شرایط تحصیل در مجارستان

شرایط تحصیل در مجارستان
شرایط تحصیل در مجارستان

چگونه در خارج از کشور کار پیدا کنیم و مهاجرت کاری داشته باشیم

راهنمای جامع انواع روشهای اخذ اقامت در خارج از کشور با بیانی شیوا توسط استاد ملکپور

مجموعه اي از توضيحات و نکاتي که بايد براي موفقيت در زندگي به آنها توجه ويژه اي داشت

محصولی بی نظیر برای کسانی که میخواهند زندگی رویایی خود را بسازند

آموزش دقيق و مرحله به مرحله دريافت اپلاي و ويزاي تحصيلي در اتريش، نکات کاربردي و جامع

شرایط تحصیل در مجارستان

مجموعه اي از آموزش ها و توضيحات کامل پيرامون نحوه و شرايط مهاجرت کاري به کشور کانادا

پکيج آموزش زبان آلماني با تکنيک منحصر به فرد استاد ملکپور به صورت آسان

پکيج دوم آموزش زبان آلماني با تکنيک منحصر به فرد استاد ملکپور

يادگيري آسان زبان با متد منحصر به فرد و مبتکرانه توسط استاد ملکپور

پکیج دوم يادگيري زبان با متد منحصر به فرد و مبتکرانه توسط استاد ملکپور

تحصیل در مجارستان، مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی مجارستان در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی قرار می گیرد. کشور مجارستان به دلیل قرار گرفتن در مرکز اروپا و هزینه های پایین زندگی، انتخاب دانشجویان بین المللی زیادی می باشد. از این رو سوالات زیادی در این زمینه مطرح می شود، از این قبیل که  مدارک لازم برای تحصیل در مجارستان کدام است؟ تحصیل در کشور مجارستان چه مزایا و معایبی به همراه دارد؟ آیا امکان تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان وجود دارد؟ در این مقاله ما به مهمترین و اساسی ترین نکات و موارد تحصیل در کشور مجارستان بصورت خلاصه و ساده می پردازیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات مضاعف در خصوص تحصیل در مجارستان می توانید با مؤسسه حقوقی ملک پور (مؤسسه MIE اتریش) تماس حاصل  نمایید و مشاوره رایگان دریافت کنید. 

در بخش دیدگاه ها نیز می توانید سوالات خود را مطرح نمایید و در زمانی کوتاه پاسخ بگیرید.

شما میتوانید از طریق لینک روبرو با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

مجارستان کشوری واقع در مرکز قاره اروپا به پایتختی بوداپست است که عضو پیمان شنگن محسوب می شود. کشورهای همجوار مجارستان شامل اتریش، اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان، کرواسی و اسلوونی می باشند. نظام حاکم بر مجارستان دموکراسی بوده و زبان رسمی این کشور مجاری و دین رسمی این کشور مسیحی است. واحد پولی مجارستان فارینت (HUF) می باشد.

این کشور دارای جمعیتی بالغ بر 9 میلیون و 800 هزار نفر و وسعتی بالغ بر 23000 کیلومتر مربع می باشد. جمعیت شهر بوداپست در حدود 1 میلیون و 730 هزار نفر است که یک چهارم جمعیت کشور مجارستان را شامل می شود.

مجارستان دارای جمعیتی 30 هزار نفری از دانشجویان بین المللی در چندین شهر دانشگاهی این کشور می باشد. زبان انگلیسی از دوره دبستان برای دانش آموزان مجاری در مدارس این کشور تدریس می شود. نظام آموزشی مجارستان از سیستم فرآیند بولونیا پیروی می کند. (سیستم آموزشی واحد کشورهای اروپایی) که شامل امتیازبندی بجای معدل می شود و نتایج امتحان نهایی هر ترم از یک تا 5 امتیازبندی می شوند.

تحصیل در مجارستان در مقاطع ابتدایی و دبیرستان و دانشگاهی صورت می پذیرد که در مقطع دانشگاهی شامل 3 مقطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری می باشد. از مزایای تحصیل در مجارستان امکان کار حین تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته، امکان تحصیل بدون مدرک زبان و تحصیل به دو زبان آلمانی و انگلیسی، و همچنین امکان اقامت دائم پس از تحصیل از طریق ویزای کار مجارستان می باشد.

ویـدئــو

پـادکست


نظام آموزشی مجارستان در مقطع دبستان تحصیلات سیکل اول یا دوره اول نامیده می شود و دانش آموزان سنین 7 تا 14 سال را شامل شده که طبق متد اروپایی خود به 8 سطح تقسیم بندی می شود. سطح اول شامل کودکان سنین 6 تا 7 ساله، سطح دوم شامل کودکان سنین 7 الی 8 ساله، سطح سوم شامل سنین 8 تا 9 سال، سطح چهارم برای سنین 9 الی 10 سال، سطح پنجم شامل دانش آموزان 10 تا 11 سال، سطح ششم شامل نوجوانان سنین 11 الی 12 سال، سطح هفتم شامل سنین 12 تا 13 سال و نهایتاً سطح هشتم شامل محدوده سنی 13 الی 14 سال می باشد. ویزای همراه در عموم موارد برای دانشجویان دوره فوق لیسانس و بالاتر بوده و برای والدین دانش آموزان تحت شرایطی خاص توسط اداره مهاجرت مجارستان صادر می شود، بنابراین دانش آموزان برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان باید در این کشور یک قیم قانونی داشته باشند یا در مدارس شبانه روزی تحصیل کنند. 

شرایط تحصيل در مجارستان

تحصیل در مقطع دبیرستان در مدارس مجارستان به اختصار سطح 1 و سطح 2 و سومین نامیده می شوند که اگر بر طبق نظام آموزش ایران معادل دوره اول دبیرستان، دوره دوم دبیرستان و پیش دانشگاهی می باشد. این نظام آموزشی منطبق با نظام آموزشی اروپا بوده و سنین 16 تا 18 سال را شامل می شود. ویزای همراه در عموم موارد برای مقطع دبیرستان نیز صادر نمی شود مگر در صورت موافقت اداره مهاجرت مجارستان در شرایط خاص، بنابراین در این مقطع نیز دانش آموزان نیاز به قیم قانونی دارند که می تواند فردی ساکن مجارستان یا مدارس شبانه روزی باشد. 

با توجه به کیفیت بالای دانشگاه های مجارستان و امکانات بسیار مناسبی که در این کشور وجود دارد، در کنار هزینه های پایین زندگی، این کشور هدف بسیاری از افراد برای تحصیل و پس از آن کار و زندگی در این کشور می باشد. از نکات قابل توجه در تحصیل کارشناسی در مجارستان این می باشد که سازمان بهداشت جهانی، مدارک علمی دانشگاه های این کشور را می پذیرد و متقاضیان می توانند این مدارک را به هر کشور اروپایی که مدنظر دارند، ارائه نمایند. تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های مجارستان 3 الی 4 ساله بوده و مستلزم داشتن مدرک دیپلم معتبر می باشد. لازم به ذکر است که تحصیل در مقطع لیسانس در مجارستان مستلزم داشتن مدرک زبان نبوده و دانشجو بنا بر رشته و دانشگاه مورد تحصیل می تواند زبان انگلیسی و یا آلمانی را حین تحصیل فرا بگیرد. دانشجو در دوره لیسانس اجازه کار حین تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته را خواهد داشت. البته در ایام تعطیل امکان به صورت تمام وقت فراهم است.

یکی از رشته های پرمتقاضی تحصیل پیش پزشکی و پزشکی در مجارستان می باشد. دانشجویان می توانند در کشور مجارستان دوره پیش پزشکی را بگذرانند و سپس در آزمون ورودی دانشگاه های مجارستان یا کشور های دیگری مانند اتریش، آلمان، آمریکا و انگلستان شرکت نمایند. 

تحصیل در مجارستان در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های مجارستان 1 الی 2 ساله  می باشد و مستلزم داشتن مدرک لیسانس معتبر است. رشته تحصیلی متقاضی در مقطع فوق لیسانس می بایست همان رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی باشد. تحصیل در مجارستان در مقطع فوق لیسانس نیازمند داشتن مدرک زبان نبوده و دانشجو می تواند حین تحصیل و بسته به رشته و دانشگاه محل تحصیل اقدام به فراگیری زبان انگلیسی یا آلمانی نماید. دانشجو امکان کار بمدت 20 ساعت در هفته را دارد، به جز ایام تعطیلی بین دو ترم دانشگاهی که امکان کار تمام وقت فراهم است. امکان دریافت ویزای همراه برای خانواده دانشجویان مقطع تحصیلی فوق لیسانس وجود دارد.

اعزام دانشجو به مجارستان

تحصیل در مجارستان در مقطع دکتری فرآیندی 3 الی 5 ساله بوده و نیازمند داشتن مدرک فوق لیسانس معتبر و یکسان بودن رشته تحصیلی در مقطع لیسانس و فوق لیسانس می باشد. تحصیل در مجارستان در مقطع دکتری بدون داشتن مدرک زبان در شرایط غیر بورسیه ای از طریق یادگیری زبان حین تحصیل در دانشگاه محل تحصیل امکان پذیر می باشد. اما در صورتی که تمایل به دریافت بورسیه تحصیلی دارید، باید مدرک زبان با نمره بالا ارائه دهید؛ مقالات معتبر بین المللی، معدل و نمرات بالا و سایر سوابق تحصیلی از دیگر عوامل مهم در دریافت بورسیه تحصیلی در مجارستان می باشد. برای پذیرش در مقطع دکترا شما باید رزومه خود را در اختیار اساتید دانشگاه قرار دهید و پس از تایید یک استاد راهنما (سوپروایزر) می توانید از دانشگاه پذیرش بگیرید.

کار حین تحصیل در مقطع دکتری 20 ساعت بوده و با اجازه دانشگاه و اداره مهاجرت امکان کار تحقیقاتی حین تحصیل نیز برای دانشجو فراهم می باشد. لازم به ذکر است در این مقطع تحصیلی امکان دریافت ویزای همراه وجود دارد.

برای دانشگاه های مجارستان بدون مدرک زبان نمی توان پذیرش گرفت. در دانشگاه های انگلیسی زبان باید مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید و در سطح مناسبی برای شروع دروه باشید. هر دانشگاه ممکن است نمره خاصی برای پذیرش درخواست کند؛ اغلب دانشگاه ها برای مقاطع مختلف مدارک زیر را درخواست می کنند.

در مقطع لیسانس:

نمره آیلتس 5 تا 6

نمره تافل 60 تا 80

در مقطع فوق لیسانس:

نمره آیلتس 5.5 تا 6.5

نمره تافل 70 تا 90


برخی دانشگاه ها در زبان های دیگری مانند آلمانی نیز درس ارائه می دهند. که برای این دوره ها باید مدرک زبان متناسب با زبان تحصیل ارائه کنید.

شرایط تحصیل در مجارستان



مجارستان به دلیل سیاست دانشجو پذیری در سال های اخیر پذیرای دانشجویان خارجی بسیاری از سرتاسر جهان منجمله ایران بوده و می باشد. در حال حاضر بیش از سی هزار دانشجوی خارجی در مجارستان مشغول به تحصیل هستند. از جمله شهرهای دانشگاهی مجارستان می توان به بوداپست، دبرسن، میشکولتس، سگد و پچ اشاره کرد. برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان شما باید ابتدا از یکی از دانشگاه های مجارستان پذیرش بگیرید، بنابراین شناخت این دانشگاه ها مهم می باشد. در ادامه به معرفی اسامی و مشخصات برخی از دانشگاه های مجارستان خواهیم پرداخت.

رشته های هنر، علوم اقتصادی، حقوق، علوم اجتماعی

رشته های علوم کامپیوتر و IT، علوم اقتصادی، علوم اجتماعی، علوم مهندسی

رشته های علوم کامپیوتر و IT، علوم اقتصادی، علوم اجتماعی

رشته های کشاورزی، هنر، علوم کامپیوتر و IT، علوم اقتصادی، علوم اجتماعی

رشته های کشاورزی، هنر، علوم کامپیوتر و IT، علوم اقتصادی، پزشکی و علوم مهندسی

با توجه به تقاضای روز افزون برای بورسیه تحصیلی مجارستان، این کشور طرحی تحت عنوان Stipendium Hungaricum یا بورسیه تحصیلی کشور مجارستان برای دانشجویان خارجی ارائه و اجرا کرده است. در سال 2018، بیش از 4100 دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف بصورت بورسیه در دانشگاه های کشور مجارستان به زبان های انگلیسی و مجاری مشغول به تحصیل بوده اند. این تعداد در سال 2019 افزایش یافت و به 5000 ظرفیت رسید. این طرح شامل کشورهایی می شود که قرارداد تعامل فرهنگی و دانشگاهی با دولت مجارستان منعقد کرده باشند و یا مشغول طرح تبادل دانشجو باشند.

تحصیل بصورت بورسیه در مقطع تحصیلی لیسانس 2 الی 4 ساله، فوق لیسانس 1.5 الی 2 ساله، دکتری 2+2 ساله و دوره فوق لیسانس پیوسته 5 الی 6 ساله می باشد. این دوره ها بدون شهریه بوده و ماهیانه برای مقاطع تحصیلی لیسانس تا دکتری و همچنین کارشناسی ارشد پیوسته دارای کمک هزینه ای به میزان 130 یورو، و برای دوره دکتری برای دوره اول ماهیانه 450 یورو و برای دوره دوم ماهیانه 580 یورو می باشد. اسکان در طول دوران تحصیل رایگان بوده و برای تهیه مسکن ماهیانه مبلغ 120 یورو به عنوان کمک هزینه به دانشجو پرداخت می شود. همچنین سالیانه تا سقف 205 یورو امکان درمان رایگان برای دانشجو وجود خواهد داشت. زمان درخواست بورسیه تحصیلی تا 15 ژانویه هر سال بوده و در ماه جولای نتیجه درخواست بورسیه به دانشجو اعلام خواهد شد. دانشجو پس از قبولی تا 30 سپتامبر فرصت حضور در خاک مجارستان را خواهد داشت.

مدارک مورد نیاز برای بورسیه شامل مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه و وزارت علوم مجارستان، انگیزش نامه و مدارک و سوابق تحصیلی می باشد.

برای مقطع دکتری علاوه بر این مدارک نیاز به طرح تحقیقاتی و 2 توصیه نامه از اساتید دانشگاه محل تحصیل خواهید داشت.

فرم درخواست ارزیابی اخذ بورسیه

تحصیل در مجارستان در مقاطع مختلف تحصیلی نیازمند هزینه بوده و هزینه ای بین 500 الی 600 یورو در هر ترم را برای دانشجو خواهد داشت. این هزینه ها برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی 3 الی 4 هزار یورو در هر ترم، برای رشته های مهندسی 16 الی 25 هزار یورو در هر ترم می باشد که این هزینه ها به همراه 15 یورو هزینه ثبت نام و امتحانات خواهد بود. جزئیات بیشتر هزینه های زندگی و تحصیل در مجارستان در جدول زیر نمایش داده شده است. 

اخذ ویزای تحصیلی مجارستان نیازمند شرایط و مدارکی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که حداقل سن درخواست برای ویزای تحصیل در مقاطع دانشگاهی مجارستان و اقامت مجارستان از طریق تحصیل 18 سال بوده و پروسه رسیدگی به درخواست ویزای دانشجویی مجارستان 1 الی 3 ماه به طول خواهد انجامید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان شامل موارد زیر می باشد. 

مدارک تحصیلی دانشجو تاکنون

نامه ای مبنی بر هدف از تحصیل در مجارستان

ارائه مدرک زبان در صورت نیاز

رسید پرداخت شهریه

عکس پاسپورتی

مدارک شناسایی

تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی در مجارستان

رسید پرداخت هزینه سفارت به میزان 60 یورو در سفارت های مجارستان و 18000 فارینت در خاک مجارستان

اجاره نامه به مدت حداقل 1 ماه در شهر محل تحصیل در مجارستان

✅ آیا تحصیل در مجارستان رایگان است؟

خیر. برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان باید شهریه بپردازید مگر اینکه بورسیه تحصیلی دریافت کرده باشید. 

✅ آیا بدون مدرک زبان می توان در مجارستان تحصیل کرد؟

برای اینکه شانس دریافت ویزا پایین نیاید، توصیه می شود حتما مدرک زبان ارائه دهید.

✅ آیا می توان از دانشگاه های مجارستان بورسیه تحصیلی گرفت؟

بورسیه تحصیلی معمولاً در مقطع دکترا اعطا می شود و شما باید رزومه ای قوی شامل مدرک زبان با نمره بالا، مقالات چاپ شده در مجلات علمی بین المللی، معدل بالا و … ارائه دهید.

✅ آیا پس از پایان تحصیل می توان در مجارستان کار کرد؟

پس از فارغ التحصیلی به شما فرصت داده می شود تا در کشور مجارستان به جستجوی کار بپردازید. در صورتی که در شغلی مناسب استخدام شوید می توانید اقامت خود را به نوع کاری تغییر دهید.

تحصیل در مجارستان و تمامی موارد مرتبط با آن در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار گرفت . در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در مجارستان و ویزای تحصیلی مجارستان می توانید با موسسه مشاوره ای MIE (موسسه حقوقی ملک پور) تماس حاصل نمایید و در خصوص تحصیل در مجارستان به صورت تخصصی مشاوره رایگان دریافت نمایید. شما می توانید سوالات خود را در مورد ویزای تحصیلی مجارستان را در بخش دیدگاه های این مقاله مطرح نمایید و در سریع ترین زمان ممکن به پاسخ آن برسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وب‌ سایت

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

دیدگاه

حداقل تمکن مالی برای مجارستان چه مقدار می باشد

با سلام و وقت بخیر
دوست عزیز بسته به رشته و دانشگاه شهریه از 3 هزار یورو تا 20 هزار یورو میتواند باشد. هزینه زندگی نیز حدودا ماهانه 600 تا 800 یورو خواهد بود.

سلام. بنده معدل 19 انسانی و آیلتس 6 دارم و 19 سالم هست. با تقریبا 1 میلیارد تومان تمکن مالی. آیا شرایط بنده برای تحصیل کارشناسی رشته اقتصاد یا جامعه شناسی، مناسب هست؟

با سلام
بله می تونید برای تحصیل در مجارستان یا دیگر کشورها اقدام کنید
می تونید با موسسه تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید

سلام
من ۲۰ سالمه و آیلتس ۴ دارم و کاردانی دارم از یه دانشگاه غیر انتفاعی
میتونم برای کارشناسی در مجارستان اقدام کنم یا نه؟

با سلام و عرض ادب
دوست عزیز
در صورتی که سطح زبان تان را ارتقا دهید شانس تان برای پذیرش افزایش می یابد.
با توجه به این که مجارستان تا حدی روی سن و گپ تحصیلی حساس است، توصیه می کنیم اگر قصد اقدام برای اخذ پذیرش را دارید، در اسرع وقت اقدام کنید تا مشکلی از بابت سن وجود نداشته باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید.
با آرزوی موفقیت

سلام و عرض ادب
دوست عزیز
شما می توانید برای مقطع لیسانس اقدام کنید ولی باید سطح زبان خود را تقویت بفرمایید.
سپاس

با سلام و وقت بخیر
دوست عزیز در صورتی که سطح زبان خود را به ایلتس 5 تا 5.5 برسانید شانس مجارستان را خواهید داشت.

سلام.بنده 17 سالم هست و در رشته تجربی تحصیل میکنم .زبان انگلیسیم تقریبا متوسط.معدلم 19.71 هست. تراز های درسی هم بالای 6200 هست میخواستم بدونم شرایط بنده برای تحصیل در مجارستان با هزینه کم چگونه هست؟؟

با سلام و عرض ادب
دوست عزیز
شرایط سنی و تحصیلی تان نسبتا مطلوب به نظر می رسد.
می بایست رشته ای که قصد ادامه ی تحصیل در آن را دارید مشخص کنید تا بتوانیم بهتر راهنمایی تان کنیم.
جهت ارزیابی شرایط و کسب اطلاعات بیشتر، توصیه می کنیم با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید.
با آرزوی موفقیت

سلام بنده ۱۸ ساله هستم ترم اول رشته ی ریاضیات و کاربرد دانشگاه سراسری چمرانم.
زبان انگلیسی و المانی در حد مقدماتی آشنایی دارم میخواستم بپرسم اگه همین رشته رو بخوام مجارستان ادامه بدم حدود هزینه تحصیلم و زندگیم در سال چقدر میشه ؟ و اینکه کدام زبان رو به طور جدی ادامه بدم ؟ مرسی

سلام و عرض ادب دوست گرامی تحصیل در مجارستان ارزان نیست و شما بایستی هزینه های تحصیل خود را بپردازید ولیکن در صورتی که دارای سطح زبان المانی بالایی باشید امکان ادامه تحصیل شما در دانشگاه های دولتی المان وجود خواهد داشت و هزینه های شما بسیار پایین خواهد بود و فقط بایستی هزینه های زندگی خود را فراهم فرمایید

سلام وقت بخیر
من ۲۲ سالمه و مدرک کارشناس پرستاری دارم اما خیلی علاقه مند به تحصیل دندانپزشکی در اروپا و بدون آزمون هستم.
در ضمن آرایشگری هم بلدم و میتونم به صورت پاره وقت کار کنم.
به نظر شما چه کشورهایی میتونم اقدام کنم که بدون اینکه آزمون بتونم دندان پزشکی بخونم؟

با سلام و وقت بخیر
برخی کشورهای انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان در اروپا وجود دارد. نظیر فرانسه

سلام من دوفرزند دارم ایا در صورتی که برای تحصیل در مجارستان اقدام کنم می توانم اونها رو هم باخودم ببرم

سلام دوست عزیز کشور مجارستان اجازه همراه به ساخت صادر می کند و فرزندان به احتمال زیاد خیلی سخت در پرونده شما قرار می‌گیرند ولی داشتیم پرونده‌هایی که فرض در کسب قرار گرفته است

سلام و ارادت خدمت شما.بنده نوزده سالم هست و دیپلم رشته ریاضی فیزیک دارم با معدل کل 15.3 . مدرک زبان آلمانی a1 هم با پکیج های آموزشی جناب ملکپور هدفم هست بگیرم.
رشته ی مهندسی کامپیوتر و رشته های مرتبط میخوام بخونم. در حال حاضر در دانشگاه آزاد واحد تهران شمال در رشته ی مهندسی مکانیک مشغول به تحصیلم. اما نمیخوام ایران درس بخونم.
مقدور هست که تحصیلاتم رو در مجارستان ادامه بدم یا یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا یا یک کشور معتبر.مجارستان برای این مد نظرم بود چون مدرک آیلتس نمیخواستند.
(طبق فرمایشات شما)
و من میخواستم در مقطع کارشناسی بخونم و تا ایلتس بگیرم به طول می انجامد. و بنده میخوام زودتر استارت تحصیل رو بزنم به دلیل اینکه برنامه نویسی آموزش میبینم.
ممنون میشوم اگر راهنمایی بفرمایید. و بسیار سپاسگذارم از لطفتون.
اگر با مدرک زبان آلمانی و معدل بنده این اتفاق رقم میخورد لطفا بفرمایید که جدی تر راجبش صحبت کنیم.
مجددا سپاسگذارم…
یا علی

سلام دوست عزیز تا گپ تحصیلی شما افزایش پیدا نکرده است می توانید سریع اقدام کنید مجارستان راه ورود بسیار مناسبی است کشوری ارزان است هم جهت تحصیل ارزان است و هم ازنظر زندگی. مدرک زبان در حد آیلتس ۵.۵ هم داشته باشید می توانیم برای شما اقدام کنیم.

سلام وقت بخیر
ببخشید با معدل 13 کارشناسی و آیلتس 7 میتونم برای ارشد مجارستان اقدام کنم(25 ساله هستم)؟

با سلام و عرض ادب
دوست عزیز
شرایط تان به طور کلی برای تحصیل در مجارستان در مقطع ارشد مناسب است.
توصیه می کنیم جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ارزیابی کامل شرایط تان، با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.
با آرزوی موفقیت

سلام وقت شما بخیر
من دانشجوی کارشناسی مهندسی پلیمرم ترم ۷ و تا این ترم معدلم ۱۵.۵ بوده که احتمالا این ترم و ترم آینده هم بیشتر میشه و دور بر ۱۶ میشه.
زبانم خوبه ولی فرصت خوندن واسه آیلس یا تافل رو ندارم؛برای پذیرش ارشد میشه بدون مدرک زبان اقدام کرد؟یا مثلا مدرک دولینگو رو قبول دارن؟

با سلام
دوست عزیز ممکن است دانشگاه بودن مدرک زبان به شما پذیرش دهد اما برای اخذ ویزا باید مدرک زبان داشته باشید.

سلام،
من ٣٩ ساله و همسرم ٣٧ ساله هستيم. براى تحصيل به مجارستان مى خواهيم اقدام كنيم. ١) آيا مى تونيم براى زبان اقدام كنيم كه مدرك زبانمان را همان مجارستان بگيريم ؟ ٢) ما ٢ دختر دوقلوى ٩ ساله داريم ، آيا به آنها ويزاى همراه مى دهند كه با ما بياييند؟

با سلام
با شرایط سنی که دارید ریسک ویزا دارید. این کشور به صرف دوره زبان ویزا نمی دهد. خیر

با عرض سلام و خسته نباشید
من ۲۰سالمه دیپلم کامپیوتر فنی با معدل ۱۵.۶۱دارم زبان متوسط میفهمم میخواستم بدونم میتونم در رشته مهندسی کامپیوتر یاITاقدام کنم یا نه؟
البته میخواستم اینم بدونم که با این شرایط میتونم دوره پیش پزشکی اقدام کنم یا نه؟
ممنون از شما و گروه خوبتون

با سلام و عرض ادب
دوست عزیز
آیا دیپلم تان 12 ساله است؟ این امر می تواند در صدور پذیرش تاثیرگذار باشد.
همچنین جهت اخذ پذیرش برای کارشناسی یا دوره ی پیش پزشکی توصیه می کنیم بدون وقت اقدامات لازم را صورت دهید تا از نظر سنی محدودیتی برایتان به وجود نیاید.
جهت ارزیابی کامل شرایط و کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید.
با آرزوی موفقیت

سلام
بنده دانش اموز رشته ی هنر هستم میخواستم بدونم چطوری میتونم بورسیه بشم برایه لیسانس ؟ چه معدل و مدرک زبانی نیاز دارم تا بورسیه بشم ؟

با سلام و وقت بخیر
دوست عزیز برای دریافت بورسیه رزومه تحصیلی و علمی شما بسیار تعیین کننده است. افرادی که مدرک زبان قوی، نمرات بالا در رشته تحصیلی، ثبت اختراع، کسب مقام ورزشی یا علمی داشته باشند شانس دریافت بورسیه دارند. برخی بورسیه ها نیز بر حسب نیاز مالی افراد است و توسط نهادها و ارگان ها حتی دانشگاه های مختلف اهدا می شود و افراد می توانند برای آن درخواست دهند.

سلام.شرایط اخذ تمکن مالی برای مقطع فوق لیسانس چگونه است.با تشکر

با سلام..من ۱۷ سال و شش ماهمه..دارم کارامو میکنم دیپلمم‌رو توی مجارستان بگیرم ..اگه قبل از ۱۸ سالگی‌برم و دیپلم مجاری داشتم باشم بازهم دانشگاهم برای رشته فیزیوتراپی رایگان نمیشه؟

با سلام و عرض ادب
دوست عزیز
آموزش در دانشگاه های دولتی معمولا به زبان رسمی همان کشور صورت می گیرد.
در صورتی که اقامت کشور مورد نظرتان را داشته باشید و به زبان نیز تسلط داشته باشید، امکان پذیرفته شدن در دانشگاه دولتی فراهم خواهد بود.
با آرزوی موفقیت

سلام
من ۱۶ ساله هستم کلاس دهم در رشته تجربی و وضعیت مالی خوبی هم ندارم؛وقصد دارم در کنکور شرکت نکنم؛ قصد مهاجرت تحصیلی دارم با گرفتن ریز نمرات بالا و مدرک زبان ؛سوالم این هست که کدام کشور از لحاظ مالی راحتر می تونم مهاجرت کنم یعنی کدوم کشور ها هزینه های کم تری دارد؟؟؟

با سلام و وقت بخیر
دوست عزیز در برخی کشورهای اروپایی نظیر المان، اتریش، فرانسه، اسپانیا این امکان را دارید تا به زبان رسمی کشور مقصد رایگان تحصیل کنید. در برخی کشورها نظیر فنلاند و هلند نیز می توانید به زبان انگلیسی با هزینه بسیار پایین تحصیل کنید.

با سلام و ادب. من ارشدم گرفتم میخاستم بدونم میتونم برا دکتری و کار روی کشور مجارستان حساب کنم. نمره پایانامم ۱۹.۷۵و معدلم ۱۶ و نیم. زبانم هم خوبه

سلام و عرض ادب،

دوست عزیز بدین منظور لازم است رشته تحصیلی، رزومه علمی و میزان تمکن مالی شما نیز بررسی شود.

سلام ، وقتتون بخیر ببخشید من ۲۱ ساله و دیپلم تجربی هستم با معدل کل ۱۷ و سه سال مشغول تدریس خصوصی بودم میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس و رشته های زبانهای خارجی و… به جز پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی چه کارهایی لازمه و اینکه آیا امکان تحصیل رایگان هست یا خیر ممنون از شما

سلام و ارادت
فاصله ای که بین تحصیل شما افتاده باید کامل توجیه بشه و انگیزه شما از تحصیل بالا باشه. برای اتریش و فرانسه و اسپانیا جهت تحصیل رایگان شانس خوبی دارید.

سلام ، من 19سالمه و قصد دارم برای تحصیل به مجارستان مهاجرت کنم ، هزینه ی کلی که باید بپردازم چقدر میشه و اونجا میتونم درکنار درس خوندن کار هم کنم ؟؟
برای تحصیل رایگان باید چه کارهایی رو انجام بدم ؟؟و در چه کشورهایی میتونم رایگان تحصیل کنم ؟؟لطفا جوابمو بدین ممنون میشم .

درود بر شما دوست عزیز هزینه های تحصیل بستگی به دانشگاه و مقطع تحصیلی شما دارد شما قادر خواهید بود کار ضمن تحصیل نیز داشته باشید ضمن این که شما می‌توانید در کشورهای اعم از اتریش آلمان اسپانیا و فرانسه تحصیل رایگان داشته باشید پیشنهاد می شود جهت دریافت مشاوره رایگان روی خطوط موسسه تماس حاصل نمایید

سلام. خسته نباشید . میخواستم بدونم برای رشته تربیت بدنی بعد از اخذ دیپلم امکان مهاجرت به و تحصیل در دانشگاه های مجارستان وجود داره؟

سلام دوست عزیز شما جهت مهاجرت تحصیلی باید رشته ای پذیرش بگیرید که شانس ویزا شدن داشته باشید حتما به این نکته توجه بفرمایید که هر پذیرشی منجر به ویزا نمی شود.

سلام خسته نباشید میخاستم بپرسم اگه اگه تو ایران تربیت معلمی ریاضی خونده باشی بعد در مجارستان میشه یه شغل مرتبط با این پیدا کرد یا خیر
مدرک زبانم ندارم و هزینه هاش چقدر میشه اگه اونجا بخام زبان و یاد بگیرم
ممنون

با سلام و احترام
متقاضی گرامی برای مهاجرت کاری نیاز به دریافت پیشنهاد کاری از سمت کارفرما می باشد.
البته امکان مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی امکان پذیر می باشد
شما می توانید برای بررسی شرایط با کارشناسان ما در ارتباط باشید

سلام . آیا میشه دوره ی پیش پزشکی رو در مجارستان گذروند و پس از آن برای تحصیل رایگان در کشور هایی مثل نروژ یا آلمان اقدام کرد ؟

با سلام و عرض ادب
متقاضی گرامی برای پاسخ به این سوال باید جوانب مختلف آن مورد ارزیابی قرار گیرد.
برای بررسی دقیق آن می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

دوست عزیز سلام
به صورت کلی مواردی که فرمودید امکان پذیر است
منتها نیاز به بررسی دقیق شرایط شما می باشد و می بایست شرایط تحصیل رایگان در کشورها را بدانید.
پیشنهاد میکنم تماس گرفته و شرایط خود را با کارشناسان بررسی نمایید.
موفق باشید

سلام و عرض ادب
این سوال خیلی کلی هست و به عوامل زیادی بستگی داره. ولی در کل شما میتونید با گذراندن دوره ییش پزشکی با یک هزینه ی کم، دوره ی پزشکی خودتون رو به صورت رایگان تحصیل داشته باشید. در صورتی که قصدتون از المان تحصیل رایگان هست.

درود.بنده ۳۷ سال.لیسانس آموزش‌زبان انگلیسی.۱۵۰ م سرمایه.مدرک آیلتسم میگیرم بزودی.آیا شانس بالای دریافت‌ویزای تحصیلی واسه هر کشوری رو دارم؟

سلام. برای تحصیل در خارج از کشور اطلاعاتی مثل گپ تحصیلی و مدرک زبان و معدل و وضعیت تحصیلیتون هم مهمه. سرمایه شما برای تحصیل پایینه. خودتون هم با تبدیل سرمایه تون به یورو و دلار متوجه این موضوع خواهید شد. شما برای تحصیل به شهریه و هزینه زندگی و ویزا و غیره نیاز خواهید داشت.

سلام و وقت بخیر.من ارشد معماری از جهاد دانشگاهی دارم . نمره الف دانشکده شدم.یک مقالهisiدارم و یک ثبت ایده.مدرکb1زبان انگلیسی هم دارم.برای مقطع دکتری برای بورسیه بخوام اقدام کنم امکان گرفتن بورسیه رو دارم؟

سلام.
شرایط بورسیه تحصیلی:
برای بورسیه تحصیلی رتبه کنکور اهمیتی ندارد و شما باید رزومه علمی قوی داشته باشید. بورسیه معمولا در مقطع دکترا اعطا می شود. در مقاطع پایین تر ارائه رزومه مناسب برای بورسیه سخت تر است. اما برخی از دانشگاه ها پس از گذراندن چند ترم در صورت داشتن عملکرد مناسب ممکن است به شما کمک هزینه تحصیل بدهند.https://malekpourmie.com/فرم-درخواست-ارزیابی-اخذ-بورسیه

سلام . من لیسانس مترجمی زبان دارم از دانشگاه غیرانتفاعی با معدل 15 میخواستم بدونم برای ارشد میتونم اونجا آموزش زبان بخونم؟؟؟ یا حتما باید رشته یکی باشه؟؟

سلام
رشته آموزش هم مرتبط با مترجمی هستش ولی برای تحصیل در مجارستان در ابتدا نیازه که شرایطتون ارزیابی بشه. با موسسه تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند.

سلام خسته نباشید. من لیسانس مترجمی زبان از دانشگاه غیرانتفاعی دارم با معدل 15 امکانش هست برای ارشد آموزش زیان اونجا بخونم؟؟ یا حتما باید همون رشته لیسانس باشه؟؟

سلام
رشته آموزش هم مرتبط با مترجمی هستش ولی برای تحصیل در مجارستان در ابتدا نیازه که شرایطتون ارزیابی بشه. با موسسه تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند.

سلام بنده ۲۰ سالمه
دیپلم کامپیوتر دارم.
مدرک زبان ندارم اما سطح زبانم متوسطه
سرمایه کل هم ۱۲۰ میلیون
برای تحصیل در مجارستان میتونم اقدام کنم؟
۲۰ ساعت کار در هفته حدودا ساعتی چند دلار درامد داره؟

سلام. سرمایه ای که فرمودید برای تحصیل کمه. برای کار دانشجویی 3 تا 5 یورو به ازای هر ساعت کار پرداخت میکنند. هزینه تحصیل در مجارستان:
هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان سالی ۱۳۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰دلار
هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان سالی ۱۵۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰ دلار
هزینه تحصیل در کلیه رشته های مهندسی در مجارستان ترمی ۳۲۰۰ یورو
هزینه تحصیل در رشته های علوم انسانی و مدیریت و هنر در مجارستان ترمی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو

سلام
ببخشید داخل مقاله فرمودین داشتن مدرک تحصیلی معتبر ، یعنی فقط مدارک دانشگاه های نوبت روزانه ایران مورد قبول جهت تحصیل در مجارستان میباشند یا مدارک همه دانشگاه های ایران مانند: ازاد و علمی کاربردی وغیره مورد قبول هستند؟

سپاس از شما

سلام. منظور از معتبر یعنی مورد تایید وزارت علوم و ترجیحاً بجز مدارک غیر انتفاعی.

بسیار مقاله خوب و جامعی بود. لطفت در رابطه با تحصیل رایگان در کشورهای اسکاندیناوی هم بنویسید. ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیارمون میذارید.

سلام وقت بخیر، من ۳۴ ساله هستم و یه پسر ۶ ساله هم دارم، لیسانس مترجمی انگلیسی دارم و یه سری دوره های فنی و حرفه ای مربیگری رو هم گذروندم، برای ارشد دانشگاه های گرجستان بخوام اقدام کنم جزء شرایط این هست که رشته ی لیسانس و ارشد باید یکی باشه، چون باید حتما پسرم همراهم باشه فقط برای ارشد و دکتری ذکر شده بود که می تونم همراه داشته باشم و سرمایه ام حدودا ۲۰۰ میلیون تومن هست، با یکی از مشاورین شما صحبت کردم گفتن هیچ راهی برای مهاجرت کاری و یا تحصیلی به هیچ کشوری ندارم، می خواستم بدونم واقعا اینطوره؟

با سلام. با توجه به قیمت ارز و هزینه های لازم برای تحصیل و زندگی، سرمایه ای که فرمودید برای مهاجرت کافی نیست. البته هزینه وکیل تنها بخشی از هزینه شماست و هزینه تحصیل و زندگی و ویزا و بیمه و اسکان و بلیط سفر هم با خودتونه. ویزای همراه رو هم الزاما همزمان نمیدند و اگه به این موضوع اصرار داشته باشید ممکنه ویزای خودتون هم ریجکت کنند. تنها راهی که براتون میمونه بورسیه فول فاند هستش که اون هم شرایط آسونی نداره‌ اخذش.
شرایط اخذ بورسیه تحصیلی:
اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در دانشگاه های خارجی با توحه به میزان بالای درخواست بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان توسط متقاضیان در سراسر جهان، نیازمند داشتن شرایط ویژه علمی، مقالات ISI، رزومه تحصیلی قوی، مدرک زبان با نمره بالا و سایر شرایط مشابه می باشد. همچنین می بایست از استاد دانشگاهی در دانشگاه های کشور مورد نظر تاییدیه داشته باشید. فرم زیر را پر نموده و در صورت داشتن شرایط لازم، با دفاتر ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.https://malekpourmie.com/فرم-درخواست-ارزیابی-اخذ-بورسیه

سپاس ویژه از پاسخگویی شما

سلام و عرض ادب. از اینکه پاسخ به سوالتان مورد رضایت شما بود خرسندیم. شاد و پیروز باشید???

سلام خسته نباشید
برای تحصیل به فندلاند سرمایه کلی چقدر نیاز هست ؟

دوست عزیز سلام
متقاضی گرامی جهت پاسخ به این سوال شرایط متعددی باید مورد بررسی قرار گیرد و توضیح آن در چند سطر امکان پذیر نیست.
پیشنهاد می گردد در این زمینه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

با عرض سلام من ۳۷ سال سن و لیسانس حسابداری و تازه فارغ التحصیل شدم آیلتس ۶ونیم دارم ۰میتوانم برای ارشد اقدام کنم و اینکه برای همسرم متوانم ویزای همراه بگیرم .

با سلام و عرض ادب
دوست عزیز
با توجه به این که مجارستان روی شرایط سنی حساس است، توصیه می کنیم از طریق کشورهایی برای مهاجرت اقدام کنید که سخت گیری کمتری در این خصوص نشان می دهند.
برای مثال، با توجه به مواردی که فرمودید هلند می تواند گزینه ی مناسبی باشد.
جهت ارزیابی کامل شرایط و کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید.
با آرزوی موفقیت

با سلام من کاسب هستم و تجارت هم انجام می دهم حساب های بانکی هم گردش خوبی داره و بیمه تامین اجتماعی سابقه مشاغل آزاد دارم می تونم از این طریق اقامت تجاری بگیرم به یکی از کشور های اروپای مدرک تحصیلی لیسانس در سال ۹۵ داریافت کردم با تشکر

با سلام. سن و شغل و میران سرمایه و سن فرزندانتون رو بفرمایید تا بتونیم راهنماییتون کنیم

با سلام و خسته نباشید
این دوره های زبان در‌ اونجا هزینه هاش چه طوره هست؟
برای آلمانی یا انگلیسیش

با سلتم. طبیعتا نوع زبانش بستگی به انتخاب شما داره که انگلیسی یا آلمانی باشه. بین ۵ تا ۷ هزار یورو هم هزینه داره.

سلام دوره های زبان انگلیسی و المانی در کشور های مختلفی ارایه می شود که می اوان به اتریش و مجارستان به عنوان گزینه های خوب در اروپا اشاره کرد. این دوره ها معمولا از ۵ تا ۷ هزار یورو در سال هزینه دارند. گزینه دوره زبان فرانسوی در کشور فرانسه نیز وجود دارد که هزینه ای مشابه با گزینه های گفته شده دارد.

من سوالی داشتم آیا با سن 24 سال سن می تونیم برای پری مدیکال مجارستان رو اقدام کنیم ؟

با سلام. با پذیرش ریسک کم آن از سوی متقاضی می توان برای آن اقدام نمود.

سلام
واس دوره های زبان مجارستان ی پسر ۲۲ساله دیپلمه میتونه اقدام کنه.
گپ تحصیلی مشکلی نداره واسش
و اینکه گپ تحصیلی رو میشه پر کرد؟
با انگیزع نامه و غیره.
سپاسگزارم..

با سلام. بله میتونن اقدام کنن ولی قبلش باید شرایط ایشون توسط کارشناسان ما بررسی بشه تا نظر نهایی رو بتونیم بدیم. راه های تماس با موسسه:https://malekpourmie.com/contact-us/

با سلام من 19سالمه و در کاشان در دانشگاه پیام نور رشته حسابداری میخونم.وضعیت مالیم خوب نیست و برای مهاجرت به اروپا حتی از راه پناهندگی فکر هم کردم.ولی دوست دارم ب صورت قانونی اقدام کنم ولی بخاطر شرایط مالیم میخوام کشور هایی مثل المان رو انتخاب کنم که هم تحصیل رایگانه و هم از طرف دولت حمایت بشم.ولی مشکل من برای المان همون 10000یورو هست که به عنوان پشتوانه مالی باید در حسابم باشه.من هر طور شده باید به خارج از ایران برم خواهش میکنم کمکم کنید دیگه خسته شدم.اتریش هم یکی از گزینه هام بود که باید قبولی دانشگاه دولتی داشته باشم.شما یک کشور اروپایی بهم معرفی میکنین که مناسب شرایط من باشه؟لطفا میزان هزینه رو که باید بپردازم رو بگین

با سلام. اگه بتونین قاند بگیرین هزینه زیادی نخواهید داشت.
خذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در دانشگاه های خارجی با توحه به میزان بالای درخواست بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان توسط متقاضیان در سراسر جهان، نیازمند داشتن شرایط ویژه علمی، مقالات ISI، رزومه تحصیلی قوی، مدرک زبان با نمره بالا و سایر شرایط مشابه می باشد. همچنین می بایست از استاد دانشگاهی در دانشگاه های کشور مورد نظر تاییدیه داشته باشید. فرم زیر را پر نموده و در صورت داشتن شرایط لازم، با دفاتر ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.https://malekpour.ir/فرم-درخواست-ارزیابی-اخذ-بورسیه

باسلام.من ۳۴سالمه ومی‌خواستم واسه ارشد مهندسی شیمی اقدام کنم..آیا میتونم بدون مدرک زبان پذیرش بگیرم؟دوم اینکه گپ تحصیلی هم مهمه؟

با سلام. شما در صورت تمایل و داشتن شرایط میتونید در دوره های زبان در مجارستان شرکت کنید و بعدش برای تحصیل اقدام کنید.

سلام و عرض ادب. خیلی از شما و مقالات بسیار خوبتون ممنونم. سوالی که دارم اینه که میشه دوره پری مدیکال رو در مجارستان خوند و بعد برای دانشگاه های پزشکی کشور آلمان و اتریش اقدام نمود و ورود کرد؟ مدرک زبان آلمانی میخواد برای ورود؟ و اینکه آزمون ورودی ه دارند؟ پیشاپیش از پاسخگویی شما ممنونم

با سلام. در صورتی که داشنگاه محل تحصیل شما در مجارستان با دانشگاه مدنظرتون در آلمان تبادل دانشجو داشته باشه این امکان وجود داره و در غیر این صورت شرایط تحصیل پزشکی در آلمان به این صورته:
• الزاماً خواندن پیش دانشگاهی (از سال گذشته اعمال میشه) – ام کورس باید خوانده بشه و بعد وارد دوره علوم پزشکی دانشگاه شود.
• شروط:
1. ماکزیمم سن اپلای 21 (برای مثال 19 سال لب مرز هست به خاطر وقت سفارت)
2. حداقل معدل: 16
3. حتما دیپلم یا پیش دانشگاهی تجربی (لزوماً همان رشته)
4. اینتیک سپتامبر: مدرک زبان ب آینس – اینتیک ژانویه: بتسوای
• آزمون ام کورس و در صورت قبولی ورود به دانشگاه

سلام و عرض خدمت شما
سوالی داشتم در باب مهاجرت از طریق دوره های زبان المانی در مجارستان
اول اینکه بابت این دوره ها ویزا میدن؟ بعد اینکه میشه از مجارستان به المان یا اتریش مهاجرت کرد یعنی بشه اونجا کار کرد؟و اینکه چقدر هزینه داره؟

با سلام

بله شما از طریق پذیرش در دوره های زبان مجارستان می توانید ویزا بگیرید.
از آنجا که مجارستان عضو شنگن است، این امکان وجود دارد که به همه کشور های حوزه شنگن به صورت آزادانه سفر کنید و به جستجوی کار بپردازید و در صورتی که موفق به یافتن کار شوید ویزای کار بگیرید.
هزینه دوره زبان المانی حدود 6،500 یورو و دوره انگلیسی که شرط سنی ندارد 5،500 یورو می باشد.

سلام خسته نباشین
نزدیک به ۲۰ سال دارم و رشته تجربی هستم برای بار دوم کنکور دادم ولی به نتیجه دلخواه نرسیدم
میخواستم بدونم برای تحصیل در مجارستان در رشته پزشکی اگه بخوام اقدام کنم و پرونده تشکیل بدم چند ماه طول میکشه و چه ماهی میتونم وارد کالج شم و اینکه آیا شرایطی هم وجود داره که تحصیل رایگان باشه؟ممنون میشم اگه هرچه سریعتر جواب بدین

باسلام و عرض ادب
مدت زمانی که طول می کشد تا وارد کالج های پیش پزشکی مجارستان شوید بستگی به مدارک شما دارد که آماده باشد یا نه. اگر اطلاعات دقیقتری از شما موجود باشد بهتر می توان راهنمایی های لازم را انجام داد

عرض سلام و احترام بنده ۱۷ سالمه و دوازدهم هستم می خواستم برای دانشگاه های کانادا بورس بگیرم رزومه من این است که مدال نقره در المپیاد شیمی تمامی سال ها معدلم بالای ۱۹ بوده و ایلتس۶ دارم و نمرات زیست و شیمیم همیشه بالا بوده و شیمیم اکثرا ۲۰ بوده می خواستم بدونم که آیا می توانم برای رشته پزشکی در کانادا بورس بگیرم یا مجارستان ولی اولویتم کانادا است!!؟

با سلام. اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در دانشگاه های خارجی با توحه به میزان بالای درخواست بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان توسط متقاضیان در سراسر جهان، نیازمند داشتن شرایط ویژه علمی، مقالات ISI، رزومه تحصیلی قوی، مدرک زبان با نمره بالا و سایر شرایط مشابه می باشد. همچنین می بایست از استاد دانشگاهی در دانشگاه های کشور مورد نظر تاییدیه داشته باشید. فرم زیر را پر نموده و در صورت داشتن شرایط لازم، با دفاتر ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. شماره تماس ما: 02149196000https://malekpour.ir/فرم-درخواست-ارزیابی-اخذ-بورسیه
شما همچنین می توانید فرم ارزیابی را از لینک زیر تکمیل کنید تا کارشناسان ما از طریق واتس اپ با شما تماس بگیرند.https://malekpour.ir/contact-us/

سلام من کلاس نهم هستم هر سال با معدل بالا قبول میشوم امسال نوبت اول هم 19/93شدم و در چند سال پیش در تیزهوشان قبول شدم ولی به علت مشکلاتی نتوانستم بروم آیا میتوانم بورسیه شوم

سلام و عرض ادب. اخذ بورسیه تحصیلی با توحه به میزان بالای درخواست بورسیه تحصیلی توسط متقاضیان در سراسر جهان، نیازمند داشتن شرایط ویژه علمی، مقالات ISI، رزومه تحصیلی قوی، مدرک زبان آیلتس بالای 7 و سایر شرایط مشابه می باشد. همچنین می بایست از استاد دانشگاهی در دانشگاه های کشور مورد نظر تاییدیه داشته باشید. فرم زیر را پر نموده و در صورت داشتن شرایط لازم، با دفاتر ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. شماره تماس ما: 02149196000https://malekpour.ir/فرم-درخواست-ارزیابی-اخذ-بورسیه
شما همچنین می توانید فرم ارزیابی را از لینک زیر تکمیل کنید تا کارشناسان ما از طریق واتس اپ با شما تماس بگیرند.

https://malekpour.ir/contact-us/

سلام
من الان پایه دوزدهم هستم و میخوام قبل از اتمام کردن امسالم برای تحصیل ب مجارستان برم وبعد از گذراندان ۱سال تحصیل در مجارستان ب کانادا برم برای ادامه تحصیل ایا امکانش هست ؟

سلام شرایط شماباید بصورت کاملتری بررسی گردد لطفا یا باما تماس حاصل نمایید یا فرم رایگان واتس اپ را پرکنید تامشاوران ما با شماتماس بگیرند.

سلام وقت بخیر برای گرفتن کورس زبان چه کشوری پیشنهاد میدید ترجیحا انگلیسی زبان و اینکه ایا امکان گرفتن کورس زبان در اون کشور و دادن امتحان ایلتس و اپلای کردن در کشور دیگه برای تحصیل وجود داره؟ و یا باید حتما کورس زبان و ادامه تحصیل در یک کشور باشه؟ ممنون میشم شماره تماس دفتر اتون در اهواز رو به من بدهید با تشکر

با سلام دوست عزیز
خیر الزامی به یکی بودن کشور زبان و تحصیل نیست.

سلام .وقت بخیر.د.ست من به وسیله کورس زبان مجارستان به راحتی در یه کشور دیکه شروع به تحصیل کردند

با سلام
با مبلغ یک میلیارد تومان و داشتن ایده نو و کارآفرینی مناسب امکان سرمایه گذاری و اخذ اقامت و دریافت تسهیلات برای راه اندازی کسب و کار امکانپذیر هست.
با تشکر

با سلام و عرض ادب و احترام
احترامآ ضمن تشکر فراوان از خدمت شما دوست عزیز و بزرگوار
بعرضتان میرسانیم که به جهت آنکه توضیح مسائل حقوقی در این بخش امری دشوار میباشد و ممکن است باعث سوء تفاهم گردد و برای مشاوره بهتر ممکن است لازم باشد به سوالات مشاور پاسخ دهید و این بطور همزمان در مشاوره تلفنی امکانپذیر خواهد بود ، برای آنکه بتوانیم خدمت شما پاسخ درست ارائه نماییم و پاسخگوی تعداد کثیر ایمیل های ارسال شده از عزیزانی که به ما لطف دارند با سرعت بیشتری باشیم ، خواهشمندیم با با شماره 02149196000 تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی دریافت بفرمایید.
با احترام فراوان

با سلام و احترام
من میخواهم فرزندم در یکی از رشته های ورزشی بصورت مشخص فوتبال( مربیگری ، بدنسازی فوتبالی….) در اروپا تحصیل کند ،
میتوانید راهنمایی کنید که آیا می‌توان دانشگاهی پیدا کرد ؟
و میزان هزینه های دریافت ویزای تحصیلی ، و اقامت ؟

با سلام با ۲۰۰ میلیون ‌تومان امکان ثبت شرکت وجود دارد

با سلام و عرض ادب
خیر

سلام. عرض ارادت. اگر همسر بنده برای ادامه تحصیل به مجارستان بروند، من و فرزندم بعد از چه مدتی و به چه صورت میتوانیم به ایشان ملحق شویم. و آیا من هم باید مانند ایشان حساب سپرده ای(حدود ده هزار یورو) داشته باشم؟ یا همان حساب تمکن مالی ایشان کفایت میکند. ممنون و سپاس

با سلام بلافاصله بعد از اینکه ایشان تشریف بردند درخواست توریستی بدهید و تشریف ببرید .پیشنهاد میکنیم جهت مشاوره با دفاتر ما از طریق شماره 021.49196000 تماس حاصل فرمایید.

موسسه مشاوره ای MIE اتریش

وب سایت حقوقی malekpourlaw

وب سایت پذیرش تحصیلی miestudy

وب سایت officialmalekpour

وب سایت miemalekpour

این وبسایت به لحاظ محتوا در جهان و در خصوص امر مهاجرت بی اغراق برترین سایت مهاجرتی حقوقی فارسی است . در بالای صفحه اگر گزینه مهاجرت به کشورها را انتخاب کنید ، نام کشورهای مورد خدمات ما ظاهر میشود ، به سادگی هر کشور را که مایلید انتخاب کنید و در صفحه کشور مذکور شش تقسیم بندی اصلی دارید . تقسیم بندی های مهاجرتی و اقامتی شامل…
ادامه مطلب

malekpourlaw.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com


دریافتDownloads-icon

تحصیل در مجارستان در کلیه رشته های پزشکی و فنی مهندسی برای متقاضیان جهت تحصیل در خارج کشور صورت میگیرد . متقاضیان می توانند از طریق بورسیه های تحصیل در مجارستان ، تحصیل رایگان در مجارستان داشته باشند . جهت اخد بورسیه تحصیلی و تحصیل در مجارستان باید دوره های کالج ، پری مدیکال و آموزش زبان انگلیسی را بگذرانند و وارد دانشگاه های مجارستان بشوند . آیا قصد دارید برای تحصیل به مجارستان بروید؟ در این مقاله قصد داریم درباره شرایط تحصیل در مجارستان و ویزای تحصیلی مجارستان توضیح دهیم .

امروزه افراد زیادی متقاضی تحصیل در دانشگاه های برتر اروپا هستند.در کنار تحصیل در این دانشگاه ها، داشتن شرایط زندگی مناسب و همچنین امکان داشتن کار دانشجویی در کنار تحصیل می تواند شرایط مناسبی را ایجاد نماید.در این بین بسیاری از افراد نیز در نظر دارند بعد از اتمام تحصیل به کشور عزیزمان برگردند و نیاز دارند که از دانشگاه های معتبری که در ایران مورد تایید است اقدام داشته باشند.در این بین کشور مجارستان با داشتن تمامی این مزایا می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای افراد متقاضی تحصیل در اروپا باشد. تحصیل در مجارستان در مقاطع مختلف تحصیلی امکان پذیر است.سیستم آموزش عالی مجارستان دارای سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. سبک تدریس و برگذاری دوره های عملی در دانشگاه های این کشور مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته و باعث شده هرساله دانشجویان بسیاری از سراسر جهان به این کشور مهاجرت کنند . در سال های گذشته بسیاری از دانشجویان کشور مجارستان را برای تحصیل انتخاب کرده اند ( تحصیل در مجارستان ) و در دانشگاه های معتبر مجارستان مشغول به تحصیل شدند ، در واقع می توان گفت بیش از 20 هزار دانشجو از 100 کشور دنیا تحصیل در مجارستان را انتخاب کردند .

 

دانشگاه های مجارستان مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد به همین علت تحصیل در مجارستان دارای استاندارد بالایی می باشد . پس می توان گفتشرایط تحصیل در مجارستان موجب شده است که افراد زیادی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور این کشور را انتخاب کنند .

آیا تفاوت بورسیه تحصیلی در مجارستان و تحصیل رایگان در مجارستان را می دانید ؟ در مقاله تحصیل رایگان در مجارستان به طور مفصل درباره تحصیل رایگان مجارستان توضیح دادیم . کشور مجارستان از جمله کشورهای اروپایی می باشد که تلاش های بسیاری برای معرفی های خود در سراسر دنیا انجام داده است و با افزایش کیفیت آموزشی و استاندارها به ویژه در رشته های پزشکی رشد چشمگیری داشته است . دانشجویانی که وارد دانشگاه های مجارستان می شوند یکی از دغدغه های ذهنی شان هزینه های تحصیل در مجارستان می باشد.

شرایط تحصیل در مجارستان

از مهمترین مزایای تحصیل  در مجارستان ، کار در هنگام تحصیل در مجارستان می باشد یعنی برای دانشجویان تحصیل در مقطع لیسانس در مجارستان 10 ساعت در هفته ، تحصیل فوق لیسانس در مجارستان 20 ساعت در هفته و در نهایت تحصیل در مقطع دکترا مجارستان 30 ساعت در هفته می توانند کار کنند .

برنامه بورسیه تحصیلی مجارستان (The Stipendium Hungaricum Scholarship)  توسط دولت مجارستان در سال ۲۰۱۳به اجرا درآمد که برای افزایش تعداد دانشجویان خارجی در مجارستان و همچنین تشویق موسسات آموزش عالی مجارستان به منظور بالا بردن سطح کیفیت برنامه های آموزشی برای جذب دانشجویان خارجی بود. بورسیه تحصیلی مجارستان دانشجویان را برای برنامه های کاربردی تحصیل در مجارستان و تحصیل در رشته تحقیقاتی MTA مورد پذیرش قرار می دهد . آکادمی MTA مجارستان یک درخواست کمک هزینه برای کمک به محققان می باشد .

در ابتدا برای تحصیل مقطع کارشناسی در مجارستان بهتر است که یک دوره یک ساله کالج را بگذرانید.این دوره یک ساله با توجه به رشته تحصیلی مد نظر شما برای ادامه تحصیل متفاوت است. دوره های تحصیلی در مجارستان برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های گروه پزشکی دارند، این دوره پریمدیکال نامیده می شود و برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در در دوره های فنی را دارند، این دوره ها کالج فنی نامیده می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان مقاله ” تحصیل پزشکی در مجارستان ” و ” تحصیل دندانپزشکی در مجارستان ” را مطالعه فرمایید .

کالج هایی که در مجارستان می توانید اقدام نمایید به شرح ذیل است:

کالج مک دانیل با شهریه ای در  حدود 6500 یورو برای یکسال تحصیل می باشد.

کالج اویسینا که شهریه آن در حدود 4900 الی 7900  یورو می باشد و امکان بورس در آن بر اساس توانایی تحصیلی می توان به آن دست یافت . این کالج مورد تأیید کشور ایران نیز می باشد و در بوداپست می باشد .

کالج پزشکی پچ با شهریه ای در حدود ۱۰٫۰۰۰ الی ۱۶٫۰۰۰دلار در سال می تواند گزینه مناسبی برای تحصیل در رشته های پزشکی ،  داروسازی و دندان پزشکی باشد .

کالج دونا نیز سالیانه در حدود ۵۲۰۰ یورو هزینه دارد و در بوداپست واقع گردیده است .

بعد از گذراندن دوره کالج می توانید وارد دانشگاه شوید. در مقطع کارشناسی یا لیسانس مجارستان به شما امکان تحصیل به زبان انگلیسی در برخی رشته ها داده خواهد شد.از شرایط تحصیل کارشناسی در مجارستان داشتن مدرک دیپلم است . برای رشته های پزشکی باید در امتحان ورودی، بعد از دوره کالج شرکت نمایید.این آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می گردد.آزمون کتبی شامل رشته های زیست شناسی، زبان و شیمی است.بعد از مرحله کتبی، وارد مرحله شفاهی می شوید. در این بخش از شما یک مصاحبه حضوری به عمل می آید.پس از گذراندن مراحل آزمون و ثبت نام اولیه دوره تحصیلی اغاز خواهد شد.این دوره به زبان انگلیسی ارائه می گردد و مدت زمان تحصیل در رشته های گروه پزشکی همانند ایران است. دانشجویان مقطع لیسانس در مجارستان می توانند 10 ساعت در هفته کار کنند و در هفته مبلغی بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ یورو حقوق دریافت می کند.

در مقاله ” مهاجرت به مجارستان” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به مجارستان اطلاعات کسب کنید .

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و فوق لیسانس در مجارستان نیاز به مدرک کارشناسی دارید. مدرک کارشناسی شما باید مورد تایید دانشگاه های کشور مجارستان باشد.امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.برای آشنایی با دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشور مجارستان می توانید به مقاله  ” دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشور مجارستان “مراجعه نمایید.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان 1 تا 2 سال طول می کشد و در این مدت تحصیل در مجارستان در مقطع فوق لیسانس می توانید 20 ساعت در هفته کار کنید .

برای تحصیل در مقطع دکتری در کشور مجارستان نیاز به مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد که مورد تایید دانشگاه های مجارستان باشد، و همچنین ترجمه مدارک خود دارید.بحثی که در پذیرش گرفتن برای مقطع دکتری بسیار حائز اهمیت است، پیدا کردن استاد راهنما است.بهتر است برای پذیرش رزومه تحصیلی قوی آماده نموده و از اساتید خود توصیه نامه دریافت نمایید. یک طرح تحقیقاتی به همراه سابقه کاری (در صورت وجود) نیز می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

ادامه تحصیل در مجارستان و پذیرش از دانشگاه های پزشکی مجارستان بیشترین متقاضیان را در جهان دارد. دانشگاه سملوایز مجارستان یکی از معتبرترین و قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی در اروپا می باشد . این دانشگاه مورد تایید ایران است و در پایتخت مجارستان یعنی شهر بوداپست واقع شده است. دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی ، آلمانی و مجاری تدریس می شود .  دانشجویانی که متقاضی مهاجرت و تحصیل در مجارستان هستند باید یک حساب بانکی که مبلغی حدود 10000 یورو در آن باشد را به عنوان پشتوانه مالی به سفارت مجارستان معرفی کنند. هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان در مقایسه با بیشتر نقاط دیگر اروپا مقرون به صرفه است.

تحصیل در مجارستان در رشته پزشکی ۶ سال به طول می انجامد که دو سال اول تحصیل در این رشته دروس پزشکی عمومی و از سال سوم تخصصی خواهد شد و دانشجو دوره پزشکی ملزم به گذراندن دوره های کلینیکال و گذراندن طرح خواهد شد و درسال آخر دانشجو باید ٣٧ هفته طرح خود را در بیمارستان ها شیفت بدهد.

مزایای تحصیل در کشور مجارستان به شرح زیر است :

برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان باید به کنسولگری یا سفارت مجارستان مراجعه کنید

مدارک ویزای تحصیلی مجارستان به شرح زیر است :

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان 2020 ” را مطالعه فرمایید .

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان عبارتند از :

گروه اعزام دانشجو آتیه آفرینان با سالها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر ادامه تحصیل یاری می رساند.سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات(و نه تنها بخشی از آن)است.هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما  نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در رشته پرستاری مجارستان 2020 ” را مطالعه فرمایید .

دانشجو  با توجه به مقطع تحصیلی اجازه کار به مدت 20 الی 30 ساعت در هفته را دارد و بعد از پایان تحصیلات خود می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهد.این ویزا با هدف جستجوی کار پس از پایان تحصیلات در مجارستان و تبدیل آن به ویزای کار مجارستان دریافت می گردد . در نتیجه دانشجو ابتدا برای خود در مجارستان، کاری پیدا می کند و سپس درخواست ویزای کاری خواهد داد .

هزینه تحصیل در کشور مجارستان در سال 2020 به شرح زیر است :

در کشور مجارستان ، تحصیل به زبان مجاری به صورت رایگان انجام می شود و اگر تحصیلات به زبان انگلیسی انجام شود هزینه بر خواهد بود . هزینه تحصیل در مجارستان به نسبت دیگر کشورهای اروپایی مناسب تر است . همچنین امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا نیز امکان پذیر است . از جمله شرایط اصلی دریافت بورسیه تحصیلی در مجارستان ، داشتن رزومه تحصیلی و تحقیقاتی قوی است . در صورت دریافت بورسیه کامل ، دانشجو از پرداخت شهریه و هزینه مسکن و بیمه معاف خواهد شد و به صورت ماهیانه مبلغی جهت پوشش هزینه ها به او پرداخت می شود.

شهریه تحصیل در دانشگاه های کشور مجارستان عبارت است از :

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در مجارستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در مجارستان ” است .

هزینه زندگی در مجارستان در رابطه با صرف غذا در رستوران بدین شرح می باشد:

در صورتی که تمایل دارید برای دانشگاه های برتر کشور مجارستان اقدام نمایید، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی می نماید.برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و دریافت مشاوره اولیه را می توانید با موسسه تماس حاصل نمایید.

شرایط تحصیل در مجارستان

گروه اعزام دانشجو آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر ادامه تحصیل در مجارستان یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات(و نه تنها بخشی از آن)است.هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما  نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت دریافت مشاوره تحصیلی با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی مجارستان ، تابعیت و اقامت تحصیلی در مجارستان را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی مجارستان می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

سوالات متداول درمورد تحصیل در مجارستان

7 تا از دانشگاه های مجارستان مورد تایید وزارت علوم ایران و 4 تای آنها مورد تایید وزارت بهداشت هستند.

بله ، زیرا این کشور سابقه زیادی در تدریس به زبان انگلیسی دارد و تقریبا اکثر جوانان و دانشجویان به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

بستگی به استعداد تحصیلی و علاقه دانشجویان دارد ولی معمولا در طی 2 ماهه اول دانشجو به مکالمات روزمره آشنا خواهد شد.

سلام وخسته نباشید من 30سالم کاردانی رشته شبکه دارم با معدل 17میخواستم بدونم میتونم بورسیه تحصیل رایگان بگیرمسپاس

با سلام
میتوانید با شرکت در کالج های کشور مجارستان برای ایتالیا اقدام نمایید و از بورسیه استانی برخوردار شوید.

سلام من 18سال دارم بامعدل 18.5 رشته تجربی میتونم بورسیه تحصیل رایگان ایتالیا بگیرم ممنونم جواب بدهید

سلام
بله دوست عزیز ،خوشبختانه می تونید.

سلام من ۴۲ سال دارم با کاردانی ، برای مجارستان میتونم ، دانشجوی اقدام کنم ، موقعیت مالی دارم

با سلام
دوست عزیز ، غیر ممکن نیست اما به هرحال شانس دریافت ویزای شما 100 درصد نیز نیست. پیشنهاد میکنیم با وقت قبلی به دفتر آتیه آفرینان مراجعه نمایید تا کارشناسان با بررسی مدارک شما نظر قطعی بدهند.

سلام بنده ۱۹ سال دارم ودیپلم تجربی با معدل ۱۹و۵۴ دارم والان پرستاری ترم یک هستم قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی دارم آیا امکانش هست ؟واینکه اگه دوره کالج رو بگذرونم اما در امتحان ورودی موفق نشدم چی؟میتونم از ایران مرخصی تحصیلی بگیریم برم خارج دوره کالج رو بگذرنم که آگه موفق نشد رشته و دانشگاه خودم را از دست ندهم

با سلام
بله پس از گذراندن دوره کالج و شرکت در آزمون می توانید در این رشته به ادامه تحصیل بپردازید . درصورت عدم قبولی می توانید در سایر رشته ها درس بخوانید و یا مجدد امتحان دهید. شرایط مرخصی از دانشگاه های ایران را باید از خود دانشگاه بپرسید.

سلام ، من 30 سالمه و کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی دارم با معدل 16.خواستم بدونم شانسم برای بورسیه تحصیلی دارم؟

با سلام
دوست عزیز ، سایر مدارک شما مثل مدرک زبان ، سوابق تحقیفاتی و پژوهشی در بورسیه تاثیر گذار است . لطفا شرایط خودتان را کامل بفرمایید

سلام وقت بخیر من دبپلم انسانی نظام جدید هستم و دانشجو ترم ا مدیریت بازرگانی و همین رشته خودم را میخواهم بخونم ،معدل ام ۱۲ یا ۱۳ شدم (مشکلی برام پیش اومد)و مدرک زبان ندارم ولی زبان ام متوسط هست حالا با شرایط بنده باید دوره کالج را بگذرونم ؟اگا بله الان باید از کجا شروع کنم؟ودر کل به پول ایران چه قدر میشه؟و زمانی که دوره کالج را گذروندن بدون ازمون وارد دانشگاه میشوم یا با ازمون ؟

با سلام
باتوجه به اینکه مدرک زبان ندارید می توانید در دوره زبان انگلیسی مجارستان شرکت کنید . هزینه این دوره 4900 یورو است که با توجه به نرخ روز محاسبه می شود . بعد از شرکت در کالج هم نیازی به شرکت در آزمون برای رشته های مدیریتی نیست.

سلام وقت بخیر درحال حاظر مجارستان بورسیه اعطا میکنه؟

با سلام
برای کدام مقطع؟ در حال حاضر بورسیه در مقطع دکتری در صورت داشتن رزومه خوب اعطا می شود.

با سلام من ارشد تربیت مدرس تهرانم با معدل 16 با 3 مقاله و آیلس 7 و 8 سال سابقه کار برنامه نویسی و یک پروژه ملی، امکانش هست از دکترا فاند بگیرم 

باسلام
بله شانس بالایی دارید. پیشنهاد میکنیم برای کشورهایی مثل کانادا ،استرالیا اقدام نمایید.

سلام خسته نباشید من سال دوازدهم تجربی هستم سال یازدهم معدلم 16وخوردی شدمبرای گرفتن بورسیه رایگان در مجارستان و تحصیل در رشته پزشکی باید چه اقدامی انجام بدمو اینکه میگن بر اساس معدل هستش باید سال اخر معدلم چقدر باشه و اینکه ایا اول باید خودم هزینه کنم واسه کالج یا اینکه نه رایگان هست اگر که بله چقدر باید هزینه کنم با تشکر

با سلام
بورسیه دوره کالج سالی یک بار و در شرایطی بسیار خاص توسط گروه آتیه آفرینان ایرانیان ارائه می شود . با دریافت این بورسیه سال اول تا حد زیادی از پرداخت شهریه معاف می شوید اما هزینه های زندگی باقی می ماند. البته در سال های بعد با ورود به دانشگاه کل شهریه های دانشگاه باید پرداخت شود.شرط دریافت این بورسیه نیز معدل و رتبه های المپیادی است.

سلام پسر من کلاس نهم است و می خوام سه سال آخر را اونجابره مدرسه چکار باید بکنم بورسیه و یا شرایط مناسب داره من می خوام مهر سال بعد آونجا سرکلاس باشه 

با سلام
بله امکان پذیر است .ایشون با شروع سال تحصیلی مشغول به تحصیل خواهند بود. البته ذکر این نکته الزامی است که بورسیه ای به ایشان تعلق نخواهد گرفت و پرداخت هزینه ها با شماست. برای ادامه پروسه با شماره 02172207بخش مشاوره تماس بگیرید.

سلام عرض ادببنده ۲۵ ساله هستم و دارای مدرک کارشناسی علوم آزمایشگاهی به همراه ثبت دو اختراع و دو مقاله معتبر به علاوه شرکت در چندین کنگره بین المللی و…میخواستم بدونم آیا شرایط پذیرفته شدن به صورت بورسیه در مقطع ارشد یا دکتری حرفه ای ( پزشکی ) را دارا هستمیا خیر.

با سلام
می توانید در آزمون پزشکی آلمان شرکت کنید. درصورت قبولی تحصیلات شما رایگان خواهد بود.

سلام وقت بخیر بنده ۳۳ سال دارم و کارشناس علوم آزمایشگاهی پزشکی از دانشگاه تبریز رو دارم ۸ سال سابقه کاری با بیمه مرتبط دارم میخواستم برای کارشناسی ارشد رشته های science اقدام کنم و درحال آموزش زبان انگلیسی هستم و چند ماه دیگر احتمالا بتونم آیلتس بگیرم میخواستم بدونم برای اقدام کارشناسی ارشد برای دانشگاه های خصوصی مجارستان میتونه گپ تحصیلیمو سابقه کاری پوشش بده و اینکه چقدر احتمال پذیرش دارم ممنون

با سلام
بله سابقه کار می تواند گپ را پوشش دهد.احتمال پذیرش بالایی دارید.

Yas

با سلام . پیغامتون رو اشتباه نوشتید به همین دلیل کامل نیامده . لطفا در جایگاه نظر ، کامنتتون رو یادداشت فرمایید.

سلام بنده لیسانس زیست شناسی سلولی ملکولی با معدل ۱۷.۵۰ و مدرک زبان آیلتس با نمره۶.۵ دارم و به زبان المانی تا حدودی مسلطم که دارم بهبودش میدم با توجه به شرایطم دو سوال داشتم ایا من امکان گرفتن بورسیه برای تحصیل در مقطع ارشد رو دارم و دوم ایا با تسلط به زبان انگلیسی میتوان با امکان زیاد کار نیمه وقت پیدا کرد یا حتما باید به زبان مجاری هم مسلط باشم؟ در ضمن بنده ۲۸ سالمه.ممنون

سلام. با توجه به آشنایی شما به زبان آلمانی و علاقتان به اخذ بورسیه، کشور آلمان هم گزینه ی خوبی می باشد چرا که هزینه ی تحصیلتان رایگان بوده اما اگر هدفتان مجارستان هست بسته به دانشگاه و رشته شهریه ی دانشگاه از 5000 یورو شروع می شود.

سلام خسته نباشید،من ۲۱ سالمه و معدل کل دیپلمم ۱۷٫۶۵ شد،۲ سال هم پشت کنکوری هستم،می خواستم بدونم اگه من فوق دیپلم رشته نرم افزار از دانشگاه آزاد با معدل بالا و مدرک زبان با نمره بالا بگیرم امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های مجارستان را دارم؟ و اینکه علاقه به تحصیل هم دارم و همزمان هم انگلیسی و هم مجاری یاد میگیرم

سلام ممنون. شرایط سنی شما بسیار مناسب بوده پیشنهاد می شود هرچه سریعتر اقدام کنید برای مقطع لیسانس (با ارائه ی مدرک دیپلم) در رابطه با مدرک زبان هم جای نگرانی نیست دوره های زبان انگلیسی را می توانید در کشور مجارستان بگذرانید. تحصیل در این کشور هزینه دارد اما به نسبت مابقی کشورهای اروپایی هزینه ها پایین تر می باشد .

سلام من 19 سالمه رشته انسانی میخام دیجیتال مارکتینگ بخونم هزینه هاش چطوره و اینک مدرک زبان آیلتس میخاد ی ن اگر بخام به زبان مجاری تحصیل کنم هزینه ها رایگان هستند ی ن؟؟

سلام
هزینه تحصیل به زبان مجاری رایگان هست اما به دلیل نبود دوره های مجاری در ایران این کشور پیشنهاد نمی شود ضمن اینکه پذیرش کالج دوره زبان مجاری در مجارستان نیز سخت است بنابراین اگر می خواهید زبان دیگری را شروع کنید کشور چک پیشنهاد می شود امکان گذراندن کالج زبان چکی هم وجود دارد. تحصیل به زبان چکی رایگان است .

با سلام. ۳۲ سال سن دارم و دیپلم ریاضی. حدود پنج سال سابقه کار برنامه‌نویسی کامپیوتر دارم و در بهترین شرکت نرم‌افزاری آی‌تی ایران مشغول به کار هستم. با توجه به سن بالا می‌خواستم بدانم امکان قبولی برای ویزای تحصیلی و یا کالج زبان به مجارستان را دارم؟

سلام وقت بخیر
با توجه به شرایط سنی شما پروسه ی اخذ ویزا یه مقدار ریسک دارد.

سلام وقتتون بخیر.
یه سوال داشتم:
با معدل15 خورده‌ای مقطع کارشناسی تهران مرکز
و معدل 14 خورده روزانه فردوسی
و ایلس 6 و یک مقاله isi Q2
متولد 75
امکان پذیرش در مقطع دکترا رشته مهندسی دانشگاه بوداپست چقدره؟
و همچنین با تقویت رزومه امکان دریافت تحصیل رایگان وجود داره؟

سلام شرایط شما به صورت کلی مناسب می باشد امکان اخذ فاند برایتان وجود دارد کشورهای مجارستان ،اسپانیا ،ایتالیا و…گزینه های خوبی هستند .

ایمیل شما محفوظ میماند.

دیدگاه

You may use these html tags and attributes:

نام *

ایمیل *

وب سایت

گروه آتیه آفرینان ایرانیان

دارای مجوز رسمی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی

شماره تماس ده خط ویژه

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت

موضوعی که به بررسی آن میپردازیم تحصیل در مجارستان است که یکی از بیشترین درخواست ها را در میان کشورهای اروپایی برای تحصیل دارد. از این رو تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به ارائه توضیحاتی در این خصوص می پردازند. در ابتدا اشاره ای به این شده است که تحصیل یکی از نوین ترین راه های مهاجرت به مجارستان است و می تواند برای افرادی که واقعا شرایط اولیه را دارا باشند، پیشنهاد گردد. با خواندن این نوشتار نسبت به نحوه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی و همچنین هزینه ها و نحوه اخذ اقامت اطلاعاتی ارائه می گردد. در این مقاله سعی شده تا به سوالات ذیل در مورد کشور مجارستان پاسخ داده شود:

شرایط تحصیل در مجارستان

اخذ اقامت دائم مجارستان به دلایل مختلف بسیار پر طرفدار است و البته اقامت دائم در این کشور به طرق مختلفی قابل اخذ می باشد. یکی از مسیرهای ورود به کشور مجارستان برای اخذ اقامت، تحصیل در این کشور است. هزینه تحصیل در مجارستان در سال 2021 برای دانشجویان ایرانی در اکثر رشته ها سالیانه بین 4000€ تا 8000€ (یورو) است و در ردیف کشورهای کم هزینه و ارزان قیمت حوزه شنگن قرار می گیرد. در تصویر زیر می توانید به طور شماتیک با انواع دوره های تحصیلی و ریز شهریه های سالیانه آنها در مجارستان آشنا شوید:

هزینه زندگی در مجارستان بسیار کم است و مجموع هزینه های ماهیانه زندگی فرد بین 600€ تا 700€ (یورو) خواهد بود؛ در حالی که زندگی در کشور همسایه آن یعنی اتریش علی رغم داشتن تحصیل نسبتا رایگان، بسیار پر هزینه است و تقریبا دو برابر مجارستان می باشد. فاصله بوداپست، پایتخت مجارستان تا وین (پایتخت اتریش) با قطار تنها 2 ساعت است یعنی امکان پیدا کردن کار در این شهر نیز برای دانشجوی مشغول به درس وجود دارد.

مجارستان پل خوبی برای رسیدن به صنعتی ترین کشور اروپا یعنی آلمان است، در واقع با توجه به رایگان بودن تحصیل در آلمان، متقاضی تحصیل در این کشور از ایران آن قدر زیاد شده که وقت تحصیلی در سفارت آلمان بسیار طولانی مدت شده و عملا بیش از 2 سال به طول می انجامد؛ اما مجارستان راهی کم هزینه برای کوتاه کردن این زمان است. در واقع متقاضیان تحصیل در آلمان به جای این که بیش از 2 سال فقط در صف سفارت باشند، یک پذیرش دوره زبان از یکی از کالج های کشور مجارستان می گیرند. طبق قوانین حقوق بین الملل به دلیل داشتن اقامت بالای 6 ماه در مجارستان، فرد می تواند به سفارت کشورهای ثالث از جمله آلمان در مجارستان رفته و وقت سفارت آلمان در مجارستان کمتر از یک ماه صادر می شود.

البته که هر دانشجویی شاید معیارهای شخصی جهت انتخاب کشور خود داشته باشد. در این سال ها دانشجویان ایرانی زیادی به مجارستان مهاجرت نموده اند که اکثر آنها برای تحصیل در گروه پزشکی به این کشور آمده اند، نکات مورد توجه برای افرادی که جهت تحصیل در مجارستان اقدام می نمایند، عبارتند از:

 

از شرایط تحصیل در مجارستان، آشنایی با روند اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان و نیز آشنایی با مدارک و الزامات لازم برای ثبت نام در دانشگاه های مجارستان می باشد. از مهمترین شرایط تحصیل در مجارستان می توان به شرکت در آزمون ورودی یا Entrance Exam و ارائه مدرک مهارت زبان اشاره نمود. در حقیقت، شرط پذیرش در دانشگاه های مجارستان شرکت در آزمون مذکور است. داشتن مدرک زبان و تسلط بر زبان نیز به دلیل تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان جزو شرایط تحصیل در مجارستان محسوب می شود. حداقل نمره آزمون زبان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان شامل آزمون IELTS معادل 6.0 – 5.0 و نمره آزمون TOEFL معادل 80-60 می باشد. اما مدارک مورد نیاز جهت پذیرش مجارستان عبارتند از:

با شرایط روز که خیلی درگیری های ذهنی برای افراد و مشغله کاری و زندگی فرصت زبان آموزی را در این کشور از فرد می گیرد. این دغدغه می تواند شخص را برای همیشه از مهاجرت منصرف نماید، چرا که هم اکنون داشتن یک مدرک زبان از ابزار مورد نیاز ابتدایی مهاجرت است و خیلی از کشورها این مدرک را از متقاضی می خواهند. معدود کشورهایی هستند که فرصت اخذ ویزا و یادگیری زبان را به دانشجویان ایرانی می دهند. البته در اکثر کشورهای دنیا برنامه و دوره های زبان وجود دارد و می توان برای آنها اقدام به پذیرش نمود. اما نکته اصلی موضوع اخذ ویزای تحصیلی است که در اکثر کشورها این امر ممکن نمی شود.

خوشبختانه کشور مجارستان همچنان از کشورهایی است که برای دوره زبان صدور ویزا دارد. در این سالها افراد زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی یا آلمانی به این کشور مهاجرت نموده اند. فرد می تواند بعد از تحصیل فرصت ماندن در اروپا را با استفاده از سایر طرق مهاجرتی و تبدیل ویزا بدست آورد. اخذ پذیرش در دوره های زبان در هر سال برای حداقل 2 بار وجود دارد و شروع ترم ها در ماه های شهریور و بهمن ماه می باشد که بایستی حداقل از 6 ماه قبل برای آن برنامه ریزی نمود. برای اطلاع از ویزای تحصیلی مجارستان مقاله مورد نظر را مطالعه نمایید.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند مدرک زبان خود را در یک کشور خارجی بگیرند تا در زمانشان نیز صرفه جویی شود منتهی در حال حاضر اکثریت کشورها با پذیرش زبان به فرد ویزا نمی دهند. خوشبختانه مجارستان در کنار دو کشور فرانسه و مالتا، تنها کشورهایی در حوزه شنگن هستند که با پذیرش زبان نیز به افراد ویزا می دهند. در حقیقت مجارستان از آن جایی که هنوز عضو کنوانسیون پناهندگی نشده است نگرانی از این بابت ندارد و در حال حاضر نسبت به ویزا دادن به ایرانیان خیلی سخت گیری اعمال نمی کند.

کالج زبان در مجارستان سالیانه بین 6000€ تا 7900€ (یورو) هزینه در بر خواهد داشت که یک سوم زبان خواندن در کشور همسایه یعنی اتریش می باشد. از آن جایی که بسیاری از افراد نمی خواهند از ابتدا نمره آیلتس ارائه دهند، خوشبختانه تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان امکان پذیر است و افراد این فرصت را دارند تا در محیط به یادگیری زبان بپردازند. هزینه زندگی در مجارستان بستگی به منطقه زندگی دارد. غرب و شرق بوداپست متفاوت است. زندگی در منطقه غرب بوداپست ماهیانه 600€ (یورو) و شرق بوداپست 400€ (یورو) می باشد.

دانشجویان حق دارند در کنار تحصیل 24 ساعت را به طور هفتگی به کار اختصاص داده و مبلغی در حدود 160€ تا 220€ (یورو) در هفته حقوق کسب کنند. در اکثر موارد این حقوق می تواند قسمت عمده هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو را پوشش دهد، البته دانشجویان در مقطع دکترا می توانند حتی 30 ساعت در هفته نیز کار کنند که عملا می تواند تمام هزینه های زندگی فرد را تامین کند. از آن جایی که هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان پایین است کار دانشجویی علی رغم این که تمام وقت نیست اما بخش زیادی از هزینه های زندگی در این کشور را پوشش می دهد.

رشته پزشکی در مجارستان، به زبانهای مختلف از جمله انگلیسی تدریس می شوند و از آن جایی که درگیر زبان سوم شدن خصوصا زبان های دشواری چون آلمانی برای اکثر افراد مطلوب نیست، اکثرا ترجیح میدهند یا سراغ کشورهای انگلیسی زبان مثل انگلستان، کانادا و غیره بروند و یا در صورتی که توانایی پرداخت هزینه ها را ندارند، مجارستان را انتخاب کنند. تحصیل پزشکی در مجارستان همانند همه کشورها مستلزم طی کردن یک دوره یکساله پیش پزشکی و در نهایت قبولی در آزمون ورودی است.

نکات مهم در خصوص تحصیل پزشکی در مجارستان:

با توجه به اینکه مجارستان از سال 2007 عضو شنگن شده اما همچنان هزینه های زندگی در آن پایین است، طبیعتا تحصیل پزشکی در مجارستان نیز طرفداران زیادی دارد. شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان به این ترتیب میباشد که دوره پزشکی یک دوره 5 ساله (10 ترمی) بوده و هزینه آن معادل 16000€ الی 19000€ (یورو) می باشد. برای قبولی در این رشته تحصیلی داوطلبان بایستی در آزمون ورودی شامل دروس زیست، شیمی و فیزیک شرکت کنند. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های مختلف مجارستان متفاوت است و بالاترین شهریه اخذ شده متعلق به دانشگاه سملوایز میباشد:

با توجه به پرطرفدار بودن دو کشور روسیه و مجارستان برای تحصیل در ادامه به مقایسه پزشکی مجارستان و روسیه پرداخته خواهد شد. اگر فرد بخواهد مدرکی که از دانشگاه روسیه اخذ می کند مورد تایید وزارت علوم ایران باشد ناچارا باید تحصیلات خود را به زبان روسی تکمیل نماید در حالی که تحصیل حتی در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و غیره می تواند به زبان انگلیسی باشد. روسیه بر خلاف مجارستان عضو شنگن نیست و داشتن اقامت روسیه هیچ مزیت مثبتی برای فرد به حساب نمی آید اما مجارستان از سال 2007 عضو شنگن شده است. دانشگاه های مجارستان به طور کلی رنکینگ بهتری نسبت به دانشگاه های روسیه برخوردار هستند.

هزینه تحصیل دوره های پزشکی در کشورهای مختلف در سال 2021 عبارتند از:

لازم به ذکر است که هزینه های بالا فقط شامل هزینه تحصیل است و هزینه زندگی را شامل نمیشود.

زندگی در مجارستان در سال 2021 به نسبت بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی ارزان تر است. زندگی در مجارستان نسبت به بسیاری کشورها کم هزینه تر خواهد بود و یک نفر برای زندگی در بوداپست ماهیانه بین 400€ (یورو) تا 800€ (یورو) هزینه خواد داشت. البته دانشجویان اگر خانه اشتراکی تهیه کنند یا موفق به ثبت نام در خوابگاه های دانشجویی شوند می توانند هزینه های زندگی خود را قدری کاهش دهند. در جدول ذیل هزینه های زندگی در مجارستان در سال 2021 برای محاسبه دقیق تر کسانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، ارائه شده است:

اما هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان چه شرایطی دارد؟ کدام شهر مجارستان برای زندگی ارزان است؟ اینها سوالاتی است که ممکن است اکنون به ذهن متقاضیان تحصیل در مجارستان برسد. بایستی بدانید که هزینه های زندگی در مجارستان بیشتر به جایی بستگی دارد که شما قصد زندگی دارید. مشخصا شهرهای بزرگ مجارستان گران تر از شهرهای کوچک می باشند. جدول زیر هزینه های زندگی در مجارستان را به تفکیک شهرهای مختلف مجارستان نشان می دهد. همانطوری که در جدول زیر نیز مشاهده می نمائید، گرانترین شهر مجارستان شهر میشکول و عنوان ارزانترین شهر مجارستان مشترکا متعلق به دبرسن و گیور می باشد.

تعیین هزینه زندگی در مجارستان تابعی از عوامل و فاکتورهای مختلف من جمله سبک زندگی خود دانشجو و نیز شهر اقامتش بستگی دارد اما نکته دیگری که نباید از خاطر دور داشت، توزیع درصدی هزینه ها در مجارستان می باشد که نمودار توزیعی زیر نشانگر آن است که هزینه بازار بیشترین درصد از هزینه های دانشجوئی را به خود اختصاص می دهد:

متقاضیانی که مایل به درخواست فاند تحصیلی به عنوان دانشجوی مستقل مالی می باشند، می توانند وام هایی را با نرخ بهره پایین از مرکز وام دانشجویی مجارستان اخذ نمایند. شرایط درخواست وام دانشجویی چنین است که متقاضی بایستی اولا دارای اقامت دائم مجارستان بوده یا کارت مهاجرت داشته باشد و در ثانی سن متقاضی زیر 40 سال باشد. پرداخت وام دانشجویی در مجارستان به صورت بازپرداخت مبتنی بر درآمد یا income-based repayment می باشد. این بدان معناست که مقدار اقساط و زمان بازپرداخت آن به درآمد دانشجو بستگی دارد.

علاوه بر دریافت فاند، دانشجویان خارجی با احراز شرایط لازم می توانند متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی در مجارستان نیز باشند. دانشگاه های مجارستان انواع مختلف بورسیه تحصیلی را به دانشجویان ارائه می دهند. اعطای بورسیه تحصیلی مجارستان بر مبنای برتری تحصیلی و یا مبتنی بر نیاز دانشجو می باشد. از انواع بورسیه های تحصیلی در سال 2021 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

فارغ از علاقه به تحصیل در دوره های زبان و رشته های پزشکی دانشجویان زیادی نیز برای تحصل در رشته های مهندسی به این کشور می روند. چرا که دانشگاههای این کشور امکان تحصیل در تمامی مقاطع را به زبان های مختلف و از جمله زبان انگلیسی به شما می دهد. نکات مهم در این خصوص عبارتند از:

دانشگاه های مجارستان رنکینگ بالا و شرایط تحصیلی خوبی دارند به عنوان مثال تنها دانشگاه 6 زبانه در کشور مجارستان، دانشگاه فنی مجارستان می باشد. این دانشگاه رشته های فنی و مهندسی را علاوه بر زبان آلمانی و مجاری که زبان های رایج مجارستان است به زبان های انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی و روسی نیز ارائه می کند تا دانشجویان قدرت انتخاب بیشتری در زبان و دروس ترم داشته باشند.

بهترین دانشگاه ها و کالج های مجارستان عبارتند از:

مجارستان به غیر از دانشگاه های پزشکی شناخه شده در دنیا، دانشگاه های ممتاز دیگری نیز دارد.

در مقاله بالا اطلاعاتی در خصوص تحصیل در مجارستان بیان شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. علاقه مندان به تحصیل و زندگی در این کشور اروپایی می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت به مجارستان و بررسی شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

متقاضیان تحصیل در این کشور موارد زیر را مورد بررسی قرار می دهند:

شرایط تحصیل در مجارستان

بنظرتون مدرک دانشگاه مجارستان مورد. قبول وزارت علوم ایران یا که خیر؟

سلام دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مجارستان مورد قبول هستند لطفا مقاله بهترین دانشگاه های مجارستان رو مطالعه بفرمائید

بابت مطلب جالبتون در مورد تحصیل در مجارستان تشکر می کنم اگه اگه امکانش هست در مورد سرمایه گذاری از طریق اوراق قرضه مجارستان هم مطلب بذارید

سلام لطفا مقاله سرمایه گذاری از طریق اوراق قرضه مجارستان رو مطالعه نمایید

برای تحصیل در مجارستان داشتن مدرک زبان مورد نیاز هست؟

سلام خیر الزامی به داشتن مدرک زبان وجود نداره

ممنون میشم راجب شرایط اقتصادی مجارستان بهم اطلاعاتی بدید

سلامهزینه زندگی در مجارستان رو مطالعه کنید

مرسی از مقاله های بروزتون

سلام آیا تحصیل به زبان مجاری اجباری توی دانشگاه ها و کالج های مجارستانی؟

سلام خیر میتونید به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کنید

با تشکر از مقاله خیلی خوبتون

لطفا در مورد صنعت توریسم هم مطلب بگذارید. متشکرم

سلامویزای توریستی مجارستان رو مطالعه کنید

آیا تحصیل در مجارستان تضمین کننده ورود به اتحادیه اروپا است؟

سلام شما با تحصیل در مجارستان در اتحادیه اروپا هستید

بابت مطلب جالبتون در مورد تحصیل در مجارستان تشکر می کنم اگه امکاتش هست در موردمهاجرت به مجارستان از طریق کالج زبان هم مطلب بذارید

سلاممهاجرت به مجارستان از طریق کالج زبان رو مطالعه فرمائید

خیلی مقاله جامعی بود و استفاده لازم را کردم ممنونم

امكان اخذ بورس تحصيلي به چه صورت هست؟؟

سلامشرایط بورس تحصیلی مجارستان رو مطالعه فرمایید

ممنون از مطالب خوبتون

با سلام و عرض ادب
ایا من با 35 سال سن میتونم برای تحصیل در مجارستان اقدام کنم؟

سلام تحصیل در مجارستان برای چه مقطع و رشته ای مد نظر هست؟

با تشکر از مقاله بسیار مفیدتون. بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه می توان در این کشور اقامت داشت؟ و از چه طریقی می توان راح تر اقامت این کشور را دریافت کرد؟

سلام در صورتی که به کار برسید بله

سلام آیا تحصیل پزشکی به زبان مجارستانی هست؟

سلام خیر شما به زبان انگلیسی تحصیل خواهید کرد

مرسی از اطلاعات جامع و کامل …واقعا مفید بود

تحصیل در مجارستان بهترین گزینه برای ورود به اروپا است.

بعد از تحصیل در مجارستان میشه اقامت پس از تحصیل گرفت؟

با سلام خواستم بپرسم منمه پدرم در مجارستان اقامت داره و مغازه داره آیا من میتونم ویزای دانشجویی بگیرم و اونجا درس بخونم؟اگه بله شرایطش چیه؟

سلام بله این امکان رو دارید اما روزمه تون رو بفرستید تا به صورت دقیق خدمتتون عرض کنم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت

آدرس: تهران، خیابان ميرداماد، ميدان مادر، خیابان سنجابی، پلاک 20، طبقه 3، واحد 9

تلفن: 91003232-021 ده خط ویژه

safiran.soroush.saadat@gmail.com

امروزه اغلب دانشجویان تمایل به ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی و پیشرفته ای را دارند که مدرک تحصیلی آنها در همه جای دنیا قابل تایید باشد. وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر واقع در شیراز، اصفهان و تهران از موسسات اعزام دانشجو ، تحصیل در مجارستان را پیشنهاد میکنند زیرا دانشگاه های این کشور از اعتبار جهانی برخوردارند. کشور مجارستان با قدمتی 1100 ساله در اروپای مرکزی واقع شده و پایتخت آن شهر بوداپست می باشد.

شرایط تحصیل در مجارستان

زبان رسمی مردم مجارستان ، مجاری است و واحد پول آنها فورینت می باشد. کشور مجارستان از 19 شهر تشکیل شده ، که شهر های مهم آن به جز بوداپست عبارتند از : پچ ، دبرسن ، سگد ، گیور و میشکوالتس. شما می توانید مطلب زیر را مطالعه فرمایید و همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل و کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به مجارستان با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید.

تحصیل در این کشور در جهت مهاجرت و اخذ اقامت مجارستان و در نهایت کسب تابعیت مجارستان می تواند گزینه ی خوبی در کنار روش های دیگر مثل سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه و یا ویزای کار در مجارستان دانست.

در این مطلب میخوانید

کشور مجارستان رتبه دوم دنیا در زمینه تولید دارو و گیاهان را داراست این کشور دارای بیمارستان های بسیار مجهز و پیشرفته می باشد. دانشجویان در زمان تحصیلات خود در مجارستان از بیمه درمانی بهره مند میشوند که با این بیمه هزینه های درمانی آنها به صورت رایگان و یا نیم بها می شود. کشور مجارستان دارای بهترین سیستم حمل و نقل عمومی است ، که افراد در 24 ساعت شبانه روز میتوانند از آنها استفاده کنند.

بیشتر سوالاتی که در زمینه ی اعزام دانشجو مطرح می شود پیرامون موضوعاتی مثل تحصیل در مجارستان در دانشگاه دبرسن ، تحصیل رشته معماری ، تحصیل در مجارستان در دانشگاه پچ و تحصیل دندانپزشکی این کشور می باشد. ما در این مطلب به بررسی مواردی در زمینه های فوق می پردازیم.

تحصیل در مجارستان تا سن 18 سالگی اجباری می باشد که بعد از طی این مقاطع تحصیلی به دانش آموزان مدرک دیپلم داده میشود بعد از این دوره دانش آموزان می توانند وارد دانشگاه شوند زیرا یکی از اصلی ترین شرایط ورود به دانشگاه های مجارستان داشتن مدرک دیپلم میباشد.

تحصیل در دانشگاه های مجارستان 2ترم در سال است که شروع آنها جهت اخذ پذیرش در ماه های سپتامبر و ژانویه می باشد. البته متقاضیان ادامه تحصیل در دوره های پیش دانشگاهی و کارشناسی می بایست از 1 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی اقدام به ثبت نام کنند و دانشجویان متقاضی اعزام دانشجو و ادامه تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا باید از 3 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی اقدام به ثبت نام ، جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان ، موردنظر کنند.

از شرایط اعزام دانشجو به مجارستان و تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی داشتن مدرک دیپلم است. دانشجویان در مقطع کارشناسی میتوانند 20 ساعت در هفته کار کنند و در هفته مبلغی حدود 160 تا 200 یورو حقوق دریافت کنند که این حقوق می توانند بخش زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو را تامین کند. تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های مجارستان 1 تا 2 سال زمان برده و دانشجویان در این مدت میتوانند 20 ساعت در هفته را کار کنند و در مقطع دکترا که حدود 3 سال زمان میبرد دانشجو می تواند 30 ساعت در هفته را کار کند.

تحصیلات دکتری در مجارستان – راهنمای سال 2019
مجارستان همیشه در مرکز مبادلات فرهنگی و فکری قرار دارد. دانشگاه های آن همچنان این سنت را ادامه می دهند و 600 سال از تاریخ دانشگاهی را به عنوان مدرن، بین المللی و رویکرد آموزش مدرک دکترا به کار می گیرند.

یک دکتری مجارستانی ترکیبی ابتکاری از آموزش های آکادمیک دقیق و تحقیقات علمی سنتی را با طیف وسیعی از برنامه های زبان انگلیسی ارائه می دهد.

همه اینها باعث می شود مجارستان، تحقیقاتی در زمینه تحصیلات تکمیلی، بسیار عالی باشد – به جز جالب بودن -. این صفحه توضیح می دهد چگونه می توانید این کار را با اطلاعات در مورد دانشگاه ها، ساختار درجه، شرایط برنامه و فرصت های مالی.

آیا شما یک محقق آینده نگر با استعداد در نظر گرفتن یک دکترای خارج از کشور در اروپا هستید؟ شما دقیقا نوعی از افراد است که آموزش عالی در مجارستان را جذب می کند.

دولت این کشور هدف خود را تا حد قابل توجهی افزایش تعداد دانشجویان بین المللی تا سال 2021 تعیین کرده است. برای انجام این کار، تعداد دانشجویان برنامه زبان انگلیسی زبان (و دوره های دیگر دوره) با در اختیار داشتن دسترسی دانش آموزان به برنامه های مختلف در حال گسترش است.

در اینجا چند دلیل برای ورود مجدد به دکتر شما در سال جاری وجود دارد:
دانشگاه های بسیار تخصصی – همچنین دانشگاه های جامع، سیستم آموزش عالی مجارستان نیز شامل تعدادی از موسسات است که با تمرکز بر رشته های خاص مانند کشاورزی، هنر، اقتصاد و مهندسی – مناسب برای تحقیقات دکترای پیشرفته
دولتی کمک هزینه تحصیلی دکترا – دولت مجارستان هزینه های تحصیلی کامل و هزینه زندگی را برای تعدادی از مکان های دانشگاهی، از جمله دانشجویان اتحادیه اروپا، ایاالت متحده و سوئیس در برنامه های دکترا فراهم می کند.

عکاسی و تضاد – پایتخت مجارستان، بوداپست، به همان اندازه مشهور است که بارها از بین رفته “بیدار” بنیاد پر جنب و جوش خود را به تصویر می کشد، همانطور که برای ویساتا خیره کننده است رود دانوب و ساختمان های تاریخی که بانک های آن را پوشش می دهد.

شما همچنین بخشی از سنت مخترعان، نویسندگان و هنرمندان افتخار و متنوع خواهید بود. اینها عبارتند از لسلو Bíró، مخترع قلم توپ و همچنین جوزف Pulitzer، تلخ از جایزه معروف پولیتزر: ترکیبی کامل اگر شما نیاز به برخی الهام بخش برای نوشتن PhD خود را. یا، اگر چیز سختی باشد، همیشه می توانید به یاد بیاورید که بوداپست محل تولد هری هودینی است.

یکی از مواردی که معمولاٌ مورد سوال است شرایط اعزام دانشجو پزشکی در مجارستان است، ما در این قسمت به طور مختصر اطلاعاتی در اختیار قرار می دهیم. ادامه تحصیل و پذیرش از دانشگاه های پزشکی مجارستان یکی از بیشترین متقاضیان را در جهان دارد. همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر دانشگاه سملوایز را به داوطلبان پیشنهاد میکنند زیرا یکی از معتبرترین و قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی در اروپا می باشد که مورد تایید ایران است و در پایتخت مجارستان یعنی شهر بوداپست واقع شده است. دروس در این دانشگاه به زبان های انگلیسی، آلمانی و مجاری تدریس می شوند و متقاضیان تحصیل در این دانشگاه می بایست مقطع پیش دانشگاهی را در کالج های اینترنشنال یا اوسینا در شهر بوداپست سپری کنند سپس میتوانند در امتحان ورودی دانشگاه سملوایز شرکت کنند.

کتابخانه دانشگاه سملوایز یکی از بزرگ ترین و کامل ترین کتابخانه ها در کشور مجارستان میباشد. یکی از بهترین ویژگی های بیمارستان های آموزشی دانشگاه سملوایز داشتن بیش از 3000 تخت در بخش مراقبت های ویژه می باشد. شهریه تحصیل پزشکی در مجارستان دانشگاه سملوایز سالانه مبلغی حدود 16000 دلار میباشد و دانشجویان جهت اخذ پذیرش و ثبت نام در این دانشگاه می بایست مبلغ 400 دلار پرداخت کنند. قابل ذکر است که هزینه امتحان ورودی دانشگاه سملوایز 250 دلار میباشد.

دانشجویانی که متقاضی مهاجرت به مجارستان هستند باید یک حساب بانکی که مبلغی حدود 25000 یورو در آن باشد را به عنوان پشتوانه مالی به سفارت مجارستان معرفی کنند، البته این مسئله بعد از پذیرش از دانشگاه های مجارستان و جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد، لازم به ذکر است این افراد پس از دریافت ویزا از اقامت تحصیلی مجارستان بهره مند می شوند و یکی از روش های مهاجرت به مجارستان محسوب می شود.

تحصیل در مجارستان دارای مزایای زیادی می باشد که در زیر به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم :

از این رو همکاران مجرب ما در موسسه توسعه گران مهر به علاقه مندان اخذ ویزای تحصیلی مجارستان را پیشنهاد میدهند.

کسانی که مدرک کارشناسی و آیلتس ندارند میبایست برای ورود به دانشگاه های مجارستان یک دوره یکساله را در کالج های مجارستان به تحصیل بپردازند اما متقاضیانی که مدرک کارشناسی و آیلتس داشته باشند میتوانند مستقیما وارد دانشگاه شوند.

در اینجا به معرفی چند کالج بین المللی مجارستان و شرایط تحصیل و پذیرش از این دانشگاه ها در مجارستان ، می پردازیم:

در کالج بین المللی اویسینا به دانشجویان خواهان بورسیه تحصیلی در مجارستان با توجه به شرایط دانشجویان از نظر سوابق علمی، شرکت در المپیادهای علمی و یا مشکلات مالی بورس تحصیلی داده میشود.شهریه کالج اویسینا در سال مبلغی حدود 5200 یورو میباشد. هزینه ثبت نام در کالج بین المللی اویسینا 200 یورو است و هزینه خوابگاه 400 یورو به همراه شارژ ماهانه میباشد..

دانشجویانی که خواهان دریافت پذیرش دوره های کالج در رشته های مدیریت ، پزشکی و مهندسی هستند ابتدا می بایست مدارک خود را که شامل: ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی، ترجمه کارنامه دوره های دبیرستان و پیش دانشگاهی و کپی پاسپورت به وکلای مجرب ما در موسسه توسعه گران مهر واقع در شهر تهران و شیراز تحویل دهند تا همکاران ما در کمترین زمان برای آنها پذیرش بگیرند. متقاضیان پس از اخذ پذیرش از کالج مورد نظر جهت ثبت نام باید اصل مدارکی که برای پذیرش تحویل داده اند به همراه 4 قطعه عکس و سوابق تحصیلی خود را ارائه دهند و سپس نسبت به اخذ ویزای تحصیلی از طریق سفارت مجارستان این کشور اقدام نمایند.

مجارستان کشوری واقع در مرکز اروپا و جمعیت 9.8 میلیون نفر است. پایتخت آن بوداپست (Budapest) است که با رودخانه دانوب به دو بخش تقسیم شده است. منظره شهری با نشان های معماری خیره کننده شده است از قلعه قرون وسطایی بودا و ساختمان های نئوکلاسیک خیابان پِست آندِرَشی (Pest’s Andrássy) گرفته تا پل زنجیره ای قرن 19 ام. استاندارد آموزشی در مجارستان بالا، و شهریه های تحصیلی یکی از کمترین مقادیر در اروپاست. در مقاله امروز، در مورد تحصیل در مجارستان، شهریه ها، هزینه زندگی، و شرایط پذیرش در مجارستان اطلاعاتی کسب خواهیم کرد.

شهریه دانشگاه های مجارستان بسیار پایین ومقرون به صرفه بوده و در دانشکده های مختلف متفاوت است. دانشجویان تحت بودجه دولتی نیاز به پرداخت شهریه ندارند. دانشجویان غیر اروپایی و بین المللی باید شهریه ای حود 2000 یورو در سال پرداخت کنند.

هزینه زندگی در مجارستان برای دانشجویان بین 450 تا 500 یورو در ماه است. این مقدار هزینه خوراک، مسکن، رفت و آمد، کتاب و … است. هزینه ها به تفکیک:

رفت و آمد محلی در بوداپست:

رفت و آمد محلی در حومه شهر

هزینه های غذا و خوراک

بلیط سینما: 1.090 – 1.670 HUF (4 یورو ؛ 5.5 دلار آمریکا)، سه بعدی : 1.600 – 2.100 HUF

شرایط تحصیل در مجارستان

شهریه در مجارستان

در مقایسه با بقیه کشورهای غرب اروپا، شهریه ها در مجارستان بسیار به صرفه است و بسته به نوع برنامه و دوره هر دانشکده متفاوت خواهد بود. اغلب پزشکی و دندانپزشکی جزء گران ترین انتخاب ها هستند با شهریه حدودا 20000 یورو، درحالی که برای سایر رشته های کمتر تخصصی، شهریه میتواند کمتر از 4500 یورو باشد.
دانشجویان در دانشگاه های مجارستان علاوه بر پرداخت شهریه، باید هزینه تقاضانامه، آزمون و ثبت نام را بپردازند؛ که هر کدام بین 100 تا 150 یورو است.

دانشجویان بین المللی، که عضو هیچ یک از کشورهای اروپایی نیستند و قصد دارند بیش از 90 روز متوالی در مجارستان اقامت داشته باشند، باید برای دریافت ویزای بلند مدت دانشجویی اقدام کنند.مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی مجارستان در مورد هر کشوری متفاوت هست، بنابراین لازم است پیش از ورود به این کشور قوانین ورود مختص به کشور خود را بررسی کرده باشید. برای دریافت ویزای دانشجویی مجارستان قبل از هر چیزی باید پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را داشته باشید.برای اخذ ویزای دانشجویی خود تنها از طریق کنسولگری یا سفارت مجارستان واقع در کشور خود می توانید اقدام کنید. فرآیند دریافت ویزا معمولاً یک ماه طول می کشد، اما می تواند مدت زمان بیشتری هم طول بکشد، پس اطمینان حاصل کنید که در اسرع وقت برای اخذ ویزا اقدام کرده باشید تا از طی هر مرحله پیچیده و غیر ضروری اجتناب کرده باشید.

در صورتی که کنسولگری با شما قرار ملاقات ترتیب می دهد، باید از حدود 4 تا 6 هفته پیش آن را برنامه ریزی کرده باشید، زیرا زمان های ملاقات محدود هستند. پس از ملاقات، فرآیند دریافت ویزا معمولاً 1 تا 4 هفته دیگر طول خواهد کشید.

شما باید در 15 روز اول ورود خود به مجارستان برای دریافت مجوز اقامت خود اقدام کنید. این قانون شامل شهروندان اروپایی و غیر اروپایی، که قصد دارند بیش از 90 روز اقامت داشته باشند، می شود. شهروندان اروپایی و حوزه اقتصادی اروپا باید مدارک زیر را برای دریافت مجوز اقامت ارسال کنند:

بیشتر دوره های تحصیل به زبان انگلیسی ارائه می شود. برخی از دانشگاه ها دوره های تحصیلی به زبان آلمانی نیز ارائه می دهند. 

بله، بیشتر دانشگاه ها برای متقاضیانی که هیچ مدرک زبان بین المللی ندارند، آزمون های تعیین سطح زبان انجام می دهند. داوطلبانی که این امتحان زبان داخلی را با موفقیت می گذرانند، می توانند مستقیم وارد سال اول تحصیل شوند، اما افرادی که در این امتحان نمره قبولی را دریافت نمی کنند، باید وارد دوره آمادگی(1-2 ترم) شوند.

مجارستان هزینه های زندگی بسیار کمی در مقایسه با کشور های اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شینگن دارد. بوداپست گران ترین شهر مجارستان است، اما در کل 60-65٪ ارزانتر از لندن(انگلستان)، 50-55٪ ارزانتر از پاریس(فرانسه)، 30-35٪ ارزان تر از مسکو(روسیه)، تقریباً مشابه آلماتی(قزاقستان) است.

گزینه های مختلفی در مجارستان برای بورسیه تحصیلی وجود دارد، از قبیل: برنامه های بورس تحصیلی که توسط صندوق های ویژه ارائه می شود، صندوق بین المللی Visegrad که بورس های تحصیلی را برای کشورهای خاص ارائه می دهد، برنامه های بورس تحصیلی که توسط دانشگاه ها ارائه می شود. در حال حاضر 2 دانشگاه برای دانشجویان خارجی خود برنامه های بورسیه تحصیلی ارائه می دهند: دانشگاه اروپای مرکزی و دانشگاه آندریسی. 

بله، تحصیلات عالی در مجارستان به سال 1367 برمی گردد که لوئیس بزرگ اولین دانشگاه مجارستان را در شهر پس تاسیس کرد. مجارستان در سال 2004 به اتحادیه اروپا پیوست و روند بولونیا برای کسانی که تحصیلات دانشگاهی خود را از سپتامبر 2006 آغاز کرده اند، اعمال می شود. بنابراین بسیاری از دانشجویان از همه نقاط جهان به مجارستان می آیند و تقریباً در تمام کشورها مدارک دریافت شده از دانشگاههای مجارستان به رسمیت شناخته می شوند.

معمولاً مؤسسات آموزش عالی مجارستان این کار را به دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل لیسانس یا کارشناسی ارشد هستند، ارائه نمی دهند. با این حال، برخی از برنامه های دکترا اجازه مطالعه و انجام تحقیقات در خارج از کشور را می دهد؛ اما دانشجویان مجبور هستند حداقل برای چند ترم برای چند روز بیایند تا در دانشگاه برای امتحانات، تدریس، مشاوره و غیره شرکت کنند.

بله، همه ساله هزاران دانشجوی خارجی از سراسر دنیا برای تحصیل در مجارستان وارد کشور می شوند. برخی از آنها با برنامه های مختلف تحصیلی(به عنوان مثال اراسموس، Stipendium Hungaricum و غیره) وارد این کشور می شوند.

بله، بر اساس آیین نامه قانونی مؤثر، شهروندان جهان سوم با دریافت ویزای تحصیلی این کشور می توانند در طول مدت تحصیل خود، حداکثر بیست و چهار ساعت در هفته کار کنند. در اکثر دانشگاه ها دفاتر شغلی وجود دارند که به دانشجویان برای یافتن کار کمک می کنند، فرصت های شغلی را در دسترس دانشجویان قرار می دهند.

دانش آموزان مجارستان در دبستان یادگیری زبان انگلیسی را شروع میکنند، بنابراین بیشتر جوانان قادر به برقراری ارتباط به زبان انگلیسی هستند.

دانشگاه های مجارستان در بین دانشجویان بین المللی بسیار پرطرفدار است: آنها آموزشی با کیفیت و با کمترین شهریه نسبت به بیشتر اروپای غربی دوره های تحصیلی را ارائه می دهند. علاوه بر این، هزینه زندگی در بوداپست به ویژه اجاره آپارتمان نیز بسیار پایین است.

بله، با موافقت مدیر آموزش و ثبت نام می توانند دوره تحصیلی خود را تغییر دهند.

همکاران و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر در شهر شیراز راهنمای شما عزیزان جهت اخذ ویزای تحصیلی مجارستان می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در مجارستان می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

با سلام
هزینه تحصیل در مقطع ارشد و دکتری در کشور مجارستان چه میزان است؟
آیا به همراه (همسر) نیز به صورت همزمان ویزا می دهند؟
با سپاس

سلام هزینه های تحصیل بسته به دانشگاه و شیوه زندگی دانشجویی متفاوت می باشد و بستگی دارد چه رشته و در چه دانشگاه تمایل به تحصیل داشته باشید. باید همسرتان به صورت جداگانه اقدام کند، ویزای همراه در کار نیست.

با سلام پرسشی داشتم.
من کارشناسیمو در رشته علوم سیاسی از دانشگاه تهران با معدل 17 گرفتم میخام بدونم شانس م چقدره بتونم بورسیه بگیرم برای تحصیل در مجارستان در رشته های علوم سیاسی یا علوم اجتماعی و اندیشه سیاسی.ممنون

سلام شانس پذیرش شما، رزومه تحصیلی و پژوهشی شماست. شما می توانید با ارائه مدارک و سوابق خود در موسسه ما، بررسی های لازم را توسط کارشناسان مهاجرت تحصیلی ما انجام دهید.

سلام
من الان پایه دوزدهم رشته ریاضی فیزیک هستم و قبل از تمام کردن پایه دوازدهم ینی قبل از گرفتن دیپلم ب اونجا برم میخواستم ب مدت ۱سال در مجارستان تحصیل کنم بعد انتقالی لازم را بگیرم برای کشور کانادا ایا امکانش هست

سلام بله شما حتی می توانید در مدارس بین المللی خود آلمان نیز به تحصیل مشغول شده و پذیرش دانشگاهی خود را تسهیل کنید.

سلام وقت بخیر
آیا واسه تحصیل در مجارستان شرط معدل وجود داره؟
و اینکه باید ملکی در ایران به نام دانشجو باشه؟

سلام در مورد شرط معدل در دانشگاه های مختلف، تفاوت هایی وجود دارد اما در مورد ملک و دارایی چنین اصلی به دقت وجود ندارد و تنها تمکن مالی ملاک است.

سلام ببخشید میخواستم بدونم توی رشته های موسیقی و با جهانگردی و تاریخ هم امکان مهاجرت به مجارستان وجود دارد؟چه دانشگاه هایی وجود دارد ؟ و یا توی چه سنی بچه رو بفرستیم بهتره ؟
ممنون

سلام بله دانشگاه های متعددی در این کشور هستند که رشته های فوق را ارائه میدهند که شرایط گوناگونی نیز دارند. بهترین سن برای تحصیل و اعزام دانشجو به مجارستان، قبل از اتمام پیش دانشگاهی در ایران است، چرا که پروسه انجام اقدامات مربوط به سفارت و دیگر امور دانشگاهی و پذیرش، چند ماهی به طول می انجامد.

من فوق دیپلم فیزیک دارم و اینکه مدرک زبان هم ندارم میخاستم ببینم میتونم برای کالج اقدام کنم که بتونم وارد دانشگاه بشم؟یا اینکه اول مدرک لیسانس و مدرک زبان بگیرم بعدا اقدام کنم برا پذیرش در مقطع ارشد؟

سلام، وقت بخیر می توانید از الان برای کالج و دانشگاه اقدام کنید، نیاز به مدرک زبان نیست.

باسلام شرایط ادامه تحصیل مقطع کارشناسی دررشته های هنرتصویری مثل عکاسی ،تدوین درمجارستان به چه صورت میباشد

سلام روزتون بخیر برای تحصیل در مجارستان باید با توجه به دانشگاه انتخابی مدارک و الزامات مورد نیاز را ارائه دهید.

با سلام پرسشی داشتم.
من کارشناسیمو در رشته معماری از دانشگاه علمی کاربردی با معدل 16 گرفتم میخام بدونم شانس م چقدره بتونم بورسیه بگیرم برای تحصیل در مجارستان در مقطع ارشد معماری داشته باشیم ممنون

سلام روزتون بخیر برای دریافت بورسیه باید شرایط شما به طور دقیق بررسی شود. لطفا رزومه خود را از طریق واتس اپ برای ما ارسال نمایید.

سلام وقتتون بخیر،
بنده در حال تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی هستم؛ امکان ادامه تحصیل در این رشته در مجارستان است؟
نیاز به مدرک زبان هم دارد؟

با سلام و عرض ادب بله، در صورت نداشتن مدرک زبان می توانید در دوره های آمادگی شرکت نمایید.

سلام وقت بخیر،
من 22 سالم هست و کارشناسی مهندسی برق دارم.میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل در کارشناسی مدیریت نیاز هست که اول به کالج برم یا میتونم به صورت مستقیم برای کارشناسی اقدام کنم؟

سلام وقتتون بخیر در صورت داشتن مدرک زبان، نیازی به شرکت در دوره های پیش دانشگاهی ندارید.

باسلام من در رشته موسیقی در ایران تحصیل کرده ام همچنین قبل از ان مهندسی برق خواندخدان و ۳۷ ساله هستم آیا میتوانم در این سن در دانشگاههای مجارستان درس بخوانم در رشته موسیقی با توجه به سنم ۳۷ ساله

سلام روزتون بخیر بسته به مقطع تحصیلی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

پیج اینستاگرام مهاجرتی و تحصیلی ما را دنبال کنید

کانال تلگرام مهاجرتی و تحصیلی ما را دنبال کنید

تحصیل در مجارستان ، شرایط تحصیل، اخذ ویزای تحصیلی مجارستان و همچنین چگونگی اخذ اقامت، تابعیت و پاسپورت مجارستان از طریق تحصیل در دانشگاه های این کشور و شرایط آن در سال 2020-20201 در این نوشتار مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. شرایط تحصیل در مجارستان با مدرک دیپلم چیست؟ هزینه های زندگی دانشجویی در مجارستان چه میزان است؟ تحصیل در مجارستان در چه مقاطعی امکان پذیر است؟ دانشگاه هایی معتبر مجارستان کدام اند و رتبه جهانی آنها به چه صورت می باشد؟ تحصیل در چه رشته های در مجارستان شرایط ایده آلی دارند؟ و بصورت کلی چرا تحصیل در مجارستان؟ در این مقاله به سوالات ذکر شده و مشابه در این زمینه پاسخ خواهیم داد. امروزه متقاضیان بسیاری تمایل به تحصیل در مجارستان دارند. کشور مجارستان به سبب عضویت در اتحادیه اروپا و شنگن و همچنین هزینه های پایین تحصیل و زندگی ، بسیار مورد توجه واقع شده است. اگر درباره تحصیل در کشور مجارستان و شرایط آن سوالات متعددی دارید، مطالعه مقاله زیر را از دست ندهید. موسسه حقوقی ملک پور با ارائه مقالاتی کامل و تخصصی درباره تحصیل و زندگی در مجارستان و مشاوره تحصیل در مجارستان در کلیه سایت های خود برآن است تا شما سروران با اشراف کامل و داشتن اطلاعاتی به روز و موثق در این مسیر گام نهید. شما عزیزان می توانید مقالات ذکر شده را با استفاده از کلیدواژه ملک پور در گوگل سرچ کنید و بیابید. از طرق مختلفی می توان به کشور مجارستان مهاجرت نمود و در ادامه اقامت و تابعیت این کشور را اخذ کرد که تمامی اطلاعات مورد نظر در رابطه با تحصیل در کشور مجارستان و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی مجارستان و همچنین کلیه طرق مهاجرت به مجارستان را در سایت های موسسه می توانید مطالعه نمایید. همچنین در این رابطه می توانید از مشاوره رایگان تحصیل در مجارستان تلفنی نیز برخوردار گردید. در ادامه عناوین ذیل را مطالعه خواهید نمود:

شما میتوانید از طریق لینک روبرو با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

مجارستان در اروپای مرکزی واقع شده است و در همسایگی کشورهای اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان، کرواسی، اسلونی، اتریش می باشد. بزرگترین شهر و همچنین پایتخت کشور مجارستان شهر بوداپست می باشد.

کشور مجارستان به لحاظ موقعیت مکانی پلی به سمت اروپا قلمداد می گردد و از طریق تحصیل در مجارستان با سهولت بیشتری شرایط کار و اقامت دائم و پاسپورت کشورهای سطح بالای اروپایی فراهم می گردد. کشور مجارستان به دلیل دارا بودن دانشگاه های معتبر مقصد دانشجویان بین المللی بسیاری است که سودای اخذ اقامت و پاسپورت کشورهای مطرح و پیشرفته اروپایی را دارند. کشور مجارستان پذیرای 30 هزار دانشجوی بین المللی از سراسر کشور های جهان است که این آمار رقم قابل توجهی می باشد. واحد پول کشور مجارستان فورینت (HUF) است. جمعیت کشور مجارستان حدود 9.797.561  نفر می باشد. کشور مجارستان به لحاظ آمار گردشگری جهانی به عنوان یازدهمین کشور جهان رتبه گرفته است. اگر تمایل به اخذ ویزای مجارستان دارید مطالعه این نوشتار را از دست ندهید.

شرایط تحصیل در مجارستان

در کشور مجارستان نیز شبیه به اغلب کشورهای دیگر پس از گذراندن دوره پیش دبستانی، کودکان وارد دوره دبستان می شوند. در این کشور گذراندن 10 سال دوره تحصیلی در مدارس اجباری است. از این ده سال 8 سال آن در دبستان سپری می شود و دانش آموزان پس از آن وارد دبیرستان می شوند. آنها می توانند تصمیم بگیرند تحصیلات خود را در دبیرستان ادامه دهند و یا وارد مدارس فنی شوند. برای اینکه اشخاص بتوانند در دبیرستان به تحصیل خود ادامه دهند باید  قادر به اخذ نمرات حد نصاب تعیین شده در دوره دبستان خود باشند. آموزش در مدارس مجارستان رایگان بوده و هزینه ای از شهروندان مجاری برای تحصیل دریافت نمی شود؛ اما هستند مدارسی خصوصی که به ازای دریافت هزینه خدمات ارائه می دهند.

دوره دبیرستان در کشور مجارستان نیز اغلب 4 سال به طول می انجامد. دوره های تحصیلی در دبیرستان که به دوره  gimnazium معروف است، از نظر آموزشی به صورت کاملا مستقیم برای ورود به دانشگاه برنامه ریزی شده است. در نهایت نیز از دروس مهمی مانند زیست، شیمی، ریاضی، زبان خارجی و … امتحان گرفته می شود. از آنجایی که داشتن دانش زبان خارجی برای دانش آموزان بسیار اهمیت دارد، بنابراین حداقل 20 ساعت در هفته برای دانش آموزان، کلاس زبان تشکیل می شود. به طور کلی می توان گفت آموزش و پرورش در کشور مجارستان در سطح بالایی مشغول به فعالیت است و درصد بالایی از دانش آموزان در این کشور وارد دانشگاه می شوند. در این کشور مدارس بین المللی نیز وجود دارد که امکان تحصیل را برای دانش آموزان خارجی نیز فراهم می آورند. در زیر چندی از این مدارس را عنوان می نماییم.

پس از پایان دوره دبیرستان و دریافت دیپلم معتبر در ایران، شخص می تواند برای ورود به دانشگاه و تحصیل در دوره لیسانس در دانشگاه های مجارستان اقدام نماید. این دوره تحصیلی در کشور مجارستان بین 3 تا 4 سال به طول می انجامد که طول مدت آن بسته به رشته متفاوت خواهد بود. به طور مثال رشته های هنرهای زیبایی، رشته های انسانی و علوم اجتماعی در این کشور در مدت 3 سال به پایان می رسد. اغلب رشته ها در این کشور در مقطع لیسانس آزمون ورودی داشته و دانشجویان باید در سطح بالایی از زبان انگلیسی نیز باشند. علاوه بر آن حتما باید شخص مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشد و علاوه بر دیپلم، ریزنمرات خود را نیز به زبان مجاری و همچنین به زبان انگلیسی، به صورت ترجمه شده به دانشگاه مورد نظر خود در این کشور ارائه دهد. برای دانشجویانی که از خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در این کشور اقدام می نمایند، نیز سدی مثل قبولی در آزمون های ورودی وجود دارد. از این رو برای این دانشجویان ابتدا دوره هایی به صورت پیش نیاز برگزار می شود تا برای قبولی در این آزمون آماده شوند. همچنین دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این مقطع به مدرک زبان انگلیسی نیز نیاز دارند که اغلب در این مقطع از آنها آیلتس 5 تا 6 و یا تافل 60 تا 80 خواسته می شود.

آیا با خواندن دوره Pre-medical ( پیش پزشکی ) در مجارستان می توان برای تحصیل پزشکی به کشور های دیگر هم ورود کرد یا خیر؟

اصولا منع قانونی نخواهید داشت در صورتی که در آزمون ورودی قبول شوید، می توانید به دانشگاه دلخواهتان ورود کنید.

در صورتی که شما این دوره را در مجارستان به زبان انگلیسی خوانده و گذرانده باشید، پس دانشگاه مقصد هم باید سیستم آموزشی اش به زبان انگلیسی باشد؛ زیرا شما نمی توانید زمانی که به زبان انگلیسی تحصیل کرده اید، در آزمون کشور آلمان شرکت کنید؛ زیرا این آزمون به زبان آلمانی در این کشور برگزار می شود و شما به مشکل خواهید خورد، پس غیر از دانش کافی نیاز است که شما نشان دهید که زبان کشور مورد نظرتان را نیز میدانید و به آن تسلط دارید.

البته در برخی از کشور ها سن نیز مهم است. برای مثال کشور مجارستان تا 22 سال، آلمان تا 22 سال و  دیگر کشور هایی که از 21 سال به بعد، دیگر اخذ پذیرش تحصیلی در این دوره امکان پذیر نخواهد بود، بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی از مشاورین متخصص این امر مشاوره دریافت نمایید.

پیشنهاد می شود که برای کسب اطلاعات جزئی تر این پادکست صوتی را که توسط مشاور ارشد موسسه MIE تهیه گردیده است را بشنوید :

پادکست موسسه MIE در خصوص شرایط گذراندن دوره پیش پزشکی در مجارستان و امکان گرفتن انتقالی به کشورهای دیگر

⭐️ محصول ویدئویی بی سابقه برای مشتاقان پیدا کردن کار در خارج از کشور ⭐️


شما با تهیه و تماشای این محصول ویدئویی می توانید به تنهایی ( بدون کمک وکیل مهاجرت ) در خارج از کشور کار پیدا کرده و برای اخذ اقامت خود اقدام نمایید.


تحصیل در مقطع فوق لیسانس اغلب از تحصیل در مقطع لیسانس کوتاه تر می باشد که بسته به رشته تحصیلی 2 تا 3 سال به طول می انجامد. برای ورود به این مقطع نیاز است تا شخص مدرک لیسانس و دیپلم خود و همچنین ریز نمرات دوران تحصیلش را داشته باشد و تحویل دهد. در این دوره نیز شما نیاز دارید تا مدرک زبان انگلیسی در سطح 5.5 تا 6.5 آیلتس که معادل تافل 70 تا 90 می باشد را ارائه دهید. در این مقطع شما اجازه دارید تا در صورتی که متاهل هستید، همسر خود را به عنوان همراه داشته باشید. همچنین اجازه دارید در کنار تحصیل در این مقطع به صورت پاره وقت به کار بپردازید که معمولا در این مقطع مجازید تا 20 ساعت در هفته را کار کنید. البته می توان گفت هزینه تحصیل در این کشور پایین نبوده و در حدود 7 الی 11 هزار یورو در سال می باشد. اما دانشگاه های این کشور از نظر اعتبار در سطح خوبی می باشند و مدارک تحصیلی که از دانشگاه های مجارستان دریافت می نمایید در کل دنیا قابل قبول می باشد. در کنار هزینه های تحصیل شما هزینه های زندگی را نیز دارید که در مقایسه با هزینه های زندگی در دیگر کشورهای اروپایی، می توان گفت هزینه زندگی در مجارستان نسبتا پایین می باشد. به طور مثال شما می توانید با 500 یورو و یا 600 یورو در ماه از عهده هزینه های زندگی خود در مجارستان بر بیایید.

تحصیل در مقطع دکتری اغلب به صورت پژوهشی می باشد اما به طور کلی بین 3 تا 4 سال زمان می برد. در کشور مجارستان معمولا این دوره چیزی در حدود 4 سال به طول خواهد انجامید که در دو دوره دو ساله انجام می شود. در مقطع تحصیلی دکتری در مجارستان نیز شما نیاز دارید تا مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرده باشید. به طور حتم پژوهش ها و مقالاتی که در طول تحصیل خود در مقطع کارشناسی ارشد انجام داده اید، تاثیر زیادی در موفقیت شما در پذیرش دکترا خواهد داشت. تحصیل در این مقطع همواره به صورت تئوری و عملی و پژوهشی است. شما می توانید در مقطع دکترا در این کشور به زبان انگلیسی به تحصیل مشغول شوید و از آنجایی که کشور مجارستان از نظر موقعیت جغرافیایی در اروپای مرکزی قرار گرفته شده است؛ بنابراین مقصد مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا است. البته در مقطع دکترا شما نیاز دارید تا بتوانید استادی را به عنوان سوپر وایزر خود در این مقطع انتخاب نموده و وی را به منظور جذب و پذیرش تان متقاعد نمایید. قطعا این استاد دانشگاه، بر اساس توانایی های شما و سابقه تحصیلی شما تصمیم می گیرند شما را انتخاب کنند یا خیر؟ شما در طول دوره دکتری نیز اجازه دارید به کار پاره وقت مشغول شوید که در این مقطع حدود 30 ساعت در هفته شما اجازه کار خواهید داشت.

اعزام دانشجو به کشور مجارستان نیز عنوان مقاله ای تحلیلی است که می تواند به شما آمار و اطلاعات مفیدی در مورد تحصیل در این کشور ارائه دهد.

افرادی که تمایل به تحصیل در مجارستان و خاصه اخذ بورسیه تحصیلی از این کشور هستند، باید به این نکته توجه داشته باشند که اخذ بورسیه تحصیلی مجارستان شرایط خاصی دارد که معمولا در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس افراد موفق به اخذ آن نمی گردند و به منظور اخذ بورسیه در مقطع دکترا نیز دارا بودن  آیلتس 7 به همراه مقالات معتبر ISI و همچنین سوپر وایزر یا استاد راهنما در دانشگاهی که تصمیم به تحصیل در آن دارد الزامی می باشد. افرادی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی می گردند در مقاطع مختلف کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند و اغلب دوره های تحصیلی بدون شهریه خواهد بود. حقوق ماهیانه ای که متقاضیان تحصیل در مجارستان به صورت بورسیه دریافت می کنند،‌ برای مقاطع تحصیلی لیسانس و کارشناسی ارشد معادل 130 و 150 یورو و در مقطع دکتری ماهیانه 400 یورو است. مضاف بر حقوق دریافتی، به متقاضیان تحصیل در مجارستان به صورت بورسیه، ماهیانه مبلغ 120 یورو به عنوان کمک هزینه جهت تهیه مسکن پرداخت می گردد و به عبارتی می توان گفت در طول مدت تحصیل، مسکن دانشجویان رایگان خواهد بود. تا 15 ژانویه هر سال متقاضیان می توانند درخواست خود مبنی بر دریافت بورسیه تحصیلی مجارستان را ارائه نمایند و پاسخ درخواست خود را در ماه جولای دریافت کنند. گفتنی است دانشجو پس از قبولی باید تا 30 سپتامبر در خاک مجارستان حضور داشته باشد.

از مزایای زندگی دانشجویی در کشور مجارستان جدای از عضویت در اتحادیه اروپا و شنگن، هزینه های پایین تر زندگی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی است. می توان گفت تحصیل در مجارستان به نسبت دیگر کشورها به صرفه تر است و برای متقاضیانی که توان پرداخت شهریه های بالایی برای تحصیل ندارند، امکان پذیر خواهد بود. هزینه تحصیل در مجارستان با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه متفاوت است. به صورت کلی هزینه تحصیل در مجارستان در رشته های پزشکی و دندان پزشکی به صورت میانگین سالیانه 17 الی 18 هزار یورو، هزینه تحصیل در رشته های مهندسی بین 11 الی 16 هزار یورو در سال می باشد. لازم به ذکر است متقاضی تحصیل در مجارستان به هنگام ثبت نام 15 یورو به عنوان هزینه ثبت نام و امتحانات نیز باید پرداخت نماید. در رابطه با هزینه های زندگی، کشور مجارستان شرایط به نسبت خوبی دارد چرا که به صورت میانگین هزینه زندگی یک نفر در مجارستان بصورت ماهانه حدود 510 یورو و هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره به صورت میانگین 1700 یورو می باشد. اگر تمایل دارید از ریز هزینه های زندگی در مجارستان آگاهی یابید جدول ذیل را مشاهده نمایید.

خاطر نشان می شود که هزینه های زندگی دانشجویی در کشور مجارستان از بسیاری از کشور های اروپای پایین تر است؛ چنانچه از ریز هزینه های زندگی در این کشور اطلاعی ندارید و تمایل دارید از این هزینه ها در شهر های مختلف مجارستان نظیر بوداپست، سگد و دبرسن اطلاع یابید، اکیدا پیشنهادی می کنیم که مطالعه مقاله هزینه های زندگی در مجارستان را از دست ندهید.

متقاضیانی که جهت تحصیل در مجارستان در مقاطع مختلف اقدام می کنند، می توانند به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند. دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد در کشور مجارستان مشغول به تحصیل هستند 20 ساعت در هفته و دانشجویان دکترا در کشور مجارستان 30 ساعت در هفته به صورت نیمه وقت اجازه کار خواهند داشت. خواننده گرامی! مقاله پیش رو با تلاش و پیگیری کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور به نگارش در آمده و به انتشار رسیده است، خاطر نشان می نماییم که هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع و انتشار آن شرعا و قانونا منع داشته و قابلیت پیگیری و شکایت خواهد داشت.

متقاضیانی که جهت تحصیل در کشور مجارستان اقدام می کنند، در ابتدای ورود نمی توانند خانواده خود که شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می شود را همراه خود داشته باشند. در ابتدای امر باید پذیرش و ویزای خود را اخذ نموده و پس از ورود به مجارستان و دریافت کارت اقامت موقت خود، به اداره مهاجرت این کشور جهت ارائه درخواست الحاق خانواده به همراه کلیه مدارک مورد نیاز اقدام نمایند. پس از بررسی مدارک ارائه شده توسط متقاضی و دریافت جواب مثبت از اداره مهاجرت مجارستان ، خانواده متقاضی می توانند به وی ملحق گردد. لازم به ذکر است این پروسه سه الی چهار ماه به طول می انجامد.

کشور مجارستان به لحاظ تحصیل دارای دانشگاه های معتبر در سراسر جهان است که در این کشور، دانشجویان بین المللی از سراسر کشورهای جهان مشغول به تحصیل هستند. در ادامه به معرفی دانشگاههای معتبر کشور مجارستان خواهیم پرداخت.

جهت اخذ ویزای تحصیلی مجارستان ارائه مدارکی و رعایت ضوابطی نیاز است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. شرایط و مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی مجارستان عبارتند از:

لازم به ذکر است که از دیگر راه هایی که می توان موفق به اخذ ویزای تحصیلی مجارستان شد اخذ و تحصیل در دوره های زبان آلمانی در مجارستان است که متقاضی می تواند در زمان تحصیل هم به کشور آلمان جهت کاریابی سفر نماید. با توجه به فاصله بسیار کم این دو کشور و امکان سفر زمینی این مسیر مناسب افرادی خواهد بود که تمایل به یافتن کار در کشور آلمان هستند.


بعد از تحصیل در مجارستان و فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور این امکان وجود دارد که متقاضی در کشور مجارستان به دنبال کار بگردد. متقاضی در زمان تحصیل حداقل 15 روز قبل از فارغ التحصیلی و انقضای اقامت تحصیلی اش باید درخواست خود را مبنی بر اقامت در مجارستان جهت یافتن کار مناسب، به اداره مهاجرت مجارستان تسلیم نماید و مدارک و اسناد مورد نیاز را ارائه کند. بعد از بررسی اسناد و مدارک متقاضی، در صورت داشتن شرایط لازم به متقاضی 9 ماه اجازه اقامت پس از تحصیل در مجارستان داده می شود تا متقاضی در بازار کار مربوط به رشته خود در مجارستان به دنبال کار بگردد و کار مناسب را بیابد. در صورت یافتن کار مناسب اقامت متقاضی به اقامت کاری تبدیل شده و پس از 3 الی 5 سال کار در این کشور و پرداخت مالیات، موفق به اخذ اقامت دائم و در سال هفتم و یا هشتم اقامت می تواند اقدام به اخذ تابعیت و پاسپورت مجارستان نماید؛ لازم به ذکر است که نرخ بیکاری کشور مجارستان در سال 2018 معادل 3.6 درصد است که نرخ بسیار پایینی محسوب می گردد و به این معناست که پس از پایان تحصیلات تان، به دلیل نرخ بسیار پایین بیکاری می توان با با شانس بیشتری کار مورد نظر خود در کشور مجارستان را بیابید. در ادامه نمودار نرخ بیکاری کشور مجارستان در سال های اخیر را مشاهده خواهید نمود:

تحصیل در مجارستان می تواند زمینه ساز اخذ اقامت و پاسپورت گردد، اما خود به تنهایی چنین شرایطی را فراهم نمی نماید و اخذ ویزای تحصیلی مجارستان مختوم به تابعیت و شهروندی این کشور نخواهد شد. در صورت تحصیل در مجارستان متقاضی در زمان تحصیل می تواند به صورت نیمه وقت به کار بپردازد و همچنین پس از فارغ التحصیلی به متقاضی زمان داده می شود که به دنبال کار بگردد و در صورت یافتن کار مناسب اقامت تحصیلی وی به اقامت کاری تبدیل خواهد شد. با سه الی پنج سال کار در کشور مجارستان و پرداخت مالیات به دولت مجارستان، می توان اقامت دائم این کشور را با مراجعه به اداره مهاجرت دریافت نمود. در هشتمین سال اقامت در این کشور می توان جهت اخذ پاسپورت مجارستان اقدام نمود. لازم به ذکر است یکی از الزامات و پیشنیازهای مهم در رابطه با اخذ پاسپورت مجارستان تسلط به زبان مجاری است.


✅ آیا تحصیل در مجارستان رایگان است؟

شرایط تحصیل در مجارستان

کیفیت دانشگاه های مجارستان در سطح بین المللی بسیار قابل قبول است اما متاسفانه امکان تحصیل رایگان در این کشور وجود ندارد. علاقه مندان تحصیل رایگان می توانند برای تحصیل در کشورهایی همچون آلمان و اتریش اقدام نمایند.


✅ هزینه تحصیل در مجارستان در مقاطع مختلف چقدر است؟

هزینه تحصیل در مجارستان بسته به رشته تحصیلی، دانشگاه و مقطع مشخص می شود. به طور کلی هزینه تحصیل در مجارستان از حدود 8 هزار یورو شروع می شود و در رشته های پزشکی هزینه ها بالاتر است و تا حدود 20 هزار یورو در سال هم می رسد.


✅ شرایط تحصیل در مجارستان برای ایرانیان چگونه است؟

خوشبختانه مجارستان جزء کشورهایی محسوب می شود که به ایرانی ها برای تحصیل ویزا می دهد و در صورتیکه شرایط سنی، گپ تحصیلی و شرایط مالی فرد مناسب باشد می تواند برای تحصیل در مجارستان اقدام نماید.


✅ شرایط گرفتن بورسیه از مجارستان چگونه است؟

در کشور مجارستان همچون بسیاری دیگر از کشورها امکان اخذ بورسیه در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد. این بورسیه ها دارای شرایط مختلفی هستند. به عنوان مثال، برخی از آنها به سطح علمی فرد بستگی دارند و نیازمند داشتن مقالات علمی هستند و برخی دیگر به دانشجویان تبعه کشورهای خاصی اعطا می شوند.


✅ مزایا و معایب تحصیل در مجارستان کدامند؟

تحصیل در مجارستان می تواند انتخابی بسیار مناسب برای افرادی باشد که علاقه مند به اخذ اقامت شنگن و اتحادیه اروپا دارند. به علاوه، هزینه های تحصیل در مجارستان نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی پایین تر است.


✅ بهترین رشته ها برای تحصیل در مجارستان کدامند؟

در مجارستان امکان تحصیل در رشته های مختلف وجود دارد و افراد می توانند بسته به علاقه خود برای تحصیل اقدام نمایند. یکی از مناسب ترین انتخاب ها برای تحصیل در مجارستان تحصیل پزشکی یا بیزینس است.


✅ آیا تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

بسیاری از متقاضیان تحصیل در اروپا و سایر کشورها دغدغه اخذ مدرک زبان را دارند و این مسئله امری دشوار برای آنها محسوب می شود. خوشبختانه در کشور مجارستان در صورتیکه فرد دانش ابتدایی از زبان انگلیسی داشته باشند می تواند بدون ارائه مدرک زبان نیز اقدام نماید.


✅ هزینه دوره زبان در مجارستان چقدر است؟

در برخی کشورها امکان اخذ پذیرش در دوره های زبان وجود دارد. متاسفانه کشور مجارستان در حال حاضر برای دوره های زبان به ایرانی ها ویزا نمی دهد و افراد علاقه مند می توانند برای تحصیل در دوره های زبان سایر کشورها همچون اتریش اقدام نمایند.


✅ آیا برای تحصیل در مجارستان محدودیت سنی وجود دارد؟

در کشور مجارستان برای تحصیل محدودیت سنی در نظر گرفته می شود و تنها گپ تحصیلی تا چند سال پذیرفته شده است و انتظار می رود افراد بالای 3-4 سال گپ تحصیلی نداشته باشند.


✅ شرایط تحصیل در مجارستان رشته های پزشکی چگونه است؟

افراد علاقه مند به تحصیل در رشته های پزشکی در مجارستان لازم است در ابتدا دوره پیش پزشکی را در این کشور گذرانده و سپس برای تحصیل در رشته پزشکی در آزمون شرکت نمایند.


✅ شرایط اقامت بعد از تحصیل در مجارستان چگونه است؟

مهاجرت تحصیلی به مجارستان به خودی خود منجر به اخذ اقامت دائم مجارستان نمی شود و لازم است افراد پس از تحصیل در این کشور از کارفرمایی معتبر پیشنهاد شغلی دریافت نموده و مشغول کار شوند. خوشبختانه این امکان برای فارغ التحصیلان از دانشگاههای مجارستان فراهم است که با اقامت در خاک این کشور به کاریابی پس از تحصیل بپردازند.


✅ چگونه می توانم مشاوره تحصیل در مجارستان دریافت کنم؟

از آنجائیکه اخذ ویزای تحصیلی مجارستان امری تخصصی است و پیچیدگی های خاص خود را دارا می باشد لازم است با وکلای مجرب تماس حاصل شود. از طریق تماس رایگان تلفنی با مشاورین مجرب موسسه حقوقی ملک پور چنین امکانی فراهم شده است.

تحصیل در مجارستان ، اخذ اقامت و پاسپورت از طریق تحصیل در مجارستان و همچنین مقاطع مختلف تحصیل در این کشور در این نوشتار مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفت. اگر کشور مجارستان را جهت تحصیل انتخاب نموده اید می توان گفت انتخاب بسیار خوب و هوشمندانه برای افرادی است که تمایل به تحصیل در کشورهای عضو اتحادیه اروپا با هزینه کمتر نسبت به دیگر کشورها می باشد. تحصیل در مجارستان می تواند زمینه ساز کار در کشورهای مطرح اروپایی نظیر آلمان گردد که این مطلب حتی با گذراندن دوره های زبان نیز میسر است؛ چرا که متقاضیانی که دارای تخصص و تحصیل کرده در رشته ها و مشاغل مورد نیاز کشور آلمان هستند، می توانند از طریق تحصیل در دوره های زبان آلمانی در مجارستان از شرایط استفاده از سفارت آلمان در مجارستان و سفر به آلمان جهت یافتن کار مناسب بهره مند گردند. در صورتی که در رابطه با تحصیل در مجارستان سوالات متعددی دارید می توانید با مطرح نمودن آنها در بخش دیدگاه ها به پاسخی صحیح در کوتاه ترین زمان دست یابید. همچنین می توانید سوالات خود را در رابطه با مهاجرت به کشورهای مختلف در قسمت پرسش و پاسخ همگانی مطرح نمایید و به پاسخ مناسب دست یابید. در صورتی که تمایل دارید شرایط خود را جهت تحصیل در مجارستان و اخذ ویزای تحصیلی مجارستان و دیگر کشورها بسنجید می توانید با دفاتر موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی برخوردار گردید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

دیدگاه

سلام من ۱۵ سالمه معدلم بالای ۱۹ و زبان هم بلدم میخواستم در مدارس مجارستان تحصیل کنم هزینه سالیانه چقدر میشه؟؟ و چجوری بورسیه میدن ؟

سلام دوست عزیز. در مارس شبانه روزی باید تحصیل نمایید که حدود سالیانه بیست هزار یورو به بالا هزینه تحصیل خواهید داشت. بورسیه معمولا در مقطع دبیرستان داده نمی شود

سلام خسته نباشید،من ۲۱ سالمه و معدل کل دیپلمم ۱۷٫۶۵ شد،۲ سال هم پشت کنکوری هستم،می خواستم بدونم اگه من فوق دیپلم رشته نرم افزار از دانشگاه آزاد با معدل بالا و مدرک زبان با نمره بالا بگیرم امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های مجارستان را دارم؟ و اینکه علاقه به تحصیل هم دارم و همزمان هم انگلیسی و هم مجاری یاد می‌گیرم

سلام. خیر دانشگاههای مجارستان دارای هزینه می باشد

باسلام ممنونم از مقاله ی خوبتون.. ایا برای پسرم که ده سالشه میتونم ویزای تحصیلی بگیرم؟ و اینکه خودم و دختر سه ساله ام به عنوان همراه میتونیم بریم ؟ و آیا امکان کار گرفتن من بصورت پاره وقت وجود داره؟

سلام دوست عزیز بله امکان همراه وجود دارد اما اجازه کار به شما نخواهند داد

سلام. محدودیت سنی برای تحصیل در مجارستان برای خوندن لیسانس چقدره؟

سلام دوست عزیز. معمولا نباید بیشتر از حدود 4 سال گپ تحصیلی داشته باشید

سلام خسته نباشید
برای تحصیل در مجارستان در دوره های زبان، چقدر هزینه نیازه؟

سلام بین 4تا 7 هزار یورو، اما الان ریسک ویزای زیادی داره

سلام برای تحصیل در مجارستان میشه با دوره زبان اقدام کرد؟

سلام دوست عزيز بله امكانپذير هست اما شانس ويزاتون كمي پايين هست

درود برشما. سپاس از مقاله خوبتان. هزینه پیش پزشکی یا دوره زبان برای تحصیل در مجارستان چه میزان است؟

سلام و عرض ادب
هزینه بین 6 تا 8 هزار یورو می باشد

سلام
آیا میشه برای تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان اقدام کرد؟ یعنی دوره زبان رو در خود دانشگاه یا کالج گذروند؟ من 19 ساله هستم و دیپلم ریاضی دارم. ممنون

سلام بله چنین امکانی هست

سلام
ممنونم از مقاله خوبتون.می خواستم بدونم تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی ارشد در چه رشته هایی ممکنه؟

سلام
دوست عزیز این سوال بسیار کلی ست و بستگی به دانشگاه مورد نظر شما دارد.

سلام و عرض ادب. خیلی ممنونم از مقاله بسیار خوب شما. در خصوص تحصیل در مجارستان سوالم اینه که پس از فارغ التحصیلی چقدر امکان کاریابی با زبان انگلیسی وجود دارد؟ بسیار ممنونم از سایت خوب شما و پاسخگوییتون

سلام
دوست عزیز بسته به رشته تحصیلیتان شما می توانید از ۶ماه تا یکسال برای کاریابی اقدام کنید.

سلام خسته نباشید. ممنون از مقاله خوبتون
من 25 ساله هستم زان آلمانی را تا سطح A2 مدرک دارم از گوته، می خواستم ببینم امکان تحصیل در زبان آلمانی برای من وجود داره و هزینه های تحصیل در این دوره چقدر است و آیا از مجارستان می تونم برای کشورهای دیگه اپلای کنم؟
ممنون از پاسخ گویی تون.

سلام
دوست عزیز شما می توانید برای تحصیل در دوره های زبان آلمانی اقدام کنید و از آنجا که اقامت مجارستان را دارید می توانید برای اپلای و ویزای تحصیلی اقدام نمائید .

تماس با ما

خط ویژه :۴۹۱۹۶۰۰۰ـ (۰۲۱)

خط ویژه:  49076ـ (۰۲۱)

دسترسی سریع

فرم درخواست تماس مشاوران با شما

تماس با ما

فروشگاه

موسسه مشاوره ای MIE

دفتر مشاوره و امور اقامت سرمایه گذاری، تحصیلی و کاری

شایان ذکر است همه دفاتر به صورت یکپارچه تحت نظر دفتر مرکزی وین و شخص جناب استاد ملک پور فعالیت می نمایند.

وب سایت های ما

malekpourmie.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com

miejobs.com


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon

تحصیل پزشکی در مجارستان ، هزینه تحصیل پزشکی در کشور مجارستان ، تحصیل پزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی ، شرایط کار پزشکی در مجارستان ، کنکور پزشکی مجارستان ، آزمون ورودی پزشکی مجارستان ، دانشگاههای علوم پزشکی مجارستان ، بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان را در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی قرار می دهیم.

بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان کدام است؟ شرایط تحصیل در دانشگاههای علوم پزشکی مجارستان چگونه است؟ آزمون ورودی پزشکی مجارستان به چه شکل است؟ آیا امکان تحصیل رایگان پزشکی در مجارستان وجود دارد؟ آیا تحصیل پزشکی در مجارستان بدون کنکور امکان پذیر است؟ برای قبولی کنکور پزشکی مجارستان باید چه کاری انجام داد؟ هزینه تحصیل پزشکی در بوداپست مجارستان چقدر است؟ زبان تحصیل پزشکی در کشور مجارستان چیست؟ شرایط کار پزشکی در مجارستان چگونه است؟ آیا امکان تحصیل پزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی فراهم است؟ هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان چقدر است؟ در این مقاله به تمامی سوالات پاسخ خواهیم داد و با ارائه اطلاعات دقیق و به روز سوالات و ابهامات شما را برطرف خواهیم نمود. موسسه MIE اتریش سابقه ای نزدیک به ۲۰ سال در امور اخذ پذیرش و صدور ویزاهای تحصیلی دارد و همچنین در اخذ اقامت به روش های کاری تحصیلی سرمایه گذاری خدمات ارزنده‌ای ارائه داده و می‌دهد همچنین موسسه حقوقی ملک پور امکان مشاوره رایگان را برای هم میهنان عزیز فراهم نموده است و شما با تماس با دفاتر ما میتوانید از این مشاوره های رایگان استفاده نمایید.

شما می توانید از طریق دریافت مشاوره رایگان شرایط و اطلاعات تماس خود را وارد کرده تا مشاوران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و شرایط شما را برای مهاجرت بررسی کنند.


همانطور که میدانید برای ورود به رشته پزشکی در اکثر کشورهای جهان نیاز به کنکور یا دیگر آزمون های ورودی است؟ اما این سوال توسط بسیاری از موکلین عزیز مطرح می شود که آیا امکان تحصیل بدون کنکور در رشته پزشکی در مجارستان وجود دارد یا خیر؟ لذا در این قسمت به موانع تحصیل در رشته پزشکی در مجارستان و  شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان می پردازیم. برای تحصیل پزشکی در کشور مجارستان باید اشخاص یک دوره کالج یک ساله را بگذرانند. در این دوره یک ساله متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی دروس زیست، ‌شیمی، زبان و دیگر دروس سال های آخر دبیرستان تدریس می شود. در واقع این این دوره به دانش آموزان کمک می کند که برای آزمون و کنکور پزشکی مجارستان آمادگی لازم را پیدا کنند. پس از گذراندن این دوره کالج یک ساله، زمان برگزاری آزمون ورودی پزشکی در مجارستان می رسد. دانش آموزانی که قصد تحصیل پزشکی در کشور مجارستان را دارند، در آزمون ورودی پزشکی مجارستان شرکت می کنند. با این اوصاف امکان تحصیل پزشکی در مجارستان بدون کنکور میسر نیست.

شرایط تحصیل در مجارستان

کسانی که بتوانند در آزمون ورودی نمره قبولی را بیاورند می توانند وارد دوره پزشکی شوند. دوره پزشکی در کشور مجارستان علوم ۶ ساله می باشد. کشور مجارستان دانشگاه های معتبری در زمینه تحصیل پزشکی برای دانشجویان بین المللی فراهم آورده است. در ادامه به اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل پزشکی در کشور مجارستان برای شما عزیزان خواهیم پرداخت. تعدادی از دانشگاههای مورد تأیید وزار بهداشت ایران در مجارستان مقصد تحصیل برخی دانشجویان هستند که ، اکثر این افراد قصد بازگشت به کشور خود را دارند و برای کسانی که قصد اقامت در اروپا رادارند ، این موضوع اصلاً مهم نمی باشد. زبان تحصیل پزشکی در کشور مجارستان انگلیسی و مجاری نیز هست. هرگونه کپی برداری و یا انتشار مطالب این مقاله طبق قوانین جرم محسوب شده و قابل پیگیری می باشد و همچنین از نظر شرع این عمل حرام می باشد.

یکی دیگر از سوالاتی که بسیار در خصوص پزشکی مجارستان بسیار متداول است؛ این است که شرایط سنی تحصیل پزشکی در مجارستان چگونه است؟

در پاسخ باید گفت که شرایط و محدودیت سنی در خصوص admission و اخذ پذیرش توسط دانشگاههای مجارستان وجود ندارد و این سفارت است که به جهت اخذ ویزای تحصیلی مجارستان محدودیت سنی قرار داده داده است. پر واضح است که هر چه گپ تحصیلی شما کم تر باشد و سن شما در بازه مورد انتظار آفیسر سفارت مجارستان باشد، شانس اخذ ویزا بالاتر می رود. تجربه نشان داده است که متقاضیانی که قصد شرکت در کالج های آمادگی جهت ورود به دوره پزشکی در مجارستان دارند تا سن 23 الی 24 سال به خوبی توانسته اند ویزای خود را اخذ نمایند. شایان ذکر است که هیچ قانون ثبت شده ای در این باب وجود ندارد اما بوده اند متقاضیانی که تا سن 28 سالی موفق به اخذ ویزای برای ورود به دانشکده پزشکی شده اند.

شاید این سوال برای شما هم مطرح باشد که بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان کدام است؟ یکی از مهمترین مسائلی که دانشجویان بین المللی با آن توجه دارند، اعتبار دانشگاه های کشور مقصد است. اگر افراد بخواهند در دانشگاههای مورد تأیید وزار بهداشت ایران در مجارستان تحصیل کنند باید لیست دانشگاههای مورد تایید را در سایت وزارت بهداشت برریس نمایند، چون این لیست بعد از هر مدت بروز رسانی می شود. در واقع هر چقدر دانشگاه های معتبر باشند امکان کاریابی و همچنین حقوق بالاتر همچنین کار در دیگر کشورها برای دانشجویان بیشتر میسر می شود. کشور مجارستان دارای دانشگاه های بسیار خوبی است که در سطح جهانی رتبه های خوبی دارد. در جدول زیر می توانید برترین دانشگاههای علوم پزشکی مجارستان را با رتبه بندی جهانی و اسکورهای مربوطه مشاهده نمایید.

در واقع می توان گفت که بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان ، دانشگاه سمل وایز می باشد.

آیا با خواندن دوره Pre-medical ( پیش پزشکی ) در مجارستان می توان برای تحصیل پزشکی به کشور های دیگر هم ورود کرد یا خیر؟

اصولا منع قانونی نخواهید داشت در صورتی که در آزمون ورودی قبول شوید، می توانید به دانشگاه دلخواهتان ورود کنید.

در صورتی که شما این دوره را در مجارستان به زبان انگلیسی خوانده و گذرانده باشید، پس دانشگاه مقصد هم باید سیستم آموزشی اش به زبان انگلیسی باشد؛ زیرا شما نمی توانید زمانی که به زبان انگلیسی تحصیل کرده اید، در آزمون کشور آلمان شرکت کنید؛ زیرا این آزمون به زبان آلمانی در این کشور برگزار می شود و شما به مشکل خواهید خورد، پس غیر از دانش کافی نیاز است که شما نشان دهید که زبان کشور مورد نظرتان را نیز میدانید و به آن تسلط دارید.

البته در برخی از کشور ها سن نیز مهم است. برای مثال کشور مجارستان تا 22 سال، آلمان تا 22 سال و  دیگر کشور هایی که از 21 سال به بعد، دیگر اخذ پذیرش تحصیلی در این دوره امکان پذیر نخواهد بود، بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی از مشاورین متخصص این امر مشاوره دریافت نمایید.

پیشنهاد می شود که برای کسب اطلاعات جزئی تر این پادکست صوتی را که توسط مشاور ارشد موسسه MIE تهیه گردیده است را بشنوید :

پادکست موسسه MIE در خصوص شرایط گذراندن دوره پیش پزشکی در مجارستان و امکان گرفتن انتقالی به کشورهای دیگر

بمنظور اخذ پذیرش پزشکی مجارستان و اینکه بخواهید از دانشگاه های پزشکی مجارستان پذیرش بگیرید باید مدارک زیر را فراهم کنید و آن ها را به دانشگاه ارائه دهید:

مسئله بسیار مهم دیگر که تمام دانشجویان بین المللی به آن توجه دارند مسئله هزینه های تحصیل در کشور مقصد می باشد. لذا بسیاری از علاقمندان به فکر تحصیل رایگان پزشکی در مجارستان هستند. در پاسخ به این عزیزان باید گفت که امکان تحصیل در رشته های پزشکی بصورت رایگان و مجانی در مجارستان وجود ندارد اما کشور مجارستان از لحاظ هزینه های تحصیل کشور مناسبی می باشد و همچنین از لحاظ هزینه های زندگی نیز این کشور هزینه های مناسبی دارد.

شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان برای افرادی که نمی توانند هزینه زیادی برای تحصیل پرداخت کنند مناسب تر است. برای تحصیل در کشور مجارستان باید سالیانه بین ۱۳ تا ۲۰ هزار دلار هزینه کنید. این هزینه شهریه های دانشگاه های کشور مجارستان در رشته پزشکی است. در جدول زیر می توانید چند دانشگاه کشور مجارستان را که رشته های پزشکی ارائه می دهند با هزینه های تحصیل در هر سال را در آن ببینید این برنامه ها هزینه تحصیل پزشکی در کشور مجارستان به زبان انگلیسی را نمایش می دهند.


نکته بسیار مهم دیگر در مورد انتخاب مقصد دانشجویان بین المللی هزینه های کشور ( هزینه های چیه کشور مقصد است؟ ) مقصد می باشد. هزینه های زندگی در کشور مجارستان به نسبت خیلی از کشورهای اروپایی پایین تر است و برای افرادی که توانایی مالی متوسطی دارند این کشور مناسب تر می باشد. در جدول زیر می توانید هزینه های روزمره زندگی را در کشور مجارستان مشاهده نمایید تا بتوانید درک بهتری از هزینه‌های زندگی در این کشور داشته باشید. برای کسب اطلاع بیشتر از هزینه زندگی در کشور مجارستان به لینک زیر مراجعه نمایید.




نکته بسیار مهم دیگر در مورد هزینه های زندگی در یک کشور شاخص اقتصادی به نام تورم است. این شاخص نشان می‌دهد که ثبات قیمتها در کشور به چه شکل می باشد. در نمودار زیر می توانید شاخص اقتصادی تورم را در سال‌های گذشته در این کشور مشاهده نمایید. همانطور که می بینید در آخرین مقدار ثبت شده در سال ابتدای 2021 مقدار تورم کشور مجارستان برابر با 2.7 درصد بوده است. این مقدار نشان از وضعیت تقریباً ثابت قیمت ها دارد و می توان گفت که گرانی بیش از اندازه و ناگهانی در این کشور وجود ندارد. این نکته برای دانشجویان بین المللی می تواند خبر خوبی باشد و کشور مجارستان را به مقصد خوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل نموده است.

مسئله بسیار مهم دیگر که می توان گفت تمام دانشجویان علاقه مند به آن هستند، بحث بورسیه های تحصیلی در کشور مجارستان می باشد. بورسیه های تحصیلی در دانشگاههایی ارائه می شوند، که این امکان را داشته باشند. در واقع به عبارت دیگر هر دانشگاهی امکان بورسیه دادن به دانشجویان را نخواهد داشت. فقط تعدادی از دانشگاه ها هستند که بورسیه به دانشجویان می دهند که آنها هم فقط به دانشجوهای برتر و ممتاز این بورسیه‌ها را اختصاص می‌دهند. اخذ بورسیه های تحصیلی در ابتدای تحصیل تقریبا امری غیرممکن است و یکی از دشوارترین کارها است. در هنگام تحصیل در دانشگاه های بین المللی، روند گرفتن بورسیه به این شکل است که دانشجو باید ابتدا وارد دانشگاه شود و در صورتی که در ترم ‌های اول و یا سال‌ های اول و دوم نمرات و کارنامه بسیار خوبی را از خود نشان دهد، می تواند به دانشگاه درخواست بورسیه دهد. اگر در این رقابت تنگاتنگ دانشجو بتواند پیروز شود می‌تواند از بورسیه های تحصیلی دانشگاه استفاده نماید. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد بورسیه تحصیلی در مجارستان از لینک زیر دیدن فرمایید.


برای اخذ ویزای تحصیلی پزشکی کشور مجارستان افراد باید قبولی دانشگاه مورد نظر را داشته باشند. در واقع برای شخص ابتدا ویزای یک ساله صادر می‌شود، که در دوره فاندیشن شرکت کند و پس از آن دوره شخصی باید برای ویزای تحصیلی خود در رشته پزشکی اقدام نماید. کسانی که نمره لازم را در کنکور پزشکی مجارستان آورده باشند و دانشگاه نیز به آنها پذیرش داده باشند، واجد شرایط اخذ ویزای تحصیلی مجارستان هستند یکی از نکات مثبت این که کشور مجارستان برای تحصیل دانشجویان بین المللی داراست، شانس ویزای بالای دانشجویان است. در واقع کسانی که برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور مجارستان اقدام می‌کنند، اگر شرایط سنی مناسبی داشته باشند می توانند شانس بالایی برای دریافت ویزا داشته باشند.


نکته اساسی در هنگام تحصیل در خارج از کشور که باید دانشجویان بین المللی بدانند این است که آیا شرایط کار پزشکی در مجارستان برای دانشجویان رشته پزشکی در دانشگاه های این کشور پس از اتمام دوره تحصیلی فراهم است یا خیر. در واقع کشوری برای تحصیل مناسب است که بعد از دوره تحصیلی و اخذ مدرک فرد بتواند مشغول به کار شود و از آن طریق اقامت کشور مقصد را بگیرد. شاخص علمی وجود دارد که نشان دهنده شرایط کار پس از تحصیل در هر کشور است. این شاخص علمی نرخ بیکاری نام دارد. این نرخ نشان دهنده درصد افراد بیکار در جامعه می‌باشد. در نمودار زیر می توانید مشاهده نمایید که نرخ بیکاری کشور مجارستان در سال‌های اخیر چگونه بوده است. همانطور که مشاهده می کنید در آخر این مقدار ثبت شده نرخ بیکاری کشور مجارستان برابر 3.59 بوده است. یعنی از هر ۱۰۰ نفر در کشور مجارستان حدود چهار نفر بیکار می باشند. نرخ بیکاری کشور مجارستان بسیار مناسب است و نشان دهنده این است که در این کشور راحت می توان کار پیدا کرد. پس تا حد زیادی نگرانی دانشجویان بین المللی برای شرایط کار پزشکان در مجارستان را کم خواهد کرد.

شرایط تحصیل در مجارستان


✅ تحصیل پزشکی در مجارستان چقدر طول می کشد؟

حدودا 6 سال.


✅ آیا برای تحصیل پزشکی در مجارستان باید کنکور یا آزمون ورودی را باید قبول شد؟

بله.


✅ شرایط آزمون ورودی پزشکی مجارستان چیست؟

برای تحصیل پزشکی در کشور مجارستان باید اشخاص یک دوره کالج یک ساله را بگذرانند. در این دوره یک ساله متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی دروس زیست، ‌شیمی، زبان و دیگر دروس سال های آخر دبیرستان تدریس می شود. در واقع این این دوره به دانش آموزان کمک می کند که برای آزمون و کنکور پزشکی مجارستان آمادگی لازم را پیدا کنند. پس از گذراندن این دوره کالج یک ساله، زمان برگزاری آزمون ورودی پزشکی در مجارستان می رسد.


✅ آیا می توان برای تحصیل پزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی اقدام نمود؟

بله تحصیل پزشکی در مجارستان هم به زبان انگلیسی و هم مجاری امکان پذیر می باشد.


✅ بهترین دانشگاههای پزشکی مجارستان کدامند؟

از جمله بهترین دانشگاههای پزشکی مجارستان می توان به Semmelweis و همچنین دانشگاه های پچ و Debrecen اشاره کرد.


✅ آیا با خواندن دوره Pre-medical ( پیش پزشکی ) در مجارستان می توان برای تحصیل پزشکی به کشور های دیگر هم ورود کرد یا خیر؟

هیچ منع قانونی در این زمینه وجود ندارد؛ پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات جزئی تر که حائز اهمیت است این مقاله را مطالعه نمایید.


✅ آیا تحصیل رایگان  پزشکی در مجارستان امکان پذیر می باشد؟

خیر. اما یکی از ارزانترین کشورهای اروپایی به جهت تحصیل ، شهریه دانشگاهی و مخارج زندگی مجارستان می باشد که بسیار مقرون به صرفه است.


✅ هزینه تحصیل در رشته پزشکی در مجارستان و شهریه دانشگاه پزشکی مجارستان چقدر است؟

بین 13 تا 20 هزار دلار بصورت سالیانه.


✅ شرایط سنی تحصیل پزشکی در مجارستان چگونه است؟

هیچ محدودیتی توسط دانشگاه جهت اعطای پذیرش به متقاضیان در خصوص شرایط سنی شان وجود ندارد اما این مسئله سفارت و اخذ روادید است که در خصوص شرایط سنی متقاضی محدودیت هایی ایجاد می کند. اطلاعات دقیق تر در این مقاله ارائه گردیده است.

تحصیل پزشکی در مجارستان ، شرایط کار پزشکان در مجارستان ، شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان ، دانشگاههای مورد تأیید وزار بهداشت ایران در مجارستان ، زمان برگزاری آزمون ورودی پزشکی در مجارستان ، زبان تحصیل پزشکی در مجارستان را مورد بررسی قرار دادیم در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی کشور مجارستان از لحاظ هزینه های زندگی جزو کشورهای ارزان است و همچنین پایین بودن نرخ بیکاری این کشور نشان دهنده این است که دانشجویان پس از تحصیل می‌توانند به راحتی کار پیدا کنند شرایطی که در حال حاضر در کشور مجارستان وجود دارد این کشور را به یکی از مقاصد مهم دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است این کشور دانشگاه های معتبری نیز دارد که افراد می‌توانند با تحصیل در این کشورها حتی تا بتوانند در کل اتحادیه اروپا مشغول به کاریابی شود مدارک خیلی از دانشگاههای این کشور مورد تایید اتحادیه اروپاست و شرایط کار پزشکان در مجارستان به علت نرخ بیکاری پایین فراهم می باشد. این مقاله توسط موسسه حقوقی ملک پور تهیه و تنظیم گردیده است در صورتیکه برایتان در مبحث تحصیل پزشکی در مجارستان ابهاماتی وجود داشت و یا اینکه سوالاتی برای شما پیش آمده می توانید با تلفن های موسسه ما تماس حاصل نمایید و مشاوره‌ی رایگان دریافت کنید در پایان می توانید با گذاشتن کامنت و ستاره میزان رضایت خود را به این مطلب اعلام نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

دیدگاه

سلام میخاستم بدونم بین کشور روسیه و مجارستان به نظر شما کدوم هزینه کمتری داره و راحتتره پذیرشش؟

تماس با ما

خط ویژه :۴۹۱۹۶۰۰۰ـ (۰۲۱)

خط ویژه:  49076ـ (۰۲۱)

دسترسی سریع

فرم درخواست تماس مشاوران با شما

تماس با ما

فروشگاه

موسسه مشاوره ای MIE

دفتر مشاوره و امور اقامت سرمایه گذاری، تحصیلی و کاری

شایان ذکر است همه دفاتر به صورت یکپارچه تحت نظر دفتر مرکزی وین و شخص جناب استاد ملک پور فعالیت می نمایند.

وب سایت های ما

malekpourmie.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com

miejobs.com


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon

بررسی شرایط تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان و شرایط مورد نیاز برای تحصیل در این کشور و هزینه های تحصیل در کشور مجارستان را در این مقاله ی علمی مورد تحلیل و بررسی قرار می دهیم. دوره های زبان انگلیسی در مجارستان چگونه است؟  شرایط سنی تحصیل در مجارستان چگونه است؟ و … از جمله سوالاتی است که در این نوشتار به آنها پاسخ خواهیم داد. امروزه بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور خوب اروپایی برای ادامه ی تحصیل را دارند، کشور مجارستان را انتخاب می کنند. این کشور در قلب اروپا و در همسایگی کشورهای خوبی مانند اتریش است. از آنجایی که این کشور در اتحادیه اروپا و حوزه شنگن قرار دارد، بسیاری از مهاجرین این کشور را برای کسب اقامت، تحصیل و کار انتخاب می نمایند. همچنین خوانندگان این مقاله می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در مجارستان با مشاورین و کارشناسان موسسه  حقوقی ملک پور،(موسسه حقوقی MIE اتریش) تماس بگیرند تا از مشاوره ی رایگان تلفنی این موسسه بهره مند شوند. اگر نیاز دارید که اطلاعات بیشتری در مورد تحصیل در مجارستان و کشور مجارستان کسب کنید، می توانید در گوگل عبارت (تحصیل در مجارستان ملک پور و یا ویزای تحصیلی مجارستان ملک پور) را جستجو نموده و به مطالب بیشتری از وبسایت های موسسه حقوقی ملک پور دست پیدا کنید.

آشنایی با کشور مجارستان برای مهاجرت به این کشور لازم است. کشور مجارستان به علت داشتن یک نظام آموزشی قوی و منسجم، یک کشور خوب اروپایی برای ادامه تحصیل در اروپا به حساب می آید و هر ساله تعداد زیادی دانشجو برای تحصیل، به این کشور مهاجرت می کنند. قوانین مهاجرتی در این کشور به گونه ای است که تحصیل در مجارستان در تمامی مقاطع برای افراد مختلف و مردم سراسر دنیا امکان پذیر می باشد. این کشور علاوه بر مدارس و دانشگاه های ملی، تعداد مناسبی مدرسه و دانشگاه بین المللی دارد که واحدهای درسی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. برای گرفتن پذیرش در این دانشگاه ها، متقاضیان باید مدرک آیلتس داشته باشند. پایتخت و بزرگترین شهر مجارستان بوداپست می باشد که دارای دانشگاه ها و مدارس بسیار خوبی می باشد که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می شویم.

نظام آموزشی در کشور مجارستان مانند سایر کشورهای اروپایی می باشد و طول مدت تحصیل در مدارس این کشور دوازده ساله می باشد. مقطع ابتدایی در این کشور که سطح اول یا دوره ی اول نامیده می شود، از سن 7 سالگی تا 14 سالگی می باشد که طول مدت این دوره 8 سال است. تحصیل در این مقطع برای افراد اجباری است و این امکان وجود دارد که مهاجرین نیز برای فرزندان خود برای تحصیل در مجارستان اقدام کنند. اکثر مدارس مجارستان به زبان رسمی این کشور هستند. اما تعدادی مدارس بین المللی نیز در این کشور وجود دارد که یک پکیج کامل از خدمات به متقاضیان ارائه می دهد، که شامل خوابگاه های مجهز، سالن های غذا خوری، سالن های ورزشی حرفه ای و … می باشد که تمامی نیازهای دانش آموزان بین المللی را تامین نماید.

یکی از پر مخاطب ترین مقاطع برای تحصیل در مجارستان، مقطع کارشناسی می باشد. برای تحصیل در این مقطع متقاضیان باید تحصیلات دوازده ساله را پشت سر گذاشته باشند. داشتن مدرک آیلتس 6 یکی از اصلی ترین مدارک مورد نیاز برای گرفتن پذیرش در این مقطع می باشد. دوره های کارشناسی در این کشور بستگی به رشته های انتخابی دارد. ولی معمولا 4 ساله می باشد. تنوع رشته های مقطع لیسانس در این کشور بسیار مناسب است و افراد می توانند در رشته های مهندسی و پزشکی در این کشور ادامه تحصیل بدهند. برای تحصیل در رشته های پزشکی، افراد بعد از گذراندن یک دوره ی پری مدیکال در آزمون های ورودی این دانشگاه ها شرکت می کنند و بعد از قبولی مشغول به تحصیل می شوند. هزینه های تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمی ارزان تر می باشد و حدودا از سالی 8000 یورو شروع می شود.

شرایط تحصیل در مجارستان

افرادی که در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شدند، می توانند برای ادامه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و تحصیل در مجارستان اقدام کنند. دوره های کارشناسی ارشد در این کشور معمولا دو ساله می باشد و افراد برای ثبت نام و گرفتن پذیرش باید مدرک زبان آیلتس 6.5 آکادمیک را داشته باشند. اگر افراد دارای سطح زبان پایین تری باشند، می توانند ابتدا برای گذراندن دوره زبان در مجارستان حضور داشته باشند و بعد از تکمیل دانش زبان انگلیسی خود، برای گرفتن پذیرش دانشگاه های خوب این کشور اقدام نمایند. میزان شهریه های پرداختی برای دوره های کارشناسی ارشد متناسب با رشته های انتخابی دانشجو متفاوت می باشد، اما به طور میانگین بین 10 تا 16 هزار یورو می باشد که این هزینه شامل خوابگاه نمی باشد و دانشجویان باید هزینه ای را برای محل اقامت خود نیز در نظر بگیرند.

کشور مجارستان این امکان را فراهم نموده است تا افراد بتوانند در این مقطع در کشور مجارستان مشغول به تحصیل بشوند. اعتبار و سطح علمی بالای دانشگاه های این کشور باعث شده تا دانشجویان بسیاری این کشور را برای انجام پروژه های تحقیقاتی خود انتخاب کنند. متقاضیان گذراندن این دوره باید برخی شرایط را دارا باشند، از جمله:

برای پیدا کردن سوپروایزر و استاد راهنما شما باید از طریق دانشگاه ها اساتید مرتبط با موضوع خود را پیدا نموده و به آنها ایمیل بزنید و رزومه خود را ارسال بفرمایید، تا این اساتید با رزومه تحصیلی و سابقه پژوهش شما آشنا شوند و پیشنهاد همکاری برای انجام تحقیقات و گذراندن دوره ی دکترا را برای شما ارسال نمایند. افرادی که این شرایط را برای خود فراهم می کنند، می توانند برای شروع به تحصیل در این مقطع اقدام کنند. طول این دوره کاملا بستگی به رشته و موضوع انتخابی پایان نامه شما دارد. ولی به طور معمول بین 1.5 تا 2 سال است. اگر شما رزومه تحصیلی قوی داشته باشید، می توانید از فاندها و بورسیه های این کشور نیز استفاده نمایید تا بخشی و یا کل هزینه های تحصیل و زندگی شما پوشش داده شود.

تحصیل در دانشگاه های پزشکی مجارستان نیاز به یک دوره پری مدیکال یا پیش دانشگاهی پزشکی به مدت نه ماه دارد تا شخص متقاضی تحصیل در مجارستان برای آزمون ورودی دانشگاههای مجارستان آماده گردد. دوره پری مدیکال یا پیش دانشگاهی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی را هر سال کالج اینترنشنال و اوسینا واقع در شهر بوداپست برگزار می کند. تحصیل در دانشگاههای پزشکی مجارستان به سه زبان آلمانی و انگلیسی و مجاری صورت می گیرد. هر سال تعداد زیادی از اتباع خارجی خواهان تحصیل در مجارستان از کشورهای اسکاندیناوی، آلمان، اتریش، آمریکا و کشورهای آسیایی هستند.

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در کشور مجارستان و در جهان یکی از پر طرفدارترین رشته ها در گروه علوم پزشکی به شمار می روند. به دلیل شهریه های بسیار پایین تر نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و اعتبار بالای دانشگاههای پزشکی مجارستان در جهان و همچنین پایین تر بودن هزینه های زندگی مجارستان، تحصیل پزشکی نه تنها میان ایرانیان محبوبیت دارد که از طرف اتباع دیگر کشورها مورد استقبال واقع شده است. تحصیل در رشته دندان پزشکی به مدت پنج سال یا ده ترم می باشد.

از جمله دانشگاههای مطرح در حوزه رشته های پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان :

شهریه تحصیل در رشته های پزشکی 14000 الی 16000 یورو در سال می باشد.

شهریه تحصیل در رشته دندان پزشکی12000 الی 13000 یورو در سال می باشد.

تحصیل در مجارستان در رشته داروسازی به مدت یک دوره پنج ساله خواهد بود که شرط ورود به دانشگاه برای تحصیل در این رشته کسب نمره قبولی در آزمون ورودی خواهد بود. در ابتدا شخص متقاضی تحصیل در رشته داروسازی  دروس علوم پایه را می گذراند که در میان آنها بیشتر مطالعات دارویی صورت می گیرد و در مرحله بعد دانشجویان در آموزش های عمومی و تخصصی داروسازی در بخش های دانشگاه، تدریس داروخانه ها، موسسات، آزمایشگاه ها و کارهای دارویی شرکت می کنند، تحصیل در رشته داروسازی در این پنج سال به زبان انگلیسی است، بعد از پایان این دوره داروسازی، مدرک دکترای داروسازی به دانشجویان اعطا می شود که این مدرک در  اکثر کشورها مثل کانادا، آمریکا، استرالیا، انگلستان و اتحادیه اروپا دارای اعتبار می باشد.

معتبرترین و مطرح ترین دانشگاهها در حوزه تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان

شهریه تحصیل در رشته داروسازی در طول ده ترم 8000 الی 9000 یورو در سال است.

کشور مجارستان از آنجایی که یک کشور مهاجر پذیر می باشد، هرساله برای بالا بردن هر چه بیشتر سطح علمی دانشگاه های خود و همچنین ترغیب و جذب دانشجویان نخبه خارجی، اقدام به اهدای بورسیه های تحصیلی می نماید. این بورسیه ها دارای تنوع بسیاری هستند که برخی از آنها توسط خود دولت مجارستان و برخی توسط دانشگاه های این کشور اهدا می شود. در ادامه با برخی از این بورسیه ها آشنا می شویم:

این بورسیه یکی از پر طرفدارترین بورسیه های تحصیلی به حساب می آید که سالیانه به حدود 5000 دانشجوی خارجی اهدا می شود. این بورسیه تحصیلی مخصوص کشورهایی هست که با کشور مجارستان توافق نامه های دو جانبه آموزشی دارند.

این بورسیه میان کشور مجارستان و کشورهایی انجام می شود که با این کشور توافق نامه دوطرفه برای اهدای بورسیه امضا کرده باشند. این بورسیه تمامی هزینه های زندگی و تحصیل متقاضی را پوشش می دهد.

هزینه های زندگی در کشور مجارستان کاملا بستگی به سبک زندگی متقاضی دارد. هزینه  تحصیل در مجارستان با توجه به مقطع تحصیلی و رشته انتخابی متفاوت می باشد. در جدول زیر برخی از این هزینه ها خدمت شما ارائه می شود:

کشور مجارستان این امکان را فراهم نموده است تا افرادی که در حال تحصیل در مجارستان هستند، بتوانند ضمن تحصیل مشغول به کار بشوند. دانشجویان در این کشور اجازه کار پاره وقت دارند. دانشجویان در مقطع کارشناسی 10 الی 15 ساعت اجازه کار دارند و در مقطع کارشناسی ارشد بین 15 الی 20 ساعت در هفته می توانند کار کنند. درست است که هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور بالا نیست، اما اکثر دانشجویان تمایل دارند برای پوشش برخی از هزینه های خود مشغول به کار شوند. برخی از این مشاغل دانشجویی در داخل خود محیط دانشگاه امکان پذیر است.

کشور مجارستان به دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند اجازه می دهد که همسر و فرزند خود را به عنوان همراه در کنار خود داشته باشند. دانشجویان بعد از گرفتن پذیرش و دریافت ویزا و حضور در خاک این کشور، می توانند از اداره مهاجرت این کشور درخواست الحاق همسر و یا فرزند خود را بنمایند. از مزایای گرفتن ویزای همراه این است که همسر فرد دانشجو اجازه تحصیل و کار تمام وقت دارد و فرزند یا فرزندان دانشجو نیز می توانند از امکانات تحصیلی رایگان این کشور استفاده نمایند. این مقاله توسط مشاورین مجرب موسسه حقوقی ملکپور، ( MIE اتریش) تهیه شده است و هرگونه کپی از آن غیر قانونی و حرام می باشد.

کشور مجارستان دانشگاه های معتبر بسیاری دارد که دارای جایگاه های علمی خوبی در سطح جهانی هستند. از میان دانشگاه های این کشور تعدادی را معرفی می نماییم تا با آنها بیشتر آشنا شوید:




این دانشگاه از قدیمی ترین دانشگاه های کشور مجارستان می باشد که این امکان را فراهم کرده است که دانشجویان هم به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل بشوند و هم به زبان مجاری. این دانشگاه شامل دانشکده های متنوعی مانند: دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده حقوق، دانشکده علوم انسانی و دانشکده موسیقی می باشد.

این دانشگاه از قدیمی ترین دانشگاه های کشور مجارستان است که هر ساله تعداد زیادی دانشجو برای تحصیل در این دانشگاه و تحصیل در مجارستان به این کشور مهاجرت می کنند. این دانشگاه بزرگترین موسسه علمی مجارستان است که دارای 118 برنامه دکترا در 17 دانشکده، همچنین 38 برنامه کارشناسی و 96 برنامه کارشناسی ارشد می باشد. تحصیل در بیشتر رشته های این دانشگاه با زبان انگلیسی امکان پذیر خواهد بود.

دانشگاه مک دنیل یک دانشگاه آمریکایی است که شعبه اروپایی آن در سال 1994 در شهر بوداپست افتتاح شد. این کالج یکی از معتبرترین کالج های اروپایی به حساب می آید که در مقطع ارشد، بیشتر رشته ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. این دانشگاه علاوه بر رشته هایی مانند اقتصاد، روان شناسی، هنرهای تجسمی و … در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و برخی دیگر از رشته های تجربی نیز واحدهای درسی را ارائه می دهد.

برای تحصیل در مجارستان، دانشجویان باید علاوه بر داشتن مدارک هویتی لازم برای گرفتن ویزا و مهاجرت به این کشور، باید متناسب با مقطع تحصیلی خود، برخی مدارک تحصیل را نیز تهیه و ترجمه کنند. به برخی از این مدارک در زیر اشاره شده است:

یکی از مهمترین موضوعاتی که دانشجویان بین المللی باید به آن توجه کنند این است که موقعیت کاری آنها پس از تحصیل در آن کشور چگونه خواهد بود؟ کشور مجارستان یک کشور مهاجر پذیر و رو به پیشرفت از نظر اقتصادی در سطح اروپا می باشد. در سال 2018 نرخ بیکاری این کشور به  4 درصد نزدیک شده بود اما با مدیریت این موضوع توسط دولت این کشور و بهبود اوضاع اقتصادی این کشور، این نرخ در سال 2019 به نزدیک 3 درصد کاهش پیدا کرد و در سال 2020 به خاطر بحران جهانی پاندمی نرخ بیکاری به 4.2 درصد افزایش یافت.  اما با این وجود این نرخ بیکاری نیز چندان بالا نیست و دانشجویان پس از تحصیل به آسانی می توانند در این کشور مشغول به فعالیت شوند. همچنین نکته حائز اهمیت در خصوص این کشور این است که  ویزای دانشجویان را برای مدتی پس از تحصیل تمدید می نماید تا آنها بتوانند به کاریابی بپردازند و شغل مربوط به رشته خود را پیدا کنند و در آن مشغول شوند. در نمودار زیر نرخ بیکاری این کشور در سال 2020 قابل مشاهده می باشد:

افرادی که موفق به گرفتن پذیرش تحصیلی در کشور مجارستان می شوند، تا زمانی که مشغول به تحصیل در این کشور هستند، اجازه حضور و اقامت در خاک این کشور را دارند. اگر دانشجویان بتوانند پس از تحصیل خود، کاریابی کنند و پیشنهاد شغلی دریافت کنند، ویزای تحصیلی آنها تبدیل به ویزای کاری می شود و اگر این ویزا را بتوانند تا 5 سال تمدید نمایند می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. به طور کلی افراد از زمانی که مشغول به فعالیت شغلی می شوند و به دولت مالیات پرداخت می کنند، مدت زمان اقامت دائم آنها شروع می شود و پس از کسب اقامت دائم و گذشت یکسال از آن می توانند درخواست تابعیت و اخذ پاسپورت خود را اعلام نمایند.

الزامات مورد نیاز برای اخذ بورسیه تحصیلی مجارستان چیست؟
داشتن سن مناسب، معدل بالا و مدرک زبان از مهمترین فاکتورهای دریافت بورسیه هستند.

هزینه تحصیل در مجارستان چقدر است؟
بسته به مقطع، دانشگاه و رشته متفاوت است اما تقریبا از سالی 5-8 هزار یورو شروع می شود.

آیا برای دریافت پذیرش در مجارستان ارائه مدرک زبان الزامیست؟
بله برای تحصیل در مجارستان ارائه آیلتس الزامیست. اما در صورتیکه مدرک شما در سطح مورد نظر نباشد می توانید پذیرش مشروط دریافت و دوره زبان مجارستان را در کالج های مجارستان گذرانده و زبان خود را در مجارستان تکمیل کنید.

آیا پس از پایان تحصیل می توان در مجارستان کار کرد؟
بله شما پس از تحصیل در مجارستان می توانید 6ماه اقامت خود را تمدید نموده و به جستجوی کار بپردازید و در صورت یافتن کار اقامت خود را به کاری تبدیل نمایید.

تحصیل در مجارستان و تحصیل در مقاطع تحصیلی در این کشور مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. کشور مجارستان به علت جایگاه خوب اقتصادی خود سعی در جذب دانشجویان مستعد در تمامی مقاطع تحصیلی دارد و از همین رو این فرصت را برای اکثر متقاضیان تحصیل در اروپا فراهم ساخته است که به زبان انگلیسی به تحصیل در این کشور بپردازند و سطح علمی این کشور را نیز افزایش دهند. مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی ملکپور، ( MIE اتریش) می توانند شما عزیزان را برای تحصیل در مجارستان راهنمایی کنند و شرایط شما را برای تحصیل در مجارستان بررسی نمایند و شما از مشاوره رایگان آنها استفاده نمایید.

سلام . ممنون از مقاله خوبتون. ایا برای تحصیل پزشکی در این کشور آزمون ورودی باید بدیم؟ و آیا امکان تحصیل رایگان در این رشته وجود داره؟

سلام و عرض ادب. دوست گرامی برای رشته ی پزشکی در هر کشوری که باشید میبایست پس از طی کردن یک دوره، در آزمون ورودی شرکت نموده و قبول شوید. برای تحصیل رایگان میبایست به زبان کشور موردنظر درس بخوانید تا تحصیل برای شما رایگان شود. در مجارستان پزشکی تحصیل رایگان برای افراد خارجی ندارد.

با سلام
لطفا بفرمایید شرایط سنی به چه صورت است
با35 سال سن میشه اقدام کرد؟
با تشکر

شرایط تحصیل در مجارستان

سلام و عرض ادب دوست عزیز کشور مجارستان در حال حاضر زیاد به سن برای تحصیل حساسیت ندارد اما ممکن است قوانین تغییر نماید.

چند سال گپ سنی رو مجارستان می پذیره؟ هزینه تحصیل تو دکتری در این کشور چقدره؟

سلام و عرض ادب معمولا گپ تحصیلی مورد قبول در سراسر دنیا 7 سال است اما باز هم بستگی داردکه دلیل شما برای این وقفه طولانی مدت چه باشد.

درود بر شما
مققاله خوبی بود
اگر حین تحصیل در مجارستان با کارفرما قرارداد کار تمام وقت بسته شود آیا امکان تغییر تایپ ویزا وجود دارد؟

سلام و عرض ادب. بله این امکان وجود دارد. در صورت پیدا نمودن کار و قرارداد با کرفرما، می توانید ویزای خود را از تحصیلی به کاری تغییر دهید.

سلام ممنونم از سایت خوبتون

آیا بدون مدرک زبان در مقطع ارشد هم امکان پذیرش دوره زبان در کنار دانشگاه است ؟

سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز این امکان وجود دارد که پذیرش مشروط بگیرید و برای دوره زبان مجارستان اقدام نمایید.

سلام خسته نباشید من لیسانس مترجمی زبان دارم از دانشگاه غیرانتفاعی با معدل 15 برای ارشد میتونم آموزش زبان در مجارستان بخونم؟؟ یا حتما باید همون رشته باشه؟؟

سلام و عرض ادب. بله می توانید رشته ی مرتبط را نیز بخوانید و چون آموزش زبان هم رشته ی مرتبط هست پس می توانید اقدام نمایید.

سلام، ایا میشود در ابتدا با دوره های زبان وارد شد و بعد مشغول به تحصیل شد؟من لیسانس مدیریت دارم و 25 ساله هستم

سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز این امکان وجود دارد که شما از طریق دوره زبان مجارستان وارد شوید و این دوره را بگذرانید و سپس به تحصیل در رشته ی مورد نظر خود بپردازید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

دیدگاه

malekpourmie.com

malekpourlaw.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com

miejobs.com

دفتر مهاجرتی در شیراز , دفتر مهاجرتی در تهران , دفتر مهاجرتی در اصفهان , دفتر مهاجرتی در اهواز , دفتر مهاجرتی در گیلان مورد تحقیق و جست و جو بسیار قرار گرفته است ما دارای همکاران بسیار منظم و آموزش دیده ای در سراسر ایران هستیم . چنانچه مایلید لیست دفاتر ما و ارتباط آنها را با ما مطالعه نمایید ....


دریافتDownloads-icon

شرایط تحصیل در مجارستان
شرایط تحصیل در مجارستان
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *