو تو بورس سرمایه گذاری کنیم و بدیم که کسی که کار بلده اونو مدیریت کنه تا به سود برسیم خطری ما رو تهدید میکنه که ایشون این پول و سود رو در اخر در اختیار ما قرار ندهند یا…؟ نحوه دریافت سود به چه صورته ؟

سلام وقت بخیر
به خدمات مدنظر شما سبدگردانی گفته میشه
باید شرایط سبدگردانی رو از شرکتهایی که این خدمات رو ادامه میدند بپرسید
اکثر کارگزاری ها خدمات سبدگردانی هم دارند ولی اغلب نیازمند سرمایه های میلیاردی هست

سلام آیا پرداخت سودسالیانه که مجمع تقسیم میکنه شامل حق تقدمم میشه.مثلا پترول الان هر سهم ۳۵ تومن تقسیم سود کرده من مثلا۱۰۰۰برگ از سهم اصلی دارم ۲۰۰حق تقدم دارم این ۳۵ به جفتش تعلق میگیره؟

سلام وقت بخیر
شرکت در اطلاعیه افزایش سرمایه اعلام میکنه که سود به حق تقدم هم تعلق میگیره یا خیر.

سلام و عرض احترام
من مدت چند سال است كه سهام بانك پارسيان را دارم. امروز در پرتفوى كارگزارى مفيد متوجه شدم كه شركت در تاريخ ١٠فروردين٩٩ ميزان ٥٥٨٪؜ افزايش سرمايه داشته.
از كجا بايد بدونم كه ٢٧٠٠٠ سهم من قبل از اين افزايش است يا بعد از افزايش سرمايه اين مقدار شده است؟
منظور اينكه از اين ميزان، برخوردار شده ام يا بايد به بخش سهامداران بانك مراجعه كنم؟

سلام
ایا افزایش قیمت پایانی نسبت ب اخرین قیمت خوب است یا بد
و در این موارد خرید سهام درست است یا غلط؟؛

سلام آقای جهاندیده خسته نباشید
من سهام سفارس رو داشتم و مجمع رفتم و سود بهم تعلق گرفت، سهاممو فروختم، بعد چند ماه فرم ارسال مشخصات بانک رو میخوام بفرستم یکی از مدارکی که تو فرم قید شده لازمه بفرستیم فتوکپی از گواهینامه سهامه که ندارم، حتی سایت درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه هم رفتم و اونجا فقط گواهی سهامایی هست که الآن دارم نه اونایی که فروختم، الآن باید چیکار کنم که سفارس اون گواهینامه رو میخواد
خیلی ممنونم

سلام وقت بخیر
من فکر میکنم اگر کپی گواهینامه سهام رو هم نفرستید مشکلی پیش نمیاد و سود شمارو واریز میکنن.
با این حال برای اطمینان کامل، بهتره با امور سهام شرکت ذکر شده تماس بگیرید.

سلام ممنون از اینکه به سوالا جواب میدید اگر میشه سوال منم جواب بدید ممنون میشم
من سال 77، به تعداد هزار سهم از نماد کروی خریداری کردم. تا به امسال کنار بود و حتی سودش رو هم نرفتم پیگیری کنم. پارسال زنگ زدم شرکت گفتن یک و هفتصد بهتون سود تعلق گرفته. امسال کد بورسی گرفتم و دیدم تعداد سهامم از هزار تا شده بود 4445 تا. میتونم برم سود رو دریافت کنم یا اون سود بعنوان تعداد سهم بیشتر به پرتفویم اضافه شده؟

سلام، اطلاعی ندارم چطور بوده. این مورد از امور سهام بپرسید که هنوز هم سود نقدی رو دارید یا خیر برای افزایش سرمایه صرف شده.

سلام
من تازه وارد بازار بورس شدم
اگر ی سهمی رو بخرم با قیمت پایین اون سهم حتما بمن میرسه یا باید با قیمت های بالاتر اون رو لخرم
و در مورد فروش اگر بخوام سهمی را بفروشم اگر اون رو تو قیمت بالا بفروشم زود بفروش میرع یا حتما باید تو قیمت های پایین باشه ؟

سلام وقت بخیر
در خصوص قیمت خرید و فروش در هنگام ارسال سفارش، این مطلب رو بخونید:
https://www.bourseiness.com/42341/online-offline-order

سلام خیلی ممنون از راهنمایی تون . من موقع مجمع غپینو سهامدارش بودم ولی نمیدونم چطوری و کدوم بانک باید برم سودشو بگیرم. اگر میشه راهنمایی کنید. ممنون

سلام، از طریق کدال آگهی قبل مجمع برای هر سهم نحوه پرداخت سود اعلام میشه. Codal.ir نماد هر سهم جستجو کن

سلام اگر سود شرکت دریافت نکنم و بمونه تبدیل به سهم میشود یا نه

سلام خسته نباشید من ی سهمی داشتم که باهاش رفته بودم مجمع زمانی که سود مجمع رو دادن من دیگه برداشت نکردم و سهمم رو فروختم الان چطور میتونم سودم رو دریافت کنم ؟؟

سلام وقت بخیر
با امور سهام شرکتی که سهامش رو دارید تماس بگیرید
همینطور میتونید اطلاعیه پرداخت سود سهام شرکت رو از سایت codal.ir پیدا کنید و شیوه دریافت سود رو ببینید.

جناب جهاندیده سلام،،به حق تقدم خریداری شده و تبدیل به سهام شده سود تعلق میگیره یا نه؟

سلام وقت بخیر
بله. اگه به سهم تبدیل شده پس قوانینش هم مثل سهم هست و هیچ تفاوتی نداره.

سلام من سهمی رو خریدم و حق تقدم هم پرداخت کردم ولی مدارک رو برای شرکت نفرستادم حالا مشکلی پیش میاد؟

سلام وقت بخیر
باید واریزی که برای تبدیل حق تقدم به سهم انجام دادید رو به شرکت اطلاع بدید
روش اینکارو از اطلاعیه های شرکت در سایت codal.ir پیدا کنید

سلام هر شرکت سالیانه سود سهم هارو واریز میکنه .یا هر چند ماه یک بار. کدوم شرکت ها سود بیشتری برای سهام واریز میکنن ؟

سلام، سود سالیانه اسم روش هست، فقط سالیانه یکبار پرداخت میشه.
معمولا شرکتهای پتروشیمی، معدنی و برخی هلدینگ ها درصد بالایی از سودشون رو بصورت نقدی پرداخت میکنن.
اما هر شرکت رو باید جداگانه بررسی کرد و صرف اینکه یه شرکت پتروشیمی هست دلیل نمیشه سهامش رو برای سود نقدی خریداری کنید. معیارهای دیگه رو هم باید در نظر بگیرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

شاید
برای شما هم اتفاق افتاده باشد که سهامی را خریداری و پس از برگزاری مجمع عادی
سالیانه جهت تقسیم سود نقدی اقدام به فروش آن کرده باشید ولی بعد با توجه به تعیین
مهلت قانونی هشت ماهه شرکت ها برای پرداخت مطالبات سهامداری، با مشکلاتی جهت
دریافت سود سهام و یا اصلا فراموش کردن زمان دریافت سود سهام خود مواجه شده باشید.

به
گزارش بورس نیوز، این مشکلات در شرایطی بروز می کند که بسیاری از سرمایه گذاران به
دلیل گذشت چندین ماه از زمان حضور در مجامع شرکت ها مبلغ و ز مان دریافت سود
تقسیمی خود را به فراموشی می سپارند.

از سوی دیگر در بسیاری از موارد هر شرکتی بانک
دلخواه خود را به سهامدارانش معرفی می کند که لازم است سرمایه گذاران برای دریافت
سود سهامشان در بانک های متعددی حساب باز نمایند. حال آنکه سود سهام برخی شرکت ها
در برخی موارد آنچنان ناچیز است که سهامدار را از افتتاح حساب و یا مراجعه حضوری
جهت دریافت سود منصرف می سازد. این فرآیند در پرداخت سود سهام در حالی سپری می شود
که تمامی نقل و انتقالات بین بانکی از طریق شماره شبای بانکی امکان پذیر است. از
این رو لازم به نظر می رسد تا سیستم متمرکزی در یک نهاد مثلاً شرکت سپرده گذاری
مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه طراحی و راه اندازی شود تا بتوان مشکلات موجود در
وصول عواید سهامداران را مرتفع کرد.

در
همین ارتباط مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در گفتگو
با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: برای بررسی این موضوع بهتر است نگاهی به الگوهای
جهانی داشته باشیم. در دنیا پرداخت سود از سوی یک متولی یا خزانه دار صورت می گیرد
که در سیستم برخی بازارهای سرمایه این نقش را بانک ها و یا نهادهای مالی دیگری
همچون شرکت های کارگزاری ایفا می کنند.

حامد
سلطانی نژاد افزود: در دنیا این متولیان هستند
که مدیریت و نظارت بر دارایی و متعلقات مرتبط با آن اعم از سود پرداختی و یا
افزایش میزان مالکیت فرد از طریق افزایش سرمایه شرکت ها را برای سرمایه گذاران بر
عهده دارند. بطوریکه این متولیان حساب هستند که عواید سرمایه گذار را دریافت و به
حساب ذی نفع واریز می کنند؛ در نتیجه خود فرد دغدغه پیگیری های لازم جهت دریافت
سود سهام را ندارد. حال آنکه در ایران هنوز چنین متولیانی فعال نیستند. چراکه
بازار سرمایه ایران از ابتدا با ساختار کارگزار محور شکل گرفته و لازم است به این
سمت حرکت کنیم که بانک ها و یا شرکت های کارگزاری را به عنوان متولی بپذیریم.سود مجمع چگونه واریز میشود

این
مقام مسئول با بیان اینکه چنین هدفی هم اکنون در CDS در حال پیگیری است، اظهار داشت:
در طرح اولیه با در نظر گرفتن مشوق هایی برای ناشران بابت پرداخت سود سهامداران از
طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سعی شد تا توزیع سود به
صورتی متمرکز از سوی CDS انجام شود. هرچند تاکنون تنها تعداد کمی از ناشران از این طرح
استقبال کرده اند.

وی ادامه
داد: یکی از دلایل عدم استقبال ناشران از طرح مذکور این است که شرکت ها سعی دارند
به حق، از دارایی سهامداران خود بیشترین منفعت را داشته و از آن استفاده کنند.
چراکه شرکت های تولیدی و نیز سرمایه گذاری ها به طور معمول منابع مالی را راکد نگه
نمی دارند و به نحو احسن به دنبال حداکثر کردن منافع سهامداران هستند.

وی با
اعلام این خبر که حرکت به سمت نظام مند شدن و پیاده کردن ساختار متولی محور در
برنامه های آتی CDS قرار گرفته، عنوان کرد: اخیراً در CDS بررسی طرحی شروع شده تا با بانک
هایی که متقاضی حضور در فرآیند تسویه معاملات سهام هستند، تفاهم نامه امضاء کنیم و
پس از آن در اتاق پایاپای و CDS از آنها به عنوان خزانه دار و یا همان متولی مالی استفاده کنیم.
اما این طرح در مراحل اولیه بوده و نیاز به فراهم ساختن ساختارهای قانونی و نیز
زیرساخت های IT دارد.

سلطانی
نژاد استقبال بانک ها از اجرای این طرح را پیش بینی کرد و گفت: انعقاد قراردادهایی
تحت این عنوان می تواند انگیزه ای برای بانک ها باشد تا از طریق پیاده سازی این
طرح بتوانند منابع مالی ناشی از پرداخت سود به سهامداران را به سمت خود جذب کنند.
تاکنون نیز با یک بانک تفاهم نامه امضا شده و تعدادی از بانک ها نیز به دنبال آغاز
همکاری و ارایه خدمات جدید به سرمایه گذاران و سهامداران هستند.

وی در
خصوص پرداخت سود سهام از طریق شماره شبای بانکی سهامدار بدون در نظر گرفتن نوع
حساب بانکی فرد گفت: اینکه سهامدار برای دریافت سود هر شرکتی بخواهد از طریق
مراجعه حضوری، ارسال فرم دریافت سود سهام به شرکت و یا افتتاح حساب در بانک های
مختلف اقدام کند، چندان صحیح نبوده و سهامدار را با مشکل مواجه می سازد. از این رو
با توجه به توسعه بازار سرمایه، بایستی تمهیدات لازم جهت رفع هرچه سریع تر دغدغه
های سهامداران اندیشیده شود.

مدیر
عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیرامون زمان اجرای این
طرح خاطرنشان کرد: اجرای طرح مذکور نیازمند همکاری بانک ها و تصویب قوانین لازم
است. از این رو تحقق این هدف گذشت زمان را می طلبد.

وی در
خاتمه سخنان خود با تأکید بر اینکه CDS تنها عضو غیر بانکی سامانه اتاق پایاپای بانک مرکزی – ACH – است، گفت: طبق آمار موجود برای
سال گذشته، سود 90 هزار نفر از سهامداران حدود 10 تا 15 ناشر بورسی و فرابورسی اعم
از سود سهام و اوراق مختلف از طریق CDS با سرعت و بدون نیاز به مراجعه حضوری سرمایه گذاران توزیع شد. اما
در آینده می توان با در نظر گرفتن الزامات قانونی و با فراهم شدن شرایط مقتضی،
نظامی یکپارچه را در فرآیند پرداخت سود به سهامداران پایه ریزی کرد تا مشکلات و
دغدغه های کنونی سرمایه گذاران نیز هرچه سریع تر مرتفع گردد.

از سال 85 که با وبلاگ بورس نگار(ابتدا میهن بلاگ،سپس بلاگفا) و در حال حاضر با وب سایت بورس نگار در خدمت شما عزیزان هستیم ،تنها یک هدف اساسی داشتیم و آنهم اطلاع رسانی شفاف به سهامداران با تجربه و انتقال تجربیات بورسی به سهامداران تازه کار بوده است .

خط مشی ما تلاش برای شناساندن سهام برتر بازار به سهامداران و ارائه بهترین نقشه راه به معامله گران بازارهای مالی می باشد .

موفق و پیروز باشید / مدیریت وب سایت تحلیلی بورس نگار

 

🔴 سود نقدی همه مجامع شرکتهای بورسی و فرابورسی در سال 99

>>>سود مجامع سال 99؛ شرکتهای بورسی وفرابورسی چقدر سود نقدی به سهامداران پرداخت کردند؟/ آبان99

>>> رصد لحظه ای جدیدترین نتایج انتخابات آمریکا دربخش تابلو اعلانات؛ اینجا “کلیک” کنید  > نتایج سود مجمع #شستا؛ مجمع #شستا برگزار شدسود مجمع چگونه واریز میشود

🔴»سود سهام همه مجامع سال 99 بورسی وفرابورسی در سال 99:

✅»سود نقدی سهام همه مجامع بورسی وفرابورسی سال 99:

 

 

 

✅سود نقدی همه مجامع بورسی سهام در فروردین 99:
🔶 سنوین(سرمایه گذاری اقتصاد نوین): 100 ریال (تا 3 ماه بعد از تاریخ مجمع از طریق شعب اقتصاد نوین)
🔶 سپ(تجارت الکترونیک سامان کیش): 200 ریال (از 19 فروردین 99 واریز به حساب سجام یا فکس 02188219123 یا Stock@sep.ir)
🔶 وآتی(سرمایه گذاری آتیه دماوند): 700 ریال (از 20 اردیبهشت 99 با مراجعه به بانک ملت)
🔶 ولغدر(لیزینگ خودرو غدیر): 200 ریال (از 1 مرداد 99 واریز به شماره حساب اعلام شده)
🔶 دعبید(داروسازی عبیدی): 223 ریال (از 1 تیر 99 واریز به شماره حساب اعلام شده)
🔶 غمارگ(مارگارین): 150 ریال (از 15 اردیبهشت 99 واریز به شماره حساب اعلام شده)
🔶 وبهمن(سرمایه گذاری بهمن): 200 ریال (از 1 تیر 99 با مراجعه به بانک صادرات)
🔶 پکویر(کویر تایر): 200 ریال (از 1 مرداد 99 با مراجعه به بانک سپه)
🔶 شوینده(مدیریت صنعت شوینده): 1650 ریال (از 5 مرداد 99 با مراجعه به بانک ملی)
🔶 دریشمک(تولید وصادرات ریشمک): 1300 ریال (از 1 مهر 99 با مراجعه به بانک پارسیان یا ارسال مشخصات بانکی به شرکت)

🔶 وهور(مدیریت انرژی امید تابان هور): 150 ریال (از 20 اردیبهشت 99 با مراجعه به بانک سپه)
🔶 بهپاک(بهپاک): 400 ریال (از 17 آبان 99 واریز به شماره حساب اعلام شده)
🔶 دیران(ایران دارو): 390 ریال (از 15 مهر 99 واریز به شماره حساب اعلام شده)
🔶 زماهان(تولیدگوشت مرغ ماهان): 175 ریال (از 1 خرداد 99 با مراجعه به بانک کشاورزی)
🔶 اعتلا(سرمایه گذاری اعتلای البرز): 550 ریال (از 16 شهریور 99 با مراجعه به بانک پارسیان)
🔶 ونیکی(سرمایه گذاری ملی): 380 ریال (از 1 شهریور 99 با مراجعه به بانک تجارت یا اعلام شماره حساب)
 

 

✅سود نقدی همه مجامع بورسی سهام در اردیبهشت 99:
🔶 لوتوس(تامين سرمايه لوتوس پارسيان): 620 ریال (از 15 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک پارسیان)
🔶 سمازن(سیمان مازندران): 230 ریال (از 1 مرداد 99 واریز به شماره حساب اعلام شده ترجیحا بانک ملی)
🔶 غبشهر(صنعت بهشهر): 300 ریال (ازشهریور 99 واریز به شماره حساب ملی اقتصادنوین تجارت صادرات وملت)
🔶 وغدیر(سرمایه گذاری غدیر): 490 ریال(از 15 اردیبهشت99 با مراجعه به بانک صادرات یا واریز به حساب درصورت اعلام شماره حساب)
🔶 سفانو(سیمان فارس نو): 3000 ریال (از تیر 99 با مراجعه به شعب بانک رفاه)
🔶 ساروم(سیمان ارومیه): 1465 ریال (از آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 دکپسول(تولید ژلاتین کپسول): 1250 ریال (از آذر 99 با مراجعه به شعب بانک رفاه)
🔶 سنیر(سیمان سفید نی ریز ): 1870 ریال (از آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 سخاش(سیمان خاش): 4300 ریال (از آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 سقاین(سیمان قاین): 1440 ریال (از آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی)

🔶 سکرما(سیمان کرمان): 450 ریال (از 20 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک ملی)
🔶 سبجنو(سیمان بجنورد): 1820 ریال (از مهر 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 سغرب(سیمان غرب): 1100 ریال (از مهر 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 سصوفی(سیمان صوفیان): 280 ریال (از مهر 99 تا پایان آبان 99 با مراجعه به شعب بانک صادرات)
🔶 زشریف(کشت وصنعت شریف آباد): 400 ریال (از 1 مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک کشاورزی)
🔶 چکاپا(کاغذپارس): 1465 ریال(از 1 خرداد 99 با مراجعه به شعب بانک شهر)
🔶 تنوین(تامین سرمایه نوین): 750 ریال (از 27 اردیبهشت 99 با مراجعه به شعب بانک اقتصادنوین)
🔶 سشمال(سیمان شمال): 355 ریال (از مرداد 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 شتوکا(توكا رنگ فولاد سپاهان): 500 ریال (از 1 دی 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 حآسا(آسيا سير ارس): 55 ریال (از 20 آبان 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)

🔶 هجرت(پخش هجرت): 2915 ریال (از آبان 99 با مراجعه به شعب بانک رفاه)
🔶 پسهند(لاستیک سهند): 1250 ریال (از آدر 99 واریز به شماره حساب اعلامی )
🔶 کتوکا(صنایع نسوز توکا): 1000 ریال (از مهر 99 واریز به شماره اعلامی در سایت: Tukaref.ir )
🔶 ساوه(سیمان ساوه): 2300 ریال (از 1 تیر 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 کسعدی(کاشی سعدی): 372 ریال (از مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 پرداخت(به پرداخت ملت): 1453 ریال (از 20 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 توریل(توکاریل): 200 ریال (از مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 حتوکا(حمل ونقل توکا): 100 ریال (از 1 مرداد 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 کخاک(خاک چینی): 3500 ریال (از 1 خرداد 99 با مراجعه به شعب بانک صادرات)
🔶 کرماشا(پتروشیمی کرمانشاه): 600 ریال (از 1 تیر 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)

🔶 دارو(داروپخش): 1465 ریال (از 1 آذر 99 با مراجعه به شعب بانک رفاه)
🔶 ولشرق(لیزینگ ایران وشرق): 220 ریال (از 1 آذر 99 با مراجعه به شعب بانک رفاه)
🔶 فروی(ذوب و روی اصفهان): 2050 ریال (از 1 مهر 99 بانک هنوز اعلام نشده)
🔶 دابور(داروسازی ابوریحان): 3095 ریال (از 1 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک رفاه)
🔶 افرا(افرانت): 560 ریال (از 15 تیر 99 واریز به حساب اعلامی)
🔶 تملت(تامین سرمایه ملت): 500 ریال (واریز به حساب سحامی یا از 15 تیر 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 ددام(داروسازی داملران): 142 ریال (از 20 دی 99 با مراجعه به شعب بانک رفاه)
🔶 زپارس(کشت و دامپروری پارس): 1000 ریال (از 1 آبان 99 بانک هنوز اعلام نشده)
🔶 جم پیلن(پلی پروپیلن جم): 5500 ریال (از 1 تیر 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 کلوند(کاشی الوند): 770 ریال (از 1 شهریور 99 واریز به شماره حساب اعلامی)

🔶 اتکای(بیمه اتکایی): 150 ریال (از 1 مرداد 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 کفرا(فراورده های نسوز): 1873 ریال (از 15 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک رفاه)
🔶 ولملت(واسپاری ملت): 300 ریال (از مهر 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 غگیلا(پگاه گیلان): 326 ریال (از 1 تیر 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 زفکا(زراعت و دامپروری فکا): 2428 ریال (از 15 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 ارفع(فولاد ارفع): 500 ریال (از 11 مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک سپه)
🔶 غمینو(صنایع غذائی مینو شرق): 90 ریال (از مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک صادرات)
🔶 شدوص(دوده صنعتی پارس): 710 ریال (از آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 وامید(سرمایه گذاری امید): 500 ریال (از 1 مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک سپه)
🔶 غشوکو(شوکوپارس): 120 ریال (از 1 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک صادرات)

🔶 سیمرغ(سیمرغ): 124 ریال (از 1 دی 99 با مراجعه به شعب بانک کشاورزی)
🔶 زگلدشت(کشت و دام گلدشت): 1720 ریال (از 15 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 رتاپ(تجارت الکترونیک پارسیان): 260 ریال (از 1 مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک پارسیان)
🔶 ددانا(داروسازی دانا): 2750 ریال (از دی 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 غشاذر(پگاه آذربایجان غربی): 14 ریال (از مرداد 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 غپاذر(پگاه آذربایجان شرقی): 450 ریال (از تیر 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 کاذر(فراورده های نسوز آذر): 350 ریال (از 15 مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 غگلپا(پگاه گلپایگان): 1290 ریال (از 1 تیر 99 با مراجعه به شعب بانک اقتصادنوین)
🔶 غشان(پگاه خراسان): 630 ریال (از 1 مرداد 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 غگلستا(پگاه گلستان): 400 ریال (از 1 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)

 

✅سود نقدی همه مجامع بورسی سهام در خرداد 99:
🔶 قاسم(پخش قاسم): 1350 ریال (از 1 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک رفاه)
🔶 فباهنر(مس باهنر): 2413 ریال (از 1 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 نطرین(نخ قم): 350 ریال (از 22 تیر 99 واریز به سجام یا از 15 مرداد 99 با مراجعه به بانک صادرات)
🔶 وایران(ليزينگ ايرانيان): 370 ریال (از 1 دی 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 کاسپین(داروسازي کاسپين): 2220 ریال (از 1 آذر 99 با مراجعه به شعب بانک رفاه)
🔶 کپشیر(پشم و شیشه): 1080 ریال (از 1 آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 فجر(فولاد فجر کاشان): 1600 ریال (از 1 تیر 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 کنور(صبانور): 1210 ریال (از 1 آبان 99 با مراجعه به شعب بانک پاسارگاد)
🔶 میدکو(سیمان ارومیه): 273 ریال (از 1 اسفند 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 شغدیر(پپتروشیمی غدیر): 1650 ریال (از 12 مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک صادرات)
🔶 ما(بیمه ما): 380 ریال (از 1 مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 شلعاب(لعابیران): 17 ریال (از 1 خرداد 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 کی بی سی(کی بی سی): 1000 ریال (از دی 99 با مراجعه به شعب بانک پارسیان)
🔶 دقاضی(داروسازی قاضی): 4403 ریال (از بهمن 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 دفارا(داروسازی فارابی): 6130 ریال (از 1 بهمن 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)

🔶 شگویا(پتروشیمی تندگویان): 410 ریال (از 15 تیر 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت یا از 1 تیر سجام)
🔶 رانفور(انفورماتیک ایران): 1350 ریال (از 1 مرداد 99 از طریق سجام)
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال (از 1 شهریور 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 سپرده(سپرده گذاری مرکزی): 180 ریال (از 18 دی 99 واریز به شماره حساب اعلامی در سپرده گذاری مرکزی)
🔶 درهآور(دارویی ره آورد تامین): 760 ریال (از 19 آذر 99 با مراجعه به شعب بانک رفاه)
🔶 مداران(داده پردازی ایران): 500 ریال (از 1 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک رفاه)
🔶 دامین(دارویی امین): 250 ریال (از 10 آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 بپاس(بیمه پاسارگاد): 200 ریال (از 1 مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک پاسارگاد)
🔶 رکیش(کارت اعتباری ایران کیش): 86 ریال (از 1 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 وبوعلی(سرمایه گذاری بوعلی): 70 ریال (از 1 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک دی)
🔶 سبهان(سیمان بهبهان): 3850 ریال (از آبان تا آذر 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 خموتور(موتورسازان تراکتور): 61 ریال (از آذر 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 بکام(کابل قندی): 50 ریال (از 1 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 وتوکا(سرمایه گذاری توکافولاد): 380 ریال (از 10 آبان 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 ختراک(ریخته گری تراکتور): 300 ریال (از آذر 99 واریز به شماره حساب اعلامی)

 

🔶 شنفت(نفت پارس): 1500 ریال (از 15 مرداد 99 از طریق نرم افزار تاپ بانک پارسیان)
🔶 همراه(همراه اول): 1565 ریال (از 10 تیر 99 با مراجعه به شعب بانک پارسیان)
🔶 کمنگنز(منگنز ایران): 1150 ریال (از 1 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 زسیمرغ(سیمرغ): 124 ریال (از 1 دی 99 با مراجعه به شعب بانک کشاورزی)
🔶 بنیرو(نیروترانس): 800 ریال (از 1 مهر 99 واریز به سجام)
🔶 فسازان(غلتک سازان سپاهان): 350 ریال (از 15 مرداد 99 واریز به سجام یا از 15 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 سیستم(همکاران سیستم): 1000 ریال (از 3 تیر 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 سخوز(سیمان خوزستان): 1000 ریال (تا آذر 99 با مراجعه به شعب بانک ملی)
🔶 داسوه(دارویی اسوه): 850 ریال (از 1 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 دتماد(مواد اولیه داروپخش): 2200 ریال (از 1 آذر 99 با مراجعه به شعب بانک رفاه)
🔶 لخانه(لوازم خانگی پارس): 376 ریال (از 25 دی 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 دتولید(تولید دارو): 680 ریال (از دی 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 دجابر(دارویی جابر): 700 ریال (از آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 ارفع(فولاد ارفع): 500 ریال (از 11 مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک سپه)
🔶 دشیمی(شیمی دارویی): 1220 ریال (از 1 آذر 99 با مراجعه به شعب بانک رفاه)
🔶 شرانل(نفت ایرانول): 1500 ریال (از 15 شهریور 99 واریز به سجام یا از 1 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 زاگرس(پتروشیمی زاگرس): 11000 ریال (از 2 تیر 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 کچاد(چادرملو): 700 ریال (از 15 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک سپه)

 

🔶 ✅سود نقدی همه مجامع بورسی سهام در تیر 99:
🔶 وپخش(هلدینگ داروپخش): 8500 ریال (از 1 آذر 99 با مراجعه به شعب بانک رفاه)
🔶 پخش(پخش البرز): 710 ریال (از 20 دی 99 با مراجعه به شعب بانک پارسیان)
🔶 غپینو(پارس مینو): 30 ریال (از 1 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک سپه) (از
🔶 پیزد(لاستیک یزد): 1500 ریال (از مهر 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 غصینو(صنعتی مینو): 580 ریال (از 2 تیر 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 دلقما(دارویی لقمان): 600 ریال (از 1 آذر 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 وایران(لیزینگ ایرانیان): 370 ریال (از 1 دی 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 فخاس(فولاد خراسان): 200 ریال (از 1 مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 رنیک(جنرال مکانیک): 430 ریال (از 1 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک اقتصادنوین)
🔶 دسینا(سینادارو): 652 ریال (از 18 آذر 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 دسبحا(دارویی سبحان): 900 ریال (از 18 آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی)

🔶 مرینوس(ایران مرينوس): 30 ریال (از بهمن 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 خمحرکه(نيرو محرکه): 10 ریال (از آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 شفن(پتروشیمی فناوران): 16500 ریال (از شهریور 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 رفاه(فروشگاههای رفاه): 636 ریال (از اسفند 99 واریز به شماره حساب اعلامی دربانکهای ملی وصادرات)
🔶 بشهاب(لامپ شهاب): 500 ریال (از اسفند 99 با مراجعه به شعب بانک صادرات)
🔶 تایرا(تراکتورسازی): 900 ریال (از آذر 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 کگل(گلگهر): 900 ریال (از 1 مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک سپه یا واریز از طریق سحام)
🔶 لبوتان(بوتان): 600 ریال (از 15 اسفند 99 واریز به شماره حساب اعلامی دربانکهای ملی ملت تجارت وصادرات)
🔶 سفارس(سیمان فارس وخوزستان): 1255 ریال (از آذر 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 سهگمت(سیمان هگمتان): 850 ریال (از آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی)

🔶 شاراک(پتروشیمی شازند): 1370 ریال (از 1 مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک ملی)
🔶 نوری(پتروشیمی نوری ایران): 1000 ریال (از 1 مرداد 99 واریز به سجام یا از 1 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 وآوا(سرمایه گذاری آوا): 300 ریال (از 1 دی 99 واریز به سجام یا 1 دی با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 ومعادن(معادن وفلزات): 600 ریال (از دی 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 گکوثر(هتلهای کوثر): 950 ریال (از 1 دی 99 واریز به سجام )
🔶 خدیزل(بهمن دیزل): 220 ریال (از مهر 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 فراور(فراوری معدنی): 227 ریال (از دی 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 لخزر(پارس خزر): 1500 ریال (از 9 اسفند 99 با مراجعه به شعب بانک سپه)
🔶 زشگزا(گوشت و زراعت زاگرس): 1900 ریال (از 20 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک سینا)
🔶 وامیر(معدنی امیر): 960 ریال (از اسفند 99 واریز به شماره حساب اعلامی)

 

🔶 فایرا(آلومینیوم ایران): 150 ریال (از شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک سپه)
🔶 کاوه(فولاد کاوه): 320 ریال (از 20 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک سینا)
🔶 اوان(مبین وان کیش): 100 ریال (از 7 آبان 99 با مراجعه به شعب بانک مهر)
🔶 وخاور(بانک خاورمیانه): 200 ریال (از 5 مرداد 99 واریز به سجام یا از شهریور 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 شکبیر(پتروشیمی امیرکبیر): 1100 ریال (از 1 مرداد 99 واریز به سجام یا از 1 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک رفاه)
🔶 ونفت(سرمایه گذاری صنعت نفت): 350 ریال (از 1 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 خگستر(گسترش سرمایه گذاری ایرانخودرو): 2 ریال
🔶 تلیسه(دامداري تليسه): 710 ریال
🔶 فپنتا(): 3000 ریال
🔶 وبانک(سرمایه گذاری بانک ملی): 850 ریال

🔶 بسوئیچ(): 450 ریال
🔶 وملی(): 172 ریال
🔶 غنوش(): 36 ریال
🔶 غدیس(): 1110 ریال
🔶 ختور(): 60 ریال
🔶 شفارس(شیمیایی فارس): 200 ریال (از 1 آذر 99 واریز به شماره حساب اعلامی در بانک تجارت)
🔶 فرابورس(): 150 ریال
🔶 غپونه(): 400 ریال
🔶 بترانس(ایران ترانسفو): 350 ریال
🔶 خچرخش(چرخشگر): 1 ریال

🔶 غسالم(سالمین): 12 ریال
🔶 کدما(معدنی دماوند): 250 ریال (از 1 بهمن 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 ولساپا(رایان سایپا): 31 ریال (از 1 دی 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 برکت(هلدینگ دارویی برکت): 300 ریال (از 23 آذر 99 با مراجعه به شعب بانک پارسیان)
🔶 وبشهر(توسعه صنایع بهشهر): 190 ریال (از 1 آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 غشهد(شهد ایران): 250 ریال (از 1 مهر 99 -جزئیات متعاقبا اعلام میشود)
🔶 زقیام(کشت و دام قیام): 1190 ریال (از 15 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک سینا)
🔶 شصدف(دوده فام): 2770 ریال (از 10 آبان 99 جزئیات اعلام نشده-مراجعه به سایت: sadaf-cb.com جهت درج اطلاعات سهامداری)
🔶 فجام(جام دارو): 700 ریال (از 1 مهر 99 جزئیات اعلام نشده)
🔶 شیراز(پتروشیمی شیراز): 200 ریال (از 20 مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)

🔶 خکرمان(کرمان خودرو): 35 ریال (از 15 شهریور 99 با مراجعه به بانک؛ هنوز نام بانک اعلام نشده!!)
🔶 فولاژ(فولاد آلیاژی ایران): 350 ریال (از 1 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 خفنر(فنرسازی): 120 ریال
🔶 شخارک(پتروشیمی خارک): 3350 ریال (از 11 مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 پتایر(ایران تایر): 2090 ریال (از 20 آبان تا بهمن 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 وآرین(): 390 ریال (از 1 مهر 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 غمهرا(مهرام): 1207 ریال (از 1 بهمن 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 وساپا(سرمایه گذاری سایپا): 18 ریال (از 1 مهر 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 آسیا(بیمه آسیا): 350 ریال (از 20 مرداد 99 واریز به سجام یا از 01 شهریور 99 با مراجعه به بانک ملت)
🔶 زدشت(مرغداری و دامپروری دشت خرمدره): 370 ریال (از 11 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک صادرات)
🔶 سمگا(سرمایه گذاری گردشگری ایران): 49 ریال (از 1 اسفند 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 قچار(قندچهارمحال): 200 ریال(از 26 بهمن 99 با مراجعه به شعب بانک صادرات)

 

🔶 کوثر(بیمه کوثر): 450 ریال (از 21 مرداد 99 واریز به سجام )
🔶 سصفها(سیمان اصفهان): 370 ریال (از 20 مهر 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 کیمیا(معدنی کیمیای زنجان گستران): 500 ریال (از مهر 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 بفجر(پتروشیمی فجر): 2000 ریال (از 15 مرداد 99 واریز به سجام یا از 01 شهریور 99 با مراجعه به بانک تجارت)
🔶 مارون (پتروشیمی مارون): 3950 ریال (از 12 مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 فنورد(نورد وتولید قطعات فولادی): 4170 ریال (از مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک سپه)
🔶 خکار(ایرکا پارت صنعت): 60 ریال (از 20 اسفند 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 زکشت(کشاورزي مکانيزه اصفهان کشت): 312 ریال (از 1 آذر 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 فسپا (گروه صنعتی سپاهان): 1000 ریال (از اسفند 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 کرازی(شیشه رازی): 200 ریال (از 25 مرداد 99 واریز به سجام یا از شهریور واریز به شماره حساب اعلامی)

🔶 پارس(پتروشیمی پارس): 9500 ریال (از 23 مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت یا از طریق سحام 8 مرداد 99)
🔶 وپاسار(بانک پاسارگاد): 50 ریال (از 10 مرداد 99 واریز به شماره حساب پاسارگاد یا با مراجعه به شعب بانک از 19 مرداد 99)
🔶 وبملت(بانک ملت): 26 ریال (از 1 مرداد 99 واریز به شماره حساب ملت یا با مراجعه به شعب بانک ملت از 1 مهر 99)
🔶 شبندر(پالایشگاه بندرعباس): 420 ریال (از 15 مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک رفاه )
🔶 فملی(ملی مس): 250 ریال (واریز به شماره حساب اعلامی تا  ماه بعد از مجمع)
🔶 شراز(پالایشگاه شیراز): 700 ریال (از 1 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 شبریز(پالایشگاه تبریز): 700 ریال (از 15 مرداد 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 شتران(پالایشگاه تهران):  170 ریال(از 1 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 شپنا(پالایشگاه اصفهان): 400 ریال (از 1 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 شاوان(پالایشگاه لاوان):  2200 ریال(از 1 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک رفاه)

🔶 اپرداز(آتیه داده پرداز): 400 ریال (از 1 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک اقتصادنوین)
🔶 لپارس(پارس الکتريک): 586 ریال (از دی 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 کویر(فولاد سپيد فراب کوير): 1000 ریال (از 8 آذر 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 فولای(فولاد آلیاژی یزد): 100 ریال (از 5 مهر 99 واریز به سجام یا از 20 مهر واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 شبهرن(نفت بهران): 2700 ریال (از 1 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک صادرات)
🔶 بساما(بیمه سامان): 100 ریال (از 5 مرداد 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 ومعلم(بیمه معلم): 200 ریال (از 1 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 حتاید(تایدواتر خاورمیانه): 800 ریال (از 1 دی 99 واریز به شماره حساب اعلامی در سایت: tidewater.ir )
🔶 فزرین(زرين معدن آسيا): 100 ریال (از 1 مهر 99 واریز به شماره حساب اعلامی به ایمیل: saham@azmc,ir )
🔶 شفا(شفادارو): 1200 ریال (از 1 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک اقتصادنوین)

 

🔶 ✅سود نقدی همه مجامع بورسی سهام در مرداد 99:

🔶 ودی(بیمه دی): 900 ریال (از 20 شهریور 99 واریز به سجام با مراجعه به شعب بانک دی از 1 آبان 99)
🔶 لابسا(آبسال): 300 ریال (از 15 آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 کسرا(سرامیک اردکان): 80 ریال (از 15 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 وصندوق(صندوق بازنشستگی): 800 ریال (از طریق سجام 1 مهر 99 یا از 1 آبان 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 خبهمن(گروه بهمن): 400 ریال (از 1 دی 99 با مراجعه به شعب بانک صادرات)
🔶 شسپا(نفت سپاهان): 750 ریال (از 20 شهریور 99 واریز به سجام با مراجعه به شعب بانک تجارت از 1 آذر99)
🔶 ساراب(سیمان داراب): 350 ریال (از آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی دربانکهای تجارت ملی ملت)
🔶 سدبیر(سرمايه گذاري تدبيرگران فارس و خوزستان): 100 ریال (از 25 مرداد 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 چدن(تولیدی چدن سازان): 570 ریال (از 15 شهریور 99 واریز به سجام با مراجعه به شعب بانک تجارت از 25 آبان 99)
🔶 وکار(بانک کارافرین): 200 ریال (از 15 آبان 99 واریز به سجام یا از 30 آبان واریز به شماره حساب اعلامی) سود مجمع چگونه واریز میشود

🔶 حریل(ریل پرداز سیر): 10 ریال (از 1 دی 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 امین(تامین سرمایه امین): 657 ریال
🔶 آريان(سرمايه گذاري پارس آريان): 50 ریال
🔶 زمگسا(مگسال): 620 ریال (از آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 نوین(بیمه نوین): 70 ریال
🔶 غشهداب(شهداب): 404 ریال
🔶 غاذر(کشت و صنعت پیاذر): 80 ریال (از 1 اسفند 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 تیپیکو(سرمایه گذاری دارویی تامین): 3700 ریال (واریز از طریق سحام 1 آذر 99 )
🔶 کماسه(تامین ماسه ریخته گری): 70 ریال (از 1 دی 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 زکوثر(کشت و زراعت کوثر):  700 ریال (واریز به سجام از 29 مهر 99 یا از 30 آبان 99 با مراجعه به شعب بانک کشاورزی)
🔶 داوه(دارویی آوه سینا): 60 ریال (از 1 آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 دماوند(توليد برق دماوند): 90 ریال (از آذر 99 با مراجعه به شعب بانک دی)
🔶 دروز(روزدارو): 15 ریال (از 15 مهر 99 واریز به شماره حساب اعلامی دربانکهای ملت صادرات سامان سپه وخاورمیانه)
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال

🔶 فولاد(فولادمبارکه): 225 ریال (واریز به سجام 2 مهر 99 یا از 10 آبان 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 تاصیکو(سرمايه گذاري صدر تامين): 690 ریال (جزئیات هنوز اعلام نشده با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 فاسمین(کالسیمین): 1000 ریال (از مهر 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 غزر(زرماکارون): 365 ریال (واریز به سجام از 10 شهریور 99 یا از 1 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال

 

 ✅سود نقدی سهام همه مجامع بورسی در شهریور 99:

🔶 پترول(گروه پتروشیمی ایرانیان): 350 ریال (از 1 آبان 99 واریز به سجام یا از 20 آذر 99 با مراجعه به شعب بانک اقتصادنوین)
🔶 تاپیکو(سرمایه گذاری نفت وگازتامین): 630 ریال (از 15 شهریور 99 با مراجعه به شعب بانک پارسیان)
🔶 حفاری(حفاری شمال): 90 ریال ( از 1 آبان 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 صبا(صباتامین): 4660 ریال (از 25 آذر 99 جزئیات اعلام میشود)
🔶 کروی(معادن روی ایران): 500 ریال (از 1 آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 حسینا(خدمات دریایی و بندری سینا): 3000 ریال (از 5 مهر 99 واریز به سجام یا از 10 آبان 99 با مراجعه به شعب بانک سینا)
🔶 افق(افق کوروش): 5000 ریال ( از 1 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک ملت)
🔶 بورس(بورس تهران): 300 ریال (از 1 مهر 99 واریز به سجام یا از آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 قصفها(قند اصفهان): 2600 ریال
🔶 غکورش(غذایی کوروش): 1167 ریال
🔶 ونیرو(سرمايه گذاري نيرو): 35 ریال
🔶 گدنا(تهيه توزيع غذاي دنا آفرين فدک): 15 ریال
🔶 وسین(بیمه سینا): 20 ریال
🔶 حسیر(ریل سیر کوثر): 30 ریال
🔶 تبرک(غذایی تبرک): 200 ریال
🔶 البرز(بیمه البرز): 200 ریال
🔶 پاسا(ایران یاسا تایر و رابر): 540 ریال (از آبان 99 جزئیات اعلام نشده)
🔶 غالبر(لبنیات کالبر): 20 ریال
🔶 حپترو(مهندسي حمل و نقل پتروشيمي): 3 ریال (از آذر 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 وکادو(تکادو): 400 ریال
🔶 نیرو(نیرو سرمایه): 20 ریال
🔶 وسنا(سرمایه گذاری نیروگاهی ایران): 30 ریال
🔶 غبهنوش(بهنوش ایران): 330 ریال (از مهر 99 واریز به سجام یا از آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی)

 

 

 ✅سود نقدی سهام همه مجامع بورسی در مهر 99:

🔶 رمپنا(گروه مپنا): 140 ریال (از 29 آذر 99 )
🔶 آپ(آسان پرداخت پرشين): 94 ریال (از 1 آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 قنقش(قندنقش جهان): 650 ریال (از 1 آبان 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 حکشتی(کشتيراني جمهوري اسلامي ايران): 36 ریال (از دی 99 واریز به سجام یا از بهمن 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 پاکشو(گروه صنعتي پاکشو): 3500 ریال (از 15 مهر 99 با مراجعه به شعب بانک صادرات)
🔶 وخارزم(سرمایه گذاری خوارزمی): 50 ریال (مراجعه به شعب بانک صادرات)
🔶 کیسون(کیسون): 60 ریال (متعاقبا اعلام میشود)
🔶 بالاس(مهندسي ساختمان و تأسيسات راه آهن): 46 ریال (از بهمن 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 شستا(سرمایه گذاری تامین اجتماعی): 1200 ریال (از 21 آبان 99 واریز به سجام یا از 15 آذر 99 با مراجعه به شعب بانک رفاه)

🔶 کساوه(کاشی سینا): 820 ریال (از آبان تا بهمن 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 ومشان(سرمایه گذاری فنی و مهندسی مشانیر): 150 ریال (از بهمن 99 با مراجعه به شعب بانک پاسارگاد)
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
 

 

 ✅سود نقدی سهام همه مجامع بورسی در آبان 99:
🔶 فارس(هلدینگ خلیج فارس): 348 ریال (از 12 آبان 99 واریز به سجام یا از 1 آذر 99 با مراجعه به شعب بانک تجارت)
🔶 واحیا(مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان): 1600 ریال (از اردیبهشت 1400 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 غدشت(دشت مرغاب): 400 ریال (از آذر 99 واریز به شماره حساب اعلامی)
🔶 وخارزم(سرمایه گذاری خوارزمی): 50 ریال (مراجعه به شعب بانک صادرات)

 

🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال

🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال
🔶 شکربن(کربن ایران): 3000 ریال

.نقل و استفاده از مطالب سایت بورس نگار فقط با ذکر منبع مجاز می باشد مطالب منتشر شده از ساير رسانه ها، الزاما ديدگاه بورس نگار نمي باشد.

سهم شناس – آموزش تحلیل تکنیکال، آموزش تحلیل فاندامنتال (بنیادی)، آموزش مفاهیم بورس و اخبار بورس

همان طور که احتمالا می‌دانید، شرکت‌های مختلف بورسی در پایان هر سال مالی، به سهامداران خود سود نقدی پرداخت می‌کنند. این سود همان سود سهام شرکت‌های بورسی است که سهام آنها در بازار مورد داد و ستد قرار میگیرد. اگر نمی‌دانید سود سهام چیست مقاله سود عملیاتی را مطالعه کنید. اما روش پرداخت سود سهام یکسان نیست و هر شرکتی بنابر سیاست خود یکی از دو روش مرسوم را انتخاب کرده‌ است که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت. شما در این مقاله با نحوه دریافت سود سهام آشنا خواهید شد و ضمن آن یاد خواهید گرفت که چگونه باید از زمان دریافت سود شرکتی که سهامدار آن هستید اطلاع پیدا کنید.

شرکت‌های سودده سالیانه یکبار به سهامدارن خود سود نقدی (DPS) پرداخت می‌کنند. یک شرکت ممکن است مقداری از سود سهام (EPS) را به سهامداران پرداخت نکند و به صورت سود انباشته نزد خود نگه دارد. در واقع به سودی که به صورت نقدی به سهامداران پرداخت میشود سود تقسیمی (DPS) یا سود نقدی می‌گویند. البته ممکن است یک شرکت در یک سال مالی نتواند هیچ سودی بدست آورد و زیان‌ده شود.

طبق قانون تجارت، در صورتی که در مجمع عمومی عادی سالیانه، تقسیم سود تصویب شود، شرکت باید حداکثر ظرف 8 ماه از تاریخ تصویب، DPS را به سهامداران پرداخت کند.

از طرف دیگر، ممکن است شرکت بتواند به ازای هر سهم مقداری سود محقق کند ولی در مجمع تصمیم گرفته شود هیچ سود نقدی بین سهامداران تقسیم نشود.سود مجمع چگونه واریز میشود

هر شخصی که در زمان برگزاری مجمع شرکت، سهامدار شرکت باشد می‌تواند این سود را دریافت کند حتی اگر یک روز قبل از زمان مجمع سهم را خریداری کرده باشد.

به عبارتی شما برای دریافت سود سالانه نیازی نیست که یک سال سهامدار آن شرکت باشید. اما معمولا بعد از پرداخت سود، قیمت سهم به اندازه سود پرداختی کاهش میابد. روش دریافت سود سهام در شرکت‌هایی پذیرفته شده در بورس متفاوت است و معمولا به دو روش انجام می‌گیرد.

در اینجا به توضیح دو روش مرسوم پرداخت سود نقدی اشاره می‌کنیم.

در این روش سود تقسیمی مستقیم به حساب بانکی سهامدار وریز می‌شود که در اینصورت سهامدار باید مشخصات شخصی و حساب بانکی‌اش را برای شرکت بفرستد (فکس یا پست کند). برخی شرکت‌ها فقط به حساب بانکی خاصی پرداخت انجام می‌دهند که در این مواقع اگر سهامدار در آن بانک حساب نداشته باشد، می‌بایست یک حساب در آن بانک افتتاح کند و مشخصات آنرا برای شرکت بفرستد. ارسال مشخصات برای شرکت، معمولا از طریق سایت شرکت، فکس، ارسال پستی، ایمیل و یا مراجعه حضوری به امورسهام مقدور است.

در این روش سهامدار باید به به یک بانک خاص مراجعه کند و با ارائه کارت ملی و کپی آن + کد معاملاتی (کد معاملاتی شما همان کدی است که پس از افتتاح حساب در یک کارگزار، به شما ارائه شده و معمولا شامل 3 حرف فارسی به همراه چند عدد است) سود خود را دریافت کند. در این روش، شرکت موردنظر با یک بانک قرارداد می‌کند تا سود سهامدارانش توسط آن بانک پرداخت شود و سپس نام بانک به سهامداران اعلام می‌شود.

برای دریافت سود سهام از طریق این روش کافیست با کارت ملی و کدمعاملاتی خود به یکی از شعب بانک موردنظر (که توسط شرکت به سهامداران معرفی می‌شود) مراجعه نمایید. ممکن است در بانک، کپی کارت ملی از شما درخواست شود، بنابراین بهتر است کپی کارت ملی را نیز همراه داشته باشید.

در مجمع عمومی عادی سالیانه، میزان سود نقدی سال مالی قبل شرکت‌ها تصویب می‌شود. تصمیماتی که در این مجمع گرفته شده بصورت خلاصه در یک گزارش با نام “خلاصه تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه ” در سایت کدال ارسال می‌شود. برای اینکه بتوانید میزان سود نقدی یک سهام را مشاهده کنید، کافیست با جستجوی نماد شرکت در سایت codal.ir، گزارش “خلاصه تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه ” را پیدا کنید.

برای دانلود کتاب آموزش گام به گام تحلیل بنیادی روی لینک زیر کلیک کنید.

آیا میخواهید در بورس به موفقیت برسید؟ آیا نمیدانید چگونه یک سهم را از منظر بنیادی تحلیل کنید؟
نبود منبع آموزشی مناسب در زمینه تحلیل بنیادی انگیزه ای شد تا در یک کتاب آموزشی به زبانی کاملا ساده و کاربردی، به کمک تصاویر گویا و آموزش گام به گام، روش انتخاب یک سهم را بر اساس نکات بنیادی آموزش داده ایم. قطعا این روش آموزشی را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد! این کتاب الکترونیکی را به تمام کسانی که می خواهند در بازار بورس به موفقیت مستمر برسند توصیه میکنیم
.

درباره استفاده از سایت کدال به مقاله سایت کدال چیست مراجعه کنید.

بعد از پیدا کردن گزارش، آن را باز کنید. همان طور که در تصویر زیر می‌بینید رقم سود نقدی در جدول “میزان سود” قابل مشاهده است.

معمولا سهامداران اصلا نمی‌دانند چگونه باید متوجه شوند که سهامشان چه مقدار سود دارد و چه زمانی این سود را می‌توانند دریافت کنند. جهت دسترسی به اطلاعات سود نقدی سهام شرکت‌های مختلف که سهامدار آن هستید، می‌توانید با طی کردن مراحل زیر، مقدار سود یک شرکت را در سال مالی خاص بدست آورید. همچنین می‌توانید متوجه شوید که سود نقدی در چه زمان و چگونه پرداخت می‌شود.

1 – وارد سایت codal.ir شوید.

2 – روی منوی جستجوی اطلاعیه کلیک کنید.

3 – در فیلد نماد، نماد بورسی شرکت مورد نظر خود را وارد کنید.

4 – در پایین همان قسمت، گزینه نوع اطلاعیه را روی “زمانبندی پرداخت سود” قرار دهید.

5 – در پایین فرم، روی دکمه جستجوی اطلاعیه‌ها کلیک کنید.

6 – اگر اطلاعیه‌ای ارسال شده باشد، روبروی اطلاعیه، با کلیک روی آیکون‌ها، بصورت فایل pdf یا عکس دانلود کنید.

7 – در این اطلاعیه، معمولا نحوه دریافت سود ذکر شده است (به تاریخ اطلاعیه دقت کنید).

در اینجا ضمن جمع بندی مطالب به نکات مهم دریافت سود نقدی سهام اشاره میکنیم.

برای دانلود کتاب آموزش گام به گام تابلوخوانی پیشرفته روی لینک زیر کلیک کنید.

تابلوخوانی در کنار تحلیل بنیادی و تکنیکال، بعد سوم بورس است. همه چیز در تابلوی معاملات سهم وجود دارد، اطلاعاتی که شاید در نگاه اول کسی متوجه آنها نشود اما با یادگیری تکنیک های تابلو خوانی و بازار خوانی می توانید به اطلاعات زیادی دست پیدا کنید و بر این اساس معاملات پر سودتری داشته باشید. در کتاب آموزش تابلو خوانی پیشرفته به مطالبی خواهیم پرداخت که در هیچ کلاس یا کتابی به شما آموزش نمی دهند. تکنیک هایی که حاصل سالها تجربه در بازار سرمایه است.

پست قبلی

همه چیز درباره صندوق دارا دوم (پالایش یکم)

پست بعدی

فیلتر قدرت خریدار به فروشنده حقیقی

تحلیل سنتیمنتال (Sentimental) چیست؟

شرکت‌های تاثیرگذار در شاخص بورس

آموزش نوسانگیری حرفه‌ای روزانه در بورس

چرا افراد در بورس ضرر می‌کنند؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سود مجمع چگونه واریز میشود

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

برای مشاهده توضیحات بیشتر، خرید و دانلود پکیج، روی لینک زیر کلیک کنید.

تحلیل سنتیمنتال (Sentimental) چیست؟

شرکت‌های تاثیرگذار در شاخص بورس

آموزش نوسانگیری حرفه‌ای روزانه در بورس

سهم شناس در سال ۱۳۹۸ با هدف افزایش آگاهی معامله‌گران، آموزش به مبتدیان و کسانی که قصد ورود به بازارهای مالی را دارند، و همچنین، بررسی نمادهای معاملاتی در بورس تشکیل شد.

تیم سهم شناس، با داشتن بیش از ۱۵ سال تجربه در بازارهای مالی و علی الخصوص بازار بورس ایران، امروز در کنار شماست تا موفقیتتان را تضمین کند.

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

برخی از شرکت‌های بورسی به سهامداران خود اعلام کردند، با توجه به شرایط بیماری کرونا سود سهامداران را از طریق شماره حسابی که به امور سهامداران اعلام می‌شود، واریز می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، با توجه به اقبال عمومی مردم به سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار تهران که عمدتا مردم با سرمایه‌های اندک و خرد و پراکنده سهامدار شرکت‌های مختلف بورسی و فرابورسی هستند، هنگام دریافت سود سالانه این سهام برای مراجعه به بانک‌های مختلف با مشکل مواجه می‌شوند، مگر این که از طریق شماره شبای حساب بانکی که در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام اعلام شده، سود سهام آنها به صورت متمرکز از سوی ناشران بورسی واریز شود.

تعداد ۸۵ هزار و ۴۰۶ نفر از مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت موضوع «لزوم واریز سود سهام از طریق سامانه سجام» خواستار پیگیری خبرنگار و پاسخ مسئولان شدند.

در این زمینه خبرنگار ما با یک مسئول امور سهامداران بانک اقتصاد نوین که در بورس حضور دارد، گفت: مجمع این بانک که در ۳۰ تیرماه ۹۹ برگزار می‌شود، قرار است سود احتمالی مجمع برای سهامداران چگونه واریز شود که وی گفت: بر اساس گزارش حسابرسی که از عملکرد این شرکت ارائه شده است، سود خالص بانک اقتصاد نوین برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۹۸ در مجموع ۶۰۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده و تعداد سهام ۱۳ میلیارد و ۱۳۱ میلیون سهم بوده است که پیش بینی می‌شود، سود هر سهم ۴۶ ریال باشد.سود مجمع چگونه واریز میشود

وی گفت: برای سهامداران حقیقی در سامانه الکترونیکی بانک اقتصاد نوین دو فرم وجود دارد که باید اشخاص حقیقی آن فرم را پر کنند و ترجیحا شماره حساب بانک اقتصاد نوین خود را برای واریز سود احتمالی سهام اعلام کنند و اگر شماره حساب سایر بانک‌ها را در اختیار دارند، باید شبای حساب بانکی خود را در فرم وارد کرده و برای امور سهامداران بانک اقتصاد نوین ارسال کنند تا سود آنها به روش غیر مستقیم از طریق شماره حساب اعلامی واریز شود.

همچنین شرکت بورسی گروه سرمایه‌گذاری سایپا در اطلاعاتی که برای پرداخت سود سهام در کدال منتشر کرده، آورده است: برنامه پرداخت سود سهام عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۹۸ را در صورت تصویب توسط مجمع عمومی به شرح زیر به استحضار می‌رساند.

۱- سود سهام کلیه سهامداران اعم از حقیقی و حقوقی ظرف مهلت قانونی ۸ ماه پس از برگزاری مجمع و از طریق واریز به حساب بانکی سهامداران پرداخت خواهد شد.

۲- سهامداران محترم لازم است جهت معرفی شماره حساب بانکی به یکی از روش‌های زیر اقدام نمایند:

الف) سهامدارانی که قبلا شماره حساب بانکی خود را معرفی کرده‌اند مطالبات آنان به حساب معرفی شده، قبلی واریز خواهد شد.

ب) سهامدارانی که تاکنون شماره حساب بانکی معرفی ننموده‌اند و یا شماره حساب بانکی آنها تغییر پیدا کرده است به یکی از طرق زیر نسبت به معرفی شماره حساب خود اقدام نمایند.

– مراجعه به سایت شرکت به نشانی گروه سرمایه‌گذاری سایپا و تکمیل مشخصات سهامداری خود

– تکمیل و ارسال فرم مشخصات به آدرس ایمیل saham@vasapa.ir

تکمیل و ارسال فرم مشخصات به فاکس شماره ۰۲۱۸۸۷۷۴۷۸۰

یا تکمیل و ارسال فرم مشخصات به نشانی تهران ـ میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، پلاک ۶ کد پستی ۱۵۱۸۷۴۴۳۱۱

 

منبع: خبرآنلاین


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

شتر در خواب بیند پنبه دانه
بزک نمیر بهار میاد
شاید این هفته بیاید
وای به حالت میشود اگر بینید
…..ادامه دارد

باسلام.در کل مردم را بدنبال نخود سیاه میفرستید.زمانیکه ما کدبورسی داریم و هویت ما نیز مشخص است.به چه علت باید بابت چندتومان ناقابل .سرگردان بانکها بشویم.چرا در همان زمان پس از مشخص شدن سود سهام شرکت.سود سهام از طریق بانک به حساب سهامدارن واریز نمی گردد.من خودم بابت چند سود سهام به چند بانک مراجعه کردم و در جواب گفتند که هنوز اسم شما نیامده است.این حرفها عین کلاهبرداری است و متاسفانه هیچ کسی هم جوابگو نیست.

با سلام و احترام
به نظر من سازمان بورس باید برای حق سهامدار اقدام کند . وقتی شماره حساب در سامانه سجام وجود دارد ، چرا باید به بانک مراجعه کرد ؟

افق کوروش گفته باید حتما برید بانک ملت این چه وضعشه آخه

برو کورش بزرگ چک نقدی بهت میده اگه داد خبرش بده ممنونم دایی

لطفا رسیدگی کنید الان۵روزه زده پولت تو سپرده گذاریه یعنی باید میریختن ب حسابم اگر واقعا منتظر این هستند گرانتر بفروشن مشکلی نیست اما انصافا۵ملیونه۳۰درصدو کامل بدید بد ۳۰درصد دیگرو آزاد کنید با تشکر

من ۱۳ر۳ ثبت نام کردم تا الان ی ۲۰۰ی یک ملیونوسیصدبا ی ۴۲۸تومن ریختن یعنی درمجموع۲ملیون الان هم رفته رو درخواست جدید۶۰%از سهامم به فروش گذاشته شده درخواست جدید خورده این یعنی چى

چندسهم من مجمع داشته وسود تقسیم شدهولی واسه من نیومده شماره شبا بانک ملی دادم واقعا عجیبه

۱۹۸۹۹۰۴۲۱۱لطفا پیگیری کنید

باسلام وخسته نباشیدخدمت مسئولین تجارت نیوزماازکجابدانیم که واردسامانه سجام هستیم یانه ماازطریق ثبت نام غیرحضوری باگوشی موبایل اقدام به ثبت سجام کردیم تامرحله واریز۱۰هزارتومان برداشت ازحسابم انجام شدولی بقیه اقدام انجام نشدوپیامی چیزی واسمون نیومدفقط پول کم شدازحسابمون حالانمیدونم کلاثبت نام سجام هستیم یانه ممنونم اززحمات شبانه روزی شماتحارت نیوزعزیز خدانگهدارتون پیگیری کنید لطفا……

سلام دوست عزیزشمادوباره واردسامانه بشووثبت نامت راادامه بده تازمانیکه ثبتنامت تکمیل نشه هرزمانیکه واردبشی ازادامه ثبت نامت بازمیشه

باید بری دفتر پیشخوان ادامه سجامت(احراز هویت حضوری) رو انجام بدی.کد ۱۰ رقمی پیگیری سجامت رو هم ببر

من شماره حساب شبا بانک تجارت دادم هنوزهیچ سودی بحساب نریختن

با توجه به شروع رشد بازار سهام به نظر می‌رسد دوره اصلاح بورس به پایان رسیده، اما آیا روند صعودی بورس شروع شده است؟

قیمت مرغ از ابتدای امسال ۹ بار افزایش داشته و به عبارتی بهای مرغ ماه به ماه تغییر کرده است. حالا دو سالی می‌شود که بازار مرغ و گوشت در رسانه‌های ایران گرد و خاک برپا می‌کند اما سیاست‌های دولت در این بازار نه تنها شوک‌های قیمت را مهار نکرده که فسادهای بزرگی رقم زده است.

قیمت خودرو با همه نوساناتش برای مردم گران است و همین باعث شده بازار خرید و فروش خودروهای تصادفی و از کار افتاده داغ شود. بازاری که لاشه خوردرو خارجی در آن گران‌تر از خودرو صفر داخلی خرید و فروش می‌شود. خریداران هم می‌گویند نو کردن لاشه یک خودرو از کار افتاده به صرفه‌تر از خرید نو همان خودروست.

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

سوال و جواب بورس

در شرکت‌های سهامی عام در چه صورت سود سهام به سهامداران پرداخت می‌شود؟در این شرکت‌ها پرداخت سود سهام ، مشروط به وجود سود قابل تقسیم و تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام در مورد تقسیم سود است.

برای اطلاع از نحوه دریافت سود نقدی هر سهم شرکت (DPS )، به کجا باید مراجعه کرد؟برای اطلاع از مبلغ و نحوه دریافت DPS هر شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، می‌توانید اطلاعیه شرکت را در سایت codal.ir پیدا کنید و یا با امور سهام شرکت مربوطه ارتباط برقرار کرد.

همچنین روش دیگر اطلاع از نحوه دریافت سود سهام و مبلغ آن، این است که در لینک زیر نماد شرکتی که مالک سهام ان هستید و قصد دارید سود انرا دریافت کنید جستجو نمایید: http://www.bourseiness.com/stock-dividend-history

سود شرکت‌ها چه زمانی پرداخت می‌شود؟طبق قانون تجارت، در صورتی که در مجمع عمومی عادی سالیانه، تقسیم سود تصویب شود، شرکت باید حداکثر ظرف 8 ماه از تاریخ تصویب، DPS را به سهامداران پرداخت کند.سود مجمع چگونه واریز میشود

سود نقدی هر سهم شرکت به چه سهامدارای تعلق می‌گیرد؟سود هرسهم به سهامداری تعلق می‌گیرد که در تاریخ برگزاری مجمع عمومی سالیانه شرکت، مالک آن سهم باشد. بنابراین زمان خرید یا فروش سهام ملاک نیست. شما حتی اگر دو روز قبل از برگزاری مجمع، سهام شرکت را بخرید و در زمان برگزاری مجمع، سهامدار شرکت باشید، سود نقدی به شما تعلق می‌گیرد (حتی اگر آنرا فورا پس از بازگشایی سهم بفروشید)

نرخ بازده ناشی از دریافت سود سهام چیست؟برای محاسبه نرخ بازده ناشی از دریافت سود سهام،‌ سود تقسیمی سالانه را بر قیمت جاری هر سهم تقسیم می‌کنند.

از بین هزاران مقاله ما جستجو کنید…

جستجو

جستجو

شرکت ها موظف هستند که حداکثر 8 ماه پس از تصویب سود نقدی در مجمع نسبت به پرداخت آن به سهامداران اقدام کنند. بعضی از شرکت ها مانند همراه اول یا مخابرات و بعضی از بانک ها چند روز بعد از مجمع سود نقدی خود را تقسیم می کنند.بعضی از شرکت ها نیز در آخرین […]سود مجمع چگونه واریز میشود


شرکت ها موظف هستند که حداکثر 8 ماه پس از تصویب سود نقدی در مجمع نسبت به پرداخت آن به سهامداران اقدام کنند.

بعضی از شرکت ها مانند همراه اول یا مخابرات و بعضی از بانک ها چند روز بعد از مجمع سود نقدی خود را تقسیم می کنند.بعضی از شرکت ها نیز در آخرین روز های مهلت قانونی سود را تقسیم می کنند

متاسفانه بعضی از شرکت ها بعد از پایان مهلت قانونی نیز از پرداخت امتناع می ورزند

برچسب‌ها:آموزش, آموزش بورس, آموزش رایگان, بورس چیست, پرداخت سود سهام, پرداخت سود سهام به سهامداران, تاریخ واریز سود سهام, راهنمای بورس, سود سهام, واریز سود سهام

تمامی حقوق مرجع آموزش بازار بورس و فارکس محفوظ است / آموزش فارکس / آموزش بورس / آموزش فارسی فارکس / آموزش فارسی بورس / آموزش رایگان فارکس / آموزش رایگان بورس

توییتر |
فیسبوک |
گوگل پلاس |
لینکین |
پینترست


دانلود کتاب ها و مقالات انگلیسی
850 مقاله
Downloads-icon

سود مجمع چگونه واریز میشود
سود مجمع چگونه واریز میشود
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *